PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 [90]

login
07-05-20, 11:48
Sprawdzałem lampy i ja w aucie mam Stanleya.

No to na 99% nie będą pasowały do reflektorów produkcji Depo. Najlepiej zadzwoń/napisz e-mail'a do sprzedającego i niech to sprawdzi.


Kwestia jakie Depo ma mocowanie ?

j.w.

bartek28124683
07-05-20, 21:10
Depo robi teraz wersję tych reflektorów z mocowaniami Stanley i Valeo. Trzeba czytać opisy, przeważnie tam podają informację.

login
07-05-20, 21:15
Trzeba czytać opisy, przeważnie tam podają informację.

Super, tylko szkoda że w opisie nie jest opisane.
:p

bartek28124683
31-05-20, 13:36
Nowe łożyska z przodu wprasowujecie na sucho?

York22
31-05-20, 14:46
Nowe łożyska z przodu wprasowujecie na sucho?

Na sucho :)

JarkoCivic
31-05-20, 20:38
Nowe łożyska z przodu wprasowujecie na sucho?

Czasem zwilżone browarkiem:cool:

bartek28124683
07-06-20, 17:44
Nie chłodzi mi klima. Sprzęgło spina kompresor, wentylator działa, czynnika jest przynajmniej tyle żeby kompresor się włączył. Mogę jeszcze coś sam sprawdzić?

Arikuzu
07-06-20, 17:55
Nigdzie nie mogę znaleźć zestawu naprawczego zacisku nissin tylnego z ek4. Wszystkie są do systemu Lucas. One są takie same? Średnica powinna mieć 30mm czy 34mm?

zayon
08-06-20, 19:06
Panowie i Panie.
Szukam informacji jaki był nominalny rozmiar opon w EK4.
W necie wszędzie trafiam na rozmiar 195 50 15, a wklejka na słupku mówi 195 55 15.
Wie ktoś coś?

York22
09-06-20, 11:26
Nie chłodzi mi klima. Sprzęgło spina kompresor, wentylator działa, czynnika jest przynajmniej tyle żeby kompresor się włączył. Mogę jeszcze coś sam sprawdzić?

Skąd wiesz, że masz czynnika wystarczająco do włączenia kompresora ? Dobijałeś gaz ?


Nigdzie nie mogę znaleźć zestawu naprawczego zacisku nissin tylnego z ek4. Wszystkie są do systemu Lucas. One są takie same? Średnica powinna mieć 30mm czy 34mm?

Katalog pokazuje, że powinno być 30mm.


Panowie i Panie.
Szukam informacji jaki był nominalny rozmiar opon w EK4.
W necie wszędzie trafiam na rozmiar 195 50 15, a wklejka na słupku mówi 195 55 15.
Wie ktoś coś?

Fabrycznie 195/55/15, ale jest to "drogi" rozmiar i dlatego większość zakłada bardzo popularne 195/50/15.

Arikuzu
09-06-20, 17:19
Katalog pokazuje, że powinno być 30mm.
Dziekuję!

bartek28124683
09-06-20, 21:24
Skąd wiesz, że masz czynnika wystarczająco do włączenia kompresora ? Dobijałeś gaz ?





Fabrycznie 195/55/15, ale jest to "drogi" rozmiar i dlatego większość zakłada bardzo popularne 195/50/15.

Nie dobijałem. Widziałem że sprzęgło się zapina (nawet to słychać). Mi wszyscy mówili że fabryczne w EK4 są 195/50, kupiłbym 55 gdybym wiedział że taki rozmiar był na słupku :)

bartek28124683
13-06-20, 17:28
Można wymienić piastę z przodu bez wymiany łożyska? Po złożeniu wychodzi 6setek bicia na jednej piaście.

JarkoCivic
15-06-20, 17:51
Można wymienić piastę z przodu bez wymiany łożyska? Po złożeniu wychodzi 6setek bicia na jednej piaście.

Da radę wymienić, ale weź pod uwagę że powodem bicia może być uszkodzone łożysko ;-)

bartek28124683
16-06-20, 10:36
Da radę wymienić, ale weź pod uwagę że powodem bicia może być uszkodzone łożysko ;-)

Właśnie lozysko jest nowe :)

Homie
20-06-20, 16:26
Panowie,
Mam pytanko czy wydech od angielki mb 86 vti podejdzie do coupe vi generacji? Czy wymaga to rzeźby ?

login
20-06-20, 17:26
Mam pytanko czy wydech od angielki mb 86 vti podejdzie do coupe vi generacji? Czy wymaga to rzeźby ?

Na p&p nie masz szans.

Homie
20-06-20, 17:42
Na p&p nie masz szans.

Dzięki za odpowiedź👍
Kolejne mam pytanko,
Posiadam gwint ap wszedzie ustawiony na tą samą wysokość. A mimo to p.l stoi niżej niż prawa strona o 0.5cm . Może ma ktoś pomysł dlaczego? Czyżby gwint w tym siadał?

kazik2_h9w3
20-06-20, 18:15
Hondy maja to do siebie ze krzywo stoja
Wyreguluj to na gwincie i bedzie git
0.5cm jak dla mnie jest to maluśka różnica

Leeo
25-06-20, 21:02
Panowie, proszę o porady.
Oddałem vti ek4 na rutynowe wymiany
- wymiana oleju na motul 300v 15w50 plus płyn chłodniczy
- wymiana kompletnego rozrządu
- ustawienie zaworów i wymiana uszczelki pokrywy.

Po odebraniu auta:
- obroty na zimnym spadają do zera że auto potrafi zgasnąć, jak sie rozgrzeje to jest ok
- a najpoważniejszy problem to to, że zapaleniu po nocy kontrolka ciśnienia oleju pali się przez jakieś 7 sekund gaśnie. Kolejne odpalenie już ok, gaśnie od razu. Przez chwile nie ma więc ciśnienia oleju.

Czy tymi wymianami mechanicy mogli do tego doprowadzić?

login
25-06-20, 21:34
Panowie, proszę o porady.
Oddałem vti ek4 na rutynowe wymiany
- wymiana oleju na motul 300v 15w50 plus płyn chłodniczy
- wymiana kompletnego rozrządu
- ustawienie zaworów i wymiana uszczelki pokrywy.

Po odebraniu auta:
- obroty na zimnym spadają do zera że auto potrafi zgasnąć, jak sie rozgrzeje to jest ok
- a najpoważniejszy problem to to, że zapaleniu po nocy kontrolka ciśnienia oleju pali się przez jakieś 7 sekund gaśnie. Kolejne odpalenie już ok, gaśnie od razu. Przez chwile nie ma więc ciśnienia oleju.

Czy tymi wymianami mechanicy mogli do tego doprowadzić?

A luzy zaworowe były ustawiane na zimnym silniku?

Leeo
25-06-20, 23:37
Tak, po nocy.

Kriss91
26-06-20, 07:51
Jeśli masz silniczek krokowy, to może jest jeszcze powietrze w układzie chłodzenia.
Ew. może coś było grzebane przy zaworze FITV jeśli występuje.

Gdyby to było kwestia zaworów, prędzej gasłby na ciepłym niż zimnym wg mnie.

Z ciekawości, jaki olej był wcześniej?

kazik2_h9w3
26-06-20, 08:16
W ek4 fabrycznie nie bylo fitv

Kriss91
26-06-20, 08:53
Co nie znaczy, że nie ma go teraz. Ja np. musiałem go dołożyć po przejściu na OBD1.

kazik2_h9w3
26-06-20, 09:52
Dla tego napisałem ze w serii go nie bylo
Te auta maja swoje lata i nie wiadomo co przeżyły i na ile sa przerobione
A poziom oleju sprawdzałeś?

Leeo
26-06-20, 10:58
Olej jest. Byl 10w60, teraz zlany motul i wlany znowu 10w. Nic nie pomoglo. Dalej na zimnym po nocy oali sie za dlugo kontrolka cisnienia oleju. Wymieniono kopulke i paluch i niby z obrotami lepiej. Takie info od mechanika.
Ktoś może ma jakieś pomysly odnosnie cisnienia oleju? Maja zdejmowac mise i ogladac zawor od pompy oleju.
Uprzedajac, auto jezdzilo wczesniej bez problemu, odpalalo i kontrolka gasla od razu. Nie dymilo. Silnik ma walki od integry i byl robiony w promotorze. Zadnych objawo zuzycia silnika nie bylo. Teraz tez jezdzi jak juz kontrolka ganie to kolejne odpalenie gasnie od strzalu, jezdzi normalnie.

Jakub_rm
26-06-20, 15:19
Może to kwestia filtra oleju? Po nocy spływa z niego olej i zanim pompa wytworzy ciśnienie chwila mija. Taka luźna myśl 🤔

Kriss91
26-06-20, 16:10
Może też coś dostało się do układu smarowania - np resztki starego silikonu i osiadły na sitku smoka?

Leeo
27-06-20, 01:26
Filtr oleju wymieniony kolejny raz bez poprawy. Bedzie zdejmowana misa o bedzie ogladany smok, ale jakos wiatpie. Moze jeszcze jakies pomysly? :)

tommmmm
02-07-20, 12:45
Miska nie jest wgnieciona?

woody
02-07-20, 13:32
@Leeo a może kup czujnik ciśnienia oleju i wymień , drogi nie jest. Szukam schematu jak sprawdzić ten czujnik i znaleźć nie mogę...

bartek28124683
05-07-20, 10:46
Koła pasowe w dserii różniły się średnicami?

Leeo
05-07-20, 19:44
Miska nie jest wgnieciona?

Lekko jest, ale skoro przed wymianami nie zatykała smoka, to czemu miałaby po wymianach? Ma być zdrjmowana w poniedziałek, żeby obejrzeć zawór od pompy oleju.

Co Do czujnika cisnienia oleju, to podlaczali swoj czujnik i przez pierwse kilka sekund nie ma cisnienia oleju a potwm nagle rosni i juz takie pozostaje. Kolejne odpalenia tez juz jest ok. Tylko pierwsze po nocy jest takie.

KurczakEJ9
07-07-20, 08:30
Mam pytanie jako świeży użytkownik EJ9. Do czego służy ten przycisk na zdjeciu, przy kratce nawiewu lewej strony? Czy jest to jakaś Hondziarska legenda, bo nie znalazłem w necie ani jednego zdjecia z piktogramem? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200707/63a3893b65d6b94c4bc6aa08a9c871e0.jpg

login
07-07-20, 10:35
Mam pytanie jako świeży użytkownik EJ9. Do czego służy ten przycisk na zdjeciu, przy kratce nawiewu lewej strony? Czy jest to jakaś Hondziarska legenda, bo nie znalazłem w necie ani jednego zdjecia z piktogramem? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200707/63a3893b65d6b94c4bc6aa08a9c871e0.jpg

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

Wyłącznik światła przeciwmgielnego tylnego.

