Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
ale właśnie ta woda nic tam nie spierniczy pod maską ? jakoś bym się bał tam wodę lać : )
Aparta zapłonowy, aku i ogolnie takie musisz osłonic przed dostaniem sie wody
dokładnie osłoń tak jak kolega mówi te newralgiczne miejsca i możesz smiało myć, w tamtym roku robiłem to po raz pierwszy i nic się nie stało, kluczowe jest dobre zabezpieczenie
Starstruck
07-04-13, 19:18
Aparta zapłonowy, aku i ogolnie takie musisz osłonic przed dostaniem sie wody
I przede wszystkim alternator :).
Ooo włąsnie, wiedziałem ze czegos nie dopisałem :)
Jakie ile cm mają przednie wycieraczki w vi genie? Bo mam chyba za krótkie. Czy bezstelażowe będą ok? Przednie żarówki mijania to H4?
Konkretnie chodzi mi o ten:
http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/158/32/Rozporka-C-Pillar-HONDA-CIVIC-1992-95.html
Będzie taki?:)
Przednie żarówki mijania to H4?
Mijania/drogowe to są H4.
Czy bezstelażowe będą ok?
Ja mam bez przegubowe z biedronki i nie narzekam, daje to rade. :D Jeśli jednak sprężyny już nie dociskają ramienia tak jak powinny to odradzam. Długości nie pamiętam.
Jakie ile cm mają przednie wycieraczki w vi genie?
kierowca: 500 mm
pasażer: 450 mm
Będzie taki?:)
Jarusnet sprzedaje c-pillary rozkręcane i pisze że od 92-00r więc ten też powinien być ok
Panowie - szybkie pytanie przed wizytą w intercarsie - czy przednie poduszki silnika powinno się wymieniać parami? Do wymiany mam tą od strony skrzyni i nie wiem czy wymieniać tylko tą czy od razu drugą tyż:)
Panowie pilny temat, czy uszczelka silniczka krokowego jest identyko dla wszystkich krokowców DENSO ?? Czy to będzie pasowało do D15B7 ? : http://haparts.pl/36455-pt3-a01.html
Wchodzisz na www.haparts.pl, potem po lewej przeglądasz silniki, klikasz D15B7, potem części silnikowe, uszczelki, uszczelki kolektorów i masz jedną w wynikach poszukiwań uszczelkę, której potrzebujesz:
http://haparts.pl/category/d-series-d15b7-czesci-silnikowe-uszczelki-uszczelki-kolektorow
Katalog Haparts nie ma błędu.
Potrzebujesz uszczelkę http://haparts.pl/36455-pm3-j01.html
Kurde jak zdjąć progi ? odkręciłem wszystkie śrubki i niby wszystko luźno ale jeszcze coś trzyma , nie chce szarpać żeby nic nie pourywać .
Progi są przyspawane do nadwozia...
chodzi mi o te plastiki : )
odkręcasz dwie albo 3 śrubki od spodu oraz te przy nadkolu, wyjmujesz kolki, przesuwasz w stronę przedniego kola, i najlepiej pchnąć tylko za koniec przy tylnym kole
;)
Mam do wymiany UPG, czy wystarczy poprostu ją wymienić czy głowica/blok potrzebuje jeszcze jakiejś obróbki przy tejże operacji ?
Blok można oczyścić jakimś ścierniwem na "deseczce" pozbywając się nierówności i zanieczyszczeń, głowicę lepiej splanować żeby to to działało.
chodzi mi o te plastiki : )
Odkręcasz wszystkie wkręty, a następnie pukasz gumowym młotkiem koniec progu od strony tylnego koła... nakładka się zsunie:)
Aby włożyć nakładkę z powrotem, wydłubujesz spinki z progów, osadzasz je w nakładce i całość wbijasz na próg.
Mam do wymiany UPG, czy wystarczy poprostu ją wymienić czy głowica/blok potrzebuje jeszcze jakiejś obróbki przy tejże operacji ?
Oprócz tego oczywiście co Dzida napisał dałbym jeszcze nowe śruby głowicy.
MichalS394
08-04-13, 20:49
Odkręcasz wszystkie wkręty, a następnie pukasz gumowym młotkiem koniec progu od strony tylnego koła....
Nie zapominając oczywiście odkręcić 2 śrubek od nadkola
Gdzie dokładnie to pęka?
Jak już napisałem to możecie mi powiedzieć od jakich jeszcze aut pasują mgłowe spryskiwacze? Niestety w mojej mieścinie nie ma salonu Citroena.
http://moto.allegro.pl/dysza-spryskiwacza-mglowy-citroen-c3-saxo-oryg-i3091475323.html
Jaki jest skoj gwintu szpilki piasty? 1,5 czy 1,25?
Civic EJ9
Jaki jest skoj gwintu szpilki piasty? 1,5 czy 1,25?
12x1,5
Oprócz tego oczywiście co Dzida napisał dałbym jeszcze nowe śruby głowicy.
A po cholere??. Ja mam złożony silnik na jednym komplecie szpilek i nic złego sie nie dzieje. Przejechane już prawie 15 000km. Moi znajomi którzy również rozbierali i składali swoje silniki też na jednym komplecie szpilek skręcali silnik i też nic sie nie dzieje. Wystarczy tylko odpowiednim momentem wszystko poskręcać.
A po cholere??. Ja mam złożony silnik na jednym komplecie szpilek i nic złego sie nie dzieje.
Zgadza się i wg mnie nie ma potrzeby zmieniania śrub na nowe
To nie koło że się odkręca co jakiś czas
Dobre oczyszczenie śrub przed montażem plus dobre wyczyszczenie gwintów i po dokręceniu nic się nie będzie działo
Nie jeden silnik tak złożyłem w różnych autach i nic się nie stało żadnemu
Mam pytanie, czy ktoś z was posiada spryskiwacze mgłowe od innego modelu niż C3? Jeśli tak to od jakiego?
czy ktoś z was posiada spryskiwacze mgłowe od innego modelu niż C3?
A czemu nie założysz od C3 właśnie ?
Najlepiej pasują i nie trzeba kombinować
Jak wspominałem wcześniej niestety nie mam salonu Citroena w mieście. Gdyby nie to to nie byłoby problemu.
@Down Żadnych linków nie miałem, ale mimo wszystko chciałem ominąć allegrowe. Kosztuj więcej niż zamawiane przez salon.
No ale miałeś też podany link do allegro więc chyba nie ma problemu
Wystarczy tylko odpowiednim momentem wszystko poskręcać.
A jakim momentem dokrecales, jak w manualu czy wiekszym?
Takim jak w manualu...ale dla pewności mogę dopytać u kumpla który mi składał motorownie.
Panowie mam urwany zaczep zderzaka z przodu ( to ucho ) gdzie sie przykręca zderzak przedni do błotnika prawego - koło koła tam pod osłoną, napewno wiecie o co mi chodzi. Zimą nie miałem jak tam grzebać i złapałem na opaske zderzak ale raz że to źle wygląda - jest szpara a dwa że zderzak trze o błotnik wydając denerwujące dźwięki przy manewrach na parkingu z użyciem sprzęgła. Macie jakieś pomysły jak to ogarnąć? Tego ucha nie mam już wcale, myślałem o taśmie dwustronnej ale to dosyć druciarski pomysł...
ale dla pewności mogę dopytać
Bylbym wdzieczny jak bys cie dowiedzial:)
Panowie mam urwany zaczep zderzaka z przodu ( to ucho ) gdzie sie przykręca zderzak przedni do błotnika prawego - koło koła tam pod osłoną, napewno wiecie o co mi chodzi. Zimą nie miałem jak tam grzebać i złapałem na opaske zderzak ale raz że to źle wygląda - jest szpara a dwa że zderzak trze o błotnik wydając denerwujące dźwięki przy manewrach na parkingu z użyciem sprzęgła. Macie jakieś pomysły jak to ogarnąć? Tego ucha nie mam już wcale, myślałem o taśmie dwustronnej ale to dosyć druciarski pomysł...
możesz podjechać do zakładu co spawa plastiki to ci pewnie dospawają takie ucho
Bylbym wdzieczny jak bys cie dowiedzial:)
dokręcasz tak jak w manualu tylko też to trzeba umieć odpowiednio zrobic. Czasem w opakowaniu z uszczelką masz kartkę z kolejnoscią dokręcania i momentem.
czy szyny (same szyny) są zamienne między civic V a VI? chodzi mi o to, czy można je wykorzystać przy montowaniu innych foteli do siebie. Głównie pytam czy, mając same szyny z V lub nawet tylko tą dolną cześć szyny gdzie są uchwyty podpasuje to do mnie do VI?
czy szyny (same szyny) są zamienne między civic V a VI? chodzi mi o to, czy można je wykorzystać przy montowaniu innych foteli do siebie. Głównie pytam czy, mając same szyny z V lub nawet tylko tą dolną cześć szyny gdzie są uchwyty podpasuje to do mnie do VI?
