Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Dot 5.1 to zły wybór i może narobić szkód. Dot 4 będzie ok.
no właśnie
kilka dni temu zauwazylem wode w bagazniku w moim ej9..zdjalem zderzak i wzialem wyczyscilem te odpowietrzniki i dookola wzialem silikonem.
ale dzisiaj patrze i znowu troche mokro jest..
ktoredy moze dostawac sie woda?
poszukaj był osobny temat tylko o tej wodzie w bagażniku właśnie - u mnie winowajcą była stara już odkształcona uszczelka - wymieniłem i po sprawie - od tamtej pory mam sucho
witam
kilka dni temu zauwazylem wode w bagazniku w moim ej9..zdjalem zderzak i wzialem wyczyscilem te odpowietrzniki i dookola wzialem silikonem.
ale dzisiaj patrze i znowu troche mokro jest..
ktoredy moze dostawac sie woda?
pozdr
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?54987-Z-cyklu-WODA-W-BAGA%AFNIKU-FINA%A3-%28male-fotostory%29&highlight=woda%20baga%BFniku
donald1992
16-05-12, 17:34
dzieki za link
Jeśli nie masz pewności, wlej DOT4. Wyższe lubią rozpuszczać stare układy. W codziennym użytkowaniu i tak nie zauważysz różnicy.
Ok. Dzięki chłopaki.
Kupię MOTUL dot. 4 lub Ferodo dot. 4 i myślę, że będzie dobrze ;)
scoobany111
17-05-12, 00:29
A ja pytanie z innej beczki,moze glupie i pewnie bylo,ale..Na jakim kompie jest seryjnie ek4 z 96r? Chodzi mi o obd..1 czy 2?
Starstruck
17-05-12, 00:49
obd2
Tak mnie naszlo... przykladowo: http://allegro.pl/elastyczny-przewod-powietrza-77mm-28-84cm-wawa-i2345760792.html
Jest sens takie cos zakladac? Bo caly czas mi po glowie chodzi ze zwykla rura spiro z obi bedzie sie grzala jak glupia i gucio to da... Plastik ma chyba lepsze wlasciwosci cieplne. Anyone?
kazik2_h9w3
17-05-12, 06:18
Niby tak ale tam gdzie ją zakładasz to nie ma takich temperatur aby się grzała
czy ktoś może mi wrzucić zdjęcie komory silnika d15z6, a mianowicie dokładniej tylną część kolektora ssącego - tam gdzie wychodzą 2 przewody i idą albo do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa, albo do tego filtra węglowego - potrzebuje zobaczyć jak to jest podlączone, i przewody gdzie wychodzą z tego pochłaniacza par paliwa / anyone help ?
Ostatnio pojawił się u mnie problem z centralnym zamkiem - gdy po dłuższym postoju otwieram kluczykiem (pilota ani alarmu nie mam) drzwi kierowcy, to nie otwierają mi się od razu drzwi pasażera... muszę ponownie zamknąć drzwi kierowcy i otworzyć jeszcze raz. Z reguły za drugim podejściem drzwi otwierają się prawidłowo, lecz czasem próbę trzeba ponowić 3-4 razy. Wiecie gdzie szukać przyczyny tego problemu, bym niepotrzebnie nie rozbierał połowy samochodu ? ;)
Z góry dzięki za pomoc.
otwierasz boczek i patrzysz czy nie poluzowało się cięgno od siłownika centralnego do ciągna zamka - jeśli tak przykręcasz je troche bliżej żeby szybciej łapał - jesli nie to odłącz i sprawdz czy ciężko chodzi siłownik
zabralem sie za montaz oprawek dwuwłóknowych w klapie i mam pytanko
czerwono czarny to postojowki?
zielono czarny to stop?
czy na odwrot?
generalnie chcialem zrobic 4 pozycje, 3 stop i 2 przeciwmglowe ;] bo na razie nie mam lampy do zderzaka i tu jeszcze pytanko
czy minus od przeciwmglowych wystarczy czy od lampy bede musial pociagnac? zeby postojowki i fogi dzialaly
czyli ciagne jeden przewod od lampy do klapy i wpinam do czerwono czarnego w oprawce
i teraz z wiazki od przeciwmglowego podpinam sie pod czarny i zielono czarny?
scoobany111
17-05-12, 15:41
obd2
JAkies potwierdzenie tej info? Wiecie moze jaki dokladnie model kompa siedzi w takim ek4 poczatek 96r?
Czy idzie jakoś wymienić postojówkę z przodu po stronie kierowcy bez demontażu zderzaka ? (6gen HB)
skolopendra
17-05-12, 17:32
Czy idzie jakoś wymienić postojówkę z przodu po stronie kierowcy bez demontażu zderzaka ?
idzie
Tak mnie naszlo... przykladowo: http://allegro.pl/elastyczny-przewod-powietrza-77mm-28-84cm-wawa-i2345760792.html
Jest sens takie cos zakladac? Bo caly czas mi po glowie chodzi ze zwykla rura spiro z obi bedzie sie grzala jak glupia i gucio to da... Plastik ma chyba lepsze wlasciwosci cieplne. Anyone?
A jakby coś takiego podprowadzić do rury zasysającej powietrze do rezonatora, tak, żeby sam rezonator brał zimne?
Chodzi mi taki pomysł po głowie (na spróbowanie) :D
czy ktoś może mi wrzucić zdjęcie komory silnika d15z6, a mianowicie dokładniej tylną część kolektora ssącego - tam gdzie wychodzą 2 przewody i idą albo do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa, albo do tego filtra węglowego - potrzebuje zobaczyć jak to jest podlączone, i przewody gdzie wychodzą z tego pochłaniacza par paliwa / anyone help ?
Zaglądnij do tematu użytkownika Manwe . Zdjęć pod maską z każdego kąta tam jest pod dostatkiem ( szukaj od str. 80 bodajże)
Czy zegary z Hondy CRV Igen. pasują do EJ9?
JAkies potwierdzenie tej info?tak, 96-98 > obd2a, 99-00 > obd2b
jaki dokladnie model kompa siedzi w takim ek4p2t
donald1992
17-05-12, 21:22
Czy idzie jakoś wymienić postojówkę z przodu po stronie kierowcy bez demontażu zderzaka ? (6gen HB)
zbiorniczek od wspomagania mozesz wysunac do gory i bedziesz mial miejsce
scoobany111
17-05-12, 21:30
tak, 96-98 > obd2a, 99-00 > obd2b
p2t
A jest moze jakas stronka albo rozpiska na zagramanicznym forum apropo tego bo szukalem ale nie moge znalezc,moze za slabo szukam..
czy sworznie dolne przednie są takie same w ej9 jak w eg5?? bo muszę kopić a miałem swap hamulcy zrobiony z eg5
bednar_ek35
17-05-12, 21:37
Powinny pasować,z tego co sie orientuje to takie same sworznie ma civic z lat 88-00.Jeżeli sie myle to niech mnie ktoś poprawi.
A jest moze jakas stronka albo rozpiska na zagramanicznym forum apropo tego bo szukalem ale nie moge znalezc,moze za slabo szukam..
Słabo szukasz.:) -> http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_B_engine :p
drugie pytanko czy rozpórka przednia dolna pasuje z mb do ej9 ?
drugie pytanko czy rozpórka przednia dolna pasuje z mb do ej9 ?
Pasuje, tylko że mocowanie w ej9 jest na jednej śrubie a w mb na 2 (albo odwrotnie ;) )
czy taki zestaw podejdzie do ej9 ??http://moto.allegro.pl/honda-civic-95-00-5d-drazek-stabilizator-tylny-tyl-i2300660039.html
kazik2_h9w3
18-05-12, 06:13
Jeśli się nie mylę ten stab jest z MB i nie podejdzie
konstruktor
18-05-12, 08:50
czy taki zestaw podejdzie do ej9 ??http://moto.allegro.pl/honda-civic-9...300660039.html
sam stab (pręt) podejdzie do ej/Ek.
jednak aby go zainstalować potrzebujesz:
1. mocowania staba z EK4
2. łączniki stabilizatora z EK4 (możliwe że te z zestawu są za krótkie i stab będzie się obijał o wahacze)
Jeżeli jest to stab o średnicy 17mm to lepiej go nie zakładać bez ASR'a - może porwać sanki
przykład zamontowania w EJ6 - Zan21
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79907-EJ6-coupe-Zan-Design/page25
P.S. Stab z EG także można zamontować w EJ/EK
kazik2_h9w3
18-05-12, 13:46
Stab z EG także można zamontować w EJ/EK
Tak mam taki u siebie ale mocowania są home made i łączniki z EK4
Hej, dzisiaj przy zdejmowaniu wydechu znalazłem części wyglądające na "resztki" katalizatora, problem w tym że były za tłumikiem środkowym.
Czy to napewno z katalizatora? Czy jest możliwe żeby przeleciały przez tłumik środkowy ?
http://i.imgur.com/Po7yn.jpg
http://i.imgur.com/kpJ1N.jpg
Hej, dzisiaj przy zdejmowaniu wydechu znalazłem części wyglądające na "resztki" katalizatora, problem w tym że były za tłumikiem środkowym.
Czy to napewno z katalizatora? Czy jest możliwe żeby przeleciały przez tłumik środkowy ?
Jak najbardziej :) . W końcu środkowy to przelot :]
Zapomniałem napisać że check engine się nie palił mi nigdy.
Jak najbardziej . W końcu środkowy to przelot :]
W takim razie kat chyba do wywalenia... co zamiast niego wrzucić ? Stumienice + emulator lambda? Dodatkowy środkowy ?
