Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
bartek28124683
15-09-18, 20:03
Oczywiście, że mają :). Temat wody w bagażniku Hondy to standard. Może cieknąć przez uszczelki, mastykę błotników i połogi, wywietrznik z lewej strony.
Jeśli woda pojawia się na łączeniu zaznaczonych na zdjęciu blach to gdzie mogę szukać przyczyny? Ta odpięta kostka od czego może być?
http://i66.tinypic.com/10wjuk9.jpg
patrzac od gory , od naroznika szyby w strone tylnej lampy idzie mastyka , taka robiona pedzelkiem, pewnie ona gdzies ma pekniecie
bartek28124683
15-09-18, 21:43
patrzac od gory , od naroznika szyby w strone tylnej lampy idzie mastyka , taka robiona pedzelkiem, pewnie ona gdzies ma pekniecie
Właśnie problem w tym że nie, nic tam przynajmniej nie widzę. Chyba że jeszcze pod tą czarną "listwą" która jest dookoła tylnej szyby, w samym rogu.
Starstruck
15-09-18, 21:47
Cieknie na łączeniach, najlepiej zalepić to mastyką albo klejem epoksydowym. Z tego co pisałeś, to miałeś strzał w tyłek, więc mogło się tam coś "rozjechać". Co do kostek - mogą być od jakiegoś acessu, w Hondach dużo jest "pustych" kabli.
bartek28124683
16-09-18, 10:09
Cieknie na łączeniach, najlepiej zalepić to mastyką albo klejem epoksydowym. Z tego co pisałeś, to miałeś strzał w tyłek, więc mogło się tam coś "rozjechać". Co do kostek - mogą być od jakiegoś acessu, w Hondach dużo jest "pustych" kabli.
Miałem, klapa zderzak i ten pas tylny poszedł do wymiany (sam "okular"). Stary puścił właśnie na zgrzewach więc blacharz stwierdził że będzie taniej znaleźć dobry pas i wstawić zamiast prostować. W którym miejscu szukać nieszczelności? Problem jest tylko z lewej strony. Nie ma tam jakichś odpływów z dachu czy coś? Ogólnie to chyba cały tył był malowany więc powinno być szczelne.
w puszcze bezpiecznikow pod maska civica piatej generacji z klima powinna byc taka dioda jak w civicu szostej generacji?
kazik2_h9w3
16-09-18, 19:33
Tam jest inaczej
Witam Posiadam silnik d16y2 niestety strzeliła panewka , padła decyzja remontu dół poszedł do sprawdzenia z wałem i cała reszta okazało się że jedna korba już się nie nadaję ,oznaczenie tłoka p1h szukalem używanego myślałem że nie będzie problemu z dostepnoscia ( nie pytałem o nowe) ale okazuje się że nikt nie posiada takich tłoków. Stąd moje pytanie jest jakaś alternatywa mianowicie jakieś inne tłoki bądź korby które są bliźniacze do tych P1H
Może też być opcja z doprezeniem silnika za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny!
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
22-09-18, 16:39
Witam Posiadam silnik d16y2 niestety strzeliła panewka , padła decyzja remontu dół poszedł do sprawdzenia z wałem i cała reszta okazało się że jedna korba już się nie nadaję ,oznaczenie tłoka p1h szukalem używanego myślałem że nie będzie problemu z dostepnoscia ( nie pytałem o nowe) ale okazuje się że nikt nie posiada takich tłoków. Stąd moje pytanie jest jakaś alternatywa mianowicie jakieś inne tłoki bądź korby które są bliźniacze do tych P1H
Może też być opcja z doprezeniem silnika za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny!
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Możesz sprawdzić po VIN jaki masz numer OEM tłoka? Może będę mógł pomóc.
Możesz sprawdzić po VIN jaki masz numer OEM tłoka? Może będę mógł pomóc.Problem w tym że silnik był swapowany...więc win pokaże d15
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
kazik2_h9w3
22-09-18, 18:03
Zapewne bedzie MB1
Tylko w mb1 byly jak sie nie myle dwa rodzaje silnikow d16y2 i d16y3 ten drugi bez vitka
bartek28124683
22-09-18, 19:12
Problem w tym że silnik był swapowany...więc win pokaże d15
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Pamiętasz z jakiej budy było d16y2?
Zapewne bedzie MB1
Tylko w mb1 byly jak sie nie myle dwa rodzaje silnikow d16y2 i d16y3 ten drugi bez vitkaNie, ej2 silnik nie wiem z czego był wzięty tak zakupiłem a że moja wiedza ogranicza się do czytania to nie mam pojęcia jak wygląda sprawa z tłokami i nie wiem jak sobie poradzić
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Pamiętasz z jakiej budy było d16y2?Źle odczytałem wyżej nie wiem z czego był silnik bo tak zakupiłem obecnie jeździł w ej2
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
bartek28124683
22-09-18, 20:09
Nie, ej2 silnik nie wiem z czego był wzięty tak zakupiłem a że moja wiedza ogranicza się do czytania to nie mam pojęcia jak wygląda sprawa z tłokami i nie wiem jak sobie poradzić
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Źle odczytałem wyżej nie wiem z czego był silnik bo tak zakupiłem obecnie jeździł w ej2
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Z tego co wyczytałem masz takie same tłoki jak w moim D16Y7 który aktualnie leży pod ścianą warsztatu w którym robię swap :) Silnik brał mi olej w dużych ilościach więc musiałbym zobaczyć jak wyglądają ale może będą się nadawać.
Z tego co wyczytałem masz takie same tłoki jak w moim D16Y7 który aktualnie leży pod ścianą warsztatu w którym robię swap :) Silnik brał mi olej w dużych ilościach więc musiałbym zobaczyć jak wyglądają ale może będą się nadawać.Oznaczenie mojego tłoka to P1H głównie chodzi tu o korbowód
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Siemanko,
Panowie 2 sprawy,
pierwsza taka,że auto coś mi zaczęło poszarpywać jak np jadę na 3 biegu z gazem w miejscu, albo podczas przyspieszania na wyższym biegu jak są niższe obroty tj 1500-2500rpm, najgorzej jest na zimnym silniku.. zapłon?
druga sprawa, coś zaczęło piszczeć z tyłu podczas jazdy, jakby w bagażniku stała zgrzewka wody i butelki o siebie ocierały, na pewno znacie ten odgłos.. gumy na amorku?
bartek28124683
23-09-18, 10:19
Oznaczenie mojego tłoka to P1H głównie chodzi tu o korbowód
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Na kiedy tego potrzebujesz? Nie wiem kiedy będę mógł go rozebrać. Z Twoją korbą co było nie tak?
Na kiedy tego potrzebujesz? Nie wiem kiedy będę mógł go rozebrać. Z Twoją korbą co było nie tak?Z korbą?była cała na moje oko bynajmniej w jednym kawałku może dojrzał jakiś ubytek
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
jak chcesz to mam same korby z y7, na jednej obrocilo panewke a na reszcie byly cale
jak chcesz to mam same korby z y7, na jednej obrocilo panewke a na reszcie byly calePytanie czy są takie same jak w y2 próbie do tego dojść tylko nikt nie powiedział że pasują są tylko gdybania że mogą pasować
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Starstruck
23-09-18, 21:48
Pasować to będą na 100%, pytanie czy są identyczne.
Witam
Widział ktoś może nowy kompletny błotnik tył do civica vi gen 3D ( EJ /EK ) nie chodzi mi o taką reperaturke - https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxJImOLxN7Zszxlg1GgCF9qpMGkX6NZ X_vb1I8PUCXcGUpvbb6RQ
Tylko o cały błotnik od progu do szyby , chodzi o to że moja ej9 dostała w bok( wjechała we mnie baba na parkingu ) i blacharz powiedział , że weźmie się za robotę jak kupie mu właśnie taki cały błotnik , bo inaczej się nie podejmuje ...
PS : coś takiego tylko do hatcha 3d
https://www.ceneo.pl/23992914
to jest wlasnie to....
nadal nie moge znalezc korbowodow do mojego d16y2 jakie Tloki z korbami mogl bym tam wlozyc zeby to pasowalo nie mowie o 1 ale o 4 kompletnych tlokach?
i gybym opcjonalnie szukal dolu do d serii kompletnego to ktory wybrac najlepeiej sa roznice?
bo glowiece v teca w d16 gdzies doczytlem ze sa identyczne?
ktos skoryguje poprawi moja wiedze badz nie wiedze.
Tyle że oni tego nie mają :D
bartek28124683
26-09-18, 06:35
Pierwsza sonda lambda w d16y7 jest pewnie inna niż w d16w4? Problemy przy swapie...
Starstruck
26-09-18, 09:26
Pierwsza sonda lambda w d16y7 jest pewnie inna niż w d16w4? Problemy przy swapie...
Sprawdzić ilu-żyłowa oraz przeczytać oznaczenie z sondy jednej i drugiej i będzie wszystko wiadomo :).
bartek28124683
27-09-18, 18:57
Ktoś montował rezonator z d16y8 w coupe z d16y7 w serii i poradzi jak to zrobić? Bez rezonatora jest zdecydowanie za głośno :-)
Czy słyszalne cykanie silnika tylko na rozgrzanym motorze i tylko na biegu jałowym (tak do 1000 obrotów) - coś jakby diesel, ale nie taki klekot - to zawory, czy bardziej wtryski? Regenerowałem alternator, teraz on się wyciszył, zacząłem słyszeć to cykanie.
jesli to vtec to moga byc tez kasowniki,ale na poczatek i tak warto sprawdzic luzy zaworowe
jesli to vtec to moga byc tez kasowniki,ale na poczatek i tak warto sprawdzic luzy zaworowe
Nie, bez VTEC'a (D14A4).
A stukanie to takie jak w filmie (chodzi o regularne cykanie w tle, nie o szum rolki)
https://www.youtube.com/watch?v=Gc8a74pshnQ
bartek28124683
27-09-18, 22:30
Może ktoś podać mi średnice otworu na rurę rezonatora w podłużnicy EK4?
mały_miszcz
28-09-18, 17:55
Pytanko.
Silnik B16A1, mechanik naprawial UPG, zlozyl, wszystkie uszczelki nowe ale rozrzad kazalem zostawic stary bo ma nakulane zaledwie 3tys km.
No i pasek rozrządu jęczy.
Oczywiscie jako ze niby moja wina, bo nie chcialem wymieniac rozrzadu, i teraz facet twierdzi ze inaczej sie ulozyl pasek, i to juz nie jest to, i mozna poluznic napinacz, i zobaczyc czy przestanie, ale moze przeskoczyc i generalnie zawsze przy upg rozrzad nowy wiec chce wymieniac pasek i napinacz.
