PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

markotny
11-01-12, 18:09
A co do panewek to ja zakupiłem OEM firmy Taiho, znajomy również takie włożył i jest ok...a koszt?? 200-250zł(jeśli mi sie nie pomyliło z pierścieniami:))

wojtas99
11-01-12, 18:16
Tak jak mówiłem ciężka sprawa choć ktoś kiedyś grzał te pręciki co na nich są wskazówki lutownicą i je wyjmował ale szczegółów nie pamiętam
sprobuje na sile pociagnac (gdzies czytalem ze komus sie udalo:)... zobaczymy co z tego wyjdzie hehe

bednar_ek35
11-01-12, 18:24
Wito kup sobie rozrusznik używke na forum w dziale giełda za 50zł i po kłopocie.

tomekjzg
11-01-12, 18:36
poszukuje schematu wiązki kabinowej do ej8 ma ktoś może na zbyciu i zechciałby się podzielić?

Wito
11-01-12, 18:39
Ok, pomyśle jak to będzie z tym wszystkim ; )

A jest jakieś tymczasowe rozwiązanie do czasu remontu aby nie brał tyle oleju ? (2l / 1000 km bierze ;P) jakiś super gęsty olej czy coś ? Może jakiś dodatek do oleju ? Aktualnie jest zalany Castrolem 15w/40.

Pozdro

lopi83
11-01-12, 18:48
jakieś tymczasowe rozwiązanie
nie ma, motodoktora jak zalejesz to Ci zaklei silnik i bedzie problem przy remoncie


poszukuje schematu wiązki kabinowej do ej8 ma ktoś może na zbyciu i zechciałby się podzielić?
cala wiazke czy cos konkretnego szukasz?

Maskunt
11-01-12, 19:20
Ok, pomyśle jak to będzie z tym wszystkim ; )

A jest jakieś tymczasowe rozwiązanie do czasu remontu aby nie brał tyle oleju ? (2l / 1000 km bierze ;P) jakiś super gęsty olej czy coś ? Może jakiś dodatek do oleju ? Aktualnie jest zalany Castrolem 15w/40.

Pozdro

Kup zdrowy słupek, jeśli to tani silnik (zwłaszcza d14).

kazik2_h9w3
11-01-12, 19:34
sprobuje na sile pociagnac (gdzies czytalem ze komus sie udalo... zobaczymy co z tego wyjdzie hehe
W razie czego mam jeszcze jedne zegary z całymi wskazówkami

Wito
11-01-12, 19:38
Widzę że znowu pada określenie którego nie rozumiem, tak wiem jest mi wstyd ! :D

Co to ten słupek ? Domyślam się że coś z silnikiem, ale jakby ktoś dokładniej objaśnił to byłbym wdzięczny ;)

Pozdro

kazik2_h9w3
11-01-12, 19:40
słupek tzn sam blok z głowicą bez osprzętu takiego jak rozrusznik kolektory itp..

Wito
11-01-12, 19:52
Aaa, domyślałem się ; )

Ale czy jest sens kupować np. słupek za 500 zł który może się okazać kolejną padaką ? A tak remont będzie mnie kosztował tylko części, robociznę załatwię za friko ; )

Pozdro

Paputek
11-01-12, 19:55
panowie mam takie pytanie odnosnie korka od chodnicy ostatnio zauwazylem ze wycieka z pod korka tak jak uszczelki by tam nie bylo czy co to moze byc ??
(wygladalo to jak by butelki nie dokrecic i by po szyjce cieklo )

Michał102
11-01-12, 19:56
Zdrowy słupek będzie raczej ciężko kupić... nigdy nie masz pewności na co trafisz.

wojtas99
11-01-12, 19:59
sprobuje na sile pociagnac
...
ma ktos zegary cale? ;]

Wito
11-01-12, 20:04
Zdrowy słupek będzie raczej ciężko kupić... nigdy nie masz pewności na co trafisz.

Dlatego zdecydowałem się na remont ! :)

Dzięki Wszystkim za pomoc ! :)

Pozdro

Dziękuję Koledze poniżej za pomoc, niedaleko mam złomowiec Hanek to obadam sprawę ; )

P.S Ponawiam pytanie : EJ9 były malowane zwykłym akrylem, metalikiem czy czym ? :D

Maskunt
11-01-12, 20:05
Dlatego napisałem, zależy jaki silnik. Jak kupujesz u sprawdzonej osoby, to wiesz, że będzie zdrowy, a słupek d14 to wydatek nie więcej jak 4 stówy.

kazik2_h9w3
11-01-12, 20:11
...
ma ktos zegary cale? ;]
Jutro jeszcze zadzwonię to dam Ci odp.

endriu21
11-01-12, 20:15
P.S Ponawiam pytanie : EJ9 były malowane zwykłym akrylem, metalikiem czy czym ?

ej9 były malowane metalikiem i perłą, akrylem pewnie tez ale nie wiem dokładnie

wojtas99
11-01-12, 20:17
Jutro jeszcze zadzwonię to dam Ci odp.
ok dzieki;] bo kurna zdejmowalem te wskazowki to od obrotomierza poszlo nawet od razu a od reszty to kurna masakra... od paliwa i temp sie ulamaly troche... ale hu.j tam zobacze czy dzialaja... dupa;] obrotomierz nawet nawet a reszta przeklamuje... takze nie polecam nikomu zdejmowania wskazowek. ;]

login
11-01-12, 20:20
EJ9 były malowane zwykłym akrylem, metalikiem czy czym ? :D

http://www.paintscratch.com/

Paputek
11-01-12, 20:23
panowie pomoze ktos z tym korkiem :)

tomekjzg
11-01-12, 20:26
nie ma, motodoktora jak zalejesz to Ci zaklei silnik i bedzie problem przy remoncie


cala wiazke czy cos konkretnego szukasz?
najlepiej całość

login
11-01-12, 20:28
panowie pomoze ktos z tym korkiem :)

A w jakim stanie masz te uszczelki na korku?
Nie sparciało Ci nic i nie odpadł Ci kawałek?
Jak nie jesteś pewien, jak powinien wyglądać, to znajdź jakieś zdjęcie w necie i porównaj.

Paputek
11-01-12, 20:35
no pztrzylem na korek to gumki sa a nie macalem czy sa sparciale :) ale to wina korka ze tak puszcza

Wito
11-01-12, 20:39
http://www.paintscratch.com/

Okk, dzięki ! "Granada Black Metallic Clearcoat " :P

Pozdro

login
11-01-12, 21:15
no pztrzylem na korek to gumki sa a nie macalem czy sa sparciale :) ale to wina korka ze tak puszcza

Pożycz sobie od kogoś znajomego dobry na pół godziny, zamień, przejedź się kawałek i wszystko będzie jasne.
Albo kup od razu drugi - jakaś zawrotna kwota to nie będzie.


Okk, dzięki ! "Granada Black Metallic Clearcoat " :P

Pozdro

Nie ma sprawy, pozdrawiam również.

donald1992
11-01-12, 21:26
witam
czy przerabial ktos sam seryjny grill(ten z duzym H) na ala typer?

Maskunt
11-01-12, 21:54
Musiałbyś wyciąć cały środek i wstawić siatkę, jeśli chciałbyś to robić to czeka Cię zabawa ze szpachlą albo spawaniem plastików. Nie sądzę żebyś znalazł taką siatkę jak w oryginale, więc będzie trochę trąciło prowizorką. Tutaj masz ładne foto http://www.hondaperformanceparts.co.uk/lg_images/EK9_Civic_Type_R_Style_Front_Grill_99-00.jpg

donald1992
11-01-12, 21:59
dzieki
chyba jednak jest to trudniejsze niz mi sie wydawalo..
pozdro:)

PixeL
11-01-12, 22:03
To jakiej firmy panewki kupić żeby pochodziły ? I co z tym bendixem, bo nie wydam na to małe gówienko 8 stów ; P

Pozdro

panewki kup acl
a bendix dostaniesz w kazdym sklepie ktory zajmuje sie czesciami do alternatorow i rozrusznikow,mysle ze max 100-bedzie kosztowal

Wito
11-01-12, 22:08
panewki kup acl
a bendix dostaniesz w kazdym sklepie ktory zajmuje sie czesciami do alternatorow i rozrusznikow,mysle ze max 100-bedzie kosztowal

Stokrotne Bóg Zapłać ! :D

Pozdro

jarosi
11-01-12, 22:11
Nie wiecie może gdzie mogę zakupić najlepiej nowe nadkola plastikowe na przód do ej9 hb przedlift? Najlepiej gdzieś w okolicach Warszawy..:)

endriu21
11-01-12, 22:24
nowych w sensie zamienników? jeśli tak to nie polecam lepiej kupić używkę bo nowy oryginał będzie drogi

Budziniak
11-01-12, 22:28
lepiej kupić używkę Krzyżyk na drogę bo jest to tak samo deficytowy towar jak tylny stab z ek4 :)

Raffaelloo
11-01-12, 22:31
Kolego tylko oryginał jeśli chodzi o nadkola, zamienniki są sztywne, tego się założyć nie da, po prostu dziadostwo i tyle, nawet nie warto na to zerkać.

endriu21
11-01-12, 22:34
Krzyżyk na drogę bo jest to tak samo deficytowy towar jak tylny stab z ek4

poważnie? , zaskoczyłeś mnie, jest przecież tyle spr aut myślałem ze to nie problem jakiś większy.

giancardi
11-01-12, 23:49
Nie wiecie może gdzie mogę zakupić najlepiej nowe nadkola plastikowe na przód do ej9 hb przedlift? Najlepiej gdzieś w okolicach Warszawy..

Zamiennik tylko na chama. Mi przykręcili na wkręty. Więc jak mi się żarówka przepali od kierunkowskazu.. :(

A oryginał:

http://www.hondaoriginalparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S0301&block_02=B__5000&block_03=11511


Jedyne coś koło 315zł razem z przesyłką. :D Zamiennik 23zł.


PYTANIE moje. :)

Otóż kupiłem niedawno auto i że nie wiem kiedy było co wymienianie, wymieniam wszystko.:D

I teraz pytanie brzmi:

-jaki jest koszt mniej więcej wymiany płynu hamulcowego i w układzie sprzęgła (mówię o ASO)
-analogicznie, olej w skrzyni biegów.

I najważniejsze- czy warto iść do ASO i mieć z głowy czy kupić w ASO płyny i iść do pana Miecia? Tylko nie wiem czy Mieciu ogarnie jak to się robi itd. :D Wiem, że do skrzyni lać oryginał a hamulcowy jakiś DOT3. Tylko o ile olej, filtry i chłodniczy jakoś można ogarnąć to skrzyni sam nie zrobię i hamulcowego chyba też nie..
1.4, 98, 90KM

Bencao
11-01-12, 23:52
ja niedlugo chyba wystawie nadkola przednei na aukcji bo sporo osob pyta:))

giancardi - wejdz w temat polecane warsztaty w swoim wojewodztwie i tam znajdziesz pana miecia co sie zna na hondach jakiegos na pewno.

bartek666
11-01-12, 23:53
jak powinno się jezdzic ek4 vti po miejscie/na trasie? skrzynia seria , w jakim zakresie obrotow najlepiej zmieniac biegi, zeby uzyskac male spalanie + zeby nie obciazac silnika?

