PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

rafal86
08-11-13, 07:39
zbieżność, magiel albo kiera źle założona - kiedyś miałem lekko krzywo i wystarczyło nasadzić ją równo ale jeśli jej nie ruszałeś to samo Ci się nie przestawiło :)

Matheo12
08-11-13, 13:16
EDIT: Jeszcze coś mi się przypomniało. Prawdopodobnie mam tarcze do przetoczenia, bo jak hamuje (nie zawsze ale czasami) to trzęsie się kierownica, więc czy krzywe tarcze mogły spowodować wyżej opisaną usterkę?

Miałem stare i zajechane tarcze, przy hamowaniu do ok 100km/h lekko auto szarpało, leczy przy 150km/h+ delikatnie wręcz hamując całym autem wręcz szarpało strasznie i kierownica cała drżała.
Wymieniłem nowe tarcze i klocki i problem zażegnany. Nawet przy dohamowaniu ze 170-180km/h gładko idzie.



Mam pytanie odnośnie układu kierowania. Jak jadę to mam strasznie luźną kierownicę (zaznaczam, że nie mam luzów, bo nawet przy delikatnym obrocie samochód zmienia tor ruchu), po prostu kierownica nie stawia w oporów przy skręcaniu, stąd też trzeba ją pewnie i mocno trzymać przy jeździe po nierównościach, bo lata jak oszalała. Dodam jeszcze, że jak się skręci ją o 90° to już opór jest wyczuwalny. Wie ktoś, gdzie może leżeć przyczyna?

Też tak mam, podczas jazdy kierownica jest lekko luźna. Jak wyżej, możliwe że to pompa wspomagania albo co może być oczywiste stan płynu wspomagania, sam mam trochę poniżej minimum, będę musiał w najbliższym czasie ogarnąć.

pizzabhoy
08-11-13, 13:27
Miałem stare i zajechane tarcze, przy hamowaniu do ok 100km/h lekko auto szarpało, leczy przy 150km/h+ delikatnie wręcz hamując całym autem wręcz szarpało strasznie i kierownica cała drżała.
Wymieniłem nowe tarcze i klocki i problem zażegnany. Nawet przy dohamowaniu ze 170-180km/h gładko idzie.




Też tak mam, podczas jazdy kierownica jest lekko luźna. Jak wyżej, możliwe że to pompa wspomagania albo co może być oczywiste stan płynu wspomagania, sam mam trochę poniżej minimum, będę musiał w najbliższym czasie ogarnąć.

Dzięki za odpowiedź. Co do tarcz to są w miarę nowe (z marca) ATE, klocki tak samo. Ogólnie samochód mam dopiero 2 tygodnie więc muszę go poznać. Mam wrażenie jakby te trzęsienie trochę ustąpiło - pożyjemy zobaczymy.

Przyznam szczerze, że poziomu płynu wspomagania nie sprawdzałem, pójdę zobaczyć - może tam właśnie znajduje się przyczyna. A jaki jest koszt wymiany pompy?
EDIT: Jednak jest między górną, a dolną kreską, a więc w normie.

luchuma
08-11-13, 13:28
pompa uzywana 50 zl?? - zalezy za ile znajdziesz

dwie butelki PSF chyba 70zl

Bolsik
08-11-13, 14:07
To że świeże tarcze nie znaczy że nie można ich zakatować :) a można uwierz mi :)

Matheo12
08-11-13, 14:19
Zależy jeszcze jak zostały dotarte albo czy się nie powyginały lub czy są idealnie płaskie. Nierówności na nich = szarpanie

gundik1
08-11-13, 20:56
Witam, mam problem chyba z ladowaniem, gdy stoje w korku , gdzie kolwiek, nawiew spowalnia, gdy tylko dodam gazu nawiew przyspiesza, tak samoo z domykaniem elekt... szyb, gdy nacisne dwa przyciski na raz i przytrzymam , swiatla przygasaja, w czym dokladnie problem Panowie .

KozioU
08-11-13, 21:23
Szybkie pytanko, czy grill z przedlifta pasuje do polifta?
z góry dzięki

Starstruck
08-11-13, 21:29
Szybkie pytanko, czy grill z przedlifta pasuje do polifta?
z góry dzięki

Nope!

KozioU
08-11-13, 21:34
Nope!

a to po czym to najlepiej poznać? jestem właśnie w trakcie szukania i na allegro w aukcjach piszą w większości przypadków że pasuje i tu i tu

EDIT: juz znalazłem
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2278221
moze sie komuś przyda

login
08-11-13, 21:57
a to po czym to najlepiej poznać? jestem właśnie w trakcie szukania i na allegro w aukcjach piszą w większości przypadków że pasuje i tu i tu

No bo wypisują kmiotki głupoty, żeby tylko sprzedać.

pizzabhoy
08-11-13, 22:15
A mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że jak stoję gdzieś w korku i się turlam na jedynce bez gazu i chcę go wcisnąć (nawet jakoś delikatnie) to samochód szarpie i wyrywa się do przodu zamiast płynnie zwiększyć prędkość. Strasznie to irytuje i niewygodnie się jeździ. A jak wrzucę dwójkę to są raczej za niskie obroty bo porusza się wtedy charakterystycznymi kangurami czyli takimi skokami. Jest to jakaś wada czy po prostu wina leży po mojej stronie?

Maskunt
08-11-13, 22:55
A mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że jak stoję gdzieś w korku i się turlam na jedynce bez gazu i chcę go wcisnąć (nawet jakoś delikatnie) to samochód szarpie i wyrywa się do przodu zamiast płynnie zwiększyć prędkość. Strasznie to irytuje i niewygodnie się jeździ. A jak wrzucę dwójkę to są raczej za niskie obroty bo porusza się wtedy charakterystycznymi kangurami czyli takimi skokami. Jest to jakaś wada czy po prostu wina leży po mojej stronie?

Ten typ tak ma, można się nauczyć nad tym panować.

Matheo12
08-11-13, 23:27
A mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że jak stoję gdzieś w korku i się turlam na jedynce bez gazu i chcę go wcisnąć (nawet jakoś delikatnie) to samochód szarpie i wyrywa się do przodu zamiast płynnie zwiększyć prędkość. Strasznie to irytuje i niewygodnie się jeździ. A jak wrzucę dwójkę to są raczej za niskie obroty bo porusza się wtedy charakterystycznymi kangurami czyli takimi skokami. Jest to jakaś wada czy po prostu wina leży po mojej stronie?

Dokładnie, to normalne u mnie tak samo, jedynki używam tylko do ruszania, nawet raz czy dwa się zapomniałem i ruszyłem z dwójki, a tak to zawsze wystarczy dwójka i sprzęgło podusić przy niskich prędkościach lub wręcz tocząc się :P

pizzabhoy
08-11-13, 23:46
Dzięki. Na taką odpowiedź czekałem. :) Muszę jeszcze jutro sprawdzić kiedy zaczyna się dławić na dwójce, bo wydaje mi się, że na ciut za wysokich obrotach to występuje. Albo już mam urojenia. :P Nie wymieniałem jeszcze filtru powietrza i paliwa, a przydałoby się.

Bolsik
09-11-13, 09:03
Witam, mam problem chyba z ladowaniem, gdy stoje w korku , gdzie kolwiek, nawiew spowalnia, gdy tylko dodam gazu nawiew przyspiesza, tak samoo z domykaniem elekt... szyb, gdy nacisne dwa przyciski na raz i przytrzymam , swiatla przygasaja, w czym dokladnie problem Panowie .

miernik i sprawdzasz napięcie na akumulatorze, 1 z wyłączonym silnikiem i wszystkim co się da 2 z włączonym silnikiem 3 z włączonym silnikiem i przytrzymaniu obrotów na 2500, wtedy będziesz wiedział gdzie masz ładowanie, i posprawdzaj kable np czy dokręcony + jest przy alternatorze

slayerek
09-11-13, 12:15
czy przednie lampy z civickow 96-98 z UK maja takie same mocowania i pasują do naszych ?? (wiem ze inaczej świeca ale chodzi mi o mocowania , zaczepy itp itd.. )

luchuma
09-11-13, 12:27
tak

pawlosz
09-11-13, 14:45
Pasy bezpieczenstwa w EK4 rożnią się w przediftach i w poliftach? Kupilem pas i totalnie nie pasował. Przede wszystkim moj poliftowy mial kawałek przewodu, ktory konczy się kostkąpodłączanądo nadwizia, ten z kupiony nie mial czego takiego.

luchuma
09-11-13, 16:39
Poliftowe chyba maja ladunek pirotechniczny a przedliftem nie

pawlosz
09-11-13, 20:35
Poliftowe chyba maja ladunek pirotechniczny a przedliftem nie

Wlasnie tak mi sie zdawało, dzieki.

zahmi
10-11-13, 17:08
Witka...taki problem-jak przymocować urwany styk od grzania tylnej szyby?Jakiś kej przewodzący czy może jakiś inny sposób?

Bolsik
10-11-13, 18:05
ostatnio w vectrze normalnie przylutowałem a styk wygląda identycznie

PiotrekNh
10-11-13, 21:12
Witam. Czy Kiedy zdejme osłonę bębna hamulcowego w celu renowacji da się założyć oponę i żeby auto zostało na noc bez tych osłon? Czy może się tam coś stać, wilgoć itp.?

Bolsik
10-11-13, 21:16
można

zahmi
10-11-13, 21:19
ostatnio w vectrze normalnie przylutowałem a styk wygląda identycznie

Poszło uff.Było gorąco ale się udało...

