Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Cześć,
moje auto to EJ9 po lifcie z silnikiem D14Z2.
Ostatnio zerwał mi się klin między wałem korbowym a kołem pasowym, dodatkowo wytarły się ząbki, jakby to powiedzieć, wewnątrz koła pasowego.
Mechanik szybko stwierdził - koło do wymiany.
Ok, kupiłem "nowe", ale po po przymiarce mechanik stwierdził że nie pasuje, bo średnica piasty jest za duża, trzeba inne. Można ewentualnie próbować coś stoczyć żeby zmniejszyć średnicę ale on się tego nie podejmuje.
Koło jakie kupiłem pochodziło z silnika D14A3, podobno koło pasowe jest takie samo we wszystkich D14 w VI genie - czy to prawda? Jeśli nie, to od jakich wersji będzie pasowało do D14Z2? Nie znalazłem koła dedykowanego
A może po prostu mechanik mnie spławił bo nie chciał grzebać w takim starociu?
Drugie pytanie: z takim uszkodzonym kołem przejechałem ok 50km - czy wał korbowy będzie się jeszcze nadawał do czegokolwiek czy mocno się wyszlifuje? Mechanik zdjął paski które i tak nie są teraz napędzane i przykręcił to samo uszkodzone koło, które teraz chyba luźno obraca się na wale, co z resztą słychać po zgaszeniu silnika - jeszcze przez chwilę słychać zgrzyt obracanego koła.
Mam nadzieję że czytelnie opisałem mój problem, z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pany pacjent D16y7 z głowicą D15B, jaki dobrać rozrząd ?
Nie będzie problemów z długością paska ?
nie bo pasek sie dobiera ze wzgledu na wysokosc bloku
A to dobrze wiedzieć na przyszłość, czyli znaczy, że spokojnie zamawiać kpl. rozrządu do d16y7 ?
firstborne
08-03-16, 22:20
Będzie to uszczelka czy (gorsza wersja) odkształcona misa? Jest ona lekko wgnieciona w 1 miejscu przez obniżenie. . Chce to zrobić i myślę nad oem uszczelką, czy do tego jeszcze zakupić misę. Wygląda, jakby skrzynia też była nieszczelna, ale to chyba leci z misy po tym mocowaniu...
http://i.imgur.com/anEk5AQ.jpg
http://i.imgur.com/xL0CNoT.jpg
http://i.imgur.com/DZWlPlB.jpg
Witajcie, mozecie podzielic sie taka informacja ile srednio pali b16a2? Glownie chodzi mi o pb ale jak ktos maa dane nt lpg to tez nieech napisze :) pozdrawiam, Dejv :)
piterstar1
09-03-16, 23:22
Szybkie pytanie.
Czy kolektor od B18C6 z przepustnica to dobry mod do B18C4??
Starstruck
09-03-16, 23:28
Szybkie pytanie.
Czy kolektor od B18C6 z przepustnica to dobry mod do B18C4??
Rzekłbym wręcz, że za*ebisty :).
piterstar1
09-03-16, 23:32
Rzekłbym wręcz, że za*ebisty :).
Nie znam sie nic na B seri. Dzieki.
Starstruck
09-03-16, 23:40
Ale oczywiście trzeba to połączyć ze strojeniem albo tymczasową mapką, gdyż ssak z ITRa (jak inne normalne) nie mają tego durnego IABa jak kolektor z C4.
piterstar1
09-03-16, 23:51
Ale oczywiście trzeba to połączyć ze strojeniem albo tymczasową mapką, gdyż ssak z ITRa (jak inne normalne) nie mają tego durnego IABa jak kolektor z C4.
Koles sprzedaje caly silnik z takim zestawieniem z kompem p28 wystrojonym na kolektorze od A2. Mimo wszystko nie pojedzie??
Wiesz moze ile taki ssak od C6 z przepustnica kosztuje??
Koles sprzedaje caly silnik z takim zestawieniem z kompem p28 wystrojonym na kolektorze od A2. Mimo wszystko nie pojedzie??
Wiesz moze ile taki ssak od C6 z przepustnica kosztuje??
Na a2 też jest wiele lepiej :) i mówię z autopsji
Ogólnie zasada jest taka
Ssaki 18c4<b16a2<b18c6/skunk itp
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
piterstar1
10-03-16, 09:05
Na a2 też jest wiele lepiej :) i mówię z autopsji
Ogólnie zasada jest taka
Ssaki 18c4<b16a2<b18c6/skunk itp
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
O to widze ze moge miec jeden z najlepszych dostepnych :)
Dzieki za info.
Jest jeszcze eldbrock czy jak to się tam piszę :) b16a2 daje radę ale jak chcesz wyciągnąć max setupu to itr/skunk i obowiązkowo strojenie ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
piterstar1
10-03-16, 10:35
Gosciu zlozyl mi raczej niezla propozycje na B18C4 + kompletny ssacy z przepustnica C6 + wtryski ATR + kolektor wydechowy 4-1 + komp P28 wystrojony + skrzynia S9B i wszystko potrzebne do swapu za 5tysi. Mysle ze cena dobra :) A wiec w sobote jade po to :)
Tylko silnik strojony byl na ssacym z A2. Teraz zmienil na C6. Taka roznica tylko.
Starstruck
10-03-16, 10:43
Cena świetna, ale pytanie w jakim stanie to C4. No i do pełni szczęścia przydałaby się skrzynia z ITRa i wtedy będzie to jechało naprawdę przyzwoicie :).
piterstar1
10-03-16, 10:53
Mowi ze daje gwarancje ze wszystko dziala jak nalezy i nie ma z niczym problemu.
Przy okazji zapytam wlasnie o skrzynie. Lepiej zrobic S4C w ktorej hucza lozyszka bo ma przebieg kolo 300 tysi czy przelozyc bebechy do S9B??
Bedzie mial tez taka skrzynie na sprzedaz wiec pytam czy nie zaklepac :)
Starstruck
10-03-16, 10:57
Wyremontować S4C i przełożyć do niej FD, szperę i 1wszy bieg z S9B i cieszyć się fajnym zestawem :).
piterstar1
10-03-16, 11:06
Kurcze myslalem ze odrwrotnie. Ale S4C ma chyba szpre??
Typ chce za ta skrzynie 800zl, ale mysle ze cos bym tam ucial jeszcze. Warto wtedy brac??
Starstruck
10-03-16, 11:11
Z tego co się orientuję to S4C miało szperę, ale tylko w EK9. Takie europejskie wersje mogły liczyć co najwyżej na Fd 4,4.
Koledzy, samodiagnostyka podaje kod błędu 73.
Wymieniłem przewody i świece i dalej to samo. Gdzie szukać?
Do kopułki zaglądałeś w jakim jest stanie ?
Wyczyściłem styki ale dla pewności jutro zmienie kopułkę i palec
5k za taki swap b18c4 to dobra cena o ile nie jest zajechany bo może się to okazać workiem kasy na remąt i po oszczędnościach. Na tych gratch powinno być ok 190km+ hybryda s4c/s9b i jest całkiem niezły set
piterstar1
11-03-16, 07:56
5k za taki swap b18c4 to dobra cena o ile nie jest zajechany bo może się to okazać workiem kasy na remąt i po oszczędnościach. Na tych gratch powinno być ok 190km+ hybryda s4c/s9b i jest całkiem niezły set
Podobno nie kopci i ladnie pracuje. Okaze sie po montazu. Gosciu powiedzial ze daje mi gwarancje ze panewki nie wala i wszystko dziala. Poprzedni wlasciciel niby powiedzial ze przez 8tys km nie dolewal oleju.
Okazja marzenie :) Pojeździsz zobaczysz :)
Jakie linki powinienem kupić do ręcznego, jeżeli w EJ9 mam zeswapowane tarcze na tył? Chciałbym w końcu wsadzić do siebie ręczny na linkę (do tej pory był hydrauliczny, ale likwiduję) no i tak się zastanawiam jakie nowe linki podejdą. Tylko te z EK4? Mam w garażu linki od bębnów ale nie sądzę że to będzie pasować.
Zauważyłem też, że nie ma u mnie elementu zaznaczonego na rysunku... teraz pytanie gdzie go zdobyć? Może ktoś z Was ma na zbyciu?
http://i.imgur.com/ocBUp1Z.jpg
Poczytałem trochę archiwalnych tematów o sprężynach obniżających i nie do końca rozumie jak ktoś napisze, że ma np H&R 40/35... pewnie mnie wyśmiejecie. Chodzi o to, że przód -40, a tył -35?
Chcę kupić do swojego sedana EK3 no i większość poleca eibacha pro kit -35 na seryjny amortyzator (podobno h&r zdecydowanie twardsze, eibach to większy komfort). Zgadzacie się?
