Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Panowie proszę o podpowiedź:
po pierwsze jak zdjąć panel środkowy ten z nawiewami, zegarkiem itd? Gdzie są śrubki, co i jak?
po drugie, czy da się wyjąć sam schowek bez demontarzu całej konsoli? Jak za to się zabrać?
Z góry dzięki ;)
Wyciągasz przycisk od awaryjnych i ogrzewania szyby pod nimi są dwie śrubki. Trzeba zdjąć tą dolną osłonę (tą gdzie jest zapalniczka i popielniczka) żeby to zrobić trzeba wykręcić schowek za nim będzie jedna śruba od tej dolnej osłony, potem zdejmujemy osłonę pod kolumną kierownicy żeby dostać się do drugiej śrubki tej dolnej osłony. Dwie ostatnie śrubki znajdują się nad zapalniczką i nad popielniczką (trzeba je otworzyć). Jak zdejmiemy tą dolną osłonę będziemy mieli od dołu dostęp do dwóch śrubek trzymających konsolę środkową, odpinamy kostki od nawiewów i zegarka, zdejmujemy linkę od suwaka i mamy konsolę w rękach.
Opis trochę skomplikowany, ale w praktyce jest to prosta i szybka robota.
Że jest łączony tak to ja wiem, tylko chodzi o to czy te szwy mogą być tak na wierzchu czy powinny zostać czymś zalane?
Panowie mam pytanie - zamówiłem pasek rozrządu do D16Y7 Mitsuboshi i dostałem coś takiego jak na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d75f0101f7be314.html
Czy to normalne i można zakłądać? Sprzedawca upiera się, że wszystkie paski tak mają i dystrybutor to potwierdza.
tak ma byc,sprzedaje te paski z 8 lat i nigdy nie bylo problemu,sam mam taki zalozony w mojej cupie d16y7
Co trzeba przerobić (dokładnie), żeby zaadoptować zawias z 5 gena do 6 gena (nawiasem mówiąc coupe)? Z tego co pamiętam, w 5 genie amortyzator zakończony jest tulejką, a w 6 genie widełkami. Czy KYB AGX różni się czymś oprócz tego elementu w budowie pomiędzy tymi dwiema generacjami?
jedyna tylne amory sa inne.
Przenie jeden czort... W ej9 mam z eg4 amory w zimowym setupie.
W 5gen widelki na dole tylnych amorw sa pod tulejke szerokosci 50mm a w 6gen 40mm.
A wazne! Widelki z 6gen sa tez wyzsze i amor z 5tego moze sie o wachacz opierac.
Ja mialem nowe amory od jajka ktore opchnolem i amory mi zostaly, kupilem 6tego EK3 4D i tam z tylu jeden amor ciekl. Kupilem tulejki 2tulejki od 5gen, wcisnolem do wachaczy od EK3. Widelki w amorkach poglebiilem lekko szlifierka kontowa (odrobine, by nie oslabic tych widelek ale na tyle bardzo by sie wachacz nie opieral o nie) i szafa gra.
Jakies nowe "sportowe" amory od 5gen na tyl sa tansze od jakichkolwiek (poza QAP ktore jest mega smieciem, wytrzymaly mi 5m-cy , a chcialem zaoszczedzic) zamiennikow do sedana 6g, przynajmniej 3lata temu tak bylo z cenami.
W ej9 mam z eg4 amory w zimowym setupie
A ten amor nie jest krotszy niz w VI gen, bo cos mi sie o uszy obiło?
nie wiem czy było a nie chce mi się przewalać 200stron :)
mam problem z elektrycznym podnoszeniem szyby od strony kierowcy :/ opuszcza się normalnie a podczas podnoszenia idzie jakby chciała a nie mogła i się zacina i staje w miejscu.. trzeba jej pomóc kilka razy i gdzieś na wysokości 3/4 zamknięcia idzie normalnie... ktoś coś doradzi?
kazik2_h9w3
01-03-12, 20:27
Może po prostu trzeba pomóc jakimś smarowidłem na mechanizmy
może i tak ale jakiś czas temu było smarowane
trzeba będzie smarnąć :)
Starstruck
01-03-12, 20:44
Jak za dużo, gęstego smaru, to też źle, bo kurz i pył zapycha (tak jak mechanizm szyberdachu). Proponuję zdjąć boczek, wyczyścić wszystko i potem napsikać porządnie olejem sylikonowym :). To jest dość rzadka i płynna konsystencja, to na pewno pomoże :).
podziękował za podpowiedzi
jedyna tylne amory sa inne.
Przenie jeden czort... W ej9 mam z eg4 amory w zimowym setupie.
W 5gen widelki na dole tylnych amorw sa pod tulejke szerokosci 50mm a w 6gen 40mm.
A wazne! Widelki z 6gen sa tez wyzsze i amor z 5tego moze sie o wachacz opierac.
Ja mialem nowe amory od jajka ktore opchnolem i amory mi zostaly, kupilem 6tego EK3 4D i tam z tylu jeden amor ciekl. Kupilem tulejki 2tulejki od 5gen, wcisnolem do wachaczy od EK3. Widelki w amorkach poglebiilem lekko szlifierka kontowa (odrobine, by nie oslabic tych widelek ale na tyle bardzo by sie wachacz nie opieral o nie) i szafa gra.
Jakies nowe "sportowe" amory od 5gen na tyl sa tansze od jakichkolwiek (poza QAP ktore jest mega smieciem, wytrzymaly mi 5m-cy , a chcialem zaoszczedzic) zamiennikow do sedana 6g, przynajmniej 3lata temu tak bylo z cenami.
Czyli rozumiem, że bez rzeźby amora się nie obędzie?
mam problem z elektrycznym podnoszeniem szyby od strony kierowcy :/ opuszcza się normalnie a podczas podnoszenia idzie jakby chciała a nie mogła i się zacina i staje w miejscu.. trzeba jej pomóc kilka razy i gdzieś na wysokości 3/4 zamknięcia idzie normalnie... ktoś coś doradzi?
Nie chce cie martwic ale problem moze byc w silowniku ktory juz zaczyna niedomagac.
Zastanawiam sie czy to nie przez to ze wachacze dolne w 5gen sa odlewami a w 6gen z przetloczonej blachy przez co sa "smuklejsze".
Trzeba by ich wymiary i odleglisci pomiedzy poszczegolnymi tulejami porownac bo moze wystarczy wachacze podmienic z 5 do 6gen.
W przeciwnym razie wymiana tych srodkowych tulejek na 5cio genowe oraz szlifowanie widelek w amorku. Okolo 2/5 z szerokkosci widelek amortyzatora trzeba zjechac...
Ciala jest tam tyle ze nawet gdybys 2/3 zjechal to nie bedzie to zbytnie oslabienie konstrukcji amorka...
nie wiem czy było a nie chce mi się przewalać 200stron :)
mam problem z elektrycznym podnoszeniem szyby od strony kierowcy :/ opuszcza się normalnie a podczas podnoszenia idzie jakby chciała a nie mogła i się zacina i staje w miejscu.. trzeba jej pomóc kilka razy i gdzieś na wysokości 3/4 zamknięcia idzie normalnie... ktoś coś doradzi?
Silikon do uszczelek lub zwykły ludwik nasmarować dobrze prowadnice po których jeździ szyba. Ludwik nie wysycha tak szybko jak silikon do uszczelek.
Raffaelloo
01-03-12, 21:51
Najlepiej silicon spray, ludwik to tak nie za bardzo wg. mnie
Wie ktoś może jaki rozmiar tarcz tylnych ma MB1 z silnikiem d16y2 bo z tej budy mam swap u siebie a mam tarcze i klocki na wykończeniu i wypadało by na sezon letni zmienić
W przeciwnym razie wymiana tych srodkowych tulejek na 5cio genowe oraz szlifowanie widelek w amorku. Okolo 2/5 z szerokkosci widelek amortyzatora trzeba zjechac...
Ciala jest tam tyle ze nawet gdybys 2/3 zjechal to nie bedzie to zbytnie oslabienie konstrukcji amorka...
Gorzej jednak z ewentualną reklamacją :p
Pytam, bo pamiętam, że kiedy był zakup grupowy gwintów MTSa, podobno wystarczyło wstawić odpowiednią tulejkę i wszystko ładnie pasowało. Wychodzi na to, że widełki w amorach różnych producentów nie są takie same?
kazik2_h9w3
01-03-12, 22:32
Wie ktoś może jaki rozmiar tarcz tylnych ma MB1 z silnikiem d16y2 bo z tej budy mam swap u siebie a mam tarcze i klocki na wykończeniu i wypadało by na sezon letni zmienić
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8950-Szybkie-pytanie-szybka-odpowied%BC-TYLKO-NADWOZIE-MA-MB-MC!
Może tu ktoś szybciej odpowie
Witam!mam pytanie czy podejdzie lotka Mugen replika z coupe do sedana?!niby tyl bardzo podobny do siebie ale czy na pewno podejdzie?!Moze ktos taki zabieg przeprowadzal albo wie ze na 100%podejdzie?!
Starstruck
01-03-12, 22:59
Z tego co wiem, to szerokość klapy jest taka sama i te lotki są wymienne między sedanem a coupe.
dlatego zadalem to pytanie bo sprzedawca tez nie wie a nie chce bezsensu wtopic kase jak sie okaze ze nie podejdzie:(
Witam, może nie w tym dziale ale szybkie jedno pytanko mam. Czy lampy Angel Eye z HB V gena, pasują również do Coupe V gen. ? Jedni mówią że tak jedni że nie?
Starstruck
01-03-12, 23:15
Fakt nie ten dział, ale Ci powiem ;). Tak, pasują :). Nie pasują tylko pomiędzy HB/Coupe a sedanem, bo sedan ma troszkę inny przód :).
Dzięki wielkie za odp :d I sory za zły wpis :D
Wie ktoś może jaki rozmiar tarcz tylnych ma MB1 z silnikiem d16y2 bo z tej budy mam swap u siebie a mam tarcze i klocki na wykończeniu i wypadało by na sezon letni zmienić
tak ciezko zdjac kolo i zmierzyc metrowka??
239mm
siema,
nie wiem jak u Was ale u mnie (w ej9 przedlift) te "cycki" w drzwiach którymi można zamknąć je od środka strasznie się tłuką jak jade po jakichś nierównościach. Ma ktoś może na to jakiś sposób? bo wkur*** niemiłosiernie ;/
Rozbierz boczek i owiń czymś cięgno w miejscu zaczepienia do ,,cycka"
który bezpiecznik jest od oświetlenia wnętrza? (oświetlenie nie działa-zwarcie sie zrobiło)
http://images38.fotosik.pl/1394/9950d07caa896608.jpg
Pod maską numer 43 - 7,5 A
bo zakładałem to światełko pod sufitem i zwarcie mi sie zrobiło, wymieniłem bezpiecznik i nadal nie działa, jakieś sugestie ?
kris0001 dzięki
Mam jeszcze takie pytanie, moje jarzma z zaciskami 262 pasuja do wszystkich innych EJ9 P&P nie? To czy maja abs czy nie to nie ma znaczenia chyba?