Civic91
11-11-13, 14:05
Niedługo zabieramy się za wymiane u kumpla w ej9 wahaczy poprzecznych na LCA. Czy przy minimalnych zdolnościach manualnych damy rade ? Wiadomo, że musimy odkręcic te 3 śruby od wahacza poprzecznego, ale czy cały wahacz wleczony lub piaste też musimy zdejmować ? Ile czasu zajęła wam wymiana tego ? :)

Powell
11-11-13, 14:44
Hej, muszę wymienić skrzynie w EJ9. Skrzynia z D13 z głównym przełożeniem 4,250 podejdzie bez problemu? Przy wymianie od razu wymienił bym sprzęgło, ale koło zamachowe w D14 jest 200mm? I są w cholere drogie takie sprzegła. Wystarczy ze kupie koło zamachowe 212mm z jakiegos d16 z allegro i do tego sprzegło np. takie http://jdmshop.eu/Sprzeglo-exedy-honda-hck2026 I będzie to wszystko ze sobą współgrało :)?

luchuma
11-11-13, 14:50
tak

waldivip
11-11-13, 16:25
Pytanko czy felgi 15 et35, 7 cali szeroka wejdzie mi do ek3 bez klepnia rantów??

luchuma
11-11-13, 16:29
przy obnizeniu bez camberow na 90% bedzie problem

waldivip
11-11-13, 16:32
oj przepraszam bład wpadł et34 i obnizenie ok -50

luchuma
11-11-13, 16:37
99% bedzie problem

Dario022
12-11-13, 14:54
Czy przeguby wewnętrzne są takie same w D i B seriach?

luchuma
12-11-13, 15:18
Nie

NouT
12-11-13, 15:41
Witam.
Ostatnio w trasie moje EK3 po prostu zgasło. Z racji, że nie było iskry pomyślałem, że problemem będzie cewka i moduł, więc wymieniłem obie części. Niestety nadal nic. Dziś od razu po założeniu cewki i modułu zrobilem samodiagnostykę i wyskoczyły 2 błędy:
10: IAT Sensor (Intake Air Temperature) - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
15: Ignition Output Signal - Sygnał wyjściowy układu zasilania
Błąd 10 może być wywołany tym, że próbowałem odpalić auto bez "parówy w której jest wtyczka do owego czujnika" (chyba).
Proszę o pomoc, może ktoś się z tym spotkał.

MrKubek
12-11-13, 16:01
A wgl pali ci się ''czek'' ?

towalsky
12-11-13, 16:15
cześć, mam laickie pytanie dotyczące kół w EG4. Wiem, że śruby do kół różnią się długością w zależności alufelga/stal. Czy tak samo jest w przypadku nakrętek w CIVICu? Muszę zmienić koła na zimowe (a są na stalowych właśnie) i nie wiem czy muszę się zaopatrzyć w inne nakrętki, czy te z alufelg podejdą bez problemu?


Pozdro, Piotrek.

lucasSNC
12-11-13, 16:18
Witam.
Ostatnio w trasie moje EK3 po prostu zgasło. Z racji, że nie było iskry pomyślałem, że problemem będzie cewka i moduł, więc wymieniłem obie części. Niestety nadal nic. Dziś od razu po założeniu cewki i modułu zrobilem samodiagnostykę i wyskoczyły 2 błędy:
10: IAT Sensor (Intake Air Temperature) - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
15: Ignition Output Signal - Sygnał wyjściowy układu zasilania
Błąd 10 może być wywołany tym, że próbowałem odpalić auto bez "parówy w której jest wtyczka do owego czujnika" (chyba).
Proszę o pomoc, może ktoś się z tym spotkał.

tak 10 to nie podłączony IAT
natomiast 15 oznacza ze prawdopodobnie padł zapłonik w aparacie lub jakies zwarcie lub przerwa w obwodzie
tu masz ścieżke diagnostyczna z manuala: http://zapodaj.net/7e374475a1398.png.html

Rodzynki
12-11-13, 17:27
cześć, mam laickie pytanie dotyczące kół w EG4. Wiem, że śruby do kół różnią się długością w zależności alufelga/stal. Czy tak samo jest w przypadku nakrętek w CIVICu? Muszę zmienić koła na zimowe (a są na stalowych właśnie) i nie wiem czy muszę się zaopatrzyć w inne nakrętki, czy te z alufelg podejdą bez problemu?


Pozdro, Piotrek.

To zależny jakie są te nakrętki od alufelg. Jeżeli standardowe, zamknięte, długie (ok. 3cm), zakończone stożkiem (miejsce styku felga - nakrętka) to nie powinno być problemu. Jeżeli nakretki do alu są kuliste to już jest problem i lepiej kupić stożkowe. Jak masz krótkie (ok. 2cm) otwarte stożkowe to też nie ma problemu. A jeśli są to krótkie zamknięte to prawdopodobnie nie będzie pasować. Ale sam najlepiej mógł byś to sprawdzić przymierzając stalówkę, bo tak na forum to można sobie tylko gdybać. :)

NouT
12-11-13, 17:35
A wgl pali ci się ''czek'' ?

Przekręcam kluczyk, włącza się i wyłącza po chwili, a czasami zostaje. Różnie. Może komputer powoli sie sypie...

rooter666
12-11-13, 19:06
Może komputer powoli sie sypie...
raczej nie, sprawdź czy dochodzi napięcie do aparatu zapłonowego, ma być po włączeniu zapłonu tyle co daje akumulator
u mnie się ujarał styk i też sypało błędem 15, potem wyszło że raz jest +5v raz 3 a innym razem 0 ;]

pizzabhoy
12-11-13, 20:47
Dzisiaj jak jechałem to zacząłem słyszeć buczenie/szumienie podczas przyspieszania na 5 biegu. Dźwięk ten powstaje gdzieś przy 65kmph, a zanika po uzyskaniu 90kmph. Pomyślałbym, że to po prostu wał napędowy ale jest mocno nienaturalny i wyraźny. Tak jak napisałem, powstaje przy dociśnięciu pedała gaza, jak się go puści to momentalne zanika.

Ogólnie to też mi szumi (a raczej to jest taki świst) podczas przyspieszania na jedynce i dwójce z tym, że zanika tutaj po wrzuceniu na luz - pytałem mechanika o to, nawet z nim jeździłem to mówił, że nic nie słyszał więc dałem sobie z tym spokój - choć nadal mnie to trochę irytuje. :P Z tym, że jest to dużo mniej słyszalne od tego szumu na 5.

Kloch
12-11-13, 20:54
W sumie szybkie pytanie. Bo o jednej rzeczy nie pomyślałem.
Czy przy SWAPie hebli z EK3 na te od MB6 czyli na 282/260 jest jakiś problem z półosiami z przodu? Pasują one P&P? Silnik to d-seria d15z6. :)

Dzięki :)

chrupek
12-11-13, 21:00
Dzisiaj jak jechałem to zacząłem słyszeć buczenie/szumienie podczas przyspieszania na 5 biegu. Dźwięk ten powstaje gdzieś przy 65kmph, a zanika po uzyskaniu 90kmph. Pomyślałbym, że to po prostu wał napędowy ale jest mocno nienaturalny i wyraźny. Tak jak napisałem, powstaje przy dociśnięciu pedała gaza, jak się go puści to momentalne zanika.

Ogólnie to też mi szumi (a raczej to jest taki świst) podczas przyspieszania na jedynce i dwójce z tym, że zanika tutaj po wrzuceniu na luz - pytałem mechanika o to, nawet z nim jeździłem to mówił, że nic nie słyszał więc dałem sobie z tym spokój - choć nadal mnie to trochę irytuje. :P Z tym, że jest to dużo mniej słyszalne od tego szumu na 5.

Mając 65km/h przyśpieszasz na 5 biegu? No na pewno wkrótce usłyszysz dzwięk panewki ..

pizzabhoy
12-11-13, 21:10
Mając 65km/h przyśpieszasz na 5 biegu? No na pewno wkrótce usłyszysz dzwięk panewki ..

Nie. Po prostu jak usłyszałem te buczenie to przetestowałem gdzie i w jakich warunkach powstaje.

NouT
12-11-13, 23:08
U mnieprolemrozwiązny, cewka zapłonowa i złe podłączenie modułu.

Gibbon
12-11-13, 23:45
Gdzie w EK4 znajdę przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby?

Civic91
13-11-13, 08:45
Mając 65km/h przyśpieszasz na 5 biegu? No na pewno wkrótce usłyszysz dzwięk panewki ..

Bzdura totalna . . .

Bolsik
13-11-13, 09:08
Czy przy SWAPie hebli z EK3 na te od MB6 czyli na 282/260 jest jakiś problem z półosiami z przodu? Pasują one P&P? Silnik to d-seria d15z6.

raczej nie powinno być problemu przegub tu i tu ma tyle samo zębów



Gdzie w EK4 znajdę przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby?

w skrzynce z bezpiecznikami taki długi czarny klocek wpięty w puszczkę pod deską, jak działa to wsadź rękę pod deskę i klikaj przyciskiem od podgrzewania, jak szukasz kabla żeby podpiąć podgrzewane lusterka to będzie (w wiązce idącej na tył) pod plastikiem przy lewej nodze kierowcy grubszy kabel Czarno niebieski

19Ryba10
13-11-13, 10:49
przerabialem ostatnio , wystarczylo wpiąć się pod właśnie ten przekaźnik bezpośrednio, tylko znaleźć miernikiem pin gdzie idzie 12V po wlaczeniu ogrzewania szyby

Gibbon
13-11-13, 19:23
w skrzynce z bezpiecznikami taki długi czarny klocek wpięty w puszczkę pod deską, jak działa to wsadź rękę pod deskę i klikaj przyciskiem od podgrzewania, jak szukasz kabla żeby podpiąć podgrzewane lusterka to będzie (w wiązce idącej na tył) pod plastikiem przy lewej nodze kierowcy grubszy kabel Czarno niebieski
Dzięki. Podgrzewane lusterka mam ale właśnie tylna szyba mi nie grzeje i szukam przyczyny.

pizzabhoy
13-11-13, 22:36
Problem z piątką rozwiązany. :)

Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Jechałem dzisiaj z kumplem jego EJ9 i czasami na światłach jak staliśmy przez kilkadziesiąt sekund albo kilka minut to samochodem na ułamek sekundy zatrzęsło, tzn. wpadał w drgania by po tej małej chwili powrócić do normalności. Jak pierwszy raz to poczułem to się mocno zdziwiłem i pomyślałem, że mu zgasł ale on mówił, że on po prostu tak ma. Wie ktoś o co może chodzić? Poducha pod silnikiem? Kolega się zbytnio tym nie przejmuje ale on jeździ samochodem dopóki coś mu nie umożliwi dalszej podróży. :P

yarOo_krk
14-11-13, 08:47
Problem z piątką rozwiązany. :)

Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Jechałem dzisiaj z kumplem jego EJ9 i czasami na światłach jak staliśmy przez kilkadziesiąt sekund albo kilka minut to samochodem na ułamek sekundy zatrzęsło, tzn. wpadał w drgania by po tej małej chwili powrócić do normalności. Jak pierwszy raz to poczułem to się mocno zdziwiłem i pomyślałem, że mu zgasł ale on mówił, że on po prostu tak ma. Wie ktoś o co może chodzić? Poducha pod silnikiem? Kolega się zbytnio tym nie przejmuje ale on jeździ samochodem dopóki coś mu nie umożliwi dalszej podróży. :P
Może załączała się chłodnica i na chwile spadały obroty? :)

19Ryba10
14-11-13, 11:49
Dzięki. Podgrzewane lusterka mam ale właśnie tylna szyba mi nie grzeje i szukam przyczyny.
bezpiecznik sprawdzony ?

gundik1
14-11-13, 12:10
Panowie, jest jakas roznica miedzy amortyzatorem orginalnym, a np kyb flex jakos tak to sie zwie, czy majac sprezyny sportowe na tych amortyzatorach . ktorys zestaw bedzie siedzial nizej ??? Pzdr

luchuma
14-11-13, 14:07
Jak rozpiznac biegi z crx?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

login
14-11-13, 16:56
Ktoś mnie ostatnio pytał o silniczki sterowania reflektorów Stanley'a do VI HB.
Nie pamiętam kto, bo wywaliłem PW, a temat stał się aktualny.
Jak to przeczytasz, poszukiwaczu silniczków, to się odezwij.

