Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Trzeba wymienić całą piastę.
Czy do ej9 podejdzie wydech od katalizatora do tlumika końcowego od innych V i VI gen.? od jakich? w ktorym modelu jest 2" lub wiecej? chodzi mi by pasowalo plug&play bez przeróbek
Czy do ej9 podejdzie wydech od katalizatora do tlumika końcowego od innych V i VI gen.? od jakich? w ktorym modelu jest 2" lub wiecej? chodzi mi by pasowalo plug&play bez przeróbek
z EK4
To jak ktoś odp ?
A czy każda 4 żyłowa będzie taka sama ? Jeśli chodzi o spalanie itp. ?
Tak pod warunkiem ze bedzie sprawna.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Okej bo ziomek ma 4 żyłową dwa białe i jakieś inne kolory A ja mam dwa czarne zielony i biały. Więc się zastanawiam czy podejdzie do mnie bez problemu bo nie chce jakoś kasy wtopić itp.
Brylant mam nadzieję że się nie mylisz :d A jeszcze pytanko spalanie każdej sondy 4 żyłowej jest takie samo czy to czymś się różni
(sorki że o to pytam ale odnośnie sond się za bardzo nie znam tzn 50/50 )
Camellia Racing
09-01-13, 00:31
A jeszcze pytanko spalanie każdej sondy 4 żyłowej jest takie samo czy to czymś się różni
Sonda nie spala ;P
Ta z zielonym mniej spali bo ekologiczny kolor kabla ma. Sorry ale nie moglem sie powstrzymac;-)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Potrzebuje info na temat.
Od jakich innych D serii podejda kompletne polosie do mojego d15z6. Z abs KONIECZNIE.
Potrzebuje zmienic obie bo jedna mam zmieniona na szybko na jakas bez ABS po tym ja polos ukrecilem :P a w drugiej zaczyna mi strzelac przegub zewnetrzny (manszeta pekla tak, ze nie bylo tego wcale widac) i do tego manszeta na wewnetrznym widac ze juz tez sie konczy niestety.
Wydaje sie mi ze KOMPLETNE polosie od wszystkich D sa jednakowe ale lepiej sie upewnic.
Z gory dzieki za info.
Camellia Racing
09-01-13, 08:27
Od każdej D seri podejdzie, coś tam pogrzebałem i czytałem :)
Wiem za co odpowiada sonda :D Chodzi mi ogólnie czy mają jakąś róznice :D
Sonda nie spala ;P
HEhe Brylant wiedziałęm że ktoś napisze coś dobrego :D Okej czyli wnioskuje że każda 4 żyłowa mimo innych kolorów jest taka sama i tak samo powinna chodzić :D ? Jak sie myle popraw mnie :D
Ta z zielonym mniej spali bo ekologiczny kolor kabla ma. Sorry ale nie moglem sie powstrzymac;-)
Skrzynie mam akurat S40 ale to, to chyba nie ma juz znaczenia bo ilosc zebow na przegubie wewnetrznym jest chyba zawsze taka sama :) w D serii.
Hmmmm, ciekawe czy z D16 sa mocniejsze, takich bede zatem szukal :)
Dzieki :)
Camellia Racing
09-01-13, 08:54
D16Z6 /s20 mogę zrobić zdjęcia bo leżą w garażu.
Co więcej mogę powiedzieć to to, że mają nalepki z oznaczeniami "4d"
Wiem za co odpowiada sonda Chodzi mi ogólnie czy mają jakąś róznice
Mają. Musisz kupić dobry typ sondy i w sumie tyle. Każdy typ jest inaczej kalibrowany, chyba nic więcej nie będzie z tego co kojarzę.
Skrzynie mam akurat S40 ale to, to chyba nie ma juz znaczenia bo ilosc zebow na przegubie wewnetrznym jest chyba zawsze taka sama w D serii.
Spokojnie ci wszystko podejdzie ja mam skrzynie S20 z d13b2, napędza ona półosie które wcześniej jeździły ze skrzynią S40 od d16y7
Ja teraz w D16Z6 z S20 mam półosie z D14 z S40- Plug & Play :)
Mam pytanie czy jak robie samodiagnostyke i wyskakują mi błędy to one się powtarzaja na okragło ?
jesli chodzi Ci o sekwencje wyswietlania to tak
no idzie do mnie sonda od D14A8 a ja mam silnik D15Z8 będzie jakiś problem ?
Mają. Musisz kupić dobry typ sondy i w sumie tyle. Każdy typ jest inaczej kalibrowany, chyba nic więcej nie będzie z tego co kojarzę.
mam quiz: ten tlumik nie pasuje do 6g 3d (wejscie powinien miec po prawej stronie tlumika patrzac w kierunku przodu samochodu) ale mocowania tez sa jakies inne. Wzialem go od goscia co jezdzil 5genem i myslalem ze mocowania wystarczy zmienic. ktos odgadnie do jakiego modelu to moze podejsc bo bym chcial tanio (100zl) dalej odszprzedac? przelot 2" po malym przebiegu 1-2kkm
http://imageshack.us/a/img402/6451/tlumik3.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/tlumik3.jpg/)http://imageshack.us/a/img94/7867/tlumik2u.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/tlumik2u.jpg/)http://imageshack.us/a/img694/4633/tlumik1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/tlumik1.jpg/)
koledzy pytanie na szybko bo nie pamiętam jak wygląda lampa w środku w 6 genie hatchback-u
mając lampy angliki i europejskie lekko uszkodzone to odbłyśniki na lajcie przekręcę? one są na jakieś śrubki przykręcone tak jak ten srebny środek?
rozklejałem ostatnio lampy ale sam nie pamiętam jak wygląda mocowanie odbłyśnika bo go nie ruszałem
koledzy pytanie na szybko bo nie pamiętam jak wygląda lampa w środku w 6 genie hatchback-u
mając lampy angliki i europejskie lekko uszkodzone to odbłyśniki na lajcie przekręcę? one są na jakieś śrubki przykręcone tak jak ten srebny środek?
rozklejałem ostatnio lampy ale sam nie pamiętam jak wygląda mocowanie odbłyśnika bo go nie ruszałem
Tak, da się zamienić sam odbłyśnik, ale pod warunkiem, że lampy są tego samego typu:
Honda Valeo -> Valeo
Stanley -> Depo
Odbłyśnik z reflektora Valeo nie będzie pasował do Stanley'a lub Depo, ponieważ jest inny system mocowania tego odbłyśnika w reflektorze.
Jeśi reflektory są tego samego rodzaju, to zamianę odbłyśnika da się zrobić, ale będzie z tym trochę gimnastyki i dłubania.
Starstruck
11-01-13, 14:13
A to nie jest przypadkiem tak, że VALEO -> DEPO a STANLEY -> TYC. Przynajmniej u mnie kwestia VALEO -> DEPO przeszła p&p z silniczkiem.
ktoś jest w stanie dać mi odpowiedz na 100%?
tam da sie coś powalić, że lampy będą źle świeciły? czy po prostu przekręcam w te same uchwyty i problemu nie ma?
jak trafie 2 nie zgrywające się firmy to nić wtedy nie ma szans na ogarnięcie jakoś tematu?
Przynajmniej u mnie kwestia VALEO -> DEPO przeszła p&p z silniczkiem.
Skoro tak, to pewnie coś pojebałem z tymi zamiennikami.
Generalnie chodziło mi o to, że części z reflektora typ Stanley nie będą pasowały do Honda Valeo i odwrotnie.
jak trafie 2 nie zgrywające się firmy to nić wtedy nie ma szans na ogarnięcie jakoś tematu?
Dokładnie jest tak, jak piszesz.
A to nie jest przypadkiem tak, że VALEO -> DEPO a STANLEY -> TYC.
Jest tak jak piszesz ale w kwestii zamiany lamp. Pytanie tylko czy "bebechy" pasują. Miałem w reku depo i honda valeo i różnią się kształtem z zew i wyglądam w środku. Lamp nie miałem rozebranych wiec nie wiem jak kwestia mocowań odbłyśnika itp.
Starstruck
11-01-13, 15:12
Odbłyśnik też się różni :).
Zgadza się napisałem ze różni się wyglądem w środku (czyt. odbłyśnikiem) ale nie zmienia to faktu ze mocowanie może mieć takie samo a co za tym idzie może pasować mimo kilku różnic zew. tym bardziej ze mówisz ze silnik pasuje.
jako, że jedne i drugie lampy to używki oryginalne to spróbuje zgrać aby było tych samych firm i będzie po problemie ;-) mam dobre nastawienie ;-)
Piortek_690
11-01-13, 17:53
Koledzy chcę się upewnić w 100 %, w d14a3 przy zmianie kolektora na 4-2-1 z d16z6 dajemy sonde z d14 ?
Koledzy chcę się upewnić w 100 %, w d14a3 przy zmianie kolektora na 4-2-1 z d16z6 dajemy sonde z d14 ?
Tak
skolopendra
11-01-13, 18:51
nawet na 101% :)
http://allegro.pl/honda-civic-coupe-i2931415343.html jutro jade z kolega obejrzeć tę hondę, ale kompletnie nie znam się na japończykach
więc prosiłbym o podpowiedź, czy jest warta zainteresowania i co szczególnego dla civica należałoby sprawdzić (właściciel oferuje podjechanie na stacje serwisową)
http://allegro.pl/honda-civic-coupe-i2931415343.html jutro jade z kolega obejrzeć tę hondę, ale kompletnie nie znam się na japończykach
więc prosiłbym o podpowiedź, czy jest warta zainteresowania i co szczególnego dla civica należałoby sprawdzić (właściciel oferuje podjechanie na stacje serwisową)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?36501-Poradnik-na-co-zwrócic-uwagę-przed-kupnem-hondy
ale wcześniej może tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
http://allegro.pl/honda-civic-coupe-i2931415343.html jutro jade z kolega obejrzeć tę hondę, ale kompletnie nie znam się na japończykach
więc prosiłbym o podpowiedź, czy jest warta zainteresowania i co szczególnego dla civica należałoby sprawdzić (właściciel oferuje podjechanie na stacje serwisową)
http://www.civicklub.pl/forum/showth...d-kupnem-hondy
ale wcześniej może tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showth...ic-Klub-Polska!
i jeszcze może to:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?11761-Chc%EA-kupi%E6-honde-zna-kto%B6-to-auto-Warto
To ja na temat mam pytanie,
Musze na lato kupić grubszą chłodnice niż ta seryjna od D14 jaką wybrać znaczy od czego szukać? Z ej6 od d16y7 jest grubsza czy szukać czegoś innego? Nie wiem kompletnie czego szukać więc jeśli możecie podajcie jakiegoś linka do aukcji czy numer katalogowy.