A może poprostu wyrzucić i dać dłuższy środkowy z przed lifta bez miejsca na kata ? (EJ6 po lift - katalizator za kolektorem wydechowym, przed lift - katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym) ?
Czy mając zaznaczony na fotkach element - samą "tackę" cup holder'a da radę ją założyć P&P do zwykłej konsoli z EJ/EK - takiej standardowej bez żadnego miejsca na cup holder? Czy jednak potrzebne są jeszcze inne elementy z typowej konsoli, w której taka tacka jest od nowości?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/97c0de5fbaf8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/97c0de5fbaf8.jpg.html) http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9261432e3dff.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9261432e3dff.jpg.html)
Generalnie chodzi o to, czy nie trzeba gdzieś podpiłowywać, wyłamywać jakiegoś plastyku, rozwiercać mocowania itp. - ma być pełny OEM :)
Nie kombinuj zbytnio. Zrób sobie poprostu pełny przelot na przykładowo dwóch tłumikach środkowych zamiast drugiej sondy daj emulator i po sprawie:)
kruszyna9227
18-05-12, 18:06
Koledzy czy każde ej9 posiada ABS oraz centralny zamek? Przymierzam się do tego civica http://otomoto.pl/honda-civic-bezwypadkawa-zadbana-C23129293.html , ale wyposażenie z aukcji można sobie wsadzić bo się "troszkę" nie zgadza z tym co widać na fotkach(elektryka,szyber).Dzięki za odpowiedzi i jeśli możecie co nieco powiedzieć o tym cifie to będę dźwięczny:p
Koledzy czy każde ej9 posiada ABS oraz centralny zamek?
nie każde ma abs, a centralny z kluczyka ma większość chyba.
donald1992
18-05-12, 18:25
wiekszosc ale tez nie wszystkie maja
Czy mając zaznaczony na fotkach element - samą "tackę" cup holder'a da radę ją założyć P&P do zwykłej konsoli z EJ/EK - takiej standardowej bez żadnego miejsca na cup holder? Czy jednak potrzebne są jeszcze inne elementy z typowej konsoli, w której taka tacka jest od nowości?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/97c0de5fbaf8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/97c0de5fbaf8.jpg.html) http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9261432e3dff.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9261432e3dff.jpg.html)
Generalnie chodzi o to, czy nie trzeba gdzieś podpiłowywać, wyłamywać jakiegoś plastyku, rozwiercać mocowania itp. - ma być pełny OEM :)
Jeśli masz OEM'owy cup holder z EK9 lub z Integry to powinno wejść bez żadnego kombinowania.
jest OEM-owy z EK9 - zdaje się, że zgodnie z poniższym schematem "tacka" cup holdera zastępuję zaznaczony element ze zwykłej konsoli:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bb997fa6d4a7.gif (http://naforum.zapodaj.net/bb997fa6d4a7.gif.html)
więc chyba jest P&P :)
kruszyna9227
18-05-12, 18:45
Dzięki za info:)
sam stab (pręt) podejdzie do ej/Ek.
jednak aby go zainstalować potrzebujesz:
1. mocowania staba z EK4
2. łączniki stabilizatora z EK4 (możliwe że te z zestawu są za krótkie i stab będzie się obijał o wahacze)
Jeżeli jest to stab o średnicy 17mm to lepiej go nie zakładać bez ASR'a - może porwać sanki
Tzn. do kombinacji ASR + stab z MB też są potrzebne mocowania z EK4?
mam pytanie co odpowiada za obroty na zimnym silniku ?
Tzn. do kombinacji ASR + stab z MB też są potrzebne mocowania z EK4?
Tak, też mocowania z EK4
http://c.wrzuta.pl/wi2528/134ab2fc00206e434fb52faa/civic_honda_tuning
Moje pytanie brzmi. Oklejony carbonem element tych liczników, jest częścią zespoloną z resztą ? Czy mogę sobie po demontażu liczników i szybki, również zdemontować ten element, aby sobie go na spokojnie okleić ?
To jest osobny element ;)
"szkło" licznika, daszek nad licznikiem i ramka to sa osobne elementy
Mam licznik w pokoju wiec moge ci go rozlozyc i pokazac jak cos :D
Skrzypi hamulec gdy go wciskam, przy bardzo malutkiej prędkości, lub na postoju jak sobie wciskam..skrzypi z tylu. Szczęki są na skończeniu, czy tłoczek albo coś jeszcze innego ? skrzypi tylko, gdy wciskam, jak hamuję to nie
skrzypi tylko, gdy wciskam, jak hamuję to nie
To jak hamujesz bez wciskania? :D Skrzypieć mogą sprężynki w bębnach. Na ogół nie wiele roboty żeby rozebrać bęben, sprawdzić co skrzypi i mieć święty spokój :)
A ja mam inny problem, wczoraj wziąłem się za pranie wnętrza. Przy rozbiórce podłogi zobaczyłem że pod nogami kierowcy mam bajorko, podobnie w bagażniku po obu stronach w okolicy lamp (przez lampy nie cieknie). Czy coś jest zatkane i nie ma jak woda odpływać, czy może coś pęknięte i dlatego wali do środka?
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555314_391474190895141_104648139577749_1238815_102 0108336_n.jpg
Czym pomalowac/okleic seryjnie srebrna ramke takiego grila zeby wygladala jak ta na zjeciu?
Moze ktos eksperymentował z folia termokurczliwa?
Spray matowy wystarczy i będzie dobrze trzymać tylko trzeba dobrze przygotować powierzchnię. Później podkład i lakier.
Polecam lakiery firmy DEN BRAVEN. Cena bardzo mała, a lakier bardzo dobrze się trzyma i nie schodzi ;)
donald1992
19-05-12, 10:43
ja pomalowalem czarnym matem i jest dobrze
A ja mam inny problem, wczoraj wziąłem się za pranie wnętrza. Przy rozbiórce podłogi zobaczyłem że pod nogami kierowcy mam bajorko, podobnie w bagażniku po obu stronach w okolicy lamp (przez lampy nie cieknie). Czy coś jest zatkane i nie ma jak woda odpływać, czy może coś pęknięte i dlatego wali do środka?
zobacz odpowietrzniki pod tylnim zderzakiem.Ja istatnio u siebie to robilem.Musisz je wyjac i klejem do szyb lub silikonem obleciec dookola uszczelke
mam pytanie co odpowiada za obroty na zimnym silniku ?
Uuu a sprecyzujesz? Bo odpowiada coś innego niż na ciepłym? Wiadomo, na jałowym coś innego odpowiada ale tak to.. Pamiętam, że jak miałem P206 to jako przyczyna nierównych obrotów mógł być czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale w Cifie nie wiem..
Skrzypi hamulec gdy go wciskam, przy bardzo malutkiej prędkości, lub na postoju jak sobie wciskam..skrzypi z tylu. Szczęki są na skończeniu, czy tłoczek albo coś jeszcze innego ? skrzypi tylko, gdy wciskam, jak hamuję to nie
Ale zaobserwuj czy skrzypi jak odpuszczasz? Bo ja tak mam na początku jazdy. Tylko u mnie to jest związane też chyba z obcieraniem tylnego hamulca jednego koła, zresztą też na początku jazdy potem jakoś tego nie słychać po kilku hamowaniach. No i przez to też nie zaciskam nigdy ręcznego bo potem też klęska. Coś nie odbija?
ziem, co do wody w bagażniku..
1. lampy (mój sposób, może nie mój, ale tak- w jednej lampie mam dodatkową uszczelkę i nie cieknie czasem tylko kropelke widzę wzdłuż uszczelki ale to jak naprawdę zleje wodą mocno. w drugiej niestety poświęciłem lampę bo i tak jest urwana śruba i skleiłem starą uszczelkę do lampy silikonem+w miejscu przyciśnięcia lampy nałożyłem warstwę silikonu do akwariów, czyli takiego do szyb)
2. odpowietrzniki, mi nie ciekły do czasu aż jeden zaczął przy okazji grzebania ogólnie z tyłu, pewnie coś zahaczyłem czy tym podobne. Ja to wkleiłem na chama- najpierw silikon wokół uszczelki potem jak trochę jeszcze ciekło chamsko nałożyłem grubą warstwę z zewnątrz. to żaden kłopot.
3. łączenia jak zdejmiesz lampę to jeżeli miałeś naprawy blacharskie to możesz mieć dziurki przy krawędzi obok lampy. Ja miałem takie, że jak wziąłem do buzi wodę i dmuchnąłem tam to przeszło od razu wszystko. Rozwiązanie- żywica też na chama. :D
4. W końcu okazało się, że mam dziurę wielkości palca, bo debile robiąc reperaturki nie skleili nowej blachy ze starą.. Rozwiązanie- blacharz zapchał gumą i zakonserwował.
W końcu koniec bawienia się z wodą..
Czy po odłączeniu lambdy za katalizatorem powinien zapalić się "check engine" ?
Czy po odłączeniu lambdy za katalizatorem powinien zapalić się "check engine" ?
powinno
Czy po odłączeniu lambdy za katalizatorem powinien zapalić się "check engine" ?
Byłoby dziwnie, jak by się nie zapalił.
Na zimnym trzyma 2 tyś obrotów po chwili obroty spadają do 1,5 i falują między 1,5 a 2 tys i optymalne obroty czyli 750 są dopiero kiedy silnik nagrzeje się do ok 90 stopni przy np 60 stopniach obroty są około 1200
Na zimnym trzyma 2 tyś obrotów po chwili obroty spadają do 1,5 i falują między 1,5 a 2 tys i optymalne obroty czyli 750 są dopiero kiedy silnik nagrzeje się do ok 90 stopni przy np 60 stopniach obroty są około 1200
A szukałeś na forum?
