Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Da sie jakos naprawic silowniki od podnoszenia tylnej klapy w HB? Generalnie to musze sie z nimi silowac, zeby otworzyc bagaznik, a nie zamknac.
Witam
Mam 2 pytania. Pierwsze z nich czy te klocki będą pasowały do mojej Hani ? Mam tarcze z przodu o średnicy 242 mm bodajże ( w każdym bądź razie te mniejsze ) http://moto.allegro.pl/ate-klocki-przod-honda-civic-iv-v-1-4-1-5-1-6-24h-i2760857773.html Ewentualnie jakiej inne marki klocki polecacie ?
Pytanie nr 2. Chciałbym wymienić kompletny rozrząd wraz z pompa wody. Czy do mojego silnika (d14a4) wystepowal tylko jeden typ pompy wody ? Chciałbym poprostu uniknąć ewentualnej pomyłki przy zakupie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Maniek19855
28-11-12, 13:08
Co za różnica czy kolektor 4-2-1 czy 4-1? Osłona w jednym jak i w drugim przypadku będzie GORĄCA co jest logiczne bo to jest pierwszy etap wydostawania się spalin z komory silnika! Czytam Twoje posty w tym temacie i nie mogę się nadziwić dlaczego Ty się tak przyczepiłeś do temperatury kolektora WYDECHOWEGO ? Co ma piernik do wiatraka? Szukaj przyczyny gdzie indziej (np. w dolocie - zamontuj przepustnicę z D15, puchę z EK3/4 do tego puszkę i zimne powietrze - z pewnością odczujesz różnicę)
W dolocie to nie jest wina bo mówię,że tak sie zaczeło dziać jak wskoczył 4-2-1,już po odpaleniu jak nacisnąłem na gaz to wolno wchodził na obroty,możliwe ze źle reset zrobiłem,bo nie odczekałem do załączenie sie wiatraka? Bo w sumię,jak mi go zamontował wyciągnąłem bezpiecznik od reseta i odrazu dzida ale 200 wyciągnął :P
Starstruck
28-11-12, 13:20
Reset najlepiej robić po nocy, jak auto trochę postoi, odpiąć "-" aku na kilka min i potem czekać na załączenie i wyłączenie wiatraka.
Maniek19855
28-11-12, 13:32
To ide zaraz zrobić jeszcze raz reseta bo dziś auto stoi nie ruszane :] a jeszcze jedno jak odłączę klemę - to radio mi sie nie resetuje a jak wyciągnę bezpiecznik backup fuse to radio sie zresetuje, [przy takiej temp długo będe musiał czekać do włączenie sie wiatraka??
Starstruck
28-11-12, 13:41
Zresetuje się radio. Nie wiem ile jest u Ciebie, ale jak ok. 10 stopni, to będziesz musiał te 30 min poczekać pewnie. Zamknij maskę, szybciej się nagrzeje.
Jak odłączysz klemę to resetuje sie radio i zegarek, jak bezpiecznik to tylko radio. Generalnie w kwestii samego resetu to jeden i drugi sposób daje ten sam skutek więc your choise:)
Da sie jakos naprawic silowniki od podnoszenia tylnej klapy w HB? Generalnie to musze sie z nimi silowac, zeby otworzyc bagaznik, a nie zamknac.
Nie da się. Trzeba je wymienić.
Reset najlepiej robić po nocy, jak auto trochę postoi, odpiąć "-" aku na kilka min i potem czekać na załączenie i wyłączenie wiatraka.
Po resecie kompa od razu odpalam, wsiadam i jadę. Wszystko się ładnie ustawia, nie trzeba czekać aż na jałowych się wiatrak włączy/wyłączy. Trzeba tylko po rozgrzaniu silnika (oleju) przynajmniej raz dać buta do końca obrotów gdyż w innym wypadku jest problem z jałowymi (czasami spadają z nisko na dohamowaniu itd).
Po resecie kompa od razu odpalam, wsiadam i jadę. Wszystko się ładnie ustawia, nie trzeba czekać aż na jałowych się wiatrak włączy/wyłączy. Trzeba tylko po rozgrzaniu silnika (oleju) przynajmniej raz dać buta do końca obrotów gdyż w innym wypadku jest problem z jałowymi (czasami spadają z nisko na dohamowaniu itd).
Dokładnie tak jak lozek napisał co do słowa:)
Starstruck
28-11-12, 15:51
Ja mówię, jak sam robię od lat i jak mi radzono :). Każdy ma swoją szkołę, podobnie jak w wielu innych kwestiach.
Ja też do pewnego czasu po resecie stałem na jałowym czekając na wiatrak ale na strojeniu jogal mi wyjaśnił że to nie potrzebne i można od razu wsiadać i jechać. Komp sie sam ustawi.
Ja mówię, jak sam robię od lat i jak mi radzono :). Każdy ma swoją szkołę, podobnie jak w wielu innych kwestiach.
Odkąd Wojtek mi powiedział, ze nie trzeba i potem sam się przekonałem, że jest TAK SAMO to przestałem czekać jak debil zanim wiatrak się włączy :)
No ja wczoraj po ustawieniu zapłonu na lampie zrobiłem potem reset kompa. Czekałem dobre 30 minut aż się wiatrak załączy (silnik był całkowicie wystudzony):p.
Przy następnej okazji od razu wsiadam i jadę... zobaczę czy będzie tak samo.
Aha... przy okazji napiszę, że robienie kresek/znaków na aparacie zapłonowym można sobie o kant dupy potłuc. Jakiś czas temu byłem u jogala ustawić zapłon, potem wysrał mi się uszczelniacz w aparacie i musiałem go zdjąć... porobiłem bardzo staranne znaki i przykręciłem aparat w wydawałoby się dokładnie to samo miejsce. Od tamtego czasu auto jakby trochę osłabło, ale pomyślałem sobie, że pewnie ino mi się zdaje. Wczoraj kupiłem w końcu lampe, patrze, no i oczywiście dupa - zapłon przestawiony o jakieś 5 stopni.
Jak odłączysz klemę to resetuje sie radio i zegarek, jak bezpiecznik to tylko radio.
wygląda na to ze nie do końca, zawsze wyjmuję bezpiecznik do resetu i właśnie po zresetowaniu zegarka wiem czy już się skasowało
czy pasy bezpieczeństwa z angielki 5D podejdą do HB EK3?
szukam wydechu przelotowego do ej2
na allegro widzę same do eg
to jest taki sam wydech, wydaje mi się ze raczej chyba nie ?
chodzi o cat back
panowie potrzebuje rady praktycznej ;) składam wydech na nowo bo mi się środek posypał, między kat a tłumik środkowy wchodzi pierścień uszczelniający
czy w katalizatorze należy wydłubać coś żeby było dla niego miejsce?
tak podejrzewam ale upewnijcie mnie zanim coś schrzanie ;)
http://images42.fotosik.pl/684/72d95a2cd9f68f2dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72d95a2cd9f68f2d)
należy wydłubać
Tak, wydlubujesz ten stary pierscien i w to miejsce wkladasz nowy (koszt 10zl)
żarówka do lampki sufitowej w EK to C5W? :)
W moim poliftowym EJ jest w5w. U Ciebie chyba też taka będzie, zwykła wciskana żarówka jak w postojówkach. Zdejmij klosz to będziesz wiedział dokładnie, 5 sec. to zajmuje.
W ek3 4D 95r mam ta taka długa (cw5?) a w ej9 3D 98r mam w5w.
Siema!! Czy w EJ6 z 96r w której nie ma halogenów to bedzie wiązka pod halogeny ??
Starstruck
30-11-12, 21:18
Nie będzie.
Z tego co wiem to jest, obok wlewu do sprysków bedzie brązowa kostak pod którą się wpinasz, a druga strona z tez brązową kostką jest hm "pod" włacznikiem przeciwmgielnego
Edit.
Na pewno ? W EJ9 jest chyba tak jak opisałem..
Starstruck
30-11-12, 21:24
To może tak: w EJ6 z '98 nie ma i w znanych mi EJ6 bez fabrycznych halogenów również nie spotkałem się z czymś takim. Sam zakładałem halogeny i wiązka była prowadzona od początku.
Podziekował;) Jutro sie za to wezme bo dzisiaj brakło czasu, jeżeli nie bedzie to pociągne sam nie ma z tym problemu:cool:
Ale z tego co pamietam jak wymieniałem lampy to była jakaś właśnie brązowa kostka luźna i zbytnio sie tym nie interesowałem.... A i koło bezpieczników w środku budy też coś widziałem....
MichalS394
30-11-12, 23:24
Witam :) ja z takim pytaniem, czy pod D16Y7 podejdzie inne koło zamachowe? np. od D14? czy już jego masa i wyważenie może być inne?
Starstruck
30-11-12, 23:38
W D-series SOHC koła zamachowe są wymienne. Niektóre są 200 mm inne 212 i pod takie dobiera się m.in. sprzęgło.
czy pod D16Y7 podejdzie inne koło zamachowe? np. od D14?
Z zebranych info. bylem przekonany ze u siebie w Y7 mam 212mm a mialem 200mm. Tak wiec zabierajac sie za wymiane sprzegla czy zamachu nie mozesz byc na 100% pewien, bo nikt nie wie czym sie kierowano montujac w Y7 z roznych lat rozne zamachy i sprzegła?
