PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

giancardi
14-04-12, 16:05
Może głupie pytanie, więc liczę na głupią odpowiedź (:D). Nie znam się więc zapytam- co się dzieje jeżeli "palę" sprzęgło? Bo wjeżdżałem na stromy najazd a był on wąski i trochę gimnastyki były i sprzęgło śmierdziało. Czym to skutkuje jeżeli dalej dobrze chodzi i nie ma objawów to co to dokładnie się tam psuje?

kubaszow
14-04-12, 16:18
co to dokładnie się tam psuje?
Dokladnie to niszczysz tarcze sprzegła, przegrzewasz jej okladziny, co powoduje scieranie ich ponad norme.

TomK
14-04-12, 16:22
no i dzięki temu skraca żywotność sprzęgła

giancardi
14-04-12, 16:24
Aha kurde mam nadzieję, że nie rozpieprzy się przez to tak szybko.. eh..

A filtr oleju ręką dokręcony mocno jest ok? Gdzieś czytałem, że o ileś tam obrotu, ja go dokręciłem na czuja mocno ręką i mam nadzieję, że będzie ok. ;P

Kriss91
14-04-12, 16:39
Jeśli dokręcisz go mocno ręką i nie cieknie jest ok.

login
14-04-12, 18:58
Okey, w takim razie czekam na wynik pomiaru :) (a jakby ktos wiedzial ewentualnie gdzie mozna namierzyc oryginal to prosze o info)

Co do wyglądu mocowania OEM'owego podłokietnika w polift'owym EJ9, to wygląda ono tak:

http://img40.imageshack.us/img40/8138/dscn5637kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/40/dscn5637kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img694.imageshack.us/img694/5930/dscn5639kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/dscn5639kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Co do przybliżonych wymiarów górnej części mocowania to kolejno: 30 mm, 27 mm, 20 mm, 65 mm, 20 mm, 27 mm, 30 mm.
Dolnej części - tej mocowanej do podłogi samochodu nie mierzyłem, by był ciężki dostęp.
Mam nadzieję, że Ci to ułatwi proces tworzenia.
:D

giancardi
14-04-12, 19:42
Dzięki za poprzednie odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie gdyż nie znalazłem śruby odpowietrzającej od chłodnicy.. I nie odpowietrzałem. I teraz pytanie czy ona ZAWSZE jest i w tym samym miejscu czy może jej nie być, a jeżeli jest i bym ją znalazł to czy teraz ma sens odpowietrzanie robić? Śruby w bloku silnika swoją drogą też nie znalazłem..

Sebek_WWL
14-04-12, 22:10
chce podłączyć elektrycznie podgrzewane lusterka pod kabel podgrzewania tylnej szyby gdzie mogę go zlokalizować jaki kolor ?? civic ej9

kubaszow
14-04-12, 22:33
Wyciagnij włacznik ogrzewania tylnej szyby i mozesz tam sie podpiac lub zobacz kolory kabli i podepnij sie przy skrzynce bezp.

breczek
14-04-12, 23:03
Dzieki LOGIN za fatyge, troche bardziej skomplikowanie to wyglada niz zakładałem, ale pomysli sie jak to ugryzc :)

login
14-04-12, 23:16
Dzieki LOGIN za fatyge, troche bardziej skomplikowanie to wyglada niz zakładałem, ale pomysli sie jak to ugryzc :)

Nie ma za co. Fatyga żadna, bo podłokietnik i tunel środkowy był wyjmowany do założenie cup holder'a.
A to mocowanie to na Twoim miejscu bym zrobił najpierw z jakiejś cienkiej, dobrze wyginającej się blaszki, żeby "złapać" wymiary, a później na wzór już takie jakie ma być w samochodzie.

Gr4b3Q
14-04-12, 23:56
czy układy wydechowe VI gen są wymienne między HB a Coupe ? Chodzi mi dokładnie o środkowy. Pzdr.

luchuma
15-04-12, 01:37
czy układy wydechowe VI gen są wymienne między HB a Coupe ? Chodzi mi dokładnie o środkowy. Pzdr.

koncowy do wszystkich

srodek sedan - coupe

jesli sie myle to prosze o poprawienie ;]

tomekjzg
15-04-12, 08:29
końcowy od qpe do 3d nie pasuje w qpe jest dłuższa rura do puszki

marceli93
15-04-12, 11:37
Może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć tą przednią podstawkę tablicy rejestracyjnej ? Nie mogę odkręcić dwóch śrub które mocowały ramke tablicy rejestracyjnej i musze to zdjąć cholerstwo.

Starstruck
15-04-12, 12:00
Od środka masz dwie śruby (wewnątrz zderzaka).

marceli93
15-04-12, 12:03
e to lipa bo nie chce zdejmować go. Te dwie śruby które mocują ramke kręcą się w koło i dupa. Z jak sie wsadzi reke za podstawkę to jakaś blaszka się razem z nimi kręci ale jak przytrzymuje blaszke to nie chce iść śruba...litry odrdzewiacza poszły tam i nic! zaraz chyba je utne...

Starstruck
15-04-12, 12:06
Też miałem problem z tą blaszką, to zrobiłem w innym miejscu dziurkę i tyle :p.

luchuma
15-04-12, 12:14
końcowy od qpe do 3d nie pasuje w qpe jest dłuższa rura do puszki
to w takim razie musze byc w bledzie i srodkowy nie podejdzie od sedana

TomK
15-04-12, 12:59
marceli a co to za problem zdjąć zderzak? dwie śruby od spodu, dwa wkręty przy nadkolach i spinki na atrapie + 2 przy lampach - 10 minut roboty i masz zdjęty zderzak

marceli93
15-04-12, 13:03
niby tak, ale po co dodatkową robote sobie robić. Zrobiłem w koncu dwie dziurki nowe a tamto zostało. Jak będe miał troche więcej czasu to w ogóle zdejmę te podstawkę

Starstruck
15-04-12, 13:15
Często gęsto po zdjęciu tej podstawki zostają ślady na zderzaku. Takie wiesz, wyryte w wyniku obcierania przez lata plastiku oraz inny odcień lakieru (fragment, który nigdy nie był aż tak narażony na warunki atmosferyczne).

stefu1
15-04-12, 20:30
hej, Jak odłączyć SRS(nie na stale) kierowcy i pasażera w VIg? Nie znalazłem odpowiedniego tematu. Auto używane w sporcie. Proszę o konkretne odp. Dzieki

Budziniak
15-04-12, 21:54
hej, Jak odłączyć SRS(nie na stale) kierowcy i pasażera w VIg? Nie znalazłem odpowiedniego tematu. Auto używane w sporcie. Proszę o konkretne odp. Dzieki odepnij kostki z poduszek i licznika jeśli denerwują Cię palące się kontrolki

kubaszow
16-04-12, 10:31
Czy ten tylny maly drazek jest we wszystkich 6 gen taki sam, z angielkani włacznie?
http://i.imgur.com/3oRqZ.jpg

Bencao
16-04-12, 10:37
jak sprzedaja wahacze regulowane to tylko jest oznaczenie civic 92-00 wiec wydaje mi sie ze jest wymienny.

piotrek80
16-04-12, 11:03
hej
Czy może ktoś mi doradzić czy ten przegub ( allegro.pl/przegub-metelli-honda-civic-1-4-1-6-abs-95-i2249860988.html) będzie pasował do civic 98 rok ej9 1.4 iS , wersja japońska , bez ABS.
Wiem że są różne wersje do angielskiej i do japońskiej. Może ktoś ma konkretnie taki sam model civica z numerem vin zaczynającym się od JHmej9.
Podobno jest różnica w ilości zewnętrznych zębów. No i kwestia czy wersja przegubu z ABS będzie pasowała do civica bez ABS?

Bila
16-04-12, 15:03
siemanko, czy w EJ6 z silnikiem d16y7 był elektrozawór pochłaniacza par paliwa ? jeśli tak to gdzie ?

zeswapowałem na d15z6, a nie mam tej części i teraz nie wiem jak to ze sobą zrobić, czy ma ktoś jakiś pomysł ?

Gr4b3Q
16-04-12, 16:45
Przy wymianie wahaczy śruby skręca się na opuszczonym czy na podniesionym aucie?

kubaszow
16-04-12, 16:51
na opuszczonym czy na podniesionym aucie?
Opuszczonym

Gr4b3Q
16-04-12, 17:00
Opuszczonym
Jakieś źródło na potwierdzenie tezy jest? :P (Z ciekawości pytam)

lub3cki
16-04-12, 17:01
a jakie są konsekwencje jeżeli skręciło się na podniesionym aucie? Bo nie mając kanału jak można skręcić je po opuszczeniu auta?

login
16-04-12, 17:03
Wymieniał ktoś przypadkiem filtr kabinowy w EJ9 HB z klimatyzacją?
Dużo z tym roboty jest?
I drugie pytanie odnośnie samego filtra kabinowego.
Nie mam pojęcia jaki wybrać, a rozbierzność cenowa ogromna, bo najtańszy na Allegro za 17,- zł + przesyłka, są też węglowe, a OEM'owy w A.S.O. 180,- zł, ale ten odpada "na dzień dobry".

Kriss91
16-04-12, 17:06
a jakie są konsekwencje jeżeli skręciło się na podniesionym aucie?
Najprawdopodobniej koła ustawione w negatywie.


