Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
panowie moze mi ktos powiedziec gdzie jest odpowietrznik ukladu chlodzenia w ej6 d16y7 bo szukam i znalesc nie moge, czy go wogole nie ma?? w 5 genie byl zaraz na gornym wezu od strony glowicy a tu nic nie wiedze, poradzcie jak to odpowietrzyc
Układ odpowietrza się samoczynnie.Zalej chłodnicę pod korek, przejedź kawałek aż otworzy się termostat a później po jakimś czasie dolej płyny.Tylko nie zapomnij przesunąć suwaka od ogrzewania na maximum i nie otwieraj korka chłodnicy jak silnik jest gorący bo zrobisz sobie kuku.
gdzie jest odpowietrznik ukladu chlodzenia w ej6
nie ma
magnetslim
16-12-11, 21:25
Witam mam pytanie odnosnie wahaczy a dokładnie tylnego górnego i tulei cukierka tylnej czy jest rożnica między ek a ej a dokładnie chodzi mi tą aukcje czy to to samo co do ej9 http://moto.allegro.pl/wahacz-wahacze-tuleja-tuleje-honda-civic-tyl-kpl-i1959507088.html
Witam mam pytanie odnosnie wahaczy a dokładnie tylnego górnego i tulei cukierka tylnej czy jest rożnica między ek a ej a dokładnie chodzi mi tą aukcje czy to to samo co do ej9 http://moto.allegro.pl/wahacz-wahacz...959507088.html będzie pasować. Ek3 a EJ9 to to samo
panowie moze mi ktos powiedziec gdzie jest odpowietrznik ukladu chlodzenia w ej6 d16y7 bo szukam i znalesc nie moge, czy go wogole nie ma?? w 5 genie byl zaraz na gornym wezu od strony glowicy a tu nic nie wiedze, poradzcie jak to odpowietrzyc
tak jak Ci napisali niema ale spokojnie możesz podmienić ten króciec i będziesz miał
magnetslim
16-12-11, 21:38
dziękowac:)
dzieki za info, tak ez sadzilem ze sie sam bd odpowietrzal, ale zawsze lepiej sie upewnic, operacja udana dzieki za info
Pytanie nie do końca związane z tematem, ale postanowiłem zamieścić je tutaj;)
Czy części z poliuretanu są jeszcze lepsze od części OEM ? Czy jak to jest ? Naświetli mi Ktoś bliżej sprawe ?
Starstruck
16-12-11, 23:07
Tulejki z poliuretanu są "raz na zawsze", nie wytłuczesz ich, ale są twardsze od OEM i zamienników. Dobry zamiennik (np. 555) i OEM też wytrzymają długo (zwłaszcza OEM)
Pytanie nie do końca związane z tematem, ale postanowiłem zamieścić je tutaj;)
Czy części z poliuretanu są jeszcze lepsze od części OEM ? Czy jak to jest ? Naświetli mi Ktoś bliżej sprawe ?
Tak jak napisał Starstruck, są "raz na zawsze" (teoretycznie na pewno). Nie słyszałem, żeby ktoś je zarżnął.
Występują w dwóch kolorach:
Polskie (http://www.bikopur.pl):
- czerwone: o zbliżnej twardości do elementów gumowo-metalowych
- żółte: twardsze od elementów metalowo-gumowych
Te z za wielkiej wody (http://energysuspension.com):
Analogicznie: czerwone i czarne.
jak będą zbyt długo pracować na sucho to się rozlecą w sensie powycieraj. Dlatego jak tylko zaczną skrzypieć to trzeba zdemontować i złożyć na świeży smar
Dzięki za odpowiedzi :) Teraz już wiem ;)
Pytanko odnośnie odpalania czy jak akumulator pada i nie mogę odpalic mogą spalic sie jakieś bezpieczniki? bo po naładowaniu akumulatora i włożeniu go z powrotem migają mi awaryjne i nie mogę odpalic choc silnik"kręci" silnik 1.4 16v
Posłuchaj czy pompa sie załącza
1 Awaryjne odciecie pompy - za schowkiem z lewej strony czarny guzik
2 bezpieczniki
3 Zobacz czy jest iskra jęśli bedzie to znaczy ,że nie podaje właśnie paliwka
4ps jeśli masz immobilajzer od pompy po siedzeniem mogą ochodzic kable i może byc tam jeszcze jeden bezpiecznik sprawdz go
Nie mogę znaleźć w manualu jakie typy żarówek są w 6gen ek3 sedan w poszczególnych miejscach. W manualu znalazłem jedynie tabelkę z mocami żarówek i adnotację że typy żarówek są napisane na ich cokołach bądź główkach, ale nie chce robić sobie dwukrotnej roboty (sprawdzenie a potem wymiana) - dlatego pytam czy jest gdzieś na forum wykaz żarówek do ek3 6gen w sedanie, że mijania i drogowe to H4 to wiem :p ale chodzi mi o resztę tj: kierunki, postojowe itd.
Postojówki i boczne kierunki na bank w5w.
Nie mogę znaleźć w manualu jakie typy żarówek są w 6gen ek3 sedan w poszczególnych miejscach. W manualu znalazłem jedynie tabelkę z mocami żarówek i adnotację że typy żarówek są napisane na ich cokołach bądź główkach, ale nie chce robić sobie dwukrotnej roboty (sprawdzenie a potem wymiana) - dlatego pytam czy jest gdzieś na forum wykaz żarówek do ek3 6gen w sedanie, że mijania i drogowe to H4 to wiem :p ale chodzi mi o resztę tj: kierunki, postojowe itd.
a co to za robota ? 3 minuty max na wyjecie zarowki...... no ale jak sie jest leniem to tak jest :D
a teraz moj problem: chce zalozyc kiere bez poduszki w moim ej9, co zrobic zeby nie wyswietlal sie blad SRS? zeby go wykasowac trzeba pewnie jechac na kompa? a czy jest jakas inna mozliwosc?
Nie mogę znaleźć w manualu jakie typy żarówek są w 6gen ek3 sedan w poszczególnych miejscach. W manualu znalazłem jedynie tabelkę z mocami żarówek i adnotację że typy żarówek są napisane na ich cokołach bądź główkach, ale nie chce robić sobie dwukrotnej roboty (sprawdzenie a potem wymiana) - dlatego pytam czy jest gdzieś na forum wykaz żarówek do ek3 6gen w sedanie, że mijania i drogowe to H4 to wiem :p ale chodzi mi o resztę tj: kierunki, postojowe itd.
Nie ważne czy jest to sedan czy coupe czy HB. Ważny jest rok produkcji (generacja) ..
Masz -> TUTAJ <- (http://www.samnaprawiam.com/download/katalog_zarowek/Katalog_zarowek_honda.pdf) spis wszystkich żarówek.
Patrz na "CIVIC 96 -"
kjmuszek - dzięki :)
yarOo_krk - dzięki , pozwoli mi to zaoszczędzić czas :)
Dario022 - daruj sobie. Nie znasz mnie, mojego rozkładu czasu a śmiesz mówić że jestem leniem. Typowe polskie gadanie. Widocznie Ty masz czas, ale ja go nie mam - na życie trzeba zarabiać, a gdy mam chwilę wolnego czasu to wole go spożytkować w inny sposób. Skoro miałbyś czas to może to ty jesteś leniem? Forum nie służy do tego by wyzywać kogoś od leni, a od wymiany informacji i pomocy innym. Sam oczekujesz pomocy w kwestii dość prostego zagadnienia a jesteś pierwszy do obrazy innych...
a teraz moj problem: chce zalozyc kiere bez poduszki w moim ej9, co zrobic zeby nie wyswietlal sie blad SRS? zeby go wykasowac trzeba pewnie jechac na kompa? a czy jest jakas inna mozliwosc? Zamiast poduchy z kierownicy wpinasz rezystor 0,02Ohm i samochód myśli że jest tam poduszka. |Oczywiście na odłączonym akumulatorze.
Tulejki z poliuretanu są "raz na zawsze", nie wytłuczesz ich, ale są twardsze od OEM i zamienników. Dobry zamiennik (np. 555) i OEM też wytrzymają długo (zwłaszcza OEM)
555 nie robi tuleji
Głupie pytanie, czy w poliftowych EJ9 3D są kontrolki otwartych drzwi? bo albo mam sklerozę i mam wrażenie że miałem, albo tylko mi się wydawało ;)
Starstruck
19-12-11, 15:55
Nie ma, tylko otwartego bagażnika jest :).
To coś musiało mi się pomylić, pewno z autem ojca (Angielka 5d :D). Dzięki za odpowiedz, dobrze że bagażnika chociaż zrobili, o tym akurat wiedziałem na 100% :)
Mam następujące pytanie dotyczące wersji nadwozia w Hondzie Civic VI gen. 5 drzwi.
Czy wyróżniamy trzy wersje nadwozia tj.: 1. 5d z lat 95-96 2. 5d z lat 96 - 98 3. 5d po 98 roku czyli po liftingu ?
Mam problem z przednim błotnikiem, te od wersji po liftingowych nie pasują z oczywistych względów. Dorwałem na szrocie błotnik od wersji przed liftingowej, lecz dziś odebrałem telefon z warsztatu, że jest on o dwa centymetry za krótki. Z początku myślałem, że spaprali robotę, ale widać wyraźnie różnicę w górnej części błotnika. Mocowania śrub są identyczne w obu przypadkach, ale moje stare błotniki mają łagodniejsze ścięcie od wewnątrz przy lampie i są dłuższe o ok. dwa centymetry.
Będę wdzięczny za odpowiedź. Wg. danych z książki serwisowej posiadam model z silnikiem d14a2, model 5 d o o r (nie wiem czy jest to litera "o" czy cyfra 00 na końcu zamiast "r" może być też 2). Data sprzedaży 25 kwietnia 96 roku.
Raffaelloo
19-12-11, 17:21
Gdzie znajduje się ssanie i co odpowiada za to, że się włącza i wyłącza w danym momencie (D14Z2)?
Gdzie znajduje się ssanie i co odpowiada za to, że się włącza i wyłącza w danym momencie (D14Z2)?
ssaniem reguluje komp , na podstawie temperatury silnika.
Raffaelloo
19-12-11, 18:00
a gdzie ono jest? Istnieje coś takiego, żeby się zawieszało?
Zrób samo diagnostykę i zobacz czy wywala Ci błąd...
