Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

kubaszow
24-05-15, 11:13
Takie falowanie zazwyczaj spowodowane jest jakas nieszczelnoscia, np.uszczelka, lub mialem tak u siebie w pospiechu pomylilem 2 wtyczki i rowniez zaczely obroty szalec po odpaleniu.
Spr. jeszcze raz dokladnie czy masz odp. uszczelki (pod przepustnice)czy nie jest rozerwana, czy np. wycieta w niej fasolka nie jest innych wymiarow niz otwor, spr. podlaczenie wtyczek.

pawel83waski
24-05-15, 13:00
Problem, powiedzmy, rozwiazany... pomoglo skrecenie sroby wolnych obrotow na max. Czyli ciagnie gdzies lewe powietrze... teraz juz z gorki ;)

Kriss91
24-05-15, 13:10
Panowie, pytanie z serii "wróżenie z fusów". Jaki orientacyjny ubytek oleju może być przy uszkodzonym uszczelniaczu wału od strony rozrządu? Auto nie zostawia jakichś wyraźnych plam na dłuższym postoju, ale widać wyraźnie, że poci się przy rozrządzie i potrafią zbierać się krople pod silnikiem. Ubywa mi stosunkowo dużo oleju, a silnik praktycznie nie kopci :confused: Czyżby problem był właśnie tutaj?

kepa416
24-05-15, 13:53
co do tego bicia to dziś rano trochę polatałem po równym asfalcie i przy 150 problem ustępuje i jest wszystko ok coś to ułatwia? mogę coś wyeliminować?
Zmień gościa od kół jedz do normalnego zakładu z dobrym sprzętem.

Matheo12
24-05-15, 17:57
Pytanie odnośnie wymiany zegarów w EJ9, chcę wrzucić takie: http://images8.fotosik.pl/228/0fe19776dd23e153.jpg dużo z tym roboty jest? Ile kosztuje taki swap (robocizna)?

Kriss91
24-05-15, 18:31
Chodzi o całe zegary czy same tarcze? W pierwszym przypadku jest banalnie prosto. W drugim trochę więcej rozbierania, ale też nie ma tu skomplikowanych czynności.

Matheo12
24-05-15, 18:39
Chodzi o całe zegary czy same tarcze? W pierwszym przypadku jest banalnie prosto. W drugim trochę więcej rozbierania, ale też nie ma tu skomplikowanych czynności.

Chodzi mi o całe zegary

Kriss91
24-05-15, 18:42
Odkręcasz dwie śrubki, zdejmujesz osłonę zegarów, odkręcasz kolejne cztery śrubki, odpinasz kostki, zamieniasz zegary, a reszta już w odwrotnej kolejności.

Labed2007
24-05-15, 22:11
Moim zdaniem głupie pytanie zadałeś :P to tak jak by sie zapytać po co wymieniac olej po 9 tys jak mozna po 100tys i co sie wtedy stanie ? zalewam zawsze ten sam olej pożądny kastrola magnateka :o

Tak to jest jak sie na kacu posty pisze :p

non4me
24-05-15, 22:29
Witam, posiadam kolektor z kat (d15z6) jest troche pekniety, jakis czas temu kupilem od 1.4 bez kata i mam pytanie czy jak go zalozę to moge liczyc na jakies minimalne przyrosty i czy jest to dobre rozwiazanie ?

Starstruck
24-05-15, 22:35
Możesz liczyć na głośniejszą pracę układu wydechowego i 1 KM więcej przy najwyższym zakresie obrotów.

non4me
25-05-15, 05:51
Te KM mnie tak bardzo nie interesuja tylko wlasnie boje sie tej glosnej pracy auta, lubie cisze gdy jade, a szkoda mi teraz pieniedzy zeby szukac nowego kolektora jak juz mam ten z 1.4

pawel83waski
25-05-15, 06:00
Bez przesady z ta glosnoscia... po samym kacie ;)

kepa416
25-05-15, 13:16
Nie tyle głośność co powstanie metaliczny dźwięk w okolicy 3500rpm

piterstar1
25-05-15, 14:13
No wlasnie, co zrobic z takim metalicznym dzwiekiem?? Podobno dwa srodkowe tlumiki albo jeden dlugi zalatwia sprawe.

kepa416
25-05-15, 14:44
No wlasnie, co zrobic z takim metalicznym dzwiekiem?? Podobno dwa srodkowe tlumiki albo jeden dlugi zalatwia sprawe.
Ponoć tak, ja mam strumiennice i cos takiego słyszę kolo 3500 rpm ale to trwa chwilę i nikt kto nie wie nie zwraca na to uwagi.

mblbn
25-05-15, 14:53
ja wrzuciłem mały tłumik przelotowy w miejsce kata i jest gitara

Powered
25-05-15, 17:57
Możecie mi powiedzieć czy zmienic olej na innny czy lac ten sam? zaznaczam że oleju bieże sporo... Ok. 1 l na 1. 5 k. km wyciek jest,
ale jest on po prostu znikomy. (nie ma plam pod autem )
Ej 9 D14a4 przebieg 254 k. Lałem do tej pory mobil 1 super 2000 10w40.

krabski
25-05-15, 18:17
Witam serdecznie ;) może ktoś mi doradzi co zrobić z małymi znakami rdzewienia.
Planuje wyczyścić zardzewiałe powierzchnie w podłodze samochodu, jest tego naprawdę bardzo niewiele dlatego chcę to zrobić zanim dojdzie do większej korozji.
Podłogę wyczyszczę z rdzy odtłuszczę i teraz pytanie czym polecacie to zabezpieczyć ? Minimalne ślady rdzy 2-4 mm widać również na zakolach. Proszę o jakieś sugestie rady jak by to ładnie zrobić żeby jeszcze trochę lat pojeździła moja honda. Pozdrawiam

Powered
25-05-15, 20:34
Ja polecam do takich rzeczy BOLL srodek do konserwacji nadwozia. Bardzo dobrze sie do takich rzeczy nadaje. Dobrze kryje, dosc szybko wysycha woda po nim splywa i jest tani 1 kg kosztuje ok. 17 zł (malujesz pendzlem) kupisz w każdym sklepie z farbami itp.

Starstruck
25-05-15, 20:37
Możecie mi powiedzieć czy zmienic olej na innny czy lac ten sam? zaznaczam że oleju bieże sporo... Ok. 1.5 l na 1k. km wyciek jest,
ale jest on po prostu znikomy. (nie ma plam pod autem )
Ej 9 D14a4 przebieg 254 k. Lałem do tej pory mobil 1 super 2000 10w40.

Mój dupowóz pali ok. 2 l oleju na 1000 km i szczerze leję tam cokolwiek, byleby uzupełnić. Najpierw kusiłem się na półsyntetyk, teraz zalewam najtańszy minerał. Gdybym miał dojście, to lałbym przepał. Auto robi 10 km dziennie i ma być maksymalnie tanie w utrzymaniu ;).

kamil1306
25-05-15, 21:19
Witam serdecznie. Czy ktoś orientuje się jakie żarówki idą do podświetlenia zegarów w civicu vi hb 3d ? Z tego co czytałem idzie tam kilka rodzajów ale żadnych konkretnych informacji nie znalazłem.

luchuma
26-05-15, 01:07
t1, r5, w5w

Eljasz
26-05-15, 02:17
Witam!
Był u mnie robiony swap z d14 na b16 i nie mam pewności czy została zmieniona pompa paliwa. Da się jakoś rozpoznać jaka pompka jest zamontowana?
Z gory dziekuje za opowiedzi. Pozdrawiam.

maxicas
26-05-15, 08:44
Czy podkładki pod sprężyny w górnych mocowaniach amortyzatora w EK hb są takie same jak w Civicu IV i CRX II? Bo w ofercie strongflexa dostępne są tylko takie : http://www.strongflex.eu/pl/honda-crx-88-91/229-przekladka-izolator-sprezyny-przedniej.html, a przy okazji zakładania gwintu chciałem te gumy w mocowaniach amortyzatorów powymieniać na poli.

kamil1306
26-05-15, 10:29
t1, r5, w5w
Dziekuje bardzo.

SenbonZakura
28-05-15, 18:54
Elo. Ostatnio w pracy z chłopakami rozmawiamy o tym czy nasze stare już silniki są przystosowane do lepszych paliw typu vpower racing. W temacie grubo przerobionej hondziawki wyczytalem w modach, że przerobili i dostosowali kompa (silnik) pod vp racing. Jak to jest panowie, opłaca się lać wyżej niż 95 w takim np. D15z6 czy tylko złapie zmułę i zaszkodzi?

by Paplatalk

luchuma
28-05-15, 22:41
jesli stroisz kompa to sie oplaca tylko ze potem tylko 98 trzeba lac ;]
jesli masz seryjna mape to 95 wystarczy

Frohus
29-05-15, 04:24
Siema, silnik b16a2. Jak auto postoi przez noc i silnik dosyć mocno się schłodzi gdy rano są temperatury bliższe zeru to po odpaleniu słychać dosyć mocne klekotanie, dzwiek nasila sie przy przyspieszaniu, glownie wtedy go slychac, bo na postoju jest w miare cicho. dźwięk ustępuje całkowicie jak silnik się rozgrzeje. Co to może być? Panewki korbowodowe miałem wymieniane 2 miesiące temu, więc to odpada. Miał ktoś coś takiego?

kazik2_h9w3
29-05-15, 06:42
Albo kasowniki vteca lub zawory

pawel83waski
29-05-15, 07:44
Zawory

golommbek
30-05-15, 22:55
Kasowniki. Miałem to samo, myślałem że zawory i po regulacji ten obiaw został. Stawiał bym bardziej na kasowniki.

piterstar1
30-05-15, 23:30
Ja jestem po regulacji zaworow i dalej cos telepie. A kasowniki to nie sa bo ich nie ma ;)

baro09200
31-05-15, 08:42
Panowie czy w zaciskach hamulcowych przód przy montażu osłony przeciwpyłowej są też tam te sprężynowe druciki bo w zestawie naprawczym nie mam ich a nowa osłona nie trzyma sie bez drucika

delek
31-05-15, 11:46
Fabrycznie w zacisku taki pierścień jest. W moim zestawie naprawczym również go nie było, widocznie producenci wychodzą z założenia, że on nie podlega zużyciu i wymianie. Jeśli twój stary pierścień jest zniszczony albo w ogóle go nie masz to dogiąłbym nowy ze sprężystego drutu i gitara.

baro09200
31-05-15, 13:23
No właśnie go tam nie ma i dziwne że stare osłony nie wypadły chociaż zauważyłem że ta nowa jest w miarę ciasno spasowana w poprzednim aucie zmieniałem gumki i taki pierścień miałem w zestawie

arek3112
31-05-15, 14:40
Panowie, wczoraj przez przypadek w moim EJ9 zrobilem w bagażniku na lampce małe spięcie i teraz nie mam oświetlenia ani w bagażniku ani w srodku. Jakiego bezpiecznika szukac i ewentualne co jeszcze zrobic by to naprawic?

login
31-05-15, 15:15
Panowie, wczoraj przez przypadek w moim EJ9 zrobilem w bagażniku na lampce małe spięcie i teraz nie mam oświetlenia ani w bagażniku ani w srodku. Jakiego bezpiecznika szukac i ewentualne co jeszcze zrobic by to naprawic?

http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
Bezpiecznik nr. 24 pod maską.

