PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

Duhon86
26-03-13, 12:51
Z innej beczki, może było, ale uwierzcie, że nie będę 775 stron przeszukiwał, a w wyszukiwarce nieznalazłem.
A więc, EJ9 polifcie- niedziała podświetlenie regulacji nawiewów, ogólnie cały ten panel. Jak się tam dostać, co wymienić?

UNK
26-03-13, 12:58
Cala konsole musisz sciagnac,poradnik jest na forum.2x żarówka W5W do wymiany.;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?936-Demontaz-konsoli-w-civicu-6gen

Starstruck
26-03-13, 13:02
Nie trzeba ściągać konsoli. Należy wyjąć radio, kieszeń metalową (żeby było łatwiej sięgnąć), zdemontować tunel środkowy i plastik/obudowę pod deską (kilka śrubek, szybki demontaż). Najlepiej położyć się po prawej stronie, powypinać wszystko i wysunąć ten panel i dostęp do żarówek jest stosunkowo łatwy. Ja tak robiłem w EJ6.

kazik2_h9w3
26-03-13, 13:07
Panowie sprezyny z EJ9 podejda to civica EJ2(coupe)?
Sprężyny między 5 i 6 generacją są zamienne tylko nie wiem jak to jest z 5D

Starstruck
26-03-13, 13:16
Z V gen są tylko krótsze, tzn. mają mniej zwojów.

tofiks
26-03-13, 13:30
Witam, oriętuje się ktoś może ile kosztuje w ASO zaprogramowanie kluczyka z immo ?? bo nigdzie mi nie chcą dorobić kluczyka bo mam jakieś trudny zmienny kod, niby dorobiłem sobie kluczyk tyle że bez immo, tzn: otwiera drzwi itp, ale już wiadomo nie odpali bo nie ma immo. Tak więc do tego dorobionego kluczyka chciałbym sobie tylko immo dorobić, oriętuje sie ktoś ile to może kosztować w ASO ??

UNK
26-03-13, 13:50
Ok 120 z tego co słyszałem.

tofiks
26-03-13, 13:57
a to można tak sobie przynieść swój kluczyk ?? dorobiony gdzieś u zwykłego dorabiacza kluczy ?? bo za te dorobienie zapłaciłem 25 zł, bo niby dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że całkowity koszt to ok 500 zł, z czym że za samo dorobienie kluczyka ok 360 zł, a za zaprogramowanie około 140 zł, to kluczyk niby już mam

Dario022
26-03-13, 15:29
I chyba musisz mieć czerwony kluczyk serwisowy zeby ci dorobili.

tofiks
26-03-13, 15:44
nie wiem czy to jest konieczne, nic nie wspominali co do czerwonego kluczyka, nawet podjechałem tam do nich bo mam 2 km drogi :) i pokazałem im mój kluczyk, lekko zmasakrowany :) mówili że trzeba dorobić u kogoś kto dorabia no i potem zaprogramować go :) przynajmniej jak dobrze zrozumiałem :)

UNK
26-03-13, 16:26
Mój kumpel dorabiał kluczyk z immo i zabulil 120zl.

kiler113
26-03-13, 16:29
ile metrow rury potrzeba na wydech w EK3 zakladajac że srodkowy ma byc?? :)

podbijam :)

tofiks
26-03-13, 16:37
Mój kumpel dorabiał kluczyk z immo i zabulil 120zl.

ale w ASO dorabiał czy gdzieś indziej ?? bo mi u normalnego dorabiacza kluczy nie chcą zrobić bo mam jakieś dobre zabezpieczenie ze zmiennym kodem

kazik1993
26-03-13, 18:02
Może ktoś stwierdzić czy mój tłumik jest w miarę OEM i czy opłaca mi się go już drugi raz spawać ? bo dzisiaj zrobiła mi się ponownie w nim dziura : (
[IMG]http://img5.imageshack.us/img5/8546/wydech.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/5/wydech.jpg/)

Maskunt
26-03-13, 18:19
Jeśli jest OEM, to od spodu puchy powinno być oznaczenie. Ja bym się nie bawił w spawanie skoro drugi raz coś pękło, bo to poprawianie w końcu Cię więcej będzie kosztować niż nowy tłumik.

Matheo12
26-03-13, 19:07
W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?

UNK
26-03-13, 19:11
ale w ASO dorabiał czy gdzieś indziej ?? bo mi u normalnego dorabiacza kluczy nie chcą zrobić bo mam jakieś dobre zabezpieczenie ze zmiennym kodem

Dorabial u normalnego ''dorabiacza'' :P

Szczery
26-03-13, 19:38
Przedlifty miaja inny rodzaj immo od poliftow. ja tez jak poszedłem jiedys do tzw "normalnego" dorabiacza kluczykow to powiedział ze mój (przedlifta mam) się da ale sa takie które sa nowszej generacji i je bardzo trudno skopiować...

Maskunt
26-03-13, 19:55
W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?

Zostaje CHYBA 10 litrów. Przy rezerwie tankuj jak najszybciej, żeby nie zaciągnęło syfu ze zbiornika.

WoziK-TM
26-03-13, 19:57
a u mnie rezerwa zapala sie przy 5 litrach pozostalych w baku i nie przejechalem nigdy wiecej jak 20km aby uniknac wlasnie zassysania syfu

Starstruck
26-03-13, 20:03
a u mnie rezerwa zapala sie przy 5 litrach pozostalych w baku i nie przejechalem nigdy wiecej jak 20km aby uniknac wlasnie zassysania syfu

Także uważam, że więcej jak 20 km, przy palącej się rezerwie, to jest MAX (dla bezpieczeństwa). Od popalania to ok. +15

wasilWPR
26-03-13, 20:11
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba :)
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna :) niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego


W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?

Ja na 75 robilem 80 km i stacja. Nigdy nie zgasl ani nie przerywal

login
26-03-13, 20:18
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba :)
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna :) niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego

No to najpierw śmigaj tutaj:
-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
A później wymieniaj kolektor wydechowy na 4-2-1 z D16.

wasilWPR
26-03-13, 20:20
No to najpierw śmigaj tutaj:
-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
A później wymieniaj kolektor wydechowy na 4-2-1 z D16.

Dziekuuuje:)

elvis2424
27-03-13, 09:47
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego

Przeczytaj sobie ten temat dokładnie. Rozjaśni Ci się umysł. http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3
To jest jak biblia.;)

Anna83
27-03-13, 19:01
Witam wszystkich ;)
od niedawna mam nowy nabytek EJ9 d14a3 niestety mam problem ze swiecaca sie kontrolka SRS, swieci od czssu do czasu. Czy to jest blad poduszek czy uszkodzona jakas wiazka w kierownicy?

CieCHu_VI
27-03-13, 19:49
Dzięki, podjadę dzisiaj do tłumikarza, żeby mi obadał wydech bo na tym mrozie nie chcę się kłaść pod autem :)

Mam dokladnie ten sam problem, Zmieniłem śruby i mi pomoglo na kilka dni. Teraz znowu puka przy ruszeniu do tylu i do przodu. I to napewno problem tkwi w tym polączeniu, bo wjechalem na kanal i odciagnalem w dół to rury i dzwiek byl identyczny. Pytanie co z tym zrobic?

kubaszow
27-03-13, 20:33
wejsc pod auto,szarpac tym wydechem i sluchac gdzie puka.
Tlumikarz zrobi tak sami i wezmie kase za to :)

CieCHu_VI
27-03-13, 23:24
To już robiłem. I nie pomogło.

demon666
27-03-13, 23:44
Czy da się zamontować szyberdach elektryczny do civica VI gen Hatchback ??

Szczery
27-03-13, 23:44
Wydaje się mi że tak ale się upewnie.
EK3.
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?
Godzine temu walnołem w sarne (biedna pod opieką niebieskich tam leży i się męczy) i musze teraz kawałek przodu reanimować :|

zamienniki dają radę (np Depo) czy szukać używek?

luchuma
28-03-13, 00:25
Wydaje się mi że tak ale się upewnie.
EK3.
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?


tak

ziober111`
28-03-13, 07:49
wejsc pod auto,szarpac tym wydechem i sluchac gdzie puka.
Tlumikarz zrobi tak sami i wezmie kase za to :)

sprawdź czy to czasem nie któryś z wieszaków od końcowego nie obija o belkę zderzaka. Ja tak miałem. Najlepiej na zapalonym silniku bo wtedy tłumik się jeszcze trochę cofa.

yarOo_krk
28-03-13, 12:47
sprawdź czy to czasem nie któryś z wieszaków od końcowego nie obija o belkę zderzaka. Ja tak miałem. Najlepiej na zapalonym silniku bo wtedy tłumik się jeszcze trochę cofa.
Na to nie wpadłem a mam taki sam problem jak kolega :)

pawel83waski
28-03-13, 14:19
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.

agent_lol
28-03-13, 15:00
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.

