PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

Camellia Racing
15-03-12, 18:31
Dziurawy układ wydechowy.

Starstruck
15-03-12, 18:33
Uszczelka między kolektor a silnik to bajer, szkoda czasu i kasy.
Owiń kolektor termo-bandażem :)

O nie, uszczelka termo między głowicę a ssaka daje plusy, od wielu osób to słyszałem i przy B serii ma zamiar zainwestować w taką uszczelkę. Temp. w komorze się nie zmniejszy, ale ssak znacznie mnie będzie się nagrzewał, a niższa temp. dolotu, to lepsze spalanie mieszanki :).

Camellia Racing
15-03-12, 18:38
Ok, dla mnie to tylko bajer :)
Można też użyć klimatyzację doprowadzając rurkę z zimnym powietrzem do dolotu. W sam raz na lato :)

Kriss91
15-03-12, 19:14
Uszczelka termiczna do ssaka to jak najbardziej przydatna rzecz. Mi jednak chodziło o uszczelkę termiczną pod wydechowy :D

Gr4b3Q
15-03-12, 20:45
Czy kolektor dolotowy z D15B7 podejdzie pod D16Y7 ?

Starstruck
15-03-12, 20:48
Tak, ja tak mam u siebie :).

lozek
15-03-12, 21:29
Ok, dla mnie to tylko bajer :)
Można też użyć klimatyzację doprowadzając rurkę z zimnym powietrzem do dolotu. W sam raz na lato :)

brawo... bardziej idiotycznego pomysłu nie mogłeś podrzucić. Nie to, żeby włączenie kompresora (klimy) odejmowało pare kucy...

A uszczelka termo pod ssący to nie bajer tylko działająca, funkcjonalna rzecz. Uszczelka termo pod przepustnice to zbędny bajer.

Starstruck
15-03-12, 21:34
brawo... bardziej idiotycznego pomysłu nie mogłeś podrzucić. Nie to, żeby włączenie kompresora (klimy) odejmowało pare kucy...

A uszczelka termo pod ssący to nie bajer tylko działająca, funkcjonalna rzecz. Uszczelka termo pod przepustnice to zbędny bajer.

No i Paweł, jak to ma w zwyczaju, jasno i klarownie pozamiatał temat ;).

Dario022
15-03-12, 22:22
Można też użyć klimatyzację doprowadzając rurkę z zimnym powietrzem do dolotu. W sam raz na lato
to byl zarcik? ty naprawde masz cos z glowa? kolejny twoj poroniony pomysl! ogarnij sie czlowieku co piszesz!

Camellia Racing
15-03-12, 22:49
Co do uszczelek na ssący po prostu nie mam przekonania. Silnik jest gorący a odstęp jaki daje uszczelka jest tak znikomy, że po prostu szkoda kasy na takie przyrosty ;)

A czy Ty lozek i Dario022 macie coś z głową? To był żart, zluzujcie trochę :)
Raz że ściana grodziowa nie pozwoli na to chyba że pół jej wytniesz, dwa że obciążenie silnika a trzy to niby jak spasujesz wylot pudła klimy w rurkę ? ;D

Dario022
15-03-12, 22:59
widzisz kazdy rozumie inaczej. a co do uszczelki to nie chodzi raczej o jej grubosc, a chodzi o material z czego jest zrobiona. chyba lepiej zeby cos co nie przepuszcza ciepla odgradzalo ssacy, niz jakis kawalek papierka czy silikonu.

Camellia Racing
15-03-12, 23:02
True. Zawsze lepiej zrobić coś niż nie robić nic :)

BartekR
15-03-12, 23:19
Przepraszam najmocniej za OT. ale.... Czy taka uszczelka zrobi roznice warta swieczki? kilka lat temu tez sie tak bawilem w fiacie 126p. Z ta roznica ze tam od glowicy do gaznika jest 2 cm. A w Hondkach troszke wiecej tego aluminium. Poza tym macie 4 rurki w dolocie, tam mialem jedna na 2 baniaki. Wiec zrozumiale ze sie grzalo jak szlag... Ale do hondy pakowac uszczelke izolujaca cieplo? Dla mnie to dziwne........ Im wiecej czytam, tym bardziej mam wrazenie ze najlepiej w dolot pakowac powietrze o temperaturze cieklego azotu... Kazdy pisze o zimnym dolocie... Ale az tak to wazne zeby nawet uszczelke zakladac ??Kup sobie nowa opone za te pieniadze. Dołóż jeszcze i kup pozostale 3 :]

Dario022
16-03-12, 11:06
nie da masakrycznej roznicy, ale zawsze cos tam minimalnie poprawi, a ziarnko do ziarnka i zbierze sie miarka. :) to jest dobre dla ludzi ktorzy za wszelka cene chca wykrzesac te 0.5 kuca wiecej :D

Kriss91
16-03-12, 11:27
Powinno dać najwięcej w upalne dni, tzn. nie będzie tak muliło silnika gorącym powietrzem. Oczywiście do pakietu przydałby się CAI lub doprowadzone zimne ze zderzaka. W dużym uproszeniu mówiąc, im zimniejsze powietrze dostarczane do silnika tym większa moc.

giancardi
16-03-12, 20:19
Słuchajcie będę wymieniał olej w skrzyni, olej w silniku, płyn chłodniczy i świece.

I chcę kupić klucz dynamometryczny. Taki najtańszy za 80zł z allegro nie-wychylny.

I teraz pytanie czy myślicie, że jest on potrzebny do ww czynności? Do płynów? Czy wystarczy ręcznie kluczem dokręcić?
I czy świece bez tego klucza da radę elegancko wymienić? Bo się zastanawiam jaka jest granica pomiędzy niedokręceniem takim że się zepsuje a dokręceniem z urwaniem gwintu. Czy tam coś takiego jest, że po złapaniu gwinta przez świecę trzeba zrobić 2/3 obrotu kluczem i jest ok?

letsgo89
16-03-12, 20:34
Witajcie, czy zamontowanie kolektora ssącego od z6 do d16y7 jest na prawdę takie skomplikowane jak w poradniku zmieszczonym na forum ?? Jak to czytam to nie ogarniam połowy czynności... zatykanie jakiś otworów przerabianie linek gazu..... połowę zdjęć w poradniku już nie ma, jest może jakiś inny ssak który podejdzie w łatwiejszy sposób, chciałbym mieć przepustnicę poziomą żeby założyć parówę simota. ?

Kriss91
16-03-12, 20:48
Słuchajcie będę wymieniał olej w skrzyni, olej w silniku, płyn chłodniczy i świece.

I chcę kupić klucz dynamometryczny. Taki najtańszy za 80zł z allegro nie-wychylny.

I teraz pytanie czy myślicie, że jest on potrzebny do ww czynności? Do płynów? Czy wystarczy ręcznie kluczem dokręcić?
I czy świece bez tego klucza da radę elegancko wymienić? Bo się zastanawiam jaka jest granica pomiędzy niedokręceniem takim że się zepsuje a dokręceniem z urwaniem gwintu. Czy tam coś takiego jest, że po złapaniu gwinta przez świecę trzeba zrobić 2/3 obrotu kluczem i jest ok?
Oczywiście, że lepiej byłoby z kluczem dynamo, ale bez niego spokojnie można sobie poradzić bez żadnego problemu. Robić wszystko z głową i będzie ok :) Jeśli chodzi o świece to uważaj z ich odkręcaniem, bo możesz narobić sobie niemałego dodatkowego wydatku w przypadku ich urwania. Jeśli chodzi o dokręcanie to można przyjąć, że dokręcasz do pierwszego oporu, po czym robisz jeszcze 1/2 do 2/3 obrotu.



Witajcie, czy zamontowanie kolektora ssącego od z6 do d16y7 jest na prawdę takie skomplikowane jak w poradniku zmieszczonym na forum ?? Jak to czytam to nie ogarniam połowy czynności... zatykanie jakiś otworów przerabianie linek gazu..... połowę zdjęć w poradniku już nie ma, jest może jakiś inny ssak który podejdzie w łatwiejszy sposób, chciałbym mieć przepustnicę poziomą żeby założyć parówę simota. ?
W praktyce wyglądałoby to nieco łatwiej, ale nie nastawiaj się na to, że wyrobisz się w ciągu godziny w browarkiem w ręku. Pełnego P&P w tym przypadku nie ma, ale nie jest to jakieś niezwykle skomplikowane.

kubaszow
16-03-12, 20:51
Słuchajcie będę wymieniał olej w skrzyni, olej w silniku, płyn chłodniczy i świece.
Oleje i plyn wymienisz bez problemu bez klucza dynamo... a swiece dokrecam tak jak podales

Budziniak
16-03-12, 21:13
Powinno dać najwięcej w upalne dni, tzn. nie będzie tak muliło silnika gorącym powietrzem. Oczywiście do pakietu przydałby się CAI lub doprowadzone zimne ze zderzaka. W dużym uproszeniu mówiąc, im zimniejsze powietrze dostarczane do silnika tym większa moc. daje dużo nawet w zimowe dni. Sama uszczelka działa tak jak powinna czyli izoluje ciepło. Przed założeniem po dłuższej jeździe nie dałem rady położyć gołej ręki na kolektorze ssącym a po montażu już nie odczuwam palenia tylko delikatne ciepło. Zaznaczyć trzeba że całkiem zimne to nie będzie ale nie ma co strzelać z dupy to tylko kawałek plastiku który i tak daje radę.

letsgo89
16-03-12, 21:22
Przeczytałem na ten temat chyba z 10 różnych tematów z każdym następnym wiem coraz mniej, o co chodzi z przepustnicą bo teraz wyczytałem że i tak będę musiał zostawić swoją od d16y7 czyli nadal będzie pionowa....? nie można kupić ssaka z6 z całym osprzętem tj. przepustnicą listwą wtryskową itp i go zamontować? nie będzie p&p bo w poradniku jest napisane że można zostawić listwę od z6 i może będzie działać, nie jest jasno napisane..... no i z6 ma inaczej silniczek krokowy tj za kolektorem natomiast y7 na przepustnicy, czyli mam rozumieć że nie da się zostawić przepustnicy od z7 dlatego muszę zaślepić jeden otwór ??


teraz wyczytałem że D15B7 ssący też podejdzie a jak w tym przypadku wygląda sprawa montażu ?

giancardi
16-03-12, 21:26
Aha dzięki Panowie. Chyba sobie kupię po prostu na przyszłe majsterkowanie lepszy klucz jak będę przy kasie. ;)

Co do tych świec to ja to zrozumiałem tak:

-zdejmuję nasadkę
-wkładam klucz 16 do świec i wykręcam grzechotką starą świecę (czy muszę zaopatrzyć się w przedłużkę? Mam nasadkę do świec Yato 16mm)
-wkładam nową świecę w ten klucz/nasadkę i nie grzechotką wkręcam w gwint.
-i teraz tak od kiedy liczy się moment ~2/3 obrotu? Od momentu gdy ręką poczuję opór po wkręceniu czy od momentu jak tylko świeca "poczuje" gwint? Chodzi mi o to czy ten 2/3 to jest całość wkręcenia czy od momentu poczucia oporu przy wkręcaniu ręką.

