Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Cześć wszystkim, może ktoś chciałby rozwiązać mój problem?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?161714-Z-jednej-strony-bagnetu-wi%EAcej-z-drugiej-mniej-oleju
MariuszCivic91
19-12-12, 20:29
Witam, jaką pojemność ma rezerwa w VI gen 3D? Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego info :)
Cześć około 10l spokojnie 100 km powinieneś na tym przejechać :)
Po 40km od zapalonej kontrolki na stałe radze tankowac. Kiedyś sprawdziłem to z karnistrem w aucie. Jazda mieszana, przy kreceniu do ok 6000rpm po tych 40km odcieło zapłon. Chocbym nie wiem jak sie starał ja 100km nie zrobie napewno.
Starstruck
20-12-12, 00:13
Nie ma opcji zrobić 100 km na palącej się rezerwie. Jak się "popala", to już znak, że MAX 50 km się zrobi.
Cześć około 10l spokojnie 100 km powinieneś na tym przejechać :)
Raczej nie do zrobiena, chyba że drugie 50 km na holu.
Poza tym nie wiem czy taka jazda do zera jest zdrowa dla pompy paliwa.
rezerwa nie jest na 10 l tylko max 8i sklanialbym sie bardziej ku 5
100 na rezerwie nie ma opcji 50 to naprawdę maks ile ja jestem w stanie ujechać :)
Jeżeli już jest temat rezerwy to mam taki problem. Przestala mi się zapalać lampka rezerwy. Wykręciłem zegary i żarówka jest ok. Co to może być?
Jak zwykle po myciu auta przy temp. w okolicach 0 miałem problem z otwarciem drzwi. Lewe się otworzyły a prawe ni chu chu, pociągnąłem mocniej za ten dzyndzel od zamykania drzwi od wewnątrz no i coś strzeliło. Teraz lata jak psu torba. Centralny działa normalnie. Teraz pytanie czy coś się urwało/złamało czy tylko spadło z jakiegoś zaczepu? Wiem, że najlepiej rozebrać boczek i zobaczyć ale pogoda nie sprzyja a wolałbym wcześniej wiedzieć czego się spodziewać.
Mogło wyskoczyć cięgno z przycisku, mogło również wyskoczyć z zaczepu z powodu naprężeń. To wszystko w lepszym wypadku. W gorszym, mógł pęknąć przycisk lub któreś z mocowań (w najgorszym wypadku pękło to przy mechanizmie centralki). Póki nie sprawdzisz, nie dowiesz się. Roboty nie jest dużo, ale faktycznie lepiej udać się w cieplejsze miejsce, żeby nie rzucać "urwami" na lewo i prawo.
Jak zwykle po myciu auta przy temp. w okolicach 0 miałem problem z otwarciem drzwi. Lewe się otworzyły a prawe ni chu chu, pociągnąłem mocniej za ten dzyndzel od zamykania drzwi od wewnątrz no i coś strzeliło.raczej urwało sie te plastikowe ucho co wchodzi pret.Odkrec sama klamke wewnetrzna i bedziesz widział o co mi chodzi:)
Dzięki chłopaki:) Zacznę od odkręcenia klamki:)
Ja mam problem z kontrolką rezerwy... nie zapala się przy niskim poziomie benzyny w baku.
Raz wyjeździłem całe paliwo że stanąłem w lesie a kontrolka mimo sprawnej żarówki w oprawki nie świeci. Mam ten problem odkąd posiadam Hanie, ale teraz chciałbym się za to wziąć... Wiecie co może być grane?
Bylo wiele razy ze duzo hond nie ma rezerwy mimo zarowki
Przede wszystkim oprocz kontrolki jest wskaznik. Nie mam kontrolki I jakos nigdy mi sie nawet nie zaczal dlawic silnik. Trzeba byc nieZlym mozgiem zeby stanac z powodu braku benzyny....
Sent from my ST25i using Tapatalk
Ja mam problem z kontrolką rezerwy... nie zapala się przy niskim poziomie benzyny w baku.
Raz wyjeździłem całe paliwo że stanąłem w lesie a kontrolka mimo sprawnej żarówki w oprawki nie świeci. Mam ten problem odkąd posiadam Hanie, ale teraz chciałbym się za to wziąć... Wiecie co może być grane?
w baku przy plywaku masz popsuty lub nie masz wcale termistora ;]
No faktycznie, płyn hamulcowy był lekko poniżej minimum. Kupiłem DOT4, dolałem i teraz jest tak w 3/4 między min a max. Kontrolka przestała się zapalać. Dzięki jeszcze raz ;)
Koniecznie sprawdź dlaczego było za mało płynu. Sam nie wyparuje. Możesz mieć gdzieś nieszczelność.
Mógłby mi ktoś podrzucic manuala do robienie USDMów z tylu w 3d. Przejrzałem kilka rożnych tematów i nie wiem która metoda jest najlepsza, taka jak u kolegi: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?20880-D14Z1-by-Gwo%BCdziu/page6&highlight=d14z1+Gwo%BCdziu
Czy inna z wyłamywaniem odbłyśnika. Chciałbym zachować póki co przeciwmgielne w seryjnym miejscu.
donald1992
20-12-12, 19:17
z wylamanym na pewno lepiej to wyglada i nie przeszkadza to w niczym zeby zrobic przeciwmgielny
A jakis sensowny tutorial jest do tego? Jedyne co udalo mi sie znalezc to "male" rady w tematach uzytkowników
ja robiłem ostatnio wg tematu Gwoździa i nie było żadnych problemów wszystko dosyć przejrzyście opisane :)
Panowie mam pytano. Wszystko pięknie ładnie, dzisiaj wsiadam do auta wciska pedał sprzęgła puszczam a on odbija delikatnie po czym przerwa i odbija do końca w z większym impetem...od tamtego momentu czasami tak jakby całkiem się sprzęgło "skończyło". Wciskam pedał i próbuję wrzucić bieg a tam nic. Wie ktoś czo może być przyczyną?
sacrosaint
20-12-12, 20:10
Robiłem to kilka dni temu, później Ci napiszę co i jak. Na pewno potrzebujesz jednej oprawki dwuwłóknowej, żarówki 5W/21W i żarówki 5W
Wysłane z HTC EVO 3D
Koniecznie sprawdź dlaczego było za mało płynu. Sam nie wyparuje. Możesz mieć gdzieś nieszczelność.
Hm. Dzięki za radę, sprawdzę to.
Pozdrawiam
Cytat Zamieszczone przez posejdon Zobacz posta
Koniecznie sprawdź dlaczego było za mało płynu. Sam nie wyparuje. Możesz mieć gdzieś nieszczelność.
Hm. Dzięki za radę, sprawdzę to.
Pozdrawiam
mogą też się klocki kończyć i przez to poziom płynu spadł
witam dzisiaj zostawiłem autko na godzinkę na dworze wracam a ti całe autko zaszronione i nic w tym dziwnego gdyby nie to, że za szroniało od środka czyżby jakaś uszczelka mi padła? bo szybki mam całe.
Auto było kompletnie wysuszone w środku? Wątpię. Po prostu zamarzła Ci wilgoć, która osiadła wcześniej na szybach.
ok dzięki mam nadzieję że tylko to.
Panowie mam pytano. Wszystko pięknie ładnie, dzisiaj wsiadam do auta wciska pedał sprzęgła puszczam a on odbija delikatnie po czym przerwa i odbija do końca w z większym impetem...od tamtego momentu czasami tak jakby całkiem się sprzęgło "skończyło". Wciskam pedał i próbuję wrzucić bieg a tam nic. Wie ktoś czo może być przyczyną?
Uzupełnij płyn, odpowietrz i powinno działać. Jak nie pomoże to pewnie bliski koniec sprzęgła.
Robiłem to kilka dni temu, później Ci napiszę co i jak. Na pewno potrzebujesz jednej oprawki dwuwłóknowej, żarówki 5W/21W i żarówki 5W
Wysłane z HTC EVO 3D
W takim razie czekam! ;)
witam dzisiaj zostawiłem autko na godzinkę na dworze wracam a ti całe autko zaszronione i nic w tym dziwnego gdyby nie to, że za szroniało od środka czyżby jakaś uszczelka mi padła? bo szybki mam całe.
Miałem tak w innym aucie, ale w hondzie nawet z wodą w korytkowych dywanikach nie mam tego problemu.
Sprawdź czy w bagażniku masz sucho. Tam zazwyczaj leży największa przyczyna wilgoci. Myślę że warto też wymienić filtr kabinowy jeśli dawno nie był wymieniany.