:confused:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?136281-Falowanie-obrotów-pomocy&highlight=falowanie+obrot%F3w
Mam problem przy samodiagnostyce, zwieram piny w 2-pinowej wtyczce przy kompie i po przekręceniu zapłonu check engine nie "mruga". Check engine świeci się cały czas po włączeniu zapłonu i przy jeździe. Drugą lambdę narazie wywaliłem, ale okazało się że nie miałem żarówki w miejscu na check engine dlatego teraz chce sprawdzić co piszczy w ECU. (Auto nie ma ABS'u.)
ziem, co do wody w bagażniku..
1. lampy (mój sposób, może nie mój, ale tak- w jednej lampie mam dodatkową uszczelkę i nie cieknie czasem tylko kropelke widzę wzdłuż uszczelki ale to jak naprawdę zleje wodą mocno. w drugiej niestety poświęciłem lampę bo i tak jest urwana śruba i skleiłem starą uszczelkę do lampy silikonem+w miejscu przyciśnięcia lampy nałożyłem warstwę silikonu do akwariów, czyli takiego do szyb)
2. odpowietrzniki, mi nie ciekły do czasu aż jeden zaczął przy okazji grzebania ogólnie z tyłu, pewnie coś zahaczyłem czy tym podobne. Ja to wkleiłem na chama- najpierw silikon wokół uszczelki potem jak trochę jeszcze ciekło chamsko nałożyłem grubą warstwę z zewnątrz. to żaden kłopot.
3. łączenia jak zdejmiesz lampę to jeżeli miałeś naprawy blacharskie to możesz mieć dziurki przy krawędzi obok lampy. Ja miałem takie, że jak wziąłem do buzi wodę i dmuchnąłem tam to przeszło od razu wszystko. Rozwiązanie- żywica też na chama.
4. W końcu okazało się, że mam dziurę wielkości palca, bo debile robiąc reperaturki nie skleili nowej blachy ze starą.. Rozwiązanie- blacharz zapchał gumą i zakonserwował.
W końcu koniec bawienia się z wodą..
Wszystko ładnie opisane, dzięki. Tylko gdzie te odpowietrzniki??:confused:
A co z przeciekiem z przodu? To w sumie mnie bardziej boli ;)
odpowietrzniki są pod tylnym zderzakiem, trzeba go zdjąć zeby zatamować przeciek :)
Dzieki, za tydzień powalcze i zdam relację ;)
Mam problem przy samodiagnostyce, zwieram piny w 2-pinowej wtyczce przy kompie i po przekręceniu zapłonu check engine nie "mruga". Check engine świeci się cały czas po włączeniu zapłonu i przy jeździe. Drugą lambdę narazie wywaliłem, ale okazało się że nie miałem żarówki w miejscu na check engine dlatego teraz chce sprawdzić co piszczy w ECU. (Auto nie ma ABS'u.)
Dodam jeszcze że za licznikiem zauważyłem żółtą kostkę nigdzie nie podłączoną. Dałoby radę żeby ktoś wrzucił zdjęcie swojego licznika "od tyłu" ? Pzdr.
Starstruck
20-05-12, 01:00
Tysiąc razy wałkowane, sam zresztą kiedyś odpowiadałem (tyle że zapomniałem), ALE ;)... jak wymienić i na jakie żarówki od nawiewu? Dzisiaj mi się jedna przepaliła i dokucza mi to niemiłosiernie.
To tam są jakieś żarówki? :D
To tam są jakieś żarówki? :D
jak najbardziej są
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8925-Wymiana-o%B6wietlenia-w-konsoli-nawiewu-V-gen&highlight=jakie+zarowki ;]
edit//
kurde nie zauwazylem, ze to 5g :/
Starstruck
20-05-12, 23:38
Zapewne do VI jest to samo, teraz sobie powoli przypominam, że też 1,2W. Dzięki!
Nie no wiem, że są w VI tylko to tak słabo świeci, że ledwo widać. ;) Ale jakoś szczególnie mi nie przeszkadza. Ważne, że w miarę widać ile/h się jedzie. Chociaż po wymianie z ori żarówek na przezroczyste całkowicie niby lepiej widać tarcze ale samej strzałki wcale.
Ledy albo smd mozna wstawic ;)
Starstruck
21-05-12, 13:56
Mi tam świeci dobrze, oprócz tej jednej przepalonej, ale i tak od razu dwie wymienię :).
Siema, jak otworzyc samochod bez kluczyka ? Mam o tyle dobrze ze otworzylem maske, i udalo mi sie go zgasic, ale zamek jak byl zamkniety tak jest... Probowalem szczescia z drutem ale to chyba przekracza moje zdolnosci manualne i cierpliwosc. Jest jakas opcja zeby dostac sie do centralki, nie wiem elek szyb czy szyberadchu ?
Z gory dzieki za pomoc!
Siema, jak otworzyc samochod bez kluczyka ?
Nie to forum.
:p
A tak na poważnie to może zlokalizuj w swojej okolicy kogoś kto zawodowo zajmuje się awaryjnym otwieraniem? Przynajmniej zrobi to tak, że nie popsuje czegoś przy okazji.
stuvqa zazwyczaj warsztaty zajmujące się elektroniką samochodową potrafią większość aut otworzyć w kilkadziesiąt sekund. Mówię o fachowcach oczywiście. ;) Nie sądzę żeby stary Cif był jakąkolwiek przeszkodą.
No ja was prosze ;D tylko nie stary cif , chodzilo mi o to czy jest jakis myk, typu ciegno od bagaznika gdzies idzie czy otwarcie szyb czarujac cos pod maska... A moze da sie wyjac tylna boczna szybe z zewnatrz ?
No i dodam tylko ze zamieszkuje jakies 30km od wiekszej miejscowosci, takze przy koszcie 200zl to ja wole wybic szybe ktora kosztuje 60 zl na allegro
:P
kable do silownikow centralnego wiesz gdzie ida....serwisowka w rece i wiesz gdzie podlaczyc prad
kable do silownikow centralnego wiesz gdzie ida....serwisowka w rece i wiesz gdzie podlaczyc prad
Nie wiem ;/ jakies instrukcje ?
A w ogóle to jak pobawisz się klemami od aku to nie zacznie centralny wariować? Spotykałem się z takimi sytuacjami już.
Holowanie 30km to jest 200zł? Kurde to faktycznie zawracanie dupy.
Może jednak dałoby radę kogoś załatwić co przyjedzie na miejsce i się włamie nie niszcząc nic.. Ja bym tak kombinował.
Poszukaj w internecie jakiegoś zakładu zajmującego się awaryjnym otwieraniem samochodów. Dojeżdżają na miejsce i nie biorą chyba dużo za dojazd. Warto zadzwonić i zapytać, może opłaci się bardziej zapłacić za dojazd speców niż za wybijanie szyby itp.
co przyjedzie na miejsce i się włamie nie niszcząc nic..
Tylko czasami z takim tekstem im nie wyjedź. Jak kiedyś znajomy potrzebował ich pomocy i tak powiedział to się obrazili i nie chcieli przyjechać, bo włamuje to się złodziej, a oni otwierają. hehe
kiedys raz korzystalem z uslug takich otwieraczy ;]
do calej zabawy wystarczy poduszka z cisnieniomierza recznego lub pilka do tenisa z dziurka
Otwarcie spoko, w Bydgoszczy 80-90 zl. Dojazd 150 zl :D to ja wole wyje%$ac szybe przednia i fundnac sobie nowke sztuke nieporysowana itd... Zobacze co sie da zrobic, ale najprawdopobniej wreszcie wymienie przednia szybe :P
Szykuje się akcja "kilof", bo wybicie przedniej szybki wcale nie jest takie proste :p
Jeśli postawiłeś samochód gdzieś na mieście i w środku jest na widoku radio to podejrzewam, że Civic w końcu "sam" się otworzy :p
A na serio to nieciekawa sprawa. Masz tylko jeden kluczyk do samochodu?
Może to głupie, ale możesz spróbować otworzyć kluczykiem od innej Hondy tej samej generacji. Czasami bębenki są tak wyrobione, że można otworzyć zamek kluczykiem od innego samochodu :D
możesz spróbować otworzyć kluczykiem od innej Hondy tej samej generacji
Nie musi być nawet ta sama generacja ja mam 6 gena i moim kluczykiem otwierałem już 3 jajka :D
problem:
po wymianie manchety trzesie kiera powyzej 110 km/h i sciaga na lewo :/
cos zle zlozone? tylko co?
czy zbieznosc stracilo?
:( please help
Pytanko do tych, co zakładali owiewki Heko - montowaliście też te metalowe spinki ? Próbowałem to wcisnąć, ale trzyma się toto jak umarły ręką... podejrzewam, że podczas jazdy z uchylaną szybą te spinki by powypadały.
bartkonator
22-05-12, 14:04
Witam, pytanie do ludzi którzy zmieniali szybę przednia czołową w EJ9, czy ta uszczelka wokół szyby jest do ściągnięcia ? I czy da rade ją zamontować ponownie ? Bo gość mi powiedział że ta "rama" czyli ta guma na zewnątrz szyby kosztuje 420zł :O Proszę o odpowiedź
skolopendra
22-05-12, 14:09
Bo gość mi powiedział że ta "rama" czyli ta guma na zewnątrz szyby kosztuje 420zł :
poszukaj innego gościa i niech to zrobią w zakładzie na gwarancji
bartkonator
22-05-12, 14:35
w tym problem że w moim mieście jest 1 zakład który się zajmuję szybami. Dlatego też pytam jak z tą uszczelka, bo szybę to wkleje u majstra jakiegoś.