Mozna mu wierzyc czy probuje mnie naciagnac?
Czy poluznienie powinno wystarczyc bez obawy ze przeskoczy?
Starstruck
28-09-18, 18:20
Rozrząd ogólnie mógł zostać, ale pasek należało wymienić. Pasek zakłada się raz i jak zostanie zdjęty, to już nie zakłada się go z powrotem, zwłaszcza, że to koszt kilkudziesięciu złotych. A pasek pewnie jęczy, bo jest za mocno naciągnięty.
mały_miszcz
28-09-18, 18:25
Za 1000km mam przyjechac do niego na wymiane plynu (lecial olej do plynu, 3x bylo pulkane ale pewnie jeszcze cos sie znajdzie) i oleju z filtrem razem, czyli pasek i napinacz w pisssdu. Ok. Dzieki.
Polecacie jakies paski? :D
Napinacz nie, bo po 3k nic mu nie będzie, pasek gates spokojnie możesz zakładać.
Starstruck
28-09-18, 20:47
Gates 5348XS - do B16A1/A1. Gates jest ok, bo szły na pierwszy montaż.
Taki pasek nie powinien halasowac, na 100% jest za mocno naciagniety
mały_miszcz
29-09-18, 07:12
Ok. Skoro jest za mocno naciagniety czy przy wejsciu na wyzsze obroty, moze ostatecznie peknac?
Czy lepiej unikac wysokich rpm?
Zastanawiam sie nad konsekwencjami tego napiecia dla pompy wody, ktora jest nowa - i byla droga jak cholera :/
Witam, szybkie pytanko. Pacjent d16y7, uszkodzony aparat o oznaczaniu td 80u. Sprawa wygląda tak że ciężko jest znaleźć aparat do tego modelu, częściej wystepują do d15z6. Czy one są zamienne ? z jakiego jeszcze silnika można "wrzucić" aparat żeby wszystko śmigało jak należy? Z góry dzięki :)
Witam, szybkie pytanko. Pacjent d16y7, uszkodzony aparat o oznaczaniu td 80u. Sprawa wygląda tak że ciężko jest znaleźć aparat do tego modelu, częściej wystepują do d15z6. Czy one są zamienne ? z jakiego jeszcze silnika można "wrzucić" aparat żeby wszystko śmigało jak należy? Z góry dzięki :)
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!
Starstruck
29-09-18, 11:54
Ok. Skoro jest za mocno naciagniety czy przy wejsciu na wyzsze obroty, moze ostatecznie peknac?
Czy lepiej unikac wysokich rpm?
Zastanawiam sie nad konsekwencjami tego napiecia dla pompy wody, ktora jest nowa - i byla droga jak cholera :/
Pompa wody dostaje po dupie. Zależy jak za mocno naciągnięty, ale tak, może pęknąć.
bartek28124683
29-09-18, 16:29
Witam, szybkie pytanko. Pacjent d16y7, uszkodzony aparat o oznaczaniu td 80u. Sprawa wygląda tak że ciężko jest znaleźć aparat do tego modelu, częściej wystepują do d15z6. Czy one są zamienne ? z jakiego jeszcze silnika można "wrzucić" aparat żeby wszystko śmigało jak należy? Z góry dzięki :)
Mam aparat po swoim d16y7, przedliftowy jeśli to ma znaczenie. Nie pamiętam jakie ma oznaczenie ale mogę sprawdzić w poniedziałek. Mam problem z prawą wycieraczką "uderzającą" w plastikową osłonę na dole szyby. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić?
kazik2_h9w3
29-09-18, 16:35
Tak bylo zawsze czy dopiero problem sie pojawil??
Jak zawsze tak miales to zdemontuj i raz jeszcze zamontuj poprawnie ramie wycieraczki
Moze poprzedni wlasciciele cos dlubali i nie do konca poprawnie to złożyli
A jak nie to moze cos sie w mechanizmie wyrobilo
Mam problem z prawą wycieraczką "uderzającą" w plastikową osłonę na dole szyby. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić?
Zdjąć ramię wycieraczki i przesunąć na trzpieniu o tyle ząbków do góry o ile potrzeba.
Naprawdę ciężko to samemu wymyślić?
:p
bartek28124683
29-09-18, 17:12
Zdjąć ramię wycieraczki i przesunąć na trzpieniu o tyle ząbków do góry o ile potrzeba.
Naprawdę ciężko to samemu wymyślić?
:p
Nie jest to czasem problem z tą osłoną? Nie leży płasko na szybie. Zawsze tak było, wcześniej myślałem że może prawa wycieraczka jest za długa.
Nie jest to czasem problem z tą osłoną? Nie leży płasko na szybie.
Jasnowidzem nikt nie jest i nie widać co tam masz nawywijane.
;)
Zewnętrzna osłona podszybia montowana jest bodajże na 5 kołków/spinek i przesunąć się mogła albo jeśli ich nie masz albo jeśli są połamane/uszkodzone.
Jakoś nie wyobrażam sobie tego, że można ją przy demontażu i ponownym zakładaniu źle zamontować.
mały_miszcz
29-09-18, 21:23
Tak jak kolega wyzej pisal - przestawic na wieloklinie.
Od siebie dodam ze latwo moze nie byc, najczesciej ramie wycieraczki jest fest zapieczone i trzeba niezlie pizgnac zeby puscilo.
Tak jak kolega wyzej pisal - przestawic na wieloklinie.
Od siebie dodam ze latwo moze nie byc, najczesciej ramie wycieraczki jest fest zapieczone i trzeba niezlie pizgnac zeby puscilo.
Ale z drugiej strony niema siły, żeby na wieloklinie się samo przestawiło. Jak dla mnie to problem jest w zamontowaniu osłony mechanizmu wycieraczki.
bartek28124683
29-09-18, 21:54
Ale z drugiej strony niema siły, żeby na wieloklinie się samo przestawiło. Jak dla mnie to problem jest w zamontowaniu osłony mechanizmu wycieraczki.
Właściwie to gdzie powinna leżeć prawa wycieraczka w dolnym położeniu? U mnie wchodzi na osłonę.
Właściwie to gdzie powinna leżeć prawa wycieraczka w dolnym położeniu? U mnie wchodzi na osłonę.
No to jest za nisko, bo pióro wycieraczki będziesz miał "na jedno użycie" po założeniu nowego.
mały_miszcz
30-09-18, 11:06
Właściwie to gdzie powinna leżeć prawa wycieraczka w dolnym położeniu? U mnie wchodzi na osłonę.
Ma być tak założona żeby nie pizgała o podszybie i jednoczesnie zeby nie zaslaniala Ci świata... i naklejki z rejestracją :d
wieloklinie się samo przestawiło. Jak dla mnie to problem jest w zamontowaniu osłony mechanizmu wycieraczki.
Kolega chyba pisał ze ma tak zawsze. O ile to tyczylo sie wycieraczki. A nie oslony.
bartek28124683
30-09-18, 11:53
No to jest za nisko, bo pióro wycieraczki będziesz miał "na jedno użycie" po założeniu nowego.
Jednak nie leżała na osłonie ale zaraz nad nią. Przestawiłem trochę i teraz uderza tylko po psiknięciu płynem na włączonej pełnej prędkości.
Jednak nie leżała na osłonie ale zaraz nad nią.
Czyli "15" postów o niczym.
:p
bartek28124683
30-09-18, 13:00
Czyli "15" postów o niczym.
:p
Raczej o uderzaniu wycieraczek w tą osłonę :) Ktoś wie który kolektor dolotowy z poziomą przepustnicą ma czujnik temperatury powietrza w kolektorze? Mam wrzucony d16w4 ale kolektor dolotowy nie jest oryginalny i jestem ciekaw co to. Można znaleźć jakieś oznaczenia na kolektorze?
kazik2_h9w3
30-09-18, 13:46
W kolektorze ma np d16z6 d15b7
Pokaz foto to moze ktos bardziej podpowie
bartek28124683
30-09-18, 17:48
W kolektorze ma np d16z6 d15b7
Pokaz foto to moze ktos bardziej podpowie
Moment zapięcia VTEC nie powinien być jakoś odczuwalny (na drugim biegu)? Pokrywa zaworów też chyba nie z d16w4?
http://i68.tinypic.com/9hkmc1.jpg
kazik2_h9w3
30-09-18, 18:05
Ssak wyglada jak y8 ale ręki nie dam sobie obciąć
bartek28124683
30-09-18, 18:18
Y8 ma czujnik temperatury powietrza w rurze dolotowej z tego co pamiętam. Pomorze ktoś ze średnicą otworu pod rurę rezonatora?
Starstruck
30-09-18, 21:01
Kolektor wygląda na pierwszy rzut oka jak z D16W4, D16Y8 albo D15Z6 -> ale ten jednak nie, bo Z6 ma zawór EGR. Możesz zobaczyć jakie jest chłodzenie wtrysków - Y8 ma powietrzem a W4 cieczą. Pokrywa jest z V gen VTEC.
W SOHC seryjnym VTECa nie czuć i praktycznie nie słychać.
Fabrycznie masz przy podłużnicy zaznaczone miejsce, które należałoby wyciąć pod dolot z Y8. Mi kiedyś człowiek wycinał, jak miałem EJ6.
https://i.imgur.com/aZ4EMFa.jpg
bartek28124683
30-09-18, 21:12
Kolektor wygląda na pierwszy rzut oka jak z D16W4, D16Y8 albo D15Z6 -> ale ten jednak nie, bo Z6 ma zawór EGR. Możesz zobaczyć jakie jest chłodzenie wtrysków - Y8 ma powietrzem a W4 cieczą. Pokrywa jest z V gen VTEC.
W SOHC seryjnym VTECa nie czuć i praktycznie nie słychać.
W4 i Y8 mają czujniki temp. powietrza w rurze dolotowej. Czyli szukać połączenia układu chłodzenia z okolicą wtrysków? Wiesz może jakie skrzynie były do W4?
http://i64.tinypic.com/smd3b6.jpg
kazik2_h9w3
30-09-18, 21:20
Tylko y8 bylo w 6g a takze w del sol
Moze one mialy czyjniki w innych miejscach
Tak jak np ek4 i eg6
bartek28124683
30-09-18, 21:35
Tylko y8 bylo w 6g a takze w del sol
Moze one mialy czyjniki w innych miejscach
Tak jak np ek4 i eg6
Patrząc po katalogu japancars.ru Y8 miały w rurze bez względu na samochód. Na samym kolektorze nie będzie oznaczeń? Bez tego czujnika silnik raczej by nie działał dobrze?
Starstruck
01-10-18, 18:19
Wiesz może jakie skrzynie były do W4?
