Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Wał z korbami podpory pompa oleju no wszystko co z dołu
Pytanko do posoadaczy gwintu mts. Jak mierzyc obnizenie na gwincie ? Tzn mierzyc od poczatku gwintu do sruby ? Chce uzyskac cos ok -50mm
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
hello,
szybkie pytanie - co trzeba zrobić aby wnętrze z VTI 3d (EK4) pasowało do coupe EJ6? słyszałem że tylko z oparciem tylnej kanapy jest problem?
Caly przod bez jest p&p, z tylem bedzie problem. Boczki tyl sa inne, kanapa jest inna, oparcie w coupe sklada sie 2/3 na 1/3 a w EK 1/2 na 1/2, skad wezmiesz tylna polke do coupe?
Albo przekladasz przod i malujesz swoj tyl z coupe, albo przekladasz tylko przod a tyl zostawiasz ale to srednio bedzie wygladac:)
nie ma możliwości ogarnięcia jakoś mocowania tej tylnej kanapy? boczki tył bym mógł nawet zostawić, to to tam mniejsza..
no jeśli nie będę miał wyjścia to zostawiam tył z coupe i go jakoś pomaluje ładnie żeby pasowało.
prestoneg3
22-02-14, 18:02
którą stroną leci wiązka kabinowa do tyłu ej6 ?
i jakie były kolory plastików w ej/ek bo ja już nie wiem czy w mojej ej6 jest ciemno szare czy to pseudo czerń ?
Witam. mam pytanie jak najlepiej przymocowac dokladke przednia i tylna mugen do cifa VI przedlifta w ktorym miejscu najlepiej ja przykrecic ? ma ktos jakies foto podgladowe albo moglby mi trochę pomoc ? z gory dzieki :)
Klej do szyb i napewno bedzie sie trzymac.
Najkrótsza seryjna skrzynia D serii będzie z D13 95', a która będzie najlepszym rozwiązaniem na dobre przyspieszenie, a jednocześnie nie męcząca na trasie? (z tzw. długą piątką)
którą stroną leci wiązka kabinowa do tyłu ej6 ?
przy lewym progu tj od kierowcy
Najkrótsza seryjna skrzynia D serii będzie z D13 95', a która będzie najlepszym rozwiązaniem na dobre przyspieszenie, a jednocześnie nie męcząca na trasie? (z tzw. długą piątką)
1,2,3,4 od D13 i 5 od D15Z6 :p
9a z d14a8 to dobra skrzynia.
1,2,3,4 od D13 i 5 od D15Z6 :p
Tak właśnie myślałem, ale celowałbym w jakąś seryjną, hybrydy z reguły swoje kosztują :P
tuningi drogie są
;]
s20 z d15b2?
Siema Pany. ;) Takie pytanko do tych którzy ogarniali już swapy z D serii na B w 6 genie. Jest możliwość przerobienia w jakiś sposób łapy tylnej skrzyni z D serii żeby podeszła do B? Czy jednak trzeba mieć z EK4 albo przerobioną z B18c4?
Nie da rady przerobić. Kup nową z EK4.
kazik2_h9w3
23-02-14, 21:24
Nawet chyba dziś w dziale giełda ktoś miał na handel
W EJ9 z tyłu są odpowietrzniki.. w pasie tylnym czy belce tylnej? Bo nie wiem jak to nazwać podczas szukania w celu zakupu :D
Extreme191
23-02-14, 22:26
Pasie tylnym kolego :P Ściągniesz zderzak to zobaczysz.
Wysłane z mojego iPada z Tapatalk.
Właśnie nie zobaczę, bo go nie ma w zasadzie, tak go rdza zjadła :P
ale czego? odpowietrznika? przecież jest plastikowy to jak go zjadła :) chyba ze pasa tylnego nie ma :)
Obawiam się, że ani belki, ani pasa, sam zderzak zaczepiony byleby był ;). Dlatego nie chcę go na razie zdejmować, bo może tak być, że już nie założę :D
Dlatego nie chcę go na razie zdejmować, bo może tak być, że już nie założę
Bez paniki wszystko do ogarnięcia
PaTrYk93-p2
24-02-14, 10:10
Takie pytanko, kierownica z Hondy S2000 podejdzie pod VI gena?
I jej średnica jest taka jak w Ep3 czy też taki "gigant" jak fabryczna z VI gena?
podejść podejdzie, ale tylko z AP1, średnica chyba mniejsza jak z ep3.
PaTrYk93-p2
24-02-14, 11:00
Ap1? możesz mnie uświadomić co to?
Ap1 to honda S2000 przedlift
PaTrYk93-p2
24-02-14, 11:34
No tak.
Oglądałem teraz S2000 na Allegro. Ap1 do 2003 i od 2003 Ap2... Uwagę skupiłem głównie na kierownice, czym się różni. Są 2 typy kierownic, tyle że obie występują w Ap1 i Ap2.. wiec na pewno Ap2 nie podejdzie?
Jedne kierownice są takie:
http://www.seriouswheels.com/pics-2008/2008-Honda-S2000-CR-Prototype-Dashboard-1280x960.jpg
A drugie takie:
http://image.importtuner.com/f/features/impp_1103_2003_honda_civic_si_2006_honda_s2000/30053324/impp_1103_11_o%2Bhonda_s2000%2Bcusco_cage.jpg
mam pytanie odnośnie skrzyni w b-seri, czy wszystkie osłony (taka blaszka) kola zamachowego na dole skrzyni są takie same ?
Jaka srednia wejscia filtra na odme pasuje do B16?
Starstruck
24-02-14, 16:01
12 mm
ponawiam:
mam pytanie odnośnie skrzyni w b-seri, czy wszystkie osłony (taka blaszka) kola zamachowego na dole skrzyni są takie same ?
chodzi o coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-95-98-2d-oslona-kola-zamachowego-d16y8-i3967537210.html
a moze tez pasuje od d-serii ? ktoś wie gdzie tego szukać albo ma na sprzedaż ?
Jakie są koszty wymiany uszczelki pod głowicą w d15z6 - materiały + robocizna ?
zależy gdzie robione bedzie jaka uszczelka np. na zamieniku jakimś 100zł średnio - uszczelka , 60-100 zł planowanie ( zależy w jakim warsztacie ile krzykną ale zazwyczaj w tym przedziale ) uszczelka kolka ssącego 20 zł . Robocizna ok. 200 zł
Gdzie plyn chlodniczy i plukanka, olej?
zależy gdzie robione bedzie jaka uszczelka np. na zamieniku jakimś 100zł średnio - uszczelka , 60-100 zł planowanie ( zależy w jakim warsztacie ile krzykną ale zazwyczaj w tym przedziale ) uszczelka kolka ssącego 20 zł . Robocizna ok. 200 zł
koszt UPG elring 90zl , planowania glowicy 100zl, uszczelka kol ssącego 20zl, plukanka ukladu chlodniczego okolo 20zl
nowy olej, filtr, plyn chlodniczy
do tego moze dojsc koszt remontu glowicy (uszczelniacze, zawory, prowadnice, docieranie) max 700zl
plus robocizna
A oczułeś jakieś zmiany w pracy silnika czy poprostu zbędne kg out ?
