PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

kid
22-10-16, 18:14
Dzięki za info :D semi slick na suchym ma dość dobra przyczepność. Ktoś, coś?

FaziRBK
22-10-16, 18:31
Nie, nie ma :) Ja mam Federale Rs-r i na suchym super, na mokrym syf. :)

kid
22-10-16, 19:15
Jestem pewny, że nie przenosi napędu na koła, nie róbcie ze mnie idioty. :( czy przy zwalonym przegubie jest możliwe żeby raz przenosiło, a raz nie? Na przykład przy skreconych kołach wypada przegub, a jak już są proste to wskakuje?

https://vimeo.com/182152879

Na końcu widać ocb

vtec[VIG]
22-10-16, 20:37
Faktycznie wygląda to jak problem z przeniesieniem napędu z skrzyni na koła połoska jak już wypadnie to sama nie wyskoczy spowrotem na wielowypust w przegubie, przegub jak już padnie to też pozamiatane. Celował bym w skrzynie. Niebawem raczej spotenguje się ten obiaw lataj koło komina żeby było jak scholować. Jak ruszasz z pizzy na prostych kołach jest ok?. I jak na skrócony kołach?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kid
22-10-16, 21:20
Pytam, bo głupio założyłem, że to sprzęgło i następnego dnia auto juz stało bez skrzyni. Odelzylem zamach, sprzęgło poszło do obicia kewlarem, zabielony docisk, włożona najdłuższa piątka, nowe łożysko. Nie zczailem, że jak prędkość idzie w górę to sprzęgło łapie. po złożeniu problem się nasilil - nie mogę ruszyć z miejsca - obroty i prędkość rosną i mogę zmieniać biegi bez wciskania sprzegla [emoji14] Jak ruszalem wczesnieh z 6k to trochę sprzęgło się uslizgiwalo, ale było git. Problem był jak przód łapał pełna przyczepność po wyjściu z zakrętu - tak jak na filmiku tylko trochę lepiej, bo po chwili łapało i mogłem dalej jechać, a tu myślałem, że się skrzynia rozsypała

firstborne
23-10-16, 22:49
Problem w sumie...znikąd.
Kierunki z przodu po stronie pasażera działają słabo (ledwo się żarzy), oraz padł halogen po stronie kierowcy. Żarówki ok, napięcie dochodzi, więc przypuszczam, że to coś z masą (?) Wyczyściłem styki przy lampie, ale jest to samo, trzeba się jeszcze gdzieś za to zabrać, czy tylko to jest odpowiedzialne? Z tyłu jest ok, chodzi tylko o przód. Przeglądałem przewody i z grubsza też wyglądają ok.

komor
25-10-16, 19:06
Muszę jutro pilnie wymienić osłonę przegubu wewnętrznego na prawej półośce, czy żeby założyć nową gumę muszę zdjąć przegub zewnętrzny czy da się to jakoś inaczej zrobić?

vtec[VIG]
25-10-16, 22:02
Musisz wyjąć połos z auta usunąć stara osłonę lub to co z niej zostało rozłaczyc kielich przegubu od trójramie z łożyskami pilnuj żeby Ci nie uciekły teraz trzeba zdjač seger z połosi zbić delikatnie trójramie i można zakładać osłonę później wszystko jedziesz od nowa tylko od tyłu

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kwiatekk
26-10-16, 18:56
czy wózek dziecięcy wejdzie do sedana 6gen?

York22
26-10-16, 19:11
Wydaje mi się, że dużo zależy od samego wózka :)

kazik2_h9w3
26-10-16, 19:13
Mi wszedł ale fakt wszystko zalezy jaki
Na wakacje nad morze tez sie dalo spakowac

kwiatekk
26-10-16, 19:14
pewnie tak, ale może już ktoś ma doświadczenie w tej sprawie

marini23
26-10-16, 19:18
U mnie Jedo wchodzi bez problemu, ale np emaliung 2-czesciowy moze nie wejść. ..za to do aero wchodzi ;-)

komor
27-10-16, 14:03
Orientuje się ktoś czy łożyska na to trójramię które wchodzi w przegub można gdzieś dostać i jak to się fachowo nazywa? Szukam tego ponieważ jak urwało mi sworzeń to połoś z przegubu się wysunęła i myślałem że lożyska są, ale okazało się, że jest tylko jedno.. Czy może lepszym sposobem będzie już kupno całej półośki?

wiesko1261
27-10-16, 17:00
Orientuje się ktoś czy łożyska na to trójramię które wchodzi w przegub można gdzieś dostać i jak to się fachowo nazywa? Szukam tego ponieważ jak urwało mi sworzeń to połoś z przegubu się wysunęła i myślałem że lożyska są, ale okazało się, że jest tylko jedno.. Czy może lepszym sposobem będzie już kupno całej półośki?

tych rolek ,przegubu wewnętrznego nie dostaniesz osobno (są dwa rozmiary ) tylko cały wewnętrzny :)

vtec[VIG]
27-10-16, 19:07
Używana kupisz za grosze

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

komor
27-10-16, 19:54
Ok dzięki :)

komor
31-10-16, 10:52
Czy półosie z V gena podejdą do VI gena? Chodzi mi głównie o prawą półoś.

vtec[VIG]
01-11-16, 17:16
Urwałem tłumik w Pułtusku potrzebna spawarka narazie podwiesiłem go na przewodzie żeby nie obcierał jakiś pomysły?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
01-11-16, 17:51
Pisz w regionalnym moze ktos Ci pomoże

login
01-11-16, 18:01
;2764681']Urwałem tłumik w Pułtusku potrzebna spawarka narazie podwiesiłem go na przewodzie żeby nie obcierał jakiś pomysły?

Z polisy assistance nie da się skorzystać, żeby Cię chociaż w okolice domu przeholowali?

vtec[VIG]
01-11-16, 18:22
Nie mam pojęcia po taniosci OC nie wiem czy mam to holowanie nawet do Legionowa się doczłapałem. Aby do pruszkowa

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

login
01-11-16, 18:51
;2764707']Nie mam pojęcia po taniosci OC nie wiem czy mam to holowanie nawet do Legionowa się doczłapałem. Aby do pruszkowa

W dzisiejszych czasach to chyba do każdej polisy OC jest assistance kolizyjne. Tak mi się wydaje.
Jak będziesz dzwonił to nie mów, że Ci się urwało, tylko że w coś przywaliłeś w coś, co leżało na drodze i urwałeś, bo to duża różnica.

vtec[VIG]
01-11-16, 19:27
Udało się dojechałem na wariata ale wibracje jeszcze czuje na nogach **** z ta kwasówka jak na sprawach i tak ruda w*******iła za portkami

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

lukasz9
02-11-16, 21:22
Wywalilo mi kilka błędów ABs 13/14/15/17/18/54/61 co byscie obstawiali ze padlo?

luchuma
05-11-16, 01:40
Obstawiam że padł abs

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Szczery
05-11-16, 15:57
krótko.
czy wejdą opony zimowe 185/85/15 (edit 185/65/15) mam komplet w bdb stanie za flaszkę a moje aktualne tu już slicki prawie

login
05-11-16, 16:06
krótko.
czy wejdą opony zimowe 185/85/15 mam komplet w bdb stanie za flaszkę a moje aktualne tu już slicki prawie

A nie pomyliłeś profilu opony?
Co to za balon?

Szczery
05-11-16, 16:18
fakt.
profil 65
źle wpisałem

vtec[VIG]
05-11-16, 16:28
195 50 15 przy opuszczonym wozie wchodzą jak malina więc te spokojnie też podejda. Są kalkulatory w sieci gdzie można sobie sprawdzić.


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

login
05-11-16, 17:22
krótko.
czy wejdą opony zimowe 185/65/15 mam komplet w bdb stanie za flaszkę a moje aktualne tu już slicki prawie

Według mnie wejdzie.
Kilka sezonów temu miałem 195/50 R15 na feldze 7,5" szerokości z ET 35 i było O.K.

endriu21
05-11-16, 19:13
według mnie trochę dużo, porównując z tym co podajecie czyli 195/50/15, wychodzi więcej o 45.5mm średnicy czyli 7.32%

login
05-11-16, 19:24
według mnie trochę dużo, porównując z tym co podajecie czyli 195/50/15, wychodzi 45.5mm średnicy czyli 7.32%

Zapomniałem dodać że na zawieszeniu niższym o 40 mm od seryjnego.

Szczery
05-11-16, 20:07
jak przymierzam do starych 175/65/14 to różnica jest spora dlatego mam wątpliwości. Ale z drugiej strony ludzie czasem nawet 17" wciskają przy lekkiej glebie, a ja mam kozę.

Matt_Btw
07-11-16, 20:44
Panowie czy spotkal sie ktos z Was z gluchym stukiem dochodzacym jakby z kolumny zawieszenia? U mnie lewy przod czasem przy skrecie, hamowanuu lub pokonywaniu progow zwalniajacych.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Szczery
07-11-16, 21:38
Albo łącznik stabilizatora (pikuś) albo się sworzeń kończy (zapewne dolny a to niebezpieczne bywa)... Albo coś stuka se.

luchuma
07-11-16, 22:03
Panowie czy spotkal sie ktos z Was z gluchym stukiem dochodzacym jakby z kolumny zawieszenia? U mnie lewy przod czasem przy skrecie, hamowanuu lub pokonywaniu progow zwalniajacych.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

gorny sworzen

Matt_Btw
09-11-16, 08:11
Łącznik nie jest to na pewno, dolny sworzeń, hmm... raczej cos daje u góry. Zaczelo sie po montazu zawieszenia, ale to bylo raz na kilka tygodni, ostatnio zaczelo dosyc czesto przy skrecie lub gwałtownym hamowaniu


gorny sworzen

Mówisz? CIezko z wymiana? Orientujesz sie jakie koszta ?

kazik2_h9w3
09-11-16, 08:12
Wymiana prosta mozna zrobić pod blokiem na parkingu

luchuma
09-11-16, 12:25
Łącznik nie jest to na pewno, dolny sworzeń, hmm... raczej cos daje u góry. Zaczelo sie po montazu zawieszenia, ale to bylo raz na kilka tygodni, ostatnio zaczelo dosyc czesto przy skrecie lub gwałtownym hamowaniu



Mówisz? CIezko z wymiana? Orientujesz sie jakie koszta ?

caly gorny wahacz kolo 200
sam sworzen jakies 50

50P3N5
09-11-16, 12:28
Czy oemowe kołpaki 14" w polifcie mają sie trzymać na śrubach z jakimiś dodatkowymi nakładkami czy tych czterech plastikowych zaczepach? Kupiłem dzisiaj używki i niestety jest taki luz, że nie chcą się trzymać.

