PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

login
25-09-12, 18:18
można to przyspawac?

Jeśli nie okaże się, że jest zgnite i nie ma do czego spawać, bo się kolejne dziury robią, to się napewno da.
:p

Przy okazji ponawiam pytanie:
Czy cup holder od Integry DC2, taki jak na zdjęciu poniżej jest P & P do EJ9 HB?
Jeśli tak i ktoś ma, to poprosiłbym jeśli łaska o zdjęcie jak to się prezentuję.
Z góry dziękuję.

http://imageshack.us/a/img341/1102/jdm20dc20itr20cup20hold.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/341/jdm20dc20itr20cup20hold.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Zdjęcie zapożyczone bez wiedzy i zgody autora.
:p

RazoR91
25-09-12, 19:31
Pasuje :D Sam mam zamontowany ;)

Dorobiłem mocowania i wykręciłem jeden element z pod kieszonki ;)
Bez zadnego spawania i choc może trzeba przeweircić zeby się to trzymało.

Zobacz w moim temacie Bo chyba są tam fotki, słabe ale są :) Jak coś to jutro mogę Ci zrobić lepsze :)

kruszyna9227
25-09-12, 20:01
Koledzy stało się Honda zaliczyła bummm;/ teraz mam pytanie potrzebuje kupić 2 lampy, pas przedni, zderzak, chłodnicę i maskę. No i pytanie czy te elementy będą pasować z Civica sedana/coupe do Civica hb 3d(takiego mam 97r.)??

yarOo_krk
25-09-12, 20:25
Panowie czy C-PILLAR dedykowany do 5 gen'a pasuje P&P do 6 gen'a?

login
25-09-12, 20:28
Koledzy stało się Honda zaliczyła bummm;/ teraz mam pytanie potrzebuje kupić 2 lampy, pas przedni, zderzak, chłodnicę i maskę. No i pytanie czy te elementy będą pasować z Civica sedana/coupe do Civica hb 3d(takiego mam 97r.)??

Cztery lata na forum i nie wiesz?
:p
lampy, zderzak, maska z przedlift'owego Civic'a VI sedan/coupe będą na 100% pasować do przedlift'owego Civic'a VI HB.
pas przedni, chłodnica - raczej tak, ale niech Ci ktoś jeszcze potwierdzi.


Jak coś to jutro mogę Ci zrobić lepsze :)

Będę wdzięczny.
Z góry dziękuję.

hakate
25-09-12, 20:57
Witam.
Panowie potrzebuję poglądowych fotek jak to wygląda deska bądź przykrycie koła zapasowego w civicku 3D, (ja osobiście mam civica 1.5 3D 1997). W bagażniku mam kawałek nie udolnie włożonej sklejki i materiał na zszywki... ale coś mi świta że nie tak być powinno:/. Jakby ktoś miał chwilkę czasu i zrobił parę fotek jak to oryginalnie wygląda jak jest mocowane, byłbym wdzięczny

Budziniak
25-09-12, 21:10
Cztery lata na forum i nie wiesz?
:p
lampy, zderzak, maska z przedlift'owego Civic'a VI sedan/coupe będą na 100% pasować do przedlift'owego Civic'a VI HB.
pas przedni, chłodnica - raczej tak, ale niech Ci ktoś jeszcze potwierdzi.



Będę wdzięczny.
Z góry dziękuję.

Pas przedni jest inny a chłodnica podpasuje


Panowie czy C-PILLAR dedykowany do 5 gen'a pasuje P&P do 6 gen'a?

nie, nie pasuje

kruszyna9227
25-09-12, 21:25
Cztery lata na forum i nie wiesz?


Kolego nie zaszkodzi się upewnić przed wydaniem pieniędzy, dodajmy że nie chodzi tutaj o 20zł.
Dzięki za info.

RazoR91
25-09-12, 21:30
Będę wdzięczny.
Z góry dziękuję.


Spoko, jak jutro wróce to zrobię :)
W moim temacie są fotki jak to wygląda. Aparatu nie mam pod ręką to jedynie z telefonu jak coś :)

kubaszow
25-09-12, 21:39
W bagażniku mam kawałek nie udolnie włożonej sklejki
Tak to wlasnie wyglada w oryginale:):)

hakate
25-09-12, 21:44
I w oryginale nie jest ona do niczego przytwierdzona? Bo jak wnioskuje po ilości miejsca to tam dojazdówka się znajduje w miejscu na koło zapasowe?

endriu21
25-09-12, 21:50
w oryginale jest płyta pilśniowa, nie jest ona do niczego przytwierdzona, od spodu ma jedynie paski filcu miejscami i takie styrodurowe kwadraty które ja stabilizują.
Tak jest dojazdówka.

hakate
25-09-12, 21:55
dzięki wielkie za info :P trzeba będzie coś wymodzić zeby się czegoś trzymała:)

RazoR91
25-09-12, 22:10
Lepiej kupic płytę OSB lub MFP (dużo fajniejsza niż OSB ;) ) i zrobić od nowa płytę, obszyć. Można tez zabezpieczyć przed wodą/wilgocią i czego chcec wiecej :D

kubaszow
25-09-12, 22:13
czego chcec wiecej
exactly:)

endriu21
25-09-12, 22:17
najlepsza do tego jest sklejka ok 8mm polakierować i nic lepszego się nie znajdzie, lekka i wytrzymała.

markotny
25-09-12, 22:24
Sklejka jest do bani. Ja poszedłem tą drogą i sie porozłaziło i koniec końców zapadło. Next będzie własnie MDF:)

endriu21
25-09-12, 22:32
To albo była za cienka albo mylisz z pilśnią na sklejce 8-10mm możesz spokojnie stanąć i się nie złamie, mdf to papier prasowany szybko puchnie jak dostanie wilgoci, w najlepszym wypadku się wygnie od wilgoci, najgorsze rozwiązanie.

login
25-09-12, 22:56
Kolego nie zaszkodzi się upewnić przed wydaniem pieniędzy, dodajmy że nie chodzi tutaj o 20zł.
Dzięki za info.

Pewnie że nie zaszkodzi, nawet jest wskazane.
Ale trochę szydery, takiej nie złośliwej tylko dla żartu też jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
:D

RazoR91
25-09-12, 23:07
To ja własnie polecam płytę MFP :D Z tego samego co OSB ale te wiórka drobniejsze i co najważniejsze nie ciągnie tak wody :)

endriu21
25-09-12, 23:38
ogólnie najbardziej odporna na wilgoć jest osb ale słabo wygląda, mfp tez łapie wilgoć i popuchnie, łatwo złamać przy małych grubościach.

posejdon
26-09-12, 00:18
A może zamiast drewna zastosować tworzywo sztuczne? Laminat szklano-epoksydowy na przykład. Wilgoci nie chłonie, dość lekki i w miarę wytrzymały.

yahoo
26-09-12, 00:47
oststnio z tyłu auta dochodzą dziwne trzaski jakby blacha o blache waliła.. mam tuleje do wymiany? czy może coś innego?

cor7ez
26-09-12, 10:02
czy do ferio 6g moża wrzucić c-pillar? rozbierał ktoś te plastiki z ostatnich słupków?

kruszyna9227
26-09-12, 10:40
Pewnie że nie zaszkodzi, nawet jest wskazane.
Ale trochę szydery, takiej nie złośliwej tylko dla żartu też jeszcze nikomu nie zaszkodziło.


Luuuuuzzzzz:cool:

muzg
26-09-12, 17:32
Mam silnik d14a4 i chcę do niego założyć kolektor ssący z D15b7.
Teraz pytanie w związku z tym jaki pod to kupić dolot...
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/short-ram/uklad-dolotowy-honda-civic-1992-95-ex-1b.html
czy
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/short-ram/uklad-dolotowy-honda-civic-1996-98-ex-1b.html

skolopendra
26-09-12, 17:42
Mam silnik d14a4 i chcę do niego założyć kolektor ssący z D15b7.

kup wkład k&n do seryjnej puchy

muzg
26-09-12, 18:03
Już mam zakupiony stożek... wiem, że taki dolot dużo mi nie da, ale bardziej mi tu chodzi o wrażenia akustyczne.
Poza tym mam airboxa, dziurę w zderzaku i przewód doprowadzony, a sam dolot zostanie owinięty bandażem termo.

skolopendra
26-09-12, 18:04
wiem, że taki dolot dużo mi nie da,

ba, czasem może wręcz zabrać ...

muzg
26-09-12, 18:16
Mam na razie seryjny dolot z d14a4 + doprowadzenie zimnego ze zderzaka i czuć lekką poprawę reakcji na gaz i już w ciepłe dni go nie zmula.
Mógłbym wywalić rezonator i wtedy airbox by się zmieścił pod maską, ale raz pojeździłem bez tego miałem wrażenie, że silnik dostaje wibracji.

skolopendra
26-09-12, 18:34
miałem wrażenie, że silnik dostaje wibracji.

tylko złudzenie :)

posejdon
26-09-12, 21:06
Ostatnio wyskoczył mi błąd 54 i okazało się, że pasek alternatora przeciął peszel od kabla do CKF i naruszył przewody - stąd zwarcie. Połączyłem i zaizolowałem wszystko ładnie, nie robiłem resetu i po dwóch dniach kontrolka check engine zgasła. Żarówka jest ok bo po włączeniu zapłonu normalnie się zapala i gaśnie. Czy to normalne, że kontrolka sama zgaśnie po usunięciu usterki?

kubaszow
26-09-12, 22:07
Tak, skoro usterka zostala usunieta.

posejdon
26-09-12, 22:53
No to ok. Dzięki za odpowiedź:). Dlaczego zatem kontrolka nie zgasła od razu przy pierwszym odpaleniu tylko dopiero po jakichś 200 km?