Podrzuci ktoś linka do instrukcji naprawy odbiornika sygnału immobilizera pod kierownicą? Gdzieś widziałem na forum ładnie wytłumaczone z fotkami jednak na 8 stronach wyszukiwania nie odnalazłem tego wątku. Jeśli dobrze pamiętam chodzi o konserwację styków gdzieś w tej okolicy.
Pytanko do tych, co zakładali owiewki Heko - montowaliście też te metalowe spinki ? Próbowałem to wcisnąć, ale trzyma się toto jak umarły ręką... podejrzewam, że podczas jazdy z uchylaną szybą te spinki by powypadały.
ja ich nie zakładałem tylko podkleiłem klejem w paru miejscach
kiedys raz korzystalem z uslug takich otwieraczy ;]
do calej zabawy wystarczy poduszka z cisnieniomierza recznego lub pilka do tenisa z dziurka
+ kliny + w miarę twardy drut :)
Czy klimatyzacja z ek3 w sedanie przedlift bez problemu podejdzie do ej9 tez w sedanie polifcie?
czy orientuje się ktoś czy filtra kabinowy do wersji z klimą jest identyczny dla 2/3/4d?
ja ich nie zakładałem tylko podkleiłem klejem w paru miejscach
Kupiłem rolkę piankowej 2-stronnej taśmy klejącej i przykleiłem ją na całej długości owiewki. Ta taśma co jest oryginalnie to jakiś żart.
donald1992
22-05-12, 16:58
Witam, pytanie do ludzi którzy zmieniali szybę przednia czołową w EJ9, czy ta uszczelka wokół szyby jest do ściągnięcia ? I czy da rade ją zamontować ponownie ? Bo gość mi powiedział że ta "rama" czyli ta guma na zewnątrz szyby kosztuje 420zł :O Proszę o odpowiedź
mozna zalozyc ponownie ta sama uszczelke.Moj kolega wymienial i dalo rade ale zalezy w jakim stanie jest ta uszczelka
bartkonator
22-05-12, 18:24
mozna zalozyc ponownie ta sama uszczelke.Moj kolega wymienial i dalo rade ale zalezy w jakim stanie jest ta uszczelka
i tyle chciałem wiedzieć jak uda mi się ją wydrzeć bez szwanku to wpadnie ta sama, jak nie to trzeba będzie kupić nową. dzięki za odpowiedzi
czy ta uszczelka wokół szyby jest do ściągnięcia ?u mnie pekla ale mam zalozona ta sama, nowa kosztowala ponoc 180zl ale nie mieli akurat na stanie
czy filtra kabinowy do wersji z klimą jest identyczny dla 2/3/4d?tak
Czy klimatyzacja z ek3 w sedanie przedlift bez problemu podejdzie do ej9 tez w sedanie polifcie? raczej tak ale glowy za to nie dam
Czy klimatyzacja z ek3 w sedanie przedlift bez problemu podejdzie do ej9 tez w sedanie polifcie?
Jeśli te same typy silników (D) to powinna podejść bez zająknięcia.
czy orientuje się ktoś czy filtra kabinowy do wersji z klimą jest identyczny dla 2/3/4d?
Ja np. nie mam kabinówki wcale:)
Czy muszę zdejmować przepustnicę żeby sprawdzić czy mam zwężkę? Wyjmowałem filtr powietrza i otwierałem przepustnice i raczej nic takiego nie było tam widać, a niekoniecznie chce mi się szarpać z tymi śrubami.
skolopendra
22-05-12, 21:41
Czy muszę zdejmować przepustnicę żeby sprawdzić czy mam zwężkę?
nie
witam! mam do wymiany przewody wn i kolektor i mam pytanie jakie są skutki jezdzenia z uszkodzonymi kablami wn (przebicie) i jakie sa skutki jezdzenia z pękniętym kolektorem wydechowym bo nie wiem co z pośród tych 2 jest priorytetem.
Witam! Czy da się coś zrobić z przednimi lampami? moje są lekko pożółkłe, ale to chyba klosze od zewnętrznej strony są już troche zajechane, próbowałem to zmyć ale nie schodzi, czy da się to jakoś spolerować? czy może lepiej kupić nowe klosze (które w sumie i tak ciężko dostać). Załączam foto:
http://i49.tinypic.com/jg7jav.jpg
Polerować i będą jak nowe
wodny papier scierny i pasta, dzis bylem w motoryzacyjnym to sa juz specialne pasty do tego :D
hasa
na przewodach moze nierówno chodzic i ogolnie mogą byc podobne problemy a kolektor ? hmm bedzie glosniej i moze byc słabszy
Ja np. nie mam kabinówki wcale
no wiem wiem czytałem że różnie bywa z tymi kabinowymi ale u mnie na szczęście jest i musze wymienić bo coś zaczyna nieładnie pachnieć z nawiewów...
hmm rozumiem że lampy najlepiej zacząć szlifować papierem wodnym, zaczynając od 800 przez 1000 i na koniec 2000, ew. jeszcze 2500. Następnie pasta TEMPO i ... ? jakąś szmatką wystarczy czy lepiej np. wkrętarka + futerko polerskie - wolne obroty co by kloszy nie stopić, zgadza się?
Przeprowadzając tak operację teoretycznie nie powinno być żadnych komplikacji? :)
raczej wiertarka nie bedzie potrzebna ;) lepiej niech sie wypowie osoba która to robila bo ja wiem tylko teoretycznie- praktyki brak ;p
wujek google :
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/66947-Regeneracja-klosza-lampy-przedniej-w-MK2
:)
musze wymienić bo coś zaczyna nieładnie pachnieć z nawiewów...
Odgrzybianie też nie zaszkodzi. Co 2 lata niby powinno sie jeszcze wymienić osuszacz razem z wymianą czynnika.
oki bardzo dziękuję lozek i RazoR91 za pomoc, na dniach się za to zabieram, pozdrawiam ;)
na przewodach moze nierówno chodzic i ogolnie mogą byc podobne problemy a kolektor ? hmm bedzie glosniej i moze byc słabszy
to to ja wiem bo mam te usterki to objawy tez zauważyłem ale chodzi mi czy mogą byc jakies inne skutki tych usterek typu wieksze spalanie czy coś takiego a głównie o to co najpier wymienić i czy któras z tych rzeczy dłużej nie naprawiona może jakos zaszkodzić
chyba bardziej kable mogą zaszkodzić, bo mają wpływ na prace silnika, a kolektor to chyba poza zwiekszoną temperaturą i hałasem pod maską większego wpływu nie ma
Odgrzybianie też nie zaszkodzi. Co 2 lata niby powinno sie jeszcze wymienić osuszacz razem z wymianą czynnika.
u mnie sprawa wygląda tak, że miesiąc temu klima była uszczelniana i nabijana i po tym zabiegu czasem "wali" z nawiewów z tym, że nie na włączonej klimie tylko na zwykłym nawiewie. Przy wymianie filtra może zastosuje też jakiś środek do grzyba może nie zaszkodzi :)
sa takie specialne srodki do zapachów, ale powiem Ci że słyszałem ze wlewasz ocet do kilku pojemników i rozstawiasz w samochodzie w roznych miejscach, czekasz tak chyba 30 min i potem wsiadasz i zapalasz zapałke i podobno zapachy znikają :)
ale powiem Ci że słyszałem ze wlewasz ocet do kilku pojemników i rozstawiasz w samochodzie w roznych miejscach, czekasz tak chyba 30 min i potem wsiadasz i zapalasz zapałke i podobno zapachy znikają :)
W imię ojca i syna ...
Czego to ludzie nie wymyślą.
A może poprostu pojechać na odgrzybienie instalacji?
:confused:
hehe :) ale czy to grzyby? powtarzam, że jak klime mam włączoną to nie śmierzi tylko czasem na nawiewie bez klimy zaleci. a układ ponoć w ubiegłym roku w maju był odgrzybiany.
Wiem ja tez w to nie wierze :)
CZyszczenie felg pasta do zebów, zamiast plaka na deske rozdzielczą to podobno dobre sa chusteczki do dzieciecej pupy :cool:
Jest taki specialny spray, wlacza sie nawiewy na full w obiegu zamknietym, a buteleczke stawia sie za zlozonym fotelem pasażera i zamyka sie samochód i czeka
mi tez tak jechało z nawiewó ze az odwracalo glowe i to jakos dalo rade, a drugie to ze robilem to po zakupie i autko troche stało
hehe :) ale czy to grzyby? powtarzam, że jak klime mam włączoną to nie śmierzi tylko czasem na nawiewie bez klimy zaleci. a układ ponoć w ubiegłym roku w maju był odgrzybiany.
Albo Ci coś wlazło gdzieś i tam zdechło.
:D
Znajomy znalazł kiedyś pod maską kawałek żyjącego własnym życiem żółtego sera, który sobie schowało na później jakieś zwierzę.
Miał taką samą sytuację ja Ty.
zamiast plaka na deske rozdzielczą to podobno dobre sa chusteczki do dzieciecej pupy :cool:
Ale pod warunkiem, że chcesz mieć matowo, a nie błysk.