SorryAleNiChu
16-03-12, 21:48
Świece dokręć palcami, jak już nie będziesz dawał rady dokręć o te 2/3 obrotu kluczem. Jak masz takie z tym problemy to pożycz dynamo od znajomego lub lepsze rozwiązanie daj zrobić mechanikowi.

letsgo89
16-03-12, 22:17
Proszę odpisze coś, idzie wiosna aż ma się ochotę coś pomodzić :) mam trochę kaski odłożonej i chciałbym zrobić porządny dolot do Hani :)

Camellia Racing
16-03-12, 22:48
żeś fakt napisał ;)

PixeL
16-03-12, 23:07
Aha dzięki Panowie. Chyba sobie kupię po prostu na przyszłe majsterkowanie lepszy klucz jak będę przy kasie. ;)

Co do tych świec to ja to zrozumiałem tak:

-zdejmuję nasadkę
-wkładam klucz 16 do świec i wykręcam grzechotką starą świecę (czy muszę zaopatrzyć się w przedłużkę? Mam nasadkę do świec Yato 16mm)
-wkładam nową świecę w ten klucz/nasadkę i nie grzechotką wkręcam w gwint.
-i teraz tak od kiedy liczy się moment ~2/3 obrotu? Od momentu gdy ręką poczuję opór po wkręceniu czy od momentu jak tylko świeca "poczuje" gwint? Chodzi mi o to czy ten 2/3 to jest całość wkręcenia czy od momentu poczucia oporu przy wkręcaniu ręką.
zamiast kombinowac,i sie zastanawiac nad tym czy spartolisz czy nie
to moze lepiej pojedz do jakiegos mechanika daj 20 zyla za wymiane swiec i bedziesz mial problem z glowy,bo jak nigdy tego nie robiles to naprawde mozesz sobie balaganu narobic

Kriss91
16-03-12, 23:09
letsgo89 - jesli nie chcesz rzezbic w wiazce, wstawiasz stara przepustnice polaczana z krokowcem na nowego ssaka. Musisz jednak zaslepic otwor w nowym kolektorze (na silnik krokowy). Jesli chodzi o wtryski i listwe to wstawiasz listwe z Z6 wraz z regulatorem cisnienia, lecz wtryski z Y7.
Ogolnie jesli chcesz miec jak najmniej roboty, kup ssaka od D16Y8 z wersji z taka sama wiazka jak u Ciebie.

letsgo89
17-03-12, 07:48
yhmm, a jakbym chciał zostawić przepustnicę od z6 to muszę przerabiać wiązkę.... ? kurde czyli nici z poziomej przepustnicy..... od d16y8 ciężko znaleźć ssaka... :/ a jak wygląda sytuacja z ssakiem od D15B7 ?

TomK
17-03-12, 09:10
letsgo89 - przykręcasz przepustnice do kolektora ssącego. Kolektory ssące mają mocowanie na przepustnice albo pionowe albo poziome. Z6/Y8 ma położenie przepustnicy poziome. Prościej nie umiem.

Odnośnie zmiany kolektorów. Najprościej będzie jeśli poszukasz przepustnicy z D16Y8 wtedy masz OBD2 (jak masz 2 sondy to masz OBD2b a jak jedna obd2a). D16z6/d16b7 jest na obd1 i masz inne podłączenia krokowca, wtrysków itd. Ja miałem u siebie założony ssący z Z6 z przepustnica z Y7 i niestety zostawiłem wtryski od Y7. Oczywiście musiałem zaślepić miejsce w kolektorze po krokowym. Od razu polecam dorobić porządną uszczelkę między przepustnicę a kolektor - najlepiej z zaślepieniem otworu idącego do silnika krokowego + nowa uszczelka pod kolektor.

U mnie po zmianie kolektora długo walczyłem z falującymi obrotami. Dopiero rozkręcenie wszystkiego idealne doczyszczenie powierzchni styku - kolektora, głowicy, przepustnicy - nowa dorobiona uszczelka między przepustnice a kolektor z zaślepieniem kanału do krokowego pomogło i obroty przestały świrować.

Jeśli zakładasz ssący Z6/B7 zostaw swoją przepustnicę (omijasz przejście na OBD1 i przerabianie wiązki) - musisz do niej jedynie zdobyć kółko na które zakłada się linkę gazu i linkę gazu od poziomej przepustnicy.

Wtryski. Gdybym drugi raz miał zmieniać kolektor zmienił bym wtryski również wtryski (Y7 - 190ccm, Z6-240). Wtyczki nie pasują ale wystarczy przełożyć piny lub przerobić kabelki. Dlaczego zmieniać? dajesz mu więcej powietrza daj mu więcej paliwa :)

Na potwierdzenie, że będziesz mieć poziomo przepustnice fotka mojej starej komory:
https://lh3.googleusercontent.com/-Ci7ybpZveh8/T0I9tRaPxlI/AAAAAAAADIs/OCiYJqwQ_dw/s800/0068.jpg

Starstruck
17-03-12, 10:38
Ale wydajniejsze wtryski bez strojenia nie dadzą większej dawki paliwa.

lozek
17-03-12, 13:38
Ale wydajniejsze wtryski bez strojenia nie dadzą większej dawki paliwa.

dadzą :) Wtrysk nie wie ile paliwa ma rzucic ale wie ile czasu ma byc otwarty. Większy wtrysk rzuci wiecej paliwa

ale czy zmieniać wtryski 190 na 240? No nie był bym taki pewny. Wg mnie zalało by go i tyle by z tego było.

Dario022
17-03-12, 14:16
Ale wydajniejsze wtryski bez strojenia nie dadzą większej dawki paliwa.
nieprawda :) jak fury nie wystroisz po zmianie wtryskow to bedzie caly czas smigac podlana, co nie jest dobre dla silnika.

Dissnej
17-03-12, 19:50
Panowie tragedia:) Po nocy przy odpalaniu lekko ale wyczuwalnie zatrzęsie budą potem przez chwilę silnik chodzi trochę jak diesel po czym wszystko wraca do normy. Czyżby zaworki domagały się regulacji?

skolopendra
17-03-12, 19:55
Czyżby zaworki domagały się regulacji?

nie wykluczone

choć dogorywać może jakaś poducha

Wito
17-03-12, 20:13
Witam ; )

Czy w Civicu VI gen. HB 3D ustawia się geometrie ? Czy tylko zbieżność ?

Z góry dzięki.

pozdro

lopi83
17-03-12, 21:06
Czy w Civicu VI gen. HB 3D ustawia się geometrie
na fabrycznych wahaczach tylko zbieznosc na 4 kola


Większy wtrysk rzuci wiecej paliwa
a seryjny komp przez odczyt z sondy skoryguje dawke

Dissnej
17-03-12, 23:11
choć dogorywać może jakaś poducha
To bardziej niż pewne. Dolna poduszka od strony rozrządu jest wysrana (urwana śruba).

lozek
17-03-12, 23:40
a seryjny komp przez odczyt z sondy skoryguje dawke

Ty chyba w garbate anioły wierzysz skoro myślisz, że po wrzuceniu większych wtrysków nic sie nie stanie, bo komp skoryguje dawke na tyle, że będzie dobrze. Gdyby było tak cudownie to by nie trzebabyło stroić ;)

lub3cki
18-03-12, 09:09
mam do was takie pytania:
1. Czy wkład lusterka jest identyczny we wszystkich civicach z lat 95-01? 2/3/4d, liftback, aero?
2. Jak najszybciej dostać się do żarówki kierunków przednich w ej6?
3. Który kabelek jest od czego w ej6 w włączniku od przeciwmgielnych tylnych? (z kostki wychodzi 5 kabelków, 2 czarne, dwa czerwone z szarym i czarnym paseczkiem oraz czerwono-żółty) Chce z tego zrobić wyłącznik przednich usdmów i nie wiem co pod które kabelki trzeba wpiąć żeby działał włącznik i podświelenie.

skolopendra
18-03-12, 09:46
a seryjny komp przez odczyt z sondy skoryguje dawke

nie skoryguje przy większych wtryskach bez wcześniejszego zmienienia map :cool:

Wito
18-03-12, 14:30
na fabrycznych wahaczach tylko zbieznosc na 4 kola

Dzięki za pomoc : )

kubaszow
18-03-12, 16:16
Czy na ten docisk wejdzie tarcza sprzegłowa 212mm, bo mialem na tym docisku tarcze 200mm?
Czy to normalne czy ktos zmienial tarcze i na 212 zalozyl 200mm? Siedzialo to na zamachu 212mm.
http://img441.imageshack.us/img441/9242/dsc02883bf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc02883bf.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

pobo22
18-03-12, 16:52
cześć
mam szybkie pytanie czy ten zestaw daje radę ? http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-ek3-i2188096684.html ? wiem że gdzie to było na forum ale nie mogę znaleźć

skolopendra
18-03-12, 16:54
daje radę ?

klocki są ok

tarcze proponuję ebc lub ate

pobo22
18-03-12, 17:00
dzięki

pozdrawiam

Gr4b3Q
18-03-12, 17:29
Civic Coupe Ej6, dzisiaj jako że pogoda dopisała wziąłem się za szukanie przecieku do bagażnika, po uszczelnieniu lamp i odpowietrzników umyłem samochód i oczom moim ukazało się jeziorko w bagażniku :( Znalazłem miejsce w którym wlewa się woda - z obu stron! :
http://i.imgur.com/LEAMV.jpg
Moje pytanie brzmi: Co z tym fantem zrobić? Rozcinać uszczelkę szyby i wstawiać jeszcze raz ? Czy może zrobić na rympał i wlać tam silikonu (tego bym nie chciał) ?
Pozdr.

19Ryba10
18-03-12, 17:34
ajajaj Grabciu , ja bym ja jeszcze raz wkleil ale jak chcesz narazie na szybko ogarnac to silikonik. Wiadomo najpierw ladnie odtluś

kubaszow
18-03-12, 17:56
To nie wina uszczelki szyby tylko pekniecie na łaczeniu blach (przerywana linia), miałem to samo, wystarczy ze ten uszczelniacz co łaczy 2 blachy jest popekany i przez te szczeliny woda przedostaje sie do srodka.
Zalalem to laczenie jakims elastycznym klejem i juz trzyma z pol roku.
http://i.imgur.com/OKnKD.jpg

Gr4b3Q
18-03-12, 18:41
Czyli wystarczy odtłuścić i pacnąć tam kleju montażowego? :)

kubaszow
18-03-12, 19:19
Tak wyszysc te miejsca z calego brudu, odtłusc, zaklej i obserwuj czy przestalo sie lac, jesli nie pomoze to wtedy zostaje uszczelnienie szyby.

Gr4b3Q
18-03-12, 20:09
Dzięki, jutro popróbuje i zdam relację ;)

Camellia Racing
18-03-12, 20:34
Czyli wystarczy odtłuścić i pacnąć tam kleju montażowego?

Jak ja kocham auta ulepki....

Gr4b3Q
18-03-12, 21:27
Jak ja kocham auta ulepki....
W takim razie co proponujesz?

wwljohn
18-03-12, 21:51
Jak ja kocham auta ulepki....

To samo jest na dachu pod listwą (tą taką ala rynienką) . Fabrycznie ulepku tam masz pociągnięte jakąś gumą. To samo w bagażniku. Łączenie blach jest na zasadzie zgrzewów. Jak inaczej ..i to fabrycznie byś to uszczelnił mądralo? Oczyść kolego, połóz cienką warstwę kleju pedzelkiem rozprowadzając, albo plastikową szpatułką i będzie git. Po latach uszczelnienie potrafi sie zwulkanizować, popękać itp. Miałem podobną syt właśnie na suficie :] . Pozdrawiam wszystkich, którzy kochają ulepki :D

Camellia Racing
18-03-12, 22:21
Guma stosowana do uszczelniania połączeń karoseri to nie klej montażowy z Obi ;)

misiek707
19-03-12, 00:49
To nie wina uszczelki szyby tylko pekniecie na łaczeniu blach (przerywana linia), miałem to samo, wystarczy ze ten uszczelniacz co łaczy 2 blachy jest popekany i przez te szczeliny woda przedostaje sie do srodka.
Zalalem to laczenie jakims elastycznym klejem i juz trzyma z pol roku.
http://i.imgur.com/OKnKD.jpg

U mnie było to samo. Mazanie tego nie pomoże! U mnie pomogło jedynie zdrapanie tego aż do samego łączenia blachy oraz nałożenie nowej pasty uszczelniającej.

wwljohn
19-03-12, 06:01
Guma stosowana do uszczelniania połączeń karoseri to nie klej montażowy z Obi
Z tym jak najbardziej się zgodzę. Ja stosowałem specjalny uszczelniacz do tego typu połączeń.



