Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Ostatnio moja Hanka zaczęła dosłownie wciągać wachę jak odkurzacz (ok. 12-13l/100km) przy spokojnej jeździe (normalnie ok. 8-8,5 piła a przy pałowaniu 9,5). Podejrzewam sondę ale żadnego błędu komp nie wywala. Może tak być, że sonda padła a check się nie świeci? Co można jeszcze sprawdzić?
kruszyna9227
13-10-12, 21:02
Chlopaki wazna sprawa - reperaturki progow do civica VI gen - szukam szukam i nie moge nigdzie znalesc:confused: Poratujcie cos ktos, moze ktos robi progi na zamownienie albo cos?
Czas sie z ruda kolezanka na dluzszy czas rozstac :)
Mi ogarnal blacharz, sam dorobil prog od kola tylnego do drzwi, wyszlo jak z fabryki:) Ogarniety blacharz da rade:)
Może tak być, że sonda padła a check się nie świeci?
Może.
Ja mam inne pytanie co do sondy - czy sonda (ta w kolektorze, 4-żyłowa) w D16Y8 ma jakąś grzałkę? Czy uszkodzenie tej grzałki może mieć wpływ na bardzo nierówną pracę na zimnym silniku? Po mocnym dogrzaniu silnika obroty się stabilizują i trzymają równe 800, czasem cos się jąknie, ale to pewnie kwestia źle ustawionego zapłonu (póki co jest ustawiony "na oko").
Ostatnio kombinuje z aparatem zapłonowym, kółkami rozrządu itd., a może to właśnie sonda jest odpowiedzialna za zachowanie się silnika na zimnym? Z tego co jeszcze wybadałem, to spalanie mam w okolicach 16l./100km.
Aha jeszcze jedno - czy te sondy sa wszystkie takie same w D-serii z VTEC'iem? Bo szczerze mówiąc pojęcia nie mam z czego dokładnie jest ta sonda u mnie. Dodam jeszcze, że wiązka u mnie jest OBD1, komp P28.
tak, 4 zylowa ma grzalke
No a czy uszkodzenie tej grzałki ma wpływ na pracę silnika na zimno? No i czy da się tak namieszać w wiązce, by błąd grzałki nie wyskakiwał? Wiem, że ten patałach co mi robił swapa początkowo miał jakieś problemy z pojawianiem się tego błędu. zastanawiam się teraz, czy nie zrobił jakiegoś "druta" by jakoś oszukać komputer :confused:
czy uszkodzenie tej grzałki ma wpływ na pracę silnika na zimno?bedzie wiecej palil poki sonda nie bedzie miala optymalnej temp
czy da się tak namieszać w wiązce, by błąd grzałki nie wyskakiwał?wydaje mi sie ze jak sie opornik odpowiedni wstawi to komp nie pokaze bledu
Odłączyłem sonde i wyskoczył błąd 41.
Tylko dziwne, że nie wywala też błędu nr 1 :confused:
skolopendra
14-10-12, 17:23
No i czy da się tak namieszać w wiązce, by błąd grzałki nie wyskakiwał?
a po co te całe drutowania ?
:rolleyes:
a po co te całe drutowania ?
:rolleyes:
Wiem, że ten patałach co mi robił swapa początkowo miał jakieś problemy z pojawianiem się tego błędu. zastanawiam się teraz, czy nie zrobił jakiegoś "druta" by jakoś oszukać komputer
Czytajmy ze zrozumieniem.
Witam czy mogł by mi ktoś rozjaśnić na jakim patencie wsadzić Tarcze na tył zamiast bebna, ewentualnie jesli jest tu gdzieś jakiś poradnik co do tego modu prosił bym o link bo nie moge znalesc:/
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w
gdy zostawię samochód na całą zimę i nie będę miał możliwości ani go zapalic ani przejechac się po garażu żeby się rozruszały hamulce , może się coś stac?
wybuchnie :)
a tak na powaznie jezeli teraz jest w dobrej kondycji to nic sie nie stanie ewentualnie akumulator sie troche rozladuje
gdy zostawię samochód na całą zimę i nie będę miał możliwości ani go zapalic ani przejechac się po garażu żeby się rozruszały hamulce , może się coś stac?
No właśnie z tymi hamulcami to jest tak, że jak ostatnio kumpel zostawił auto na miesiąc to mu tłoczki stanęły i żona w dwa dni klocki zjechała. Samochód dość nowy - Laczetti. Na ulicy stał a nie w garażu ale ciepło było. Może wepchnij tłoczki, żeby się w zaciski pochowały to nie zaśniedzieją. Lepiej dmuchać na zimne.
Jak ma fura tak stać całą zimę to chyba dobrze by było na jakieś kobyłki go wstawić coby się gumy nie odkształciły. A jak nie to chociaż ciśnienia nabij ciut więcej i skontroluj parę razy w czasie bezruchu samochodowego.
Ile jest zarówek podswietlenia zegarow w poliftowym EK4?
Jedna w5w i chyba 4 t5 czy jak to sie nazywa
dwie t5 od gory
Czy może mi ktoś powiedzieć bo potrzebuję znać wymiary żarówek T5 do zegarów bo jak patrzyłem na allegro to są rożne rozmiary czy może mi ktoś powiedzieć jakie powinny być ich rozmiary ? Z góry dziękuję.(Buda EK3)
gdy zostawię samochód na całą zimę i nie będę miał możliwości ani go zapalic ani przejechac się po garażu żeby się rozruszały hamulce , może się coś stac?
moj civic stal 3 miesiace i nic mu sie nie stalo...
hamulce jak hamowlay przed zima to po zimie tak samo hamowaly.....
Widać Honda to nie Czewrolet:)
Mam pytanie, czy mam zrobioną jakaś rzeźbę z wahaczami?? Prawy wygląda jakby był przeznaczony na lewą stronę ale odwrotnie założony...
http://img24.imageshack.us/img24/1954/wp000135x.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/9315/wp000134j.jpg
Starstruck
15-10-12, 16:55
W VI gen tak były odlewane wahacze; standard.
Mam pytanie, czy mam zrobioną jakaś rzeźbę z wahaczami?? Prawy wygląda jakby był przeznaczony na lewą stronę ale odwrotnie założony...
w każdej ej-ce tak jest ;)
To dobrze :) Juz myslałem ze cos kombinowane.
fanfalubaz
15-10-12, 18:15
Witam, mam pytanie, czy do Civica EK3 3d 1997 można włożyć maglownice (przekładnie kierowniczą) od innych wersji????
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Witam serdecznie, albo nie potrafię albo po prostu nie ma tematu w którym można by podpatrzeć jak macie zamontowane CB radio w VI gen .... Może ktoś podrzucić teaki temat czy trzeba nowy zakładać?? Szukałem na forum i w " szukajce " i nie ma...
Witam serdecznie, albo nie potrafię albo po prostu nie ma tematu w którym można by podpatrzeć jak macie zamontowane CB radio w VI gen .... Może ktoś podrzucić teaki temat czy trzeba nowy zakładać?? Szukałem na forum i w " szukajce " i nie ma...
Załóż nowy temat tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?34-Elektryka-ECU-Car-Audio
Prędzej Ci ktoś odpowie/napisze niż w temacie o VI EJ/EK.
Witam, mam pytanie, czy do Civica EK3 3d 1997 można włożyć maglownice (przekładnie kierowniczą) od innych wersji????
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
można, od EJ9, EK4 i chyba od coupe EJ6
od kazdego ej/ek 95-00 powinna pasowac
witam po zaswieceniu się błędu 45 w mojej hani drastycznie spadły obroty do 0 i potrafi gasnąć błąd zaswieca się podczas jazdy na LPG teraz jeżdzę na Pb i skasowanym błędzie lecz obroty nadal mają granicę 0 co jest z tym bo nigdy tak nie miałem ??
cześc ! mam pytanie przy zakupie filtra na odme średnica podana jest wewnętrzna tej rurki wychodzącej z pokrywy czy zewnętrzna? tzn do d serii kupić filtr na odme 9 mm czy 12?
fanfalubaz
16-10-12, 10:10
Dzięki za odpowiedź
michalekbmw
16-10-12, 15:45
Witam, mam pytanie, czy do Civica EK3 3d 1997 można włożyć maglownice (przekładnie kierowniczą) od innych wersji????
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
kazda D seria po za d16y8 gdzie maglownica ma 2 przewody a w kazdej innej jest na 3:)
cześc ! mam pytanie przy zakupie filtra na odme średnica podana jest wewnętrzna tej rurki wychodzącej z pokrywy czy zewnętrzna? tzn do d serii kupić filtr na odme 9 mm czy 12?
