PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

kubaszow
27-07-12, 19:50
sonda padła?
Prawdopodobnie tak.

PixeL
27-07-12, 22:57
D16Y2 pali niecałe 13l przy pełnym bucie i VTEC'u i tyle samo przy jeździe do 3tyś obrotów, sonda padła?

padla sonda,mialem tak samo u siebie w d16y7


Mam pytanko odnosnie stab'a na tył.
Mając seryjne wachacze z tyłu istnieje możliwosc "zamontowania" staba ? czy tylko i wyłącznie trzeba zmieniać wachacze? Chodzi o ej6 rzecz jasna

musisz miec wahacze pod staba,tu masz cale info na temat staba http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6485

Homie
28-07-12, 13:13
musisz miec wahacze pod staba,tu masz cale info na temat staba http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6485

dzieki wielkie:)

Hankaa
28-07-12, 15:32
Czy takie (TANIE) nakrętki będą OK?: http://moto.allegro.pl/nakretka-nakretki-12x1-5-stozek-chrom-honda-ford-i2516335170.html Chodzi mi o twardość/wytrzymałość.

muzg
28-07-12, 18:11
Chciałbym sobie zamontować w EJ9 przednia rozpórkę kielichów. I teraz pytanie czy jak zamontuję dolot ze stożkiem typu short ram zamiast oem pionowej przepustnicy, czy wtedy nie będzie już problemu z umiejscowieniem rozpórki?

Maskunt
28-07-12, 18:23
Chciałbym sobie zamontować w EJ9 przednia rozpórkę kielichów. I teraz pytanie czy jak zamontuję dolot ze stożkiem typu short ram zamiast oem pionowej przepustnicy, czy wtedy nie będzie już problemu z umiejscowieniem rozpórki?

Oem rozpórka, z tego co mi wiadomo nie będzie pasować do pionowej przepustnicy, niektóre aftermarketowe (np staffa) powinny, ale tutaj warto dopytać. Nie kupuj short'a, w upał będzie gorzej niż na serii. Albo zrób dolot kończący się przy lampie + dziura w podłużnicy + doprowadzenie zimnego powietrza + osłona stożka, albo cai.

muzg
28-07-12, 18:30
No short się chyba kończy właśnie stożkiem prze lampie... a zimne powietrze doprowadzone ze zderzaka też w planie.

Camellia Racing
28-07-12, 18:34
CAI sie kończy przy lampie. Short kończy się przy kielichu powiedzmy.

muzg
28-07-12, 18:39
CAI się kończy chyba w nadkolu/zderzaku.

Maskunt
28-07-12, 18:40
Może doprecyzuję - Cai dla mnie to filtr powietrza pod podłużnicą, a short kończy się w okolicy kielicha, tak jak Camellia napisał.

Camellia Racing
28-07-12, 18:48
Powiedzmy, że są dwie wersje CAI:

1. Do lampy
2. W podłużnicę

Pierwsza dla bardziej wygodnych bez dodatkowego dłubania. Druga to już małe dłubania i ściąganie zderzaka. Niektórzy mają ala hybrydę doprowadzając ciąg z podłużnicy ale mając filtr za lampą :)

Maskunt
28-07-12, 18:53
I ta hybryda jest moim zdaniem najrozsądniejszym wyjściem do samochodu użytkowanego na co dzień. Brak ryzyka zalania filtra i niezłe osiągi.

Gr4b3Q
28-07-12, 18:55
Jest sposób żeby zdjąć silniczek regulacji lamp z odbłyśnika inaczej niż odpięcie zatrzasku na odbłyśniku? U mnie ten zatrzask jest strasznie uparty i nie zabardzo chce puścić... Ew. jak wykręcić śrubę odchodzącą od silniczka? Można spokojnie kręcić bez obawy że silniczek się zepsuje ?

Paco
28-07-12, 19:01
panowie co jest odpowiedzialne za działanie/nie działanie obrotomierza? niebieski kabelek w aparacie zapłonowym jak w 4 gen?
druga sprawa to to, że nie pokazuje mi stanu paliwa odpowiedniego, tzn wskaznik sie zawiesił w jednym położeniu i tak stoi. pływak juz sprawdzałem i zmienia sie oporność jak sie nim rusza więc podejrzewam ze jest sprawny. dodam, ze poprzedni właściciel malowal wskazowki i pewnie uszkodził troche ten licznik bo jak sie samochod nagrzeje to wskaznik temperatury jest na 3/4 skali ( a auto sie nie grzeje) a nie na 1/3. może w ogole ten licznik jest uwalony?:>

ponawiam

luchuma
28-07-12, 19:46
ponawiam

podlacz inne zegary i sprawdz :) bedziesz wiedzial w czym problem

Paco
28-07-12, 20:43
podlacz inne zegary i sprawdz :) bedziesz wiedzial w czym problem
musialbym kupic;) nie znam nikogo w okolicy kto ma 6 gena

markotny
28-07-12, 21:14
Powiedzmy, że są dwie wersje CAI:

1. Do lampy
2. W podłużnicę


Co to za głupoty. CAI nie ma żadnych dwóch wersji. Jest jedna jedyna wersja gdzie rura wchodzi otworem w podłużnicę i filtr znajduję się w tej "komorze" która jest między osłoną nadkola a zderzakiem. To co ty nazywasz hybrydą to jest tradycyjny dolot z doprowadzeniem zimnego powietrza lub jak kto woli tzw. Air Ductem.
Hybrydowy dolot to jest CAI z możliwością rozłączenia go i zamontowania filtra tuz za lampą np. na zimę. Kumpel ma coś takiego w d13b2

Co do rozpórki to przy pionowej przepustnicy jeśli nie masz OEMowego dolotu to podejdzie ci nawet zwykła rozpórka z VTi. Wiem bo sam taką miałem na poprzednim setupie z Y7 przy pionowej przepustnicy.

Camellia Racing
28-07-12, 21:57
"Tradycyjny dolot"
Piękna nazwa, co tu mówić... nie ma Polaka bez tradycji... :)

Taka uwaga z mojej strony... Jeśli chcesz być taki dokładny w nazewnictwie to zdemontuj te wszystkie kibel-rury i wtedy nazywaj coś dolotem. Bo trzymając kanonu i szczegółów to jest tani odpływ, ściek czy jak tam wolisz. Ja wolę nazwać to CAI - wersja tańsza. ROTFL

Hankaa
28-07-12, 22:28
fajnie, fajnie a co z tymi nakrętkami, ujdą?


Czy takie (TANIE) nakrętki będą OK?: http://moto.allegro.pl/nakretka-nakretki-12x1-5-stozek-chrom-honda-ford-i2516335170.html Chodzi mi o twardość/wytrzymałość.

endriu21
28-07-12, 22:29
Powiedzmy, że są dwie wersje CAI:

1. Do lampy
2. W podłużnicę

ad1. SRi - SHORT RAM INTAKE SYSTEM
ad2. Cai - COLD AIR INTAKE SYSTEM

Cai to cai, jest jedno

markotny
28-07-12, 22:44
ad1. SRi - SHORT RAM INTAKE SYSTEM
ad2. Cai - COLD AIR INTAKE SYSTEM

Cai to cai, jest jedno

Dziękuję. Wszystko w temacie:)

Camellia jak coś insynuujesz to wal wprost a nie piszesz coś o dolotach z kibel-rury gdzie to wogóle ni przypiął ni przyłatał do całego kontekstu podjętego zagadnienia. Ja ci tylko próbuje wyjaśnić, że mylisz pojęcia i tyle a że jestem permanentnie uczulony na pieprzenie głupot to czasami reaguje może zbyt dosadnie:)

Camellia Racing
29-07-12, 02:13
Markotny, wszystko gra. CAI to CAI i zgadzam się, że idzie pod podłużnicę. Ale jaka jest idea CAI? Zimne powietrze - i w tym cała magia nazwy. Dlatego dolot z filtrem za lampą opisałem także jako CAI bo ma zdecydowanie więcej chłodnego powietrza niż Short. Także naprawdę nie ma co dzielić i dopisywać nazwy do centymetrów. Jak się przemyśli sprawę to możesz mieć i CAI z podszybia czy z progu i też będzie zimne powietrze. Ktoś będzie chciał to przemontuje chłodnicę w miejsce klimy i w jej OEM miejsce da dolot i wyjdzie na to samo, kwestię przewodów chłodnicy zostawiam bez omawiania czy są dostępne czy nie.
Ale Tradycyjny dolot to nie Short Ram jak inny kolega stronę wcześniej napisał. Short to short, zazwyczaj kończy się na zakręcie.

Tutaj taki przykład: http://www.www.fujita-intakes.com/images/complete_parts/sr1902.jpg
Także opisane przez Fujite jako Cold Air. Chociaż w modelu ma SR także kwestia systemu i nazewnictwa. Whatever.

Hankaa
29-07-12, 09:49
Sprawa CAI rozwiązana to teraz może coś na temat tych nakrętek napiszecie:P

Mam też inne pytanie: Co to może być, że jak kręcę kierownicą na postoju od skrajnego położenia w prawo (tylko w prawo, w lewo jest OK) to co mniej więcej pół obrotu w równych odstępach słychać takie lekkie stuknięcie?
Dodam, że kiera chodzi normalnie, lekko i w czasie jazdy nie ma żadnych problemów.

djwafel
29-07-12, 09:51
Sprawa CAI rozwiązana to teraz może coś na temat tych nakrętek napiszecie:P

Mam też inne pytanie: Co to może być, że jak kręcę kierownicą na postoju od skrajnego położenia w prawo (tylko w prawo, w lewo jest OK) to co mniej więcej pół obrotu w równych odstępach słychać takie lekkie stuknięcie?
Dodam, że kiera chodzi normalnie, lekko i w czasie jazdy nie ma żadnych problemów.

Najprawdopodobniej masz już wybity sworzeń, lepiej je obejrzeć i wymienić, możliwe iż sprężyna przeskakuje z gniazda.

Camellia Racing
29-07-12, 10:30
dj, o jakim sworzniu mowa? która sprężyna?

Hankaa
29-07-12, 11:01
Najprawdopodobniej masz już wybity sworzeń, lepiej je obejrzeć i wymienić, możliwe iż sprężyna przeskakuje z gniazda.
Sworznie wymienione na 555 jakieś 2tys. Jak na sprężynę to chyba za cicho.

pablo12
29-07-12, 11:04
podczas jazdy w zakręcie coś piszczy z przodu, ale jak skręcam tylko w jedną stronę, takie pulsacyjne piszczenie, co może być

lozek
29-07-12, 11:21
podczas jazdy w zakręcie coś piszczy z przodu, ale jak skręcam tylko w jedną stronę, takie pulsacyjne piszczenie, co może być

zapieczony zacisk / klocek stanął. Pare dni temu klocek mi stanął z prawej strony i miałem podobnie.

Camellia Racing
29-07-12, 11:26
Może być że wspomaganie piszczy na obciążeniu.

arczi12345
29-07-12, 12:15
Wielkie dziękuję , już robię zakup. Pozdrowionka

Jeszcze nie dokonałem zakupu , bo nie jestem pewny czy to jednak ta spinka ROMIX B14698 , u mnie siedzą takie spinki :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55a1a7abbacbe6ac.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/335ddfb94aa314f8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0205b095ef78f655.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b651014399c6ce92.html

Jeśli bym mógł prosić o pomoc jaka to spinka i gdzie mogę taką zakupić to będę wdzięczny.

skolopendra
29-07-12, 12:28
http://www.spinkisamochodowe.pl/

Maskunt
29-07-12, 12:33
Moim zdaniem to ta sama spinka.