Raffaelloo
19-12-11, 18:09
Nic nie wywala, jest wszytko ok, ale wydaje mi się czasami jak jest zimno, że ssanie jakby się późno wyłącza
Pytanie jak sie zachowuje temperatura silnika czy ssanie chodzi na ciepłym czy poprostu wyłancza się jak silnik osiągnie jakąś względną temp?
Starstruck
19-12-11, 18:28
Wyłącza się chyba jeszcze przed nagrzaniem, tzn. przed osiągnięciem 90 stopni.
Chyba że silnik się słabo nagrzewa. Może termostat jest na wykończeniu.
Raffaelloo
19-12-11, 18:31
Samochód nagrzewa się bardzo szybko (po przejechaniu 3 km) i czasami ssanie szybko się wyłączy jeszcze zanim wskazówka temp nie skoczy na połowę, a czasami późno gdy już dawno nagrzany
Zgadza sie tylko chce wyeliminowac problem termostatu i dogrzania silnika ;) Jeśli ssanie chodzi długo i przy tym wolno rośnie temp to myśle że albo czujnik podaje złe dane (co sam doświadczyłem) albo termostat jest walnięty i raz się otworzy raz nie. Takie moje sugestie. A przy diagnostyce nie zawsze wywala błedy czujnika. U mnie był walnięty i diagnostyka nic nie wykazała.
opowie mi ktoś jak bezpiecznie zdjąć kierownice? no i 2 pytanko, może ktoś wie czy kiera będzie pasować z civica 4g
uzupełnij najpierw dane o Sobie nie wiadomo cym jeździsz
Witajcie :)
Mam pytanie, jakie są ceny kompletów tulei do zawiechy w EJ9 ? Bo Poiluretan troche kosztuje i chciałbym wiedzieć ile kosztuja z innych firm :)
Witajcie :)
Mam pytanie, jakie są ceny kompletów tulei do zawiechy w EJ9 ? Bo Poiluretan troche kosztuje i chciałbym wiedzieć ile kosztuja z innych firm :)
przod http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=10010,10011,10012,10013,10014,10 015&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2710
okolo 30-35 za szt za nok lub yamato
tyl http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=10010,10011,10012,10013,10014,10 015&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
podobnie okolo 30-35 za szt + duze cukierki po 50 za szt
czyli za komplet wychodzi okolo 600-650 dokladasz 200 stowki i masz poliuretan
opowie mi ktoś jak bezpiecznie zdjąć kierownice? no i 2 pytanko, może ktoś wie czy kiera będzie pasować z civica 4g
Odepnij minusową klemę od akumlatora ;)
Po co montować kierownicę z 4g do 6g? :/
outsider91
19-12-11, 20:22
Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Civica EK3 sedan z silnikiem 1.5 VTEC. Wszystko niby jest ok, ale jest widoczny problem z tylnym zawieszeniem. Otóż tył samochodu jest znacznie niżej niż przód. Auto miało 5 lat temu zamontowany hak, a poprzedni właściciel który kupił już z hakiem powiedział mi, że zamontował za krótkie amortyzatory, bo akurat takie miał. Jeśli mi to przeszkadza mogę wymienić...
Ok, wymienię- ale mam pewne wątpliwości czy aby poprzedni właściciel który zamontował hak przestrzegał info o max obciążeniu? Mogło być tak, że ktoś woził bardzo ciężkie rzeczy i jeszcze przyczepka na haku i coś oprócz amortyzatorów będzie do wymiany.
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać.. Cześć wszystkim!;)
Bardzo mozliwe ze sprezyny tez bedziesz mial do wymiany
Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Civica EK3 sedan z silnikiem 1.5 VTEC. Wszystko niby jest ok, ale jest widoczny problem z tylnym zawieszeniem. Otóż tył samochodu jest znacznie niżej niż przód. Auto miało 5 lat temu zamontowany hak, a poprzedni właściciel który kupił już z hakiem powiedział mi, że zamontował za krótkie amortyzatory, bo akurat takie miał. Jeśli mi to przeszkadza mogę wymienić...
Ok, wymienię- ale mam pewne wątpliwości czy aby poprzedni właściciel który zamontował hak przestrzegał info o max obciążeniu? Mogło być tak, że ktoś woził bardzo ciężkie rzeczy i jeszcze przyczepka na haku i coś oprócz amortyzatorów będzie do wymiany.
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać.. Cześć wszystkim!;)
Stawiam że sprężyny i amortyzatory dostały za bardzo po dupie ..
opowie mi ktoś jak bezpiecznie zdjąć kierownice? no i 2 pytanko, może ktoś wie czy kiera będzie pasować z civica 4g
Jaką masz kiere? Z poduchą czy bez? Bez poduchy to wyciągasz zaślepkę odginając ją z jednej strony a następnie z 2giej, nie szarpinij jej bo urwiesz zmasowanie od klaksonu. Pod spodem będziesz miał jedną nakrętkę z tego co pamiętam klucz 19. odkręcasz ją i uderzasz dłonią raz w górną raz w dolną część koła. Kierownica mocowana jest na wielowypuście stąd musisz uderzać żeby to połączenie poluzować. no i kiera zejdzie sama. Pamiętaj żeby ustawić najprościej jak się da koła. Ale pewnie i tak nie uda ci się wsadzić kiery idealnie. :)
outsider91
19-12-11, 23:28
Stawiam że sprężyny i amortyzatory dostały za bardzo po dupie ..
Mam nadzieję, ze to tylko to.. bo w sumie co więcej od wożenia zbyt ciężkich rzeczy w bagażniku mogłoby się stać?
Czy amortyzatory firmy KYB są wystarczająco dobre (bo o takich wspomniał mechanik) czy może warto zainteresować się czymś lepszym/ droższym? Nie planuję żadnego obniżania bo i tak wsiadanie i wysiadanie przy moim wzroście (190cm) nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń (ale tragedii też nie ma;)).
konstruktor
19-12-11, 23:55
Czy amortyzatory firmy KYB są wystarczająco dobre
tak, te amortyzatory sa "wystarczająco dobre", jest kilka modeli amorów tej firmy ale skoro nie masz obniżonego zawieszenia to pewnie najzwyklejsze będą dobre.
Odbiegając lekko od temtu , jakiś czas temu wyczytałem gdzieś w necie że równie dobre są amory firmy : TOKICO ( również made in japan) czy to prawda?
Jeśli ktoś miał z nimi styczność , bądz też zna opinie na ich temat to niech się podzieli doświadczeniami.
Tokico to OEM pierwszy montaż są.
mam jeszcze jedno pytanie :) wiem że nie ma śniegu ale ogarniał ktoś jazdę na narty w ej9 ? :p
Jaką masz kiere? Z poduchą czy bez? Bez poduchy to wyciągasz zaślepkę odginając ją z jednej strony a następnie z 2giej, nie szarpinij jej bo urwiesz zmasowanie od klaksonu. Pod spodem będziesz miał jedną nakrętkę z tego co pamiętam klucz 19. odkręcasz ją i uderzasz dłonią raz w górną raz w dolną część koła. Kierownica mocowana jest na wielowypuście stąd musisz uderzać żeby to połączenie poluzować. no i kiera zejdzie sama. Pamiętaj żeby ustawić najprościej jak się da koła. Ale pewnie i tak nie uda ci się wsadzić kiery idealnie. :)
bont, użytkownik Manwe zrobił bardzo fajną fotorelację z operacji zdjęcia kierownicy w EK3 z poduchą w swoim temacie ;) Łap:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?101862-EK3-D15Z6-silver-project-by-Manwe/page56
Mam nadzieję, ze to tylko to.. bo w sumie co więcej od wożenia zbyt ciężkich rzeczy w bagażniku mogłoby się stać?
Czy amortyzatory firmy KYB są wystarczająco dobre (bo o takich wspomniał mechanik) czy może warto zainteresować się czymś lepszym/ droższym? Nie planuję żadnego obniżania bo i tak wsiadanie i wysiadanie przy moim wzroście (190cm) nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń (ale tragedii też nie ma;)).
IMO KYB są chyba najlepszym zamiennikiem seryjnych amortyzatorów (cena -> jakość)
Jeżeli nie planujesz obniżenia kupuj KYB, jeżeli będziesz chciał furkę przycisnąć do ziemi zainwestuj np. w KYB AGX ;)
mam jeszcze jedno pytanie wiem że nie ma śniegu ale ogarniał ktoś jazdę na narty w ej9 ?
Nie rozumiem pytania :) Boisz się że Ci się narty nie zmieszczą do bagażnika? :P
Starstruck
20-12-11, 09:38
Kolega dwa lata temu był EJ6 na na nartach z glebą -60 :D. Dojechał i wrócił ;).
Moje pytanie jest takie - z racji tego że przymierzam się do delikatnego obniżenia auta a zdarza mi się wozić na tylnym siedzeniu 2-3 osoby wpadlem na pomysl zeby zalozyc sprezyny obnizajace na przod (eibach) a tyl zostawic seryjnie (pomysł narodził się po tym jak oglądnąłem samochody moich znajomych na tych sprezynach - owszem przód schodzi -3cm natomiast tyl wyglada praktycznie jak seria) ..
Co wy myslicie o tym rozwiazaniu?
I czy macie jakies problemy z przemieszczaniem sie "pelnym" samochodem na sprezynach -30/35?
Jak wstawisz przód eibach a tył bedzie seria o bedzie wgladac strasznieeee
Jak miałem eibachowe -35mm to jak dla mnie było to wysoko i spokojnie mogłem wozić ludzi. Nie raz były 4 osoby w aucie i nic się nie stało. -35mm to malutko
Starstruck
20-12-11, 10:06
Wszystko zależy "od gustu" :).Dla mnie np realne -35 czy -40 to dużo. Osobiście mam -30 i przy wyjeździe na wakacje (2 os + bagaże) musiałem bardzo uważać m.in na leżących policjantach. 3 os. bez bagaży - podobny problem. Ale mając "glebę" człowiek jeździ wolniej po mieście i nabiera szacunku do zawieszenie :D - wiem po sobie.
Jak wstawisz przód eibach a tył bedzie seria o bedzie wgladac strasznieeee
Jak miałem eibachowe -35mm to jak dla mnie było to wysoko i spokojnie mogłem wozić ludzi. Nie raz były 4 osoby w aucie i nic się nie stało. -35mm to malutko
Nie maiłeś żadnych problemów? Nic nie obcierało? Nie zahaczałeś podwoziem o "leżących policjantów"?
Chodzi o to że lubie sobie czasem ze znajomymi gdzies wyskoczyć na urlop i jednoczesnie lubie jak auto dobrze wyglada (lekka gleba) :) takze szukam jakiejs alternatywy ..
