Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
zalezy na kogo sie trafi....
Podpisuję się po tym rękami i nogami, niestety można też trafić na "faszystę", który będzie czepiał się wszystkiego i pieczątki nie dostaniemy.
Miałem robiony przegląd już 3 razy, za każdym razem na innej stacji, nigdy nie sprawdzali mi składu spalin.
Aha i tak z innej beczki, zauważyłem że odkąd mam lampy przednie zrobione na "a'la type r" czy to diagności, czy to policjanci zawsze uważnie szukają na nich znaku homologacji "E" :D.
Czy wam też tak słabo zbiera radio w waszych cifach? W porównaniu do mojej byłej vectry, to tak jakby anteny wcale nie było. Poza centrum miasta to tylko zetka, a rmf szumi.
Mam podobne odczucia jak ty, odbiór w firmowej octavii w porównaniu do mojego cifa to niebo a ziemia... Tam mi odbiera wszystkie stacje, a w hondzie tylko niektóre i to w bardzo średniej jakości. Wydaje mi się że ma to jakiś związek z tym, że antena jest z przodu auta, a nie jak w 99% europejskich samochodów z tyłu.
a jakie macie radia? pamietam jak miałem w starej Hondzie jakies marki denver to słabiutko grało, myslałem ze to wina anteny. Gubił sygnał, połowa stacji szumiała. Ale zmieniłem radio na alpine i niebo a ziemia:)
antena jest z przodu auta, a nie jak w 99% europejskich samochodów z tyłu.
Nie tyle z przodu czy z tyłu co nie jest na dachu i nie chodzi o to że jest wyżej itp. chodzi a jakieś tam powierzchnie fal odbitych czy coś takiego które tak umieszczona antena wyłapuje i przez to radio odbiera lepiej. Nie na darmo w poradnikach dotyczących montażu CB w samochodzie zalecane jest aby antenę umiejscowić jak najbliżej środka dachu:). Chociaż w przypadku CB stosowana jest modulacja amplitudowa(AM) a w przypadku radia samochodowego modulacja częstotliwościowa(FM) ale chyba "mechnika" łapania sygnału jest taka sama:)
a jakie macie radia? pamietam jak miałem w starej Hondzie jakies marki denver to słabiutko grało, myslałem ze to wina anteny. Gubił sygnał, połowa stacji szumiała. Ale zmieniłem radio na alpine i niebo a ziemia:)
Miałem clariona oem który był fabrycznie w moim ej9, zmieniłem na nówkę radio sony i za dużo odbiór się nie poprawił, tylko minimalnie.
Jakiś wzmacniacz antenowy może dołożyć? Myślałem, że u mnie to problem ze zmieniaczem częstotliwości z japońskich fal.
A jak to jest w końcu z tymi przeglądami po wycięciu katalizatora? Może nie przejść?
moje wczorajsze doświadczenie - nie przeszło..... od razu facet zrobił pomiar spalin i 5 krotnie wyższe niż dopuszczalne.....
udawałam, że takie auto kupiłam i różne gadki no ale nic... nie dało rady.....
zatem polecam jeździć tam gdzie wiadomo, że nie mierzą emisji :)
donald1992
31-05-12, 20:49
witam
ja mam takie troche glupie pytanie..Jak nazywaja sie naprawde "cukierki":confused::)
Tuleja tylnego wahacza - duży cukierek
Tuleja tylnego drążka tylnego zawieszenia - mały cukierek
Piotrek_87
31-05-12, 20:59
Tuleja metalowo gumowa wahacza tylnego ;)
Czy wam też tak słabo zbiera radio w waszych cifach? W porównaniu do mojej byłej vectry, to tak jakby anteny wcale nie było. Poza centrum miasta to tylko zetka, a rmf szumi.
A masz wysuniętą całą antenę? Ona ma dwa segmenty, wysunieta w całości ok. 1m długości, i odbiera bardzo dobrze.
W moim grubszy segment się zapiekł, wysuwałem tylko pół i takie właśnie były objawy.
A moze kabel z anteny do radia już nie ogarnia ?
Sprawa wygląda tak:
Mam zamiar wymienić ssaka z D16Y7 na D15B7. Przepustnica zostaje z Y7 tak samo jak wtryski, i teraz moje pytanie >
Gdzie podłączyć króciec 1 ?
Element 2 - co to jest i czy mi to potrzebne?
El. nr 3 to silnik krokowy ? Zdjąć i zaślepić jeśli chce użyć tego z przepustnicy z Y7?
Zdjęcia:
http://i.imgur.com/2ltGM.jpg
http://i.imgur.com/xdexQ.jpg
Dzięki za odpowiedzi ;) (Zdjęcia zamontowanego w Y7 mile widziane :) )
Starstruck
01-06-12, 15:49
Nr 3 to krokowiec. Zostawiasz ew zaślepiasz czymś innym, bo i tak go nie podłączasz (on sama w sobie stanowi zaślepkę w tym przypadku). Podłączasz krokowca Y7. Fotki jak to jest u mnie.
http://img703.imageshack.us/img703/24/p1120805d.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/7541/p1120810.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/2273/p1130504x.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/9427/p1120806i.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/7195/p1130503.jpg
A co z 1 i 2 ? Widzę że nie masz el. 2 przy swoim ssaku ale przewód gdzieś jest podłączony.
Starstruck
01-06-12, 16:46
Dalej Ci nie pomogę, bo szczerze mówiąc nie wiem. Montował mi to znajomy mechanik, ja się w technikę tego nie zagłębiałem niestety.
Do jedynki powinien być podłączony przewód gumowy, który łączy się z zaworkiem 90* wpiętym w otwór między trzecim i czwartym (licząc od lewej) kanałem. Potem od dołu powinna lecieć druga część przewodu. Ogólnie rzecz biorąc jest to układ odpowietrzający skrzynię korbową.
Coś w tym stylu:
http://i40.tinypic.com/mmeujm.jpg
Co do elementu nr 2 to jeśli się nie mylę nie musisz go podłączać. Łączysz jedynie swoją przepustnicę i czujniki na niej z wiązką auta.
Z tego co widzę, potrzebujesz jeszcze uchwytu linki gazu
Dzięki wielkie, mocowanie linki jak i samą linkę mam także problemów być nie powinno, w czwartek zamierzam się za to wziąć (jak uszczelki przyjdą) także jakąś fotorelację też zdam dla potomnych ;)
element nr 2 to elektrozawór pochałniacza par paliwa
łączuysz go gumowym przewodzikiem z taką wielką puchą czarną która jest na grodzi pod filtrem paliwa
1 to przewód do separatora oleju (takie czarne pódło pod 3 i 4 kanałem dolotowym )
co do silniczka krokowego to jak chcesz go zostawić to upewnij sieczy jest zamknięty, może być uszkodzony lub po wypadku (napięcie zostało odłączone jak krokowiec był otwarty) i będziesz miał jaja z wolnymi obrotami, poprostu zdejmujesz dmuchasz w dziórkę z siateczką jak powietrze nie lecie to zakładasz a jak leci to zaślepiasz inaczej
Czy wybierak ten który idzie na końcu lewarka i wchodzi na bolec w skrzyni(czerwony) pasuję z MB6 do EJ9 ? Wyglądem wydają się być takie same, a jak w praktyce?
http://s13.postimage.org/487gpc9c3/2170788293.jpg (http://postimage.org/image/487gpc9c3/)
mi z mb6 pasowały oba do ej9 z b16
Numerek 2 to tzw EVAP, rzecz nieistotna ale podłączona do wiązki byś musi, wężyk który wychodzi z tego cieniutkiego króćca nad złączem sygnałowym idzie normalnie do puszki podciśnień która znajduje sie na grodzi troche poniżej filtra paliwa. Niestety w Y7 ta pucha ma tylko 2 wyjścia więc albo dajesz trójnik i podłączasz ten wężyk albo robisz tak jak ja czyli poprostu w wężyk ten wkręciłem ciasno małą śrubkę i sobie to wisi obok.
