Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Dokladnie, bierz Tungsramy.
borykam sie z problemem ogolnego wyje***ia zawieszenia , cale miasto w ktorym mieszkam jest totalnie rozkopane i juz niezliczona liczbe razy wpadlem w dziure. Po jakis dwoch miesiacach zaczelo wszystko pukac i skrzypieć. Najjwiekszy problem jest przy hamowaniu ponieważ w tyle coś stuka (bębny). I tu mam do was pytanie, co warto jeszcze wymienić oprócz założenia gwintu i zrobienia swapu hamulców które zrobie w najbliższym czasie
No wszystkie tuleje, ktore wymagaja wymiany :) cukierki, gumki, wieszaki od wydechu... swap hebli robisz to od razu i tam tuleje wprasuj
Tapatalk
poliuretany, cukierki, laczniki staba jesli masz stab
Panowie coś mi ostatnio zaczeło skrzpieć z tylu jak jadę po wybojach i nie wiem co to może być,dodam, że dość mocno to słychac..
Tuleja pod amortyzatorem może być?
Sprawdz duzy cukierek, czesto jest tak ze jest oberwany a nie widac tego.
Spsikaj wd40 i przejedz sie po dziurach, jak przestanie to masz odpowiedz.
Planuje założyć fotele Recaro DC2 do 6g, nie posiadaja szyn, sa tylko po 3 nakretki z każdej strony na wkrecenie śrub.
Zapewne zakładaliście je do 6g wiec tu pytanie, duzo rzeźby z podpasowanie szyn? ma ktos jakies foto z założonymi juz szynami?
Rzeźby dużo. U mnie jest to zrobione tak, że mocowania z seryjnych foteli są przyspawane do dwóch płaskowników równolegle do auta, kolejne dwa są prostopadle do auta (w sumie tworzą kwadrat) i do tego dopiero dospawany jest fotel.
siemanko koledzy poradźcie jak zamontować tulejki poli w łącznikach staba przód, tam sa takie jakby małe sworznie i za h... co ztym zrobic
Rzeźby dużo. U mnie jest to zrobione tak, że mocowania z seryjnych foteli są przyspawane do dwóch płaskowników równolegle do auta, kolejne dwa są prostopadle do auta (w sumie tworzą kwadrat) i do tego dopiero dospawany jest fotel.
Dzieki za pomoc, te nakretki w ktore mozna wkrecić sruby wywaliłeś?? czy przyspawałes płaskowniki do nich?
bednar_ek35
26-07-13, 09:44
Pewnie masz tulejki do 5g i nie da sie tego zamontować.
W 6g masz inne łączniki staba.
Dzieki za pomoc, te nakretki w ktore mozna wkrecić sruby wywaliłeś?? czy przyspawałes płaskowniki do nich?
Wrzuć jakieś foto jak to wygląda.
Witam. Mam wydech 4 2 1 ebay'owy z sondą lambda tylko na jednym cylindrze. Nie jest to dobre rozwiązanie, czy ktoś już przenosił ją na wspólną rurę? Dużo zachodu?
Witam. Mam wydech 4 2 1 ebay'owy z sondą lambda tylko na jednym cylindrze. Nie jest to dobre rozwiązanie, czy ktoś już przenosił ją na wspólną rurę? Dużo zachodu?
Na OEM'owym kolektorze od D14 pierwsza sonda też jest w tym samym miejscu więc w czym problem?
Sprawdz duzy cukierek, czesto jest tak ze jest oberwany a nie widac tego.
Spsikaj wd40 i przejedz sie po dziurach, jak przestanie to masz odpowiedz.
Co ciekawe to po nocy chlodnej przez jakis czas nie skrzypi ale potem znowu zaczyna,okej popsikam tym wd40
Witam, mógłby mi ktos podać wymiary(długość, wysokość) szyby drzwi kierowcy od civica vi HB... ?
Jakie moga byc przyczyny grzania sie silnika podczas jazdy? plyn jest, zalozona nowa gruba chlodnica.
Termostat? Co jeszcze?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Niby tak. W sumie nie zaszkodzi zrobic tego jeszcze raz. Jak sie to robi? Cos mi w glowie swieci ze to sie jakos samo robi...?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Sprawdź czujnik załączania wentylatora i sam wentylator.
Przy zalewaniu płynem chłodniczym miałeś otwartą nagrzewnicę? czyli temp max na ciepło? bo jak nie to tam może być powietrze.
A odpowietrzanie to: odkręcasz odpowietrznik na obudowie do której wchodzi górny wąż od chłodnicy i lejesz aż nie zacznie tamtędy wyciekać płyn.
Pzdr
Sprawdź czujnik załączania wentylatora i sam wentylator.
Przy zalewaniu płynem chłodniczym miałeś otwartą nagrzewnicę? czyli temp max na ciepło? bo jak nie to tam może być powietrze.
A odpowietrzanie to: odkręcasz odpowietrznik na obudowie do której wchodzi górny wąż od chłodnicy i lejesz aż nie zacznie tamtędy wyciekać płyn.
Pzdr
Wentylator dziala bo sie zalacza i wylacza.
A co do odpowietrzenia. Nagrzewnica ustawiona na max cieplo i mam wlewac normalnie do chlodnicy cieczy pod sam kurek tak? Bo nie bardzo wiem o jaka obudowe chodzi
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Chodzi o odpowietrznik na obudowie w którą wchodzi górny wąż chłodnicy. Ten króciec nad znakami silnika D15Z6 czy tam innymi. Na nim jest odpowietrznik :)
Tak, nagrzewnica na max ciepło i lejesz pod korek aż nie zacznie wypływać odkręconym odpowietrznikiem.
Odkrexilem korek chlodnicy poczekalem az sie wiatrak dwa razy zalaczy i dolalem. Cos tam babelki polecialy wiec chyba byl troszke zapowietrzony ale nic nie odkrecalem nigdzie.
Mam teraz przed soba 30km wiec zobaczymy. Szkoda tylko ze jest chlodniej na dworze
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
prestoneg3
26-07-13, 22:15
mam pytanko odnośnie deski rozdzielczej w ej6 ? czy w qp nie było kratki górnego środkowego nawiewu na szybę >? bo u siebie nie mam i się tak zastanawiam czy może deska od innej wstawiona
Cześć, mam do Was takie trochę dziwne pytanie. Mianowicie czy możliwe jest, że podczas małego wypadku (samochód obróciło i przechyliło na bok) olej z silnika gdzieś "uciekł"?
Tzn. zostało go w silniku bardzo mało (praktycznie minimum na miarce).
Cześć, mam do Was takie trochę dziwne pytanie. Mianowicie czy możliwe jest, że podczas małego wypadku (samochód obróciło i przechyliło na bok) olej z silnika gdzieś "uciekł"?
Tzn. zostało go w silniku bardzo mało (praktycznie minimum na miarce).
A plama zostala?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
To było w nocy, więc nawet nie wiem, ale raczej niee. No ale z drugiej strony to w silniku olej nie zginął, nie?
Raczej malo prawdopodobne zeby gdzies uciekl bo teoretycznie to powinno byc szczelnie zamkniete. Chyba ze gdzies cos uleglo uszkodzeniu i olej polecial. Miska cala?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Starstruck
26-07-13, 23:19
mam pytanko odnośnie deski rozdzielczej w ej6 ? czy w qp nie było kratki górnego środkowego nawiewu na szybę >? bo u siebie nie mam i się tak zastanawiam czy może deska od innej wstawiona
Tak, w QP nie ma tych nawiewów, w przeciwieństwie do HB i Sedana.
Pewnie masz tulejki do 5g i nie da sie tego zamontować.
W 6g masz inne łączniki staba.
jak sie nieda musi byc jakis patent kupilem zestaw civic 95-00, duzo ludzi kupowalo z grupowego do 6 gena to mam rozumiec ze w laczniki niemontowali??
Tak, miska cała. Ogólnie to silnik nie doznał żadnych uszkodzeń.
prestoneg3
26-07-13, 23:31
Tak, w QP nie ma tych nawiewów, w przeciwieństwie do HB i Sedana.
dzięki w takim razie konsole nawiewów mam z czego innego bo po między kratkami jest szpara na przełącznik szyba - kabina :/
Co do odpowietrzania - nie każdy silnik ma ten odpowietrznik na króćcu:)
Ja u siebie odpowietrzałem w ten sposób, że najechałem przodem na deski podparte pustakami, coby możliwie najwyżej unieść przód. Ogrzewanie odkręciłem na max, poodkręcałem korki no i silnik sobie chodził... jak wciągnęło płyn do układu, to czekałem aż wystygnie (pod żadnym pozorem nie wolno dolewać płynu do gorącego silnika), dolewałem płynu i od nowa to samo.
Układ odpowietrzył się rewelacyjnie:)
http://www.youtube.com/watch?v=jeJHQZfC6j4&feature=youtu.be
Co to może być? Auto stało 2 tyg. z małą ale nie bardzo małą ilością paliwa (rezerwa zaświeciła się kilka km. przed odstawieniem auta na parking). Po przekręceniu kluczyka na zapłon gasną kontrolki i amen:( Nie miałem czasu nic sprawdzać bo jakoś trzeba było się do pracy dostać. Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Dodam tylko, że wcześniej wszystko hulało.
bednar_ek35
27-07-13, 16:09
x2,no chyba że Ci sie klema.sama poluzowała.
Ok, dzięki. Jutro próba reanimacji.
koledzy co może oznaczać blad silnika nr 1 w d14a4? mowa o ej9 z 98 roku.
Siema.
Mam pytanie do was w EJ9 sedaniku zauważyłem że nie świeci mi się kontrolka od rezerwy ( wszystkie inne świeca )wymieniłem wszystkie przepalone od podświetlania całych zegarów bo 3 zajarane były ale od rezerwy była i jest dobra.. a rezerwa nie świeci :/ w czym problem ewentualnie czy to może bezpiecznik jeżeli tak to jaki numerek tam ma pod kierownicą co są bezpieczniki.