Bez roznicy :)
Tyle tylko ze jestem na obd1 i p28
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
koszt UPG elring 90zl , planowania glowicy 100zl, uszczelka kol ssącego 20zl, plukanka ukladu chlodniczego okolo 20zl
nowy olej, filtr, plyn chlodniczy
do tego moze dojsc koszt remontu glowicy (uszczelniacze, zawory, prowadnice, docieranie) max 700zl
plus robocizna
Spodziewałem się większej kwoty .... ale nie 1000 pln :/
Dzięki za info.
specjalista
25-02-14, 12:46
Pomijając kompa i wiązke, żeby wszystko było git, to czy da się przełożyć słupek D16Y8 z kolektorami w miejsce Y7 czy potrzebną są półosie itp jak przy całym swapie ?
silnik d14z2 - Padł katalizator - wymiana na jakiś zamiennik - jesli tak to jaki, czy wyciecie i wspawanie rurki......?
czy potrzebną są półosie
zostawiasz swoje.
wymiana na jakiś zamiennik - jesli tak to jaki, czy wyciecie i wspawanie rurki....
Wspawaj jakis dobry srodkowy tlumik i bedziesz zadowolony.
ponawiam:
mam pytanie odnośnie skrzyni w b-seri, czy wszystkie osłony (taka blaszka) kola zamachowego na dole skrzyni są takie same ?
chodzi o coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-95-98-2d-oslona-kola-zamachowego-d16y8-i3967537210.html
a moze tez pasuje od d-serii ? ktoś wie gdzie tego szukać albo ma na sprzedaż ?
Mi w D15z6 jak zakładałem skrzynie od D13b2 nie chciała ta blacha pasowac na wszystkie śruby. Tyle, co Ci Mogę powiedziec :P
specjalista
25-02-14, 15:17
[QUOTE=kubaszow;2216616]zostawiasz swoje.
Czyli kupuje slupek y8 wladam zamiast mojego, wiazka, komp, kolektory i smiga ? Aparat zaplonowy pasuje z y7 ?
czy mozna zdjac znaczek [H] z poliftowego grylla?
Zdjąć można tylko pod nim jest podstawa a nie żeberka
czy da się połączyć kolektor ebay 4-2-1 z rurą 50mm za pomocą kryzy z wytłoczeniem tej z seryjnego środkowego? (dodam że kata mam w kolekotrze), słyszałem różne sprzeczne informacje a potrzebuje to wiedzieć przed wymianą wydechu żebym się nie zdziwił... Generalnie chodzi o to żeby ten pierścień uszczelniający wszedł wystarczająco w tą kryzę. Jeżeli nie da się tego zrobić to od jakiego auta to podejdzie?
żeby ten pierścień uszczelniający wszedł wystarczająco w tą kryzę.
Mialem 421 MeganRacing i tam wszystko pasowalo. Teraz ma chinola i ten pierscien z twoja flansza ledwo co w nia wejdzie. Niestety trzeba przespawac wieksza flansze, z VTI pasuje lub smigaj na szrot i niech ci wytna jakas wieksza. Pierscien po zewn. ma ok 65mm.
dzięki, a czy masz może zwymiarowany układ wydechowy dla coupe? ile od kolektora do kolanka, ile trzeba na to zagięcie oraz potem ile do końcowego?
i powiedzcie mi jeszcze czy śmiało można puścić rurę na 2 kolankach 90? ___i------ czy tam jest w podłodze tunel na rurę zrobiony w taki sposób że tak nie da rady?
Musisz zrobić 90 potem 2x 45. By ci ładnie siadał i o nic nie wadzil.
Ostatnio zauważyłem dziwną sytuację. Mianowicie czasami podczas ruszania (tylko i wyłącznie) po lekkim naciśnięciu pedału gazu obroty nie wzrastają normalnie (czyli powiedzmy do tych 1,5-2k obrotów) tylko trzeba mocniej nadusić żeby kreska obrotomierza się w ogóle podniosła. Gdzie może leżeć przyczyna? Jakaś linka gazu, czy coś poważniejszego?
Luz na lince jest fabrycznie. Mozesz pod maska sobie napiac jesli chcesz
paplatalk 4
bednar_ek35
26-02-14, 06:34
Dokładnie.
Możliwe że masz za duży luz przy motylku na przepustnicy,ew. troche sie przepustnica przycina.
mam problem gdyz moje lusterko padło ofiarą jakiegos debila i potrzebuje kupić nowe a wszystkie które znalazłem sa elektryczne ale w zadnym nie ma napisane zeby było podgrzewane i tu moe pytanie czy mozna przełozyć jakos mechanizm grzania lustra ze starego do nowego które takiego nie posiada?
Nie ma tam zadnego mechanizmu, kupujesz na allegro zwykla mate grzewcza, naklejasz na szklo, podlaczasz i grzeje:)
Nie ma tam zadnego mechanizmu, kupujesz na allegro zwykla mate grzewcza, naklejasz na szklo, podlaczasz i grzeje:)
x2 :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
witam ja mam problem z bulgoczącą nagrzewnica jak dodaje lekko gazu (nie mam w ogóle ciepłego powietrza) co jest tego przyczyną?
do tego pluje mi czymś z rury wydechowej(wymienione uszczelki pod głowicą, miską i zaworami [aktualnie faza testów])
aha jeszcze mam brak ręcznego żaden mechanik nie wiedział co jest nie tak bo z tyłu na tarczach działa tłoczek po wciśnięciu hamulca a ręcznego ni ma
Nagrzewnica zatkana? Wlac plukanke ukladu chlodzenia i wymienic plyn
paplatalk 4
nagrzewnia daje powietrze ale tylko zimne nawet jak na max się ustawi, opór jest podczas przekręcania przełącznika zimno/ciepło, płyn jest w wyrównawczym i silnik się nagrzewa (tempomat tez jest ok) sprawdzałem też linkę jest dobrze lecz dalej zero ciepłego
a co z ręcznym bo mi nie łapie.. wykopałem na forum żeby spuścić linkę podpompować pedałem i naciągnąć raz jeszcze za tydz mam przegląd :)
Zaciagnij reczny na 3 zabek i napnij linki w kabinie. Moze linki sa zerwane. Moze mechanizm recznego stoi
paplatalk 4
Jakie muszę kupić tulejki wahaczy, żeby gwint od 6gen pasował do 5gen? Najlepiej jakbyś ktoś podał link :)
Witam jestem świeży na tym forum ale mam problem z moją 6 EJ9 ;/. Otóż rozwijam swój problem ostatnio kupiłem sprężyny obniżające -40/35 i mój civic krzywo stoi.... tzn lewa strona widocznie wisi niżej niż lewa. Samochód prowadzi się dobrze nic nie ściąga. Pomóżcie czy to leży po stronie sprężyn czy może jest to wina czegoś innego ?
Witam - powiedzcie mi jaka jest różnica między sprężynami z przodu a z tyłu- grubość czy wysokość? Jeśli wiecie to poproszę o jakieś wymiary. Dzięki
Zwoje z przodu sa grubsze i twardsze.Tyl odwrotnie:)
4 nówki
ogolnie czesto sie zdaza ze auto siada nizej na lewej stronie
moze sie ulozy ;]
gad demed ;/ niema dużej różnicy ale jest to widoczne i denerwuje oko ;/ a jak położę je -60 i będzie tak samo to będzie gnój ;/
Civiki zazwyczaj krzywo stoją także Twój przypadek nie jest jedyny :D
Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
hehe spoko myślałem że to może wina poduszek na amorkach lub nie wiem odbojów.... trochę 3oda jak tak.
Norma. U mnie prawa strona jest jakieś 2cm. wyżej niż lewa.
