Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Nie, do słupków A drzwi.
drzwi sa takie same w hb i coupe, w sedanie sa krotsze bo jeszcze tylne musieli zmiescic, ale poniewaz QP jest na plycie sedana to wydech ten sam
na jakich śrubach trzyma się stabilizator z przodu bo jedna wypadła i nie wiem jaką wkręcić ( ek3 '97 )
na jakich śrubach trzyma się stabilizator z przodu bo jedna wypadła i nie wiem jaką wkręcić ( ek3 '97 )
A może wykręć tą, co została i dobierz taką samą.
:p
A może wykręć tą, co została i dobierz taką samą.
:p
jest to sposób, ale jak ją urwę albo coś to będzie nie ciekawie, może jednak ktoś wie jakie tam śruby idą ?
albo w sumie może masz racje, wykręcę tą co została i kupie dwie nowe będzie gites :)
jest to sposób, ale jak ją urwę albo coś to będzie nie ciekawie, może jednak ktoś wie jakie tam śruby idą ?
albo w sumie może masz racje, wykręcę tą co została i kupie dwie nowe będzie gites :)
O, widzisz jak sobie pięknie poradzieś.
:p
Poszukuję osoby, posiadacza polif'owego EJ9, który pod maską ma fabrycznie wklejoną naklejkę 77875-S84-G80 - taką, jak na zdjęciu poniżej.
http://img688.imageshack.us/img688/4192/dscn6265kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/688/dscn6265kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Chodzi mi o lokalizację tej naklejki.
Z góry dziękuję.
Zdjęcia nie mam bo nie mam czym zrobić ale proszę ;)
http://i.imgur.com/QeGP3.jpg
Raffaelloo
19-08-12, 19:09
http://i50.tinypic.com/fedyci.jpg
PS: Cicho tam, wiem, że brudno nooo :D
Gr4b3Q i Raffaello dziękuję.
No i właśnie tu pojawia się rozbierzność, ponieważ na wydruku otrzymanym w A.S.O. Honda (nazwę pominę, bo nie płacą mi za reklamę) jest ona w tym miejscu, gdzie na Waszch zdjeciach są te białe naklejki obok. Podawałem nr. VIN mojej [H] więc pomyłka nie jest raczej możliwa.
:confused:
Mam nadzieję, że jeszcze ktoś się odezwie na ten temat.
Może poprostu naklejki pomylili ;)
Raffaelloo
19-08-12, 20:23
A że tak spytam: co to takie ważne? :D hehe
Może poprostu naklejki pomylili ;)
No też raczej nie, bo "numer części" jest znany i na 100% jest prawidłowy.
I jest to według nich naklejka nr. 13
http://img809.imageshack.us/img809/365/hondakopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/hondakopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A że tak spytam: co to takie ważne? :D hehe
No bo jak już coś robić, to robić to dobrze.
Inaczej lepiej sobie darować na starcie.
:D
Czy jedynym symptomem zapowietrzonych hamulców jest branie hamulców przy pompowaniu pedałem "coraz wyżej" (tj. jeśli coraz wcześniej stawiany jest opór)? Czy coś jeszcze może na to wskazywać? Czy jeśli powyższa sytuacja nie występuje, to można założyć, że wszystko ok?
Pytam, bo ostatnio oddawałem zaciski do malowania, oczywiście potem odpowietrzałem układ strzykawką. Jednak czuję, że hebel gorzej hamuje. Na razie tłumaczę to sobie nowymi tarczami i klockami - przy pompowaniu hamulcem za każdym razem w tym samym miejscu, z takim samym oporem bierze.
Ale chciałem upewnić się, czy jeszcze na coś zwracać uwagę.
Opony zimowe :175/65/14 albo 185/60/14
Jakie felgi do tego będą pasowały ? wiem, że 14 cali :)
Nie rozumiem tego ET
Oraz :
Jest sens kupowania spręźyn i amortyzatorów MT Technik ?
Mam niskoprofilowe opony, auto jest twarde, che wymienić sprężyny i amortyzatory, nie utwardzi mi to auta jeszcze bardziej ?
Dzieki
Opony zimowe :175/65/14 albo 185/60/14
Jakie felgi do tego będą pasowały ? wiem, że 14 cali :)
Nie rozumiem tego ET
Są w necie strony do przeliczania parametrów opon - wpisujesz aktualne i wyświetlają Ci się wszystkie pasujące opcje.
http://www.google.pl/#hl=pl&sclient=psy-ab&q=przeliczniki+rozmiaru+opon&oq=przeliczniki+opon&gs_l=hp.1.1.0j0i8i30l3.0.0.1.1391.0.0.0.0.0.0.0.0. .0.0...0.0...1c.pwtBUUxca2E&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=e79a9ff4290a2a09&biw=1280&bih=827
ta naklejka jest w tym miejscu co na niebieskiej mace, z tym ze raczej nie jest przyklejana z jakimś szablonem bo są minimalne różnice co do odległości od tych przetłoczeń
Te kalkulatory nie mówią, jakie felgi są potrzebne :)
One muszą mieć różną grubość, tz szerokość, prawda ? Właśnie nie rozumiem, jak to sie liczy
Jest sens kupowania spręźyn i amortyzatorów MT Technik ?
Chyba chodzi Ci o MTS Technik. Nie ma sensu, szajs.
OK dzieki za info
Ktoś podziela tę opinię ?
zapewne większość z tego tematu
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?120892-Mts-technik-gwint
Jeszcze raz wielkie dzieki....
dziwne, szukalem szukajem "mts" i nic nie znalazło =)
A tu masz jeszcze taki ciekawy artykuł: http://www.maxbimmer.pl/f46/uwaga-na-mts-technik-15672/
Właśnie sie zabieram za zawieszenie
Wiem, ze duże cukierki kupić w ASO
Jakie kupić sprężyny i amortyzatory, żeby nie było za twardo ?
amory
KYB341203 przod
KYB341198 tyl
sprezyna
KYBRD1092 przod
KYBRA5194 tyl
albo jakis gwint ;]
zestaw sprezyn eibach E4020-140
obnizenie- 35/35
tak przy okazji oryginalne amortyzatory są jakiej firmy ? i czy są gazowe czy olejowo-gazowe? Chyba te drugie a zamienniki kayba są tylko gazowe.
Camellia Racing
20-08-12, 20:00
Wiem, ze duże cukierki kupić w ASO
A czemu nie Poliuretany ?
Bo utwardzają dosyć mocno ?
Mam niski profil opon, bez poliuretanów mi nieraz d&*(*& urywa
A z normalnych nie obniżających sprężyn/amorów to jakie polecacie ?
a te eibach E4020-140 , to do normalnych amortyzatorów się montuje ?
luchuma tak , czy siak dzięki za konkretną odpowiedź, znalazłem to w inter cars :)
Słyszę łożysko, wymienia się jedno, czy trzeba dwa od razu ?
Jakie polecacie ?
Dzięki
lozysko mozesz jedno
nowe amory i springi troche Ci podniosa auto i powinno byc troche twardziej niz na 10 letnim sprzecie :P
sa dwie opinie co do obnizania
1. do kazdego obnizenia trzeba krótsze amory
2. do -40 mozna seryjne - i wg mnie tez tak jest ;] tylko ich zywotnosc bedzie krotsza
Właśnie jakimś cudem teraz sterczy, moja teoria jest taka, że ktoś tam kiedyś mega tanie zamienniki zamontował
Co ciekawe, sterczy bardziej z prawej strony, z lewej jest ok, przy czym z prawej łupie na wybojach, do tego znosi lekko w lewo....coś z prawej strony jest nie tak....na szarpakach stwierdzili ze wszystko gra, na przeglądzie też, gość w warsztacie tez stwierdził, że jest ok wszystko oO
Co do dyskusji o zawiasie polecam ten dział:) http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?35-Uk%B3ad-jezdny
A żebyś wiedział za czym się rozglądać to ze swojej strony polecam (sprawdzone na własnej skórze):
- cukierki OEM Honda
- KYB AGX
- Eibach Pro-Kit
Twardość regulowana, obniżenie niewielkie a jakość na b. dobrym poziomie. Minus w porównaniu z zamiennikami serii - cena.
zauwazylem ostatnio dziwny objaw przy rozłączaniu napędu w sytuacji np hamowania silnikiem na 2 biegu gdy obroty spadną do powiedzmy 1000 to następuję rozłączenie i towarzyszy temu lekkie szarpnięcie oraz taki jakby zgrzyt. Trwa to chwilke i potem nawet jak sie tocze to juz nic nie słychac. Co to może być? Dodam ze nic nie szarpie przy hamowaniu silnikiem przy wyższych obrotach
Camellia Racing
21-08-12, 15:11
Dusisz silnik to Ci szarpie...
ile mniejwiecej potrzeba metrów bandaża do owinięcia kolektora?
ile mniejwiecej potrzeba metrów bandaża do owinięcia kolektora?