Cześć chłopaki, moglibyście mi powiedzieć, co może być przyczyną dźwięku wydobywającego się spod maski?
https://www.youtube.com/watch?v=FzaPbVDe8Dg
Paski klinowe raczej odpadają, bo wymieniłem oba kilka dni temu.
Z góry dzięki. :D
Cześć chłopaki, moglibyście mi powiedzieć, co może być przyczyną dźwięku wydobywającego się spod maski?
/film/
Paski klinowe raczej odpadają, bo wymieniłem oba kilka dni temu.
Z góry dzięki. :D
Może to jedna z rolek po których kręcą się paski.
Jak auto ma klimę, to na 99% jest to właśnie rolka napinająca pasek klimatyzacji. Bardzo często psuje się to w 6gen.
Jak nie masz klimy, sprawdź koła pasowe alternatora i pompy wspomagania.
EDIT - teraz doczytałem:rolleyes:: wymieniłes oba, czyli wnioskuję że nie masz klimy.
Dźwięk dopiero co się pojawił czy jest od momentu założenia nowych pasków ? Przed wymianą pasków również był?
Może to jedna z rolek po których kręcą się paski.
Jak auto ma klimę, to na 99% jest to właśnie rolka napinająca pasek klimatyzacji. Bardzo często psuje się to w 6gen.
Jak nie masz klimy, sprawdź koła pasowe alternatora i pompy wspomagania.
EDIT - teraz doczytałem:rolleyes:: wymieniłes oba, czyli wnioskuję że nie masz klimy.
Dźwięk dopiero co się pojawił czy jest od momentu założenia nowych pasków ? Przed wymianą pasków również był?
Dzięki za odpowiedź :D, nie mam klimy (mam przycisk A/C, ale podczas wymiany pasków pompy wspomagania i alternatora nie widziałem żadnego innego, więc to chyba nie klimatyzacja).
Powiesz mi czy wymiana tych kół pasowych (bądź inny sposób naprawy) jest trudna czy mogę dać sam radę jezeli wymieniłem paski klinowe? :D
Dźwięk wydobywał się przed założeniem nowych pasków.
Tak wogóle to masz za mocno któryś pasek napięty, bo aż jęczy jak gazu dodajesz.
Tak wogóle to masz za mocno któryś pasek napięty, bo aż jęczy jak gazu dodajesz.
Dzięki za uwage, filmik był nagrywany na starych paskach, ale po zmianie nic sie nie zmieniło, dlatego go zamieściłem. Nowe paski są słabiej napięte niż stare :D.
wiesko1261
13-03-16, 07:47
Dzięki za uwage, filmik był nagrywany na starych paskach, ale po zmianie nic sie nie zmieniło, dlatego go zamieściłem. Nowe paski są słabiej napięte niż stare :D.
mogą być za słabo napięte -alternator bo ślizga się i popiskuje :)
a jęczy przy gazowaniu -pasek rozrządu ,za mocno napięty
mogą być za słabo napięte -alternator bo ślizga się i popiskuje :)
a jęczy przy gazowaniu -pasek rozrządu ,za mocno napięty
Dzięki, spróbuję napiąć mocniej pasek alternatora 😃. Możesz mi powiedzieć czy regulacja napięcia paska rozrządu jest bardzo skomplikowana, czy powinienem dać radę sam?
Z góry dzięki 😃
Czy w 6 genach przednie i tylne boczki (nadwozie Coupe) są wyłożone od środka filcem czy to wydumka poprzedniego właściciela?
Czy w 6 genach przednie i tylne boczki (nadwozie Coupe) są wyłożone od środka filcem czy to wydumka poprzedniego właściciela?
Wydaje mi się że przednie boczki, tak samo jak w VI hb nie powinny mieć tej filcowej wyściółki.
czy regulacja napięcia paska rozrządu jest bardzo skomplikowana, czy powinienem dać radę sam?
Z góry dzięki 😃
1.Ściągasz pokrywę zaworów i górną osłonę paska, wykręcasz świece.
2.Robisz kilka obrotów wałem korbowym (zawsze w lewo), by ułożyć pasek. Luzujesz śrubę napinacza odkręcając o 180°.
3.Przekręcasz wał korbowy o tyle, żeby koło zębate wałka rozrządu obróciło się o 3 zęby. Dokręcasz śrubę napinacza na 44Nm.
4.Montujesz górną osłonę paska, pokrywę zaworów (10Nm) i świece (18Nm).
1.Ściągasz pokrywę zaworów i górną osłonę paska, wykręcasz świece.
2.Robisz kilka obrotów wałem korbowym (zawsze w lewo), by ułożyć pasek. Luzujesz śrubę napinacza odkręcając o 180°.
3.Przekręcasz wał korbowy o tyle, żeby koło zębate wałka rozrządu obróciło się o 3 zęby. Dokręcasz śrubę napinacza na 44Nm.
4.Montujesz górną osłonę paska, pokrywę zaworów (10Nm) i świece (18Nm).
Dzięki wielkie, czyli bez klucza dynamometrycznego lepiej się za to nie zabierać. :)
firstborne
13-03-16, 17:46
Dzięki wielkie, czyli bez klucza dynamometrycznego lepiej się za to nie zabierać. :)
Świecie i pokrywa to najmniejszy problem do skręcenia bez klucza. Jeśli chodzi o pokrywę to kręcisz do tzw. pierwszego oporu 10nm to bardzo mało. To samo tyczy się świec, kręcisz do momentu aż klucz nie stanie, dalej się z tym nie siłujesz, dokręcasz. Ja mam zjechany gwint w klawiaturze, co za tym idzie czeka mnie zabawa z helicoil.
piterstar1
13-03-16, 19:00
Czesc.
Czy oryginalne sprzeglo jest jakos oznaczone?? Mozna to poczyms rozpoznac?? Silnik B18C4
smoderski89
13-03-16, 20:23
Jak po wymianie kierownicy z seryjnej na Momo podłączyć klakson? To "kółko" od srs musiałem zdemontować, a tam były przewody do klaksonu, jak teraz podpiąć klakson?
Panowie ma ktoś foto czerwonej EJ6/9 HB, najlepiej przedlift z czarną tylną dokładką typeR ? Potrzebuję inspiracji bo czegoś jej z tyłu zdecydowanie brakuje :D
witam ile potrzeba mi metrów bandaża na owinięcie wydechowego 4-2-1 ebay'a?
jarosekk Niedawno zapakowałem taką do polifta, fajnie wypełniło tył, akurat tutaj na zimowej feldze :)
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/12819260_1095385893846756_787826225792168331_o.jpg
firstborne
13-03-16, 23:50
witam ile potrzeba mi metrów bandaża na owinięcie wydechowego 4-2-1 ebay'a?
Paczka wystarczy - ok 10m.
jarosekk Niedawno zapakowałem taką do polifta, fajnie wypełniło tył, akurat tutaj na zimowej feldze :)
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/12819260_1095385893846756_787826225792168331_o.jpg
Wielkie dzięki. Mam przód dokładkę SiR czarną i progi tak samo i lakierowana z tyłu pasowała by jak świni siodło, ale widzę, że wcale czarna tak źle nie leży :P
Witam Panowie, moje pytanie odnośnie VI gena ej9 poleciał mi amortyzator z tyłu, jakiej firmy polecacie na tył, interesuje mnie tylko seria, w przystępnej cenie i żebym trochę na nich pojeździł, na aledrogo jest troche firm stąd moje pytanie i jeszcze jedno, czy zderzaki ( przód i tył )pasują od polifta do przedlifta? Dzięki z góry i pozdro :D
tylny zderzak pasuje, przedni juz nie bo lampy sa inne
Amory tylko KAYABA (znane tez jako KYB).
Model bardzo porównywalny do seryjnych amortyzatorow Hondy to excel-g.
Zderzaki tył pasują polift/przedlift. Przednie nie.
kiedyś na forum jeszcze mowa była o amorkach tokico ale nie wiem jak to teraz z nimi jest, może ktoś ma jakieś aktualne info o nich to sie wypowie
pytanie:
czy rura przednia wydechu od 5d pasi do 3d?
http://i.imgur.com/h88dTo2.jpg
Panowie orientuje się ktoś ile potrzeba sztuk maty wygłuszającej chodzi mi o sztuki z allegro (25x25cm) żeby wyłożyć całą podłoge, drzwi i bagande w EJ9 Hb? lub ile m2
firstborne
15-03-16, 15:54
Amory tylko KAYABA (znane tez jako KYB).
A Sachs?
