Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Camellia Racing
18-06-12, 18:04
zacznij od zmiany płynu.
Żeby sie dobrać do kompresora trzeba zdjąć osłonę i być może zdjąć chłodnicę klimy.
Obstawiam łożysko kompresora.
bartkonator
18-06-12, 19:06
Czy ktoś kiedyś miał odchodzącą z lampy przedniej "folijke" czyściłem lampy przednie bo były lekko zżółknięte, zaczęła mi schodzić ta folia, chwile udawało mi się ją zwijać pod papierem ściernym 1500 na wodę, ale tylko do połowy lampy dalej nie chce schodzić, zastanawiam się czy ktoś miał podobny problem i go jakoś rozwiązał ? Proszę o pomoc
Mam problem ze spryskiwaczami w moich dwóch Hondach.
Otóż posiadam dwie Hondy VI generacji HB i Sedan. Jakoś po zimie zaczęło się coś dziać ze spryskiwaczami przednimi.
Zarówno w jednej jak i w drugiej po zimie przestały działać (w HB tylni spryskiwacz działa) :confused:
Zdjąłem zderzak płynu jest full, nie mam zbytnio jak sprawdzić czy z silniczkiem jest wszystko ok, wyjąłem go jednak nie mogę go rozebrać,
wydaje mi się że z przewodami też jest wszystko ok, czy może to być wina silniczka?
raczej sie cos gdzies zapchalo... a slyszysz ze chodzi ? bo jak nie to padlo cos albo jakies styki zasniedzialy
Czy zmiana zamachu i sprzegła z 200mm na 212mm moze miec wplyw na dynamike jazdy? bo odchudzilem zamach dalem nowe sprzegło exedy i jakos dziwnie auto jedzie w porownaniu do seri Y7, do tego dalem skrzynie z D14 i wydaje mi sie ze seria sie podobnie zbierala lub lepiej.
No właśnie nie słychać aby chodził, ale to raczej jego wina...
Dzisiaj byłem na warsztacie i przy okazji zapytałem co może być przyczyną i mechanik
powiedział, że faktycznie może być to wina silniczka... jak odkopie gdzieś w garażu próbnik to sobie to jeszcze raz sprawdzę.
Czy zmiana zamachu i sprzegła z 200mm na 212mm moze miec wplyw na dynamike jazdy? bo odchudzilem zamach dalem nowe sprzegło exedy i jakos dziwnie auto jedzie w porownaniu do seri Y7, do tego dalem skrzynie z D14 i wydaje mi sie ze seria sie podobnie zbierala lub lepiej.
Może i powinna mieć tylko pozytywny wpływ. Ja identyczny zabieg robiłem w D14 kiedyś przed swapem.
przy wymianie kolektora ssącego z d14z1 na d16y8 regulator ciśnienie paliwa który znajduje się na listwie wtryskowej zostawiam z d14? to samo pytanie tyczy się zaworu EVAP zostaje z d14?
Regulator dajesz do danej listwy, tzn. jeśli przekładasz listwę z D14, dajesz regulator z D14 i analogicznie robisz z regulatorem od D16. W Twoim przypadku jednak zarówno listwy jak i regulatory są chyba takie same.
prosze mi powiedzieć czy to jest wywalona zwężka?
http://img442.imageshack.us/img442/9048/zwezka.jpg
dodałem nowy filtr powietrza, mechanik wyregulował gaźnik(auto lepiej sie zbiera), ale dalej jara ponad 12l w mieście !
+ świece nówki!
Gaźnik? Ja tu widzę dobrze mi znaną puchę filtra powietrza z d14a3/a4 :)
Zwężki nie ma.
12l w mieście to dużo mi pali ok. 8l, chyba że na każdych światłach kręcisz do końca....
Filtr powietrza nie mógłby tak zawyżyć spalania, chyba że przejechał z 60000km :D Tak samo świece, chyba by musiały od nowości być nie zmieniane.
Najbardziej prawdopodobne opcje to:
-termostat jest uwalony i jeździsz cały czas na ssaniu,
-bardzo możliwe że sonda jest uszkodzona(obstawiam na 99% że to ona) chyba że naprawdę ostro jeździsz, non stop z pedałem w podłodze to wtedy 12l to mało :D.
Może i powinna mieć tylko pozytywny wpływ.
No wlasnie troche dziwne to jest, bo po zmianie nie zrobilem resetu i przez tydzien auto bardzo mocno wkrecalo sie od dołu do 5000rpm a dalej ledwo co jechalo.
Pozniej po resecie zaczeło wkrecac sie do konca tylko ze dosyc slabo np. jadac na 4 biegu ok 3000rpm wolniej reaguje i przyspiesza niz na serii zamachu i skrzyni.
Cos mi tu nie gra tylko co?
Pany,ile cm spiro rury potrzeba od OEM puchy filtra do zderzaka w EK3/4 by doprowadzić zimne ? 50cm spokojnie wystarczy?
Tą rurę można rozciągać więc spokojnie starczy :)
Pany,ile cm spiro rury potrzeba od OEM puchy filtra do zderzaka w EK3/4 by doprowadzić zimne ? 50cm spokojnie wystarczy?
Starczy. Standardowa, najmniejsza spiro z castoramy z dzialu z kominkami ;) (ma właśnie około 60cm:P)
mam pytanie do czego służy śruba w przepustnicy ta przy sensorze silnik d16z6
to chyba jest do obrotow na jalowym, ale jesli sie myle to niech mniektos poprawi ;]
Gaźnik? Ja tu widzę dobrze mi znaną puchę filtra powietrza z d14a3/a4 :)
Zwężki nie ma.
12l w mieście to dużo mi pali ok. 8l, chyba że na każdych światłach kręcisz do końca....
Filtr powietrza nie mógłby tak zawyżyć spalania, chyba że przejechał z 60000km :D Tak samo świece, chyba by musiały od nowości być nie zmieniane.
Najbardziej prawdopodobne opcje to:
-termostat jest uwalony i jeździsz cały czas na ssaniu,
-bardzo możliwe że sonda jest uszkodzona(obstawiam na 99% że to ona) chyba że naprawdę ostro jeździsz, non stop z pedałem w podłodze to wtedy 12l to mało :D.
Jeżeli chodzi o moją jazdę to do 2-3k, potem zmiana biegu
- sonda jest sprawna gdyż ostatnio mi mechanik miernikiem sprawdzał
- ssanie szybko się wyłącza
- silnik teraz rozgrzewa się do temperatury normalnej w granicach przejechania 3km
(macie może gdiześ fotostory jezeli chodzi o termostat)
Tak. Silnik to D14a3/A4
Mi mój palił 9-11 w zależności, czy ciągle but, czy jazda emerycka. Stwierdziłem, że dla 15-20zł miesięcznie nie warto się ciągnąć.
Jeżeli chodzi o moją jazdę to do 2-3k, potem zmiana biegu
Zwykle lepiej zmieniać przy 3-3,5k.
Zainteresuj się układem wtryskowym, zwłaszcza wtryskami. Często gęsto pomaga ich czyszczenie (mówię z moich doświadczeń).
Do 2-3k więcej ci spali niż jakbyś zmieniał biegi przy 5k :) To nie diesel :) Ja bym sprawdził ten termostat bo przy takiej jeździe, to pali za dużo.
Orientuje się ktoś czy półoski z europejskiej ej'ki podejdą do ej'ki amerykańskiej? przegub w usdmie ma kształt szesciokątny, a nie owalny jak w europie.. dlatego mam wątpliwości i prosze o pomoc :)
panowie taka sytuacja: na 10 prób otwarcie centralnego z pilota 6-7 to zero reakcji. Pozostałe próby to słychać cykanie i prace centralki ale nie otwiera zamka, lekko ruszają się cięgna tak jakby nie miała siły otworzyć zamka.
Do wymiany centralka i siłowniki czy tylko sama centralka?
Czy kierownica z accorda 7gen podejdzie do civica 6gen? Oczywiście z poduszką i wszystkimi działającymi przyciskami ;)
dokładniej: http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/87/64/20/2387642001
Orientuje się ktoś czy półoski z europejskiej ej'ki podejdą do ej'ki amerykańskiej?podejda
Czy kierownica z accorda 7gen podejdzie do civica 6gen?na frezy tak, co do przyciskow to musiz troche pokombinowac, ja mam i na razie tylko od audio podpiete bo tempomatu nie mam i telefonu tez nie
panowie taka sytuacja: na 10 prób otwarcie centralnego z pilota 6-7 to zero reakcji. Pozostałe próby to słychać cykanie i prace centralki ale nie otwiera zamka, lekko ruszają się cięgna tak jakby nie miała siły otworzyć zamka.