Raffaelloo
29-07-12, 13:57
To ta spinka, sam kiedyś zamawiałem i wszystko pasuje ;)

mx4ever
29-07-12, 20:42
mam pytanko czy do d15z6 podejdzie sonda z d13b2??

login
29-07-12, 21:19
mam pytanko czy do d15z6 podejdzie sonda z d13b2??

Wydaje mi się że nie.
Chyba sonda z D13B2 ma 2 przewody, tak jak na przykład w D14Z2, a z 15Z6 - 4 przewody, tak jak w D16Z6.
Ale niech ktoś potwierdzi Ci jeszcze, bo nie jestem na 100% pewnien.

mx4ever
29-07-12, 21:34
w d15z6 mam sondę jednożyłową która jest niepodpięta i ma jakas dziwna wtyczkę auto mam kilka dopiero i chce to pomału ogarnąć, noi mam wolna sonde z d13b2 tez jednozylowala i teraz pytanie czy w d15z6 wogole powinna siedziec jednozylowa czy ktos moze cos kombinowal, noi czy jesli powinna byc jednozylowa to czy podejdzie z d13b2?

luchuma
29-07-12, 21:49
w d15z6 mam sondę jednożyłową która jest niepodpięta i ma jakas dziwna wtyczkę auto mam kilka dopiero i chce to pomału ogarnąć, noi mam wolna sonde z d13b2 tez jednozylowala i teraz pytanie czy w d15z6 wogole powinna siedziec jednozylowa czy ktos moze cos kombinowal, noi czy jesli powinna byc jednozylowa to czy podejdzie z d13b2?

wydaje mi sie ze powinna byc 4 zylowa
prawdopodobnie ktos kupil jedno zylowa uniwersalna i nie podlaczyl :P

garsijadg
29-07-12, 22:34
Witam
Mam pytanie jak wyglada sprawa sciany grodziowej w 6gen hatchback. Kupilem angola Vti z B18c4 i chce zrobic przekladke, czy sciana jest jakos ostro zamocowana bo z tego co widzialem w 5gen to sciana jest na kilka spawow i nitow a reszta jest uszczelniona pastą. Planuje zrobic przekladke i brat mam mi pomoc, che ciac koszty. prosze o odp czy ciezko jest wyjac sciane z 6gena. Dzieki za pomoc

kubaszow
29-07-12, 22:35
Ktos wie jakie łozysko (wymiary lub numer)siedzi w rolce napinajacej pompy wspomagania EJ6,8,9 ?

Szczery
30-07-12, 00:23
Ja w d15z6 mam sondę jednożyłowa. Tak było od poczatku i nawet w manualu taka jest.

Moze w poliftach cos zmienili... Ale u mnie jest jednen przewod, kolega z pracy tez tak miał.

Jeditte
30-07-12, 00:39
siema pytanko co do ej6
fabrycznie na zawieszeniu eibacha -30 wyjechala. Stoi na felgach 15" o nieznanym mi et.
Pytanie czy ktos testowal zalozenie et35 15" 6j na taka coupe?

Seweryn
30-07-12, 08:08
Witam z ranka.

Poszukuję tłumika końcowego do EK3. U dealera Hondy nie byłem, ale podejrzewam, że nie będą mieli najlepszej ceny. Jak jest z jakością tanich zamienników i czy są marki, których należy unikać?

Dzięki i pozdrawiam.

Roslina
30-07-12, 11:02
Seweryn. Bosal daje rade. Tak naprawde, to na polskich drogach i z tym syfem co na nie rzucaja w zime, to caly uklad wydechowy jest na 2-3 lata ( no moze 4 max). Potem zzera go rdza. No chyba, ze masz nierdzewke. Jak chcesz kupic inna niz oem puszka, to polecam WM Sporta z duza srednica puchy. Daje fajne, niskie brzmienie.

Maskunt
30-07-12, 11:07
Od siebie polecam Proex (Saiti sprzedaje), wszystkie tłumiki mam od nich, komorowe też robią jeśli stawiasz ciszę nad osiągami.

Roslina
30-07-12, 11:11
a jak Saiti sprzedaje to warte zainteresowania ;)

login
30-07-12, 11:54
Witam z ranka.

Poszukuję tłumika końcowego do EK3. U dealera Hondy nie byłem, ale podejrzewam, że nie będą mieli najlepszej ceny. Jak jest z jakością tanich zamienników i czy są marki, których należy unikać?

Dzięki i pozdrawiam.

Polecam lekturę tematu: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
Zamknięty pewnie dlatego, że się stał niewygodny dla kogoś.
:p
Informacji sporo i po przeczytaniu napewno sobie wyrobisz zdanie.

Roslina
30-07-12, 12:12
Login, masz racje byl taki temat. Dziwne, ze zamkniety.

pawlosz
30-07-12, 13:20
Szukam instrukcji jak zdjac przedni zderzak w 3D, lecz mam jakis wybrakowany manual, moze ktos podeslac schemat?

DM!
30-07-12, 13:30
Wybaczcie, że nie ten temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi.

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-prawy-lewy-tyl-honda-civic-i2476722447.html

czy ten zacisk podpasuje do EG9 ?

Maskunt
30-07-12, 13:40
Szukam instrukcji jak zdjac przedni zderzak w 3D, lecz mam jakis wybrakowany manual, moze ktos podeslac schemat?

Wyciągasz zapinki z grilla widoczne po otwarciu maski (grill jest przykręcony do zderzaka), odkręcasz po jednej śrubie z każdej strony na łączeniu zderzaka z błotnikiem (najbardziej wysunięta część zderzaka w kierunku drzwi), od spodu (musisz się położyć pod samochodem) odkręcasz śruby mocujące plastikowe nadkola do zderzaka (po bokach) i dwie śruby albo zapinki po środku. Chcesz to ślij PW, umówimy się gdzieś i Ci pokażę jak to zrobić, mam dzisiaj dużo czasu :)

Alvin1.4
30-07-12, 13:41
Szukam instrukcji jak zdjac przedni zderzak w 3D, lecz mam jakis wybrakowany manual, moze ktos podeslac schemat?
tu masz dobry czytelny manual :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79221-MANUAL-nowy

endriu21
30-07-12, 13:44
Szukam instrukcji jak zdjac przedni zderzak w 3D, lecz mam jakis wybrakowany manual, moze ktos podeslac schemat?

w oryginale żeby zdjąć zderzak odkręcasz dwie śruby pod zderzakiem, wypinasz siedem spinek tych przy grillu i odkręcasz po jednej śrubie w lewym/prawym nadkolu na styku zderzak/błotnik widać je bez zdejmowania nadkola.

Bencao
30-07-12, 13:53
umowcie sie najlepiej na bemowie bo bym chcial zobaczyc bez zderzaka gdzie najlepiej puscic alurure jako doprowadzenie powietrza tak zeby nie dziurawic zderzaka.

iced_devil
30-07-12, 14:32
panowie i panie zainteresował mnie ten egzemplarz auta http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-klima-automat-C25302626.html pytanie jest takie co to za zespół napędowy tam siedzi... i czy w ogóle warto.... poszukuję niskobudżetowego auta z klimą i do tego w automacie dla żony do miasta... a że jeszcze się trafiła honda.... to w ogóle ciekawe... tylko zastanawia mnie co to za wersja... jeszcze nie widziałem 6 gen w 3D z automatem... na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach auta?

Maskunt
30-07-12, 18:16
Bita przodem i tyłem, nie wiem czy warto. d14 to standard, jeździć się da, ale szału nie robi. Ekonomiczne też nie za bardzo jest, jeśli zależy Ci na oszczędności to celuj w d15 z E-VTEC. Porady przy kupnie hondy są w oddzielnym temacie. Niezbyt też łapię czemu akurat w automacie.

tomalio
30-07-12, 18:16
silniczek wycieraczek z jakich civiców podejdzie do ej6, bo przerywany tryb mi padł:/?

kubaszow
30-07-12, 18:53
przerywany tryb mi padł:/?
Tez tak mialem i naprawilem to, dziala juz 2rok:)
Najpierw wyciagnij silniczek i rozbierz go zobaczysz co sie stalo, tam sa 2 lub 3 (nie pamietam juz) blaszki i kolko plastikowe z wypustkiem ktore sie obraca i w zaleznosci od biegu dosciska blaszke odpowiedzialna za dany bieg, daje sygnal elektryczny i wycieraczki sie ruszaja.
U mnie ukruszyla sie jedna blaszka, dorobilem sobie z podobnym gieciem,przylutowalem i smiga:)

marv
30-07-12, 19:34
Bita przodem i tyłem, nie wiem czy warto. d14 to standard, jeździć się da, ale szału nie robi. Ekonomiczne też nie za bardzo jest, jeśli zależy Ci na oszczędności to celuj w d15 z E-VTEC. Porady przy kupnie hondy są w oddzielnym temacie. Niezbyt też łapię czemu akurat w automacie.

Maskut a spotkales sie kiedys z d14 a auto?? slabo to wyglada

naitsyrk
30-07-12, 20:03
Mam problem ze światłami od strony pasażera słabo świeci żarówka (mijania) myślałem że się kończy ale dzisiaj wymieniłem na nową i to samo coś z masą?

Michał102
30-07-12, 20:08
Czy seryjna pucha dolotowa z Del Sola D16Y8 podejdzie P&P do Civic'a EJ9 w którym wcześniej siedział D14A4 ?

iced_devil
30-07-12, 20:17
Bita przodem i tyłem, nie wiem czy warto. d14 to standard, jeździć się da, ale szału nie robi. Ekonomiczne też nie za bardzo jest, jeśli zależy Ci na oszczędności to celuj w d15 z E-VTEC. Porady przy kupnie hondy są w oddzielnym temacie. Niezbyt też łapię czemu akurat w automacie.
że przodem to zauważyłem, ale że tyłem... po czym poznałeś na zdjęciu? a w automacie bo żona preferuje automat, a to dla niej auto.... nie ważne nie będę sobie zawracał głowy skoro bita z dwóch stron, dzięki...

