Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
panowiem mam takie pytanie czy normalne jest ze krotki waz idacy od chlodnicy jest cieply a dolny dlugi zimny :) czy cos jest nie tak ??
panowiem mam takie pytanie czy normalne jest ze krotki waz idacy od chlodnicy jest cieply a dolny dlugi zimny czy cos jest nie tak ??
drugi bedzie zimny dopóki nie otworzy się termostat, ale nie liczył bym na to ze tak szybo ci się otworzy w takie mrozy
no ale zrobilem okolo 30 kilometrow grzalem w aucie ze mozna bylo jeschac w bluzie :) a jak zaparkowalem to otworzylem maske z ciekawosci macam weze a tu zimny i troche sie zdziwilem :)
widocznie całe ciepłe powietrze poszło na ogrzewanie kabiny i silnik nie dogrzał się do odpowiedniej temperatury żeby otworzyć termostat
a jak stalem chwile na parkingu auto chodzilo na luze to wskazowka od temp opadla delikatnie ?? to przez te mrozy czy cos nie tak
drugi bedzie zimny dopóki nie otworzy się termostat, ale nie liczył bym na to ze tak szybo ci się otworzy w takie mrozy
X2
a jak stalem chwile na parkingu auto chodzilo na luze to wskazowka od temp opadla delikatnie ?? to przez te mrozy czy cos nie tak
Według mnie to mógł sie termostat otworzyc i dlatego Ci spada pryz tej temp. To tak na chlpski rozum. przynajmiej mi sie tak wzdaje:confused:
Opowiem całą historię.
Po kupnie samochodu zobaczyliśmy że jest mało oleju na miarce więc dolaliśmy 1l. Po 600km znowu oleju było na minimum ale po kilku jazdach zaczęło oleju przybywać na bagnecie, więc wyglądałoby że wydmuchało uszczelkę, ale jak na forum pokazałem objawy to powiedziano mi że ta uszczelka musi już być bardzo dawno wydmuchana.I teraz sam nie wiem, czy zdejmować głowice oddać do zrobienia i zmienić uszczelkę bo boje się że jak złoże to do kupy to się okaże że bierze olej i kasa pójdzie na marne, czy od razu szukać słupka. Po prostu nie mam pewności czy zanim zaczęło przybywać oleju na bagnecie to silnik ten olej spalał czy może wydmuchiwał do chłodnicy ?
Trochę chaotycznie napisane, ale nie jestem dobry w tłumaczeniu : )
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
ale jak Ci przybywa oleju? dużo? jakby płyn chłodniczy Ci się wlewał do oleju to zamiast niego miałbyś kawę z mlekiem i w tedy miałbyś 100% pewność że to uszczelka a tak to mogłeś po prostu źle mierzyć np za szybko po zgaszeniu auta (wszystko nie spłynęło do miski). Jeśli jednak to uszczelka to ja osobiście zmieniłbym cały słupek bo to mniejsze koszty
U mnie też szykuje się zmiana słupka (D14A4). 15 tys. kilometrów temu robiłem mały remont (nowe pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą - wszystko OEM Honda). Przed remontem silnik brał ok. 1l. oleju na 1000 km. Niestety ostatnio problem powrócił. Mechanik twierdzi, że to może być przez to, że wcześniej silnik był zalany ceramizerem i pierścienie nie dotarły się prawidłowo. Jak myślicie, mechanik ma rację ?
I jeszcze przy okazji zapytam - ile jest wart zdrowy słupek ? Na allegro ceny się wahają między 400 a 1200 zł. Teraz nie wiem czy warto dać w okolicach 1000 zł za goły silnik. Te za 400 to na chłopski rozum pewnie zajechane padliny.
Wg mnie to mechanik spierdzielil robote, skoro zaraz po remoncie jest to samo
Wg mnie to mechanik spierdzielil robote, skoro zaraz po remoncie jest to samo
No i teraz mam dylemat. Nie wiem czy ponownie remontować silnik tylko zlecić to komuś innemu, czy kupić "nowy", który może okazać się jeszcze większą padliną.
W internecie wyczytałem kilka opinii, że silnik po zastosowaniu ceramizera do remontu się już nie nadaje.
Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z remontowaniem silnika, który wcześniej był zalany tym syfem ?
Starstruck
03-02-12, 23:32
Kompletny silnik w dobrym stanie kosztuje ok. 500 zł, to słupek max 250 zł.
250 zł za słupek w dobrym stanie (nie tłukący się, nie spalający pełnego syntetyka) ? Żartujesz ? Daj mi namiary na taki a biorę od razu :D
Czesto na forum pojawiają sie oferty...ale ja bym powaznie pogadal z mechanikiem, niech sie poczuwa do winy, skoro robil remont to po to zeby bylo dobrze prawda? jest zle wiec jest winny, a skoro mial informacje ze silnik wczesniej zalany byl ceramizerem i Ci nie odradzil remontu tylko mimo wszystko zdarł z Ciebie kase to tymbardziej jest cos nie tak
Starstruck
03-02-12, 23:44
250 zł za słupek w dobrym stanie (nie tłukący się, nie spalający pełnego syntetyka) ? Żartujesz ? Daj mi namiary na taki a biorę od razu :D
Zapytaj się kolegi Lozek za ile sprzedał kompletne D14A4 w idealnym stanie :) ze dwa lata temu. Chyba 350 zł.
Cena wywoławcza a transakcyjna to dwie różne sprawy.
No dokładnie :) sprzedałem słupek + komputer (bez skrzyni) za 350zł a był w REWELACYJNYM STANIE. Co więcej, był świeżo po rozrządzie (może 4-5 tys km po tej operacji) więc można powiedzieć, że ktoś kupił silnik w cenie samego rozrządu co zostal tam założony :)
D14 to coś co ciężko sprzedać więc za grosze ludzie chcą to sprzedać bo lepsze 300-500zł niż nic.
Heh... to poprawiliście mi nastrój :). Nie spodziewałem się, że te silniki i to w świetnym stanie mogą być takie tanie :)
ale jak Ci przybywa oleju? dużo? jakby płyn chłodniczy Ci się wlewał do oleju to zamiast niego miałbyś kawę z mlekiem i w tedy miałbyś 100% pewność że to uszczelka a tak to mogłeś po prostu źle mierzyć np za szybko po zgaszeniu auta (wszystko nie spłynęło do miski). Jeśli jednak to uszczelka to ja osobiście zmieniłbym cały słupek bo to mniejsze koszty
Właśnie, chodzi o to że olej mierzony zawsze rano gdy samochód całą noc stał, i cały olej spłynął. I dla mnie to trochę dziwne zjawisko że oleju ubywało bardzo szybko (ok. 1,5l/1000km) a potem nagle przybyło do ponad max, a na bagnecie nie widać żeby coś nie grało z olejem czy coś ; / I teraz nie wiem co z tym fantem zrobić ; / W pomorskim żadnego słupka nie ma ; /
W internecie wyczytałem kilka opinii, że silnik po zastosowaniu ceramizera do remontu się już nie nadaje.
Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z remontowaniem silnika, który wcześniej był zalany tym syfem ?
Są to typowe opinie zasłyszane od 'mechaników' którzy pojęcia nie mają czym jest ceramizer, dla nich to samo co = motodoktor = zło tak jak wszystko co dodaje się do oleju/paliwa/czegokolwiek.
Teoria ta nie ma żadnych podstaw.
był bym w stanie przetestować ten specyfik ale on jest cholernie drogi...66 zł za malutką fiolkę czegoś co nie musi zadziałać to ciut dużo
U mnie też szykuje się zmiana słupka (D14A4). 15 tys. kilometrów temu robiłem mały remont (nowe pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą - wszystko OEM Honda). Przed remontem silnik brał ok. 1l. oleju na 1000 km. Niestety ostatnio problem powrócił. Mechanik twierdzi, że to może być przez to, że wcześniej silnik był zalany ceramizerem i pierścienie nie dotarły się prawidłowo. Jak myślicie, mechanik ma rację ?
I jeszcze przy okazji zapytam - ile jest wart zdrowy słupek ? Na allegro ceny się wahają między 400 a 1200 zł. Teraz nie wiem czy warto dać w okolicach 1000 zł za goły silnik. Te za 400 to na chłopski rozum pewnie zajechane padliny.
problem polega na tym,ze wciaga Ci olej przez pierscien olejowy,ktory nowy byl zalozony pewnie typu corsa(czyli skalda sie z 3 czesci),a taki pierscien nie kazdy potrafi dobrze zalozyc,i taki rodzaj pierscienia lubi sprawiac takie problemy o czym mechanik pewnie nie mial pojecia,gdybys zalozyl "zwykly" pierscien olejowy pewnie nic by sie nie dzialo
Są to typowe opinie zasłyszane od 'mechaników' którzy pojęcia nie mają czym jest ceramizer, dla nich to samo co = motodoktor = zło tak jak wszystko co dodaje się do oleju/paliwa/czegokolwiek.