Znalezienie w Google zajęło mi 10 sekund.

arek3112
31-05-15, 19:34
http://obrazki.elektroda.net/69_1251140460.jpg
Bezpiecznik nr. 24 pod maską.

Znalezienie w Google zajęło mi 10 sekund.

Wymienilem ten bezpiecznik, w srodku a nie pod maska, ale i to nic nie dało...

baro09200
31-05-15, 22:17
Tak dla potomnych jeżeli chodzi o te zaciski o które pytałem odpowiadam jasno nie jest potrzebny żaden drut rozpierający wystarczy sama osłona i tłoczek, wszystko. Najpierw zakładamy osłonę, następnie nakładamy tłoczek nie wejdzie nam lecz do tego używamy powietrza które tłoczymy do wewnątrz i wywrze na gumce ciśnienie co spowoduje wskoczenie osłony na tłoczek. Odpowiedź zaciągnięta z zagranicznego forum

login
31-05-15, 23:17
Wymienilem ten bezpiecznik, w srodku a nie pod maska, ale i to nic nie dało...

Fakt, moja pomyłka.

arek3112
31-05-15, 23:30
Więc jakies inne pomysły jeszcze jak naprawic oswietlenie wnetrza?

luchuma
31-05-15, 23:48
jesli bezpieczniki sprawdziles to pewnie jakis kabel sie upalil ;]

delek
31-05-15, 23:57
Sprawdź żarówki

baro09200
01-06-15, 16:19
Jeszcze jedno pytanko w sprawie hamulców. Czy prowadnice zacisków powinny sprężynować tzn że jeżeli je wcisnę to mają wrócić na swoją pozycję czy powinny zostać w tym miejscu do którego je wcisnę bo moje sprężynują i wychodzi na to że dociskają klocki i nie wiem czy to dobrze

delek
01-06-15, 17:08
One dociskają klocki z siłą komarzej nogi także nie przejmuj się.

piterstar1
01-06-15, 18:49
Te prowadnice maja sprezynowac na gumce i plynnie chodzic.

Frohus
01-06-15, 23:15
Potrzebuję konkretnej odpowiedzi. Zbliża mi się wymiana łożyska oporowego w skrzyni, więc chcę przy okazji wymienić sprzęgło i tu pytanie. Chcę przy okazji wymiany wsadzić sprzęgło nieco mocniejsze, które w przyszłości uciągnie więcej niż moje obecne 170km w b16a2, ale nie chce przy tym rozbijać banku. Znajdę coś lepszego niż Exedy? Istnieje może jakiś spiek, którym da się jeździć "normalnie" po mieście?

Labed2007
01-06-15, 23:55
Potrzebuję konkretnej odpowiedzi. Zbliża mi się wymiana łożyska oporowego w skrzyni, więc chcę przy okazji wymienić sprzęgło i tu pytanie. Chcę przy okazji wymiany wsadzić sprzęgło nieco mocniejsze, które w przyszłości uciągnie więcej niż moje obecne 170km w b16a2, ale nie chce przy tym rozbijać banku. Znajdę coś lepszego niż Exedy? Istnieje może jakiś spiek, którym da się jeździć "normalnie" po mieście?

Jak chcesz jeździć po mieście to nie kupuj spiekowego. Załóż np. XTD stage 2.

Frohus
02-06-15, 00:39
Jak chcesz jeździć po mieście to nie kupuj spiekowego. Załóż np. XTD stage 2.


Cena widzę znośna. A jak to się ma z przeniesieniem mocy? Ile będzie w stanie przenieść stage1 a ile 2? Nie ukrywam, że może nie w najbliższym czasie ale na pewno zanim sprzęgło dokończy swego żywota chciałbym założyć turbo, więc kluczowym parametrem jest właśnie potencjał tego sprzęgła, żebym nie musiał za chwile znowu kupować nowego.

@edit
Wyczytałem, że stage 2 jest w stanie przenieść do 300 km, więc chyba udam się w tym kierunku, dzięki za odpowiedź ;)

sebawo
02-06-15, 09:41
w sprzęgle liczy się to, ile niuta przeniesie a nie mocy :)

Labed2007
02-06-15, 12:10
w sprzęgle liczy się to, ile niuta przeniesie a nie mocy :)

Ale wszyscy podają ile przeniesie mocy :D To nielogiczne, przecież sprzęgła w nowych dieslach padają szybko(w niektórych przypadkach 150kkm to wyczyn) - bo mają 2-3 razy więcej Nm przy tej samej mocy co nasze Hondy.
Stage 2 powinno dać radę z turbo, spiek to raczej słaby pomysł jak chcesz tym jeździć po mieście. Do jazdy po Poznaniu skręcisz boost to wydłużysz trochę żywotność sprzęgła - bo i tak niepotrzebny przy aktualnym przyzwoleniu na branie praw jazdy :D

rychupeja
02-06-15, 14:16
Panowie, czy sloty (te na wsuwki żeńskie) stały 12v i 12v po stacyjce nad bezpiecznikami są zabezpieczone bezpiecznikami? Bo chce podłączyć cb i nie wiem czy dawać bezpiecznik a metodą na zwarcie wolałbym nie próbować.

podglądowo - chodzi o te zaznaczone żółtym kolorem: https://www.dropbox.com/s/auo2fb8hts1ug5m/Bez%C2%A0tytu%C5%82u.png?dl=0

Matt_Btw
02-06-15, 14:53
na stacyjke jest bezpiecznik 40A w puszce pod maska, lepiej nie spal bo ciezko z dostepnoscia.

rychupeja
02-06-15, 15:26
na stacyjke jest bezpiecznik 40A w puszce pod maska, lepiej nie spal bo ciezko z dostepnoscia.

Dzięki za info bo już miałem, sprawdzać metodą zwarcia czy jest ten bezpiecznik. To jednak dam po drodze, jeszcze jeden - wtedy pójdzie ten mniejszy i ten większy przeżyje :)
A pośrednio nie ma jeszcze jakiegoś ?

leigimas
02-06-15, 22:37
W ej6 szukam złącza diagnostycznego. Rozebrane zostało całe wnętrze ( nie ma go pod nogami pasażera, za radiem ani koło bezpieczników po stronie kierowcy)
Jedyna wolna niebieska wtyczka jest za radiem ( 4 piny w jednym rzędzie, [czarny, czerwony,zółty, biały z niebieskim paskiem]).
Gdzie moge jeszcze szukać złącza diagnostycznego jaki kolor ma wtyczka i ile pinowa ona jest.

rychupeja
02-06-15, 22:39
Jest jeszcze jakas wtyczka wolna (przynajmniej u mnie), kolo podstopnika, po lewej stronie za ta oslona ale nie mam pewnosci ze to obd

sebawo
03-06-15, 09:53
który rok tego ej6? U mnie wtyczka była wpięta w zaślepkę przy bezpiecznikach pod nogami kierowcy. Więc teoretycznie też nie miałem 'wolnej' wtyczki, bo na pierwszy rzut oka ona była wpięta :)

Labed2007
03-06-15, 16:48
Panowie dzisiaj jechalem z 10 min po autostradzie 200kmh na 4 biegu więc obroty mialem ok. 7000 i zauwazylem ze wskazowka temp z 1/3 skali skoczyla na chwile do 1/2 i po zwolnieniu do 110km/ spadla z powrotem na 1/3... Pozniej palowalem ile wlezie i wskazowka byla na 1/3 skali, ani drgnela. Troche sie wystraszylem, po powrocie do domu zalalem nowy plyn prestone.

luchuma
03-06-15, 21:47
chlodnice zmien

Labed2007
03-06-15, 22:03
chlodnice zmien

W lutym założyłem nowa nissens bo oem ciekla.

luchuma
03-06-15, 22:39
jak jest ok to zapomnij o tym

jak wroci to termostat obadaj a potem czujnik temp

na postoju sie nie grzeje??

Labed2007
03-06-15, 23:33
jak jest ok to zapomnij o tym

jak wroci to termostat obadaj a potem czujnik temp

na postoju sie nie grzeje??