Wymieniał ktoś przypadkiem filtr kabinowy w EJ9 HB z klimatyzacją?
Dużo z tym roboty jest?
I drugie pytanie odnośnie samego filtra kabinowego.
Nie mam pojęcia jaki wybrać, a rozbierzność cenowa ogromna, bo najtańszy na Allegro za 17,- zł + przesyłka, są też węglowe, a OEM'owy w A.S.O. 180,- zł, ale ten odpada "na dzięń dobry".
Roboty jest raczej niewiele. Odkręcasz schowek od strony pasażera i blaszaną belkę. Wyjmujesz zaślepkę filtra (u mnie była m/w pośrodku czarnej puchy), wyjmujesz stary filtr, czyścić otwór w miarę możliwości i wstawiasz świeży filtr.
Kup węglowy.

lub3cki
16-04-12, 17:07
a ja mem jeszcze takie jedno, może głupie pytanie, chce zdjąć zderzak u siebie w ej6 żeby grill wymienić i mam taki problem, że nie mogę odkręcić tzn wyciągnąć tych śrubek, które mocują zderzak do błotnika. Ładnie się śrubka wykręca z tym, że jak się już gwint kończy to nie chce wyjść całkiem i nie wiem czemu właśnie moge sobie kręcić w kółko i nic. Jak się z tym uporać? Jak wyciągnąć tą śrubkę całkiem?

login
16-04-12, 17:28
Dzięki Kriss91.
:D
A co do rodzaju filtra, to jeszcze nie zdecydowałem. Poczekam, może ktoś coś jeszcze napisze.

lub3cki
16-04-12, 17:32
Najprawdopodobniej koła ustawione w negatywie.
hm to może wyjaśniać moje wątpliwości. W weekend właśnie wymieniałem sprężyny na lekko obniżające i jak ta popatrzyłem dzisiaj to tylne koła właśnie chyba poszły w negatyw. Wydaje mi się to dziwne, bo tył siadł u mnie góra 2 cm tylko więc skąd ten negatyw? Ale z tego co mówisz wynika, że ten negatyw to wina tego, że zarówno widełki od amora jak i śrubę mocującą wahacz (nie tą przy kole tylko tą która mocuje wahacz do budy, odkręcane żeby wysunąć amor i sprężyne na zewnątrz) skręcałem na maksa kiedy auto było podniesione?

dobrze rozumuje? Jeżeli tak to powiedzcie mi, czy teraz wystarczy normalnie kiedy auto stoi na ziemi poluzować te śruby i skręcić jeszcze raz? A może zna ktoś sposób jak można to zrobić nie dysponując kanałem?

kubaszow
16-04-12, 17:47
A co do rodzaju filtra, to jeszcze nie zdecydowałem
Zwylky zatrzyma tylko piasek,pyl i liscie, a weglowy zatrzyma dodatkowo smrody dostajace sie z zew. do auta np. spaliny.


poluzować te śruby i skręcić jeszcze raz?
podnosisz auto,zdejmujesz kolo, podkladasz drewniany klocek pod wachacz blisko tarczy, luzujesz sruby, opuszczasz auto az bedzie stalo na klocku, dokrecasz sruby, podnosisz auto,wyjmujesz klocek i zakladasz kolo:)


nie mogę odkręcić tzn wyciągnąć tych śrubek, które mocują zderzak do błotnika.
te sruby wkrecane sa w taki plastikowy kołek, moze sie wyrobil i obraca sie w blotniku. Jak odegniesz nadkole to zobaczysz jak to wyglada, musisz czyms to przytrzymac i spokojnie odkrecisz

Kriss91
16-04-12, 17:48
Niestety, nie pomogę Ci z własnego doświadczenia, ale ogólnie powinno się chyba opuścić samochód na poluzowanych śrubach i skręcić całość już na ziemi. Jeśli skręcisz na odciążonym zawieszeniu ustawisz je w nienaturalnej pozycji.

Czmiel
16-04-12, 19:50
słuchajcie, w ciągu zaledwie 800 km przebiegu dolałem już 3 litry oleju, dlaczego tak to pije ten olej ?
silnik D14A3

Starstruck
16-04-12, 19:54
Login, kup najtańszy za 20 zł. I tak się zmienia dwa razy w roku: na lato i na zimę. Osobiście nienawidzę wymiany tego filtra, bo ledwo mi się łapy mieszczą, żeby te belkę odkręcić (o zgrozo).

kubaszow
16-04-12, 19:56
Najprawdopodobniej jakas nieszczelnosc, sprawdz miske olejowa czy olej nie leci lub filtr oleju nie dokrecony.

Starstruck
16-04-12, 19:56
słuchajcie, w ciągu zaledwie 800 km przebiegu dolałem już 3 litry oleju, dlaczego tak to pije ten olej ?
silnik D14A3

Wywalone uszczelniacze w głowicy, pierścienie. Jak przez 800 km wziął 3 litry, to musi być nieźle zdymany ten silnik. Może Ci leje się spod filtra, bo to aż niemożliwe.

Czmiel
16-04-12, 20:53
Wywalone uszczelniacze w głowicy, pierścienie. Jak przez 800 km wziął 3 litry, to musi być nieźle zdymany ten silnik. Może Ci leje się spod filtra, bo to aż niemożliwe.
żadnych wycieków nie zaobserwowałem niestety

Starstruck
16-04-12, 20:57
Z tego co widzę masz D14A3. Słupek takiego silnika kosztuje MAX 200 zł, jak się zakręcisz, to czasami ktoś za free oddaje. Broń Boże nie baw się w remonty przy D14. Z zaufanego źródła coś znajdziesz, nawet jak będzie brało 0,5l na 1000 km, to i tak błogosławieństwo przy Twoim obecnym poborze.

Czmiel
16-04-12, 21:04
dodam, że jak się rozgrzeje to coś śmierdzi, takim olejem jakby, albo gumą, wycieków nic, spaliny czyste

luchuma
16-04-12, 22:52
postaraj sie dokladnie obejzec blok z zewnatrz, w okolicach uszczelki glowicy oraz pokrywy glowicy, jak ciagle dolewasz oleju to nie bedzie on czarny ;]
jak smierdzi Ci olejem a nie dymi ze spalinami to moze na kolektor wydechowy cieknie albo z okolic miski przy katalizatorze.

giancardi
16-04-12, 23:18
Wymieniał ktoś przypadkiem filtr kabinowy w EJ9 HB z klimatyzacją?

Ja klimatyzacji nie mam ale nie wiem czy to robi różnicę.

Ogólnie wszyscy piszą o odkręcaniu schowka itd. Ja to wszystko tam wykręciłem, po czym się zorientowałem, że mogłem tylko odpiąć na dole ten plastik i już. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Sam kupiłem filtr węglowy, z tańszych robi tylko JCPremium nie wiem ile dałem podejrzewam, że 40zł.

login
16-04-12, 23:48
Ja klimatyzacji nie mam ale nie wiem czy to robi różnicę.

W samym umiejscowieniu filtra kabinowego pewnie nie robi różnicy, ale w sprzedaży są filtry kabinowe do EJ9 HB z podziałem na te do samochodów z klimatyzacją i bez.
I dlatego napisałem, że z klimatyzacją.


Ogólnie wszyscy piszą o odkręcaniu schowka itd. Ja to wszystko tam wykręciłem, po czym się zorientowałem, że mogłem tylko odpiąć na dole ten plastik i już. Przynajmniej tak mi się wydaje.

I pewnie dobrze Ci się wydaje, bo na 100% są wersje EJ9 HB, gdzie filtr kabinowy można wymienić "od spodu", bez demontażu schowka i takie, w których jest to niemożliwe, tak jak u mnie.

Starstruck
16-04-12, 23:54
Z tego co wiem, to "angielki" MA/MB tak mają z tym filtrem kabinowym. Podział klima/brak klimy jest w katalogach i zapewne jest różnica, bo nawet między nadwoziami nie zawsze pasują: kupiłem kiedyś kabinówkę do EK4 z myślą "ee, to przecież to to samo w środku co moje EJ6" i nie pasował ;).

grzeskowiak
16-04-12, 23:59
Mam problem, może znajdę tutaj pomoc.
Kupiłem lampy tylne od Jarka w zeszłym roku, teraz dopiero wziąłem się za zmianę i tutaj problem. Kiedy pali się sama pozycyjna jest ok, ale jak włączę kierunek + pozycyjne to przygasa żarówka, a gdy do tego dołożę stop gaśnie już całkiem nie mówiąc o włączeniu jeszcze wstecznego i przeciwmgielnego, wtedy również nie pali się nic. Wiecie może w czym problem? Na obu lampach to samo... Przez zimę leżały w ciepłej szafie w pokoju, także jakieś zawilgocenie odpada.

login
17-04-12, 00:02
Słyszałem też opinię, że jeśli jest klimatyzacja, to lepiej żeby był filtr "węglowy", a jeśli nie ma - to wystarczy "zwykły".

Starstruck
17-04-12, 00:07
Słyszałem też opinię, że jeśli jest klimatyzacja, to lepiej żeby był filtr "węglowy", a jeśli nie ma - to wystarczy "zwykły".

Nie miałem w żadnej z [H] węglowego, a obie miały klimę. Działało i działa ok. Broń Boże nie twierdzę, że taki filtr jest zły czy coś w tym stylu, tylko wg mnie jest to niewarte, skoro w naszym klimacie i miejskiej jeździe wymienia się to dwa razy do roku :). Niektóre samochody nie mają kabinówki w ogóle :p.

slop
17-04-12, 00:38
2 (dwa) razy do roku wymienia sie filtr kabinowy?? Dobrze wiedziec :)

Starstruck
17-04-12, 00:51
Ja tak wymieniam, bo po lecie na zimę jest zawalony i szyby parują, a po zimie też jest w średnim stanie i w lato wtedy klima słabiej chłodzi. Robię średnio 15 tys km rocznie :).

TomK
17-04-12, 07:35
grześkowiak przeczyść wszystkie styki, masy itd.

Odnośnie filtra kabinowego to nie wszystkie ej9 miały. Ja mam klimę fabrycznie a filtra niet.

Czmiel a płynu chłodniczego CI nie przybywa ? Dla mnie musi być gdzieś wyciek - przy takim "przepale" oleju miałbyś za sobą zasłonę dymną

bizon
17-04-12, 08:46
słuchajcie, w ciągu zaledwie 800 km przebiegu dolałem już 3 litry oleju, dlaczego tak to pije ten olej ?
silnik D14A3
Jak już kolega pisał look-nij czy płynu chłodzącego nie przybywa, ewentualnie spójrz pod miskę olejową czy przypadkiem korkiem się nie sączy ( co prawda przez śrubkę 3 litry to by nie uciekło) A jeszcze dla informacji te 800km to zrobione w trasie czy po mieście? jak w mieście to w ile dni?

A ja mam jeszcze od siebie pytanko. Otóż mam problem ze ssaniem. Po odpaleniu silnika na zimno trzyma ok 1,8 obrotów i utrzymuje tak non toper, po nagrzaniu i wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu utrzymuje już cały czas ok 800-900. Czujnik temperatury?

