Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Mam 6 gena HB z 2000 r .
Jak mogę sprawdzić, jaki mam typ filtra kabinowego ?
Kabinowy to to samo , co przeciwpyłkowy ?
kabinowy przeciwpylkowy to ten za schowkiem - wyjm i zmierz :)
czy do D14A4 podejdzie pompa wody od jeszcze jakiegoś innego silnika ? :)
hmm, chodzi mi konkretnie o tą pompę:
http://moto.allegro.pl/pompa-wody-civic-concerto-1-3-1-4-1-5-1-6-i2247538005.html
napisz pw do bolsik ,japansun to jego sklep ;]
albo na gg bo widze na aukcji podal ;]
slop, ja brałem od bolsika i pisze mi d16 na pompie wody ;)
Spotkal sie ktos z was z takim czyms, auto na luzie podnosze delikatnie obroty do 1500rpm i slychac jakis szum jak by tarcie ??
Nie podoba mi sie ta czy przyczyny trzeba szukac w silniku?
kazik2_h9w3
30-04-12, 22:08
To pytanie chyba musisz zadać sobie sam a raczej wsłuchać się skąd dochodzi
Stanie się coś jak na majówke i troche wiecej podłacze lewą elektryczną szybę pod elektryczne lusterko biorąc z nich prąd ? Mam brak prądu w lewej elektryce a chcę to zrobić zeby miec szybe otwieraną bo klimy brak...
kojarzę jeden z kilku np. http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?78069-Szara-Mycha-d14a4/page9
Dziękuję bardzo :) własnie o to chodziło :o
witam
jak sprawdzic czujnik ktory jest odpowiedzialny za temp silnika ??? bo wczoraj wjechalem do garazu sgasilem auto dzisiaj wsiadam odpalam a tu wskazowka od tem na srodku jak jak wczoraj zgasilem tak sobie zostalo :) wina czujnika czy sie znudzilo zegarowi dzialac :)
ile manual przewiduje czynnika chłodzącego do klimy w ej6 ?
max 650g
do VI gen JHM ;]
w angielkach max 550g
Ponawiam pytanie:
Stanie się coś jak na majówke i troche wiecej podłacze lewą elektryczną szybę pod elektryczne lusterko biorąc z nich prąd ? Mam brak prądu w lewej elektryce a chcę to zrobić zeby miec szybe otwieraną bo klimy brak...
jak juz sie zabierasz za lewe drzwi to tam jest wiazka w drzwiach ktora lubi sie poprzecierac od otwierania i zamykania ;]
IMO w najgorszym wypadku pojdzie bezpiecznik ;)
Mam pytanko , od jakich modelów można podmieniać listwę wtryskiwaczy do D14A3 , na pewno te same , ale czy od D14A4 ? / Z1/Z2 też ?
W EJ9 zaświecił się check i po samodiagnostyce wyszedł błąd 71 czyli przerwa w zapłonie 1 cylindra. Przy odpalaniu i zaraz po trochę trzęsie autem ale potem na bank pali na wszystkie cylindry. Na wizytę u mechanika jestem umówiona na piątek. Czy do piątku mogę z tym jakoś jeździć? Co w ogóle mogło się zrypać?
Obejrzyj kabel zapłonowy ten najdłuższy co idzie do 1 cylindra, może jest uszkodzony albo pogryziony, jak nie to może pękł styk w kopułce no i jeszcze świeca zapłonowa do sprawdzenia.
siema czy koło pasowe na 3 paski jest D seri wszedzie takie same bo potrzebuje kupic kolo pasowe do d15z6 i teraz nie jestem pewien czy spasi od kazdej innej d-series
Czy taki stab na tył i te łączniki podejdą do EJ/EK?
http://img842.imageshack.us/img842/2791/dsc0019hc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc0019hc.jpg/)
http://img717.imageshack.us/img717/6945/dsc0022smp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc0022smp.jpg/)
Czy taki stab na tył i te łączniki podejdą do EJ/EK?
http://img842.imageshack.us/img842/2791/dsc0019hc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc0019hc.jpg/)
http://img717.imageshack.us/img717/6945/dsc0022smp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc0022smp.jpg/)
Jak dla mnie stabilizator nie będzie pasował P&P na tył do EK/EJ.
Ale może niech się ktoś jeszcze wypowie.
czy ktoś mi powie, czy pasek rozrządu contitech CT 863 104 Z na 100% będzie pasował do d16y7? jak kupowałem to mówie do jakiego auta mi trzeba i znaleźli tylko jak patrze teraz na pudełko to tak na nim pisze: accord VII 1.6i 10/98-12/02, civic IV 1.6i 01/94-02/01, civic 1.6 Esi 03/92-12/98 i nie wiem czy tak piszą nieprecyzyjnie na tych pudełkach czy jaki pieron...
czy ktoś mi powie, czy pasek rozrządu contitech CT 863 104 Z na 100% będzie pasował do d16y7? jak kupowałem to mówie do jakiego auta mi trzeba i znaleźli tylko jak patrze teraz na pudełko to tak na nim pisze: accord VII 1.6i 10/98-12/02, civic IV 1.6i 01/94-02/01, civic 1.6 Esi 03/92-12/98 i nie wiem czy tak piszą nieprecyzyjnie na tych pudełkach czy jaki pieron...
Powinien pasować. Mitsuboshi do d16y7 też ma 104 zęby i 24mm szerokości
czesc
zakupilem od JARUSNET fogi zolte DEPO i zaczalem sie dzisiaj do instalacji
wg tutoriala http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?14586-Montaz-Halogen%F3w-JDM-w-Civicu-6gen
ale za wafla nic nie pasuje z tych wiazek
do podlaczenia wiazki kabinowej od przycisku wychodzi taka sama wtyczka jaka jest za bezpiecznikami
a wiazka od fogow nie ma wejscia do wyjscia przy zbiorniczku
da rade to podlaczyc wg jakiegos innego tutoriala ?
czy musze sam kombinowac??
Kabinowy to to samo , co przeciwpyłkowy ?
tak
Witam, myślę o wymianie tlumika środkowego, seryjnego na jakiś sportowy
zmiana samego środkowego nic nie zmieni, lepiej wymienić końcowy
tak
zmiana samego środkowego nic nie zmieni, lepiej wymienić końcowy
Mam już wymieniony kolektor bez kata i tłumi końcowy Ulter Sport tylko środek został mi do wymiany.
jezeli mam d14 i wlozylem ssacy z z6 to uszczelke pomiedzy ssacy a glowe powinienem dac z d14 czy z z6?
gdzie takowa dostane? bo szukalem na calym allegro (chyba nie umiem szukac) i nic. a nie chce przeplacac w aso. i czy mozliwe jest ze stara uszczelka juz jest tak schetana ze przepuszcza i ucieka mi plyn chlodzacy z kanalow czy cos w tym stylu?
czesc
zakupilem od JARUSNET fogi zolte DEPO i zaczalem sie dzisiaj do instalacji
wg tutoriala http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?14586-Montaz-Halogen%F3w-JDM-w-Civicu-6gen
ale za wafla nic nie pasuje z tych wiazek
do podlaczenia wiazki kabinowej od przycisku wychodzi taka sama wtyczka jaka jest za bezpiecznikami
a wiazka od fogow nie ma wejscia do wyjscia przy zbiorniczku
da rade to podlaczyc wg jakiegos innego tutoriala ?
czy musze sam kombinowac??
no dobra podlaczylem wg http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?28976-Monta%BF-JDM%E2%80%99owych-halogen%F3w-do-Hondy-Civic-V-gen-HB-coupe
czyli kabelek do skrzynki bezp
czerwony pod maske
masa do metalu pod deska
masa pod zderzakiem do pasa przedniego
czerwony z bezp do plusa na aku
przekaznik podlaczony
iii nie dziala :/
jakis pomysl ?
gdzie takowa dostane? bo szukalem na calym allegro (chyba nie umiem szukac) i nic. a nie chce przeplacac w aso. i czy mozliwe jest ze stara uszczelka juz jest tak schetana ze przepuszcza i ucieka mi plyn chlodzacy z kanalow czy cos w tym stylu?
A na przykład tutaj: http://jarusnet.pl/2012/03/17/heatshield-b18-b16-h22-d13-d14-d15-d16-2/
Cytat Zamieszczone przez luchuma Zobacz posta
czesc
zakupilem od JARUSNET fogi zolte DEPO i zaczalem sie dzisiaj do instalacji
wg tutoriala http://www.civicklub.pl/forum/showth...-w-Civicu-6gen
ale za wafla nic nie pasuje z tych wiazek
do podlaczenia wiazki kabinowej od przycisku wychodzi taka sama wtyczka jaka jest za bezpiecznikami
a wiazka od fogow nie ma wejscia do wyjscia przy zbiorniczku
da rade to podlaczyc wg jakiegos innego tutoriala ?
czy musze sam kombinowac??
no dobra podlaczylem wg http://www.civicklub.pl/forum/showth...V-gen-HB-coupe
czyli kabelek do skrzynki bezp
czerwony pod maske
masa do metalu pod deska
masa pod zderzakiem do pasa przedniego
czerwony z bezp do plusa na aku
przekaznik podlaczony
iii nie dziala :/
jakis pomysl ?