Jechalem godzinę w korkach po poznaniu i nic. Wskazówka powedrowala na srodek dopiero po konkrentym palowaniu jadac kilka minut na czerwonym polu.
Zalalem nowy plyn wyleciało troche syfu - w tym dwie muchy:) wiec moze bedzie lepiej. Jechałem jakis czas na 4,5 k rpm 3 biegiem po wymianie plynu zeby sprowokowac wskaźnik ale ciagle lezal w optymalnej pozycji.

mblbn
04-06-15, 00:02
jak chcesz sprowokować wskaźnik to duś go na piątce poniżej 2k obrotów i przyspieszaj od 1500 na piątce :D najlepiej pod górkę

luchuma
04-06-15, 07:03
to brzmi bardziej jak prowokacja panewki :P

rryba
04-06-15, 10:18
to brzmi bardziej jak prowokacja panewki :P

hmmm ... przepraszam za głupie pytanie , chociaz mowia ze nie ma glupich pytan

to jak jezdzic i zmieniac biegi aby nie przekrecic panewki i jej 'nie prowokowac' ? zawsze myslalem ze duze obroty przekrecaja panewke a nie małe w okolicach 1,5

mblbn
04-06-15, 10:32
obie skrajności mają swoje uroki w postaci obciążenia korb :P ale największym wrogiem panewki jest chyba kiepski olej albo jego brak :D

piterstar1
04-06-15, 11:09
Ktos wie czy wnetrze w EK4 roznilo sie odcieniem w przed i polifcie?? Slyszalem ze tak, ze polift jest calkiem czarny, a przedlift nie, ale czy tak jest naprawde??
Ktos wie??

luchuma
04-06-15, 12:53
hmmm ... przepraszam za głupie pytanie , chociaz mowia ze nie ma glupich pytan

to jak jezdzic i zmieniac biegi aby nie przekrecic panewki i jej 'nie prowokowac' ? zawsze myslalem ze duze obroty przekrecaja panewke a nie małe w okolicach 1,5

male obroty nie przekreca panewki (w hondzie ba sa zamki na panewkach a w niektorych samochodach gdzie nie ma zamkow na panewkach to sie przekreci panewka na niskich)
w hondzie ponizej 2tys rpm jest male cisnienie oleju co moze spowodowac przytarcie panewki i wału a tym bardziej pod obciazeniem na 5 biegu pod gorke jak ktos wyzej proponowal...


Ktos wie czy wnetrze w EK4 roznilo sie odcieniem w przed i polifcie?? Slyszalem ze tak, ze polift jest calkiem czarny, a przedlift nie, ale czy tak jest naprawde??
Ktos wie??

poszukaj kilka stron wstecz bo bylo to omawiane ;]

tomalacivic
04-06-15, 13:24
Panowie potrzebuje fotki zdjecia wiązki od klimy to w komorze sinika od 6 gen ek

Labed2007
04-06-15, 13:53
jak chcesz sprowokować wskaźnik to duś go na piątce poniżej 2k obrotów i przyspieszaj od 1500 na piątce :D najlepiej pod górkę

Dzisiaj goraco wiec spróbuję :) Moze wymiana plynu cos dala.
EDIT: jechałem 15km z pedałem w podłodze prawie 200 na 4 biegu i wskazowka poszla na srodek ale nie wyżej. Chwile po odpuszczeniu do 110 i wrzuceniu 5 wskaznik wrocil na poziom 1/3 skali.

Labed2007
04-06-15, 19:10
A czy korek chłodnicy moze miec jakiś wpływ na to co się dzieje? Bo założyłem fabryczny korek do nowej chłodnicy... Dzisiaj patrze pod niego a tam pełno syfu,rdza itp... Założyłem nowy korek który był w komplecie z chłodnicą - właściwie wygląda tak samo, jest na nim napis 1.1bar - również jak na oryginalnym korku.

luchuma
04-06-15, 19:33
trzeba bylo zrobic plukanke ukladu chlodniczego przed wymiana plynu ;]

korek jak jest popsuty to wywala plyn


a w ogole 1/3 skali to albo popsuty czujnik temp albo termostat sie nie domyka

powinien byc w polowie

piterstar1
04-06-15, 19:53
Zamieszczone przez piterstar1
Ktos wie czy wnetrze w EK4 roznilo sie odcieniem w przed i polifcie?? Slyszalem ze tak, ze polift jest calkiem czarny, a przedlift nie, ale czy tak jest naprawde??
Ktos wie??




poszukaj kilka stron wstecz bo bylo to omawiane ;]


Kilka stron wczesniej to ja pytalem w ogole o kolor wnetrza w EK4. A teraz pytam o roznice w odcienia w przed i polifcie. Wszystkie maja napisane Black, ale ponoc przedlift ma jasniejsze. I tego chce sie dowiedziec czy tak jest.

Kriss91
04-06-15, 20:03
trzeba bylo zrobic plukanke ukladu chlodniczego przed wymiana plynu ;]

korek jak jest popsuty to wywala plyn


a w ogole 1/3 skali to albo popsuty czujnik temp albo termostat sie nie domyka

powinien byc w polowie
Dziwne, bo ja zarówno w starym D16Y7 jak i obecnym B18C4 mam roboczą temp. płynu na 1/3 skali (wskazówka na niższej fali ikony).

DanielSGL
04-06-15, 20:14
trzeba bylo zrobic plukanke ukladu chlodniczego przed wymiana plynu ;]


jak najlepiej do tego podejść? jakiś środek czy zwykła woda demineralizowana, pojeździć i spuścić?

Labed2007
04-06-15, 20:46
jak najlepiej do tego podejść? jakiś środek czy zwykła woda demineralizowana, pojeździć i spuścić?
Sa srodki w sklepach do płukania. Polecam wyzsza polke: valvo,motul,liqui moly.

Luchuma:Plukanka robiona u mnie rok temu, syfu za duzo nie wylecialo.
U mnie wskazowka poszla na srodek dopiero po dobrych kilku minutach jazdy non stop w gornym zakresie obrotow.

rryba
05-06-15, 10:18
male obroty nie przekreca panewki (w hondzie ba sa zamki na panewkach a w niektorych samochodach gdzie nie ma zamkow na panewkach to sie przekreci panewka na niskich)
w hondzie ponizej 2tys rpm jest male cisnienie oleju co moze spowodowac przytarcie panewki i wału a tym bardziej pod obciazeniem na 5 biegu pod gorke jak ktos wyzej proponowal...


wielkie dzieki za wysjasnienie !

luchuma
05-06-15, 12:39
Dziwne, bo ja zarówno w starym D16Y7 jak i obecnym B18C4 mam roboczą temp. płynu na 1/3 skali (wskazówka na niższej fali ikony).

a ja mam z milimetr nad fala i wydaje mi sie ze to jest polowa wlasnie :)


jak najlepiej do tego podejść? jakiś środek czy zwykła woda demineralizowana, pojeździć i spuścić?

wlewasz plukanke do nabycia np w InterCars i robisz 50km z suwakiem ogrzewania na full
a potem spuszczasz calosc nie tylko z chlodnicy ale i z bloku

potem jak blok suchy to wlewasz docelowy plyn (jesli chcesz to mozesz przeplukac demineralizowana)

rychupeja
05-06-15, 18:59
Panowie mam pytanko - przy poruszaniu na boki mam luz w przednim kole, dosyć lekki - wygląda to tak: https://www.dropbox.com/s/3k4bvqd73i300ch/WP_20150605_15_22_05_Pro.mp4?dl=0
Luzów na sworzniach, drążkach nie ma, koło dokręcone więc czy zostaje już tylko łożysko?

wiesko1261
05-06-15, 21:49
Panowie mam pytanko - przy poruszaniu na boki mam luz w przednim kole, dosyć lekki - wygląda to tak: https://www.dropbox.com/s/3k4bvqd73i300ch/WP_20150605_15_22_05_Pro.mp4?dl=0
Luzów na sworzniach, drążkach nie ma, koło dokręcone więc czy zostaje już tylko łożysko?

nakrętka od przegubu dokręcona ? huczy podczas jazdy :)
zazwyczaj łożysko jak pada to wcześniej huczy , ale żeby taki luz łapał ? zacznij od sprawdzenia nakrętki

Labed2007
06-06-15, 01:56
Panowie mam pytanko - przy poruszaniu na boki mam luz w przednim kole, dosyć lekki - wygląda to tak: https://www.dropbox.com/s/3k4bvqd73i300ch/WP_20150605_15_22_05_Pro.mp4?dl=0
Luzów na sworzniach, drążkach nie ma, koło dokręcone więc czy zostaje już tylko łożysko?

U mnie nakrętka przegubu była dokręcona, nic nie huczało i okazało się że to łożysko.

rychupeja
06-06-15, 09:33
Wieśko, nakrętka oczywiście dokęcona (zagięcie na miejscu), huczeć własnie nie huczy, ale chyba nie zawsze wystepuje ten symptom w padnietym łożysku, w poniedziałek rozbiorę jeszcze raz, ale mam jeszcze jedną hipotezę - otóż tarcza powinna być przykręcona dwiem śrubkami m6 ze stożkowym łebkiem na śrubokręt, u mnie jest zakręcona tylko jedną śrubką (widocznie jakiś zdolny mechanik ukręcił drugiej ten łepek, albo nie zakrecił po prostu), czy to może być przyczyna? wiem, że to takie gdybanie, ale powiedzcie tak teoretycznie?

kazik2_h9w3
06-06-15, 09:46
To raczej nie będzie miało wpływu

York22
06-06-15, 13:38
Wieśko, nakrętka oczywiście dokęcona (zagięcie na miejscu), huczeć własnie nie huczy, ale chyba nie zawsze wystepuje ten symptom w padnietym łożysku, w poniedziałek rozbiorę jeszcze raz, ale mam jeszcze jedną hipotezę - otóż tarcza powinna być przykręcona dwiem śrubkami m6 ze stożkowym łebkiem na śrubokręt, u mnie jest zakręcona tylko jedną śrubką (widocznie jakiś zdolny mechanik ukręcił drugiej ten łepek, albo nie zakrecił po prostu), czy to może być przyczyna? wiem, że to takie gdybanie, ale powiedzcie tak teoretycznie?

Śrubki od tarczy nie mają żadnego wpływu, bo nakrętki koła dociskają tarczę do piasty tak, że nie ma tam żadnego luzu. Pomimo, że nakrętka na przegubie jest niby na swoim miejscu, spróbuj ją dokręcić jeszcze, może ktoś wcześniej tam coś grzebał i nie dokręcił odpowiednio. Jak to nic nie da to łożysko do wymiany będzie.

rychupeja
06-06-15, 13:55
Dzięki chłopaki! w poniedziałek zdejmę koło jeszcze raz i przyjrzę sie temu uważniej. Pozdrawiam!

York22
06-06-15, 14:07
Tą nakrętkę najlepiej się dokręca jak masz założone koło i auto normalnie stoi na ziemi. Wtedy dajesz ręczny i dokręcasz nakrętkę, tak jest najwygodniej. Musi być mocno dokręcona, o ile dobrze pamiętam to manual podawał 180 Nm.

CreIser
07-06-15, 12:32
Pytam orientacyjnie:

w jakiej cenie "chodzi" po ogłoszeniach zdrowe D14A4?

Starstruck
07-06-15, 12:36
Pytam orientacyjnie:

w jakiej cenie "chodzi" po ogłoszeniach zdrowe D14A4?