Starstruck
30-11-12, 23:56
Też spotkałem się z takimi krzaczkami, że ktoś miał w Y7 212 mm. Albo ktoś zmieniał, albo model poliftowy.
Ogólnie Y7 są niedo*ebane i przeważnie siedzą tu słabsze graty w serii :)
A jest jakaś różnica w żywotności między sprzęgłem na 200, a 212mm?
Może to na 212mm. jest w stanie wytrzymać większą moc i obciążenia? Pytam, bo gdy miałem jeszcze silnik D14A4, to sprzęgło świetnie dawało sobie radę, łapało jak szalone i nigdy się nie ślizgało. Po swapie na D16Y8 skrzynia i sprzęgło zostały stare, no i przy pierwszych upalaniach po dotarciu motorowni sprzęgło zaczęło się ślizgać przy szybkich przepinkach... gdy zmieniam bieg w okolicach odcinki (ponad 7tys. rpm), to silnik przez jakieś 3 sekundy wyje, obroty rosną, ale przyspieszenia nie ma. Dzieje sie tak głównie jak jadę z jakimś pasażerem... jadąc samemu bywa, że sprzęgło się nie ślizga.
Ostatnio poczytałem wiele opinii na temat regeneracji sprzęgła i zacząłem się nad tym zastanawiać... ale pytanie brzmi - czy nawet nowiutkie sprzęgło pod zamach 200mm. wytrzyma te 120-140KM?
skolopendra
01-12-12, 15:03
zacząłem się nad tym zastanawiać
nie zastanawiaj się tylko kupuj exady !
exedy 212 cena trochę ponad 300zł, nie znajdziesz lepszej i tańszej oferty...
O_o... jak za trochę ponad 3 stówki, to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Ostatnio pytałem znajomego, to mówił mi, że może załatwić to sprzęgło za 420zł i ponoć to była dobra oferta. Oczywiście cena tyczy się sprzęgła kompletnego.
O_o... jak za trochę ponad 3 stówki, to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Ostatnio pytałem znajomego, to mówił mi, że może załatwić to sprzęgło za 420zł i ponoć to była dobra oferta. Oczywiście cena tyczy się sprzęgła kompletnego.
A czy nie jest przypadkiem tak, że tak duża rozbieżność cenowa pomiędzy teoretycznie takim samym produktem wynika z tego, że w tańszej opcji Exedy nie jest producentem wszystkich części (tarcza, docisk, łożysko) zestawu?
:confused:
Spotkałem się kiedyś z taką sytuacją, że kompletne sprzegło, było sprzedawane pod markę Exedy, ale na łożysku było logo innego producenta. Niestety nie pamiętam nazwy firmy.
Maniek19855
01-12-12, 19:19
Już wiem,co moją hanię muliło po zmianie 4-2-1 PALIWO,wyjechałem prawie do zera i zatankowałem na Orlen teraz i normalnie ma kopa jak miał dotychczas....a wtedy zatankowałem na jakiś SKR jakieś gówno tam widocznie sprzedawają.....
A teraz pojawił sie nowy problem,otóż od jakiś kilku mies jak jadę z 80km/H i hamuję to strasznie mi trzęsie kierą i puka coś z przodu,na postoju jak lekko ruszam to słyszę ten luz i pukanie,drążek????? Dziś wsadziłem zimówki,wyważyłem i wszystko git póki nie wyjechałem na prosta i go pognałem do 140 i jak zacząłem hamować to myślałem,że mi koło odpadnie :/ na alu też tak miałem...
Jak tylko przy hamowaniu szarpie to możesz mieć tarcze pokrzywione.
Maniek19855
01-12-12, 19:30
Tylko przy hamowaniu jak jadę normalnie to jest git a wystarczy że nacisnę hamulec lekko to zaraz wali i kiera cała sie trzęsie.....
A i dodam,że dziś zauważyłem,że klocki mi sie nie równo ścierają,z jednej stronu już prawie końcówka a z drugiej jeszcze z z 2cm o co kaman??
Już wiem,co moją hanię muliło po zmianie 4-2-1 PALIWO,wyjechałem prawie do zera i zatankowałem na Orlen teraz i normalnie ma kopa jak miał dotychczas....a wtedy zatankowałem na jakiś SKR jakieś gówno tam widocznie sprzedawają.....
Może w takim razie warto by wymienić też filtr paliwa?
otóż od jakiś kilku mies jak jadę z 80km/H i hamuję to strasznie mi trzęsie kierą i puka coś z przodu,
Gratuluję czasu reakcji.
Jak tylko przy hamowaniu szarpie to możesz mieć tarcze pokrzywione.
x2
Maniek19855
01-12-12, 19:37
login filtr wymieniałem jakieś pól roku temu......
login filtr wymieniałem jakieś pól roku temu......
I lejąc jak sam powiedziałeś/napisałeś, gówniane paliwo, doprowadziłeś go jak sądzę do opłakanego stanu.
Maniek19855
01-12-12, 20:15
To wymienię go i zobaczymy :] a co do tych stuków i trzesienia sie kiery podczasa hamowania od czego to może być?? Koniec tego jednego klocka też tak może sie objawiać??
Panowie orientuje sie moze ktos czy zawieszenie z accorda V podejdzie do ek3 sedana?! Niekoniecznie p&p moze z mala rzezba?!
Pierwsze słyszę żeby ktoś wypadł na taki pomysł... Ale moja skromna opinia jest taka że nie masz szans... Ale może tak nie być.
Maniek, na bank tarcze, jesli to nie pomoże to masz krzywe wachacze. Poczytaj temat użytkownika bckrawczy (lub cos takiego) ma 6gen Coupe miał podobny problem ;)
(Wypowiedz zawierała lokowanie produku :D )
bednar_ek35
02-12-12, 10:03
Koniec tego jednego klocka też tak może sie objawiać??
Możesz mieć zapieczony jeden tłoczek co w efekcie doprowadziło do szybszego zużycia klocków z jednej strony oraz pokrzywienia tarczy.Dodatkowo jeżeli coś tam Ci jeszcze stuka to może być jeszcze masa innych rzeczy np.końcówki drążków do wymiany lub drążki,wywalony górny sworzeń itp.
Słuchajcie w ASO na przeglądzie stwierdzili, że do wymiany jest tuleja stabilizatora drążka zmiany biegów, bo lewarek ciężko chodzi. Czy to ma jakiś związek faktycznie?
Słuchajcie w ASO na przeglądzie stwierdzili, że do wymiany jest tuleja stabilizatora drążka zmiany biegów, bo lewarek ciężko chodzi. Czy to ma jakiś związek faktycznie?
Według mnie to czy lewarek chodzi ciężko czy lekko, to raczej sprawa regulacji, a nie zmęczenia tulei stabilizatora drążka.
U mnie przy zmianie na short shifter mechanik kilkukrotnie prosił mnie o sprawdzenie czy nie za ciężko lub za lekko chodzi i ustawił tak, żeby było mi wygodnie.
Witam,
Mam pytanie dotyczące ek35. Aut wpada w drgania (duże) w przy obrotach na poziome 1800-1900obr/min niezależnie od tego, czy stoi na luzie czy jedzie na jakimkolwiek biegu. Generalnie lekko drży cały czas, ale przy tych obrotach mocno telepie. Nie zanotowałem spadków mocy. Czym to może być spowodowane?
Witam,
Mam pytanie dotyczące ek35. Aut wpada w drgania (duże) w przy obrotach na poziome 1800-1900obr/min niezależnie od tego, czy stoi na luzie czy jedzie na jakimkolwiek biegu. Generalnie lekko drży cały czas, ale przy tych obrotach mocno telepie. Nie zanotowałem spadków mocy. Czym to może być spowodowane?
Sprawdzałeś poduszki silnika ?
Póki co niczego nie sprawdzałem, a pytam o to aby wiedzieć gdzie szukać przyczyny. Więc:
1. Poduszki silnika
Maniek19855
02-12-12, 17:48
A jak to sprawdzić czy tarcze są krzywe???
A jak to sprawdzić czy tarcze są krzywe???
1. Zdjąć je z piast i założyć na tokarkę
2. Czujnikiem zegarowym.
skolopendra
02-12-12, 18:13
wymieniaj ,będzie szybciej
Maniek19855
02-12-12, 18:38
Jakiej firmy polecacie,nie polecacie?? Klocki odrazu też musze zmienić bo już końcówka......
Jakiej firmy polecacie,nie polecacie?? Klocki odrazu też musze zmienić bo już końcówka......
Mistrzu - poszukaj trochę. Forum to nie tylko ten temat.
Wyręczę Cię -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?66492-Tarcze-i-klocki-co-si%EA-teraz-rozs%B1dnie-kupuje/page72
Jakiej firmy polecacie
Ja mam ATE:
tarcze: 24.0121-0105.1
klocki: 13.0460-5820.2
kupowałem w sierpniu, koszt: 360,- zł komplet
Na zimnym silniku kontrolka oleju w ogóle się nie zapala przy rozruchu. Jak jest rozgrzany to wtedy świeci normalnie i gaśnie chwilę po odpaleniu. O co chodzi? Znalazłem na forum, że może chodzić o filtr oleju ale nie mam pewności czy u mnie to to samo bo w tamtym przypadku kontrolka mrugała po odpaleniu na zimnym. Co to może być?