Do wymiany centralka i siłowniki czy tylko sama centralka?
Zamek oryginał czy dokładany?
Zamek oryginał czy dokładany?
oryginał
http://i.imgur.com/GfY3f.jpg (http://imgur.com/GfY3f)
mam ostatnie pytanie odnośnie wymiany kolektora, mianowicie króciec zaznaczony strzałką jest od powrotu odmy skrzyni korbowej? gdzie to się znajduje w d14? lub jak to wygląda?
na forum Honda Team poznań czytałem żeby nie grzebać przy tym bo można pozbyć się łatwo uszczelniaczy wału korbowego. Przy wypięciu przewodu nie zapowietrzy się?
W każdej d serii masz puszkę pod kolektorem ssącym od której wychodzi wężyk z zaworkiem zwrotnym łączący się właśnie z tym króćcem.
Generalnie nie polecam tego ruszać. Ma być i tyle. Najważniejszy jest ten zaworek, bo bez tego będzie chodził kulawo.
Teraz moje pytanko: Jaka jest średnia wylotu seryjnego kolektora wydechowego z d16z6? 2" czy mniej?
Pzdr
2" mają chińczyki :)
d16z6 ma 1,8" albo nawet 1,6"
Starstruck
20-06-12, 19:26
1,8" z tego co pamiętam.
Czy allegrowy chińczyk będzie mocno niżej wisiał niż oem d16z6? Pytam bo mam przód posadzony o -60mm i już zdarza mi się przytrzeć hakiem lub zderzakiem...
Wisi trochę niżej, kilka cm.
Czy allegrowy chińczyk będzie mocno niżej wisiał
Oj bedzie, tymbardziej przy tej glebie.
Czy allegrowy chińczyk będzie mocno niżej wisiał niż oem d16z6?
Też słyszałem, że jest niżej i dlatego mam OEM'owy.
Pozostaje mi zostać przy oem...trudno.
Dzięki Panowie za info:)
Dla pewności: Kolektor wydechowy 4-1 z D14 Civica VI gen pasuje do D15 też VI gen ? Chcę pozbyć sie kata w D15Z6 który jest w kolektorze i wstawić kolektor 4-1 od D14 który nie ma kata..
Dla pewności: Kolektor wydechowy 4-1 z D14 Civica VI gen pasuje do D15 też VI gen ? Chcę pozbyć sie kata w D15Z6 który jest w kolektorze i wstawić kolektor 4-1 od D14 który nie ma kata..
A nie lepiej od razu 4-2-1 z D61Z6 lub z D16Y8?
:confused:
to lepiej 4-2-1 z d16z6/y8
cala d-seria jest wymienna ;]
ale jak bardzo chcesz z d14 to ja niedlugo bede zmieniac na 4-2-1 i mi zostanie ;)
edit///
kurde login szybszy byl :P
Szczerze mówiąc jakoś zbytnio nie zależy mi na osiągach ;) Wystarcza mi to co mam ;) Po prostu chce się pozbyć kata bo brzęczy już.. 200 tyś ma najechane od nowości (i tyle ma)
Po zmianie coś się zmieni ? Teraz też jest 4-1 tylko że po środku kat a od D14 jest bez kata.. :) 4-1 mam na miejscu także dlatego na 4-1
Szczerze mówiąc jakoś zbytnio nie zależy mi na osiągach ;)
Spokojnie, rakieta z tego nie będzie po włożeniu 4-2-1.
:D
Po zmianie coś się zmieni ?
Powinien się nieznacznie lepiej zbierać w dolnym zakresie obrotów.
Spokojnie, rakieta z tego nie będzie po włożeniu 4-2-1.
:D
Powinien się nieznacznie lepiej zbierać w dolnym zakresie obrotów.
Ok, już wiem ;) Dzięki za pomoc ;)
Jaki inny regulator cisnienia paliwa podejdzie do D16Y7?
Camellia Racing
20-06-12, 23:34
Już zapytałem w odpowiednim temacie ale odpowiedzi się nie doczekam także piszę tu...
Ktoś wie czy Aero VTi wychodziło z heblami Nissin ?
pompa nissin chyba w prelude byla
Camellia Racing
20-06-12, 23:58
Czyli MC2 jedynie z Lucasem ?
chyba nawet wszystkie angielki z lucasem
Szczerze mówiąc jakoś zbytnio nie zależy mi na osiągach ;) Wystarcza mi to co mam ;) Po prostu chce się pozbyć kata bo brzęczy już.. 200 tyś ma najechane od nowości (i tyle ma)
Po zmianie coś się zmieni ? Teraz też jest 4-1 tylko że po środku kat a od D14 jest bez kata.. :) 4-1 mam na miejscu także dlatego na 4-1
Jeszcze jedno mi przyszło na myśl :) D15 ma z jedną sondą i oczywiście też muszę mieć od D14 z jedną sondą..D14 przedliftowe i poliftowe miały jedną sondę, czy jak to wyglądało ? Np D15Z6 miało w polifcie już dwie (mam przedlifta)
konstruktor
21-06-12, 07:06
Zamieszczone przez Dominik22
Szczerze mówiąc jakoś zbytnio nie zależy mi na osiągach Wystarcza mi to co mam Po prostu chce się pozbyć kata bo brzęczy już.. 200 tyś ma najechane od nowości (i tyle ma)
Po zmianie coś się zmieni ? Teraz też jest 4-1 tylko że po środku kat a od D14 jest bez kata.. 4-1 mam na miejscu także dlatego na 4-1
Jeszcze jedno mi przyszło na myśl D15 ma z jedną sondą i oczywiście też muszę mieć od D14 z jedną sondą..D14 przedliftowe i poliftowe miały jedną sondę, czy jak to wyglądało ? Np D15Z6 miało w polifcie już dwie (mam przedlifta)
jeżeli chcesz wymienić kolektor tylko i wyłącznie ze względu na zapchany katalizator to czy nie lepiej kupić nowy tłumik w obudowie katalizatora?
O ile sie nie mylę to katalizator w 1.4 znajduje się zaraz za kolektorem, no i nie będziesz miał problemu z sondami , pozostaną te które już masz.
np na coś takiego: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-honda-civic-1-3-1-4-1-5-1-6-i2422143139.html
Raczej napisz do Saitiego to zamiennik katalizatora, cena podobna a jakość lepsza. Poliftowe d14 mają dwie sondy.
Pokrywa zaworów z D14A4 będzie pasowała do silnika D16Y2 ?
powiedzcie co to dokladnie jest jak zgasze rozgrzane auto to przez jakis czas slychac takie "klikanie?". Wiem, że to normalne i wystepuje w każdym samochodzie ale z ciekawości pytam co to słtychać dokładnie? gorącyolej kapiący na miskę olejową?
Pokrywa zaworów z D14A4 będzie pasowała do silnika D16Y2 ?
tak, bez problemu
powiedzcie co to dokladnie jest jak zgasze rozgrzane auto to przez jakis czas slychac takie "klikanie?". Wiem, że to normalne i wystepuje w każdym samochodzie ale z ciekawości pytam co to słtychać dokładnie? gorącyolej kapiący na miskę olejową?
To "cykanie" to stygnący układ wydechowy... głównie katalizator.
tak, bez problemu
Dzięki.
W każdej d serii masz puszkę pod kolektorem ssącym od której wychodzi wężyk z zaworkiem zwrotnym łączący się właśnie z tym króćcem.
Generalnie nie polecam tego ruszać. Ma być i tyle. Najważniejszy jest ten zaworek, bo bez tego będzie chodził kulawo.
Pzdr
co masz na myśli mówiąc nie polecam tego ruszać? podobno da jakoś się sprawdzić czy ten zaworek działa, ogólnie to jak podpiąć do nowego kolektora by tego nie sknocić?
glupie pytanie, przy przejezdzaniu wolno przez duze nierownosci slychac taki niski odglos (onomatopeicznie: 'łuummm'). co dogorywa i ile czasu moge bezpiecznie tak jezdzic, bo chwilowy brak funduszy
jeżeli chcesz wymienić kolektor tylko i wyłącznie ze względu na zapchany katalizator to czy nie lepiej kupić nowy tłumik w obudowie katalizatora?
