PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

login
13-11-12, 20:45
i co powinno być teraz moim kolejnym krokiem? Jak temu zaradzić?

Masz dwie opcje:
01. Przejście nad tym do porządku dziennego i zostawić tak jak jest.
02. Wymiana łożysk, albo całej skrzyni.

lub3cki
13-11-12, 21:00
z tego co mówił poprzedni właściciel ok 1,5 roku temu skrzynia byłą byłą wymieniana na OEM w bdb stanie (poprzednia się rozsypała po wrzuceniu 1 przy 80 km/h przez niemiecką właścicielkę). Czy to znaczy, że jednak ta skrzynia nie byłą w aż tak bdb stanie?

login
13-11-12, 21:16
z tego co mówił poprzedni właściciel ok 1,5 roku temu skrzynia byłą byłą wymieniana na OEM w bdb stanie (poprzednia się rozsypała po wrzuceniu 1 przy 80 km/h przez niemiecką właścicielkę). Czy to znaczy, że jednak ta skrzynia nie byłą w aż tak bdb stanie?

Przełożenia może były, ale łożyska wynika z tego, że nie do końca.

Dzida
13-11-12, 21:50
Ciekawe na jakim jeździła oleju...

lub3cki
13-11-12, 21:52
w sensie jakim olejem jest zalana skrzynia? Jeśli tak, to nie mam pojęcia szczerze mówiąc...

GeMbA
14-11-12, 12:55
Witam czy drzwi z przedliftowego EJ9 HB podejdą do EJ9 polifta??

login
14-11-12, 13:00
Witam czy drzwi z przedliftowego EJ9 HB podejdą do EJ9 polifta??

Tak.
Różnią się tylko zderzaki, maska i błotniki przód jeśli chodzi o części blacharskie.

blady01
14-11-12, 19:11
witam ;D mam pytanie co sądzicie o sensie zakładania tłumików tego typu http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-wm-silencer-np-civic-fi-100-i2791376612.html lub http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-silencer-apexi-n1-np-civic-i2791443898.html
nie ma to być zabieg podkręcający moc bo wiem że to nie jest w stanie tego zrobić pytam ponieważ urwał mi sie tłumik końcowy i nie chce zakładać zwykłego seryjnego chce żeby coś mi tam lekko pomrukiwało ;D

janekb84
14-11-12, 19:27
witam ;D mam pytanie co sądzicie o sensie zakładania tłumików tego typu http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-wm-silencer-np-civic-fi-100-i2791376612.html lub http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-silencer-apexi-n1-np-civic-i2791443898.html
nie ma to być zabieg podkręcający moc bo wiem że to nie jest w stanie tego zrobić pytam ponieważ urwał mi sie tłumik końcowy i nie chce zakładać zwykłego seryjnego chce żeby coś mi tam lekko pomrukiwało ;D
te dwa to ci raczej łeb urwą:D

skolopendra
14-11-12, 19:30
witam ;D mam pytanie co sądzicie o sensie zakładania tłumików tego typu

tego typu zapytania to w tym dziale

:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152377-t%B3umik-ko%F1cowy-wydech-katalizator

Freeman85
14-11-12, 21:26
Ap-ropo wydechów, przed chwilą założyłem kolektor 4-2-1 (ebay) do mojego d14a3 (odmulone). Reszta seryjna, i... czuć poprawę! Silnik chodzi ciszej, moment jest teraz jakby wyrównany, od 2 tyś fajnie idzie. Ogólnie na mniejszych obrotach da się jeździć. Dałem za wydech 150 zł używany, polecam każdemu taki manewr. Na 1-ce dociągnąłem do odcięcia, na poprzednim przy takim samym bucie mi się to nie zdarzało. Pozdro
https://lh4.googleusercontent.com/-pJZNheeJUZc/UKP9n_PlGZI/AAAAAAAAFiQ/4BGGKe3dnYY/s1144/IMG_20121114_072503.jpg

Rodzynki
14-11-12, 22:16
Jaką średnice wyjściową masz w tym kolektorze? Taka jak seryjna czy wspawałeś jakąś flanszę?

Freeman85
15-11-12, 06:50
taka sama

Abu
15-11-12, 11:43
Szukałem, pytałem kilku "mechaników" - Mam EJ6 Gdy zapali mi się rezerwa i zgaszę auto mam problem z odpaleniem za pierwszym razem, dopiero za drugim, natomiast gdy auto jest zatankowane i rezerwa znika to odpala bez problemu. Czy jest jakiś czujnik na rezerwie lub coś w tym stylu. Z tego co sie dowiadywałem to mercedesy maja tak ze gdy zapali się rezerwa to już sie auta nie odpali ? ? Pytam więc czy Honda ma podobną sprawę czy cooś w kompie nawaliło.

gruszkin
15-11-12, 11:51
nie ma ;] tak po prostu jest, ale to późno zapala Ci się rezerwa. Chodzi o to że przekaźnik pompy paliwa musi zassać troche paliwa na rozruch. Gdy masz opary w baku to potrzebuje 2-3 przekręceń kluczyka(bez kręcenia) żeby zassać wystarczającą do rozruchu ilość paliwa. To czysta mechanika, tak to u nas w Hondach działa, ale nie jest zdrowe, więc staraj się nie dopuszczać do takiej sytuacji bo jeśli nie odpala za pierwszym razem znaczy , że ściąga resztki z baku. Za czasów studenckiej bidy przekonałem się, że gdy trzeba 3 razy zakręcić przed odpaleniem - paliwa jest na nie więcej niż 40 km;]

Maniek19855
15-11-12, 13:00
Chłopaki zamówiłem sobie filtr wkładka k&N i teraz mam pytanko czy d14a3 i d14a4 mają takie same wejśćia w puszce na filtr czy czymś sie różni????Bo koleś co mi to sprzedał miał go zamówionego pod d14a4 i mówi,że nie pasuje mu....a paczka idzie już do mnie i teraz nie wiem czy podejdzie on do mnie??

yarOo_krk
15-11-12, 13:08
Chłopaki zamówiłem sobie filtr wkładka k&N i teraz mam pytanko czy d14a3 i d14a4 mają takie same wejśćia w puszce na filtr czy czymś sie różni????Bo koleś co mi to sprzedał miał go zamówionego pod d14a4 i mówi,że nie pasuje mu....a paczka idzie już do mnie i teraz nie wiem czy podejdzie on do mnie??
No nie do wiary! A co się stało z kibelrurą i stożkiem? :P
Wkładka będzie pasować - w D14A3 D14A4 D16Y7 jest jedna i ta sama (z tego co się orientuje) :P

Maniek19855
15-11-12, 13:15
Ejj mały błąd koleś ma hanie d14z4 1999r wersja liftback,a ja d14a3 a filtr nr 33-2036 z opisu powinno pasowac do mojej,to w tym d14z4 inna pucha jest na ten filtr???

No nie do wiary! A co się stało z kibelrurą i stożkiem? :P
Wkładka będzie pasować - w D14A3 D14A4 D16Y7 jest jedna i ta sama (z tego co się orientuje) :P

W sumie przemyślałem to wszytko i jedna wybrałem wkładkę k&N i podciągne spiro rurą mu zimne.....tylko bym chciał zmienić tą roro-plastik co wychodzi z puszki na inną rurą jakąś bo ta taka wąska przy końcu...i nie wiem na jaką :/

Michał102
15-11-12, 14:30
tylko bym chciał zmienić tą roro-plastik co wychodzi z puszki na inną rurą jakąś bo ta taka wąska przy końcu...i nie wiem na jaką :/

Pytanie - po jaką cholerę chcesz to zmieniać? Co to da:confused:

Kombinujesz z tym dolotem jak koń pod górę. Na forum masz mnóstwo informacji jak zrobić dobry dolot, kilka osób już Ci pisało co i jak, a Ty nadal wymyślasz jakieś dziwolągi:(

login
15-11-12, 15:31
Maniek19855 nie obraź się, ale ja niedługo będę się budził w środku nocy z krzykiem, bo będziesz mi się śnił Ty i Twój stożek.
A tego bym nie chciał w sumie.
Rozumiem, że łatwiej w tym temacie za każdym razem pytać niż chwilę poszukać, ale naprawdę zlitowałbyś się nad nami i odpuściłbyś. Chociaż na chwilę, proszę.

markotny
15-11-12, 15:51
A tego bym nie chciał w sumie.

To odstaw forum na troche. Albo nie zaglądaj tutaj przez jakiś czas:). Myśle że jak nie podbijesz sobie tych 2-3 postów dziennie to nie popadniesz w czarną rozpacz.

A tak wogóle to może przestańcie zwyczajnie odpisywać koledze na jego zapytania jak was drażni tak to wałkowanie tematu. Może jak zostanie olany to zmusi go to do poszukania we własnym zakresie właściwego rozwiązania. Nie namawiam tutaj do złego bo ten dział ma służyć udzielaniu pomocy w problemach no ale wszystko ma swoje granice.:)

Maniek19855
15-11-12, 16:51
Po to forum jest żeby pytać chyba nie??? To więc nie wiem o co kaman :] chociaż macie co czytać hehe przecież stożka nie montuje tylko jak pisałem (wkładke k&N) to powinnyście sie cieszyć,że Was posłuchałem a nie tej jakieś fochy pizgacie :P a co do rury od tej omen oto kaman bo ona ma te dwie dziury co wchodzą w rezonator i nie wiem czy te dziury *****ac czymś zeby ciepłego z tego nie łapało czy po prostu tak zostawić?? Dziś wyjebałem rezonator i wam powiem,że jak jeżdziłem z nim to rura była ciepła ta co dzie do filtra,a dziś bez rezonatora (zimna).....jutro wkładka przyjdzie, 4-2-1 wleci owinięty bandażem i ciutkę powinno sie poprawić

login
15-11-12, 17:27
To odstaw forum na troche. Albo nie zaglądaj tutaj przez jakiś czas:). Myśle że jak nie podbijesz sobie tych 2-3 postów dziennie to nie popadniesz w czarną rozpacz.

A dla siebie masz jakąś poradę Wójku Dobra Rada?
Już Ci raz napisałem, żebyś poluzował tam, gdzie Cię ciśnie, bo jak myślisz, że znalazłeś sobie kogoś do jechania do jesteś w błędzie i to dużym.
Brakowało tutaj Twojego 5 groszy?
Nie oceniaj ludzi, których nie znasz i pewnie nigdy nie poznasz, bo Ciebie też może ktoś niewłaściwie ocenić i wtedy dopiero będzie czarna rozpacz.
I to tyle by było, udanego wieczoru życzę.

Dissnej
15-11-12, 18:52
Panowie ale bez niepotrzebnej spiny:D Najważniejsze, że Maniek znalazł sens egzystencji swojego dolotu.

koubuz
15-11-12, 19:08
Mam do kupienia tanio zawieche bilsteina ktora obnizy mi auto o 35 mm z przodu i tylu, ale nie wiem czy tyle mnie zadowoli i moze wiecie gdzie znajde jakies foty zeby sobie to porownac ? Moje auto to civic ej9 HB

Maniek19855
15-11-12, 19:26
koubuz jka na nasze drogi to radziłbym jakieś zawieszenie od terenowego hehe a tak ogólnie to lipno sie jeździ na sztywnym zawieszeniu na tych naszych pięknych drogach :( na autostradzie to baja a mieście porażkaaaaa

koubuz
15-11-12, 19:35
koubuz jka na nasze drogi to radziłbym jakieś zawieszenie od terenowego hehe a tak ogólnie to lipno sie jeździ na sztywnym zawieszeniu na tych naszych pięknych drogach :( na autostradzie to baja a mieście porażkaaaaa

Nie mieszkam w Polsce :P

login
15-11-12, 19:39
Mam do kupienia tanio zawieche bilsteina ktora obnizy mi auto o 35 mm z przodu i tylu, ale nie wiem czy tyle mnie zadowoli i moze wiecie gdzie znajde jakies foty zeby sobie to porownac ? Moje auto to civic ej9 HB

Jeśli Ci coś pomoże, to jak mam -40 mm:

http://imageshack.us/a/img440/4243/dscn6776kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/dscn6776kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

albo tutaj znajdziesz więcej:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91017-WPR-squad/page175

I pamiętaj o tym, że jeśli masz D16 lub B16/18 to nawet jakbyś założył takie jak ja, to i tak będzie trochę niżej, bo silnik cięższy.

hakate
15-11-12, 19:52
Panowie mam pytanko czy w VI D15Z6 97r jest śruba spustowa płyny chłodzenia w bloku silnika?