Może prócz tej bulwy ze szpachli na boku auta zaraz za drzwiami kierowcy ;D

CivicW
28-03-13, 15:32
witam.
wie ktoś może gdzie moglbym kupic tylne lampy clear red white do sedana? wszedzie szukam i nic jedynie sa ale do hb. prosze o odpowiedzi

markotny
28-03-13, 15:40
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?

Zdecydowanie tak

CivicW
28-03-13, 15:51
chcialbym zmienic tylne lampy tak jak wczesniej pisalem, bo nie podobaja mi sie pomaranczowe kierunki :) macie moze jakas inna opcje zamiast wymiana calych lamp?

Maskunt
28-03-13, 16:21
Folia, ale efekty bywają różne.

pawel83waski
28-03-13, 18:25
Może prócz tej bulwy ze szpachli na boku auta zaraz za drzwiami kierowcy ;D

To widzialem... trudno tego nie zauwazyc :-) I gosc mowil o tym. Zastanawiam czy reszta jest ok tak jak mnie zapewnial.
Ktos widzial na zywo?

kiler113
28-03-13, 19:27
czy zeby wyjac kolektor wydechowy trzeba wyciagac chlodnice od klimy???

marwol
28-03-13, 19:27
czy zeby wyjac kolektor wydechowy trzeba wyciagac chlodnice od klimy???

Nie

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Łu kasz
28-03-13, 20:00
czy tylna reperaturka z vi gena 3d pasuje do coupe?

posejdon
28-03-13, 20:10
Zastanawiam czy reszta jest ok tak jak mnie zapewnial.
Ktos widzial na zywo?
Z własnego doświadczenia powiem, że nie ma nic gorszego niż auto użytkowane przez kobietę (z całym szacunkiem do płci pięknej;)).
Ciekawe czy poduszka pasażera wyjęta.

Szczery
28-03-13, 20:25
kedys było cos o tym ze do QP potrzebujesz kawalek reperaturki z HB i 4D do nie robia do QP prawie wcale.
Niech ktoś potwierdzi.

Matheo12
28-03-13, 21:14
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.

Od jakiegoś czasu to ogłoszenie jest, sam jak szukałem auta to nie raz je widziałem

Michał102
29-03-13, 00:51
Dajcie spokój... przecież nawet po fotach widać, że to ulep jak 150.

kruczekvu
29-03-13, 01:18
Dajcie spokój... przecież nawet po fotach widać, że to ulep jak 150.
No to napisz co widzisz i co jest ulepem bo od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać o co chodzi w tym wszystkim
Czytając niektórych to nie rozumiem czego oczekują od auta które ma na karku 10 lat i więcej
Jeśli nic nie pasuje to do salonu trzeba iść i tam będzie igła
Sory za wywód ale ręce opadają i to żółtko tragicznie nie wygląda

Starstruck
29-03-13, 10:42
Panowie, jak sprawdzić przełożenie główne skrzyni? Ew. jaka jest szansa, że QP z 99 roku (ale przedlift), będzie miało fd 4,25 (wg tabelki od tego rocznika bywały takie)?

Rodzynki
29-03-13, 11:05
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?94884-jak-rozpozna%E6-prze%B3o%BFenia-skrzyni-bieg%F3w-do-D-serii

Jest taka szansa. D16Y7 99-00 występowało przełożenie 4,25 ale nie ma napisane w jakim nadwoziu.

Starstruck
29-03-13, 11:51
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?94884-jak-rozpozna%E6-prze%B3o%BFenia-skrzyni-bieg%F3w-do-D-serii

Jest taka szansa. D16Y7 99-00 występowało przełożenie 4,25 ale nie ma napisane w jakim nadwoziu.

Tego tematu szukałem, dzięki ;)

Michał102
29-03-13, 12:55
No to napisz co widzisz i co jest ulepem bo od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać o co chodzi w tym wszystkim
Czytając niektórych to nie rozumiem czego oczekują od auta które ma na karku 10 lat i więcej
Jeśli nic nie pasuje to do salonu trzeba iść i tam będzie igła
Sory za wywód ale ręce opadają i to żółtko tragicznie nie wygląda

Co jak co, ale po Tobie bym się takiego komentarza nie spodziewał. Popatrz sobie na łuki błotników... widać na nich mnóstwo niechlujnie obrobionej szpachli. Na całkowitego rodzyna zasługuje pięknie "spasowany" tylni lewy błotnik. Jeśli już po fotkach widać takie kwiatki, to co będzie przy oględzinach na żywo? Tobie chyba tego tłumaczyć nie muszę, prawda?

I ja nie mówię, że kilkunasto letnie auto nie ma prawa być powtórnie malowane, bo jak najbardziej takie prawo ma, ale jak widzę taką fuszerkę i opis stanu jako "bardzo dobry", to nóż mi się w kieszeni otwiera. Potem jakiś małotat się na to napali, bo jest *****i*ta fela, czarna macha, gleba, mega lampy - "ale będzie lans na mieście", a następnie powstanie na forum temat z płaczem, że władował się w krzywego zgnitka, którego żadne spawanie już nie uratuje.

djdolar
29-03-13, 14:10
witam . czy zawieszenie od anglika 5D 95 r. przednie to to samo co w ej6 ??

Maskunt
29-03-13, 17:56
Gwint do gałki zmiany biegów w civicach to M12 1.25, M8 1.25, czy M10 1.5?

sacrosaint
29-03-13, 17:58
Zwykły m10

Maskunt
29-03-13, 18:00
Dzięki :)

kruszyna9227
29-03-13, 18:40
jaki gwint maja nakretki do kol do ej9??

michalllll92
29-03-13, 21:31
jaki gwint maja nakretki do kol do ej9??

M12x1,5

endriu21
29-03-13, 22:05
zrobiłem usdm na tyle, usunąłem odbłyśnik i teraz jak się dobrze przyglądam w nocy to lampa świeci minimalnie słabiej tez tak macie ? trzeba się przyjrzeć żeby to zobaczyć ale różnica jest. Moze trzeba było zostawić polówkę tego odbłyśnika ?

cor7ez
29-03-13, 22:53
Pany, mam opcje foteli z eg9 ale wg mnie sa troszke za wysokie. Czy zmiana szyn cos da? Podpasuja w ogole szyny z czegos innego?

Wysłane z mojego Neo V za pomocą Tapatalk 2

Siwy93
30-03-13, 11:28
Mam pytanie. W ej9 jak nie ma klimy to jest wstawiona w ścianie grodziowej zaślepka czy nie ma zrobionego otworu ? Dodatkowo czy podczas wyrzucaniu parownika z pod deski muszę to zrobić razem z plastikową obudową i wstawić inną od samochodu który nie mial klimatyzacji czy moge zostawić moją obudowę ?

kooondzikkk
30-03-13, 12:10
Panowie chce zmienić zegary w EK. Czy w momencie zmiany zegarów wskazówka poziomu paliwa sama się kalibruje czy musi być tyle samo co było na starym?
Tak wyglądała sytuacja Ori EK4 zegary zmieniłem na zegary z S2000 AP1 i chce powrócić do seryjnych.

djdolar
30-03-13, 13:00
czy przednie zawieszenie tj wachacze itp pasuje od Civic MA 5D angielka pasuje do Civica ej6 ??

lucasSNC
30-03-13, 13:50
Mam pytanie. W ej9 jak nie ma klimy to jest wstawiona w ścianie grodziowej zaślepka czy nie ma zrobionego otworu ? Dodatkowo czy podczas wyrzucaniu parownika z pod deski muszę to zrobić razem z plastikową obudową i wstawić inną od samochodu który nie mial klimatyzacji czy moge zostawić moją obudowę ?

Jak nie ma klimy to jest wstawiona zaślepka gumowa w otworze na grodzi
Możesz zostawić swoją obudowę, ale pasowałoby zaślepić otwór pozostały po wyjściu połączeń do parownika, oraz spływu wody

nerwus22
30-03-13, 15:58
Czesć ;D mam pytanko jesli nie mam kata tylko rure , i środkowy z końcowym seria i np wrzuce srodkowy przelot to czy zmieni sie dzwiek tłumika ? czy musialbym zmienic koncowy ?

login
30-03-13, 16:43
Panowie chce zmienić zegary w EK. Czy w momencie zmiany zegarów wskazówka poziomu paliwa sama się kalibruje czy musi być tyle samo co było na starym?

O poziomie paliwa informuje Cię "czujnik" w baku, a nie w zegarach, więc ilość benzyny w baku nie ma żadnego znaczenia przy zmianie zegarów.


czy przednie zawieszenie tj wachacze itp pasuje od Civic MA 5D angielka pasuje do Civica ej6 ??