:D
moze zaciaga smierdzace powietrze z okolicy? albo samochodu jadącego przed ;)
jak klime mam włączoną to nie śmierzi tylko czasem na nawiewie bez klimy zaleci
Miałem tak 4 lata temu przez jakiś czas po zakupie auta ale później samo sie wyśmierdziało:). Może u Ciebie faktycznie jakaś organiczna forma życia(nawet jeśli to stary serek:p) emituje takie zapachy
Przy wymianie filtra może zastosuje też jakiś środek do grzyba może nie zaszkodzi
Wręcz jest to wskazane.
Witam
Czy moglby mi ktos powiedziec czy normalnym jest to ze jadac na 2 bez gazu obroty schodza ponizej zera tak jak na wylaczonym silniku
Pozdrawiam
Witam
Czy moglby mi ktos powiedziec czy normalnym jest to ze jadac na 2 bez gazu obroty schodza ponizej zera tak jak na wylaczonym silniku
Pozdrawiam
nie,
jadąc na biegu, po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają razem z prędkością i przy okolo 1100 rpm komputer powinien zacząć podawac paliwo,
na biegu jałowym powinno byc 500-750 rpm
Czy ktoś podpowie jaki osuszacz klimy i gdzie można dostać dobry do EJ9 przed liftem ?
Czy ktoś podpowie jaki osuszacz klimy i gdzie można dostać dobry do EJ9 przed liftem ?
Sądzę, że nie ma raczej różnicy czy przedlift czy polift, a bardziej zależy to od silnika.
Ja mam OEM'owy (Fuji), numer Honda: 80351-S04-901, koszt w A.S.O. około 550,- zł, ale napewno znajdziesz taniej.
550zl swietna cena :D jasne, ze znajdzie taniej i to nawet 10 razy taniej :)
Prosze bardzo - http://allegro.pl/osuszacz-klimatyzacji-honda-civic-ej-ek-mb-95-i2311296543.html
Ja moge go miec za 50zl ale wysylke bym tansza zrobil wiec na to samo wyjdzie, co u typa z allegro :) sam mam taki u siebie i dziala bez najmniejszych problemow.
550zl swietna cena
Jak większości rzeczy w A.S.O. [H]
:p
jakiś patent na śrubę która mocuje widełki do wahacza z przodu ? :> za chiny nie moge odkręcić :P
zamiast plaka na deske rozdzielczą to podobno dobre sa chusteczki do dzieciecej pupy
Nie polecam, szczególnie jak komuś się niedawno urodziło dziecko. Zapach kojarzy się ze zmianą pieluch :D Bardziej polecam ściereczki do kuchni (zaje*#ście czyszczą plastiki w aucie)
Cytat Zamieszczone przez ziem Zobacz posta
Czy muszę zdejmować przepustnicę żeby sprawdzić czy mam zwężkę?
nie
A jakieś konkrety, po czym poznać?
Zdejmij przynajmniej filtr powietrza, tak żebyś widział motylek przepustnicy. Otwórz przepustnicę pociągając za jej kółko i sprawdź czy siedzi tam uszczelka zmniejszająca średnicę przepływu powietrza.
nie,
jadąc na biegu, po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają razem z prędkością i przy okolo 1100 rpm komputer powinien zacząć podawac paliwo,
na biegu jałowym powinno byc 500-750 rpm
co moze byc tego powodem ze mam takie a nie inne objawy
jaka pojemnosc ma bak paliwa w EJ9?
jaka pojemnosc ma bak paliwa w EJ9?
45 l
bylo pare razy, ale. pare dni temu na skrzyzowaniu zgaslo mi auto (wlasciwie to zadusilem nie wrzucajac na luz). przy odpalaniu troche dlugo krecilo i taki odglos jakby pilowania byl. od tamtego czasu obseruje ze na cieplym odpala od strzalu a na zimnym potrafi krecic 1-3s. co moglo sie uszkodzic?
550zl swietna cena jasne, ze znajdzie taniej i to nawet 10 razy taniej
Prosze bardzo - http://allegro.pl/osuszacz-klimatyza...311296543.html
Ja moge go miec za 50zl ale wysylke bym tansza zrobil wiec na to samo wyjdzie, co u typa z allegro sam mam taki u siebie i dziala bez najmniejszych problemow.
Dzięki wielkie :) To jeszcze małe pytanie , żeby wymienić osuszacz muszę spuścić cały czynnik ?
jaka pojemnosc ma bak paliwa w EJ9?
Katalogowo jak kolega wyżej napisał , 45 L
Dzięki wielkie :) To jeszcze małe pytanie , żeby wymienić osuszacz muszę spuścić cały czynnik ?
nie, ale czesc napewno ucieknie.
wybierz sie z tym do serwisanta klimy
Wiem, że są maszyny do serwisowania klimatyzacji, które najpierw zciągają cały czynnik z instalacji, sprawdzają jej szczelność, a dopiero później nabijają klimatyzację od zera do pełna.
jakiś patent na śrubę która mocuje widełki do wahacza z przodu ?szlifierka katowa i nowa sruba albo nowe(uzywane) widelki, u mnie z tylu sruba i tulejka stanowila jedna calosc, srube ucialem a tulejke kupilem nowa
nie, ale czesc napewno ucieknie.
wybierz sie z tym do serwisanta klimy
Jesli nie odciagnie najpierw czynnika to caly spier.....
Wiem, że są maszyny do serwisowania klimatyzacji, które najpierw zciągają cały czynnik z instalacji, sprawdzają jej szczelność, a dopiero później nabijają klimatyzację od zera do pełna.
zadna maszyna nie odciagnie czynnika w 100%, zawsze jakas jego czesc zostanie, srednio z 10% tego ile liczyc caly uklad i wtedy jesli chcesz wymienic absolutnie caly czynnik, to wykrecasz zaworek na wysokim cisnieniu i tyle, wylatuje resztka i od nowa nabijasz uklad.
Przy wymianie, sprezarki, osuszacza czy skraplacza nalezy rowniez pamietac o uzupelnieniu oleju, bo to rzeczy w ktorych odklada sie najwiecej oleju, ale jesli fachman od klimy jest profi to nie trzeba mu o tym przypominac.
Tak dla informacji dla potomnych bo moze komus sie przyda calkowita ilosc czynnika w 6genie to 650g R134A a oleju 130g PAG46 :)
Przy wymianie, sprezarki, osuszacza czy skraplacza nalezy rowniez pamietac o uzupelnieniu oleju, bo to rzeczy w ktorych odklada sie najwiecej oleju, ale jesli fachman od klimy jest profi to nie trzeba mu o tym przypominac.
Tak dla informacji dla potomnych bo moze komus sie przyda calkowita ilosc czynnika w 6genie to 650g R134A a oleju 130g PAG46
I wszystko w temacie :) Dzięki jeszcze raz!
Tak dla informacji dla potomnych bo moze komus sie przyda calkowita ilosc czynnika w 6genie to 650g R134A a oleju 130g PAG46 :)
Cenna informacja, zwłaszcza że w najbliższy poniedziałek jadę na serwis klimatyzacji.
Również dziękuję.
Witam szybkie pytanie, jaki bezpiecznik odpowiada za oświetlenie wnętrza?(Lampka w podsufitce) EJ9 D14A3 HB 1997r
Szukałem w Sam naprawiam i w manualu, ale akurat bezpiecznika do tego nie ma :confused:
To jeszcze tak rowniez informacyjnie, na serwis klimatyzacji powinno sie jechac na wlaczonej klimatyzacji do ostaniej chwili, wtedy olej jest rozproszony w czynniku i maszyna odessie go bardzo duzo, jak pojedziemy na wylaczonej klimie i olej bedzie odlozony w sprezarce i calej reszcie ktorej wymienilem to odessie go zdecydowanie mniej.
To jeszcze tak rowniez informacyjnie, na serwis klimatyzacji powinno sie jechac na wlaczonej klimatyzacji do ostaniej chwili, wtedy olej jest rozproszony w czynniku i maszyna odessie go bardzo duzo, jak pojedziemy na wylaczonej klimie i olej bedzie odlozony w sprezarce i calej reszcie ktorej wymienilem to odessie go zdecydowanie mniej.
Dziękuję x2.
:D
jaki bezpiecznik odpowiada za oświetlenie wnętrza?pod maska jest
Szukałem w Sam naprawiam i w manualu, ale akurat bezpiecznika do tego nie ma
Toś kiepsko szukał. W tej niebieskiej książce "Sam naprawiam", strona 269, opiska u dołu z prawej strony. Na tej samej stronie jest także rozpiska bezpieczników znajdujących się wewnątrz auta pod kierownicą.
Tak jak kolega lopi napisał bezpiecznik o który ci chodzi jest w puszeczce pod maską obok aku. Ma 7,5A i powinien być opisany na pokrywce jako "Interior light" lub podobnie:)
Dobra źle popatrzyłem, znalazłem i wszystko śmiga dzięki :)
4tys temu wymienione nowe sprzgło, lozysko i teraz na wolnych obrotach slychac szum/tarcie a po wcisnieciu sprzegla cisza, czy juz by sie łozysko wysrało???
Wlozylem tez skrzynie z D14 czy to moze skrzynia? zreszta przy ruszaniu tez slychac dziwne dzwieki?