+ jak bardzo zwieksza sie spalanie po wejsciu na 2 faze rozrzadu? czy trzeba miec pedal w podlodze? czy auto ma zabezpieczenie przed wchodzeniem na druga faze rozrzadu na postoju(biegu jalowym)? jezeli tak to do ilu sie wtedy kreci?

Kriss91
11-01-12, 23:58
Odnośnie nadkoli, to prawa sztuka ma fabrycznie dziurę? Kiedyś odczepiło mi się i zostało spiłowane przez oponę i tak się zastanawiam komu przypisać taki dopływ powietrza :p

Co do zamienników to fakt, są sztywne (a na pewno jeśli chodzi o Polcar). Nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Opalarka w dłoń i nadkole staje się bardzo elastyczne :)

endriu21
12-01-12, 00:10
Co do zamienników to fakt, są sztywne (a na pewno jeśli chodzi o Polcar). Nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Opalarka w dłoń i nadkole staje się bardzo elastyczne

z tym ze jest jedno ale, nie wiem jak w hondzie ale kolega kupił do alfy i są mega dziury wszędzie w tym nadkolu po za tym wahacz o nie uderza i jest trochę ogólnie przy małe wiec opalarka nie wiele by tu pomogła. dopasować to nadkole to raczej rzecz niemożliwa hehe

bartek666
12-01-12, 00:12
any1 help?:P

Bencao
12-01-12, 00:18
w jakim zakresie obrotow najlepiej zmieniac biegi, zeby uzyskac male spalanie + zeby nie obciazac silnika?

No nie bedziemy tu zasad eco drivingu wszystkich przedstawiac. od 2/2,5 tys obrotow muskaj gaz najlzej jak sie da. I male spalanie wtedy gdy jak najwyzszy bieg + jak najnizsze obroty + jak najmniej wcisneity pedal gazu.

Kriss91
12-01-12, 00:43
z tym ze jest jedno ale, nie wiem jak w hondzie ale kolega kupił do alfy i są mega dziury wszędzie w tym nadkolu po za tym wahacz o nie uderza i jest trochę ogólnie przy małe wiec opalarka nie wiele by tu pomogła. dopasować to nadkole to raczej rzecz niemożliwa hehe
Sam mam nadkola Polcaru. Po rozgrzaniu i dopasowaniu w zasadzie nie ma do czego się specjalnie przyczepić. Choć wiadomo, że OEM to OEM.

giancardi
12-01-12, 00:51
Właśnie chyba będę musiał poszukać jakiegoś ogarniętego Mietka.


od 2/2,5 tys obrotow muskaj gaz najlzej jak sie da. I male spalanie wtedy gdy jak najwyzszy bieg + jak najnizsze obroty + jak najmniej wcisneity pedal gazu.

Czyli zmiana biegów kiedy? Na pewno nie 2-2.5tys bez przesady. :D A obroty ktoś przedstawiał, że trzeba po prostu trzymać ponad 2tys ale zmieniać właśnie tak 3-3.5tys.

bartek666
12-01-12, 01:48
; nie prosilem o zasady eco driving'u tylko o przelozenie tego na silnik wysokoobrotowy b16a2... ktos odpowie na reszte pytan? pozdrawiam

yarOo_krk
12-01-12, 07:30
; nie prosilem o zasady eco driving'u tylko o przelozenie tego na silnik wysokoobrotowy b16a2... ktos odpowie na reszte pytan? pozdrawiam
Na zimnym silniku nie przekraczaj 2,5tys obrotów (lekko wciskając gaz), potem na ciepłym nie przekraczaj 3,5 tys. obrotów dozując gaz z umiarem ..
b16a2 i tak i tak będzie palił duzo więcej niż silniki D serii :p Taki urok VTi :p

kazik2_h9w3
12-01-12, 08:01
czy auto ma zabezpieczenie przed wchodzeniem na druga faze rozrzadu na postoju(biegu jalowym)? jezeli tak to do ilu sie wtedy kreci?
Vtec nie włączy Ci się na jałowym oraz jak silnik nie będzie miał odpowiedniej temp. i odpowiedniego ciśnienia oleju a kręci się jak nie był dłubany jeżeli dobrze pamiętam do 7600 ale jak coś to proszę mnie poprawić

Budziniak
12-01-12, 09:57
Na zimnym silniku nie przekraczaj 2,5tys obrotów Obserwując wskaźnik temperatury oleju śmiem twierdzić że najszybciej olej nagrzewa się jeżeli biegi zmieniam przy 3,5 tys/obr. 2,5 to za mało i jazda z takimi obrotami to zamuła :)


nie prosilem o zasady eco driving'u tylko o przelozenie tego na silnik wysokoobrotowy b16a2... ktos odpowie na reszte pytan? pozdrawiam no to w takim razie co chcesz wiedzieć ? Pytałeś o niskie spalanie a to się wiąże z eco-driving -em. Zmieniaj biegi przy 3,5 tysiącach obrotów a na piątym biegu też utrzymuj tę prędkość obrotową. Silnik silnikowi nie równy i nie tylko operowanie gazem wpływa na spalanie pojeździsz dłużej i sam doskonale będziesz wiedział kiedy i w jakich warunkach silnik pali najmniej

PixeL
12-01-12, 09:59
Na zimnym silniku nie przekraczaj 2,5tys obrotów (lekko wciskając gaz), potem na ciepłym nie przekraczaj 3,5 tys. obrotów dozując gaz z umiarem ..
b16a2 i tak i tak będzie palił duzo więcej niż silniki D serii :p Taki urok VTi :p

b seria przy spokojnej jezdzie nie pali wcale wiecej od d serii

yarOo_krk
12-01-12, 10:17
Obserwując wskaźnik temperatury oleju śmiem twierdzić że najszybciej olej nagrzewa się jeżeli biegi zmieniam przy 3,5 tys/obr. 2,5 to za mało i jazda z takimi obrotami to zamuła
Wiadome że jeżeli obroty silnika będą wyższe to silnik nagrzeje się szybciej ;) Ja na zimnym staram się zmieniać biegi przy max 2700, dopiero po jakiś 5 min gdy silnik jest nagrzany kręce normalnie ;)


b seria przy spokojnej jezdzie nie pali wcale wiecej od d serii
Racja ;) Tylko ja nie widzę sensu kupowania B serii i jeżdżenia jak emeryt ;) IMO mija się to z celem .. mieć B16 tylko po to żeby móc się pochwalić na 4um czy kolegami że masz 160KM pod maską? To już lepiej kupić ekonomiczną D serię :)

Budziniak
12-01-12, 10:26
:) po 5 minutach jazdy olej jest jeszcze zimny ba powiem nawet że po 10 nadal niema odpowiedniej temperatury

rafal86
12-01-12, 10:32
:) po 5 minutach jazdy olej jest jeszcze zimny ba powiem nawet że po 10 nadal niema odpowiedniej temperatury

dlatego własnie zastanawiam sie czy w przyszłosci nie zainwestować w taki bajer jak wskaznik temperatury oleju...niby taki lansik ;p ale jednak bardzo przydatny, duzo roboty z podłączeniem tego?

Michał102
12-01-12, 10:33
Dużo jest roboty żeby sobie zamontować wskaźnik temperatury oleju w seryjnym D14A4 ?

Hehe... Rafał mnie ubiegł z pytaniem :)

yarOo_krk
12-01-12, 10:37
dlatego własnie zastanawiam sie czy w przyszłosci nie zainwestować w taki bajer jak wskaznik temperatury oleju...niby taki lansik ;p ale jednak bardzo przydatny, duzo roboty z podłączeniem tego?
x2

I gdzie dokładnie podłącza się taki gadżet? pod filtr oleju?

login
12-01-12, 10:40
Nie wiem czy przy D14, to nie jest przerost formy nad treścią, szczerze mówiąc/pisząc.
:confused:
Tak montuje się to pomiędzy filtrem olej, a silnikiem.

Budziniak
12-01-12, 10:44
duzo roboty z podłączeniem tego? jak byście chcieli tylko samą temperaturę oleju to nie. Montaż kanapki pod filtrem to z kanału ( ja przykręciłem to z gleby unosząc samochód na lewarku ) w kanapkę wkręcony jest czujnik ciśnienia od niego prowadzimy do kabiny 2 kabelki no i jakiś tam plus i masa ale to z kabiny. Przy 3 zegarach zostałem zmuszony poprosić o pomoc ziomka Grape Crash bo on jest od kabelków w Wola Team-ie :)


Nie wiem czy przy D14, to nie jest przerost formy nad treścią, szczerze mówiąc/pisząc. Przerost formy nad treścią jest tedy jak w d14,d15 albo d16 N/A zamontujesz wskaźniki na słupku po stronie kierowcy.
ps. duuuużo osób obniża i utwardza zawieszenia dokłada stabilizatory i rozpórki czy nie wydaje Ci się że to przerost formy nad treścią ?! przecież to 1.4 ..... i myśląc w ten sposób wszystkie ej9 jeździły by jako seryjne kozy ze zwężką w dolocie :D

Michał102
12-01-12, 10:51
Budziniak dobrze prawi. Zresztą co jest złego w chęci zadbania o silnik ? Przecież taki wskaźnik jest bardzo przydatny... szczególnie zimą :)

yarOo_krk
12-01-12, 11:13
Ok. A w jakim przedziele cenowym mozna kupić dobry czujnik i fajny gajgerek? (nie za drogo ale żeby jakość była dobra i odczyt temp. dosyć wiarygodny)

login
12-01-12, 11:16
Przerost formy nad treścią jest tedy jak w d14,d15 albo d16 N/A zamontujesz wskaźniki na słupku po stronie kierowcy.

Nie chodziło mi przecież o umiejscowienie wskaźnika we wnętrzu, tylko o potencjalne korzyści z zamontowania czujnika temperatury oleju w przełożeniu na konieczne koszty całej operacji.


ps. duuuużo osób obniża i utwardza zawieszenia dokłada stabilizatory i rozpórki czy nie wydaje Ci się że to przerost formy nad treścią ?! przecież to 1.4 ..... i myśląc w ten sposób wszystkie ej9 jeździły by jako seryjne kozy ze zwężką w dolocie :D

Jakoś bardziej przemawia do mnie robienie takich modyfikacji w 1.4 niż zakładanie czujnika temperatury oleju.
I wcale nie zakładam, że mam rację.


Budziniak dobrze prawi. Zresztą co jest złego w chęci zadbania o silnik ? Przecież taki wskaźnik jest bardzo przydatny... szczególnie zimą :)

Zapewniam Cię, że nie widzę w tym nic złego, bo sam staram się dbać o samochód i traktuję go jak coś więcej niż dupowóz.