W takim razie czekam! ;)
to zalezy co chcesz osiagnac
4xpozycja 2x stop 1x przeciwmglowe (wystarczy jedna oprawka dwuwloknowa)
4xpozycja 4xstop 2x przeciwmglowe (dwie oprawki i 4xdiody prostownicze)
4x pozycja 4xstop i fog w zdezaku ;]
Co jest potrzebne do ostatniej opcji, oprocz wiadomego foga :D
2x oprawki dwuwloknowe, dwie zarowki 5/21
troche przewodu 3-zylowego
troche 2-zylowego (do foga)
do foga wrzucasz oprawke ktora masz w przeciwmglowym
dzisiaj chciałem hondą wyjechać na przed zimowe mycie i po otwarciu bagażnika i wyjęciu irchy z bagażnika nie dało się go zamknąć , miałem już tak od czasu gdy baba "wjechała mi w dupe" ale po mocniejszym zamknięciu bagażnik się zamykał , dzisiaj rano sprawdzałem , oglądałem i niie widze nic o co bagażnik może haczyć... , możliwe że ten mechanizm z hakiem się zepsuł ? ale od środka bagażnika widać jak się zamyka ale nie dochodzi
Starstruck
21-12-12, 11:21
Obniż/opuść zamek.
a mógłbyś mniej więcej wytłumaczyć jak ? : )
mogą też się klocki kończyć i przez to poziom płynu spadł
Racja. Tak czy siak trzeba warto poszukać przyczyny.
Starstruck
21-12-12, 12:34
Masz na środku pasa tylnego (wśród plastików) haczyk, który się reguluje góra/dół i lewo/prawo. Luzujesz do nasadową 10.
Czy plastikowe słupki przedniej szyby i linka do otwierania maski wraz klamką będzie pasować z Civica Hb 96r do Civica 99r coupe po lifcie?
Czy plastikowe słupki przedniej szyby i linka do otwierania maski wraz klamką będzie pasować z Civica Hb 96r do Civica 99r coupe po lifcie?
Będą.
Witam mam pytanie odnoście civic VI 5d 99rok 1.5 v-tec
Jak wszyscy wiecie tylne oparcie jest dzielone w stosunku 2/3 do 1/3. Jednak siedzisko nie jest dzielone, a co za tym idzie :
W takim przypadku przewożąc narty, wykładzinę czy obojętnie co można by złożyć dużą część oparcia i siedziska i zabrac jeszcze pasażera za kierowcą.
Jednak problem w tym że siedzisko nie jest dzielone, tylko podnosi się całe.
Jest to idiotyczne rozwiązanie jeżeli chodzi o użyteczność ale ok.
Pytanie jest takie czy występowały siedziska dzielone, lub czy jest możliwość przerobienia ? a może ktoś już to przerabiał ??
Pozdrawiam
Witam mam pytanie odnoście civic VI 5d 99rok 1.5 v-tec
Jak wszyscy wiecie tylne oparcie jest dzielone w stosunku 2/3 do 1/3. Jednak siedzisko nie jest dzielone, a co za tym idzie :
W takim przypadku przewożąc narty, wykładzinę czy obojętnie co można by złożyć dużą część oparcia i siedziska i zabrac jeszcze pasażera za kierowcą.
Jednak problem w tym że siedzisko nie jest dzielone, tylko podnosi się całe.
Jest to idiotyczne rozwiązanie jeżeli chodzi o użyteczność ale ok.
Pytanie jest takie czy występowały siedziska dzielone, lub czy jest możliwość przerobienia ? a może ktoś już to przerabiał ??
Pozdrawiam
A w jakim celu chcesz "podnosić" część siedziska, tą gdzie coś będziesz przewoził?
Kładziesz tylko część oparcia i jest pozamiatane.
Siedziska dzielone nie występowały ani w VI HB, ani w VI coupe.
A przerobić, to w dzisiejszych łatwych czasach możesz sobie wszystko i to jak chcesz. A jedynym ograniczeniem jest kwota, którą możesz/chcesz na to przeznaczyć.
czy pokrywa zaworów z 5 gena (d16z6)z v-tec wejdzie do 6 gena , D16Y7?
czy pokrywa zaworów z 5 gena (d16z6)z v-tec wejdzie do 6 gena , D16Y7?
tak
czy pokrywa zaworów z 5 gena (d16z6)z v-tec wejdzie do 6 gena , D16Y7?
Chyba nie masz zamiaru dokonać takiej profanacji i postawić dekiel z VTEC'a na nonVTEC'a:p
czy pokrywa zaworów z 5 gena (d16z6)z v-tec wejdzie do 6 gena , D16Y7?
Chyba nie masz zamiaru dokonać takiej profanacji i postawić dekiel z VTEC'a na nonVTEC'a:p
Zawsze to ze 3 km więcej.
:p
Z tym siedziskiem: kup sobie drugie na szrocie, przetnij gdzie chcesz i woz na podmianke,ale zabranie go stamtad gdzie skladasz oparciencyba duzo ci nie ugra..
Za to ja zmienialem sobie wczoraj kolumny zawieszenia z przodu i zauwazylem ze lewy wahacz musialem podnosic drugim podnosnikiem zeby wpasowac ta dolna srube od widelek, a prawy wahacz musialem druga osobe prosic zeby stanela na zwrotnicy zeby sie wpasowac. Rozumiem ze jakos dziko sa skrecone sruby od gum tych wachaczy i przez to jeden idzie naturalnie w gore a drugi w dol? Trzeba je rozkrecic i skrecic na postawionym na kole wozie teraz czy olac to?
gdzie najłatwiej wpiąć się w czujniki otwarcia drzwi ? Da się to zrobić bez rozpruwania połowy wnętrza ?
Na słupku od strony kierowcy idzie wiązka szyberdachu/oświetlenia podsufitki nad głową. Jeden z przewodów jest od czujników otwarcia drzwi.
Jakie żarówki są kierunkowskazach lamp tylnych?
Są to żarówki o oznaczeniu:
a)polift PY21W 12V 21W BAU15s bodajże asymetryczne:cool:
b)przedlift P21W 12V 21W BA15s
siema czy szyny foteli w ej roznia sie czyms od tych z 5g?czy mozna je stosowac wymiennie?pozdro
Zastanawia mnie to, że kiedy wymieniłem w lampach żarówki, od razu spaliły mi się postojówki i podświetlenie tablicy z tyłu.
Brat teraz też, wymienił żarówki na mocniejsze i to samo, też mu się popaliły postoje i jedna tablicy.
Posluchajcie potrzebuje foto foteli od civica 6gen bo zapomnialem jakie jest mocowanie bo w preludzie mam plaskie a nie pamietam czy tam jest jedno plaskie a drugie ucho? i czy z przodu są dwa ucha dajcie znac na pw bede bardzo wdzieczny
w fotelach w 6g masz jedna szyne plaska a droga z uchem;/ fotel pasazera ma od zewnetrznej strony ucho a od strony tunelu plaska szyne a w fotelu pasazera na odwrot od wew plaska od zew ucho
Ale jak przełożysz szyny z foteli ej6 do preludy to nie ma żadnego problemu.
a posluchajcie te szyny da sie przelozyc normalnie? bo dorwalem zarąbiste fotele od 6gena coupe i chce je do pralki V wlozyc;p czy da rade moje szyny zalozyc do tych od 6 gena cifa?
Starstruck
23-12-12, 17:41
Kolego, chyba jednak nie kupiłeś od 6 gen QP, bo fotele seryjnie montowane w EJ6/8 po prostu są do granic możliwości choojowe jeśli chodzi o trzymanie JAKIEKOLWIEK.
Da się przełożyć, tylko trzeba się trochę namęczyć. Mi kiedyś w PSG przekładali cały mechanizm z fotela z EK3 do foteli z Del Sola i pasowało bardzo ładnie.
Nie wiem, jak w preludzie 5gen jest ale ja zakłądając fotele z pralki 4 gen przełożyłem szyny z 6 gena i wszystko śmiga :)
Kolego, chyba jednak nie kupiłeś od 6 gen QP, bo fotele seryjnie montowane w EJ6/8 po prostu są do granic możliwości choojowe jeśli chodzi o trzymanie JAKIEKOLWIEK.
Da się przełożyć, tylko trzeba się trochę namęczyć. Mi kiedyś w PSG przekładali cały mechanizm z fotela z EK3 do foteli z Del Sola i pasowało bardzo ładnie.
wiem ze napewno są od 6 gena a trzymania maja takie jak seria w pralce v
Nie wiem, jak w preludzie 5gen jest ale ja zakłądając fotele z pralki 4 gen przełożyłem szyny z 6 gena i wszystko śmiga :)
wiesz co w V są te dwa mocowania z tylu plaskie;p a jak bylo w IV? a w tych fotelach co teraz kupilem to mam jedno takie a drugie ucho i musze zmienic te sanki.
teraz pytanie do cebie przekladales cale stelarze te dolne czy tylko te szyny ktore sie ruszaja? bo te cale szyny to chyba na 3 srubach sie trzymaja po jednej i drugiej stronie fotela?
fotele w 6g sa asymetryczne ,mocowanie wew fotela z tylu jest plaskie a od strony zew jest oczkow w dol skierowane tak jak przednie mocowanie
ps.czy ktos wie czy szyny w 5g sa takie same jak w 6g?czyms sie roznia?
czyli normalnie bedą mi pasowac moje cale szyny do foteli od cifa?