W4 miały skrzynie 1M z tego co kojarzę. Gdybyś nie miał podpiętego właściwie czujnika IAT, to świeciłbym check.
bartek28124683
01-10-18, 20:17
W4 miały skrzynie 1M z tego co kojarzę. Gdybyś nie miał podpiętego właściwie czujnika IAT, to świeciłbym check.
Może to być d16w4 z HR-V i dlatego kolektor jest inny? Po wstawieniu nowej pompy hamulcowej (TRW) dalej pedał jest miękki. Problem powstał po regeneracji zacisków z przodu. Co mogłem tam źle zrobić? Skrzynia 9A będzie krótsza od 1M?
powrocilem z kolejnym glupim pytaniem wyleczylem sie z naprawy d seri (idzie na grat) moje pytanie brzmi ide w b serie czy moja wiazka po silniku b15b7 z dolozonym kablem pod v tec podejdzie pod silnik b18?trzeba cos ewentualnie rzezbic bo dobrze rozumuje ze obd1 to powinno pasowac czy bedzie roznica kostek?? przerabial ktos temat?
Może to być d16w4 z HR-V i dlatego kolektor jest inny? Po wstawieniu nowej pompy hamulcowej (TRW) dalej pedał jest miękki. Problem powstał po regeneracji zacisków z przodu. Co mogłem tam źle zrobić? Skrzynia 9A będzie krótsza od 1M?
Gwoli ścisłości, nie zamieniłeś przez przypadek zacisków stronami prawy-lewy? Odpowietrznik musi być oczywiście na górze. W przeciwnym razie najprawdopodobniej nigdy nie odpowietrzysz poprawnie układu.
hej
czy regulowane koło rozrządu z ali ktoś posiada?
W Pl ceny z kosmosu w porownaniu do Ali (100% narzutu) a wszyscy targają chyba z Alli.
Czy poza miękkimi srubami jest się czego obawiać??
Planuje minime w Logo i wydaje mi się, że bedzie to niezbędny element.
Dzieki za info wszelakie
mały_miszcz
02-10-18, 16:27
O ile kojarze nie jest to niezbędny element i jeśli nie zrobisz okienka w kapie to nawet ich nie zobaczysz.
bartek28124683
02-10-18, 19:41
Gwoli ścisłości, nie zamieniłeś przez przypadek zacisków stronami prawy-lewy? Odpowietrznik musi być oczywiście na górze. W przeciwnym razie najprawdopodobniej nigdy nie odpowietrzysz poprawnie układu.
To jest realna hipoteza w przypadku mojej osoby ale zaciski odpowietrzało już w sumie dwóch mechaników, co do jednego mam pewność że by się połapał. Pedał nie powinien raczej dobijać do podłogi?
powrocilem z kolejnym glupim pytaniem wyleczylem sie z naprawy d seri (idzie na grat) moje pytanie brzmi ide w b serie czy moja wiazka po silniku b15b7 z dolozonym kablem pod v tec podejdzie pod silnik b18?trzeba cos ewentualnie rzezbic bo dobrze rozumuje ze obd1 to powinno pasowac czy bedzie roznica kostek?? przerabial ktos temat?
moze jednak ktos cos wie na temat? doczytalem tyle ze jedni pisza ze wiazka pasuje 2 ze trzeba niektore kostki przepinac potrzebuje konkretow do szybkiej akcji.
kazik2_h9w3
02-10-18, 21:02
W oem aparacie z c4 jest jedna kostka a w wiazce z b7 sa dwie
Albo zmieniasz kostki lub kupujesz aparat obd1 pod B
I kostki wyryskow sa inne ale mozesz zostawic inne 240
To tak na szybko sobie przypomniałem
To jest realna hipoteza w przypadku mojej osoby ale zaciski odpowietrzało już w sumie dwóch mechaników, co do jednego mam pewność że by się połapał. Pedał nie powinien raczej dobijać do podłogi?
Czasami nie zwraca się uwagi na proste rzeczy.
W szczelnym układzie bez powietrza, przy odpowiednio dużej pompie nie dobijesz pedałem do podłogi.
bartek28124683
03-10-18, 18:16
moze jednak ktos cos wie na temat? doczytalem tyle ze jedni pisza ze wiazka pasuje 2 ze trzeba niektore kostki przepinac potrzebuje konkretow do szybkiej akcji.
Miałem swap z d16y7 na d16w4 i to nie była kwestia dołożenia kabelka, takie bajki to się przyjemnie czyta :) Zaciski mam założone na dobre strony. Problem pojawił się zaraz po wymianie zacisków więc raczej tu szukałbym przyczyny. Które kolektory dolotowe były lepsze niż seryjny od W4?
cześć
Nakładki na progi w 6gen są takie same w hatchbacku jak w coupe? bo nie moge znaleźć na sprzedaż do coupe
bartek28124683
05-10-18, 10:34
cześć
Nakładki na progi w 6gen są takie same w hatchbacku jak w coupe? bo nie moge znaleźć na sprzedaż do coupe
Na olx są całe coupe do sprzedaży na części, zapytaj sprzedawców. Jaką skrzynie polecicie do d16w4 do jazdy głównie w trasach? Zależy mi na niskim spalaniu i ciszy :-) Z ej6 będzie ok?
cześć
Nakładki na progi w 6gen są takie same w hatchbacku jak w coupe? bo nie moge znaleźć na sprzedaż do coupe
hatch i coupe maja takie same, sedan inne
Starstruck
05-10-18, 22:22
Ssący z W4 jest jednym z najlepszych do D-serii z OEM kolektorów. Nie ma co kombinować.
Skrzynia na trasę z Y7 będzie ok, bo jest dłuuuga z długą 5.
Progi VI gen HB/QP są zamienne.
bartek28124683
05-10-18, 23:35
Ssący z W4 jest jednym z najlepszych do D-serii z OEM kolektorów. Nie ma co kombinować.
Skrzynia na trasę z Y7 będzie ok, bo jest dłuuuga z długą 5.
Progi VI gen HB/QP są zamienne.
Właśnie problem w tym że ja nie mam OEM kolektora D16W4, chociaż mam taki silnik. Próbuje się dowiedzieć co tam ktoś założył i właściwie po co. Teraz mam skrzynie z 1.4 i jest zdecydowanie za krótka (3k rpm przy 100km/h), kiedyś na forum były dane odnośnie zależności obrotów od prędkości ale wszystko zniknęło.
kazik2_h9w3
06-10-18, 07:55
Co Cie tak korci ten ssak
Jak to nie w4 to zapewne jakis jego bliźniak
Tak więc nie zawracaj sobie tym głowy
Jak chcesz to mam oem ssak z w4 to zrobie Ci foto
EDIT foto juz jest
https://images90.fotosik.pl/50/acfadb250986658fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/acfadb250986658f)
bartek28124683
06-10-18, 18:37
Co Cie tak korci ten ssak
Jak to nie w4 to zapewne jakis jego bliźniak
Tak więc nie zawracaj sobie tym głowy
Jak chcesz to mam oem ssak z w4 to zrobie Ci foto
EDIT foto juz jest
https://images90.fotosik.pl/50/acfadb250986658fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/acfadb250986658f)
Jest bardzo podobny, najbardziej mnie interesuje to gdzie on ma czujnik temperatury powietrza. W rurze go nie ma. Silnik na zimno startuje na 2500 obr, co trochę mnie dziwi. Mam nadzieję że wszystko tam będzie działać bo będę miał zagadkę :-)
kazik2_h9w3
06-10-18, 18:42
W wolnej chwili sprawdze czy ma ten czujnik z tyłu
A u Ciebie jest fitv??
bartek28124683
06-10-18, 19:33
W wolnej chwili sprawdze czy ma ten czujnik z tyłu
A u Ciebie jest fitv??
Silnik mi się zaczął przegrzewać. Nie działa mi wentylator chłodnicy, po zwarciu kostki czujnika temp odpala się wentylator klimy. Chyba coś jest nie tak? Mam FITV, domyślam się że on może być problemem? To że mam kompa P28 może być problemem?
http://i64.tinypic.com/smd3b6.jpg
Panowie, śmierdzi mi spaloną gumą spod maski.
Zaczęło śmierdzieć i ostro dymić na wysokich obrotach - od tak pewnego dnia.
Odjechałem, a za mną siwo. Innym razem przygazowałem i zatrzymałem się, okazało się że dym wydobywa się spod maski. Otworzyłem maskę i zdążyłem zobaczyć resztki dymu przy rozrządzie i paskach.
Obejrzałem paski wielorowkowe. Od klimy i wspomagania na rowkach były brązowe, a pasek od alternatora czarny.
Pomyślałem że ten od alternatora się ślizga i naciągnąłem go (bez przesady, w ramach rozsądku).
No i teraz śmierdzi częściej, bo zależnie od obciążenia, a nie od obrotów. W aucie 3 osoby, normalnie jeżdżę po mieście i po jakimś czasie śmierdzi dosłownie jak bym palił kapcia.
Czy ktoś też miał taki przypadek?
Jest możliwe że ślizgający się pasek będzie śmierdział nie wydając przy tym żadnego pisku?
Może to alternator się zaciera, przez co ślizga się pasek?
Panowie, śmierdzi mi spaloną gumą spod maski.
Zaczęło śmierdzieć i ostro dymić na wysokich obrotach - od tak pewnego dnia.
Odjechałem, a za mną siwo. Innym razem przygazowałem i zatrzymałem się, okazało się że dym wydobywa się spod maski. Otworzyłem maskę i zdążyłem zobaczyć resztki dymu przy rozrządzie i paskach.
Obejrzałem paski wielorowkowe. Od klimy i wspomagania na rowkach były brązowe, a pasek od alternatora czarny.
Pomyślałem że ten od alternatora się ślizga i naciągnąłem go (bez przesady, w ramach rozsądku).
No i teraz śmierdzi częściej, bo zależnie od obciążenia, a nie od obrotów. W aucie 3 osoby, normalnie jeżdżę po mieście i po jakimś czasie śmierdzi dosłownie jak bym palił kapcia.
Czy ktoś też miał taki przypadek?
Jest możliwe że ślizgający się pasek będzie śmierdział nie wydając przy tym żadnego pisku?
Może to alternator się zaciera, przez co ślizga się pasek?
Najlepiej otworzyć maskę potrzymać trochę na obrotach i będziesz wiedział co się smaży. Pasek raczej mało prawdopodobne aby się przypalał. Popatrz czy gdzieś zwarcia nie ma i się jakiś kabel nie smaży. Możesz też zwalić obudowę od rozrządu i zobaczyć czy pasek jest dobrze naciągnięty. Znajomy miał raz przypadek że po jakiejś amatorskiej wymianie rozrządu stopiło się koło od wałka rozrządu :P ale to już taka ekstremalna awaria, chodź z opowieści właściciela też śmierdziało spalenizną i nie mogli dojść z którego miejsca.