Maskunt
30-07-12, 21:15
Po tylnym zderzaku, zwłaszcza z lewej strony.

przepity
30-07-12, 21:21
witam

w dniu dzisiejszym postanowiłem powalczyć z rozrządem u siebie w aucie. niestety mam problem dotyczący ustawienia tdc. o ile na wale to pryszcz to na walku nijak nie chcą się pokryć znaki z tymi na obudowie tylnej. kiedy ustawiam na dolnym znaczniku po paru obrotach walem wszystko się rozłazi. jakieś rady jak z tym powalczyć? silnik d14z2.

kubaszow
30-07-12, 21:44
to na walku nijak nie chcą się pokryć znaki z tymi na obudowie tylnej
na jakiej obudowie?
Dolne kolo - masz znak na kole i ustawiasz na znak na bloku silnika.
Gorne koło - "Up" u gory a boczne znaki na kole musza byc rowno z krawedzia glowicy.

przepity
30-07-12, 22:04
na tylnej pokrywie rozrządu są znaczniki ale nijak sie nie zgadzają z tym jak są punkty na kole tutaj ten z prawej https://picasaweb.google.com/lh/photo/dmhJ_6JiLd_JfXExhtINYaoi1KvyZcNdQU1d6ms5WhM?feat=d irectlink

Maskunt
31-07-12, 00:09
Wie ktoś może jaka jest zewnętrzna średnica przepustnicy w d16? Potrzebuję kupić redukcję do dolotu i nie wiem jaką średnię, a suwmiarka gdzieś w akcji zaginęła.

markotny
31-07-12, 01:00
56mm ma po wewnętrznej. Ścianka ma gdzieś z 1,5mm to można z grubsza policzyć:). Redukcję i tak masz standaryzowane więc napewno kupisz właściwą:)

Maskunt
31-07-12, 02:26
Dzięki śliczne :)

mx4ever
31-07-12, 11:40
z wiązki wychodzi kostka jednożyłowa która wydaje mi sie ze będzie do sondy, wiedz na 99% sonda będzie jednożyłowa, tylko teraz czy ktoś mógłby napisać czy sondy jednożyłowe sie różnią, czy da rade zastąpić sondę z d15 sondą z d13

luchuma
31-07-12, 13:36
jedno zylowa nie ma grzania
a czym jeszcze to oprocz dodatkowych kabli nie wiem ;]

vitos83
31-07-12, 18:28
Witam, panowie temat trochę oklepany, ale dla pewności zapytam...szum w skrzyni ej 6, d16y7. Szum jest od 1,5 roku, na poczatku lekki na luzie i po wcisnięciu sprzęgła cicho, teraz to już jest nie do zniesienia - diagnoza łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni. Do tego w trakcie jazdy drążek dźwigni zmiany biegów wpada w straszny rezonans i jest taki odgłos jakby 'brzęczenia, bzyczenia, pierdzenia;)' więc praktycznie od jakiegoś czasu non toper jeżdżę z ręką na biegach, bo wtedy przynajmniej ten drążek nie hałasuje...A teraz pytania:

primo: czy po zdjęciu skrzyni (za robotę w Olsztynie zaśpiewał dobry polecony magik 500 zł + moje graty, nie wiem czy to drogo - różne już ceny słyszałem), będą to (zgodnie z opiniami wielu osób, które to przeszły) 3 łożyska o symbolach: NTN 6205/26V16, NTN SX05A87NCS30PX1 , NTN SX04A34V1, które są dostępne w albeco? czy może się okazać, że np 1 jest do wymiany?

secundo: czy to trzęsienie drążka zmiany biegów, który wchodzi w rezonans i hałasuje w zależności od obrotów silnika, to po zdjęciu skrzyni można zdiagnozować co tam siadło (jakieś łożysko, oring czy coś?) czy może ktoś z Was już miał taką akcję i się z nią uporał?

Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi, Pzdr

przepity
31-07-12, 18:59
nie jestem ekspertem ale jak wymieniałem u siebie łożyska to kupowałem te co wymieniłeś. możliwe ze tylko jedno jest z nich do wymiany ale co jeśli się okaże ze wymieniłeś nie to co trzeba? 500zl to cena z wymiana łożysk? przy okazji sprawdź czy nie leci olej oringiem od strony skrzyni bo jak zwalona to przy okazji można i to zrobić.
co do lewarka to nie wiem czy przypadkiem tam gdzieś nie ma przy dźwigi na dole jakiś tulejek które mogły się wyrobić, nie ściągałem dawno skrzyni to nie pamiętam

i teraz jeszcze jedna zagadka. ja takie łożysk zamawiałem do skrzyni d15 s20. czy takie same sa w skrzyni s40?

vitos83
31-07-12, 19:13
ha to też dobre pytanie, bo znalazłem coś takiego: 'Ponadto oba rodzaje skrzyń różnią się średnicą zewnętrzną łożysk i średnicy otworów ustalających w obudowie. W 5 generacji skrzynie z dużymi łożyskami były wyposażone silniki D16, natomiast w 6 generacji silniki D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y8, D16Y9' ze mnie też żaden specjalista, ale średnicą łożysk się różnią i wychodzi na to, że skoro do twojej pasowały to do mojej niekoniecznie...jeśli chodzi o robociznę to życzy sobie 500 zł za całokształt pracy natomiast części (czyli zakup łozysk plus oleju na wymianę w skrzyni to już moje dodatkowe $$$)...o łożyska pytam z tego względu, że gość robebeszy mi furę i dopiero ma dać znać jakie to łożyska, to trochę trwa z tym zamawianiem , a chcę jak najkrócej być bez auta.

kubaszow
31-07-12, 19:29
Kolego masz duze szczescie bo mam w piwnicy swoja skrzynie z D16Y7 i prawdopodobnie jutro bede ja rozbieral wiec moge ci dokladnie powiedziec co w niej siedzi:)
Tez bede szkal i lozysk to bedziemy w kontakcie moze ktorys z nas znajdzie gdzies tansze:)

przepity
31-07-12, 19:39
jak by co to ja kupowalem tutaj http://krispol.net.pl/

a tak w ogóle to mi dalej nikt nie pomógł, samochód złożyłem i teraz tylko zagadka jak bardzo zle ustawiony mam ten rozrząd. naciągałem pasek przy ustawieniu na dolny ząbek. po skręceniu i paru obrotach walu ułożył się tak ze pasuje ten znacznik po lewej, ten z prawej jest jakieś 3 ząbki powyżej znacznika z kola a ten dolny kolo pol zęba różnicy. silnik skrecony, odpalony i niby ok ale reszta wyjdzie jak jutro się przejadę

mx4ever
31-07-12, 19:43
jedno zylowa nie ma grzania
a czym jeszcze to oprocz dodatkowych kabli nie wiem ;]

ok dzieki za odpowiedź, ale chciałbym jeszcze się dowiedzieć czy sondy jednożyłowe są takie same ?
Ponieważ chciałbym zastąpić sonde z d15 sondą z d13 i nie wiem czy da rade?

kubaszow
31-07-12, 20:38
a tak w ogóle to mi dalej nikt nie pomógł
Nie bardzo rozumiem twoje tlumaczenie.
Znaczniki na gornym kole maja sie pokrywac z gorna krawedzia glowicy a nie zadnej obudowy, sciagnij sobie manuala i tam masz wszystko ladnie opisane lub jest w necie kilka opisow.

vitos83
31-07-12, 21:31
Kolego masz duze szczescie bo mam w piwnicy swoja skrzynie z D16Y7 i prawdopodobnie jutro bede ja rozbieral wiec moge ci dokladnie powiedziec co w niej siedzi:)
Tez bede szkal i lozysk to bedziemy w kontakcie moze ktorys z nas znajdzie gdzies tansze:)

spoko;) Ja mam ogarniety póki co jeden shop: www.albeco.com.pl , mają łożyska NTN (ponoć siedzą takie na pierwszy montaż)....przy okazji powtórzę się z tym hałasującym drążkiem zmiany biegów...zerknij czy tam jakieś tulejki trzymające są, bo nie bardzo wiem od czego ten lewar tak wpada w rezonans na obrotach...będę śledził wątek

shade19
31-07-12, 21:42
siema czy da sie wyjac z kluczyka immobilaizer w 6g?chce dorobic ale immo jest chyba zalany w kluczyku?jakie sa koszta kluczyka z immo w aso ktos wie?

KamilWWL
31-07-12, 22:26
siema czy da sie wyjac z kluczyka immobilaizer w 6g?chce dorobic ale immo jest chyba zalany w kluczyku?jakie sa koszta kluczyka z immo w aso ktos wie?

Da się. Kolega dorabiał kluczyk do 6 gena i zapłacił 60zł wraz z przełożeniem immo do nowego klucza ;)

endriu21
31-07-12, 23:42
Jest jakiś sposób na wyjecie tylnych zagłówków w ej9? Gdzieś ktoś mówił ze się wyjmują ale nie dałem rady. Chodzi o takie szybkie wyjecie podczas zakupów itd a nie o jakieś rozbieranie/rozkręcanie.

przepity
01-08-12, 08:25
Nie bardzo rozumiem twoje tlumaczenie.
Znaczniki na gornym kole maja sie pokrywac z gorna krawedzia glowicy a nie zadnej obudowy, sciagnij sobie manuala i tam masz wszystko ladnie opisane lub jest w necie kilka opisow.


Ustawić koło pasowe wału rozrządu tak aby tłok 1-go cylindra
był w górnym martwym położeniu TDC. Ustawić znak TDC
koła pasowego wału rozrządu zgodnie ze znakami na tylnej
pokrywie paska

tak jest w manuału opisane. wczoraj w nocy odpaliłem i mul niemiłosierny a przy okazji dziwne stuki słychać wiec dziś znów rozbieram wszystko.



edit:

ułożyłem na nowo rozrząd ustawiając do płaszczyzny głowicy, tak jak myślałem był ząb różnicy. skręcony odpalony, na wolnych wkreca sie raczej ok. po odpuszczeniu gazu obroty spadają do minimalnych i powoli rosną. chyba trzeba poprawić zapłon. został jeszcze jeden problem mianowicie to : http://youtu.be/TLMZg3UTw0I zaczęły sie te dźwięki w niedziele gdy nagle zamiast cały czas się świecić zaczął mrugać check. błędy były 65 i 67 z tego wcześniej miałem 67 na stale wynikające z luźnego wydechu. zwykle po resecie dopiero po parunastu km pokazywał się błąd 67. teraz 65 jest zaraz po odpaleniu. wtyczki sprawdzałem i wszystko ok. czyżby to czas aby na amen pożegnać się z katem? czy emulatory typowe dla instalacji gazowej poradzą sobie z błędami sondy?

muzg
01-08-12, 17:26
http://www.j-parts.pl/uploads/_CGSmartImage/Turbinka-dolotu-Simota-70mm-1-c2de8d964003fab89ab9b309cb9d148c.jpg
Czy takie badziewidełko, cokolwiek daje?
Załóżmy, że mam aluminiowy dolot ze stożkiem, który jest pod maską, ale w airbocie i mam doprowadzony przewód powietrza ze zderzaka bezpośrednio do tego airboxa, czy dołożenie takiej turbinki usprawni przepływ powietrza czy niema sensu na to kasy wydawać?


czyżby to czas aby na amen pożegnać się z katem? czy emulatory typowe dla instalacji gazowej poradzą sobie z błędami sondy?
Może najpierw sprawdź czy masz druga sondę.
Ja się zastanawiałem co zrobić jak wytnę kata w moim EJ9 z 98r, a jak się okazało drugiej sondy nie było...
I tak samo w D15b2 brata, też wycinka kata odbyła się bez kombinacji.

przepity
01-08-12, 18:13
sonda jest na 100% a turboburbinke sobie daruj

kruszyna9227
01-08-12, 19:06
Jest jakiś sposób na wyjecie tylnych zagłówków w ej9? Gdzieś ktoś mówił ze się wyjmują ale nie dałem rady. Chodzi o takie szybkie wyjecie podczas zakupów itd a nie o jakieś rozbieranie/rozkręcanie.

Ciągnij do góry innej opcji nie ma. Muszą wyjść.

endriu21
01-08-12, 21:34
Ciągnij do góry innej opcji nie ma. Muszą wyjść.

dzisiaj odchyliłem mocniej tapicerkę i okazało się że są założone omegi na bolce. Szkoda ze honda nie pomyślała o normalnym wyjmowaniu zagłówków..., choć w sumie po składaniu fotela kierowcy można się było tego spodziewać :)

login
01-08-12, 21:46
dzisiaj odchyliłem mocniej tapicerkę i okazało się że są założone omegi na bolce.