A cały ten EVAP to tak jak napisał kolega Van Dal - zaworek odprowadzający pary paliwa.
radio mam to samo co w vectrze czyli jvc kd-r302
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSMflmxZhIZ3V7hSegvsPDBYAfA0RE_f NYUtO1uFnhlmi-_mHrOLA
Czyli nie za bardzo poradzi? Zamierzałem się do wymiany kabla antenowego bo myślałem że uszkodzony, ale jeśli to wina tego że antena z boku to kaszanka :confused:
Wiecie czy spręzyny, ewentualnie razem z amortyzatorami z jajka hb podejdą do hb EJ9?? Zależało by mi na szybkiej odpowiedzi bo jeśli tak to mam zamiar się zaraz wybrać i wykręcić zawiechę z jajka :)
kazik2_h9w3
02-06-12, 14:08
Sprężyny są zamienne ale amorki już nie tzn tył jest inny a przód ma inne widełki ale po ich wymianie powinno pasować ale tylko powinno jak coś to niech mnie ktoś poprawi
Sprężyny są zamienne ale amorki już nie tzn tył jest inny a przód ma inne widełki ale po ich wymianie powinno pasować ale tylko powinno jak coś to niech mnie ktoś poprawi
Jest tak jak piszesz. Springi podejdą amory nie. Było o tym nawet na forum kiedyś już. Ja na przykład jeżdżę na glebie wyjętej z jajka, oczywiście chodzi mi o same sprężyny:)
czy moglby ktoś zamieścić schemat od lampki w bagażniku w civic coupe 6 gen EJ6 ?
ew caly schemat elektryczny klapy, gdzie znajduje sie odbijak który po otworzeniu bagażnika daje sygnał do otworzenia klapy ?
gdzie znajduje sie odbijak który po otworzeniu bagażnika daje sygnał do otworzenia klapy ?
Chodzi o swiatlo, tak?
Ten odbijak o ktorym myslisz jest to kawalek miedzianej blaszki w zamku w klapie.(musisz zdjac ten plastik co jest na zamku i zobaczysz ta bleszke, mogla sie odgiac i nie zalacza lampki)
Poziej moge ci na focie pokazac.
EJ6 ?
ew caly schemat elektryczny klapy, gdzie znajduje sie odbijak który po otworzeniu bagażnika daje sygnał do otworzenia klapy ?
to tam jest cos takiego?
edit://
kubaszow ma racje ;]
Co Wy pindolicie ? Sprężyny jak i amory z 5gen do 6gen wchodzą zamiennie, przednie amory pasują P&P a tylne to 5gen ma troszkę inna widełki, ale pasują do 6gen, wystarczy dołożyć podkładki dystansowe... Sam mam EJ9 i mam zawiechę z jaja.
scoobany111
03-06-12, 13:54
Czy do b16a2 podejda polosie z d16 dohc? Gdzies czytalem ze tak,ale czy sa takie same? Ktos sie orientuje?
Czy do b16a2 podejda polosie z d16 dohc? Gdzies czytalem ze tak,ale czy sa takie same? Ktos sie orientuje?
Według mnie nie są takie same.
Co Wy pindolicie ? Sprężyny jak i amory z 5gen do 6gen wchodzą zamiennie, przednie amory pasują P&P a tylne to 5gen ma troszkę inna widełki, ale pasują do 6gen, wystarczy dołożyć podkładki dystansowe... Sam mam EJ9 i mam zawiechę z jaja.
Dokladnie tak jak kolega pisze, przod pasuje p&p w 6gen nie wykorzystasz jedynie mocowania przewodu hamulcowego, ktore w 5gen jest na amortyzatorze a w 6gen na zwrotnicy, na tyl albo podkladki dystansowe miedzy widelki a tulejke albo zmiana tulejki na ta z 5gena i smiga, jedynie wahacz moze walic w spod amora przy wiekszych ruchach zawiasu, bo widelki z 5gena sa nizsze.
Panowie..
Jaki filtr paliwa i świece do 1.5 VI gen ? D15Z6 ;)
Swieczki denso ik16 będą dobre ?
świece do 1.5 VI gen ? D15Z6
Ja do swojego kupowałem świece NGK ZFR6J-11. W sumie to nie znalazłem negatywnych opinii o nich, ale też długo nie szukałem ;)
scoobany111
03-06-12, 16:27
Według mnie nie są takie same.
Ktos ma jakies info jeszcze na ten temat,zalezy mi na czasie,musze pilnie wiedziec,chodzi mi o sama polos,nie przeguby..
panowie strzela mi w prawym kole przy skręcaniu w lewo, nic się nie działo do kiedy wymienilem hamulce z przodu. Wcześniej tarło więc przygiąlem osłony i była cisza a teraz strzela...
panowie strzela mi w prawym kole przy skręcaniu w lewo, nic się nie działo do kiedy wymienilem hamulce z przodu. Wcześniej tarło więc przygiąlem osłony i była cisza a teraz strzela...
przegub do wymiany
Witam mam pytanie napewno dla was smieszne a mianowicie chodzi o kupno zaciskow przod jak i tyl do hondy civic VI aerodeck D14A8 gdzie mozna kupic takie czesci?
kazik2_h9w3
03-06-12, 19:48
Np na forum w dziale giełda
przegub do wymiany
jechałem jeszcze, teraz nic nie strzelało. Coz trzeba podjechać na kanał...
Pany mam w swojej EJ9 centralke na kluczyk, a chcę zamontować na pilot. Czy zakupić muszę samą centralkę z pilotem, czy przy zakupach muszę uwzględnić również jeden siłownik ?
Pany mam w swojej EJ9 centralke na kluczyk, a chcę zamontować na pilot. Czy zakupić muszę samą centralkę z pilotem, czy przy zakupach muszę uwzględnić również jeden siłownik ?
Według mnie musisz kupić również 1 szt. siłownika zamka centralnego i zamontować go w drzwiach pasażera.
Przekręcając kluczyk w zamku w drzwiach kierowcy otwierasz drzwi kierowcy i pasażera, a otwierając z kluczyka drzwi pasażera drzwi kierowcy pozostają zamnknięte. Przynajmniej ja tak miałem u siebie do momentu zamontowania centralnego zamka otwieranego z pilota.
siłownik trzeba założyć w drzwiach kierowcy, gdyż tam działa mechanicznie poprzez przekręcenia kluczyka w zamku, a do drzwi pasażera idzie sygnał do siłownika.
kupuj silownik i wsadzaj w klape na dodatkowym kanale :D
a najlepiej od razu dobry alarm z pilotem z wolnym kanałem, kupujesz do tego moduł domykania szyb i masz ful wypas. Jeden przycisk zamyka drzwi, okna, szyber. Wygoda i bezpieczeństwo zarazem.
siłownik trzeba założyć w drzwiach kierowcy, gdyż tam działa mechanicznie poprzez przekręcenia kluczyka w zamku, a do drzwi pasażera idzie sygnał do siłownika.
Pomyliłem strony, sorry.
Ale dokupić siłownik i tak trzeba.
:p
Ale dokupić siłownik i tak trzeba.
Ale po ki grzyb dodatkowy siłownik??. Dokupuje się tylko sterownik z pilotem, podłącza i finito. Ja tak mam i wszystko mi sie prawidłowo zamyka i otwiera:)
Co Wy pindolicie ? Sprężyny jak i amory z 5gen do 6gen wchodzą zamiennie, przednie amory pasują P&P a tylne to 5gen ma troszkę inna widełki, ale pasują do 6gen, wystarczy dołożyć podkładki dystansowe... Sam mam EJ9 i mam zawiechę z jaja.
powiedzcie mi tak z ciekawości jak to ma się w teorii (bo ze da się założyć to jedno), skoro amor i springi były zaprojektowane do Vgena to zachowają one swoje właściwości tłumiące, jezdne itd itp w VI gen? Choćby inna masa pojazdu np.
jechałem jeszcze, teraz nic nie strzelało. Coz trzeba podjechać na kanał...
skręć maksymalnie kierownicą w jedną i drugą stronę i na skręconych kołach przejedź się do przodu i do tyłu
będzie strzelać przegób do wymiany
markiewicz
04-06-12, 16:27
Witam. Kupiłem nie dawno EK 3 i mam problem gdy zgaszę silnik i potem ponownie włączę to resetuje mi się radio. Gdzie może leżeć problem?
Przepalony bezpiecznik BACKUP 7,5A pod maską, albo jak kolega wyżej napisał, niepodłączone podtrzymywanie pamięci w kostce radia.