Starstruck
09-11-16, 12:36
Na "długich" OEM śrubach powinieneś mieć takie plastikowe pierścienie, które je powinny trzymać. Mimo, że jest duży luz, kołpak powinien się trzymać.

50P3N5
09-11-16, 13:22
Dzięki wielkie za odpowiedź, już się bałem, że plastiki takie wyrobione, że kołpak się nie trzyma. Ma ktoś może fotkę, jak te plastikowe pierścienie wyglądają?

Starstruck
09-11-16, 13:33
http://imged.pl/513/honda-accord-iii-nakretki-do-kol-komplet-2295513.jpg

50P3N5
09-11-16, 23:18
Bardzo dziękuję za szybką pomoc!

delek
13-11-16, 11:28
Panowie czy na smoku w d16y7 jest sitko?

York22
13-11-16, 12:15
Każdy smok ma sitko, niektóre tylko dodatkowo są zabudowane.

delek
13-11-16, 13:34
Nie wiedziałem, a z fotek ciężko coś wywnioskować. Wielkie dzięki :)

sparco
16-11-16, 13:38
Siema
Jakie dłuższe szpilki do kół polecacie? Bo nie wiem czy samemu sobie nie wytoczyć i je ulepszyć, czy są jakieś sprawdzone. Orientuje się ktoś jakie jest radełko?

kubaszow
16-11-16, 20:35
Pytanko. Czy tlumik koncowy z 5d sedana VI podejdzie do coupe VI. Wiem ze wieszaki trzeba przespawac a interesuje mnie rura czh jest tak samo gieta nad wachaczem jak w coupe/hb?

wiesko1261
16-11-16, 20:41
Siema
Jakie dłuższe szpilki do kół polecacie? Bo nie wiem czy samemu sobie nie wytoczyć i je ulepszyć, czy są jakieś sprawdzone. Orientuje się ktoś jakie jest radełko?

ja brałem (pod coseje ) około 48mm dł. radełko 12,2mm ,twardość 12,9 z allegro (taka wartość była , na odkuwce łba szpilki )
seryjna łapały na dwa zwoje :)

jak sam zrobisz i źle odpuścisz po hartowaniu , będą strzelały - pękały

sparco
16-11-16, 23:03
Sam bym wytoczyl, Hartownia to dział mojego kumpla co siedzi w tym trochę :)
Ok44 hrc byloby ok moim zdaniem
Jak tak patrzę to koszt nowych nie jest jakiś ogromny, tylko ciekaw jestem jak z ich jakością. Chciałbym coś sprawdzonego, a nie plastelinę ;)

luchuma
17-11-16, 15:58
Pytanko. Czy tlumik koncowy z 5d sedana VI podejdzie do coupe VI. Wiem ze wieszaki trzeba przespawac a interesuje mnie rura czh jest tak samo gieta nad wachaczem jak w coupe/hb?

5d to nie sedan i nie pasuje

kubaszow
17-11-16, 22:35
Tak tak chodzilo mi o liftbacka, w takim razie rura tlumika jest inaczej gieta czy jak?

Matt_Btw
18-11-16, 07:52
Panowie pomocy.
Przestalo dzialac podswietlenie licznika. Odpalilem auto, wlaczylem swiatla i dzialalo, wysiadlem zamknac garaz, wracam i juz nie dziala.

Co jest dziwne, wszystko inne (sam predkosciomierz, nawiewy, lampka, podświetlenie tablicy rejestracyjnej) DZIAŁA! Zdechlo samo oświetlenie zegarow.


Edit:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161118/2dd37b4f611e9f1d496f841b6db88f8e.jpg

Czy mozna to zlutowac?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

kubaszow
18-11-16, 11:43
Jak najbardziej mozna to polutowac.

vtec[VIG]
19-11-16, 00:08
Znacie jakieś metody na wyciszenie tłumika? pełen przeloto, chyba się zestarzałem i trochę przeszkadza mi poziom głośności o ok 40 %. Może jakaś dobry końcowy który jest bardziej kulturalny od tego który mam bo drze jape jak głupi.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

firstborne
19-11-16, 17:27
Dodaj środkowy tłumik (najlepiej 2), do tego jakiś komorowy na końcu i powinno być ok.

login
20-11-16, 13:06
Jest ktoś, kto ma założone dysze spryskiwaczy przedniej szyby z Hondy Jazz?
http://www.modified.pl/76810-sea-003-mglowe-dysze-spryskiwaczy-honda-jazz-oem.html
Konkretnie takie, a nie gówniane zamienniki z allegro.

kubaszow
20-11-16, 16:14
Dlaczego nie chcesz tych z citroena obecnie koszt ok 40-50zl [ja z 6lat temu placilem za nie 15zl:) ] mod jak najbardziej na +

login
20-11-16, 16:49
Dlaczego nie chcesz tych z citroena

Odpowiedź jest banalnie prosta.
:D
Bo chcę z Jazz'a.


ja z 6lat temu placilem za nie 15zl

Kupiłem mniej więcej w tym samym czasie za podobne pieniądze.

sebo263
20-11-16, 21:33
Dlaczego nie chcesz tych z citroena obecnie koszt ok 40-50zl [ja z 6lat temu placilem za nie 15zl:) ] mod jak najbardziej na +

Z Citroena dysz nie wyregulujesz. Im szybciej pojedziesz tym płyn będzie niżej leciał na szybę. A te z hondy jazz jeśli się nie mylę to mają regulacje kąta spryskiwania.

Starstruck
20-11-16, 21:46
Z Citroena dysz nie wyregulujesz. Im szybciej pojedziesz tym płyn będzie niżej leciał na szybę. A te z hondy jazz jeśli się nie mylę to mają regulacje kąta spryskiwania.

Si, to prawda :). Ale są "mniej mgłowe" od tych z cytryny, ale i tak lepsze od OEMu, który psika punktowo.

BartekGib
23-11-16, 15:22
Civic VI Przedlift EJ 3d HB

Czy lampy Valeo i Stanley pasują P&P ?

Mam Valeo, chcę zamienić na Stanley. W obu lampach są silniczki.

Starstruck
23-11-16, 15:26
Jak najbardziej pasują. Tylko silniczki nie są zamienne (ale jak mają swoje od kompletu, to nie masz czym się martwić).

BartekGib
23-11-16, 15:59
Zajefajnie. Dzięki.

luther
23-11-16, 22:43
'96 Civic VI EK3 HB - przedni zderzak pasuje tylko od innego HB, czy podejdzie od Coupe czy Sedana? Ważne czy polift czy przedlift?

Starstruck
23-11-16, 22:47
'96 Civic VI EK3 HB - przedni zderzak pasuje tylko od innego HB, czy podejdzie od Coupe czy Sedana? Ważne czy polift czy przedlift?

Sedan/QP/HB - podjedzie. Przedlift = przedlift, polift = polift; nie są zamienne.

luther
23-11-16, 22:55
Podziękował!

kazik2_h9w3
24-11-16, 12:02
Sa tylko male roznice qp nie ma listew
To samo tyczy sie sdn i hb usdm

civic_lsi
26-11-16, 13:59
Szybkie pytanie. Pacjent ej9 hatch 3d polift. Czy podejdzie zderzak przedni przedliftowy ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

login
26-11-16, 14:10
Szybkie pytanie. Pacjent ej9 hatch 3d polift. Czy podejdzie zderzak przedni przedliftowy ?

Nie ma cudów.

civic_lsi
26-11-16, 14:12
Nie ma cudów.
To lipa. Jest zalozona maska przedliftowa i myslalem że teraz można by i zderzak wrzucic żeby się zgralo.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

York22
26-11-16, 14:18
W polifcie maska przedliftowa ? Jak to z lampami jest spasowane ?

civic_lsi
26-11-16, 15:22
W polifcie maska przedliftowa ? Jak to z lampami jest spasowane ?
Powiem Ci że dosyć nieźle. Nie ma duzych szpar.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

dziurkacki
28-11-16, 14:01
dwa szybkie pytanka:

1.Czy w każdym EK4 (bez dimmera) podświetlenie zegarów jest tak słabe, że widać je praktycznie dopiero po zmroku?
W nocy jest super ale w dzień, czy wieczorem podświetlenia prawie wcale nie widać.

http://images81.fotosik.pl/197/3aaa23edd920e9dbmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3aaa23edd920e9db)

2.Jak z podłączeniem klaksonu od sportowej kierownicy po demontażu oryginalnej? Jest się pod co podpiąć czy trzeba coś rzeźbić?

York22
28-11-16, 14:28
Ad1. Po co Ci w dzień widoczne podświetlenie ? To ze zdjęcia raczej normalnie świeci, można rzeźbić jakimiś żarówkami lub diodami jak chcesz żeby mocno biło.
Ad2. Raczej nie ma żadnych problemów, kwestia chyba tylko dobrej naby.

dziurkacki
28-11-16, 14:54
Ad1. Po co Ci w dzień widoczne podświetlenie ? To ze zdjęcia raczej normalnie świeci, można rzeźbić jakimiś żarówkami lub diodami jak chcesz żeby mocno biło.

zdjęcie jest zrobione w zupełnej ciemności. w dzień nie potrzebuję podświetlenia ale popołudniowym wieczorem, gdy nie jest jeszcze zupełnie ciemno dobrze by było jakby świeciły jaśniej. myślę, że dimmer by tu uratował sytuację. teraz wygląda to tak jakby było skręcone na minimum.


Ad2. Raczej nie ma żadnych problemów, kwestia chyba tylko dobrej naby.

naba chyba nie ma tu nic do tego. chodzi mi o podłaczenie klaksona do ori instalacji.

siara87
28-11-16, 15:07
ktos ostatnio pisal ze naba nie wspolgra z zwijakiem srsm i trzeba rzezbic zeby podpiac klakson

login
28-11-16, 16:08
zdjęcie jest zrobione w zupełnej ciemności. w dzień nie potrzebuję podświetlenia ale popołudniowym wieczorem, gdy nie jest jeszcze zupełnie ciemno dobrze by było jakby świeciły jaśniej. myślę, że dimmer by tu uratował sytuację. teraz wygląda to tak jakby było skręcone na minimum.

Moim zdaniem to dimmer'em nie rozwiążesz problemu, bo służy on do ściemniania a nie do rozjaśniania.