Camellia Racing
02-03-12, 18:42
nyndz, nie ma. Zaciski z jarzmami nie mają elementów ABS. Piasta ma znaczenie, wahacz głowny i dolny poprzeczny ma :)
bo zakładałem to światełko pod sufitem i zwarcie mi sie zrobiło, wymieniłem bezpiecznik i nadal nie działa, jakieś sugestie ?
kris0001 dzięki
moze poprostu zarowka sie w niej przepalila?
nyndz, nie ma. Zaciski z jarzmami nie mają elementów ABS. Piasta ma znaczenie, wahacz głowny i dolny poprzeczny ma :)
Tak myslalem ale co by sie upewnic zeby kupujacy potem nie mial zonka to wole sie upewnic :)
panowie czy pompa wody albo napinacz albo co innego od rozrzadu moze piszczec ??? ale tak strasznie myslalem ze to alternator ale nie ewidentnie cos pod obudowa rozrzadu ???
bednar_ek35
02-03-12, 23:41
Oczywiście że pompa lub napinacz może piszczeć lub ew.za mocno napięty pasek rozrządu.
Jak najszybciej rozpinaj rozrząd i oblukaj który to z elementów żeby hance kuku nie zrobić.
o to chodzi ze na tym rozrzadzie latam juz ze 2 lata :) i teraz tak cos zaczelo piszczec ze sie nie da wytrzymac :) wiec trzeba bedzie zobzczyc co piszczy bo nie chce wymieniac calego rozrzadu bo chce swap a maju :)
Camellia Racing
03-03-12, 11:28
A może nie masz dobrego smarowania silnika olejem i Tobie pierścienie z panewkami piszczą?
a jest takowa mozliwosc :) piszczy dopiero jak sie nagrzeje i na luzie a jak jade i dodaje gazu to nie
Camellia Racing
03-03-12, 11:35
Zlej olej, zostaw na noc niech ściekną resztki. Rano uruchom silnik to posłuchasz piskatej symfoni. Tylko weź jakieś proszki żebyś zawału nie dostał ;D
A tak poważnie to u Ciebie coś z rozrządem, zdejmuj osłonę i sprawdzaj...
auto i jak idzie do mechanika na swap hebli to juz on sobie poszuka bo ja 1 reka za duzo nie na sprawdzam bo w drugiej palec nie chce wspolpracowac z reszta reki :)
A może nie masz dobrego smarowania silnika olejem i Tobie pierścienie z panewkami piszczą?
pozwole sobie tak to skomentowac
http://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw
Camellia Racing
03-03-12, 14:28
Ah te dzisiejsze pokolenie.... Tylko YouTube i nic więcej, mało przeżyło, mało widziało i ręką macało ale komentować w pierwszym rzędzie będzie stało... Jak chodzi silnik bez smarowania nie słyszałeś, pewnie nawet nie wiesz o czym mówię... a sorry, przecież naoglądałeś się na YouTube.
Nie lubię wycieczek po ludziach ale takie odpowiedzi w wątku naprawdę mnie żenują. Wiesz coś to napisz, nie wiesz to się wstrzymaj.
skolopendra
03-03-12, 14:29
Tylko YouTube i nic więcej,
nie prawda redtube
:D
Camelia twoje genialne porady tez zenuja. typowi cos piszczy, a ty odrazu wyjezdzasz z tekstami typu "A może nie masz dobrego smarowania silnika olejem i Tobie pierścienie z panewkami piszczą?"? a wrzucilem filmik bo poprostu idealnie odnosi sie do tego co napisales.... zapewne twoja poprzednia wypowiedz opierala sie na tym ze kolega kolegi mowil koledze itp?
Luzik panowie, nie ma co robic spiny. Kazdy pomaga jak umie.
Camellia Racing
03-03-12, 16:13
Nadal nic sensownego w temacie nie napisałeś. Napisz coś ciekawego, jaką diagnozę wywróżysz Czarnoksiężniku z krainy redtube...
Ja nie umiem odpowiedzieć koledze który się pytał co to dokładnie jest, wybacz... ale czarnoksiężnika magicznej kuli nie mam.
Sprawa jest o tyle prosta, że są przeważnie problemy albo z którymś paskiem bądź łożyskiem kółka na którym się opiera lub wewnątrz przytarcia/złe smarowanie.
I każdy powinien myśleć co jest bardziej prawdopodobne, co częściej występuje przy jakim silniku... Czytać i wnioskować, tu mama nie pomoże i nie poda śniadania do łóżka...
pytanie: co ile powinno wymieniać się olej w skrzyni biegów?
Starstruck
03-03-12, 19:23
Gdzieś czytałem, że MTFa co 80-100 tys.
pytanie: jaki dokładny rozmiar, skok itd. śrub do felg?
Gdzieś czytałem, że MTFa co 80-100 tys.
Dzieki ;)
pytanie: jaki dokładny rozmiar, skok itd. śrub do felg?
12x1,5
Felgi OEM Honda- sferyczne (kuliste)
Aftermarket - stożki
Starstruck
03-03-12, 19:40
Ale niech Ci ktoś to jeszcze potwierdzi, bo głowy nie dam :).
A nie 12x1,5? Bo nie mogę znaleźć żadnych 12x0,5:/
A nie 12x1,5? Bo nie mogę znaleźć żadnych 12x0,5:/
Tak. 12x1,5
literówka ;) poprawiłem
w 'podreczniku uzytkownika' pisza ze olej skrzyni biegow co 40kkm (a przynajmniej takie notatki mi sie walaja). w kazdym razie ja sobie po zakupie wymienilem i mam spokoj na jakis czas ;)
w 'podreczniku uzytkownika' pisza ze olej skrzyni biegow co 40kkm (a przynajmniej takie notatki mi sie walaja). w kazdym razie ja sobie po zakupie wymienilem i mam spokoj na jakis czas ;)
czuć jakąś różnicę po wymianie?
Starstruck
03-03-12, 20:02
Czuć przez pierwsze km, potem się przyzwyczajasz ;). Ja zalałem Mobila 10W40 ze 3 tys km i jest spoko.
Jeszcze co do nakrętek, lepsze krótkie czy długie? Czy to ma jakieś znaczenie?
Starstruck
03-03-12, 20:03
Krótkie ładniej wyglądają.
Jeszcze co do nakrętek, lepsze krótkie czy długie? Czy to ma jakieś znaczenie?
tylko estetyczne.
@yarOo_krk: wymienialem tez rozrzad, olej, filtry, swiece, itd, itp, wiec roznice w kulturze pracy silnika czuc. przede wszystkim czuc roznice psychologiczna, ze jest spokoj pod tym katem na X kkm. auto bylo 'serwisowane' w aso, wiec na dobra sprawe te 340kkm auto moglo zrobic na oryginalnym oleju ;)
Blenda tył pod rejestracją w VI gen jest taka sama w HB, QP i sedanie ? Czy każda inna ? :)
Starstruck
03-03-12, 21:59
Na pewno w QP i HB jest inna.
Na pewno w QP i HB jest inna.
To teraz juz sam nie wiem, bo porównywałem zdjęcie blendy HB z QP i żadnej różnicy nie zauważyłem..
Starstruck
03-03-12, 22:05
Jest różnica w wyprofilowaniu na górze. W QP wychyla się do przodu, w HB jest zaokrąglona do tyłu.
Jest różnica w wyprofilowaniu na górze. W QP wychyla się do przodu, w HB jest zaokrąglona do tyłu.
OK, dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu:) A blenda z QP VI gen podejdzie jeszcze do jakiejś innej Hondziny ?
Starstruck
03-03-12, 22:11
Ale szczerze powiem Ci, że też widzę to ze zdjęć swojej QP i swojego HB :).
Ale szczerze powiem Ci, że też widzę to ze zdjęć swojej QP i swojego HB :).
Masz 100% racji:) Z tym że na odwrót;p w HB wychyla się do przodu (w górę, to znaczy do znaczka H na klapie) a w QP jest prosta :)
Dzięki za pomoc, bo bym wtopił $..
Starstruck
03-03-12, 22:19
Chodziło nam o to samo, ale źle ująłem w słowa ;).
grzeskowiak
04-03-12, 12:25
Czy halogeny (te okrągłe) pasują do Coupe przedliftowego i zarazem do Hondy Civic 5D?
Znalazłem na sprzedaż i gość pisze, że pasują do "2D, 3D, 5D".
Zrozumiałem, że niby pasują do Hatchback'a, Coupe i Angielki. Nie bardzo mi to podchodzi, więc wole spytać.
Witam, prosiłbym żebyście powiedzieli możliwości rozwiązania problemów na poniższych zdjęciach.
Uuuuu gruba robota. Najbardziej chyba opłacalną rzeczą byłoby kupienie zdrowej budy i przełożenie wszystkich gratów. Jeśli to seria, to moim zdaniem uciekaj z tego i kup po prostu inny samochód. Jak rdza już tak wychodzi na blachę, to nie ma tam raczej co ratować, bo wszystko jest przeżarte na wylot.
A jeżeli bardzo chcesz - wycinanie wszelkiej rdzy i wspawanie nowych elementów.
na felgi cifem albo jakims innym mleczkiem i powinno zejść, rudego duzo na aucie jeszcze nie ma poprostu jedziesz do blacharza i robisz samemu będzie ciężko :)
Witam ; )
Czy przednie fotele z EK4 będą pasować P&P do EJ9 przedlift ?
Z tego co się dowiedziałem to ta narośl spowodowane jest utlenianiem aluminium, a to co jest bo czyszczeniu odchodzi z tym chromem. Najgorsza jest ta rdza...
Dokładnie. Aluminium się utlenia stąd te odpryski i 'nie estetyczna' powierzchnia. Według mnie ta srebrna część felg to nie żaden chrom tylko lakier bezbarwny, który został położony na wypolerowaną część felgi. Jak chcesz to zrobić tak jak jest w orginale, to najlepiej zedrzeć starą powłokę lakieru bezbarwnego, później przytrzeć odpowiednimi papierkami i wypolerować pastą polerska do alu. Na końcu zostaje Ci albo prysnąć to nowym lakierem bezbarwnym (sytuacja z utlenianiem powtórzy się po jakimś czasie), albo zostawić gołe wypolerowane alu, które gdy straci swój urok po prostu przetrzesz szmatką z pastą. Ja najlepiej bym całe prysnął na czarno. :) Co do tej rdzy to już Ci koledzy pisali. Musisz dokładniej ocenić uszkodzenia (czy rdza jest powierzchowna, czy może przeżarta na wylot). Na niektórych zdj od razu widać, że trzeba będzie wstawiać całe elementy/wspawać reperaturki. Pzdr.
Drzwi masz do wymiany... rdzy jest już tam tyle, że po wyczyszczeniu tego będzie jedno wielkie sito. Łatać tego nie ma sensu. Na tylnych błotnikach tez tragedia i bez sporej rzeźby się nie obejdzie, bo reperaturki nadkoli są za krótkie i nie pokrywają tego półokrągłego profilu tuż nad progiem. Podjedź do jakiegoś dobrego blacharza i niech radzi co z tym robić. Jak chłop będzie zdolny, to powinien te profile podorabiać, ale tak jak mówię, będzie to spora rzeźba i cholera wie czy opłaci się to robić.
Witam ; )
Czy przednie fotele z EK4 będą pasować P&P do EJ9 przedlift ?