Mniej - więcej to jeden gość na nartach jeździł.
Mniej na nartach, a więcej na dupie.
http://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp=13&gs_id=12&xhr=t&q=ile+banda%C5%BCa+na+kolektor&pf=p&sclient=psy-ab&oq=ile+bandarza+&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=15dacba1615037d9&biw=1280&bih=827
15m na całość, 10m na część 4-2.
markiewicz
21-08-12, 18:12
Witam. Sprzątając swoje EK3 pod siedziskiem znalazłem 2 gniazda pinowe jedne po lewej i jedno po prawej stronie. Do czego one są? Załączam fotki: http://img838.imageshack.us/img838/5761/dsc0059pv.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/dsc0059pv.jpg/) http://img194.imageshack.us/img194/4060/dsc0058lt.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/194/dsc0058lt.jpg/)
Ja mam pytanie do specjalistów od klimy. Otóż jakiś czas temu jak robiony był silnik auto stało jakieś 2,5 miesiąca na dworzu zimą. Czy tak długi zimowy postój sprężarki od klimatyzacji mógł spowodować iż coś się w niej "zastało" i zbyt mocno obciąża ona silnik do tego stopnia iż po włączeniu klimatyzacji i przegazowaniu silnik momentalnie spada z obrotów i gaśnie??. Mam lekkie koło zamachowe 4,4kg więc coś tam też pewnie jest winne ale moi znajomi też mają lekkie zamachy i takich problemów na włączonej klimie nie mają. Może przyczyna tkwi gdzie indziej??
pomarańczowe są chyba od ABS'u ewentualnie coś z napinaczami pasów powiązane.
Co do klimy to jeśli układ był szczelny/nie rozpięty to nie powinno mieć to wpływu.
jeśli układ był szczelny/nie rozpięty to nie powinno mieć to wpływu.
Układ nie był rozpinany. Ze szczelnością też jest raczej wporządku bo klima od tamtego czasu była użyta parę razy podczas jazdy i chłodzi elegancko wręcz mrozi:)
Ja mam pytanie do specjalistów od klimy. Otóż jakiś czas temu jak robiony był silnik auto stało jakieś 2,5 miesiąca na dworzu zimą. Czy tak długi zimowy postój sprężarki od klimatyzacji mógł spowodować iż coś się w niej "zastało" i zbyt mocno obciąża ona silnik do tego stopnia iż po włączeniu klimatyzacji i przegazowaniu silnik momentalnie spada z obrotów i gaśnie??. Mam lekkie koło zamachowe 4,4kg więc coś tam też pewnie jest winne ale moi znajomi też mają lekkie zamachy i takich problemów na włączonej klimie nie mają. Może przyczyna tkwi gdzie indziej??
A może przyszedł czas na czyszczenie krokowego i przepustnicy?
:confused:
U mnie jakiś czas temu podobnie włączenie klimatyzacji powodowało znaczny stadek obrotów i przygasanie silnika.
Po czyszczeniu wszystko powróciło do normy, to znaczy obroty spadają, ale nie na tyle, żeby silnik przygasał.
Może wyczyść? Nie powinno to w niczym zaszkodzić, a może pomóc.
A może przyszedł czas na czyszczenie krokowego i przepustnicy?
To było zrobione na dzień dobry i to nie raz i nie dwa. Tam jest tak czysto że można sie z tego napić i zjeść:)
kruszyna9227
22-08-12, 16:43
Witam. Sprzątając swoje EK3 pod siedziskiem znalazłem 2 gniazda pinowe jedne po lewej i jedno po prawej stronie. Do czego one są? Załączam fotki:
Kostki od ABS'u.
Nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną mojego problemu??(opisane stronę wcześniej). Może jakieś podciśnienie??. Zapłon mam dość mocno opóźniony z uwagi na doprężenie i konieczność uniknięcia stukowego, może to mieć wpływ??
Jak myslicie, zmianic olej B16'tce przy przebiedu 215k? Obecnie lany jest badziewny Mobil 10w40.
Druga sprawa ile plynu wspomagania trzeba w EK4 99' do calkowitej wymiany?
Jak myslicie, zmianic olej B16'tce przy przebiedu 215k? Obecnie lany jest badziewny Mobil 10w40.
Druga sprawa ile plynu wspomagania trzeba w EK4 99' do calkowitej wymiany?
1.Stosowanie mobila 10w40 w b16 to nienajlepszy pomysł... Najlepiej przejdź na dobry syntetyk,polecam motula.
2.1L starczy
Jak myslicie, zmianic olej B16'tce przy przebiedu 215k?
Co za pytanie. Jak silnik zdrowy (nie pije oleju litrami), to lej możliwie najlepszy olej. Czym lepszy olej, tym silnik dłużej zdrów będzie :).
A przebiegiem się nie sugeruj. Nie wiem co za idiota to wymyślił, że czym większy przebieg, tym gorszy trza lać olej :confused:
Chodzilo mi czy przechodzic na syntetyk. Mam na oku cos takiego. http://www.motul.auto.pl/index.php?p=169
Jak najbardziej przechodzić :)
A moze ktos zna zaufanego sprzedawce takiego oleju, bo podobno roi sie od fake'ow
Dzida z Haparts.pl ma też oleje, sam niedawno kupowałem.
Witam jak nazywa sie ''to coś'' i do czego sluży bo brakuje go mojej hani
http://zapodaj.net/images/9bad777eee16e.jpg
A moze ktos zna zaufanego sprzedawce takiego oleju, bo podobno roi sie od fake'ow
-> PW
Nie piszę tutaj, bo zaraz jakiś mądrala napiszę, że "siedzę u nich w kieszeni".
:p
To jest ssak dolotu powietrza.Skierowany jest w stronę przeciwną ,żeby nie brał gorącego powietrza od silnika.Poszukaj na forum ,koszt jest niewielki .
Michalll_1991
23-08-12, 01:29
hej moze poszukaj po hasłem rezonator ;)
Mam pytanie czy w 1999r civici coupe wychodzily przedlifty i polifty ? czy dopiero 2000 jest polift ?
99 juz sa polifty , 98 sa polifty i przedlifty
Jaki plyn chlodniczy polecicie?
koncentrat + woda demineralizowana. kupisz w kazdym sklepie z czesciami i akcesoriami samochodowymi
Camellia Racing
23-08-12, 19:15
Jaki plyn chlodniczy polecicie?
Każdy używa to co chce i raczej prawie wogóle nie zmienia więc nie bardzo jest sens mówić o polecaniu.
Ja używam Prestone, gotowy w bańkach 4L
Witam,
Mam pytanie, zmieniam kolektor wydechowy w moim d14a4 na ten z d16z6, musze kupic 2 uszczelki i mam kupic pod d16z6 czy d14a4? czy sa takie same i nie ma to różnicy... ?
dzieki
pzdr.
skolopendra
24-08-12, 09:51
pod d16z6 czy d14a4?
powinny być te same
Witam,
Mam pytanie, zmieniam kolektor wydechowy w moim d14a4 na ten z d16z6, musze kupic 2 uszczelki i mam kupic pod d16z6 czy d14a4? czy sa takie same i nie ma to różnicy... ?
dzieki
pzdr.
Uszczelka z D14A2 pasuje pod D16Z6 (ja tak mam) i odwrotnie, więc spokojnie możesz wybrać tańszą opcję.
:D
ok juz kupilem pod d14a4 :) zobaczymy przy montazu czy bedzie pasowac (ale pewnie jak to zwykle bywa cos nie bedzie pasowało ) :D
dzieki :D
Planuję zdjąć błotniki u siebie w sedanie. Gdzie znajdują się śruby? jakieś podpowiedzi co i jak zrobić żeby było dobrze?