Rysunek na przycisku niczego Ci nie sugerował?
:p

KurczakEJ9
07-07-20, 10:38
No właśnie nie mam piktogramu i co szukałem w zdjeciach wnętrza, to również przycisk był czysty.

Dzięki za odpowiedź :)

Kaliś
06-08-20, 14:47
Witam, mam dylemat jakie klocki wziąć do samochodu TRW czy Ferodo. Jest jakaś znacząca różnica pomiędzy tymi markami?

https://i.gyazo.com/c38e69c19dd34cae3de0ff392435b06c.png

jd45das
06-08-20, 15:49
Cześć, auto zaraz po odpaleniu faluje na wolnych przez tak 10-30 sekund. Podczas jazdy auto trzyma moc, nic się nie dzieje. Nie dzieję się też to zawsze. Krokowy/przepustnica? W zeszłym roku czyściłem i już by się zasyfiło znowu?

Mam też zagwozdkę z światłami, jak włączam długie to gasną mijania, tak jest w civ ek? Bo jak zrobię taki ruch jakbym chciał mrugnąć długimi to widzę, że palą się i długie i mijania.

bartek28124683
06-08-20, 21:39
Cześć, auto zaraz po odpaleniu faluje na wolnych przez tak 10-30 sekund. Podczas jazdy auto trzyma moc, nic się nie dzieje. Nie dzieję się też to zawsze. Krokowy/przepustnica? W zeszłym roku czyściłem i już by się zasyfiło znowu?

Mam też zagwozdkę z światłami, jak włączam długie to gasną mijania, tak jest w civ ek? Bo jak zrobię taki ruch jakbym chciał mrugnąć długimi to widzę, że palą się i długie i mijania.

Ze światłami to normalne. Jaki silnik? Przepustnica z fitv? Lewego powietrza gdzieś nie łapie?

Komuś się zdarzyło żeby OEM termostat padł po 1.5roku?

woody
06-08-20, 23:15
OEM termostat
Teraz to robią takie OEM że zamienniki są lepsze.

bartek28124683
07-08-20, 11:05
Czyli lepiej zrobię jak wsadze termostat po d16y7 który działał do końca silnika?

login
07-08-20, 12:32
Czyli lepiej zrobię jak wsadze termostat po d16y7 który działał do końca silnika?

Papier toaletowy po użyciu też pierzesz i masz na następny?
:D

bartek28124683
07-08-20, 14:09
Nie próbowałem ale dzięki za sugestie 🙂 kolejnego oem chyba nie ma sensu kupować.

login
07-08-20, 14:31
Nie próbowałem ale dzięki za sugestie 🙂

To i tak mniejsze druciarstwo niż pakowanie używanego termostatu, więc sam siebie nie przebijesz.

bartek28124683
08-08-20, 21:38
Filtr paliwa może być Filtron czy używacie czegoś innego?

Ciastka
22-08-20, 11:07
Cześć, mam pytanie odnośnie zawieszenia Civic VI Ek a mb. Otóż czy sportowe sprężyny eibach pro kit -30mm na oryginalnych Amortyzatorach od mb podejdą do nadwozia Ek? Zauważyłem, że zamontować się da ale co w kwestii ustawienia geometrii? Głównie chodzi mi o tylną oś bo przód wygląda praktycznie identycznie.

Pozdrawiam

login
22-08-20, 16:15
Filtr paliwa może być Filtron czy używacie czegoś innego?

Mann/Knecht


Cześć, mam pytanie odnośnie zawieszenia Civic VI Ek a mb. Otóż czy sportowe sprężyny eibach pro kit -30mm na oryginalnych Amortyzatorach od mb podejdą do nadwozia Ek? Zauważyłem, że zamontować się da ale co w kwestii ustawienia geometrii? Głównie chodzi mi o tylną oś bo przód wygląda praktycznie identycznie.

Pozdrawiam

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

bartek28124683
03-09-20, 20:01
Wstawiłem nowy OEM termostat. Jest trochę lepiej ale nadal temperaturą potrafi mi podejść do 94*C przy jeździe na niskich obrotach. Szczególnie na wzniesieniu.
Wydaje mi się że nie powinna przekraczać 90*C. Problemu nie ma jeśli przesunę suwak od ogrzewania chociaż na 1/4 długości. Robiłem test na uszczelkę głowicy, nic nie wykazał.

Z jakich nadwozi pasuje wydech środkowy do coupe?

Vajrus11
05-09-20, 01:53
Wstawiłem nowy OEM termostat. Jest trochę lepiej ale nadal temperaturą potrafi mi podejść do 94*C przy jeździe na niskich obrotach. Szczególnie na wzniesieniu.
Wydaje mi się że nie powinna przekraczać 90*C. Problemu nie ma jeśli przesunę suwak od ogrzewania chociaż na 1/4 długości. Robiłem test na uszczelkę głowicy, nic nie wykazał.

Z jakich nadwozi pasuje wydech środkowy do coupe?

4 w tą czy w tą nie robi różnicy. Od sedana i coupe

woody
05-09-20, 01:56
Wstawiłem nowy OEM termostat. Jest trochę lepiej ale nadal temperaturą potrafi mi podejść do 94*C przy jeździe na niskich obrotach. Szczególnie na wzniesieniu.
Wydaje mi się że nie powinna przekraczać 90*C. Problemu nie ma jeśli przesunę suwak od ogrzewania chociaż na 1/4 długości. Robiłem test na uszczelkę głowicy, nic nie wykazał.

Z jakich nadwozi pasuje wydech środkowy do coupe?A chłodnice masz starą czy nową?

bartek28124683
05-09-20, 15:18
A chłodnice masz starą czy nową?

Ma 3 albo 4 lata.



Koledzy, jeszcze u mnie pytanko. Mam u siebie wałki z integry w b16a2. Oddalem na regulacje zaworow i po tym obroty na zimnym przygasaja. Spadaja bardzo nisko ze czasem nawet gasnie. To tylko na zimnym silniku. Oddalem na poprawe, to wymienili mi dodatkowo kopulke i palec, czyscili przepustnice, wymienili mi przewody wysokiego napiecia i swiece. Nic to nie pomoglo. Moze jakies pomysly? Jak sie rozgrzeje jest wszystko ok, ale na zimnym
To obroty spadaja prawie do zera chwilowo.

Sprawdzałeś kompresję na zimnym silniku? Może są za luźno?

Maciek_20
08-09-20, 09:07
D14 spalanie benzyny w okolicach 10L / 100Km ... to norma czy coś się zjeba*o ?
Większość czasu jeździ na gazie i tutaj spalanie również 10L/100km


Jakieś sugestie ?

woody
08-09-20, 09:24
D14 spalanie w okolicach 10L / 100Km ... to norma czy coś się zjeba*o ?
Większość czasu jeździ na gazie i tutaj spalanie również 10L/100km


Jakieś sugestie ?D14A3 na gazie miałem przy kręceniu 12,5 L a spokojnie po mieście 10 l a w trasie 7,1 - 7,5 L .

jd45das
08-09-20, 13:52
Jakieś opinie o uszczelce głowicy i uszczelniaczach zaworowych Elringa, ewentualnie jakaś inna firma? Wiem że oem byłby najlepszy, ale bardziej celuję w budżetową naprawę. Co byłoby od razu warto zrobić/wymienić przy ściąganiu głowicy (silnik d15z8)?

woody
08-09-20, 14:53
Jakieś opinie o uszczelce głowicy i uszczelniaczach zaworowych Elringa, ewentualnie jakaś inna firma? Wiem że oem byłby najlepszy, ale bardziej celuję w budżetową naprawę. Co byłoby od razu warto zrobić/wymienić przy ściąganiu głowicy (silnik d15z8)?Miałem uszczelkę pod głowicą Elringa i pocił mi się silnik ale może nie dokręciłem odpowiednim momentem. Miałem budżetowy klucz dynamometryczny. Co do uszczelniaczy Elringa byłem zadowolony , Hanka po operacji nie piła oleju.

login
08-09-20, 15:34
Jakieś opinie o uszczelce głowicy (...) Elringa

Śmietnik, chyba że jesteś zwolennikiem wymiany co jakiś czas.

Vajrus11
09-09-20, 03:57
Jakieś opinie o uszczelce głowicy i uszczelniaczach zaworowych Elringa, ewentualnie jakaś inna firma? Wiem że oem byłby najlepszy, ale bardziej celuję w budżetową naprawę. Co byłoby od razu warto zrobić/wymienić przy ściąganiu głowicy (silnik d15z8)?

przy takich naprawach raczej dołożyłbym te 100zł i kupił oem. Co warto zrobić, najlepiej to wszystko na tip top bo za chwilę znów głowę zwalisz :)

pepok
14-09-20, 16:10
Siemka, orientuje się ktoś może czy podejdzie mi maglownica TRW jeśli oryginalnie zamontowana jest SHOWA? Civic vi 97r. 3d, 1,4is 90km.

login
14-09-20, 22:02
Siemka, orientuje się ktoś może czy podejdzie mi maglownica TRW jeśli oryginalnie zamontowana jest SHOWA? Civic vi 97r. 3d, 1,4is 90km.

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

To po pierwsze. A po podaniu samego producenta nikt Ci tutaj nie wywróży z fusów czy będzie pasować czy nie.

zayon
15-09-20, 07:04
Czy wykładzina podłogi w EK4 różniła się od np. EJ9?

kazik2_h9w3
15-09-20, 08:09
W ek4 byla czarna

login
15-09-20, 13:58
Czy wykładzina podłogi w EK4 różniła się od np. EJ9?

Jest szansa, że hatchback polift od przedlift'a różni się niewiele wymiarami tylnej części przez wzmocnienie pod tylną kanapą.

zayon
15-09-20, 16:11
W ek4 byla czarna
A to jeszcze podsufitka? Czy czymś się różniły? W sumie jeżeli tak, to chyba tylko kolorem.

kazik2_h9w3
15-09-20, 17:14
Ogólnie wnetrze w ek4 jest ciemniejsze
Czarna deska ciemniejsze sloneczniki itp

login
15-09-20, 17:28
A to jeszcze podsufitka? Czy czymś się różniły? W sumie jeżeli tak, to chyba tylko kolorem.

Podsufitka z EK4 ma otwór montażowy na maplight.

Leeo
16-09-20, 23:39
Ma 3 albo 4 lata.




Sprawdzałeś kompresję na zimnym silniku? Może są za luźno?

Sprawdzone, jest ok powyzej 14 na kazdym. Jakies jeszcze pomysly? :)

bartek28124683
17-09-20, 19:02
Sprawdzone, jest ok powyzej 14 na kazdym. Jakies jeszcze pomysly? :)

Jaką masz przepustnicę i ECU? Lewe powietrze podnosi obroty w tych silnikach więc to raczej nie to. Jak odepniesz MAPsensor to dalej jest to samo? Może za mało paliwa dostaje na zimnym?

