Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90

endriu21
08-11-17, 11:57
Wejdź sobie na taką fajną stronę japancars.ru, wpisz Twój vin i wszystko tam masz rozrysowajne razem z numerami katalogowymi i szukaj po numerze.
znam stronkę, według niej wychodzi że są tam 1.4w 14v, (te same co na tył) widzę ze jest problem z tymi żarówkami, co robić? Wkładać 1.2w 12v? Będą pasować, nic się nie stanie?

marini23
08-11-17, 13:19
Możecie podać linki do sprawdzonych reparaturek tylnych nadkoli do civica VI hb polift.

Np https://autodetale.pl/pol_m_Honda_Civic-VI-hatchback-EJ-EK-1995-10-2001-02_1-5-i-EK3-114KM-D15Z6-797948.html

posejdon
08-11-17, 15:11
znam stronkę, według niej wychodzi że są tam 1.4w 14v, (te same co na tył) widzę ze jest problem z tymi żarówkami, co robić? Wkładać 1.2w 12v? Będą pasować, nic się nie stanie?

Dzwoniłeś do Haparts albo jakiegoś ASO?

endriu21
08-11-17, 17:21
Dzwoniłem do kilku sklepów i nigdzie nie ma, ASO 20zl szt i nie wiedzą czy 1.2 czy 1.4, haparts pewnie trochę taniej (czekam na wycenę), plus przesyłka. Trochę przegięcie w porównaniu do 1.2W za 1zl. Wyjąłem u siebie, na żarówce nie ma symbolu żadnego, wymiary podobne do 1.2w, 1.2w dłuższa o 1mm i taka założyłem.
Najprawdopodobniej jest tam 1.4w (manual) przy wymianie wszystkich 15-19szt, robi się ładna sumka :)

bartek28124683
08-11-17, 17:40
W panelu od ogrzewania były 1.2w jak wymieniałem u siebie. Możesz sprawdzić czy mają te same numery.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

endriu21
08-11-17, 17:53
oryginalnie z tego co pamiętam, bo to było już dawno jak wymieniałem tez były inne niż 1.2W 12V. W manualu mają różne numery (ale to pewnie przez to że żarówka ma nakładany pomarańczowy kapturek w komplecie), dodatkowo do panelu jest info 14V-80MA, czyli nie może być oryginalnie 1.2W 12V bo takie są najczęściej w sklepach. Ale zapewne 1.2W 12V pasuje.

80MA to będzie po naszemu mA czyli 0.8W ?

rryba
12-11-17, 13:43
panowie pojawił się problem , pacjent d16y7 ej6, po przekrecaniu na zaplon wsztzsko wyglada w porzadku , niestety przy probie zakrecenia słychac jakis przekaźnik który ciągle sie załącza (chyba od pompy paliwa, słychac go ze storny schowka) i nie mozna odpalić , rozrusznik jakby chciał juz zakrecic ale nagle chyba brakuje mu prądu. spotkaliscie się moze z czyms takim ? wczoraj odpalał bez problemu :)

delek
12-11-17, 14:32
Ten dźwięk może pochodzić z rozrusznika, który nie dostaje wystarczającego natężenia prądu. Sprawdź czy klemy dokręcone i czy akumulator nie padł. A i kostka stacyjki jeszcze :)

_esox_
12-11-17, 16:34
panowie pojawił się problem , pacjent d16y7 ej6, po przekrecaniu na zaplon wsztzsko wyglada w porzadku , niestety przy probie zakrecenia słychac jakis przekaźnik który ciągle sie załącza (chyba od pompy paliwa, słychac go ze storny schowka) i nie mozna odpalić , rozrusznik jakby chciał juz zakrecic ale nagle chyba brakuje mu prądu. spotkaliscie się moze z czyms takim ? wczoraj odpalał bez problemu :)

Ja tak mam w EJ9 od 11 lat (odkąd jeżdżę tym autem). U mnie podejrzewam coś ze stacyjką, bo czasem pomaga lekkie stuknięcie w kolumnę kierowniczą pod stacyjką. Słychać u mnie wyraźne 'tyknięcie' z pompy paliwa z tyłu i dalej nic się nie dzieje. Zwykle trzeba cofnąć kluczyk do pozycji początkowej i dopiero próbować odpalić. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, żeby z tego powodu nie odpaliła (zwykle po 2-3 przekręceniach odpala). A dzieje się to średnio raz na miesiąc może.

spoon83
12-11-17, 20:02
panowie pojawił się problem , pacjent d16y7 ej6, po przekrecaniu na zaplon wsztzsko wyglada w porzadku , niestety przy probie zakrecenia słychac jakis przekaźnik który ciągle sie załącza (chyba od pompy paliwa, słychac go ze storny schowka) i nie mozna odpalić , rozrusznik jakby chciał juz zakrecic ale nagle chyba brakuje mu prądu. spotkaliscie się moze z czyms takim ? wczoraj odpalał bez problemu :)

U mnie jak kiedyś rozładowałem aku dość mocno, to na drugi dzień podczas próby odpalenia tylko pstrykał przekaźnik a rozrusznik nie zakręcił, więc do sprawdzenia stan akumulatora

Jarutis
13-11-17, 08:45
Ja mam nietypowe pytanie, zawsze tuż przed ubezpieczeniem mnie to zastanawiało ale nigdy nie szperałem dziś troche na szybko szukałem ale nie znalazłem wyczerpującej odp, mianowicie mam w dowodzie Honda Civic 1.6i MR '95 VTI i tu pytanie czemu jest podany rok 95 skoro to polift 99 i co znaczy MR ?

endriu21
13-11-17, 11:07
Prawdopodobnie chodzi o rok modelowy (model roku) poczytaj w necie nt temat to będziesz więcej wiedział.

marini23
13-11-17, 11:35
Mialem to samo dopiero, takie mają bazy i od lat nie aktualizują...poprzednik w ogole mial fajnie bo wpisane bylo civic/crx :)...jeszcze lepsza baza

spoon83
14-11-17, 20:45
Ja mam nietypowe pytanie, zawsze tuż przed ubezpieczeniem mnie to zastanawiało ale nigdy nie szperałem dziś troche na szybko szukałem ale nie znalazłem wyczerpującej odp, mianowicie mam w dowodzie Honda Civic 1.6i MR '95 VTI i tu pytanie czemu jest podany rok 95 skoro to polift 99 i co znaczy MR ?

W urzędzie bezmyślnie przepisują bzdury z poprzednich dowodów z rubryk, także potem takie kwiatki są. A spróbuj załatwić żeby było napisane po ludzku to się nie da hehe. Miałem kiedyś seata 1.9 diesel, który w dowodzie miał napisane seat toledo 1.6 ( i nie nie była to przekładka silnika).

York22
14-11-17, 21:27
W urzędzie bezmyślnie przepisują bzdury z poprzednich dowodów z rubryk, także potem takie kwiatki są. A spróbuj załatwić żeby było napisane po ludzku to się nie da hehe. Miałem kiedyś seata 1.9 diesel, który w dowodzie miał napisane seat toledo 1.6 ( i nie nie była to przekładka silnika).

Z tego to się chyba cieszyłeś... powinno być tańsze ubezpieczenie ;)

posejdon
16-11-17, 00:32
Z tego to się chyba cieszyłeś... powinno być tańsze ubezpieczenie ;)

Nie koniecznie bo w rubryce P.1 było zapewne wpisane 1896,00 a to wlasnie ta wartość ma w tej kwestii znaczenie.

jarosekk
16-11-17, 15:03
Pany potrzebuje porady kogoś kto składał D16. Konkretnie chodzi o D16Z6 , wał nominał (mierzony), panewki główne kupione Taiho M458H STD. Stare panewki jeszcze oryginał, natomiast po założeniu nowych wałem nie można zakręcić. Na korbach zalozone tez nowe taiho nominał i jest ok. W czym może być problem ?

spoon83
16-11-17, 17:12
Nie koniecznie bo w rubryce P.1 było zapewne wpisane 1896,00 a to wlasnie ta wartość ma w tej kwestii znaczenie.

Bingo hehe

bartek28124683
16-11-17, 20:13
Hamulce miałem po prostu zapowietrzone, stąd to ściąganie. Przy okazji dowiedziałem się że nie buczą mi opony tylko prawe łożysko :-) Oprócz NTN co jeszcze warto kupić?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

login
16-11-17, 20:23
Czy ktoś przypadkiem się orientuje czy lusterka wewnętrzne od EK i do EJ9 są identyczne?
Bardziej interesuje mnie kształt samego szkła niż kolor i kształt obudowy.
Z góry dziękuję.

York22
17-11-17, 12:22
Hamulce miałem po prostu zapowietrzone, stąd to ściąganie. Przy okazji dowiedziałem się że nie buczą mi opony tylko prawe łożysko :-) Oprócz NTN co jeszcze warto kupić?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Śmiało możesz zakładać jeszcze SKF czy SNR.

bartek28124683
17-11-17, 15:35
Dzięki. NTN i SNR to chyba to samo :-) Przy zaciskach 262 mm zawsze było łożysko z otworem 43mm?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

login
17-11-17, 16:03
Przy zaciskach 262 mm zawsze było łożysko z otworem 43mm?

Tak

Skorzystam z okazji i zapytam jeszcze raz, bo nikt mi nie odpowiedział do tej pory.


Czy ktoś przypadkiem się orientuje czy lusterka wewnętrzne od EK i do EJ9 są identyczne?
Bardziej interesuje mnie kształt samego szkła niż kolor i kształt obudowy.
Z góry dziękuję.

bartek28124683
19-11-17, 09:55
Ktoś wie jak dokręcić nakrętke piasty bez klucza dynamometrycznego żeby było ok? Muszę wymienić przegub z lewej strony i łożysko z prawej więc przynajmniej wymianę przegubu chciałbym zrobić sam.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

York22
19-11-17, 12:32
Weź sobie jakąś solidną rurę, ok 1m i bardzo mocno ręcznie dokręć. Wyczucie jakieś musisz mieć, żeby np gwintu nie ukręcić, ale ogólnie poza tym nic więcej się nie może stać.

Do wymiany przegubu wyjmujesz całą półoś czy na aucie próbujesz go zbijać ?

bartek28124683
19-11-17, 12:58
Jak wyjmę półoś to chyba olej ze skrzyni wycieknie więc wolałbym tego uniknąć :-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

York22
19-11-17, 13:03
Jak dość wysoko podniesiesz z jednej strony to nic nie wycieknie. Na wyjętej półosi napewno będzie Ci dużo łatwiej, czasami się też zdarza, że trzeba ciąć przegub na kawałki żeby go zdjąć, więc na to też się przygotuj :)

bartek28124683
19-11-17, 13:10
Masz na myśli że nie będzie chciał zejść z półosi? Prawy zszedł bez problemu dwa lata temu. Dużo muszę rozebrać żeby wypchnąć przegub ze zwrotnicy?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

York22
19-11-17, 15:20
Tak, czasami pierścień na półosi znajduje się w takim położeniu, że pranie młotkiem nic Ci nie da i żeby nie zniszczyć zębów na półosi lepiej przegub po prostu pociąć. Teoretycznie dużo rozbierania nie ma, tylko odkręcasz nakrętkę od przegubu, zdejmujesz koło i zbijasz dolny sworzeń (jeśli chcesz to robić na aucie). Jeśli wolisz wyjąć całą półoś to odkręcasz jeszcze dolną tulejkę amortyzatora, żeby przez odsunięte widełki przepchać półoś.