Dadziuk
15-11-12, 19:57
Szukaj w okolicach filtra oleju

hakate
15-11-12, 20:12
Dobra teraz kolejne pytania, nie bardzo mam czas przeszukiwać całe forum i wszystkie tematy.
Chcę wymienić płyn chłodniczy w civicu VI D15Z6. Czy wypuszczenie go z chłodnicy i zbiorniczka oraz zalanie nowym wystarczy? Czy trzeba jeszcze coś odpowietrzać?

luchuma
15-11-12, 20:22
najpierw musisz otworzyc obieg, czyli ustawic suwak na grzanie.

spuszczasz plyn, zalewasz nowy (bez zakrecania korka w chlodnicy na gorze) odpalasz auto i odpowietrzasz

hakate
15-11-12, 20:33
To jak zaleje, nie zakręcę korka i dopalę ( na jak długo odpalić? ) to sam się odpowietrzy? Czy są jakieś kraniki na wężach do tego?

login
15-11-12, 20:41
To jak zaleje, nie zakręcę korka i dopalę ( na jak długo odpalić? ) to sam się odpowietrzy? Czy są jakieś kraniki na wężach do tego?

Nie ma żadnych kraników.
Odpowietrzasz ściskając wąż chłodnicy, jakkolwiek by to nie zabrzmiało.
:D

hakate
15-11-12, 20:43
Hmm to rozumiem na wyłączonym silniku ten wąż ściskam?

luchuma
15-11-12, 20:49
jak sie rozgrzeje silnik, to zobaczysz jak zassie plyn z chlodnicy, i wtedy dolewasz plynu
pare razy tak zassie z dolewaniem i masz odpowietrzone

login
15-11-12, 20:52
Hmm to rozumiem na wyłączonym silniku ten wąż ściskam?

Na włączonym, tak żeby wymusić obieg płynu i w miare odpowietrzania uzupełniasz płyn.
Przynajmniej ja robiłem w ten sposób i się układ odpowietrzył.

hakate
15-11-12, 21:07
dobra zbiore to do kupy:)
1 Odpalam ustawiam grzanie na max, gaszę jak ostygnie spuszczam płyn z chłodnicy, zbiorniczka
2 Uzupełniam chłodnicę pod korek oraz zbiorniczek pomiędzy max a min
3 Korek od chłodnicy odkręcony odpalam auto i czekam aż się rozgrzeje następnie przy odpalonym aucie jak zassie dolewam płyny jak już się unormuje zakręcam korek chłodnicy i potem można już śmigać kontrolując na początku poziom. Przy nie zakręconym korku jak się silnik nagrzeje nie wywali mi płynu przez wlew?

Aha i jeszcze czy testery płyny chłodzenia są miarodajne? Bo właściwie można by sprawdzić tylko temp.zamarzania i jeżeli jest spoko to odpuścić wymianę?

login
15-11-12, 21:11
Jeszcze przed zalaniem nowego płynu, a po spuszczeniu starego wyjmij zbiorniczek wyrównawczy i wypłucz go dobrze wodą, bo jest szansa, że zostanie tam syf po starym płynie.

luchuma
15-11-12, 21:21
tylko w miedzy czasie nie zamknij obiegu (czyli nawiew na zimno nie ustawiaj)

koubuz
15-11-12, 21:22
Te mierniki do płynu są wiarygodne, maja chyba skale do -30 jak ci pokazuje za mało to wymieniasz płyn albo dolewasz koncentratu, co do odpowietrzania to wlaczas ogrzewanie na 1 , silnik musi sie nagrzać do momentu włączenia dmuchawy, wtedy zassie ci płyn po raz ostatni.

markotny
15-11-12, 21:40
A dla siebie masz jakąś poradę Wójku Dobra Rada?
Już Ci raz napisałem, żebyś poluzował tam, gdzie Cię ciśnie, bo jak myślisz, że znalazłeś sobie kogoś do jechania do jesteś w błędzie i to dużym.
Brakowało tutaj Twojego 5 groszy?
Nie oceniaj ludzi, których nie znasz i pewnie nigdy nie poznasz, bo Ciebie też może ktoś niewłaściwie ocenić i wtedy dopiero będzie czarna rozpacz.
I to tyle by było, udanego wieczoru życzę.

Miszczuniu jak ja poluzuje tam gdzie mnie ciśnie jak to żeś napisał to ty możesz stracić możliwość pisania na tym forum więc pohamuj sie z takimi tekstami, a post tamten napisałem w Twoim stylu więc nie wiem co sie sam ciśniesz. Ja nie oceniam tutaj osób tylko posty jakie piszą a Twoje czasami w tym dziale prezentują fragmentami dość żenujący poziom.
Również życzę udanego wieczoru.

lub3cki
16-11-12, 08:59
co zaczyna pracować w ej6 po przekręceniu kluczyka "na raz"? bo mam takie problem, że czasem właśnie po przekręceniu "na raz" gdzieś z okolicy grodzi silnika po stronie kierowcy przez kilka sekund tak coś głośno pracuje, jakby jakiś silniczek pracował czy coś takiego. Po kilku sekundach przestaje. Auto mam od roku i wcześniej tego zjawiska nie było. Czy ktoś wie, o co może chodzić? Dodam, że nie występuje to za każdym razem.

markotny
16-11-12, 09:31
Spróbuj może zdiagnozować temat w ten sposób że ktoś wsiądzie i przekręci kluczyk a Ty stój nad komorą i nasłuchuj:). Takie to może prostackie rozwiązanie ale może akurat uda się znaleźć winowajce.

Brylant1
16-11-12, 09:37
Pewnie jakis przekaznik.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

posejdon
16-11-12, 10:09
Przy nie zakręconym korku jak się silnik nagrzeje nie wywali mi płynu przez wlew?

No chyba właśnie po to m.in. jest ten korek, żeby płyn nie wyciekał po nagrzaniu.
Szczerze to nie wiem po co Wy odpowietrzacie ten układ na otwartej chłodnicy. Co to ma dać?

login
16-11-12, 10:47
Szczerze to nie wiem po co Wy odpowietrzacie ten układ na otwartej chłodnicy. Co to ma dać?

Widać wydostające się z układu bąble powietrza, a ich brak oznacza, że układ jest już odpowietrzony.

gruszkin
16-11-12, 11:43
warto podczas odpowietrzania ściskać dolny wąż co jakiś czas kilka razy bo tam siedzieć powietrze a takie ściskanie powoduje uwalnianie się tych babli na zewnątrz i potem na bieżąco uzupełniać w chłodnicy.

Co do głósnej pracy "jakby silniczka" po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon to na pewno przekaźnik pompy paliwa

lub3cki
16-11-12, 12:53
Co do głósnej pracy "jakby silniczka" po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon to na pewno przekaźnik pompy paliwa
też o tym pomyślałem w pierwszej chwili, bo pierwszy raz jak tak się stało to auto odpaliło na sekundę i zgasło (może właśnie nie dostał paliwa?). W ciągu kilku miesięcy kilka razy zdarzyło mi się, że właśnie po odpaleniu auto gasło ale to tak ze 2 razy może i wtedy nie słyszałem tego charakterystycznego dźwięku.

No więc jeśli to przekaźnik pompy paliwa to:
- co jest z nim nie tak, że wydaje taki dźwięk?
- czy należy go szybko wymienić?
- czy ewentualna wymiana jest skomplikowana?
- jaka jest orientacyjna cena?

z góry dziękuje za odpowiedzi na te pytania :-)

dodam jeszcze, że od roku mam sekwencje założoną jeżeli to istotne (ma to wpływ na pompę paliwa i jej nieczęstą pracę)

login
16-11-12, 14:09
A regulowałeś tą instalację gazową, albo byłeś na jakimś przeglądzie, żeby ktoś zaufany i ogarnięty w temacie sprawdził, czy jest wszystko O.K.?
Wydaję mi się, że może mieć to związek z problemem, który opisałeś. A nawet jeśli nie ma, to po roku użytkowania warto by było się zorientować czy z tą instalacją jest wszystko dobrze. Majątku napewnio nie stracisz, fundując [H] taki przegląd, jeśli nie był robiony.

lub3cki
16-11-12, 15:05
przegląd instalacji mam zaplanowany za około 1 miesiąc. Jednak sam problem nie wynika z instalacji gazowej...

Michał102
16-11-12, 16:40
No więc jeśli to przekaźnik pompy paliwa to:
- co jest z nim nie tak, że wydaje taki dźwięk?
- czy należy go szybko wymienić?
- czy ewentualna wymiana jest skomplikowana?
- jaka jest orientacyjna cena?

Wymiana przekaźnika nie jest skomplikowana - wystarczy się do niego dostać, odkręcić jedną śrubkę i wypiąć z wtyczki. U mnie w EJ9 przekaźnik znajduje się po prawej stronie schowka, ale u niektórych podobno jest gdzieś w okolicy skrzynki bezpieczników. Przysłuchaj się skąd wydobywa się "tyknięcie" ;-)
Ale wymienia raczej nie będzie potrzebna, bo z reguły wystarczy przelutować na nim wszystkie punkty i śmiga jak nowy:)

gibonek
16-11-12, 18:12
witam chciałem zapytać w czym może tkwić problem jeśli mi wybija fajki co jakiś czas w dwóch cylindrach,miał ktoś taki przypadek?,przyczyna pewnie tkwi w świecach,kablach zapłonowych,bądź aparacie?

Starstruck
16-11-12, 21:53
Niedokręcone świece. Tak miałem u siebie, wybijało mi "2".

RazoR91
16-11-12, 23:16
Niedawno było tu pytanie o brzeczenie przed nacisnieciem sprzęgła i odpowiedz to synchronizatory w skrzyni. Ile na tym da sie pojeździć ? I jak sie wysrają to co moze sie stać ?

moonraker
16-11-12, 23:45
Dzisiaj zauważyłem, że wskaźnik temperatury pokazuje mi głupoty tzn. po zrobieniu trasy 120km pokazuje mi temperaturę zaraz za dolną kreską czyli mniej wiecej tyle ile po przejechaniu kilometra rano w mrozie. Silnik chodzi normalnie itp. I nie jest tak, że wskazówka stoi w miejscu bo np. stojąc na światłach wrzucam luz i wtedy temperatura powoli zaczyna lecieć do góry, podniesie się z 2mm i znowu stanie. Jak zwieksze obroty to znowu idzie w dół - ale to wszystko w okolicach 1/10 wskaźnika. Nie wiem czy jutro rano nie wróci do normy, ale mimo wszystko chciałem zapytać co to może być. Czujnik temperatury do wymiany? Dodam, że niecałe 2 tygodnie temu był wymieniany kompletny rozrząd (pompa wody, napinacz, wszystkie paski + olej z filtrem). Wiem, że mam do wymiany płyn chłodniczy (wg. mechanika jest zużyty) i jest go mało. Przejechałem od tego czasu jakieś 350km.