Wynika z tego, że poprzedni właściciel jakąś kombinację zrobił, bo u mnie przednie i tylne wychodziły lekko i bez żadnego problemu.
:confused:

pawlosz
01-08-12, 22:48
nie moge znalezc niestety, a szukam info jak stworzyc nawiew na stozek.

Gr4b3Q
01-08-12, 23:05
nie moge znalezc niestety, a szukam info jak stworzyc nawiew na stozek.
Nawiew czy doprowadzenie zimnego ?

pawlosz
01-08-12, 23:10
Nawiew czy doprowadzenie zimnego ?

A co daje lepszy efekt?

Doprowadzenie zimnego oczywiscie

Gr4b3Q
01-08-12, 23:30
A co daje lepszy efekt?

Doprowadzenie zimnego oczywiscie
Na forum tego multum, wystarczy zajrzeć do czyjegoś tematu i obadać jak to jest zrobione.

Najłatwiej wrzucić bass reflex w zderzak, i wyciąć dziurę za reflektorem, potem je połączyć i dać osłonę na dolot.

endriu21
01-08-12, 23:48
Wynika z tego, że poprzedni właściciel jakąś kombinację zrobił, bo u mnie przednie i tylne wychodziły lekko i bez żadnego problemu.


wygląda to wszystko na oryginał, prawdopodobnie ty miałeś je wcześniej wyjęte jeśli wchodzą bez oporu, omegi są włożone w te dwa plastiki i widać na nie specjalne miejsce, dodatkowo na jednym bolcu jest wyżłobienie (spr u siebie) właśnie żeby ta omega blokowała zagłówek.

Na przednich jest chyba przycisk jak dobrze pamiętam, z tylu tez by się przydał.

login
02-08-12, 00:08
wygląda to wszystko na oryginał, prawdopodobnie ty miałeś je wcześniej wyjęte jeśli wchodzą bez oporu, omegi są włożone w te dwa plastiki i widać na nie specjalne miejsce, dodatkowo na jednym bolcu jest wyżłobienie (spr u siebie) właśnie żeby ta omega blokowała zagłówek.

Na przednich jest chyba przycisk jak dobrze pamiętam, z tylu tez by się przydał.

U mnie na tylnych nie było żadnego wyżłobienia do blokowania tak jak na przednich.
Nie ważne, grunt że Ci się udało wyjąć.
:D

Vaio
02-08-12, 00:24
Mam silnik d16y7, Pali się "check engine", po samodiagnostyce wykazało kod 41 czyli niby sonda lambda. Jednak spaliny ok, obroty nie faluja, spalanie te ok. W czym sęk?

markotny
02-08-12, 00:29
Bo to nie sonda jako sonda tylko jej grzałka. Przerabiałem to u siebie. Sonda do wymiany.

Vaio
02-08-12, 00:47
A czy sonda NGK da rade? Bo czytałem, że komputery są wyczulone i jak są inne zamienniki to dalej wyświetla błąd.

markotny
02-08-12, 01:02
Da. Ja mam sondę Boscha i też daje radę już trzeci rok:)

maciejpolej
02-08-12, 15:34
obudowa stożka robiona pod wymiar dla sedana 6g przed liftem będzie pasowała do po-liftowej wersji ?

Maskunt
02-08-12, 15:38
W 3d nie pasuje, więc w sedanie będzie pewnie podobnie.

kubaszow
02-08-12, 18:28
Skrzynia rozebrana i tak to wyglada z lozyskami
http://i.imgur.com/cWrA5.png
1- SX04A34V1
2-jeszcze nie wyjete, brak sciagacza ale jest kawalek nr /26V16 wiec na 99% bedzie to 6205/26V16
3-SX05A87NCS30
4-drugiego nie wyciagałem
5-łozysko wałeczkowe 30X47X31
6-6207C2
7-6207C2

Gr4b3Q
02-08-12, 19:19
Ile oleju wchodzi do D16y7 ?
4,3 L czy 3,6 L ?

kubaszow
02-08-12, 19:47
4l starcza i troche ci zostanie.

Wiśniovy
03-08-12, 01:29
czy maglownice z vti mają inne przełożenie niż seryjne?

bednar_ek35
03-08-12, 06:27
Jak rozbierałem kiedyś magiel z ek4 z anglika i porównałem go do swojego seryjnego z ek3,to w tym z ek4 były szersze zęby,czyli teoretycznie mniej kręcenia kierą.

grubszy
03-08-12, 07:53
Siemka
Do civica VI gen EJ9 głośniki w drzwiach wystarczy że kupię 165mm i pierścienie z mdf-u czy trzeba jeszcze wygłuszać żeby nic nie latało i nie trzeszczało? dzięki za odp

Maskunt
03-08-12, 09:03
Lepiej wygłuszyć.

Marcin_civic
03-08-12, 11:09
siema,mam pytanko czy do 6 gena była dokładka spoona ?

Starstruck
03-08-12, 12:31
Była, tylko jest ciężko dostępna nawet w zamiennikach.

Marcin_civic
03-08-12, 12:56
Była, tylko jest ciężko dostępna nawet w zamiennikach.

no własnie nigdzie jej nie moge znalesc.. ;/ do 5 gena jest na allegro a do 6 juz nie ma ;//

yarOo_krk
03-08-12, 13:13
siema,mam pytanko czy do 6 gena była dokładka spoona ?
Nie wiem czy dokładka spoona do VI gena'a to nie jest aftermarket stworzony prze tjunerów ;) Do V gen'a były na 100%
Te "spoon'y" do VI gena są bardzo podobne do mugena :) Ja wybrałbym właśnie mugen'a na Twoim miejscu :)

Marcin_civic
03-08-12, 13:23
miałem juz mugena i teraz chce cos innego,fakt są bardzo podobne róznią sie w sumie sposobem zamontowania bo mugen nachodzi na zderzak a spoon jest zakładany od dołu

Dario022
03-08-12, 17:02
Nie wiem czy dokładka spoona do VI gena'a to nie jest aftermarket stworzony prze tjunerów Do V gen'a były na 100%
Te "spoon'y" do VI gena są bardzo podobne do mugena Ja wybrałbym właśnie mugen'a na Twoim miejscu oczywiscie ze i do 6 gena byly dokladki spoona.
prosze link:
http://www.spoonsportseurope.net/index.php/products/civic/civictyperek9/interior-and-exterior-civic-typer-ek9/light-weight-carbon-fibre-bonet.html
jeszcze pytanie z mojej strony. jak jest sucho itp to wszystko gra, a jak tylko popada wiekszy deszcz to na wybojach, z tylu auta zaczyna mi cos pukac. jakies ciekawe pomysly co to mzoe byc?

vitos83
03-08-12, 17:08
Hej, elegancko to rozpisałeś, dzięki. Tylko z racji tego, że dla mnie to czarna magia (czego żałuję;), to mam pytanie, z Twojego rozpisu wygląda, że te łożyska których symbole wymieniłem w piewszym poście to pozycje nr 1,2,3 z tym, że w poz. 3 brakuje w symb. końcówki 'PX 1', nie wiem czy to istotne. W związku z tym pytanie: czy w przypadku tych szumów ze skrzyni o których 'specjaliści' mówią że to łożyska na wałku sprzęgłowym, można ryzykować zakup tych 3 pozycji? Miałeś z tym do czynienia kiedyś?

Skrzynia rozebrana i tak to wyglada z lozyskami
http://i.imgur.com/cWrA5.png
1- SX04A34V1
2-jeszcze nie wyjete, brak sciagacza ale jest kawalek nr /26V16 wiec na 99% bedzie to 6205/26V16
3-SX05A87NCS30
4-drugiego nie wyciagałem
5-łozysko wałeczkowe 30X47X31
6-6207C2
7-6207C2

marv
03-08-12, 18:53
oczywiscie ze i do 6 gena byly dokladki spoona.
prosze link:
http://www.spoonsportseurope.net/index.php/products/civic/civictyperek9/interior-and-exterior-civic-typer-ek9/light-weight-carbon-fibre-bonet.html
jeszcze pytanie z mojej strony. jak jest sucho itp to wszystko gra, a jak tylko popada wiekszy deszcz to na wybojach, z tylu auta zaczyna mi cos pukac. jakies ciekawe pomysly co to mzoe byc?

Darku czesto spotykałem się z takim efektem deszczu i wilgoci i z reguły były to spręzyny i gumy w zawiasie które wydają takie dzwięki jak zbiora troche wilgoci

kubaszow
03-08-12, 19:08
można ryzykować zakup tych 3 pozycji
Tak naprawde nie dowiesz sie ktore szumia bez rozbierania skrzyni.
Z tego co opisujesz ten szum to na 99% na walku sprzegłowym czyli 1 i 2, 3 i 4 u mnie nie halasuja za to 6 i 7 juz troche szumia.
Wiec u mnie przy tej skrzyni byly by 4 lozyska do wymiany. A naprawiac chce z D14 ktora jest w aucie i ma w lepszym stanie synchronizatory.
Na twoim miejscu napewno bym kupil lozyska 1 i 2 a reszta to loteria bez rozebrania.

Gr4b3Q
04-08-12, 18:02
Mam mały problem - świeci się chceck engine, myślałem że to przez to że jedna sekcja katalizatora się poprostu rozsypała i sonda lambda daje nie taki sygnał jak powinna - zamówiłem więc emulator, wszystko ładnie, zamontowałem złożyłem wszystko i było ok przez jakieś 10 min, check się znowu zapalił (przy normalnej jeździe przez miasto). Próbowałem robić samodiagnostyke ale żadnego błędu nie ma (zewrzeć 2 pinową kostkę obok nóg pasażera). Może poprostu źle robie samodiagnostykę ? Zwiera się na przekręconym kluczyku, czy bez kluczyka?

markotny
04-08-12, 18:20
Zwierasz kostkę -> przekręcasz kluczyk. Jeżeli prawidłowo wsadziłeś zworkę Check nie zgaśnie i po chwili zacznie mrugać informując o błędach.

Gr4b3Q
04-08-12, 19:28
Dzięki wielkie, wyskoczył błąd
63 Oxygen Sensor, Heated - Sensor 2 (Secondary)
high voltage, low voltage, or slow response.

O co może chodzić i ew. jak to naprawić?

markotny
04-08-12, 19:49
Zapewne masz polifta z drugą sondą lambda za katalizatorem. Ona jest winna.

vitos83
04-08-12, 20:09
OK dzięki za pomoc.Pzdr


Tak naprawde nie dowiesz sie ktore szumia bez rozbierania skrzyni.
Z tego co opisujesz ten szum to na 99% na walku sprzegłowym czyli 1 i 2, 3 i 4 u mnie nie halasuja za to 6 i 7 juz troche szumia.
Wiec u mnie przy tej skrzyni byly by 4 lozyska do wymiany. A naprawiac chce z D14 ktora jest w aucie i ma w lepszym stanie synchronizatory.
Na twoim miejscu napewno bym kupil lozyska 1 i 2 a reszta to loteria bez rozebrania.

kazik1993
04-08-12, 23:56
ostatnio po wjechaniu w dziurę straciłem prawe nadkole ( ten cały plastik ) i czy jazda bez nadkola może coś spowodowac?

Camellia Racing
05-08-12, 01:02
ostatnio po wjechaniu w dziurę straciłem prawe nadkole ( ten cały plastik ) i czy jazda bez nadkola może coś spowodowac?

Jeśli elektrykę masz dobrze zabezpieczoną to nie powinno, najwyżej szybciej rdza wejdzie tam gdzie nadkole zakrywało.