Szybka odpowiedź do tej wiadomości Odpowiedz Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem Cytuj selektywnie
Ja tez nie mogłem dojść co i jak z fogami, ale wkoncu sie udało, wiazka ze tak powiem zaczynała sie od kabla + który szedł do akumulatora pozniej był przekaźnik pozniej bezpiecznik polaczone kolejno i dalej szlo to do halogenów , poźniej wychodziło z tego wiadomo masa i czerwony kabel który sie laczylo z kablem przy przelaczniku. Masa do blachy gdzies pod maska , a czerwony kabel musisz pociagnac (nie wiem czy tez masz czerwony ale ten ktory sie laczy z przyciskiem) pod maske, pozniej 2 kable z przelacznika i masa masa wiadomo a 2 kable tak jak piszesz w miejsce 2 i 5 tylko w zaleznosci w ktore miejsce wsadzisz ktorys z tych 2 kabli (trzeba poprobowac) to powinno swiecic albo zawsze jak wlaczysz przelacznikiem albo dopiero po wlaczeniu postojówek :) a jak to nie pomaga to moze masz spalony bezpiecznik ? Ja tez nie mialem tego wyjsca z wtyczka za zbiorniczkiem ale obejdzie sie bez tego chyba i wlasnie musisz pociagnac ktoredys kabel do kabiny do przelacznika :)
chodzi mi bardziej o zwykla uszczelke, a nie termoizolacyjna. ma to byc na pewien czas a nie na zawsze :)
jest jakas oznica miedzy tlumnikami koncowymi w EJ9 a EK4 ? chodzi o komore i kawałek rury idacej do pierwszego łaczenia z reszta wydechu
wydech z ek4 ma srednice cos kolo 1.75 wiec i zapewne rura w komorze ma taka srednice, natomiast wydech w ej9 ma 1.5 cala :)
jest jakas oznica miedzy tlumnikami koncowymi w EJ9 a EK4 ? chodzi o komore i kawałek rury idacej do pierwszego łaczenia z reszta wydechu
różni sie i to dość znacznie, wielkość puszki jest inna i rura dochodząca to 2" w ej masz spoko mniejszą
z dnia na dzień przestała mi świecić jedna żarówka w przedniej lampie, wymieniłem żarówkę na identyczną H4 i dupa :/ na kostce nie widzę żeby jakiś kabelek się rozłączył itp. W drugiej lampie jest wszystko ok więc chyba nie bezpiecznik. Jakieś wskazówki co należałoby jeszcze sprawdzić ?
ty nie sprawdzaj czy kabelki sa rozlaczone tylko miernikiem to obadaj :)
Czy jest możliwe, że przez zapowietrzony układ hamulcowy tłoczki w zaciskach blokowały się w pozycji do hamowania pomimo tego, że pedał jest w normalnym, niewciśniętym położeniu?
Czy jeśli kupie lampę od anglika i przełożę odbłyśnik i klosz to będzie już ona przystosowana do ruchu prawostronnego ?
Oraz czy jest jakaś różnica między lampami przed i po lift oprócz odbłyśnika i klosza?
Grabeq, chyba przełożenia samego odbłyśnika z eu do anglika wystarcza, klosz, jesli w lepszym stanie no to oczywiscie.
Lampy róznia się chyba całym kształtem, bo skoro klosz i odbłyśnik jest inny to jak ma to pasować do reszty ?:D
urlichvonorzel
02-05-12, 18:14
siemano...
wiecie jaki rozmiar jest uszczelki miedzy kolektorem 4-2-1 ebajowym jest a tłumikiem środkowym?? i czy dawać w łączenie kolektora uszczelkę + pierścień z plecionki czy samą uszczelkę bo pierdzi niemiłosiernie na łączeniu kolektora u tłumika po tym jak jeden szpecu z forum mi zmontował wydech.
z góry dzięki za odpowiedzi
Ja tez nie mogłem dojść co i jak z fogami, ale wkoncu sie udało, wiazka ze tak powiem zaczynała sie od kabla + który szedł do akumulatora pozniej był przekaźnik pozniej bezpiecznik polaczone kolejno i dalej szlo to do halogenów , poźniej wychodziło z tego wiadomo masa i czerwony kabel który sie laczylo z kablem przy przelaczniku. Masa do blachy gdzies pod maska , a czerwony kabel musisz pociagnac (nie wiem czy tez masz czerwony ale ten ktory sie laczy z przyciskiem) pod maske, pozniej 2 kable z przelacznika i masa masa wiadomo a 2 kable tak jak piszesz w miejsce 2 i 5 tylko w zaleznosci w ktore miejsce wsadzisz ktorys z tych 2 kabli (trzeba poprobowac) to powinno swiecic albo zawsze jak wlaczysz przelacznikiem albo dopiero po wlaczeniu postojówek :) a jak to nie pomaga to moze masz spalony bezpiecznik ? Ja tez nie mialem tego wyjsca z wtyczka za zbiorniczkiem ale obejdzie sie bez tego chyba i wlasnie musisz pociagnac ktoredys kabel do kabiny do przelacznika :)
ooo dzieki, no wlasnie tak zrobilem,
wpialem sie w pierwsza wtyke z lewej w bezpiecznikach (5) i nie dziala :/
no chyba ze masy nie lapie tam gdzie przykrecilem pod zdezakiem albo przekaznik cos zrypany albo nie dostaje info ze mijania wlaczone
elektryk ze mnie co najwyzej beznadziejny wiec chyba kogos o pomoc poprosze :P
i przy okazji radio mi padlo :/ ALPINE
przy wlaczeniu jest pierdniecie z glosnikow, lapie RDS i cisza...
ktos moze wie OCB?? i czy da sie cos z tym zrobic ?
czesc
zakupilem od JARUSNET fogi zolte DEPO i zaczalem sie dzisiaj do instalacji
wg tutoriala http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?14586-Montaz-Halogen%F3w-JDM-w-Civicu-6gen
ale za wafla nic nie pasuje z tych wiazek
do podlaczenia wiazki kabinowej od przycisku wychodzi taka sama wtyczka jaka jest za bezpiecznikami
a wiazka od fogow nie ma wejscia do wyjscia przy zbiorniczku
da rade to podlaczyc wg jakiegos innego tutoriala ?
czy musze sam kombinowac??
Nie masz tam oryginalnej wiązki od VI gena. U Siebie też tak mam. Zrób tak jak ktoś Ci wcześniej odpisał czyli:
Wiązka pod maską: plus do aku, potem wtyczki do halogenów, masa gdzieś do blachy i zostanie Ci jeden kabel który musisz połączyć z wiązką w kabinie.
Wiązka w kabinie: duża wtyczka wiadomo do przycisku, wsuwka wiadomo masa do blachy, mała kostka plus i kabel który Ci zostanie łączysz z wiązką pod maską.
Co do tej małej kostki. U mnie nie dało się podłączyć jej w to gniazdo o którym pisałeś, bo wtyczka jest za duża i nie dało się jej docisnąć (z tym że Ja wziąłem chyba drugie od prawej, wtedy fogi załączają się po postojówkach)
Ja zrobiłem tak, że odciąłem tą kostkę i zalutowałem tam zwykłą wsuwkę, którą bez problemu wsunie się na pin w tym gnieździe.
drugie od prawej mam slepe i jest w nim plastik to wyciagania bezpiecznikow...
no nic, poprobuje inne ;]
Tam jest podpisane na skrzynce pola to proboj w to co jest 2 lub 5 ;) musi działać, jeszcze sprawdź zarówki bo ja jedna miałem spaloną :)
konstruktor
03-05-12, 10:54
Czy taki stab na tył i te łączniki podejdą do EJ/EK?
http://img842.imageshack.us/img842/2791/dsc0019hc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc0019hc.jpg/)
http://img717.imageshack.us/img717/6945/dsc0022smp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc0022smp.jpg/)
o ile sie nie mylę jest to stab z angileki mb/mc/ma i pasuje on do EK/EJ
(łączniki muszą być takie jak do EK4)
natomiast jeśli jego grubość/średnica to 17mm , to lepiej tego nie zakładaj bez ASR'a - stab może porwać sanki.
Przykład zamontowanego takiego żelastwa
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79907-EJ6-coupe-Zan-Design/page25
kruszyna9227
03-05-12, 13:08
Koledzy mam pytanko:cool: czy wszystkie civici ej9 hb maja przygotowane wiazki do elektrycznych szyb, wiadomo ze trzeba kupic kompletne boczki, wiazke drzwiowa itp, ale chodzi mi o ta glowna jakby?
Jesli nie maja to czy duzo jest z tym rzezby?
Koledzy mam pytanko:cool: czy wszystkie civici ej9 hb maja przygotowane wiazki do elektrycznych szyb, wiadomo ze trzeba kupic kompletne boczki, wiazke drzwiowa itp, ale chodzi mi o ta glowna jakby?
Jesli nie maja to czy duzo jest z tym rzezby?
u mnie do drzwi dochodziły tylko tylko 2 kable do głośnika, wiem musiałem jeszcze wymienić wiązke podłogową z wersji z elektryką + przekażnik i bezpieczniki
Jest jakis bezpiecznik od spryskiwaczy?
przód nie działa tył działa Czy moze silniczek się spalił
Jest jakis bezpiecznik od spryskiwaczy?
przód nie działa tył działa Czy moze silniczek się spalił
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
kupilem ostatnio fotele z ep3 ale nie mialy szyn chce je wsadzic do 6g
i tak czy wystarczy kupic szyny z 6g i przerobic pod fotele z ep3???