Czy rolki wszystkich części osprzętu kręcą się bez oporów po zdjęciu pasków? Może któreś kółko po prostu stoi.
Dzięki za odpowiedzi. Właśnie po otwarciu maski i przygazowaniu nie da się zlokalizować nie widać zbytnio dymu, czasem "lekką parę" w okolicach rozrządu. Ok sprawdzę jak kręcą się koła, jak będzie ok to zaglądnę do rozrządu.
bartek28124683
10-10-18, 12:12
W Y8 była tak samo długa skrzynia jak w Y7? Potrzebuję czegoś "dłuższego" niż ta z 1.4 ale też bez przesady. Zastanawiam się też nad hybrydą.
W Y8 była tak samo długa skrzynia jak w Y7? Potrzebuję czegoś "dłuższego" niż ta z 1.4 ale też bez przesady. Zastanawiam się też nad hybrydą.
o jakim 1.4 mówisz ? Bo tam był różne przełożenia i różne biegi. D16y8 ma takie same przełożenia jak d16z6 różnica jest w tym że wybieraki są metalowe a w z6 amelinowe. No i chyba z tego co pamiętam y8 jest na dużym łożysku. y7 ma dłuższe biegi i samo przełożenie. Do codziennej jazdy fajna jest ta z d15z6. Najdłuższa w D serii jest ta z d15z1... Problem w tym że tam rozpędzenie auta zajmuje tyle że czasem potrafi się droga skończyć :P
Mam problem z kostkami od alternatora mianowicie w wiazce mam okrągła wtyczkę 4 pin a alternator ma 3 pin
wiązka d15b7 silnik b18 przerabiał kots temat?szukałem na forum ale temat który znalazłem nie zawieral odpowiedzi...pomoże ktoś j
bartek28124683
11-10-18, 16:08
o jakim 1.4 mówisz ? Bo tam był różne przełożenia i różne biegi. D16y8 ma takie same przełożenia jak d16z6 różnica jest w tym że wybieraki są metalowe a w z6 amelinowe. No i chyba z tego co pamiętam y8 jest na dużym łożysku. y7 ma dłuższe biegi i samo przełożenie. Do codziennej jazdy fajna jest ta z d15z6. Najdłuższa w D serii jest ta z d15z1... Problem w tym że tam rozpędzenie auta zajmuje tyle że czasem potrafi się droga skończyć :P
Nie wiem z jakiego 1.4 ta skrzynia już była ze swapem :-) Na piątym biegu mam 3k obr przy 100 km/h. Jeżdżę przeważnie w trasach więc wolałbym dłuższą piątkę. Czyli skrzynia z Y8 jest trochę krótsza od Y7? Dało by się założyć piąty bieg z Y7 do Y8?
Nie wiem z jakiego 1.4 ta skrzynia już była ze swapem :-) Na piątym biegu mam 3k obr przy 100 km/h. Jeżdżę przeważnie w trasach więc wolałbym dłuższą piątkę. Czyli skrzynia z Y8 jest trochę krótsza od Y7? Dało by się założyć piąty bieg z Y7 do Y8?
Łap najprościej sam to sobie policz. Tu masz wszystkie przełożenia:
https://i.imgur.com/Me6MXaq.png
a tu masz kalkulator:
http://www.zealautowerks.com/transcalc.php
Witam.
Jakie opony zimowe polecacie na Alu 15r
Witam.
Jakie opony zimowe polecacie na Alu 15r
Po pierwsze to nie ten temat forum, a po drugie to byś się określił z kwotą, którą chcesz wydać na te opony.
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?18044-Jakie-opony
bartek28124683
12-10-18, 20:10
Łap najprościej sam to sobie policz. Tu masz wszystkie przełożenia:
https://i.imgur.com/Me6MXaq.png
a tu masz kalkulator:
http://www.zealautowerks.com/transcalc.php
Dzięki.
Potrzebuje jarzmo T25 pod zacisk 282 do Civic VI od czego pasuje ???
bardzo pilnie poszukuje schematu badz podpowiedzi jak podlaczyc elektryczne lusterka ala spoon do ori wiazki w ej2. ktos cos?
bartek28124683
05-11-18, 18:59
Mam problem z grzejącym się silnikiem. Na początku winny był nie podpięty czujnik od wentylatora o swapie ale teraz wentylator na postoju załącza się normalnie. Silnik zaczyna mi się przegrzewać jak jadę pod górkę, w korku ani przy ostrej jeździe na płaskiej drodze nigdy. Może jakieś zapowietrzenie? Ma ktoś jakieś pomysły?
Starstruck
05-11-18, 22:54
Prawdopodobnie zapowietrzony układ.
bartek28124683
06-11-18, 21:00
Prawdopodobnie zapowietrzony układ.
Dzięki, był zapowietrzony. Jutro się okaże na ile pomogło moje garażowe odpowietrzanie. Na obudowie termostatu z d16w4 jest jeszcze jakiś dodatkowy króciec. Ktoś wie do czego służy?
bardzo pilnie poszukuje schematu badz podpowiedzi jak podlaczyc elektryczne lusterka ala spoon do ori wiazki w ej2. Ktos cos?
ponawiam prosbe o pomoc
Starstruck
08-11-18, 23:03
ponawiam prosbe o pomoc
Nie ten dział, więc pewnie nikt nie pomoże.
mały_miszcz
09-11-18, 06:55
A tak swoja droga w czym problem z ta wiazka jak tam sa moze ze trzy kable? Popodlaczaj je w roznych kolejnosciach i obserwuj co sie bedzie dzialo.
Panowie, śmierdzi mi spaloną gumą spod maski.
Zaczęło śmierdzieć i ostro dymić na wysokich obrotach - od tak pewnego dnia.
Odjechałem, a za mną siwo. Innym razem przygazowałem i zatrzymałem się, okazało się że dym wydobywa się spod maski. Otworzyłem maskę i zdążyłem zobaczyć resztki dymu przy rozrządzie i paskach.
Obejrzałem paski wielorowkowe. Od klimy i wspomagania na rowkach były brązowe, a pasek od alternatora czarny.
Pomyślałem że ten od alternatora się ślizga i naciągnąłem go (bez przesady, w ramach rozsądku).
No i teraz śmierdzi częściej, bo zależnie od obciążenia, a nie od obrotów. W aucie 3 osoby, normalnie jeżdżę po mieście i po jakimś czasie śmierdzi dosłownie jak bym palił kapcia.
Czy ktoś też miał taki przypadek?
Jest możliwe że ślizgający się pasek będzie śmierdział nie wydając przy tym żadnego pisku?
Może to alternator się zaciera, przez co ślizga się pasek?
Sprawa rozwiązana.
Przyczyną okazał się wyciek oleju!
Wiedziałem że mam wyciek ale nie łączyłem tego z dymieniem ponieważ przeczytałem gdzieś że przy wycieku powinno dymić cały czas, a nie przy przygazówce... Bzdury! Kolektor momentalnie nagrzewa się dużo bardziej kiedy auto zakręcimy wyżej.
Kolejna sprawa to sam zapach. Nie mam upośledzonego węchu, a wyraźnie czułem spaloną gumę. Później w innych okolicznościach smród zaczął lekko przypominać zapach spalonego oleju i to mnie naprowadziło na właściwy trop. Czyli zapach może być mylący.
Miska uszczelniona, dolna część kolektora jest sucha i nic już nie śmierdzi/dymi.
bartek28124683
11-11-18, 17:16
Mam problem z uderzeniem pojawiającym się po odpuszczeniu gazu. Poduszki silnika sprawdzone i są ok. Podejrzewam że to od wydechu który jest trochę przydługi i przez to jest "sztywno" zamocowany na wieszakach (są naciągnięte w tył samochodu). Może być jakaś inna przyczyna? Nie mam ochoty rozcinać tej rury gdyby to nie było to.
Gdzieś mi się obiło o uszy, że mogą stukać przeguby wewnętrzne przy odpuszczaniu gazu.
bartek28124683
11-11-18, 17:30
Nie chodzi o to że stuka. To jest coś takiego jakby nagle puścić sprzęgło przy ruszaniu. Coś takiego jak przy rozwalonych poduszkach silnika.
Camellia Racing
11-11-18, 18:31
A to jest jedno uderzenie czy powtarzające się (częściej jeśli prędkość jest większa, mniej uderzeń jeśli prędkość mniejsza)?
bartek28124683
11-11-18, 19:05
Puszczam gaz i jest pojedyncze uderzenie/szarpnięcie, czuć że to od silnika jakby. Przy małych prędkościach jest to najbardziej odczuwalne, np przy podjeżdżaniu w korku gdy odpuszczę gaz. Tak samo było na starym silniku i wydaje mi się że pojawiło się po wymianie wydechu. Poza tym wie ktoś czemu silnik przy odpaleniu na zimno startuje z 2500 obr (d16w4)? Warsztat który robił mi swap twierdzi że tak robią przy strojeniu.
kazik2_h9w3
11-11-18, 19:18
Moze masz kompa z w4 a dodatkowo na przepustnicy fitv
Albo fitv trzeba ustawic jak to obd1
Czy to prawda, że kopułka aparatu zapłonowego z Civica 1.4 przedlift (D14A4/D14A3) nie jest zamienna z kopułką z polifta (D14Z1/D14Z2)? Jaką kopułkę polecacie do D14A3/4?
Camellia Racing
11-11-18, 21:02
OEM nie jest drogi... Więc po co kombinować?
Pytanie, czy ktoś posiada może OEM part number kompletnej półosi prawej do B-serii (B18C4)?
Na diagramie numer 25:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=8392&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC%20AERODECK&xcardr=5&dmodyr=1998&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.8VTI&nplblk=B__2100
bartek28124683
11-11-18, 21:22
Moze masz kompa z w4 a dodatkowo na przepustnicy fitv
Albo fitv trzeba ustawic jak to obd1
Komp P28, ten silnik już był w swapie i ktoś go sobie stroił (niestety). Mam fitv. Pewnie bez strojenia się nie obejdzie?
jaką kopułkę polecacie do d14a3/4?
yec
kazik2_h9w3
11-11-18, 21:33
Imk z tego co pamietam to faktycznie nie beda zamienne
Ale zamienne do polifta beda np z d16z6 d15b7 d15z6 i jeszcze kilka innych
Bartek a Ty musisz zdjąć fitv lub całą przepustnice i w zaworze fitv musisz nieco skrecic taka białą jakby nakretke ktora jest w środku
Ale zamienne do polifta beda np z d16z6 d15b7 d15z6 i jeszcze kilka innych
Ale On do przedlift'a potrzebuje.
yec
Dzięki :)
OEM nie jest drogi... Więc po co kombinować?