Pozdrawiam

login
16-11-12, 23:59
Dzisiaj zauważyłem, że wskaźnik temperatury pokazuje mi głupoty tzn. po zrobieniu trasy 120km pokazuje mi temperaturę zaraz za dolną kreską czyli mniej wiecej tyle ile po przejechaniu kilometra rano w mrozie. Silnik chodzi normalnie itp. I nie jest tak, że wskazówka stoi w miejscu bo np. stojąc na światłach wrzucam luz i wtedy temperatura powoli zaczyna lecieć do góry, podniesie się z 2mm i znowu stanie. Jak zwieksze obroty to znowu idzie w dół - ale to wszystko w okolicach 1/10 wskaźnika. Nie wiem czy jutro rano nie wróci do normy, ale mimo wszystko chciałem zapytać co to może być. Czujnik temperatury do wymiany? Dodam, że niecałe 2 tygodnie temu był wymieniany kompletny rozrząd (pompa wody, napinacz, wszystkie paski + olej z filtrem). Wiem, że mam do wymiany płyn chłodniczy (wg. mechanika jest zużyty) i jest go mało. Przejechałem od tego czasu jakieś 350km.

Pozdrawiam

Sprawdź termostat.

tomekjzg
17-11-12, 06:21
tak jak kolega pisze termostat

moje pytanie czy stabilizator przedni z V gen podejdzie do VI??

login
17-11-12, 08:32
moje pytanie czy stabilizator przedni z V gen podejdzie do VI??

Obawiam się, że może niestety nie pasować.
Ale dobrze by było, żeby Ci jeszcze ktoś to potwierdził na 100%.

Misiekemeryt160
17-11-12, 08:33
Niedawno było tu pytanie o brzeczenie przed nacisnieciem sprzęgła i odpowiedz to synchronizatory w skrzyni. Ile na tym da sie pojeździć ? I jak sie wysrają to co moze sie stać ?

to nie synchronizatory Tylko łożyska w skrzyni. Hałasują . Potem jak wciskasz sprzęgło to przestają , bo się po prostu przestają obracać. Synchronizatory to nic do tego nie mają. Chcesz to tak jeździj ale nastanie w końcu taki jęk , żę i tak nie wytrzymasz. W najgorszym scenariuszu to te łożyska się rozpadną ale za nim to nastąpi to Ci się olej w skrzyni zacznie gotować itp itp

Dzida
17-11-12, 08:52
za nim to nastąpi to Ci się olej w skrzyni zacznie gotować itp itp

Słucham?

Misiekemeryt160, wyspałeś się?

Misiekemeryt160
17-11-12, 10:31
Słucham?

Misiekemeryt160, wyspałeś się?

Właśnie nie :)

BrodaMGS
17-11-12, 11:52
Kleił ktoś listwy plastikowe do karoserii? te co są wokół auta.
Partacze, którzy mieli przede mną to auto, podczas malowania budy, połamali trochę zapinek, po czym przykleili gdzie się dało na taśmę dwu stronną ;P
Bawił się tym Ktoś, kiedyś ?
ew. gdzie dostać takie listwy ?

Pozdro ;)

bukos
17-11-12, 12:04
Panowie pytanie:

Teroson dobry będzie do uszczelnienia reflektorów ? jeśli tak to który dokładnie bo mają w ofercie sporo tego http://www.loctite-kleje.pl/

chodzi mi o to by można było w przyszłości rozkleić tak jak ten oryginalny, czyli na ciepło.

z góry dzięki za odpowiedź.

login
17-11-12, 12:45
Panowie pytanie:

Teroson dobry będzie do uszczelnienia reflektorów ? jeśli tak to który dokładnie bo mają w ofercie sporo tego http://www.loctite-kleje.pl/

chodzi mi o to by można było w przyszłości rozkleić tak jak ten oryginalny, czyli na ciepło.

z góry dzięki za odpowiedź.

Znam metodę klejenia/uszczelniania reflektorów silikonem dekarskim, który nie zastyga do końca, tak jak zwykły silikon i przez to nie odchodzi od elenentów.
A o Teroson'ie nic nie słyszałem, więc się nie wypowiem.

Dzida
17-11-12, 13:10
Właśnie nie :)

To odbzdurz to, co napisałeś, usuń, popraw, wyedytuj, zamieść erratę, sprostowanie, korektę, cokolwiek, bo potem ludzie czytają, chłoną i zadają naprawdę trudne pytania przekonani, że mają rację, bo wyczytali na forum a sprzedawcy przecież nie zaufają, no bo jak, no bo na pewno chce coś wcisnąć...

Trochę EOT, ale dbajmy o to, co piszemy, o merytorykę, treść na forach, cokolwiek, podpierajmy teorie faktami, wiedzą, doświadczeniem, bo jak ktoś się ze mną potem kontkatuje i pyta się, czy olej X na pewno nie zagotuje mu się w skrzyni to często herbatę rozlewam. Zadbaj o moje miejsce pracy.

slop
17-11-12, 14:28
Kleił ktoś listwy plastikowe do karoserii? te co są wokół auta.
Partacze, którzy mieli przede mną to auto, podczas malowania budy, połamali trochę zapinek, po czym przykleili gdzie się dało na taśmę dwu stronną ;P
Bawił się tym Ktoś, kiedyś ?
ew. gdzie dostać takie listwy ?

Pozdro ;)

szukaj listew na allegro, w dziale Sprzedam, na pewno znajdziesz a i drogie raczej nie są, raczej nie ma co się bawić w klejenie listew do karoserii

kappa
17-11-12, 14:57
Panowie, dzisiaj w moim EK3 (wydech przelot) wymieniłem w seryjnym dolocie (z rezonatorem) wkładkę SIMOTA na zwykły filtr FILTRONA i mam wrażenie, że auto "idzie" lepiej niż na wkładce sportowej? DLACZEGO? Czy wkładka sportowa bez doprowadzenia zimnego nie daje "ujemnych" efektów? A może mam mylne wrażenia?

Wiśniovy
17-11-12, 15:03
Kleił ktoś listwy plastikowe do karoserii? te co są wokół auta.
Partacze, którzy mieli przede mną to auto, podczas malowania budy, połamali trochę zapinek, po czym przykleili gdzie się dało na taśmę dwu stronną ;P
Bawił się tym Ktoś, kiedyś ?
ew. gdzie dostać takie listwy ?

Pozdro ;)

http://allegro.pl/spinka-spinki-listwy-bocznej-honda-i2762874859.html

Wsuwasz je w listwę i zakładasz na auto. Na samej taśmie mogą się odkleić z czasem.

Jorgo
17-11-12, 16:45
Na ile śrub montowane są tylne chlapacze w Hondzie Civic VI hatchback?

yarOo_krk
17-11-12, 16:51
Na ile śrub montowane są tylne chlapacze w Hondzie Civic VI hatchback?
3.

Alvin1.4
17-11-12, 16:52
Na ile śrub montowane są tylne chlapacze w Hondzie Civic VI hatchback?

3 jeśli się nie mylę

RazoR91
17-11-12, 16:56
Panowie, dzisiaj w moim EK3 (wydech przelot) wymieniłem w seryjnym dolocie (z rezonatorem) wkładkę SIMOTA na zwykły filtr FILTRONA i mam wrażenie, że auto "idzie" lepiej niż na wkładce sportowej? DLACZEGO? Czy wkładka sportowa bez doprowadzenia zimnego nie daje "ujemnych" efektów? A może mam mylne wrażenia?

Jak długo używałeś Simoty ? wieków filtr nie będzie, a to dobrze wiesz ;)
Wymiana filtra na nowy moze dac taką różnice :)


To w końcu jak z tymi łożyskami i olejem ? :p Bo nie wiem czy mysleć o skrzyni czy mozna jeszcze polatać :P

Dzida
17-11-12, 17:12
Wszystkie wybadane przeze mnie wkładki, Simota, K&N, Pipercross dodają hałasu, zabierają mocy. To normalne, tylko znowu ludzie dają sie nabierać na cudowne niby-tuningi, zamiast porządnie zająć się mechaniką w samochodzie. W dodatku filtrują powietrze dużo gorzej niż klasyczne, standardowe tekturowe filtry.

rafal86
17-11-12, 17:26
To w końcu jak z tymi łożyskami i olejem ? :p Bo nie wiem czy mysleć o skrzyni czy mozna jeszcze polatać :P

ostatnio czytałem na forum i jest sporo opinii że mozna tak jeździć podobno ludzie nawet 20tyś km porobili z hałasującymi łożyskami ale nie wiem czy to nie bajka.
Sam w tamtym roku zmieniłem skrzynie bo mi łożyska huczały i po roku znowu mam ten sam problem ale juz nie wymieniam, chyba że się zacznie coś złego dziać.

Maniek19855
17-11-12, 17:29
Wszystkie wybadane przeze mnie wkładki, Simota, K&N, Pipercross dodają hałasu, zabierają mocy. To normalne, tylko znowu ludzie dają sie nabierać na cudowne niby-tuningi, zamiast porządnie zająć się mechaniką w samochodzie. W dodatku filtrują powietrze dużo gorzej niż klasyczne, standardowe tekturowe filtry

Dupa jasiu kombinerki,nawet jak doprowadzisz do zwykłego filtra zimne to auto lepiej sie zbiera,a nie mówiąc już o wkładkach sportowych mają lepszą przepuszczalnosć powietrza co za tym idzie nasze auto lepiej oddycha...weź oddychaj zimą na mrozie,a latem w gorączkę 40 stopni i jaka różnica?? O niebo lepiej,tak samo jest z silnikiem,jak mu zapodasz zimne bezpośrednio zaraz silnik ożywa!!! Ja w tym tyg wyjebałem rezonator,i doprowadzilem zimne na omen filtrze i auto zaraz inaczej oddycha,a w poniedziałek wkładam wkładkę k&N i czuje, ze bedzie lepiej,tak czys siak zimne musi być doprowadzone :] elo

Dzida
17-11-12, 17:34
"Dupa jasiu kombinerki" - argument trochę polityczny.

Zimne tak, wkładki nie.

Zimne i tak poprawia niewiele, weź kalkulator w rękę i policz co się dzieje. Ale fakt - poprawić może, to chociaż racjonalny trop.

Układu dolotowego nie możesz "uwolnić", tak samo jak układu wydechowego, z wyjętym filtrem wcale nie będzie lepiej niż z. Tak wiem, to trudne, ale to matematyka, mechanika płynów i różne takie.

Miałeś okazję kiedyś wyżyć się na hamowni bawiąc się z różnymi filtrami, albo chociaż miałeś okazję popatrzeć w różnice w składzie spalin po zmianie filtra, czy opierasz swoje argumenty na erekcji kolegów i własnych doznaniach akustycznych po wywaleniu rezonatora, którey został zaprojektowany przez nalepszych inżynierów na świecie?

Elo.

kubaszow
17-11-12, 17:50
Moze ktos sprawdzic czy duzy OEM cukierek o nr 52385-sr3-000 jest taki sam jak do VI gen coupe.

Pilne.

Dzida
17-11-12, 17:52
Tak, jest taki tam (co prawada nie wiem jak do czego jest taki sam, ale generalnie do Civica VI generacji pasuje).