Matt_Btw
28-11-16, 19:31
Albo kupic mocniejsze zarowki, albo zmyc filtr z tylu tarcz, ale wtedy nie będzie swiecilo rowno chyba ze pokombinujesz. Tak wyglada u mnie.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161128/75960346d1ceee59f7f846995ea98ed2.jpg

Poki co tylko zmyty filtr. Jak bede mial czas to sie pobawie znowu w LEDy moze.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

vtec[VIG]
28-11-16, 21:51
Można zwiększyć moc żarówki ale ma się wtedy nie równomiernie rozprowadzane swiatło. Ja u siebie zamontowałem pasek Led 12V po rozprowadzeniu i zmyciu farby świeci równomiernie tylko za mocno nawet w dzień widać, a w nocy nie pozwala zasnąć przed kierownica , koniecznie trzeba założyć stabilizator napięcia, można łatwo samemu polutowac. Można też łatwo zmienić kolor wystarczy położyć kawałek kolorowej foli np na tarcze obrotomierza.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

firstborne
29-11-16, 14:09
Pasek led zaświeci naprawdę równomiernie, kiedy rozłoży się folię aluminiową. Jest to troszkę większa rzeźba, bo trzeba pociąć ten wewnętrzny plastik, co to by rozprowadzić porządnie wszystko, ale efekt jest naprawdę zadowalający.

vtec[VIG]
29-11-16, 14:18
Nie robiłem z folią wystarczy parę testów z rozłożeniem jeszcze przed montażem z zasilaczem i można optymalny sposób znaleźć z odbłysnikiem napewno będzie łatwiej, ale więcej roboty

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

slayerek
29-11-16, 14:23
Witam mam pytanko, czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za ładowanie podczas pracy silnika? Odpalam samochód a na akumulatorze 12 z haczkiem tak jak by alternator nie lądował (pasek napięty itp wszystko kręci ) brak ładowania co to może być ? (Rok temu alternator był renegerowany wiec raczej to nie on )

login
29-11-16, 18:21
Witam mam pytanko, czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za ładowanie podczas pracy silnika? Odpalam samochód a na akumulatorze 12 z haczkiem tak jak by alternator nie lądował (pasek napięty itp wszystko kręci ) brak ładowania co to może być ? (Rok temu alternator był renegerowany wiec raczej to nie on )

To, że był regenerowany rok temu nie oznacza, że jest dobry.
Sprawdź prąd ładownia.

reebok11
29-11-16, 18:28
Witam,
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć gdzie można kupić listwy zgarniające (komplet) do EK4 sedan? W ASO powiedzieli mi dziś 1450 zł za komplet więc że tak powiem ta opcja odpada :) Z używanymi też jest problem albo źle szukam. Ogólnie moje to wyszczerbiona, wyblakła padlina i szukam ładnych używek, ewentualnie jakieś zamienniki albo patent na regeneracje? Dzięki!

posejdon
29-11-16, 19:23
Witam mam pytanko, czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za ładowanie podczas pracy silnika? Odpalam samochód a na akumulatorze 12 z haczkiem tak jak by alternator nie lądował (pasek napięty itp wszystko kręci ) brak ładowania co to może być ? (Rok temu alternator był renegerowany wiec raczej to nie on )

Kontrolka świeci czy nie?

slayerek
29-11-16, 20:31
Kontrolka świeci czy nie?

kontrolka zaczyna się świecić jak aku już jest na wyczerpaniu jak dodaje gazu i włazi na obroty to znika puszcze gaz i zapala się znowu...
Wsadzam nowy naładowany aku jeżdżę 3 dni i znowu to samo... i tak w kółko :)

vtec[VIG]
29-11-16, 21:17
Alternator do naprawy.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

posejdon
29-11-16, 21:55
Jak wyżej...
Tak właśnie regenerują alternatory. Idź do nich i powiedz, że nie działa. Może coś wywalczysz.

cichykzn
29-11-16, 22:18
A sprawdzałeś przewód łączący alternator z aku ? Może jest gdzieś przetarty albo źle przykręcony. Sprawdź go dokładnie zanim pójdziesz i zaczniesz robić dym z regeneracja alternatora ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

posejdon
29-11-16, 22:43
Może i tak. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze.

mops
29-11-16, 23:46
Siemka od dluzszego czasu slyszalem szum na luzie bez wciśnietego sprzęgła przypuszczałem że to docisk, ze skrzynią nie mialem problemów, tylko jakby sprzeglo coraz gorzej ciągneło więcej głosu mniej roboty, ale sie przyzwyczailem i jeździłem dalej odpowietrzylem układ dolalem plynu, wczoraj wyjezdzajac z domu wypadł tak jakby bieg z przelozenia bylo slychac takie strzelenie/pukniecie, od teraz gdy wrzucam bieg bieg wchodzi puszczam sprzeglo auto stoi, dodajac gaz slychac glosne napedzanie ocieranie cos szuruje [próbuje ale nie jedzie,pomachałem lewarkiem na sucho biegi wchodza bez wcisnietego sprzegla juz zaskoczylo jeszcze na moment przejechalem pare m i znowu wypadlo tak jakby i dalej to samo. czy dobrze zdiagnozowałem ze to Docisk juz sie skonczyl ? czy moze cos ze skrzynią, bo chcialbym dzis zamowic czesci
poratuje ktos cenną wiedzą ?

vtec[VIG]
30-11-16, 00:03
Wcześniej mogło szumic łożysko oporowe teraz pewnie tarcza się rozyebała . Także pewnie komplet. Po zdjęciu skrzyni będziesz miał pewność

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


A sprawdzałeś przewód łączący alternator z aku ? Może jest gdzieś przetarty albo źle przykręcony. Sprawdź go dokładnie zanim pójdziesz i zaczniesz robić dym z regeneracja alternatora ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Z tego co opisuje ma jakieś ładowanie. Brak pełnego styku masy czy plusa zdarza się bardzo rzadko. Z drugiej strony warto sprawdzić wcześniej można dać dodatkowa masę akumulator silnik, to samo z alternatorem ale to już słabiej wykonalne.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

marini23
30-11-16, 07:56
Szanowni,
pacjent to poliftowe ek3 3D d15z6(z lpg KME), które po prawie 65k km bezawaryjnej pracy zaszwankowało. W tej chwili czeka na swoją kolej u mechanika, ale trochę mnie nurtuje problem odpalania na zimnym silniku. W zeszłym tygodniu z rana po normalnym odpaleniu podjechałem na myjnie. Auto nie zdążyło nabrać temperatury, a na czas mycia nie gasiłem silnika. Po myciu wsiadłem i widzę, że obroty zerowe, więc kręcę - żadnego rezultatu, nawet nie miał ochoty zapalić. Zerknąłem pod maskę - nic podejrzanego czy mokrego nie znalazłem. Jeszcze trochę pokręciłem, ale nic. Przepchnąłem auto do tyłu, gdzie był tył ciut wyżej niż przód, postał z 5 min i zapalił od strzała. Było benzyny blisko rezerwy, więc pomyślałem, że może przywiesił się czujnik poziomu paliwa - od razu na stację i do pełna. Zapalił normalnie, pojechałem do pracy - ok 40km. Po pracy wsiadłem, uruchomiłem normalnie i wróciłem do domu. Kolejnego dnia z rana znowu to samo(już wiedziałem, że to nie z powodu niskiego poziomu paliwa), ale nie miałem czasu, więc zostawiłem. Po robocie, sprawdziłem aku i miał 12,65V, ale profilaktycznie podłączyłem na noc. Naładował się w pełni przez noc, ale próba uruchomienia znowu się nie powiodła. W sobotę miałem zamawiać lawetę, żeby do mechanika zaprowadzić, ale trafił się znajomy z linką to pomyślałem, że holowanie będzie tańsze :). Zanim ruszyliśmy sprawdziłem iskrę i na wszystkich fajkach była i wydawała się normalna. Ciekawa rzecz, że przy sprawdzaniu jak odłączona była 1 fajka(bez względu na to która) to silnik jakby miał ochotę zapalić, ale krótko kręciłem, więc nawet nie próbowałem, ale pomyślałem, że jak podłączę wszystkie fajki to zapali - niestety nawet nie spróbował zapalić. Tylko ruszyliśmy, na holu wrzuciłem 2-kę i od razu zapalił, więc stwierdziłem, że pojadę do tego mechanika i wrócę z kumplem, ale przy ruszaniu trochę mi noga z gazu uciekła i zgasł. Przy próbie uruchomienia znowu lipa. Znowu hol i od razu zapalił. Tym razem już pojechałem(30km). Na trasie przełączałem ręcznie na benzynę, sprawdzałem czy nie szarpie, czy ma moc, ale nic podejrzanego nie zauważyłem. To samo na gazie. Po dotarciu na miejsce zgasiłem i po ok 10 min wróciłem i spróbowałem zapalić i bezproblemowo odpalił od strzała. Wczoraj byłem u mechanika i spróbowałem odpalić(nie był odpalany od soboty), ale bez powodzenia. Ciekawostką było to, że na samym początku kręcenia zapala się na moment lampka ekono, dosłownie na pół sekundy, wcześniej tego nie było.

Czy ktoś z forumowiczów miał może jakiś podobny przypadek? Stało się to w zasadzie z dnia na dzień, wcześniej nic podejrzanego nie zauważyłem.

ps. A i jeszcze jedno, jak nie chciał zapalić w sobotę to próbowałem odpalania awaryjnego na gazie, ale albo nie potrafię, albo nie działa to u mnie. W manualu do mojego lpg mam napisane, że może nie działać jak ktoś podłączy niewłaściwie 12V "po zapłonie". Nigdy wcześniej z tego nie korzystałem, więc nawet nie wiem czy to działało kiedykolwiek, ale przy najbliższej wizycie poproszę o sprawdzenie tego.

Pozdrawiam

zeneq
01-12-16, 17:49
Stosował ktoś z forumowiczów ?

http://allegro.pl/dystanse-mdf-honda-civic-89-99-165mm-przod-2szt-i4904412567.html

Opłaca się w te dystanse bawić ?

York22
01-12-16, 18:12
Opłaca, nie opłaca, jak masz zbyt głęboki głośnik to po prostu musisz. Miałem takie dystanse u siebie w ED7, teraz mam w EJ6 i swoją funkcję spełniają :)

login
01-12-16, 18:40
Stosował ktoś z forumowiczów ?

http://allegro.pl/dystanse-mdf-honda-civic-89-99-165mm-przod-2szt-i4904412567.html

Opłaca się w te dystanse bawić ?

Zamiast tego możesz zdjąć boczki drzwi i usunąć tylną ściankę gniazda montażowego. Musisz się wtedy tylko upewnić czy głośnik, który będzie wchodził głębiej w drzwi nie będzie zahaczał o mechanizm podnoszenia szyby.
Ewentualna wilgoć z wnętrza drzwi w niczym tutaj nie przeszkadza. Mam tak zrobione od początku i przez 7 lat jest O.K.

A przy dystansach upewnij się czy się zmieszczą pod maskownicę, bo jest tam raczej mało miejsca.

York22
01-12-16, 18:59
Jak zamawiałem do EJ6 dystanse to gość mi pisał, że jest 2 rodzaje boczków w 6g i różnią się między innymi koszyczkami pod głośnik, które trzeba właśnie wycinać i trochę rzeźbić żeby wsadzić tam dystans.

login
01-12-16, 19:58
Jak zamawiałem do EJ6 dystanse to gość mi pisał, że jest 2 rodzaje boczków w 6g i różnią się między innymi koszyczkami pod głośnik, które trzeba właśnie wycinać i trochę rzeźbić żeby wsadzić tam dystans.

