Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Czy może to być spowodowane faktem że odpowietrzałem tylne cylinderki ze zdjętymi bębnami?
Nie wiem skąd masz taką taktykę obraną ale załóż bębny i odpowietrz
Ze zdjętymi bębnami nie odpowietrzysz układu
Mało tego możesz go zapowietrzyć
Nie wiem skąd masz taką taktykę obraną ale załóż bębny i odpowietrz
Ze zdjętymi bębnami nie odpowietrzysz układu
Mało tego możesz go zapowietrzyć
Dopiero po fakcie dotarło do mnie że technika była z dupy, w jednym kole wymieniałem cylinderek a w drugim sprawdzałem stan okladzin i jakoś tak na porozkładanym wziąłem się za odpowietrzanie... Trzeba drugi raz się pobrudzić :P
Trzeba drugi raz się pobrudzić :P
Na błędach się uczymy
Szczerze mówiąc to pierwszy raz coś takiego słyszę jak zrobiłeś więc nie powiem że mnie nie zaskoczyło
Czy element 21 http://i.imgur.com/RqvKp7c.jpg jestem w stanie wymienić bez ściągania skrzyni? Czy śrubę 16 muszę poluzować i wyciągnąć nr 1
Czy element 21 jestem w stanie wymienić bez ściągania skrzyni? Czy śrubę 16 muszę poluzować i wyciągnąć nr 1
Wrzuć większy obrazek :)
Starstruck
14-10-14, 19:32
Szybkie i ważne pytanko. Mam taki błąd SRS: 1-3 i brzmi on: "Zwarcie do innego przewodu napeΠniacza
poduszki kierowcy lub zmniejszony opór". Czy to jest uszkodzona taśma SRS? Co innego ewentualnie?
Czy element 21 http://i.imgur.com/RqvKp7c.jpg jestem w stanie wymienić bez ściągania skrzyni? Czy śrubę 16 muszę poluzować i wyciągnąć nr 1
Jeśli dobrze kojarzę to chodzi Ci o uszczelniacz wybieraka. Jeśli tak to nie trzeba ściągać skrzyni a nawet zlewać oleju jeśli zrobi się to sprytnie:)
będę przymierzał sie do wymiany chłodnic (klima i chłodzenie)
Za czym się rozglądać? Nie mogę namierzyć tematu
Cenowo oczywiście niech nie zabija
Do klimy Nissensa polecam - jeżdżę z taką od maja.
Dokładnie o to chodzi widziałem dziś mokry wybierak. Do tego drążek ma luz na boki a to chyba nie wybierak a drugie cięgno i bitch pin
http://allegro.pl/rozporka-dolna-honda-civic-92-01-hatch-sedan-coupe-i4672719509.html
Czy taka rozpórka podejdzie do EJ9 bez większego kombinowania? Kupiłbym h-brace ale czytałem że łatwo nią zahaczyć, czy z tą od vti też tak jest?
Starstruck
15-10-14, 17:21
Z tego co widać to rozpórka z MB6 i do EJ/EK ona nie pasuje.
A dwa że jest zbędna :eek:
A dwa że jest zbędna :eek:
A dlaczego uważasz że zbędna? IMO dla miękkiej karoserii civica, która w dodatku swoje lata ma za sobą, zbawienna jest każda forma usztywnienia karoserii.
Ok ok :) w teorii tak ale w praktyce nie poczujesz nic
Miałeś założoną?
Pewnie nie da ona tyle co górna 3-pkt, po montażu której różnica jest kolosalna.
po czym wnosisz że karoseria jest miękka? Popatrz w jakich punktach jest to mocowanie a jak może pracować konstrukcja auta. Ta rozpórka to tylko wzmocnienie 'sanek' które same w sobie są sztywne i zarówno teoretycznie jak i praktycznie nie bardzo widzę sens usztywniania dołu samochodu, tak z przodu jak i z tyłu. Dodam, że miałem H-brace i go wywaliłem. Alu puste w środku, które można pogiąć w rękach raczej nie usztywni Ci budy...największą różnicę w prowadzeniu poczułem po montażu 3pkt górnej rozpórki. No i stabów, szybciej poczujesz 'sztywność' montując grubsze staby z przodu i z tyłu. No ale one nie kosztują 40pln...
Miałeś założoną?
Pewnie nie da ona tyle co górna 3-pkt, po montażu której różnica jest kolosalna.
Pewnie na usztywni, sanki i inne rzeczy nie wiem dla mnie jedyna rozpórka warta uwagi to 3pkt. przód a więcej to już profanacja i dokładanie masy np Vti + 3 punktowa albo inne łączenie chińskich produktów w całość
masz jakieś godne polecenia ??
Gms, stp, dynamat
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Czy ktoś kiedyś próbował przerobić ori lampy poliftowe z EJ9 na takie http://jarusnet.pl/lampy-tylne-civic-6gen-96-00-ek9-style-red-white-579 ? Spray do przyciemniania czy może folia ? Bo jednak 350 zł to sporawy wydatek :/
Starstruck
16-10-14, 17:04
Możesz spróbować z szarą albo jasno czarną folią. Folia to koszt rzędu 10 zł + wysyłka, więc możesz zaryzykować :).
Tylko folie musiałbym kłaść na cała lampę i wtedy całą przyciemnię a chcę tak jak w smoku sam ten biały pasek ;)
Marcin_civic
16-10-14, 17:27
to kup spary i zrób sam pasek delikatnie powinno byc dobrze
Pewnie na usztywni, sanki i inne rzeczy nie wiem dla mnie jedyna rozpórka warta uwagi to 3pkt. przód a więcej to już profanacja i dokładanie masy np Vti + 3 punktowa albo inne łączenie chińskich produktów w całość
Da sie w ogole zalozyc dwie rozporki na raz , tzn 3pkt+vti? Jak mnie pamiec nie myli widzialem foto na ktorym ktos tego dokonal.
Starstruck
16-10-14, 17:57
Kolega tak ma w EK4.
Tylko folie musiałbym kłaść na cała lampę i wtedy całą przyciemnię a chcę tak jak w smoku sam ten biały pasek ;)
Ale dlaczego na całą lampę? Wycinasz pasek i naklejasz :confused:
Można jakieś foto tej 3pkt + vti?
Nie będzie jakoś tego widać że to folia ? I jeszcze idealnie ten pasek dociąć :)
Starstruck
16-10-14, 18:25
Kiedyś jak miałem EK3 to docinałem i wyszło elegancko. W QP na seryjnych lampach też tak robiłem (tyle że czerwoną folią). Troszkę cierpliwości, spokoju i precyzji i wszystko wyjdzie elegancko.
Jeśli chodzi o fotkę dwóch rozpórek u kolegi to piszcie to usera glosu88, bo to jego auto. Może znajdzie chwilkę i podrzuci foto.
Masz jakieś foto tych lamp z EK3 ?
Starstruck
16-10-14, 18:33
Jakieś stare zdjęcie sprzed 5ciu lat. Tyle że u mnie folia była czerwona. Docinałem ją na sam pasek kierunków.
http://i.imgur.com/uscaYzz.jpg
Fajnie to wyszło :) Chyba sprobuję bo szprej jakieś 30 zł a tu mam z przesyłką 15 :)
Chetnie zobaczylbym jak zamontowane sa te dwie rozporki naraz. Ciekawe czy uzupelnia dzialanie samej 3pkt.
Jeśli chodzi o fotkę dwóch rozpórek u kolegi to piszcie to usera glosu88, bo to jego auto. Może znajdzie chwilkę i podrzuci foto.
Proszę bardzo
stare zdjęcie teraz trochę inaczej pod maską większy porządek a nie chce mi się iść i robić nowego zdjęcia
http://i.imgur.com/LSGsLnu.jpg
czy to coś daje nie wiem wydaje mi się że tak ale to pewnie bardziej autosugestia rozpórka jest firmy ultra racing i żeby ją nałożyć trzeba unieść auto i najpierw do amorków a dopiero potem do grodzi przykrecać
Ostatnio chciałem wymienić kierownicę i dostałem trzy naby do przymierzenia. Okazało się że żadna nie pasuje, mechanik stwierdził, że ta końcówka na którą się nakłada nabę (wieloklin?) mogła być wymieniana na inną, prawdopodobnie do zmiany kierownicy (bo aktualnie też nie jest seryjna, ale od civica type r, chyba vii). Zmierzyłem średnicę tej końcówki u mnie w EJ9, wynosi 16mm. Który model taką miał? Jakiej naby szukać? Może mechanik się mylił i dał mi złe naby?
VII Type-R/Sport ma identyczny wieloklin jak VI, więc już coś nie gra w tym co mówi mechanik. Mam kiere z VII g to mogę pomierzyć i policzyć wieloklin, ale to koło godziny 10 :)
czy moze byc jakis problem z mocowaniem tynlego zderzaka jesli opadło jedno mocnowanie ? duzo bedzie tzreba włozyc pieniedzy aby to ladnie umiescic ? Pozdrawiam
Czy w EJ9 jest kontrolka świateł mijania ? Bo odkąd kupiłem swoją Hondę to jej nie widziałem. Jest od świateł drogowych natomiast zastanawiam się czy w 6g. jej nie ma czy u mnie się zesrała.
Czy w EJ9 jest kontrolka świateł mijania ? Bo odkąd kupiłem swoją Hondę to jej nie widziałem. Jest od świateł drogowych natomiast zastanawiam się czy w 6g. jej nie ma czy u mnie się zesrała.
