Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Ja obstawiam pourywane przewody z wiazki między drzwiami a kabiną
Ewentualnie od morozu wysiadly silowniki centralnego.
No tak myslalem, ze wrozenie z fusow, ale moze ktos tak mial i zawsze juz jest rzecz od ktorej zaczac sprawdzac :) dzieki
Panowie dywan /wykladzina z HB 6g podejdzie do ej6?
Nie znam się więc się wypowiem. Oem gumowe dywaniki trzeba uciąć z przodu, żeby z hb do qp pasowały. Coś tam musi bć inaczej w okolicach środkowej konsoli ale jak o się ma do wykładziny to nie wiem. Mam nadzieje ze pomoglem...
Starstruck
31-01-17, 11:10
Co do wykładziny, to tył HB jest minimalnie krótszy, ale idzie to dopasować. Przód i środek są identyczne. Co do dywaników, to ja zamiennie stosowałem w sedanie, QP i HB dywaniki z HB i wszystko pasowało i z przodu i z tyłu.
Wykładziny różniły się też ze względu na przedlift/polift, chodzi o tylną belkę pod kanapą.
Popierdzieliłem. Ten dywanik to trzeba uciąć do sedana vti.
bartek28124683
31-01-17, 21:16
Po ok 30km jazdy miałem temperaturę silnika (mierzoną na obudowie termostatu) 74*C i mocno ciepły dolny wąż chłodnicy. Mierzyłem na pracującym silniku więc temperatura stopniowo się zwiększała. Chyba wszystko jest ok?
Sprawdziłeś temperaturę po 30km czy po 30km pojawiła się dopiero taka temperatura?
Witam, pacjent ej9 polift:
Przy odpuszczeniu pedału hamulca wydobywa się pisk/skrzypienie, wyraźnie słychać to na zewnątrz pojazdu. Jakieś pomysły? Może po prostu trzeba pedał lub sprężynę nasmarować?
Popierdzieliłem. Ten dywanik to trzeba uciąć do sedana vti.
Od sedana jest zupełnie inny
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
czy przełożenie głowne (mFactory 4,928) jeżdzące bezproblemoiwo w Y21 podejdzie do skkrzybi S4C (nniestety rozleciała mi się y21, mam na oku ładną s4c z LSD tylko chce zachować tzn przełozyc przełożenie głowne do S4c), dzieki za odp
Starstruck
01-02-17, 13:33
To są bliźniacze skrzynie, podejdzie bez problemu. Bodajże Y21 wychodziło w V gen a S4C w VI gen. S4C ze szperą to nie jest przypadkiem skrzynia z EK9?
Tak. To skrzynia z ek9. Chce ja kupic do civica eg z b16a2 bo mam prawie nowe fd mfactory i chce je przekozyc z y21 gdzie rozleciala mi sie obudowa i szpera plytkowa.
Siema,
zapytam tutaj, bo znalezienie jakiegoś wątku o ABS nie mogąc wpisać w wyszukiwarkę ABS jest nieco kłopotliwe.
Kupiłem niedawno EK4 z hamulcami z MB6. W aucie świeci się kontrolka ABS - na początku myslalem, ze jest wypięty bezpiecznik bo auto jest do KJS i bez ABS sie lepiej jezdzi. Ale po sprawdzeniu bezpieczników i zrobieniu diagnostyki okazuje się, że problem lezy gdzieś indziej.
Diagnostyka zworką pokazuje poniższe błędy (sprawdzane w serwisówce do EK.EJ)
14 - Czujnik koła / Pierścień zębaty (wyszczerbiony pierścień zębaty) - FL
16 - Czujnik koła / Pierścień zębaty (wyszczerbiony pierścień zębaty) - RR
17 - Czujnik koła (przerwa, zwarcie do masy lub zasilania) - RL
18 - Czujnik koła / Pierścień zębaty (wyszczerbiony pierścień zębaty) - RL
52 - Silnik nie działa
54 - Zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej
61 - Napięcie zapłonu (zbyt niskie / zbyt wysokie)
Kontrolka zapala się po ruszeniu z miejsca. Po uruchomieniu na postoju nie świeci.
Błędów jest trochę i zastanawiam się od czego zacząć sprawdzanie.
Może być tak, że komputer ABS z EK4 nie dogaduje się z czujnikami i zębatkami z MB6?
W sumie na próbach sportowych i tak chciałbym mieć wyłączony ABS, ale chciałem dodać włącznik na desce odpinajacy bezpiecznik ABS. Po prostu nie lubię jak coś nie działa w aucie, którym jeżdze :)
Podrzucicie jakieś sugestie?
Zacznij najpierw od znalezienia czujników. Jak są to sprawdź czy do wiązki są wpiete
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jak zapal sie po ruszeniu to obwód czujnikow jest zamkniety moze odlegosci miedzy czujnikiem a pierscieniem ?
Starstruck
01-02-17, 17:52
Na 99% obstawiam któryś z tylnych czujników ABS. Miałem tak samo stos błędów i jeden czujnik okazał się walnięty.
Na razie auto jest u chlopakow w JHM i mają się przyjrzeć tematowi. Z racji tego, że poprzedni właściciel założył hydrauliczny ręczny to tutaj też może być źródło kłopotów.
sent from mobile
bartek28124683
01-02-17, 19:35
Sprawdziłeś temperaturę po 30km czy po 30km pojawiła się dopiero taka temperatura?
Mierzyłem po 30km oczywiście. Przy czym miałem w trasie przerwę (do 30min) po której przejechałem jeszcze ok 6km. Wskazówka stabilizuje mi się po jakichś 2-2,5km jazdy z zimnego silnika.
czy przełożenie głowne (mFactory 4,928) jeżdzące bezproblemoiwo w Y21 podejdzie do skkrzybi S4C (nniestety rozleciała mi się y21, mam na oku ładną s4c z LSD tylko chce zachować tzn przełozyc przełożenie głowne do S4c), dzieki za odp
nie wszystkie FD 4.9 z mfactory pasują pod szperę z tego co pamietam..
Witam, pacjent ej9 polift:
Przy odpuszczeniu pedału hamulca wydobywa się pisk/skrzypienie, wyraźnie słychać to na zewnątrz pojazdu. Jakieś pomysły? Może po prostu trzeba pedał lub sprężynę nasmarować?
bębny? jeśli tak to piszczą szczęki w miejscu mocowania
Mierzyłem po 30km oczywiście. Przy czym miałem w trasie przerwę (do 30min) po której przejechałem jeszcze ok 6km. Wskazówka stabilizuje mi się po jakichś 2-2,5km jazdy z zimnego silnika.
Wg mnie jest ok.
bartek28124683
01-02-17, 20:23
Katalog podaje po dwa modele świec dla d16y7 od Denso i NGK, które lepiej wziąć do silnika biorącego olej?
Katalog podaje po dwa modele świec dla d16y7 od Denso i NGK, które lepiej wziąć do silnika biorącego olej?
A przy wyborze producenta świec ma znaczenie czy silniki bierze olej czy nie?
I do Hondy i do Mitsubishi zawsze kupuję NGK, więc też bym kupił na Twoim miejscu NGK.
bartek28124683
01-02-17, 20:36
A przy wyborze producenta świec ma znaczenie czy silniki bierze olej czy nie?
I do Hondy i do Mitsubishi zawsze kupuję NGK, więc też bym kupił na Twoim miejscu NGK.
Nie chodzi mi o producenta tylko model, katalog podaje dwa modele NGK (BKR5E-11, BKR6E-11) i dwa Denso (K16PR-U11, K20PR-U11).
Nie chodzi mi o producenta tylko model, katalog podaje dwa modele NGK (BKR5E-11, BKR6E-11) i dwa Denso (K16PR-U11, K20PR-U11).
O.K.
Ale tak napisałeś, jakbyś się zastanawiał czy NGK czy Denso.
A wracając do NGK to oba podane przez Ciebie modele mają te same parametry. Więc według mnie kup te, które są tańsze.
Z częściami do Hondy też jest tak, że zdarza się że jedna część posiada 2 lub więcej numerów.
Nie chodzi mi o producenta tylko model, katalog podaje dwa modele NGK (BKR5E-11, BKR6E-11) i dwa Denso (K16PR-U11, K20PR-U11).
te świece różnią się tylko ciepłotą, 5 szybciej łapie temperatura samooczyszczania, k16pr to odpowiednik bkr5e czyli cieplejsze.
http://img.photobucket.com/albums/v421/Plukaszcz/NGKterm.jpg
Pytanko, chcę podmienić kolektor ssący w D16Y2 na taki z "bańką" od D16W4 który posiada okrągły otwór w kanale wodnym przy flanszy, natomiast w głowicy D16Y2/Z6 kanał ma kształt jak by prostokątny, posiadam uszczelkę pod Y2/Z6. Można to normalnie zmontować? Ma w ogóle sens zmiana kolektora ze względu na inną jego konstrukcję w tych nowszych? :)
http://i65.tinypic.com/ta1pxs.jpg
Starstruck
02-02-17, 14:17
Uszczelka musi być pod kolektor, nie pod głowicę. Ogólnie taka zmiana myślę ma mały sens, chyba że za grosze dorwałeś ten kolektor.