CeeJay
05-08-12, 17:32
Nawiązując właśnie do tych plastikowych nadkoli w Ej9, bo ostatnio też prawe straciłem;). Opłaca się kupić nowy zamiennik czy lepiej ori używkę? Jak ze spasowaniem i jakością materiału w tych zamiennikach? Miał ktoś może z tym styczność? :)

Raffaelloo
05-08-12, 17:52
Z zamiennikami daj sobie spokój, sztywne to, twarde, do niczego niepodobne i wgl. niepasowne. Odstaje to od błotnika, lepiej dołożyć i mieć ori, do tego nowe spinki i jest ta lala ;)

rafal86
05-08-12, 18:01
ja mam zamiennik i powiem że ciężko było to spasować, ale jak sie pomęczysz tu na spinki złapiesz tam na wkrętaka to jakoś siedzi. Nie wiem jak z ceną za ori ale ja dałem +- 35zł

Raffaelloo
05-08-12, 20:14
ja za zamiennik dałem jakoś 27zł, a potem za ori używka to coś koło 80zł. Jak ktoś by chciał, to mam 2 prawe zamienniki na zbyciu. (jeden nowy drugi używka).

iljash
05-08-12, 20:46
Tez mam zamienniki na zbyciu wlasnie dlatego ze cholerstwa sa do niczego nawet za te 27 zl , kup ori uzywke , ja polowalem sporo na swoja ale warto , bo zamienniki do niczego sie nie nadaja, chyba ze lubisz rzezbe z twardym nadkolem , przerabianie dziur i zabawe po ktorej efekt i tak jest conajwyzej sredni ;)

CeeJay
05-08-12, 22:24
Ok dzięki wielkie za naprowadzenie na dobrą drogę:) Sam też tak właśnie myślałem, że z tymi zamiennikami, szczególnie z tworzyw plastikowych to zawsze są jakieś jaja. Dzieki:D

djwafel
06-08-12, 01:04
Pracuję w intercarsie, często przez moje dłonie przewijają się "zamienniki" nadkola są kiepskiej jakości dużo wraca do reklamacji a zderzaki cóż najgorszy jakościowo wykonane właśnie są zamienniki. Ja tak samo brał bym używane zamiast nowych zamienników.

wahu
06-08-12, 12:30
Witam
Mam pytanie.
Otoż przez ok 3000 km ubylo mi na bagnecie 3/4 oleju. I mam pytanie w zwiazku z tym. Czy jest to duzo i czy jest ktos w stanie mniej wiecej powiedziec ile wciagnelo?
Pozdrawiam

Michał102
06-08-12, 12:36
Między obiema kropkami (min-max) masz 1l. To sobie policz ile Ci wciągnęło.

Starstruck
06-08-12, 12:55
Na 1000 km ubywa Ci 250 ml. Tragedii nie ma, choć rewelacji też nie.

wahu
06-08-12, 13:16
Dziekuje bardzo za odpowiedzi

Camellia Racing
06-08-12, 17:00
De facto na dwie wymiany oleju potrzebujesz trzy bańki 5L czyli przy dobrym oleju 150-200 za bańkę daje 450 - 600 PLN za sam olej.
Ja bym pomyślał gdzie ten olej ucieka bo jeśli od wymiany do wymiany nie mieszczę się w jednej bańce to jest to bez sensu i pod względem wygody i finansowo.

pawlosz
06-08-12, 22:48
Mial ktos stycznosc ze swiecami DENSO typu Twin Tip? Jak to sie sprawuje?
Druga sprawa, jakie kable do tego ewentualnie? Visiony beda ok?

Bolsik
07-08-12, 09:53
DENSO TT testuje już w 3 autach i nic złego powiedzieć nie mogę na szkoleniu mówili że można je stosować do aut które wymagają świec platynowych np h22 więcej Ci nie powiem bo reszte wykładu przespałem :)

Co do Vision już dwa przypadki miałem na 4 komplety że fajka została wyrwana przy wyciąganiu też nic więcej złego nie mogę powiedzieć

PixeL
07-08-12, 11:24
denso tt to cos takiego jak v-line dla ngk,czyli swiece o wiekszej uniwersalnosci,ja osobiscie wole dedykowane do danego silnka,ktore cesto bywaja tansze od serii TT,jak chcesz cos lepszego to zaloz iryde lub platyne od denso i wtedy powinnienes odczuc roznice

bednar_ek35
07-08-12, 13:38
Troche dziwne to co piszesz,bo znajomi jak kupowali do swoich Hanek to były dobierane pod silnik.

luchuma
07-08-12, 13:41
denso tt to cos takiego jak v-line dla ngk,czyli swiece o wiekszej uniwersalnosci,ja osobiscie wole dedykowane do danego silnka,ktore cesto bywaja tansze od serii TT,jak chcesz cos lepszego to zaloz iryde lub platyne od denso i wtedy powinnienes odczuc roznice

no ba jak sie placi 50 za komplet albo 50 za sztuke to odrazu czuc roznice ;]

markotny
07-08-12, 13:59
no ba jak sie placi 50 za komplet albo 50 za sztuke to odrazu czuc roznice ;]

Szczególnie w portfelu:D

Ja używam obecnie własnie takich świec a dokładniej Denso K20TT + kable Vision i nic złego(odpukać:)) sie nie dzieje. Po zmianie świec zauważyłem niewielki spadek spalania ale to może dlatego że poprostu zmieniłem świece na nowe.....a może jednak budowa elektrody w świecach Denso z tej serii faktycznie coś daje:)

Bolsik
07-08-12, 14:22
komplet TT kosztuje dokladnie 50 zł zwykle denso 30 zł a ngk niecałe 45 zł irydowe ngk 80 kpl

markotny
07-08-12, 14:57
irydowe ngk 80 kpl

To nie wiem co to za irydy NGK i skąd bo nawet na Allegro takiej taniochy nie ma:confused:

luchuma
07-08-12, 15:08
on ma znizki :D plus vat ;]

a mam taki problem, po wymianie klockow przy mocniejszym hamowaniu sciaga mi na prawo,
dodam ze kierownice mam lekko w prawo bo mi sciaga na lewo, a jak zakladalem klocki to prawy tloczek ciezko sie chowal...

wkurza mnie juz to auto :D

skolopendra
07-08-12, 15:16
niecałe 45 zł irydowe ngk 80 kpl

prosto z chin ,kute z recyklingu tranzystorów :)

pawlosz
07-08-12, 16:45
Chyba z czystej ciekawosci sprobuje tych TT, natomiast kable NGK odkopalem na allegro:
http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-ngk-honda-civic-v-vi-160km-1-6-i2539003259.html
Lepiej doplacic i np. Vision'a kupic?

markotny
07-08-12, 20:43
Ja bym dopłacił i kupił Visiony. Tym bardziej że różnica cenowa jakaś kolosalna nie jest(przynajmniej jeśli chodzi o źródło z którego ja kupowałem swoje).

mx4ever
07-08-12, 21:25
panowie pomóżcie, niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem ek3 ale kupiłem okazyjnie i jest trochę rzeczy do zrobienia, od poczatku niezalanczal sie vtec i myslalem ze moze bedzie duzo roboty z tym ale zauwarzylem ze krokowy byl odpiety i polamana wtyczka od niego, wstawilem elegancka wtyczke podlaczylem i po chwili zgasl check i moim oczom ukazala sie zielona kontrolka econo;) niestety problem teraz jest taki ze po podłączeniu krokowca wolne obroty cały czas trzymają 1500-1700 jak go odłączę spadają do okolo 1000, myślałem ze to wina samego krokowca ale podmieniłem z kumpla hani i było tak samo wiec sam krokowiec musi być porządku:confused: wiem powiecie zaraz zrob samodiagnostyke:p tylko w tym problem ze za nic niemoge znalesc tej wtyczki :( POMÓŻCIE!!!!!!

Legionista84
07-08-12, 21:30
Jestem zmuszony do wymiany maglownicy oraz końcówek drążków. Czy ktoś kiedy wymieniał ją sam. Moglibyście mnie wspomóc i przekazać jakieś info co i jak? Od czego zacząć co odkręcić itp? Będe wdzięczny za wszelkie info i rysunki :D

Camellia Racing
07-08-12, 21:54
Jestem zmuszony do wymiany maglownicy oraz końcówek drążków. Czy ktoś kiedy wymieniał ją sam. Moglibyście mnie wspomóc i przekazać jakieś info co i jak? Od czego zacząć co odkręcić itp? Będe wdzięczny za wszelkie info i rysunki

Hmm, najprościej to będzie chyba zdjąć sanki i wymienić magiel wtedy.

Legionista84
07-08-12, 21:57
Poproszę bardziej łopatologicznie...

lopi83
07-08-12, 22:07
wejdz pod auto to zobaczysz

Camellia Racing
07-08-12, 22:17
Sanki są przykręcone do ramy/konstrukcji auta. Belka układu kierowniczego jest mocowana do sanek i bez klucza pneumatycznego tego nie odkręcisz.
Żeby odkręcić Belkę musisz rozpiąć kierownicę i jakość dojść do przewodów hydrauliki ale to mniejszy problem żeby je odkręcić.
Silnik raczej trzeba będzie podeprzeć odkręcić poduszkę z tyłu i odkręcić sanki od budy.

Tak myślę, że to będzie najwygodniej. Chyba, że szybciej i łatwiej będzie wyciągnąć silnik i wtedy do magla masz dostęp jak chcesz, ale porozpinać to wszystko z silnika...

tomekjzg
07-08-12, 22:22
Sanki są przykręcone do ramy/konstrukcji auta. Belka układu kierowniczego jest mocowana do sanek i bez klucza pneumatycznego tego nie odkręcisz.
Żeby odkręcić Belkę musisz rozpiąć kierownicę i jakość dojść do przewodów hydrauliki ale to mniejszy problem żeby je odkręcić.
Silnik raczej trzeba będzie podeprzeć odkręcić poduszkę z tyłu i odkręcić sanki od budy.

Tak myślę, że to będzie najwygodniej. Chyba, że szybciej i łatwiej będzie wyciągnąć silnik i wtedy do magla masz dostęp jak chcesz, ale porozpinać to wszystko z silnika...
chyba popłynąłeś...
wystarczy zdjąć sanki pójdą bez pneumata i masz super dostęp
końcówki drążków, przewody wspomagania i jeszcze w kabinie kolumna kierownicza jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie na 1000% silnik Ci nie będzie przeszkadzać...