Może po prostu styki zaśniedziały na czujniku, poruszaj wtyczką.
Od razu pytanko: Dostałem właśnie bandaż na kolektor wylotowy ale zastawiam się przed jego założeniem. Czy może na zimę lepiej nie zawijać go? Szybciej ogrzeje komorę silnika (szybsze nagrzanie silnika = mniejsze spalanie) a do pracy mam tylko 7 km.
Witam, mam małe pytanko. Mam możliwość kupna foteli od CRX'a Del sol i teraz pytanie, czy będą pasować P&P do Civica EJ6?
pozdrawiam
P&P chyba nie, ale po zmianie szyn, lub przespawaniu jednej (jest tez sposób bez spawania chyba) będą pasować
Poszukaj dobrze, bo pewny na 100% nie jestem
Mam możliwość kupna foteli od CRX'a Del sol i teraz pytanie, czy będą pasować P&P do Civica EJ6?
P&P na 100% nie będą.
Starstruck
04-12-12, 01:03
Jedną szynę trzeba wymienić (nie pamiętam którą, ale po przyłożeniu na 100% się zorientujesz). A w prawym fotelu najlepiej przełożyć mechanizm, to po złożeniu przesunie się do przodu :). W EK3 taki patent w PS Garage zrobił mi Przemo :).
Od razu pytanko: Dostałem właśnie bandaż na kolektor wylotowy ale zastawiam się przed jego założeniem. Czy może na zimę lepiej nie zawijać go? Szybciej ogrzeje komorę silnika (szybsze nagrzanie silnika = mniejsze spalanie) a do pracy mam tylko 7 km.
Myślę że nie odczujesz różnicy i śmiało możesz owijać jeśli masz na to czas.
Ja też zapytam. Gdy jadę przy ok. 2tyś. obr/min z lekko dodanym gazem, silnik potrafi załapać muła i szarpie. Jak dodam trochę więcej gazu to jest gorzej, a jak dodam dużo więcej to dopiero mu przechodzi. Auto bierze kosmiczne ilości oleju (podejrzewam że mam zapieczone pierścienie olejowe). Regulacja śrubką przy korkowcu dała lekką poprawę. Czym spowodowane jest to szarpanie? Czyszczenie przepustnicy, krokowca itp. załatwi sprawę? Dziwne bo zawsze dzieje się to przy ok. 2 tyś obr.
Od razu pytanko: Dostałem właśnie bandaż na kolektor wylotowy ale zastawiam się przed jego założeniem. Czy może na zimę lepiej nie zawijać go? Szybciej ogrzeje komorę silnika (szybsze nagrzanie silnika = mniejsze spalanie) a do pracy mam tylko 7 km.
jak owiniesz to silnik sie szybciej nagrzeje. ale na zime nie musisz owijac czesci pod miska olejowa ;]
Ja też zapytam. Gdy jadę przy ok. 2tyś. obr/min z lekko dodanym gazem, silnik potrafi załapać muła i szarpie. Jak dodam trochę więcej gazu to jest gorzej, a jak dodam dużo więcej to dopiero mu przechodzi. Auto bierze kosmiczne ilości oleju (podejrzewam że mam zapieczone pierścienie olejowe). Regulacja śrubką przy korkowcu dała lekką poprawę. Czym spowodowane jest to szarpanie? Czyszczenie przepustnicy, krokowca itp. załatwi sprawę? Dziwne bo zawsze dzieje się to przy ok. 2 tyś obr.
jak duzo oleju ?
wyczyscic nie zaszkodzi ;]
filtr paliwa kiedy byl wymieniany?
dolej jakis specyfik do czyszczenia wtryskow i zalej dobra benzyna
swiece wymien na nowe
zbieraj na nowy slupek ;]
jak duzo oleju ?
Kiedyś orientacyjnie zliczyłem butelki po oleju i wychodziło chyba 1,5 l na 1000km. A ostatnio po przejechaniu 150 km dolałem jakieś 0,3-0,4 l...
wyczyscic nie zaszkodzi ;]
Jeszcze nie wiem kiedy ale wyczyszczę.
filtr paliwa kiedy byl wymieniany?
9,5 tyś temu. Nie dodałem że mam lpg i zarówno na pb jaki i lpg jest to samo. Wiec wtryski odpadają.
swiece wymien na nowe
Świece i przewody wymienione jakieś 10tyś temu.
zbieraj na nowy slupek ;]
Myślałem nad wymianą pierścieni i uszczelniaczy. Przy okazji posprawdzam wszystko i wiem co mam. Ale w razie czego mam kompletny silnik z przedlifta w nie wiadomym stanie. Ogólnie sprawa do przemyślenia. Dzięki za odp.
na wiosnę chciałbym pomalowac pokrywę zaworów farbą vht ,i jak zmieniałem rok temu olej i zakładałem nową uszczelkę to przy każdym odkręcaniu pokrywy muszę tę uszczelkę wymienic?
Jesli jestes pedantem to zmień, jeśli jest w dobrym stanie to nic się chyba nie stanie :P
Nie trzeba zmieniać... wystarczy dobrze odtłuścić uszczelkę, płaszczyznę głowicy oraz rowek w deklu.
musze wymienic mise olejowa, posiadam silnik d16y7 i moja misa ma oznaczenie p2e. podobno dol silnika jest taki sam w y8 a tam misa ma oznaczenie p2a. czy to bedzie pasowac ? czy do mojego silnika podejdzie misa z d14 ktora w wiekszosci aut z tym silnikiem ma oznaczenie takie jak w y8 czyli p2a. na pewno nie pasuje misa z z6. czyli brac misa p2a czy musi byc ta p2e ?
siemka jakiej wielkosci jest piasta w civicu?musze dobrac pierscien centrujacy do felg i niebardzo pamietam;/to 56,1mm?wie ktos przypadkiem jakiej wielkosci jest otwor centralny w sloneczkach z e30?pozdro
bednar_ek35
06-12-12, 15:19
mattowy wejdz pod auto i sprawdz jaką masz mise tzn.stalową czy aluminiową.Jak masz aluminiową to będziesz musiał wydać ok.150zł a jeżeli stalową to za 50zł powinieneś spokojnie kupić.
Starstruck
06-12-12, 15:22
Y7 mają metalową misę. Amelinowe to głównie D15Z6/Z8
misa jest stalowa, moge brac taka z d14 stalowa i bedzie pasowala albo z y8 ?
Siemano!
Mam problem, Civic V..
sytuacja jest taka, pewnego chłodnego i słonecznego dnia wsiadam do civic'a, szczęśliwy posiadaniem tej marki z uśmiechem odpalam tą bestie(d13b2) zauważam, że mam zamglone szyby nie wiele myśląc załaczam wycieraczki i co? i **** no właśnie.. nic zero reakcji,postanawiam wymienić bezpiecznik JEB! przepala go.., zdjąłem podszybie odłączyłem silniczek od wycieraczek, wkładam nowy bezpiecznik JEB! i **** następny poszedł się jebać.. :\, orientuje się ktoś co mogło się stać? gdzie może znajdować się usterka?
orientuje się ktoś co mogło się stać?
Pewnie tak ale lepiej byłoby zadać pytanie w odpowiednim dziale. Ten to: "pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK" a Ty jak sam napisałeś (więc jesteś tego świadomy:)) masz V gen.
co mogło się stać?
Obstawiam ze gdzies sie kabel przetarł robi zwarcie i przepala ciagle bezp.
Niestety nie jest to przyjemna robota ale musisz isc po kablach od wycieraczek i szukac gdzie sie przetarł.
Mam spory problem z prądem w Hance - dzisiaj na mieście padł mi akumulator (z mojej winy - zostawiłem ogrzewanie tylniej szyby) i próbowałem go odpalić na pych. Za 3cim razem odpalił i wtedy zaczęły się problemy z prądem. Do domu jakoś dojechałem - silnik przerywał, światła przygasały, coś przy przekaźniku migaczy dziwnie "charczało". Po wyłączeniu silnika nie dało rady go 2gi raz odpalić. Wziąłem aku do domu i podładowałem bo myślałem że poprostu aku był tak rozładowany że alternator nie dał rady go naładować. Po naładowaniu silnik odpalił i przejechałem koło 5km i znowu to samo. Światła przygasają, silnik przerywa itp. Do tego prędkościomierz nie działa - ani nie pokazuje prędkości ani nie nalicza przejechanych km, po pewnym czasie obrotomierz też przestaje działać. Kontrolka akumulatora WOGÓLE się nie świeci chociaż żarówka jest ok - sprawdzałem. Jedyny kod błędu jaki komputer pokazuje to 92 czyli EVAP.
Ma ktoś jakikolwiek pomysł co może być nie tak ?
Jak sprawdzić czy alternator łatuje aku? Przy odpalonym silniku zmierzyć woltaż na klemach ?
Edit:
Podłączyłem 2gie zegary - ta sama sytuacja, nie świeci się kontrolka akumulatora.