Skowron48
17-11-12, 17:54
Wtrącę :). Temat pytań i odpowiedzi i wrzucam tutaj zapytanko, żeby bez sensu nie tworzyć kolejnego tematu. Czyściłem dzisiaj stożek i przeglądając przepustnicę zauważyłem taki coś w kolektorze(foto). Skąd się taki syf tam wziął?? Jak sięgam pamięcią, to nie było takiego syfu wewnątrz. Zdejmować i czyścić ??

http://imageshack.us/a/img713/120/imag0154pn.jpg

Dzida
17-11-12, 17:59
Źródła syfu w kolektorze ssącym mogą być dwa:

a) górna odma
b) dolna odma
c) olej ze stożkowego filtra powietrza (kolejna wada tego typu filtrów)



W żadnym wypadku nie ma potrzeby czyszczenia tego, nie wpływa negatywnie na pracę silnika, nie ma tego dużo, nie zmniejsza przepływów, nie zalepia nic. Wsiadać i jeździć.

Jeżeli to olej ze stożka to powinien być widoczny na rurze pomiędzy filtrem a przepustnicą i jest to kolejny argument dla którego stożki nie są takie fajnie, jakie wydają się być.

Jeżeli jest to olej silnikowy, to kolejny argument dla którego warto lać syntetyki, które mimo wszystko nie zostawią nagaru w kolektorze ssącym nawet po wielu latach jazdy z takimi przybrudzeniami.

Skowron48
17-11-12, 18:08
thx Dzida za konkretną odpowiedź. Sprawdzałem dolot i był czysty, więc nie jest winny olej ze stożka

Jeśli nie mam co się przejmować, to zostawiam temat do wiosennego przeszczepu :)

endriu21
17-11-12, 19:41
Kleił ktoś listwy plastikowe do karoserii? te co są wokół auta.
Partacze, którzy mieli przede mną to auto, podczas malowania budy, połamali trochę zapinek, po czym przykleili gdzie się dało na taśmę dwu stronną ;P
Bawił się tym Ktoś, kiedyś ?
ew. gdzie dostać takie listwy ?

jeśli mocowania spinek na listwach są cale dokup spinki aso/allegro, a oryginalnie listwy tez byle mocowane taśmą do karoserii

login
17-11-12, 19:47
BrodaMSG, tutaj mają duży wybór spinek, jakbyś potrzebował:
http://www.romix.pl

Silent
17-11-12, 20:11
Jeśli już mowa o spinkach może ja się podłącze bo szukałem już na stronie romixa oraz na spinkisamochodowe.pl i nie wiem do końca jakie wybrać a potrzebował bym spinki do zderzaka przedniego i grilla oraz do przednich nadkoli tylko że wersja wciskana a nie wkręcana żeby łepek był płaski bo te na wkrętak urywam po kilku zakrętach. Jeśli ktoś pamięta te symbole ich to bym był bardzo wdzięczny za ich podanie

endriu21
17-11-12, 20:37
http://www.romix.pl/towar_pokaz/652 ta jest do zderzaka przy błotnikach
http://www.romix.pl/towar_pokaz/660 ta chyba do grila i zderzaka na pasie

a do nadkoli wygląda tak samo jak do grilla tylko ma większy kołnierz i łeb

BrodaMGS
17-11-12, 22:57
BrodaMSG, tutaj mają duży wybór spinek, jakbyś potrzebował:
http://www.romix.pl

Wiem, już korzystałem z ich spinkowych ofert ;) (jakże drogich :P )

Starstruck
17-11-12, 23:02
Drogie, ale mają wszystko :). Jak ma się możliwość podjechać osobiście, to można "ponegocjować" ;). Mi się kiedyś udało :).

login
18-11-12, 02:01
Drogie, ale mają wszystko :). Jak ma się możliwość podjechać osobiście, to można "ponegocjować" ;). Mi się kiedyś udało :).

Drogie to sa w ASO
:p

Dzida
18-11-12, 10:33
Drogie to sa w ASO
:p

Z tego co widzę, to oryginały Honda są droższe 20-30%, a w niektórych przypadkach są tańsze, a jakość nieporównywalna...

login
18-11-12, 10:47
Z tego co widzę, to oryginały Honda są droższe 20-30%, a w niektórych przypadkach są tańsze, a jakość nieporównywalna...

Co do ceny "pierdółek" w ASO, to nie przypuszczałem, że są droższe 20-30% od Romix'owych zamienników.

Starstruck
18-11-12, 11:12
Jak jeszcze ciągniemy ten temat, to chciałem zauważyć, że te spinki, co kiedyś kupowałem do listewek są identyczne pod każdym względem do OEM (co do mm identyczne wymiary, kształt, itp). Chyba, że "materiał" się różni, w co szczerze wątpię.

Dzida
18-11-12, 11:19
To już zależy od konkretnej spinki, nieraz są bardzo podobne faktycznie, czasami totalnie inne, trzeba być czujnym. Czasami z podobnego materiału, czasami jest to totalny gruz, nie ma reguły :)

Dissnej
18-11-12, 11:44
A czy w ASO jest możliwość kupienia pojedynczych sztuk?

login
18-11-12, 11:49
A czy w ASO jest możliwość kupienia pojedynczych sztuk?

Jeśli tylko dana część/spinka występuje pojedyńczo jako część serwisowa, a nie w komplecie kilku sztuk, to napewno jest taka możliwość.

Dzida
18-11-12, 12:02
Praktycznie wszystkie spinki trzeba kupować osobno, ja nie spotkałem się jeszcze z x-pakami.

Generalnie można kupić wszystko, każdą jedną część do Hondy, najmniejszą naklejkę spinkę i śrubkę, części niedostępne to rzadkość.

Dissnej
18-11-12, 13:00
No to git bo właśnie spinki z Romixa są po 10 sztuk pakowane.

Rodzynki
18-11-12, 13:58
Generalnie można kupić wszystko, każdą jedną część do Hondy, najmniejszą naklejkę spinkę i śrubkę, części niedostępne to rzadkość.

Orientujesz się może czy sprężynę ramienia tylnej wycieraczki też dostanę w Aso? Czy wyłącznie całe kompletne ramię?

Starstruck
18-11-12, 14:48
Chcę na wiosnę 2013 wymienić amortyzatory ze sprężynami, żeby autko stanęło niżej i sztywniej od serii (SZTYWNIEJ A NIE SZTYWNO). MAX ile chcę na to przeznaczyć to 1000 zł (bez montażu). Nówka, używka. Myślałem o amorach Kayaby + springi eibach. Tak, żeby siadło -35/40 względem tego co mam (podgląd w temacie; auto jest na OEM amorach i springach niebieskich, chyba weitec, do wersji PRO-TEC). Może coś używanego KONI?

RazoR91
18-11-12, 14:55
A nie da się dopasować innej ? Wiem że OEM najlepsza, ale jest moze inne rozwiązanie..

Maskunt
18-11-12, 15:49
No to git bo właśnie spinki z Romixa są po 10 sztuk pakowane.

Chyba tylko do wysyłki. Na miejscu bez problemu pojedyncze sztuki kupowałem.

Jorgo
18-11-12, 22:23
Orientujesz się może czy sprężynę ramienia tylnej wycieraczki też dostanę w Aso? Czy wyłącznie całe kompletne ramię?

Mogę Ci taką odstąpić za parę "groszy" :D

koubuz
18-11-12, 23:29
Czy gwint w ej9 z przed lifta bedzie pasowal do wersji po faceliftingu?

Gr4b3Q
18-11-12, 23:31
Czy gwint w ej9 z przed lifta bedzie pasowal do wersji po faceliftingu?

Tak

Dario022
19-11-12, 17:14
ile oleju jest miedzy min a max na bagnecie w ej9 1.4?

luchuma
19-11-12, 17:16
litr

RazoR91
19-11-12, 17:49
wiem że to trochę głupia prozba ale potrzebuje zdjęcia klawiatury z silnika d14a4, najlepiej takie jak po zdjęciu dekla :) może nie ten dział ale bardzo proszę ;)

login
19-11-12, 18:21
wiem że to trochę głupia prozba ale potrzebuje zdjęcia klawiatury z silnika d14a4, najlepiej takie jak po zdjęciu dekla :) może nie ten dział ale bardzo proszę ;)

A z D14Z2 może być?
:confused:
Nie podejrzewam, żeby się wiele różniło.

RazoR91
19-11-12, 18:53
może być :)

Jaro1607
19-11-12, 18:54
Witam chcialem sie poradzic w sprawie tematu poruszanego pewnie milion albo i bilion razy :D przejde do rzeczy co sadzicie o przesiadce z oleju valvo maxlife 10w40 na 5w40 w moim d14a4 z przebiegiem 270kkm+. Silnik w dobrym stanie nie bierze oliwy ani nic. Chcialbym poprostu ulatwic silnikowi rozruch w zime i ogolnie lepsze smarowanie. Mam nadzieje ze mnie nie zlinczujecie za to pytanie :D

luchuma
19-11-12, 18:58
zalej i zobacz co sie stanie. najwyzej wrocisz do maxlife.

login
19-11-12, 19:00
może być :)

Tak na szybko, to masz tutaj:
http://ps-garage.pl
Nr. 1 na stronie głównej, a za chwilę wrzucę lepszej jakości.


może być :)

Proszę Cię bardzo.

http://img196.imageshack.us/img196/2865/dscn5589kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/dscn5589kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

RazoR91
19-11-12, 19:44
wielkie dzięki :) jak będę na ogólnopolskim zlocie to masz u mnie dobrą flaszkę :d zapisze gdzieś żeby nie zapomnieć :P

BrodaMGS
19-11-12, 20:34
Jest jakaś różnica w klockach ham. do ek3 rocznik 95, czy jest kilka wariantów (d15z6) ?

login
19-11-12, 21:16
wielkie dzięki :) jak będę na ogólnopolskim zlocie to masz u mnie dobrą flaszkę :d

:D
Ja pewnie nie będę na zlocie, ale może złapiemy się gdzieś w trasie.


zapisze gdzieś żeby nie zapomnieć :P

Jak chcesz, to Ci mogę przypomnieć.
:p

Rodzynki
20-11-12, 22:09
Na pewno już było, ale spytam bo potrzebuje konkretnej odpowiedzi.

Czy przedni błotnik z HB (EJ) pasuje do Sedana? ( jedno i drugie przedlift)

Ogólnie to pytam w imieniu kolegi, ktoś mu mówił że przód z HB i Coupe jest zamienny, natomiast do Sedana już nie i niby w Sedanie maska jest dłuższa. A z tego co pamiętam to gdzieś czytałem że wszystkie wersje mają zamienny przód.

luchuma
20-11-12, 22:21
wszystkie wersje mają zamienny przód.

tak, tylko przedlift i polift sie roznia

Mathius4
20-11-12, 22:34
Panowie mam pytanie, wyciąłem kata i wspawałem rurkę, ale ten rezonans jest denerwujący...

Chcę wspawać przelotowy tłumik AWG, mam D14A3, wydech seria.

Jaką średnicę tłumika kupić ?

http://allegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i2805117522.html

Rodzynki
20-11-12, 23:23
tak, tylko przedlift i polift sie roznia

Dzięki

kubaszow
20-11-12, 23:43
Jaką średnicę tłumika kupić ?
Najlepiej taka jaki masz wydech czyli 1,6" .Bierz 45mm .

nyndz
21-11-12, 13:50
Mam takie pytanie, nosze sie z zakupem nakretek d1 spec - i teraz taka kwestia, polowa jak nie wiecej u nas to podroby - oryginalne sa teoretycznie kute i tak dalej - moje pytanie brzmi czy warto doplacac do oryginalow (250zl) czy brac to na czym jezdzi 3/4 osob majacych takie na forum (150)? Nie moge znalezc tego na forum a wiem ze kiedys dyskusja byla o tym.

mcpedro
21-11-12, 14:25
większość tych podrób po paru przykręceniach i odkręceniach nadają się do kosza ;) Już lepiej znaleźć coś co nie jest markowe ale kute

nyndz
21-11-12, 14:50
czyli zostaje na wiosne dolozyc stowe i wziac oryginalne... niby kute. heh

Maniek19855
21-11-12, 18:06
Panowie mam pytanie, wyciąłem kata i wspawałem rurkę, ale ten rezonans jest denerwujący...