To zależy czy ktoś szuka czy nie. Bo na te silniki nie ma popytu. Ktoś musi uparcie chcieć D14. Z tego co tak się orientuję to ok. 300-500 zł.

jarosekk
07-06-15, 12:37
Panowie czy końcowy od ej6 podpasuje do ej9 ? Dobrze by było gdyby nie trzeba było spawać tylko wyciągnąć z flanszą od ej6 i przykręcić do ej9. Tylko kwestia jak z długością i ułożeniem

CreIser
07-06-15, 12:40
To zależy czy ktoś szuka czy nie. Bo na te silniki nie ma popytu. Ktoś musi uparcie chcieć D14. Z tego co tak się orientuję to ok. 300-500 zł.

Nie sądzę. Znajomy kupił za 350 zł D14A4 zajechane i do remontu bo oliwy pobierało 1l na 300 km.
Chodzi mi o zdrowe, wyremontowane D14A4.

Starstruck
07-06-15, 13:04
To po co się k*rwa pytasz jak wiesz lepiej :)?

4 lata temu znajomy sprzedał bardzo zdrowe D14A4 z nowym rozrządem za 350 zł. 4 LATA TEMU. D16tki non vtec chodzą już od 600 zł. Bez względu na stan taki silnik ma wartość złomu.

Ziomek_heja
07-06-15, 16:03
Koledzy takie pytanie. Chcąc założyć klimatyzacje do Ej6 po swapie na B18C4 to powinienem szukać kompletnej klimy od Ej D serii czy może od jakiejś MB6/Mc2 ? Może już to pytanie było zadawane ale przeszukiwałem forum i nic nie znalazłem :(
Dzięki za każda pomoc :)

kazik2_h9w3
07-06-15, 16:37
Na pewno z b serii a najprościej z ek4

tomalacivic
07-06-15, 17:04
W mb występowała inna wiazka od Klimy

kepa416
07-06-15, 21:42
Podczas szybkich ruchów kierownicą w lewo i prawo słychać pukanie, obstawiałem krzyżak ale trzymając kolumnę, krzyżak i cześć przekładni nie czuć luzu podczas kręcenia. Sprawdzałem końcówki drążków bez luzu reszta zawieszenia wymieniana czy to problem w samej przekładni czy może same drążki?

luchuma
08-06-15, 02:10
maglownica?

kepa416
08-06-15, 17:05
maglownica?
No właśnie tylko jakbyc pewnym odkręcić drążki i wtedy poruszać? Bo jak oddam tym do regeneracji to wiadomo ze full serwis zrobią

kaszo
09-06-15, 10:42
Szukalem i nie znalazlem a musze odrazu po pracy dzialac. Moze mi ktos powiedziec jak zdjac przyciski elektrycznych szyb z panelu kierowcy (te w raczce).

login
09-06-15, 12:13
Szukalem i nie znalazlem a musze odrazu po pracy dzialac. Moze mi ktos powiedziec jak zdjac przyciski elektrycznych szyb z panelu kierowcy (te w raczce).

Ale w czym problem?
Zdemontować panel sterowania z drzwi -> odkręcić moduł sterowania od panelu -> rozkręcić moduł -> wyjąć przyciski

kaszo
09-06-15, 14:27
tylko one są na jakieś zatrzaski czy jak? Trzeba mocniej szarpnąć?

login
09-06-15, 16:45
tylko one są na jakieś zatrzaski czy jak?

Tak, coś w rodzaju zatrzasków.


Trzeba mocniej szarpnąć?

Jak mocniej szarpniesz, to jest szansa że coś pęknie albo uszkodzisz ten ruchomy element.
Ja, jak zdejmowałem u siebie, to delikatnie podważałem.

Kijana
09-06-15, 18:51
Panowie Ciężko odpala , po dodaniu całego gazu dostaje muła , strzela z rury , wina kabli i świec ? b18c4

kaszo
09-06-15, 19:08
Tak, coś w rodzaju zatrzasków.



Jak mocniej szarpniesz, to jest szansa że coś pęknie albo uszkodzisz ten ruchomy element.
Ja, jak zdejmowałem u siebie, to delikatnie podważałem.

dzięki, łatwo poszło srubokrętem. on off ktoś już szabrował bo złamana jedna nóżka

przemas7774
10-06-15, 01:09
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5426237686przepraszam jeśli nie ten dział ale czy ktoś może mi pomóc czy to podejdzie do v generacji jajko

And84
10-06-15, 10:32
Podchodzi tylko z tyłu musisz wymienić /przeszlifować tuleje w wahaczu dolnym bo widełki w amortyzatorach z 6 gen są węższe .

miles
10-06-15, 11:45
po 1. napisałem nie tutaj
po 2. nie podejdzie bo wahacze w 5 i 6 genie są inne!!! w piątym są grubsze!! z 5 gen do 6gen podejdzie bo wystarczy dać tulejkę i git, a w drugą stronę nie da rady
chyba że chcesz robić patenty jak kolega wyżej Ci napisał

ziom3159
10-06-15, 14:23
Koledzy ,rzęzi w mojej Hance podczas zmiany biegów przy przyspieszaniu .Czy to może być łożysko na wałku sprzęgłowym ??
Czy to jest częsty objaw w Hankach ???

kamilen
10-06-15, 21:23
Czy istnieje krótka maglownica do VI gen.? A może istnieje jakakolwiek z innego modelu, którą przy mniejszym lub większym nakładzie pracy da się przełożyć do ej9? Interesuje mnie coś co ma pełny skręt poniżej 3 obrotów od lewej do prawej. Najlepiej 2,3 albo 2,5.

mblbn
10-06-15, 21:36
EK4 zdaje się, że ma szybszy magiel

poziom
10-06-15, 21:48
Podbijam, jak z tym maglem jest?

kamilen
11-06-15, 08:43
EK4 zdaje się, że ma szybszy magiel

Według manuala ej9 ma 3,6 obrotu (tu by się zgadzało z moja serią). Podobnie wszystkie inne modele z silnikami d-serii. Krótszy magiel mają wszystkie VI gen. z silnikami B-serii (czyli EK4 też), ale też to dupy nie urywa bo jest to 3,35 obrotu.
Teoretycznie są jeszcze krótsze (2,65 obrotu) i takie by mi pasowały, ale to tylko w B-serii z kierownicą po prawej stronie, więc u nas w kraju to prędzej Yeti znajdziesz. Poza tym i tak nie pasuje do LHD.

Pytanie czy jest może jakiś sposób na przełożenie wnętrza magla RHD do korpusu LHD? A może jest jednak magiel, który pochodzi od LHD i ma poniżej 3 obrotów a najlepiej tak jak napisałem poniżej 2,5? Jakaś Integra? Jazz? Civic USDM?

And84
11-06-15, 09:20
Quaife robi takie przekładnie nawet 2,5 ltl ( sama listwa i zębatka ) tylko też raczej nie dostaniesz w pl no chyba że od kogoś odkupisz , możesz włożyć magiel od ITRa tylko wtenczas całe sanki musisz przekładać ( mogą być z 5 gena )

poziom
11-06-15, 17:21
Ok czyli to nie moje wrazenie, ze ta padaka tak wlasnie skreca. Dzieki Panowie.

Robcik94
11-06-15, 20:47
Witam
Mam honde civic ej9 1.4 is d14z2 i jest problem z mocą. Sprawdzilem caly uklad wydechowy, dolot, swiece, kopulke, kable i nie wiem co jest nie tak. Wiecej niz 120-130 nie pojedzie i powoli zbiera sie do takich predkosci po prostu jakby ktoś zabrał z 30 koni :-/. Moze ktos z Was mial taki problem albo wie co moze byc nie tak w samochodzie :-( Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam

And84
11-06-15, 21:43
Witam
Mam honde civic ej9 1.4 is d14z2 i jest problem z mocą. Sprawdzilem caly uklad wydechowy, dolot, swiece, kopulke, kable i nie wiem co jest nie tak. Wiecej niz 120-130 nie pojedzie i powoli zbiera sie do takich predkosci po prostu jakby ktoś zabrał z 30 koni :-/. Moze ktos z Was mial taki problem albo wie co moze byc nie tak w samochodzie :-( Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam
Sprawdź rozrząd

Robcik94
11-06-15, 22:04
Rozrząd wymieniany był 2 miesiące temu ale z tego co poczytałem to może być np. o jeden ząbek źle ustawiony i będzie inaczej chodził :/
Kupiłem samochód i na drugi dzień dałem do mechanika żeby zmienił rozrząd więc nie mam pojęcia jak wcześniej jeździł ale jak przejechałem się taką samą hondą to jakby ubyło mojej hondzie z 30 koni :/

Matt_Btw
12-06-15, 07:14
Jeden ząbek by aż tak nie zamulił auta chyba, co prawda d14z2 nie jest jakas wyscigówką, ale do 160 rozpędzam ojca ej9 z tym silnikiem normalnie. Moze reset kompa?

kamilen
12-06-15, 08:59
Quaife robi takie przekładnie nawet 2,5 ltl ( sama listwa i zębatka ) tylko też raczej nie dostaniesz w pl no chyba że od kogoś odkupisz , możesz włożyć magiel od ITRa tylko wtenczas całe sanki musisz przekładać ( mogą być z 5 gena )

No tak znalazłem gdzeiś w necie te przełożenia Quaife ale są one tylko do 5 gen więc tak jak piszesz przekładka maglownicy i sanek. Poza tym jest to wersja do maglownicy bez wspomagania a przy przełożeniu 2,5 to chyba nie jest dobry pomysł.

Poziom: Niestety to nie wrażenie tylko taka prawda. Są samochody (w zasadzie większość na rynku) które mają seryjnie około 3 obroty ltl. To już jest przyzwoicie. Są też takie które mają np 2,35 i nie są to żadne sportowe samochody (np Audi, Alfa Romeo). Honda pod tym względem się nie popisała.

kepa416
12-06-15, 10:40
Nadkole plastikowe przednie różni sie między przed i po liftem?

login
12-06-15, 11:29
Nadkole plastikowe przednie różni sie między przed i po liftem?