Szczerze nie pamiętam, jak wyglądały te szyny z prelude, musiałbym zejść do piwnicy bo tam leżą. Ale gdzieś na forum są porobione fotki szyn z 4gen pralki
Przekładałem całe szyny zarówno te "dolne" jak i te "górne".
wie ktoś gdzie można dostać taką naklejkę Gready którą ma kolega na dokładce ? : )
http://img651.imageshack.us/img651/5959/dsc0353w.jpg
ps.czy ktos wie czy szyny w 5g sa takie same jak w 6g?czyms sie roznia?
mam u siebie w 6g fotele z 5g i wszystko pasowało bez rzeźby nie licząc wiercenia otworu dla 1 nakrętki
Czy przewód paliwowy (stalowy) od mb jest taki sam jak w EJ9 ? chodzi mi czy bez problemu podejdzie, bez przeróbek ?
1mm na bagnecie powyżej maximum, tak mi zalali przy wymianie:/ Jest się czym martwić czy zostawić? Żałuję, że sam tego nie zrobiłem...:mad:
Czy mogło coś się stąć jak kolega ostatnio do diesla zamiast ropy wlał benzyny ... i zdążył dojechać tylko do domu . Po spuszczeniu benzyny i wlaniu ropy silnik ku mojemu zdziwieniu jako tako chodzi , i teraz czy może zostawić to w spokoju czy ma jechać do mechanika i sprawdzić wszystko w samochodzie ? samochód to Subaru forester 2.0
Czy mogło coś się stąć jak kolega ostatnio do diesla zamiast ropy wlał benzyny ... i zdążył dojechać tylko do domu . Po spuszczeniu benzyny i wlaniu ropy silnik ku mojemu zdziwieniu jako tako chodzi , i teraz czy może zostawić to w spokoju czy ma jechać do mechanika i sprawdzić wszystko w samochodzie ? samochód to Subaru forester 2.0
skoro spuscil z baku to zalac dobrej wachy i jezdzic, jakby nie zlal benzyny tez by sie nic nie stalo
wtedy trzeba dolac MIXOL i dobrej wachy i do wyjezdzenia baku spokojnie jezdzic
ale jak do benzniaka sie wleje ON to juz nie jest tak kolorowo ;]
Zastanawia mnie to, że kiedy wymieniłem w lampach żarówki, od razu spaliły mi się postojówki i podświetlenie tablicy z tyłu.
Brat teraz też, wymienił żarówki na mocniejsze i to samo, też mu się popaliły postoje i jedna tablicy.
Chyba masz odpowiedz, jak masz faktycznie mocniejsze od takich jak sa przewidzane to pewnie niedługo bezdiesz mial wypalony klosz...
1mm na bagnecie powyżej maximum, tak mi zalali przy wymianie:/ Jest się czym martwić czy zostawić? Żałuję, że sam tego nie zrobiłem...:mad:
Gumowy wężyk, strzykawka i wyciągaj oliwę przez rurkę na bagnet. Stan oleju ma być równo między znakami min/max... czyli jakieś pół litra będziesz musiał udoić;)
A auto stało dobrze wypoziomowane jak sprawdzałeś stan oleju ? Do miski w D serii dużo oleju nie wchodzi, także lekki przechył i odczyt będzie zakłamany...
Teoretycznie 1mm ponad max to nic strasznego, ale dla świętego spokoju można trochę spuścić.
A auto stało dobrze wypoziomowane jak sprawdzałeś stan oleju ? Do miski w D serii dużo oleju nie wchodzi, także lekki przechył i odczyt będzie zakłamany...
A w którą stronę przechył powoduje przekłamanie na plus? Przód wyżej czy przód niżej? (Bagnet ma po środku, między 2 a 3 cylindrem.
To nie dobrze, że nie na odwrót...
Panowie padł mi przekaźnik przeciwmgielnych (żółte kwadratowe jdm) Na starym nie ma żadnych oznaczeń jaki teraz muszę kupić?
nie wystrczy przelutowac?
sprobuj tego najpierw ;]
Przód w dół, tył w górę.
no i chyba jeszcze strona kierowcy lekko niżej, a ten stan oleju to na zimnym czy na ciepłym bo to tez ma chyba znaczenie?
Chyba masz odpowiedz, jak masz faktycznie mocniejsze od takich jak sa przewidzane to pewnie niedługo bezdiesz mial wypalony klosz...
Mocniejsze, w sensie, że lepiej świecące.
Normalne H4 12V 60/55W . GE Megaligth Ultra 120%+.
Ja jeżdżę na Night Breakerach OSRAMA 90%+ i przy wymianie, fakt poszły postojówki, ale od keidy je powymieniałem jeżdżę rok i nic się nie popaliło już.
no i chyba jeszcze strona kierowcy lekko niżej, a ten stan oleju to na zimnym czy na ciepłym bo to tez ma chyba znaczenie?
30-40 minut po zgaszeniu ciepłego, dobrze rozgrzanego silnika.
kruszyna9227
26-12-12, 18:33
Koledzy wie ktos gdzie moge dostac szczypce segera (do regeneracji tylnych zaciskow) Wszedzie gdzie w necie widzialem sa za gruuuba kase, a nie usmiecha mi sie wydac tyle hajsu na szczypce ktore uzyje RAZ;/
edit chodzi o takie szczypawy http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=2754484353&ars_source=ars&ars_socket_id=9&ars_rule_id=74
tutaj masz nawet z końcówkami :
http://allegro.pl/szczypce-do-pierscieni-segera-4-koncowki-3650-i2879606969.html
kruszyna9227
26-12-12, 18:47
Kolego ale tymi to raczej nie dojde;/ tloczek ma 43mm bodajze czyli szczypce tez powinny byc co kolo 40mm - ta czesc ''pionowa''.
Prostymi powinieneś spokojnie dojść.
kruszyna9227
26-12-12, 19:45
No to dzieki, w takim razie kupie proste i bede dzialal. :)
Panowie, orientuje się ktoś z Was jakie są dokładne wymiary śruby mocującej kolektor wydechowy do bloku silnika w D16Y8?
"Fachowiec", który robił u mnie swapa nie wkręcił tej śruby i kolektor wydechowy "wisi" jedynie na samej głowicy. Teraz będę zmieniał kolektor na chinola 4-2-1 i chciałbym dorobić do niego ten uchwyt i skręcić go razem z blokiem, bo obawiam się, że bez tego mocowania może pęknąć lub za mocno naprężać samą głowicę.
Jak ktoś z Was ma gdzieś taką śrubę lub pamięta jej wymiary, to byłbym wdzięczny za info. Nie chcę tam pchać byle czego, by sobie gwintu nie uszkodzić.
Tam nie ma "śruby" a uchwyt, przykręcony do bloku silnika i niżej do kolektora wydechowego.
No mi chodzi właśnie o śrubę, którą skręcamy uchwyt kolektora razem z blokiem silnika:)
kruszyna9227
27-12-12, 18:14
Koledzy wie ktos gdzie moge dostac szczypce segera (do regeneracji tylnych zaciskow) Wszedzie gdzie w necie widzialem sa za gruuuba kase, a nie usmiecha mi sie wydac tyle hajsu na szczypce ktore uzyje RAZ;/
edit chodzi o takie szczypawy http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=2754484353&ars_source=ars&ars_socket_id=9&ars_rule_id=74
Wiadomość dla potomnych:p
Szczypce kupilem proste, po delikatnym oszlifowaniu koncowek udalo mi sie pozdejmowac segerki zarowno z tloczka jak i z wnetrza samego zacisku. Mam nadzieje ze uda mi sie spowrotem poskladac wszystko do kupy:cool:
Dzieki za info i pozdro;)
panowie mam pytanie moze troche nie w temacie, EJ9 d14 w automacie, jakies opinie?? nadaje sie ten automat czy tylko manual???
panowie mam pytanie moze troche nie w temacie, EJ9 d14 w automacie, jakies opinie?? nadaje sie ten automat czy tylko manual???
Podpytaj :::JanG23:::
On się czasem przemieszcza takim cudem.
Starstruck
27-12-12, 22:34
Automat w VI gen jest bardzo przyjemny. Miałem EK3 w automacie. Ale EJ9 może być koszmarnie wolne.