Panowie na postoju i odpalonym silniku jak krece kierownica na boki czuc wibracje na pedale hamulca, normalne to to?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Zderzak z hatchbacka/sedana przód pasuje do coupe po lifcie? Występowały dwa rodzaje z halogenami czy bez, czy trzeba do wycinać?
Zderzak z hatchbacka/sedana przód pasuje do coupe po lifcie?
Pasuje.
Występowały dwa rodzaje z halogenami czy bez, czy trzeba do wycinać?
Trzeba ciąć.
piterstar1
17-03-16, 10:09
Szybkie Pytanie.
Czy aparat zaplonowy B16A2 jest taki sam jak B18C4?? Albo czy sa wymienne?? Jak z ich wtyczkami??
Przekladka ssaka z y7 na w4 problem z wtyczka od krokowca da rade przerobic wtyczke z 3 pinow na 2. Wiem ze idzie to obejsc przekladajac przepustnice ale w planach mam wsadzic z b16 wiec krokowy i tak musi dzialac na kolektorze. Dodam ze mam ssacy z wiazka jezeli to jakos ulatwi sprawe.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Najłatwiej to zostawiasz krokowca na przepustnicy z Y7 a wejście na kolektorze zaślepiasz. Najmniej kombinowania i skuteczne :)
piterstar1
17-03-16, 14:24
Sam musze przerobic zeby wpiac do ssaka C6 wiec chetnie sie dowiem.
Ze. Najlatwiej to wiem i narazie tak zrobie . najwyzej jak bede robic mini me + przepustnica z b to dam komus wiazke do przerobienia
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
piterstar1
17-03-16, 21:20
Czy alternator z D seri podejdzie do B??
kazik2_h9w3
17-03-16, 21:23
Ja mam z d15 z6 w b16
Ale zrobilem to z wygody by nie przerabiac wiazki no i trzeba troszke pogłówkować z mocowaniem od naciagu ale da sie
piterstar1
17-03-16, 23:40
Ja mam z d15 z6 w b16
Ale zrobilem to z wygody by nie przerabiac wiazki no i trzeba troszke pogłówkować z mocowaniem od naciagu ale da sie
No wlaasnie o modyfikacje wiazki mi sie rozchodzi, zeby tego nie ruszac. A poza tym mam zregenerowany alternator. To bede kombinowal.
kazik2_h9w3
18-03-16, 07:20
Ja zostawilem u siebie to mocowanie z naciagiem z d plus jakis dystans by wszystko bylo w osi
tylny wahacz wzdłużny od bebna pasuje pod tarcze czy sa inne?
pany jaki przegub wewnętrzny polecacie? :)
Oryginalny Honda.
Może być używany, ale oryginalny Honda.
tylny wahacz wzdłużny od bebna pasuje pod tarcze czy sa inne?
Tak taki sam.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
tylny wahacz wzdłużny od bebna pasuje pod tarcze czy sa inne?
same wahacze sa takie same
adaptery sa inne i prawie niemozliwe odkrecic ;]
Potrzebuję kontakt do osoby która posiada 6gena w HB z upchniętym naszym polskim kwadratem z tyłu :)
Jakie dystanse na przód do ek3 pod głośnik 165mm?
Kupiłem do ej6/ej9 i nie pasują (są za wysokie).
Jakie dystanse na przód do ek3 pod głośnik 165mm?
Kupiłem do ej6/ej9 i nie pasują (są za wysokie).
pokaz jakie kupiles
pokaz jakie kupiles
dokładnie takie jak te: http://allegro.pl/dystanse-mdf-honda-civic-ej9-ej6-1995-2001-165mm-i5751300679.html
otwory w dystansie i w drzwiach pasują do siebie ale boczek opiera się o dystans i nie można go założyć.
Jakie dystanse na przód do ek3 pod głośnik 165mm?
Kupiłem do ej6/ej9 i nie pasują (są za wysokie).
Trzeba było wyciąć tylną ściankę z miejsca na głośnik i obyło by się bez dystansów.
Trzeba było wyciąć tylną ściankę z miejsca na głośnik i obyło by się bez dystansów.
Jak bym wsadził głośnik bez dystansu to szyba nie opuści się do końca,
koszyk pod oem głośnik wyciąłem w/g instrukcji z tej strony:
http://www.audiotuning.pl/car-audio,civic.html
Chcę wcisnąć w drzwi głośniki hertz dsk 165.
dokładnie takie jak te: http://allegro.pl/dystanse-mdf-honda-civic-ej9-ej6-1995-2001-165mm-i5751300679.html
otwory w dystansie i w drzwiach pasują do siebie ale boczek opiera się o dystans i nie można go założyć.
mialem podobny dystans w sedanie
zakladasz boczek, ustawiasz dystans i dopiero przykrecasz do blachy
a o co sie opiera ?
Jak bym wsadził głośnik bez dystansu to szyba nie opuści się do końca,
Jeśli głębokość montażowa Twojego głośnika jest większa niż 64 mm, to faktycznie może być problem z szybą.
Jeśli głębokość montażowa Twojego głośnika jest większa niż 64 mm, to faktycznie może być problem z szybą.
głębokość montażowa głośnika to właśnie 64mm i minimalnie brakuje aby szyba opuściła się do końca.
mialem podobny dystans w sedanie
zakladasz boczek, ustawiasz dystans i dopiero przykrecasz do blachy
a o co sie opiera ?
Tak też zrobiłem, założyłem boczek i wsadziłem luźno dystans, ustawiłem go tak aby tapicerka siedziała tak jak powinna i niestety w takim ustawieniu nie mogę wsadzić głośnika nie wspomnę już o maskownicy.
Nie pozostaje mi nic innego jak dystanse przyciąć na 20mm wyskości.
U mnie przy takich samych dystansach i głośnikach boczek jest pocięty. Nie jest to profi robota a rozpoczął to już któryś z poprzednich właścicieli, więc mogłem bez żalu ciąć dalej
http://s12.postimg.org/w8vwkzad9/DSC_0160.jpg
głębokość montażowa głośnika to właśnie 64mm i minimalnie brakuje aby szyba opuściła się do końca.
Moje też mają 64 mm i nic nie zawadza.
Nie pozostaje mi nic innego jak dystanse przyciąć na 20mm wyskości.
Może jeśli faktycznie szyba minimalnie zawadza, to rozwiązała by sprawę podkładka pod śrubę pomiędzy głośnik a boczek zamiast dystansów.
Mam takie same dystanse w sedanie, musisz sporą część starego koszyka pociąć i wejdzie ;)
Mam takie same dystanse w sedanie, musisz sporą część starego koszyka pociąć i wejdzie ;)
Bądź tak uprzejmy i podeślij na pw fote ze zdjętą maskownicą.
moim zdaniem, jeśli brakuje kilka mm żeby spasować głośnik, to zakładanie tak wysokiego dystansu jak 30mmm jest raczej bez sensu
dystanse kupilem dlatego ze w kazdym temacie jaki czytalem zalecali je zamontowac. jutro pokombinuje z ustawieniem, najwyzej z jednego zrobie dwa i wstawie nizsze.
ja nie mówię żeby nie montować, ale jeśli brakuje tak mało to wystarczy jakiś niższy
Czy jest tu ktoś kto montować coiloversy do kyb agx? Mam obecnie agx i spring apex ok - 30 ale chciałbym przede wszystkim wyrównać wysokość auta bo jak przód jest w miarę ok tak tył pieje trochę 😕 chyba że macie jakieś inne pomysły
Tapnięte z LG G3 6.0M
Witam tylny maly wahacz od regulacji zbieżności da się wymienić bez ściągania całego wzdluznego wahacza?
Nie ma miejsca żeby śrubę wyjąć. Musisz też duży cukierek odkręcić, ale ogólnie wzdłużny wahacz zostaje na aucie.
Czyli jęsli nic sie nie ukreci to wymiana szybka :D
kazik2_h9w3
21-03-16, 21:04
No wlasnie jak sie nic nie ukreci
No właśnie o ile się nie ukręci to tak :p
EDIT: Hehe w tym samym czasie :)
Jeszce jedno pytanie polosie z przegubami z automatycznej skrzyni w d serii sa inne jak w manualu?
piterstar1
21-03-16, 21:38
Ponoc grubsze.
Czyli jęsli nic sie nie ukreci to wymiana szybka :D
na ogół są takie zastrzały przy mocowaniu do budy, że trzeba później ciąć podłużnice
Chce zrobic short ram do mojej coupe silnik d16y3 ssący z w4 jakiej srednicy dac rure?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Chce zrobic short ram do mojej coupe silnik d16y3 ssący z w4 jakiej srednicy dac rure?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
70mm albo 77mm będzie ok.