Raffaelloo
17-04-12, 12:45
A ja mam jeszcze od siebie pytanko. Otóż mam problem ze ssaniem. Po odpaleniu silnika na zimno trzyma ok 1,8 obrotów i utrzymuje tak non toper, po nagrzaniu i wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu utrzymuje już cały czas ok 800-900. Czujnik temperatury?

U mnie czyszczenie krokowca z przepustnicą pomogło :D

donald1992
17-04-12, 13:11
Mam problem, może znajdę tutaj pomoc.
Kupiłem lampy tylne od Jarka w zeszłym roku, teraz dopiero wziąłem się za zmianę i tutaj problem. Kiedy pali się sama pozycyjna jest ok, ale jak włączę kierunek + pozycyjne to przygasa żarówka, a gdy do tego dołożę stop gaśnie już całkiem nie mówiąc o włączeniu jeszcze wstecznego i przeciwmgielnego, wtedy również nie pali się nic. Wiecie może w czym problem? Na obu lampach to samo... Przez zimę leżały w ciepłej szafie w pokoju, także jakieś zawilgocenie odpada.
mialem taki przypadek(co prawda w golfie ale takie same objawy) i okazalo sie ze kabalek od masy w kostce sie poluzowal i tak sie dzialo..popatrz dobrze mase lampy bo to bardzo mozliwe ze to tego wina

pawlosz
17-04-12, 18:50
http://moto.allegro.pl/filtr-kabinowy-faa-h00-honda-civic-iv-v-vi-i2250041208.html
tak ktos rozpisal ze juz nie wiem czy ten filtr bedzie pasowal do EK4 bez klimy.

login
17-04-12, 19:35
http://moto.allegro.pl/filtr-kabinowy-faa-h00-honda-civic-iv-v-vi-i2250041208.html
tak ktos rozpisal ze juz nie wiem czy ten filtr bedzie pasowal do EK4 bez klimy.

Najlepiej skontaktuj się ze sprzedawcą i się dopytaj, albo wyciągnij stary filtr, zmierz i szukaj po wymiarach.

rooter666
17-04-12, 19:51
Według katalogu intercars
dla hondy bez klimy wymiary filtra:
Długość [mm]:213
Wysokość [mm]:30
Szerokość [mm]:211

a z klimą
Długość [mm]:225
Szerokość [mm]:198
Wysokość [mm]:31

pawlosz
17-04-12, 20:21
dzieki za pomoc

lub3cki
17-04-12, 21:46
Mam problem, może znajdę tutaj pomoc.
Kupiłem lampy tylne od Jarka w zeszłym roku, teraz dopiero wziąłem się za zmianę i tutaj problem. Kiedy pali się sama pozycyjna jest ok, ale jak włączę kierunek + pozycyjne to przygasa żarówka, a gdy do tego dołożę stop gaśnie już całkiem nie mówiąc o włączeniu jeszcze wstecznego i przeciwmgielnego, wtedy również nie pali się nic. Wiecie może w czym problem? Na obu lampach to samo... Przez zimę leżały w ciepłej szafie w pokoju, także jakieś zawilgocenie odpada.
musisz poprzeminiać kabelki w kostce. Miałem taki problem jak kupiłem nowe lapmy ala SI i kabelki w kostce byly w innej kolejnosci niz w lampie i zrobiłą sie choinka :)

Tomsonowy
18-04-12, 00:35
Mam kilka prostych pytań, być można dla niektórych to głupoty, ale po prostu nie wiem :D

1. Co daje wymiana przepustnicy na np. tą z H22?
2. Na co ma wpływ regulacja koła rozrządu? Np. Vision etc.

Dadziuk
18-04-12, 14:39
Panowie jaka jest średnica górnego sworznia przedniego wahacza w ej9 3D z 98r? Z tego co mi mówili ze sklepie to występują 2 rozmiary 33mm i chyba 35mm, nie mam za bardzo jak wyciągnąć starego zmierzyć i kupić odpowiedni.

janekb84
18-04-12, 15:37
Panowie jaka jest średnica górnego sworznia przedniego wahacza w ej9 3D z 98r? Z tego co mi mówili ze sklepie to występują 2 rozmiary 33mm i chyba 35mm, nie mam za bardzo jak wyciągnąć starego zmierzyć i kupić odpowiedni.
35mm wymieniałem ostatnio u siebie.Nie kupuj tylko yamato.W ic np kup evr.Indeks to EVR917400 pasuje idealnie.

PixeL
18-04-12, 21:26
Panowie jaka jest średnica górnego sworznia przedniego wahacza w ej9 3D z 98r? Z tego co mi mówili ze sklepie to występują 2 rozmiary 33mm i chyba 35mm, nie mam za bardzo jak wyciągnąć starego zmierzyć i kupić odpowiedni.

jeden rodzaj wystepuje
najlepiej kup sobie z 555 numer w intercarsie j24002

Dario022
18-04-12, 21:47
pytanko. co moze byc przyczyna ze auto gdy postoi z 3 dni to po odpaleniu przez jakies 30s chodzi na 3 garach? ma tak tylko i wylacznie jak nie jezdzi troche dluzej.

luchuma
18-04-12, 21:49
cewka
kable WN
swieczka
slaby aku

i jeszcze pare rzeczy ;)

Pawura
19-04-12, 13:20
koledzy pytanie , skończył mi sie katalizator w d14z1 są dwie sondy , moje pytanie czy jakbym wywalił kata i jakąś strumiennice wrzucił ew. prostą rurę to to pochula czy jakieś błędy mogą być?

lozek
19-04-12, 13:57
Będą dopóki nie wrzucisz emulatora sondy

matelelle
19-04-12, 15:39
Montował ktoś może cup holder z DC2 w EJ/EK?

login
19-04-12, 16:05
Montował ktoś może cup holder z DC2 w EJ/EK?

Montowałem, co prawda z EK4, ale robi się to identycznie.
Najpierw odkręcasz podłokietnik - jeśli go masz, później konsolę środkową, montujesz w niej cup holder i składasz wszystko w odwrotnej kolejności i pozamiatane.
:D

Starstruck
19-04-12, 16:53
Ale z DC2 jest zbliżony wymiarami i kształtem? BO EK4 ma tak samo uformowane wnętrze jak każde inne EJ/EK.

Maskunt
19-04-12, 18:04
koledzy pytanie , skończył mi sie katalizator w d14z1 są dwie sondy , moje pytanie czy jakbym wywalił kata i jakąś strumiennice wrzucił ew. prostą rurę to to pochula czy jakieś błędy mogą być?

Niech Cię każda możliwa siła broni przed wstawieniem kawałka rury albo strumienicy... Chyba, że chcesz mieć samochód, który wcześniej słychać, niż widać.

login
19-04-12, 18:05
Ale z DC2 jest zbliżony wymiarami i kształtem? BO EK4 ma tak samo uformowane wnętrze jak każde inne EJ/EK.

Z EK4 pasuje zamiast "wanny" na samym dole, a z DC2 wchodzi na miejsce tego otwartego schowka nad "wanną".
:D

giancardi
19-04-12, 23:40
Słuchajcie mam 2 pytania odnośnie zawiechy przedniej.

1. Czy jak na nawet najmniejszych wertepach stuka to jest norma czy po prostu łączniki stabilizatora siadają?

2. Jak jadę i skręcam i skręt trwa dłużej to słyszę takie równomierne szorowanie/obcieranie ewidentnie jest to skorelowane ze skretem i nabiera na silę wraz z nasileniem skrętu oraz prędkością. To się dzieje w obie strony i co więcej, czuję to tak jakby pod pedałem gazu, wiem, że może idiotycznie brzmi bo po prostu pewnie drgania są przenoszone ale czuć je mocno. Wydaje mi się, że po trasie ok.600km to jest głośniejsze, pogłębia się. Łożyska ostatnio wymieniałem, tylko mechanik mi powiedział, że jedno mogli spieprzyć używając młotka za długo do wymiany.

matelelle
19-04-12, 23:53
Z EK4 pasuje zamiast "wanny" na samym dole, a z DC2 wchodzi na miejsce tego otwartego schowka nad "wanną".
:D

i właśnie o to mi chodziło czy pasuje p2p czy trzeba coś modzić. Dzięki :)

lucasSNC
20-04-12, 16:26
koledzy pytanie , skończył mi sie katalizator w d14z1 są dwie sondy , moje pytanie czy jakbym wywalił kata i jakąś strumiennice wrzucił ew. prostą rurę to to pochula czy jakieś błędy mogą być?


Będą dopóki nie wrzucisz emulatora sondy

a nie wystarczy zastosowanie CEL FIXA?
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2162223
u kumpla w S2000 się sprawdziło

giancardi
20-04-12, 18:50
Słuchajcie co poza:

-lampami tył
-odpowietrznikami
-dziurkami przy lampie w karoserii

może być przyczyną wody w kufrze?

Generalnie mam uszczelnione lampy, przez odpowietrzniki nie cieknie, kleiłem żywicą takie dziurki, którymi ciurkiem leciało do bagażnika. I wszystko było ok nawet po deszczach. Potem pojechałem w trasę no i dzisiaj patrzę a tutaj znowu wilgoć, z tym że po obu stronach bardziej z głębszych partii. Wody było trochę po obu stronach, natomiast blacha przy kanapie za kołem zapasowym była taka wilgotna jakby spocona. I za cholerę nie wiem skąd to niby się leje z boków a dalej i tak osadza się woda. Czy tam gdzieś są jeszcze jakieś dziury?

Pomyślałem czy przez nierówności naszych polskich dróg coś tam nie zrobiło się i cieknie. Tylko za cholerę nie wiem co. No bo para wodna przeciez by się tak nie mogła skroplić..

Maskunt
20-04-12, 19:29
Uszczelka klapy bagażnika albo szyby? Nic innego nie przychodzi mi do głowy

giancardi
20-04-12, 19:35
Dzięki.

Tyle że wtedy byłaby po prostu chyba woda i to najwięcej przy samej klapie na dole? A woda jest na nadkolach tuż przy miejscu gdzie się zaczyna ta szara tapicerka plastikowa oraz skroplona z tyłu za kołem. Nie jest to ilość taka jak wcześniej, a wilgoć przechodząca w niewielkie kałuże.

pabloo
20-04-12, 19:44
Witam
Czy ktoś orientuje się czy sterownik centralnego zamka z VI gena pasuje do VI gena 3d hb??

login
20-04-12, 19:48
Witam
Czy ktoś orientuje się czy sterownik centralnego zamka z VI gena pasuje do VI gena 3d hb??