Żartowniś z Ciebie.
:D

tofiks
30-03-13, 17:20
jak można trochę obniżyć zawieszenie do EJ9 rok 99 ? w miarę tani i dobry sposób, chodzi mi o około 4 cm, bo mam serię i ciut za wysoko mi się wydaje :)

Maskunt
30-03-13, 17:45
Jak ma być tanio, to krótsze sprężyny, jak ma być dobrze, to krótsze sprężyny i amortyzatory do takich sprężyn przystosowane albo gwint.

Dissnej
30-03-13, 18:00
Podczas jazdy z nieobciążonym tyłem słychać stuki na nierównościach. Jak wsiądzie ktoś na tył albo wrzucę do bagażnika parę kilo to jest cisza. Wyruchane tuleje przy dolnych mocowaniach amorów mogą dawać taki efekt?

jzuczek
30-03-13, 19:08
Czy wskaźnik od temperatury wody można bezpiecznie przestawić? Przesunąć delikatnie wskazówkę? Będzie potem działał poprawnie?
Wkurza mnie mój wskaźnik, bo na zimnym silniku wskazówka jest dużo poniżej "C" a jak się rozgrzeje to wskazówka nie dochodzi do środka skali tylko jest kilka mm poniżej. Na początku myślałem, że termostat się wysrał - w zeszłym miesiącu wymieniłem na nowy OEM, ale się nie polepszyło. Nie ma szans, żeby doszło do połowy skali i się zastanawiam, czy wskazówka się delikatnie nie przesunęła w dół...

Brylant1
30-03-13, 19:11
miałem dwa civici i w każdym wskazówka była delikatnie poniżej połowy, nigdzie niejest napisane że musi pokazywać idealnie środek.

jzuczek
30-03-13, 19:14
Ciekawi mnie tylko czy w takiej sytuacji można bezpiecznie przestawić tak, żeby na rozgrzanym wskazywało połowę skali?

nerwus22
30-03-13, 19:20
Czesć ;D mam pytanko jesli nie mam kata tylko rure , i środkowy z końcowym seria i np wrzuce srodkowy przelot to czy zmieni sie dzwiek tłumika ? czy musialbym zmienic koncowy ?

rafal86
30-03-13, 19:34
Ciekawi mnie tylko czy w takiej sytuacji można bezpiecznie przestawić tak, żeby na rozgrzanym wskazywało połowę skali?

ale po co skoro fabryczie jest tak ustawione że jest ciut poniżej połowy...wszystko jest ok, nic nie jest popsute to bym nie ruszał

donald1992
30-03-13, 20:11
koledzy nie mam jednego swiatla drogowego..Lewe jest ale prawego nie ma..Wiecie co moze byc?

luchuma
30-03-13, 20:16
spalona zarowka? przepalona kostka?

donald1992
30-03-13, 20:18
zarowka nie..Sprawdzalem jedna.A kostka?Mogla sie spalic czy co?

kruszyna9227
30-03-13, 20:19
delete

luchuma
30-03-13, 20:23
zarowka nie..Sprawdzalem jedna.A kostka?Mogla sie spalic czy co?

zamieniales zarowki lewa prawa czy tylko patrzyles?

moze cos nie styka we wtyku, na mijania trzeba cala dobe jezdzic

donald1992
30-03-13, 20:26
Mijania dziala i w lewej i w prawej.Po wlaczeniu na drogowe swieci tylko lewa.Sprawdzalem jedna zarowka i pozycja byla i tu i tu ale drogowe tylko na lewej lampie.
Nie ma sygnalu na prawej lampie po wlaczeniu dlugich..
Moze jakis przekaznik czy cos?

Gr4b3Q
30-03-13, 21:06
Czym może być spowodowane szarpanie przy około 2400 orb/min ? Podczas ciągłego przyśpieszania tego nie ma, tylko gdy przyśpieszam z tych obrotów a i to też nie zawsze. Przy innych obrotach tego nie zauważyłem. Dzieje się tak i na 95 i na lpg.

lucasSNC
30-03-13, 22:27
Mijania dziala i w lewej i w prawej.Po wlaczeniu na drogowe swieci tylko lewa.Sprawdzalem jedna zarowka i pozycja byla i tu i tu ale drogowe tylko na lewej lampie.
Nie ma sygnalu na prawej lampie po wlaczeniu dlugich..
Moze jakis przekaznik czy cos?
moze bezpiecznik

UNK
30-03-13, 22:53
Otwót centrujący w kole w hani to 56,1 ?

sparco
30-03-13, 23:03
dokładnie ;) 56,1

mam pytanie do kogoś kto zawias serie i mógłby zmierzyć wysokość od ziemi do rantu nadkoli przód/tył i na jakich oponach
z góry byłbym wdzięczny

Rodzynki
31-03-13, 00:36
Czym może być spowodowane szarpanie przy około 2400 orb/min ? Podczas ciągłego przyśpieszania tego nie ma, tylko gdy przyśpieszam z tych obrotów a i to też nie zawsze. Przy innych obrotach tego nie zauważyłem. Dzieje się tak i na 95 i na lpg.

Miałem podobnie ale przy 2 tyś obr/min. Regulacja wolnych śrubką przy korkowcu nie pomogła, potem wyczyściłem całą przepustnice i też nie pomogło. Dopiero ponowna regulacja wolnych po wyczyszczeniu przyniosła dobre rezultaty i prawie przestało szarpać. Powiedzmy że w 90% załatwiło to sprawę.

Tylko że od pewnego czasu walczyłem też z opadającymi obrotami po wysprzęgleniu. I tego też do końca nie wyeliminowałem. Jest lepiej ale teraz wykręcanie śrubki podnosi tylko obroty na ssaniu, a opadanie obrotów na rozgrzanym silniku nadal w pewnym stopniu występuje. Wie ktoś może co jest grane? Krokowiec do wymiany?

Siwy93
31-03-13, 01:19
miałem dwa civici i w każdym wskazówka była delikatnie poniżej połowy, nigdzie niejest napisane że musi pokazywać idealnie środek.

To dziwne, u mnie jest zawsze delikatnie powyżej połowy.

_______

Jak jest coś nie tak z przegubami albo półosiami to zawsze są jakieś stuki itp czy nie koniecznie ?

luchuma
31-03-13, 03:16
czasami moze buda trzasc ;] ale to od wewnetrznych

lozek
31-03-13, 03:27
To dziwne, u mnie jest zawsze delikatnie powyżej połowy.

_______

Jak jest coś nie tak z przegubami albo półosiami to zawsze są jakieś stuki itp czy nie koniecznie ?

jak CI się ukręci półoś to tracisz napęd w 1 kole po prostu. nie sposób tego nie odczuć :D Przeguby to zazwyczaj terkotanie przy skrętach.

Siwy93
31-03-13, 09:57
Ale połoś mozna ukręcić tylko przy gwałtownym ruszaniu itp ? Bo chyba raczej podczas jazdy na trasie nie ma jak sie ukręcić ?

sacrosaint
31-03-13, 10:04
I jeszcze na mokrym asfalcie można - mi podczas przyspieszania zgubił trakcję, podskoczył na nierówności poprzecznej i półoś na pół :mad:

Feniks333
31-03-13, 10:14
Z całym szacunkiem, ale pierdoły kolego lukasSNC opowiadasz/piszesz.
Od kiedy to jest oddzielny bezpiecznik od świateł mijania i świateł drogowych i oddzielny dla każdego z reflektorów?
Równie dobrze mogłeś napisać, że to przez mniejsze ciśnienie powietrza w prawym kole.

Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe

login
31-03-13, 10:48
Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe

Masz rację, "zwracam honor".
Sorry lucasSNC

Kriss91
31-03-13, 17:57
Pytanie czysto z ciekawości: czy przy pomyleniu wtyczek i podłączeniu na odwrót Map sensora i TPSa jest możliwe, że nie wywala checka i nie ma znaczących objawów?

sebawo
31-03-13, 18:38
Wydawaloby sie,ze to są dwa całkiem różne czujniki,ale trzebaby sprawdzić charakterystykę bo może pracują w podobnym zakresie napięć i checka nie wywala. Jednak nie wydaje mi się,zeby silnik mógł pracować normalnie...

Wysłane z mojego LG-E610 za pomocą Tapatalk 2

donald1992
31-03-13, 18:45
Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe
Wiem ze pod maska jest bezpiecznik od przednich swiatel 30A.W golfie mialem podzial na strony ale tutaj myslalem ze jest podzial przód/tył
Pod kierownica se te bezpieczniki od lewych/prawych dlugich?