Teoria ta nie ma żadnych podstaw.
Ja ceramizera nie stawiam na równi z motodoktorem, wiem jak działa ceramicer i dlatego są podstawy by twierdzić, że silnik po zastosowaniu tego specyfiku może się już do remontu nie nadawać. Jeśli na gładzi cylindra wytworzy się warstwa ceramiczna, to jak potem ma się na tym ułożyć nowy pierścień ? Swoją drogą, to kompletnie nic ten specyfik nie daje. Przed jego zastosowaniem wymieniłem same uszczelniacze zaworowe, bo wiem, że jak one będą zużyte, to ceramizer nic nie pomoże. Później zastosowałem dwie dawki ceramizera - jedną na początek, zrobiłem 200 km nie przekraczając 2500 obr/min. Po kolejnych 300 km jeżdżąc już normalnie dałem drugą dawkę. Po przejechaniu 2000 km nie odczułem ŻADNEJ poprawy pracy silnika (zresztą i tak chodził jak zegarek, więc trudno oczekiwać poprawy), a oleju jak ubywało, tak ubywało dalej.
Także jak macie już trochę zużyte pierścionki, to żaden ceramizer Wam nie pomoże. Nie dajcie się na to nabrać.
Pozdrawiam.
czujesz jakąś różnice po wymianie? Lżej się kręci kierownicą?
Raczej nie zauważyłem poprawy, ale stary olej był już mocno spracowany. Dodatkowo podejrzewałem pompę o to, że za ciężko ma na tym starym oleju i dla tego puki nie rozgrzeje się on w układzie to miałem hałas (dosyć mocny szum). W sumie dla tego zrobiłem wymianę. No ale nie pomogło, hałas jest ale raczej nie z pompy, tylko któreś łożysko na paskach osprzętu lub jest podejrzenie o pompę oleju.
Witam.
Znalazłem niedaleko Siebie dosyć ciekawy słupek tylko niestety D14z1/z2.
I mam takie pytanko, czy wszystko podejdzie do mnie P&P ? Bo aktualnie mam d14a4 i nie wiem czy osprzęt będzie pasował gdyż podmieniam tylko słupek.
Z góry dzięki.
pozdro
Witam.
Znalazłem niedaleko Siebie dosyć ciekawy słupek tylko niestety D14z1/z2.
I mam takie pytanko, czy wszystko podejdzie do mnie P&P ? Bo aktualnie mam d14a4 i nie wiem czy osprzęt będzie pasował gdyż podmieniam tylko słupek.
Z góry dzięki.
pozdro
Będzie pasował.
Okk, dzięki ! :) Z przełożeniem klimy też nie będzie problemów ?
To są praktycznie bliźniacze silniki, wszystko będzie pasowało P&P.
Takiej odpowiedzi oczekiwałem !
Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam.
Co do ceramizera - zastosowalem dawno temu w zajechanym escorcie i... nic (kompletnie nic) nie pomoglo, za to nie przeszkodzilo w remoncie silnika (generalka), po ktorej naprawde zyskal nowe zycie ;)
Panowie mam do Was pytanie. Dziś sprawdziłem poziom oleju auto stało na -15'C przez całą noc, ku mojemu zaskoczeniu na bagnecie mam min oleju? Zaznaczę, że honda nigdy nie brała mi oleju i zawsze od zmiany do zmiany był taki samo poziom... i tutaj mam do Was pytanie czy ten poziom może być uzależniony od temperatury na zewnątrz ? czy dolewać oleju czy poczekać na cieplejsze dni i sprawdzić jeszcze raz?
Panowie mam do Was pytanie. Dziś sprawdziłem poziom oleju auto stało na -15'C przez całą noc, ku mojemu zaskoczeniu na bagnecie mam min oleju? Zaznaczę, że honda nigdy nie brała mi oleju i zawsze od zmiany do zmiany był taki samo poziom... i tutaj mam do Was pytanie czy ten poziom może być uzależniony od temperatury na zewnątrz ? czy dolewać oleju czy poczekać na cieplejsze dni i sprawdzić jeszcze raz?
Na pewno ma wpływ na to temperatura , dolej ewentualnie jak masz trochę oleju i już. Albo wstaw gdzieś do ocieplanego garażu i wtedy sprawdzaj :)
KrzysiekWPR
05-02-12, 14:17
Od pewnego czasu mam pewien problem. W zakresie od 1 tyś. do 3 tyś. przy maksymalnym depnięciu gazu silnik przerywa, szarpie, muli i Bóg wie jakie jeszcze akcje się dzieją (silnik D16Z9). Wymieniłem na początku świece, jednak nic to nie dało. Potem w czujniku położenia przepustnicy zamieniłem kabelki, również nic nie dało, a wręcz na wyższych obrotach np. na 5 biegu występuje mocne szarpnięcie i zero reakcji na gaz. Odłączyłem całkowicie czujnik i również nic to nie dało. W czym szukać przyczyny ? Może tym razem wymienić filtr paliwa, który nie był wymieniany od czasu kupna auta, czyli ok. 6 lat ? :<
który nie był wymieniany od czasu kupna auta, czyli ok. 6 lat ? :<
to mimo wszystko czy to jego powód czy nie, zaleciłbym wymianę.
KrzysiekWPR
05-02-12, 14:38
Doskonale o tym wiem i będę to robił na początku tygodnia. Jeżeli to nie pomoże to nie mam pojęcie co może być przyczyną...
Może tym razem wymienić filtr paliwa, który nie był wymieniany od czasu kupna auta, czyli ok. 6 lat ? :<
Przegiąłeś
:p
Wymieniłem na początku świece, jednak nic to nie dało. a rozebrałeś i oceniłeś poziom zużycia kopułki i palca rozdzielacza ? Świece to koniec układu zapłonowego no i filtr powietrza możesz sprawdzić chyba że masz jakiś super stożek
KrzysiekWPR
05-02-12, 18:09
Stożek był wymieniany niecały miesiąc temu. Czytałem gdzieś, że jeden z człowieków miał podobny problem i okazało się, że to cewka zapłonowa.
Mam silnik D14A3 dziś w Kwidzynie temperatura -23 o 7:00 o 11:00 chcę próbować zapalić auto akumulator kręci po nocnym ładowaniu niby chwyta do odpalenia ale jednak nie i nie zapala. Czy to wina kabli? Nie miałem problemu przy odpalaniu przez kilka ostatnich mroźnych dni. Co może być tego powodem? Auto było pchane z górki i także nie zapalał. Proszę o pomoc. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem aż do dziś.
Czytałem gdzieś, że jeden z człowieków miał podobny problem i okazało się, że to cewka zapłonowa. w takim razie podmień cały aparat zapłonowy od kumpla
szybka piłka z mojej strony - czy fotele z mb6 vti pasują p&p do ej/ek hb?
Chyba kilka stron wcześniej było, że tak. Hoek miał fotele z MB w swojej byłej kupecie - możesz do niego napisać to będziesz miał info z pierwszej ręki:)
szybka piłka z mojej strony - czy fotele z mb6 vti pasują p&p do ej/ek hb?
p&p nie pasują na 100%, niestety.
Hubert Multana
06-02-12, 18:28
EK3 D15Z6. Jakie wymiary ma katalizator?
Takie pytanko, aku naładowany na 100%, rozrusznik kręci, a samochód nie pali, co może być przyczyną?
Zaczęło mi coś piszczeć łożysko w pompie wspomagania..to łożysko jest wymienne ? jeśli tak, to gdzie takie dokupić ?
donald1992
06-02-12, 21:08
Zaczęło mi coś piszczeć łożysko w pompie wspomagania..to łożysko jest wymienne ? jeśli tak, to gdzie takie dokupić ?
a moze pasek Ci piszczy?
kazik2_h9w3
06-02-12, 22:01
Nie wiem co się dzieje ale od pewnego czasu mruga mi kontrolka od zamkniętych drzwi ale tylko jak auto ma wolne obrotu nie zależnie czy jadę czy stoję następnym dziwadłem jest przy wyłączonym silniku jak włączam awarię na przemian włącza się wiatrak
No i przy wysiadaniu za każdym razem dostaje kopa tzn iskra przeskakuje a rano jak odpalę to chodzi jak boxer przez pewien czas
No i teraz sam nie wiem czy gdzieś mam jakieś przebicie czy co
Może ktoś miał podobne objawy i coś pomoże
Nie wiem co się dzieje ale od pewnego czasu mruga mi kontrolka od zamkniętych drzwi ale tylko jak auto ma wolne obrotu nie zależnie czy jadę czy stoję następnym dziwadłem jest przy wyłączonym silniku jak włączam awarię na przemian włącza się wiatrak
No i przy wysiadaniu za każdym razem dostaje kopa tzn iskra przeskakuje a rano jak odpalę to chodzi jak boxer przez pewien czas
No i teraz sam nie wiem czy gdzieś mam jakieś przebicie czy co
Może ktoś miał podobne objawy i coś pomoże
Sprawdź mase... odkręć przeczyść wszystkie.