Chcę wspawać przelotowy tłumik AWG, mam D14A3, wydech seria.

Jaką średnicę tłumika kupić ?

http://allegro.pl/awg-tlumik-sportow...805117522.html

Średnica zewnętrzna w d14a3 jest 50mm a nie 45

Starstruck
21-11-12, 18:35
Średnica zewnętrzna w d14a3 jest 50mm a nie 45


Seryjnie na pewno nie, jest to niemożliwe. Ktoś najwidoczniej zmieniał wydech. Jeśli jest 50, to kup AWG 50 mm.

Atardin
21-11-12, 20:46
Powiedzcie czy to normalne, że przy hamowaniu po prawej stronie (albo przy słupku gdzie sa pasy pasażera, albo z okolic schowka) coś pstryka/pyka? tak jakby jakiś mały przekaźnik. przeważnie przy koncowej fazie hamowania. Auto to Civic ek3
Co to może być? jakiś czujnik napięcia od pasów?

fcek
21-11-12, 22:29
Powiedzcie czy to normalne, że przy hamowaniu po prawej stronie (albo przy słupku gdzie sa pasy pasażera, albo z okolic schowka) coś pstryka/pyka? tak jakby jakiś mały przekaźnik. przeważnie przy koncowej fazie hamowania. Auto to Civic ek3
Co to może być? jakiś czujnik napięcia od pasów?

Może ABS?

Mathius4
21-11-12, 22:30
Seryjnie na pewno nie, jest to niemożliwe. Ktoś najwidoczniej zmieniał wydech. Jeśli jest 50, to kup AWG 50 mm.

No tak jak wkońcu ? Zamówiłem już 45mm.. Wydech mam na 100% seryjny.

Atardin
21-11-12, 22:37
Może ABS?ABS nie załącza się podczas hamowania. wystepuje to nawet przy delikatnym hamowaniu.

RazoR91
21-11-12, 22:58
Da się jakoś obniżyc oryginalne fotele w EJ9 w taki sposób aby można bylo kiedyś wrócic do normalnego położenia ??

Starstruck
21-11-12, 23:01
Kupić od polifta albo EK3 czy EK4 - mają regulację wysokości.

RazoR91
21-11-12, 23:34
To ze się ustawia pod kątem siedzisko to mam to ale przy moim wzroscie siedzi mi się dziwnie i stąd moje pytanie

luchuma
21-11-12, 23:39
sa fotele z regulacja wysokosci, takie pokretlo po lewej stronie (u kierowcy)

login
21-11-12, 23:45
sa fotele z regulacja wysokosci, takie pokretlo po lewej stronie (u kierowcy)

To raczej regulacja pochylenia siedziska, tak jak pisał Razor91.

luchuma
21-11-12, 23:47
no tak, koniec siedziska, ten przy oparciu idzie w dół i finalnie siedzi sie nizej :P

login
21-11-12, 23:56
no tak, koniec siedziska, ten przy oparciu idzie w dół i finalnie siedzi sie nizej :P

Wszystko się zgadza, tylko w praktyce to minimalna regulacja wysokości siedziska, niestety.

luchuma
21-11-12, 23:59
to ja moze juz wysiedziany za bardzo mialem ten fotel, po wymianie na taki bez tej regulacji to mi sie wydaje ze na krzesle siedze :P

RazoR91
22-11-12, 00:00
Tak myślę sobie że jednak będzie potrzeba modyfikacji z szynami, a to juz trochę grubsza zabawa.
Jedyne co mi przychodzi na mysl to wygięcie przednich mocowań o ponad 90 stopni i przykręcić odwrotnie, w przegięciu pod siedzeniem. Ale to chyba niemożliwe..

luchuma
22-11-12, 00:02
jak kupisz inny fotel, wywalasz szyny i na stale mocujesz, masz nisko i fotel tylko do Ciebie pasuje hehe

Maniek19855
22-11-12, 08:06
Seryjnie na pewno nie, jest to niemożliwe. Ktoś najwidoczniej zmieniał wydech. Jeśli jest 50, to kup AWG 50 mm.
No tak jak wkońcu ? Zamówiłem już 45mm.. Wydech mam na 100% seryjny.

Ja mam seryjne wszystko i mam na zewnątrz 50mm,bo sam niedawno wycinałem kata i wspawywałem rurkę,i rurka ma zewnątrz 50mm weź najlepiej zmierz sobie dokładnie,na kanał a jak nie masz kanału to na lewarek i się wśliźnij pod auto z suwmiarką :]

Starstruck
22-11-12, 12:18
Nie muszę, bo niedawno zmieniałem wydech w swoim EJ6 i było w serii 38 mm, a w EJ6 nie ma prawa mieć serii węższej od EJ9 :). Może zmierzyłeś os strony kolektora :p. Zresztą twoja piaskownica, jak podpasuje, to się ciesz, jak nie - twój problem :)

posejdon
22-11-12, 13:34
Czy mogę zamienić alternator Mitsubishi na Denso? Wtyczka podejdzie od jednego do drugiego czy są inne? Jakie są w ogóle różnice między nimi?

Mathius4
22-11-12, 13:45
Nie muszę, bo niedawno zmieniałem wydech w swoim EJ6 i było w serii 38 mm, a w EJ6 nie ma prawa mieć serii węższej od EJ9 :). Może zmierzyłeś os strony kolektora :p. Zresztą twoja piaskownica, jak podpasuje, to się ciesz, jak nie - twój problem :)


Przed chwilą zmierzyłem średnicę rury wydechowej w miejscu kata i ma 50mm średnicy zewnętrznej...

Na drugi raz nie piszcie bzdur jak nie jesteście pewni, bo przez takie odpowiedzi zamówiłem zły tłumik...

Bencao
22-11-12, 14:14
czy kolumna przedniego zawieszenia (amor+sprezyna) podejdzie p&p do ej9? (zakladam ze bedzie wyzej+twardziej)

kubaszow
22-11-12, 15:10
Na drugi raz nie piszcie bzdur
Kolego jesli szukasz pomocy to nie w taki sposob, bo nast razem wszyscy cie zleja.
Skoro kilka osob ci mowi ze seria w takim aucie to nie 50mm to tak jest i przyjmij to do wiadomosci (niektorzy kilkanascie lat siedza w tej marce i jakas wiedze maja)
Mowilesz ze masz serie wydech to dostales pomoc i pod serie ktos ci polecil srednice tlumika a okazuje sie ze ktos przed toba cos grzebal w wydechu i masz do wszystkich zale ze cie oszukali itd.

Jesli nie wisz co masz w aucie to pozniej wychodza takie kwiatki.

Co do kupienia tlumika z wieksza srednica to ogarniety tlumikarz sobie z tym poradzi i nic sie z autem nie stanie.

Mathius4
22-11-12, 15:15
Kolego, tak się składa, że każdy seryjny wydech w EJ9 D14 ma średnicę zewnętrzną w miejscu katalizatora 50mm... Seryjny, nie przerabiany...

Kolega wyżej podał średnicę 38mm, ale to jest pewnie średnica na końcu wydechu a jak wiadomo wydech się zwęża czym bliżej końca...

Także poprostu wprowadził mnie w błąd i tyle.
Żaden tłumikarz tego ogarniał nie będzie, bo wspawać sobie tłumik to jest 15 min roboty. Nie przerobisz też tego, ponieważ przez całość tłumika leci przelot 45mm... A w tym problem, że ja zamówiłem tłumik o mniejszej średnicy a nie o większej..

Starstruck
22-11-12, 15:55
Dobra, pofatyguję się, bo mam dzisiaj wolne ;). Wrzucę zdjęcia tłumika SERYJNEGO dla EJ9/EK3/EJ6. Zmierzony w kilku miejscach, przeze mnie. Napisałem, który to seria, jakbyś nie skumał. I nie, nie zwężają się rury na końcu w tym seryjnym układzie.
Szkoda, że zmierzyłeś przy wyjściu z kolektora, tam też miałbyś fajną średnicę ;).


http://imageshack.us/a/img43/2633/zdjcie0113s.jpg

http://imageshack.us/a/img687/9879/zdjcie0115t.jpg

dkielan
22-11-12, 16:18
mam problem bo po kupieniu szczęk hamulcowych okazało się że z lewej strony pasują 200x36 ale po prawej stronie są dużo mniejsze. wnioskuje że poprzedni własciciel wymieniał cały wachacz z bębnem... pytanie brzmi od jakiej wersji civica są te hamulce ze szczękami 200x36?

Maniek19855
22-11-12, 16:34
Nie muszę, bo niedawno zmieniałem wydech w swoim EJ6 i było w serii 38 mm, a w EJ6 nie ma prawa mieć serii węższej od EJ9 . Może zmierzyłeś os strony kolektora . Zresztą twoja piaskownica, jak podpasuje, to się ciesz, jak nie - twój problem

Przed chwilą zmierzyłem średnicę rury wydechowej w miejscu kata i ma 50mm średnicy zewnętrznej...

Na drugi raz nie piszcie bzdur jak nie jesteście pewni, bo przez takie odpowiedzi zamówiłem zły tłumik...

a co Maniek gadał :p że 50mm to nie słuchasz :P

radosss
22-11-12, 16:44
witam
Jestem świerzak na forum i nie wiem gdzie umieścic ten post, dlatego pisze tutaj. Poszukuję VI generacji, najlepiej z silnikiem D15Z6 . Znalazłem taką ofertę, może ktoś wrzuci jakąś opinie na temat tego autka:
http://otomoto.pl/honda-civic-czarna-full-opcja-vtec-135tys-C26978114.html

z góry dziękuję i pozdrawiam

login
22-11-12, 16:51
czy kolumna przedniego zawieszenia (amor+sprezyna) podejdzie p&p do ej9? (zakladam ze bedzie wyzej+twardziej)

Ale od czego jest ta kolumna przedniego zawieszenia?
:confused:


Nie muszę, bo niedawno zmieniałem wydech w swoim EJ6 i było w serii 38 mm, a w EJ6 nie ma prawa mieć serii węższej od EJ9 . Może zmierzyłeś os strony kolektora . Zresztą twoja piaskownica, jak podpasuje, to się ciesz, jak nie - twój problem

Przed chwilą zmierzyłem średnicę rury wydechowej w miejscu kata i ma 50mm średnicy zewnętrznej...

Na drugi raz nie piszcie bzdur jak nie jesteście pewni, bo przez takie odpowiedzi zamówiłem zły tłumik...

a co Maniek gadał :p że 50mm to nie słuchasz :P

To żeś teraz bracie pojechał po całości.
:D


witam
Jestem świerzak na forum i nie wiem gdzie umieścic ten post, dlatego pisze tutaj. Poszukuję VI generacji, najlepiej z silnikiem D15Z6 . Znalazłem taką ofertę, może ktoś wrzuci jakąś opinie na temat tego autka:
http://otomoto.pl/honda-civic-czarna-full-opcja-vtec-135tys-C26978114.html

z góry dziękuję i pozdrawiam

Tak na pierwszy rzut oka to coś ten przebieg taki nie za duży, jak na 14-to letni samochód użytkowany w Niemczech.
Nawet ja rocznie chyba więcej jeżdżę.
:D
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?11761-Chcę-kupić-honde-zna-ktoś-to-auto-Warto

radosss
22-11-12, 17:05
Przebieg mizerny, przyznam...:)
Może ktoś kojarzy sprzedającego, ponc ma kilka civiców...