12mm
dziwną sprawę mam z samochodem przekręcam kluczyk żeby zapalić samochód - wszystko się odłącza tj nie świecą kontrolki zero elektryki= podnoszę maskę ruszam klemą życie powraca odpalam, jak gaszę sytuacja się powtarza ale nie ma reguł na te wybryki. I teraz pytanie co może być powodem tego bajzlu? nagar na klemach radio czy podłączony gaz ? gaz jest wciśnięty między klemę a akumulator (sprawa dzieje się od dwóch dni) ej9 hb 96
dziwną sprawę mam z samochodem przekręcam kluczyk żeby zapalić samochód - wszystko się odłącza tj nie świecą kontrolki zero elektryki= podnoszę maskę ruszam klemą życie powraca odpalam, jak gaszę sytuacja się powtarza ale nie ma reguł na te wybryki. I teraz pytanie co może być powodem tego bajzlu? nagar na klemach radio czy podłączony gaz ? gaz jest wciśnięty między klemę a akumulator (sprawa dzieje się od dwóch dni) ej9 hb 96
Najpierw oczyść klemy i solidnie je dokręć i sprawdź.
a czemu zbiera się ten nagar? stare klemy ? zbyt częste odpalanie ?
michalekbmw
16-10-12, 22:13
a czemu zbiera się ten nagar? stare klemy ? zbyt częste odpalanie ?
nie dokrecone klemy
W jaki sposób odkręcić lotkę. Gdzie znajdują się zaczepy, śruby. Z góry dzięki.
dokładnie pod lotką od wewnątrz auta jest taki długi plastik jest on na zaczepach i wystarczy go szarpnąc i zejdzie a pod nim są 4 śruy od lotki.
pisze z pamięci ale dwie są na wierzchu a dwie pod plastikiem chyba.
konstruktor
17-10-12, 13:17
W jaki sposób odkręcić lotkę. Gdzie znajdują się zaczepy, śruby. Z góry dzięki.
a dokładnie co gdzie i na na jakie gwinty masz w manualu : 20-108 (nr rozdziału)
natomiast manula znajdziesz tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79221-MANUAL-nowy&p=1771783#post1771783
Witajcie. Moje pytanie czy wiązka z d16z6 podejdzie normalnie bez przeróbek do silnika d16w4 ?
z6 masz OBD1 a w4 OBD2 więc chyba nie bardzo
ale komp p28 zapomniałem dodac
wiazka generalnie powinna pasowac, nie wiem jak z aparatem zaplonowym, reszta powinna pasowac
Czy kolektor ssący z B16A2, podejdzie mi do D14A4 bez żadnego przerabiania?
Jak odkręcić pokrywę silnika w D14A4? O czym muszę pamiętać przy odkręcaniu?
Mam również tak problem. Podczas jazdy w drzwiach lewych oraz prawych (EJ9 hatchback) trzęsą mi się te metalowe pręciki od otwierania drzwi, czy ktoś miał taki problem? Jeśli tak jak sobie z tym poradził, że nie dobiegają stamtąd żadne denerwujące dźwięki?
Z góry dzięki :)
Czy kolektor ssący z B16A2, podejdzie mi do D14A4 bez żadnego przerabiania?
Jak odkręcić pokrywę silnika w D14A4? O czym muszę pamiętać przy odkręcaniu?
Z góry dzięki :)
Kolektor nie podejdzie bez żadnej ingerencji w jego budowę a dekiel zaworowy trzyma się na 5 śrubkach które widać patrząc na niego od góry z perspektywy Twoich oczu
Kolektor nie podejdzie bez żadnej ingerencji w jego budowę a dekiel zaworowy trzyma się na 5 śrubkach które widać patrząc na niego od góry z perspektywy Twoich oczu
A muszę na coś uważać podczas zdejmowania?
Czy kolektor ssący z B16A2, podejdzie mi do D14A4 bez żadnego przerabiania?
Mam również tak problem. Podczas jazdy w drzwiach lewych oraz prawych (EJ9 hatchback) trzęsą mi się te metalowe pręciki od otwierania drzwi, czy ktoś miał taki problem? Jeśli tak jak sobie z tym poradził, że nie dobiegają stamtąd żadne denerwujące dźwięki?
Z góry dzięki :)
Ściągnij tapicerkę, pręciki owiń gabką oraz taśmą klejącą. Ja to zrobiłem tak:
https://lh3.googleusercontent.com/-CYGl8APfLf8/TvX0jWmGwFI/AAAAAAAADFM/lJaTU2LK5rY/s1140/IMG_20111217_141532.jpg
Od razu szybkie pytanko. Czy mogę tu włożyć (Civic HB 97' EJ9) podnośniki elektryczne szyb z wersji 5d?
elektryczne szyb z wersji 5d?
Raczej nie podejda, musisz szukac z nie anglika:)
Kolektor nie podejdzie bez żadnej ingerencji w jego budowę
Zatem jaki ssący by podszedł do D14A4?
Ściągnij tapicerkę, pręciki owiń gabką oraz taśmą klejącą. Ja to zrobiłem tak:
Wielkie dzięki :)
zatem jaki ssący by podszedł do d14a4?
d15b7, d16z6.
d15b7, d16z6.
D16w4 i d16y8, d16y2
Rozumiem, że bez zbędnego przerabiania ssącego?
Rozumiem, że bez zbędnego przerabiania ssącego?
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34.htm
Jeśli bierze mi olej (ok 0,5l co 1 tyś) lepiej zrobić remont silnika, czy bardziej opłaca kupić słupek D14Z2 (100 zł) + robocizna swapa?
czy przepustnice w d14z1/2 sa zamienne z tymi z przedlifta d14a3/4? Bo mam problem z moją motylek ja wytarł i przepustnica się blokuje ze musze praktycznie kopnąc w pedal zeby gazu dodac + map sensor tez juz troszke daje dupy
Czy zmieniając kolektor ssący w d14a4 na D15b7, do listwy paliwowej trzeba przewodu paliwa z D15 czy ten z D14 wystarczy....mi się wydaje, że po montażu ta listwa będzie w tym samym miejscu, czyli teoretycznie powinien pasować ten z d14, ale się naczytałem, że podobno jest za krótki.
W D15B7 przewód idzie trochę inaczej, dlatego jeśli chcesz bawić się z listwą z B7 to musisz też przewód z tamtąd wziąść, możesz też wywiercić otwory w obecnej listwie zeby do ssaka pasowały i uzyć starego przewodu - mam tak u siebie w D16y7.
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34.htm
Jeśli bierze mi olej (ok 0,5l co 1 tyś) lepiej zrobić remont silnika, czy bardziej opłaca kupić słupek D14Z2 (100 zł) + robocizna swapa?
Nie oplaci CI sie remontowac d14 w zaden sposob, chyba ze robocizne wykonasz sam ( albo kolega za czteropak )
i mysle ze kazdy sie pod tym podpisze , jak masz slupek za taka kase i wiesz cos o jego stanie, to przekladaj remont nawet na zamiennikach napewno tanszy nie bedzie
W D15B7 przewód idzie trochę inaczej, dlatego jeśli chcesz bawić się z listwą z B7 to musisz też przewód z tamtąd wziąść, możesz też wywiercić otwory w obecnej listwie zeby do ssaka pasowały i uzyć starego przewodu - mam tak u siebie w D16y7.
Dzięki za odpowiedź.
Skoro to tylko kwestia wywiercenia otworów, to niema co się pchać w dodatkowe koszty.
Słyszę łożyska w skrzyni biegów po wciśnięciu sprzęgła czyli najpewniej te łożyska walka głównego. Teraz pytanie - ile ich jest? ;) 2 czy więcej? nie znam się totalnie na skrzyniach. Muszę je wymienić a co za tym idzie muszę wiedzieć ile kupić.
Skrzynia to S4C bez LSD
jak słyszysz po wciśnięciu sprzęgła to nie łożyska skrzyni tylko oporowe sprzęgła
s4c ma na wałku głównym 2 łożyska:
SF 06A24 NTN
SC06A68 NTN
u mnie wymiana ich pomogła na szum, tylko u mnie szumiało na jałowym po puszczeniu sprzęgła
mam problem z obrotami, na rozgrzanym silniku i jalowym i na wcisnietym sprzegle utrzymuja sie ok 500 i wtedy az trzaslo samochdem lekko obroty falowaly. Przygazowalem to przestalo. Zawory sa do regulacji. Dobrze mysle ze krokowiec do czyszczenia ?
Dobrze mysle ze krokowiec do czyszczenia ?