Aha .
A jaka rozpórke 3 pkt polecacie ?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Aha .
A jaka rozpórke 3 pkt polecacie ?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Ultra racing.
Panowie jakim napieciem są zasilane wtryskiwacze? Takim jak instalacja 12-14 czy innym (d16y7).
Witam, mam szybkie pytanie ;)
Nie działa mi w ogóle wskaźnik temperatury jest cały czas wskazówka opadnięta na dół, wykluczam termostat ponieważ z nadmuchem wszystko ok.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że jest coś nie tak z kablem który dochodzi do wskaźnika albo czujnik.
kazik2_h9w3
23-03-16, 20:15
A moze zegary
piterstar1
23-03-16, 20:37
Czesc.
Sluchajcie przy swapie D16 OBD2b na B18 musze zmienic kostke aparatu zaplonowego na wieksza, ktora ma plus dwa duze przewody. Mozecie mi powiedziec od czego sa??
Chodzi o te dwa przewody na dole.
http://honda-tech.com/attachments/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/250518d1326309892-obd2b-distributor-plug-wire-photo-2.jpg
A swoja kostke w wiazke mam taka.
http://i49.tinypic.com/al1z74.jpg
Jak to polaczyc zeby dzialalo??
Dobra... ten po prawo wiem. A ten po lewo??
Na silnikach były umieszczane daty produkcji? Dziś w mojej ej9 zauważyłem od dołu silnika, zaraz przy skrzyni numer 95. Teraz się zastanawiam czy był wymieniany silnik bo civic jest z 97r :)
firstborne
23-03-16, 23:12
Jak to polaczyc zeby dzialalo??
Nie wiem od czego jest ten przewód, ale jeśli chcesz to dobrze połączyć to można by obciąć obydwie wtyczki, zarobić z jednej strony i z drugiej strony konektory typowo samochodowe np D/M - JPT, MCP oraz dopasować sobie wtyczki - 12 pinowa z jednej strony damski JPT a z drugiej męski MCP i wsio.
piterstar1
23-03-16, 23:20
Nie wiem od czego jest ten przewód, ale jeśli chcesz to dobrze połączyć to można by obciąć obydwie wtyczki, zarobić z jednej strony i z drugiej strony konektory typowo samochodowe np D/M - JPT, MCP oraz dopasować sobie wtyczki - 12 pinowa z jednej strony damski JPT a z drugiej męski MCP i wsio.
Kostke mam razem z wiazka OBD2a wiec nie ma problemu. Ale chodzi mi o ten kabel od czego jest. W swojej wiazce nie mam i nie wiem co tam podpiac.
piterstar1
25-03-16, 09:09
Sluchajcie, jak podlaczyc obrotomierz przy OBD2b i swapie na B18?? U mnie sygnal jest z kompa, a w B18 z aparatu. Jak to ogarnac??
firstborne
25-03-16, 09:47
Czy w bagażniku mogę nawiercić otwory do zrobienia mocowania na płytę? Do niczego się nie przewiercę czasami?
Przewiercisz sie na wylot, jesli juz musisz wiercic to pomysl o dobrym zabezpieczeniu bo ruda zaatakuje.
zalezy w ktorym miejscu bedziesz wiercic, przy samej kanapie mozesz przedziurawic zbiornik:p
firstborne
25-03-16, 10:32
Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca gdzie mają być dziury na głębokość ok 2cm. Chce zastosować patent z Helicoil bo skacząca płyta na wybojach doprowadza mnie do szału. Wyciąłem na wymiar płytę (sklejka + zabezpieczenie) z myślą, że to dobrze zastąpi śmieszną dyktę i efekt jest tylko połowiczny. Chyba, że ktoś zna inny sposób na pewne zamontowanie tej płyty.
Posłużyłem się zdjęciem z neta.
http://i.imgur.com/ABx8PbE.jpg
W tych miejscach możesz trafić na podłużnice. Inny sposób ? Myślałeś może o rzepach samoprzylepnych ? Jeden rzep kleisz do blachy, drugi do płyty i nic nie powinno skakać.
Macie może jakieś sprawdzone środki anty korozyjne ? Po zimie mam pełno rdzy ... i muszę to jakoś zabezpieczyć ( najwięcej tylne nadkola i dolne ranty drzwi purchle ) mam w domu czarnego baranka , bitex do konserwacji i boll podkład antykorozyjny , warte to coś ?
Macie może jakieś sprawdzone środki anty korozyjne ? Po zimie mam pełno rdzy ... i muszę to jakoś zabezpieczyć ( najwięcej tylne nadkola i dolne ranty drzwi purchle ) mam w domu czarnego baranka , bitex do konserwacji i boll podkład antykorozyjny , warte to coś ?
Na przykład:
- do zabezpieczenia podwozia: B 100 Autobit firmy APP
- do profili zamkniętych: ML Tectyl firmy Valvoline
Samochód był zabezpieczony w październiku 2013 roku i do tej pory nic nie odpadło i nie ma grama rdzy.
Potrzebna szybka pomoc!
Swap tarcz na tył podejdzie od 5 do 6 gen? Słyszałem że są różne długości linek od ręcznego, jak to jest w rzeczywistości?
Dodam że jest to kompletny swap; wahacze, cukierki, tarcze, piasty itp.
Panowie zamierzam ściągnąć OEM spoiler z mojej coupety, i teraz pytanie: Te dziury które zostaną się szpachluje? i czy później można pomalować tylko górną część klapy czy całość?
Na przykład:
- do zabezpieczenia podwozia: B 100 Autobit firmy APP
- do profili zamkniętych: ML Tectyl firmy Valvoline
Samochód był zabezpieczony w październiku 2013 roku i do tej pory nic nie odpadło i nie ma grama rdzy.
THX , ale wydaje mi się , że preparaty , które obecnie mam są praktycznie takie same :D
Wracając do tematu , to macie może jakiś sprawdzony preparat do usunięcia rdzy ?
THX , ale wydaje mi się , że preparaty , które obecnie mam są praktycznie takie same :D
Wracając do tematu , to macie może jakiś sprawdzony preparat do usunięcia rdzy ?
Cortanin bardzo dobrze sobie radzi
THX , ale wydaje mi się , że preparaty , które obecnie mam są praktycznie takie same :D
Bezpieczniej będzie je nazwać podobne niż takie same.
Wracając do tematu , to macie może jakiś sprawdzony preparat do usunięcia rdzy ?
Najpierw usuń mechanicznie najwięcej jak się tylko da.
firstborne
25-03-16, 22:54
W tych miejscach możesz trafić na podłużnice. Inny sposób ? Myślałeś może o rzepach samoprzylepnych ? Jeden rzep kleisz do blachy, drugi do płyty i nic nie powinno skakać.
Rzepy mam aktualnie i średnio zdają egzamin. Powierzchnia dobrze oczyszczona itd. itd. a i tak się odkleja.
Te dziury które zostaną się szpachluje? i czy później można pomalować tylko górną część klapy czy całość?
Tak i tak, chociaż skoro płacisz za element, to nie lepiej prysnąć całą?
Pytanie do osób, który montowały już maplighta w EJ/EK. Miałem pociągniętą już wtyczkę z "+" z lampki na środku podsufitki, podłączyłem wtyczkę i pociągnąłem masę spod śrubki mocującej lampkę na środku podsufitki i przykręciłem ja w otworze jednej ze śrubek w maplightcie, ale bez żadnej reakcji. Ktoś, coś ?
Pytanie do osób, który montowały już maplighta w EJ/EK. Miałem pociągniętą już wtyczkę z "+" z lampki na środku podsufitki, podłączyłem wtyczkę i pociągnąłem masę spod śrubki mocującej lampkę na środku podsufitki i przykręciłem ja w otworze jednej ze śrubek w maplightcie, ale bez żadnej reakcji. Ktoś, coś ?
zarowki sa dobre?
Gdy się ściągnie odsłony z tylnych nadkoli ( na rantach) w ej9 to da się je jakoś z powrotem założyć? Bo trochę odstają po tym jak się je ruszy. Poza tym to jest sens je z powrotem zakładać?
Jest bo nadkola nie będa obtluczone kamieniami.
Nie ma bo pod nimi nadkola będa gnily.
Wybor nalezy do Ciebie
Ja bym nie zakładał, j/w będą gnić
zarowki sa dobre?
No to sprawdziłem jako pierwsze
Tak się jeszcze zastanawiam czy może nie trzeba pociągnąć kabelkiem masy z tego drugiego oczka do pierwszego i dopiero z pierwszego do śrubki od lampki na środku ?