U mnie na gwincie mtsa v3 to samo :) szukalem odpowiedzi i po prostu buda po latach sie krzywa robi;)
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
no to kibel... nie pocieszyliście mnie :P
Nie krzywa buda, tylko rozłożenie masy:)
Zajrzyj pod maskę i zobacz jak jest umiejscowiony silnik, a jak skrzynia biegów.
Co jest cięższe, to chyba wiadomo:)
a że w japan jest RHD to nie zwrócili na to uwagi bo masa się wyrównuje :)
Skydiverek
27-02-14, 07:45
I mam wrazenie ze w lewo lepiej skreca :)
Nie tylko Ty bo i ja takie odczucia mam
czy filtr paliwa do ma8 d14a2 podpasuje do ej6 d16y7?
czy filtr paliwa do ma8 d14a2 podpasuje do ej6 d16y7?
Według katalogu Inter Cars'u to ten sam filtr.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=102000000&typ=10596&wsk=O&msg=HONDA CIVIC V coupe (EJ) 1.6 i (EJ6) Filtr paliwa - %26ESRC%3DS%26FRM%3D1&se=T
serek12345
27-02-14, 19:34
Witam , czy do civic ek4 vti 3D podejdą sprężyny oem z itr? oczywiście pod seryjny amortyzator?
Może ma ktoś taki zestaw u siebie ?
Podejdą ale jak bd na tym siedział to nie wiem .
w sumie macie racje. Dobrze że to nie cos innego ;) dziękówka wielka ;)
Zdarza mi się, że podczas jazdy auto samo się zamknie z zamka centralnego. Albo jak stoi zamknięte, to potrafi pomrugać trochę kierunkowskazami (kilka razy 5-6) i przestać.
Ktoś ma pomysł, skąd to może się brać?
Ponawiam pytanie:
Jakie muszę kupić tulejki wahaczy, żeby gwint od 6gen pasował do 5gen? Najlepiej jakbyś ktoś podał link.
Zdarza mi się, że podczas jazdy auto samo się zamknie z zamka centralnego. Albo jak stoi zamknięte, to potrafi pomrugać trochę kierunkowskazami (kilka razy 5-6) i przestać.
Ktoś ma pomysł, skąd to może się brać?
Nasmaruj zamki w drzwiach
U mnie dokładnie to samo było i dochodziło to że czasami musiałem kilka razy poprawić zamknięcie z kluczyka bo zamek się cofał i otwierał auto
Po nasmarowaniu spokój
Dzięki, sprawdzę w najbliższym czasie ;)
Co sądzicie o odrdzewiaczu Brunoxa ?
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
Ponawiam pytanie:
Jakie muszę kupić tulejki wahaczy, żeby gwint od 6gen pasował do 5gen? Najlepiej jakbyś ktoś podał link.
tulejki miedzy generacjami roznia sie tylko dlugoscia ,jedne maja 40mm drugie 50mm(chodzi o tyl) ,zmierz sobie dl na aucie i na gwincie bo moze sie okazac tak ze nie bedziesz musial nic zmieniac
indeks tulejki w IC jest j54007anok lub j54007aymt i miedzy firmami roznia sie wlasnie dl ale nie pamietam ktora ile miala
Witam wszystkich, w swojej ej 9 mam problem z temperatura cieczyc, wiec wyglada to tak, ze po przejechaniu 40 km teperatura silnika "cieczy" nie osiaga normalnej temperatury, nawet poprzez nawiew nie ma garacej temperatury powietrza, ciezko go nagrzac nawet po 15 km drogi, ostrego palowania na 1,2,3 i smiganiu po miescie jest z tym problem, jakie sa wasze sugestie ?? jest to d14a4/3 Pozdrawiam
dzieki kolego. Pozdrawiam
Cześć Wam
Chce przejść na większą tarcze z tyłu.
Aktualnie jest seria od VTI 239
chce zaciski z type-r i tarcze 260. tylko które?
https://lh3.googleusercontent.com/-LB_B2JrLqX0/UxCbq3__dsI/AAAAAAAADUk/ZR2xbTvohZg/w898-h293-no/Tarcze+ty%25C5%2582.JPG
Jedna jest grubsza to sam wybierz ktora chcesz
paplatalk 4
Zabieram się do montażu el. szyb i jak się okazało brakuje mi jakichś kostek, z których idą kabelki z wnętrza do drzwi:/ Jak to wygląda i gdzie tego szukać?:/
Tam kostek nie ma, jedynie ta duza w drzwiach gdzie idzie cala wiazka.
Do pociagniecia wiazki najwygodniej jest zdjac blotnik i wtedy jest dobre dojscie do zaslepki gumowej przez ktora wychodza kable z wnetrza i do kostki w drzwiach.
Jeśli chodzi o wiązkę to mam coś takiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32f99c90014a6a98.html ale podobno brakuje jeszcze jakichś kostek. Niby można to dorobić ale jest trochę rzeźby a poza tym te OEM są w gumowych osłonach.
Wyglada to na wiazke z drzwi, w takim razie trzeba dorobic wiazke w kabinie.
Te najwieksze kostki sa wewn drzwi, kable od podnosnika ida do tej kostki i tam sie koncza. Musisz dalej dorobic wiazke od kostki do wnetrza auta .
Jutro rano lookne na kompie na foto i ci napisze cos wiecej. Bo dzisiaj bede pozno w domu.
To pewnie właśnie o to chodzi. Ja tego robił nie będę (nie ogarniam elektryki) ale mój monter na pewno sobie poradzi tylko mówił, że lepiej jakbym to miał bo dużo mnie roboty:/
potrzebuje kupic uszczelke kolektora ssącego i przepustnicy. Kolektor mam z D16W5, a przepustnice z H22. Możecie mi podac oryginalne numery tych uszczelek. Próbuje sobie zamówić komplecik ale coś słabo mi idzie.
Uszczelka ssaka chyba jest identyko dla wszystkich D serii ?
lepiej jakbym to miał bo dużo mnie roboty:/
No nie wiem czy mniej roboty, jak bys mial druga czesc wiazki to musial by rozbebeszyc deska zeby popodlaczac pozostale kable.
Ja bym dal se spokoj z ta wiazka co masz, wyciagnal bym tylko kable/wtyczki od elektryki, rozwiercil kostke ktora teraz masz w drzwiach, puscil te kable do kabiny i po robocie.
Tak samo robilem u siebie.
ma ktoś na autku sprężyny h&r? jak się na tym jeździ?
pany, taka sytuacja
temp oleju stoi jak wryte 90*C (100*C po zapierniczaniu)
temp cieczy na zegarach sie podnosi (jak sie bawilem swiatlami to troche opadalo zapalilem i wzroslo)
wywalilo plyn przez wyrownawczy
gdzie szukac przyczyny?
termostat wymieniony, stary sprawdzilem i sie otworzyl zanim woda zaczela sie gotowac (niestety nie mam termometru)
po wlozeniu nowego odpowietrzylo sie, wskazowka temp nie szalala, wentylator sie wlaczyl
gdzie szukac przyczyny?
No nie wiem czy mniej roboty, jak bys mial druga czesc wiazki to musial by rozbebeszyc deska zeby popodlaczac pozostale kable.
Ja bym dal se spokoj z ta wiazka co masz, wyciagnal bym tylko kable/wtyczki od elektryki, rozwiercil kostke ktora teraz masz w drzwiach, puscil te kable do kabiny i po robocie.
Tak samo robilem u siebie.