We wszystkich wersjach silnikowych VI HB, czyli: EJ9, EK3, EK4, EK9 przedlift'owych i polift'owych mocowania szyn foteli do nadwiozia są identyczne.
Co do tego lewego przedniego błotnika.
Za coś takiego:
http://img163.imageshack.us/img163/723/dsc00284l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/dsc00284l.jpg/)
Zapłaciłem 350zł ze wstawką. Tylko u Ciebie to już było robione- nie wiem chyba zaprawka bo wygląda słabo. A u mnie pierwszy raz.
Witam, prosiłbym żebyście powiedzieli możliwości rozwiązania problemów na poniższych zdjęciach.
Narośl:
http://i39.tinypic.com/21l0v9e.jpg
http://i41.tinypic.com/53pzxy.jpg
http://i44.tinypic.com/1z5tfn7.jpg
http://i43.tinypic.com/2is9h7m.jpg
Rdza:
http://i41.tinypic.com/2mgju3l.jpg
http://i43.tinypic.com/34pjnrr.jpg
http://i41.tinypic.com/14y8v95.jpg
Drzwi kierowcy:
http://i43.tinypic.com/mn2lo1.jpg
Ubytek:
http://i44.tinypic.com/1pf7s6.jpg
Co do felg, to pasta tempo, szmatka i po problemie:)
Żadna pasta tempo, tam jest bezbarwny, trzeba ściągnąć scansolem bezbarwny i polerować aluminium.
Dokładnie. Aluminium się utlenia stąd te odpryski i 'nie estetyczna' powierzchnia. Według mnie ta srebrna część felg to nie żaden chrom tylko lakier bezbarwny, który został położony na wypolerowaną część felgi. Jak chcesz to zrobić tak jak jest w orginale, to najlepiej zedrzeć starą powłokę lakieru bezbarwnego, później przytrzeć odpowiednimi papierkami i wypolerować pastą polerska do alu. Na końcu zostaje Ci albo prysnąć to nowym lakierem bezbarwnym (sytuacja z utlenianiem powtórzy się po jakimś czasie), albo zostawić gołe wypolerowane alu, które gdy straci swój urok po prostu przetrzesz szmatką z pastą. Ja najlepiej bym całe prysnął na czarno. :) Co do tej rdzy to już Ci koledzy pisali. Musisz dokładniej ocenić uszkodzenia (czy rdza jest powierzchowna, czy może przeżarta na wylot). Na niektórych zdj od razu widać, że trzeba będzie wstawiać całe elementy/wspawać reperaturki. Pzdr.
haha dobre ,kolego nie wiem czy wiesz ale lakier nie bedzie sie trzymal wypolerowanej powierzchni bo jest sliska,jedyna mozliwosc nalozenia klaru na polerowany element felgi to nalozenie lakieru nagraco ,takze tylko pasta i polerowanie,jak wyjdzie znowu,polerka znowu i tak za kazdym razem
Przekopałem forum i nie znalazłem. Od dwóch dni podczas wolnej jazdy przy skręconych kołach w lewo coś trzeszczy jakby sprężyna szczególnie na dziurach, podczas jazdy na wprost jest cicho, w prawo o wiele mniej skrzypi. Zauważyłem dodatkowo, że podczas postoju na włączonym silniku podczas obracania kierownicą w prawą przy samym końcu coś stuka w prawym kole i na domiar złego przy szybkich ruchach kierą lewo/prawo coś wali przy prawym kole i obojętnie czy silnik włączony (wspomaganie) czy zgaszony... Pytanko co podejrzewacie, bo ja obstawiam końcówkę drążka prawego w przypadku stuków a w przypadku skrzypienia to albo sprężyny albo bardziej prawdopodobne łożysko górne mcphersona... mam nadzieję, że to nie magiel
PixeL: Doskonale o tym wiem, dlatego napisałem że ta sytuacja powtórzy się po jakimś czasie. :mad:
Po za tym da się pokryć bezbarwnym wypolerowany element, lecz straci on swój urok, bo lakier zrobi się 'mleczny'. Nawet podgrzewanie tu wielce nie pomoże.. No i jak wiadomo szybko sie utleni i zacznie odchodzić od wypolerowanej powierzchni.
Przekopałem forum i nie znalazłem. Od dwóch dni podczas wolnej jazdy przy skręconych kołach w lewo coś trzeszczy jakby sprężyna szczególnie na dziurach, podczas jazdy na wprost jest cicho, w prawo o wiele mniej skrzypi. Zauważyłem dodatkowo, że podczas postoju na włączonym silniku podczas obracania kierownicą w prawą przy samym końcu coś stuka w prawym kole i na domiar złego przy szybkich ruchach kierą lewo/prawo coś wali przy prawym kole i obojętnie czy silnik włączony (wspomaganie) czy zgaszony... Pytanko co podejrzewacie, bo ja obstawiam końcówkę drążka prawego w przypadku stuków a w przypadku skrzypienia to albo sprężyny albo bardziej prawdopodobne łożysko górne mcphersona... mam nadzieję, że to nie magiel
Witaj nigdy nie przekręcaj kierownicy na maksa gdyż zawór przelewowy się załącza i szybko zajedziesz pompę.
A to Co stuka to może być sworzeń, łożysko, tuleje albo i nawet pęknięta sprężyna.
Jak coś Ci trzeszczy przy dziurach i na zakrętach to może być to blaszka z klocków która informuje o jej zużyciu ściągnij koło i zobacz ile jeszcze klocków Ci pozostało. Możliwe, że to przegub ale to powinien tyrkotać.
Łożysko byś słyszał raczej.
Ja bym obstawiał sprężynę.
Jakies 7 miesięcy temu wymienialem zawieszenie na Eibach Pro kit + Kayaba AGX. Przód ładnie mi usiadł ale tył troche słabiej, przydaloby sie tak z -10mm na tył jeszcze. Jest jakis tani i prosty sposob na to by tył mozna by bylo jeszcze troszke obnizyc?
Jakies 7 miesięcy temu wymienialem zawieszenie na Eibach Pro kit + Kayaba AGX. Przód ładnie mi usiadł ale tył troche słabiej, przydaloby sie tak z -10mm na tył jeszcze. Jest jakis tani i prosty sposob na to by tył mozna by bylo jeszcze troszke obnizyc? tylne sprężyny od 5 gen-a są 2 zwoje krótsze względem tych z 6 gen-a więc ....
może ktoś zrobić zdjęcie albo coś żeby widać było tą blokade z 90 na 75 koni ? bo kupowalem hanię 75hp i wydaje mi sie że nie ma tej zwężki, a odkręcać to sporo czasu
może ktoś zrobić zdjęcie albo coś żeby widać było tą blokade z 90 na 75 koni ? bo kupowalem hanię 75hp i wydaje mi sie że nie ma tej zwężki, a odkręcać to sporo czasu
Odkręć dolot i zdejmij go z przepustnicy. otwórz przepustnicę za pomocą kółeczka na którym jest linka i zobacz czy masz zwężkę - proste :D
skolopendra
07-03-12, 19:06
i wydaje mi sie
zaglądnij do przepustnicy 5min roboty
Powiem mi Ktoś, co to za cześć ? do czego jest i jak się nazywa ? Wiem tyle, że ma coś powiązane ze skrzynią biegów..
http://img813.imageshack.us/img813/2073/img2069m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/813/img2069m.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
może ktoś zrobić zdjęcie albo coś żeby widać było tą blokade z 90 na 75 koni ? bo kupowalem hanię 75hp i wydaje mi sie że nie ma tej zwężki, a odkręcać to sporo czasu
Nie ma to jak przeszukać forum ..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?5622-Usuni%EAcie-zw%EA%BFki-pod-przepustnic%B1-z-D14A3
Nie ma to jak przeszukać forum ..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?5622-Usuni%EAcie-zw%EA%BFki-pod-przepustnic%B1-z-D14A3
"nie ma jak to przeszukać forum" -- > jakby kolega nie zauważył to na tych zdj nie widać wnętrza otwartej przepustnicy - wygasły linki do obrazków
chyba masz jakiś problem z internetem bo u mnie wszystkie zdjęcia z tego linku się otworzyły bez problemu
konstruktor
08-03-12, 10:03
Powiem mi Ktoś, co to za cześć ? do czego jest i jak się nazywa ? Wiem tyle, że ma coś powiązane ze skrzynią biegów..
to jest część nr 11
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=3&nplblk=B__0510
czyli po prostu "mocowanie" przewodu chłodnicy do skrzyni biegów. a jak się to fachowo nazywa to nie mam pojęcia.
to jest część nr 11
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=3&nplblk=B__0510
czyli po prostu "mocowanie" przewodu chłodnicy do skrzyni biegów. a jak się to fachowo nazywa to nie mam pojęcia.
Teraz już wiem Dzięki za pomoc :)
Ps
Gdyby Komuś to było potrzebne, to oddam za cenę znaczka na list:)
ktora guma przy wybierakach odpowiada za luz na drazku zmiany biegow prawo lewo? ta pod drazkiem przykrecana do podlogi czy ta na koncu wybierakow przy skrzyni okragla?
<przewidywanie przyszlosci> Dzięki Agent_lol!
ta w tulei na koncu sziftera, przykecana do wybieraka od skrzyni
Panowie, czy czasem może zdarzyć się tak, że po dojeździe do np. skrzyżowania obroty spadną do ok. 300-400 obr/min ? Silnik chodzi i nie gaśnie, ale obroty są właśnie tak niskie. Wystarczy lekko musnąć gaz i wracają na 700. Na przestrzeni ok. 3 tygodni zdarzyło mi się tak 2 razy. Poza tym silnik chodzi równiutko, obroty nie falują.
Panowie, czy czasem może zdarzyć się tak, że po dojeździe do np. skrzyżowania obroty spadną do ok. 300-400 obr/min ? Silnik chodzi i nie gaśnie, ale obroty są właśnie tak niskie. Wystarczy lekko musnąć gaz i wracają na 700. Na przestrzeni ok. 3 tygodni zdarzyło mi się tak 2 razy. Poza tym silnik chodzi równiutko, obroty nie falują.
Możliwe, że tak może być, nie ma się czym przejmować:) u mnie tak się dzieje bardzo, bardzo często i wszystko gra..
Panowie, czy czasem może zdarzyć się tak, że po dojeździe do np. skrzyżowania obroty spadną do ok. 300-400 obr/min ? Silnik chodzi i nie gaśnie, ale obroty są właśnie tak niskie. Wystarczy lekko musnąć gaz i wracają na 700. Na przestrzeni ok. 3 tygodni zdarzyło mi się tak 2 razy. Poza tym silnik chodzi równiutko, obroty nie falują.
to jest częsta przypadłość.
Obstawiam brudny krokowy oraz/albo brudną przepustnicę. raz załapie raz nie. gdyby było to na codzień to wtedy pewnie byłaby to wina ogranicznika motylka albo śrubki od jałowych (za mocno wkręcona)
Mam prośbę. Może ktoś zaznaczyć na zdjęciu tą śrubkę od regulacji jałowych w D14A3/4?
Pewnie było z milion razy... Więc albo nie ma tego na forum albo padam na twarz... Ale gdzie kupić dobrej jakości short shifter do EJ9? http://allegro.pl/short-shifter-honda-civic-88-00-mugen-silver-red-i2149868913.html znalazłem coś takiego, w jakimś temacie opinia była pozytywna... Jak to wygląda od strony doświadczenia z tym produktem?