Według mnie p&p niestety nie, bo różnią się mocowaniem do podłogi samochodu.
Mam zamiar zmieniać amory w moim aucie.
Które gumy zawieszenia warto od razu wymienić przy jednej robocie, żeby potem znowu tego wszystkiego nie rozbierać, a które można zostawić.
Myślę nad poliuretanami.
Jedynie duże cukierki z tego co wyczytałem na forum warto zostawić OEM (które to?)
A nad resztą zastanawiam się nad Olkuszami, tylko nie wiem, które z tych dwóch:
-Seria 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE
zastosowanie : tuleje do motorsportu , rajdy , kjs-y , drift , itp.
-Seria 90 ShA / Qdure-flex INDUSTRIAL
zastosowanie : extrem sport, wyścigi- nawierzchnie wyłącznie asfaltowe.
Amory będą MTS Technik (wiem, bez rewelacji, ale w tym sezonie na razie nie mam zamiaru wydawać więcej pieniędzy) i sprężyny H&R
Ma być twardo, co mam nadzieje zapewni H&R, dlatego wydaje mi się, że 85 ShA by może wystarczył, 90 mam podejrzenie, że będzie przesadą.
Które gumy zawieszenia warto od razu wymienić przy jednej robocie, żeby potem znowu tego wszystkiego nie rozbierać, a które można zostawić.
Trzeba wymienić te, które są zyżute, zostawić można te, które zużyte nie są.
Myślę nad poliuretanami.
To nie jest dobre rozwiązanie do jazdy na codzień.
Jedynie duże cukierki z tego co wyczytałem na forum warto zostawić OEM (które to?)
Wszystkie elementy w miarę możliwości należy montować Honda OEM. To najbardziej wytrzymała guma, najtańsza w eklpoatacji, której praca jest po prostu najprzyjemniejsza.[/QUOTE]
Skoro tak twierdzisz, to na razie zostawię oem, jak się okaże, że nie jest tak twardo jak bym tego chciał wtedy dopiero pomyślę nad poli.
Nie szczególnie zależy mi na tym, żeby było przyjemnie, właśnie dlatego wybrałem twarde H&R, a nie Eibach Pro Kit.
Skoro tak twierdzisz, to na razie zostawię oem, jak się okaże, że nie jest tak twardo jak bym tego chciał wtedy dopiero pomyślę nad poli.
Nie szczególnie zależy mi na tym, żeby było przyjemnie, właśnie dlatego wybrałem twarde H&R, a nie Eibach Pro Kit.
Drugą sprawą jest wytrzymałośc tulei, gdzie znowu Hondowskie oryginały wypadają lepiej. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czego potrzebujesz, czego oczekujesz, bo to dwa zupełnie inne produkty.
Jak wspominałem wcześniej niestety nie mam salonu Citroena w mieście. Gdyby nie to to nie byłoby problemu.
@Down Żadnych linków nie miałem, ale mimo wszystko chciałem ominąć allegrowe. Kosztuj więcej niż zamawiane przez salon.
Cytat Zamieszczone przez Damq1 Zobacz posta
Gdzie dokładnie to pęka?
Jak już napisałem to możecie mi powiedzieć od jakich jeszcze aut pasują mgłowe spryskiwacze? Niestety w mojej mieścinie nie ma salonu Citroena.
http://moto.allegro.pl/dysza-spryskiwacza-mglowy-citroen-c3-saxo-oryg-i3091475323.html
29zł kosztuje komplet spryskiwaczy od c3 na allegro, myślisz że w aso będzie dużo tańsze?
Zresztą twój wybór.
Starstruck
10-04-13, 13:56
W ASO 1,5 roku temu płaciłem 47 zł za oba spryski.
Ja w grudniu 2010, 28,90 zł za komplet.
W ASO Citroen'a na Al. Krakowskiej, jeśli to ma jakieś znaczenie.
Panowie czy poduszka skrzyni powinna wchodzić na "trzpień" na ścisk? czy powinna mieć luz?
Wczoraj wymieniałem poduchę i mam jakieś 0,5cm luzu (Oo) zarówno na starej jak i na nowej
scisk.
jak jest luz to nie dziala
Według mnie p&p niestety nie, bo różnią się mocowaniem do podłogi samochodu.
zewnętrzną zmienialem na tą z V gen i pasuje p&p wiec ta druga powinna rowniez pasowac
29zł kosztuje komplet spryskiwaczy od c3 na allegro, myślisz że w aso będzie dużo tańsze?
Zresztą twój wybór.
ja mam 2 komplety zalegające , jak komuś potrzebne to za 20zl + przesylka moge oddac :)
scisk.
jak jest luz to nie dziala
Łukasz, żebyśmy się dobrze zrozumieli zilustrowałem mój problem: na czerwono zaznaczyłem średnicę trzpienia, na który nachodzi poduszka. Jest dużo mniejsza niż średnica otworu w poduszce i dopóki się jej nie skręci wykazuje luzy - wydało mi się to dziwne :/
(poduszkę kupiłem na 150% do tego modelu)
http://img692.imageshack.us/img692/5048/poduchatrzpie.png (http://imageshack.us/photo/my-images/692/poduchatrzpie.png/)
Zastanawiam się co z tym fantem zrobić :confused:
zewnętrzną zmienialem na tą z V gen i pasuje p&p wiec ta druga powinna rowniez pasowac
Wewnętrzna szyna od VI HB ma jedno "pionowe" (przednie) i jedno "poziome" (tylne) mocowanie do podłogi samochodu.
Tak jak widać, może trochę słabo tutaj:
http://img687.imageshack.us/img687/6999/dscn7168kopia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/dscn7168kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jeśli w V HB jest tak samo, to masz rację.
nie powinno byc luzu
a trzpien masz rowny czy jest weższy na gwincie?
nie powinno byc luzu
a trzpien masz rowny czy jest weższy na gwincie?
Równy.
Kupiłem dzisiaj ten specyfik do czyszczenia komory silnika , tylko nie mogłem znaleźć tego k2 więc kupiłem taki sam środek z "moje auto" . Tylko nie wiem co teraz bo chciałem umyć mniej więcej komorę bez pieprzenia się w zabezpieczenia akumulatora itp i umyć na sucho przy użyciu specyfiku pędzla , szmaty, i odrobiny , wody . W uwagach piszę żeby to dobrze spłukać więc coś się może stać jak tego nie zrobie?
I jeszcze co do rozciągania tej dokładki , musi być ona założona na samochodzie? bo ogólnie z pasowaniem jest wszystko ok tylko jest około 1 centymetr za krótka :)
a porownales sobie obie poduszki przed zlozeniem ?? :D
w sensie czy byl luz na starej, czy jest taka sama srednica jak w nowej
czy sa tej samej wielkosci
musisz poszukac poduszki o srednicy trzpienia
bo rozumiem to ta dolna poduszka stabilizycayjna od strony skrzyni?
nie powinno byc luzu
Dokladnie, powinno gladko wejsc ale takiego luzu nie powinno byc.
a porownales sobie obie poduszki przed zlozeniem ?? :D
w sensie czy byl luz na starej, czy jest taka sama srednica jak w nowej
czy sa tej samej wielkosci
musisz poszukac poduszki o srednicy trzpienia
bo rozumiem to ta dolna poduszka stabilizycayjna od strony skrzyni?
Porównałem, są identyczne, te same średnice, ta sama wielkość dlatego tym bardziej byłem zdziwiony.
Tak dokładnie chodzi o tą poduchę.
Zastanawia mnie tylko dlaczego mam poduchę pod swoją budę a trzpień do niej jest zupełnie inny ..
W uwagach piszę żeby to dobrze spłukać więc coś się może stać jak tego nie zrobie?
W większości przypadków(jeśli nie we wszystkich)na etykietach od chemii samochodowej masz przypis aby nie dopuścić do wyschnięcia i by właśnie dokładnie spłukać. Na źle umytym aucie obojętnie czy pucujesz karoserię czy silnik pozostaną ślady jakby zaschniętej nachlapanej wody z solą drogową. Ja przynajmniej miałem kiedyś taki efekt jak sie sam porwałem pierwszy raz na mycie auta z użyciem dedykowanej chemii.
Tak już abstrachując to nawet na etykiecie szamponu do włosów jest napisane by dokładnie spłukać ;)
Pewnie ktos przed toba zmienil łape .
Pewnie ktos przed toba zmienil łape .
:) A orientuje sie ktoś od jakiego modelu łapa mnie węższy trzpień niż w ej/ek? :) Nie chcę szukać poduchy po omacku :/
Zastanawiam sie nad pewna sprawa. Mam obecnie VI gen 1.4. Mialem V gen 1.5. Chce wymienic wahacz gorny z przodu. Mam nowke od Vgen tylko sruby ma skierowane w gore, a ten ktory mam obecnie zalozony ma sruby wzdluz auta. Oczywiscie karoseria posiada wszelakie dziury odpowiadajace tym srubom od Vgena. Moje pytanie brzmi - czy moge zamontowac wahacze z Vgena do VI?