Nie ma.
Nie ma.
Potwierdzam, dopiero w VII gen i nowszych sa juz kontrolki ,ktore pokazuja wlaczenie swiatel mijania i przeciwmglowych.
Ostatnio chciałem wymienić kierownicę i dostałem trzy naby do przymierzenia. Okazało się że żadna nie pasuje, mechanik stwierdził, że ta końcówka na którą się nakłada nabę (wieloklin?) mogła być wymieniana na inną, prawdopodobnie do zmiany kierownicy (bo aktualnie też nie jest seryjna, ale od civica type r, chyba vii). Zmierzyłem średnicę tej końcówki u mnie w EJ9, wynosi 16mm. Który model taką miał? Jakiej naby szukać? Może mechanik się mylił i dał mi złe naby?
Kiera Type-R/Sport VIIg ma 33 zęby i 16mm średnicy i pasuje idealnie do VIg.
Kiera Type-R/Sport VIIg ma 33 zęby i 16mm średnicy i pasuje idealnie do VIg.
Dzięki, a to dobre. Jakby ktoś chciał wiedzieć to taki "fachowiec" pracuje w polecanym przez wszystkich serwisie "u Ralfa" w Kobyłce. Nie będę ich przeklinał bo i tak nie mam w okolicy lepszej alternatywy, ale tak nie powinno być. To teraz poszukam najzwyklejszej naby do 6g, tak jak to miałem w zamiarze. Dzięki za pomoc raz jeszcze :)
Popsuł mi się zamek tylnej klapy w EJ9 tzn. otwieranie linka z kabiny działa natomiast po włożeniu kluczyka do zamka w klapie kluczyk wydaje się jakby nie wchodzil do końca i nie można go przekręcić. Zdjąłem plastikową osłonę od wewnątrz i samo to cięgno idące od tegóż zamka na kluczyk ani drgnie. Ma jedynie taki lekki luz i nic poza tym. Jak to naprawić ?
Popsuł mi się zamek tylnej klapy w EJ9 tzn. otwieranie linka z kabiny działa natomiast po włożeniu kluczyka do zamka w klapie kluczyk wydaje się jakby nie wchodzil do końca i nie można go przekręcić. Zdjąłem plastikową osłonę od wewnątrz i samo to cięgno idące od tegóż zamka na kluczyk ani drgnie. Ma jedynie taki lekki luz i nic poza tym. Jak to naprawić ?
musisz wyjac bebenek rozebrac na czesci i zlozyc
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?136351-EJ9-D14A4-Sedan&p=1614868&viewfull=1#post1614868
Tak właśnie zrobiłem. Rozebrałem, wypsikałem WD-40, nasmarowałem, złożyłem i działa lepiej jak nowe :D Dzięki ! :)
Panowie mozliwe jest to,ze w aucie raz jest moc a raz nie ma?^^
Wydziergane z S III
Wszystko jest możliwe. :P
Ale przez co tak sie moze dziac?:P
Wydziergane z S III
lambda, zaplon i wiele innych
Ale opisz trochę sytuację, bo nie wiadomo o co chodzi. Kiedy to się dzieje, zimny czy ciepły silnik, jak długo, szarpie czy nie szarpie, w jakim zakresie obrotów. itp. itd. itp. :)
Panowie takie pytanko, jak odpiąć kostke w EJ9 hb tą od tylnich lamp która trzyma całą istalacje żarówek w lampie przy takim plastikowym elemencie, po prostu chce zdemonować instalacje lampy tylniej wyjąć ją razem z żarówkami i kostką a nie moge tej kostki odpiąć, robił to ktoś?
Jaką długość ma seryjny tłumik środkowy w EJ9? I drugie pytanie: czy jeśli kupię tłumik o średnicy 50mm to będzie git? Tłumikarz to zrobi pewnie, ale czy takie rozszerzenie na środku nie zrobi krzywdy? Bo seria ma 47 chyba... Zastanawiam się nad tym: http://allegro.pl/kadex-strumienica-tlumik-rurowy-awg-stru-i4676310290.html (chodzi o tłumik, nie strumienicę)
Ale opisz trochę sytuację, bo nie wiadomo o co chodzi. Kiedy to się dzieje, zimny czy ciepły silnik, jak długo, szarpie czy nie szarpie, w jakim zakresie obrotów. itp. itd. itp. :)
No to tak, po odpaleniu auta rano czekam troche no i potem ruszam,nie wiem czy to normalne ale strasznie szarpie jak pulsuje gazem,na cieplym i na zimnym.
Czasem też czuć jak jadę na 3 biegu z gazem lekko wciśniętym jakby auto lekko szarpało.
Co do tej utraty mocy to, dajmy na to dziś auto jest zrywne (1.4) chodzi mi tu,że coś tam ciągnie, a jutro już jest tak jakby mułowate bez odczucia przyspieszenia takiego jakie powinno być.
Po zmianie słupka z a3 na a4, zmieniona była przepustnica i ustawionr obroty na jałowym, aparat zapłonowy również został zmieniony aczkolwiek nie pamiętam aby był ustawiany
Wydziergane z S III
No to tak, po odpaleniu auta rano czekam troche no i potem ruszam,nie wiem czy to normalne ale strasznie szarpie jak pulsuje gazem,na cieplym i na zimnym.
Czasem też czuć jak jadę na 3 biegu z gazem lekko wciśniętym jakby auto lekko szarpało.
Co do tej utraty mocy to, dajmy na to dziś auto jest zrywne (1.4) chodzi mi tu,że coś tam ciągnie, a jutro już jest tak jakby mułowate bez odczucia przyspieszenia takiego jakie powinno być.
Po zmianie słupka z a3 na a4, zmieniona była przepustnica i ustawionr obroty na jałowym, aparat zapłonowy również został zmieniony aczkolwiek nie pamiętam aby był ustawiany
Wydziergane z S III
Pierwsza sprawa to sprawdzić błędy. Możesz wyregulować zawory na wszelki wypadek. Potem wyregulować zapłon na lampie. Sprawdzić przewody, wymienić świece jeśli nie wymieniałeś w ciągu ostatnich 40tyś, wyczyścić krokowiec jeśli tylko przełożyłeś bez czyszczenia. To taka podstawa która dużo nie kosztuje, a i tak trzeba mieć to ogarnięte. Może przynieść lekką poprawę, ale i tak pewnie powód leży w sondzie, albo aparacie jak pisze luchuma.
Z drugiej strony szarpanie na niskich to raczej norma, ale zależy w jakim stopniu, a twoje odczucie przyśpieszenia może być nie miarodajne. :P
Pierwsza sprawa to sprawdzić błędy. Możesz wyregulować zawory na wszelki wypadek. Potem wyregulować zapłon na lampie. Sprawdzić przewody, wymienić świece jeśli nie wymieniałeś w ciągu ostatnich 40tyś, wyczyścić krokowiec jeśli tylko przełożyłeś bez czyszczenia. To taka podstawa która dużo nie kosztuje, a i tak trzeba mieć to ogarnięte. Może przynieść lekką poprawę, ale i tak pewnie powód leży w sondzie, albo aparacie jak pisze luchuma.
Jakieś przewody możesz polecić?
Krokowca czyściłem jak przekładałem przepustnice.
Każdy mechanior ogarnie ustawienie zapłonu?
A i czy troche za mocno naciągnięty pasek rozrządu może powodować to mocne szarpanie podczas pulsowania gazem?
Wydziergane z S III
Przewody najlepiej oem, ale podobno są drogie. Sprawdź oporność starych. 25kohm - do wywalenia, ale zwykle w hondzie po tylu latach najdłuższy ma ok.10kohm co raczej nie powinno być przyczyną. Ja wymieniem na jakieś bosch premium i najdłuższy miał ok 1,5 kohm, a w tej chwili ma już ok. 2,5. Odczułem lekki plus w przyśpieszeniu, ale po jakimś czasie końcówka jednego przewodu przy aparacie się rozsypała...
Ustawianie zapłonu ogarnie każdy mechanior o ile ma lampę, a raczej powinien mieć. 10 min i po robocie.
Pasek rozrządu to nie, jak by był za bardzo napięty to by pompa zaczęła wyć.
Pulsowanie to znaczy ty dodajesz gazu i puszczasz? Powiedział bym żebyś obejrzał poduszki silnika, ale jesteś po przekładce wiec pewnie wiesz w jakim są stanie.
Przewody najlepiej oem, ale podobno są drogie. Sprawdź oporność starych. 25kohm - do wywalenia, ale zwykle w hondzie po tylu latach najdłuższy ma ok.10kohm co raczej nie powinno być przyczyną. Ja wymieniem na jakieś bosch premium i najdłuższy miał ok 1,5 kohm, a w tej chwili ma już ok. 2,5. Odczułem lekki plus w przyśpieszeniu, ale po jakimś czasie końcówka jednego przewodu przy aparacie się rozsypała...
Ustawianie zapłonu ogarnie każdy mechanior o ile ma lampę, a raczej powinien mieć. 10 min i po robocie.
Pasek rozrządu to nie, jak by był za bardzo napięty to by pompa zaczęła wyć.
Pulsowanie to znaczy ty dodajesz gazu i puszczasz? Powiedział bym żebyś obejrzał poduszki silnika, ale jesteś po przekładce wiec pewnie wiesz w jakim są stanie.
No właśnie o to chodzi,że troche wyje ten rozrząd.