Z góry dziękuje
Starstruck
11-01-13, 20:34
Od B-serii powinna być grubsza. A jak nie to aftermarket
A po co Ci grubsza chłodnica do d14?
bo przy kompresorze trochę bardziej się nagrzewa a w lato nie chciał bym silnika ugotować
Ano racja masz kompresor:o, daj chłodnicę z B serii wydoli spokojnie, zamienniki nowe kosztują okolice 150zł
Mógł byś podesłać mi linka z allegro jak to wygląda i czy podejdzie p&p?
Mógł byś podesłać mi linka z allegro jak to wygląda i czy podejdzie p&p?
Podejdzie bez problemu wymiary mocowania i wyprowadzenia sa takie same roznica jest tylko w grubosci.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
panowie czy lusterko z civica 6g ej/ek z sedana podejdzie do coupe ej8?czy trzeba szukac z hb?jest jakas roznica czy to bedzie lusterko z anglika(ej6? czy europejczyka czy to bez znaczenia? pozdro
jest jakas roznica czy to bedzie lusterko z anglika(ej6? czy europejczyka czy to bez znaczenia?
Według mnie może być taka sama sytuacja, jak z reflektorami przednimi.
donald1992
12-01-13, 11:16
z sedana do coupe chyba nie podejdzie bo drzwi w sedanie sa krotsze. Ale nie jestem pewien na 100%
Camellia Racing
12-01-13, 11:45
daj chłodnicę z B serii wydoli spokojnie, zamienniki nowe kosztują okolice 150zł
Ja płaciłem za Nissens 400 PLN...
a jak tej chłodnicy szukać na allegro? do wszystkie co widzę to do d14 lub d16
chlodnica vti
b18c4
http://allegro.pl/honda-civic-vi-6-chlodnica-wody-23mm-1-8-vti-sport-i2919837493.html
gdzie znajduje sie odpowietrznik baku?? to jest ta 2 ciensza rurka obok wlewu? odkrecalem ja i jest czysta, rano gdzies przeczytalem ze trzeba boczki odkrecic odkrecilem ale okazalo sie ze to dotyczy chyba del solki i nic tam niema ;/
czyli wychodzi ze cos musi byc od spodu baku jest tam cos??
panowie czy lusterko z civica 6g ej/ek z sedana podejdzie do coupe ej8?czy trzeba szukac z hb?jest jakas roznica czy to bedzie lusterko z anglika(ej6? czy europejczyka czy to bez znaczenia? pozdro
Lusterka same w sobie moga podejsc, ale trójkąt na pewno nie. Co do lusterek czy angol czy nie, to chyba nie ma roznicy bo i tak masz regulacje i sobie ustawiasz
przymierzałem się ostatnio do wymiany zderzaka w swojej hondzie na taki jak jest w EJ6 czy wlasnie w EK9 choć to pewnie to samo tyle ze z coupe jest ponoć niższy ... nooo i! jak sobie poszukalem i wykalkulowalem ile taka przyjemność może mnie wynieść to pomyślałem sobie, a może by tak ... zdjąć obecne listwy, wypełnić przestrzeń żywicą i machnąć lakierem co o tym myślicie? robił ktoś tak kiedyś? znając życie miejscowe lakierowanie pozostawi ślad wiec pewnie caly trzeba by malować no ale nie wiem na jakim poziomie działają lakiernicy;p
jest jakas roznica czy to bedzie lusterko z anglika(ej6? czy europejczyka czy to bez znaczenia? pozdro nie wiem jak w civicu ale w niektórych autach jest tak ze regulacja jest tak ustawiona ze nie da się dobrze ustawić lusterka pod kierowce.
na taki jak jest w EJ6 czy wlasnie w EK9 choć to pewnie to samo tyle ze z coupe jest ponoć niższy
pierwsze słyszę ze jest niższy, chcesz niżej załóż dokładkę.
Nie wiem jak jest z żywicą ale wiem ze takie rzeczy daje sie do pospawania do zakładu gdzie kleją zderzaki
Witam
Mam pytanko
Zakupilem ostatnio ssacy od Z6 i brakuje tam wezyka paliwa od filtra do listwy wtryskowej. I tu nasuwa sie moje pytanie: czy owy wezyk moge zastapic tym od Y7 czy sa one rozne?
Spokojnie możesz je zastąpić.
Ok dzieki wielkie za pomoc
Panowie co mi sie dzieje z H ?? Jesli nie dodam delikatnie pedału gazu przy odpaleniu to mi zgasnie za kazdym razem
Filtr paliwa kiedy wymieniany był ?
Filtr paliwa kiedy wymieniany był ?
gdzies na poczatku tamtego roku ...
Panowie, czy kierownica z Accorda Type-R pasuje p&p do Civic'a EJ9?
Konkretnie chodzi mi o taką kierownicę jak w linku poniżej:
http://moto.allegro.pl/komplet-kierownica-poduszka-honda-accord-1999-02-i2933063479.html
pasuje p&p do ej9
To super.
Dzięki za szybką odpowiedź:)
Piortek_690
14-01-13, 14:02
Panowie ile m bandaża potrzeba na owinięcie 4-2-1 z d16?
Panowie ile m bandaża potrzeba na owinięcie 4-2-1 z d16?
Oj nie chciało się poszukać, nie chciało.
:p
Jak kupisz 15 m, to Ci na 100% wystarczy.
Czym może być spowodowane piszczenie przy maksymalnym skręcie kierownicy? Tylko pasek czy może to być też pompa? Przy mniejszych skrętach, nawet gwałtownych, nic nie piszczy - dźwięk jest tylko jak skręcę na maksa. Czy ciśnienie wytwarzane przez pompę zmienia się w zależności od kąta skrętu?
male pytanko. jaki jest koszt dorobienia w aso kluczyka z immo do 6 gena? robia to od reki czy trzeba czekac?
chyba 250 pln po vinie
ale niech ktos sprostuje :)
ile PSF potrzeba na wymiane ?
Czym może być spowodowane piszczenie przy maksymalnym skręcie kierownicy? Tylko pasek czy może to być też pompa? Przy mniejszych skrętach, nawet gwałtownych, nic nie piszczy - dźwięk jest tylko jak skręcę na maksa. Czy ciśnienie wytwarzane przez pompę zmienia się w zależności od kąta skrętu?
Ciśnienie zmienia się w zależności od skrętu a piszczenie u Cb spowodowane jest zapewne słabo naciągniętym paskiem.Musisz go lekko podciągnąć.
Panowie ile m bandaża potrzeba na owinięcie 4-2-1 z d16?
Ciężka sprawa żeby profi owinąć seryjny odlew 4-2-1, ja użyłem 10m i jest jako-tako (w kilku miejscach owijałem "na dwa razy") - doleciałem do dwururki przy misce olejowej.
ile PSF potrzeba na wymiane ?
2 buteleczki oem płynu, ~700ml
Ciśnienie zmienia się w zależności od skrętu a piszczenie u Cb spowodowane jest zapewne słabo naciągniętym paskiem.Musisz go lekko podciągnąć.
Dzięki. Faktycznie pasek jest zużyty.
marcin34522
14-01-13, 19:22
Witam,mam pytanko,odrazu zaznacze ze jestem całkowitym laikiem w tych sprawach motoryzacyjnych,otóz jestem posiadaczem hondy civic 1.4 sedan,,ile bedzie mnie kosztował rozrzad,mechanik mi mówił ze tam sa trzy paski do wymiany i filtry.Wymieni tez swiece bo sa zyzyte.Co sadzicie?I jeszcze jedno ,przy wymianie rozrzadu trzeba wyjac silnik?prosze o szczera odpowiedz.
Nie trzeba wyjmować silnika no bez przesady
Świece,rozrząd do wymiany
3 paski są ale od rozrządu jeden
Drugi od klimy trzeci od alternatora prosto tłumacząc
ewentualnie jeszcze pasek od wspomagania.
sama wymiana rozrządu (części + robota) powinno wynieść około 500-600zł, mowa o wymieanie paska, rolki i pompy wody
świeczki to mógłbyś bez problemu sam ogarnąć
a paski klinowe to kesta kilkudziesięciu pln'ów
Panowie ile może kosztowac usuniecie wcieku plynu chlodniczego skadkolwiek by wyciekal?
marcin34522
14-01-13, 19:42
Pany,wyrozumiałosci,swierzak jestem,naucze sie.Wielkie dzieki za odpowiedzi
Panowie ile może kosztowac usuniecie wcieku plynu chlodniczego skadkolwiek by wyciekal?
ile może kosztować?tyle ile kosztuje nowa część i wstawić ją w miejsce starej cieknącej
Po przejechaniu kilku km wskazówka temp. wskakuje na właściwą pozycję (nawiew wyłączony lub włączony na zimne) po włączeniu nawiewu na full ciepło wskazówka spada kilka mm. Termostat do wymiany czy przy niskiej temp. zewn. to normalne?
Po przejechaniu kilku km wskazówka temp. wskakuje na właściwą pozycję (nawiew wyłączony lub włączony na zimne) po włączeniu nawiewu na full ciepło wskazówka spada kilka mm. Termostat do wymiany czy przy niskiej temp. zewn. to normalne?