Planuję zdjąć błotniki u siebie w sedanie. Gdzie znajdują się śruby? jakieś podpowiedzi co i jak zrobić żeby było dobrze?
Podejrzewam, że tak samo jak w HB.
:confused:
A jeśli tak, to napewno pod maską - wzdłuż samochodu, bodajrze 4 szt. i 1 szt. pomiędzy drzwiami, a błotnikiem na górze - widać przy otwartych drzwiach.
Jeśli są jeszcze jakieś, tego nie wiem to powinno być je widać jak zdejmiesz koło i nadkole.
Wzdłuż błotnika chyba 4
miedzy błotnikiem a słupkiem 1szt
2 na dole pod listwa progowa
1 z tylu lampy
Panowie, mam P06 wraz z przelotką na OBD2B, przed podmianka wypiąć aku czy to zbyteczne ?
Podpiołem nowe ecu, obroty falują miedzy 1500-1600 na wolnych i świeci sie check. Co z tym ?
skolopendra
24-08-12, 18:58
check.
jaki błąd?
siemanko,
mam takie pytanie, czy to jest oryginalny zderzak do Coupe ej6 97 rok ??
http://moto.allegro.pl/przedni-zderzak-honda-civic-sedan-coupe-1998-rok-i2585294845.html
Napisane jest że jest 98 rok, z tego co widać jest to zderzak z poliftowej wersji, ma wycięte dziury pod halogeny także jak halogenów do niej nie masz to raczej sensu kupować nie ma ;)
kurde, nigdzie nie mogę znalesc do mojej:/
Podpiołem nowe ecu, obroty falują miedzy 1500-1600 na wolnych i świeci sie check. Co z tym ?
Zrób samodiagnostykę.
zrobie, wczoraj burza mnie już przegoniła :)
Jogal napisał mi coś takiego :
"podepnij i sprawdź
na rozgrzanym silniku
i odpiętym krokowcu
ustaw ok 500-600 rpm
to ta dolna kreska zaraz nad zerem na obrotowmierzu
wszystko ma działać ok"
kruszyna9227
25-08-12, 14:24
Koledzy musze wymienic reperaturke prawa tyl i dodatkowo mam zgnity dol blotnika na dlugosci ok 25cm i teraz pytanie... jaka reperaturke polecacie zeby to nie byla blaszka jak z puszki po piwie i czy mozna kupic ten dol blotnika? Chce to zrobic raz, a dobrze:) Po calej operacji bedzie oczywiscie oooooostra konserwacja calego auta z podwoziem wlacznie.
to chyba bys musial powiedziec dobremu blacharzowi zeby sam dorobil ;]
z tysiaka za strone z malowaniem...
Witam,
Mam problem z nawiewem ( I i II bieg nie działa)w mojej Hani generalnie czytałem posty na temat oporników że przepalone i zgadza się sprawdziłem były przepalone więc wlutowałem oporniki : na I bieg 2x 1 ohm 5W każdy na II bieg 0.56 ohm 5W każdy. Podłączyłem lecz nadal mi nie działa nawiew na I i II;/ Bezpieczniki są ok bo na 3 normalnie działa. Może macie jakieś porady jeszcze co sprawdzić przez co może to nie działać ?
kazik2_h9w3
25-08-12, 20:50
No to spróbuj od kogoś pożyczyć na podmiankę to wtedy wykluczysz już jeden element
Panowie jaki kolektor wydechowy 4-2-1 podchodzi do d15z6 bez rzeźby oprócz ebay'owego?
MarianoItaliano
25-08-12, 21:53
D16Z6/Y8. Nie powinno być żadnych trudności, bo pasuje P&P.
D16Z6/Y8. Nie powinno być żadnych trudności, bo pasuje P&P.
a d16w4?
a d16w4?
Też da radę.
:D
Według mnie wszystkie 4-2-1 od D-serii.
MarianoItaliano
25-08-12, 22:19
Właśnie zapomniałem o D16W4. Tez podejdzie bez przeszkód.
Panowie czy felgi z volkswagen vento beda pasowac do civic ej9 2001 ?
Panowie czy felgi z volkswagen vento beda pasowac do civic ej9 2001 ?
Jeśli są 4x100, to będą.
piszczy mi coś w aparacie zapłonowym, łozysko? wymienie to samemu?
Też da radę.
:D
Według mnie wszystkie 4-2-1 od D-serii.
D16Y2 pewnie też.
Czy są piasty do tarczy na tył z wachaczami do civica 5 gen z rozstawem 4x100?
Czy są piasty do tarczy na tył z wachaczami do civica 5 gen z rozstawem 4x100?
I don't think so.
A koledze to się temat nie pomylił, hę?
:confused:
I don't think so.
A koledze to się temat nie pomylił, hę?
:confused:
Te same wachacze co w VI genie :)
panowie jaka inna misa olejowa i uszczelka od d-serii podejdzie do d16y7??
Klima w EJ9 puszcza mi w 2 miesiace po nabiciu. Poprostu chlodzi i na 2 dzien juz sie kompresor nie wlacza. Gaz ucieka calkiem do 0. Czasem slysze odglos spuszczania gazu , jakiegos bulgotania pod deska rozdzielcza. Nie smierdzo w srodku i nic nie jest mokre. Moze macie jakies typowe usterki tego ukladu ? Z checia poslucham......
Zapewne po prostu nieszczelność. Gdzie? "szukajcie a znajdziecie" :)
Klima w EJ9 puszcza mi w 2 miesiace po nabiciu. Poprostu chlodzi i na 2 dzien juz sie kompresor nie wlacza. Gaz ucieka calkiem do 0. Czasem slysze odglos spuszczania gazu , jakiegos bulgotania pod deska rozdzielcza. Nie smierdzo w srodku i nic nie jest mokre. Moze macie jakies typowe usterki tego ukladu ? Z checia poslucham......
Podjedź gdzieś, gdzie serwisują klimatyzację, niech napuszczą czynnika z kontrastem, później poświecą UV i wszystko stanie się jasne.
A gdybać gdzie jest nieszczelność to sobie można długo.
:p
Czym najlepiej zastąpić seryjny katalizator ponieważ mój jest już chyba troszkę zapchany tak stwierdził mechanik i kazał mi kupić strumienicę ale do końca nie jestem do tego przekonany bo tak samo można wspawać rurę a ja chcę jakiś fabryczny element kupić i zastąpić kata jakiś przelotowy najlepiej
Tłumik przelotowy jako zamiennik katalizatora, tylko co porządnego, bo będzie brzęczeć. Żadne strumienice, a tym bardziej rura w miejsce kata.
mechanik i kazał mi kupić strumienicę
Widać zna się chłop na robocie.
:p
Trzeba mu było powiedzieć, żeby swojej babie kupił strumienicę.
Tłumik przelotowy jako zamiennik katalizatora, tylko co porządnego, bo będzie brzęczeć. Żadne strumienice, a tym bardziej rura w miejsce kata.
x2
chłopy !! do d16y8 średnica 2,25 cala to nie jest przegięcie?
skolopendra
28-08-12, 20:24
2,25 cala to nie jest przegięcie?
max2"
dokladnie 2' w zupelnosci stykna no chyba ze chcesz wyciskac nie wiadomo ile mocy z tego d16 to mozna 2,25
nom dzięki tłumnik przelotowy to będzie najlepsze rozwiązanie ale gdzie ja mogę dostać go za w miarę przyzwoite pieniądze i jaki przelot 2" chyba będzie idealne większego nie ma sensu
http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i2582683043.html
http://allegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i2586028753.html
albo
http://www.tlumiki.mwx.pl/
dzięki za linki jutro zamawiam i powinno być a nie jakaś rurę spawać
Jaka srednice maja lozyska z tylu w EK4? 28 czy 30mm? Jakiej firmy polecacie? KANACO?
Drugie pytanie - jaki zestaw rozrzadu polecacie? Pasek mitsuboshi z rolka i pompa GMB to pewny zestaw?
Jaka srednice maja lozyska z tylu w EK4? 28 czy 30mm? Jakiej firmy polecacie? KANACO?
Drugie pytanie - jaki zestaw rozrzadu polecacie? Pasek mitsuboshi z rolka i pompa GMB to pewny zestaw?
