Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
bednar_ek35
02-07-13, 13:53
A może żaróweczka spalona:cool:
Ew.przejrzyj bezpieczniki.
koledzy zagadka foto, co to jest i do czego ?
http://img12.imageshack.us/img12/6338/id0y.jpg
MichalS394
02-07-13, 15:23
wygląda na odpływ wody z klimatyzacji
woda z klimatyzacji tedy scieka
Michal szybszy ;]
Powiedzcie mi czy tą osłonę co są przykryte przewody paliwowe i hamulcowe wzdłuż podłogi da się zdjąć w taki sposób żeby przewody zostały w tych separatorkach?
Cz żeby zdjąć ta osłonę muszę wypiąć ja z przewodów ?
Chciałem zabezpieczyć je środkiem do konserwacji podwozi a ten plastik trochę to utrudnia, w dodatku przy tym separatorku jeden przewód ma rdzawy nalot.
ps te cieńsze przewody są hamulcowe czy paliwowe?
wygląda na odpływ wody z klimatyzacji
woda z klimatyzacji tedy scieka
Michal szybszy ;]
ale ja nie miałem wcześniej klimy dopiero w zeszłym roku zamontowałem a to coś było już, w dodatku woda z klimy tym u mnie nie ścieka ale może wężyka nie podłączyłem gdzieś ;] idę obadać sprawe
powiedzcie mi czy jest mozliwe przeczyszczenie TPS bez zdejmowania przepustnicy np. sprayem do elektroniki ?
ale ja nie miałem wcześniej klimy dopiero w zeszłym roku zamontowałem a to coś było już, w dodatku woda z klimy tym u mnie nie ścieka ale może wężyka nie podłączyłem gdzieś ;] idę obadać sprawe
a nie masz mokrej podlogi pod schowkiem jak wlaczysz klime na dluzej??
a nie masz mokrej podlogi pod schowkiem jak wlaczysz klime na dluzej??
nie, wężyk na skropliny mam wyprowadzony przez gródź i tam sobie kapie ;]
a ten plastik widze że jest do filtra węglowego podłączony, z kanału nie mogłem dojrzeć
a ten plastik widze że jest do filtra węglowego podłączony
Tak to jest element filtra węglowego, nie klimy ;)
Tak to jest element filtra węglowego
x2
Woda z klimy ma odplyw pod akumulatorem:)
Panowie i Panie, szukam miski olejowej do mojego d16y7 i potrzebuje potwierdzenia z którego silnika podejdzie na pewno ?
Czy dokładka z renault laguna i megane są takie same ?
Starstruck
03-07-13, 11:33
Nie, z megane jest krótsza i węższa po bokach od tej z laguny.
Jak zwiekszyc pojemnosc w d16?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Panowie, czy rozpórka przednia na kielichy od 5d vti podejdzie do 3d ej9? :)
Podejdzie tylko będziesz musiał sobie otwory powiercić.
no to luz bo chcialem kupic w aso od ek4 ale kosztuje teraz 198zl (kiedys ~50zl ) :/ i musze na allegro poszukac :)
Jak zwiekszyc pojemnosc w d16?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Najlepiej tlokami i korbami...
Pytanie tylko po co?
Najlepiej tlokami i korbami...
Ciekawe jak?
Pytanie tylko po co?
Żeby ugrać więcej koni?
Cor7ez - zakładałem kiedyś o tym temat, przejrzyj moje wątki a znajdziesz :)
Panowie, czy rozpórka przednia na kielichy od 5d vti podejdzie do 3d ej9? :)
ja w swoim ej9 mam rozorke od eg9 :) dziury trzeba wywiercic w kielichu :)
takie szybkie pytanie odemnie. naba do 6g podejdzie od jakiegos innego auta czy tylko ta dedykowana do 6g?
Pytanie za 100pkt czy maglownica z eg3 podejdzie p&p do ej2? Za 2 dni mam wyjazd do niemiec samochodem a tylko taką mam pod ręką. Z góry dziękuje za pomoc
jeżeli maglownica ze wspomaganiem i ty też masz wspomaganie kiery u siebie to bedzie pasować.
jeżeli maglownica ze wspomaganiem i ty też masz wspomaganie kiery u siebie to bedzie pasować.
Maglownica ze wspomaganiem. Dzięki Tobie mogę lecieć do garazu i rozbierać spokojnie. Dzięki! :)
wczoraj padło mi podświetlenie deski (panel nawiewu) i zegarów... nie moge sie doszukac ktory bezpiecznik jest od tego w moim ej9 d14. pomożecie?
Pod kierownicą, pod małą klapką. Bezpieczniki nr. 25 i 30.
Bezp. mozesz spr. ale co spowodowalo wywalenie bezp, jakies zwarcie??
Szukaj kolego:)
Najlepiej tlokami i korbami...
Pytanie tylko po co?
Wieksza pojemnosc to wiecej koni i niuta.
Jakie korby i tloki w takim razie?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Najlepiej tlokami i korbami...
Pytanie tylko po co?
tłokami i korbami to możesz sobie zwiększyć bądź zmniejszyć stopień sprężania
pojemność zmieniasz średnica cylindra bądź skokiem tłoka czyli zmieniając wykorbienie (wał )
Jak mocowany jest tylny znaczek H w HB 6gen? Jest on jakoś przykręcany od wewnątrz do klapy?
Jest wciskany na dwa koleczki. W klapie masz dziurki a w znaczku kolki, czasem widzialem ze sa przyklejone ale czy tak jest we wszystkich to nie jestem pewien.
Jak mocowany jest tylny znaczek H w HB 6gen? Jest on jakoś przykręcany od wewnątrz do klapy?
Musisz go pociągnąc to wyjdzie :)
A propo bezpieczników... który bezpiecznik pod maską jest odpowiedzialny za światła wsteczne?
Podobno są dwa - jeden pod kierownicą, a drugi pod maską.
Pytam, bo dziś z powodu braku świateł cofania nie podbili mi przeglądu i dupa:(
Muszę się w końcu za to zabrać i dokładnie obadać co tam jest nie tak, bo światła wstecznego nie mam od momentu swapa na D16.
zarowki nie przepalone ?
czujnik w skrzyni ok ?? podlączony ??
Żarówki OK.
Czujnik w skrzyni przed swapem na bank był dobry. Światła się skończyły dokładnie w chwili, gdy kolega Dudix zaczął grzebać we wiązce i zmienił kompa na P28.
Tak w ogóle, to dokąd dochodzi czujnik ze skrzyni biegów? On idzie prosto do komputera, czy jak?
Pytam, bo dziś z powodu braku świateł cofania nie podbili mi przeglądu i dupa
Wbijaj do mnie, z samym dowodem:p podbija bez problema:D hehe
A ja mam pytanie o bezpiecznik podświetlenia rejerki z tyłu, nie swieci mi wogole:( gdzie bedzie bezp?
A ja mam pytanie o bezpiecznik podświetlenia rejerki z tyłu, nie swieci mi wogole gdzie bedzie bezp?
Bezpiecznik nr 13.
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
Ej6 polifty maja ocynk ? Bo cos mi sie takiego obilo o uszy.
Może trochę z innej paki. Znacie gościa który ponoć u nas na forum ma zniżkę na PU bodajże z olkuszu i można u niego zamówić towar z fajnym rabatem? Ktoś mi o nim mówił ale nie potrafil powiedzieć Kto dokładnie.
Wysłane z mojego GT-I9305
Siema mam pytanie co do EJ9 mam silnik D14A4 i potrzebuje kupić klawiature bo zawory klekoczą.. a mam możliwość kupić z D14A3 czy jest to ta sama klawiatura ?
Tak ta sama.
A regulowałeś luzy zaworowe? Może to wystarczy.
Może trochę z innej paki. Znacie gościa który ponoć u nas na forum ma zniżkę na PU bodajże z olkuszu i można u niego zamówić towar z fajnym rabatem? Ktoś mi o nim mówił ale nie potrafil powiedzieć Kto dokładnie.
może Infi popatrz w grupowe zamówienia
Autko było u mechanika ( znajomego ) robił mi autko i mówi że zawory są ok. ale on aż tak na Hondach się nie zna więc myślę czy nie podjechać gdzieś np do JHM-u by sprawdzili czy to klawia czy to zawory
Siemanko panowie, od pewnego czasu mamjakis problem z Hanką V-GEN, mianowicie zapala mi sie Check i trzyma tak z 2tys obr. nie spada ani nic, mam wrazenie jak by ciagle był na ssaniu, co to może byc raz jest tak raz nie podczas jazdy sie włączy itp. Chciałem zrobić samo diagnostykę ale mam jakieś inne kości możecie coś doradzić co to może być ? I jak ma się to włączyć to słychać w nogach kierowcy jakieś przeskoki pykanie itp. nie wiem od czego to;/
A drugi problem to taki że coś mi wisi za ssakiem i za cholere nie wiem co to jest i skąd to się wzięło i nigdzie nie ma na to dziury ;/ Pomóżcie bo może przez to mi wywala Checka.
http://images42.fotosik.pl/918/201b667d52893020m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201b667d52893020.html)
http://images50.fotosik.pl/2003/bebbaea6ec6b3dd4m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bebbaea6ec6b3dd4.html)
http://images41.fotosik.pl/2092/c90490d02843a4e9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c90490d02843a4e9.html)
http://images42.fotosik.pl/918/3328a3001803382em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3328a3001803382e.html)
Przepustnica,linka Ci sie nie blokuje? Pedał do konca odbija?