Na 99% termostat
No to wymiana, dzięki Jarek:)
Termostat kaput. Przy ogrzewaniu ustawionym na zimne (???) wskazówka powinna być w połowie skali po przejechaniu ~ 1km.
sacrosaint
14-01-13, 23:41
To zalezy od silnika, w b18 wskazowka podnosi sie do polowy po ok 1,5, ale tylko po tym jak wyjade z garazu 20 st. Po postoju na dworzu ok 3 km. Oczywiscie przy obecnej pogodzie
D14 szybciej sie rozgrzeje niz D16
Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2
Termostat kaput. Przy ogrzewaniu ustawionym na zimne (???) wskazówka powinna być w połowie skali po przejechaniu ~ 1km.
jesli mowimy o temp zaczynajac od -5 to spokojnie wskaznik temp. pokaze te 90c dopiero po przejechaniu przynajmniej 5km ciaglej jazdy powiedzmy na polowie skali zimnego/cieplego powietrza.... gdy auto jest po nocy i nie garazowane... a kolega dissnej sie nie przejmuje bo to jest normalna objawa
Po przejechaniu kilku km wskazówka temp. wskakuje na właściwą pozycję (nawiew wyłączony lub włączony na zimne) po włączeniu nawiewu na full ciepło wskazówka spada kilka mm. Termostat do wymiany czy przy niskiej temp. zewn. to normalne?
to normalny objaw przy mrozach jeśli po nie długim czasie wraca do właściwego położenia
Moje 4 kółka nocują pod chmurką więc lekko nie ma:/ Czyli co, mogę spać spokojnie?:)
Starstruck
15-01-13, 00:08
Jak się porządnie nagrzeje, włączasz ciepło i spada to walnięty termostat, bo pozwala silnikowi utracić ciepło, które powinno się utrzymywać w swojej skali. A jak przejeżdżasz 2 km, jest ledwo ciepły i dasz mu ciepło na maksa, to oczywiste jest, że utraci je szybko :)
Jak się porządnie nagrzeje, włączasz ciepło i spada to walnięty termostat, bo pozwala silnikowi utracić ciepło, które powinno się utrzymywać w swojej skali. A jak przejeżdżasz 2 km, jest ledwo ciepły i dasz mu ciepło na maksa, to oczywiste jest, że utraci je szybko :)
Otóż to :) TAK mozesz spac spokojnie ... Dissnej
Małe pytanko,jakie żaróweczki odpowiadają za podświetlenie nawiewu i przyciskow w civicu VIgen hb?
Małe pytanko,jakie żaróweczki odpowiadają za podświetlenie nawiewu i przyciskow w civicu VIgen hb?
W nawiewie są 2 typu T5, a w zegarach 4x T6.5(Ale pasuja T5), 1x W5W. A w samych przyciskach nie wiem, ale chyba diody.
Otóż to :) TAK mozesz spac spokojnie ... Dissnej
OK, dzisiaj sprawdzę to jeszcze raz i wszystko będzie jasne. Dzięki.
OK, dzisiaj sprawdzę to jeszcze raz i wszystko będzie jasne. Dzięki.
Rozgrzej auto porządnie i włącz grzanie. Jeżeli wskazówka opadnie wymieniaj termostat ;)
Ciechu,takie: http://moto.allegro.pl/led-zarowka-t5-r5-na-licznik-i-wlaczniki-smd-i2925911686.html ?
Dissnej jak poczujesz przyjemne cieplo w kabinie :P ze tak powiem to znaczy ze porzadnie jest rozgrzana :)
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
No to tak: po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu dokładnie 3km wskazówka wskoczyła na odpowiednie miejsce (nawiew zimny). Po kolejnych 2km (wiem, że to jeszcze nie jest porządnie rozgrzany silnik ale mam krótką drogę do pracy:P) włączyłem nawiew na max ciepło i wskazówka nawet nie drgnęła:) Może po prostu wczoraj było za zimno:P
a to byl obieg zamkniety ?
to moglo byc za zimno :D
2 buteleczki oem płynu, ~700ml
dzieki ;]
Ja mam wskazówkę po odpaleniu w połowie skali już po niecałym 1 km, w kabinie się robi szybko ciepło ;)
U mnie było różnie
Temp w połowie w trasie ale jak dojeżdżałem do krzyżówki i wolne obroty to spadła i podniosła się do połowy
Po zmianie termostatu jak ręką odjął i wskazówka nie drgnie i co ważne dużo szybciej się dogrzewa
Ciechu,takie: http://moto.allegro.pl/led-zarowka-t5-r5-na-licznik-i-wlaczniki-smd-i2925911686.html ?
Ten typ podejdzie do zegarow i nawiewu spokojnie. Kwestia tego, ze ledy bardzo kiepsko rozpraszaja swiatlo i podswietlenie bedzie punktowe.
Jakie ET felgi do Hondy Civic VI Hatchback?
Jakie ET felgi do Hondy Civic VI Hatchback?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?5074-Chcę-kupić-nowe-felgi
Dissnej - zmieniaj ten termostat.
U mnie też były takie jaja jak u Ciebie... silnik się długo nagrzewał (przeszło 5km jazdy), a po załączeniu ogrzewania wskazówka opadała na dół.
Po wymianie termostatu jak ręką odjął. Przykład z dzisiejszego poranka - auto po całej nocy na placu - otwieram bramę, odpalam auto, wyjeżdżam, zamykam bramę, no i w drogę... po ujechaniu licznikowych 800 metrów wskazówka od temperatury doszła do połowy, po ujechaniu 1200m. włączyłem ogrzewanie na full (suwak na max ciepłe + nawiew na 3 biegu) i wskazówka nie drgnęła nic. Jechałem oczywiście bardzo delikatnie, max 2,5k rpm.
Koledzy to prawda,ze wyciecie kata zwieksza spalanie?^^
Dissnej - zmieniaj ten termostat.
U mnie też były takie jaja jak u Ciebie... silnik się długo nagrzewał (przeszło 5km jazdy), a po załączeniu ogrzewania wskazówka opadała na dół.
Po wymianie termostatu jak ręką odjął. Przykład z dzisiejszego poranka - auto po całej nocy na placu - otwieram bramę, odpalam auto, wyjeżdżam, zamykam bramę, no i w drogę... po ujechaniu licznikowych 800 metrów wskazówka od temperatury doszła do połowy, po ujechaniu 1200m. włączyłem ogrzewanie na full (suwak na max ciepłe + nawiew na 3 biegu) i wskazówka nie drgnęła nic. Jechałem oczywiście bardzo delikatnie, max 2,5k rpm.
U mnie po wymianie termostatu jest tak samo ;) Auto cały czas stoi pod chmurką ;) Po odpaleniu kręcone do max 3 tys ;)
Witam! Potrzebuję pomocy. W moim EJ9 poprzedni właściciel zamontował (bo nie wygląda mi to na fabryczną robotę) szyberdach firmy Webasto. Po obfitych opadach deszczu lub śniegu, w wewnętrznej osłonie szyberdachu gromadzi się woda, która przy każdym gwałtowniejszym hamowaniu ląduje na głowie mojej lub pasażerów. Czytałem wiele wątków na tym forum. Forumowicze sugerowali, że prawdopodobnie wężyki odprowadzające wodę z ramy szyberdachu mogą być niedrożne. Po zdjęciu wewnętrznej osłony szyberdachu okazuje się, że poprzedni właściciel wstawił szyberdach z uciętymi (pozostało po 20cm z każdej strony) wężykami odwadniającymi, które wewnątrz mają coś na kształt wycioru do czyszczenia lufy wiatrówki (domyślam się, że robi to za ślimak który jest przesuwany przez napęd silniczka). Chciałbym więc dorobić do istniejących dłuższe wężyki tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Co trzeba zdjąć i czy jest w ogóle możliwość żeby poprowadzić wężyki w słupku szyby czołowej i jak i gdzie go dalej poprowadzić (z obu stron). Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają, a pogoda jaka jest za oknem każdy widzi... :(
Witam! Potrzebuję pomocy. W moim EJ9 poprzedni właściciel zamontował (bo nie wygląda mi to na fabryczną robotę) szyberdach firmy Webasto. Po obfitych opadach deszczu lub śniegu, w wewnętrznej osłonie szyberdachu gromadzi się woda, która przy każdym gwałtowniejszym hamowaniu ląduje na głowie mojej lub pasażerów. Czytałem wiele wątków na tym forum. Forumowicze sugerowali, że prawdopodobnie wężyki odprowadzające wodę z ramy szyberdachu mogą być niedrożne. Po zdjęciu wewnętrznej osłony szyberdachu okazuje się, że poprzedni właściciel wstawił szyberdach z uciętymi (pozostało po 20cm z każdej strony) wężykami odwadniającymi, które wewnątrz mają coś na kształt wycioru do czyszczenia lufy wiatrówki (domyślam się, że robi to za ślimak który jest przesuwany przez napęd silniczka). Chciałbym więc dorobić do istniejących dłuższe wężyki tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Co trzeba zdjąć i czy jest w ogóle możliwość żeby poprowadzić wężyki w słupku szyby czołowej i jak i gdzie go dalej poprowadzić (z obu stron). Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają, a pogoda jaka jest za oknem każdy widzi... :(
miałem przypadek braku jednego w węży odprowadzających wode w preludzie.... dokładnie mówiąc też był ucięty w okolicach końca dachu i w ten sposób w okolicach slupka mi ciekło. wziąłem jedynie dorobiłem kawałek węża i wpuściłem go w słupek i problem jak ręką odjął
Tez się nad tym zastanawiałem, tylko mam obawy, że będzie to prowadzić do korozji słupka. Widzę, że też EOP :)
Tez się nad tym zastanawiałem, tylko mam obawy, że będzie to prowadzić do korozji słupka. Widzę, że też EOP :)
dokładnie EOP ;-) kojarzymy się jakoś?
wpuść dosyć nisko wąż i bedzie dobrze
Miał ktos z was takie cos,ze kiedy auto stoi na luzie i wlacze nawiew na maxa cieply to czuc tak jakby spadek mocy auta ? Ewidentnie szarpie troszke,na obrotomierzu troche obrotow tez ubywa..
kiedy auto stoi na luzie i wlacze nawiew na maxa cieply to czuc tak jakby spadek mocy auta ? Ewidentnie szarpie troszke,na obrotomierzu troche obrotow tez ubywa..