O ile sie nie mylę to katalizator w 1.4 znajduje się zaraz za kolektorem, no i nie będziesz miał problemu z sondami , pozostaną te które już masz.
np na coś takiego: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-honda-civic-1-3-1-4-1-5-1-6-i2422143139.html
Wszystko fajnie i dobrze, tylko mam 1.5 a nie 1.4 i katalizator mam w kolektorze wydechowym..D15Z6 i D16Y7 tylko miały kata w kolektorze:)
Mimo wszystko jestem wdzięczny za pomoc :)
Już wszystko wiem, także nie ma problemu :)
konstruktor
21-06-12, 20:05
Wszystko fajnie i dobrze, tylko mam 1.5 a nie 1.4 i katalizator mam w kolektorze wydechowym..D15Z6 i D16Y7 tylko miały kata w kolektorze
Mimo wszystko jestem wdzięczny za pomoc
Już wszystko wiem, także nie ma problemu
To ja błędnie doczytałem Twojego posta.
Do d15z6 , wkładasz kolka 4-2-1 OEM bądź "chinola" i jest on p&p a do tego same plusy poza eco. :)
Nie zawsze jest p&p, trzeba czasem wydech lekko przedłużyć.
Mam pytanko jak robie vtec lighta to moge go sprawdzic wciskajac gaz na jałowym biegu czy musze sie nim szlifnac?
Starstruck
21-06-12, 20:35
Z tego co wiem to VTEC na zimnym i na luzie się nie załącza.
Nie zawsze jest p&p, trzeba czasem wydech lekko przedłużyć.
Akurat w przypadku D15Z6 i D16Y7 jest p&p bez przedłużania.
Camellia Racing
21-06-12, 21:02
Vtec jest bodajże podpięty pod czujnik prędkości i dopóki stoisz nie otworzy zaworu.
Posiadam civic 1.4 i S (EJ9) 90KM hb 1998 i w związku z tym kilka pytań:
1) czy zmieszczą się do niej felgi aluminiowe 17'' z oponami 205x40x17 ?
2) da rade bezproblemowo wcisnąć fotele i kanapę od prelude V gen 96-01r czy trzeba coś spawać ?
Jest może jakiś tutorial dot. czyszczenia wtrysków D14A4 oraz Termostatu? szukam i szukam i nic :<. Wyczytałem ze można jeszcze kupic preparat za 15zl i dolać do 40 L paliwa.
1) czy zmieszczą się do niej felgi aluminiowe 17'' z oponami 205x40x17 ?
Takie kapcie do 1.4 to gruba przesada.
A zmieścić się powinny... pytanie tylko jakie te felgi mają ET i jaka jest ich szerokość ?
mam schemat centralnego zamka i nie wiem gdzie podłączyć brązowy i biały kabel u góry fotki. Zdjecie nie wyraźne ale pisze tam " manual switch & remote control system"
http://img441.imageshack.us/img441/1715/zdjcie0474j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/zdjcie0474j.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
takie kapcie do 1.4 to gruba przesada.
A zmieścić się powinny... Pytanie tylko jakie te felgi mają et i jaka jest ich szerokość ?
et 35
et 35
Są w necie przeliczniki rozmiaru opon i felg w porównaniu do zalecanej przez producenta, to możesz sobie sprawdzić przecież.
:p
P.S.
A z tą 17" to jak dla mnie przegięcie pały.
Przy wyborze rozmiaru felgi weź też po uwagę koszty wizyt u dentysty.
:D
Chyba rzeczywiście przesadziłem :D
Moim zdaniem do civica 16" to maksimum :) Chyba że autem wyjeżdżasz tylko w niedzielę po obiedzie, żeby się polansować :D
co można zrobić żeby sprzęgło lżej chodziło? Z tego co się orientuję sprzęgło w hondach jest hydrauliczne, ale słyszałem ostatnio o jakiejś lince - moża ja przesmarować i gdzie ona jest? U ojca w MA leciutko chodzi sprzęgło, za to u mnie EK3 znacznie ciężej. :/
Nie ma żadnej linki. Ojciec ma MB ja Ej9 i tak samo lekko działa sprzęgło. Jedyne co to ciężko "chodzące" sprzęgło może być spowodowane awarią wysprzęglika lub pompy.
To jak sprawdzić wysprzęglik? Można go jakoś przesmarować albo coś?
To jak sprawdzić wysprzęglik? Można go jakoś przesmarować albo coś?
można, na szybko aby sprawdzić czy to wysprzęglik to pod tą gume wd40 użyj
No nie bardzo , bo on w sumie składa się z oringów które pracują w płynie sprzęgła. Jeśli gdzieś by się tam coś zacierało to powinien lać ten wysprzęglik.
jakieś półtorej miesiąca wymieniałem płyn hamulcowy i w sprzęgle. obejrzę ten wysprzeglik czy gdzieś nie cieknie. a co do WD40 pod gume, to taki zabieg pomaga chyba ale na sprzypienie a nie na ciężko chodzacy pedał gazu...
na forum czytałem że ludzie psikali wd40 doraźnie a na dłuższą mete smar, szczególnie w przypadku skrzypiącego pedału sprzęgła
u mnie lżej zaczął chodzić pedał po wymianie płynu sprzęgła.
Może mi ktoś podpowiedzieć sposób na zdjęcie górnej osłony rozrządu w EG8? Śruby kręcą się razem z tulejkami, w które są wkręcone i jest lekka lipa...
Może mi ktoś podpowiedzieć sposób na zdjęcie górnej osłony rozrządu w EG8? Śruby kręcą się razem z tulejkami, w które są wkręcone i jest lekka lipa...
pozostaje tylko rwanie obudowy. mialem ten sam problem bez rwania sie nie obylo
Może mi ktoś podpowiedzieć sposób na zdjęcie górnej osłony rozrządu w EG8? Śruby kręcą się razem z tulejkami, w które są wkręcone i jest lekka lipa...
Spróbuj może jednocześnie odkręcać śrudy i jak jest dojście, to podważać/odciągać obudowę od reszty.
:confused:
Ponawiam pytanie podejdzie jakis inny regulator cisnienia paliwa do D16Y7, czy tylko i wyłacznie Y7?
pozostaje tylko rwanie obudowy. mialem ten sam problem bez rwania sie nie obylo
Wolałbym jednak tego uniknąć.
Spróbuj może jednocześnie odkręcać śrudy i jak jest dojście, to podważać/odciągać obudowę od reszty.
Problem w tym, że śruba zablokowała się w tulejce i całość kręci się w obudowie. Beznadziejna sytuacja.
Ponawiam pytanie podejdzie jakis inny regulator cisnienia paliwa do D16Y7, czy tylko i wyłacznie Y7?
Najprawdopodobniej od D14A3/A4/Z1/Z2 i D16Y8. Nie ręczę jednak za to głową.
Camellia Racing
22-06-12, 20:14
Wolałbym jednak tego uniknąć.
za 20-30 pln masz drugą osłonę, nie ma sensu się babrać jak pi*duś ;P
Nie mój samochód, nie moja kasa. Z tego względu chciałem tego uniknąć.
Starstruck
22-06-12, 20:32
Y7 ma taki sam regulator jak D14 w VI gen. Łatwo je porównać np kształtem mocowania do listwy :).
może zadam głupie pytanie ale jak zdjąć lusterko wsteczne w ej9 ?
może zadam głupie pytanie ale jak zdjąć lusterko wsteczne w ej9 ?
Wewnętrzne, dobrze rozumiem?
:confused:
Podejrzewam, że jest to kwestia podważenia i zdjęcia zaślepki maskującej śrubę/śruby, którą/którymi lusterko jest przykręcone do dachu samochodu i odkręcenia tej/tych śruby/śrub.
Za pół godziny będę przy samochodzie, to sprawdzę i Ci powiem/napiszę.
EDIT
Tak właśnie jest.
Panowie, czy spiro rura 85mm zmieści się w otwór rezonatora pod airboxem w 6 genie ek4? Tak by doprowadzić zimne że zderzaka?
Starstruck
23-06-12, 12:32
Nie, za duża. 80 to max a nawet i chyba to będzie za wielkie.
Wewnętrzne, dobrze rozumiem?
:confused:
Podejrzewam, że jest to kwestia podważenia i zdjęcia zaślepki maskującej śrubę/śruby, którą/którymi lusterko jest przykręcone do dachu samochodu i odkręcenia tej/tych śruby/śrub.
Za pół godziny będę przy samochodzie, to sprawdzę i Ci powiem/napiszę.