Akumulator na wyłączonym silniku pokazuje trochę ponad 12 V także jest ok.
Masy posprawdzaj.
Jedna idzie zdaje się od pompy wspomagania do pasa przedniego, a druga od skrzyni biegów do podłużnicy.
Klemy akumulatora też dokładnie przeczyść i możesz obsmarować je wazeliną techniczną lub jakimś specyfikiem do konserwacji styków.
Myśle że to nie masy są winne że sie tak dzieje tym bardziej że przed próbami odpalenia z popychu wszystko było OK tak??
Generalnie nie powinno sie odpalać na popych aut z silnikami MPFI. Sprawdź czy ci rozrząd nie przeskoczył.
Jak sprawdzić czy alternator łatuje aku? Przy odpalonym silniku zmierzyć woltaż na klemach ?
Na odpalonym silniku podłączasz woltomierz pod klemy aku. Gazujesz mniej więcej na 3000 obr i patrzysz co pokazuje miernik. Powinno pokazać cos między 13,2 a 14,5V potem powtarzasz pomiar na właczonych światłach drogowych, regulator powinien podbić napięcie o ok 0,4V.
Myśle że to nie masy są winne że sie tak dzieje tym bardziej że przed próbami odpalenia z popychu wszystko było OK tak??
Generalnie nie powinno sie odpalać na popych aut z silnikami MPFI. Sprawdź czy ci rozrząd nie przeskoczył.
Na odpalonym silniku podłączasz woltomierz pod klemy aku. Gazujesz mniej więcej na 3000 obr i patrzysz co pokazuje miernik. Powinno pokazać cos między 13,2 a 14,5V potem powtarzasz pomiar na właczonych światłach drogowych, regulator powinien podbić napięcie o ok 0,4V.
Tak, przed próbami wszystko było jak najbardziej ok, co do rozrządu to raczej nic nie przeskoczyło bo na świeżo naładowanym aku nie czuć różnicy przy przyśpieszaniu/normalnej jeździe.
Sprawdziłem wszystkie masy - przeczyściłem i posmarowałem smarem miedzianym - kontrolka od aku nadal się nie świeci. Podładuje trochę aku i zobaczę czy wszystko inne bez zmian.
EDIT:
Chyba znalazłem winowajcę - przepalony bezpiecznik na pozycji 15 odpowiadający też za EVAP (dla tego wyskakiwał błąd 92)
http://i.imgur.com/xxUce.jpg
Jaka jest średnica bębnów hamulcowych w polift'owym VI HB?
Taka jak w V HB - 180 mm, czy taka jak w VI coupe - 201 mm?
A może jest podobnie, jak z tarczami przednimi, że były 2 wymiary i bez zmierzenia nie wiadomo?
Wg internetu to są to te same bębny co w coupe - 200(nowe) - 201 (średnica przy której bębny powinno się wymienić)
civic VI bebny ej/ek
Średnica bębna hamulcowego: 200
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]: 201
Wewnętrza wysokość bębna hamulcowego [mm]: 42,5
Wys. całk. bębna ham. [mm]: 59
jak sa inne to znaczy, ze bylo cos zmienione poza fabryka :P
Wg internetu to są to te same bębny co w coupe - 200(nowe) - 201 (średnica przy której bębny powinno się wymienić)
civic VI bebny ej/ek
Średnica bębna hamulcowego: 200
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]: 201
Wewnętrza wysokość bębna hamulcowego [mm]: 42,5
Wys. całk. bębna ham. [mm]: 59
jak sa inne to znaczy, ze bylo cos zmienione poza fabryka :P
Dziękuję, wszystko jasne.
dzisiaj na mieście padł mi akumulator (z mojej winy - zostawiłem ogrzewanie tylniej szyby)
To jest możliwe? Ogrzewanie szyb nie działa przypadkiem dopiero po przekręceniu kluczyka?
To jest możliwe? Ogrzewanie szyb nie działa przypadkiem dopiero po przekręceniu kluczyka?
Oczywiście, ze to niemożliwe.
Witam czy jest możliwe żeby Honda nie osiągała optymalnej temperatury po przejechaniu 40Km nadal miałem wskazówkę poza kreską pomiaru gdy zatrzymałem się na jakieś 3min podniosła się lekko w górę ale nie osiągnęła optymalnej temperatury co to może być ???
Witam czy jest możliwe żeby Honda nie osiągała optymalnej temperatury po przejechaniu 40Km nadal miałem wskazówkę poza kreską pomiaru gdy zatrzymałem się na jakieś 3min podniosła się lekko w górę ale nie osiągnęła optymalnej temperatury co to może być ???
Obstawiam zapowietrzony układ chłodzenia albo uszkodzony termostat.
Według mnie to walnięty termostat tak jak pisał login.
Musisz kupic miske z silnika ktory ma bagnet oleju z boku silnika a nie pod kolektorem wydechowym na srodku.
misa jest stalowa, moge brac taka z d14 stalowa i bedzie pasowala albo z y8 ?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Obstawiam zapowietrzony układ chłodzenia albo uszkodzony termostat.
Uszkodzony termostat na bank. Zaciol ci sie w pozycji otwartej prze co masz caly czas duzy obieg.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
To jest możliwe? Ogrzewanie szyb nie działa przypadkiem dopiero po przekręceniu kluczyka?
Racja, jednak to nie było to - problemem okazał się jeden z przewodów od krokowca - zwierał do ssaka.
Maniek19855
07-12-12, 19:14
Panowie w którym miejscu są śruby mocujące przedni zderzak w ej9 d14a4 97r przedlift,bo dziś miałem lekko stłuczkę i mi sie obwiesił lekko a w ciągu 4dni przyjedzie rzeczoznawca wycenić szkodę i chciałem go całkiem poluzowac z lewej strony by sobie tak wisiał :D
Panowie w którym miejscu są śruby mocujące przedni zderzak w ej9 d14a4 97r przedlift
Dwie pod maską, po obu stronach grill'a, i pod samochodem chyba trzy.
bo dziś miałem lekko stłuczkę i mi sie obwiesił lekko a w ciągu 4dni przyjedzie rzeczoznawca wycenić szkodę i chciałem go całkiem poluzowac z lewej strony by sobie tak wisiał :D
A po co chcesz to robić?
To ma być wrażenie, że jest bardziej uszkodzony niż w rzeczywistości?
:confused:
Przy nadkolach. grill. obok grila. i do pasa przedniego pod samochodem. tylko zeskrob szpachle jak masz zeby nie bylo jej widac ;)
Maniek19855
07-12-12, 20:49
po co chcesz to robić?
To ma być wrażenie, że jest bardziej uszkodzony niż w rzeczywistości?
Si :] bo tak teraz mam tylko rysę,a tak to jka go poluzuje obwieszę to może inaczej rzeczoznawca będzie patrzył ;]
Jesli go tylko poluzujesz a uchwyty beda cale to i tak nic ci wiecej nie policzy.
Si :] bo tak teraz mam tylko rysę,a tak to jka go poluzuje obwieszę to może inaczej rzeczoznawca będzie patrzył ;]
Wydaje mi się, że lepiej się dla Ciebie skończy ta cała historia ze stłuczką, jak nie będziesz wychodził z założenia, że gość co będzie oglądał Twój samochód jest idiotą. On pewnie rozbite samochody oglądał, jak Ciebie jeszcze na świecie nie było.
Jeśli wogóle wiesz o czy mówię/piszę.
:p
Witam :)
Szukam dla siebie jakiegoś podłokietnika do mojej EJ9, i mam pytanie z jakiej innej hondy podpasuje łokietnik do mojego EJ9
Witam :)
Szukam dla siebie jakiegoś podłokietnika do mojej EJ9, i mam pytanie z jakiej innej hondy podpasuje łokietnik do mojego EJ9
Z EK4 i EK9
Z EK4 i EK9
jeśli różnica kolorów mu nie przeszkadza :)
Według mnie to walnięty termostat tak jak pisał login.
Teoretycznie myślałem tak samo ale czy wtedy nie powinna chodzić cały czas na ssaniu ?? bo ssanie się wyłącza i teraz sam nie wiem
Z EK4 i EK9
EK1 też podejdzie :)
Teoretycznie myślałem tak samo ale czy wtedy nie powinna chodzić cały czas na ssaniu ?? bo ssanie się wyłącza i teraz sam nie wiem
Silnik jakas tam teperature osiaga na tyle zeby wylaczyc ssanie. Wymien ten termostat bo o jest ewidentnie winny, niepotrzebnie kombinujesz.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wiecie może z czego ta środkowa konsola z navi? w EK9 były inne...
http://i50.tinypic.com/25s3n2f.jpg
Edit: Navi z JDM polifta 99-00, w przedlifcie były takie
http://i159.photobucket.com/albums/t143/MrEk11368/NavigationFront.jpg
Zeszłej zimy padał mi aku na postoju (ok. 24h w mrozie -15-20), kupiłem nowy aku w lutym (panasonic) i też było słabo, ale odpalała. Dziś przy -14 i postoju 12h aku trochę słabiej kręcił, ale było dobrze, jednak obawiam się, że będzie gorzej, czyli coś żre mi k... prąd. Wiem, że masa osób powie od razu-sprawdź po bezpiecznikach co pobiera-wiem doskonale jak to sprawdzić, ale najpierw mam jedno pytanko odnośnie czujnika otwarcia drzwi-u mnie są wgniecione drzwi kierowcy od wewnątrz i nie zwierają czujnika, więc elektronika widzi, że mam ciągle jedne drzwi otwarte (lampka oczywiście wyłączona). Pytam więc czy taka przypadłość może zżerać aż tyle prądu?