Poza tym kto jak kto, ale Kiler zna Janka dobrze ;).
a przejscie na manula troche roboty jest... i koszta
Poza tym kto jak kto, ale Kiler zna Janka dobrze ;).
Wiem że zna, ale może się wstydzi zapytać.
:p
a przejscie na manula troche roboty jest... i koszta
Co masz na myśli? Ja mam zamiar wsadzac do ej6 d16w4 który jezdzi w automacie. a u mnie będzie manual.
Czesc. Dzisiaj w mojej EJotce podczas jazdy kiedy przekrocze 20km/h zaczyna dobiegac halas jakbym siedzial w pralce. Taki odgłos cos w stylu łyłyłyłyłyłyły : D Na luzie jak i na biegu tak samo. Czuje ze ten odglos idzie z tylu a dokladnie z prawego tylnego kola.
To moze byc lozysko? Jezeli tak to jakie ewentualne koszta i jaka marke wybrac?
Co masz na myśli? Ja mam zamiar wsadzac do ej6 d16w4 który jezdzi w automacie. a u mnie będzie manual.
pedaly, sprzeglo, wysprzeglik, zegary,skrzynia, lapa skrzyni, drazek zmiany biegow, ciegna, kabelkologia, komp ;]
http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/28/85/78/36/2885783616
Wiecie moze z czego to kieta? Czy podejdzie bez rzezby do EJ9 ?
Starstruck
28-12-12, 10:59
Z prelude V gen, do EJ/EK podchodzi p&p. Takie same miały tez niektóre ITRy, ale nie podchodzi do VI gen, tylko do V. Także trzeba się zawsze dopytać z jakiego auta wyciągnięta.
no dzieki za odpowiedzi :D
Witam macie jakieś metody na renowacje grilla w EJ9 mam taki problem:
Odprysk na obwódce srebrnej i spore ognisko korozji powiedzmy wielkości 1zł, wewnętrzna część grilla czyli te poziome listwy jakieś wyblaknięte ( powinny być czarne??) i znaczek hondy pod plastikową osłonką chyba pleksi porysowany.
Ma ktos jakiś pomysł można jakoś to malować? czyścić papierem ściernym i malowac??
znaczek sobie spoleruj a reszte w czarny mat ;]
Nie potrafię zrozumieć dlaczego w 6generacji nie postarali się o dobrą aerodynamikę nadwozia, ponieważ współczynnik oporu powietrza cx (tym mniej tym lepiej) w 6genie wypada fatalnie na tle innych hond, dokładając do tego opór czołowy mamy CdA
CRX1-0,32cx-5,84
CRX2-0,30cx-5,57
CRX3-0,35cx-6,49
Civic 4g-0,33cx-6,63
Civic 5g-0,31cx-6,16
Civic 6g-0,36cx-7,84
Prelude 5g-0,32cx- 6,43
jak widać taki 6gen stawia w stosunku do 5gena 27% większy opór całkowity, czyli przy większych prędkościach z tą samą mocą silnika będzie się wolniej rozpędzać, będzie mieć mniejszy vmax jak i będzie więcej palić, a w stosunku do crx 2gen mamy już 41%, nawet do Preludy mamy stratę 22%. A żeby było jeszcze śmieszniej to do cinquecento mamy stratę 23% do BMW e36 26%. Więc się pytam jak mogli zaprojektować taką nieopływową karoserię która stawia taki opór, zresztą widać to w praktyce że 6geny strasznie zaczynają puchnąc przy wyższych prędkościach.
a nowy nissan GT-R ma 0,26 cx a ciezarowka 0,90cx :D
wiec i tak nie jest zle :P 0,36 to standard dla obecnych samochodow sredniej klasy ;]
no nie powiedziałbym, że to standard bo to bardzo słaby wynik taka prawda:o
dobra pytan kilera ciag dalszy, czy w EJ mozna zrobic swap szyb i lusterek na elektryke tak jak w EG?? ile taka zabawa $$$$ ?? :D:D
mozna, za tyle za ile wyrwiesz graty i wiazki (wiazki mozesz probowac dorobic ;] )
ok, a tak pi razy oko ile to kosztuje???
tomalacivic
29-12-12, 18:00
Witam!! czy drzwi przednie od civica 6gen hatchback będą pasowały do sedana 6 gen.
Jak patrze na moje hanie na podwórku to wyglada mi na to, że hb ma dłuższe drzwi. Hb ma prawie napewno takie same jak Qp
Witam!! czy drzwi przednie od civica 6gen hatchback będą pasowały do sedana 6 gen.
Nic z tego.
można zrobić, koszt zależy za ile uda Ci się kupić, ale pewnie z 700zl
Kilka pytań odnośnie przepustnicy?
01. Czy we wszytkich silnikach D-serii w VI HB jest taka sama przepustnica?
02. Jeśli tak, to jaką ma średnicę?
03. Czy do D14Z2 (pionowa przepustnica), będzie pasowała P&P od innej D-serii?
04. Czy OEM'owy dolot da się założyć P&P na inną przepustnicę?
05. Czy wymiana samej przepustnicy ma wogóle sens?
06. Jeśli tak, to jak to wpłynie na parametry pracy silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
tomalacivic
29-12-12, 21:18
To szkoda ze nie będą pasować cóż trzeba szukać od sedana dzięki.
napisz do "MikośY" on mial drzwi kierowcy cale po strzale w prawy bok i wyprzedaje czesci ;]
tomalacivic
29-12-12, 21:33
No ale mi chodzi o drzwi prawe przednie i najlepiej w kolorze:)
01. Czy we wszytkich silnikach D-serii w VI HB jest taka sama przepustnica?
02. Jeśli tak, to jaką ma średnicę?
03. Czy do D14Z2 (pionowa przepustnica), będzie pasowała P&P od innej D-serii?
04. Czy OEM'owy dolot da się założyć P&P na inną przepustnicę?
05. Czy wymiana samej przepustnicy ma wogóle sens?
06. Jeśli tak, to jak to wpłynie na parametry pracy silnika?
1 i 2. Tak. Wszystkie mają po 56mm
3. Nie. Jeśli masz D14Z2 to zapewne masz krokowca na przepustnicy więc jeśli np. bedziesz chciał załozyć przepustnicę od D16Z6 to musisz rozwiązać ten problem.
4. Na 90% tak.
5. Nie
6. Wymiana przepustnicy może poprawić nieco osiągi silnika w górnym zakresie obrotów ale za tym powinny iść inne modyfikacje jak chociażby rozwiercenie kolektora ssącego pod tę większą przepustnicę, w przeciwnym wypadku powietrze napotka na próg co zakłóci jego przepływ.
ale za tym powinny iść inne modyfikacje jak chociażby rozwiercenie kolektora ssącego pod tę większą przepustnicę
No i strojonko:rolleyes:
1 i 2. Tak. Wszystkie mają po 56mm
3. Nie. Jeśli masz D14Z2 to zapewne masz krokowca na przepustnicy więc jeśli np. bedziesz chciał załozyć przepustnicę od D16Z6 to musisz rozwiązać ten problem.
4. Na 90% tak.
5. Nie
6. Wymiana przepustnicy może poprawić nieco osiągi silnika w górnym zakresie obrotów ale za tym powinny iść inne modyfikacje jak chociażby rozwiercenie kolektora ssącego pod tę większą przepustnicę, w przeciwnym wypadku powietrze napotka na próg co zakłóci jego przepływ.
No i strojonko:rolleyes:
No i to się nazywa kompleksowa odpowiedź na zadane pytania, a nie jakieś tam pitu pitu.
:D
Dziękuję Panowie.
Witam
Panowie mam takie pytanko:
Czy kable zapłonowe z d15z6 podejdą do d15b2? różnią sie czymś czy spokojnie można ich używać zamiennie?
Pozdrawiam
oj chyba nie podejdą, bo z tego co się orientuje, to w B2 gniazda świec są po stronie kolektora ssącego, a w Z6 po stronie wydechowego
Tak zgadza się, gniazda świec są po innej stronie, rozumiem ze to ma znaczenie? i te kable różnią się długością i czymś jeszcze?
Ostatnio zabrałem się za ogarnięcie całej komory ale nie mogę patrzeć na rdzę na kolektorze wydechowym ; ) i macie jakieś propozycję żeby to ładnie zakryć jakimś bandażem lub są może takie OEM obudowy?(kupno nowego nie wchodzi w grę )
Jak chcesz żeby wyglądało to prosz:
http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna-bazaltowa-10m-10opasek-i2844107245.html
Jak chcesz żeby wyglądało to prosz:
http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna-bazaltowa-10m-10opasek-i2844107245.html
o tym myślałem , dzięki bardzo !
skolopendra
30-12-12, 18:15
http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna-20-metrow-biala-bandaz-i2839009213.html
ceny ma rewelacyjne
Piortek_690
30-12-12, 18:32
koledzy prosze o porade, jaki kolektor ssący bedzie najlepszy do d14a3 ?( d16z6, d15b7, d15z6)? i Przy okazji jakie silniki miały kolektor wydechowy 4-2-1 w seri ?