Głośniki, które ja mam: Infinity Kappa Series 652.1 cs mają głębokość montażową 64 mm. Zostały zamontowane tylko i wyłącznie po wycięciu tylnych części otworów w boczkach. Nic nie zawadza i nic nie wystaje.

fancy89
01-12-16, 20:29
Witam , do mojej hondy D14z2 zamontowałem ssący D15B7 , big tube simota oraz wydechowy 4-2-1 oem . Na chwile obecna mam słaby czas ok. 11,5 s. - 100 km/h. Moje pytanie brzmi czy to normalne przyspieszenie ??? Pragnę wspomnieć , iż posiadam katalizator , standardowy wydech . Map sensor był podmieniany , przepustnica oraz krokowy przeczyszczony .

Starstruck
01-12-16, 21:36
Tak, jest to normalne przyspieszenie. I zapewne niezauważalnie poprawione względem serii. Jeżeli chcesz, że autko żwawiej poruszało się z tą jednostką napędową, to wrzuć krótszą skrzynię biegów.

York22
01-12-16, 21:50
Myślę, że katalizator po tylu latach też może już trzymać :confused:

kazik2_h9w3
01-12-16, 22:07
Fakt ale w tym wypadku skrzynia bedzie najlepszym rozwiązaniem

fancy89
02-12-16, 18:55
Dzięki za odpowiedzi , jaką skrzynie polecacie ?? wiadomo 1.3 V noblesse jest najkrótsza tylko trudna ja dostać . Co do katalizatora i tłumika to lepiej zrobić pełny przelot czy zostawić na swoim miejscu ??? Czy warto inwestować w lekkie koło zamachowe ???

Starstruck
02-12-16, 23:08
Przy okazji skrzyni można zarzucić lekki zamach - fajny mod. Ja kiedyś w swojej QP zmieniłem skrzynię na S20 z FD 4,25 z B gen D15B2. Taką samą zorganizowałem teraz bratu do jego QP i wydaje mi się, że to najlepszy kompromis, jeśli chodzi o osiągi i ekonomię w seryjnej D-serii.

UNK
02-12-16, 23:28
Panowie mam problem z malowaniem lusterek a mianowicie:
Po pierwszym malowanie gdy jeszcze nie wiedziałem, że na podkład do plastiku daje sie podkład akrylowy, lusterka wyszły mi ciemne i matowe ( lakier b95p)
Po drugim malowaniu gdzie wszystko zrobiłem tak jak trzeba czyli zmatowiłem plastik papierem 800 na mokro, podklad do plastiku-podklad akrylowy-baza-klar, wyszło mi za jasne..

Co robie źle??

posejdon
03-12-16, 10:56
Ciężko stwierdzić korespondencyjnie. Dobrze farbę rozmieszałeś? Może masz jasny podkład i za cienko położyłeś bazę? Matowe wyszło bo albo za gęsty lakier albo za małe ciśnienie albo za cienko. Błyszczącego lakieru trzeba podlać więcej, żeby się wypoziomował. Dużo zmiennych.

siara87
03-12-16, 14:59
jesli chodzi o taski niebieski lakier jak w awatarze to pewnie za malo warstw bazy, bo ten niebieski dosc slabo kryje

UNK
03-12-16, 15:47
Ciężko stwierdzić korespondencyjnie. Dobrze farbę rozmieszałeś? Może masz jasny podkład i za cienko położyłeś bazę? Matowe wyszło bo albo za gęsty lakier albo za małe ciśnienie albo za cienko. Błyszczącego lakieru trzeba podlać więcej, żeby się wypoziomował. Dużo zmiennych.
Podkład jest taki szary jasny z motipa

jesli chodzi o taski niebieski lakier jak w awatarze to pewnie za malo warstw bazy, bo ten niebieski dosc slabo kryje
A moge teraz to zmatowic 800 na mokro i położyc na to wiecej bazy?

Tapniete z S4

posejdon
03-12-16, 21:12
A moge teraz to zmatowic 800 na mokro i położyc na to wiecej bazy?

Tapniete z S4
A czemu nie? Jasne, że tak. Pomaluj to jeszcze raz, sprawdź czy odcień jest już ok i jak będzie w porządku to zalakieruj.

Powered
04-12-16, 09:27
Ostatnio byłem oglądać civica ej2 , który miał duży luz na drążku zmiany biegów , po wbiciu biegu drążek latał tak jak by skrzynia była na luzie , biegi normalnie wchodziły , ale nie spotkałem się z takim czymś wcześniej i nie wiem co może być przyczyną tego luzu ?

naDiel
04-12-16, 10:33
Ostatnio byłem oglądać civica ej2 , który miał duży luz na drążku zmiany biegów , po wbiciu biegu drążek latał tak jak by skrzynia była na luzie , biegi normalnie wchodziły , ale nie spotkałem się z takim czymś wcześniej i nie wiem co może być przyczyną tego luzu ?

Tulejki lap silnika albo tulejki drazka juz potrzebuja wymiany, obie rzeczy byly problemem kiedys u mnie w ej6 i problem ustal po ogarnieciu obu rzeczy.

login
04-12-16, 10:36
Ostatnio byłem oglądać civica ej2 , który miał duży luz na drążku zmiany biegów , po wbiciu biegu drążek latał tak jak by skrzynia była na luzie , biegi normalnie wchodziły , ale nie spotkałem się z takim czymś wcześniej i nie wiem co może być przyczyną tego luzu ?

Sprawdź plastikową tulejkę na końcu drążka zmiany biegów.
Jeśli jest wyrobiona, to wymień na łożysko i będzie ogarnięte dożywotnio.

Powered
04-12-16, 11:45
Jakie mogą być koszta wymiany takiej tulejki ? jest z tym trochę rzeźby ? niestety auto ma jeszcze parę mankamentów :cool:
między innymi maglownica jest uszkodzona ( ucieka płyn wspomagania przy gumie prawego koła , wspomaganie ciężko chodzi ) podobno regeneracja kosztuje 300 zł , ale na alledrogo są maglownicę z eg3 eg5 po ok. 100 zł czy taka maglownica będzie pasować do ej2 ?
Poza tym skrzypi pedał sprzęgła , a samo sprzęgło łapie od zaraz ( zero - jedynkowe ) co to może być ?

login
04-12-16, 12:21
Jakie mogą być koszta wymiany takiej tulejki ? jest z tym trochę rzeźby ?

Jeśli tulejka jest faktycznie przyczyną tego co opisałeś, to koszt zakupu nowej OEM'owej to około 100,- zł z tego co kojarzę. Łożyska będą kosztowały kilkanaście złotych i będą trwalsze niż plastikowa tulejka.
Upewnij się, że w tym tkwi problem, a odnośnie wymiarów łożyska/przerobienia drążka zmiany biegów skontaktuj się z:
http://www.civicklub.pl/forum/member.php?17284-przemo_wb
https://www.facebook.com/PS-Garage-135041843258465/
http://ps-garage.pl/
Co do wyjęcia drążka to kwestia odkręcenia jednej śruby i ewentualnie rozłączenia układu wydechowego, żeby był łatwiejszy dostęp.

posejdon
04-12-16, 14:13
Jakie mogą być koszta wymiany takiej tulejki ? jest z tym trochę rzeźby ? niestety auto ma jeszcze parę mankamentów :cool:
między innymi maglownica jest uszkodzona ( ucieka płyn wspomagania przy gumie prawego koła , wspomaganie ciężko chodzi ) podobno regeneracja kosztuje 300 zł , ale na alledrogo są maglownicę z eg3 eg5 po ok. 100 zł czy taka maglownica będzie pasować do ej2 ?
Poza tym skrzypi pedał sprzęgła , a samo sprzęgło łapie od zaraz ( zero - jedynkowe ) co to może być ?

Magiel będzie pasował. Natomiast w tej cenie to będzie używka po nie wiadomo jakim przebiegu i w jakim stanie.

Pedał sprzęgła skrzypi najprawdopodobniej dlatego, że trzeba go nasmarować.

UNK
04-12-16, 14:31
A czemu nie? Jasne, że tak. Pomaluj to jeszcze raz, sprawdź czy odcień jest już ok i jak będzie w porządku to zalakieruj.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161204/9e25d66d17dd9e3d0a28c58086aad38e.jpg

Tak to wygląda.Lakier jest dobrany pod kolor auta, moze faktycznie za mało tej bazy dalem i sie podklad przebija

Tapniete z S4

dmx
04-12-16, 18:36
Panowie szybkie pytanie potrzebuje wymienić wysprzęglik w mojej Hani jaką firmę polecacie ??

posejdon
04-12-16, 20:02
Tak to wygląda.Lakier jest dobrany pod kolor auta, moze faktycznie za mało tej bazy dalem i sie podklad przebija

Tapniete z S4

Jak na mój gust to kijowo dobrany kolor. Może to kwestia światła ale ten ori wygląda na bardziej wpadający w fiolet (jeśli można tak powiedzieć). Ten na lusterku jest bledszy. Gdybyś miał biały podkład to mogłoby tak wyjść ale jak szary to chyba coś jest nie tak z odcieniem. No ale nic to - kolor wyraźnie się różni więc i tak chyba trzeba pomalować jeszcze raz. Jak nie chcesz mieć za dużo lakieru na lusterku to pomaluj coś innego, jakiś kawałek blachy albo plastiku. Tylko tak samo jak na lusterku - podkład, baza, klar. Będziesz mógł porównać i obczaić co jest nie tak.

UNK
04-12-16, 20:28
Jak na mój gust to kijowo dobrany kolor. Może to kwestia światła ale ten ori wygląda na bardziej wpadający w fiolet (jeśli można tak powiedzieć). Ten na lusterku jest bledszy. Gdybyś miał biały podkład to mogłoby tak wyjść ale jak szary to chyba coś jest nie tak z odcieniem. No ale nic to - kolor wyraźnie się różni więc i tak chyba trzeba pomalować jeszcze raz. Jak nie chcesz mieć za dużo lakieru na lusterku to pomaluj coś innego, jakiś kawałek blachy albo plastiku. Tylko tak samo jak na lusterku - podkład, baza, klar. Będziesz mógł porównać i obczaić co jest nie tak.
Kolor byl dobierany pod kod lakieru auta, masz jakiś sposòb na to żeby zdjac ta farbe do golego plastiku? Bo papierem to bede jechal i jechal

Tapniete z S4

siara87
04-12-16, 22:24
to jest sprejem malowane? sciaganie tego do plastiku jest niepotrzebne a dobieranie lakieru z samego kodu to loteria, zawsze dobiera sie do jakiegos polakierowanego elementu

posejdon
04-12-16, 23:30
Lakier można usunąć zanurzając taki element w płynie hamulcowym. Po paru godzinach powinien zacząć puszczać. Plastik może stać się jednak trochę bardziej kruchy od tego.
Dobieranie lakieru po kodzie przy prawie 20 letnim aucie to błąd. W nowym zresztą też bo poszczególne partie lakieru mogą się,minimalnie bo minimalnie ale jednak, różnić od siebie.