Kanaco mozesz brac śmiało,rolka i pompa gmb tez a pasek weż Dayco lub conti.
Dzieki za info, a wiesz moze jaka srednice maja te lozyska? Bo to mnie chwilowo nawet bardziej martwi :p
dzięki tak właśnie myślałem
Uszczelkę pod przepustnicę kupi się też gdzieś poza ASO, czy darować sobie szukanie po pobliskich hurtowniach motoryzacyjnych i od razu jechać po nią do serwisu Hondy ?
Uszczelkę pod przepustnicę kupi się też gdzieś poza ASO, czy darować sobie szukanie po pobliskich hurtowniach motoryzacyjnych i od razu jechać po nią do serwisu Hondy ?
Kupi się, kupi.
:D
A do kogoś z forum, kto sprzedaje graty?
Zawsze to trochę taniej będzie, chyba że zależy Ci na fakturze z A.S.O.
Dzieki za info, a wiesz moze jaka srednice maja te lozyska? Bo to mnie chwilowo nawet bardziej martwi :p
Teoretycznie 30mm, 28 jest przy bebnach ale numer oem 42200SR3A53 zamienia sie na Kanaco H24028 a to ma 28mm.
Co do rozrzadu to pasek bierz tylko i wylacznie Gates, dlatego, ze to jeden koncern (Gatesunitta) i ta sama fabryka co robi OEM paski Unitty :) Z braku laku Contitech i wg mnie nic innego. Mitsuboshi to syf a z innymi nie mialem do czynienia. Rolka i pompa GMB sa ok.
Innych niz Gates / Contitech swoim klientom nie proponuje :)
Kupi się, kupi.
:D
A do kogoś z forum, kto sprzedaje graty?
Zawsze to trochę taniej będzie, chyba że zależy Ci na fakturze z A.S.O.
Ja myślałem o jakiejś hurtowni motoryzacyjnej, sklepie stacjonarnym itp. Zależy mi na czasie i chciałem po nią podjechać, bo mam wszystko rozbebeszone i chciałem to szybko złożyć.
Póki co spróbuję sobie tą uszczelkę z czegoś dociąć.
podjedz i na bank Ci to ogarna. Taka uszczelka powinna byc w wiekszosci hurtowniach
Jeszcze nie wiecie od kogo oem części brać? ;) /Nawet w ASO uszczelka pod przepustnicę to ok 20zł.
W IC jest tylko Contitech, zajade do jakiegos nippon partsu moze oni gates'a beda mieli...
To w koncu 28 czy 30? :p
Wg intercarsu 28:F hmm... to do czego sa 30?
Czy w EK4 z B16A2 jest odpowiednie OBD by podłączyć go pod komputer?
Dziś po przeglądzie diagnosta powiedział, że czegośtam spala za dużo, a czegoś niedopala... Polecił podłączyć się pod kompa. Z kolei typ w komputerowni powiedział, że w aucie nie ma odpowiedniego złącza, choć nawet na auto nie popatrzył.
Chlopaki jakis namiar na nowe prowadniczki zaciskow hamulcowych ? Mam swap 262 z zaciskami LUCAS. I maja taki luz na prowadniczkach ze lataja jak zyd po pustym sklepie. Ogolnie sie strasznie tlucze na nierownosciach :/
To w koncu 28 czy 30? :p
Wg intercarsu 28:F hmm... to do czego sa 30?
Ja mam u siebie z tyłu 30mm z tarczami 245. Podobnie nie mogłem nigdzie znaleźć info. odnośnie rozmiaru więc najlepiej zdejmij te zużyte i zmierz suwmiarką.
PS. Najtańsze KANACO znajdziesz na autocentrumsklep.pl, bodajże 208zł + 11 za przesyłkę. Napiszesz wymiary, model (bębny/tarcze) i wio! ;)
ze mi sie przypomnialo to napisze. Ja tez kupilwalem w IC i mam na tyle bębny. Znajomek zalatwil mi cala piaste i okazalo sie ze dal mi rozmiar 30 a ja mam 28 :) ( w EJ9 z ABS ) :) Wychodzi na to ze 30 mm sa do tarcz ( chyba ):p
ze mi sie przypomnialo to napisze. Ja tez kupilwalem w IC i mam na tyle bębny. Znajomek zalatwil mi cala piaste i okazalo sie ze dal mi rozmiar 30 a ja mam 28 :) ( w EJ9 z ABS ) :) Wychodzi na to ze 30 mm sa do tarcz ( chyba ):p
chyba nie, bo sprzedają zarówno 28 i 30 pod tarcze...
Czy w EK4 z B16A2 jest odpowiednie OBD by podłączyć go pod komputer?
Dziś po przeglądzie diagnosta powiedział, że czegośtam spala za dużo, a czegoś niedopala... Polecił podłączyć się pod kompa. Z kolei typ w komputerowni powiedział, że w aucie nie ma odpowiedniego złącza, choć nawet na auto nie popatrzył.
w EK4 masz OBD2 pod komputer da sie podlaczyc poprzez kostke 16pinowa (poprawcie jesli sie myle). Natomiast co do strojenia to polecane przejscie na OBD1 bo takto lipton jest
Mam pytanie - czy osłona kolektora wydechowego OEM (d15z6) cokolwiek daje? Chodzi mi o osłonę, znajdującą się w dolnej części kolektora obok miski olejowej?
Poluzowała mi się, śruby zapiekły i podczas jazdy drga co mnie bardzo irytuje.
Wywalić to dziadostwo (wyszarpując "na chama") ? czy raczej zostawić?
w EK4 masz OBD2 pod komputer da sie podlaczyc poprzez kostke 16pinowa (poprawcie jesli sie myle). Natomiast co do strojenia to polecane przejscie na OBD1 bo takto lipton jest
Bardzo dziękuję.
Panowie, mam problem z przewodami WN. Szukałem i znalazłem, że do mojego silnika odpowiednie będą przewody NGK RC-HE73.
Problem w tym, że jest bardzo duża rozpiętość cenowa tych przewodów. Na allegro można takie kupić za niespełna 220zł, u mnie w pobliskiej hurtowni chcą 307zł, a w Inter Cars'ie prawie 400 zł <szok>
Pytanie - czy te za 220 zł to nie są podróby ?
Nie, ale wczoraj na spocie w Warszawie była ciekawa dyskusja na temat kabli zapłonowych i wyszło, że brać warto tylko oemowe. Są dużo trwalsze i lepsze.
No tak, tylko te OEM'owe kosztują pewnie z 800 zł :-/
No tak, tylko te OEM'owe kosztują pewnie z 800 zł :-/
Nie pamiętam dokładnie ile ale 300-400zł w haparts.pl i masz spokój na kolejne kilkanaście lat.
Nie pamiętam dokładnie ile ale 300-400zł w haparts.pl i masz spokój na kolejne kilkanaście lat.
jesli ktos planuje az tak długo sie wiązać ze swoim autem to racja:)
No a te NGK to szajs ? Silnik na nich straci moc itp. ?
skolopendra
30-08-12, 17:03
NGK to szajs ?
nie są najgorsze...
ale za grosze idzie kupić używkę np z jakiegoś anglika
Tylko nie wiem, czy takie części warto kupować używane. To trochę tak, jakby sobie kupić używany filtr powietrza czy klocki hamulcowe ;)
skolopendra
30-08-12, 17:09
tak, jakby sobie kupić używany filtr powietrza czy klocki hamulcowe
nie sadzę :cool:
Panowie małe pytanko: da się jakoś wyciągnąć zegarek w EJ9 bez rozbierania połowy samochodu? czytam manual ('sam naprawiam') i widzę, że trzeba by zdjąć cały ten panel środkowy żeby dostać się od tyłu, a żeby to zrobić trzeba ściągać plastik pod kierownicą, schowek, odłączać linki nawiewu etc. Trochę spore przedsięwzięcie żeby wymienić głupią żaróweczkę. Np takie zegary (predkosciomierz, obrotek itd) można mieć na wierzchu w 2 minuty a tu lipa..