U mnie było to samo. Mazanie tego nie pomoże! U mnie pomogło jedynie zdrapanie tego aż do samego łączenia blachy oraz nałożenie nowej pasty uszczelniającej.

A raczej zdrapanie do żywego..wyplenienie rudej, podkład antykorozyjny, uszczelniacz, lakier..

Camellia Racing
19-03-12, 11:15
Chodziło mi tylko o typ wspomnianego materiału. To miałem na myśli pisząc o ulepkach :)

Wito
19-03-12, 20:46
Mógłby ktoś pokrótce napisać co trzeba poodkręcać aby wymienić przednie, dolne sworznie w EJ9 3D HB ? Bo każdy mówi co innego ; /

Z góry dzięki.

Pozdro

morek900
19-03-12, 20:50
szukalem i nie znalazlem :D Macie moze jakąś instrukcje jak wyciągnąć fotel kierowcy? dziekuje za odp

Camellia Racing
19-03-12, 20:59
szukalem i nie znalazlem Macie moze jakąś instrukcje jak wyciągnąć fotel kierowcy? dziekuje za odp
Pod fotelem na jego 4 rogach szyn masz 4 śruby. Od przodu widać je jak na dłoni, odkręcasz od podłogi i tyle. Z tyłu jedna jest widoczna jak z przodu a jedna jest schowana pod plastikową zaślepką. Odkręcasz i siup z auta.


Mógłby ktoś pokrótce napisać co trzeba poodkręcać aby wymienić przednie, dolne sworznie w EJ9 3D HB ? Bo każdy mówi co innego ; /

Z góry dzięki.

Pozdro

Odkręcasz:
1. Koło
2. Wahacz ale śruby pod maską (2 śruby od góry kielichu) jeśli nie chcesz zmieniać górnych sworzni.
3. Odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
4. Zacisk
5. dolny wahacz (Tu albo odkręcasz pod sworzniem albo wahacz od jego drugiej połówki i wtedy sobie zdemontujesz).
Nie zapomnij że na dolnym wahaczu masz amorek i tą śrubę też odkręcasz :)

dalej to już wymiana sworznia dolnego... nie jest łatwa i wymaga dobrego młotka i odpowiedniej prasy.

mroziak1
19-03-12, 21:08
szybkie pytanie....
Przy prędkości od 40km/h w górę coś zaczyna stukać, pukać(z lewej strony z przodu),drgać kierownica i znosi samochód w prawo. Stuków nie ma przy skręconych kołach..
ktoś może wie o co chodzi?

Wito
19-03-12, 21:29
Pod fotelem na jego 4 rogach szyn masz 4 śruby. Od przodu widać je jak na dłoni, odkręcasz od podłogi i tyle. Z tyłu jedna jest widoczna jak z przodu a jedna jest schowana pod plastikową zaślepką. Odkręcasz i siup z auta.



Odkręcasz:
1. Koło
2. Wahacz ale śruby pod maską (2 śruby od góry kielichu) jeśli nie chcesz zmieniać górnych sworzni.
3. Odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
4. Zacisk
5. dolny wahacz (Tu albo odkręcasz pod sworzniem albo wahacz od jego drugiej połówki i wtedy sobie zdemontujesz).
Nie zapomnij że na dolnym wahaczu masz amorek i tą śrubę też odkręcasz :)

dalej to już wymiana sworznia dolnego... nie jest łatwa i wymaga dobrego młotka i odpowiedniej prasy.

Wielkie dzięki ! :)

Pozdrawiam

Camellia Racing
19-03-12, 21:36
szybkie pytanie....
Przy prędkości od 40km/h w górę coś zaczyna stukać, pukać(z lewej strony z przodu),drgać kierownica i znosi samochód w prawo. Stuków nie ma przy skręconych kołach..
ktoś może wie o co chodzi?

Drążek kierowniczy albo tuleje górnego wahacza.
Jeśli drążek to radzę wymieniać póki maglownica cała jak tuleje wahacza górnego to wymieniaj ale przeżyjesz jazdę o ile zapanujesz nad kierownicą :)

Budziniak
19-03-12, 22:10
albo wahacz od jego drugiej połówki nie zrobi tego ej9 więc nie wprowadzaj w bład jesli nie jesteś pewien lub upewnij się zawczasu czy wiesz co piszesz bo

Bo każdy mówi co innego ; /


2. Wahacz ale śruby pod maską wystarczy jak odkręci sworzeń i do tego przydało by się aby pozbył się przeguby bo moim zdaniem sworzeń mu nie wyjdzie


ktoś może wie o co chodzi? tak ja wiem że zapewne masz coś do wymiany w zawieszeniu lub układzie kierowniczym ale co dokładnie to może powiedzieć Ci tylko mechanik :rolleyes:

Camellia Racing
19-03-12, 22:35
Cytat Zamieszczone przez Camellia Racing Zobacz posta
Bo każdy mówi co innego ; /

Ja tego nie pisałem :P
Dobra zapomniałem o półosi, to jedna śruba. Budziniak, w większości przypadków jak ruszysz śrubę sworznia to sworzeń jest do wymiany, jak nie chcesz górnych zmieniać to nie ruszasz górnego sworznia tylko bierzez z całym wahaczem nie?, a to że trzeba amorek ze springiem zdjąc to inna rzecz ale to 2 minuty więc po kij się męczyć ze sworzniem wejdzie nie wejdzie itd... ?

Ale fakt, spletłem dolny wahacz z tym z coupe a Tu będzie jednoczęściowy wahacz dolny więc by były 2 śruby i poduszka a potem na koniec można walić sworzeń.

Budziniak
19-03-12, 22:49
jak nie chcesz górnych zmieniać to nie ruszasz górnego sworznia tylko bierzez z całym wahaczem nie?, a to że trzeba amorek ze springiem zdjąc to inna rzecz ale to 2 minuty więc po kij się męczyć ze sworzniem wejdzie nie wejdzie itd... ?
ja do rozpinania górnego sworznia używam trzech narzędzi : szczotka druciana, dobry środek odrdzewiający i 2 kg młotek. Zawsze się wypinają bez strat ale trzeba umiejętnie przyjebać w zwrotnice no może ew. dwoma 2kg młotkami na raz z obydwu stron jednocześnie :) a poza tym to nadal mylisz misiu kolorowy bo w ej9 nie trzeba wyjmować amorków aby zdemontować górny wahacz. Wahacze w 5 i 6 genie są zupełnie inne

Camellia Racing
19-03-12, 23:06
Wahacz górny nie ma mostu ?

Budziniak
19-03-12, 23:31
nie :)

te są z 5 :
http://allegro.pl/honda-civic-92-95-3d-eg5-wahacz-gorny-lewy-przod-i2213951653.html


a takie są w 6 :
http://allegro.pl/honda-civic-3d-4d-96-00-s04-wahacz-l-p-orginal-i2155875036.html

korcz
19-03-12, 23:34
Witam, jakie wymiary miały znaczki OEM czerwone w EK9 chodzi o przedlift na przodzie i tyle? nie wiem czy były jakieś różnice, dzięki !!

Wito
20-03-12, 15:24
No to mi Panowie teraz namieszali :D

Czyli do wymiany sworznia dolnego trzeba :

Odkręcić:
1. Koło
2. Wahacz ale śruby pod maską (2 śruby od góry kielichu) jeśli nie chcesz zmieniać górnych sworzni.
3. Odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
4. Zacisk

I co dalej ?

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

bednar_ek35
20-03-12, 16:28
5.nakrętke od przegubu.
I rozpinasz wszystko po kolei:końcówka drążka kierowniczego,dolny swożen,górny wahacz i oczywiście po odkręceniu nakrętki od przegubu musisz stuknąć w końcówke przegubu żeby sie cofnął.
Jak już będziesz miał zwrotnice poza autem mocujesz ją w imadle,naparzasz cięzkim młotkiem w dolny swożeń i go wybijasz.
Składasz w odwrotnej kolejności.

Wito
20-03-12, 17:22
Kurcze, ten przegub najbardziej mnie przeraża ; / Bo już tyle kluczy pogięliśmy na próbach odkręceniu przegubu ; / Trzeba będzie kupić nasadkę i bezpośrednio do rury ją przyspawać i wtedy spróbujemy ; /

Ale dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

Dissnej
20-03-12, 18:12
Są jakieś typowe objawy zużycia cukierków do zaobserwowania w czasie jazdy?

PixeL
20-03-12, 18:23
Są jakieś typowe objawy zużycia cukierków do zaobserwowania w czasie jazdy?

plywanie tylu w szybkich lukach


No to mi Panowie teraz namieszali :D

Czyli do wymiany sworznia dolnego trzeba :

Odkręcić:
1. Koło
2. Wahacz ale śruby pod maską (2 śruby od góry kielichu) jeśli nie chcesz zmieniać górnych sworzni.
3. Odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
4. Zacisk

I co dalej ?

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

a co ma zacisk do wymiany sworznia??,bo jakos nie moge tego ogarnac

Dario022
20-03-12, 18:36
panowie jak wyjac poduszke pasazera w ej9? jest gdzies jakis tutek albo cos w tym stylu? z gory dzieki za info.

kazik2_h9w3
20-03-12, 18:48
W MB są od spodu nakrętki a w EJ nie wiem ale powinno być podobnie

Camellia Racing
20-03-12, 18:52
a co ma zacisk do wymiany sworznia??,bo jakos nie moge tego ogarnac

Ma to do siebie że nie będziesz musiał odpowietrzać układu hamulcowego tylko trzeba jeszcze coś między pady wsadzić żeby tłoczek nie wyjechał :)

19Ryba10
20-03-12, 19:09
Siema sluchajcie mam pytanie od czego jest ten kabelek bo wydawalo mi sie ze wczesniej go tam nie widzialem a jak wrociem od gazownikow jest luzno. Zastanawiam sie czy to moze nie masa klimy czy cos? bo mam aktualnie problem ze sprezarka bo sie nie zalacza :/ i tak łacze te fakty :rolleyes:
http://desmond.imageshack.us/Himg853/scaled.php?server=853&filename=kabelek.jpg&res=medium

Feniks333
20-03-12, 19:31
A nie jest to przypadkiem część fabrycznej instalacji halogenów??

PixeL
20-03-12, 20:19
Ma to do siebie że nie będziesz musiał odpowietrzać układu hamulcowego tylko trzeba jeszcze coś między pady wsadzić żeby tłoczek nie wyjechał :)

tak tylko co ma piernik do wiatraka,przeciez przy wyjmowaniu dolnego sworznia zacisk w zaden sposob nie przeszkadza,to po kiego grzyba go w ogole ruszac
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&sa=X&biw=1366&bih=681&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=56AjOi0A3KY0PM:&imgrefurl=http://www.gielda-czesci.pl/czesc/1791314/czesci-do-honda-civic-3-drzwi-1991-1995-zawieszenie-zwrotnica-lewa.html&docid=FgkBLhLiAXcFsM&imgurl=http://www.gielda-czesci.pl/files/204/204/314/W(69).jpg_600&w=640&h=480&ei=T9doT9fjEur64QT_-vCuCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=625&vpy=322&dur=1542&hovh=194&hovw=259&tx=159&ty=111&sig=105333220282307274958&page=1&tbnh=152&tbnw=206&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:7,s:0

Wito
20-03-12, 20:45
Aaa, już wszystko wiem ! :)

Dzięki Panowie :D Pixel dzięki za sprostowanie ; )

Pozdrawiam.

kuba3440
20-03-12, 20:47
Witam

Wiecie może co może być powodem wysoko stojącego przodu w Civicu? Nie mam niestety fotek. Przód jest wyraźnie wyższy od tyłu i chciałbym to zniwelować. Chcę założyć sprężynt MTS lecz boję się że przód nadal będzie tak stał ,nie wiem czy to przez amortyzatory czy sprężyny. Z góry przepraszam jeśli piszę w złym temacie.