Katalog podaje po dwa modele świec dla d16y7 od Denso i NGK, które lepiej wziąć do silnika biorącego olej?
Jaki katalog ?
Manual do VIg dla D16Y7 podaje NGK ZFR5F-11 lub Denso KJ16CR-L11
BKR są do przedlifta a ZFR do polifta z tego co kojarzę
Marcin_civic
02-02-17, 17:55
siemanko,mam taki problem ze swoim radiem,problem polega na tym że jak daje pół zapłon(przed odpalaniem auta) to radio normalnie się włącza i gra,jednak po odpaleniu auta różnie z tym bywa raz się włączy odrazu a raz po dłużyszym czasie dopiero się włącza,zdarza się też że radio samo się wyłącza i włącza podczas jazdy... ktoś wie w czym tkwi problem ??!!
Im więcej czytam tym więcej sprzecznych opinii widzę - jaki jest seryjny rozmiar głośników w drzwiach w przedliftowym EK3 ('96)? Bo widzę opcje że 130mm / 160mm i nie wiem w końcu która jest prawdziwa :/
Różnią się te głośniki od tych z MA/MB/MC?
Starstruck
02-02-17, 23:35
siemanko,mam taki problem ze swoim radiem,problem polega na tym że jak daje pół zapłon(przed odpalaniem auta) to radio normalnie się włącza i gra,jednak po odpaleniu auta różnie z tym bywa raz się włączy odrazu a raz po dłużyszym czasie dopiero się włącza,zdarza się też że radio samo się wyłącza i włącza podczas jazdy... ktoś wie w czym tkwi problem ??!!
Jakieś spięcia, uciekanie prądu musisz mieć na kostce ISO. Brat miał podobnie. Kostka została zamieniona (przelutowana) na inną i śmiga git.
firstborne
03-02-17, 00:33
aki jest seryjny rozmiar głośników w drzwiach w przedliftowym ek3 ('96)? Bo widzę opcje że 130mm / 160mm
6 - 160mm
Marcin_civic
03-02-17, 08:07
Jakieś spięcia, uciekanie prądu musisz mieć na kostce ISO. Brat miał podobnie. Kostka została zamieniona (przelutowana) na inną i śmiga git.
Dzięki za info,zobaczę czy to o to właśnie chodzi
firstborne
03-02-17, 15:52
Dzięki za info,zobaczę czy to o to właśnie chodzi
Możesz też sprawdzić, czy wszystkie konektory w kostce dochodzą (stykają się) do siebie, może na którymś blokada pękła, wygięła się itd przez co jeden drugiego wypycha. Miałem taki przypadek w aftermarketowym radiu, gdzie nie było połączenia poprzez te wsuwki właśnie.
Marcin_civic
03-02-17, 17:32
Możesz też sprawdzić, czy wszystkie konektory w kostce dochodzą (stykają się) do siebie, może na którymś blokada pękła, wygięła się itd przez co jeden drugiego wypycha. Miałem taki przypadek w aftermarketowym radiu, gdzie nie było połączenia poprzez te wsuwki właśnie.
to może lepiej kupić już nową kostkę ISO będzie prościej i szybciej ? :)
bartek28124683
03-02-17, 20:27
Jakie oleje oprócz valvoline maxlife (10w40) polecacie do d16y7? Można się czegoś spodziewać po zmianie?
Starstruck
03-02-17, 20:36
Jakie oleje oprócz valvoline maxlife (10w40) polecacie do d16y7? Można się czegoś spodziewać po zmianie?
Mobil Super 2000 10W40. Jest ok.
Jakie oleje oprócz valvoline maxlife (10w40) polecacie do d16y7? Można się czegoś spodziewać po zmianie?
Liqui Moly 10w40 mos2
Jakie oleje oprócz valvoline maxlife (10w40) polecacie do d16y7? Można się czegoś spodziewać po zmianie?
na pewno nie maxlife. jak się zrobi trochę bardziej gorąco to zamienia się w wodę
nie działają przednie spryskiwacze, tylny działa. wycieraczki też ok. wymiana bezpieczników nie pomogła. co mogło się zepsuć?
nie działają przednie spryskiwacze, tylny działa. wycieraczki też ok. wymiana bezpieczników nie pomogła. co mogło się zepsuć?
Pompka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
04-02-17, 13:52
na pewno nie maxlife. jak się zrobi trochę bardziej gorąco to zamienia się w wodę
Co masz na myśli? W kilku miejscach był polecany. Gdzieś czytałem o Motulu 6100 10w40, dalej aktualne? Możliwe jest żeby zaraz po zatrzymaniu silnika na bagnecie pokazywało więcej oleju niż po całonocnym postoju? Bagnet oczywiście najpierw wycierany.
Gdzieś czytałem o Motulu 6100 10w40, dalej aktualne?
Mam u siebie od kilku sezonów i od wymiany do wymiany dolewam symbolicznie.
Możliwe jest żeby zaraz po zatrzymaniu silnika na bagnecie pokazywało więcej oleju niż po całonocnym postoju? Bagnet oczywiście najpierw wycierany.
Skoro tak masz, to możliwe.
:D
bartek28124683
04-02-17, 15:13
Mam u siebie od kilku sezonów i od wymiany do wymiany dolewam symbolicznie.
No tak ale w swoim silniku, a nie w moim ;)
Skoro tak masz, to możliwe.
:D
Tylko jak to wyjaśnić? Dodatkowo olej zaraz po zgaszeniu silnika jest jasny na bagnecie a po odstaniu czarny. To jest sens próbować zmiany oleju czy nie? Niedługo czeka mnie wymiana więc muszę wiedzieć co kupić. Wystarczy zlać stary i wlać nowy czy jeszcze coś trzeba?
No tak ale w swoim silniku, a nie w moim ;)
Nie znajduję jakoś realnego powodu, dla którego Motul 6100 Synergie + 10W40 miałby nie być dobry również do D16Y7.
Jeśli się zdecydujesz, to pamiętaj żeby kupić z pewnego źródła, bo podobno lubią go podrabiać. Ale nie wiem ile w tym jest prawdy.
Wystarczy zlać stary i wlać nowy czy jeszcze coś trzeba?
Filtr by się też przydał i wystarczy.
;)
bartek28124683
04-02-17, 15:53
Nie znajduję jakoś realnego powodu, dla którego Motul 6100 Synergie + 10W40 miałby nie być dobry również do D16Y7.
Jeśli się zdecydujesz, to pamiętaj żeby kupić z pewnego źródła, bo podobno lubią go podrabiać. Ale nie wiem ile w tym jest prawdy.
Filtr by się też przydał i wystarczy.
;)
Filtr to sprawa oczywista raczej. Nie chodziło mi o model silnika tylko konkretną sztukę, możesz mieć silnik w dobrym stanie i dlatego Ci nie bierze. Ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć na temat tego Motula albo innego oleju w porównaniu do Maxlifa?
Jest osobny temat (przyklejony) o olejach. Przy takim (pisałeś 0.7L/1000km) poborze jakimkolwiek 10w-40 byś nie zalał silnik i tak będzie tyle brał. Zalej xW-50 i nie ma więcej co gdybać.
Panowie mam pytanie odnosnie dokladki, kupiłem dokladke z abs ala type'r do polifta ej6. Powie mi ktoś jak to sie montuje, w zestawie dostałem 2 blaszki metalowe, jakies tam wkrety i podkladki. Mniemam, że te blaszki daje sie koło nadkoli, a środek dokladki jak zamocować? Tą dokladke się naklada na zderzak i zasłania to oem wyprofilowanie na dole?
Tapniete z S4
Panowie, czy idzie bezproblemowo ( bez zmiany mocowan-lap, polosi itp) przelozyc s4c do eg zamiast obecnej skrzyni y21? Dzieki, pozdrawiam
Starstruck
06-02-17, 13:56
Te skrzynie są zamienne.
Dzieki kolego. A czy do y21 mozna dolozyc torsena/lsd z s4c? Pytam bo mam rozne opcje na naprawe skrzyni
Starstruck
06-02-17, 16:16
Można, ale trzeba więcej pozmieniać. Zmienić "1" bieg od skrzyni ze szperą i obudowę skrzyni, ew. podobno da się to jakoś przypiłować. Nie znam szczegółów, opieram się na tym co się dowiedziałem jak chciałem kiedyś do Y21 zapodać właśnie szperę.
Witam mam pytanie przekladam klime z ej9 do ej6 i teraz takie pytanie w ej6 wiem gdzie powinien byc filtr kabinowy a w ej9 nie ma tej szufladki.
Tak jest w ej6
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/a76fde6f0d5fd0d0d65e62a98ae2819e.jpg
A w ej9 tak
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/49644b442d3eaf98985ad841cf11ce39.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/40f0355f2e7572a7f94eb53feafb2951.jpg
I teraz pytanie gdzie ten filtr kabinowy bo bez niego nie chce zakladac bo bedzie sam syf tak jak przed czyszczeniem. Pomoze ktos?