EDIT
Tak właśnie jest.
czyli trzeba podważyć ten plastik srubokrętem płaskim od strony szyby przedniej ? bo tam widziałem takkie miejsce. Troche próbowałem ale podsufitka mi sie wgniatała to sie wolałem zapytać zeby czegos nie popsuc :)
Dzieki za odp:D
Witam, mam problem ze wskaźnikiem paliwa... Gdy zatankuję do pełna wskaźnik pokazuje mi 3/4. Natomiast jak zapali się lampka rezerwy gdy tankuję do pełna wchodzi ledwo 30L. Nie wiem czy to błąd wskaźnika, pływaka czy może zapowietrzonego baku. Prosze o podpowiedź jakąś.
@up
Tak jak ja sobie to wyobrażam, to by wychodziło, że pływak chodzi w pewnym zakresie i nie chce iść do końca w jedną ani w drugą stronę. Ja bym go wyjął i zobaczył. Zapowietrzony bak.. Nie wiem jak to się może stać aż tak, ja sam wyjmowałem pływak i nic nie zapowietrzyłem, działa jak należy.
czyli trzeba podważyć ten plastik srubokrętem płaskim od strony szyby przedniej ?
Czy akurat od strony szyby przedniej, tego Ci na 100% nie powiem, bo nie zdejmowałem u siebie.
Może też być tak, że na przykład trzeba go ścisnąć z boków i jednocześnie pociągnąć w dół.
Popróbuj.
Troche próbowałem ale podsufitka mi sie wgniatała to sie wolałem zapytać zeby czegos nie popsuc :)
Nic na siłę, delikatnie i napewno "puści".
Dzieki za odp:D
Nie ma za co, powodzenia.
Ogolnie to chce przyleic tam naklejke wiec po prostu go odwróce :) patrzyłem sobie teraz i tak sobie odwróciłem :D
NouT
Rezerwa to jakies 8L do tego tankujesz 30L masz 40 i troche wiecej to jest pełny bak. I jak zatankujesz te 30 to juz Ci odbija pistolet ? Bo podobno w Ej9 czyli ek3 bak jest hm dwukomorowy i sie musi paliwo przelać.
Starstruck
23-06-12, 15:16
Ważne! Czy uszczelka krokowca w D15B7 i D15Z6 jest taka sama? Ew. jak są różne, to poprosiłbym o fotki obu. Wiem, że jedna z nich ma kształt "8".
Obie mają kształt "8", wymiarami raczej też się nie różnią.
Starstruck
23-06-12, 15:41
Ok, już wiem, że są takie same, dzięki ;).
Jak sprawdzić czy silnik nie łapie lewego powietrza? Mam problem z falowaniem obrotów - kilka razy "zafalują" potem się ustalają - silnik krokowy czysty jak łza. Czy może być to spowodowane tym że krokowiec na starym ssaku był pionowo a teraz jest poziomo i nie pracuje jak powinien ?
Jak zatykam łapą przepustnice to raz dwa ją zasysa i silnik prawie gaśnie.
W polifcie ten plastik trzyma się na dwóch zaczepach po bokach i trzeba użyć sporo siły żeby się go pozbyć, głowy nie dam czy tak samo jest w przedliftach. Jakby Ci się uszkodziło coś, to mam ten plastik + całe lusterko z uszkodzonym szkłem, oddam za jakąś drobną sumkę + wysyłka.
Starstruck
23-06-12, 19:17
Jak sprawdzić czy silnik nie łapie lewego powietrza? Mam problem z falowaniem obrotów - kilka razy "zafalują" potem się ustalają - silnik krokowy czysty jak łza. Czy może być to spowodowane tym że krokowiec na starym ssaku był pionowo a teraz jest poziomo i nie pracuje jak powinien ?
Jak zatykam łapą przepustnice to raz dwa ją zasysa i silnik prawie gaśnie.
Znany mi przypadek ;). Wymieniłem uszczelkę pod ssakiem, przepustnicą, krokowcem jednym i drugim (tym przy przepustnicy i tym co stanowi zaślepkę w ssaku B7 i dodatkowo poszło tam sporo sylikonu) + dodatkowo czyszczenie krokowca i przepustnicy i działa miodnie :). Nic nie faluje, trzyma ok. 850-900 obr/min :).
cały dzień walczę z wymianą kolektora w d14, ssak założony jest od d16y8, mam pytanie, mianowicie od czarnej puszki ( odmy skrzyni korbowej) wychodzi króciec, bezpośredni podpiąłem go do ssącego, po drodze nie powinno być jeszcze tego separatora oleju lub jakiegoś zaworka przy listwie wtryskowej? obroty mi falują między 1000-2000 obr/min.
Edit:
Tak powinno być podłączone.
http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17SR201&nplblk=E__0801&s=0.45
jest jakieś kolanko, króciec przy tej odmie, dmuchałem w przewód i jest opór w drugą stronę już nie, czyli po drodze od odmy muszą być dwa takie zaworki?
Źle napisałem, nie ma tego zaworka kolankowego (pomyliło mi się z B7). Ten zaworek o którym mówiłem to nr 3 na obrazku.
w takim razie wymienić zaworek z d14 na taki z rysunku? ale nie mam sensu chyba, już sam nie wiem co jest z tymi obrotami:/
Jeśli jak napisałeś że w jedną stronę jest opór to znaczy że zaworek działa. Może łapie Ci lewe powietrze albo krokowiec jest zapowietrzony.
gadoslaw87
23-06-12, 21:45
Siemanko może mi ktos powiedziec co oznacza skrót MPFI
to zaworek odpada, krokowca i przepustnicę czyściłem, nowa uszczelka po ssący i przepustnicę, a tego krokowca w jaki sposób odpowietrzyć?
MCDzojak uczyłeś samochód obrotów?
Starstruck
23-06-12, 21:56
Siemanko może mi ktos powiedziec co oznacza skrót MPFI
Wtrysk wielopunktowy.
Siemanko może mi ktos powiedziec co oznacza skrót MPFI
Multi
Point
Fuel
Injection
tak kompa resetowałem, wycieków żadnych nie ma, kombinowałem z podciśnieniemi ale dupa, a powiedzcie mi po wykręceniu krokowaca powinien zamknięty całkowicie tak aby nie było żadnej szczeliny? u mnie jest szczelina z 2mm ale wszystko chodzi płynnie i nie zacina się.
jakim momentem powinien być przykręcony ssący i przepustnica?
gwizd może być spowodowany przedmuchem?
u mnie akurat można go usłyszeć od ok 2000 obr/min podczas jazdy bo na postoju nie jest tak słyszalny, więc czeka mnie rozbiórka znów;/ a może znacie jakiś domowy sposób jak sprawdzić przedmuch na postoju?
gadoslaw87
24-06-12, 13:34
aha ale ja mam jednopunktowy chyba. z tego co widziałem na necie to motor jaki mam d15b2 jest na jednym wtrysku wiec tam jakos sie nie da po szperac zeby moc wzrosła bo pytałem sie w innym poście czy jest sens dawania do tego silnika ostrzejszego wałka rozrządu to kazali mi pobawic sie w MPFI
Pokaż zdjęcie motoru, może ktoś wcześniej włożył MPFI.
Starstruck
24-06-12, 13:50
D15B2 ma dwupunktowy wtrysk. Przejście na wielopunkt w tym silniku to chyba najlepszy mod w relacji wydatki/przyrost.
Tyle że to jest temat o VI gen EJ/EK, a nie V :).
Jaka głowica z VTEC podejdzie pod D16Y7 i mniej więcej ile kasy trzeba by w to włożyć?
a może znacie jakiś domowy sposób jak sprawdzić przedmuch na postoju?
Najszerzej znany to po prostu zatkanie przepustnicy.
Jaka głowica z VTEC podejdzie pod D16Y7
Najczesciej wkladane sa D16Z6 i D16Y8 z Y8 podobno najlepsza.
Czy wydech końcowy (ostatnia pucha) pasuje z 5gen 3d do 6gen 3d ?
Panowie, mam pytanie odnośnie osiągów silników D16 - czy między D16Z6/Z9/Y2/Y8/W4 są jakieś zauważalne różnice w przyspieszeniu, spalaniu itd.? Do tej pory myślałem, że są to praktycznie identyczne silniki, ale teraz pojawiła się u mnie nutka niepewności. Obecnie jestem na etapie zakupu (mam już praktycznie zamówiony Y2), no ale jak ten silnik okazałby się najsłabszy, to chyba z niego zrezygnuję.
Panowie, mam pytanie odnośnie osiągów silników D16 - czy między D16Z6/Z9/Y2/Y8/W4 są jakieś zauważalne różnice w przyspieszeniu, spalaniu itd.? Do tej pory myślałem, że są to praktycznie identyczne silniki, ale teraz pojawiła się u mnie nutka niepewności. Obecnie jestem na etapie zakupu (mam już praktycznie zamówiony Y2), no ale jak ten silnik okazałby się najsłabszy, to chyba z niego zrezygnuję.