Ja mam ten sam problem, bo tez czesto zabieram ludzi na poklad. dzis bede pewnie wymienial sprezyny na -40, i mam nadzieje,ze wiecej nie zejdzie, no i dodatkowo nauka jezdzenia samochodem od podstaw i oczy dookoloa glowy :)
Ja mam -40 i nie odczułem zbytniej różnicy pomiędzy jazdą latem czy zimą (tą w zeszłym roku). Ale na więcej to bym się raczej nie zdecydował.
Zdarzają się lekkie przycierki tłumikiem środkowym, ale staram się uważać i można powiedzieć że się przyzwyczaiłem.
Jeżdżę tylko w 2 osoby, bo to nie taksówka.
:p
Nie maiłeś żadnych problemów? Nic nie obcierało? Nie zahaczałeś podwoziem o "leżących policjantów"?
Chodzi o to że lubie sobie czasem ze znajomymi gdzies wyskoczyć na urlop i jednoczesnie lubie jak auto dobrze wyglada (lekka gleba) :) takze szukam jakiejs alternatywy ..
jak chcesz miec ladnie i praktycznie to szukaj gwintu
Mam pro-kity i tył stoi dość wysoko. Nie wożę tam nikogo bo jak wspomniał login to nie jest taksówka ale myślę, że jakby wsiadły 2 osoby na tył to tragedii by nie było.
nie mogę teraz tego odszukać ale czytałem gdzieś że KYB AGX nie są stworzone do współpracy ze sprężynami obniżającymi więc takie polecanie tych amorów jako podstawa gleby to słaby pomysł BŁĄD
doczytałem się że można obniżyć max 30 mm.
cytat postu Subbler-a :
"Natomiast KYB były projektowane pod sprężyny OEM i ewentualne obniżenie do 30cm - chociaż w instrukcji nie jest to jednoznacznie sprecyzowane. Mowa jest, że nie powinno się ich łączyć z mocnym obniżaniem auta..."
mam koni 1130 na max glebie i 4 osoby + caly bagaj zaladowany rajd po polsce i nie bylo zadnego problemu z gleba
Z tym nartami chodzi, jak je wozić :D bo własnie nie mam pomysłu, czy jakoś na dachu przymocowac czy zlozyc siedzenie i jakos je upchac :P
Szukam własnie ludzi doświadczonych w tym zakresie :D
I jeszcze jedno pytanie :) W przypadku swapa d16z6 z Del solki bedzie pasowała klima ze wszystkimi kablelkami itp ?
kazik2_h9w3
20-12-11, 13:56
Koledzy wie ktoś czy różnią sie te górne "kielichy"w których siedzi sprężyna z Mcpersona między przodem a tyłem ?
I jeszcze jedno pytanie :) W przypadku swapa d16z6 z Del solki bedzie pasowała klima ze wszystkimi kablelkami itp ?
Nie zrozumiałem tego.
:confused:
Czy to co napisałeś wyżej oznacza, że:
01. Chcesz przekładać klimę z Del Sol'a, razem z D16Z6 do swojego EJ9?
albo
02. Zastanawiasz się czy po swap'ie D16Z6 z Del Sol'a nie będzie problemów z podłączeniem Twojej klimy z EJ9?
Wydaje mi się, że w przypadku opcji 01 przewody nie będą pasowały, natomiast w opcji 02 powinno być O.K.
Ale byłoby dobrze, jakby się ktoś jeszcze wypowiedział na ten temat.
Odepnij minusową klemę od akumlatora ;)
Po co montować kierownicę z 4g do 6g? :/
Po prostu mam sportową kiere MOMO z nabą ze starego auta myśle żeby podmienić.
A co do tego demontażu to może ktoś napisze coś wiecej oprucz tego że odpiąć aku. Jak gdzie co podważyć i odkręcić.
Kolego czytaj temat uważnie
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?101862-EK3-D15Z6-silver-project-by-Manwe/page56
Raffaelloo
20-12-11, 19:02
Gdzie znajduje się ssanie w D14Z2 ?
Gdzie znajduje się ssanie w D14Z2 ?
Przecież pytałeś już o to 2011.12.19. o 17:21 w poście #247
Gdzie znajduje się ssanie i co odpowiada za to, że się włącza i wyłącza w danym momencie (D14Z2)?
i dostałeś odpowiedź:
ssaniem reguluje komp , na podstawie temperatury silnika.
Więc po co jeszcze raz?
:p
Raffaelloo
20-12-11, 19:26
Tyle wiem, ale chodzi mi o cześć mechaniczną
Tyle wiem, ale chodzi mi o cześć mechaniczną
Jak dla mnie to chcąc uzyskacz szczegółową odpowiedź powinieneś dokładniej opisać o co Ci cho
:D
Raffaelloo
20-12-11, 19:39
dobra odpuszczam :D
bednar_ek35
20-12-11, 21:18
kazik2_h9w3 góre mocowania z tyłu są troche mniejszej średnicy,niewiem niestety jak z rozstawem szpilek.
Na bank przednia sprężyna mieści sie w tym kapturku,po wielu ****.......z siadająco mocno dupą po załadowaniu trzech osób+bagaż zapodałem sobie na tył przednie sprężyny odpowiedio przycięte oraz podgięte co by na amorku lux siedziały.I wreszcie jest dobrze.
Wiem że co niektórzy powiedzą ,idiota, ale wreszcie kłopoty z siadającą dupą mam za sobą.
Tyle wiem, ale chodzi mi o cześć mechaniczną czujnik temperatury ! ten pod aparatem zapłonowym
Nie zrozumiałem tego.
:confused:
Czy to co napisałeś wyżej oznacza, że:
01. Chcesz przekładać klimę z Del Sol'a, razem z D16Z6 do swojego EJ9?
albo
02. Zastanawiasz się czy po swap'ie D16Z6 z Del Sol'a nie będzie problemów z podłączeniem Twojej klimy z EJ9?
Wydaje mi się, że w przypadku opcji 01 przewody nie będą pasowały, natomiast w opcji 02 powinno być O.K.
Ale byłoby dobrze, jakby się ktoś jeszcze wypowiedział na ten temat.
Własnie mi chodzi o tą 1 opcje :) bo mam mozliwosc sprowadzenia angola i byłoby fajnie jakby spasowało :)
Podbijam pytanie z nartami w EJ9, kto jechał niech się wypowie :p
kazik2_h9w3
20-12-11, 22:31
Koledzy wie ktoś czy różnią sie te górne "kielichy"w których siedzi sprężyna z Mcpersona między przodem a tyłem ?
Ktoś wie???
Własnie mi chodzi o tą 1 opcje :) bo mam mozliwosc sprowadzenia angola i byłoby fajnie jakby spasowało :)
Podbijam pytanie z nartami w EJ9, kto jechał niech się wypowie :p
Tak jak już Ci napisałem, że jak dla mnie to nie będzie to p&p, a nie wiadomo czy wogóle się da.
Najwyżej sprzedasz klimę od Del Sol'a i kupisz do EJ9.
:D
Ktoś wie??? inne są. Miałem obydwie strony w weekend w rękach i zwróciłem na to uwagę. Numery OEM też są inne wg. tego co odszukałem w EPC
Starstruck
20-12-11, 22:52
Podejdzie ta klima, bo z D-serii do D-serii (tak naprawdę w Twoim przypadku ten sam silnik), ew. mocowania do nadwozia mogą się róznić.
Czy orientuje się ktoś z jakich Hond stabilizator tylni pasuje P&P do Civica EJ6 po lifcie (2000r)? (Oprócz EK4 ;))
kazik2_h9w3
20-12-11, 23:18
inne są. Miałem obydwie strony w weekend w rękach i zwróciłem na to uwagę. Numery OEM też są inne wg. tego co odszukałem w EPC
Dzięki wielkie Kolego jestem Twoim dłużnikiem
Starstruck
20-12-11, 23:54
Czy orientuje się ktoś z jakich Hond stabilizator tylni pasuje P&P do Civica EJ6 po lifcie (2000r)? (Oprócz EK4 ;))
Z EG6, ale podobnie jak z EK4 nie jest to w 100% p&p.
Dzięki Panowie :D
Jeszcze czeka mnie rozkmina z tymi nartami :) ale może niech snieg spadnie :D
Jeszcze czeka mnie rozkmina z tymi nartami Jak byłem dwa lata temu w Zakopcu to widziałem MB6 z takimi magnetycznymi uchwytami na dachu http://allegro.pl/uchwyt-magnetyczny-bagaznik-na-narty-2pary-shuttle-i2000359799.html
natomiast użytkownik Ygor woził rowery na dachu EG4 więc narty tym bardziej przewieziesz. Wewnątrz EJ9 nie wyobrażam sobie 2 kompletów nart o_O
Tylko : "Nadaje się do prawie wszystkich samochodów z metalowym dachem.
Nie może być stosowany do samochodów ze szklanym dachem lub plastikowym szyberdachem.
oraz posiadających naprawiany po wypadku dach np. z warstwą szpachlu. "
Cos pokminie z tym :) bo własnie w srodku chciałem ;) Teraz juz wiem w jakim isc kierunku :D
Starstruck
21-12-11, 13:22
Takie uchwyty są spoko: tata miał w którymś aucie i się spisywały bardzo dobrze :). Co najważniejsze: banalny "montaż" :D. Do wnętrza EJ9 co najwyżej wsadzisz snow blade'y albo krótką deskę :).
Ten uchwyt pomysłowy, ale troche kosztuje...
na szczescie juz mam pomysł na tanszy odpowiednik :) Magnes do anteny CB i dorobić uchwyty.
Starstruck
21-12-11, 14:49
Nie obraź się, ale ten pomysł wydaje mi się głupi: takie magnesy od CB są dużo słabsze od tych z bagażników. Narty stawiają dużo większy opór powietrzu, przez wielkość i masę. Wyobrażasz sobie, jak przy prędkości 100 km/h takie narty nagle odczepiają się od dachu :p? Już lepiej będzie, jak zorganizujesz belki bagażnika dachowego i do nich przyczepisz narty linką czy czymś takim.
Magnes do anteny CB i dorobić uchwyty. bezpieczniej będzie te narty pod wyciąg kurierem podrzucić :D
Ten uchwyt pomysłowy, ale troche kosztuje...
na szczescie juz mam pomysł na tanszy odpowiednik :) Magnes do anteny CB i dorobić uchwyty.