Wysłane z mojego MediaPad T1 8.0 Pro przy użyciu Tapatalka
Starstruck
06-02-17, 17:25
Nie ma filtra. Bywały takie wersje.
Witam mam pytanie przekladam klime z ej9 do ej6 i teraz takie pytanie w ej6 wiem gdzie powinien byc filtr kabinowy a w ej9 nie ma tej szufladki.
Tak jest w ej6
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/a76fde6f0d5fd0d0d65e62a98ae2819e.jpg
A w ej9 tak
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/49644b442d3eaf98985ad841cf11ce39.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170206/40f0355f2e7572a7f94eb53feafb2951.jpg
I teraz pytanie gdzie ten filtr kabinowy bo bez niego nie chce zakladac bo bedzie sam syf tak jak przed czyszczeniem. Pomoze ktos?
Wysłane z mojego MediaPad T1 8.0 Pro przy użyciu Tapatalka
Musisz mieć ten plastik ze skraplaczem od wersji z filtrem
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Kurde jaka lipa no trudno dzięki za info
Tak jak wyzej trafiles zestaw klimy bez filtra. Mozesz sprobowac zmontowac z tych 2 zestawow jeden z parownikiem i z filtrem, mysle ze sie da bo tam nie ma zadnych dziwnych elementow.
O to zobacze jutro jak bede deske wyciagac z ej6 to wymontuje wszystko i sprobuje czy da rade dzieki
Wysłane z mojego MediaPad T1 8.0 Pro przy użyciu Tapatalka
Panowie mam problem z zamkiem w swojej EJ6, posiadam centralny na podczerwień. Dzis chcialem wsiasc do auta i centralny nie otwiera ani drzwi kierowcy ani drzwi pasażera. Z kluczyka rowniez nie moge otworzyć drzei kierowcy a pasażera tak. Po otwarciu drzwi pasazera i probie zaminiecia ich centralnym, zamek w srodku odskakuje i zaskakuje spowrotem.
O co moze chodzic?
Tapniete z S4
-5 jest aktualnie, bywalo juz z -10 i bylo okej. Deszcz nie padal, auta tez nie mylem. Najgorsze jest to ze drzwi nie da rady otworzyc zeby rozebrac obicie
Tapniete z S4
kazik2_h9w3
08-02-17, 15:34
Mam pytanko
Po zmianie aparatu w celu sprawdzenia auto odpalalo i jeździło normalnie lecz po nocy juz nie zapala
Po rozebraniu w cieple i ponownym zalozeniu odpala jezdzi ale po nocy znow odpala
Mozliwe ze to moduł??bo cewka byla ok
Znow na innym auto po przejechaniu kilku km zgaslo i tez nie chcialo odpalic czy i tu winny moze byc modul lub cos innego??
Przechodzę na hebel 282przód zacisk crv czyli rostaw4x100 tył 260 zaciął i tarcz z ep też 4x100 razem z tym felgi stalowe na zimę 15 opona 195/50 a jaka szerokość felgi i et będą najlepsze obniżenie to amor seria + eibach
Objawy mogą wskazywać na moduł
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
przechodzę na hebel 282przód zacisk crv czyli rostaw4x100 tył 260 zaciął i tarcz z ep też 4x100 razem z tym felgi stalowe na zimę 15 opona 195/50 a jaka szerokość felgi i et będą najlepsze obniżenie to amor seria + eibach
6,5" et45
Takie koła są fabrycznie. Ale najszersze co w miarę bezproblemowo wejdzie to 7" ET38 choć może już czasem obcierać bo opona jest na równo z błotnikiem. Oczywiście mowa o średnicy 15".
Czym się różni pompa z serem z prelude od zestawu z atr ?
piterstar1
10-02-17, 11:51
Czym się różni pompa z serem z prelude od zestawu z atr ?
Przewody hamulcowe sa z innej strony. Te od ATR'a sa od kielicha wiec ciezko zmiescic. Poza tym podobno pompa z ATR'a ma lepsze wspomaganie. Tak mi mowil ten gosc co sprzedaje regenerowane zestawy. Niepamietam niku w tym momencie.
Przewody hamulcowe sa z innej strony. Te od ATR'a sa od kielicha wiec ciezko zmiescic. Poza tym podobno pompa z ATR'a ma lepsze wspomaganie. Tak mi mowil ten gosc co sprzedaje regenerowane zestawy. Niepamietam niku w tym momencie.
Kloch
Podczas tej zimy w moim EJ6 zaczęła opadać podsufitka. Chciałbym ją na nowo okleić nową tkaniną. Ktoś poleca jakieś produkty (klej, materiał) ? No i czy da radę wyjąć podsufitkę z auta np przez drzwi lub bagażnik ? Przez bagażnik wydaje mi się, że chyba nie, bo otwór sporo węższy się wydaje.
Wyjmujesz przez drzwi. Najlepiej oddaj do tapicera.
Panowie. Co może powodować ściąganie auta, bujanie kierownicą (bije lewo prawo), i ogólne telepanie auta ? Dodam że zbieżność jest, tarcze,bębny,klocki,końcówki drążków,sworznie,łożyska praktycznie nowe, opony też dobre. Czy to magiel już mówi papa ? bo kończą mi się pomysły, a hania dalej swoje.
Pękło mi lusterko w cifie ej 3d z tym, że są podgrzewane. Czy fabryczne maty da się podmienić ?
Czy od angielki albo roverów same szkła są zamienne?
Pękło mi lusterko w cifie ej 3d z tym, że są podgrzewane. Czy fabryczne maty da się podmienić ?
Ciężko będzie odkleić bez uszkodzenia i przykleić na inne szkło.
Czy od angielki albo roverów same szkła są zamienne?
Mają inny kształt niż te w hatchback/coupe/sedan VI generacji.
Panowie. Co może powodować ściąganie auta, bujanie kierownicą (bije lewo prawo), i ogólne telepanie auta ? Dodam że zbieżność jest, tarcze,bębny,klocki,końcówki drążków,sworznie,łożyska praktycznie nowe, opony też dobre. Czy to magiel już mówi papa ? bo kończą mi się pomysły, a hania dalej swoje.
Może droga nierówna skoro wszystko w aucie super?
Orientuje się ktoś może jaką średnicę mają otwory na głośniki wysokotonowe w trójkątach od EK4/EJ9. Albo inaczej. Mam tweetery od Morel Dotech Ovation. Wymiary gwizdków to:
Głębokość montażowa: 20 mm
Średnica cewki: 28 mm
Czy będą pasować do tych trójkątów?
bartek28124683
13-02-17, 20:44
Mam przedmuchy spalin z łączenia kolektora od d16z6 z portkami. Da radę się tam dostać (i coś zrobić) stawiając samochód na kobyłkach czy nie bardzo?
Starstruck
13-02-17, 20:53
Mam przedmuchy spalin z łączenia kolektora od d16z6 z portkami. Da radę się tam dostać (i coś zrobić) stawiając samochód na kobyłkach czy nie bardzo?
Trzeba dać nową uszczelkę między kolektor a dwururkę.
moje pytanie brzmi czy da sie rozlozyc srodkowa czesc z materialem boczku drzwi od calosci w ej9 zeby zlozyc to spowrotem bez problemu
moje pytanie brzmi czy da sie rozlozyc srodkowa czesc z materialem boczku drzwi od calosci w ej9 zeby zlozyc to spowrotem bez problemu
Da się, rozklejając i sklejając z powrotem.
bartek28124683
13-02-17, 21:44
Trzeba dać nową uszczelkę między kolektor a dwururkę.
Mam już te uszczelki :-) Dam radę to zrobić sam czy bez kanału/podnośnika tam nie dojde? Składać na sucho?
zrób sobie jakieś najazdy z desek i bez problemu to zrobisz :)
Ja zawsze delikatnie takie rzeczy smaruję pastą do tłumików... dla pewności
Co może być przyczyną trzeszczącego podczas jazdy szyberdachu ? i skrzypienia z okolicy pedału sprzęgła ? tak jak auto stoi przez kilka godzin skrzypienie ustaje , ale gdy przejedzie się ok. 20-30 km problem powraca , siłownik nasmarowałem smarem i zapsikałem wd40 , lecz to raczej nic nie dało .
Nasmaruj łapę wysprzęglika gęstym smarem typu towot.
To jest ten element http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2012/02/sp2PNG-1.jpg - łapa wchodząca w skrzynię biegów.