4-2-1 z tego co mi wiadomo miały D16z6 i D16y8.
koledzy prosze o porade, jaki kolektor ssący bedzie najlepszy do d14a3 ?( d16z6, d15b7, d15z6)? I przy okazji jakie silniki miały kolektor wydechowy 4-2-1 w seri ?
4-2-1 z tego co mi wiadomo miały d16z6 i d16y8.
+ d16w5
Starstruck
30-12-12, 21:47
+ w4, z9, z2
A najodpowiedniejszy ssak będzie z D15B7
Ile metrów bandaża potrzeba do owinięcia e-bay'owego kolektora 4-2-1?
Ile metrów bandaża potrzeba do owinięcia e-bay'owego kolektora 4-2-1?
na porządne owinięcie - 15
Ma ktoś pomysł lub wiedzę na temat jak się nazywa ta część w VI, którą wymienia się na cup-holder?
Dwa elementy, skręcone w całość, znajdujące się pod obudową tunela środkowego, pomiędzy dźwignią zmiany biegów, a popielniczką.
:confused:
pewny nie jestem ale jest to panel/konsola radia z kieszenią + taca.
na porządne owinięcie - 15
Dzięki
Panowie padł mi przekaźnik przeciwmgielnych (żółte kwadratowe jdm) Na starym nie ma żadnych oznaczeń jaki teraz muszę kupić?
nie wystrczy przelutowac?
sprobuj tego najpierw ;]
Nic z tego przekaźnik nadal martwy.
mam pytanie czy pol os w ek3 jest rozbieralna chodzi mi o ta krotsza o oslone przegubu a dokladnie o o strone ktora wchodzi do skrzyni.
mam pytanie czy pol os w ek3 jest rozbieralna chodzi mi o ta krotsza o oslone przegubu a dokladnie o o strone ktora wchodzi do skrzyni.
Jakbyś był tak dobry i napisał po polsku o co Ci chodzi, to pewnie by Ci ktoś odpowiedział.
:p
przegub wewnetrzny sie wymienia, nie trzeba calej polosi
przegub wewnetrzny sie wymienia, nie trzeba calej polosi
dzieki za info i zrozumienie:P
Panowie mam takie pytanko dlaczego po zglebowaniu mojej hanki przod stoi wyzej od tylu;/ macie jakis sposob jak to zrobic zeby bylo dobrze? zeby tyl byl tak samo albo tyl ciut wyzej?
a sprezyny sa z dobrej strony ?? :D
co to za sprzezyny, masz cos w bagazniku? amory kiedy sprawdzales?
Może właśnie springi odwrotnie założone (tył na przód).
Czy jak kupie lampe od angola i przeloze odbłyśnik z mojej europejskiej to będzie wszystko ok i nie bede mial problemów na przeglądach?
Czy w ej9 da sie wymienic sprezyny bez sciagacza do sprezyn ?
Starstruck
03-01-13, 15:31
Da się, ale wtedy przyda się prasa hydrauliczna bądź inne ustrojstwo do zgięcia sprężyny.
Czy jak kupie lampe od angola i przeloze odbłyśnik z mojej europejskiej to będzie wszystko ok i nie bede mial problemów na przeglądach?
Nie jestem pewnien czy przypadkiem "wyżłobienia" na wewnętrznej stronie klosza reflektora nie są inaczej ułożone.
Pamiętaj też, że są dwa rodzaje reflektorów do EJ9: typ Valeo i typ Stanley, których elementy nie pasują zamiennie do siebie.
Muszę wymienić szpulę przewodów (taśmę srs) pod kierownicą lub poduszkę kierowcy (co dokładnie jeszcze nie wiem). Czy do EJ6 podejdą tylko te elementy z EJ/EK czy z anglika (MA/MB) także?
Muszę wymienić szpulę przewodów (taśmę srs) pod kierownicą lub poduszkę kierowcy (co dokładnie jeszcze nie wiem). Czy do EJ6 podejdą tylko te elementy z EJ/EK czy z anglika (MA/MB) także?
Ja obstawiam, że nie.
Sama kierownica nie pasuje, więc wątpię żeby jej części pasowały.
Starstruck
03-01-13, 17:12
Z EJ/EK tak, z angielki nie.
13_Kanonier
03-01-13, 19:28
Pewnie się powtórzę ale ciężko przebić 600 stron pytań i odpowiedzi a potrzebuję w miarę "na już" :P Mianowicie, jakim olejem zalać silnik D14A4 (seria)? Ktoś jakiś poleca? Jakiś odradza? ;-)
jakim olejem zalać silnik D14A4 (seria)? Ktoś jakiś poleca? Jakiś odradza? ;-)
Zalej Kujawskim ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
Pewnie się powtórzę ale ciężko przebić 600 stron pytań i odpowiedzi a potrzebuję w miarę "na już" :P Mianowicie, jakim olejem zalać silnik D14A4 (seria)? Ktoś jakiś poleca? Jakiś odradza? ;-)
Zalej Kujawskim ;)
A jaki miałeś poprzednio? Bo jeśli Kujawski, to broń boże nie lej Uniwersalnego.
:D
No i z pierwszego tłoczenia musi być:p To taki jakby full syntetyk:p
Witam,
ostatnio w swojej ej6 zmieniłem tylne lampy na poliftowe i pojawił się problem. Mianowicie jak wciskam hamulec, oświecają się postojówki i wszystkie migacze. Co może być nie tak?
Kabelki w kostkach od lampy masz pozamieniane. U mnie było to samo :)
tak też podejrzewałem jednak wolałem się upewnić. Dzięki ;)
13_Kanonier
03-01-13, 20:20
A jaki miałeś poprzednio? Bo jeśli Kujawski, to broń boże nie lej Uniwersalnego.
:D
Cholera, myślałem że "OLEK" rzepakowy styknie... :P
Ale tak poza tematem, śmigam teraz na CASTROL MAGNATEC 10W40...
Ale tak poza tematem, śmigam teraz na CASTROL MAGNATEC 10W40...
Czyli półsyntetyk.
No to jedno jest pewne, że wypadałoby również nalać 10W40.
Ja mam: Motul 6100 Synergie + 10W40
Cholera, myślałem że "OLEK" rzepakowy styknie... :P
Ale tak poza tematem, śmigam teraz na CASTROL MAGNATEC 10W40...
Jak masz zdrowy silniczek, który nie bierze oleju, to śmiało możesz przejść na 5W40.
Jedno jest pewne - tego Castrola wywal - jest to ponoć jeden z najgorszych szajsów.
Ja bym Ci polecił coś z Valvoline lub MOTUL'a:)
Pytanie odnosnie Civic VI, 1.5 1999 rok 5drzwi
Chodzi o podgrzewanie fotela : Czy po naciśnięciu przycisku powinien on się zaświecić ? A może świeci się podczas jazdy ?
Co odpowiada za grzanie fotela ? Są jakies bezpieczniki lub przekaźniki odpowiedzialne za to ?
Proszę o jak najwięcej informacji odnośnie podgrzewania
Pytanie odnosnie Civic VI, 1.5 1999 rok 5drzwi
Chodzi o podgrzewanie fotela : Czy po naciśnięciu przycisku powinien on się zaświecić ? A może świeci się podczas jazdy ?
Co odpowiada za grzanie fotela ? Są jakies bezpieczniki lub przekaźniki odpowiedzialne za to ?
Proszę o jak najwięcej informacji odnośnie podgrzewania
A nie lepiej byłoby Ci tutaj zadać to pytanie, skoro 5 drzwi:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8950-Szybkie-pytanie-szybka-odpowiedź-TYLKO-NADWOZIE-MA-MB-MC!
:confused:
Elo orientuje się ktoś czy licznik z przedliftowego vti EK4 w milach warto nabrać za 100zł? :confused: I jeszcze jedno pytanko da się przełożyć sam zegar prędkościomierza tzn. wymienić taki w milach na kilometry?
Starstruck
04-01-13, 14:02
Da się :). Kolega long_r ma zegary z EM1 i przekładał sam prędkościomierz. Za 100 z EK4 szarpałbym ;).
?I co zostawisz obrotomierz plus paliwo i temperature pomaranczowe a predkosciomiesz wymienisz na bialy z EJ9 ? :D
Nieporozumienie, brac calosc i zostawiac mile :)
No właśnie mam ciężką rozkminę jak to zrobić żeby było dobrze, ;) ale chyba tak jak mówisz zostaną mile, a przynajmniej narazie, później bęziemy myśleć.;) Dzięki panowie.