Wg mnie skrzynia, przecież jak wciskasz sprzęgło to tak jakby oddzielasz połączenie silnik/skrzynia, prawda ?
dziś zdejmowałem u siebie tarcze z przodu w celu przeszlifowania, szlifowania nie było a jest problem. W warsztacie poradzili mi żebym dokładnie wyczyścił w miejscu przylegania do tarczy,że moze to od tego jest bicie przy hamowaniu przy ok 80 km/h, toczyć nie chcieli bo mówili ze sie nie oplaca (grubosc mojej tarczy to 21 mm min jaka moze byc to 19 mm wiec chyba jednak by jeszcze byla wystarczajaca ale nie o tym. Po zalozeniu i skreceniu jedno kolo ladnie swobodnie sie toczy a drugie przy kreceniu kolem w powietrzu slychac takie delikatne "szczyrkanie", jakby frezy/zębatki przeskakiwaly nie wiem jak to opisac. Przed rozkreceniem na 100% tego nie bylo. Auto mam z absem, ale nic przy nim nie dotykałem nawet, odkrecilem 4 śruby w celu zdjecia zacisków. Przod byl z obu stron w powietrzu to sobie krecilem kołami swobonie jezeli to ma jakies znaczenie.
Czy to cos z absem? kontrolka prawidlowo działa. Prosze o jakies rady...
prawda
No prawda:)
Skrzynie bralem z najpewniejszego zrodla polecanego na forum, widocznie nie trafilem:)
I jeszcze jedno:
Przy dodawaniu gazu na luzie slychac w okolicach silnika delikatne dzwonienie (nowy wydech nie ma co dzwonic) co to moze dzwonic?
Mam problem z klimą w EJ9 D14A4. Jak włączę klimę to czasami piszczy jakby pasek się ślizgał. Czasami piszczy dość długo i na chwile przestaje. A czasami tylko jak wchodzę na wyższe obroty i za chwile przestaje. Pasek starałem się naciągnąć, ale to nic nie dało. Macie pomysły od czego zacząć sprawdzanie?
4tys temu wymienione nowe sprzgło, lozysko i teraz na wolnych obrotach slychac szum/tarcie a po wcisnieciu sprzegla cisza, czy juz by sie łozysko wysrało???
Wlozylem tez skrzynie z D14 czy to moze skrzynia? zreszta przy ruszaniu tez slychac dziwne dzwieki?
na luzie przy puszczonym sprzegle dziala lozysko walu ;] czy jakto sie tam nazywa... poszukaj na forum, multum tematow od tego
mi na zimnym tez szelesci ;] (prawdopodobnie lozyska skrzyni juz padaja)
Mam problem z klimą w EJ9 D14A4. Jak włączę klimę to czasami piszczy jakby pasek się ślizgał. Czasami piszczy dość długo i na chwile przestaje. A czasami tylko jak wchodzę na wyższe obroty i za chwile przestaje. Pasek starałem się naciągnąć, ale to nic nie dało. Macie pomysły od czego zacząć sprawdzanie?
kup spray do piszczacych paskow i popsikaj ten od klimy pod maska, moze jest juz stary, a jak za mocno naciagniesz to peknie :P
kompresor klimy pewnie stawia duzy opor, wlaczales klime w zimie?
Zdarzyło się kilka razy włączyć klimę. Jednak jak już kupiłem auto to tak było, tylko w mniejszym stopniu. Jak dorwę kogoś to sprawdzę dokładnie z którego miejsca ten dźwięk się wydobywa i wrzucę fotkę.
Jeden pasek ma dość duże luzy, to pewnie od klimy, ale nie mam pomysłu jak tam dojść. Tak mało miejsca, że nie ma miejsca na 2 ręce. ;/
bartkonator
26-05-12, 12:55
Gdzie można kupić tą uszczelkę*wokół przedniej szyby czołowej w EJ9? I jak ona wchodzi? Gość mi tłumaczył że wchodzi pod szybe i nie da się jej wyciągnąć. Ale coś mi to nie pasuje.
proszę o pomoc
Camellia Racing
26-05-12, 13:19
Witam, pytanie do ludzi którzy zmieniali szybę przednia czołową w EJ9, czy ta uszczelka wokół szyby jest do ściągnięcia ? I czy da rade ją zamontować ponownie ? Bo gość mi powiedział że ta "rama" czyli ta guma na zewnątrz szyby kosztuje 420zł :O Proszę o odpowiedź
To są uszczelki i listwy wykończające można powiedzieć. Jedyna uszczelka jaka naprawdę chroni przed przeciekami to klej na którym szyba się trzyma :)
Gdzie można kupić tą uszczelkę*wokół przedniej szyby czołowej w EJ9? I jak ona wchodzi? Gość mi tłumaczył że wchodzi pod szybe i nie da się jej wyciągnąć. Ale coś mi to nie pasuje.
proszę o pomoc
Boczne są na spinkach. Górna jest wciskana z tego co pamiętam u siebie przy montażu.
Witam
Moglby mi ktos powiedziec co jest powodem ze jadac na 2 bez gazu obroty spadaja mi ponizej 0 tak jakby silnik byl wylaczony
Pozdrawiam
Gdzie można kupić tą uszczelkę*wokół przedniej szyby czołowej w EJ9?to zakladaja razem z szyba, szyba jest klejona i ta uszczelka teoretycznie jest jednorazowa
kupisz w aso za kosmiczne pieniadze albo tam gdzie szyby maja popytaj, w grudniu 180zl kosztowala ale nie mieli tam gdzie szybe bralem
bartkonator
26-05-12, 15:40
wyciągnąłem ją została prawie w idealnym stanie... Jak? szyba i tak była do wymiany to najpierw rozwaliłem śrubokrętem u dołu żeby mieć jak złapać później opalarką z małą dyszą podgrzewałem szybę aż klej się gotował pod spodem i pękała szyba, wtedy po prostu darłem powoli i uszczelka wychodziła leciutko :)
Camellia Racing
26-05-12, 15:50
To miałeś farta ;)
Dokładnie nie pamiętam ale ona ma alu stelaż w środku bodajże i przewaznie jej demontaż ją dyskwalifikuje do ponownego użycia bo cała nie wyjdzie ;)
bartkonator
26-05-12, 15:56
E ja tam nie czuje alu stelażu... jest cała gumowa tylko po bokach jest troche twardsza guma :)
Camellia Racing
26-05-12, 15:58
Hmm, to pomyliłem z tylną uszczelką szyby piątej generacji. :D
Widział ktoś w manualu jak naciągnąć pasek od klimy? Już 3 razy czytam spis treści i nie mogę tego znaleźć. A za Chiny nie wiem jak się do tego zabrać, co wymontować, żeby się tam dostać?
Wiecie jak jest przymocowana maglownica do EJ9 ?
co wymontować, żeby się tam dostać? nic, na wierzchu jest sruba, popuszczas rolke, krecisz sruba od naciagu, dokrecasz rolke, manual str 22-28 (1235), 22-34 (1241), 22-41 (1248)
Wiecie jak jest przymocowana maglownica do EJ9 ? str 17-49 w manualu
Silnik D16Y8 + skrzynia z D14A4 - będzie to jakoś ze sobą współgrało, czy lepiej szukać oryginalnej skrzyni z D16 ?
będzie to jakoś ze sobą współgrałobedzie, przelozenia sie troszke roznia i skrzynia z y8 ma igielkowe lozyska (trwalsze)
str 17-49 w manualu
Dzieki,
byłem dzis w stacji kontroli sprawdzic co mam do zrobienia i gosc powiedział mi ze maglownica jest luza badz lata. Niecały rok temu byla regenerowana.
Moglo puscic mocowanie od używania, czy to mechanik spie$&%**ł robote ?
Silnik D16Y8 + skrzynia z D14A4 - będzie to jakoś ze sobą współgrało, czy lepiej szukać oryginalnej skrzyni z D16 ?
ja mam u siebie i uważam że jest za krótka do normalnej jazdy zwłaszcza 5 bieg
nic, na wierzchu jest sruba, popuszczas rolke, krecisz sruba od naciagu, dokrecasz rolke, manual str 22-28 (1235), 22-34 (1241), 22-41 (1248)
Dzięki, nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć. Pozostaje naciągnąć i po sprawie. :)
może mi ktoś potwierdzić, że silniczek spryskiwacza przedniego ma układ styków poprzeczny?
donald1992
27-05-12, 13:43
witam
mial ktos do czynienia z lozyskiem przednim firmy BTA?
jesli tak to czy warto kupic?
pozdro
BTA to polski wyrob, wg mnie lepiej dolozyc i kupic Kanaco
bednar_ek35
27-05-12, 17:34
Dzieki,
byłem dzis w stacji kontroli sprawdzic co mam do zrobienia i gosc powiedział mi ze maglownica jest luza badz lata. Niecały rok temu byla regenerowana.
Moglo puscic mocowanie od używania, czy to mechanik spie$&%**ł robote ?
Magiel ma w swojej obudowie gomotuleje w miejscach gdzie przykręca sie go do sanem,możliwe że te tuleje sie wyebały ew.magiel już nabrał luzów.Gdzieś kiedyś na forum widziałem zestaw z tulejek z poli do usztywnienia magla.
Magiel ma w swojej obudowie gomotuleje w miejscach gdzie przykręca sie go do sanem,możliwe że te tuleje sie wyebały ew.magiel już nabrał luzów.Gdzieś kiedyś na forum widziałem zestaw z tulejek z poli do usztywnienia magla.
Tak czy siak, telefon do tego "mechanika" będzie. Bo albo tak zrenegerowali albo on tak to przykrecil, a gumki mogły być w średnim stanie...
Może wie ktoś gdzie dostać te tulejki ? Jaka będzie mnij wiecej cena takiej imprezy ?
Ostatnio gdzieś przeczytałem, że Hondy stoją krzywo, to prawda? Prawa strony z tyłu jest wyżej niż lewa. Nie wiem czy tak jest w każdej Hani, czy coś jest nie tak?
Mam jeszcze mały problem z tyłem. Jak jadę po łuku (na prostej też się zdarza) i trafię na wybój to tył mi lekko zamiata, lata na boki. Jakby nie był stabilny, co może być walnięte?