Starstruck
09-03-12, 01:19
Odezwij się do użytkownika Tyliq - zrobi Ci shorta z OEM drążka. Połowa forum jeździ na przerobionych przez niego short shifterach :).
Ostatnio podczas regulacji luzów zaworowych , przy kreceniu kluczem silnikiem słyszałem taki ssssyk. Czy to jest normalne? cos tak jakby kompresja uciekała.
bartkonator
09-03-12, 10:50
Ostatnio podczas regulacji luzów zaworowych , przy kreceniu kluczem silnikiem słyszałem taki ssssyk. Czy to jest normalne? cos tak jakby kompresja uciekała.
norma
Starstruck
09-03-12, 11:57
,,,
Bulbator pewnie albo sie korby rozciagnely i zawiazaly na supel
Sent from my GT-I5510 using Tapatalk
Bulbator pewnie albo sie korby rozciagnely i zawiazaly na supel
Co Ty gadasz za głupoty o tych korbach! Przecież to jest niemożliwe aby się powiązały na supeł.
Też obstawiam bulbator jako winowajcę tych dźwięków :D
Panie i Panowie mam maly problem, dzis chcialem kupic tarcze do mojego malenstwa civic 6gen 1.4 is 90km EJ9 3d, bedac w hurtowni, sprzedawca zapytal sie mnie o srednice tarcz, bo ponoc wystepuja jakies dwa rodzaje w tych modelach, teraz by sprawdzic jaka jest srednica tych tarcz musze odkrecic kola, czy jest jakis inny na to sposob, moze ktos juz taka zagwostke przerabial.
srednica 240mm/ 262mm
Czy regulator ciśnienia paliwa z D16Y7 podejdzie do listwy z D15B7? Sprawdzałem na szybko i rozstaw śrub wydaje się być taki sam, choć nie przykręcałem go jeszcze . Z tego co pamiętam, na forum była mowa, że regulator z D14 (czyli chyba taki sam jak u mnie) nie pasuje do listwy z Z6. Jak jest jednak w przypadku D15B7?
Panie i Panowie mam maly problem, dzis chcialem kupic tarcze do mojego malenstwa civic 6gen 1.4 is 90km EJ9 3d, bedac w hurtowni, sprzedawca zapytal sie mnie o srednice tarcz, bo ponoc wystepuja jakies dwa rodzaje w tych modelach, teraz by sprawdzic jaka jest srednica tych tarcz musze odkrecic kola, czy jest jakis inny na to sposob, moze ktos juz taka zagwostke przerabial.
srednica 240mm/ 262mm
To się w takim razie kupuje u osób, które się znają, a nie wykazują brak przygotowania do doboru części. Z profesjonalistów bezkonkurencyjnie polecam z doświadczenia HAPARTS.PL
Panie i Panowie mam maly problem, dzis chcialem kupic tarcze do mojego malenstwa civic 6gen 1.4 is 90km EJ9 3d, bedac w hurtowni, sprzedawca zapytal sie mnie o srednice tarcz, bo ponoc wystepuja jakies dwa rodzaje w tych modelach, teraz by sprawdzic jaka jest srednica tych tarcz musze odkrecic kola, czy jest jakis inny na to sposob, moze ktos juz taka zagwostke przerabial.
srednica 240mm/ 262mm
Najlepiej byłoby gdybyś sprawdził to własnoręcznie. Zwykle w Civicach od 98 roku były tarcze 262mm. We wcześniejszych były mniejsze.
Panie i Panowie mam maly problem, dzis chcialem kupic tarcze do mojego malenstwa civic 6gen 1.4 is 90km EJ9 3d, bedac w hurtowni, sprzedawca zapytal sie mnie o srednice tarcz, bo ponoc wystepuja jakies dwa rodzaje w tych modelach, teraz by sprawdzic jaka jest srednica tych tarcz musze odkrecic kola, czy jest jakis inny na to sposob, moze ktos juz taka zagwostke przerabial.
srednica 240mm/ 262mm
Można też zerknąć na naklejkę przy drzwiach kierowcy, tam gdzie info o oponach i ciśnieniu. Jak masz tam sugerowany rozmiar opon R13 to masz tarcze 240, jak R14 to 262
który filtr paliwa ze strony poniżej polecacie ?
http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr-paliwa,honda,civic-vi-hatchback-ej-ek-1995-10-2001-02,1-5-i-ek3-114km,45-1468-5199-100261.html
Dodatkowo tarcze w Civach posiadajacych abs sa 262mm (i wieksze w mocnych wersjach)
Bez abs zazwyczaj 240mm, chyba ze jakies wyjatki sie zdazaly.
Bylem dzisiaj w InterCarsie po Tuleja srodkowa wahacza tylnego poprzecznego, na ktorej siedzi amor i do d1y7 maja tylko tuleje na przod.
Czy ta tuleja podejdzie od jakiegos hatchbacka 3d, czy beda takie same. Wydaje mi sie ze tak ale wole sie upewnic.
skolopendra
09-03-12, 17:04
chyba ze jakies wyjatki sie zdazaly.
mój taki jest
Zbieram się za wymianę szczęk z tyłu w mojej Hani, mam do wyboru szczęki firm:
- Alpha
- Delphi
- RAICAM
- Service Parts
- KASHIYAMA
Moje pytanie - które brać? ;)
Dodatkowo tarcze w Civach posiadajacych abs sa 262mm (i wieksze w mocnych wersjach)
Bez abs zazwyczaj 240mm, chyba ze jakies wyjatki sie zdazaly.
Mój również ma 262 i jest bez ABSu... w ek3 szły 262 z tego co sie orientuje, a w ej9 chyba od ktoregos tam roku (98?)
Moj ex yez byl 240 z abs wiec to chyba zadna wytyczna
mój EJ9 ma 240 tarcze z abs
No to sorry za wprowadzanie w blad. Teraz jestem tyle madrzejszy :)
Dziekuje wam o nauczyciele :P
Chce wymienic amorki i zastanawiam sie jak z 6 lat temu byly wymieniane springi to po tym czasie sruba sie wykreci czy raczej sie ukreci?
Nie wiem czy zaopatrzyc sie od razu w tulejki i nowe sruby w razie czego?
Witam i pozdrawiam wszystkich jestem nowy na forum. Niestety moja EJ9 (3d 99 po lifcie) została zaatakowana od tylca.
Zderzak do wymiany. Pytanie moje brzmi czy zderzak do wersji po lifcie pasuje z sedana 4d lub z 3d HB sprzed lifta?
Może ktoś może polecić jakiś sklep, skład ze zderzakami?
Pasuje z przedlifta 3d hb, szukaj uzywki np.allegro lub dzial gielda na forum sporo osob ma auta na czesci.
Nie kupuj zamiennika.
z sedana 4d do hb 3d nie pasuje, sedan ma dłuższe boki
Starstruck
09-03-12, 20:38
Tyle że będzie "brzydziej" bo przedlift ma listewki :).
Bylem dzisiaj w InterCarsie po Tuleja srodkowa wahacza tylnego poprzecznego, na ktorej siedzi amor i do d1y7 maja tylko tuleje na przod.
Czy ta tuleja podejdzie od jakiegos hatchbacka 3d, czy beda takie same. Wydaje mi sie ze tak ale wole sie upewnic.
bo tam debile pracuja,idz jeszcze raz niech Ci wypisza j54007aymt i j54007nok ,to ta sama tuleja tylko roznia sie dlugoscia,do 6 gena ma miec dl 40mm
Camellia Racing
09-03-12, 21:25
Panowie, czy czasem może zdarzyć się tak, że po dojeździe do np. skrzyżowania obroty spadną do ok. 300-400 obr/min ? Silnik chodzi i nie gaśnie, ale obroty są właśnie tak niskie. Wystarczy lekko musnąć gaz i wracają na 700. Na przestrzeni ok. 3 tygodni zdarzyło mi się tak 2 razy. Poza tym silnik chodzi równiutko, obroty nie falują.
Obstawiam brudny krokowy oraz/albo brudną przepustnicę. raz załapie raz nie. gdyby było to na codzień to wtedy pewnie byłaby to wina ogranicznika motylka albo śrubki od jałowych (za mocno wkręcona)
Jest jeszcze możliwość przy swapie hebli że to pompa/servo obciąża silnik. Rozumiem, że po zatrzymaniu wraca do normalnych obrotów? Tak jakby tylko pod obciążeniem ?
Drodzy koledzy mam pytanie takie małe:rolleyes: czy do wyciągniecia lamp przednich w EJ6 trzeba zdjąc zderzak:confused: z góryyy dzięki:D pozdrooo
Starstruck
09-03-12, 22:03
Trzeba trzeba, bo blaszki, na których opiera się zderzak, blokują wyjęcie lamp. Zdjęcie zderzaka to kilka minut roboty :).
Ooo podziękował a zapomniałem że i tak musze zdjąc do malowania ( progi zwalniające) pozdroooo:p
Czy Ej9 na seryjnym zawieszeniu i na 16' felgach jakos wyglada? czy przydalaby sie gleba? zastanawiam sie nad 16 ale poki co mam zawieszenie serie.
Witam wszystkich!jestem tu nowy!posiadam 6g 98r sedan. Pytanie? czy ktoś się orientuje gdzie mógłbym dostać lampy tylne Red/White! ten pomarańczowy kierunek doprowadza mnie o bóle głowy przy srebrnej budzie i muszę to zmienić! wiem że kiedyś sonar takie produkował! ale jakoś nie mogę nawiązać z nimi kontaktu czy dalej posiadają! Może znacie jakiś innych producentów?a może ktoś ma takie na zbyciu?
Hej, mam 4 pytania:
1. W aucie aktualnie nie mam tylnych siedzeń i słyszę taki jakby gwizd/świst/pisk dochodzący z tyłu.. Najdziwniejsze jest to, że jest on niezależnie od obrotów. Na zewnątrz nie moge tego usłyszeć. Ostatnio wypiąłem przez przypadek pompę paliwową ale wpiąłem ją z powrotem więc tam nic chyba się nie dzieje. Nie wiem co to. ;/
2. Z tyłu na jednym kole szura mi hamulec. Mechanik coś tam pogrzebał, niby trochę było lepiej ale teraz znowu szura zwłaszcza na początku jazdy. On mówi, żeby robić większe przebiegi to to się "ułoży". Ale za każdym razem na początku jazdy szura mocno a potem ciszej. Czy to normalne? I czy to może szumieć z tyłu czy raczej szukać problemu w łożyskach tylnych?
3. Jak przejeżdżam przez leżącego policjanta to tył strasznie stuka. W sensie walnie raz ale jakby tam coś się działo. Czy tam jest stabilizator (EJ9 98r)?