UNK
31-03-13, 18:51
Panowie jeśli felga ma otwór centrujący 70,1/4 wystarczy kupic pierscienie 56,1 ?

luchuma
31-03-13, 18:53
jak sie rozstaw srub zgadza

to pierscienie z 70,1/4 na 56,1 potrzebujesz

UNK
31-03-13, 18:57
Takie ? http://moto.allegro.pl/honda-hyundai-lancia-mazda-sab-i3075100815.html

Kriss
31-03-13, 20:13
Witam mam problem z Hondą d14a3 Otóż ciepła zimna nie raz przy mniejszych obrotach dusi się . dzisiaj np ( jadąc 80/90-na 4 .(pedał cały wduszony podłogę) a on nie jedzie jak by się dusił..natomiast przy mniejszej prędkości szarpanie, a po chwili nagle dostaje strzała i jest spowrotem moc..Wymieniłem sonde lecz bez zmian to samo. Jakieś propozycje ? Może być to silniczek krokowy ? Bo już czytam i sam nie wiem .. Pomocy.. :(

Michał102
31-03-13, 20:25
Witam mam problem z Hondą d14a3 Otóż ciepła zimna nie raz przy mniejszych obrotach dusi się . dzisiaj np ( jadąc 80/90-na 4 .(pedał cały wduszony podłogę) a on nie jedzie jak by się dusił..natomiast przy mniejszej prędkości szarpanie, a po chwili nagle dostaje strzała i jest spowrotem moc..Wymieniłem sonde lecz bez zmian to samo. Jakieś propozycje ? Może być to silniczek krokowy ? Bo już czytam i sam nie wiem .. Pomocy..

Elementy układu zapłonowego do przejrzenia.

Kriss
31-03-13, 20:31
Silniczek krokowy odpada ???.

lozek
31-03-13, 20:40
Silniczek krokowy odpada ???.

krokowy odpowiada tylko za obroty jałowe.

Kriss
31-03-13, 21:28
Układ zapłonowy sprawdzony jest ok. Nie mam pojęcia co może być....

kazik2_h9w3
31-03-13, 21:30
Elementy układu zapłonowego do przejrzenia.
Apropo kiedy były wymieniane przewody WN??

Michał102
31-03-13, 21:34
Układ zapłonowy sprawdzony jest ok. Nie mam pojęcia co może być....

Co sprawdzałeś i jak sprawdzałeś?

Kriss
31-03-13, 21:35
Nie wymieniałem ich, samochód mam z 4 miesiące sprawdzony.. Jest opcja by była to cewka ?... Bo znalazłem temat dość podobny i trochę dla mnie to dzwine.

Michał102
31-03-13, 21:37
Kable, świece, kopułka, palec, moduł, cewka... opcji masz kilka.

Civic91
31-03-13, 23:00
Czy uszczelki pokrywy zaworów są takie same w d seriach ?
Ściślej mówiąc, jeżeli mam silnik d16y8 i pokrywe z d16z6 to kupowac uszczelke pod d16z6 czy d16y8 ?

Michał102
31-03-13, 23:01
Z6 i Y8 są identyko.

Civic91
31-03-13, 23:03
Jesteś pewien ?
Haparts napisal mi, że uszczelki d16y8 jest inna niż d16z6. Nie wiem czy chodziło o kształt czy może o numer.

luchuma
31-03-13, 23:04
Czy uszczelki pokrywy zaworów są takie same w d seriach ?
Ściślej mówiąc, jeżeli mam silnik d16y8 i pokrywe z d16z6 to kupowac uszczelke pod d16z6 czy d16y8 ?

kup do d14a3
albo w sumie do d14a4, zawsze pare koni wiecej :D

wwljohn
31-03-13, 23:04
Nie wymieniałem ich, samochód mam z 4 miesiące sprawdzony.. Jest opcja by była to cewka ?... Bo znalazłem temat dość podobny i trochę dla mnie to dzwine.

Cewka, ew..pytanie gdzie tankujesz? Kolega miał taki problem. Zmienił stację benzynową i po problemie. Zaznaczam, że tankował na orlenie, widocznie lewym :]. Zacznij od tego. Potem podmień aparat zapłonowy i wszystko się wyjaśni :) .

Michał102
31-03-13, 23:05
Skoro delke pasują zamiennie, to uszczelka musi być taka sama. Ogólnie wszystkie D-serie SOHC z gniazdami świec od strony chłodnicy powinny pasować.

Ja mam silnik D16Y8, a dekiel wraz z uszczelką jest z D16Y2... Z6 to to samo co Y2.

Kriss
31-03-13, 23:08
Też o tym myślałem bo aktualnie tankuje w "Moya" Spróbuję pare dni tylko w orlenie... I zacznę coś działać.... Ale ta jazda nie raz doprowadza do szału . jak jedzie ok aa moment ,że wgl na gaz nie reaguje i musze redukować by miał większe obroty i po około(10 sek) przestanie i moge jechać dalej ...

Michał102
31-03-13, 23:11
Może pompkę szlag trafił? Jak jest z odpalaniem?
Zalej gdzie indzie i zobacz, ale ja bym tu obstawiał układ zapłonowy bądź zasilania paliwem.

luchuma
31-03-13, 23:13
filtr paliwa?
swiece kiedy wymieniane?

a wracajac na serio do dekla to jak masz dekiel Z6 to wez uszczelke Z6

Kriss
31-03-13, 23:14
No odpala na pyk w -15 czy tam ile.. nie musze go nawet kręcić jak zimny przez moment 2 k obrotów niecałe i zaraz spada powolutku do 1 k i około 800..700 jak się rozgrzeje. A jak się dusi to zazwyczaj niskie obroty 1.2k 2.i pół .. po wyżej 3 tego nie ma ..

kazik2_h9w3
31-03-13, 23:17
Co więcej D15Z6 czy Z8 także
Nawiasem mówiąc one wszystkie są takie same (tzn z gniazdami świec z przodu) nawet do D14 da radę założyć taką z D16Z6
Mówię o pokrywach

Kriss
31-03-13, 23:27
To jest tak ,że odpala wszystko ok ładnie schodzi z obrotów i tak dalej.. a pod czas jazdy po 5 min około zacznie szarpać dusić się.. zazwyczaj sa to niskie obroty 2 tys.3 .. dziś jak pisałem pare postów wczesniej jechałem te 80/90 -2.5 k obrotów około gaz a on nie jedzie.. dopiero po 2 redukcjach gdzie wskoczyły większe obroty 4k gdzieś i po paru sekundach jak by (przebudził się ) i dostał strzała gdzie jechał normalnie ... Kopółke sprawdzałem jest jak nowa.. tankowałem w Moya . Przejdę teraz do Orlen . Świece nic nie wymieniałem jedynie SONDE. bo myślałem ,że to to ... Ale nic objawy te same. A nie wymieniałęm jeszcze nic dopiero co nie dawno samochód kupiłem rozrząd teraz będe wymieniać za parę dni.

Michał102
31-03-13, 23:30
Odpal jeszcze auto po ciemku i popsikaj przewody WN atomizerem... może masz gdzieś przebicie. Jak jest, to będziesz widział przeskoki iskry. Świece też warto wymienić... koszt śmieszny.

wwljohn
01-04-13, 00:35
Odpal jeszcze auto po ciemku i popsikaj przewody WN atomizerem... może masz gdzieś przebicie. Jak jest, to będziesz widział przeskoki iskry. Świece też warto wymienić... koszt śmieszny.

Dobrze prawi :) . Zalej normalną wahe...sprawdź przewody(ale wątpię, że to one), świece też wymień tak czy owak :) . Skoro piszesz ze niedawno kupiony, robisz rozrząd to pewnie od handlarza :) . Wiem, że kolega miał problem ale po rozgrzaniu auto nagle słabło i gasło. Postało chwile i znó jechało...słabło i gasło - winowajcą był cewka.

kiler113
01-04-13, 00:46
albo zobacz termostat, u mnie takie rzeczy sie dzialy jak wlasnie padl termostat, bylo to w zime wiec po ogrzewaniu w srodku doszedlem w czym wina

Brylant1
01-04-13, 10:51
Ja mialem identyczne objawy jak mi uszczelka pod ssacym padla.

barnie
01-04-13, 13:42
Szybkie pytanie, jak wygląda sprawa SWAP-u silnika W EK3? Chodzi o wymianę seryjnego D15Z6 na D16W4, można zostawić oryginalne wiązki z EK3, czy trzeba coś przerabiać? Dodatkowo jeśli chodzi o kompa to miałby być P28 i przejściówka z OBD2 na OBD1. Jakie problemy mogą pojawić podczas takiej operacji?