UNK
05-12-16, 00:32
to jest sprejem malowane? sciaganie tego do plastiku jest niepotrzebne a dobieranie lakieru z samego kodu to loteria, zawsze dobiera sie do jakiegos polakierowanego elementu
Tak sprayem, to nastepnym razem dobiore pod auto a nie kod. Chyba drozej wtedy wychodzi nie? Bo tak to 41zl za 500ml.


Lakier można usunąć zanurzając taki element w płynie hamulcowym. Po paru godzinach powinien zacząć puszczać. Plastik może stać się jednak trochę bardziej kruchy od tego.
Dobieranie lakieru po kodzie przy prawie 20 letnim aucie to błąd. W nowym zresztą też bo poszczególne partie lakieru mogą się,minimalnie bo minimalnie ale jednak, różnić od siebie.

Chyba, że zmatowie to i poloze nowy lakier juz dobrany pod auto na to

Tapniete z S4

posejdon
05-12-16, 00:46
Wychodzi tak samo cenowo tylko koleś musi się ruszyć z krzesła i przejść do Twojego auta.

Powered
05-12-16, 09:04
Może mi ktoś powiedzieć co może być przyczynom dosyć głośnego syczenia po dodaniu gazu , z pod maski ? w trakcie jazdy trochę to przeszkadza ;/

poza tym nie mam pojęcia czy tak było to seryjnie ale , metalowe pręty zagłówka z obu stron wychodzą , nic ich w środku nie trzyma , można je sobie normalnie wyciągnąć , a sam zagłówek lata na wszystkie strony ...

lukasrz
05-12-16, 16:35
Wie ktoś jak wyciągnąć cały wkład z siłownikiem z lusterka 6gena w sedanie?

slayerek
05-12-16, 18:07
szybkie pytanie alternator z b18c4 podchodzi do b16a2?? czy wszystkie w b-seriach są wymienne miedzy sobą?

login
05-12-16, 21:06
Wie ktoś jak wyciągnąć cały wkład z siłownikiem z lusterka 6gena w sedanie?

Żeby dostać się do mechanizmu i wyjąć go z obudowy lusterka najpierw musisz wypiąć samo szkło.
Jeśli OEM'owe to są 3 mocowania: centralne mocowanie mniej więcej na środku szkła i 2 mocowania odpowiadające ze ruch lusterka.
Jeśli zamiennik: jedno "centralne" mocowanie.

Tylko rób to delikatnie, bo szkło lubi pękać.
Nie rób tego na zewnątrz, bo klimat nie sprzyja i plastik jest sztywny i bardziej łamliwy. Odkręć całe lusterko, zabierz do domu i działaj jak osiągnie przyzwoitą temperaturę.

Dejv
06-12-16, 11:42
Witajcie, niebawem czeka mnie wymiana oleju w B16A2. Czy ktoś obeznany może się wypowiedzieć na temat oleju do tego silnika? Jaki polecacie? Teraz jeżdżę na Lotosie 10w40. Zmieniać czy dalej śmigać na lotosie?

login
06-12-16, 12:25
Witajcie, niebawem czeka mnie wymiana oleju w B16A2. Czy ktoś obeznany może się wypowiedzieć na temat oleju do tego silnika? Jaki polecacie? Teraz jeżdżę na Lotosie 10w40. Zmieniać czy dalej śmigać na lotosie?

Ja bym nie nalał oleju Lotos'a, ani B16A2 ani do swojego silnika.
Mobil 1, Motul ale nie Lotos.

Starstruck
06-12-16, 12:48
Witajcie, niebawem czeka mnie wymiana oleju w B16A2. Czy ktoś obeznany może się wypowiedzieć na temat oleju do tego silnika? Jaki polecacie? Teraz jeżdżę na Lotosie 10w40. Zmieniać czy dalej śmigać na lotosie?

Ja swoją B16tkę zalałem Shell Helix Ultra 5W40 i nie było żadnych negatywnych objawów (poprzedni właściciel jeździł na 10W...). Silnik był zdrowy, olej czysty. Teraz do B18C6 też od dwóch lat leję ten olej (poprzednio auto jeździł na 10W60, po prostu skandal) i również jestem zadowolony. Olej jest niedrogi, bo do 100 zł spokojnie kupisz 4l bańkę. Zarzucić OEM filterek albo HAMPA i śmigać :). Spróbuj tego oleju. To nie jest typowy syntetyk (bo takich jest niewiele), więc po przejściu z z 10W40 nic się nie wydarzy złego (o ile silnik w dobrej kondycji).

Dejv
06-12-16, 13:29
Dzięki za podpowiedzi, ale nie wiem czy dobrym pomysłem jest przejście teraz na 5w40. Chyba zostanę przy półsyntetyku. Silnik się poci i pewnie coś tam łyka w górnym zakresie obrotów, więc czasami trzeba uzupełniać. Ale shell helix 10w40 będzie pewnie i tak lepszy od lotosa.

posejdon
06-12-16, 14:31
Jeśli chodzi o pobór oleju na wyższych obrotach to nie ma różnicy czy masz 10w40 czy 5w40. Przecież oba po rozgrzaniu mają tę samą lepkość. Różnica jest tylko na zimnym. Pewnie mogą mieć jakieś tam czyszczące domieszki i tym się różnić ale ja nie stwierdziłem żadnych zmian w poborze oleju po zmianie z 10w na 5w a przecież powinien pić go więcej. Jak bierze to i tak będzie brał i będzie to zależne przede wszystkim od stanu silnika.

piterstar1
06-12-16, 15:54
Ja przeszedlem w B18 z 5W40 shella helix na 10W60 Valvoline'a VR1 i widze roznice w poborze oleju. Nie zostawiam tez za soba juz chmury dymu jak wczesniej.

Starstruck
06-12-16, 16:04
10W60 jest duuużo gęstszy, więc nic dziwnego. U mnie jak bym 10W60 to silnik słyszalnie głośniej pracował i olej był czarny jak smoła.

Dejv
06-12-16, 18:57
Może faktycznie zaleje tego shella helixa 5w40 skoro ma być lepiej, oby gorzej nie było :P 4 litry mi wystarczy na wymianę?

DddVTEC
06-12-16, 19:17
Może faktycznie zaleje tego shella helixa 5w40 skoro ma być lepiej, oby gorzej nie było [emoji14] 4 litry mi wystarczy na wymianę?
Tak wystarczy , nawet dwie , trzy setki powinny zostać , mówię tutaj o zalaniu pod górna kreskę na bagnecie .

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Starstruck
06-12-16, 22:43
Bańka 4l wystarcza, spokojnie, jeszcze na dolewki będziesz miał ;).

lukasrz
07-12-16, 14:57
żeby dostać się do mechanizmu i wyjąć go z obudowy lusterka najpierw musisz wypiąć samo szkło.
Jeśli oem'owe to są 3 mocowania: Centralne mocowanie mniej więcej na środku szkła i 2 mocowania odpowiadające ze ruch lusterka.
Jeśli zamiennik: Jedno "centralne" mocowanie.

Tylko rób to delikatnie, bo szkło lubi pękać.
Nie rób tego na zewnątrz, bo klimat nie sprzyja i plastik jest sztywny i bardziej łamliwy. Odkręć całe lusterko, zabierz do domu i działaj jak osiągnie przyzwoitą temperaturę.


oem, dzieki!

Powered
07-12-16, 17:45
Co może być przyczyną tego , że pedał sprzęgła łapie od zaraz , a po wrzuceniu wstecznego na pierwszym wciśnięciu sprzęgła , skrzynia lekko żytnie i delikatnie ruszy całą buda ? czyżby sprzęgło się kończy ? :cool:

PS : Jaka jest przybliżona cena kompletnej głowicy D15B7 po szlifie , bez korka oleju i uszczelek ?

kubaszow
07-12-16, 18:31
Ktos ma jakas wiedze czy civic EJ HB 98r(przedlifty ) wychodzily w 2 odcieniach srebrnego tj. NH583M oraz NH583 czy tylko w jednym?
Ewentualnie czy po nr. vin da sie to jakos spr?
Znalazlem drzwi niestety brak budy z kodem lakieru, macie pomysl jak inaczej to spr ?

login
07-12-16, 18:52
Ktos ma jakas wiedze czy civic EJ HB 98r(przedlifty ) wychodzily w 2 odcieniach srebrnego tj. NH583M oraz NH583 czy tylko w jednym?
Ewentualnie czy po nr. vin da sie to jakos spr?
Znalazlem drzwi niestety brak budy z kodem lakieru, macie pomysl jak inaczej to spr ?

http://honda-tech.com/forums/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/6g-1996-2000-honda-civic-oem-colors-photos-2253250/

kubaszow
07-12-16, 20:31
Widzialem to zestawienie tutaj jest jeden srebrny we wszystkich budach.
Ja mam coupe 98 i hb 2001 i jest inny odcien srebrnego i inne kody.

piterstar1
07-12-16, 20:46
6g o ile wiem mial tylko jeden kolor srebrnego. Moze cos bylo malowane kiedys. Moj byl malowany i jak stoje obok innych to widac roznice w odcieniu.

kubaszow
07-12-16, 21:08
Tzn. pamietam ze drugie auto ma inny kod lakieru oby dwa silver metallic. Moje coupe 98'ma NH583M a hb polift jak dobrze pamietam NH583 i ten lakier jest odrobine ciemniejszy.
Nie mam mozliwosci sprawdzic w najblizszym czasie a dzisiaj paseratti wjechalo mi w drzwi i szukam na szybko :)

piterstar1
07-12-16, 21:28
Ja mam polifta EJ6 i NH583M i jest ciemniejszy pewnie dlatego ze przemalowany

vtec[VIG]
08-12-16, 12:22
Jaki blok najlepiej użyć zamiast d16z6?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

King007
08-12-16, 16:07
;2777215']Jaki blok najlepiej użyć zamiast d16z6?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Z d 16 czy d15

cichykzn
08-12-16, 16:37
Jeśli chcesz mieć nadal vteca to dużego wyboru nie masz, zostaje prócz z6 tylko d16y2 albo d16y8 z tego co na szybko kojarze, chyba że wyrwiesz d15b jdm ;D albo celować już np w b16 ale to trochę większe koszta... a bez vteca to cała paleta różnych silników ;) wszystko zależy od $$ i tego co chcesz mieć pod maską