Budziniak
12-01-12, 11:21
k. A w jakim przedziele cenowym mozna kupić dobry czujnik i fajny gajgerek? (nie za drogo ale żeby jakość była dobra i odczyt temp. dosyć wiarygodny) Kanapka pod filtr kosztuje ok. 90 zł a zegar to już od Ciebie zależy co Ci się podoba. Ja dostałem od Synka 3 wskaźniki AG VDO LOOK. Wskaźnik temperatury w tym ogłoszeniu kosztuje 75 zł http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=55387

Dario022
12-01-12, 12:42
Przerost formy nad treścią jest tedy jak w d14,d15 albo d16 N/A zamontujesz wskaźniki na słupku po stronie kierowcy.
http://www.demotivers.com/uploads/2011_03/21/9202_240_500_Bitch-Please.jpg
ale jednak zegary na slupku sa bardziej widoczne niz zamiast radia, albo na puleczce. i mialbym to w dupie ze ktos by sie smial z zegarow na slupku. funkszyn over faszyn!!!

Michał102
12-01-12, 13:38
Panowie - szybkie pytanko: jakiej firmy tarcze hamulcowe i klocki polecacie do EJ9 1.4 ?

kjmuszek
12-01-12, 13:56
Ja myślałem o wskaźniku temp. oleju żeby zamontować go w tej dolnej półeczce, nie musi to jakoś super szpanersko wyglądać to ma być praktyczne. lepiej widziałbym te zegary w ramce od zegarów , ale ciężko ten plastik dostać z 2 zegarkami :/

Budziniak
12-01-12, 14:06
ale jednak zegary na slupku sa bardziej widoczne niz zamiast radia, dla ciebie może to jest fajne ale dla mnie wieje tandetą ale co kto woli IMHO koniecznie zamiast ciśnienia doładowania należy zamontować woltomierz aby wypełnić lukę

http://img85.imageshack.us/img85/6106/kucajdomiecza.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/85/kucajdomiecza.gif/)

]

kjmuszek
12-01-12, 14:15
dla ciebie może to jest fajne ale dla mnie wieje tandetą ale co kto woli IMHO koniecznie zamiast ciśnienia doładowania należy zamontować woltomierz aby wypełnić lukę
Niektórzy właśnie dlatego montują , żeby były widoczne a nie praktyczne ;)
Pytanie z innej beczki , jak wsadzam do D14, ssak od d15b7 to listwę wtrysków zostawiam z d14 czy przekładam z d15 ? Ewentualnie czy bez problemu (bez przeróbki) podejdą do ssaka z b7 wtryski od d14 ?

Maskunt
12-01-12, 16:13
Panowie - szybkie pytanko: jakiej firmy tarcze hamulcowe i klocki polecacie do EJ9 1.4 ?


Gładkie Ate i Ferrodo, mam taki zestaw u siebie i jest ok, a i cena nie zabija. Koniecznie sprawdź rozmiar tarcz, w przedlifcie 242, a w polifcie 262.

kazik2_h9w3
12-01-12, 16:16
podejdą do ssaka z b7 wtryski od d14 ?
Wydaje mi się że nawet musisz założyć wtryski z D14 bo te z B7 mają inną wydajność

Michał102
12-01-12, 16:26
Gładkie Ate i Ferrodo, mam taki zestaw u siebie i jest ok, a i cena nie zabija. Koniecznie sprawdź rozmiar tarcz, w przedlifcie 242, a w polifcie 262.

Wielkie dzięki.
Wcześniej zastanawiałem się nad tarczami Brembo, ale ponoć jakość tych tarcz bardzo spadła.

giancardi
12-01-12, 16:43
A nie wystarcza wam temp. cieczy? Wg mnie jak jest już w połowie skali można cisnąć do tych 3, 3-5, wcześniej cisnę do 2.5 i po emerycku. A kiedy silnik się już super nagrzeje to chyba czuje każdy użytkownik jak chociaż trochę zna swoje auto. Najlepiej to widać na drogach szybkiego ruchu w jeździe pod górkę. Zaryzykuję stwierdzenie, że 5km na drodze ekspresowej i silnik jest rozgrzany.

Starstruck
12-01-12, 16:44
Tarcze Brembo są podobno dość miękkie.

Maskunt
12-01-12, 16:45
Wielkie dzięki.
Wcześniej zastanawiałem się nad tarczami Brembo, ale ponoć jakość tych tarcz bardzo spadła.


Ponoć tylko tych najtańszych zestawów (robionych w Polsce), serie max podobno trzymają jakość w dalszym ciągu. Do d14 i codziennej jazdy w zupełności Ci wystarczy ate+ferrodo.

Budziniak
12-01-12, 18:13
A nie wystarcza wam temp. cieczy? Wg mnie jak jest już w połowie skali można cisnąć do tych 3, 3-5, wcześniej cisnę do 2.5 i po emerycku. A kiedy silnik się już super nagrzeje to chyba czuje każdy użytkownik jak chociaż trochę zna swoje auto. Najlepiej to widać na drogach szybkiego ruchu w jeździe pod górkę. Zaryzykuję stwierdzenie, że 5km na drodze ekspresowej i silnik jest rozgrzany.
No właśnie problem w tym że jak temperatura na zegarach wskazuje że silnik jest ciepły to tak naprawę ciepła jest tylko woda. Przy temperaturze -10 stopni olej potrzebował ok.7 km aby nabrać temperatury roboczej a biegi zmieniałem do 3,5 tyś/obr

tomekjzg
12-01-12, 20:53
to jak panowie mielibyście schemacik do ej8?

Maul
12-01-12, 21:48
Trudny jest montaż takiego zestawu?
http://allegro.pl/hond-civic-3d-96-01-elektryka-szyb-komplet-i2009482526.html
Mało, naprawdę się mało znam na tym, dlatego też pytam ;]

Wito
12-01-12, 22:07
Witam.

Wie może ktoś coś o dołożeniu podłokietnika do EJ9 ? Bo niestety nie obdarzono mnie tym jakże funkcjonalnym gadżetem który jednocześnie dodaje uroku we wnętrzu ;)

Z góry dzięki.

pozdro

Bencao
12-01-12, 22:13
Kupujesz i dokladasz;) tylko jak ja przekladalem miedzy samochodami to jeszcze taki drucik ktory jest za recznym tez trzeba bylo jako stelaz przelozyc.

Starstruck
12-01-12, 22:14
A konkretnie co chciałbyś wiedzieć? Gdzie dostać, jak zamontować? Kupić możesz na allegro, na forum albo w ASO. Ceny: od 300 zł wzwyż. Montaż: wykręcasz seryjny tunel, przekładasz regulację wysokości świateł, wkładasz do podłokietnika, dwie śrubki i już :). Max 5 min roboty :).

Dissnej
12-01-12, 22:18
Pytanie z innej beczki , jak wsadzam do D14, ssak od d15b7 to listwę wtrysków zostawiam z d14 czy przekładam z d15 ? Ewentualnie czy bez problemu (bez przeróbki) podejdą do ssaka z b7 wtryski od d14 ?
Wtryski dajesz z D14.

Wito
12-01-12, 22:29
A konkretnie co chciałbyś wiedzieć? Gdzie dostać, jak zamontować? Kupić możesz na allegro, na forum albo w ASO. Ceny: od 300 zł wzwyż. Montaż: wykręcasz seryjny tunel, przekładasz regulację wysokości świateł, wkładasz do podłokietnika, dwie śrubki i już :). Max 5 min roboty :).


Kupujesz i dokladasz tylko jak ja przekladalem miedzy samochodami to jeszcze taki drucik ktory jest za recznym tez trzeba bylo jako stelaz przelozyc.

O to mi chodziło ;) Czy jest jakaś rzeźba czy wszystko pasuje P&P i również interesowała mnie regulacja świateł :)

Dziękuje bardzo Obu Panom ;)

Pozdro

P.S podłokietniki od 3D różnią się od tych z 5D ?

Starstruck
12-01-12, 22:36
Właśnie w tym myk, ze tak :). Te do 5D ogarniesz za 100 zł z VTi w skórze, a te do 2/3/4 D jak wspomniałem poniżej 300 zł bardzo ciężko trafić. Podchodzi p&p.

yarOo_krk
12-01-12, 22:39
P.S podłokietniki od 3D różnią się od tych z 5D ?
Raczej nie. Tunel środkowy jest taki sam w HB jak i sedan :p

edit:

Podchodzi p&p
Widzę że zostałem uprzedzony :p

Wito
12-01-12, 22:52
Czyli rozumiem że mogę spokojnie wrzucić do EJ9 podłokietnik z 5D ? Wybaczcie moją skrupulatność, ale wolę być pewien ;)

Pozdro

pawlosz
12-01-12, 23:11
Apropo, moze ktos sie orientuje czy lusterka zewnetrzne od 5D podejda do 3D?

Starstruck
12-01-12, 23:29
Czyli rozumiem że mogę spokojnie wrzucić do EJ9 podłokietnik z 5D ? Wybaczcie moją skrupulatność, ale wolę być pewien ;)

Pozdro

No właśnie nie. 5D (angielka) ma inny niż 2/3/4 D :)

19Ryba10
12-01-12, 23:31
wszystkie oprocz podlokietnikow z anglika 5D :) przerabialem to

Silent
13-01-12, 00:35
Będę zmieniał na dniach wałek rozrządu i mam pytanie jakie powinny być luzy zaworowe w D14Z2?

kjmuszek
13-01-12, 04:59
Ale podejdą wtryski bez problemu ? mocowania mają w tym samym miejscu ?

konstruktor
13-01-12, 08:57
Będę zmieniał na dniach wałek rozrządu i mam pytanie jakie powinny być luzy zaworowe w D14Z2?

dolotowe/ssące/ : 0,18-0,22 mm ( ustaw na 0,20mm)
wylotowe/wydechowe/ : 0,23-0,27 mm (ustaw na 0,25mm)

wszystko ładnie opisane w "sam naprawiam" a w manualu na str 6-20

Dissnej
13-01-12, 11:52
Ale podejdą wtryski bez problemu ? mocowania mają w tym samym miejscu ?
Tak, bez problemów przełożysz.

RazoR91
13-01-12, 12:56
Panowie, podlokietnik z 5D podejdzie, ale trzeba przerabiać "łaczenie" podlokietnika z tunelem ;)

Dissnej
13-01-12, 12:59
Masz gdzieś foto jak to wygląda po zamontowaniu?

Starstruck
13-01-12, 13:08
No po grubej rzeźbie podejdzie, na takiej zasadzie to można wszystko montować, nawet deskę rozdzielczą z angielki do 2/3/4 D. Jest na forum w jednej QP poprzerabiany podłokietnik z 5D, dopytywałem się czy dużo rzeźby i trochę było.

inferno
13-01-12, 13:22
Panowie, podlokietnik z 5D podejdzie, ale trzeba przerabiać "łaczenie" podlokietnika z tunelem ;)
no wystarczy tylko ciąć, szpachlować, malować i tyle. Na tej zasadzie dupe od passata możesz sobie przespawać do civica też tylko troche trzeba przerabiać :)

mirasek
13-01-12, 13:58
Jaka jest średnica zaworów ssących i wydechowych dla głowic d14a4, d14z2, d16y7 ?? Różnią się one czymś poza wałkiem?

Seweryn
13-01-12, 14:26
Witam,

Gdzie normalnie powinien znajdować się lewarek w EK3? Mój leży luźno w bagażniku i nie widzę na niego specjalnego miejsca. Może ktoś ma fotkę :)? Jak wygląda korba lewarka i gdzie powinna się znajdować? U mnie czegoś takiego nie znalazłem, prawdopodobnie jest zagubiona.