Dobrze myślisz. W D14 miałem to samo, tylko przy okazji czyszczenia krokowca wyczyściłem też bardzo dokładnie cała przepustnicę.
Te zawory tez koniecznie wyreguluj - jest to bardzo prosta czynność i na pewno dasz radę zrobić to sam :)
Czy springi eibach o numerze
KBA 90439 EW 4015001 VA WP 4015 (2x)
KBA 90439 EW 4019002 HA UQ 4015 (2x)
podejdą do civica 6g coupe ? Szukam i szukam a znaleźć nie moge.
Foto http://s6.ifotos.pl/mini/ZDJCIE1JP_xxhrxwr.JPG (http://ifotos.pl/zobacz/ZDJCIE1JP_xxhrxwr.JPG/)
4015001va bankowo podejda na jedna os a na druga nie pamietam oznaczen
Dobrze myślisz. W D14 miałem to samo, tylko przy okazji czyszczenia krokowca wyczyściłem też bardzo dokładnie cała przepustnicę.
Te zawory tez koniecznie wyreguluj - jest to bardzo prosta czynność i na pewno dasz radę zrobić to sam :)
A żeby wyczyścic przepustnice muszę zdejmować kolektor ssący ? bo do krokowca raczej nie trzeba
skolopendra
18-10-12, 17:53
kolektor ssący ?
nie
Panowie warto szukac uzywanej linki hamulca recznego w VIgen czy tylko nowka?
Zatarla mi sie linka z prawego tylnego kola a za nowke wolaja ok 110zl!!
Wystarczy przekęcić motylek i czyścić ? :) Jak tak to dzięki wielkie za odp :)
skrzynia od EG9 (Vgen b16a2 w sedanie) pasuje do EK4 (VIgen b16a2 w sedanie)? EK4 ogolnie jest drozsza ale EG9 ma 220mm a EK4 212mm wiec w sumie lepsza jest chyba EG9.
Wystarczy przekęcić motylek i czyścić ? Jak tak to dzięki wielkie za odp
Przepustnice odkręć od kolektora... trzeba ja czyścić mając ją zdjętą, zresztą tylko wtedy zrobisz to dokładnie :)
Najlepiej zajrzyj sobie do manuala - tam jest wszystko bardzo czytelnie rozpisane i nie będziesz miał żadnych problemów z demontażem :)
mam krótkie pytanie i chyba niezbyt kłopotliwe pytanie
czy taki typ kierownicy posiada airbaga ?
http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C26/47/74/C26477495_5.jpg
z góry dziękuję za pomoc
Przepustnice odkręć od kolektora... trzeba ja czyścić mając ją zdjętą, zresztą tylko wtedy zrobisz to dokładnie :)
Najlepiej zajrzyj sobie do manuala - tam jest wszystko bardzo czytelnie rozpisane i nie będziesz miał żadnych problemów z demontażem :)
To dzięki za odpowiedz, przez weekend sobie ogarne krokowca i przepustnice a jak mi przyjdzie uszczelka to wyreguluje zawory :)
skrzynia od EG9 (Vgen b16a2 w sedanie) pasuje do EK4 (VIgen b16a2 w sedanie)?
pasuje
EK4 ogolnie jest drozsza ale EG9 ma 220mm a EK4 212mm wiec w sumie lepsza jest chyba EG9.
a co do tego ma średnica tarczy sprzęgła?
lepsza jest s4c z ek4, ma trwalsze synchronizatory
Ponawiam pytanie czy przepustnice z d14z1/2 sa zamienne z tymi d14a3/4
Panowie gdzie dostane szybko uszczelkę do przedniej szyby do ek3? bo kurcze w żadnym motoryzacyjnym nie maja :/ a tam gdzie wklejają szyby kszykneli za nia 95zł :/ nie sądzę by kawałek gumy kosztował tylko co szyba :( najlepiej w łódzkim
95 to dobra cena, teoretycznie to sa jednorazowe uszczelki, mi krzykneli 170 w krakowie
Dobra to biorę się za zrobienie z trzech jednej.. Nie no a tak poważnie nie znajdzie się tego nigdziej taniej? to za szyba dałem niej niż krzyczą za uszczelkę..
Czy po czyszczeniu przepustnicy należy wykonać reset kompa, czy tylko po czyszczeniu krokowca się to wykonuje?
skolopendra
19-10-12, 15:17
należy
nie ma potrzeby
http://youtu.be/-D4oUoAOlJY
Pany ktoś by odczytał mi te kody? Bo coś mi się chyba miesza. Civic EK3 1996r D15Z6
czy wahacz wzdłużny z angielki która ma tarcz z tyłu jest taki sam jak w ek3?
chcę wrzucić tarcz na tył i się zastanawiam bo z ek4 ciężko dostać
wlasnie spotkal sie ktos z mrugajacym checkiem? dalem tacie auto zeby do sklepu podjechal i sie takei cos zdarzylo i nie wiem w sumie co z tym zrobic. co znacza te bledy? (za godzien do pracy jade to zobacze czy w podobny sposob mruga). nakrece film i wrzuce jutro z rana.
mozliwe ze przez to auto troche szarpie?
blad 36 i 41 i 20
(za godzien do pracy jade to zobacze czy w podobny sposob mruga). nakrece film i wrzuce jutro z rana.
żeby tak mrugało jw trzeba zewrzeć styki w kostce
blad 36 i 41
Dobra 41 to chyba coś z sondą jutro ogarnę jej kable i może ją wyczyszczę. A 36? jakoś nigdzie nie mogę znaleść co oznacza ten błąd.
wlasnie spotkal sie ktos z mrugajacym checkiem? dalem tacie auto zeby do sklepu podjechal i sie takei cos zdarzylo i nie wiem w sumie co z tym zrobic. co znacza te bledy? (za godzien do pracy jade to zobacze czy w podobny sposob mruga). nakrece film i wrzuce jutro z rana.
mozliwe ze przez to auto troche szarpie?
Kolego może tak Ci pomogę. Co prawda to do Vg ale zasada działania taka sama.
http://www.fotoporadnik.cba.pl/samodiagnostyka.htm
Jakieś rozwiązania odnośnie tego kodu 36, 41 i 20? Czy po prostu zrobić reset i czekać co dalej?
Czy akumulator moze tak od razu sie rozwalic?
Auto jezdzilo, bez problemu odpalalo i dzisiaj narzeczonej zgaslo na rondzie i koniec aku nawet po dlugim ladowaniu na kable nie odpalilo.
pasuje
a co do tego ma średnica tarczy sprzęgła?
lepsza jest s4c z ek4, ma trwalsze synchronizatory
o widzisz, tego nie wiedzialem. (Mozesz lub) Ogolnie da sie rozwinac te mysl?
Caly czas mam nadzieje ze po wyjeciu okaze sie tylko ze do wymiany jest tylko łożysko i tarcza. Szansa ze docisk jest ok jest spora a to jest najdrozsza czesc sprzegla.
Barracuda, zrób reset, pojeździj troche i znów sprawdź. Możliwe że w przeszłości były jakieś błędy które ktoś usunął a po prostu nie zresetował kompa
Czy akumulator moze tak od razu sie rozwalic?
Auto jezdzilo, bez problemu odpalalo i dzisiaj narzeczonej zgaslo na rondzie i koniec aku nawet po dlugim ladowaniu na kable nie odpalilo.
klemy wyczyszczone ?
co auto robi przy probie odpalenia :P ??????????????
swieci sie cos ? mryga ? pompa sie wlacza (harakterystyczny pstryk od przekaznika glownego)?
Czy akumulator moze tak od razu sie rozwalic?
Auto jezdzilo, bez problemu odpalalo i dzisiaj narzeczonej zgaslo na rondzie i koniec aku nawet po dlugim ladowaniu na kable nie odpalilo.
Oczywiście że może. Naładuj go prostownikiem i zobacz czy przyjmuje prąd.
Mi z dnia na dzień oberwała się cela i aku szlak trafił.
Barracuda, zrób reset, pojeździj troche i znów sprawdź. Możliwe że w przeszłości były jakieś błędy które ktoś usunął a po prostu nie zresetował kompa
Znaczy mowa o tym resecie na 5minut wyciągnąć bezpiecznik ten 7,5 pod maską. Wsadzić odpalić i zostawić na 25 min. Później wyjechać na przejażdżkę po mieście.
i jak by ktoś napisał co dokładnie znaczą te błędny to był bym wdzięczny. Dzięki :)
Sanki z V gena pasuja do 6 gena p&p?
jeśli przełożysz lub przerobisz wiązkę i komputer to tak są p&p
o widzisz, tego nie wiedzialem. (Mozesz lub) Ogolnie da sie rozwinac te mysl?