Tapnięte z LG G3 6.0M
kazik2_h9w3
26-03-16, 10:00
G_S2 swap podejdzie a co do linek to musza byc dobrane wg budy tzn do hb z hb i z sdn/coupe dp sdn/coupe
Choc slyszalem od znajomego ze mial linki z sdn w hb
Ja np w sedanie ek3 mam linki z mb
G_S2 swap podejdzie a co do linek to musza byc dobrane wg budy tzn do hb z hb i z sdn/coupe dp sdn/coupe
Choc slyszalem od znajomego ze mial linki z sdn w hb
Ja np w sedanie ek3 mam linki z mb
Jak zakladalem heble z ek9 do mojej coupe to kable od hb podeszly.
mam pytanie odnosnie gwintu do ej9 mts v4 jak nisko na nim zejde ? a odnosnie jakie oponie odnosnie apa wiem ze na nim nizej zejdzie.
jakie opinie ?
Tak bym chcial zejsc
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160326/5d2b557542e6f38b2c18cb4f075c722b.jpg
ADI524
Użytkuję MTS V4 od jakiegoś miesiąca. Nie mam na co narzekać, autko fajnie się prowadzi, jest dosyć sztywno, ale nie beton. Trzymaj fotkę jak to wygląda na max skręceniu. Z tego co wiem to widełki z 4g dają nam możliwość zejścia niżej z przodu, co do tyłu to nie wiem co zrobić.
http://images76.fotosik.pl/454/0c37433ffd2854f1gen.jpg
spawał ktoś dziury po listwach w zderzaku? ile za coś takiego mniej więcej trzeba zapłacić?
Witam, dzisiaj umarły głośniki w mojej Hondzie, oczywiście jeszcze oryginalne są. Auto to Civic 6 Coupe 1996r. Chodzi o głośniki z tylnej półki 2szt. Jakie mają one wymiary, prosiłbym o podanie konkretnego modelu np. na allegro. I jak je wyjać, od dołu czy od góry .
firstborne
28-03-16, 17:20
Rozmiarówka:
6th Gen 96-00
Hatch
F: 6.5
R: 6x9 or 5.25 or 6.5
Coupe
F: 6.5 or 5.25
R: 5.25
Sedan
F: 6.5
R: 6x9 or 5.25 or 6.5
Jak wymienić...
https://www.youtube.com/watch?v=xMxzosuCrCk
https://www.youtube.com/watch?v=w2sEnbYjvR8
Głośniki Pioneera. Temat totalnie błahy, ale jak widać trzeba podać wszystko na tacy. 2 minuty w Google - dosłownie.
Innymi słowy w klapie są najzwyczajniejsze elipsy (jajka) 6x9.
Witam,
Mam takie nietypowe pytanie. Czy przy ostrej glebie, rozpórka tylna nie będzie tarła o koleiny?
MTS + coilovers skręcony dość mocno, ręki między błotnik a koło nie włożę.
przód i tył na jednej wysokości
http://images77.fotosik.pl/457/d336a5e3353fef3bmed.jpg
Nie będzie bo rozpórka tylna dolna jest mocowaną jakoś 1cm wyżej od najniższego punktu w tylnej części auta. (niżej jest czasem tłumik jak go jakiś tłumok nie umiał ładnie "zawiesić")
Moje pytanie.
Czy światła wsteczne w skrzyni sterowane są minusem? Od wczoraj ciągle palą się mi światła wsteczne. może się izolacja gdzieś przetarła lub "wyłącznik" w skrzyni jest ciągle zwarty.
Pytanko do osób jeżdżących na co dzień w szelkach. Jeżdżąc po drodze publicznej z pasami szelkowymi z homo. drogową (ECE) muszę mieć oprócz nich pasy zwykłe, czy montuję albo szelki albo zwykłe seryjne pasy ? I czy ktoś orientuje się jaka jest średnica dekielka w felgach DEZENT V SILVER ? :)
Felgi japan racing jr2 jakie nakretki tam podchodza? (Sferyczne, stozkowe?)
Felgi japan racing jr2 jakie nakretki tam podchodza? (Sferyczne, stozkowe?)
Stożkowe, tak jak do każdej aluminiowej felgi oprócz OEM'owych hondowskich.
Stożkowe, tak jak do każdej aluminiowej felgi oprócz OEM'owych hondowskich.
Dzieki wielkie, jednak wolalem sie upewnic;-)
Creative89
30-03-16, 09:27
Panowie pytanie z typu gdzie co i jak?
Szukam mocowania do podłokietnika wie ktoś może gdzie można takowe kupic? Podłokietnik kupiłem blaszka miała być i nie ma... a mocowanie go tak na sztuke to słaby plan. Może jest jakis sklep czy cos w tym stylu gdzie moge kupic takie cudo?
http://www.modified.pl spróbuj tutaj zapytać lubia mieć takie akcesoryjne gadżety . Pozdroo
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Modified ma takie mocowanie. Pisz do Karola (chaves), powinien miec na stanie :)
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Jalie tarcze kupic 4x100 282 do latania po miescie czasem troche upalania. Co polecacie?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
piterstar1
30-03-16, 22:22
Szybkie pytanie.
Czy jak zaloze tylne wachacze z EG9 do EK to zmieni mi sie rozstaw kol??
Jalie tarcze kupic 4x100 282 do latania po miescie czasem troche upalania. Co polecacie?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Ja polecam brembo nacinane. Super się spisują przy podobnym jak piszesz stylu eksploatacji, do tego nie są wcale takie drogie i się nie krzywią.
Pytanko do osób jeżdżących na co dzień w szelkach. Jeżdżąc po drodze publicznej z pasami szelkowymi z homo. drogową (ECE) muszę mieć oprócz nich pasy zwykłe, czy montuję albo szelki albo zwykłe seryjne pasy ? I czy ktoś orientuje się jaka jest średnica dekielka w felgach DEZENT V SILVER ? :)
ref?
Panowie co moze byc powodem dosyc mocnych wibracji na pedale hamulca nawet przy bardzo malych ruchach kierownica na boki?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Panowie co moze byc powodem dosyc mocnych wibracji na pedale hamulca nawet przy bardzo malych ruchach kierownica na boki?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Może porostu zacznij od rewizji hamulcy tj. Tarcze , klocki, później zbieżność , ewentualnie zawieszenie..
Choć myślę że może czekać cie wymiana tarcz i klocków.
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Szukam lotki do Ej9, chodzi mi dokładnie o Replikę TypeR. Czy są gdzieś takie do dostania w PL?
W warzywniaku sprawdzałeś?
D14 z podróbą lotki z EK9 będzie pysznie.
:p
Może porostu zacznij od rewizji hamulcy tj. Tarcze , klocki, później zbieżność , ewentualnie zawieszenie..
Choć myślę że może czekać cie wymiana tarcz i klocków.
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Hamulce były wymieniane rok temu, przod i tył łącznie z przewodami. Tr drgania mam od jakiegoś czasu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Hamulce były wymieniane rok temu, przod i tył łącznie z przewodami. Tr drgania mam od jakiegoś czasu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Rozumiem ale i tak podstawa to przeglądnąć tarcze i klocki i zacisk . Tarcze jakiej firmy ?
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Rozumiem ale i tak podstawa to przeglądnąć tarcze i klocki i zacisk . Tarcze jakiej firmy ?
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Tarze i klocki przod ATE, tył TRW.
Ściagne kola z przodu i obadam, jesli to nie to to nie mam pomyslu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Tarze i klocki przod ATE, tył TRW.
Ściagne kola z przodu i obadam, jesli to nie to to nie mam pomyslu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Obadaj i daj znać ale myślę że w tarczach może być problem. ..
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
W warzywniaku sprawdzałeś?
D14 z podróbą lotki z EK9 będzie pysznie.
:p
W moim warzywniaku nie ma :rolleyes: poza tym d14 robi out ;)
Tarze i klocki przod ATE, tył TRW.
Ściagne kola z przodu i obadam, jesli to nie to to nie mam pomyslu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Obadaj i daj znać ale myślę że w tarczach może być problem. ..
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
A pomysleliscie moze o drazkach i koncowkach? U mnie bylo to samo z nowymi klockami i tarczami renomowanej firmy poki nie wymienilem drazkow i koncowek. Po wymianie odeszlo jak reka odjal.
piterstar1
31-03-16, 15:52
Szybkie pytanie.
Czy jak zaloze tylne wachacze z EG9 do EK to zmieni mi sie rozstaw kol??