Roboty niby nie wiele, ale czasami jak się coś pierniczy po drodze to chwilę potrafi wszystko zejść :D

bartek28124683
19-11-17, 16:58
Jak się wszystko odkręca to zazwyczaj nie ma dużo roboty :-) Dzięki za info co podlać odrdzewiaczem :-) Może chociaż tu zaoszczędze na mechaniku.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

jarosekk
21-11-17, 19:34
Pany potrzebuje porady kogoś kto składał D16. Konkretnie chodzi o D16Z6 , wał nominał (mierzony), panewki główne kupione Taiho M458H STD. Stare panewki jeszcze oryginał, natomiast po założeniu nowych wałem nie można zakręcić. Na korbach zalozone tez nowe taiho nominał i jest ok. Co lepsze 4 panewki z kolorem zielonym jedna z kolorem bodajże brązowym, więc teoretycznie wymiary wypośrodkowane, a mimo to przy zwykłym nominale wał stoi. W czym może być problem ?

Pomoże ktoś ?

bartek28124683
22-11-17, 18:50
W EJ6 na bagnecie oleju jest litr między max a min?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

delek
22-11-17, 19:10
Tak.

login
22-11-17, 19:57
W EJ6 na bagnecie oleju jest litr między max a min?

Nie tylko w EJ6.

tomson1991
23-11-17, 21:19
Pacjent D14A4, wiatrakiem chłodnicy steruje tylko czujnik w obudowie termostatu? mam wrażenie że wiatrak za rzadko się włącza i po dłużej jeździe w korkach temp. z połowy skali nagle rośnie do 3/4, a dalej nie sprawdzałem czy dojdzie bo boję się przegrzać silnik, czujniki wymienione, termostat też, nawet chłodnica grubsza niż seryjna w d14.

bartek28124683
23-11-17, 21:22
Sprawdź przy jakiej temperaturze się włącza wentylator.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Szczur[R]
24-11-17, 21:07
Pomoże ktoś ?

OEM panewki są w 7 rozmiarach, a zamienniki w 1. Rozumiem że pasowania na paski nie robiłeś ?
Nie próbuj tego odpalać. Zamów paski plastigage i zrób pasowanie według procedury z manuala. Pewnie 2 - 4 wystarczy że kupisz OEM w odpowiednim rozmiarze a reszta siądzie Taiho.
Upewnij się że nigdzie nie ma zadziorów, brudu, opiłków - cokolwiek wpadnie pod/na panewkę to już pomiar do dupy. Moment przykręcania i kolejność też zachowaj jak w manualu.

Kiielu
25-11-17, 02:27
Siemanko, mam pytanie, w jakich modelach V generacji Civica występowały seryjnie tarcze z tyłu 240mm ?

kazik2_h9w3
25-11-17, 07:50
Z tego co kojarze w eg5 eg6 eg9 i chyba w eh6 czy jakos tak
Na pewno z silnikami d16z6 i b16a2 ale moze czegos nie wiem

jarosekk
27-11-17, 16:22
Wlasnie jest ciekawa kwesti tego typu, ze wał nawet na starych panewkach stoi, nie można nim zakręcić. Oczywiście dokrecona podpora zgodnie z manualem. Może ktoś pozę rozszyfrować oznaczenia panewkę OEM. Na bloki wybite CBBBB a na wale idąc od strony pompy jest C3/2 ( 3 jest wybite pod C natomiast 2 jest po przeciwnej stronie czopu) , C3 , C3 , C2.

Powered
27-11-17, 16:27
Witam
Co może być przyczyną głośniej pracy silnika d15b7 ze zwykłą instalacją gazową ? dolot seria

Tiga
27-11-17, 18:08
Pęknięty kolektor wydechowy, miedzy innymi.

Jakub_rm
27-11-17, 18:32
W ek4 hb w ktorym momencie zapala sie kontrolka rezerwy? Chodzi mi o polozenie wskazowki. Aktualnie mam na drugiej kresce od dolu i narazie cisza. Zarowka dobra, sprawdzalem.

posejdon
28-11-17, 09:27
Ze wskaźnikami to jest różnie. U mnie musi spaść na sam dół aż dotknie literki E. Za każdym razem wydaje mi się, że żarówka padła i jadę na stację zanim się zaświeci. Ale jak już świeci to wchodzi 42 l beny.

Szczur[R]
28-11-17, 10:30
Wlasnie jest ciekawa kwesti tego typu, ze wał nawet na starych panewkach stoi, nie można nim zakręcić. Oczywiście dokrecona podpora zgodnie z manualem. Może ktoś pozę rozszyfrować oznaczenia panewkę OEM. Na bloki wybite CBBBB a na wale idąc od strony pompy jest C3/2 ( 3 jest wybite pod C natomiast 2 jest po przeciwnej stronie czopu) , C3 , C3 , C2.

W manualu masz rozpisane jak "przetłumaczyć" symbole na kolory. Tam gdzie wychodzi zielona Taiho powinno teoretycznie pasować, ale i tak zawsze sprawdzam na paskach.

firstborne
28-11-17, 23:44
W ek4 hb w ktorym momencie zapala sie kontrolka rezerwy? Chodzi mi o polozenie wskazowki. Aktualnie mam na drugiej kresce od dolu i narazie cisza. Zarowka dobra, sprawdzalem.

W moim EJ6 jak się zapaliła kontrolka to wachy wystarczyło na 7 km.

Jakub_rm
29-11-17, 02:39
Dzięki za odp. Czyli działa różnie i w związku z tym na siłę nie będę sprawdzał kiedy u mnie się zapali, lub nie. Pozdro.

posejdon
29-11-17, 08:54
W moim EJ6 jak się zapaliła kontrolka to wachy wystarczyło na 7 km.

Ja kiedyś na świecącej kontrolce dojechałem z Kozienic do Puław. Nie ma reguły. Jak się zaświeci to trzeba na najbliższy CPN jechać.

bartek28124683
29-11-17, 09:25
Ja na rezerwie przejechałem kiedyś ok 120km i do baku weszło 44,5l :-) Przy tankowaniu do oporu.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

MarcinM90
29-11-17, 09:35
EK3 ma też sporą rezerwę. Przynajmniej 100 km da się przejechać.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

pablo12
29-11-17, 18:14
czy kierownica type r z VII geny podchodzi bez większej rzeźby do VI HB

siara87
29-11-17, 18:57
Jesli masz poduchy w VI genie to pasuje bez kombinowania

bartek28124683
29-11-17, 22:28
Korek chłodnicy którą wymieniłem w zeszłym roku ma ciśnienie 0.9atm a oryginał miał 1.1atm. Mogą być jakieś problemy przez używanie tego zamiennika? Oem korek jest uszkodzony więc nie mogę go użyć.

Szczur[R]
30-11-17, 00:14
Korek chłodnicy którą wymieniłem w zeszłym roku ma ciśnienie 0.9atm a oryginał miał 1.1atm. Mogą być jakieś problemy przez używanie tego zamiennika? Oem korek jest uszkodzony więc nie mogę go użyć.
Montowałem chłodnice Nissens / NRF - mają korki 0.9 właśnie. Sam śmigam ponad rok na takiej i nic się nie dzieje.

bartek28124683
30-11-17, 09:10
Chłodnica jest NRF. Chodzi w zasadzie tylko o różnice w temperaturze wrzenia płynu. Dla korka NRF będzie o 6 stopni niższa.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Powered
30-11-17, 19:17
Witam
Mam problem z hamulcami z tyłu w mojej ej2 bez abs'u , mianowicie przy niskiej prędkości po naciśnięciu pedału hamulca , koło po stronie pasażera hamuje tak mocno że blokuje się w miejscu , do tego po zaciągnięciu ręcznego blokuje się tylko koło po stronie pasażera ;/ nawet na ściegu nie zablokuje się po stronie kierowcy .

Kaonde
30-11-17, 19:19
Ktoś na forum montował do VI gen opony 195/45/r15 - chciałbym się dowiedzieć czy na takiej gumie licznik będzie pokazywał głupoty czy może nie ma to większego znaczenia?

bartek28124683
30-11-17, 19:27
Są kalkulatory które liczą różnice na liczniku przy różnej średnicy zewnętrznej kół.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

login
30-11-17, 19:31
Ktoś na forum montował do VI gen opony 195/45/r15 - chciałbym się dowiedzieć czy na takiej gumie licznik będzie pokazywał głupoty czy może nie ma to większego znaczenia?

https://www.google.pl/search?q=tire+size+calculator&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=_00gWoDoHqvD7gS4jZTACQ

Do wyboru do koloru.

Kaonde
30-11-17, 19:39
Spoko. Dzięki

pablo12
02-12-17, 18:46
czy trójkąty / zaślepki lusterek są inne w 4d i 3d, bo coś nie mogę złożyć boczku kiedy zakładam od 4d do 3d

kazik2_h9w3
02-12-17, 18:50
Z tego co pamietam sa inne

login
02-12-17, 19:29
czy trójkąty / zaślepki lusterek są inne w 4d i 3d, bo coś nie mogę złożyć boczku kiedy zakładam od 4d do 3d

Mają inny kształt, tak samo jak drzwi.

Powered
03-12-17, 19:45
Z racji iż powoli zaczynam kompletować graty do remontu mojego ulepa , chcę zadać kilka pytań :cool: mianowicie -
Czy zderzak przód z 5 gen sedan , podchodzi do 5 gen coupe ?
Logo [H] tył z civica 6 gen 5d liftback podchodzi do 5 gen coupe ?
Plastikowe progi z 6 gen 3 d podchodzą bez rzeźbienia do 5 gen coupe ?

kazik2_h9w3
03-12-17, 20:24
Zderzak przedni z sedana inaczej wyglada i wydaje mi sie ze przedni pas jest inny

siara87
03-12-17, 22:35
Zderzak jest inny i duzo brzydszy :p progi trzeba troche przerabiac, mocowania troche nie pasuja

Piechox
04-12-17, 13:53
Czy wydech z sedana będzie pasować do HB pod względem kompatybilności albo jakiś modyfikacji?
Obecnie mam fajny tłumik końcowy proex ale o seryjnej średnicy, czy istnieje opcja by zwiększyć jego średnice czy muszę kupić nowy?

login
04-12-17, 14:53
Czy wydech z sedana będzie pasować do HB pod względem kompatybilności albo jakiś modyfikacji?
Obecnie mam fajny tłumik końcowy proex ale o seryjnej średnicy, czy istnieje opcja by zwiększyć jego średnice czy muszę kupić nowy?

Nadmuchać byś go chciał?
:D

Piechox
04-12-17, 15:06
Nadmuchać byś go chciał?
:D

Dobra to był głupi pomysł :)
Teraz wracamy do 1 części pytania czy wydech z sedana podejdzie do HB.

siara87
04-12-17, 15:20
Trzeba by go podrzezbic, kolanko nad wachaczem pewnie bedzie dluzsze, no i napewno koncowa rurka bedzie dluzsza

login
04-12-17, 15:22
Teraz wracamy do 1 części pytania czy wydech z sedana podejdzie do HB.

Jeśli pytasz o EJ/EK to nawozie sedan jest o około 30 cm dłuższe od hatchback'a.
Resztę sobie dopowiedz.

filipfm
04-12-17, 16:04
Jeśli pytasz o EJ/EK to nawozie sedan jest o około 30 cm dłuższe od hatchback'a.
Resztę sobie dopowiedz.

Rozstaw osi jest ten sam. Roznica jest w dlugosci rury wychodzącej z końcowego tłumika. Widac to na fotach z katalogów.

http://katalog.polmostrow.pl/2011/a/04013.gif
http://katalog.polmostrow.pl/2011/a/04022.gif

Wiec jak dobrej kasie do wyrwania wydech to można albo uciać kawałek rurki albo dospawać :)

login
04-12-17, 16:59
Rozstaw osi jest ten sam. Roznica jest w dlugosci rury wychodzącej z końcowego tłumika.