Budziniak
27-09-12, 00:05
komputer dostał *******ca i po przejechaniu 200 km nauczył się tego co pokazuje czujnik

yahoo
27-09-12, 00:49
oststnio z tyłu auta dochodzą dziwne trzaski jakby blacha o blache waliła.. mam tuleje do wymiany? czy może coś innego?
??

luchuma
27-09-12, 09:58
no to musisz sprawdzic co to wali :P

moze wachacz o wydech, albo amory sie skonczyly, moze tez byc jakas tuleja, cukierek, ciegna od klapy bagaznika

szymon332
27-09-12, 11:24
Witam, proszę o pomoc przy samodiagnostyce. Co to za błąd? 1 czy 11?
Jeżeli to 1 sonda lub jej obwód
jeżeli 11 to potencjometr CO , i tu problem bo nie wiem nawet co to jest i gdzie tego szukać. Czy chodzi czujnik temp płynu chłodzącego?


http://www.youtube.com/watch?v=7osGIR9DxH4

posejdon
27-09-12, 12:12
Moim zdaniem (o ile się nie mylę) to są dwa kody:
1 - czyli sonda lambda lub jej obwód
10 - czujnik temperatury powietrza lub jego obwód

Na początku kontrolka zapala się i gaśnie ale tak jest zawsze, potem dłuższa przerwa, masz jedno krótkie mignięcie czyli 1, potem znowu dłuższa przerwa oddzielająca kody i na koniec jedno długie mignięcie czyli 10. Później wszystko się powtarza.

szymon332
27-09-12, 12:32
Nie wziąłem tego pod uwagę. Thks.

muzg
27-09-12, 13:55
tylko złudzenie :)
Być może, ale miałem go wtedy nie przymocowany i rura luzem dyndała.
A co do tego dolotu, to więc mam brać pod VIgen czy V ?

lub3cki
27-09-12, 20:08
witam, mam pytanie. Mam ej6 w serii i mam tlumik do wymiany i mysle czy by moze nie zastosowac od rovera o srednicy 2'. Czy mozecie mi powiedziec czy:
- podpasuje do mnie zarowno srodkowy jak i koncowy z tego rovera?
- czy jest jakikolwiek sens zakladania wydechu o wiekszej srednicy jezeli wszystko inne mam w wydechu serie?
- czy glosnosc pracy wydechu rovera jest wieksza?

login
27-09-12, 22:21
Ma ktoś może zwymiarowany rysunek wykładziny bagażnika w VI HB?
:confused:
Chodzi o "dyktę" oddzielającą koło zapasowe od bagażnika.
Będę dorabiał nową u siebie, a odrysowywać od starej i pokrzywionej przez wilgoć nie uśmiecha mi się.

zurek100
27-09-12, 22:26
Straasznie długo podnosi się temperatura wody(chociaż w końcu dochodzi do odpowiedniej i nie przekracza jej), i jak się jedzie szybciej albo z włączonym ogrzewaniem na maxa ,znacznie opada. Termostat? Czy wystarczy wymienić i odpowietrzyć płyn chłodniczy bo aktualny jest już strasznie zmęczony życiem na oko.

login
27-09-12, 22:30
Straasznie długo podnosi się temperatura wody(chociaż w końcu dochodzi do odpowiedniej i nie przekracza jej), i jak się jedzie szybciej albo z włączonym ogrzewaniem na maxa ,znacznie opada. Termostat? Czy wystarczy wymienić i odpowietrzyć płyn chłodniczy bo aktualny jest już strasznie zmęczony życiem na oko.

A może najpierw Dzień Dobry, a nie termostat, hę?
:p
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!

iljash
27-09-12, 22:37
Zaczalbym od termostatu , koszt niewielki a zwroci sie chociazby w zimie jak silnik bedzie sie nagrzewal po paru a nie parunastu kilometrach

login
27-09-12, 22:41
Płyn też nie zaszkodzi wymienić przed zimą, jak jest już "zmęczony".

Seweryn
28-09-12, 07:35
Witam,

Czy przy pierwszej wymianie paska rozrządu (120 tys. km) wystarczy skontrolować stan pompy wody, czy zalecana jest jej wymiana?

Pozdrawiam.

pawelwlkp91
28-09-12, 07:52
Ja bym kolego wymieniał też pompę bo nigdy nie wiadomo jak to wygląda a szkoda dwa razy rozbierać lub uszkodzić sobie silnik. Takie moje zdanie.

Pozdro.

yarOo_krk
28-09-12, 07:55
witam, mam pytanie. Mam ej6 w serii i mam tlumik do wymiany i mysle czy by moze nie zastosowac od rovera o srednicy 2'. Czy mozecie mi powiedziec czy:
- podpasuje do mnie zarowno srodkowy jak i koncowy z tego rovera?
- czy jest jakikolwiek sens zakladania wydechu o wiekszej srednicy jezeli wszystko inne mam w wydechu serie?
- czy glosnosc pracy wydechu rovera jest wieksza?

1. Powinien podejść (w HB jest P&P z tego co kojarzę)
2. Nie bardzo. Jeżeli silnik nie jest zmodzony to raczej nie ma sensu. Będzie głośniej a auto będzie mulić a nie jechać
3. im większa średnica tym głośniej


Witam,

Czy przy pierwszej wymianie paska rozrządu (120 tys. km) wystarczy skontrolować stan pompy wody, czy zalecana jest jej wymiana?

Pozdrawiam.
Z tego co wiem np. w ASO najpierw kontrolują stan pompy.

cor7ez
28-09-12, 09:45
jak odkręcić odbłyśnik reflektora od obudowy? mam zamiar soczewkę montować i musze zdjąć odbłyśnik bez uszkadzania go..

posejdon
28-09-12, 15:50
Czy alternator może się zapiec na tej dolnej ruchomej ośce tak, że po odkręceniu wszystkiego na górze (nawet całej tej szyny regulacyjnej) ani drgnie i nie można zmniejszyć naciągu paska, żeby go zdjąć? Nakrętkę ośki odkręciłem. Nie wygląda jakby miał być przyspawany. Macie jakiś patent na rozruszanie altka? Młotem go mam tłuc czy co? Chętnie bym go wyjął bo miałbym wtedy lepszy dostęp ale chyba ramienia, które go łączy z blokiem też nie odkręcę bo za bardzo nie ma tam dostępu do jednej śruby.

KrzysiekWPR
28-09-12, 18:34
Mam takowe pytanie. Parę wieków temu zmieniłem endżajna z 1.4 na 1.6. Co jakiś czas wywala mi przeguby :/ Teraz znów się rozleciał.
Do 1.6 są jakieś przeguby, które przyjmą na klatę większą moc? Bo do tej pory z tego co wiem miałem od 1.4 i nie wiem przypadkiem czy to nie jest wina, że są za słabe na taką moc silnika...

skolopendra
28-09-12, 18:36
Do 1.6 są jakieś przeguby, które przyjmą na klatę większą moc?

nie

zapewne kupiłeś jakiś szajs i dziwisz się że je wysrało

lozek
28-09-12, 21:01
Mam takowe pytanie. Parę wieków temu zmieniłem endżajna z 1.4 na 1.6. Co jakiś czas wywala mi przeguby :/ Teraz znów się rozleciał.
Do 1.6 są jakieś przeguby, które przyjmą na klatę większą moc? Bo do tej pory z tego co wiem miałem od 1.4 i nie wiem przypadkiem czy to nie jest wina, że są za słabe na taką moc silnika...

Przecież to jest to samo czy to 1.3 czy 1.6... Jeździłem tak rok i miały się doskonale a moje d16 odpychało się też nie kiepsko ;) Problem musi leżeć gdzie indziej. Np raz wysypaly sie tak ze starosci a potem wysypywały się bo zamieniałeś je na jakiś szajs :)

KrzysiekWPR
28-09-12, 21:58
Tak też myślałem, że nie ma specjalnych przegubów pod dany silnik, wolałem po prostu się upewnić. Ok, ale teraz kolejne pytanie. W takim razie jaki polecacie ten przegub, żeby znów się nie rozleciał...

skolopendra
28-09-12, 22:05
hdk
nkn

login
28-09-12, 22:08
Tak też myślałem, że nie ma specjalnych przegubów pod dany silnik, wolałem po prostu się upewnić. Ok, ale teraz kolejne pytanie. W takim razie jaki polecacie ten przegub, żeby znów się nie rozleciał...

Pascal fuck off

Silent
28-09-12, 23:05
Wyrwało mi się dzisiaj kawałek prawego przedniego nadkola i teraz mam pytanie czy nadkole z przed lifta pasuje do polifta? I czy lepiej szukać używanego oryginału czy można spokojnie kupować zamiennik? Miał już ktoś styczność z tym?

buczacza
28-09-12, 23:18
Nadkole z przedlifta i polifta różnią się i nie będzie pasować, bo jest inny kształt wycięcia na lampę, i nie wiem czy też coś z mocowaniem nie jest zmienione.. Więc odpada. Zamiennik brdzie 10 razy gorszy niż jakikolwiek oryginał, więc też nie ma sensu...

login
28-09-12, 23:19
czy nadkole z przed lifta pasuje do polifta?

Błotniki od przedlift'a różnią się od polft'owych tylko chyba kształtem przy lampach, więc powinno pasować.
Dobrze by było, żeby Ci ktoś jeszcze potwierdził.


I czy lepiej szukać używanego oryginału czy można spokojnie kupować zamiennik? Miał już ktoś styczność z tym?

Osobiście nie miałem styczności, ale słyszałem, że zamienniki są ch..a warte, bo ciężko spasować i z gorszego materiału są zrobione, więc ja na Twoim miejscu szukał bym używki.

buczacza
28-09-12, 23:22
Ja mam problem że sprzęgłem. Nie ślizga się ani nic, ale bardzo późno łapie, kiedy pedał jest już bardzo daleko od podłogi... w którym miejscu mogę to wyregulować...?

Silent
28-09-12, 23:23
Prześledziłem allegro i nie ma podziału na nadkola przed i po liftowe więc powinny pasować wymiennie za siebie. Musze coś na szybko kupić coś na szybko bo połowa obecnego nadkola została na rondzie jak mi koło podskoczyło na wybojach i strasznie trze jak jadę. Jutro pewnie wyrwę je do końca ale na zimę by się coś przydało



Ja mam problem że sprzęgłem. Nie ślizga się ani nic, ale bardzo późno łapie, kiedy pedał jest już bardzo daleko od podłogi... w którym miejscu mogę to wyregulować...?