Bartollo185
28-05-12, 08:55
Ostatnio gdzieś przeczytałem, że Hondy stoją krzywo, to prawda? Prawa strony z tyłu jest wyżej niż lewa. Nie wiem czy tak jest w każdej Hani, czy coś jest nie tak?
Mam jeszcze mały problem z tyłem. Jak jadę po łuku (na prostej też się zdarza) i trafię na wybój to tył mi lekko zamiata, lata na boki. Jakby nie był stabilny, co może być walnięte?
Obstawiam że z tyłu masz już zniszczone główne tuleje wahacza 'Cukierki' Koszt jednego ok 50 zł ;)
Obstawiam że z tyłu masz już zniszczone główne tuleje wahacza 'Cukierki' Koszt jednego ok 50 zł
Przynajmniej będę wiedział czego szukać, dzięki. :)
może mi ktoś potwierdzić, że silniczek spryskiwacza przedniego ma układ styków poprzeczny?
ponawiam
Czym dodatkowo posmarować uszczelkę miski olejowej po jej zmianie ? Silikon wysoko temp. raczej odpada.
Czym dodatkowo posmarować uszczelkę miski olejowej po jej zmianie ?
Niczym.
Niczym.
W manualu piszą żeby jednak przejechać ;) Tylko nie wiem jakim typem uszczelniacza jest u nich "liquid gasket".
Ja zmieniając te uszczelkę 2 lata temu nie posmarowałem niczym i po dziś dzień jest suchutko, nic nie cieknie. Bardziej ma znaczenie jaką uszczelkę kładziesz. Zamienniki to zło. Ja dałem zamiennik i tyle co z warsztatu wyjechałem, przejechałem jakieś 15km i zaczęło kapać, potem auto stało 3 dni bo czekałem na OEM, na którym jeżdżę do dziś.
Panowie potrzebuje rade dla laika jak zabrac sie za nadkole po zimie. Oczyszcze to do gołej blachy i...? jaki środek połozyć na blache przed szpachlowaniem? Plan mam taki:
1.oczyszcze miejsce z rdzy
2.nałoże jakis środek antykorozyjny
3.szpachla, podkład i lakier
może coś takiego jak "brunox epoxy"? http://allegro.pl/brunox-epoxy-250ml-odrdzewiacz-podklad-na-rdze-wro-i2371580224.html
Piotrek_87
28-05-12, 16:14
może mi ktoś potwierdzić, że silniczek spryskiwacza przedniego ma układ styków poprzeczny?
Przedni (bliżej zderzaka): czerwony styk "T"
Tylni (bliżej koła): biały styk "||"
Przedni (bliżej zderzaka): czerwony styk "T"
Tylni (bliżej koła): biały styk "||"
Czerwony to wiazka halogenow ;)
Czy kolektor wydechowy z D16Y2 podejdzie do D14Z1 tak samo jak np Y8 czy Z6?
ponawiam
chodzi ci o to czy stayki są tak "||" ?
jesli o to chodzi to przód ma || a tyl |-
albo odwrotnie
juz ktos mnie ubiegł :)
Panowie potrzebuje rade dla laika jak zabrac sie za nadkole po zimie. Oczyszcze to do gołej blachy i...? jaki środek połozyć na blache przed szpachlowaniem? Plan mam taki:
1.oczyszcze miejsce z rdzy
2.nałoże jakis środek antykorozyjny
3.szpachla, podkład i lakier
może coś takiego jak "brunox epoxy"? http://allegro.pl/brunox-epoxy-250ml-odrdzewiacz-podklad-na-rdze-wro-i2371580224.html
Dokładnie tak jak piszesz, brunox daje radę. Czyścisz luźne kawałki rdzy i lakieru, potem na to brunox (2 warstwy) i następnie szpachla,szlif,podkład,(ew. poprawa szlifu i znowu podkład) i lakier.
Czy C-pillar podchodzi taki sam do sedana i hb? Tzn. one się nie różnią jakoś znacznie szerokością między słupkami, nie?
ja miedzy brunoxem a szpachlą dałbym podkład jeszcze, aby się szpachla dobrze trzymała bo do brunoxa raczej nie będzie za dobrze ;)
Mam do wymiany amory z tyłu, co polecacie ?
Monroe to podobno shit, a inne ?
Jak cena bedzie kolo ~400 to lepiej dolożyc i kupic 4 z MTS ?
Moze inne propozycje ?
a jaka jest ich cena orientacyja ? bo nie che przepłacić, ani kupić cos podejrzanie tanio :)
A MTS ? bo na pewno wleca springi -30
donald1992
28-05-12, 21:26
czy w ej9 lazysko z przodu ma taki sam rozmiar w tarcze 240 i 262?
Witam
Moglby mi ktos powiedziec co jest powodem ze jadac na 2 bez gazu obroty spadaja mi ponizej 0 tak jakby silnik byl wylaczony
Pozdrawiam
ponawiam
co jest powodem ze jadac na 2 bez gazu obroty spadaja mi ponizej 0 tak jakby silnik byl wylaczonyrobiles juz cos przy aucie? zagladales do przepustnicy? krokowego?
Czy kolektor wydechowy z D16Y2 podejdzie do D14Z1 tak samo jak np Y8 czy Z6?
Widzę, że moje pytanie zaginęło w gąszczu innych pytań:)
Starstruck
29-05-12, 11:45
Tak.
powiedzcie mi prosze, jakie jest optymalne ustawienie zbieznosci u nas przy obnizeniu ok 30/20mm? wiem, że kątów pochylenia nie ustawie bez camberów ale jak byłem ustawiać zbiezność to jeden z forumowiczów troche podregulował mi podkładkami i teraz niby mam takie ustawienia
tył pochylnie -1 st , zbieznosc 1
przód pochylenie -1,1st, zbierznosc 0,7
czy to jest optymalne ustawienie? czy tył nie powinien być na zero? dość głośno mi teraz pracują opony dodatkowo z przodu z jednej strony po ok 1000km od wewnętrznej strony zjadlo mi ok 1,5mm bieznika ale to tylko z jednej strony reszta równe zuzycie plus przy predkosci wiekszej niz 80km/h z tej strony gdzie ta opona jest bardziej zuzyta dochodzi taki jakiś odgłos jakby bardzo mocno ta opona pracowała nie wiem jak to opisac...
robiles juz cos przy aucie? zagladales do przepustnicy? krokowego?
nie nic tam nie grzebalem
donald1992
29-05-12, 15:09
jaki jest rozmiar lozyska w ej9 z przodu przy tarczy 262mm bez abs?
nie nic tam nie grzebalem
to wyczysc krokowca i przepustnice ;]
poszukaj tematow o czyszczeniu
jaki jest rozmiar lozyska w ej9 z przodu przy tarczy 262mm bez abs?
nie potrafia Ci dobrac w sklepie w ktorym chcesz kupic ? :)
donald1992
29-05-12, 18:28
nie potrafia Ci dobrac w sklepie w ktorym chcesz kupic ? :)
wlasnie nie kupuje w sklepie i dlatego potrzebne mi sa te wymiary:)
pod 262mm bez roznicy czy z abs czy bez
srednica zewnetrzna 79
srednica wewnetrzna 43
wysokosc 1 - 38
wysokosc 2 - 41
donald1992
29-05-12, 18:55
wielkie dzieki:)
konstruktor
29-05-12, 21:35
Mam do wymiany amory z tyłu, co polecacie ?
Monroe to podobno shit, a inne ?
Jak cena bedzie kolo ~400 to lepiej dolożyc i kupic 4 z MTS ?
Moze inne propozycje ?
ale jakie amortyzatory chcesz kupić do jakiego zawieszenia : serii? a może do obniżonego ? a jeśli tak to o ile? i do czego używasz auta?
jeśli do serii to może warto było by się zainteresować tym co było montowane fabrycznie czyli : "tokico"
ale jakie amortyzatory chcesz kupić do jakiego zawieszenia : serii? a może do obniżonego ? a jeśli tak to o ile? i do czego używasz auta?
jeśli do serii to może warto było by się zainteresować tym co było montowane fabrycznie czyli : "tokico"
ja uzywam auta do jezdy po drodze, czasami agresywnej, toru itp nie będzie widzieć.
Na kozie juz nie chce juz jeździć, wiec czas na glebe:o
Gdyby nie to ze w tym miesiacu przeglad to zbierałbym na gwint mts, albo chociaz amory i springi -30 mts
EJ6 coupe 6gen
nie świeci mi lampa w środku gdy otwieram drzwi, przełączając także - wymiana i dalej nic - jest od tego bezpiecznik ?
dodatkowo od zawsze nie świeci mi lampa w bagażniku - macie jakiś schemat ? bezpiecznik jakiś od tego jest ?
jest od tego bezpiecznik
Tak
nie świeci mi lampa w środku gdy otwieram drzwi, przełączając także - wymiana i dalej nic - jest od tego bezpiecznik ?
Jest, pod maską w puszce obok akumulatora 7,5 amperowy. Sprawdź też stycznik na słupku jak sie drzwi zamykają czy ci "odbija".
dodatkowo od zawsze nie świeci mi lampa w bagażniku - macie jakiś schemat ? bezpiecznik jakiś od tego jest ?