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
08-12-16, 16:42
Ale Kolega pisze o bloku nie o słupku

vtec[VIG]
08-12-16, 17:47
Tak panowie sam blok robiłem dopreżone z6 panewki pasowane nowe tłoki założone a na cylindrze rysa nie wiem jak wcześniej tego nie zauważyłem. Najmniej zchetane będzie chyba z 7g d16v1? Tylko czy pasi wszystko mocowania i jak jest z głowica kanałami itd?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
08-12-16, 19:00
Ja bym bardziej szukal jaliegos d16b2 moze y3 zresztą coraz trudniej o jakies nie zajechane d16

wiesko1261
08-12-16, 19:56
;2777308']Tak panowie sam blok robiłem dopreżone z6 panewki pasowane nowe tłoki założone a na cylindrze rysa nie wiem jak wcześniej tego nie zauważyłem. Najmniej zchetane będzie chyba z 7g d16v1? Tylko czy pasi wszystko mocowania i jak jest z głowica kanałami itd?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

z 7 gena nic nie podejdzie :) stara (5/6 gen ) i nowsza 7 konstrukcyjnie bardzo się różnią np; spływ oleju po drugiej stronie bloku :)

;2777215']Jaki blok najlepiej użyć zamiast d16z6?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka każdy d16 z lat 90-99 :) SOHC
4,5,6 gen i hrv z Dserią

Powered
09-12-16, 09:57
Czy to jest normalna temperatura silnika w ej2 ?
http://iv.pl/images/24130303097987702131.jpg
Dodam iż przy tej temperaturze załączał się wentylator chłodnicy
silnik zatruty lpg :)

cichykzn
09-12-16, 10:51
Ja mam bardzo podobna temp w ej2 i nie słyszę żeby wentylator chodził, ogólnie jeśli nie przekłamuje to jest to dobra temperatura ;)

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

kubaszow
09-12-16, 11:00
Tak dla informacji.
Sa dwa odcienie silver metallic
U mnie w przedlifcie jest NH-583M a w polifcie NH-583M-4

kazik2_h9w3
09-12-16, 11:16
Powered jesli w czasie jazdy wskazówka nie opada to jest ok
Moze byc to kwestia zegarow na innych moze byc ciut wyżej

posejdon
09-12-16, 12:53
Powered jesli w czasie jazdy wskazówka nie opada to jest ok
Moze byc to kwestia zegarow na innych moze byc ciut wyżej

Ogólnie to ciężko stwierdzić czy temperatura jest dobra wyłącznie na podstawie wskazania samej wskazówki (która notabene jest w tym przypadku ciut za nisko).

Kemot92
09-12-16, 18:32
Witam! Dziś robiłem samodiagnostykę auta (Civic VI 3D 1.4i D14Z1) i odkryłem, iż kontrolka check engine się nie świeci (chociaż powinna). Przy włączaniu zapłonu też powinna się zapalić i zgasnąć, lecz też nie daje znaków życia. Czy demontaż zegarów i zamiana żarówek z inną kontrolką jest trudna? A może bezpiecznik się spalił? Wiecie który konkretnie bezpiecznik odpowiada za to? Pozdrawiam

login
09-12-16, 18:44
Witam!

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!


Czy demontaż zegarów i zamiana żarówek z inną kontrolką jest trudna?

Odkręcenie 6 szt. śrubek.


A może bezpiecznik się spalił? Wiecie który konkretnie bezpiecznik odpowiada za to?

Opis skrzynki bezpieczników jest na forum albo w Google, znajdziesz w 10 sekund.

kubaszow
09-12-16, 18:44
A na dobrej wtyczce zrobiles zworke?

kazik2_h9w3
09-12-16, 18:45
Sam demontaż zegarow jest bardzo prosty
Na poczatek sprawdź czy jest zarowka a jak jest ro sprawdz czy dziala
EDIT widze ze nie bylem pierwszy he he

gromus
09-12-16, 23:46
Civic Ej6 99r. Auto bez absu, zamowilem lozysko i przyszlo do wersji z abs, sa jakies inne roznice poza pierscieniem abs? Mozna bezpiecznie montowac do auta?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

firstborne
10-12-16, 02:04
Która przepustnica jest jakby to powiedzieć...bliźniacza do tej z Y7 z tą różnicą, że jest pozioma? Chcę zmienić przepustnicę z Y7 gdzie to mam poziomy kolektor na jakąś inną (bez kombinacji P&P), ponieważ manewrowanie pedałem gazu przyprawia mnie o nerwicę. Wszystko wyczyszczone, skręcone, nasmarowane, linka nowa itd itd.

Powered
10-12-16, 22:54
Jaki płyn do wspomagania zalać do ej2 ?

Starstruck
10-12-16, 23:21
Jaki płyn do wspomagania zalać do ej2 ?

OEM PSF albo zamiennie ATF np. Mobila (taki sam jak do automatycznej skrzyni biegów).

Powered
10-12-16, 23:24
Ja tu czegoś nie ogarniam ;/ w zbiorniczku wyrównawczym mam płyn chłodniczy , a po odkręceniu korka chłodnicy nie ma nic płynu , nawet na pracującym silniku się nie pojawia wtf ? :D

wiesko1261
11-12-16, 06:13
Ja tu czegoś nie ogarniam ;/ w zbiorniczku wyrównawczym mam płyn chłodniczy , a po odkręceniu korka chłodnicy nie ma nic płynu , nawet na pracującym silniku się nie pojawia wtf ? :D

dolej do chłodnicy ,pod korek i pilnuj :) jak będzie powtórka :) wtedy możesz się martwić

kluku20
11-12-16, 12:48
Pany może było wałkowane nie mogę znaleźć czy kiera od ej9 6gen będzie pasowała do ej2 5gen?

login
11-12-16, 13:14
Pany może było wałkowane nie mogę znaleźć czy kiera od ej9 6gen będzie pasowała do ej2 5gen?

nie

kluku20
11-12-16, 14:04
nie
A jakbym przełożył całą kolumnę ?

by Huawei

cichykzn
11-12-16, 16:03
A jakbym przełożył całą kolumnę ?

by Huawei
A po co ci to? Jest dużo fajnych kierownic które pasują p&p do v gena. Powiedz tylko o jaką ci mniej więcej chodzi a coś się dobierze bez zmieniania całej kolumny

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

kluku20
11-12-16, 17:13
Mam w 6 A będzie składana 5 tu mam fajna z 7 także bym przełożył

by Huawei

kaszo
12-12-16, 00:28
Panowie dziwny problem dzis, schodze odpalam auto, odpalilo i od razu gasnie, potem juz nie odpalila. Kreci, ale nie odpala. Przekaznik pyka normalnie, pod kanapa slychac ze pompa pracuje (przylozylem reke i czuc tez to pykniecie). Od czego zaczac poszukiwania

mblbn
12-12-16, 05:24
Panowie dziwny problem dzis, schodze odpalam auto, odpalilo i od razu gasnie, potem juz nie odpalila. Kreci, ale nie odpala. Przekaznik pyka normalnie, pod kanapa slychac ze pompa pracuje (przylozylem reke i czuc tez to pykniecie). Od czego zaczac poszukiwania

jeśli paliwo jest, to szukaj problemów w iskrze. może coś zawilgotniało

kluku20
12-12-16, 07:02
Spróbuj dodać gazu może zaskoczy ?

by Huawei

kaszo
12-12-16, 10:32
Spróbuj dodać gazu może zaskoczy ?

by Huawei

Probowalem i nic. Do sprawdzenia iskra i paliwo

Przed chwila sprawdzalem iskre i jest. Co ja boli ze nie chce odpalic ...

kluku20
12-12-16, 10:40
Sprawdź kable kpulke podstawa

by Huawei

kluku20
12-12-16, 11:47
Probowalem i nic. Do sprawdzenia iskra i paliwo

Przed chwila sprawdzalem iskre i jest. Co ja boli ze nie chce odpalic ...
A na pewno pompa podaje Ci paliwo ? Sprawdź czy podaje

by Huawei

kaszo
12-12-16, 11:54
Rozumiem ze musze wypiac wezyk na listwie?

kluku20
12-12-16, 12:12
Rozumiem ze musze wypiac wezyk na listwie?
Tak wypnij i niech ktoś przekreci zapłon i zobaczysz czy pompka pcha paliwo, sprawdź także masę bo jak nie będzie miał też nie zakręci tak było u mnie

by Huawei

fruu
12-12-16, 12:58
post do usuniecia.

Złoty07
13-12-16, 17:41
Witam Panowie.Nie będę tworzył nowego tematu i zapytam tutaj...Mianowicie posiadam od krótkiego czasu Civica VIgen 1.4 z 1998roku w czystej benzynie bez żadnych gazów.Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem gaśnięciem mojej hondy po rozgrzaniu,a dokładniej opisując rano odpalam samochód normalnie bez żadnych problemów,a problem pokazuje sie gdy auto sie nagrzeje do połowy skali,wyskakuje check i auto gaśnie,a wtedy raz odpali a raz nie,najlepiej otworzyc maske,poczekac z 20minut i mozna jechac dalej..Z początku myślałem ze to kable wysokiego napięcia bo były poizolowane i powyzej 4000 obrotów przerywała więc je wymieniłem na nowe,problem pozostał dalej..u siebie w pracy nie mam jej jak podpiąc bo mamy zwykłego KTS'a na OBD II a w okolicy mojej pracy nikt nie ma kostki do Hondy.Kopułke rozebrałem,faktem jest że styki były zaśniedziałe,wyczyszczone ale to nic nie zmieniło.Może ktoś z was może przypuszczac co to moze byc ? Cewka czy aparat? Dodam ze wczoraj gdy mi zgasła poczułem dziwny swąd spod maski.Będe wdzięczny za podpowiedz a jak nie to chociaż namiary na osobe która ogarnie ten temat.Pozdrawiam

kazik2_h9w3
13-12-16, 19:27
Zrob samodiagnostyke a bedziesz wiedzial czemu zapalil sie czek
Opis jak to zrobisz znajdziesz na forum

Dejv
14-12-16, 13:31
Jeździ ktoś na Valvoline 5w50? Dobre to to do B16?

luchuma
14-12-16, 20:00
mobil 1 lepszy

kluku20
14-12-16, 20:48
mobil 1 lepszy
Po czym tak twierdzisz ? Ja jeżdżę na motulu polecam jak najbardziej :)

by Huawei

luchuma
14-12-16, 20:56
Po czym tak twierdzisz ? Ja jeżdżę na motulu polecam jak najbardziej :)

by Huawei

motul sport ester 5w50 i jak sie zachowuje?

a uwazam, ze mobil 1 5w50 jest lepszy od valvo vr1 5w50 bo na obu jezdzilem i moje odczucia wskazują na mobila :)

kluku20
14-12-16, 21:02
motul sport ester 5w50 i jak sie zachowuje?

a uwazam, ze mobil 1 5w50 jest lepszy od valvo vr1 5w50 bo na obu jezdzilem i moje odczucia wskazują na mobila :)
Motul 5w40 8100 X-clean+ motor d16z6 polecam jak najbardziej miałem kiedyś w d14 motula ale 10w40 i spisywał się dobrze :)

by Huawei

luther
14-12-16, 21:36
Pany, moja pierwsza Honda, więc nie wieszajcie psów za takie pytanie.