Gibbon
14-11-13, 17:23
bezpiecznik sprawdzony ?
Przekaźnik działa, bezpiecznik pod kierownicą sprawny, ten obok aku też wygląda na sprawny, najchętniej bym go wymienił dla pewności ale niestety nie ma go u mnie w sklepie elektronicznym dlatego szukam dalej ;)

MichalS394
14-11-13, 17:29
Witam, gdzie się wpiąć z podgrzewanymi fotelami tak, aby grzały dopiero po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycje?

Bolsik
14-11-13, 17:32
z przyciskiem ?

Plus do przycisku w pojedyncze wolny pin w skrzynce z bezpiecznikami

przycisk steruje przekaźnikiem a przekaźnik daje plus prosto z aku




http://img69.imageshack.us/img69/216/6uqv.jpg

Szczery
14-11-13, 17:56
EK3
Zwrotnica wyjeta.
Co musze teraz po kolei zrobic by wyciagnac stare lozysko ze zwrotnicy?

Mam do dyspozycji caly zestaw prasek... max 200t

Nie mam w tej chwili dostpu do mnuala :(

MichalS394
14-11-13, 18:10
z przyciskiem ?

Plus do przycisku w pojedyncze wolny pin w skrzynce z bezpiecznikami

przycisk steruje przekaźnikiem a przekaźnik daje plus prosto z aku




http://img69.imageshack.us/img69/216/6uqv.jpg
Serdecznie podziękował ;)

Bolsik
14-11-13, 18:54
EK3
Zwrotnica wyjeta.
Co musze teraz po kolei zrobic by wyciagnac stare lozysko ze zwrotnicy?

Mam do dyspozycji caly zestaw prasek... max 200t

Nie mam w tej chwili dostpu do mnuala

przy łożysku od strony przegubu, podważyć kołnierz oring metalowy, od tej strony wypchnij nie dużą nasadką piastę do reszty powinieneś juz sam dojsc, zdejmujesz seger wypychasz wkładasz



Serdecznie podziękował Nie ma za co :D

Szczery
14-11-13, 19:17
Juz zmienione. dzieki :)

wahu
15-11-13, 08:20
witam
czy pod ssacy od z6 lepsza bedzie oem uszczelka czy heatshield i jakie sa roznice miedzy nimi

Bolsik
15-11-13, 08:21
oczywiście założył bym heatshielda po to jest zeby było lepiej :)

gundik1
15-11-13, 12:48
Witam, Panowie podajcie mi jakies linki ze stronami czesci do civica 6 gen, cos typu Jarusnet.pl Pozdrawiam

luchuma
15-11-13, 13:46
W podpisie u mnie znajdziesz

paplatalk 4

wahu
15-11-13, 15:15
oczywiście założył bym heatshielda po to jest zeby było lepiej :)

a jakies większe uzasadnienie niż tylko "po to żeby było lepiej" ?

luchuma
15-11-13, 15:44
Heatshield mozna dac jako dodatek jak juz wszystko inne zalozone

paplatalk 4

szok
15-11-13, 17:43
honda civic ej6 d16y7 1998r przy wymianie tylnych łożysk muszą być bez ABS czy z ABS ? hamulce bębnowe.

janekb84
15-11-13, 17:48
moze tu w temacie predzej znajde odpowiedz:)
panowie potrzebuje sprawdzonego oznaczenia może być Kanaco lub jakiejś innej firmy piasty tylnej srednica wew. łozyska 28mm pod tarcze 240.
w katalogach ic jest sporo błędów i nie mogę znaleźć jaki to będzie indeks i czy jest rozróżnienie piasty pod tarcze i bębny?

luchuma
15-11-13, 17:51
a masz abs czy nie ?


np taka piasta

[H24028BTA] (+ABS) 28x134x61 - EK4

akurat mam piaste pod reka z bebnow i wyglada podobnie :/

szok
15-11-13, 17:58
tak mam ABS.

Tadis
15-11-13, 17:59
Witam. Mam taki problem ze sprzęgło "bierze" na samym początku. Z postoju ciężko bieg włączyć natomiast z jakąś tam prędkością wszystko jest ok. Tylko ze pedał sprzęgła do połowy jest prawie luzny. Sprzęgło się nie śliska jest to 6 gen D15z6 hb 1998r. Czy może to już oznaki zużytego sprzęgła? Moim zdaniem gdy sprzęgło jest zużyte śliska się. A może wyciek płynu jeżeli jest to hydrauliczne lub jakaś pompka?

janekb84
15-11-13, 18:10
a masz abs czy nie ?


np taka piasta

[H24028BTA] (+ABS) 28x134x61 - EK4

akurat mam piaste pod reka z bebnow i wyglada podobnie :/
bez ABS i własnie o to chodzi ze na zdjeciach wygladaja podobnie a wole sie upewnic zeby potem nie jezdzic i wymieniac

smender
15-11-13, 18:23
Mam pytanko.
Wymieniał ktoś może materiał w boczkach w swojej hondzie (mam EJ9)? Chodzi mi głównie o sposób na ponowne złączenie po wymianie materiału? Fabrycznie miejsca mocowań są zanitowane (chyba tak to się nazywa - roztopione końcówki elementu łączącego) - tak mi się przynajmniej wydaję. Może ktoś podzieli się swoim doświadczeniem w tej kwestii, bo zanim zacznę "psuć" chciałbym mieć pomysł jak to naprawić :D

Gibbon
15-11-13, 18:55
EK4 HB
Światła mijania - H4
Postojówki - W5W
Oświetlenie rejestracji - C5W

Oświetlenie wnętrza przednie (maplight) - 2x C5W
Oświetlenie wnętrza główne (to na środku) - W5W
Oświetlenie bagażnika - C5W

Czy wszystko się zgadza?

lub3cki
15-11-13, 18:59
czy można prać bandaż termiczny w kolektora? pytam bo kupiłem używkę 4-2-1 owinięta jasnym bandażem tylko, że jest już trochę brudny i chciałbym go wyprać, tylko nie wiem czy można takie coś prać? jeśli tak to w czym najlepiej to wyprać? i czy po takim zabiegu będzie się on nadawał do ponownego założenia?

Gr4b3Q
15-11-13, 19:09
a jakies większe uzasadnienie niż tylko "po to żeby było lepiej" ?

http://www.scribd.com/doc/136988452/Heat-Shield

luchuma
15-11-13, 19:14
tak jak pisalem wczesniej,

heatshield mozna dodac na sam koniec jak sie nie ma co z pieniedzmi robic


najpierw trzeba obnizyc temp komory i dodac zimny dolot inaczej heatshield nic nie da


EK4 HB
Światła mijania - H4
Postojówki - W5W
Oświetlenie rejestracji - C5W

Oświetlenie wnętrza przednie (maplight) - 2x C5W
Oświetlenie wnętrza główne (to na środku) - W5W
Oświetlenie bagażnika - C5W

Czy wszystko się zgadza?
u mnie jest
Oświetlenie rejestracji - W5W
Oświetlenie bagażnika - W5W

Oświetlenie wnętrza główne (to na środku) - byly dwie wersje w5w lub c5w

Brylant1
15-11-13, 19:29
Daruj sobie pranie bo ci sie rozleci w rekach przy samym odwijaniu go z kolektora.


czy można prać bandaż termiczny w kolektora? pytam bo kupiłem używkę 4-2-1 owinięta jasnym bandażem tylko, że jest już trochę brudny i chciałbym go wyprać, tylko nie wiem czy można takie coś prać? jeśli tak to w czym najlepiej to wyprać? i czy po takim zabiegu będzie się on nadawał do ponownego założenia?

szok
15-11-13, 19:55
Więc jak to jest. Jeśli auto ma ABS a z tyłu bębny to tylne łożyska muszą być pod ABS czy nie ?

luchuma
15-11-13, 19:56
Pod abs maja pierscien

paplatalk 4

kubaszow
15-11-13, 22:12
Jeśli auto ma ABS a z tyłu bębny to tylne łożyska muszą być pod ABS
Tak musza byc pod ABS

szok
15-11-13, 22:38
dzięki kubaszow o taka konkretną odpowiedź mi chodziło. pozdrawiam

wahu
15-11-13, 23:03
Dzieki za pomoc :)

MrKubek
17-11-13, 14:24
Witam. Mam taki problem ze sprzęgło "bierze" na samym początku. Z postoju ciężko bieg włączyć natomiast z jakąś tam prędkością wszystko jest ok. Tylko ze pedał sprzęgła do połowy jest prawie luzny. Sprzęgło się nie śliska jest to 6 gen D15z6 hb 1998r. Czy może to już oznaki zużytego sprzęgła? Moim zdaniem gdy sprzęgło jest zużyte śliska się. A może wyciek płynu jeżeli jest to hydrauliczne lub jakaś pompka?

Te pompki często ciekną a działają. Wygląda na to że musisz wyregulować pedał sprzęgła, klucz 12 fotel do tyłu i na dywanik, potem luzujesz kontrę i ogień.

kazik1993
18-11-13, 00:01
Mam problem , dzisiaj wyjechałem rekreacyjnie samochodem na przejażdżkę i gdy miałem już wracać do domu postanowiłem stanąć zaciągnąć i spalić kapcia : D . Było wszystko spoko ale zauważyłem gdy teraz cisnę gaz do oporu to obroty wzrastają nie proporcjonalnie do prędkości ( czyli obroty idą w górę a prędkość nie ) podejrzewam że to jest ślizgające się sprzegło , ale co teraz ? całe sprzęgło do wymiany ?