Problem skrzypiącego sprzęgła rozwiązany , skrzypiało w miejscu gdzie pedał łączy się z siłownikiem i wystarczyło tylko psiknąć lm40 i jak ręką odjął :) a każdy obstawiał siłownik lub wysprzęglik przy skrzyni :)
bartek28124683
14-02-17, 14:18
Dobrze mi się wydaje że w kolektorze wydechowym są szpilki (m10?) wkręcone a nakrętka jest tylko od spodu nakręcona (przy dwururce)? Przyglądałem się temu i bez kluczy nasadowych chyba się nie obędzie. Robił to już ktoś i wie jakie narzędzia potrzebne?
firstborne
14-02-17, 16:13
M10, tak. Potrzebujesz do tego solidnej nasadki, bo jeśli nic nie było ruszane to pewnie jest ostro zapieczone. Generalnie próbowałem sam to ruszyć, ale nie dało rady. Dałem do gościa, który psiknął środkiem penetrującym i ruszył to pneumatem. Jeśli chcesz sam się bawić to jak wspomniałem solidna nasadka, oraz grzechotka.
bartek28124683
14-02-17, 16:31
Miałem ten kolektor wymieniany (seryjny d16y7 pękł) i gość który mi to robił zdaje się odkręcał kolektor od portek. Przynajmniej śruby wyglądają jakby były ruszone. Ta nieszczelność to chyba jego sprawka bo wydech od tamtego czasu był głośny.
firstborne
14-02-17, 16:38
Jak chcesz wymienić sam kolektor to wiadomo, że trzeba odkręcić 2 śruby od portek, ALE jeśli chcesz wymienić cały to zdaje się, że musisz ściągnąć miske. Jak jest nieszczelny to poświeć na łączeniach/spawach czy gdzieś nie osadziły się spaliny. Tak w ogóle to na jaki kolektor zmieniłeś? 4-2-1?
Żadnej miski nie trzeba zdejmować :)
ALE jeśli chcesz wymienić cały to zdaje się, że musisz ściągnąć miske.
Ale jak to i po co?
bartek28124683
14-02-17, 17:10
Jak chcesz wymienić sam kolektor to wiadomo, że trzeba odkręcić 2 śruby od portek, ALE jeśli chcesz wymienić cały to zdaje się, że musisz ściągnąć miske. Jak jest nieszczelny to poświeć na łączeniach/spawach czy gdzieś nie osadziły się spaliny. Tak w ogóle to na jaki kolektor zmieniłeś? 4-2-1?
Ciekawe, zawsze mi się wydawało że miska jest nad wydechem :) Zamieniłem na kolektor od d16z6, teraz chcę wymienić uszczelki między portkami a kolektorem. Nie wiem po co mechanik je rozkręcił jak wymieniał kolektor, chyba by się bez tego obeszło.
ja zmieniłem kolektor wydechowy pod blokiem wyciągając po prostu cały wydech spod auta :D i na spokojnie sobie dłubałem
Panowie potrzeba szybka informacja jaki gwint ma sruba mocujaca lacznik stabilizatora do wahacza.
http://jdmshop.eu/image/cache/data/ZLT-HD-007_sch-500x500.jpg
firstborne
14-02-17, 21:10
Ciekawe, zawsze mi się wydawało że miska jest nad wydechem Zamieniłem na kolektor od d16z6, teraz chcę wymienić uszczelki między portkami a kolektorem. Nie wiem po co mechanik je rozkręcił jak wymieniał kolektor, chyba by się bez tego obeszło.
Ale jak to i po co?
Żadnej miski nie trzeba zdejmować
Coś mi się poperdolyło. W głowie mam jakąś ingerencję, gdzie trzeba było miskę ściągać bo nie szło przełożyć/wyciągnąć ale za chiny nie mogę sobie przypomnieć co to (nie, nie jest to uszczelka :P).
bartek28124683
15-02-17, 07:43
Te szpilki łączące kolektor z dwururka to napewno 10? Nakrętka jest na klucz 14.
Coś mi się poperdolyło. W głowie mam jakąś ingerencję, gdzie trzeba było miskę ściągać bo nie szło przełożyć/wyciągnąć ale za chiny nie mogę sobie przypomnieć co to (nie, nie jest to uszczelka :P).
To się nazywa nadmiar internetu :p
firstborne
15-02-17, 11:03
To się nazywa nadmiar internetu :p
"Dziesiątki" to te idące od głowicy, a przy portkach to możesz mieć cokolwiek, co się Twojemu mechanikowi zamarzyło.
To się nazywa nadmiar internetu
A możliwe, możliwe :D
Panowie, koronke abs z przodu w VI można wymienić samą czy trzeba razem z piastą?
Tapniete z S4
Panowie, koronke abs z przodu w VI można wymienić samą czy trzeba razem z piastą?
Tapniete z S4
koronka jest na przegubie
W czasie jazdy wywala plyn z pod korka chlodnicy, temp.nie skacze jest w normid.
Mogl sie rozwalic korek lub co innego moze byc przyczyna?
koronka jest na przegubie
Dzieki :)
Tapniete z S4
W czasie jazdy wywala plyn z pod korka chlodnicy, temp.nie skacze jest w normid.
Mogl sie rozwalic korek lub co innego moze byc przyczyna?
mogl sie rozwalic korek
Dzieki :)
Tapniete z S4
Koronka jest na przegubie, ale można ją zdjąć i założyć inną, może nie nową bo nie kupisz samej, ale z identycznego przegubu da się przełożyć.
Koronka jest na przegubie, ale można ją zdjąć i założyć inną, może nie nową bo nie kupisz samej, ale z identycznego przegubu da się przełożyć.
Nowej nie idzie kupić? Z tego co patrzylem na allegro do D16Y8 była
Tapniete z S4
Rzeczywiście są... mój błąd, ale to dlatego, że kiedyś szukałem i nie znalazłem nigdzie, fakt że było to już dobrych kilka lat temu :)
Czy ktoś posiada w swojej ej/ek koła 17"? Jeśli tak to jaką oponę do tego ma 205/215? Da się na takim kole jakoś normalnie przemieszczać po naszych drogach? Aktualnie mam wiatraki 15" i obawiam się, że 17" może obcierać itp...
firstborne
16-02-17, 15:07
Auto obniżone, nie obniżone? Jaki profil itd. Ja miałem 16' 205/45 na Weitecu (-3cm) i tarło przy skręcaniu i na dziurach, ogólnie ciężko. Wg mnie 17 to za dużo do Civica.
Czy ktoś posiada w swojej ej/ek koła 17"? Jeśli tak to jaką oponę do tego ma 205/215? Da się na takim kole jakoś normalnie przemieszczać po naszych drogach? Aktualnie mam wiatraki 15" i obawiam się, że 17" może obcierać itp...
Jak dla mnie to będzie lekka patologia.
Znajomy miał kiedyś EJ9 na 17" to samochód wyglądał jakby się kobyła z dyszlem urwała i uciekła.
Wydaje mi się, że seria. Pytam bo trafiają mi się w dobrej cenie takie felgi 17, ale boję sie obcierania właśnie. ..dobra, nie ma co kombinować, tylko odpuścić temat.
Dzięki
firstborne
16-02-17, 16:48
Wydaje mi się, że seria. Pytam bo trafiają mi się w dobrej cenie takie felgi 17, ale boję sie obcierania właśnie. ..dobra, nie ma co kombinować, tylko odpuścić temat.
Dzięki
7-nastki wyglądają po prostu komicznie, także nawet się nie tykaj. Jak masz te wiatraki to zregeneruj je i załóż na lekkiego balona profil 50/55. Bardzo podoba mi się np. spasowanie u użytkownika Piczu w VI, on co prawda ma auto obniżone ale myślę, że i tak będzie to lepiej wyglądało niźli 17'.
Obnizenie na eibachu -40 205/45/17
Cale kolo wazylo nie cale 15kg tyle co wiekszosc 15", zadnego obcierania.
http://i.imgur.com/57zfPM3.jpg
firstborne
16-02-17, 20:37
zadnego obcierania.
Prawdziwy ewenement.
Dlaczego ewenement?
Wszystkie 17" wg. Ciebie zjadaja blotniki i nadkola od obcierania?
2lata na tym zestawie przelatalem, auto uzywane codziennie .
firstborne
16-02-17, 21:16
Po prostej jak jedziesz bez jakiś dziur to może i daje rade. Nie uwierzę tylko w to, że nie tarło, podczas nawrotek, najazdów itd. kiedy auto miało koła w pozycji, jak na zdjęciu albo i bardziej. Ja miałem (co prawda w EK3) springi Weiteca (-3cm), 205/45/16 i tarło, czasem bardziej czasem mniej. Wiem, że Coupe ma tył inny, ale mi tarł właśnie tylko przód.
I nic nie musi zjadać, a trzeć a to chyba różnica czy może tego wciąż nie widzisz...
Poza tym jazda na tak dużej feldze i jeszcze na oponie o profilu 45 zabija do reszty "komfort" jazdy Civiciem. A może komuś tam jeszcze na jego poświacie zależy.
Uzywajac codziennie auta nie da sie tylko po prostych,plaskich drogach jezdzic :)
Nie mam zamiaru kogokolwiek przekonywac ze nie tarlo,nie mam takiej potrzeby :)
Przejezdzilem na tym kole 2 lata i bylem mega zadowolony.
Auto ma mi służyć do codziennej jazdy + 2 pasażerów i wózek od czasu do czasu, więc z tego co piszecie to nie ma sensu kombinować. ..
Dzięki za podpowiedzi :-)
firstborne
16-02-17, 22:06
do codziennej jazdy + 2 pasażerów
To już w ogóle.