Tak pulsowanie gazem tak jak napisałeś,nie powinno az szarpac moim zdaniem,całe auto aż rwie. Poduszki są ok, przydało by sie wymienić tą co trzyma skrzynie ale tragedi nie ma.
Świece zwykłe NGK czy mogą być denso twin tip?
Nie wiem czy to ma jakieś powiązanie ale jak przeżucam bieg z 1 na 2 coś chrobocze dosyć głosno z przodu
Wydziergane z S III
To może być za bardzo napięty, ale nie koniecznie. Czasem i nowe pompy potrafią wyć. Można było by sprawdzić jak jest napięty przy okazji czy nie jest przestawiony. Błędy sprawdź, bo może się okazać ze np. map sensor walnięty. Świece wedle uznania, NGK lub denso, ale o takim oznaczeniu jak fabrycznie montowane. Obie firmy dostarczały świece na pierwszy montaż.
A chrobotanie to nie wiem, może skrzynia, może sprzęgło/wysprzęglik, może tylko coś gdzieś ociera. Najpierw wymień płyn w wysprzęgliku, odpowietrz układ. Tylko jakiś w metalowej puszcze. Jak wymieniłem na K2 z plastikowej butelki to mi zamarzał na mrozie, wiec nie polecam. Teraz mam płyn bosch HP i nie ma problemu.
teh42eem00
20-10-14, 10:23
Panowie puszka bezpieczników w VIg od D15Z6 Econo jest jakaś inna od takiej z np. 1.4? Mowa o tej pod maską?
Siema , wszedłem dzisiaj profilaktycznie na kanał żeby zobaczyć co jest grane i zobaczyłem w lewym maglu ( chyba magiel ) olej , pytanie do was to jest coś niepokjącego i wymaga wymiany ? ( bo nie odczułem jakoś dyskomfortu jazdy , stuków itp ) http://imageshack.com/a/img912/7985/CaM5YQ.jpg
Siema , wszedłem dzisiaj profilaktycznie na kanał żeby zobaczyć co jest grane i zobaczyłem w lewym maglu ( chyba magiel ) olej , pytanie do was to jest coś niepokjącego i wymaga wymiany ? ( bo nie odczułem jakoś dyskomfortu jazdy , stuków itp )
A nie jest to przypadkiem osłona przegubu, a nie maglownicy?
Raczej na pewno i to pękła i jest do wymiany w trybie natychmiastowym
A nie jest to przypadkiem osłona przegubu, a nie maglownicy?
Jak nie jak tak i dobrze żeby to wymień bo jak pęknie całkiem do piasek i ogólny syf jak wejdzie skończy się zmianą przegubu
A jak wygląda wymiana ?
Dość sporo roboty. Trzeba rozłączyć sworzeń i wysunąć półoś z piasty.
Dopiero robiłem to u siebie i trochę się naszarpałem.
Tzn samej roboty dużo nie ma, ale ogólnie idzie to oporowo jeśli się nie ma wprawy i dobrych narzędzi.
wiesko1261
20-10-14, 16:07
niema tragedii ;) poluzować nakrętkę przegubu (najlepiej na opuszczonym kole)
jak nie zbijesz dolnego sworznia :) to górny , i też przegub da się wyjąć (plus odkręcenie mocowania przewodu hamulcowego przy amorze)
prościej wyjąć całą półoś i w imadle demontować przegub zewnętrzny :)
Do mnie przyleciał sąsiad mechanik z pomocą w postaci szarpaka i dużego młota. Założyliśmy to na przegub, dup i zlazł.
Wcześniej się mega męczyłem i nie byłem w stanie go ruszyć.
Jednak dobre narzędzia, to podstawa. Inaczej to można wszystko pokrzywić i zniszczyć
wiesko1261
20-10-14, 16:33
ja też oddałem znajomemu na wymianę sworzni ,to do swapu odkręcałem wahacze :)
bo nie szło zbić (złamałem ściągacz do końcówek)
Nie wiem czy było czy nie, ale nie mogę znaleźć, w moim ej6 nie działa centralny na prawe drzwi, prąd dochodzi aż do ostatniej wtyczki, także podejrzewam siłownik, stąd moje pytanie - czy do wyjęcia siłownika z ej6 96' wystarczy jedynie odkręcić te 3 śruby które widzimy na drzwiach od strony, hmm, jakby to nazwać, przylegającej do słupka ? Dużo jest też wypinania? I przede wszystkim czy dam radę to zrobić jedynie po wyjęciu boczka, bez zdejmowania drzwi i wyjmowania szyby, szyn itd ?
A propos przegubów to warto wkładać coś innego niż SKF/NKN?
Jak długo (ile przejechane)?:)
Witajcie, zakupiłem kompletny nowy zestaw sprzęgła exedy ( hck2026) no i mam zagwózdkę.... sprężyny w tarczy są luźne, tzn. ruszają się na boki ja je złapie ... na logike wychodzi mi że tak nie może być tym bardziej iż pytałem się 2 osób co mają jakieś pojęcie na temat mechaniki i to samo potwierdziły ... olać problem czy wymienić na nowe ?
A propos przegubów to warto wkładać coś innego niż SKF/NKN?
Z łożyskami jest tak samo? Bo mam dwie akurat do wymiany ceny podobne i towar dostępny więc nie ma na co się zdecydować. :(
bednar_ek35
21-10-14, 06:24
Spreżynki w tarczy nie powinny być luzne.
Jak długo (ile przejechane)?:)
od 2 lat zarzynam i nie tyrkoczą ;]
Zmęczona maglownica w jaki sposób daje o sobie znać?
Wydziergane z S III
Panowie, w Civicu VI sedan EK3, jakie przednie lampy są w oryginale?
Starstruck
21-10-14, 10:46
Fabrycznie były Valeo.
od 2 lat zarzynam i nie tyrkoczą ;]
Info optymistyczne ale sprawdzę jeszcze różnicę w cenie bo jak niewielka to ryzykował nie będę:p
Witam! pytanko, kupie gdzieś w internecie zaślepke tylnej wycieraczki do polifta hb ? na allegro szukałem i nic nie moge znalezc.
Tutaj znajdziesz: http://www.spinkisamochodowe.pl/ Nr 10140, 10141 albo 10142 - zobacz na wymiary bo nie pamętam.
Wie ktos jak sobie poradzic z tym wyjeciem silownika centralnego zamku ktore opisalem strone wczesniej ?
Nie wiem czy było czy nie, ale nie mogę znaleźć, w moim ej6 nie działa centralny na prawe drzwi, prąd dochodzi aż do ostatniej wtyczki, także podejrzewam siłownik, stąd moje pytanie - czy do wyjęcia siłownika z ej6 96' wystarczy jedynie odkręcić te 3 śruby które widzimy na drzwiach od strony, hmm, jakby to nazwać, przylegającej do słupka ? Dużo jest też wypinania? I przede wszystkim czy dam radę to zrobić jedynie po wyjęciu boczka, bez zdejmowania drzwi i wyjmowania szyby, szyn itd ?
Jeżeli dobrze zrozumiałem to:
aby zdemontować siłownik centralnego należy zdemontować cały boczek(zdjąć osłonę głośnika, odkręcić głośnik 3 wkręty, wypiąć wtyczkę od głośnika, odkręcić 3 złote wkręty które trzymają boczek do drzwi - to te pod osłoną głośnika, odkręcić osłonę klamki i wyciągnąć ją, zdemontować panel do el. szyb lub korbę i "trzymajdło :D", i wypiąć boczek ze spinek - delikatnie szarpnąć boczek i powinny swobodnie puścić.
Następnie odkleić folię i masz wgląd we wnętrze drzwi. Teraz odkręcić i rozpiąć siłownik.
Pozdrawiam.
Tak tak, do tego momentu co opisałeś to wiem jak zrobić, ale chodzi mi o następną czynność, czyli jak odkręcić i wyjąć sam siłownik :)
Jeżeli wymontowałeś już boczek to będziesz widział ten siłownik tu masz poglądowe zdjęcie jak wygląda przeciętny siłownik http://img20.olx.pl/images_tablicapl/114767967_1_644x461_silownik-centralnego-zamka-torun.jpg.
Jak jest przykręcony to nie mam pojęcia, (w jednym z samochodów widziałem że był przykręcony do wspornika w drzwiach wkrętami) jeżeli odkręcisz to powinieneś go wyjąć bez problemu.
Niestety kolego ale w oryginale nie ma w drzwiach czy to prawych czy lewych takiego silownika.
Zamykanie/otwieracie jest sterowane przez centralke ktora jest w drzwiach kierowcy.
Ten silownik bedzie tylko wtedy jesli ktos przed toba sobie zalozyl zestaw z allegro.
Niestety kolego ale w oryginale nie ma w drzwiach czy to prawych czy lewych takiego silownika.
Zamykanie/otwieracie jest sterowane przez centralke ktora jest w drzwiach kierowcy.
Ten silownik bedzie tylko wtedy jesli ktos przed toba sobie zalozyl zestaw z allegro.
Spoko, sądziłem że właśnie rozchodzi się o taki "system" gdyż kolega wcześniej jeszcze nie wspomniał o tym czy ma fabryczny, a z drugiej strony nie miałem o tym bladego pojęcia ;)
Siemanko, planuje do mojej EJ8 na wiosne kupic szpilki, cos takiego http://www.modified.pl/felgi-i-opony/nakretki/d1-spec-nakretki-125-blue.html
I moje zapytanie, czy takie nakretki maja jakies zabezpieczenie antykradziezowe? Czy raczej strach zostawic auto bez nadzoru? A moze jest mi ktos w stanie polecic cos lepszego ;)?