Caly czas mam nadzieje ze po wyjeciu okaze sie tylko ze do wymiany jest tylko łożysko i tarcza. Szansa ze docisk jest ok jest spora a to jest najdrozsza czesc sprzegla.
to chcesz wymieniać sprzęgło czy skrzynie wkońcu?
to chcesz wymieniać sprzęgło czy skrzynie wkońcu?
oj przekombinowalem w pierwszym poscie i o skrzyni napisalem. Przepraszam. (stad teraz rozumiem tekst o synchronizatorze :))
Zalezy mi na wymianie sprzegla (skrzynia wydaje sie byc ok)
oj przekombinowalem w pierwszym poscie i o skrzyni napisalem. Przepraszam. (stad teraz rozumiem tekst o synchronizatorze :))
Zalezy mi na wymianie sprzegla (skrzynia wydaje sie byc ok)
:) no strasznie zamotałeś. Tylko pytanie czy docisk ek4 nada się do tarczy 220mm? jeżeli miałbym wymieniać samą tarcze to założyłbym taka jak była czyli 212, jeżeli cały komplet to 220
Wybacz :)
Jestem na 99% pewien ze docisk z ek4 pasuje do tarczy z EG9 czyli tej 220mm. Kolega na taka zmienil i dziala. Zalezy jeszcze oczywiscie jak bedzie wygladal docisk...
Jeśli calość to wsadzam EG9, jestes kolejna osoba ktora tak mi radzi wiec w takim razie ten pomysl wygrywa.
Szukam ewentualnie minusow tego rozwiazania :)
Bo skoro ek4 jest nowsza i gorsza to czemu drozsza <nonsens>
Camellia Racing
20-10-12, 16:17
Droższa bo nowsza.
czy w 6 genie (coupe) są srebrne klamki z czarnymi kółeczkami ? bo od kupna samochodu męczę się z klamkami bo jak mocniej trzasnę drzwiami to wypadają ...
Droższa bo nowsza.
No dobra, czyli gorsza i drozsza bo nowsza - jeszcze wiekszy nonsens ;)
Polecicie jakąś osłonę silnika? Mam na myśli plastik który ograniczy dostawanie się brudu od spodu do komory silnika...
konstruktor
21-10-12, 10:24
Sanki z V gena pasuja do 6 gena p&p?
tak jest, sankami z 6g UK też pasują (to samo co w 5g)
ale do tego będziesz potrzebował magiel z 5g / 6g uk - inne mocowanie magla do sanek
dziś gdy wjechałem na kanał zobaczyłem że miska olejowa "poci" mi się olejem (nic nie kapie) i czy przymusowo trzeba wymienic miskę ? bo patrząc po stanie oleju za bardzo nic nie ubywa
Starstruck
21-10-12, 22:35
Poci się uszczelka. Jak nie kapie, to nie ma potrzeby wymieniać.
mam pytanko - w moim EJ9 wskaźnik paliwa wg. mnie pokazuje pierdoły tzn. pokazuje zbyt wysoki poziom paliwa niz faktycznie jest. Powiedzmy, że wskaźnik pokazuje tą białą kreskę zaraz nad rezerwą, czyli w baku powinno być około 5 litrów (tak mi się zdaje, mogę się mylić) i w tym momencie jadę na stację i wlewam 15 litrów benzyny. Efekt - wskazówka pokazuje ~3/4 baku, który o ile mi wiadomo ma pojemność 45 litrów czyli wskazówka powinna wskazywać trochę ponad 1/3 baku (przy wlaniu 20 litrów pokazuje pełny bak). I teraz pytanie co może być winne - pływak czy wskaźnik?
pozdrawiam
Camellia Racing
21-10-12, 23:08
Pływak jeśli przy pełnym wskazuje poprawnie.
Starstruck
21-10-12, 23:19
Tak jest w tych VI gen. Ja w zależności od tego ile km zrobię na rezerwie, zalewając za 100 zł mam albo 3/4 baku albo połowę.
bo to wskazanie jest tylko orientacyjne.
jak zalejecie do pelna to zauwazycie ze wskazowka na samym poczatku bardzo wolno opada(albo nawet stoi w miejscu), a potem od polowy przyspiesza, zeby znow zwolnic przy rezerwie. Mi sie czasem nawet podnosi na chwile ze zaraz znow zaczac opadac
ziober111`
22-10-12, 09:36
z tego co zauwazyłem to w momencie kiedy zapali się lampka rezerwy to w baku jest około 5L, bo ostatnio po tym jak się zapaliła rezerwa zatankowałem do pełna i weszło 40,5L.
ja zauwazylem ze ta wskazowka ma dosc duzy margines bledu, np. dluzszy czas sie prawie nie rusza, a potem potrafi opasc z 2mm przez noc. osobiscie traktuje ja jako sugestie poziomu paliwa niz dokladne wskazanie, jak spada ponizej 1/4 to tankuje 20-30l i juz :)
Też tak macie, że ta wskazówka, po wyłączeniu zapłonu zostaje w tym miejscu którym była?
W większości samochodów jak do tej pory widywałem, że po wyłączeniu zapłonu wskazówka opada.
kruszyna9227
22-10-12, 11:39
Też tak macie, że ta wskazówka, po wyłączeniu zapłonu zostaje w tym miejscu którym była?
Tak.
to jest po to żeby zlodziej wiedzial czy daleko zajedzie :D
Panowie wczoraj zauważyłem, że na wyższych prędkościach przy wrzucaniu 5go biegu słychać zgrzyt. Czyżby kończyła się skrzynia???
Maniek19855
22-10-12, 14:10
może sprzegło???
Camellia Racing
22-10-12, 15:30
Synchro. Może sprzęgło się kończy ?
Czy to, że całkiem niedawno miałem problem z pompą sprzęgła (problem rozwiązany doraźnie) może mieć tu wpływ?
Camellia Racing
22-10-12, 16:31
Mogło jeśli przez to źle biegi wchodziły i zgrzytało...
Witam,
Kilak pytanek odnośnie zamienności części miedzy wersjami VI gen:
1. Czy magiel z 3d podejdzie do 4d?
2.Czy zderzaki miedzy tymi wersjami są zamienne?
3.Czy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy jest ten sam w 3d i 4d?
4.To samo przednie lampy-czy są wymienne na zasadzie p&p?
Pytania dotyczące roczników przedliftowych silniki 1.4, 1.5.
Starstruck
22-10-12, 19:58
1. nie jestem pewny, ale na 99% tak;
2. tak (tylko przód);
3. tak;
4. tak (tylko przód naturlich).
Dzięki. Najważniejsza maglownica, bo z tym w razie demontażu wiąże się najwięcej kosztów. Draństwo nie ma luzów, nie cieknie a le tłucze się tak, że wstyd jeździć. Wygląda na awarię listwy :confused:
ktoś kupował może u tego gościa dokładki i może coś o tym powiedziec , gościu piszę że dokładki są robione , że wchodzą idealnie nie łamią się itp : ) , i tutaj mam dośc istotne pytanie czy taka dokładka dla HB wejdzie do Coupe? ,
http://allegro.pl/dokladka-zderzaka-przod-honda-civic-96-99-mugen-i2711489960.html
Camellia Racing
22-10-12, 21:27
Racing Factory to przypadkiem macius z białegostoku nie handluje tym ?
Starstruck
22-10-12, 21:37
Tak to maciu$. Kupowałem u kolegi kiedyś rozpórkę i jeśli chodzi o towar, kontakt, przesyłkę to wszystko na najwyższym poziomie, czyli polecam :). Dokładka z ABSu, czyli elastyczny materiał, to powinna się ładnie spasować.
Sluchajcie, sprezyny z MB3 beda pasowaly do EK4?
Starstruck
23-10-12, 00:08
Tył na pewno nie.
na 100%? chodzi mi o AP -35mm
czy da się dokupić same uszczelki do cylinderków hamulców bębnowych? chodzi konkretnie o ej9, d14z2, bęben 201mm
Camellia Racing
23-10-12, 02:29
Da się. Napisz do jdmshop.pl.
Maniek19855
23-10-12, 10:34
Panowie a ja mam takie pytanko,bo myśle sobie w mojej ej9 d14a3 usunąć kata i zmienić kolektor na 4-2-1- by sobie lepiej dychała i czy takie zmiany będą miały jakiś wpływ na spalanie??? wiem,że może jest gdzies ten temat juz ale nie chce mi sie szukać tego...i czy po takiej zmianie lepiej sie będzie moja hania zbierała??
bedziesz bardziej katowal wiec spalanie wzrosnie ;]
Maniek19855
23-10-12, 12:24
hehe no wiadomo honda lubi wysokie obroty,ale ogólnie jakieś przeciwwskazania są????????