Wito
13-01-12, 14:29
Ok, dzięki Panowie za info odnośnie podłokietnika ;) Będę szukał od 3D.

Pozdro

Seweryn
13-01-12, 14:32
Następna sprawa, która mnie nurtuje w mojej nowej Haneczce - jak wyglądają oryginalne koła do EK3 VTi 1997 rok?
W moim autku koła to jedyna plama na honorze Hani (poprzedni właściciel założył jakiś dziki substytut). Chciałbym przywrócić autko do stanu fabrycznego i poszukuję oryginalnych kół. Jak ktoś posiada fotkę lub link, to poproszę.

Dissnej
13-01-12, 14:38
Gdzie normalnie powinien znajdować się lewarek w EK3?
Chyba nie ma specjalnego miejsca. U mnie w EJ9 jest wciśnięty obok zapasu.

RazoR91
13-01-12, 14:57
Chyba nie ma specjalnego miejsca. U mnie w EJ9 jest wciśnięty obok zapasu.

Mi sie wydaje że była taka styropianowa forma na lewarek, która sie wkladało "do" koła zapasowego, gdzies widzałem fote, ale pewny mojej teri nie jestem :D

Ponawiam moje pytanie:)

Czy polezenie 1-2 warstw pianki która sie kładzie pod panele da jeskies wygłuszenie ? od konca przednich foteli do samego tyłu, do tego tez klapa bagaznika

login
13-01-12, 14:58
Chyba nie ma specjalnego miejsca. U mnie w EJ9 jest wciśnięty obok zapasu.

Mam podobnie.

Dissnej
13-01-12, 15:24
Mi sie wydaje że była taka styropianowa forma na lewarek
W MB2 tak miałem.

Budziniak
13-01-12, 15:30
Mam podobnie. a masz/macie takie etui z brązowej skóry ? Ja mam w tym jakieś dwa klucze płaskie zardzewiałem i kluczyk ampulowy do ręcznego zamknięcia szyberdachu :)

Seweryn
13-01-12, 15:34
a masz/macie takie etui z brązowej skóry ? Ja mam w tym jakieś dwa klucze płaskie zardzewiałem i kluczyk ampulowy do ręcznego zamknięcia szyberdachu :)

Ja mam u siebie taką brązową skórkę, jeszcze nie zaglądałem co jest wewnątrz ;).

Starstruck
13-01-12, 15:54
Ja też mam :). I w tej i poprzedniej miałem. O dziwno nie są zardzewiałe, a z białym nalotem :p.

PixeL
13-01-12, 16:48
Ja myślałem o wskaźniku temp. oleju żeby zamontować go w tej dolnej półeczce, nie musi to jakoś super szpanersko wyglądać to ma być praktyczne. lepiej widziałbym te zegary w ramce od zegarów , ale ciężko ten plastik dostać z 2 zegarkami :/

jak nie wiesz to nie pisz glupot
http://www.racingfactory.pl/adapter-w-konsole-honda-civic-96-00-id-757.html


Mi sie wydaje że była taka styropianowa forma na lewarek, która sie wkladało "do" koła zapasowego, gdzies widzałem fote, ale pewny mojej teri nie jestem :D

Ponawiam moje pytanie:)

Czy polezenie 1-2 warstw pianki która sie kładzie pod panele da jeskies wygłuszenie ? od konca przednich foteli do samego tyłu, do tego tez klapa bagaznika
nie baw sie w zadne pianki,tylko mata i to jakas pozadna,np taka
http://allegro.pl/mata-silent-coat-2mm-guma-butylowa-wroclaw-i2007503200.html


Następna sprawa, która mnie nurtuje w mojej nowej Haneczce - jak wyglądają oryginalne koła do EK3 VTi 1997 rok?
W moim autku koła to jedyna plama na honorze Hani (poprzedni właściciel założył jakiś dziki substytut). Chciałbym przywrócić autko do stanu fabrycznego i poszukuję oryginalnych kół. Jak ktoś posiada fotkę lub link, to poproszę.

mowisz i masz
http://moto.allegro.pl/4x100-honda-civic-vti-ek4-z-oryginalnym-lakierem-i2053937498.html

wahu
13-01-12, 17:54
Witam
Wczoraj wyciagnalem radio z mojej Hondy chcac je wymienic na inne. Niestety po podlaczeniu go okazalo sie ze nie dziala wiec chcialem podlaczyc te stare. Okazalo sie ze nie dziala mimo ze wszystko podlaczylem i sprawdzilem. Zauwazylem tez ze przestal mi dzialac zegarek, nie moge zamknac auta z pilota a z kluczyka otwiera mi tylko z jednej strony. Wie ktos co moglo sie stac?

Budziniak
13-01-12, 18:04
bezpiecznik wymień


Ja mam u siebie taką brązową skórkę, jeszcze nie zaglądałem co jest wewnątrz . to nie zaglądaj bo jak od nowości jest zamknięte to na pewno czai się tam grzechotnik :D


a z białym nalotem . to widzę że szanowny kolega kolonię grzybów założył w bagażniku :) do prali wrzuć i wysusz porządnie bo potem założysz temat że śmierdzi Ci w kabinie :)

jarosi
13-01-12, 18:09
Czy po założeniu el. szyb mogą być słyszalne zgrzyty itp.? Bo albo źle to złożyłem albo musi się to uformować? Nie ma takiej płynności, słychać tak jak by ktoś coś wygiął czasem..

PixeL
13-01-12, 18:11
Witam
Wczoraj wyciagnalem radio z mojej Hondy chcac je wymienic na inne. Niestety po podlaczeniu go okazalo sie ze nie dziala wiec chcialem podlaczyc te stare. Okazalo sie ze nie dziala mimo ze wszystko podlaczylem i sprawdzilem. Zauwazylem tez ze przestal mi dzialac zegarek, nie moge zamknac auta z pilota a z kluczyka otwiera mi tylko z jednej strony. Wie ktos co moglo sie stac?
sprawdz bezpiecznik

Budziniak
13-01-12, 18:13
u mnie też czasem coś strzeli przy otwieraniu. Jak jesteś pewien że wszystko jest poskręcane i nic nie haczy o mechanizm to jedyne co może wydawać tak dźwięk to sam podnośnik. Nowe te części nie są i mają prawo po tylu latach mieć jakiś tam luz.

DizelWeb
13-01-12, 18:15
Wie ktoś może czy silniczek otwierania szyby kierowcy w civicu coupe ej8 96-96r jest taki sam jak w civicu 97-00R. 2.0 TD (chyba 4d albo 5d)
ja mam zepsuty swój a nie mogę dostać takiego a oba mają 4piny i na schematach elektryki sa takie same. Proszę o pomoc

Dissnej
13-01-12, 18:31
a masz/macie takie etui z brązowej skóry ?
Tak:)

jarosi
13-01-12, 18:37
u mnie też czasem coś strzeli przy otwieraniu. Jak jesteś pewien że wszystko jest poskręcane i nic nie haczy o mechanizm to jedyne co może wydawać tak dźwięk to sam podnośnik. Nowe te części nie są i mają prawo po tylu latach mieć jakiś tam luz.
Mam nadzieję, że to się uformuje i będzie cicho, może za mało smaru? To brzmi jak by mechanizm się urywał :O

login
13-01-12, 19:16
a masz/macie takie etui z brązowej skóry ? Ja mam w tym jakieś dwa klucze płaskie zardzewiałem i kluczyk ampulowy do ręcznego zamknięcia szyberdachu :)

Mam i ja.
:D
Tylko nie wiem co jest w środku.
:p

Budziniak
13-01-12, 19:21
Tylko nie wiem co jest w środku. jak to nie wiesz ?! :D

Legionista84
13-01-12, 19:27
Czy ktorys z uzytkownikow posiada przednia maske unoszona na siłowniki? Jakie siłowniki będą najbardziej odpowiednie i w jaki sposób je zamontować.

login
13-01-12, 20:03
jak to nie wiesz ?! :D

Wiem, wiem ale strasznie dawno do tego nie zaglądałem.
:D

Starstruck
13-01-12, 20:05
bezpiecznik wymień

to nie zaglądaj bo jak od nowości jest zamknięte to na pewno czai się tam grzechotnik :D

to widzę że szanowny kolega kolonię grzybów założył w bagażniku :) do prali wrzuć i wysusz porządnie bo potem założysz temat że śmierdzi Ci w kabinie :)

Hehe, wyczyściłem, ale to nalot na kluczach był :p. W ogóle w bagażniku wali, bo zabezpieczałem profile zamknięte jakimś siuwaksem i trochę dużo go nawaliłem :D.

Kubika1991
13-01-12, 20:07
Koledzy przy jakim przebiegi liczki zmienia z 100 tyś na 200 tyś?? bo mam 184 i powoli mi 2 przechodzi, co jest grane:D

jarosi
13-01-12, 20:19
A może tam już 3 powinno być? :D Z tego co słyszałem to 3 pierwsze cyferki o ile licznik nie był cofany powinny być równiutko.. także nie mam pojęcia..:P

Seweryn
13-01-12, 20:42
mowisz i masz
http://moto.allegro.pl/4x100-honda-c...053937498.html
Dzięki. Te koła są jednak 15-calowe do EK4. Mój model to EK3 i na na nalepce w drzwiach są wypisane 2 rodzaje kół - 14 i 13:

http://farm8.staticflickr.com/7164/6691114955_f8c330f4a5_z.jpg

Starstruck
13-01-12, 20:52
Czy to na pewno EK3? One miały z przodu tarcze 262 mm i nie ma fizycznie szans założyć na to felg 13"...

Seweryn
13-01-12, 21:01
Czy to na pewno EK3? One miały z przodu tarcze 262 mm i nie ma fizycznie szans założyć na to felg 13"...
Tak, to jest EK3 VTi z D15B, 1997. Byc może 13" to tylko ogólne info, a oryginalne koła to 14" :confused:. Sam już nie wiem...

lopi83
13-01-12, 21:01
to jak panowie mielibyście schemacik do ej8?

jak chcesz jakis konkretny obwod to mam, calej wiazki nie mam (jedynie uklad wtryskowy mam w calosci)

login
13-01-12, 21:03
"4WD" też mi jakoś nie pasuje do EK3
:confused:

Starstruck
13-01-12, 21:11
Tak, to jest EK3 VTi z D15B, 1997. Byc może 13" to tylko ogólne info, a oryginalne koła to 14" :confused:. Sam już nie wiem...

EK3 VTi? Hmm, może to czysty JDM i dlatego. W europejskich EK3 są z przodu tarcze 262 mm i EK3 wychodziły na 14" stalówkach albo 15" alufelgach. Jak wspomniałem, 13" nie wejdzie na taką tarczę. Pewnie masz 242 mm w swoim JDM.


"4WD" też mi jakoś nie pasuje do EK3
:confused:

No i szpera... to musi być z rynku japońskiego.

donald1992
13-01-12, 21:29
witam
mam problem z fotelem pasazera poniewaz rusza sie on na boki;/ tak jakby jedna szyna byla lekko w gorze
wypadlo moze cos czy co?
pozdr

Seweryn
13-01-12, 21:39
Rozumiem, że ten olej jest odpowiedni do ręcznej skrzyni do EK3?:

http://www.coxmotorparts.co.uk/images/large/0826799902HE_LRG.jpg

Starstruck
13-01-12, 21:43
Odpowiedni :). Tańszą i nie gorszą opcją będzie zwykły, silnikowy 10W40.