Siemanko, planuje do mojej EJ8 na wiosne kupic szpilki, cos takiego http://www.modified.pl/felgi-i-opony/nakretki/d1-spec-nakretki-125-blue.html
I moje zapytanie, czy takie nakretki maja jakies zabezpieczenie antykradziezowe? Czy raczej strach zostawic auto bez nadzoru? A moze jest mi ktos w stanie polecic cos lepszego ;)?
Nie mają, to są nakrętki na klucz 19. Kradzieże kół to już raczej rzadkie przypadki, chociaż zdarzają się. Tylko na pewno lepszym łupem dla takiego złodzieja byłby komplet 18/19", z nowych aut typu BMW/Audi.
Możesz kupić imbusowe D1SPEC, mniejsze prawdopodobieństwo odkręcenia kół :D
Hmm, no generalnie tam jest coś przypominające siłownik, ale mogę się mylić, w każdym razie wiązka jak i zarówno ten element wyglądają na oryginalne, dlatego tak podejrzewałem. Może jutro/pojutrze zdejmę znów ten boczek i pokażę wam co tam siedzi to mi powiecie czy to jest to czy nie.
P.S. znalazłem zdjęcia na googlach, wydaje mi się, że to jest to, tylko pytanie czy jest możliwość żebym widział to od środka. Po wypięciu tej kostki którą widać na zdjęciu i zamykaniu otwieraniu drzwi zamkiem od strony kierownicy na owej kostce pojawiał się prąd.
http://img13.olx.pl/images_tablicapl/88231147_1_1000x700_zamek-drzwi-lewych-honda-civic-elektryczny-wloclawek.jpg
Sprzęgło w EJ9 D14A4 jest hydrauliczne, prawda? Zbiornik z płynem hamulcowym odpowiada za sprzęgło i hamulec? Kojarzę, że chyba w BMW tak mam. A w Hondzie już nie pamiętam jak było.
Przedwczoraj coś biegi zaczęły gorzej wchodzić, dzisiaj nie wchodzą. Sprzęgło wpadło, tak minimalnie przy końcu jest lekki opór. Jak ruszę lewarkiem z luzu w prawo lub lewo to słychać dźwięk którego nie powinno być. Jeśli sprzęgło jest hydrauliczne to możliwe, że to wąż. Jeśli nei to widocznie sprzęgło się skończyło.
Są to typowe objawy kończącego się sprzędła, docisku, łożyska? Czy są inne opcje?
skolopendra
23-10-14, 11:47
Zbiornik z płynem hamulcowym odpowiada za sprzęgło
tak zacznij od odpowietrzenia i wymiany ,ew sprawdź czy niema wycieków
tak zacznij od odpowietrzenia i wymiany ,ew sprawdź czy niema wycieków
Ok, dzięki. Podejrzewam, że to będzie przyczyną. Pewnie znowu jakiś gryzoń coś przegryzł. Wieczorem jak zobaczę auto dam znać.
osobny jest na sprzęgło i hamulce.
Sprzęgło w EJ9 D14A4 jest hydrauliczne, prawda? Zbiornik z płynem hamulcowym odpowiada za sprzęgło i hamulec? Kojarzę, że chyba w BMW tak mam. A w Hondzie już nie pamiętam jak było.
Przedwczoraj coś biegi zaczęły gorzej wchodzić, dzisiaj nie wchodzą. Sprzęgło wpadło, tak minimalnie przy końcu jest lekki opór. Jak ruszę lewarkiem z luzu w prawo lub lewo to słychać dźwięk którego nie powinno być. Jeśli sprzęgło jest hydrauliczne to możliwe, że to wąż. Jeśli nei to widocznie sprzęgło się skończyło.
Są to typowe objawy kończącego się sprzędła, docisku, łożyska? Czy są inne opcje?
Ja tam stawiam na pompę sprzęgła ze puściła pomacaj w kabinie czy nie jest mokra.
Przyczyną był brak płynu. Dolałem, odpowietrzyłem i jest ok. Wydaje mi się, że jest wyciek. Była plama, czułem płyn. Ale padał deszcz, więc to jest do zweryfikowania. Pozostaje tylko zobaczyć czy znowu sytuacja się powtórzy jeśli tak to szukać gdzie ucieka.
Czy do każdej EJ9 pasuje tylna wycieraczka mająca 38 cm?
Czy do każdej EJ9 pasuje tylna wycieraczka mająca 38 cm?
Każda EJ9 jak wyjeżdżała z fabryki miała tylną wycieraczkę o długości 380 mm.
Witam, od wczoraj mam problem... co jakiś czas gdy np. ruszam samochodem z miejsca po dodaniu gazu przy około 2.5-3tyś obrotów silnik przerywa i szarpie, jak wkręcę go na wyższe obroty to już jedzie ok. Objawy są takie same na każdym biegu a dodatkowo wczoraj podczas takiego "szarpania" gdy ruszałem zamrugał kilka razy check engine ale teraz nic się nie świeci a samodiagnostyka nie pokazuje błędów :confused:. Kilka miesięcy temu miałem już podobna sytuację ale po ponownym odpaleniu po ok. 1-2h wszystko było w normie aż do teraz :(. Silnik to D14Z2
Czy dokladka mugena przednia bedzie pasowac do qp przedliftowej ?
Witam, od wczoraj mam problem... co jakiś czas gdy np. ruszam samochodem z miejsca po dodaniu gazu przy około 2.5-3tyś obrotów silnik przerywa i szarpie, jak wkręcę go na wyższe obroty to już jedzie ok. Objawy są takie same na każdym biegu a dodatkowo wczoraj podczas takiego "szarpania" gdy ruszałem zamrugał kilka razy check engine ale teraz nic się nie świeci a samodiagnostyka nie pokazuje błędów :confused:. Kilka miesięcy temu miałem już podobna sytuację ale po ponownym odpaleniu po ok. 1-2h wszystko było w normie aż do teraz :(. Silnik to D14Z2
Dziwna sprawa, bo błędy powinny zostać w pamięci komputera.
Wypsikaj wszystkie kostki jakimś preparatem do czyszczenia styków i wydmuchaj sprężonym powietrzem.
Po za tym - masz sprawny układ zapłonowy?
Przewody WN, świece, kopułka, paluch?
Właśnie już sprawa rozwiązana. :) Winnym okazał się układ zapłonowy.
Z ciekawości - co konkretnie padło? :)
W poniedziałek będę u mechanika :) więc jak się dowiem co dokładnie padło to napiszę.
Mam parę pytań odnośnie malowania lamp a'la typeR. Czy w takiej temperaturze otoczenia jak jest teraz czyli kilka stopni na plusie mogę spokojnie malować wkłady lamp przednich ? I jak uważacie malować z odbłyśnikiem kierunku czy bez ? Trzeba to "sreberko" zdrapywać czy po prostu malować ?
Ktoś Tu z forum sprzedaje duże cukierki ori honda po 60zł/szt., chciałem się dowiedzieć jaki nick ma ten sprzedający?
możliwe ze chodzi ci o nick sivy
W JDM shopie mieli po 55zł/szt.
Mam parę pytań odnośnie malowania lamp a'la typeR. Czy w takiej temperaturze otoczenia jak jest teraz czyli kilka stopni na plusie mogę spokojnie malować wkłady lamp przednich ? I jak uważacie malować z odbłyśnikiem kierunku czy bez ? Trzeba to "sreberko" zdrapywać czy po prostu malować ?
Możesz zamalować odbłyśnik kierunku, nie robi to dużej różnicy w świeceniu, żaden diagnosta czy policjant się do mnie nie doczepił. Będzie jeszcze mniejsza jak użyjesz farby z połyskiem( w przypadku żaroodpornej by uzyskać połysk, będzie trzeba machnąć to dodatkowo bezbarwnym - nie widziałem nigdzie w sklepie farby odpornej na temp. z błyszczącym wykończeniem).
Ja malowałem w styczniu 2011, temperatura ok. 5-7*C, bo tyle mam w zimę w garażu. Najważniejsza sprawa to przygotowanie powierzchni. To "sreberko" u mnie zeszło gąbką do mycia naczyń, później papier ścierny 600-800 i porządne odtłuszczenie(benzyna ekstrakcyjna). Dobrze jest użyć farby odpornej na temperaturę, bo lampy są "grzane" z 3 stron - słońce, w środku żarówki i jeszcze od komory silnika.
Do dziś wkłady wyglądają jak w dniu kiedy malowałem :)
No właśnie kupilem już zwykły spray Motip'a czarny mat i się teraz zastanawiam czy da radę. Dzięki wielkie za odpowiedź :)
Hmmm można spróbować, ale nie wiadomo ile to wytrzyma. Patent z farbą żaroodporną sprawdzony w czasie więc ja polecam :)
Zmęczona i popękana poduszka od strony skrzyni dolna, w jaki sposób może dawać o sobie znać ?
co może odpowiadać za nierówność samochodu ? gwint po lewej stronie przód i tył jest obniżony o tyle samo a prawa strona jest wyżej o jakieś ~~ 2 cm . Wszystko raczej jest dobrze złożone
Tyle lat na forum i nie zauważyłeś jak wiele ludzi ma z tym problem, to jest wada hanek. Są jakoś tak zaprojektowane, że często można tu o tym jakto lewa strona jest niżej poczytać. Zresztą, użyj opcji szukaj a sam się przekonasz.
widze ze zaczeliscie temat malowania lamp , jezeli mam lampy pomalowane przez poprzedniego wlasciela na czarno , to wystarczy wodnym zdrapac farbe i beda znowu jak seria ?
widze ze zaczeliscie temat malowania lamp , jezeli mam lampy pomalowane przez poprzedniego wlasciela na czarno , to wystarczy wodnym zdrapac farbe i beda znowu jak seria ?