@di
21-09-20, 08:32
Witam,
Mam pytanie proszę mnie od razu nie zlinczować :)

Mianowicie czy jest możliwe aby szósty gen przerobić aby miał 6stopniową skrzynie biegów?
Można zaadoptować skrzynie z jakiejś hondy np. acorda do ej6?

kazik2_h9w3
21-09-20, 11:10
Tak da sie
Najprościej k serie wetknąć

piterstar1
25-09-20, 19:42
Siema.
Ktos wie jakim momentem skrecic korbowody z B18C6? Powinno sie uzyc przyrzadu do mierzenia rozciagliwosci sruby ktorego nie posiadam. Korby z B18C4 maja moment 33Nm. Czy w C6 jest az taka roznica ze nie mozna skrecic na taki moment? Ktos cos wie o tym?

Driftek97
27-09-20, 12:27
Siemanko
Orientuje się ktoś może czy podejdzie swap tarcz na tył (wahacze) z Del Sol'a do Civic'a VI ?

kazik2_h9w3
27-09-20, 12:41
Mysle ze tak
Jak chces4x100 to mozesz i np z mb1 zakladac
Ja mialem taki zestaw u siebie

Driftek97
27-09-20, 12:46
A jak z linkami od ręcznego ? Wszystko pasuje P&P ?

kazik2_h9w3
27-09-20, 13:00
Jeśli chodzi o swap z mb to powiem Ci szczerze ze juz nie pamiętam i chyba musiałbyś przejrzeć moj temat ale obstawiam ze pasowały ale chyba nie wszystkie mocowania linek pasowały

Driftek97
27-09-20, 13:49
Jeśli chodzi o swap z mb to powiem Ci szczerze ze juz nie pamiętam i chyba musiałbyś przejrzeć moj temat ale obstawiam ze pasowały ale chyba nie wszystkie mocowania linek pasowały

Dzięki 😉

kazik2_h9w3
27-09-20, 14:42
Tylko pamietaj ze juz np swap z mb 260 ale 4x100 poszeża

bartek28124683
30-09-20, 13:01
Jak sprawdzacie przednie dolne tuleje?

t6p
12-12-20, 21:42
Czy w przypadku zmiany wałka w d15z6, na jakikolwiek inny (np z d16z6) trzeba zmieniać również klawiaturę? Z góry dzięki za info.

EDIT:

Od razu uprzedzę drugie pytanie. Jeśli trzeba, to co w przypadku, gdy kupuje się tego typu wałek ?

https://allegro.pl/oferta/walek-rozrzadu-bc-stage-2-honda-crx-d16y8-d16z6-10015667690

kazik2_h9w3
13-12-20, 06:44
Niestety trzeba bo zasada działania nieco inna

bartek28124683
24-12-20, 14:25
Jak często zdarzają się krzywe piasty w tych Civicach? Drugi raz mam problem z biciem tarcz odkąd mam samochód. Przy tych problem wrócił nawet po przetoczeniu tarcz na samochodzie co według serwisówki powinno wyeliminować krzywe piasty.

login
24-12-20, 17:23
Jak często zdarzają się krzywe piasty w tych Civicach?

Pewnie tak samo często jak w tamtych.
Tym częściej, im częściej się kupuje gównianej jakości części zamienne albo części od niesprawdzonych sprzedawców, bo było "3,50 zł" taniej niż w "oficjalnej" dystrybucji .


Jak często zdarzają się krzywe piasty w tych Civicach? Drugi raz mam problem z biciem tarcz odkąd mam samochód. Przy tych problem wrócił nawet po przetoczeniu tarcz na samochodzie co według serwisówki powinno wyeliminować krzywe piasty.

A może byś tak skoro masz krzywe piasty to je po prostu wymienił na proste zamiast przetaczać tarcze?
Na krzywe piasty równie skuteczne będzie pranie tapicerki jak przetaczanie tarcz hamulcowych. Próbowałeś?

bartek28124683
01-01-21, 09:55
Pewnie tak samo często jak w tamtych.
Tym częściej, im częściej się kupuje gównianej jakości części zamienne albo części od niesprawdzonych sprzedawców, bo było "3,50 zł" taniej niż w "oficjalnej" dystrybucji .



A może byś tak skoro masz krzywe piasty to je po prostu wymienił na proste zamiast przetaczać tarcze?
Na krzywe piasty równie skuteczne będzie pranie tapicerki jak przetaczanie tarcz hamulcowych. Próbowałeś?

To są kolejne zwrotnice :) Tarcze przetaczałem na samochodzie, co powinno też wyeliminować bicie samych piast. W manualu Hondy jest to opisane. Do tego doszedł mi jeszcze pojedynczy stuk bo nagłym dodaniu/odpuszczeniu gazu.

Kriss91
01-01-21, 10:36
Zmierzone bicie piast? Czy klocki hamulcowe i prowadnice zacisku swobodnie poruszają się w jarzmach? Rozumiem, że bicie występuje wyłącznie przy hamowaniu?



Do tego doszedł mi jeszcze pojedynczy stuk bo nagłym dodaniu/odpuszczeniu gazu.
Sprawdź dokręcenie kół (serio) i poduszki silnika. Czasami potrafi stukać też luźny zacisk ham. lub klocki w jarzmie, tuleje w wahaczach, itd. itd. itd.

bartek28124683
01-01-21, 10:46
Zmierzone bicie piast? Czy klocki hamulcowe i prowadnice zacisku swobodnie poruszają się w jarzmach? Rozumiem, że bicie występuje wyłącznie przy hamowaniu?



Sprawdź dokręcenie kół (serio) i poduszki silnika. Czasami potrafi stukać też luźny zacisk ham. lub klocki w jarzmie, tuleje w wahaczach, itd. itd. itd.

Mierzyłem piasty przed montażem tarcz, nie przekraczało 0.02mm. Koła sprawdzałem, takie historie już mi się zdarzały. Zaciski zregenerowane pracują ok, sprawdzę poduszki i śruby. Z tego wszystkiego to najprędzej chyba tuleje. Drążki i końcówki drążków też mam nowe.

login
01-01-21, 10:55
Tarcze przetaczałem na samochodzie.

:D :D :D

"Trzesz dupę szkłem" i robisz druciarstwo jak mało który tutaj.

alienek
01-01-21, 13:18
jeszcze jak robi to samodzielnie i nie płaci za usługe to looz, ale jak daje zarobić magikowi od przetaczania na "aucie" to głupota i wywalanie pieniędzy.. jeśli kupujesz używane zwrotnice to przecież one też mają nalatane ze 200 000 km.. kupisz ze 2 kpl zwrotnic dasz 2 razy przetoczyć plus jeszcze kasa za robocizne jak nie robisz sam to za to masz nówke piaste dobrej jakości i św spokój chyba że paprok ją uszkodzi przy montażu xD z tym przetaczaniem tarcz jest jak wsadzanie nowego aku do 20 letniego auta bez przeglądu instalacji elektrycznej (pomiarow poboru prądu) i bez regeneracji alternatora i później dziwienie się że nowy aku wytrzymuje tylko 3 lata a fabryczny wytrzymał 12.. nie tędy droga kolego, a swoja drogą czy występowały oem w zaciskach podkładki (blaszki) kompensacyjne? bo jesli tak, a aktualnie ich nie ma to też moze powodować wibracje klocka.

bartek28124683
01-01-21, 13:31
:D :D :D

"Trzesz dupę szkłem" i robisz druciarstwo jak mało który tutaj.

https://zapodaj.net/images/dff49432edf36.png

Najwyraźniej robienie druciarstwa jest procedurą zalecaną przez producenta :) Dobre piasty to jakie? Wszędzie widzę tylko NTY.

login
01-01-21, 14:25
jeszcze jak robi to samodzielnie i nie płaci za usługe to looz, ale jak daje zarobić magikowi od przetaczania na "aucie" to głupota i wywalanie pieniędzy..

Jak dla mnie jeden wał, bo samemu "lepi z gnoju", powielając błędy. Skoro pisze, że jest komplet kolejnych zwrotnic, to są 2 wyjścia. Albo mechanik dupa, albo kolejny raz kupił złom.
Czy tylko mnie się wydaje, że przetaczanie tarcz hamulcowych przy gównianych piastach to mistrzostwo logiki w próbie usunięcia usterki w aucie?
:p


https://zapodaj.net/images/dff49432edf36.png

Najwyraźniej robienie druciarstwa jest procedurą zalecaną przez producenta :)

Szkoda że nie zaznaczyłeś fragmentu, gdzie producent zaleca tą operację jako naprawę piast.
:D :D :D

bartek28124683
01-01-21, 14:51
Jak dla mnie jeden wał, bo samemu "lepi z gnoju", powielając błędy. Skoro pisze, że jest komplet kolejnych zwrotnic, to są 2 wyjścia. Albo mechanik dupa, albo kolejny raz kupił złom.
Czy tylko mnie się wydaje, że przetaczanie tarcz hamulcowych przy gównianych piastach to mistrzostwo logiki w próbie usunięcia usterki w aucie?
:p



Szkoda że nie zaznaczyłeś fragmentu, gdzie producent zaleca tą operację jako naprawę piast.
:D :D :D

Zauważyłem :) Jutro będę mierzył tarcze czy to faktycznie one biją czy może coś innego daje taki objawy przy hamowaniu.

login
01-01-21, 14:56
Zauważyłem :) Jutro będę mierzył tarcze czy to faktycznie one biją czy może coś innego daje taki objawy przy hamowaniu.

Lepiej późno niż wcale.

bartek28124683
01-01-21, 18:06
Lepiej późno niż wcale.

Zauważyłem że taka procedura wyeliminuje bicie piast jako powód bicia tarcz. Wyraźnie pisze że przetacza się tarcze zamontowane na piastach, po wymianie tarcz trzeba to powtórzyć. Przy niskiej cenie nowej piasty i łożyska w zasadzie bez sensu.

login
01-01-21, 18:32
Zauważyłem że taka procedura wyeliminuje bicie piast jako powód bicia tarcz. Wyraźnie pisze że przetacza się tarcze zamontowane na piastach, po wymianie tarcz trzeba to powtórzyć. Przy niskiej cenie nowej piasty i łożyska w zasadzie bez sensu.

Jak dla mnie to co robisz jest pozbawione jakiejkolwiek logiki.
Po jaką cholerę babrać się z zakładaniem tarcz na krzywe piasty i przetaczaniem ich? No chyba tylko po to, żeby mieć również tarcze hamulcowe nadające się na śmietnik.
Nie można było przy wymianie zwrotnic kupić nowych piast i tarcz i mieć dawno po problemie zamiast kombinować jak koń pod górę?