Będziemy kombinować, dzięki za wskazówki.
pany, taka sytuacja
temp oleju stoi jak wryte 90*C (100*C po zapierniczaniu)
temp cieczy na zegarach sie podnosi (jak sie bawilem swiatlami to troche opadalo zapalilem i wzroslo)
wywalilo plyn przez wyrownawczy
gdzie szukac przyczyny?
termostat wymieniony, stary sprawdzilem i sie otworzyl zanim woda zaczela sie gotowac (niestety nie mam termometru)
po wlozeniu nowego odpowietrzylo sie, wskazowka temp nie szalala, wentylator sie wlaczyl
gdzie szukac przyczyny?
dzis z kolei wsazowka na zegrach pokazuje 3/4 skali a z nawiewu leci letnie powietrze. zglupialem
nowy termostat sie zacial ?
czujnik wlaczenia wentylatora ?
przekaznik sie zacina ?
czujnik temp ?
zglupialem :/
Mam plan wlozyc do sedana manetki z hb zeby miec wlacznik dodatkowej pompki na spryski lamp. Pytanie czy przelozenie manetek i pozniej podlaczenie drugiej pompki to jest duzo roboty i rzezby?
Robil to juz ktos?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Jakie nakrętki pasują do OEM wiatraków? Stożek czy kula? Możecie polecić jakieś solidne nakrętasy, żeby nie zardzewiały po jednym sezonie jak moje obecne?:)
Starstruck
01-03-14, 19:01
Mam plan wlozyc do sedana manetki z hb zeby miec wlacznik dodatkowej pompki na spryski lamp. Pytanie czy przelozenie manetek i pozniej podlaczenie drugiej pompki to jest duzo roboty i rzezby?
Robil to juz ktos?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Zmiana manetki to kilka minut roboty. Zdejmujesz obudowę wokół kierownicy i masz dwie malutkie śrubki, odkręcasz i wypinasz manetkę. Jak chcesz, to mam taką z HB (ładna), to mogę Ci kopsnąć :). Z tego co wiem sedan ma wyprowadzoną kostkę tak jakby do tylnej wycieraczki (przynajmniej mój ma). A co do reszty to nie wiem jak trzeba zrobić.
skolopendra
01-03-14, 19:14
termostat wymieniony,
czy to oem?
dzis z kolei wsazowka na zegrach pokazuje 3/4 skali a z nawiewu leci letnie powietrze. zglupialem
Może termostat odwrotnie włożyłeś??? Podobno się takie cuda wtedy dzieją.
Mam plan wlozyc do sedana manetki z hb zeby miec wlacznik dodatkowej pompki na spryski lamp. Pytanie czy przelozenie manetek i pozniej podlaczenie drugiej pompki to jest duzo roboty i rzezby?
Robil to juz ktos?
A nie lepiej zrobić tak jak w OEM sedanach było??? Przycisk obok włącznika halogenów z przodu.
czy to oem?
Nie. W haparts byl tylko tama japan :-/
paplatalk 4
Malasander
01-03-14, 23:09
Gdzie można kupić dokładkę tył do coupety 6 5D?
Jak coupeta to nie 5d.
Ale dokładki to tutaj http://www.modified.pl/
albo w grupowcu organizowanym przez Jarka http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?201090-Zakup-grupowy-dokladki-4th-edition-by-Jarusnet-inne-dlugie-rzeczy
Może termostat odwrotnie włożyłeś??? Podobno się takie cuda wtedy dzieją.
A nie lepiej zrobić tak jak w OEM sedanach było??? Przycisk obok włącznika halogenów z przodu.
termostat sprawny, wsadzony poprawnie
podejzewam uklad elektryczny chlodzenia
ps
w sedanach 6g nie bylo dodatkowego przycisku tylko w 5D 6g
Cor7ez tez mam manetke z 3d z kostka (jeszcze nei zalozone)
trzeba zdjac kiere, pajaka rozkrecic, podmienic manetke a potem kabelkologia :/
Wiesiek robil u Siebie tylna szybe ViRS trzeba jego podpytac bo tez ma manetke podlaczona :D
Luchuma zloty chlopak z ciebie :)
Jeszcze przydalby sie schemat podlaczenia grzanych dupek z 6g :)
Czy moze instalacja grzanych foteli juz jest? Bo ponoc w 5g wszystkie sedany mialy instalacje i kwestia bylo tylko zaopatrzenie sie w grzane stolki
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
luchuma . Mialem sedana z ori spryskami i przycisk byl na desce z lewej strony kierownicy. moze w poliftach nie bylo dodatkowego przycisku.
michalllll92
02-03-14, 13:47
Panowie mam pytanie.
Dzisiaj dostałem z kamyka w przednią szybę i mam odprysk oraz w dwie strony pęknięcia po ok 1cm.
Co robić dać do naprawy??
Czy wymienić?
Dodam że jest to w zasadzie ma wysokości wzroku przed kierowcą
Jesli juz poszlo pekniecie to bedzie szlo dalej.
Nie wiem czy jest sens to naprawiac, jesli wogole sie da i jakie $
Wymien szybe na nowa.Koszt ok 250zl
michalllll92
02-03-14, 13:55
No pekniecie poszło od razu :/
A w takim razie jakiej firmy wstawić??
No pekniecie poszło od razu :/
A w takim razie jakiej firmy wstawić??
Dużego wyboru nie ma: Pilkington albo NordGlass.
Różnicy raczej też nie, bo obie firmy mają fabryki w Polsce.
michalllll92
02-03-14, 14:04
No właśnie czytałem że NordGlass szybko się rysują
No właśnie czytałem że NordGlass szybko się rysują
Jak ktoś jest zdolny, to każdą szybę porysuje, bez względu na to jaka firma ją zrobiła.
michalllll92
02-03-14, 14:08
A no to ok. Dzieki za info
Pozdrawiam
Ktoś może mi powiedzieć jaka jest wysokość od osi koła przedniego (środek nakrętki trzymającej przegub) do rantu nadkola? Bo kupiłem "seryjne" spręzyny jakiś czas temu ale coś za nisko jest...
Drugie pytanie, czy d16y8 jest dużo cięższy od d16y7?
Pozdro : )
p.s EJ6 coupe
Starstruck
02-03-14, 14:17
D16Y8 jest może 1 kg cięższy od Y7, MOŻE.
D16Y8 jest może 1 kg cięższy od Y7, MOŻE.
mysle ze mniej, bo korby nieco inne, tloki, i osprzet vteca
z pol kilo bedzie ;]
Bo kupiłem "seryjne" spręzyny
Moze maja obciete zwoje?
właśnie nic na to nie wskazuje, nie ma śladów po cięciu, stąd moje pytanie o tą wysokość :) Jakby ktoś zmierzył na seryjnym zawiasie to byłoby fajnie :P (Ahh i napisał na jakiej oponie to mierzył, ja robiłem na 185/55/R14)
zuzyte sprezyny, amory
czy nowe kupiles?
Sprężyny kupiłem używki, ponoć leżały na strychu 2 lata bo ktoś zmienił na obniżające i te mu zostały. Miały być sprawne.
Amorki na bank dobre. Koni SRE.T, ostatnio na stacji pokazały ponad 90%, bez wycieków także na bank są ok.
Możliwe, żeby sprężyna się tak zużyła, że auto poszło w dół 2-3 cm? ; /
ile oleju wchodzi co d16y7? podczas wymiany wlalem 3.5 litra , na bagnecie jest ok 2-3mm ponad gorna kreske , czy moze miec to jakis zly wplyw na silnik?
z tego co pamiętam, wchodzi 3,6litra. Może nie zlałeś całego oleju i coś tam w misce zostało zanim wlałeś nowy?