Zależy, ale raczej jest mała szansa że nie zdrapał "sreberka" którego farba by się kiepsko trzymała. Pozostaje ci albo kupienie wkładów w stanie fabrycznym, albo wymiana lamp. Jak już aż tak mocno nie podoba ci się ta czerń, to może pomaluj w jakiś grafit albo tytan, byłyby 'prawie jak' EK9 :D.
jezeli mam lampy pomalowane przez poprzedniego wlasciela na czarno , to wystarczy wodnym zdrapac farbe i beda znowu jak seria ?
Jasna sprawa.
Ale pod warunkiem, że usuwając wierzchnią warstwę nie uszkodzisz tej spod spodu, jeśli w ogóle jeszcze tam jest.
co może odpowiadać za nierówność samochodu ? gwint po lewej stronie przód i tył jest obniżony o tyle samo a prawa strona jest wyżej o jakieś ~~ 2 cm . Wszystko raczej jest dobrze złożone
Wystarczy zajrzeć pod maskę i zobaczyć jakie jest rozłożenie masy (silnik, skrzynia biegów).
Teraz trzeba sobie uświadomić, że auto było projektowane jako RHD (Jap) i już jest wszystko jasne :)
Co do tych lamp to jeszcze zapytam. Bo rozkleiłem je już i zabieram się rano na wycieranie tego sreberka. wystarczy je zedrzeć do białej warstwy która jest pod nim czy jeszcze jest głębiej jakaś warstwa do której trzeba się dostać przed malowaniem ?
ja rozumiem ze wczesniejszych postow ze nie oplaca sie wycierac bo najpewniej sa zniszczone ale powiedz jak wyszlo i wyslij fotki jak bedziesz mogl
a ile moze kosztowac ta wkładka ? ktos cos widzial ?
Zmywasz tylko srebro, dalej jest juz tylko tworzywo.
To gitarka. Myślałem, że jakoś ciężko będzie schodziło i idzie łatwo. Dzięki :)
Jakbyś koniecznie potrzebował wkład w oryginalnym kolorze to lewy mam na pewno na zbyciu.
zobacze jeszcze jak u jaroska wyjdzie :)
Witam. Z racji, że Rover i Honda bazują na podobnych częściach, chciałbym się dowiedzieć czy przymierzał ktoś tylne nadkola (plastiki) z Rovera do Civica? Ewentualnie czy jest szansa ich podpasowania bądź może pasują z innego samochodu?
Jako takich nadkoli auta nie mialy, te z allego to samorobki. Ktos tutaj na forum jak dobrze pamietam wkladal z golfa, po lekkich przerobkach.
Nie wiam jak to sie spisywalo?
palermo444
26-10-14, 09:02
witam czy ktos wymienial przewody paliwowe w EJ9 i wie gdzie je mozna kupic i za ile :(:(:( bo czeka mnie wlasnie wymiana bo wyczyszczenie ich sie chyba mija z celem bo sa mega pordzewiałe
Z tego co wiem to kupujesz miedziane doginasz jaj trzeba i tyle w temacie :p
Wyskrobane na smarkfonie :)
palermo444
26-10-14, 09:34
Hamulcowe to tam nie problem bo gotowe ze zlaczkami są tylko bardzie mnie martwią paliwowe bo jeden ma zlaczke ten najgrubszy zasilający
Kupujesz przewody(gdzies mam na kompie namiar i chyba facet nawet zarabia koncowki) jesli nie to musisz oddac komus do zarobienia.
palermo444
26-10-14, 11:04
Spoko to poproszę o namiar :-) właśnie sam robie powiedziałem ze nie da nikomu ni hu.....a Hehe
witam czy ktos wymienial przewody paliwowe w EJ9 i wie gdzie je mozna kupic i za ile :(:(:( bo czeka mnie wlasnie wymiana bo wyczyszczenie ich sie chyba mija z celem bo sa mega pordzewiałe
Na przykład tutaj:
http://www.pwpnet.pl/
Ja kupowałem tutaj same materiały, a dorabianiem i wymianą zajęli się panowie z warsztatu, w którym serwisuję [H].
tomalacivic
26-10-14, 15:20
W JHM na bielanach robia przewody hamulcowe wraz z paliwowym.
Hamulcowe to tam nie problem bo gotowe ze zlaczkami są tylko bardzie mnie martwią paliwowe bo jeden ma zlaczke ten najgrubszy zasilający
biegi ciezko wchodza?
Słychać dziwne chrobotanie z tamtej strony podczas ruszania, czasem ciężko wchodzą i wyskakuje też czasem 5
D16Y7 - do wyjęcia miski olejowej łatwiej (mniejsza szansa na ukręcenie ;) ) odkręcić cały kolektor czy rurę między kolektorem a katalizatorem?
Wyciagnij caly kolektor, bo te sruby na laczeniu 4-2 zazwyczaj sa bardzo zapieczone.
Chłopaki...planuję wstawienie wooferów do EJ9. Pytanie, czy ktoś taki zabieg robił? Co do średnicy to pół biedy, bo pójdzie 13 albo 16. Ale pytanie o głębokość...jaka może być maksymalnie głębokość głośnika, który po wsadzeniu nie będzie kolidował z opuszczającą się szybą?
Poleci ktos jakis akumulator odpowiedni pod benzyniaka ej9 ? Mam mozliwosc kupna w dobrej cenie Bosha s4021 lub centre plus jednak slyszalem ze ludzie narzekaja na centry, prawda to ?
Poleci ktos jakis akumulator odpowiedni pod benzyniaka ej9 ? Mam mozliwosc kupna w dobrej cenie Bosha s4021 lub centre plus jednak slyszalem ze ludzie narzekaja na centry, prawda to ?
Nie wiem, skąd takie rzeczy słyszałeś. Centra bardzo dobra firma.
Centra bardzo dobra firma.
Chyba tak samo jak "wino" - im tańsze tym lepsze, bo tańsze.
:D
Mam już 3 sezon centre i nigdy mnie nie zawiodła :) a autko czasami stało przez noc na dużym mrozie:)
Wyskrobane na smarkfonie :)
Czy łożysko oporowe wydaje dźwięk podczas puszczonego sprzęgła na luzie a cichnie przy wciskaniu? Czy dźwięk przypomina szum i tarcie elementów o siebie i czasem brzmi jak "wyjący" mały silniczek?
Pytanie nr2. : Czy łożysko przedniej zwrotnicy w tej od 242 mm i tej od 262 mm jest takie samo?
Czy łożysko oporowe wydaje dźwięk podczas puszczonego sprzęgła na luzie a cichnie przy wciskaniu? Czy dźwięk przypomina szum i tarcie elementów o siebie i czasem brzmi jak "wyjący" mały silniczek?
Pytanie nr2. : Czy łożysko przedniej zwrotnicy w tej od 242 mm i tej od 262 mm jest takie samo?
To łożyska w skrzyni o ile sie nie myle.
Wydziergane z S III
Chyba tak samo jak "wino" - im tańsze tym lepsze, bo tańsze.
Czy Centra taka tania w tej cenie co i bosch a napewno nie gorsza , tanie to są te no name po sto pare zł
Czy łożysko oporowe wydaje dźwięk podczas puszczonego sprzęgła na luzie a cichnie przy wciskaniu?
Nie na odwrót jak wciśniesz sprzęgło to słychać oporowe ..
Mam już 3 sezon centre i nigdy mnie nie zawiodła :) a autko czasami stało przez noc na dużym mrozie:)
Wyskrobane na smarkfonie :)
To może być jej ostatni. Mój bosch S4 wytrzymał 3,5 roku. Najlepiej chyba kupić Yuasę albo Panasonica.
Coraz gorsze te aku robią :/ 3,5 roku w aucie garażowanym to mało.
To może być jej ostatni. Mój bosch S4 wytrzymał 3,5 roku. Najlepiej chyba kupić Yuasę albo Panasonica.
Coraz gorsze te aku robią :/ 3,5 roku w aucie garażowanym to mało.
Myślę że jeszcze nie wysiądzie bo cały czas pali na tzw strzała:)
Wyskrobane na smarkfonie :)
W poniedziałek będę u mechanika :) więc jak się dowiem co dokładnie padło to napiszę.
I co to było? Też mnie to ciekawi. :)
panowie czy rozporka tylna górna podejdzie z ek4 do ej6?
Witam Panowie, otóż moje pytani brzmi: czym się różnią blendy klapy tylnej w civicach vi? od sedana 4d podejdzie do hatchbacka 3d?
Konkretniej czy ta pasowałaby do EJ9
http://allegro.pl/show_item.php?item=4715400910&msg=Obserwujesz+t%C4%99+ofert%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0 ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomni enie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyac count%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C% 2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b65 4bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0
Myślę że jeszcze nie wysiądzie bo cały czas pali na tzw strzała:)
Wyskrobane na smarkfonie :)
U mnie też paliła na strzała na starym aku. Jednak włączenie radia na 20 min na postoju i już wiedziałem, że aku do niczego(kręcił ciężko). Gdybym wtedy nie włączył tego radia, to może do dziś jeździłbym ze starym boschem :D
koledzy czy inne wałki z civica pasują pod d14a4 bo mam wytarty i chce używke zakupić a le nie wiem czzy od innu d14 15 pasuja?????????