Mam nadzieję, że to tylko przedświąteczny żart-pomysł, a Twoje odczepione od dachu narty nie zrobią nikomu krzywdy.
!!! Uprasza się o więcej wyobraźni !!!
grzeskowiak
21-12-11, 17:37
RazoR91 mam nadzieję, że tylko żartowałeś...
Jak stać Cię na narty to chyba dla bezpieczeństwa na jakieś uchwyty dachowe też...
Totalny brak wyobraźni.
Ne no spoko :D zreszta 100km/h jechac nie będe ale myślałem ze te magnesy są mocniejsze... jakby okazały się słabe to na pewno nie ryzykowałbym jazdy z nimi...
wyobraznie mam, ale nie wiedzialem czy mocne te magnesy są...
Takze będe szukał innego rozwiązania, a jak je znajdę wczesniej przetestuje na b. malo uczesczanej drodze :)
Kupiłem sobie ej9 z silnikiem d14a4 które średnio odpala tzn. odpala ale jakoś się przy tym meczy natomiast mam już ma8 z silnikiem d14a2 które generalnie jest zmęczone ale świetnie odpala czy świece i kable w tych autach czymś się różnią czy mogę sobie podmienić?
pozdrawiam
to także może być wina słabego akumulatora ;)
Ne no spoko :D zreszta 100km/h jechac nie będe ale myślałem ze te magnesy są mocniejsze... jakby okazały się słabe to na pewno nie ryzykowałbym jazdy z nimi...
wyobraznie mam, ale nie wiedzialem czy mocne te magnesy są...
Takze będe szukał innego rozwiązania, a jak je znajdę wczesniej przetestuje na b. malo uczesczanej drodze :)
Narty spokojnie wejdą do środka do EJ9;) Ale tylko 2 osoby w aucie. Dla porównania narty mieściły mi się w poprzednią zime do clio 1 ;)
O magnesie z CB zapomnij. Jak by tak spadło mi to na drodze z jadącego przede mną auta, to nie ręczył bym za siebie, przez czyjąś głupotę później są wypadki..Opory powietrza na dachu są duże, zobaczysz że jak będziesz wiózł narty na dachu, to odczujesz że Hondzinka będzie słabiej ciągła..to się tak wydaje że mala prędkość, ale opory powietrza robia swoje
Czy Wam też zamarzają pompki spryskiwaczy???..na zewnątrz ledwo -5 a tu juz oba milcza:(
kazik2_h9w3
22-12-11, 08:01
to także może być wina słabego akumulatora
Popieram miałem tak po zakupie swojej Hanki i głowiłem się co jest przyczyną tego że tak kiepsko dopala wymieniłem wszystko co się dało(kable świece kopułkę i palec filtr paliwa)i nic dopiero po jakimś czasie kupiłem nowy aku i to było to
Czy Wam też zamarzają pompki spryskiwaczy???..na zewnątrz ledwo -5 a tu juz oba milcza
Może to wina płynu i marznie
Starstruck
22-12-11, 10:13
Czy Wam też zamarzają pompki spryskiwaczy???..na zewnątrz ledwo -5 a tu juz oba milcza:(
Rok temu mi zamarzły przy jakichś skromnych mrozach, w tym jeszcze nie :p.
Czy Wam też zamarzają pompki spryskiwaczy???..na zewnątrz ledwo -5 a tu juz oba milcza:(
Zmieniłeś płyn do spryskiwaczy na zimowy?
Ja wymieniłem dysze spryskiwaczy na te z C3 i nie mam żadnych problemów :)
bednar_ek35
22-12-11, 10:38
Dokładnie,zmień płyn na zimowy.Ja w tamtym roku też to zaliczyłem,bo troche sie spózniełem ze zmianą.
mi za to marzną wycieraczki :p
Płyn odpowiednio zmieniony na zimowy...ale pewnie zimowy na etykiecie nie oznacza żę nie zamarza...pewnie był za tani :(. Albo te pompki jakieś felerne.
Starstruck
22-12-11, 12:48
Z pompkami to standard, od wielu osób słyszałem, że zamarzały. Puści, ale nie używaj jak jest zamarznięte, bo popsujesz :).
Mi przed pierwszymi mrozami padła pompka przednich spryskiwaczy a że sporo wcześniej zdemontowałem tylną wycieraczkę więc pompka od tylnej szyby była nie używana. Szybkie przepięcie wężyków i teraz przednie spryski działają po przekręceniu dźwigni od tylnych :)
Wystarczy przepiąć przewody z przedniej pompki sprysków na tylne i normalnie działa sprysk przedniej szyby po przekręceniu dźwigni od przednich...
zdemontowałem tylną wycieraczkę
Gdzie dorwałeś zaślepkę?
Starstruck
22-12-11, 17:10
Na allegro bywają i chyba w Haparts też są.
to także może być wina słabego akumulatora ;)
Pytałem czy kable i świece z d14a2 pasuja do d14a4 a nie jakie mogą być domniemane powody słabego odpalania z rana. Znalazlem już na forum że świece są te same, ponawiam pytanie odnośnie kabli.
Pytałem czy kable i świece z d14a2 pasuja do d14a4 a nie jakie mogą być domniemane powody słabego odpalania z rana. Znalazlem już na forum że świece są te same, ponawiam pytanie odnośnie kabli.
Długości kabli zapłonowych do:
- D14A2 (cm): 53, 58, 73, 78
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TTIqNCoyNTg2NCoz
- D14A4 (cm): 48, 64, 69, 74
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TTIqNCoyNDE2MCoz
A co do końcówek, to obstawiam, że są takie same.
Wystarczy przepiąć przewody z przedniej pompki sprysków na tylne i normalnie działa sprysk przedniej szyby po przekręceniu dźwigni od przednich... np a co ja niby napisałem post wyżej ?!
dzie dorwałeś zaślepkę?
zakupiłem drogą grabieży w sklepie ROMIX.
Starstruck
22-12-11, 21:19
Tak na marginesie sklep Romix wymiata :D. Dostałem tam spinki do listew, których szukałem od roku :).
Szybkie przepięcie wężyków i teraz przednie spryski działają po przekręceniu dźwigni od tylnych :)
Wystarczy przepiąć przewody z przedniej pompki sprysków na tylne i normalnie działa sprysk przedniej szyby po przekręceniu dźwigni od przednich...
Czytanie ze zrozumieniem się kłania...
Jeśli chodziło Ci o kostki elektryczne to się różnią
Chyba napisałem - przewodów a nie wężyków.
Wiem, ze kostki się różnią, ale nie widzę problemu w ich przerobieniu...
kutwa rurki sie pozamienia i macie sprysk przedniej szyby w pokretle od tylnych :D
Nie wiecie może gdzie są czujniki od poduszek powietrznych pod maską? Tak się ostatnio przyglądałem i nie mogę tego znaleźć :)
Wiem, ze kostki się różnią, ale nie widzę problemu w ich przerobieniu... to sobie qrwa grzeb w tym nadkolu jak chcesz. Dużo szybciej w razie awarii przepiąć wężyki niż dłubać przy pinach....i jak już coś komentujesz to niech twoja wypowiedź ma sens
To nawet nie w nadkolu , tylko zderzak musiałby zdjąć :> Pewnie że tymczasowo lepiej podczepić od tylnej wężyk. A tak z czystej ciekawości, bez żadnego konkretu zapytam, czy pompka spryskiwacza tylnej wycieraczki jest taka sama jak przedniej ? Chodzi mi o wydajność.
zakupiłem drogą grabieży w sklepie ROMIX.
Dzięki, już namierzyłem:) Fakt, fajny sklep.
To nawet nie w nadkolu , tylko zderzak musiałby zdjąć :> Jak odsuniesz nadkole to dasz radę bo sporo miejsca jest ale nawet zdjąć zderzak a potem jak bym chciał wrócić do dwóch działających pompek to muszę zdjąć zderzak i znowu kostki przerabiać :) lux
czy pompka spryskiwacza tylnej wycieraczki jest taka sama jak przedniej ? Chodzi mi o wydajność. jest tych samych rozmiarów i jakoś nie zauważyłem różnicy w działaniu dysz od C3-ki więc śmiem twierdzić że są takie same
gdzie są czujniki od poduszek powietrznych pod maską?
nie ma, w tunelu masz modul, pare kabelkow do poduszek, do bezpiecznikow i tyle
Jak odsuniesz nadkole to dasz radę bo sporo miejsca jest ale nawet zdjąć zderzak a potem jak bym chciał wrócić do dwóch działających pompek to muszę zdjąć zderzak i znowu kostki przerabiać lux
Może i przez nadkole się da , ale znacznie wygodniej zderzak zdjąć (chodzi o grzebanie przy pompkach).
jest tych samych rozmiarów i jakoś nie zauważyłem różnicy w działaniu dysz od C3-ki więc śmiem twierdzić że są takie same
To że wyglądem są takie same to wiem ;) Chodziło mi o wydajność, ale jak mówisz że jest tak samo to spox :) Też mam dysze od C3-ki dają naprawdę mega efekt w porównaniu do "siurającej" serii.
Też mam dysze od C3-ki dają naprawdę mega efekt w porównaniu do "siurającej" serii. Miałeś te dysze w zeszłą zimę ? bo ja miałem przy dużych mrozach problem z zamarzaniem i potrafiły psikać tylko do wysokości piór wycieraczek. jak było u Ciebie ?
Miałem w poprzednim aucie (EG) i nie zamarzały , może to przez fakt że spirytus dolewałem do płynu od spryskiwaczy :>
Ja spirytus to pije a Ty burżuju do spryskiwaczy wlewasz :)
A tam , jakiś ruski się dorwało w dobrej cenie to i wlałem litra do sprysków ;)
kazik2_h9w3
24-12-11, 19:44
A tam , jakiś ruski się dorwało w dobrej cenie to i wlałem litra do sprysków
Faktycznie burżuj biedniejsi leją dentki
Zaraz, nie ma czujników od poduszek? To w momencie wypadku komputer oblicza nacisk czy jak to się dzieje? Czy jak auto jest po kolizji przodem i poduszki są prawidłowo wymienione i są sprawne to po raz kolejny zadziałają jak należy?
PS. Nie wiecie przy jakiej prędkości mniej więcej poduszki w Hondzie Civic EJ9 wywalają?
Obwód główny w module SRS wykrywa i ocenia siłę uderzenia i jeśli trzeba wyzwala poduchy
z manuala :
Aby zadziałał SRS:
(1) Przedni czujnik uderzenia musi być aktywny i przesłać sygnały elektryczne do mikroprocesora.