Czy każdy polift VIgen ma wiązkę do halogenów czy niekiedy trzeba samemu dorabiać? Czy przy zakupie halogenów potrzebuje coś więcej niż przycisk i halogeny (z ramkami) ?
Czy przy zakupie halogenów potrzebuje coś więcej niż przycisk i halogeny (z ramkami) ? przekaznik ale to powinno byc w komplecie
przekaznik ale to powinno byc w komplecie
Razem w komplecie z przyciskiem ?
Ps. Przycisk taki sam jak do przeciwmgłowego z tyłu ?
Nie taki sam, kupujac komplet halogenow, masz w nim halogeny, wiazke z przekaznikiem i przycisk, czyli wszystko czego potrzebujesz do podlaczenia :)
jaka dlugosc ma katalizator w d14a3? 390mm czy 420mm
http://allegro.pl/strumienica-katalizator-honda-civic-1-4i-42cm-i2370334282.html
http://allegro.pl/strumienica-katalizator-honda-civic-1-3-1-4-1-5-i2361095236.html
Pawel_Civic
05-06-12, 11:01
Witam, mam problem ze skrzynią biegów w ej9 d14a4, na biegu jałowym słychać głośny szum, hałas ten znika po wciśnięciu sprzegła. przed rozgrzaniem silnika po wyciśnięciu sprzęgła oboty spadają z 1800 na ok. 1550:/ i wtedy pojawia się ten halas (szum) co moze być tego przyczyną?? łożysko w skrzyni?? Dodam ze po zakupie mialem wyciek ze skrzyni, brakowało wtedy około 1 litra oleju, teraz skrzynia już nie cieknie. Skrzynia płynnie zmienia biegi. Drugi problem objawia się na zimnym silniku. Pare sekund po uruchomieniu silnika z silnika wydobywają się stuki. Po 20sek stuki znikają i silnik chodzi normalnie po wymianie rozrządu stuki nie minęły. miał ktoś moze z forumowiczów wyżej opisane problemy??
Pozdrawiam
Orientuje się ktoś jak wygląda zderzak po spawaniu? Są jakieś małe ślady, czy trzeba liczyć się z malowaniem?
Zależy co spawasz i jakie pęknięcie, jak w widocznym miejscu to do szpachlowania i malowania. Zostaje taki ślad:
http://i.st-firmy.net/93gvh2l/spawanie-zderzakow-plastikow-tworzyw-sztucznych-koszalin-impuls-sc-impuls-sc.jpg
Jak ja spawalem swoj bo mialem pekniecie to oczywiscie gosc zrobil ze bylo idealnie gladko, ale zderzak bez dwoch zdan do malowania
Eh... nie wygląda to za dobrze. W takim razie muszę zastanowić się, czy może bardziej opłaca się poszukać zderzaka w kolorze niż go spawać i malować.
Dzięki :)
Drążek zmiany biegów w VI gen jest ten sam co i w V gen ?
Witajcie mam pare pytań:
1. Czy wahacze przednie dolne w civicu 5 i 6 gen są zamienne? Tzn czy z 5g do 6g i na odwrót pasują p&p
2. Czy ktoś z posiadaczy civica 6g coupe mógłby mi zmierzyć szerokość wahacza w zaznaczynym na zdjęciu miejscu?
http://imageshack.us/photo/my-images/546/wahacz2.jpg/
3 Czy wahacze przednie dolne z 6g HB i 6g coupe są zamienne?
czy fotele od ep3 podejda p&p do ek3 ?
cobra, wydaje mi się ze są inne szyny. Wiec jedynie po zamianie szyn, co nie jest straszliwie trudną rzeczą :)
bednar_ek35
05-06-12, 17:57
3 Czy wahacze przednie dolne z 6g HB i 6g coupe są zamienne?
HB,Coupe,sedan to jeden ciul,jeżeli chodzi o wahacze 6g->5g i na odwrót to niestety nie pomoge.
Czy wahacze przednie dolne z 6g HB i 6g coupe są zamienne? tak, sa zamienne, w coupe sa zeliwne skrecane z 2 czesci, w hb stalowe jednoelementowe
Drążek zmiany biegów w VI gen jest ten sam co i w V gen ? tak
HB,Coupe,sedan to jeden ciul,nie do konca masz racje, stabilizator jest inny i lacznik staba tez
czy fotele od ep3 podejda p&p do ek3 ?
Nie są P&P, niestety.
Inne są mocowania szyn do podłogi samochodu.
Nie są P&P, niestety.
Inne są mocowania szyn do podłogi samochodu.
dzięki :D
Witam wszystkich czytających i piszących!
Mam małe zapytanie odnośnie zegarka. Chodzi o kwestie zmiany formatu wyświetlania godziny na nim z 12h na 24h... czy jest taka opcja no i jak tak to poprosze o (pewnie niezbyt skomplikowane) porady jak to zrobić:)?
Dzięki wielkie!
Witam wszystkich czytających i piszących!
Mam małe zapytanie odnośnie zegarka. Chodzi o kwestie zmiany formatu wyświetlania godziny na nim z 12h na 24h... czy jest taka opcja no i jak tak to poprosze o (pewnie niezbyt skomplikowane) porady jak to zrobić:)?
Dzięki wielkie!
Z tego co się orienutuję zegarek w VI HB posiada tylko 12-to godzinny format wyświetlania godziny.
A przy okazji, to może najpierw zajrzysz tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
zegarek w VI HB posiada tylko 12-to godzinny format wyświetlania godziny.
W Qp też....co do samego pytania to pewnie da sie ale musiałbyś przeprogramować US-a który steruje pracą zegarka.
A da rade jakoś zrobić, żeby po włączeniu świateł mijania wszystkie światełka (na konsoli), radio i zegar nie przygasały?
kazik2_h9w3
05-06-12, 19:47
i zegar nie przygasały?
Tak należy odpiąć jak dobrze pamiętam czerwony przewodzik dochodzący do zegarka
Z tego co się orienutuję zegarek w VI HB posiada tylko 12-to godzinny format wyświetlania godziny.
no ale mozna tez zakupic UKP i wsadzic w miejsce zegarka :D
bedzie format 24h i nie tylko, oczywiscie jak sie wszystko podlaczy prawidlowo ;]
A da rade jakoś zrobić, żeby po włączeniu świateł mijania wszystkie światełka (na konsoli), radio i zegar nie przygasały?
Czerwono-czarny kabelek należy przeciąć. Do kostki dostaniesz się po wyjęciu radia.
Czerwono-czarny kabelek należy przeciąć. Do kostki dostaniesz się po wyjęciu radia.
Dzięki. Powiedz mi jeszcze, czy dobrze myślę. Ten kabelek jest odpowiedzialny za regulacje oświetlenia? Jeśli tak to można tam wstawić dimmer i będzie spełniał swoją rolę?
Starstruck
05-06-12, 23:27
Nie. On odpowiada tylko i wyłącznie za zegarek. Utniesz go,to zegarek będzie świecił tak, jak na wyłączonych światłach.
Witam wszystkich! Mam taki problem i potrzebuję pomocy!!!
Jeżdzę składakiem d16a7 (IV gen) w buzie jajka (V gen.)
Jestem świeżo po swapie. Komp pokazuje mi błąd 17, czyli błąd czujnika prędkości pojazdu.
Czujnik ten znajduje sie w skrzyni z d13b2, którą mam zostawioną.
Gniazdo w kompie to B16. Wychodzi z niego 1 kabelek żółto-czerwony, a czujnik w skrzyni ma 3 piny.
Moje pytanie brzmi, pod który pin mam się podpiąć?
W Qp też....co do samego pytania to pewnie da sie ale musiałbyś przeprogramować US-a który steruje pracą zegarka.