Ktos wie i moze powiedziec??
szybkie pytanie, duża różnica długości między wydechem w VIg i Vg hb? bo wydech nowy a w podłodze wyszły kwiatki więc rozkminiam nową budę i nie wiem czy skupiać sie tylko na szukaniu VIg czy ew. nie szukać budy V i przerzucać... duża rzeźba by była?
kazik2_h9w3
31-03-16, 17:25
Piterstar1 ,moim zdaniem nic sie nie zmieni ale 100% pewnosci nie mam
Pytanko. Czy stabilizator tył z EG5 podejdzie bez problemu do EJ9?
Ten klucz będzie odpowiedni do D16Y7?
http://allegro.pl/klucz-blokada-do-kola-pasowego-walu-honda-i6052116815.html
Będzie dobry ale za 136 zł to sobie zrobisz sam albo z pomocą spawacza ze 20 takich blokad :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?223613-DIY-Blokada-Ko%B3a-Pasowego-D16Y7
Ta od rooter666 jest najfajniejsza.
kazik2_h9w3
31-03-16, 20:45
Hopkins niestete p&p nie podejdzie ale da rade bo mialem takie cudo u siebie
Trzeba jak pamietam laczniki z ek4 do tego staba zalozyc i mocowania do budy jak pamietam sa inne
Jak chcesz tam założyć łączniki z EK4 jak w stabie są tulejki metalowo gumowe ?
Będzie dobry ale za 136 zł to sobie zrobisz sam albo z pomocą spawacza ze 20 takich blokad :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?223613-DIY-Blokada-Ko%B3a-Pasowego-D16Y7
Ta od rooter666 jest najfajniejsza.
Dzięki :)
kazik2_h9w3
31-03-16, 22:13
A widzisz jakos sie da choc dokladnie nie pamietam bo bylo to dosc dawno
Wszystko się da tylko żeby to potem działało jak ma działać :) Sam jestem na etapie wsadzania takiego staba do siebie i ja kombinuje w taki sposób, że zamiast gumowej tulejki będzie metalowa wspawana i tak jak napisałeś do tego łączniki z EK4.
Koledzy, mam pytanie dotyczące poduszek silnika (przednia lewa i prawa) do ej9 (przedlift) . Jak to jest możliwe, że trzpień łapy silnika ma średnicę około 15,5mm a otwór w poduszce ~20mm. Drążę temat od tygodnia i dalej nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Na forum spotkałem się z opinią, że tak na pewno nie powinno być bo poduszka po prostu nie pracuje no i z tym się zgodzę. Z drugiej strony mam informację od kolegów z Haparts, że nigdy nie było poduszki do ej9 która by miała otwór pod trzpień 15,5mm. Nie wiem może to był błąd konstrukcyjny w wersji przedliftowej. Może ktoś ma rozeznanie jak to wygląda w wersji poliftowej. Może ktoś miał okazję wymieniać te poduszki? z góry dzięki za odpowiedź
A poducha jest na stówę od ej9?
100% pewności nie mogę mieć bo nie posiadam auta od nowości ale powiem tak. Za mojego posiadania auta prawa poduszka była wymieniana przez nieznanego mi mechanika więc wniosek był prosty, że być może poszli na skróty ale odkręcam lewą poduszkę z którą nigdy nic nie robiłem i sytuacja jest ta sama jak po prawej stronie ,czyli za duży otwór w poduszce . Przeszukałem internet i po prostu nie znalazłem poduszki żeby miała zbliżoną średnicę do średnicy trzpienia. Wersje przedliftowe w stosunku do poliftowych w niektórych aspektach technicznych różniły się więc dlatego interesuje mnie jak to jest w wersjach poliftowych.
Wersje przedliftowe w stosunku do poliftowych w niektórych aspektach technicznych różniły się więc dlatego interesuje mnie jak to jest w wersjach poliftowych.
Facelifting, nie tylko w EJ9, to niewielkie zmiany w nadwoziu i wnętrzu, a nie w konstrukcji i mechanice.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Facelifting_%28motoryzacja%29
To jak wytłumaczysz fakt, że w wersjach przedliftowych są mniejsze tarcze hamulcowe niż w wersji poliftowej. Po przełożeniu zawieszenia z wersji poliftowej musiałem specjalnie tarcze kupić bo stare po prostu nie pasowały.
To jak wytłumaczysz fakt, że w wersjach przedliftowych są mniejsze tarcze hamulcowe niż w wersji poliftowej. Po przełożeniu zawieszenia z wersji poliftowej musiałem specjalnie tarcze kupić bo stare po prostu nie pasowały.
A o przedlift'owym EJ9, który jak wyjechał z fabryki i miał przednie tarcze hamulcowe o średnicy 262 mm słyszałeś?
Zmiana średnicy tarcz hamulcowych z 242 na 262 nie miała nic wspólnego z facelifting'iem tego nadwozia.
Nie słyszałem. Ja tylko bazuje na tym, że posiadam ej9 przedliftem i że miałem samochód dawce polifcie i na tym bazuje. Skoro jestem w błędzie to sorry. Tak czy inaczej interesuje mnie temat poduszek więc na tym się skupmy.
Tak czy inaczej interesuje mnie temat poduszek więc na tym się skupmy.
j.w.
czyli mam przyjąć ,że cała VI gen. ma takie dziwne rozwiązanie poduszek ,że nie spełniają swojego podstawowego zadania?
czyli mam przyjąć ,że cała VI gen. ma takie dziwne rozwiązanie poduszek ,że nie spełniają swojego podstawowego zadania?
Otwór w dolnej poduszce ma być większy żeby się dało założyć bez napinania jej.
paplatalk
Główne poduszki masz na wysokości rozrządu i środka skrzyni. Te przednie o których piszesz są tylko pomocnicze/serwisowe. Jak ktoś już wcześniej wspomniał mają większy otwór, bo jest to swojego rodzaju "regulacja". Najpierw wieszasz silnik na głównych i je dokręcasz, a dopiero potem te przednie. Możliwe jest, że trzpień nie będzie w osi otworu właśnie po to żeby te poduszki nie były cały czas napięte. :)
Dzisiaj podskoczyła mi temperatura płynu chłodzącego do ok połowy skali, może trochę wyżej. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu wskazówka wróciła do pozycji w której zawsze się utrzymuje gdy silnik jest nagrzany, czyli lekko poniżej połowy. Jest się czym martwić? Padnięty czujnik?
Facelifting, nie tylko w EJ9, to niewielkie zmiany w nadwoziu i wnętrzu, a nie w konstrukcji i mechanice.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Facelifting_%28motoryzacja%29
Różnic jak na 'tylko lifting' jest sporo. Największymi różnicami technicznymi są: dodano belki(wzmocnienia) pod zderzakami , stabilizator z przodu(1.4), większe hamulce.
Dzisiaj podskoczyła mi temperatura płynu chłodzącego do ok połowy skali, może trochę wyżej. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu wskazówka wróciła do pozycji w której zawsze się utrzymuje gdy silnik jest nagrzany, czyli lekko poniżej połowy. Jest się czym martwić? Padnięty czujnik?
Czujnik, termostat do sprawdzenia.
Czujnik, termostat do sprawdzenia.
Termostat się raczej otwiera, oba węże do chłodnicy są gorące, w zbiorniczku wyrównawczym zmienia się stan płynu. Jak sprawdzić czujnik ten który podaje temperaturę na zegary?
Różnic jak na 'tylko lifting' jest sporo. Największymi różnicami technicznymi są: dodano belki(wzmocnienia) pod zderzakami , stabilizator z przodu(1.4), większe hamulce.
Spoko, ja to wszystko wiem.
:D
Chodziło bardziej o różnice w wyglądzie tych samych części mechanicznych pomiędzy przedlift'em a polift'em, których to różnic nie ma.
dodano belki(wzmocnienia) pod zderzakami
zapomniałeś jeszcze o belce pod kanapa z tyłu, i chyba przed lifty w drzwiach tez nie maja tych wzmocnień:)
firstborne
01-04-16, 21:15
i chyba przed lifty
Mają tj. moje coupe przed liftem ma :>
Główne poduszki masz na wysokości rozrządu i środka skrzyni. Te przednie o których piszesz są tylko pomocnicze/serwisowe. Jak ktoś już wcześniej wspomniał mają większy otwór, bo jest to swojego rodzaju "regulacja". Najpierw wieszasz silnik na głównych i je dokręcasz, a dopiero potem te przednie. Możliwe jest, że trzpień nie będzie w osi otworu właśnie po to żeby te poduszki nie były cały czas napięte. :)
Dziwne, że konstruktorzy nie obawiali się , że przy intensywnej jeździe może dojść do stuków trzpienia o tuleje poduszki. Chyba że mieli to na tyle dopracowane że miało służyć jako miernik zużycia poduszek głównych . Tak czy inaczej dzięki za konkretną odpowiedź z pominięciem złośliwych komentarzy i uwag .Pozdrawiam
widać tak pomyśleli, że działa to. Poza tym ta gówna nakrętka dosyć mocno ma być dokręcona, manual podaje 59Nm.
wiesko1261
02-04-16, 06:15
i chyba przed lifty w drzwiach tez nie maja tych wzmocnień:)
u mnie są (98r. ) EJ9
Akurat 98 to zły przykład ;)
paplatalk
czy światła wsteczne są sterowane minusem? gdy jest"zasilanie" (kluczykw pozycji 1 i 2) to już się świecą. nie ważne jaki bieg.