(2) Mikroprocesor musi liczyć sygnały i przesyłać sygnały do napełniaczy poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa
(3) Napełniacze muszą odpalić i napełnić poduszki i zaktywować napinacze pasów bezpieczeństwa
to sobie qrwa grzeb w tym nadkolu jak chcesz. Dużo szybciej w razie awarii przepiąć wężyki niż dłubać przy pinach....i jak już coś komentujesz to niech twoja wypowiedź ma sens
Jak dla Ciebie przepięcie czterech pinów a raczej zamienienie ich miejscami to dużo roboty to ja dziękuję, 2min? 3min ? A potem masz normalnie działający sprysk tak jak powinien, a nie w dźwigni tylnego sprysku działa przedni..
W której wypowiedzi nie widzisz sensu, kolego? ;)
Będziesz szedł w zaparte że ty masz racje więc dalsza dyskusja jest bezcelowa. Grzebanie na poboczu drogi i yebanie się w przepinanie pinów to nic przyjemnego ty bardziej że nakole i zderzak były zasyfione bo lipna pogoda była. To mi się wydaje bez sensu bo napisałem że w razie awarii spryskiwaczy....
Mam pewien problem bo nie mogę znaleźć instruktażu do montażu poszczególnych rzeczy klimatyzacji w moim EJ9 wersji 3D.
Wie może ktoś z Was dokąd idą dwie cieniutki rurki od osuszacza? W którym miejscu osuszacz jest montowany? Przydałby mi się dokładny rysopis lub zdjęcie..
Jedna krótka rurka wiem, że do chłodnicy ale ta dłuższa nie mam pojęcia, po za tym nie wiem jak z powodu niewiedzy montażu osuszacza..:S
http://img829.imageshack.us/img829/6469/klimam.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/klimam.jpg/)
ogólny pogląd co gdzie i jak
http://img857.imageshack.us/img857/7641/klima2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/857/klima2.jpg/)
na tym troszkę lepiej widać te rurki
Dzięki, czegoś takiego szukałem :)
http://img829.imageshack.us/img829/6469/klimam.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/klimam.jpg/)
ogólny pogląd co gdzie i jak
http://img857.imageshack.us/img857/7641/klima2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/857/klima2.jpg/)
na tym troszkę lepiej widać te rurki
Pytanko mam:
Czy te rysunki pochodzą z książki pt: "Honda Civic VI - sam naprawiam" lub coś w podobie?
Pytanko mam:
Czy te rysunki pochodzą z książki pt: "Honda Civic VI - sam naprawiam" lub coś w podobie?
Tak wygląda okładka ale raz dwa znajdziesz PDF. Warto bo jest tam wszystko czego dusza zapragnie
http://img221.imageshack.us/img221/1504/111rmd.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/111rmd.jpg/)
Tak wygląda okładka ale raz dwa znajdziesz PDF. Warto bo jest tam wszystko czego dusza zapragnie
http://img221.imageshack.us/img221/1504/111rmd.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/111rmd.jpg/)
Wielkie dzięki.
Wesołych Świąt, by the way.
Faktycznie burżuj biedniejsi leją dentki
No cóż dentka strasznie śmierdzi , a zapach spirytu da się wytrzymać :>
Jak dla Ciebie przepięcie czterech pinów a raczej zamienienie ich miejscami to dużo roboty to ja dziękuję, 2min? 3min ? A potem masz normalnie działający sprysk tak jak powinien, a nie w dźwigni tylnego sprysku działa przedni..
Nie do końca masz w pełni działający , wciąż nie jest to w pełni naprawione. Tak więc jeśli stanie nam się coś takiego na trasie to warto zamieniać wężyki. A idąc Twoim tokiem rozumowania, jaki sens ma przepięcie pinów ? W takim wypadku jak masz wszystko na wierzchu należało by już wymieniać nie działającą pompkę a nie bezsensownie zmieniać piny w kostkach. Ot takie moje zdanie.
Tak wygląda okładka ale raz dwa znajdziesz PDF. Warto bo jest tam wszystko czego dusza zapragnie
http://img221.imageshack.us/img221/1504/111rmd.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/111rmd.jpg/)
Masz tego manuala na kompie po polsku ?
Masz tego manuala na kompie po polsku ?
ja mam:)
Ja też :) powiedzcie gdzie to wrzucę chyba że dacie radę sami odszukać
Masz tego manuala na kompie po polsku ?
Też mam, się okazało właśnie.
Jeśli chcesz, to masz go w komplecie do foteli.
:D
Sprawdź skrzynkę e-mail, nam nadzieję że przeszedł jako załącznik.
Wrzućcie może to gdzieś na jakiś serwer i dajcie link na forum w temacie z instrukcjami. Komuś się na pewno przyda.
(np. Mi :-) )
jakby dało radę to też bym chciał otrzymać takiego manuala
Na forum jest link do podręcznika honda civic sam naprawiam, ale słyszałem że ten co kolega wyżej przedstawił jest lepszy.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79221-MANUAL-nowy
Post nr. 666
:D
Od razu jakoś bardzie świątecznie się zrobiło.
\m/
jakby dało radę to też bym chciał otrzymać takiego manuala
Też bym poprosił ;)
http://www.megaupload.com/?d=GA69JZX3
Macie, miłej zabawy ;)
Panowie i Panie próbujcie zaciągnąć manual'a z linków w temacie o maualu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79221-MANUAL-nowy
albo z link'a powyżej.
Przecież nie będę go każdemu e-mail'em wysyłał.
:p
Rajan jesteś ostatnim któremu mogę wysłać, przynajmniej do końca świąt.
Rajan jesteś ostatnim któremu mogę wysłać, przynajmniej do końca świąt.
To zdążyłem na styk :p
jakby dało radę to też bym chciał otrzymać takiego manuala
x2 :)
Link podany przez kris00011 podany 4 posty wyżej działa, przed chwilą sam sprawdziłem, manual się zaciąga, więc Wszystkim życzę Wesołych Świąt i udanego zaciągania i owocnej lektury.
:p
Nie do końca masz w pełni działający , wciąż nie jest to w pełni naprawione. Tak więc jeśli stanie nam się coś takiego na trasie to warto zamieniać wężyki. A idąc Twoim tokiem rozumowania, jaki sens ma przepięcie pinów ? W takim wypadku jak masz wszystko na wierzchu należało by już wymieniać nie działającą pompkę a nie bezsensownie zmieniać piny w kostkach. Ot takie moje zdanie.
Ja nigdzie nie napisałem, aby robić to w trasie.. Wtedy można tylko przepiąć wężyki i docelowo dojechać do zamierzonego miejsca.
Od samego początku było napisane, że to sposób na takie Hondy, które mają usuniętą wycieraczkę tylną i sprysk jest tam niepotrzebny... Wtedy nie ma konieczności kupowania nowego sprysku.
Koniec tematu.
Moje pytanko :
Czy w wersji Hondy EJ9 z 96r w której nie przewidziano miejsca na filtr kabinowy można go tam zamontować w seryjna puchę nadmuchu, czy musowo trzeba ją zmienić ?
Czy w wersji Hondy EJ9 z 96r w której nie przewidziano miejsca na filtr kabinowy można go tam zamontować w seryjna puchę nadmuchu, czy musowo trzeba ją zmienić ?
trzeba ja zmienic
Panowie i Panie próbujcie zaciągnąć manual'a z linków w temacie o maualu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...21-MANUAL-nowypod tym linkiem jest "sam naprawiam " ? jak tak to dajcie Sobie spokój. Ten z którego ja wrzucałem jest dużo dokładniejszy i ma więcej info na temat napraw
pod tym linkiem jest "sam naprawiam " ? jak tak to dajcie Sobie spokój. Ten z którego ja wrzucałem jest dużo dokładniejszy i ma więcej info na temat napraw
Chyba narobiłem tutaj trochę zamieszania z tymi link'ami, skoro jest tak jak mówisz/piszesz.
:p
Sorry Wszystkich za zamieszanie.
Uznałem bez sprawdzenia, że skoro mowa jest o książce: "SHOP MANUAL - HONDA CIVIC - INSTRUKCJA SERWISOWA CIVIC 3d/4D 1996", a temat na forum: "MANUAL-nowy", to jest to jedno i to samo. A okazuje się, że jednak to zupełnie inne pozycje.
W każdym razie przy pomocy link'u, który podał kris00011 można zaciągnąć książkę, której tytułową stronę wrzucił Budziniak
I faktycznie jest ona dużo dokładniejsza niż ,,sam naprawiam''
jaką można dać rozpórkę przy pionowej przepustnicy do d14a4
jaką można dać rozpórkę przy pionowej przepustnicy do d14a4
Jeśli masz taką samą przepustnicę jak jest u mnie, a wydaje mi się że tak, to ja mam Tenzo R, model: TSB 1290FC, identyczną jak na zdjęciu poniżej, tylko że zamontowaną przy seryjnym układzie dolotowym.
http://img14.imageshack.us/img14/2473/90976906cx4kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/90976906cx4kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Zdjęcie zostało wykorzystane bez wiedzy i zgody autora.
:p
I faktycznie jest ona dużo dokładniejsza niż ,,sam naprawiam''
Dokładnie , mam książkę "sam naprawiam" i powiem wam że jest znacznie gorsza od tej co Budziniak pokazał :)
Zdjęcie zostało wykorzystane bez wiedzy i zgody autora.
Ban na forewer :)
Ban na forewer :)
c'est la vie
:D
Jutro zrobię zdjęcie u siebie.
Ktoś kojarzy jaką tulejkę i śrubę trzeba dać żeby wsadzić wewnętrzne szyny od ej9 do foteli z pralki IV? W sensie ile dłuższa śruba i jak długa tulejka
Jeśli masz taką samą przepustnicę jak jest u mnie, a wydaje mi się że tak, to ja mam Tenzo R, model: TSB 1290FC, identyczną jak na zdjęciu poniżej, tylko że zamontowaną przy seryjnym układzie dolotowym.
http://img14.imageshack.us/img14/2473/90976906cx4kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/90976906cx4kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Zdjęcie zostało wykorzystane bez wiedzy i zgody autora.