Takie pytanko, aku naładowany na 100%, rozrusznik kręci, a samochód nie pali, co może być przyczyną?
A iskra jest na świecach ? Może woda w układzie paliwowym (filtr) , sprawdź najpierw czy świece dają iskrę i czy kable przebić nie mają.
kazik2_h9w3
07-02-12, 06:11
Sprawdź mase... odkręć przeczyść wszystkie.
Będziem kombinować a jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę pisać
a moze pasek Ci piszczy?
Niestety, to nie pasek, tylko piszczy mi coś ze srodka pompy..może to wina tego zimna ? bo wcześniej tak nie miałem..albo psiknąć czymś ?
http://img688.imageshack.us/img688/4405/dsc00054qr.jpg
Co to może być za przełącznik obecnie jest wyłączony znajduje na ściance od strony kierowy koło otwierania maski
Ps cntralka imobilajzer nie są seryjne
skolopendra
07-02-12, 18:19
obecnie jest wyłączony
skąd wiesz?
a jak go włączysz to co się dzieje?
skąd wiesz?
Jeśli dobrze widzę, na pomarańczowej części jest napis ON :D
http://img688.imageshack.us/img688/4405/dsc00054qr.jpg
Co to może być za przełącznik obecnie jest wyłączony znajduje na ściance od strony kierowy koło otwierania maski
Ps cntralka imobilajzer nie są seryjne
Ciężko stwierdzić od czego to jest i co autor miał na myśli robiąc coś takiego?
Może to jakieś ukryte odcięcie zapłonu?
:confused:
A skąd wiadomo, że jest wyłączony?
skolopendra
07-02-12, 18:27
jest napis ON
on ma dwie pary styków zwierne i rozwierne :)
pstryknij w drugą stronę i obserwuj
co jest podłączone do tej wiązki oprócz przełącznika?
Włącznik jest na OFF
-kit jutro zobaczę najwyżej wybuchnę :D
-albo bomus 50 kucy od Honada motors
;)
Ale podejżewam ,że podłączone jest do tego albo ten zielony i czerwony kabelek -zielony leci od pompy i na bank to od imobilajzera
Albo od tej żółtej kostki obok -co to jest
donald1992
07-02-12, 18:33
a moze masz usdmy z przodu i o tym nie wiesz:)
Na moje to bylo (jesli nic sie nie dzieje)ukryte zabezpieczenie , odcinalo jakies zasilanie lub cos co nie pozwalalo odpalic auta lub po odpaleniu i nie przelaczeniu tego pstryczka auta gasło. Bo nikt normalny nie chowal by tam np.usdm w przednich reflektorach:)
Mam do was pytanie lusterka do Civica 6 Gen 3 D przed liftem i po lifcie są takie same oraz drugie pytanie jeśli tak to z Coupe podejdzie do hb?
to z Coupe podejdzie do hb?
podejdzie
Dlaczego pompa wspomagania od tego samego motoru (d15z6) w jednym ma inne oznaczenie, a w drugim aucie inne, a motor ten sam..
Pompa podejdzie od silnika 1.4 do mojego 1.5 ? Czy musi być od 1.5 ?
Dziękuję za odpowiedzi ;)
Panowie jakie ma przełozenia piąty bieg w skrzyni d15z6 po liftingu?
Tabelka nasza forumowa informuje tylko ze roczniki 96-98 mają 0.702 natomiast rok 2000 to 0.750
Mam rozumieć że 99r podciągnieto do 2000r? Bo mam na sprzedaż skrzynie z 99r a nie chce ludzi w bambuko robić...
Starstruck
07-02-12, 19:03
fail :cool:
ktos moze mial stycznosc z filtrem paliwa JAPAN LINE?
Pompa podejdzie od silnika 1.4 do mojego 1.5 ? Czy musi być od 1.5 ?
podejdzie od kazdej D serii i z kazdej budy 2/3/4/5d
podejdzie od kazdej D serii i z kazdej budy 2/3/4/5d
OK, dzięki wielkie za pomoc:) Ale zastanawia mnie jedno, dlaczego są różne oznaczenia np: ja mam P2Y, a są też inne P2A a dokładnie ten sam silnik. Z czego to wynika ?
Jak z pompy dobiega dźwięk szumienia, to (czy to ciepły, czy zimny, na ciepłym prawie nie słychać) to pompa w całości do wymiany ? Czy jest jakiś inny "sposób" ?
Jesli to pompa to wymieniaj jak najszybciej na nowa! w zadnym wypadku uzywka.
skolopendra
07-02-12, 21:27
Jak z pompy dobiega dźwięk szumienia
której pompy?
której pompy?
Z pompy wspomagania..
Czy dywan z HB podejdzie p&p do 4D?
Starstruck
07-02-12, 23:19
Czy dywan z HB podejdzie p&p do 4D?
Wg mnie nie, bo z tyłu jest inaczej (jest dłuższy).
Nurtuje mnie jedno pytanie u mnie aku ma prawy + (ej9, d14a4), a wszedzie w katalogach padawane jest ze powinien byc lewy . Jaki w koncu powinien byc, bo musze cos kupic. Oraz czy wystepuje Centra Futura do w/w modelu
?
Ja mam Centrę Plus , i mam z prawej + , czyli bardziej do komory silnika.
Nurtuje mnie jedno pytanie u mnie aku ma prawy + (ej9, d14a4), a wszedzie w katalogach padawane jest ze powinien byc lewy . Jaki w koncu powinien byc, bo musze cos kupic. Oraz czy wystepuje Centra Futura do w/w modelu
?
Ja mam Honda i też + jest z prawej.
I jak dla mnie, to tak powinno być.
A co do tej Centry, to sprawdź sobie na stronie producenta.
No właśnie , pytanie, jakie macie akumulatory? Kumpel ma jakieś niemieckie ako 45Ah 300A / drugi ma właśnie centrę FUTURA 45Ah 390A/ a ja mam centrę plus 45Ah 330A , jaki był montowany oryginalnie ?
Raffaelloo
08-02-12, 08:54
Jeżeli chodzi o akumulator to najważniejsza rzecz to ilu Ah (ampero-godzinny). Według książki to ma być 36Ah lub 45Ah (tak mam podane) ;)
ja uzywane ej9 nabylem z akku 'zap plus japan cars', 45Ah 340A, plus ma z prawej strony takze. btw. macie jakies pomysly czemu po podlaczeniu akku ze skody (naladowanego, bo sprawdzalem pozniej w skodzie i odpalal, i o pradzie startu >360A) nie dalo rady rozkrecic? bylo to w czasie duzych mrozow (-29C itd). zgestnialy olej? ale co dziwne, po polgodzinnym podladowaniu akku (tego zapa) odpalilo po paru sekundach...
jakie świece siedzą w EJ9 ? chodzi mi o typ i jaki klucz pasuje
jakie świece siedzą w EJ9 ? chodzi mi o typ i jaki klucz pasuje
k20pru wedlug denso ,klucz 16
pytanie jakie wycieraczki polecacie?
valeo bedą gut?
http://allegro.pl/wycieraczki-valeo-plaskie-compact-honda-civic-v-i2047752461.html
Podobno te Valeo bez szkieletu słabo zbierają. Ja bym za taką cenę nie kupił. Poza tym lubią to kraść.
Proponuje najtańsze szkieletowe albo Boscha szkieletowe/Valeo Silencio. W tym mrozie sobie rozwalisz wycieraczki za 90zł szkoda tylko.
Co do akumulatora to ja będę celował chyba na następną zimę w Yuasę, myślałem też o ZAPie albo Weście. Ale Yuasa ma 380A i 45ah, jest japońska wersja i kosztuje około 230zł w tej chwili.
Podobno te Valeo bez szkieletu słabo zbierają. Ja bym za taką cenę nie kupił. Poza tym lubią to kraść.
Proponuje najtańsze szkieletowe albo Boscha szkieletowe/Valeo Silencio. W tym mrozie sobie rozwalisz wycieraczki za 90zł szkoda tylko.