Dokładnie tak. Pisałem o długości całkowitej nadwozia.

bartek28124683
04-12-17, 20:13
Sworzeń zwrotnicy wybijacie z wahacza młotkiem czy jakimś ściągaczem?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

York22
04-12-17, 22:29
Sworzeń zwrotnicy wybijacie z wahacza młotkiem czy jakimś ściągaczem?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Ja zawsze to robię młotkiem, a właściwie to dwoma, jeden większy do "prania" i drugi mniejszy żeby przyłożyć do sworznia.

kazik2_h9w3
05-12-17, 06:58
Tylko sprawdź czy nie ma zawleczki

Piechox
05-12-17, 08:07
Rozstaw osi jest ten sam. Roznica jest w dlugosci rury wychodzącej z końcowego tłumika. Widac to na fotach z katalogów.

http://katalog.polmostrow.pl/2011/a/04013.gif
http://katalog.polmostrow.pl/2011/a/04022.gif

Wiec jak dobrej kasie do wyrwania wydech to można albo uciać kawałek rurki albo dospawać :)

bo mam do wyrwania kwasiaka 2 cale z kolektorem 4-2-1 chinczyk bez końcowego bo będzie własny za 400 zł. i zastanawiam się nad zakupem

bartek28124683
05-12-17, 10:36
Nie chcę wybijac sworznia ze zwrotnicy tylko z wahacza żeby przegub wymienić. Chyba że masz na myśli zawleczke z nakrętki.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

siara87
05-12-17, 12:33
Pare razy pukasz mocniej dwoma mlotkami jednoczesnie po bokach oczka w wachaczu i musi wyskoczyc

bartek28124683
05-12-17, 19:32
Lepiej podnieść cały przód czy tylko jedna stronę? Stabilizator nie będzie utrudniał przy podniesionym tylko jednym kole?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

fogielo
07-12-17, 19:47
skąd najprościej w kabinie pociągnąć stałe zasilanie do kamerki samochodowej? jest coś w skrzynce bezpieczników?

firstborne
07-12-17, 21:44
skąd najprościej w kabinie pociągnąć stałe zasilanie do kamerki samochodowej? jest coś w skrzynce bezpieczników?

Jest. Nad bezpiecznikami masz piny (języczki) wolne, sprawdź multimetrem który ma stałe zasilanie bo ja już nie pamiętam, chyba środkowy lub 2 od prawej. Zarób przewód na konektorze damskim 6.3mm w osłonce i będzie git.

norbi11
08-12-17, 09:08
Ej9 błąd 61? Co to dokładnie ?

posejdon
08-12-17, 10:21
Ej9 błąd 61? Co to dokładnie ?

Sonda.

login
08-12-17, 10:21
Ej9 błąd 61? Co to dokładnie ?

Szukałeś na forum, czy łatwiej żeby ktoś poszukał za Ciebie?
:p

http://civicklub.pl/forum/search.php?searchid=1143860

norbi11
08-12-17, 10:26
Szukałeś na forum, czy łatwiej żeby ktoś poszukał za Ciebie?
:p

http://civicklub.pl/forum/search.php?searchid=1143860

Oczywiście, że szukałem. Sonde przed katalizatorem wymieniłem, komputer zresetowany jednak nic nie pomogło. Jakieś pomysły?

posejdon
08-12-17, 10:34
Jeśli masz polifta to za katalizatorem masz jeszcze drugą sondę. Dawno wymieniałeś? Żłopie olej?

login
08-12-17, 10:38
Oczywiście, że szukałem. Sonde przed katalizatorem wymieniłem, komputer zresetowany jednak nic nie pomogło. Jakieś pomysły?

A na pewno wymieniłeś na sprawną?

norbi11
08-12-17, 11:11
Silnik D14, od czego to wtyczka? Dodam, że u mnie nie jest podpięta do niczego.

https://zapodaj.net/images/b798853bd9457.jpg

siara87
08-12-17, 11:59
Przeciez to wtyczka od zaworka vtec,widac go z tylu. Na bloku masz wybity kod silnika, od przodu auta gdzie silnik laczy sie ze skrzynia, to nie wyglada na d14

endriu21
08-12-17, 19:47
ej9, 90km, jakie ma przyspieszenie do 100km/h? W necie są sprzeczne informacje raz podają tak raz inczej, jak to jest faktycznie/w praktyce - 10.8s czy 13.3s?

przemo91524
08-12-17, 22:29
moje seria z kolektorem 421 ma dokładnie coś koło tych 10,5-11s. na pewno nie wiecej.

posejdon
08-12-17, 22:40
U mnie w pojedynkę też koło 10s. Dane odnośnie przyspieszenia mogą być podane z obciążeniem.

MarcinM90
10-12-17, 17:43
Czy jak już zdjąłem tą metalową opaskę, to wirnik powinien zejść, czy coś jeszcze trzeba zrobić? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171210/26bdc90c2e6a2ea40ce183c52c4f7a7e.jpg

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

bartek28124683
11-12-17, 10:14
Ktoś zakładał do ej6 reflektory soczewkowe? Nie znalazłem takiego auta na forum a chciałbym zobaczyć jak to wygląda.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

hondzina97
11-12-17, 19:46
Witam! Pytania może banał .EJ9 d14a8 Jak kasować błędy ecu abs?. Czy bezpiecznikiem backup czy odłączając akumulator ?.Pytam bo robiłem tak i tak i np bład 61 po takich resetach powinien zostać skaowany przynajmniej na jakiś czas nim znowu pojawi sie że sonda wywalona a jest cały czas .Czy zniknie dopiero po wymianie ?.Czy to normalne ze check gasnie jakby błedu nie było ?

login
11-12-17, 22:30
Witam! Pytania może banał .EJ9 d14a8 Jak kasować błędy ecu abs?. Czy bezpiecznikiem backup czy odłączając akumulator ?.Pytam bo robiłem tak i tak i np bład 61 po takich resetach powinien zostać skaowany przynajmniej na jakiś czas nim znowu pojawi sie że sonda wywalona a jest cały czas .Czy zniknie dopiero po wymianie ?.Czy to normalne ze check gasnie jakby błedu nie było ?

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

posejdon
12-12-17, 09:49
Witam! Pytania może banał .EJ9 d14a8 Jak kasować błędy ecu abs?. Czy bezpiecznikiem backup czy odłączając akumulator ?.Pytam bo robiłem tak i tak i np bład 61 po takich resetach powinien zostać skaowany przynajmniej na jakiś czas nim znowu pojawi sie że sonda wywalona a jest cały czas .Czy zniknie dopiero po wymianie ?.Czy to normalne ze check gasnie jakby błedu nie było ?

ABS kasujesz tak:
Zwierasz złącze.
Wciskasz pedał hamulca.
Przekrecasz kluczyk, żeby się prąd włączył.
Jak zgaśnie kontrolka ABS to puszczasz pedał.
Jak pochwali znowu się włączy to wciskasz.
Tak chyba jeszcze ze dwa razy i gotowe.

hondzina97
13-12-17, 13:51
Dzięki posejdon. Taki tylko reset pozwolił skasować błędy :)

przemo91524
13-12-17, 17:44
Lampa depo civic vi hb przedlift, nie moge jej wyregulować, nowy silniczek nic nie dał okazalo sie ze ten co mam jest jak najbardziej sprawny.. Gdy ustawiam lampe to kręce krece i w pewnym momencie caly regulowany klosz opada i dalej sie nie reguluje trzeba na nowo silniczek wkładać i tak w kółko, co jest nie tak z tą lampą? kupiona jako nowa została, ręcznie ciągnąc klosz czuć ze dalej nie chce pójść to silniczek do tego chyba nic niema cos sie zablokowalo albo po prostu wyzej sie juz nie da tego podniesc? mega lipnie bo swieci naprawde baaardzo nisko w porownaniu do lewej. Rozklejac ją i cos popatrzec czy kupic inne lampy i dac sobie spokoj?

siara87
13-12-17, 18:44
Podreguluj na uchwytach prze pasie, skoro wymieniales jedna to zgaduje ze jakies bum bylo?

przemo91524
13-12-17, 21:37
Na uchwytach jest na maksa w góre odchylona ;) kupiłem auto to jeden reflektor był w stanie tragicznym, w srodku wypalony odbłysnik, parowała, no i kupiłem za okazjanalna cene nówke ktorej nie da sie regulowac ehh..

login
13-12-17, 22:07
Na uchwytach jest na maksa w góre odchylona ;) kupiłem auto to jeden reflektor był w stanie tragicznym, w srodku wypalony odbłysnik, parowała, no i kupiłem za okazjanalna cene nówke ktorej nie da sie regulowac ehh..

OEM'owa używka w przyzwoitym stanie powinna rozwiązać problem na dłuższy czas.

Powered
14-12-17, 07:36
Witam co może być przyczyną niedziałajacego głośnika w ej9? Głośnik seria, sprawny.

login
14-12-17, 09:13
Witam co może być przyczyną niedziałajacego głośnika w ej9? Głośnik seria, sprawny.

Przewody też sprawne?
:p

kazik2_h9w3
14-12-17, 18:07
Mogły peknac przewody w peszlu miedzy drzwiami a budą np

firstborne
14-12-17, 18:49
Ktoś zakładał do ej6 reflektory soczewkowe? Nie znalazłem takiego auta na forum a chciałbym zobaczyć jak to wygląda.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Tylko takie soczewki (retrofit na osłonie Iris). Żadne gówna na gotowo z Allegro.

https://i.imgur.com/J1VXDvN.jpg

https://i.imgur.com/IIKqrc7.jpg

Powered
15-12-17, 16:59
Przewody też sprawne?
:p

No jakieś napięcie jest na jednym kabelku
Kierunkowskazy przednie z sedana v gen podchodzą do v gen coupe ?

login
15-12-17, 17:35
No jakieś napięcie jest na jednym kabelku

No ale głośnik potrzebuje dwóch przewodów żeby działał.


Kierunkowskazy przednie z sedana v gen podchodzą do v gen coupe ?

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?58966-R%F3%BFnice-pomi%EAdzy-modelami-EG-hb-coupe-sedan

firstborne
15-12-17, 23:52
Do głośnika idzie tylko sygnał z 2 przewodów.

sygutmarcin
16-12-17, 00:02
Przymierzam się do kupna foteli z ATRa do swojego VIgen hb. Przerabiał ktoś szyny i może dac jakieś wskazówki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bartek28124683
16-12-17, 08:08
Tylko takie soczewki (retrofit na osłonie Iris). Żadne gówna na gotowo z Allegro.

https://i.imgur.com/J1VXDvN.jpg

https://i.imgur.com/IIKqrc7.jpgCzytałem o tym. Trzeba przerabiać swoją lampę a moje są takie sobie (plamki na odbłyśnikach, prawy ma uszkodzone mocowanie na h4, klosze też takie sobie).