Starstruck
01-04-13, 14:02
Trzeba przerabiać kabinową, silnikową łatwiej wymienić na tę z W4 + przejściówka na OBD1 pod kompa P28. Jeśli wie co się robi, to nie ma rzadnych problemów.

barnie
01-04-13, 14:33
przerabiać? przecież oba te silniki to OBD2

Muzyk-Grzes
01-04-13, 14:38
Ale to inne kolektory (wtyczki) i silnikowa jest do przerobienia.

kris00011
01-04-13, 15:04
D16w4 to dość dziwny silnik - cześć wtyczek na obd2 a cześć na obd1 ;] Taka jakaś angielska fantazja :P

Starstruck
01-04-13, 15:26
D14 to też OBD2 :). I myślisz, że VTECowa D16 zabangla jak trzeba na nieprzerabianej wiąze :)?

posejdon
01-04-13, 22:20
Czym różni się buda EJ9 Anglik od EJ9 Europejczyk? Podejrzewam, że jakieś różnice mogą być w grodzi ale na tym kończy się moja wiedza na ten temat. Mógłby ktoś wymienić różnice?

RazoR91
01-04-13, 22:39
Antene masz po drugiej stronie, poza tym cały okład kierowniczy itd, dalej to serwo. Wiec sciana grodziowa jest inna
Lampy i całe wnetrze ale to logiczne juz raczej :D

posejdon
01-04-13, 23:12
Dzięki ale pytałem tylko o budę. O antenie nie pomyślałem. Wpadłem na abstrakcyjny pomysł wycięcia grodzi z mojego auta i wstawienia jej do Anglika. W wyniku tego miałbym drugą (lepszą) budę z tym samym numerem. Ciekawe czy dałoby się coś takiego wyrzeźbić?

19Ryba10
01-04-13, 23:20
mega nie opłacalne , jakby to bylo wszystko takie proste to juz dawno by to ktos ogarniał . Poza tym to takie typowo polskie "rzeźbienie" pana janka z warsztatu :)

luchuma
01-04-13, 23:29
Dzięki ale pytałem tylko o budę. O antenie nie pomyślałem. Wpadłem na abstrakcyjny pomysł wycięcia grodzi z mojego auta i wstawienia jej do Anglika. W wyniku tego miałbym drugą (lepszą) budę z tym samym numerem. Ciekawe czy dałoby się coś takiego wyrzeźbić?

da rade, ale oplacalnie jak buda jest w mega stanie a Twoja sie rozpada;] i robisz to sam

przekladasz grodzie, deske rozdzielcza, pedaly, lampy, zbiorniki i przewody, maglownice

ale jak juz rozbierzesz przod to warto wymienic, gumy, drazki, swoznie i inne eksploatacyjne rzeczy na nowe

posejdon
02-04-13, 09:40
Szczerze mówiąc to spodziewałem się, że wybijecie mi to z głowy. Nie mam warunków/narzędzi/umiejętności, żeby to zrobić. Pytanie było czysto abstrakcyjne. Chodziło mi tylko o to czy jest taka techniczne możliwość. W komorze silnika wszystko jest w lustrzanym odbiciu? Piszesz o zbiornikach - są inne?

DiabloR
02-04-13, 10:58
Panowie sprawa wygląda tak... Ciekło mi z półosi(prawa strona) na wejściu do skrzyni.. Rozebrałem , okazało się ze ten zimmering jest "zjechany", jakby źle założony..Wymieniłem na nowy, na 100% założyłem go dobrze i po jakimś czasie znowu zaczął ciec coraz bardziej i bardziej. Rozebrałem i się okazuje że znowu ten zimer się zjechał jakby o niego tarło od wewnątrz... Co może być przyczyną, wytarta jakoś półoś czy coś ze skrzynią?:? Z góry dzięki

RazoR91
02-04-13, 11:23
Szczerze mówiąc to spodziewałem się, że wybijecie mi to z głowy. Nie mam warunków/narzędzi/umiejętności, żeby to zrobić. Pytanie było czysto abstrakcyjne. Chodziło mi tylko o to czy jest taka techniczne możliwość. W komorze silnika wszystko jest w lustrzanym odbiciu? Piszesz o zbiornikach - są inne?

Techniczna mozliwość jest zawsze, pytanie jakim kosztem ;)

http://i.ebayimg.com/t/1996-HONDA-CIVIC-COUPE-1-6I-LS-/00/s/NTYzWDc1MA==/z/qKcAAMXQAx9RVzl3/$T2eC16ZHJIQE9qUHuET(BRVzl3N+6!~~60_3.JPG
Tu masz foto anglika i widac wszystkie różnice

kazik1993
02-04-13, 14:35
Dokładnie na środku mam dziurę w wydechu , mogę spokojnie wejść na kanał i bez stresu sobie to pospawać ? czy istnieje możliwość wylecenia w powietrze : D

Michał102
02-04-13, 14:50
Tłumik który Ci się wysypał lepiej od razu wymień na nowy. Spawanie nie ma sensu - pojeździsz trochę i wysypie się znowu - szkoda roboty:)

login
02-04-13, 15:17
Dokładnie na środku mam dziurę w wydechu , mogę spokojnie wejść na kanał i bez stresu sobie to pospawać ? czy istnieje możliwość wylecenia w powietrze : D

Nie lej benzyny do wydechu, to dasz radę.

Guma12
02-04-13, 18:37
Tłumik który Ci się wysypał lepiej od razu wymień na nowy. Spawanie nie ma sensu - pojeździsz trochę i wysypie się znowu - szkoda roboty
Dokładnie, ja pospawałem poł roku temu i juz jest do wymiany:D

kiler113
02-04-13, 18:55
powie mi ktos jak sciagnac je**ny prog w EK3??? bo probowalem i nie wiem jak to jest zamocowane

endriu21
02-04-13, 19:01
odkręcasz dwie albo 3 śrubki od spodu oraz te przy nadkolu, wyjmujesz kolki, przesuwasz w stronę przedniego kola, i najlepiej pchnąć tylko za koniec przy tylnym kole

Starstruck
02-04-13, 19:21
odkręcasz dwie albo 3 śrubki od spodu oraz te przy nadkolu, wyjmujesz kolki, przesuwasz w stronę przedniego kola, i najlepiej pchnąć tylko za koniec przy tylnym kole

Dokładnie. Po wykręceniu śrub uderzasz delikatnie w próg z tyłu i ładnie się wysuwa :).

kiler113
02-04-13, 19:30
dzieki :D

Starstruck
02-04-13, 19:32
Tylko go przytrzymaj, żeby nie upadł i się nie porysował :).

Michał102
02-04-13, 20:09
Ja jeszcze podpowiem, byś przy montażu nie próbował go wsuwać. Wyciągnij spinki z progów, osadź je w nakładkach i całość załóż na auto ;-)

Guma12
02-04-13, 21:19
Wyciągnij spinki z progów, osadź je w nakładkach i całość załóż na auto ;-)
dobry patenciak:D

UNK
02-04-13, 21:52
Panowie powiedzcie mi czy to wina słabego aku,że:
Podczas gdy obroty są na 800 i auto stoi na biegu jałowym i włącze np światła to obroty lekko spadają i wracają na swoje miejsce,
jak radio dam głośniej to przygasa,
diody podczas właczania swiatel lekko migaja i potem juz normalnie sa.

luchuma
02-04-13, 21:55
naladuj aku i zobacz czy dalej to samo

kiler113
02-04-13, 22:01
czy kable zaplonowe od seryjnego d14 z EJ9 beda pasowac do D15Z6??

ravnos87
02-04-13, 22:15
Witam,

Mam szybkie pytanie dotyczące wyposażenia. Mam nadzieję, że dobrze trafiłem :D
Mam okazję kupić Hondę Civic z '98, 1.4i S. Wg. VINu robiony w Japonii, wersja EJ9. I tu pojawia się moje pytanie: W wyposażeniu są elektryczne lusterka/szyby, wspomaganie, centralny zamek ... ale nie ma airbag. Czy to jest możliwe? Były takie wersje czy powinienem podejrzewać, że auto jest powypadkowe i ewentualnie ma wymienioną kierownice? Szukałem jakiegoś spisu wersji wyposażenia ale znajduje takowe tylko dla nowych modeli Civic.

kiler113
02-04-13, 22:17
takze witamy na forum, bardzo mile powitanie :D

ravnos87
02-04-13, 22:24
takze witamy na forum, bardzo mile powitanie :D

Na konkretne powitania przyjdzie czas jak już kupię Hondę :D

kiler113
02-04-13, 22:25
aha, widze kultura na najwyzszym poziomie

Dzida
02-04-13, 22:39
ravnos87 Podaj mi numer nadwozia (VIN) tego samochodu, wtedy ustalę, czy z fabryki wyjechał z poduszkami.

endriu21
02-04-13, 22:41
ma wymienioną kierownice?