4. Czy ktoś ma doświadczenie z uniwersalnym pilotem do alarmu z allegro, którego się programuje mając ten pilot oryginalny? Ja mam Prestige ale raz, że tylko jeden więc jak zgubię to kaplica, a dwa że microswitch mi się rozwalił w nim i musiałbym lutować. Chciałbym go mieć jako oryginał do "uczenia" a używać innego uniwersalnego.
traytopl możesz jeszcze poszukać tylnych lamp firmy DEPO, sporo jest tego na ebayu(w poprzedniej hondzie ściągałem i byłem zadowolony) a w tej mam oem stanely z integry sj ;)
kazik2_h9w3
10-03-12, 08:54
Czy spotkał się kiedyś ktoś że wskazówka od poziomu paliwa wariowała czasem jest ok a czasem pokazuje pełny zbiornik
Czy możliwe że to jakieś zwarcie a jeśli tak to gdzie to może być ???
skolopendra
10-03-12, 09:00
gdzie to może być ???
przy zegarach
odkręcałeś kiedyś?
kazik2_h9w3
10-03-12, 09:11
odkręcałeś kiedyś?
Tak z milion razy może i masz racje mam z tyłu małą wiązkę od podświetlenia
Czy Ej9 na seryjnym zawieszeniu i na 16' felgach jakos wyglada? czy przydalaby sie gleba? zastanawiam sie nad 16 ale poki co mam zawieszenie serie.
wyglada jak woz drabiniasty
zakladaj zestaw eibacha -30mm to dego oponke 205/45/16 i bedzie lalunia
Jest jeszcze możliwość przy swapie hebli że to pompa/servo obciąża silnik. Rozumiem, że po zatrzymaniu wraca do normalnych obrotów? Tak jakby tylko pod obciążeniem ?
Po zatrzymaniu i puszczeniu hamulca obroty się nie podnoszą... wskazówka obrotomierza jest tylko troszkę powyżej zera. Niestety dzieje się to już coraz częściej :(
Silnik jeszcze ani razu mi nie zgasł, ale telepie nim wtedy jak traktorem :(
Edit: dodam jeszcze, że problem występuje tylko na rozgrzanym silniku.
wyglada jak woz drabiniasty
zakladaj zestaw eibacha -30mm to dego oponke 205/45/16 i bedzie lalunia
wlasnie tak myslalem, tylko ze amorki tez mam juz chyba na wykonczeniu i powoli trzeba myslec o wymianie, nad oponami myslalem 195 - teraz przy 15' takie mam i sądze ze bedzie lepiej, a napewno lzej. Tylko czy np. jakbym wymienil amory na excel-g to mozna zalozyc na to np. pro kit? bo na agx troche mi szkoda kasy.
wyglada jak woz drabiniasty
zakladaj zestaw eibacha -30mm to dego oponke 205/45/16 i bedzie lalunia
195/45/16
205/40/16
inaczej jest lipa. 45 przy 205 jest za wysoka :) Przy d14 szukaj 195/45/16. Sam mam 205..kolega 195 i różnicy praktycznie nie widać, tak że po co obciążać silnik w Twoim przypadku davidcom :) ?
skolopendra
10-03-12, 12:18
wlasnie tak myslalem, tylko ze amorki tez mam juz chyba na wykonczeniu i powoli trzeba myslec o wymianie, nad oponami myslalem 195 - teraz przy 15' takie mam i sądze ze bedzie lepiej, a napewno lzej. Tylko czy np. jakbym wymienil amory na excel-g to mozna zalozyc na to np. pro kit? bo na agx troche mi szkoda kasy.
nie ten dział na takie pierdoły :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?35-Uk%B3ad-jezdny
inaczej jest lipa. 45 przy 205 jest za wysoka Przy d14 szukaj 195/45/16. Sam mam 205..kolega 195 i różnicy praktycznie nie widać, tak że po co obciążać silnik w Twoim przypadku davidcom ?
tez mi sie tak wydaje, pojade dzis z ciekawosci na trzepanke zobacze jak tam moje amorki, a potem bede myslal.
Z kolektora ssącego dochodzą mi stuki, podobne do tykania zaworka. Dzieje się tak przy lekkim dodawaniu gazu przy około 2 tyś rpm, przy nagłym jest ok, czyli słychać normalna pracę kolektora. Zauważyłem to dopiero dziś. I jest to na 100% z kolektora, a nie z głowicy. Czemu mi się tak dzieje ? Coś się kończy, czy jak ? :)
Camellia Racing
10-03-12, 13:25
Witam wszystkich!jestem tu nowy!posiadam 6g 98r sedan. Pytanie? czy ktoś się orientuje gdzie mógłbym dostać lampy tylne Red/White! ten pomarańczowy kierunek doprowadza mnie o bóle głowy przy srebrnej budzie i muszę to zmienić! wiem że kiedyś sonar takie produkował! ale jakoś nie mogę nawiązać z nimi kontaktu czy dalej posiadają! Może znacie jakiś innych producentów?a może ktoś ma takie na zbyciu?
Sprawdz HELLA lampy. Wiem, że Aero ma takie fabrycznie.
czy regulator ciśnienia paliwa z d16y7 podejdzie do listwy z d15b7? Sprawdzałem na szybko i rozstaw śrub wydaje się być taki sam, choć nie przykręcałem go jeszcze . Z tego co pamiętam, na forum była mowa, że regulator z d14 (czyli chyba taki sam jak u mnie) nie pasuje do listwy z z6. Jak jest jednak w przypadku d15b7?
Bump
No i problemy ze spadaniem obrotów rozwiązane :)
Wyczyściłem porządnie przepustnicę i zawór IAC, zresetowałem kompa i silnik chodzi jak zegarek :)
Aha.. przy okazji zauważyłem, że mam już dość mocno postrzępioną (trzyma się dosłownie na kilku drucikach) linkę od gazu... wiecie może gdzie takową kupić i ile mniej więcej kosztuje ?
wlasnie tak myslalem, tylko ze amorki tez mam juz chyba na wykonczeniu i powoli trzeba myslec o wymianie, nad oponami myslalem 195 - teraz przy 15' takie mam i sądze ze bedzie lepiej, a napewno lzej. Tylko czy np. jakbym wymienil amory na excel-g to mozna zalozyc na to np. pro kit? bo na agx troche mi szkoda kasy.
smialo mozesz zakladac eibacha -30mm na excel-g,sam tak jezdze i jest git
195/45/16
205/40/16
inaczej jest lipa. 45 przy 205 jest za wysoka :) Przy d14 szukaj 195/45/16. Sam mam 205..kolega 195 i różnicy praktycznie nie widać, tak że po co obciążać silnik w Twoim przypadku davidcom :) ?
sam jestes za wysoki ja mam taki profil jak napisalem u siebie z eibachem i jest idealnie ,nawet przy 4 osobach na pokladzie nic nie ociera itp.
a opone 205/45/16 mam naciagnieta na draga z et 40,co nie zmienia faktu ze masz racje co by kolega sobie zalozyl 195 przy 1.4
Raffaelloo
10-03-12, 20:24
No i problemy ze spadaniem obrotów rozwiązane :)
Wyczyściłem porządnie przepustnicę i zawór IAC, zresetowałem kompa i silnik chodzi jak zegarek :)
Aha.. przy okazji zauważyłem, że mam już dość mocno postrzępioną (trzyma się dosłownie na kilku drucikach) linkę od gazu... wiecie może gdzie takową kupić i ile mniej więcej kosztuje ?
Też przy czyszczeniu miałem linkę do wymiany, osobiście polecam HAPARTS, nowa OEM i bez żadnych problemów.
sam jestes za wysoki ja mam taki profil jak napisalem u siebie z eibachem i jest idealnie ,nawet przy 4 osobach na pokladzie nic nie ociera itp.
a opone 205/45/16 mam naciagnieta na draga z et 40,co nie zmienia faktu ze masz racje co by kolega sobie zalozyl 195 przy 1.4
Może i masz, i do tego nie obciera - czego nie kwestionuje, ale wg rozmiaru kół jakie powinny być wychodzi, że prawidłowy rozmiar z odchyłka dokładnie 1% to 205/40/16. 45 wygląda jak balon przy 16' - takie moje zdanie, do tego cóż..wiadomo że tańszy, łatwiej dostępny a co za tym idzie częściej zakładany :p .
Może i masz, i do tego nie obciera - czego nie kwestionuje, ale wg rozmiaru kół jakie powinny być wychodzi, że prawidłowy rozmiar z odchyłka dokładnie 1% to 205/40/16. 45 wygląda jak balon przy 16' - takie moje zdanie, do tego cóż..wiadomo że tańszy, łatwiej dostępny a co za tym idzie częściej zakładany :p .
jesli to wedlug Ciebie jest balon no to sorry,
http://images35.fotosik.pl/722/d782a4df72d9d7a7med.jpg (http://www.fotosik.pl)
smialo mozesz zakladac eibacha -30mm na excel-g,sam tak jezdze i jest git
Nie jest git, jest poprawa w stosunku do ori springów ale nie jest git. Wiem bo sam przez pewien czas tak jeździłem ale zmieniłem amory na takie o krótszym skoku i jest zupełnie inna jazda. Jeśli nie wierzysz to poszukaj na forum było kilka razy już to poruszane. Zakładanie eibacha na excel-g jest tylko doraźne bo szybciej się wybiją niż przy seryjnym springu.
Excel-g to nie zamiennik seryjnego amora?
tak to jest zamiennik serii
jesli to wedlug Ciebie jest balon no to sorry,
I że co tu niby z daleka po ciemku widać? :] Miałem 40 i 45. 40 moim zdaniem wygląda lepiej. Poza tym kwestia gustu i wyboru właściciela. Nie ma się o co spierać. Chodzi mi jedynie o to, ze jeśli ktoś chce się trzymać bliżej fabrycznych wytycznych założy 205/40/16. na 45 są przekłamania, skrzynia wydłużona z racji większej średnicy koła itd. Generalnie wywalone mam na czym jeździsz. Ja mam 40..ty 45..a kolega pytał co lepiej pod d14 ;] . Jego decyzja. Jak dla mnie możesz i 50 założyć ;) . Koniec tematu, bo nie widzę sensu. Odp. uzyskał. Pzdr.
tak to jest zamiennik serii
A na OEM i Eibachu jeździ..jeździ..i zepsuć się nie może :] .. tak że zależy od jakości wykonania, a nie od rodzaju amora :] jeśli oceniamy tylko pod względem żywotności. Jeśli chodzi o jazdę..nie za twardo nie za miękko. Osobiście na nic innego bym nie zmienił używając auta na co dzień.
I że co tu niby z daleka po ciemku widać? :] Miałem 40 i 45. 40 moim zdaniem wygląda lepiej. Poza tym kwestia gustu i wyboru właściciela. Nie ma się o co spierać. Chodzi mi jedynie o to, ze jeśli ktoś chce się trzymać bliżej fabrycznych wytycznych założy 205/40/16. na 45 są przekłamania, skrzynia wydłużona z racji większej średnicy koła itd. Generalnie wywalone mam na czym jeździsz. Ja mam 40..ty 45..a kolega pytał co lepiej pod d14 ;] . Jego decyzja. Jak dla mnie możesz i 50 założyć ;) . Koniec tematu, bo nie widzę sensu. Odp. uzyskał. Pzdr.