Wahacz z V: http://img577.imageshack.us/img577/6672/plm0055920wahaczgornypr.jpg
Wahacz z VI: http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/wahacz_wahacze_g_rny_p_l_honda_civic_v_11_95-02_01_herth_buss_81304.jpg
Zastanawiam sie nad pewna sprawa. Mam obecnie VI gen 1.4. Mialem V gen 1.5. Chce wymienic wahacz gorny z przodu. Mam nowke od Vgen tylko sruby ma skierowane w gore, a ten ktory mam obecnie zalozony ma sruby wzdluz auta. Oczywiscie karoseria posiada wszelakie dziury odpowiadajace tym srubom od Vgena. Moje pytanie brzmi - czy moge zamontowac wahacze z Vgena do VI?
Wahacz z V: http://img577.imageshack.us/img577/6672/plm0055920wahaczgornypr.jpg
Wahacz z VI: http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/wahacz_wahacze_g_rny_p_l_honda_civic_v_11_95-02_01_herth_buss_81304.jpg
Nie, to inne wahacze, inne zawieszenie, nic z tego nie wyjdzie, nawet jeżeli jakmś cudem to podpasuje (a nie mam pojecia jakim), to wyjdzie Ci albo koło w sporym plusie, albo w dużym minusie.
A czy ktos wie czy to prawda ze maska od vi gena 5d z silnikiem 1.6 jest inna niz 1.4 czy 1.5? Podobno 1cm jest krotsza(albo wyprowadze kumpla z bledu zaraz)
A czy ktos wie czy to prawda ze maska od vi gena 5d z silnikiem 1.6 jest inna niz 1.4 czy 1.5? Podobno 1cm jest krotsza(albo wyprowadze kumpla z bledu zaraz)
To jakaś legenda chyba.
Angielka to angielka.
w 5d byly dwa rodzaje maski
ta z wbudowanym grilem
i ta bez grila
gdyby dlugosc masek sie roznila miedzy 1.4 a 1.6 to blotniki tez by byly inne
i lampy inne a z tego co wiem to sa takie same wiec raczej to mit
Raczej się nie spotkałem z różnicami
witam czy do civia vi sedan przedlift podejdzie mi tyly zderzak od sedana polifta?
Starstruck
10-04-13, 19:11
Podejdzie.
kazik2_h9w3
10-04-13, 19:11
w 5d byly dwa rodzaje maski
ta z wbudowanym grilem
i ta bez grila
Prościej mówiąc przed i po lift
Dzisiaj podsumowałem statystyki dotychczasowego przebiegu i wlanych litrów i wychodzi mi, że 1.4 75km pali 11.3L (przejechałem 900km i wlałem 102L, ostatnie tankowanie przy rezerwie 17L przejechane 155km i już kontrolka rezerwy świeci.). Czy to nie przesada? Nie kręcone wysoko, nie stoję w korkach. B serie tyle potrafią spalić. Check się nie zapala, więc sondy raczej ok. Nie wiem co z tym zrobić. Wyjecie zwężki i reset komputera mogą pomóc? Przed kupnem miałem nadzieję, że zamknę się w 8-9L.
kolego mi 1.4 w trasie gazu pali 7-7,5l ...
Najpierw zacznij od prawidłowego sprawdzenia spalania, a nie tak "od rezerwy do rezerwy".
Tankujesz do pełna i kasujesz licznik. Pojeździj te 100-300, czy ile tam chcesz. Wracasz pod ten sam dystrybutor i znowu tankujesz do pełna. Powiedzmy że weszło 24,2l i zrobiłeś 357km.
24,2 litra podzielić przez 357 km, razy 10. Daje wynik 6,7 litra na 100. - Mój rekord, tyle najmniej gazu mi spalił (bez uwzględniania benzyny na rozruch) większość trasa, prędkość 80-95km/h.
Jeździsz głownie w mieście? Jeśli tak to spalanie spokojnie może podchodzi pod 10l na 100km.
Wyjecie zwężki i reset komputera mogą pomóc?
Na pewno nie zaszkodzi. Wypadało by jeszcze wyregulować zawory jeśli jeszcze tego nie robiłeś po kupnie auta.
Ciastek200
10-04-13, 22:37
Od którego roku w ej9 był lift?bo wszędzie podają różne roczniki...A chciał bym wiedzieć czy moja honda z '97 przeszła już jakiś lift czy tez nie
Starstruck
10-04-13, 22:41
W 1997 roku lifting polegał na zmianie grilla - chromowana ramka, małe [H] i trzy żeberka. W 1998 pojawiło się duże [H]. W 1999 roku był "duży lifting" - zderzaki bez listew, inne lampy przód + tylny kierunek biały, inny zderzak przedni, maska, błotniki itp. Ogólnie te malutkie liftingi przed 1999 rokiem nie są brane pod uwagę w kategoryzacji "przedlift"/"polift"
Ciastek200
10-04-13, 22:56
A to coś ja mam pojeb* xD bo mam z '97 i mam grill z dużym H, wydaje mi się też ze mam inne lampy przód ,ale za to zderzak z listwami z przodu wiec nie ogarniam tego w ogóle . Wrzucę zdjęcia ;p Sory ze taki brudny :D
http://images48.fotosik.pl/661/60485a7c397402afmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images37.fotosik.pl/2027/b240b02766cd6deamed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Normalny przedlift 97, tylko przód po przygodach i ktoś założył grilla z rocznika 98:)
Ciastek200
10-04-13, 23:06
Ok Dzięki! :] Teraz chociaż będę pewien :P
Starstruck
10-04-13, 23:09
Wiesz, listopad/grudzień 97 już mógł sotawać grill z z dużym [H]. Tak samo jak na forum jest civic po "dużym lifcie" z 1998 roku :).
Ciastek200
10-04-13, 23:12
Heh :) mój civic z 30.09.1997 pewnie bity ;p
Jak większość tu na forum, w mniejszym bądź większym stopniu.
Nowe OEM chlapacze do VI gen HB przed liftem - idzie to gdzieś dostać?
A to coś ja mam pojeb* xD bo mam z '97 i mam grill z dużym H, wydaje mi się też ze mam inne lampy przód ,ale za to zderzak z listwami z przodu wiec nie ogarniam tego w ogóle . Wrzucę zdjęcia ;p Sory ze taki brudny :D
http://images48.fotosik.pl/661/60485a7c397402afmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images37.fotosik.pl/2027/b240b02766cd6deamed.jpg (http://www.fotosik.pl)
normalny przedliftowy grill (ostatni wypust)
normalne przedliftowe lampy (choc wymienione)
normalne przedlifotwe zderzaki
zderzak powinien byc w kolorze
do przedlifta byly 4 OEM grille
type R
z 1 zabkiem i ramka w kolorze budy
z malym H
z duzym H zalanym plexi
nowe oem chlapacze do vi gen hb przed liftem - idzie to gdzieś dostać?
aso, ebay
Czy przed odkręceniem skrzyni biegów od silnika muszę spuścic olej ze skrzyni ? Czy kiedy się go spuszcza ?
Nowe OEM chlapacze do VI gen HB przed liftem - idzie to gdzieś dostać?
Z wiedzy, którą posiadamy wynika, że 6G Hatch EJ posiada takie same chlapacze w wersji przed i polfitowej.
Mamy takie chlapacze dostępne od ręki nowe oryginalne Honda za 249PLN za komplet na przód i tył.
Zapraszamy - www.haparts.pl
Czy przed odkręceniem skrzyni biegów od silnika muszę spuścic olej ze skrzyni ? Czy kiedy się go spuszcza ?
Spuszcza się go albo do wymiany, albo przed demontażem skrzyni... Nie musisz go spuszczać, nie ma takiego obowiazku, ale powylatuje przez dziury od półosi jeżeli ją przechylisz...
Starstruck
11-04-13, 09:59
Też szukałem chlapaczy do siebie (tyle że do EJ6), napisałem m.in do ASO i dostałem odpowiedź, że nie są dostępne, że Honda zaprzestała produkcji blah blah blah i nie ma na magazynie.
Możesz szukać używek, do HB jest ich znacznie więcej i w dobrych cenach :)
Też szukałem chlapaczy do siebie (tyle że do EJ6), napisałem m.in do ASO i dostałem odpowiedź, że nie są dostępne, że Honda zaprzestała produkcji blah blah blah i nie ma na magazynie.