Obciążenie jest i jak dla mnie to normalny objaw
Chyba że aku zaczyna padać to objaw będzie się powiększał
O aku nie pomyślalem:) ale zeby obroty az ruszylo?
Ruszy ruszy i jak włączysz tylną szybę to też zobaczysz jeszcze więcej
a swiatla drogowe przyciemniaja?
mi jak zaczal padac aku to po wlaczeniu radia na full swiatla przygasaly w rytm muzyki hehe
mi jak zaczal padac aku to po wlaczeniu radia na full swiatla przygasaly w rytm muzyki hehe
Dokładnie taki objaw miałem w Accordzie u siebie tylko że u mnie trochę sprzętu jest i wzmacniacz swoje robił
Tego nie sprawdzilem,zauwazylem narazie to o czym napisalem:D podladuje aku i zobaczymy czy dalej tak bedzie:D chyba ze juz taki stary mam ze nic to nie pomoze
wystarczy gazu dodac i zauwazysz ze wiatrak szybciej chodzi a jak odpuscisz to zwolni
podladuj ale na dlugo to nie pomoze przy mrozach ;]
Potrzebuję pomocy w dość nie typowej sprawie. Podczas składania tylnej kanapy "wajcha" którą trzeba podnieść, żeby złożyć oparcie wyszła z otworu i została mi w ręce. Wygląda to tak jakby wyskoczyła tam z jakiegoś zatrzasku ale nie chce z powrotem wskoczyć. Jak teraz rozłożyć siedzenie? Jak to naprawić ? Z góry dziękuję za pomoc. :)
Potrzebuję pomocy w dość nie typowej sprawie. Podczas składania tylnej kanapy "wajcha" którą trzeba podnieść, żeby złożyć oparcie wyszła z otworu i została mi w ręce. Wygląda to tak jakby wyskoczyła tam z jakiegoś zatrzasku ale nie chce z powrotem wskoczyć. Jak teraz rozłożyć siedzenie? Jak to naprawić ? Z góry dziękuję za pomoc. :)
Porównaj jak jest ten mechanizm zbudowany z drugiej strony. W EJ9 są dwie identyczne "wajchy" do składania tylnej kanapy.
Może ułamał Ci się ten bolec = "wajcha", co się wyciąga do góry z oparcia kanapy? Ale nie wiem jakim cudem.
Problem w tym, że nie mogę teraz rozłożyć prawego oparcia więc nie mam dostępu do całego mechanizmu.. Też się zdziwiłem że się ułamał. Tym bardziej, że nie użyłem jakiejś wielkiej siły. Po prostu beż żadnego oporu wyskoczył.
Problem w tym, że nie mogę teraz rozłożyć prawego oparcia więc nie mam dostępu do całego mechanizmu..
Spróbuj podważyć od strony bagażnika, w miejscu gdzie mechanizm zatrzasuje się przy pionowym ustawieniu oparcia kanapy w "ucho".
Pierwszy raz słyszę/czytam o takiej sytuacji, żeby się to popsuło.
:confused:
Dissnej - zmieniaj ten termostat.
U mnie też były takie jaja jak u Ciebie... silnik się długo nagrzewał (przeszło 5km jazdy), a po załączeniu ogrzewania wskazówka opadała na dół.
Po wymianie termostatu jak ręką odjął. Przykład z dzisiejszego poranka - auto po całej nocy na placu - otwieram bramę, odpalam auto, wyjeżdżam, zamykam bramę, no i w drogę... po ujechaniu licznikowych 800 metrów wskazówka od temperatury doszła do połowy, po ujechaniu 1200m. włączyłem ogrzewanie na full (suwak na max ciepłe + nawiew na 3 biegu) i wskazówka nie drgnęła nic. Jechałem oczywiście bardzo delikatnie, max 2,5k rpm.
Zawsze wolę dmuchać na zimne i termostat już zamówiony. Jutro wymiana.
Spróbuj podważyć od strony bagażnika, w miejscu gdzie mechanizm zatrzasuje się przy pionowym ustawieniu oparcia kanapy w "ucho".
Pierwszy raz słyszę/czytam o takiej sytuacji, żeby się to popsuło.
Jutro się będę z tym bawił i dam znać co i jak :) LOGIN dzięki za pomoc :)
Witam forumowiczów,
moja hania pije ogrom oleju (3litry na 1000). Wycieków żadnych nie ma, moj mechanik sprawdzał ciśnienie chyba na tłokach (nie znam się, dlatego sorki za ewentualny błąd rozumowania) i owe ciśnienie jest bardzo dobre. Z wydechu nie wylatuje olej, nie kopci ani nic, więc moze wy doradzicie, co może być nie tak? dodam, że zawory chodzą dosyć głosno, mechanik powiedział, że to może być wina własnie złej pracy zaworów i trzeba to wyregulować, no ale co wy o tym sądzicie? wlewany byl 'doktorek' i pomoglo na jakiś czas, w dodatku spalanie się zmniejszyło wtedy, a teraz znowu jest to samo. Proszę o poradę !!!
moja hania pije ogrom oleju (3litry na 1000).
niedługo będziesz olej na stacji tankował ;) sprawdzałeś po nocy czy nie masz przypadkiem plamy oleju pod samochodem?
Jak uzywales tego shitu motodoktorka to mozesz po malu zbierac na drugi motor :)
Camellia Racing
17-01-13, 12:11
Jak uzywales tego shitu motodoktorka to mozesz po malu zbierac na drugi motor
Żeś się mądrze wypowiedział rotfl.
Nie musi. Remont można zrobić.
czy ktoś może mi zapodać foto podwozia - a w szczególności półosi na aucie w 6gen z B16A2 ?
w sąsiednim moim temacie mam nielada gówniany problem i takie zdjęcie może mi dobrze pomóc.
Czesć,
Panowie sytuacja wygląda nastepująco: móje EK3 popijało sobie troszkę oleju. Jakieś max 200ml/1000KM.
Jakiś czas temu porządnie "przepaliłem" auto, dolałem oleju do połowy bagnetu i ... po przejechaniu 750KM nie widać kompletnie oznak zużyci oleju! WTF? :)
Czy porządne "przepalenie" auta na wysokich obrotach mogło spowodować "wyczyszczenie" np. zapieczonych pierścieni? WTF? :)
Mogło:)
Zalej sobie (jeśli nie masz) jakiegoś lepszego full syntetyka. Wcześniej możesz dać jeszcze jakąś płukankę.
Witam forumowiczów,
moja hania pije ogrom oleju (3litry na 1000). Wycieków żadnych nie ma, moj mechanik sprawdzał ciśnienie chyba na tłokach (nie znam się, dlatego sorki za ewentualny błąd rozumowania) i owe ciśnienie jest bardzo dobre. Z wydechu nie wylatuje olej, nie kopci ani nic, więc moze wy doradzicie, co może być nie tak? dodam, że zawory chodzą dosyć głosno, mechanik powiedział, że to może być wina własnie złej pracy zaworów i trzeba to wyregulować, no ale co wy o tym sądzicie? wlewany byl 'doktorek' i pomoglo na jakiś czas, w dodatku spalanie się zmniejszyło wtedy, a teraz znowu jest to samo. Proszę o poradę !!!
nie ma plam oleju i oznak wycieku
auto ej9 hb 2000r, czy na wyjęcie zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego jest jakiś knif ponieważ nie umie sobie poradzić z jego wyjęciem (możliwe że to przez rdzę na prowadnicy) a w filmie http://www.youtube.com/watch?v=rWkVkSflxws (8.15~ widać jak go koleś wyjmuje bez problemu)
auto ej9 hb 2000r, czy na wyjęcie zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego jest jakiś knif ponieważ nie umie sobie poradzić z jego wyjęciem (możliwe że to przez rdzę na prowadnicy) a w filmie http://www.youtube.com/watch?v=rWkVkSflxws (8.15~ widać jak go koleś wyjmuje bez problemu)
Niema tam żadnego patentu i powinien dać się wyjąć bez problemu.
auto ej9 hb 2000r, czy na wyjęcie zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego jest jakiś knif ponieważ nie umie sobie poradzić z jego wyjęciem (możliwe że to przez rdzę na prowadnicy) a w filmie http://www.youtube.com/watch?v=rWkVkSflxws (8.15~ widać jak go koleś wyjmuje bez problemu)
patentu żadnego nie ma
poruszaj, poszarp i powinien wyjść do góry bez problemu
EDIT
korzystał ktoś z takiego zamiennika? jak te lampy się mają porównując do oryginalnych?
http://allegro.pl/nowy-reflektor-l-pr-ele-civic-95-99-2-3-4d-stanley-i2957068040.html
Pany gwint z v gen podejdzie do vi gen?
Dokładnie taki objaw miałem w Accordzie u siebie tylko że u mnie trochę sprzętu jest i wzmacniacz swoje robił
nie koniecznie jest to wina akumulatora, "kucanie" świateł czyli spadek napięcia w momęcie uderzenia basu może powodować zbyt słaba masa od silnika do karoserii, generalnie polecam zrobić masę z grubego przewodu zasilającego wzmacniacz, a i nadmienie że masy są dwie, jedna widoczna po otworzeniu maski a druga jest pod rezonatorem powietrza.
Camellia Racing
18-01-13, 01:07
nadmienie że masy są dwie, jedna widoczna po otworzeniu maski a druga jest pod rezonatorem powietrza.
Do skrzyni.
patentu żadnego nie ma
poruszaj, poszarp i powinien wyjść do góry bez problemu
EDIT
korzystał ktoś z takiego zamiennika? jak te lampy się mają porównując do oryginalnych?
http://allegro.pl/nowy-reflektor-l-pr-ele-civic-95-99-2-3-4d-stanley-i2957068040.html
Ja mam takie firmy Depo typ też chyba Stanley. Jeżdżę rok i nic się nie dzieje. Żarówki Osram Nightbreaker Plus. Nic się nie dzieje z odbłyśnikami, nic się nie topi, klosze nadal szczelne. Widoczność poprawiła się o 100%.
jakie przebiegi można odbywać na irydowych świecach NGK?? gdzieś słyszałem ze do 100 tys. km.??