Budziniak
20-03-12, 20:57
tak tylko co ma piernik do wiatraka a no ma mąkę !
a tak dla sprostowania to Ty wymieniasz dolny sworzeń bez zdejmowania zwrotnicy z samochodu ?


Wiecie może co może być powodem wysoko stojącego przodu w Civicu? nowe sprężyny ktoś założył Ty założysz obniżające i bedzie gleba

PixeL
20-03-12, 21:43
a no ma mąkę !
a tak dla sprostowania to Ty wymieniasz dolny sworzeń bez zdejmowania zwrotnicy z samochodu ?

nowe sprężyny ktoś założył Ty założysz obniżające i bedzie gleba

no raczej,po cholere sobie dokladac dodatkowej roboty

ja znam troche inaczej z tym piernikiem i wiatrakiem,otoz tyle samo liter i k na koncu:D

bednar_ek35
20-03-12, 22:18
PixeL jeżeli robisz tak jak piszesz to chyba właśnie dokładasz sobie roboty,niewiem czy szybciej ogarniesz wybicie i wbicie sworzni na aucie niż mając zwrotnice w imadle poza autem.No ale każdy robi tak jak mu wygodnie.

PixeL
20-03-12, 22:30
PixeL jeżeli robisz tak jak piszesz to chyba właśnie dokładasz sobie roboty,niewiem czy szybciej ogarniesz wybicie i wbicie sworzni na aucie niż mając zwrotnice w imadle poza autem.No ale każdy robi tak jak mu wygodnie.

odpowiem Ci tak,jak sie cos robi w garazu,nie majac odpowiednich narzedzi,w tym wypadku np.sciagacz i do tego odpowiedniej wiedzy ,to faktycznie szybciej bedzie odkrecic cale jarzmo z zaciskiem i wypiac koncowke drazka,wypiac gorny sworzen i wyjac cala zwrotnice,ja do takiej operacji uzywam podnosnika,mam odpowiednie sciagacze,klucz pneumatyczny itp,i z doswiadczenia wiem ze na aucie jest szybciej

to jest tak samo jak z wymiana duzych cukierkow w wleczonych wahaczach,wiekszosc wyciaga wahacze,a da sie wymienic cukierki bez ich wyjmowania na aucie
ot taka mala dygresja

Budziniak
20-03-12, 22:38
a sworzeń jak wciskasz w zwrotnicę ?

takiej operacji uzywam podnosnika,mam odpowiednie sciagacze,klucz pneumatyczny itp,i z doswiadczenia wiem ze na aucie jest szybciej ja też mam w robocie to wszystko i demontowałem całą zwrotnicę bo jest łatwiej, pewniej , dokładniej i mam pewność że nowy sworzeń nie pójdzie się yebac za 5.000 km


a da sie wymienic cukierki bez ich wyjmowania na aucie też waląc w nie młotkiem bez opamietania ? :D

PixeL
20-03-12, 22:45
a sworzeń jak wciskasz w zwrotnicę ?
ja też mam w robocie to wszystko i demontowałem całą zwrotnicę bo jest łatwiej, pewniej , dokładniej i mam pewność że nowy sworzeń nie pójdzie się yebac za 5.000 km

też waląc w nie młotkiem bez opamietania ? :D
wiesz co tylko,moim zdaniem to czy zalozysz sworzen na zdemontowanej zwrotnicy czy nie,jakby nie ma wiekszego znaczenia,raczej to co zakladasz i jakie masz umiejetnosci
i nie zdazylo mi sie zeby mi sworzen po 5 tysiach polecial,no chyba ze ktos zaklada najtansze scierwo,np jc auto itp
jak kto woli,jeden jest latwiej tak ,drugiemu inaczej i jest to jak najbardziej normalne

co do cukierkow, to podpowiem Ci tylko tyle ze trzeba sobie dorobic odpowiedni przyrzad :D i nie jest to mlotek
pozatym po wiekszosci mechanikow cukierki bardzo szybko leca,bo malo kto wie ze trzeba je wprasowac w odpowiednia strone,problem polega na tym ze na oem i dobrych zamiennikach jak np febi jest strzalka,a na pozostalych zamiennikach juz nie

Budziniak
20-03-12, 22:58
mi tam nie tłumacz bo ja pracuję jako konserwator zabytków i rzadko grzebie przy samochodzie :rolleyes:

szymon16v
21-03-12, 15:35
Czy tłumik środkowy w EG3 jest taki sam jak w EJ9?

PixeL
21-03-12, 15:42
Czy tłumik środkowy w EG3 jest taki sam jak w EJ9?

nie sa rozne

Camellia Racing
21-03-12, 16:36
tak tylko co ma piernik do wiatraka,przeciez przy wyjmowaniu dolnego sworznia zacisk w zaden sposob nie przeszkadza,to po kiego grzyba go w ogole ruszac

Zdemontować sworzeń fakt możesz i bez zdjęcia zwrotnicy waląc młotkiem od dołu ale musi ktoś potrzymać zwrotnicę żeby ne leciała w dół, chyba że masz profi podnośnik na całe auto.
Ale jak chcesz odpowiednio założyć sworzeń i go wprasować? To wymaga użycia pewnej siły nacisku równomiernie założonego... To nie śruba że luźno przechodzi i zakręcasz... przecież to trzeba równo zrobić bez klepania w niego bo za chwile się rozleci... zresztą sworznie też mają oznaczenia jak je ustawiać.. np 555 ma kropkę wybitą na brzegu i musisz ją sparować z oznaczeniem na zwrotnicy...

Jeśli miałbym auto zostawić takiemu mechanikowi jak Ty co wszystko na aucie i w powietrzu robi to ja podziękuję...

PixeL
21-03-12, 19:12
Zdemontować sworzeń fakt możesz i bez zdjęcia zwrotnicy waląc młotkiem od dołu ale musi ktoś potrzymać zwrotnicę żeby ne leciała w dół, chyba że masz profi podnośnik na całe auto.
Ale jak chcesz odpowiednio założyć sworzeń i go wprasować? To wymaga użycia pewnej siły nacisku równomiernie założonego... To nie śruba że luźno przechodzi i zakręcasz... przecież to trzeba równo zrobić bez klepania w niego bo za chwile się rozleci... zresztą sworznie też mają oznaczenia jak je ustawiać.. np 555 ma kropkę wybitą na brzegu i musisz ją sparować z oznaczeniem na zwrotnicy...

Jeśli miałbym auto zostawić takiemu mechanikowi jak Ty co wszystko na aucie i w powietrzu robi to ja podziękuję...

odezwal sie znowu pan znafca,nie bede odpowiadal na twoje zaczepki bo mi sie nie chce drazyc tematu,
masz cos wspolnego z mechanika?? prowadzisz warsztat czy cus,jestes mechanikiem z zawodu??cos mi sie wydaje ze nie
mam podnosnik na pol auta :cool: i wszytko robie w powietrzu,lacznie z tym ze lewituje podczas pracy
ps przejdz sie moze na jakis profi warsztat i sie doucz troche,bo z tego co piszesz to widze ze ty jeszcze w epoce kamienia lupanego jestes i chyba poza kluczem plasko-oczkowym to nic wiecej nie widziales,jakbys nie wiedzial to sa jescze inne specjalistyczne narzedzia a to tego istnieje cos takiego jak doswiadczenie i rozne patenty ktorymi mechanicy sie nie dziela zbyt chetnie,jak bys przeczytal uwaznie moje poprzednie posty to bys nie pisal glupot,ale to juz nie pierwszy twoj raz
ps2 wiedza kosztuje

Hubert Multana
21-03-12, 19:26
Jakie inne fabryczne kierownice można zamontować do EK3? Podejdzie coś z nowszych modeli (np. od Ufo)?

yarOo_krk
21-03-12, 19:30
Jakie inne fabryczne kierownice można zamontować do EK3? Podejdzie coś z nowszych modeli (np. od Ufo)?
Podejdzie np. z ep (ostatnio fst1 zakładał u siebie)
http://i667.photobucket.com/albums/vv38/faster0/050320121002.jpg

Camellia Racing
21-03-12, 19:34
odezwal sie znowu pan znafca,nie bede odpowiadal na twoje zaczepki bo mi sie nie chce drazyc tematu,
masz cos wspolnego z mechanika?? prowadzisz warsztat czy cus,jestes mechanikiem z zawodu??cos mi sie wydaje ze nie
mam podnosnik na pol auta i wszytko robie w powietrzu,lacznie z tym ze lewituje podczas pracy
ps przejdz sie moze na jakis profi warsztat i sie doucz troche,bo z tego co piszesz to widze ze ty jeszcze w epoce kamienia lupanego jestes i chyba poza kluczem plasko-oczkowym to nic wiecej nie widziales,jakbys nie wiedzial to sa jescze inne specjalistyczne narzedzia a to tego istnieje cos takiego jak doswiadczenie i rozne patenty ktorymi mechanicy sie nie dziela zbyt chetnie,jak bys przeczytal uwaznie moje poprzednie posty to bys nie pisal glupot,ale to juz nie pierwszy twoj raz
ps2 wiedza kosztuje

Widać, że nie dorosłeś... a uważasz się ze mega super kolesia. Użyj więcej niż pixela do myślenia. Móżg jest większy (wybacz ale drażnisz) To nie były żadne zaczepki to raz.
Zanim zaczniesz uczyć innych ogarnij kołem siebie. Kij mnie obchodzą patenty mechaników?

Dwa to zwróć uwagę, że to forum a nie warsztat. Osoby pytają się jak coś zrobić samemu żeby nie jeździć po drogich warsztatach jeśli nie jest to faktycznie wymagane. Nikt tu nie ma specjalistycznych narzędzi o których wspominasz. Także pomagając swoją radą zwracaj na to uwagę bo się okaże zaraz, że trzeba jakiejś technologi NASA na wymianę sworznia.

Przeciętnie ludzie na forum, mają parę kluczy, młotek i imadło i to też da się wykorzystać bez ręcznych mini pras za które też trzeba zapłacić. Jeśli kolega chce wymienić sworzeń to go wymieni raz więc po co przepłacać za dodatkowe narzędzia które i tak później nie ujrzą światła dziennego?

PixeL
21-03-12, 22:00
no wlasnie forum to nie warsztat,dobrze to okresliles,ja wyznaje ze jesli nie masz o czyms pojecia to sie za to nie zabieraj,a przedewszystkim nie udzielaj chalupniczych rad,mechanika to nie zabawa,chyba o tym zapomniales,rozumiem ze nie ze wszystkim trzeba odrazu leciec do mechanika (i nie kazdy jest drogi i odrazu zaraz oszukuje)
ale sa pewne rzeczy ktorych nie nalezy samemu robic,ktore odpowiadaja za twoje i moje bezpieczenstwo oraz wszytkich uzytkownikow drog,co z tego ze potrafisz krecic srubki i masz podstawowe narzedzia,jak wiekszosc nie wymienia czesci ze sztuka,bo nie ma o tym zielonego pojecia a wydaje im sie ze wszytkie rozumy pozjadali,pozatym jak by tak kazdy wszystko wiedzial i wszytko umial to bysmy wszyscy bezrobotni byli i w domu na obiad tynk ze scian drapali,ale widocznie ty chyba tego nie rozumiesz bo chyba za mlody jestes,
ps.uwierz mi doroslem i nie uwazam sie za nie wiadomo kogo,wokol siebie mam ogarniete,a patenty mechanikow bardzo ulatwiaja zycie

Camellia Racing
21-03-12, 22:17
Więc wymieniajmy się poglądami jak ludzie. Rozmawiajmy, piszmy... Ja akceptuję to, że nie wiem wszystkiego i wcale tego nie chowam :)
Ale strasznie nie lubię podejścia najazdów wyzwisk itp ;)

Bardziej bym się bał użytkownika starszego BMW niż wymienionych sworzni w Hondzie tutaj :)

Peace!