Przy okazji zapytam jaka żarówkę muszę kupić do rezerwy do civic VI 5d 98 r. ?
pewnie taką jak i ja 12v/1,2w dałem a max może być 2w bynajmniej w EJ9 i nadal czekam na info odnośnie czemu rezerwa może nie palić.. :/
Mam pytanie do was w EJ9 sedaniku zauważyłem że nie świeci mi się kontrolka od rezerwy ( wszystkie inne świeca )wymieniłem wszystkie przepalone od podświetlania całych zegarów bo 3 zajarane były ale od rezerwy była i jest dobra.. a rezerwa nie świeci :/ w czym problem ewentualnie czy to może bezpiecznik jeżeli tak to jaki numerek tam ma pod kierownicą co są bezpieczniki.
Też mam EJ9 z 98r i też mi się nie świeci (choć znaczek rezerwy mam na panelu). Słyszałem, że nie wszystkie Hondy zostały w nią wyposażone i dlatego u jednych świeci u drugich nie.
W tym dziale kilkanaście albo kilkadziesiąt stron wstecz było to samo zapytanie i dodatkowo pamiętam że były schematy który to bezpiecznik
ale ja mam tam żaróweczkę i miałem już parę EJ9 97r 3D 98r 3D i teraz mam 98r Sedana. we wszystkich świeciły. Ale sprawdzałem jakiś czas temu bezpieczniki bo poszedł mi od światła od kabiny i możliwe że źle włożyłem :/
Ale sprawdzałem jakiś czas temu bezpieczniki bo poszedł mi od światła od kabiny i możliwe że źle włożyłem
Jak chcesz sprawdzić to: google > civic bezpieczniki > grafika
koledzy co może oznaczać blad silnika nr 1 w d14a4? mowa o ej9 z 98 roku.
nikt nie wie?
Jak chcesz sprawdzić to: google > civic bezpieczniki > grafika
no niestety nic nie widzę no nic czekam może ktoś coś podpowie mi jeszcze.
nikt nie wie?
Sonda lambda lub jej obwód.
Sonda lambda lub jej obwód.
dzięki.
w ej9 d14a4 jest tylko jedna sonda w kolektorze?
i teraz najpoważniejsze pytanie to sonde jakiś zamiennik kupić czy używkę? bo oryginał to pewnie chore pieniądze kosztuje
MichalS394
27-07-13, 21:59
niedawno czytałem jakąś wypowiedź o sondzie 4 żyłowej i w Haparts cena podobno była przystępna, więc warto zapytać ;)
Z zamiennikami znowu spotkałem się z większością negatywnych opinii
nikt nie wie?
Na androida jest fajna aplikacja nazywa się Honda Database w niej m.in. opisane są wszystkie nr błędów co oznaczają, fakt, że po angielsku ale zawsze coś.
sonde jakiś zamiennik kupić czy używkę? bo oryginał to pewnie chore pieniądze kosztuje
Przykładowo czterożyłowa Denso do d16z6 w Haparts kosztuje 349 zł, więc bez tragedii.
siemanko koledzy poradźcie jak zamontować tulejki poli w łącznikach staba przód, tam sa takie jakby małe sworznie i za h... co ztym zrobic
nikt niewie?? nikt niepomoze??
Siemka. Dostałem od kupla short shifter, tylko powiedział ze musze sobie wymienić łożysko to do ktorego mocuje sie wybieraki. Teraz pytanie gdzie moge takie lozysko do shifta dostać?
Wysłane z mojego GT-I9305
Siemka. Dostałem od kupla short shifter, tylko powiedział ze musze sobie wymienić łożysko to do ktorego mocuje sie wybieraki. Teraz pytanie gdzie moge takie lozysko do shifta dostać?
Wysłane z mojego GT-I9305
Jeśli istnieje, to w Haparts.
czy w przypadku wymiany oem kolektora wydechowego na ebay 4-2-1 w civicu VI gen d16y7 można taką wymianę przeprowadzić p&p? czy konieczne będzie jakiekolwiek dłubanie? reszta układu wydechowego jest seryjna.
jak 4-2-1 z ebay to warto go podgiac chociaz aby nie wisial nizej niz oem
a tak to pasuje p&p
Jakie szkła są w lusterkach VI HB przedliftowej? Płaskie, sferyczne, asferyczne?
Mam takie zapytanie, może trochę dziwne. Auta nie mam specjalnie długo ale dziś wycisłem z niego trochę więcej niż zawsze. Chodzi o prędkość max. Po zaparkowaniu auta i 10 minut później jak wsiadłem z powrotem środkowy tunel w aucie był dość ciepły, na całej długości i było czuć taki charakterystyczny zapach co zawsze czułem po jeździe wyczynowej. Ogółem zagrzał się nie tylko środkowy tunel ale też też osłona pod kierownicą i schowek od dołu. Wskaźnik temperatury pokazywał trochę więcej niż połowę, zawsze tak jest. To pewnie układ wydechowy biegnący pod autem tak nagrzewa to. Podsumowując, nagrzewanie takie jest normalne?
Panowie, u siebie mam z przodu tarcze 240mm. i chciałem je wymienić na 262mm. Czy jak zmienię tarcze, klocki, zaciski i jarzma, to będzie to hamowało nie gorzej niż do tej pory? Da się tak w ogóle zrobić, czy od razu trzeba przerzucać całe zwrotnice, pompę, serwo itd?
Zwrotnice musisz zmienic z 240 nic nie zrobisz, serwo od bidy moze zostac
Siemanko kto mi powie jak zdjąć, otworzyć tylną kanapę (co się ma na niej tyłek) w EJ9 sedan tzn trzeba nakrętki odkręcać czy na zatrzaski jest ?
W HB jest to jedna śruba 10 na samym środku kanapy pod oparciem. Musisz pociągnać do siebie siedzisko (gąbkę) tak żeby odsłonić uchwyt i śrubę. Od przodu są dwa zagięte druty, które po prostu wchodzą w dziury w karoserii, wysuwasz je tylko. Pewnie w sedanie jest podobnie.
bednar_ek35
29-07-13, 20:53
Dokładnie w sedanie jest tak samo.
Ktoś wie jakie oznaczenie ma filtr oleju K&N do EJ9 1.4?
http://allegro.pl/kn-filtr-oleju-nissan-gtr-civic-ufo-fn-1-8-i3393750526.html
http://allegro.pl/filtr-oleju-accord-civic-crx-prelude-kn-k-n-i3409579972.html
http://allegro.pl/profesjonalny-filtr-oleju-kn-kn-honda-civic-i3424879272.html
http://allegro.pl/filtr-oleju-kn-kn-honda-civic-crx-prelude-i3425348027.html
Któryś z tych podejdzie?
Taniej kupisz OEM filtr oleju i tak zrób. http://haparts.pl/15400-plm-a02.html
W sklepie jest, że Brak, ale wyślij maila i pewnie się jakiś znajdzie ;)
A będzie miał takie magiczne funkcje jak ten K&N? :D
Starstruck
30-07-13, 14:41
W sensie, że podbija ciśnienie oleju? Myślisz, że w 1.4 to cokolwiek da ;)? W ASO OEM filtr kosztuje 40 zł, więc na twoim miejscu bym się nie zastanawiał :).
A będzie miał takie magiczne funkcje jak ten K&N? :D
Więcej, jak rano wsiądziesz, to Ci kawe zrobi ;)
Mam problem ponieważ mam u siebie 2 różne przednie lampy , jedna jest w miarę nowa i ładnie się prezentuje a druga chyba jest od zawsze : D i widać straszną różnice. I czy teraz można wypolerować te starą lampę żeby był lepszy efekt ? i czym można to zrobić ? słyszałem że dobrze działa pasta do zębów : )
Mam problem ponieważ mam u siebie 2 różne przednie lampy , jedna jest w miarę nowa i ładnie się prezentuje a druga chyba jest od zawsze : D i widać straszną różnice. I czy teraz można wypolerować te starą lampę żeby był lepszy efekt ? i czym można to zrobić ? słyszałem że dobrze działa pasta do zębów : )
Papier ścierny i jedziesz na mokro, a na koniec pasta polerska.
A pasta do zębów jest dobra, ale do mycia zębów, a nie do polerowania reflektorów samochodowych.
witam, mam pytanie jechałem w góry swoim civic d14a4 i jadąc pod długie wzniesienie na klimie zaczęła mi wskazówka od temp. podnosić się nie była to jakos dużo ale jednak. Wylaczylem klime wlaczylen ogrzewanie temp spadła i potem już nie drgnęło w górę. temp na zewnątrz była 35 stopni. Czy takie coą może być normalne? a i dodam że troszkę płynu uciekło ale nie dużo
BARDZO PILNE
Szukam numeru OEM tuleji w wachaczu kompensacyjnym tyl , czy one sa wymienne czy caly wachacz?
oraz numer tuleji dolnego wachacza tyl tych zewnetrzych
http://naforum.zapodaj.net/ff8611ff1d1b.png.html
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9380498fe59a.png (http://naforum.zapodaj.net/9380498fe59a.png.html)
BARDZO PILNE
Szukam numeru OEM tuleji w wachaczu kompensacyjnym tyl , czy one sa wymienne czy caly wachacz?
oraz numer tuleji dolnego wachacza tyl tych zewnetrzych
Jeśli chcesz koniecznie OEM, to sama tuleja wahacza kompensacyjnego nie występuję jako oddzielna część serwisowa, tylko jako całość z wahaczem i w ASO kosztuje około 400,- zł/1 wahacz z tego co pamiętam. Temat przerabiany przeze mnie w kwietniu tego roku.
Co do tulei wahacza dolnego to nie wiem jak jest.
Według mnie spokojnie możesz wcisnąć czerwone poliuretany i będzie na długi czas O.K. Będzie Cię to kosztowało około 150,- zł butto z wysyłką + robocizna.
Ja tak właśnie mam w wahaczach kompensacyjnych.
Witajcie. Mój wujo mechanik na wakacjach. Ja sprzetu i umiejętności mam troche a potrzebuje wymienić tylne gumy przednich wahaczy. Czy bez prasy sie obejdzie ?
oraz numer tuleji dolnego wachacza tyl tych zewnetrzych
Obie są takie same.
Info z opakowania Yamato
Yamato: J54010AYMT
OEM: 52365-SH3-000
Yamato: J54010AYMT
OEM: 52365-SH3-000
Ok to dostane w IC a co z tuleja w kompensacyjnym?
Auto na kolkach,jutro juz czwartek a po weekendzie musze miec auto.
Guma w tuleji wykrecila sie razem ze sruba!
login masz jakis numer tej poli, jakis namiar kto mi to szybko wysle, bo jestem w czarnej du.. !
konstruktor
31-07-13, 19:09
Witajcie. Mój wujo mechanik na wakacjach. Ja sprzetu i umiejętności mam troche a potrzebuje wymienić tylne gumy przednich wahaczy. Czy bez prasy sie obejdzie ?
tylne gumy są 'wkładane' na wahacz, więc nie musisz się martwić o prasę.
element nr 7 wg schematu:
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/2311-1056x527.gif
login masz jakis numer tej poli, jakis namiar kto mi to szybko wysle, bo jestem w czarnej du.. !
A proszę Cię bardzo.
http://www.strongflex.eu/pl/081108b-tuleja-przedniego-drazka-tylnego-zawieszenia_170.html
O to chodziło?
Ja mam takie.
Jak się zdecydujesz na 100% to daj znać, to Ci napiszę co i jak, żeby troszkę taniej było.
edit:
Poszło PW
Drobny Problem Przy Wysokich obrotach ok jak odejmuję raptownie gaz i zmieniam bieg na wyższy lekkie przymulenie. Nie dopoalił sporej ilości paliwa w komorze dlatego go przymula?? mam sportową wkładkę i przelot generalnie zdarza mi się to raz na jakiś czas.
Ja obstawiam ukl.zaplonowy w slabym stanie. Kopulka, palec,kable,swiece do sprawdzenia.
palec wymieniałem jakieś 10 000 temu ale kopułki, świec i przewodów nie to zerknę ewentualnie coś jeszcze na myśl przychodzi?
Pytanie do tych co mają zrobiony dolot, ponieważ fizycznie teraz nie mam jak zmierzyć - jaka jest średnica króćca odmy, który wychodzi z rury dolotowej?
Dodatkowo proszę o info jakiej długości najlepiej dociąć rurę fi70 idącą z przepustnicy do stożka, by miało to ręce i nogi?
Kolejne - czy z przepustnicy wychodzić kolankiem elastycznym 90 stopni, czy np. przyspawać kolanko do rury?
Panowie, mam problem z lusterkiem. Kupiłem oba lustra (elektryczne), ale prawe nie ma szkła, więc je dokupiłem. Tylko teraz problem jest taki, że to jest samo szkło (nie ma żadnego uchwytu do zamocowania w obudowie) i nie wiem jak to jakoś w miarę dobrze przymocować. :/
Mam problem ponieważ mam u siebie 2 różne przednie lampy , jedna jest w miarę nowa i ładnie się prezentuje a druga chyba jest od zawsze : D i widać straszną różnice. I czy teraz można wypolerować te starą lampę żeby był lepszy efekt ? i czym można to zrobić ? słyszałem że dobrze działa pasta do zębów : )
http://i43.tinypic.com/2ic4hg5.jpg
ta same lampy "trochę" później:
http://i41.tinypic.com/108ehax.jpg
Panowie, mam problem z lusterkiem. Kupiłem oba lustra (elektryczne), ale prawe nie ma szkła, więc je dokupiłem. Tylko teraz problem jest taki, że to jest samo szkło (nie ma żadnego uchwytu do zamocowania w obudowie) i nie wiem jak to jakoś w miarę dobrze przymocować. :/
Musisz albo osadzić w ramce od "starego" lusterka, albo dokupić nową ramkę.
Bez solidnego podgrzania tej ramki się nie obejdzie.
Gdzie mogę dokupić tą samą ramke? Bo na przykład Polcar tego w ogole nie ma.
Gdzie mogę dokupić tą samą ramke? Bo na przykład Polcar tego w ogole nie ma.
Najprościej i najtaniej byłoby pewnie znaleźć używane, ze stłuczonym szkłem. Ale sądzę, że nie będzie to łatwe.
W ASO sama ramka, bez szkła na 90% nie występuje jako odzielna część serwisowa. A ze szkłem pogrzewanym do mojej EJ9 w 2010 roku kosztowała 300,- zł.
Może szukaj całego używanego lusterka, to będzie chyba najłatwiejsza i najtańsza opcja w tym momencie.
Przy przeróbce przedlifta na polifta trzeba wymieniać pas przedni, czy da się to jakoś obejść?
Przy przeróbce przedlifta na polifta trzeba wymieniać pas przedni, czy da się to jakoś obejść?
Błotniki, maska, grill, zderzak, światła, mocowania błotników (można przerobić te z przedlifta, są wymagane żeby uzyskać idealne spasowanie). Z tego co wiem pas przedni nie jest konieczny, ale wtedy trzeba podciąć zderzak w dwóch miejscach. Tu masz temat: http://honda-tech.com/showthread.php?t=790135
:D
w polifcie jeszcze byla belka pod zderzakiem przod i tyl
Mam problem. Mianowicie wskazówka prędkościomierza wcześniej do prędkości ok 60 bardzo się chybotała późnej było dobrze. Dziś w ogóle przestała wstawać. Obrotomierz działa normalnie. Teraz nie wiem czy to może być tylko wina zegarów czy licznik przy skrzyni. Objawy były takie jakby ktoś kiedyś wyciągnął wskazówke i udało mi się ją jakoś włożyć albo tak jak wtedy kiedy ktoś maluje wskazówki i da za dużo farby, jednak nie są malowane. Jak myślicie? Zegary czy cos grubszego się zrypało?
Wysłane z mojego GT-I9305
Maniek19855
01-08-13, 15:58
Panowie który bezpiecznik odpowiada za zasilanie zapalniczki??? Bo pozyczyłem ostatnio nawigacje i zwarcie sie robiło w ładowarce i nie działa mi zapaliczka,radio wszystko działa tylko zapalniczka :/ Przekopałem wszystkie bezpiecznik i dobre były :/
a pod maska bezpieczniki sprawdzales?
Maniek19855
01-08-13, 16:04
Wszystkie sprawdzałem i niby jeden był spalony wymieniłem i nadal nie działa :/ a który dokładnie odpowiada za zapaliczkę??
Wszystkie sprawdzałem i niby jeden był spalony wymieniłem i nadal nie działa :/ a który dokładnie odpowiada za zapaliczkę??
http://i41.tinypic.com/20gmkqb.jpg
To nie moje zdjęcie ale masz tu oryginalna rozpiskę. Ten oznaczony "cigarete lighter" to ten którego szukasz.
Maniek19855
01-08-13, 16:51
OK dzięki a to jest pod maską czy pod kierą??
OK dzięki a to jest pod maską czy pod kierą??
Pod kierownicą.
Maniek19855
01-08-13, 17:30
Już ogarnąłem,bo nie mam tego rozpisu pod kierownicą ale już działa.dziękowac
witam, mam pytanie jechałem w góry swoim civic d14a4 i jadąc pod długie wzniesienie na klimie zaczęła mi wskazówka od temp. podnosić się nie była to jakos dużo ale jednak. Wylaczylem klime wlaczylen ogrzewanie temp spadła i potem już nie drgnęło w górę. temp na zewnątrz była 35 stopni. Czy takie coą może być normalne? a i dodam że troszkę płynu uciekło ale nie dużo
ktoś odpowie? czy mogą to być wstępne prognozy upg? trrmostat wymieniany i chlodnica
Maniek19855
01-08-13, 18:36
Jaro1607 mam to samo jak Ty dokładnie tak samo,a weź na rozgrzanym silniku bez klim jedź np za 160km/h przeciągając go na biegu i zobacz jak wskazówka?? Mi tak samo idzie w górę od razu nawet bez klimy,a jak klime włącze i jadę np 90km/h to jest OK,sprawdź płyn czy nie masz za mało.....ja miałem za mało,teraz zrobiłem 1000km i na razie cisza,nawet z 200km jechałem na klimie tylko nie przekraczałem 100km/h bo sie bałem :/ zobacz płyn dolej mu do maxa
Mam problem. Mianowicie wskazówka prędkościomierza wcześniej do prędkości ok 60 bardzo się chybotała późnej było dobrze. Dziś w ogóle przestała wstawać. Obrotomierz działa normalnie. Teraz nie wiem czy to może być tylko wina zegarów czy licznik przy skrzyni. Objawy były takie jakby ktoś kiedyś wyciągnął wskazówke i udało mi się ją jakoś włożyć albo tak jak wtedy kiedy ktoś maluje wskazówki i da za dużo farby, jednak nie są malowane. Jak myślicie? Zegary czy cos grubszego się zrypało?
Ktoś coś wie?
maniek jezdze cały czas jechałem teraz 350 km, jechałem i 140 i cały czas stało w miejscu dopiero na wzniesieniu i przy temp 35 na zewnątrz tak się zrobiło i potem unormowalo się i stała dęba jął jeżdżę normalnie w korkach tp nic
Yamato: J54010AYMT
OEM: 52365-SH3-000
Ok to dostane w IC a co z tuleja w kompensacyjnym?
przeciez taki wahacz dostaniesz byle gdzie w zamienniku za 50zł
poza tym www.jdmshop.eu - całe zawieszenie do civica kupisz bez problemu za pasztet kase.
Pytanie odnośnie stuków w 6 genie
Miał ktoś problem cichego pukania z tyłu pomimo zrobienia całego zawieszenia? Ciche pukanie, nie metaliczne, stłumione na niewielkich nierównościach....zawiecha ogólnie pracuje ok na większych dołkach a na lekko nie równej drodze słychać jakby coś latało w bagażniku i sobie podskakiwało. Napewno dzwięk jest gdzieś spod auta, kumpel jeździł z tyłu i nasłuchiwał.
Maniek19855
01-08-13, 19:14
Jaro1607 a ogólnie pod tą górkę to miał strasznie cięzko??? Sprawdź płyn
przeciez taki wahacz dostaniesz byle gdzie w zamienniku za 50zł
poza tym www.jdmshop.eu - całe zawieszenie do civica kupisz bez problemu za pasztet kase.
Pytanie odnośnie stuków w 6 genie
Miał ktoś problem cichego pukania z tyłu pomimo zrobienia całego zawieszenia? Ciche pukanie, nie metaliczne, stłumione na niewielkich nierównościach....zawiecha ogólnie pracuje ok na większych dołkach a na lekko nie równej drodze słychać jakby coś latało w bagażniku i sobie podskakiwało. Napewno dzwięk jest gdzieś spod auta, kumpel jeździł z tyłu i nasłuchiwał.
luzy na lozysku ?
przeciez taki wahacz dostaniesz byle gdzie w zamienniku za 50zł
Ale o którym wahaczu piszesz, o kompensacyjnym, czy o dolnym?
A udało Ci się pomyśleć przed pisaniem, jakiej jakości będzie ten cudowny zamiennik, czy tego nie bierzesz już pod uwagę?
Chyba, skoro już się coś robi, to wypadałoby zrobić raz i dobrze, a "lepić z gówna" po taniości i za rok powtarzać czynność, hę?
miał miał o trochę z mojej winy bo na niskich obrotach go trzymalem płyn był e idealnym stanie po tym trochę dolalem
Ale o którym wahaczu piszesz, o kompensacyjnym, czy o dolnym?
A udało Ci się pomyśleć przed pisaniem, jakiej jakości będzie ten cudowny zamiennik, czy tego nie bierzesz już pod uwagę?
Chyba, skoro już się coś robi, to wypadałoby zrobić raz i dobrze, a "lepić z gówna" po taniości i za rok powtarzać czynność, hę?
A to Ty wszystko u siebie robisz na OEM z ASO czyli z 10 000zł za całe zawieszenie tak? Bez problemu zamiennik można zakładać - mowa o krótkim wahaczu do budy. Główne cukierki OEM bo kosztują grosze a reszta spokojnie na zamiennikach. Ja mam całe zawieszenie na RBI + OEM cukierki i bardzo fajnie zawieszenie pracuje.
Wiele zamienników jest równie dobrej jakości co oryginały, których honda i tak sama nie robi. Kiedyś chciałem kupić jakies tuleje jeszcze do prelude ok 90zł za szt to znajomy z ASO mnie wygonił po zamiennik za 15zł stwierdzając wcześniej że to ta sama jakość. Chyba nie wierzysz w cudowną moc oryginalnych wahaczy za grube miliony? Na polsich drogach i tak nic nie jet wieczne. Wole kupić krótki wahacz za 50zl i zmieniać co rok/dwa niż kupić w ASO to samo za 500zł i płakać i też przetrwa pewnie ze dwa lata.
A ja wole raz a dobrze złożyc i mieć spokój na kilkadziesiąt tysiecy kilometrow. I bzdury Ci ktos naopowiadał,że tulejka za 15zeta to to samo co oem za 90.
Pozdrawiam
Tapatalk
A to Ty wszystko u siebie robisz na OEM z ASO czyli z 10 000zł za całe zawieszenie tak?
Zdaję sobie sprawę, że może Ci się to wydać dziwne, bez sensu itp. ale tak jest. Wszystko co mogę zrobić w zawieszeniu robię z OEM nie koniecznie z ASO, albo z najlepszych dostępnych zamienników, a nie z chińskiego najtańszego badziewia.
:p
Wiele zamienników jest równie dobrej jakości co oryginały, których honda i tak sama nie robi. Kiedyś chciałem kupić jakies tuleje jeszcze do prelude ok 90zł za szt to znajomy z ASO mnie wygonił po zamiennik za 15zł stwierdzając wcześniej że to ta sama jakość. Chyba nie wierzysz w cudowną moc oryginalnych wahaczy za grube miliony? Na polsich drogach i tak nic nie jet wieczne. Wole kupić krótki wahacz za 50zl i zmieniać co rok/dwa niż kupić w ASO to samo za 500zł i płakać i też przetrwa pewnie ze dwa lata.
To jest tylko Twoja decyzja, podobnie jak Twój samochód, więc również i Twoja sprawa.
Ale nie wciskaj ciemnoty, że Twój sposób jest lepszy tylko dlatego że jest "po taniości".
A druciarstwa, pseudo oszczędności na jakości użytych części i "podcierania dupy szkłem" nie znoszę i nikomu polecać nie będę.
A ja wole raz a dobrze złożyc i mieć spokój na kilkadziesiąt tysiecy kilometrow. I bzdury Ci ktos naopowiadał,że tulejka za 15zeta to to samo co oem za 90.
x2
Kto pisał, że robię na najtańszych częściach? Napisałem, tylko, że wahacz dostępny jest w zamienniku, a od razu rzuciliście się jak pies na kość by tylko mnie zjechać. Doradzanie komuś kupowania wahacza za 500zł OEM jest hamstwem, a nie doradzaniem bo wydać kase to zawsze łatwo. Ktoś jeszcze poleci i wyda 1000zł na dwa wahacze myśląc że nie ma alternatywy.
A ja wole raz a dobrze złożyc i mieć spokój na kilkadziesiąt tysiecy kilometrow. I bzdury Ci ktos naopowiadał,że tulejka za 15zeta to to samo co oem za 90.
Tylko, że HONDA sama dla siebie nie robi części i nie raz jest tak, że ta sama część 2 razy tańsza dostępna jest jako zamiennik, tylko trzeba wiedzieć oczywiście co.
Ciekawe co tam sobie kupujesz OEM do civica do zawieszenia jak większość dostępna jest razem z całymi wahaczami. Poza oczywiście dużymi cukierkami na tył, które można za 45-50zł kupić w oryginale i je jak najbardziej warto zakupić, pojeżdżą ładnych kilka lat. Poza tym dobre zamienniki np RBI kupujesz od 15-35zł za tulejke do civica oczywiście. Więc całe zawieszenie przód i tył można zrobić z OEM cukierkami i tulejami RBI za ok 500zł w częściach czyli tyle ile doradzacie za jeden OEM wahacz.
A jeśli mnie nie znasz to nie pisz, że robię druciarstwo bo moje samochody nigdy nie były zaniedbane, nigdy nie robiłem na gównie... na gównie to połowa samochodów z civic klubu jest robiona i drutowana, na zdjęciach wszystko cacy, a nie raz na zlocie widać tragedie.
Po prostu chciałem dobrze i mądrze doradzić gościowi. Polecam zakupy na www.jdmshop.eu, dobre, tanie sprawdzone cześć.
Już tak sie nie oburzaj, każdy robi co chce ze swoim autem. Ja wrzucam oem , Ty rbi i każdy ma swoje racje :) i co sie tych wahaczy uparłes? temat rzeka,nie raz katowany.
Pozdro
Tapatalk
Kto pisał, że robię na najtańszych częściach?
Z zaproponowanej przez Ciebie alternatywy dla OEM'u za około 400,- zł, a nie za 500,- zł tak jak piszesz wyżej i kompletu 2 szt. tulei poliuretanowych z podanego przeze mnie linku za 36,- zł / 1 szt. wynika to raczej jednoznacznie i dla wszystkich czytających jest oczywiste.
Doradzanie komuś kupowania wahacza za 500zł OEM jest hamstwem, a nie doradzaniem bo wydać kase to zawsze łatwo.
Dla mnie takim samym chamstwem jest również próba wmówienia, że ktoś powiedział/napisał coś czego nie powiedział.
Gdzie napisałem, żeby biegł do ASO i kupował ten nieszczęsny wahacz za 400,- zł? W którym miejscu i w którym poście jeśli łaska spytać?
Napisałem, że dowiadywałem się w kwietniu tego roku i kosztuje tyle i tyle. Zgadza się?
Myślę, że temat można uważać za zamknięty i niema sensu go ciągnąć.
lukasrz gwarantuję Ci, że kubaszow sam wybierze najlepszą dla siebie opcję.
A w ramach rozładowania atmosfery proponuję Ci honorowy zakład o okrągłą sumkę, którą opcję wybrał.
Ja twierdzę, że nie jest to zamiennik RBI za około 50,- zł
:p
Pytanie kto i po co składa samochód. Są plusy poli i minusy. Ja nie uważam swojego civica za sportowe auto i jeżdżę nim normalnie z rodziną więc stawiam na niezawodność i możliwie maksymalny komfort (jak na honde ;) ). Poliuretan będzie nieco twardszy, a i może skrzypieć ( jak nie od razu to po jakimś czasie). Wiadomo, że każdy musi wybrać jakiś kompromis i zastanowić się dwa razy nad wyborem. Stąd osobiście stawiam na maksymalnie dobry zamiennik gumowy z domieszką OEM'ów :D
to juz lepiej OEM z domieszka poli
Twoje grabki, twoja piaskownica rob co chcesz i przestancie smiecic ;]
Dodam tylko, że rok temu nie miałem czasu zamawiać tulejek do tylnych krótkich wahaczy górnych, więc wziąłem zamiennik za 60zł i po 12 000km dalej są OK. Więc dużo jest bajkopisarstwa w tym, że zamienniki są do d.... 90% świata jeździ na zamiennikach.
donald1992
02-08-13, 18:32
wiecie moze czy do ej9 podejdzie short shifter od del sola?
wiecie moze czy do ej9 podejdzie short shifter od del sola?
Wydaje mi się że to dość uniwersalna rzecz i pasuje nie tylko pod jeden konkretny model.
Przykład: http://allegro.pl/short-shifter-honda-civic-crx-del-sol-dualbend-i3427362195.html
Witam Panie i Pany ;)
Do sedana Polifta 99-00 zderzak przedni podejdzie od Coupe 96-00 ( czy wogole Coupe wystepowalo w przedlifie i polifcie . Jak tak to jakie roznice z zewnatrz byly ??? )
Pozdro
Witam Panie i Pany ;)
Do sedana Polifta 99-00 zderzak przedni podejdzie od Coupe 96-00 ( czy wogole Coupe wystepowalo w przedlifie i polifcie . Jak tak to jakie roznice z zewnatrz byly ??? )
Pozdro
coupe tez bylo przed i polift
ogolnie ej/ek byly przedlift i polift
przede wszystkim byly inne lampy, zderzaki, blotniki , maski i pas przedni
OK czyli tak na logike zderzak przedni z coupe polifta powinien podejsc do sedana polifta P&P. A i coupe tez od 99 przeszly lift ???
OK czyli tak na logike zderzak przedni z coupe polifta powinien podejsc do sedana polifta P&P. A i coupe tez od 99 przeszly lift ???
2x tak ;)
Mam Civica zalanego Castrolem 15W-40, a przez przypadek kupiłem litr 10W40 na dolewkę. Mogę dolać tego drugiego, czy może zaszkodzić to silnikowi?
Mam Civica zalanego Castrolem 15W-40, a przez przypadek kupiłem litr 10W40 na dolewkę. Mogę dolać tego drugiego, czy może zaszkodzić to silnikowi?
mozesz
Jaka jest różnica miedzy kolektorami ssącymi z b16a1 a b16a2?
Jaka jest różnica miedzy kolektorami ssącymi z b16a1 a b16a2?
na hondatechu twierdza ze b16a2 jest lepszy bo ma przepustnice 60mm zamiast 58 w a1 ;]
arecki18is
03-08-13, 16:19
Ile tulejek jest miedzy glowica a blokiem w d seri
Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2
na hondatechu twierdza ze b16a2 jest lepszy bo ma przepustnice 60mm zamiast 58 w a1 ;]
Wychodzi na to, że rozwiercając przepustnice pod 60mm mamy ssący od a2?
przepustnica od pralki i rozwiert ssaka
przykladowy topic
http://www.civicforumz.com/honda-civic-performance-jdm-discussion-14/b16a2-intake-manifold-t-body-b16a1-24715/
http://honda-tech.com/showthread.php?t=259516
donald1992
03-08-13, 20:49
ile wchodzi oleju do skrzyni s20?
pany szybkie pytanie co może być powodem tryskania paliwa z listwy paliwowej ? zaczęła się dziać ta sytuacja po wymianie bloku silnika
pany szybkie pytanie co może być powodem tryskania paliwa z listwy paliwowej ? zaczęła się dziać ta sytuacja po wymianie bloku silnika
niedokrecona sruba ?
ile wchodzi oleju do skrzyni s20?
dwie butelki MTF - niecale 2 litry
niedokrecona sruba ? ale która ? benzyna leje się z prawej strony w 1,4 czyli przy rozrządzie, niby jest miejsce na jedną śrubę ale to trzyma jakiś tam haczyk chyba że to też jest mega ważne
zrob zdjecie, zgubilem krysztalowa kule ;]
a jak jest miejsce na srube tzn ze chyba tam powinna jakas byc, prawda?
hehe ale pech :p niestety nie zrobię teraz bo samochód stoi w szopie u wuja Zbyszka, ale mogę wywnioskować że wszystkie dziury winny być zatkane bo dostaje się powietrze etc. i to wypycha benzynę ?! jak jutro znajdę przyczynę to zrobię zdjęcie przed i po
ile wchodzi oleju do skrzyni s20?
Niecałe 2litry
bednar_ek35
03-08-13, 22:27
Jeżeli była ściągana listwa paliwowa to możliwe że uszkodziliście oring na wtrysku.
arecki18is
04-08-13, 11:56
Ma ktoś sposób na sciągnięcie kola pasowego w d seri bez klucza kontrujacego?
zablokuj kolo zamachowe, wrzuc piatke wdepcz hamulec i niech ktos odkreca dobrym kluczem z przedluzka.
Z kołem zamachowym ostrożnie bo się może wyszczerbić.
dwie butelki MTF - niecale 2 litry
ja wlewałem 1,8l
Ma ktoś sposób na sciągnięcie kola pasowego w d seri bez klucza kontrujacego?
Ja odkrecem mając juz silnik na stole...
Pokrętka, młotek i na zrywanie albo jak kolega wyżej napisał. 5tka, hamulec i jazda - uwazaj by klina nie wsiaklo gdzies.
Ew. klucz udarowy / pneumatyczny i powinno zejść bez problemu
może mi ktoś powiedzieć jak dostać się do środka lampy? i czy później będę musiał ją sklejać jakimś specjalnym silikonem ?
Edit. Oczywiście chodziło mi o przednie lampy : )
A może napiszesz do której ?
może mi ktoś powiedzieć jak dostać się do środka lampy?
Opalarka względnie suszarka do włosów i jedziesz.
Odnośnie reflektorów przednich.
i czy później będę musiał ją sklejać jakimś specjalnym silikonem ?
Sam tego nie robiłem, ale słyszałem, że dobrze nadaje się do tego silikon dekarski, bo podobno nie zastyga do końca jak "zwykły".
Opalarka względnie suszarka do włosów i jedziesz.
Odnośnie reflektorów przednich.
Sam tego nie robiłem, ale słyszałem, że dobrze nadaje się do tego silikon dekarski, bo podobno nie zastyga do końca jak "zwykły".
Jak wyżej,tylko co do kleju to ten do szkła podobno najlepszy.
Sam to na dniach będę robił...(ala type r)
Sam to na dniach będę robił...(ala type r)
A w jaki sposób, jeśli możesz powiedzieć/napisać?
Też w przyszłości chcę to zrobić, tylko chciałbym uzyskać kolor jak najbardziej zbliżony do koloru z EK9, bo malowanie na czarno mnie osobiście nie leży.
Polecam antracyt, grafit w połysku... i ja bym nie malował odbłyśników od kierunków.
Wysłane z mojego GT-I9305
tematy wielokrotnie opisywane na forum.wystarczy poszukać.EK9 nigdy nie miało seryjnych czarnych lamp.każdy maluje wnętrza na czarno a czemu nie np złoty dymiony??
tematy wielokrotnie opisywane na forum.wystarczy poszukać.EK9 nigdy nie miało seryjnych czarnych lamp.każdy maluje wnętrza na czarno a czemu nie np złoty dymiony??
Ja też nie jestem fanem malowania na czarno. A gdzież delikatnie złotawy kolor też gdzieś widziałem i wyglądał kozacko
Wysłane z mojego GT-I9305
Polecam antracyt, grafit w połysku... i ja bym nie malował odbłyśników od kierunków.
Jeśli wogóle zdecyduję się to robić, to nie mam zamiaru malować odbłyśnika kierunkowskazu.
Chciałbym, żeby był zrobione bardzo podobnie do oryginału:
http://www.icbmotorsport.com/usjdmek9city11.html
EK9 nigdy nie miało seryjnych czarnych lamp.każdy maluje wnętrza na czarno a czemu nie np złoty dymiony??
Łatwiej, a to że ma to niewiele wspólnego z oryginałem, to już nie istotne.
http://i27.tinypic.com/14liiaw.jpg
http://i30.tinypic.com/2m5fdvs.jpg
Proszę bardzo, ponoć oem.
Wysłane z mojego GT-I9305
http://i27.tinypic.com/14liiaw.jpg
http://i30.tinypic.com/2m5fdvs.jpg
Proszę bardzo, ponoć oem.
Ale przed lift, w którym chyba łatwiej to zrobić, bo odbłyśnik kieronkowskazu nie jest jedną częścią z "ramką", którą się maluje.
Jak nie? W polifcie i w przedlifcie osobną częścią jest tylko odblysnik reflektora... Miałem polifta, teraz mam przedlifta i odbłyśniki kierunków był scalony z ramką.
Wysłane z mojego GT-I9305
Jak nie? W polifcie i w przedlifcie osobną częścią jest tylko odblysnik reflektora... Miałem polifta, teraz mam przedlifta i odbłyśniki kierunków był scalony z ramką.
Skoro tak mówisz/piszesz, to pewnie tak jest i absolutnie nie twierdzę, że jest inaczej.
Myślałem, że w przedlft'owych reflektorach ramka była oddzielnie od obu odbłyśników.
obecnie mam załozone kolektory 4-2-1, strumiennice, srodkowy wydech i koncowy serie. Chciałbym wspawac rure zamiast strumiennicy i srodkowego wydechu. Czy mi to silnika nie zadławi, jak to bedzie miało sie do głośności samochodu. Wg. jakiej srednicy jest rura odprowadzajaca spaliny. Chodzi tu o silnik D16Y7
Nie wywalaj wszystkiego ze środka.
Polecam zestaw 4-2-1 strumienica i końcowy
Do 4tys jest naprawde fajnie cicho ale mruczaco a powyżej dopiero zaczyna sie ryk ;)
+ nie zamulisz go napewno. By zaś zyskać na mocy trzeba dobrze to obliczyc. Strumienica musi byc w odpowiednim miejscu.
Laikowi obliczenia zajma ok 2dni wiec polecam zlecić to komuś kto sie na takich rzeczach zna. Wiem ze w krk chlopaki od driftu z Dobrego Pasterza moga to przeliczyć. W Bejcy 6 cylindrowej jak wywalilem cały środkowy i zostawiłem tylko końcowy to okrutnie ja zamulilem...
wiesko1261
04-08-13, 20:48
witam
mam mały kłopot ,będę zakładał głowicę z d16y8 na d14a4 (już po przerobieniu obd1 przerobiony p06 )
chodzi oto ze na strojenie mam ponad 150km mogę podmienić i powoli przejeździć kilka dni
zanim wystroję autko?
Jak w temacie czy sprężyny do VTI podejdą do 6gena z 1,4is 99 rok 3d?
Dokładnie takie
http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-honda-civic-vtec-vti-40-35mm-mts-i3402424191.html
Druga pytanie czy -40 -35? jest optymalne do 15 calowych kół ? Czy może -60 -35 ?
Cytat Zamieszczone przez pobo22 Zobacz posta
pany szybkie pytanie co może być powodem tryskania paliwa z listwy paliwowej ? zaczęła się dziać ta sytuacja po wymianie bloku silnika
niedokrecona sruba ?
Jeżeli była ściągana listwa paliwowa to możliwe że uszkodziliście oring na wtrysku.
powodem był syf na ostatnim wtrysku, porządnie wyczyściłem złożyłem dokręciłem wszystkie śruby i pali na dotyk
witam
mam mały kłopot ,będę zakładał głowicę z d16y8 na d14a4 (już po przerobieniu obd1 przerobiony p06 )
chodzi oto ze na strojenie mam ponad 150km mogę podmienić i powoli przejeździć kilka dni
zanim wystroję autko?
zakup jakas mape od ktoergos stroiciela dla podobnego setupu;]
witam
mam mały kłopot ,będę zakładał głowicę z d16y8 na d14a4 (już po przerobieniu obd1 przerobiony p06 )
chodzi oto ze na strojenie mam ponad 150km mogę podmienić i powoli przejeździć kilka dni
zanim wystroję autko?
Musisz stwierdzić to sam, poskładasz wszystko odpalisz i będziesz wiedział co się dzieje, zapewne jedynym problemem będzie dawkowanie paliwa, ale jak auto będzie jeździło bez większego problemu to śmiało jechać.
wiesko1261
05-08-13, 17:46
dzięki panowie :D rozmawiałem właśnie z osobą co będzie stroił i mam nie szaleć
tylko tak do 4,5tyś obr
witam
mam mały kłopot ,będę zakładał głowicę z d16y8 na d14a4 (już po przerobieniu obd1 przerobiony p06 )
chodzi oto ze na strojenie mam ponad 150km mogę podmienić i powoli przejeździć kilka dni
zanim wystroję autko?
A co to za mod w ogóle? O.o?
Wysłane z mojego GT-I9305
wiesko1261
05-08-13, 20:24
mam wystrojone na 114koni i mało, chcę więcej ,dlatego robię minime :p
(potem w między czasie remont d16 dołu kapitalny ,a to trochę potrwa)
Jak w temacie czy sprężyny do VTI podejdą do 6gena z 1,4is 99 rok 3d?
Dokładnie takie
http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-honda-civic-vtec-vti-40-35mm-mts-i3402424191.html
Druga pytanie czy -40 -35? jest optymalne do 15 calowych kół ? Czy może -60 -35 ?
w opisie masz podane że pasuje do wszystkich modeli civiców 91-00, jeśli pytasz o vti 5 gen czyli eg9 to wg opisu pasuje zarówno do 5 i 6 g. nawet vti.
odpowiedź brzmi tak
na drugie pytanie odpowiem tak: to wszystko zależy jakie chcesz mieć obniżenie, sprężyny z czasem się układają i samochód "siada" niżej. jeśli nie widzisz problemów związanych z jazdą niższym autem to polecam -60-40, pod warunkiem że profil opony nie jest zbyt wysoki.
mam wystrojone na 114koni i mało, chcę więcej ,dlatego robię minime :p
(potem w między czasie remont d16 dołu kapitalny ,a to trochę potrwa)
wiesko jakie masz obd w tym d14?w jaki sposób sprawdziłeś tą moc i kto Ci wystroił na te 114km?
tak tylko, ze z przodu bedzie wysoka jak koza. przerabiane, bo oddalem koledze swoje seryjne sprezyny i honda zrobila sie terenowa :> dlaczego? bseria jest ciezsza od dserii. wydawalo sie tez troche sztywniej.
Nie zakladasz sprezyn -30/-30 wiec nie bedzie z przodu wspomnianej kozy.mowilem o sprezynach -60/-40 wtedy przod bedzie nieco nizej.
wiesko1261
06-08-13, 19:10
wiesko jakie masz obd w tym d14?w jaki sposób sprawdziłeś tą moc i kto Ci wystroił na te 114km?
mam OBD1 komp P06 i wałek Y7 ,dolot ze zderzaka i przelot 2 cale :) wiązkę przerabiał i stroił Niuton na hamowni w Kętrzynie u Kefira
To pogratulowac wyniku.z 1.4 90km wypluło Ci 114 to dobry wynik.powodzenia w dalszych modyfikacjach.teraz pewnie wpadnie glowica z zaworem vtec?
siemanko potrzebuje szybkiej odpowiedzi czy gumy PU stabilizatora przecinaliscie jak orginalne czy w całosci je na chama przecisnac ????
PU jest elastyczną gumą i jeśli przesmarujesz czymś tłustym to powinna się wsunąć.nic się z nią nie stanie a szkoda ją przecinać..chyba że nie da rady inaczej
tez tak właśnie myślałem ze szkoda trochę przecinać, tak jak mówisz kolego spróbuję przesmarować i naciągnąć mam nadzieje ze się nie rozwala
Siłowniki showa tylnej klapy to jakiś standard w 3d?
konstruktor
07-08-13, 07:43
Siłowniki showa tylnej klapy to jakiś standard w 3d?
tak jest , to są ori siłowniki.
Maglownica również jest firmy SHOWA
Tłumik końcowy z EG5 do EJ9 podejdzie bez rzeźby czy trzeba coś przerabiać?
arecki18is
07-08-13, 15:03
Czy zawory w głowicy Z6 i Y7 są takie same?
tak jest , to są ori siłowniki.
Maglownica również jest firmy SHOWA
Dzięki!
arecki18is
07-08-13, 20:29
Tak.
Dzięki
pytanie za 100punktów jak wyciagnac zaczepy chłodnicy klimy jaki i zwykłej chłodnicy w EJ6 ktore potrzymują sie na belce. W belce są na sroby m6 a w chłodnicy na takich jakby zapinkach i chce je wyciagnac nie urywajac ich
Panowie, czy migacze boczne (te na błotnikach) mają znaczenie na która stronę są przeznaczone? Czy np. jest podział na lewe i prawe?
Panowie, czy migacze boczne (te na błotnikach) mają znaczenie na która stronę są przeznaczone? Czy np. jest podział na lewe i prawe?
OEM'owe posiadają oznaczenia L i R.
Ok, dzięki. Czyli pewnie każde mają takie oznaczenia.
Ok, dzięki. Czyli pewnie każde mają takie oznaczenia.
Oznaczenia mają, ale nie jestem przekonany, czy nie dałoby się założyć L na R i odwrotnie.
Oznacenia na kloszu będą do góry nogami, ale kształt na pierwszy rzut oka powinien pasować.
Skoro tak, to chyba zaryzykuje i kupie prawy na lewa strone. Chyba, że wypowie się jeszcze kto już tak robił. :p
Skoro tak, to chyba zaryzykuje i kupie prawy na lewa strone. Chyba, że wypowie się jeszcze kto już tak robił. :p
A nie możesz kupić kompletu, a ten który masz położyć, żeby czekał na swoją kolej?
:confused:
W hurtowni mają tylko prawy na tą chwilę.
A masz lewy? Jak tak to wsadź na prawą stronę. Jak będzie pasować to i prawy na lewą przypasuje.
Noo w sumie to masz racje, po co ja się nad tym zastanawiam w ogóle. :p Dzięki za pomysł. :D
Czy mechanizm elektrycznie opuszczanych szyb podejdzie bez problemu z HB do coupe? Chodzi mi wręcz o sam podnośnik.
I czy osłona pod silnikiem też nie ma różnicy pomiędzy sedanem, hb i coupe? :D
Z góry dzieki za odp!
podejdzie bez problemu z HB do coupe
Tak
osłona pod silnikiem też nie ma różnicy pomiędzy sedanem, hb i coupe?
jesli wszystkie sa przed liftem to na 99% sa takie same, to samo dotyczy polifta.
Zauważyłem ostatnio, że jadąc po nierównej drodze, gdzie mocniej pracuje zawieszenie, słyszę jakby taki brzęk czegoś metalowego. Dźwięk podobny do tego, jakby zderzały się ze sobą monety.. nie wiem do czego to porównać :D Ktoś ma pojęcie co to może być?
może rura tłumika o wahacz
Wie ktoś, z czego to jest dokładka ? Z tyłu jest napis HONDA i nr 71110-ss0a-0000. Foto.
http://oi39.tinypic.com/znrntg.jpg
wiecie może czy silniczki do regulacji lamp są takie same od przed i polifta?? kopiłem ostatnio i niemam pojęcia jak je zamontować są na nich takie jakby 3 zaczepy i niewiem czy mam to na chama wcisnąć w lampę czy jest jakiś myk nato?? pomóżcie bo muszę jechać na przegląd, a odbłyśniki latają jak głupie bez silniczków.
wiecie może czy silniczki do regulacji lamp są takie same od przed i polifta??
nie wiem czy przed i pollift ma takie same ale z tego co pamiętam są różnice miedzy modelami lamp z jakich pochodzą- tzn Stanley lub valeo
Czy orientuje się ktoś czy do silnika d14a4 z ej9 podpasuje alternator z innej d-serii? Mam na myśli d15, d16 lub inne d14a3 np?
Alternatory w d-seriach są zamienne, różnią się tylko wtyczkami
wiecie może czy silniczki do regulacji lamp są takie same od przed i polifta?? kopiłem ostatnio i niemam pojęcia jak je zamontować są na nich takie jakby 3 zaczepy i niewiem czy mam to na chama wcisnąć w lampę czy jest jakiś myk nato?? pomóżcie bo muszę jechać na przegląd, a odbłyśniki latają jak głupie bez silniczków.
Nie ma to znaczenia czy reflektory są do przedlift'a czy do polift'a, tylko to jakiego są producenta.
kopiłem ostatnio i niemam pojęcia jak je zamontować są na nich takie jakby 3 zaczepy i niewiem czy mam to na chama wcisnąć w lampę czy jest jakiś myk nato?? pomóżcie bo muszę jechać na przegląd, a odbłyśniki latają jak głupie bez silniczków.
Delikatnie wcisnąć i przekręcić do pozycji, w której gniazdo wtyczki będzie pionowo względem reflektora.
starsznie mi sie grzeje plyn od wspomagania, az przez blotnik czuc gorąco
co zrobic z tym fantem ?
Jak wszystko inne ok to polecalbym zalozyc chlodniczke z crx del sola z przed 95roku - (92-92) - dluga - za grosze powinienes to dostac - waz idzie wtedy prawie przez cala szerokosc przodu i zawraca dopiero do pompy. Chlodzenie ma wtedy sporo lepsze
W wersji od 95 - waz od wspomy zawraca juz przy podluznicy zaraz pod zbiorniczkiem. Kurcze akurat takie przewody znajomemu ostatnio rzucilem w gratisie.
Ale moze chcialby to oddac za drobne, moge zapytac. A sam olej wspomagania zmieniany kiedys? albo pompa kleka...
Plynu jest max? Slyszysz ja podczas skrecania czy tylko w krancowych wychyleniach magla?
starsznie mi sie grzeje plyn od wspomagania, az przez blotnik czuc gorąco
co zrobic z tym fantem ?
A płyn wymieniany kiedykolwiek? Może wody złapał i się gotuje.
Pany nie dziala mi podswietlenie licznikow i konsoli. Gdzie jest od tego bezpiecznik?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
A płyn wymieniany kiedykolwiek? Może wody złapał i się gotuje.
no na zasyfiony nie wyglada plyn. wymienie ile sie da i zobacze czy to cos pomoglo
na wylaczonym silniku jest minimum a jak sie wlaczy to pokazuje maximum ....
Pany nie dziala mi podswietlenie licznikow i konsoli. Gdzie jest od tego bezpiecznik?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
http://i41.tinypic.com/20gmkqb.jpg
to chyba bedzie instrument lights :D
pozycja 4 po lewej stronie
no na zasyfiony nie wyglada plyn. wymienie ile sie da i zobacze czy to cos pomoglo
na wylaczonym silniku jest minimum a jak sie wlaczy to pokazuje maximum ....
http://i41.tinypic.com/20gmkqb.jpg
to chyba bedzie instrument lights :D
pozycja 4 po lewej stronie
Dzieki za info ale nie musiales specjalnie schodzic do auta heheheh
Pozniej zobacze i dam znac
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
To foto po forum krąży jakiś czas :D
Hahah i tak dzieki. Spalony jak diabli :-P
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Panowie, jakie oznaczenie mają czarne elementy plastikowe w V generacji? SR4 czy SR3, a może jeszcze inne?
Mam takie ogólne pytanie. Czy ubytek 50ml - 100ml oleju będzie widoczny na bagnecie?
pomiedzy minimum a maximum na bagnecie masz litr ;]
dorob sobie kilka kresek dla ulatwienia hehe
Aha, czyli 100ml powinno być widoczne. To dobrze ;) Dzięki
Pacjent: Ek3 sedan.
Ocjaw: po uchyleniu drzwi kierowcy nie działa z nich sterowanie tylnymi szybami. Z tyłu wszystko działa. Dodatkowo problem sie pogłębia bo juz nawet przy zamknietych drzwiach kierowcy, kierowca nie może ze swojego panelu sterować tylnymi szybami. Najpierw problem pojawił sie w tylnych od strony kierowcy a teraz się szbko pogłębia.
Diagnoza wstępna: uszkodzony przewód lub jeśli jest nie łączy jakaś kostka w drzwiach lub budzie.
PYTANIE: Jak rozpiąć wiązke el. między drzwiami kierowcy a budą. W manualu jakoś znaleść tego nie mogę.
Ważne. Drzwi przednie pasażera działają dobrze.
Jakieś inne pomysły, sugestie?
Wie ktoś, z czego to jest dokładka ? Z tyłu jest napis HONDA i nr 71110-ss0a-0000. Foto.
http://oi39.tinypic.com/znrntg.jpg
dokładka jest oem z accorda np CG8.znajomy jak montował dokładkę z ATR-a to tą musiał zdemontować.to taki delikatny mało widoczny lip przedniego zderzaka.do civica raczej nie podejdzie mimo że jest elastyczna jak PU
Pacjent: Ek3 sedan.
Ocjaw: po uchyleniu drzwi kierowcy nie działa z nich sterowanie tylnymi szybami. Z tyłu wszystko działa. Dodatkowo problem sie pogłębia bo juz nawet przy zamknietych drzwiach kierowcy, kierowca nie może ze swojego panelu sterować tylnymi szybami. Najpierw problem pojawił sie w tylnych od strony kierowcy a teraz się szbko pogłębia.
Diagnoza wstępna: uszkodzony przewód lub jeśli jest nie łączy jakaś kostka w drzwiach lub budzie.
PYTANIE: Jak rozpiąć wiązke el. między drzwiami kierowcy a budą. W manualu jakoś znaleść tego nie mogę.
Ważne. Drzwi przednie pasażera działają dobrze.
Jakieś inne pomysły, sugestie?
W drzwiach jest rozpinana kostka. Wkładasz łapę między drzwi a bude i od góry jest klik. Naciskasz go i rozpinasz kostkę
Pacjent: Ek3 sedan.
Ocjaw: po uchyleniu drzwi kierowcy nie działa z nich sterowanie tylnymi szybami. Z tyłu wszystko działa. Dodatkowo problem sie pogłębia bo juz nawet przy zamknietych drzwiach kierowcy, kierowca nie może ze swojego panelu sterować tylnymi szybami. Najpierw problem pojawił sie w tylnych od strony kierowcy a teraz się szbko pogłębia.
Diagnoza wstępna: uszkodzony przewód lub jeśli jest nie łączy jakaś kostka w drzwiach lub budzie.
PYTANIE: Jak rozpiąć wiązke el. między drzwiami kierowcy a budą. W manualu jakoś znaleść tego nie mogę.
Ważne. Drzwi przednie pasażera działają dobrze.
Jakieś inne pomysły, sugestie?
tak jak wyzej. otwierasz drzwi i rozpinasz przez szpare
u mnie sie kiedys przetarly kabelki na tyl idace od kierowcy wlasnie w tym miejscu
dokładka jest oem z accorda np CG8.
Jesteś tego pewny ?
taką sama mam w garażu bo mi zostawił, no chyba że są minimalne różnice i nr oem jest inny.ale wyglądem jest taka sama co w accordach 6 g.jeśli masz to auto to zobacz pod przedni zderzak.jeśli nie masz to widocznie ktoś musiał wcześniej zdemontować.nie wiem czemu ma służyć ta dokładka bo praktycznie jest niewidoczna.
Kostka w drzwich rozpięta.
Dzieki za pomoc.
Trzy przewody w kostce urwane tak ze nie wiem jaka kolejnosc byc powinna.
Czy w którymś manualu jest gdzieś ta kostka rozpisana bym mogł wyjąć piny z kostki, polutować je z przewodami i wcisnąć z powrotem w odpowiednie miejsca.
A może lepiej wydłubać wiązke i odbudować na nowych przewodach? Ale wtedy gdzie kupie nowe "piny" do kostki i jak tą wiazke wciągnąć teraz do kabiny bym miał troche miejsca na jakieś manewry...
gdy kupiłem samochód zauważyłem że lewa strona samochodu siedzi jakieś 1 cm niżej , nie zwracałem na to uwagi i przejeździłem tak około rok czasu , dzisiaj się dobrze przyjrzałem i lewa strona ( tylko lewe tylne koło ) jest aż o 3 cm niżej ! . Czym może być to spowodowane ? sprawdzałem czy nie ma jakiś innych amortyzatorów i sprężyn , ale wszystko jest raczej OEM . Można w miarę tak jeździć do wiosny zanim założę gwint?
może ktoś wrzucić fotkę silniczka od regulacji lamp z ek, bo kupiłem i coś nie pasują, coś mi się wydaje ze mogą być z angielki:(
Sa dwa rodzaje lamp/silniczkow.
Valeo i stanley.
Gdzieś krążyło zdjęcie ukazujące oby dwa rodzaje... Jakoś znaleść nie mogę teraz go.
może ktoś wrzucić fotkę silniczka od regulacji lamp z ek, bo kupiłem i coś nie pasują, coś mi się wydaje ze mogą być z angielki:(
http://img692.imageshack.us/img692/3096/t2ax.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/t2ax.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tutaj masz silniczek typu Valeo w OEM'owym reflektorze Valeo Honda do przedlift'owego EJ9. Taki sam jest też w zamiennikach reflektorów produkowanych przez Valeo.
W lampach typ Stanley (Stanley i Depo) silniczek jest przykręcany do korpusu lampy.
Reflektory typ Valeo mają silniczek regulacji jest wciskany.
Witam. mam EJ9 D14A3 i pionową przepustnice. Możecie mi powiedzieć czy są gotowe doloty do kupienia, czy trzeba lepić samemu??
Tutaj masz silniczek typu Valeo w OEM'owym reflektorze Valeo Honda do przedlift'owego EJ9. Taki sam jest też w zamiennikach reflektorów produkowanych przez Valeo.
W lampach typ Stanley (Stanley i Depo) silniczek jest przykręcany do korpusu lampy.