Wiecie może z czego ta środkowa konsola z navi? w EK9 były inne...
http://i50.tinypic.com/25s3n2f.jpg
to jest konsola 2 DIN, w EM1 (USDM) takie byly
a ta dolna jest z automatyczna klima
interesuje mnie najbardziej ekonomiczny silnik d15b7 chyba a zarazem chcem zrobić mocny silnik choć wiem że to w parze nie idzie:) Czyli krótko silnik + krótka skrzynia+ dopręrzyć silnik+zimny dolot, korek 4-2-1. czy mozna to zrobić inaczej?
jeszcze czapka z vitkiem i strojenie :D
jeśli różnica kolorów mu nie przeszkadza :)
a jeżeli przeszkadza to polecam od ek3 ;)
Silnik jakas tam teperature osiaga na tyle zeby wylaczyc ssanie. Wymien ten termostat bo o jest ewidentnie winny, niepotrzebnie kombinujesz.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Ok wielkie dzięki nie będę kombinował kupuje termostat
Jaka ilość oleju odpowiada różnicy między kreską minimum a maximum na bagnecie?
Słuchajcie mam takie pytanie. Trochę teoretyzuje.
Jednak na przeglądzie rejestracyjnym gość powiedział, że jeden duży cukierek jest wysrany. OK- do wymiany duże cuksy.
W ASO chcieli mi wymieniać wszystko, duże, małe górne jakieś takie mniejsze.
I teraz tak, nie mam kasy na wszystko OEM. Powiedzmy, że kupiłbym OEM duże cuksy a resztę zamienniki (bo chyba duże są "najważniejsze"?). Czy jednak nie lepiej wymienić tylko dużych cuksów i zostawić resztę starą OEMowską? Tylko to i tak wahacz się zdejmuje więc może za jednym zamachem.. Chodzi o to, czy nie zaszkodzę tylko jak wyjmę OEMowskie stare i włożę zamiennik. Duże i tak będą ori.
to jest konsola 2 DIN, w EM1 (USDM) takie byly
a ta dolna jest z automatyczna klima
i to pasuje do 6gena ?
a czy ogólnie zwykla (EUDM) konsola z EM2 pasuje do 6gena?
O taka:
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/54/87/92/2854879265
Lub czy można to jakoś sklecić jedno z dwóch np. nawiewy zostawić oem z 6gena a pokrętła, kieszeń radia i dół z EM2?
Myślę nad wsadzeniem Navi w konsole w mojej 6gen, regards
Jednak na przeglądzie rejestracyjnym gość powiedział, że jeden duży cukierek jest wysrany. OK- do wymiany duże cuksy.
W ASO chcieli mi wymieniać wszystko, duże, małe górne jakieś takie mniejsze.
W A.S.O. to żeby mogli to wymieniliby Ci pół samochodu.
A Ty EJ9'ką jeździsz do A.S.O. do mechanika, czy to tylko jesienna, darmowa akcja serwisowa?
I teraz tak, nie mam kasy na wszystko OEM. Powiedzmy, że kupiłbym OEM duże cuksy a resztę zamienniki (bo chyba duże są "najważniejsze"?). Czy jednak nie lepiej wymienić tylko dużych cuksów i zostawić resztę starą OEMowską? Tylko to i tak wahacz się zdejmuje więc może za jednym zamachem.. Chodzi o to, czy nie zaszkodzę tylko jak wyjmę OEMowskie stare i włożę zamiennik. Duże i tak będą ori.
Ja bym wymienił duże na OEM, lub NOK, a resztę zostawił i nie zwracał uwagi na naciągaczy.
:p
Haha jakbym z EJ9 do ASO jeździł...
Tuleje 6 sztuk z tyłu.
Łączniki stabilizatora.
Wymiana przewodów paliwowych i hamulcowych.
Jakaś guma na drążku zmiany biegów.
Osłona przegubu wewnętrznego.
Z robocizną około 7tys. złotych. Z czego 1500 sama robota tulejkowa. ;)
Masz chyba rację, akurat na duże cukierki OEM jeszcze mnie stać. Czy to kołysanie tyłu na zakrętach i nie tylko może być właśnie od dużych? Bo to na bank już w sierpniu mi gościu na stacji mówił. I mówił, że drugi jest ok, ale ja wymienię obydwa. Przynajmniej uczciwy (może dlatego, że jego zakład tego nie robi :D).
sacrosaint
08-12-12, 17:14
Wymieniaj obydwa, nie wiesz kiedy ten drugi padnie, znowu bedziesz musial po warsztatach jezdzic, a tak to bedziesz mial z glowy. Popytaj sie o ceny czesci osob z forum, ktore handluja czesciami oem, maja lepsze ceny niz w aso.
Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2
zamierzam na wiosnę pomalowac pokrywę zaworów farbą vht , tylko nie wiem czy przy ściąganiu pokrywy i ponownym założeniu po malowaniu muszę za każdym razem na nowo wymieniac uszczelkę ? jeśli w te wakacje zmieniałem olej i przy okazji założyłem nową uszczelkę
Tak. Musisz też wymienić uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe i panewki za jednym zamachem... :rolleyes:
Kolego, mam dziwne wrażenie, że pytasz o to już kolejny raz na forum, i kolejny raz odpowiedź jest taka sama: jeśli uszczelka pod pokrywą zaworów jest w dobrym stanie, nie ma potrzeby montażu nowej.
a czy ogólnie zwykla (EUDM) konsola z EM2 pasuje do 6gena?
Ma troche inny kształt, bez ciecia i podpilowania tu i tam podejrzewam ze sie nie obejdzie
sacrosaint
08-12-12, 19:22
Pojawił się duży problem. Lampka od hamulca nie gaśnie od razu. Płyn na max, klocki, tarcze, płyn wymieniane w maju. Wycieków nie widać. Przy wyłączonym silniku, po pompowaniu pedał robi się twardy. Czujnik przy ręcznym jest ok. Jeśli chodzi o hamowanie wszystko jest ok, działa bdb. Czy może to być związane z tym, że nie działa mi od miesiąca abs (diagnostyka pokazała błąd na czujniku)?
Dopiero po kilkunastu mocniejszych hamowaniach, zgaszeniu i ponownym odpaleniu lampka gaśnie natychmiast.
Ktoś wie co to może być?
Wysłane z HTC EVO 3D
zamierzam na wiosnę pomalowac pokrywę zaworów farbą vht , tylko nie wiem czy przy ściąganiu pokrywy i ponownym założeniu po malowaniu muszę za każdym razem na nowo wymieniac uszczelkę ? jeśli w te wakacje zmieniałem olej i przy okazji założyłem nową uszczelkę
OEM uszczelka "książkowo" spokojnie nadaje się do ponownego założenia po 3-4 ściągnięciach pokrywy. Jeżeli jest w dobrym stanie to nawet więcej :P
Jaka jest różnica między maskami przed i po lifcie w VI genach? Jak poznać czy maska jest z przed czy po lifta ?
Jaka jest różnica między maskami przed i po lifcie w VI genach? Jak poznać czy maska jest z przed czy po lifta ?
Maska w VI genie różni się znacząco od pasu przedniego, dokładnie wyprofilowaniem w miejscu lampy oczywiście nie będzie też pasowała z błotnikami bo cały przód jest bardziej spiczasty tutaj masz 2 zdj, abyś zobaczył różnice.
Przedlift
http://img560.imageshack.us/img560/6638/81570784.jpg
Polift
http://farm6.staticflickr.com/5194/7081610129_9962f88f7d_z.jpg.
czy civic 2d i 4/5d produkowane w UK mają te same boczne lusterka?
Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy maskami w PO i PRZED lifcie to czy to samo tyczy się błotników przednich?
Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy maskami w PO i PRZED lifcie to czy to samo tyczy się błotników przednich?
tak
MarianoItaliano
09-12-12, 13:28
sprężyny z V gena podejdą P&P do EJ9?
sprężyny z V gena podejdą P&P do EJ9?
tak
Camellia Racing
09-12-12, 17:00
Przy sprężynach różnica jest w kwesti obniżenia po przekładce.
Mam małe pytanko. Wczoraj w wyniku stłuczki straciłem połowę lewego lusterka. Wygląda to mniej więcej tak:
http://img203.imageshack.us/img203/8925/20121209132636.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/20121209132636.jpg/)
Mechanizm składania i sterowania działa, jak widać połamane są: ramka, obudowa i lustro z obejmą. Czy te elementy są zamienne z wersją bez elektryki??
Mechanizm składania i sterowania działa, jak widać połamane są: ramka, obudowa i lustro z obejmą. Czy te elementy są zamienne z wersją bez elektryki??