Dissnej
22-03-12, 10:46
Panowie czas poluzować poślady. Pociśnijcie sobie na gg albo na PW. Ten temat to pytania i odpowiedzi a nie utarczki słowne. Uszanujcie moją wolę jako autora tematu:p

Bencao
22-03-12, 10:49
jak jest filterek na odme w d16y2 (z6) to jaka jest srednica montazowa? bo na aukcji mam do wyboru 9,12,25mm ?

Starstruck
22-03-12, 10:56
12 mm z tego co pamiętam.

Czmiel
22-03-12, 14:15
zrobił ktoś może swój zegarek tak, że świeci on cały czas? (nie chodzi mi o bajer z przecinaniem czerwonego kabelka)

Dario022
22-03-12, 14:54
panowie jak pozbyc sie anteny ze slupka w ej9? kupilem zaslepke i nie mam pojecia jak wlasnie antene wymontowac. help please :D

Bencao
22-03-12, 15:01
odkrecasz od gory dwie srubki, a w srodku mniej wiecej w okolicy lewego kolana jak siedzisz za kierownica powinienes znalezc lacznik kabla antenowego. (ja tak mialem), odczepiasz go i wyciagasz antene gora.. przy wymianie anteny na inna warto pameitac zeby puscic jakis sznurek ktory wyjdzie razem z antena gora i potem kabel od nowej anteny tym sznurkiem wciagnac z powrotem w slupek.

Dissnej
22-03-12, 15:16
zrobił ktoś może swój zegarek tak, że świeci on cały czas? (nie chodzi mi o bajer z przecinaniem czerwonego kabelka)
Nie słyszałem o innym sposobie jak ten kabelek.

Dario022
22-03-12, 15:29
a w ktorym miejscu dokladnie jest ta spinka? ktory plastik musze zdjac zeby sie tam dostac?

arczi12345
22-03-12, 16:56
Witam , mam pytanko , ciekło mi paliwo ze zbiornika i po przyjechaniu do mechanika i wjechaniu na kanał mechanik stwierdził , że w zbiorniku jest zawór spustowy i był lekko odkręcony (sam go widziałem).
W związku z tym mam pytanko , czy spotkał się już ktoś z was z takim zaworem w swoim zbiorniku paliwa ?

Starstruck
22-03-12, 17:06
Tak, ja taki miałem w EK3 :). Też był niedokręcony i paliwo uciekało, ale dokręciłem.

Feniks333
22-03-12, 17:36
Może ktoś Ci się do wachy dobierał :p

Czmiel
22-03-12, 17:58
Nie słyszałem o innym sposobie jak ten kabelek.
chodzi mi o to, żeby świecił nie tylko na zapłonie

Starstruck
22-03-12, 18:05
To trzeba znaleźć inne, stałe źródło prądu, może bezpośrednio z aku?

Piotrek_87
22-03-12, 18:09
Co może być przyczyną brzęczenia/grzechotania drążka zmiany biegów po wbiciu dwójki i czwórki (przy przyspieszaniu tak do 2,5 tys. obrotów.) ?

Starstruck
22-03-12, 18:10
Co może być przyczyną brzęczenia/grzechotania drążka zmiany biegów po wbiciu dwójki i czwórki (przy przyspieszaniu tak do 2,5 tys. obrotów.) ?

Albo tulejka drążka się wysrała, albo gdzieś styka się z wydechem. Masz shorta? Jeśli tak, to przeważnie jest to ta druga opcja.

Piotrek_87
22-03-12, 18:16
Albo tulejka drążka się wysrała, albo gdzieś styka się z wydechem. Masz shorta? Jeśli tak, to przeważnie jest to ta druga opcja.

Mam shorta od dawna, ale problem pojawił się kilka tygodni temu...
Ten rezonans występuje tylko na dwójce i czwórce (częściej) i w przedziale obrotów ~ 2-2,5 tys.

Camellia Racing
22-03-12, 18:32
Witam , mam pytanko , ciekło mi paliwo ze zbiornika i po przyjechaniu do mechanika i wjechaniu na kanał mechanik stwierdził , że w zbiorniku jest zawór spustowy i był lekko odkręcony (sam go widziałem).
W związku z tym mam pytanko , czy spotkał się już ktoś z was z takim zaworem w swoim zbiorniku paliwa ?

Ja miałem ten problem, że ciekło. Zawór (śruba) jest w Hondach standardowo. Powodem była zjedzona podkładka śruby spustowej. Wymieniłem, dokręciłem i po sprawie.

Budziniak
22-03-12, 20:43
Tak, ja taki miałem w EK3 . Też był niedokręcony i paliwo uciekało, ale dokręciłem. w którym to miejscu się znajduje ? bo zauważyłem delikatny wzrost spalania a może delikatnie paliwko wycieka :/

Starstruck
22-03-12, 20:49
Jak jesteś z tyłu auta, od spodu, po lewej stronie na baku masz taką śrubkę z "dużą główką". I to jest to. Nie lało się litrami, ale wyraźnie pociło.

Budziniak
22-03-12, 20:55
Dziękuję. Sprawdzę jutro po pracy...myślę że najlepszym sposobem będzie zbliżenie zapalonej zapalniczki

Camellia Racing
22-03-12, 21:02
w którym to miejscu się znajduje ? bo zauważyłem delikatny wzrost spalania a może delikatnie paliwko wycieka :/

Bak od spodu - Lewa strona bardziej z tyłu. Powinien tam być.

Hektor139
22-03-12, 21:02
oby i okoliczni mieszkańcy się nie dowiedzieli o twoim cieknącym paliwie w ten sposób

Starstruck
22-03-12, 21:02
Dziękuję. Sprawdzę jutro po pracy...myślę że najlepszym sposobem będzie zbliżenie zapalonej zapalniczki

Aleś Ty oficjalny się zrobił :p.

Camellia Racing
22-03-12, 21:02
ziękuję. Sprawdzę jutro po pracy...myślę że najlepszym sposobem będzie zbliżenie zapalonej zapalniczki

God... :D

Budziniak
22-03-12, 21:07
oby i okoliczni mieszkańcy się nie dowiedzieli o twoim cieknącym paliwie w ten sposób H*uj wbijam w okolicznych mieszkańców ;)

bednar_ek35
22-03-12, 21:41
Ty w nich h...j wbijasz a oni ci motyke w plecy wbiją:p

Budziniak
22-03-12, 21:55
Ty w nich h...j wbijasz a oni ci motyke w plecy wbiją jak się okaże że mam wyciek to nie będą mieli w co tej motyki wbić i w sumie Bedi powiedz kto w bloku trzyma motykę ? :)

lozek
22-03-12, 22:29
Przy dzisiejszych cenach paliw to prędzej miske podstawią pod bak ;)

bednar_ek35
22-03-12, 22:34
i w sumie Bedi powiedz kto w bloku trzyma motykę ?
Ten co ma h....jowego sąsiada:o

arczi12345
23-03-12, 07:01
Bak od spodu - Lewa strona bardziej z tyłu. Powinien tam być.

Dokładnie TAK , tam się znajduje !!! Dzięki za potwierdzenie :)

Dissnej
23-03-12, 09:50
Czy się da (jeśli tak to w jaki sposób?) odkleić dokładki zderzaków bez uszkodzenia lakieru przyklejone na kleju do szyb?

bednar_ek35
23-03-12, 11:01
Możesz spróbować w taki sposób jak wycina sie szyby,czyli cienki grucik przewlekasz i dwoma rękemi raz w jedną raz w drugo i powinno sie udać.

kazik2_h9w3
23-03-12, 18:28
Troszkę szukałem ale zapytam i tu jak sprawdzić sondę lambda czy jest sprawna czy jest jakiś sposób

adami121
23-03-12, 18:31
Witam.Mam pytanie jakie opony założe max na alumki 16 do mojej coupe?chciałem 195/45 ale zastanawiam sie czy 195/ 50 wejdą,albo 205/45 50. które najlepsze?

kazik2_h9w3
23-03-12, 18:41
Myślę że gdzieś tu znajdziesz odpowiedź prędzej
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?35-Uk%B3ad-jezdny
ja mam obecnie z przodu 195 45 16 a z tyłu 215 40 16 ale nie znam parametrów felg tj Et czy szerokość

lopi83
23-03-12, 19:06
chodzi mi o to, żeby świecił nie tylko na zapłonie
musisz przeciac zolty kabelek i podlaczyc do bialego z niebieskim paskiem

Hektor139
23-03-12, 21:24
Możesz spróbować w taki sposób jak wycina sie szyby,czyli cienki grucik przewlekasz i dwoma rękemi raz w jedną raz w drugo i powinno sie udać.

szybę wycina sie specjalną linka dostepną w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi i to nie zawsze tak łatwo idzie próba nie strzelba i nawet jesłi sie uda to klej pozostanie na zderzaku i nadal bedzie trudny do usuniecia

Dissnej
24-03-12, 00:56
szybę wycina sie specjalną linka dostepną w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi i to nie zawsze tak łatwo idzie próba nie strzelba i nawet jesłi sie uda to klej pozostanie na zderzaku i nadal bedzie trudny do usuniecia
Właśnie tego się boję. Podobno taki klej to masakra jeśli chodzi o usunięcie z karoserii:(

login
24-03-12, 09:18
Właśnie tego się boję. Podobno taki klej to masakra jeśli chodzi o usunięcie z karoserii:(

Może warto by spróbować glinką do lakierów samochodowych:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=18903&sg=0&string=glinka
Schodzą od tego z lakieru zanieczyszczenia, które nie są usuwalne przy "normalnym" myciu samochodu.
Może żeby nie narażać się na zbędne koszty i stes czy zejdzie zaatakuj jakąś firmę zajmującą się autodetaling'iem i tam powinni wiedzieć jak to usunąć.
Powodzenia życzę.

Budziniak
24-03-12, 09:25
szybę wycina sie specjalną linka dostepną w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi Bednar napisał sposób który używało się zanim jakieś linki zaczęły być dostępne w sklepach. ale trzeba mieć więcej niż 20 lat aby to pamiętać :D

PixeL
24-03-12, 10:48
Witam.Mam pytanie jakie opony założe max na alumki 16 do mojej coupe?chciałem 195/45 ale zastanawiam sie czy 195/ 50 wejdą,albo 205/45 50. które najlepsze?

tu masz wszystko
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?5074-Chc%EA-kupi%E6-nowe-felgi


Właśnie tego się boję. Podobno taki klej to masakra jeśli chodzi o usunięcie z karoserii:(

sproboj moze czyms takim
http://www.all4auto.pl/shiny-garage-orange-targlue-remover-p469.html


Troszkę szukałem ale zapytam i tu jak sprawdzić sondę lambda czy jest sprawna czy jest jakiś sposób

oscyloskop to najlepszy sposob:p

SorryAleNiChu
24-03-12, 11:23
Troszkę szukałem ale zapytam i tu jak sprawdzić sondę lambda czy jest sprawna czy jest jakiś sposób

Jeśli nie masz jak załatwić oscyloskopu to jedź na stację diagnostyczną na emisję spalin, sprawdzą ci między innymi sondę.