Coś takiego kiedyś znalazłem w internecie: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-sprzeglo-regulacja-pedalu-oraz-popychacza-vt890.htm

kubaszow
28-09-12, 23:24
Panowie tak na szybko!
Zablokowal mi sie hamulec z tylu (bebny) Dzwignia recznego po opuszczeniu odbija i zostaje podniesiona na 1/3(auto da sie przepchnac na luzie ale w 3 osoby:) )
Od czego zaczac sprawdzanie, linka, cylinderki ...?

buczacza
28-09-12, 23:25
Błotniki od przedlift'a różnią się od polft'owych tylko chyba kształtem przy lampach, więc powinno pasować.
Dobrze by było, żeby Ci ktoś jeszcze potwierdził.



nie będzie pasować, nie masz co próbować

login
28-09-12, 23:30
Prześledziłem allegro i nie ma podziału na nadkola przed i po liftowe więc powinny pasować wymiennie za siebie.

Też mi się tak wydaję, bo przecież nadkole nie dochodzi w błotniku do miejsca, dzie zaczyna się wycięce na reflektor, tylko "kończy się" się tam, gdzie zaczyna się zderzak.
Ale się nie upieram.

buczacza
28-09-12, 23:34
Zaraz moment... Mówisz o nadkolu czyli o blacharce czy o plastikowym nadkolu wewnątrz?

Silent
28-09-12, 23:35
Mówię o nadkolu czyli tym plastiku w środku nad kołem a nie o błotniku. W poniedziałek zamówię w hurtowni motoryzacyjnej zamiennik ale też pojadę objechać pobliskie szroty może coś znajdę. A jak ten zamiennik nie będzie pasował to oddam im będzie prościej niż z allegro ściągać a jak przepłacę te 10 czy 20zł to mała strata.

buczacza
28-09-12, 23:39
A to... To spokojnie bierz zamiennik... Myślałem że mowa o nadkolu karoserii...

Raffaelloo
28-09-12, 23:47
Nie bierz kolego zamienników ! Używany oryginał tylko i wyłącznie :D

Starstruck
28-09-12, 23:54
J.w. Zamienniki plastików, blacharki, średnio nadają się do czegokolwiek.

endriu21
28-09-12, 23:58
A jak ten zamiennik nie będzie pasował

w hondzie nie testowałem wiec się pochwal czy pasuje dla potomnych, ale w większości przypadków z innymi autami nie pasowały, albo otwory się nie pokrywały albo były za krótkie i trzeba było naciągać, w hondzie pewnie będzie podobnie.

a nadkola maja chyba inny nr katalogowy wiec mogą się różnić.

kjmuszek
29-09-12, 11:45
Panowie może ktoś mi podpowie, mianowicie potrzebuję spinki którymi mocuje się plastiki to tylnej klapy bagażnika. Auto EJ9 HB przed liftem (jak to ma znaczenie) , może ktoś będzie wiedział jaka to dokładnie albo odrazu link z czymś takim :) To jest taka spinka w której się środek wciska i wtedy popuszcza zaczepy.

Starstruck
29-09-12, 12:30
Może ta strona ci coś pomoże. Mają WSZYSTKIE spinki http://www.romix.pl/ ew. www.spinkisamochodowe.pl

posejdon
29-09-12, 13:04
Panowie pomocy! Czy sprzęgło z D15B7 podejdzie do D14Z2? Ewentualnie jakie inne pasują?

Starstruck
29-09-12, 13:13
Nie podejdzie, bo B7 ma 212mm, a Z2 200 mm. ALE jest sposób: jak podmienisz zamachy, to podejdzie i w sumie wyjdzie to taniej, bo sprzęgła 212 mm są tańsze a zamach też kosztuje jakieś grosze.

posejdon
29-09-12, 15:36
Dzięki za radę. Jednak nie będę kombinował. Poszukam sprzęgła o śr. 200 mm. Czy między tymi sprzęgłami (200 mm) są jakieś różnice? Inny otwór centrujący albo coś innego? Szukać po prostu sprzęgła do Hondy o takiej średnicy? Domyślam się, że powyższe pytania u niektórych mogą wywołać uśmiech ale jestem bardzo świeży w temacie.

Jeszcze się upewnię czy to aby na pewno sprzęgło. Otóż na postoju, przy wciśnięciu pedału podczas wrzucania 1 usłyszałem i poczułem pod nogą jakieś takie chrupnięcie. Od tego momentu sprzęgło się ślizga, rosną obroty a prędkość się nie zmienia, i łapie na samej górze. Zmiana biegów jest utrudniona - wchodzą z oporem/zgrzytem. Sam pedał też jest jakiś dziwny - nie czuć na końcu wyraźnego oporu a przy włączonym silniku drży. Wysprzęglik jest zapocony pod gumową osłoną - może w tym tkwi problem?

skolopendra
29-09-12, 16:13
o takiej średnicy?

tak 200mm

Michał102
29-09-12, 21:34
Co do wkładek w nadkola - każdemu odradzę zakup zamiennika. Jest to najgorszy syf jaki można sobie wyobrazić. Te nadkola wyglądają tak, jakby były zrobione do zupełnie innego modelu auta. Miałem już styczność z kilkoma egzemplarzami od różnych producentów i każde jedno wylądowało na śmietniku. Rada jest tylko jedna - szukać OEM'wego.

kubaszow
29-09-12, 21:44
Co do wkładek w nadkola
Kupilem takiego zamiennika z 2 lata temu w kilku miejscach trzeba bylo podgrzac, docisnac, poczekac az wystygnie i do tej pory jezdzi na aucie i 0 problemow, nic nie odchodzi, nie peka.

Michał102
29-09-12, 21:48
Kupilem takiego zamiennika z 2 lata temu w kilku miejscach trzeba bylo podgrzac, docisnac, poczekac az wystygnie i do tej pory jezdzi na aucie i 0 problemow, nic nie odchodzi, nie peka.

Czyli Twój przypadek to tzw. wyjątek od reguły ;) Akurat chińczyk co to robił miał lepszy dzień, bo dostał "miskę ryżu" więcej :p

login
29-09-12, 21:49
Kupilem takiego zamiennika z 2 lata temu w kilku miejscach trzeba bylo podgrzac, docisnac, poczekac az wystygnie i do tej pory jezdzi na aucie i 0 problemow, nic nie odchodzi, nie peka.

To nie nadkole, tylko zestaw Mały Modelarz chyba był?
:D
"podgrzać, docisnąć, poczekać" nie za dużo tego jak na jedną część do samochodu?

kubaszow
29-09-12, 22:37
podgrzać, docisnąć, poczekać" nie za dużo tego jak na jedną część do samochodu?
Dla mnie nie za duzo jak na na podgrzanie 2 miejsc, za polowe ceny uzywanego oryginalu ze szrotu:)

Rudy_
30-09-12, 11:23
niech mi ktoś powie czy owiewki Heko od coupe będą pasować do HB EJ9? :) :)

login
30-09-12, 11:26
niech mi ktoś powie czy owiewki Heko od coupe będą pasować do HB EJ9? :) :)

Tak samo jak drzwi.
:p

Rudy_
30-09-12, 11:31
Tak samo jak drzwi.
czyl rozumiem że TAK ? :P

luchuma
30-09-12, 13:18
tak

Bolsik
30-09-12, 14:07
jakie są luzy zaworowe dla b16a2 z EK4 96r. ?

cor7ez
30-09-12, 14:27
ale mu chodzi o nadkole a nie o błotnik :P

luchuma
30-09-12, 15:45
jakie są luzy zaworowe dla b16a2 z EK4 96r. ?

takie same jak w Twoim ;]

Ssacy: 0,15 - 0,19 mm
Wydechowy: 0,17 - 0,21 mm

glowackigbw
30-09-12, 17:51
Panowie sprawa jest :) Mam ej9 1.4is 90 hp 2000 r po lifcie. Padła sonda lambda, komp pokazuje, że ta przy kacie. Kupiłem już 2 zamienniki nowe i kupa - dalej błąd. Zdecydowałem się kupić ori używkę, bo ponoć jest problem z zamiennikami.
Kwestia jest taka. Mam d14z2, mało do nich części itp. Większość to d14a2, d14a4. Czy mogę kupić z innego silnika ? Byle była 4żyłowa, oraz z 1.4. CZy przedlifty ma znaczenie ? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

skolopendra
30-09-12, 18:13
Kupiłem już 2 zamienniki nowe i kupa - dalej błąd.

a po wymianie skasował ktoś te błędy?

Rodzynki
30-09-12, 20:39
CZy przedlifty ma znaczenie ?

Przedlifty nie mają sondy na katalizatorze. Z D14z1 też będzie pasować, bo to poliftowy silnik ale w wersji 75km.

markotny
30-09-12, 20:44
Przedlifty nie mają sondy na katalizatorze.

A niby gdzie ją mają??:confused:

Rodzynki
30-09-12, 20:47
A niby gdzie ją mają??:confused:

Na kolektorze. ;)

Natomiast polift ma dodatkową sondę na kacie.

markotny
30-09-12, 20:52
Wiem gdzie się znajdują sondy w przed i po-liftach. Pytałem, bo tak żeś jakoś matyjaśnie napisał, że przez moment sie pogubiłem:D

Rodzynki
30-09-12, 20:56
No tak myślałem że się nie zrozumieliśmy. ;)

glowackigbw
30-09-12, 20:59
a po wymianie skasował ktoś te błędy?
Oczywiście :)

Przedlifty nie mają sondy na katalizatorze. Z D14z1 też będzie pasować, bo to poliftowy silnik ale w wersji 75km.
Jak wygląda kwestia innych silników, popularniejszych tj. d14a2, a4 :>

Na kolektorze. ;)

Natomiast polift ma dodatkową sondę na kacie.
Moje utrapienie :mad:

Rodzynki
30-09-12, 21:09
Jak wygląda kwestia innych silników, popularniejszych tj. d14a2, a4 :>

A2 to nie wiem, silnik chyba z europejca.

A3, A4 to właśnie przedliftowe jednostki z EJ9.

markotny
30-09-12, 21:09
Jak wygląda kwestia innych silników, popularniejszych tj. d14a2, a4 :>

Możesz dać śmiało sondę z A3 lub A4.

glowackigbw
30-09-12, 21:14
A2 to nie wiem, silnik chyba z europejca.