Również dzięki, nie znalazłem nigdzie OEM ale też popytam :D
Również dzięki, nie znalazłem nigdzie OEM ale też popytam :D
Z tego co wiem to właśnie Yec było na pierwszym montażu chyba.
bartek28124683
11-11-18, 22:37
Bartek a Ty musisz zdjąć fitv lub całą przepustnice i w zaworze fitv musisz nieco skrecic taka białą jakby nakretke ktora jest w środku
Już raz tam grzebałem. Cofnąłem ja trochę i albo nic się nie zmieniło albo trochę dłużej kręci do odpalenia (obr te same). Mogę spróbować jeszcze raz. Cofać to na zimnym czy ciepłym silniku i ile właściwie. Raczej nie ma opcji żebym coś zepsuł grzebiąc tam?
Camellia Racing
12-11-18, 00:56
Dzięki :)
Również dzięki, nie znalazłem nigdzie OEM ale też popytam :D
Od lat zakupy robię u Daniela z JdmShop.pl.
Zamienniki czy OEM, zamawia bez problemów i zawsze poradzi. Ale kopułkę czy palec to możesz u siebie w ASO nawet zamówić i cenowo nie będzie wielkiej różnicy :)
Pytanie, czy ktoś posiada może OEM part number kompletnej półosi prawej do B-serii (B18C4)?
Na diagramie numer 25:
http://japancars.ru/index.php?route=...nplblk=B__2100
Ktoś coś?
kazik2_h9w3
12-11-18, 07:04
Żeby zmniejszyć obroty musisz ją wkrecic
bartek28124683
12-11-18, 11:13
No tak ale jak bardzo ją wkręcić? Wszystko jedno czy silnik będzie ciepły czy zimny?
kazik2_h9w3
12-11-18, 11:25
Lepiej jak bedzie zimny to sie o nic gorącego nie dotkniesz
Nie pamietam ile ja mam wkrecona ale calkiem sporo
bartek28124683
12-11-18, 15:36
Lepiej jak bedzie zimny to sie o nic gorącego nie dotkniesz
Nie pamietam ile ja mam wkrecona ale calkiem sporo
Może się zdarzyć że to nie wystarczy i trzeba będzie stroić? Z tego co piszesz wnioskuję że w4 fabrycznie nie miało tego foto?
kazik2_h9w3
12-11-18, 16:07
Jesli masz p28 i fitv to wszystko musi grać
W obd1 za "ssanie" odpowiada fitv
bartek28124683
12-11-18, 21:50
Dokręciłem o jeden obrót, zobaczę co będzie. Dalej mi się lekko podnosi wskazówka od temp. przy jeździe po górkę, dużo mniej niż przed odpowietrzaniem ale jednak. Dziwna sprawa że nie zapina się wentylator chłodnicy wtedy. Włącza się bez problemu jak samochód postoi (zanim wskazówka się podniesie).
Obroty po uruchomieniu spadły do 2000. Jakie powinny być docelowe?
Pierwsze przymrozki pokazują problemy z naszymi autami.
Pojawiło mi się straszne skrzypienie z przodu auta.
Kiedy nim ruszam i podnoszę słychać to bardzo mocno.
Wiem że to nic nie mówi ale może macie sugestie co to może być?
bartek28124683
17-11-18, 13:58
Wie ktoś jakie obroty powinno mieć w4 po odpaleniu na zimno? Uderzenie o którym wspominałem nie występuje po puszczeniu gazu na postoju, więc to pewnie nic z wydechem. Co jeszcze może coś takiego powodować?
Wie ktoś jakie obroty powinno mieć w4 po odpaleniu na zimno? Uderzenie o którym wspominałem nie występuje po puszczeniu gazu na postoju, więc to pewnie nic z wydechem. Co jeszcze może coś takiego powodować?
Strzela tobie z wydechu? P28 masz z mapą od w4 czy z6 ? Jak nie masz mapy w4 to jest prawdopodobieństwo że będzie strzelać bo w4,y8 i z6 mają całkowicie inne wałki. Zobacz też zapłon i rozrząd czy wszystko jest dobrze ustawione.
bartek28124683
18-11-18, 10:51
Strzela tobie z wydechu? P28 masz z mapą od w4 czy z6 ? Jak nie masz mapy w4 to jest prawdopodobieństwo że będzie strzelać bo w4,y8 i z6 mają całkowicie inne wałki. Zobacz też zapłon i rozrząd czy wszystko jest dobrze ustawione.
Nie mam żadnych strzałów z wydechu. Problem z uderzeniami występował też w seryjnym y7. Skrzynie też zostały wymienione więc to też bym wykluczył? Może coś w zawiasie albo przeguby wewnętrzne. Ktoś podpowie z obrotami na zimnym rozruchu? Wszystkie dserie chyba mają podobnie.
Starstruck
18-11-18, 11:03
Na zimnym powinno podchodzić po 2000 obrotów, jak w każdym praktycznie aucie i stopniowo schodzić. Widzę, że po SWAPie masz same problemy z tym autem. Oddaj go do ludzi, którzy robili i niech poprawią swoją robotę :).
Masz lekkie koło zamachowe?
bartek28124683
18-11-18, 11:39
Na zimnym powinno podchodzić po 2000 obrotów, jak w każdym praktycznie aucie i stopniowo schodzić. Widzę, że po SWAPie masz same problemy z tym autem. Oddaj go do ludzi, którzy robili i niech poprawią swoją robotę :).
Masz lekkie koło zamachowe?
Nie miałem w Y7, tutaj nikt nie wspominał żeby miało być. Niestety mam ich znacznie więcej niż przed SWAPem. Bywam u nich co jakiś czas, ustały problemy z podnoszeniem się temperatury. Teraz startuje mi z ok 1750 i widzę że na początku delikatnie się podnoszą zanim zaczną opadać więc pewnie skręciłem delikatnie za dużo. Chyba nic się nie stanie jak tak zostawię? Problem z tymi uderzeniami/szarpnięciami miałem od dawna, wydawało mi się że to tylna poduszka. Jest mniej odczuwalny przy wysokich prędkościach ale też czuć delikatne uderzenie przy odpuszczeniu gazu. Nie występuje na postoju. Może przeguby wewnętrzne? Linka gazu nie chodzi płynnie ale to chyba nie powodowały by takich rzeczy.
bartek28124683
04-12-18, 21:21
Termostat może się zaciąć w takiej pozycji że przy ujemnych temperaturach samochód będzie się długo nagrzewał i będzie "tracił" temperaturę na niskich obrotach a przy plusowych temperaturach temperatura cieczy będzie się podnosić ponad normalny poziom?
Jak się zatnie w pozycji otwartej to w zimie auto będzie się długo nagrzewać i podczas jazdy np na autostradzie temperatura z normalnej może spadać, natomiast w takim przypadku w lecie temperatura nie skakały by do góry.
Jak temperatura Ci rośnie to faktycznie płyn się gotuje czy tylko jest taki objaw na wskaźniku ? Bo może tylko czujnik świruje ?
Starstruck
05-12-18, 10:15
Termostat może się zaciąć w takiej pozycji że przy ujemnych temperaturach samochód będzie się długo nagrzewał i będzie "tracił" temperaturę na niskich obrotach a przy plusowych temperaturach temperatura cieczy będzie się podnosić ponad normalny poziom?
Jak już auto osiągnie temperaturę roboczą i utrzyma ją przez kilka minut (porą zimową, bo w lato to jest praktycznie od razu), to przy sprawnym układzie chłodzenia nic nie ma prawa się zmieniać - ani stygnąć, ani gotować.
bartek28124683
05-12-18, 14:17
Jak się zatnie w pozycji otwartej to w zimie auto będzie się długo nagrzewać i podczas jazdy np na autostradzie temperatura z normalnej może spadać, natomiast w takim przypadku w lecie temperatura nie skakały by do góry.
Jak temperatura Ci rośnie to faktycznie płyn się gotuje czy tylko jest taki objaw na wskaźniku ? Bo może tylko czujnik świruje ?
Wskazówka temp. podnosi mi się tylko przy dłuższej jeździe z niską prędkością przy stosunkowo niskich obrotach albo przy jeździe pod górkę dłuższej, też przy dość niskich obrotach. Tak się dzieje tylko jak mam całkiem zamknięty obieg ogrzewania w środku, samo otwarcie nagrzewnicy powoduje że wskazówka spada do normalnego położenia. To się dzieje tylko przy takich temp jak teraz, przy minusowych problemu nie ma. Płyn mi się nigdy nie gotował ale wskazówka podnosiła się max 3 mm ponad normalną pozycje, wtedy otwierałem nagrzewnice.
Starstruck
05-12-18, 14:46
Jest jakaś niesprawność w układzie w takim razie. Może słaby płyn, pompa wody już nie wydaje, termostat wątpliwej jakości, może wentylator za późno się załącza?
bartek28124683
05-12-18, 20:16
Jest jakaś niesprawność w układzie w takim razie. Może słaby płyn, pompa wody już nie wydaje, termostat wątpliwej jakości, może wentylator za późno się załącza?
Układ zalany nowym płynem (Prestone) przy okazji swapu, razem z wymianą rozrządu i pompy wody (GMB). Ciekawostką jest że wentylator nie załącza się przy tych "skokach" wskazówki ale załącza się bez problemów jeśli auto stoi na jałowym (zanim wskazówka zacznie się podnosić z położenia normalnej temp.) Kiedyś specjalnie jechałem na drugim biegu na wzniesieniu na którym problem się pojawiał (z zamkniętą nagrzewnicą) i wskazówka ani drgnęła. Warsztat od swapu robił test na upg i nic im nie wyszło ale im to już średnio ufam. Mam kupiony OEM termostat, założę go w najbliższej chwili. Obecny mógł się zepsuć w taki sposób że pracuje w niepełnym zakresie (nie zamyka i nie otwiera się do końca)?
Termostat zazwyczaj zacina się w jednej pozycji, ale różne rzeczy czasami się zdarzają, jak już masz nowy to go wymień. Jednak ja bym chyba obstawiał walnięty czujnik od wskaźnika.
bartek28124683
05-12-18, 20:41
Termostat zazwyczaj zacina się w jednej pozycji, ale różne rzeczy czasami się zdarzają, jak już masz nowy to go wymień. Jednak ja bym chyba obstawiał walnięty czujnik od wskaźnika.