Starstruck
23-10-12, 12:33
Nie ma przeciwwskazań. Tylko możesz mieć problem z przeglądem technicznym. Jak już będziesz wyrzucał kata, to warto w jego miejsce dać jakiś tłumik środkowy, żeby nie było tego charakterystycznego rezonansu.
Maniek19855
23-10-12, 13:27
jaki byście polecili tłumik środkowy??? z przeglądami to nie mam problemu daje tylko dowód i 20zł na flaszkę + te 99zł :]
Starstruck
23-10-12, 13:59
Myślę, że to będzie najlepsza opcja w relacji jakość/cena http://allegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i2732443121.html
Maniek19855
23-10-12, 14:23
Ehe i chyba takowy sobie kupię :] lepszy bedzie na pewno niża wspawanie samej rurki nie??? a jaką średnicę wziąc czy to jest uniwersalny???
Starstruck
23-10-12, 14:25
Jak wspawasz rurkę, to będzie rezonans. A jaką masz średnicę wydechu? Jak OEM, to kup najwęższy, czyli 45 mm średnicy.
Maniek19855
23-10-12, 14:55
Starstruck nie wiem :/ wszystko mam seria to ile może byc??
Starstruck
23-10-12, 14:59
Jak seria, to tam jest 1,5", czyli musisz wziąć najwęższy z oferty. Ale dobry tłumikarz wspawa to bez problemów i dodatkowych kosztów.
Maniek19855
23-10-12, 15:06
Ok wszystko wiem :] i na tym nie będzie tego rozonansu????
bedzie troche glosniej, ale nie bedzie az tak glosno jak po wstawieniu rury.
pozatym na przegladzie moze sie nie polapac ze nie ma kata, a jak wstawisz rure to juz bardziej bedzie widac ;]
Czy jakbym tak zalał kolektor ssący benzyną ekstrakcyjną, czy może to zaszkodzić czujnikowi, który wchodzi z tyłu kolektora? Za cholerę nie idzie tego odkręcić, śruby się zapiekły.
Co do wydechu, to ja tak mam zrobione, że zamiast kata mam rurkę i faktycznie trochę rezonuje w okolicach 2-3,5k obrotów.
Zastanawiam się czy pozbyłbym się tego rezonansu, przenosząc tłumik środkowy w miejsce kata. Zaznaczam, że nie chcę kolejnego tłumika, wystarczy mi jeden tłumik + końcowy...taka głośność jak jest teraz jest tak akurat w sam raz dla mnie, w miarę cicho na niskich, a na wysokich się trochę drze i tak ma być.
przy wysokich obrotach (4-5tys.) czuję lekko spaliny w budzie to co może byc nie tak ?
Czy jakbym tak zalał kolektor ssący benzyną ekstrakcyjną, czy może to zaszkodzić czujnikowi, który wchodzi z tyłu kolektora? Za cholerę nie idzie tego odkręcić, śruby się zapiekły.
Po co Ty chcesz tam wlać ? Wydaje mi się że jak opary zostaną to zadziała to jak Starter, jak w zime diselek odpalic nie chce. Tylko takie stężenie... na pewno będzie miało kopa przy starcie, pytanie czy się coś nie stanie ;)
przy wysokich obrotach (4-5tys.) czuję lekko spaliny w budzie to co może byc nie tak ?
Brak katalizatora/wypalony katalizator, nieszczelność układu.
Po co Ty chcesz tam wlać ? Wydaje mi się że jak opary zostaną to zadziała to jak Starter, jak w zime diselek odpalic nie chce. Tylko takie stężenie... na pewno będzie miało kopa przy starcie, pytanie czy się coś nie stanie ;)
przecież, nie zostawię tego tak, tylko po wyczyszczeniu jeszcze wypłuczę myjką ciśnieniową czy coś.
panowie czy problemem jest jeśli jeden gwint w klawiaturze jest ukręcony? jest to gwint do którego przykręca się środkową śrubę od kapy
gwint w klawiaturze jest ukręcony
Nie ma problemu dopoki olej ci nie poleci spod uszczelki:)
a jak to wygląda żeby nagwintować i dać nową śrubę?
i jeszcze jeden problem:
silnik d14z2 z ssakiem z econo i zrobiony całkowicie wydech, gdy na postoju dodam gazu to obroty spadaja prawie do zera po czym wstają do normalnej wartości niby nic dziwnego ale dzisiaj auto zgaslo dzieje się to też przy ostrym kręceniu kierata np przy cofaniu z miejsca parkingowego gdy wciśnie się sprzęgło. Jakieś pomysły?
no wiec zeby nagwintowac to da rade, tylko musisz wybrac mniejsze wiertlo zeby rozwiercic resztki szpilki i potem gwintujesz na rozmiar OEM szpilki albo wieksze wiertlo i wieksza szpila
(mi sie akurat urwala szpilka w prawym rogu :D )
co do obrotow to czyszczenie krokowca bo pewnie zostal przeszczepiony razem ze ssakiem :P
sprzedający nie zgodził się na niższa cenę z racji tego uszczerbku wiec podziękowałem
a co do d14 to rozmawiałem z magikiem jednym i powiedział że mam pokręcić jakąś śrubką od wolnych obrotów i powinno być lepiej
a czy przy krokowcu obroty nie powinny falować? bo tu nie falują
no wiec zeby nagwintowac to da rade, tylko musisz wybrac mniejsze wiertlo zeby rozwiercic resztki szpilki i potem gwintujesz na rozmiar OEM szpilki albo wieksze wiertlo i wieksza szpila
A nie jest czasem tak że sie wstawia tulejkę z nowym gwintem??
A nie jest czasem tak że sie wstawia tulejkę z nowym gwintem??
Mozna zastosowac Helicoil lub zwyczajnie nagwintowac.
mam pokręcić jakąś śrubką od wolnych obrotów
Najpierw wyczysc przepustnice i krokowy, a pozniej ewentualnie zabawa srubka.
pozniej ewentualnie zabawa srubka.
Dodam, że zabawy śrubką na odpiętym krokowcu.
Macie jakis pomysl jak wyjac reszte lozyska (piasta)
http://i.imgur.com/GNKYe.jpg
bednar_ek35
24-10-12, 19:53
Najlepiej ściągaczem:o
A tak na poważnie to też ściągaczem z tym że niewiem czy w takiej sytuacji da się go zachaczyć,jeżeli nie to będziesz musiał zdjąć szczęki i przywalić przecinakiem żeby ta pozostała na czopie wewnętrzna część łożyska sie cofnęła na tyle żeby dało sie założyć ściągacz.
Tak wlasnie myslalem ze tylko przecinak tu pomoze:)
Jaka cewka do d16y7? Czy pasuje od innego silnika?
panowie, grill w przed liftowej i po liftowej jest taki sam? jak się ma do tego grill z dużym H a jak z małym h? prosze o dopowiedz.
grille sa rozne, przed i po lifty nie sa wymienne, no chyba, ze z maska, blotnikami, lampami i zderzakiem w komplecie ;]
grille sa rozne, przed i po lifty nie sa wymienne, no chyba, ze z maska, blotnikami, lampami i zderzakiem w komplecie ;]
czyli do przedliftowej mozna dopasować gril z dużym H ? bo mam w przedliftowej czarny gril bez lśniącej listewki i z małym h, a chciałbym z listewką i z dużym H? jest taka możliwość? (ofc, bez wymiany maski itd).
Starstruck
25-10-12, 17:28
Jest, ja taki mam. Przedlifty miały trzy grill (mowa o wersjach na Europę):1) czarna ramka, jedno żeberko, małe [H];2) chromowana ramka, trzy żeberka, małe [H]; oraz to samo co 2) tyle że z dużym [H] (jak się ma ten co 2) i namierzy się samo duże [H] to można przełożyć, bo te grille są identyczne.