Może to prozaiczne ale żarówke sprawdzałeś??:p. Bezpiecznik jest chyba ten sam co od lampki w podsufitce.
ponawiam czy tak ustawiona zbieznosc
tył pochylnie -1 st , zbieznosc 1
przód pochylenie -1,1st, zbierznosc 0,7
w ej6 przy obnizeniu ok 30/20mm jest optymalna?
czy tak ustawiona zbieznosc jak auta nie sciaga i opon nie tnie to jak najbardziej
Słuchajcie jaki jest pierwszy objaw zużycia przegubów? Wiem, że potem to chamsko skrzeczą ale na początku?
stukaja przy skreconej kierownicy na wcisnietym gazie
Dzięki,
I zazwyczaj to jest przegub zewnętrzny jak chrobocze? Czy te przeguby wymienia się z obu stron od razu czy tam gdzie trzeba?
Bo jak wewnętrzny+zewnętrzny to chyba lepiej półoś kupić całą..
jak auta nie sciaga i opon nie tnie to jak najbardziej
no właśnie zauważyłem, że jedna opona z przodu straciła 1,5mm bieżnika od strony wewnętrznej po przejechaniu ok 800-1000km a na pozostałych pojawiło się ząbkowanie :/
pamiętaj że jak masz geometrię ustawioną niestandardowo, to trzeba przerzucać opony.
jak on Ci ta zbieznosc ustawial? na czym?
no właśnie zauważyłem, że jedna opona z przodu straciła 1,5mm bieżnika od strony wewnętrznej po przejechaniu ok 800-1000km a na pozostałych pojawiło się ząbkowanie :/
zabkowanie jest objawem zle dzialajacej amortyzacji i odbijania
kruszyna9227
30-05-12, 13:56
Koledzy oglądałem już kilka civiców ej9 3d i praktycznie każdy miał zardzewiałe mocowania foteli kierowcy i pasażera, chodzi o te przednie mocowania. Czy to jakiś dziwny standard czy mam takie szczęście i trafiałem na jakieś topielce??
Koledzy oglądałem już kilka civiców ej9 3d i praktycznie każdy miał zardzewiałe mocowania foteli kierowcy i pasażera, chodzi o te przednie mocowania. Czy to jakiś dziwny standard czy mam takie szczęście i trafiałem na jakieś topielce??
U mnie też występuje ten problem :)
moj ej9 4d '99 tez to ma :)
trafiałem na jakieś topielce??
żadne topielce, ten typ tak ma ;)
Koledzy oglądałem już kilka civiców ej9 3d i praktycznie każdy miał zardzewiałe mocowania foteli kierowcy i pasażera, chodzi o te przednie mocowania. Czy to jakiś dziwny standard czy mam takie szczęście i trafiałem na jakieś topielce??
juz tak jest, wyjac fotele, wyprac, wysuszyc, pomalowac ;]
potrzebne narzedzia:
szwagier, kilka piw, grill ;]
mam problem,
wymienilem zarowke od rezerwy a po dotankowaniu do polowy nie chce zgasnac :@
w czym problem ? wskazowka sie podniosla do polowy... gdzies indziej jest czujnik?
mam taki problem niewielki, niewiem jak zdjąć plastiki progowe z zewnatrz, odkrecilem śróbki od spodu i chciałem sie zapytac czy sa one na jakies zatrzaski i trzeba poprostu pociągnąć czy jeszcze sa gdzies jakies srobki :( z góry dziekuje.
sa zatrzaski, ale nie ciągnij na siłe do siebie tylko w strone tylniego kola.
Starstruck
30-05-12, 18:26
Masz jeszcze dwie śrubki z przodu (nadkole). Jak odkręcisz, to złap próg od spodu i pchnij go spodem dłoni: pięknie wychodzi.
po wymianie staba z EK4 na dołkach słychać stukanie jakby stab walił w wahacz, może to być przyczyna kiepskiej formy amorów?
Ja mam dwa pytania :
1.Czy to normalne ze rano po przejechaniu 2 km silnik jest ju zagrzany (wskazowka w polowie skali) ale nawet stojac w korku nie podnosi sie wyzej ?
2.Jezdze duzo po autostradach, moje auto to civic ej9 1.4 90km, z jaka optymalna predkoscia mozna jezdzic zeby nie meczyc silnika, czy 140km\h przy 4k obrotow jest dobrze czy za duzo ?
Starstruck
30-05-12, 19:59
Ja mam dwa pytania :
1.Czy to normalne ze rano po przejechaniu 2 km silnik jest ju zagrzany (wskazowka w polowie skali) ale nawet stojac w korku nie podnosi sie wyzej ?
Eee, no to chyba tak musi być, c'nie :)? Sprawny układ chłodzenia.
Udało się bez problemów :) dzieki chlopaki :)
Eee, no to chyba tak musi być, c'nie :)? Sprawny układ chłodzenia.
Dzieki za odpowiedz, dziwilo mnie to bo nie spotkalem sie zeby w jakims innym samochodzie tak szybko nagrzewal sie silnik.
Dzieki za odpowiedz, dziwilo mnie to bo nie spotkalem sie zeby w jakims innym samochodzie tak szybko nagrzewal sie silnik.
Nie jeździłeś czasami zanim kupiłeś honde autem z dieslem :)?
czy 140km\h przy 4k obrotow jest dobrze czy za duzo ?
Nie jeździłeś czasami zanim kupiłeś honde autem z dieslem :)?
Labed2007 chyba masz rację.
:p
geometrię ustawioną niestandardowo
tzn jak to jest niestandardowo?
jak on Ci ta zbieznosc ustawial? na czym?
nie komputerowo tylko na takie jakby lasery świetlne, które rzucaja swiatło na miarkę
Panowie mam problem z tylnymi bebnami, podczas wolnego toczenia sie auta sluchac tarcie (wydaje mi sie ze szczeki tra o bebny) jak sprawdzic co wymienic czy szczeki czy bebny?
A druga sprawa przy duzej predkosci slychac jak by lozyska w piastach wyly, piasty zostaly wymienione i dalej slychac to wycie przy duzej predkosci, co to moze byc?
mam problem,
wymienilem zarowke od rezerwy a po dotankowaniu do polowy nie chce zgasnac :@
w czym problem ? wskazowka sie podniosla do polowy... gdzies indziej jest czujnik?
ok rozkminilem ze w baku costam jest ?? dobrze mysle??
Na pływaku w baku jest termistor, jeśli dobrze pamiętam.
Czy to normalne ze rano po przejechaniu 2 km silnik jest ju zagrzany
Kurcze szybko dosyć. Mnie na poprzednim setupie(prawie seryjny silnik) nawet w dość ciepły dzień tak szybko nie "łapał" temperatury a układ chłodzenia miałem 100% sprawny. Teraz to następuje po jakimś 1,5-2km ale to już mam mocno doprężony silnik więc na mnie to nie ma co patrzeć.
Najważniejsze że wskazówka nie podnosi sie wyżej:)
A druga sprawa przy duzej predkosci slychac jak by lozyska w piastach wyly, piasty zostaly wymienione i dalej slychac to wycie przy duzej predkosci, co to moze byc?
Może opony??:). Ja miałem taki przypadek.
Zaczęła mi dzwonić obudowa kata, także postanowiłem również wyciąć to ustrojstwo i zamiast tego wspawać rurkę.
Jaka jest średnica rur w D14a3/4 ?
I gdzie najlepiej kupić taki kawałek rurki, u tłumikarza czy w jakimś sklepie hydraulicznym. Żeby nie okazało się, że za zwykła rurkę tłumikarz mi weźmie nie wiadome ile.
bartkonator
31-05-12, 11:46
Czy wybierak ten który idzie na końcu lewarka i wchodzi na bolec w skrzyni(czerwony) pasuję z MB6 do EJ9 ? Wyglądem wydają się być takie same, a jak w praktyce?
http://s13.postimage.org/487gpc9c3/2170788293.jpg (http://postimage.org/image/487gpc9c3/)
Starstruck
31-05-12, 11:46
Tam jest chyb a 37 mm, czyli niecałe 1,5" (ogólnie mega wąska słomka). Myślę, że taka rurka to kwestia 20 zł :). Tyle że będziesz miał rezonans, lepiej wsadzić jakikolwiek tłumik środkowy.
Mam cały wydech od d14 w piwnicy :D Jak będę miał chwilę to pójdę z miarką i napiszę ile ma ta rurka. Ogólnie wycięcie kata to prawie same plusy(delikatna poprawa elastyczności i może troszkę mniejsze spalanie), wady są nieznaczne, jeśli zamiast tłumika wstawisz wspominaną rurkę pojawi się rezonans i wydech będzie głośniejszy. Przygotuj się także na lekką woń spalin :D Tylko z moich doświadczeń wynika, że ten lekki zapaszek benzyny czuć tylko przy otwartych oknach i przy małej prędkości. Także nie jest ot uciążliwe.
kruszyna9227
31-05-12, 13:17
Koledzy Labed2007 rooter666 luchuma dzięki za info i rozwianie wątpliwości:rolleyes:
A jak to jest w końcu z tymi przeglądami po wycięciu katalizatora? Może nie przejść?
Jak jest rurka i trafisz na jakiegoś diagnostę, który aby czeka by do czegoś się doczepić, to masz problem :) Ja wstawiłem takie coś:
http://allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie-katalizatora-czestochowa-i2354596077.html
Diagnosta na przeglądzie się pytał, ile dałem za ten nowy katalizator :D:D
EDIT:
byłem w piwnicy, wydech od d14 ma średnicę 40(mierząc wewnątrz) i 44mm(mierząc na zewnątrz).
zalezy na kogo sie trafi, kiedys w 5gen miałem też taką rurke w obudowie kata to mnie pochwalił ze mam katalizator ale sonde mam niesprawną bo na spalinach mu tak wyszło:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.