Miej nad sobą litość człowieku !!!
Mając gówniane piasty przetaczasz dobre tarcze hamulcowe, żeby zniwelować bicie robiąc z nich złom. I masz w perspektywie kolejną taką operację po kolejnej wymianie tarcz.
Rozrząd pewnie też dałoby się wymienić dostając się do niego przez bagażnik, tylko po jaki ch*u*j to robić się pytam?

bartek28124683
01-01-21, 19:04
Jak dla mnie to co robisz jest pozbawione jakiejkolwiek logiki.
Po jaką cholerę babrać się z zakładaniem tarcz na krzywe piasty i przetaczaniem ich? No chyba tylko po to, żeby mieć również tarcze hamulcowe nadające się na śmietnik.
Nie można było przy wymianie zwrotnic kupić nowych piast i tarcz i mieć dawno po problemie zamiast kombinować jak koń pod górę?

Miej nad sobą litość człowieku !!!
Mając gówniane piasty przetaczasz dobre tarcze hamulcowe, żeby zniwelować bicie robiąc z nich złom. I masz w perspektywie kolejną taką operację po kolejnej wymianie tarcz.
Rozrząd pewnie też dałoby się wymienić dostając się do niego przez bagażnik, tylko po jaki ch*u*j to robić się pytam?

Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem że mierzyłem piasty przed założeniem tarcz, były ok.

login
01-01-21, 19:21
Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem że mierzyłem piasty przed założeniem tarcz, były ok.

Jeśli tak samo zmierzyłeś jak logicznie wziąłeś się za usuwanie problemu to gratuluję.
:D
Może kup trzecie zwrotnice?

bartek28124683
02-01-21, 19:59
Pierwszy raz problem z biciem miałem 4 lata temu, teraz nowe zwrotnice były z innego powodu.

Miałem niedokręconą poduszkę skrzyni, pewnie to był powód stukania. Możliwe że też tego bicia/drżenia które miałem przy hamowaniu bo na tarczach bicie w normie. Chyba że mam badziewny czujnik.

Rzulff
08-02-21, 06:49
Witam kolegów. Potrzebuję szybko odpowiedzi bo dzisiaj a w zasadzie od jakiegoś czasu mam problem z dmuchaniem z kratek nawiewu. Samochód łapie temperaturę węże po 15km są gorące chłodnica też, a z nawiewów prawie wcale ciepłe powietrze nie leci a w zasadzie prawie wcale nie dmucha nawet na 4. Mimo że wentylator nagrzewnicy chodzi na każdym biegu nie czuc wyraźnego podmuchu powietrza z kratek. Kabinowke wywalilem bo była zasyfiona.
Potrzebuje schematu do ej6 układu ogrzewania, może wlot powietrza jest zatkany i dlatego nie ma jak dmuchać. Co ewentualnie sprawdzić żeby był jakiś rezultat. Koledzy jest - 12* a ja robiąc 15km mam zimno w samochodzie więc proszę o pomoc

piterstar1
08-02-21, 15:47
Tutaj jest jakas serwisowka amerykanska do przejrzenia online.

https://www.manualslib.com/manual/464698/Honda-Civic.html?page=1#manual

Tez mam problem z ogrzewaniem, ale u mnie cieple nie leci po prostu tylko max letnie. Ale to chyba wina nagrzewnicy

login
08-02-21, 16:19
Witam kolegów. Potrzebuję szybko odpowiedzi bo dzisiaj a w zasadzie od jakiegoś czasu mam problem z dmuchaniem z kratek nawiewu. Samochód łapie temperaturę węże po 15km są gorące chłodnica też, a z nawiewów prawie wcale ciepłe powietrze nie leci a w zasadzie prawie wcale nie dmucha nawet na 4. Mimo że wentylator nagrzewnicy chodzi na każdym biegu nie czuc wyraźnego podmuchu powietrza z kratek. Kabinowke wywalilem bo była zasyfiona.
Potrzebuje schematu do ej6 układu ogrzewania, może wlot powietrza jest zatkany i dlatego nie ma jak dmuchać. Co ewentualnie sprawdzić żeby był jakiś rezultat. Koledzy jest - 12* a ja robiąc 15km mam zimno w samochodzie więc proszę o pomoc

Nie sądzę, żeby czystość filtra kabinowego miała jakikolwiek wpływ na temperaturę powietrza wpadającego przez kratki nawiewów do wnętrza. Gówniana wydajność nagrzewnicy + zewnętrzna temperatura robi swoje, według mnie.

Rzulff
09-02-21, 06:42
Zawory pootwierane, cięgno przy nagrzewnicy dopchnkete do końca w pozycji *cieplo* filtr wywalony. Sprawa wygląda tak że nagrzewnica od strony filtra jest zimna chociaż letnie powietrze leci z kratek

Rodzynki
10-02-21, 20:37
Dobrze rozumiem że są 2 problemy? Po pierwsze temperatura, po drugie mały przepływ powietrza nawet na 4 biegu? Pewnie nagrzewnica zabita syfem i z zewnątrz i wewnątrz.

Kiedy ostatnio zmieniałeś płyn chłodniczy? - To od nośnie temperatury.
Czy kiedykolwiek wcześniej było jeżdżone bez filtra kabinowego? Czy jest plastikowa ramka od filtra i czy ta ramka posiada jeszcze gąbkę uszczelniającą?- To od noście ograniczonego przepływu powietrza.

login
10-02-21, 21:56
Czy jest plastikowa ramka od filtra i czy ta ramka posiada jeszcze gąbkę uszczelniającą?- To od noście ograniczonego przepływu powietrza.

U mnie po gąbce uszczelniającej na ramce filtra kabinowego pozostało tylko wspomnienie w postaci resztek kleju, a nawiew w położeniu 4 dmucha tak, że choinka Wunder-baum zawieszona na c-pillar'rze dziarsko fruwa. Dlatego wydaje mi się że brak gąbki nie powinien jakoś negatywnie wpływać na ilość powietrza z nawiewów. Co innego jak brak jest również zaślepki otworu montażowego filtra kabinowego.

Rzulff
10-02-21, 23:06
Jutro będę czyścić nagrzewnice i zmie iac płyn zobaczymy co to da :D

Rodzynki
11-02-21, 18:38
Login i nie ma żadnego syfu za filtrem? Nic nie wpada w nagrzewnice?
U mnie też dawno gąbka skruszała. Kupiłem w markecie samoprzylepną uszczelkę do okien gąbkową za 2-3 zł.
Trzy paski obok siebie super pokrywają całą powierzchnie ramki. Chyba 8 lat to mam i nadal bardzo dobrze się trzyma.


Rzulff, z doświadczenia wiem (inne auto nie civic) że nawet pozostawienie w nagrzewnicy gorącego octu na kilka godzin, potem płukanie i wymiana płynu już nie wiele daje jak się ma zasyfioną nagrzewnicę w środku. Pamiętam że odłączyłem węże od nagrzewnicy i całą operacje robiłem tylko na nagrzewnicy. Na początku musiałem przepchać sprężonym powietrzem stary płyn bo prawie przepływu nie było. Prawda jest taka że o to trzeba dbać wcześniej. Próbować możesz, zawsze to mniej roboty niż wymiana nagrzewnicy... aczkolwiek może to być robota, która nie przyniesie efektu.

login
11-02-21, 20:05
Login i nie ma żadnego syfu za filtrem? Nic nie wpada w nagrzewnice?

Na pewno coś tam wpada. Niema siły żeby nic nie przeleciało, ale przy każdej wymianie filtra kabinowego czyszczę sprężonym powietrzem i odkurzaczem najdokładniej jak tylko się da.
Chciałem kiedyś zabezpieczyć drobną siatką otwór wlotowy, ale po zdjęciu osłony mechanizmu wycieraczek okazało się, że jest tam tak mało miejsca, że trzeba by było mieć na prawdę małe dłonie żeby się tam skutecznie dostać.

Leeo
29-03-21, 18:35
Czy wydech z d serii vi gen podejdzie do ek4, czy trzeba cos przerabiac?

kazik2_h9w3
29-03-21, 19:06
Podejdzie ale różni się średnicą i możliwe że to łączenie kolektora z resztą może ciut nie pasowac

login
29-03-21, 19:33
Czy wydech z d serii vi gen podejdzie do ek4, czy trzeba cos przerabiac?

Z sedana do sedana i z hatchbacka do hatchbacka nie powinno być problemów z dopasowaniem.
Tak jak kazik2_h9w3 wspomniał będzie różnica w średnicy, ale niewielka.

Leeo
29-03-21, 21:02
Akurat ja mam caly 3 cale a chce zmienic na 2.25 w ek4. Chodzi mi wlasnie o sam ksztalt czy wszystko podejdzie, kolektor i tak mam DC. Wydech od HB wlasnie.

login
29-03-21, 21:41
Akurat ja mam caly 3 cale a chce zmienic na 2.25 w ek4. Chodzi mi wlasnie o sam ksztalt czy wszystko podejdzie, kolektor i tak mam DC. Wydech od HB wlasnie.

Jeśli ta sama buda to i wygięcia i wieszaki będą w tym samym miejscu, ale pod warunkiem że nikt nic nie cudował.

Rzulff
03-04-21, 13:47
Witam serdecznie. Wszystkiego dobrego na święta. Szybkie pytanko. Wymieniałem wczoraj chłodnice w ej6. Oczywiście nie było korka chłodnicy więc założyłem stary i mam pewne niepokojące przeczucie. W starej chłodnicy po zakręceniu korka na chłodnice da się go wdusic tak jakby ta sprężyna pracowała co jest pod spodem. W nowej chłodnicy po zakręceniu korka bardzo ciężko jest go załapać ale da się, ale jak go zakręcę to wydaje mi się że ten krążek co jest od spodu dociska maxymalnie do denka korka (nie da się go wdusić jak w poprzedniej chłodnicy). Czy tak ma być czy muszę poszukać innego korka? Chłodnica firmy hart ale wszystkie Chinole chyba wyglądają tak samo. Pozdrawiam

kazik2_h9w3
03-04-21, 14:17
Z tego co kojarzę były przynajmniej dwa rodzaje korków
Jedne były głębsze a jedne płytsze tylko nie wiem czy wgl da się ten głębszy założyć w płytsze gniazdo

Rzulff
03-04-21, 16:54
Jak się nie mylę to mam ten krótszy ale i tak jest za duży. Jak mi się wydaje i patrze na to, to ta obręcz co jest w środku na sprężynie powinna pracować pod ciśnieniem. Mam taki korek jak na zdjęciu i chodzi o to co zaznaczyłem
https://zapodaj.net/b1582ad2916b9.jpg.html

https://zapodaj.net/b1582ad2916b9.jpg.html

Wydaje mi się że powinienem mieć taki korek
https://zapodaj.net/f7049c145dc8b.jpg.html

https://zapodaj.net/f7049c145dc8b.jpg.html

bartek28124683
14-05-21, 15:32
Zakładał ktoś regulatory położenia świateł do lamp DEPO typu Stanley? Regulatory też typ Stanley. Do prawej się wkręcił bez problemu, do lewej nie chce wejść.

login
14-05-21, 19:31
Zakładał ktoś regulatory położenia świateł do lamp DEPO typu Stanley? Regulatory też typ Stanley. Do prawej się wkręcił bez problemu, do lewej nie chce wejść.