Tutaj masz zestawienie:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIKÓW-HONDA-CIVIC-1988-2000
Będę wymieniał łącznik stabilizatora z przodu w ej9. W jakiej pozycji łącznik jest najmniej naprężony? Czy po zdjęciu koła i opuszczeniu zawieszenia nie będzie zbyt napięty żeby go wyjąć?
Podczas przyspieszania na wyzszych obrotach czyje na pedalach drgania wkrecajacego sie silnika - jaka moze byc tego przyczyna?
Podczas przyspieszania na wyzszych obrotach czyje na pedalach drgania wkrecajacego sie silnika - jaka moze byc tego przyczyna?
Poduszki silnika.
:confused:
Łącznik stabilizatora jest najmniej naprężnony gdy auto stoi równo. Sprężyny/amortyzatory na jednej osi są późno ugięte.
Czy wydech końcowy (ostatnia pucha) pasuje z 5gen 3d do 6gen 3d ?
Ponawiam.
Poduszki silnika.
No wlasnie poduchy sie sa pourywane.
Poduszki silnika.
:confused:
to mam kilka pytan :(
poduszek jest 5?
i sa ich dwa rodzaje ?? czy wiecej i po ile tych poduszek czy kazda inna...
pytanie:
czy da radę jakoś zmienić w liczniku naliczanie odległości(dystansu) z mph na km? jakaś zworka lub coś innego?
No wlasnie poduchy sie sa pourywane.
Mialo byc " Nie sa pourywane":)
czy da radę jakoś zmienić w liczniku naliczanie odległości(dystansu) z mph na km? jakaś zworka lub coś innego?
Nie da sie.
poduszek jest 5?
1 miedzy grodzia i silnikiem, druga i trzecia na podluznicach od strony skrzyni i rozrzadu a czwarta u gory przy rozrzadzie.
Tutaj masz zestawienie:
http://www.civicklub.pl/forum/showth...IVIC-1988-2000
Dzięki. Jednak sama tabelka nie wiele mi powie. Głównie chodziło mi o odczucia kogoś, kto miał z tymi silnikami styczność i sam porównywał. Doszły mnie słuchy, że D16Y2 jest sporo gorszy od D16Z6... że nawet pomodzone D14 bez problemu objedzie Y2. Szczerze mówiąc, to nie chce mi się w to wierzyć. Z tego co wiem, to Y2 jest nowszym i być może nawet ulepszonym odpowiednikiem Z6, więc niby jakim cudem ma być od niego gorszy/wolniejszy :confused:
Tak czy owak wole Was o to wypytać nim wywalę nie małą przecież kasę na silnik i przekładkę.
jak masz na oku Y2 w dobrym stanie do bierz. nawet jesli jest jakas roznica miedzy tymi silnikami (z6,y8,y2) to na tyle niewielka, ze te 13-16 lat ich eksploatacji wplynie bardziej na ich osiagi miedzy konkretnymi egzemplarzami niz parametry fabryczne.
Ten Y2 który mam zamiar kupić będzie po małym remoncie... nowe pierścienie, uszczelniacze zaworowe i pozostałe uszczelki.
Gdzieś Ty takie bzdury wyczytał, że d14 objedzie d16y2 :confused: Z6 i Y2 to praktycznie te same silniki, jeśli chodzi o osiągi. Y2 ma nieco większą kompresję (9.5 vs 9.2) i różni się pierdołami, jak na przykład inne umiejscowienie bagnetu oleju. Jestem w trakcie swapa właśnie na D16Y2 i osoba, która się tym zajmuje i sprowadziła ten silnik (Tygrysek) twierdzi to samo. Też miałem wątpliwości, czy nie szukać konkretnego modelu, ale to niezbyt ma sens. Przy Y8/W4 masz większą szansę trafienia zdrowej jednostki, bo te silniki są później wyprodukowane, ale to i tak loteria, jeśli nie kupujesz od sprawdzonej osoby.
Od zawsze wiedziałem, że te silniki to praktycznie to samo. Jednak w temacie o moim struclu ktoś powiedział inaczej i stąd ta moja niepewność :p.
Teraz jestem spokojny i czekam już tylko na termin swapa :)
gdzie ma wylot wężyk do odprowadzania skroplonej wody z układu klimatyzacji w civicu VI gen coupe?
potrzebuje przepchać 3 kable z drzwi pod maske, macie jakie patenty? próbowałem owinąć je wokół drutu i przepychać przez fabryczny otwór z kablami ale gdzieś blokuje i za cholere nie chce iść...
pod maska
a dokładnie z którym miejscu ona jest?
potrzebuje przepchać 3 kable z drzwi pod maske, macie jakie patenty? próbowałem owinąć je wokół drutu i przepychać przez fabryczny otwór z kablami ale gdzieś blokuje i za cholere nie chce iść...
Ja jak kładłem u siebie kable to zdjąłem błotnik. Nie jest z tym dużo roboty, a dostęp robi się idealny.
Podobno można odkręcić tylko górne śruby trzymające błotnik, odchylić go i wsadzić tam rękę, ale nie próbowałem.
potrzebuje przepchać 3 kable z drzwi pod maske, macie jakie patenty? próbowałem owinąć je wokół drutu i przepychać przez fabryczny otwór z kablami ale gdzieś blokuje i za cholere nie chce iść...
kable od glosników puszcza sie przez ta nieszczesną kostkę, ale przy pomiocy wiertła podobno sie to jakos robi. JA tego jeszcze nie robiłem wiec wiem tylko tyle...
a dokładnie z którym miejscu ona jest?
Na dole sciany grodziowej, z prawej strony auta widac ja dosc dobrze, przy obudowie filtra weglowego :)
[QUOTE=lub3cki;1689332]a dokładnie z którym miejscu ona jest?[/QUOTE
Przy akumulatorze na wysokosci podstawy lub troche nizej, taki czarny wygiety w dol wezyk:)
ile cali ma na wyjsciu i wejsciu wydech koncowy z ITR(DC2)?
kruszyna9227
25-06-12, 22:18
Czy fotel kierowcy w 3d również posiada tą funkcje "odjeżdżania" do przodu jak fotel pasażera czy mam coś popsute:confused:
kruszyna9227
25-06-12, 22:29
nie, tylko pasażera
Dziękować:)
nie, tylko pasażera
Dziękować
Ale da sie zrobic zeby odjezdzał:)
Czy fotel kierowcy w 3d również posiada tą funkcje "odjeżdżania" do przodu jak fotel pasażera czy mam coś popsute:confused:
Też się ostatnio nad tym zastanawiałem, przy okazji wymiany fotela kierowcy, ale jest tak jak napisał lukaszwwl.
kruszyna9227
26-06-12, 01:35
Też się ostatnio nad tym zastanawiałem, przy okazji wymiany fotela kierowcy, ale jest tak jak napisał lukaszwwl.
Moglibyście koledzy opisać co i jak trzeba ogarnąć??:)
Moglibyście koledzy opisać co i jak trzeba ogarnąć??:)
najprościej byłoby dać fotel pasażera z angola :D:D
bartkonator
26-06-12, 09:51
Czy półoś od d14a3 można zamontować do d16y8? W dseri są te same półosie ?
Czy wielokliny na kierownicę w V a VI gen są takie same ? Mam okazję kupić kierownicę MOMO z nabą od EJ2 (Coupe Vgen) i nie wiem czy spasi do EJ9.
bartkonator
26-06-12, 12:50
Czy wielokliny na kierownicę w V a VI gen są takie same ? Mam okazję kupić kierownicę MOMO z nabą od EJ2 (Coupe Vgen) i nie wiem czy spasi do EJ9.
nie pasi
Wczoraj wymienialem uszczelniacz walu, przy skaldaniu z ciekawosci sprawdzilem szpilki głowicy i troche mnie zdziwilo to ze kazdą ze szpilke moglem mocniej dokrecic nie wkladajac w to duzo sily.
Dokrecilem kazda z 1/4 obrotu moze mniej i auto teraz zrobilo sie zywsze?