Obstawiam, że się nie różni.

kepa416
12-06-15, 11:31
Obstawiam, że się nie różni.
Hehe mi też się tak wydaje lecz chciałbym być pewnym

login
12-06-15, 11:55
Hehe mi też się tak wydaje lecz chciałbym być pewnym

Błotnik przedlift'a różni się od polift'a kształtem otworu na reflektor a nie otworem na koło.

kazik1993
12-06-15, 16:00
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami. Bylem w tamtym roku na przeglądzie i chłop mi nie chciał podbić ze względu na słabe hamulce. Jako że mało jeżdżę nie robiłem tego . Przy hamowaniu słychać z tylu takie jakby bicie , jakby cos przeskakiwalo. Co może być przyczyną? Na bębnach nic się nie znam wiec nie wiem co tam może być zużyte

Tiga
12-06-15, 16:02
Trzeba zdjac i zobaczyc, podejrzewam skończone okladziny.

kazik1993
12-06-15, 16:32
Jaki jest koszt tego ?

luchuma
12-06-15, 17:01
jak sam zrobisz to bedzie 30zl

KozioU
12-06-15, 17:57
Czy do regulacji świateł przednich w polifcie jest jakiś bezpiecznik ?

Kriss91
13-06-15, 16:31
Historia następująca: miałem D serię z klimą, potem zrobiłem swapa na B18C4 bez klimy. Czego konkretnie potrzebuję, a co mogę przełożyć ze starego kompletu? Zapewne potrzeba m.in. kompresora, ale czy może być on z dowolnej B serii, czy konkretnie np. z B16 z budy EK czy może B18C4?

luchuma
13-06-15, 16:46
kompresor z B serii (ek4 lub mb6)

i do tego dwa przewody z kompresora od ek4 bo w mb6 jest inna chlodnica

Kriss91
13-06-15, 16:53
Ok, fajnie.
I dodatkowo pytanie z kolei odnośnie pompy wspomagania w B18C4. Przy swapie miałem zaadaptowaną z D serii. Chcę wymienić na właściwą i pytanie czy końcówka starego przewodu będzie pasować do którejś pompy z B serii czy trzeba również zakuwać/kupować przewód od B serii?

pafeu
14-06-15, 16:14
Witam, mam pytanko... muszę wymienić drzwi kierowcy w EK4 HB szukać tylko i wyłącznie od EK4 czy od innych 6genów pasują, jak ktoś wie proszę wymienić. Pozdro!

mblbn
14-06-15, 16:22
buda EJ/EK jest taka sama, podejdą każde drzwi

login
14-06-15, 16:27
Witam, mam pytanko... muszę wymienić drzwi kierowcy w EK4 HB szukać tylko i wyłącznie od EK4 czy od innych 6genów pasują, jak ktoś wie proszę wymienić. Pozdro!

Będą pasować od każdego VI hatchback'a i od coupe.

wizard23
15-06-15, 07:33
Witam. Mam w planach wsadzić do mojego ek fotele i kanape w półskórach z mb... wie ktoś jak to wychodzi z mocowaniami? duża rzeźba? dzięki wielkie za pomoc ;)

kaszo
15-06-15, 12:56
słuchajcie mam głupie pytanie ... znajomy zmienia mi drzwi i jak wystawiał auto z garazu (auto bez drzwi) to zaswiecił sę check, od czapy zupełnie. Czy to moze być powiązane z brakiem tych drzwi czy to poprostu zbieg okoliczności?

login
15-06-15, 14:20
słuchajcie mam głupie pytanie ... znajomy zmienia mi drzwi i jak wystawiał auto z garazu (auto bez drzwi) to zaswiecił sę check, od czapy zupełnie. Czy to moze być powiązane z brakiem tych drzwi czy to poprostu zbieg okoliczności?

Podobnie jak z klęską nieurodzaju ryżu w Laosie.
:p

grzegorz82
15-06-15, 15:10
Mam taki problem ze podczas ruszania bez gazu cały silnik łącznie z budą dostaje drgań, obstawiam ze to poduszka tylna mocowania silnika, czy ktoś wie jaka cena takiej poduchy jest i gdzie kupić ? Czy wymiana jej jest kłopotliwa ?

Matheo12
15-06-15, 16:45
Planuje wymienić cały wydech, kupiłem już rury na metry, kolanka, kata, środkowy i końcowy tłumik, wszystko z nierdzewki. Kolektor 4-2-1 (chińczyk) mam od roku, lecz od dołu mocno przytarty oraz zauważyłem że rdza go zaczęła dość mocno wcinać. Kolektor na pewno wymienię, tylko teraz pytanie, na taki sam znowu czy jakiś inny? Jak polecacie? Wydech chcę zrobić raz a porządnie.

login
15-06-15, 17:15
Planuje wymienić cały wydech, kupiłem już rury na metry, kolanka, kata, środkowy i końcowy tłumik, wszystko z nierdzewki. Kolektor 4-2-1 (chińczyk) mam od roku, lecz od dołu mocno przytarty oraz zauważyłem że rdza go zaczęła dość mocno wcinać. Kolektor na pewno wymienię, tylko teraz pytanie, na taki sam znowu czy jakiś inny? Jak polecacie? Wydech chcę zrobić raz a porządnie.

Kupisz taki sam, to prędzej czy później będzie to samo, logiczne.
Może zamów/kup od kogoś z forum, kto robi na zamówienie.

Matheo12
15-06-15, 17:23
Kupisz taki sam, to prędzej czy później będzie to samo, logiczne.
Może zamów/kup od kogoś z forum, kto robi na zamówienie.

No tak, mój chińczyk wytrzymał krótko ale widziałem, że niektóre są w stanie wytrzymać znacznie dłużej lecz z nimi to loteria na jaki egzemplarz się trafi.
Pytam o jakąś alternatywę, bo dotychczas z 4-2-1 poza chinolami i OEM widziałem tylko DC Sports ale to grubo za ponad 1000zł przy czym to mija się z celem do mojego D14.
Masz jakieś namiary kto na forum robi takie kolektory na zamówienie?

login
15-06-15, 17:58
No tak, mój chińczyk wytrzymał krótko ale widziałem, że niektóre są w stanie wytrzymać znacznie dłużej lecz z nimi to loteria na jaki egzemplarz się trafi.
Pytam o jakąś alternatywę, bo dotychczas z 4-2-1 poza chinolami i OEM widziałem tylko DC Sports ale to grubo za ponad 1000zł przy czym to mija się z celem do mojego D14.
Masz jakieś namiary kto na forum robi takie kolektory na zamówienie?

Noud zdaje się.
http://www.civicklub.pl/forum/member.php?22976-Noud

kamilen
15-06-15, 21:49
Czy takie styki w kopułce

http://i1375.photobucket.com/albums/ag466/kamgad/civic%20klub/20150615_213143_zpsjiaazoqc.jpg

I taki palec aparatu zapłonowego kwalifikują się do wymiany? Czy jeszcze w ostateczności po wyczyszczeniu pośmigają jeszcze trochę?

http://i1375.photobucket.com/albums/ag466/kamgad/civic%20klub/20150615_213005_zpss0ichj3e.jpg

luchuma
15-06-15, 21:59
do wymiany

kamilen
15-06-15, 22:10
do wymiany

Fuck! A jeszcze działa.
Coś godnego polecenia poza oryginałem z ASO ( gdzie cena zbliżona jest do używanego silnika)?

Starstruck
15-06-15, 22:12
U mnie w dupowozie po zdjęciu kopułki palec dosłownie wypadł ^_^ był tak zmasakrowany. I też jeździło i pewnie bym jeździł dalej, gdyby mi nie gasł na środku skrzyżowania i nie chciał odpalić.

Zmień, nie jest to droga impreza, jak masz jakieś minimalne pojęcie, to zmienisz to sam. Uprzedzając pytanie jakiej firmy: YEC

kamilen
16-06-15, 18:52
U mnie w dupowozie po zdjęciu kopułki palec dosłownie wypadł ^_^ był tak zmasakrowany. I też jeździło i pewnie bym jeździł dalej, gdyby mi nie gasł na środku skrzyżowania i nie chciał odpalić.

Zmień, nie jest to droga impreza, jak masz jakieś minimalne pojęcie, to zmienisz to sam. Uprzedzając pytanie jakiej firmy: YEC

Że nie problem to wiem bo przecież sam zdjąłem i zdjęcia zrobiłem :D
Dzięki za odpowiedzi. Biorę się za szukanie i kupowanie.


Aaaaaaaa jeszcze jedno pytanie mam do znawców tematu

Jak zakładam do d14a3 kolektor wydechowy z d16z6 to jaką uszczelkę powinienem założyć? Moja będzie pasować?

arek3112
16-06-15, 21:13
Że nie problem to wiem bo przecież sam zdjąłem i zdjęcia zrobiłem :D
Dzięki za odpowiedzi. Biorę się za szukanie i kupowanie.


Aaaaaaaa jeszcze jedno pytanie mam do znawców tematu

Jak zakładam do d14a3 kolektor wydechowy z d16z6 to jaką uszczelkę powinienem założyć? Moja będzie pasować?

Będzie:)

maxicas
16-06-15, 21:36
Ponawiam pytanie, nadal potrzebuję odpowiedzi :)

Czy podkładki pod sprężyny w górnych mocowaniach amortyzatora w EK hb są takie same jak w Civicu IV i CRX II? Bo w ofercie strongflexa dostępne są tylko takie : http://www.strongflex.eu/pl/honda-cr...przedniej.html, a przy okazji zakładania gwintu chciałem te gumy w mocowaniach amortyzatorów powymieniać na poli.

serek12345
17-06-15, 18:34
Witam, zna ktoś nominalny wymiar głowicy b16a2?

DexterJDM
18-06-15, 11:18
Witam przy załączeniu klimy na postoju zaczyna piszczec sprzegiełko . Jest to do zrobienka? Czy tylko nowa sprezarka?

Matt_Btw
18-06-15, 11:20
Do zrobienia jest, aczkolwiek wymiana sprzegiełka jest droższa niż druga sprężarka... ale tak to przynajmniej wiesz co masz.

piterstar1
18-06-15, 12:16
Do zrobienia jest, aczkolwiek wymiana sprzegiełka jest droższa niż druga sprężarka... ale tak to przynajmniej wiesz co masz.