Kriss91
24-03-12, 11:41
Czy się da (jeśli tak to w jaki sposób?) odkleić dokładki zderzaków bez uszkodzenia lakieru przyklejone na kleju do szyb?

sproboj moze czyms takim
http://www.all4auto.pl/shiny-garage-...over-p469.html
Na początek spróbuj benzyną ekstrakcyjną. Koszt niewielki, a także usuwa zanieczyszczenia z lakieru bez uszkodzeń.

debeo
24-03-12, 14:13
Wyczyściłem krokowca i przepustnice z powodu obrotów ~500/min na ciepło. Wszystko fajnie, mikro falowanie ustąpiło, tylko na zimno mam 2000 obr./min, a na ciepło 1500. Co może być nie tak?

kazik2_h9w3
24-03-12, 14:14
oscyloskop to najlepszy sposob
Ok


Jeśli nie masz jak załatwić oscyloskopu to jedź na stację diagnostyczną na emisję spalin, sprawdzą ci między innymi sondę.
autko więcej paliło i wymieniłem ją na przeglądzie coś wspominali o sondzie ale później wyszło na brak kata
Tak czy inaczej dzięki za podpowiedzi

skolopendra
24-03-12, 14:33
a na ciepło 1500.

skręcałeś śrubkę na przepustnicy?

debeo
24-03-12, 14:47
Nie dotykałem żadnych śrub, poza tymi które trzymały krokowca.

skolopendra
24-03-12, 16:48
to ją wkręć i obserwuj obroty

debeo
24-03-12, 17:57
Na maksa wkręcona 1400 obr./min. Rozebrałem wszystko jeszcze raz w poszukiwaniu nieszczelności/złego złożenia i nic to nie dało :(

kazik2_h9w3
24-03-12, 18:03
Wygląda to na lewe powietrze zatkaj przepustnicę i zobacz czy zgaśnie
I zobacz czy wszystko poprawnie podłączyłeś i nie zamieniłeś

debeo
24-03-12, 18:08
Sprawdziłem 3x czy jest wszystko dobrze podłączone. Po zatkaniu przepustnicy gaśnie. Przetestowałem wszystko co mi przyszło na myśl... i pytam Was ;)

kazik2_h9w3
24-03-12, 18:11
ile mogłem pomogłem ale jak coś przypomnę to napiszę

skolopendra
24-03-12, 18:13
wykręcenie delikatnie śrubki ogranicznika zamykania przepustnicy ,powinno rozwiązać problem

debeo
24-03-12, 18:56
I chyba jest to jedyne rozwiązanie, bo:
1. Widać pod światło, że jest przepływ między przepustnicą a ścianką. Przed czyszczeniem był zamknięty przez nagar.
2. Po zamknięciu wlotów krokowego i śrubki do regulacji obroty spadają do ok. 1000.
3. Po zamknięciu całego dolotu gaśnie.
...tylko wspomniana śrubka ogranicznika ma na sobie fabryczne zaznaczenie położenia, tzn. kiedyś działo dobrze w tym położeniu (zanim pojawił się nagar) i boję się, że ruszając nią zgłupieje tps i będę miał jeszcze większe problemy :confused:

skolopendra
24-03-12, 19:00
delikatnie śrubki

:cool:

Pawel_JBL
25-03-12, 13:47
Pytanie:
czy trójkąty wewnętrzne lusterka są takie same 2D, 3D i 4D ?

pablo12
25-03-12, 14:03
chyba nie te od 4d są mniejsze ale nie wiem tego na 100%


ile wchodzi płynu chłodniczego po wymianie do ej9

bednar_ek35
25-03-12, 14:56
Powinno wejść ok.3L

Civic91
25-03-12, 15:01
Mam taki problem w d16y7. Po odpaleniu auta na zimno obroty skaczą do 1,8-2 tys. Jak się auto troche nagrzeje (10min) to obroty są w porządku. Krokowy i przepustnica przeczyszczone. Czy to jest normalne w aucie czy łapie lewe powietrze? Może regulować śrubką od obrotów biegu jałowego albo odłączyć krokowca i sprawdzić? Co radzicie?

login
25-03-12, 15:52
Pytanie:
czy trójkąty wewnętrzne lusterka są takie same 2D, 3D i 4D ?

Na 100% od 4D nie pasują do 3D.

lopi83
25-03-12, 16:02
czy trójkąty wewnętrzne lusterka są takie same 2D, 3D
tak, 4d i 5d juz nie

Starstruck
25-03-12, 16:59
Coupe i HB mają takie same.

lopullus
25-03-12, 17:23
Witam. Kolega chce kupić sobie hondke i mysli o 1.6 albo o 1.5. I chciałbym się zapytać który faktycznie mniej pali ?? Bo na autocentrum wychodzi ze 1.5 mimo ze mocniejszy mniej pali. Ogólnie chciałbym prosić taka jakaś dobry raport od was.

pemyk
25-03-12, 17:33
Ja posiadam 1.5 D15Z6 ECONO i jest naprawdę oszczędny, około 7-8l/100km w mieście a co do raportów tu jest ogólny opis różnych silników http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11737-Jaki-silnik-wybrac-Pom%F3%BFcie-w-wyborze!-(Poradnik)

login
25-03-12, 18:16
Witam. Kolega chce kupić sobie hondke i mysli o 1.6 albo o 1.5.

A kolega się boi zalogować i zapytać, czy co?
:p

czarnyy
25-03-12, 18:35
A kolega się boi zalogować i zapytać, czy co?
:p

Nie nie boje się ( ;E (http://www.youtube.com/watch?v=mJWtVnwnWfM) ), skoro miałem możliwość poprosić znajomego o to żeby napisał to skorzystałem, no ale wracając do pytania, poszukuje hondy civic zdecydowanie powyżej 100 KM, który mało pali, z czego znalazłem hondy civic 114 KM która pali jak kolega pemyk wspomniał z 7-8l, ale wolałbym się upewnić, i na co patrzeć przed kupnem civica, jak i z cenami za różne komponenty?

Pozdrawiam ^^

Edit: Generalnie zaciekawiło mnie, że 1.6 105 KM pali więcej niż 1.5 113KM, znalazłem takiego, który mi zdecydowanie odpowiada (klik (http://otomoto.pl/honda-civic-C23359850.html)) ale z tego co widziałem to 9l pali a mi zależałoby na małym spalaniu ( miałem Fiata Uno 1.4 70KM i palił mi z 10l, przy mojej jeździe, czyli dynamicznej).

krzyzak88
25-03-12, 19:00
1.5 114 km to jest silnik Econo i pali najmniej ze wszystkich silników z tych lat. Po to został skonstruowany, zeby mało palił.
Jesli naprawde zależy Ci na małym spalaniu to bierz HB z silnikiem D15z6 (1.5 114km), jest lżejszy od coupe, i wychodził z tym własnie silnikiem.

grpi
25-03-12, 19:29
Na konkretnych wybojach, jak wjadę w krater na drodze, z prawej strony z tyłu słychać łupnięcie.
Domyślam się, że to zawieszenie, co powinienem wymienić ?

Budziniak
25-03-12, 19:32
co powinienem wymienić ? Grześ wróżki tutaj nie znajdziesz więc jedź na stację diagnostyczną niech poszarpią każdym kołem

kazik2_h9w3
25-03-12, 19:34
Coupe i HB mają takie same.
To wszystko jest całkiem śmieszne bo jeśli chodzi o trójkąty to nie mam zielonego pojęcia czy są zamienne wiem natomiast to że same lusterka z HB do sedana podchodzą i są identyczne

Piterson
25-03-12, 19:39
Potwierdzam. d15z6 pali mniej nawet od 90 konnej 1.4. Ale za to przyspieszenie podobne ze względu na długą skrzynie w 1.5

misiek707
25-03-12, 19:39
Jak są przyklejone na całej długości to masz problem. Trzeba drzeć. Spróboj podgrzać opalarką trochę to może coś łatwiej zejdzie, ale ogólnie to lipa.

RazoR91
25-03-12, 20:39
Panowie,
alusy Hondowskie 16' z obniżeniem ~30 będą obcierać ?
Czy może 15 lepiej brać ?

skolopendra
25-03-12, 20:41
alusy Hondowskie 16'

do 1,4 :confused:

RazoR91
25-03-12, 21:40
bardzo zamuli ?

chodzi o taki (foto nie moje)
http://img844.imageshack.us/img844/8927/barca504kopia2kopia.jpg

To lepiej 15 ?

golommbek
25-03-12, 22:14
zamuli trochę, ale obcierać nie będzie ;)

Starstruck
25-03-12, 22:44
Ma takie na sprzedaż, jeździły także w 1.4 i czuć było, że jest większe i szersze koło, ale na ogólnej jeździe się to nie odbiło negatywnie :).

RazoR91
25-03-12, 22:52
To chyba na te sie zdecyduje :)

Myslałem jeszcze nad OZ i Rial 15' ale co OEM to OEM :o

Przy okazji. Jak zdejmuje się ten schowek który robi w lepszych wersjach za cupholder ? Trzeba zdejmować cały tunel czy jakieś sróbki z tyłu czy wogóle jakiś magiczny sposób jest ?:)

Atardin
26-03-12, 00:41
czy miedzy aparatem zaplonowym a kopulka powinna byc jakas uszczelka? i na ile srub powinna byc przykrecona kopulka? dziury mam 3 a skrecone jest wszystko na 2 sruby. Boje sie troche czy podczas mycia komory silnika, oraz samego silnika nie dostanie sie tam woda...

Szczery
26-03-12, 10:15
Aparat z kopulka powinien byc na 3sruby skrecony a miedzy nimi byc powinna uszczelka.
Jak umymesz komire tak jak teraz to masz dosc duze prawdopodobienstwo ze puzniej bedzie ci gubil iskre i trudniej odpalal...

Bencao
26-03-12, 10:49
Będę przekładał klime w swoim EJ9 - i teraz kurde szukam i znalezc nei moge jakiegos schematu czy spisu rzeczy potrzebnych do tej operacji:
znalazlem jedynie liste z linku http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79859-klimatyzacja-porady-i-pytania&p=1041156&viewfull=1#post1041156
ktora wydaje sie byc dosc pobiezna, a kojarze nawet jakies schematy rysunkowe dla tych elementow, jakby ktos pomogl to bede wdzieczny (ktos [Maskunt?] mial robic jakiegos FAQ'a i kurna *****iscie by sie przydal teraz:)

EDIT: to jeszcze to znalazlem od spycha http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?103333-Jaka-klimatyzacja-do-D14A3&p=1274141&viewfull=1#post1274141

i to chyba jednak wyczerpuje juz temat, ale przydaloby sie ten schemat rysunkowy jeszcze dorwac. (a moze to bylo w manualu od budziniaka?)

login
26-03-12, 10:56
Będę przekładał klime w swoim EJ9 - i teraz kurde szukam i znalezc nei moge jakiegos schematu czy spisu rzeczy potrzebnych do tej operacji:
znalazlem jedynie liste z linku http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?79859-klimatyzacja-porady-i-pytania&p=1041156&viewfull=1#post1041156
ktora wydaje sie byc dosc pobiezna, a kojarze nawet jakies schematy rysunkowe dla tych elementow, jakby ktos pomogl to bede wdzieczny (ktos [Maskunt?] mial robic jakiegos FAQ'a i kurna *****iscie by sie przydal teraz:)

Mam *.pdf'a z ASO z wyszczególnionymi prawdopodobnie wszystkim częściami klimatyzacji z EJ9.
Jeśli Ci się przyda, to mogę wysłać na e-mail'a.