Czy aby sruby sie nie powyciagały, do tego na bloku od rozrzadu widac ze uszczelka glowicy jest spocona?
skolopendra
26-06-12, 16:59
Dokrecilem kazda z 1/4 obrotu
można coś takiego zrobić lecz tylko kluczem dynamometrycznym
tylko kluczem dynamometrycznym
wiem o tym :)
A czy to pocenie uszczelki moze byc spowodowane tym ze szpilki sie poluzowały lub powyciagaly sie?
wiem o tym :)
A czy to pocenie uszczelki moze byc spowodowane tym ze szpilki sie poluzowały lub powyciagaly sie?
szpilki głowicy - NIE
szpilki dekla - TAK
zapalił mi sie check w d14z2. Po zrobieniu samodiagnostyki wyświetla błąd 65, co wskazuje na padnięta drugą sonde lambda. Znajomy mechanik zaproponował mi żebym dla pewności podjechał do szpenia który mi podłączy hondzine pod kompa. I tu moje pytanie: czy szpenio nie zdiagnozuje tego samego co ja już wiem. I czy idzie hondzine podłączyć pod jakiś interfejs. Co jak co takie podłączenie kosztuje 60zł
Który bezpiecznik muszę wyciągnąć, żeby wyłączyć ABS w VIgen 3D... 61 40 A, 62 7.5 A czy 63 20 A ?
tu moje pytanie: czy szpenio nie zdiagnozuje tego samego co ja już wiem
Prawdopodobnie zdiagnozuje.
nie otrzymalem odpowiedzi wiec zapytam jeszcze raz. ile cali na wejsciu i wyjsciu ma Seryjny koncowy wydech z Integry TypeR DC2?
Jutro moge sprawdzic, bo dzisiaj juz mi sie nie chce isc do auta:)
zapalił mi sie check w d14z2. Po zrobieniu samodiagnostyki wyświetla błąd 65, co wskazuje na padnięta drugą sonde lambda. Znajomy mechanik zaproponował mi żebym dla pewności podjechał do szpenia który mi podłączy hondzine pod kompa. I tu moje pytanie: czy szpenio nie zdiagnozuje tego samego co ja już wiem. I czy idzie hondzine podłączyć pod jakiś interfejs. Co jak co takie podłączenie kosztuje 60zł
Niczego nowego się nie dowiesz, możesz ewentualnie sprawdzić samą sondę oscyloskopem. Jak dla mnie to jeździć i się nie martwić albo wymienić na używkę, druga sonda jest tylko diagnostyczna.
Który bezpiecznik muszę wyciągnąć, żeby wyłączyć ABS w VIgen 3D... 61 40 A, 62 7.5 A czy 63 20 A ?
To tak nie działa, że wyciągniesz bezpiecznik i samochód się zachowuje jak bez ABS'u, było na forum nie raz.
jaka może być różnica między błotnikami nowymi zamiennikami a oryginalnymi używanymi ? Jakiś gorszy materiał jest w zamiennikach? Jakieś problemy ze spasowaniem ?
Jakieś problemy ze spasowaniem ?
W wiekszosci przypadkow wlasnie spasowanie jest bardzo slabe.
ja mam zamienniki, nie polecam, nadal szukam OEM w dobrym stanie i pasujacym kolorze ;]
Starstruck
27-06-12, 13:41
Czy EVAP ma jakikolwiek wpływ na spalanie i osiągi? Odłączenie go może spowodować podwyższone spalanie i słabsze osiągi?
Wie ktoś jakie wymiary ma filtr kabinowy do EJ9 bez klimy?:)
To tak nie działa, że wyciągniesz bezpiecznik i samochód się zachowuje jak bez ABS'u, było na forum nie raz.
To co powiesz na coś takiego?
BTW, gdybyś się przypadkiem szykował na jakieś zawody typu RD3L i przerabiał na wersję EK4 to od tego roku musisz budować zgodnie z homo.
EK4 miały ABS więc możesz go tylko wyłączyć.
W sportowej jeździe ABS hondy wypada bardzo kulawo.
Sam miałem z tym problem więc go wyłączyłem i tak jeżdżę do teraz.
Jeżeli chodzi o korektor, hmm, według moich informacji, honda posiada korektor wbudowany w pompę hamulcową, która jest taka sama, niezależnie od wersji, abs - non abs.
Na forum faktycznie gdzieś już było, znalazło mi parę tematów przed wczoraj, a dziś jak wpisuję wszelkie hasła z abs'em, nie potrafi mi nic znaleźć wyszukiwarka.
Wie ktoś jakie wymiary ma filtr kabinowy do EJ9 bez klimy?:)
Dlugosc: 213 mm
Wysokosc : 30 mm
Szerokosc: 211 mm
To co powiesz na coś takiego?
Na forum faktycznie gdzieś już było, znalazło mi parę tematów przed wczoraj, a dziś jak wpisuję wszelkie hasła z abs'em, nie potrafi mi nic znaleźć wyszukiwarka.
Inne są ustawienia siły hamowania przod/tyl w aucie ktore wyszło bez ABSu, a inne w aucie które zostało wyposażone w ABS. Inne są korektory siły hamowania, po wyciagnieciu bezpiecznika ABSu tylnie koła będą blokowały sie dużo szybciej i dużo łatwiej będzie postawić auto bokiem bez żadnej kontroli.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?105015-Wy%B3%B1czenie-ABSu/page2&highlight=wy%B3%B1czenie
Odłączyłem, i świeci się kontrolka, czyli abs chyba odłączony.
Natomiast dziwi mnie tylko, jedna rzecz.
w manualu bezpiecznik 62 moduł abs (+B1), który usunąłem, z tym, że w manualu jest to 7.5A, a u mnie było 20A na tej pozycji a 7.5 na 63.
Zauwazylem u siebie dosc glosne cykanie na drugim biegu kiedy jade na puszczonym gazie i wytracam predkosc, wystepuje sporadycznie i nie regularnie. Skrzynia ? Może czas wymienić w niej olej ?
Wie ktoś jakie wymiary ma filtr kabinowy do EJ9 bez klimy?
Dlugosc: 213 mm
Wysokosc : 30 mm
Szerokosc: 211 mm
Dzięki wielkie;)
podlokietnik z sedana podejdzie pod hb w ej9 czy to wszystko to samo ? Wydaje mi sie ze to samo ale nie jestem do 100% pewny ;)
bednar_ek35
28-06-12, 22:01
Podejdzie nic sie nie przejmuj,miałem u siebie w sedania a teraz poszedł do hb i pasuje jak ulał:)
To dobrze ze pasuje :o bo mialem troche obaw ze nie przypasuje :rolleyes:
To dobrze ze pasuje :o bo mialem troche obaw ze nie przypasuje :rolleyes:
Ale tylko pomiędzy wersjami 3d ? z 5d są inne prawda ? Chodzi o podłokietnik.
Ale tylko pomiędzy wersjami 3d ? z 5d są inne prawda ? Chodzi o podłokietnik.
No tak, 5d ma inny, nie pasuje.
Ale tylko pomiędzy wersjami 3d ? z 5d są inne prawda ? Chodzi o podłokietnik.
Z 5D nie pasuje EJ.
A poza tym 5D to nie sedan.
czy da się wymienić żarówkę w przycisku od awaryjnych, jeśli tak to jak ? civic ej9
Da się oczywiście, podważasz cały ten trójkąt, w którym jest przycisk awaryjnych, wypinasz kostkę i z boku masz okrągłe mocowanie diody. Trzeba przekręcić i wtedy dioda wypadnie razem z oprawką.
nie dioda a zarowka mala z wasami ;]
jak sie kupi diode z wasami to mozna oplesc zamiast zarowki na oprawce. polecam biala diode bo u mnie jakos niebieskich na przyciskach ledwo widac...
Hej.
Proszę o pomoc.
Chcę kupić nadkola tył do mojej civic-i. Tyle że nigdzie nie mogę znaleźć do mojej wersji: EK 96 rok, sedan 4 drzwi. Na allegro jest dużo ogłoszeń: MA/MB EJ/EK 3 drzwi. Tylko nie tej konkretnej. Czy ktoś się orientuje czy będą pasować od innych? A jeśli tak to od jakich?
dzięki wielkie za odpowiedź
Wiecie czy Honda civic coupe (6gen) 96' rok , miała klimatyzację ? bo posiadam na desce rozdzielczej włącznik A/C ale możliwe że klimatyzacja jest nie nabita
otwórz maskę i zobacz czy jest chłodnica i sprężarka
Jakie amortyzatory polecacie na tył do ej9? Olejowe, gazowe, jakiej firmy? Coś w dobrym stosunku cena/jakość? Fajnie gdyby ktoś podał tańsza i droższa alternatywę.
Również chciałbym zapytać jakie cukierki polecacie? Również tutaj cena/jakość i alternatywy.
BTW: jaka jest pełna nazwa cukierka? Tuleja wahacza...?