Możesz szukać używek, do HB jest ich znacznie więcej i w dobrych cenach :)
Na szczęście nie musisz szukać używek, ponieważ nie tylko ASO Honda w tym kraju zaopatruje użytkowników tych aut w części. Da się przy odrobinie cierpliwości wyrwać nowe chlapacze do Coupety 6 generacji nowe oryginalne Honda także za 249PLN za komplet, miewamy je w ręku systematycznie :)
Witam. Czy orientuje się ktoś czy kolumna kierownicza (sama kolumna bez maglownicy) z np. civic vi 5d lub z 3d po lifcie pasuje do 3d z przed liftu ? Lub też np z civic 5 ? Czy to już są inne kolumny ?
Pozdrawiam
Starstruck
11-04-13, 10:48
Na szczęście nie musisz szukać używek, ponieważ nie tylko ASO Honda w tym kraju zaopatruje użytkowników tych aut w części. Da się przy odrobinie cierpliwości wyrwać nowe chlapacze do Coupety 6 generacji nowe oryginalne Honda także za 249PLN za komplet, miewamy je w ręku systematycznie :)
Wiem, wiem, pisałem do Was maila parę dni temu w tej sprawie :).
Witam panowie :)
Szybkie pytanie czy pompa oraz lapa wspomagania jest taka sama dla B16a1/a2 oraz b18 ?
Czy jesli mialem wczesniej wspomaganie i silnik D-serii to teraz (po swapie na B16) poza lapa i pompa musze miec tez przewod od wspomagania z B serii ?
Witam panowie :)
Czy jesli mialem wczesniej wspomaganie i silnik D-serii to teraz (po swapie na B16) poza lapa i pompa musze miec tez przewod od wspomagania z B serii ?
U mnie przy swapie na b16 został przewód wspomagania od d14, jest on trochę krótszy od tego w b16, ale sięgnął do pompy bez problemu.
Cześć wam mam małe pytanie znajomy mieszka za granicą gdzie kierownice są po lewej stronie :D i szukałem HANIE Civic rok 2000 coupe EM1 i moje pytanko jest takie czy opłaca się robić przekładkę i ile to kosztuje?(MNIEJ WIĘCEJ) zna się ktoś na tym?
Witam. [...]
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!
Heh sory, mój błąd na forum jestem zarejestrowany od około 1 i pół roku więc nawet nie przyszło mi na myśl, że jeszcze się nie przywitałem ;) . Moje pytanie nie aktualne, znalazłem kolumnę do mojego modelu.
Pozdrawiam
Panowie szybkie pytanko - czy będzie ok jak na przód założę 195/55/r15 a tył 195/50/r15 ??
czemu nie, to tylko 1cm różnicy nawet nie zauważysz,
czy będzie ok jak na przód założę 195/55/r15 a tył 195/50/r15 ??
Będzie wyglądać jak pokraka. Już lepiej założyć na odwrót, czyli przód 50, a tył 55:)
dokładnie. jak zakładać to lepiej z przodu niższy profil bo z tyłu to bezsensu
Będzie wyglądać jak pokraka. Już lepiej założyć na odwrót, czyli przód 50, a tył 55:)
a czy bedzie wygladał jak pokraka niewydaje mi się bo stojąc w odległości 2m nie zobaczył bys różniczy w profilu 50 a 55 bo to dosłownie 1cm
to że z przodu 50 a tył 55 to chyba nie trzeba koledze tłumaczyć, natomiast stan opon na to nie pozwala i chciał dac te z przodu na tył, tak mi się wydaje bo pewnie w poprzednim sezonie dojeździł je trochę i chce dajćte z tyłu z profilem 55 na przód, tak mi się wydaje najlepiej niech kolega waSIL sam się dokłądnie wypowie.
wszystko fajnie a co z ABSem?
Przy roznych wysokosciach i ilosciach obrotow kol ABS wariuje i po paru metrach sie wylacza.
Mialem duzo wieksza roznice - i wiem ze tak sie dzialo, nie wiem jednak jaka jest "Tolerancja" ABSu i czy go masz i wogole :) Roznica bedzie malo widoczna raczej
Będzie wyglądać jak pokraka. Już lepiej założyć na odwrót, czyli przód 50, a tył 55
To samo mam zdanie
Panowie wymieniam slupek w EJ9 z A3 na Z2.... Szybkie pytanie. Jak lepiej ?, wydzierac wszystko czy odkrecic kolektory i zostawic na samochodzie wyciagajac sam slupek ?( Ojszczywiscie wiem ze musze wytargac skrzynie biegow ) Ps.... Czai ktos czy wszystko dokladnie jest P&P ? Bo chce kupic ewentualnie to czego bedzie mi brakowac.... Ps2.. mam klime... Z gory dzieki za informejszyn :)
Kup slupek a3/a4
Mikośy ma ze swojego rozbitka w dobrym stanie
Poliftowy silnik ma zupelnie inna wiazke i kompa
No wlasnie chodzi o to ze Slupek mam kupiony z Z2. :/ podobno wszystko pasuje.......
Panowie szybkie pytanko - czy będzie ok jak na przód założę 195/55/r15 a tył 195/50/r15 ??
ja tak mam, nie narzekam. jak pokraka nie wyglada. zauwazac bedziesz to tylko Ty, bo o tym wiesz.
kazik2_h9w3
12-04-13, 21:05
Może ktoś pomóc??
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?11823-Podgrzewane-lusterka/page2
Oczywiście chodzi o ostatni post
Może ktoś tu jest madrzejszy i mnie nakieruje.. Żygała mi pól oś na wyjściu ze skrzyni po stronie prawej, wymieniłem wiec uszczelniacz który przez poprzedniego właściciela był za głęboko wsadzony prze co go troche przytarło...Wymieniłem na chwile było okej, zaczęło na nowo żygać, wymieniłem dla pewności raz jeszcze i jest to samo.. Nie wiem co dalej z tym robić czy by pomogła nowa pół oś czy raczej problem siedzi w skrzyni;/..Wieloklin jest na pewno nie naruszony itp.. Ma ktoś jakieś pomysły?
Musze wymienić sworznie i końcówki drążków w EJ9. Końcówki jakiej firmy kupic? 555?
I jakie są wymiary otworów w które wchodzą sworznie, bo gdzieś czytałem że są dwa rozmiary? Górny i dolny sworzeń jest taki sam, czyli zamawiam x4?
I też jakiej firmy kupić coby się nie wysrały po miesiącu :)
a czy bedzie wygladał jak pokraka niewydaje mi się bo stojąc w odległości 2m nie zobaczył bys różniczy w profilu 50 a 55 bo to dosłownie 1cm
to że z przodu 50 a tył 55 to chyba nie trzeba koledze tłumaczyć, natomiast stan opon na to nie pozwala i chciał dac te z przodu na tył, tak mi się wydaje bo pewnie w poprzednim sezonie dojeździł je trochę i chce dajćte z tyłu z profilem 55 na przód, tak mi się wydaje najlepiej niech kolega waSIL sam się dokłądnie wypowie.
zgadza się źle musiałem napisać - chcę wrzucić stare ale nadal w dobrym stanie 55 na tył a na przód kupić nowe 50 bo niestety 55 tylne ostatnio rozwaliłem :/ a jak dobrze wiecie między profilem 55 a 50 jest duża różnica w cenie... pzdr.
Musze wymienić sworznie i końcówki drążków w EJ9. Końcówki jakiej firmy kupic? 555?
I jakie są wymiary otworów w które wchodzą sworznie, bo gdzieś czytałem że są dwa rozmiary? Górny i dolny sworzeń jest taki sam, czyli zamawiam x4?
I też jakiej firmy kupić coby się nie wysrały po miesiącu :)
Końcówki najlepiej 555.
Co do sworzni to jest różnica między górnymi i dolnymi.
gdzie mam znaleść nr lakieru mojego EG3?
przegladam forum i nalazie nie znalazłem...
na slupku B przy drzwiach kierowcy powinienes miec oznaczenie lakieru
hello!
mam problem ze zbyt wysoka temp oleju
przy spokojnej jezdzie do 3k rpm oscyluje w granicy 100*C
jakies pomysly ktos ma?
Potrzebuje reperaturek.od przedlifta do polifta beda pasowac?
Pozdrawiam
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
mam problem ze zbyt wysoka temp oleju
przy spokojnej jezdzie do 3k rpm oscyluje w granicy 100*C
jakies pomysly ktos ma?
A podczas upalania?
Potrzebuje reperaturek.od przedlifta do polifta beda pasowac?
Pozdrawiam
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
będą ;)
A podczas upalania?
120 i wiecej...
Panowie mam taki problem,założyłem dziś alusy i maw problem z lewym przednim kolem,a mianowicie odstaje ciut wiecej niż inne i ściąga mi auto w lewo..ustawienie zbieżności pomoże?
Lewe odstające
http://iv.pl/images/15361623580284240485.jpg
Prawe normalne
http://iv.pl/images/57316442757537608636.jpg
Kiera byla prosto
Wczoraj zmieniałem pokrywę zaworów i po założeniu nowej dopiero zauważyłem że nie włożyłem do nowej pokrywy uszczelek na fajki , te uszczelki są tam niezbędne?