:p
a jakie koszta takiej jak ty
pytanie: na czym zamocowane są listwy boczne w VI genie? na dwustronnej taśmie? Pytam bo chce je polakierować pod kolor budy :)
i druga sprawa - jak sciągnąć klamkę? też mam zamiar ją polakierować ..
pytanie: na czym zamocowane są listwy boczne w VI genie? na dwustronnej taśmie? Pytam bo chce je polakierować pod kolor budy
i druga sprawa - jak sciągnąć klamkę? też mam zamiar ją polakierować .. w obydwu przypadkach musisz zdjąć boczek a pod nim odnajdziesz odpowiedź na te pytania
Listwy są na takich plastikowych "zaciskach". W sumie nie trudne do zdemontowania ale tak jak kolega wyżej napisał, trzeba zdjąć boczki.
Co do klamek, też je chciałem malować ale odpuściłem sobie bo nie mogłem ich zdjąć. A jak je zdjąć to masz tutaj: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8097-Montaz-podgrzewania-lusterek-malowanie-lusterek-i-klamek
klamki nie tak trudno zdjąć, taka sama procedura tyle że śrubki odkręcić i to cięgno wyciągnąć od klamki musisz i zamek.
A boczne listwy jak wyżej chłopaki pisali , najpierw boczki a pod tym masz takie zaciski , lepiej od środka to robić bo jak na siłę będziesz ciągną to możesz pourywać te zaczepy
Raffaelloo
27-12-11, 12:40
Witam, mam mały problem mianowicie po odpaleniu EJ9 rano na zimnym mam obroty ~1700, auto się nagrzeje, przejadę np. 10 km i obroty nadal na tym samym poziomie. A co ciekawe jak go zgaszę i odpalę ponownie to obroty są ok - ~800. Termostat sprawdzałem - jest ok. Robiony reset kompa - żadnej różnicy. Check nie świeci. Co może być tego przyczyną?
Wygląda na to że ssanie się nie wyłącza , a w zasadzie się zacina.
klamki nie tak trudno zdjąć, taka sama procedura tyle że śrubki odkręcić i to cięgno wyciągnąć od klamki musisz i zamek.
A boczne listwy jak wyżej chłopaki pisali , najpierw boczki a pod tym masz takie zaciski , lepiej od środka to robić bo jak na siłę będziesz ciągną to możesz pourywać te zaczepy
Ok. Z drzwiami myślę że nie będzie większego problemu. Gorzej z małą listwą na przednim i tylnym błotniku .. da się do nich jakoś dostać od zewnątrz?
Możesz delikatnie podważyć czymś, nie gwarantuje że nie urwiesz jakiś zaczepów. Ja tak robiłem i udało mi się :) A jak nie to nie dostaniesz się tam inaczej niż poprzez ściągnięcie zderzaków , nie jest to trudne i nie zajmie Ci to długo czasu. Najlepiej pościągać , wtedy masz pewność że nie urwie się nic.
i tylnym błotniku od wewnątrz trzeba. Rozbieraliśmy ek3 kumpla to odginaliśmy tylny boczek od strony przedniego fotela ale w tak niskich temperaturach naginanie boczków jak i wypinanie listewek to iście szatański pomysł który zakończy się pobytem w serwisie po nowe spinki.
nie gwarantuje że nie urwiesz jakiś zaczepów. no właśnie :D
Jeżeli chodzi o przód to lepiej zdjąć błotniki, jest to w miarę szybka robota. Tyle że przy zakładaniu trzeba je oczywiście dobrze spasować (najlepiej zaznaczyć sobie mazakiem w kilku punktach) Jeżeli zaczniesz od zewnątrz 80% że urwiesz zaczepy a wtedy na klej montażowy itp. do tylnych listewek można się dostać demontując tylne boczki w środku. Raczej też prosta sprawa jeżeli masz wyczucie w rękach aby nie pourywać zatrzasków. Ja zdejmowałem 2 razy i jakoś się udało.
Raffaelloo
27-12-11, 16:50
i co z tym fantem zrobic?
ktoś jeszcze potwierdzi jak zdjąć listewki ? :rolleyes:
Dzięki za rady. Powinno się udać :)
Zrobie to w marcu kiedy temperatury będą wyższe :)
Raffaelloo
27-12-11, 21:33
Ponawiam:
Witam, mam mały problem mianowicie po odpaleniu EJ9 rano na zimnym mam obroty ~1700, auto się nagrzeje, przejadę np. 10 km i obroty nadal na tym samym poziomie. A co ciekawe jak go zgaszę i odpalę ponownie to obroty są ok - ~800. Termostat sprawdzałem - jest ok. Robiony reset kompa - żadnej różnicy. Check nie świeci. Co może być tego przyczyną?
Krokowy wyczyść albo wymień bo może się zacina.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego
Raffaelloo
27-12-11, 22:14
Jak będzie czas to wyczyszczę krokowy razem z przepustnicą, nowa uszczelka pod nią, reset kompa i później się zobaczy. Ok thx
Jesli jestesmy w temacie obrotów, to zastanawiam sie czy u mnie jest wszystko dobrze. Na rozgrzanym jalowym gdzie powinna byc wskazówka ? Blizej 1tys ? bo ja mam tak w polowie :)
700-800obr/min czyli bardziej u góry
Chyba że wentylator się załączy wtedy spadają do połowy.
konstruktor
28-12-11, 00:18
ktoś jeszcze potwierdzi jak zdjąć listewki ?
sam osobiście tego nie robiłem ale....
na str. 20-109 w manualu zaczyna się temat listw bocznych , może komuś to pomoże.
sam osobiście tego nie robiłem ale....
na str. 20-109 w manualu zaczyna się temat listw bocznych , może komuś to pomoże.
Fajnie wiedzieć aż tak się nie zagłębiałem w tego PDF-a :) ale jak by ktoś takowego nie miał to :
http://img651.imageshack.us/img651/3979/khgd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/khgd.jpg/)
tak mi się zdawało ze u siebie taśmę widziałem, ale nie chciałem w błąd wprowadzać bo pewności nie miałem czy to oryginalnie- teraz już wiem
http://i42.tinypic.com/3539qva.jpg co to jest do czego to służy i co sie dzieje jesli podcisnienie nie jest podpięte pod to
Siemanko. Mam problem z tylnymi hamulcami jak w zeszlym roku. Po nocy przez pare pierwszych hamowan strasznie slychac szorowanie szczek (sa one w bdb stanie) jak na zewnatrz jest lekko na plusie. Regulacje nie pomogly, jedynie lekkie przetoczenie bebna. No ale problem powrocil. Czy u was jest tak samo? Moze ktos mial podobny problem i sobie z tym poradzil?
rdza. dużo wilgoci jest w powietrzu. miałem to w jaju na bębnach i później na tarczach i teraz ep mam to samo. jeżeli szczęki są nie zużyte a bęben ok ( czyli średnica wewnątrz bez rantu) to olewka
Witam potrzebuje prawą półóś do ek3 i mam pytanie czy pasują do d15z6 półośie od np 14 ? i jeszcze jedno czy da sie kupic ( nie wiem czy dobrze pisze) sam wałek półosi bez przegubów w sklepie ??
sam wałek półosi bez przegubów w sklepie ?? nie kupisz tego w sklepie i traf chciał że mam taką część ale niestety lewą tą długą :/
a gdybym mial np. używaną od 1,4 czy od 1,5 tylko ze od 5gen to bedzie pasowała ?? chodzi mi o ilość ząbków na wielowypuscie i grubość wałka
a gdybym mial np. używaną od 1,4 czy od 1,5 tylko ze od 5gen to bedzie pasowała ?? chodzi mi o ilość ząbków na wielowypuscie i grubość wałka
nie bedzie
mam problem. mianowicie po zmianie kierownicy na "sportowa" nie dziala mi klakson. nie piszcie o podginaniu blaszki bo jest to 6 gen z SRS i nie ma takowej. ktos wie jak to powinno sie podlaczyc?
ja zrobiłem tak że przykręciłem do tej białej obudowy srubkę wokół której owinołem drucik który lekko odgiołem aby "udawał" spręzyne,
kiera dotyka tego drucika i klakson smiga :)
Panowie, mam takie pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z tymi lampami: http://moto.allegro.pl/lampy-angel-eyes-honda-civic-96-98r-soczewka-ringi-i1968840587.html ?
Jak jest z ich jakością i trwałością (czy nie parują itd.) ? Właśnie planuję zmienić moje stare i już dość mocno sfatygowane reflektory i zastanawiam się czy kupić te soczewkowe, czy może jest to jednak jakiś "chiński szajs" i lepiej kupić nowe oryginalne. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam.
W jakim sensie Twoje lampy są "sfatygowane"? Stały się matowe? Po prostu je wypoleruj :) Wg mnie oryginał wygląda nieporównywalnie lepiej od wszystkich "endżeli".
Panowie, mam takie pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z tymi lampami: http://moto.allegro.pl/lampy-angel-eyes-honda-civic-96-98r-soczewka-ringi-i1968840587.html ?
Jak jest z ich jakością i trwałością (czy nie parują itd.) ? Właśnie planuję zmienić moje stare i już dość mocno sfatygowane reflektory i zastanawiam się czy kupić te soczewkowe, czy może jest to jednak jakiś "chiński szajs" i lepiej kupić nowe oryginalne. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam.
A może na początek spróbuj odświeżyć swoje stare lampy?
:confused:
Czyli wodny papier ścierny 2500, a później pasta polerska.
Panowie, mam takie pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z tymi lampami: http://moto.allegro.pl/lampy-angel-e...968840587.html ?
Jak jest z ich jakością i trwałością (czy nie parują itd.) ? Właśnie planuję zmienić moje stare i już dość mocno sfatygowane reflektory i zastanawiam się czy kupić te soczewkowe, czy może jest to jednak jakiś "chiński szajs" i lepiej kupić nowe oryginalne. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam.
Nawet jak się nie uda odświeżyć to szukał bym takich samych. Angele to porażka , miałem chwilę założone i nic dobrego z tego nie było. Jakość wykonania daleka od ideału. Ringi co jakiś czas przestają poprawnie działać ( albo całkiem albo mrugać zaczynają), zaczepy pękają a sam klosz lampy też dość szybko matowieje. Taka moja opinia. Poleruj stare albo kupuj nowe , ale nie angele.
Akurat wszystkie akcje polerskie były już wykonane (jestem lakiernikiem). Same klosze są teraz bardzo ładne (praktycznie jak nówki), ale lampy są mocno zaleziałe od środka. Druga sprawa, to lampy są po przejściach... konstrukcja jest mocno popękana, ktoś to wcześniej pocudował byle jako tako trzymało się na aucie. Wszystko jest nieszczelne i praktycznie rozlatuje się w rękach. Same lustra tez nie są jednakowe i troche mnie to mierzi - w jednej lampie jest gładkie, a w drugiej "karbowane" (sorki, nie wiem jak to dokładnie opisać).