A3, A4 to właśnie przedliftowe jednostki z EJ9.
Odnośnie D14Z1
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-d14z1-1-4-90km-honda-civic-95-00-i2680576832.html
to wg niego 95- 00 :o

To suma sumarum Panowie, mogę brać lambdę 2 z D14Z1,D14a3,D14a4 :>

Można to jakoś po rozmiarach, oznaczeniach ustalić ? W moim rejonie - tj . Jaworzna, nie ma nigdzie takiej sondy, żeby jechać, zamontować i już :/

http://allegro.pl/sonda-lambda-civic-5d-95-00-d14a2-4-przewody-waw-i2615174602.html Ciekawe czy by z angielki przypasowała..

Można prosić o jakieś przykładowe aukcje, ewentualnie, do jakich kwot kupować taką sondę ;) ?

Silent
30-09-12, 22:52
D14a3/a4 nie ma 2 sondy, D14z1/z2 to jest silnik od polifta i on już ma 2 sondę która nie jest zamienna z pierwszą

tomekjzg
01-10-12, 06:37
a A3 i A4 ma sondę dwu żyłową i pewnie nie podejdzie

glowackigbw
01-10-12, 08:20
Czyli musze ograniczyc sie do 2 silnikow... Malo czesci do nich jest, bedzie ciezko. Polecicie jakiegos sprzedawce/sklep/usera Panowie ?

Rodzynki
01-10-12, 10:39
Jest jeszcze takie rozwiązanie i można się pozbyć kata przy okazji.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda

swietekkk
01-10-12, 16:01
Jakiś nie miły sierść chodzi mi po mojej Hani i ją drapie. Macie może jakieś pmysły jak ja ochronić przed nim? Myślałem o pokrowcu, ale to Hania więc nie bardzo mi się to podoba.

spychu
01-10-12, 16:02
a A3 i A4 ma sondę dwu żyłową i pewnie nie podejdzie
A to jakas nowosc :) ku scislosci jedno zylowa :)

slop
01-10-12, 16:19
czy ktoś montował u siebie uszczelke miski olejowej firmy Takoma ?
http://moto.allegro.pl/uszczelka-miski-olejowej-honda-civic-hr-v-i2635171947.html

jakosc bardzo odbiega od OEM ? Bo nie moge nigdzie OEMowej znalezc ...

Dissnej
01-10-12, 16:21
Słabo szukasz. 2 minuty mi to zajęło: http://jarusnet.pl/2012/01/29/uszczelka-miski-oem-11251-p2a-014/

Rodzynki
01-10-12, 17:27
czy ktoś montował u siebie uszczelke miski olejowej firmy Takoma ?
http://moto.allegro.pl/uszczelka-miski-olejowej-honda-civic-hr-v-i2635171947.html

Mam tą uszczelkę z JDM szop-u i jestem z niej zadowolony. Jakość dobra.

tomekjzg
01-10-12, 17:27
A to jakas nowosc :) ku scislosci jedno zylowa :)

może i jedno mój błąd ale kolega pisał że chce ją włożyć zamiast 4 żyłowej więc go wyprowadziłem z błędu

Rodzynki
01-10-12, 17:39
Jakiś nie miły sierść chodzi mi po mojej Hani i ją drapie. Macie może jakieś pmysły jak ja ochronić przed nim? Myślałem o pokrowcu, ale to Hania więc nie bardzo mi się to podoba.

Są różnie specyfiki odstraszające koty itp. Poszukaj na alledrogo.

krzychu172
01-10-12, 18:15
Witam, mam pytanie odnosnie kompa. Czy podejdzie komp z d16b2 pod wiazke z d16y7, poniewaz wymienilem silnik na d16b2 i chcialbym rowniez wymienic kompa i wtryski ?

glowackigbw
01-10-12, 18:37
Jest jeszcze takie rozwiązanie i można się pozbyć kata przy okazji.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1267-symulator-sondy-lambda
Dzięki, ale ja tego nie ogarnę ;)


A to jakas nowosc :) ku scislosci jedno zylowa :)
To super, zostaje sonda z d14z1, d14z2... przecież mnie coś trafi :[

Powtówrzę się, jeśli ktoś ma taką na sprzedaż, zna pewnych sprzedawców allegro, forum itp. proszę pisać !

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam ;)

bosch
01-10-12, 22:07
Będę wymieniał amorki na gwint, i zawsze jak wymieniałem amory to wiadomo kupowałem nowe mocowania amortyzatorów w kielich, tutaj coś nie mogę znaleźć do hondy całych mocowań - czy tylko występują te zestawy naprawcze górnego mocowania amortyzatora ? Tam w skład wchodzi z tego co widziałem tulejka, dwie podkładki i dwie gumy na stronę. Jak tam się poliuretan sprawdza bo widziałem że też są dostępne zamienniki ?

RazoR91
01-10-12, 22:26
Jaką polecacie uszczelkę pokrywy zaworów do d14a4 ?
Tak wiem OEM najlepsza, a dobry zamiennik ? :)

login
01-10-12, 22:36
Jaką polecacie uszczelkę pokrywy zaworów do d14a4 ?
Tak wiem OEM najlepsza, a dobry zamiennik ? :)

Stwierdzenie "dobry zamiennik" jeśli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów to raczej oksymoron.
Ja wymieniłem na OEM, wiadomo różnica w cenie jest, ale święty spokój w życiu najważniejszy.
:D

luchuma
01-10-12, 22:39
elring czy jak to sie tam nazywa

markotny
01-10-12, 22:45
Są różnie specyfiki odstraszające koty

Np. kup psa:p.


Tak wiem OEM najlepsza, a dobry zamiennik ?

Uszczelki silnika i osprzętu - tylko OEM

Starstruck
01-10-12, 22:49
Z doświadczenia powiem tak: kiedyś, jeszcze za czasów jak się bujałem EK3, robiłem regulację zaworów i kupiłem uszczelkę pokrywy zaworów za 14 zł. Jakoś potem był tak, że trzeba było zdjąć pokrywę i owa uszczelka nadawała się tylko do śmieci. Kupiłem OEM, w EJ6 też śmigam na OEM, z 5 razy była ściągana i nic: dalej elastyczna, nie przepuszcza. Także tutaj o te 30 zł nie warto żydzić i kupić OEM. Spokojnie na dwie regulacje zaworów musi starczyć.

Karuzel
01-10-12, 22:50
troszke walczylem z uszczelkami pod pokrywe, JapanParts lecial olej,Reinz tak samo, zalozylem Elrigna i sie uspokoilo :)

RazoR91
01-10-12, 22:58
Wiem że OEM najlepsze, ale do B serii i np do d16z6/y8 to oczywiście, ale do zmęczonego d14 to chyba OEMu nie warto ;)

A luzy zaworowe w 1.4 jakie są ?

Karuzel
01-10-12, 23:03
ssacy 20, wydech 25

RazoR91
01-10-12, 23:07
podziękować :)
Jak Miedzy Elringiem, a OEM będzie mała rożnica to pomysle nad oryginałem :)

Michał102
02-10-12, 01:13
Ja w D14 miałem jakiś zamiennik, którego nazwy nawet nie pamiętam. Kilkukrotnie zdejmowałem pokrywę (malowanie, regulacja zaworów itp.) i nigdy ta uszczelka mi nie puszczała. Podstawa to bardzo dokładne oczyszczenie i odtłuszczenie głowicy, wyżłobienia w deklu i samej uszczelki.

Bolsik
02-10-12, 10:01
takie same jak w Twoim ;]

Ssacy: 0,15 - 0,19 mm
Wydechowy: 0,17 - 0,21 mm


no chyba właśnie nie ... na 20 przy ssacym cofa kolektorem !?!?! 25 na wydechu ...

login
02-10-12, 10:24
podziękować :)
Jak Miedzy Elringiem, a OEM będzie mała rożnica to pomysle nad oryginałem :)

Ja w styczniu tego roku za OEM'ową uszczelkę pokrywy zaworów do D14Z2 zapłaciłem z 15% rabatem w ASO kwotę: 40,77 zł.
Więc chyba nie jest to majątek za cenę szczelności.
:confused:
Kupując zamiennik uszczelki, jaki by on nie był, zawsze jest loteria będzie ciekło, albo nie będzie.
Według mnie nie ma sensu "podcieranie dupy szkłem" i oszczędzanie 5,- zł, ale Twój samochód - Twoja decyzja.

luchuma
02-10-12, 11:54
no chyba właśnie nie ... na 20 przy ssacym cofa kolektorem !?!?! 25 na wydechu ...

nie ma innej opcji, ustaw zawory jeszcze raz, swiezo zlozony silnik to sie popychacze zaworowe napelnily olejem ;]
pozatym 20 i 25 to wartosci dla D serii

dla B serii masz 15 i 20 :P



B-seria:
ssace: 0,15-0,19mm
wydech: 0,17-0,21mm

D-seria:
ssace: 0,18-0,22mm
wydech: 0,23-0,27mm

I jak jeszcze raz ktoś sie zapyta o luzy to dostanie WARNa!

Gr4b3Q
02-10-12, 20:27
Przepustnice w hankach są wymienne ? Tzn. czy np. do D-serii będzie pasowała ta z B,K,H etc. ? Różnią się tylko średnicą wewn. ?

szymon332
03-10-12, 16:52
Witam, co to za czujnik - zakreślony na czerwono? Silnik D14a4 w EJ9.

http://images47.fotosik.pl/1572/c2c63530b47697ffm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c2c63530b47697ff)

http://images47.fotosik.pl/1572/c2c63530b47697ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Wygląda mi na czujnik temp płynu chłodzącego?
Ale w głowicy jest jeszcze jeden czujnik trochę mniejszy na dole po prawej stronie aparatu zapłonowego,
mniej więcej na przecięciu się zielonych strzałek.

Dlaczego pytam: szukam przyczyny przymulania samochodu? Na początek chciałem sprawdzić czujniki.
Od razu powiem , nagrzewa się ok , wiatrak włącza się wtedy kiedy powinien.
Wskaźnik temp w 1/3 całej skali temp i stoi w miejscu jak rozgrzany i opada kiedy stygnie, więc raczej ok(pomiar multimetrem czujnika po prawej stronie aparatu zapł. na zimno wskazał ok 300kOhm i napięcie na nim 4.98V po włączeniu zapłonu)

Z kolei na tym drugim czujniku zakreślonym na czerwono na fotce jest on na magistrali wodnej chyba obok termostatu pomiar oporu elektr. wskazuje wynik poza skalą( lub bład) na każdym zakresie pomiaru, a napięcie 11.97V na wł. zapł)
Jeszcze sprawdzę, czy po jego odłączeniu tego czujnika zapali sie check itp.