Jeśli to czujnik to dlaczego nie robi tego cały czas? Przy temp. ok -10 miałem trochę problem w druga stronę bo wskazówka czasem delikatnie opadała poniżej optimum na niskich obrotach. Jeszcze spróbuje zmierzyć temperaturę silnika jak mi się wskazówka podniesie, to może się czegoś dowiem.
Bo ten czujnik nie działa na zasadzie 0-1, więc nie będzie sprawny lub nie. Może być, że po prostu tylko w pewnych zakresach wariuje, a w innych pokazuje normalnie. Ale to tylko moje podejrzenia :p
bartek28124683
05-12-18, 21:48
Bo ten czujnik nie działa na zasadzie 0-1, więc nie będzie sprawny lub nie. Może być, że po prostu tylko w pewnych zakresach wariuje, a w innych pokazuje normalnie. Ale to tylko moje podejrzenia :p
To że czujnik od wentylatora nie reaguje przy tych skokach sugeruje że możesz mieć rację. Podejdzie od Y7? Akurat tego nie wykręciłem i nie wiem czy uda się go odzyskać.
A teraz jaki motor masz ?
Do D16Y7 jest nr OEM 37750-PH2-014
EDIT: Pogrzebałem trochę i znalazłem, że masz D16W4 ? Czujnik jest taki sam.
bartek28124683
05-12-18, 22:22
A teraz jaki motor masz ?
Do D16Y7 jest nr OEM 37750-PH2-014
W4, widzę że numery się pokrywają. Nowy pewnie ze 200 zł.
Zamienniki w granicach 20 - 30 zł :p
bartek28124683
06-12-18, 19:58
Zamienniki w granicach 20 - 30 zł :p
Zawór PCV może mieć związek z poborem oleju?
To raczej nie czujnik :) Mam kilkanaście stopni różnicy przed i za termostatem przy silniku pracującym na biegu jałowym.
Siemanko!
Panowie szybkie pytanie - civic EK3 - padło ogrzewanie w lusterku od strony pasażera - na co zwrócić uwagę? Co może być przyczyną? W razie czego jak rozebrać lusterko?
Panowie szybkie pytanie - civic EK3 - padło ogrzewanie w lusterku od strony pasażera - na co zwrócić uwagę? Co może być przyczyną?
- przepalona mata grzewcza
- przerwany/odlutowany kabel
- uszkodzony pin w kostce na połączeniu budy z drzwiami
W razie czego jak rozebrać lusterko?
Na początek to odkręć całe lusterko i połóż gdzieś żeby nabrało sensownej temperatury, bo inaczej to jest szansa, że Ci coś się połamie.
Cześć, mam zagwozdkę - swap hebli z mb6, stabilizator na tył z ek9 (22mm) jakie łączniki dobrać? MB? Ek?
Hello, first of all, maybe someone has d15z6 and d13b2 service manuals in English? (found in polish, but I have no clue what i'm reading), secondly what is the diffrence between d15b7 and d15z6 BLOCKS, all electric connections are the same on the block or not? will all the sensors from d15b7 block going to fit straight foward on to d15z6 block and will I be able to use obd1 harnes on d15z6 block? And lastly what are the piston ring size's of d13b2?
Cześć, mam zagwozdkę - swap hebli z mb6, stabilizator na tył z ek9 (22mm) jakie łączniki dobrać? MB? Ek?
A co mają wspólnego heble ze stabilizatorem skoro otwory do końcówek stabilizatora są w wahaczach poprzecznych, których nie wymieniałeś przy swapie bo te z MB6 nie pasują do EJ9?
:p
bartek28124683
22-12-18, 13:15
Z czego pochodzi aparat zapłonowy TD-73U?
kazik2_h9w3
22-12-18, 16:16
Jak dobrze pamietam z polifta d14 d15 i d16
bartek28124683
22-12-18, 18:10
Jak dobrze pamietam z polifta d14 d15 i d16
Występował w W4? Czymś się różni od TD-80U (z Y7)?
kazik2_h9w3
22-12-18, 19:04
W w4 raczej nie ale nie na pewno
Od td80 rozni sie na pewno kostką ale czy rozni sie rozstawew łapek juz nie wiem
bartek28124683
22-12-18, 19:32
W w4 raczej nie ale nie na pewno
Od td80 rozni sie na pewno kostką ale czy rozni sie rozstawew łapek juz nie wiem
Wiadomo po co ktoś miałby zamieniać rozdzielacz z W4 na ten 73U? W4 miała na pewno inny.
kazik2_h9w3
22-12-18, 19:42
Moze nie chciał przerabiać wiązki i zostawil aparat z poprzedniego silnika
bartek28124683
22-12-18, 19:45
Moze nie chciał przerabiać wiązki i zostawil aparat z poprzedniego silnika
Dla mnie to nawet lepiej bo te cewki i reszta są łatwiej dostępne. Da się jakoś rozpoznać głowice?
Szybkie pytanko, czy można w prosty sposób wymienić uszczelniacz półosi w EJ9 ten od strony silnika, jedynie poprzez wyciągniecie półośki, wydbłubanie starego i włożenie nowego?
tak, w skrzyni nie trzeba nic rozbierac
Szybkie pytanko, czy można w prosty sposób wymienić uszczelniacz półosi w EJ9 ten od strony silnika, jedynie poprzez wyciągniecie półośki, wydbłubanie starego i włożenie nowego?
No tylko i wyłącznie tak, a jak myślałeś ? :) Jak podniesiesz trochę wyżej auto z lewej strony to nie musisz oleju spuszczać, bo nie wycieknie. No i w sumie wystarczy Ci jak zbijesz dolny sworzeń i odkręcisz amorek na dole.
bartek28124683
27-12-18, 00:48
Ktoś wymieniał o-ring obudowy termostatu? Są jakieś problemy ze złożeniem tego tak żeby nie ciekło?
Ktoś wymieniał o-ring obudowy termostatu? Są jakieś problemy ze złożeniem tego tak żeby nie ciekło?
Jak dajesz nowy oring to problemu nie powinno być żadnego po dokładnym odczyszczeniu wszystkiego i składaniu na sucho. Jeśli mimo wszystko się obawiasz to możesz zrobić tak jak napisałem wcześniej plus delikatna warstwa uszczelki w płynie np. Victor Reinz.
bartek28124683
28-12-18, 22:17
Jak dajesz nowy oring to problemu nie powinno być żadnego po dokładnym odczyszczeniu wszystkiego i składaniu na sucho. Jeśli mimo wszystko się obawiasz to możesz zrobić tak jak napisałem wcześniej plus delikatna warstwa uszczelki w płynie np. Victor Reinz.
Nie tyle ja się obawiam co gość który robił mi swap twierdzi że ciężko to złożyć tak żeby nie ciekło. Mam termostat do wymiany i przy okazji chce też wymienić obudowę termostatu.
Nie tyle ja się obawiam co gość który robił mi swap twierdzi że ciężko to złożyć tak żeby nie ciekło.
Ale jemu jest ciężko, czy każdemu kto to robi?
:D
Nic dziwnego, że masz problemy z samochodem jak Ci taki "szpecjalista" go dłubie.
bartek28124683
29-12-18, 00:17
Ale jemu jest ciężko, czy każdemu kto to robi?
:D
Nic dziwnego, że masz problemy z samochodem jak Ci taki "szpecjalista" go dłubie.
Właśnie dlatego pytam bo wychodzi na to że tylko on ma różne dziwne problemy. Miało być na tip top, bo zakład się niby specjalizuje w robieniu swapów w Hondach. Skończyło się na oddaniu samochodu z niepodłączonym czujnikiem wentylatora, podłączaniem klimy 3 podejścia i mnóstwem innych "drobiazgów". Sam bym wymienił tą obudowę gdyby nie to że do dolnej śruby chyba nie podejdę od góry.
kazik2_h9w3
29-12-18, 00:47
Chłopie zmień fachowca
Właśnie dlatego pytam bo wychodzi na to że tylko on ma różne dziwne problemy. Miało być na tip top, bo zakład się niby specjalizuje w robieniu swapów w Hondach. Skończyło się na oddaniu samochodu z niepodłączonym czujnikiem wentylatora, podłączaniem klimy 3 podejścia i mnóstwem innych "drobiazgów". Sam bym wymienił tą obudowę gdyby nie to że do dolnej śruby chyba nie podejdę od góry.
Bez problemu mozna otworzyc obudowe termostatu od gory, jezeli uszczelka nie rozciagnie sie nadmiernie przy demontarzu to smialo mozna to zlozyc spowrotem i nic nie bedzie cieklo
bartek28124683
29-12-18, 13:43
Chłopie zmień fachowca
Fachowca to ja mam innego, niestety nie chciał podjąć się swapu ze względu na elektrykę. Do nich jadę jeszcze tylko na ten termostat/obudowę. Wiem że można wymienić termostat od góry bez problemu, z nowym termostatem jest też nowa uszczelka więc tu nie ma problemu. Ja chcę podmienić całą obudowę w którą wchodzi rura od pompy wody. Wybite małe cukierki dają jakieś konkretne objawy podczas jazy?
Po co chcesz zmieniać całą obudowę termostatu ? Zaczniesz ją wyjmować, ruszysz rurą od pompy i może się okazać, że zacznie potem cieknąć przy pompie. Lepiej dobrze się zastanów :)
Co do cukierków to u mnie stukały na nierównościach.
Fachowca to ja mam innego, niestety nie chciał podjąć się swapu ze względu na elektrykę.
Widzę że podobny do poprzedniego.
:D
Ja chcę podmienić całą obudowę w którą wchodzi rura od pompy wody.
Chętnie dowiedziałbym się w jakim celu chcesz to robić.
bartek28124683
29-12-18, 19:28
Widzę że podobny do poprzedniego.
:D
Chętnie dowiedziałbym się w jakim celu chcesz to robić.
Odpuściłem te obudowę i wymieniłem sam termostat, nie myślałem wcześniej o tym o-ringu od strony pompy wody. Można wymienić samo łożysko od rolki napinacza klimy?
Swapem od początku do końca zajmowała się jedna osoba, a raczej jeden warsztat w trzech osobach. Z mechanikiem do którego zazwyczaj jeżdżę nigdy nie miałem problemów ale nie każdy musi się znać na różnicach w okablowaniu przy dwóch różnych silnikach. Ważne że nie ściemnia.
bartek28124683
05-01-19, 19:48
Ktoś robił remont skrzyni i orientuje się jaki jest koszt łożysk?
kazik2_h9w3
05-01-19, 20:37
Napisz do Wróbelosa pewnie pomoże
Ktoś robił remont skrzyni i orientuje się jaki jest koszt łożysk?
U mnie w S40, 7 szt. OEM'owych łożysk około 1050,- zł brutto.
bartek28124683
05-01-19, 23:27
U mnie w S40, 7 szt. OEM'owych łożysk około 1050,- zł brutto.