No właśnie moje zamarzły i teraz w ogóle nie zbierają .. :D
Szkieletowe UNIPOINTa (z lotkami) . Tanie jak barszcz a nie do zajechania. Nie ma sensu przepłacać w tym temacie
Mam "banany" Motguma i znacznie lepiej zbierają od poprzednich szkieletowych Valeo czy Boshów. Z tym, że ciągle mam problemy z dociskiem prawej wycieraczki we wszystkich modelach :D
Mam "banany" Motguma i znacznie lepiej zbierają od poprzednich szkieletowych Valeo czy Boshów. Z tym, że ciągle mam problemy z dociskiem prawej wycieraczki we wszystkich modelach :D
To samo było u mnie. Odkąd jest UNIPOINT żadnych problemów z przeskakiwaniem, czy też inaczej dociskiem. Polecam
Dla przykładu http://allegro.pl/unipoint-grafit-ze-spojlerem-i2093013996.html
Ja latam na boscha wycieraczkach 20zl szt daja rade a aku kupilem 2 tyg temu Banner Power Bull 220zl duzo dobych opini zobaczymy ile wytrzyma:)
witam, chlopaki moze jest na forum ale zapytam tu z racji slabego netu prosze o pare porad jak przejsc z OBd2 na obd1 Mam honde Civic 2000r d16y7, wiem ze musze kupic kostki z przejsciem za 220pln plus kompa a co dalej???? aparat zaplonowy zostaje z d16y7 ?jakie koszty dalej mnie czekaja?
Po zdemontowaniu i ponownym założeniu tylnych wahaczy, wypada podjechać na zbieżność ? :)
Po zdemontowaniu i ponownym założeniu tylnych wahaczy, wypada podjechać na zbieżność ? :)
Według mnie wypadałoby.
Gdzie w d14 jest silniczek krokowy ?
Starstruck
08-02-12, 19:53
W kolektorze ssącym przy przepustnicy.
z lewej z prawej z tyłu ? Musze zdejmować puche żeby tam sie dostac ?
Starstruck
08-02-12, 20:06
No puchę to musisz zdjąć bankowo, żeby dostać się do przepustnicy. Gdzie dokładnie nie pamiętam, ale jak zdejmiesz puchę to na pewno go zobaczysz.
Musisz. Pod nią masz przepustnicę, którą także musisz odkręcić, by mieć możliwość odkręcenia krokowca.
Się spóźniłem nieco :P
Orientuje się ktoś może, czy części do sedana VI gen polifta, będą pasowały z przedlifta ? albo HB ? chodzi dokładnie o maskę, prawy błotnik i zderzak..
Starstruck
08-02-12, 20:45
Nie, blacharka przód pasuje tylko polift polift i przedlift przedlift.
Nie, blacharka przód pasuje tylko polift polift i przedlift przedlift.
Ok, dzięki wielkie za pomoc:)
Sory za posta pod postem:)
A zderzak z polifta HB podejdzie do polifta sedana VI gen ?
Zastanawiam się, czy brać cukierki OEM za 120 zł szt czy NOK/YAMATO za 50+zł na stronie Haparts. Czy rzeczywiście jak kupię OEM, to będzie to OEM i wytrzyma mi na prawdę długo ? Nie chce ładować jakiś zamienników, czy coś..ale też chcę mieć pewność, że jak dam te 120 zł szt to będzie to coś warte, anie tylko wydanie $$
Starstruck
08-02-12, 22:24
Jak zrobisz te cuksy na OEM gumie, to już będziesz miał spokój na długo i następny właściciel też ;).
Raffaelloo
08-02-12, 22:34
pytanie jakie wycieraczki polecacie?
valeo bedą gut?
http://allegro.pl/wycieraczki-valeo-plaskie-compact-honda-civic-v-i2047752461.html
Jarek, mam takie na przodzie i wycierają idealnie, kiedyś w oplu u ojca też je miałem i były bardzo fajne. Po 1 nie rozmazują szyb tylko ładnie wycierają, po 2 są dosyć wytrzymałe w porównaniu do innych, co lekko zardzewieją i już nie wycierają jak trzeba. Nie polecam na tylną szybę bu u mnie akurat słabo przylegała do szyby (za słaba sprężyna w ramieniu) ;)
Jarek, mam takie na przodzie i wycierają idealnie, kiedyś w oplu u ojca też je miałem i były bardzo fajne. Po 1 nie rozmazują szyb tylko ładnie wycierają, po 2 są dosyć wytrzymałe w porównaniu do innych, co lekko zardzewieją i już nie wycierają jak trzeba. Nie polecam na tylną szybę bu u mnie akurat słabo przylegała do szyby (za słaba sprężyna w ramieniu) ;)
Dzięki ale mojego problemu najprawdopodobniej nie załatwi zakup nowych wycieraczek ..
Dzisiaj w garażu (przy -10) postawiłem wycieraczki przedniej szyby - chyba spowodowało to osłabienie docisku:/ Po jakiejś godzinie wyjechałem do pracy i wycieraczka od strony kierowny zaczęła dużo gorzej zbierać natomiast wycieraczka od strony pasażera nie zbiera praktycznie w ogóle (jedynie dolny obszar szyby - tak jakby latała w powietrzu) - wnioskuje że jest to związane ze słabym dociskiem. Wczoraj jeszcze przy powrocie z wyjazdu na narty wszystko działało jak trzeba ..
Pytanie - co teraz? Nasmarować , spróbować pokombinować coś ze sprężyną?
Smarowanie nic nie da jesli jest peknieta sprezyna, musisz zobaczyc w jakim jest stanie.Nic innego nie dociska wycieraczki oprocz powietrza podczas jazdy.
Raffaelloo
08-02-12, 23:43
Hmm przy takiej pogodzie to wszystko dostaje w d***. Może trochę podgrzać i lekko WD-40 ;) oczywiście jeżeli sprężyna jest cała.
a moze w sprezynie/zawiasie zebrala sie woda i zamarzla jak z garazu wyjechales. psikni odmrazaczem.
Kiedys u mnie sie tak zrobilo z tylna, byla "sztywna" i przez to nie dolegala dobrze.
Moglo tez zmarznac samo piuro. Popodnos i poruszaj czym tam tylko mozna kilka razy a w zawias sprezyny tyciu odmrazacza i daj znac czy cos to pomoglo.
skolopendra
09-02-12, 09:52
NOK/YAMATO za 50+zł na stronie Haparts
nawet nie próbuj się zastanawiać :confused:
Według mnie wypadałoby.
nie trzeba robic zbieznosci
gdzie ty widziales z tylu w civicu jakis wahacz do regulacji
a moze w sprezynie/zawiasie zebrala sie woda i zamarzla jak z garazu wyjechales. psikni odmrazaczem.
Kiedys u mnie sie tak zrobilo z tylna, byla "sztywna" i przez to nie dolegala dobrze.
Moglo tez zmarznac samo piuro. Popodnos i poruszaj czym tam tylko mozna kilka razy a w zawias sprezyny tyciu odmrazacza i daj znac czy cos to pomoglo.
Diagnoza była słuszna :) Między zwojami było pełno zamarzniętej wody i przez to był złaby docisk ;)
Psik odmrażaczem do zamków i silikonem w sprayu, pare ruchów wycieraczką i śmiga lepiej niż przedtem ;)
nie trzeba robic zbieznosci
gdzie ty widziales z tylu w civicu jakis wahacz do regulacji
Ja widziałem :) jest przy wahaczu wzdłużnym z przodu :)
Ja widziałem :) jest przy wahaczu wzdłużnym z przodu :)
Ale chodziło o tylny wahacz.
Wcześniej napisałem, że przy wymianie tylnych wahaczy wypadałoby ustawić zbieżność, bo "u mnie" kontrola zbieżności jest robiona "w pakiecie" przy każdej naprawie zawieszenia.
Przyzwyczaiłem się do tego i uważam ten stan za normalny.
:D
Witam,
mam problem, ostatnio jezdzac przy predkosci 100-120 km/h mialem luzy na kierownicy, auto jakby plywalo, wczoraj jadac tak do 100km/h to raz byl luz a raz nie (to jakby wspomaganie raz bylo sztywniejsze a raz nie..)
co to moze byc? maglownica?
druga sprawa to sprzeglo lapie u samej gory i slizga sie (obroty ida w gore a predkosc gorzej), i teraz chcialbym je wymienic na exedy ktore do d14a4 (gdzie zamach jest 200mm z tego co slyszalem) jest podobno drozsze i bardzej oplaca sie kupic exedy pod 212 i zamach 212. prawda to czy nie?;] jakie sa orientacyjne koszty tego?
dzieki pzdr.
skolopendra
09-02-12, 13:39
za niecałe 400zl kupisz exedy 200mm
za niecałe 400zl kupisz exedy 200mm
wszedzie gdzie patrze to exedy (HCK2019) do d14a4 kosztuje kolo 1000zl
wszedzie gdzie patrze to exedy (HCK2019) do d14a4 kosztuje kolo 1000zl
Co Ty paczysz?
:D
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=exedy+civic
Co Ty paczysz?
http://allegro.pl/listing.php/search...ng=exedy+civic
albo jestem slepy albo tam nie ma do ej9 d14a4
albo jestem slepy albo tam nie ma do ej9 d14a4
To, że nie ma w tytule lub w treści aukcji napisanego "EJ9 D14A4" wcale nie oznacza, że nie pasuje.
:D
Z tego co się orientuję, Ty potrzebujesz Exedy HCK2019.
Poszukaj w treści aukcji tego numeru, a w ostateczności zawsze można zadzwonić/napisać e-mail'a do sprzedającego z pytaniem o konkretny model i cenę.
To, że nie ma w tytule lub w treści aukcji napisanego "EJ9 D14A4" wcale nie oznacza, że nie pasuje.
yyyyyyyyyyy aha nie wiedzialem...........................dobrze ze powiedziales.
mam może głupie pytanie odnośnie nakrętek do alufelg i wydaje mi się że w tym dziale uzyskam najszybciej odpowiedź mianowicie:
jeździłem na felgach aluminiowych, do których pasowały nakrętki "kuliste", teraz natomiast zakupiłem alufelgi, do których podchodzą nakrętki stożkowe ...
Oczywiście zakupię 12 sztuk nakrętek stożkowych a pozostałe 4 to nakrętki zabezpieczające "kuliste" ze starych felg ..
Moje pytanie: CZY MOGĘ JEŹDZIĆ Z TYMI NAKRĘTKAMI KULISTYMI (PO 1 W KAŻDYM KOLE) CZY RACZEJ ZAKUPIĆ "STOŻKI" ?
Bardzo proszę o poważną odpowiedź ponieważ nie ukrywam, że kolejny wydatek ponad 100zł na nakrętki zabezpieczające nie jest mały :/ Pozdrawiam
komputer pokazuje błąd 67
Sprawność systemu Catalyst Below Threshold
nieprawidłowe działanie albo uszkodzenie układu katalizatora
i co robić wymieniać kata na strumienice , rurę Generalnie nic nie da bo w kacie jest sonda lambda wiec błąd i tak będzie wywalać
A oryginalny kat sporo kosztuje z tego co słyszałem
komputer pokazuje błąd 67
Sprawność systemu Catalyst Below Threshold
nieprawidłowe działanie albo uszkodzenie układu katalizatora
i co robić wymieniać kata na strumienice , rurę Generalnie nic nie da bo w kacie jest sonda lambda wiec błąd i tak będzie wywalać
A oryginalny kat sporo kosztuje z tego co słyszałem
Tu masz temat o układzie wydechowym -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
A co do OEM'owego katalizatora to zapomnij, bo w ASO kosztuje bez zniżek 2910,- zł (netto), więc chyba się nie opłaca.
:p
CZY MOGĘ JEŹDZIĆ Z TYMI NAKRĘTKAMI KULISTYMI (PO 1 W KAŻDYM KOLE) CZY RACZEJ ZAKUPIĆ "STOŻKI" ?
ja tak jezdze juz ponad 2 lata
w kacie jest sonda lambda wiec błąd i tak będzie wywalać
Można sobie z tym poradzić. Kat OUT!:)
Mam problem i może ktoś też tak miał cieknie mi płyn chłodniczy,widać mokrą plamę na dolnej osłonie silnika centralnie pod zbiorniczkiem. Wiem że nikt mi nie pomoże na odległość ale może akurat ktoś tak miał i okazało się że to np. wąż.Będę z tym jechał do mechanika i też nie chcę żeby mi powiedział to na pewno chłodnica ja wymienię chłodnice a się okaże że to wąż bo niestety takich mamy fachowców
Ale chodziło o tylny wahacz.
Wcześniej napisałem, że przy wymianie tylnych wahaczy wypadałoby ustawić zbieżność, bo "u mnie" kontrola zbieżności jest robiona "w pakiecie" przy każdej naprawie zawieszenia.
Przyzwyczaiłem się do tego i uważam ten stan za normalny.
:D
Ja tez pisze o tylnym wahaczu. Na jego "przodzie" jest mały wahacz do ustawiania zbieżności.
nie trzeba robic zbieznosci
gdzie ty widziales z tylu w civicu jakis wahacz do regulacji
nie znam sie to sie wypowiem? zamilcz na wieki. jezeli sobie pozaznacza jak byly poprzykrecane to ok, a jesli nie to musi pojechac na zbieznosc.
Wiem że nikt mi nie pomoże na odległość ale może akurat ktoś tak miał i okazało się że to np. wąż.
Pomagam na odległość. U mnie ciekło przez wąż, który nie miał dostatecznego zacisku :p
Pomagam na odległość. U mnie ciekło przez wąż, który nie miał dostatecznego zacisku :p
dzięki za odp.
A miałeś plamę czy zauważyłeś mniej płynu w zbiorniczku?
Plam w zasadzie nie zauważałem (możliwe że były, ale mało widoczne). Ubywało jednak właśnie ze zbiorniczka i co oczywiste, widać było kapanie z węża kiedy weszło się pod samochód.
nie znam sie to sie wypowiem? zamilcz na wieki. jezeli sobie pozaznacza jak byly poprzykrecane to ok, a jesli nie to musi pojechac na zbieznosc.
no wlasnie widac jak wy sie znacie
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9912,9913,9914,9915,9916,9917&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
gdzie tu jest cokolwiek czym sie reguluje zbieznosc???
sam zamilcz
no wlasnie widac jak wy sie znacie
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9912,9913,9914,9915,9916,9917&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
gdzie tu jest cokolwiek czym sie reguluje zbieznosc???
sam zamilcz
wejdz pod samochod to zobaczysz gdzie, kolega Dario022 ma racje
wejdz pod samochod to zobaczysz gdzie,
no no! tylko bez gróźb karalnych! :)
Regulować się reguluje, nie w pełni (negatywu to sobie dowolnie nie ustawisz) ale kierunek kół tył i przód to na pewno tak.
mam problem, ostatnio jezdzac przy predkosci 100-120 km/h mialem luzy na kierownicy, auto jakby plywalo, wczoraj jadac tak do 100km/h to raz byl luz a raz nie (to jakby wspomaganie raz bylo sztywniejsze a raz nie..)
Łożysko może być duży luz, jeżeli auto nie jedzie prosto chyba że tylko na kierownicy to czujesz a jak jedziesz prosto to jest ok.
no wlasnie widac jak wy sie znacie
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9912,9913,9914,9915,9916,9917&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
gdzie tu jest cokolwiek czym sie reguluje zbieznosc???
sam zamilcz
Jest jest. I dla Twojej wiadomości, po każdej ingerencji w zawieszenie robi się, a przynajmniej powinno geometrię.
A ten wahacz o którym mowa zazwyczaj jest na tyle zapieczony że ciężko go ruszyć.
Przynajmniej u mnie tak było.
no wlasnie widac jak wy sie znacie
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9912,9913,9914,9915,9916,9917&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
gdzie tu jest cokolwiek czym sie reguluje zbieznosc???
sam zamilcz
*******nij jeszcze z 10 glupich postow i dalej wprowadzaj ludzi w blad.
no wlasnie widac jak wy sie znacie
http://www.japancars.ru/cat/honda/in...nplblk=B__2900
gdzie tu jest cokolwiek czym sie reguluje zbieznosc???
sam zamilcz
od czego jest element nr 11 z obrazka jak nie do zbieznosci?
mi sie wydaje,ze to wlasnie to jest
mi sie wydaje
dobrze Ci sie wydaje
w sumie sam na obrazku ktory sam wkleiles zerkni na nr 11 (chyba), taki maly wachaczyk, w budzie po poluzowaniu sruby mozna go regulowac lewo/prawo.
http://allegro.pl/honda-civic-95-00-coupe-boczek-tylny-lewy-tyl-i2058929327.html
Podejdzie taki boczek do HB?
wydaje mi się że niestety nie, bo od drzwi do końca bagażnika jest jeden element więc w coupe jest to dłuższe
http://allegro.pl/honda-civic-95-00-...058929327.html
Podejdzie taki boczek do HB?
Chcesz sprawdzić to mam takie boczki luzem :) . Może coś przerobisz, dopasujesz. Jak coś PW.
Mogę wymienić na ten filtr oleju ? http://allegro.pl/filtr-oleju-honda-civic-accent-coupe-i30-i40-ix35-i2079921906.html
Czy lepiej kupić coś lepszego ?
Starstruck
11-02-12, 00:39
Mogę wymienić na ten filtr oleju ? http://allegro.pl/filtr-oleju-honda-civic-accent-coupe-i30-i40-ix35-i2079921906.html
Czy lepiej kupić coś lepszego ?
Z przesyłką wychodzi Ci 25 zł. Dokładasz 10 zł i masz OEM :).
Mogę wymienić na ten filtr oleju ? http://allegro.pl/filtr-oleju-honda-civic-accent-coupe-i30-i40-ix35-i2079921906.html
Czy lepiej kupić coś lepszego ?
Firma JPN, szczerze powiem nie słyszałem tej nazwy.
Ja mam filtr oleju Mann'a model W814/80 i działa.
Z przesyłką wychodzi Ci 25 zł. Dokładasz 10 zł i masz OEM :).
Znaczy do tego sklepu mam może 5 min drogi, także przesyłka odpada:)
Firma JPN, szczerze powiem nie słyszałem tej nazwy.
Ja mam filtr oleju Mann'a model W814/80 i działa.
Też mam aktualnie Mann i chyba przy nim zostanę:) dałem za niego 20 zł wtedy, a o ten z aukcji tak pytam z ciekawości, czy jest jakaś znacząca różnica np OEM a ten za 11 zł:)
a o ten z aukcji tak pytam z ciekawości, czy jest jakaś znacząca różnica np OEM a ten za 11 zł:)
Ciężko stwierdzić ile on jest wart, dopóki nie założysz i nie przetestujesz.
Ja z zasady nie używam do samochodu "rzeczy" nie sprawdzonych lub nieznanych firm.
Czy skrzypienie wydobywające się spod maski podczas kołysania przodem albo przejeżdżania przez progi zwalniające może być powodem zużytej poduszki pod silnikiem? Kilka tygodni temu podczas wymiany paska od klimy uj....a się śruba od lewej dolnej poduchy i jest tam teraz dość prowizorycznie przykręcona. Sworznie raczej odpadają bo zawias niedawno został mocno przetrzepany przez diagnostów i było ok. Druga sprawa to to, że dolegliwość pojawiła się nagle z dnia na dzień:/ Chyba, że to po prostu norma przy obecnej aurze:P
Pytanie jest następujące. Zmieniam kolektor ssący, a jednocześnie dolot w D16Y7 (z pionowej przepustnicy na poziomą). Z tego co pamiętam, mam podpiętą do puszki wtyczkę. Za co jest ona odpowiedzialna i gdzie można ją ewentualnie później wpiąć? Czy w innych D seriach z poziomą przepustnicą także występuje ww. wtyczka? Jaki fabryczny dolot byłby najlepszy do ssaka od D15B7 (wszelkie aftermarketowe shortramy z aluminium do mnie nie przemawiają)?
Przy okazji. Będzie konieczna jakaś rzeźba linki gazu jeśli pozostawiam swoją starą przepustnicę na nowym ssaku?
Czy skrzypienie wydobywające się spod maski podczas kołysania przodem albo przejeżdżania przez progi zwalniające może być powodem zużytej poduszki pod silnikiem? Kilka tygodni temu podczas wymiany paska od klimy uj....a się śruba od lewej dolnej poduchy i jest tam teraz dość prowizorycznie przykręcona. Sworznie raczej odpadają bo zawias niedawno został mocno przetrzepany przez diagnostów i było ok. Druga sprawa to to, że dolegliwość pojawiła się nagle z dnia na dzień:/ Chyba, że to po prostu norma przy obecnej aurze:P
Sądzę, że aktualna pogoda napewno ma wpływ na to skrzypienie, ale nie twierdzę że tylko ona.
U mnie dopóki się samochód nie rozgrzeje, to wszystko trzeszczy jak w powozie z XIX wieku.
U mnie dopóki się samochód nie rozgrzeje, to wszystko trzeszczy jak w powozie z XIX wieku.
Paduem! You made my day!
Hehe dobre ale u mnie skrzypi cały czas. Już ma dosyć:(
Jaki fabryczny dolot byłby najlepszy do ssaka od D15B7 (wszelkie aftermarketowe shortramy z aluminium do mnie nie przemawiają)?
Ja mam z EK4 i sobie chwalę:)
Czy do D14A4 (ej9) można wsadzić większy aku niż 45Ah, np 50Ah? Alternator da rade doładować i zmieści się do podstawki?
BTW: Jaki aku polecacie?
ja mam Yuasa i jestem mega zadowolony :)
Czy do D14A4 (ej9) można wsadzić większy aku niż 45Ah, np 50Ah? Alternator da rade doładować i zmieści się do podstawki?
BTW: Jaki aku polecacie?
Cofnij sie pare stron tam była już rozmowa o aku i to dłuuuga:cool: pzdr
Ktoś coś wie na ten temat:
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-honda-civic-ek1-ek3-ek4-ej9-96-i2098474287.html
:confused:
Które cify miały zderzaki bez listew ? Tylko coupe przedlifty i polifty czy jakieś jeszcze? Bo wiem że w sedanach i hb przedliftach owe listwy na zderzakach występowały ;]
może mnie ktoś odwołać do tematu przerobienia z 75 na 90 koni ?
może mnie ktoś odwołać do tematu przerobienia z 75 na 90 koni ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?5622-Usuni%EAcie-zw%EA%BFki-pod-przepustnic%B1-z-D14A3
No to niech i mi ktoś odpowie w nagrodę co do tego złącza :p
Zmieniam kolektor ssący, a jednocześnie dolot w D16Y7 (z pionowej przepustnicy na poziomą). Z tego co pamiętam, mam podpiętą do puszki wtyczkę. Za co jest ona odpowiedzialna i gdzie można ją ewentualnie później wpiąć? Czy w innych D seriach z poziomą przepustnicą także występuje ww. wtyczka?
czujnik temperatury zasysanego powietrza, wepnij gdziekolwiek w dolot
Jaki fabryczny dolot byłby najlepszy do ssaka od D15B7 (wszelkie aftermarketowe shortramy z aluminium do mnie nie przemawiają)?
seryjny do coupe VIgen to z ek3/ek4/ej8
Starstruck
11-02-12, 17:08
Zakładaj dolot B7 + wkładkę do puchy. Bardzo fajny, bo ani pucha, ani rura dolotowa nie mają rezonatorów :).
Tanie, chińskie gówno.
Tak właśnie podejrzewałem, że za takie pieniądze to nie będzie nic godnego uwagi.
Dzięki
Dzięki za odpowiedzi. A wspomniany przez Dissneja dolot z EK4 nie byłby lepszy od tego z B7?
Starstruck
11-02-12, 17:40
Z B16 pucha ma rezonator, dolot też, ale rura ma większą średnicę. Pucha EK4=EK3
Jak masz klimę to z puszką z B7 będzie rzeźba.
Jak masz klimę to z puszką z B7 będzie rzeźba.
Z jakiego powodu? Klima jest przecież po po drugiej stronie.
Docelowo chcę z puchy zrobić coś w rodzaju airboxa.
Nie chodzi mi o chłodnicę. Przewody klimy, które tamtędy wędrują komplikują nieco sprawę. Też na początku chciałem puchę z B7 ale nie chciałem kombinować i ostatecznie mam z EK4.
Starstruck
11-02-12, 20:19
Panowie, jak wykręcić ukręconą śrubę? Są jakieś wąskie wiertła do metalu?
Panowie, jak wykręcić ukręconą śrubę? Są jakieś wąskie wiertła do metalu?
Chyba nie pozostaje nic innego jak rozwiercenie i ponowne nagwintowanie.
:confused:
Starstruck
11-02-12, 20:51
Eee, to mi się nie uśmiecha. Ujebałem śrubę pod zderzakiem, tam są dwie. Zderzak co prawda trzyma się jak trzeba, jest sztywno, ale mimo wszystko wolałbym, żeby był przykręcony :(
Duzo roboty nie ma, rozumiem,ze ta sruba co od spodu lapie zderzak? Bierzesz wiertarke, potem gwintownik i gotowe. Robota na pol godziny :)
Starstruck
11-02-12, 21:29
Tak, jedna z dwóch od spodu.
Eee, to mi się nie uśmiecha. Ujebałem śrubę pod zderzakiem, tam są dwie. Zderzak co prawda trzyma się jak trzeba, jest sztywno, ale mimo wszystko wolałbym, żeby był przykręcony :(
No to pozostaje zlecenie naprawy przy najbliższej wizycie u mechanika, niestety.
Ja jednej nie mam, a jak w zeszlym roku chcialem odkrecic druga to klucz sie poddal :) powaznie gwintowanie ci duzo czasu nie zajmie,ale mozesz tez zlac temat :D
Jaki jest rozmiar gwintu nakrętek do kół?
Jaki jest rozmiar gwintu nakrętek do kół?
Chyba M12x1.5
Ale dobrze by było, żeby ktoś jeszcze potwierdził Ci na 100%.
Starstruck
11-02-12, 21:51
A jak mogę sam gwintować na nowo? Cuś muszę kupić?
prosty gwintownik w leruła np. ja kupilem jakis gowniany zetstaw za 30 zeta, moze i jednorazowki ale da rade
Starstruck
11-02-12, 21:57
I takim gwintownikiem wyciągnę gwint ukręconej śruby? Sorry za tępe pytania z mojej strony, ale walczę z grypą i na mózg mi siadło po trochu ;).
Nie no wpierw musisz rozwiercic to co zostalo z popzredniej sruby, w potem pociagnac gwintownikiem
Starstruck
11-02-12, 22:24
Nie no wpierw musisz rozwiercic to co zostalo z popzredniej sruby, w potem pociagnac gwintownikiem
Ok, dzięki ;).
Ktoś z Państwa orientuje się, czy na forum jest może osoba będąca posiadaczem europejskiego EK9?
:confused:
Małe wiertło na początek i powinno pójśc:D a jak rozwiercisz to możesz spróbowac srubokret płaski wbić i sie odkreci:o ja tak wykrecałem srube od łapy silnika ooo i dało rade:D pozdrooo:cool:
Starstruck
11-02-12, 23:04
Małe wiertło na początek i powinno pójśc:D a jak rozwiercisz to możesz spróbowac srubokret płaski wbić i sie odkreci:o ja tak wykrecałem srube od łapy silnika ooo i dało rade:D pozdrooo:cool:
Właśnie o tej metodzie myślałem od początku :p. A teraz jeszcze znalazłem info o wykrętakach.
Raffaelloo
11-02-12, 23:11
Z tymi wykrętakami dałbym sobie spokój, lepiej na nowo nagwintować: punktak centralnie w środku i wiertać od małego wiertła zaczynać i później tylko nagwintować
Które cify miały zderzaki bez listew ? Tylko coupe przedlifty i polifty czy jakieś jeszcze? Bo wiem że w sedanach i hb przedliftach owe listwy na zderzakach występowały ;]
Które cify miały zderzaki bez listew ? Tylko coupe przedlifty i polifty czy jakieś jeszcze?
Tylko coupe przedlifty i polifty :p
augustflacha
12-02-12, 08:29
Które cify miały zderzaki bez listew ? Tylko coupe przedlifty i polifty czy jakieś jeszcze? Bo wiem że w sedanach i hb przedliftach owe listwy na zderzakach występowały ;]
...a w poliftach już nie występują...:cool:
jak wykręcić ukręconą śrubę?
ja mam kumpla magika co nakretke migomatem przyspawal do takiej urwanej szpilki i juz normalnie kluczem wykrecil, duzo szybciej niz zabawa z wiertarka i gwintownikiem
sedany usdm przedliftingowe też nie posiadały listew ;)
Witam ; )
A ja mam takie pytanko :D Bo mam EJ9 który w przeszłości dostał strzała z przodu z lewej. I czy poszłoby może jakoś po nr VIN albo jakoś dojść gdzieś do zdjęć z wypadku ? Może jakaś ubezpieczalnia albo coś ?
Z góry dzięki.
pozdro
Jakaś szansa jest:) Musisz napisać prośbę i uzasadnić do czego potrzebne są te zdjęcia:) Jak chwile za tym pochodzisz i będziesz drążyć temat, to myślę że dostaniesz foto - słowa mojej Mamy - ubezpieczycielki :)
Witam ; )
A ja mam takie pytanko :D Bo mam EJ9 który w przeszłości dostał strzała z przodu z lewej. I czy poszłoby może jakoś po nr VIN albo jakoś dojść gdzieś do zdjęć z wypadku ? Może jakaś ubezpieczalnia albo coś ?
Z góry dzięki.
pozdro
Po VIN'ie to prawdopodobnie tylko jak był naprawiany w ASO, niestety.
A co do zdjęć, to albo towarzystwo ubezpieczeniowe, albo poprzedni właściciel jeśli wpadł na to, żeby zrobić.
Przy okazji zapytam po raz kolejny:
Ktoś z Państwa orientuje się, czy na forum jest może osoba będąca posiadaczem europejskiego EK9?
:confused:
A jak nie wiem w jakiej ubezpieczalni był ubezpieczony samochód w momencie wypadku ?
A jak nie wiem w jakiej ubezpieczalni był ubezpieczony samochód w momencie wypadku ?
No to pozostaje tylko: http://wrozbita-maciej.pl
:D
A tak na poważnie, to może kontakt z poprzednim właścicielem samochodu coś Ci pomoże.
Chyba M12x1.5
Ale dobrze by było, żeby ktoś jeszcze potwierdził Ci na 100%.
Sprawdziłem przed chwilą. Dla potomnych: rozmiar nakrętki od kół to M12x1.5 (klucz 19).
Dzięki za pomoc, miałeś rację :)
Sprawdziłem przed chwilą. Dla potomnych: rozmiar nakrętki od kół to M12x1.5 (klucz 19).
Ale pod klucz 21 też występują.
:p
Dzięki za pomoc, miałeś rację :)
A proszę Cię bardzo.
rysiek_MMz
12-02-12, 13:45
jakie spalanie powinno wychodzic w b16a2 seryjnym? wychodzi mi okolo 15 przy srednim cisnieciu :D czy to normalne?
jakie spalanie powinno wychodzic w b16a2 seryjnym? wychodzi mi okolo 15 przy srednim cisnieciu :D czy to normalne?
B18 przy średnim ciśnięciu bierze 10-12 więc wydaje mi się, że 15 to trochę dużo :p Chyba że Twoja jazda wygląda 1- odcinka, 2 - odcinka, 3 - odcinka, czerwone światło ;)
1- odcinka, 2 - odcinka, 3 - odcinka, czerwone światło
to w miescie 20l/100 moze byc malo
teraz zima jest, mi b18 przy spokojnej jezdzie bierze 9,5-10l
duzo daje jak odpali auto przed jazda na jakies 10 minut zeby temperature zlapalo
Jaki polecacie płyn do wspomagania ? zalać jakiś zwykły mieszalny z innymi, czy jakis specjalny ? Będę pompę wymieniał wspomagania, bo siadła:( to i od razu płyn, tylko też nie wiem czy wymienić cały, czy tylko dolać to, co się wyleje ?
Jaki polecacie płyn do wspomagania ? zalać jakiś zwykły mieszalny z innymi, czy jakis specjalny ? Będę pompę wymieniał wspomagania, bo siadła:( to i od razu płyn, tylko też nie wiem czy wymienić cały, czy tylko dolać to, co się wyleje ?
Ja bym wymienił, bo bez sensu "do nowej pompy lać stary płyn".
:D
Honda PSF-S
Ja bym wymienił, bo bez sensu "do nowej pompy lać stary płyn".
:D
Honda PSF-S
W sumie pompa nowa nie jest..używka, ale w dobrym stanie:)
Ktoś z Państwa orientuje się, czy na forum jest może osoba będąca posiadaczem europejskiego EK9?
a niby skad skoro EK9 nie wychodzilo na europe? dawno dawno temu ktos mial EK9 orginalne po przekladce na EU, ale zeby taka przekladke zrobic to jest potrzebna niemilosierna rzezba, w ktorej sklad wchodzi ciecie sciany grodziowej itp...
Login chce tylko nr vin zeby w aso pozamawiac cupholdery itp.tylko sie wyslowic nie potrafi :>
Czy można wymienić sam sworzeń wahacza górnego czy trzeba cały wahacz?
no to jestli chodzi o vin to chwila szukania w google.
"well.. the VIN for an EK9 will most probably start like so:
JHMEK93
j = japan
h = honda
m = passenger vehicle made in japan
ek9 = chassis code
3 = 3dr hatch, manual
after that comes the grade. i have a feeling it might be 9, but i'm not sure what grade the TypeR is.
next digit is the check digit, so it can be anything.
next one up is the model year: T = 1996, V = 1997, W = 1998, X = 1999, Y = 2000
after that it's the assembly plant. the japanese plants are as follows: S = suzuka, T = tochigi, C = sayama
the last 6 digits are the production sequence numbers.
hope this helps "
dodatkowo bede laskawy i dam zdjecie tabliczki :)
http://htarchive.org/attachment.php?attachmentid=49927&stc=1&d=1246192819
Czy można wymienić sam sworzeń wahacza górnego czy trzeba cały wahacz?
Można można sam sworzeń
A czy można trochę odwlec wymianę? Nie dlatego, że chcę to olać tylko chciałem zrobić to przy okazji wymiany amorów i cukierków czyli pewnie pod koniec marca. Można w ten sworzeń jakiegoś oleju psiknąć tymczasowo, żeby nie skrzypiał? Grozi to poważniejszymi konsekwencjami jak w przypadku dolnego sworznia?
a niby skad skoro EK9 nie wychodzilo na europe?