Czy w D14a4 są dwa czujniki temp np. jeden do kompa a drugi do zestawu wskażników?
Proszę o szybką odp forumowiczów wiedzących co to za część.

login
03-10-12, 17:27
Czy w HB VI i coupe VI są identyczne szyny foteli - konkretnie mocowania foteli do podłogi samochodu?
:confused:

Starstruck
03-10-12, 17:35
Czy w HB VI i coupe VI są identyczne szyny foteli - konkretnie mocowania foteli do podłogi samochodu?
:confused:

Tak jest!

login
03-10-12, 17:37
Tak jest!

To miło z ich strony.
Dziękuję
:D

lopi83
03-10-12, 18:40
Czy w D14a4 są dwa czujniki temp np. jeden do kompa a drugi do zestawu wskażników?tak

szymon332
03-10-12, 19:18
Witam, co to za czujnik - zakreślony na czerwono? Silnik D14a4 w EJ9.

http://images47.fotosik.pl/1572/c2c63530b47697ffm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c2c63530b47697ff)

http://images47.fotosik.pl/1572/c2c63530b47697ffmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Wygląda mi na czujnik temp płynu chłodzącego?
Ale w głowicy jest jeszcze jeden czujnik trochę mniejszy na dole po prawej stronie aparatu zapłonowego,
mniej więcej na przecięciu się zielonych strzałek.

Dlaczego pytam: szukam przyczyny przymulania samochodu? Na początek chciałem sprawdzić czujniki.
Od razu powiem , nagrzewa się ok , wiatrak włącza się wtedy kiedy powinien.
Wskaźnik temp w 1/3 całej skali temp i stoi w miejscu jak rozgrzany i opada kiedy stygnie, więc raczej ok(pomiar multimetrem czujnika po prawej stronie aparatu zapł. na zimno wskazał ok 300kOhm i napięcie na nim 4.98V po włączeniu zapłonu)

Z kolei na tym drugim czujniku zakreślonym na czerwono na fotce jest on na magistrali wodnej chyba obok termostatu pomiar oporu elektr. wskazuje wynik poza skalą( lub bład) na każdym zakresie pomiaru, a napięcie 11.97V na wł. zapł)
Jeszcze sprawdzę, czy po jego odłączeniu tego czujnika zapali sie check itp.

Czy w D14a4 są dwa czujniki temp np. jeden do kompa a drugi do zestawu wskażników?
Proszę o szybką odp forumowiczów wiedzących co to za część.

Czy w D14a4 są dwa czujniki temp np. jeden do kompa a drugi do zestawu wskażników? tak

Thks, to już wiele wyjaśnia.
Który jest do czego?
czy ten po po prawej od aparatu zapł(obok złącza sondy) jest od zegarów, a ten przy termostacie(po lewej ) daje sygnał do kompa? Dobrze rozumiem?

rooter666
03-10-12, 19:36
Który jest do czego?
czy ten po po prawej od aparatu zapł(obok złącza sondy) jest od zegarów, a ten przy termostacie(po lewej ) daje sygnał do kompa? Dobrze rozumiem?

ten przy termostacie w czerwonym to jest włącznik wentylatora chłodnicy, pod aparatem ten z jednym kablem to czujnik do zegarów a ten z dwoma do kompa.

szymon332
03-10-12, 19:54
Jutro jeszcze sprawdzę, ale ten w miejscu zielonych strzałek miał dwa kable(mniejszy), ten w czerwonym też dwa kable(większy).
Czyli powinien być jeszcze jakiś z jednym kablem?
Czy ten czujnik z jednym kablem nie był w Vgen?

swietekkk
03-10-12, 20:23
Jakiś czas temu widziałem autko które miało silnik 1.4 i ok 140km. Szukam już trochę, ale coś nie mogę tego znaleźć. Kojarzy ktoś który użytkownik naszego forum posiadał takie auto?

szymon332
03-10-12, 21:04
ten przy termostacie w czerwonym to jest włącznik wentylatora chłodnicy, pod aparatem ten z jednym kablem to czujnik do zegarów a ten z dwoma do kompa.
Znalazłem w necie manual civic 6gen w pdf i faktycznie to czerwonej obwódce to włącznik ETC. A także dwa czujniki powinny być pod aparatem zapł z prawej strony. Jutro oględziny w aucie.

Rodzynki
03-10-12, 21:19
Jakiś czas temu widziałem autko które miało silnik 1.4 i ok 140km. Szukam już trochę, ale coś nie mogę tego znaleźć. Kojarzy ktoś który użytkownik naszego forum posiadał takie auto?

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?26449-D14A3-EJ9-by-H4WK

Michał102
04-10-12, 13:05
Aparat zapłonowy w silnikach D16Y7 i D16Y8 jest taki sam ?

shade19
04-10-12, 14:35
czesc czy do ebayowego kolektora wydechowego do d seri podejdzie oemowa uszczelka miedzy glowica a kolektorem?czy trzeba miec z tego kolektora?jesli tak to gdzie ja moge dostac?pozdro

szymon332
04-10-12, 16:34
1) Czy na pracującym silniku wypinając sondę lambda zapali się check lub np. zmienią się obroty jałowe?
U mnie nie ma żadnej różnicy po odłączeniu sondy z kostki i po jej ponownym zapięciu też. Nie pali się check, chodzi równiutko(czasem na światłach mam wrażenie, że mi hanka zgasła) tylko zamula i wolniej wkręca się na obroty. Pali ciut więcej bo trzeba bardziej wciskać.
Setup to 4-2-1 + brak kata + środkowy przelot od rover'a 55mm.
Nawet po założeniu w drugie miejsce w kolektorze 4-2-1 jest bez zmian. Napięcie jakie multimetr pokazuje na sondzie faluje (na zakresie 200mV od 50 do jakiś 130max) czyli 0,005-0,013V jeżeli dobrze rozumiem, a powinno być ok 0-0,9V

2) Czy średnica wydechu ma wpływ na odczyt sondy np. zbyt gruby wydech i sonda głupieje bo spaliny za szybko lecą obok niej i nie nadąża odczytywać?
3) Czy sonda jest do d**y?

tomekjzg
04-10-12, 18:21
Aparat zapłonowy w silnikach D16Y7 i D16Y8 jest taki sam ?

inny y7 ma o 2 piny mniej, w4 i y8 są takie same tylko różnią się kostką

Michał102
04-10-12, 18:24
inny y7 ma o 2 piny mniej, w4 i y8 są takie same tylko różnią się kostką

Jesteś tego pewien ? Oba mają to samo oznaczenie - TD80U.
Właśnie szukam aparatu do D16Y8, tylko trzeba go będzie przepinować na OBD1, bo mam ECU P28. Już wiem, że aparat z Z6 i Y2 nie pasuje (na tym z Z6 obroty mi falują w przedziale 1000-2000, stabilizują się dopiero jak skręcę aparat całkiem w stronę chłodnicy).

tomekjzg
04-10-12, 18:43
mam u siebie z w4 musiałem tylko przerobić kostkę a od y7 kupiłem bo miał pasować i ni huhu
kiedyś też się właśnie nad tym oznaczeniem zastanawiałem ale łopatologicznie sprawdziłem

login
04-10-12, 18:59
czesc czy do ebayowego kolektora wydechowego do d seri podejdzie oemowa uszczelka miedzy glowica a kolektorem?

Tak


jesli tak to gdzie ja moge dostac?

No w warzywniaku może nie być.
:p

shade19
04-10-12, 20:13
dzieki login chodzilo mi o ori uszczelke od tego 4-2-1 ale kupie oem skoro pasuje;]

tomekjzg
04-10-12, 20:24
wie ktoś może czy dużo jest roboty przy wymianie szpilek kół na przedniej osi??

login
04-10-12, 20:40
dzieki login chodzilo mi o ori uszczelke od tego 4-2-1 ale kupie oem skoro pasuje;]

Nie ma za co.
Jeśli stara jest O.K., to nie musisz przecież wymieniać uszczelki przy okazji wymiany kolektora. Zostaw starą, jeśli jest cała.

kruszyna9227
04-10-12, 20:51
No w warzywniaku może nie być.
:p

buahahahahahahhah oplułem ekran przez Ciebie;)

Sory za out, ale nie mogłem się powstzrymać;)

osvch
04-10-12, 23:28
Czy sonda lambda na katalizatorze jest identyczna co na kolektorze i można je stosować zamiennie w silniku D14Z2?

Rodzynki
05-10-12, 01:27
Nie są identyczne i nie można ich stosować zamiennie.


Ja też mam pytanie. Jak najłatwiej i najszybciej zrobić swap'? Wyciągać słupek bez skrzyni i bez kolektorów? Czy może warto któreś elementy odkręcić już jak silnik będzie poza budą?

lopi83
05-10-12, 08:32
Wyciągać słupek bez skrzyni i bez kolektorów?nie, wyciagasz w calosci, silnik ze skrzynia, z kolektorami, z wiazka silnikowa

glowackigbw
05-10-12, 09:23
Czy sonda lambda na katalizatorze jest identyczna co na kolektorze i można je stosować zamiennie w silniku D14Z2?
Niestety sa to dwie inne sondy :/ tez Ci padla ?
Ta przy kacie to sonda czterozylowa

Camellia Racing
06-10-12, 11:23
wie ktoś może czy dużo jest roboty przy wymianie szpilek kół na przedniej osi??