15" z normalnym rozmiarem np 195/50 ew. 195/55 będzie chyba najbardziej optymalne i komfortowe. Sam w lecie śmigam na 16" 195/45 i jest dosyć twardo w porównaniu do obecnie założonych zimówek 165/65R14 :D
A ja wracam do tematu opadniętej podsufitki, jaki sprawdzony materiał i klej polecacie ?
To już w ogóle.
To akurat nie ma wiekszego znaczenia bo jesli et bedzie wporzadku to tylne kola nie powinny nigdzie trzec. Problemy moga byc z przodu, raz ze przy max skrecie moze trzec o podlyznice a dwa ze na mocnych lukach bedzie obcierac nadkole, mozna to zminimalizowac grubszym stabem albo twardszym zawiasem
firstborne
16-02-17, 23:12
To akurat nie ma wiekszego znaczenia bo jesli et bedzie wporzadku to tylne kola nie powinny nigdzie trzec. Problemy moga byc z przodu, raz ze przy max skrecie moze trzec o podlyznice a dwa ze na mocnych lukach bedzie obcierac nadkole, mozna to zminimalizowac grubszym stabem albo twardszym zawiasem
Pisałem o tym wcześniej. Tył to tak naprawdę pół biedy. A przód jak jeszcze dociąży pasażer to już w ogóle.
Wysłano z cążek do paznokci przy użyciu Tapatalka.
Nie zauwazylem poprzedniego wpisu, mam siedemnastki u siebie i raczej drugi raz by sie nie pchal w ten rozmiar. Niby przez trzy lata wytarlo mi tylko jedna spinke od nadkola i baranek z podluznicy ale nawet na miekkim zawieszeniu jest dosyc twardo ze wzgledu na niski profil opony
Panowie, mam w B16A2 dziwny zanik mocy i zamulanie... mam również kolektor 4-1 z tym że dwie dolne rury ktoś kiedyś porządnie przytarł i zaspawał na równo... Czy to może być powodem zamulenia auta i odczucia braku mocy? bo jakoś nie czuć tych 160 koni. Czy szukać problemu gdzieś w elektryce?
Starstruck
18-02-17, 13:09
Nagle stracił moc czy tak było od początku? Ogólnie w B16 mocy nie czuć, ale ten kolektor może mocno ograniczać przepływ spalin.
Szybkie pytanie, musze wymienić tps, da rade sam czujnik czy całą przepustnice trzeba wymieniać?
Tapniete z S4
Prawdopodobnie stracił moc po przekładce silnika, wcześniej niby problemu nie było, a kolektor ten sam. Po swapie był błąd sondy, wymiana sondy nic pozytywnego nie wniosła, ale pojawia się jak dobrze pamiętam błąd spalania stukowego. Może on jest powodem? Z tego co czytałem to jest to prawdopodobne, ale nie wiem co z tym dalej zrobić... Auto jeździ na lpg jeszcze gorzej niż na pb. Może to przewody? Ogólnie coś go blokuje przy rozpędzaniu jakby chciało go zatrzymać.
Rozrząd i zapłon ustawione poprawnie?
Gaz wystrojony?
kazik2_h9w3
18-02-17, 17:26
UNK mozesz wymienic sam tps ale musisz go skalibrowac
UNK mozesz wymienic sam tps ale musisz go skalibrowac
Jeśli wymienie sam tps tzreba kalibrować, a jeśli razem z przepustnicą?
I jak się kalibruje ?
kazik2_h9w3
18-02-17, 18:17
Jak wymienisz tb i nie bylo przy niej nic robione to mozliwe ze bedzie ok
Musisz sobie poszukac na forum jak to sie robi
A mniej wiecej to tak : podpinasz sie do dwóch przewodow od tps tylko nie pamietam ktorych i na zamknietej ma być 0.5 a na otwartej ok 4.5 czy 5v
TPS mi sie wysrał w ssącym z z6 na przepustnicy z y7, w piwnicy mam przepustnice z d14a4, to to samo jest ?
kazik2_h9w3
18-02-17, 18:26
Tps bedzie pasowal ale czt tb jest taka sama musisz porównać
Chyba u Ciebie musi byc na niej krokówka
Okej rozumiem, a powiedz mi jeszcze TPS kalibruje się kręcąc nim na boki i patrząc na miernik tak ?
kazik2_h9w3
18-02-17, 18:51
Cos w tym rodzaju
On jest zamontowany na takich fasolkach wiec w ich zakresie kalibrujesz a to co wyglada jak nity to sa śrubki ale zagniecione
Czyli to idzie normalnie wykrecic tak?
Tapniete z S4
kazik2_h9w3
18-02-17, 19:55
Ja zawsze wykręcam przy pomocy młotka i płaskiego śrubokręta
Nie lepiej naciąć brzeszczotem żeby było na płaski śrubokręt ? :)
kazik2_h9w3
18-02-17, 21:40
Moze i lepiej ale mi tak jak pisze bylo wygodniej
Wzielem 2 przepustnice, 1 jest z d14 to zostawiłem w całości, 2 jest bodajże z d15 i z tej zdejme tps- mam nadzieje, że to to samo co u mnie jest. Jeśli nie to wsadze przepustnice z d14 w całości
Wie ktoś pod ktòre kable dokladnie trzeba się miernikiem wpiąć?
Tapniete z S4
wiesko1261
19-02-17, 16:10
Wzielem 2 przepustnice, 1 jest z d14 to zostawiłem w całości, 2 jest bodajże z d15 i z tej zdejme tps- mam nadzieje, że to to samo co u mnie jest. Jeśli nie to wsadze przepustnice z d14 w całości
Wie ktoś pod ktòre kable dokladnie trzeba się miernikiem wpiąć?
Tapniete z S4
pod żółty/nieb. pasek, kabel :p i druga sonda miernika masa , wpierw sprawdź czy jest 5v napięcia z kompa((wypnij wtyczkę )
ustaw 0.45/0.5V przy zamkniętej przepustnicy
https://www.youtube.com/watch?v=Plr60lMeYtA
https://www.youtube.com/watch?v=BrB7Dau4X-M
O, dzieki bardzo :)
Tapniete z S4
EJ9 wersja z ABS
Przód heble 262mm
Tył heble 232mm swap z EK4
Korektor siły hamowania wrzucać z EK4? Z angielki vti podejdzie lub itr dc2?
Nigdzie zamienników nie widzę, rozumiem że tylko używki mnie ratują?
kazik2_h9w3
19-02-17, 21:37
To już cyba jest mit z tym korektorem
Ja w ek3 mam zostawiony seryjny pomimo 282/260 i wszystko gra
Moze i lepiej ale mi tak jak pisze bylo wygodniej
Sprawe z przepustnicą mam jasną już, teraz może powiesz mi coś/ poradzisz na temat wymiany czujnika abs prawy tył. Wszystko tam jest stare i pewnie pordzewiałe, da sie jakoś to wyciągnąć w miare sprawnie ?
kazik2_h9w3
20-02-17, 09:40
Radzę tylko uzywac szesciokatnych kluczy do odkrecania jest wtedy mniejsze prawdopodobienstwo obrobienia śruby
Choć lubia sie ukręcać
potrzeba mi szybkiej odp czy stab na tyl z mb6 podejdzie bez problemu do seryjnego tylu ej 9?koncowki sa pod ej9
potrzeba mi szybkiej odp czy stab na tyl z mb6 podejdzie bez problemu do seryjnego tylu ej 9?koncowki sa pod ej9
Musisz mieć wahacze z otworami pod łączniki stabilizatora, bo bez tego nici z planu.
W EJ9 były montowane wahacze z otworami i bez, więc się upewnij.
piterstar1
20-02-17, 16:01
Czy ktos wie czy da sie kupic panel tylnego blotnika do civic'a 6g EJ/EK? sedan?
Potrzebny mi fragment blachy pod zderzakiem z tylu a reperaturki blotnikow nie maja tego fragmentu.
Nowy panel w aso to koszt 2127,90 + 15 rabatu dla mnie. Troche sporo.
Da sie gdzies moze dostac takie cos taniej, albo w zamienniku dobrym??
Starstruck
20-02-17, 16:11
Jedyna sensowna opcja, to szukać zdrowego dawcy i z niego wycinać. Np. u Ralfa albo w innym składzie części.
piterstar1
20-02-17, 16:22
Ciezko troche o sedana w czesciach a tymbardziej ze zdrowa dupa.
Od coupe nie przypasuje? Sporo ich na czesci a zderzak tyl w sumie ten sam
bartek28124683
20-02-17, 18:32
Poduszka silnika do EJ6 musi być OEM czy są dobre zamienniki? Chodzi mi o 50842-SR3-030.
piterstar1
20-02-17, 18:37
Od coupe nie przypasuje? Sporo ich na czesci a zderzak tyl w sumie ten sam
W teori sa podobne. Tez sie nad tym zastanawialem.
Poduszka silnika do EJ6 musi być OEM czy są dobre zamienniki? Chodzi mi o 50842-SR3-030.
W zasadzie co byś nie kupił to będzie jeździć. U siebie 3 lata wstecz ją wymieniałem, mieli na sklepie tylko jakąś coś w okolicach 40 zł. Do dzisiaj nie ma z nią żadnego problemu.
kompam p06 nie wiem z jakiego silnika bedzie sie nadawalo do strojenia?