Camellia Racing
07-08-12, 22:52
Tomek, odkręcałem sanki bez klucza pneumatycznego. skończyło się na zerwanej nakrętce w profilu zamkniętym także od tego momenty staram się do większych śrub używać właśnie pneumatycznego klucza. Zerwałem nakrętkę na dolnym wahaczu przy mocowaniu staba do budy. Żeby to naprawić i wymienić poduszkę dolnego wahacza musiałem otworzyć profil. Miałem farta że to nie śruba obok bo by było gorzej :)

Kolo3110
07-08-12, 22:53
Witam!!! Poradzi ktoś jak wyjąć przednie fotele w EJ6?? Z góry wielkie dzieki:cool:

login
07-08-12, 23:17
Witam!!! Poradzi ktoś jak wyjąć przednie fotele w EJ6?? Z góry wielkie dzieki:cool:

To taki żarcik przed północą?
:confused:
Jak dla mnie to tak samo jak w każdym innym samochodzie. Wykręcasz po 4 śruby, które mocują szyny do podłogi samochodu i po sprawie.
W czym tkwi problem?

marv
08-08-12, 00:58
Jestem zmuszony do wymiany maglownicy oraz końcówek drążków. Czy ktoś kiedy wymieniał ją sam. Moglibyście mnie wspomóc i przekazać jakieś info co i jak? Od czego zacząć co odkręcić itp? Będe wdzięczny za wszelkie info i rysunki :D

da sie to spokojnie zrobic bez odkrecania sanek. jest troche roboty ale nie trzeba sobie jej dokladac. jak cos pw pisz

Bolsik
08-08-12, 10:45
Da radę sanki odkręcić bez pneumata ! w 5genie ostatnio nawet nie odkręcałem tylko poluzowałem wszystkie śruby od sanek na max, odkrecasz kable od magla odczepiasz kolumnę (kolanko łączące kolumnę z maglem) obracasz magiel o 180 stopni wzdłuż i się go wyciąga

markotny
08-08-12, 12:25
Poradzi ktoś jak wyjąć przednie fotele w EJ6?? Z góry wielkie dzieki

To taki żarcik przed północą?

Bo gdy rozum śpi, budzą się demony:D

Kolego moim zdaniem - ale mogę się mylić:cool::p - najwygodniej ci będzie wyjąć je korzystając z drzwi(otwartych). Możesz próbować bagażnikiem ale jest trochę więcej roboty:D

bednar_ek35
08-08-12, 15:54
da sie to spokojnie zrobic bez odkrecania sanek. jest troche roboty ale nie trzeba sobie jej dokladac. jak cos pw pisz
Dokładnie potwierdzam,robiłem to u siebie bez odkręcania sanek i da rade,trzeba tylko z jednej strony odkręcić końcówke i drążek kierowniczy i wychodzi bez problemu.

Camellia Racing
08-08-12, 20:40
Heh, Ja miałem problem z odkręceniem magla od sanek tak się przylepił ;P

mx4ever
08-08-12, 20:49
nikt niema pojęcia co może być przyczyna tak wysokich wolnych obrotów?!?!?!? dodam jeszcze ze przy zmianie biegów jak wcisnę sprzęgło to obroty podskakują o około 400-500:confused: mozliwe ze umnie niema tej kostki do samo diagnostyki?!?!?:confused: szukałem kilka razy i nic tam niema;/

znalazłem coś ze może to byś wina jakiegoś czujnika TPS mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie on dokładnie jest?!? wiem ze gdzieś kolo przepustnicy ale jak on wygląda?!?

kubaszow
08-08-12, 21:22
mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie on dokładnie jest
http://www.wonderbart.com/2009/03/swapping-out-the-tps-on-your-honda-engine/

mx4ever
08-08-12, 21:38
dzieki:) jestem w trakcie szukania jak go sprawdzic:) podejdzie od innego silnika taki czujnik czy musi byc konkretnie d15z6?!

lopi83
08-08-12, 21:57
podejdzie, na zamknietej przepustnicy ma byc 0,49v

mx4ever
08-08-12, 22:09
dziekowa:) jutro z nim powalcze:)

konstruktor
08-08-12, 23:08
Jestem zmuszony do wymiany maglownicy oraz końcówek drążków. Czy ktoś kiedy wymieniał ją sam. Moglibyście mnie wspomóc i przekazać jakieś info co i jak? Od czego zacząć co odkręcić itp? Będe wdzięczny za wszelkie info i rysunki
mimo że już wiele osób odpowiedziało na Twoje pytanie... to jeżeli będziesz miał wątpliwości to zajrzyj do MANUALA.
Temat wymiany maglownicy/przekładni zaczyna się na str. 17-48.

Wiśniovy
09-08-12, 09:51
Mam z tylu swap hamowni z vti. Ostatnio łożysko z lewej strony zaczelo domagac sie wymiany. W zwiazku z tym, czy lozyska w wersji z bebnami i tarczami sa takie same i czy jedyna opcja to wymiana wraz z piasta? Thx z gory.

Paco
09-08-12, 10:27
z piasta

lopi83
09-08-12, 11:55
czy lozyska w wersji z bebnami i tarczami sa takie samenie


jedyna opcja to wymiana wraz z piasta?tak

Dissnej
10-08-12, 13:07
Szukam spinek/kołków do plastiku klapy bagażnika (2 spinki zaraz obok zamka).
http://imageshack.us/photo/my-images/833/plklapy.jpg/
Wie ktoś może, które to będą spinki?
http://www.spinkisamochodowe.pl/

xandu
10-08-12, 16:44
wszystkie tematy mówiące o skrzypieniu przy skrecie mowia o sworzniu dolnym. ja po obsluchaniu stwierdzam ze u mnie to raczej z prawej strony z maglownicy ten dzwięk pochodzi. czy taki dzwiec to napewno sworzen czy moze to byc maglownica?

http://youtu.be/3u4vAYy7dq8

Edit: sorry, moj blad. juz poprawione.

luchuma
10-08-12, 17:24
ten film wideo jest prywatny...

skolopendra
10-08-12, 18:17
trzeba wejść pod auto i posłuchać ,na odległość takie rzeczy tylko w erze

RazoR91
10-08-12, 20:30
Wiecie co zrobic ze skrzypiacym fotelem kierowcy ? troche jest to denerwujace wiec chce sie pozbyć tego...

xandu
10-08-12, 20:35
generealnie bardziej mi chodzilo czy ktos sie spotkał zeby maglownica taki dzwiek wydawala...?

Raffaelloo
10-08-12, 22:06
Szukam spinek/kołków do plastiku klapy bagażnika (2 spinki zaraz obok zamka).
http://imageshack.us/photo/my-images/833/plklapy.jpg/
Wie ktoś może, które to będą spinki?
http://www.spinkisamochodowe.pl/

Wg mnie to B23144 ;)

Dissnej
10-08-12, 23:50
Faktycznie to ta spinka! Dzięks stary:)

kazik1993
11-08-12, 11:19
Co myślicie o folii do przyciemniania szyb? da się to później zerwac jak wypłowieje , http://moto.allegro.pl/folia-do-przyciemniania-szyb-75x300-atest-5-odcien-i2547102374.html , i czy będzie pasowała do czarnej qpy 6 gen : )

i jeszcze jedno , wie ktoś ile w przybliżeniu kosztuję wymiana oleju ?

marv
11-08-12, 14:00
Co myślicie o folii do przyciemniania szyb? da się to później zerwac jak wypłowieje , http://moto.allegro.pl/folia-do-przyciemniania-szyb-75x300-atest-5-odcien-i2547102374.html , i czy będzie pasowała do czarnej qpy 6 gen : )

i jeszcze jedno , wie ktoś ile w przybliżeniu kosztuję wymiana oleju ?

jest mnowstwo tematow qupet z przyciemnionymi szybami to sobie popatrz. to wszystko kwestia gustu, dla mnie to np najgorszy shit niepotrzebny w aucie

a co do oleju. chodzi ci o sama robote? roznie sie spotykalem ale srednio 50-100zł

Starstruck
11-08-12, 14:08
Wymiana oleju 50-100 zł?! Ludzie, GDZIE?! Takie rzeczy kosztują max 20 zł, a jak robi się więcej przy aucie, to mechanik zrobi to za darmo.

luchuma
11-08-12, 14:11
Wymiana oleju 50-100 zł?! Ludzie, GDZIE?! Takie rzeczy kosztują max 20 zł, a jak robi się więcej przy aucie, to mechanik zrobi to za darmo.

zalezy od warsztatu.

jeden zrobi za 20 a drugi za 100 :P
taki kraj

sam za wymiane oleju w skrzyni i silniku zaplacilem 150 :/ i jeszcze mi koles gadal ze honda witolin do skrzyni nie poleca MTFa tylko jakis silnikowy...

Dissnej
11-08-12, 15:29
Z filtrem kabinowym to 50zł bym dał bo nie lubię go wymieniać ale ani grosza więcej.

bednar_ek35
11-08-12, 17:49
Przeważnie warsztaty jeżeli kupisz u nich olej wymiane masz gratis bo i tak mają marże na oleju.
Ja wole robić to sam bo już raz miałem rozyebaną miske w moim ek3(aluminiowa miska)koleżka za mocno dokręcił śrube spustową i pękła wzdłuż gwintu:mad:

marv
11-08-12, 18:56
Wymiana oleju 50-100 zł?! Ludzie, GDZIE?! Takie rzeczy kosztują max 20 zł, a jak robi się więcej przy aucie, to mechanik zrobi to za darmo.

tu sie nie ma co smiac. jezeli nie kupujesz w konkretnym warsztacie oleju to tak potrafia sobie liczyc. a to ze Ty dalbys 20zł za taka robote to jest malo istotne.

Generalnie najlepiej samemu zmienic bo tak jak pisał bednar_ek35 ma sie przynajmniej pewnosc ze wszystk ogra a dwa duzo roboty to nie jest :)

Pablo100
11-08-12, 19:35
Szybkie pytanie(-nia).
Koledzy w mojej hondzie tłucze się z tyłu łącznik (stabilizator, drążek) nawet nie wiem jak to nazwać.
Bynajmniej mieści się na samym początku wachacza (łączy podwozie z wachaczem).
I teraz pytanie właściwe: jak się to nazywa i czy trudno to wymienić? Bo z tego co widziałem śruba jest zbyt długa by ją wyjąć nie ruszając do tyłu całego wachacza.

Gr4b3Q
11-08-12, 20:32
wystarczy odkręcić to od podwozia i od wahacza (jest z nim na początku połączone) i wymienić element lub ewentualnie same tuleje.

hasa
12-08-12, 18:48
mam pytanie czy kolektor 421 z d16y8 podejdzie do d15z6 bez zadnych przeróbek, nie bedzie o nic chaczył? i jaka duza jest różnica między seryjnym 421 d16y8 a chińskim ebajowym "sportowym" 421?

login
12-08-12, 19:40
mam pytanie czy kolektor 421 z d16y8 podejdzie do d15z6 bez zadnych przeróbek, nie bedzie o nic chaczył? i jaka duza jest różnica między seryjnym 421 d16y8 a chińskim ebajowym "sportowym" 421?

Jak dla mnie chyba tylko w cenie, bo chińczyk ze 2 razy droższy i może dla niektórych ładniejszy dopóki nie zardzewieje.

Maskunt
12-08-12, 20:47
Chińczyk jest na 2', a z d16 chyba 1,8'.

Starstruck
12-08-12, 21:09
tu sie nie ma co smiac. jezeli nie kupujesz w konkretnym warsztacie oleju to tak potrafia sobie liczyc. a to ze Ty dalbys 20zł za taka robote to jest malo istotne.