Maniek19855
22-11-12, 17:14
Jak handlarz to sprawdź auto od A do Z...

login
22-11-12, 17:23
Ja kojarzę jakigoś typa spod Poznania, który handluje Hondami. Chyba nawet tam dzwoniłem, jak szukałem dla siebie.
Nie znam niestety nikogo, kto u niego kupił. Może popytaj wśród forumowiczów z Wielkopolski.

Mathius4
22-11-12, 17:41
Starstruck a teraz zmierz sobie ten wydech, ale w miejscu katalizatora, nie za środkowym tłumikiem... I oczywiście chodzi o średnicę zewnętrzną a nie wewnętrzną.. U mnie jak byk jest 50mm po zewnątrz a wydech na 100% jest nie modzony, końcowy kupiłem osobiście nowy OEM a środkowy jest walkera...

W weekend będę wspawywał ten tłumik przelotowy i specjalnie porobię foto z wymiarami..

Maniek - właśnie Twój post mnie zastanowił i poszedłem zmierzyć wydech, ale było już po ptakach, bo zamówiłem tłumik dzień wcześniej..

Bencao
22-11-12, 17:42
Ale od czego jest ta kolumna przedniego zawieszenia?
:confused:

Ale dalem... Czy przedni amor+spring od angielki (5d) podpasuje do ej9?

login
22-11-12, 17:50
Ale dalem... Czy przedni amor+spring od angielki (5d) podpasuje do ej9?

Szczerze powiem/napiszę to wątpię czy podpasuje, bo to całkiem inne auto.
Sprężyny przednie i tylne słyszałem, że pasują od V HB.
Co do amortyzatorów to wydaje mi się, że nie ma zamiennie p&p od innej budy. Tylne amortyzatory chyba od V HB, ale trzeba coś delikatnie przerabiać.
Tak kojarzę, ale na wszelki wypadek upewnij się.

Starstruck
22-11-12, 18:09
Mierzony również przed środkowym i rury mają tyle samo. Oczywiście jest to wartość zewnętrzna, te rury to słomki. Teraz już nie zmierzę, bo mam wydech z innych rur (tych drugich na zdjęciu).

Ale jak kupiłeś węższy, to i tak on jest de facto szerszy, niż cały ten katalizator. Dobry tłumikarz nawet nie jęknie przy montażu, bo będzie to rutynowa praca.

RazoR91
22-11-12, 18:14
witam
Jestem świerzak na forum i nie wiem gdzie umieścic ten post, dlatego pisze tutaj. Poszukuję VI generacji, najlepiej z silnikiem D15Z6 . Znalazłem taką ofertę, może ktoś wrzuci jakąś opinie na temat tego autka:
http://otomoto.pl/honda-civic-czarna-full-opcja-vtec-135tys-C26978114.html

z góry dziękuję i pozdrawiam

Powiem Ci żę tutaj, co czytałem o nim to same negatywy.. CZasami na złomie trafi sie zadbana sztuka, czy cos takiego, taki koment pamiętam. W sumie musisz dobrze obejrzeć, jak kazdy samochód w tym kraju

radosss
22-11-12, 18:30
dzięki RazorR91...... czyli gościa raczej omijac....

Freeman85
22-11-12, 19:05
witam
Jestem świerzak na forum i nie wiem gdzie umieścic ten post, dlatego pisze tutaj. Poszukuję VI generacji, najlepiej z silnikiem D15Z6 . Znalazłem taką ofertę, może ktoś wrzuci jakąś opinie na temat tego autka:
http://otomoto.pl/honda-civic-czarna-full-opcja-vtec-135tys-C26978114.html

z góry dziękuję i pozdrawiam


Fajne. Ale myślę że za 8000/8200 zł go łykniesz jak dobrze potargujesz.

Michał102
22-11-12, 19:40
Ten handlarzyk to chyba znany na forum "szamotulnik" :p

Zdecydowana większość jego aut to ulepy, ale tak jak już kolega wyżej napisał czasem wśród złomów znajdzie się coś dobrego:)

Trzeba jechać i dokładnie obejrzeć.

login
22-11-12, 20:26
Fajne. Ale myślę że za 8000/8200 zł go łykniesz jak dobrze potargujesz.

Akurat tyle co utarguje, to później na dentystę będzie jak znalazł.
:p

Legionista84
22-11-12, 23:08
Panowie mam problem z migaczami w swoim VI genie. Mianowicie - lewe migacze"migają" jak szalone ( przednia żarówka od migacza nie działa, pewnie się przepaliła), prawy natomiast działa normalnie. Rzecz dzieje się od dnia dzisiejszego, odpaliłem rano furę włączam migacz a tutaj "dyskoteka". Wiecie może jak się do tego zabrać i jaką żarówkę mam zakupić, poza tym, że pomarańczową :)

login
22-11-12, 23:23
Panowie mam problem z migaczami w swoim VI genie. Mianowicie - lewe migacze"migają" jak szalone ( przednia żarówka od migacza nie działa, pewnie się przepaliła), prawy natomiast działa normalnie. Rzecz dzieje się od dnia dzisiejszego, odpaliłem rano furę włączam migacz a tutaj "dyskoteka". Wiecie może jak się do tego zabrać i jaką żarówkę mam zakupić, poza tym, że pomarańczową :)

No to czeka Cię trochę gimnastyki i albo odkręcenie nadkola albo zderzaka.
A żarówka to PY21W.
:p

RazoR91
22-11-12, 23:27
Akurat tyle co utarguje, to później na dentystę będzie jak znalazł.
:p

Bądź tabsy na nerwy :rolleyes:

Legionista84
22-11-12, 23:28
No to czeka Cię trochę gimnastyki i albo odkręcenie nadkola albo zderzaka.
A żarówka to PY21W.
:p

a co póżniej? Co to może być?

login
22-11-12, 23:30
a co póżniej? Co to może być?

Jak wymienisz spaloną żarówkę w reflektorze przednim, to będziesz mógł spokojnie zacząć myśleć o czymś innym, bo problem zniknie.

radosss
22-11-12, 23:36
Dzięki Panowie, wyleczyliście mnie z tego konkretnego egzemplarza.... :))

Legionista84
22-11-12, 23:36
ok, dziękuję za info

CieCHu_VI
23-11-12, 08:14
Szybkie pytanie: czy w ej9 sprezyny przednie i tylnie roznia sie miedzy soba? Jesli tak to jak je rozpoznac? I czy wymienia sie je dokladnie tak jak w V genie? (do ktorego jest opis na forum)?

Bencao
23-11-12, 08:27
Wieczorem moge pstryknac fotke przednich, na pewno sie roznia od tylnich! I wymiana tak jak w v grnie a opis masz tez rikoo do vi gena, tylko w innym dziale jak kojarze. Ja wlasnie bede chcial na zime przedni amor z springiem od anglika pozenix to zdam relacje

luchuma
23-11-12, 08:38
przednie maja wiecej zwojow

posejdon
23-11-12, 09:30
Panowie mam problem z migaczami w swoim VI genie. Mianowicie - lewe migacze"migają" jak szalone ( przednia żarówka od migacza nie działa, pewnie się przepaliła), prawy natomiast działa normalnie. Rzecz dzieje się od dnia dzisiejszego, odpaliłem rano furę włączam migacz a tutaj "dyskoteka". Wiecie może jak się do tego zabrać i jaką żarówkę mam zakupić, poza tym, że pomarańczową :)

A na awaryjnych jest tak samo, czyli jedna strona miga szybciej niż druga? Jeśli tak to pewnie żarówka. A jak jest dobrze to coś z wyłącznikiem.

pawlosz
23-11-12, 14:08
Orientujecie się czy kierownica z ITR'a (98), pasuje do EK ?

login
23-11-12, 14:28
Orientujecie się czy kierownica z ITR'a (98), pasuje do EK ?

Do EK/EJ zastępczo pasują chyba tylko kierownice od EP.
Do ITR'a wydaje mi się, że pasuje do EG.

nyndz
23-11-12, 14:49
Do EK/EJ zastępczo pasują chyba tylko kierownice od EP.
Do ITR'a wydaje mi się, że pasuje do EG.

Prawde piszesz. W integrze byly 3 kiery, taka jak w ek9 (i do VI gena pasuje wersja z ATR i EK9) oraz taka jak w prelude (i z pralki tez do VI gen pasuje) - ostatnia to momo bez poduchy i ona nie ma odpowiednika pasujacego do nas.

yarOo_krk
23-11-12, 14:55
Panowie szybkie pytanie - ile oleju wchodzi do D15Z6 bo nie pamiętam? 3,3 litra?

Camellia Racing
23-11-12, 15:15
Pod korek wchodzi więcej ale powinno się wlewać 3.4 jakoś.

login
23-11-12, 17:15
Panowie szybkie pytanie - ile oleju wchodzi do D15Z6 bo nie pamiętam? 3,3 litra?

3,3 do D14

Maskunt
23-11-12, 19:55
Jeśli chodzi o kierownice:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2842882

f60
23-11-12, 20:09
Zaczął mi stukać przegub wewnętrzny w EK3. Słyszałem, że samego przegubu nie da sie kupić, więc trzeba kupić całą póloś? Jeśli tak to jest taka sama jak w EJ9, czy od jakich innych wersji pasuje? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu?

luchuma
23-11-12, 21:06
w d serii sa chba wymienne o ile dobrze pamietam :P

janekb84
23-11-12, 23:03
Zaczął mi stukać przegub wewnętrzny w EK3. Słyszałem, że samego przegubu nie da sie kupić, więc trzeba kupić całą póloś? Jeśli tak to jest taka sama jak w EJ9, czy od jakich innych wersji pasuje? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu?zadzwoń tutaj powinni mieć:
http://www.przeguby.pl/tekst/32/kontakt

skolopendra
24-11-12, 12:07
że samego przegubu nie da sie kupić,

da się kupić

Bapka
24-11-12, 13:17
mam małe pytanko kompletuję dolot od D16Z6 do mojego D14Z1 i na kolektorze ssącym brakuje silniczka krokowego jak to jest czytałem że się da przełożyć czy to prawda z tym czy nie i muszę kupić nowy silniczek

Starstruck
24-11-12, 13:42
W tym przypadku krokowiec na ssaku stanowi zaślepkę. Nie podłącza się go, może być nawet uszkodzony. Nie musisz też go kupować, możesz zaspawać bądź w inny sposób zaślepić dziurę po nim.

rooter666
24-11-12, 14:26
Da rade odkręcić 3 śruby za katalizatorem bez palnika czy nawet nie podchodzić? wydmuchało mi uszczelkę tam :eek:

Rodzynki
24-11-12, 15:07
Ja zdejmowałem kata razem ze środkowym i potem szlifierką odciąłem te 3 nakrętki. Niestety potem jest problem, bo nie da rady wybić tych śrub/szpilek z kata. Na szczęście nie wkładałem z powrotem tego kata i nie musiałem się z nim męczyć. Bez palnika może być lipa, bo u mnie żadne preparaty itp. nie dawały rady.

Michał102
24-11-12, 15:21
Panowie, jakie sprzęgło byście polecili? Do tej pory w ciemno brałbym Exedy, ale ostatnio ponoć robią szajs i ich sprzęgła rozsypują się po 10tys. km. (nie wiem czy to reguła, ale czytałem na forum o takich przypadkach).