Pasuje, ale z 3D HB
:D

luchuma
20-04-12, 20:01
Słuchajcie co poza:

-lampami tył
-odpowietrznikami
-dziurkami przy lampie w karoserii

może być przyczyną wody w kufrze?

Generalnie mam uszczelnione lampy, przez odpowietrzniki nie cieknie, kleiłem żywicą takie dziurki, którymi ciurkiem leciało do bagażnika. I wszystko było ok nawet po deszczach. Potem pojechałem w trasę no i dzisiaj patrzę a tutaj znowu wilgoć, z tym że po obu stronach bardziej z głębszych partii. Wody było trochę po obu stronach, natomiast blacha przy kanapie za kołem zapasowym była taka wilgotna jakby spocona. I za cholerę nie wiem skąd to niby się leje z boków a dalej i tak osadza się woda. Czy tam gdzieś są jeszcze jakieś dziury?

Pomyślałem czy przez nierówności naszych polskich dróg coś tam nie zrobiło się i cieknie. Tylko za cholerę nie wiem co. No bo para wodna przeciez by się tak nie mogła skroplić..
wyjmij wszystko z bagaznika, cala tapicerke i plastiki
wsadz mlodszego brata do bagaznika z latarka i niech patrzy :)

u mnie np sie lalo ze zgrzewow blachy pod uszczelka klapy, a u kogos na forum czytalem, że ze śruby mocujacej zapasowke?
no i jeszcze nadkola u innego uzytkownika wyczytalem
tak wiec szukaj i lataj ;)

giancardi
20-04-12, 20:11
Dzięki,

Auto od września a 3 raz będę wywalał siedzenia..

Skąd wiedziałeś, że mam młodszego brata? :P Jest niestety z 10cm wyższy więc prędzej ja tam będę siedział.

Rozumiem, że wąż do ręki i lać gdzie się da, z góry z boku, od doły, nadkola..
Woda ewidentnie ciągnie z boków..

Rozumiem, że łatanie dziur żywicą to dobry sposób? Bo nie widzę jakoś tego, żeby spawać..

pabloo
20-04-12, 20:19
Witam
Przepraszam za pomyłkę miało być czy sterownik centralnego zamka z V gena 3 d hb pasuje do VI gena 3d hb.
Prosiłbym również o opis skrzynki bezpieczników civic VIgen.

login
20-04-12, 20:45
Prosiłbym również o opis skrzynki bezpieczników civic VIgen.

Napewno jest na forum, szukać się koledze chyba nie chce.
:D
A jak byś nie znalazł tutaj, to na 100% znajdziesz tu:
http://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp=36&gs_id=34&xhr=t&q=opis+skrzynki+bezpiecznik%C3%B3w+civic+VI&pf=p&sclient=psy-ab&oq=opis+skrzynki+bezpiecznik%C3%B3w+civic+VI&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=946053eeb1d7f2c

giancardi
21-04-12, 11:20
Słuchajcie, bo nigdy się z tym nie spotkałem.

Co to znaczy, że na bagnecie od poziomu oleju pokazane jest poziom oleju w połowie między dziurkami, ale jeszcze pare cm powyżej est na rancie taka cienka strużka z 3cm oleju? Nigdy się z tym nie spotkałem, zawsze jak wycierałem bagnet to pokazywał olej tylko tam "na dole".

Budziniak
21-04-12, 11:51
Słuchajcie, bo nigdy się z tym nie spotkałem.

Co to znaczy, że na bagnecie od poziomu oleju pokazane jest poziom oleju w połowie między dziurkami, ale jeszcze pare cm powyżej est na rancie taka cienka strużka z 3cm oleju? Nigdy się z tym nie spotkałem, zawsze jak wycierałem bagnet to pokazywał olej tylko tam "na dole". nie panikuj. Bagnet wchodzi do miski poprzez plastikową rurkę która mogła być zachlapana olejem i przy wyciąganiu bagnetu powstała tak strużka

kappa
21-04-12, 12:12
Mam pytanie - jak odłączyć sondę lambda? Chce pomalować osłonę kolektora i nie wiem dokładnie gdzie się ją odłącza? (civic 6gen) Kabel od sondy przeszkadza w wyjęciu osłony :/
Czy przy odłączaniu trzeba odpiąć akumlatora?

PS. wiem , że jest to noobskie pytanie ale technicznie to ja jestem "zero" dlatego wolę się dopytać co i jak

spychu
21-04-12, 12:16
Rozlaczasz kostke od sondy, ktora znajduje sie przy termostacie i tyle. Akumulatora nie musisz rozlaczac.

giancardi
21-04-12, 12:16
nie panikuj. Bagnet wchodzi do miski poprzez plastikową rurkę która mogła być zachlapana olejem i przy wyciąganiu bagnetu powstała tak strużka

Dzięki, po prostu po 10W40 zalałem syntetycznego Motula i się już bałem, że coś. :P A po 650km póki co zero zużycia widać więc się cieszę.

kappa
21-04-12, 12:28
Rozlaczasz kostke od sondy, ktora znajduje sie przy termostacie i tyle. Akumulatora nie musisz rozlaczac.
Dzieki spychu, czyli rozłączam kostkę, wyjmuje osłonę -> zakładam osłonę, zapinam kostkę :)
Czy ta kostka jest rozłączana "na siłę" czy jest tam jakiś zaczep, który trzeba poluzować/nacisnąć?

spychu
21-04-12, 12:29
Jest zaczep, ktory musisz nacisnac aby ja rozlaczyc.

giancardi
21-04-12, 14:47
Słuchajcie czy jest możliwość, że mając 3d 98r. Ej9 D14a4 mam tarcze 262mm (nie mam ABS)? Załamię się chyba, klocki np Kashiyamy dwa razy droższe. :(

luchuma
21-04-12, 15:09
jest ;]

donald1992
21-04-12, 15:11
mozliwe.Ja mam tak u siebie

giancardi
21-04-12, 15:22
Dzięki, wygląda na to, że będzie hardcorowo ekonomicznie..

Tymczasem zauważyłem, że leje mi się woda obok tylnej lampy taką szparą co wcześniej mi się lało. Zalepiłem niby na zewnątrz blachę żywicą z matą szklaną a teraz znowu cieknie. Do tego cieknie odpowietrznik. O ile wiem, że to ostatnie zderzak i odpowietrzniki out i na chama silikonem, o tyle z tą karoserią nie wiem co zrobić. Gdzieś chyba czytałem, że ktoś wysmarował te wszystkie ranty koło lampy żywicą ale od środka..

tomalacivic
21-04-12, 15:35
Witam!!koledzy czy któryś pomoże mi rozklimic kable od przełącznika z 7 gen z opcja grzania bo che podłączyć je do kabli z 6genu.

pabloo
21-04-12, 19:04
Witam
Czy sterownik centralnego zamka z V gena 3 d hb pasuje do VI gena 3d hb.

lucasSNC
21-04-12, 19:51
Witam!!koledzy czy któryś pomoże mi rozklimic kable od przełącznika z 7 gen z opcja grzania bo che podłączyć je do kabli z 6genu.

hej, jeśli chodzi o lusterka to u siebie mam tak zrobione, rozpiske wrzuciłem tu http://lucas.4web.pl/Button%20lusterek%20z%207gen%20do%206gen.pdf

kazik2_h9w3
21-04-12, 19:53
Witam!!koledzy czy któryś pomoże mi rozklimic kable od przełącznika z 7 gen z opcja grzania bo che podłączyć je do kabli z 6genu.
Daj maila a coś postaram Ci podesłać


hej, jeśli chodzi o lusterka to u siebie mam tak zrobione, rozpiske wrzuciłem tu http://lucas.4web.pl/Button%20luster...0do%206gen.pdf
Ale mnie wyprzedziłeś właśnie chciałem to Koledze podesłać

tomalacivic
21-04-12, 20:45
Koledzy a powiedzie mi w jakim programie mam otworzyć

skolopendra
21-04-12, 21:20
foxit reader

swietekkk
22-04-12, 11:15
Gdzie można znaleźć zalecenia co ile powinno się wymieniać płyny eksploatacyjne? Gdzieś to widziałem fajnie napisane, ale teraz nie mogę znaleźć

skolopendra
22-04-12, 11:46
Gdzie można znaleźć zalecenia co ile powinno się wymieniać płyny eksploatacyjne?

w manualu :cool:

kutol
22-04-12, 12:40
Siemano mam wydaje mi się dosyć głupie pytanie po wymianie całych progów i reperaturek nadkoli z tyłu które elementy trzeba będzie polakierować próbuje jakoś oszacować koszty takiej operacji pacjent to ej9 sedan najlepiej niech się wypowie ktoś kto to robił jakoś nie dawno ale oczywiście będę wdzięczny za każdą odpowiedź

MirasEK1
22-04-12, 14:18
Trzeba polakierować progi kawałek słupka i ćwiartki ale możliwe że tylko do połowy zależnie od lakiernika myśle że koszt tego zamknie sie w cenie 3 elementów

Wilaczas
22-04-12, 17:15
Czy atrapa(grill) z wersji po lifcie (duże H) pasuje do wersji przed liftem 97 rok EJ6 czyli coupe 6gen?

19Ryba10
22-04-12, 17:47
nie

yarOo_krk
23-04-12, 08:41
Mam pytanie o układ dolotowy. Pacjent d15z6.
Jak na razie mam seryjny układ dolotowy.
Co będzie lepszym rozwiązaniem:
1. wywalenie rezonatora i doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puszki z wkładką sportową (simota/k&n)
2. parówa simota + stożek simota + doprowadzenie zimnego

Co da lepsze efekty?

i druga sprawa:
Czy warto kupić taką używaną wkładkę K&N? (podobno przejechane 1500km) b.dobra cena
Chodzi mi o to żebyście lookneli czy jest to filtr w miarę czysty ponieważ nie znam się za bardzo na K&N a nie chce jak na razie kupować zestawu k&n
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/76/38/37/2276383755
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/76/38/37/2276383755_1

spychu
23-04-12, 12:12
Filtr jest w miare czysty, jesli cena jest faktycznie bdb to mozesz brac.

kubaszow
23-04-12, 15:56
Mam prosbe - moze ktos cyknac fote kol. 4-2-1 ebay-owego jak nisko wisi pod autem?

rafal86
23-04-12, 15:56
ludzie gadają że lepszy bedzie seryjny dolot niz parówa. Ja u siebie nie czuje różnicy miedzy seryjnym a nieodgrodzonym stożkiem. Dlatego zostaje przy stożku:)

pawlosz
23-04-12, 19:10
Leszego dzialu nie znalazlem.
Jest ktos kto kupowac dywaniki od uzytkownika eM_Zet? generalnie chodzi mi o zdjecia jak wygladaja w samochodzie.