Dzięki. Jakie koszty robocizny liczyć mniej więcej? Cena łożysk z ASO? Przeguby wewnętrzne jakieś polecicie? Zna ktoś wymiary do EJ6 przedliftowego?
Jakie koszty robocizny liczyć mniej więcej?
Pewnie u każdego inne. Pytaj tego, kto Ci to będzie robił.
Nie napiszę Ci ile konkretnie zapłaciłem bo raz że było liczone razem z robotą innych rzeczy, a dwa rozbieżność cenowa zależnie od warsztatu i rejonu kraju jest tak duża, że nie miałoby to żadnego sensu.
Cena łożysk z ASO?
Nie. W A.S.O. pewnie by było z 1500,- za to samo.
bartek28124683
06-01-19, 11:50
Pewnie u każdego inne. Pytaj tego, kto Ci to będzie robił.
Nie napiszę Ci ile konkretnie zapłaciłem bo raz że było liczone razem z robotą innych rzeczy, a dwa rozbieżność cenowa zależnie od warsztatu i rejonu kraju jest tak duża, że nie miałoby to żadnego sensu.
Nie. W A.S.O. pewnie by było z 1500,- za to samo.
Oprócz łożysk, uszczelniaczy półosi, wybieraka i oleju coś może być potrzebne? Oprócz tego że skrzynia trochę hałasowała na jałowym nic się z nią nie działo.
Oprócz łożysk, uszczelniaczy półosi, wybieraka i oleju coś może być potrzebne?
http://wrozbita-maciej.pl/
Dzwoń i pytaj.
:D
A tak na poważnie to do momentu rozłożenia to nigdy nie będziesz wiedział na 100% co jest do wymiany.
Starstruck
06-01-19, 13:56
Jak hałasuje na jałowych bez wciśniętego sprzęgła, to łożyska wyłka sprzęgłowego.
Panowie, nie otwierają mi się drzwi pasażera... Ani od wewnątrz ani zewnątrz... Prawdopodobnie spadło to cięgno... Tylko jak teraz odkręcić boczek od drzwi ? :O
mały_miszcz
08-01-19, 06:53
Jedna srubke masz za klamka i trzeba wyjac ten plastik, jedna masz w tej raczce z plastiku z przyciskiem do szyb i tez trzeba to wyjac i mozesz miec srubki za maskownica glosnika, czyli najpierw trzeba ja podwazyc i zdjac pozniej odkrecic te srubki.
Wczesniej opusc sobie szybe i teraz najtrudniejszy temat. Boczek trzeba podwazyc bo jest wciskany na korki, i musisz zaczac od dolu. Sa takie fajne lamane srubokrety tzw "widelce" - najlepiej takim, troche szarpania i powinien wyjsc. Wpisz sobie na YT "Civic door panel removal" to bedziesz mial pokazane co i jak
bartek28124683
08-01-19, 21:34
Panowie, nie otwierają mi się drzwi pasażera... Ani od wewnątrz ani zewnątrz... Prawdopodobnie spadło to cięgno... Tylko jak teraz odkręcić boczek od drzwi ? :O
Odradzam robienie takich rzeczy na mrozie, najprawdopodobniej połamiesz plastiki. Łożyska na dyferencjale mają uszczelnienie z jednej strony i nie są wypełnione smarem? Chyba chcą mi sprzedać złe łożyska :) Skrzynia hałasuje właśnie na jałowym bez wciśniętego sprzęgła (najbardziej) ale wydaje mi się że ogólnie jest głośna.
Starstruck
08-01-19, 21:41
Chyba chcą mi sprzedać złe łożyska :) Skrzynia hałasuje właśnie na jałowym bez wciśniętego sprzęgła (najbardziej) ale wydaje mi się że ogólnie jest głośna.
Napisz do Haparts, wytypują i wycenią Ci poprawnie wszystkie potrzebne łożyska.
Łożyska na dyferencjale mają uszczelnienie z jednej strony i nie są wypełnione smarem? Chyba chcą mi sprzedać złe łożyska :) Skrzynia hałasuje właśnie na jałowym bez wciśniętego sprzęgła (najbardziej) ale wydaje mi się że ogólnie jest głośna.
Ciężko sprawdzić w manual'u numery części, których potrzebujesz zamiast cudować i samemu sobie stwarzać problemy?
:D
bartek28124683
08-01-19, 22:00
Ciężko sprawdzić w manual'u numery części, których potrzebujesz zamiast cudować i samemu sobie stwarzać problemy?
:D
Trzeba koniecznie kupować te łożyska z logiem Hondy? Są dostępne od NTN dużo taniej. W manualu nie widziałem oznaczeń łożysk. Wycene z Haparts mam, wolałbym wydać mniej jeśli to nie będzie miało wpływu na efekt końcowy.
Trzeba koniecznie kupować te łożyska z logiem Hondy?
OEM'owe łożyska z Hondy to może mają logo, ale na naklejce z numerem części właśnie.
I kupować ich nie trzeba, pod warunkiem że się wie co się chce kupić i ma się pewność co się kupuje.
:D
Wycene z Haparts mam, wolałbym wydać mniej jeśli to nie będzie miało wpływu na efekt końcowy.
A to jednemu psu na imię Burek, że trzeba tylko i wyłącznie tam pytać?
:D
Mało jest sklepów sprzedających oryginalne części Hondy?
http://www.modified.pl/
https://jarusnet.pl/
http://jdmshop.eu/
Jeszcze czy wystarczy? Pytałeś w każdym z nich czy tylko w jednym?
Miej chłopie litość nad sobą i nad nami wszystkimi.
:D
bartek28124683
08-01-19, 23:35
OEM'owe łożyska z Hondy to może mają logo, ale na naklejce z numerem części właśnie.
I kupować ich nie trzeba, pod warunkiem że się wie co się chce kupić i ma się pewność co się kupuje.
:D
Właśnie to miałem na myśli, wiadomo że robi je NTN. Zapytam najpierw w sklepie z łożyskami, na naklejce Hondy mi nie zależy :)
Właśnie to miałem na myśli, wiadomo że robi je NTN. Zapytam najpierw w sklepie z łożyskami, na naklejce Hondy mi nie zależy :)
Pytaj tam gdzie chcesz. Twoje małpy - Twój cyrk. Tylko się nie zdziw jak w sklepie z łożyskami nie będą mieli zielonego pojęcia ani o tym jakie masz łożyska w swojej skrzyni biegów ani o tym czy łożyska, które Ci sprzedadzą będą takimi jakie potrzebujesz.
bartek28124683
09-01-19, 00:04
Na szczęście skrzynie mam "luzem" więc można wyciągnąć stare łożyska.
Starstruck
09-01-19, 09:22
Jeśli masz dostęp do oryginalnych łożysk NTN, to się chłopie nie zastanawiaj - będą tańsze a dokładnie takie same jak OEM (bo OEM to w 70% NTN, ale też inne firmy).
W którym sklepie nie kupisz, źródło będzie jedno ;). Ale tylko jeden zrobi to prawidłowo (z doświadczenia).
Po czesci do skrzyn zapraszam do mnie na pw, na pewno wybiore odpowiednie :)
bartek28124683
11-01-19, 19:33
Wie ktoś gdzie można dostać tłumik środkowy do coupe z d16y8? Szukam odpowiednika OEM.
Po czesci do skrzyn zapraszam do mnie na pw, na pewno wybiore odpowiednie :)
Na pewno się odezwę.
Wie ktoś gdzie można dostać tłumik środkowy do coupe z d16y8? Szukam odpowiednika OEM.
W Tesco na stoisku rybnym pytałeś?
:D
W temacie o układach wydechowych na forum jest kilka namiarów na producentów/sprzedających tłumiki.
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
Ogłoszenie w dziale Giełda -> Kupię.
http://civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?18-Kupi%EA
bartek28124683
11-01-19, 20:11
W Tesco na stoisku rybnym pytałeś?
:D
http://civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?18-Kupi%EA
Cholera, tylko w motoryzacyjnych :D Z sedana albo hb podchodzi? Z 5d chyba jest inny.
Cholera, tylko w motoryzacyjnych :D
To błąd.
:D
Z sedana albo hb podchodzi?
Nie wiem czy w coupe nie jest przypadkiem dłuższy niż w hatchback'u.
Starstruck
11-01-19, 21:08
Wie ktoś gdzie można dostać tłumik środkowy do coupe z d16y8? Szukam odpowiednika OEM.
Środkowy sedan/QP/HB jest taki sam, różnią się tylko w kwestii wersji silnikowej (zależy czy katalizator jest w kolektorze - jak np. D16Y7/D15Z6 czy pod autem - D16Y8, D14A4 itp). Różnią się tłumiki końcowe (długością końcowej rurki, w zależności od nadwozia).
Miał ktoś problem ze wsadzeniem grubego chińczyka do EK4 (lub EJ z B16)? Bo kurde na fabrycznej chłodnicy obudowa wentylatora jest jakiś centymetr od wysprzęglika, więc jak gruby chinol jest faktycznie gruby, to mi nie wejdzie :P
kazik2_h9w3
12-01-19, 14:43
Ja mam TurboWorks i b18 i wszystko weszło
Ja mam TurboWorks i b18 i wszystko weszło
a zostawiłeś oemowy wiatrak? Masz jakąś fote spod maski?
kazik2_h9w3
12-01-19, 16:19
Został seryjny
Foto zaraz zerkne
Niestety nie mam zadnej ale moze cos cykne i wstawie
Czy w EK4 '98 występuje zawór FITV? Czy tutaj za obroty odpowiada tylko zawór IACV? Na zimnym po odpaleniu nie utrzymuje wolnych obrotów, trzeba chwile pomóc lekkim otwarciem przepustnicy :/ później jest już ok, kolejne odpalenia na zimnym i ciepłym już ok.
kazik2_h9w3
15-01-19, 17:55
Ek4 nie mialo fitv
Siema, czy ktoś zna wymiary OEM podkładki pod korek spustowy miski?
Starstruck
21-01-19, 14:10
14 mm
bartek28124683
30-01-19, 21:01
Ktoś pomoże z bakiem? Na pewno jest nieszczelny.
Spotkał się ktoś gdzieś z bakiem do EJ6 z 96 r? Obawiam się że mój jest nieszczelny a nie widzę nigdzie takiego jak mój (porównując rysunki po numerze części).
Wymieniłem drzwi prawe tylne w ej9
Centralka z klucza działa a z pilota w tych drzwiach nie
Mam przedlifta, drzwi z polifta
Jak to naprawić ?