A na OEM i Eibachu jeździ..jeździ..i zepsuć się nie może :] .. tak że zależy od jakości wykonania, a nie od rodzaju amora :] jeśli oceniamy tylko pod względem żywotności. Jeśli chodzi o jazdę..nie za twardo nie za miękko. Osobiście na nic innego bym nie zmienił używając auta na co dzień.
fakt,jeden woli tak drugi inaczej,
przeklamanie zawsze bedzie czy to na profilu 40 ,45 nawet na kole i oponie zalecanej przez honde tez bedzie przeklamanie
a co do oemu amorow i eibacha to zgadzam sie z toba w 100%,jest idealnie nie za twardo,nie za miekko i amory wcale sie szybciej nie zuzywaja,jedyna lepsza opcja wedlug mnie to gwint z pelna regulacja
Panowie & Panie, ryczy mi coś przy redukcji biegu, gdy wchodzi na wysokie obroty, i powoli spada. Wydaje mi się że skrzynia, co Wy na to?
Camellia Racing
11-03-12, 07:34
Krowa ryczy.
Jak chcesz znać nasze zdanie to nam to wszystko jedno co Ci ryczy :)
Albo opisz dźwięk albo go nagraj.
Hej chłopaki,
Sprawdzałem dzisiaj co mi cieknie do bagażnika. Okazało się, że w sumie tylko jedna lampa paruje ale nie cieknie (czy uszczelnienie tego rowka od uszczelki może załatwić parowanie?).
Jednak cieknie i to strużką dość dużą z kącika blachy:
http://img840.imageshack.us/img840/1200/dsc00318rz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/dsc00318rz.jpg/)
Zdjęcie przekręcone, ale z tego widoku lampa jest prawy górny róg. Miejsce gdzie cieknie zaznaczone. Dość mocno to leci.
Co sądzicie można zrobić? Z której strony się to spawa? Albo inny sposób? I czy to cieknie po tej rynnie przy lampie czy podcieka gdzieś od dołu? Dzięki za rady.
Camellia Racing
11-03-12, 17:07
Łączenia blach fabrycznie nie są spawane po całości. Spawa się punktowo co pare cm a reszte uszczelnia.
Aha, dzięki.
A z której strony to się spawa? Trzeba rozumiem zdjąć lampę i błotnik/zderzak? Nie znam się na tym? Rozumiem, że żadne klejenie nie pomoże?
ja to bym najpierw cos z tym spawem na wierzchu zrobił :O
Camellia Racing
11-03-12, 17:54
Ja bym poprosił żebyś zrobił lepsze zdjęcie miejsca o którym mówisz. Zrób w oddaleniu i w zblizeniu żeby było wiadomo o czym dokładnie mowa. Widać już że coś było u Ciebie spawane (te czarne miejsca) także zrób lepsze zdjęcie a później zapytaj co można sensownie z tym zrobić.
http://www.youtube.com/watch?v=AvUrxw5rB5E&feature=youtu.be
Coś takiego. Wydaje mi się że to skrzynia, i nie jest to zwykły dźwięk hamowania silnikiem. Check mi się świeci bo dziś podłączyłem. Da się jakoś zrestartować komputer samemu? Czy zdiagnozować dlaczego świeci się check?
Camellia Racing
11-03-12, 18:10
Kiepsko słychać. Ja słyszę wydech na większych obrotach, trochę stuki przeszkadzają ;)
To tylko telefon : D
To jest tak jakby robiło się takie "YYYYYYYYYYYYYYYYYYY" : D i to dosłownie xD Kiepski jestem w opisywaniu takich tematów ;/
Camellia Racing
11-03-12, 18:18
Hehe, wybacz ale ja tu nie pomogę, może inni mają lepszy słuch ;)
Camellia zrobię jutro wtedy aparatem i wrzucę.
Bolsik a co trzeba ściągnąć żeby tam się dostać z zewnątrz?
Bolsik a co trzeba ściągnąć żeby tam się dostać z zewnątrz?
LAKIER ? no nie wiem w którym to miejscu jest bo takie zdjęcie ze cholera wie o co chodzi a zabezpieczyć należy też od wewnątrz ! nawet jak to nie lakier od zewnatrz .
OK teraz ja:cool: Witam!!! Mam taki problem z przegubem zew. Jeżeli wkładam nowy przegub to on ma wejść do końca tych wycięć na pól ośce? A do końca tych wycięc zostało jeszcze 2cm. Bo ten piersćień zabezpieczający już wszedł a dalej tan przeggub nie chce wejść a nie zwróciłem uwagi jak było przy sciąganu starego:/
http://www.youtube.com/watch?v=AvUrx...ature=youtu.be
Coś takiego. Wydaje mi się że to skrzynia, i nie jest to zwykły dźwięk hamowania silnikiem. Check mi się świeci bo dziś podłączyłem. Da się jakoś zrestartować komputer samemu? Czy zdiagnozować dlaczego świeci się check? słychać to jak sqrwysyn :) Na każdym biegu przy hamowaniu silnikiem tak Ci to wyje i czy tylko przy hamowaniu silnikiem ?
kazik2_h9w3
11-03-12, 19:13
Może jakaś poducha się wysrała i tak tłucze
słychać to jak sqrwysyn :) Na każdym biegu przy hamowaniu silnikiem tak Ci to wyje i czy tylko przy hamowaniu silnikiem ?
Nie tylko przy hamowaniu silnikiem. Gdy obroty spadają, gaz mogę mieć lekko wciśnięty, ale jak obroty spadają to jednak słychać. Na luzie brak dźwięku, przy przyspieszaniu tylko na początku na jedynce i dwójce.
Pojedź do mechanika to to sprawdzi wiesz tak na słucha to możemy gdybać i nic nie wygdybamy. Przeguby wewnętrzne niech sprawdzi a najlepiej niech sprawdzi luz na każdym przegubie. Mozesz rozpędzić samochód na podnośniku i niech przyłoży ucho przez młotek do skrzyni i powinien usłyszeć jeśli to skrzynia.
Hej,
Zrobiłem dzisiaj dobre zdjęcia. :)
http://img849.imageshack.us/img849/1520/img0041ip.jpg
To ma 4MB więc powinno być widać wszystko. Otóż zdjąłem lampę i polałem najpierw po wnęce lampowej. I nic. Na wszelki wypadek polałem korek wlewu paliwa. Nic. Zacząłem lać od góry. Nic.
Aż w końcu polałem po tylnym błotniku na boku.
I struga wody pokazana powyżej na zdjęciu. Lałem tutaj dokładnie widziałem, że tam może być jakieś rozszczelnienie. Co to jest za punkt? Chodzi mi co tam się łączy i czy przypadłość to norma?
http://img215.imageshack.us/img215/1245/img0043pb.jpg
Jak to się naprawia? Może głupie pytania no ale jestem akurat zupełnie zielony jeżeli chodzi o blacharkę.
Szuakm amorkow na przod EJ6, kiedys znalazlem KYB do IVgen za 130zl a teraz ceny od 180 w gore.
Ma ktos jakies dojscie do tanich amorkow raczej Kayaby bo na tyl juz takie wsadzielm.
Camellia Racing
12-03-12, 17:41
Hej,
Zrobiłem dzisiaj dobre zdjęcia. :)
http://img849.imageshack.us/img849/1520/img0041ip.jpg
To ma 4MB więc powinno być widać wszystko. Otóż zdjąłem lampę i polałem najpierw po wnęce lampowej. I nic. Na wszelki wypadek polałem korek wlewu paliwa. Nic. Zacząłem lać od góry. Nic.
Aż w końcu polałem po tylnym błotniku na boku.
I struga wody pokazana powyżej na zdjęciu. Lałem tutaj dokładnie widziałem, że tam może być jakieś rozszczelnienie. Co to jest za punkt? Chodzi mi co tam się łączy i czy przypadłość to norma?
http://img215.imageshack.us/img215/1245/img0043pb.jpg
Jak to się naprawia? Może głupie pytania no ale jestem akurat zupełnie zielony jeżeli chodzi o blacharkę.
Jeśli dobrze kombinuję która to część auta to już miałeś reperaturki robione. Ja bym tego sam nie robił tylko dał blacharzowi czy starczy mu miejsca wyciąc i wspawać znów tylko porządnie.
Druga sprawa, że dalej ciężko mi ogarnąć która to strona bagażnika, zrób fotki w więęęęęęęęęęęęęęększym oddaleniu żeby było można się połapać. Ale to nie zmieni faktu że robota jest dla blacharza bo już gdzieniegdzie podgniło...
Szuakm amorkow na przod EJ6, kiedys znalazlem KYB do IVgen za 130zl a teraz ceny od 180 w gore.
Ma ktos jakies dojscie do tanich amorkow raczej Kayaby bo na tyl juz takie wsadzielm.
Pytaj ceelxa.
Pytaj ceelxa.
Dzieki za cynk:)
Panowie wspomóżcie radą, wymieniam błotnik prawy w coupe ej 6 i znalazłem na allegro z anglika, ale gość jakoś tak zawile gada, że w końcu nie wiem czy to do ej 6 czy nie ale mówi ze błotnik bedzie pasowal do ej 6 z sedana i z ek 6. Jak myślicie będzie pasował do ej 6 ten błotnik?;)
http://moto.allegro.pl/blotnik-prawy-przedni-honda-civic-coupe-95-01-i2152599618.html
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Starstruck
12-03-12, 18:20
Będzie.
Pamiętaj jednak, że błotnik od polifta pasuje jedynie do polifta i analogicznie z przedliftem.
Pytanie do tych, którzy w miejsce seryjnego katalizatora w D14A4 wstawiali tłumik przelotowy: jaki tłumik polecacie kupić żeby nie było jakiejś wielkiej rzeźby z montażem, no i żeby to nie był jakiś szajs, który szybko się wysypie ? Bardzo prosiłbym o podanie jakiegoś linka do aukcji na allegro z takim tłumikiem. Teraz nie mam możliwości wejść pod auto i dokładnie tego pomierzyć, a tłumik chciałbym kupić już teraz i mieć go w gotowości do założenia ;)
Rzeźba zawsze będzie, bo nie kupisz tłumika z flanszami, więc trzeba obciąć z katalizatora, wspawać do tłumika i skręcić całość.
Pytanie do tych, którzy w miejsce seryjnego katalizatora w D14A4 wstawiali tłumik przelotowy: jaki tłumik polecacie kupić żeby nie było jakiejś wielkiej rzeźby z montażem, no i żeby to nie był jakiś szajs, który szybko się wysypie ? Bardzo prosiłbym o podanie jakiegoś linka do aukcji na allegro z takim tłumikiem. Teraz nie mam możliwości wejść pod auto i dokładnie tego pomierzyć, a tłumik chciałbym kupić już teraz i mieć go w gotowości do założenia ;)
Link'a do aukcji Ci nie napiszę, bo nie będę niczego reklamował, a poza tym sam mam katalizator.
:p
Poczytaj tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
Jak coś to link może być na priv :p
mam takie pytanie do was w związku z chęcią wymiany sprężyn na -30mm. Mam ej6 i kupiłem springi vogtland -30mm dedykowane do Vgen bo z tego co czytałem to pasują one też do VIgen. Kilka stron wcześniej wyczytałem że tylne springi dedykowane do Vgen mają 2 zwoje mniej i w związku z tym moje pytanie: czy po założeniu tych sprężyn do mnie przód i tył siądzie równo? gdyby przód siadł lekko niżej to nie ma problemu ale jeśli tył będzie niżej to tak być nie może...
Starstruck
13-03-12, 00:37
Na pewno tył nie będzie wyżej. Obstawiam równo/niżej, ale to loteria.