Grill z dużym "H" w przedliftach był seryjnie jedynie ze srebrną listewką. U siebie przemalowałem ją w kolor nadwozia (możesz sprawdzić w temacie). Jeśli masz grill z jednym żeberkiem w dobrym stanie, możemy się ewentualnie zamienić.
w przedliftach była kontrolka rezerwy, czy jej nie było? czy to w zależności od wersji ?
zobacz w zegarach czy masz babajage, jesli jest w miejscu rezerwy to prawdopodobnie zarowka sie spalila albo ktos zegary podmienial
a mógłbyś sprecyzować?;d jaką babejage i w którym miejscu powinna być ta kontrolka ?;d
a dobra już się dowiedziałem, pierwsza z prawej to kontrolka rezerwy, jak się nie świeci to może być przepalona lub problem głębszy; albo świeci się rzadko lub u co poniektórych świeci się tylko "dwie grubości za czerwoną strefą"
Ja myślałem też, że nie mam tej kontrolki, bo jak kupiłem samochód i dojechałem do domu to benzynę zużyłem przez to do cna. Bo kontrolka jest, a mimo to się nie zaświeciła.
Jest w VI genie możliwość regulacji siły docisku pióra wycieraczki ? Już piąte pióro w jedną stronę zbiera świetnie, ale w drugą zostawiają wodę w tym samym miejscu :S Wycieraczki różnych producentów więc racze nie ma mowy o złej partii :/
napisze dosc glupio bo nie wiem jak inaczej ale ta sprezynka od spodu mogla sie zuzyc :D
Panowie jest pytanie: w przyszłym tygodniu wymieniam w mojej EJ9 rozrząd, mam kupiony pasek, naciągacz i pompę wody, ale znajomy podsunął mi myśl wymiany też paska wielorowkowego ("klinowego"). Więc moje pytanie czy warto go wymienić? Silnik to D14A4. Przyjrzałem się mu i nie widzę tam napinacza więc do wymiany byłby sam pasek. Przebieg to 236000. Z tego co widzę jest bardzo tani (poniżej 20zł) więc przy okazji zmiany rozrządu można by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Pozdrawiam.
Jak nie wiesz kiedy był zmieniany to go wymień, najlepiej wszystkie (wspomaganie, od alternatora i od klimy jeśli masz). Jedna robota a będziesz miał z głowy.
Ok, to żebym miał jasność - D14A4 - ile jest wszystkich pasków? Rozrządu 1, wielorowkowy (alternator) 2, wspomaganie 3. tak? Klimy nie ma.
Witam, wie ktoś może jaki jest dokładny rozstaw śrub (otworów) na kielichach do mocowania amortyzatorów przednich i tylnych w 6 gen EJ/EK?
Ok, to żebym miał jasność
No ja nie mogę...
Czy nie szybciej, prościej i przyjemniej jest otworzyć maskę i samemu to sprawdzić?
Ok, to żebym miał jasność - D14A4 - ile jest wszystkich pasków? Rozrządu 1, wielorowkowy (alternator) 2, wspomaganie 3. tak? Klimy nie ma.
No i nie zapomnij o tym w spodniach.
:p
Ok to żebym miał jasność
No ja nie mogę...
Czy nie szybciej, prościej i przyjemniej jest otworzyć maskę i samemu to sprawdzić?
Kolego gdybym mógł teraz to zmierzyć to wcale bym się tutaj nie pytał, niestety nie mam takiej możliwości.
Poza tym jeżeli cytujesz to cytuj słowa kogoś do którego kierujesz wypowiedź, a nie z posta innego usera, bo nie wiadomo do kogo piszesz. Pozdro i dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
CeeJay - najmocniej Cię przepraszam. Nie zauważyłem, że w cytacie zamieściło Twój nick. Ostatnio coś się z tym na forum pierdzieli.
Moja odpowiedź była oczywiście skierowana do Kolegi, który pytał o ilość pasków.
Pozdro.
jest jakaś odczuwalna poprawa osiągów po zmianie kolektora wydechowego z y8 na ebay'a??
jest jakaś odczuwalna poprawa osiągów po zmianie kolektora wydechowego z y8 na ebay'a??
Jedno i drugie to 4-2-1, więc obstawiam, że zmiana nastąpi, ale raczej tylko w wyglądzie.
No ja nie mogę...
Czy nie szybciej, prościej i przyjemniej jest otworzyć maskę i samemu to sprawdzić?
Pod maską widzę dwa paski - rozrządu i wielorowkowy. Ale może jeszcze gdzieś w środku jest jeszcze jeden - nie znam się tak bardzo na tym więc pytam. A poza tym pada śnieg i jest 0*C więc niezbyt zachęcające warunki do grzebania pod maską.
zajrzyjcie mi tu:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?85517-Jaki-ss%B1cy-%28-d15b7-czy-d16z6%29-do-d14z2&p=1784262#post1784262
problem jest i potrzebna mi rada na teraz bo samochód stoi u kuzyna i muszę go zabrać.
Pod maską widzę dwa paski - rozrządu i wielorowkowy.
No i dobrze widzisz, bo są dwa i tylko dwa.
No i dobrze widzisz, bo są dwa i tylko dwa.
No i o taką odpowiedź mi chodziło. Nie można było tak od razu? :)
Pozdrawiam
No i o taką odpowiedź mi chodziło. Nie można było tak od razu?
Oczywiście, że można tak od razu... tylko jak ciągle będziemy zadawać pytania dotyczące tak banalnych rzeczy, to niedługo dojdzie do tego, że ludzie zaczną pytać gdzie się znajduje bagnet, korek wlewu oleju itp.... albo tematy z problemami typu: "dlaczego auto mi stanęło i nie jedzie, no i czemu ta wskazóweczka z prawej jest na dole? przecież jak kupiłem auto, to była w połowie skali?"
Rozrządu jest schowany pod osłoną, gołym okiem widać, od alternatora i wspomaganie.
Oczywiście, że można tak od razu... tylko jak ciągle będziemy zadawać pytania dotyczące tak banalnych rzeczy, to niedługo dojdzie do tego, że ludzie zaczną pytać gdzie się znajduje bagnet, korek wlewu oleju itp.... albo tematy z problemami typu: "dlaczego auto mi stanęło i nie jedzie, no i czemu ta wskazóweczka z prawej jest na dole? przecież jak kupiłem auto, to była w połowie skali?"
Chodziło mi o pasek którego ewentualnie nie było by widać z zewnątrz. Jestem w tym temacie dosyć świeży więc wolę zapytać, od tego jest forum. Pytanie było banalne dla kogoś kto jest obeznany w temacie, ale dla mnie, kiedy mam ten samochód mniej niż 3 miesiące, nie. W tym momencie zaśmiecamy forum dyskusją która nic nie wnosi do tematu więc proponuję ją zakończyć. Miłego dnia.
No i o taką odpowiedź mi chodziło. Nie można było tak od razu?:)
Oczywiście, że można było, ale ja nie znam takiego przypadku, żeby odrobina żartów komukolwiek na cokolwiek zaszkodziła.
:D
Poza tym nikt Ci chyba nie obiecywał, że będzie łatwo i przyjemnie.
:p
Pozdrawiam
Pozdrawiam również.
Michał102 daj spokój. Też kiedyś pewnie byłeś "świeży".
:p
Żarty mi nie przeszkadzają, wręcz przeciwnie i doskonale rozumiem wasze podejście bo jeśli chodzi o fora to trochę już zdążyłem się na nich nasiedzieć (forum.pclab.pl, ten sam nick). Proszę jedynie o odrobinę wyrozumiałości dla świeżaka ;)
Mam małe pytanie. Ostatnio kupiłem ssak od b7 i dałem go do zamontowanie, ale mechanik mi powiedział ze nie da rady zamontować przepustnicy bo nie pasuje 1 wtyczka, prawdopodobnie od krokowego. I chciałem się dowiedzieć jak to zrobić czy trza ja prze lutować czy jest może inny sposób. Silnik to d14a3.
Zostawić przepustnicę z D14a3 - użyć krokowego na niej, a krokowy na ssaku zaślepić i po problemie.
No tak mam tylko ze linka od gazu idzie kolo akumulatora i musial mocowanie od linki przykrecic do dolotu ;/. i to troche nie ladnie wyglada.
Jak zmieniłem dolot zaczął mi wariować alarm.
Zamykam samochód i po jakiś 10 sekundach zaczyna wyć.
Nie wiem czy zmiana dolotu z d14 na b7 może mieć jakiś wpływ na instalację, czy nie dostało się gdzieś trochę wody i wariuje, ponieważ u kuzyna montaż dolotu się odbywał w deszczu pod folią rozwieszoną między otwarta maską i klapą bagażnika od innego wozu i co nieco mogło się wody przy bokach auta dostać.
Jak zmieniłem dolot zaczął mi wariować alarm.
Zamykam samochód i po jakiś 10 sekundach zaczyna wyć.
Nie wiem czy zmiana dolotu z d14 na b7 może mieć jakiś wpływ na instalację, czy nie dostało się gdzieś trochę wody i wariuje, ponieważ u kuzyna montaż dolotu się odbywał w deszczu pod folią rozwieszoną między otwarta maską i klapą bagażnika od innego wozu i co nieco mogło się wody przy bokach auta dostać.