Szukam siłownika zamka centralnego do EJ6 (96r) do lewych drzwi ale wszystkie które widzę mają wtyczkę z 4 kablami a mój stary ma 5. Ktoś gdzieś takie widział albo ma inne rozwiązanie? Mam założony uniwersalny siłownik ale nie działa do końca tak jakbym chciał więc chce się go pozbyć.

firstborne
16-12-17, 23:23
Czytałem o tym. Trzeba przerabiać swoją lampę a moje są takie sobie (plamki na odbłyśnikach, prawy ma uszkodzone mocowanie na h4, klosze też takie sobie). Przecież przy retroficie nic z tego nie będzie ci potrzebne. Jedynie klosze do przepolerowania.

bartek28124683
17-12-17, 22:52
Klosze miałem polerowane rok temu ale przez jakiś czas mocno mi parowały. Pewnie stąd też te białe plamy ba odbłyśnikach. Dużo zabawy z montażem tego? W retrofitach jest światło pozycyjne?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

firstborne
18-12-17, 19:41
Jak polerowane i zdarta była warstwa ochronna to będzie Ci matowieć co miesiąc - trzy, zależy jak wypolerowane. Ratuje Cię jedynie papier na mokro o różnej gradacji i właśnie lakier. Odbłyśniki możesz zeszlifować i pomalować na czarno, lub sprawdzić czy ktoś ich nie sprzedaje (na giełdzie co jakiś czas widziałem części reflektorów przednich) jeśli chcesz mieć taki kontrast, jak ja miałem na zdjęciach powyżej. Koszta? Przy Twoich lampach ok 500zł jeśli ma być tip-top + kupno xenonu, za wszystko wyjdzie ok 1100zł. Możesz dać też xenon za 80 zł z Allegro, będzie świecił ale czy zadowalająco? Na pewno lepiej niż seria, ale też trwałość pozostawia wiele do życzenia. Pozycje będą, zarówno na kupionym xenonie z tej strony https://hidretrofit.pl/sklep/stage-1-retrofit-kit-h4/ (taki sam miałem), jak i na tym z Allegro bo otwór na żarówkę pozycyjną będzie nietknięty. Możesz też sam kupić soczewki (koszt ok 200zł) i samemu skręcić lampy, na necie jest trochę poradników. Wiem, że to droga impreza i wcale nie legalna, bo wiadomo, że zawsze misie bądź przegląd może stroić fochy, ale wtedy zobaczysz co znaczy radość z jazdy po zmroku. Co do kontroli właśnie to policja może się nie czepiać tak, jak SKP. Jak nie masz jebitnie niebieskiego koloru powinno być dobrze. Poza tym na czas przeglądu możesz wkręcić seryjną żarówkę i wsio.

login
18-12-17, 20:08
na giełdzie co jakiś czas widziałem części reflektorów przednich

Jest szansa, że to moje.
Odbłyśników nie mam. Ewentualnie ramka wokół odbłyśnika z przednich reflektorów z VI generacji (EJ/EK) ale tylko z polift'a i z Honda Valeo.

bartek28124683
19-12-17, 11:08
Z tym że ja nie planuję xenona. Chcę tylko soczewkę ze standardową żarówką lub h1. Polerowane i zabezpieczone w warsztacie który się tym zajmuje, ze dwa lata temu. Z zewnątrz wyglądają ok.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

firstborne
19-12-17, 19:48
To pozostaje tylko wybór soczewek. Montaż ogarniesz sam.

MarcinM90
20-12-17, 20:58
Ktoś ma pomysł jak zdjąć tę część łożyska z czopa? Łożysko z piastą tył, bęben.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171220/0aebdd32ec1455bb008b5b1974155d39.jpg

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

York22
20-12-17, 21:41
Możesz spróbować zaraz za szalką przyłożyć śrubokręt i kilka razy stuknąć z kilku stron, może odskoczy kawałek, a wtedy zakładasz ściągacz. A jak nie ruszy to szlifierką podejdź na płasko i zetnij kawałek szalki, a potem szlifuj powoli. Jak już szala będzie cieniutka to młotek, przecinak i pęknie. Tylko przy drugim sposobie uważaj żeby czopa nie uszkodzić.

No i napewno wygodniej Ci będzie jak pozdejmujesz szczęki hamulcowe.

MarcinM90
20-12-17, 21:46
Możesz spróbować zaraz za szalką przyłożyć śrubokręt i kilka razy stuknąć z kilku stron, może odskoczy kawałek, a wtedy zakładasz ściągacz. A jak nie ruszy to szlifierką podejdź na płasko i zetnij kawałek szalki, a potem szlifuj powoli. Jak już szala będzie cieniutka to młotek, przecinak i pęknie. Tylko przy drugim sposobie uważaj żeby czopa nie uszkodzić.

No i napewno wygodniej Ci będzie jak pozdejmujesz szczęki hamulcowe.
Dzięki za podpowiedź. Próbowałem śrubokrętem, ale ani trochę się nie ruszyło. Może po zdjęciu szczęk rzeczywiście coś więcej uda się zdziałać. Jak nie, to zostaje szlifierka.

bartek28124683
22-12-17, 12:59
Ile mniej więcej może wytrzymać szumiące łożysko? Da się wymienić przednie bez prasy? Mój mechanik nie ma czasu do 8 stycznia a nie chciałbym zrobić jakiegoś przypału.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

siara87
22-12-17, 13:01
Jak kolo nie ma luzu to spokojnie pojezdzi do osmego, da sie wymienic bez prasy

bartek28124683
22-12-17, 14:34
Co potrzeba żeby to bez prasy ogarnąć najprościej?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

siara87
22-12-17, 15:08
Najprosciej wybic mlotkiem, nowe lozysko ustawic w pozycji, delikatnie opukac zeby prosto sie ustawilo i dociagnac sruba z duzymi podkladkami na koncach

przemo91524
23-12-17, 12:31
Panowie, czy sprezyna w gwint mts moze sie trzymac na talerzyku bez talerzyka kontrującego? chce miec jak najnizej jak tylko się da.

login
23-12-17, 13:21
Panowie, czy sprezyna w gwint mts moze sie trzymac na talerzyku bez talerzyka kontrującego? chce miec jak najnizej jak tylko się da.

"Chwilę" na pewno będzie się trzymać.
:D

York22
23-12-17, 13:40
Niestety to nie jest dobry pomysł :D
Jedź z amorami do pierwszego lepszego tokarza, który lekko podtoczy amor i przedłuży gwint. Mnie taka operacja całe 30 zł kosztowała za dwa amory, więc nie ma co kombinować bo można skończyć na przydrożnym drzewie.

przemo91524
23-12-17, 19:02
Tylko czy nie bedzie problemu, bo jak sie gwint konczy to srednica juz jest mniejsza i te pierscienie nie beda pasowac?

York22
23-12-17, 19:18
Tylko czy nie bedzie problemu, bo jak sie gwint konczy to srednica juz jest mniejsza i te pierscienie nie beda pasowac?

Oj przepraszam, masz rację. Coś mi się popierniczyło.

Tutaj masz wszystko dokładnie opisane co i jak: http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=22604

Robiłem to tak samo u siebie z przednimi amorami i ta operacja kosztowała mnie właśnie 30 zł :)
Na tylnych wystarczało mi regulacji bez kombinowania.

przemo91524
23-12-17, 22:00
ok, przód do wykonania, jednak tył zostaje, zobacze jak bedzie przod wyglądał po takiej akcji, i na tył coil wsadze chyba

bartek28124683
23-12-17, 22:22
Dwa lata temu (40kkm) miałem wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów na elringa i zaczyna mi się pocić w lewym górnym rogu. Te uszczelki tyle wytrzymują czy przy składaniu ktoś coś spieprzył?

login
23-12-17, 23:10
Dwa lata temu (40kkm) miałem wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów na elringa i zaczyna mi się pocić w lewym górnym rogu. Te uszczelki tyle wytrzymują czy przy składaniu ktoś coś spieprzył?

To jest syf, na który szkoda czasu i pieniędzy. I tak miałeś szczęście, że Ci 2 lata wytrzymała.

K0LAR
25-12-17, 14:13
szczerze oem uszczelka nie jest jakaś drga, lepiej zainwestować w taką i mieć spokój. Z resztą po 40tys km czas na regulację zaworów więc możesz przy okazji uszczelkę zmienić :)

bartek28124683
25-12-17, 15:37
Nie jest ale nie ja to robiłem i nie ja części kupowałem. Ciekawe jak się ma uszczelniacz na wałku rozrządu bo też był wtedy wymieniany. OEM swoją drogą ile wytrzymuje? Zdarzyło się komuś żeby się nie dało użyć starej piasty przy wymianie łożyska? Szpilki można sobie powymieniać? Co może hałasować przez chwilę po odpaleniu zimnego silnika? Brzmi jakby jakaś osłona drgała ale nie udało mi się nic namierzyć.

login
25-12-17, 15:53
OEM swoją drogą ile wytrzymuje?

Od września 2008 roku mam ciągle tą samą. Przeżyła dwie wymiany pokryw zaworów i nie ma śladu żeby gdziekolwiek był olej na zewnątrz.

bartek28124683
25-12-17, 15:57
Co z pokrywami robisz że dwie wymieniłeś?

K0LAR
25-12-17, 15:59
Zdarzyło się komuś żeby się nie dało użyć starej piasty przy wymianie łożyska? Szpilki można sobie powymieniać?

Mnie osobiście nie, aczkolwiek jeśli ktoś zrobi to nieumiejętnie można skrzywić piastę, szpilki można wymienić ale najlepiej jak piasta jest wyjęta z łożyska, bez też się da ale nie uszkodzenie niczego graniczy z cudem.

login
25-12-17, 16:01
Co z pokrywami robisz że dwie wymieniłeś?

Pierwszy raz była wymieniana, bo była malowana. Za drugim razem - bo była zmieniona na Mugen'a w właściwie na Mugien'a bardziej.

bartek28124683
25-12-17, 16:07
Miałem raczej na myśli że stare łożysko zrobi coś z piastą i nie będzie się nadawała. Wymiana płynu wspomagania polegająca na wyciągnięciu starego płynu ze zbiorniczka i wlaniu tam nowego ma sens? Stary płyn nie wygląda źle ale nie wiem kiedy był wymieniany.

_esox_
25-12-17, 17:35
Co może hałasować przez chwilę po odpaleniu zimnego silnika? Brzmi jakby jakaś osłona drgała ale nie udało mi się nic namierzyć.

U mnie kiedyś tak hałasowała osłona termiczna kolektora wylotowego.

K0LAR
25-12-17, 18:03
Miałem raczej na myśli że stare łożysko zrobi coś z piastą i nie będzie się nadawała.
Nie nie ma fizycznie takiej możliwości by łożysko uszkodziło piastę ponieważ są to elementy pasowane na sztywno.

bartek28124683
25-12-17, 20:23
U mnie kiedyś tak hałasowała osłona termiczna kolektora wylotowego.

Osłona kolektora jest na sztywno, przynajmniej mi się nie udało jej ruszyć. Poza tym osłona chyba tłukła by się cały czas.

login
25-12-17, 20:33
Osłona kolektora jest na sztywno, przynajmniej mi się nie udało jej ruszyć. Poza tym osłona chyba tłukła by się cały czas.

Sprawdź sobie osłony pomiędzy wydechem/katalizatorem a podłogą.

York22
26-12-17, 07:23
Nie nie ma fizycznie takiej możliwości by łożysko uszkodziło piastę ponieważ są to elementy pasowane na sztywno.

Tu się trochę mylisz, bo łożysko tak potrafi się nagrzać, że go zapiecze i stanie w miejscu co skutkuje tym, że szala zaczyna obracać się na zaprasowanej piaście i po prostu ją obrobi.

K0LAR
26-12-17, 10:30
Tu się trochę mylisz, bo łożysko tak potrafi się nagrzać, że go zapiecze i stanie w miejscu co skutkuje tym, że szala zaczyna obracać się na zaprasowanej piaście i po prostu ją obrobi.
Tu masz rację jednak mówisz o naprawę ekstremalnych sytuacjach. Poza tym jeśli piasta zaczęła by się obracać w łożysu z początku były by tak silne opory że napewno było by to czuć przy ruszaniu o ile wogóle byli byśmy w stanie ruszyć.

York22
26-12-17, 10:45
Ale to nie chodzi o ruszanie, bo zepsute łożysko grzeje się najbardziej podczas jazdy i np lecąc te 80km/h gdy zapieka łożysko, pewnie nie odczujesz nawet tego, jedynie wrażenia akustyczne będą inne :)

siara87
26-12-17, 17:15
I tak przegub bedzie trzymal caloss w kupie, dopuki kolo nie lata jak glupie bedzie sie trzymac ,samo halasowanie lozyska nie jest grozne

dymek90
26-12-17, 19:00
X bar z coupe podejdzie do ej hb?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

bartek28124683
26-12-17, 19:19
Tu się trochę mylisz, bo łożysko tak potrafi się nagrzać, że go zapiecze i stanie w miejscu co skutkuje tym, że szala zaczyna obracać się na zaprasowanej piaście i po prostu ją obrobi.