Niestety nie ma szans bez wymiany wszystkiego, wyswietlacz segmentowy w zegarku ma 3.5 cyfry, potrafi tylko 1 na pierwszej pozycji zrobic :)
Jak wygląda naprawa maski? Dostałem w przód i mam wgnieciona jakby ktoś ja uderzył pięścią. Niestety jest to z przodu zaraz przed zagięciem maski do grilla. Od drugiej strony maski jest wzmocnienie(?) i niestety nie da rady jej "wyklepać" od tej strony bez rozcinania. Na moje oko nie da rady. Oczywiście blacharze twierdzą, że bez problemu "wyklepią" tylko czy to nie będzie nawalenie szpachli?
wyklepia, dadza szpachle i pomaluja ;] wyjdzie im to lepiej lub gorzej
Tak też myślałem. W zimie zacznie pękać szpachla i kilka stówek w plecy. z drugiej strony jak trafię na maskę która była już robiona to też nie będzie ciekawie.
pod który pin mam się podpiąć? srodkowy, skrajne to zasilanie i masa
Kurr... Jaki kupić filtr paliwa do VI gena ? Kupiłem zamiennik za 30 zł myśląc "przecież to tylko filtr paliwa" i jeszcze dobrze nie założyłem a już zaczęło lecieć paliwo na spawie filtra ;/ żeby taki badziew zrobić, noo kur..;/ Przynajmniej wiem czemu szarpało przy zmianie biegów :)
Jaki konkretnie kupić ? wolę już dołożyć kilka zł i mieć spokój..
Tak też myślałem. W zimie zacznie pękać szpachla i kilka stówek w plecy. z drugiej strony jak trafię na maskę która była już robiona to też nie będzie ciekawie.
Szukaj pod kolor, szpachla na masce to nie zbyt dobry pomysł, temp os silnika, albo mróz w zimie - zacznie pękać. Lepiej poszukać dobrej, lub nawet pomalować byle bez szpachli :)
Filtron nie cieknie ale kosztuje 50 - 60 pln
Srac na smieciowatego Filtrona, kup Knechta, tanszy o kilka zl niz Filtron i wg mnie lepszy.
A co jest z Filtronem nie tak? Źle filtruje, jest słabo wykonany?
Nie mam jakos przekonania do Filtrona i wg mnie porownujac filtry powietrza Knecht jest lepiej wykonany a do tego jest tanszy, dlatego tez moim klientom Filtrona nie sprzedaje i sprzedawal nie bede.
kazik2_h9w3
07-06-12, 11:21
Ale tu chyba chodziło o filtr paliwa??
Camellia Racing
07-06-12, 11:24
Tak chodziło o filtr paliwa ale go przecież nie rozbierasz więc kolega porównał to co można zobaczyć czy dotknąć ;)
Polecam Knehta jak Spychu.
Ale tu chyba chodziło o filtr paliwa??
Oczywiscie, ze chodzilo i filtr paliwa ale raczej nie bede rozcinal nowego filtra zeby zobaczyc jak wyglada w srodku, wystarczy mi porownanie Filtrona vs Knecht, na podstawie filtrow powietrza, zeby przypuszczac, ze skoro filtr powietrza Knechta jest lepiej wykonany od Filtrona to tak samo jest w przypadku filtrow oleju czy paliwa :)
kazik2_h9w3
07-06-12, 11:37
Oczywiscie, ze chodzilo i filtr paliwa ale raczej nie bede rozcinal filtra zeby zobaczyc jak wyglada w srodku, wystarczy mi porownanie Filtrona vs Knecht, na podstawie filtrow powietrza
OK rozumiem
Do tego podobno na filtrze oleju Filtrona, był mały problem. Dłużej swieciła się lampka od olej, nawet na zapalonym silniku
Dzięki za pomoc ;) Jutro jadę po Knechta..mam nadzieje że dostanę go gdzieś w Krakowie na miejscu ;)
Witam wszystkich. Mam taki problem, uszczelka mojego szyberdachu w civic coupe 96 rok jest już pofałdowana, krzywa i zaczyna parcieć, kwestia kilku tygodni i będzie ciekło. Kupiłem cały szyberdach od 3-drzowiego HB i wymontowałem szybę szyberdachu, przykręciłem, spasowałem, wszystko wygląda świetnie ale gdy leję wodę z butelki po uszczelce to na rogach delikatnie przecieka i w rynienkach pojawia się woda. A może to norma i małe ilości wody to norma??
I tu się rodzi moje pytanie: Czy szyberdach z coupe i HB są takie same czy się czymś różnią??
Więc postanowiłem się bliżej przyjrzeć i moja stara rozwalona uszczelka z coupe jest około 1mm szersza. Przyglądając się z profilu dwóm civicom coupe i HB, coupe ma bardziej zaokrąglony dach, dachy różnią się geometrią, przez co montując szybę z HB do mojej coupe musiałem bawić się z podkładkami dystansującymi aby przy pełnym zamknięciu wysokość dachu była odpowiednia. Teraz już sam nie wiem, mam szukać szyberdach od coupe?? Może ktoś już spotkał się z taką sytuacją?? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Motoboy.
witam, mam zamiar kupić kolektor od y8 i zamontować go do d14, kolektory od y8 wychodziły w wersji z automatem i manualem, czym się różniły te kolektory? na jednej ze stron wyczytałem że w jednej wersji był krokowy w kolektorze a w drugiej po za kolektorem, na zdjęciu zaślepione są dwa otwory, to są otwory po krokowcu?
http://i.imgur.com/OJcIY.jpg (http://imgur.com/OJcIY)
Tak, to jest miejsce na silniczek krokowy. Zdaje się, że masz u siebie krokowy w przepustnicy, więc jeśli o to chodzi nie będzie problemu. Montujesz swoją przepustnicę na nowym ssaku.
tak mam u siebie w przepustnicy, wiec poprzedni właściciel mnie wyręczył w tym:) thx za rozwiązanie wątpliwości:)
teraz przy wymianie ssaka na y8 ze swojego kolektora przekładam:
-kompletną przepustnicę?
-wtryski?
-listwę wtryskową?
jeżeli ktoś dysponuje zdjęciem d14 z ssakiem z y8 bardzo był bym wdzięczny:)
cześć wszystkim!
Od chwili kupienia auta do dziś dzień staram sie rozpracować... do czego jest ten mały zielony przycisk na pilocie przy kluczykach? Za pewnie banalną i prostą odpowiedź, której nie znam- wielkie dzięki:)
pozdrawiam
MCDzojak przydałoby się jeszcze kółko z przepustnicy od ssaka z bańką. Bez tego Twoja przepustnica nie będzie się otwierać w 100% z tego co mówią osoby po przekładce. Poszukaj w tematach bo było już kilka o zmianie ssaka.
MCDzojak przydałoby się jeszcze kółko z przepustnicy od ssaka z bańką. Bez tego Twoja przepustnica nie będzie się otwierać w 100% z tego co mówią osoby po przekładce. Poszukaj w tematach bo było już kilka o zmianie ssaka.
Dokładnie, potrzebne jest kółko od ssaka z poziomą przepustnicą bo inaczej nie ma jak założyć linki gazu ;) Wiem bo dzisiaj przekładam u siebie i napotkałem na właśnie ten problem.
Dokładnie, potrzebne jest kółko od ssaka z poziomą przepustnicą bo inaczej nie ma jak założyć linki gazu ;) Wiem bo dzisiaj przekładam u siebie i napotkałem na właśnie ten problem.
jest jak tylko wtedy przepustnica otwiera sie tylko w jakichś 70% ;)
oczywiście lepiej bez rzeźby i to złożyć dobrze od a do z
jest jak tylko wtedy przepustnica otwiera sie tylko w jakichś 70% ;)
oczywiście lepiej bez rzeźby i to złożyć dobrze od a do z
Rzeźby nie ma żadnej, poprostu kółko wymieniasz z jednej do drugiej ;) 5 min roboty jak się śrubka nie chce odkręcić :)
Raffaelloo
07-06-12, 22:43
cześć wszystkim!
Od chwili kupienia auta do dziś dzień staram sie rozpracować... do czego jest ten mały zielony przycisk na pilocie przy kluczykach? Za pewnie banalną i prostą odpowiedź, której nie znam- wielkie dzięki:)
pozdrawiam
To jest dodatkowy kanał, z którego można zrobić np: domykanie szyb lub otwieranie tylnej klapy. (Po przytrzymaniu go przez 3 sek. podaje 1-sekundowy impuls masy na (chyba) niebieski przewód przy alarmie, to już zależy od alarmu). ;)
Rzeźby nie ma żadnej, poprostu kółko wymieniasz z jednej do drugiej ;) 5 min roboty jak się śrubka nie chce odkręcić :)
rzeźbą nazwałem sposób montażu bez przekładania kółka ;)
Panowie
pojawił mi się błąd 8, czyli błąd czujnika TDC. Miał może ktoś taki błąd lub wie jak sobie z nim poradzić?
dzięki za pomoc
donald1992
08-06-12, 08:51
kolko czyli chodzi o to od przepustnicy co linke sie podczepia do tego?