Dobrze ze akurat zaczeliscie o akumulatorach bo potrzebuje kupic jakis sensowny do 6 gen , cos ktos poleci najlepeij jak najtaniej ? :p
koledzy czy inne wałki z civica pasują pod d14a4 bo mam wytarty i chce używke zakupić a le nie wiem czzy od innu d14 15 pasuja?????????
d16y7
Tak pasuje, juz sporo osob smiga na takim walku.
a zmieni on jakoś charakterystykę pracy silnika?
a zmieni on jakoś charakterystykę pracy silnika?
Lepsze przyspieszenie na niskich i średnich obrotach,głośniejszy dolot. Górny zakres obrotów poprawia się nieznacznie.
Co do aku, kupiłem Vartę za 216zł, półka jakościowa ponoć ta sama co Bosch. Jak nie masz zamiaru w ciągu kilku lat sprzedawać auta, to kup Yuasę.
propo aku w haparts mieli swego czasu oem aku Hondy w dobrej cenie porownywalnej z Yuasa wiec chyba warto
propo aku w haparts mieli swego czasu oem aku Hondy w dobrej cenie porownywalnej z Yuasa wiec chyba warto
OEM akumulatory to właśnie były bodajże Yuasa/Panasonic.
Starstruck
28-10-14, 21:13
OEM akumulatory to właśnie były bodajże Yuasa/Panasonic.
Owszem, ale "ten od Hondy" ma napis Honda i można sobie za każdym razem, po otwarciu maski, bezceremonialnie strzepać kapucyna, bo przecież OEM i napis HONDA :D.
orientuje się ktoś, ile mikronów mniej więcej, powinna mieć szpachla po fachowej naprawie np. wyciągnięte wgniecenie tylnego błotnika w 3d po spotkaniu z autem na parkingu?
Pytam o samą szpachle bo jak wiemy, każde auto ma inną grubość lakieru. Chce po prostu wiedzieć, mniej więcej jak wykryje mi szpachle, czy auto jest fachowo naprawione czy np tej szpachli jest za dużo.
orientuje się ktoś, ile mikronów mniej więcej, powinna mieć szpachla po fachowej naprawie np. wyciągnięte wgniecenie tylnego błotnika w 3d po spotkaniu z autem na parkingu?
Pytam o samą szpachle bo jak wiemy, każde auto ma inną grubość lakieru. Chce po prostu wiedzieć, mniej więcej jak wykryje mi szpachle, czy auto jest fachowo naprawione czy np tej szpachli jest za dużo.
Jak grubość powłoki jest większa niż 500-600um (wskazania miernika), znaczy że naprawa raczej mało fachowa. A jak miernik pokaże okolice 1000um, albo nawet więcej to należy powiedzieć "fachowcowi", żeby zamiast robić auta wziął się za gipsowanie ścian itd. :rolleyes:
Nie ma odp. na twoje pytanie. Wiele czynnikow ma wplyw na naprawe. Zalezy co uszkodzone,jaka metoda da sie uszkodzenie usunac, czy na plaskim elemencie,czy na przetloczeniu itd.itd.
Najlepiej jak da sie naprawic bez szpachlowania,ale nie zawsze tak sie da.
Im mniej szpachli tym lepiej, to wiadomo:)
Jak jest więcej niż napisałem to znaczy, że naprawa z użyciem szpachlówki w ogóle nie miała sensu. Gruba warstwa szpachli gwarantuje pękanie i odpadanie kitu, czasem nawet po 2-3 miesiącach. A weź jeszcze powiedz takiemu lakiernikowi, że auto będzie zaraz sprzedawane....
Chłopaki...planuję wstawienie wooferów do EJ9. Pytanie, czy ktoś taki zabieg robił? Co do średnicy to pół biedy, bo pójdzie 13 albo 16. Ale pytanie o głębokość...jaka może być maksymalnie głębokość głośnika, który po wsadzeniu nie będzie kolidował z opuszczającą się szybą?
Podbijam zapytanie ;)
2 pytanka:
1. Będzie ten przegub pasował do mojej [H]? http://allegro.pl/przegub-z-abs-honda-civic-1-6-95-01-japan-line-i4700144122.html Cena trochę podejrzana (u Dzidy 94,10zł).
2. Zna ktoś sklep z pewnymi olejami (Shell)?
No cena niska?
Jak juz wymienisz to kup dobry smar do przegubow, bo te co sa w zestawach to lipa i szybko przeguby siadaja.
skolopendra
29-10-14, 17:00
bo te co sa w zestawach to lipa i szybko przeguby siadaja.
ciekawe?
od swapu i wymiany przegubu na hdk minęło u mnie z 5 lat . smar dałem z zestawu a dym z opon z X razy poszedł i jest git...
Czy ma ktoś namiar na zestaw przewodów w stalowym oplocie taniej niż 450 zł za komplet?
Ale nie stawiaj na jednej polce HDK z JapanLinem czy Pascalem.
Sprawdzone na innych forach ze Pascale zyja dluzej na dobrym smarze niz na tym z zestawu.Jesli cos jest tanie to sie na wszystkim oszczedza, w intercarsie gdzie sprzedaja tego duuuze ilosci mowia od razu zeby oslony wziac lepsze bo tez dlugo nie wytrzymuja:)
panowie pare pytan mam do was i bardzo was prosze o rady :
1. mam problem ze swoim nowym nabytkiem Ej6 98 rok , wczoraj ladowlem akumulator bo stał przez tydzien i sie rozladowal ale dzisiaj zauwazylem ze stojac na luzie z wlaczonymi swiatlami i kierunkiem prawie mi zgasl ( obrotomierz pokazywal ta pierwsza kreske jesli sie nie myle 500 obrotow ) , czy moze byc w tym wina akumulatora z 09.2009 roku centre plus ? czy moze to juz swiece i przewody ?
2. musze zmienic przegub bo mam peknieta oslone ale juz na niej chyba z 800 km przjechalem wiec pewnie wymienie razem z przegubem , moglibyscie pokazac jakis w sensownych pieniadzach zeby nie rozpadl sie po roku ?
3. jesli 1 punkt to wina akumulatora to czy 45 Ah starczy do ej6 ?
Jeśli kolektor 4-2-1 owinę bandażem termoizolacyjnym jeszcze przed zimą to czy na wiosnę coś z tego jeszcze zostanie? Chodzi mi o to, że auta używam codziennie a wiadomo od dołu nie ma żadnej osłony i czy śnieg lub to całe błoto mogą jakoś negatywnie działać? Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś, kto w takim setupie swoim daily carem zaliczył już parę sezon/ów zimowych :)
Zakladaj, przez zime nic sie nie stanie. A jak dlugo pozyje to tylko uzaleznione jest jaki jakosciowo trafisz. Swego czasu mialem najtanszy to wytrzymal ponad 1,5roku i tak zmurszal ze sam odpadal:)
dajcie link do serwisówki VI geny
dajcie link do serwisówki VI geny
https://www.dropbox.com/s/gde0uxgs0kv83he/Honda%20civic.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3wq48y6jnusuchu/Honda%20CIVIC%2096_00%20manual.PDF?dl=0
Mam pytanie dotyczące wydechu końcowego, jak wygląda porównanie końcowego ProEx z WM ? Chodzi mi o głośność, barwę dźwięku, osiągów chyba żaden z nich nie "dusi"? Bo się zastanawiam nad nimi, jednak WM kosztuje 1/3 tego co ProEx..
Mam pytanie dotyczące wydechu końcowego, jak wygląda porównanie końcowego ProEx z WM ? Chodzi mi o głośność, barwę dźwięku, osiągów chyba żaden z nich nie "dusi"? Bo się zastanawiam nad nimi, jednak WM kosztuje 1/3 tego co ProEx..
Jaki pieniądz tak dźwięk.
:p
A jak z jakością wykonania ? Bo z doświadczeń w branży motocyklowej wiem że WM to jedno wielkie ścierwo.
A jak z jakością wykonania ? Bo z doświadczeń w branży motocyklowej wiem że WM to jedno wielkie ścierwo.
WM po roku ci zgnije, proex powinien myślę wytrzymać 4-5 lat spokojnie. Jeśli chodzi o tłumienie w WM to można je zamknąć w cudzysłowiu. To jest bardziej głośnik niż tłumik hehe :)
No dobra, to chyba temat wydechu końcowego wyczerpany :D
Mam teraz pytanie z trochę innej bajki, czy podłokietnik lub tweetery z MB6 da się dopasować do tych z EJ6 ? Lub też czy trójkąty ori Ej/EK pod tweetery różnią się od tych bez, bo chciałbym sobie jakieś cykacze założyć i zastanawiam się jak to najlepiej wykminić.
Jaki zestaw rozrządu do d15z6 polecacie? Znacie jakieś dobre źródła? Warto brać te z działu giełdy?
Mam teraz pytanie z trochę innej bajki, czy podłokietnik lub tweetery z MB6 da się dopasować do tych z EJ6 ?
I podłokietnik i trójkąty z tweeter'ami od MB6 nie będą pasowały p&p do EJ6.
Lub też czy trójkąty ori Ej/EK pod tweetery różnią się od tych bez, bo chciałbym sobie jakieś cykacze założyć i zastanawiam się jak to najlepiej wykminić.
Szukaj od EK4 HB.
2 pytanka:
1. Będzie ten przegub pasował do mojej [H]? http://allegro.pl/przegub-z-abs-honda-civic-1-6-95-01-japan-line-i4700144122.html Cena trochę podejrzana (u Dzidy 94,10zł).
2. Zna ktoś sklep z pewnymi olejami (Shell)?
A miał ktoś do czynienia z przegubami firmy SRL?
Mi mechanik chce wstawic przegub gsp , ktos moze mial stycznosc ?
Jaki zestaw rozrządu do d15z6 polecacie? Znacie jakieś dobre źródła? Warto brać te z działu giełdy?
Ja założyłem pasek mitsuboshi, rolkę ntn oraz pompę wody aisin - na razie 12k przelotu bezproblemowo.
Mam pytanie dotyczące wydechu końcowego, jak wygląda porównanie końcowego ProEx z WM ? Chodzi mi o głośność, barwę dźwięku, osiągów chyba żaden z nich nie "dusi"? Bo się zastanawiam nad nimi, jednak WM kosztuje 1/3 tego co ProEx..
https://www.youtube.com/watch?v=hmceKE0oUqY wystarczy poszukać trochę :) Posiadam proex, złego zdania nie powiem, wykonanie i dźwięk jak najbardziej OK :)
czesc,
czy oem zawieszenie dla kazdego modelu VIgen jest takie samo czy są jakieś różnice? Potrzebuje oem do mojej ek4 VTi i zastanawiam sie czy podejdzie np z sedana lub coupe ej/ek. Prosze o szybka odp. Dzięki, elo! ;p
Starstruck
31-10-14, 18:14
W VI gen. EJ/EK ogólnie wszystkie elementy zawieszenia są wymienne między budami. Różnice mogą być w takich rzeczach jak np. łączniki stablizatora (np. w EK3 i w EJ6 są inne). EK4 ma seryjnie trochę twardsze amory i sztywniejsze sprężyny, przez co zwykłe EJ9 czy EK3 stoją wyżej.
czyli jeśli dobrze rozumuję, najlepiej gdybym dopadł OEM EK4. Łączników czy silentblockerów wolę nie ruszać - cały przód mam w PU, do tego agx na springu h&r. Do tego OEM dokładka z Rallye Edition... no jest w ciul nisko, pora windować do góry ^^'. No właśnie jakiej długości będzie tuleja mocowania dolnego amorka? Będzie dłuższa/krótsza czy taka sama jak w przypadku agx?
Mi mechanik chce wstawic przegub gsp , ktos moze mial stycznosc ?
Polecam, zakładałem kilka sztuk i długo jeżdżą. Warto tylko odrazu założyć jakąś lepszą osłonę np lobro bo te z kompletu słabe są.
pawelwlkp91
01-11-14, 11:41
Koledzy mam takie pytanko z jakiej hondy będą pasować wtryskiwacze do b18c4 chodzi mi o jakieś wydajniejsze do mocnego n/a. Wtryski muszą mieć wydajność powyżej 300cc i być p&p ewentualnie jakieś inne kostki byle nie przeróbki listwy wtryskowej i instalacji elektrucznej. Koledzy sprawa pilna będę wdzięczny za jakieś linki lub informacje.
O wtryskach szukaj w tematach o turbo. Na szybko, to niebieskie wtryski z STI.
Koledzy mam takie pytanko z jakiej hondy będą pasować wtryskiwacze do b18c4 chodzi mi o jakieś wydajniejsze do mocnego n/a. Wtryski muszą mieć wydajność powyżej 300cc i być p&p ewentualnie jakieś inne kostki byle nie przeróbki listwy wtryskowej i instalacji elektrucznej. Koledzy sprawa pilna będę wdzięczny za jakieś linki lub informacje.
Jeszcze ford probe przewija sie na forum no i czy H22 nie na większej
Jakie są skutki uszkodzonego zaworu PCV i jak go sprawdzić czy jest sprawny czy nie? Ogólnie mam duże ilości oleju w okolicy zaworu i samej "puszki" w który wchodzi i nie wiem czy wymieniać zawór czy tylko uszczelki tą od zaworu i jeden oring.
czy rozrzad od PeJota
Japońskie rozrządy - pasek Mitsuboshi / Sun + napinacz NTN / GMB / NSK + pompa wody GMB / Nissan Pump:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...945a48c58dff50
- B16A1/2 do 95r. - 285 zł
- B16A2 od 96r - 320 zł
- B18C4/C6 - 310 zł
- D13B2/D15B2/B7 / D14A2/5 (do 95r.) - 185 zł
- D15Z1 - 200 zł
- D16Y7/Y8/W - 195 zł
beda dobrze sie spawowaly w d16y7 ? czy ktos kupywal i moze polecic te firmy ?
Jaką żarówkę powinien mieć ej6 w środku? Bo mój od kupna czyli miesiąc spalił już 3szt., bo 2 kolejne kupiłem na wzór pierwszej, i zastanawia mnie czy to może żarówka nie jest inna że tak pali :P
Jakie uszczelki sa przy zaworze vtec?
Slyszalem ze sa dwie i chcialbym je wymienic
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Jakie uszczelki sa przy zaworze vtec?
Slyszalem ze sa dwie i chcialbym je wymienic
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
postaralbys sie choc troche...
http://haparts.pl/15825-p2m-005.html
Mrugga, ale od czego ta żarówka jest? zegary, kokpit?
postaralbys sie choc troche...
http://haparts.pl/15825-p2m-005.html
To wiem, ale ponoc sa jakies dwie w zaworze i wlasnie rozchodzi sie o ta druga
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
To wiem, ale ponoc sa jakies dwie w zaworze i wlasnie rozchodzi sie o ta druga
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
napisz do hapars i pytaj :)
http://repair.alldata.com/alldata/imagesWLinks?file=//imagebfl300h/10/36/33_hn01civic_sm11-114b.png&width=496&height=524&displayType=print&imgRotation=0
a tu jest druga
http://repair.alldata.com/alldata/imagesWLinks?file=//imagebfl300h/10/36/34_hn01civic_sm11-114c.png&width=464&height=527&displayType=print&imgRotation=0
Starstruck
04-11-14, 14:13
O, nawet nie wiedziałem, że ta jedna jest z sitkiem ;). Będę musiał kolegę pomęczyć, żeby mi zamówił.
O, nawet nie wiedziałem, że ta jedna jest z sitkiem ;). Będę musiał kolegę pomęczyć, żeby mi zamówił.
Jak nie trzeba to nie ruszaj tego.
Ja mam pytanie odnośnie podświetlenia zegarów, wiem, że było już dużo razy ale jak ktoś wie to proszę o odpowiedź. Jakie żarówki (i ile) potrzebuję do wymiany w zegarach i jaki rodzaj tych dwóch, które oświetlają blat od góry?
Starstruck
04-11-14, 18:21
Ja tego nie będę ruszał, tylko mój Mechanik :).
Chodzi mi o oświetlenie wnętrza, lampkę w podsufitce :P
Przepraszam, nie sprecyzowałem się za bardzo
Witam
Wie ktoś może czy jest i jak tak to jaka różnica pomiędzy lampą przednią do 6gena z anglika a wersją eu? Czy rożnią się odbłyśnikiem ze względu na ruch lewostronny?
Witam
Wie ktoś może czy jest i jak tak to jaka różnica pomiędzy lampą przednią do 6gena z anglika a wersją eu? Czy rożnią się odbłyśnikiem ze względu na ruch lewostronny?
Dokładnie tak.
Musiałem się upewnić. Dzięki za odpowiedź :)
Mam problem z ruszającą się tarczą , tu macie filmik odnośnie tego . Czy coś jest źle założone ? Czy może takie ruszanie jest normalne .. : )
https://www.youtube.com/watch?v=AHgC8LK61bY&feature=youtu.be
Mam problem z ruszającą się tarczą , tu macie filmik odnośnie tego . Czy coś jest źle założone ? Czy może takie ruszanie jest normalne .. : )
https://www.youtube.com/watch?v=AHgC8LK61bY&feature=youtu.be
Absolutnie nie powinno tak być.
Mam problem z ruszającą się tarczą , tu macie filmik odnośnie tego . Czy coś jest źle założone ? Czy może takie ruszanie jest normalne .. : )
https://www.youtube.com/watch?v=AHgC8LK61bY&feature=youtu.be
A śrubki gdzie są?
właśnie posiedziałem trochę w garażu i znalazłem przyczynę , śrubki są ale mają ułamane łby . Co można teraz zrobić z tym ?
Panowie co zrobić żeby fotele w VIg nie skrzypiały ?:D
Panowie co zrobić żeby fotele w VIg nie skrzypiały ?:D
Pozostaje wymiana na inne niestety :/ W moim ej9 skrzypiały, szyny miały luzy(bujany fotel-klasyka), chociaż sama tapicerka jak na 15 letnie auto była b. ładna. Kupiłem fotele z coupe EJ6. Są z o wiele lepszych materiałów - gąbki, grubsze welury.
właśnie posiedziałem trochę w garażu i znalazłem przyczynę , śrubki są ale mają ułamane łby . Co można teraz zrobić z tym ?
Wykręcić i kupić nowe albo spiłować na równo i w piaście masz 4 otwory chyba i użyć tych drugich.
właśnie posiedziałem trochę w garażu i znalazłem przyczynę , śrubki są ale mają ułamane łby . Co można teraz zrobić z tym ?