Wczoraj zmieniałem pokrywę zaworów i po założeniu nowej dopiero zauważyłem że nie włożyłem do nowej pokrywy uszczelek na fajki , te uszczelki są tam niezbędne?
... tak..............
donald1992
14-04-13, 12:47
jaka jest srednica srodkowego tlumika w d14?
jaka jest srednica srodkowego tlumika w d14?
Chodzi Ci o rury środkowego, czy puszkę tłumika? jeśli o rury, to u mnie było 45mm. po zewnętrznej i był to w 100% OEM'owy wydech. Jednak ktoś gdzieś kiedyś pisał, że w D14 jest jeszcze węższy wydech.
serek12345
14-04-13, 15:36
civic ek4 vti oryginalny tłumik jeszcze jest + kat ale jego dni są policzone. Myślę nad takim rozwiązaniem: od kolektora puścić 2,25 cala na 2 tłumikach m-tech oem look końcowy raczej przelotowy, bo z tego co wiem też są komorowe. Jest to dobre rozwiązanie ? Nie chciał bym, żeby było głośno. Jeszcze jedno raczej nic nie zamierzam dłubać z silnikiem ,jak zrobię przelot to auto nie będzie słabsze?
donald1992
14-04-13, 15:45
Chodzi Ci o rury środkowego, czy puszkę tłumika? jeśli o rury, to u mnie było 45mm. po zewnętrznej i był to w 100% OEM'owy wydech. Jednak ktoś gdzieś kiedyś pisał, że w D14 jest jeszcze węższy wydech.
a dam rade polaczyc serie z d14 z ostatnim co ma bodajże 2,25?
dzisiaj zmieniałem pokrywę zaworów i zauważyłem oderwany kawałek tam gdzie się wkłada fajkę , i niestety przez to wydostaję się olej : ( . Macie jakiś pomysł czy można było by coś z tym zrobić czy pokrywa do wywałki?
jest różnica w lusterkach zewnętrznych między poliftem a przedliftem.
dzisiaj zmieniałem pokrywę zaworów i zauważyłem oderwany kawałek tam gdzie się wkłada fajkę , i niestety przez to wydostaję się olej : ( . Macie jakiś pomysł czy można było by coś z tym zrobić czy pokrywa do wywałki?
Ewentualnie odwiedź skup surowców wtórnych.
jest różnica w lusterkach zewnętrznych między poliftem a przedliftem.
Według mnie nie różnią się.
Chcialbym zamontowac podkladke pod filtr oleju pod wskazniki AG. Czy musze miec nowy filtr, czy jest szansa, ze ponownie przykrecony filtr, ktory mam teraz nie bedzie sie pocil? Czy lepiej kupic nowke i nie cudowac :)
Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2
bartkonator
14-04-13, 17:57
Filtr oleju kosztuje grosze, kup nowy i zamontuj :) i nie zapomnij dać to na taśme teflonową bo sączy się jak nie uszczelnisz dodatkowo
Kupić nówkę i nie cudować, koszt nie jest "zabójczy".
Filtr oleju kosztuje grosze, kup nowy i zamontuj :) i nie zapomnij dać to na taśme teflonową bo sączy się jak nie uszczelnisz dodatkowo
Na teflon wiem, że należy wkręcić czujniki do podkładki, ale chyba nie filtr ? :)
donald1992
14-04-13, 22:57
a dam rade polaczyc serie z d14 z ostatnim co ma bodajże 2,25?
podpowie ktos?
Starstruck
15-04-13, 09:23
Połączysz, tylko będzie w pytę redukcji do zrobienia
donald1992
15-04-13, 09:40
dzięki za info
hello!
mam problem ze zbyt wysoka temp oleju
przy spokojnej jezdzie do 3k rpm oscyluje w granicy 100*C
jakies pomysly ktos ma?
Moze wskaznik szwankuje
a jak to sprawdzic?
ściągał ktoś może te uszczelki które są pod fajkami? Męcze się z tym i nie chce zejść : ( chodzi oczywiście o pokrywe zaworów
Pytanie laika: Czy to normalne, że koło zamachowe ma lekko ścięte zęby jak na foto poniżej?
http://images45.fotosik.pl/1790/44b0ba44b8e4768em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=44b0ba44b8e4768e) http://images47.fotosik.pl/1790/bbabe7796a98c211m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bbabe7796a98c211) http://images34.fotosik.pl/629/284e47b178415a88m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=284e47b178415a88)
Taaaaaa, to konsekwencja odpalania odpalonego silnika.
Super, a z czym się wiążą takie uszkodzenia? Można jeździć z takim zamachem?
ściągał ktoś może te uszczelki które są pod fajkami? Męcze się z tym i nie chce zejść : ( chodzi oczywiście o pokrywe zaworów
Też się trochę z tym męczyłem przy wymianie pokrywy zaworów, ale udało się bez uszkodzenia zdjęć.
Podważaj delikatnie cienkim śrubokrętem, uważając żeby nie uszkodzić.
Też się trochę z tym męczyłem przy wymianie pokrywy zaworów, ale udało się bez uszkodzenia zdjęć.
Podważaj delikatnie cienkim śrubokrętem, uważając żeby nie uszkodzić.
a lepiej to ściągać jak jest pokrywa "ciepła" czy poczekać aż ostygnie?
EDIT.
No to to było by na tyle : ) . jak ktoś wie od kogo kupić (same!) uszczelki na fajki to proszę pisać . Wszędzie same komplety : (
Wszystkie poszukiwania części powinieneś zacząć od www.haparts.pl
Ja to nie wiem gdzie ty szukałeś, jak nie tam, mają przecież od ręki:
http://haparts.pl/12342-rye-4.html
haparts to był pierwszy sklep w którym szukałem ale cena mnie zniechęciła : )
69zł za coś co wymienisz raz i nigdy więcej do tego nie zajrzysz kontra, powiedzmy 40zł i możliwość kolejnej wymiany?
Bo tak ludzie licza
Zamiennik 2x 40 zeta jest tanszy niz 1x70 za org :D
A zamiennik x 2 bo i tak sie duzo wczesniej niz org wysra
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Starstruck
15-04-13, 18:32
Ja kupiłem wszystkie uszczelki pokrywy w ASO za 110 zł, więc nie warto oszczędzać na niewiele tańszych zamiennikach.
cześć! panowie i panie mam pytanie jaka jest średnica wydechu w ek3 d15z6? a w d16y7?
Starstruck
16-04-13, 08:57
Takie same słomki.
Potrzebuje kupić wahacz przód prawa góra. Szukam zamiennika 555 który jak się dowiedziałem w PL do 6 gen jest nie osiągalny. Ma ktoś może namiar gdzie można go dostać lub może polecić jakiś inny dobry zamiennik. Od razu mówię nie interesuje mnie yamato wysypał mi się po 25 tyś
Potrzebuje kupić wahacz przód prawa góra. Szukam zamiennika 555 który jak się dowiedziałem w PL do 6 gen jest nie osiągalny. Ma ktoś może namiar gdzie można go dostać lub może polecić jakiś inny dobry zamiennik. Od razu mówię nie interesuje mnie yamato wysypał mi się po 25 tyś
Obawiam się, że może być problem z kupieniem lepszego zamiennika niż Yamato, niestety.
Obawiam się, że może być problem z kupieniem lepszego zamiennika niż Yamato, niestety.
dzięki to chyba pozostaje zregenerować stary yamato na oryginalnych tulejach. Pytanie teraz czy org. tuleje podejdą do yamato
Zastanawiam się też nad regulowanymi wahaczami tylko czy gdzieś można dostać coś sensownego. Może ktoś poleci jakiś namiar.
Potrzebuje kupić wahacz przód prawa góra. Szukam zamiennika 555 który jak się dowiedziałem w PL do 6 gen jest nie osiągalny. Ma ktoś może namiar gdzie można go dostać lub może polecić jakiś inny dobry zamiennik. Od razu mówię nie interesuje mnie yamato wysypał mi się po 25 tyś
http://www.motoneo.pl/k-a-HONDA-2000-CIVIC-CIVIC_V_coupe_EJ6_EJ8-4983-Uklad_zawieszenia-Wahacze_i_jego_elementy-Wahacz-j.html
W spisie mają 555 górny prawy - radze jednak najpierw zadzwonić i się dopytać czy napewno jest - miałem u nich zamówić sworznie 555 i mimo tego że na stronie bylo full okazało się że został im jeden.
http://www.motoneo.pl/k-a-HONDA-2000-CIVIC-CIVIC_V_coupe_EJ6_EJ8-4983-Uklad_zawieszenia-Wahacze_i_jego_elementy-Wahacz-j.html
W spisie mają 555 górny prawy - radze jednak najpierw zadzwonić i się dopytać czy napewno jest - miałem u nich zamówić sworznie 555 i mimo tego że na stronie bylo full okazało się że został im jeden.
jest górny prawy 555 ale niestety do 5g i do 6g angieliki (są takie same) do 6g ej ek nie maja 555 tylko inne zamienniki. Ktoś może któryś polecić z nich.
donald1992
16-04-13, 19:33
czy tlumik koncowy od jajka 5g podejdzie bez wiekszych przeróbek do ej9 hb?
Witam mam pytanie i jeśli ktoś mógłby mi udzielić konkretnej odpowiedzi to byłbym wdzięczny. Jezdze Honda Ej9 1.4 is 90KM hatchback. Otóż potrzebuje wymienić szpilki w przednich kołach. Mój mechanik który narabia mi z autkiem i któremu dzisiaj zleciłęm tą robote twierdzi że nie da się wymienić szpilek bez wymiany. Czy tak jest naprawde? Musze faktycznie kupić nowe łożyska? Mówi że po ściągnięciu i założeniu ich zaczną szybko huczeć i tak czy tak bedą do wymiany więc jak to robić to trzeba kupić nowe i zmienić podczas zmiany szpilek. Przeszukiwalem forum i natrafiłem na wiele różnych opinii, niektorzy mają jakis sposob inni mowia ze sie nie da ktoś jeszcze co innego. Dodam że sam nie jestem zawawansowany w mechanike:) i cięzko mi jest ustosunkowac się do tego co ludzie piszą. Jeśli ktoś robi łto w swojej hondzie, a robił napewno niech napisze jak to jest naprawde. Szkoda mi wymieniać łożyska skoro są w porządku i ta wymiana nie jest konieczna. Natomiast szpilki wymienić muszę bo są w takim stanie że nie wchodzi w gre dalsze jezdzenie na nich. Jeśli już faktycznie potrzeba wymienić łożyska prosiłbym o podanie jakiegoś dobrego do kupna (nie super drogiego ale też zeby nie byla to tandeta) Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedź
Panowie, co ile km regulować zawory ? W wg manuala to coś ok 40-60kkm wiadomo. Ale gdy silnik ma przelatane ponad 250 tyś km jasnym jest że trzeba robić to częściej, tym bardziej gdy jeżdżony jest na LPG. Mechanik mówił mi że w tych silnikach warto robić to co 15kkm. Jakie opinie?
10-15 tyś. km. będzie ok. Najlepiej jak sam sobie to będziesz kontrolował. Ustawienie luzów zaworowych to bardzo prosta czynność i lepiej zrobić to sobie samemu, niż oddawać auto na cały dzień do mechanika (silnik musi być zimny).
kaczka208D
17-04-13, 13:57
A czy po regulacji koniecznie trzeba dawać nową uszczelkę pod dekiel zaworów czy można zakładać starą jeśli nie było wycieków ?
Jeżeli uszczelka jest ok, to nie trzeba wymieniać. Jedynie można zapodać troszkę sylikonu na nią ale nie na całej tylko w wyznaczonych miejscach (bynajmniej u mnie tak bylo). Miejsca masz oznaczone w manualu.
tym bardziej gdy jeżdżony jest na LPG.
Moim zdaniem to nie ma znaczenia i rozregulowywanie zaworów następuje w identycznym tempie dla obu rodzajów paliwa.
Mam takie pytanie: Zawias z ITR DC2 podchodzi p&p bez żadnych problemów do ej2? I pytanie nr 2 Czy ma może ktoś to u siebie i mógłby podać foto jak samochód siedzi na tym zestawie? Bardzo wdzięczny będę za pomoc :)
Jeżeli to jest ten zawias : http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?174373-Zawieszenie-kolektor-ITR-DC2
to tył nie podejdzie bo nie ma widełek z tyłu.
Ile metrów bandaża termoizolacyjnego potrzeba na owinięcie kolektora? i może ktoś wie w jakim sklepie można by taki bandaż kupić ?
na chinczyka porzadnie to 15m
i może ktoś wie w jakim sklepie można by taki bandaż kupić ?
tutaj maja dobre:
http://www.tasmy-termoizolacyjne.pl/
Panowie, szybkie pytanie bo szukalem tego wczoraj i niezbyt moge cos znalezc - dokladniej ni emoge dostac jednoznacznej odpowiedzi.
Tloki w silniku D serii o oznaczeniu P28 sa seryjne czy doprezajace czy odprezajace?
Szybkie pytanko... Wie ktoś jak zdemontować ten jasny plastik osłaniający lusterko wewnętrzne w ej9? Patrzyłem w manualu i niestety nie ma żadnej wzmianki o tym, próbowałem już podważać, szarpać, ściskać i nic. Zdejmował to ktoś i może coś podpowiedzieć? :)
Szybe w dół i trzeba to wyszarpać, na zatrzaskach to jest.
Tapatalk
Chodziło mi o lusterko wewnętrzne to montowane do podsufitki przy szybie przedniej, a nie boczne :D
czy może mi ktoś opisać kro po kroku jak zdjąć kierownicę z poduszką w civicu VI gen?
Tloki w silniku D serii o oznaczeniu P28 sa seryjne czy doprezajace czy odprezajace?
Zależy do czego chcesz je włożyć. P28 to jeśli sie nie myle seryjny tłok z d16z6. Kalkulator masz który ci powie czy dany typ tłoka z danym blokiem i głowicą dopręży czy odpręży silnik.
czy może mi ktoś opisać kro po kroku jak zdjąć kierownicę z poduszką w civicu VI gen?
Odpinasz akumulator
Po 10 minutach zdejmujesz zaslepki po bokach kierownicy i odkrecasz krzyzakiem 2 srubki trzymajace poduszke. Wyciagasz poduszke i odpinasz. Teraz masz dostep do sruby chyba 32 lub 24 trzymajaca kiere na wieloklinie.
odkrecasz krzyzakiem 2 srubki trzymajace poduszke
A mnie sie wydaje że tam torxy są a nie krzyżaki....
na 99% torxy o ile dobrze pamiętam
na 100% troxy jeden z jednej drugi z drugiej lepiej dobrze go wcisnij aby se niezjechac srobki bo potem nei dokrecisz :D a to trzyma poduszke
no to torxy :D wiedzialem ze cos malego
ale rozmiaru nie pamietam ;]
a przy zakladaniu poduszki sciagasz z kierownicy na dole trzecia zaslepke i podpinasz przez ta dziure dopiero po przykreceniu
i na sam koniec podpinasz akumulator
Witam! Mam mały problem, otóż wymieniałem u siebie aparat zapłonowy i teraz przy składaniu nie wiem, jak ustawic ten środkowy ząbek, który wchodzi do głowicy. Nie chcę go przestawic o 180stopni. Jak to poprawnie ustawic ?
I drugie pytanie, czy idzie jakoś poznac jaką wydajnosc mają wtryski o żółtym kolorze końcówek ?
kruszyna9227
18-04-13, 20:32
Szybkie pytanko... Wie ktoś jak zdemontować ten jasny plastik osłaniający lusterko wewnętrzne w ej9? Patrzyłem w manualu i niestety nie ma żadnej wzmianki o tym, próbowałem już podważać, szarpać, ściskać i nic. Zdejmował to ktoś i może coś podpowiedzieć? :)
Tez sie kolego z tym gowienkiem meczylem;/// Tak mniej wiecej na srodku po obu stronach sa takie konkretne zaczepy, sa dosyc szerokie dlatego tak trzymaja. Ja z tego co pamietam podwazalem to czyms szerokim, jakas szpatulka itp :P
Zobacz sobie kolego w necie obrazek jak wyglada mocowanie tego lusterka bez tego plastiku i bedziesz widzial gdzie sa te je#!ne zatrzaski.
Powodzenia i cierpliwosci:cool:
no to torxy :D wiedzialem ze cos malego
ale rozmiaru nie pamietam ;]
a przy zakladaniu poduszki sciagasz z kierownicy na dole trzecia zaslepke i podpinasz przez ta dziure dopiero po przykreceniu
i na sam koniec podpinasz akumulator
dzięki wszystkim za porady :-) niestety nie znalazłem odpowiedniego rozmiaru torxa i nici z wymiany kierownicy dziś, a pytam o to bo chce włożyć kierownicę z preludy V gen i chcialbym mieć jasny plan jak się za to zabrać żeby nic nie spierdzielić :-)
Panowie przedmuc**** mi pierścień uszczelniający między kolektorem wydechowym a tłumikiem środkowym.
Czy taki pierścień, śruby i sprężynki ma każdy tłumikarz czy raczej szukać części gdzieś po allegro?
skolopendra
18-04-13, 21:00
zy taki pierścień, śruby i sprężynki ma każdy tłumikarz
własnie nie mają ,mam ten sam problem
serek12345
18-04-13, 21:06
Witam Ktoś z forum sprowadza pierścienie tłokowe z USA?
Jakiej firmy sprawdzone? do ek4 b16a2.
własnie nie mają ,mam ten sam problem
skolopendra a gdzie pytałeś?