Witam wiem że było na forum nawet sam się kiedyś pytałem ale po ataku haksora ( żart kumpla z klasy ) przepadły mi wszystkie dane i nic nie mogę znaleźć tak więc moje pytania:
z jakiego silnika 1.6 dać kolektor ssący do mojego 1,4 ( który najlepszy żeby dało trochę mocy)?
jakie felgi do EJ9? wiem że rozstaw 4X100 ale reszty danych nie znam
Kolektory wedle uznania. Najpopularniejsze to te z silników D16Z6 lub D16Y8.
Co do felg masz temat:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?5074-Chc%EA-kupi%E6-nowe-felgi
Witam wiem że było na forum nawet sam się kiedyś pytałem ale po ataku haksora ( żart kumpla z klasy ) przepadły mi wszystkie dane i nic nie mogę znaleźć tak więc moje pytania:
z jakiego silnika 1.6 dać kolektor ssący do mojego 1,4 ( który najlepszy żeby dało trochę mocy)?
jakie felgi do EJ9? wiem że rozstaw 4X100 ale reszty danych nie znam
Trochę tańsza alternatywa Z6 i Y8 to ssak z D15B7.
będę wymieniał sworznie dolne przednie 2 pytania
1) jakiej firmy zakupić sworznie (Cena = jakość) ej9
2)czy do wyciągnięcia ich z piasty muszę używać prasy czy są jakieś ściągacze do tego ??
kazik2_h9w3
08-06-12, 15:37
czy do wyciągnięcia ich z piasty muszę używać prasy czy są jakieś ściągacze do tego ??
Ja go wybiłem młotkiem ale jak dobrze pamiętam należy wyjąć taką (teraz zapomniałem nazwy)jakby podkładkę (zeger???)i łatwo wyjdzie
polecam firme 555
Podpisuję się pod tym rękami i nogami. Ewentualnie mogą być firmy CTR.
Ja go wybiłem młotkiem ale jak dobrze pamiętam należy wyjąć taką (teraz zapomniałem nazwy)jakby podkładkę (zeger???)i łatwo wyjdzie
a jak go wbiłeś ?? czyli rozumiem ze da się go wybić bez prasy ??
kazik2_h9w3
08-06-12, 17:38
Wbijałem jakimś miedzianym młotkiem no i dałem radę zrobić to sam ,najwięcej roboty miałem przy wyjęciu zwrotnicy niż z samą wymianą sworznia
Po zmianie ssaka obroty kilkukrotnie zafalują (3-5 razy) a potem wszystko ustala się na odpowiednich obrotach.
Co jest nie tak?
Czy może być to spowodowane "odwrotnym" podłączeniem krokowca?
a byl czyszczony krokowiec?
Nie, przepustnica jest ze starego ssaka - krokowy na przepustnicy i wcześniej nic takiego się nie działo.
Raczej jakby krokowiec był zapchany to cały czas by obroty falowały, czy nie ?
Pytanko czy kierownica od Delsol ta sama która była montowana w civicu V będzie pasować do EJ9
A tak wogóle to jeśli chodzi o reset "ECU" i ponowne "uczenie się" to wyjmujemy bezpiecznik 7.5A (Backup) spod maski (Czy jednoznaczne jest to z odłączeniem aku) ? A następnie odpalamy auto i czekamy aż się wiatrak zakręci ?
Co do kierownicy to tutaj jest temat:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2842882
Sprawdzasz czy Twoja i ta która chesz założyć jest w tej samej grupie.
skolopendra
08-06-12, 22:23
to wyjmujemy bezpiecznik 7.5A
tak
Starstruck
08-06-12, 22:39
Pytanko czy kierownica od Delsol ta sama która była montowana w civicu V będzie pasować do EJ9
Taka sama jak w V, ale do VI gen EJ/EK nie podejdzie. Do MB tak.
a co z resztą procedury ?
resetujesz przez odpięcie aku lub bezpiecznik, spr czy zresetował się zegarek, jeśli tak odpalasz na zimnym silniku czekasz aż wiatrak zakręci i zgaśnie- gasisz, koniec procedury.
Co do kierownicy to tutaj jest temat:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2842882
Sprawdzasz czy Twoja i ta która chesz założyć jest w tej samej grupie.
Kierownica z VIII gena w ej9 to by było coś :D
Kierownica z VIII gena w ej9 to by było coś :D
Co racja to racja
a tak to się zastanawiam bo moja kiera nie jest za ładna trzeba ją wymienić
Tylko ciekawe czy pójdzie klakson podłączyć. Jeszcze wymienić panel nawiewów na ten z civica si(ciężko z dostępnością pewnie),który ma pokrętła zamiast suwaków. I auto w środku 10 lat młodsze :P Bo moim zdaniem kierownica i te suwaki od ogrzewania, najbardziej szpecą wnętrze 6 gena.
Tylko ciekawe czy pójdzie klakson podłączyć. Jeszcze wymienić panel nawiewów na ten z civica si(ciężko z dostępnością pewnie),który ma pokrętła zamiast suwaków. I auto w środku 10 lat młodsze :P Bo moim zdaniem kierownica i te suwaki od ogrzewania, najbardziej szpecą wnętrze 6 gena.
Nie da rady tak podłączyć tej kiery żeby i poducha i klakson były :<
Moim zdaniem te suwaki jeszcze można przeżyć ale tak kierownic jak to mówi moja dziewczyna " pfff co to wogóle jest włożył byś od EK9"
tylko że ta kiera trochę kosztuje może kiedyś się dorobię:cool:
od accorda 2007 pasuje kiera do EJ/EK
http://imageshack.us/photo/my-images/802/20120510.jpg/
Czy warto zakładać filtr paliwa - Ashika do ek3 D15Z6 ? Czy aż taki badziew ? ;)
Cholerka... zbliża się przegląd, przeliczyłem się z wydatkami i nie wyrobie się na zakup oryginalnych lamp (przód i tył) do mojej Hani. Aktualnie mam angels eye i jakieś białe diodowe w tyle z formy sonar. Patrzyłem i niestety nie znalazłem nigdzie znaczka EU. Myślicie, że przejdzie przegląd?
Cholerka... zbliża się przegląd, przeliczyłem się z wydatkami i nie wyrobie się na zakup oryginalnych lamp (przód i tył) do mojej Hani. Aktualnie mam angels eye i jakieś białe diodowe w tyle z formy sonar. Patrzyłem i niestety nie znalazłem nigdzie znaczka EU. Myślicie, że przejdzie przegląd?
ciężko będzie za 250 zł ogarniesz wszystkie lampy do swojego Civica...
od accorda 2007 pasuje kiera do EJ/EK
http://imageshack.us/photo/my-images/802/20120510.jpg/
pasować pasuje ale co ja z tymi przełącznikami porobię
czeka rzeźba na podlaczenie i wymiana radia :D
nikt sie nie obrazi jak przy okazji zrobisz foto relacje :D
ja wiem że nikt by się nie obraził i w sumie z chęcią bym to zrobił ale zaczekam na przypływ gotówki i może spróbuję lecz nic nie obiecuje bo to chyba przewyższa moje możliwości
PS: radia może nie będę musiał wymieniać sterowanie z pilota mam to może i to jakoś podłączy
ja mam podlaczone, pioneer mi dziala :] ale siedzielam pol niedzieli zeby to rozkminic
Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą WYMAGANE jest planowanie powierzchni ? Czy można sobie ją poprostu "od tak" zmienić?
zalezy od stanu bloku i glowicy
ale przewaznie planowanie sie stosuje tylko zwiekszenia cisnienia ;]
czy obrotomierz z 5D (MA, MB) będzie działał prawidłowo w 3D ?
Panowie, czy linka gazu jest taka sama w 5 i 6 gen? Linka od d16z6 5gen podjedzie do 6 gen d15z6?
Linka podejdzie, różnie może być z jej mocowaniem. Jeśli ssaki są tego samego typu (pionowe albo poziome) to powinna podejść razem z mocowaniem.