Pozdrawiam
powiem tak, wykrecalem u siebie zegarek i zdjalem tylko dolne plastiki z tym ze musialem sie troche nagimnastykowac. ale sie da :)
Hmm.. jednak odpuszczę sobie robienie tego pod blokiem. Przy okazji jak będzie czas wszystko po kolei rozłożę i będzie jasne co i jak. Dzięki za odp.
nie są najgorsze...
ale za grosze idzie kupić używkę np z jakiegoś anglika
przeciez kupowanie uzywanych swiec to totalny bezsens skoro za 7,8 pln mozna kupic nowe np denso,poza tym uzywki moga byc rownie dobrze ngk
przeciez kupowanie uzywanych swiec to totalny bezsens skoro za 7,8 pln mozna kupic nowe np denso,poza tym uzywki moga byc rownie dobrze ngk
Mowa była o kabelkach :rolleyes:
Mowa była o kabelkach :rolleyes:
spokonie doczytalem (jak zwykle) co nie zmienia faktu ze kupowanie uzywki nie ma sensu,bo uzywane to ty juz masz,wiec po co Ci drugie??
Moje są uszkodzone i jestem zmuszony na prędce coś kupić. Zdecyduje się chyba jednak na NGK, bo znalazłem takie na miejscu w cenie 240zł. OEM'owe mógłbym mieć za 299zł, ale niestety dopiero ok. 21 września :(.
Mam jeszcze takie pytanie - jak zamontować komputer P28 w budzie EJ9 ? U mnie ni cholery nie pasuje w miejsce kompa z D14 :(
Od ponad roku mam kabelki NGK kupione za 200 parę złotych i zero problemów z nimi.
Mam jeszcze takie pytanie - jak zamontować komputer P28 w budzie EJ9 ? U mnie ni cholery nie pasuje w miejsce kompa z D14
Odciągasz dywan, komputer stawiasz pionowo wtyczkami do góry i będzie się trzymać. Tylko osłonę musisz przykręcić od tyłu (w fabrycznym miejscu), bo na zatrzaski raczej nie wejdzie. Niuton mi pokazał jak to zrobić.
Co do kabli, wolałbym pożyczyć teraz od kogoś byle przejeździć, a potem kupić oem, ale Twoja kasa, Ty decyduj.
Dzięki. Pokombinuje dziś z tym komputerem.
Zbliża mi się przegląd, a klakson dalej nie działa i coś z tym trzeba będzie zrobić...
Mam sportową kierownicę, w nabie jest przewód i jest z samego dołu taka złota płytka ślizgowa.
Tylko, że problem jest taki, że Ja miałem wcześniej kierownicę z poduszką i podłączenie tego wszystkiego zarówno poduszki jak i klaksonu było na takim obrotowym plastiku.
Teraz pytanie czy zrobić po prostu drucik, który będzie się ocierał o ślizg czy idzie to zrobić jakoś sensowniej.
Najlepiej jakby mi ktoś powiedział jak podłączenie klaksonu wygląda w wersji bez poduchy, wtedy było by wszystko jasne i bym zamówił najwyżej w aso to coś.
Widziałem cały magiel z kierownicą ze Skody i tam to jest zrobione tak, że po tej płytce ślizgowej z kierownicy styka się taki bolec na sprężynce.
Mam pytanie kolega polecił mi wgranie innej mapy paliwowej do mojego D14Z1 mam kompa P3X i nie wiem czy da się coczytałem to raczej nie i jak to jest moja hania jest z 99 roku to powinno być jeszcze OBD1 tak bo nie orjętuję się w tym
skolopendra
31-08-12, 20:13
OBD1
nie, obd2
nie, obd2
z tego mam rozumieć że mam obd2 i najlepiej przejsciówkę kupić a jak z tymi mapami można wgrać w tego kompa
Muzyk-Grzes
31-08-12, 20:54
Tak masz ODB2 żeby wgrać mapy musisz mieć komputer ODB1 przerobiony do wgrywania map paliwa (P06 - non vtec + podstawka pod eeprom i kilka innych elementów) i przejściówkę z ODB2 na ODB1.
Orientuje się ktoś jaka jest wysokość seryjnych sprężyn w EJ6 licząc od góry nadkola do podłoża?
Tak masz ODB2 żeby wgrać mapy musisz mieć komputer ODB1 przerobiony do wgrywania map paliwa (P06 - non vtec + podstawka pod eeprom i kilka innych elementów) i przejściówkę z ODB2 na ODB1.
Sama przejściówka nie wystarczy by podłączyć komp OBD1 do instalacji w D14. Nie wiem czy kiedykolwiek widziałeś kompa P3Y/P3X, po pierwsze jest mniejszy, po drugie ma tylko dwa złącza i trzeba podciągnąć kilka kabelków do kostek tak by wszystkie potrzebne sygnały dochodziły do kompa i wychodziły z niego do właściwych miejsc. W necie jest gdzieś opiska jak to się przerabia. Jak ktoś sie nie czuje na siłach to lepiej nie kombinować i zakupić wiązkę silnikową z Y7 i wówczas wystarczy jedynie przelotka tak jak piszesz.
skolopendra
31-08-12, 21:30
a jak z tymi mapami
mapy bez modów nic nie dadzą .masz je już optymalne pod ten silnik
Muzyk-Grzes
31-08-12, 21:37
Może robią przejściówki i z takich kompów, generalnie nie zagłębiałem w ten temat bo u siebie mam przerobiona wiązkę z wtyczkami ODB1, i za każdym razem (D13B2-> B7 ->Z6 a potem D16Y7->Z6) zawsze używałem tej samej wiązki i kompa przerabiając ją do silnikowej wedle potrzeb, generalnie jak ktoś pisze że mu kolega doradził zmienić mapy dla seryjnego D14Z1 (bo o przeróbkach nic nie pisał) to nie pytam po co ,bo to większego sensu i tak nie ma. Z tego co mi kiedyś pisałeś o swojej jednostce to sam wiesz ile trzeba w silniku (i kolektorach) przerobić żeby to stroić i zmieniać mapy dla poprawy osiągów aby to miało sens.
Stąd taka odpowiedź na pytanie o mapy w D14Z1
czyli już wszystko jasne to by i tak nic nie dało więc nie warto zawracać sobie głowy najszybciej jest wstawić P28 przerobiony wraz z całą wiązką przewodów by chcieć wgrywać i bawić się mapami
Dzięki za informacje pozdro BaPka
Muzyk-Grzes
31-08-12, 21:52
OK, napisze to tak, czy wstawisz tam P28 czy P06 przerobiony pod mapowanie z wiązkami itd to co chcesz zmienić mapami? Podlejesz paliwo? Zyskasz na mapach 5KM ,żeby coś zyskać na mapach trzeba wpierw "podłubać" przy silniku to nie TDI że da się chipować i zyskać troche mocy na mapowaniu.
W sumie tak wolałem zapytać by nie być w błędzie a co do moich przeróbek to czeka już w kolektor sąccy z D16Z6 i filtr stożkowy bo z tego co wiem to w d14 nie mam sensu pchać więcej kasy więc odkładać trzena na d16z6 by zrobić swapa a musiałem zapytać by być pewnym na 100% bo wiem że w TDI taka mapa daje dużo dzis sami wgralismy do passata b5fl mocniejszą mapę.
Z tego co mi kiedyś pisałeś o swojej jednostce to sam wiesz ile trzeba w silniku (i kolektorach) przerobić żeby to stroić i zmieniać mapy dla poprawy osiągów aby to miało sens.
Zgadza się. Mało kto się porywa na takie dłubanie D-serii jak ja, biorąc pod uwagę fakt iż bazą było najsłabsze d16 z d16:)
czyli już wszystko jasne to by i tak nic nie dało więc nie warto zawracać sobie głowy najszybciej jest wstawić P28 przerobiony wraz z całą wiązką przewodów by chcieć wgrywać i bawić się mapami
Wogóle sobie nie zawracaj głowy tym silnikiem co masz;). Odłóż, zrób swapa i dopiero dłub tak by strojenie czy wogóle jakiekolwiek mapowanie miało sens:)
Muzyk-Grzes
31-08-12, 23:42
Dobra to teraz zapytam jeszcze raz bo pytanie zaginęło, wie ktoś jaka jest wysokość na seryjnych sprężynach od góry nadkola do podłoża w EJ6?
coś ok 63cm jest w ej9 a to raczej to samo co w ej6
Pytanko mam w sumie łączy sie EJ z MB także może temat zły ale ktos bedzie znał odpowiedź na moje pytanie.