Obroty regulowałes?
Tapatalk
No to jest pod ssacym;/ nie wiem od czego to jest, przypomina jakis czujnik temperatury czy czegos ;/ Linka nic nie blokuje Pedał odbija do końca ;/
Panowie i Panie mam pytanie :P teraz cofałem i nie świecą mi światła cofania.. a świeciły czego może być wina jak bezpiecznik to który to dokładnie będzie ?
Panowie i Panie mam pytanie :P teraz cofałem i nie świecą mi światła cofania.. a świeciły czego może być wina jak bezpiecznik to który to dokładnie będzie ?
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
MichalS394
07-07-13, 22:57
No to jest pod ssacym;/ nie wiem od czego to jest, przypomina jakis czujnik temperatury czy czegos ;/ Linka nic nie blokuje Pedał odbija do końca ;/
nie ma bata, musi gdzieś być na to otwór :D nie schodzi z obrotów bo ciągnie lewe powietrze, a check'a wywala przez to, że ten czujnik nie daje żadnego pomiaru, albo przez lewe powietrze, które wprowadza w błąd czujniki przy przepustnicy
nie wiem od czego to jest, przypomina jakis czujnik temperatury czy czegos
Bo to JEST czujnik temperatury a konkretnie powietrza w dolocie, tzw. IAT. Tak jak kolega wyżej napisał - musi być na niego otwór w kolektorze ssącym.
Na drugim zdjęciu, tam gdzie pokazujesz 2 niebieskie wtyczki to ta 3-pinowa to złącze serwisowe i tego nie ruszaj. Do samodiagnostyki używasz tej obok 2-pinowej. Zwierasz np. spinaczem biurowym, włączasz zapłon i patrzysz ile razy ci mrugnie kontrolna Check Engine. Dłuższe mrugnięca to dziesiątki a krótsze to jedności. Wymrugiwanie kolejnych błędów jest oddzielone 1-2 sekundowymi interwałami. Jak będziesz miał problemy z odczytem to nagraj filmik to pomożemy ci rozszyfrować kody.:)
siemka, wie ktoś czy reperaturki tylnych ej9 nadkoli do polifta różnią się czymś od tych do przedlifta?
siemka, wie ktoś czy reperaturki tylnych ej9 nadkoli do polifta różnią się czymś od tych do przedlifta?
Chyba nie.
Tapatalk
Ja mam ssący od d15z8 ;/ i dupa bo nie ma nigdzie tej dziury, chyba że ma ktoś jakieś foto z tyłu od tego ssaka bo ja już się poddaje;/ taka dziura nie może zniknąć a najciekawsze że razem ze śrubkami to wisiało ;/ Myślicie że przez to pali się check i spala więcej paliwa ??
Co do mostkowania, mostkowałem ten dwupinowy i zamias check engine świeci sie SRS
Bo to JEST czujnik temperatury a konkretnie powietrza w dolocie, tzw. IAT. Tak jak kolega wyżej napisał - musi być na niego otwór w kolektorze ssącym.
Na drugim zdjęciu, tam gdzie pokazujesz 2 niebieskie wtyczki to ta 3-pinowa to złącze serwisowe i tego nie ruszaj. Do samodiagnostyki używasz tej obok 2-pinowej. Zwierasz np. spinaczem biurowym, włączasz zapłon i patrzysz ile razy ci mrugnie kontrolna Check Engine. Dłuższe mrugnięca to dziesiątki a krótsze to jedności. Wymrugiwanie kolejnych błędów jest oddzielone 1-2 sekundowymi interwałami. Jak będziesz miał problemy z odczytem to nagraj filmik to pomożemy ci rozszyfrować kody.
wiesko1261
09-07-13, 07:15
też wstawiałem kol d15z8 a czujnik wstawiłem przed przepustnicę (przedłużyłem lutując kabelki)
a wysokie obroty ,sprawdzi kanały po egr
Ja mam ssący od d15z8 ;/ i dupa bo nie ma nigdzie tej dziury,
No i to wyjaśnia sprawę. W d15z8 czujnik IAT jest na dolocie a nie w kolektorze ssącym, dlatego nie masz dziury. Poradzić sobie możesz na kilka sposobów. Na przykład tak jak kolega wyżej napisał.
mostkowałem ten dwupinowy i zamias check engine świeci sie SRS
Tu żeś mi zabił ćwieka. Komp masz seryjny od b7?? Czy też jakieś mody??
Po spięciu kostki do samodiagnostyki pokazuje tez błędy SRS i ABS i wtedy te kontrolki migają. Jeśli dobrze pamiętam, to przy braku błędów check jednostajnie miga w dość dużych odstępach czasu.
Ma ktoś zestawienie onboardów EK3 z oryginalną skrzynią i krótszą ?
ma ktos moze opis lamki econo w zegarach??
chcialbym przerobic na vtec light ale jest 5 stykow lub czy ktos powie mi ktore podlaczyc pod kompa i pod minus?
Jescze pytanko.
Czy mechanizm podnoszenia szyby kierowcy jest taki sam w 3d i 4d ?
Po spięciu kostki do samodiagnostyki pokazuje tez błędy SRS i ABS i wtedy te kontrolki migają. Jeśli dobrze pamiętam, to przy braku błędów check jednostajnie miga w dość dużych odstępach czasu.
Przy braku błędów kontrolki świecą cały czas. Przynajmniej u mnie:)
Mam P28 pomodzony.
Tu żeś mi zabił ćwieka. Komp masz seryjny od b7?? Czy też jakieś mody??
Wiesz spiąłem te dwa i zaświecił sie srs na stałe a dalej nie patrzyłem czy check się pali ;/
Po spięciu kostki do samodiagnostyki pokazuje tez błędy SRS i ABS i wtedy te kontrolki migają. Jeśli dobrze pamiętam, to przy braku błędów check jednostajnie miga w dość dużych odstępach czasu.
A co do tego Czujnika to jak przekładałem silnik to on tak o sobie nie wisiał bo bym to zauważył ;/ Musi coś być z tym nie tak prawie rok czasu wszystko było dobrze od przekładki i co nagle skądś się do wzięło ? nie mam pojecia już co tam może być grane;/ Oriętuje się ktoś ile kosztuje wpięcie pod kompa i zobaczenie co mu siedzi ?
To jak masz P28, nawet pomodzony to samodiagnostyka powinna działać tak samo. Zworke trzeba dobrze wepchnąć w tę kostkę bo czasami sie wydaje że siedzi a tak naprawdę nie ma styku i Check gaśnie.
Oriętuje się ktoś ile kosztuje wpięcie pod kompa i zobaczenie co mu siedzi ?
W ASO zapłacisz ok. 200 zł W każdym innym warsztacie gdzie robią takie rzeczy cena powinna oscylować w okolicach 50 PLN.
No własnie dobrze je zmostkowałem ;/ Zapalił się srs ;/ kurde nie wiem co mam teraz uczynić, myślisz że na kompie by pokazało co mu dolega ?
Skoro tak się dzieje to jedź na komputer. Wykaże wszystkie błędy jakie znajdują sie w pamięci twojego ECU.
Chyba będę musiał tak zrboic, bo szlak mnie już trafia raz sie pali Check głośno ryczy na 2tys obr tak jak by powietrza nie zaciągał jade jade nagle gaśnie jest normalnie, a to szarpie bo cos ptryka w nogach cha gie wu co to jest pierwszy raz sie z czyms takim spotykam ;/
pytanko czy muszę zaklepac ranty na tylnych błotnikach jak chce założyć sprężyny -50 do oem amorka... civic 6gen sedan...
felga et35 opony 195-50-15
przymierz, ale raczej tak
a jak dam wyższe Et felgi to tez mnie czeka klepanie rantów??
Jak dasz ET 37-40 to felga powinna się już schować w nadkolu i klepanie będzie zbędne ale to i tak proponowałbym sprawdzić na żywym organiźmie :)
Starstruck
10-07-13, 13:45
Przy braku błędów kontrolki świecą cały czas. Przynajmniej u mnie:)
Nope.
Nope.
Yep...
http://honda-tech.com/showthread.php?t=1901557
Tip #2: How do I verify that no CEL codes are thrown?
If the CEL works but does not remain on steady with the key in ON(II) or while driving, then no CEL codes are thrown. In this case, if you jump the service connector, the CEL will remain on steady rather than blink some codes.
;)
waldivip , mi przy ET 35 i tym rozmiarze opon chowa sie w nadkolu bez sklepywania.
Siemka.
Czy zamek zatrzaskowy z civica V będzie pasował do civica VI EK3 3d, oraz czy będzie pasował z VI coupe do VI hatchbacka?
MichalS394
10-07-13, 20:42
Panowie, pytanie co do lusterek "spoon style". Jak widoczność? warte są tych pieniędzy?
Kup lepiej oem usdm lusterka, widicznosc baja.
Kup lepiej oem usdm lusterka, widicznosc baja.