Starstruck
09-06-12, 16:55
Czy EK4 miało oryginalnie rozpórkę przednią-dolną?
jaki gwint ma śruba do przykręcenia dużych cukierków pilne
M12x1.25
Czy obrotomierz z 5D (MA, MB) będzie działał prawidłowo w 3D ?
kazik2_h9w3
09-06-12, 19:23
Czy obrotomierz z 5D (MA, MB) będzie działał prawidłowo w 3D ?
ups pomyłeczka do skasowania
M12x1.25
Czy obrotomierz z 5D (MA, MB) będzie działał prawidłowo w 3D ?
A w ogóle średnice obrotków są takie same ?
chodzi mi bardziej o silniczek niż o cały obrotomierz.
jesli chodzi o czesc elektryczna to bedzie dzialal
Czy wygłuszenie maski cokolwiek daje? Cuć różnice w porównaniu do jazdy civikiem bez wygłuszenia?
Są dostępne za jakiś 80 - 100zł i zastanawiam się czy nie zainwestować w taki gadżet :D
Starstruck
10-06-12, 23:15
Jest to raczej gadżet :). Mam u siebie, silniki i tak sam w sobie pracuje wyjątkowo cicho jak na D-serię, ale bez niej byłoby tak samo. Aspekt wizualny i tyle chyba.
witam! mam d15z6 w ek3 i mam pytanie czy będzie do mnie pasowac półoś od 5 gen lub od 6 gen ma/mb? i czy półosie we wszystkich 6 gen były takie same? bo ukręciłem w moim i nie wiem jaka będzie pasować.
Witam pytanko jakie sa wymiary zimeringu do skrzyni d seria s20 do polosi od strony silnika
czy półosiez kazdej D serii SOHC tak
Zakupiłem OEM filtr oleju UNION JAPAN C-532.
Będzie pasował do D14a4 ?
Poglądowe foto :
http://bikepics.com/pictures/2414045/
Zakupiłem OEM filtr oleju UNION JAPAN C-532.
Będzie pasował do D14a4 ?
Poglądowe foto :
http://bikepics.com/pictures/2414045/
bedzie pasowal.
Ktos wie czy sa jakies oznaczenia OEM kol. wydechowych, jak rozpoznac z D16Y8 a np. jakis D15?
Znalazlem foto Y8 i jest na nim Wybite "J"
http://i.imgur.com/v2i0f.png
A na moim jest "M" sprzedajacy twierdzi ze to z Y8 (wydaje mi sie ze ma strasznie waskie kanały)
Starstruck
11-06-12, 15:28
W D15 były kolektory 4-1, więc w kwestii odróżnienia nie ma prawa pomyłki. Ten kol ze zdjęcia może być od Z6/Y8/Y2/
Jak to jest wąskie, to Ty kolektora z d14 nie widziałeś.
Wlasnie dwururke mam bez watpliwosci Y8, tylko gora 4-2 mi nie daje spokoju ze na gieciach ma takie waziutke kanały.
Wyjscie z 4-2 ma 35mm a wejscie w 2-1 45mm (widac na foto )
http://i.imgur.com/WeBSQ.jpg
I ten co kupilem:http://i.imgur.com/vTQfY.jpg
do d16 i tak wieksza roznice na ebayowym odczujesz ;]
bedzie pasowal.
OK dzięki, pytam bo mój poprzedni filtr jest sporo krótszy ;)
pany, czy trójkąty z tweeterami z ek4(hb) będą pasowały do sedana? czy muszę szukać tych z ek4 w wersji ferio?
powinny pasowac ale niech sie jeszcze ktos wypowie
Pany, z jakich innych modeli pasuje maglownica do EJ9 ?
Potrzebuje podpowiedzi. Czyściłem dziś krokowca bo nie podobały mi się obroty rzędu 1600-2000 na ssaniu. Po wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną, zmontowaniu w całość i odpaleniu samochodu obroty wskoczyły od razu na 3000 rpm a po chwili zaczely falować między 1500-2800 rpm. Wyjelem go jeszcze raz, sprawdziłem szczelność i dalej to samo. Czyściłem też tą część w której znajduję się magnez na wałku, zauważyłem też, że wałek rusza się z oporem. W czym może być problem? Może zrobiłem coś źle? Niestety nie mam możliwości podmiany krokowca a auto jest mi potrzebne na wczoraj. Nieszczelności nie znalazłem po złożeniu tego w całość.
ej6/8, ek3/4
to wiedziałem, ale chodziło mi czy czasem z innych modeli/generacji nie pasują ?
konstruktor
13-06-12, 12:52
ej6/8, ek3/4
to wiedziałem, ale chodziło mi czy czasem z innych modeli/generacji nie pasują ?
P&P:Tylko i wyłącznie z 6g Japan ,czyli np : Ej6/8/9 , Ek1/3/4.
Można zamontować magla z 5g ,integry oraz angielek ale.... aby to zrobić trzeba zmienić także sanki.
(różnice wynikają ze sposobu mocowania maglownicy do sanek)
6g JP
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__3310
5g
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9442&npl=17SR301&_nplgrp=4&nplblk=B__3310
A z EP czy to juz zupełnie inna technologia ?
bednar_ek35
13-06-12, 18:01
Mam wrażenie że sobie jaja robisz!!!!!
Dlaczego ? Moja regenerowana maglownica nie wytrzymala roku ani 10kkm(nie leje sie, tylko juz wewnatrz juz sie konczy) i muszę szukać innej, którą można jeszcze skrecić, bo w mojej juz jest to troche niebezpieczne... Chce kupic jak najlepszą wiec może będzie pasować od młodszego modelu... bo regenerowac nie mam zamiaru, kupic za 300, regeneracja 400 i jeszcze wymiana, NO WAY !
Już poradziłem sobie z problemem, zdjełem przepustnice, wyczyściłem wszystko jeszcze raz i szczelnie złożyłem. Chąda chodzi tak złoto :D
Panowie, cieknie mi woda pod nogi kierowcy. Spływa sobie po słupku i kapie na wykładzine. Czy jest możliwość żeby ciekło którędy indziej niż przez antenę? Odrazu mówię że szyberdach odpada i szyba przednia też - sprawdzałem ;) Dla pewności zasylikonowana jest antena i to tak jop twoja mać, a jednak nadal cieknie :/
konstruktor
13-06-12, 20:13
A z EP czy to juz zupełnie inna technologia ?
wg mnie magiel z EP nie podejdzie:)
tak wygląda magiel w 1.4 sport
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=8521,8522,8523&npl=17S5S01&_nplgrp=4&nplblk=B__3310
(z tego co pamiętam to w EM2 maglownica był mocowana do grodzi , poza tym posiada elektryczne wspomaganie)
To dzięki wielkie za pomoc, coz bede musial szukac jakiegos rozwiazania...
cieknie mi woda pod nogi kierowcy. Spływa sobie po słupku i kapie na wykładzine. zajrzyj pod listwy na dachu albo do wezy od szyberdachu
Panowie, cieknie mi woda pod nogi kierowcy. Spływa sobie po słupku i kapie na wykładzine. Czy jest możliwość żeby ciekło którędy indziej niż przez antenę? Odrazu mówię że szyberdach odpada i szyba przednia też - sprawdzałem ;) Dla pewności zasylikonowana jest antena i to tak jop twoja mać, a jednak nadal cieknie :/
nagrzewnica?
a jak nie to rozbieraj i szukaj ;]
Czy jeżeli moje EJ6 ma na początku numeru VIN "1HG" to oznacza to, że jest to wersja PRO-TEC??....pytam bo jak kupowałem swoją Hankę 4,5 roku temu to była kompletnie seryjna ale zawieszenie było obniżone a dzisiaj usłyszałem od znajomka, że własnie po tym początku numeru VIN się PRO-TECi poznaje:).
3 pierwsze znaki oznaczaja fabryke w ktorej skladali, 1HG > Honda of America.....
3 pierwsze znaki oznaczaja fabryke w ktorej skladali, 1HG > Honda of America.....
Tyle to ja wiem, 2HG to Honda od Canada....chodzi mi właśnie czy ma to pokrycie z tym co mi mówił znajomek.
Starstruck
13-06-12, 23:33
Nie, to oznacza, że jest wyprodukowana w Stanach i tylko tyle :). Wszystkie QPty na Europę są 1HG.