Równie dobrze mógł Ci się nie wkręcić do prawej, a wkręcić do lewej.
Masz gównianej jakości gwint w lewym reflektorze i oto cała tajemnica. W sumie to powinieneś się cieszyć, że Ci się udało wkręcić chociaż w jeden reflektor.

bartek28124683
15-05-21, 15:57
Tam nie ma żadnego gwintu zanim się wkręci regulator :) Lampy są nowe ale widać nie ma co cudów oczekiwać. Świecić świecą ale regulacja elektryczna raczej nie działa tak jak powinna.

login
15-05-21, 18:24
Tam nie ma żadnego gwintu zanim się wkręci regulator :)

Z całym szacunkiem ale pierdoły wypisujesz teraz.
:p
Obawiam się jednak że jest, a raczej powinien być gwint wewnętrzny w części odbłyśnika, w którą się wkręca metalowy trzpień silniczka sterowania reflektora.
A jeśli faktycznie nie ma i silniczek montujesz na wcisk to nie chciał bym tego nawet za darmo, bo nie ma to prawa działać poprawnie.


Lampy są nowe ale widać nie ma co cudów oczekiwać. Świecić świecą ale regulacja elektryczna raczej nie działa tak jak powinna.

Bo z gówna bata nie ukręcisz.

bartek28124683
15-05-21, 19:52
Z całym szacunkiem ale pierdoły wypisujesz teraz.
:p
Obawiam się jednak że jest, a raczej powinien być gwint wewnętrzny w części odbłyśnika, w którą się wkręca metalowy trzpień silniczka sterowania reflektora.
A jeśli faktycznie nie ma i silniczek montujesz na wcisk to nie chciał bym tego nawet za darmo, bo nie ma to prawa działać poprawnie.



Bo z gówna bata nie ukręcisz.

Nie wciskam, tylko wkręcam kręcąc imbusem od góry. Jeśli dobrze widziałem to otwór w który miał wejść trzpień był gładki.
Nie spodziewałem się cudów po Depo ale OEM są już niedostępne :)
Jak będzie się je dało ustawić na stacji to ujdzie, stare już prawie nie świeciły.

@di
01-07-21, 12:58
Witam proszę o pomoc potrzebuje uszczelkę klapy bagażnika do ej6. Może ktoś już to testował i pasuje jakiś zamiennik. Stara mam lekko porwana

login
01-07-21, 16:40
Witam proszę o pomoc potrzebuje uszczelkę klapy bagażnika do ej6. Może ktoś już to testował i pasuje jakiś zamiennik. Stara mam lekko porwana

Nie znajdziesz zamiennika takiej uszczelki.

@di
01-07-21, 19:50
W salonie hondy 388zl. Może ktoś pracuje i może pomóc?

login
01-07-21, 21:24
W salonie hondy 388zl. Może ktoś pracuje i może pomóc?

Zniżka pracownicza z A.S.O. szału Ci z tej kwoty nie zrobi.
Są na forum ludzie, którzy sprowadzają OEM'owe części do Hondy po cenach korzystniejszych niż w autoryzowanych serwisach.
http://civicklub.pl/forum/member.php?13876-chaves
http://civicklub.pl/forum/member.php?9141-Jarusnet

@di
02-07-21, 05:12
Zastanawiałem się jeszcze nad takim rozwiązaniem
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-t11-bagaznika-fiat-opel-renault-merc-vw-7521614327?reco_id=78074e46-da9c-11eb-98d6-ecf4bbd0ba80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951

Tylko nie wiem czy to dobry kierunek.

login
02-07-21, 06:32
Zastanawiałem się jeszcze nad takim rozwiązaniem
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-t11-bagaznika-fiat-opel-renault-merc-vw-7521614327?reco_id=78074e46-da9c-11eb-98d6-ecf4bbd0ba80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951

Tylko nie wiem czy to dobry kierunek.

Dla mnie to druciarstwo, a Ty zrobisz tak, jak Ci będzie pasowało.

zayon
26-07-21, 20:57
Panowie, potrzebuję trochę poprawić chłodzenie w EK4.
Jak to jest w praktyce z grubszą tunungową chłodnicą (np. taką od Turboworks'a)?
Pomaga to? Pasuje? Wentylator seria podejdzie?

kazik2_h9w3
26-07-21, 21:56
Miałem i pasuje
Tylko krućce były węższe jakby pod D serie ale wtedy tylko taka była dostępna

zayon
12-10-21, 19:20
Panowie.
Czy felgi Intra 13x7 et23 wejdą na zaciski w ek4 (oczywiście chodzi mi o przód)?
A jak już wejdą na zaciski to może wie ktoś czy potrzebne są jakieś dystanse?

login
12-10-21, 20:25
Panowie.
Czy felgi Intra 13x7 et23 wejdą na zaciski w ek4 (oczywiście chodzi mi o przód)?
A jak już wejdą na zaciski to może wie ktoś czy potrzebne są jakieś dystanse?

Skoro w V i VI generacji dla felgi o średnicy 15, 16 lub 17" i szerokości 7" prawidłowe ET jest pomiędzy 40, a 50 to można by przypuszczać, że dla 13" też powinno być podobnie. Czyli stawiałbym na dystanse szerokości 20 - 25 mm. Ale to tylko moje gdybania, a kto wie niech zweryfikuje.

Yossarian
13-10-21, 09:02
Panowie.
Czy felgi Intra 13x7 et23 wejdą na zaciski w ek4 (oczywiście chodzi mi o przód)?
A jak już wejdą na zaciski to może wie ktoś czy potrzebne są jakieś dystanse?

Bez dystansu trzeba zeszlifować nieco zacisk. Dystans 10 mm wystarcza zaś by weszły bez szlifowania.

login
01-11-21, 07:48
Czy sama obudowa lusterka sterowanego elektrycznie od EJ/EK jest identyczna jak obudowa lusterka sterowanego manualnie?
Nie chodzi mi o sam kształt zewnętrzny, a bardziej o punkty mocowania mechanizmu wewnątrz obudowy i miejsca połączeń przedniej i tylnej części obudowy.

DRFT
10-03-22, 15:01
Witam, potrzebuję pomocy przy wymianie tłumika środkowego w ej9 d14z1, znalazłem taki: ASMET 13.006. dobre to to jest? Wytrzyma to z 30tyś? I jeszcze uszczelki, nie mam pojęcia jakie to mają być na te łączenia.

login
11-03-22, 19:56
Witam, potrzebuję pomocy przy wymianie tłumika środkowego w ej9 d14z1, znalazłem taki: ASMET 13.006. dobre to to jest? Wytrzyma to z 30tyś? I jeszcze uszczelki, nie mam pojęcia jakie to mają być na te łączenia.

Nie można podjechać do jakiegoś ogarniętego tłumikarza, żeby poskładał wszystko do kupy tak jak potrzeba, jak już będziesz miał tłumik zamiast wróżyć z fusów i brać się samemu za coś, o czym się nie ma pojęcia?
:p
Nie uszczelki tylko pierścienie uszczelniające to raz. A mają być takie, żeby pasowały do flanszy to dwa.
A Asmet to raczej gówniane tłumiki robi, więc wytrzyma albo nie wytrzyma.

bazzz
22-03-22, 16:11
Witam, czy ktoś może mi pomóc jak wyjąć wkładkę ze stacyjki , honda Civic 5 gen

Matheo12
19-04-22, 22:12
Swap z D14A3 na D15Z6 w 6g.
Problem przy wkręceniu się na obroty. Dolny zakres ok, środek słaby, góra wcale nie idzie. Szarpie przy hamowaniu silnikiem jak i czasem przy gazie w podłodze. W kwestii zapłonu, świece nowe, aparaty TD80U dwa sprawdzane, nowa cewka, kable stare sprawne z D14A3, sonda lambda też sprawdzana inną, zapłon ustawiony lampą na znaki. Komputer P2Y sprawdzony w innym aucie, jest ok.. tylko pali się check (może przez obejście immo). Samodiagnostyka nie pokazuje żadnych błędów. Wiązka silnikowa z D15Z6. Jakieś pomysły co może być winne ?

Yossarian
20-04-22, 12:33
Bardzo dziwne, że jest check, a nie ma błędów. Świece po wyjęciu jak? Białe czy okopcone?

kazik2_h9w3
21-04-22, 06:00
Czek może świeci po wyłamaniu płytki immo ale powinien jechać
Silnik przed wyjęciem dobrze jechał? I czy coś po drodze było robione

mixturant
21-04-22, 08:24
Sprawdzałeś czy zawór VTEC jest sprawny i działa w odpowiednim zakresie obrotowym?

Matheo12
21-04-22, 22:03
Bardzo dziwne, że jest check, a nie ma błędów. Świece po wyjęciu jak? Białe czy okopcone?

https://i.imgur.com/AiHfDXY.jpg

Świece po przebiegu ok 2k km, mogą być lekko okopcone, ostatnio podpinałem inny komp - P28 z nieznaną mapą, by wykluczyć winę ECU, lecz odcinało przy 4k obr, auto miało jeszcze większego muła i dymiło jak nigdy, stąd może ten syf na świecach bo to było ok 30km temu



Czek może świeci po wyłamaniu płytki immo ale powinien jechać
Silnik przed wyjęciem dobrze jechał? I czy coś po drodze było robione

Otwierałem ECU, płytka immo jest wyłamana,
Nie znam wcześniejszej historii tego silnika D15Z6, mój D14A3 kręcił żwawo i do końca ale UPG padła
PS kata nie ma w aucie, przepustnica czysta, pompa paliwa stara (miała się dobrze), rozrząd nowy (sprawdzany dodatkowo), ogólnie przy swapie wpadło mnóstwo nowych gratów jak, krótsza skrzynia s20, nowe sprzęgło exedy, lekki zamach 4.8kg by otoczak i serio nie wiem co może być winne, że auto nie chce się wkręcać. Pozostało mi jeszcze sprawdzić kompresję i wyregulować zawory ale wątpię by przez nie takie cyrki były



Sprawdzałeś czy zawór VTEC jest sprawny i działa w odpowiednim zakresie obrotowym?

Jak to sprawdzić?
Dziś go demontowałem i czyściłem, był lekko brudny, uszczelkę muszę wymienić bo po montażu zaczął się pocić.

https://i.imgur.com/G9QO7Da.jpg
nie wiem czy dobrze go złożyłem.. nie pamiętam jak ten otwór powinien być ułożony bo wypadło mi to przypadkowo jak górę ściągnąłem

Po czyszczeniu auto jedzie tak samo, robiłem test na wypiętym zaworze VTEC, auto nadal tak samo jedzie...