Starstruck
04-01-13, 14:24
Zawsze można potem szukać roz*****ych zegarów, żeby tylko tarcza była ok :). Poza tym te w milach też są spoko, idzie się przyzwyczaić :)
linki recznego do tarcz maja ta sama dlugosc w HB/SDN/QPE ??
Panowie potrzebuję pomocy mam dwie aukcje z przełącznikami regulacji lusterek:
aukcja nr.1
http://moto.allegro.pl/honda-civic-vi-95-przelacznik-regulacji-lusterek-i2877079288.html#tabsAnchor
aukcja nr.2
http://moto.allegro.pl/honda-civic-vi-1-4-95r-przelacznik-lusterek-i2900849398.html
Który z tych przełączników będzie pasował do EJ9?
Sprzedawcy na obu aukcjach twierdzą że przełącznik pochodzi z HATCHBACK z 95r. ale przełączniki różnią się wtyczkami. Według manuala który posiadam to powinien być przełącznik z aukcji nr.1 ale muszę się upewnić, gdyż wydaje mi się że oprócz złącza oba przełączniki różnią się też wielkością.
Panowie potrzebuję pomocy mam dwie aukcje z przełącznikami regulacji lusterek:
aukcja nr.1
http://moto.allegro.pl/honda-civic-v...tml#tabsAnchor
aukcja nr.2
http://moto.allegro.pl/honda-civic-v...900849398.html
Który z tych przełączników będzie pasował do EJ9?
Sprzedawcy na obu aukcjach twierdzą że przełącznik pochodzi z HATCHBACK z 95r. ale przełączniki różnią się wtyczkami. Według manuala który posiadam to powinien być przełącznik z aukcji nr.1 ale muszę się upewnić, gdyż wydaje mi się że oprócz złącza oba przełączniki różnią się też wielkością.
Popraw link'i, bo nie działają.
2-gi przełącznik pochodzi z Hatchback 5D i nie będzie pasował
Ano właśnie czyli rozumiem że ten z pierwszego linku będzie pasował do EJ9?
I jeszcze niech ktoś mi potwierdzi lusterka z EJ6 i EJ9 pasują do siebie zamiennie?
Ano właśnie czyli rozumiem że ten z pierwszego linku będzie pasował do EJ9?
Tak
Panowie, pilne
Mógłby ktoś sprawdzić jak dokładnie są rozmieszczone znaki na kole pasowym od D16Y8 (lub bliźniaczego VTEC'a w MANUALU)? Chodzi mi dokładnie o odległości kresek zapłonu od znaku TDC.
U mnie to wygląda tak:
TDC -> I 14mm.
TDC -> II 17mm.
TDC -> III 20mm.
Zastanawiam się, czy nie mam przypadkiem koła z automatu, a tam ponoć znaki są rozmieszczone inaczej.
I jeszcze niech ktoś mi potwierdzi lusterka z EJ6 i EJ9 pasują do siebie zamiennie?
Tak, lusterka coupe i hb są zamienne, od sedana już nie podejdzie
Dzięki panowie o to mi chodziło
Panowie czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu małej zagwozdki?
Otóż przy odpaleniu na całkowicie zimnym silniku kontrolka ciśnienia oleju świeci jak trzeba. Chwilkę po odpaleniu gaśnie też tak jak trzeba. Ciekawa rzecz dzieje się dopiero po chwili: gaszę silnik gdy jest jeszcze zimny, przekręcam stacyjkę, żeby go od razu włączyć i kontrolka oleju już nie świeci. To już chyba nie jest normalne? Wygląda to tak jakby po wyłączeniu olej trzymał jeszcze ciśnienie ale to chyba niemożliwe. Kiedy silnik się zagrzeje to lampka znowu świeci normalnie - po włączeniu zapłonu i chwilkę po rozruchu.
I teraz pytania: Czym może to być spowodowane? Czy winny jest czujnik ciśnienia? A może filtr? Spotkał się ktoś już z takim czymś?
Witam wszystkich.
Mam pytanie w moim ej9 zawieszenie puka stuka piszczy i inne cuda, i tutaj pytanie bawić się w dobre zamienniki czy może by lepiej poliuretan? Co możecie mi doradzić co lepsze i jak w jakich kosztach i czasie eksploatacji by wyglądało.
Dzięki. ;)
Panowie, pilne
Mógłby ktoś sprawdzić jak dokładnie są rozmieszczone znaki na kole pasowym od D16Y8 (lub bliźniaczego VTEC'a w MANUALU)? Chodzi mi dokładnie o odległości kresek zapłonu od znaku TDC.
U mnie to wygląda tak:
TDC -> I 14mm.
TDC -> II 17mm.
TDC -> III 20mm.
Zastanawiam się, czy nie mam przypadkiem koła z automatu, a tam ponoć znaki są rozmieszczone inaczej.
Tutaj masz wątek na ten temat po angolsku:
http://www.d-series.org/forums/engine-building/93777-d16z6-d16y8-obd1-obd2-timing-4.html#post1397311
Po przeliczeniach cal > mm wychodzi
TDC I 12,7
TDC II 15,8
TDC III 19
Co możecie mi doradzić co lepsze i jak w jakich kosztach i czasie eksploatacji by wyglądało.
Zależy jaką kasę chcesz przeznaczyć
Dobry zamiennik nie jest zły a swoje też wytrzyma
Dobry zamiennik możesz coś polecić w miarę dobra jakoś=dobra cena ?
Witam panowie, planuję zmienić ssaka w moim y7 na z6 i mam pytanka:
1. przepustnica z y7 jest taka sama jak w z6?
2. trzeba coś kombinować z silniczkiem krokowym i ogólnie z elektryką jeśli założę przepustnicę od z6? (y7 jest na OBD2 a z6 naOBD1 tak?)
3. co z listwą wtryskową i samymi wtryskami? Mogą zostać z y7?
linki recznego do tarcz maja ta sama dlugosc w HB/SDN/QPE ??
ktos wie?
Witam panowie, planuję zmienić ssaka w moim y7 na z6 i mam pytanka:
1. przepustnica z y7 jest taka sama jak w z6?
2. trzeba coś kombinować z silniczkiem krokowym i ogólnie z elektryką jeśli założę przepustnicę od z6? (y7 jest na OBD2 a z6 naOBD1 tak?)
3. co z listwą wtryskową i samymi wtryskami? Mogą zostać z y7?
1. Nie, ale może zostać - mam tak u siebie.
2. Jeśli zostawisz starą to nie musisz się w nic bawić.
3. Wszystko może zostać, nie wiem jak jest w z6 ale przy zakładaniu musiałem dodatkową dziurę wywiercić w listwie
ktos wie?
Wg katalogu są takie same.
Ma ktoś u siebie albo słyszał coś o sworzniach górnych firmy CTR? Nadaje się ?
I czy da radę je wymienić dysponując "domowymi" narzędziami ?
Mam EJ9 z silnikiem d16z6 i kolektor chińczyk typowy, przyszedł czas na dalszą część wydechu. Myślę że 2" będzie odpowiedni i tutaj moje pytanie: od jakiego modelu wydech ma taką średnicę (2") i pasuje p&p. Chodzi głównie o kształt bo uchwyty itd mogę przerobić. Czy np może być od coupe?
Kształtem podobno pasuje od rovera. Od coupe nie ma 2", tam wychodziły takie jak w hb. Najlepiej napisz do Roger'a, on sprzedaje rury już gotowo wygięte. :)
Kształtem podobno pasuje od rovera. Od coupe nie ma 2", tam wychodziły takie jak w hb. Najlepiej napisz do Roger'a, on sprzedaje rury już gotowo wygięte. :)
a ek4 lub inne modele?
Panowie czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu małej zagwozdki?
Otóż przy odpaleniu na całkowicie zimnym silniku kontrolka ciśnienia oleju świeci jak trzeba. Chwilkę po odpaleniu gaśnie też tak jak trzeba. Ciekawa rzecz dzieje się dopiero po chwili: gaszę silnik gdy jest jeszcze zimny, przekręcam stacyjkę, żeby go od razu włączyć i kontrolka oleju już nie świeci. To już chyba nie jest normalne? Wygląda to tak jakby po wyłączeniu olej trzymał jeszcze ciśnienie ale to chyba niemożliwe. Kiedy silnik się zagrzeje to lampka znowu świeci normalnie - po włączeniu zapłonu i chwilkę po rozruchu.
I teraz pytania: Czym może to być spowodowane? Czy winny jest czujnik ciśnienia? A może filtr? Spotkał się ktoś już z takim czymś?