Możesz z tym nic nie robić, audi i vw wogóle nie mają takich śrubek montażowych. Koło jak zakładasz i przykręcasz nakrętkami to dociska tarczę i ona nie ma już tego luzu. Śmiało możesz tak jeździć.
panowie jak zdjac boczki drzwi w ej6 ? bylo duzo tematow kiedys ale teraz wszystkie fotki poznikaly i nic nie moge znalesc
panowie jak zdjac boczki drzwi w ej6 ? bylo duzo tematow kiedys ale teraz wszystkie fotki poznikaly i nic nie moge znalesc
01. Zdejmujesz maskownicę głośnika.
02. Odkręcasz głośnik oraz śruby pod głośnikiem mocujące boczek drzwi.
02. Odkręcasz "ramkę" klamki.
03. Odkręcasz sterownik szyby i wypinasz kostkę.
04. Wypinasz spinki pomiędzy boczkiem a drzwiami.
Podpowie ktoś jaka jest żarówka oświetlenia kabiny w EJ6 ?
Mam nieszczelną chłodnicę w moim D16Y7. Chciałbym założyć nową i od razu z B-serii bo w przyszłości będzie swap. Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy: czy węże od D podejdą jeśli chodzi o średnicę? Czy seryjny silnik nie będzie przez wsadzenie grubszej chłodnicy zbyt mocno chłodzony/niedogrzany?
czy węże od D podejdą jeśli chodzi o średnicę?
w D serii jest mniejsza srednica ale da sie naciagnac
Czy seryjny silnik nie będzie przez wsadzenie grubszej chłodnicy zbyt mocno chłodzony/niedogrzany?
odpowiedz na pytanie do czego sluzy termostat ;]
Podpowie ktoś jaka jest żarówka oświetlenia kabiny w EJ6 ?
Najprawdopodobniej będzie to W5W
w D serii jest mniejsza srednica ale da sie naciagnac
odpowiedz na pytanie do czego sluzy termostat ;]
Też tak mi się wydawało, ale upewnić się nie zaszkodzi. Dzięki za pomoc :)
Też tak mi się wydawało, ale upewnić się nie zaszkodzi. Dzięki za pomoc :)
musisz wieksze cybanty kupic na weze chlodnicy, ich ciezko sensownie roziagnac zeby pasowaly do chlodnicy z B
01. Zdejmujesz maskownicę głośnika.
02. Odkręcasz głośnik oraz śruby pod głośnikiem mocujące boczek drzwi.
02. Odkręcasz "ramkę" klamki.
03. Odkręcasz sterownik szyby i wypinasz kostkę.
04. Wypinasz spinki pomiędzy boczkiem a drzwiami.
dzieki wilekie ! nawet sobie poradzilem bez wiekszych problemow , ale po zdjeciu zauwazylem ze cieknie mi troche wody do wnetrza drzwi , chyba mniejwiecej posrodku szyby . Rozwiazywał ktos z was taki problem ? Bardzo boje sie o rdze w tamtych miejscach
musisz wieksze cybanty kupic na weze chlodnicy, ich ciezko sensownie roziagnac zeby pasowaly do chlodnicy z B
Ktoś pisał, że niektóre chłodnice mają przejściówki w zestawie. Jak nie będzie to zrobię jak piszesz.
Ma ktoś może na wierzchu albo kojarzy jaki opór na grzałce powinna mieć sprawna sonda lambda w d-serii ?
koledzy potrzebuję pomocy a może nie ja tylko mój kumpel - ma EJ9 z silnikiem D14A3, ECU P3X i wiązka OBD2A i potrzebuje do tego schemat (rozpisane piny w kostkach)
będę wdzięczny za pomoc :)
koledzy potrzebuję pomocy a może nie ja tylko mój kumpel - ma EJ9 z silnikiem D14A3, ECU P3X i wiązka OBD2A i potrzebuje do tego schemat (rozpisane piny w kostkach)
będę wdzięczny za pomoc :)
to jest wiazka uj wie co a nie obd2 :P
http://www.pakwheels.com/forums/attachments/engine-accessories/508980d1182883860-ecu-only-two-injecter-driver-how-come-ek1p2kecmconnectora_opv_pakwheels-com-.jpg
http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image004.jpg
W tych autach OBD2 chyba nie było jeszcze wprowadzone w pełnym standardzie bo nie było obowiązku jeszcze. W moim jest podobnie, na diagnoskopie wychodzą tylko niektóre parametry.
wiesko1261
10-11-14, 06:40
da się zaadoptować zegary np; z 7 gena albo z hondy hondy jazz pod wiązkę z ej9 :)
uprzedzę pytanie - nie do hondy , tylko do baggy ;)
pany, szybkie pytanie. Szumi napęd na luzie (i pewnie na biegu też ale podczas jazdy nie słychać), jak wcisnę sprzęgło to przestaje. Byłem pewny, że to skrzynia, ale już 2 'mechanik' przy okazji mi gada, że łożysko oporowe się odzywa. Ono jest obciążone jak się wciska sprzęgło, więc na luzie jest luźne i szumieć nie powinno. Trzymałbym się swojej wersji, gdyby nie dwóch niezależnych mechaników, którzy przy okazji zwrócili na to uwagę.
pany, szybkie pytanie. Szumi napęd na luzie (i pewnie na biegu też ale podczas jazdy nie słychać), jak wcisnę sprzęgło to przestaje. Byłem pewny, że to skrzynia, ale już 2 'mechanik' przy okazji mi gada, że łożysko oporowe się odzywa. Ono jest obciążone jak się wciska sprzęgło, więc na luzie jest luźne i szumieć nie powinno. Trzymałbym się swojej wersji, gdyby nie dwóch niezależnych mechaników, którzy przy okazji zwrócili na to uwagę.
Łożyska główne skrzyni, a nie łożysko oporowe.
Bardziej dupa mniej mechanik.
Łożysko na walku sprzeglowym zapewne. Trzeba otworzyć skrzynie. Można wymienić olej w skrzyni na 10w40 i sprawdzić czy szumienie się zmieni
rok temu zalewany mtf'em. muszę szukać szpery z S4C, jak już otwierać to możnaby coś zmodzić :P
Sprężyny z EJ9 3d i sprężyny z EJ9 4d - jaka jest różnica ? ? ? Czy w ogóle jakakolwiek jest różnica ? ? ? Potrzebuje OEM sprężyn a większość trafia się z 3d.
rok temu zalewany mtf'em. muszę szukać szpery z S4C, jak już otwierać to możnaby coś zmodzić :P
Z S9B albo S80( baardzo rzadko była w y21,ale to tylko w b16a) i do tego musisz jeszcze zmienić przełożenie główne, a obudowę skrzyni podpiłować w jednym miejscu :)
Czy chlapacze od 5d podejda do 3d wer. polift. 99r. szczególnie interesuje mnie przód? Dziękuję
Czy chlapacze od 5d podejda do 3d wer. polift. 99r. szczególnie interesuje mnie przód? Dziękuję
Nie, ani przód ani tył.
co można zrobić z urwanym przewodem od świateł długich, czy da się wyciągnąć z kostki te blaszki i dać nowy przewód?urwał się przy jego zacisku
Wałek Y7 do D14 ma to sens, cokolwiek sie ruszy,czy spalanie sie podniesie,jakies wykresy z hamowni??
Starstruck
11-11-14, 19:02
Panowie, jak zdjąć szybkę od map lighta? Leży mi tam jakaś martwa mucha i chcę się jej pozbyć. Ściąga się tak samo jak środkową lampę z podsufitki?
pawelwlkp91
11-11-14, 19:14
Panowie, jak zdjąć szybkę od map lighta? Leży mi tam jakaś martwa mucha i chcę się jej pozbyć. Ściąga się tak samo jak środkową lampę z podsufitki?
Dokładnie też ją trzeba podważyć i wyciągnąć
wiesko1261
11-11-14, 20:02
Wałek Y7 do D14 ma to sens, cokolwiek sie ruszy,czy spalanie sie podniesie,jakies wykresy z hamowni??
koni raczej nie przybędzie (bez strojenia) :) ale momentu trochę tak (NM)
miałem 101,8KM I 124 NM , a po wałku 101,7 KM 132 NM
spalanie nieodczuwalna różnica
http://www.civicforum.pl/attachment.php?attachmentid=11147&d=1348318124
http://www.civicforum.pl/attachment.php?attachmentid=11461&d=1353880273
cienki śrubokręcik i musisz podważyć, w sumie w maplighcie jest 4 zaczepy :)
"miałem 101,8KM I 124 NM , a po wałku 101,7 KM 132 NM "
spalanie nieodczuwalna różnica
Wystarczajace info dzieki:)
Panowie podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2, słychać dziwne chrobotanie z napędu, niewazne czy kola prosto czy skręcone.
Co to może być? Przegub?
Ew jak to obadać?
I tak apropo tego wałka z Y7 do d14, to jest P&P?
Wydziergane z S III
Panowie podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2, słychać dziwne chrobotanie z napędu, niewazne czy kola prosto czy skręcone.
Co to może być? Przegub?
Ew jak to obadać?
I tak apropo tego wałka z Y7 do d14, to jest P&P?
Wydziergane z S III
Skrzynia przecież ja pamiętam kilka stron temu pytałeś o szum na postoju przy sprzęgle puszczonym
Nie ja pytałem tylko udzielałem odpowiedzi na to, i nie szumi tylko chrobocze nie wiem jak to inaczej nazwać. Poza tym szumi przy puszczonym sprzęgle a ja napisałem,że chrobota podczas ruszania
Wydziergane z S III
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.