Dodam tylko, że gdy lekko dodaje się gazu to całkiem spoko jedzie, problem się zaczyna kiedy mocniej lub do końca otwiera się przepustnicę, auto łapie muła, czasem szarpie i wyjątkowo ciężko się wkręca na obroty.

Yossarian
22-04-22, 00:09
TPS podmieniałeś? Względnie czujnik przepływu powietrza?

kazik2_h9w3
22-04-22, 05:59
Albo kostki podmienione tzn TPS i map

mixturant
22-04-22, 09:00
Zapłon da się ustawić wg lampy stroboskopowej z aparatem mniej więcej na środku zakresu regulacji? Masz oem kółko wałka rozrządu?

Matheo12
22-04-22, 16:24
TPS podmieniałeś? Względnie czujnik przepływu powietrza?

W poniedziałek lub wtorek podmienię, czekam na nową uszczelkę na zawór VTEC bo obecna się uszkodziła ze starości przy demontażu i sporo się poci pod nim. TPS Użyje ze starej przepustnicy D14


Albo kostki podmienione tzn TPS i map

Tak, bez zmian, próbowałem bo obie kostki takie same są


Zapłon da się ustawić wg lampy stroboskopowej z aparatem mniej więcej na środku zakresu regulacji? Masz oem kółko wałka rozrządu?

Kółko jest OEM, nie było problemu by ustawić "na środku" zakresu. Masz na myśli by spróbować ponownie i nieco wyprzedzić kąt zapłonu?

mixturant
22-04-22, 16:34
Na ile stopni ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłonu?

kazik2_h9w3
22-04-22, 16:54
Jak podmienisz pamiętaj o kalibracji

Matheo12
24-04-22, 19:54
Na ile stopni ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłonu?

Na środkowy znak to chyba 12 albo 16 stopni, raczej 16, lecz mogę się mylić z tą wartością.


Jak podmienisz pamiętaj o kalibracji

Sprawdziłem najpierw mój, na zamkniętej przepustnicy 0.50V, otwarta 4.42V.

Dałem TPS na podmiankę z D14A3 i zonk, zamknięta przepustnica 0.04V, otwarta ~3V, kręciłem czujnikiem nic się nie zmieniało, myślę ok.. może czujnik walnięty

Dziś wrzuciłem kolejny z D14 i ta sama akcja, zamknięta przepustnica 0.04V, otwarta ~3V. Ma inne numery więc może być inny względem mojego z D15Z6.

I teraz najlepsze, na każdym z trzech TPS, obojętnie jak ustawione auto jedzie tak samo...

Chyba pozostaje szukać używki z D15Z6 albo zamiennik jakiś? widziałem z turboworks jest dość uniwersalny lub na allegro wisi trochę zamienników, polecicie coś?

kazik2_h9w3
25-04-22, 06:03
TPS są takie same i zamienne
Wynika że Twój dawał poprawne wartosci
Wtryski masz seryjne z d15z6?

Matheo12
25-04-22, 14:44
TPS są takie same i zamienne

Na pewno D14 i D15 takie same?


Wynika że Twój dawał poprawne wartosci

Na zamkniętej i otwartej przepustnicy tak, kwestia jeszcze czy nie ma spadków napięć w trakcie otwierania przepustnicy


Wtryski masz seryjne z d15z6?

Tak, przepustnica, kolektor ssący a na niej listwa z wtryskami jest z D15Z6

kazik2_h9w3
25-04-22, 17:41
No tak ważne jest też czy pracuje płynnie
Jak coś mam jeszcze jeden to w razie czego pisz pw choć już sam nie wiem czy to on
A przypadkiem klawiatura nie była ruszana?? Tzn zdejmowana ?
Bo kiedyś przy zdejmowaniu klawiatury wypadł mi ten kołek co spina że sobą popychacze w momencie załączenia vteca i też było słabo

t6p
26-04-22, 12:54
Dodam tylko, że gdy lekko dodaje się gazu to całkiem spoko jedzie, problem się zaczyna kiedy mocniej lub do końca otwiera się przepustnicę, auto łapie muła, czasem szarpie i wyjątkowo ciężko się wkręca na obroty.

A to nie przypadkiem wina kiepskiego zapłonu? Świece, przewody, kopułka, cewka?

Matheo12
26-04-22, 20:53
Jak coś mam jeszcze jeden to w razie czego pisz pw choć już sam nie wiem czy to on

Dzięki, już nie trzeba, dorwałem inny, ustawiłem prawidłowo i nadal jest to samo. Poprzedni też był dobry się okazało, źle nałożyłem go na przepustnicę, celowałem na śruby od razu, a okazuje się, że trzeba nałożyć lekko przekręcony, docisnąć i obkręcić.


A przypadkiem klawiatura nie była ruszana?? Tzn zdejmowana ?

Nie, silnik seria, w poprzednim aucie jeździł do końca normalnie, ale buda skończyła żywot.


A to nie przypadkiem wina kiepskiego zapłonu? Świece, przewody, kopułka, cewka?

Świece - nowe NGK dedykowane
Przewody są moje z D14A3 - sprawdzone więc
Kopułka - nowa YEC
Cewka - nowa allegro no name, stara była uszkodzona wraz z kopułką

Yossarian
27-04-22, 00:45
no czujnik wałka jeszcze został, ale mówisz że podmieniałeś całe aparaty... Obawiam sie, ze zostaje szukać po kablach wszystkich od wiązki czy gdzieś nie przetarte, albo jakaś masa niedokręcona czy coś.

Matheo12
26-05-22, 10:39
TD80U. Czy aparat o tym samym oznaczeniu z D16Y7 może nie działać właściwie u mnie w D15Z6? Aparaty się czymś różnią? Jak jest rozróżniać? Ktoś wypowie się na temat cytatu?

Cytuję info znalezione na forum:

"A ja przerabiałem temat że od D16y7 nie działa w D15Z6 i na odwrót ten z D15z6 nie chodzi w D16y7 mimo że wyglądają tak samo na wierzchu i w środku, problem był w górnych zakresach obrotowych, no i mają różne oznaczenia na sobie. Więc jak ktoś pisze coś na allegro to raczej w to nie wierze. Do D15Z6 pasował z D16Y5 ale jeździłem tylko chwile i nie sprawdziłem dokładnie jak to lata, mogło po pewnym czasie coś namodzić"

login
26-05-22, 12:30
TD80U. Czy aparat o tym samym oznaczeniu z D16Y7 może nie działać właściwie u mnie w D15Z6? Aparaty się czymś różnią? Jak jest rozróżniać? Ktoś wypowie się na temat cytatu?

Jeśli na 100% ten aparat zapłonowy, tego samego producenta był montowany w fabryce w obu silnikach to według mnie powinien działać wymiennie. A jeśli nie działa to jest szansa, że nie jest w pełni sprawny.

kazik2_h9w3
27-05-22, 07:46
Muszą mieć takie samo oznaczenie i będą działać zamiennie

kost
08-06-22, 12:05
Witam

Czy ktoś obeznany w temacie podpowie jak w maglownicy podłączyć 2 przewody. Wszystko oznaczyłem na zdjęciu. Przewód 1 krótszy i przewód 2 dłuższy powinien być podłączony do otworu oznaczonego A i B. Proszę o pomoc.

https://zapodaj.net/images/b942d348e79f0.jpg

t6p
11-07-22, 11:53
Witam,

Pytanie o kolektor ssący w d serii. Zastanawiam się nad zmianą kolektora z seryjnego na skunk2 lub coś tego gatunku. Aktualnie mam ssący z d15z6 rozwiercony pod przepustnicę z b serii i wydaje mi się, że jest to najsłabszy punkt całej układanki. Chętnie poznam kto jakie wyniki robił na jakich kolektorach, a jak ktoś miałby dane z przed wymiany i po wymianie, to już w ogóle super. Oczywiście rozmawiamy nie tylko o aftermarketach. Jaki seryjny ssący jest najwydajniejszy też mnie interesuje. Z góry dzięki za info :)

krumas
18-07-22, 10:09
Witam,problem civic ej9 1.4 nie załącza się wentylator chłodnicy. Wentylator sprawny,sprawdzony.

Yossarian
18-07-22, 12:05
Odpiąć czujnik, zewrzec piny we wtyczce, jak wentylator zadziała, wymienić czujnik.

krumas
18-07-22, 13:21
Dziękować

A mogło wywalić bezpiecznik,bo stary wentylator był zatarty. Jeśli tak to jakie jest oznaczenie tego bezpiecznika?

Yossarian
18-07-22, 13:50
oznaczenia bezpiecznika nie pamiętam, poszukaj na schematach, np tu: https://honda-tech.com/how-tos/a/honda-civic-fuse-box-diagrams-374430

Kojarzę natomiast, że jest jeszcze przekaźnik od wentylatora w skryznce bezpieczników pod maską. W każdym razie zacząłbym od sprawdzenia czujnika wyżej opisaną metodą i jak to nie będzie działać to szukał po bezpiecznikach i przekaźniku

bazzz
06-09-22, 02:00
Czy maglownica z Mb6 pasuje p&p do Civica V gen? Czy jest krótsza?

kazik2_h9w3
07-09-22, 06:12
Z tego co mi wiadomo pasuje ale może mieć nieco inne przełożenie tzn mniej obrotów kierownicą że skrajnych położeń

BociakxD
07-09-22, 10:41
Dzień dobry.

Posiada może ktoś jakiś rozbudowany manual do 6gena ? Oryginalnie moje EJ9 ma ABS.
Zrobiłem swap hamulców, tył z eg 240mm przód z 6gena 262mm, zostałem zmuszony do usunięcia Absu ponieważ przód jak i tył nie miał możliwości montażu czujników.
Wymieniona została również pompa wraz z serwem hamulcowym na 1". Nie za bardzo wiem co z reduktorem siły hamowania bo jest seryjny.
Chciał bym również wywalić zbędny ciężar jakim jest pompa ABS z osprzętem lecz nie wiem jak potem po podłączać te przewody co do niej sa podłączone.

Jest w stanie ktoś mi pomóc ? :) Dziękuje i pozdrawiam

Ok ogarnąłem ten temat na chłopski rozum :)

Ale mam pytanie bo swapu tylnych hamulców posiadam od EG5 a budę teraz mam EJ9 i mam dziwne wrażenie ze zmieniło mi się ET. Teraz tylne koła wystają poza obrys auta :( coś źle zrobiłem czy ki uj ? :)

damix3
03-10-22, 23:06
Witam. Dziś rozerwałem na kamieniu w swoim EG8 zbiornik paliwa. Problem jest taki że mam w nim D15B3(Mechaniczna pompa). Jedyne baki jakie można kupić to używki z D13B2 i teraz nasuwa się pytanie: Czy bak z EG3 będzie pasował do EG8. Pozdrawiam:)

Rodzynki
24-11-22, 22:24
Gdzie w EJ9 znajduje się główny przekaźnik ABS? Jakoś nie mogę go namierzyć.