Czy obroty rządu 1600rpm na ssaniu są normalne? Auto to EJ6 D16Y7. W moim poprzednim EJ2 obroty na ssaniu trzymały się na poziomie 1200. Da radę to jakoś wyregulować?
Czy obroty rządu 1600rpm na ssaniu są normalne?
Jest ok, u mnie tak samo:)
Panowie dziwna sytuacja. Budzę się rano, patrze przez okno, a tam moja honda stoi z włączonymi halogenami :confused:
I teraz o co kaman... halogeny mam tak podłączone żeby włączały się dopiero po włączeniu postojówek, lub mijania, ale wszystkie inne światła były wyłączone...
Przycisk od włączania halogenów nie był wciśnięty, przekaźnik też się raczej nie zawiesił, bo ostatnio halogenów nie używałem.
Więc pytanie jak one się zapaliły :confused:
A nie padało u Ciebie? Wystarcz, że woda dostała się gdzieś na kable i przewodzi prąd. Miałem tak kiedyś w motorze.
Leje cały czas jak cholera, ale przekaźnik mam pod maską obok akumulatora i był suchutki. Wtyczki od halogenów są schowane w zderzak i dodatkowo zabezpieczone izolacją, a same halogeny dodatkowo uszczelnione. Dziwna sprawa moim zdaniem.
miernik w reke i sprawdz czy jest napiecie do przekaznika w miejscu gdzie powinno byc po zalaczeniu swiatel
jak jest napiecie to szukaj po tej stronie
jak nie ma to przekaznik zwariowal od wilgoci
mi np alarm wariuje jak pojade na myjnie ale po chwili sie uspokaja ;]
Wyjąłem bezpiecznik i narazie to zostawiłem. Pogoda nie zachęca do napraw pod chmurkom, a w garaż się jeszcze nie wyposażyłem ;)
obstawiam przekaznik ;]
wyjm go i wysusz
donald1992
14-06-12, 14:58
czy jesli mam z przodu ambery i z tylu usdm to trzeba zmienic bezpiecznik od postojowek na wiekszy?
donald1992
14-06-12, 18:33
dzieki:)
nagrzewnica?
a jak nie to rozbieraj i szukaj ;]
Kurde jak by wam to wytłumaczyć. Zdjąłem sufit i plastiki na słupkach i wiem że woda wycieka ze słupka ( ugóry jest taki jakby zgrzew i spod niego wypływa) szyberdach jak wyżej pisałem odpada.
Panowie, czy jest jakas seryjna wiązka zeby podłaczyć tweetery z EK4 OEM, w ej9?
czy trzeba kable ciągnąć ?
Kurde jak by wam to wytłumaczyć. Zdjąłem sufit i plastiki na słupkach i wiem że woda wycieka ze słupka ( ugóry jest taki jakby zgrzew i spod niego wypływa) szyberdach jak wyżej pisałem odpada.
no to jak juz masz rozebrane, to lej karczerem i patrz gdzie cieknie
jak nie masz to jedz na myjnie samoobslugowa,
moze leciec z anteny, z tego czarnego plastiku wzdluz dachu, z okolic przedniej szyby
Panowie, czy jest jakas seryjna wiązka zeby podłaczyć tweetery z EK4 OEM, w ej9?
czy trzeba kable ciągnąć ?
pociagnij sobie kawalek kabelka do glosnikow w drzwiach ;]
no to jak juz masz rozebrane, to lej karczerem i patrz gdzie cieknie
jak nie masz to jedz na myjnie samoobslugowa,
moze leciec z anteny, z tego czarnego plastiku wzdluz dachu, z okolic przedniej szyby
pociagnij sobie kawalek kabelka do glosnikow w drzwiach ;]
No dzięki ;]
obstawiam przekaznik ;]
wyjm go i wysusz
No i kolega miał rację. Mimo iż na pierwszy rzut oka przekaźnik i kable przy nim były suche, to dopiero po rozebraniu go okazało się że wilgoć dała tam niezły popis. Wysuszone, wyczyszczone i jak narazie działa (tzn. od dwóch godzin halogeny się same nie zapaliły :D )
Zdjąłem sufit i plastiki na słupkach i wiem że woda wycieka ze słupka zajrzyj pod listwe na dachu przy uszczelce, trzeba ja przesunac pol cm i odejdzie do gory
czy EJ9 seryjnie miało jakiekolwiek staby ?
czy EJ9 seryjnie miało jakiekolwiek staby ?
A i owszem.
:p
czy EJ9 seryjnie miało jakiekolwiek staby ?
u mnie jest przedni
u mnie jest przedni
U mnie tak samo.
u mnie jest przedni
U mnie tak samo.
dokładnie to co chciałem usłyszeć thx :)
Starstruck
15-06-12, 16:09
Seryjnie po 98 roku.
U mnie w ej9 po lifcie, jest stab z przodu. Jakiej średnicy to nie wiem, ale za gruby pewnie nie jest :)
U mnie w ej9 po lifcie, jest stab z przodu. Jakiej średnicy to nie wiem, ale za gruby pewnie nie jest :)
U mnie - 22 mm.
panowie pilnie potrzebuje wymiar zimeringu w skrzyni biegów s20 z d16z6 od strony długiej półosi
no to jak juz masz rozebrane, to lej karczerem i patrz gdzie cieknie
jak nie masz to jedz na myjnie samoobslugowa,
moze leciec z anteny, z tego czarnego plastiku wzdluz dachu, z okolic przedniej szyby
Antene jak już pisałem obficie potraktowałem silikonem, bo woda ciekła gdy strumień był skierowany właśnie na nią. Ale po tym zabiegu nadal cieknie. Zajrzę jeszcze pod tą listwę, choć tam nic niepokojącego nie znalazłem :/ Ręce opadają
Mam pytanie odnośnie centralnego zamka. Dodam ze zabawy z kabelkami nie są moją mocną stroną:) problem jest taki ze mam OEM centralny na pilota ale pilot nie działa ( przestawał działać stopniowo, raz działał raz nie - teraz wogóle nie reaguje ) Bateria wymieniona wiec odpada. Siłowniki też są ok bo z kluczyka otwieram drzwi kierowcy i pasażera.
Rozumiem że padła centralka? Teraz pytanie bo mam zestaw Stiga centralnego zamka. Czy moge zamienic tylko OEM centralke na tą Stigowską i bedzie wszytko hulać?
Znalazłem na forum że od OEM centralki wychodzi 6 kabli, od centralki Stiga idzie 8...jak to rozgryźć??
Gdzie kupić jakiś usportowiony tłumik do ej9 4d? Dajcie jakieś lymoi.
Starstruck
16-06-12, 12:25
Gdzie kupić jakiś usportowiony tłumik do ej9 4d? Dajcie jakieś lymoi.
www.allegro.pl
Panowie, pytanie dość ogólne, czy można pomalować dekiel głowicy b16/b18, np farbą VHT ale BEZ ZDEJMOWANIA, czyli w komorze? Czy zdjęcie jest konieczne, by np nie upier*** całej komory? Dopiero co wymieniałem wszystkie uszczelki dekla i VTECa i więc poszły by na śmietnik przy zdjęciu dekla (uszczelniane były jakąś specjalną pastą czy cuś) ...
na forum ktoś nawet malował tak, dokładnie wszystko musisz pozakrywac
A to uszczelki są na jedno założenie ? chyba nic sie nie stanie jak zdejmiesz, pomalujesz i założysz znów na tej. Jesli dobra firma i niedługi czas odkąd ją założyłes to sie nie powinno nic stać. NAwet chyba w tym temacie było o tym, że pare osób zakłada i sciaga po pare razy
w B serii uszczelki lubią się pocić więc u mnie mam założoną na pastę i co powoduje że wytrzymuje o wiele dłużej i nie ma prawa się nic pocić, ale za to zdjęcie może uszkodzić/naderwać zgrzaną z pastą już przez wysokie temperatury uszczelke. Stąd moje wątpliwości.
witam coś mi stuka podczas hamowania w tylnim lewym kole ktoś ma jakieś pomysły. Bębny wymieniałem rok temu ale szczęki nie
Nie łatwiej odkręcić koła i zobaczyć co się w bębnie dzieje ?
od OEM centralki wychodzi 6 kabli, od centralki Stiga idzie 8...jak to rozgryźć?? daj schemat stiga to Ci powiem co z czym laczyc
Nie bo nie mam możliwości takiej a może ktoś miał podobny problem i może powie że to szczeki do wymiany
Nie bo nie mam możliwości takiej a może ktoś miał podobny problem i może powie że to szczeki do wymiany
Gorzej będzie jak Ci ktoś napisze, że miał taki sam problem, ale już po kłopocie bo zmienił samochód.