Atardin
26-03-12, 11:01
w tej chwili mam duze problemy z przerywaniem silnika, w szczegolnosci na dwojce i od rana. nie moge dojsc do tego co jest przyczyna;/ takie dziwne przymulenie silnika;/

PixeL
26-03-12, 12:27
To wszystko jest całkiem śmieszne bo jeśli chodzi o trójkąty to nie mam zielonego pojęcia czy są zamienne wiem natomiast to że same lusterka z HB do sedana podchodzą i są identyczne

lusterka z sedana nie podejda do hatcha i coupe bo sa inne,tak samo jak trojkaty wewnatrz
nie wiem skad masz takie info ze od 4d pasuja do hatcha

Starstruck
26-03-12, 12:30
A co dokładnie nie pasuje? Są identyczne. Może zewnętrzny trójkąt jest inaczej wyprofilowany, ale lusterka same w sobie pasują.

Camellia Racing
26-03-12, 12:41
Przekładasz lusterko (wkład) czy lusterko (komplet mechanizmu) ? ;)

PixeL
26-03-12, 12:49
A co dokładnie nie pasuje? Są identyczne. Może zewnętrzny trójkąt jest inaczej wyprofilowany, ale lusterka same w sobie pasują.

sam wklad i obudowa jest taka sama,ale podstawa lusterka juz nie,zalezy co kto uwaza za lusterko,bo dla mnie to calosc razem z podstawa(adapterem do zamontowania)a te sie roznia miedzy 2/3d a 4d

Starstruck
26-03-12, 13:04
Fakt, ta podstawa może się różnić, bo jak wiadomo sedan ma inne drzwi, ale "góra" z wkładem jest ok. Tyle że właśnie zależy co kto czego szuka :).

Camellia Racing
26-03-12, 18:38
Przecież nikt nie przekłada półówki lusterka bo co to za zabawa? :D

lopi83
26-03-12, 18:57
Trzeba zdejmować cały tunel
tak

rafal86
26-03-12, 19:13
zmieniałem koła ostatnio na szybko i wypadła mi z głowy pewna sprawa. Załozyłem alu i okazało sie ze szpilka bardzo mało wystaje, dosłownie kilka razy obróce kluczem i juz nakrętka jest na swoim miejscu. W stalówkach czy starych alu szpilka sporo wiecej wystawała. Dodam ze użyłem nakrętek od stalówek bo nim kupie stożkowe do alu chciałem wszystko poprzymierzac itp. Gdzie twki problem?
Czy stożkowa nakrętka "dalej" chwyci szpilke czy poprostu mam za krótkie szpilki do tych alu??

kazik2_h9w3
26-03-12, 19:48
lusterka z sedana nie podejda do hatcha i coupe bo sa inne,tak samo jak trojkaty wewnatrz
nie wiem skad masz takie info ze od 4d pasuja do hatcha
No nie wiem może z tego że mam w swoim sedanie lusterko z HB

Limak9
26-03-12, 20:19
Witam, mysle ze dobry dzial ... moje pytanie brzmi co ksiazkowo nalezy zrobic przy przegladzie 200tys. w EK4 poprostu mam do kupienia cifa byl serwisowany do tej pory tylko czeka wlasnie przeglad przy tych 200tys. Bardzo bym prosil o pomoc z ewentualnym podanym przyblizonym kosztem przegladu.

PixeL
26-03-12, 20:38
No nie wiem może z tego że mam w swoim sedanie lusterko z HB

nie chce mi sie z toba dyskutowac skoro wiesz lepiej,szkoda ze nie mieszkm blisko lodzi bo bym Ci udowodnij ze nie masz racji

sam sciagales to lusterko z hatcha i zakladales do siebie??

kazik2_h9w3
26-03-12, 20:54
Można tak powiedzieć no i to nie jest tylko moje zdanie

debeo
26-03-12, 21:50
wykręcenie delikatnie śrubki ogranicznika zamykania przepustnicy ,powinno rozwiązać problem
Odważyłem się i zabrałem za robotę. Moje obawy rozwiały się całkowicie, gdy po dokładniejszych oględzinach okazało się, że ktoś tą śrubkę ruszał. Jakiś idiota zamiast wykręcić śrubkę do regulacji, podnosił obroty odkręceniem przepustnicy na tej śrubce. Efekt, który zastałem był taki, że obroty na ciepło ~500/min, bez reakcji na dodatkowy pobór prądu (tzn. spadały zamiast się utrzymać, bądź rosnąć). Po moim przeczyszczeniu, zrobiło się lewe dojście przez samą przepustnice - wcześniej zamykał ją nagar.
Postarałem się wykręcić śrubkę możliwie zgodnie z fabrycznym zaznaczeniem. Wcześniej zgadzały się znaki na przepustnicy i nakrętce kontrującej. Teraz na oko zgadzają się na tych dwóch i na samej śrubce. Nie jest może w 100% idealnie tak, jak bym chciał... ale mam teraz obroty na ciepło ~750/min i względnie prawidłową reakcję na dodatkowy pobór prądu. Szkoda, że nigdy nie uda mi się wrócić do fabrycznego ustawienia, żeby tps dawał dokładnie zakodowany sygnał, wtedy byłoby wszystko idealnie, tak jak lubię. Będę musiał z tym jakoś żyć. Przynajmniej nie mam już 2000 obr./min na ciepło i 1500 na zimno :rolleyes:
Dziękuję za pomoc panowie :)

Redmitsu
26-03-12, 22:28
Mam pewne pytanie, otoz jestem w czasie swapu elektryki i zmienione juz mam lusterka i narazie jezdze bez boczkow. Po umyciu auta zauwazylem ze za folia pojawia sie woda tak samo na dole drzwi tez jest mokro przy glosniku. Slyszalem ze jest to normalne zjawisko? Wrzucam zdjecia. Czy przy zewnetrznej stronie lusterka powinnien byc taki wielki otwor by woda tam sie dostawala? Czy lepiej ten otwor zakleic? Nie wydaje mi sie ze powinien byc taki wielki...
http://imageshack.us/g/841/20120326214007.jpg/

RazoR91
26-03-12, 23:24
Woda sie dostaje po szybie, bo jak zauważysz w innych markach, uszczelka przylega do szyby, a w Hondzie tak nie ma :)

Drugie: to lusterko to na pewno dobrze przymocowałeś ? Dla pewności upewnij sie jeszcze i sprawdz czy jest tam wszystko dobrze zrobione

kwiatu
26-03-12, 23:32
Pytanie bardziej eg (bo silnik d16z6)/ek (bo buda), ma ktoś może jakiś schemat elektryczny w którym uwzględnione jest podłączenie grzałki sondy lambda ?
bo mam z tym mega problem, grzałka jest ok, a wali checkiem po oczach.

kubaszow
26-03-12, 23:36
powinnien byc taki wielki otwor by woda tam sie dostawala?
Nie powinno byc tej dziury, sprawdz jeszcze raz czy dobrze masz lusterko zamontowane.Albo masz lusterko od innego modelu?

login
26-03-12, 23:54
Czy przy zewnetrznej stronie lusterka powinnien byc taki wielki otwor by woda tam sie dostawala?

Jak na mój gust, to coś za wielki ten otwór.
Przynajmniej "u mnie" nie ma czegoś w podobnym rozmiarze.

Redmitsu
27-03-12, 00:08
No wlasnie zauwazylem ze w prawym lusterku jest mniejszy otwor, zobacze jeszcze z rana i sprobuje to ogarnac. Lusterka elektryczne sa tez od EJ9, wiem bo je sciagalem sam :) Tam faktycznie przy kierowcy jedna z srubek nie dochodzila mi dokladnie ale to raczej wplywu na otwor nie powinno miec. Dam znac jakby co.

yarOo_krk
27-03-12, 17:48
Panowie co może być przyczyną, że auto "kopie" (elektryzuje się) ? :)

Dzisiaj zauważyłem, że gasząc auto i wychodząc z niego -i zamykając drzwi auto "kopie" :P Nie wiem co może być tego przyczyną :confused:

rooter666
27-03-12, 18:43
Dzisiaj zauważyłem, że gasząc auto i wychodząc z niego -i zamykając drzwi auto "kopie" :P Nie wiem co może być tego przyczyną :confused:

na 99% elektryzowanie ubrań ;)

skolopendra
27-03-12, 18:58
99%

na 100%
i siedzenia

RazoR91
27-03-12, 22:59
ja za to słyszałem że to niedokręcona masa :eek:

pawlosz
28-03-12, 09:57
Jak duzo roboty jest przy wymianie tylnej lampy w 3D?

Dsienski
28-03-12, 10:05
Zdjęcie zaślepki z bagażnika, wykręcenie 4 nakrętek i tyle. 10 minut

Maskunt
28-03-12, 10:08
Mało. ;) Trzeba zdjąć plastik przy zamku bagażnika (nad zderzakiem, na zatrzaski) odkręcić kilka mocowań bocznego plastiku bagażnika i wtedy sięgniesz tam kluczem (pod plastikiem, odegnij go lekko). Lampa jest mocowana na 4 nakrętki. Chyba będziesz musiał odkręcić też maskownicę głośnika, nie pamiętam dokładnie. W każdym razie na pewno sobie poradzisz, prosta robota na pół godzinki.

login
28-03-12, 11:42
Jak duzo roboty jest przy wymianie tylnej lampy w 3D?


Zdjęcie zaślepki z bagażnika, wykręcenie 4 nakrętek i tyle. 10 minut

Przesadziłeś trochę z tym "10 minut" bo dostęp nie jest za fajny. Ale da się.


Mało. ;) Trzeba zdjąć plastik przy zamku bagażnika (nad zderzakiem, na zatrzaski) odkręcić kilka mocowań bocznego plastiku bagażnika i wtedy sięgniesz tam kluczem (pod plastikiem, odegnij go lekko). Lampa jest mocowana na 4 nakrętki. Chyba będziesz musiał odkręcić też maskownicę głośnika, nie pamiętam dokładnie. W każdym razie na pewno sobie poradzisz, prosta robota na pół godzinki.

Ciekaw jest skąd Ci się wzięło odkręcanie tych plastików.
:confused:

Maskunt
28-03-12, 12:50
A jak chcesz się dostać do śrub? Zdecydowanie łatwiej jest odkręcić plastiki niż manewrować kluczem przez zaślepkę, a potem i tak pewnie ściągać plastiki, jak Ci nakrętka upadnie przy przykręcaniu ;)

Starstruck
28-03-12, 12:52
X-razy wyciągałem tylną lampę w VI gen HB i ograniczałem się tylko zdjęcia ww. zaślepki i płaski klucz ładnie wchodził. Dokładnie jest to 10 min roboty na dwie lampy :).

login
28-03-12, 13:00
A jak chcesz się dostać do śrub? Zdecydowanie łatwiej jest odkręcić plastiki niż manewrować kluczem przez zaślepkę, a potem i tak pewnie ściągać plastiki, jak Ci nakrętka upadnie przy przykręcaniu ;)

Jednym nakrętki upadają przy odkręcaniu/przykręcaniu, a innym nie upadają.
:D

Dissnej
28-03-12, 16:17
X-razy wyciągałem tylną lampę w VI gen HB i ograniczałem się tylko zdjęcia ww. zaślepki i płaski klucz ładnie wchodził. Dokładnie jest to 10 min roboty na dwie lampy :).
Nic dodać nic ująć:)

Raffaelloo
28-03-12, 20:09
Witam, posiadam w swojej Hance alarm Prestige APS 150 MX , wie ktoś może, w jakiej pozycji ma byś włącznik serwisowy podczas normalnego użytkowania samochodu? (ON-przejście/OFF-przerwa).

endriu21
28-03-12, 20:45
A jak chcesz się dostać do śrub? Zdecydowanie łatwiej jest odkręcić plastiki niż manewrować kluczem przez zaślepkę, a potem i tak pewnie ściągać plastiki, jak Ci nakrętka upadnie przy przykręcaniu

dlatego trzeba się zabezpieczyć na taka ewentualność, trzeba wcisnąć miedzy plastik a karoserie jakiś kawałek szmatki, worek foliowy itp.