Moga sie wysrac uszczelniacze, tak mi sie wydaje :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
ile oleju wchodzi co d16y7? podczas wymiany wlalem 3.5 litra , na bagnecie jest ok 2-3mm ponad gorna kreske
No to wynika, że wymieniłeś ale nie cały. U mnie w D14 przy ostatniej wymianie zostało 300 ml z 4l więc w Twoim D16 mniej być może.
czy moze miec to jakis zly wplyw na silnik?
Po to na bagnecie są znaczniki, żeby nie było ponad max.
czy wał korbowy z d16y2 pasuje do d16z6??i sa jakies minusy??
olej sciekal dosc dlugo wiec mysle ze nie zostalo tam nic , po jezdzie gdy olej rozejdzie sie po silniku jest ok 3-4mm pod gornym znacznikiem wiec chyba nic nie powinno sie dziac :)
Witam . Panowie pomozcie. chcem przerobic zawieszenie w swoim civicu ej9, chcialbym zrobic z niego auto terenowe , tzn zmienic sprezyny na jakies wyzsze od serii , ktos cos wie , juz druga miske zgubilem :( Pozdrawiam
Polecam oem zawias z mb6
Albo trosze uwazniej jezdzic. Kilka lat latam obnizonymi hondami, jezdzilem sporo w polsce i nigdy nic nie urwalem :P
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Czy ja obniże moje EK3 o -60mm To czy na przodzie wejdzie mi koło 16'' z oponą 195/45? Czy bedzie obcierało coś? Jeśli tak to o ile mogłbym ją obniżyć, zeby bylo ok?
a mi ktos da odp?? :(((
Z6 i Y2 to te same silniki, montowane byly w roznych budach i stad rozne oznaczenia.
Czy ja obniże moje EK3 o -60mm To czy na przodzie wejdzie mi koło 16'' z oponą 195/45? Czy bedzie obcierało coś? Jeśli tak to o ile mogłbym ją obniżyć, zeby bylo ok?
Zalezy od ET. W razie czego to camber i na pewno wejdzie
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Zalezy od ET. W razie czego to camber i na pewno wejdzie
ET 38 mam, więc na przodzie nie bedzie problemu? Bo tyl to da rade bez problemu wedlug mnie.
ET 38 mam, więc na przodzie nie bedzie problemu? Bo tyl to da rade bez problemu wedlug mnie.
Moze byc problem przy skoku amora. Gdzies jest temat dot. rozmiaru felg, opon i gleby
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
a czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie z tą wysokością auta na stock sprężynach? : )
a czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie z tą wysokością auta na stock sprężynach? : )
U kazdego zapewne bedzie inna wszystko zalezy od przebiegu auta, po jakich drogach jezdzilo, jaki jest stan amortyzatorow itp i itd
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Jakie nakrętki pasują do OEM wiatraków? Stożek czy kula? Możecie polecić jakieś solidne nakrętasy, żeby nie zardzewiały po jednym sezonie jak moje obecne?:)
To jeszcze ja się przypomnę ze swoim pytaniem:)
Panowie takie pytanie dotyczące spalania w B16A2. Jeżdżę głównie po mieście często na krótkich dystansach. Spalanie wychodzi mi jakieś 10l/100 km, a jazdę określiłbym jako średnio dynamiczną. Czasem VTEC chodzi no stop czasem 60km/h nie przekraczam. W zeszłym roku wywaliło mi z 5 razy błąd sondy, ostatnio też raz się pokazał ale od 6000 tyś nie wyskoczył. Jak myślicie czy takie spalanie to norma czy winna może być sonda?
Wg mnie takie spalanie w mieście jest ok. Mój B16 przy dynamicznej jeździe po Wawie palił 10.5
Poleciało z tapatoka na hateciaku.
Mi pali ~9l przy odcinkach 16km dziennie. VTEC raczej jest grany jak jadę gdzieś dalej czyli parę razy w tygodniu, ale ogólnie staram się jeździć z głową jeśli chodzi o spalanie (kiedy nie mam ochoty cisnąć). Wydaje się, że wszystko w normie. :)
Ja jadę17km w jedną stronę do roboty,głownie trasa i 90kmph i mozna zejsc poniżej 8.W mieście bez vteca skoczy do 8.5, ale 10 mi nie spalił nigdy...
Wysłane z mojego LG-E610v za pomocą Tapatalk 2
a czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie z tą wysokością auta na stock sprężynach? : )
ok 63.5cm jest w serii od ziemi do błotnika jeśli dobrze pamiętam.
czy po zmianie układu dolotowego z parówy na short ram lub cai konieczne jest ponowne strojenie czy wystarczy reset kompa??
mozna sprawdzic AFR na cai aby sie upewnic czy trzeba stroic czy jest w granicy
Chcę zrobić sobie hebel 282 rozstawem 4x100 na zacisku z Aerodecka VTI. Czy zwrotnice z del sola 262 nadadzą się do tego? Ma to pasować do EJ9 z 242.
Czy nie ma różnicy czy zwrotnica z del sola czy jajka 262? One są takie same?
Panowie mam nietypowe pytanko ... co by się stało kiedy byśmy odwrotnie założyli sprężynki zaworowe ? Zawsze mnie to zastanawiało ale nie będę sprawdzał na swoim silniku :D Bo jak wiadomo sprężyny zaworowe mają charakterystykę progresywną...
czy wał korbowy z d16y2 pasuje do d16z6??i sa jakies minusy??
Z6 i Y2 to te same silniki, montowane byly w roznych budach i stad rozne oznaczenia.
No nie są te same bo różnią się stopniem kompresji. Natomiast skok tłoka jest ten sam więc na 99,9% wał będzie pasować. Osobna sprawa to średnica czopów.
Ej9 przed lift
Czy logo z grilla trzy żebrowego pasuje do jedno żebrowego czy się różnią?
Montował ktoś głośniki 165mm w 6 genie bez dystansów, albo jakimś innym sposobem? Bo zupełnie o nich zapomniałem, ale może ktoś ma sposób :)
Musi byc dystans bo mocno grozi spotkaniem z szyba
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Montował ktoś głośniki 165mm w 6 genie bez dystansów, albo jakimś innym sposobem? Bo zupełnie o nich zapomniałem, ale może ktoś ma sposób :)
Ja mam bez dystansów i wszystko jest O.K.
Wiązka elektr. silnika od D16Y7 podejdzie do D15Z6 ('97)? Obie mają obd2a chyba i w wiązce od y7 jest przerobione wejście na krokowy (bo seryjnie tam jest chyba na przepustnicy) do ssaka.
W d16y7 nie ma EGR wiec go nie podłączysz. No i musisz ciągnąc osobno kabel od vteca. No i w D16y7 krokowy masz na przepustnicy na 3 piny nie wiem jak w d15z6
EGR już mam usunięty. A z tym ciągnięciem kabla od vteca jest dużo zabawy? Krokowy u mnie jest na ssaku, a jutro zobaczę na ile pinów jest (z tego co wiem wiązka od krokowca jest przerobiona już tak żeby pasowało).