Ja bym brał tylko amortyzatory Kayaba(KYB), nie są zbyt drogie, wg. katalogu intercarsu tył za jakieś 200zł/sztuka i przód za 250zł/sztuka. Z tym że ja mam rabat 20%. Jakiś podróbek nie brałbym nawet pod uwagę bo jeszcze się okaże, że są gorsze niż stare.
takie pytanie na czasie, jak u was z wydajnością klimy w mieście w dzisiejszy upał ? Na dworze ok 32 st w cieniu, klima na drugim biegu i w aucie nie było za chłodno wręcz dość ciepło. I nie wiem czy to związane z kiepska wydajnością czy u mnie już mało czynnika ?
Świeżo napełniona klima i na max biegu jest przyjemnie chłodno przy dzisiejszych upałach w Wawie. Poszukaj na temat tuningu klimy, można zrobić żeby mocniej chłodziła ;)
Moja tez bardzo fajnie chlodzi. Ale przynajmniej na 3 biegu ;D
Ja bym brał tylko amortyzatory Kayaba(KYB), nie są zbyt drogie, wg. katalogu intercarsu tył za jakieś 200zł/sztuka i przód za 250zł/sztuka. Z tym że ja mam rabat 20%. Jakiś podróbek nie brałbym nawet pod uwagę bo jeszcze się okaże, że są gorsze niż stare.
Właśnie je brałem pod uwagę. :) W moim przypadku każdy będzie lepszy, bo dzisiaj na przeglądzie wyświetliło, że jeden z tylnych ma 4%, a drugi ~60%. :/
A co z cukierkami? OEM ok 120zł/sztuka (czy komplet?). Czytałem gdzieś, że są jakies tańsze i równie dobre. Tylko nie pamiętam nazwy.
BTW: Wcześniej opisywał problemy z klimą (coś piszczy i to nie pasek), niestety z tym będzie problem i muszę zdać się na kogoś kto sie na tym zna. Myślicie, że w serwisie klimatyzacji coś takiego robią i opłaca się, czy lepiej już jechać z tym do mechanika?
Panowie czy krótki przewód znajdujący się pod akumulatorem to "odprowadzacz" wody ze skraplacza klimatyzacji?
Ktoś ma pomysł jakie oznaczenie ma taka żarówka (z podświetlenia panelu OEM radia Pioneer z EJ9)? Zdjęcia poglądowe poniżej.
http://images37.fotosik.pl/1648/325b352ade537ec9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=325b352ade537ec9)
http://images41.fotosik.pl/1630/6c933115e05a8884m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c933115e05a8884)
Ktoś ma pomysł jakie oznaczenie ma taka żarówka (z podświetlenia panelu OEM radia Pioneer z EJ9)? Zdjęcia poglądowe poniżej.
http://images37.fotosik.pl/1648/325b352ade537ec9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=325b352ade537ec9)
http://images41.fotosik.pl/1630/6c933115e05a8884m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c933115e05a8884)
Próbowałeś tam wlutować zwykłą diodę ?
Nie. Zwykłą czyli jaką:confused:
Np. taka: http://allegro.pl/diody-dioda-led-wszystkie-kolory-100-szt-5mm-i2428500687.html
Nie. Zwykłą czyli jaką:confused:
Np. taka: http://allegro.pl/diody-dioda-led-wszystkie-kolory-100-szt-5mm-i2428500687.html
No np. taką, tylko rozmiar sprawdź.
OK, spróbuję, dzięki za radę.
po zwyklej diodzie zostana tylko nozki :) szukaj czegos na 12V i o wiekszym kacie swiecenia
Problem z stukami w tylnym zawieszeniu.
Problem wyglada następująco, na początku stukało tylko jak było mokro, teraz stuka cały czas:P Mam na tyle wydmuszkę wiec słysze dokładnie. Stuka nawet jak jade na prostym (takim wzglednie prostym jak to nasze drogi) oraz gdy dodaje gazu i odejmuje też. Próbowałem to namierzyć, ale ciężko. Otworzyłem bagaznik i dociskałem sobie tył auta stukało, po lewej stronie dość jebitnie, po przyłożeniu reki w okolice amortyzatora (w bagażniku) czulem te stuki na karoserii. w kazdym razie za cholere nie wiem co to.
Mam glebe (jakies -50 na tyle może być) czy to może być wina gleby?
Mam też wysrane cukiery - czy to moze być wina cukierów? (generalnie w trzech poprzednich hankach jak mialem wysrane cukiery to nic nie stukało, tylko bujało autem)
Wymieniłem ostatnio tuleje mocujacą amora z wahaczem - nie pomogło. i dalej stuka.
Tak więc mam dwie opcje,- sprezyny wala jedna o siebie, wysrane cukiery o coś sie obijaja i dalej pomysły się kończą
Macie jakieś?
PS - Jeżeli to wina zglebionych springów, to co mogę z tym zrobić? jakieś nakładki, dokładki gumy, gdzie jak itd. ??
Panowie czy krótki przewód znajdujący się pod akumulatorem to "odprowadzacz" wody ze skraplacza klimatyzacji?
Jesli mowisz o zakrzywionej do dolu czarnej gumowej rurce idacej do nikad to tak, to jest odprowadzenie wody z parownika.
Właśnie je brałem pod uwagę. :) W moim przypadku każdy będzie lepszy, bo dzisiaj na przeglądzie wyświetliło, że jeden z tylnych ma 4%, a drugi ~60%. :/
BTW: Wcześniej opisywał problemy z klimą (coś piszczy i to nie pasek), niestety z tym będzie problem i muszę zdać się na kogoś kto sie na tym zna. Myślicie, że w serwisie klimatyzacji coś takiego robią i opłaca się, czy lepiej już jechać z tym do mechanika?
O kurcze 4% no to niewesoło :( Jaki przebieg? Ja mam niecałe 200k km na szafie, amory oryginał, fabryczne i na przeglądzie wykazało sprawność wszystkich w granicach 65-70% ...
To piszczenie to może być rolka klimatyzacji(jak piszczy niezależnie czy klima włączona czy nie), albo łożysko w kompresorze lub inne jego uszkodzenie(jak piszczy tylko gdy "załączysz" klimę).
Moim zdaniem nie zaszkodzi się do takiego serwisu przejechać, jak nie dadzą rady to skoczysz do mechanika, lub od razu się do niego wybierz :)
pozdrawiam
O kurcze 4% no to niewesoło :( Jaki przebieg? Ja mam niecałe 200k km na szafie, amory oryginał, fabryczne i na przeglądzie wykazało sprawność wszystkich w granicach 65-70% ...
To piszczenie to może być rolka klimatyzacji(jak piszczy niezależnie czy klima włączona czy nie), albo łożysko w kompresorze lub inne jego uszkodzenie(jak piszczy tylko gdy "załączysz" klimę).
Moim zdaniem nie zaszkodzi się do takiego serwisu przejechać, jak nie dadzą rady to skoczysz do mechanika, lub od razu się do niego wybierz :)
pozdrawiam
Niecałe 215k km. Też się zdziwiłem, bo rok temu miałem ok 60% na obu z tyłu. Nie wiem co się z nim stało, ale sprężyny są raczej dobre.
Jak się włączy klimę. To pewnie coś w kompresorze. Kilka stron wcześniej koledzy właśnie o tym wspominali. Pewnie jak pojadę zapytać mechanika czy mi "wsadzi" cukierki do wahacza prasą to zapytam o klimę.
Dzięki,
pozdrawiam.
Możesz tez podjechac na inna stacje ;) bo ja ostatnio bylem na sprawdzenie co trzeba zrobic przed koncem przegladu, to na jedej mi wyszlo ponizej 50% a na innej juz 60cos%....
Co do piszczenia, mam taki problem chyba ze wsspomaganiem, bo jak sie odpali auto to piszczy i z zewnatrz najbardziej szłyszalne jest z okolicy lewego przedniego koła ? Jakiś sposób na usunięcie tego piszczenia ? ?
Jakiś sposób na usunięcie tego piszczenia ? ?
Pewnie pasek do wymiany, groszowe sprawy:)
Mozesz zdjac pasek, odpalic i zobaczysz czy piszczenie ustalo i bedziesz mial odpowiedz.
tylko czy to od wspomagania ? bo głowy nie dam... bo piszczy mi najbardziej przy lewym kole wiec przy silniku...