Używam irydowo-platynowych NGK od 80k km - na LPG i PB nadal bez problemu.....
Witam.Właśnie stałem się posiadaczem Hanulki z 96 r. w wersji 3d.Chciałbym zmienić kierownicę na jakąś sportową-na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie ito.Jest jakiś problem w wymianie kierownicy?
Naba musi byc dedykowana do.civica zeby wieloklin sie zgadzal. Potem liczba dziurek na kierze musi sie zgadzac z tymi na nabie i tyle.
panowie w EK3 jak sie zapali kontrolka rezerwy to ile tam litrow zostalo w baku ?? dokladna ta kontrolka wogole??
panowie w EK3 jak sie zapali kontrolka rezerwy to ile tam litrow zostalo w baku ?? dokladna ta kontrolka wogole??
bylo 150947363 razy
:cool:
panowie w EK3 jak sie zapali kontrolka rezerwy to ile tam litrow zostalo w baku ?? dokladna ta kontrolka wogole??
wrozbita MAciej CI lepiej wywrozy ile tam jest ;]
Starstruck
18-01-13, 20:33
Jak już się świeci i świeci to raczej opary ;). A jak popala to więcej jak 30 km lepiej nie ryzykować.
a gdzies w jakims manualu jest jakies oficjalne info???
Jak biegi blokują się (nie chcą wchodzić)to wina sprzęgła czy skrzyni?Po postoju około 2 min. wszystko wraca do normy...
Moze byc i sprzega i skrzyni. Na zgaszonym silniku biegi wchodza normalnie?
Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!
Siemanko panowie moze ktos mnie naprowadzic co jest potrzebne na swapa do ej6 gdzie siedzi teraz d16y7--->B16A2!! Podobnon lapa od rozrzadu musi byc inna, a pol osie z b16 podejda w piasty jakie mam teraz??Co z wiazka???Przejsciowka musi byc na OBD1?? Zgory dziekuje i pozdrawiam.
Misiekemeryt160
19-01-13, 09:19
Jest kilka takich tematów na tym forum w których wszystko jest opisane.
Jak biegi blokują się (nie chcą wchodzić)to wina sprzęgła czy skrzyni?Po postoju około 2 min. wszystko wraca do normy...
na poczatek zmien plyn i odpowietrz
mogla tez pasc pompa lub wysprzeglik
Pompa dobra na pewno ostatnio w 2 dni zrobiłem prawie 600 km i nic się nie działo.Po postoju też wszystko chodzi normalnie.Muszę sprawdzić jaki stan oleju w skrzyni-może jest za mało i dla tego się blokuje?...zobaczymy.
A żeby dobrać się do sprzęgła-lepiej skrzynie wyjąć czy silnik?Chyba raczej skrzynię-dużo było by z tyn zachodu?
no jak wszystko wraca do normy po rozgrzaniu to Ci napisalem zebys plyn (dot4) zmienil i odpowietrzyl, ale ok...
podpierasz silnik, i wyciagasz skrzynie, zmieniasz sprzeglo, zalewasz MTF 2litry do skrzyni. i skladasz
a gdzies w jakims manualu jest jakies oficjalne info???
jest, teoretycznie 5-8 litrow powinno byc
Jest kilka takich tematów na tym forum w których wszystko jest opisane.
tez jestem tego pewien,mozesz mi jakis podeslas...pozdro
siema czy ktos rozkrecal zegary w 6g?czy to normalne ze na zarowkach tych z brazowych oprawek sa niebieskie kapturki?wlasnie rozkrecilem i troche zdziwiony jestem bo mam przepalone niektore i chce zmienic i nie wiem czy kupowac te kapturki czy to byl poprostu wymysl poprzedniego wlasciciela.pozzdro
rozumiem, ze swiecilo na niebiesko ?
ja tam nie mialem zadnych kapturkow ;]
w sumie to w tych miejscach bylo dosc ciemno nie wiem czy to przez te kapturki czy moze zarowki juz zdechly;/w pierwszej chwili pomyslalem ze ktos popuscil doze fantazji i to wsadzil ale teraz to w sumie nie wiem
Fabrycznie nie ma żadnych kapturków na 100%
u mnie były pomarańczowe, musiałem kupić nowy panel i tam były identyczne kapturki tylko niebieskie.
sproboje zalozyc bez kaptorkow jesli bedzie swiecic po oczach to kupie kaptorki,moze kaptorki maja za zadanie rozpraszac swiatlo?pozdro
w coupe i w hb kolor podświetlania się różni, może właśnie przez te kapturki
U mnie też były niebieskie. Btw ktoś wie, gdzie można dokupić (oprócz ASO, gdzie kiedyś mi zaśpiewali, jeśli dobrze pamiętam, ok 20zł za sztukę) takie żarówki ew diody w takich oprawkach?
jestem ciekaw jakby biale ledy wstawil..ma ktos tak zrobione?moze jakies foto?
te kapturki powodują że podświetlenie świeci na biało bez kapturka mamy żółte podświetlenie.
Kapturki można zdjąć ze starej żarówki i przełożyć na nową.
Najlepiej zanurzając żarówkie w gorącej wodzie, powinno bez problemu zejść.
Witajcie. Wiem że gdzieś już to widziałem ale nie mogę znaleźć. Czy swap hamulca na 260mm wejdzie na felgę stalową 14`` ?
Czy swap hamulca na 260mm wejdzie na felgę stalową 14`` ?
Na 100% tak.
czy kiera z EG podejdzie do EK? :)
Witam
Wczoraj porównywałem koła rozrządu od y8 i z6 na głowicy z6 i stwierdziłem że są takie same (zęby i czasy), ktoś potwierdzi ?
czy kiera z EG podejdzie do EK? :)
Nie, inny wieloklin.
Nie, inny wieloklin.
To w takim razie inne pytanie, czy naba od golfa, opla itd podejdzie do 6gena?
Tu masz temat o kierownicach do VIg
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2842882
piotreek23
20-01-13, 20:42
Panowie nie bijcie :P ja wiem głupie pytanie ale przeryłem google :P i nic nie znalazłem. Czy mycie podwozia na myjni automatycznej (takiej jak np BP), może być groźne dla silnika? Jak tak od spodu dysze dają wodę pod ciśnieniem? Gdzieś czytałem że można zamoczyć alternator..
Z góry dzięki za rzeczową odpowiedź ;)
Po odkręceniu i osadzeniu na sylikonie zaworu VTEC, zapala się check i wyskakuje błąd 21..Coś źle zrobiłem, ruszyłem ? Ktoś coś podpowie ?
Po odkręceniu i osadzeniu na sylikonie zaworu VTEC, zapala się check i wyskakuje błąd 21..Coś źle zrobiłem, ruszyłem ? Ktoś coś podpowie ?
Obie wtyczki podpięte? Może nie stykają, jeśli ok to sprawdzić opór czujnika ciśnienia (ten z dwoma pinami) powinien mieć jakiś opór, chyba 3kohm.
Obie wtyczki podpięte? Może nie stykają, jeśli ok to sprawdzić opór czujnika ciśnienia (ten z dwoma pinami) powinien mieć jakiś opór, chyba 3kohm.
Z Zaworka vtec'a wychodzi mi tylko jeden kabelek..
Z Zaworka vtec'a wychodzi mi tylko jeden kabelek..
Chodzi o zieloną wtyczke http://civic5g.pdg.pl/foty/lampa_vtec/lampa_vtec_2.jpg
Nie mam w ogóle tej zielonej wtyczki..tylko jeden kabelek wychodzi z zaworka i tylko on wymaga podłączenia. Nie mam na zaworku żadnych innych wtyczek/kabelków, czy czegokolwiek podobnego..W moim silniku, ten VTEC działa na zasadzie przejścia z 12V econo na pełne 16V. Może dlatego mam inny zaworek..
Mam ej 9 bez abs'u, czy jest możliwość żeby po swapie hebli z vti był abs? W kwestii hamulców jestem nieobeznany...
Mam ej 9 bez abs'u, czy jest możliwość żeby po swapie hebli z vti był abs? W kwestii hamulców jestem nieobeznany...
potrzeba jeszcze kompa ABS
Pompy ABS
troche kabelkow i przewodow
korektor sily hamowania z VTI
no i najlepiej jakby w zestawie swapu byly czujniki ABS
do tego jakis magik elektryk ;]
Camellia Racing
21-01-13, 01:05
korektor sily hamowania z VTI
I tu się kolego mylisz :)
mozliwe ;]
ale jak ma ej9 bez abs to pewnie ma 240 przod / beben tyl
i ja przy swapie hebli przod na wieksze tarcze, tyl na tarcze tez bym go wymienil ;]
No czy ja wiem.. Ja mam EJ9 bez abs i miałem 262 przód..
bednar_ek35
21-01-13, 08:09
Bo masz pewnie polifta.
Nie ma polifta bo ma wpisane D14A4, polift mial D14Z2, wystarczy, ze ma rocznik 98 a tam bylo 262mm.
i ja przy swapie hebli przod na wieksze tarcze, tyl na tarcze tez bym go wymienil ;]
I tu rowniez sie mylisz, nie ma takiej potrzeby jesli uklad jest calkowicie sprawny.
Dodatkowo jak to nazwales "korektor z VTI" nie bedzie pasowal bo auta bez ABS, bo to co w VTI nazywasz "korektorem" jest zwykla przelotka do tylnych heli i ma tylko dwa wejscia i dwa wyjscia a nie 2 wejscia i 4 wyjscia jak korektor bez ABS.
W VTI korektorem jest sama pompa ABS i tez ciezko ja nazwac korektorem bo nie dziala na takiej samej zasadzie jak korektor w autach bez ABSu.
Witam,
Dziś mam zamiar odwiedzić serwis i zakupić olej do wspomagania (jeszcze nigdy nie wymieniałem). Czy Honda ma różne oleje do wspomagania zależnie od generacji auta czy jest jeden standardowy?