Tylko przygotuj się na długie poszukiwania :D Chyba że ciągniesz zza wielkiej wody. ;-)
Daczer ale powiedz mi masz -50 na oem amorku??i jest dobrze nic nie trze?? itp
Starstruck
11-07-13, 15:51
Yep...
http://honda-tech.com/showthread.php?t=1901557
;)
Zły cytat mi się załączył; chodziło mi o mechanizm szyb sedan vs. hb
Siema.
Przymierzam się do wymiany tulejek metalowo-gumowych zawieszenia w swoim EK3 VI 3d. Stąd też mam kilka pytań. Jakie tulejki polecacie, jaka firma ( tylko tak w miarę przystępnie na studencką kieszeń :D ), oraz czy możecie polecić jakąś dobrą stronkę gdzie mogę je zamówić. Jeżeli ktoś posiada jakąś rozpiskę odnośnie jakie tulejki na przód i tył i ile tego idzie to prosiłbym o podpowiedź lub jakiś link gdzie znajdę info. Dzięki wielkie z góry.
Też się przyłączam do pytania. Ja zastanawiam sie nad NOK. Wydaje mi się że są dobre. Samochód do jazdy codziennej stąd nie decyduje się na poli gleby też nie ma ej9 hb
Jak w znośnej cenie i wytrzymałe, to pozostają chyba tylko najmiększe poli z Olkusza.
Jak nie to, to tylko OEM, ale wiadomo jak cena (o ile mnie pamięć nie myli, to około 9 stów za sam tył u hapartsów) ;-/
Serio prócz OEM nic nie jest warte uwagi?
Aha ponawiam pytanie czy zamek zatrzaskowy z VI coupe podejdzie do VI hb
Siema.
Przymierzam się do wymiany tulejek metalowo-gumowych zawieszenia w swoim EK3 VI 3d. Stąd też mam kilka pytań. Jakie tulejki polecacie, jaka firma ( tylko tak w miarę przystępnie na studencką kieszeń :D ), oraz czy możecie polecić jakąś dobrą stronkę gdzie mogę je zamówić. Jeżeli ktoś posiada jakąś rozpiskę odnośnie jakie tulejki na przód i tył i ile tego idzie to prosiłbym o podpowiedź lub jakiś link gdzie znajdę info. Dzięki wielkie z góry.
Ja w miarę zużywania wymieniam kolejno na "czerwone" poliuretany z:
http://www.strongflex.eu
Też się przyłączam do pytania. Ja zastanawiam sie nad NOK. Wydaje mi się że są dobre. Samochód do jazdy codziennej stąd nie decyduje się na poli gleby też nie ma ej9 hb
Też mam [H] do jazdy codziennej, a na "czerwone" poliuretany zdecydowałem się nie po to aby utwardzić zawieszenie, tylko ze względu na większą trwałość w porównaniu do tuleii metalowo-gumowych.
A wracając do NOK, to przyzwoita jakość.
Są tacy co twierdzą, że produkowali oni tuleje dla [H] na pierwszy montaż.
A niepiszczą? Bo warunki drogowe etc plus zima... w zasadzie jeśli tego napewno nie będzie to może olkusz plus cukierki oem
A niepiszczą? Bo warunki drogowe etc plus zima... w zasadzie jeśli tego napewno nie będzie to może olkusz plus cukierki oem
Nic nie piszczy.
to pozostają chyba tylko najmiększe poli z Olkusza.
A jest twardziej niz na OEM, czuc ta roznice.
I jakie to sa te najbardziej miekkie?
A jest twardziej niz na OEM, czuc ta roznice.
I jakie to sa te najbardziej miekkie?
nie jest twardziej, jest sztywniej, auto prowadzi się pewniej.
myślę ze poliuretan czerwony to dobry pomysł, sam posiadam lecz jezdze z glebą, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Czyli co poli + cukierki oem i kayaba gazowa z spręzyną bez gleby ew 2 cm (dużo zaliczam polnych i szutrowych dziur)
Cały komplet poli kosztuje 825zł. i ja się właśnie nad takim zastanawiam:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-rover-400-1995-2000-komplet-tulei-zawieszenia.html
To jest twardość 75 ShA, więc ponoć odpowiednik serii.
No i czy warto duże cukierki koniecznie dawać OEM? W czym takie złe są te poliuretanowe?
Duze cuksy poli wlasnie skrzypia najbardziej
U mnie po dwoch latach nic nie skrzypi :)
Tapatalk
sacrosaint
12-07-13, 07:26
Chyba kivik kiedyś tłumaczył, że cukierki poli są inaczej zbudowane niż OEM, i dobrze pracują tylko w jednej płaszczyźnie, a powinny w dwóch.
Innym dobrym rozwiązaniem są uniballe albo cukierki od mugena.
Ma ktoś pomysł co to jest? Dyndało w przednim zderzaku.
http://img838.imageshack.us/img838/4191/kvvt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/kvvt.jpg/)
bednar_ek35
13-07-13, 02:29
Jeżeli nie masz klimy to raczej zaślepka chłodnicy klimy.
Ma ktoś pomysł co to jest? Dyndało w przednim zderzaku.
http://img838.imageshack.us/img838/4191/kvvt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/kvvt.jpg/)
osłona miejsca na chłodnicę klimy, włóż z powrotem na miejsce
Ma ktoś pomysł co to jest? Dyndało w przednim zderzaku.
http://img838.imageshack.us/img838/4191/kvvt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/kvvt.jpg/)
to jest dolna oslona chlodnicy klimatyzacji, w grillu powinno byc takie cos mniejsze
Mylicie się:) To jest dolna zaślepka chłodnicy SILNIKA.
Dopiero wyrywałem wszystkie te przysłony... zaślepka chłodnicy klimy, to jednolity wielki kwadrat.
Mylicie się:) To jest dolna zaślepka chłodnicy SILNIKA.
Dopiero wyrywałem wszystkie te przysłony... zaślepka chłodnicy klimy, to jednolity wielki kwadrat.
Kwadrat jednolity jest na pasie. To mniejsze co jest na foto jest mocowane do zderzaka.
i te mocowane do zderzaka moga byc dwa
z jednej strony jako oslona chlodnicy klimy, lub z drugiej jako oslona chlodnicy cieczy ( i oba zakladam sobie na zime w zderzak zeby sól nie leciala na chlodnice a po drugie zeby sie silnik szybciej dogrzewal)
a to duze to zaslepka chlodnicy klimy, zeby syf nie lecial do komory
Nie wiedziałem, że tu jest taki temacik...
Mam dziwny problem u siebie, może ktoś coś wymyśli - mam wymienione wszystkie tuleje przód i tył, z tyłu duże cukierki OEM i dalej coś mi cicho popukuje z tyłu z prawej strony, nawet amorka wymieniłem z tyłu i nic. Pukanie jest średnio głośne, raczej nie metaliczne, stłumione i występuję głównie wtedy gdy na drodze jest wiele malutki dołeczków - jakaś stara droga pofałdowana i zawieszenie mocno pracuje. Słychać to tylko z tyłu z prawej strony...
Na wydech mi to nie brzmi, raczej o nic nie stuka...
Miał ktoś podobny przypadek? Może ktoś już to przerabiał... Z góry dziękuj za wszelkie sugestie.
Witam, ile kosztuje cały układ wydechowy do civica vi 1997 hb 3d ?
Witam, ile kosztuje cały układ wydechowy do civica vi 1997 hb 3d ?
Na allegro szukałeś czy Ci sie nie chce?
Tapatalk
Witam, ile kosztuje cały układ wydechowy do civica vi 1997 hb 3d ?
lenistwo, caly czyli z kolektorem i katalizatorem? watpie...
srodkowy ok 100zl, koncowy tez ok 100zl
Siema mam pytanie gdzie znajdę katalog internetowy oryginalny Hondy gdzie widać gdzie jest jaka część tzn taki schemat dokładny auta jak jest rozłożone na części bo chce zobaczyć gdzie powinna być w bagażniku dana uszczelka bo trochę wody mam zauważyłem po deszczu w bagażniku i wiem którędy wchodzi ale chce zobaczyć czy tam powinna być dana uszczelka jako podkładkę czy to jakoś inaczej zrobić.
Najlepsze co możesz mieć dla przeciętnego użytkownika z literatury to "sam naprawiam"
http://img580.imageshack.us/img580/6420/s5000270.jpg
Mam dziwny problem u siebie, może ktoś coś wymyśli - mam wymienione wszystkie tuleje przód i tył, z tyłu duże cukierki OEM i dalej coś mi cicho popukuje z tyłu z prawej strony, nawet amorka wymieniłem z tyłu i nic. Pukanie jest średnio głośne, raczej nie metaliczne, stłumione i występuję głównie wtedy gdy na drodze jest wiele malutki dołeczków - jakaś stara droga pofałdowana i zawieszenie mocno pracuje. Słychać to tylko z tyłu z prawej strony...
możliwe ze górne mocowanie amorka
Najlepsze co możesz mieć dla przeciętnego użytkownika z literatury to "sam naprawiam"
http://img580.imageshack.us/img580/6420/s5000270.jpg
Znajdziesz w necie wersje .pdf
Wysłane z mojego GT-I9305
możliwe ze górne mocowanie amorka
Chodzi Ci o te dwie poduszki gumowe między którymi jest tulejka? Wymieniałem je na jakieś zamienniki i bez zmian ;[
Panowie, gdzie można kupić odgrodzenie stożka widoczne na poniższej fotce?:
http://img233.imageshack.us/img233/5185/190nw.jpg
(foto zapożyczone od forumowicza maras78, mam nadzieję, że się nie pogniewa:rolleyes:)
Jero z forum Ci takie zrobi :)
Tapatalk
schemat dokładny auta jak jest rozłożone na części bo chce zobaczyć
http://www.japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
wpisujesz swój vin albo wybierasz model jak kto lubi ;)
witam, czy tylne lampy po lifcie pasują do auta przedliftowego?
witam, czy tylne lampy po lifcie pasują do auta przedliftowego?
Tak
Sent from my GT-S5830i using Tapatalk 2
witam, czy tylne lampy po lifcie pasują do auta przedliftowego?
i to P&P bez żadnego rzeźbienia:p
Panowie, gdzie można kupić odgrodzenie stożka widoczne na poniższej fotce?:
Michu, czyżbyś stożek planował?? :confused:
Zastanawiam się:p
Wiem, że żadnych koniów itp. to nie da, ale dźwięk VTECa na parówce jest bardzo fajny;)
Jak prawidłowo zamontować C-pillara?
Przykręciłem najpierw jedna stronę do pasów, a później kręciłem gwintem, żeby sięgło do mocowania z drugiej.
Ktoś pisał, że to działa na zasadzie śruby rzymskiej, ale kiedy jest zamontowane i kręcę czy to w jedną czy drugą to tylko po prostu środkowa rurka się przemieszcza bliżej którejś ze stron wiec nic w rozparciu się nie zmienia.
Widocznie kupiles jakas podrobke i nie zastosowali sruby rzymskiej.
Wysłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2
kupiłem dokładnie to http://jarusnet.pl/2012/07/25/c-pillar-civic-92-00/#more-3062
z obu stron jest gwint, ale tak jakby służyło to tylko do regulacji długości tej rozpórki co by zarówno pasowało do VI jak i V gena.
Witam
Ostatnio zaczęło mi buczeć, huczeć chyba w prawym przednim kole. Jest to bardzo uciązliwe szczegolnie przy predkosci juz 90 km/h. Gdy skręcam w prawo hałas ustaje. Czy to bedzie napewno wina łozyska?
Czy to normalne że odpalając silnik na ciepłym silniku temperatura cieczy delikatnie spada (i trzyma się na jednym poziomie) podczas kręcenia rozrusznika i po odpaleniu wraca na pozycję taką, jaką miała po włączeniu zapłonu? W żadnym samochodzie czegoś takego nie zauważyłem, a nie wiem czy to nie przypadkiem po prostu spadek 'ilości' prądu spowodowany odpalaniem silnika. Auto to EK4 B16A2.
czy lusterka zewnetrzne z 3d pasuja do 5d i odwrotnie?
Starstruck
16-07-13, 11:12
czy lusterka zewnetrzne z 3d pasuja do 5d i odwrotnie?
Nie.
Panowie, majac seryjne EJ9 ile nalezy liczyc kasy na B-serie swapa?
Starstruck
16-07-13, 20:26
8 tys to taka bezpieczna kwota.
a czy przednia maska poliftowa pasuje do przedliftowego auta?
Panowie szybkie pytanie jak sprawdzic czy sprzeglo mi sie konczy ? duzo czytalem kazdy pisze co innego juz nie wiadomo kogo sluchac
Czy chlapacze tylne od HB pasują do sedana ?
bednar_ek35
16-07-13, 22:17
Stań na parkingu zaciągnij ręczny wrzuć jedynke i piz......a jak po chwili zacznie walić tarczą to spręgło mówi papa.Ew.spróbuj ruszyć z 3 lub 4 jak da sie ruszyć to oznacza to samo.
ja czytalem i sprubowalem tego predkosc 80 -5 bieg i wcisnalem gaz do oporu przyspieszal bo ponoc jak by byla lipa sprzeglo to tylko obroty by szly prawda?
Starstruck
16-07-13, 22:28
Czy chlapacze tylne od HB pasują do sedana ?
Nie, to zupełnie inny chlapacz. Przednie tak, tylne nie.
Nie, to zupełnie inny chlapacz. Przednie tak, tylne nie.
Przednie to wiadomo
a tak myślałem że tylnie inne. Dzięki i pozdrawiam
ja czytalem i sprubowalem tego predkosc 80 -5 bieg i wcisnalem gaz do oporu przyspieszal bo ponoc jak by byla lipa sprzeglo to tylko obroty by szly prawda?
Na 5tym biegu spróbuj wyszarpać , dodawaj gaz i odpuszczaj , bedziesz czuć jak Ci sie zacznie ślizgać.
Szybkie pytanie: Tylna kanapa od Type R VII pasuje do 6G HB? szyny przednich foteli tez pasuja czy trzeba przerabiać?:)
Witam robie mini me na d16y7 /z6 chodzi mi o wtyczki bo zostala mi jedna czarna z 2 przewodami podlaczylem krokowca ,map sesora,czujnik polozenia przepustnicy
Mam taką małą rozkmine. Czy w civicach ej9 hb bez klimy była wersja z filtrem kabinowym ? Wymontowałem ostatnio klime i został mi jeszcze parownik pod deską i nie wiem czy po prostu wywalić go samego czy z tą plastikową obudową. Wiem że gdy klimy nie ma fabrycznie jest zaślepa w ścianie grodziowej w tym miejscu gdzie parownik łączy się z rurkami, a co zrobić z tą rurką gumową co odprowadza wode ? Tez jest jakaś zaślepka zamiast niej ?
byly wersje bez klimy i bez filtra
bez klimy i z filtrem
z zklima i z filtrem
z klima i bez filtra
Panowie dolot ze stozkiem CAI od Pro Racing kosztuje 280zł a od Simoty identyczny 400zł. Jest między nimi jakaś różnica? Czy za Simote płaci się więcej za nazwę? Który byś Cię wybrali?
Który byś Cię wybrali?
Tanszy:)
Co do kanapy i foteli z ep3. Szyny nie pasują a po przerobieniu nie trzeba być wysokim żeby głową podsufitki dotykać. Trzeba przerabiać szyny z 6g i przy tym też trzeba obniżać mocowania fotela żeby było ok. Tylna kanapa na 100% nie psuje i nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek ja wsadził.
kupiłem dokładnie to http://jarusnet.pl/2012/07/25/c-pillar-civic-92-00/#more-3062
z obu stron jest gwint, ale tak jakby służyło to tylko do regulacji długości tej rozpórki co by zarówno pasowało do VI jak i V gena.
To powinny być ok. Możliwe ze przy montażu się walneli i dali oba mocowania lewe lub oba prawe, bo one chyba różnią się jedynie skrętem gwintu.
Panowie, mam zagwozdkę. Kapie mi paliwo na ziemię ze zbiornika przelewowego tym takim spłaszczonym wylotem który jest mniej więcej pod akumulatorem. Sprawdziłem wszystkie łączenia przewodów paliwowych (niedawno wymieniałem) i wszystko jest szczelne, suche. Problem pojawił się po zatankowaniu paliwa do pełna (pod korek). Wygląda to tak jakby nadwyżka paliwa zamiast wracać przewodem powrotnym do baku leciała na ziemię. Lałem już kilka razy paliwo tak samo pod korek i nigdy nic na ziemię się nie wylewało. Co może być przyczyną? Zatkany przewód powrotny czy może coś jest nie tak w tym zbiorniku przelewowym (nie jestem pewien jaka jest właściwa nazwa, na japancars.ru po angielsku nazywa się to CANISTER, a w manualu nigdzie nie znalazłem opisu tego elementu. Czy może jednak to normalna rekcja na zalanie baku paliwa za wysoko? Zależy mi na czasie bo jadąc po mieście ludzie na skrzyżowaniach już zwracają mi uwagę że coś się ze mnie leje + wiadomo bena do najtańszych nie należy i szkoda na ziemię ją lać.
pozdr
czesc, powiedzcie mi, czy coupe ma taka sama maske, blotniki i ogolnie czesci przedniej czesci nadwozia jak hb?
Witam wszystkich, czy Maska od hondy civic 6 generacji jest identyczna jak w wersji poligtingowej?? Z góry dzięki.
maska po lifcie jest inna. :)
kazik2_h9w3
18-07-13, 21:51
czesc, powiedzcie mi, czy coupe ma taka sama maske, blotniki i ogolnie czesci przedniej czesci nadwozia jak hb?
To samo tylko coupe nie miało listew na zderzakach
No i przed lift do przedlifta i polift do polifta
Panowie, mam zagwozdkę. Kapie mi paliwo na ziemię ze zbiornika przelewowego tym takim spłaszczonym wylotem który jest mniej więcej pod akumulatorem. Sprawdziłem wszystkie łączenia przewodów paliwowych (niedawno wymieniałem) i wszystko jest szczelne, suche. Problem pojawił się po zatankowaniu paliwa do pełna (pod korek). Wygląda to tak jakby nadwyżka paliwa zamiast wracać przewodem powrotnym do baku leciała na ziemię. Lałem już kilka razy paliwo tak samo pod korek i nigdy nic na ziemię się nie wylewało. Co może być przyczyną? Zatkany przewód powrotny czy może coś jest nie tak w tym zbiorniku przelewowym (nie jestem pewien jaka jest właściwa nazwa, na japancars.ru po angielsku nazywa się to CANISTER, a w manualu nigdzie nie znalazłem opisu tego elementu. Czy może jednak to normalna rekcja na zalanie baku paliwa za wysoko? Zależy mi na czasie bo jadąc po mieście ludzie na skrzyżowaniach już zwracają mi uwagę że coś się ze mnie leje + wiadomo bena do najtańszych nie należy i szkoda na ziemię ją lać.
pozdr
a na pewno masz dobrze powrót połączony. U brata źle podłączyliśmy przy mpfi. Powrót podłączyliśmy do tego filtra węglowego i po zalaniu do pełna to samo było. W eg3 najgrubsza średnica przewodu to paliwowy, najcieńszy to powrót a średniej grubości to ten filtr.
W EJ9 przewód odpowietrzenia i powrotu jest tej samej średnicy (6mm). Przewody podłączałem wg. tego rysunku:
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/2251-1056x527.gif
chociaż jutro jeszcze sprawdzę to na 100% bo w sumie to nie dam głowy.. dzięki!
Czy jest szansa na wlutowanie nowego kabla do oem anteny ?
Musisz wyjac antene i nie widze zadnego problemu.
Jeżeli przy : zamykaniu/otwieraniu okien el. ; włączonej klimie etc. Spadają obroty to... ? Aku ?
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 4
jaki jest koszt wymiany robocizny przewodów hamulcowych - komplet przód i tył sedan ej9 ? Jakie najlepiej kupić? Czy płyn hamulcowy odpowiada również za sprzęgło?
Mam taką małą rozkmine. Czy w civicach ej9 hb bez klimy była wersja z filtrem kabinowym ? Wymontowałem ostatnio klime i został mi jeszcze parownik pod deską i nie wiem czy po prostu wywalić go samego czy z tą plastikową obudową. Wiem że gdy klimy nie ma fabrycznie jest zaślepa w ścianie grodziowej w tym miejscu gdzie parownik łączy się z rurkami, a co zrobić z tą rurką gumową co odprowadza wode ? Tez jest jakaś zaślepka zamiast niej ?
Ja też pozbywałem się klimy w swoim i zamiast puszki z parownikiem kupiłem cały komplet dmuchawy z wersji bez klimy. Wsadziłem tylko z tego puszkę, która ma slot na filtr kabinowy. (w puszce z parownikiem nie było slotu na filtr i cały syf zatrzymywał się na parowniku)
--------------------------------
Mam założone amortyzatory MTS i sprężyny H&R. Koła mają et38 i szerokość 6,5j, są praktycznie na równi z nadkolami.
Jak bardzo ostro wjeżdżam w jakiś zakręt albo nawrót 90 taki dość gwałtownie wykonany, to przycierają mi koła o nadkola.
Odboi nie przekładałem z seryjnego amortyzatora tylko kupiłem takie klipsy http://www.mapet-tuning.com/sklep/klipsy-odboje-zawieszenia-gwintowanego-clipsy-komplet-p-12536.html?osCsid=06velfvepdblkfk4sos8548355
na tył założyłem po 3 na stronę, a na przód po 2 na stronę. Na stronie przedmiotu pisze, że to komplet na jedną oś, dlatego się zastanawiam czy gdybym dał tych klipsów na stronę 5 jak to jest przewidziane w komplecie czy to by coś zmieniło, czy tylko regulowanym wahaczem idzie coś zdziałać lub czy produkują do civica camber plates? Ewentualnie idzie zeskosować koła dając pod wahacz podkładki?
Ogólnie jaką funkcję pełnią odboje?
czy czymś oprócz średnicy różnią się waszym zdaniem te zestawy
http://www.mapet-tuning.com/sklep/klipsy-odboje-zawieszenia-gwintowanego-clipsy-komplet-p-12536.html?osCsid=06velfvepdblkfk4sos8548355
http://www.mapet-tuning.com/sklep/klipsy-odboje-zawieszenia-gwintowanego-clipsy-komplet-przd-p-12537.html?osCsid=06velfvepdblkfk4sos8548355
bo ja mam jeden z nich, nie pamiętam już który i wchodzi zarówno na przód jak i tył.
Nie wsadziłem z seryjnych amorów tych odbojów z obawy, że będą za wysokie do obniżonego auta, ale może tak trzeba było zrobić?
W każdym razie czy wysokość odboju z serii jest odpowiednia?... najwyżej bym tym klipsów tyle nawsadzał, żeby było tak samo, bo już nie mam zamiaru rozkręcać po raz kolejny zawieszenia, a te klipsy idzie fajnie powciskać na podniesionym aucie.
Maniek19855
20-07-13, 14:18
Witam,Panowie mam problem.Pacjent ej9 97r 90km,wywalony rezonator,doprowadzone powietrze ze zderzaka.Otóż problem taki,że jak jadę na klimie ponad 100km/h to wzkaźnik od tem silnika bardzo idzie w górę,zawsze miałem na połowie...Zwolnie do 90 i opada,ale mało tego jak jade bez kilmy np 150km/h ta sama sytuacja wzakźnik staję dęba,zwolnie do 90 i jest ok..Co to może byc???
To nie brak rezonatora. Termostat? Płyn masz ok?
Tapatalk
Musisz wyjac antene i nie widze zadnego problemu.
Problem w tym ze kabel jest zaklepany w obudowie.
Mam takie pytanie. Znalazłem nowe potrzednie górne wahacze "555" jednak nigdzie nie mogę znaleźć wahaczy dolnych nowych jakiejkolwiek firmy. Będę robił remont zawieszenia, wiem że górne na pewno wylecą a czy może w dolnych lepiej tylko wymienić tuleje i przestaną klepać?
Czy światła awaryjne mają swój własny bezpiecznik? Jeśli tak to który to? Kierunkowskazy działają, ale awaryjnych brak.
Dobra mam.
Mam takie pytanie. Znalazłem nowe potrzednie górne wahacze "555" jednak nigdzie nie mogę znaleźć wahaczy dolnych nowych jakiejkolwiek firmy. Będę robił remont zawieszenia, wiem że górne na pewno wylecą a czy może w dolnych lepiej tylko wymienić tuleje i przestaną klepać?
W dolnych wymien same tuleje badz sam sworzen. Zalezy co jest wybite. Napewno wyjdzie taniej niz kupno nowego wahacza. Jezeli sie uprzesz i bedziesz chcial wstawic nowy napisz mi na PW, to zrobie dobra cene dla kolegi z miasta :) Jezelo chodzi o tuleje, sworznie czy inne graty tez pisz smialo :)
Witam,Panowie mam problem.Pacjent ej9 97r 90km,wywalony rezonator,doprowadzone powietrze ze zderzaka.Otóż problem taki,że jak jadę na klimie ponad 100km/h to wzkaźnik od tem silnika bardzo idzie w górę,zawsze miałem na połowie...Zwolnie do 90 i opada,ale mało tego jak jade bez kilmy np 150km/h ta sama sytuacja wzakźnik staję dęba,zwolnie do 90 i jest ok..Co to może byc???
Maniek zobacz termostat na początek
Jak po jednym spocie jechałem za Tobą to kłęby białego dymu były za Tobą więc może coś wychodzi dopiero teraz
cześć! panowie i panie ma ktoś może cos typu rysunek techniczy wydechu od d15z6 ? najlepiej by było z wymiarami ale to chyba bedzie trudne. albo chociaz jakieś dobre zdjęcie całego wydechu.
http://www.asmet.pl/asmet2007/katalog/HONDA,Civic%20VI,HO130525,6858u,1
Faktycznie zamieniłem przewód odpowietrzenia i powrotu paliwa. Teraz jest tak jak być powinno i po zatankowaniu pod korek nic się nie leje - dzięki!
Przy okazji mam następne pytanie - bagażnik dachowy. Jaki? Musi być specjalnie do civica ej9 czy są jakieś uniwersalne niedrogie?
Oglądałem dzisiaj EJ9 1.4i. Jak wygląda kokpit w modelu bez klimatyzacji? Podejrzewam, że nie ma żadnej zasłonki przycisku.. bo w oglądanym dzisiaj modelu klimatyzacji pod maską nie było, a przycisk był zaślepiony zgrabnym kawałkiem plastiku..
jest zaślepiony taka kwadratowa zaślepka wielkości 2 przycisków, ta konsola jest przygotowana pod klimę.
Oglądałem dzisiaj EJ9 1.4i. Jak wygląda kokpit w modelu bez klimatyzacji? Podejrzewam, że nie ma żadnej zasłonki przycisku.. bo w oglądanym dzisiaj modelu klimatyzacji pod maską nie było, a przycisk był zaślepiony zgrabnym kawałkiem plastiku..
U mnie w byłej bez klimy był taki wyciągany plasticzek, a co ciekawe pod nim był pełen przełącznik nawet z zieloną żaróweczką która miałaby podświetlać przycisk po włączeniu klimy:)
Wysłane z mojego GT-I9305
Rozumiem, czyli kwestia wstawienia klimy i wyciągnięcia tej zasłaniającego plastiku ;) Dzięki za pomoc!
Rozumiem, czyli kwestia wstawienia klimy i wyciągnięcia tej zasłaniającego plastiku ;) Dzięki za pomoc!
No jeszcze jeszcze musisz mieć plastikowy przycisk do tego przełącznika:)
Wysłane z mojego GT-I9305
Maniek19855
22-07-13, 05:46
To nie brak rezonatora. Termostat? Płyn masz ok?
Tapatalk
A jak sprawdzic termostat?? A z płynem,co może byc nie tak???Wiatrak,sie załancza takż...
A jak sprawdzic termostat?? A z płynem,co może byc nie tak???
jak wyjmiesz termostat to wtedy mozesz sie przejechac bez i sie dowiesz czy to on
Panowie.
Uchwyt od otwierania maski (rączka w kabinie) to całość z linką? Czy oddzielna część? Bo się połamał :mad:
A może na jakimś patencie da się to zrobić?
Pozdrawiam
Tapatalk
Panowie.
Uchwyt od otwierania maski (rączka w kabinie) to całość z linką? Czy oddzielna część? Bo się połamał :mad:
A może na jakimś patencie da się to zrobić?
Pozdrawiam
Tapatalk
niestety to calość
A może na jakimś patencie da się to zrobić?
Niestety to bardzo lipny element,mi tez sie urwalo ale jakos udalo sie troche przykleic, troche na srubki itd.
Teraz jak bym robil to zamontowal bym pasek ( jak klamki w rajdowkach)
bednar_ek35
22-07-13, 11:31
Z tego co pamiętam to nie jest całość z linką.
Panowie, potrzebuję bardzo szybkiej porady - jak zdjąć tylną wycieraczkę w EJ9 HB?
Podniosłem ten kapturek, odkręciłem nakrętkę i ni cholery nie chce puścić. Obstukałem już delikatnie młotkiem, podlałem WD40 i ni uja nie chce puścić:(
musisz probowac az w koncu pusci (10 lat nie ruszane i nastawione na deszcz)
chyba ze znajdziesz pod reka sciagacz do ramion wycieraczek :D
Dobra... bladź puściła;)
Ale zapieczona była masakrycznie.
wycieraczka siedzi na wieloklinie i jak długo nie była ściągana to faktycznie może być ciężko, ale lekko (!) jak się popuka to w końcu musi zejść. niedawno przerabiałem ten temat.
Ile jest swozni w dolnym przednim wahaczu?
bednar_ek35
22-07-13, 19:39
Ani jednego,są w zwrotnicach po jednym na kazdą strone:)
Hmmmmm... teraz to ma sens:)
Maniek19855
22-07-13, 20:27
Witam,Panowie mam problem.Pacjent ej9 97r 90km,wywalony rezonator,doprowadzone powietrze ze zderzaka.Otóż problem taki,że jak jadę na klimie ponad 100km/h to wzkaźnik od tem silnika bardzo idzie w górę,zawsze miałem na połowie...Zwolnie do 90 i opada,ale mało tego jak jade bez kilmy np 150km/h ta sama sytuacja wzakźnik staję dęba,zwolnie do 90 i jest ok..Co to może byc???
Dziś zauważyłem,że płynu w zbiorniczku wyrównawczym mi brakuje,a nigdzie nie ma wycieków :/ ostatnio ponad mesieąc temu dolałem i było ok a dzis znowu brakuje :/ w oleju wody nie ma,ale dziwne bo jak gazuje,to jakaś woda z tyłu tłumikiem wylatuje,pluje wodą jakąś,co to może byc?? Delikatnie dymi na biało,jak kruczewku pisał wcześniej
Zawias z del sola pasuje do 6 gena ?
skolopendra
22-07-13, 20:43
Co to może byc???
zazwyczaj termostat
witam
1.d16y7 mini me z6, tloki p28 ,komputer p29 z mapami na 150 od jogala ,przepustnica b16 60mm
Silnik chodzi normalnie na wolnych 800 -1000 ale jak naciskam gaz nie możne się wkręcić na obroty 3000 max i
przerywa
skolopendra
22-07-13, 20:50
na obroty 3000 max i
przerywa
zapłon
kręciłem w lewo i prawo i lipa 3000 max i to z bólem jakby czegoś brakowało albo było za dużo
Maniek19855
22-07-13, 21:16
Sam juz nie wiem co to może byc :/ jeszcze zauważyłem,że olej mi zaczął brac teraz 2mies temu wymieniałem i dziś musiałem dolac cwiartkę,dodam,że lubię czasami przeciągac na biegach... ale tyle by pilił oleju?
ale tyle by pilił oleju?
Ćwiartke na ile km? Pewnie siedział tam moto doktor i jak wymieniłeś olej to poleciał razem z nim.
Witam,Panowie mam problem.Pacjent ej9 97r 90km,wywalony rezonator,doprowadzone powietrze ze zderzaka.Otóż problem taki,że jak jadę na klimie ponad 100km/h to wzkaźnik od tem silnika bardzo idzie w górę,zawsze miałem na połowie...Zwolnie do 90 i opada,ale mało tego jak jade bez kilmy np 150km/h ta sama sytuacja wzakźnik staję dęba,zwolnie do 90 i jest ok..Co to może byc???
Czyli pod obciązeniem. Wymień termostat, zobaczysz co sie stanie. Kiedy wymieniałeś płyn?
arecki18is
22-07-13, 21:43
Jakie tarcze są w EJ6 D16y7 bo według manuala pod seryjne felgi 14" 15" cali były 262
Jakie tarcze są w EJ6 D16y7 bo według manuala pod seryjne felgi 14" 15" cali były 262
I takie właśnie powinny być. Bo 285 są za duże na 14"
arecki18is
22-07-13, 22:05
Ja się raczej zastanawiam czy z przodu nie mam 242 bo z tyłu jest bęben
Ja się raczej zastanawiam czy z przodu nie mam 242 bo z tyłu jest bęben
Mi obiło się o uszy ze od 98 z przodu było 262 w serii i stab.
Ja mam 98' i mam staba ale tarcze 242.
Mi obiło się o uszy ze od 98 z przodu było 262 w serii i stab.
Jeśli już to od '99, bo wtedy był lifting.
Stuka mi z przodu i diagnoza to łącznik stabilizatora. Widzę, że są różne marki zamienników. Polecacie jakąś szczególnie?
Jeśli już to od '99, bo wtedy był lifting.
A widzisz, właśnie ze nie:) mój 98 juz ma a jest przedliftem
bednar_ek35
23-07-13, 06:55
Stuka mi z przodu i diagnoza to łącznik stabilizatora. Widzę, że są różne marki zamienników. Polecacie jakąś szczególnie?
555 ew.CTR
mój 98 juz ma a jest przedliftem
Skoro tak, to pewnie trafiały się też polift'y z tarczami 242 i bez stabilizatora.
Ja mam 98' i mam staba ale tarcze 242.
ale zapewne nie masz ABS ;]
jak byl ABS to bylo 262 w przedliftach
Szybkie pytanie, jak uszczelki do ssaka albo wydechowego to tylko OEM? Myślę czy wkładać zamienniki przy montażu nowych części czy OEM dac.
ale zapewne nie masz ABS ;]
jak byl ABS to bylo 262 w przedliftach
Ja mam 262 w przedlifcie i staba a nie mam abs'u. W ogóle mam dziwną wersje bo mam klime i el.szyby a np nie ma poduszek.
Wysłane z mojego GT-I9305
bednar_ek35
23-07-13, 10:40
Szybkie pytanie, jak uszczelki do ssaka albo wydechowego to tylko OEM? Myślę czy wkładać zamienniki przy montażu nowych części czy OEM dac.
Ja u siebie w byłym ek3 dałem erlinga i było git.
Podstawa to dobrze wszystko oczyścić.
Ja mam 262 w przedlifcie i staba a nie mam abs'u. W ogóle mam dziwną wersje bo mam klime i el.szyby a np nie ma poduszek.
Wysłane z mojego GT-I9305
Powem Tobie, ze tez mialem taka wersje. Klimatyzacja, el.szyby,el, lusterka, fogi, ale bez abs i bez poduch. Wiekszosc jak miala klime to znowu szyby miala manualne. Nie wiem czy to sie roznilo.
Szybkie pytanie, jak uszczelki do ssaka albo wydechowego to tylko OEM? Myślę czy wkładać zamienniki przy montażu nowych części czy OEM dac.
Kupuj smialo zamienniki ale te lepsze. Chociazby jak pisze bednar_ek35 elring. Na OEM tez ktos robi czesci. Honda, ani inni produceni samochodow ich nie produkuja (a bardzo wiele osob to myli)
Honda, ani inni produceni samochodow ich nie produkuja (a bardzo wiele osob to myli)
Nie myl zamienników z oem częściami pod inną marką, bo to nie to samo. Na przykład NGK i Denso robi OEM świece i czy kupisz w pudełku OEM, czy z marką to nie ma żadnego znaczenia, bo to ta sama część. Przy zamiennikach jest to już inna część zrobiona przez inną fabrykę i z innych materiałów. O ile do ssaka, czy wydechu można zamiennik dać i nic się nie stanie, tak już do silnika bym nic innego nie założył. Warto też pomyśleć, czy skoro OEM wytrzymało kilkanaście lat i teraz wytrzyma kolejne kilkanaście, to nie warto dać nawet stówę więcej i o sprawie zapomnieć.
Powem Tobie, ze tez mialem taka wersje. Klimatyzacja, el.szyby,el, lusterka, fogi, ale bez abs i bez poduch. Wiekszosc jak miala klime to znowu szyby miala manualne. Nie wiem czy to sie różniło
Czasem właśnie trafiają takie niestandardowe wersje... wiem na pewno że jak był szyber to nie było klimy. Chyba że dołożona.
Wysłane z mojego GT-I9305
No z Hondami to różnie, mój ojciec ma np: wersję z 98 czyli przedlift ej9 z heblami 262, stabem, poduchami, elektryką szyb i lusterek ale bez absu i bez klimy.
Ja mam także przedlifta z 98 z heblami 262, stabem, poduchami, el. szyb i lusterek, klimą, którą zdemontowałem na własne widzi misie i z abs'em nad, którym myślę jak oprócz wyłączania bezpiecznikiem wywalić na stałe (nie do końca wiem co było by potrzebne).
Kolejna sprawa - katalizator. Jak to w koncu jest jedni pisza ze mozna bez a drudzy ze nie. Przeglad przejdzie jesli bez? ew. co myslicie o strumienicy? Jak macie u siebie?
PS. sorry za brak PL znakow ale przebywam za granica i korzystam z niemieckiego laptopa.
Tłumik zamiast kata i będzie ok. Z przeglądami różnie bywa, zależy gdzie.
Z przeglądami różnie bywa, zależy gdzie.
Szef warsztatu gdzie zaraz po kupnie rozrzad robilem to znajomy wiec chyba da rade :)
Zwsze mozna zostawić puszke od kata a wewnątrz normalna rura wspawana taka z jakej caly wydech zrobiony jeśli nie chcesz tłumika. O strumienicach słyszałem różne opinie. Nawet o spadku mocy i momentu.
Wysłane z mojego GT-I9305
Muszę zmienić sondę lambda z jednożyłowej na czterożyłową. Mam schemat obd1, ale nie wiem pod które piny podpiąć jakie kable z nowej sondy. Ktoś poratuje?
Co może być przyczyną spadających obrotów,w przypadku : zamykania szyb, włączania klimatyzacji... ?
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 4
Co może być przyczyną spadających obrotów,w przypadku : zamykania szyb, włączania klimatyzacji... ?
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 4
Klima to normalne bo włączasz sprężarke napedzaną z paska wiec dodatkowe obciążenie. Szyby (klima z resztą też) to dodatkowe obciążenie układu elektrycznego i obroty też mogą delikatnie spadać. Mówimy oczywiście o sytuacji kiedy silnik jest na wolnych obrotach.
Chodzi mi właśnie na luzie, niskich obrotach. Dzięki ;) myślałem, że może ładowanie z alternatora za niskie.
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 4
Chodzi mi właśnie na luzie, niskich obrotach. Dzięki ;) myślałem, że może ładowanie z alternatora za niskie.
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 4
Masz też racje bo gdybyś miał nowy alternator to byłoby to nie zauważalne:) ale że nie jest nowy to czuć:) nie oznacza to jednak że alternator jest do D i trzeba go wymieniać .
Nie myl zamienników z oem częściami pod inną marką, bo to nie to samo. Na przykład NGK i Denso robi OEM świece i czy kupisz w pudełku OEM, czy z marką to nie ma żadnego znaczenia, bo to ta sama część. Przy zamiennikach jest to już inna część zrobiona przez inną fabrykę i z innych materiałów. O ile do ssaka, czy wydechu można zamiennik dać i nic się nie stanie, tak już do silnika bym nic innego nie założył. Warto też pomyśleć, czy skoro OEM wytrzymało kilkanaście lat i teraz wytrzyma kolejne kilkanaście, to nie warto dać nawet stówę więcej i o sprawie zapomnieć.
Czesci sprzedaje juz prawie 10 lat i nie jedno widzialem w pudelku. Np do vw, bmw czy mercedesa lemforder robi pierwszy montaz. Nawet na aftermarkecie byly zmazywane nr OE. Honda nie prowadzi fabryki uszczelek, panewek czy tez pierscieni, tylko je kupuje.
Witam. Proszę mi uwierzyć że zanim napisałem, przeglądałem forum wzdłuż i w szerz. Im więcej szukałem tym mniej wiedziałem.
Problem: wysokie spalanie 10/100
Diagnoza: sonda lambda.
Model: VI EK3 2000 1.5 vtec-e d15z6
Pytanie: jaką do cholery sondę mam kupić :p
Na forum wyczytałem że jedno-żyłową NGK/NTK OZA624-E1 67zł (http://www.e-ngk.pl/advanced_search_result.php?keywords=OZA624-E1&x=48&y=14)
na tej samej stronie podają mi OZA333-H27 500ZŁ!! (http://www.e-ngk.pl/advanced_search_result.php?keywords=OZA333-H27&x=29&y=10)
z kolei jak zapytałem sprzedawcę z allegro odpowiedział mi że w tym modelu to 4 żyłowa OZA624-E4 140zł
Liczę na waszą pomoc jaką w końcu powinienem wziąć i z jakiego źródła...
Edit: znalazłem
OZA333-H27 280zł
http://www.autolech.net/start.asp?WCU=MGUK%C5%81.+WYDECHOWY*SONDY+LAMBDA*N GK&Page=7
Pozdrawiam
EDIT 2: Poszukałem jeszcze głębiej. Sonda powinna być 4 żyłowa.
i teraz co byście doradzili
OZA624-E4 "uniwersalna" 180zł z przesyłką
OZA333-H27 300zł
jest sens dopłacić?
W moim ej9 mam od jakiegoś czasu problem z pojawianiem się rezonansu z okolic schowka(po stronie pasażera), najbardziej słychać go w zakresie 2900-3100 rpm i wtedy jest to naprawdę denerwujące :/. Jest to dźwięk zbliżony do tego, jaki wytwarza wibrujący telefon położony na czymś metalowym. Próbowałem dokręcać wszystko w tych okolicach, również śruby dostępne po wykręceniu schowka. Niestety wspominany rezonans nadal występuje.
bednar_ek35
24-07-13, 00:02
Sonda powinna być jedno żyłowa.
Z tego co wypisujesz to moge sie tylko domyślać że chyba nawet nie zaglądałeś pod maske.
Sonda powinna być jedno żyłowa.
Z tego co wypisujesz to mogę się tylko domyślać że chyba nawet nie zaglądałeś pod maske.
Owszem zaglądałem. Pod maską mam 1 żyłową, ale samochodu nie mam od nowości i nie wiem czy mogę zaufać poprzedniemu właścicielowi w kwestii samej sondy, dlatego zacząłem szukać info na forum, a tu.. tematów 150 na temat sondy i rożne źródła różnie podają.
Stąd moje wątpliwości.. i być może banalne dla was pytania..
więc NGK/NTK OZA624-E1 będzie dobrym wyborem?
Robisz wielkie problemy z tą sondą zamiast pojechać do ASO i się dowiedzieć.
Robisz wielkie problemy z tą sondą zamiast pojechać do ASO i się dowiedzieć.
Myślę że ten temat jest do rozwiewania takich problemów wiec nie rozumiem Twojego żalu. Skoro to takie oczywiste to podpowiedz koledze jaką wybrać skoro tyle źródeł mówi co innego. Kolega może mieć do aso np 300km i co też ma jechać?
Wysłane z mojego GT-I9305
Kolega może mieć do aso np 300km i co też ma jechać?
No to niech zadzwoni, albo e-mail'a wyśle z zapytaniem.
Ja mam 7 km i też nie jeżdżę z każdą pierdołą.
No to niech zadzwoni, albo e-mail'a wyśle z zapytaniem.
Ja mam 7 km i też nie jeżdżę z każdą pierdołą.
To najlepiej zamknac forum i do aso pisac i dzwonic :)
Tapatalk
"Pomocnym" i "życzliwym" Panom dziękuję za zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu tej budzącej wątpliwości sprawie..
Przez chwilę myślałem że na forum można na kogoś liczyć kto ma więcej doświadczenia i wiedzy.
Sprawę rozwiązałem sam. Dla osób borykających się z tym samym problemem:
http://www.e-ngk.pl/oza624e1-sonda-lambda-uniwersalna-1951-pr-13.html
Cos musialo sie zapiec. Ja w hb zdejmowalem lajtowo
Wysłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2
bednar_ek35
24-07-13, 11:16
Przez chwilę myślałem że na forum można na kogoś liczyć kto ma więcej doświadczenia i wiedzy
Tylko broń boże sie nie obrażaj:)
To najlepiej zamknac forum i do aso pisac i dzwonic :)
Bez sensu się teraz spierać o to kto z jakich źródeł informacji korzysta i które z nich uważa za ostateczne.
Tylko broń boże sie nie obrażaj:)
Nie mam za co się obrażać.
Tylko po forumowiczach i tym dziale, na szybkie pytanie spodziewałem się szybkiej odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie :o
Cześć, jestem świeżo po zakupie Hondy i mam kilka pytań technicznych ;)
1. Mam elektryczne szyby, lewy silniczek głośno pracuje i szyba dość wolno się podnosi. Poprzedni właściciel podobno czyścił, i coś pomogło, ale niewiele. Wymienić silniczek czy cały podnośnik? Podejdzie od sedana czy innego anglika?