Ramka i obudowa na 100% tak, a co do lusterka to nie jestem pewien.
Samo lustro na pewno nie, jest inna ta czarna ramka.
Ostatnio padły mi spryskiwacze , po włączeniu było słychać takie "łuuuuu" ale nie pryskało , ani z przodu ani z tyłu, okazało się , że coś zamarzło.
Gdy zrobiło się cieplej, zaczęło działać. Płyn się skończył, wlałem zimowy ( dostałem gratis przy przeglądzie)
Przymroziło i znowu przestało działać
Tym razem niestety nic nie słychać, gdy pociągam wajchę, nie pryska, nie słychać tego jakby siniczka ...
Co powinienem najpierw sprawdzić, żeby ustalić, co padło ?
donald1992
10-12-12, 20:31
pewnie silniczek sie spalil
wiecie moze czy elektryczne lusterka spoona da sie skladac?
donald1992
10-12-12, 21:03
u to lipa..
dzieki
Wie ktos cos o filtrach Union Japan warto sie tym zainteresowac?
http://retrix.pl/hondaciv Macie fotki z zepsutymi czesciami co mi poradzicie
primo nie dziala link
secondo - moze bys napisal o co Ci chodzi?
młodyBogdan
10-12-12, 22:54
wirus! koles wszedzie wkleja ten link. Otworzylem i teraz mi komp zamula w ch*j ;/;/
mam problem z drugą lambdą
wyskakuje mi błąd 63 czyli
63 Oxygen Sensor, Heated - Sensor 2 (Secondary) high voltage, low voltage, or slow response
wcześniej założyłem takie ustrojstwo (jedna z sekcji katalizatora się wykruszyła i grzechotała w wydechu - rozebrałem, wyciągnąłem i złożyłem zpowrotem)
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-kwasoodporna-i2844165059.html
i teraz moje pytanie:
czy ten emulator może być powodem tego błędu? Może sonda nadaje sie już tylko do wymiany? Jeśli tak to czy jest sens kupować jakieś tanie zamienniki ?
Spalanie 95 ok ~10 l/100km po mieście
PS. przed rozbieraniem wydechu i założeniem emulatora lampka od check engine była spalona także nie wiem czy błąd pojawiał się wcześniej.
wiecie moze czy elektryczne lusterka spoona da sie skladac?
Nie ma czegoś takiego jak elektryczne lusterka spoona. Tylko fejki są elektryczne.
czy ten emulator może być powodem tego błędu?
Nie, ten emulator może pomóc tylko przy braku katalizatora, u Ciebie padła grzałka sondy. Jeśli Cię check nie wkurza, to spokojnie możesz temat olać.
a czy grzałka sondy to nie przypadkiem 65 a nie 63 ?
Ano 65, źle przeczytałem. W takim razie ten emulator może co najwyżej pomóc żeby ten błąd nie występował (czasem działa, czasem nie). W każdym razie rada jak wyżej - jak Ci nie przeszkadza, to olej, a jak przeszkadza, to skombinuj układ, który będzie fałszował odczyt sondy (i to jest prawdziwy emulator, a nie tulejka).
Czy elektryczne lusterko jest zamienne z elektrycznym z podgrzewaniem?? Muszę szybko jakieś kupić, a jedyne na allegro w miarę przystępnej cenie prócz el. sterowania ma grzanie.
http://allegro.pl/lusterko-lewe-honda-civic-99-elektryczne-sedan-fv-i2816144494.html
Zależy mi tylko na tym, aby elektryka banglała. Kostki będą pasować??
Czy elektryczne lusterko jest zamienne z elektrycznym z podgrzewaniem?? Muszę szybko jakieś kupić, a jedyne na allegro w miarę przystępnej cenie prócz el. sterowania ma grzanie.
http://allegro.pl/lusterko-lewe-honda-civic-99-elektryczne-sedan-fv-i2816144494.html
Zależy mi tylko na tym, aby elektryka banglała. Kostki będą pasować??
Obstawiam, że podgrzewane różni się tylko tym, że ma w kostce 2 kable więcej, a kostki powinny być takie same.
Witam wszystkich. Czy mogę zainstalować lusterka elektryczne z coupe VI generacji do sedana tej samej generacji? Podejdą? Przepraszam jeśli to pytanie już padło ale niestety nie mam czasu na przeszukiwanie forum.
Panowie, chyba czeka mnie wymiana akumulatora... bo zaczyna nie domaga. Stąd moje pytanie jaki polecicie i o jakich parametrach do civica HB 1.5 97 rocznik?
Bosch S4 45Ah, mam od wakacji i kreci jak zloto.
Czy ktos mial stycznosc z poliuretanowym stabilizatorem lewarka zmiany biegów i sam to zakładał. Jest z tym duzo roboty? Jaki efekt? Gdzie najelpiej kupic?
Starstruck
12-12-12, 15:25
Ja mam. Czy dużo roboty? Raczej nie, ale trzeba dostać się pod auto. Najlepiej wyjąć cały patyk z drążkiem. Efekt? Sztywno i robi się delikatny shorcik. Kup na allegro http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-drazka-zmiany-biegow-honda-civic-i2815406850.html Tylko jest różnica pomiędzy tymi do B i do D serii.
Maniek19855
12-12-12, 15:28
ile mogę dostać z ubezpieczalni za nowy zderzak???ej9 97r przedlift Bo był dziś rzeczoznawca,i napisał mi do wymiany zderzak,listwa na zderzaku,ramka od tablicy
Jeszcze kwestia ubezpieczyciela i czy zderzak był wcześniej uszkodzony. Podejrzewam, że za całość jakieś 500-700 zł przy normalnej wycenie.
Maniek19855
12-12-12, 15:53
No to jak by tyle przyznali to bym sie nie pogniewał :)
Małe pytanko , montował z Was ktoś może filtr paliwa filtrona ? Bo za żadne skarby nie mogę wyeliminować cieknącego paliwa z niego , na starym nic nie kapie ani nic , a uszczelki mam , nawet próbowałem bez , może filtr być źle spasowany ?
Starstruck
12-12-12, 15:56
Filtron - to mówi samo za siebie (przyczyna przecieków) :).
To jaki filtr będzie najlepszy ?:)
To jaki filtr będzie najlepszy ?:)
Mann na przykład.
Może nie najlepszy, ale nie cieknący i za przyzwoite pieniądze.
W sierpniu kupowałem i kosztował 61,- zł.
Mam u siebie Filtrona i nic nie ciekło już przy pierwszym montażu. Cieknie przy wejściu czy wyjściu?
Mann na przykład.
...albo KNECHT
Starstruck
12-12-12, 16:20
Z filtronami to jest loteria (zresztą temat wielokrotnie poruszany). Bardzo często słyszy się, że cieknie, szczególnie filtr oleju. Ja mam bodajże KNECHTa od tych 20.000 km. Nie ciekł i nie cieknie, więc pewnie dobrze się sprawuje też w środku :).
Mam u siebie do wymiany sprzęgło i szukam po necie jakiegos kompletnego (łożysko mi sie posypało i docisk, tarcze tez trzeba od razu zeby z glowy mieć). Trafiłem na takie coś:
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&path=5_37_54_83&product_id=21
Exedy za 350zł? WTF? Gdy pytałem w pobliskim sklepie moto, za komplet od LuKa albo Zaxa wołają 600zł, 450zł za jakieś chinskie.
I teraz moje pytanie: czy ktoś może je tam kupował i ma jakąś opinię na ten temat? Bo nie ukrywam, że za tą cenę aż korci :D
Ja mam filtr paliwa Filtrona i nic nie cieknie, zarówno poprzedni jak i nowy po wymianie. Co do filtra oleju to na poprzednim setupie przez całe 4 lata stosowałem Filtrona i też nic nigdy mi sie nie działo. Obecnie mam założony jakiś OEM z Hyundaia bo jest konstrukcyjnie i rozmiarowo to samo co HAMP:).
Starstruck
12-12-12, 16:34
Obecnie mam założony jakiś OEM z Hyundaia bo jest konstrukcyjnie i rozmiarowo to samo co HAMP:).
Ooo, dobrze wiedzieć :).
Mam u siebie do wymiany sprzęgło i szukam po necie jakiegos kompletnego (łożysko mi sie posypało i docisk, tarcze tez trzeba od razu zeby z glowy mieć). Trafiłem na takie coś:
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&path=5_37_54_83&product_id=21
Exedy za 350zł? WTF? Gdy pytałem w pobliskim sklepie moto, za komplet od LuKa albo Zaxa wołają 600zł, 450zł za jakieś chinskie.
I teraz moje pytanie: czy ktoś może je tam kupował i ma jakąś opinię na ten temat? Bo nie ukrywam, że za tą cenę aż korci :D
Jest duże prawdopodobieństwo, a może i 100% pewności, że producentem którejś części zestawu nie jest Exedy i stąd taka cena.
Pisałem już o tym, chyba nawet w tym temacie.
sacrosaint
12-12-12, 16:44
Czy ktoś ogarniety w częściach mógłby mi sprawdzić czy czujnik abs tył w ej9 jest taki sam jak ten z mb6? Wydawałoby się, że nie powinno być różnicy między nimi, ale pewien nie jestem...