Pacjent EK3.

Kiedy redukuję na jedynkę (np. przed progiem) i odpuszczam gaz, to kiedy obroty spadną do około ~1000 obrotów zaczyna szarpać, obroty delikatnie falują. Na dwójce dzieje się podobnie, ale nieco lżej. W dodatku bardzo ciężko ruszyć za pomocą samego sprzęgła.

Taka specyfika tych silników (mało Nm) czy coś nie działa jak powinno?

kluku20
14-12-16, 21:46
Pany, moja pierwsza Honda, więc nie wieszajcie psów za takie pytanie.

Pacjent EK3.

Kiedy redukuję na jedynkę (np. przed progiem) i odpuszczam gaz, to kiedy obroty spadną do około ~1000 obrotów zaczyna szarpać, obroty delikatnie falują. Na dwójce dzieje się podobnie, ale nieco lżej. W dodatku bardzo ciężko ruszyć za pomocą samego sprzęgła.

Taka specyfika tych silników (mało Nm) czy coś nie działa jak powinno?
Jaki silnik ?

by Huawei

luther
14-12-16, 21:55
Jaki silnik ?

Seryjne EK3, więc D15Z6, skrzynia też seria (ta długa)

kluku20
14-12-16, 21:56
Seryjne EK3, więc D15Z6, skrzynia też seria (ta długa)
Czyli wszystko seria Hmn może pasowało by wyczyścić krokowca ?

by Huawei

luther
14-12-16, 22:03
Czyli wszystko seria Hmn może pasowało by wyczyścić krokowca?

Już się trochę za to zabierałem, dopóki nie spadł śnieg i odechciało się wszystkiego (nie mam garażu). No cóż, zobaczymy czy to pomoże jak się w końcu zabiorę, a jakieś inne opcje?

firstborne
14-12-16, 22:03
Pany, moja pierwsza Honda, więc nie wieszajcie psów za takie pytanie.

Pacjent EK3.

Kiedy redukuję na jedynkę (np. przed progiem) i odpuszczam gaz, to kiedy obroty spadną do około ~1000 obrotów zaczyna szarpać, obroty delikatnie falują. Na dwójce dzieje się podobnie, ale nieco lżej. W dodatku bardzo ciężko ruszyć za pomocą samego sprzęgła.

Taka specyfika tych silników (mało Nm) czy coś nie działa jak powinno?

Kopułka, palec, przewody, cewka, kompletne czyszczenie przepustnicy...

luther
14-12-16, 22:12
Kopułka, palec, przewody, cewka, kompletne czyszczenie przepustnicy...

Czyli rozumiem, że wina prawdopodobnie leży po stronie układu zapłonowego? Dzięki, poczytam trochę ;)

posejdon
15-12-16, 00:16
motul sport ester 5w50 i jak sie zachowuje?

a uwazam, ze mobil 1 5w50 jest lepszy od valvo vr1 5w50 bo na obu jezdzilem i moje odczucia wskazują na mobila :)

Olej o takiej lepkości nadaje się na dojazdy do pracy i stanie w korkach? Nie trzeba go dobrze zagrzać?

firstborne
15-12-16, 00:52
Czyli rozumiem, że wina prawdopodobnie leży po stronie układu zapłonowego? Dzięki, poczytam trochę ;)

Najprawdopodobniej. Mi żabkowało na 2, wymieniłem kopułkę oraz palec i jak ręką odjął.

posejdon
15-12-16, 01:22
Najprawdopodobniej. Mi żabkowało na 2, wymieniłem kopułkę oraz palec i jak ręką odjął.
Warto również w trakcie eksploacji zamiast czekać aż sama odpadnie chociaż raz na pół roku zajrzeć pod kopułkę i oczyścić styki. Podobnie można robić ze świecami. Daje nam to znacznie lepszą kulturę pracy silnika.

luchuma
15-12-16, 09:16
Olej o takiej lepkości nadaje się na dojazdy do pracy i stanie w korkach? Nie trzeba go dobrze zagrzać?
To zależy od silnika i od trasy do pracy.
Krótkie odcinki lepiej się sprawdzi 5w40. Zresztą jest oddzielny temat o olej ach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

delek
15-12-16, 15:10
Jest możliwe, żebym miał po przejechaniu 500km 0.5L benzyny w oleju??? Głupio pytam ale silnik bierze 1L oleju na 1000km, więc co 500km sprawdzam stan i zawsze po tym dystansie stan był w połowie między znacznikami na bagnecie, a teraz sprawdzam i jest równo z max. Jeżdżę króciutkie dystanse po mieście, głównie rano 3km po południu 3km więc dużo na ssaniu.

wiesko1261
15-12-16, 17:33
Jest możliwe, żebym miał po przejechaniu 500km 0.5L benzyny w oleju??? Głupio pytam ale silnik bierze 1L oleju na 1000km, więc co 500km sprawdzam stan i zawsze po tym dystansie stan był w połowie między znacznikami na bagnecie, a teraz sprawdzam i jest równo z max. Jeżdżę króciutkie dystanse po mieście, głównie rano 3km po południu 3km więc dużo na ssaniu.

na pewno paliwo w oleju ?

delek
15-12-16, 18:47
Teraz to mnie nastraszyłeś, nawet nie pomyślałem o płynie ale po kolorze olej na bagnecie wyglądał ok 0_0. Jest jeszcze opcja, że pierścienie się ruszyły (ostatnią dolewkę 0.5L zrobiłem olejem z tbn=12) ale sam nie wiem nie chciałoby mi się w to wierzyć. Kurna jeśli to benzyna to strach jeździć, sprawdzę płyn, jeśli jest w porządku to zlewam olej i daję świeży.

wiesko1261
15-12-16, 21:59
:) to nie diesel z PDF-em , ze paliwo olej rozcieńcza

Powered
15-12-16, 22:49
Dobra pany pojawiły się kolejne problemy w moim ej2 :mad:
Pierwszy problem to taki iż po włączeniu świateł mijania prawa żarówka świeci jak na światłach drogowych , po włączeniu świateł drogowych żarówka świeci jak na światłach mijania ....
Mijania http://iv.pl/images/03141973577956234136.jpg
Drogowe http://iv.pl/images/73298119041796702729.jpg

Poza tym mechanik zmieniał mi ostatnio maglownicę i ustawił zbieżność , ale gdy auto jedzie prosto kierownicę trzymam w takiej pozycji :
http://iv.pl/images/78628875622307632341.jpg

podobno da się to jakoś przekręcić kierownicę , tylko jak to zrobić ?

vtec[VIG]
16-12-16, 06:11
Z kierownicą to zbieżność do ustawienia, a z światłami to dziwna sprawa nikt tam nie grzebał?. Wygląda jakby ktos zamień plusy na kostce

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Powered
16-12-16, 08:41
Mechanik mówił , że był na diagnostyce ustawiać zbieżność na płycie , chodź mu mówiłem żeby nigdzie nie jechał i sam sobie pojadę ...
Ja przy światłach w zasadzie nic nie grzebałem jedynie zmieniałem wszystkie żarówki i wsadziłem zaślepki na żarówki , bo ich nie było jak auto kupiłem , ale ten problem zauważyłem dopiero wczoraj .

vtec[VIG]
16-12-16, 08:54
Albo nie był a policzył za zbieżność albo tak mu ją zrobili zdarza się czasami ale jak wyjechał od diagnosty z taką kierownica to powinien to zauważyć . Zadzwoń do mechanika i powiedz jak jest sytuacja generalnie jeżeli policzył Cie za zbieżność i to głowa w dół i powinni to poprawić oczywiście bez gotówkowo. Z lampa zobacz czy kostka na h4 nie była 2 lutowania i ktoś się nie *******noł z kablami albo sobie poprostu zamień miejscami plusowe kable,

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

UNK
16-12-16, 13:41
Panowie spotkal sie ktoś z was z takim czymś, ze podczas pracy wycieraczkek w pozycji "INT" czyli tej pierwszej slychac takie cykanie za kazdym razem gdy sie wlączają?

Tapniete z S4

posejdon
16-12-16, 14:30
Wszystko gra. To klikanie to załączający się przekaźnik.

UNK
16-12-16, 17:38
Da sie to jakoś ogarnąć? :D

Tapniete z S4

York22
16-12-16, 17:42
Nie ma co ogarniać... tak ma być :)

UNK
16-12-16, 23:40
Tylko, że wczesniej tego nie bylo :)

Tapniete z S4

posejdon
17-12-16, 19:41
Musiało być tylko nie zwróciłeś uwagi.

Żeby to ogarnąć włącz głośniej radio.