Koledzy mam pytanko:cool: czy wszystkie civici ej9 hb maja przygotowane wiazki do elektrycznych szyb, wiadomo ze trzeba kupic kompletne boczki, wiazke drzwiowa itp, ale chodzi mi o ta glowna jakby?
Jesli nie maja to czy duzo jest z tym rzezby?
Wątpię, Ja miałem tylko fabrycznie pociągnięty kabel z akumulatora przez skrzynkę pod maską do skrzynki w kabinie. Trzeba było tylko pozakładać bezpieczniki i przekaźnik, a resztę trzeba było już kłaść samemu.
kupilem ostatnio fotele z ep3 ale nie mialy szyn chce je wsadzic do 6g
i tak czy wystarczy kupic szyny z 6g i przerobic pod fotele z ep3???
Dokładnie jest tak, jak napisałeś.
Cytat Zamieszczone przez Tommi01 Zobacz posta
kupilem ostatnio fotele z ep3 ale nie mialy szyn chce je wsadzic do 6g
i tak czy wystarczy kupic szyny z 6g i przerobic pod fotele z ep3???
Dokładnie jest tak, jak napisałeś.
dzieki za info :cool:
wie ktos czy kierownica z crv po 2007 roku podejdzie do EJ/EK?
wie ktos czy kierownica z crv po 2007 roku podejdzie do EJ/EK?
Wedłum mnie to ma-łe szan-se.
Niemoge znaleść tematu z spryskiwaczami wyskakuje mi ze 100 tematów i nic natemat tylko o spryskiwaczach mgłowych
kazik2_h9w3
04-05-12, 19:50
Niemoge znaleść tematu z spryskiwaczami wyskakuje mi ze 100 tematów i nic natemat tylko o spryskiwaczach mgłowych
A co dokładnie chcesz wiedzieć ???
A co dokładnie chcesz wiedzieć ???
Jest jakis bezpiecznik od spryskiwaczy?
przód nie działa tył działa Czy moze silniczek się spalił
Jest jakis bezpiecznik od spryskiwaczy?
przód nie działa tył działa Czy moze silniczek się spalił
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
ja mam takie nietypowe pytanie :) czy jesli 2 osoby siądą na masce i będą opierać się o szybę w ej9 to maska lub szyba mogą się uszkodzić itd ?? Sam nie chce tego sprawdzać :)
Starstruck
05-05-12, 00:35
Wg mnie maska się wgniecie, bo hondy ogólnie są z kartonu :).
hondzia98r
05-05-12, 07:13
czy jesli 2 osoby siądą na masce i będą opierać się o szybę w ej9 to maska lub szyba mogą się uszkodzić itd ??
Jakaś sesja erotyczna się szykuje na Twojej Hani ? :)
fajny widok i trochę żal siedzieć w samochodzie a kocyk na trawie to jednak nie to :) widać trzeba zbierać na muscle cara i lpg do niego xd
Maska bankowo się zagnie. Ostatnio przy polerce swojego dezela to dokładnie obadałem... maska i dach uginają się pod ciężarem samej polerki. Blaszka jak na puszce po piwie ;)
kruszyna9227
05-05-12, 12:53
Koledzy lucasSNC Feniks333 dzięki za info :)
Jest jakis bezpiecznik od spryskiwaczy?
przód nie działa tył działa Czy moze silniczek się spalił
przerabialem , u mnie okazalo sie ze styki na pompce nie łączyły , za czarną osloną w nadkolu pod lampą masz zbiornik spryskow i jak wsadzisz łape pierwszy silniczek jest od tylnich spryskow a ten drugi od przodu , rusz przewodem ,a jak bedziesz mial problemy to poprostu zdejmij zderzak i masz piekne dojscie , wystarczy wszystko ladnie wyczyscic :) jak bedziesz mial dalej problem z czyms to najwyzej priv.
tomalacivic
05-05-12, 18:51
Witam!! koledzy takie pytanie czy w sedanie 98 jest przekaźnik od elektrycznych lusterek czy tylko bezpiecznik.
po wymianie seryjnego kolektora ssacego z d14 na ssacy z d16z6 zaczal mi uciekac plyn chlodzacy. ktos ma jakis pomysl jaki moze byc tego powod? nie widac zeby uciekalo cos po kablach czy tym podobne.
założyłeś wszystkie wężyki?
tak. dodam jeszcze ze ten plyn nie ucieka jakos szybko. trzeba troche dluzej pojezdzic zeby np zszedl w zbiorniczku z maximum do minimum.
zobacz czy nieleci Ci spod uszczelki kolektora ssacego bo tam jest kanal wodny i napewno tamtedy leci
tomalacivic
06-05-12, 12:32
A ten bezpiecznik od lusterek to moze wiecie ktory to bo sprawdzalem to niby wszystkie sa ok.
chłopaki pytanie może nie związane z wątkiem ale mam pytanie dotyczące tworzenia tematów w dziale sprzedam nie moge tam dodać tematu dlaczego ?
chłopaki pytanie może nie związane z wątkiem ale mam pytanie dotyczące tworzenia tematów w dziale sprzedam nie moge tam dodać tematu dlaczego ?
Przeczytaj najpierw regulamin działu Giełda i wszystko będziesz wiedział.
:p
a widzisz dzięki ;) nie zauważyłem tam tego tematu no ale pytanie techniczne też mam. 3 dni temu mialem wypadek moja honda dość poważny do naprawy jest caly przód duży koszt naprawiać opłaca się czy sprzedać na częsci ?;>
a widzisz dzięki ;)
A proszę Cię bardzo.
3 dni temu mialem wypadek moja honda dość poważny do naprawy jest caly przód duży koszt naprawiać opłaca się czy sprzedać na częsci ?;>
http://wrozbita-maciej.pl
http://wrozbita-maciej.pl
aha zrozumiałem aluzje ;) to jak już wylecze noge i klate to pojade zrobic jej zdjecia i na allegro ;)
zobacz czy nieleci Ci spod uszczelki kolektora ssacego bo tam jest kanal wodny i napewno tamtedy leci
no chcialem sie wlasnie upewnic co do tych kanalow. bo kolektor mam na jakas schetana gowniana uszczelke :( trzeba ogarnac nowa na dniach :) miejmy nadzieje ze to cos da.
gdzie w okolicach skrzynki bezpieczników (jakie kolory/wtyki) znajdują się kable które podają napięcie na pompe paliwa? (chciałem zrobić najstarszy trik na świecie z wyłącznikiem na plusie). Takie małe anty-theft ;)
za skrzynka a raczej za dolna oslona masz polaczone wiazki kabinowa i podlogowa, tam jest spora kostka
o ile dobrze pamietam to zolto zielony przewod odpowiada za pompe
no logiczne. Od niedawna mam civica... ale powinien byc bezpiecznik fuel pomp. Sprawdze gdzie jest i jakie ma kolory za bezpiecznikiem i powinno być wszytsko jasne :)
Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj:
- czy oryginalny rezonator w D14A4 ma jakikolwiek wpływ na osiągi samochodu, czy jego zadaniem jest tylko wyciszenie dolotu ?
- czy doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka w okolice końca oryginalnej rury dolotowej ma sens ?
Pytam, bo ostatnio w te cieplejsze dni zauważyłem, że moja Honda po rozgrzaniu się silnika odczuwalnie słabnie. Tuż po odpaleniu ma kopa i ciągnie żwawo nawet od 2 tys. obr., natomiast jak się silnik mocniej zagrzeje, to czuć osłabienie (nie ma tragedii, ale jednak to czuć).
Dodatkowo w zderzaku ta kratka na dole po stronie chłodnicy fabrycznie jest zastawiona jakimś plastikiem... może toto wywalić dla poprawy chłodzenia ?
kratke mozesz jak najbardziej zdjac. wszelkie doprowadzenia powietrza ze zderzaka nic nie dadza :)
Panowie wracałem z niedługiej trasy i coś zaczęło dzwonić. Zajrzałem pod maskę, słychać było z której strony, ale wszystko (rolki, paski) ładnie się kręciło itd. Dzwonię po ludziach, bo samemu to nie bardzo wiem, a oni, że pasek, że jakieś łożysko, że te 30km do chaty dojadę. Po drodze coś stuknęło, przestało dzwonić i wspomaganie runęło. Okazało się, że cała ta rolka oderwała się na śrubie przy bloku. Szczęście w nieszczęściu, że rozrząd plastikiem osłonięty, bo byłaby ruina :( Pasek jeden wyjąłem cały i widać było, że to właśnie kółko leży na innym i tak sobie podzwania...
Kuzyn zabrał auto i ma zrobić tylko dobrze byłoby wiedzieć czy ma to jakąś konkretną nazwę (napinacz wspomagania?). Podobno po sklepach dość ciężko to znaleźć... Może na którymś ze składów mieliby ten kawałek?
Silnik to B16A2.
Panowie mam pytanie dość pilne ;)
Mój wujek ma rozbitą Hondę 6gen 5d. Ma tam elektryczne szybki z przodu. Czy da radę włożyć siłowniki elektryczne do mojego EJ9 3D HB?
Z góry dzięki za odpowiedź ;)
Pozdrawiam
Nie moge znależć czy łożysko przednie Koyo o numerze: DAC4379W-1CS57 podejdzie do ek3 sedana VIgen przedlift bez abs, pomoże ktoś? :)
Nie moge znależć czy łożysko przednie Koyo o numerze: DAC4379W-1CS57 podejdzie do ek3 sedana VIgen przedlift bez abs, pomoże ktoś? :)
slabo szukales
http://www.seekpart.com/company/592/products/2011819158724.html
W IC dostałem klocki na tył do mojego EK4 o oznaczeniu GDB499 (klocki TRW) - oczywiście już się nasłuchałem, że mogą nie pasować prawda to?
czy tylna kanapa z oparciem z EK4 przedliftowego podchodzi P&P do EJ9/EK3? pytam bo coś mi się zdaje, że gdzieś czytałem że tak nie jest i trzeba coś przerabiać?
grimripper
07-05-12, 22:51
Zależy czy EJ9/EK3 też jest przedliftowe, jeżeli tak to podejdzie. Wszystkie polifty w hatchu mają belkę wzmacniającą pod kanapą przez co siedzisko kanapy różni się w kategorii przedlift/polift i nie jest zamienne.
Zależy czy EJ9/EK3 też jest przedliftowe, jeżeli tak to podejdzie. Wszystkie polifty w hatchu mają belkę wzmacniającą pod kanapą przez co siedzisko kanapy różni się w kategorii przedlift/polift i nie jest zamienne.
Dobrze gada, polać Mu.
Witam, jestem posiadaczem hondy od paru dni i podczas "personalizacji" mojego nowego nabytku i robienia porządku z kablami w środku przez przypadek wcisnąłem przycisk awaryjnych i ku mojemu zdziwieniu, zero reakcji. Gdzie szukać przyczyny? przekaźnik? czy jakieś sztuczki w japończyku :P dotąd bujałem się niemcami ;)
Czy jest możliwe że przedlift ma klima a nie ma filtra przeciwpyłkowego?
Czy jest możliwe że przedlift ma klima a nie ma filtra przeciwpyłkowego?
Tak, jest możliwe.
kazik2_h9w3
08-05-12, 18:06
Gdzie szukać przyczyny? przekaźnik? czy jakieś sztuczki w japończyku
Poszukaj w bezpiecznikach no i sprawdź przełącznik
Zależy czy EJ9/EK3 też jest przedliftowe, jeżeli tak to podejdzie. Wszystkie polifty w hatchu mają belkę wzmacniającą pod kanapą przez co siedzisko kanapy różni się w kategorii przedlift/polift i nie jest zamienne.
ok dzięki za info - chodzi o swap przedlift EK4 - przedlift EJ9 -wiec podejdzie :)
Poszukaj w bezpiecznikach no i sprawdź przełącznik
No zobacze ten przełącznik jakoś po jutrze, teraz poszukam jak go wymontować ;)
podwazyc lekko i wyciagnac
http://allegro.pl/japonski-rozrzad-pompa-wody-accord-civic-hr-v-1-6-i2297850753.html#tabsAnchor
Ten zestaw wytrzyna i bedzie dobry do poliftowego EK4?
bedzie dobry do poliftowego EK4?nie
tu masz pasujace
http://allegro.pl/listing.php/search?string=b16a2&category=50844&description=1
Koledzy pytanie.. czy do wymiany ostatniego tłumnika w EJ6 potrzebny bedzie kanał??
Koledzy pytanie.. czy do wymiany ostatniego tłumnika w EJ6 potrzebny bedzie kanał??
Umordujesz się bez kanału.
dokladnie, bedzie trudno rozkrecic chyba ze na podnosniku.....
bede wymieniac kolektor wydechowy 4-1 z d14 na 4-2-1 d16z6
rozumiem ze potrzebuje:
1. uszczelki
2. tasme termo
i cos jeszcze ?
czy sonda bedzie dzialac bezproblemowo ?
kazik2_h9w3
08-05-12, 22:49
czy sonda bedzie dzialac bezproblemowo ?
Jak jej nie uszkodzisz to będzie
Ok podziekował !!! pozdrooo
Jak jej nie uszkodzisz to będzie
dzieki ;]
Siemanko, powie mi ktoś jaki typ zarówek i ile ich jest potrzebnych do podswietlenia zegarow i konsoli?
skolopendra
09-05-12, 19:17
Siemanko, powie mi ktoś jaki typ zarówek i ile ich jest potrzebnych do podswietlenia zegarow i konsoli?
poszukaj w tematach,to nie boli :confused:
mam prosbe. moglbym ktos sprawdzic czy w intercarsie FERODO FDB778, beda na pewno odpowiednie do Ek4 poliftowego (oczywiscie na tylna os) oraz tarcze BREMBO 08.5719.10.
Juw sa mnie wiem, pogubilem sie w tych oznaczeniach :(
Do EK4 sa FDB621, FDB778 sa do EG5/6 i sa o 6mm wezsze niz te od EK4 ( da sie je spokojnie wlozyc do EK4 ale mniej pokryja tarcze).
Tarcza jest ok.
Czy drżący pedał hamulca przy naciskaniu (taki lekko skaczący jak ABS ale nie mam ABS) może być oznaką zużycia klocków?
Do EK4 sa FDB621, FDB778 sa do EG5/6 i sa o 6mm wezsze niz te od EK4 ( da sie je spokojnie wlozyc do EK4 ale mniej pokryja tarcze).
Tarcza jest ok.
Wielkei dzieki
Witam, Czy silnik D14a4 ma wejście na przepustnice 57mm?? kiedyś gdzie o tym informacje znalazłem a teraz mi to umknęło. Będę wdzięczny za rzetelną odpowiedz.
Czy drżący pedał hamulca przy naciskaniu (taki lekko skaczący jak ABS ale nie mam ABS) może być oznaką zużycia klocków?
bardziej na tarcze bym stawial albo zuzyte bebny czy co tam w nich jest, albo kola do wywazenia w najgorszym wypadku luzy w zawieszeniu
drżący pedał hamulca przy naciskaniu
krzywe tarcze
Panowie, gdzie kupujecie częsci ? potrzebuje uszczelki kolektora ssącego z B7, wydechowego Z6, przepustnicy, pokrywy zaworów i jeszcze uszczelniacz wałka :)
Panowie, gdzie kupujecie częsci ?
No zabiłeś mnie tym pytaniem.
:D
Jak to gdzie? Oczywiście że w A.S.O Honda.
:p
krzywe tarcze
A od czego to się mogło zrobić? Czy przy lekkim skręcie kół możliwe, że obcierają czy raczej niemożliwe?
Najtańsze tarcze+klocki nadające się do jazdy?
Najtańsze tarcze
Np. od tego.
Tarcze były wymieniane w 2007r. w ASO. :|
kazik2_h9w3
11-05-12, 06:08
A od czego to się mogło zrobić
Jak mamy nową tarcze to przez jakiś czas nie można jej pałowac tylko hamować spokojnie
Tak samo po ostrym hamowaniu powinno się zdjąć nogę z hamulca i nie trzymać jej np. przez całe światła, więc może od którejś z tych rzeczy ale nie koniecznie od tego
A od czego to się mogło zrobić?
dojazd do kraweznika na hamulcu, przejaz przez kaluze z rozgrzanymi tarczami (ale wtedy moze sie tak wygiac ze Ci kiera lata jak opętana przy hamowaniu)
Czy przy lekkim skręcie kół możliwe, że obcierają czy raczej niemożliwe?
niemozliwe
Najtańsze tarcze+klocki nadające się do jazdy?
gladkie tarcze Ferodo i klocki FERODO Premiere
generalnie zadna tarcza produkowana w polsce ;] bo bedzie z miekkiego stopu
Panowie, gdzie kupujecie częsci ? potrzebuje uszczelki kolektora ssącego z B7, wydechowego Z6, przepustnicy, pokrywy zaworów i jeszcze uszczelniacz wałka :)
Haparts. Srac na aso!
Dzięki kazik, lechuma.
Czyli Mikoda odpada? ;)
A co może się dziać z tymi kołami w razie niewymienienia tego natychmiast? Bo póki co kasy nie mam i będę musiał auto oszczędzać.
To co może obcierać przy jeździe na lekkim skręcie? Na full skręcie tego tak nie słychać ale przy lekkim słychać regularne szuranie- może być źle założone (rozpieprzone młotem) łożysko?
panowie problem z moim ej9. znalazlem w ktorym miejscu mi cieknie. i sprawa wyglada tak ze jak leje wode w kanalik odprowadzajacy wode z szybra to zamiast woda sciekac ta rurka na zewnatrz to leje sie do srodka w okolicach nog pasazera. i tu moje pytanie. co z tym zrobic? nawet nie mam pojecia jak sie za to zabrac :/ jak sie dostac do tej rurki? kawalek jej idzie pod podsufitka a reszta zabudowana slupkiem :( help
Dzięki kazik, lechuma.
Czyli Mikoda odpada? ;)
A co może się dziać z tymi kołami w razie niewymienienia tego natychmiast? Bo póki co kasy nie mam i będę musiał auto oszczędzać.
To co może obcierać przy jeździe na lekkim skręcie? Na full skręcie tego tak nie słychać ale przy lekkim słychać regularne szuranie- może być źle założone (rozpieprzone młotem) łożysko?
mikoda moze byc
opisz rodzaj tarcia, stale, pulsacyjne, jaki rodzaj dzwieku
Mikoda też polskie ale ok. ;)
Co do tarcia- nie jest stałe. Występuje na lekkim skręcie najbardziej. Jeżeli chodzi o dźwięk to nie jest to głośne jak np przeguby potrafią być. Tarcie takie "szorujące" równomierne, czuć jak przenosi drgania na kierownicę ale jeszcze bardziej na pedał, chociaż może to nie ma znaczenia. Najbardziej słychać przy dłuższym skręcie ale niezbyt ostrym, jak się skręca na pełnym skręcie to przestaje być tak słychać jak nie nawet zupełnie.
Bez przynajmniej zdjęcia koła nie da się dużo powiedzieć. Bicie na dohamowaniach wskazuje na zwichrowane tarcze. Wypadałoby też sprawdzić jak wyglądają klocki, czy tłoczek siedzi równo i czy jarzma oraz zaciski są dobrze dokręcone.
A czy może się coś jakoś mega zepsuć jak teraz tego jeszcze nie zrobię? Czy po prostu będę dorzynał tarcze? Klocki podobno na wymianę, 1000km temu miały podobno 3mm.
Panowie sytuacja wygląda następująco - tłumik końcowy powoli mówi "papa".
Chce zacząć modzenie wydechu od wymiany właśnie końcowego . W sposób minimalny chcę polepszyć elastyczność przy zachowaniu ciszy (może być głośniejszy niż seria ale bez przesady)
Mój układ wydechowy (EK d15z6) - seria (kolektor seria + katalizator + środek seria + ??? )
Jakie rozwiązanie będzie lepsze:
1. Końcowym przelotowym firmy PROEX z nierdzewki do seryjnego układu - czy on nie będzie głośny ze względu na to, że jest przelotowy a nie komorowy?
2. Środkowy przelotowy (AWG) + końcowy komorowy
Zależy mi na tym, żeby zachować względną ciszę (może być lekko głośniejszy niż seria ale żeby nie męczył w trasie) ale żeby dźwięk wydechu był "hondowski" :P
kolega na calym seryjnym ukladzie wlasniue 2 dni temu zamontowal Oem look od Proex i jest naprawde cicho. przy 2.5 slychac delikatne buczenie a tak to chodzi jak seria :)
Starstruck
11-05-12, 12:17
Masz katalizator, to cisza wręcz musi być :). Wsadzaj końcowy proex przelot i możesz też właśnie AWG (również przelot) dać w środek :).
Panowie sytuacja wygląda następująco - tłumik końcowy powoli mówi "papa".
Chce zacząć modzenie wydechu od wymiany właśnie końcowego wydechu. W sposób minimalny chcę polepszyć elastyczność przy zachowaniu ciszy (może być głośniejszy niż seria ale bez przesady)
Mój układ wydechowy - seria (kolektor seria + katalizator + środek seria + ?)
Jakie rozwiązanie będzie lepsze:
1. Końcowym przelotowym firmy PROEX z nierdzewki do seryjnego układu - czy on nie będzie głośny ze względu na to, że jest przelotowy a nie komorowy?
2. Środkowy przelotowy (AWG) + końcowy komorowy
Zależy mi na tym, żeby zachować względną ciszę (może być lekko głośniejszy niż seria ale żeby nie męczył w trasie) ale żeby dźwięk wydechu był "hondowski" :P
Poniżej masz link'a do tematu o układach wydechowych:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
W temacie jest też dokładnie opisany mój tłumik końcowy - mniej więcej od strony 456 (#4558).
A czy może się coś jakoś mega zepsuć jak teraz tego jeszcze nie zrobię? Czy po prostu będę dorzynał tarcze? Klocki podobno na wymianę, 1000km temu miały podobno 3mm.
Jeśli powodem są tarcze to nic złego nie powinno się stać, pomijając skrajne przypadki. Jeśli masz jakąś wiedzę na ten temat, zajrzyj co się dzieje z hamulcami dla pewności. Oczywiście możliwie najszybciej zmień klocki i przynajmniej przetocz tarcze (jeśli mają jeszcze odpowiednią grubość).
jak juz sa pogiete tarcze i sie je przetoczy to znow sie szybko zwichruja, a klockow nie ma sensu wymieniac no chyba ze stare
sam zrobilem 30 000 tysi na lekko bijacej tarczy i nic sie nie dzialo oprocz tego wibrwalo na pedale
dojedz do konca klockow i wtedy wymien tarcze i klocki ;] i dokladnie przeczysc zaciski,jazma itd, wymien plyn hamulcowy na nowy dot4 no chyba ze wymieniales ;]
jak juz sa pogiete tarcze i sie je przetoczy to znow sie szybko zwichruja
Jakiś argument potwierdzający?
Jeżdżę obecnie na "zdrutowanej" przetoczonej tarczy i hamuje bez drgań :)
Starstruck
11-05-12, 13:28
Jakiś argument potwierdzający?
Jeżdżę obecnie na "zdrutowanej" przetoczonej tarczy i hamuje bez drgań :)
J tak samo :). Zaraz będzie rok, jak się na takich turlam i jest git :). Tylko ja po przetoczeniu dałem nowe klocki.
Ja również dałem nowe klocki. W innym wypadku miałoby to już mniejszy sens. Tarcza przed przetoczeniem miała ~21mm grubości, więc nie było potrzeby kupować nowej.
Ja również dałem nowe klocki. W innym wypadku miałoby to już mniejszy sens. Tarcza przed przetoczeniem miała ~21mm grubości, więc nie było potrzeby kupować nowej.
tu sie zgodze, ze jest sens toczenia takiej tarczy gdzie nowa ma 22mm :)
zalezy to tez od tokarza jak wykona swoja robote i ile mm tarczy bedzie chcial stoczyc ;)
Czy ssak od d16z6 jest taki sam jak z d15z6?
Dzięki Panowie za rady.
Czyli tak:
-tarcze wystarczająco grube- można przetaczać.
-tarcze już zbyt cienkie- wymieniać.
Oczywiście w obu przypadkach nowe klocki.
Płyn wymieniałem 3msc temu.
Jak poznam, że klocki są martwe?
No i jak się ma opłacalność przetaczania? Pewnie biorą z 200zł za dwa koła już teraz, tyle kosztują nowe tarcze prawie.
kolega na calym seryjnym ukladzie wlasniue 2 dni temu zamontowal Oem look od Proex i jest naprawde cicho. przy 2.5 slychac delikatne buczenie a tak to chodzi jak seria :)
Masz katalizator, to cisza wręcz musi być :). Wsadzaj końcowy proex przelot i możesz też właśnie AWG (również przelot) dać w środek :).
Hmm.. to już w 99% jestem przekonany co do preox'a ;) Mam nadzieje że będzie względnie cicho ;]
Klocki do wymiany, kiedy masz już mało okładziny ciernej. Wspominałeś coś o 3mm 1000km temu. Ja bym już wymieniał.
Za przetoczenie dwóch tarcz wzięli w mojej okolicy chyba 70zł. Omijaj jednak zakłady, które przetaczają tarcze na aucie.
Dzięki kriss, niestety nie mogę przetoczyć tarcz i wstawić nowych klocków. Trochę za duże koszta póki co. A jak wstawię dobre klocki do złych tarcz to je zniszczę z pewnością..
A co jest złego w przetaczaniu na aucie? Wiele warsztatów się tym chwali..
Czy ssak od d16z6 jest taki sam jak z d15z6?
+ czy przy zmianie przepustnicy przy ssaku z b7 na y7 uszczelkę kładę od ssaka (b7) czy od przepustnicy(y7) ?
jaki ssak, taka uszczelka
A co jest złego w przetaczaniu na aucie? Wiele warsztatów się tym chwali..
Niedokładne, nierówne przetoczenie. Tarcza nie jest często właściwie wypoziomowana na maszynie i w taki sposób powstaje duża szansa, że będzie ona bić. Właściwie jedyną zaletą jest to, że nie trzeba zdejmować tarczy z piasty (oszczędność czasu i często nerwów, bo małe śrubki, które mocują tarcze do piasty lubią się zapiekać. Oczywiście przy braku pecha i odpowiednich metodach odkręcanie pójdzie gładko).
Czy zakladal ktos seryjen springi z V gen do VI gen coupe, interesuje mnie czy auto by cos usiadło czy raczej ta sama wysokosc zostanie?
Starstruck
11-05-12, 20:37
Czy zakladal ktos seryjen springi z V gen do VI gen coupe, interesuje mnie czy auto by cos usiadło czy raczej ta sama wysokosc zostanie?
Usiądzie, bo od V są o dwa zwoje krótsze. Fajnie dorwać z V Pro-Tec, bo obniży bardzo ładnie :).
kazik2_h9w3
11-05-12, 21:03
Czy ssak od d16z6 jest taki sam jak z d15z6?