Panowie przedmuc**** mi pierścień
Jarek wyrażaj się:P Sory za OT ale nie mogłem się powstrzymać:)
Czy taki pierścień, śruby i sprężynki ma każdy tłumikarz
Ten pierscien uszczelniajacy kupisz np. w InterCarsie ok 10zl:)
Witam! Mam mały problem, otóż wymieniałem u siebie aparat zapłonowy i teraz przy składaniu nie wiem, jak ustawic ten środkowy ząbek, który wchodzi do głowicy. Nie chcę go przestawic o 180stopni. Jak to poprawnie ustawic ?
I drugie pytanie, czy idzie jakoś poznac jaką wydajnosc mają wtryski o żółtym kolorze końcówek ?
skolopendra
19-04-13, 03:00
czy idzie jakoś poznac jaką wydajnosc mają wtryski o żółtym kolorze końcówek ?
nie
U mnie też ten pierścień (nówka sztuka) przedmuchiwał, ale posmarowałem go pastą do układów wydechowych i skręciłem śrubami na sztywno, bez tych sprężyn. Tylko u mnie jest złącze elastyczne, więc dużych naprężeń nie ma. Nie wiem czy można skręcać na sztywno jak nie ma złączki elastycznej.
U mnie też ten pierścień (nówka sztuka) przedmuchiwał, ale posmarowałem go pastą do układów wydechowych i skręciłem śrubami na sztywno, bez tych sprężyn. Tylko u mnie jest złącze elastyczne, więc dużych naprężeń nie ma. Nie wiem czy można skręcać na sztywno jak nie ma złączki elastycznej.
Jestem już umówiony na wizytę u speca.
Wczoraj podjechałem do znajomego na stację diagnostyczną i okazało się, że pierścień (miejsce łączenia kolektora wydechowego z tłumikiem środkowym) przedmuc**** a w dodatku to miejsce jest przyczyną "stuków" przy energicznym ruszaniu.
Zobaczymy czy wymiana tych elementów rozwiąże problem :)
Cenzura na forum rządzi ;)
Panowie czy duża jest rzeźba przy przekładaniu foteli z szynami od V gena do VI gena?, słyszałem coś że 3 dziury pasują za to z 1 trzeba trochę porzeźbić;)
Panowie czy duża jest rzeźba przy przekładaniu foteli z szynami od V gena do VI gena?, słyszałem coś że 3 dziury pasują za to z 1 trzeba trochę porzeźbić;)
dokładnie tak jest, u siebie mam stołki z Vgen i tylko ten jeden otwór nie pasował
dokładnie tak jest, u siebie mam stołki z Vgen i tylko ten jeden otwór nie pasował
Możesz mi napisać na czym ta rzeźba polega dokładniej?.
Tylne zewnętrzne mocowanie w Vg jest w kształcie litery L, a w VIg na płasko.
Uuu to jak sobie można w najprostszy sposób z tym poradzić?. Nie mam jeszce tego fotela w domu i ciężko mi jest to sobie wyobrazić;).
Witam
Nie wiem czy dobrze trafiłem , a mianowicie chodzi mi o taką rzecz ,
Czy jest do dostania ta trójkątna zaslepka z przednich drzwi przy lusterku z miejscem na głośnik wysokotonowy ??
Dodam ze posiadam hanie 3d
mam pytanie
czy tylne amory bez problemu podejdą od V gena do VI gen ej9 chodzi mi o tą wysokość widełek. W VI gen są one dłuższe niż w V. Nie będzie to stukało o wahacz ?
pozdrawiam
Witam
Nie wiem czy dobrze trafiłem , a mianowicie chodzi mi o taką rzecz ,
Czy jest do dostania ta trójkątna zaslepka z przednich drzwi przy lusterku z miejscem na głośnik wysokotonowy ??
Dodam ze posiadam hanie 3d
Czasem pojawia się na forum/allegro w cenie 120-150zł, możesz też kupić nowe w firmie Haparts, mogą załatwić za nieco ponad 100zł/sztuka. Podaj numer części, to szybciej znajdą: 76220-S03-J00ZA - lewy i 76270-S03-J00ZA - prawy
Według manuala silniki D14A3 robili od X 95' do I 97'. Moja Honda to 98' rocznik i ma taki silnik wg niebieskiej tabliczki pod maską. Możliwe to?
Czasem pojawia się na forum/allegro w cenie 120-150zł, możesz też kupić nowe w firmie Haparts, mogą załatwić za nieco ponad 100zł/sztuka. Podaj numer części, to szybciej znajdą: 76220-S03-J00ZA - lewy i 76270-S03-J00ZA - prawy
Dzieki Wielkie
Według manuala silniki D14A3 robili od X 95' do I 97'. Moja Honda to 98' rocznik i ma taki silnik wg niebieskiej tabliczki pod maską. Możliwe to?
tak, typowy przedliftowy silnik
Według manuala silniki D14A3 robili od X 95' do I 97'. Moja Honda to 98' rocznik i ma taki silnik wg niebieskiej tabliczki pod maską. Możliwe to?
Skoro masz pod maską, to możliwe ;) Zdarza się, że wychodziły modele gdzie nie zgadza się rocznik z przewidywanym oznaczeniem silnika, zwłaszcza właśnie na przełomie przedlift/polift. Nie masz się czym przejmować.
Uuu to jak sobie można w najprostszy sposób z tym poradzić?. Nie mam jeszce tego fotela w domu i ciężko mi jest to sobie wyobrazić.
Gdzieś na forum jest chyba jakiś tutorial z przekładania szyn. Jak się przełożyć nie da, to zostaje wiercenie/cięcie/spawanie.
tak, typowy przedliftowy silnik
Druga sprawa, ostatnie 6 nr podwozia to: 012567, 5 ostatnich określa numer seryjny nadawany w każdym roku, a szósta od końca, w moim przypadku 0 - rok 1995 ? Wg manuala 0 określa 95' rocznik.
VIN masz jhmej9000w... i to ta ostatnia litera (dla rocznika 98 jest to właśnie "w") mówi o roku produkcji. Te trzy cyfry po jhmej9 są oczywiscie od czapy wpisane, mówią o rodzaju nadwozia i skrzyni biegów.
OK, wszystko się już zgadza, dzięki za pomoc :)
witam, wie ktos moze czym sie róznią tylne zderzaki w sedanie 5 a 6 gen ? bo mam do kupienia a sprzedawca sam niewie od ktorego to a niestety niemam możliwości wcześniejszego spasowania... za daleko;p bez listw jest
Gdy odpalam samochód to wszystkie kontrolki odrazu gasną tylko lampka od oleju gaśnie dopiero po sekundzie , raz od razu gaśnie a raz później , olej oczywiście mam : ) . Wie ktoś co może być przyczyną?
Może filtr oleju domaga się wymiany? Zauważyłem, że na filtrze będącym zamiennikiem kontrolka gaśnie nieco później, niż na oemowym.
witam, wie ktos moze czym sie róznią tylne zderzaki w sedanie 5 a 6 gen ? bo mam do kupienia a sprzedawca sam niewie od ktorego to a niestety niemam możliwości wcześniejszego spasowania... za daleko;p bez listw jest
Znajdź na allegro zderzak jakiego potrzebujesz i porównaj z tym, który oferuje sprzedawca.
Z tymi filtrami oleju to dziwna sprawa. Kiedyś miałem filtr Ashika (ponoć straszny szajs) i kontrolka gasła dokładnie w momencie odpalenia silnika, a czasem nawet na ułamek sekundy przed (jeszcze jak rozrusznik kręcił). Obecnie jeżdżę na drugim z rzędu filtrze Mann (ponoć bardzo dobra firma) i jak silnik jest zimny, to kontrolka gaśnie jakieś pół sekundy po odpaleniu.
Ostatnio podczas przeglądu okresowego znaleźli mi tak przerdzewiałe przewody paliwowe, że az kapie z nich benzyna ;) W związku z tym muszę coś z tym zrobić. Przewody są skorodowane tylko tam gdzie są odsłonięte (na "brzuchu"), w komorze silnika i prawdopodobnie przy baku nie ma żadnych oznak rdzy. Przewody idą 3 - jeden zasilający ~8mm śr., jeden powrotny ~6mm śr i jeden odpowietrzający tez 6mm. Wymyśliłem tak: kupię rurki miedziane "miękkie"(można je kształtować) o przekrojach odpowiadających oryginalnym przewodom + trochę gumowego wężyka zbrojonego do benzyny dopasowanego do w.w. średnic + wiadomo, obejmy na wężyk. Wytnę skorodowane rurki, w ich miejsce wpasuję nowe miedziane i połączę to wszystko wężykami zaciskając dokładnie wszystko żeby nie było nieszczelności itp. I teraz pytanie za 100 punktów: czy to dobry pomysł, czy nie? Czy po przecięciu rurki doprowadzającej paliwo sporo się poleje wachy? Czy taki układ trzeba odpowietrzyć? (jak?) czy rurka odpowietrzająca (którą będzie m.in. wymieniona) załatwi sprawę?