Z doświadczenia Ci nie powiem, ale kiedyś zastanawiałem się czy aby od tak nie zmienić sobie OEM na takie lampy. Wpisując w google znajdziesz wiele opinii na ich temat. Na forum VW jest o tym trochę. Jednym, parują, drugim nie. Podobno różnie z tym bywa. Jeśli chodzi o jakość wykonania i spasowanie - określają jako znośne, nie najgorsze. Jeśli chodzi o "świecenie"- podobno dają sobie dobrze radę. Z tego co widzę, sprzedawca wymieni je jeśli będa parować, bądź też źle swiecić więc moze warto spróbować. Jak zakupisz pochwal się jak to z nimi jest :) . Może też się skuszę :D
ja zrobiłem tak że przykręciłem do tej białej obudowy srubkę wokół której owinołem drucik który lekko odgiołem aby "udawał" spręzyne,
kiera dotyka tego drucika i klakson smiga :)
ktos ma jeszcze jakies inne rozwiazanie procz tego? rozkminilem ze jest tam kabelek od klaksonu i jak dotke nim naby albo wieloklinu to klakson non stop dziala. jakies dalsze propozycje?
Przy okazji też mam szybkie pytanie. Do zbiornika wyrównawczego wyrzuca mi jakiś syf (małe czarne kropki). Niedawno wymieniany był płyn chłodniczy, chłodnica po spuszczeniu płynu była przepłukana (wodą, ale jednak), jak również zbiornik był całkowicie wyczyszczony. Czy jest to po prostu syf z chłodnicy, czy może jednak objaw czegoś poważniejszego? Nawiasem mówiąc silnik pali olej (w ilości ok. 0,5l/1000km przy dość dynamicznej jeździe).
czarne mówisz ? a czy tłuszcz się pojawił w płynie ?
kolega ostatnio zrobił podobny zabieg jak ty (fakt ze to BMW e39 3.0TD) wymienił płyn , wcześniej przepłukał , wlał nowy i zaczęło się brudzić , no i się zabrudziło , wymienił znowu i jest spokój ... więc może być zwykły syf
Przy okazji też mam szybkie pytanie. Do zbiornika wyrównawczego wyrzuca mi jakiś syf (małe czarne kropki). Niedawno wymieniany był płyn chłodniczy, chłodnica po spuszczeniu płynu była przepłukana (wodą, ale jednak), jak również zbiornik był całkowicie wyczyszczony. Czy jest to po prostu syf z chłodnicy, czy może jednak objaw czegoś poważniejszego? Nawiasem mówiąc silnik pali olej (w ilości ok. 0,5l/1000km przy dość dynamicznej jeździe).
Płukanie wodą w niczym nie pomoże. Kolega ygor słusznie zauważył. Syf po prostu. Nie ma obawy
Słuchajcie, czy maskownice głośników w tylnej półce sedana są zdejmowane, czy tworzą całość z półką?
http://images47.fotosik.pl/1287/61082908333f88a1med.jpg
Słuchajcie, czy maskownice głośników w tylnej półce sedana są zdejmowane, czy tworzą całość z półką?
http://images47.fotosik.pl/1287/61082908333f88a1med.jpg
Całość. Głośniki montujesz podwieszając z tyłu, lub na upartego zdejmując półkę i od góry.
czarne mówisz ? a czy tłuszcz się pojawił w płynie ?
Jak mogę to sprawdzić? "Na oko" płyn wyglądał jakby unosiło się coś tłustego na powierzchni, choć może to wina właśnie tego syfu, który pozostał w chłodnicy. Przed wymianą lubiło zebrać się "masło" pod korkiem chłodnicy.
Płukanie wodą w niczym nie pomoże. Kolega ygor słusznie zauważył. Syf po prostu. Nie ma obawy
Zdaję sobie sprawę, że nie dało to wiele, ale myślałem, że lepsze to niż po prostu wlanie świeżego. Po zlaniu płynu, zalałem wodą i zagrzałem ją.
Skoro jednak mówicie, że to nic niepokojącego to ok. Dzięki :)
NA oko - dokładnie oko - wiesz jak się robią oka w rosole ? tłuszcz jest lżejszy od wody i się unosi na powierzchni - jak w rosole takie placki (oka) się tworzą - jeżeli masz to znaczy że przedostaje się olej (najprawdopodobniej) i wtedy UPG. Masłło o którym wposminasz też może świadczyć o UPG i przedostawaniu się wody do oleju, ale niekoniecznie , często bowiem dzieje się tak kiedy samochód robi krótkie odcinki w zimie i się nie dogrzewa.
sprawdz dobrze ten plyn bo mozesz miec problem, nie dymi na siwo ?
jak kupiłem swoją Hanke to strasznie ciemny i tłusty był płyn. Mimo wymiany i płukania też miałem tłuste pozostałości ale po jakimś czasie to znikło i nic sie złego nie działo
Przed wymianą lubiło zebrać się "masło" pod korkiem chłodnicy.
O tym nie wspominałeś.. To że zbiera się czarny nalot, płyn zmienia kolor itd..to całkiem normalne. Ale kiedy pojawia się masło...to już gorzej bo taki efekt daje olej zmieszany z glikolem. Po 1 na pewno w chłodnicy masz to masło. Wypłucz ją dobrze wrzątkiem(czy jak tam producent preparatu zaleca, ale na pewno ciepłą wodą) z płynem do czyszczenia chłodnic. Korek oczyść itd. Zobacz co się będzie działo. Jeżeli to efekt różnego rodzaju tłuszczu, który pozostał dzięki nigdy nie płukanemu układowi i efekt nie będzie występował, to olej. Jeśli będzie się nasilał to odkładaj na nową UPG.
NA oko - dokładnie oko - wiesz jak się robią oka w rosole ?
"Ok" nie było na powierzchni, choć sama powierzchnia była niejednorodna (jakby jednak pływało tam coś tłustego). Przyjrzę się mu dokładniej przy dobrym świetle.
nie dymi na siwo ?
Co do dymienia, to owszem dymi, choć zwykle przy odpalaniu i pierwszych kilometrach. Co do koloru nie jestem dokładnie pewien. Także to będę musiał się dokładniej zbadać.
często bowiem dzieje się tak kiedy samochód robi krótkie odcinki w zimie i się nie dogrzewa.
Nierzadko przejeżdżam właśnie niezbyt duże odcinki (10km), jak również w ruchu miejskim, kiedy wiadomo, często się odpala i gasi silnik.
Wypłucz ją dobrze wrzątkiem(czy jak tam producent preparatu zaleca, ale na pewno ciepłą wodą) z płynem do czyszczenia chłodnic.
Zrobię tak i dam znać :)
Czy jest możliwe, że spala mi olej jedynie przez uszczelkę pod głowicą? Silnik pracował i pracuje naprawdę ładnie jak na taki pobór oleju, a moc wydaje się być zachowana. Dodam jeszcze, że sprawdzenie kompresji (kilka miesięcy temu) dało mizerne wyniki. Olałem to, bo sądziłem, że to pierścienie i uszczelniacze, a więc nieopłacalny remont jak na taki silnik.
Co więcej, w lecie zdarzały się bardzo rzadkie (ale jednak) skoki temperatury cieczy.
to że dymi zaraz po podpaleniu jest normalne bo w wydechu zbiera sie woda i przez jakis czas musi odparowac , jak jest zagrzany pojezdzony silnik i wtedy bucha na biało to znaczy ze woda przecieka. 10 km to wystarczy juz zeby zagrzac dobrze auto - sam robie 10-15 km do pracy i nie ma zadnego masła
W świetle latarki nie widać żadnych wyraźnych ok.
Foto "masła" na korku gwoli ścisłości :p
http://img26.imageshack.us/img26/1914/koreka.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/koreka.jpg/)
Witam.
A ja mam trochę nietypowy problem gdyż cały czas w aucie, nie zależnie czy podczas jazdy czy na zgaszonym silniku, cały czas słychać z lewej strony takie cykanie. Jakby jakiś przekaźnik czy coś. Nie wiecie co to może być ?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Chcę dobrać się i wymienić żarówki podświetlania panelu sterowania nawiewem. Pytanko, czy idą tam żarówki takie jak do podświetlania kontrolek w zegarach czy inne? A jak inne, to jakie jest ich oznaczenie?
Inne..Oznaczenie.. Mała bombka 1.2W 12V :] - tyle co na żarówce.
Witam.
W Hani jak jest immo trzeba wciskać jakiś ukryty przycisk czy coś ?
Z góry dzięki.
Pozdro
Każdemu w 6g to prawdopodobnie miga ten kluczyk po zgaszeniu silnika. Wszystko Ci działa jak należy, spokojnie ;]
Aaa, dzięki ; )
A ja mam jeszcze pytanko odnoście tego cykania, bo to na 95% jakiś przekaźnik. Najgłośniej jest pod konsolą od sterowania lusterkami i szyberdachem. Jak to rozebrać żeby dostać się do tych przekaźników ?
Z góry dzięki.
Pozdro
Wystarczy odkręcić panel pod kierownicą. Znacznie ułatwi Ci to szukanie, albo położyć się na podłodze i zerknąć za nią. Wszelkie pytania odnośnie jak zdemontować itd znajdziesz w MANUALu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79221-MANUAL-nowy
Każdemu w 6g to prawdopodobnie miga ten kluczyk po zgaszeniu silnika. Wszystko Ci działa jak należy, spokojnie ;]
Miga miga to normalne :)
Witam!!! Może na początku wszystkiego naj w tym nowym roku :cool: heh a teraz do rzeczy. Dzisiaj wracałem z pracy i przy zjezdzie z krawężnika zgubilem nadkole ochronne z przodu po prawej stronie i niestety peklo:/ I tu pytanie czy moze juz ktos kupowal te nadkole. Jak tak to był bym wdzieczny za jakies podpowiedzi gdzie mozna kupic i zeby nie przerabiac bo kumbel kupil i wogole nie pasowalo; Z gory dzieki moja Hania to EJ6. Pozdrawiam
ja kupowałem do EK3 w tym...tzn tamtym roku:) na allegro, nie pamietam ile dałem ale pasowało wszystko
Witam i Szczęśliwego Nowego Roku !
Dziś odkryłem że to cykanie zaczyna się po otwarciu drzwi i gdy zamkniemy drzwi to cykanie po chwili ustaje. Gdy drzwi są otwarte to cyka cały czas. Wiecie co to może być ?