Nie jest taki sam ale kanały dolotowe mają taką samą średnicę czyli 42mm
Starstruck
11-05-12, 21:15
Różnią się bańką, kanały są j.w. i z D15Z6 jest tańszy, przez ogólną nieświadomość, że jest *****isty ;)
Oba ssaki mają swoje plusy, kwestia teraz kto jaki styl jazdy preferuje, wtedy można gdybać nad słusznym wyborem :)
Oba ssaki mają swoje plusy, kwestia teraz kto jaki styl jazdy preferuje, wtedy można gdybać nad słusznym wyborem :)
Mógłbyś rozwinąć myśl ?
ma ktos dokladne zdjecie jak wyglada orginalna lotka spoon? mianowicie chodzi mi o zawiniecie jej na koncu. czy jest ono jakies ostre czy moze grube i lagodne?
ma ktos dokladne zdjecie jak wyglada orginalna lotka spoon? mianowicie chodzi mi o zawiniecie jej na koncu. czy jest ono jakies ostre czy moze grube i lagodne?
http://www.spoon.jp/details.php?id=996&md=civic&cid=7
dzieki ale chodzi mi bardziej o foto z blizszej odleglosci i lepszej jakosci :)
Jaka jest różnica przejechanych kilometrów na zawieszeniu z poliuretanu a OEM czy inne zamienniki ?
tulejki z plastiku wytrzymają dłużej niż guma
Pytanie w sumie natury podstawowej
Otóż od jakis 2 dni zauważyłem że odchodząc od auta straszny "żar" idzie z tylych kół(hamulce tarczowe) przy spokojnej jeździe. Zdefiniowałem iż są to zapieczone heble... Teraz pytanie czy da się cos z tym zrobić nie sciagając koł czy w gre wchodzi tylko i wyłacznie zdjecie kół wyczyszczenie wszystkiego i nasmarowanie ? Ewentualnie przyciecie klocków? Irytuje mnie ten problem bo nie usmiecha mi się tak jeździć sam nawet czuje że auto jest ciągle "hamowane" co mnie b. nie cieszy...
co myslicie o panewkach korbowych NDC w d16z6 ?? Zaznaczam, że w pszyłośći mozliwe jest dołozenie eatona. z 0,5bara -> Powinny wytrzymać, czy warto dołozyć 5x wiecej na ACL Race ??
Nawiązując do mojego pytania o brak awaryjnych, znalazłem przyczyne. Oczywiście sprawdzilem przełącznik i wszystkie bezpieczniki ale nie znalazlem uterki. Okazalo się że brakowało jednego bezpiecznika pod nazwą HAZARD. W życiu bym nie pomyślał że hazard ma coś wspólnego z awaryjnymi :P
tulejki z plastiku wytrzymają dłużej niż guma
A ma ktos jakies przelożenie tego na kilometry ?:P
A spodziewales sie ze to bezpiecznik od reaktora nuklearnego? LOL ;) Hazard no to ogolnoe awaryjna sytuacja wiec nie ma sie co dziwic, co najwyzej nie bylo to oczywiste i dzieki za podzielenie sie wiedza. Czytam ten watek i coraz bardziej poznaje moj samochod, dzieki chlopaki!
Pytanie w sumie natury podstawowej
Otóż od jakis 2 dni zauważyłem że odchodząc od auta straszny "żar" idzie z tylych kół(hamulce tarczowe) przy spokojnej jeździe. Zdefiniowałem iż są to zapieczone heble... Teraz pytanie czy da się cos z tym zrobić nie sciagając koł czy w gre wchodzi tylko i wyłacznie zdjecie kół wyczyszczenie wszystkiego i nasmarowanie ? Ewentualnie przyciecie klocków? Irytuje mnie ten problem bo nie usmiecha mi się tak jeździć sam nawet czuje że auto jest ciągle "hamowane" co mnie b. nie cieszy...
zadales dosyc glupie pytanie. ale nie ma innego wyjscia niz poprostu regeneracja zaciskow i ewentualne przetoczenie tarcz, ogarniecie klockow.
A ma ktos jakies przelożenie tego na kilometry ?:P
W przypadku gum na stabilizatorze zamiennik wytrzymuje 15k km, poliuretan czerwony 20k km i brak oznak zużycia. Z tego co wiem tuleje zawieszenia OEM wytrzymują zazwyczaj 100 - 120 tyś km.
ciekawe jak wyglada stan OEM po 20k km. Wtedy najlepsze porównanie ;)
pytanie odnosnie kolektora w silniku b16a2
kolektor dedykowany 4-1 jest bardzo latwo znalezc zle nie interesuje mnie zwiekszenie mocy w gornej partii obrotow tylko przede wszystkim by sie hondka stala bardziej elastyczna stad wole 4-2-1
4-2-1 znalazlem dla b18(uzywany) podobno bedzie paowal ale bedzie jakies 2-3cm nizej niz oryginalny b16.
Dopytalem sie chlopaka dlaczego zmienil i okazalo sie ze wstawil integry typeR i poprawilo mu to osiagi wiec wynika z tego ze taki jest lepiej zalozyc jednak nie moge nigdzie znalezc informacji jak taki kolektor sie zachowa w przypadku b16. Czy ktos o tym slyszal? Czy warto zalozyc od integry zamiast 4-2-1?
Starstruck
13-05-12, 08:49
Od integry też jest 4-1, więc może w kwestii tej poprawy osiągów chodziło temu komuś właśnie o "górę"? Wg mnie tutaj kolektor raczej nic nie da w związku z elastycznością. Pomyśl nad szerszym wydechem, hmm?
wydech jest juz na 2,25. zostal mi juz tylko kolektor. Kolega powiedzial ze wlasnie dol sie poprawil, gora rowniez..
w mojej poprzedniej hondce wlasnie kolektor poprawil elastycznosc wiec jak mniemam tutaj bedzie podobnie.
mam jeszcze pytanie ile kolektor ma na wyjsciu.. ten 4-2-1 ma nie wiele ponad 1,5cala czyli potem bedzie sie rozszerzal do 2,25. Gdy przegladam oferte innych kolektorow to tam w zasadzie nie ma napisane ile ma na wyjsiu. Czyzby to byłoby nie wazne?
tomalacivic
13-05-12, 09:54
Koledzy czy podłokietnik z anglika 6 gen będzie pasował do sedana 6 gen.
nieeeeeeeeeeeee . Inne mocowanie
Panowie , czy kolektor wydechowy z d16z6 ma w tym samym miejscu mocowania co w d14 ??
kazik2_h9w3
13-05-12, 11:21
Powinien przecież ludzie je zakładają do D14tek
Panowie , czy kolektor wydechowy z d16z6 ma w tym samym miejscu mocowania co w d14 ??
Identyczne, mam u siebie.
czy mógłby mi ktoś podesłać link na pw do polskiego manuala do VI gen najlepiej PL? chodzi mi głównie o wymiane paska rozrządu bo chyba mi mechanik coś spartolił bo po wymianie słysze dziwny dźwięk...
Powie mi ktoś co to za sprężynki i jakie obniżenie? http://allegro.pl/show_item.php?item=2318812114
witam ! mam pytanie w najbliższym czasie planuje wymiane kolektora wydechowego na 4-2-1 (mam d15z6) i jednoczesnie pozbede się kata i tu pytanie czy naprawde jest tak odczuwalne wyższe spalanie po takiej operacji? jak tak to na jakim poziomie?
U mnie w D14A4 po wywaleniu katalizatora spalanie wzrosło o jakiś litr. Wcześniej z katalizatorem bez problemów dało się zejść na trasie do 6l./100 km. a nawet mniej. Teraz przy mega emeryckiej jeździe ciężko jest zejść poniżej 7
A wg mnie po zmianie kolektora na 4-2-1 nie zauwaza sie wzrostu spalania, przynajmniej u mnie w D15Z6 nie zauwazylem... to chyba wynika z tego że auto zyskuje mocniejszy dół i nie trzeba go krecic tak jak wczesniej (oczywiscie przy takich normalnych sytuacjach jak np wjezdzanie pod gorke itp), wiadomo ze jak chcemy pozapieprzac to zakrecic trzeba ale wtedy sie o spalaniu nie dyskutuje ;)
kazik2_h9w3
13-05-12, 16:41
Ja także jestem zdania że spalanie nie powinno się podnieść wręcz przeciwnie przy identycznej jeździe powinno wręcz spaść
czy mógłby mi ktoś podesłać link na pw do polskiego manuala do VI gen najlepiej PL? chodzi mi głównie o wymiane paska rozrządu bo chyba mi mechanik coś spartolił bo po wymianie słysze dziwny dźwięk...
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79221-MANUAL-nowy
Witam, czy jeżeli civic coupe VI mając ~213k km nakulane jeździ na mineralnym oleju to pobiera dużo oleju ? Istnieje duże prawdopodobieństwo ? Po czym da się to rozpoznać ?
Od integry też jest 4-1, więc może w kwestii tej poprawy osiągów chodziło temu komuś właśnie o "górę"? Wg mnie tutaj kolektor raczej nic nie da w związku z elastycznością. Pomyśl nad szerszym wydechem, hmm?
od integry jest 4-2-1 tylko 2-1 jest w obudowie i tego nie widac...
Mógłbyś rozwinąć myśl ?
Zwyczajnie w d15z6 masz lepszą górę :)
Ja także jestem zdania że spalanie nie powinno się podnieść wręcz przeciwnie przy identycznej jeździe powinno wręcz spaść
Dokladnie, przy zachowaniu tego samego stylu jazdy spalanie powinno być mniejsze, i w sumie to sie potwierdza w moim przypadku bo wzrostu spalania nie zauwazylem.
kazik2_h9w3
13-05-12, 20:14
No dokładnie po to zakładamy przeloty ,doloty by zmniejszyć opory no i podnieść moc
Witam, czy jeżeli civic coupe VI mając ~213k km nakulane jeździ na mineralnym oleju to pobiera dużo oleju ? Istnieje duże prawdopodobieństwo ? Po czym da się to rozpoznać ?