Powered
19-12-16, 10:02
;2779960']Albo nie był a policzył za zbieżność albo tak mu ją zrobili zdarza się czasami ale jak wyjechał od diagnosty z taką kierownica to powinien to zauważyć . Zadzwoń do mechanika i powiedz jak jest sytuacja generalnie jeżeli policzył Cie za zbieżność i to głowa w dół i powinni to poprawić oczywiście bez gotówkowo. Z lampa zobacz czy kostka na h4 nie była 2 lutowania i ktoś się nie *******noł z kablami albo sobie poprostu zamień miejscami plusowe kable,

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

No tak , a czy da się jakoś samą kierownicę na osi przekręcić , tak aby była prosto wraz z kołami ?
U mnie nie ma kostek , są kabelki z metalowymi wsuwkami na bolce od żarówki , i które są te kable plusowe ?
http://iv.pl/images/58279725781741703491.jpg
Zmieniałem kolejność podłączenia kabelków do żarówki ( lewy kabelek na prawy bolec i na odwrót , środkowego nie zamieniałem ) ale nic to nie zmieniło .
Ktoś może mi podpowiedzieć za co odpowiedzialne są te kabelki :confused:

siara87
19-12-16, 10:36
Co do kierownicy to musisz wyjac znaczek i odkrecic pod nim srube na klucz 19.Przejedz sobie kawalek po prostej i przestaw o pare zabkow, znowu przejedz i jesli bedzie ok to skrecaj. Chociaz tak wogole to powinien poprawiac typ ktory grzebal przy maglu. Z ta zarowka to najlepij by bylo odrazu kupic nowa kostke i zrobic to porzadnie, z tego co widac na fotce to gruby czarny kabel od masy jest ok a trzeba zamienic miejscami brazawy i cienki czarny

Powered
19-12-16, 20:13
Znaczek się nie ściąga :D Typ który grzebał powiedział , że trzeba kierownicę przestawić , ale za to trzeba mu jeszcze dopłacić i zrobi to kiedy indziej ... ściągałem wczoraj osłonę kolumny i kierownicy i za wuja nie wiedziałem jak ściągnąć środek z klaksonem i logiem , i założyłem wszystko z powrotem :D
Dzisiaj diagnosta próbował się bawić kabelkami przy żarówach i nic nie zdziałał , powiedział , że skoro problem występuje od momentu odebrania auta od mechanika gdzie wymieniał mi magiel to niech on się z tym bawi , sam mechanik zaczął być trochę nadgorliwy bo pojechał robić mi zbieżność i ,, wyregulował '' sprzęgło , chodź go o to nie prosiłem ...

siara87
19-12-16, 20:23
myslalem ze piszesz o ej2 :p

vtec[VIG]
19-12-16, 23:24
Trzeba mu dopłacić?. He :D. Jaja sobie chyba robi. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Po to się robi zbieżność żeby samochód jechał prosto i kierownica była we właściwym położeniu. Ile z ciekawości za wymianę i zbieżność policzył?. Kup sobie kostkę na h4 najlepiej z gotowymi kablami i polutuj to jak się należy. Wpisz w Google "h4 pinout" i będziesz wiedział jak podłączyć nawet bez kontrolki.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

wiesko1261
20-12-16, 06:56
Znaczek się nie ściąga :D Typ który grzebał powiedział , że trzeba kierownicę przestawić , ale za to trzeba mu jeszcze dopłacić i zrobi to kiedy indziej ... ściągałem wczoraj osłonę kolumny i kierownicy i za wuja nie wiedziałem jak ściągnąć środek z klaksonem i logiem , i założyłem wszystko z powrotem :D
Dzisiaj diagnosta próbował się bawić kabelkami przy żarówach i nic nie zdziałał , powiedział , że skoro problem występuje od momentu odebrania auta od mechanika gdzie wymieniał mi magiel to niech on się z tym bawi , sam mechanik zaczął być trochę nadgorliwy bo pojechał robić mi zbieżność i ,, wyregulował '' sprzęgło , chodź go o to nie prosiłem ...

na kanał i kręć drążkiem (te same wartości obrotów , wkręcasz jedne i wykręcasz drugi , do poprawnego ustawienia kiery ) :)

w normalnej stacji , jak na zbieżności , wpierw ustawia kierownicę i ją blokuje :) potem ustawia :p

Powered
20-12-16, 09:39
myslalem ze piszesz o ej2 :p

No bo piszę o EJ2 95 rok USA , kiera bez poduchy :)


;2781125']Trzeba mu dopłacić?. He :D. Jaja sobie chyba robi. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Po to się robi zbieżność żeby samochód jechał prosto i kierownica była we właściwym położeniu. Ile z ciekawości za wymianę i zbieżność policzył?. Kup sobie kostkę na h4 najlepiej z gotowymi kablami i polutuj to jak się należy. Wpisz w Google "h4 pinout" i będziesz wiedział jak podłączyć nawet bez kontrolki.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

200 zł za robotę , magiel ja kupowałem

PS : co może być przyczyną tego , że fotel pasażera jest luźny na szynie od strony drzwi ?

Starstruck
20-12-16, 10:34
Wyrobiła się szyna.

marini23
20-12-16, 11:11
Wypadła rolka/kulki

Grubyek
20-12-16, 16:08
Witam. Nie mogę znaleźć złącza samodiagnostyki w moim civicu. Ek3 2000rok. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161220/9e0ec02c67c2bce00457cf0c23273678.jpg

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

posejdon
20-12-16, 16:27
Wygląda ok. Ja bym szukał gdzieś w lewym dolnym rogu, za tym uchwytem od plastiku.

York22
20-12-16, 16:43
W 2000r masz już złącze obd na lewym słupku.

siara87
20-12-16, 16:47
No bo piszę o EJ2 95 rok USA , kiera bez poduchy no to znaczek sie wydlubuje jakims plaskim narzedziem a pod nim jest nakretka, tylko ostroznie bo chrom ze znaczka latwo uszkodzic, chyba ze to jakas nie oryginalna kiera

Powered
20-12-16, 22:45
Wypadła rolka/kulki

Coś tam jest jakaś sprężyna czy cuś , ale fotel luźny z obu stron .


no to znaczek sie wydlubuje jakims plaskim narzedziem a pod nim jest nakretka, tylko ostroznie bo chrom ze znaczka latwo uszkodzic, chyba ze to jakas nie oryginalna kiera

Edit
UP na pierwszy rzut oka wydawało mi się , że tego znaczka nie da się zdjąć , ale teraz przyglądnąłem się mu i rzeczywiście da się to zrobić , więc jutro może wyciągnę kiere :D dzięki .

posejdon
20-12-16, 23:52
W 2000r masz już złącze obd na lewym słupku.

Może tak być ale chyba to nie jest regułą bo ja mam 2000 i złącze jest przy ECU.

Piter90
21-12-16, 16:20
Szukam śrub korbowodowych do mojego B16A2. Nigdzie jednak nie są wyszczególnione konkretnie do tego silnika (lub są niedostępne). W jakimś innym silniku są takie same śruby?

endriu21
21-12-16, 20:25
W 2000r masz już złącze obd na lewym słupku.

ale obd to chyba nie to samo co kostka od samodiagnostyki, kostka raczej powinna być za kompem

Grubyek
22-12-16, 19:21
Okazało się że złącze diagnostyczne jest w tunelu w środku od strony pasażera.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Powered
22-12-16, 21:23
Jaki tłumik końcowy wybrać do ej2 ? najbardziej zależy mi na tym , aby był w marę cichy i nie zamulał jeszcze bardziej auta , do max 300 zł . Na ten moment mam przepalonego remusa , którego trzeba będzie za niedługo wymienić , bo aż uszy puchną :mad: poza tym wydech przelot .

PS : w ej9 mam taki http://allegro.pl/tlumik-koncowy-honda-civic-1-4-1-5-16v-3-5d-wydech-i6612314948.html i jest co prawda cichy , lecz po założeniu jego miałem wrażenie , że trochę zamulił silnik ;/

fancy89
23-12-16, 20:17
Witam , mam honde civic VI polift d14z2. Po odłączeniu starego akumulatora na 1 dzień i podłączeniu nowiutkiego auto nie chce zapalić . Rozrusznik kreci , swiece nowe , wszystkie kontrolki gasna . Czyżby był to immobilizer ?? Za wszelkie sugestie bądź porady będę wdzięczny.

Grubyek
23-12-16, 20:19
Witam , mam honde civic VI polift d14z2. Po odłączeniu starego akumulatora na 1 dzień i podłączeniu nowiutkiego auto nie chce zapalić . Rozrusznik kreci , swiece nowe , wszystkie kontrolki gasna . Czyżby był to immobilizer ?? Za wszelkie sugestie bądź porady będę wdzięczny.
Sprawdź iskre. Wyczyść palec w aparacie zapłonowym i sprawdź stan całej kopułki. Pomierz cewke.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

posejdon
24-12-16, 11:52
Co robiłeś przed odłączeniem aku? Może świece zalane?

Powered
25-12-16, 20:06
Są jakieś różnice w wymiarach tłumika końcowego ej9 , eg4 , ej2 ? średnica wlotu i wylotu do tłumika , oraz rura łącząca wszystko takie same ?
Miał ktoś styczność z tym tłumkiem ?
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-motors-s76r-50-i6633232987.html
ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie na jego temat ;/

login
25-12-16, 20:52
Są jakieś różnice w wymiarach tłumika końcowego ej9 , eg4 , ej2 ? średnica wlotu i wylotu do tłumika , oraz rura łącząca wszystko takie same ?

Końcowy z EJ9 rożni się od EJ2 tym, że z innej strony jest rura dolotowa. Co do wymiarów to nie wiem.


Miał ktoś styczność z tym tłumkiem ?
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-motors-s76r-50-i6633232987.html
ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie na jego temat ;/

Obstawiam, że "jaki pieniądz taki dźwięk", więc szału raczej się nie spodziewaj.
Tutaj sprawdzałeś:
-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
?

Powered
25-12-16, 22:36
Nie sprawdzałem , mi nie zależy na brzmieniu , wiadomo delikatny pomruk może być , ale nie żeby było jakieś dudnienie od którego uszy odpadają .

Wychodzi na to , że do sedana i qp są inne nieco tłumiki jak do hb , chyba chodzi tu o kształt i długość rury dolotowej .

bartek28124683
26-12-16, 12:08
Chce zrobić swap hamulców z przodu w coupe z 96r z silnikiem d16y7, wiem że trzeba wymienić całe zwrotnice. Czy wiążą się z tym jakieś zmiany przy przegubach zewnętrznych? Moje mają 26 zębów od piasty i 30 od strony skrzyni. Rozstaw szpilek też zostaje 4x100?

kazik2_h9w3
26-12-16, 12:09
Zmieniasz kompletna zwrotnice z zaciskiem itp i nic wiecej nie musisz kombinowac

York22
26-12-16, 12:10
Chce zrobić swap hamulców z przodu w coupe z 96r z silnikiem d16y7, wiem że trzeba wymienić całe zwrotnice. Czy wiążą się z tym jakieś zmiany przy przegubach zewnętrznych? Moje mają 26 zębów od piasty i 30 od strony skrzyni. Rozstaw szpilek też zostaje 4x100?

Byłoby łatwiej jakbyś napisał na jaki zestaw chcesz swapować.

kazik2_h9w3
26-12-16, 12:11
A ja sobie dodalem ze z 242 na 262

York22
26-12-16, 12:33
:)
262 to coupe ma fabrycznie na pokładzie już

kazik2_h9w3
26-12-16, 12:36
Hmm kumpel mial 242 w coupe

Starstruck
26-12-16, 12:47
Hmm kumpel mial 242 w coupe

Potwierdzam, 2x Coupe EJ6 z 1997 roku w posiadaniu miały 242 z przodu.

York22
26-12-16, 12:48
Poszperałem trochę i możesz mieć rację. W przedliftach występowały 242 i 262, w poliftach już tylko 262.
Sam mam 96r i znam 2 inne coupetki przedliftowe i też miały 262 dlatego byłem tego pewny, a jednak były też z 242. Tylko nie wiem od czego to zależało.

Edit:
Starstruck no widzisz a ja wprost przeciwnie widziałem :)

Matt_Btw
26-12-16, 13:08
Y7 mialy 242 a Y8 262 tak jak ej9 mialy 242 a ek3 262.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka