PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90

Small3r
17-02-19, 21:50
Witam. Mam pytanko odnośnie sedana VI gena. Mocno różnią się tylne zderzaki między poliftem a przedliftem? Będzie pasowała dokładka przedliftowa na poliftowy zderzak? Przód to wiadomo że nie, ale chodzi mi tylko o tył. Pozdrawiam

Kriss91
17-02-19, 22:14
Różnica jest w wyprofilowaniu dolnej części. W przedlifcie dół zderzaka schodzi do środka, zaś w polifcie jest coś w rodzaju grubego rantu na dole. Dodatkowo polift nie posiada listew na krawędziach obrysowych (przedlift też, ale tylko w wersjach ze Stanów lub w wersji coupe, która też pasuje).
Dokładki nie są zamienne bez rzeźby.

Small3r
17-02-19, 22:33
kriss91 bardzo dziękuję za odpowiedź
Wyczerpała temat.
Wyprowadź mnie tylko z błędu jeśli źle myślę. Jakiś czas temu rozebrałem na części EJ coupe przedliftowe i zostawilem z niego trochę gratow, miedzy innymi zderzak tył. Nie ma on listew narożnych właśnie. Dokładka do poliftowego jest ciężko dostępna ogólnie widzę, za to do przedlita już lepiej. Jakbym założył zderzak z tamtego coupe przedlita z dokładka to będzie widać jakoś to zwężenie dołem czy raczej to będzie "złoty środek" na ten problem? Góra zderzaka, samo to "napompowanie" jest chyba identyko, prawda?

York22
17-02-19, 22:43
Tak na szybko... u wujka google :p
Góra polift, dół przedlift
https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2017/01/8b584e613e42e49b6189ed63e15cf9c5.jpg

Small3r
17-02-19, 22:48
Dzieki za foto 😀 Kurde duża jest różnica. To pewnie będzie widać różnicę nawet z dokładka... Cholera wie co robić hahaha 😀

York22
17-02-19, 22:55
Zależy co, kto lubi :)
Dokładek też jest kilka modeli, więc można przebierać.
Może takie zdjęcie Ci coś jeszcze pomoże:
http://i.imgur.com/c6Abl5n.gif

Small3r
17-02-19, 23:01
York22 dzięki bardzo za pomoc. Sam nie wiem co robić. W Polsce chyba tylko jeden model dostępny.
Takie dwie aukcje tylko znalazłem:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7580577821
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7365798718
Wyglądają chyba na OEM wzór jak patrzę po tej sciagawce co wysłałeś.

York22
17-02-19, 23:26
Coś w tym stylu :)

re4ctiv
18-02-19, 06:30
Panowie jak tanim i szybkim sposobem zwiększyć średnice wydechu w ej9?
wyczytałem że środkowy od rovera 2'' pasuje ale jest dużo rzeżby
znalazłem też, że ek4 miało podobno wydech 1,8'' ale nie mogę znaleźć żadnego numeru katalowego
ktoś coś się orientuje w tym temacie?

kazik2_h9w3
18-02-19, 06:51
P&p bedzie z ek4 oczywiscie w odpowiedniej budzie
Tanio moze nie byc ale na pewno szybko
Mozesz szukac z mb6 czy mc2 ale tam juz chyba będzie trzeba przerabiać

re4ctiv
18-02-19, 06:54
https://allegro.pl/oferta/honda-civic-1-5-1-6-tlumik-srodkowy-koncowy-7523406364
czy taki bedzie z ek4?

kazik2_h9w3
18-02-19, 06:58
Nie jestem pewny ale raczej nie
Musi byc pod b16a2 konkretnie pod ek4

re4ctiv
18-02-19, 07:03
porównując numery katalogowe hondy to jest taki sam jak z mb6

kazik2_h9w3
18-02-19, 07:16
Mozliwe nihdy sie nie zaglebialem
Moze jeszcze sie ktos wypowie

Small3r
18-02-19, 21:45
Ja zamówiłem aktualnie rurę z rovera 420 ale diesel. Ona nie ma środkowego tłumika ale za to jest 2.25 cała chyba. Zmierzę dokładnie i mogę dać znać . Do tego jest śmiesznie tania.
PS szukam jakiego końcowego tłumika który będzie wytrzymalszy od jakiś śmiesznych zamienników z intercarsu, a jednocześnie żeby nie zamulal spalin. Coś słyszałem o tłumiku z jakiejś Subaru Imprezy,ktoś ma jakieś info?

re4ctiv
19-02-19, 07:59
czytalem o tym srodkowym z rovera diesla, ona ma 2,25'' ale nie chce mi sie bawić w jezdzenie do majstrow, spawanie, dorabianie itp. Bo jak kupi sie srodkowy od rovera to wywalając katalizator brakuje 84cm rury, a tu jest gotowiec tyle ze 1,8'', mysle ze do seryjnego D14 bedzie wystarczajace oraz bedzie się czuć różnice od seryjnego 1,5''
Tylko czy ktoś umie potwierdzić to czy ten tlumik co wstawilem ma te 1,8'', niby jest od 1,5/1,6 silnika, ale porównując numery katalogowe w intercarsie to są takie same jak od mb6 b18

edit.
w robocie zmierzyłem zamienniki tego tłumika z linku allegro i ma on ~44mm szerokości, głupio troche ze jest to zamiennik do ek4 gdzie tłumik oem ma ~48mm szerokosci

norbi11
22-02-19, 09:18
Problem z odpaleniem gdy popada deszcz/spanie śnieg.
Witam ostatnio mam problem z odpaleniem civiva, rozrusznik kreci ale nie odpala. Problem występuje od jakiś 2 tygodni... Honda potrafi nagle nie zapalić a za dwa dni pali jakby nigdy nic! Od tamtej soboty problem jakby znikł... Aż do dzisiaj, znowu nie zapali. Zauważyłem, że wpływ może mieć na to pogoda, wilgoć? Dzisiaj przy probie odpalenie jakby strzeliło z wydechu, jakby już chciała odpalić ale jednak nie odpali. Wilgoć na cewce? Czy może jakieś inne pomysły?

kazik2_h9w3
22-02-19, 10:02
Następnym razem jak nie odpali zdejmij kopółkę i sprawdz czy nie ma tam wilgoci i przetrzyj szmatką
Miałem kiedyś taki właśnie przypadek

marini23
22-02-19, 17:23
Też miałem podobnie przy padniętej kopułce, ale dodatkowo kable też juz u mnie miały przebicie.
Pozdr

bartek28124683
24-02-19, 10:11
Synchronizatory do skrzyni można dostać gdzieś poza ASO?

login
24-02-19, 11:49
Synchronizatory do skrzyni można dostać gdzieś poza ASO?

można

bartek28124683
24-02-19, 12:02
można

Można dostać zamienniki czy można kupić przez haparts itd? Nigdzie ich nie znalazłem w zamienniku.

login
24-02-19, 12:17
Można dostać zamienniki czy można kupić przez haparts itd? Nigdzie ich nie znalazłem w zamienniku.

Pytałeś czy można kupić, a nie czy są dostępne w zamienniku.
:p

Starstruck
24-02-19, 14:10
Napisz do haparts.pl maila, na pewno Ci coś podpowiedzą. Szczerze, nie sądzę, żeby były jakieś zamienniki.

bartek28124683
24-02-19, 21:44
Napisz do haparts.pl maila, na pewno Ci coś podpowiedzą. Szczerze, nie sądzę, żeby były jakieś zamienniki.

Raczej nie ma, nic nie znalazłem do d-serii. Mam nadzieję że nie będę ich potrzebował. Ryski na przedniej szybie da się skutecznie spolerować?

Small3r
25-02-19, 20:56
Podobno da się spolerowac tlenkiem ceru czy czyms takim. Jakiś polski youtuber robił o tym filmik nawet. I łysy z brazzers z tvnu w swoim show 101 napraw 😀😀

MarcinM90
25-02-19, 21:15
Ryski na przedniej szybie da się skutecznie spolerować?

Da się, lecz trzeba to robić umiejętnie, żeby nie zrobić soczewki. Jak ryski są delikatne, to problemu nie będzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kubaszow
25-02-19, 21:27
Jak jestesmy przy szybach to czy ten model tak ma ze peka przednia szyba pod naklejka? Juz 3 sztuki wymienialem i kolejna znowu pekła.
Auto civic Coupe VI , pruchli pod szyba w tym miejscu nie ma.

login
25-02-19, 22:23
Jak jestesmy przy szybach to czy ten model tak ma ze peka przednia szyba pod naklejka? Juz 3 sztuki wymienialem i kolejna znowu pekła.
Auto civic Coupe VI , pruchli pod szyba w tym miejscu nie ma.

4 szyby pęknięte w tym samym miejscu to nie może być przypadek.
Może buda jest jakoś minimalnie krzywa i przez naprężenia pęka cały czas w tym samym miejscu.

UNK
26-02-19, 01:11
Panowie, jakie objawy daje pompa paliwa jak już podupada?
Ostatnio jechałem 100-120 z wciśniętym pedałem gazu i auto tak jakby nagle straciło moc, jakby silnik zgasł. I po chwili było ok, od jakiegoś czasu słyszę dziwny pisk dochodzący z tyłu auta.
Może być pompa ?

bartek28124683
26-02-19, 22:25
Jak jestesmy przy szybach to czy ten model tak ma ze peka przednia szyba pod naklejka? Juz 3 sztuki wymienialem i kolejna znowu pekła.
Auto civic Coupe VI , pruchli pod szyba w tym miejscu nie ma.

Mam taką coupe z 96r i szyba jest oryginalna więc raczej coś masz nie tak. Mi piszczała nowa pompa (zamiennik) i musiałem bardzo długo kręcić na zimnym żeby odpalił.

Kriss91
26-02-19, 23:09
Coś jest nie tak. Muszą być jakieś nienaturalne naprężenia. Auto nie miało dzwona? Pamiętam, że głównie właściciele angielek mieli problem z pękającymi szybami i montowali rozpórki kielichów jako półśrodek. Podobno pomagało

bartek28124683
27-02-19, 08:10
Montaż zamiennikowej szyby to dobry pomysł czy mają jakieś mankamenty?

Kriss91
27-02-19, 08:20
Oprócz tego, że np. Pilkington potrafi się stosunkowo szybko porysować to nie zauważyłem.

kubaszow
27-02-19, 09:43
Coś jest nie tak. Muszą być jakieś nienaturalne naprężenia. Auto nie miało dzwona? Pamiętam, że głównie właściciele angielek mieli problem z pękającymi szybami i montowali rozpórki kielichów jako półśrodek. Podobno pomagało

No wlasnie nie mialo. Jezdze tym autem juz 12 rok prez ten okres bylo przeswietlone przy rozbiorkach i nie ma oznak jakis napraw, za mojej kadencji dostalem tylko nie grozne obcierki w drzwi i tylni blotnik.
Pierwsza szyba pekla jakos po 7-8 latach uzytkowania.

mały_miszcz
27-02-19, 17:10
A nie przegniło Ci coś? Zgrzew jakiś puścił itp. Albo szklorze się nie popisali.
Albo baba Ci podkrada auto i robi OS po miescie na pelnej ****zie :D

bartek28124683
27-02-19, 22:24
Oprócz tego, że np. Pilkington potrafi się stosunkowo szybko porysować to nie zauważyłem.

Są takie które szybko się nie rysują?

Kriss91
27-02-19, 22:43
Stary Pilkington, który był na aucie w momencie zakupu był bardziej wytrzymały. Poza tym jednak seryjne szyby nawet w nowych autach, wydają się być zdecydowanie bardziej odporne od zamienników.

Moja ostatnia szyba w Civicu porysowała się ostro po jednej zimie, gdzie zawsze skrobane było w jedynym kierunku nową skrobaczką.

bartek28124683
28-02-19, 10:07
Od czego zacząć szukać przyczyny wysokiego CO w spalinach?? Może się ktoś podzielić VINem Civica który miał katalizator pod samochodem? Najlepiej z y8.

rryba
02-03-19, 13:51
Czy ktoś wie jakie wymiary i jaka to śruba mocująca metalowy element na którym zamocowana jest końcówka pasa do nadwozia w ej6 coupe ? Podejrzewam ze w hb jest taka sama.

bartek28124683
02-03-19, 19:12
Czy ktoś wie jakie wymiary i jaka to śruba mocująca metalowy element na którym zamocowana jest końcówka pasa do nadwozia w ej6 coupe ? Podejrzewam ze w hb jest taka sama.

Masz na myśli pas bezpieczeństwa? Możesz dokładniej opisać o którą śrubę Ci chodzi? Ktoś pomoże z wysokim CO w spalinach?

Kriss91
03-03-19, 08:52
Ktoś pomoże z wysokim CO w spalinach?
W jakim stanie jest kataliator? Ile pali oleju?

bartek28124683
03-03-19, 10:24
W jakim stanie jest kataliator? Ile pali oleju?

Katalizator ma jakieś 50kkm (poprzedni silnik palił koło litra/1000km pod koniec). Po swapie zmierzyłem jakieś 0,5l/1000km ale wydaje mi się że teraz wolniej ubywa. Sprawdzałem sondę i na samochodzie nie chciała pokazać więcej niż 0,4V chyba, poza tym przy wymianie wyszło że przy swapie wkręcili mi sondę od d16y8 z 5g (do d16w4). Ostatnie spalanie przed wymianą mi wyszło 6,6l/100km, więc w sumie nie wiem czy to mogło być sondą.

rryba
03-03-19, 12:19
Masz na myśli pas bezpieczeństwa? Możesz dokładniej opisać o którą śrubę Ci chodzi? Ktoś pomoże z wysokim CO w spalinach?

http://i68.tinypic.com/5md54x.png

chodzi o te śruby , urwała mi się przy dekompletowaniu wnetrza

bartek28124683
06-03-19, 21:38
Po odpięciu sondy lambda przed katem ECU powinien od razu wyrzucić checka?

Starstruck
06-03-19, 22:34
Tak.

bartek28124683
07-03-19, 21:26
To ciekawe bo mi nie wyrzuca nawet po kilku minutach.

login
07-03-19, 22:33
To ciekawe bo mi nie wyrzuca nawet po kilku minutach.

A żarówkę w zegarach masz?
:D

bartek28124683
08-03-19, 19:22
Mam :) Nie jestem aż tak durny żeby nie zauważyć brakującej kontrolki po przekręceniu kluczyka. Odpięcie innych czujników wywala checka od razu. Co jest nie tak?

login
08-03-19, 20:01
Mam :) Nie jestem aż tak durny żeby nie zauważyć brakującej kontrolki po przekręceniu kluczyka.

Wcale nie twierdzę, że jesteś durny albo jakiś inny, chociaż czasem pytania zadajesz dziwne.
:D
A co do żarówki to wolałem się upewnić, bo widziałem już auta po swapie/po zakupie, w których działy się cuda a check się nie świecił, bo nie było żarówki.

bartek28124683
08-03-19, 20:09
Wcale nie twierdzę, że jesteś durny albo jakiś inny, chociaż czasem pytania zadajesz dziwne.
:D
A co do żarówki to wolałem się upewnić, bo widziałem już auta po swapie/po zakupie, w których działy się cuda a check się nie świecił, bo nie było żarówki.

Nie twierdzę że nie jestem durny tylko że nie aż tak żeby się nabrać na wykręconą żarówkę. Szukając odpowiedzi na dziwne pytania można się sporo dowiedzieć :) Przy swapie wypytywali mnie czy świecił mi się check dla sondy w y7 bo im się świeci jak ją wkręcili do tego niby w4. Oddali mi samochód bez świecącego checka i z wkręcona jakąś sondą z 5g, więc pewnie "jakoś" sobie poradzili z kontrolką.

endriu21
09-03-19, 21:08
A check nie gaśnie razem z inną kontrolką? Robiłeś samodiagnostykę, żeby sprawdzić czy wywala jakiś błąd i czy kontrolka działa? Jak by było coś z katem, to by chyba wywaliło błąd, bo jest jakiś kod błędu kata. Co prawda w innym aucie, ale mnie błąd sondy wyświetliło dopiero po ok 15km od odpięcia.

civic_lsi
10-03-19, 09:07
Panowie szybkie pytanie bo nie mogę znaleźć. Jaka maglownica pasuje do EJ9? Czy od MA/MB podejdzie?

Wysłane z mojego G3212 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
10-03-19, 10:45
Cos mi sie wydaje ze nie
Tam bedzie raczej bliźniak z 5g
Podejdzie raczej kazda z 6g ej ek

siara87
10-03-19, 13:15
jakbys montowal razem z sankami i wahaczami to by weszlo, ale to chyba za duzo rzezby skoro normalnych od ej/ek jest pelno

bartek28124683
10-03-19, 13:30
A check nie gaśnie razem z inną kontrolką? Robiłeś samodiagnostykę, żeby sprawdzić czy wywala jakiś błąd i czy kontrolka działa? Jak by było coś z katem, to by chyba wywaliło błąd, bo jest jakiś kod błędu kata. Co prawda w innym aucie, ale mnie błąd sondy wyświetliło dopiero po ok 15km od odpięcia.

Check się zapala po przekręceniu kluczyka i normalnie gaśnie. Nie odpinałem sondy na kilkanaśnie km. Nie mam sondy za katem więc żadnego błędu z nim związanego nie będzie.

SIMBA
14-03-19, 01:33
Cześć, czy ktoś z Was posiada możliwość i jest w stanie podać mi oznaczenie skrzyni biegów w samochodzie na podstawie numeru VIN? Będę bardzo wdzięczny.

JHMEK43600S100550

DSOS_vol2
18-03-19, 22:32
Cześć, czy ktoś z Was posiada możliwość i jest w stanie podać mi oznaczenie skrzyni biegów w samochodzie na podstawie numeru VIN? Będę bardzo wdzięczny.

JHMEK43600S100550
http://japancars.ru/
https://jp-carparts.com/


20011-P4C-F50

SIMBA
21-03-19, 19:49
Dzięki śliczne!! A to będzie y21 czy s4c a może jeszcze coś innego? S80 to raczej nie będzie :-P p4c? A cóż to takiego, nic na ten temat znaleźć nie mogę...

Starstruck
21-03-19, 20:39
Skrzynia jest seryjnie z EK4? Jeśli tak, to będzie S4C.

SIMBA
21-03-19, 20:47
Dzięki ;-)

bartek28124683
23-03-19, 20:09
Jakie powinno być ciśnienie sprężania w d16w4? Ma ktoś rozpiskę przełożeń skrzyń w CRX Del Sol? Dostałem tu kiedyś takie coś do Civica.

mały_miszcz
23-03-19, 20:39
Google--> Crx del sol gear ratio ---->
http://solblu.teamsolmokan.com/gearratiosdseries.htm

Google ----> d16w4 compression ---->
D16W4
Edit
VTEC
Found in:
1999–2000 Honda Civic MB4 1.6i VTEC/ES
1998–2001 Honda Civic Aerodeck MC1 1.6i VTEC/ES
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Power : 126 hp (93 kW) at 6600 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Redline: 6800 rpm
Rev Limit: 7200 rpm
Piston Code: P2P
ECU Code: PDT
Fuel Control: OBD2-b
VTEC switchover: 5500 rpm
Torque: 106 lb⋅ft (144 N⋅m) at 5500 rpm
Compression: 9.6:1
Prosz.

bartek28124683
23-03-19, 21:26
Google--> Crx del sol gear ratio ---->
http://solblu.teamsolmokan.com/gearratiosdseries.htm

Google ----> d16w4 compression ---->
D16W4
Edit
VTEC
Found in:
1999–2000 Honda Civic MB4 1.6i VTEC/ES
1998–2001 Honda Civic Aerodeck MC1 1.6i VTEC/ES
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Power : 126 hp (93 kW) at 6600 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Redline: 6800 rpm
Rev Limit: 7200 rpm
Piston Code: P2P
ECU Code: PDT
Fuel Control: OBD2-b
VTEC switchover: 5500 rpm
Torque: 106 lb⋅ft (144 N⋅m) at 5500 rpm
Compression: 9.6:1
Prosz.

Dzięki. Wie ktoś jaka skrzynia była w CRX z 97r z d16y8? Jak przeliczyć stopień sprężania na ciśnienie? Wyszło mi po 15bar na wszystkich czterech cylindrach a jeśli dobrze czytam serwisówke to max to 13,8bar.

Starstruck
23-03-19, 21:36
Stopień sprężania a ciśnienie na cylindrach to zupełnie co innego. 15 bar na cylinder jest to normalny wynik dla zdrowej jednostki.
W takim Del Solu prawdopodobnie była skrzynia S40 z fd. 4,25 (tak jak wszystkie silniki D16Y8).

bartek28124683
23-03-19, 22:11
Stopień sprężania a ciśnienie na cylindrach to zupełnie co innego. 15 bar na cylinder jest to normalny wynik dla zdrowej jednostki.
W takim Del Solu prawdopodobnie była skrzynia S40 z fd. 4,25 (tak jak wszystkie silniki D16Y8).

Dzięki. Gdzie w takim razie znika 0,5l/1000km?

Starstruck
23-03-19, 23:43
Zapieczone pierścienie (będzie trzymał kompresję tak jak zdrowa jednostka), zużyte uszczelniacze. 0,5L/1000 km to dużo, bardzo dużo i motor kwalifikuje się do remontu.

York22
24-03-19, 01:01
Oj tam dużo... moje stare ED7 chlało litr na tysiaka i zostawiało zasłonę dymną, ale killowało wszystko co popadło ;)

bartek28124683
24-03-19, 10:33
Zasłony dymnej brak. Dla mnie pół litra to za dużo i wolałbym coś z tym zrobić. Uszczelniacze to chyba nie jest jakiś duży koszt ale żeby dostać się do pierścieni trzeba ściągnąć głowice chyba.

kazik2_h9w3
24-03-19, 10:33
Dokladnie tak

Starstruck
24-03-19, 11:36
Można na próbę zrobić same uszczelniacze, da się to ogarnąć bez zdejmowania głowicy. Może pobór się uspokoi, znam takie przypadki. Ale niestety w większości sytuacji uszczelniając górę, puszcza dół... i wtedy trzeba ogarnąć pierścienie.

bartek28124683
24-03-19, 11:59
Nie widziałem dymu po odpaleniu a jak ściągać głowicę to lepiej załatwić wszystko od razu. Warto inwestować w OEM panewki? Klocki hamulcowe lepiej Zimmerman czy EBC? Może coś innego?

mały_miszcz
24-03-19, 15:53
Warto inwestowac w czesci oem. Szczegolnie uszczelki. Nie raz juz sie przekonalem o tym. Duzo wiary kladzie panewki ACL

bartek28124683
24-03-19, 16:04
Warto inwestowac w czesci oem. Szczegolnie uszczelki. Nie raz juz sie przekonalem o tym. Duzo wiary kladzie panewki ACL

Uszczelek używam tylko OEM, chociaż warsztatowi który robił mi swap i to nie pomogło. Pierścienie też OEM?

login
24-03-19, 16:58
Pierścienie też oem?

RIK/Riken

Starstruck
24-03-19, 17:19
Nie widziałem dymu po odpaleniu a jak ściągać głowicę to lepiej załatwić wszystko od razu. Warto inwestować w OEM panewki? Klocki hamulcowe lepiej Zimmerman czy EBC? Może coś innego?

Panewki najlepiej OEM, dopierane bo znakach z wału albo po kolorze obecnych panewek - gwarancja najlepszego pasowania. Ale to będzie drogo. Do zwykłej D-serii moim zdaniem ACL będzie ok a najlepiej w ogóle nie ruszać, jak obecne są w porządku.
Klocki - wedle uznania. W porządku są TRW, ATE.
Pierścienie - TPR.

bartek28124683
24-03-19, 20:05
Przy dobieraniu po kolorze obecnych panewek remont będzie trwał z miesiąc albo i lepiej :) Nawiercane tarcze poprawiają coś hamowanie?

kazik2_h9w3
24-03-19, 20:39
Poprawią hamowanie wieksze tarcze i wieksza pompa
Nie spodziewaj sie cudów po nawiercanych tarczach

bartek28124683
24-03-19, 21:27
Mam teraz 262mm, do 282mm potrzeba felgi 16 albo 15 OEM z tego co pamiętam. Pompę mam 15/16, da się gdzieś dostać 1" do Civica?

Starstruck
24-03-19, 21:36
Oczywiście, że się da dostać taką pompę: z Prelude, ATRa, ITRa np. Hebel 282 mm wejdzie np. po seryjne koło z EK4. Moim zdaniem 262 na dobrej tarczy, dobrym klocku i sprawnym układzie, jest w 100% wystarczający do codziennej jazdy.

mały_miszcz
25-03-19, 09:23
Mam teraz 262mm, do 282mm potrzeba felgi 16 albo 15 OEM z tego co pamiętam. Pompę mam 15/16, da się gdzieś dostać 1" do Civica?
Mam 282, felga min. 15. Dojazdówka z prelude wchodzi.

bartek28124683
25-03-19, 22:35
Oczywiście, że się da dostać taką pompę: z Prelude, ATRa, ITRa np. Hebel 282 mm wejdzie np. po seryjne koło z EK4. Moim zdaniem 262 na dobrej tarczy, dobrym klocku i sprawnym układzie, jest w 100% wystarczający do codziennej jazdy.

Z hamowaniem nie mam problemów, tylko pedał wydaje mi się mało twardy. Możliwe że to przez zużyte klocki i tarcze. Dobre tarcze to jakie? Haparts proponuje mi tylko oem, chyba trochę przesadzają :)

mały_miszcz
26-03-19, 08:14
TRW dobra firma :)

bartek28124683
26-03-19, 13:56
Zimmerman były by ok? TRW mam teraz i chciałbym czegoś innego spróbować.

Mateusz100
02-04-19, 21:09
Panowie pacjent EJ9 D14A4.
Silnik nabrał apetytu na olej, nie wiem ile dokładnie bo zobaczyłem dopiero teraz gdy było juz troche mniej niz minimum i załałem tak pomiedzy min-max. Samochod nie kopci na wyskokim obrotach po odpaleniu tez nic sie nie dzieje no chyba ze było troche zimniej w nocy to cos tam zadymi. I teraz pytanie czy to mozliwe zeby nie kopcił a pił olej ? Wyciekow zadnych nie widze na silniku, pod soba tez zadnych plam nie zostawia. W sobote jeszcze chce podjechac do znajomego mechanika ktory mi sprawdzi czy gdzies sie nie poci od spodu czego nie widze od góry. Nalotu mam jakies 215K i wiem ze mogl zacząć cos pic bo zawsze cos tam dolewałem przed wymianami. Jesli pali olej to po prostu kupie nowy slupek i przełoze

mały_miszcz
02-04-19, 21:13
Cudów nie ma
Albo ucieka do zbiorniczka wyrównawczego - uszczelka pod głowicą
Albo ucieka Ci uszczelniaczami zaworowymi - da sie zrobic bez sciagania glowicy, bo mi kumpel robił tak, polecam raczej oem
Albo ucieka pierścieniami - remont, zbadaj kompresje
Albo masz typowy wyciek ;)

bartek28124683
02-04-19, 22:11
Mierzenie kompresji raczej wiele Ci nie powie bo mój ma po 15bar na wszystkich a żłopie ponad 0,5/1000km.

login
02-04-19, 23:19
Mierzenie kompresji raczej wiele Ci nie powie bo mój ma po 15bar na wszystkich a żłopie ponad 0,5/1000km.

bo


Albo ucieka do zbiorniczka wyrównawczego - uszczelka pod głowicą
Albo ucieka Ci uszczelniaczami zaworowymi - da sie zrobic bez sciagania glowicy, bo mi kumpel robił tak, polecam raczej oem
Albo masz typowy wyciek ;)

Kublaj
03-04-19, 10:46
Trw pylą mi felgi bardziej niż najtańsze klocki

Mateusz100
03-04-19, 21:39
Panowie a na co najlepiej swapa robic w ej9 D14A4 przedllift? tak zeby nie trzeba bylo duzo rzezbic? Na jakie koszta trzeba sie nastawic ? Jesli ktos cos takiego robil u siebie lub ma o tym pojecie a nie tylko slyszal lub czytal na internetach to niech sie odezwie na pw bo mam kilka pytań

bartek28124683
03-04-19, 21:46
Panowie a na co najlepiej swapa robic w ej9 D14A4 przedllift? tak zeby nie trzeba bylo duzo rzezbic? Na jakie koszta trzeba sie nastawic ? Jesli ktos cos takiego robil u siebie lub ma o tym pojecie a nie tylko slyszal lub czytal na internetach to niech sie odezwie na pw bo mam kilka pytań

Robiłem w EJ6 pół roku temu na d16w4, jak trafisz na takich partaczy jak jak to będziesz jeszcze pół roku później doprowadzić to do ładu. Do tego możesz trafić na silnik w marnym stanie. Sam swap przy wymianie wszystkich uszczelniaczy, rozrządu, oleju to ok 6k jeśli robi Ci to warsztat.


Trw pylą mi felgi bardziej niż najtańsze klocki

Bardziej mnie interesuje skuteczność hamowania.

siara87
03-04-19, 22:23
D14 przedlift ma najgorsza wiąże pod swapy, trzeba ją mocno przerabiać albo wymienić na inna

bartek28124683
14-04-19, 17:10
Skrzypienie przy naciskaniu na przednie nadkole to raczej tuleje czy coś z amorem? Skrzypi przy naciskaniu z obu stron ale z prawej głośniej. Nie jest to metaliczne skrzypienie.

York22
14-04-19, 18:16
Tulejki stabilizatora ? Wjedź na kanał najlepiej, gibaj, słuchaj macaj i zobaczysz co to.

bartek28124683
14-04-19, 20:17
Tulejki stabilizatora ? Wjedź na kanał najlepiej, gibaj, słuchaj macaj i zobaczysz co to.

Właśnie nie mam kanału. Tulejki te mocowane do podwozia? Końcówki wymieniłem tydzień temu.

York22
14-04-19, 23:24
No to bez kanału lub podnośnika i dobrego pooglądania i ponaciągania zawiasu to możemy gdybać do momentu, aż wszystkiego nie powymieniasz ;)

bartek28124683
16-04-19, 20:15
No to bez kanału lub podnośnika i dobrego pooglądania i ponaciągania zawiasu to możemy gdybać do momentu, aż wszystkiego nie powymieniasz ;)

Mam najazdy, może wystarczy, albo gdzieś podjadę na przegląd. Podejrzewam że będzie kilka rzeczy do ogarnięcia :) Zna ktoś jakąś osobę z okolic Krakowa/Wieliczki która zajmuje się strojeniem Hond?

t6p
22-04-19, 20:49
Pytanie: z jaką średnicą sprzęgła wychodziły koła zamachowe w d-serii? (nie wiem czy dobrze zadałem pytanie). Chodzi mi o to, że te najbardziej popularne są 212mm. Natomiast, ja dostałem koło zamachowe z d15z6 i zastanawiam się jak to się mierzy, żeby wiedzieć, pod jaką tarcze sprzęgła jest max to koło. Pojawiło się sformułowanie "max", bo tam gdzie styka się tarcza sprzęgła z kołem zamachowym jest taka "gładka powierzchnia" (coś na zasadzie jak tarcza hamulcowa), ale widać, że dałoby się założyć większe, bo do "rantu" brakuje kilku mm. Żeby dało się mnie zrozumieć o co mi chodzi, wrzucam zdjęcie podglądowe.

https://static.pokazywarka.pl/k/b/k/a49bc875ac6e4406891729f42932ece7_big.jpg?155595890 5

Czyli: jeśli ta gładka powierzchnia ma 200mm, to znaczy, że maksymalnie mogę założyć na to koło właśnie taką średnicę tarczy, czy mogę dać tyle ile jest "od ranu, do rantu", czyli 210?

York22
23-04-19, 07:38
Pytanie: z jaką średnicą sprzęgła wychodziły koła zamachowe w d-serii? (nie wiem czy dobrze zadałem pytanie). Chodzi mi o to, że te najbardziej popularne są 212mm. Natomiast, ja dostałem koło zamachowe z d15z6 i zastanawiam się jak to się mierzy, żeby wiedzieć, pod jaką tarcze sprzęgła jest max to koło. Pojawiło się sformułowanie "max", bo tam gdzie styka się tarcza sprzęgła z kołem zamachowym jest taka "gładka powierzchnia" (coś na zasadzie jak tarcza hamulcowa), ale widać, że dałoby się założyć większe, bo do "rantu" brakuje kilku mm. Żeby dało się mnie zrozumieć o co mi chodzi, wrzucam zdjęcie podglądowe.

https://static.pokazywarka.pl/k/b/k/a49bc875ac6e4406891729f42932ece7_big.jpg?155595890 5

Czyli: jeśli ta gładka powierzchnia ma 200mm, to znaczy, że maksymalnie mogę założyć na to koło właśnie taką średnicę tarczy, czy mogę dać tyle ile jest "od ranu, do rantu", czyli 210?

Ogólnie jest mniej więcej tak jak piszesz... ale bardziej mniej, bo nie bierzesz pod uwagę jeszcze docisku i z tego co pamiętam innego rozstawu śrub. Więc nawet jak jakimś cudem wciśniesz tam tarczę 210mm to i tak nie założysz takiego docisku.

t6p
23-04-19, 08:51
Czyli reasumując, jest pod tarcze 200. I jak rozumiem w hondach w d serii jest 200, albo 212?

York22
23-04-19, 09:05
Czyli reasumując, jest pod tarcze 200. I jak rozumiem w hondach w d serii jest 200, albo 212?

Tak jest. Ale jak chcesz to możesz przejść na sprzęgło 212, tylko musisz koło zamachowe zmienić + kompletne sprzęgło.

t6p
23-04-19, 10:05
Tak jest. Ale jak chcesz to możesz przejść na sprzęgło 212, tylko musisz koło zamachowe zmienić + kompletne sprzęgło.

a co się wtedy zmieni? W sensie dlaczego warto przejść z 200 na 212?

York22
23-04-19, 10:14
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś była znacząca różnica w cenie kompletu sprzęgła.
Poza tym większa średnica = większa powierzchnia tarcia, więc teoretycznie powinno być mocniejsze, ale to już taka moja teoria ;)

@di
24-04-19, 16:54
Witam,

Dwa szybkie pytania:
1. Jakie uszczelniacze zaworowe są najlepsze najbardziej wytrzymałe ?
2. Mógłby ktoś odświeżyć mi temat hybrydowej skrzyni, 2 biegi z crx 2 i 3, czy będą kompatybilne z moją skrzynią z d16y7, sam dam radę wymienić biegi itp itd

kazik2_h9w3
24-04-19, 17:05
Uszczelniacze raczej oem

bartek28124683
26-04-19, 19:49
Ktoś się brał za samodzielny demontaż przednich dolnych wahaczy? Duże ryzyko uwalenia jakiejś śruby?

siara87
26-04-19, 21:23
przod powinien pojsc bez zadnych problemow, to z tylu sruby staja w tulejach

bartek28124683
26-04-19, 21:38
Przy ściąganiu wahacza ze sworznia jest ryzyko wysunięcia półosi albo czegoś w tym stylu?

siara87
27-04-19, 02:39
Satelity przegobu przy skrzyni moga wyskoczyć z obudowy ale gumowa osłona powinna go utrzymać w calosci

Mateusz100
28-04-19, 18:00
Panowie pacjent D14A4, dwa razy pojawił sie problem z muleniem silnika.
Chodzi o to ze jadac na 3 biegu np 60km/h wrzucam 4 i gdy dodaje gazu samochod ma bardzo ciezko przekroczyc 2 tyś obrotow i zostaje na tym 60km/h nawet gdy mam pedał w podłodze. Po zredukowaniu na 3 i ponownym wrzucenie 4 jest juz dobrze lub czasami wystarzy odpuscic gazu i zaraz dodac i jedzie normalnie. Samochod nie dosc nie ma ma sily to przenosi jeszcze spore drgania na bude jakbym wrzucił z 2 np na 4. Co to moze być ? Dodam ze problem wystepuje tylko na 4 biegu jak na razie.

P.S. Przypomniało mi sie ze ostatnio sprawdzałem filtr powietrza i teraz tak pomyslalem ze moze gdzies nie dolega obudowa filtra i dostaje lewego powietrza ? Nie mam Samochodu akurat ale jutro na to zerkne

bartek28124683
21-05-19, 22:51
Ecu P1H różni się czymś od P28? Jaki prześwit ma seryjne ej6?

norbi11
26-05-19, 13:10
Witam, po zmianie felg na letnie wyszedł problem... Otóż lewa strona samochodu z tyłu jest znacznie niżej niż prawa ... sprężyny na wykończeniu? Czy jakieś inne pomysły?

kazik2_h9w3
26-05-19, 15:07
Sprawdź czy jakaś nie pękła i czy amorek moze nie jest wylany

endriu21
28-05-19, 16:10
cześć, czy sklep jdmshop.eu. jest sprawdzony, kupujecie tam części, nie trafię tam na podróbkę? Chciałem kupić łączniki staba firmy CTR za 45zl.

Hunted
28-05-19, 16:47
Spokojnie mozesz brać

sebawo
03-06-19, 09:51
Pytanie o szybę tylną w 6gen coupe. Ona jest klejona? Jak z tą uszczelką co jest dookoła? Bo gdzieś mi cieknie właśnie w lewym dolnym rogu, testy z konewką pokazują, że właśnie cieknie między szybą a karoserią, pod tą gumową uszczelką. Od środka są*profile więc ciężko coś zobaczyć, zastanawiam się czy tą uszczelkę dookoła można zdjąć bez uszkodzenia, żeby zajrzeć pod nią i ew. zlokalizować gdzie to cieknie.

siara87
03-06-19, 11:52
jsli szyba nie byla wycinana i nie jest nawalone wiecej kleju niz fabrycznie to powinno sie udac wyjac, teraz akurat jest idealna pogodas na taki zabieg bo najlepiej ja demontowac jak sie nagrzeje i jest bardzo elastyczna. Co do wlozenia jej spowrotem to nie mam pewnosi czy da sie to estetyczni wcisnac spowrotem czy trzeba bedzie jednak wyciac szybe

sebawo
03-06-19, 12:14
jsli szyba nie byla wycinana i nie jest nawalone wiecej kleju niz fabrycznie to powinno sie udac wyjac, teraz akurat jest idealna pogodas na taki zabieg bo najlepiej ja demontowac jak sie nagrzeje i jest bardzo elastyczna. Co do wlozenia jej spowrotem to nie mam pewnosi czy da sie to estetyczni wcisnac spowrotem czy trzeba bedzie jednak wyciac szybe

dzięki, spróbuje dzisiaj

bartek28124683
04-06-19, 21:44
Koła pasowe od d16y7 i d16w4 są takie same?

bartek28124683
22-06-19, 20:17
Od czego można założyć stabilizator do EJ6 z przodu? Z tyłu z czego pasuje?

kazik2_h9w3
22-06-19, 20:31
Mozesz zalozyc z polifta bo z tego co mi wiadomo wszystkie polifty mialy z przodu staba
W przedlifcie ek3 i ek4
Na tyl p&p tylko z ek4 ale mozna z mb założyć na lacznikach z ek4

login
22-06-19, 22:24
Od czego można założyć stabilizator do EJ6 z przodu? Z tyłu z czego pasuje?

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?29749-Grubo%B6ci-stabilizator%F3w

bartek28124683
23-06-19, 10:58
Mozesz zalozyc z polifta bo z tego co mi wiadomo wszystkie polifty mialy z przodu staba
W przedlifcie ek3 i ek4
Na tyl p&p tylko z ek4 ale mozna z mb założyć na lacznikach z ek4

Czyli jak kupie stabilizator z MB, łączniki z EK4 i te uchwyty do mocowania do budy to będę mógł go założyć czy jeszcze coś?

bartek28124683
04-07-19, 19:54
Po odpięciu MAPa albo TPS powinno wyrzucić błąd od razu?

MarcinM90
11-07-19, 00:07
Czy zaciski przednie z fn2 podejdą do ej/ek? Zwykle słychać o zaciskach z ep3, a w obu przypadkach tarcze 300mm, stąd moje pytanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi11
14-07-19, 11:00
Czy spręzyny koni -30 z iv podejdą p&p do VI?

kazik2_h9w3
14-07-19, 13:11
Mogą pasować ale podejrzewam ze bedzie niżej

bartek28124683
18-07-19, 20:45
Ktoś wie na jakiej wysokości powinno stać ej6? Albo czemu może stać nie równo z przodu?

endriu21
20-08-19, 13:47
Przeszukałem stare posty na forum, ale nie do końca znalazłem odpowiedzi. Potrzebuję wymienić przewody hamulcowe, tylko te centralne pod podłogą.
Teraz pytanie, ile potrzebuję metrów, od tego rozdzielacza na grodzi przedniej do baku. Jakie końcówki i zakończenie?
8m wystarczy? Końcówka M10x1 DF stożek?
Może ktoś potwierdzić?
Ej9 hb z abs

Rajan
26-08-19, 22:26
ale przewody w EJ/EK idą w jednym kawałku od korektora do końca, nie ma żadnego łączenia przy baku, 8mm to gruba przesada, a końcówka się zgadza, niżej masz katalog gdzie możesz sprawdzić długości

http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=szp&z=wmo#szu

virtus
27-08-19, 20:38
Cześć wszystkim,
Mam pytanie odnośnie swapa hamulców w Civicu Ej6 z ABS.
Szukam swapa 240 mm z EK4 ale na razie bez efektów i zastanawiam się czy istnieje możliwość zastosowania swapa z Civica 5g z wersji z ABS w połączeniu z czujnikami z EK4? Czy same czujniki przy piaście są takie same oraz czy w wahaczu wzdłużnym są przygotowane mocowania na przewód?
Z góry dzięki za pomoc ;)

siara87
27-08-19, 21:33
wszystko pasuje, mozesz nawet zostawic czujniki z 5g jesli kostki beda takie same

marcin19883
03-09-19, 13:20
Mam dziwny problem. Czuję na podłodze od strony kierowcy i na pedale sprzęgła delikatne wibracje. Na postoju, czy w jeździe, nie ma to znaczenia. Ogólnie lewa strona pojazdu przy poduszcze wibruje. Kupiłem poduszki używki, wymieniłem, zero zmian. Czy ktokolwiek miał z was taki problem? Co było przyczyną? Czy przyczyną może być rozrząd? Pompa wody? Koło pasowe odpada, bo jest ok.

endriu21
05-09-19, 13:51
cześć,
podpowiedzcie bo trochę poczytałem i już sam nie wiem.
Wyczyściłem przepustnice, zresetowałem kompa (czekanie na wentylator..) Teraz obroty utrzymują się w okolicy 900-1000.
Domyślam się że teraz dostaje więcej powietrza, co robić?
Pokręcić przy lince bo może motylek się nie domyka, czy kręcić śruba regulacji obrotów? Jak to zrobić krok po kroku?

kazik2_h9w3
05-09-19, 15:25
Zobacz czy linka ma luz

endriu21
05-09-19, 15:37
ok, sprawdzę. Jak będzie ok, to bawić się tą śrubką od regulacji obrotów?
Jak w razie czego regulować te obroty?
Na nagrzanym silniku mam ja wkręcić czy wykręcić żeby zmniejszyć obroty? Czytałem tez coś o odpinaniu krokowca, ale w manualu nie ma nic na ten temat.
Trzeba po tym znów robić reset kompa? Silnik d14.

kazik2_h9w3
05-09-19, 15:47
By zmniejszyc obroty trzeba ja wkręcić

marcin19883
06-09-19, 12:58
Dziękuję za pomoc a raczej jej brak. Super forum :)

jd45das
06-09-19, 19:36
Cześć, jakiej firmy brać szczęki bębnów do ek3? Przedział ceny jak sprawdzałem to 60 za Blue printy itp do 120 za trw.

endriu21
07-09-19, 12:08
Zobacz czy linka ma luz

Linka ok. Obrotów śrubką na razie nie chciałem ruszać.
Wcześniej po włączeniu klimy, czasem obroty spadały na 200 np przy dojeżdżaniu do świateł dlatego postanowiłem ją wyczyścić, ale po za tym było ok.
Teraz obroty w sumie za każdym razem się inaczej zachowują. Momentami utrzymują się na tych 800, ale najczęściej jest tak ze spada na 800 i od razu podbija na 1000 i tak już zostaje.
Jak włączę klimę na postoju obroty się utrzymują, ale jak tylko przy gazuje to opadają na 1300 i tak już zostaje, jak ją wyłączę spadają na 800.
Teraz pytanie czy jak zmniejszę obroty, to, to wszystko się ustabilizuje? Czy to raczej objawy krokowego, tylko wcześniej aż takich jaj nie było z nim?

kazik2_h9w3
07-09-19, 12:43
Zobacz czy moze uszczelki gdzies nie uszkodziles i czy wszystkie wezyki sa całe

endriu21
07-09-19, 13:12
Nic nie rozbierałem do czyszczenia. Czy te objawy wyżej mogą wskazywać na korkowca?

kazik2_h9w3
07-09-19, 13:35
Wydaje mi sie ze jakby to byl krokowy to pewnie by falował
Ciezko powiedzieć ale krokowca tez mozna umyć

bartek28124683
08-09-19, 11:30
Ktoś wie jakie oznaczenie ma głowica P1J-HU-1? Jakie oznaczenie miała głowica z d16w4?

Robsky
09-09-19, 19:55
Siema, ej6 97r d16y7 USDM automat, tarcza przód 240mm bez abs czy klocki sa identyko jak we wszystkich ej/ek?bo w katalogach ten model jest w ogole nie do znalezienia, czy wersje USDM maja inny rodzaj klockow?Nigdzie nie moge znalezc konkretnych informacji, juz mialem brac pierwsze lepsze klocki pod 240mm ale lepiej sie upewnie.

kubaszow
09-09-19, 20:30
Tez mialem USDMa y7 w automacie i jak dobrze pamietam przymierzałem klocki to byly takie same.

login
09-09-19, 20:39
Siema, ej6 97r d16y7 USDM automat, tarcza przód 240mm bez abs czy klocki sa identyko jak we wszystkich ej/ek?

Jeśli nikt tam nigdy nic nie pozmieniał przed Tobą to klocki hamulcowe pod tarcze 240 mm będą pasować.

bartek28124683
08-10-19, 19:09
Rozdzielacze zapłonu TD-73U i TD-80U są zamienne jeśli chodzi o przykręcenie do głowicy? Wiem że mają inne wtyczki.

sebawo
21-10-19, 21:40
Ktoś wymieniał śruby/szpilki wydechowego w B16 i pamięta wymiary? :D

DanielDondi
22-10-19, 18:02
Witam serdecznie ,

mój problem polega na tym ,że w moim EG5 z silnikiem B18C4 zazwyczaj po nagrzaniu dojeżdżając do krzyżówki na wolnych obrotach auto prawie przygasa, po zatrzymaniu sie i chwili odczekania obroty powoli wracają na poziom około 700/800rpm. Jak zdiagnozować i naprawić tą usterkę, może ktoś miał podobny problem ? :)

Pozdrawiam

mały_miszcz
23-10-19, 16:13
Masz lekkie kolo zamachowe?

York22
23-10-19, 16:27
Dwa tygodnie temu, robiłem u siebie regulację zaworów i też tak zaczęło mi spadać z obrotów. W moim przypadku pomógł reset kompa.

DanielDondi
24-10-19, 11:15
U mnie w aucie nie ma lekkiego koła zamachowego. Co do resetu komputera próbowałem przez odłączenie akumulatora oraz odłączenie bezpiecznika od ECU natomiast zbyt wiele to nie dało.
Są momenty kiedy silnik trzyma idealnie obroty 700/800 przy dojeżdżaniu do krzyżówek ale większość czasu jednak przygasa i schodzi do prawie zerowych obrotów.

Jaki element odpowiada za utrzymywanie wolnych obrotów ?

bartek28124683
26-10-19, 19:24
U mnie w aucie nie ma lekkiego koła zamachowego. Co do resetu komputera próbowałem przez odłączenie akumulatora oraz odłączenie bezpiecznika od ECU natomiast zbyt wiele to nie dało.
Są momenty kiedy silnik trzyma idealnie obroty 700/800 przy dojeżdżaniu do krzyżówek ale większość czasu jednak przygasa i schodzi do prawie zerowych obrotów.

Jaki element odpowiada za utrzymywanie wolnych obrotów ?

Silniczek krokowy, może trzeba go przeczyścić.

zeneq
10-11-19, 11:59
Witam serdecznie. Auto to civic ej6. Mam problem z wodą w samochodzie. Chodzi o dywan kierowcy. Teraz są takie dni jak widzimy, mokre i wilgotne ? Po takim całym dniu dywanik dosłownie jest mokry jakbym wylał baniak 5 litrowy pod nogi. Dodam iż mam nową szybe(przedtem też leciało), myślałem, że wymiana szyby coś da, bo była pęknięta. Szyberdach jest nie zapchany, sprawdzałem kanaliki i odpływy. Gdzie dalej szukać przyczyny? Ręcę już opadają, jak wsiada sięi jest smród stęchlizny i wszystko zaparowane.. ?

login
10-11-19, 13:22
Witam serdecznie. Auto to civic ej6. Mam problem z wodą w samochodzie. Chodzi o dywan kierowcy. Teraz są takie dni jak widzimy, mokre i wilgotne ? Po takim całym dniu dywanik dosłownie jest mokry jakbym wylał baniak 5 litrowy pod nogi. Dodam iż mam nową szybe(przedtem też leciało), myślałem, że wymiana szyby coś da, bo była pęknięta. Szyberdach jest nie zapchany, sprawdzałem kanaliki i odpływy. Gdzie dalej szukać przyczyny? Ręcę już opadają, jak wsiada sięi jest smród stęchlizny i wszystko zaparowane.. ?

Wejdź do samochodu i poproś kogoś, żeby w tym czasie polewał samochód z węża ogrodowego i pewnie zobaczysz skąd się leje, skoro to kwestia takiej ilości wody.

endriu21
10-11-19, 17:57
Rozumiem że pod szybą po jej wyjęciu, nie było rdzy itd?
Sprawdź jeszcze rynienki dachu, mastyka na zgrzewach lubi pękać, w sumie może nawet nie być widać a woda wejdzie. Jak nie znajdziesz miejsca przecieku, to bym je profilaktycznie uszczelnił, może pomoże. Jeśli chodzi o odpływy szyberdachu, to dostałeś się do ich wylotu i widziałeś ze rurka nie jest wypięta lub pęknięta? Po antenie, też chyba mogła by woda spływać, tak sobie myślę. Podsufitka sucha?

York22
11-11-19, 11:38
Ja miałem już tak uszczelkę drzwi wygniecioną, że woda mi wciekała do środka i po plastiku słupka "A" leciała pod nogi kierowcy. Zbadaj u siebie jak jest ;)

bartek28124683
11-11-19, 22:56
Witam serdecznie. Auto to civic ej6. Mam problem z wodą w samochodzie. Chodzi o dywan kierowcy. Teraz są takie dni jak widzimy, mokre i wilgotne ? Po takim całym dniu dywanik dosłownie jest mokry jakbym wylał baniak 5 litrowy pod nogi. Dodam iż mam nową szybe(przedtem też leciało), myślałem, że wymiana szyby coś da, bo była pęknięta. Szyberdach jest nie zapchany, sprawdzałem kanaliki i odpływy. Gdzie dalej szukać przyczyny? Ręcę już opadają, jak wsiada sięi jest smród stęchlizny i wszystko zaparowane.. ?

Zajrzyj pod deskę rozdzielczą na lewo od skrzynki bezpieczników, tam jest wężyk z dachu chyba połączony z odpływem w podłodze. Mi się kiedyś wypiął, może masz tak samo.
Sprężyny do coupe z 96r były inne niż w sedanie/hatchbacku (przednie)?

rychupeja
29-11-19, 19:21
Czy da się wymienić przednią piastę w CIVIC VI ek4, bez uszkadzania łożyska?

JarkoCivic
29-11-19, 19:24
Czy da się wymienić przednią piastę w CIVIC VI ek4, bez uszkadzania łożyska?

Przy odrobinie szczęścia i odpowiednich narzędzi da się.

rychupeja
29-11-19, 19:27
Jarko, jakieś konkretne patenty? Generalnie nowe łożysko kosztuje 40 zł, ale cały problem w tym że siedzi właśnie nowe a mam krzywą piastę...

JarkoCivic
29-11-19, 19:34
Jarko, jakieś konkretne patenty? Generalnie nowe łożysko kosztuje 40 zł, ale cały problem w tym że siedzi właśnie nowe a mam krzywą piastę...

Łożysko za 40zł? Co to za łożysko? Z resztą nie ważne. Patenty to dobra prasa i szczęście. O młotku nawet nie myśl.

York22
29-11-19, 22:55
Ja i tak obstawiam, że jednak się rozleci... nawet na prasie

bartek28124683
30-11-19, 22:30
Oprócz sprężyn coś może wpływać na wysokość na jakiej stoi samochód? Lewą stronę mam trochę niżej, nie widać uszkodzeń sprężyny.

Starstruck
01-12-19, 14:57
Lewa zawsze jest niżej w starych Hondach, ze względu na to, że motor jest bliżej lewej podłużnicy

JarkoCivic
01-12-19, 15:13
Oprócz sprężyn coś może wpływać na wysokość na jakiej stoi samochód? Lewą stronę mam trochę niżej, nie widać uszkodzeń sprężyny.

Raczej sam kierowca i jego waga co nie?

kazik2_h9w3
01-12-19, 15:40
Generalnie hondy krzywo stoja
Jedyne lekarstwo to gwint

bartek28124683
01-12-19, 21:09
Raczej sam kierowca i jego waga co nie?

Jak mierzyłem to nie było mnie w środku :) Z przodu to jest 1cm między stronami, z tyłu 2cm (przy pełnym baku). Czyli mam się nie przejmować o ile sprężyny rzeczywiście są ok?

JarkoCivic
02-12-19, 12:45
Jak mierzyłem to nie było mnie w środku :) Z przodu to jest 1cm między stronami, z tyłu 2cm (przy pełnym baku). Czyli mam się nie przejmować o ile sprężyny rzeczywiście są ok?

Nie zrozumiałeś mojego przekazu widzę.
Chodzi mi o to że strona kierowcy jest bardziej "wygnieciona" szczególnie kiedy sam w większości podróżujesz. Takie rzeczy w większości aut można zaobserwować. Wyjątek w aucie Krzykacza (złomowisko.pl) :D

bartek28124683
04-12-19, 17:30
Nie zrozumiałeś mojego przekazu widzę.
Chodzi mi o to że strona kierowcy jest bardziej "wygnieciona" szczególnie kiedy sam w większości podróżujesz. Takie rzeczy w większości aut można zaobserwować. Wyjątek w aucie Krzykacza (złomowisko.pl) :D

Jeśli jest wygnieciona to wymiana sprężyn powinna pomóc. Sprężyny w ej6 różnią się wymiarami od hb/sedan?

kazik2_h9w3
04-12-19, 17:36
Ja jestem zdania ze wymiana sprezyn nic nie da tzn auto sie nie wyprostuje
Duuuzo osób pisalo ze ich Hondy krzywo stoją i to chyba raczej norma
W moim sedanie tez bylo krzywo

York22
04-12-19, 19:41
Najlogiczniej o krzywiźnie chyba świadczy zamontowany gwint, który z prawej i lewej strony jest różnie rozkręcony, aby samochód stał równo.

login
04-12-19, 20:33
Najlogiczniej o krzywiźnie chyba świadczy zamontowany gwint, który z prawej i lewej strony jest różnie rozkręcony, aby samochód stał równo.

Ale nie zawsze to, co jest logiczne dla każdego jest oczywiste.
:D

drqsho
04-12-19, 21:35
Co myślicie o zawiasie od MTS? Nie mam tu na myśli gwintu, a zestaw z obniżeniem np -35. Ceny takiego zestawu na całe auto to coś w granicach 900 zł, więc nie dużo, ale może miał ktoś doczynienia i mógłby coś powiedzieć ew. doradzić?

login
04-12-19, 23:34
Co myślicie o zawiasie od MTS? Nie mam tu na myśli gwintu, a zestaw z obniżeniem np -35. Ceny takiego zestawu na całe auto to coś w granicach 900 zł, więc nie dużo, ale może miał ktoś doczynienia i mógłby coś powiedzieć ew. doradzić?

Wyszczać bym się na to nie chciał, z całym szacunkiem dla wszystkich tych co mają i twierdzą, że jest idealny bo mają.

drqsho
04-12-19, 23:48
Jakieś alternatywy? Niestety trochę ograniczony budżet, coś powiedzmy do 1200? Czego szukać?

kazik2_h9w3
05-12-19, 06:44
Uzywanego ap mozesz szukać
Ja kupilem taki zestaw w stanie prawie nowym za 900
Choć miałem gwint mts i nie narzekałem

login
05-12-19, 11:10
Jakieś alternatywy? Niestety trochę ograniczony budżet, coś powiedzmy do 1200? Czego szukać?

Albo dozbierać pieniędzy, albo szukać czegoś używanego.


Choć miałem gwint mts i nie narzekałem

Jeszcze nie widziałem takiego, co by to miał i napisał, że to śmieć.
:D

Starstruck
05-12-19, 11:48
Jak zależy Ci tylko na wyglądzie, to MTS wystarczy. Torowych zabaw bym nie proponował.

drqsho
06-12-19, 16:36
A jeśli chodzi o półosie do D serii, nowe zamienniki czy kupić używane? Bo gdzieś spotkałem się z opinią że używka będzie lepsza od tej nowej

JarkoCivic
06-12-19, 17:01
A jeśli chodzi o półosie do D serii, nowe zamienniki czy kupić używane? Bo gdzieś spotkałem się z opinią że używka będzie lepsza od tej nowej

używany OEM. Idzie spotkać jeszcze w ładnym stanie.

bartek28124683
09-12-19, 21:45
Ktoś się podzieli informacją na jakiej wysokości stoi fabryczne EJ6 (do rantu nadkola)? Na fabrycznych stalowych 14 i oponach. Chce wiedzieć czy wszystko jest u mnie ok.

York22
09-12-19, 23:11
Nie wiem czy gdzieś znajdziesz taką informację, bo nawet manual tego nie podaje. Jedyny wymiar do którego możesz się odnieść to od podłoża do dachu i ma wynieść 1375mm

Znalazłem jeszcze podany prześwit - 150 mm, ale nie wiem w którym miejscu mierzony (jest podany w tabelce)

endriu21
10-12-19, 01:06
Ktoś się podzieli informacją na jakiej wysokości stoi fabryczne EJ6 (do rantu nadkola)? Na fabrycznych stalowych 14 i oponach. Chce wiedzieć czy wszystko jest u mnie ok.

W 6 HB osobiście mierzyłem i było 62.5-63cm OEM stalówka opona zimowa 175/65/14.
Teraz poszperałem w manualu i znalazłem takie info. 2drzwiowe coupe, tylko EU - Odległość błotnika od podłoża: przód 642mm, tył 652mm, prześwit 155mm
Tylko nie wiem, czy do końca można ufać tym katalogom, bo dla hb podają prześwit 110mm i wysokości do błotnika te same, a przody przecież maja takie same.
No i ni jak to ma się do moich pomiarów, no chyba ze usiadł ten 1cm z przodu, ale 2cm z tyłu to raczej wątpię.

bartek28124683
10-12-19, 18:29
Nie wiem czy gdzieś znajdziesz taką informację, bo nawet manual tego nie podaje. Jedyny wymiar do którego możesz się odnieść to od podłoża do dachu i ma wynieść 1375mm

Znalazłem jeszcze podany prześwit - 150 mm, ale nie wiem w którym miejscu mierzony (jest podany w tabelce)

Dzięki. Ja mam lewy przód do rantu nadkola 60,7cm, prawy przód 61,7cm, lewy tył 61, prawy tył 63cm. Mierzone z pełnym bakiem, na 175/65/14 OEM felgi. Co może stukać w podsufitce po stronie kierowcy? Blisko szyby. Zaczęło mi tam dziś stukać coś, przynajmniej tak mi się wydaje że z tamtego miejsca.

Jakub_rm
16-12-19, 12:38
Orientuje się ktoś, czy sam wałek półosi w EK4 jest taki sam z lewej jak i z prawej strony? Czy występują jednak różnice w długości lub ilości frezów? Mowa oczywiście o wałkach bez przegubów i wałka pośredniego.

kazik2_h9w3
16-12-19, 14:23
Wydaje mi sie ze sa takie same

Jakub_rm
16-12-19, 14:44
Wydaje mi sie ze sa takie same
Ok, ktoś może to jeszcze potwierdzić? :)

login
16-12-19, 15:20
Ok, ktoś może to jeszcze potwierdzić? :)

Skoro nie ma różnicy w tym czy przegub lewy czy prawy to i nie powinno być różnicy w wymiarach "zębów" na półosiach.

Jakub_rm
16-12-19, 17:25
Tutaj tak, ale różnica może być przy przegubach wewnętrznych. Druga, ważniejsza sprawa to długość, tu z oczywistych powodów może być różnica.

JarkoCivic
16-12-19, 19:52
Tutaj tak, ale różnica może być przy przegubach wewnętrznych. Druga, ważniejsza sprawa to długość, tu z oczywistych powodów może być różnica.

W B18C4 obie półosie są takie same, nie wiem jak w B16A2 (nie testowałem/sprawdzałem). Natomiast na pewno półoś lewa (od strony podpory) nie pasuje z B16 do B18.

kazik2_h9w3
17-12-19, 06:13
Hmm jestes pewny ze nie pasuje
Całe kompletne półosie sa zamienne roznica jest w patykach tzn maja inna ilosc frezow b18 i b16

JarkoCivic
17-12-19, 19:24
Hmm jestes pewny ze nie pasuje
Całe kompletne półosie sa zamienne roznica jest w patykach tzn maja inna ilosc frezow b18 i b16

No nie pasuje bo jak wspomniałeś ma inną ilość frezów, wtedy trzeba cały kpl z podporą itd przełożyć. B16 ma 30 frezów a B18 32. Dlatego jeśli chcesz zakupować osobno (same patyki) musisz uważać aby nie był z B18 bo nie złożysz.

Jakub_rm
17-12-19, 19:36
No nie pasuje bo jak wspomniałeś ma inną ilość frezów, wtedy trzeba cały kpl z podporą itd przełożyć. B16 ma 30 frezów a B18 32. Dlatego jeśli chcesz zakupować osobno (same patyki) musisz uważać aby nie był z B18 bo nie złożysz.

Dobrze wiedzieć, mam namierzony patyk z b16, ale lewy, jak dotrze, znajdę czas przy pogodzie, wyciągnę walniętą półośkę to sprawdzę czy strony są zamienne. Oby ;)

bartek28124683
18-12-19, 19:01
Może ktoś sprawdzić jaką ma wysokość ej6 do listwy progu? U mnie jest coś takiego.
https://s6.ifotos.pl/mini/DSC0081jp_qarqnqe.jpg (https://ifotos.pl/z/qarqnqe/)

piterstar1
23-12-19, 22:22
Czesc.
Szybkie pytanie.
Ktos wie jak rozroznic walki skunk2 w b serii? Kupilem ostatnio zestaw uzywek stg1 podobno, ale nie wiadomo jaka wersja. Tuner czy Pro. Na koncach walkow po drugiej stronie kolek jest wybita literka A. A same walki maja wypalone oznaczenie S2-PB04-AA
Moglbym je pomierzyc ale nie wiem w ktoryxh miejscach.
Czy jest ktos w stanie mi podpowiedziec?

Jakub_rm
10-01-20, 23:34
Czy w modelach z 98r jest poprowadzona instalacja pod grzane lusterka? Czyli czy po zmianie przełącznika od ich regulacji, dołożeniu przekaźnika plus wymianie lusterek na te z fabrycznym grzaniem będzie działać? Czy trzeba puszczać kable?

JarkoCivic
10-01-20, 23:56
Czy w modelach z 98r jest poprowadzona instalacja pod grzane lusterka? Czyli czy po zmianie przełącznika od ich regulacji, dołożeniu przekaźnika plus wymianie lusterek na te z fabrycznym grzaniem będzie działać? Czy trzeba puszczać kable?

Brak wiązki

login
11-01-20, 15:30
Czy w modelach z 98r jest poprowadzona instalacja pod grzane lusterka?

W przedlifcie nie było oferowane podgrzewanie lusterek.

jd45das
28-01-20, 17:08
Szybkie pytanie, o-ring do aparatu zapłonowego ma wymiar 26,4x3,1, a dostałem lokalnie 26,2x3 nada się czy te dziesiątki milimetrów będzie brakować?

JarkoCivic
28-01-20, 19:49
Szybkie pytanie, o-ring do aparatu zapłonowego ma wymiar 26,4x3,1, a dostałem lokalnie 26,2x3 nada się czy te dziesiątki milimetrów będzie brakować?

Nie nada się.

Rodzynki
30-01-20, 00:26
Panowie, czy pompa 15/16' razem z serwem (polift ej9) będzie pasować do civc'ka IV generacji?

bartek28124683
02-02-20, 18:58
Jeśli słychać przegub przy ruszaniu na skręconych w lewo kołach to zawsze jest to prawy czy nie koniecznie?

JarkoCivic
02-02-20, 20:09
Jeśli słychać przegub przy ruszaniu na skręconych w lewo kołach to zawsze jest to prawy czy nie koniecznie?

Jak w lewo to jest to lewy przegub. Choć nie zawsze - 80% przypadków ;-)

bartek28124683
02-02-20, 22:45
Jak w lewo to jest to lewy przegub. Choć nie zawsze - 80% przypadków ;-)

Dzięki. Ciekawe bo z lewej strony dużo nowszy przegub. Coś oprócz przegubu może tak strzelać?

Gdzie oprócz mar-tecu i proexa można pytać o tłumiki z nierdzewki do ej6? M-tech chyba już nie działa?

drqsho
18-02-20, 11:47
gdzie w civic vi, ej8 jest czujnik biegu wstecznego? jest do niego łatwy dostep?

Rodzynki
18-02-20, 16:24
Jeszcze para czujników, czyli vss oraz wstecznego

http://images31.fotosik.pl/139/f28cac63ead488a7m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f28cac63ead488a7.html)



Czujnik wstecznego jest w skrzyni. Umiejscowiony na górze (powiedzmy że pod aparatem zapłonowym). Na zdjęciu to ten po prawej.

Starstruck
18-02-20, 17:25
Dzięki. Ciekawe bo z lewej strony dużo nowszy przegub. Coś oprócz przegubu może tak strzelać?

Gdzie oprócz mar-tecu i proexa można pytać o tłumiki z nierdzewki do ej6? M-tech chyba już nie działa?

EL-TEC, Pro-Custom.

BTW: Proex, delikatnie mówiąc, to śmietnik, także wykreśliłbym z listy.

bartek28124683
19-02-20, 21:21
EL-TEC, Pro-Custom.

BTW: Proex, delikatnie mówiąc, to śmietnik, także wykreśliłbym z listy.

Dzięki. Kto robi najcichsze? Ktokolwiek robi komorowe? Magnaflow jest ok?

Starstruck
21-02-20, 19:18
Dzięki. Kto robi najcichsze? Ktokolwiek robi komorowe? Magnaflow jest ok?

Musisz dzwonić i pytać. Każdy głośność dostosuje do potrzeb. Jak będziesz chciał komorowy, to zrobią też komorowy. Magnaflow robi raczej sportowe układy wydechowe, więc komorowego raczej nie znajdziesz.

Choć imo najlepszy zamiennikiem serii będzie po prostu Ulter Sport - mają dedykowane tłumiki.

piterstar1
10-03-20, 18:07
Czesc.
Jakie beda najlepsze panewki glowne. ACL Race czy Clevite?

norbi11
12-03-20, 14:41
Czy jest ktoś w stanie rozpoznać od czego to ssący ? D16Y2? D16Z6?
https://zapodaj.net/images/6c75b1fbbbffc.jpg
https://zapodaj.net/images/30c78761a6275.jpg

kazik2_h9w3
12-03-20, 17:33
Wyglada jak z6/y2

JarkoCivic
12-03-20, 21:41
czy jest ktoś w stanie rozpoznać od czego to ssący ? D16y2? D16z6?
https://zapodaj.net/images/6c75b1fbbbffc.jpg
https://zapodaj.net/images/30c78761a6275.jpg

d14a2

piterstar1
17-03-20, 10:01
Szybkie pytanie.
Glowica B18C4, fabryczne zawory ssace 33mm. Czy zmieszcze 33,5mm??

sebawo
22-03-20, 12:35
ktoś wie może gdzie dostać metalowe spinki, które trzymają np. lewą i prawą kratkę nawiewu w 6gen? za cholere nie umiem znaleźć tego nigdzie.

login
22-03-20, 14:05
ktoś wie może gdzie dostać metalowe spinki, które trzymają np. lewą i prawą kratkę nawiewu w 6gen? za cholere nie umiem znaleźć tego nigdzie.

Jeśli ta spinka jest oddzielną i numerowaną częścią serwisową to u kogoś handlującego OEM'owymi częściami pewnie da się kupić/zamówić. A jak nie posiada swojego numeru to pozostaje wygrzebanie z jakiegoś parcha na szrocie.
Masz jakieś zdjęcie/rysunek tego czegoś?

sebawo
22-03-20, 14:56
Jeśli ta spinka jest oddzielną i numerowaną częścią serwisową to u kogoś handlującego OEM'owymi częściami pewnie da się kupić/zamówić. A jak nie posiada swojego numeru to pozostaje wygrzebanie z jakiegoś parcha na szrocie.
Masz jakieś zdjęcie/rysunek tego czegoś?

Na tym elemencie nie jest zaznaczone jako osobna część, ale np. na pokrywce od bezpieczników jest
90666-SD4-003
https://images.cmsnl.com/img/products/clip-snap-fit_big90666SD4003-01_ac6a.jpg
tylko co z tego jak nigdzie w pl nie umiem tego znaleźć

login
22-03-20, 15:24
Na tym elemencie nie jest zaznaczone jako osobna część, ale np. na pokrywce od bezpieczników jest
90666-SD4-003
https://images.cmsnl.com/img/products/clip-snap-fit_big90666SD4003-01_ac6a.jpg

Jest kilka wielkości takich spinek w VI generacji, tak samo jak pewnie w każdym innym modelu. Są na przykład w maskownicach głośników w drzwiach - po 2-3 szt w jednej maskownicy, ale te też nie mają oddzielnego numeru części.
Jak masz chociaż jedną na wzór to jak bym zrobił zdjęcie, zwymiarował, opisał w którym miejscu i w jakim samochodzie się znajduje i pytał e-mail'em na początek w sklepach internetowych ze spinkami samochodowymi. Później wśród sprzedających OEM'owe części a na końcu w ASO.

t6p
01-04-20, 22:05
Ile km można przejechać kilometrów na rezerwie od zapalenia się "po raz pierwszy" kontrolki rezerwy w cyklu mieszanym? Auto: civic ek3 1.5 zrobiony na lekko ponad 120km, z krótka skrzynia i długa piątka i 900kg wagi. Pytam bo do tej pory miałem spalana żarówkę, więc zawsze tankowałem na czuja, jednak dzisiaj gdy juz myslalem ze coś nie działa, zapaliła się w końcu kontrolka. Jednak było to prawie, że na równi z czerwoną kreska na blacie (co do tej pory rozumiałem jako "zero" - koniec jazdy. Więc jak to jest? Na ile jadąc spokojnie powinno jeszcze wystarczec? Do pracy mam 20km w jedną stronę i jadąc do niej nie ma za bardzo stacji. Dlatego, czy zastanawiam się, czy uda się dojechać na rezerwie i wrócić ;p (jadąc spokojnie)

Gdy zaczyna zapalać się rezerwa

Rodzynki
01-04-20, 23:22
Chyba nie otrzymasz idealnej odpowiedzi, bo każde auto ma inne spalanie i każdy ma wyrobiony pływak wskaźnika w innym zakresie. Podobno jak auto traci moc lub ciężko odpala to już są dosłownie opary. Nie radzę dopuszczać do takiej sytuacji. Trzeba więcej i wcześniej tankować, a nie się zastanawiać. :p

kazik2_h9w3
02-04-20, 06:36
Mysle ze na jakies 60km powinno starczyc
Ale tak jak pisze Kolega lepiej nie dopuszczać do takiego momentu i jeździć na kropelce

jd45das
15-04-20, 22:52
Cześć, szybkie pytanie, filtr oleju knecht oc617 i paliwa knecht kl185 będą dobrym wyborem? Ek3 z d15z8, raczej niskie roczne przebiegi, nawet nie 10 tys km. Wiem, że filtr oleju to najlepiej oem, ale czy jest sens przy takich przebiegach wydawać 3 razy tyle?

login
16-04-20, 08:35
Cześć, szybkie pytanie, filtr oleju knecht oc617 i paliwa knecht kl185 będą dobrym wyborem? Ek3 z d15z8, raczej niskie roczne przebiegi, nawet nie 10 tys km. Wiem, że filtr oleju to najlepiej oem, ale czy jest sens przy takich przebiegach wydawać 3 razy tyle?

Jak będzie poprawnie zamontowane, to nie ma prawa nie działać.
Jeśli chodzi o zamienniki filtrów to Mann jest jeszcze przyzwoitej jakości. Filtr oleju: Mann W610/6 lub Mann W814/80, filtr paliwa: Mann WK 68/1 x. Ale są pewnie troszkę droższe od Knecht'a.

Rodzynki
16-04-20, 16:19
Chyba już 8 wymian pod rząd zakładam knecht oc617. Bardzo dobry filtr za małą kasę.

bartek28124683
20-04-20, 22:30
Jakie tarcze i klocki zakładacie do 262mm z przodu?

Miałem raz filtr oleju Mann Filter, wygląda na dobrej jakości, chociaż sam i tak używam OEM.

kazik2_h9w3
21-04-20, 06:22
Jesli chodzi o tarcze to w civicu mialem dwa kpl Mikody (raz z klockami ferodo i raz z abe )i zlego słowa nie powiem
Teraz mam tarcze Bozarto z klockami ferodo i puki co tez są ok
Aczkolwiek jest kilka osob ktorym sie te tarcze(mikody)pokrzywily

login
21-04-20, 07:38
jakie tarcze i klocki zakładacie do 262mm z przodu?

ate: 24.0121-0105.1
ate: 13.0460-5820.2

bartek28124683
21-04-20, 19:45
Będzie jakaś różnica jak wezmę Zimmermany albo Ferodo?

login
21-04-20, 19:54
Będzie jakaś różnica jak wezmę Zimmermany albo Ferodo?

W ilości liter w nazwie.

Starstruck
22-04-20, 11:54
Będzie jakaś różnica jak wezmę Zimmermany albo Ferodo?

Klocki Ferodo Premier dość mocną pylą, to tak z mojego doświadczenia.

bartek28124683
22-04-20, 19:42
Klocki Ferodo Premier dość mocną pylą, to tak z mojego doświadczenia.

Dobrze wiedzieć. Wybierając między ATE a Zimmerman mogę kierować się tym które taniej dostanę?

woody
02-05-20, 19:52
Cześć pany,
Panowie , żeby ściągnąć sanki co muszę odkręcić?
Muszę rozpiąć magiel?
Chce ściągnąć sanki ,odrdzewić i pomalować ale nie chce odpinać magla.
Czy sanki z 5d pasują do 3d ?

Rodzynki
02-05-20, 21:26
Magiel jest przykręcony do sanek. Niestety trzeba rozpinać.

bartek28124683
03-05-20, 12:43
Kupował ktoś piasty przód w zamienniku? Jedna z moich słabo wygląda a nie chce mieć bicia na nowych tarczach.

woody
03-05-20, 13:16
Kupował ktoś piasty przód w zamienniku? Jedna z moich słabo wygląda a nie chce mieć bicia na nowych tarczach.

Wkładałem na tył BTA H24028BTA i teraz jak wymieniam wahacze z tyłu to też wkładam tej firmy.
Mam już półtorej roku i jest gitara.

login
03-05-20, 14:04
Czy sanki z 5d pasują do 3d ?

Z VI 5D do VI 3D, to według mnie nie bardzo. Ale z VI 5D do V 3D jest szansa.

dianusia321
04-05-20, 22:31
Jeśli chodzi o oznaczenie silnika widniejące na bloku silnika, to co robić, gdy ono jest takie jak na zdjeciach z linków? Czy ktoś to celowo mógł zrobić czy tak się zdarza z racji wieku auta? Civic VI 1998r. Sedan, Ej9. https://zapodaj.net/b9eacc2c84ec3.jpg.html
https://zapodaj.net/7c3edd2795ceb.jpg.html

login
04-05-20, 22:49
Jeśli chodzi o oznaczenie silnika widniejące na bloku silnika, to co robić, gdy ono jest takie jak na zdjeciach z linków? Czy ktoś to celowo mógł zrobić czy tak się zdarza z racji wieku auta? Civic VI 1998r. Sedan, Ej9. https://zapodaj.net/b9eacc2c84ec3.jpg.html
https://zapodaj.net/7c3edd2795ceb.jpg.html

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

A co do oznaczenia silnika to samo się nie starło.
Na tabliczce znamionowej pod maską, nad akumulatorem jest napisany model silnika. A jak nie ma tabliczki znamionowej, to po rozkodowaniu numeru VIN wszystko będzie jasne. Pod warunkiem że nikt nic nie powymieniał.

dianusia321
04-05-20, 23:05
Właśnie nie jestem tego pewna, bo mam niby 1.4 silnik 90km (tak po vinie wychodzi i w dowodzie tak jest) , mam drugi samochód Peugeot i ma on silnik 2.2 i 133km i takiej różnicy, której się spodziewałam nie odczułam. A w końcu 1.4 a 2.2 to powinna być spora różnica, prawda? Więc sądzę że to nie jest 1.4 silnik, zwłaszcza jak ma tabliczkę zamazaną, to jak dla mnie jest coś bardzo nie tak. Można jakoś po pokrywach rozpoznać jaki to silnik? Albo po czymś innym? Nr alternatora, czy czegoś innego, czy pasuje do wielu silników taki sam?
https://zapodaj.net/75aab94a50c7f.jpg.html Tak wygląda silnik mój.

kazik2_h9w3
05-05-20, 06:40
Na pewno nie jest to silnik z ktorym wyjechal z fabryki Twoj samochód
Jest to stary typ D serii ale moze to byc zarówno 1.3 1.4 1.5 1.6

login
05-05-20, 09:38
Właśnie nie jestem tego pewna, bo mam niby 1.4 silnik 90km (tak po vinie wychodzi i w dowodzie tak jest) , mam drugi samochód Peugeot i ma on silnik 2.2 i 133km i takiej różnicy, której się spodziewałam nie odczułam. A w końcu 1.4 a 2.2 to powinna być spora różnica, prawda? Więc sądzę że to nie jest 1.4 silnik, zwłaszcza jak ma tabliczkę zamazaną, to jak dla mnie jest coś bardzo nie tak. Można jakoś po pokrywach rozpoznać jaki to silnik? Albo po czymś innym? Nr alternatora, czy czegoś innego, czy pasuje do wielu silników taki sam?
https://zapodaj.net/75aab94a50c7f.jpg.html Tak wygląda silnik mój.

j.w.
Ciężko porównywać benzynowe silniki Hondy z francuskim klekotem pod względem żwawości, bo rozumiem że o to Ci chodzi w porównywaniu.

Ukasz
06-05-20, 15:55
Witam
Czy da radę przełożyć silniczki od regulacji lamp przednich w civicu coupe 6 generacji do drugiego kompletu lamp ? Jeśli tak czy nie jest to jakieś problematyczne ?

kazik2_h9w3
06-05-20, 16:25
Wydaje mi sie ze trzeba go obrócić nieco i wyciągać cos jak oprawke z pozycji
Tylko tam chyba jest on wpinany w zatrzask

Kriss91
06-05-20, 17:25
Są dwa typy silniczków w zależności od typu lampy (Valeo/Stanley) - w jednym trzpień silniczka jest wpinany w odbłyśnik, a w drugim wkręcany. W obu przypadkach silniczek jest przymocowany do lampy trzema małymi wkrętami.

login
06-05-20, 18:14
Czy da radę przełożyć silniczki od regulacji lamp przednich w civicu coupe 6 generacji do drugiego kompletu lamp ? Jeśli tak czy nie jest to jakieś problematyczne ?


Są dwa typy silniczków w zależności od typu lampy (Valeo/Stanley) - w jednym trzpień silniczka jest wpinany w odbłyśnik, a w drugim wkręcany. W obu przypadkach silniczek jest przymocowany do lampy trzema małymi wkrętami.

Silniczki od reflektorów typ Valeo nie są przykręcane do obudowy lampy.

https://i.imgur.com/t5AaERY.jpg

Silniczki typ Stanley przykręcane są do tylnej obudowy reflektora na 4 śrubki.

https://i.imgur.com/T8rieiz.jpg

Silniczki reflektorów typ Valeo są identyczne i w prawej i w lewej lampie, a przy reflektorach typ Stanley różnią się i nie pasują wymiennie.

Ukasz
06-05-20, 20:50
W zasadzie to chcę kupić i zamontować te lampy : https://allegro.pl/oferta/reflektory-lampy-honda-civic-vi-6-95-01-kpl-depo-9048366186 wejście na silniczek jest tylko kwestią przełożenia więc muszę sprawdzić jakie lampy ja mam i czy to będzie pasować bo lampy z allegro są Depo.

login
06-05-20, 22:16
W zasadzie to chcę kupić i zamontować te lampy : https://allegro.pl/oferta/reflektory-lampy-honda-civic-vi-6-95-01-kpl-depo-9048366186

Jest spora szansa, że w tych reflektorach jest miejsce na zamontowanie silniczka typ Valeo, tego z wciskaną w odbłyśnik plastikową białą końcówką.

Jak się okaże, że w starych reflektorach masz silniczki przykręcane do tylnej obudowy lampy to ich nie da się w żaden sposób wykorzystać. Ale jeśli są sprawne to mogę się z Tobą wymienić.

Ukasz
07-05-20, 08:20
Jest spora szansa, że w tych reflektorach jest miejsce na zamontowanie silniczka typ Valeo, tego z wciskaną w odbłyśnik plastikową białą końcówką.

Jak się okaże, że w starych reflektorach masz silniczki przykręcane do tylnej obudowy lampy to ich nie da się w żaden sposób wykorzystać. Ale jeśli są sprawne to mogę się z Tobą wymienić.

Sprawdzałem lampy i ja w aucie mam Stanleya. Kwestia jakie Depo ma mocowanie ?