A mianowicie czy hamulce tylnie z MB6 zamontowane w civicu EJ6 jaka na nie wejdzie felga maxymalnie zeby nie wystawała poza bude ? moja felga 15x6,5 ET 38 i chcialbym ja zalozyc na te hamulce ale nie wiem czy nie bedzie wystawać , bo slyszalem ze trzeba miec do tych felg dośc duże ET obniżenie lekkie jest, kąty też troche są ale takna serii czy ktoś sie orientuje czy wystają :) Pozdrawiam
Witajcie ! Mam szybkie pytanie. Mam civa coupe i właśnie rozwaliłem zderzak tylni... zastanawia mnie czy podejdzie od wersji 5d do 3d ?
w 6gen to raczej z 5d nie podejdzie, ale z 4d na 100% tak :)
Witajcie ! Mam szybkie pytanie. Mam civa coupe i właśnie rozwaliłem zderzak tylni... zastanawia mnie czy podejdzie od wersji 5d do 3d ?
w 6gen to raczej z 5d nie podejdzie
sparco na rację.
Prędzej wieloryb przejdzie ucho igielne przejdzie.
Panowie planuje zmienic skrzynie na taka z d16w4 w moim d15z6 i teraz pytanie: wiem ze skrzynie w d seriach sa wymienne jednakze kolo zamachowe w d15z6 ma 200 mm tarcza sprzegła rowniez natomiast w d16w4 mialo 212 mm. czy moge wlozyc ta skrzenie z d16w4 zostawiajac kolo zamachowe i komplet sprzegła z d15z6( sprzegło tzn tarcza docisk i lozysko sa prawie nowe )
Starstruck
01-09-12, 18:06
Tak, można tak zrobić. Ale gdy jest już wszystko rozebrane warto wrzucić odelżony zamach 212mm i nowe sprzęgiełko.
mam pytanie czy w sedanie naklejka z kolorem wnętrza jest fabrycznie w tym miejscu co na foto ?
http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C25/66/67/C25666752_8.jpg
tak mam tak samo naklejkę
czy drążki kierownicze są takie same w V i VI genie ?
pozdrawiam
Szybkie pytanko, żarówka dwuwłóknowa ma 3 styki - dwa na dole i jeden z boku. Ten z boku to plus słabszego włókna, czy mocniejszego?
Ten z boku to masa najprawdopodobniej czarny
EDIT: Mój błąd, myślałem że chodzi o oprawkę a nie o żarowke.. Ale to raczej nie zmienia faktu ze to z boku to też masa
ten z boku to minus a te dwa na dole odpowiadaja za wlokna
witam mam takie pytanie jestem właśnie na swapie silnika w moim ej9 d14a4 na d15z8 silnik już siedzi w budzie odpalałem już go na starym kompie i wiązce,teraz będę musiał wymienić wiązkę kabinową ,mam problem jak ściągnąć deskę rozdzielczą chodzi mi o tą cześć pod szybom i obudowę zegarów dolną już rozebrałem schowek i obudowę kierownicy, mam jeszcze jedno pytanie gdzie mogę znaleźć wiązkę kabinową do tego silnika ponieważ nie mogę jej nigdzie znaleźć pod komorę silnika już posiadam i kompa z ściągniętym imo
Witajcie,
Mam dwa pytania.
Ej9 D14A4
1. Czy jak mam spieprzoną tuleję wzdłużną jedną (cukierek?) to od razu wymieniać drugą? Auto ma 175tys. być może, że są to jeszcze oryginałki. Czy NOK będzie ok, jakiej jeszcze firmy można? OEM nie mam zamiaru kupować.
2. Czy wymieniając przegub zew. jednego koła, zrobić to też w drugim? Czy firma ma znaczenie czy raczej drugorzędne?
Czy po obu tych zabiegach należy zrobić zbieżność? Bo jak już miałbym robić zbieżność to wolałbym raz. ;P
1. Czy jak mam spieprzoną tuleję wzdłużną jedną (cukierek?) to od razu wymieniać drugą? Auto ma 175tys. być może, że są to jeszcze oryginałki. Czy NOK będzie ok, jakiej jeszcze firmy można? OEM nie mam zamiaru kupować.
2. Czy wymieniając przegub zew. jednego koła, zrobić to też w drugim? Czy firma ma znaczenie czy raczej drugorzędne?
1. Ja bym wymienił cały komplet, bo wymiana to wyciąganie wahacza, a wyciąganie wahacza = "rozjechanie" się ustawień zawieszenia.
2. Możesz wymienić pojedyńczo, bo jak drugi podziękuje za współpracę, to usłyszysz i wymienisz.
Czy po obu tych zabiegach należy zrobić zbieżność? Bo jak już miałbym robić zbieżność to wolałbym raz. ;P
Według mnie nie trzeba.
skolopendra
02-09-12, 21:47
jw
OEM nie mam zamiaru kupować.
W przypadku cukierków to błąd.
Dziękuję Panowie, czyli nie trzeba zbieżności w ogóle ustawiać ani po jednej ani po drugiej wymianie? Rozumiem, że cukierki tylko do mechanika co prasę ma?
No wiem, że cuksy OEM ale 250zł za 2 tuleje to za dużo dla mnie. :( Autem jeżdżę mało i pewnie więcej już nim niż 20tys nie zrobię. A NOK po jakim czasie się niszczy?
Czyli jak zrozumiałem, można zrobić naprawy na raty skoro zbieżność nie. A czy przegub może być odczuwany na kierownicy już przy minimalnym skręcie podczas jazdy prosto? Czy to będzie jeszcze coś innego? Jak skręcam w lewo to lewy przegub rozumiem? Już trzeszczy mocno. :(
Jakbym chciał robić końcówki drążków to rozumiem, że zbieżność to już konieczność?
Starstruck
03-09-12, 13:50
Tak, przy końcówkach drążków już wypada zrobić zbieżność.
Czy po obu tych zabiegach należy zrobić zbieżność? Bo jak już miałbym robić zbieżność to wolałbym raz. ;P
Powinno się ustawić zbieżność tyłu i potem przodu.
Dzięki. :)
Właśnie swoją drogą dzwoniłem do ASO i się pytałem ile biorą za przegląd. A on mi, że jest za free do końca października. :D I do tego zniżki na części 20%. Biorąc pod uwagę, że w salonie w Gdyni dają jeszcze na stare auta 30% na robotę to może wyjść taniej niż u Czesia w garażu. :P
witam mam pytanie czy zmieniając kolektor w d15z6 na ten z d 16y8 konieczna jest wymiana uszczelki miedzy blokiem a kolektorem i tego pierścienia między kolektorem a reszta wydechu ?
Starstruck
03-09-12, 14:59
Jak jest w dobrym stanie to nie. Ja dwa raz robiłem taką operację (w D15Z6 i w D16Y7) bez wymiany tej uszczelki i wszystko hula jak czeba :)
skolopendra
03-09-12, 17:03
i tego pierścienia między kolektorem a reszta wydechu ?
to jedynie można wymienić na nowe
ale czy trzeba?
Jak masz za dużo pieniędzy, to trzeba.
:p
W jakim celu ktoś przeniósł czujnik IAT z rury dolotu w to miejsce (foto poniżej) z tyłu ssaka?
http://images48.fotosik.pl/386/09efe26612345137m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09efe26612345137)
A czy to ma jakieś znaczenie??. IMHO czujnik w kolektorze jest bardziej miarodajny niż w rurze dolotowej, więc jeśli to jakaś przeróbka to jak najbardziej trafiona:)
No właśnie nie wiem dlatego pytam:P Miałem problem ze zbyt bogatą mieszanką i po odbiorze od mechaniora po kilku dniach zauważyłem, że czujnik zmienił miejsce pobytu:)
Miałem problem ze zbyt bogatą mieszanką
I wszystko jasne, dlatego czujnik zmienił miejsce pobytu:). A pomogło chociaż czy dalej przelewa??
Póki co nie wywala checka.
Jaka jest różnica w silniku d15z6 przed i po lifcie, ze olej zmienia się co 10 bądź co 15 tyś km?
chyba raczej żadnej nie ma z tym, że w polifcie piaty bieg ma 0,750 a w przed 0.702(?), ja olej zmieniam co 8-10tys
Jaka jest różnica w silniku d15z6 przed i po lifcie, ze olej zmienia się co 10 bądź co 15 tyś km?