Jak jest na ssaku to zapewne na 2 piny ale wiązke idzie bez problemu przerobic. Jeśli chodzi o ciągnięcie przewodu do vteca to dużo zabawy z tym nie ma. Bez problemu sam ogarniesz. Jeżeli masz kompa P2Y czyli seryjny z d15z6 to Ciągniesz kabel od vteca do pinu A8 i wsio ;-)
Witam,
potrzebuję szybkiej odpowiedzi na pytanie:
Jaki przegub zewnętrzny do EK4? Patrząc na sklepy internetowe to wychodzi, że każdy civic może jeździć na każdym przegubie, nieważne ile jest zębów i jakie ma wymiary:) Jak ktoś wie to bardzo proszę napiszcie mi ile ma mieć zębów przegub do b16a2 średnicę itd. wszystkie wymiary. Zdarzyło mi się już zamówić przegub wewnętrzny na przeguby.pl gdzie pan się upierał, że to ten, a przyszedł przegub na drugą stronę, za przesyłkę płaciłem dwa razy i auto rozgrzebane stało 4 dni.
a jakie macie anteny do radia fm? moja połamana i nie wiem czy zamiennik daje radę czy oem szukać?
ja zamowilem nowa w haparts
Dużo trzeba przerabiać układ wydechowy z civica VI Coupe do HB ?
Trzeba tylko skrocic tylna czesc wydechu, cala reszta jest taka sama.
true tylko końcówa jest dłuższa wiec powinno pasować z twoim M techem
A no podziękował panowie :)
Siemanko ponownie chopy ;) sluchajcie kupilem fele 15 i mam pytanie co do opon a mianowicie o ich profil, chce zapakowac na tyl 50 a na przod 45. Jest taka opcja czy bedzie to w czyms przeszkadzalo ? moja chania jest obnizona przod -40 a tyl -35
Hania* ale gamon ze mnie :/ :D
Nie ma w czym przeszkadzac:)
a ma ktoś może hanie z takimi profilami ? lub 55 tył i 50 przód, to by podesłał foto jak to wygląda
Czy w D16Y5 są tez zmienne fazy rozrządu, Y5-jest ECO i tu pytanie czy w eco są zmienne fazy
Panowie .. nigdy nie pamiętam - ile oleju wchodzi do D15Z6 przy wymianie z filtrem oczywiście? 3,7L?
I druga sprawa co ile powinno się regulować zawory?
Starstruck
05-03-14, 18:25
Zaworki regulujemy co 40 tys + warto przy tym wymienić świece (ew. uszczelkę pod deklem jak niedomaga). Oleju lepiej mieć 4l, wchodzi coś ok 3,8l.
Panowie, czy dywaniki do wnętrza do sedana podejdą z HB? Wiem, że z HB do QP pasują na 100%. Pytam, bo tego praktycznie nie ma na allegro, a jak są to drogie albo brzydkie a mam sprawdzonego sprzedawcę, który ma właśnie do HB.
skolopendra
05-03-14, 18:26
Panowie .. nigdy nie pamiętam - ile oleju wchodzi do D15Z6 przy wymianie z filtrem oczywiście? 3,7L?
I druga sprawa co ile powinno się regulować zawory?
manual twoim przyjacielem ...
Orientuje się ktoś, czy w Polsce jakaś firma robi wydechy z opalaną końcówką tytanową dla Civica 6 gen?
kazik2_h9w3
05-03-14, 19:01
Panowie, czy dywaniki do wnętrza do sedana podejdą z HB? Wiem, że z HB do QP pasują na 100%.
Ja mam u siebie z Hb i jest całkiem nieźle także śmiało możesz brać
Starstruck
05-03-14, 19:12
Ja mam u siebie z Hb i jest całkiem nieźle także śmiało możesz brać
Dzięki wielkie :D!
Orientuje się ktoś, czy w Polsce jakaś firma robi wydechy z opalaną końcówką tytanową dla Civica 6 gen?
Wystarczy nierdzewka potraktowana palnikiem. Nie wiem tylko jak z trwałością odbarwienia.
Orientuje się ktoś gdzie dostane reperaturki tylnych błotników do coupe 6 g przed lift ? bo obechalem wszystkie sklepy w mojej miejscowości i nie dostane
2. czy reperaturka z HB da rade jakoś wpasowac do coupe ?
Do coupe niema, sa dwie opcje albo kupujesz od sedana i hb i robisz z niej jedna albo rzezbisz mocowanie pod zderzak w tej z hb.
wchodzi 3,3l
ja robię regulację co 40 000km i jest OK :)
Gdzie mogę kupić pierścień podtrzymujący mieszek pod gałką zmiany biegów?
Poszukaj na alledrogo całkego oryginalnego mieszka z pierścieniem. Sam pierścień ciężko będzie kupić moim zdaniem.
Aj aj, no niestety tak myślałem. Jeszcze jedno pytanie, jak odkręcić tylną lotkę w HB? Nie pryska mi spryskiwacz a silniczek działa dlatego chciałem ją porządnie przetkać
kazik2_h9w3
05-03-14, 21:44
Gdzie mogę kupić pierścień podtrzymujący mieszek pod gałką zmiany biegów?
Napisz w dziale giełda
Jeszcze jedno pytanie, jak odkręcić tylną lotkę w HB? Nie pryska mi spryskiwacz a silniczek działa dlatego chciałem ją porządnie przetkać
Trzeba odkręcić 4 nakrętki kluczem nasadowym 10mm. Po otwarciu klapy zdejmujesz (siłowo z wyczuciem :P ) plastik wzdłuż krawędzi szyby i tam będą 2 nakrętki. Pozostałe są pod okrągłymi zaślepkami.
A na mieszek jest patent z trytytką. Sam tego nie robiłem ale wydaje mi się ze wystarczy od spodu na podwiniętym mieszku zaciągnąć trytytkę i opuścić mieszek. I chyba lepiej nie obcinać końcówki żeby nie zrobiła się od tego dziura w mieszku, chyba że się przytnie na równo z tym zatrzaskiem trytytki. Ja u siebie nie mam pierścienia na końcu mieszka a wszystko się trzyma, chyba poprzedni właściciel tak u mnie zrobił.
Mam zrobione na trytytkę, ale chciałem kupić pierścień bo ładniej to wygląda, dlatego też poczekam i kupie pewnie z jakimś mieszkiem. A co do lotki, to dzięki za odpowiedź.
Extreme191
05-03-14, 22:24
Ja kupiłem pierścień z całym mieszkiem i przełożyłem do swojego.
Wysłane z mojego iPada z Tapatalk.
powiedzcie mi poco sie reguluje w civicach te zawory czemu to służy ? jakieś pół roku temu kupiłem pierwszego civicka i jeśli coś to bym wykonał tą czynność bo nie wiem czy poprzedni właściciel to robił....
Starstruck
06-03-14, 11:39
Zawory reguluje się dlatego, ponieważ w Hondach nie ma hydrauliki, która robi to sama. Robi się to raz na 40 tys km. Wyregulowane zawory pozwalają na "poprawny zapłon", wyciszają pracę jednostki, utrzymują kulturę pracy itp.
Dlatego że w hondzie nie ma hydraulicznej (bezobsługowej) kompensacji luzów zaworowych. Plus jest taki że takie rozwiązanie pozwala na uzyskiwanie przez silnik wyższych obrotów, oraz upraszcza budowę głowicy. Luzy zaworowe trzeba kontrolować i korygować co 40tys. km, jest to banalnie proste - wystarczy szczelinomierz i podstawowe narzędzia.
hmmm a więc chyba się wybiere do mojego mechanika i obaczymy co w trawie piszczy, tak kontrolnie ;)
Zrób sam, jest nawet fotoinstrukcja http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_zaw
Siema,
zadam moze głupie pytanie ale, jaka jest optyczna różnica pomiędzy przednimi a tylnymi seryjnymi spręzynami z ej9? Przód jest z szerszej strony spłaszczony tak? A tylnesą po całości zwojami bez spłaszczeń na górze? Tak przynajmniej wynika z obrazków w manualu..
