Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Nie psikajcie wd-40 zamków tylko smarem silikonowym , wd40 przymjmuje wode a smar silikonowy nie.
hehe dziś też mi zamarzł zamek :) na dodatek się spieszyłem do szkoły a jeszcze na dodatek nie wiem jak, ale zatrzasnąłem klucze w środku. Wchodziłem od pasażera, bo ten zawsze otwiera, nie zamarza, namieszałem coś z otwieraniem, odpaliłem Honde i zamknąłem drzwi. Zadowolony otwieram bramę, wracam a tu ni hu hu nie wejdę do środka:) Na całe szczęście mam zapas, także obeszło sie bez problemów. Ehh ta zima..
Dziś najzimniejszy dzień tej zimy, a więc i nowy problem się pojawił. Pomijając stukanie jak w dajzlu na zimnym po odpaleniu, to teraz doszedł metaliczny świst/gwizd, jak by coś metalicznie o siebie ocierało. Po chwilce po odpaleniu przestaje, a następnie po ruszeniu słychać go przy równych 2 tyś rpm przez chwile. Po dodaniu/odpuszczeniu gazu ustaje więc mam nadzieje nie panewka ? hmm..<myśli> :)
Też tak Macie ? :)
kazik2_h9w3
27-01-12, 18:07
Może po prostu jakaż obudowa wydechu lub jakaś blaszka wpada w rezonans i sobie pogrywa
Dziś najzimniejszy dzień tej zimy, a więc i nowy problem się pojawił. Pomijając stukanie jak w dajzlu na zimnym po odpaleniu, to teraz doszedł metaliczny świst/gwizd, jak by coś metalicznie o siebie ocierało. Po chwilce po odpaleniu przestaje, a następnie po ruszeniu słychać go przy równych 2 tyś rpm przez chwile. Po dodaniu/odpuszczeniu gazu ustaje więc mam nadzieje nie panewka ? hmm..<myśli> :)
Też tak Macie ? :)
Cóż za zbieg okoliczności. Miałem dzisiaj bardzo podobie.
:D
Po wizycie w warsztacie okazało się, że przerdzewiała górna część osłony katalizatora, przestała wisieć nad nim, tylko leżała na katalizatorze i rezonowała przy określonej wartości obrotów - około 1500-2000 obr./min.
Po jej wyjęciu problem zniknął.
:D
to Wy macie jeszcze katalizatory w samochodach ?! o kutfa ...
to Wy macie jeszcze katalizatory w samochodach ?! o kutfa ...
Był, jest i chyba jeszcze będzie.
Nie robiłem nic z układem wydechowym poza wymianą kolektora wydechowego, który pękł i tłumika końcowego, który zaczął być "wzmacniaczem".
czyli dziewica jeszcze :)
czyli dziewica jeszcze :)
Można by tak to określić.
:D
Katalizator prawdopodobnie będzie do momentu, kiedy odmówi współpracy.
a dolot jakoś zmieniłeś czy też dziewica :) kurde aż dziwne że są jeszcze katalizatory na tym forum
a dolot jakoś zmieniłeś czy też dziewica :)
OEM, tylko zamiast filtra z "papieru" wkład Simota.
kurde aż dziwne że są jeszcze katalizatory na tym forum
Odmienność od ogółu jest w cenie.
:D
Płyn hamulcowy ?! przesadziłeś i dlatego masz problem.
w ek3 jeszcze nie miałem "okazji" wstrzykiwac płynu hamulcowego :) dzis dopiero ten patent zastosowałem i zobaczymy czy rano otworze.
Stosuje tą metode od lat. Poprzednią Honde miałem 4 lata i każdej zimy tak robiłem i zamek ani razu nie zamarzł a zimy były srogie
czyli dziewica jeszcze :)
hahahhahahhahahah ;d
a czy potrzebna jest jakas specjalna sztuczka zeby wybic drazki kierownicze ? bede sie amatorsko zabieral za rozmontowanie maglownicy z auta.. manual manualem a troche porad natury praktycznej tez by sie przydalo uslyszec. jakies specjalne narzedzia?
kazik2_h9w3
27-01-12, 20:39
Są takie ściągacze ale przy użyciu dwóch młotków też można sobie poradzić
Znalazłem na sprzedaż swap rzekomo D16Y5, nie spotkałem się jeszcze z tym oznaczeniem silnika. I tu moje pytanie, czy takowe są ? Jeżeli tak to jakieś info o nich, z czego pochodzą i chyba co najważniejsze jak cenowo powien wyglądać taki swap ?
Cytat z wiki:
D16Y5
VTEC-E
Found in :
1996–2000 Honda Civic HX
1996 Honda Civic EX(sedan Peruvian version)
Displacement : 1,590 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 × 90 mm (3.0 × 3.5 in)
Rod Length : 137 mm
Rod/Stroke : 1.52
Compression : 9.4:1
Power : 115 hp (85 kW, 117 ps) @ 5600 rpm
Torque : 104 lb·ft (14.4 kg/m, 141 Nm) @ 4500 rpm
Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-2 MPFI
Head Code : P2J
1996–2000 Honda Civic VTI
Displacement : 1,590 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 × 90 mm (3.0 × 3.5 in)
Compression : ?:?
Power : 127 hp (94.7 kW, 129 ps) @ 5800 rpm
Torque :111 lb·ft (? kg/m, ? Nm) @ ? rpm
Valvetrain : SOHC VTEC-E(4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-2 MPFI
Head Code : P2J
ECU Code : P2N
Piston Code : P2MY
Dziś najzimniejszy dzień tej zimy, a więc i nowy problem się pojawił. Pomijając stukanie jak w dajzlu na zimnym po odpaleniu, to teraz doszedł metaliczny świst/gwizd, jak by coś metalicznie o siebie ocierało. Po chwilce po odpaleniu przestaje, a następnie po ruszeniu słychać go przy równych 2 tyś rpm przez chwile. Po dodaniu/odpuszczeniu gazu ustaje więc mam nadzieje nie panewka ? hmm..<myśli> :)
Też tak Macie ? :)
OK, źródło dźwięku zlokalizowane :) hałas wydobywa się spod osłony paska rozrządu..słychać świst i w jednym momencie przestaje :) Mam się martwić ? bo nigdy wcześniej tego nie miałem, więc pewnie to przez to arktyczne zimno. Jak się silnik zagrzeje, to chodzi jak zegareczek :)
Jest ktoś w stanie co kolwiek więcej powiedziec poza tym wycinkiem z wikipedii o tym D16Y5. I już tak bardziej po naszemu niżeli po angielsku :)
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=14932
moze to cos ci rozjasni
d16y5 nie jest jakimś popularnym silnikiem, z tego co zauważyłem, więc będzie ciężko o jakieś info;p
ja mam takie pytanko, gdzie dostane (i czy w ogóle) żarówki dwuwłuknowe takie jak w tylnej lampie pozycja+stop tylko świecące na pomarańczowo? tak żeby wrzucić je w kierunki z przodu. Byłem dzisiaj w kilku sklepach i nie słyszeli o czymś takim :/
Sklepy z częściami do typowo amerykańskich aut i szukaj żarówek z ''nalewkami'' :
http://allegro.pl/zarowka-zolta-dwuwloknowa-27w-8w-i2064954540.html
bo w większości sklepów spotykałem się z żarówkami na wsuwki i sprzedawcy wmawiali że innych dwuwłoknowych już nie ma, a chcieli sprzedać takie :
http://allegro.pl/zarowka-zolta-dwuwloknowa-27w-8w-mb3357na-usa-i2064956864.html
P.S no własnie jak wspomniałem nie spotkałem się z oznaczeniem D16Y5 wiec domyślam się że musi być mało poularny. A że trafiła sie możliwość kupna chciałem się czego kolwiek więcej dowiedzieć.
Dzięki bardzo. Musze się rozejrzeć za jakimś hamerykańskim sklepem z częściami :) właśnie dzisiaj wciskali mi te żarówki na wsówki i to 2 różne rodzaje. Nawet mi w jednym sklepie machali katalogiem po oczach, że NIE MA! A ja wiem, że np Ty masz :P
Ja za tymi nieszczęsnymi żarówkami pomarańczowymi zjeździłem pół warszawy aby je dostać, i zrobiłem głupotę że nie kupiłem od razu 4 sztuk tak na zapas. Także jak musisz gdzieś dalej za tymi żarówkami uderzyć, albo zamówić przez allegro, to nie zrób tego samego błędu co ja :)
eno myśle, że znajdą się jak nie w częstochowie to we wrocławiu :) z allegro to mi się po prostu nie chce tego zamawiać :P no ale jak nie będzie wyjścia...
Witam ;)
Takie coś mam pod korkiem od chłodnicy :
http://img20.imageshack.us/img20/3481/dsc00068yb.jpg
UPG do wymiany ? Pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko (bez "masła")
Z góry dzięki.
Pozdro
ja mam takie pytanko, gdzie dostane (i czy w ogóle) żarówki dwuwłuknowe takie jak w tylnej lampie pozycja+stop tylko świecące na pomarańczowo? tak żeby wrzucić je w kierunki z przodu. Byłem dzisiaj w kilku sklepach i nie słyszeli o czymś takim :/
http://allegro.pl/zarowki-dwuwloknowe-2-szt-harley-i2081393311.html
http://allegro.pl/zarowka-zarowki-dwuwloknowe-pomaranczowa-2-bay15d-i2069228565.html
Proszę Cię bardzo.
:D
dziękuję bardzo, to nie żarówki mijania/drogowe żeby płacić taką kasę. USDM z przodu poczeka sobie aż żarówki w normalnej cenie się znajdą
UPG do wymiany ? Tak :) i to dawno powinna być wymieniona
UPG do wymiany ? Pod korkiem wlewu oleju jest czyściutko (bez "masła")
Widać że to już długo tak jeździło :> Niestety ale do wymiany UPG
Czy wam też zamarzają szyby od środka?...dodam że podłoga jest sucha, żadnych przecieków w bagażniku..a zamarza:(
Czy wam też zamarzają szyby od środka?...dodam że podłoga jest sucha, żadnych przecieków w bagażniku..a zamarza:(
Szyby od środka zamarzają od pary, którą wytwarzasz ty :p
Przykładowo - wracasz z siłowni, wsiadasz do auta, włączasz ogrzewanie, w między czasie ciało paruje co odkłada się na szybie - w nocy przychodzi -15*C i szyba zamarza - normalna sprawa nic na to nie poradzisz ;)
Przed wyjazdem gdziekolwiek wychodzisz 10min wczesniej i przed skrobaniem szyb włączasz auto , dmuchawa na full i szyby powinny "odmarznąć" ;)
to, że podłoga sucha to nie znaczy, że w np w bagażniku nie ma wody i paruje do środka auta, jeżeli jest to po prostu taki sam szron jak na zewnątrz to na bank masz wodę w aucie, pamiętajmy, że nawet jak wsiądziesz mokry to po przejechaniu 5km wnętrze się ogrzewa czym samym wysycha więc dziwne, że jest lód w środku, sprawdz pod dykta czy masz wodę w kole zapasowym
pamiętajmy, że nawet jak wsiądziesz mokry to po przejechaniu 5km wnętrze się ogrzewa czym samym wysycha więc dziwne, że jest lód w środku,
Nic w przyrodzie nie ginie , zawsze wilgoć gdzieś musi osiadać i w aucie też się tak dzieje. Przy takim mrozie to normalne że przymarzają szyby nawet w środku , zwłaszcza jak ktoś jeździ krótkie dystanse. Popada trochę , wsiądziesz mokry , albo śnieg naniesiesz i ta wilgoć nie zdąży odparować.