Michał102
18-11-13, 00:05
Przypaliłeś sprzęgło i teraz masz szmelc.
Do wymiany cały komplet. Szukaj Exedy, bo jest w dobrej kasie (coś około 400zł).

janekb84
18-11-13, 00:34
a masz abs czy nie ?


np taka piasta

[H24028BTA] (+ABS) 28x134x61 - EK4

akurat mam piaste pod reka z bebnow i wyglada podobnie :/

z zamiennikow wynika ze jest to piasta pod bebny wiec czy bedzie pasowac pod tarcze???

luchuma
18-11-13, 00:54
juz sam nie wiem

sa dwie srednice wewnetrzne
28 i 30

masz swap tarcz z EK4 ?? to musi byc pod ABS
w 4/5g i crx byly bez abs

musialbys zajrzec do swojej piasty i zmierzyc

bo ze swapami to roznie bywa
moge tez do legionowa podrzucic wahacz to wyjmiesz piaste i przymierzysz :D bedzie dla potomnych hehe



Mam problem , dzisiaj wyjechałem rekreacyjnie samochodem na przejażdżkę i gdy miałem już wracać do domu postanowiłem stanąć zaciągnąć i spalić kapcia : D . Było wszystko spoko ale zauważyłem gdy teraz cisnę gaz do oporu to obroty wzrastają nie proporcjonalnie do prędkości ( czyli obroty idą w górę a prędkość nie ) podejrzewam że to jest ślizgające się sprzegło , ale co teraz ? całe sprzęgło do wymiany ?

zapowietrzony uklad ?? na zimnym dziala na cieplym jest inaczej ??
moze byc jak michu napisal albo jakis wyciek na tarcze

Pawel_JBL
18-11-13, 06:50
Zapinki pasów czy pasują z angola 5d do EK? tzn. czy pas z EK zapnie się w zapinkę z angola ?

kubaszow
18-11-13, 13:42
czy pas z EK zapnie się w zapinkę z angola
Na 99% tak.

Dario022
18-11-13, 15:45
Pany co może być powodem tego, że jak załącza się wentylator chłodnicy to delikatnie zaczynają falować obroty?

kubaszow
18-11-13, 16:51
że jak załącza się wentylator chłodnicy to delikatnie zaczynają falować obroty?
Wszystko gra, jest wieksze obciazenie przez wlaczony wentylator i dlatego obroty delikatnie faluja.

Dario022
18-11-13, 16:56
Ufffff. Kamień z serca. :) Wielkie dzięki.

waldivip
18-11-13, 19:18
pytanko w moim d15z6 mam skrzynie d16z9 i econo gasnie juz przy 95km da sie cos z tym zrobic czy tylko pozostaje skrzynia hybryda z długa piatka??

cor7ez
18-11-13, 19:34
pytanko w moim d15z6 mam skrzynie d16z9 i econo gasnie juz przy 95km da sie cos z tym zrobic czy tylko pozostaje skrzynia hybryda z długa piatka??

To jest norma. Ponoc daje cos zmiana czujnika predkosci na ten z econo

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

waldivip
18-11-13, 20:52
kiedys już wymieniłem chodzi Ci o impulsometr tak?? i nic nie pomogło...a wogle jest jakas roznica miedzi tym z s40 a s20??

Bolsik
18-11-13, 20:54
vss

pizzabhoy
18-11-13, 21:46
Dzisiaj oddałem tarcze do toczenia, bo miałem krzywe przez co kierownica się trzęsła podczas hamowania. Tokarz powiedział, że po przetoczeniu będą miały 19,5mm - i tu moje pytanie czy opłaca się przetaczać je? Czy jednak rozglądać się za nowym kompletem. Wiem, że min. grubość wynosi 19mm, więc na ile szacunkowo powinno mi starczyć te 0,5mm (przy normalnej jeździe, bez szaleństw)?

login
18-11-13, 21:50
Dzisiaj oddałem tarcze do toczenia, bo miałem krzywe przez co kierownica się trzęsła podczas hamowania. Tokarz powiedział, że po przetoczeniu będą miały 19,5mm - i tu moje pytanie czy opłaca się przetaczać je? Czy jednak rozglądać się za nowym kompletem. Wiem, że min. grubość wynosi 19mm, więc na ile szacunkowo powinno mi starczyć te 0,5mm (przy normalnej jeździe, bez szaleństw)?

Wydasz pieniądze na przetoczenie i tak "za chwilę" będziesz musiał kupić nowe.
Jest sens?

Amek
18-11-13, 21:54
Czy zamek drzwi przednich od 5g pasuje do 6g ?

pizzabhoy
18-11-13, 22:04
Wydasz pieniądze na przetoczenie i tak "za chwilę" będziesz musiał kupić nowe.
Jest sens?

Najgorsze jest to, że poprzedni właściciel kupował tarcze(ATE) i klocki(ATE) w marcu, a i tak udało mu się je pokrzywić. :/ Nie wiem już sam...

login
18-11-13, 22:26
Najgorsze jest to, że poprzedni właściciel kupował tarcze(ATE) i klocki(ATE) w marcu, a i tak udało mu się je pokrzywić. :/ Nie wiem już sam...

Ja mam u siebie taki sam zestaw od końca sierpnia 2012 i u mnie jest O.K.

KozioU
19-11-13, 14:06
Czy spoiler od angielki podejdzie do EJ6 czy jest może szerszy?
z góry dzięki

janek373
19-11-13, 17:38
Pytanie: Wyskakuje mi błąd numer 9. Civic 1.5 V-tec 95r. Wymieniłem aparat zapłonowy po regeneracji i dalej to samo.
Gdzie teraz szukać?? Jak sprawdzić połączenie aparatu ze sterownikiem?? Może kabel przetarty... Help...

Objawy to spadki wolnych obrotów i delikatne szarpanie przy jeździe ze stałą prędkością... Po przejściu w tryb serwisowy wszystko wraca do normy...

Oczywiście błąd mówi o uszkodzonym czujniku położenia tłoka w 1 cylindrze...

chaves
19-11-13, 18:05
Najgorsze jest to, że poprzedni właściciel kupował tarcze(ATE) i klocki(ATE) w marcu, a i tak udało mu się je pokrzywić. :/ Nie wiem już sam...

jak na rozgrzanym heblu wjechał w kałużę, to ciężko nie pokrzywić. ja mam tarcze ATE i klocki Ferrodo i jestem zadowolony.

grzeskowiak
19-11-13, 18:32
Panowie i Panie, jak wyjąć silniczek Stanley'a z lampy w EJ6? Odkręciłem 4 śrubki i coś dalej trzyma. Nie szarpię bo boje się, że ułamię coś w lampie...

Bolsik
19-11-13, 18:45
pewnie trzeba jeszcze przekręcić w lewo albo prawo tak jak oprawkę żarówki a jak odejdzie to mocno pociągnąć

grzeskowiak
19-11-13, 19:04
pewnie trzeba jeszcze przekręcić w lewo albo prawo tak jak oprawkę żarówki a jak odejdzie to mocno pociągnąć
Ale tutaj praktycznie nie ma ruchu, tylko na milimetry... silniczek jest w plastikowej takiej jakby wnęce.

login
19-11-13, 19:31
Panowie i Panie, jak wyjąć silniczek Stanley'a z lampy w EJ6? Odkręciłem 4 śrubki i coś dalej trzyma. Nie szarpię bo boje się, że ułamię coś w lampie...

Tak, trzyma śruba, która wystaje z przodu silniczka i wkręcona jest w taki czarny plastikowy łącznik, który trzyma ją w odbłyśniku.

Spróbuj wykręcić go ręcznie. W obudowie silniczka, na górze powinna być plastikowa śruba z jaśniejszego plastiku i podejrzewam, że ona może służyć do wykręcania silniczka z obudowy reflektora.
A jeśli to nie poskutkuje, to pozostaje naciśnięcie jednocześnie z obu stron tego łącznika pomiędzy silniczkiem, a odbłyśnikiem, bo działa on na zasadzie spinki.
Nie próbuj siłowo, bo odbłyśniki są z dość sztywnego plastiku, który pod wpływem temperatury wewnątrz reflektora staje się kruchy i łatwo go połamać.


pewnie trzeba jeszcze przekręcić w lewo albo prawo tak jak oprawkę żarówki a jak odejdzie to mocno pociągnąć

Masz rację, ale tylko gdy chodzi o reflektory/silniczki typu Valeo.

mentos1991
19-11-13, 19:45
Jakie są oznaczenia kołków / spinek trzymających grill i nadkole przednie w ej/ek ?

luchuma
20-11-13, 06:20
czy ktos mi powie jak wyciagnac przednie klamki ??

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8097-Montaz-podgrzewania-lusterek-malowanie-lusterek-i-klamek

rikoo niby spoko opisal ale nie idzie wyjac klamki

kris00011
20-11-13, 08:28
Heh, też miałem ten sam problem aż w końcu po 1h wyjmowania odpuściłem.

Michał102
20-11-13, 10:26
Tam w okolicy zamka od wewnętrznej strony będzie taka okrągła metalowa zawleczka... trzeba ja wyciągnąć bo to właśnie ona głównie blokije wyjście klamki.
Oprócz tego są tam jakieś śruby, ale z tym już sobie bez problemu poradzisz, bo wszystko jest widoczne:)

Aha.. jak już klamka wylezie, to aby odłączyć ją od tego cięgna najlepiej ją wykręcać (kręcisz całą klamką).

luchuma
20-11-13, 10:30
ooo dzieki :D

w weekend znowu powalcze bo wczoraj tez po godzinie sie poddalem, polamalem plastykowa zawleczke od ciegna, i co chwile szukalem metalowej zawleczki od zamka :/
i porysowala mi sie klamka w kolorze ;(

Michał102
20-11-13, 10:38
Jak się wyrobię, to dziś lub jutro zabieram się za swoje drzwi, to w razie co Ci wszystko dokładnie opiszę, bo ja klamkę zdejmowałem już dawno temu i nie pamiętam wszystkiego dokładnie;)

Jednak największy problem miałem właśnie z tą zawleczką, bo jej zupełnie nie widać. Nakombinowałem się jak koń pod górę i za cholerę nie mogłem dojść jak te zaraze zdjąć, ale na szczęście zajrzałem do manuala i tam trafiłem na trop tej zawleczki :p

pizzabhoy
20-11-13, 19:44
http://i.imgur.com/gNwf9Hm.jpg
http://i.imgur.com/1pTjVPT.jpg <- zaznaczony jest mały purchel ale ciężko było uchwycić go na zdjęciu

Jaki byłby przybliżony koszt usunięcia tego powyżej, zabezpieczenia wraz z nieszczęsnym malowaniem? Niby dużo tego nie ma ale lepiej zapobiegać niż leczyć. :)

cor7ez
21-11-13, 05:32
http://i.imgur.com/gNwf9Hm.jpg
http://i.imgur.com/1pTjVPT.jpg <- zaznaczony jest mały purchel ale ciężko było uchwycić go na zdjęciu

Jaki byłby przybliżony koszt usunięcia tego powyżej, zabezpieczenia wraz z nieszczęsnym malowaniem? Niby dużo tego nie ma ale lepiej zapobiegać niż leczyć. :)

Mozesz zaplacic nawet 500zl

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

UNK
22-11-13, 13:22
Jakie są oznaczenia kołków / spinek trzymających grill i nadkole przednie w ej/ek ?

Popatrz w dziale sprzedam ktoś ostatnio oferował sprzedaż takowych :)
Jak nie znajdziesz masz tutaj: wystarczy wklepać w google :D ---> http://www.spinkisamochodowe.pl/#

kruczekvu
22-11-13, 13:33
Popatrz w dziale sprzedam ktoś ostatnio oferował sprzedaż takowych
Proszę bardzo
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?195905-Spinki-zderzak%F3w-grilla-V-VI-VIIg

kubaszow
22-11-13, 14:21
Panowie ma ktos mozliwosc sprawdzenia nr.VIN , oczywiscie nie za darmo:)
Nie chce do jednego auta kupowac licencji, a moze ktos bedzie mial jeszcze wazke konto?

MichalS394
22-11-13, 15:28
http://vin.hondanet.net/ może to da rade?

luchuma
22-11-13, 15:31
koledze chyba chodzi o sprawdzenie historii

janek373
22-11-13, 17:24
Wyskakuje mi błąd numer 9. Civic 1.5 V-tec 95r. Wymieniłem aparat zapłonowy po regeneracji i dalej to samo.
Gdzie teraz szukać?? Jak sprawdzić połączenie aparatu ze sterownikiem?? Może kabel przetarty... Help...

Objawy to spadki wolnych obrotów i delikatne szarpanie przy jeździe ze stałą prędkością... Po przejściu w tryb serwisowy wszystko wraca do normy...

Oczywiście błąd mówi o uszkodzonym czujniku położenia tłoka w 1 cylindrze..

Pomoże ktoś???

kubaszow
22-11-13, 17:48
koledze chyba chodzi o sprawdzenie historii
Dokladnie, i nie chodzi o Honde.
Ktos tutaj pisal ze wykupil konto tylko teraz nie pamietam kto:)

bednar_ek35
23-11-13, 01:29
Janek jeżeli masz D15Z6 to czujnik położenia wału masz przy rozrządzie a nie w aparacie zapłonowym.
Sprawdz czy nie wyskoczył przewód z obudowy rozrządu i czy pasek od alternatora go nie przetarł.

Michał102
25-11-13, 13:30
Tylna kanapa z poliftowego EK4 3D HB podchodzi P&P do przedliftowego EJ9 3D HB?

PralkaBoga
25-11-13, 15:04
Siemanko! Macie może namiar na jakiegoś dobrego gazownika? Biorąc pod uwagę ile km dziennie robię i będę robił muszę wstawić gaz :/

luchuma
25-11-13, 15:15
Tylna kanapa z poliftowego EK4 3D HB podchodzi P&P do przedliftowego EJ9 3D HB?

pod tylnym siedziskiem w polifcie chyba jest jakas belka ale podejdzie :) najwyzej obicie sobie przetransportujesz na gąbke :P

login
25-11-13, 15:35
Tylna kanapa z poliftowego EK4 3D HB podchodzi P&P do przedliftowego EJ9 3D HB?

Jeśli Ci to coś pomoże to z przedlifto'wego VI HB EK4 nie pasuje do polift'owego VI HB EJ9.

Starstruck
25-11-13, 15:42
W polifcie jakaś belka przechodzi przez podłogę z tyłu i dlatego nie chce pasować p&p.

Mati070290
25-11-13, 16:37
Panowie pilna sprawa. Czy podejdzie mi do B16A2 alternator z D serii? Chodzi o kształt i rozstaw mocowań.

smender
25-11-13, 16:51
Mam pytanie odnosnie materialu dokladek do zderzakow. Z ktorego materialu dokladki sa wytrzymalsze?
Z gory dzieki za odpowiedz :)

skolopendra
25-11-13, 17:07
Z ktorego materialu dokladki sa wytrzymalsze?

abs

luchuma
25-11-13, 17:20
Pu

paplatalk 4

smender
25-11-13, 17:20
abs

Pu

No to jak w końcu? :P

skolopendra
25-11-13, 17:30
No to jak w końcu? :P

pu trudniej złamać abs jest lżejszy ,każdy ma z tuzin innych właściwości chemicznych

misiek707
25-11-13, 17:32
w civic 1.6 ej6 1997 pali mi bezpiecznik od podświetlenia zegarów i konsoli przy ""opuszczaniu bądź podnoszeniu szyby pasażera przełącznikiem od strony kierowcy" po spaleniu się bezpiecznika nie działa mi podświetlenie zegarów i konsoli nawiewu... ALE przy przyciskaniu przełącznika oświetlenie deski zapala się i po puszczeniu przycisku gaśnie a szyba się opuszcza i podnosi normalnie..... Dziwna sytuacja nie wiem o co chodzi.

Dodam, że odłączałem z prawej storny i lewej kostki te przy zawiasach drzwi ale wpiąłem je tak jak były, czy może wilgoć dostała się do kostek i tam zwarcie robi????

Michał102
25-11-13, 17:32
pod tylnym siedziskiem w polifcie chyba jest jakas belka ale podejdzie najwyzej obicie sobie przetransportujesz na gąbke :P

Jeśli Ci to coś pomoże to z przedlifto'wego VI HB EK4 nie pasuje do polift'owego VI HB EJ9.

W polifcie jakaś belka przechodzi przez podłogę z tyłu i dlatego nie chce pasować p&p.

No właśnie rozbieram to EK4 i widzę tą belkę. Ciekaw jestem czy da się ją założyć do przedlifta... wtedy kanapa powinna wskoczyć bez problemu

skolopendra
25-11-13, 17:36
czy może wilgoć dostała się do kostek i tam zwarcie robi????

możliwe ,zwłaszcza że to drzwi.spróbuj podciągnąć napięcie nowa wiązka spod nowego bezpiecznika

misiek707
25-11-13, 17:44
Dodam , że przy odłączonym prawym panelu od sterowania szybami też to samo się robi... ;/

kubaszow
25-11-13, 17:50
Szukaj w wiazce od el. szyb, na 99% przetarla sie gdzies wiazka i robi zwarcie.

belw
25-11-13, 20:18
Witam
Mam takie pytanie czy ktos z was podłączał do ej9 lusterka elektryczne ? mam wszystko tylko nie wiem jak sie za to zabrac zeby miało rece i nogi i dzialalo ;) pomożecie ? ;))

MaTi95
25-11-13, 20:20
Panowie, mam problem z dmuchawą. Jeśli ustawię nawiew na 4, na szybę, to niby dmucha normalnie (głośno), ale powietrze na szybę leci baardzo słabo. Nagrzewnica gdzieś sie mogła przypchac czy cos? :P

Rodzynki
25-11-13, 21:19
Sprawdź filtr kabinowy. Kiedy ostatni raz go wymieniałeś?

luchuma
25-11-13, 21:44
no ale tylko na 4 nie wieje ?? czy na zadnym biegu ?

kruczekvu
25-11-13, 22:11
Witam
Mam takie pytanie czy ktos z was podłączał do ej9 lusterka elektryczne ? mam wszystko tylko nie wiem jak sie za to zabrac zeby miało rece i nogi i dzialalo pomożecie ? )
Może ten temat coś Ci pomoże
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8097-Montaz-podgrzewania-lusterek-malowanie-lusterek-i-klamek

concretum
25-11-13, 22:47
Witam.
Czy pas bezpieczeństwa (konkretnie prawy tył o ile ma to jakiekolwiek znaczenie, a wątpię) z sedana będzie pasował do hatchbacka?

Bartekrk
26-11-13, 00:42
Witam nadeszła pora na mój pierwszy post :D

Pytanie:
Planuje wymianę foteli w EJ9 Hatchback, znacie jakiś model kubłów przy których nie trzeba dokonywać żadnych przeróbek ?

Dodam że jest to wersja po lifcie 2001r

Brylant1
26-11-13, 01:00
Raczej wszystkie kubly wymagaja castom mocowan

Oicbor
26-11-13, 11:28
Jakie et felgi najlepiej leży w EJ9 HB?

Alvin1.4
26-11-13, 11:58
37 - 45

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

login
26-11-13, 12:07
Jakie et felgi najlepiej leży w EJ9 HB?

Jeszcze podałbyś szerokość felgi i byłby komplet.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?5074-Chcę-kupić-nowe-felgi

luchuma
26-11-13, 14:30
Del

paplatalk 4

misiek707
26-11-13, 16:44
w civic 1.6 ej6 1997 pali mi bezpiecznik od podświetlenia zegarów i konsoli przy ""opuszczaniu bądź podnoszeniu szyby pasażera przełącznikiem od strony kierowcy" po spaleniu się bezpiecznika nie działa mi podświetlenie zegarów i konsoli nawiewu... ALE przy przyciskaniu przełącznika oświetlenie deski zapala się i po puszczeniu przycisku gaśnie a szyba się opuszcza i podnosi normalnie..... Dziwna sytuacja nie wiem o co chodzi.

Dodam, że odłączałem z prawej storny i lewej kostki te przy zawiasach drzwi ale wpiąłem je tak jak były, czy może wilgoć dostała się do kostek i tam zwarcie robi????

Z lewej strony kabelek od podświetlenia przycisków sterowania szybami się przetarł gdzieś chyba i robił zwarcie bo po wymienię jego na nowy problem zniknął. Pozdro

yarOo_krk
26-11-13, 18:06
Panowie ile dokładnie oleju wchodzi do d15z6 bo nigdy tego nie pamiętam? 3.2 litra? :)

login
26-11-13, 18:21
Panowie ile dokładnie oleju wchodzi do d15z6 bo nigdy tego nie pamiętam? 3.2 litra? :)

Do D14Z2 według Manula'a wchodzi 3,3 litra, więc wydaje mi się, że do Ciebie albo tyle samo, albo minimalnie więcej.

endriu21
26-11-13, 18:41
Do D14Z2 według Manula'a wchodzi 3,3 litra,

ile wtedy pokazuje na bagnecie? powinno połowę na zimnym - dobrze pamiętam?

kamil789
26-11-13, 19:55
Czy w civicu vi gen są takie same atrapy grilla w przed i po lifcie?

luchuma
26-11-13, 19:58
Nie

paplatalk 4

pawelwlkp91
27-11-13, 08:50
Koledzy takie pytanko czy stabilizator tylni od MB6 podzejdzie do EJ6 bez ASR czy muszę mieć to wzmocnienie. Sprawa dość pilna proszę o odpowiedz. Pozdrawiam

konstruktor
27-11-13, 09:09
Koledzy takie pytanko czy stabilizator tylni od MB6 podzejdzie do EJ6 bez ASR czy muszę mieć to wzmocnienie. Sprawa dość pilna proszę o odpowiedz. Pozdrawiam
podejdzie, ale nie jest to p&p.
więcej info znajdziesz tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?29749-Grubo%B6ci-stabilizator%F3w

UNK
27-11-13, 13:20
Panowie,mam problem z ręczną regulacją lampy.
Kręce tym pokrętłem a lampa ani drgnie,w środku wszystko jest w porządku,o co chodzi ?:confused:

kruczekvu
27-11-13, 15:33
Kręce tym pokrętłem a lampa ani drgnie,w środku wszystko jest w porządku,o co chodzi ?
Pewnie wyskoczyło mocowanie silniczka
Musisz zobaczyć co i jak

yarOo_krk
27-11-13, 15:45
ile wtedy pokazuje na bagnecie? powinno połowę na zimnym - dobrze pamiętam?
A nie max?

endriu21
27-11-13, 17:02
max raczej nie bo po zagrzaniu było by powyżej max.

UNK
27-11-13, 17:26
Pewnie wyskoczyło mocowanie silniczka
Musisz zobaczyć co i jak

Czyli musze lampe musze rozkleic?

Starstruck
27-11-13, 17:44
Czyli musze lampe musze rozkleic?

Nie, zobaczyć czy patyczek wychodzący z silniczka nie wysunął się z reflektora.

UNK
27-11-13, 18:42
Mi nie chodzi o elektryczna regulacje tylko tą ręczną co obok jest

pawelwlkp91
28-11-13, 09:27
Mam pytanko pewnie było już zadane ale nie mogłem znaleźć. Chodzi mi o rezerwę w EJ6 Coupe z 97 roku kontrolka jest jak się zewrze przewody przy zbiorniku to się pali wiec obstawiam czujnik w zbiorniku. Słyszałem że można zastosować termistor z innego auta z lanosa czy czegoś podobnego tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak to naprawić będę wdzięczny za odesłanie do odpowiedniego tematu lub jak ktoś to robił to możne posiada jakąś instrukcję jak to zrobić wraz z wykazem części które są potrzebne. Pozdro

Rodzynki
28-11-13, 19:38
Panowie potrzebuje rady.

Kupiłem auto z akumulatorem Arktis. Nie robią tych akumulatorów już chyba 7-8 lat, wiec kiedyś robili naprawdę dobre akumulatory. Przez ten czas aku stracił ok. 50% pojemności. O ile w lato działa idealnie to w mrozy już nie domaga.

Czytałem że forumowicze polecają YUASA, ale nie jest on dostępny w żadnym sklepie w moim mieście. Któryś sprzedawca chyba nawet mówił ze już ich nie produkują, to prawda? Widziałem że na allegro są ale nie chcę się bawić w kupowanie przez allegro. W przesyłce aku jest narażony na wstrząsy i musiał bym odesłać swój i koszta rosną. Do tego w razie gwarancji znowu wysyłki.

Mam do wyboru:

Maxgear (z adapterami, bo słupki mają mniejszą średnicę) - 150zł
Exide - 217zł
Varta - 240zł
Bosh - o cene nie pytałem ;P

Który kupić? Goście polecają Maksia, tani i 2 lata gwarancji. Aku rekomendowany przez Bosh i niby z tej samej fabryki której bosh zleca produkcje aku.
Boje się brać Maxgear'a. Zawsze omijałem tą markę. Wiadomo jaką mają opinie najtańsze marki, ale skoro robią teraz tak akumulatory żeby wytrzymywały 2-3 lata to może nie warto przepłacać?
Bardziej zastanawiam się nad Exide. Jaką mają one opinię?

kruczekvu
28-11-13, 21:19
Exide - 217zł
Mój brat ma od ponad 2 lat Exide właśnie i chodzi jak złoto
U siebie mam co prawda w Accordzie Centre i już mnie szlak trafia bo końca gwarancji nie ma i siadła

luchuma
28-11-13, 21:27
exide bedzie dobry ;] tylko jakie parametry wybrales ?
w hondzie fabrycznie jest 380A/45Ah

na yuase nie narzekam :)

UNK
28-11-13, 23:13
czym sie różni silniczek elektrycznej regulacji z lamp valeo od tego z lamp stanley?

MarcinWL
28-11-13, 23:40
Dobry w kategorii cena jakość jest bosch s4

Szczery
29-11-13, 00:10
VALEO VS STANLEY Z GOOGLE GRAFIKA
http://www.maxrev.de/files/2012/01/thumbs/t_img_1660_1326375781.jpg

TO CHYBA

Rodzynki
29-11-13, 02:19
Mój brat ma od ponad 2 lat Exide właśnie i chodzi jak złoto

exide bedzie dobry ;]

Dzięki. Coraz bardziej przekonuję się do Exide. Ale sprawdzę jeszcze jak cenowo wyjdzie Euro-baterie (nie eurostar). Mam tej firmy aku w Oplu 2.0 Dti i po dwóch latach też brak problemów, a to to samo co Varta, nawet widziałem wspólny plakat typu "jeden serwis".


tylko jakie parametry wybrales ?
w hondzie fabrycznie jest 380A/45Ah

Jeszcze nie wybrałem, ale gościu zapisał mi numer boscha - 0092s40210 i mówił ze po tym numerze znajdzie inne zamienniki. Czyli wychodzi na to że oferował mi 45Ah i 330A. W takim razie popytam o model z większym prądem rozruchowym. Dzięki za info.



na yuase nie narzekam :)

Jak by mi załatwili w sklepie to już dzisiaj bym odebrał Yuaskę. :)


Dobry w kategorii cena jakość jest bosch s4

Dzięki, ale jednak Exide narazie mnie najbardziej przekonuje. Słyszałem że bosch ostatnio się bardzo popsuł z akumulatorami.

login
29-11-13, 11:57
czym sie różni silniczek elektrycznej regulacji z lamp valeo od tego z lamp stanley?

01. Inny sposób mocowania do lampy. Stanley jest przykręcany, a Valeo wkładany.
02. Silniczki Stanley'a są L i R, a Valeo w obu lampach są takie same.


VALEO VS STANLEY Z GOOGLE GRAFIKA
http://www.maxrev.de/files/2012/01/thumbs/t_img_1660_1326375781.jpg

Stanley - po lewej

pobo22
29-11-13, 18:25
Cześć

Jak rozpoznać co padło? Łożysko vs. Przegub - ej9 d14 96 rok prawy przód.
Było tak ręczny na skrzyżowaniu drugi bieg i palnik a później dziwne regularne tykanie i pukanie prxy hamowaniu i ruszaniu

Jeśli łożysko co polecacie?

sebawo
29-11-13, 18:41
łożysko huczy, jakby Ci pukało, to byś zaraz koła nie miał.
jak puka to przegub.
Wgl to coś jest w powietrzu, że takie pomysły macie, niepierwszy taki post widzę ;)

pobo22
29-11-13, 19:37
łożysko huczy, jakby Ci pukało, to byś zaraz koła nie miał.
jak puka to przegub.
Wgl to coś jest w powietrzu, że takie pomysły macie, niepierwszy taki post widzę ;)

Niby tak ale pytam bo jak wcześniej polecial mi przegub to zupełnie inaczej go było słychać

luchuma
29-11-13, 19:42
Wiele rzeczy mize pukac

paplatalk 4

enncore
29-11-13, 20:36
Panowie Panowie proszę o radę.

Otóż zamierzam kupić fotele od Preludy IV, które już są z szyną pod civica V. Czy w takim razie (bez większych rzeźb) podejdą pod EJ9 ??

Rodzynki
29-11-13, 22:16
w hondzie fabrycznie jest 380A/45Ah

No i niestety tylko Yuasa ma taki prąd rozruchowy. Wszystkie zamienniki oferowane w sklepie mają 300-330 A

Z Exide zrezygnowałem, bo ma 300A. Zamówiłem Varte 330A. Pozdro

cor7ez
30-11-13, 06:22
Czy korby i tloki z y7 podejda do d15z6?
Blok ponoc ten sam!?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

camillus
30-11-13, 17:56
Zmieniam kolektor ssący z d1413 na d15b7, i różnią się wtyczki od krokowego - u mnie są trzy piny a w d15b7 dwie, wie ktoś jak to można rozwiązać?

_Mucha_
30-11-13, 18:10
Zmieniam kolektor ssący z d1413 na d15b7, i różnią się wtyczki od krokowego - u mnie są trzy piny a w d15b7 dwie, wie ktoś jak to można rozwiązać?
a przełożyłeś przepustnicę z d14 ?

Bolsik
30-11-13, 18:35
przekładasz przepustnicę z krokowcem od d14 i podłączasz krokowiec stary tyle

UNK
30-11-13, 19:43
Wielkie dzięki:)



01. Inny sposób mocowania do lampy. Stanley jest przykręcany, a Valeo wkładany.
02. Silniczki Stanley'a są L i R, a Valeo w obu lampach są takie same.



Stanley - po lewej

pizzabhoy
01-12-13, 01:45
Przy zmianie pozycji kluczyka w stacyjce z II na III podczas pracy pompy paliwa rozrusznik nie powinien kręcić? Bo dzisiaj jak uruchamiałem i przekręciłem kluczyk to nie zakręcił i się zastanawiam czy po prostu nie próbowałem tego zrobić za szybko (tj. jak jeszcze pompa działała) czy to jednak coś innego.

Kriss91
01-12-13, 11:34
Czy ktoś z Was spotkał się z problemem stukającego zaworu EVAP podczas jazdy? Problem pojawił się po przykręceniu zaworka do grodzi z konieczności po wymianie ssaka na egzemplarz od Z6. Powodem jest uszkodzony zawór czy samo umiejscowienie go na ściance przez co słyszę go w kabinie?

Starstruck
01-12-13, 13:07
To samo miałem. Odpiąłem wtyczkę i nie stukał ;). Check się nigdy nie zaświecił, spalanie nic nie wzrosło a praca silnika pozostała bez zarzutu.

kruczekvu
01-12-13, 14:10
Przy zmianie pozycji kluczyka w stacyjce z II na III podczas pracy pompy paliwa rozrusznik nie powinien kręcić?
Powinien


dzisiaj jak uruchamiałem i przekręciłem kluczyk to nie zakręcił i się zastanawiam czy po prostu nie próbowałem tego zrobić za szybko
Za szybko nie ale pewnie w momencie jak nie kręcił to immo na desce dało znać o sobie
Wyłączyłem i za chwilę już było ok prawda ?
Możliwe że kluczyk masz trochę wyrobiony już i też tak może się zdarzyć

Kriss91
01-12-13, 15:32
To samo miałem. Odpiąłem wtyczkę i nie stukał ;). Check się nigdy nie zaświecił, spalanie nic nie wzrosło a praca silnika pozostała bez zarzutu.
:D A wiadomo czemu tak się dzieje? Nie jest przypadkiem tak, że odpięty zawór jest cały czas zamknięty, co z kolei powoduje nadmierne zbieranie się oparów paliwa w baku?

Starstruck
01-12-13, 15:39
Kombinowaliśmy z węższymi wężykami, które wychodziły z EVAPA do kolektora, co powodowało, że stukanie na początku ustawało a potem było cichsze. Jeździłem tak ponad rok i teraz też tak jest i nic się nie działo. Niektórzy to w ogóle wywalają i też nic złego się nie dzieje.

York22
01-12-13, 15:51
Co polecacie do czyszczenia kolektora ssącego w środku ? Kupiłem z z6 i jest w środku zawalony syfem.

pizzabhoy
01-12-13, 15:54
Powinien


Za szybko nie ale pewnie w momencie jak nie kręcił to immo na desce dało znać o sobie
Wyłączyłem i za chwilę już było ok prawda ?
Możliwe że kluczyk masz trochę wyrobiony już i też tak może się zdarzyć

A w jaki sposób immobiliser dawałby znać?
Tak, od razu wyłączyłem i spróbowałem odpalić jeszcze raz i bez problemu. Mam samochód trochę ponad miesiąc, a stało się tak już 2 raz. Właśnie z kluczykiem problem, bo nie posiadam zapasowego więc nie miałbym jak sprawdzić. :<

Matheo12
01-12-13, 16:09
Co polecacie do czyszczenia kolektora ssącego w środku ? Kupiłem z z6 i jest w środku zawalony syfem.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?137811-czyszczenie-kolektora-ss%B1cego

kruczekvu
01-12-13, 18:49
A w jaki sposób immobiliser dawałby znać?
Na liczniku zacznie migać i rozrusznik nie zakręci


Tak, od razu wyłączyłem i spróbowałem odpalić jeszcze raz i bez problemu
No dokładnie tak od razu
U mojej żony to samo się działo i po zmianie kluczyka ani razu się to nie stało
No ale jak nie masz drugiego kluczyka to trochę większy problem

Civic91
01-12-13, 19:12
Jak zdjąć tę lampkę (maplight) z podsufitki w ej/ek ? Padła mi żarówa i nie wiem, jak to zdjąć ?

login
01-12-13, 20:10
Jak zdjąć tę lampkę (maplight) z podsufitki w ej/ek ? Padła mi żarówa i nie wiem, jak to zdjąć ?

Próbowałeś wogóle to robić, bo filozofii w tym nie ma żadnej.
:confused:
Wystarczy delikatnie nacisnąć z obu stron samą "szybkę" od lampki i lekko pociągnąć w dół i uzyskasz pewnie dostęp do gniazda żarówki. A jeśli to nie wystarczy, to pod "szybką" będzie śruba mocująca lampkę do sufitu.

Teksior
01-12-13, 21:31
Orietuje sie ktoś ile może kosztować kompletny tempomat do civica ej6?

pizzabhoy
01-12-13, 22:25
Na liczniku zacznie migać i rozrusznik nie zakręci


No dokładnie tak od razu
U mojej żony to samo się działo i po zmianie kluczyka ani razu się to nie stało
No ale jak nie masz drugiego kluczyka to trochę większy problem

Dzięki, będę teraz zwracał uwagę czy zacznie się palić kontrolka, choć ona jest charakterystyczna (wyróżniający się kolor zielony) więc powinienem zauważyć, a raczej się nie zapaliła. Jeśli chodzi o kluczyk to musiałbym kupić nowy, wyrżnąć go i zaprogramować czy co masz na myśli pisząc "wyrobiony", bo jak rozumiem chodzi o rowki?

kruczekvu
01-12-13, 22:31
Nie tyle o rowki co pestka w nim daje znać o sobie

Kloch
02-12-13, 09:53
No i niestety tylko Yuasa ma taki prąd rozruchowy. Wszystkie zamienniki oferowane w sklepie mają 300-330 A

Z Exide zrezygnowałem, bo ma 300A. Zamówiłem Varte 330A. Pozdro

Miałem 2 lata i ani razu nie kucnął. Nie myślmy tylko o boshu i warcie, którzy w tej chwili jakością nie grzeszą. Od siebie szczerze polecam Ci Centre - ale tylko Future :)

http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-540a-kce-krk-i3725315357.html


Niby tak ale pytam bo jak wcześniej polecial mi przegub to zupełnie inaczej go było słychać

Pobo22 na przyszłość jeśli będziesz miał dylemat czy to jest łożysko to podnieś samochó i ręką złap za dwa zwoje sprężyny, zakręć kołem - jeśli sprężyna nie będzie wpadać w wibracje - na pewno nie łożysko, jeśli będzie - łożysko. ;)

Taka rada odemnie, żeby może nie trzeba było pytać dużo razy ;)

Rodzynki
02-12-13, 13:33
Miałem 2 lata i ani razu nie kucnął. Nie myślmy tylko o boshu i warcie, którzy w tej chwili jakością nie grzeszą. Od siebie szczerze polecam Ci Centre - ale tylko Future :)

Dzięki ale Futura nie występuje w rozmiarach nadających się do Japońca. Tylko zwykła centra była dostępna.
U mnie już Varta Blue siedzi na pokładzie. ;) W Końcu nie muszę obawiać się zimy. :)

rallykot
02-12-13, 18:46
orientuje sie ktos czy mozna dostac nowa oem maske do ej9? jak tak to jaka cena tego moze byc?

login
02-12-13, 19:40
orientuje sie ktos czy mozna dostac nowa oem maske do ej9?

Nie sądzę, żeby był to problem skoro są dostępne inne części blacharskie.


jak tak to jaka cena tego moze byc?

Ze 3000 PLN będą pewnie chcieli w ASO, po rabacie.
:p

Maskunt
02-12-13, 20:37
I bez malowania. Części blacharskie nigdy nie są pomalowane. Wolałbym już carbonową założyć przy takiej kasie.

luchuma
02-12-13, 20:40
Drzwi gole chyba 6000 cenia

paplatalk 4

Starstruck
02-12-13, 20:42
Ach te ASO ;)

rallykot
02-12-13, 20:53
nie ja bede placil wiec moze byc z aso:D jutro zadzwonie to sie dowiem, myslalem ze ktos sobie kupował juz i bedzie wiedzial ile stoi :D:D

login
02-12-13, 21:04
Drzwi gole chyba 6000 cenia

A kompletny wydech do D14 prawie 9000 PLN
:D

http://img845.imageshack.us/img845/8964/jsw8.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/jsw8.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Kriss91
02-12-13, 21:11
Czy do wymiany uszczelniacza wału od strony skrzyni konieczne jest zlanie oleju?

Rodzynki
02-12-13, 21:12
Co sygnalizuje kod 61 z samodiagnostyki? Druga sonda?

Edit. Już znalazłem. Raczej pierwsza sonda.

UNK
02-12-13, 23:41
Lampy Depo do VIg hb sa regulowane recznie na boki i góra dół? (świecenie)

kruczekvu
03-12-13, 01:20
Każda lampa tak jest regulowana

pizzabhoy
03-12-13, 10:47
Dzięki, będę teraz zwracał uwagę czy zacznie się palić kontrolka, choć ona jest charakterystyczna (wyróżniający się kolor zielony) więc powinienem zauważyć, a raczej się nie zapaliła. Jeśli chodzi o kluczyk to musiałbym kupić nowy, wyrżnąć go i zaprogramować czy co masz na myśli pisząc "wyrobiony", bo jak rozumiem chodzi o rowki?