No tak, ale co z tymi spłaszczeniami?
ktoś wie z jakiego auta podejdzie kryza żeby połączyć kolektor ebay 4-2-1 z wyjściem 2 cale z rurami od środkowego również na 2 cale? Kwesta jeszcze żeby to była kryza z roztoczeniem żeby wlazł tam ten pierścień uszczelniający, nie mogę takie znaleźć, może ktoś z was ma na sprzedanie takie coś?
i może macie jakiś namiar gdzie dostać kolanka 90 stopni 2 cale ze zwykłej stali? dostępne są hamburskie ale one są grubościenne (ścianka 3mm to bardzo dużo a cienkościennych nie mogę zlokalizować)
Takie dwa pytanka, przerabiał może ktoś oświetlenie we wnętrzu civica Vi 3D na led, lub coś mocniejszego? Chodzi mi o tą
lampkę pośrodku, bo jak dla mnie to ona strasznie słabo świeci.
Po drugię, polecilibyście jakieś siłowniki do tylniej klapy bagażnika, bo moje niestety już się chyba wysłużyły, ponieważ
klapę musze podnosić ręką do końca, a jak puszczam to lekko opada.
Czy to możliwe żeby po przejechaniu niecałych 40 000km od poprzedniej regulacji zaworów(robił mi mechanik), regulacji wymagał jedynie luz na zaworach ssących jednego cylindra(nr 1 czyli ten zaraz przy rozrządzie). Korekta była niewielka(jakieś 1/6 obrotu śrubą na klucz płaski żeby było książkowe 0,20mm). Sprawdzałem 2 razy luz na wszystkich zaworach.
i może macie jakiś namiar gdzie dostać kolanka 90 stopni 2 cale ze zwykłej stali? dostępne są hamburskie ale one są grubościenne (ścianka 3mm to bardzo dużo a cienkościennych nie mogę zlokalizować)
mam kilka sztuk kolanek z brodnicy 1,5mm na średnice 50mm i inne tez takie jak ponizej
http://i.imgur.com/dXpFldx.jpg
Jak potrzebujesz to pisz na PW
kryza z roztoczeniem
zlącza z roztłoczeniem tez mam - strona 62
http://polmo.pl/aktualizator/files/file/6.pdf
większość z tej strony od ręki
Mam takie szybkie pytanie, czy boczki drzwi z anglika coupe po lifcie podejdą p&p do przedlifta z kierą po dobrej stronie ? :)
od jakiegoś czasu podczas pracy wycieraczek słyszę jakieś piski z mechanizmu, już jakiś czas tak jeżdzę ale dziś np. wyczułem, że wycieraczki chodzą jakby słabiej, wolniej niż powinny, kiedyś jak miałem lekki szron na szybie to kiedy pióra doszły do tego szronu to zatrzymały się i już dalej nie poszły. Pewnie silniczek się kończy? I czy mechanizmy są zamienne między V a VI generacją bezproblemowo?
Szanowni Forumowicze,
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z czujnikiem położenia przepustnicy(TPS).
Tematy, które do tej pory przekopałem nie przyczyniły się do usunięcia usterki, a chciałbym uniknąć drogiej naprawy w ASO.
Jestem kierowcą świadomym, jednak w sprawach technicznych nie jestem zbyt biegły. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Samochód:
Honda Civic VI gen, 4D, silnik D15Z6.
Opis problemu:
Od jakiegoś czasu podczas jazdy włącza mi się kotrolka 'engine check'. Początkowo zdarzało się to sporadycznie i po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka gasła.
Ostatnio kontrolka zaświeca się niemal za każdym uruchomieniem. Nie od razu. Czasem po kilkunastu sekundach, czasem po kilku, kilkunastu minutach.
Zdarza się to zarówno na silniku zimnym jak i zarzanym zawsze na zamkniętej przepustnicy. Podczas hamowania silnikiem lub jeździe na luzie.
Nawet jak kontrolka 'engine check' nie świeci zdarza się, że honda szarpie podczas jazdy na stałych obrotach. Odkąd problem się nasilił spalanie zrosło o ok. 1,5l/100km
Moje dotychczasowe działania:
Zgodnie ze wskazówkami, które znalazłem na tym forum i w internecie wykonałem samodiagnostykę.
Komputer wyświetla błąd nr 7. Czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód. Sprawdziłem przy komputerze napięcie jakie jest podawane przez czujnik.
Przechodzi płynnie od 0.45V do 4,5V. Więc raczej prawidłowo. Przeczyściłem styki przy czujniku i komputerze.
Sprawdziłem też czy silnik nie łapie 'lewego' powietrza zatykając ręką przepustnicę. Silnik zgasł.
Nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić oraz jak naprawić tą usterkę.
Za każdą wskazówkę będę wdzięczny.
Panowie, w D14Z1 jest EGR albo inne "cudo" którego usunięcie dałoby choćby pół rumaka mechanicznego?
Pewnie silniczek się kończy?
Raczej tak, co do Vgen to nie wiem jak mocowania i wtyczka. Obstawiam ze sa inne.
Jak by co mam wszystko co potrzebujesz PW
Panterek69
06-03-14, 22:41
Co do tych wycieraczek to na 99% silniczek dostał opór po tym szronie i stracił na mocy z biegiem czasu zaliczy zgon
Starstruck
06-03-14, 23:01
Panowie, od początku do swoich Hond dawałem świece NGK. I zawsze było cacy pod każdym względem. Teraz przy kolejnej Hondzie będę na dniach wymieniał i pytanie: czy jest coś lepszego od NGK w tej samej granicy cenowej? Silniczek B16A2.
Czy kostki VSS (czujnika prędkościomierza) są takie same w D i B seriach?
gdyby ktoś miał wiedzę jak to jest z tymi mechanizmami wycieraczek czy pasują miedzy 5g a 6g to bardzo proszę o wypowiedzenie się
Panowie, od początku do swoich Hond dawałem świece NGK. I zawsze było cacy pod każdym względem. Teraz przy kolejnej Hondzie będę na dniach wymieniał i pytanie: czy jest coś lepszego od NGK w tej samej granicy cenowej? Silniczek B16A2.
Ja tam zawsze zakładam Denso, Cenowo podobnie jak NGK. Nigdy nie miałem powodów do narzekania, moi znajomi zresztą też.
bednar_ek35
07-03-14, 07:40
Osobiście polecam Denso.
Dario z tego co pamiętam to raczej tak.
Szanowni Forumowicze,
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z czujnikiem położenia przepustnicy(TPS).
Tematy, które do tej pory przekopałem nie przyczyniły się do usunięcia usterki, a chciałbym uniknąć drogiej naprawy w ASO.
Jestem kierowcą świadomym, jednak w sprawach technicznych nie jestem zbyt biegły. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Samochód:
Honda Civic VI gen, 4D, silnik D15Z6.
Opis problemu:
Od jakiegoś czasu podczas jazdy włącza mi się kotrolka 'engine check'. Początkowo zdarzało się to sporadycznie i po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka gasła.
Ostatnio kontrolka zaświeca się niemal za każdym uruchomieniem. Nie od razu. Czasem po kilkunastu sekundach, czasem po kilku, kilkunastu minutach.