Co ty opowiadasz... Sprzeglo 60-80zl, a wymienic moze sam za 0zl

Matt_Btw
18-06-15, 12:21
Mowie o cenach jakie sam usłyszałem w warsztacie w malym miescie. 250 zł z napełnieniem. Wiadomo, jak ktos ma zdolności i moze zrobic to sam na aucie to koszty maleja, aczkolwiek mi mechanik powiedział że spuszczac chłodziwo z tej sprezarki trzeba.

piterstar1
18-06-15, 14:05
Przy wymianie sprzegla nie trzeba nic spuszczac. Wymiana sprzegla to czysto mechaniczna sprawa nie ingerujaca w zaden sposob w uklad.
Mechanicy rozne rzeczy opowiadaja aby zarobic. Samo napelnienie to koszt 150zl.

DexterJDM
18-06-15, 14:39
A gdzie takie sprzeglo dostane bo jak na razie to ceny 250-300zl a za 60zl to jakas cewka jest

piterstar1
18-06-15, 16:05
Kiedys szukalem dla siebie i znalazlem takie http://www.newageproduct.pl/?page=shop&run=det&gr=18&ru=list&kat1=3&order=3&str=2&odk=12&id=195
Mam sprezarke Sanden o ile sie nie myle. A to jest chyba wlasciwe. Ale nie gwarantuje tego.

Zerknij moze tu jest. Kiedys bylo. http://www.sklep.acauto.pl/
Poszukaj stron.

Suseł2
18-06-15, 16:42
Panowie mam taki problem. Otóż niezależnie czy jeździłem na zimowym setupie a teraz na letnim, przy 100, 110 km/h drży mi kierownica, daje to taki efekt odczucie jakby kierownica miała luz i stukotała jednak po zwiększeniu do 140 km/h ustaje. Na zimowych 14/6 175/60 mniej się to odczuwało a na letnich 16/8 205/45 delikatnie bardziej czuć. Koła mam proste idealnie wyważone jak na razie z przodu wymieniłem tulejki z prawej strony, końcówki, sworznie z obydwu i teraz zbytnio nie wiem co to może być za przyczyna? Czyżby magiel? Pojechał bym gdzieś to sprawdzić lecz w mojej okolicy szkoda słów na magików i ich słowa :)

login
18-06-15, 17:27
A gdzie takie sprzeglo dostane bo jak na razie to ceny 250-300zl a za 60zl to jakas cewka jest

Podejrzewam, że w firmie Euro Klima, po podaniu modelu sprężarki na 100% to ogarniesz.
http://euro-klima.pl
Regenerowałem tam moją sprężarkę klimatyzacji. Może nie być tanio, ale na pewno będzie skutecznie.

CeeJay
18-06-15, 19:02
Witam, zna ktoś nominalny wymiar głowicy b16a2?

Z tego co pamiętam to manual podaje że 142mm +-0,1mm

sebawo
19-06-15, 08:21
Panowie mam taki problem. Otóż niezależnie czy jeździłem na zimowym setupie a teraz na letnim, przy 100, 110 km/h drży mi kierownica, daje to taki efekt odczucie jakby kierownica miała luz i stukotała jednak po zwiększeniu do 140 km/h ustaje. Na zimowych 14/6 175/60 mniej się to odczuwało a na letnich 16/8 205/45 delikatnie bardziej czuć. Koła mam proste idealnie wyważone jak na razie z przodu wymieniłem tulejki z prawej strony, końcówki, sworznie z obydwu i teraz zbytnio nie wiem co to może być za przyczyna? Czyżby magiel? Pojechał bym gdzieś to sprawdzić lecz w mojej okolicy szkoda słów na magików i ich słowa :)

A tarcz Ci nie krzywi? Może trzebaby pomierzyć. Ew. przegub któryś ma luz. Nic więcej tam nie wiruje ;)

Damien17
19-06-15, 14:51
Witam. Padła mi rura od tłumika końcowego na szybko ja zaspawam ale pewnie długo nie pociągnie bo już jest cała lekko przegnita. Zastanawiam się nad zmianą całego układu wydechowego ale nie za bardzo mam $ więc chciałem coś niedrogiego do mojej EJ6 na 2". Czytałem o środkowym z rovera 420 ale jest trochę modzenia z nim. Planowany jest kolektor wydechowy z D16Z6 i czy znacie jakiś tłumik środkowy na 2" który podejdzie P&P do Coupe z 96r. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

luchuma
19-06-15, 15:07
sedan ek4 lub em1

Suseł2
19-06-15, 18:33
A tarcz Ci nie krzywi? Może trzebaby pomierzyć. Ew. przegub któryś ma luz. Nic więcej tam nie wiruje ;)


Przeguby wymienione w grudniu obydwie strony. Przy 110 trzęsienie przenosi się na całą budę a powyżej ustaje, sam już nie wiem co myśleć i chciałbym jak najszybciej to zrobić. Myślałem że to może być magiel bo przed zimą można było usłyszeć stuki jakby kierownica miała luz po przejeżdżaniu po bruku, ale wtedy nie wiedziałem od czego te objawy i zacząłem wymieniać co się da

delek
19-06-15, 20:16
Pomóżcie, gdzie jest (szukam w okolicy ecu, schowek wykręciłem, w okolicy bezpieczników też) i najlepiej jakiego koloru 2pinowa wtyczka serwisowa w Coupe 6gen, polift, d16y7??? Za chwilę mi łeb rozsadzi od wyginania się pod deską o_0

mblbn
19-06-15, 21:21
jak polift to masz złącze obd2 a nie 2pin i powinien być albo za konsolą albo przy konsoli przy nogach

delek
19-06-15, 21:25
Łomatko... Dzięki :)

WoziK-TM
19-06-15, 21:53
w poliftach tez jest zlaczka 2 pin do samodiagnostyki wiem bo taka mam
powinna byc przy kompie pod schowkiem ja mialem ja wpieta w taka mala zaslepke wiec nie dyndala luzem

delek
19-06-15, 22:15
A to jeszcze jutro poszperam, szczerze mówiąc to właśnie dyndającej szukałem i może przegapiłem.

mblbn
19-06-15, 23:13
jeśli jest to w zielonej gumce powinna siedzieć. poznasz ją po brązowym i czarnym kablu

lukasrz
20-06-15, 11:22
Pytałem już ale zapomniałem :/ Chcę wyrzucić kolektor wydechowy z rurką w moim d15z6 bo ma przedmuchy i chcę zastąpić go czymś z 1.6 i tu moje pytanie z jakiego silnika podejdzie mi wydechowy z rurką plug&play i zamontuje w nim sonde bezproblemowo? Może ktoś ma na sprzedaż?

login
20-06-15, 12:43
Pytałem już ale zapomniałem :/ Chcę wyrzucić kolektor wydechowy z rurką w moim d15z6 bo ma przedmuchy i chcę zastąpić go czymś z 1.6 i tu moje pytanie z jakiego silnika podejdzie mi wydechowy z rurką plug&play i zamontuje w nim sonde bezproblemowo? Może ktoś ma na sprzedaż?

4-2-1 z D16Z6/Y8/W4


Pytałem już ale zapomniałem :/

Geriavit trzeba popić.
:p

Piter90
20-06-15, 13:44
Pytanko:
Gdzieś to było, a nie mogę teraz znaleźć.
Chodzi o kolektor wydechowy do B16A2. Szykuję się powoli do zmiany całego układu wydechowego i należałoby zacząć od kolektora. Kiedyś wyczytałem, że dobrą opcją jest zakup kolektora z B18C4, rozwiercenie flanszy przy głowicy a następnie ucięcie samego końca (za przejściem 2-1) i wspawanie rury większej średnicy z większą flanszą i dalej poprowadzenie wydechu o większej średnicy niż fabryczny. Ogólnie wiem, że dzwoni, ale nie wiem w którym kościele :D Ktoś mnie może naprowadzić na odpowiedni temat lub tutaj powiedzieć, czy ma to sens? Z tego co pamiętam to korzyści były większe niż z chiniola, a koszt niższy :)

delek
21-06-15, 13:05
Sory za upierdliwość ale czy ta 2pinowa wtyczka na dole będzie tą w którą wpina się zworkę do samodiagnostyki?
http://s7.postimg.org/93aqt70zv/IMG_20150621_125907.jpg
Nie chcę czegoś popalić. Była wpięta razem z drugą 3pinową w ten szeroki, niebieski plastik obok bezpieczników w nogach kierowcy. Pzewody czarny i brązowy na każdym srebrny pasek.

luchuma
21-06-15, 13:13
Tak

paplatalk

Bredziu
21-06-15, 19:41
Witam do lca fejk skunk2. Dostane gdzies tulejki z poliuretanu? Jak tak to. Gdzie i jaka cena?

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

lukasrz
22-06-15, 10:41
4-2-1 z D16Z6/Y8/W4



:p

A z d16y3 ?

login
22-06-15, 10:47
A z d16y3 ?

Pasować powinien, ale nie jest 4-2-1.

MrKubek
22-06-15, 11:19
y2 ma 4-2-1

Labed2007
23-06-15, 03:54
Do felg OZ superturismo (z vti rallye) powinny być nakrętki kuliste(oem) czy stożkowe?

Matheo12
23-06-15, 17:07
Gwint MTS V3, wiadomo sprężyny w zestawie są bardzo miękkie oraz ciągle buja autem po minimalnych nierównościach, można wymienić same sprężyny? Szukam dość twardych

pawel83waski
23-06-15, 17:17
Z coilover ;)

Bredziu
24-06-15, 11:22
Zestaw mts z regulacja na talezykach. Jak oceniacie bo musze wymienic amory i np na jakie a gwintu nie chce. Co sadzicie o tym mtsie!!!

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Matheo12
24-06-15, 15:29
Z coilover

A coś innego jeszcze podchodzi? Bynajmniej żeby było twardo jak na serii, ew. bardziej

pawel83waski
24-06-15, 15:39
Nie testowalem, ktos inny niech sie wypowie ;)

kepa416
24-06-15, 15:42
A coś innego jeszcze podchodzi? Bynajmniej żeby było twardo jak na serii, ew. bardziej
Z ta technix ponoć twardszy

pawel83waski
24-06-15, 15:44
Jezdzilem i jesli jest to minimalnie.

lliper
25-06-15, 09:24
Zmieniam słupek u siebie i przy sciąganiu kolektora ssącego porwala sie stara uszczelka.