Jak dobrze pamiętam to bez wyciągnięcia piasty się nie obejdzie niestety.

krzysek90
06-10-12, 12:23
panowie, co może sygnalizować raz zapalająca się i gasnąca podczas jazdy kontrolka abs i ręcznego? wymiana płynu, klocki i tarcze do wymiany?

płyn hamulcowy jest pomiędzy min/max, do wspomagania jest pomiędzy min/max, ręczny sprawny, abs działa

Bapka
06-10-12, 12:29
siema dziś po wymianie rozrządu pojawił się błąd 45 który wyczytałem w samo-diagnostyce i mam problem czy to z układem paliwiwym Pb czy z LPG bo on jakiś 10 tys mam założoną sekwencję

lopi83
06-10-12, 12:43
kontrolka abs i ręcznego?w poliftach modul abs steruje obie te kontrolki, zrob samodiagnostyke to moze cos sie dowiesz

krzysek90
06-10-12, 18:44
w poliftach modul abs steruje obie te kontrolki, zrob samodiagnostyke to moze cos sie dowiesz

ja mam z przed lifta, byłem na ścieżce diagnostycznej, hamulce w normie mała różnica, amortyzatory dobre, także nie wiem ocb

lopi83
06-10-12, 18:57
abs dziala?

Rodzynki
06-10-12, 20:55
Dzięki lopi83 za odpowiedz.

Kolejne pytanie. :) Kupiłem dziś dużego cukierka firmy Delphi. Wygląda tak:

http://img233.imageshack.us/img233/5189/dsc05127xx.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/5467/dsc05128v.jpg

Czy to pęknięcie gumy i te dziurki zaznaczone na czerwono w czymś przeszkadzają? Nadaje się on do użytku czy wymieniać na coś lepszego? Czy te miejsca gdzie guma jest cienka i tak przerwą się w trakcie pracy czy one zawsze powinny być całe?

Gr4b3Q
06-10-12, 21:35
To tylko nadlewki, nie ma co się martwić ;)

Starstruck
06-10-12, 21:51
W którą stronę trzeba posunąć boczne listwy z błotnika w HB i QP, żeby je zdjać? W stronę drzwi kierowcy czy tyłu?

Gr4b3Q
06-10-12, 21:53
W stronę drzwi kierowcy.

Starstruck
06-10-12, 22:02
W stronę drzwi kierowcy.

Podziękował :)

kazik1993
06-10-12, 22:06
czy taka oto gałka http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-skunk2-6mt-jdm-spoon-tytanowa-i2660512716.html , wejdzie do 6 gena ? : )

login
06-10-12, 22:08
czy taka oto gałka http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-skunk2-6mt-jdm-spoon-tytanowa-i2660512716.html , wejdzie do 6 gena ? : )

Powinna pasować, tylko że w VI nie ma biegu 6.
:p

Gr4b3Q
06-10-12, 22:23
Tak jak kolega wyżej, podejdzie tylko nie masz 6 biegu ;)

19Ryba10
06-10-12, 22:24
To tylko nadlewki, nie ma co się martwić ;)
Gr4b3Q jakie nadlewki skoro kolega pisze ze to pęknięcia ?

login
06-10-12, 22:28
Dzięki lopi83 za odpowiedz.

Kolejne pytanie. :) Kupiłem dziś dużego cukierka firmy Delphi. Wygląda tak:

http://img233.imageshack.us/img233/5189/dsc05127xx.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/5467/dsc05128v.jpg

Czy to pęknięcie gumy i te dziurki zaznaczone na czerwono w czymś przeszkadzają? Nadaje się on do użytku czy wymieniać na coś lepszego? Czy te miejsca gdzie guma jest cienka i tak przerwą się w trakcie pracy czy one zawsze powinny być całe?

Szkoda, że nie sprawdziłeś zawartości opakowania przed przyniesieniem do domu.
No chyba, że kupowałeś wysyłkowo.
Na Twoim miejscu bym to zwrócił, jak jest taka możliwość, kupił NOK'a i byłoby po temacie.

Gr4b3Q
06-10-12, 22:28
Gr4b3Q jakie nadlewki skoro kolega pisze ze to pęknięcia ?

Pęknięcia w nadlewkach :O

Rodzynki
06-10-12, 23:12
To tylko nadlewki, nie ma co się martwić ;)

Właśnie nie jestem pewien czy to tylko nadlewki, ten kształt jest chyba wymuszony formą.


Szkoda, że nie sprawdziłeś zawartości opakowania przed przyniesieniem do domu.
No chyba, że kupowałeś wysyłkowo.
Na Twoim miejscu bym to zwrócił, jak jest taka możliwość, kupił NOK'a i byłoby po temacie.

Kupowałem w sklepie i w każdej chwili mogę oddać z paragonem. No to teraz na poważnie rozważam wymianę na coś lepszego.



http://allegro.pl/tuleja-tyl-honda-civic-rover-oryginal-japan-wawa-i2666349762.html - to jakaś ściema? Cena jak za moją tuleje, dziurę w "nadlewie" też ma. I podobno NOK, wierzyć się nie chce.

Camellia Racing
06-10-12, 23:21
Jeden kij, OEM ma tam przerwę/dziurę/przelot... W tych masz nadmiar materialu. Zakładaj i jeździj.

Gr4b3Q
06-10-12, 23:26
Właśnie nie jestem pewien czy to tylko nadlewki, ten kształt jest chyba wymuszony formą.


http://allegro.pl/tuleja-tyl-honda-civic-rover-oryginal-japan-wawa-i2666349762.html - to jakaś ściema? Cena jak za moją tuleje, dziurę w "nadlewie" też ma. I podobno NOK, wierzyć się nie chce.

Spokojnie, cukierek jest tak zbudowany a warstwa gumy która ma mniej niż milimetr grubości raczej nie przenosi żadnych obciążeń, szczególnie w zawieszeniu. Nie ma co się spinać ;) Jak kupowałem OEMową to nie było tam w ogóle nadlewu.

login
06-10-12, 23:27
Dziura dziurą, ale dochodzi jeszcze temat trwałości.
Obstawiam, że to Delphi szybciej podziękuje za współpracę niż NOK.

Rodzynki
06-10-12, 23:42
Ok. przekonaliście mnie. ;) Czyli jednak to nadlewy. Skoro OEM tego nie ma to zakładam.


Dziura dziurą, ale dochodzi jeszcze temat trwałości.
Obstawiam, że to Delphi szybciej podziękuje za współpracę niż NOK.

Pewnie masz rację. Ale zobaczymy co to warte jest i ile wytrzyma. Najwyżej następnym razem kupie NOK'a. Dzięki panowie za podpowiedzi.

Camellia Racing
07-10-12, 01:08
Następnym razem kup OEM duże cukierki. Wypłaci się.

Dzida
07-10-12, 02:09
Po pierwsze, te dziury w dużym cukierku no pryszcz. Równie dobrze tej gumy mogłoby tam nie być, cukierek musi być twardy i zalany prostopadle do podłogi samochodu, poza tym ryba.

Poza tym: Delphi rozpadnie się po roku, NOK po dwóch latach, OEM po dziesięciu.

NOK kosztuje ok. 50PLN, Deplhi kosztuje ok. 50PLN, OEM kosztuje 130PLN (ceny z dupy, orientacyjnie). Delphi wytrzyma rok, NOK wytrzyma dwa lata z dobrym wiatrem. Wymiana cukierka kosztuje - powiedzmy - 50PLN.

Wniosek: Delphi na 10 lat kosztuje 1000PLN z robocizną, NOK 750PLN, OEM 180PLN.

Ceny podane za sztukę.

Ludzie, czym Wy, Drodzy Forumowicze, Koledzy, Przyjaciele sugerujecie się kupując części do auta? Bo ja nie rozumiem, jestem w branży od lat i nie jestem w stanie ludziom przetłumaczyć najprostszych spraw. A potem jeżdżą fury z rozpieprzonym zawieszeniem, a właściciele narzekają ze to Hondy to takie i siakie i stuka to zawieszenie i rozpada sie i napieprza non stop bo ma mnóstwo tulei....

Seweryn
07-10-12, 11:50
Witam,

Jak najłatwiej zmienić żarówkę w przedniej lewej lapmpie? Jakie ruchy należy wykonać żeby ją wyjąć z lampy - przekręcić, pociągnąć? Ręki tam za bardzo nie ma jak włożyć i boję się, że coś połamię zaraz. A żarówka mam nadzieję taka sama jak w tylnej lampie?

Pozdrawiam.

Camellia Racing
07-10-12, 12:02
Odbezpieczyć drucik zabezpieczający i można wyjąć bez ciągania.

Starstruck
07-10-12, 12:03
. A żarówka mam nadzieję taka sama jak w tylnej lampie?

Pozdrawiam.

Chyba żart ;). Z przodu jest żarówka H4. Co należy zrobić? Odpinasz kostkę - chwytasz ją dwoma palacami bo bokach, wyczuwasz zapięcia i wyciągasz; potem ściagasz tę gumową osłonę; następnie odpinasz drucik trzymający żarówkę (trzeba go docisnąć, sam odskoczy) i już - żarówka łatwo wychodzi. Przy lewej lampie warto wysunąć pojemniczek z płynem na wspomę - dużo łatwiejszy dostęp. Wysuwa się go opornie, bo często trzymanie ma zardzewiałe, ale da radę :)

Rodzynki
07-10-12, 12:23
Dzida kalkulacja przekonująca. ;) To następnym razem będzie OEM, bo nie chce mi się już wymieniać tej tuleji w sklepie i znowu czekać. :D Poza tym jeszcze tak źle na tym nie wyjdę, bo wymieniam sam i zamiast płacić komuś 50zł za wymianę to w tej cenie mam tuleję do nauki. Jak zepsuję to nie będzie tak szkoda jak bym uszkodził OEM, a następnym razem wymienię 2x szybciej i żadnej śruby nie będę miał zapieczonej bo użyję pasty miedziowej, czego raczej w warsztacie nie robią.

endriu21
07-10-12, 14:51
koledzy czytajcie ze zrozumieniem, kolega pyta o światła pozycyjne nie mijania, z tego co pamiętam to przekręcasz oprawkę żarówki i wychodzi

Starstruck
07-10-12, 14:59
No to nawet o pozycje: tym bardziej nie jak z tyłu :). W5W. Dokładnie, przekręcasz oprawkę i już.

Seweryn
07-10-12, 17:13
Chyba żart ;). Z przodu jest żarówka H4.
Jak w tytule mojego pytania - chodzi o żarówkę lampy pozycyjnej, nie H4. H4 już wymieniałem.