Drugie pytanko - czy płyn chłodniczy do autka jak moje musi być jakiś szczególny? W tej chwili jest wlany jakiś niebieski, natomiast mam w zapasie 5l koncentratu koloru różowego, polskiej produkcji, nie pamiętam marki. Jest to płyn przewidziany chyba na 5 lat eksploatacji.
Pozdrawiam.
Camellia Racing
21-01-13, 10:54
mozliwe ;]
ale jak ma ej9 bez abs to pewnie ma 240 przod / beben tyl
i ja przy swapie hebli przod na wieksze tarcze, tyl na tarcze tez bym go wymienil ;]
W aucie bez ABS masz korektor.
W aucie z ABS masz pompę ABS która jest modulatorem czyli takim korektorem.
Jedno i drugie jest projektowane pod konkretne auto czyli dla określonej masy wielkości i czego tam Inżynierowie nie wymyślą.
Jeśli robisz Swap Hebli z VTi do Siebie (przykładowo Coupe) to zmieniasz zwrotnice z zaciskami, ewentualnie pompę z serwem a pozostałe elementy zostawiasz tak jak są czyli jeśli masz korektor to on zostaje, jeśli ABS to ta pompa także zostaje bo te elementy są projektowane pod budę nie pod pojemność tłoczka.
Dodatkowo jak to nazwales "korektor z VTI" nie bedzie pasowal bo auta bez ABS, bo to co w VTI nazywasz "korektorem" jest zwykla przelotka do tylnych heli i ma tylko dwa wejscia i dwa wyjscia a nie 2 wejscia i 4 wyjscia jak korektor bez ABS.
Ziom, przy ABS przypadkiem nie ma dwóch oddzielnych przewodów na tył od razu? ;>
Coś mi się zdaje, że idą z pompy dwa a nie jeden do przelotki...
Pomocy!
Zdecydowalem sie ze umyje auto na myjce bo soli pelno wszedzie takze nie bylo co sie zastanawiac. Rano okazalo sie ze zamarzly mi drzwi a dokladnie nie sam zamek tylko centralny i silownik nie daje rady odepchnac zamka.
Udalo mi sie otworzyc drzwi z jednej strony, nagrzalem auto i po okolo 15 minutach jazdy zaczely sie normalnie otwierac i zamykach. Kolejnego dnia ten sam problem.
W jaki sposob mam zaradzic z tym problemem zeby nie zamarzalo aktualnie? Poczekac do wiosny? Czy jestem zmuszony rozebrac boczek i przesmarowac i dokladnie wysuszyc te druty od zamykania drzwi?
eh :(
Póki co możesz tylko przesmarować wszystko, ale ogólnie to nie ma wyjścia i musisz zmienić siłowniki. Nie jest to droga impreza a będziesz miał spokój na lata ;) Ja mam 1 nowy (od strony kierowcy) i 1 stary seryjny od strony pasażera. przy dużych mrozach drzwi kierowcy otwierają się a pasażera już niezbyt :D
W aucie bez ABS masz korektor.
W aucie z ABS masz pompę ABS która jest modulatorem czyli takim korektorem.
pompa ABS nie jest żadnym korektorem, np w ej9 '96 z ABS (240 przód i tył bęben) jest taka sama pompa abs jak w ek4. Takie same numery w EPC. Różnica jest tylko na korektorach.
Ten z dwoma wejściami i dwoma wyjściami to też korektor, korektor ogranicza odpowiednio tylne hamulce, na przednie nie ma żadnych dławików, w abs nie potrzeba korektora z czterema wyjściami bo podział na odpowiednie koła jest już robiony na pompie abs.
Ziom, przy ABS przypadkiem nie ma dwóch oddzielnych przewodów na tył od razu? ;>
Coś mi się zdaje, że idą z pompy dwa a nie jeden do przelotki...
są i musza być oddzielne, jest krzyżowy układ hamowania. a ta przelotka to korektor sił hamowania w którym są dwa dławiki (redukcja ciśnienia) na tylne hamulce. I jest inny dla bębnów i inny dla tarcz.
Jeśli robisz Swap Hebli z VTi do Siebie (przykładowo Coupe) to zmieniasz zwrotnice z zaciskami, ewentualnie pompę z serwem a pozostałe elementy zostawiasz tak jak są czyli jeśli masz korektor to on zostaje, jeśli ABS to ta pompa także zostaje bo te elementy są projektowane pod budę nie pod pojemność tłoczka.
no nie bardzo, przykład
1) EJ9 3D 96 bez ABS 240przód bęben tył korektor 46210-S04-901
2) EJ9 3D 98 bez ABS 262przód bęben tył korektor 46210-S04-932
więc buda taka sama a korektory inne
Z ABS to samo większa tarcza z przodu -> inny kolektor hamowania
musisz zmienić siłowniki.
Przy okazji podpytam - padł mi chyba na amen siłownik zamka w drzwiach pasażera. Najpierw przestał tam działać centralny, a teraz nie da się w ogóle otworzyć drzwi od środka - gdy ciągnę rygiel od blokowania, to ten idzie z dużym oporem i sam od razu wraca do pozycji zamkniętej. Muszę te drzwi teraz otwierać kluczykiem - innej opcji nie ma.
Teraz do sedna - przejrzałem manuala i z tego co widzę, to siłownik zamka w Hondzie jest dość nietypowy. Ogólnie w innych samochodach siłowniki sa konstrukcji teleskopowej (tak jak te dodawane w zestawach z auto-alarmami), a tutaj mamy takiego dziwoląga:
http://i49.tinypic.com/2ynm004.jpg
Da się to jakoś zastąpić "normalnym" siłownikiem?
możesz odłączyć ten oryginalny (odkreca sie go od zamka) i podłączyć teleskopowy w ten sposób
http://images13.fotosik.pl/53/ff3138e257db4891.jpg
chociaż ja bym wolał kupić zamek z oryginalnym sprawnym siłownikiem, tj. http://allegro.pl/honda-civic-3d-96-00-c-zamek-drzwi-p-p-eu-i2899877973.html
W aucie bez ABS masz korektor.
W aucie z ABS masz pompę ABS która jest modulatorem czyli takim korektorem.
Jedno i drugie jest projektowane pod konkretne auto czyli dla określonej masy wielkości i czego tam Inżynierowie nie wymyślą.
Jeśli robisz Swap Hebli z VTi do Siebie (przykładowo Coupe) to zmieniasz zwrotnice z zaciskami, ewentualnie pompę z serwem a pozostałe elementy zostawiasz tak jak są czyli jeśli masz korektor to on zostaje, jeśli ABS to ta pompa także zostaje bo te elementy są projektowane pod budę nie pod pojemność tłoczka.
jest tak jak piszesz ale jesli chce miec ABS (nie majac go teraz) to musi przeszczepic caly uklad z ta przelotka zamiast korektora
bebny maja inna sile hamowania niz tarcze
a tym bardziej przod 240 inaczej hamuje niz 262 i chodzi mi tutaj takze o rozklad sily hamowania przod/tyl
inna sprawa przy swapie samych hebli,
jedni wymieniaja korektor drudzy nie - jak to zostalo opisane w topicu o swapie hebli
Camellia Racing
21-01-13, 15:29
pompa ABS nie jest żadnym korektorem, np w ej9 '96 z ABS (240 przód i tył bęben) jest taka sama pompa abs jak w ek4. Takie same numery w EPC. Różnica jest tylko na korektorach.
Ten z dwoma wejściami i dwoma wyjściami to też korektor, korektor ogranicza odpowiednio tylne hamulce, na przednie nie ma żadnych dławików, w abs nie potrzeba korektora z czterema wyjściami bo podział na odpowiednie koła jest już robiony na pompie abs.
są i musza być oddzielne, jest krzyżowy układ hamowania. a ta przelotka to korektor sił hamowania w którym są dwa dławiki (redukcja ciśnienia) na tylne hamulce. I jest inny dla bębnów i inny dla tarcz.
no nie bardzo, przykład
1) EJ9 3D 96 bez ABS 240przód bęben tył korektor 46210-S04-901
2) EJ9 3D 98 bez ABS 262przód bęben tył korektor 46210-S04-932
więc buda taka sama a korektory inne
Z ABS to samo większa tarcza z przodu -> inny kolektor hamowania
Żeś zrobił masmix.
Generalnie napisałeś to samo. Z Trzecim podpisem się nie zgodzę bo to akurat może być ta sama część fizycznie a zostało to rozbite na dwa numery pod względem ceny lub lat produkcji.
możesz odłączyć ten oryginalny (odkreca sie go od zamka) i podłączyć teleskopowy w ten sposób
http://images13.fotosik.pl/53/ff3138e257db4891.jpg
w zeszłym roku właśnie w ten sposób wymieniałem u siebie centralke, nie było żadnych problemów
Camellia Racing
21-01-13, 15:31
jest tak jak piszesz ale jesli chce miec ABS (nie majac go teraz) to musi przeszczepic caly uklad z ta przelotka zamiast korektora
Nie przelotką tylko modulatorem ABS.
bebny maja inna sile hamowania niz tarcze
a tym bardziej przod 240 inaczej hamuje niz 262 i chodzi mi tutaj takze o rozklad sily hamowania przod/tyl
inna sprawa przy swapie samych hebli,
jedni wymieniaja korektor drudzy nie - jak to zostalo opisane w topicu o swapie hebli
Robiłem swap mając 240/bębny na 262/240 i korektor na ścianie gordziowej zostawiłem. Nie ma najmniejszej potrzeby więcej przeszczepiać niż zaciski ze zwrotnicą oraz pompę z serwem.
Działa tak jak ma działać :)
Robiłem swap mając 240/bębny na 262/240 i korektor na ścianie gordziowej zostawiłem. Nie ma najmniejszej potrzeby więcej przeszczepiać niż zaciski ze zwrotnicą oraz pompę z serwem.