Wysłane z HTC EVO 3D
Ooo, dobrze wiedzieć .
No niebawem będę zmieniał olej i filtr to jak chcesz to sprawdzę dokładnie co to za model i dam ci znać.
Starstruck
12-12-12, 16:52
Chętnie się dowiem, bo podobno hamp zapewnia lepsze ciśnienie oleju a przyszłościowo, pod docelowy setup, chcę mieć wszystko cacy :).
BTW: dużo za taki filtr?
Dzięki za odpowiedź, wyślę maila do nich z pytaniem o to, ciekaw jestem co odpowiedzą :D
Filtron - to mówi samo za siebie (przyczyna przecieków) :).
Nie przesadzajcie. Ja założyłem w tamtym roku u siebie i nie narzekam. Nic nie cieknie, a filtr spełnia swoje zadanie.
OEM przecież nie jest bardzo drogi, chyba kolo 80zł...
kazik2_h9w3
12-12-12, 18:45
Orientuje się ktoś czy przedni stab z integry dc4 podejdzie do ek3 no i czy jest oczywiście grubszy ??
Dzięki Panowie , jednak to nie filtr jest przyczyną a wyrobiony przewód. Ktoś wcześniej na "chama" dokręcił i się zniekształcił na wyjściu , pomijając fakt że nawet sylikonem był zapchany. Teraz pytanie , bo nie mam jak teraz dojść i zobaczyć , orientuje się ktoś czy ten przewód paliwowy (metalowy) idzie od filtra bezpośrednio do baku czy jeszcze gdzieś się łączy ? Czy są gotowe takie przewody czy trzeba "z metra" kupić i zarobić ?
OEM sprezyny z EK4 sa takie same jak np. w EJ9, w sensie wysokosci auta czy obnizaja minimalnie?
Starstruck
13-12-12, 19:42
Są twardsze, przez co auto staje wręcz odrobinę wyżej (takie EJ9 czy EK3).
Czy VIg, które nie miały fabrycznie elektrycznych lusterek, mają wiązkę pod te lusterka? Chodzi mi o to czy przerabiając na elektryczne trzeba też zmieniać wiązkę.
Czy VIg, które nie miały fabrycznie elektrycznych lusterek, mają wiązkę pod te lusterka? Chodzi mi o to czy przerabiając na elektryczne trzeba też zmieniać wiązkę.
Nie mają niestety.Trzeba zmieniać wiązkę.
Nie mają niestety.Trzeba zmieniać wiązkę.
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Który bezpiecznik odpowiada za światła w konsoli środkowej ? (Nawiew itp.) Nie mogę znaleźć tego nigdzie w rozpisce.
Wydaje mi się że nr. 30 , ale głowy nie dam sobię uciąć :)
Wie ktoś może, jakiej długości wycieraczka jest OEM'owo z tyłu w EJ9?
donald1992
13-12-12, 23:04
jak wyjąć przycisk od podgrzewania tylnej szyby?
musisz ten trojkącik podwazyc czyms i tak zeby nie porysowac
Najlepiej obłożyć w jakaś szmatke i wtedy podważać inaczej ślady prawdopodobnie zostaną.
Wie ktoś może, jakiej długości wycieraczka jest OEM'owo z tyłu w EJ9?
Wszystkie katalogi w sklepach z częściami podają 38cm
Wszystkie katalogi w sklepach z częściami podają 38cm
dzięki
Orientuje sie ktos jakie wymiary ma tlumik w EK4?
Czy w EK3 klimatyzacja posiada własny filtr(y) kabinowy? Jeśli tak to gdzie się on znajduje? Rocznik 1997, 1.5 VTi, Japończyk.
Czy w EK3 klimatyzacja posiada własny filtr(y) kabinowy? Jeśli tak to gdzie się on znajduje? Rocznik 1997, 1.5 VTi, Japończyk.
Czasem jest, czasem nie ma, w każdym razie filtr znajduje się zawsze za schowkiem. Temat filtrów kabinowych był już wielokrotnie poruszany, poszukaj.
Czasem jest, czasem nie ma, w każdym razie filtr znajduje się zawsze za schowkiem. Temat filtrów kabinowych był już wielokrotnie poruszany, poszukaj.
OK, dzięki wielkie, zerknę w szukajkę.
Czy w EK3 klimatyzacja posiada własny filtr(y) kabinowy? Jeśli tak to gdzie się on znajduje? Rocznik 1997, 1.5 VTi, Japończyk.
Czasem jest, czasem nie ma, w każdym razie filtr znajduje się zawsze za schowkiem. Temat filtrów kabinowych był już wielokrotnie poruszany, poszukaj.
A jeśli jest, to w czasem trzeba demontować schowek, żeby go wymienić, a czasem można to zrobić od spodu, bez rozbierania schowka.
Yo, czy te halogeny http://allegro.pl/honda-civic-halogeny-przeciwmglowe-zolte-jdm-i2844653239.html będą pasowały do 6 gen, hb, polifta?
Yo, czy te halogeny http://allegro.pl/honda-civic-halogeny-przeciwmglowe-zolte-jdm-i2844653239.html będą pasowały do 6 gen, hb, polifta?
W miejsca przewidziane przez producenta w zderzaku polift'owego VI HB na 100% nie będą pasowały.
Orientuje sie ktos jakie wymiary ma tlumik w EK4?
Nikt sie nie orientuje?
chodzi Ci o puszkę czy całego z rurą?
O puche
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
kruszyna9227
16-12-12, 16:03
Czy swap hebli na tyl z civica 5gen bedzie pasowal p&p do 6gen?? Sprawa dosyc pilna takze dzieki za szybka odpowiedz:)
k r y s t i a n
16-12-12, 17:21
Tak pasuje wszystko p&p
Tak pasuje wszystko p&p
Chyba oprócz linek ręcznego
Piortek_690
16-12-12, 20:45
Koledzy mam pytanie czy kolektor ssący z d16z6 i d15z6 czymś różnią? i kolektor z d15b7 będzie pasował p&p do d14a3 bo 2 poprzednie chyba tak?
Hej.
Mam problem ze skrzynią automatyczną: mianowice od pewnego czasu coraz trudniej wciska się przycisk gałki zmiany biegów. Same przełączanie biegów nie stwarza problemów.
Ktoś może miał taki problem, lub wie co się mogło zepsuć?
kruszyna9227
16-12-12, 22:18
Wielkie dzięki koledzy:)
Witam
Mam u siebie do wymiany lozysko w tylnym kole i chcialbym sie dowiedziec co konkretnie musze kupic do jego wymiany dodam ze z tylu mam bebny
Pozdrawiam
lozysko i prase :D
i jakies narzedzia, zeby zdjac wachacz i sie dostac do lozyska
Jaką średnicę ma przewód paliwowy w EJ9 ( stalowy) idący od pompy do filtra paliwa ?
lozysko i prase
i jakies narzedzia, zeby zdjac wachacz i sie dostac do lozyska
a nie przypadkiem piastę z łożyskiem i klucz do odkręcenia tego :)
Jakie sprzegło do seryjnego d14z2 (Rozmiar) 200mm czy 212mm pod seryjny zamach
bednar_ek35
17-12-12, 21:24
a nie przypadkiem piastę z łożyskiem i klucz do odkręcenia tego
Dokładnie tak jak piszesz,odkręcamy nakrętke piasty o ile pamiętam to klucz 32 i wyjmujemy piaste(piasta jest razem z łożyskiem),mozliwe że będzie potrzebny ściągacz choć u mnie zeszła bez problemy i zakładamy nową.
da się zsynchronizować spryskiwacze przedniej szyby z wycieraczkami ?? Żeby po spryskaniu samo ścierało ?
da się zsynchronizować spryskiwacze przedniej szyby z wycieraczkami ?? Żeby po spryskaniu samo ścierało ?
Że co proszę?
:confused:
Mógłbyś/mogłabyś sprecywować pytanie?
Login chodzi o samoczynne załączenie wycieraczek przy spryskiwaniu szyb. Ponoć niektóre EJ- otki też to miały w serii.
Starstruck
18-12-12, 00:17
Chyba niektóre EJotki tego NIE MIAŁY ;). To jest podstawa, choć znam jedną EJ9, która tego nie ma o_O.
Login chodzi o samoczynne załączenie wycieraczek przy spryskiwaniu szyb. Ponoć niektóre EJ- otki też to miały w serii.
Chyba niektóre EJotki tego NIE MIAŁY ;). To jest podstawa, choć znam jedną EJ9, która tego nie ma o_O.
A może te, które "tego" nie mają, w rzeczywistości mają "to" popsute.
:D
tej zimy chcę zrobić mały porządek pod maską, zrobic lekki wire tuck i ogolnie odświeżyć wygląd komory silnikowej, mam w EJ9 D16Z6, chciałem zacząć od pomalowania pokrywy zaworów. Dodam ze nie jestem mechanikiem i pomimo tego chce wszystko wykonac samemu (przy okazji czegoś się nauczę), mam pytanie:
chcąc zdjąć pokrywę zaworów na co muszę uważać? wystarczy wyciągnąć te 4 kabelki, wykręcić śrubki i voila? nie trzeba wymieniać oleju, wymieniać uszczelki bądź czegokolwiek podobnego ? może wydarzyć się coś co mogłoby uszkodzić jednostkę? jak tego uniknąć?