Edit: Ok, mam. "Pump motor relay" w skrzynce bezpieczników ABS pod maską.

CzarnyElo
04-01-23, 14:42
Cześć dzisiaj usłyszałem że mocno syczy mi coś pod maską, okazało się że mam strzelony wężyk, który idzie w dół gdzieś pod kolektor ssący...

Foto:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0171afe304ef.jpg (https://naforum.zapodaj.net/0171afe304ef.jpg.html)

Prosze o pomoc gdzie kupić? Czy szukać używki czy dostanę nowy lub jakoś dopasuje? Jak wpisać od czego to jest? :)

ryba83
04-01-23, 16:03
to wezyk do zaworu PCV -<odpowietrzenie w skrzyni korbowej> , kup w sklepie z czesciami samoch.. :)

Little
30-05-23, 16:21
Witam witam.
A więc że zawsze miałem chrapkę na jakieś auto do majsterkowania a znajomemu honda padła to ją od niego kupiłem. Sytuacja wygląda tak że jechał gdzieś się zatrzymał noemalnie wyłączył silnik i zgasła. Kręcili nią sporo, na popycha i ciągnąć dalej nic. Uszczelki pod zaworami i głowicą były do wywalę nią więc oby dwie wymieniłem, dalej cienie odrobinę w jednym miejscu od samego kręcenia więc pewnie głowica do wywalenia ale to jest jedno. Rzecz w tym że chcę żeby to chociaż odpaliło bo inaczej nie będzie sensu i pewnie sprzedam ją na części. Kupilem nową cewke bo na starej jakby iskry nie było lub słaba ale na nowej iskra jest dobra. Paliwo czuć po wykreceniu świecy i kreceniu. (Jak znajdę coś w sprayu do odpalania jeszcze spróbuję na tym odpalić). Co do kodów obd2 wyjścia nie ma ale na sprawdzeniu kodów przez lampkę ABS jedyne co pokazuje to czujnik tlenu 61 kod. Główny przekaźnik też działa jak i pompa paliwa. Ktoś ma jakieś pomysły jak to zrobić by Hondę ożywić?

Jeszcze co do tłoków i cylindrów wyglądały ładnie nie było większych zarysowań podczas wymiany uszczelki. Co do kompresji nie mam czym sprawdzić.

Vakeee
09-07-23, 12:05
Siemka,
Muszę w swoim ej6 przedlift wymienić sanki i maglownicę. Chcę się upewnić, czy z któregokolwiek 6gena podejdą (oprócz angielek)? Dodatkowo będę też wymieniał tuleje i przód i tył. Czy jest to coś co na spokojnie można zrobić w domowym garażu? Prasy etc oczywiście nie mam, ale może są jakieś patenty żeby to załatwić

login
09-07-23, 12:18
Może na początek "dzień dobry" albo coś podobnego w odpowiednim do tego miejscu na forum?
:p


Muszę w swoim ej6 przedlift wymienić sanki i maglownicę. Chcę się upewnić, czy z któregokolwiek 6gena podejdą (oprócz angielek)?

Bez względu czy masz hatchback'a czy coupe'tę to będzie pasować z hatchback'a, z coupe'ty i z sedan'a. Bez różnicy czy z przedlift'a czy z polift'a.


Dodatkowo będę też wymieniał tuleje i przód i tył. Czy jest to coś co na spokojnie można zrobić w domowym garażu? Prasy etc oczywiście nie mam, ale może są jakieś patenty żeby to załatwić

Jak masz pojęcie o wprasowywaniu tulei to powinieneś sobie dać radę bez problemu.

Vakeee
01-08-23, 01:21
Już przywitanie wpisane 😄.

Niestety nigdy z wprasowywaniem tulei nie miałem do czynienia, więc niekoniecznie wiem jak to zrobić.

Aczkolwiek piszę w sprawie awaryjnej, jako że dzisiaj, po opuszczeniu na sam dół, nie byłem w stanie podnieść szyby pasażera, z żadnego przełącznika. Na szczęście jakoś na szybko uprzątnąłem garaż i zmieściłem auto. Jadę jutro po multimetr, żeby móc się czegoś wywiedzieć, ale przydałby mi się jeszcze sposób jak awaryjnie podnieść szybę? Próbowałem po prostu rękami od dołu ale ani się ruszy.

Co do samej naprawy, czytałem wcześniej na forum, że dobrym zabiegiem jest wyciągnięcie i przeczyszczenie, a potem nasmarowanie prowadnic - jak się za to zabrać? Dodam, że od zakupu w.w. szyba miała problem z podnoszeniem/opuszczaniem się.

bazzz
24-08-23, 13:31
ponownie pytam, czy maglownica z Civica MB6/MC2 pasuje p&p do V gena?

Rodzynki
28-08-23, 20:28
Co do samej naprawy, czytałem wcześniej na forum, że dobrym zabiegiem jest wyciągnięcie i przeczyszczenie, a potem nasmarowanie prowadnic - jak się za to zabrać? Dodam, że od zakupu w.w. szyba miała problem z podnoszeniem/opuszczaniem się.

Polecam nasmarowanie smarem w sprayu elementów ciernych mechanizmu szyby (po ściągnięciu tapicerki drzwi) + obfite popsikanie uszczelek w których pracuje szyba sprayem silikonowym.
To się robi puki szyba chodzi powoli lub zacinała się, jak szyba stoi to może być za późno ale warto spróbować.

Vakeee
05-09-23, 02:23
Szyba już na szczęście sprawna ale tak jak mówisz lubi zwolnić w paru miejscach jak się rusza. WD-40 jako smar wystarczy, czy zaopatrzyć się w coś bardziej odpowiedniego? I czy z tym zabiegiem jest dużo kombinowania, czy wystarczy psiknąć w prowadnice jak są na aucie cały czas?

login
05-09-23, 08:39
WD-40 jako smar wystarczy, czy zaopatrzyć się w coś bardziej odpowiedniego?

WD-40 pomoże ale raczej tylko na krótki, bo jest bardziej do czyszczenia niż smarowania. Smar silikonowy w spray'u będzie do tego znacznie lepszy.


I czy z tym zabiegiem jest dużo kombinowania, czy wystarczy psiknąć w prowadnice jak są na aucie cały czas?

Więcej brudu blokującego przesuwanie szyby zbiera się w uszczelce niż w prowadnicy. Da się to zrobić bez rozbierania, ale będzie to działało przez jakiś czas. Sugerowałbym w przyszłości wyciągnięcie uszczelek, wyczyszczenie i nasmarowanie żeby zrobić raz a dobrze i zapomnieć na dłuższy czas.

Vakeee
07-09-23, 01:23
Tak też zrobię, a w międzyczasie kolejna sprawa :D
Najprawdopodobniej już ktoś o to pytał, ale nie jestem w stanie tego wyszukać - mianowicie czy jest jakiś sposób na trzeszczący/brzęczący plastik przykrywający głośniki z tyłu w coupe? Przy głośniejszej muzyce zgaduję że ta półka zaczyna wibrować i obijać się o wszystko obok, a to brzęczenie jest nie do wytrzymania. Głośniki się wyrabiają - jak przytrzymuję półkę to przestaje brzęczeć. Myślałem o zastosowaniu jakichś mini gumowych uszczelek, ale może ktoś już coś z tym działał?

mixturant
07-09-23, 12:31
Ja zdemontowałem półkę z tyłu i podkleiłem piankową uszczelką z klejem o grubości ok. 6mm. Nic nie brzęczało. Do tego na środku półki jest gumowa zaślepka. Zamieniłem ją na wytoczony krążek z tworzywa z wtopioną śrubą. Od strony bagażnika była nakrętka. Skręcona całość ani drgnęła ;)

login
07-09-23, 14:38
Czy przednie reflektory od Hondy Civic V generacji sedan są identyczne w kształcie jak przednie reflektory od Hondy Civic V hatchback/coupe?

Vakeee
13-09-23, 19:10
Ja zdemontowałem półkę z tyłu i podkleiłem piankową uszczelką z klejem o grubości ok. 6mm. Nic nie brzęczało. Do tego na środku półki jest gumowa zaślepka. Zamieniłem ją na wytoczony krążek z tworzywa z wtopioną śrubą. Od strony bagażnika była nakrętka. Skręcona całość ani drgnęła ;)

Uszczelkę przykleiłeś dookoła całej półki od spodu? Mam rozebraną i się zastanawiam jak to załatwić. Myślałem też o podklejeniu jej od góry, w miejscach gdzie się spotyka z plastikiem na c-pillarze, jak i przy szybie. Też nie do końca wiem, o jakiej zaślepce mówisz. Nic takiego u siebie nie widziałem :confused:

bazzz
11-11-23, 20:24
Czy robiąc swap k20 do vgen z klimą trzeba będzie ją wyrzucić czy da radę to jakoś połączyć ?

login
18-11-23, 13:17
Szukam hondowskich numerów części następujących rzeczy:

- zestaw doświetlania zakrętów:

https://i.imgur.com/0g9jEff.jpg

- zestaw spryskiwaczy reflektorów przednich:

https://i.imgur.com/4Qm1Mhf.jpg

- akcesoryjna owiewka szyberdachu z dyfuzorem, pasująca również do innych generacji Hondy Civic:

https://i.imgur.com/V4Vxlam.jpg

Manual'em w formacie *.pdf do wymienionych wyżej akcesoriów również nie pogardzę.

Vakeee
06-12-23, 12:28
Mam moi drodzy problem z klaksonem u siebie - mianowicie nie działa. Niestety poprzedni właściciel dał się ponieść wyobraźni i nie ma dwóch wtyczek do klaksonu, tylko znalazł się tam jakoś przekaźnik i zdecydowanie za dużo pokręconych kabli, z czego jeden z ów przekaźnika wyrwany. Po kliknięciu klaksonu na kierownicy słychać klik pod deską, bezpiecznik pod maską jest cały. tu pojawia się moje pytanie - czy do klaksonu idzie jeden kabel?, jeśli tak, to jak rozdzielę go na 2 sygnały do 2 tonów, oczywiście do tego uziemienie, to czy taki najprostszy układ będzie działać?


Szukam hondowskich numerów części następujących rzeczy:

- zestaw doświetlania zakrętów:

- zestaw spryskiwaczy reflektorów przednich:

- akcesoryjna owiewka szyberdachu z dyfuzorem, pasująca również do innych generacji Hondy Civic:

Manual'em w formacie *.pdf do wymienionych wyżej akcesoriów również nie pogardzę.