Zdarza się to zarówno na silniku zimnym jak i zarzanym zawsze na zamkniętej przepustnicy. Podczas hamowania silnikiem lub jeździe na luzie.
Nawet jak kontrolka 'engine check' nie świeci zdarza się, że honda szarpie podczas jazdy na stałych obrotach. Odkąd problem się nasilił spalanie zrosło o ok. 1,5l/100km
Moje dotychczasowe działania:
Zgodnie ze wskazówkami, które znalazłem na tym forum i w internecie wykonałem samodiagnostykę.
Komputer wyświetla błąd nr 7. Czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód. Sprawdziłem przy komputerze napięcie jakie jest podawane przez czujnik.
Przechodzi płynnie od 0.45V do 4,5V. Więc raczej prawidłowo. Przeczyściłem styki przy czujniku i komputerze.
Sprawdziłem też czy silnik nie łapie 'lewego' powietrza zatykając ręką przepustnicę. Silnik zgasł.
Nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić oraz jak naprawić tą usterkę.
Za każdą wskazówkę będę wdzięczny.
Hmm. Mi tez swieci sie tps, zrobilem trase 3200km jednym ciagiem, i zwiekszone spalanie ani szarpanie nie wystepuje. Z tego co czytalem on tylko odpowiada za obroty na biegu jalowym, chociaz u mnie nic sie nie zmienilo . D14a4
Wiec chybs cos innego jsk tps
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
Jaką średnicę mam na koncu kolektora wydechowego w y8??
ktoś wie jakie powinny być śruby do przykręcenia osłony kola zamachowego do skrzyni ? - b seria jak by coś
ktoś wie jakie powinny być śruby do przykręcenia osłony kola zamachowego do skrzyni ? - b seria jak by coś
6x12 95701-060-1208
8x16 95701-080-1608
I jeszcze jedno, mam w swoim autku efekt bujanego fotela, wiem że trzeba mieć taką rolkę i kuleczki, rolkę mam tylko nie wiem jak nabić szynę tymi kuleczkami i jakiej średnicy powinny być, pomoże ktoś?
Extreme191
07-03-14, 21:48
Czy świece irydowe BKR6EIX-11 będą pasować do silnika D14z1?
Jak z tą średnicą na wyjściu kolektora w d16y8. Wie ktoś coś na ten temat?;)
Gdzie najlepiej zamontowac tweetery na pod szybiu czy lepiej na drzwiach (nie bedzie za blisko) ?
Wysłane z mojego MID przy użyciu Tapatalka
Na zaslepkach lusterek, ja wywalilem uchwyty od regulacji lusterek i tam dalem tweety.lusterka i tak sie ustawia kilka razy w roku, a jak juz trzeba to reka szklo w lusterku ustawisz i wio:)
chcialem doświetlic wnetrze swojej ej6 i wsadzilem zarówke 16w5 czy moge miec jakies problemy z tego powodu?
Ja mam elektryke wiec looz. Hmm ciekawe czy tam sie zmieszcza tweetery i czy mam taka otwornice :D
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
witam od niedawna jestem na forum i mam pytanie do opcykanych w temacie niedawno zmieniałem olej w swojej Hani a wczoraj zaczęła mi mrygac kontrolka i strasznie kopci jak na dużych obrotach czy to sa uszczelniacze do wymiany?? pozdrawiam i dzieki z góry
skolopendra
09-03-14, 19:39
a wczoraj zaczęła mi mrygac kontrolka
jaka kontrolka?
skolopendra
09-03-14, 19:52
jak jest 2 litry poniżej stanu ,możesz szykować się do remontu silnika :cool:
a dokladnie??
uszczelniacze piznely??
skolopendra
09-03-14, 19:58
uszczelniacze piznely??
na pewno nie ...
pierścienie ,tłoki .etc
Hej, mam pytanie,
Tydzień temu zdjąłem kolektor wydechowy w celu owinięcia bandażem. Rozpiąłem sonde, zdjąłem kolektor, owinąłem, założyłem na auto i wpiąłem zpowrotem kostkę lambdy. Od tamtego momentu jest coś nie tak z autem.. jadąc z równą prędkością 70-80km/h czy nawet 40km/h nagle zamula auto, jakby brakowało powietrza/paliwa, traci moc, ale wystarczy wcisnąc pedał do końca, lub wysprzęglić i znowu jedzie ładnie. Raz zdarzy się co pare km, a raz mogę przejechać 60km i nie ma nic.. Ktoś ma jakiś pomysł? Dzieje się tak na PB i LPG ; / więc wykluczyłem pompe paliwa czy wtryski skoro problem na obu paliwach jest..
Do tego: wiem, zę mam filtry LPG do wymiany bo już pika centralka, jutro je wymienię ale wątpię żeby to była ich wina (nie byłoby problemu na PB)
Honda to ej6 z D16y8 na LPG Stag4 ISO z reduktorem zavoli i wtryskami Hany.
pozdro
ale nie miala by mocy czy cos a normalnie *******ala a a kopci tylko jak dojdzie do odciny
Czy zużycie oleju 10w40 na poziomie niecałego 1L / 8000km to sporo?
kazik2_h9w3
09-03-14, 21:41
Hej, mam pytanie,
Tydzień temu zdjąłem kolektor wydechowy w celu owinięcia bandażem. Rozpiąłem sonde, zdjąłem kolektor, owinąłem, założyłem na auto i wpiąłem zpowrotem kostkę lambdy. Od tamtego momentu jest coś nie tak z autem.. jadąc z równą prędkością 70-80km/h czy nawet 40km/h nagle zamula auto, jakby brakowało powietrza/paliwa, traci moc, ale wystarczy wcisnąc pedał do końca, lub wysprzęglić i znowu jedzie ładnie. Raz zdarzy się co pare km, a raz mogę przejechać 60km i nie ma nic.. Ktoś ma jakiś pomysł? Dzieje się tak na PB i LPG ; / więc wykluczyłem pompe paliwa czy wtryski skoro problem na obu paliwach jest..
Do tego: wiem, zę mam filtry LPG do wymiany bo już pika centralka, jutro je wymienię ale wątpię żeby to była ich wina (nie byłoby problemu na PB)
Honda to ej6 z D16y8 na LPG Stag4 ISO z reduktorem zavoli i wtryskami Hany.
pozdro
Sprawdź czy dobrze wpiąłeś kostkę lub kilkukrotnie ją wepnij i wypnij
I sprawdź czy żaden kabelek się nie wypiął
Masz kilka opcji:
-remont silnika
-wymiana silnika na zdrowy
-jazda i dolewanie oleju
Czy zużycie oleju 10w40 na poziomie niecałego 1L / 8000km to sporo?
Nie jest źle ale dobrze też nie....
Moje D14 bierze 0,3L oleju 0W20 na 8000km, czerwone pole obrotomierza widzi bardzo często. 227 tys. km przebiegu.
co konkretni wmuszę wymienić same uszczelniacze nie dadzą rady??
co konkretni wmuszę wymienić same uszczelniacze nie dadzą rady??
nie
pierscienie, a po rozebraniu moze sie okazac panewki i cos jeszcze ;]
to ku.....a ladnie;/ najlepiej wymiana silnika tak myślę tylko wez cos znajdź dobrego teraz:confused:
Trzeba szukać silnika u pewnych ludzi - Zychu, Tygrysek. Wtedy masz największą pewność co do silnika, a nawet jak zdarzy się fackup, to nie zostaniesz z ręką w nocniku:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.