Dlaczego rok 98 tu zły podkład? przecież to wciąż przedlift...
Witam, potrzebuję dokładną długość wałka lewej półosi Civic EK4. Coś około 422mm, ale potrzebuję dokładny wymiar. Może ktoś zna albo może zmierzyć u siebie?
czy światła wsteczne są sterowane minusem? gdy jest"zasilanie" (kluczykw pozycji 1 i 2) to już się świecą. nie ważne jaki bieg.
Dlaczego rok 98 tu zły podkład? przecież to wciąż przedlift...
Może czujnik na skrzyni się popsul ;)
Bo 98 to końcówka serii przedlift owa i mogli już cześć rzeczy pakować z polifta
paplatalk
Bo 98 to końcówka serii przedlift owa i mogli już cześć rzeczy pakować z polifta
Tak się składa, że jestem posiadaczem ej9 z 98 roku. Seryjnie były tam hamulce 262mm, przedni stabilizator, wzmocnienia drzwi.
Można powiedzieć, że 98 rok to taka "przejściówka" :D Mechanicznie już polift (prawie, bo ma jedną sondę lambda i silniki d14a3/4), ale z wyglądu przedlift.
witam mam pytanko czym sie rozni EK4 polift z przedliftem? reflektory grill? czy blacha tez ?
maska, błotniki, zderzak. Cały przód.
piterstar1
04-04-16, 14:59
Wnetrzem.
Pytanko.
Czy mamy jakąs znizke w HaPartsie ?
I drugie
Tuleje gumowe łacznika stabilizatora, wahacza gornego przod co lepiej wypada jakosciowo?
Yamato, Febi, Febest, czy inne Cos mi sie obiło o uszy ze Febest daje rede jakosciowo?
jakie objawy będą dawać zużyte poduchy silnika oprócz wzmożonych wibracji ?
szybkie pytanko czy czujnik prędkości w skrzyni b serii można podmienić na ten z d serii?
kazik2_h9w3
04-04-16, 21:09
Slyszalem ze sa takie same ale nie sprawdzalem osobiscie(do Maras)
Sensej jak pamietam to podczas ruszania autem szarpalo
Pytanko.
Czy mamy jakąs znizke w HaPartsie ?
I drugie
Tuleje gumowe łacznika stabilizatora, wahacza gornego przod co lepiej wypada jakosciowo?
Yamato, Febi, Febest, czy inne Cos mi sie obiło o uszy ze Febest daje rede jakosciowo?
Febest z tej trójki jedynie się do czegoś nadaje.
Kod zniżki do haparts w jednym z postów dziale sprzedam czy oferty specjalne.
Panowie szybkie pytanie
Wyskoczyl mi check
Zrobilem samkdiagnostyke pokazuje blad 45 ale na zadnej z list bledow takiego kodu nie znalazlem (silnik d16y7 qp 2000r)
Ktos wie mozr co to??
Blad 45 - System Too Lean or Too Rich
malfunction in the fuel monitoring systems
Chyba to
gumis1990 dzieki w miedzy czasie tez zdazylem juz to znalezc
ustalony wstepny winowajca zostaje to potwierdzic czy napewno i pozbyc sie problemu
Za mało lub zbyt dużo paliwa. Lambda/ wtryski / pompa paliwa
paplatalk
a takze map sensro, regulator cisnienia i wszystkei podcisnienia
w moim przypadku to ostatnie
jeden z przwodow dawal lewe powietrze niedajac wlasciwego cisnienia na regulator
Panowie 600zł za regeneracje magla to duzo? Lepiej używke ?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Panowie 600zł za regeneracje magla to duzo? Lepiej używke ?
Kupując używkę pewność przecież masz żadną ile czasu i czy w ogóle będzie O.K.
Ja bym kupił, oddał do regeneracji i montował. A "starego" albo się pozbył, albo położył na półkę na gorsze czasy. Nie jest to może najtańsza opcja, ale przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Jak chcesz regenerować to mogę polecić tą firmę:
Ambro. PH. Ambroszczyk P.
ul. Wierzbińska 135
95-070 Aleksandrów Łódzki
Kom.: 502 316 633
Kom.: 501 464 724
Tel./fax: 42 276 39 88
www.wyciekimaglownica.pl
piotrambro@o2.pl
Wiele razy korzystałem z ich usług i zawsze profi robota, raz trafiła się reklamacja, ale również wywiązali się bez najmniejszych problemów.
Nie wiem jak z maglami z Hondy, bo nie wysyłałem, więc musisz zadzwonić i popytać, ale VW, Ople, Audi robią od ręki.
Dzisiaj podskoczyła mi temperatura płynu chłodzącego do ok połowy skali, może trochę wyżej. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu wskazówka wróciła do pozycji w której zawsze się utrzymuje gdy silnik jest nagrzany, czyli lekko poniżej połowy. Jest się czym martwić? Padnięty czujnik?
Problem zniknal na dwa dni i znow powrocil. Na poczatek odpowietrzylem uklad i dolalem plynu. Dzisiaj znow podskoczyla wskazowka, zauwazylem ze plynu w zbiorniczku wyrownawczym jest pod korek, a dolny waz od chlodnicy jest troche chlodniejszy od gornego i w dodatku mniej sztywny od gornego. Po spieciu wentylatora na krotko wskazowka utelrzymywala sie z milimetr wyzej niz normalnie. Co to moze byc?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Kupując używkę pewność przecież masz żadną ile czasu i czy w ogóle będzie O.K.
Ja bym kupił, oddał do regeneracji i montował. A "starego" albo się pozbył, albo położył na półkę na gorsze czasy. Nie jest to może najtańsza opcja, ale przynajmniej będziesz wiedział co masz.
W sumie racja, kupie używke i nie dość, że moze sie okazac lipna to jeszcze za robocizne zaplace. Bede myslal nad kupnem uzywki i zregenerowaniem jej odrazu.
Jak chcesz regenerować to mogę polecić tą firmę:
Ambro. PH. Ambroszczyk P.
ul. Wierzbińska 135
95-070 Aleksandrów Łódzki
Kom.: 502 316 633
Kom.: 501 464 724
Tel./fax: 42 276 39 88
www.wyciekimaglownica.pl
piotrambro@o2.pl
Wiele razy korzystałem z ich usług i zawsze profi robota, raz trafiła się reklamacja, ale również wywiązali się bez najmniejszych problemów.
Nie wiem jak z maglami z Hondy, bo nie wysyłałem, więc musisz zadzwonić i popytać, ale VW, Ople, Audi robią od ręki.
Dzieki za info, jak sie zdecyduje napewno zadzwonie :)
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
07-04-16, 06:20
W sumie racja, kupie używke i nie dość, że moze sie okazac lipna to jeszcze za robocizne zaplace. Bede myslal nad kupnem uzywki i zregenerowaniem jej odrazu.
Dzieki za info, jak sie zdecyduje napewno zadzwonie :)
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
ostatnio zaprowadziliśmy firmowe auto ,to płaciliśmy 700 z montażem (na 8 postawiony i o 14 był odbiór ) :)
700zł piechotą nie chodzi[emoji14]mi magiel sie nie poci, ale stukot jest już dosyc glośny, czy to przy jezdzie bo wybojach czy np przy zjezdzaniu z krawężnika.