Michał102
23-04-12, 20:09
Mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów:

Jakiś czas temu oddałem moja Hanię mechanikowi by ustawił mi zawory (sam nigdy tego nie robiłem i bałem się, że mogę coś spie**olić, więc wolałem oddać w ręce fachowca). Mówiłem mu, że w tym silniku ustawia się na 0.20 ssące i 0.25 wydechowe, na co on powiedział, że i owszem, ale to jest już stary silnik i coś tam pewnie jest już mocno wyeksploatowane, są duże luzy itp. i on ustawi na 0.15 i 0.20. Jeździłem tak jakiś czas, niby wszystko było ok., ale nie dawało mi to spokoju i dziś postanowiłem ustawić je sam tak jak podaje manual... a więc zakupiłem szczelinomierz, przewertowałem nasze zacne forum w poszukiwaniu wskazówek jak się za to zabrać ;) i przystąpiłem do pracy. Ustawiłem (poszło dość sprawnie, myślałem, że będzie to trudniejsze ;)), poskładałem machinę i w drogę. Zabieg chyba przebiegł pomyślnie, bo silniczek pracuje cichutko i równiutko... mam też wrażenie, że lepiej się zbiera w dolnym zakresie obrotów. No i tutaj dochodzimy do sedna - czy rzeczywiście różnica w ustawieniu 0.15/0.20 a 0.20/0.25 jest wyczuwalna jeśli chodzi o moc silnika ? Czy to może tylko moje "zdaje się" ?

marwol
23-04-12, 20:51
Mam prosbe - moze ktos cyknac fote kol. 4-2-1 ebay-owego jak nisko wisi pod autem?

ku#$wa jak nisko - powiedział tłumikarz :/ robi już sporo lat , ale czegoś takiego dawno nie widział. przy obniżeniu 30mm w ej9 z 1.4 nie dało sie jeździć. w trasie przy koleinach iskry szły, jakikolwiek krawężnic, próg zwalniający, delikatnie wystajaca studzienka i jest duzy problem. wadzi o wszystko. rada?? za 80 zł tłumikarz naciął portki, podniósł , zaspawałi jest jak seria :)

luchuma
23-04-12, 21:07
czy w EJ9 1.4 lepiej sie spisze ebay czy d16z6 ?

Dominik22
23-04-12, 21:24
Co może dawać taki delikatny, metaliczny dźwięk wydobywający się z głowicy na bardzo dobrze rozgrzanym silniku ? Na luzie i do zakresu obrotów rzędu 1 tyś dalej nie słychać, bo zagłusza już praca wtrysków i ogólnie silnika, albo może powyżej ten dźwięk się już niweluje..Dźwięk ten słychać lepiej w środku, jak się siedzi, niż jak się podniesie maskę - oczywiście trzeba się dobrze wsłuchać. Jest to jeszcze jakiś inny dziwny dźwięk pomijając wtryski i normalną prace silnika. Słychać tylko na mega dobrzeeee rozgrzanym silniku
Zaworki regulowane około 5 tyś km temu :)

luchuma
23-04-12, 21:48
moze opisz ten dzwiek albo nagraj ;]

login
23-04-12, 22:20
czy w EJ9 1.4 lepiej sie spisze ebay czy d16z6 ?

Wielkiej różnicy w osiągach to raczej nie będzie, ale za to znaczna różnica w cenie zakupu.

luchuma
23-04-12, 22:31
Wielkiej różnicy w osiągach to raczej nie będzie, ale za to znaczna różnica w cenie zakupu.

no nie wiem, na allegro kolektor d16z6 za 250pln ostatnio poszedl a jeszcze uszczelki trzeba dokupic a ebay za 300pln z uszczelkami...
czyli do 1.4 taniej bedzie d16z6 a czy jest sens ?

Starstruck
23-04-12, 22:55
To podrożały, bo ja w mega mega stanie z D16W4 kupiłem za 150 zł (i to jest górna granica). Uszczelki jak są ok nie trzeba zmieniać. Wg mnie nie ma co przepłacać za jebajowy. Może jak miałbyś 200 KM+to byś na nim 0,001 KM ugrał ;).

login
23-04-12, 23:08
no nie wiem, na allegro kolektor d16z6 za 250pln ostatnio poszedl

Trochę drogo, bo ja swój kupiłem za 180,- zł z przesyłką trochę mniej niż rok temu.
:p
A ebay'owy z gównianej, chińskiej nierdzewki, która rdzewieje.
Ale Twoja kasa i decyzja.

luchuma
23-04-12, 23:42
Trochę drogo, bo ja swój kupiłem za 180,- zł z przesyłką trochę mniej niż rok temu.
:p
A ebay'owy z gównianej, chińskiej nierdzewki, która rdzewieje.
Ale Twoja kasa i decyzja.

nie no, mysle ze kolega z forum poczeka az dostanę wyplate i zrobie przelew bo w poruwnaniu z cenami alle drogo to jest po okazyjnej ;)

dzieki za info i pozdrawiam

macios81
23-04-12, 23:55
Witam podepnę się pod temat posiadam civica 1999 rok VI gen sedan i od jakiegoś czasu mam problem z wodą w bagażniku,światła wklejone na silikon,odpowietrznik oklejony na około spinki od zderzaka również a jednak w jednym miejscu cały czas mam wodę macie może jakiś pomysł skąd ta woda tam się bierze????

luchuma
23-04-12, 23:59
Słuchajcie co poza:

-lampami tył
-odpowietrznikami
-dziurkami przy lampie w karoserii

może być przyczyną wody w kufrze?

Generalnie mam uszczelnione lampy, przez odpowietrzniki nie cieknie, kleiłem żywicą takie dziurki, którymi ciurkiem leciało do bagażnika. I wszystko było ok nawet po deszczach. Potem pojechałem w trasę no i dzisiaj patrzę a tutaj znowu wilgoć, z tym że po obu stronach bardziej z głębszych partii. Wody było trochę po obu stronach, natomiast blacha przy kanapie za kołem zapasowym była taka wilgotna jakby spocona. I za cholerę nie wiem skąd to niby się leje z boków a dalej i tak osadza się woda. Czy tam gdzieś są jeszcze jakieś dziury?

Pomyślałem czy przez nierówności naszych polskich dróg coś tam nie zrobiło się i cieknie. Tylko za cholerę nie wiem co. No bo para wodna przeciez by się tak nie mogła skroplić..

przejdz na strone 284 i czytaj dalej ;]

ps. wszyscy na forum najpierw sie witaja w odpowiednim temacie ;]
pozdro

slop
24-04-12, 00:30
nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj....
po zimie zaczęły mi trochę skrzypieć drzwi od strony kierowcy.... jest może jakieś newralgiczne miejsce najczęściej skrzypiące w drzwiach które trzeba psiknąć czymś lub przesmarować, ciężko mi zlokalizować w którym dokładnie miejscu skrzypi... bo tam chyba tak jakby trzy zawiasy w drzwiach są :) i jeśli już to czym najlepiej taki zawias potraktować?
P.S. nie wydaje mi się żeby drzwi opadły... :) przed zimą nic nie skrzypiało :)

luchuma
24-04-12, 09:51
masz zawiasy na gorze i na dole, po srodku ogranicznik zeby drzwi nie urywalo ;]

posmaruj czym chcesz, mozesz wd40 przeczyscic ogranicznik i sprawdzic czy dalej skrzypi otwierajac i zamykajac pare razy potem zawias jeden i drugi
potem jakis smar tam po ktorym miejscu przestalo skrzypic i do nastepnego skrzypienia masz spokoj ;]

Kolo3110
24-04-12, 10:54
Witam!!! mam pytanie dotyczące zderzaka .... Czy zderzak przedni z sedana 6 gen 96r bedzie pasował do QP EJ6 z tego samego rocznika??? z góry dzięki:cool:

lozek
24-04-12, 10:57
Będzie ale po co krzywidzić coupe zderzakiem z listewkami?

Kolo3110
24-04-12, 11:36
A no właśnie zapomniałem o tych listewkach ;/ a powyżej 96r podejdzie jakiś?? bo co szukam to same polifty mają zderzaki;/

Bila
24-04-12, 12:03
czy w d15z6 przedlift czujnik predkosci walu jest obok rozrzadu czy w aparacie aplonowym td80u ? z tego co widze rozpiske po kompie p2y ckf p siede i ground ida chyba do aparatu zaplonowego, tzn z czyjnika halla czy jakos tak ?

TomK
24-04-12, 13:12
Kolo najwyżej kup od hatchbacka i zaspawaj listewki :)

Dario022
24-04-12, 15:47
taa i wyjdzie go tyle co by kupil zderzak do qpety i jeszcze pomalowal jakby byl w zlym stanie.