Dissnej
29-03-12, 12:31
Z takim podejściem, że śrubka może wypaść i będzie tragedia to trzeba by cały samochód do gołej blachy rozebrać. Panowie nie przesadzajmy:) Czynność prosta jak budowa cepa:)

Rudy_
29-03-12, 13:03
orientuję się może ktoś czy c-pillar z 5 gen podejdzie pod 6g EJ9? :)
pozdrawiam :)

inferno
29-03-12, 14:58
wydaje mi się że jest za krótki, przynajmniej przy zakupach grupowych był podział. Ale lepiej żeby ktoś zmierzył. Jak chcesz to mogę podać wymiary z ej9

Rudy_
29-03-12, 15:21
też mi właśnie się tak wydawało, ale chciałem się upewnić :) w sumie to możęsz mi podać

Starstruck
29-03-12, 15:34
Tylna dolna rozpórka też jest osobno dla IV, V i VI gen, a pasują między sobą :).

Gr4b3Q
29-03-12, 16:05
Jest jakaś różnica między ssakiem od D15B7 a D15Z1 ? Tzn czy D15Z1 podejdzie do D16Y7 ?

kazik2_h9w3
29-03-12, 17:56
Jest jakaś różnica między ssakiem od D15B7 a D15Z1 ? Tzn czy D15Z1 podejdzie do D16Y7 ?
Nie wiem czy się różnią ale podejść powinien skoro to d seria i to d seria

Wito
29-03-12, 22:13
Witam : )

Kupiłem przednie, dolne sworznie firmy OYODO. I teraz mam pytanko czy przy montażu trzeba je jakoś konkretnie ustawić ? Bo na tych nowych sworzniach nie ma żadnej strzałki, kropki itp.

Z góry dzięki za pomoc.

pozdro

Budziniak
29-03-12, 22:16
Jest jakaś różnica między ssakiem od D15B7 a D15Z1 ? http://img855.imageshack.us/img855/6834/pict5095swu9.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/pict5095swu9.jpg/)


Tylna dolna rozpórka też jest osobno dla IV, V i VI gen, a pasują między sobą . mówisz o tej na tylnych wahaczach ?

Starstruck
30-03-12, 01:11
Nom, o tej właśnie :). Bo pamiętam, że chciałem kupić taką dedykowaną do VI gen a wziął typek, który chciał ją do IV gen i pasowała :).

A teraz ja mam pytanie: przepustnica do ssaka B7. Jaka będzie najlepsza? Bez rozwiercania. Mam u siebie przełożoną z Y7 i są małe problemy z obrotami. Nie falują, ale raz takie albo takie.

Kriss91
30-03-12, 09:49
Tzn. jakie? :D Na pewno wszystko solidnie skręcone i nie łapie lewego powietrza? Po rozgrzaniu ma podwyższone?

Starstruck
30-03-12, 11:39
Raz ma 850. Innym razem 1100. Jeszcze innym 600 o_O. Zaznaczam, że on NIE FALUJĄ, tylko za każdym odpaleniem silnika jest praktycznie inaczej. Na ciepłym oczywiście. Jest szczelnie od strony ssaka, nie łapie lewego ani z krokowca, ani innych dupereli, bo by m.in. falowały. Obstawiamy przepustnicę, bo ona coś miała wcześniej majstrowane i najwyraźniej z*ebane. Także i tak nastawiam się na nową przepustnicę, tylko jaką? Oczywiście nie mniejsza niż seria, czyli 55 mm :).

Kriss91
30-03-12, 11:59
bo ona coś miała wcześniej majstrowane i najwyraźniej z*ebane
A coś konkretniej? Może nie domyka się całkowicie i przez to masz podwyższone obroty.

Starstruck
30-03-12, 12:09
Możliwe, a co na to poradzić? Głowiliśmy nad tym dużo, może się gdzieś linka wiesza. Ale nie chcę już z tym się pierdzielić i chcę inną przepustnicę, od poziomego ssaka, bo ta jest przełożona z Y7.

Kriss91
30-03-12, 12:40
Ciężko mi coś doradzić, bo sam jestem jeszcze przed operacją zmiany ssaka. Nie wiem także co było zmieniane w przepustnicy u Ciebie. Wątpię jednak czy opłaca Ci się inwestować w inną (chyba, że wyrwiesz coś za małe pieniądze). Normalnie wyniesie Cię ona więcej od kolektora, który posiadasz. Poza tym, jeśli już to najlepiej byłoby wziąć model z połączonym krokowcem (D16Y8 jeśli się nie mylę). Podsumowując wg mnie nie opłaca się. Obadaj linkę gazu i zachowanie przepustnicy.

Starstruck
30-03-12, 12:51
Przepustnica 55 mm to koszt ok 50 zł :). Tylko nie wiem czy wszystkie 55 są takie same, bo D15B7 i D16Z6 mają po 55 mm, ale może któraś jest lepsza? U mnie krokowy jest w ssaku.

Kriss91
30-03-12, 13:41
Jeśli weźmiesz przepustnicę od D15B7 lub D16Z6 to najprawdopodobniej czeka Cię rzeźba kabelków. Dodatkowo do wyżej wymienionych przepustnic musiałbyś dokupić krokowy podłączany do ssaka co wiąże się z kolejnym kosztem i kolejnymi przeróbkami.

Starstruck
30-03-12, 13:52
Ale ja wszystko mam :). Zamontowany ssak B7, z krokowcem w ssaku itd :). Kwestia samej przepustnicy, czyli przełożenie i tyle :).

Kriss91
30-03-12, 14:29
A który krokowiec jest u Ciebie podłączony?

Starstruck
30-03-12, 14:44
B7 w ssaku.

Kriss91
30-03-12, 14:51
A uszczelka przepustnicy na pewno jest odpowiednia? Nie został przypadkiem zatkany otwór prowadzący do krokowca od B7?

Starstruck
30-03-12, 14:52
Ziom, wina leży po stronie przepustnicy, to jest pewne, bo 1000 razy było sprawdzane ;). Pytanie jest jaką przepustnicę najlepiej wybrać i tyle :).

lozek
30-03-12, 14:56
Tomek nie masz podlaczonego krokowca w ssaku. Ten co jest w ssaku tylko zatyka, podlaczony jest ten z przepustnicy.

Co do linki to sie nie przycina bo sprawdzalismy z wojtkiem poza tym ona nie ma nic do jalowych. Problem tkwi w ktoryms z czujnikow wg mnie bo ogranicznik wojtek ustawial i poprawial bo byl grzebany wczesniej.

Nawiazujac do 1 czesci wypowiedzi musisz kupic identyczna przepustnice z krokowym niestety :)

Sent from my GT-I5510 using Tapatalk

Starstruck
30-03-12, 14:58
A mi Wojtek mówił, że widzi winę w przepustnicy i na tym się opierałem... No dobra, czyli kupić przepustnicę Y7 z krokowcem czy jakąś inną? Co do korowca masz rację - mój błąd - ten w ssaku tylko zaślepia. Teraz sobie przypomniałem. Ew. obecnego krokowca z przepustnicy nie mogę przełożyć do "nowej"?

lozek
30-03-12, 15:02
No w przepustnicy owszem - w jednym z jej czujnikow lub w krokowcu ktory rowniez w niej siedzi. Ja bym zaczal od czyszczenia krokowca lub podmiany przepustnicy nachwile.

Choc w sumie nie wiem po co to ruszac. Jak gadalem z Wojtkiem to sam mowilem ze gdybym mial seryjnego kompa to bym sie cieszyl z wyzszych obrotow bo przynajmniej buda nie telepie :) sam mam teraz 950 ustawione

Sent from my GT-I5510 using Tapatalk

Kriss91
30-03-12, 15:07
Nawiasem mówiąc nie wiem czemu komplikowałeś sobie sprawę z podłączaniem innego krokowca :p
Co do przepustnicy musi wypowiedzieć się już ktoś bardziej obeznany w temacie. Z moich szczątkowych informacji wynika, że przepustnice od D15B7 i D16Z6 (NIE MAM PEWNOŚCI) są identyczne więc możesz w nie celować.

Się spóźniłem... :p

Starstruck
30-03-12, 15:08
Tak, tylko wiesz, ona są raz 800, raz 900, innym razem 1000, a jeszcze innym 1400 ;). Troszkę mnie to irytuje, choć wyższe na spalaniu się nie odbiły :). I tak niedługo zostawię auto u Wojtka na inne duperele, to przy okazji mi zrobi kontrolę tego :). Dzięki za info ;).

Wito
30-03-12, 15:50
Witam : )

Ponowię pytanie : )

Kupiłem przednie, dolne sworznie firmy OYODO. I teraz mam pytanko czy przy montażu trzeba je jakoś konkretnie ustawić ? Bo na tych nowych sworzniach nie ma żadnej strzałki, kropki itp.

Z góry dzięki za pomoc.

pozdro

Camellia Racing
30-03-12, 16:14
Jak kupiłeś sworznie to gumki nie są założone... zobacz czy są kierunkowe czy obracają się w każdą stronę tak samo... Ale jak nie ma kropki na główce to pewnie wszystko jedno :)

Szczery
30-03-12, 16:27
Jesli mnie pamiec nie myli to dolne montuje sie dowolnie bo pozwala na to budowa swoznia, gorne natomiast maja ograniczony ruch przod tyl a swobodny lewo prawo (patrzac na swozen w aucie przed/za ktorym stoimy).
Zdejmi oslone gumowa (do montazu i tak musisz zdjac ja) i przyjzyj sie budowie swoznia.
Jesli swozen w korpusie w kazdym kierunku moze wykonac taki sam ruch to montuj jask leci, jesli budowa korpusu ogranicza mozliwosc tuchu swoznia w nim tylko w liniowo a nie da sie swoznia o taka sama wartosc w dowolnym kierunku wychylic to musi byc on w aucie tak zamontowany by duzy ruch wsoznia bym mozliwy w kierunku lewa prawa strona auta a maly ruch w kierunku przod tyl auta...

Wito
30-03-12, 16:31
Gumowe osłony są pozakładane : )

Dissnej
30-03-12, 20:15
A ja mam taki problem:
Zaraz po zmianie kół na letnie zaczęło ściągać w lewo - tak, że po ok. 100km. opona z zewnątrz została lekko zjechana a skręcając w prawo słychać wyraźny szum właśnie z lewego koła. Zamieniłem koła: przód z tyłem - to samo, oponę z lewego na prawe i odwrotnie - to samo, sprawdziłem i ustawiłem zbieżność - bez zmian. W zeszłym sezonie było OK, na zimówkach OK a teraz zonk. Co jeszcze może być nie tak? Wiem, mogę podjechać do diagnosty ale pewnie będzie jak zawsze: gość skasuje 20zł po czym powie, że wszystko jest w porządku albo "Wymień se pan wahacz":/
Macie jakiś pomysł?

Feniks333
30-03-12, 20:41
Heh ciekawe mam dokładnie to samo. W poniedziałek jadę na wywarzanie a we wtorek na zbieżność.

Dissnej
30-03-12, 20:43
A przez wyważenie a właściwie nie wyważenie też może aż tak ściągać?

Feniks333
30-03-12, 20:49
Aż tak bardzo to się nie znam. Mi na lewym przednim kole odpadł jeden ciężarek, więc przy większej prędkości trochę trzęsie kierownicą. No i może ma to coś wspólnego z tym ściąganiem.