Siemanko:cool: apropo tej wody w bagazniku....
Wymieniałem ostatnio koło jakies pare dni temu i patrze a tam basen normalnie hehe ktoś moze wie skąd ta woda sie bierze tam?? pozdrooo;)
witam, niedawno stalem sie posiadaczem VI gen z d14z2 i jezdzi bardzo ladnie :) czy to normalne ze od okolo 3k rpm pojawia sie dzwiek, swist, jakby turbina sie jakas zalaczala;) ? (po zejsciu na nizsze obroty stopniowo zanika)
Siemanko:cool: apropo tej wody w bagazniku....
Wymieniałem ostatnio koło jakies pare dni temu i patrze a tam basen normalnie hehe ktoś moze wie skąd ta woda sie bierze tam?? pozdrooo;)
Opcja szukaj:p
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?54987-Z-cyklu-WODA-W-BAGA%AFNIKU-FINA%A3-%28male-fotostory%29&highlight=woda+baga%BFniku
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?114135-Woda-w-bagazniku&highlight=woda+baga%BFniku
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?428-woda-w-bagazniku&highlight=woda+baga%BFniku
kazik2_h9w3
28-01-12, 10:08
Siemanko apropo tej wody w bagazniku....
Wymieniałem ostatnio koło jakies pare dni temu i patrze a tam basen normalnie hehe ktoś moze wie skąd ta woda sie bierze tam?? pozdrooo
Trzeba chwilkę poszukać i takich tematów jest kilka tu jeden z nich
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?54987-Z-cyklu-WODA-W-BAGA%AFNIKU-FINA%A3-%28male-fotostory%29&highlight=woda+baga%BFniku
Może coś Ci pomoże
Jarek mnie wyprzedził ech..
czy to normalne ze od okolo 3k rpm pojawia sie dzwiek, swist, jakby turbina sie jakas zalaczala
Normalne ale przy dolocie ze stożkiem tak przynajmniej mi się wydaje
Ok podziękował trzeba bedzie to obadać. pozdroo:cool:
skolopendra
28-01-12, 12:32
dąc śladem innych (choćby użytkowników Civiców 5D z tego forum) proponuję temat do zadawania konkretnych pytań w kwestiach technicznych związanych tylko z 6 gen. Będąc kiedyś posiadaczem MB2 doceniłem istnienie takiego tematu i teraz brakuje mi go w tym dziale.
niestety podobny temat nie przyjmuję się w tym dziale
jak widać na powyższych przykładach temat ten jest prawdziwą mekką dla nie umiejących korzystać z opcji szukaj
śmietnikiem jest wszystko i nic
:cool:
ehh
Trzeba by było zrobić FAQ z najczęściej pojawiającymi problemami, będę miał teraz w weekend trochę czasu, to może się tym zajmę.
Starstruck
28-01-12, 12:44
Podobnie jest w temacie "kolektor wydechowy"; "wkładki, stożki" itp. Wpisy w tych tematach praktycznie powtarzają się co 3 strony.
+1 dla FAQ :) a z google to moj swist moze oznaczac mnostwo rzeczy.. wlacznie ze zbyt napietym paskiem i jakimis tulejkami. temu pytam czy seryjnie d14z2 wystepuje taki efekt. moze byc sygnalem usterki, ale brzmi fajnie ;)
Ale świst czy pisk. Pisk to któryś pasek albo napinacz najczęściej, świst, to po prostu powietrze. Skoro Ci się podoba, to raczej o dźwięk powietrza chodzi, wiec nie masz się czym martwić jak dla mnie.
najblizsze porownanie to z.. dzwiekiem rozkrecajacej sie pralki z PWM ;) czyli, odpalam, jest cicho, silnik sobie mruczy, zaczynam jechac, do 2-2.5k normalnie, jak sie nagrzeje i przycisne to jakby sie zalaczal jakis wirujacy element ;) po puszczeniu gazu nie znika od razu tylko z obrotami razem schodzi lagodnie i znika ponizej okolo 2.5, jak bede mial chwile to sprobuje nagrac :)
Może turbinke masz ? :p
Gdzieś na forum widziałem taki artykuł o oleju MOTUL jak rozróżnić oryginał od podróby, może ktoś podpowie gdzie szukać :>
Gdzieś na forum widziałem taki artykuł o oleju MOTUL jak rozróżnić oryginał od podróby, może ktoś podpowie gdzie szukać :> jak nie znajdziesz to odezwij się do Tencia bo to on wklejał fotki
http://img193.imageshack.us/img193/7797/motulfake01.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/motulfake01.jpg/)
ps. wystarczyło wpisać w googlach
sklopendra, ale przynajmniej syfu w nowych tematach nie ma ;)
Czy ktoś z Was wie jak wymontowac suwaki z kratek nadmuchu nad radiem (fotka poniżej)? Chodzi o to, że te haczyki w suwakach nie są zamontowane w widełkach, które sterują listkami nawiewu prawo-lewo. Ta regulacja po prostu nie działa i chciałbym to naprawic.
Z góry dzięki za pomoc.
http://farm8.staticflickr.com/7159/6776124035_51524a1f0e.jpg
Wydaje mi się, że musisz zdjąć całą konsolę i dobrać się do tego od drugiej strony.
Wydaje mi się, że musisz zdjąć całą konsolę i dobrać się do tego od drugiej strony.
x2
Wydaje mi się, że musisz zdjąć całą konsolę i dobrać się do tego od drugiej strony.
Hmm, to już troszkę brzmi jakby ponad moje siły.
A jak się zdejmuje konsolkę?
Tak jak zostało to opisane w manualu.
kazik2_h9w3
28-01-12, 16:13
Ja w manualu mam napisane na przykładzie tej bocznej keatki że robi się to przy pomocy wygiętego drutu ale nie wiem jak to się ma do tych środkowych
Chodzi o to
http://img856.imageshack.us/img856/3369/kratkar.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/kratkar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
jak się zdejmuje konsolkę? http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?936-Demontaz-konsoli-w-civicu-6gen
ale następnym razem użyj szukajki albo manuala tak jak poradził Ci Maskunt.
ale nie wiem jak to się ma do tych środkowych te środkowe wyjmuje się razem z całą konsolą
kazik2_h9w3
28-01-12, 16:18
te środkowe wyjmuje się razem z całą konsolą
To już wiem
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest ? Patrząc po fotkach innych civiców to nie widziałem żeby ktoś coś takiego miał :P
http://img577.imageshack.us/img577/4306/sdadar.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/7453/aaaaaalv.jpg
z tego co widziałem to żaden przewód czy kabel tam nie wchodzi więc co to może być ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?936-Demontaz-konsoli-w-civicu-6gen
ale następnym razem użyj szukajki albo manuala tak jak poradził Ci Maskunt.
te środkowe wyjmuje się razem z całą konsolą
Wielkie dzięki!
Widzę z tego fotoporadnika, że te nawiewy wychodzą całe razem z suwakami i listkami nawiewu. Mi chodzi o odseparowanie tylko tych haczyków suwaków od tylnych (pionowych) listków nawiewów. Zaraz zobacze do manuala, może coś wykumam. W każdym razie jeśli ktoś z Was praktykował, z góry dzięki za pomoc ;).
Starstruck
28-01-12, 16:34
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest ? Patrząc po fotkach innych civiców to nie widziałem żeby ktoś coś takiego miał :P
http://img577.imageshack.us/img577/4306/sdadar.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/7453/aaaaaalv.jpg
z tego co widziałem to żaden przewód czy kabel tam nie wchodzi więc co to może być ?
Syrena od alarmu?
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest ? Patrząc po fotkach innych civiców to nie widziałem żeby ktoś coś takiego miał :P
http://img577.imageshack.us/img577/4306/sdadar.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/7453/aaaaaalv.jpg
z tego co widziałem to żaden przewód czy kabel tam nie wchodzi więc co to może być ?
Kiedyś miałeś alarm ;)
Kojarzy ktoś może czy jest jakiś forumowicz, posiadający w EJ/EK komplet foteli z EP3? Może ktoś się orientuje jak jest z dopasowaniem takiej tylnej kanapy?
kazik2_h9w3
28-01-12, 17:53
Miał ktoś taki problem że podczas włączania awaryjnych na przemian z nimi działała dmuchawa ???
jak nie znajdziesz to odezwij się do Tencia bo to on wklejał fotki
http://img193.imageshack.us/img193/7797/motulfake01.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/motulfake01.jpg/)
ps. wystarczyło wpisać w googlach
Dzięki dzięki :) Widziałem te fotki , ale na kilku forach innych była rozbieżność który to fake a który dobry :> Jeszcze raz Dziękuje :)
Zadam pytanie, może głupie.
Jeżeli moje auto stało czwartek, piątek i dzisiaj cały dzień bez jazdy to akumulator, który nie ogarnia jest do wymiany już? Czy to jest normalne, że auto nie odpala przy tych -15,-17? Bo wydaje mi się, że nie jest to normalne. :P A to już 2 raz, naładowałem go, zalałem wodę destylowaną a dzisiaj znowu to samo.
Starstruck
28-01-12, 19:18
Jeżeli akumulator jest sprawny (nie musi być nowy), to nie ma prawa nie odpalić. Jeżeli jest już na wykończeniu, to przy tych mrozach, jak stoi kilka dni nieodpalany, to może coś nawalać.
Zadam pytanie, może głupie.
Jeżeli moje auto stało czwartek, piątek i dzisiaj cały dzień bez jazdy to akumulator, który nie ogarnia jest do wymiany już? Czy to jest normalne, że auto nie odpala przy tych -15,-17? Bo wydaje mi się, że nie jest to normalne. :P A to już 2 raz, naładowałem go, zalałem wodę destylowaną a dzisiaj znowu to samo.