Seweryn
13-01-12, 21:45
EK3 VTi? Hmm, może to czysty JDM i dlatego. W europejskich EK3 są z przodu tarcze 262 mm i EK3 wychodziły na 14" stalówkach albo 15" alufelgach. Jak wspomniałem, 13" nie wejdzie na taką tarczę. Pewnie masz 242 mm w swoim JDM.
No i szpera... to musi być z rynku japońskiego.
Jutro zmierzę te tarcze z ciekawości. Autko jest z rynku japońskiego, ale 4x4 to nie ma z tego co wiem :confused:, szpery raczej też nie. Autko mam dopiero 3 dni, więc sporo się uczę. Hmm...

Maskunt
13-01-12, 21:47
EK3 VTi? Hmm, może to czysty JDM i dlatego
Albo ktoś po prostu nalepkę taką przykleił. Wsadź felgi jakie Ci się podobają nie mniejsze niż 14' i będzie ok. Jak dla mnie największą robotę robią wiatraki z EK4 (w EK3 też chyba występowały ale pewien nie jestem), ale to wydatek 1000zł minimum. http://hondamarketplace.com/attachment.php?attachmentid=131712&stc=1&d=1274577904

Seweryn
13-01-12, 21:53
Odpowiedni :). Tańszą i nie gorszą opcją będzie zwykły, silnikowy 10W40.
W sumie nie jest dużo droższy od 10W40 (może minimalnie), a o opcji z olejem silnikowym słyszałem ;).
A czy w EK3 jest osobna obudowa przekładni głównej / mechanizmu różnicowego? I jeśli tak, to jaki tam olej siedzi?


Albo ktoś po prostu nalepkę taką przykleił. Wsadź felgi jakie Ci się podobają nie mniejsze niż 14' i będzie ok. Jak dla mnie największą robotę robią wiatraki z EK4 (w EK3 też chyba występowały ale pewien nie jestem), ale to wydatek 1000zł minimum.
Bardzo ładne koła! Na razie to zdecydowany faworyt. Rozumiem, że pasują bez kombinacji do EK3?

Wito
13-01-12, 22:11
Witam ; )

Mam pytanko, czy seryjna osłona kolektora z EJ9 podpasuje do kolektora 4-2-1 z D16z6 bo poprzedni właściciel wrzucił ten kolektor i chciałbym teraz jakąś ładną osłonę na niego ; )

Z góry dzięki.

Pozdro

Starstruck
13-01-12, 22:18
W sumie nie jest dużo droższy od 10W40 (może minimalnie), a o opcji z olejem silnikowym słyszałem ;).
A czy w EK3 jest osobna obudowa przekładni głównej / mechanizmu różnicowego? I jeśli tak, to jaki tam olej siedzi?


Bardzo ładne koła! Na razie to zdecydowany faworyt. Rozumiem, że pasują bez kombinacji do EK3?


Przy dobrych układach kupisz 2l MTFa za 110 zł, a 2l Mobila 10W40 za 30-40 zł hehe :D. Jakby nie patrzeć ponad połowa :p. Ale nie szkoda Ci kasy i masz spoko skrzynkę, to zalewaj MTFa :). A felgi to bez żadnego problemu podchodzą. Mam u siebie seryjnie wiatraki i powiem Ci, że nie dość, że OEM, to ładne i bardzo lekkie :). W EK3 występowały za dopłatą, jako opcja w salonie. Same felgi, w normalnym stanie, to koszt ok. 1000 zł. Ja mam prawie z nówkami oponami, to jakbym sprzedawał, to m.in. 2000 zł :).


Witam ; )

Mam pytanko, czy seryjna osłona kolektora z EJ9 podpasuje do kolektora 4-2-1 z D16z6 bo poprzedni właściciel wrzucił ten kolektor i chciałbym teraz jakąś ładną osłonę na niego ; )

Z góry dzięki.

Pozdro

Nie, nie podpasuje, jest zupełnie inna. Musisz szukać od D16Z6/Z9/Y8/W4.

Wito
13-01-12, 22:25
Nie, nie podpasuje, jest zupełnie inna. Musisz szukać od D16Z6/Z9/Y8/W4.


Ok, a jak jest z uszczelką pod kolektorem ? Bo niedługo będę zamawiał graty do remontu i mogę zamówić oryginalną do EJ9 czy musi być do D16z6?

login
13-01-12, 22:30
Ok, a jak jest z uszczelką pod kolektorem ? Bo niedługo będę zamawiał graty do remontu i mogę zamówić oryginalną do EJ9 czy musi być do D16z6?

Ja mam u siebie, pod kolektorem z D16Z6 uszczelkę od OEM'owego kolektora od D14Z1 i działa.
:D
Wcale bym się nie zdziwił, jakby pod te kolektory była ta sama uszczelka.

Starstruck
13-01-12, 22:30
Jak zmieniałem kolektor z D16Y7 na D16W4 to zostawiłem swoją uszczelkę. Przy zmianie z D15Z6 na D16Z6 tak samo. Więc może być od EJ9 :). Btw: co ma uszczelka kolektora do remontu silnika?

Wito
13-01-12, 22:37
W innym temacie jak poprosiłem o listę części potrzebnych do remontu to podano mi uszczelkę pod kolektor wydechowy ;)

Dzięki Panowie za pomoc ; )

Pozdro

Dominik22
13-01-12, 22:44
Cześć:)
Dziś Hanka dostała po dupie, musiałem gonić znajomego w troche mocniejszym aucie..:) i teraz mam problem z obrotami, bo na luzie mam 1 tyś rpm i nie chce zejść niżej, jak normalnie mam w połowie między zerem o 1 tyś rpm. Co się mogło stać ? może mieć to związek, że kilka razy zobaczyła red pole ? nigdy nie miałem problemu z obrotami..

Seweryn
13-01-12, 22:48
Przy dobrych układach kupisz 2l MTFa za 110 zł, a 2l Mobila 10W40 za 30-40 zł hehe :D. Jakby nie patrzeć ponad połowa :p. Ale nie szkoda Ci kasy i masz spoko skrzynkę, to zalewaj MTFa :). A felgi to bez żadnego problemu podchodzą. Mam u siebie seryjnie wiatraki i powiem Ci, że nie dość, że OEM, to ładne i bardzo lekkie :). W EK3 występowały za dopłatą, jako opcja w salonie. Same felgi, w normalnym stanie, to koszt ok. 1000 zł. Ja mam prawie z nówkami oponami, to jakbym sprzedawał, to m.in. 2000 zł :).
Bardzo fajne, ale naprawdę nietanie :rolleyes:

Jeszcze jedna rzecz mnie męczy, o którą chciałem zapytac - czy pod silnikiem w EK3 nie powinno byc żadnej osłony? Mam na myśli plastikową płytę, która przykrywała by silnik od dołu. Takie coś miałem w innych samochodach wcześniej.

Pozdrawiam.

Maskunt
13-01-12, 22:49
Bardzo ładne koła! Na razie to zdecydowany faworyt. Rozumiem, że pasują bez kombinacji do EK3?
Podpasują do każdego civica o rozstawie 4x100, czyli do EK3 jak najbardziej.


i chciałbym teraz jakąś ładną osłonę na niego ; )
W celu? Jak chcesz żeby trzymał temperaturę, to bandażem owiń, da dużo więcej niż osłona



podano mi uszczelkę pod kolektor wydechowy
Niezbyt wiem po co. Jeśli nie puszcza spalin między kolektorem, a blokiem, to nie widzę powodu zmiany tej uszczelki.



Jeszcze jedna rzecz mnie męczy, o którą chciałem zapytac - czy pod silnikiem w EK3 nie powinno byc żadnej osłony? Mam na myśli plastikową płytę, która przykrywała by silnik od dołu. Takie coś miałem w innych samochodach wcześniej.

Możliwe, że była ale ktoś zdemontował. Możesz dokupić za kilkadziesiąt złotych.

Wito
13-01-12, 22:56
W celu? Jak chcesz żeby trzymał temperaturę, to bandażem owiń, da dużo więcej niż osłona

W celach czysto estetycznych :)

pozdro

login
13-01-12, 23:12
W celach czysto estetycznych :)

pozdro

Moim zdaniem znacznie bardziej estetycznie wygląda kolektor bez tej blachy, którą prędzej czy później zeżre ruda.
Ale o gustach się podobno nie dyskutuje.

Starstruck
13-01-12, 23:15
Ja pomalowałem swoją na czarno, dałem nowe śrubki i wygląda ładnie :p. Dodatkowo mniej brudu w komorze + (to co dla mnie najważniejsze) chłodniej w komorze, bo końcu trochę ciepła ta blaszka blokuje :).

giancardi
13-01-12, 23:30
Słuchajcie, jest to pytanie czysto ogólne. Bo w manualu wszędzie gdzie są śrubki piszą jakim przykręca się momentem. Klucza nie mam zamiaru kupować bo to sporo kasy ale ciekawi mnie jak to wygląda w nie-ASO warsztatach? Czy oni sprawdzają jakim trzeba momentem dokręcać czy dokręcają na chama i już?

Starstruck
13-01-12, 23:37
Niektóre rzeczy trzeba dokręcać z odpowiednim momentem, inne można sobie odpuścić. Dobry mechanik, z doświadczeniem dokręca pewne rzeczy z przyzwyczajenia, bo robił coś setki razy. Np. świece. Teoretycznie jest jakiś moment, którym się je dokręca, ale np. mój mechanik dokręca je "z doświadczeniem" :).

giancardi
13-01-12, 23:43
Ehh czyli co lepiej samemu świec nie zmieniać?

Starstruck
13-01-12, 23:45
Nie, dlaczego? Tylko trzeba uważać, żeby nie za mocno, żeby nie urżnąć gwintów, bo wtedy pies pogrzebany :p. Jak masz jakieś obawy, to podejdź do jakiegoś warsztatu, wymiana świec to 10 max 20 zł :).

Dissnej
14-01-12, 00:00
E no bez jaj, świece to nawet ja sobie sam wymieniłem:p

A teraz moje pytanie: Czy amorki Koni STR.T można nazwać odpowiednikiem (porównać do) KYB Ultra SR a Koni Sport do KYB AGX?

PixeL
14-01-12, 10:24
"Niezbyt wiem po co. Jeśli nie puszcza spalin między kolektorem, a blokiem, to nie widzę powodu zmiany tej uszczelki"

Maskunt czyli rozumiem ze masz kogos kto ci planuje glowice z zalozonymi kolektorami,to bardzo ciekawe

yarOo_krk
14-01-12, 10:29
Nie, dlaczego? Tylko trzeba uważać, żeby nie za mocno, żeby nie urżnąć gwintów, bo wtedy pies pogrzebany :p. Jak masz jakieś obawy, to podejdź do jakiegoś warsztatu, wymiana świec to 10 max 20 zł :).
Haha! Te 20 zł wolałbym przeznaczyć na dobre piwo ;)
Wymiana świec to chyba najłatwiejsza czynność po dolewaniu oleju jaką można zrobić w aucie i zrobi to osoba, która ma dwie "lewe ręce" ;) Szkoda kasy na mechanika .. trzeba to po prostu robić z wyczuciem i nic "na chama"

Maskunt
14-01-12, 11:37
"Niezbyt wiem po co. Jeśli nie puszcza spalin między kolektorem, a blokiem, to nie widzę powodu zmiany tej uszczelki"

Maskunt czyli rozumiem ze masz kogos kto ci planuje glowice z zalozonymi kolektorami,to bardzo ciekawe

Jeśli uszczelka jest w dobrym stanie to bym ją zostawił, chyba, że kosztuje 20-30zł (bo nie mam pojęcia ile), wtedy faktycznie nie ma sensu.

PixeL
14-01-12, 12:42
Jeśli uszczelka jest w dobrym stanie to bym ją zostawił, chyba, że kosztuje 20-30zł (bo nie mam pojęcia ile), wtedy faktycznie nie ma sensu.
nie chodzi o to ile kosztuje,tylko o to ze nikt Ci nie splanuje glowicy jak nie odkrecisz kolektorow,czytaj ze zrozumieniem

Budziniak
14-01-12, 12:50
4 razy zdejmowałem kolektor i uszczelka nadal siedzi ta sama pomimo że mam nową w domu :)

Saiti
14-01-12, 13:03
4 razy zdejmowałem kolektor i uszczelka nadal siedzi ta sama pomimo że mam nową w domu

3 razy ściągałem ssący i wydechowy na przestrzeni, hmm, 5 tysięcy km. Żadna nie kosztowała więcej niż 20 zł. Całe jeżdżą dalej ;)

PixeL
14-01-12, 21:01
4 razy zdejmowałem kolektor i uszczelka nadal siedzi ta sama pomimo że mam nową w domu :)

to miales farta,ale to moje zdanie

PrzemoWWL
14-01-12, 21:34
Mam pytanie, ile może kosztować złożenie skrzyni w stolicy? Tzn skrzynia najkrótsza z D13 plus do tego 3 i 4 od CRX o ile się nie mylę to ze skrzyni o oznaczeniu (L3). Chyba fajny mod w połączeniu z lekkim zamachem do każdej D-serii. I komu można takie zadanie zlecić ?
pzdr

Starstruck
14-01-12, 21:40
Mam pytanie, ile może kosztować złożenie skrzyni w stolicy? Tzn skrzynia najkrótsza z D13 plus do tego 3 i 4 od CRX o ile się nie mylę to ze skrzyni o oznaczeniu (L3). Chyba fajny mod w połączeniu z lekkim zamachem do każdej D-serii. I komu można takie zadanie zlecić ?
pzdr

Chcesz nr do Wojtka z Marek? Jak coś, to na PW. Ogarnie ci to profi w dobrych pieniądzach.

Maskunt
14-01-12, 21:42
nie chodzi o to ile kosztuje,tylko o to ze nikt Ci nie splanuje glowicy jak nie odkrecisz kolektorow,czytaj ze zrozumieniem


To Ty czytaj ze zrozumieniem. Nie ma sensu wymieniać uszczelki pod kolektorami, jeśli jest w dobrym stanie, a jak jest tania to można kupić na wszelki wypadek. To nie głowica żeby się tak z tym brandzlować i za każdym razem dawać nową.

login
14-01-12, 21:47
Dajcie już Panowie spokój z tą uszczelką spod kolektora, co?
:D

Wito
14-01-12, 21:55
Witam ; ) Mam kilka pytań ; )

Czy jest możliwe aby termostat nie działał (bo silnik cały czas był niedogrzany), a teraz nagle wszystko jest dobrze ? Bo dokładnie taka sytuacja jest u mnie ; P A termostat już kupiłem nowy Verneta.

Co może być powodem że w bagażniku pod dojazdówką oraz pod tylną kanapą jest pełno jakby oleju wszystko jest usyfione, śliskie, klejące ; / Macie jakiś pomysł skąd to może być bo nic mi się nie wylało ; /

Przy okazji zajrzenia pod tylną kanapę odkręciłem klapkę od czujnika paliwa i spojrzałem sobie na tą brązową kostkę 3-pinową i z tego co mi wiadomo to w samochodzie w którym nie ma rezerwy powinny z niej wychodzić dwa kable, a u mnie wychodzą 3. Tylko że w liczniku nie mam ani kontrolki bo patrzałem pod światło, ani z tyłu w miejscu kontrolki nie ma nawet cokołu z żarówką.

Mam pewien problem gdyż znika mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, co prawda pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko, ale gdy otworzyłem ten korek co jest na chłodnicy to masakra :O Szlam taki że wziąłem malutki haczyk i wyciągałem wszystko ;P Czyli mam rozumieć że uszczelka pod głowicą ?

Z góry wielkie dzięki za chęci i pomoc ;)

Pozdro

Michał102
14-01-12, 22:10
Co może być powodem że w bagażniku pod dojazdówką oraz pod tylną kanapą jest pełno jakby oleju wszystko jest usyfione, śliskie, klejące ; / Macie jakiś pomysł skąd to może być bo nic mi się nie wylało ; /



Nieszczelne lampy i odpowietrzniki za zderzakiem. Przypadłość praktycznie każdej Hondy. Uszczelnij to sobie silikonem :)

Ewentualnie to pozostałości po jakimś środku do konserwacji.

Wito
14-01-12, 22:34
Jakby to była woda to pół biedy tylko to jest coś gęstego jak olej ;/

login
14-01-12, 22:37
Jakby to była woda to pół biedy tylko to jest coś gęstego jak olej ;/

A może poprzedniemu właścicielowi się coś tam wylało?
Butelkę z olejem do dolewek woził może?
:confused:

Starstruck
14-01-12, 22:38
Może poprzedni właściciel woził bańkę oleju na dolewki i wylała mu się. Taki fluid do zabezpieczania profili zamkniętych jest w sumie zbliżony konsystencją do oleju, więc może jednak?

Wito
14-01-12, 23:02
Pewnie macie rację bo innej opcji nie ma ; / Tylko teraz dojść z tym do ładu bo ciężko czyścić ten olej jak wszędzie wokół jaskrawo niebieska alcantara ; P

Co powiecie o pozostałych pytaniach ?

kjmuszek
15-01-12, 01:32
To jeszcze jedno pytanie i chyba ostatnie dotyczące ssaka b7 :) Czy zmieniać z przepustnicą całą od b7 czy przełożyć tą od d14 ? Pytanie czy coś da jak zamontuję poziomą czy zero korzyści ? :)

Bencao
15-01-12, 08:33
zmiana na pozioma z pionowej jest jednym z glownych powodow jej poprawy:) zawsze jedno spore zagiecie powietrza mniej. (chyba ze sie robi wlot powietrza na srodku maski jak w starych muscle carach i dragsterach...)

RobertJzG
15-01-12, 09:35
Czy hamulce tarczowe tylne z civica V gen B16a2 podejdą do 6gen Coupe D16y8???

Budziniak
15-01-12, 10:04
Tak

Pawel_JBL
15-01-12, 13:35
Chyba nie ma specjalnego miejsca. U mnie w EJ9 jest wciśnięty obok zapasu.

Lewarek ma miejsce na tylnym pasie. przynajmniej w coupe i sedan :) na samym srodku tylnego pasa sie go montuje i rozkreca do góry i tam siedzi :) nawet wyprofilowanie idealnie pasuje ;)

kazik2_h9w3
15-01-12, 13:53
Lewarek ma miejsce na tylnym pasie. przynajmniej w coupe i sedan na samym srodku tylnego pasa sie go montuje i rozkreca do góry i tam siedzi nawet wyprofilowanie idealnie pasuje
Zgadza się nawet gdzieś kiedyś wrzucałem fotki jak to wygląda

krzyzak88
15-01-12, 14:20
kurde to u mnie tego nie ma, w 5genie jest na bank takie mocowanie, ale w 6 w HB to nie widzialem takiego czegos.

Budziniak
15-01-12, 15:25
Zgadza się nawet gdzieś kiedyś wrzucałem fotki jak to wygląda pomyśleli o każdym nadwoziu tylko nie o HB

kazik2_h9w3
15-01-12, 16:20
pomyśleli o każdym nadwoziu tylko nie o HB
O to nie wiedziałem że w HB tego nie ma sam muszę to kiedyś obadać

Digidy
15-01-12, 17:50
Czy amorki z MB3 bedą pasować do EJ9?

Starstruck
15-01-12, 17:55
Przód na 99% tak, tył na 100% nie.

PrzemoWWL
15-01-12, 20:00
Te nakładki na tylnych rantach nadkoli są wciskane, czy wklejane ? I lepiej jak już one są, czy lepiej je wywalić ?

wwljohn
15-01-12, 20:04
Te nakładki na tylnych rantach nadkoli są wciskane, czy wklejane ? I lepiej jak już one są, czy lepiej je wywalić ?

Te gumy masz wciśnięte. Albo co i rusz zdejmować i czyścić, albo ...przynajmniej u mnie jest to ładnie oczyszczone i położona jest cienka warstwa sylikonu poliuretanowego jak do szyb od spodu i od wewnątrz nadkola. Nadkola od 14 lat oryginalne ;) i grama rdzy.

Starstruck
15-01-12, 20:12
Ja je co jakiś czas zdejmuję i czyszczę. Chronią ten ran przed kamieniami. Mam zabezpieczone całe nadkola + te ranty i gumy też założyłem :).

jarosi
15-01-12, 21:45
Czy w 6 genie występowały podgrzewane lusterka? Zakupując nowe lusterka jeśli coś takiego występowało zakupiłbym oryginalne guziki, stąd te pytanie :)

login
15-01-12, 21:47
Czy w 6 genie występowały podgrzewane lusterka? Zakupując nowe lusterka jeśli coś takiego występowało zakupiłbym oryginalne guziki, stąd te pytanie :)

Tak, ja mam.

Budziniak
15-01-12, 21:48
no skoro kupisz przełącznik podgrzewanych lusterek do 6 gena to chyba jest logiczne że takowe występowały...tylko ciężko takowy przełącznik kupić niestety

jarosi
15-01-12, 21:49
No to dobrze wiedzieć, że istnieje :) Będę szukać ;)
PS Podłączenie el. szyb mając schemat było bardzo proste :) Wszystko działa aż miło :P

Wito
15-01-12, 22:46
Wychodził w EJ9 system ABS ? :D

Bartollo185
15-01-12, 23:01
Tak wychodził

Budziniak
15-01-12, 23:40
Będę szukać powodzenia :) ale kup oddzielnie guzik a samemu dołóż maty grzewcze z allegro.

TomK
16-01-12, 09:44
Mam pytaniedo posiadaczy D16Y7, ale tych którzy zmieniali kolektory ssące na te od Z6/Y8. Czy odczuliście różnice w spalaniu ?? jeśli tak to o ile wzrosła.

U mnie po zmianie ssącego spalanie wzrosło do.... 12-13 litrów/100km po mieście (przy takim stylu wcześniej paliła 9,5 max). Mam podejrzenia co do sondy, wymieniłem ostatnio na inną - ale też nie mam pewności czy działa dobrze

wwljohn
16-01-12, 09:48
Mam pytaniedo posiadaczy D16Y7, ale tych którzy zmieniali kolektory ssące na te od Z6/Y8. Czy odczuliście różnice w spalaniu ?? jeśli tak to o ile wzrosła.

U mnie po zmianie ssącego spalanie wzrosło do.... 12-13 litrów/100km po mieście (przy takim stylu wcześniej paliła 9,5 max). Mam podejrzenia co do sondy, wymieniłem ostatnio na inną - ale też nie mam pewności czy działa dobrze

Nie wzrasta. Mi spalał między 7-8l

Bencao
16-01-12, 09:50
sam kolektor nie powinien zmienic nijak spalania. jezeli silnik dostaje dzieki niemu wiecej powietrza to ty jako kierowca masz mozliwosc wiecej gazu wcisnac, a wtedy nie ma sie co dziwic wiekszym spalaniem (jesli wszsytko pozostalo sprawne jak wczesniej)

za to ja mam pytanie czym klei sie emblematy te na tylnej klapie? bylem na dobrej myjce i mi "CIVI" odpadl:)

19Ryba10
16-01-12, 12:28
tasma dwustronna odporna na czynniki zewnetrzne ,,poszukaj w castoramie albo w sklepach chemicznych. Ja dalem 6zl chyba

lozek
16-01-12, 14:13
sam kolektor nie powinien zmienic nijak spalania. jezeli silnik dostaje dzieki niemu wiecej powietrza to ty jako kierowca masz mozliwosc wiecej gazu wcisnac, a wtedy nie ma sie co dziwic wiekszym spalaniem (jesli wszsytko pozostalo sprawne jak wczesniej)

za to ja mam pytanie czym klei sie emblematy te na tylnej klapie? bylem na dobrej myjce i mi "CIVI" odpadl:)

Wzrosnąć może bo jak zauważyłeś silnik dostaje więcej powietrza a przez co i musi dostac wiecej paliwa. AFR się zmienia bo powietrza jest nawet za dużo ale tyle ile można to jest korygowane więc spalanie delikatnie sie podnosi. I nie mówię tu o deptać/ nie deptać tylko o czysto technicznej wersji :)

Bencao
16-01-12, 14:17
no ale skoro jest wiecej powietrza i wiecej paliwa => wiecej mocy => szybciej jedziesz, to wtedy zdejmujesz noge z gazu zeby jechac tak jak wczesniej => spalanie wraca do normy. w prostym tlumaczeniu nie bedzie tak, że przy lepszej przepustnicy zeby jechac tak samo (i spalac tyle samo) mniej wciskasz pedal gazu?

lozek
16-01-12, 14:34
będzie, ale ale tu chodzi o takie same otwarcie przepustnicy itd - porównujemy w tych samych warunkach.

To tak jakby porównywać spalanie d14 i b20 gdzie oba przyspieszaja w ten sam sposob. W d14 to pełne otwarcie przepustnicy a w b20 uchylenie... to bez sensu.

TomK
16-01-12, 15:04
Stylu jazdy raczej nie zmieniłem - no może początkowo, żeby się nacieszyć dźwiękiem dolotu :D ale tego nie liczę. Ostatnio jeździłem zmieniając biegi czy 4-4,5tys. rpm max. Czasami do odcinki - ale taki styl jazdy miałem zawsze. Rok temu to przy staniu w korkach i zabawie na ośnieżonych parkingach spaliła mi prawie 12. a tak to zawsze do 9,5.... no nic zmienię sonde na jakąś pewniejszą i zobaczymy

MARC1N
16-01-12, 15:21
Witam, właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z d14z1 na ssaka z d16z6 i została mi jedna wtyczka na która nie ma miejsca w nowym ssaku żeby ją podpiąć. Czy tak powinno być czy ja coś źle ogarnąłem.
I druga sprawa.
Po tym jak już całość zamontowałem po włączeni silnika wszystko na początku ładnie chodziło natomiast jak już tak sobie postał to nagle zaczęły się wahania obrotów z 1-3 tys. Natomiast gdy przejechałem trochę i pomęczyłem to objaw ten zniknął i w kolejnych 2 dniach nie wystąpił. Czy ktoś może wie czemu tak się stało i czemu teraz jest wszystko niby ok.??
Pytam bo jakoś nie wierze w nagłe uzdrowienia rzeczy martwych :P a wolałbym aby za miesiąc nie wynikło z tego coś gorszego.

TomK
16-01-12, 16:29
Ja też miałem problem z falowaniem obrotów. Przyczyna: łapał lewe powietrze. Dorobiłem nową uszczelkę między ssący a przepustnice, jeszcze raz dokupiłem nową między ssący a głowice + dokładnie oczyściliśmy z kumplem powierzchnie styku i przestały falować. Ewentualnie możesz mieć uszkodzony krokowy - jak coś to mam do sprzedania krokowca z Z6

Wito
16-01-12, 17:58
Tak wychodził

A jak sprawdzić czy u mnie wyszedł ten ABS oryginalnie ? Bo nie działa, ale może był oryginalnie tylko nie jest sprawny ; P

Pozdro

endriu21
16-01-12, 18:04
jak by był nie sprawny to by paliła się kontrolka abs, najprościej to zobaczyć czy jest pompa abs w komorze silnika

Wito
16-01-12, 18:33
Ok, dzięki za pomoc ; )

Pozdro

EDIT:

Pozwolę sobie ponowić dwa pytania gdyż wcześniej nie otrzymałem na nie odpowiedzi ; )

Przy okazji zajrzenia pod tylną kanapę odkręciłem klapkę od czujnika paliwa i spojrzałem sobie na tą brązową kostkę 3-pinową i z tego co mi wiadomo to w samochodzie w którym nie ma rezerwy powinny z niej wychodzić dwa kable, a u mnie wychodzą 3. Tylko że w liczniku nie mam ani kontrolki bo patrzałem pod światło, ani z tyłu w miejscu kontrolki nie ma nawet cokołu z żarówką. Co myślicie o tym ?

Mam pewien problem gdyż znika mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, co prawda pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko, ale gdy otworzyłem ten korek co jest na chłodnicy to masakra :O Szlam taki że wziąłem malutki haczyk i wyciągałem wszystko ;P Czyli mam rozumieć że uszczelka pod głowicą ?

Z góry wielkie dzięki za chęci i pomoc ;)

Pozdro

Paputek
16-01-12, 21:00
panowie potrzeba mi jak sie nazywa czesc amortyzatora ta gorna gdzie jest takie jak by dwie sruby w ksiazce naprawisz to sam pisze ze to element oporny a potrzebuje takie cos zakupic

Wito
16-01-12, 21:05
Kielich ?

debeo
16-01-12, 21:09
Poduszka i łożysko tam są.

Jako nowy witam wszystkich serdecznie :) Moją pierwszą Hondę kupiłem w ostatni piątek. Jest w super stanie... aż tak dobrym, że denerwują mnie dwie przepalone żarówki w zegarach i sterowaniu nawiewem ;) Chcę uniknąć jeżdżenia w poszukiwaniu na wymianę już po rozebraniu (a bywało tak w przeszłości) i zaopatrzyć w żarówki zawczasu.

Czy w E9J mogę spodziewać się wyłącznie jednej W5W i reszty T5 (12V, 1.2W), czy coś mnie może zaskoczyć?

Paputek
16-01-12, 21:11
chodzi mi o mocowanie amoryzatora :) takie cos to tylko aos czy kupi w jakims motoryzacyjnym ??

Wito
16-01-12, 21:12
W podświetleniu szafy masz jedną T10 W5W i 4 mniejsze W3W tylko że ciężko je dostać także jako zamienniki możesz wrzucić T5 2.3W ja takie mam i nie narzekam : )

debeo
16-01-12, 21:15
Hmm... czyli oszukali mnie tu na forum ;)

Paputek, takie coś masz np.: http://allegro.pl/kyb-poduszka-lozysko-amortyzatora-honda-civic-vi-i2011517736.html, tylko akurat chyba nie do EJ9 ten konkretny.

lucasSNC
16-01-12, 21:18
no skoro kupisz przełącznik podgrzewanych lusterek do 6 gena to chyba jest logiczne że takowe występowały...tylko ciężko takowy przełącznik kupić niestety

łatwiej kupić od 7gen najlepiej razem z kostką (bo jest inna), w dziurę pasuje a dodatkowo ma podświetlenie
jak coś mam rozpiskę jak podłączyć żeby działał w ej9

Paputek
16-01-12, 21:24
kolego debeo nie to :) znalazlem to na alegro jako mocowanie amotyzatoza chodzi mi o to co gwinty wchodza do komory silnika i sie przykreca dwoma srubami

Starstruck
16-01-12, 21:31
No to kielichy są.

Paputek
16-01-12, 21:40
do kielicha to sie to przykreca :)

debeo
16-01-12, 21:47
W takim razie chodzi Ci o ten kawałek metalu, który tworzy górne mocowanie amortyzatora, w którym siedzą poduszka i łożysko. Szybkie przejrzenie sklepów internetowych pozwala mi twierdzić, że jest to rozbieralne. Ale niech to ktoś obeznany w Hondach potwierdzi. Potrzebujesz tylko tego elementu metalowego?

Paputek
16-01-12, 21:51
dokladnie wlasnie tego :) metalu z dwoma szpilkami z gwintem

debeo
16-01-12, 21:57
Nie widzę tego w intercarsie. Może być tak, że pozostaje Ci szrot... ale to niech się znający na tym aucie wypowiedzą.

Czy ktoś potwierdzi wypowiedź Wito, że w EJ9 nie ma żarówek T5 (albo o zgrozo T3) w podświetleniu zegarów/nawiewów?

Paputek
16-01-12, 21:59
z zegarach sa inne a w nawiewie inne te w nawiewie sa mniejsze

Wito
16-01-12, 22:01
Chyba mnie ktoś źle zrozumiał ! :D

W podświetleniu licznika są żarówki T5 i to aż cztery ! :D
Napisałem dokładnie :
1x T10 W5W
4x T5 2.3W (mogą być mocniejsze, ale ważne żeby miały gniazdo T5 )
i u góry są takie dwie żaróweczki co świecą na wskazówki z góry ja tam mam aktualnie 1.2W i są wystarczające :)

Co do podświetlenia nawiewów to się nie orientuje dokładnie jakie tam są żarówki :)

Pozdro

Raffaelloo
16-01-12, 22:24
Do podświetlania wszystkie oryginalnie są 14v3w a reszta te kontrolki informacyjne i te 2 u gory podswietlenia to t5

TomK
17-01-12, 00:00
panel ogrzewania podświetlają 3xT5

login
17-01-12, 09:48
Trzy pytania odnośnie kierunkowskazów bocznych w VI HB:

01. Czy przy demontarzu trzeba rownież denontować inne elementy samochodu, np. błotnik?
02. Na co, jeśli jest coś takiego, trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby ich nie uszkodzić?
03. Jakie są w nich żarówki i czy są ogólnodostępne?

Z góry dziękuję.

kjmuszek
17-01-12, 09:59
01. Czy przy demontarzu trzeba rownież denontować inne elementy samochodu, np. błotnik?
Nie.