Starstruck
20-02-17, 19:26
kompam p06 nie wiem z jakiego silnika bedzie sie nadawalo do strojenia?
Z D15B7. Będzie się nadawało. Jeżeli coś z VTECiem, trzeba dodatkowo to ogarnąć, ale stroiciel będzie wiedział co i jak.
czy tylna kanapa w HB 1999 3D jest taka sama jak w 5D?
Mateusz Byczek
21-02-17, 13:02
Panowie czy lewa pół oś z VI gen COUPE 1,6 będzie pasowała do VI gen HB 1,5 vtec (EK3) ?
Starstruck
21-02-17, 13:10
czy tylna kanapa w HB 1999 3D jest taka sama jak w 5D?
Nie.
Panowie czy lewa pół oś z VI gen COUPE 1,6 będzie pasowała do VI gen HB 1,5 vtec (EK3) ?
Jeśli oba silniki to D-serie z manualną skrzynią biegów to tak.
Powinna jak masz tu i tu ABS to tak
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Chyba że rozchodzi Ci się o sam patyk polosi to to samo
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
czy tylna kanapa w HB 1999 3D jest taka sama jak w 5D?
Nie jest taka sama, a wrecz zupełnie inna
wiesko1261
21-02-17, 17:38
Panowie czy lewa pół oś z VI gen COUPE 1,6 będzie pasowała do VI gen HB 1,5 vtec (EK3) ?
cała kompletna tak , z każdej Dseri
same przeguby są dwa rodzaje od strony półosi , 28 i 30 zębów na wielowpuście
Mata bagażnika w vi gen coupe i sedan są p&p ?
Mam zamiar kupić SB koryto do bagażnika ale są tylko do sedana i Nw czy rodami jest
Zna ktoś może rozmiary kanału wydechowego w flanszy M.I.CH 4-2-1 d seria?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Witam... Jak szybko sprawdzić czy termostat jest sprawny? Auto ma słabe nagrzewanie ale silnik trzyma temp. odpowiednią. Zastanawia mnie fakt że przy włączonym ogrzewaniu nagrzanie silnika trwa ponad 2x dłużej. Czy czasem termostat nie jest zacięty w pozycji otwartej?
Jak masz otwarty termostat ciągle to po odpalenie nagrzewac się będzie duży obieg czyli długi wąż .
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Normalne że przy włączonym ogrzewaniu nagrzanie silnika trwa dłużej przecież nagrzewnicą i wentylatorem studzisz płyn chłodniczy. Sprawdzaj chłodnice po odpaleniu silnika czy się od razu grzeje, jak tak to znaczy że termostat cały czas otwarty.
Meizu M2 Note
W sprawnym d14 bez modów jest słabe ogrzewanie
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
23-02-17, 06:36
W sprawnym d14 bez modów jest słabe ogrzewanie
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
moja była ,od samego początku kupna seria ,miała dobre ogrzewanie :p (kupowana zimą ,grzała bardzo dobrze w porównaniu do Volkswagena )
sąsiada znowu ,porażka była :confused:
Mata bagażnika w vi gen coupe i sedan są p&p ?
Mam zamiar kupić SB kuwete do bagażnika ale są tylko do sedana i Nw czy to samo jest
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Co do ogrzewania, to ja w D14 miałem saune. W D16 to samo. Trzeba tylko pamiętać, by pierwszy kilometr-dwa (nim wskaźnik temp. cieczy nie ustawi się na środku skali) jechać na zamkniętej nagrzewnicy, w przeciwnym razie cały układ nagrzewa się bardzo wolno.
Też mam bardzo dobre grzanie w D14A3.
Meizu M2 Note
No to plukanka układu na otwartym obiegu ;)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jakie powinny być odstępy na elektrodach świec do d15b7 ?
Lusterka z ej9 podchodzą do eg ?
Głowica d15b7 różni się czymś od d15b2 / d13b2 ?
Lusterka z ej9 podchodzą do eg ?
Nie bardzo.
Nie sieci mi przednie prawe światło drogowe, kupiłem nowe żarówki i dalej nic, jakieś pomysły?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
kazik2_h9w3
26-02-17, 13:27
Może zaśniedziałe piny w kostce
Bezpieczniki=>wtyczka=>Kable
bartek28124683
27-02-17, 22:28
Do ej6 z 96 r można założyć stabilizator na tył bez szczególnych kombinacji?
bez szczególnych kombinacji to chyba tylko z ek4
Do ej6 z 96 r można założyć stabilizator na tył bez szczególnych kombinacji?
Z EK4/EK9 tylko w wahaczach poprzecznych muszą być otwory na łączniki stabilizatora, bo bez tego nic nie zrobisz. Jak nie będziesz miał tych otworów, to czeka Cię jeszcze wymiana wahaczy, niestety.
Czy czujnik prędkości ze skrzyni z 5 gena będzie działał w skrzyni z 6 gena ?? Rozwaliła mi sie kostka w sedanie ej9 z d14z2 i mam czujnik z ej2 d15b7. Ogólnie w otwór pasuje, śruba do mocowania też jest na miejscu. I druga sprawa trzeba by mi było zdjęcie co jest w środku w tym czujniku bo mam w dwóch częściach i nie wiem czy czegoś tam nie brakuje wewnątrz.
Prawdopodobnie bedzie inna kostka. Sam czujnik pasuje, jak zmienialem skrzynie w d15z6 na ta z eg3 to byla inna kostka i swój czujnik ze skrzyni przełozylem.
piotr51501
28-02-17, 15:17
witam
mam pytanie czy stabilizator przód z EJ6 22mm bedzie pasował P&P do eg4
Bedzie pasowac, pozostaje tylko kwestia dobrania lacznikow bo sa inne
Jezli wydech obija sie o stabilizator to cos sie dzieje oprocz efektow dzwiekowych? Moze tak byc?
Ma dniach jak będzie trochę czasu sprawdzę bezpieczniki i kostkę, dzięki za podpowiedź :-P
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Prawdopodobnie bedzie inna kostka. Sam czujnik pasuje, jak zmienialem skrzynie w d15z6 na ta z eg3 to byla inna kostka i swój czujnik ze skrzyni przełozylem.
Kostka ta sama jest, czujnik wchodzi ale cięzko musiałem pomóc młotkiem :P Czujnik nie wiem czy kompletny ale prędkościomierz nie działa. Czasami podskoczy nawet do 220 km/h i pali się check. Zastanawiam się teraz czy to nie coś z przewodami....
bartek28124683
28-02-17, 21:52
Z EK4/EK9 tylko w wahaczach poprzecznych muszą być otwory na łączniki stabilizatora, bo bez tego nic nie zrobisz. Jak nie będziesz miał tych otworów, to czeka Cię jeszcze wymiana wahaczy, niestety.
Chodzi mi po głowie wymiana hamulców na tarczowe więc to nie byłby wielki problem. Przy zakładaniu innego stabilizatora (np. z Coupe VI gen) co jeszcze trzeba by zrobić?
Chodzi mi po głowie wymiana hamulców na tarczowe więc to nie byłby wielki problem.
Jakoś nie za bardzo łapię co ma wspólnego wymiana hamulców na tarcze z tyłu z wahaczem poprzecznym - tym mocowanym do dolnego mocowania tylnego amortyzatora.
Przy zakładaniu innego stabilizatora (np. z Coupe VI gen) co jeszcze trzeba by zrobić?
Dokupić łączniki stabilizatora od EJ/EK i poskręcać wszystko do kupy i gotowe.
Panowie do czego służy taka spora szara kość ktora znajduje sie kolo skrzyni bezpieczników w VIg obd2b? Szukam złącza diagnostycznego i nie wiem czy to to
Tapniete z S4
firstborne
01-03-17, 11:09
Panowie do czego służy taka spora szara kość ktora znajduje sie kolo skrzyni bezpieczników w VIg obd2b? Szukam złącza diagnostycznego i nie wiem czy to to
Tapniete z S4
Złącze masz po stronie pasażera, pod plastikiem z prawej strony przy nogach. Jak to Twoje EJ to pewnie będzie to niebieska, dwupinowa wtyczka
Złącze masz po stronie pasażera, pod plastikiem z prawej strony przy nogach. Jak to Twoje EJ to pewnie będzie to niebieska, dwupinowa wtyczka
Ta kostka od zworki to wiem, że tam jest. Chodzi mi o wtyczke do podpięcia kompa np, mam 2000r nie powinno byc zlacza pos kompa obd2?
Tapniete z S4
firstborne
01-03-17, 14:46
Ta kostka od zworki to wiem, że tam jest. Chodzi mi o wtyczke do podpięcia kompa np, mam 2000r nie powinno byc zlacza pos kompa obd2?
Tapniete z S4
Piszesz o samodiagnostyce to Ci o tym piszę. Z tego co wiem to po 2000r na obd2 nie ma tego, czego szukasz.
Wysłano z cążek do paznokci przy użyciu Tapatalka.