Wymieniłem drzwi prawe tylne w ej9
Centralka z klucza działa a z pilota w tych drzwiach nie
Mam przedlifta, drzwi z polifta
Jak to naprawić ?
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!/page722
:p
A siłownik zamka centralnego do otwierania drzwi przy pomocy pilota w "nowych" drzwiach jest?
A jak jest, to działa?
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!/page722
:p
A siłownik zamka centralnego do otwierania drzwi przy pomocy pilota w "nowych" drzwiach jest?
A jak jest, to działa?
Nie rozbierałem jeszcze drzwi ale otwiera z pilota
Centralka z klucza działa a z pilota w tych drzwiach nie
Nie rozbierałem jeszcze drzwi ale otwiera z pilota
Czyli w końcu drzwi, które wymieniałeś otwierają się z pilota czy się nie otwierają?
Jeśli się nie otwierają to j.w.
Jeśli się otwierają to w czym problem?
Czyli w końcu drzwi, które wymieniałeś otwierają się z pilota czy się nie otwierają?
Jeśli się nie otwierają to j.w.
Jeśli się otwierają to w czym problem?
Tak jak pisałem na początku ze sie nie zamykają
Tak jak pisałem na początku ze sie nie zamykają
Na początku napisałeś:
Centralka z klucza działa a z pilota w tych drzwiach nie
Co sugeruje, że ani nie otwiera ani nie zamyka. To po pierwsze.
A po drugie skoro siłownik zamka centralnego działa tylko w jedną stronę, to albo można to wyregulować na połączeniach siłownika z cięgnami zamka drzwi, a jeśli nie to trzeba wymienić wadliwie działający siłownik.
Na początku napisałeś:
Co sugeruje, że ani nie otwiera ani nie zamyka. To po pierwsze.
A po drugie skoro siłownik zamka centralnego działa tylko w jedną stronę, to albo można to wyregulować na połączeniach siłownika z cięgnami zamka drzwi, a jeśli nie to trzeba wymienić wadliwie działający siłownik.
Sory i dzięki, spróbuje zamienic go z starych drzwi, choć wydaje mi się to za proste :p
Sory i dzięki, spróbuje zamienic go z starych drzwi, choć wydaje mi się to za proste :p
Ani nie ma za co przepraszać ani za co dziękować.
Jak masz problem i precyzyjnie nie napiszesz czego dotyczy to odpowiedź/porada nie może być niczym innym jak "wróżeniem z fusów od kawy".
:p
Jaka felga aluminiowa była montowana w ek4 type s w standardzie?
Ani nie ma za co przepraszać ani za co dziękować.
Jak masz problem i precyzyjnie nie napiszesz czego dotyczy to odpowiedź/porada nie może być niczym innym jak "wróżeniem z fusów od kawy".
:p
Dzięki juz dziła
Teraz mam pytanie na jakich falach działa pilot do ej9 bo chce kupić pilot samokopiujący bo mój oryginalny się rozsypał z starości ale działa
I jaki moze być powód tego ze nie działa mi wejscie na zapalniczke a w hb nie działają mi wycieraczki, bezpiecznik ten sam w obu przypadkach i jest dobry
Jaka felga aluminiowa była montowana w ek4 type s w standardzie?
Nie "wiatraki" przypadkiem?
Nie "wiatraki" przypadkiem?
No właśnie mam wątpliwości, w zwykłym ek4 na pewno "wiatraki", a type s chyba miało OZ F1, ale chciał bym, żeby ktoś to potwierdził.
No właśnie mam wątpliwości, w zwykłym ek4 na pewno "wiatraki", a type s chyba miało OZ F1, ale chciał bym, żeby ktoś to potwierdził.
Mnie się wydaje, że EK4 F1 było sprzedawane na OZ F1.
Jest szansa, że była to opcja do wyboru a nie standard. Tak samo jak nakładki na pedały Mugen'a lub nakładka zegarów Mugen'a. A że był sprzedawany w kraju, gdzie ludzie chętnie kupują samochody z bogatym wyposażeniem opcjonalnym to golasów sprzedało się pewnie mniej niż doposażonych maksymalnie.
Często na zdjęciach type s'a widziałem na felgach właśnie OZ. Dlatego to moje pytanie. Na forum jest kilku posiadaczy tej wersji, ale zerkając w wątki często są na zmienionej feldze. Wersja Type R miała "wiatraki"? Jeśli tak to może masz rację, co do wyposażenia opcjonalnego type s'a w felgi OZ.
Wersja Type R miała "wiatraki"?
EK9 ma rozstaw 5 x 114,3.
Czyli zupełnie inne koło. Nic, pytanie pozostaje na razie otwarte, może ktoś coś będzie wiedział w tym temacie.
bartek28124683
09-02-19, 10:04
Pas kierowcy z sedana 99r pasuje do coupe przedliftowej?
na 80% ma inne mocowanie do podlogi, w coupe jest na drucie a w sedanie z tego co pamietam na klamrze
bartek28124683
09-02-19, 12:07
na 80% ma inne mocowanie do podlogi, w coupe jest na drucie a w sedanie z tego co pamietam na klamrze
Z czego będzie pasował?
Do coupe z hb 3d będzie pasował
Witam Panowie. Jaki koszt wymiany rozrządu w VIgen B16A2 wraz z robocizną na dzisiejsze czasy? Dzięki ;-)
mały_miszcz
10-02-19, 10:11
Robocizna 200-350zl w zaleznosci od rejonu i tego czy robisz to w szopie czy warsztacie + material na allegro zestaw 260. Pompa aisin, pasek mitsuboshi i rolka napinajaca jakas tam.
Starstruck
10-02-19, 11:25
Witam Panowie. Jaki koszt wymiany rozrządu w VIgen B16A2 wraz z robocizną na dzisiejsze czasy? Dzięki ;-)
Do 350 zł robocizna jak ktoś wspomniał. Do wymiany pasek + pompa wody + napinacz + uszczelniacze wałków + uszczelniacz wału od str. pompy oleju i całość wypadałoby zwieńczyć regulacją zaworów i nową uszczelką pod dekiel.
wiesko1261
10-02-19, 13:36
Witam Panowie , kruciec na głowicy z odpowietrznikiem , będzie pasował zamiennie ?
stary -nowy typ głowicy D seria
Do 350 zł robocizna jak ktoś wspomniał. Do wymiany pasek + pompa wody + napinacz + uszczelniacze wałków + uszczelniacz wału od str. pompy oleju i całość wypadałoby zwieńczyć regulacją zaworów i nową uszczelką pod dekiel.
Czyli na moje oko +/-1500 na tip top, czy tak? Dzięki serdeczne ;-)
Starstruck
10-02-19, 18:04
Moim zdaniem do 1000 zł na spokojnie na dobrych częściach :).
Mozna wybić z piasty szpilki i wbic do innej czy są do wyrzucenia ?
kazik2_h9w3
12-02-19, 13:22
Mi sie udało wykorzystac ponownie szpilki
Jak najbardziej... wiele razy mi się zdarzało
Czy ktoś kiedyś spotkał się w VI generacji hatchback/coupe/sedan z OEM'owym lusterkiem sterowanym elektrycznie, którego obudowa była w całości jednym elementem, takim jak na zdjęciu poniżej, a nie tak jak to jest zazwyczaj składała się z dwóch elementów?
http://i66.tinypic.com/219x8qu.jpg
http://i66.tinypic.com/103tuza.jpg
bartek28124683
13-02-19, 20:38
To normalne że nowa pompa paliwa piszczy? Przy założonej kanapie nie słychać ale jak jechałem bez kanapy było słychać wyraźnie. Poza tym cały czas słychać buczenie pompy.
Mam aparat zapłonowy od d14z2, ma inną wtyczke niż w moim d14a4 opyla sie ciąć kable i przekładać? Bo już z drugiego aparatu mi cieknie od dawania po piździe
Mam aparat zapłonowy od d14z2, ma inną wtyczke niż w moim d14a4 opyla sie ciąć kable i przekładać? Bo już z drugiego aparatu mi cieknie od dawania po piździe
Wystarczy w środku wymienić mały uszczelniacz za bagatela chyba 12 zł :)
Mam aparat zapłonowy od d14z2, ma inną wtyczke niż w moim d14a4 opyla sie ciąć kable i przekładać? Bo już z drugiego aparatu mi cieknie od dawania po piździe
Aparat zapłonowy ma uszczelniacz.
Dobrze że nie chcesz uszczelki pod głowicą wymieniać, jak Ci cieknie spod aparatu zapłonowego.
Aparat zapłonowy ma uszczelniacz.
Dobrze że nie chcesz uszczelki pod głowicą wymieniać, jak Ci cieknie spod aparatu zapłonowego.
Boje sie troche kombinować bo się nie znam, a nie znalazłem informacji jak go wymienić i gdzie najlepiej zamówić
Chyba ze udzielisz mi takich informacji
Boje sie troche kombinować bo się nie znam, a nie znalazłem informacji jak go wymienić i gdzie najlepiej zamówić
Chyba ze udzielisz mi takich informacji
To zwykły o-ring, więc nie ma przy wymianie żadnej filozofii.
Ustal sobie numer oryginalnej części z manual'a i kup u kogoś, kto handluje częściami albo w A.S.O. Koszt zakupu według mnie nie powinien przekroczyć 20,- zł brutto.
To zwykły o-ring, więc nie ma przy wymianie żadnej filozofii.
Ustal sobie numer oryginalnej części z manual'a i kup u kogoś, kto handluje częściami albo w A.S.O. Koszt zakupu według mnie nie powinien przekroczyć 20,- zł brutto.
No to moze kiedyś znajde chęci na szukanie, dzieki
No to moze kiedyś znajde chęci na szukanie, dzieki
Twój samochód - Twoja sprawa
Tylko przed wymianą, jeśli masz dobrze ustawiony zapłon, to zaznacz sobie położenie aparatu zapłonowego i po wymianie o-ring'a zamontuj w tym samym położeniu to nie będzie później ewentualnych problemów z zapłonem.
bartek28124683
14-02-19, 20:21
Pompę paliwa jakiej firmy polecicie?
Tak sobię myślę aby zrobić swoją hondę ek na wiosnę do imprez typu time attack i szukam sobie lekkich elementów. Tylną klapę z laminatu znalazłem ale jest dla rocznika 96-98 a ja mam 2000. Siądzie to ładnie czy niekoniecznie?
kazik2_h9w3
15-02-19, 06:53
Mysle ze ten element nie rozni sie przed i polift
Tylną klapę z laminatu znalazłem ale jest dla rocznika 96-98 a ja mam 2000.
Są identyczne.
bartek28124683
17-02-19, 21:09
Gdzie najlepiej dać maty wygłuszające w coupe? Możecie polecić coś konkretnego?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.