To silniki też są przed- i po-lift'owe?
:p
czy na samych sprężynach obniżających można uzyskac lekką glebe ?: )
To silniki też są przed- i po-lift'owe?
Silniki nie(chociaż D14-stki róznią się oznaczeniem mimo że silnik ten sam) ale elektryka a konkretniej kompy sie różnią. W po-liftach jest już OBD2b(z reguły).
czy na samych sprężynach obniżających można uzyskac lekką glebe ?: )
Można. Ja tak mam:)
ja też zmieniam olej co 10tys a jeżdżę 90% w trasie i tak sobie3 myślę, czy to nie za często...
Silniki nie(chociaż D14-stki róznią się oznaczeniem mimo że silnik ten sam) ale elektryka a konkretniej kompy sie różnią. W po-liftach jest już OBD2b(z reguły).
nie wiem jak jest d15 bo nie mialem stycznosci ale tak jak markotny pisze w d14 byla roznica. Najgorsza wiazka do przerabiania jest przedliftowym d14 a w poliftowym juz jest lepiej. Roznia sie zdlawieniem i sterowaniem wtryskow
ja też zmieniam olej co 10tys a jeżdżę 90% w trasie i tak sobie3 myślę, czy to nie za często...
nic nie powinno sie wydarzyc jak bedziesz wymienial co 15tys ale oczywiscie zdrowiej co 10tys. Trasa nie trasa, kwestia czy palujesz duzo :)
Chcę jakoś małymi kosztami podnieść trochę moc i moment w D14a4. Najlepiej w dolnym zakresie obrotów. Jedynie co mi przychodzi do głowy po tym co poczytałem to chyba kolektor 4-2-1 i go obwinąć oraz coś kombinować z dolotem?
witam mam pytanie czy wiązka kabinowa z d16z6 podejdzie do silnika i wiązki silnikowej d15z8 i podejdzie pod kompa od d15z8
Chcę jakoś małymi kosztami podnieść trochę moc i moment w D14a4. Najlepiej w dolnym zakresie obrotów. Jedynie co mi przychodzi do głowy po tym co poczytałem to chyba kolektor 4-2-1 i go obwinąć oraz coś kombinować z dolotem?
predzej wywalenie katalizatora + ewentualnie skrzynia hybryda w calym zakresie. Sam 4-2-1+ssacy+dolot ze stozkiem niewiele daja bez odetkania wydechu
skolopendra
04-09-12, 10:32
niewiele daja bez odetkania wydechu
dadzą .1,4 nie lubi być zbytnio odetkane
Przedwczoraj moje Ej8 zafundowało mi prawdziwy "mindblow". Zadowolony, że przyszło do mnie nowiutkie łożysko KANACO czym prędzej zabrałem się za jego wymianę. Zważywszy na to, że poprzedni właściciel zrobił swap hamulców z tyłu na tarcze, przed zakupem zmierzyłem wewn. średnicę łożyska (30mm). Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że mimo to nowe łożyska są szersze, przez co nie mogę włożyć tego zabezpieczenia z ząbkiem i wkręcić nakrętki. Różnią się oznaczenia łożysk (HUB 227 JAPAN KL na nowym i HUB 005-39 JAPAN XN na starociu). Czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
skolopendra
04-09-12, 12:25
musisz wymienić na węższe
Chcę jakoś małymi kosztami podnieść trochę moc i moment w D14a4. Najlepiej w dolnym zakresie obrotów. Jedynie co mi przychodzi do głowy po tym co poczytałem to chyba kolektor 4-2-1 i go obwinąć oraz coś kombinować z dolotem?
U mnie nastąpiła odczuwalna, aczkolwiek niewielka poprawa żwawości w dolnym zakresie obrotów tylko po wymianie kolektora na 4-2-1 z D16Z6.
Katalizator jest na miejscu, tak jak był, a w dolocie wkładka Simota .
A ten metaliczny dźwięk po wymianie na 4-2-1 występuje tez jeśli mamy nadal katalizator?
Szykuje się do wymiany oleju w skrzyni tylko nie wiem który wybrać, który jest oryginalny ? ponieważ występują dwa opakowania
1. http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg
2. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=260936652073
Na pewno Dzida i Jarek mają oryginalne - tam uderz.
pojawił się u mnie dziś dziwny problem, mianowicie kiedy hamuje pojawia się takie brzęczenie jakby metal tarł się o inny metal, czy ktoś z Was miał może coś podobnego ?
Raffaelloo
04-09-12, 21:11
Panowie, ilu amperogodzinny (Ah) był oryginalny aku w poliftowym EJ9 ? ;)
skolopendra
04-09-12, 21:18
45ah
Na szybko napiszę, że kupiłem dziś granatowe seryjne EJ9 z 2000 roku. 1.4 90 KM, skóra, klima, elektryka, zupełna seria nic nie modzona z brzydkimi 14stakami z fabryki ;)
No ale nie mam w nim radia, dlatego pierwsze co to kupuję dźwięk.
Pytanie: Czy ma ktoś fotę jak wygląda Becker Traffic Pro w Hondzie?
A ten metaliczny dźwięk po wymianie na 4-2-1 występuje tez jeśli mamy nadal katalizator?
Nie występuje, ponieważ jest on skutkiem wyrzucenia katalizatora, a nie zmiany kolektora wydechowego.
Szykuje się do wymiany oleju w skrzyni tylko nie wiem który wybrać, który jest oryginalny ? ponieważ występują dwa opakowania
1. http://www.8thcivic.com/forums/attachments/civic-si/38197d1301209311-amsoil-redline-mtf-hondamtf.jpg
2. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=260936652073
1. U.S.A.
2. zakładam, że Europa, tylko link mi się nie chce otworzyć.
To samo, tylko inne opakowanie.
pojawił się u mnie dziś dziwny problem, mianowicie kiedy hamuje pojawia się takie brzęczenie jakby metal tarł się o inny metal, czy ktoś z Was miał może coś podobnego ?
klocki sie skonczyly?
x2
Panowie, ilu amperogodzinny (Ah) był oryginalny aku w poliftowym EJ9 ?
oryginał yuasy był 40Ah, ale takiego już raczej się nie dostanie
Apropo akumulatora, czy nie przeszkadza jesli zaloze jakies o wiekszej pojemnosci? Np 52Ah?
jesli go zmiescisz to nie ;]
tak jakby co to ostatnio kupilem sznajdera silver 45Ah z 380 pradem rozruchowym za 200zl. - naczytalem sie o akumulatorach i to chyba najlepsza opcja w tym momencie.
tak jakby co to ostatnio kupilem sznajdera silver 45Ah z 380 pradem rozruchowym za 200zl. - naczytalem sie o akumulatorach i to chyba najlepsza opcja w tym momencie.
mam go od przedostatniej zimy i jeszcze ani razu mnie nie zawiódł ;)
yuase moge polecic, auto mam 4lata i z yuasa przyjechal do mnie i dziala bez zarzutow 45Ah
od jakich innych silników będzie pasować misa olejowa do D14A4 ?
od d14a3, jak cos mam taka do oddania w dobrym stanie :)
mam pytanie moze mi ktos powiedzieć jak wyjąć wkład lusterka?
Mam pytanie czy zeby zeswapować do ej2 z d15b7 na d15b trzeba przerabiać wiązke i to samo tyczy się d16xx ? Wiem ze top dotyczy 6 gena ale nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie zeby forum nowym tematem nie zasmiecac ;) i jeszcze jedno kolektor tylko sie owija taśmą termoizolacyjną czy cały wydech tez mozna ?
i jeszcze jedno kolektor tylko sie owija taśmą termoizolacyjną czy cały wydech tez mozna ?
Generalnie można sobie owijać co się chce.
Tylko jedno małe pytanie mam:
W jakim celu chciałbyś to zrobić? Czy dla samej frajdy owinięcia czegokolwiek, czy jest w tym jakiś głębszy powód?