Patrząc na samą żarówkę przez klosz lampy wydawała mi się ona bardzo podobna do żarówki lampy pozycyjnej z tyłu. Tam już wymieniałem i mam jedną zapasową - taka mała 5W, mniejsza niż w "tradycyjnych starszych autkach" i bez żadnego metalowego cokołu. W sumie chodzi mi o to czy ta żarówka, którą mam będzie pasować na przód, czy muszę się udać do sklepu po inną ;).

hakate
07-10-12, 17:38
Witam.

Mam pytanko. Być może banał ale jak się nie wie to tak jest:P Mam sportową kiera teraz a potrzebna mi zmiana na standardową. Jak to jest czy kierownica bez poduszki oraz ta z poduszką różnią się jakoś mocowaniem czy i taka i taka będzie pasowała do civica 6 1.5 97 rok. A i jeszcze jak się zorientować czy była ta z czy bez poduszki?

endriu21
07-10-12, 17:55
Jeśli chodzi o żarówkę to -> http://imageshack.us/photo/my-images/33/zarowkimq9.jpg/

A kierownica bez poduszki rożni się tym ze wygląda zupełnie inaczej niż z poduszka, jest trójramienna.

Seweryn
07-10-12, 18:07
Jeśli chodzi o żarówkę to -> http://imageshack.us/photo/my-images/33/zarowkimq9.jpg/.
Dzięki. A więc W5W przód i tył.

Pozdrawiam.

endriu21
07-10-12, 18:16
hmm z tyłu jest 5W/21W, ty masz oryginale lampy z tylu? Jedyna podobna żarówka z przodu która jest z tylu jest od kierunkowskazu. Ale tylko z wygląda bo z tylu jest dwuwłóknowa

hakate
07-10-12, 18:17
To że wyglądem to ja wiem:P tylko czy i jedna i druga podejdzie? Bo trzeba mi zmienić w dość szybkim tempie. Więc będę brał co bedzie.

endriu21
07-10-12, 18:19
A i jeszcze jak się zorientować czy była ta z czy bez poduszki?

to jak mam to rozumieć?

hakate
07-10-12, 18:26
Hmm czy zdejmują sportową teraz, zobaczę jakąś taśmę bądź kable które powiedzą mi że była np. ta z poduszką? Hmm może głupie pytanie ale jak się nie wiem to tak jest :P

endriu21
07-10-12, 18:37
Jak masz w desce to na pewno była w kierownicy

kazik1993
07-10-12, 22:43
ostatnio spawałem pęknięty tłumik i pod wpływem ciepła trochę powyginały się te pręty od trzymania tłumika , i po złożeniu tego wszystkiego do kupy tłumik trochę odstaję na lewą stronę i czasami uderzy o zderzak , i teraz nie wiem czy mógłbym złapac za tłumik i to trochę naprostowac ? : D

Rodzynki
07-10-12, 23:04
Zamontowanym tłumikiem chcesz szarpać? Prędzej zerwiesz gumy/wieszaki. Proponował bym zdjąć i nagiąć pręty za pomocą przedłużenia z jakiejś rurki.

login
07-10-12, 23:18
i teraz nie wiem czy mógłbym złapac za tłumik i to trochę naprostowac ? : D

http://wrozbita-maciej.pl
:p

Tak jak napisał Rodzynki, "na samochodzie" nic nie zrobisz poza pourywaniem.

Seweryn
08-10-12, 07:50
hmm z tyłu jest 5W/21W, ty masz oryginale lampy z tylu? Jedyna podobna żarówka z przodu która jest z tylu jest od kierunkowskazu. Ale tylko z wygląda bo z tylu jest dwuwłóknowa
Mam fabryczne lampy, żadnych modyfikacji. Z tyłu są po dwie żarówki W5W na stronę (w sumie cztery pozycyjne).

osvch
08-10-12, 13:14
Niestety sa to dwie inne sondy :/ tez Ci padla ?
Ta przy kacie to sonda czterozylowa
Ta moja którą mam na kolektorze też ma cztery żyły, tak samo jak ta od katalizatora :P

Kiielu
08-10-12, 14:27
Panowie szybkie i może głupie pytanie ale dobry sklep z dolotami (parówa simoty)? Czy po prostu na alledrogo szukać? Z góry dzięki, nie wiedziałem gdzie zapytać.

kubaszow
08-10-12, 15:16
http://www.simota.com.pl/

hakate
08-10-12, 18:22
Witam.
Miał może ktoś takie amortyzatory u siebie lub ma? Jak tak to jak się spisują czy warto w ogóle brać je pod uwagę?
http://rpmotorsport.pl/auta/honda-civic-9501-p-26131.html A i przy okazji robił ktoś kiedyś zakupy w tym sklepie?

Dzida
08-10-12, 18:45
Sklep godny zaufania, amortyzatory to śmietnik, wylewają sie już w katalogu, wstydziłbym się coś takiego sprzedawać pod swoim brandem a tymbardziej polecać.

hakate
08-10-12, 18:51
Aha dzięki w sumie to mógłby ktoś polecić jakies amory na tył i przód niezbyt drogie a w miarę, teraz na zimę na seryjnych springach będę latał a na wiosnę możliwe, że założę delikatnie obniżające eibach - 30 ew. -40.

Dzida
08-10-12, 18:56
Jeździj na seryjnych amortyzatorach, to najlepsze rozwiązanie z tych niedrogich.

hakate
08-10-12, 18:59
Ale czeka mnie wymiana bo poprzedni właściciel na seryjne z tego co wiem, założył springi - 6 i -4, więc nie zostało ju8ż z nich nic... jakieś dobre zamienniki?

Dzida
08-10-12, 19:02
Jeżeli amortyzator to tylko Kayaba.

spychu
08-10-12, 19:04
Z zamiennikow oczywiscie, ze nie tylko, jesli juz to KYB Excel-G, Tokico, Monroe, Bilstein B4

Jesli mowa o sportowych to w zyciu nie KYB, tylko Koni Sport lub Bilstein B6/B8

hakate
08-10-12, 19:13
aha dzięki podrzucilibyście jeżeli to nie problem linki do dobrych sprawdzonych sklepów internetowych gdzie dostanę owe części?

spychu
08-10-12, 19:34
bez problemu dostaniesz np. u Dzidy albo u mnie :)

muzg
09-10-12, 16:55
Panowie szybkie i może głupie pytanie ale dobry sklep z dolotami (parówa simoty)? Czy po prostu na alledrogo szukać? Z góry dzięki, nie wiedziałem gdzie zapytać.
Jeżeli chodzi o parówę to nie lepiej Dexcraft? http://www.dexcraft.pl/16-dolot-honda-civic-uklad-dolotowy-honda-civic-5-gen-92-95-dolot-parowa.html
Wydaje mi się, że jakościowo lepszy i przy tym tańszy.

glowackigbw
09-10-12, 17:58
Ta moja którą mam na kolektorze też ma cztery żyły, tak samo jak ta od katalizatora :P
Poważnie :> :o D14z2 :>
działałeś z nią już coś.
sprawdzilem, faktycznie w oplocie sa 4 przewody, a gdzie noe pytalem, pisano mi, ze 4. :P

pawelwlkp91
09-10-12, 21:31
Witam szanowną brać, mam takie pytanie czy szyny od fotela z EK9 lub ITR DC2 podejdą do foteli z EVO8? Bawił się może już ktoś w to czy lepiej przerobić seryjne szyny z foteli od EVO pod budę EJ6. Proszę o jakie kolwiek informacje jeśli nie ten dział to przepraszam ale ten wydal mi się najbardziej sensowny w końcu to pytania i odpowiedzi EJ/EK :p
Pozdrawiam

luchuma
10-10-12, 15:05
pytanko, ma ktos moze instrukcje, najlepiej ze zdjeciami jak wymienic sprzeglo ? :D

troche durne wiem :P ale nie moge znalesc dokladnego opisu

1. zdejmuje kola (przod ;])
2. wypinam sworznie
3. wyciagam poloski
4. odkrecam wysprzeglik ??
5. odkrecam skrzynie od bloku i od lapy (czy razem z lapa?)
6. mam ladny dostep do sprzegla

cos pominalem ?

huberto_91
10-10-12, 17:16
Mam pytanko, czy kiera z mb podejdzie do ek/ej? Ewentualnie jakie kierownice z innych hond mogłyby pasować?

Tux
10-10-12, 17:21
chyba nie, tu masz więcej szczegółów http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?38584-Kierownica-z-ITR&highlight=kierownica

hakate
10-10-12, 20:06
Witam
Dzisiaj zdjąłem plastiki osłaniające kierownicę w celu sprawdzenia czy są jakieś luźne wtyczki ewentualnie od taśmy SRS, nic nie mogę znaleźć a klakson do sportowej jest na zasadzie miedzianej blaszki dotykającej bo naby sportowej kierownicy. W takim układzie w hance była kierownica bez poduszki w standardzie?

kazik2_h9w3
10-10-12, 20:29
Podrzuci mi ktoś link bym mógł sprawdzić czy komp jest z manuala czy z automatu bo już nie pamiętam oznaczenie ma G00

endriu21
10-10-12, 20:32
kolego przecież Ci napisałem, ze jeśli masz poduchę w desce (wystająca pokrywka z napisem SRS) to poduszka w kierownicy była, jeśli w desce masz zagłębienie = poduszki nie ma wiec nie było również w kierownicy bo z tego co wiem w hondach są dwie albo wcale.

hakate
10-10-12, 20:51
Spoko dzięki, znając siebie pewnie nie ogarnąłem Twojej odpowiedzi...:p To teraz inne pytanko w tej wersji bez poduchy, klakson działa tak jak przy mojej sportowej poprzez tą blaszkę dotykająca do kierownicy? Aha i czy w wersji bez poduchy jest coś na zasadzie obojnika po tym białym plastiku od kierunkowskazów? Bo z tego co wiem w wersji z SRS taśma działa na zasadzie obojnika?

muzg
10-10-12, 21:48
Ja wywaliłem ta taśmę, żeby zamontować sportową nabę i wszystko gra bez żadnych przeróbek, odbija normalnie, zresztą tu jest wszystko opisane ---> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?115409-Kierownica-sportowa-klakson

arturwgm
11-10-12, 09:41
Witam ! Mam problem z moja ek4 ponieważ padła centralka nie chce zamknąć drzwi z pilota a z kluczyki musze zamykać każde z osobna ktoś podpowie co może być ? Przejrzalem wszystkie możliwe bezpieczniki i nic nie zagladalem do silownika w drzwiach bo nie mialem za bardzo czasu czy ktoś może miał ten taki problem ?

skolopendra
11-10-12, 10:32
padła centralka

a może bateria w pilocie?

giancardi
11-10-12, 13:13
Hej,
Weźcie Panowie coś poradźcie, bo już sam nie wiem co robić.
Byłem w ASO i jak się pewnie domyślacie wróciłem w złym humorze. Mój samochód, który nigdy mnie jeszcze nie zawiódł, a zawiózł wszędzie wymaga wg nich napraw rzędu 6500zł + akumulator...