Spróbuje posmarowac, bo raz piszczt a czasami nie :confused:
tylko czy to od wspomagania
Dowiesz sie jak sciagniesz pasek. Jesli bedzie dalej piszczalo tzn ze od wspomagania jest ok, wtedy mozesz od klimy odlaczyc i tak samo sprawdzic.
nie mam klimy, wiec tyl;ko wspomaganie, lub alternator, w którym pasek był wymieniany
a moze cos się dziać z kołem pasowym ?
Panowie może jednak ktoś się orientuje w temacie? Ciepło się zrobiło to bym chętnie przy niej porobił :)
Hej.
Proszę o pomoc.
Chcę kupić nadkola tył do mojej civic-i. Tyle że nigdzie nie mogę znaleźć do mojej wersji: EK 96 rok, sedan 4 drzwi. Na allegro jest dużo ogłoszeń: MA/MB EJ/EK 3 drzwi. Tylko nie tej konkretnej. Czy ktoś się orientuje czy będą pasować od innych? A jeśli tak to od jakich?
Nadkola czy reperaturki błotników ?
Nie widziałem nigdzie nadkoli na tyle.
Jak najbardziej są nadkola: http://allegro.pl/civic-v-vi-91-95-95-01-nadkole-nadkola-tyl-tyly-i2423360368.html
Tylko ciężko dobrać do mojego modelu.
Te nadkola sa takiej jakosci i tak dopasowane, ze bez wycinania kawalkow i opalarki nie ma najmniejszej opcji ich zalozyc.
Dzięki.
Czyli teoretycznie bez różnicy jakie kupię i tak z nimi będę musiał powalczyć :)
Te nadkola sa takiej jakosci i tak dopasowane, ze bez wycinania kawalkow i opalarki nie ma najmniejszej opcji ich zalozyc.
Witam. Ile m bandaża potrzeba na owinięcie e-bayowego kolektora 4-2-1?
Kupiłem 15m porządnie owinąłem i troszkę zostało. Niektórzy twierdzą, że da się 10m owinąć całość, ale nie chce mi się w to wierzyć.
Camellia Racing
01-07-12, 20:35
czy da radę jakoś zmienić w liczniku naliczanie odległości(dystansu) z mph na km? jakaś zworka lub coś innego?
Nie da sie.
A przypadkiem w komputerze się tego nie przestawia albo podmianą VSS na odpowiedni? VSS podaje sygnał do kompa a komp do licznika czy bezpośrednio idzie to na licznik ?
Marcin_civic
01-07-12, 23:22
witam,mam takie pytanko jaki dolot zrobi robote w d14z2+ssak od b7 i kol. 4-2-1 ?
Camellia Racing
02-07-12, 00:40
gdzie ma wylot wężyk do odprowadzania skroplonej wody z układu klimatyzacji w civicu VI gen coupe?
Zawsze przy prawym kole ;)
Niektórzy twierdzą, że da się 10m owinąć całość, ale nie chce mi się w to wierzyć.
I słusznie:). 10m wystarcza by owinąć dokładnie tylko górną część "Jebaja" zostaje z tego jeszcze z metr ale to mało by dojechać resztę.
czy zeby w ej9 z 242 zrobic 262 trzeba zmieniac zwrotnice?
jeszcze jedno pytanie. kupowal moze ktos ta lotke? http://allegro.pl/honda-civic-vi-1995-2000-lotka-spoiler-type-r-i2408565957.html albo widzial jak ona jest spasowana?
siostra ma taka lotke i chyba wlasnie od tego kolesia, wykonanie lotki wmiare ale wykonanie samego tego daszka jest tragiczne, zarowno spasowanie, jak i wykonanie i sztywnosc tego :/ po dokreceniu ten daszek na srodku sie wciagnol i opuscil :/ trzeba bylo cudowac zeby to ogarnac, ale sie udalo jakos.
Możesz kolego dać foto jak to wygląda zamontowane?:)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?81006-EJ9-D14Z2-kanarek-Tweety-by-BlackSheWolf-)/page35 tutaj sa foty ;) ale juz po ustawieniu i dzielnej walce ;) ale jak bedzie juz pomalowana i przed montazem to zrobimy foty co i jak wyglada od spodu ;)
Ta lotka to średniawka niestety i ma mało wspólnego z kształtem ori
panowie co to za błędy 17 , 20 i 36 bo szukam szukam i nie mogę znaleźć
Panowie, szukałem tematu jak jest przedstawione obszywanie podłokietnika i oczywiscie nie znalazłem:mad:
podrzuci mi ktoś linka ? :o
Albo jakieś rady, jaką gąbkę, materiał itp ?
Nie chće zakładac tematu w dziale Styling na takie pytanie...
kilka drobnych pytań odnośnie lamp:
Czy moge jezdzic z dwoma roznymi lampami przednii? tzn jedna oryginal honda przerobiona na a'la type-r, druga zamiennik Depo.
W lampie Depo zauwazylem po zamontowaniu ze nie chce mi dzialac silniczek elektrycznej regulacji lamp - jak teraz wyregulowac lampy zeby byly równo? I czy silniczek od starego oryginału Hondy podejdzie do lamp Depo ?
P.S. A moze silniczek w lapie Depo nie dziala z jakiegos blachego powodu (podpialem poprostu kostke do silniczka) - moze gdzies cos odblokowac/przelaczyc na samym silniczku trzeba? Zorientowalem sie dopiero po zamontowaniu lamp i juz nie chcialo mi sie nic rozbierac.
konstruktor
03-07-12, 09:28
panowie co to za błędy 17 , 20 i 36 bo szukam szukam i nie mogę znaleźć
17 Czujnik prędkości pojazdu
20 Elektroniczny czujnik obciążenia
36 błąd kontroli trakcji
chyba "pełna" lista błędów:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=682412
Gdzie znajde ten czujnik obciazenia w ej9
bartkonator
03-07-12, 14:50
Mam zamiar zrobić rozrząd w b18c4 i zastanawiam się jakich firm kupić części, powiem tak że chce pasek gates, pompe aisin i rolke koyo. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat aisin? Nie puszcza wody? Nie psuję się po 2tys km ? Gdzieś wyczytałem że to oem toyoty ale sam nie wiem. Dodam że zależy mi na dobrym i niezawodnym chłodzeniu bo auto tworze głównie na trackday' e. Proszę jakieś sugestie.
Jak auto budujesz na trackdaye to zainwestuj w dobra chlodnice a nie pytasz o pompe wody :D
Tak Aisin jest ok, japonska produkcja, dajaca spokojnie rade, nic sie nie rozsypuje, ani nie cieknie.
bartkonator
03-07-12, 15:59
Jak auto budujesz na trackdaye to zainwestuj w dobra chlodnice a nie pytasz o pompe wody
Chłodnica już jest, dlatego chciałem się dowiedzieć coś o tym Aisin, bo dosyć tanie te pompy, ale skoro mówisz że dobre to ją wezmę. Dzięki za info
mam Aisin u siebie od prawie 1,5 roku i jest ok
markiewicz
03-07-12, 17:18
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem. Gdyż nie działa z pilota ani z kluczyka. W czym może być problem?
kilka drobnych pytań odnośnie lamp:
Czy moge jezdzic z dwoma roznymi lampami przednii? tzn jedna oryginal honda przerobiona na a'la type-r, druga zamiennik Depo.
W lampie Depo zauwazylem po zamontowaniu ze nie chce mi dzialac silniczek elektrycznej regulacji lamp - jak teraz wyregulowac lampy zeby byly równo? I czy silniczek od starego oryginału Hondy podejdzie do lamp Depo ?
P.S. A moze silniczek w lapie Depo nie dziala z jakiegos blachego powodu (podpialem poprostu kostke do silniczka) - moze gdzies cos odblokowac/przelaczyc na samym silniczku trzeba? Zorientowalem sie dopiero po zamontowaniu lamp i juz nie chcialo mi sie nic rozbierac.
ponawiam pytanie :)
silniczek z oryginału pasuje. Łatwo sprawdzić czy działa bo możesz go podpiąć nie wkładając go do lampy;) nikt za lampy różnych producentów dowodu nie zabierze
Panowie szybkie pytanie:
ile czynnika chłodzącego klimatyzacji wchodzi do układu w EK3'99 ? 550g?
450 lub 550 g wchodzi ale wydaje mi się że jednak 550
Panowie szybkie pytanie:
ile czynnika chłodzącego klimatyzacji wchodzi do układu w EK3'99 ? 550g?
Jeśli Ci to w jakiś sposób ułatwi, to w D14Z2:
całkowita ilość czynnika R134A: 650 g
całkowita ilość oleju PAG46: 130 g
Potwierdzam, że czynnika wchodzi 650g, napełniałem ostatnio.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.