Prawdopodobieństwo jest ale to nie jest decydujące. To tak jak po 100tys. zalewają półsyntetyk do zdrowego silnika. Ja mam 175 i na syntetyku nie bierze grama, a jeździł już na półsyntetyku.
Identyczne, mam u siebie.
Podziękował ;)
Jeszcze jedno pytanko , jak odkręcić te listwy boczne które przytrzymują dywan ? Chodzi mi o te od strony kierowcy i pasażera przy drzwiach na dole.
jak odkręcić te listwy boczne które przytrzymują dywan
oslone progu?
na spinkach jest, podwazyc i wyciagnac
http://img171.imageshack.us/img171/5889/wn1.gif
Heh ale w mojej EJ9 nie ma spinek tam, chyba że na wcisk na zatrzaskach się trzyma
panowie po odpięciu aku na czas spawania wydechu pojawił mi się problem z centralnym zamkiem w mojej ej6. Jak za pierwszym razem otworze lub zamkne to działa na obydwu drzwiach ale np jak zaraz znowu chce zamknąc lub otworzyć to działa tylko zamek w drzwiach kierowcy a pasagera nie. Przed odpięciem aku wszystko ładnie chodziło. Czy coś się mogło w ustawieniach zresetować że teraz taki cyrk? co zrobić z tym?
nie ma spinek tamsa pod spodem, trzeba podwazyc
jakie jest optymalne ciśnienie w oponach 195/50/15? Napompowałem 2,2 bara (przód i tył) i nie wiem czy nie za dużo ;)
jakie jest optymalne ciśnienie w oponach 195/50/15? Napompowałem 2,2 bara (przód i tył) i nie wiem czy nie za dużo ;)
Na słupku przy drzwiach kierowcy powinieneś mieć napisane jakie ciśnienie powinieneś mieć w oponach.
Na słupku przy drzwiach kierowcy powinieneś mieć napisane jakie ciśnienie powinieneś mieć w oponach.
Jest takie info ale dot. opon 185/60
u siebie dalem takie jak jest dla 185/60/14
z przodu 2.4 z tylu 2.3
z tylu jest 2.3 bo tyl jest lzejszy ;]
Siema, mam taki problem kupiłem do mojej hanki ej9 amortyzatory mts, kielich na amorku zamontowałem na najniższej pozycji, wszystko poskręcałem w takiej samej kolejności jak w ori amortyzatorze. I niby wszystko ok przód samochodu ładnie usiadł ,ale stał się jeszcze miększy niż na serii zawieszeniu, tak że naciskając nadkole ręką siada prawie 3cm. Dodam ze mam sprężynki Eibach Pro Kit. Podczas jazdy testowej przy prędkości może 60-70km/h wpadłem w mały dołek i wahacz górny dobił mi do kielicha że postało na nim wgniecenie:( Co może być nie tak ? Źle coś poskładałem czy co bo nie mam pojęcia co to może być:(
a czy te amory maja regulacje twardosci ? ;]
Zamieszczone przez luchuma
czesc
zakupilem od JARUSNET fogi zolte DEPO i zaczalem sie dzisiaj do instalacji
wg tutoriala http://www.civicklub.pl/forum/showth...-w-Civicu-6gen
ale za wafla nic nie pasuje z tych wiazek
do podlaczenia wiazki kabinowej od przycisku wychodzi taka sama wtyczka jaka jest za bezpiecznikami
a wiazka od fogow nie ma wejscia do wyjscia przy zbiorniczku
da rade to podlaczyc wg jakiegos innego tutoriala ?
czy musze sam kombinowac??
Nie masz tam oryginalnej wiązki od VI gena. U Siebie też tak mam. Zrób tak jak ktoś Ci wcześniej odpisał czyli:
Wiązka pod maską: plus do aku, potem wtyczki do halogenów, masa gdzieś do blachy i zostanie Ci jeden kabel który musisz połączyć z wiązką w kabinie.
Wiązka w kabinie: duża wtyczka wiadomo do przycisku, wsuwka wiadomo masa do blachy, mała kostka plus i kabel który Ci zostanie łączysz z wiązką pod maską.
Co do tej małej kostki. U mnie nie dało się podłączyć jej w to gniazdo o którym pisałeś, bo wtyczka jest za duża i nie dało się jej docisnąć (z tym że Ja wziąłem chyba drugie od prawej, wtedy fogi załączają się po postojówkach)
Ja zrobiłem tak, że odciąłem tą kostkę i zalutowałem tam zwykłą wsuwkę, którą bez problemu wsunie się na pin w tym gnieździe.
problemem okazal sie uszkodzony przelacznik kabinowy, ktory mial zle sciezki na plytce, przelutowanie sciezek nie pomoglo dopiero polaczenie mostkow drucikiem, teraz dziala jak nalezy.
kostka wpieta do gniazda nr 2 w skrzynce bezp. i sie zalaczaja po postojowkach ;]
moze sie komus kiedy sprzyda ;]
Niestety nie. Jedynie co mi przychodzi do głowy to to że założyłem na te amortyzatory odboje z seryjnych OEM amorków i być może są za długie a po opuszczeniu samochodu na koła karoseria nie siada do końca na sprężynie tylko opiera się po części na tym odboju i stąd miękkość sprężyny i bujanie nadwozia. Ale z drugiej strony czy wtedy wahacz górny dobił by aż do kielicha?
Ja jeżdżę na 2.2 i jest ok:)
jakie jest optymalne ciśnienie w oponach 195/50/15? Napompowałem 2,2 bara (przód i tył) i nie wiem czy nie za dużo ;)
ponizej jest dosc ciekawy artykul ;]
http://www.oponeo.pl/artykul/zamienniki-opon-zmiana-rozmiaru-kol-a-cisnienie-w-oponach
Magiel EK3 i EJ9 jest taki sam ? P&P ? Bo EK jest mało, z EJ łatwiej trafić :)
jak ej9 ze wspoma to raczej tak.
sa pod spodem, trzeba podwazyc
Dzięki :)
A jak się zewnętrzne nakładki na progi demontuje , coś je trzyma oprócz śrub od dołu ?
Dzięki :)
A jak się zewnętrzne nakładki na progi demontuje , coś je trzyma oprócz śrub od dołu ?
spinki, "czeba" mocniej pociagnac ;]
"czeba" mocniej pociagnac ;] w kierunku przodu auta
Czy antena radiowa z hondy 5 gen. różni się czym od anteny z 6 gen? Z tego co widze to zewnętrznie nie ma chyba jakiejś różnicy. Chyba że źle widzę ;)
tych progow to mocno nie ciagnij. lekko popukasz od strony tylnego kola i lajtowo schodza. a jak bedziesz na chama ciagnal to jeszcze cos polamiesz. powodzenia przy zakladaniu ich :D
powodzenia przy zakladaniu ich :D
Zakładanie jest bajecznie proste. Wystarczy wyjąc spinki z progów (trzeba przekręcić w którąś stronę i bardzo lekko powychodzą) i wsadzić je do nakładki progowej. Potem nakładkę przystawiamy do progu i wciskamy... wskoczy bez żadnych problemów.
Zakładanie jest bajecznie proste.dokladnie :)
a ja sie meczylem z wsuwaniem :D
Zeszły lajtowo, po prostu pociągnąłem w stronę koła przedniego. A z wsunięciem zobaczymy jak to będzie :)
Dzięki panowie :)
Elo będę wymieniał kata na strumienice albo ala'sportowy kat ;)
Czy może mi kos potwierdzić ,że 2 sonda pod dywanem zdaje egzamin ?
I nie wywala czek !!!
Ps Słyszałem tez że starego kata można opchnąć bo cos tam w sobie maja -ale gdzie na allegrogo wystawic
czy na jakis złom ?
Czy może mi kos potwierdzić ,że 2 sonda pod dywanem zdaje egzamin ?
I nie wywala czek !!!nie, na 90% bedzie check
Słyszałem tez że starego kata można opchnąćtak, allegro, forum albo gielda samochodowa tylko nie sprzedaj kolesiom co 60-80zl daja
Druga sonda sie sprawuje z dupy bez kata i wywala checka.
W katalizatorze masz platyne, ktora mozna odzyskac, mozesz wystawic calego kata na allegro, na 100% sie zglosza, mysle, ze cena to srednio 100-150zl.
kat zawiera platyne.
Skup zlomu za 100-120 pln kupi.