Właśnie taki przypadek miałem na myśli. Widziałem kiedyś taką pooraną piastę w miejscu na łożysku.

spoon83
27-12-17, 20:25
Panie i panowie szybkie pytanie - czy kompletna półoś z Civic VI kombi z 2000r 1.4 będzie pasować do ej9 ( obie mają abs ale nie o to pytam), chodzi o ilość zębów od strony skrzyni i koła oraz długość. Z góry dzięki za odpowiedź. W zasadzie chodzi o obie strony, wiem że d serie są zamienne ale co z angielkami właśnie?. Mówimy cały czas o kompletnej półosi.

login
27-12-17, 23:15
Panie i panowie szybkie pytanie - czy kompletna półoś z Civic VI kombi z 2000r 1.4 będzie pasować do ej9 ( obie mają abs ale nie o to pytam), chodzi o ilość zębów od strony skrzyni i koła oraz długość. Z góry dzięki za odpowiedź. W zasadzie chodzi o obie strony, wiem że d serie są zamienne ale co z angielkami właśnie?. Mówimy cały czas o kompletnej półosi.

Moim zdaniem jest szansa że raczej nie będzie.

xxxCHADZIAxxx
28-12-17, 11:44
Ja zalozylem z angielki i jezdze do tej pory

Powered
29-12-17, 10:59
Jak połączyć światła tylne w ej2, na coś ala usdm, tak aby były 4 pozycje i ew. 2 przeciwmgielne, chodź dla mnie może być i jedna ;)

kazik2_h9w3
29-12-17, 12:03
Daj zasilanie z podświetlenia tablicy
A by zrobic 4 stopy trzeba ciagnac zasilanie plus diody prostownicze czy jakos tak

kubaszow
29-12-17, 22:24
Ktos cos wie o Fr-V 2.2 i-CDTi, czy tl te same silniki co w accordach?
Jak to sie sprawuje, jakies wieksze bolaczki tych diesli?

rychupeja
02-01-18, 10:23
Panowie czy przednia szyba w sedanie polift vi gen jest identyczny co w hb polift? I czy w przedliftowe tez a takie same? Dodam ze numer oem tej szyby to: 73111-S04-K40

piterstar1
02-01-18, 10:38
HB, Coupe ma inna nieco szybe niz Sedan, troszke inne wymiary sa. Ale da sie zamontowac. Ja mialem z HB w Sedanie.

rychupeja
02-01-18, 10:53
Dzięki Piter.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

piterstar1
02-01-18, 11:02
Ogolnie polecalbym ci montowac szybe od sedana, bo to z hb nie lezy tak dobrze.

rychupeja
02-01-18, 11:39
Ogolnie polecalbym ci montowac szybe od sedana, bo to z hb nie lezy tak dobrze.Jasne, na pewno wezmę to pod uwagę.

Mateusz100
02-01-18, 18:23
Ma ktoś u siebie w ej9 fotele z pralki V ? chcialem sobie zmienic ori a akurat trafili sie do kupna z V wiec mam pytanie czy warto i ogolnie czy lepsze niz ori

login
02-01-18, 19:21
Ma ktoś u siebie w ej9 fotele z pralki V ? chcialem sobie zmienic ori a akurat trafili sie do kupna z V wiec mam pytanie czy warto i ogolnie czy lepsze niz ori

Zdecydowanie wygodniejsze niż oryginalne, tylko trzeba będzie podłubać przy szynach, bo nie są p&p.

Mateusz100
02-01-18, 20:07
Zdecydowanie wygodniejsze niż oryginalne, tylko trzeba będzie podłubać przy szynach, bo nie są p&p.

Akurat trafiły sie juz przerobione pod VI gena

delek
03-01-18, 15:55
Panowie czy linki gazu z różnych d-serii VI mają jednakowe mocowania przepustnica/pedał? Długości różne to wiem.

Kiielu
04-01-18, 01:29
Cześć, czy ktoś może mi potwierdzić, że zaciski tylne z VII gena diesel są takie same jak z EP3 i będą mi pasowały pod swap tylnych tarcz 260mm w ej9?

kazik2_h9w3
04-01-18, 05:57
Z tego co kojarze moga byc wszystkie zaciski z 7g co mialy 260
Rozumiem ze chcesz z tylu przejsc z 240 na 260
Ale najlepiej jakby ktos to potwierdził jeszcze

Kiielu
04-01-18, 07:22
Z tego co kojarze moga byc wszystkie zaciski z 7g co mialy 260
Rozumiem ze chcesz z tylu przejsc z 240 na 260
Ale najlepiej jakby ktos to potwierdził jeszcze

Tak właśnie chce przejść :)

To teraz pytanie, które 7g miały z tyłu 260?

kazik2_h9w3
04-01-18, 09:31
Szczerze to nie wiem
Ja pojechalem do siebie na zaprzyjaźniony szrot z japoncami i kupilem caly zestaw czyli zaciski klocki i tarcze pod 4x100

bartek28124683
04-01-18, 10:13
Fotele z ek4 są dużo wygodniejsze od foteli z ej6?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Starstruck
04-01-18, 10:16
Fotele z ek4 są dużo wygodniejsze od foteli z ej6?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Dużo nie, trochę lepiej trzymają, ale i tak są przeciętne. Choć do codziennej, zwykłej jazdy wystarczą.

kazik2_h9w3
04-01-18, 10:46
Ja z takich jestem bardzo zadowolony

login
04-01-18, 13:16
Fotele z ek4 są dużo wygodniejsze od foteli z ej6?

Fotele z EJ6 mają chyba najbardziej płaskie i najmniej wyprofilowane siedzisko ze wszystkich montowanych w VI generacji. Tak żeby się gruba amerykańska dupa zmieściła.

bartek28124683
04-01-18, 16:04
Ja potrzebuję do codziennej jazdy. Mój jest w dodatku strasznie wygnieciony. Ktoś wie gdzie można takie dostać?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Mateusz100
04-01-18, 17:30
A z prrelude V polecacie do codziennej jazdy w ej9 zamiast seryjnych, wiem ze lepsze od IV ale akurat trafily sie z V przerobione pod VI gen.

login
04-01-18, 18:15
Ja potrzebuję do codziennej jazdy. Mój jest w dodatku strasznie wygnieciony.

Do codziennej jazdy będą na 100% wystarczające.


Ktoś wie gdzie można takie dostać?

Na giełdzie na forum się czasem trafiają.
Napisz ogłoszenie tutaj:
-> http://civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?18-Kupi%EA

Na Facebook'u są grupy z częściami, gdzie trafiają się chyba częściej niż tutaj.


A z prrelude V polecacie do codziennej jazdy w ej9 zamiast seryjnych, wiem ze lepsze od IV ale akurat trafily sie z V przerobione pod VI gen.

Też się nadadzą.

bartek28124683
04-01-18, 21:35
Fotele z coupe z b16a2 pasują bez przeróbek do ej6? EK4 to tylko 3d? Gdzieś na forum był kiedyś "Mini poradnik olejowy" ale nie mogę go znaleźć. Ma ktoś linka?

rryba
08-01-18, 11:40
Mam problem, w ej6 coupe cieknie mi woda do bagaznika, zazwyczaj jak to była sprawdziłem odpowietrznik + lampy ale to nie z nich, wczoraj zauwazyłem że pod uszczelke bagaznika dostaje się woda jak i również przecieka na łączeniu blach. I teraz pytanie, jak się uporać z tymi dwoma problemami ?

dymek90
08-01-18, 11:48
X bar z VI gena coupe podejdzie do EK hb kolega ma okazję kupić ale niestety nie mogłem nic znaleźć na ten temat ktoś może pomóc bądź przerabial temat?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

York22
08-01-18, 13:47
Mam problem, w ej6 coupe cieknie mi woda do bagaznika, zazwyczaj jak to była sprawdziłem odpowietrznik + lampy ale to nie z nich, wczoraj zauwazyłem że pod uszczelke bagaznika dostaje się woda jak i również przecieka na łączeniu blach. I teraz pytanie, jak się uporać z tymi dwoma problemami ?

Uszczelka w płynie Victor-Reinz na wszystkie dobrze odtłuszczone łączenia blach, z zewnątrz i od wewnątrz i będzie po problemie (u mnie chyba już czwarty rok mija i sucho)

login
08-01-18, 14:57
Fotele z coupe z b16a2 pasują bez przeróbek do ej6?

A której generacji to coupe z B16A2?


EK4 to tylko 3d?

Nie tylko. Sedan.

A swoją drogą to dobre pytania, jak na kogoś kto jest na forum od 2008 roku.
:p

Starstruck
08-01-18, 20:51
Fotele z coupe z b16a2 pasują bez przeróbek do ej6? EK4 to tylko 3d? Gdzieś na forum był kiedyś "Mini poradnik olejowy" ale nie mogę go znaleźć. Ma ktoś linka?

Jeżeli to jest EM1, to tak, pasują.

Mateusz100
08-01-18, 22:12
Panowie zauważyłem ze mam dużo popękanych lub nie mam w ogole tych spinek plastykowaych ktore trzymaja przedni i tylni zderzak i mam takie pytanko jaki rozmiar tego wybrać ? znalazlem na auto-spince alen ie wiem jaki to ma rozmiar, 8.1?

Jakub_rm
10-01-18, 01:35
Dokładna średnica spinek to 9,8mm. Kupowałem ostatnio, ale nie mogę znaleźć konkretnie tej aukcji. Tutaj masz inną ale na 99% to są te same: http://allegro.pl/spinka-kolek-zderzaka-oslon-honda-accord-civic6002-i7030040263.html

login
10-01-18, 14:53
Dokładna średnica spinek to 9,8mm. Kupowałem ostatnio, ale nie mogę znaleźć konkretnie tej aukcji. Tutaj masz inną ale na 99% to są te same: http://allegro.pl/spinka-kolek-zderzaka-oslon-honda-accord-civic6002-i7030040263.html

To nie jest ta spinka.
Spinki trzymające zderzaki w EJ9 są na wcisk, a nie wkręcane tak jak te z aukcji.
To z aukcji to kołek rozporowy do nadkoli, a nie spinka mocowania zderzaka. Może i będzie pasował w miejsce prawidłowej, ale w tym miejscu będzie wyglądał jak kupa z otworem na śrubokręt krzyżakowy od góry.


Panowie zauważyłem ze mam dużo popękanych lub nie mam w ogole tych spinek plastykowaych ktore trzymaja przedni i tylni zderzak i mam takie pytanko jaki rozmiar tego wybrać ? znalazlem na auto-spince alen ie wiem jaki to ma rozmiar, 8.1?

Według mnie potrzebujesz spinki o numerze: 91503-SZ3-003
http://www.auto-spinka.pl/pl/p/B19233-Kolek-9%2C8-zderzaka-progu-oslon-atrapy-Honda-Mitsubishi-91503-SZ3-003-MR200300/625

bartek28124683
10-01-18, 18:53
A której generacji to coupe z B16A2?



Nie tylko. Sedan.

A swoją drogą to dobre pytania, jak na kogoś kto jest na forum od 2008 roku.
:p

Coupe z VI gen. Długo byłem nieaktywny, poza tym nie mam pamięci do takich rzeczy :) Więc fotele z 3d, sedana i coupe vi gen z silnikiem b16a2 podejdą do mojego ej6 bez przeróbek?

Starstruck
10-01-18, 19:08
Z 2d i 3d są wymienne na 100%, z 4d nie daję pewności, ale na 90% pasują.

Pamiętaj tylko, że z 4d nie mają szybkiego składania z "automatycznym" przesuwaniem, co utrudnia wsiadanie do tyłu.

endriu21
10-01-18, 19:22
To nie jest ta spinka.
Spinki trzymające zderzaki w EJ9 są na wcisk, a nie wkręcane tak jak te z aukcji.
To z aukcji to kołek rozporowy do nadkoli, a nie spinka mocowania zderzaka. Może i będzie pasował w miejsce prawidłowej, ale w tym miejscu będzie wyglądał jak kupa z otworem na śrubokręt krzyżakowy od góry.