Kolo3110
24-04-12, 16:22
taa i wyjdzie go tyle co by kupil zderzak do qpety i jeszcze pomalowal jakby byl w zlym stanie.

dokładnie;p a malować i tak bede wiec kolor nie ważny tylko żeby pasował. Bo szukam na alledrogo i nie moge znaleźć. Tylko od jakich roczników bedzie paował do EJ6 96r ???

giancardi
24-04-12, 17:36
Panowie jakie tanie wycieraczki? Unipointy są ok? Nie chcę płaskich. :)

lopi83
24-04-12, 19:35
d15z6 przedlift czujnik predkosci walu jest obok rozrzadutak

slop
24-04-12, 19:40
co może być powodem skrzypienia (a raczej wydawania dziwnych dźwięków) przy podnoszeniu/opuszczaniu elektrycznej szyby ? Nie jest to ocieranie o uszczelke, raczej jakby coś w samym mechaniźmie może było wyrobione itp. Może jest jakiś element który się łatwo zużywa itp ? Może wystarczy coś dogiąć ? Łatwy jest dostęp do mechanizmu szyby po zdjęciu boczka? Można coś z tym denerwującym dźwiękiem zrobić ? :)

Budziniak
24-04-12, 19:50
silnik w sprayu w dłoń i napsikaj porządnie na prowadnice szyby. Jak były nowe to był na nich coś ala flok a obecnie jest tylko guma i dlatego szyba chodzi ciężej i piszczy

pobo22
24-04-12, 20:24
siema
kupiłem tarcze ate i klocki FERODO FDB 777 - zrobiłem na tym zestawie ok 500 km i piszczy prawy przód ?! co może być powodem ? wymieniał mi to mechanik

19Ryba10
24-04-12, 21:20
a tarcza nie przyrdzewiala troche?

immortality
24-04-12, 21:27
Witam, dzis wpadlem na genialny pomysl - mycie silnika karszerem :D Najpierw piana aktywna, potem splukałem, wydmuchalem wszystko co mozliwe kompresorem, po czym musialem jechac gdzies. Wycofalem, wszystko cacy, potem trzymam go na wolnych zeby sie posuszyl, ok dodaje gazu a ten nawet sie nie wkreca na obroty, po czym gasnie, tak pare razy, bateria off. No dobra pod quada, ok rozrusznik smiga, po czym slychac trzaski z tłumika. Chyba zalalem swiece, swiece wyjalem - zalane. wyczyscilem wsadzilem dalej dupa. Pod quada i na pycha. O dziwo odpalil na 2 bez gazu, postal chwile na wolnych obrotach i kaput, tak jeszcze ze 2x. Dodajac gazu na pychu tylko gasl. Wiecie moze łot de fak? :P

skolopendra
24-04-12, 21:42
Wiecie moze łot de fak?

wiemy



dzis wpadlem na genialny pomysl - mycie silnika karszerem

immortality
24-04-12, 21:46
no, ale co to moze byc nie tak? Gdzie tkwi problem, co moglbym z tym faktem zrobic ;/

Mathius4
24-04-12, 21:52
Nic, znając życie jutro będzie wszystko ok - zalałeś układ zapłonowy, zwarcie/przebicie itp.

Silnik myje się myjką ciśnieniową ZAWSZE w stanie zimnym, oraz po tej operacji musi stać z podniesioną maską NA SŁOŃCU a odpalamy go dopiero gdy cała woda odparuje..

immortality
24-04-12, 21:54
Ale niby odpalił i nawet nim wycofalem z 15 metrów po czym dead ;/ boje sie ze przez to krecenie, odpalanie na pycha itp moglo cos sie zepsuć :/ no nic do jutra sie poczeka, tez myslalem ze to wyschnie i moze bedzie git.

Maskunt
24-04-12, 22:00
I NIE myjemy myjką ciśnieniową tylko niskim ciśnieniem z węża. U siebie myłem silnik wodą laną z butelek z podziurawionym korkiem, wystarczy w zupełności, a szkód nie narobi. Wypadałoby też odłączyć akumulator i tak jak Mathius pisał zostawić samochód na dłuższy czas do wyschnięcia. Mogłeś zalać wszystko, więc nikt Ci tu teraz nie wywróży co napsułeś.

immortality
24-04-12, 22:02
ok, dziekówa, zobaczymy jutro.

Kriss91
24-04-12, 22:35
Ja myję myjką i nic złego się nie dzieje. Pamiętaj jednak aby dobrze osłonić całą elektrykę. Podejrzewam, że dostała Ci się wilgoć do aparatu zapłonowego albo pod kable zapłonowe.

Hankaa
25-04-12, 10:13
Czy duże cukierki z 5 gen. (EJ2) pasują do 6 gen (EJ9)?

sprat
25-04-12, 10:27
Witam, mam takie pytanie: czy opony 205/55 R16 pasują do Civica VI liftback/sedan?

login
25-04-12, 10:48
Witam, mam takie pytanie: czy opony 205/55 R16 pasują do Civica VI liftback/sedan?

-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!

donald1992
25-04-12, 11:21
witam
czy doprowadzal ktos zimne powietrze z miejsca na halogen w ej9 przed liftem?
mozna kupic w to miejsce air duct?czy tylko samorobka?
pozdrawiam

Starstruck
25-04-12, 11:51
Tylko samoróbka.

donald1992
25-04-12, 11:55
Dzieki..W takim razie bede musial cos wymodzic:)

Starstruck
25-04-12, 12:05
Nie jest to trudne. Można wsadzić bass refelx w miejsce po halogenie albo zrobić to w zderzaku jak ja mam i połączyć rurą:).

pobo22
25-04-12, 12:50
a tarcza nie przyrdzewiala troche? tarcza była czyściutka tylko pytanie czy mechanik powinien wierzchnią "farbę" czy coś takiego z tarczy zetrzeć ? bo założył takie jak dostał

Starstruck
25-04-12, 13:02
Witam, mam takie pytanie: czy opony 205/55 R16 pasują do Civica VI liftback/sedan?

Za wysokie. 45 max.

19Ryba10
25-04-12, 15:52
Zamieszczone przez 19Ryba10


a tarcza nie przyrdzewiala troche?



tarcza była czyściutka tylko pytanie czy mechanik powinien wierzchnią "farbę" czy coś takiego z tarczy zetrzeć ? bo założył takie jak dostał


- Wymiana tylko osiowo (z jednego opakowania)
- Dokładnie usunąć powłokę antykorozyjną właściwym środkiem
- Powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń
- Przy tarczach wentylowanych: zwrócić uwagę na kierunek obrotu; klamry wyważające nie usuwać!
- Czysto wycentrować i zgodnie z przypisanym momentem mo*cującym, we właściwej kolejności przykręcić.
- Wskazówki producenta: głównie na krzyż, Jednakże wiadomo z praktyki: często dwustopniowo zgodnie ruchem wskazówek zegara.
- Wraz z tarczami hamulcowymi, zamontować nowe oryginalne klocki ATE, lub inne spełniające wymogi producenta. W przypadku problematycznych pojazdów, przymocować tarczę zgodnie momentem mocującym
- Sprawdzić miernikiem zegarowym w odległości 10 mm od brzegu tarczy bicie boczne.
- Przy podwyższonym biciu bocznym - o ile jest to możliwe.

yarOo_krk
25-04-12, 16:22
panowie coś mi brzęczy w wydechu - najprawdopodobniej tłumik środkowy .
pytanie czy tłumikarz oglądając i słuchając auto może stwierdzić który tłumik nadaje się do wymiany?

Maskunt
25-04-12, 16:47
panowie coś mi brzęczy w wydechu - najprawdopodobniej tłumik środkowy .
pytanie czy tłumikarz oglądając i słuchając auto może stwierdzić który tłumik nadaje się do wymiany?


Tak.

pobo22
25-04-12, 19:05
- Wymiana tylko osiowo (z jednego opakowania)
- Dokładnie usunąć powłokę antykorozyjną właściwym środkiem
- Powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń
- Czysto wycentrować i zgodnie z przypisanym momentem mo*cującym, we właściwej kolejności przykręcić.
- Wskazówki producenta: głównie na krzyż, Jednakże wiadomo z praktyki: często dwustopniowo zgodnie ruchem wskazówek zegara.
- Wraz z tarczami hamulcowymi, zamontować nowe oryginalne klocki ATE, lub inne spełniające wymogi producenta. W przypadku problematycznych pojazdów, przymocować tarczę zgodnie momentem mocującym
- Sprawdzić miernikiem zegarowym w odległości 10 mm od brzegu tarczy bicie boczne.
- Przy podwyższonym biciu bocznym - o ile jest to możliwe.

więc nic nie było usuwane- dopiero jak przejechałem to klocki same zcierały powłokę, tarcze i klocki z tej samej paczki a reszta ?? nie mam bladego pojęcia :/ chyba muszę jechać do innego mechanika na kontrolę

Michał102
25-04-12, 20:50
Panowie, macie jakiś pomysł jak dokręcić pokrywę zaworów gdy zerwały się 2 gwinty w głowicy (te od strony kolektora ssącego) ? Już wcześniej miałem te gwinty naderwane, więc ostatnio przykręciłem pokrywę dość lekko, ale chyba za lekko i oliwa ciekła spod uszczelki. Dziś chciałem to jeszcze trochę dociągnąć i niestety gwinty się zerwały do końca :(

kubaszow
25-04-12, 20:59
Ja jak kupilem auto te 2 sruby byly na paier wkrecone:):)
Nie masz wyjscia trzeba nagwintowac na wieksza srube.

Michał102
25-04-12, 21:06
Jakie śruby zastosowałeś ? Rozciąłeś stare, wyjąłeś te gumowo-metalowe podkładki i dałeś je na zwykłe śruby, czy może da się gdzieś dostać nad wymiarowe oryginały ?

kubaszow
25-04-12, 21:54
Tesciu jest mechanikiem i znalazl jakies wieksze, przelozyl uszczelke gumowa z metalowa nakladka i na to jeszcze mam podkladke. Jezdze juz tak ktorys rok z rzedu i jest ok.

Kolo3110
25-04-12, 21:59
Witam witam. Panowie i Panie jak możecie to prosze o pomoc w doborze zderzaka przedniego, Przejeżdziłem chyba z 5 jakiś szrotów czy tam komisów i nie moge znaleźć zderzakado swojej QP. na alledrogo znalazłem taki http://moto.allegro.pl/honda-civic-ej9-99r-i2287833509.html czy on bedzie pasował do Qp EJ6 96r??? Ewentualnie od jakich modeli bedzie pasował??? No i tylko wiem i chciałbym żeby był bez lisewek. Z góry dziękuje:o

Starstruck
25-04-12, 22:07
Nie będzie pasował. Ogólnie zderzak z QP to towar mocno deficytowy, a jak się trafi, to cena powala.

Kolo3110
25-04-12, 22:10
Nie będzie pasował. Ogólnie zderzak z QP to towar mocno deficytowy, a jak się trafi, to cena powala.

Aha a możesz napisać od jakich mógłby pasowac??? i jakie roczniki ewentualnie??

Starstruck
25-04-12, 22:14
Z roczników 96-98, czyli przedliftów :).