A jesli go "ladnie" wytniesz to moze ktos za nawet 150kupi.
nie, na 90% bedzie check
To nie fajnie Bo kata i tak muszę wywalić po pow 6tys już ma cięzko sie krecic dalej
troche banalne pytanie mam no ale zadam :) chce wymienić żarówke mijania/drogowe w ej6 i w manualu ładnie opisane wszystko tylko nie chce mi coś zjeść wtyczka a nie chce na siłe żeby nie urwać, powiedzcie mi gdzie to trzeba ją scisnąć żeby ona swobodnie wyszła? ona ma wyjść cała czy coś ma zostać w lampie?
troche banalne pytanie mam no ale zadam :) chce wymienić żarówke mijania/drogowe w ej6 i w manualu ładnie opisane wszystko tylko nie chce mi coś zjeść wtyczka a nie chce na siłe żeby nie urwać, powiedzcie mi gdzie to trzeba ją scisnąć żeby ona swobodnie wyszła? ona ma wyjść cała czy coś ma zostać w lampie?
sciagasz gumke, trzeba troche sily, potem wyciagasz wtyczke z zarowki tez z uzyciem sily(u mnie jedna delikatnie schodzi a druga na sile), teraz delikatnie odhaczasz zapinke trzymajaca zarowke, delikatnie wyciagasz zarowke i wkladasz nowa ;]
sciagasz gumke, trzeba troche sily, potem wyciagasz wtyczke z zarowki tez z uzyciem sily(u mnie jedna delikatnie schodzi a druga na sile), teraz delikatnie odhaczasz zapinke trzymajaca zarowke, delikatnie wyciagasz zarowke i wkladasz nowa ;]
dzięki :)
Tam jest bodajze przycisk którym sie luzuje tą wtyczke bo jest zatrzaśnięta i wtedy schodzi gładko i bez użycia większej siły, ale dostęp tzn znalezienie tego przycisku w tej gumie jest uciążliwe dlatego trzeba ją sciągnąc i powiniem tam byc :)
można też wyjąć żarówkę z kostka i na wierzchu rozłączyć
grzeskowiak
15-05-12, 22:49
1. Czy maska przedliftem i polifcie jest taka sama w 6gen (chodzi o EJ6)? Jeśli nie, mógłby ktoś mi napisać na co zwracać uwagę przy zakupie?
2. Czy Sedan i Coupe mają tą samą maskę?
Pewnie to pytanie już było kilka razy, ale mi ta wiedza potrzebna jest na jutro rano, a za chwilę będę odcięty od Internetu, żeby użyć szukajki. Sorki i liczę na wyrozumiałość.
Mam pytanie odnośnie lamp przednich do polift'owego EJ9:
Czym różnią się lampy od anglika od wersji europejskiej?
To że inaczej świecą i że nie nadają się do samochodów jeżdżących po prawej stronie drogi to wiem.
Chodzi mi raczej o samą budowę lampy. Czy jest to kwestia zamocowania samego odbłyśnika w lampie lub jego kształtu?
Czy sam klosz lampy jest identyczny w obu przypadkach?
Czy ramka odbłyśnika, ta którą maluje się przerabiając lampy na a'la EK9 ma identyczny kształt w obu przypadkach?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
:D
Mam pytanie odnośnie lamp przednich do polift'owego EJ9:
Czym różnią się lampy od anglika od wersji europejskiej?
1. To że inaczej świecą i że nie nadają się do samochodów jeżdżących po prawej stronie drogi to wiem.
2. Chodzi mi raczej o samą budowę lampy. Czy jest to kwestia zamocowania samego odbłyśnika w lampie lub jego kształtu?
3. Czy sam klosz lampy jest identyczny w obu przypadkach?
4. Czy ramka odbłyśnika, ta którą maluje się przerabiając lampy na a'la EK9 ma identyczny kształt w obu przypadkach?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
:D
1. beda oslepiac kierowcow jadacych z naprzeciwka przy ruchu prawo stronnym
2. chodzi o odblysnik ktory daje wiecej swiatla na lewa strone ze wzgledu na swoja budowe
3. tak i nie (ma inne oznaczenia homologacji odlane od wewnatrz klosza ale budowa jest taka sama)
4. tak
Mam pytanie odnośnie lamp przednich do polift'owego EJ9:
Czym różnią się lampy od anglika od wersji europejskiej?
To że inaczej świecą i że nie nadają się do samochodów jeżdżących po prawej stronie drogi to wiem.
Chodzi mi raczej o samą budowę lampy. Czy jest to kwestia zamocowania samego odbłyśnika w lampie lub jego kształtu?
Czy sam klosz lampy jest identyczny w obu przypadkach?
Czy ramka odbłyśnika, ta którą maluje się przerabiając lampy na a'la EK9 ma identyczny kształt w obu przypadkach?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
:D
Różnią się tylko odbłyśnikiem, cała reszta (budowa, mocowania etc.) jest taka sama.
tak i nie (ma inne oznaczenia homologacji odlane od wewnatrz klosza ale budowa jest taka sama)
Czyli że nie posiada znaczka homologacji na Europę, tak?
Różnią się tylko odbłyśnikiem, cała reszta (budowa, mocowania etc.) jest taka sama.
Ale czy jego kształtem, czy sposobem zamocowania w obudowie lampy?
Bo jeżeli kształtem, to ww. ramka wewnątrz lampy też musi się różnić od tej z wersji europejskiej.
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
:D
Ale czy jego kształtem, czy sposobem zamocowania w obudowie lampy?
Bo jeżeli kształtem, to ww. ramka wewnątrz lampy też musi się różnić od tej z wersji europejskiej.
Różnią się w taki sposób w jaki odbijają światło - kształt zewnętrzny jest identyczny, są jedynie nieznaczne różnice w ukształtowaniu "misy".
1.Czyli że nie posiada znaczka homologacji na Europę, tak?
2. Ale czy jego kształtem, czy sposobem zamocowania w obudowie lampy?
Bo jeżeli kształtem, to ww. ramka wewnątrz lampy też musi się różnić od tej z wersji europejskiej.
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
:D
1. homologacja E11 czyli europejska teoretycznie na UK i masz jeszcze strzalke ze na ruch lewo stronny
2. sam ksztalt i przetloczenia na odblysniku, mocowania te same
O.K. Panowie sprawa jasna.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.
:D
I mam jeszcze jedno pytanie-zagadkę odnośnie lamp do EJ9:
Czy w anglikach jako OEM były montowane też Valeo, czy tylko Stanley?
Ja u siebie mam Valeo z napisem Honda na kloszu, więc są raczej z pierwszego montażu, a są tacy co twierdzą, że z pierwszego montażu powinny być Stanley'a.
a ja mialem honda stanley ;] i wg mnie stanley byl na pierwszy montaz ;] nawet w UK bo i tak byly skladane gdzie indziej ;)
a valeo moglo byc w 5d i aero (ale tam pol auta mialo znaczek valeo)
a ja mialem honda stanley ;] i wg mnie stanley byl na pierwszy montaz ;] nawet w UK bo i tak byly skladane gdzie indziej ;)
a valeo moglo byc w 5d i aero (ale tam pol auta mialo znaczek valeo)
Skąd w takim razie na kloszu lampy napis Honda obok Valeo?
:confused:
Wydaje mi się, że jeśli lampy u mnie nie byłyby z pierwszego motażu, to by go raczej nie było.
valeo jest w hb, a stanley w sedanach i coupe. Jeśli masz "honda valeo" to oryginał
Czy maska przedliftem i polifcie jest taka samanie
Czy Sedan i Coupe mają tą samą maskętak
Jesteś pewien w 100%? Co do pierwszego pytania, owszem maski są różne. Widać to np, po wcięciu na grill. Co do pytania drugiego nie mam pewności, czy sedan nie miał innej maski niż hatchback i coupe.
Starstruck
16-05-12, 10:40
Sedan, QP i HB mają tę samą maskę. Do przedniego błotnika WŁĄCZNIE są identycznie rozmiarowo.
Panowie wymieniam klocki hamulcowe w moim EK3 i pomyślałem, że od razu wymiennie płyn hamulcowy :)
Ile płynu wchodzi do układu hamulcowego ? Starczy litr?
Jaki płyn hamulcowy polecacie do EK3 z ABS'em ?
Wpadną klocki TRW, i myślałem o płynie MOTUL dot 5.1
http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/97/88/08/2297880840
Litr starczy. Jaki płyn miałeś wlany wcześniej (chodzi o numer DOT)? W sumie wszystko będzie ok. co jest lepsze od marketowych no-name'ów. Chyba, że upalasz auto na torze.
donald1992
16-05-12, 16:47
witam
kilka dni temu zauwazylem wode w bagazniku w moim ej9..zdjalem zderzak i wzialem wyczyscilem te odpowietrzniki i dookola wzialem silikonem.
ale dzisiaj patrze i znowu troche mokro jest..
ktoredy moze dostawac sie woda?
pozdr
Wpadną klocki TRW, i myślałem o płynie MOTUL dot 5.1
Dot 5.1 to zły wybór i może narobić szkód. Dot 4 będzie ok.
Litr starczy. Jaki płyn miałeś wlany wcześniej (chodzi o numer DOT)? W sumie wszystko będzie ok. co jest lepsze od marketowych no-name'ów. Chyba, że upalasz auto na torze.
Właśnie problem tkwi w tym, że nie wiem ;) Auto jest w moim posiadaniu od 1,5 roku i nie mam zielonego pojęcia jaki płyn wlewał poprzedni właściciel :/
Dot 5.1 to zły wybór i może narobić szkód. Dot 4 będzie ok.
Tzn.? uszczelki mogą szybciej powiedzieć "papa" ?
Tu mnie zmartwiłeś ..
Czyli może lepszy Motul dot. 4 lub jakiś Ferodo ?
skolopendra
16-05-12, 16:58
Czyli może lepszy Motul dot. 4 lub jakiś Ferodo ?
obojętne
Jeśli nie masz pewności, wlej DOT4. Wyższe lubią rozpuszczać stare układy. W codziennym użytkowaniu i tak nie zauważysz różnicy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.