:D
Nie masz możliwości odkręcenia koła i "rozebrania" i sprawdzenia bębnów hamulcowych?
O co c'mon? Nie masz lewarka, klucza do kół, czy Ci się nie chce?
A może jakiś najbliższy warsztat mechaniczny ma takie możliwości?
Dla mnie gdybanie szczęki, a może nie szczęki jest bez sensu i nie dowiesz się na 100% dopóki nie rozkręcisz i nie zobaczysz. Ty albo mechanik.
Pytanie kogoś na forum, czy stukało mu coś kiedyś w kole podczas hamowania ma tak samo sens jak dzwonienie do: http://wrozbita-maciej.pl
Ale to tylko moje zdanie.
P.S.
U mnie nigdy nic nie stukało w tylnym lewym kole podczas hamowania.
:p
Jak włączę klimę to coś piszczy, nie bez przerwy ale piszczy. Na początku myślałem, że to pasek, ale nie udało mi się go naciągnąć. Jednak teraz wydaje mi się, że to nie pasek, tylko coś metalicznego. Prawdopodobnie łożysko, użyłem WD na łożysko i już mniej piszczy. Dlatego na 99% jestem pewny, że to to jest przyczyna. Na necie nie ma jakoś wiele o tych łożyskach, są one dostępne?
Zmieniał ktoś, co trzeba tam demontować, żeby się tam dostać? Jakie tam jest łożysko?
jesli chodzi o lozysko napinacza to jaknajbardziej sa dostepne, wyciagasz rolke i masz numer lozyska
Fajnie, ze lozyska sa dostepne, fajnie, ze mozna je wymienic tylko pytam po co, bo z postu wnioskuje, ze piszczy na wlaczonej klimie a przeciez to lozysko pracuje caly czas :)
Hmm... faktycznie. Może jak dostaje obciążenie to coś tam się dzieje i piszczy. Teraz to już sam nie wiem. Nie tylko ja twierdze, że ten dzwięk brzmi jakby metal o metal tarł. Tylko teraz to już pomysłu nie mam. Ma ktoś pomysł co to może być, co sprawdzić?
daj schemat stiga to Ci powiem co z czym laczyc
sory za jakość , czyli wystarczy ze zamienie centralki i powinno działac?
http://img100.imageshack.us/img100/1345/zdjcie0466n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/100/zdjcie0466n.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
rozumiem ze masz schemat od fabrycznej centralki, jak masz wersje z pilotem to do fabrycznej centralki idzie 8 przewodow, nie 6 jak pisales wczesniej
w stigu masz 2x brazowy i 2x bialy, to sa przewody do sterowania, jeden zamyka, drugi otwiera, z pamieci nie powiem Ci ktory w ktora strone, podlaczysz i jak bedzie dzialac odwrotnie to zamienisz miejscami
silowniki mozesz zostawic oryginalne hondowskie i do kazdego ida tylko po 2 przewody
kabelki "do sterowania od strony alarmu" brazowy i bialy podlaczasz do niebiesko bialego i niebiesko czerwonego
zasilanie +12v podlaczasz do bialo zielonego, mase do czarnego
silowniki (niebieski i zielony) do bialo czerwonego (gruby) i zolto czerwonego (gruby)
i tyle
na koniec masz schemat fabrycznej centralki VIgen z pilotem
http://c.wrzuta.pl/wi2320/52b11870001a802d4fdd9b34/schem1
http://c.wrzuta.pl/wi13784/9629efe90006d0954fdd9b3b/schem2
dzieki wielki lopi83 bede w tygodniu cos działał
Hmm... faktycznie. Może jak dostaje obciążenie to coś tam się dzieje i piszczy. Teraz to już sam nie wiem. Nie tylko ja twierdze, że ten dzwięk brzmi jakby metal o metal tarł. Tylko teraz to już pomysłu nie mam. Ma ktoś pomysł co to może być, co sprawdzić?
Predzej bym obstawial, ze juz kompresor zaczyna sie sypac, albo samo elektrosprzeglo (lub jego lozysko) a nie lozysko napinacza, skoro jak klima jest wylaczona to jest cisza a jak ja wlaczysz to sie zaczynaja pojawiac dziwne dzwieki.
Lozysko napinacza kreci sie caly czas, bez wzgledu na to czy masz klime wlaczona czy wylaczona, lozysko elektrosprzegla i srodek kompresora dopiero na wlaczonej klimie.
Predzej bym obstawial, ze juz kompresor zaczyna sie sypac, albo samo elektrosprzeglo (lub jego lozysko) a nie lozysko napinacza, skoro jak klima jest wylaczona to jest cisza a jak ja wlaczysz to sie zaczynaja pojawiac dziwne dzwieki.
Lozysko napinacza kreci sie caly czas, bez wzgledu na to czy masz klime wlaczona czy wylaczona, lozysko elektrosprzegla i srodek kompresora dopiero na wlaczonej klimie.
Byłem pewny, że to coś z napinaczem. Wydaje mi się, że od niego wydobywa się ten dzwięk. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić czy to kompresor czy elektrosprzęgło?
Mając D16Y9, D16Y4 pod maską (105 KM) jaki będzie koszt głowicy z VTEC? I czy w ogóle opłacalny byłby taki zakup. Zastanawiam się czy lepiej byłoby D15Z6 w sedanie czy D16 (105) w coupe, oczywiście polift.
moze leciec z anteny, z tego czarnego plastiku wzdluz dachu, z okolic przedniej szyby
A jednak było pęknięcie. Dzięki, już nie cieknie ;)
Słuchajcie jakie przeguby w najlepszej relacji cena/jakoś do EJ9? Rozumiem, że jak na skręconych kołach przygazuję i słychać chropotanie to przegub zewnętrzny? W ogóle od czego one się niszczą?
Najlepiej to kupić całe półośki z przegubami ;) 50zł zazwyczaj to kosztuje
Camellia Racing
18-06-12, 02:45
Chyba za 0,1 kilo lol
bartkonator
18-06-12, 10:12
W ogóle od czego one się niszczą?
właśnie od tego
jak na skręconych kołach przygazuję
Ja mam pytanie odnośnie tej kierownicy http://motoallegro.pl/kierownica-airbag-honda-civic-01-05-type-r-i2419218603.html , czy podejdzie bez jakichkolwiek problemów do mojej Hondy? i czy mogłbym wymienić ją sam? jestem laikiem w takich sprawach i nie wiem czy dawać mechanikowi do roboty przy okazji pobytu na warsztacie czy sam to ogarne jak znajde wolne popołudnie.
Witam.
Noszę się z zamiarem wymiany pasków wieloklinowych(alternatora, klimy, wspomagania) Nigdzie natomiast nie mogę znaleźc typów pasków do mojego auta.
Mój samochód to 1.4 ej9, 98 rok.
Będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam.
Ja mam pytanie odnośnie tej kierownicy http://motoallegro.pl/kierownica-airbag-honda-civic-01-05-type-r-i2419218603.html , czy podejdzie bez jakichkolwiek problemów do mojej Hondy?
Według mnie P&P nie podejdzie.
Ale może niech się ktoś jeszcze wypowie/napisze na ten temat.
Starstruck
18-06-12, 16:55
Od EP3 pasuje p&p do EJ/EK, więc ta także powinna (tylko znaczkiem się różnią).
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić kompresor czy elektrosprzęgło klimatyzacji. Po włączeniu wydaje dźwięk jakby pasek się ślizgał tylko, że bardziej coś metalicznego. spychu wykluczył napinacz, więc chce jakoś sprawdzić inne elementy, tylko nie mam pojęcia jak.
A przy okazji jak najszybciej dostać się do napinacza paska klimatyzacji? Bez demontażu nie udało mi się tam dostać, bo nie miałem miejsca na jakikolwiek ruch. Myślałem, że można od spodu, tylko muszę ściągać osłonę. A może jest jakieś prostsze rozwiązanie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.