Napisz do @ferio98jdm na instagramie. Pomoże z numerem doświetlania zakrętów, bo ma je zamontowane, a może i z resztą coś się uda.

login
23-12-23, 10:19
Napisz do @ferio98jdm na instagramie. Pomoże z numerem doświetlania zakrętów, bo ma je zamontowane, a może i z resztą coś się uda.

Ja rozmawiałem z Jakubem na długo przed tym zanim tutaj cokolwiek napisałem.

krzysiek123
09-01-24, 18:56
Witam Honda Civic VI 1.5 Vtec-E. Mam problem ze zbyt wysokim spalaniem benzyny dzisiaj pokazało około 12l/100km, ostatnio sprawdzałem miałem 8.6 czy to normalne spalanie w mieście? zaznaczam że 12l/100 wyszło mi w trybie eco HELP

LukasEG8
29-01-24, 22:03
Hej
mam taki przypadek autem, civic VI coupe 1.6

silnik 1.6 d16a6, ssak d16y8 komp obd1 z mapą d16a6
komp wpięty w wiązkę z przejściówką obd1-->obd2

głównie chodzi tu o zachowanie immobilisera, wygląda jakby go w tym innym kompie nie było, po gaszeniu silnika zaświeci i gaśnie kontrolka z licznika IMO (zielona),
ze stacyjką też było kombinowane, kluczyk dorabiany, można go nawet wyjąc w trakcie włączonego silnika
myślałem nad zmiana stacyjki na sprawną, komplet razem z wkładkami,
moje pytanie, czy da sie zmienić stacyjkę i mieć rozłączone całe IMO

https://images92.fotosik.pl/706/237c76c9ef0160e2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/237c76c9ef0160e2) https://images90.fotosik.pl/704/36f9b25e3ec8cb5fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/36f9b25e3ec8cb5f)

kunia
06-02-24, 19:13
Witajcie,

Przychodzę z pytaniem na które usiłowałem znaleźć odpowiedź, ale niestety nie znalazłem.
W moim Civicu 6 coupe z motorem d16y7 odwróciła się panewka, a co za tym idzie szukam nowego serca do auta i znalazłem niedaleko siebie d16y8, który siedział w del sol.

Zastanawiam się, czy sam słupek da wsadzić na zasadzie plug in, czy będę potrzebował nowej wiązki silnika czy też innych rzeczy ? Silnik kupuje bez skrzyni i osprzętu i zastanawiam się czy będę potrzebował czegoś jeszcze aby wszczepić serce do swojej Hondy.

Damien17
29-08-24, 20:50
Cześć. Przychodzę prosić o poradę, bo sam już się troszkę pogubiłem w tym wszystkim... opiszę ogólnie co i jak i trzymamy się tylko samego dołu silnika, bo głowica jest ok. Ogólnie pewnie przeczytają to osoby które częściowo znają już temat z grupy Adama (pozdrawiam!), ale pomyślałem, że podzielę się tym jeszcze tu na forum, bo dawno tutaj mnie nie było z racji braku czasu...

Więc tak kupiłem silnik D16Y8 "po remoncie". Jakiś tam remont faktycznie był przeprowadzony, bo pierścienie wyglądały ładnie nie były zużyte, głowica była planowana, uszczelniacze itd są okej, ale niestety poszła w nim UPG( wyszło to z testu na UPG), zaraz po włożeniu do budy (wcześniej był wywalony termostat, potem wsadzony nowy, potem znowu stary, wymieniony korek chłodnicy a tu dalej puchł wąż i zrobiliśmy test z mechanikiem i wyszła zielona doopa). Miarka się przebrała, więc podjąłem decyzję, że wymienię to sam, bo już za dużo kasy wywaliłem, a to dalej nie jeździ, a że zawsze chciałem rozebrać silnik to mówię sobie, że drugiej takiej okazji już nie będzie xD Cały nabuzowany i w ferworze walki jak już miałem głowicę zdjętą, pomyślałem, że zobaczę jak tam wyglądają panewki i tutaj zaczyna się zabawa. Ogólnie silnik pracował okej na wolnych, palił od strzała, ale przy pewnym zakresie 3-4k obrotów dziwnie dudnił tak na dole...Po rozbiórce dołu okazało się, że panewki przytarte razem z wałem. Wał był wcześniej szlifowany, nie wiem czy był potem azotowany, ale były panewki king racing +0.25, czyli coś porządnego. Teraz wał jest przeszlifowany na +0.50 i dodatkowo został poddany azotowaniu. Szlifiarz mówił, że wał prosty, bo jak by nie był prosty to by nie mogli zrobić szlifu. Tylko teraz problem jest w pasowaniu panewek. Uważam że źle do tego podszedłem, bo powinienem zmierzyć luzy na starych panewkach i dopiero podejmować decyzje o szlifie pod konkretny rodzaj panewki i konkretną przerwę między wałem a panewką. Niestety czasu nie cofnę, jedynie co to mogę kupić używkę wał (o ile cokolwiek się znajdzie) i spróbować sił ponownie, ale to znowu koszta. Do meritum. Aktualnie mam zakupione panewki Kinga (bez racing :D ) +0,50, luzy po zmierzeniu plastelinką na łożysku 1 i 5 wynoszą 0.040-0,045mm (norma 0.018-0.036mm), a na łożyskach 2,3,4 luz jest 0.040-0,045mm (0.024-0.042mm). No i teraz rodzi mi się pytanie czy na takich luzach można to składać, czy trochę strach? Do tej pory opinie podzielone. Starzy wyjadacze mówią żebym się nie pier...ł i składał, bo zbyt dokładnie chce to złożyć, a jak luzy mam za duże to dokręcę śruby stopy wału i będzie git...inni że nie powinienem robić szlifu wału dopóki panewki nie obróciło i że z takimi luzami by nie składali. I teraz nie wiem, czy będzie to jeździć czy się rozpadnie? Jeżeli będzie jeździć to jak to zrobić dobrze, jaki olej powinienem zalać docelowo, żeby to miało ręce i nogi? Chciałbym docelowo zalać Millersa Trident 5w40, ale nie wiem jak się zachowa silnik z takimi luzami na wale i takim olejem...Z drugiej strony, buduje się silniki z luźniejszym pasowaniem...tylko pytanie czy takim jak ja mam :confused: Do tego sprawdziłem pompę oleju i była w środku porysowana. Nie jakoś dramatycznie ale widoczne były dwie grubsze rysy na obudowie i wirniki też były porysowane. Luzy miała dobre. Zamówiłem używkę niestety nie oryginał ale w dobrym stanie, nie jest porysowana i dałem dodatkowo podkładkę 1,2mm pod sprężynę, żeby zwiększyć finalnie ciśnienie oleju. Pytanie czy to pomoże przy takich luzach?

Kolejny problem tłoki. Zostały wyczyszczone i pomierzone no i wyszło, że są poniżej normy, bo mają 74.96-74,95mm. Jak był na nich cienki film olejowy to trzymały dopuszczalną normę 74,97mm. Powierzchnia tłoka od strony wydechowej jest porysowana. Widać, że tłok już miał ciężko wcześniej. Cylinder ma wymiar 75.02mm, czyli też górna granica. Niestety stożkowatości nie sprawdziłem, ale jedzie do mnie już średnicówka, więc pewnie we wrześniu będę działać. Pasowanie tłoka do cylindra jak sprawdziłem też wychodzi poza granicę, bo wchodzi listek 0.07mm. Nie wiem czy można takie tłoki wsadzić? Boję się, że jak to złożę to potem blok będzie na śmietnik (o ile już nie jest xD) dlatego pomyślałem o kupnie nowych tłoków, które trzymają jakiś konkretny wymiar nominalny, tylko zastanawiam się czy sworznie w tłokach są wkładane na gorąco, czy można je jakoś wybić i potem wbić? Nie wiem jak do tego podejść najlepiej...w manualu jest opisane, że są wprasowywane, ale jak do tego podejść w rzeczywistości? Nie mam prasy więc będzie ciężko. Nie chce żadnych tłoków doprężających, czy tam odprężających, chce to złożyć i ma to wozić dupę, bo wyścigówki z tego i tak nie zrobię. Ogólnie znaleźć tłoki to graniczy z cudem. Wydzwoniłem kilka hurtowni, pisałem do jarusneta (zaproponował mi z Teikina ale od D16Y7 więc nie bardzo, bo różni się kształt denka) i ogólnie bida. Znalazłem jedne na aukcji za jakieś chore pieniądze w porównaniu do Teikinów za 400zł, ale jak nie będzie innej możliwości to trzeba będzie płakać i płacić. Ktoś zaproponował mi, że sprzeda tłoki od D16Z6, ale nie wiem jak to wpłynie na pracę silnika(stopień sprężania, wybaczcie, ale nie za bardzo wiem na co to wpływa), więc wolę trzymać się serii.

Jeżeli dotrwaliście do końca to dziękuję bardzo ;) Od razu mówię, że nie chce z tego robić wyścigówki. Nowy silnik nie wchodzi w grę, bo nie mam już siły, kasy i wolę zrobić tę padakę, niż kupić znowu kota w worku, bo miało już tu być *****iście, a wyszło jak zwykle. Chciałbym się was poradzić jak do tego podejść sensownie, żeby zrobić to dobrze i żeby to woziło dupę.

Pozdrawiam!

login
16-12-24, 16:07
Czy w każdej Hondzie Civic VI generacji EJ/EK sterownik ABS'u jest taki sam i można go stosować wymiennie?

bazzz
25-01-25, 12:36
Czy maglownica z MB6 Vti będzie pasować do Vgena EJ2? mają inne numery seryjne ale "wzrokowo" są takie same. Może ktoś sobie taką montował u siebie?

Rodzynki
05-06-25, 23:06
Jaki numer części ma uszczelka miski olejowej w D14Z1/Z2 ?

Na pewno jest tu małe zawirowanie z tymi uszczelkami. Nie wiem tylko czy w Z1/Z2 występują różne uszczelki, czy różnica jest przedlift A3/A4, a polift Z1/Z2.

login
06-06-25, 08:25
Jaki numer części ma uszczelka miski olejowej w D14Z1/Z2 ?

11251-P2A-014


Na pewno jest tu małe zawirowanie z tymi uszczelkami. Nie wiem tylko czy w Z1/Z2 występują różne uszczelki, czy różnica jest przedlift A3/A4, a polift Z1/Z2.

Jeśli sama miska olejowa w Z1/Z2 jest taka sama jak w A3/A4 to uszczelka też jest identyczna, ale nie jest wykluczone, że posiada inny numer części Honda. W katalogach może nie być żadnej informacji, że ta sama co do wymiarów część i można bez problemu ją zastosować wymiennie.
Sama miska olejowa do Z1/Z2 występowała w katalogach Hondy pod co najmniej dwoma numerami: 11200-P2A-000 i 11200-P3R-T00, gdzie ten drugi to prawdopodobnie numer, który z jakiś powodów tylko im znanych został zastąpiony przez 11200-P2A-000.