Zlokalizowalem to złącze, ale po podpieciu przenosnego interfejsu bluetooth nie ma polaczenia z ecu
Przy okazji, jakis czas temu zapalil mi sie abs, ze zwory wyszlo, ze czujnik prawego kola tyl ma dosc. Wczoraj zapalil mi sie reczny podczas jazdy nie wiem czemu, plyn w zbiorniczku jest i nigdzie nie wycieka, moze to byc z tym abs powiazane?
Tapniete z S4
bartek28124683
01-03-17, 21:55
Jakoś nie za bardzo łapię co ma wspólnego wymiana hamulców na tarcze z tyłu z wahaczem poprzecznym - tym mocowanym do dolnego mocowania tylnego amortyzatora.
Ma jeśli ktoś nie wie w którym wahaczu mają być dziury od łączników ;) Czyli do stabilizatora EK4 potrzebuje łączników z EK4 i to wszystko? Nie potrzeba nic więcej? Gdzieś czytałem o jakichś wzmocnieniach. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną metalicznego hałasu po odpaleniu auta? Dźwięk jakby od drgającej osłony. Osłony na wydechu sprawdziłem. Hałas słychać tylko chwilę po odpaleniu.
jozek_marek
01-03-17, 22:19
taśma SRS z angielki będzie pasowała do EJ?
Ma jeśli ktoś nie wie w którym wahaczu mają być dziury od łączników ;)
A są tacy?
:D
Czyli do stabilizatora EK4 potrzebuje łączników z EK4 i to wszystko? Nie potrzeba nic więcej? Gdzieś czytałem o jakichś wzmocnieniach.
No jeszcze są metalowe obejmy, ale to wiadomo że bez nich nie zamocujesz stabilizatora + dwa elementy, które łączą obejmy z podwoziem - potrzebne tylko w przypadku, kiedy montujesz stabilizator a nie masz ASR'a.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną metalicznego hałasu po odpaleniu auta? Dźwięk jakby od drgającej osłony. Osłony na wydechu sprawdziłem. Hałas słychać tylko chwilę po odpaleniu.
Osłona kolektora wydechowego, jeśli ją masz może tak samo przerdzewieć jak osłony wydechu.
taśma SRS z angielki będzie pasowała do EJ?
Moim zdaniem nie będzie pasowała.
bartek28124683
02-03-17, 18:19
No jeszcze są metalowe obejmy, ale to wiadomo że bez nich nie zamocujesz stabilizatora + dwa elementy, które łączą obejmy z podwoziem - potrzebne tylko w przypadku, kiedy montujesz stabilizator a nie masz ASR'a.
Osłona kolektora wydechowego, jeśli ją masz może tak samo przerdzewieć jak osłony wydechu.
Na co trzeba uważać przy kupnie ASR? Jak go założę to nie będę musiał martwić się że mi stabilizator zrobi dziurę w nadwoziu? Elementy gumowe i ich obejmy dobiera się do stabilizatora? Osłona kolektora jest w dobrym stanie. Ten hałas nie pojawia się zawsze, wydaje mi się że tylko w niskich temperaturach, bo dziś go już nie słyszałem.
Na co trzeba uważać przy kupnie ASR?
Żebyś kupił właściwy.
:D
Jak go założę to nie będę musiał martwić się że mi stabilizator zrobi dziurę w nadwoziu?
Nie sądzę.
Elementy gumowe i ich obejmy dobiera się do stabilizatora?
Tak, tuleje stabilizatora dobiera się do jego średnicy - 13 lub 15 mm.
Jeśli nie masz obejm to pewnie trzeba będzie dorobić. Ja dostałem od sprzedającego razem ze stabilizatorem.
bartek28124683
02-03-17, 19:54
Żebyś kupił właściwy.
Do swojej budy to wiem ;) Jakąś konkretną firmę możecie polecić? Po założeniu stabilizatora na tył jest jakaś zauważalna różnica?
Ja poczulem roznice , tyl auta nie odkleja sie tak od drogi. Jedyny minus to taki ze musze przespawac wydech bo obija o staba :/
Asr to wzmocnienie do grubych stabow (powyżej 17mm) żeby nie rozerwalo czegoś. Sam stab zrobi lekką różnicę z przexhylem budy. Najlepiej do tego rozporke na tył (sdn qpe) albo xbar do hb żeby buda się nie wyginala
Ale to i tak przyda się gwint do jazdy po zakrętach.
Jedna modyfikacja ciągnie następną
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pakować miedz na przewody paliwowe, czy coś innego polecacie?
Pakować miedz na przewody paliwowe, czy coś innego polecacie?
Jak chcesz zrobić raz a dobrze, to z miedzi.
Jak robisz paliwowe, to przy okazji sprawdź hamulcowe, bo też prędzej czy później zardzewieją jeśli masz OEM'owe. Może warto to zrobić za jednym razem, bo później będzie znacznie ciężej układać.
michalllll92
04-03-17, 10:18
Witam
Mam takie małe szybkie pytanie.
Hania stała w okresie zimowym z dwa miesiące. Pierwszy wyjazd i szum łożysk w tylnych kołach.
Wymieniać ? czy spróbować troche pojezdzic może sie cos poprawi ?
Drugie pytanie jakiej firmy kupić Piasty ? Dodam że mam na tyle założone heble bodajże od 5g Coupe (Tarcze 239mm)
Hamulcowe mam z miedzi, teraz na gruby serwis jadę do ziomka i tymi paliwowymi bym się zajął bo nie są za specjalne
jozek_marek
04-03-17, 15:10
Panowie, nagrzewnica do EJ9 - przedlift i polift miały takie same? Stalowa czy aluminiowa była ori?
Jak się dostać do kabli, które idą do drzwi? Konkretnie chodzi mi o mi o tą gumę łączącą budę z drzwiami, bo mi tam coś kable głośnikowe nie stykają
sygutmarcin
05-03-17, 12:35
EK3. Pogniła mi straszliwie belka (ta do której jest przykręcony przedni zderzak od spodu), miał ktoś podobną sytuacje? Podejrzewam, że czeka mnie wspawanie tam reperaturki. Gdzie ewentualnie mógłbym znalezć taką część i pod jaką nazwą szukać?
kazik2_h9w3
05-03-17, 13:38
Luther najlepiej zdemontowac blotnik
Podejrzewam ze moze byc nie tylko jeden do naprawy
bartek28124683
05-03-17, 14:05
Jak się dostać do kabli, które idą do drzwi? Konkretnie chodzi mi o mi o tą gumę łączącą budę z drzwiami, bo mi tam coś kable głośnikowe nie stykają
Jak masz drobne ręce to dasz rady bez ściągania błotnika (albo drzwi). Jaka może być przyczyna migania podświetlenia nawiewu ogrzewania w EJ6? Wymieniłem tam żarówki na ledy, przez ok miesiąc było ok a potem zaczęła jedna mrugać, potem druga. Teraz czasem już wcale nie świecą.
https://www.olx.pl/oferta/honda-accord-vi-98-02-wnetrze-skorzane-fotele-kanapa-boczki-komplet-CID5-IDjDEyz.html
Jest szansa założenia ich do ej9 w sedanie?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Luther najlepiej zdemontowac blotnik
Podejrzewam ze moze byc nie tylko jeden do naprawy
To w sumie dobrze się składa, bo ten błotnik mam do wymiany i mam już zamiennik tylko czekam na lepszą pogodę i czas ;)
Ale co po zdjęciu błotnika, będzie wszystko na wierzchu?
Jak masz drobne ręce to dasz rady bez ściągania błotnika (albo drzwi).
A mam, tylko poproszę o więcej szczegółów, co podgiąć itp.?
Panowie jak podczas szybszego przyspieszania zapali sie kontrolka od hamulca recznegi to znaczy ze malo plynu w zbiorniczku tak? Sprawdzalem i plynu jest duzo i jest swiezo wymieniany, czy moze cos byc nie tak z pływakiem?
I ew czy moze to byc powiazane z abs bo ow kontrolka sie swieci bo czujnik padł
Tapniete z S4
Mam pytanie odnośnie felg kuzyn się zastanawia czy kupić felgi. Ale Nw czy podejda 15' et 49 6j z opona 185 55?? pacjent 5gen jajko
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie odnośnie felg kuzyn się zastanawia czy kupić felgi. Ale Nw czy podejda 15' et 49 6j z opona 185 55?? pacjent 5gen jajko
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Podejdą ale będą kijowo wyglądać. Coś jak w lanosie.
W sensie że schowane?
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
05-03-17, 21:25
A mam, tylko poproszę o więcej szczegółów, co podgiąć itp.?
Ściągasz gumową osłonę, od góry wtyczki masz klips który trzeba wcisnąć żeby wysunąć wtyczkę. Ja zawsze wciskam ten klips i wypycham wtyczkę płaskim śrubokrętem opierając go o taką wypustkę ba boku wtyczki. Tyle że jak masz ściągać błotnik to zrobiłbym to przy okazji. Ciężko się lutuje trzymając jedną ręką wtyczkę i przewód a drugą lutownicę ;)
W sensie że schowane?
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
4mm węziej niż seria
bartek28124683
06-03-17, 19:46
Przy jakiej skuteczności amortyzatorów z tyłu w EJ6 nadają się do wymiany? Na ostatnim badaniu wyszło mi 44% i nie wiem czy to już czas na wymianę.