Orientuje sie ktoś jakiej firmy montowane były tylne głosniki w 3D poliftowych?
Druga sprawa, jest może ktoś kto bawił sie w zakładanie mechanizmu otwierania bagaznika z pilota wlasnie w 3D?
Raffaelloo
13-03-12, 16:03
Orientuje sie ktoś jakiej firmy montowane były tylne głosniki w 3D poliftowych?
Pioneer
TomaszekWE
13-03-12, 18:10
Ostatnio zmieniałem u siebie w przedlifcie i też pioneer
czy kabel zasilający 6-cio metrowy do wzmacniacza w EJ9 wystarczy ? Czy potrzebny dłuższy ? Którędy NAJŁATWIEJ poprowadzić taki kabel ? Oczywiście wzmacniacz w bagażniku
Witam.
Potrzebuję linki gazu do Civica 1.4 97rok EJ9, od jakich innych modeli można jeszcze ową linkę dopasować ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro
Pewnie będzie pasowała od EJ6 D16Y7 i wszystkich hond z pionową przepustnica. (nawet z angielek - w sensie hatchbacków 5drzwi)
czy kabel zasilający 6-cio metrowy do wzmacniacza w EJ9 wystarczy ? Czy potrzebny dłuższy ? Którędy NAJŁATWIEJ poprowadzić taki kabel ? Oczywiście wzmacniacz w bagażniku
ja miałem poprowadzony przez tunel środkowy i kanape z tyłu. Czy najłatwiej nie wiem bo juz kupiłem auto z takim zestawem:)
tak przy okazji to czy pilota od centralki w 6 gen sie jakos programuje? bo cos mi przestał działac, bateria wymieniona. Gdzies kiedys czytałem ze trzeba włączyc 3 razy zapłon a dalej nie pamietam co...:o
Jeśli dobrze kombinuję która to część auta to już miałeś reperaturki robione. Ja bym tego sam nie robił tylko dał blacharzowi czy starczy mu miejsca wyciąc i wspawać znów tylko porządnie.
Druga sprawa, że dalej ciężko mi ogarnąć która to strona bagażnika, zrób fotki w więęęęęęęęęęęęęęększym oddaleniu żeby było można się połapać. Ale to nie zmieni faktu że robota jest dla blacharza bo już gdzieniegdzie podgniło...
No to jest z tyłu po lewej stronie patrząc od tyłu tuż pod mocowaniem na lewą tylną lampę. Tylko, że z tej blachy co była spawana nic nie cieknie..ehh. Czyli większa robota się szykuje, myślałem, że zalepię żywicą czy coś i będzie ok..
czy kabel zasilający 6-cio metrowy do wzmacniacza w EJ9 wystarczy ? Czy potrzebny dłuższy ? Którędy NAJŁATWIEJ poprowadzić taki kabel ? Oczywiście wzmacniacz w bagażniku
nie wiem czy najlatwiej,ale robilem to w dwoch 6genach (coupe i hatchu) i prowadzilem lewa strona,a 6 metrow starczy
Witam.
Potrzebuję linki gazu do Civica 1.4 97rok EJ9, od jakich innych modeli można jeszcze ową linkę dopasować ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro
Też ostatnio musiałem wymienić linke w swojej hondzie... jak się dowiedziałem ile kosztuje oryginalna linka (zamienników pewnie brak), to mnie wystrzeliło z butów ;) Udałem się do sklepu gdzie sprzedają różne linki... gość mi wmontował w stary pancerz nowa linkę, zaczepy zrobił takie same jak w oryginale. Mówił że nie ma prawa puścić. Koszt to 30 zł :)
Panowie musze wiedziec na dzisiaj, wiem ze bylo na forum ale jestem w pracy i nie mam czasu szukac.... Mam ej9 przedlift. Tarcze 242. Kupilem zwrotnice z zaciskami 262 od ej9 polifcie, wszystko z ABS..... Pytanie. Czy odpowietrzniki sa p&p... czy przewody hamulcowe sa p&p ?? Z gory dziekuje i pozdrawiam. Bartek.
Panowie musze wiedziec na dzisiaj, wiem ze bylo na forum ale jestem w pracy i nie mam czasu szukac.... Mam ej9 przedlift. Tarcze 242. Kupilem zwrotnice z zaciskami 262 od ej9 polifcie, wszystko z ABS..... Pytanie. Czy odpowietrzniki sa p&p... czy przewody hamulcowe sa p&p ?? Z gory dziekuje i pozdrawiam. Bartek.
z tego co pamiętam jak robiłem taką przekładkę u siebie, to jedynie trzeba było lekko wygiąć tą metalową końcówkę przewodu co przykręcasz do zacisku i wszystko ładnie pasuje.
panowie potrzebuje szybkiej odpowiedzi czy potrzeba posmarowac czyms bolec na ktorym siedzi pasta z tylu czy tylko odkrecam stara i przykrecam nowa pozdrawiam
Camellia Racing
14-03-12, 15:54
bolec na ktorym siedzi pasta
Ke?
Starstruck
14-03-12, 15:55
PIASTA, literówkę zrobił i wielkie halo :eek:
no piasta :) klawiatura swiruje cos :) wiec potrzeba czyms to smarowac czy nie:)
Camellia Racing
14-03-12, 16:05
Ja przy zmianie Piast nie smarowałem, przeleciałem tylko wiertarką z brzeszczotem (Edit: drucianka żeby nie było ;D) żeby było czyste. Łożyska mają swój smar i pierścienie wewnętrzne przynajmniej w moich NTN były pociągnięte delikatnie czymś oleistym.
no to fajno to ide dzialac pozdrawiam
Czy skrzynia biegów z D16Z6 podejdzie mi do D14A3?
skolopendra
14-03-12, 18:01
D16Z6 podejdzie mi do D14A3?
tak
Wymienione dolne sworznie po obu stronach, górny wahacz z prawej i nadal coś się z przodu tłucze przy przejeżdżaniu przez np. studzienki, poprzeczne nierówności, przy zjeżdżaniu z krawężnika. Generalnie zawsze kiedy koło wpada szybko w jakąś nierówność/dziurę. Co jeszcze wymienić żeby to ustało? Drążki:confused:
Camellia Racing
14-03-12, 18:31
Amortyzator.
Amortyzator
Dokladnie moze to byc zuzyty juz amorek.
Jeśli tak to się dobrze składa bo jeszcze w tym miesiącu wpadną nowiutkie AGXy:)
A propos, chyba już było ale konkretnej odpowiedzi nikt nie udzielił: Czy przy wymianie amorków dobrze jest wymienić tylko odboje i osłony czy górne mocowania też?
grimripper
14-03-12, 20:25
Wymienione dolne sworznie po obu stronach, górny wahacz z prawej i nadal coś się z przodu tłucze przy przejeżdżaniu przez np. studzienki, poprzeczne nierówności, przy zjeżdżaniu z krawężnika. Generalnie zawsze kiedy koło wpada szybko w jakąś nierówność/dziurę. Co jeszcze wymienić żeby to ustało? Drążki:confused:
Łączniki stabilizatora, gumy mocowania stabilizatora przód.
Ja w weekend wymienialem tylne amory i tez chcialem powymieniac gumy bo myslalem ze beda w kiepskim stanie a co sie okazało wszystki w stanie idealnym:)
panowie używa ktoś z was filtra paliwa marki FILTRON? warto?
czy moge jakoś domowymi sposobami zobaczyc czy sonda mi padła :D? jedno żyłowa, civic VI, d14a4, spalanie masakra... a nogi ciezkiej niemam :D
zapewne odczyt amperomierzem :). Czy wiecie moze jak to sprawdzic? chodzi mi krok po kroku i jaki odczyt powinien byc :D.
PS jakie napiecie powinno byc na siłownikach od centralnego? bo zamek mi otwiera ale nie zamyka :/ dzis wymienilem nowy MASTER no ale zjarał sie odrazu, otwiera ale nie ma tego uciągu do otwierania :<
panowie używa ktoś z was filtra paliwa marki FILTRON? warto? filtr który filtruje a nie wygląda więc warto go kupić. Jeżeli nie potrzebujesz aby filtr świecił pod maską miał jakieś pseudo JDM pochodzenie a przy okazji robił laskę to kupo załóż i zapomnij o problemie.
Panowie możecie mi powiedzieć co może być przyczyną tego, że gdy trzymam pedał gazu załóżmy na 2 tys obrotów w jednym miejscu to obroty mi falują o jakieś 200 - 300 rpm?
czy moge jakoś domowymi sposobami zobaczyc czy sonda mi padła :D? jedno żyłowa, civic VI, d14a4, spalanie masakra... a nogi ciezkiej niemam :D
zapewne odczyt amperomierzem :). Czy wiecie moze jak to sprawdzic? chodzi mi krok po kroku i jaki odczyt powinien byc :D.
Na elekrodzie poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277919.html
a najlepiej podmienić na sprawną i zobaczyć czy spalanie się poprawi, do d14 za 30zł można kupić (jak coś mam taką sprawną)
Tu jeszcze ciekawy artykuł i opis jak sprawdzić: http://autotechnikaekspert.republika.pl/teoria.htm#Sonda
Moi drodzy Magicy. Kupilem zwrotnice do ej9 na tarcze 262 na zlomie. Rozebralem w celu wyczyszczenia. Zostalo na niej lozysko ( piasta ). Czy taki ''golas'' bez przykreconego przegubu moze miec delikatnie wyczowalny luz ktory po zakreceniu przegubu sie kasuje ? Czy mam juz lozysko z odbytu ? Pytam bo nie chce zakladac zeby potem znow nie rozdzierac..... :/
Pozdrawiam Bartek.
Camellia Racing
15-03-12, 12:42
Łożysko się zmienia. Założysz skręcisz a później się okaże że chuczy i się rozlatuje pod obciążeniem....
WIec z tego co wiem w piastach pod tarcze 262 z lat 91-00 jest łozysko (79x38x43). I czy ABS czy non ABS jeden piernik. Prawda ?
Witam klubowiczów jestem szcześliwym posiadaczem hondy civic VI gen z 95 roku. Niestety w ostatnim czase mój spokój i radość z jazdy załóca kilka problemów.
- Mianowicie problem pierwszy to szum jakby powietrza jaki dobiega do kabiny podczas jazdy z predkościa 100km/h i wiekszą. Jest to zwiazane tez z faktem iz z nawiewów podczas wyłączonego nadmuchu i zamknietych dyszach nawiewu również dostaje sie przez nie powietrze oraz czasami liście po ich otwarciu. Mozecie mi pomóc zdjagnozować problem.
- Problem drugi to skrzypiące sprzęgło. Ten problem pojawił się jakis czas temu po jeździe w deszczu i zaliczeniu kilku kałuż, skutkami był fakt iz w chwili wcisnięcia pedału sprzegła do spodu a następnie jego odpuszczenu czynności tej towarzyszyło skrzypanie. Początkowo wydawało mi sie ze moze jakis samr został wypłukany z popychacza wiec napuścilem pod uszczelke spora ilość oleju i uspokoiło sie. Jednak nie ustało ponieważ teraz po kazdorazowej jezdzie w deszczu a takrze po suchym problem sie powtarza aczkolwiek sporadycznie ( np. wczoraj moalo to miesce). Możecie mi podpowiedziec gdzie może tkwic problem.
Chciałbym wiedziec czy w tym modelu hondy hydrauliczne sprzęgło jest automatycznie smarowane i moze jest juz suche i dlatego skrzypi. Pytam o to poniewaz kumpel który tez jest posiadaczem tego modelu zwrócił mi na to uwage, ponieważ we wczesniejszej hondzie accord mial tez sytuację ze skrzypiąsym sprzegłem które sie rozlecialo poniewaz nie mialo smarowania, a w accordach ponoc takie jest.
- Kolejny problem zwiazany jest z hamulcami, a mianowicie do moich uszu dochodza piski z tylnych hamulców w chwili odpuszczania hamulca nożnego. Zastanawiam sie czy nie jest to spowodowane naciagnięciem linki hamulca ręcznego bo jesli mam zaciagniety reczny i wcisakam hamulec nożny a nastepnie go zwalniam to pisków nie ma. W przypadku używania tylko hamulca nożnego piski o których mowa wystepója.
Zastanawiałem sie też czy moze szczotki w bebnach sie wytarły albo sprężyny w bebnach piszczą ale sam już nie wiem jaka jest tego przyczyna. Wydaje mi sie ze najbardziej prawdopodobna opcja to naciagnieta linak ręcznego lub cos z tym związane.
- Mam też problem z skrzypiacymi plastikami w okolicy przedniej szyby i zastanawiam się czy jest spowodowane juz wiekiem auta ( chociaż wnętrze gdy jkupiłem auto było zadbane i w dalszym ciagu tak jest )
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
snoopo
Camellia Racing
15-03-12, 13:04
WIec z tego co wiem w piastach pod tarcze 262 z lat 91-00 jest łozysko (79x38x43). I czy ABS czy non ABS jeden piernik. Prawda ?
Tak, w przypadku jeśli kupujesz łożysko bez piasty zgadza się.
WIec z tego co wiem w piastach pod tarcze 262 z lat 91-00 jest łozysko (79x38x43). I czy ABS czy non ABS jeden piernik. Prawda ?
czy ma abs czy nie to jeden grzyb,ale lozysk byly dwa rodzaje
to ktore ty napisales lub 79x43x41
Jesli to cos pomoze to mam zwrotnice od ej9 polift... PS. ostatnia miara czyli ''41'' to jest srednica wewnetrzna w ktora wchodzi piasta, prawda ?
Camellia Racing
15-03-12, 13:13
Witam klubowiczów jestem szcześliwym posiadaczem hondy civic VI gen z 95 roku. Niestety w ostatnim czase mój spokój i radość z jazdy załóca kilka problemów.
- Mianowicie problem pierwszy to szum jakby powietrza jaki dobiega do kabiny podczas jazdy z predkościa 100km/h i wiekszą. Jest to zwiazane tez z faktem iz z nawiewów podczas wyłączonego nadmuchu i zamknietych dyszach nawiewu również dostaje sie przez nie powietrze oraz czasami liście po ich otwarciu. Mozecie mi pomóc zdjagnozować problem.
- Problem drugi to skrzypiące sprzęgło. Ten problem pojawił się jakis czas temu po jeździe w deszczu i zaliczeniu kilku kałuż, skutkami był fakt iz w chwili wcisnięcia pedału sprzegła do spodu a następnie jego odpuszczenu czynności tej towarzyszyło skrzypanie. Początkowo wydawało mi sie ze moze jakis samr został wypłukany z popychacza wiec napuścilem pod uszczelke spora ilość oleju i uspokoiło sie. Jednak nie ustało ponieważ teraz po kazdorazowej jezdzie w deszczu a takrze po suchym problem sie powtarza aczkolwiek sporadycznie ( np. wczoraj moalo to miesce). Możecie mi podpowiedziec gdzie może tkwic problem.
Chciałbym wiedziec czy w tym modelu hondy hydrauliczne sprzęgło jest automatycznie smarowane i moze jest juz suche i dlatego skrzypi. Pytam o to poniewaz kumpel który tez jest posiadaczem tego modelu zwrócił mi na to uwage, ponieważ we wczesniejszej hondzie accord mial tez sytuację ze skrzypiąsym sprzegłem które sie rozlecialo poniewaz nie mialo smarowania, a w accordach ponoc takie jest.
- Kolejny problem zwiazany jest z hamulcami, a mianowicie do moich uszu dochodza piski z tylnych hamulców w chwili odpuszczania hamulca nożnego. Zastanawiam sie czy nie jest to spowodowane naciagnięciem linki hamulca ręcznego bo jesli mam zaciagniety reczny i wcisakam hamulec nożny a nastepnie go zwalniam to pisków nie ma. W przypadku używania tylko hamulca nożnego piski o których mowa wystepója.
Zastanawiałem sie też czy moze szczotki w bebnach sie wytarły albo sprężyny w bebnach piszczą ale sam już nie wiem jaka jest tego przyczyna. Wydaje mi sie ze najbardziej prawdopodobna opcja to naciagnieta linak ręcznego lub cos z tym związane.
- Mam też problem z skrzypiacymi plastikami w okolicy przedniej szyby
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
snoopo
Zdemontuj sobie listwę podszybia, wyczyść tam wszystko, następnie zdemontuj schowej i rozbierz układ nawiewu, przeczyść i tyle.
Skrzypiące sprzęgło: Wymiana pompy lub wysprzęglika (zależnie czy skrzypi jedno czy drugie).
Sprzęgło smarowane? Myślisz tarcza sprzęgła? Masz pompę i wysprzęglik gdzie masz płyn i tylko to jest smarowane płynem hydraulicznym. Reszta to tylko łożysko które ma własny smar wewnątrz, tarcza i docisk.
Hamulce to sprężynki albo cylinderki do wymiany z tyłu. Nic związanego z linką bo jak masz zaciągnięte i używasz nożnego to jest cisza. Mechanizm tłoczka albo sprężynki ale raczej tłoczek.
Plastiki, zdemontuj je, oklej brzegi łączące się z innymi elementami taśmą matriałową, powinno ustąpić.
Jesli to cos pomoze to mam zwrotnice od ej9 polift... PS. ostatnia miara czyli ''41'' to jest srednica wewnetrzna w ktora wchodzi piasta, prawda ?
Kij wie jak piszecie... wymiary łożysk obu podaję w przyzwoitym formacie dla Civica EJ: 43x79x41/38 (szer, zewn, wewn)
Dzieki za sugestie pogrzebie i zobacze czy cos sie zmieni
Pozdrawaim
snoopi
do polifta ma byc
srednica zew.79
srednica wew.43
szerokosc 41/38
Camellia Racing
15-03-12, 13:43
do polifta ma byc
srednica zew.79
srednica wew.43
szerokosc 41/38
Przecież już napisałem to raz.
Dwa o jakim lifcie/polifcie ty mówisz? Od kiedy to ma znaczenie przy łożyskach? Nie szybciej było to wg silnika i wyposażenia? :)
43x79x41/38 (szer, zewn, wewn)
bartkonator
15-03-12, 13:52
Siema, potrzebuje wymiarów tulejki pod amortyzator tylni w EJ9, kupiłem jakieś zamienniki ale na razie nie mam jak sprawdzić czy pasują. Jaką szerokość mają widełki amortyzatora w EJ9?
Napisze za jakas godzine. Bede w domu i zmierze widelki bo mienialem amorki ;)
Siema, potrzebuje wymiarów tulejki pod amortyzator tylni w EJ9, kupiłem jakieś zamienniki ale na razie nie mam jak sprawdzić czy pasują. Jaką szerokość mają widełki amortyzatora w EJ9?
40mm
bartkonator
15-03-12, 14:53
40mm mają widełki ? czy 40mm ma tulejka metalowa... bo kupiłem tulejki 33mm dł tulejki a cała z wewnątrzną tulejką ma szerokość 50mm
Przecież już napisałem to raz.
Dwa o jakim lifcie/polifcie ty mówisz? Od kiedy to ma znaczenie przy łożyskach? Nie szybciej było to wg silnika i wyposażenia? :)
widzialem co napisales,po **** sie odrazu sadzisz
napisal ze ma zwrotnice od polifta,to po cholere mialem sie pytac o rok i pojemnosc skoro wszytkie modele cifow po 98r mialy wieksze lozysko
40mm mają widełki ? czy 40mm ma tulejka metalowa... bo kupiłem tulejki 33mm dł tulejki a cała z wewnątrzną tulejką ma szerokość 50mm
dl calkowita tulejki ma miec 40mm,50mm byly w 5 genie
Camellia Racing
15-03-12, 15:01
widzialem co napisales,po **** sie odrazu sadzisz
Jaki jesteś sam tak widzisz cały świat. Widok masz pewnie jak ta pani z avataru, fakt nisko mało widać... :D
P.S. Nie sadziłem się i nie użyłem nawet małego przekleństwa, ;)
No i zaczęły się wjazdy...
Pytam już trzeci raz :D Czy regulator ciśnienia paliwa z D16Y7 przypasuje do listwy z D15B7?
I pytanie drugie (przy okazji): gdyby założyć uszczelkę termiczną pod kolektor wydechowy, zmniejszyłaby się nieco temperatura w komorze silnika?
- Mianowicie problem pierwszy to szum jakby powietrza jaki dobiega do kabiny podczas jazdy z predkościa 100km/h i wiekszą. Jest to zwiazane tez z faktem iz z nawiewów podczas wyłączonego nadmuchu i zamknietych dyszach nawiewu również dostaje sie przez nie powietrze oraz czasami liście po ich otwarciu. Mozecie mi pomóc zdjagnozować problem.
Hondy są dość kiepsko wygłuszone, szum przy większych prędkościach to norma. Skoro liście się dostają, to albo masz wersję bez filtra albo filtra ktoś nie założył. W pierwszym wypadku możesz naciągnąć rajstopę, czy inną podobną tkaninę na wlot powietrza w podszybiu, w drugim załóż filtr.
- Problem drugi to skrzypiące sprzęgło.
Standard w Hondach. To samo mam u siebie, wystarczy raz na jakiś czas zdjąć gumową osłonę i psiknąć tam zdrową ilość smaru silikonowego (wypiera wodę), a najlepiej naładować smaru. http://civic5g.pl/printview.php?t=5742
- Mam też problem z skrzypiacymi plastikami w okolicy przedniej szyby i zastanawiam się czy jest spowodowane juz wiekiem auta ( chociaż wnętrze gdy jkupiłem auto było zadbane i w dalszym ciagu tak jest )
I znowu - standard. Tutaj możesz rozwiązać sprawę na kilka sposobów, podłóż pod miejsce styków plastików ze sobą i plastików z blachą cokolwiek co jest w miarę miękkie i nie chłonie wody.
Camellia Racing
15-03-12, 15:19
I pytanie drugie (przy okazji): gdyby założyć uszczelkę termiczną pod kolektor wydechowy, zmniejszyłaby się nieco temperatura w komorze silnika?
Uszczelka między kolektor a silnik to bajer, szkoda czasu i kasy.
Owiń kolektor termo-bandażem :)
Witam, mam dziwny problem, rezonans na tłumiku koncowym przy okolo 1,9 tys. obrotach , za kazdym razem niby nie uciążliwe, ale słychać. Tłumik końcowy wymieniany ponad rok temu. Jaka może byc przyczyna ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.