Jak juz pisze to mam jeszcze jedno pytanie, zamierzam wrzucic do y7 skrzynie 9A, ktoś podpowie czy jest P&P i z jakiego silnika?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
08-04-16, 06:33
9A ma fd4,4 , ale słabo ze stopniowane biegi (1,4 5D- d14a8 5D) -przy przyspieszeniu i redukcji ,obroty spadały poniżej vtec-a :)
lepiej wychodziło w S40 podmiana przełożenia głównego :)
musi pasować :)
9A ma fd4,4 , ale słabo ze stopniowane biegi (1,4 5D- d14a8 5D) -przy przyspieszeniu i redukcji ,obroty spadały poniżej vtec-a :)
lepiej wychodziło w S40 podmiana przełożenia głównego :)
musi pasować :)
Dużo wydawać nie chce bo auto jest do codziennej jazdy a skrzynia ma już dość, i nie wiem czy wsadzić oem czy coś innego np z d14 [emoji3]
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Mam ten sam dylemat co Ty i z tego co czytałem to praktycznie każda inna skrzynia będzie lepsza niż ta z Y7 :p
Biorąc pod uwage kto jak i gdzie jeździ, jak ktoś robi trase do roboty do skrzynia z nobleski nie będzie zbyt dobrym rozwiązaniem :D ja chyba się zdecyduje na tą z D14 :D
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Też chyba idę w tym kierunku, bo autem śmigam dzień w dzień, przełożenia będą krótsze niż w Y7, ale znowu nie tak krótkie żeby zamordować ekonomię :)
firstborne
08-04-16, 20:44
Pany co to może być - bezpiecznik? Przekaźnik? A może coś innego? Niechcący zrobiłem zwarcie przy porządkach plątaniny kabli, padł bezpiecznik jap val 40A pod maską - wymieniłem go, ale nadal nie mam nawiewu na żadnym poziomie i nie świecą się kontrolki na co aktualnie jest nawiew. Bezpieczniki przejrzałem, ale wydają się być w porządku, a może któryś tylko wygląda na taki a może jest spalony. Który może odpowiadać za takie coś?
,
popatrz tutaj
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
Panowie doczytałem, że w VI gen. zderzak z hb pasuje do coupe przedlift=przedlift, polift=polift ale chciałem dopytać, czy bez rzeźby przełożę grill od coupe do hb?
Rozpórka przednia górna z ITR podchodzi do EJ6? Trzeba coś przerabiać?
popatrz tutaj
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
masz może taką stronę z ori instrukcji obsługi z tabelka z olejami/zakresami temp itd?
Starstruck
09-04-16, 21:39
Rozpórka przednia górna z ITR podchodzi do EJ6? Trzeba coś przerabiać?
Pasuje. Tylko trzeba wywiercić otwory.
Tutaj do 5g:
http://i267.photobucket.com/albums/ii320/RonJ_HCF/picture_1026.jpg
A tutaj znalazłem 6g i inne:
http://www.bernardiparts.com/Images/Install/OilChart102910.gif
Jaka jest oznaka łozysk, ktore mozna uzyc w lewarku zmiany biegow? Wiem ze sporo osob u siebie wkładało łozyska, zamiast seryjnej tulejki, jest to faktycznie dobre rozwiazanie?
Pasuje. Tylko trzeba wywiercić otwory.
Otwory nagwintować, czy dać śrubę z nakrętką? W ogolę da się zamontować ją przy seryjnym filtrze jeśli mam pionową przepustnice?
dzięki York22, wychodzi ze 5w30 np do 6gen, mimo wszystko na forum widzę przeważa 5w40 raczej.
dzięki York22, wychodzi ze 5w30 np do 6gen, mimo wszystko na forum widzę przeważa 5w40 raczej.
5w30 to tylko klasa lepkości. Poczytaj sobie wielki temat o olejach. W skrócie pierwsza cyfra odpowiada za zachowanie oleju w niskich temperaturach a druga w wysokich. Dla naszych warunków klimatycznych jeśli nie zmieniasz oleju sezonowo to najlepszy jest 0w40.
Swoją drogą ta tabelka trochę dziwna jest bo do 7 gena w oryginalnej instrukcji jest podany olej 5w40 lub 0w40. Nijak się to ma do tej tabelki.
Też chyba idę w tym kierunku, bo autem śmigam dzień w dzień, przełożenia będą krótsze niż w Y7, ale znowu nie tak krótkie żeby zamordować ekonomię :)
Z tego co wyczytałem w tablicy przełożeń to skrzynia z D14 96-98r jest jeszcze dłuższa niż ja mam u siebie w y7 z 2000r ^^
Starstruck
10-04-16, 15:12
Otwory nagwintować, czy dać śrubę z nakrętką? W ogolę da się zamontować ją przy seryjnym filtrze jeśli mam pionową przepustnice?
Śruby z nakrętką. A i pionowa przepustnica... zapomniałem. Musisz przejść na poziomą albo wykombinować jakiś "niższy" dolot. Ale ogólnie rozpórka wymiarami (długość, rozstaw) pasuje.
Potrzebuje zamontować silniczki regulacji wysokości świateł do mojego civica. Mam nowe lampy TYC i kupiłem silniczki z bolcem zakończonym kulka ale za cholere nie mogę tego wsadzić bo otwór w lampie jest za mały. Czy mam złe silniczki (powinny być na gwint) czy źle próbuje to zamontować?
Potrzebuje zamontować silniczki regulacji wysokości świateł do mojego civica. Mam nowe lampy TYC i kupiłem silniczki z bolcem zakończonym kulka ale za cholere nie mogę tego wsadzić bo otwór w lampie jest za mały. Czy mam złe silniczki (powinny być na gwint) czy źle próbuje to zamontować?
Powinieneś kupić silniczki do lamp typu Stanley - te z metalowym, nagwintowanym elementem, który mocuje się w reflektorze.
Powinieneś kupić silniczki do lamp typu Stanley - te z metalowym, nagwintowanym elementem, który mocuje się w reflektorze.
Ech czyli kupiłem nieodpowiednie. Czy ktoś zna w takim razie sklepy w Warszawie lub okolicach gdzie można dostać takie silniczki? Na allegro są praktycznie tylko zakończone kulka.
Starstruck
10-04-16, 16:05
Ralf ma takie po bodajże 40 zł?
Z tego co wyczytałem w tablicy przełożeń to skrzynia z D14 96-98r jest jeszcze dłuższa niż ja mam u siebie w y7 z 2000r ^^
W tej "słynnej" tabelce jest bardzo dużo błędów, więc nie sugerował bym się nią.
O jakim D14 piszesz? 3D (d14a3/4) czy 5D (d14a2)?
W hatchbacku 3d czyli ej9 były skrzynie przyzwoicie zestopniowane ale z długim przełożeniem 4,0(cośtam)
W angielce z silnikiem 1,4 były skrzynie kiepsko zestopniowane ale z krótkim przełożeniem 4,4
W tej "słynnej" tabelce jest bardzo dużo błędów, więc nie sugerował bym się nią.
O jakim D14 piszesz? 3D (d14a3/4) czy 5D (d14a2)?
W hatchbacku 3d czyli ej9 były skrzynie przyzwoicie zestopniowane ale z długim przełożeniem 4,0(cośtam)
W angielce z silnikiem 1,4 były skrzynie kiepsko zestopniowane ale z krótkim przełożeniem 4,4
Mowie o skrzyni z 3D, a3/4.
Skrzynia z tego silnika napewno będzie lepsza niż ta co teraz mam z tego co wyczytałem, fd jest to samo ale przełożenia krotsze?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Mowie o skrzyni z 3D, a3/4.
Skrzynia z tego silnika napewno będzie lepsza niż ta co teraz mam z tego co wyczytałem, fd jest to samo ale przełożenia krotsze?
Skrzynia z ej9 to na pewno nie jest 9A tylko S40 - inne w ej9 nie występowały. 9A to skrzynia z angielki 5-drzwi.
Ta skrzynia z d14a3/4 3d (s40) jest z takim samym przełożeniem głównym co skrzynia z d16y7 w 3d z tą różnicą, że w d14 jest trochę krótszy II i III bieg. Nie wiem jak w coupe, które Ty posiadasz, ale podejrzewam że tak samo bo 4d też ma tak samo.
Witam
W jaki sposób zdemontować drugą sondę lambda w EJ9 ? Chodzi mi o to ,że nie wiem gdzie jest wpięta.(kabel wchodzi w otwór w podłodze i tyle go widać).
piterstar1
11-04-16, 14:13
Witam
W jaki sposób zdemontować drugą sondę lambda w EJ9 ? Chodzi mi o to ,że nie wiem gdzie jest wpięta.(kabel wchodzi w otwór w podłodze i tyle go widać).
Nie ma takiej mozliwosci. Druga sonda jest na kolektorze wydechowym za katem a pierwsza przed katem. Wszystko w komorze silnika.
Odbiegając od tematu skrzyń, u mojej Pani w VIg hb strzeliły obydwie spręzyny z przodu^^ ktòre kupić żeby najbardziej podchodziły pod oem? Monroe, kayaba?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Odbiegając od tematu skrzyń, u mojej Pani w VIg hb strzeliły obydwie spręzyny z przodu^^ ktòre kupić żeby najbardziej podchodziły pod oem? Monroe, kayaba?
To ewidentny znak, żeby wkładać krótsze.
;)
Jej nie potrzeba krotszych tylko wygodnie ma być[emoji14]to jakie?:P
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.