:confused:
zeby tunel mu sie nie grzal :D
albo zeby wlazic pod auto i sie nie oparzyc :D
No co jak co ale ironia wychodzi wam znakomicie ... Dopiero zaczynam zabawe z przeróbkami i tuningiem , skoro po coś owija się kolektor wydechowy i tym czymś jest powód mianowicie mniejsza utrata ciepła , zrobione to musiało być w jakimś celu i tu sugeruje się poprawą osiągów i nie wiedziałem czy dalsze częsci wydechu też muszą/mogą być owinięte z jakiegoś powodu. Ale skoro nie potraficie dać jednoznacznej odpowiedzi " i napisać , nie nie można bo nie potrzeba" to chyba sami nie wiecie do konca :D
Witajcie mam pytanie. Czy uszczelka pod głowicę od 16y8 będzie pasować do d15b7 ?
kolektor wydechowy owija sie bandazem zeby cieplo nie uciekalo pod maske i tym samym zeby silnik nie zasysal cieplego powietrza.
dodatkowym atutem jest tutaj utrzymanie ciepla przez kolektor co troche zwieksza jego wydajnosc.
nawet jesli masz dolot ze zderzaka to temperatura ktora powstanie pod maska zniweluje ten efekt jesli nie obnizysz temp pod maska :)
masz od groma tematow, szukajka nie boli ;)
b2 od b7 rozni sie osprzetem głowicy i ecu, wiazka ta sama OBD-1
Orientuje się ktoś jaką grubość ma heatshield hondaty blok - ssak ? Chcę ogarnąć do siebie taką uszczelkę, i jak już bym robił to mógłbym zrobić kilka ekstra w ludzkich pieniądzach ;)
kolektor wydechowy owija sie bandazem zeby cieplo nie uciekalo pod maske i tym samym zeby silnik nie zasysal cieplego powietrza.
dodatkowym atutem jest tutaj utrzymanie ciepla przez kolektor co troche zwieksza jego wydajnosc.
nawet jesli masz dolot ze zderzaka to temperatura ktora powstanie pod maska zniweluje ten efekt jesli nie obnizysz temp pod maska :)
masz od groma tematow, szukajka nie boli ;)
b2 od b7 rozni sie osprzetem głowicy i ecu, wiazka ta sama OBD-1
o coś takiego chodziło , dzięki :)
No co jak co ale ironia wychodzi wam znakomicie ...
Lata praktyki.
:p
A tak na poważnie to nie ma się co ciśnieniować, bo żyłka może pęknąć.
Odrobina żartów jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
kolektor wydechowy owija sie bandazem zeby cieplo nie uciekalo pod maske i tym samym zeby silnik nie zasysal cieplego powietrza.
dodatkowym atutem jest tutaj utrzymanie ciepla przez kolektor co troche zwieksza jego wydajnosc.
nawet jesli masz dolot ze zderzaka to temperatura ktora powstanie pod maska zniweluje ten efekt jesli nie obnizysz temp pod maska :)
masz od groma tematow, szukajka nie boli ;)
x2
Czy przy ustawianiu zapłonu trzeba włożyć zworkę w złącze od samodiagnostyki ?
Silnik to:
- blok D16Y8
- głowica D16Y2
- osprzęt D16Y2
- komputer P28
Ile oleju dokładnie wchodziło do D15Z6 bo nie pamiętam ?
mam pytanie co sie moze dziac z absem i jak to zdiagnozowac co sie moglo zje...
po odpaleniu silnika jest ok po przejechaniu 10-15m zapala sie kontrolka i juz nie gasnie? co to moze oznaczac i to gorsze pytanie ile to mnie moze kosztowac :(
skolopendra
06-09-12, 16:56
co sie moglo zje...
sprawdź kody błędów
Przymierzam się do wymiany rozrządu. Okazało się jednak, że w katalogu figurują do pompy wody do d15z6. Różnią się obudową. Wie ktoś może jak sprawdzić która będzie odpowiednia? Auto to sedan ek3 00"
ostatnio wymieniałem rozrząd i olej , a gdy odebrałem samochód na drugi dzień zobaczyłem odstający wężyk http://img690.imageshack.us/img690/9578/silniko.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/690/silniko.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) po zdjęciu domyślam się że ma byc włożony , ale czy mogło się coś stac jak jeździłem bez ?! , i mógłby mi ktoś wytłumaczyc od czego to jest
ostatnio wymieniałem rozrząd i olej , a gdy odebrałem samochód na drugi dzień zobaczyłem odstający wężyk
po zdjęciu domyślam się że ma byc włożony , ale czy mogło się coś stac jak jeździłem bez ?! , i mógłby mi ktoś wytłumaczyc od czego to jest
Odma, nic się nie stało ;)
Jest to wężyk od odmy. Nic się nie mogło stać.
Edit: Yaro mnie ubiegł :rolleyes:
Ile oleju dokładnie wchodziło do D15Z6 bo nie pamiętam ?
4.0l
Przymierzam się do wymiany rozrządu. Okazało się jednak, że w katalogu figurują do pompy wody do d15z6. Różnią się obudową. Wie ktoś może jak sprawdzić która będzie odpowiednia? Auto to sedan ek3 00"
w pierwszym lepszym sklepie z czesciami po VINie powinni dojsc. albo po prostu po modleu i roczniku
No właśnie szykuje mi sie zmiana oleju na dniach i tu moje pytanie... Jakim olejem wypadałoby zalać D16Y7 przy 220tyś przebiegu??? Z tym że nie pamietam jaki lałem olej przy poprzedniej zmianie czy 10w40 czy tez 15w 40 bo tobyło niestety na gwałt robione:( Z góry wielkie dzięki :cool:
No właśnie szykuje mi sie zmiana oleju na dniach i tu moje pytanie... Jakim olejem wypadałoby zalać D16Y7 przy 220tyś przebiegu??? Z tym że nie pamietam jaki lałem olej przy poprzedniej zmianie czy 10w40 czy tez 15w 40 bo tobyło niestety na gwałt robione:( Z góry wielkie dzięki :cool:
Polecam lekture: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!/page144 :)
kolektor wydechowy owija sie bandazem zeby cieplo nie uciekalo pod maske i tym samym zeby silnik nie zasysal cieplego powietrza.
dodatkowym atutem jest tutaj utrzymanie ciepla przez kolektor co troche zwieksza jego wydajnosc.
nawet jesli masz dolot ze zderzaka to temperatura ktora powstanie pod maska zniweluje ten efekt jesli nie obnizysz temp pod maska :)
masz od groma tematow, szukajka nie boli ;)
Bandaż jest po to, żeby spaliny szybciej opuściły wydech, jak są cieplejsze, to szybciej się wydostaja...
b2 od b7 rozni sie osprzetem głowicy i ecu, wiazka ta sama OBD-1
i tu się mylisz, bo B2 jest pod OBD0, zupełnie inna wiązka, inny aparat zapłonowy, inny komputer...
Dobra wyskoczyly nam bledy abs
16
18
51
54
61
ktos wie co one oznaczaja bo nie mozemy ich znalezc
http://images46.fotosik.pl/1200/1ec6b8375958cc1a.jpg to chyba to
http://images46.fotosik.pl/1200/1ec6b8375958cc1a.jpg to chyba to
Wielkie dzieki problem rozwiazany. winna byla masa ABS ktora nie stykala po zalozeniu washersa
Orientuje się ktoś jaką grubość ma heatshield hondaty blok - ssak ? Chcę ogarnąć do siebie taką uszczelkę, i jak już bym robił to mógłbym zrobić kilka ekstra w ludzkich pieniądzach ;)
Nikt się nie orientuje ?
4.0l
w pierwszym lepszym sklepie z czesciami po VINie powinni dojsc. albo po prostu po modleu i roczniku
Ok, to chyba każdy wie.... ale konkretnie chodzi czy ktoś kumaty, wymieniał ostatnio pompę wody, właśnie w EK3 i ma ochotę pomóc. Jak coś proszę kontakt do mnie na PW lub do Dadziuka. Z góry dzięki
Nikt się nie orientuje ?
nie mierzyłem swojej jak zakładałem ale było ze 3-4mm
Bandaż jest po to, żeby spaliny szybciej opuściły wydech, jak są cieplejsze, to szybciej się wydostaja...
To jest dodatkowy zysk z owinięcia. Podstawowym celem jest to co napisał luchuma, czyli ograniczenie ciepła emitowanego przez kolektor do komory silnika.
Kto ma foto jak wygląda EJ9 z tą felgą na seryjnym zawiasie?
Rial Viper 15"
http://www.tiremedia.com/images/wheels-big/rial-viper-e.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.