Jedno z drugim nie może mieć żadnego związku, no bo niby jaki?
Jak dla mnie wilgoć to jedyne sensowne wytłumaczenie dziwnego zachowania alarmu.
To jakbyś chciał znaleźć związek pomiędzy przesynięciem fotela do tyłu, a uchodzeniem powietrza z koła.
:D
No właśnie piszę, że podejrzewam tą druga opcję, że się gdzieś woda mogła dostać.
No nic, będzie trzeba puścić farelkę, wysuszyć i sprawdzić.
Michał102 daj spokój. Też kiedyś pewnie byłeś "świeży".
Świeży to ja jestem dalej:p
Zapytam Was przy okazji o naciąg paska rozrządu - dziś przy okazji kontroli luzów zaworowych zauważyłem (zdjąłem też górną obudowę rozrządu), że po odpaleniu silnika pasek dość mocno wibruje. Napinacz jest dokręcony zgodnie z manualem, wiec troszkę mnie to dziwi/niepokoi. Jak jest u Was z tymi wibracjami paska? Też tak skacze, czy może idzie idealnie równo? Dodam jeszcze, że sprawdzałem to na zimnym silniku.
Miałem/mam to samo. Nie bój nic. Jeżeli masz wszystko złożone zgodnie z prawidłami to nie ma prawa sie nic stać.
No właśnie piszę, że podejrzewam tą druga opcję, że się gdzieś woda mogła dostać.
No nic, będzie trzeba puścić farelkę, wysuszyć i sprawdzić.
Czujnik pod machą wilgotnieje przed chwila z tym walczylem :) Odłączylem dziada bo "SUSZYC" mozna cala noc w taka pogode ;)
Jest możliwość przerobienia seryjnej lotki tak aby wystawa trochę ponad poziom dachu? Pamiętam, że ktoś z forum miał jakiś patent na to, ale nie mogę skojarzyć kto.
ziober111`
27-10-12, 23:46
Mi tez pasek dość mocna wibruje, jak dodam troche gazu i też się zastanawiałem czy nie za luzny i czy nie przeskoczy. pasak napinałem wg manuala, ale skoro tak ma być to ok, chociaż jak dla mnie to nie powinien wibrować aż tak w widoczny sposób... Michał102 wygląda na to że ten model tak ma...:)
Szczerze mówiąc, to jak to zobaczyłem, to aż mnie ciary po plecach przeszły:p.
A u Ciebie wibruje tylko jak dodajesz gazu, czy na wolnych obrotach też?
ziober111`
28-10-12, 08:17
Na wolnych obrotach tez wibruje ale minimalnie, a jak przygazuje gdzies na 4 tys. obrotów to mocno wibruje. Po wymianie rozrządu zrobiłem już ok 2 tys. km i do tej pory nic sie nie stało, ale jak bede miał chwile to myśle że pomogę tej sprężynie naciągnąć mocniej pasek. wg mnie powinno się wymieniać sprężynkę od napinacza na nową...
Jest możliwość przerobienia seryjnej lotki tak aby wystawa trochę ponad poziom dachu? Pamiętam, że ktoś z forum miał jakiś patent na to, ale nie mogę skojarzyć kto.
taki a'la spoon? próbwoałem u siebie ale dalem sobie spokoj:) nie wygląda to zacnie.
Dajesz podkładki poprostu, w wyszukiwarce napewno znajdziesz tematy o podnoszeniu lotki
Koledzy i koleżanki mając chwilę zajrzyjcie do tematu, bo powoli tracę już cierpliwość do auta.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?156809-CHECK-brak-bledow-samodiagnostyki#post1784866
Z góry dziękuję za pomoc.
Maniek19855
28-10-12, 11:56
Panowie wczoraj wyciąłem kata i wspawałem rurkę i od wczoraj jak auto sie rozgrzeje to obroty mi strasznie spadają przedtem miałem 900 a teraz mam 500 od czego to może być??? i jak podkręcić te obroty w ej9 d14a3????W sumie to nie wiem czy przez kata czy przez to ze tak zmino sie zrobiło bo w tamtym roku miałem taka samo jak sie zimna zaczęła i mróz.....auto grzeje dosc szybko jak odpale to po 7min już ciepło leci...może wystarczy tylko podkręcić obroty?? bo tak wszystko działa obroty nie falują ani nic......
Panowie wczoraj wyciąłem kata i wspawałem rurkę i od wczoraj jak auto sie rozgrzeje to obroty mi strasznie spadają przedtem miałem 900 a teraz mam 500 od czego to może być??? i jak podkręcić te obroty w ej9 d14a3????W sumie to nie wiem czy przez kata czy przez to ze tak zmino sie zrobiło bo w tamtym roku miałem taka samo jak sie zimna zaczęła i mróz.....auto grzeje dosc szybko jak odpale to po 7min już ciepło leci...może wystarczy tylko podkręcić obroty?? bo tak wszystko działa obroty nie falują ani nic......
ja bym mu zrobil reset , bo inny przeplyw spalin teraz masz bez kata i komputer inaczej to odczytuje jak dla mnie :)
Maniek19855
28-10-12, 14:19
19Ryba10 może coś w tym być zrobię mu reseta dziś przez wyciągnięcie bezpiecznika :] i zobacze
Starstruck
28-10-12, 14:33
Ja bym odpiął aku (-) na kilka min i też się zresetuje.
Jak resetujesz komputer to kasujesz błędy ECU i AFR dla sondy Lambda w zakresie od 0-50% otwarcia przepustnicy(TPS), więc raczej na wolne obroty to nie wpłynie za bardzo ale na spalanie przy delikatnej jeździe już owszem.:)
A nawet jeśli początkowo obroty się podniosą to tylko na pewien czas. Miałem kiedyś to samo i żadne resety nie pomogły, pokręcenie śrubką na przepustnicy nieco pomogło.
Dzisiaj odpaliłem profilaktycznie (żadnych problemów nie mam) samodiagnostykę i kontrolka "check engine" po zwarciu złącza i włączeniu zapłonu świeci ciągłym świałem. To oznacza brak błędów, tak?
Szybkie pytanko-dziś przerzucałem koła i zauważyłem na prawym kole masakryczny luz na boki i mam pytanko czy możliwe, że to drążek czy może magiel? z lewej strony nie ma luzu w ogóle, ewidentnie widać, że nie jest to luz na końcówce czy zawiasie, tylko nie widzę głębiej, bo jest gumowa osłona i trudno określić co dokładnie. Pewnie nie jeden się z tym spotkał. Chcę wiedzieć czy szykować się na regenerację magla czy tylko drążek... a przy okazji zabiję znajomego-mechanika, któremu pół roku temu oddałem auto, kupiłem obie końcówki, drążki, gumy, gumy na przeguby i oba drążki i jedną końcówkę mi oddał-"bo są dobre i szkoda twojej kasy-oddaj to do sklepu" no to k... mam dobre. Pora szukać innego mechaniora, może trafi się dobry, tymbardziej, że prosiłem żeby obejrzał i zawieszenie i jeżeli coś potrzeba to niech od razu robi wszystko jeżeli jakikolwiek luz jest. Dzięki z góry za pomoc
Fantastyczny jestes :D
Najpierw piszesz, ze ewidentnie nie jest to luz na koncowce, po czym, ze zabijesz mechanika, ze nie wymienil Ci koncowki, ktora byla dobra i nadal jest sadzac z Twojej wypowiedzi :D
Pol roku to ogrom czasu, w ktorym wszystko moze sie wysrac,
Jesli z jednej strony luzu nie ma a z drugiej jest to obstawialbym drazek lub jednak koncowke a nie magiel.