A może te, które "tego" nie mają, w rzeczywistości mają "to" popsute.
:D
Czyli ja mam popsute :(
Czyli ja mam popsute :(
Bez sprawdzenia, to pozostaje tylko gdybanie, niestety.
Czyli ja mam popsute
Ja też :) Wychodziły EJ-otki bez , i to nie ma znaczenia czy po lifcie czy przed. Kumpel ma 2000r i też tego nie ma.
chcąc zdjąć pokrywę zaworów na co muszę uważać? wystarczy wyciągnąć te 4 kabelki, wykręcić śrubki i voila? nie trzeba wymieniać oleju, wymieniać uszczelki bądź czegokolwiek podobnego ? może wydarzyć się coś co mogłoby uszkodzić jednostkę? jak tego uniknąć?
Wyciągasz fajki od świecy, i odkręcasz pokrywę. Filozofii nie ma , zepsuć się nic nie da. Ewentualnie uszczelka może puścić wtedy wypadałoby nałożyć nową :)
da się zsynchronizować spryskiwacze przedniej szyby z wycieraczkami ?? Żeby po spryskaniu samo ścierało ?
Wlasnie lepiej jak nie ma synchro. Najpierw spsikujesz szybe (najlepiej spryskami z c3) i wtedy wycieraczke wlaczasz zeby po suchym nie jezdzila. W moich 3 hondach i ogolnoe japoncach nigdy inaczej nie widzialem, do siebie wajcha to sprysk,do dolu to szybkie przemiatanie.
Chyba niektóre EJotki tego NIE MIAŁY ;). To jest podstawa, choć znam jedną EJ9, która tego nie ma o_O.
Moja z 96 na przyklad tego nie ma. Typ, ktory handluje czesciamy do civicow powiedzial mi, ze generalnie przedlifty tego nie mialy a polifty juz tak. Czy ktos wie, jak temu zaradzic? Czy wystarczy samo przelozenie silniczka spryskow? (podobno maja o jedna funkcje wiecej)
Czy w dokładka EK4 i EK9 jest identyczna? Mowa o polifcie.
Moja z 96 na przyklad tego nie ma. Typ, ktory handluje czesciamy do civicow powiedzial mi, ze generalnie przedlifty tego nie mialy a polifty juz tak. Czy ktos wie, jak temu zaradzic? Czy wystarczy samo przelozenie silniczka spryskow? (podobno maja o jedna funkcje wiecej)
Na to nie ma reguły , ja znam 3 polifty które tego nie mają. Ja myślę że silniczki nie mają tutaj nic do tego , bardziej stawiałbym na przekaźnik , ale mogę się mylić.
Wlasnie lepiej jak nie ma synchro. Najpierw spsikujesz szybe (najlepiej spryskami z c3) i wtedy wycieraczke wlaczasz zeby po suchym nie jezdzila.
Dokładnie. Ogółem dużo osób narzekało że zanim poleci płyn z zbiorniczka to wycieraczki najpierw przejeżdżają na sucho więc to jest kiepski pomysł. A 2-ga sprawa że zwykłe spryskiwacze też słabo sikają w porównaniu do tych od C3 :)
Witam,od niedawna mam Honde wiec mam pytanko... w D14A4, SOHC, 16V, 1396 cm ,90 KM zamieniałem żarówkę w podsufitce na diody i zrobiłem zwarcie, teraz mam brak napiecia na kabelkach, który bezp. w skrzynce pod deska odpowiada za oswietlenie? czy jest gdzieś po drodze jeszcze jakiś bezpiecznik który mógłbym sprawdzić?
Na to nie ma reguły , ja znam 3 polifty które tego nie mają. Ja myślę że silniczki nie mają tutaj nic do tego , bardziej stawiałbym na przekaźnik , ale mogę się mylić.
Ja mam polifta i też tego nie ma. I całe szczęście.
Dokładnie. Ogółem dużo osób narzekało że zanim poleci płyn z zbiorniczka to wycieraczki najpierw przejeżdżają na sucho więc to jest kiepski pomysł. A 2-ga sprawa że zwykłe spryskiwacze też słabo sikają w porównaniu do tych od C3 :)
Co to są "spryskiwacze od C3"?
Ja mam polifta i też tego nie ma. I całe szczęście.
A ja mam i nie narzekam.
:p
Co to są "spryskiwacze od C3"?
Dysze spryskiwaczy mgłowych od Citroen'a C3.
Ja mam przedlifta i mam to "synchro" i działa bardzo poprawnie wycieraczka nie jeździ po suchym.
Co to są "spryskiwacze od C3"?
Konkretnie chodzi o dysze spryskiwaczy od Citroena C3. Do kupienia w każdym ASO za jakieś nieduże pieniądze. Pasują plug&play. Mam używam i polecam każdemu, daje fajną mgiełke na szybe i nietrzeba tyle "nasikać" na szybę żeby ja wyczyścić.:)
Mam rozebrane boki auta, z tego co widzę to są one pomalowane w środku tylko podkładem, nie widać, żeby jakaś konserwacja na tym była seryjnie.
Mogę tylne boki i środki drzwi spryskać w całości konserwacją do profili zamkniętych?
Kuzyn tak zrobił w IV genie i boki były całe żółte po tym, a u mnie widać po prostu popielaty podkład... seryjnie nie robią konserwacji w środku?
seryjnie nie robią konserwacji w środku?
Nie w naszych autach:)
konserwacją do profili zamkniętych?
Jak najbardziej, chyba ze masz w palnie wygluszanie to nie konserwuj bo bedziesz pozniej meczyl sie z usunieciem tego.
Seryjnie EK4 mialo z tylu stabilizator?
Tak też sądziłem. Dizeki luchuma
donald1992
18-12-12, 19:52
zeby odkleic lusterko wystarczy tylko grzac opalarka w szklo?
Przed tą konserwacją profili zamk. wypadało by umyć pierw boki?
Są trochę skurzone.
1. Woda potem benzyna ekstrakcyjna
2 sama woda
3 sama benzyna
, która opcja najlepsza? Jak to umyję wodą to szybko to nie wyschnie w tych warunkach.
Woda z plynem lub inne srodki myjace i wyszorowac.
Odtluscic i dopiero konserwacja.
Jak to umyję wodą to szybko to nie wyschnie w tych warunkach.
Dlatego takie zeczy robi sie przed nadejsciem zimy:)
Panowie, pytanko: Jest teraz często dość ślisko na drodze i temperatura w okolicach zera lub poniżej. Ostatnio zaobserwowałem, że przy dynamicznym ruszeniu z miejsca czasami zapala mi się kontrolka od hamulca ręcznego która znika samoczynnie po kilku sekundach lub kiedy zacznę hamować. Nie odczuwam nic poza tym, wszystko jest ok tylko ta kontrolka.. Ma ktoś pomysł co to może oznaczać? Dodam, że nie mam ABSu.
Pozdrawiam
kruszyna9227
18-12-12, 21:09
zeby odkleic lusterko wystarczy tylko grzac opalarka w szklo?
Ja grzalem suszara po rantach czyli po plastiku, tylko cierpliwosci i dasz rade:) podwaz sobie pozniej czyms delikatnie i z wyczuciem zeby nie porysowac szkla:)
Panowie, pytanko: Jest teraz często dość ślisko na drodze i temperatura w okolicach zera lub poniżej. Ostatnio zaobserwowałem, że przy dynamicznym ruszeniu z miejsca czasami zapala mi się kontrolka od hamulca ręcznego która znika samoczynnie po kilku sekundach lub kiedy zacznę hamować. Nie odczuwam nic poza tym, wszystko jest ok tylko ta kontrolka.. Ma ktoś pomysł co to może oznaczać? Dodam, że nie mam ABSu.
Pozdrawiam
a plyn hamulcowy jest ?
Też mi się wydaje, że może to być spowodowane niskim poziomem płynu hamulcowego.
Niedawno sprawdzałem i był, ale jutro sprawdzę jeszcze raz. Dzięki!
donald1992
18-12-12, 23:04
Ja grzalem suszara po rantach czyli po plastiku, tylko cierpliwosci i dasz rade:) podwaz sobie pozniej czyms delikatnie i z wyczuciem zeby nie porysowac szkla:)
wlasnie dzisiaj troche grzalem opalarka ale nie dalo rady..Jutro zrobie drugie podejscie:)dzieki:)
wlasnie dzisiaj troche grzalem opalarka ale nie dalo rady..
Zagotuj wode w czajniku wlej do miski i wloz lusterko, plastik zrobi sie dosyc miekki i szybko wyjmiesz szklo.
Przy wkladaniu tak samo do wrzatku wkladasz plastik, szybko przecierasz z wody i wkladasz szklo.
donald1992
19-12-12, 18:26
bede probowal:)dzieki:)
No faktycznie, płyn hamulcowy był lekko poniżej minimum. Kupiłem DOT4, dolałem i teraz jest tak w 3/4 między min a max. Kontrolka przestała się zapalać. Dzięki jeszcze raz ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.