Generalnie najlepiej samemu zmienic bo tak jak pisał bednar_ek35 ma sie przynajmniej pewnosc ze wszystk ogra a dwa duzo roboty to nie jest :)

Nie że JA BYM DAŁ, tylko tyle daję, bo tyle to kosztuje :).

blady01
12-08-12, 22:37
cześć
jeżeli pisze pod złym wątkiem to bardzo przepraszam mam pytanie. mianowicie chciałbym trochę dodać uroku i mocy mojej Hani i tutaj moje pytanie czy mogę założyć filtr stożkowy z tuba simota do mojego D14Z2 z 2001 roku? Jeżeli się nie da to podpowiedzcie co mogę zrobić. a drugie pytanie to co mógłbym zrobić z wydechem zęby fajnie pomrukiwało ?
Z góry dziękuje za pomoc ;))

Alvin1.4
12-08-12, 22:45
poczytaj sobie tematy w dziale Nasze Hondy to się dowiesz co i jak pomodzić, dodać uroku i mocy ;)

Maskunt
12-08-12, 22:47
Możesz ale poza zwiększoną głośnością niewiele to da. Bez sensu jest robić z samochodu ryczące pudło, które nie jedzie, pomyśl o tym. Zamiana katalizatora na tłumik przelotowy nieco odetka silnik, do tego możesz zmienić kolektor wydechowy na ten z d16z6. Do tego krótsza skrzynia i już będzie lepiej. Tutaj masz wątek o d14: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3&highlight=modyfikacje+silnika

hasa
12-08-12, 22:52
Zamieszczone przez hasa


mam pytanie czy kolektor 421 z d16y8 podejdzie do d15z6 bez zadnych przeróbek, nie bedzie o nic chaczył? i jaka duza jest różnica między seryjnym 421 d16y8 a chińskim ebajowym "sportowym" 421?



Jak dla mnie chyba tylko w cenie, bo chińczyk ze 2 razy droższy i może dla niektórych ładniejszy dopóki nie zardzewieje.
a jeśli chodzi o odczucia w mocy jest jakaś różnica? no i czy będzie pasował bo słyszałem ze z któregoś d16 gdzieś o coś ociera

blady01
12-08-12, 23:03
ale powiedz mi ile to wszystko wyniesie? tak czysto orientacyjnie?

Starstruck
12-08-12, 23:05
Nie ma różnic w mocy. Do D15Z6 bezproblemowo pasuje ten z D16W4, z D16Z6/Z9/Y2 trzeba przypiłować spaw na dwururce, bo napiera na miskę. Z D16Y8 to nie wiem. Jeśli wygląda jak ten z W4, to podejdzie bez żadnego szlifowania.

login
12-08-12, 23:11
a jeśli chodzi o odczucia w mocy jest jakaś różnica? no i czy będzie pasował bo słyszałem ze z któregoś d16 gdzieś o coś ociera

Jeśli będzie jakaś różnica, to według mnie nie zauważalna.
A z tego co mi wiadomo, to "chińczyk" chyba wisi troszkę niżej ten z Z6.

mx4ever
13-08-12, 19:39
panowie pomóżcie... gdzie się trzeba wpiąć w kompa P2Y-G11 poliftowy bodajże OBD2b żeby sprawdzić czujnik polorzenia przepustnicy?! Naprawdę pilne walczę z obrotami i już powoli wymiękam...

markotny
13-08-12, 22:46
gdzie się trzeba wpiąć w kompa P2Y-G11 poliftowy bodajże OBD2b żeby sprawdzić czujnik polorzenia przepustnicy?!

pin C27

mx4ever
14-08-12, 07:05
Dzieki

Jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć czemu umnie w ek3 polift niema nigdzie wtyczki do samodiagnostyki, wywalilem schowek i kompa i nigdzie jej niema, zastanawiam się czy nierozbierac dalej np dmuchawy itd, a czy jest sens?! na wiązce przy kompie jest trochę polepione czarna izolacja i nie wiem czy tak oryginalnie było czy ktoś coś przerabiał, no ale niechce mi sie wierzyć ze ktoś wyciął cześć do samodiagnostyki?!?! POMOCY

kubaszow
14-08-12, 10:23
czy nierozbierac dalej np dmuchawy itd, a czy jest sens
nie ma sesu,tam nie znajdziesz:)

Czesc aut ma wtyczke przy kompie a reszta pod skrzynka bezp. pod kierownica. Wiec nie łam sie i zacznij tam szukac:)

login
14-08-12, 14:14
Planuję wymianę tarcz i klocków hamulcowych - przód i w związku z tym potrzebuję porady i opinii (raczej nie od sprzedawców, a od użytkowników).
Co warto kupić, a co omjać szerokim łukiem?
:confused:
Najniższa półka cenowa (jakościowa) raczej odpada z założenia. Potrzebuję czegoś dobrej jakości za w miarę przyzwoite pieniądze.
EJ użwane tylko na drogach, tarcze 262 mm, 4 x 100.
Z góry dziękuję za pomoc.

pawlosz
14-08-12, 14:30
Nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.Panewki ACL RACE czy ACL DURAGLIDE ? Moze wogole wystarczą Taiho? Co lepiej wybrać do B16a2?

Maskunt
14-08-12, 14:52
Planuję wymianę tarcz i klocków hamulcowych
U siebie mam gładkie ATE i Ferrodo Premier, dają radę.


Moze wogole wystarczą Taiho?
Taiho robił oem panewki, ale pod swoją marką sprzedają tylko zielone. I tak nie kupisz innych niż zielone (poza OEM, które kosztują 1500zł za komplet), więc nie zastanawiałbym się nawet. Byle oryginalne kupić.

login
14-08-12, 14:55
U siebie mam gładkie ATE i Ferrodo Premier, dają radę.

Dziękuję za odpowiedź.
A jak z pyłem z klocków przy takim zestawie?
Da się wytrzymać, czy czyszczenie felg przed każdym wyjazdem?

Maskunt
14-08-12, 14:59
Tu niestety nie pomogę, mam srebrne felgi nadające się do malowania i nawet jeśli dość mocno pylą to będzie to słabo widoczne.

login
14-08-12, 15:03
Tu niestety nie pomogę, mam srebrne felgi nadające się do malowania i nawet jeśli dość mocno pylą to będzie to słabo widoczne.

Jasne, jeszcze raz dzięki.
I czekam na dalsze opinie.

luchuma
14-08-12, 15:07
Dziękuję za odpowiedź.
A jak z pyłem z klocków przy takim zestawie?
Da się wytrzymać, czy czyszczenie felg przed każdym wyjazdem?

no ferodo mocno pyla, ja mam biale felgi i codzinnie byly zapylone ;]

co 3 dni max czyszczenie, zalezy jak uzywasz hebli, nacinane tarcze szybciej zuzyja klocek i bedzie bardziej pylic

wozisz w bagazniku butelke wody i dziadostwo do czyszczenia felg i jest lux

pawlosz
14-08-12, 15:11
Taiho robił oem panewki, ale pod swoją marką sprzedają tylko zielone. I tak nie kupisz innych niż zielone (poza OEM, które kosztują 1500zł za komplet), więc nie zastanawiałbym się nawet. Byle oryginalne kupić.[/QUOTE]

A ACL'e?

marv
14-08-12, 15:23
Nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.Panewki ACL RACE czy ACL DURAGLIDE ? Moze wogole wystarczą Taiho? Co lepiej wybrać do B16a2?

OEM i bedzie git. Co do ACLa sa rozne opinnie ale ja dobrej o nich nie mam. co oem to oem

pawlosz
14-08-12, 15:34
OEM i bedzie git. Co do ACLa sa rozne opinnie ale ja dobrej o nich nie mam. co oem to oem

Taiho ROBIŁ OEM, a teraz? Moze to juz nie to samo. ACL' pozatym troche drogie na tle innych, ale moze warto zainwestować na przyszłośc?

Zapomnialem jeszcze o jednym. Jakie najlepiej pierscienie: NPR, Tekikou, Rikeny? Ktoś to zakładał u siebie?

Maskunt
14-08-12, 15:39
co oem to oem
Tylko tutaj pojawia się różnica 1500zł za komplet, a 400zł za komplet. Oczywiście, najlepiej OEM, bo wtedy jest 100% pewności, że będzie dobrze (o ile montaż będzie prawidłowy), a zamienniki, jak to kiedyś napisał Dzida (bo głównie dzięki jego wiedzy ten post powstaje) "z panewkami jest jak ze śniadaniem po imprezie, albo się przyjmie, albo się nie przyjmie". Panewki OEM są w siedmiu pasowaniach od 2.013 do 1.992mm (dla B serii, zielona to 2.004-2.001 mm), więc jak trafisz inny rozmiar niż przewidziany dla zielonej panewki, to jesteś w dupie i zaczyna się kombinowanie, a spasować trzeba wszystkie, nie ma tak, że trafisz jedną zieloną, to wszystkie będą zielone. Jak nie musisz ruszać panewek, to nie ruszaj, lepiej zostawić oem po przebiegu.

//
TP i Riken to OEM w innych pudełkach, tylko uważaj na podróbki i KONIECZNIE made in Japan. Najpewniej od Haparts brać.
Taiho i Daido szły na pierwszy montaż i zdaje mi się, że dalej OEM panewki dla naszych silników są od nich (choć tutaj głowy sobie uciąć nie dam).

/// Tak wyglądają pudełka oryginalnych pierścieni:
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts2.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts2.jpg
Pudełek nie da się otworzyć bez rozdzierania naklejki.

pawlosz
14-08-12, 15:46
[QUOTE=Maskunt;1726176]Tylko tutaj pojawia się różnica 1500zł za komplet, a 400zł za komplet. Oczywiście, najlepiej OEM, bo wtedy jest 100% pewności, że będzie dobrze (o ile montaż będzie prawidłowy), a zamienniki, jak to kiedyś napisał Dzida (bo głównie dzięki jego wiedzy ten post powstaje) "z panewkami jest jak ze śniadaniem po imprezie, albo się przyjmie, albo się nie przyjmie". Panewki OEM są w siedmiu pasowaniach od 2.013 do 1.992mm (dla B serii, zielona to 2.004-2.001 mm), więc jak trafisz inny rozmiar niż przewidziany dla zielonej panewki, to jesteś w dupie i zaczyna się kombinowanie, a spasować trzeba wszystkie, nie ma tak, że trafisz jedną zieloną, to wszystkie będą zielone. Jak nie musisz ruszać panewek, to nie ruszaj, lepiej zostawić oem po przebiegu.

Musze kupic teraz tylko panewki korbowodowe, wiec co mam wybrac bo juz sam nie wiem :D

Maskunt
14-08-12, 15:59
Jak masz kasę na OEM, to oczywiście OEM. Jak nie masz, a masz człowieka, który może to na prawdę porządnie ogarnąć, to Taiho. Jak będzie za ciasno, to się będą przegrzewały, jak za luźno, to nie będzie ciśnienia i mogą się poobracać. Nie wiem jaka jest cena ogarnięcia tego profi, ale warto policzyć koszt panewek i robocizny, czy nie lepiej dozbierać kilka stówek i złożyć jednak na OEM.

pawlosz
14-08-12, 16:03
Wszystko bedzie zakladane przez Qqwax'a wiec profi robota.

mx4ever
14-08-12, 17:27
Czesc aut ma wtyczke przy kompie a reszta pod skrzynka bezp. pod kierownica. Wiec nie łam sie i zacznij tam szukac
Wielkie dzięki pojawiła się iskierka nadziei, wiesz może dokładnie gdzie i jakiej wtyczki szukać pod kierownica? bo wszędzie gdzie czytałem to piszą ze po stronie pasażera ??!

kubaszow
14-08-12, 17:33
U mnie te 2 kostki sa od spodu obudowy skrzynki bezpiecznikow, pozniej jak bede w aucie to zrobie foto.

markotny
14-08-12, 18:19
Taiho ROBIŁ OEM, a teraz? Moze to juz nie to samo. ACL' pozatym troche drogie na tle innych, ale moze warto zainwestować na przyszłośc?