Poduszka nie jest tylko w kierownicy ale tez w desce rozdzielczej, wiec i ona ewentualnie musiała by być wymieniona, prościej chyba dokupić airbag. Po za tym nie ma chyba jakiegoś schematu wyposażenia, bo ludzie rożne rzeczy opcjonalnie dokładają do różnych wersji wyposażenia. Ciężko powiedzieć czy były takie wersje.

ravnos87
02-04-13, 22:45
ravnos87 Podaj mi numer nadwozia (VIN) tego samochodu, wtedy ustalę, czy z fabryki wyjechał z poduszkami.

JHMEJ9340WS051379

Dzieki wielkie za pomoc

luchuma
02-04-13, 22:48
byly wersje bez airbag

Dzida
02-04-13, 22:48
Niebieski przedlift bez poduch.

ravnos87
02-04-13, 22:53
No proszę :D Serdeczne dzięki Dzida.
W takim razie jutro dzwonie, żeby się umówić na konkretne oględziny.

Pozdrawiam.

Dzida
02-04-13, 22:55
Zwróć uwagę na to, czy ma elektrycznie regulowaną wysokość przednich lamp - wyjeżdżając z fabryki miał, a tak często najłatwiej dowieśc, że było coś gmerane z przodu ;)

ziem
03-04-13, 06:24
ma ktoś pomysł jak przywrócić dmuchawie pierwszy i drugi bieg? Cif 6 ej9. Pozdrawiam :)

Brylant1
03-04-13, 07:21
Wpisz sobie w wyszukiwarke forumowa rezystor dmuchawy.

ziem
03-04-13, 08:25
Dzięki :)

Siwy93
03-04-13, 08:56
Mam pytanie, czy te maty wygłuszające w bagażniku mogą wchłonąć wodę ? Bo lało mi sie do bagażnika przez te odpowietrzniki i miałem w sumie prawie calą zimę tam mokro. Moze rdzewieć pod tymi wygłuszeniami ?

perry
03-04-13, 10:37
Miałem podobną sytuacje z odpowietrznikami....Lecz maty u mnie nie chłonęły wody, lepiej poczekać "wiosny" dobrze wysuszyć autko i uporać się z odpowietrznikami, ewentualnie jeszcze może cieć przez lampy. :( Co do rdzy nic u siebie nie zauważyłem, a też dłuży czas miałem mokro.

kolc
03-04-13, 16:25
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?

ziober111`
03-04-13, 16:26
Wie ktoś jak sprawdzić czy do wymiany są same końcówki drążka kierowniczego czy cały drążek wraz z końcówkami? Dodam że jak złapie za koncówkę i nią pokręcę prawo->lewo to luźno chodzi i bije od strony swożnia o zwrotnicę. Na nierównościach też prawdopodobnie to mi stuka.

Starstruck
03-04-13, 16:35
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?

Chyba głównie o to chodzi :). Chyba że opona 50 jest tańsza. Ja mam 195/50R15 w poprzedniej miałem 195/55R15 i na obecnej oponie wygląda lepiej.

lucasSNC
03-04-13, 16:39
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?

większość ma na słupku
185/60R14
175/70R13

więc zmiennik R15 to 195/50R15

z drugiej strony profil 55 jest droższy

Starstruck
03-04-13, 16:40
Ja też mam "zalecane" na słupku 195/55R15 (i w książce chyba też tak było), ale jak wspomniałem, śmigam na 50

kolc
03-04-13, 16:54
W instrukcji mam napisane, że jeśli 'Kettentyp' jest RUD 15473 to opony powinny być 185/60R14 lub 175/65R14 a jeśli RUD 15404 to właśnie 195/55R15. Ketten wg tłumacza to łańcuch, ale nie wiem o jaki łańcuch chodzi. W każdym razie wychodzi na to, że jest to coś co odróżnia EJ9 od EK4.

odie
03-04-13, 17:08
EK4 fabrycznie ma 195/55R15, ale takie opony są droższe niż 195/50R15, a różnica w średnicy niewielka. Niższy profil oznacza też nieco lepsze prowadzenie.

UNK
03-04-13, 18:07
Panowie jak nałoże na piaste felge z pierścieniem centrującym 56,6 będzie się coś działo?

endriu21
03-04-13, 19:07
Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta? pewnie tez, ale ceny tez są niższe

Rodzynki
03-04-13, 19:20
Jakie wymiary mają pierścienie tłokowe w d14z1?

1,0 x 1,2 x 2,8 ?

Dzida
03-04-13, 19:36
1,2mm
1,5mm
2,8mmm

Wiedza 100% pewna, z ksiąg Haparts.

poz. nie wiem jakie pierścienie chcesz kupić, ale pamiętaj, że oryginalne pierścienie TP i RIKen muszą mieć hologramowe naklejki producentów i fabrycznie zaklejone opakowania jak na zdjęciach poniżej. Jeżeli jest inaczej to są podróbkami. oto fotki oryginalnych pierścieni RIKen i TP:

http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts2.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts2.jpg

Piszę, tylko dlatego, że ponad 90% pierścieni tych firm w obiegu w Polsce to pierścienie podrabiane, przez co dużo remontów się nie udaje, przez co potem posty na forum, że niby dlaczego po remoncie silnik bierze wiecej oleju niż przed remontem...

Rodzynki
03-04-13, 19:53
Dzięki Dzida. Pytałem bardziej z ciekawości, bo jeszcze nie planuje remontu. Mam inny silnik na podmiankę, jak przełożę to wtedy ew. rozważę opcje remontu starego słupka. Ale dobrze wiedzieć jak to ma wyglądać. A pierścienie NPR jak wypadają jakościowo w porównaniu do powyższych?

Starstruck
03-04-13, 22:13
Panowie mam pytanko w kwestii cent (chodzi o sugestie). Ile mogę sobie "krzyknąć" za:
- wałek D16Y7;
- kółko do ww. wałka;
- blok Y7 (z tłokami, wałem, itp);
- głowicę bez wałka;
- OEM amory (oczywiście używane, sprawne)

Czy lepiej nie bawić się i blok i głowicę oddać na złom za te 50 zł?

Rodzynki
03-04-13, 22:20
Sam wałek warty te 50zł.

Dzida
04-04-13, 09:04
A pierścienie NPR jak wypadają jakościowo w porównaniu do powyższych?

Na pewno nie są lepsze.

RIKen - pierwszy montaż do Hondy.
TP - pierwszy montaż do Hondy.
NPR - zwykły zamiennik. Być może dobry, ale to nie ta firma brała udział w realizacji projektów silników spalinowych w firmie Honda...

markotny
04-04-13, 13:15
Ja przy remoncie wkładałem pierścienie TP. Doradzono mi je właśnie jako ten tzw. OEM czyli "firmówki" kładzione w silniki Hondy na pierwszy montaż.

Dzida
04-04-13, 13:45
Bardzo dużo osób wkłada TP, problem w tym, że większość podrabiane.

Michał102
04-04-13, 14:06
Ja mam TP, ale nie od Haparts'ów... nie wiem gdzie dokładnie kupował je mechanik, ale pewnie są to jednak podróby.
Póki co zrobiłem na nich lekko ponad 5tys. km. Po złożeniu silnika i docieraniu na mineralnym nie ubyło oleju... po dotarciu i przejściu na full syntetyk i dość częstym dawaniu w palnik dalej poziom oliwy taki jak przy wymianie.

Czyli w najbliższym czasie powinienem się spodziewać, że te pierścienie się rozpadną?

Rodzynki
04-04-13, 14:15
Na pewno nie są lepsze.

RIKen - pierwszy montaż do Hondy.
TP - pierwszy montaż do Hondy.
NPR - zwykły zamiennik. Być może dobry, ale to nie ta firma brała udział w realizacji projektów silników spalinowych w firmie Honda...

Dzięki.

yarOo_krk
04-04-13, 17:31
Panowie jakiej firmy przednie poduszki silnika polecacie?
Potrzebuje wymienić w najbliższym czasie 081255 i najprawdopodobniej od razu 081254 z poniższego rysunku:

http://img577.imageshack.us/img577/316/poducha.png (http://imageshack.us/photo/my-images/577/poducha.png/)

janekb84
04-04-13, 18:12
Panowie jakiej firmy przednie poduszki silnika polecacie?
Potrzebuje wymienić w najbliższym czasie 081255 i najprawdopodobniej od razu 081254 z poniższego rysunku:

http://img577.imageshack.us/img577/316/poducha.png (http://imageshack.us/photo/my-images/577/poducha.png/)
za duzego wyboru poza oem to nie ma ale jak cos bierz yamato sam uzywam i sa bardziej twardsze od noka bo ten nok to jakis taki "rozlazły":)

bialutki2001
04-04-13, 19:00
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aed63b67ec229d06.html
To jest przed lift czy po lift? Tak głupie pytanie, że aż bałem się je zadać...

login
04-04-13, 19:03
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aed63b67ec229d06.html
To jest przed lift czy po lift? Tak głupie pytanie, że aż bałem się je zadać...

przedlift

Gdzieś Ty był prze te 3 lata?
:p

bialutki2001
04-04-13, 19:08
Ja ciągle siedzę na forum ale się nie udzielam ;) dzięki za odpowiedz :)

buczacza
04-04-13, 19:14
Ostatnio zrodzil mi sie w glowie taki pomysl. Bede spawal zderzak bo po zimowej przygodzie, wiec i tak czeka mnie malowanie. Mianowicie chcialbym pozbyc sie czarnych listew ze zderzaka. Tylko nie wiem czy zaszpachlowanie wglebien nie bedzie fuszerką i wszystko nie odpadnie po miesiacu... ktos robil cos takiego?