Kriss91
25-04-12, 22:14
Jeśli chcesz identyczny jak był seryjnie (czyli bez listew) to koniecznie musi być od wersji coupe przed liftingiem (99r). Przyjrzyj się dokładnie kratce zderzaka i przetłoczeniach. Są inne w przed i polifcie. Możesz również kupić zderzak od wersji 3d lub 4d z listwami i usunąć je po odpowiedniej rzeźbie, ale to dodatkowy wydatek.

slop
25-04-12, 22:19
pasek rozrządu w EJ9 D14A4 ma 103 zęby ?

Kolo3110
25-04-12, 22:23
Z roczników 96-98, czyli przedliftów :).

ooo właśnie :P podziękował znalazłem jeden nawet fajny tylko ze ma w kratkach wstawione halogeny i to mnie boli bo chce taki jak jest czyli orginał :;p

Kriss91 mam taki zderzak z liswami za przysłowiowa flaszke ale niestety nie mam czasu na rzeźby. Ale też dzięki za info :cool:

ahasory ale tak dla pewności bo chce zamówić czyli ten ;http://otomoto.pl/honda-civic-C23921075.html i ten http://otomoto.pl/honda-civic-coupe-przeznaczona-na-czesci-C9647191.html bedzie pasował ??

lub3cki
26-04-12, 15:56
powiedzcie mi, jak u was chodzi kima? czy jak się włącza to słychać takie jakby charakterystyczne syczenie (nie wiem jak to nazwać - zamieszczam link do filmu z tym dźwiękiem) z okolic schowka pasażera? Trochę mnie to niepokoi. Ponoć poprzedni właściciel serwisował klimatyzację dokłądnie rok temu. Po wyłączeniu klimy przez kilka sekund nadal słychać ten dźwięk. Czy ta rurka pokryta zielonym nalotem może mieć z tym coś wspólnego?
http://www5.picturepush.com/photo/a/8127523/640/8127523.jpg (http://picturepush.com/public/8127523)
dodam, że chyba coś słabo chłodzi ta klima. Chodzić chodzi ale z chłodzeniem to raczej średniawo (tyle, że to moje pierwsze auto z klimą więc mogę się mylić, może tak ma być). Powiedzcie co może w tym moim przypadku być problemem?

film: http://www.youtube.com/watch?v=u854WYsiI1g&feature=youtu.be

spychu
26-04-12, 16:53
Ta rurka pokryta zielonym nalotem jest nieszczelna, ta zielen to barwnik, ktory jest wpuszczany do ukladu, przy sporych nieszczelnosciach wlasnie objawia sie takim wysypem zielonego syfu, przy malutkich widac go tylko w UV.

kubaszow
26-04-12, 17:11
Spychu a twoja chodnica klimy w jakim byla stanie patrzac na foto wyzej?

Wilaczas
26-04-12, 17:54
Czy atrapa(grill) z wersji po lifcie (duże H) pasuje do wersji przed liftem 97 rok EJ6 czyli coupe 6gen?

nie

Chyba jednak pasuję, bo załozyłem ja właśnie, ale dzięki za szybką odpowiedź
http://img692.imageshack.us/img692/8713/zdjcie1175s.jpg

Kriss91
26-04-12, 17:58
To nie jest poliftowy grill :) Taki miały nowsze przedlifty (zwykle 98 i 99) rok.

donald1992
26-04-12, 17:59
To nie jest wersja po lifcie.Przed liftem(w 98r) takze wystepowaly grille z duzym H

Wilaczas
26-04-12, 18:03
To zwracam honor :) Ważne, że pasuje i właściciel zadowolony :)

lub3cki
26-04-12, 19:06
jeżeli ta rurka jest nieszczelna to powiedzcie mi co teraz z tym zrobić? coś się dzieje jak się dalej będzie z tym jeździć? jaki jest szacunkowy koszt zrobienia tego?

Hankaa
26-04-12, 19:09
Czy duże cukierki z 5 gen. (EJ2) pasują do 6 gen (EJ9)?
Już wiem, że tak:)

Teraz drugie pytanie: Jak rozpoznać, że to oryginalne cukierki Honda, jeśli nie są zapakowane? Mają jakiś numer wybity?

spychu
26-04-12, 19:37
Spychu a twoja chodnica klimy w jakim byla stanie patrzac na foto wyzej?
Moja stara chlodnica klimy byla w takim samym stanie jak chlodnica wody na kolegi zdjeciu. Smietnikiem ona nie byla, widzialem wiele gorszych, ktore nadal "dzialaly".


jeżeli ta rurka jest nieszczelna to powiedzcie mi co teraz z tym zrobić? coś się dzieje jak się dalej będzie z tym jeździć? jaki jest szacunkowy koszt zrobienia tego?
Pierwsze co to jedziesz do kogos kto sie zajmuje klimami, zeby zdiagnozowali dokladnie skad leci.

W zaleznosci od tego jak duze jest uszkodzenie, mozna taka rurke pospawac (ale jest to aluminium i nie zrobi tego kazdy) lub jesli sie nie da tego zrobic, to trzeba wymienic a to jesli nie znajdziesz tej rurki w uzywce to sa spore koszta.

Jak bedziesz tak jezdzil nie stanie sie nic, jedynie klima Ci nie bedzie dzialac i tyle.

lub3cki
26-04-12, 20:02
a czy ten niepokojący odgłos który dochodzi z pod schowka jest właśnie wynikiem takiej nieszczelności? a teraz jak tak dość spory kawałek zrobiłem to dość mocno schładzało więc nie wiem...


trzeba wymienic a to jesli nie znajdziesz tej rurki w uzywce to sa spore koszta czyli orientacyjnie jakie?

slop
26-04-12, 22:36
pasek rozrządu w EJ9 D14A4 ma 103 zęby ?

ponawiam pytanie :)

Raffaelloo
26-04-12, 23:02
Tak slop :D

Zienciu PL
26-04-12, 23:18
Jak rozebrać wykładzinę od strony kierowcy by dostać się do blachy w D14A4
Jak zdemontować plastiki itp

login
26-04-12, 23:31
Jak rozebrać wykładzinę od strony kierowcy by dostać się do blachy w D14A4

Filozofii nie ma żadnej, bo wszystkie śruby są na wierzchu raczej.
Odkręcasz tunel środkowy, odkręcasz wewnętrzną osłonę progu, ewentualnie wymontowujesz fotel kierowcy i pozamiatane.


Jak zdemontować plastiki itp

Kręcąc śruby w lewo śrubokrętem krzyżkowym.
:D

spychu
26-04-12, 23:38
ponawiam pytanie :)
Nowa w ASO pewnie miedzy 200 a 300zl :D

kubaszow
27-04-12, 11:52
Co myslicie o piastach Kanaco do VIgen - warto ??

janekb84
27-04-12, 12:02
Co myslicie o piastach Kanaco do VIgen - warto ??
Te same łożyska w środku co w oem piastach czyli NTN wiec mozna kupowac smialo:D

Jaro1607
27-04-12, 12:12
ktoś z was czyscil chlodnice? jak tak to czym i czy jakieś skutki uboczne wystąpiły?

purzyk
27-04-12, 13:40
Witam. Mam pytanie odnosnie elektrycznych szyb w hondzie civic sendan - gen VI - 5D - czy jest mozliwe zeby szyby zamykaly sie / otwieraly bez przekreconego zaplonu? Bo troche mi to przeszkadza ze nie mozna ich regulowac gdy kluczyk nie jest przekrecony... dodam ze radio dziala bez kluczyka..
Moze ma ktos jakis pomysl?

lopi83
27-04-12, 14:40
czy jest mozliwe zeby szyby zamykaly sie / otwieraly bez przekreconego zaplonu?
fabrycznie nie ale jak pogrzebiesz w instalacji to tak tylko wez pod uwage ze jak szyb nie domkniesz to ktos moze Ci do auta wlesc bo byle drutem nacisnie przycisk...

Hankaa
27-04-12, 15:03
Ponawiam prośbę:)


Jak rozpoznać, że to oryginalne cukierki Honda, jeśli nie są zapakowane? Mają jakiś numer wybity?

kubaszow
27-04-12, 17:48
A od kogo brales?

Hankaa
27-04-12, 17:56
Brałaś:p Dopiero będę kupowała od znajomego znajomego znajomego itd.:)

kubaszow
27-04-12, 18:44
Sorki Hanka :p;)
Jesli bez opakowan to raczej sie nie sprawdzi.

RazoR91
27-04-12, 19:12
Czym się rożnią zółte pouliretany od czerownych poza kolorem ? :p
I jak to wychodzi cenowo, bo chce wymienic zawieszenie, wiec tez jak to wychodzi cenowo ?

i jakie polecacie dobre łozysko w dobrych pieniądzach ?

lopi83
27-04-12, 19:49
Czym się rożnią zółte pouliretany od czerownych poza kolorem ?
twardoscia


dobre łozysko w dobrych pieniądzach ?
do czego? na pewno nie chinskie

Maul
27-04-12, 19:55
Witam. Mam pytanie co do tego tłumika
http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-basowy-fi90-sciety-wawa-i2289201658.html
Czy w trasie urwie mi głowę, czy raczej będzie to przyjemny basowe mruczenie, może ktoś ma, lub jakieś doświadczenia? Pozdrawiam.

RazoR91
27-04-12, 20:12
Czyli zółte są miększe, a cenowo ?
łozysko to prawy przód

spychu
27-04-12, 20:15
i jakie polecacie dobre łozysko w dobrych pieniądzach ?
Kanaco

RazoR91
27-04-12, 20:18
tylko widze 300 zeta sztuka, mi w motoryzacyjnym powiedział za ok 200 takie dobre ;p

spychu
27-04-12, 20:19
Buehehehe dobre ceny widze maja :D

200zl to nie kosztuje nawet tylne w komplecie z piasta :)

Przednie w granicach 140zl.

RazoR91
27-04-12, 20:26
skoro tak, to musze gdzies zamówic jak za 140 zeta sztuka ;p

a cały zestaw zółtych poliuretanów lepiej brac od OEM zamienników ?
i skad je można kupic bo nie moge ich znaleźć, na na allegro to pełno czerwonych

Budziniak
27-04-12, 20:36
a cały zestaw zółtych poliuretanów lepiej brac od OEM zamienników ? jaki jest stan Twojego uzębienia ?