Wszystko w normie - gęsty olej trzyma ciśninie i kontrolka nie zapala się od razu.
Pytanko - czy tloczki w hamulcach tarczowych z EK4 sa takie same jak we wszystkich innych tarczowkach V i VI gen? Bo nie wiem czy kupowac nowy tloczek w IC czy bedzie pasowal czy jakas uzywke w db stanie znalezc.
Sprawdź średnicę tłoczka i tym się kieruj. Jak kupowałem reperaturki (gumki) to swoich zacisków, wg katalogów miałem do wyboru 3 systemy (z tego co pamiętam Nissin, Lucas, Akebono). W mojej EJ6 na 262mm miałem Akebono (pomimo zacisków z wytłoczonym napisem Nissin).
Nie dopisalem ze o tyl mi chodzi:<
Mam do was trzy pytania (Honda civic 6 gen coupe)
1.) Czy przy zakładaniu tego plastiku nadkola trzeba zdejmowac koło i czy bardzo trzeba się z tym męczyc , czy kupic jakieś podróby na allegro czy lepiej zainwestowac w OEM ze względu na zakładanie ?
2.) Jak jeździłem sporo czasu bez prawego nadkola i nasr*ło się tego błota pod maską i na amortyzatorze to czy wyczyszczenie wystarczy ?
3.) Jak złamałem kluczyk który ma IMO , przy kupnie już widziałem że był klejony jakimś klejem , to czy jest jakiś klej do wiązania metalu ? czy trzeba jechac do serwisu Hondy : (
Wszystko w normie - gęsty olej trzyma ciśninie i kontrolka nie zapala się od razu.
Wielkie dzięki. Trochę mnie uspokoiłeś. To moje pierwsze auto więc nie ogarniam tematu za dobrze.
Ma ktoś u siebie albo słyszał coś o sworzniach górnych firmy CTR? Nadaje się ?
I czy da radę je wymienić dysponując "domowymi" narzędziami ?
I co może być problemem strasznego obniżenia się tyłu przy mrozach ? Byłem wczoraj na przeglądzie i amory są niby ok :/
do swoznia to raczej prasa, no chyba ze masz regulowane to sworzen razem z mocowaniem do wachacza da sie wymienic.
sprezyny mogly stracic swoje wlasciwosci, a niby okej to ile procent? :D
Niby ok to znaczy w okolicach 70-75% ;)
Panowie jaki jest średni koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych z robocizną (na dobrych gratach:)) w D serii?
Panowie jaki jest średni koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych z robocizną (na dobrych gratach:)) w D serii?
okolice 2tys
skolopendra
05-01-13, 20:54
Panowie jaki jest średni koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych z robocizną (na dobrych gratach) w D serii?
w morawicy chyba 1300
Panowie jaki jest średni koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych z robocizną (na dobrych gratach) w D serii?
Zależy od mechanika i samego miasta
Jeden weźmie 1000 zł drugi weźmie 2000
Nie ma reguły musisz sam podjechać do swoich mechaników i rozeznać się
Witam , mam jedno pytanko. Posiadam Civica EJ9 hb do którego zakupiłem felgi 15" ET35 bez rantu z oponkami 195/50. Czy jeśli obniże auto o -40mm przód a tył o 35mm to nic nie będzie tarło o nadkole?Pozdro;)
Witam , mam jedno pytanko. Posiadam Civica EJ9 hb do którego zakupiłem felgi 15" ET35 bez rantu z oponkami 195/50. Czy jeśli obniże auto o -40mm przód a tył o 35mm to nic nie będzie tarło o nadkole?Pozdro;)
Kiedyś miałem felgi 15", ET35, 7" z oponą 195/50 i nic nie tarło :) Elegancko się chowały w nadkole ..
Witam , mam jedno pytanko. Posiadam Civica EJ9 hb do którego zakupiłem felgi 15" ET35 bez rantu z oponkami 195/50. Czy jeśli obniże auto o -40mm przód a tył o 35mm to nic nie będzie tarło o nadkole?Pozdro;)
spokojnie sie wszystko zmiesci :)
mam letnia felge 15" et38 oponka taka sama i na glebie okolo -60 bylo dobrze nic nie tarlo
Witam , mam jedno pytanko. Posiadam Civica EJ9 hb do którego zakupiłem felgi 15" ET35 bez rantu z oponkami 195/50. Czy jeśli obniże auto o -40mm przód a tył o 35mm to nic nie będzie tarło o nadkole?Pozdro;)
Najpierw kupiłeś, później pytasz?
:p
Będzie dobrze, mam identycznie i nic nie obciera.
login a o ile obniżyłeś auto?:p
Piortek_690
06-01-13, 15:27
koledzy chcą zmienić wałek z d14a3 na d16y7 potrzebny jest sam wałek ? i ogólnie czy gra wart świeczki czy lepiej sobie odpuścić ?
Czy do Civica EK4 HB można zamontować springi z ITR DC2 bez żadnych przeróbek a jeśli tak to ile powinno auto pójść w dół mniej więcej?
Z góry dzięki za odp. :)
Panowie, gdzie kupić uszczelki, które są między kolektorem ssącym, a wtryskami? Chodzi mi o te oponki. Da się takie coś znaleźć w sklepach z różnymi oringami itp. czy trzeba szukać OEMowych za (podejrzewam) grube siano?
Dziś zauważyłem, że ruszając wtryskami na boki z wtrysku nr 1 i 2 sączy się paliwo. Zdjąłem listwę i jak się okazało, uszczelki na tych wtryskach są za małe, a dokładniej za niskie. Uszczelka ta powinna mieć 8mm. wysokości, a u mnie na tych 2 wtryskach są założone takie o wysokości 5mm. i wtryski nie są odpowiednio dociśnięte, dzięki czemu spod oringów cieknie wacha :/
Michał spróbuj w Haparts. może to nie będzie droga sprawa.
To jest dokładnie element nr2
http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9526,9527,9528,9529&npl=17SR301&_nplgrp=1&nplblk=E__0302
Co może być nie tak, że tylko jedna szczęka, tylko z jednej strony nosi wyraźne ślady zużycia?
Mamy cztery końce szczęk, z czego trzy są porównywalnej grubości, a jeden znacznie cieńszy.
Poniżej zdjęcia dla zobrazowania. Dzięki za pomoc :)
http://img96.imageshack.us/img96/6650/20130105007.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/318/20130105010.jpg
Miałem tak samo. Wyszło na przeglądzie że jedna strona słabiej hamuje. Tylko że u mnie szczęki jeszcze nie zdążyły się zużyć nierównomiernie. Po naciśnięciu hamulca tłoczek wysunął się tylko z jednej strony. Czyli ten bęben hamował jedną stroną. Poruszałem szczękami, tak aby tłoczki po obu stronach się rozruszały. I już był efekt na plus. Za jakiś czas przy okazji innej roboty rozebrałem i wyczyściłem tłoczki.
Jak dłużej kręci na zimnym, to aparat, świece, czy cewka? Przewody wymienione. Jak jest zimno to problem się pogłębia. Może coś innego, np filtr paliwa? Nie wiem w co celować, a nie chce wymieniać wszystkiego po kolei. Może ktoś miał ten problem?
U mnie po wymianie filtra paliwa znacznie szybciej zaczął odpalać na zimnym. Ale po jakichś 5-7 tyś. obr. problem powrócił. Nie jestem pewien czy filtr jest u mnie jedyną przyczyną, bo coś szybko wróciło to do starej "normy". Do tego jeżdżę na lpg, wiec dużo benzynki się nie przelało przez ten filtr. Za jakiś czas znów wymienię filterek i zobaczymy na jak długo pomoże. Ale może już coś lepszego bo ostatnio japan parts kupiłem. Myślę że warto też przeczyścić kopułkę aparatu, ale ja jeszcze tego u siebie nie robiłem i w sumie nie wiem jak to wygląda w środku. ;) A świece i przewody wymieniłem w pierwszej kolejności i nie zaradziło to na problem odpalania.
Jak dłużej kręci na zimnym, to aparat, świece, czy cewka? Przewody wymienione. Jak jest zimno to problem się pogłębia. Może coś innego, np filtr paliwa? Nie wiem w co celować, a nie chce wymieniać wszystkiego po kolei. Może ktoś miał ten problem?
akumulator?
MarianoItaliano
06-01-13, 22:25
koledzy chcą zmienić wałek z d14a3 na d16y7 potrzebny jest sam wałek ? i ogólnie czy gra wart świeczki czy lepiej sobie odpuścić ?