Dissnej
04-04-13, 19:42
Co może być powodem tego, że po zmianie zegarów... auto nie chciało odpalić? Za drugim i trzecim razem odpaliło normalnie a potem znowu to samo:/

yarOo_krk
04-04-13, 20:58
za duzego wyboru poza oem to nie ma ale jak cos bierz yamato sam uzywam i sa bardziej twardsze od noka bo ten nok to jakis taki "rozlazły":)
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?

Maskunt
04-04-13, 21:08
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?


info@haparts.pl :)

kubaszow
04-04-13, 21:13
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?
Szukalem kiedys bocznej gornej to pamietam ze w ASO mi sie nogi ugieły!
Moim zdaniem poduchy boczne mozna kupuic zamienniki dlugo wytrzymuja, nawet jesli sie rozwali to wymiana trwa chwile:)
Ja mam juz 4rok jakis zamiennik i nie widac po niej zeby sie konczyla.

Szczery
04-04-13, 21:15
Po przygodzie z sarną zbieram graty na reanimacje przodu. Wygląda na to, że pas też by wypadało zmienić bo się cofnoł o te 2-3cm ale maska sie normalnie otwiera/zamyka. Jest do wzięcia pas od QP z anglii. Będzie on pasował do mojego sedana EK3?

kwiatu
04-04-13, 21:18
Po przygodzie z sarną zbieram graty na reanimacje przodu. Wygląda na to, że pas też by wypadało zmienić bo się cofnoł o te 2-3cm ale maska sie normalnie otwiera/zamyka. Jest do wzięcia pas od QP z anglii. Będzie on pasował do mojego sedana EK3?

tak.

yarOo_krk
04-04-13, 21:50
info@haparts.pl :)
Pisałem jakiś czas temu w tej sprawie do hapartsów ale odpowiedzi nie dostałem :)

Szukalem kiedys bocznej gornej to pamietam ze w ASO mi sie nogi ugieły!
Moim zdaniem poduchy boczne mozna kupuic zamienniki dlugo wytrzymuja, nawet jesli sie rozwali to wymiana trwa chwile:)
Ja mam juz 4rok jakis zamiennik i nie widac po niej zeby sie konczyla.
Dzięki, najprawdopodobniej zakupie YAMOTO :)

wirus_123
04-04-13, 22:02
Siemka
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić. i Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?

Szczery
04-04-13, 22:06
Ja za regulacje zaworow zaplacilem 50zl rok temu. Ale nie w zakładzie tylko u forumowego kolegi ze zlotymi raczkami któremu ufam bardziej niż mechanikom nawet z renomowanych zakladow.



tak.

Dzieki :)

Maskunt
04-04-13, 22:18
Siemka
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić. i Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?
Jedyne co można/trzeba wymienić to uszczelka pokrywy zaworów, której koszt to ok 50zł w oryginale. Można ewentualnie uszczelnić silikonem, jak jest w dobrym stanie. Nie dałbym więcej za regulację niż 50zł.
Najlepiej kupić szczelinomierz za 15zł i zrobić to samemu z manualem w dłoni.

Dissnej
04-04-13, 22:20
Co może być powodem tego, że po zmianie zegarów... auto nie chciało odpalić? Za drugim i trzecim razem odpaliło normalnie a potem znowu to samo:/

Pany poradźcie coś:)

login
04-04-13, 22:27
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić.

Rok temu - 70,- zł w EJ9


Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?

Ewentualnie uszczelkę pokrywy zaworów, jeśli jest zmęczona.

Michał102
04-04-13, 22:34
można/trzeba

Nic nie trzeba (chyba, że jest lump).
W D14 regulowałem zawory i uszczelki nie wymieniałem.
W D16 odkręcałem już z 8 razy (częste sprawdzanie luzów po remoncie, malowanie itp.) pokrywę zaworów i składałem zawsze na tą samą uszczelkę - kompletnie nic nie przecieka.
Trzeba tylko dobrze odtłuścić płaszczyznę głowicy, rowek w pokrywie oraz samą uszczelkę. Można też dać niewielką ilość silikonu na kanty uszczelki w okolicy wałka - zresztą nawet manual tak nakazuje przy zmianie uszczelki na nową.


Rok temu - 70,- zł w EJ9
- 10zł. szczelinomierz
- manual w łapie
- klucz oczkowy 10
- śrubokręt
- ze 2 piwa
:)

wirus_123
04-04-13, 22:48
http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja-luzow-zaworowych-co-to-jest-czy-mozna-zrobic-to-samemu-poradnik
Taki poradnik wystarczy ??
O i znalazłem w manualu do 3d,4d 1996 opisane wszystko elegancko

ziober111`
04-04-13, 23:38
Wie ktoś jak sprawdzić czy do wymiany są same końcówki drążka kierowniczego czy cały drążek wraz z końcówkami? Dodam że jak złapie za koncówkę i nią pokręcę prawo->lewo to luźno chodzi i bije od strony swożnia o zwrotnicę. Na nierównościach też prawdopodobnie to mi stuka.

Ponawiam pytanie. Wie ktoś jak sprawdzić czy wymieniać same końcówki drążków czy całe drążki wraz z końcówkami?? Można to samemu zdiagnozować?

login
04-04-13, 23:53
- 10zł. szczelinomierz
- manual w łapie
- klucz oczkowy 10
- śrubokręt
- ze 2 piwa
:)

Wcale nie twierdziłem, że nie można taniej niż tyle, ile zapłaciłem. Bo wychodzi na to że można.
Było pytanie: Ile kosztowało? A nie: Jak to zrobić najtaniej?
Jak pożyczysz od kogoś szczelinomierz, to będzie jeszcze 10,- zł taniej.
:p

Michał102
05-04-13, 00:08
10zł to i tak zawyżona cena, bo ja płaciłem 4 czy 5 zeta... nie pamiętam już dokładnie:p

Jednak zrobienie tego samemu ma jeden bardzo duży plus - mamy pewność dobrze zrobionej roboty:)
Mechanicy się do tego zbytnio nie przykładają i często robią to na zbyt ciepłym silniku - byle ino szybciej ;-)

login
05-04-13, 00:25
10zł to i tak zawyżona cena, bo ja płaciłem 4 czy 5 zeta... nie pamiętam już dokładnie:p

Jednak zrobienie tego samemu ma jeden bardzo duży plus - mamy pewność dobrze zrobionej roboty:)
Mechanicy się do tego zbytnio nie przykładają i często robią to na zbyt ciepłym silniku - byle ino szybciej ;-)

Bez sensu się spierać, bo każdy robi tak, jak mu pasuje.
Pomimo, że nie robiłem tego samodzielnie, to mam 100% pewności, że były regulowane na zimnym silniku.
A wszystko to kwestia zaufania do osoby, która serwisuje samochód. A ja takie zaufanie mam.

yarOo_krk
05-04-13, 08:09
Pany poradźcie coś:)
Dissnej - to chyba zbieg okoliczności. Nie sądzę, żeby wymiana zegarów miała jakikolwiek wpływ na rozruch :/

Dissnej
05-04-13, 09:49
No też mi się to wydaje dziwne ale wszystko do tej pory było OK a zaraz po wymianie nie mogłem odpalić:) Się zobaczy co będzie dalej.
To jeszcze jedno pyt. przy okazji. Na starych zegarach wskazówkę od temp. po rozgrzaniu miałem minimalnie nad falką a na "nowych" jest idealnie poziomo. Jak jest u Was bo zgłupiałem?:)

rafal86
05-04-13, 10:05
u mnie leciutko nad...

yarOo_krk
05-04-13, 10:39
u mnie leciutko nad...
u mnie tyż ;)

damastah
05-04-13, 13:47
a u mnie lekko pod
ile można wałkować ten temat? choć w sumie to dobry znak że właściciele nastoletnich samochodów najczęstszy problem mają z tym czy wskazówka powinna być 1mm wyżej czy niżej od połowy skali ;)
...albo 170 stron dyskusji o wyższości motula nad castrolem...
albo który gwint lepszy...