03. Jakie są w nich żarówki i czy są ogólnodostępne?
Zwykłe w5w
Demontaż jest proty jedynie uważaj żebyś nie porysował sobie lakieru przy demontażu :) Trzymają się na wcisk , tylko pamiętaj żeby blaszka w kierunku jak będziesz wsadzał była dobrze zapięta i nie wypadła przy wsadzaniu.

yarOo_krk
17-01-12, 10:00
Trzy pytania odnośnie kierunkowskazów bocznych w VI HB:

01. Czy przy demontarzu trzeba rownież denontować inne elementy samochodu, np. błotnik?
02. Na co, jeśli jest coś takiego, trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby ich nie uszkodzić?
03. Jakie są w nich żarówki i czy są ogólnodostępne?

Z góry dziękuję.

1. Nie.
2. Bardziej martwiłbym się o lakier. Przy podważaniu używaj szmatki żeby nie zarysować lakieru ..
3. Ogólnodostępne żarówki w5w.

kazik2_h9w3
17-01-12, 11:14
łatwiej kupić od 7gen najlepiej razem z kostką (bo jest inna), w dziurę pasuje a dodatkowo ma podświetlenie
jak coś mam rozpiskę jak podłączyć żeby działał w ej9
Ja mam taki przełącznik ale niestety bez kostki chciałem to zrobić u siebie ale niestety brakuje zapału ale chętnie taką rozpiskę przygarnę
Pisze PW

Wini66
17-01-12, 12:59
Czy były wypuszczane przez fabryke wersje VI gen coupe z listwami i lusterkami w kolorze nadwozia?

login
17-01-12, 13:01
1. Nie.
2. Bardziej martwiłbym się o lakier. Przy podważaniu używaj szmatki żeby nie zarysować lakieru ..
3. Ogólnodostępne żarówki w5w.

Dzięki

wwljohn
17-01-12, 13:02
Czy były wypuszczane przez fabryke wersje VI gen coupe z listwami i lusterkami w kolorze nadwozia?

Ja się nie spotkałem, chyba że auto było w czarnym kolorze :p

Dissnej
17-01-12, 13:47
Potrzebuję jednoznacznej, 100% pewnej informacji:) Czy TYLNE amory Ultra SR od 5-gena da się zamontować do 6-gena bez większych problemów? Wiem, że p&p nie pasują.

lozek
17-01-12, 13:55
Potrzebuję jednoznacznej, 100% pewnej informacji:) Czy TYLNE amory Ultra SR od 5-gena da się zamontować do 6-gena bez większych problemów? Wiem, że p&p nie pasują.

z widelkami jest problem. W 5gen to szerokie i niskie a w 6gen to wąskie i długie a co za tym idzie jak założysz amory z 5gen do 6gen to przy ZA MAŁEJ podkreślam ZA MALEJ glebie może ****ąć w wahacz. im wieksza gleba tym mniejsza szansa na udeżenie bo wahacz idzie bardziej poziom.

bartek666
17-01-12, 15:05
jak dolot najlepiej do mojego ek4 vti? wszystko seria puki co

opcje: parówa + stozek simota / parówa carbon + stozek simota (chyba ze jakis inny polecacie stozek) (btw. duzy stozek jest do parówy simoty dolaczony?)

zalezy mi na dzwieku vtecowania :) + jezeli uwazacie ze lepiej kupic zwykla parówe to na co poswiecic róznice w cenie (auto mam praktycznie full serie) - pozdrawiam

Wito
17-01-12, 15:07
Witam ; )

Mam pewien problem gdyż znika mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, co prawda pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko, ale gdy otworzyłem ten korek co jest na chłodnicy to masakra :O Szlam taki że wziąłem malutki haczyk i wyciągałem wszystko ;P Czyli mam rozumieć że uszczelka pod głowicą ?

Z góry dzięki.

pozdro

login
17-01-12, 15:18
jak dolot najlepiej do mojego ek4 vti? wszystko seria puki co

opcje: parówa + stozek simota / parówa carbon + stozek simota (chyba ze jakis inny polecacie stozek) (btw. duzy stozek jest do parówy simoty dolaczony?)

zalezy mi na dzwieku vtecowania :) + jezeli uwazacie ze lepiej kupic zwykla parówe to na co poswiecic róznice w cenie (auto mam praktycznie full serie) - pozdrawiam

Wszystko zależy od tego jaki masz budżet.
A różnica będzie tylko w wyglądzie zestawu.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=22&Itemid=1

giancardi
17-01-12, 15:20
Hej mam problem. :D

Otóż rano Honda nie odpaliła. :( Akumulator na pewno. ;)

Mam coś takiego:

http://www.image-share.com/upload/1227/13m.jpg (http://www.image-share.com/ijpg-1227-13.html)

Z 2005r.

I co te białe kółka oznaczają? Wg instrukcji dolej wody..
Co to jest za wynalazek czy to jest w ogóle bezobsługowy aku? I czy nie wybuchnie od prostowania?:D Od razu mówię, że to, że jest mokry, nie szkodzi, czyściłem styki. I tutaj jeszcze podłączony nie jest.:P
Myślałem, że to od nowości tam było a patrzę 2005r. Też myślałem, że akumulatory Boscha z 10lat ciągną, chyba że to kwestia wyprostowania.
Auto nieodpalane 2 dni.

bartek666
17-01-12, 15:23
http://allegro.pl/dolot-powietrza-honda-civic-carbon-parowa-i2053494545.html

a ten? + stozek k&N , cena troche nizsza a mam w karbo ... slyszalem ze carbo sie tak nie grzeje i czasem warto zainwestowac tymbardziej ze pojzniej masz ładnie pod macha :)

Budziniak
17-01-12, 15:29
I co te białe kółka oznaczają? Wg instrukcji dolej wody.. podważ tą klapkę co są te białe kółka i sprawdź czy poziom wody jest na tyle duży że przysłania płytki w każdej celi i w ogóle przy ładowaniu powinno się otwierać te kurki. Nie ładuj w mieszkaniu i nie łaz koło tego z otwartym ogniem ani fajkiem


jak dolot najlepiej do mojego ek4 vti? wszystko seria puki co wg. doświadczeń sporej ilości userów to pozostaw seryjny dolottylko wstaw wkładkę K&N i obowiązkowo wywal rezonator który jest pod przednim zderzakiem.

bartek666
17-01-12, 15:55
chodzi mi o dzwiek nie o zwiekszenie mocy:)

skolopendra
17-01-12, 16:11
chodzi mi o dzwiek nie o zwiekszenie mocy

takie bzdety to tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator

bartek666
17-01-12, 18:07
takie bzdety to tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator

wypraszam sobie - bzdety :)

giancardi
17-01-12, 18:46
podważ tą klapkę co są te białe kółka i sprawdź czy poziom wody jest na tyle duży że przysłania płytki w każdej celi i w ogóle przy ładowaniu powinno się otwierać te kurki. Nie ładuj w mieszkaniu i nie łaz koło tego z otwartym ogniem ani fajkiem

Aha, dzięki. Czyli jak rozumiem po podważeniu tej pokrywki to mam otwory do ogniw, które mogą wymagać uzupełnienia? Do pełna? Kurde ja to ładowałem normalnie bez zdejmowania.. A to jest jak widać obsługowy akumulator prehistoria. ;/

xante
17-01-12, 19:15
Aha, dzięki. Czyli jak rozumiem po podważeniu tej pokrywki to mam otwory do ogniw, które mogą wymagać uzupełnienia? Do pełna? Kurde ja to ładowałem normalnie bez zdejmowania.. A to jest jak widać obsługowy akumulator prehistoria. ;/

tak tam są otwory. napełniaj destylowaną wodą tak żeby płytki były zakryte minimum 0.5 cm

login
17-01-12, 19:38
Aha, dzięki. Czyli jak rozumiem po podważeniu tej pokrywki to mam otwory do ogniw, które mogą wymagać uzupełnienia? Do pełna?

:D
Nie do pełna, tylko popatrz dobrze, a na akumulatorze powinien być jakiś znacznik właściwego poziomu elektrolitu.
A jeśli nie będzie, to j.w.

Maskunt
17-01-12, 20:28
takie bzdety to tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator

Chyba tu jak już http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd/page128

Seweryn
17-01-12, 21:02
Czy w EK3 linka prędkościomlecza jest podłączona do skrzyni biegów / przedniego koła czy do tylnego?

login
17-01-12, 21:05
Czy w EK3 linka prędkościomlecza (...)?

Seweryn jakieś dziwne to Twoje EK3.
:D :D :D

Seweryn
17-01-12, 21:12
Seweryn jakieś dziwne to Twoje EK3.
:D :D :D
:D

Dissnej
17-01-12, 21:14
z widelkami jest problem. W 5gen to szerokie i niskie a w 6gen to wąskie i długie a co za tym idzie jak założysz amory z 5gen do 6gen to przy ZA MAŁEJ podkreślam ZA MALEJ glebie może ****ąć w wahacz. im wieksza gleba tym mniejsza szansa na udeżenie bo wahacz idzie bardziej poziom.
W takim razie na tył poszukam czegoś do 6 gen.
PS. Orientuje się ktoś kto teraz sprzedaje amorki w najlepszych cenach?


Chyba tu jak już http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd/page128
ewentualnie tu:) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?111773-Par%F3wa-VS-CAI

Raffaelloo
17-01-12, 23:03
Czy podejdą takie felgi do EJ9:
6,00x14
ET: 36,00
4x100

login
17-01-12, 23:25
Czy podejdą takie felgi do EJ9:
6,00x14
ET: 36,00
4x100

Według mnie tak.
Ja mam:
7,5" x 15
ET: 35
4 x 100
i działa, więc u Ciebie też będzie O.K.
Na zimówki?

yarOo_krk
18-01-12, 08:54
Czy podejdą takie felgi do EJ9:
6,00x14
ET: 36,00
4x100
Spokojnie ..
w tamtym sezonie jeździłem na 15 7J ET36 :) Teraz jestem na kupnie takich samych tylko ET38 :)

kjmuszek
18-01-12, 11:13
Czy w EK3 linka prędkościomlecza
Może to jakaś limitowana edycja EK3 :D
Pytanie z innej beczki , jak się montuje owiewki ? Wczepia się je, wkleja czy na wcisk jakoś wsadza ?

login
18-01-12, 11:28
Pytanie z innej beczki , jak się montuje owiewki ? Wczepia się je, wkleja czy na wcisk jakoś wsadza ?

Wszystko zależy czy OEM'owe czy Heco?
:confused:
Z OEM'owymi w zestawie jest zestaw uchwytów montażowych, a Heco trochę na wcisk, a trochę na taśmę dwustronną.

kjmuszek wysłałbyć mi na PW jakiś kontakt telefoniczny do siebie (temat foteli).

yarOo_krk
18-01-12, 11:30
Pytanie z innej beczki , jak się montuje owiewki ? Wczepia się je, wkleja czy na wcisk jakoś wsadza ?
Jeżeli chodzi o np. HEKO - montuje się je na wcisk i dodatkowo mają klej i blaszki :) Dodatkowo przejechałbym je na krawędzi bezbarwnym silikonem :)
Tutaj filmik ze stront HEKO Team z mega podkładem muzycznym:

http://www.youtube.com/watch?v=efIU2aaZcaU&feature=player_embedded