A druga rzecz to przy kupnie EJ9 chcieliśmy zobaczyć szyby elektryczne i u pasażera wszystko gra, a u kierowcy przez chwile było słychać silniczek, ale szyba się nie ruszyła i po chwili przestało dawać oznaki i nawet silniczka nie słychać. Trochę to kłopotliwe bo jest mała szczelina i nie dość że wieje to woda zacieka ; /
Panowie poratujcie !
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Witam!!! Może na początku wszystkiego naj w tym nowym roku heh a teraz do rzeczy. Dzisiaj wracałem z pracy i przy zjezdzie z krawężnika zgubilem nadkole ochronne z przodu po prawej stronie i niestety peklo:/ I tu pytanie czy moze juz ktos kupowal te nadkole. Jak tak to był bym wdzieczny za jakies podpowiedzi gdzie mozna kupic i zeby nie przerabiac bo kumbel kupil i wogole nie pasowalo; Z gory dzieki moja Hania to EJ6. Pozdrawiam
Szukaj OEM Honda nie warto inwestować w te zamienniki
Szukaj OEM Honda nie warto inwestować w te zamienniki
x2
A druga rzecz to przy kupnie EJ9 chcieliśmy zobaczyć szyby elektryczne i u pasażera wszystko gra, a u kierowcy przez chwile było słychać silniczek, ale szyba się nie ruszyła i po chwili przestało dawać oznaki i nawet silniczka nie słychać. Trochę to kłopotliwe bo jest mała szczelina i nie dość że wieje to woda zacieka ; /
Panowie poratujcie !
Pewnie zęby wyrobione, albo silniczek dał d.. . Jedyne wyjście to rozebrać boczek, popatrzeć..a najlepiej wydłubać mechanizm bo samo zdjęcie boczku na wiele się nie zda-niewiele zobaczysz. Szukaj raczej sprawnej używki, raczej nic nie pomoże.
Ok dzieki wielkie:cool: juz mi kuzyn zalatwil z jakiegos komisu taki sam ;p
Dobra Panowie i Panie. Mam Civic'a VI HB 97r. d14a3. Pytanie z Mojej strony, jak sprawdzić czy to jest ek9 czy ej9. Nie mam pojęcia, szukałem ale nic nie znalazłem ;/
#edit
Dobra fail, numer vin sprawdziłem xD EJ9 ;]
Nie widziałem EK9 z silnikiem 1.4 :D
EK9 to rzadko spotykana wersja Type-R , można by powiedzieć rarytas :)
Dziś odkryłem że to cykanie zaczyna się po otwarciu drzwi i gdy zamkniemy drzwi to cykanie po chwili ustaje. Gdy drzwi są otwarte to cyka cały czas. Wiecie co to może być ?
Brzmi jak wyjatkowo cicha ostrzegaczka przed zapalonymi swiatlami. Chodzi o drzwi kierowcy czy pasazera tez?
A mam takie nietypowe pytanko, Czy ma ktoś zdjęcie Civic 6gena coupe w kolorze Cyclone blue ze spojlerem od SI ? Bo szukam, szukam i znaleźć nie mogę. . ;/
Witam.
Bencao ostrzegaczka od świateł to chyba nie jest bo ona u mnie działa normalnie i piszczy gdy otworzę drzwi przy zapalonych światłach ;)
Pozdrawiam
P.S Jakby ktoś podrzucił link z allegro z dobrymi nakrętkami do felg stalowych to byłbym wdzięczny.
Wam też jara Hondzina dużo? mi nie chce zejść poniżej 10l na mieście : /. odcinki pokonuje ~5-8km. Silnik po 1km-2km sie robi rozgrzany (zaslonilem wlot chlodnicy). Nie katuje Hani, noga bardzo leciutka.
Znajomy mowil że to moze być wina świec. Wiec mysle czy nie zamowic nowych (NGK) 10zl/szt . Czy cos jeszcze sprobowac wymienic? Jak uważacie?
Sonda Lambda była wymieniania w niedalekiej przeszłości, więc ona jest OK
55zl/10l-100km :(
Starstruck
02-01-12, 15:50
Jak robisz takie odcinki to nic dziwnego, jest też chłodniej, więc to spalanie jest jak najbardziej w normie. Świece możesz zmienić, bo koszt jak widać znikomy. Jaki masz silnik?
Ja pokonuję odcinki około 6km i na D14A3 spokojna jazda (2-3tys rpm) spala 8-9l LPG.
Kwestia ruchu na drodze. Jeśli jest on typowo miejski to spalanie wygląda na w miarę normalne. Wcześniej spalanie było mniejsze?
Swoją drogą, czy jest jakiś dodatkowy filtr kabinowy w 6 genach? Po zdjęciu podszybia zauważyłem właśnie coś co wyglądało na filtr z czegoś w rodzaju gąbki.
Silniczek d14a4 odetkany. Jazda tylko miejska :D na zakupy, po kobiete;d do sklepu itp :D
10-12 średnie takie spalanko
jak zaleje 10l i przejezdzam hmm 80km to juz na nastepnym odpalaniu charczy, i łapie np za drugim razem przekrecenia kluczyka : / . Taki psikus :(
w zime to niestety normalne w tym silniku tym bardziej na krotkich dystansach.
jest tez mozliwosc ze sonda juz powoli zaczyna sie psuć i niedlugo Ci check wyskoczy
No wlasnie , sonda padła mi jakoś 1-2 mce temu. Wtedy Honda jarała prawie 20l/100km. Kupiłem używke za 70zł z allegro NGK, i wszystko do normalnego stanu powróciło. Dodam tylko że nawet nie mrugnęła lampka od Check Engine.
Robilem też samo diagnostyke i tak samo nic :/
Swoją drogą, czy jest jakiś dodatkowy filtr kabinowy w 6 genach? Po zdjęciu podszybia zauważyłem właśnie coś co wyglądało na filtr z czegoś w rodzaju gąbki. jeden fabrycznie jest za schowkiem a ten na podszybiu to wymysł tunera
Jak sie nie swieci zaden check to normalne ze na samodiagnostyce nic nie wyszło...
A to ze check nie swieci nie oznacza tez ze lambda jest sprawna w 100%. Ona moze jeszcze dawać JAKO TAKO prawidłowe odczyty co będzie oznaczać już jej bliski koniec no i większe spalanie - wiem bo tak mialem po swapie.
przypuszczam że gdzieś już jest temat o tym ale nie umiem znaleść więc prosze o linka albo o wytłumaczenia, jak rozebrać panel sterowania nawiewami w EJ9?
Od czego zacząc i co odkręcić bo żadnych śrub tam nie widze.
przypuszczam że gdzieś już jest temat o tym ale nie umiem znaleść więc prosze o linka albo o wytłumaczenia, jak rozebrać panel sterowania nawiewami w EJ9?
Od czego zacząc i co odkręcić bo żadnych śrub tam nie widze. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7157-Jak-dostac-sie-do-zegarka-w-Civicu-VI-generacji-manual
Lub tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?936-Demontaz-konsoli-w-civicu-6gen
10-12 średnie takie spalanko
jak zaleje 10l i przejezdzam hmm 80km to juz na nastepnym odpalaniu charczy, i łapie np za drugim razem przekrecenia kluczyka : / . Taki psikus
Polecam zalać auto do pełna, szczególnie zimą, bo będziesz miał wieczne problemy z układem paliwowym. W zbiorniku przy ciągłej jeździe na rezerwie skrapla Ci się woda i problemy gotowe tylko i wyłącznie z własnej że tak ujmę - głupoty. Jeśli już musisz zalewać po te 10l to zalej do pełna a potem co 80km tankuj :D .
jeden fabrycznie jest za schowkiem a ten na podszybiu to wymysł tunera
W sensie rzeźba? Szczerze mówiąc nie wygląda mi na to. "Filtr" o którym mówię jest w "tunelu" prowadzący do nagrzewnicy. Szkoda, że nie zrobiłem fotki przed złożeniem całości. Posłużę się fotką innego Civica z jakiegoś photostory.
http://img50.imageshack.us/img50/6979/pict0014ta0.jpg
Gąbka ta jest umieszczona za tym kawałkiem blachy, nieco głębiej i równolegle, a nie prostopadle do tunelu.
czy OEM chlapacze tylne są takie same we wszystkich wersjach nadwozia VI gen (HB, Sedan, Coupe) ?
Starstruck
02-01-12, 20:38
Z tego co wiem, To QP i Sedan mają banko takie same, a HB inne.
a czy jest różnica między takimi świecami
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC/BKR6E-11/10458/
a wersją na allegro którą zamierzam kupić
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-honda-civic-iii-iv-v-crx-iii-jazz-i1979382964.html WERSJA JAKAŚ V-LINE
W sensie rzeźba? Tak ponieważ tak jak napisałem w 6 genach filtr o ile jest na niego miejsce znajduje się w nagrzewnicy za schowkiem. Bardzo możliwe że po prostu u Ciebie go nie przewidzieli i ktoś postanowił to naprawić zakładając na podszybiu kawałek gąbki. Nie jest to głupie bo mniej syfu zbiera na wentylatorze i wkładzie wodnym lub na parowniku jeśli masz klimatyzację.
Jak by gąbka była brudna to możesz ją zastąpić kawałkiem wkładu do kuchennego okapu. Też daje radę...
Przyjrzę się temu dokładniej następnym razem, bo i tak muszę zmienić podszybie.
Oczywiście jest u mnie także normalny filtr kabinowy za schowkiem, ale szukam przyczyny częstego parowania szyb w środku. Środek czysty, klima odgrzybiona, filtr kabinowy zmieniony a tu nadal wilgoć na szybach...
Zaś "filtr", o którym wspomniałem był już właśnie dość mocno zabrudzony i prawie że rozpadał się po mocniejszym dotknięciu. Tak więc podsumowując, fabrycznie nie powinno być żadnej gąbki, tylko pusta luka, tak? :)
a czy jest różnica między takimi świecami
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC/BKR6E-11/10458/
a wersją na allegro którą zamierzam kupić
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-honda-civic-iii-iv-v-crx-iii-jazz-i1979382964.html WERSJA JAKAŚ V-LINE
Jest różnica.
Pierwsze to świeca jednoelektrodowa, druga (V-line) - dwueletrodowa.
V-line teoretycznie powinna mieć większą żywotność.
Ja na Twoim miejscu kupiłbym takie, jakie zalecane są do silnika w Twoim samochodzie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.