Znalazłem jeszcze takie coś: http://moto.allegro.pl/530-sprzeglo-honda-civic-eg33-ej9-ek1-3-4-valeo-i2745509610.html
Plus jest taki, że jest to pod zamach 200mm., a taki właśnie jest u mnie (skrzynia i sprzęgło z D14).
Tylko ta cena mnie zastanawia... dziwnie to tanie, więc to pewnie kupa złomu, ale może ktoś to ma u siebie i może podzielić się opinią:)

Sprzęgło docelowo ma wytrzymać moc do 150 koni.

Bapka
24-11-12, 15:30
W tym przypadku krokowiec na ssaku stanowi zaślepkę. Nie podłącza się go, może być nawet uszkodzony. Nie musisz też go kupować, możesz zaspawać bądź w inny sposób zaślepić dziurę po nim.
Czyli mam rozumieć to tak że wkładam ssaka z Z6 i dokładam do niego moją przepustnicę z Z1 i mam się cieszyć z lepszego osiągu :D bo posiadam i przepustnicę z Z6

skolopendra
24-11-12, 16:13
i mam się cieszyć z lepszego osiągu

nie liczył bym na twoim miejscu na specjalnie lepsze osiągi ...

przepustnic d serii są takie same

nerwus22
24-11-12, 16:26
czesc. mam pytanie ej9 kolor srebrny. lusterka, listwy na drzwiach, zderzakach i listwy porogowe sa w kolorze czarnym. jak by to lepiej wygladalo pod kolor auta je pomalowac czy zostawic czarne ?

kubaszow
24-11-12, 16:28
Ja bym malowal:)
Poogladaj sobie auta forumowiczow w dziale VIgen. i sam zdecydujesz co ci sie bardziej podoba.

nerwus22
24-11-12, 16:29
wlasnie bardziej by mi sie w kolor podobalo ale nie wiem czy wszystkie te elementy malowac...

Bapka
24-11-12, 16:32
Tak racja osiągi bez rewelacji ale z tego co wyczytałem na forum to ma być lepiej na niskich obrotach i reakcja na gaz ma się poprawić

nerwus22
24-11-12, 16:46
aha mam jeszcze jedno pytanie czy tablica kwadratowa bedzie pasowala do tylnej klapy ? aktualnie mam prostokatna tablice a chce auto przejestrowac.

login
24-11-12, 17:05
aha mam jeszcze jedno pytanie czy tablica kwadratowa bedzie pasowala do tylnej klapy ? aktualnie mam prostokatna tablice a chce auto przejestrowac.

W temacie:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91017-WPR-squad
znajdziesz zdjecia mojego samochodu - ja mam z tyłu tablicę kwadratową. U mnie się mieści, ale jest chyba wymiarowo trochę mniejsza niż taka, którą można zamówić rejestrując samochód.
Znajdź sobie w necie wymiary tablic rejestracyjnych i porównaj.

bosch
24-11-12, 17:40
Mam pytanie - jaka ilość oleju jest w zakresie MIN/MAX na bagnecie w B18C4 ?

Michał102
24-11-12, 18:02
1l.

login
24-11-12, 18:11
Chyba w każdym jest jeden litr, nie tylko w B18C4.
:confused:

f60
24-11-12, 18:12
zadzwoń tutaj powinni mieć:
http://www.przeguby.pl/tekst/32/kontakt
Dzięki za link, chciałem jeszcze zapytać jak z wytrzymałością takich przegubów. Czy jest sens kupować taki przegub, czy lepiej kupić używaną półoś. Oczywiście nie wiadomo w jakim stanie będzie używka, więc co będzie lepsze? Na tej stronie zorientowałem się wstępnie, że koszt takiego przegubu to ok. 200zł, używaną półoś można kupic taniej, jednak głównie zależy mi na wytrzymałości.

skolopendra
24-11-12, 20:17
jednak głównie zależy mi na wytrzymałości.

wystarczy seria w zupełności

f60
24-11-12, 20:49
A czy te zamienniki przegubów są mniej/ bardziej wytrzymałe niż seria?

login
24-11-12, 20:54
A czy te zamienniki przegubów są mniej/ bardziej wytrzymałe niż seria?

Pascal to syf

f60
24-11-12, 21:23
Pascal to wiem ale nie wydaje mi się, żeby na stronce podanej przez janekb84 były oferowane przeguby firmy pascal. Wiecie może jaka powinna być ilość zębów, żeby to pasowało?

CieCHu_VI
25-11-12, 00:15
Czy u was tez ciezko przesuwa sie suwak regulacji temperatury w lewo? Jak temu zaradzic?

yarOo_krk
25-11-12, 08:46
Czy u was tez ciezko przesuwa sie suwak regulacji temperatury w lewo? Jak temu zaradzic?
Tak. W prawo też :P

Żeby się tego pozbyć rozkręcasz cały panel aby dostać się do miejsca "regulatora temperatury" po czym wyjmujesz kulkę, która znajduje się pośrodku czarnego elementu widocznego na zdjęciu poniżej:
http://farm6.static.flickr.com/5264/5776562098_cb42503a3d_z.jpg
Foto by Manwe

Camellia Racing
25-11-12, 09:51
Przecież to jeździ na tej kulce... nie lepiej nasmarować trochę ?

CieCHu_VI
25-11-12, 10:15
Hah, wczoraj zmienialem podswietlenie i ta kulka sama mi wypadla i nie moglem dosc skad ona jest. Czyli w sumie jej juz nie ma w srodku. Zobacze dzis czy lepiej bez niej.

EDIT:

Nadal chodzi ciezko... To chyba wina sterowania przy nagrzewnicy.

Rodzynki
25-11-12, 14:50
Mam problem z zawieszeniem. Jak jadę sam jest ok, ale przy jeździe w 3 osoby prawy tył stuka na dziurach i przy skręcie w lewo stuka z większa częstotliwością, tak szybko że wydaje się jak by trzeszczało. Cukierek był do wymiany ale już wymieniłem, a stuki nie ustały. Auto długo jeździło na glebie, gdzie tył miał zero amortyzacji, bo ktoś dołożył gumę do odboju i w sumie zawieszenie pracowało tylko na odbojach... Teraz mam seryjne sprężyny i amortyzatory KYB excel-G. Narazie obstawiam gumy wahacza poprzecznego, bo nie wyglądają dobrze lub też sam amortyzator. Może ktoś miał podobny problem i zna przyczynę stuków?

Wiśniovy
25-11-12, 15:38
...prawie na bank wspomniana przez Ciebie guma/tuleja "łącząca" dolne mocowanie amortyzatora z wachaczem. W takim zestawieniu (gleba+ brak amortyzacji) były znacznie obciążone.

yarOo_krk
25-11-12, 16:43
Pany, jakie świece lepiej zakupić do d15z6: denso czy NGK? (tylko te 2 biorę pod uwagę;))

Rodzynki
25-11-12, 18:09
Dzięki Wiśniovy.

Podobno denso lepsze i chyba one idą na pierwszy montaż. Ja mam NGK i nie narzekam, bo wszystko jest ok. ale jak bym teraz kupował to wybrał bym denso.

moonraker
25-11-12, 18:32
Witam. Ma ktoś doświadczenie odnośnie montażu CB radia w EJ9? Chodzi mi o ewentualne zakłócenia jakie ponoć mają miejsce w niektórych renówkach itp. Są jakieś przeszkody w odpowiednim dostrojeniu radyjka? Radio chcę wrzucić w kieszeń na dole (tą w którą można wsadzić też zwykłe radio opcjonalnie) a antenę mam zamiar montować w rynience do relingów (uchwyt jeszcze do obmyślenia, będę robił sam).

Pozdrawiam.

login
25-11-12, 18:38
Witam. Ma ktoś doświadczenie odnośnie montażu CB radia w EJ9? Chodzi mi o ewentualne zakłócenia jakie ponoć mają miejsce w niektórych renówkach itp. Są jakieś przeszkody w odpowiednim dostrojeniu radyjka? Radio chcę wrzucić w kieszeń na dole (tą w którą można wsadzić też zwykłe radio opcjonalnie) a antenę mam zamiar montować w rynience do relingów (uchwyt jeszcze do obmyślenia, będę robił sam).

Pozdrawiam.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?155743-Gdzie-zamontować-Cb-VI-gen&highlight=radio

Ty leniu.
:p

moonraker
25-11-12, 19:00
o shit. przepraszam :o

Maskunt
25-11-12, 20:55
Pany, jakie świece lepiej zakupić do d15z6: denso czy NGK? (tylko te 2 biorę pod uwagę;))

Zarówno Denso jak i NGK szły na pierwszy montaż.

swietekkk
26-11-12, 06:32
Mam problem z temp silnika. Jak się nagrzeje to pokazuje lekkie wychylenie do góry. Wcześniej było to trochę niżej niż -| teraz jest torche wyżej. Nie dużo jednak coś jest nie tak. Termostat został wymieniony i nadal jest z tym problem. Ciekawe jest to, że gdy już jest zagrzany i silnik pracuje to temp. jest za wysoka. Jednak jak zgaszę i dam na zaplon to temp jest prawidłowa. Podobnie przed odpaleniem, a jak odpale to skaczę na podwyższoną. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?

Kriss91
26-11-12, 09:13
Działa Ci wiatrak?

swietekkk
26-11-12, 10:56
Nie włącza się, ale działa. Choć on bardzo rzadko się włączał.
Rurka która idzie od dołu chłodnicy do termostatu powinna być ciepła? Czy tam już idzie schłodzony płyn? W moim przypadku jest zimna.

zakit
26-11-12, 10:58
Nie włącza się, ale działa. Choć on bardzo rzadko się włączał.
Rurka która idzie od dołu chłodnicy do termostatu powinna być ciepła? Czy tam już idzie schłodzony płyn? W moim przypadku jest zimna.

to znaczy ze sie termostat jeszcze nie otworzył. sprawdz czy masz na 100% dobrze odpowietrzony uklad

Maniek19855
26-11-12, 13:37
Dziś wymieniłem,kolektor na 4-2-1 owinięty bandażem i mam wrażenie,że auto gorzej sie zbiera jak na 4-1 :( takiego muła ma lekko,reset robiony,wszystko wszczelne itd...kat wycięty,filtr wkładka k&n doprowadzone zimne ze zderzaka,coś czuje,że go boli ;/ na 4-1 jak wcisnąłem gaz do dechy to prędkościomierz szybciej szedł w górę niż teraz,od czego to???

Michał102
26-11-12, 14:25
Pokaż jakieś foto spod maski... pewnie coś nakombinowałeś z tym dolotem i stąd ten muł.

wahu
26-11-12, 14:28
Przy zmianie ssaka w y7 na ten od z6 jaka dac uszczelke pod niego?

Maniek19855
26-11-12, 14:35
Potem zrobię foto Michał i pod wieczór wrzucę,idę sie przejechać i zobaczyć,a jak robię reset to trzeba poczekać do włączenie sie wiatraka?? Bo ja tylko wyciągnąłem bezpiecznik i dzida....i na zimnym mu troszkę dałem :/

Kriss91
26-11-12, 14:37
Taka jak do ssaka od Z6.