Camellia Racing
28-10-12, 19:00
Z reguły zazwyczaj to drążek ;]
Spychu, przepraszam, nie dopisałem, oddał mi lewą końcówkę, a psioczę na niego, bo nie wymienił drążków, końcówki same są OK, wymienił tylko prawą i wszystkie gumy na drążkach i przegubach (profilaktycznie nakazałem). Wiem, że pół roku to szmat czasu i prawie 10kkm zrobiłem, ale mówiłem mu, że coś w prawym kole wali i ma to sprawdzić. Dziś już wiem napewno, że więcej u niego auta nie postawię-wolę zapłacić więcej, a mieć dobrze zrobione. Dzięki chłopaki za szybkie odpowiedzi, jestem troszkę spokojniejszy i mam nadzieję, że wymiana drążka będzie wystarczająca i oczywiście zbieżność
Maniek19855
28-10-12, 19:20
Panowie wczoraj wyciąłem kata i wspawałem rurkę i od wczoraj jak auto sie rozgrzeje to obroty mi strasznie spadają przedtem miałem 900 a teraz mam 500 od czego to może być??? i jak podkręcić te obroty w ej9 d14a3????W sumie to nie wiem czy przez kata czy przez to ze tak zmino sie zrobiło bo w tamtym roku miałem taka samo jak sie zimna zaczęła i mróz.....auto grzeje dosc szybko jak odpale to po 7min już ciepło leci...może wystarczy tylko podkręcić obroty?? bo tak wszystko działa obroty nie falują ani nic......
ja bym mu zrobil reset , bo inny przeplyw spalin teraz masz bez kata i komputer inaczej to odczytuje jak dla mnie
RESET Zrobiony wszystko powróciło do normy!! zaraz inna ****ę ma hehe jeszcze tylko 4-2-1 i znowu inaczej :D
RESET Zrobiony wszystko powróciło do normy!! zaraz inna ****ę ma hehe jeszcze tylko 4-2-1 i znowu inaczej
Zaraz się okaże że i strojenie nie potrzebne....wystarczy reset zrobić;)
Maniek19855
29-10-12, 13:26
Teraz inny problem po wycięciu kata,otóż jak jade to czuję w środku spaliny?? na postoju to już w ogóle :/ to pewnie normalne,że na postoju ale jak jadę to też czuję chyba,że mam wiksy jakieś juz ;/
Ja nie mam katalizatora w układzie od dobrych 3 lat i nigdy mi nie śmierdziało spalinami w środku zarówno na postoju jak i podczas jazdy więc:
otóż jak jade to czuję w środku spaliny?? na postoju to już w ogóle :/ to pewnie normalne,że na postoju
To chyba nie normalne. Posprawdzaj dokładnie auto i układ, pewnie masz gdzieś jakąś nieszczelność.
Maniek19855
29-10-12, 14:10
Też mi sie wydaje ze coś jest nie tak,jak wspawywałem rurkę to z jednej strony mam spaw a z drugiej normalne lączenie na sruby tak jak był kata skręcany i może tam coś nie dociągło jak skręcał.....
Czy podłokietnik z EK1 podejdzie do ej6 ?
http://img248.imageshack.us/img248/4964/dsc0241qh.jpg
Maniek19855
29-10-12, 19:12
chłopaki mam pytanko pod koniec tygodnia będe zakładał 4-2-1 i pytanie jaką taśme,bandaż polecicie?? i ile bym musiał tego mieć???????jak to sie owija w ogóle??a jak nie owinę to 4-2-1 nie będzie tak sie spisywał czy jak bo nie wiem o co w tym chodzi... :/
owijasz po to zebyś nie grzał komory silnika...chyba tylko po to:)
i żeby zwiększyć temp. wylotową spalin (zmniejszyć straty temp. zużytego na nagrzanie kolektora) - zmniejszyć ich gęstość - poprawić ich przepływ.
chłopaki mam pytanko pod koniec tygodnia będe zakładał 4-2-1 i pytanie jaką taśme,bandaż polecicie?? i ile bym musiał tego mieć???????jak to sie owija w ogóle??a jak nie owinę to 4-2-1 nie będzie tak sie spisywał czy jak bo nie wiem o co w tym chodzi... :/
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?17716-Po-co-taśma-termoizolacyjna
a ja mam pytanie odnosnie filtra kabinowego, w moim ej9 96r z klima filtr ten jest za schowkiem, u siostry z ej9 ale polifcie bez klimy jest filtr kabinowy wyjmowany od spodu, a u dziewczyny w ej9 98r z klima filtra wgl niema, jak to mozliwe?? bys jakis taki system bez filtra kabinowego??
a ja mam pytanie odnosnie filtra kabinowego, w moim ej9 96r z klima filtr ten jest za schowkiem, u siostry z ej9 ale polifcie bez klimy jest filtr kabinowy wyjmowany od spodu, a u dziewczyny w ej9 98r z klima filtra wgl niema, jak to mozliwe?? bys jakis taki system bez filtra kabinowego??
I wszystko się zgadza, bo w EJ9 były 3 warianty tematu filtra kabinowego.
zapewne zależało to od wersji wyposażenia albo rynku.
Miałbym prośbę do posiadaczy maszyn z D16Y8 pod maską - mógłby ktoś cyknąć fotki z bliskiej odległości mocowań na kostki od VTEC'a, sondy lambda i czujnika wstecznego? Jak coś, to proszę o podrzucenie fotek na PW coby tutaj zbytnio nie zaśmiecać :)
U mnie się te kostki luźno dyndają i nie wiem do czego je przymocować. Z góry dzięki. Pozdro.
a ja mam pytanie odnosnie filtra kabinowego, w moim ej9 96r z klima filtr ten jest za schowkiem, u siostry z ej9 ale polifcie bez klimy jest filtr kabinowy wyjmowany od spodu, a u dziewczyny w ej9 98r z klima filtra wgl niema, jak to mozliwe?? bys jakis taki system bez filtra kabinowego??
Ja mam klimę bez filtra......i się tak zastanawiam gdzie ten cały syf się zbiera.
Miałbym prośbę do posiadaczy maszyn z D16Y8 pod maską - mógłby ktoś cyknąć fotki z bliskiej odległości mocowań na kostki od VTEC'a, sondy lambda i czujnika wstecznego? Jak coś, to proszę o podrzucenie fotek na PW coby tutaj zbytnio nie zaśmiecać
U mnie się te kostki luźno dyndają i nie wiem do czego je przymocować. Z góry dzięki. Pozdro.
Chyba bardziej masz na myśli kabelki które do nich dochodzą bo same kostki jako takie mocowań z natury nie mają bo trzymają się w swoich gniazdach i mają blokady by z nich nie powypadały więc dyndać raczej nie mogą:)
.i się tak zastanawiam gdzie ten cały syf się zbiera.
Jesli nie masz to liscie i cala reszta zbiera sie w miejscu gdzie powinien byc filtr, czyli przed parownikiem jak i na parowniku.
Nie moge znalesc foty jak u kolesia sie zasyfilo, wygladalo jak by mu kukulki gniazdo zrobily - masakra!
Chyba bardziej masz na myśli kabelki które do nich dochodzą bo same kostki jako takie mocowań z natury nie mają bo trzymają się w swoich gniazdach i mają blokady by z nich nie powypadały więc dyndać raczej nie mogą
W samej kostce (tzn. jednej jej połówce) jest otwór na blaszkę na której ta kostka ma się trzymać (tak jak jest to w kostkach od aparatu zapłonowego), z kolei ta blaszka ma być przykręcona gdzieś do silnika. U mnie tych blaszek nie ma i nie ma do czego złapać kostek i dyndają one luźno, co grozi oberwaniem się kabli. Zastanawia mnie w których dokładnie miejscach te blaszki są przykręcone do silnika, to może bym sobie coś takiego dorobił.
Już wiem o czym mówisz. Oberwać to ci się nic nie oberwie bo trzeba jednak użyć troche siły by wyrwać przewód z kostki. Miałem podobny kłopot u siebie w kilku miejscach po przeróbce wiązki i poradziłem sobie używając zwykłych trytytek.
Witam
Czy błotniki 6 generacji sedan/hatchbak pasują do 5D liftback?
Witam
Czy błotniki 6 generacji sedan/hatchbak pasują do 5D liftback?
A może najpierw tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
a później:
-> szukaj
a na końcu pytanie?
Przywitałem się. Szukałem i nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.
Thx za info :) A są jakieś nowe zamienniki do liftbacków? chodzi mi dokładnie o przednie błotniki.
pewnie cos bedzie ale to jest zazwyczaj gó**o warte :) Takze szukaj oryginalu najlepiej w kolorze
Maniek19855
30-10-12, 14:43
Pany!! czy kolektor z d16z6, podejdzie bez żadnego rozwiercania do mojego d14a3???? i czy muszę go owinąc bandażem?? Bo podobno on jest żeliwny?? i teraz nie wiem,bo jutro przyjedzie paczka do mnie i tak myślę czy kupować ten bandaż??Jak tak to jaki w miarę dobry jest??
http://allegro.pl/tasma-termiczna-kolektor-wydech-1200-10m-wawa-i2724552937.html
w miarę??
czy muszę go owinąc bandażem??
Szkoda kasy na te bandaze.
Czy ja wiem, bandaż jednak coś tam daje, bo kolektor możesz normalnie złapać ręką, nawet po upalaniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.