Miałem cichą nadzieję, że w Szwajcarii było w sprzedaży na przykład.
:p
Login chce tylko nr vin zeby w aso pozamawiac cupholdery itp.
exactly
tylko sie wyslowic nie potrafi :>
Potrafi, spokojna Twoja głowa, tylko nie za bardzo chciałem pytać przed tym zanim sam nie pokopałem na forum.
:p
Dario022 dziękuję.
A czy można trochę odwlec wymianę? Nie dlatego, że chcę to olać tylko chciałem zrobić to przy okazji wymiany amorów i cukierków czyli pewnie pod koniec marca. Można w ten sworzeń jakiegoś oleju psiknąć tymczasowo, żeby nie skrzypiał? Grozi to poważniejszymi konsekwencjami jak w przypadku dolnego sworznia?
ja bym wymienił dużo roboty nie ma a bedziesz spokojniejszy:cool: gdzies to czytałem już na forum ze potrafi sie rozleciec sworzen:confused:
siemanko. mam pytanie odnosnie ogrzewania. w ostatnim czasie jak wlaczam cieplo, zeby lecialo na szybe i nogi, badz tez same nogi to ciepelko leci ale tylko na strone kierowcy, natomiast po stronie pasazera leci non stop zimne :mad: czy tam jest jakis przewod, ktory mogl sie gdzies wypiac, czy cos innego zwiazane byc moze z elektryka?
Raffaelloo
12-02-12, 19:09
Takie szybkie pytanko: czy taki emblemat na przód i na tył: click! (http://imageshack.us/photo/my-images/34/dscn5257k.jpg/) istnieje w kolorze białym lub srebrnym zamiast czerwonego?
Potrzebuje takiej informacji, czy zwrotnica i wachacz tylni jest taki sam w hb, coupe i sedanie ?
z góry dzięki :)
Jakie wymiary ma miejsce na akumulator w EJ9?
czy zwrotnica i wachacz tylni jest taki sam w hb, coupe i sedanie ?
tak, zwrotnice sie roznia jak masz hamulce 240 a 260mm
Panowie zamierzam przygotować się do zmiany sprężyn na EibachProKit z zakupu grupowego.
Moje pytanie: co muszę wymienić podczas dokonywania zamiany? Gumy w czapce od sprężyn czy coś jeszcze? A może zostawić wszystko tak jak jest i podmienić sprężyny?
Takie szybkie pytanko: czy taki emblemat na przód i na tył: click! (http://imageshack.us/photo/my-images/34/dscn5257k.jpg/) istnieje w kolorze białym lub srebrnym zamiast czerwonego?
raczej nie.
yaroo_krk zalezy jaki stan wszystkich gume. jezeli spoko to po co wymieniac?
Takie szybkie pytanko: czy taki emblemat na przód i na tył: click! (http://imageshack.us/photo/my-images/34/dscn5257k.jpg/) istnieje w kolorze białym lub srebrnym zamiast czerwonego?
OEM'owych to nie ma na 100%.
Wiem że do EJ9 były jeszcze całe złote - widziałem w katalogu z akcesoriami w ASO.
Panowie - jest gdzieś na forum temat z opisem montażu klimy do EJ9 z silnikiem D14A4 ? Szukam, ale coś znaleźć nie mogę :(
Pobliski fachman rzucił mi ceną 700zł za montaż + 200zł nabicie, więc delikatnie mówiąc wybiło mnie z bamboszy. Tak sobie pomyślałem, że z dobrym opisem i ciepłym garażem może sam bym dał radę klime zamontować :)
bartkonator
13-02-12, 19:18
z tego co widziałem jak ściągałem całą deskę, i wyciągałem segment z dmuchawą i klimą, nie wiem czy tak łatwo da się spasować te elementy przy swapie klimy, chyba musiałbyś mieć cały środek za deską... do tego przychodzą jeszcze 2 przewody przez sciane komory silnika, mogę sie mylić nie widziałem jak wygląda ej9 bez klimy :)
Mam takie pytanie czy z 6 gen który ma manualne lusterka jest podciągnięta wiązka z kostką tak jak np, przy klimatyzacji za zaślepką jest guzik a nawet jest dodatkowa rolka na pasek do sprężarki. Czy tak samo jest z lusterkami czy trzeba samemu zrobić?
To zalezy w jednych jest cała instalacjia w innych tzreba dorobiać
Mam takie pytanie czy z 6 gen który ma manualne lusterka jest podciągnięta wiązka z kostką tak jak np, przy klimatyzacji za zaślepką jest guzik a nawet jest dodatkowa rolka na pasek do sprężarki. Czy tak samo jest z lusterkami czy trzeba samemu zrobić?
powinno być, chodzi ci oczywiście o wiązkę pod przyciskiem,ja nie mam halogenów a wiązkę mam pod maską, więc tym bardziej lusterka
Czy jest możliwe dostać gdzieś taki plastikowy zaworek czy muszę latać po szrotach?
http://img341.imageshack.us/img341/1312/kolektore.jpg
Starstruck
14-02-12, 00:04
Czy jest możliwe dostać gdzieś taki plastikowy zaworek czy muszę latać po szrotach?
http://img341.imageshack.us/img341/1312/kolektore.jpg
Ej, to moja fota :p.
ładny klasyczny styl układania klepki podłogowej no i widzę e lakier długo się trzyma zapewne profesjonalny cykliniarz się tym zajął :cool:
Starstruck
14-02-12, 00:12
ładny klasyczny styl układania klepki podłogowej no i widzę e lakier długo się trzyma zapewne profesjonalny cykliniarz się tym zajął :cool:
Podłogi, dębowe, ha! :D. Ale przy biurku przydałoby się odświeżyć kawałek, bo wyjeżdżone od krzesła :o. Koniec OT ;).
Ej, to moja fota :p.
Dokładnie :p Dopiero na Twoim zdjęciu zauważyłem, że nie mam tego elementu.
Na hondapartsdeal itp. nie ma w ogóle tego w spisach.
powinno być, chodzi ci oczywiście o wiązkę pod przyciskiem,ja nie mam halogenów a wiązkę mam pod maską, więc tym bardziej lusterka
Wiązka od halogenów jest w każdym, reszta elektryki niestety nie. To znaczy może być, ale nie musi.
Kojarzy ktos temat, jakis manual jak wymienic uszczelke VTEC'a (b16a2) ?
Panowie czy przy wymianie sprężyn , trzeba jakieś gumy wymieniać ?
Starstruck
14-02-12, 14:12
Jak są "wysrane", to tak, bo za jednym zamachem się ogarnia. A jak są ok, to po co :)?
Chodziło mi jakie gumy ewentualnie trzeba wymienić ? :)
Mam EJ6 Coupe, problem polega na tym że przy wkładaniu akumulatora (wcześniej wyjętego - mrozy :P ) linka do otwierania maski przymarzła (?) ale jakoś dziwnym trafem udało mi się klapę zamknąć. Linka od kilku dni jest w pozycji wyciągniętej (i przekręconej, wtf?) i nie da rady nią ruszyć ani w jedną ani w drugą stronę. Pytanie brzmi - czy możliwe żeby się zerwała i czy jest jakiś sposób żeby maskę otworzyć ?
A jeżeli W zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy zawsze jest płyn na srodku tzn. na ciepłym jak i na zimnym to co to może być?
jak wymienic uszczelke VTEC'a
odkrecasz 3 srubki, wyjmujesz zawor, czyscisz miejsce po starej uszczelce, zmieniasz uszczelke, przykrecasz zawor.
jaki plyn lac do sprzegla?
jaki plyn lac do sprzegla?
hamulcowy, np. dot4
A jeżeli W zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy zawsze jest płyn na srodku tzn. na ciepłym jak i na zimnym to co to może być?
jaki plyn lac do sprzegla?
Widzę, że powoli i mozolnie wznosimy się na wyżyny.
:D
Mam EJ6 Coupe, problem polega na tym że przy wkładaniu akumulatora (wcześniej wyjętego - mrozy :P ) linka do otwierania maski przymarzła (?) ale jakoś dziwnym trafem udało mi się klapę zamknąć. Linka od kilku dni jest w pozycji wyciągniętej (i przekręconej, wtf?) i nie da rady nią ruszyć ani w jedną ani w drugą stronę. Pytanie brzmi - czy możliwe żeby się zerwała i czy jest jakiś sposób żeby maskę otworzyć ?
wsadzic lape pod zderzak (od spodu auta) i recznie przesunac ten skobel od zamykania maski.
Wymieniłem akumulator i teraz obroty szaleją. Po jakim czasie komputer sobie ustali jakie obroty ma trzymać? Da się to jakoś przyspieszyć?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.