No i kurczę lipa. Dzisiaj rano odpalałem (wczoraj w ogóle samochód był nieruszany) to tym razem już 2 razy (pod rząd) rozrusznik nie zakręcił, dopiero za trzecim razem się udało. Później jeszcze 2 razy odpalałem i bez problemu. Udało mi się to nagrać i widać, że kontrolka immo się nie pali więc chyba ta przyczyna odpada.

https://www.youtube.com/watch?v=Rr9XGtm8l90 <- pierwsza nieudana próba
https://www.youtube.com/watch?v=gNJow30D91E <- druga nieudana próba
https://www.youtube.com/watch?v=_DmgeOsD3xc <- i trzecie, już poprawne, odpalenie dla porównania

Ktoś ma jakieś pomysły? :)

rooter666
03-12-13, 11:33
No i kurczę lipa. Dzisiaj rano odpalałem (wczoraj w ogóle samochód był nieruszany) to tym razem już 2 razy (pod rząd) rozrusznik nie zakręcił, dopiero za trzecim razem się udało. Później jeszcze 2 razy odpalałem i bez problemu. Udało mi się to nagrać i widać, że kontrolka immo się nie pali więc chyba ta przyczyna odpada.

https://www.youtube.com/watch?v=Rr9XGtm8l90 <- pierwsza nieudana próba
https://www.youtube.com/watch?v=gNJow30D91E <- druga nieudana próba
https://www.youtube.com/watch?v=_DmgeOsD3xc <- i trzecie, już poprawne, odpalenie dla porównania

Ktoś ma jakieś pomysły?

posprawdzaj masy, i kabel idący z + do rozrusznika czy nie zaśniedziałe, ewentualnie akumulator padlina ;]

enncore
03-12-13, 11:41
Aktualnie zabieram się do kupna kompletu poliuretanu do swojego VI g HB EJ9 i brakuje mi jednej informacji.
Czy ktoś kto już kupował tuleje wie jaka jest średnica drążka stabilizatora przedniego? Fi 22 czy 26?

pawlosz
03-12-13, 12:29
Ktos orientuje sie czym mocowane sa folie pod bocznymi plastikami z tylu?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

luchuma
03-12-13, 13:31
Aktualnie zabieram się do kupna kompletu poliuretanu do swojego VI g HB EJ9 i brakuje mi jednej informacji.
Czy ktoś kto już kupował tuleje wie jaka jest średnica drążka stabilizatora przedniego? Fi 22 czy 26?

Albo 22 albo wcale

paplatalk 4

login
03-12-13, 15:07
Albo 22 albo wcale

Potwierdzam, mam u siebie 22.

pizzabhoy
03-12-13, 15:30
posprawdzaj masy, i kabel idący z + do rozrusznika czy nie zaśniedziałe, ewentualnie akumulator padlina ;]

Akumulator mam Boscha sprzed roku, o ile sprzedawca mówił prawdę, a już raz na kłamstwie go przyłapałem. :) A czy jak zmierzę napięcie akumulatora oraz gęstość elektrolitu to pokaże mi ogólny stan aku? Jak sprawdzić masę? Jaki polecacie miernik do ww. czynności - opłaca się kupować te z allegro za 30zł czy może warto zainteresować się czymś droższym?

Rodzynki
03-12-13, 16:14
A czy jak zmierzę napięcie akumulatora oraz gęstość elektrolitu to pokaże mi ogólny stan aku?

Tak.

Jeśli chodzi o napięcie. Sprawny akumulator powinien mieć napięcie spoczynkowe 12,5 - 12,6 V. Mierzone 3 godziny po zgaszeniu auta. Akumulator należy naładować, jeżeli jego napięcie wynosi 12,4 - Tak podają na stronie Yuasy.

http://yuasa-battery.pl/index.php/dane-techniczne-akumulatorow-samochodowych

Ale to takie sprawdzanie "z grubsza". Możesz też sprawdzić ile wynosi napięcie podczas rozruchu, nie powinno spaść poniżej 10 V. Ale jeśli już teraz nie masz problemów z porannym odpalaniem (chodzi mi o te próby w który rozrusznik zakręci), a auto trzymasz na dworze to aku jest ok. Jak chcesz wiedzieć czy sprzedawca mówił prawdę to prędzej szukaj kodu na aku i metody jak go rozkodować żeby sprawdzić datę jego produkcji.

pizzabhoy
03-12-13, 18:27
Tak.

Jeśli chodzi o napięcie. Sprawny akumulator powinien mieć napięcie spoczynkowe 12,5 - 12,6 V. Mierzone 3 godziny po zgaszeniu auta. Akumulator należy naładować, jeżeli jego napięcie wynosi 12,4 - Tak podają na stronie Yuasy.

http://yuasa-battery.pl/index.php/dane-techniczne-akumulatorow-samochodowych

Ale to takie sprawdzanie "z grubsza". Możesz też sprawdzić ile wynosi napięcie podczas rozruchu, nie powinno spaść poniżej 10 V. Ale jeśli już teraz nie masz problemów z porannym odpalaniem (chodzi mi o te próby w który rozrusznik zakręci), a auto trzymasz na dworze to aku jest ok. Jak chcesz wiedzieć czy sprzedawca mówił prawdę to prędzej szukaj kodu na aku i metody jak go rozkodować żeby sprawdzić datę jego produkcji.

Aku z marca 2009r. więc w miarę nowy. Ogólnie samochód stoi w garażu ale poprzednie 2 razy jak rozrusznik nie kręcił były ciepłym silniku, dzisiaj pierwszy nie zakręcił na zimnym. Ale i tak kupię miernik i jutro sprawdzę. Co do przewodów to są w osłonie więc raczej ciężko stwierdzić. Może sam rozrusznik pada?

kruczekvu
03-12-13, 19:02
Może sam rozrusznik pada?
Na to bym stawiał
Jeśli nie odzywa się to puknij w niego czymś ale nie za mocno i powinien ruszyć
Kable też nie zaszkodzi sprawdzić a dokładniej ich styki
Dodam że po obejrzeniu filmu z odpaleniem u mnie rozrusznik kręci jak odkurzacz a u Ciebie jakoś wolno,ciężko .Możesz też podać więcej prądu do aku i zobacz jak kręci.Jeśli szybciej zakręci to możliwe że się na tulejkach zaciera i nie ma siły wystartować
Lata swoje robią

pizzabhoy
03-12-13, 19:50
Na to bym stawiał
Jeśli nie odzywa się to puknij w niego czymś ale nie za mocno i powinien ruszyć
Kable też nie zaszkodzi sprawdzić a dokładniej ich styki
Dodam że po obejrzeniu filmu z odpaleniem u mnie rozrusznik kręci jak odkurzacz a u Ciebie jakoś wolno,ciężko .Możesz też podać więcej prądu do aku i zobacz jak kręci.Jeśli szybciej zakręci to możliwe że się na tulejkach zaciera i nie ma siły wystartować
Lata swoje robią

Dodam jeszcze, że rozrusznik już wcześniej dziwnie odpalał - tj. raz normalnie tak jak na filmiku, a czasami pierwszy obrót wału był, hmm, niepełny(?), a sam rozruch dużo szybszy - ciężko to opisać więc chciałem to nagrać i pokazać mechanikowi. No nic, jutro sprawdzam miernikiem, a jak wszystko będzie w porządku to przejadę się, żeby sprawdził kable i ew. wymienił rozrusznik.
Dzięki wszystkim za pomoc. :)

UNK
03-12-13, 23:01
Czego przyczyną może być dziwny świst z okolic schowka podczas włączonego nawiewu ?
Jakby koniki polne grały coś takiego :P

Starstruck
03-12-13, 23:11
Czego przyczyną może być dziwny świst z okolic schowka podczas włączonego nawiewu ?
Jakby koniki polne grały coś takiego :P

Syf w wentylatorze :).

UNK
03-12-13, 23:26
Syf w wentylatorze :).

https://www.youtube.com/watch?v=yKq0Su9w1sQ

Na początku ten dźwięk udało mi się uchwycić

luchuma
03-12-13, 23:35
film prywatny

Brylant1
04-12-13, 08:54
Potrzebuje symbole paskow osprzetu b16a2, moglby kotos sprawdzic albo pamieta?

UNK
04-12-13, 09:29
film prywatny

m.youtube.com/watch?v=yKq0Su9w1sQ

sorka

janekb84
04-12-13, 11:34
Potrzebuje symbole paskow osprzetu b16a2, moglby kotos sprawdzic albo pamieta?
alternator 4 PK 775
kompresor klimy 4 PK 845
pompa wspomagania 4 PK 875

Bolsik
04-12-13, 12:31
alternator 4 PK 775
kompresor klimy 4 PK 800
pompa wspomagania 4 PK 810

kocham te rozbieżności :D

Brylant1
04-12-13, 13:21
No wlasnie te rozbieznosci wydawaly mi sie zbyt duze, bede musial zmierzyc.

kruczekvu
04-12-13, 13:32
Dodam jeszcze, że rozrusznik już wcześniej dziwnie odpalał - tj. raz normalnie tak jak na filmiku, a czasami pierwszy obrót wału był, hmm, niepełny(?), a sam rozruch dużo szybszy
No to mamy winnego ;)

Gibbon
04-12-13, 17:54
Jeżdżę teraz bez końcowego, czy mozliwe jest, żeby spalanie radykalnie mi wzrosło?

janekb84
04-12-13, 17:59
No wlasnie te rozbieznosci wydawaly mi sie zbyt duze, bede musial zmierzyc.

dane brane z katalogu contitech wiec raczej pomyłki nie ma:)

UNK
04-12-13, 18:00
Nie

silvo18
04-12-13, 21:11
civic ej6 1997r. z abs, jaki rozmiar ma przednie łożysko koła?

teh42eem00
04-12-13, 21:28
Szybkie pytanko, od czego te wtyczki ? :D
http://serwis-nh.pl/fotki/hania/wtyczka1.jpg
http://serwis-nh.pl/fotki/hania/wtyczka2.jpg
Tą wtyczkę znalazłem pod zbiornikiem płynu hamulcowego sprzęgła i jakimś modułem od lambdy.
http://serwis-nh.pl/fotki/hania/wtyczka3.jpg
Ta na dole przedniej podłużnicy.
http://serwis-nh.pl/fotki/hania/wtyczka4.jpg
Okolice lamp.

kruczekvu
04-12-13, 22:12
od czego te wtyczki ?
Masz gaz z tego co widzę na fotce więc to jest od gazu wg mnie zwłaszcza ta szeroka na 1 fotce

Michał102
04-12-13, 22:47
Kiedyś pytaliście jak wyjąć klamkę w EJ/EK.
Dzisiaj wziąłem się za rozbieranie drzwi, to cyknąłem fote głównego winowajcy całej masy kur.ew i innych wyzwisk:p

http://i40.tinypic.com/2hq6w46.jpg
Na powyższej fotce zawleczka jest już wysunięta, cobyście mogli zobaczyć gdzie jej w ogóle szukać. Normalnie jest cała schowana i jej nie widać. Z samym wydłubaniem też nie jest kolorowo, bo dostęp tam jest ciulaty. Musicie się uzbroić w jakiś mały, cieniutki śrubokręcik i dłubać, aż cholera nie wylezie:)

Tutaj zawleczka w całej okazałości:

http://i42.tinypic.com/oggmbr.jpg

luchuma
04-12-13, 22:52
ja pikole :/