Chyba nadal robi. Ja mam założony komplet(główne i korbowe) Taiho i jest git. Kilku moich znajomych miało założone ACLe które w krótkim czasie klękły, zmienili na Taiho i jest ok po dziś dzień:)

NouT
14-08-12, 18:30
Od paru tygodni męka mnie problem z zestawem zawieszenia jaki zakupiłem... tj: KAYABA AGX + Eibach Pro Kit 35/35. Problem polega na tym że auto dziwnie nisko mi siada z przodu i do tego przod lewy i przod prawy ma inną wysokość a montaż i skręcenie jest takie samo. Z tyłem jest podobnie. Strona lewa jest wyżej a prawa niżej. Z tego co widzialem na zdjęciach aut z takim zestawem staly one wyżej i równo. Auto nie jest pokrzywione, na poprzednim zestawie MTS było prosto. Są jakieś "tajemne" sposoby na ustawienie tego?

endriu21
14-08-12, 19:50
Male pytanko do obeznanych w temacie, chce w końcu zabrać się za skrzypiący wysprzeglik i tutaj pytanie czy jeśli popsikam białym smarem w sprayu od strony łapy w stronę skrzyni (jak na zdj http://img833.imageshack.us/img833/5935/1197010844.jpg) to jest ryzyko ze popryskam coś czego nie powinienem i później coś będzie się ślizgać, czy mogę śmiało pryskać grubo bez stresu ? Czy lepiej przesmarować to palcem, ale nie wiem czy będzie dojście i uzyskam zamierzony efekt.

Maskunt
14-08-12, 20:17
Zdejmij gumową osłonę i wal tam śmiało, nic się złego nie stanie, chociaż lepiej by oczywiście było dostać się tam normalnym smarem - większa szansa, że efekt będzie trwały.

endriu21
14-08-12, 20:35
normalnym tzn jakim? palcem czy czymś innym będzie ciężko bez odkręcenia chyba? Mam spray z cienka rurka wiec chce ja tam włożyć i psiknąć,a tam obok nie ma tarczy sprzęgła czy coś?

Aha i drugie pytanie przy odpuszczaniu pedału sprzęgła 3/4 wysokości słychać/czuć na pedale coś jakby dźwięk naciąganej linki (wiem ze jest hydrauliczne) jest tam jakaś sprężyna czy coś co można przesmarować ?

Gr4b3Q
14-08-12, 21:23
Chinol 4-2-1 podejdzie pod seryjny układ wydechowy czy trzeba coś przerabiać przed tłumikiem środkowym?

login
14-08-12, 21:34
Chinol 4-2-1 podejdzie pod seryjny układ wydechowy czy trzeba coś przerabiać przed tłumikiem środkowym?

Da radę.

Ponawiam pytanie, bo przeszło prawie bez echa:

Planuję wymianę tarcz i klocków hamulcowych - przód i w związku z tym potrzebuję porady i opinii (raczej nie od sprzedawców, a od użytkowników).
Co warto kupić, a co omjać szerokim łukiem?
:confused:
Najniższa półka cenowa (jakościowa) raczej odpada z założenia. Potrzebuję czegoś dobrej jakości za w miarę przyzwoite pieniądze.
EJ użwane tylko na drogach, tarcze 262 mm, 4 x 100.
Z góry dziękuję za pomoc.

Starstruck
14-08-12, 21:35
Login, zapytaj Przema, On Ci na pewno dobrze doradzi :).

endriu21
14-08-12, 21:45
Ponawiam pytanie, bo przeszło prawie bez echa:
Cytat Zamieszczone przez login Zobacz posta
Planuję wymianę tarcz i klocków hamulcowych - przód i w związku z tym potrzebuję porady i opinii (raczej nie od sprzedawców, a od użytkowników).
Co warto kupić, a co omjać szerokim łukiem?

Najniższa półka cenowa (jakościowa) raczej odpada z założenia. Potrzebuję czegoś dobrej jakości za w miarę przyzwoite pieniądze.
EJ użwane tylko na drogach, tarcze 262 mm, 4 x 100.
Z góry dziękuję za pomoc.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?66492-Tarcze-i-klocki-co-si%EA-teraz-rozs%B1dnie-kupuje/page61
poczytaj parę stron wstecz to na pewno coś wybierzesz dla siebie, ewentualnie zapytaj tam a na pewno ktoś ci coś doradzi, ogólnie jak czyt. to ludzie polecają tarcze/klocki - ATE/ATE, ATE/ferodo premier, ewentualnie jakieś EBC/f premier.

login
14-08-12, 21:53
Login, zapytaj Przema, On Ci na pewno dobrze doradzi :).

Już pytałem, ale wiedzy nigdy za mało.
:D


http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?66492-Tarcze-i-klocki-co-si%EA-teraz-rozs%B1dnie-kupuje/page61
poczytaj parę stron wstecz to na pewno coś wybierzesz dla siebie, ewentualnie zapytaj tam a na pewno ktoś ci coś doradzi, ogólnie jak czyt. to ludzie polecają tarcze/klocki - ATE/ATE, ATE/ferodo premier, ewentualnie jakieś EBC/f premier.

Dzięki endriu21

PixeL
14-08-12, 22:36
Login jak cos dobrego i w dobrej cenie to celowalbym w tarcze trw lub ferodo ,klocki trw,akebono, ewentualnie ate ale tojuz inna polka cenowa

Maskunt
15-08-12, 01:02
normalnym tzn jakim?
Gęstym. Spróbuj cienkim patyczkiem po lodach wepchnąć trochę smaru. Psikanie ciekłymi smarami też daje radę ale zwykle trzeba to powtarzać co jakiś czas.



Chinol 4-2-1 podejdzie pod seryjny układ wydechowy czy trzeba coś przerabiać przed tłumikiem środkowym?
U mnie trzeba było przerabiać, nie sięgał reszty seryjnego układu, dlatego też od razu wywaliłem katalizator.

kjmuszek
15-08-12, 01:56
normalnym tzn jakim? palcem czy czymś innym będzie ciężko bez odkręcenia chyba? Mam spray z cienka rurka wiec chce ja tam włożyć i psiknąć
Tak jak Maskunt pisze , lepiej jakiegoś "twardego" smaru napchać bo na pewno na dłuższy czas będziesz miał spokój , jak popsikasz WD40 to po miesiącu - dwóch może znów zacząć "skrzypieć"


Chinol 4-2-1 podejdzie pod seryjny układ wydechowy czy trzeba coś przerabiać przed tłumikiem środkowym?
To zależy , ja u siebie nic nie musiałem robić , podszedł bez problemu , ale to różnie bywa często w poliftowych wersjach jest więcej zabawy.

NouT
15-08-12, 09:36
Od paru tygodni męka mnie problem z zestawem zawieszenia jaki zakupiłem... tj: KAYABA AGX + Eibach Pro Kit 35/35. Problem polega na tym że auto dziwnie nisko mi siada z przodu i do tego przod lewy i przod prawy ma inną wysokość a montaż i skręcenie jest takie samo. Z tyłem jest podobnie. Strona lewa jest wyżej a prawa niżej. Z tego co widzialem na zdjęciach aut z takim zestawem staly one wyżej i równo. Auto nie jest pokrzywione, na poprzednim zestawie MTS było prosto. Są jakieś "tajemne" sposoby na ustawienie tego?

data1985
16-08-12, 07:06
witam

Orientuję się ktoś może czy w tylnych lampach są wymienne same klosze? Chodzi mi o wersje z 95r VI G hatchback

login
16-08-12, 09:15
witam

Orientuję się ktoś może czy w tylnych lampach są wymienne same klosze? Chodzi mi o wersje z 95r VI G hatchback

Jak rozkleisz, to wymienisz.
Ale jeśli uda Ci się kupić same klosze, to masz u mnie medal.
:p

sankra19
16-08-12, 21:38
Witam,

Złożyłem lusterko na parkingu na noc, rano chciałem je ustawić w pozycji ,,do jazdy" a tu pyk i lata jak chce. Trochę wstyd jeździć z taśmą dookoła ramienia lusterka. Rozbierał ktoś taki lustereczko? Jakaś sprężynka pękła?

NouT
16-08-12, 22:38
Jak rozkleisz, to wymienisz.
Ale jeśli uda Ci się kupić same klosze, to masz u mnie medal.
:p

Tylne lampy kupisz już od 75zł za nową :)

luchuma
16-08-12, 23:30
Witam,

Złożyłem lusterko na parkingu na noc, rano chciałem je ustawić w pozycji ,,do jazdy" a tu pyk i lata jak chce. Trochę wstyd jeździć z taśmą dookoła ramienia lusterka. Rozbierał ktoś taki lustereczko? Jakaś sprężynka pękła?

gorzej, w sprezynie jest taki plastyk i tamtedy kable biegna w elektrycznych, i od gory na tym plastiku jest okragla blaszka(wyglada mniej wiecej jak podkladka pod srube), ktora trzyma sprezyne. jesli platik sie nie zlamal to spadla ta blaszka i sie trzyma na kablach, u mnie sie to objawilo brzeczeniem;]

jesli odchylisz szklo lusterka i zajzysz do srodka obudowy to powinienes zobaczyc.
ewentualnie to cos innego :P

janekb84
16-08-12, 23:57
Wie ktoś moze jakie wymiary ma szpilka w głowicy do której przykręca się kolektor wydechowy?wiem ze gwint 8mm ale skok 1,5 czy 1,25? i ile mm wchodzi ona w głowice?

wojtas99
17-08-12, 12:00
witam,
jak najszybciej i najlatwiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w d14a4?
dzieki
pzdr

login
17-08-12, 12:35
witam,
jak najszybciej i najlatwiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w d14a4?
dzieki
pzdr

Przesadziłeś chyba trochę z tym pytaniem.
:p
http://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&pq=odpowietrzanie%20uk%C5%82adu%20ch%C5%82odzenia&cp=34&gs_id=7&xhr=t&q=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+civic&pf=p&sclient=psy-ab&oq=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+c&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=15dacba1615037d9&biw=1280&bih=827

wojtas99
17-08-12, 12:48
:D ok ;]

sankra19
17-08-12, 19:58
No cóż , stało się. Może jutro zajrzę. Dzięki luchuma za odpowiedź.

huberto_91
17-08-12, 20:05
Jest jakas roznica miedzy wahaczami (przednimi) w ek3 przed liftem i po lifcie?

Maskunt
17-08-12, 20:19
Z tego co mi wiadomo, jeśli chodzi o HB w VIgen, to tylko w EJ9 jest różnica przedlift/polift, ale głowy uciąć sobie za to nie dam. Hamulce takie same, stabilizatory takie same, to i wahacze nie powinny się różnić w przelift/polift EK3.

lopi83
17-08-12, 20:32
nawet jesli sie roznia (wizualnie) to pasuja zamiennie

Maskunt
17-08-12, 21:09
Potwierdzi ktoś, że grill poliftowej kupety podejdzie do poliftowego hb w VI genie? Obiło mi się o uszy, że do przedniej szyby są identyczne, ale chcę się upewnić.

Starstruck
17-08-12, 21:17
Podejdzie.

endriu21
17-08-12, 22:39
Obiło mi się o uszy, że do przedniej szyby są identyczne, ale chcę się upewnić

a nie przypadkiem do słupka B drzwi ?

Starstruck
17-08-12, 22:53
Owszem 2 i 3D są identyczne do słupka B (jeśli chodzi o kompatybilność elementów). Inaczej jest z 4D, gdyż sedan ma krótsze drzwi.

huberto_91
17-08-12, 22:53
a nie przypadkiem do słupka B drzwi ?
Nie, do słupków A drzwi.