Przy jakiej skuteczności amortyzatorów z tyłu w EJ6 nadają się do wymiany? Na ostatnim badaniu wyszło mi 44% i nie wiem czy to już czas na wymianę.
Najwyższy czas.
Mateusz100
06-03-17, 19:58
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem sobie EJ9 i oczywiście mam problem z woda w bagażniku, chciałem sobie to ogarnąć jakoś w weekend jak będzie pogoda i mam do was pytanie o miejsca które mam uszczelniać poza lampami, przeglądałem forum już na CKPL i na 6gen ale wszystkie poradniki ze zdjęciami które były już wygasły więc jak możecie to podlinkujcie coś lub podpowiedzcie co i jak. A nie chce mi sie tego robic pare razy wiec chce to zrobic raz a dobrze :)
Z góry Dzięki.
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem sobie EJ9 i oczywiście mam problem z woda w bagażniku, chciałem sobie to ogarnąć jakoś w weekend jak będzie pogoda i mam do was pytanie o miejsca które mam uszczelniać poza lampami, przeglądałem forum już na CKPL i na 6gen ale wszystkie poradniki ze zdjęciami które były już wygasły więc jak możecie to podlinkujcie coś lub podpowiedzcie co i jak. A nie chce mi sie tego robic pare razy wiec chce to zrobic raz a dobrze :)
Z góry Dzięki.
Mieści gdzie masz odpowietrzniki . Łączenia pasa tylnego sprawdź . Ja teraz z ej6 moim walczę z tym ale coś mam problem ..
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
06-03-17, 21:11
Najwyższy czas.
Na nowych amortyzatorach jakiego wyniku się spodziewać? Czytałem że z tymi procentowymi badaniami to różnie jest. Mogę je jakoś sam sprawdzić?
Na nowych amortyzatorach jakiego wyniku się spodziewać? Czytałem że z tymi procentowymi badaniami to różnie jest. Mogę je jakoś sam sprawdzić?
Wynik ciężko określić ale coś koło 85-95% jak zrobisz to zaraz po założeniu nowych, a jak chcesz sam sprawdzić to podnieś każde koło po kolei i zobacz czy nie są wylane, możesz też jechać na jakąś drogę wyboista, wyłącz muzykę itd i słuchaj czy Ci coś nie wali (choć w tym wypadku winowajcą może być też jakaś tuleja w zawiasie)
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
4mm węziej niż seria
Trochę więcej bo seria ma 6,5J a kolega pyta o 6J.
Mogę je jakoś sam sprawdzić?
Tak na dobrą sprawę to sprawność amorów czuć najlepiej podczas jazdy. Na przykład po przejechaniu przez nierówność auto powinno od razu się "wypoziomować". Jeśli amor dobrze nie tłumi to nadwozie parę razy się bujnie. Można też na postoju pobujać furą góra-dół naciskając na maskę. Jeśli tłumienie jest słabe to da się rozbujać dość mocno.
Na nowych amortyzatorach jakiego wyniku się spodziewać? Czytałem że z tymi procentowymi badaniami to różnie jest.
Obstawiam, że około 2 x tyle, co masz teraz.
Mogę je jakoś sam sprawdzić?
Badanie sprawności amortyzatorów na Stacji Kontroli Pojazdów kosztuje pewnie ze 20-30 zł max.
Jeśli nie masz bardzo obniżonego samochodu, to wynik w przybliżeniu powinien być miarodajny.
Witam! Kolejny banalny problem... Kierunkowskazy i awaryjne pala sie ciaglym tylko gdy jest wilgotno na dworzu. W lato wiosne mam spokoj przychodzi jesien zima kierunki pala sie ciaglymi xD chcialbym coś z tym zrobic ale nwm od czego zaczac. Pozdrawiqm! :D
Panowie jak podczas szybszego przyspieszania zapali sie kontrolka od hamulca recznegi to znaczy ze malo plynu w zbiorniczku tak? Sprawdzalem i plynu jest duzo i jest swiezo wymieniany, czy moze cos byc nie tak z pływakiem?
I ew czy moze to byc powiazane z abs bo ow kontrolka sie swieci bo czujnik padł
Tapniete z S4
Ktoś coś?
Tapniete z S4
Ktoś coś?
Tapniete z S4
DOlej płynu, mialem tak samo mimo ze plynu bylo dosc, po dolaniu problem ustapil, i nie ma to nic wspólnego z kontrolka ABS.
Plynu sie nie da już dolać bo jest pod sam kurek praktycznie
Tapniete z S4
Jakie chlodnice wody zamienniki sa godne uwagi ?
Jakie chlodnice wody zamienniki sa godne uwagi ?
Nissens na przykład. Pewnie nie jest najtańszy na rynku, ale jakościowo jest bardzo O.K.
bartek28124683
07-03-17, 19:50
Jakie chlodnice wody zamienniki sa godne uwagi ?
Ja zakładałem NRF w zeszłym miesiącu. Wyglądała ok, wszystko pasowało.
Obstawiam, że około 2 x tyle, co masz teraz.
Badanie sprawności amortyzatorów na Stacji Kontroli Pojazdów kosztuje pewnie ze 20-30 zł max.
Jeśli nie masz bardzo obniżonego samochodu, to wynik w przybliżeniu powinien być miarodajny.
Na stacji byłem w zeszłym roku. Przód miałem 76%, tył 44%. Nie obniżałem samochodu, badanie robiłem na oponach 195/50. Wydaje mi się że przy przy przejeżdżaniu przez nierówności/dziury słyszę głuche stuki z tyłu. Pisząc że powinno być ok 2x tyle co mam masz na myśli że tyle ludziom wychodzi? Stan górnych mocowań (poduszek) można sprawdzić zanim się wyciągnie amortyzator?
Na stacji byłem w zeszłym roku. Przód miałem 76%, tył 44%. Nie obniżałem samochodu, badanie robiłem na oponach 195/50. Wydaje mi się że przy przy przejeżdżaniu przez nierówności/dziury słyszę głuche stuki z tyłu. Pisząc że powinno być ok 2x tyle co mam masz na myśli że tyle ludziom wychodzi? Stan górnych mocowań (poduszek) można sprawdzić zanim się wyciągnie amortyzator?
Nie wiem ile "ludziom wychodzi". Poza tym mało kto chyba jeździ na badanie stanu amortyzatorów zaraz po wymianie na nowe. Tak tylko z ciekawości.
:D
Wydaje mi się, że sprawność nowych amortyzatorów na seryjnym lub niewiele obniżonym (30-40 mm) zawieszeniu powinna wynosić około 90%. Na pewno ma też znaczenie to czy jest to nowy amortyzator z górnej półki, czy pseudo gwint "z płyty paździerzowej" za tysiaka.
bartek28124683
07-03-17, 20:30
Nie chodzi mi o to ile na nowych tylko jakie wartości dla tych samochodów się spotyka i uznaje za za sprawne. Nie chce wymieniać amortyzatorów niepotrzebnie ale bardziej nie chce jeździć na rozwalonych albo w agonalnym stanie ;) Kayaby są ok? Używam samochodu do codziennej jazdy więc w żadne gwinty nie zamierzam się pakować. Chyba że miałbym drugi samochód ;)
Kumpel kiedyś w astrze G zmieniał amorki z przodu i po ok 2 tygodniach jechał na przegląd i wyszło mu coś trochę ponad 75%, diagnosta niby mu powiedział że tak wychodzi i głównie zwraca się uwagę na różnicę między lewą i prawą stroną żeby nie przekraczała iluś tam %.
kazik2_h9w3
07-03-17, 20:48
Tez gdzies slyszalem ze nowe amorki nigdy nie beda mialy 100%
Nie chodzi mi o to ile na nowych tylko jakie wartości dla tych samochodów się spotyka i uznaje za za sprawne. Nie chce wymieniać amortyzatorów niepotrzebnie ale bardziej nie chce jeździć na rozwalonych albo w agonalnym stanie ;)
Mając tył 44% to na bank masz śmietnik a nie amortyzatory.
Kayaby są ok?
Nie potwierdzę i nie zaprzeczę, bo nie wiem. Jak mam Bilstein'a B6, a zostały kupione dlatego, że można je regenerować. Były pod uwagę brane też Kyaba AGX, ale poległy w porównaniu z tymi co są.
Używam samochodu do codziennej jazdy więc w żadne gwinty nie zamierzam się pakować.
No to mamy podobnie.
Tez gdzies slyszalem ze nowe amorki nigdy nie beda mialy 100%
Bo to prawda.
Ciężko znaleźć urządzenie, które ma sprawność 100%. Chyba transformatory osiągają wartości zbliżone.
Pomoze ktos z tymi kierunkami?:D
firstborne
08-03-17, 00:28
Pomoze ktos z tymi kierunkami?:D
Sprawdź przekaźnik (przerywacz) kierunkowskazów.
Dokładnie .ale jeżeli jak jest ciepło (sucho) i wszystko Bangla to musi być powiązane z wilgocią .
Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.