I musze kupic teraz nowa tylko nie wiem jaka slupek to d14z2 a kolektor z d15b7. Poprzednia miala docinana recznie.

Podejdzie od d14 ?


Wysłane z mojego Moto G 2014 przy użyciu Tapatalka

pawel83waski
25-06-15, 09:35
Obojetnie, do D-serii ;)

lliper
25-06-15, 10:03
Dzieki za info ;)

Wysłane z mojego Moto G 2014 przy użyciu Tapatalka

CreIser
27-06-15, 09:53
Panowie:
efekt szurania podczas hamowania oraz jazdy przy prędkości 5/10 km/h to oznaka kończących się klocków?

kamilen
27-06-15, 11:17
Panowie:
efekt szurania podczas hamowania oraz jazdy przy prędkości 5/10 km/h to oznaka kończących się klocków?

Tak. Albo dużego brudu/piachu między tarczą a klockami.

login
27-06-15, 11:21
Panowie:
efekt szurania podczas hamowania oraz jazdy przy prędkości 5/10 km/h to oznaka kończących się klocków?

Ewentualnie sprawdź też blaszki w zaciskach.

maaaster109
30-06-15, 23:57
Panowie co moze byc przyczyna tego ze pedal gazu na samym poczatku sie jakby zawiesza? Trzeba mocniej docisnac by go przepchnac. Miak ktos cos takiego

Wysłane z mojego Orange Rono przy użyciu Tapatalka

mblbn
01-07-15, 00:09
czyściłeś ostatnio przepustnice?

Kriss91
01-07-15, 00:18
Jw. lub do regulacji śrubka-odbojnik pancerzyka linki.

Czy może ktoś mi podać nr katalogowy przewodów wysokiego napięcia NGK do silnika B18C4? To co jest wszędzie w internecie jest do D, a nie B serii (zbyt wąskie kapturki).

jarosekk
01-07-15, 09:34
Panowie po zmianie wydechu (nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie opórcz tego, że była odpinana sonda i odłączony aku) jak zrzucam załóżmy z 3 biegu na luz obroty spadają na jakieś 100/200. Myślałem na początku, że to kwestia juz oparów w baku właściwie, ale zatankowałem i dalej jest to samo. Oczywiście dzieje się tak na rozgrzanym silniku. Dopiero jak się zatrzymam i puszczę hamulec obroty rosną do okołu 600 czyli już prawidłowych. Co to może byc ?

Matt_Btw
01-07-15, 13:06
podkrec wolne obroty, wydech pewno zmieniles na wiekszy i sa inne cisnienia, ja po zalozeniu przelotu, kolektora czy nawet CAI kazdorazowo musialem regulowac jałowe.

UNK
01-07-15, 13:12
Panowie co moze byc przyczyna tego ze pedal gazu na samym poczatku sie jakby zawiesza? Trzeba mocniej docisnac by go przepchnac. Miak ktos cos takiego

Wysłane z mojego Orange Rono przy użyciu Tapatalka

Miałem to samo u siebie jak zmieniałem ssący z D14 na D15. Tam gdzie masz motylka jest taka śrubka do regulacji, pobaw się tym troche to ustawisz i będzie okej:)
Mi pomogło :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4

jarosekk
01-07-15, 15:06
podkrec wolne obroty, wydech pewno zmieniles na wiekszy i sa inne cisnienia, ja po zalozeniu przelotu, kolektora czy nawet CAI kazdorazowo musialem regulowac jałowe.
Dokładnie na WM Sport 2.25". Zdziwiła mnie tylko wkestia, że tak samo z siebie ale jeśli tylko zostaje regulacja obrotów to git :0 Dzięki

MaTi95
01-07-15, 17:46
Panowie, jaka szerokość felgi maksymalnie wejdzie do ek3 i da sie jezdzic? 9 cali z przodu i 10 z tylu wejdzie?

luchuma
01-07-15, 17:54
zalezy ile zmiescisz przy rozpychaniu blotnikow

MaTi95
01-07-15, 18:27
A przy seryjnym położeniu błotników?

talas159
01-07-15, 18:50
Witam, mam problem z short shifterem otóż, czym może być spowodowany luz na lewarku zmiany biegów? nizej zamieszczam wideo jak to wygląda na "kulce", do ok 15s jest zapięty bieg a lewarek chodzi na lewo i prawo, szukałem podobnego problemu ale coś nie moge znaleść. Co wymienić aby było na sztywno?

https://www.youtube.com/watch?v=KgXAWbVG82M&feature=youtu.be

KuBeRo
01-07-15, 19:43
Mozesz wrzucic gumy poli shiftera napewno zrobi sie sztywniej i mozesz sprawdzic ten plastikowy koszyczek w ktorym chodzi ta kulka

And84
01-07-15, 19:59
Witam, mam problem z short shifterem otóż, czym może być spowodowany luz na lewarku zmiany biegów? nizej zamieszczam wideo jak to wygląda na "kulce", do ok 15s jest zapięty bieg a lewarek chodzi na lewo i prawo, szukałem podobnego problemu ale coś nie moge znaleść. Co wymienić aby było na sztywno?

https://www.youtube.com/watch?v=KgXAWbVG82M&feature=youtu.be
Sprawdź tulejkę tą w shifterze

maaaster109
01-07-15, 21:30
Jw. lub do regulacji śrubka-odbojnik pancerzyka linki.

Nie moge sie dostac do tej śrubki, z żadnej str ;/

Kriss91
01-07-15, 21:55
Najłatwiej będzie odkręcić przepustnicę. Nakrętkę luzuje się chyba 7-mką, a odbojnik reguluje małym kluczem imbusowym.

piterstar1
01-07-15, 22:25
Szybkie pytanie.
Czy przekaznik elektrycznych szyb jest inny w Sedanie niz w HB/QP, czy sa takie same i nie ma znaczenia??

wiesko1261
02-07-15, 06:29
Witam, mam problem z short shifterem otóż, czym może być spowodowany luz na lewarku zmiany biegów? nizej zamieszczam wideo jak to wygląda na "kulce", do ok 15s jest zapięty bieg a lewarek chodzi na lewo i prawo, szukałem podobnego problemu ale coś nie moge znaleść. Co wymienić aby było na sztywno?

https://www.youtube.com/watch?v=KgXAWbVG82M&feature=youtu.be

obejrzyj na tulejce przy skrzyni ( u kumpla było wybite ) i mimo nowych gum na drążku -Short shifter , latało na boki :)

maaaster109
02-07-15, 08:13
Szybka akcja, ppmpa paliwa dziala, silnik kreci nie mialem mozliwosci sprawdzic swiec, ***** benzyna w calym garazu i nie odpala, po kikky sek krecenia pali sie check

Wysłane z mojego Orange Rono przy użyciu Tapatalka

rryba
02-07-15, 10:57
ostatnio nagle zahamowalem napawde mocno wciskaja pedał , po tym incydencie zdaje mi sie ze bebny z tyłu caly czas troche szoruja/hamuja . Co moze byc nie tak i na co zwrocic uwage ? czy mogło sie zdazyc ze układ sie zapowietrzył ? chce je jutro rozbierac i zobaczyc co jest nie tak

luchuma
02-07-15, 11:33
cylinderki i samoregulator

jak zdejmiesz beben to sprawdz ;]

kepa416
03-07-15, 00:30
Panowie, jaka szerokość felgi maksymalnie wejdzie do ek3 i da sie jezdzic? 9 cali z przodu i 10 z tylu wejdzie?
Syfik to nie bmw. Z tyłu 8J chyba wchodzi na styk przy serii bez camberow i cięcia rantu.

Sonicicon
03-07-15, 01:13
Witam forumowicze, jestem tutaj nowy i mam problem. Problem znany ale odpowiedzi jakie są nie pomagają.
Ukradziono mi kluczki od mojej Hani 97 rok, niestety nie posiadam zapasowych i nie mam możliwosci dorobienia.
Zamki i stacyjka wymienione, wyciągnięte z innej takiej samej hondy (ECU tez wymontowany i wstawiony z tej z której wyciągnąłem stacyjkę). Na przeszkodzie stoi tylko i wyłącznie nieszczęsny immobilizer.
Sposoby które wyczytałem nie działają np. sposób użytkownika Liero czyli wyrwanie płytki immo z ECU.http://i670.photobucket.com/albums/vv62/tonyday90/civic/12042010087.jpg
Czy immobilizer mozna zlikwidowac jedynie poprzez podpięcie do komputera i usunięcie, czy jest na to jakis inny sposób który da się zrobić w garażu.
Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

sebawo
03-07-15, 09:55
są sposoby na bypass, sprawdź oznaczenie kompa i szukaj po necie. W niektórych da się dolutować kilka kabelków żeby ominąć immo.
Np tak jak tu
http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?48704-OBDIIa-DC2R-Immobliser-Removal

kepa416
03-07-15, 10:03
Poszukuje narzędzia do rozpinania przednich sworzni, wiem że można młotkiem ale mam pomalowane wahacze i zwrotnice proszkowo i nie chce tego uszkodzić ktoś miał do czynienia z czymś sprawdzonym? Wiem że jest problem bo takie sciągacze z grubymi widełkami średnio pasują i trzeba użyć sił.

arek3112
03-07-15, 13:46
Panowie, mam pytanie.

Jak włączam klime w swoim EJ9 na najwyzszy bieg, to auto staje sie strasznie mułowate, brak wgl mocy. a w trasie to czasem ma skoki, trzymajac taka sama predkość wyczuwalne jest kiedy działa normalnie, a kiedy jest mułowaty. ostatnio tez sie zdarza, ze jak hamuje biegami przy wlączonej klimie to potrafi mi zgasnac... czy to jest normalne?? Jakies sugestie co ewentualnie z tym zrobic/naprawic? jak klima jest wylączona to nie ma najmniejszemu problemu z autem.

klima nabita i szczelna.

login
03-07-15, 13:57
Panowie, mam pytanie.