Według mnie potrzebujesz spinki o numerze: 91503-SZ3-003
http://www.auto-spinka.pl/pl/p/B19233-Kolek-9%2C8-zderzaka-progu-oslon-atrapy-Honda-Mitsubishi-91503-SZ3-003-MR200300/625

mnie się wydaje ze przedlifty miały na pasie przednim właśnie na krzyżak a polifty już gładkie, choć pewności nie mam. Co nie zmienia faktu ze te gładkie będą ładniejsze

login
10-01-18, 19:25
Coupe z VI gen. Długo byłem nieaktywny, poza tym nie mam pamięci do takich rzeczy :) Więc fotele z 3d, sedana i coupe vi gen z silnikiem b16a2 podejdą do mojego ej6 bez przeróbek?

To z jakim silnikiem jest nadwozie nie ma tu żadnego znaczenia.
Mocowania foteli przednich do podłogi w każdym nadwoziu Hondy Civic VI generacji są identyczne. Oczywiście oprócz nadwozia MA/MB/MC.


mnie się wydaje ze przedlifty miały na pasie przednim właśnie na krzyżak

Nie spotkałem się z tym nigdy. Wszystkie przedlift'y które miałem okazję oglądać miały spinki na wcisk a nie kołki z gwintem.


Co nie zmienia faktu ze te gładkie będą ładniejsze

Zdecydowanie tak.

MarcinM90
10-01-18, 21:56
Nie spotkałem się z tym nigdy. Wszystkie przedlift'y które miałem okazję oglądać miały spinki na wcisk a nie kołki z gwintem.


U mnie są kołki z gwintem :)

login
10-01-18, 22:05
U mnie są kołki z gwintem :)

Czyli coś jest na rzeczy w takim razie.

bartek28124683
10-01-18, 22:13
To z jakim silnikiem jest nadwozie nie ma tu żadnego znaczenia.
Mocowania foteli przednich do podłogi w każdym nadwoziu Hondy Civic VI generacji są identyczne. Oczywiście oprócz nadwozia MA/MB/MC.



Nie spotkałem się z tym nigdy. Wszystkie przedlift'y które miałem okazję oglądać miały spinki na wcisk a nie kołki z gwintem.

Moje ej6 z 96r ma kołki z gwintem. Łożyska kół mają jakąś określoną żywotność? Po wymianie łożyska z przodu zaczęło być słychać że oba tylne szumią :) Mam się spodziewać że ostatnie stare łożysko z przodu zacznie wyć niedługo?

posejdon
11-01-18, 23:04
Coś musicie mieć podmienione z tymi spinkami. Zderzak od góry i od spodu jest mocowany kołkami http://spinkisamochodowe.pl/kolek-rozporowy-b19233-p2786.html . Te z gwintem to pewnie http://spinkisamochodowe.pl/kolek-rozporowy-b22123-p2875.html ale one są dedykowane do osłony pod silnik. Tak to wychodziło z fabryki ale zawsze ktoś mógł tam sobie wsadzić co chciał.

A może orientujecie się jakie powinny być opaski mocujące do przedniego pasa peszel z
kablami od m.in. klaksonu? Jakiś nr katalogowy albo długość chociaż. Chodzi o te takie białe wtykane od spodu obok zamka maski. W katalogu jakoś to słabo jest wyjaśnione.

endriu21
12-01-18, 01:25
Cytat Zamieszczone przez MarcinM90 Zobacz posta
U mnie są kołki z gwintem
Czyli coś jest na rzeczy w takim razie.



Coś musicie mieć podmienione z tymi spinkami. Zderzak od góry i od spodu jest mocowany kołkami http://spinkisamochodowe.pl/kolek-ro...233-p2786.html . Te z gwintem to pewnie http://spinkisamochodowe.pl/kolek-ro...123-p2875.html ale one są dedykowane do osłony pod silnik. Tak to wychodziło z fabryki ale zawsze ktoś mógł tam sobie
wsadzić co chciał.

sprawdziłem w EPC i nr spinki zderzaka przód, tył do civic 3d 1997r wychodzi 91503-SP0-013, po wklejeniu w google pokazuje spinki na krzyżak,
do grilla pokazuje 91503-SZ3-003 po wklejeniu w google pokazuje spinki gładkie.
Ja zawsze kojarzyłem że przedlifty miały na krzyżak, ale wszystkie łącznie z grillem, więc sam już nie wiem. Na pewno polifty mają gładkie.

przemo91524
12-01-18, 16:12
panowie kupilem lampe valeo do przedlifta ej9 i co sie okazuje jest bardzo słabe spasowanie... względem tej depo ktorego miałem czy tyc'a ktorego mam po drugiej stronie jest słabo, i juz na uchwytach na maksa podciągnięte... czemu valeo ma inny kształt niz depo? to stanley rozwiąze problem? tera fajnie regulacja dziala swiatło swieci ładnie wyzej ale spasowanie znowu tragedia HELP...

login
12-01-18, 16:35
panowie kupilem lampe valeo do przedlifta ej9 i co sie okazuje jest bardzo słabe spasowanie... względem tej depo ktorego miałem czy tyc'a ktorego mam po drugiej stronie jest słabo, i juz na uchwytach na maksa podciągnięte... czemu valeo ma inny kształt niz depo? to stanley rozwiąze problem? tera fajnie regulacja dziala swiatło swieci ładnie wyzej ale spasowanie znowu tragedia HELP...

Co masz napisane na kloszu reflektora który kupiłeś, Valeo czy Honda Valeo?

endriu21
12-01-18, 17:33
Cytat Zamieszczone przez przemo91524 Zobacz posta
panowie kupilem lampe valeo do przedlifta ej9 i co sie okazuje jest bardzo słabe spasowanie... względem tej depo ktorego miałem czy tyc'a ktorego mam po drugiej stronie jest słabo, i juz na uchwytach na maksa podciągnięte... czemu valeo ma inny kształt niz depo? to stanley rozwiąze problem? tera fajnie regulacja dziala swiatło swieci ładnie wyzej ale spasowanie znowu tragedia HELP...
Co masz napisane na kloszu reflektora który kupiłeś, Valeo czy Honda Valeo?

trochę dziwne że nie pasuje, nawet jakby był bez napisu honda, przecież to ten sam producent co na pierwszy montaż, to trochę dziwne ze byłby gorszy od połowe tańszego tyca czy depo.
przemo91524 tylko zdjąłeś depo i zamontowałeś valeo, czy była jakaś szkoda i ruszane były np błotnik czy zderzak? Masz jakieś foty jak to lezy na aucie?

posejdon
12-01-18, 17:43
Ja ostatnio zakładałem Valeo, co prawda do polifta ale wszystko super pasowało do mocowań. Trochę musiałem ją ponaciągać/podopychać, żeby się ładnie zeszła ze zderzakiem ale to wina zdeformowania tego ostatniego. Na kloszu było napisane samo Valeo bez Honda.

login
12-01-18, 17:56
trochę dziwne że nie pasuje, nawet jakby był bez napisu honda, przecież to ten sam producent co na pierwszy montaż, to trochę dziwne ze byłby gorszy od połowe tańszego tyca czy depo.

Tak zgadza się, ten sam producent. Ale porównanie jakości wykonania tych samych części reflektora pochodzących z Honda Valeo (OEM) i Valeo (zamiennik) jednak daje do myślenia. Części reflektorów pochodzących z Honda Valeo na pierwszy rzut oka wyglądają bardziej starannie i są jakby wykonane z większą dokładnością niż te z reflektorów Valeo. Co do jakości użytych materiałów w obu przypadkach też nie dałbym sobie obciąć ręki, że jest taka sama.
Jak dla mnie może to sugerować, że produkcja zamienników odbywa się w "Burkina Faso", gdzie zwraca się mniejszą uwagę na przestrzeganie norm jakości przy doborze materiałów i produkcji.

Pod koniec 2016 roku kupiłem komplet nowych, OEM'owych przednich reflektorów do polift'owego EJ9, wytworzonych we Francji gdzie i jakość wykonania była bardzo wysoka i spasowanie z resztą nadwozia wypadło bardzo dobrze.
Pierwszy raz słyszę o tym co napisał przemo91524, że lepiej spasował zamiennik niż "prawie oryginał".

przemo91524
12-01-18, 18:32
honda valeo mam, nie bylo zadnej szkody tylko podmiana, wszystko dobrze zamontowane do blotnika dolega ale wzgledem maski i zderzaka wystaje ponad 1cm, depo ładnie siedziało co sie za coś zabieram to same kłopoty...
https://imgur.com/a/NU1oc

login
12-01-18, 18:46
honda valeo mam, nie bylo zadnej szkody tylko podmiana, wszystko dobrze zamontowane do blotnika dolega ale wzgledem maski i zderzaka wystaje ponad 1cm

Nie ma opcji, żeby OEM'owego reflektora nie dało się spasować do prostej budy.
Nie wiem co Ci radzić, ale jak dla mnie to problem nie tkwi w reflektorze.

_esox_
12-01-18, 18:47
Pod koniec 2016 roku kupiłem komplet nowych, OEM'owych przednich reflektorów do polift'owego EJ9, wytworzonych we Francji gdzie i jakość wykonania była bardzo wysoka i spasowanie z resztą nadwozia wypadło bardzo dobrze.
Pierwszy raz słyszę o tym co napisał przemo91524, że lepiej spasował zamiennik niż "prawie oryginał".

Pracuję w Valeo (akurat nie przy lampach) i wiem, że części OEM mogą (ale nie muszą) różnić się się od tych samych częsci przeznaczonych na rynek aftermarket.

login
12-01-18, 18:54
Pracuję w Valeo (akurat nie przy lampach) i wiem, że części OEM mogą (ale nie muszą) różnić się się od tych samych częsci przeznaczonych na rynek aftermarket.

Tak, napisałem o tym w poście, którego drugą część zacytowałeś.

przemo91524
12-01-18, 18:55
stanley będzie się roznil budową od valeo? moze stanley by siadł tak jak depo i byla by gitara? skoro nie siadła to nie widze sensu zeby ją trzymac dalej, tylko oddac tak?

login
12-01-18, 18:59
https://imgur.com/a/NU1oc

A to na trzecim zdjęciu pod reflektorem to pęknięcie na zderzaku?
Coś mi on na jakiś nieszczęśliwy wygląda.

przemo91524
12-01-18, 19:03
to nie pęknięcie tylko lakier schodzi w płatach..

login
12-01-18, 19:04
stanley będzie się roznil budową od valeo? moze stanley by siadł tak jak depo i byla by gitara? skoro nie siadła to nie widze sensu zeby ją trzymac dalej, tylko oddac tak?

Tak jak napisałem wyżej, moim zdaniem to nie może być wina reflektora skoro jest OEM'owy.
Cały reflektor Stanley od Valeo nie będzie się różnił kształtem. Różnią się za to poszczególne części składowe: linia łączenia klosza z obudową, silniczki sterowania, odbłyśniki. I nie są wymienne pomiędzy tymi dwoma producentami. Poza tym reflektor Stanley'a w przyzwoitym stanie będzie znacznie trudniej znaleźć.

endriu21
12-01-18, 19:07
Tak zgadza się, ten sam producent. Ale porównanie jakości wykonania tych samych części reflektora pochodzących z Honda Valeo (OEM) i Valeo (zamiennik) jednak daje do myślenia. Części reflektorów pochodzących z Honda Valeo na pierwszy rzut oka wyglądają bardziej starannie i są jakby wykonane z większą dokładnością niż te z reflektorów Valeo. Co do jakości użytych materiałów w obu przypadkach też nie dałbym sobie obciąć ręki, że jest taka sama.
Jak dla mnie może to sugerować, że produkcja zamienników odbywa się w "Burkina Faso", gdzie zwraca się mniejszą uwagę na przestrzeganie norm jakości przy doborze materiałów i produkcji.
zgodzę się z Tobą ze valeo OEM i zamiennik nie muszą być tej samej jakości, ale ciężko mi uwierzyć ze będą gorsze nie tyc/depo za pół ceny i zawsze sadziłem ze będzie to najlepszy zamiennik OEM, z ciekawości masz może jakieś doświadczenia względem valeo zamiennik=tyc/depo? Miałem na chwile założone depo i ogólnie z wyglądu wyglądała solidnie/ładnie, jeśli valeo jest dwa razy droższe i lepsze to myślę ze do OEM niewiele jej brakuje, tylko czy tak faktycznie jest :), drażniła mnie tylko tandetna guma przy błotniku.
W necie valeo kosztuje ponad 500zl, za ile +/- można dostać OEM, bo masz rozeznanie skoro kupowałeś?