;)

endriu21
05-04-13, 14:08
ja mam poziom wskazówki idealnie na tej fali ale myślę ze to tez zależy od ustawienia fotela wzrostu itd bo przecież jak np przybliżysz głowę do licznika to wskazówka wydaje się ze jest niżej ;)

Brylant1
05-04-13, 14:18
Nie od dzis wiadomo ze wskazniki w hondach nie sa zbyt dokladne. Jesli nagrzewa sie szybko i podczas jazdy temp nie rosnie i nie maleje to nie masz czym sie przejmowac.

Gr4b3Q
05-04-13, 14:49
No też mi się to wydaje dziwne ale wszystko do tej pory było OK a zaraz po wymianie nie mogłem odpalić:) Się zobaczy co będzie dalej.
To jeszcze jedno pyt. przy okazji. Na starych zegarach wskazówkę od temp. po rozgrzaniu miałem minimalnie nad falką a na "nowych" jest idealnie poziomo. Jak jest u Was bo zgłupiałem?:)

U mnie po wymianie zegarów też jest trochę niżej, ale temperatura cieczy jest prawidłowa - 79-82 stopni.

Dissnej
05-04-13, 16:22
No właśnie tu nie chodzi o to czy jest 1mm wyżej czy niżej tylko o to, że na jednych zegarach była wyżej a na drugich jest niżej:) Ale widocznie może to zależeć od konkretnych zegarów. Wskazówka w czasie jazdy ani nie drgnie więc jak pisze Brylant mam to gdzieś:p

Jeszcze apropos zegarów. Żarówki odpowiedzialne za podświetlenie wskazówek to te dwie nad zegarami patrząc od przodu tak?

CieCHu_VI
05-04-13, 19:12
Dissnej, tak ;)

Michał102
05-04-13, 22:53
Jak się mają stołki z EK4 do tego szajsu z EJ9 przed liftem? Warto kupić takie fotele?
Te moje już tak mnie wkur... że mam ochotę porąbać je siekierą:mad:

Nie dość ,że latają po aucie jak żyd po pustym sklepie, to nic a nic nie trzymają na boki i są strasznie niewygodne:(

login
05-04-13, 23:25
Jak się mają stołki z EK4 do tego szajsu z EJ9 przed liftem? Warto kupić takie fotele?
Te moje już tak mnie wkur... że mam ochotę porąbać je siekierą:mad:

Nie dość ,że latają po aucie jak żyd po pustym sklepie, to nic a nic nie trzymają na boki i są strasznie niewygodne:(

Miałem okazję posiedzieć kiedyś.
:p
Sprawiały wrażenie twardszych od tych z EJ9, ale pewnie to też kwestia stopnia zużycia.
Trzymanie boczne oparcia i siedziska zdecydownie lepsze i fotel wydaje się bardziej "mięsisty".

barnie
06-04-13, 17:46
Czy każde ej9 po lifice ma hamulce 262 z przodu? bez różnicy czy to D14Z1/Z2? Czy polifty mają też przedni stabilizator?

endriu21
06-04-13, 17:52
Każdy polfit ma staba z przodu i 262 tarcze.

Duhon86
06-04-13, 18:10
Stołki z EK4.. hmm wygodniejsze, ładniejsze i lepiej trzymają.
Szkoda że z polifta tak ciężko wyrwać, ale te przedliftowe o niebo lepsze od oem.

login
06-04-13, 18:15
Stołki z EK4.. hmm wygodniejsze, ładniejsze i lepiej trzymają.
Szkoda że z polifta tak ciężko wyrwać, ale te przedliftowe o niebo lepsze od oem.

Przedlift'owe ładniejsze, bo z polift'a to koszmar ten niebieski, jak dla mnie.
Ale to rzecz gustu.

Siwy93
06-04-13, 19:48
Też wam pęka lekko buda z tyłu za tymi listwami dachowymi ?

Michał102
06-04-13, 21:35
To nie buda pęka tylko masa uszczelniająca. Trzeba to czym prędzej zerwać i położyć nową, bo jak tam się dostanie woda to moment będą dziury w blasze.

Damq1
06-04-13, 22:03
Gdzie dokładnie to pęka?

Jak już napisałem to możecie mi powiedzieć od jakich jeszcze aut pasują mgłowe spryskiwacze? Niestety w mojej mieścinie nie ma salonu Citroena.

Siwy93
06-04-13, 22:04
Na dachu. Ja właśnie zauważyłem jakiś czas temu.

Michał102
06-04-13, 23:16
Na dachu? O_o... to grubo. Na samym dachu nic nie powinno pękać. Ja myślałem, że chodzi Ci już o wykrój tylnej klapy - tam w okolicach zawiasów.

Najlepiej zrób fotki i poka o co chodzi:)

Siwy93
06-04-13, 23:25
No o to mi chodzi, przeciez to dach jest w sumie :P Moj kolega miał dwie ej9 przed i polifcie i właśnie to samo było... Ale w mojej poprzedniej czarnej mi nie pekało więc nie we wszystkich tak sie dzieje.

endriu21
06-04-13, 23:28
radze tez przyjrzeć się tej masie miedzy zawiasami tylnej klapy, lubi wyglądać na cała, a pod nią pełno rdzy, i dolne krawędzie drzwi tez pod masę lubi wpływać woda.

buczacza
07-04-13, 10:30
Ostatnio zrodzil mi sie w glowie taki pomysl. Bede spawal zderzak bo po zimowej przygodzie, wiec i tak czeka mnie malowanie. Mianowicie chcialbym pozbyc sie czarnych listew ze zderzaka. Tylko nie wiem czy zaszpachlowanie wglebien nie bedzie fuszerką i wszystko nie odpadnie po miesiacu... ktos robil cos takiego?

Replay;)

Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2

Dissnej
07-04-13, 10:32
C-pillar z 5 gena pasuje do 6 gen.?

buczacza
07-04-13, 10:57
Reczej nie, chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...

Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2

KamilWWL
07-04-13, 11:10
chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...

Potwierdzam, taki wejdzie ;) Sprawdzone

Siwy93
07-04-13, 11:41
Jak zdjąc te listy dachowe w ej9 ? wysuwają się one jakoś ?

muzg
07-04-13, 12:00
Każdy polfit ma staba z przodu i 262 tarcze.

Ja mam przedlifta z 98r. i też mam staba i 262 tarcze

Dissnej
07-04-13, 13:01
Reczej nie, chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...

Konkretnie chodzi mi o ten:
http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/158/32/Rozporka-C-Pillar-HONDA-CIVIC-1992-95.html

posejdon
07-04-13, 14:19
Replay;)

Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2
Będzie kicha raczej. Za gruba warstwa tej szpachli. Lepiej najpierw wypełnij wgłębienia kawałkami plastiku i dopiero potem szpachluj.

Małe pytanko: dokąd idzie ten przewód masowy przykręcony do obudowy termostatu? Znaczy gdzie on się kończy?

tofiks
07-04-13, 18:03
Witam, mam pytanko bo ostatnio podnosiłem przednie koła i jak chciałem je zakręcić to strasznie ciężko szły jakby je coś hamowało/blokowało, czy to tak ma być ?? tylnie kręcą się normalnie

luchuma
07-04-13, 18:09
Powinny sie krecic normalnie

tofiks
07-04-13, 18:18
a to co by to mogło być z tymi przednimi że się tak ciężko kręcą ?? ma ktoś jakieś pomysły ?? :D z góry dzięki :)

endriu21
07-04-13, 18:23
pewnie klocki stoją się zapiekły, rozebrać przeczyścić spr gumki i tłoczek itd


Jak zdjąc te listy dachowe w ej9 ? wysuwają się one jakoś ?

podważ na środku do góry np śrubokrętem, następnie pociągnij ręką do góry, ewentualnie w stronę środka dachu, powinny się wysunąć z bolcy na krańcach

kruszyna9227
07-04-13, 18:25
Pewnie zaciski Ci trzymaja, mozliwe, ze tloczek sie zapiekl.

tofiks
07-04-13, 18:26
dodam że klocki hamulcowe były wymieniane jakiś miesiąc temu, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie :) ale dzięki za odpowiedź, skoczę do znajomego mechanika to może coś poradzi :)

kazik1993
07-04-13, 18:42
Używając szmatki i jakiegoś środka czyszczącego (ewentualnie papier ścierny) damy rade umyć ładnie komorę silnika?
Ps. nie mam karchera : (

Gr4b3Q
07-04-13, 18:44
Używając szmatki i jakiegoś środka czyszczącego (ewentualnie papier ścierny) damy rade umyć ładnie komorę silnika?
Ps. nie mam karchera : (

K2 Akra, pędzel + wąż z wodą i jest malina ;)