Pozdr.
skolopendra
19-04-13, 23:01
znaleźli mi tak przerdzewiałe przewody paliwowe
to pikuś w porównaniu do hamulcowych ,które są na pewno w niewiele lepszym stanie
są w lepszym bo były wymieniane 7 miesiecy temu.. widocznie wtedy jeszcze paliwowe nie ciekły i mechanik nie chciał ruszać póki w całości.
koledzy czy da sie tak zdemontować szyny w civic VI 2d abym miał płaską górę tych szyn? chodzi mi o to czy po demontażu da się to przyspawać do jakiegoś płaskownika np? wiem, że z jednej strony szyna jest plaska od gory i zeby ja zdemontować wystarczy dwie śrubki odkręcić tylko nie wiem jak z drugiej strony?
są w lepszym bo były wymieniane 7 miesiecy temu.. widocznie wtedy jeszcze paliwowe nie ciekły i mechanik nie chciał ruszać póki w całości.
Trzeba było nie słuchać i wymienić za jednym razem wszystkie przewody pod samochodem, bo to jak dla mnie 2 razy ta sama robota.
Tak się składa, że jestem dzisiaj na świeżo po takiej wymianie.
piotreek23
20-04-13, 05:23
Z tymi filtrami oleju to dziwna sprawa. Kiedyś miałem filtr Ashika (ponoć straszny szajs) i kontrolka gasła dokładnie w momencie odpalenia silnika, a czasem nawet na ułamek sekundy przed (jeszcze jak rozrusznik kręcił). Obecnie jeżdżę na drugim z rzędu filtrze Mann (ponoć bardzo dobra firma) i jak silnik jest zimny, to kontrolka gaśnie jakieś pół sekundy po odpaleniu.
Nie koniecznie to wina filtra. Czujnik oleju też potrafi fiksować,szczególnie jak ma już te naście lat ;)
Teraz już na to za późno. Ponawiam pytanie które najbardziej mnie nurtuje: czy taki wymieniony układ paliwowy trzeba samemu odpowietrzyć?
Orientuje sie ktoś czy wysprzeglik w B18C4 jest taki sam jak ten z B16A2?
Gdzie w B16 znajduje sie owy wysprzeglik? Jak wyglada wymiana?
Co do wymiany, to najlepiej zajrzeć do manuala:) Masz tam wszystko bardzo dokładnie opisane i nawet są obrazki;)
Faktycznie, jednak jest. Przeglądałem wcześniej manual ale nie zauważyłem. Dokładnie o to chodziło. Dzięki!
MarianoItaliano
21-04-13, 07:24
Czy zespól przełączników od kierunkowskazów i wycieraczek z 6 gena MB znajdujący się tuż za kierownicą podjedzie do EJ/EK?
Nie "odbija" mi kierunkowskaz po skręcaniu, bo się ułamał taki mały plasticzek za kołem kierownicy.
ja mam pytanko odnośnie spryskiwaczy, wiem że podchodzą od citroena c3, a czy od c5 też pasują?
ja mam pytanko odnośnie spryskiwaczy, wiem że podchodzą od citroena c3, a czy od c5 też pasują?
Jeśli spryskiwacze od C5 mają też numer: 6438 V8, to pasują.
Witam mam pytanie co do wymiany aparatu zapłonowego, czy mogę zrobić to sam? i ewentualnie ustawić go na słuch...Bo z tego co wiem to chyba jak auto słabo chodzi kaszle bądź brakuje mu mocy to trzeba regulować. ostatnio mi mechanik sprawdzał aparat odkręcał go i wkręcił bez jakiegoś tam ustawiania lampami etc. i nic nie zaznaczał. tłoków 1 cilindra nie ustawiał w górnej pozycji tylko jak spasował aparat tak go zamontował .
Który ze sklepów ew. userów ma w ofercie porządną(z dobrym spasowaniem) przednia dokładkę EK9 z PU do polifta? Temat potrzebny na już.
a czy bedzie wygladał jak pokraka niewydaje mi się bo stojąc w odległości 2m nie zobaczył bys różniczy w profilu 50 a 55 bo to dosłownie 1cm
to że z przodu 50 a tył 55 to chyba nie trzeba koledze tłumaczyć, natomiast stan opon na to nie pozwala i chciał dac te z przodu na tył, tak mi się wydaje bo pewnie w poprzednim sezonie dojeździł je trochę i chce dajćte z tyłu z profilem 55 na przód, tak mi się wydaje najlepiej niech kolega waSIL sam się dokłądnie wypowie.
zgadza się źle musiałem napisać - chcę wrzucić stare ale nadal w dobrym stanie 55 na tył a na przód kupić nowe 50 bo niestety 55 tylne ostatnio rozwaliłem :/ a jak dobrze wiecie między profilem 55 a 50 jest duża różnica w cenie...
Co istotne - czy taka jazda na różnych profilach będzie miała istotny wpływ na jazdę ? To że światła troszkę niżej będą świecić to wiem i akceptuję ale czy przy ewentualnej kolizji tak czy inaczej wina nie będzie moja bo mam auto bez homologacji do jazdy na różnych rozmiarach opon na poszczególnych osiach ? O czymś takim właśnie się dowiedziałem u oponiarzy i nie wiem czy zabawa jest warta zachodu...
Mam pytanie, co może być przyczyną dziwnego dźwięku gdy auto jest odpalone i stoi na luzie. Gdy wcisnę sprzęgło dźwięk cichnie. Coś jakby łożysko się odzywało? Może ktoś wie o co chodzi.
Mam pytanie, co może być przyczyną dziwnego dźwięku gdy auto jest odpalone i stoi na luzie. Gdy wcisnę sprzęgło dźwięk cichnie. Coś jakby łożysko się odzywało? Może ktoś wie o co chodzi.
Łożyska wałka głównego skrzyni biegów.
Lada dzień będę przerabiał wymianę.
Albo łożysko oporowe. U mnie hałasowało, po wciśnięciu sprzęgła była idealna cisza. Ostatnio wymieniłem kompletne sprzęgło i jest idealna cisza niezależnie czy pedał wciśnięty czy nie.
Muszę kupić siłowniki centralnego. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/silownik-zamka-centralnego-master-lub-slave-6kg-i3194629690.html
Mam kupić jeden wykonawczy i jeden sterujący? I dla pewności: sterujący to ten w drzwiach kierowcy?:)
Jakiś ciul na parkingu oparł się o przód mojej Hanki, na szczęście wyleciało z zaczepów tylko mocowanie tablicy. Te kołki na których trzyma się ten plastik do którego przykręcana jest blacha jest na wcisk, czy jest jakaś nakrętka z drugiej strony ?
Posiadając ssaka z D14A3 najlepszy na swap będzie z D15B7 ? Wszędzie taki rekomendują, a ciekawi mnie czy jest jeszcze jakaś alternatywa godna D15B7 lub coś lepszego.
Starstruck
22-04-13, 19:52
Do D14 ten B7-kowy będzie w 100% wystarczający.
Najlepiej wymienić sam kolektor, a przepustnicę i wtryski zostawić tak? Na 100% podejdzie czy mogą wystąpić jakieś problemy?
Ach, uszczelkę z D14A4 zostawić tak?
bo zmianie sprężyn OEM na eibachy -40 trzeba coś robić ? typu zbieżność : )
Starstruck
22-04-13, 20:08
bo zmianie sprężyn OEM na eibachy -40 trzeba coś robić ? typu zbieżność : )
Nie.
Najlepiej wymienić sam kolektor, a przepustnicę i wtryski zostawić tak? Na 100% podejdzie czy mogą wystąpić jakieś problemy?
Ach, uszczelkę z D14A4 zostawić tak?
Uszczelka pod ssaka musi być z B7.
Orientuje się może ktoś czy ktokolwiek na forum ma owy kolektor ssący (D15B7) na sprzedaż?
Dział kupię/allegro/x-tygrysek-x ze wskazaniem na Tygrysa. Super uczciwy człowiek i części w dobrej cenie.
Muszę kupić siłowniki centralnego. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/silownik-zamka-centralnego-master-lub-slave-6kg-i3194629690.html
Mam kupić jeden wykonawczy i jeden sterujący? I dla pewności: sterujący to ten w drzwiach kierowcy?:)
Pomóżcie chłopy bo zielony jestem w tym temacie:)
w jakim celu chcesz kupić ten siłownik? masz teraz centralny z kluczyka?
Moje obecne się chyba wysrały bo drzwi zamykają normalnie ale już nie otworzą, tzn. próbują ale nie mogą:)
Miałem ten sam problem. Wystarczyło psiknąć wd-40 na mechanizm zamka od środka drzwi. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.