Na dobrą sprawę sam wałek potrzebujesz. Przy okazji jednak by się przydało ustawić luzy zaworowe i dać nową uszczelkę pod pokrywę zaworów. A czy gra warta świeczki? Ja taki mod pierwotnie wykonałem u siebie i czuć różnicę. Ale pełen efekt daje dopiero cała głowica od D16Y7 ;)
akumulator?
Jak by to była wina aku to by kręcił wolniej, a nie dłużej zanim odpali. ;)
Jak by to była wina aku to by kręcił wolniej, a nie dłużej zanim odpali. ;)
fakt
Dziś zauważyłem, że ruszając wtryskami na boki z wtrysku nr 1 i 2 sączy się paliwo. Zdjąłem listwę i jak się okazało, uszczelki na tych wtryskach są za małe, a dokładniej za niskie. Uszczelka ta powinna mieć 8mm. wysokości, a u mnie na tych 2 wtryskach są założone takie o wysokości 5mm. i wtryski nie są odpowiednio dociśnięte, dzięki czemu spod oringów cieknie wacha :/
Z tych dolnych uszczelek nie może lecieć paliwo, bo one uszczelniają żeby lewe powietrze się nie dostawało, a skoro leci Ci paliwo to poszły uszczelki miedzy wtryskiem a listwa takie małe 2,5mm ścianka. Te dolne zostaw tak jak są wymień komplet górnych;)
akumulator?
AKU ma niecałe 2 lata, jak ktoś po drodze napisał, to nie to. Stawiam jeszcze na filtr paliwa, Próbowałem już 2 razy przed odpaleniem załączyć pompę (2 razy przekręcić kluczykiem), ale to nie robi różnicy. Może stary palec i kopułka w aparacie? Może nieszczelny aparat?
Z tych dolnych uszczelek nie może lecieć paliwo, bo one uszczelniają żeby lewe powietrze się nie dostawało, a skoro leci Ci paliwo to poszły uszczelki miedzy wtryskiem a listwa takie małe 2,5mm ścianka. Te dolne zostaw tak jak są wymień komplet górnych;)
Źle zrozumiałeś:)
Paliwo cieknie z górnych małych oringów, ale cieknie ono z powodu zbyt niskich (5mm., a powinno być 8mm.) uszczelek na dole. Po prostu te wtryski chodzą u mnie nawet góra/dół, a tak na pewno nie może być.
Gość, który zakładał mi te wtryski chyba "nie zauważył' co zakłada i dał 2 uszczelki 8mm. i 2 5mm. Krótko mówiąc druciarstwo :/
Stawiam jeszcze na filtr paliwa
No przecież Ci pisałem że u mnie poprawa była po wymianie. Wymień to zobaczysz czy coś pomogło. Filtry i tak trzeba wymieniać. A jak nie pomoże to będziesz dalej szukał przyczyny.
Źle zrozumiałeś
Paliwo cieknie z górnych małych oringów, ale cieknie ono z powodu zbyt niskich (5mm., a powinno być 8mm.) uszczelek na dole. Po prostu te wtryski chodzą u mnie nawet góra/dół, a tak na pewno nie może być.
Teraz zrozumiałem, to racja jak się na dole rusza to u góry będzie puszczać paliwo;) wymień od razu dół i górę wiem że górne po 2zł kosztują;)
Górne to malutki pikuś... są to standardowe oringi i na 100% nie będzie problemu z ich dostaniem. Z tymi oponkami już gorzej, ale jadę zaraz do sklepu i się popytam.
Panowie takie pytanie - Czy fogi do 6g przedlifta to spełniają swoje zadanie czyli pomagają podczas jazdy we mgle, czy to w większości bardziej walor wizualny??. Zastanawiam się nad wersją z żółtymi i białymi szkłami ale bardziej mnie interesuje ich praktyczność bo wydać 200 ponad PLN na coś co tylko ładnie wygląda pod zderzakiem to z lekka bezsens.
Starstruck
07-01-13, 12:58
Jaki miałem żółte fogi, to dawały jak powalone na wszystkie strony i faktycznie dobrze oświetlały ;). Teraz mam dymione i zdecydowanie uważam je za bajer niż dużą pomoc w deszczu/mgle (choć widać, że boki i zakręty doświetlają).
Jeśli mam do wymiany łożysko w którymś z kół to musze wymieniac cala piaste czy tylko lozysko da rade?
z przodu samo łożysko możesz:) z tyłu nie wiem ale obiło mi sie o uszy że trzeba piaste
Piortek_690
07-01-13, 16:06
Na dobrą sprawę sam wałek potrzebujesz. Przy okazji jednak by się przydało ustawić luzy zaworowe i dać nową uszczelkę pod pokrywę zaworów. A czy gra warta świeczki? Ja taki mod pierwotnie wykonałem u siebie i czuć różnicę. Ale pełen efekt daje dopiero cała głowica od D16Y7 ;)
Dzieki:)
rozumiem ze po zmianie głowicy planowanie było robione?
Jeśli mam do wymiany łożysko w którymś z kół to musze wymieniac cala piaste czy tylko lozysko da rade?
Łożyska z przodu można wymontować z piasty, tylne są z piastą zintegrowane.
MarianoItaliano
07-01-13, 16:11
planowanie było robione?
Oczywiście, że tak. Planowanie, wymiana uszczelniaczy, porting kanałów, docieranie gniazd itd ;)
Panowie takie pytanie - Czy fogi do 6g przedlifta to spełniają swoje zadanie czyli pomagają podczas jazdy we mgle, czy to w większości bardziej walor wizualny??. Zastanawiam się nad wersją z żółtymi i białymi szkłami ale bardziej mnie interesuje ich praktyczność bo wydać 200 ponad PLN na coś co tylko ładnie wygląda pod zderzakiem to z lekka bezsens.
Ja mam zółte i powiem Ci, że we mgle i deszczu dają radę. Szerzej świeci na boki.
Dzięki za info. Teraz sie musze zdecydować co będzie lepiej stroić do czerwonej budy. Podejrzewam że normalne białe szkła bedą świecić jeszcze mocniej.
Panowie takie pytanie - Czy fogi do 6g przedlifta to spełniają swoje zadanie czyli pomagają podczas jazdy we mgle, czy to w większości bardziej walor wizualny??. Zastanawiam się nad wersją z żółtymi i białymi szkłami ale bardziej mnie interesuje ich praktyczność bo wydać 200 ponad PLN na coś co tylko ładnie wygląda pod zderzakiem to z lekka bezsens.
Ja mam żółte i jedni mówia że to bajer ,a mi są bardzo przydatne , dobrze oświetlaja szczególnie na boki , ale do przodu tez ogolnie dobrze daja :) I jak bys chcial zobaczyc je na czerwonym aucie to u mnie w temacie :)
Dzięki za info. Teraz sie musze zdecydować co będzie lepiej stroić do czerwonej budy. Podejrzewam że normalne białe szkła bedą świecić jeszcze mocniej.
Według mnie żółte, ale zależy co się komu podoba.
jak bys chcial zobaczyc je na czerwonym aucie to u mnie w temacie
No tak właśnie skojarzyłem:). Białe już sobie zerknałem u kolegi doli22.....no i decyzja już zapadła:)
Łożyska z przodu można wymontować z piasty, tylne są z piastą zintegrowane.
a czy ktoś próbował wymianę samego łożyska w piaście ??
a czy ktoś próbował wymianę samego łożyska w piaście ??
Ciężko by Ci było wymienić samo łożysko bo jedną z bieżni jest piasta.
Ile plynu wspomagania i płynu hamulcowego potrzeba do wymiany w EK4?
Ile plynu wspomagania i płynu hamulcowego potrzeba do wymiany w EK4?
do wspomagania +/- 700 ml. u mnie poszły 2 butelki OEM płynu (no może zostało jakieś 10ml)
a co do ilości płynu hamulcowego to tez chciałbym się dowiedzieć, i jaki płyn najlepiej?
jakiś dot4, a wchodzi jedna butelka
Czy do ej9 podejdzie wydech od katalizatora do tlumika końcowego od innych V i VI gen.? od jakich? w ktorym modelu jest 2" lub wiecej? chodzi mi by pasowalo plug&play bez przeróbek
Siema Panowie mam pytanie:
Padła mi Sonda Lambda, mam D15Z8 czy każda Sonda z D serii będzie pasować czy jak to jest ?
Siema Panowie mam pytanie:
Padła mi Sonda Lambda, mam D15Z8 czy każda Sonda z D serii będzie pasować czy jak to jest ?
Nie kazda, sa dwa rodzaje jedno zylowa i cztero zylowa.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
A czy każda 4 żyłowa będzie taka sama ? Jeśli chodzi o spalanie itp. ?
czy tylna piasta w ej8 coupe jest rozbieralna zeby lozysko wymienic czy to element nierozbieralny i cala piaste musze wymienic?pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.