Działa tak jak ma działać :)
nie moge sie zgodzic ze stwierdzeniem, ze dziala tak jak ma dzialac :) no chyba, ze macales obydwa korektory i byly identyczne w srodku i na zewnatrz
ok, hamuje, tu sie zgodze, przy korektorze zaprojektowanym pod taki system by hamowalo inaczej
ale po to sa te korektory aby byl odpowiedni roklad sil hamowania przod, tyl przy danej masie samochodu z danym systemem hamowania
jak to wczesniej SPYCHU napisal, ktos to policzyl aby bylo tak jak ma byc
a czy one sie czyms roznia oprocz numerka to juz nie powiem, bo nie mam ich aby je porownac organoleptycznie i sprawdzic czy faktycznie sie czyms roznia
Panowie wam tez skrzypi kierownica w aucie po mroznej nocy? Przy skrecaniu.
Żeś zrobił masmix.
Generalnie napisałeś to samo.
No nie to samo, napisałem że nie masz racji uważając:
W aucie z ABS masz pompę ABS która jest modulatorem czyli takim korektorem.
Pompa ABS nie jest żadnym korektorem sił hamowania, korektor jest za pompa na przewodach do tylnich hamulców
Faktycznie korektory projektowane sa pod bude, chodzi o rozklad mas przod-tyl ale także pod sprawność hamulcy przód tył.
Więc jeśli robiłeś swap 240/bęben -> 262/240 i zostawiłeś korektor stary to tarcze z tyłu bedą słabiej hamowały niż w setupie na orginalnym korektorze (przy tym samym ciśnieniu płynu hamulcowego tarcze hamuja slabiej niż bębny). Co nie zmienia faktu że ludzie nie zmieniają korektora po swapie jeżdżą i działa.
Panowie wam tez skrzypi kierownica w aucie po mroznej nocy? Przy skrecaniu.
Sworzen. Jakas tuleja albo magiel. Ale obstawiam sworzen. Koledze np gumy staba piszcza na mrozie
O matko ale zamieszanie z tymi tarczami. :D
To ja odpowiem na pytanie kolegi, bo znikło w gąszczu dyskusji. ;)
Witam,
Dziś mam zamiar odwiedzić serwis i zakupić olej do wspomagania (jeszcze nigdy nie wymieniałem). Czy Honda ma różne oleje do wspomagania zależnie od generacji auta czy jest jeden standardowy?
Drugie pytanko - czy płyn chłodniczy do autka jak moje musi być jakiś szczególny? W tej chwili jest wlany jakiś niebieski, natomiast mam w zapasie 5l koncentratu koloru różowego, polskiej produkcji, nie pamiętam marki. Jest to płyn przewidziany chyba na 5 lat eksploatacji.
Pozdrawiam.
1. Wszyscy rekomendują oryginalny płyn oryginalny http://jarusnet.pl/2011/12/07/psf-s-oryginalny-olej-do-ukl-wspomagania-2/ na przykład. Butelka wystarcza bodajże.
2. Nie nie musi być szczególny, chyba wartym polecenia jest Prestone, niezależnie co miałeś możesz lać. Widziałem ostatnio nawet promocję w jakimś markecie, że kosztował chyba 26zł. Generalnie normalna cena to ok 35zł trzeba uważać, bo potrafi i pod 50 kosztować. 4 litry wystarcza spokojnie i zostaje na ewentualne uzupełnienie.
A może i mi ktoś pomoże.
Chodzi o ten pieprznik co otwiera wlew paliwa. Wczoraj ledwo domknąłem wlew, może pozamarzało, może coś obluzowało. Rozumiem, że grzebanie w tym wiąże się z demontażem boczku z tyłu..? Nie da się jakoś tej linki podciągnąc bez takiej operacji?
Camellia Racing
21-01-13, 19:26
No nie to samo, napisałem że nie masz racji uważając:
Pompa ABS nie jest żadnym korektorem sił hamowania, korektor jest za pompa na przewodach do tylnich hamulców
Faktycznie korektory projektowane sa pod bude, chodzi o rozklad mas przod-tyl ale także pod sprawność hamulcy przód tył.
Więc jeśli robiłeś swap 240/bęben -> 262/240 i zostawiłeś korektor stary to tarcze z tyłu bedą słabiej hamowały niż w setupie na orginalnym korektorze (przy tym samym ciśnieniu płynu hamulcowego tarcze hamuja slabiej niż bębny). Co nie zmienia faktu że ludzie nie zmieniają korektora po swapie jeżdżą i działa.
System Non-ABS:
http://www.hondapartsnow.com/diagrams/large/brake-lines-1-461071.png
System ABS:
http://www.hondapartsnow.com/diagrams/large/brake-lines-2-461072.png
Pompa ABS Jest korektorem(modulatorem) siły hamowania! Na pompie ABS masz już odpowiednią średnicę przewodu wyprowadzoną na każde koło! Na grodzi łączą się przewody tylko i wyłącznie. Może błędem jest to nazywać pompą ABS bo powinno się to nazywać modulatorem ale ten modulator ma już w sobie wszystko co potrzeba, dlatego pozbycie się ABS nie jest takie hop siup i jest dużo kombinowania. Idąc dalej w rzeczywistości wyciągnięcie bezpiecznika i usunięcie czujników wcale nie jest lepszym rozwiązaniem...
Co do bębnów po swapie... wcale nie są lepsze. Zgodzić się mogę, że lepiej reagują na ręczny ale przy hamowaniu tradycyjnie no way.
Nie mam w ogóle tej zielonej wtyczki..tylko jeden kabelek wychodzi z zaworka i tylko on wymaga podłączenia. Nie mam na zaworku żadnych innych wtyczek/kabelków, czy czegokolwiek podobnego..W moim silniku, ten VTEC działa na zasadzie przejścia z 12V econo na pełne 16V. Może dlatego mam inny zaworek..
To podaj mu 12v na odpalonym, powinno coś się dziać jeśli działa, jeśli nie to do wymiany zawór
Piotrek_87
21-01-13, 19:31
Taki to problem:
W mroźne dni twardnieje mi pedał sprzęgła.
Jak silnik się porządnie rozgrzeje to odpuszcza. Gdy temperatura jest dodatnia zjawisko nie występuje.
Mimo wszystko biegi wchodzą bez problemu, a sprzęgło jest w dobrym stanie.
Płyn sprzęgła wymieniony niedawno i nie ubywa.
Co może być przyczyną?
Sworzen. Jakas tuleja albo magiel. Ale obstawiam sworzen. Koledze np gumy staba piszcza na mrozie
Wymienić trzeba czy co?:)
donald1992
21-01-13, 20:22
mi piszczy przy duzych mrozach kierownica ale to w srodku gdzies a nie w zawieszeniu wiec watpie zeby to byl jakis sworzen itp
Prawdopodobnie sworzen górny wachacza sie konczy, ew dolny.
Ale to piszczy tylko w mrozy:) w ciepelko nie;)
A tak apropo jaki jest koszt wymiany sworzni? I ile ich jest?:P
Pompa ABS Jest korektorem(modulatorem) siły hamowania! Na pompie ABS masz już odpowiednią średnicę przewodu wyprowadzoną na każde koło! Na grodzi łączą się przewody tylko i wyłącznie. Może błędem jest to nazywać pompą ABS bo powinno się to nazywać modulatorem ale ten modulator ma już w sobie wszystko co potrzeba, dlatego pozbycie się ABS nie jest takie hop siup i jest dużo kombinowania. Idąc dalej w rzeczywistości wyciągnięcie bezpiecznika i usunięcie czujników wcale nie jest lepszym rozwiązaniem...
Co do bębnów po swapie... wcale nie są lepsze. Zgodzić się mogę, że lepiej reagują na ręczny ale przy hamowaniu tradycyjnie no way.
jest modulatorem ale nie korektorem (nie ustawia propocji sił hamowania tył-przod), gdyby była i korektorem to niepotrzebny by był element 29 na przedstawionym rysunku. A jest i fachowo się nazywa Brake Proportioning Valve
Ale to piszczy tylko w mrozy:) w ciepelko nie;)
A tak apropo jaki jest koszt wymiany sworzni? I ile ich jest?:P
sworzeń bedzie kosztował od 40 do 70, zalezy oczywiscie jaki producent.
Sworzni jest chyba dwa, dolny i górny. A wymiana bedzie kosztowac pare dyszek ;)
sworzeń bedzie kosztował od 40 do 70, zalezy oczywiscie jaki producent.
Sworzni jest chyba dwa, dolny i górny. A wymiana bedzie kosztowac pare dyszek ;)
Takich za 20wiadomo nie warto brac,za 40 ASHIKA
bym wzial ale..zastanawia mnie jedno.Kazdy wahacz ma swojego sworznia tak? A tam gdzie jest kierownica jest sworzen dolny i gorny??
Camellia Racing
21-01-13, 21:08
jest modulatorem ale nie korektorem (nie ustawia propocji sił hamowania tył-przod), gdyby była i korektorem to niepotrzebny by był element 29 na przedstawionym rysunku. A jest i fachowo się nazywa Brake Proportioning Valve
Ehh :D
Element 29 na schemacie ABS to nie jest Proportioning Valve.
To o czym mówisz masz na schemacie Non-ABS z numerem 5.
Eat this!. :D
Jest jakiś sposób żeby po nr pod kodem kreskowym ogarnąć jakie przełożenia są w skrzyni ? Zrobiłem kilka pomiarów na hamowni (uczelnianej - bardzo "old fashion") a obliczenia za żadne skarby nie chcą mi wyjść przy tych przełożeniach które teoretycznie powinny być w mojej skrzyni.
Taki to problem:
W mroźne dni twardnieje mi pedał sprzęgła.
Jak silnik się porządnie rozgrzeje to odpuszcza. Gdy temperatura jest dodatnia zjawisko nie występuje.
Mimo wszystko biegi wchodzą bez problemu, a sprzęgło jest w dobrym stanie.
Płyn sprzęgła wymieniony niedawno i nie ubywa.
Co może być przyczyną?
Płyn jest winny. U mnie przy -10 twardniał pedał sprzęgła. Po wymianie płynu na K2 dot4 twardnieje już przy -2. Po prostu trzeba wymienić płyn na jakiś dobry, a nie byle co.
Camellia Racing
21-01-13, 21:17
Takich za 20wiadomo nie warto brac,za 40 ASHIKA
bym wzial ale..zastanawia mnie jedno.Kazdy wahacz ma swojego sworznia tak? A tam gdzie jest kierownica jest sworzen dolny i gorny??
Oj kolego!
Po pierwsze Ashika to taki sam shit jak sworznie za 20 PLN.
Po drugie tylko przednie zawieszenie posiada sworznie a dokładniej zwrotnice. Ów zwrotnice są mocowane do konstrukcji auta za pomocą wahaczy, dokładniej po dwa wahacze na zwrotnice. Następnie każdy wahacz ma swój sworzeń łączący go z wspomnianą zwrotnicą. Rozróżniamy wahacz górny oraz dolny w przednim zawieszeniu i analogicznie sworzeń dolny oraz górny. Jeśli chcesz dobry sworzeń to zalecałbym CTR/555 (CTR tańszy i 555 troszkę drożej).
Chlopaki, powiedzcie mi, czy widzieliscie juz albo sami mieliscie do czynienia z tunelem z prelude/em2(coupe VII) w civicu ek? :)
Ehh
Element 29 na schemacie ABS to nie jest Proportioning Valve.
To o czym mówisz masz na schemacie Non-ABS z numerem 5.
Eat this!.
ale ty jesteś uparty :D
zerknij dobrze do manuala lub epc
http://img685.imageshack.us/img685/4889/pcve.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/pcve.jpg/)
O matko ale zamieszanie z tymi tarczami. :D
To ja odpowiem na pytanie kolegi, bo znikło w gąszczu dyskusji. ;)
1. Wszyscy rekomendują oryginalny płyn oryginalny http://jarusnet.pl/2011/12/07/psf-s-oryginalny-olej-do-ukl-wspomagania-2/ na przykład. Butelka wystarcza bodajże.
2. Nie nie musi być szczególny, chyba wartym polecenia jest Prestone, niezależnie co miałeś możesz lać. Widziałem ostatnio nawet promocję w jakimś markecie, że kosztował chyba 26zł. Generalnie normalna cena to ok 35zł trzeba uważać, bo potrafi i pod 50 kosztować. 4 litry wystarcza spokojnie i zostaje na ewentualne uzupełnienie.
Wielkie dzięki. Płyn mam taki (http://www.ehurtownia.platinumoil.eu/produkt/8559/DO_CHLODNIC/PLYNY_EKSPLOATACYJNE/MAXMASTER_KONCENTRAT_DO_CHLODNIC_REDCOOL_czerwony_ 4L.html) - chyba będzie OK? Nie ma specyfikacji do Hondy, ale długi termin użytkowania. Zdjęcie opakowania poniżej.
Oleju do wspomagania w serwisie nie mają i, uwaga, polecili mi "zwykły czerwony ATF".
http://www.ehurtownia.platinumoil.eu/Pictures/11803_-1766672174.jpg
Camellia Racing
22-01-13, 09:23
ale ty jesteś uparty :D
zerknij dobrze do manuala lub epc
http://img685.imageshack.us/img685/4889/pcve.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/pcve.jpg/)
I teraz mogę się zgodzić ale i tak nie w pełni.
Poniżej schemat VTi z 1998 roku:
http://old.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S1E01&nplblk=B__2510&s=0.45
Jak widać na załączonym obrazku wszystko zależy jak sobie wymyślił inżynier, dlaczego i po co.
Numer 20: JOINT, FOUR WAY. Po prostu konektor/przelotka/łącznik.
Nadal zostanę przy twierdzeniu, że pompa ABS poza swoją funkcją podstawową rówież jest korektorem.
Chlopaki, powiedzcie mi, czy widzieliscie juz albo sami mieliscie do czynienia z tunelem z prelude/em2(coupe VII) w civicu ek? :)
Ja widziałem jedynie tunel z pralki w EG.
Ale faktycznie przydałoby się zaadaptować go w 6 genie z innego auta, bo seryjny jest strasznie biedny:rolleyes:
Poniżej schemat VTi z 1998 roku:
To nie jest schemat dla bud EK EJ, a ich się tyczy temat. Widocznie w B18C4 jest inaczej i korektor jest zintegrowany z modulatorem/pompą ABS. Niemniej jednak w EJ/EK tak nie jest.
Panowie mam takie moze smieszne pytanie. mam ej9 d14a3 czy moglby sie ktos pofatygowac kto ma taki silnik i zmierzyc dlugosc bagnetu od oleju>. chodzi mi o dlugosc czesci stalowej bez rączki. pozdrawiam
wie ktos jaka jest srednica weza do chlodnicy w b-serii?? potrzbuje kupic adapter pod czujnik a civic zamarzniety ...
Camellia Racing
22-01-13, 14:21
wie ktos jaka jest srednica weza do chlodnicy w b-serii?? potrzbuje kupic adapter pod czujnik a civic zamarzniety ...
32 mm
Zaniepokoiła mnie duża ilość wylatywanego płynu z tłumika,do dupy paliwo? Spala płyn chlodniczy?
dodam ze to cos jest czarne.Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=_yQrjcj16fw&feature=youtube_gdata_player
Woda Ci się w tłumiku zebrała. Pewnie krótkie odcinki jeździsz. Jedź gdzieś dalej i przepałuj solidnie hanke (czego jednak w tych warunkach nie polecam:p)
wylatywanego
wylatującego :)
Tak,jezdze krotkie odcinki:) w tygodniu robie moze z 60km.
Przepaluj tzn,wysokie obroty itd tak?;P
Dzieki za poprawke:)
Przepaluj tzn,wysokie obroty itd tak?;P
Pierw trzeba by zrobić 15-20km na spokojnie, żeby dobrze zagrzać silnik. Potem jazda na "niemiecką autostradę" i dać mu ostrzej po cylindrach:cool:
Układ wydechowy się solidnie rozgrzeje i to co nie wypluło razem ze spalinami odparuje pod wpływem temperatury:)
Z takim miejscem jak "niemiecka autostrada" u mnie ciezko.
Ale postaram sie to zrobic:)
Dzieki za pomoc:)
Panowie mam maly problem;/;/ a mianowicie nie moge zbic tylnego gornego wachacza.. tyle mlotkow juz dostal i nadal siedzi i nie chce sie ruszyc macie moze jakies metody na to ? nie chce tak walic tym mlotem zeby nie rozwalic gornego wachacz.
czekam na odp pozdro
Tylni górny wahacz?Nie bardzo wiem o którym mówisz hmm.Możesz jaśniej sprecyzować?Wydaje mi się, że mówisz pewnie o górnym wahaczu z przodu ale doprecyzuj.
Tak tylny wahacz górny, chodzi pewnie o ten co ma 2 tuleje- mały cukierek i tuleje wahacza górnego taki wałek mały. Zdaje mi się, że to jest przymocowane do nadwozia..?
To pewnie:
http://petrocar.eu/sklep/WAHACZE/DOKUJI/FOTO/TW0253.JPG
Tylni górny wahacz?Nie bardzo wiem o którym mówisz hmm.Możesz jaśniej sprecyzować?Wydaje mi się, że mówisz pewnie o górnym wahaczu z przodu ale doprecyzuj.
mialo byc przedni ale jakos niewiem czemu napisalem tylny.;p
to chodzi mi o przod:)
Jest jakiś sposób żeby po nr pod kodem kreskowym ogarnąć jakie przełożenia są w skrzyni ? Zrobiłem kilka pomiarów na hamowni (uczelnianej - bardzo "old fashion") a obliczenia za żadne skarby nie chcą mi wyjść przy tych przełożeniach które teoretycznie powinny być w mojej skrzyni.
Nie wie nikt?
Nie ma takiej możliwości.
jeżeli masz Coupe 6gen z '00 to masz takie przełożenia
FD - 4.058
1 - 3.250
2 - 1.909
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
Wsteczny - 3.153
Piotrek_87
22-01-13, 19:58
Jaki dobry płyn polecacie do układu sprzęgła żeby pedał nie twardniał przy ujemnych temperaturach?
Bo prawdopodobnie przez kiepski płyn tak się dzieje u mnie. Hamulce mam zalane Ferodo DOT4.
Ile tego płynu wchodzi do układu?
skolopendra
22-01-13, 20:02
DOT4.
lepszego nie potrzeba
Ile tego płynu wchodzi do układu?
info znajdziesz w manualu
Wie ktoś może jaka jest średnica węża wody w D serii taki sam jak w b serii 32mm czy inny? Planuje zakup adaptera pod czujnik temperatury wody a na dworze ściągać wąż przy -10 to nie bardzo mi się uśmiecha :)
Nie ma takiej możliwości.
jeżeli masz Coupe 6gen z '00 to masz takie przełożenia
FD - 4.058
1 - 3.250
2 - 1.909
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
Wsteczny - 3.153
Wg tego:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
powinno być co innego, policzę jeszcze raz na tych od Ciebie
mialo byc przedni ale jakos niewiem czemu napisalem tylny.;p
to chodzi mi o przod:)
Pewnie chcesz odpiąć górny sworzeń od zwrotnicy tak?Powiem Ci, że najlepiej wyposażyć się w ściągacz do sworzni kulistych bo w sumie niedrogi jest a życie ułatwia.Przyda Ci się potem ewentualnie do dolnych sworzni lub końcówek drążków kierowniczych
Wie ktoś może jaka jest średnica węża wody w D serii taki sam jak w b serii 32mm czy inny? Planuje zakup adaptera pod czujnik temperatury wody a na dworze ściągać wąż przy -10 to nie bardzo mi się uśmiecha :)
W D-serii masz chlodnice z kroccami 28mm :)
W D-serii masz chlodnice z kroccami 28mm :)
dziękuje
Camellia Racing
22-01-13, 23:12
Nie ma takiej możliwości.
Możliwość jest ale nikt z nas nie ma dostępu do zasobów danych Hondy lub poddostawcy skrzyń.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.