2. Przy dość ostrym przyspieszaniu chwilami, w dosłownie ułamki sekund, jakby lekko przerywał - nie przyspiesza równomiernie. Nie jest to strasznie odczuwalne, ale zauważyłem ostatnio. Macie pojęcie co to może być? Mam filtr powietrza do wymiany na pewno, ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną.
3. Czy znaczek z napisem 'Honda' i oznaczenie silnika na klapie przyczepione są na klej? Zejdą pod nożem i wymyte benzyną ekstrakcyjną?
Cześć, jestem świeżo po zakupie Hondy i mam kilka pytań technicznych ;)
1. Mam elektryczne szyby, lewy silniczek głośno pracuje i szyba dość wolno się podnosi. Poprzedni właściciel podobno czyścił, i coś pomogło, ale niewiele. Wymienić silniczek czy cały podnośnik? Podejdzie od sedana czy innego anglika?
2. Przy dość ostrym przyspieszaniu chwilami, w dosłownie ułamki sekund, jakby lekko przerywał - nie przyspiesza równomiernie. Nie jest to strasznie odczuwalne, ale zauważyłem ostatnio. Macie pojęcie co to może być? Mam filtr powietrza do wymiany na pewno, ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną.
3. Czy znaczek z napisem 'Honda' i oznaczenie silnika na klapie przyczepione są na klej? Zejdą pod nożem i wymyte benzyną ekstrakcyjną?
Ad1. Od sedana bym nie próbował bo są inne drzwi. Ale od coupe albo innego hb na pewno będzie pasować. Rzeczywiście może być tak że wystarczy przeczyścić bo jak ja kupowałem swój to jedna szyba w ogóle się nie podnosiła ani opuszczałą a wystarczyło przesmarowanie prowadnice i podnośnik.
Ad2. Na to pytanie niech odpowie Ci ktoś kto się lepiej zna bo ja mogę jedynie strzelać w którąś z możliwych dla mnie przyczyn.
Ad3. Te 2 znaczki są na klej wiec powinny odejść jak podgrzejesz je dość mocno zwykłą suszarką i podetniesz przeciągając pod nimi żyłką lub mocną nitką.
Wysłane z mojego GT-I9305
Dzięki za pomoc, w sobotę zabieram się do roboty ;) Czekam jeszcze na znawcę w temacie nr 2 :D
2. Przy dość ostrym przyspieszaniu chwilami, w dosłownie ułamki sekund, jakby lekko przerywał - nie przyspiesza równomiernie. Nie jest to strasznie odczuwalne, ale zauważyłem ostatnio. Macie pojęcie co to może być? Mam filtr powietrza do wymiany na pewno, ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną.
Nie jestem znawcą, ale obstawiam:
- świece
- przewody WN
- moduł/cewka
- filtr paliwa
- brudne/przytkane wtryski
- pompa paliwa
- przekaźnik pompy paliwa
- chu*owe paliwo:p
No i filtr powietrza też może mieć na to wpływ:)
Silnik do prawidłowej pracy potrzebuje powietrza... jeśli ma problemy z jego zasysaniem, to mogą dziać się takie jaja.
Ogarnij dobrze wszystkie eksploatacyjne rzeczy i jak nie pomoże, to szukaj dalej.
Panowie ostatnio zauważyłem, że zaczyna mi klękać sprzęgło. Objawy to ślizganie się sprzęgła na 3/4 biegu w okolicach 3k rpm (po zmianie biegu przez chwilę obroty idą do góry a prędkość stoi w miejscu, po 1-2s obroty gwałtownie spadają o te 300-400 rpm i zaczyna ciągnąć normalnie) ale dzieje się to póki co tylko po jednorazowym przejechaniu trasy ~100km. Robiłem "test" czyli wrzucenie 4 biegu i przy zaciągniętym ręcznym puszczanie sprzęgła i niby gaśnie od razu (dobry objaw). Pytanie moje jest takie - ile jeszcze kilometrów mogę szacunkowo przejechać na tym sprzęgle do wymiany zakładając łagodną jazdę nastawioną na oszczędzanie sprzęgła? Jakby nie zależało to od funduszy to zrobiłbym to nawet jutro ale wiadomo jak jest, a wymiana sprzęgła z robotą to nastawiam się na około 1k (dobrze myślę?). Wymianę sprzęgła planuję zrobić w przeciągu 2-3 miesięcy czyli około 3-4 tys. km. Silnik to D14A4 przebieg 244tyś. (nie posiadam wiedzy czy sprzęgło było kiedykolwiek wymieniane, ale obstawiam, że nie)
pozdr
W moim ej9 mam od jakiegoś czasu problem z pojawianiem się rezonansu z okolic schowka(po stronie pasażera), najbardziej słychać go w zakresie 2900-3100 rpm i wtedy jest to naprawdę denerwujące :/. Jest to dźwięk zbliżony do tego, jaki wytwarza wibrujący telefon położony na czymś metalowym. Próbowałem dokręcać wszystko w tych okolicach, również śruby dostępne po wykręceniu schowka. Niestety wspominany rezonans nadal występuje.
Mi się tak zaczęło robić jak zamontowałem zabudowę stożka pod maską, w jednym miejscu gdzieś się delikatnie rusza.
Panowie ostatnio zauważyłem, że zaczyna mi klękać sprzęgło. Objawy to ślizganie się sprzęgła na 3/4 biegu w okolicach 3k rpm (po zmianie biegu przez chwilę obroty idą do góry a prędkość stoi w miejscu, po 1-2s obroty gwałtownie spadają o te 300-400 rpm i zaczyna ciągnąć normalnie) ale dzieje się to póki co tylko po jednorazowym przejechaniu trasy ~100km. Robiłem "test" czyli wrzucenie 4 biegu i przy zaciągniętym ręcznym puszczanie sprzęgła i niby gaśnie od razu (dobry objaw). Pytanie moje jest takie - ile jeszcze kilometrów mogę szacunkowo przejechać na tym sprzęgle do wymiany zakładając łagodną jazdę nastawioną na oszczędzanie sprzęgła? Jakby nie zależało to od funduszy to zrobiłbym to nawet jutro ale wiadomo jak jest, a wymiana sprzęgła z robotą to nastawiam się na około 1k (dobrze myślę?). Wymianę sprzęgła planuję zrobić w przeciągu 2-3 miesięcy czyli około 3-4 tys. km. Silnik to D14A4 przebieg 244tyś. (nie posiadam wiedzy czy sprzęgło było kiedykolwiek wymieniane, ale obstawiam, że nie)
pozdr
Z tymi kosztami to przesadzileś... chyba że chcesz jechać do aso:) ja w poprzedniej przykładałem się do zmiany ale jednak szybciej ją sprzedałem. W necie znalazłem nowy zestaw exedy za 320 a robocizna (co prawda u znajomego który buduje profi Hondy) powiedział 250.
Wysłane z mojego GT-I9305
No właśnie, u znajomego. Nie mam wielu znajomych mechaników. Może i znalazłbym kogoś tanio, ale trochę się boję oddawać samochód do jakiejś stodoły gdzie jedno zrobią a drugie rozwalą i później będą wciskać kit.
Ponawiam pytanie - czy ktoś może mniej więcej określić jak długiego życia tego sprzęgła mogę się spodziewać? czy przejechanie jeszcze tych 3-4 tysięcy to rzecz do zrobienia czy raczej zacząć się już przesiadać w autobus zanim się nie wymieni?
No właśnie, u znajomego. Nie mam wielu znajomych mechaników. Może i znalazłbym kogoś tanio, ale trochę się boję oddawać samochód do jakiejś stodoły gdzie jedno zrobią a drugie rozwalą i później będą wciskać kit.
Ponawiam pytanie - czy ktoś może mniej więcej określić jak długiego życia tego sprzęgła mogę się spodziewać? czy przejechanie jeszcze tych 3-4 tysięcy to rzecz do zrobienia czy raczej zacząć się już przesiadać w autobus zanim się nie wymieni?
Możesz jeździć i rok, zależy jak będziesz traktował sprzęgło. Kolega miał rozwalone sprzęgło w takim stopniu,że każde otwarcie przepustnicy mocniej niż 50% skutkowało tylko wzrostem obrotów bez przyspieszania auta :D
bednar_ek35
24-07-13, 23:39
Myśle że 400zł to absolutny max za wymiane sprzęgła w normalnym warsztacie.
Tak więc nie powinieneś wydać więcej niż 700zł za całą operacje.
Na dobrą sprawe jak będziesz sie delikatnie obchodzil ze sprzęgłem to te 3-4tyś km powinno wytrzymać.
a na sam poczatek warto wymienic plyn do wysprzeglania ;] 20zl butelka jesli dawno nie byl wymieniany
płyn wymieniłem na nowy (dot4) jak odpowietrzałem sprzęgło jakieś 2 tyg. temu. dzięki za odpowiedzi!
Witam możecie mi powiedziec czy w poliftach jest przeciagnieta wiązka od halogenów przez sciane grodziową czy trzeba przekładac ?
Panowie poszukuje zarówkek na przód z efektem xenonu zeby swieciły na biało, mogą wpadac w niebieski, jakies dobre zarówki ktore dobrze swiecą i długo wytrzymają.
Tungsram Megalight 90% tanie i dobre żarówki.
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.