Akumulator w dobrym stanie nie powinien się rozładować przez 3 dni postoju samochodu.
Może być jeszcze taka opcja, że masz uszkodzony alternator, który nie ładuje tylko przez cały czas korzystasz podczas jazdy a prądu z akumulatora.
No właśnie w środę zrobiłem dwa razy nawet po 25km myślałem, że już wtedy będzie na bank naładowany a dzisiaj ledwo rozrusznik chodzi..
Biednemu zawsze wiatr w oczy..
Czy taki wynalazek:
http://katalog.zap.pl/product/show/545%2070
To jest dobry wybór?
Może być jeszcze taka opcja, że masz uszkodzony alternator, który nie ładuje tylko przez cały czas korzystasz podczas jazdy a prądu z akumulatora.
Ale jak było cieplej to chodziło, tzn. jak było tak +5, +7. Chyba ciężko sprawdzić ten alternator? Problemy się zaczęły jak raz zostawiłem auto na kilka dni a był już minus.
Akumulator jest z 2005r.
Chyba ciężko sprawdzić ten alternator? Łatwo jeżeli masz miernik samochodowy. Odpalasz silnik sprawdzasz napięcie na biegunach akumulatora i bezpośrednio na alternatorze. Na w pełni sprawnej i naładowanej baterii ładowanie bez obciążenia powinno wynosić 14v z małym haczykiem.
Biednemu zawsze wiatr w oczy..
C'est la vie
:p
Czy taki wynalazek:
http://katalog.zap.pl/product/show/545%2070
To jest dobry wybór?
No ja bym go nie kupił, bo nie jestem lokalnym patriotą.
:D
A tak na poważnie, to podejrzewam, że na przykład Varta albo Bosch nie będzie dużo droższa.
Chyba ciężko sprawdzić ten alternator? Problemy się zaczęły jak raz zostawiłem auto na kilka dni a był już minus.
Dla kogoś, kto nie ma o tym pojęcia to napewno.
Każdy, kto ma trochę pojęcia o prądzie da radę, a już elektryk samochodowy poradzi z tym sobie napewno.
Miał ktoś taki problem że podczas włączania awaryjnych na przemian z nimi działała dmuchawa ???
A to ja mam podobny problem tyle że jak mam wyłączone światła to jak włączam kierunkowskaz albo awaryjne to mi razem z nimi pracuje silniczek lewej lampy ale tylko jak wyłącze światła. Może gdzieś zwarcie sie robi albo co :S
No niestety z fizy całe życie 1 teraz pokutuję...
Głupio by było kupować nowy aku jak ten jest ok. Tzn. nie sądzę, żeby był jakoś super bo jest już stary no i nie ogarnia na mrozie. W takim razie alternator musiałby nie działać od niedawna. Idąc tym tokiem myślenia po takiej wycieczce 25km w jedną i w drugą stronę wieczorem już nie powinien był odpalić. A wieczorem w środę jeszcze jechałem.
A dlaczego Varta/Bosch są lepsze od ZAP/Centra? O Boschu czytałem dużo złych opinii.. A większość chyba Centrę wybiera.
kazik2_h9w3
28-01-12, 20:23
ale tylko jak wyłącze światła.
To u mnie dzieje się ten problem przy wyłączonym zapłonie jak auto mam odpalone wszystko jest OK
No niestety z fizy całe życie 1 teraz pokutuję...
"Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz"
:p
Głupio by było kupować nowy aku jak ten jest ok. Tzn. nie sądzę, żeby był jakoś super bo jest już stary no i nie ogarnia na mrozie. W takim razie alternator musiałby nie działać od niedawna. Idąc tym tokiem myślenia po takiej wycieczce 25km w jedną i w drugą stronę wieczorem już nie powinien był odpalić. A wieczorem w środę jeszcze jechałem.
Za dużo tu gdybabia, a za mało konkretów.
Na początek sprawdź alternator, tak jak Ci Budziniak napisał, później czas na akumulator.
A dlaczego Varta/Bosch są lepsze od ZAP/Centra? O Boschu czytałem dużo złych opinii.. A większość chyba Centrę wybiera.
Dlatego tak jest, że żyjesz wśród ludzi z dziwnymi priorytetami, dla których nie ważna jest jakość tego co kupują, a cena i tylko cena.
A prawda jest taka, że biedaków nie stać jest na kupowanie taniego gówna.
Więc Twoja kasa = Twoja decyzja.
A większość chyba Centrę wybiera. Ja zamieniłem Bosch-a Silver-a na Centrę i ten akumulator trzyma dużo dłużej pomimo problemu z poborem prądu przez radio. Elektryka ogarnięta i teraz samochód odpalam raz na tydzień i rozrusznik kręci normalnie co bardzo mnie cieszy :)
a jaki masz prostownik ? jakiś porządny czy jakąś a'la ładowarkę do akumulatorów ?
Ja zamieniłem Bosch-a Silver-a na Centrę i ten akumulator trzyma dużo dłużej pomimo problemu z poborem prądu przez radio. Elektryka ogarnięta i teraz samochód odpalam raz na tydzień i rozrusznik kręci normalnie co bardzo mnie cieszy :)
Może Twój przypadek jest wyjątkiem potwierdzającym regółę.
:D
Centra robi naprawdę dobre baterie :)
jak by robili takie mniejsze to zaaplikował bym do pilota od alarmu :D
Dlatego tak jest, że żyjesz wśród ludzi z dziwnymi priorytetami, dla których nie ważna jest jakość tego co kupują, a cena i tylko cena.
A prawda jest taka, że biedaków nie stać jest na kupowanie taniego gówna.
Więc Twoja kasa = Twoja decyzja.
No nie zgodzę się z tym do końca, bo Bosche wcale dużo droższe nie są. A o samej tej firmie nie słyszałem niewiele dobrego. Czy to chodzi o świece, żarówki czy aku.
Na stronie Boscha dobrał mi S4 45ah 330A. Tylko L+ więc lol. :P
A prostownik to mam taki marketowy na bank.
Centra robi naprawdę dobre baterie :)
O.K. Kłócić się nie będę, bo nie o to raczej chodzi.
Chcąc nie chcąc przyzwyczaiłem się do jakości akumulatora w miom poprzednim samochodzie, który bezawaryjnie działał przez 13 lat.
:D
No nie zgodzę się z tym do końca, bo Bosche wcale dużo droższe nie są.
No nie ogarniam, bo najpierw się nie zgadzasz, a później prawie dokładnie cytujesz to co napisałem kilka postów wyżej:
A tak na poważnie, to podejrzewam, że na przykład Varta albo Bosch nie będzie dużo droższa.
Bosch miał być tutaj tylko przykładem, a nie podmiotem w dyskusji, tak jak Varta.
Jest jeszcze kilka firm produkujących akumulatory i nie napisałem nazw wszystkich, tylko dwie które pierwsze przyszły mi do głowy.
:D
A prawda jest taka, że i tak kupisz taki, jaki Ci będzie pasował.
Ja miałem ten sam problem na początku zimy, mimo to że naładowałem aku to po 2-3 dniach stania nie odpalał(zdarzało się że i po jednym) i również dolałem wody destylowanej do aku i sprawdziłem ładowanie (było ok bo 14 z hakiem) w końcu wieczne ładowanie mnie wkurzyło i kupiłem nowy akumulator tej firmy http://moto.allegro.pl/g02-akumulator-westa-forse-45ah-390a-honda-toyota-i2070050727.html.
Pojemność taka sama jak poprzedni 45ah ale za to rozruch dużo wiekszy z 300A do 390A co przy tym daje większą moc przy rozruchu( alternator spokojnie go doładowuje bo pojemność się nie zmieniła) i w zimie niema problemu.
Także moim zdaniem pora przyszła na wymianę akumulatora.Jeżeli się mylę poprawcie mnie.
Pzdr.:D
Jaki polecacie filtr paliwa do EK3? FILTRON? BOSH? (Będzie wystarczający?)
Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany i chce go wymienić przy zmianie oleju :)
Druga sprawa - ile kosztują podkładki pod "zawór" spustowy miski olejowej i skrzyni biegów w ASO? Orientuje się ktoś?
Jaki polecacie filtr paliwa do EK3? FILTRON? BOSH? (Będzie wystarczający?)
Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany i chce go wymienić przy zmianie oleju :)
Ja mam Filtron'a, model PP930 - wymieniany we wrześniu 2008 i działa, więc chyba mogę polecić.
Druga sprawa - ile kosztują podkładki pod "zawór" spustowy miski olejowej i skrzyni biegów w ASO? Orientuje się ktoś?
To jakieś "grosze" kosztuje napewno.
A tak swoją drogą to nie są to zwykłe akuminiowe podkładki przypadkiem?
:confused:
Ja mam Filtron'a, model PP930
Właśnie nad tym się zastanawiam cały czas i chyba właśnie tego zakupię ;)
To jakieś "grosze" kosztuje napewno.
A tak swoją drogą to nie są to zwykłe akuminiowe podkładki przypadniem?
Nie wiem właśnie ;) Ale jeżeli byłyby to najzwyklejsze podkładki to po co zalecaliby ich wymianę przy każdym odkręceniu ..
Aluminiowa podkładka jest dosyć wytrzymała ..
Nie wiem właśnie ;) Ale jeżeli byłyby to najzwyklejsze podkładki to po co zalecaliby ich wymianę przy każdym odkręceniu ..
Aluminiowa podkładka jest dosyć wytrzymała ..
Już wszystko jasne, nie jest aluminiowa tylko miedziana, a przynajmniej powinna być taka.
:D
Centra robi naprawdę dobre baterie :)
jak by robili takie mniejsze to zaaplikował bym do pilota od alarmu :D
jaki masz model tej centry?
Tu coś było kiedyś o bateryjkach:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?16665-Akumulator&highlight=akumulator
[QUOTE=login;1549927]Ja mam Filtron'a, model PP930 - wymieniany we wrześniu 2008 i działa, więc chyba mogę polecić.
To co ty 4 lata temu zmieniałeś filtr paliwa:confused:, przecież filtr paliwa zmienia się razem z innymi filtrami razem z olejem :D
Starstruck
28-01-12, 22:42
Filtr paliwa zmienia się co ok. 40 tys.
Eeee... filtr paliwa chyba rzadziej
Edit: dokładnie tak jak pisze Starstruck :)
To co ty 4 lata temu zmieniałeś filtr paliwa:confused:, przecież filtr paliwa zmienia się razem z innymi filtrami razem z olejem :D
No właśnie nie za bardzo.
Jak się uprzesz, to i co miesiąc możesz sobie przecież wymieniać i nikt nie ma prawa słowa powiedzieć.
U nas na wsi zmienia się rzadziej.