W każdym razie zlewam na razie przewody paliwowe i hamulcowe bo to połowa kosztów przynajmniej u nich, a pewnie i tak kosztowałoby z 1000zł.

Co chcę zrobić- zawieszenie z tyłu. Każą wymieniać cukierki duże, małe i tuleje wahacza górnego.

I teraz tak. Podobno cukierki tylko OEM. NOKi wychodzą co prawda 2 razy taniej, ale w hondzie mają rabaty i stoją po 104zł. Alternatywnie NOKi w tej cenie dwie sztuki. Auto potrzebuję na około 20tys km podejrzewam jeszcze. :P

Co z resztą czy to nie ma znaczenia już tak dużego? Bo za małe cukierki i tak chcą pod 100zł, natomiast te tuleje wahacza górnego to koszt około 55zł sztuka.

Generalnie ori 2 razy droższe niż zamienniki. Kwestia gdzie i czy mogę pozwolić sobie na zamiennik.


Jeszcze coś mam tutaj z tulejami w skrzyni biegów co tam najlepiej wrzucić? Warto te poliuretanowe?

login
11-10-12, 13:36
Czyżby darmowa akcja serwisowa?
:confused:

Po pierwsze i przede wszystkim to pojedź do jakiegoś innego warsztatu - nie do A.S.O. Honda i najlepiej takiego, do którego masz zaufanie i sprawdź wszystko jeszcze raz.
Nie dalej jak 4 października byłem w A.S.O. Honda na darmowym przeglądzie w ramach darmowej akcji serwisowej, nie po to, żeby coś wymieniać, a raczej z czystej ciekawości i żeby mieć ewentualnie papier do historii samochodu.
Okazało się, że panowie mechanicy znaleźli kilka rzeczy do usunięcia "na już" na kwotę około 2500,- zł brutto.
Znam swój samochód dość dobrze, jeżdżę nim od czterech lat, zapisując co i kiedy jest wymieniane.
Później pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu, który prowadzą znajomi z forum w celu weryfikacji stwierdzonych usterek i okazało się, że żadna ze stwierdzonych w A.S.O. Honda usterek nie ma miejsca. No może poza zużyciem gum wycieraczek i niskim poziomie płynu chłodzącego.
Ta cała "darmowa akcja serwisowa" to nic innego jak sposób na przyciągnięcie klientów na naprawy nie koniecznie uzasadnione faktycznym stanem samochodu.
I to by było chyba na tyle.

slop
11-10-12, 13:46
Panowie, przypomnijcie jakie były długości wycieraczek przednich w EJ9... 510mm i 350mm ?

luchuma
11-10-12, 13:51
350 to chyba na tyl ale nie wiem bo nie mam

pasazer 450

Starstruck
11-10-12, 14:10
500 i 450

giancardi
11-10-12, 14:23
Dzięki login. Tak darmowa akcja.

Problem w tym, że nie mam zaufanego warsztatu. Tułam się od jednego do drugiego.

Wiem, że te przewody, które oni wycenili z robotą na jakieś nie wiem niecałe 3tys. to można zrobić i za 800 i za 1000 ze wszystkim, zresztą inny mechanik mi powiedział, że nie jest tak źle.

Niby osłona przegubu wewnętrznego do wymiany- jak i tak się spieprzy przegub to ile to kosztuje z 80zł, a oni za osłonę chcieli 175.

Jednak zawiecha z tyłu to już temat pewny raczej. Na przeglądzie rejestracyjnym facet powiedział, że z jednej strony duży cukierek jest do zrobienia. Więc z automatu zrobię drugi a jak to jest jedna robota i jedna robiona zbieżność to może wymienię te małe cukierki i tuleje. Będę miał chociaż spokój pewnie do końca używania auta z tym. Inna sprawa, że przy pasażerach z tyłu koło(a?) na zakrętach obcierają nadkole ale to pewnie sprężyny/amory.

login
11-10-12, 15:24
500 i 450

x2

500 mm - kierowca
450 mm - pasażer

luchuma
11-10-12, 16:05
a ja mam 510 kierowca i jest ciut wieksza ;] ale tez daje rade

slop
11-10-12, 16:08
ok, podziękował :)

nyndz
11-10-12, 16:39
Chlopaki wazna sprawa - reperaturki progow do civica VI gen - szukam szukam i nie moge nigdzie znalesc:confused: Poratujcie cos ktos, moze ktos robi progi na zamownienie albo cos?


Czas sie z ruda kolezanka na dluzszy czas rozstac :)

login
11-10-12, 17:05
Chlopaki wazna sprawa - reperaturki progow do civica VI gen

Gotowego to chyba niczego takiego nie znajdziesz, przynajmniej tak mi się wydaje.
Pozostaje Ci chyba albo jakiś ogarnięty blacharz, albo wycinanie z innej budy.

arturwgm
11-10-12, 19:24
Pilot działa alarm się uzbraja , z kluczyka się zamykały dwie pary drzwi teraz zamykają się jedynie te drzwi w których przekręcam kluczyk

CieCHu_VI
11-10-12, 23:13
a ja mam 510 kierowca i jest ciut wieksza ;] ale tez daje rade

Tez mam takie i przy wyzszych predkosciach lewa strona wycieraczki lata jakos tak dziwnie... chyba sprezyna za slabo mi dociska..

nyndz
12-10-12, 12:16
Gotowego to chyba niczego takiego nie znajdziesz, przynajmniej tak mi się wydaje.
Pozostaje Ci chyba albo jakiś ogarnięty blacharz, albo wycinanie z innej budy.

Podzwonie tu i tam, ale jak ktos z was by na cos przypadkiem trafil to dajcie znac na PW ok? Bede wdzieczny:)

Pablo100
12-10-12, 15:55
Koledzy (i koleżanki) pomóżcie: na badaniu technicznym okazało się że prawe tylne koło ma opóźnienie w hamowaniu, a przy ręcznym wogóle nie blokuje.
Linka odpada bo pracuje. Macie jakieś pomysły co się mogło zepsuć?
Civic 96/97, sedan EJ.

luchuma
12-10-12, 16:26
a sciagales bebny i aptrzyles jak wygladaja okladziny, sprzezynki i tloczek?

login
12-10-12, 16:32
Macie jakieś pomysły co się mogło zepsuć?

Hamulce, na 100%.
:p


Koledzy (i koleżanki) pomóżcie: na badaniu technicznym okazało się że prawe tylne koło ma opóźnienie w hamowaniu, a przy ręcznym wogóle nie blokuje.

Jak dla mnie to efekt większego zużycia bębnów/szczęk lub tarczy/klocków.

Pablo100
12-10-12, 21:35
a sciagales bebny i aptrzyles jak wygladaja okladziny, sprzezynki i tloczek?

Niestety sprawa jest dzisiejsza, także jutro dopiero rozbiorę i obejrzę.

rooter666
13-10-12, 09:53
mam plan założyć nakładki na pedały, jak myślicie koledzy czy takie coś podejdzie?
http://moto.allegro.pl/nakladki-na-pedaly-aluminium-type-r-sports-i2679302872.html

login
13-10-12, 10:02
mam plan założyć nakładki na pedały, jak myślicie koledzy czy takie coś podejdzie?
http://moto.allegro.pl/nakladki-na-pedaly-aluminium-type-r-sports-i2679302872.html

To jest jakieś uniwersalne coś i pewnie do wszystkiego będzie pasowało.
Za taką kwotę, to jakość napewno będzie porażająca, ale Twoja decyzja, Twój samochód i Twój gust.
:p

posejdon
13-10-12, 15:25
Czy w 6 gen jest możliwa regulacja kąta wyprzedzenia przedniego zawieszenia? Mechanik powiedział mi, że nie a mimo to wartość się zmieniła po regulacji zbieżności/pochylenia i zaczęło mi ściągać auto na nierównościach.

kris00011
13-10-12, 17:28
Czy sprężyny eibach pro kit podejdą z 5gena do 6 gena ?
Chodzi mi konkretnie o model eibach e4015-140

pablo12
13-10-12, 17:38
Czy lotka od coupe pasuje wymiarami do sdn VI gen

pawlosz
13-10-12, 18:23
Potrzebuje rady co zrobic z nastepujacym fantem; rdza wżarła mi sie w podlogę bagaznika w rogi i to bardzo solidnie, dlatego pytanie, czy moze da wspawać sie całą podłogę bagażnika. Wyciac stad, wyciac z dawcy i przeszczepić. Ktoś moze probował takiej operacji? Moze macie inne pomysly na to?

greg91
13-10-12, 19:15
Czy lotka od coupe pasuje wymiarami do sdn VI gen
tak ale nie do końca
http://imageshack.us/a/img685/1231/zdjcie0044i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/zdjcie0044i.jpg/)

lookas
13-10-12, 19:50
W EG 1.5 3d szykuje się do wymiany zawieszenia. Nie orientuje się nic a nic w ofercie zawieszenia do EG. Co prócz Kayaby warto tam wsadzić? Coś tańszego niż kayaby a godnego polecenia kupi się na rynku? Na szybko licząc amorki plus sprężyny to będzie 1200 zł. Jakiej marki do tego osłony, łożyska górne?

Jakiej marki łączniki i końcówki stabilizatora? Tanie a dobre...

kazik2_h9w3
13-10-12, 19:56
Czy sprężyny eibach pro kit podejdą z 5gena do 6 gena ?
Chodzi mi konkretnie o model eibach e4015-140
Nie wiem jak to się ma do konkretnego modelu ale same sprężyny są zamienne z V i VI g