Gr4b3Q
27-04-12, 20:50
Od czego jest ten czujnik ? (Pojedynczy niebieski kabel z końcówką na statywie)
http://i.imgur.com/O8jyg.jpg

RazoR91
27-04-12, 21:44
jaki jest stan Twojego uzębienia ?

Co to ma do rzeczy ?

pytam się które lepsze, a Ty jeszcze zagadki zadajesz :p

kappa
27-04-12, 22:19
Panowie i panie mam pytanie dotyczące dolotu.
Planuje w moim EK3 wymienić tłumik końcowy na przelot, środkowy najprawdopodobniej też.

Planuje też zakupić wkładkę K&N - i tu pytanie - czy będzie widoczna delikatna poprawa jeżeli wkładkę sportową umieszcze w seryjnym dolocie (z rezonatorem) ? Myślę, że będzie delikatnie lepiej wkręcał się na obroty ..

Druga sprawa jak porównać w skali 1-10 poprawę osiągów modyfikując dolot zakładając, że seria z filtrem papierowym to skala 5 ?
Rezonator + wkładka (bez doprowadzenia zimnego) = ?
wywalenie rezonatora + wkładka + doprowadzenie zimnego = ?

lozek
28-04-12, 00:00
Co to ma do rzeczy ?

pytam się które lepsze, a Ty jeszcze zagadki zadajesz :p

Chodzi o to, że po inwestycji w żółte poliuretany będziesz musiał zainwestować w dobrego dentystę ;)

lopi83
28-04-12, 00:32
Od czego jest ten czujnik ? (Pojedynczy niebieski kabel z końcówką na statywie)
złącze kontrolne obrotomierza

RazoR91
28-04-12, 09:18
to lepiej oem lub czerwone ? To za czerwone to wychodzi 700- 800 zeta a za oem ile wychodzi ? Chodzi mi o taki sam zestaw jak czerwonych

Budziniak
28-04-12, 10:19
Chodzi o to, że po inwestycji w żółte poliuretany będziesz musiał zainwestować w dobrego dentystę oooo właśnie chodziło mi o dentystę ale raczej w razie jak by plomby zaczęły puszczać :)



to lepiej oem lub czerwone ? Bierz cały zastaw czerwonych tulejek. Ja mam u siebie w aucie komplet z PU włącznie z dużymi cukierkami i jest naprawdę *****iście pomimo że jakoś dróg w Warszawie jest na poziomie klepiska w Tanzanii

w_rebacz
28-04-12, 13:15
Panowie a ja mam pytanie odnośnie wymiany dużych cuksów. Mianowicie czy obejdzie się bez prasy czy jednak lepiej byłoby to oddać do mechaniora i niech on to zrobi? Narzędzia wszystkie mam (prócz prasy) i jako takie pojęcie o "śrubkach" :D. Czy bardzo ciężko jest wybić starą tuleję a następnie wbić nową? Buda EJ9

lopi83
28-04-12, 14:16
kumpel mlotkiem wybijal stara, do wbijania nowej pomagal sobie zewnetrznym pierscieniem ze starego cukierka
jak pojecie masz to sam przekladaj

skolopendra
28-04-12, 14:51
Pojedynczy niebieski kabel z końcówką na statywie)

tam nie ma czujnika

Budziniak
28-04-12, 15:39
Czy bardzo ciężko jest wybić starą tuleję a następnie wbić nową? Buda EJ9 wybić to jest moment w sumie ze 4 uderzenia młotkiem z wbiciem jest trochę ciężej.

RazoR91
28-04-12, 16:01
oooo właśnie chodziło mi o dentystę ale raczej w razie jak by plomby zaczęły puszczać :)


Bierz cały zastaw czerwonych tulejek. Ja mam u siebie w aucie komplet z PU włącznie z dużymi cukierkami i jest naprawdę *****iście pomimo że jakoś dróg w Warszawie jest na poziomie klepiska w Tanzanii

To znacie jakiegos pewnego dostawce ? czy strongflex.eu może być ?

Dario022
28-04-12, 16:15
ja bym na twoim miejscu bral http://poliuretany.olkusz.pl/ od nich. podobno sprawdzona stronka ludzie smigaja i wszystko jest git. cena tez atrakcyjna :) a cukierki bym jednak zostawil seryjne :)

login
28-04-12, 16:21
To znacie jakiegos pewnego dostawce ? czy strongflex.eu może być ?

Dużego wyboru to raczej nie masz, bo albo Bikopur - Strongflex, albo prywatny import Energy Suspension.
Ja mam Bikopur'a czerwone "gumy" stabilizatora przedniego, założone we wrześniu 2010 roku i wszystko z nimi O.K.

Jest forum, gdzie Bikopur daje 5% rabatu na hasło przy zakupach, jakby co to dam namiary.
:D

RazoR91
28-04-12, 16:32
tylko hm nie wiem czy własnie brac poliuretany, czy zwykłe "gumy". Troche za drogo wychodzą, a jeszcze mam łozysko i hamulce na przód kupic i jeszcze za robote dac ;)
a zamienników poza PU to juz wgl nigdzie nie widze

Btw do Olkusza mam ~20km ;)

login
28-04-12, 16:48
tylko hm nie wiem czy własnie brac poliuretany, czy zwykłe "gumy".

No to nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko -> http://wrozbita-maciej.pl
:D

Budziniak
28-04-12, 16:49
To znacie jakiegos pewnego dostawce ? no ja właśnie posiadam te Olkuszowe tulejki

RazoR91
28-04-12, 17:14
no to dzięki za info :)
zrobię na poczatek przód a tył poczeka

slop
28-04-12, 20:24
czy miska olejowa do D14A4 podejdzie też z jakiegoś innego silnika ?

lopi83
28-04-12, 20:38
z wiekszosci D serii podejdzie

kazik2_h9w3
28-04-12, 21:47
Nie jestem pewien ale jak seryjnie jest aluminiowa to takiej z D serii trzeba szukać i na odwrót no i nie wiem jak to się ma do bagnetu oleju czy są zamienne te z bagnetem z prawej i z tym przechodzącym przez kolektor wydechowy

qasu
29-04-12, 10:27
Czy to prawda, że malowanie maski jest liczone jako 2 elementy?
Malował ktoś maskę w EJ9? Ile wam za to wzięli?

lopi83
29-04-12, 10:51
malowanie maski jest liczone jako 2 elementy?
tak, dach tez jako 2

qasu
29-04-12, 11:43
tak, dach tez jako 2

Dzięki.

Gr4b3Q
29-04-12, 12:58
Czy układ wydechowy (tł środkowy + końcowy) jest wymienny między Coupe przed i po lifcie ? (EJ6)

Starstruck
29-04-12, 13:13
W teorii tak, ale jak kupisz z polifta do przedlifta środkowy (z rurami oczywiście) to będzie za krótki, bo EJ6 przed liftem ma katalizator w kolektorze, a polift ma "w podłodze".

Gr4b3Q
29-04-12, 13:20
Czyli mogę nawet bez mrugnięcia okiem kupować do polifta z przedlifta i go lekko skrócić ?

Starstruck
29-04-12, 13:51
Tak :).

wwljohn
29-04-12, 15:14
Czy to prawda, że malowanie maski jest liczone jako 2 elementy?
Malował ktoś maskę w EJ9? Ile wam za to wzięli?

Widocznie zależy gdzie trafisz, bo mi powiedzieli jak za jeden element. Miałem wgniotkę i rysę po kluczu. Wzięłi za maskę 300zł.. Normalnie 450zł i nikt nie mówił że niby jak za 2 elementy.

Gr4b3Q
29-04-12, 16:01
Tak :).
Podziękował ;)

Tomsonowy
29-04-12, 22:41
1.5 VTEC-E 114KM czy 1.6 105KM bez VTEC? econo będzie trochę oszczędniejsze, ale jak z dynamiką jazdy?

krzyzak88
29-04-12, 23:07
hmmm jesli wsadzisz jakas krotsza skrzynie do d15z6 to bedziesz mial i dynamike i ekonomie, oczywiscie przy mniejszych predkosciach bo w trasie nie polecisz z ta sama predkoscia co na dlugiej skrzyni zeby jechac na econo. Ale na miasto, w trasie do predkosci 100km bedziesz mial autko napewno ekonomiczniejsze no i dynamiczniejsze.

NeoEJ6
29-04-12, 23:20
Ktoś wymieniał lub może polecić jakiejś marki przeguby ? ;) do D16Y7 z ABS :) czeka mnie wymiana na allegro multum a czasami przyoszczędzenie 50zl odbija się w przyszłości.

Starstruck
29-04-12, 23:25
Miałem D15Z6 i mam teraz D16Y7. Oba paliły/palą tyle samo: 7-8l w zależności od stylu jazdy w mieście :).

RazoR91
29-04-12, 23:42
Pamięta ktos taki temat jakiegos użytkownika lub w innym dziale o podniesienie OEM lotki EJ9 ?
Chciałbym zobic u siebie taki modzik ale nie widzę tego nigdzie...

Michał102
29-04-12, 23:44
Nie rób tego... to wiocha w hoooooy :)

endriu21
30-04-12, 00:00
Pamięta ktos taki temat jakiegos użytkownika lub w innym dziale o podniesienie OEM lotki EJ9 ?
Chciałbym zobic u siebie taki modzik ale nie widzę tego nigdzie...

kojarzę jeden z kilku np. http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?78069-Szara-Mycha-d14a4/page9

giancardi
30-04-12, 00:52
Panowie czy jeżeli stracę cierpliwość i zamiast kleić po raz kolejny dziurek w karoserii żywicą po prostu uszczelnię szpary od środka silikonem- płynna uszczelka (do silników) to będzie powodować jakieś negatywne skutki dla blachy?

pemyk
30-04-12, 09:07
Witam, myślę o wymianie tlumika środkowego, seryjnego na jakiś sportowy. I tu rodzi się kilka pytań, czy można kupić jakieś gotowe elementy typu p&p aby nic nie spawac tylko wyjąć i włożyć? Możecie polecić jakąś dobra markę aby połączyć dobra jakoś z nie za wysoka cena?

grpi
30-04-12, 11:04
Mam 6 gena HB z 2000 r .
Jak mogę sprawdzić, jaki mam typ filtra kabinowego ?
Kabinowy to to samo , co przeciwpyłkowy ?