Patrząc na pierwsze zdj, jeśli to nie złudzenie, to dla mnie coś tutaj jest z pasem przednim, bo od strony kierowcy niby lampa nie wystaje, ale za to grill/zderzak z tej strony jest za bardzo wysunięty względem maski, jeśli grill cofniesz żeby był równo z maska to lampa tez będzie wystawać, tak samo.

przemo91524
12-01-18, 19:19
wydaje mi sie złudzenie ponieważ na zdjeciach od drugiej strony, to znowu wydaje sie ze grill od pasazera jest tez wysuniety.. dodalem jeszcze fotke do galeri.

endriu21
12-01-18, 19:27
teraz widzę po tej nowej fotce, ze to jest grubsza sprawa, bo od kierowcy ogólnie tez ta lampa dobrze nie lezy, ze zdj to ciężko będzie stwierdzić co dokładnie jest tam nie tak, ale widać ze cały przód jest do ponownego spasowania, i o powodzeniu tej operacji maja wpływ użyte części i pas przedni, czy jest prosty, co jest oem co zamiennikiem itd. Na pewno od strony kierowcy, lampa wokół ma za duże szczeliny i zderzak przy grillu/lampie jest dziwnie naciągnięty, może zamiennik? W przedlifcie chyba tez powinny być ślizgi zderzaka pod lampą, bo jest za głęboko na moje oko, pod lampami. Grill/maska tez za duża szpara, dziwne to wszystko, bo niby grill i zderzak obok grilla wystaje po za maskę za bardzo, a lampa i tak nie chce ci się schować

login
12-01-18, 19:35
zgodzę się z Tobą ze valeo OEM i zamiennik nie muszą być tej samej jakości, ale ciężko mi uwierzyć ze będą gorsze nie tyc/depo za pół ceny i zawsze sadziłem ze będzie to najlepszy zamiennik OEM, z ciekawości masz może jakieś doświadczenia względem valeo zamiennik=tyc/depo? Miałem na chwile założone depo i ogólnie z wyglądu wyglądała solidnie/ładnie, jeśli valeo jest dwa razy droższe i lepsze to myślę ze do OEM niewiele jej brakuje, tylko czy tak faktycznie jest :), drażniła mnie tylko tandetna guma przy błotniku.

Reflektory Valeo nie będące tymi do fabryki na pierwszy montaż (bez napisu Honda na kloszu) według mnie nie są jakościowo gorsze od Tyc/Depo. Nigdzie tego nie napisałem. Ale twierdzę, że trochę im brakuje do OEM'owych. Rozbierałem na części i jedne i drugie. Odbłyśnik Honda Valeo jeśli nie jest bardzo wypalony przez żarówkę daje się bardzo ładnie czyścić. Przy odbłyśniku Valeo, który też nie był za specjalnie wypalony "chrom" praktycznie odchodził płatami od dotknięcia.
Zamiennik Valeo, z którym miałem do czynienia wyglądał tak, jakby był wykonany z w mniej dokładnej i dopracowanej formie.

Kiedyś, kilka ładnych lat temu przymierzałem się do kupna fabrycznie nowych reflektorów Tyc. Zrezygnowałem jak przyjechałem do sklepu i wziąłem je do ręki. Dla mnie porażka, chociaż na bank znajdą się tacy, który stwierdzą, że są idealne, bo kosztują 1/3 tego co OEM.


W necie valeo kosztuje ponad 500zl, za ile +/- można dostać OEM, bo masz rozeznanie skoro kupowałeś?

W listopadzie 2016 roku zapłaciłem 1293,60 zł / 2 szt. przednich, kompletnych reflektorów Honda Valeo do polift'owego EJ9.
Nie był to zakup w A.S.O. Honda, bo tam wychodziło jeszcze około 200,- zł więcej.


W przedlifcie chyba tez powinny być ślizgi zderzaka pod lampą, bo jest za głęboko na moje oko

Oczywiście, że powinny być.

przemo91524
12-01-18, 19:40
własnie brakuje od kierowcy ślizgu i zderzak jest opadnięty, a od pasazera jest ślizg i ładnie na nim siedzi zderzak.

myslalem ze stanley cos poratuje budową, ale jak mowisz ze nie to najlepsze wyjscie znaleźć depo ktore sie reguluje :D

login
12-01-18, 19:46
własnie brakuje od kierowcy ślizgu i zderzak jest opadnięty, a od pasazera jest ślizg i ładnie na nim siedzi zderzak.

No to powiedz/napisz mi jakim cudem chcesz to wszystko spasować żeby grało?
:D
Nie ta kolejność. Najpierw wszystkie potrzebne elementy a później pasowanie.


myslalem ze stanley cos poratuje budową

Zewnętrzny kształt reflektora jest taki sam, żeby nie napisać identyczny.

przemo91524
12-01-18, 19:49
ale co da mi ślizg od strony kierowcy gdy wymieniam lampe po stronie pasazera zderzak nie przesunie sie w bok tylko do góry sie uniesie delikatnie, tak? ;)

endriu21
12-01-18, 19:53
Nigdzie tego nie napisałem.
oczywiście ze nie, odniosłem się ogólnie do kwestii spasowania u kolegi.



Zamiennik Valeo, z którym miałem do czynienia wyglądał tak, jakby był wykonany z w mniej dokładnej i dopracowanej formie.
ciekawe jak ma się to do depo, bo ogólnie nie miałem problemu ze spasowaniem depo i w sumie byłem zdziwiony bo lampa wyglądała dość solidnie jak na tani zamiennik, dlatego ciekawi mnie czy warto dopłacać drugie tyle do velo zamiennik czy lepiej kupić depo które może jest nawet lepsze?
Na Twoim przykładzie wychodzi ze lepiej dołożyć do OEM skoro ok 600zł szt, niz kupować Valeo zamiennik za ok 500zł szt.


ale co da mi ślizg od strony kierowcy gdy wymieniam lampę po stronie pasażera zderzak nie przesunie sie w bok tylko do góry sie uniesie delikatnie, tak?
uniesie i wysunie do przodu bo jest za bardzo schowany pod lampa od strony kierowcy (wiem ze pytasz o stronę pasażera, ale kierowcy tez nie lezy dobrze, a jak jedna sie nie zgrywa, to drugą tez będzie ciężko spasować), edytowałem jeszcze tamten poprzedni post, ale ogólnie tak jak wcześniej mówiłem, to nie jest taka prosta sprawa, trzeba wszystko po kolei pasować do siebie, maska, błotniki, grill, zderzak, lampy. Jeśli pas przedni jest nie ruszony to 50% sukcesu, bo jeśli jest ok a coś jest tanim zamiennikiem (lub wszystko) to i tak może się nie udać. W sumie mogę chyba zaryzykować stwierdzenie ze z części zamiennych, zamiennik reflektorów będą najmniejszym problemem.

przemo91524
12-01-18, 20:08
dobra chłopaki oddam lampe jutro, kupie nastepną tylko pytanie bo po stronie kierowcy mam tyca HAHAHA ale bigos, to kupic tyca czy depo? tyc jest zblizony budową do depo czy do valeo? ;) dzięki za odpowiedzi

login
12-01-18, 20:10
ale co da mi ślizg od strony kierowcy gdy wymieniam lampe po stronie pasazera zderzak nie przesunie sie w bok tylko do góry sie uniesie delikatnie, tak? ;)

Wystarczy że pręży i dobrze się nie spasuje, czego przykładem jest Twoja sytuacja.


ciekawe jak ma się to do depo, bo ogólnie nie miałem problemu ze spasowaniem depo i w sumie byłem zdziwiony bo lampa wyglądała dość solidnie jak na tani zamiennik, dlatego ciekawi mnie czy warto dopłacać drugie tyle do velo zamiennik czy lepiej kupić depo które może jest nawet lepsze?
Na Twoim przykładzie wychodzi ze lepiej dołożyć do OEM skoro ok 600zł szt, niz kupować Valeo zamiennik za ok 500zł szt.

Dla mnie podstawowym kryterium doboru była jakość. Serdecznie dosyć miałem polerowania i wylewania kwarcu/ceramiki co najmniej raz do roku.
Kupiłem, przed założenie zabezpieczyłem folią do reflektorów i od tamtej pory zapomniałem, że przydałoby się coś zrobić z reflektorami, bo żółkną.


dobra chłopaki oddam lampe jutro, kupie nastepną tylko pytanie bo po stronie kierowcy mam tyca HAHAHA ale bigos, to kupic tyca czy depo? tyc jest zblizony budową do depo czy do valeo? ;) dzięki za odpowiedzi

Valeo -> Depo
Stanley -> Tyc

endriu21
12-01-18, 20:18
dobra chłopaki oddam lampe jutro,
ale jak lampa ma całe niepołamane zaczepy i jest honda valeo to nic lepszego nie kupisz, musisz spasować przód auta. A czemu zmieniałes tą depo? Dziwne ze depo pasowała skoro jest praktycznie taka sama jak valeo.



Serdecznie dosyć miałem polerowania i wylewania kwarcu/ceramiki co najmniej raz do roku.
myślałem ze kładzenie powłok daje dłuższy efekt niż rok.


Kupiłem, przed założenie zabezpieczyłem folią do reflektorów i od tamtej pory zapomniałem, że przydałoby się coś zrobić z reflektorami, bo żółkną.
Kupiłeś folię do reflektorów przeźroczysta? Nie osłabia światła, folia nie żółknie? A jakby tak spolerować i okleić ta folią? Jedna lampa mi delikatnie żółknie od góry przy masce i tez się muszę za to wziąć.

przemo91524
12-01-18, 20:24
depo zmieniałem bo regulacja nie działała, silniczek w porządku, manualnie nic sie nie działo, ruszając klosz ręcznie nie szło, coś sie zablokowało, nie wiem czy to rozklejac, no własnie niestety nie jest taka sama bo by siadło w miare podobnie a nie ze 2cm jest wysunieta do przodu wzgledem maski i zderzaka i trzeba na siłe upychac zeby ugrać pół centa zeby troche wyglądało to..., widze na aukcji komplet stanleyów 2 sztuki, w dobrym stanie, chyba sie pokusze, to lampy bym juz miał chociaz jednakowe, korci mnie zeby te stanleje wsadzic...

login
12-01-18, 20:47
myślałem ze kładzenie powłok daje dłuższy efekt niż rok.

Bez uzupełniania powłoki raczej bym w to nie wierzył.
Jeśli położysz powłokę na dobrze przygotowaną powierzchnię i wstawisz samochód na rok do garażu "pod koc" to może się utrzyma.
:D


Kupiłeś lampę do reflektorów przeźroczysta?

Zapewne chodziło Ci o folię a nie o lampę.
Niczego sam nie kupowałem. Zawiozłem reflektory do znajomego, który zajmuje się zawodowo detailingiem i on zabezpieczył folią PremiumShield. Doszedłem do wniosku, że zdrowiej będzie dla nowych reflektorów jak zajmie się nimi ktoś, kto robi takie rzeczy na co dzień i zna się na tym zamiast samemu eksperymentować i to na własnym samochodzie.
:D


Nie osłabia światła, folia nie żółknie?

Reflektory świecą lepiej niż poprzednie - używane, polerowane i zabezpieczane kwarcem/ceramiką. Folia nie żółknie, nie odkleja się i nie matowieje.