Jak włączam klime w swoim EJ9 na najwyzszy bieg, to auto stajesz sie strasznie mułowate, brak wgl mocy. a w trasie to czasem ma skoki, trzymajac taka sama predkość wyczuwalne jest kiedy działa normalnie, a kiedy jest mułowaty. ostatnio tez sie zdarza, ze jak hamuje biegami przy wlączonej klimie to potrafi mi zgasnac... czy to jest normalne?? Jakies sugestie co ewentualnie z tym zrobic/naprawic? jak klima jest wylączona to nie ma najmniejszemu problemu z autem.

klima nabita i szczelna.

Ten typ tak ma.

pele7384
03-07-15, 14:18
Hej mam pytanko, jakie sprężyny polecacie na seryjne amorki ? Chciałbym jeździć w miarę komfortowo ale nie chcę też kompletnej kozy tak jak jest teraz. Gdyby auto siadło jakieś -35/40mm wydaje mi się, że wyglądało by ok, a i dałoby się jeździć w miarę. Czekam na odpowiedź

luchuma
03-07-15, 14:19
Swapuj na d15/d16 sprężarka klimy to zbyt duże obciążenie dla d14 i jeszcze nawiew na maxa zabija moc

paplatalk

arek3112
03-07-15, 14:30
Swapuj na d15/d16 sprężarka klimy to zbyt duże obciążenie dla d14 i jeszcze nawiew na maxa zabija moc

paplatalk

Swapowac troszke mi teraz szkoda, bo w lutym robilem kapitalny remont silnika. :)

luchuma
03-07-15, 17:13
To trzeba było robić remont d15/d16 a teraz się mecz...

paplatalk

talas159
03-07-15, 19:04
pany, udostępniono mi na chwile kanał i ciąg dalszy mojego luzu na lewarku zmiany biegów, cięgno zmiany biegów lata, luz jest przy skrzyni. Pytanie co należy wymienić bo nie zaglądałem pod gumową osłonę, załączam filmik spod auta i dla przypomnienia filmik z luzem na lewarku

https://www.youtube.com/watch?v=KgXAWbVG82M&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=MTrcYevc6To&spfreload=10

maras78
03-07-15, 20:04
to normalne że z EK nie kapie wody z klimatyzacji? :)

wiesko1261
03-07-15, 21:02
pany, udostępniono mi na chwile kanał i ciąg dalszy mojego luzu na lewarku zmiany biegów, cięgno zmiany biegów lata, luz jest przy skrzyni. Pytanie co należy wymienić bo nie zaglądałem pod gumową osłonę, załączam filmik spod auta i dla przypomnienia filmik z luzem na lewarku

https://www.youtube.com/watch?v=KgXAWbVG82M&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=MTrcYevc6To&spfreload=10

albo wymieniasz na inny (kupiony w lepszym stanie) :)
albo roznitować i wymienić - dorobić nowe tulejki ( najbliższy zakład z tokarką ) :)

luchuma
03-07-15, 21:53
to normalne że z EK nie kapie wody z klimatyzacji? :)

jak sie zatkal odplyw to tak ;]

maras78
03-07-15, 22:04
kurde u mnie od "nowości" tak jest :O
dziś tak pomyslalem bo parówa na maxa a nic nie kapie pod autem
który to jest ten odpływ? ten pod akumulatorem?

luchuma
04-07-15, 00:14
tak

Sonicicon
04-07-15, 17:29
Immobilizer zrobiony wieczorkiem napisze wszystko jak to zrobiłem dla osób które mogą mieć z tym problem :) dzięki za podpowiedź

maras78
04-07-15, 19:01
Odpływ drobny, parownik oczysczony i nic nie kapie tttm 😃

uotr
04-07-15, 22:44
w sumie może głupie pytanie, do tej pory nie zwracałem na to uwagi, a przy okazji jestem zielony w tej tematyce.. lewarek zmiany biegów dzisiaj osiągnął dosyć sporą temperaturę.. to normalne?:)

piterstar1
04-07-15, 23:08
w sumie może głupie pytanie, do tej pory nie zwracałem na to uwagi, a przy okazji jestem zielony w tej tematyce.. lewarek zmiany biegów dzisiaj osiągnął dosyć sporą temperaturę.. to normalne?:)

Podejrzewam przepalony tlumik nad lewarkiem.

kepa416
04-07-15, 23:46
Podejrzewam przepalony tlumik nad lewarkiem.
Bez przesady. Albo masz ss i jest długi i idzie blisko rury albo masz wysoko tłumik zawieszony.

login
05-07-15, 10:14
w sumie może głupie pytanie, do tej pory nie zwracałem na to uwagi, a przy okazji jestem zielony w tej tematyce.. lewarek zmiany biegów dzisiaj osiągnął dosyć sporą temperaturę.. to normalne?:)

"Dosyć sporą" znaczy jaką?
Był cieplejszy niż zwykle? Czy gorący, że nie dało się utrzymać w ręku? Czy czerwony?
:confused:
Przy takiej temperaturze na zewnątrz, gdy przy powierzchni drogi jest pewnie z 50°C to raczej normalne.

uotr
05-07-15, 12:14
"Dosyć sporą" znaczy jaką?
Był cieplejszy niż zwykle? Czy gorący, że nie dało się utrzymać w ręku? Czy czerwony?
:confused:
Przy takiej temperaturze na zewnątrz, gdy przy powierzchni drogi jest pewnie z 50°C to raczej normalne.
Gdyby osiagna czerwien sadze ze jednak zamiast dzielenia sie z tym tutaj bym gdzies wstawil do warsztatu.. Parzyć jeszcze nie parzył, ale w miare blisko mu do tego bylo..
i podziękował za odp.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

talas159
05-07-15, 13:51
albo wymieniasz na inny (kupiony w lepszym stanie) :)
albo roznitować i wymienić - dorobić nowe tulejki ( najbliższy zakład z tokarką ) :)

dzięki za pomoc kolego, pytanie jeszcze czy można gdzieś dostać takie tulejki, haparts.pl ma zestawy naprawcze do ss ale czy akurat ta tulejka tam będzie?

http://haparts.pl/media/products/a16ac23ca00a36d1607e3d6a32f1cf09/images/thumbnail/big_schemat.png?lm=1432320270

kepa416
05-07-15, 14:38
dzięki za pomoc kolego, pytanie jeszcze czy można gdzieś dostać takie tulejki, haparts.pl ma zestawy naprawcze do ss ale czy akurat ta tulejka tam będzie?

http://haparts.pl/media/products/a16ac23ca00a36d1607e3d6a32f1cf09/images/thumbnail/big_schemat.png?lm=1432320270
Nie przecież masz zaznaczone na czerwono co jest w zestawie a u Ciebie jest problem po drugiej stronie.

wiesko1261
05-07-15, 15:25
dzięki za pomoc kolego, pytanie jeszcze czy można gdzieś dostać takie tulejki, haparts.pl ma zestawy naprawcze do ss ale czy akurat ta tulejka tam będzie?

http://haparts.pl/media/products/a16ac23ca00a36d1607e3d6a32f1cf09/images/thumbnail/big_schemat.png?lm=1432320270
to występuje jako drążek zmiany biegów ( całość )
nie wiem który masz gen , znalazłem pierwszą lepszą aukcję :)
http://allegro.pl/honda-civic-vi-97r-3d-wybierak-biegow-drazek-i5473663122.html
http://allegro.pl/wybierak-skrzyni-biegow-honda-civic-v-91-95-i5106304627.html

talas159
05-07-15, 17:16
Nie przecież masz zaznaczone na czerwono co jest w zestawie a u Ciebie jest problem po drugiej stronie.

Foto było pogladowe żeby dowiedzieć się której części szukać.

Dzięki panowie za pomoc, trzymajcie się

Labed2007
05-07-15, 23:43
Witam, dzisiaj na dworze było +34*C, pałowałem hondę dość ostro i po 3-4 minutach jazdy z pedałem w podłodze wskazówka cieczy poszła z 1/3 skali na 1/2 skali:confused: . To normalne? Chłodnica kupiona pod koniec zimy nówka a płyn zalany miesiąc temu prestone po uprzednim płukaniu układu.

CreIser
06-07-15, 12:44
Przymierzam się do wymiany klocków i tarcz hamulcowych. Oczywiście zakupy robię sam, natomiast całość składa mechanik. W sklepie są do wyboru tarcze 240 oraz 262. Czytałem, że większe tarcze = lepsze hamowanie. Natomiast, czy mogę kupić większe tarcze i bez problemu podejdą po aktualny "setup", czy wiążą się z tym zakupem dodatkowe pierdółki?

And84
06-07-15, 13:23
czy wiążą się z tym zakupem dodatkowe pierdółki?
Tylko kilka pierdółek takich jak zwrotnice i zaciski hamulcowe ;)

CreIser
06-07-15, 13:29
No i właśnie o to chodziło. Kupuję 240.
Dzięki za odpowiedź.

kamilen
06-07-15, 22:28
Przy okazji zapytam czy na hamulce 262 da się jakoś w miarę sensownie dopasować felgę 13"? Na moje oko ledwo seryjna 14 wchodzi?

York22
06-07-15, 22:31
Przy okazji zapytam czy na hamulce 262 da się jakoś w miarę sensownie dopasować felgę 13"? Na moje oko ledwo seryjna 14 wchodzi?

minimum 14"

kamilen
06-07-15, 22:36
minimum 14"

Dzięki.
Tak mi się wydawało, ale chłopaki z "opony do sportu" próbowali mnie przekonać że na pewno da radę 13 założyć bo tak jeżdżą gdzieniegdzie.
A coś mi się obiło o uszy że przy tarczach 262 można zmienić tylko zaciski (bez zwrotnic) i wkładamy 282. Czy to prawda? Czy w tym wypadku też felga 14" wejdzie?

mblbn
06-07-15, 22:41
nie wejdzie. z niektórymi 15" nawet bywają problemy

KszychU
07-07-15, 16:01
Ja mam pytanie odnoście Coupe w przedlifcie. Mianowicie, czy po odklejeniu tych gum ze zderzaka będzie ślad? Mam na myśli jakieś wytłoczenie w zderzaku. Bo nwm czy te gumy siedzą w jakimś wtłoczeniu, czy są przyklejone tak na płaskim :) Pozdrawiam!!!

kazik2_h9w3
07-07-15, 16:44
U Ciebie nie powinno być tych listew a jak są to masz zderzaki z sdn/hb
No chyba ze ktoś nakleil jakieś paski "ochronne" to jest szansa ze zejdą