Michał102
26-11-12, 14:43
Bo ja tylko wyciągnąłem bezpiecznik i dzida

Powinieneś odpalić zimny silnik, zaczekać aż załączy się wentylator (w tym czasie nie wolno dotykać gazu, oraz wszystko co pobiera prąd powinno być wyłączone)... dopiero potem wsiadasz i jedziesz. Najpierw delikatnie, a potem pełnym ogniem do odciny xD. Chociaż nie wiem czy to butowanie jest konieczne ;-)

A z tym dawaniem na zimnym to sobie uważaj, bo niedługo będziesz miał jajca na cylindrach xD
W takich warunkach jakie mamy teraz trzeba przejechać dobre 10-15 km. aby silnik załapał optymalną temperaturę... wskaźnikiem cieczy chłodzącej nie ma się co sugerować, u mnie w połowie skali jest już po niecałym kilometrze ;)

swietekkk
26-11-12, 15:17
to znaczy ze sie termostat jeszcze nie otworzył. sprawdz czy masz na 100% dobrze odpowietrzony uklad

Nie pobiera już płynu ze zbiorniczka. Wydaje mi się, że jest ok. Gdzie mogę znaleźć odpowietrznik ukladu chłodzenia? Bo coś nie mogę go znaleźć.

Termostat jest w 100% dobry, właśnie sprawdziłem: otwiera i zamyka. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest cos z czujnikiem temp. Może źle pokazuje a wszystko jest ok. Wentylator się nie włącza chociaż powinien. A czujnik który za to odpowiada był wymieniany.

Na czerwono jest ciepły na niebiesko jest zimny. Wydaje mi się, że ten niebieski powinien byc równiez ciepły.
http://img826.imageshack.us/img826/3144/enginevs9mh0.jpg

Freeman85
26-11-12, 15:38
Powinieneś odpalić zimny silnik, zaczekać aż załączy się wentylator (w tym czasie nie wolno dotykać gazu, oraz wszystko co pobiera prąd powinno być wyłączone)... dopiero potem wsiadasz i jedziesz. Najpierw delikatnie, a potem pełnym ogniem do odciny xD. Chociaż nie wiem czy to butowanie jest konieczne ;-)

A z tym dawaniem na zimnym to sobie uważaj, bo niedługo będziesz miał jajca na cylindrach xD
W takich warunkach jakie mamy teraz trzeba przejechać dobre 10-15 km. aby silnik załapał optymalną temperaturę... wskaźnikiem cieczy chłodzącej nie ma się co sugerować, u mnie w połowie skali jest już po niecałym kilometrze ;)

Sory ale nie do końca się zgodzę. Robiłem reset chyba z 10 razy, bo kombinowałem przy radiu (ten sam bezpiecznik). I na początku robiłem tak jak mówisz, czekałem potem powoli a potem dzida. Ale później to olałem i efekt dokładnie taki sam. Auto najpierw ustawia sobie zbyt niskie obroty na jałowym ale po przejechaniu paru km w dowolnym stylu, wraca do normy.

sacrosaint
26-11-12, 16:28
Nawet w manualu jest info, że wystarczy wyjąć bezpiecznik i tyle. Wsiadać i jechać.

Michał102
26-11-12, 17:46
Możliwe. Jednak kiedyś jeszcze z D14 pod maską zrobiłem nieoczekiwany reset na szybko (musiałem wymienić akumulator)... przez jakieś 50 km. miałem problemy z przygasaniem silnika na wolnych obrotach - praktycznie na każdych światłach gasł. Pomógł dopiero reset, który opisałem wyżej:)

Maniek19855
26-11-12, 18:01
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a46bfb37382db85.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37fc9d9c645a3c4b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01c741c70a37ee71.html

Michał foto dolotu,zauważyłem że na 4-1 z osłoną na kolektor puszkę od filtra miałem zimną nawet bez dolotu,a teraz jak nie ma osłony,to puszka od filtra jest strasznie ciepła i nawet sam filtr jest ciepły,to go pewnie boli ze ciepłe powietrze.....

swietekkk
26-11-12, 18:03
Może ktoś luknąć na #5979. Może ktoś ma jakieś pomysły.

luchuma
26-11-12, 18:12
czujnik temp kabinowy ?

na dole idzie do silnika wiec (chlodne) zimne powinno byc

poprawnie odpowietrzony uklad?

Wiśniovy
26-11-12, 18:17
Na czerwono jest ciepły na niebiesko jest zimny. Wydaje mi się, że ten niebieski powinien byc równiez ciepły.

bo powinien. Jeśli to nie termostat to ewidentnie masz zapowietrzony układ.Jeśli dobrze pamiętam przewód zaznaczony na niebiesko biegnie do nagrzewnicy. Włącz silnik, ustaw nawiew na max. ciepłe powietrze i 3 lub 4 prędkość po czym zobacz czy ubywa płyn z wyrównawczego (jeśli tak to dolewaj, bo jeśli "zleci" cały to znów się zapowietrzy). Daj znać czy pomogło.


Witam. Ma ktoś doświadczenie odnośnie montażu CB radia w EJ9? Chodzi mi o ewentualne zakłócenia jakie ponoć mają miejsce w niektórych renówkach itp.

Zasilanie najlepiej pociągnij z aku to nie będziesz miał zakłóceń. Poszedłem na łatwiznę i podłączyłem się do zapalniczki. Teraz kiedy mam włączone CB i np. otwieram szyber to są straszne zakłócenia w odbiorze.

Gr4b3Q
26-11-12, 19:46
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a46bfb37382db85.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37fc9d9c645a3c4b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01c741c70a37ee71.html

Michał foto dolotu,zauważyłem że na 4-1 z osłoną na kolektor puszkę od filtra miałem zimną nawet bez dolotu,a teraz jak nie ma osłony,to puszka od filtra jest strasznie ciepła i nawet sam filtr jest ciepły,to go pewnie boli ze ciepłe powietrze.....

A wlot w okolicy tej naklejki K&N zatkałeś ?

Kriss91
26-11-12, 22:58
Czy wie ktoś jak duża jest różnica w kolorze pomiędzy NH 503P a NH 592P. Różni się odcieniem perły?

Maniek19855
27-11-12, 08:04
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...37382db85.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...c645a3c4b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...70a37ee71.html

Michał foto dolotu,zauważyłem że na 4-1 z osłoną na kolektor puszkę od filtra miałem zimną nawet bez dolotu,a teraz jak nie ma osłony,to puszka od filtra jest strasznie ciepła i nawet sam filtr jest ciepły,to go pewnie boli ze ciepłe powietrze.....
A wlot w okolicy tej naklejki K&N zatkałeś ?

Tak dwie te dziury zakleiłem taśmą,dziś założę osłonę jak mi sie uda przerobić tą starą i zobaczę a jak będzie kaszana to wkładam 4-1

markotny
27-11-12, 09:51
Chociaż nie wiem czy to butowanie jest konieczne ;-)

Nie jest bo tu chodzi o to by sonda sobie od nowa ustawiła korekcję AFR. Na pełnym bucie komp już leje wyłącznie z mapy i deptanie po resecie pod odcine nie ma kompletnie sensu.

Michał102
27-11-12, 10:01
Nie jest bo tu chodzi o to by sonda sobie od nowa ustawiła korekcję AFR. Na pełnym bucie komp już leje wyłącznie z mapy i deptanie po resecie pod odcine nie ma kompletnie sensu.

Tak też podejrzewałem:)
Ale tak czy siak but mu raczej nie zaszkodził, bo był dopiero po jakimś czasie... pierw stopniowo wkręcałem go na coraz to wyższe obroty.

posejdon
27-11-12, 14:10
Panowie mechanicy. Czy macie jakiś patent na wyciągnięcie ośki alternatora, żeby go odłączyć od łapy? Walenie młotkiem i lanie odrdzewiaczem nie pomaga. Ktoś już kiedyś próbował zdjąć alternator i chyba zapierał się o nadwozie bo widzę odkształcenie naprzeciwko ośki. Jedyne co przychodzi mi na myśl to chyba już rozcięcie łapy. Bardzo proszę o pomoc!

nerwus22
27-11-12, 15:32
ktos moglby pomoc krotko opisujac wymiane mechanizmu i silniczka od szyb w ej9 ?

swietekkk
27-11-12, 15:33
bo powinien. Jeśli to nie termostat to ewidentnie masz zapowietrzony układ.Jeśli dobrze pamiętam przewód zaznaczony na niebiesko biegnie do nagrzewnicy. Włącz silnik, ustaw nawiew na max. ciepłe powietrze i 3 lub 4 prędkość po czym zobacz czy ubywa płyn z wyrównawczego (jeśli tak to dolewaj, bo jeśli "zleci" cały to znów się zapowietrzy). Daj znać czy pomogło.

Nie ubyło płynu, nadal jest zimy. Jednak ogrzewanie działa dobrze. Jest gorąco w aucie.

luchuma
27-11-12, 15:34
a na postoju wiatrak chlodnicy sie wlacza ?

swietekkk
27-11-12, 15:49
Przy takiej pogodzie nigdy mi się nie włączał. Jedynie jak jest ponad 25 stopni to wtedy się włącza. Ogólnie tylko kilka razy się włączył.

Najdziwniejsze jest to, że temp tylko trochę wzrosła a nie znaczne lub wskoczyła na czerwony.

spunkyfe
27-11-12, 18:01
Post przenesiony.

Maniek19855
27-11-12, 19:56
Zamontowałem dziś na ten 4-2-1 osłonę,i jeszcze mam na nim bandaż i itak strasznie jest wszystko gorące,że dotknąć nie idzie nawet osłony,a jak miałem na 4-1 to osłona była lekko ciepła a ten 4-2-1 to taki gorący ze masakra,i nie ma takiej reakcji na gaz jak na 4-1 muła ma totalnego ma ktoś jakies pomysły dlaczego tak sie dzieje??? Chyba z powrotem założę 4-1 bo o wiele lepiej szedł na nim niż na 4-2-1 z d16z6

Brylant1
27-11-12, 20:02
Zamontowałem dziś na ten 4-2-1 osłonę,i jeszcze mam na nim bandaż i itak strasznie jest wszystko gorące,że dotknąć nie idzie nawet osłony,a jak miałem na 4-1 to osłona była lekko ciepła a ten 4-2-1 to taki gorący ze masakra,i nie ma takiej reakcji na gaz jak na 4-1 muła ma totalnego ma ktoś jakies pomysły dlaczego tak sie dzieje??? Chyba z powrotem założę 4-1 bo o wiele lepiej szedł na nim niż na 4-2-1 z d16z6

Pojezdzij troche daj sie komputerowi dostroic.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

yarOo_krk
27-11-12, 20:06
Zamontowałem dziś na ten 4-2-1 osłonę,i jeszcze mam na nim bandaż i itak strasznie jest wszystko gorące,że dotknąć nie idzie nawet osłony,a jak miałem na 4-1 to osłona była lekko ciepła a ten 4-2-1 to taki gorący ze masakra,i nie ma takiej reakcji na gaz jak na 4-1 muła ma totalnego ma ktoś jakies pomysły dlaczego tak sie dzieje??? Chyba z powrotem założę 4-1 bo o wiele lepiej szedł na nim niż na 4-2-1 z d16z6
Co za różnica czy kolektor 4-2-1 czy 4-1? Osłona w jednym jak i w drugim przypadku będzie GORĄCA co jest logiczne bo to jest pierwszy etap wydostawania się spalin z komory silnika! :eek: Czytam Twoje posty w tym temacie i nie mogę się nadziwić dlaczego Ty się tak przyczepiłeś do temperatury kolektora WYDECHOWEGO ? Co ma piernik do wiatraka? Szukaj przyczyny gdzie indziej (np. w dolocie - zamontuj przepustnicę z D15, puchę z EK3/4 do tego puszkę i zimne powietrze - z pewnością odczujesz różnicę).