:D
Filtr paliwa zmienia się co ok. 40 tys.
Dobrze gada, polać Mu.
niestety podobny temat nie przyjmuję się w tym dziale
jak widać na powyższych przykładach temat ten jest prawdziwą mekką dla nie umiejących korzystać z opcji szukaj
śmietnikiem jest wszystko i nic
:cool:
ehh
Mimo wszystko lepiej, że z każdym tym pytaniem nie powstaje nowy temat, prawda?:p
BTW, FAQ byłby *****iście pomocny.
Przejrzałem trochę dokładnie ten dział i temat i nie wiem zbytnio jak się do takiego FAQ zabrać. Postaram się żeby jednak coś takiego powstało, jednak może to trochę potrwać. Jak ktoś ma jakiś pomysł, to na PW chętnie się zapoznam ;) Przypomnieliście mi, że i mojemu filtrowi przydałaby się wymiana.
Panowie mam taki proble, ze mi zamarza linka od maski :( jak otworze to nie chce si chowac do pancerza z powrotem :) mozna to jakos nasmarowac albo cos ??
Spisać najczęściej powtarzające się pytania i sukcesywnie dopisywać pominięte. Z czasem FAQ "zrobi się sam".
yarOo ta podkladka to 4-5 zl , bo tyle co pare tyg temu kupowalem w aso na bora :)
Panowie mam taki proble, ze mi zamarza linka od maski jak otworze to nie chce si chowac do pancerza z powrotem mozna to jakos nasmarowac albo cos ?? wymienić na inną używaną lub ew. zdemontować, powiesić w garażu i wstrzykiwać w środek jakiś rzadki olej....uprzedzam pytanie WD40 nie pomoże i tego typu specyfiki tez nie dadzą rady silikon w spreyu też nie
Podlej jakimś olejem , napchaj tawotu, a jak to nie pomoże to wymień zamek ;)
Nalej płynu hamulcowego do linki powinno pomóc
o fajnie duzo pomyslow :) dzieki cos bedziemy kombinowac :)
Czy wam też zamarzają szyby od środka?
jak wysiadasz z auta to otworz dzrwi na chwile, wywieje Ci cieple powietrze i nie beda zamarzac
augustflacha
29-01-12, 14:26
jak wysiadasz z auta to otworz dzrwi na chwile, wywieje Ci cieple powietrze i nie beda zamarzac
bzdura... robię tak a i tak zamarzają a jesienią parowały a temat z wodą w bagażniku mam ogarnięty - wszystko uszczelnione(lampy i te odpowietrzniki za zderzakiem) i w bagażniku ani grama wody a szyby przednia i tylnia zamarznięte codziennie:eek: i co???:rolleyes:
aha filtr kabinowy wymieniony...wody nigdzie nie widzę...aha ważne, palę w aucie, moze to? w sensie syf na szybach:confused:
Starstruck
29-01-12, 14:29
Wiadomo, że w ogóle zamarzać nie będą, ale mnie na pewno - wiem po sobie, bo lubię ciepełko w samochodzie ;).
A czy ktoś już z akumulatorem Westa miał styczność? Bo widzę, że kolega tutaj pisze ale pare miechów to za mało chyba na oceny. Mało info w necie jest. A cena niezła prąd rozruchowy 390A!
Do tego jeszcze się zastanawiam nad Yuasą i ZAPem. O Yuasie wiele osób dobrze pisze, o ZAPie prawie nikt. Chciałbym jakiś powyżej 330A żeby palił w te mrozy elegancko, niestety mojej Hondzie garaż nie przysługuje. :P
Najwyżej będę beta testerem i kupię Westę a za pare lat powiem jaka jest. Kto wie, może wejdzie mocno na nasz rynek?
Westa miał styczność? Miałem i *uj z nimi. Made in Ukraina.
Miałem kilkanaście sztuk tego na stojaku w pracy kilka poszło do dostawczych VW i ze 3 zamarzły a reszta po tygodniu stania powiedziały PAPA
Uuu dzięki Budziniak, mówisz o Forse konkretnie? Handlujesz akumulatorami? To może coś możesz o ZAPie powiedzieć i Yuasie?:)
Nie nie handluję tym tylko w warsztacie było tego od ciula na handel :/ i przekazuje moje spostrzeżenia odnośnie jakości Ukraińskiego rzemiosła ale jeśli chodzi o chińską baterię to do mojej poprzedniej gabloty założyłem akumulator firmy która dostępna jest chyba tylko w hurtowniach Inter Team....SAKURA
3 tygodnie stania w zimę i odpalił z tym że w tamtym aucie jedyne co było elektryczne to szyberdach więc nie miało co prądu żreć no i sama bateria jest normalnych rozmiarów a nie jak w Hondzie
jednak coś tam z Sakury jest na allegro:
http://allegro.pl/sakura-akumulator-45ah-360a-azjatycki-w-wa-i2067327618.html
:)
I co to jest dobre chińskie? Wiele więcej niż szyber nie mam zamiast szyber el. szyby i radio z 4 głośnikami. :D
no ja pisałem o szyberku z racji poboru prądu...w Passacie jest 0 a Twoje radio coś tam może pobierać.
Nie będę niczego polecał ale tak jak pisałem wyżej u mnie sprawdza się Centra ( modelu nie pamiętam )
Centra robi naprawdę dobre baterie :)
jak by robili takie mniejsze to zaaplikował bym do pilota od alarmu :D
x2 też mam CENTRA od 2010r od tyg nie paliłem Hani a radijko grało ponad 10godz + wzmachor i dobry subbufer przy pielegnacji środka i stoi niestety na dworze bo nie mamm czasu w garaz ogarnac no i dziasiaj opaliła jak zawsze bez problemu:cool: pozdroooo
Witam.
Czy w EJ9 z 97r D14a4 jest chłodniczka oleju ?
Z góry dzięki.
Pozdro
Czy w EJ9 z 97r D14a4 jest chłodniczka oleju ?
No teraz to przegiąłeś.
:D
Nie ma niczego takiego.
Jak podałem objawy mechanikowi przez telefon, to się pytał czy jest w aucie chłodniczka oleju i dlatego pytam ; P
Dzięki za pomoc.
Pozdro
poszukalem troche i nie znalazlem na forum.
poradzcie jaka podstawke pod filtr zakupic, wyszukalem takie:
http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_filtr_oleju-38.html firma auto gauge 89zl
http://allegro.pl/adapter-podkladka-pod-filtr-oleju-shadow-2-tulejki-i1936219041.html shadow 89zl
http://allegro.pl/podstawka-podkladka-pod-filtr-oleju-mocal-3-4-unf-i1920034033.html MOCAL 140zl
http://allegro.pl/adapter-podstawka-filtra-oleju-d1spec-m20x1-5-hond-i2065483473.html D1spec 95zl
slyszalem juz o mocalu ale czy potwierdzacie ze lepiej go wziac?
bede chcial zrobic tylko dwa czujniki temp oleju i temp wody.
EDIT: wzialem Auto Gauga ^_^ thnx
Filtr paliwa zmienia się co ok. 40 tys.
hahahaha ,to sie usmialem po pachy
filtr paliwa powinno sie zmieniac co druga wymiane oleju,czyli co 20 -30 tys
a przy naszej jakosci paliwa to i czesciej
co do akumulatorow to bosh silver mozna brac w ciemno,handluje tym i nigdy nie mialem zadnych reklamacji
Starstruck
30-01-12, 12:23
No to uśmiałeś się słabo, bo jedyny :). Gdybym miał mega *****isty silnik Audi czy BMW, to zmieniałbym wszystkie filtry eksploatacyjne co miesiąc :). Napisałem ok. 40 tys, co może być 35 tys jak i 45 tys. Poza tym 90% Civiców miało zapewne zmieniany filtr paliwa pierwszy raz po tym, jak trafiły do "fanów". Tak samo jak filtry kabinowe czy rozrząd. Tak samo regulacja zaworów: teoretycznie co 40 tys, ale można po 30 tys, ale niektórzy pierwszy raz słyszą o regulacji zaworów i od 150 tys ich silniki nie widziały czegoś takiego :).
Na koniec: zaprzeczasz sam sobie: kilka postów wcześniej pisałeś, że filtr paliwa zmienia się "co wymianę oleju z innymi filtrami" (nie chce mi się szukać tego posta), a teraz co drugą, czyli 20-30 :confused:. Bitch please :o.
czesc. jak mam centralny zamek z pilota w mojej EJ9 i otwieraja mi sie oba drzwi tylko jak otwieram od strony kierowcy to kupujac i montujac taki zestaw http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-maxicar-286-3901-fv-i2058314484.html bede mogl spokojnie otwierac drzwi z pilota ? wiem ze jakbym chcial otwierac bagaznik musze zalozyc silowniki i takie tam duperele. ale pytam czy pod seryjna centralnke bedxzie dzialac ten pilot ?
No to uśmiałeś się słabo, bo jedyny :). Gdybym miał mega *****isty silnik Audi czy BMW, to zmieniałbym wszystkie filtry eksploatacyjne co miesiąc :). Napisałem ok. 40 tys, co może być 35 tys jak i 45 tys. Poza tym 90% Civiców miało zapewne zmieniany filtr paliwa pierwszy raz po tym, jak trafiły do "fanów". Tak samo jak filtry kabinowe czy rozrząd. Tak samo regulacja zaworów: teoretycznie co 40 tys, ale można po 30 tys, ale niektórzy pierwszy raz słyszą o regulacji zaworów i od 150 tys ich silniki nie widziały czegoś takiego :).
Na koniec: zaprzeczasz sam sobie: kilka postów wcześniej pisałeś, że filtr paliwa zmienia się "co wymianę oleju z innymi filtrami" (nie chce mi się szukać tego posta), a teraz co drugą, czyli 20-30 :confused:. Bitch please :o.
to znajdz mi tego posta prosze ,bo sobie jakos nie przypominam zebym cos takiego pisal
to trzeba byc "fanem" zeby dbac o wlasne auto i robic mu regularna obsluge,nie wydaje mi sie
regulowales kiedys zawory??
btw:silniki audi i bmw nie sa *****iste a pozatym co ma piernik do wiatraka
To robertJzG pisal. Peace bracia,wszyscy wiemy ze im czesciej tym lepiej a w ksiazce swietej pisali ze 40 tysi i wszystko jasne.
skolopendra
30-01-12, 15:55
Gdybym miał mega *****isty silnik Audi czy BMW,
no i proszę jak nisko padłeś :rolleyes:
Witam.
A ja mam trochę nietypowy problem gdyż po otwarciu drzwi kierowcy, słychać z lewej strony takie cykanie i cyka dopóki nie zamknę drzwi. Rozebrałem ten plastik i odkryłem że to cykanie pochodzi z takiego pudełeczka :
http://img341.imageshack.us/img341/300/dsc00059lg.jpg
Podejrzewam że jest to sterownik centralnego zamka, tylko dlaczego on cyka ?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
No proste, że BMW ma super silniki, tylko zależy pewnie jakie. Nie bez przyczyny ciągną te pudła tak fajnie. ;)
a przy naszej jakosci paliwa to i czesciej
A co "nasze" paliwo ma do tego? Myślałem, że olej napędowy jest inny.
Szybkie pytanie:
Czy 1l płynu hamulcowego styknie do zalania hamulców i sprzęgła?
Ile coś takiego (hamulce+sprzęgło) może kosztować w zwykłym warsztacie (nie będę się sam z tym bawił, trochę mam obawy zresztą nie ma mi kto pomóc. :P).
No proste, że BMW ma super silniki, tylko zależy pewnie jakie. Nie bez przyczyny ciągną te pudła tak fajnie. ;)
A co "nasze" paliwo ma do tego? Myślałem, że olej napędowy jest inny.
Szybkie pytanie:
Czy 1l płynu hamulcowego styknie do zalania hamulców i sprzęgła?
Ile coś takiego (hamulce+sprzęgło) może kosztować w zwykłym warsztacie (nie będę się sam z tym bawił, trochę mam obawy zresztą nie ma mi kto pomóc. :P).
jak nie wiesz co nasze paliwo ma do tego,to sie przejedz do rajchu i zatankuj tam pod korek to wtedy bedziesz wiedzial
Jedyne co widziałem bez testowania to fakt, że niemieccy użytkownicy na spritmonitor mają mniejsze spalanie niż my na autocentrum.
Co do filtra paliwa chyba na powietrznym, olejnym i paliwa nie ma co oszczędzać? Mi w warsztacie paliwa Knechta dali za 50zł. Pewnie za 40 da się wyciągnąć. Powietrzny Mann to niestety 55zł ale te dwa się wymienia co dwa lata gdzieś. I do tego oleju Knechta za 18. Nie jest to chyba taka cena, z której warto wchodzić na filtrona czy innego tańszego żeby tylko 13zł zapłacić?
a wiesz z czego wynika mniejsze spalanie??
z tego ze ich paliwo jest bardziej kaloryczne tam 95pb ma te 95 oktanow ,u nas ma zaledwie okolo 88 oktanow,98pb ma w granicach 95 dopiero
Dajcie już spokój z tym filtrem paliwa, bo od kilku ładnych postów jest cały czas o tym samym. To po pierwsze.
A po drugie, to właśnie przed chwilą się okazało, że wymiana filtra paliwa, o której była mowa powyżej była co prawda we wrześniu, ale nie 2008 roku, a 2010, więc około 12.700 km temu.
:D
I to by było na tyle.
Witam.
A ja mam trochę nietypowy problem gdyż po otwarciu drzwi kierowcy, słychać z lewej strony takie cykanie i cyka dopóki nie zamknę drzwi. Rozebrałem ten plastik i odkryłem że to cykanie pochodzi z takiego pudełeczka :
http://img341.imageshack.us/img341/300/dsc00059lg.jpg
Podejrzewam że jest to sterownik centralnego zamka, tylko dlaczego on cyka ?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Alarm identyczny jak mój. Centralka cyka jak włączy się alarm. Widocznie nie masz podłączonej syrenki i kierunków (kierunków nawet na pewno bo na zdjęciu widzę że nie ma bezpiecznika na kablu od kierunków) więc jedynym objawem włączonego alarmu jest to cykanie.
Inna opcja ale tej już nie jestem pewien bo nie pamiętam a nie mogę znaleźć papierów od centralki, to była tam chyba opcja alarmowania o otwartych drzwiach, ale tego już nie jestem pewien.
Podstawowe pytanie: Ty to montowałeś??
Czego objawem może być dźwięk wydobywający się z okolicy pasków klinowych (wymienionych kilkanaście dni temu)/obudowy rozrządu przypominający cięcie metalu boschem (tylko ciszej oczywiście)?:) Występuje to zaraz po pierwszym po nocy odpaleniu silnika (tylko podczas temperatur w okolicach 10-15 stopni poniżej zera)) i trwa ok. 3-4 sekund.
Czego objawem może być dźwięk wydobywający się z okolicy pasków klinowych (wymienionych kilkanaście dni temu)/obudowy rozrządu przypominający cięcie metalu boschem (tylko ciszej oczywiście)?:) Występuje to zaraz po pierwszym po nocy odpaleniu silnika (tylko podczas temperatur w okolicach 10-15 stopni poniżej zera)) i trwa ok. 3-4 sekund.
Łukasz normalna sprawa. Każdy tak ma przy tak niskich temperaturach! :) Nie masz na to żadnego wpływu .. i nie ważne czy pasek jest stary czy założony 2 dni temu :P
Nie uświadczyłem tego u siebie, może zależy od paska/napinacza.
też nie mam żadnych dziwnych dźwięków z okolic pasków ale na forum sporo osób widze ze sie ostatnio skarży na podobne objawy przy tych mrozach
Niestety w tematach nikt mi nie pomaga, wiec:
Jaki zestaw (tarcze+ klocki) na tyl ?
Jaki filtr paliwa i reasumując wcześniejszą dyskusję jaki oleju?
Wszystko do poliftowego EK4
Łukasz normalna sprawa. Każdy tak ma przy tak niskich temperaturach! :) Nie masz na to żadnego wpływu .. i nie ważne czy pasek jest stary czy założony 2 dni temu :P
Wiem, że przy takim mrozach różne zgrzyty przy odpalaniu się pojawiają ale od tego odgłosu aż zaciskam zęby i mam gęsią skórkę:) (brzmi to tak jakby mi ktoś silnik boschem przecinał:p) Też tak masz? Jak tak to będę spokojniejszy:)
Nie uświadczyłem tego u siebie, może zależy od paska/napinacza.
Paski Contitech więc może rzeczywiście coś z napinaczami.
też nie mam żadnych dziwnych dźwięków z okolic pasków ale na forum sporo osób widze ze sie ostatnio skarży na podobne objawy przy tych mrozach
Właśnie trudno do końca zlokalizować źródło dźwięku. Ale właśnie w tej części gdzie paski i obudowa rozrządu.
Prawdziwa zima dopiero przyszła a już mam jej dość:mad:
Alarm identyczny jak mój. Centralka cyka jak włączy się alarm. Widocznie nie masz podłączonej syrenki i kierunków (kierunków nawet na pewno bo na zdjęciu widzę że nie ma bezpiecznika na kablu od kierunków) więc jedynym objawem włączonego alarmu jest to cykanie.
Inna opcja ale tej już nie jestem pewien bo nie pamiętam a nie mogę znaleźć papierów od centralki, to była tam chyba opcja alarmowania o otwartych drzwiach, ale tego już nie jestem pewien.
Podstawowe pytanie: Ty to montowałeś??
Witam ; )
Na starcie muszę podziękować za poświęcenie czasu na pomoc mi ; )
Druga sprawa to niestety nie ja to montowałem, bo auto mam od miesiąca.
Odnośnie syreny to zgadza się, idący od niej czerwony kabel został przecięty z nie wiadomych przyczyn, tylko co teraz zrobić ?
Z góry dzięki.
Pozdro
Raffaelloo
30-01-12, 20:52
Gdybym miał mega *****isty silnik Audi czy BMW
A Hondowski to co? Patyk? :D ;)
Starstruck
30-01-12, 21:02
to znajdz mi tego posta prosze ,bo sobie jakos nie przypominam zebym cos takiego pisal
to trzeba byc "fanem" zeby dbac o wlasne auto i robic mu regularna obsluge,nie wydaje mi sie
regulowales kiedys zawory??
btw:silniki audi i bmw nie sa *****iste a pozatym co ma piernik do wiatraka
Ja reguluję zawory co 35 tys. Zaraz tego posta poszukam. Skolopendra: nie rozumiem "jak nisko padłeś". Rozwiniesz, tylko w konkretnie, żeby śmietnika nie robić. Raffaello: nie patyk, ale raczej bez porównania :cool:. Ja nie mówię, żeby nie dbać, wręcz przeciwnie. Trzeba dbać o samochód i silnik, szczególnie jak się jest fanem, ale nie wolno popadać w paranoję. Wymiana oleju wg zaleceń co 10 tys, ale na wszelki wypadek zmienię po 3 tys ;). To takie celowe wpadanie w przedwczesne koszta.
EDIT: Pixel, mój błąd, pomyliłem cię z innym użytkownikiem.
Orientuje się Ktoś może, czy przekładnia kierownicza z Civic V EG podejdzie do VI gen czyli w moim przypadku do EK ? :)
Niestety w tematach nikt mi nie pomaga, wiec:
Jaki zestaw (tarcze+ klocki) na tyl ?
Jaki filtr paliwa i reasumując wcześniejszą dyskusję jaki oleju?
Wszystko do poliftowego EK4
to zalezy od twojego budzetu??
jaki olej byl lany??
filtr paliwa ,mann,knecht,max
Niestety w tematach nikt mi nie pomaga, wiec:
Jaki zestaw (tarcze+ klocki) na tyl ?
Jaki filtr paliwa i reasumując wcześniejszą dyskusję jaki oleju?
Wszystko do poliftowego EK4
wsadz OEM filtry i pozamiatane bedzie.
wsadz OEM filtry i pozamiatane bedzie.
a po cholere przeplacac i placic za pudelko z logo hondy ??
Bo masz wtedy napis Honda i masz pewność, że jest to najwyższa jakość (lol). Ciekawe kto robi filtry Hondy swoją drogą. Honda? Lepiej kupić tanio markowy filtr niż za 50zł filtr oleju (?!). Jakbym miał S2000 albo TypeR to może bym się bawił w to ale tak to bez przesady.
a po cholere przeplacac i placic za pudelko z logo hondy ??
Dlaczego od razu przepłacać?
Standardowo filtr oleju (mann/filtron) kosztuje koło 20-25zł, filtr oleju HONDA kupisz za ~30zł ++. Dużej różnicy nie ma.
Bo masz wtedy napis Honda i masz pewność, że jest to najwyższa jakość (lol)
Czyli w Twoim rozumowaniu lepiej np. zalać skrzynie biegów najtańszym olejem do skrzyń manualnych kupionym w norauto niż olejem Honda MTF? W końcu po co przepłacać, to tylko logo na etykiecie (w dodatku produkt nie powstaje w japonii tylko w stanach) ...
45zł z wysyłką. za hondowski od Jarka. 18 za Knecht Mahle. Więc ponad 2 razy taniej.
Co do MTFa sam go kupiłem, bo jest zalecany na kilka lat musi styknąć i lepiej podobno w zimnym chodzi. A filtr się wywala po roku więc nawet jak będzie ciut gorszej jakości to nic się nie stanie. Zresztą dowody na to, że Knecht jest gorszy niż hondowski? Bo dowody, że zwykły 10W40 w skrzyni jest gorszy są.
Dlaczego od razu przepłacać?
Standardowo filtr oleju (mann/filtron) kosztuje koło 20-25zł, filtr oleju HONDA kupisz za ~30zł ++. Dużej różnicy nie ma.
Czyli w Twoim rozumowaniu lepiej np. zalać skrzynie biegów najtańszym olejem do skrzyń manualnych kupionym w norauto niż olejem Honda MTF? W końcu po co przepłacać, to tylko logo na etykiecie (w dodatku produkt nie powstaje w japonii tylko w stanach) ...
po pierwsze to gdzie w poscie na ktory odp bylo cos o oleju mtf??
moja odp odnosila sie do filtrow,
po drugie nawet jesli CI sie uda znalesc filtr oem hondy za 30- i tak za japonskiego max-a dasz 10-
po trzecie to Honda sama nie produkuje czesci,ani tym bardziej oleju,tylko robia to dla niej podwykonawcy
po trzecie jesli wiesz kto produkuje dane podzespoly na ori ,a dana czesc podwykonawcy w jego opakowaniu potrafi kosztowac 2xrazy mniej i jest tej samej jakosci to JAKI JEST SENS PLACIC ZA PUDELKO I ZNACZEK HONDY
czyli jednak zlotym srodkiem jesli chodzi o filtry jest FILTRON, w miare cena, do niezlej jakosci, bo drozszych na rok sie nie oplaca. A moze jakis zestaw hebli na tyl ktos moze polecic, z doswiadczenia? Myslalem nad klockami akebono, plus jakies tarcze.Oczywiscie wszystko za normalne pieniadze.
Dlaczego od razu przepłacać?
Standardowo filtr oleju (mann/filtron) kosztuje koło 20-25zł, filtr oleju HONDA kupisz za ~30zł ++. Dużej różnicy nie ma.
Czyli w Twoim rozumowaniu lepiej np. zalać skrzynie biegów najtańszym olejem do skrzyń manualnych kupionym w norauto niż olejem Honda MTF? W końcu po co przepłacać, to tylko logo na etykiecie (w dodatku produkt nie powstaje w japonii tylko w stanach) ...
Róznicy niema, bo wszystkie filtry sa produkowane przez ta sama fabrykę, tylko każda zmiana robi inne logo :) to wszystko ;), znam wiecej przykładów za które sie poprostu przepłaca za logo...
czyli jednak zlotym srodkiem jesli chodzi o filtry jest FILTRON, w miare cena, do niezlej jakosci, bo drozszych na rok sie nie oplaca. A moze jakis zestaw hebli na tyl ktos moze polecic, z doswiadczenia? Myslalem nad klockami akebono, plus jakies tarcze.Oczywiscie wszystko za normalne pieniadze.
akebono mozesz smialo zakladac,a tarcze jesli chcesz wydac wiecej to trw albo textar(wychodza najlepiej stosunek cena jakosc) ale mozesz tez smialo zalozyc japan line ,moim zdaniem na tyl w zupelnosci wystarczy,i tak tylna os hamuje tylko w 30%
akebono mozesz smialo zakladac,a tarcze jesli chcesz wydac wiecej to trw albo textar(wychodza najlepiej stosunek cena jakosc) ale mozesz tez smialo zalozyc japan line ,moim zdaniem na tyl w zupelnosci wystarczy,i tak tylna os hamuje tylko w 30%
iwelkie dzieki za jakas konkretna odpowiedz, bo sie OT tu narobilo.
Co jak co ale na filtrze oleju oszczędzać 20zł?
Tarcze mogę polecić ATE gładkie, cena nie zabija, a hamuje się dobrze. Mam je u siebie z przodu.
grzeskowiak
31-01-12, 17:05
Co do filtrów to u siebie mam komplet Filtrona i pyłkowy z paliwowym jest ok, ale filtr oleju drugi raz bym założył Mann ewentualnie Hondy. (Dobrze dokręcony, posmarowana uszczelka, podkładka jest, a skubaniec przez pewien czas mi się pocił. Po fakcie mechanik polecił mi Mann na przyszłość.
tarcze mogę polecić ata gładkie
ate
Czy ma ktoś fotoporadnik lub chociaż jest w stanie podpowiedzieć mi jak wyciągnąć mechanizm zamka z drzwi? Mam problem z wyjęciem całości przez prowadnicę szyby.
A swoją drogą, kiedyś wspominałem o "dodatkowym filtrze kabinowym" w podszybiu. Okazało się, że była to zwykła gąbka przyklejona do ścianki. Nie mam pojęcia w jakim celu tam była, ale po zerwaniu jej, jak na razie mam spokój z parowaniem szyb.
W EJ9 była wysuwana antena ? tzn, włączam radio i sie antena wysuwa
Jak coś to jaki kabel i gdzie go podłaczcyc ?
samemu sie wysuwa antene : ) kabel idzie do radia
Starstruck
31-01-12, 20:26
W EJ9 była wysuwana antena ? tzn, włączam radio i sie antena wysuwa
Jak coś to jaki kabel i gdzie go podłaczcyc ?
Jest wysuwana, ale ręcznie :p.
Czy ma ktoś fotoporadnik lub chociaż jest w stanie podpowiedzieć mi jak wyciągnąć mechanizm zamka z drzwi? Mam problem z wyjęciem całości przez prowadnicę szyby.
A manual kolega przeglądał? Trzeba wymontować klamkę, odkręcić i odchylić prowadnice szyby.
aha :)
Mylałem ze inni maja ten luksus :D
kriss.
1. zdemontuj boczek (manuual sie k£ania)
2. odepni ciegna od zamka ii od klamki, ten od klamki jest oporny, obcinaczki do drutu pomagaja go zdjac bez uszkodzenia (manuual sie k£ania)
3. wyjmi zawleczke zabezpieczajaca zamej zza takiej blachy ktora go oslania. odd dolu blach jest wciecie delikatne, nie widac tego, na czuja trzeba, maly plaski srubokret lub szpikulec (manuual sie k£ania)
4. odkrecamy dwie sruby z £bem szesciokotnym na klucz 10mm (manuual sie k£ania)
5. wylmujemy blache i zamek do srodka drzwi, reszta klamki jak dobrze pamietam do zewnatrz... (manuual sie k£ania)
tadaaaammmm :)
Starstruck
31-01-12, 20:47
Niektóre V gen QP miały antenę wysuwaną automatycznie, ale to z tylnego błotnika. Chyba USDM, ale nie dam sobie palca uciąć.
Feniks333 i Szczery, z tego co widzę, mówicie mi o demontażu klamki z bębenkiem. Mi chodzi o mechanizm znajdujący się po boku drzwi (choć dużo z tego co napisał Szczery się przyda). Stwierdziłem, że to nie na moje nerwy i jedynie poluzowałem mechanizm, żeby mieć lepszy dostęp do nasmarowania. Jednak... Zrodził się kolejny problem. Co mogłem zrobić nie tak, że muszę teraz używać większej siły do zamknięcia drzwi? :confused: Wszystko złożone "po bożemu".
moze glupie pytanie ale dlaczego w katalogach niektorych VI gen to Vgen :D??? A w niektórych VI gen to VI gen!
moze glupie pytanie ale dlaczego w katalogach niektorych VI gen to Vgen ??? A w niektórych VI gen to VI gen!
bo jedni się znają a nawet jak nie na wszystkim to potrafią użyć google a inni twierdzą że się znają a tak naprawdę to w dupie byli i gówno widzieli
hmmm, ja zamka nigdy nie wyjmowalem by go przesmarowac.
Po bozemu odmrazaczrm "do srodka" zamka z zewnatrz psik psik raz kiedys dla pewnosci zrobilem, potem po jakims czasie uzylem smaru do lancuchow w spreju. Choc to wszystko chyba nie jest potrzebne, jakos nie kojaze by komus zamek zamarzl.
Z kolei smar staly w takie mrozy mogl by tak zgestniec, ze utrudnic by mogl lekkie pracowanie tegoz zamka... W efekcie drzwi troche trudniej zamknac...
zainwestujcie w centralny zamek zamiast kupować jakieś pierdoły
jakos nie kojaze by komus zamek zamarzl
Ja z kolei spotkałem się z ostatnio z kilkoma takimi przypadkami w Civicach. Udało się otworzyć drzwi lecz zamknąć już nie bardzo :P
Użyłem rzadkich smarów w sprayu. Najprawdopodobniej zamarzają u mnie połączenia cięgien, ale nie ma do nich dostępu przez otwór w drzwiach.
Rano czekała na mnie "niespodzianka". Drzwi jak zamarzały wcześniej, tak i zamarzły teraz... :rolleyes:
zainwestujcie w centralny zamek zamiast kupować jakieś pierdoły
Mam, tylko wszystko tak zamarza, że centralny nie ma siły otworzyć zamka.
Trzeba będzie chyba znowu wszystko rozebrać i na chama rozmontować cały mechanizm.
tez mam centralny, ale przy ostatnich mrozach to potrafi tak zmarznac, ze musze kilka razy pomanewrowac by zaskoczyl. jak postoi w cieplejszym miejscu (albo np. po dluzszej jezdzie) to chodzi bez problemu, byle do wiosny. :)
No szczerze mówiąc Hanka przydałaby mi się jeszcze tej zimy :P
U mnie zamarzają "jedynie" drzwi kierowcy.
ale mróz trzyma, teraz jak jadę to zawieszenie jakoś tak sztywno działa a mam wszystko seria żadnej gleby, mimo to czuć każdą najmniejszą nierówność ;)
Ja jakoś, odpukać w niemalowane, nie miałem tej zimy najmniejszych problemów ani z otworzeniem samochodu (dołożony siłownik centralnego zamka w drzwiach pasażera) ani z uruchomieniem (akumulator Honda - sprawny w 50%).
mam pare pytan:
1. jakie jest zamach w d14a4? 200 czy 212?
2. jakie sprzeglo do d14a4 bedzie najlepsze?
dzieki
panowie szybka piłka z mojej strony - czy chlapacze tylne 6gen HB różnią się jeżeli chodzi o przedlift i polift czy jest to jedno i to samo??
czy chlapacze tylne 6gen HB różnią się jeżeli chodzi o przedlift i polift czy jest to jedno i to samo??
Moim zdaniem nie różnią się.
a ktoś może to potwierdzić na 100%?
Czy drzwi w hondach VI gen Coupe i Hatchback (3d) są takie same? Planuje kupić owiewkę drzwi przednich, zapytałem sprzedawcy(HEKO) i odpowiedział mi że nie ma pojęcia.
Czy przednie drzwi w hondach IV gen Coupe i Hatchback (3d) są takie same? Planuje kupić owiewkę drzwi przednich, zapytałem sprzedawcy(HEKO) i odpowiedział mi że nie ma pojęcia.
A przypadkiem nie chodziło Ci o VI, a nie o IV.
:confused:
Mea culpa, za szybko pisałem. Oczywiście o VI gen chodzi.
a ktoś może to potwierdzić na 100%?
http://www.japancars.ru/cat/honda/ Wklej sobie dwa nr Vin przed i po lift, odszukaj chlapacze. Dla ułatwienia od polifta numery to przód:08p08-s04-600, tył 08p09-s03-601. Jeżeli numery będą się różnić to raczej są inne. Tył w serwisie w Łodzi 126 złotych, przód coś koło 140. Sam mam zamiar zakupić tylko najpierw muszę ustalić skąd dochodzi *****isty szum jak rano uruchomię silnik przy tych temperaturach.
Czego dokładnie potrzebuje do zmiany kolektora ssącego w D14A3 na ssący b7/z6/y8 ?
Witam:cool: mam nadzieje ze zima niedługo odejdzie wiec mam takie pytanie czy te oto aluski http://moto.allegro.pl/felgi-oz-superturismo-wrc-z-oponami-i2088395128.html podejda do mojej Hani EJ6 Qp?? Z góry dzięki i pozdrooo:p
Witam mam nadzieje ze zima niedługo odejdzie wiec mam takie pytanie czy te oto aluski http://moto.allegro.pl/felgi-oz-supe...088395128.html podejda do mojej Hani EJ6 Qp?? Z góry dzięki i pozdrooo
Kolego bez problemu podejdą :)
ja mam takie pytanko koledzy :) jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego do naszych wozidełek ?
@up
Tylko Honda PSF, inny Ci może uszkodzić chyba układ. Dostępny ASO, u Jarka. Drogi. :D
Czy drzwi w hondach VI gen Coupe i Hatchback (3d) są takie same? Planuje kupić owiewkę drzwi przednich, zapytałem sprzedawcy(HEKO) i odpowiedział mi że nie ma pojęcia.
Wie ktoś?
Tylko Honda PSF, inny Ci może uszkodzić chyba układ. jasne.
ATF Mobila też jest dobry do hydraulicznego wspomagania
Olej do automatycznej skrzyni do układu wspomagania? Nie wiem nie znam się, dużo czytałem opinii, że olej sobie można lać, skrzynię sobie można lać ale do układu wspomagania najlepiej ori.
Witam.
Pisałem wcześniej z problemem z UPG.
Niestety okazało się że wymiana uszczelki nie wystarczy i lepiej poszukać słupka gdyż zaraz po kupnie bardzo szybko na bagnecie ubywał olej i nie mam pewności czy był spalany czy np. wydmuchiwało go do płynu chłodniczego dlatego wolę podmienić słupek.
Znalazłem niedaleko siebie słupek D14a3.
Aktualnie mam D14a4 czyli wszystko podejdzie P&P, bez rzeźby ? A co jeżeli u siebie mam klimę, a w tym d14a3 nie było klimy ?
Z góry dzięki.
Pozdro
Silniki D14A3 i D14A4 są to identyko te same silniki. Różnica jest taka A3 miał zwężkę na przepustnicy, a A4 jej nie miał, co za tym idzie miał rzekomo 15 km więcej. Wszystko podchodzi bez najmniejszej rzeźby, wyciągasz swój słupek wkładasz nowy uzbrajasz w swój osprzęt i latasz. Jeżeli masz u siebie klime to i masz rolkę od klimy, a co za tym idzie możesz ją tak samo przełożyć jak wyżej wspomniany osprzęt i nadal będziesz miał klimę w nowym silniku.
tylko nie zapomnij wyjac wspomnianej magicznej zwezki (uszczelki z mniejsza dziurka) spod przeputnicy od razu.
O to mi chodziło ! : )
Dzięki wielkie !
Odnośnie uszczelki to nie będę musiał zmieniać bo podmieniam sam słupek więc przepustnica będzie z d14a4 ; )
Dzięki Panowie !
pozdrawiam
EDIT:
Jadę trochę daleko po ten silnik więc czy w razie jakby drogówka mnie zatrzymała mogą żądać jakiegoś dokumentu od silnika ?
Cytat Zamieszczone przez Gr4b3Q Zobacz posta
Czy drzwi w hondach VI gen Coupe i Hatchback (3d) są takie same? Planuje kupić owiewkę drzwi przednich, zapytałem sprzedawcy(HEKO) i odpowiedział mi że nie ma pojęcia.
Wie ktoś?
wydaje mi sie ze to samo
Na 99% są takie same.
100 % to samo :)
Olej do automatycznej skrzyni do układu wspomagania? Nie wiem nie znam się, dużo czytałem opinii, że olej sobie można lać, skrzynię sobie można lać ale do układu wspomagania najlepiej ori.
podobno kazdy tylko w kolorze czerwonym można lać : a coś takiego: http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-honda-acura-kleen-flo-580-w-wa-i2056683408.html
-----------------------------------------
moje - D15Z6 EK3 VTEC 1,5 by ROMIO (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?62495-D15Z6-EK3-VTEC-1-5-by-ROMIO)
Jadę trochę daleko po ten silnik więc czy w razie jakby drogówka mnie zatrzymała mogą żądać jakiegoś dokumentu od silnika ?
silnik jest traktowany jak czesc zamienna samochodu. nie slyszalem zeby kogos zatrzymali za brak dokumentow do przewozonego filtru powietrza wiec z silnikiem powinno byc podobnie:)
i od razu moze komus sie przyda- jak sie zastanawiacie czy po swapie wbijac w dowod nowa pojemnosc/moc to jest przepis ze macie 7 czy 10 dni na zgloszenie podmianki silnika. wiec jak ktos was zatrzyma/macie wypadek to mowicie ze akurat wczoraj ten silnik zmienialiscie.
Ale jak ktoś zmienia z 1.4 na 1.4 to chyba nie musi nic zgłaszać ? Bo i tak nie ma numeru silnika w dowodzie ; )
pozdro i dzięki za info ; )
Ale jak ktoś zmienia z 1.4 na 1.4 to chyba nie musi nic zgłaszać ? Bo i tak nie ma numeru silnika w dowodzie ; )
Nie musi.
Tu chodzi tylko o zmianę pojemności w dowodzie rejestracyjnym i o zmianę wysokości składki ubezpieczenia.
Pytanko małe: Czy walnięty termostat ma wpływ na spalanie ?
Pytanko małe: Czy walnięty termostat ma wpływ na spalanie ?
Tak.
skolopendra
02-02-12, 10:43
ma
A jak duże ? jak z 8L nagle bierze 10L ? Tak wiem zimno jest , uprzedzam tych którzy zaraz dodadzą że przyszły przymrozki , problem w tym że u mnie dopóki jest otwarty dopływ powietrza w samochodzie to nawet po 10KM po mieście , jak jadę do pracy wskazówka nawet do połowy nie dojdzie lata pomiędzy tymi 2 kreseczkami na dole, czasem ciutek wyżej.
A jak duże ? jak z 8L nagle bierze 10L ? Tak wiem zimno jest , uprzedzam tych którzy zaraz dodadzą że przyszły przymrozki , problem w tym że u mnie dopóki jest otwarty dopływ powietrza w samochodzie to nawet po 10KM po mieście , jak jadę do pracy wskazówka nawet do połowy nie dojdzie lata pomiędzy tymi 2 kreseczkami na dole, czasem ciutek wyżej.
Nie pytaj o ile wzrasta spalanie tylko wymieniaj termostat ;) Koszt dobrego termostatu 40-60zł, wymienisz go sam lub podjedź do mechanika to Ci to w 5 min zrobi ;)
Jasne wymieniłbym sam, ale na tym mrozie wolę to komuś zlecić :> To ostatnie pytanie, jakiej firmy termostat możecie polecić , wiadomo Hondy OEM jest dobry ale prawie 2x tyle co zamiennik ?
Nie pytaj o ile wzrasta spalanie tylko wymieniaj termostat
Nie pytam , bo jak zatankowałem to własnym oczom nie uwierzyłem :>
skolopendra
02-02-12, 10:55
2l może więcej spalić
z zamiennika mi termo nie ma reguły ,byle nie najtańszy :)
Czyli chyba najpewniejszym będzie oem , dzięki :)
mam pare pytan:
1. jakie jest zamach w d14a4? 200 czy 212?
2. jakie sprzeglo do d14a4 bedzie najlepsze?
dzieki
sprzeglo najlepiej aisin albo exedy
http://www.japancars.ru/cat/honda/ Wklej sobie dwa nr Vin przed i po lift, odszukaj chlapacze. Dla ułatwienia od polifta numery to przód:08p08-s04-600, tył 08p09-s03-601. Jeżeli numery będą się różnić to raczej są inne. Tył w serwisie w Łodzi 126 złotych, przód coś koło 140. Sam mam zamiar zakupić tylko najpierw muszę ustalić skąd dochodzi *****isty szum jak rano uruchomię silnik przy tych temperaturach.
to ze jakas czesc w katalogu hondy wystepuje pod dwoma numerami to nie znaczy ze nie jest taka sama,tak wiec jak nie wiesz to nie pisz glupot
jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego do naszych wozidełek ?
podobno kolor sie musi zgadzac, ja mialem zolty zalany i wlalem jakis SWAG tez zolty i jest ok juz 2 lata
Jest ktoś w stanie ocenić po zdjęciu czy moje autko jest troszkę zglebowane ? Bo stoi dosyć nisko, i mam założone jakieś niebieskie sprężyny. Niedawno auto kupiłem i dlatego pytam ; )
Przód :
http://desmond.imageshack.us/Himg832/scaled.php?server=832&filename=dsc00073wa.jpg&res=medium
Tył:
http://desmond.imageshack.us/Himg80/scaled.php?server=80&filename=dsc00074wk.jpg&res=medium
podobno kolor sie musi zgadzac, ja mialem zolty zalany i wlalem jakis SWAG tez zolty i jest ok juz 2 lata
Ja w poprzedniej H miałem wlany jakiś zwykły czerwony płyn. Ponoć jak zamiast czerwonego , wlejesz zielony i na odwrót to może rozwalić.
wyglada jak seria
A bratu i tak za nisko ; )
Jakiej firmy termostat możecie polecić
Ja ostatnio wymieniałem termostat. Kupiłem firmy TAMA w IC (ponoć dżapański sprzęt:p)
Jest ktoś w stanie ocenić po zdjęciu czy moje autko jest troszkę zglebowane ? Bo stoi dosyć nisko, i mam założone jakieś niebieskie sprężyny. Niedawno auto kupiłem i dlatego pytam ; )
Przód :
http://desmond.imageshack.us/Himg832/scaled.php?server=832&filename=dsc00073wa.jpg&res=medium
Tył:
http://desmond.imageshack.us/Himg80/scaled.php?server=80&filename=dsc00074wk.jpg&res=medium
Zmierz ile masz od kola do nadkola i zderzak ile od podłoża ;)
To i ja zmierze bo mam serie :)
Urwałem zaczepy daszka licznika (EJ9). Da się bez tego żyć chyba? :P
W ogóle w tym liczniku są dziwne żarówki. Takie podpalane jakby i nie są to T5. T5 włożyłem ale one są ciut za małe na te miejsca tam.
Jeżeli żarówka jest cała i nie osmolona to nie ma opcji żeby nie działała?
Bo w rezerwie paliwa taką mam, niby miała być 3W, kupiłem taką i jest za duża. :| Więc włożyłem 1.2W ale też nic. A jest już koło 5l podejrzewam w baku. Pewnie termistor.
Urwałem zaczepy daszka licznika (EJ9). Da się bez tego żyć chyba? :P
Jeśli wsadziłeś licznik, trzyma się i nie wypada podczas jazdy to chyba da się żyć.
Bo w rezerwie paliwa taką mam, niby miała być 3W, kupiłem taką i jest za duża. :| Więc włożyłem 1.2W ale też nic. A jest już koło 5l podejrzewam w baku. Pewnie termistor.
A co ma termistor do rezerwy?
No termistor zaczepiony do pływaka w baku..
termistor to opornik którego rezystancja zależy od temperatury... po co na pływaku mierzyć temperaturę?
No na pływaku jest termistor, który odpowiada za świecenie rezerwy zdaje się prawda?
Jest ktoś w stanie ocenić po zdjęciu czy moje autko jest troszkę zglebowane ? Bo stoi dosyć nisko, i mam założone jakieś niebieskie sprężyny. Niedawno auto kupiłem i dlatego pytam ; )
Przód :
http://desmond.imageshack.us/Himg832/scaled.php?server=832&filename=dsc00073wa.jpg&res=medium
Tył:
http://desmond.imageshack.us/Himg80/scaled.php?server=80&filename=dsc00074wk.jpg&res=medium
Mój stoi tak samo - seria :P
W momencie kiedy termistor przestaje być zanurzony w paliwie (czyli tak na prawdę chłodzony przez paliwo) powinna zapalić się kontrolka rezerwy.
Zmierz ile masz od kola do nadkola i zderzak ile od podłoża ;)
To i ja zmierze bo mam serie :)
Dzięki za chęci, ale odpowiedzi już padły więc odpuszczę sobie ; )
Dzięki Panowie za info ;)
Tylko czemu te sprężyny są niebieskie ?
Nie wiem co jest na pływaku bo takowego nie rozbierałem nigdy. Kontrolki rezerwy też nie mam. Mówie z czysto teoretycznego podejścia, że TERMISTOR służy do pomiaru TEMPERATURY. Więc raczej na podstawie temperatury nie jest określana pozostała objętość paliwa w baku. Przynajmniej ja nie widzę zależności między kątem wychylenia pływaka a temperaturą. Chodzi Ci chyba o tensomert.
[EDIT]
W momencie kiedy termistor przestaje być zanurzony w paliwie (czyli tak na prawdę chłodzony przez paliwo) powinna zapalić się kontrolka rezerwy.
A no to chyba, że tak. To może mieć sens. Ale dalej będę się upierał że to głupio troche zrobione by było bo w takim razie czym sterowany by był wskaźnik paliwa? I tak coś innego by za to odpowiadało. :confused:
Wskaźnik paliwa jest sterowany pływakiem, a kontrolka rezerwy termistorem.
Czego dokładnie potrzebuje do zmiany kolektora ssącego w D14A3 na ssący b7/z6/y8 ?
PrzemoWWL, to powinno Ci pomóc
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
Szybkie pytanie. Jak odczepić cięgno bięgnące od klamki do zamka (to najbardziej oporne)? Doradzane w manualach i na forum szczypce się tam nie mieszczą (przynajmniej posiadane przeze mnie). Jak inaczej można odłączyć ten zaczep?
sprzeglo najlepiej aisin albo exedy
to ze jakas czesc w katalogu hondy wystepuje pod dwoma numerami to nie znaczy ze nie jest taka sama,tak wiec jak nie wiesz to nie pisz glupot
Idąc dziś rano do pracy o tym pomyślałem, i przyznaję Ci rację. bez ciśnień :)
Raffaelloo
02-02-12, 20:45
Linka gazu przedlift a polift to to samo, czy inna ???
to samo :) liczy sie tylko to czy ej9 czy ek3 czy ek4 itd :) chodzi o długości itd
Działa wam klima w takie mrozy?
Ok, udało się. Gdybym jednak posłuchał wszystkich manuali, połamałbym klamkę. Najpierw należy wymontować wszystkie zabezpieczenia i drugie, cieńsze cięgno, a dopiero potem wyjmujemy klamkę z grubszym cięgnem na zewnątrz i kręcimy całością. Sposób podany w manualu, aby wyciągnąć cięgno w bok, jest w przypadku EJ6 błędny i prowadzi do uszkodzenia klamki.
Działa wam klima w takie mrozy?
Działa, ale to podobno różnie bywa
skolopendra
03-02-12, 09:48
Czego dokładnie potrzebuje do zmiany kolektora ssącego w D14A3 na ssący b7/z6/y8 ?
jak byś poszukał to byś znalazł ,a nie pytał leńiu :cool:
Działa wam klima w takie mrozy?
Nie działa, tak do -10 jak silnik się rozgrzał, to klima załączała się (choć też nie zawsze) a teraz ni chu chu...
Jakie wymiary ma filtr kabinowy w EK4 polift?
prawdopodobnie 200x210x30
jeżeli nie to niech ktoś poprawi
moze pospolite pytanie, ale czy skrzynie z b serii sa zmienne ? tzn plug&play ? np skrzynia z itr do b16a2 itp ?
czy skrzynie z b serii sa zmienne ?
tak
ostatnio coś mi ciężko w te mrozy chodzi wspomaganie i chyba już czas na wymianę płynu i stąd teraz mam pytanie czym najlepiej zalać wspomaganie?
przeczytaj kilka ston do tyłu bo było o tym czy OEM Honda czy mobila :D
Jakie wymiary ma filtr kabinowy w EK4 polift?
to zalezy czy do wersji z klima czy bez
czym najlepiej zalać wspomaganie?
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,8,8.html
skolopendra
03-02-12, 16:30
http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?page=shop.product_details&category_id=291&flypage=flypage.tpl&product_id=49&option=com_virtuemart&Itemid=11
czym najlepiej zalać wspomaganie?
1 butelka czyli 0,5 litra wystarczy?
U Jarka w jarusnet.pl PSF jest tańszy.
Z moich info wynika że niecała butla 1l.
U Jarka w jarusnet.pl PSF jest tańszy.
Z moich info wynika że niecała butla 1l.
wymieniałem we wtorek u siebie w aucie według serwisówki i weszło mi 700 ml, tak wiec butelka litrowa wystarczy
czujesz jakąś różnice po wymianie? Lżej się kręci kierownicą?
Starstruck
03-02-12, 18:21
Ja mogę powiedzieć, że po wymianie płynu we wspomie w EK3 (zalałem ATFa) to różnica była taka, że po pierwszym parkowaniu odczułem, że wcześniej chyba wspomagania nie miałem. Różnica na duuuży plus ;)
Panowie czym moze sie objawiac uszkodzony regulator cisnienia paliwa, bo po zakupie mialem wsadzony jakis sportowy regulator i ok rok temu wskazowka sie przekreciła (nie wiem czy dalej to dziala) i chce cos z tym zrobic, wsadzic seryjny uzywke czy np.taki http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-cnr-tuning-i2065949917.html (podobny do obecnego.
skolopendra
03-02-12, 18:35
wsadzic seryjny uzywke
tak
wskazowka sie przekreciła
że niby jak?
że niby jak?
A no tak ze jest z drugiej strony ogranicznika:)
Rozbieralem latem ten regulator i tam w srodku sa takie male kola zebate jak w zegarku troche sie wyrobily, nie zazebiaja sie, sprezyna sciaga wskazowke i ta opiera sie o ogranicznik ale z drugiej strony.
Znalazlem ten ktory mam pod maska
http://www.bankfotek.pl/thumb/1176146.jpeg (http://www.bankfotek.pl/view/1176146)
A co z tymi objawami jakie moga byc?
Witam.
W mojej Hani (d14a4) na uruchomionym silniku i odkręconym wlewie oleju dmucha powietrzem (mocno bo gdy rękę uniosę 0,5m nad silnik to czuję). Tak jest normalnie czy coś nie gra ? Dodam jeszcze że oprócz tego mam wydmuchaną uszczelkę pod głowicą bo leje mi strumieniem płyn chłodniczy z wydechu.
Z góry dzięki za pomoc.
pozdro
skolopendra
03-02-12, 19:26
A no tak ze jest z drugiej strony ogranicznika
wymień zegar ,regulator tu nie ma nic z tym wspólnego :cool:
czy coś nie gra ?
coś bardziej nie grać może? :confused:
Dodam jeszcze że oprócz tego mam wydmuchaną uszczelkę pod głowicą bo leje mi strumieniem płyn chłodniczy z wydechu.
Opowiem całą historię.
Po kupnie samochodu zobaczyliśmy że jest mało oleju na miarce więc dolaliśmy 1l. Po 600km znowu oleju było na minimum ale po kilku jazdach zaczęło oleju przybywać na bagnecie, więc wyglądałoby że wydmuchało uszczelkę, ale jak na forum pokazałem objawy to powiedziano mi że ta uszczelka musi już być bardzo dawno wydmuchana.I teraz sam nie wiem, czy zdejmować głowice oddać do zrobienia i zmienić uszczelkę bo boje się że jak złoże to do kupy to się okaże że bierze olej i kasa pójdzie na marne, czy od razu szukać słupka. Po prostu nie mam pewności czy zanim zaczęło przybywać oleju na bagnecie to silnik ten olej spalał czy może wydmuchiwał do chłodnicy ?
Trochę chaotycznie napisane, ale nie jestem dobry w tłumaczeniu : )
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.