Reflektory typ Valeo mają silniczek regulacji jest wciskany.
wielkie dzięki kolego. ja mam w takim razie depo bo tylko taki napis znalazłem na lampie, ale za cholerę niemoge zamontować tych silniczków i mam w miejscu na silniczek takie 3 otwory właśnie jakby do przykręcenia, najlepiej zrobie jutro fote lampy i silniczka i wrzucę to coś może poradzicie, bo chyba sam niedojde z tym do ładu
nie mam oświetlenia koło szyberdachu w coupe 6g w podsufitce, powiedzcie mi co to za żarówka bo jej nie było, C5W czy C10W ?
Witam. mam EJ9 D14A3 i pionową przepustnice. Możecie mi powiedzieć czy są gotowe doloty do kupienia, czy trzeba lepić samemu??
Pewnie, że są np na allegro:
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-honda-civic-crx-1996-98-cai-i3451213456.html CAI
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-big-tube-simota-carbon-honda-civic-i3420734995.html Parówa
Warto doczytać, że są dedykowane do pionowej przepustnicy i pod dany rocznik auta :)
Dużo szukałem w manualu ale nie znalazłem rozkładu przewodów w kostce którą przewody wchodzą w drzwi kierowcy (sedan ek3).
Poopisywane są jedynie kostki "krańcowe" przy przełącznikach, modułach czy silnikach już w drzwiach. Ale nie ma tej którą wiazka pryechodzi z budy do drzwi.
Potrzebuje tego dość pilnie by móc uruchomić sterowanie szybami tylnych drzwi (popękały przewody przy samej kostce w drzwiach i pare rzeczy działać przestało)
Witam ponownie.
Panowie padły mi przednie wycieraczki. doslownie. Mam poliftowe EK3 z 98r z motorkiem d15z6 iLS.
Najlepsze jest to, że silniczek działa na każdym biegu! (Słychać jak moc wzrasta zwiększając poziom) Niestety nic nie "machaja" ;(
Co może być przyczyną takiej sytuacji? Czy jest możliwość, że spadło ramię pod podszybiem i dlatego nic chcą machać?
Będę wdzięczny za pomoc, bo już tydzień jeżdżę bez a tak się nie da;(
Sławo lepiej ich nie używaj bo możesz silniczek spalić. Najprawdopodobniej zapiekły Ci się ciężko mi to nazwać ale jak wyciągniesz mechanizm zdejmiesz patyki to zobaczysz o czym mówię. Potem czyszczenie i smarowanie i składasz z powrotem
Dzięki za wskazówki Seba. silniczka nie mecze, bo przecież nie mam po co go używać;) też podejrzewam taką możliwość, że się zapiekly łączenia i nie chce machać. silniczek na bank jest dobry. Problem w tym że sam na rozbieraniu podszybia się nie znam. wiem gdzie są wszystkie zatrzaski ale nie mam odpowieniego sprzętu do ich wyciągania. nie chce ich polamac a to nie jest robota na pół godziny z rozbieraniem i skladaniem. bez dodatkowego rysowania elementu podszybia;(
jakie jest "tolerowane" zużycie oleju w d16y7? mam do nabycia cupete z tym silnikiem z gazem sekwencyjnym , przebieg 200tys gaz od 40 tys. jak sprawdzic taki silnik przy oględzinach?
Witam ponownie.
Panowie padły mi przednie wycieraczki. doslownie. Mam poliftowe EK3 z 98r z motorkiem d15z6 iLS.
Najlepsze jest to, że silniczek działa na każdym biegu! (Słychać jak moc wzrasta zwiększając poziom) Niestety nic nie "machaja" ;(
Co może być przyczyną takiej sytuacji? Czy jest możliwość, że spadło ramię pod podszybiem i dlatego nic chcą machać?
Będę wdzięczny za pomoc, bo już tydzień jeżdżę bez a tak się nie da;(
prawdopodobnie patyki się ukręciły, silniczek by tylko się załączał nie było by słychać jak chodzi jak by się zapiekły łączenia
jakie jest "tolerowane" zużycie oleju w d16y7? mam do nabycia cupete z tym silnikiem z gazem sekwencyjnym , przebieg 200tys gaz od 40 tys. jak sprawdzic taki silnik przy oględzinach?
Zapytaj się czy gość ma jakiś olej do niego albo jaki leje żebyś pamiętał, jak wyciągnie z bagażnika 2-5 L to bierze dużo :)
z drugiej strony ciężko to sprawdzić dokładnie, po wydechu można ale to może mieć zapchany katalizator i nic nie będzie widać ...
jak wyciągnie z bagażnika 2-5 L to bierze dużo
To mój silnik jest złomem, bo mam w bagażniku bańkę po 5l. Chyba najskuteczniejszym sposobem jest po prostu wsadzić nochala w wydech i powąchać :D Smród palonego oleju jest niepowtarzalny. Pobór na poziomie litr/10tyś km nie jest powodem do żadnych zmartwień.
To mój silnik jest złomem, bo mam w bagażniku bańkę po 5l
Nie po tylko z pięcioma litrami :P raczej jak kupujesz 5 na wymiane to litr zostanie tak, a jak gosc wyciaga banke 5 l z 3 l w srodku :) tak sobie tylko rozumuje ;P
Takie patrzenie po tym co kto i ile tego ma w bagażniku jest o kant zada potłuc.
Ja też wożę ze sobą bańkę 5l., z czego zostało w niej jakieś 0,5l.
Jakiś mądrala zaraz by wywnioskował, że silnik żłopie olej i dolałem już jakieś 1,5l., a w rzeczywistości dolewałem z tej bańki do drugiego auta które mam.
Natomiast ja wczoraj dolałem 400ml po trasie 135km... a nie wożę baniek żadnych. Sprawdzam oliwe pod domem, raz w tygodniu i dodatkowo przed i po trasie. Nikomu nie życzę żeby miał zapieczone pierścienie olejowe. :P Przy kupnie nic nie kopcił, baniek też nie było w silniku świeża oliwa Liqui Moly i nie wiadomo co tam jeszcze było wlane.
Pobór na poziomie litr/10tyś km nie jest powodem do żadnych zmartwień.
Manuale podają że to graniczna dopuszczalna wartość, ale ja też bym się nie przejmował takim poborem.
Siema.
Szykuję plastiki do malowania i jestem na etapie lusterek. Mam takie (usdm):
http://www.hondaperformanceparts.co.uk/lg_images/Genuine_Honda_USDM_99_Spec_SI_Wingmirrors_painted_ .jpg
Żeby je dobrze polakierować niezbędny jest demontaż lustra (szkła) i w tym jest problem.. Jak je zdemontować? Z zewnątrz nie ma żadnych śrubek, to co się dało odkręcić to odkręciłem ale lustro nie wychodzi. Nie używam siły bo nie chcę żeby szkło pękło.
Przerabiał ktoś takie lusterka u siebie?
Mogę porobić fotki jak to wygląda od środka jeżeli byłyby pomocne..
od dołu nie ma dziury a w głębi śrubki trzymającej mechanizm el. ?
od dołu dziurki nie ma. Śrubki trzymające mechanizm el. są 3 i po odchyleniu szkła da się wykręcić tylko jedną (do pozostałych jest zbyt małe dojście na śrubokręt).
http://s13.postimg.org/z6sw23h93/DSC03882.jpg
Rozumiem, że chodzi Ci o sam demontaż szkła a nie lusterka od auta ?
Ja mam te lustra i je też rozbierałem do malowania. Szkło trzyma się na takich 3 bolcach zakończonych kulką, która reguluje ustawienie lustra. Niestety musisz użyć troszkę siły i tak podważyć cały wkład, ażeby wyskoczył po kolei z tych 3 białych kulek (2 mniejsze i jedna większa na środku). Nic nie rozkręcasz bo i tak rozkręcając lustro usdm, nie dojdziesz do wkładu. I uważaj przy montażu wkładu aby dociskac lusterko równomiernie bo mi akurat strzelił wkład i musze kupic nowy ;) Zaraz znajde fote na kompie i Ci wkleje, jak te kulki wyglądają.
http://s6.ifotos.pl/img/lustraJPG_nesrxwp.JPG
Na środku masz tą większą kulkę, która tak jak u mnie musi Ci wyskoczyć z wkładu i zaznaczyłem 2 miejsca gdzie powinny być 2 małe kulki które zdemontowałem przed malowaniem.
ciężko bez macania pomóc :)
OK, zeszło.
Dla potomnych zmagających się z tym problemem dodam tylko, że u mnie była coś jak metalowa spinka (działa na zasadzie ściskania zatrzasków tej największej kulki) i po jej poluzowaniu szkło wyszło bez użycia większych sił. :)
Foto jak to wygląda nie rozebrane (widać spinkę):
http://s21.postimg.org/6rxv6bjmf/DSC03887.jpg
I po zdemontowaniu szkła (widać całą spinkę):
http://s2.postimg.org/azjn9spa1/DSC03888.jpg
Dzięki za podpowiedzi! :)
Manuale podają że to graniczna dopuszczalna wartość
Manuale podają bodaj 1l/1000km., co jest delikatnie mówiąc przegięciem pały.
jeśli masz to auto to zobacz pod przedni zderzak.jeśli nie masz to widocznie ktoś musiał wcześniej zdemontować.
No właśnie mam CG8 które znam od nowości jak wyjechało z salonu i nie ma żadnej dokładki i na milion procent jestem pewny że nic nikt nie ściągał ;)
Manuale podają bodaj 1l/1000km., co jest delikatnie mówiąc przegięciem pały.
Bez paniki Michał każdy silnik a zwłaszcza nowy może brać nawet więcej
Robiłem teraz w tygodniu znajomemu Cifa R18B2 z 2010 roku z przebiegiem 120 tys
Od nowości to auto ma i od zawsze brało olej gdzie w książce jest napisane jak byk że litr na tysiąc więc oleju od zmiany do zmiany można dolewać
Przeliczając litr na tysiące to jest żaden pobór ;)
Manuale podają bodaj 1l/1000km., co jest delikatnie mówiąc przegięciem pały.
Sprawdziłem jeszcze raz i faktycznie tak jest. Zdawało mi się że jest jedno zero więcej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.