A jakby tak spolerować i okleić ta folią?

Na pewno jest to jakiś pomysł. Ale nie wiem czy pomimo tego, że będzie naklejona folia to sam klosz nie będzie żółkł pozbawiony przy polerowaniu fabrycznej warstwy ochronnej.

endriu21
12-01-18, 21:00
ok dzięki za poradę, faktycznie jest ryzyko ze pod folią może żółknąć, muszę zgłębić temat folii, może są z powłoką antyrefleksyjną czy coś w tym stylu.


depo zmieniałem bo regulacja nie działała, silniczek w porządku, manualnie nic sie nie działo, ruszając klosz ręcznie nie szło, coś sie zablokowało, nie wiem czy to rozklejac, no własnie niestety nie jest taka sama bo by siadło w miare podobnie a nie ze 2cm jest wysunieta do przodu wzgledem maski i zderzaka i trzeba na siłe upychac zeby ugrać pół centa zeby troche wyglądało to..., widze na aukcji komplet stanleyów 2 sztuki, w dobrym stanie, chyba sie pokusze, to lampy bym juz miał chociaz jednakowe, korci mnie zeby te stanleje wsadzic...

naprawdę ciekawa sytuacja z tymi lampami, z ciekawości możesz pomierzyć, uszy mocowań może tam gdzieś tkwi problem.

przemo91524
12-01-18, 21:17
dokladnie tez tak mysle, przymierzyc moge moze pomoc moze nie, dzieki pozdro

login
12-01-18, 21:18
ok dzięki za poradę, faktycznie jest ryzyko ze pod folią może żółknąć, muszę zgłębić temat folii, może są z powłoką antyrefleksyjną czy coś w tym stylu.

Raczej nie ma za co dziękować.
:D
A co do rodzajów folii to myślę, że najlepiej będzie się bujnąć do jakiejś firmy, która to robi i podpytać co mają i za ile. Na pewno lepiej niż czytać i cedzić w necie opinie idiotów, którzy nie mają nic do powiedzenia ale chcą na siłę zaistnieć bo ich matka nie kocha.
:D

bartek28124683
13-01-18, 14:16
Urwałem gwint w podłużnicy od jednej ze śrub które trzymają te małą poduszkę z prawej strony. Da się coś z tym zrobić?

York22
13-01-18, 16:23
Urwałem gwint w podłużnicy od jednej ze śrub które trzymają te małą poduszkę z prawej strony. Da się coś z tym zrobić?

Jak kawałek śruby został w środku to można np przyspawać nakrętkę do tego i próbować wykręcać (po nagrzaniu podczas spawania czasami puszcza i jest łatwiej), ewentualnie rozwiercić i powoli wydłubać kawałki.

bartek28124683
13-01-18, 16:43
Jak kawałek śruby został w środku to można np przyspawać nakrętkę do tego i próbować wykręcać (po nagrzaniu podczas spawania czasami puszcza i jest łatwiej), ewentualnie rozwiercić i powoli wydłubać kawałki.

Cała śruba mi się kręci w miejscu, przez otwór na kołek widać że kręci się razem z tulejką w którą jest wkręcona. Da się tam jakoś dostać od góry?

York22
13-01-18, 19:22
Aha. W takim razie chyba jedyne wyjście wyciąć otwór w podłużnicy tak żeby tylko się tam jakoś dostać.

bartek28124683
13-01-18, 20:05
Pewnie nie można w tym miejscu przyspawać nowej poduszki do podłużnicy?

York22
14-01-18, 15:06
przyspawać można, ale po pierwsze będzie to okropne druciarstwo, a po drugie co zrobisz jak ta poduszka za jakiś czas Ci się oberwie ? Pewnie sprzedasz auto i niech ktoś inny się martwi ? :)

bartek28124683
14-01-18, 15:34
przyspawać można, ale po pierwsze będzie to okropne druciarstwo, a po drugie co zrobisz jak ta poduszka za jakiś czas Ci się oberwie ? Pewnie sprzedasz auto i niech ktoś inny się martwi ? :)

Nie bardzo mam ochotę je sprzedawać :) Wycinanie dziury w podłużnicy trochę mnie przeraża. Gdzie ciąć żeby nie narobić sobie kłopotów? Najlepiej chyba dostać się tam z przodu podłużnicy (za zderzakiem)?

login
14-01-18, 16:47
Wycinanie dziury w podłużnicy trochę mnie przeraża. Gdzie ciąć żeby nie narobić sobie kłopotów?

Skoro nie masz o tym pojęcia, to po jaki wał się w ogóle za to zabierasz?
Nie można oddać tego do zrobienia do blacharza?

bartek28124683
14-01-18, 21:15
Nie będę sam tego ciął, wolałbym nie pogarszać sprawy :) Podłużnica z przodu samochodu jest otwarta, może uda się tamtędy założyć klucz na tą nakrętkę. Dziwne że po stronie kierowcy nie było takich niespodzianek.

Szczur[R]
15-01-18, 10:29
Cała śruba mi się kręci w miejscu, przez otwór na kołek widać że kręci się razem z tulejką w którą jest wkręcona. Da się tam jakoś dostać od góry?
Da się dojść od przodu - wyjmiesz bez problemu urwaną nakrętkę.
Następnie bierz kawałek ładnej blachy 4mm i wytnij pasek odpowiadający spodowi podłużnicy (wystarczy że w miejscu gdzie była poduszka go przyłożysz i odrysujesz), pamiętaj że musi być trochę węższy bo go wsadzisz do środka. Następnie walisz dziurę pod śrubę, kupujesz śrubę klasy 10.9 i nakrętkę też 10.9 koniecznie kołnierzową, następnie cykasz tą nakrętkę za kołnierz do blachy, wsuwasz całość w profil i masz jak nowe :)

bartek28124683
15-01-18, 12:12
;2874324']Da się dojść od przodu - wyjmiesz bez problemu urwaną nakrętkę.
Następnie bierz kawałek ładnej blachy 4mm i wytnij pasek odpowiadający spodowi podłużnicy (wystarczy że w miejscu gdzie była poduszka go przyłożysz i odrysujesz), pamiętaj że musi być trochę węższy bo go wsadzisz do środka. Następnie walisz dziurę pod śrubę, kupujesz śrubę klasy 10.9 i nakrętkę też 10.9 koniecznie kołnierzową, następnie cykasz tą nakrętkę za kołnierz do blachy, wsuwasz całość w profil i masz jak nowe :)Dzięki wielkie. Najlepsze rozwiązanie jakie spotkałem do tej pory.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Mateusz100
16-01-18, 18:41
Panowie bede w tym tygodniu zmienial olej, filtry i swiece i mam pytanie jakiej firmy brac filtr paliwa ? wczesniej nie zmienialem a teraz chce cos porzadnego

Starstruck
16-01-18, 18:42
Panowie bede w tym tygodniu zmienial olej, filtry i swiece i mam pytanie jakiej firmy brac filtr paliwa ? wczesniej nie zmienialem a teraz chce cos porzadnego

Knecht poradzi sobie wystarczająco.

Mateusz100
16-01-18, 18:52
Knecht poradzi sobie wystarczająco.

Dzieki Wielkie.
A ewentualnie jakiej firmy filtr olejowy ? Wiem ze praktycznie taka sama cena oem filtru w haparts ale bede wszystko bral na miejscu u siebie w sklepie i juz nie chce mi sie bawic w zamawianie specjalnie filtra

hondzina97
16-01-18, 19:30
Witam! Czy silnik D14A8 posiada katalizator z sondą czy bez ?

siara87
16-01-18, 19:54
Podpowie ktos jakie zarowki wrzucic w tylne lampy przeciwmgielne do VI gen coupe zeby zrobic rownomiernie swiecacago usdma?

Starstruck
16-01-18, 20:33
Dzieki Wielkie.
A ewentualnie jakiej firmy filtr olejowy ? Wiem ze praktycznie taka sama cena oem filtru w haparts ale bede wszystko bral na miejscu u siebie w sklepie i juz nie chce mi sie bawic w zamawianie specjalnie filtra

Również Knecht jest dobrym zamiennikiem w tym przypadku. Abstrahując, w Haparts też mają Knechta produkty z tego co wiem, więc praktycznie całe zakupy filtrowo-olejowe możesz tam zrobić. Na hasło ck.pl jest rabat bodajże kilka %.

Hymphh
17-01-18, 15:51
Również Knecht jest dobrym zamiennikiem w tym przypadku. Abstrahując, w Haparts też mają Knechta produkty z tego co wiem, więc praktycznie całe zakupy filtrowo-olejowe możesz tam zrobić. Na hasło ck.pl jest rabat bodajże kilka %.

dokładnie, ew. filtrona założyć, w lokalnym sklepie raczej na pewno będą mieli a zamienniki też dobre.

sebo263
17-01-18, 23:50
dokładnie, ew. filtrona założyć, w lokalnym sklepie raczej na pewno będą mieli a zamienniki też dobre.

Filtron to g....

przemo91524
18-01-18, 13:02
Napisane jest na lampie honda stanley, rozumiem ze to ori? Wzgledem honda valeo siedzi normalnie, tak jak depo jestem zadowolony ze stasia ;)

patykinio85
18-01-18, 13:34
ja tam sie na filtronie nie przejechalem ale znajomi sa za knechtem :D

endriu21
18-01-18, 15:18
ja z filtrów oleju miałem bosch i mann i nigdy problemu nie było.


Napisane jest na lampie honda stanley, rozumiem ze to ori? Wzgledem honda valeo siedzi normalnie, tak jak depo jestem zadowolony ze stasia

honda stanley, honda valeo szły na pierwszy montaż. Czyli nie wiadomo co było z tą valeo? Bo mocowania powinny być takie same. Może ktoś miał pokrzywiony przód i coś kombinował z tą valeo.

Piechox
19-01-18, 10:36
Witam.
Mam problem z którym bujam się od 4 miesięcy.
Posiadam d14z1 z głowicą od y7, hybrydową skrzynią biegów, lekki zamach 5,15 kg 212 mm, kolektor ssacy i przepustnicę od d16z6, wtryski 240cc, dolot ze zderzaka, wszystko wystrojone na komputerze p28. Silnik chodzi super jedyny problem jaki z nim mam to to że przy włączonej klimatyzacji kiedy wciskam sprzęgło (gdy chcę zmienić bieg) obroty spadają do ok 200 lub 300 i podnoszą się do 900. Bez klimy jest podobnie tylko że tam jest spadek do ok 700 i podbija do 900. Czy to wina lekkiego zamachu czy może coś innego sie sypło. Krokowiec wymieniany bo stary był popsuty, przepustnica wymieniana, węże podciśnieniowe posprawdzane i nigdzie nie ma nieszczelności. Czy spokojnie moge z tym jeżdzić czy taki spadek obrotów jest szkodliwy dla silnika i czy takie zachowanie jest normalne przy takim setupie.

MarcinM90
19-01-18, 13:29
Cześć, szukam informacji która żarówka odpowiada za podświetlenie liczników w EK3? Ktoś coś wie? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180119/34cccc2c4b8e3037d12ee1ca3e519e64.jpg

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

woody
19-01-18, 13:36
Cześć, szukam informacji która żarówka odpowiada za podświetlenie liczników w EK3? Ktoś coś wie? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180119/34cccc2c4b8e3037d12ee1ca3e519e64.jpg

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Szare oprawki i ta duża czarna co jest z przewodem. Przewód idzie do podswietlenia na przód.

MarcinM90
19-01-18, 13:48
Szare oprawki i ta duża czarna co jest z przewodem. Przewód idzie do podswietlenia na przód.Tzn chodziło bardziej o samo podświetlenie licznika kilometrów :)

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

woody
19-01-18, 13:50
Tzn chodziło bardziej o samo podświetlenie licznika kilometrów :)

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu TapatalkaŚrodkowa szara oprawka.