PDA

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

kjmuszek
18-01-12, 12:33
kjmuszek wysłałbyć mi na PW jakiś kontakt telefoniczny do siebie (temat foteli).
Jutro podeślę :)
No filmik jest dobry , ale muza robi największą furorę :P Dzięki wielkie Panowie :)

giancardi
18-01-12, 12:33
Dzięki chłopaki za ten akumulator. Wlałem tak, żeby przykryło ogniwa i ciut więcej i posmarowałem miedziowym. :) Odpala na dotyk.. Nie wiedziałem, że to auto jest w stanie tak odpalać! Niesamowite. :)

Czy mam szykować kasę na nowy aku, ile po dolaniu wody może jeszcze ten chodzić? Ogniwa miałem powyginane trochę (tzn. te blaszki) no i nie wiem czy po prostu zajrzeć tam po zimie czy szykować kasę na nowy. Akumulator z 2005r. Czy dolewanie wody destylowanej zmniejsza żywotność?


I mam pytanie: oryginalnie nie ma żadnych uszczelek po bokach maski (EJ9)? Bo mi się leje bokami woda.. Poza tym leje mi się najbardziej w rogach po obu stronach przy szybie i nie wiem czy to nie ta nieszczęsna uszczelka. Generalnie ta maska była malowana raczej więc ktoś ją pewnie zdejmował.. Ale może przecieki to norma..

yarOo_krk
18-01-12, 12:38
I mam pytanie: oryginalnie nie ma żadnych uszczelek po bokach maski (EJ9)? Bo mi się leje bokami woda.. Poza tym leje mi się najbardziej w rogach po obu stronach przy szybie i nie wiem czy to nie ta nieszczęsna uszczelka. Generalnie ta maska była malowana raczej więc ktoś ją pewnie zdejmował.. Ale może przecieki to norma..
Nie ma uszczelek po bokach. Są jedynie na przodzie (nad światłami i grillem) i przy podszybiu :)
To że woda się leje do środka to noram - gdzie ona musi odchodzić :P zazwyczaj spływa pod błotnikiem :P

giancardi
18-01-12, 12:41
Aha dzięki. No norma normą ale mi się leje rogami i np tam pod akumulatorem się zbiera woda. :(

login
18-01-12, 13:58
Jutro podeślę :)

O.K., w takim razie czekam.


Czy mam szykować kasę na nowy aku, ile po dolaniu wody może jeszcze ten chodzić? Ogniwa miałem powyginane trochę (tzn. te blaszki) no i nie wiem czy po prostu zajrzeć tam po zimie czy szykować kasę na nowy. Akumulator z 2005r.

Tak przez internet to ciężko stwierdzić w jakim stanie jest ten Twój akumulator.
:D
Możesz sobie sprawdzić komtrolnie gęstość elektrolitu, czy jest w granicach normy.
Ja w poprzednim samochodzie miałem akumulator, który działał bezawaryjnie przez 11 lat, ale to był Panasonic - Made In Japan, więc co innego.


Czy dolewanie wody destylowanej zmniejsza żywotność?

Nie zmniejsza to żywotności akumulatora i jest to jedyny sposób na uzupełnienie odparowanego elektolitu.

kjmuszek
18-01-12, 15:12
To Panowie , spytam się może ktoś doradzi, kolega kupił do swojego Ej9 (po lifcie) rozpórkę przednią, z zaznaczeniem że ma być do EJ9 która ma pionową przepustnicę. Przyszła rozpórka i mamy mały problem, przymierzaliśmy u niego i u mnie i nie chce za diabli wejść przez bezpiecznik od ABS-u. Są jakieś inne które przechodzą obok tego bezpiecznika czy trzeba go odkręcić i ma "dyndać" sobie ?

login
18-01-12, 15:18
To Panowie , spytam się może ktoś doradzi, kolega kupił do swojego Ej9 (po lifcie) rozpórkę przednią, z zaznaczeniem że ma być do EJ9 która ma pionową przepustnicę. Przyszła rozpórka i mamy mały problem, przymierzaliśmy u niego i u mnie i nie chce za diabli wejść przez bezpiecznik od ABS-u. Są jakieś inne które przechodzą obok tego bezpiecznika czy trzeba go odkręcić i ma "dyndać" sobie ?

Ja mam u siebie Tenzo R'a, model: TSB 1290FC i weszła bez rzeźby i dyndania.

kjmuszek
18-01-12, 16:51
A masz może fotkę ?

login
18-01-12, 17:06
A masz może fotkę ?

Jest na 41 stronie tego tematu zdjęcie tej rozpórki, tylko nie moje, a znalezione gdzieś w necie.
Ale u mnie na OEM'owym układzie dolotowym się zmieściła bez problemu.
Jak bardzo chcesz, to mogę jutro w ciągu dnia zrobić zdjęcie i wrzucić, to w sumie żaden kłopot.

kjmuszek
18-01-12, 17:30
Ok nie trzeba , dzięki :)

giancardi
18-01-12, 18:56
Jaka jest różnica pomiędzy NGK BKR6E-11 a NGK BKR5E-11? I co do D14A4? W manualu w ogóle jeszcze wymyślili świecę ZFR5F-11 i nie wiem co to jest :P.

login
18-01-12, 19:09
Jaka jest różnica pomiędzy NGK BKR6E-11 a NGK BKR5E-11? I co do D14A4? W manualu w ogóle jeszcze wymyślili świecę ZFR5F-11 i nie wiem co to jest :P.

http://www.ngk.de/pl/produktfinder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC/

kjmuszek
18-01-12, 19:30
Jaka jest różnica pomiędzy NGK BKR6E-11 a NGK BKR5E-11? I co do D14A4? W manualu w ogóle jeszcze wymyślili świecę ZFR5F-11 i nie wiem co to jest :P.
Wystarczy troszkę poszukać i poczytać a wszystkiego byś się dowiedział. Każdy producent będzie miał swoje oznaczenie.

Raffaelloo
18-01-12, 20:41
Jest jakaś zasadnicza różnica między D14Z2 a D14Z4 ???

login
18-01-12, 20:45
Jest jakaś zasadnicza różnica między D14Z2 a D14Z4 ???

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIKÓW-HONDA-CIVIC-1988-2000

Hubert Multana
18-01-12, 20:47
Panowie, mam pytanie o gumowe przewody/węże w D serii. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakie dokładnie mają one wymiary, ile ich jest i w których miejscach? Zastanawiam się nad zastąpieniem ich silikonowymi Simota o ile nie trzeba kupować kilku różnych wymiarów...

wwljohn
19-01-12, 00:12
Zapewne ktoś robił już taką operację więc może w końcu uzyskam odp na pytanie: Czy P30 + przejściówka z OBD2a który jeździł w ITR podejdzie do EJ6 z b16a2 który obecnie śmiga na kompie P2T na OBD2a? Szczególnie interesuje mnie sprawa z IMMO i przejściówki bo komp jak najbardziej podejdzie..

giancardi
19-01-12, 02:05
Co do świec to wiem wiem, że wystarczy wejść na stronę NGK. Tylko zastanawiała mnie różnica pomiędzy 5 a 6.

kjmuszek
19-01-12, 02:30
Ja mam BKR6E-11 i na bank pasują ;) Wiem że te z 5 są w Nissanie Almera bo kumpel ma i takie zamawialiśmy do niego.Różnicy nie widziałem pomiędzy nimi BKR6E-11 i BKR5E-11 rozmiarowo są takie same. Tak samo inny numer katalogowy mają świece do D14Z1/Z2 , pomimo że teoretycznie są takie same.

login
19-01-12, 09:47
Co do świec to wiem wiem, że wystarczy wejść na stronę NGK. Tylko zastanawiała mnie różnica pomiędzy 5 a 6.

Jeśli nie szukasz świec do swojego EJ9, a tylko zastanawiasz się nad różnicą pomiędzy NGK BKR6E-11, a NGK BKR5E-11 to według mnie najpewniejszym źródłem informacji będzie e-mail z zapytaniem do polskiego przedstawicielstwa NGK.

rooter666
19-01-12, 10:19
między BKR6E-11, a NGK BKR5E-11 różnica jest w ciepłocie ale która jest zimniejsza nie pamietam, jak kupiłem swoją ej9 to były wkręcone BKR5E-11 i chodził ok.

kjmuszek
19-01-12, 10:48
To czym by się różniła świeca ZFR5F-11 którą manual poleca do silników D14Z1/Z2 ? Myślę że nie ma co wymyślać, tak jak login pisał jak chcesz się dowiedzieć różnicy pisz do dystrybutora. Ja mam BKR6E-11 i też jest dobrze :)

Starstruck
19-01-12, 11:34
Myślę, że wizyta w sklepie motoryzacyjnym rozwiąże problem :o.

PrzemoWWL
19-01-12, 13:28
1. Jak uporać się z ściągnięciem nakładki progowej, bo po odkręceniu tych śrubek od spodu auta plastik stawia opory, a nie chciałbym wszystkich zapinek pouszkadzać.

2. W Vgen. ponoć jest tak że się wyciąga część tylnego boczka aby można było zajrzeć do środka tylnego nadkola. W VIgen niestety trzeba wywalić już kanape i cały boczek ?

marceli93
19-01-12, 14:00
1. po odkręceniu śrubek przesuń próg w strone tylnego koła i zeskoczy z zatrzasków i już :) chyba o to chodzi.

2. trzeba kanape i cały boczek wyciągnąć niestety.



A teraz moje pytanko:
Mam civica EJ9 z 96 roku więc nie mam stabilizaotora z przodu. I teraz co potrzebuje żeby go zamontować ? Musze kupić wahacze z wersji ze stabilizatorem czy może są już u mnie ? Na wiosne planuje remont z przodu bo coś mi puka i odrazu chciałbym załatwić wszystko za jednym zamachem. A i czy na tył podejdzie stabilizator z V gena ? Czy musze szukać z EK4 ?

Budziniak
19-01-12, 14:11
2. W Vgen. ponoć jest tak że się wyciąga część tylnego boczka aby można było zajrzeć do środka tylnego nadkola. W VIgen niestety trzeba wywalić już kanape i cały boczek ? Jak masz endoskop to nie trzeba :rolleyes:

yarOo_krk
19-01-12, 15:44
Jaki polecacie filtr oleju do EK/EJ?

FILTRON wystarczy czy raczej zainwestować w coś lepszego?

Starstruck
19-01-12, 16:22
OEM kosztuje 35 zł :).

19Ryba10
19-01-12, 16:29
Siema,pisalem w dziale instalacje LPG ale chyba za wiele os tam nie zaglada dlatego pisze tez tu :D zaproponowano mi nastepujace instalacje w EKO AUTO na rokicinskiej w Łodzi:

1) KME DIEGO G3 gwarancja 2 lata, 50tyś km (produkt polski)
cena: 2150,-
2) BRC SEQUENT 24.11 gwarancja 2 lata, bez limitu km. (produkt włoski)
cena: 2600,-'


co o tym sadzicie ? Moze ktos ma doswiadczenia z tymi instalacjami i tym zakladem ? Prosze o jakies rady

Instalacja ma byc w civ 1.4 90HP

Budziniak
19-01-12, 16:31
FILTRON wystarczy czy raczej zainwestować w coś lepszego?


wystarczy w zupełności i nie słuchaj forumowych Hejterów

wwljohn
19-01-12, 16:39
FILTRON wystarczy czy raczej zainwestować w coś lepszego?



wystarczy w zupełności i nie słuchaj forumowych Hejterów

K&N nie zaszkodzi jeśli szanujesz silnik szczególnie zimą :) .. Posiada zawór zwrotny w przeciwieństwie do OEM lecz koszt to 60zł co na 10 000km nie wydaję się dużym kosztem. Wybór jak zawsze leży w kwestii użytkownika :)

login
19-01-12, 16:44
Jaki polecacie filtr oleju do EK/EJ?

FILTRON wystarczy czy raczej zainwestować w coś lepszego?

Ja mam Mann'a model: W 814/80, który kosztował 22,- zł brutto, więc mniej więcej tyle samo co Filtron, więc wybór był oczywisty.
Na HKS'a za 120,- zł według mnie szkoda kasy.
:p

sparco
19-01-12, 17:11
alo pany
czym przymocować konektor podgrzewania tylnej szyby? kleić, lutować?

login
19-01-12, 17:48
alo pany
czym przymocować konektor podgrzewania tylnej szyby? kleić, lutować?

http://www.zaradni.pl/porada/5701,jak_naprawic_ogrzewanie_tylnej_szyby

Dominik22
19-01-12, 17:49
Mam taki luz na kierownicy, że jak skręcam to kierownica ma jakieś 3 cm luzu i dopiero zaczynają skręcać koła i lewe koło ma luz na boki (prawe nic) na dodatek przy ruszaniu kierownicą prawo-lewo szybkimi ruchami słychać stuki. Moje pytanie: czy to na pewno maglownica do wymiany ? czy może coś innego ? krzyżak ?

Hubert Multana
19-01-12, 18:07
Stawiam na krzyżak.

lopi83
19-01-12, 18:50
Ryba, bierz BRC, kumpel w kilku autach (swoich) zakladal i sobie chwali choc duzo zalezy tez od warsztatu

Budziniak
19-01-12, 19:20
Moje pytanie: czy to na pewno maglownica do wymiany ? czy może coś innego ? krzyżak ? zdejmij plastikową osłonę na kolumnie która jest na nogami kierowcy i sprawdź krzyżak...nic prostszego

Hubert Multana
19-01-12, 19:34
Panowie, mam pytanie o gumowe przewody/węże w D serii. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakie dokładnie mają one wymiary, ile ich jest i w których miejscach? Zastanawiam się nad zastąpieniem ich silikonowymi Simota o ile nie trzeba kupować kilku różnych wymiarów...Ktoś pomoże? :) Chodzi głównie o przewody w całym układzie chłodzenia i odchodzące od poszczególnych zbiorniczków.

Raffaelloo
19-01-12, 20:37
Co można zrobić ze skrzypiącym sprzęgłem, strasznie to denerwuje, też tak macie?

login
19-01-12, 20:44
Co można zrobić ze skrzypiącym sprzęgłem, strasznie to denerwuje, też tak macie?

Od jakiegoś czasu tak odrobinę, ale nie jest to na tyle upierdliwe i głośne, żebym się za to zabrał, bo przy wizytach w warsztacie o tym jakoś zapominam.
:p

lopi83
19-01-12, 20:51
skrzypi wam jak wciskacie? mozna psiknac wd40 albo czyms podobnym przez ta gume na wysprzegliku ale na dlugo to sie nie zda

Starstruck
19-01-12, 20:58
Wymiana sprzęgła i po sprawie :p.

Raffaelloo
19-01-12, 21:27
Ale u mnie to skrzypi tylko zanim się nagrzeje, i to słychać tak bardziej przy pedale.

login
19-01-12, 21:29
Ale u mnie to skrzypi tylko zanim się nagrzeje, i to słychać tak bardziej przy pedale.

x 2
Może to taki urok sprzęgła w VI HB?
:confused:

yarOo_krk
19-01-12, 21:52
x 2
Może to taki urok sprzęgła w VI HB?
:confused:
U mnie nic nie skrzypi :p

login
19-01-12, 21:58
U mnie nic nie skrzypi :p

No to masz fajniej.
:p

Dissnej
19-01-12, 22:08
Jaki polecacie filtr oleju do EK/EJ?

FILTRON wystarczy czy raczej zainwestować w coś lepszego?
Ja mam Japanparts za jakieś śmieszne pieniądze i daje radę więc Filtron na pewno też da.

giancardi
19-01-12, 22:54
Co do filtra oleju, można Knechta za 15zł dostać. :)

PrzemoWWL
19-01-12, 22:57
U mnie słyszę sprzęgło na nie odpalonym silniku, i na jałowym stojąc w miejscu, wtedy słychać poskrzypywanie. Nic z tym nie robię bo podczas jazdy jest to najnormalniej nie słyszalne :P

RazoR91
19-01-12, 22:58
Szkrzypi mi w lewym kole przy skręcaniu, i na nierównosciach na lekko skreconym, co to może być ? zreszta to juz nie skrzypi, to juz ze tak powiem kwiczy...


Druga sprawa, jaką uszczeklę zastosować, bo chciałbym wymienic, tą od klapy bagażnika i w drzwiach ? Potrzeba jakąs specialną czy... ?

flipson
19-01-12, 22:59
u mnie tez ostatnio zaczelo skrzypiec przy docisnieciu do konca pedalu,ale olalem temat

login
19-01-12, 23:14
Druga sprawa, jaką uszczeklę zastosować, bo chciałbym wymienic, tą od klapy bagażnika i w drzwiach ? Potrzeba jakąs specialną czy... ?

OEM'ową
:D

TomK
19-01-12, 23:46
Szkrzypi mi w lewym kole przy skręcaniu, i na nierównosciach na lekko skreconym, co to może być ? zreszta to juz nie skrzypi, to juz ze tak powiem kwiczy...
u mnie też skrzypi czasami, akurat miałem przegląd i skrzypiało wiec dokładnie sprawdzili i stwierdzili że to dolny sworzeń... przynajmniej u mnie :P

RazoR91
19-01-12, 23:51
To tylko w aso ją dostanę ?


a ten sworzen, pamiętasz jakie oznaczenie czy numerek ?
Ediit:Sworzeń dolny 555 (J14003) 1szt. 55zł
Zastosowanie: CIVIC V i VI z Haparts ? To będzie to ?:)

kjmuszek
20-01-12, 00:08
Napisz do Haparts to Ci podpowiedzą i doradzą co i jak :> Sporo części mają to i może taką uszczelkę będą mieli też.

login
20-01-12, 00:16
To tylko w aso ją dostanę ?

W ASO też.
Tak jak napisał kjmuszek od kogoś, kto handluje częściami OEM'owymi, albo ewentualnie szukać używki po szrotach, ale nie wiadomo co się trafi i jak taka uszczelka będzie działać w twoim samochodzie.
Poza tym kupowanie używanych uszczelek to jak kupowanie używanych klocków hamulcowych. Słyszałem, że i tacy też się trafiają.
Ale to tylko moje subiektywne zdanie.

Ktoś mi miał numer telefonu do siebie zostawić dzisiaj, a właściwie już wczoraj?
Mam rację kjmuszek?
:confused:
Chyba że sprawa niekatualna, więc napisz coś poproszę.

RazoR91
20-01-12, 00:21
napiszę :)

jak dzis jechałem po mokrym to efekt był taki jakbym jechał z otwartą klapą bagaznika...

kjmuszek
20-01-12, 00:24
Tyle że myślę że w ASO można dostać zawrotu głowy z ceną :> Chyba że się mylę , ale u mnie w mieście ASO jest strasznie drogie.


Ktoś mi miał numer telefonu do siebie zostawić dzisiaj, a właściwie już wczoraj?
Mam rację kjmuszek?
Z takimi rzeczami to na prv pisz :) Tak jak Ci pisałem , możesz uznać za nieaktualną , jak będę wracał wtedy odezwę się , teraz tego nie ogarnę niestety.

login
20-01-12, 00:27
Tyle że myślę że w ASO można dostać zawrotu głowy z ceną :> Chyba że się mylę , ale u mnie w mieście ASO jest strasznie drogie.

No tanio to nie będzie. Wszystkie ASO mają chyba podobne ceny, bo "biorą" części z Honda Polska, dokładają swoje 25% zarobku i sprzedają dalej.

Wszystko jasne jak słońce.
"Lubię to!"
:D

kjmuszek
20-01-12, 00:53
Małe pytanko moje jeszcze. Mniej więcej tak od 100km/h szumi mi coś od strony kierowcy , jak by szyba nie była domknięta (jest na maxa) , co to może być ?

RazoR91
20-01-12, 01:01
a może to magiel się kończy, lub drążęk ? Bo magiel miałem odmawiany, zapomniałem jak to się profi nazywa :p

login
20-01-12, 01:04
Małe pytanko moje jeszcze. Mniej więcej tak od 100km/h szumi mi coś od strony kierowcy , jak by szyba nie była domknięta (jest na maxa) , co to może być ?

Może uszczelka gdzieś nie przylega dokładnie i świszcze jak złapie powietrze?
:confused:

kjmuszek
20-01-12, 01:07
Niby jak przykładam rękę to nigdzie tego powietrza nie czuć, też myślałem że jakaś uszczelka przy oknie tylko pytanie która ewentualnie ?


Bo magiel miałem odmawiany, zapomniałem jak to się profi nazywa
Regeneracja ? :> Tak to ciężko stwierdzić , najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika niech obejrzy co to może być.

login
20-01-12, 01:10
Niby jak przykładam rękę to nigdzie tego powietrza nie czuć, też myślałem że jakaś uszczelka przy oknie tylko pytanie która ewentualnie ?

Niechciałbym Cię martwić, ale może nie być łatwą sprawą ustalenie konkretnego miejsca.

tomekjzg
20-01-12, 08:16
ja tak miałem i okazało się że lusterko miałem niedokręcone:o

Michał102
20-01-12, 09:43
Opłaci się zakładać klimatyzację do EJ9 z silnikiem D14A4, która fabrycznie klimy nie miała ? Dużo jest z tym rzeźby ? Jakie części można kupić używane, a jakie koniecznie muszą być nowe (a może nie muszą) ?

login
20-01-12, 10:18
Opłaci się zakładać klimatyzację do EJ9 z silnikiem D14A4, która fabrycznie klimy nie miała ?

Na to pytanie to Ty sam sobie raczej musisz odpowiedzieć.
:D
Komfortu jazdy w upalne dni nawet nie ma co porównywać.


Dużo jest z tym rzeźby ?

Nie ma żadnej rzeźby: kupujesz -> montujesz -> napełniasz -> używasz.
:D


Jakie części można kupić używane, a jakie koniecznie muszą być nowe (a może nie muszą) ?

Wszystkie części mogą być używane, tylko pamiętaj żeby się upewnić przy zakupie, że klima jest od wersji europejskiej, bo od anglika nie będzie p&p.

marceli93
20-01-12, 11:27
u mnie poprzedni właściciel zakładał klimę bo moja to goła była całkiem. zero klimy zero elektryki :P

Seweryn
20-01-12, 11:49
Witam ponownie.

Czy koła jak na załączonym obrazku będą pasowały do mojej Haliny? Nie wiem jaki tam jest ET, ale średnica 15 cali i 4 śruby, to pewne.
Nie wiem jak to autko by wyglądało na takich kołach. Czy ktoś z Was praktykował?

http://c0.dmlimg.com/1fc1c1c2db5852e08ffc380475e26336a6b13669fffd40ddbd 838204a20fdadd.jpg

login
20-01-12, 11:57
Witam ponownie.

Czy koła jak na załączonym obrazku będą pasowały do mojej Haliny? Nie wiem jaki tam jest ET, ale średnica 15 cali i 4 śruby, to pewne.
Nie wiem jak to autko by wyglądało na takich kołach. Czy ktoś z Was praktykował?

http://c0.dmlimg.com/1fc1c1c2db5852e08ffc380475e26336a6b13669fffd40ddbd 838204a20fdadd.jpg

ET powinno być i raczej jest napisane gdzieś na wewnętrznej stronie felgi.

yarOo_krk
20-01-12, 12:02
Poproś o VT a się przekonasz czy to będzie dobrze wyglądało ..

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11697-Virtual-Tuning/page190

RazoR91
20-01-12, 15:16
Maktos jakąs fajny sposób poprowadzenia nowego kabla od glosników, od drzwi do radia ? Bo szukałem i nie znalazłem...

login
20-01-12, 15:29
Maktos jakąs fajny sposób poprowadzenia nowego kabla od glosników, od drzwi do radia ? Bo szukałem i nie znalazłem...

Niestety, z tego co się orientuję to nie ma na to żadnego fajnego sposobu, bo przelotka w drzwiach w VI HB jest dosyć mała i trzeba się trochę namordować.

RazoR91
20-01-12, 15:49
to trzeba będzie przewiercic kostke ?

Dominik22
20-01-12, 16:38
Panowie, bo pytałem juz wcześniej o to ale nikt nie odpowiedział, więc jeszcze raz:) Obroty cały czas mi sie utrzymują przy 1 tyś rpm po rozgrzaniu i nie chcą zejść niżej, gdzie zawsze miałem w równej połowie między 0 a 1 tyś. Co się mogło podziać ?:)

kazik2_h9w3
20-01-12, 16:44
Panowie, bo pytałem juz wcześniej o to ale nikt nie odpowiedział, więc jeszcze raz Obroty cały czas mi sie utrzymują przy 1 tyś rpm po rozgrzaniu i nie chcą zejść niżej, gdzie zawsze miałem w równej połowie między 0 a 1 tyś. Co się mogło podziać ?
Sprawdź naciąg linki gazu a później wyczyść przepustnicę może jakieś krasnoludki nanosiły czegoś i nie posprzątały
No i nie zaszkodzi wyczyścić krokowca i popatrzeć na wszystkie wężyki ,zrób reset i jak nie pomoże to już nie wiem
Powodzenia

Starstruck
20-01-12, 16:45
Powinno pomóc, wg metody Kazika :D. Obroty na rozgrzanym jałowym powinny być 800-900 rpm.

Kubika1991
20-01-12, 17:23
Panowie ile pali w trasie D16a2 dohc vtec + stożek ????

endriu21
20-01-12, 17:27
to trzeba będzie przewiercic kostke ?

taka metoda krąży właśnie po forum, im mniej elektryki w aucie tym łatwiej przewiercić

Starstruck
20-01-12, 17:33
Panowie ile pali w trasie D16a2 dohc vtec + stożek ????

Chyba B16A2 :). W granicach 7l/100 km przy normalnej jeździe.

RazoR91
20-01-12, 17:59
no to mnie pocieszyłeś, mam lusterka i szyby w elektryce :D
kabel strasznie gruby nie jest, moze sie zmiesci

Saiti
20-01-12, 18:32
1. Jak uporać się z ściągnięciem nakładki progowej, bo po odkręceniu tych śrubek od spodu auta plastik stawia opory, a nie chciałbym wszystkich zapinek pouszkadzać.

Masz jeszcze dwie śruby albo jedną pod przednim nadkolem, dopiero wtedy ogień :)


Panowie, bo pytałem juz wcześniej o to ale nikt nie odpowiedział, więc jeszcze raz Obroty cały czas mi sie utrzymują przy 1 tyś rpm po rozgrzaniu i nie chcą zejść niżej, gdzie zawsze miałem w równej połowie między 0 a 1 tyś. Co się mogło podziać ?

Myślę, że wystarczy pobawić się śrubką na przepustnicy, dziękuję :)

wwljohn
20-01-12, 18:37
Chyba B16A2 . W granicach 7l/100 km przy normalnej jeździe.

9l przy 150km/h non stop czasem ciągnąć na pełnej przepustnicy do 200...miejscami lecąc po 180 :) .. Kurcze..mi B16 nigdy nie spaliło 7 nawet przy spokojnej jeździe :] W mieście przeciętnie 8,5l :] przy normalnej jeździe..raczej bez częstego v-tecowania.

kazik2_h9w3
20-01-12, 18:40
Myślę, że wystarczy pobawić się śrubką na przepustnicy, dziękuję
To też może dać efekt ale to pewnie nie przyczyniło się do powstania problemu ale kto wie

Starstruck
20-01-12, 18:52
9l przy 150km/h non stop czasem ciągnąć na pełnej przepustnicy do 200...miejscami lecąc po 180 :) .. Kurcze..mi B16 nigdy nie spaliło 7 nawet przy spokojnej jeździe :] W mieście przeciętnie 8,5l :] przy normalnej jeździe..raczej bez częstego v-tecowania.

Kolegi del sol VTi w trasie spalił 8l/100 km przy dość dynamicznej jeździe, parę razy po 200 km/h leciał. Przy normalnej 7, 7,5 powinno wyjść :).

Kubika1991
20-01-12, 19:18
thx

RazoR91
20-01-12, 20:30
Wiece może z czego są "zrobione" maty wygłuszające ? bo znalazlem ciekawą alternatywe :) mianowicie papa podkładowa. Firmy Icopal (w budownictwie połka raczej srednia-niższa) kosztuje 90 za 5m2 i grubość 5,2mm ;) idealne na podłoge do naszych Hanek :)

ma1ster
20-01-12, 21:08
mmmm... ciekawe, bo ja b16A2 z 11L jeszcze nie zszedłem a zrobiłem już 10tys od kupna.

Starstruck
20-01-12, 21:22
mmmm... ciekawe, bo ja b16A2 z 11L jeszcze nie zszedłem a zrobiłem już 10tys od kupna.

Zagadaj do Przemo_wb . Potwierdzi moje słowa, bo to on ma tego del sola VTi :) i jak wyjeżdżaliśmy na Mazury, to porównywaliśmy spalanie.

Saiti
20-01-12, 21:28
To też może dać efekt ale to pewnie nie przyczyniło się do powstania problemu ale kto wie

Ale skutecznie naprawia, więc nie ma co jęczeć haha :D

kazik2_h9w3
20-01-12, 21:56
Ale skutecznie naprawia
Fakt raz mi pomogła ale podczas wymiany przepustnicy na tą z H23

wwljohn
20-01-12, 23:55
Kolegi del sol VTi w trasie spalił 8l/100 km przy dość dynamicznej jeździe, parę razy po 200 km/h leciał. Przy normalnej 7, 7,5 powinno wyjść .

Pytanie tylko czy ma skrzynie s4c czy y21 - która jest dłuższa od s4c :] Ja przy 150 mam jakieś 5000obr ;] . Do tego auto waży ok 1300kg :]

Seweryn
21-01-12, 00:08
Kolegi del sol VTi w trasie spalił 8l/100 km przy dość dynamicznej jeździe, parę razy po 200 km/h leciał. Przy normalnej 7, 7,5 powinno wyjść :).
Mój VTi 1.5 połknął przy pierwszym pomiarze od kupna 6.3 l/100 km. Jestem ciekawy następnego tankowania po wymianie świec. W sumie dośc oszczędne autko ;).

krzyzak88
21-01-12, 00:14
Ale Twoj D15B jest Econo... a typowe VTI na dwoch wałkach już mniej :P

Duhon86
21-01-12, 00:15
Nie ma co porównywać ek3 defakto econo do tego co wyżej.

Seweryn
21-01-12, 00:28
Ale Twoj D15B jest Econo... a typowe VTI na dwoch wałkach już mniej :P
Racja... Zauważyłem również, że mój motorek dośc lekutko się kręci - tak kapkę ponad 2.5 tys obr/min przy 100 km/h, czy 2 tys obr/min przy 80 km/h.

wwljohn
21-01-12, 11:19
Racja... Zauważyłem również, że mój motorek dośc lekutko się kręci - tak kapkę ponad 2.5 tys obr/min przy 100 km/h, czy 2 tys obr/min przy 80 km/h.

A dla porównania ja mam 100 przy 3500obr ..120 przy 4100. 85km/h mam przy 3000obr na 5 biegu ;]

rafal86
21-01-12, 11:45
A dla porównania ja mam 100 przy 3500obr ..120 przy 4100. 85km/h mam przy 3000obr na 5 biegu ;]
miałem podobnie w d13 ;) oj cięzko sie podróżuje na autostradzie w takich warunkach

Michał102
21-01-12, 12:59
Panowie, wiecie może czy są dostępne reperaturki tylnych błotników takie jak zaznaczyłem na fotce ?

http://i39.tinypic.com/1zcieqx.jpg

Wszędzie widziałem tylko takie, które pokrywają nadkole i tuż za łączeniem z progiem się kończą. U mnie blacha jest zeżarta od listwy na błotniku az po nakładkę progową. Ten półokrągły profil tuż nad nakładką jest wysypany na całej długości, czyli aż od drzwi :/

wwljohn
21-01-12, 13:01
miałem podobnie w d13 oj cięzko sie podróżuje na autostradzie w takich warunkach

W d13 być może..ale nie jak masz prawie 180HP pod maską i przy tej skrzyni trafi się jakaś passacina cc, insygnia czy inny "kozak" :P . Do tego i tak szum powietrza zakłuca wszystko. Jak nie depczesz motorownia pracuje znośnie ;) . Dobra..koniec OT :P

login
21-01-12, 13:42
Panowie, wiecie może czy są dostępne reperaturki tylnych błotników takie jak zaznaczyłem na fotce ?

http://i39.tinypic.com/1zcieqx.jpg

Wszędzie widziałem tylko takie, które pokrywają nadkole i tuż za łączeniem z progiem się kończą. U mnie blacha jest zeżarta od listwy na błotniku az po nakładkę progową. Ten półokrągły profil tuż nad nakładką jest wysypany na całej długości, czyli aż od drzwi :/

Gotowych takich nie znajdziesz na 100%.
Musisz kupić takie jak widziałeś, a resztę musi blacharz "wystrugać", niestety.

wwljohn
21-01-12, 13:54
Gotowych takich nie znajdziesz na 100%.
Musisz kupić takie jak widziałeś, a resztę musi blacharz "wystrugać", niestety.

Kupić z rozbitej w miarę dobrej sztuki i robić. Lepiej wycięte z oryginału niż strugane ;)

Michał102
21-01-12, 13:55
No to kaplica :(
Znaleźć blacharza, który "wystruga" reperaturke o takim profilu (szczególne ten kawałek nad nakładką progową) będzie bardzo trudno.

@wwljohn - szukałem już po rozbitkach. Niestety wszystkie które widziałem były zżarte podobnie do mojej... wszystko jest w miarę piękne do póki się nie zajrzy od środka (za boczek) - jedna wielka korozja :(

kjmuszek
21-01-12, 14:08
ja tak miałem i okazało się że lusterko miałem niedokręcone
To może być, bo mi w zeszłym roku ktoś urwał lusterko i wymieniłem na jakiś zamiennik i od tego czasu tak "świszczy" , muszę to sprawdzić.

debeo
21-01-12, 14:23
Zmieniłem uszczelkę pod przepustnicą, zrobiłem reset i mi wskaźnik poziomu paliwa nie opada po wyjęciu kluczyka. Co to może być? :confused:

skolopendra
21-01-12, 14:29
paliwa nie opada

bo ma nie opadać :confused:

login
21-01-12, 14:30
Zmieniłem uszczelkę pod przepustnicą, zrobiłem reset i mi wskaźnik poziomu paliwa nie opada po wyjęciu kluczyka. Co to może być? :confused:

A wcześniej opadał?
:confused:

debeo
21-01-12, 14:34
A no opadał :) ...i się podnosił po włączeniu zapłonu. W Micrze K11 wiem, że tak stoi ciągle, no ale tu mi opadał jak nic :p

Dissnej
21-01-12, 14:41
Niektóre rzeczy lepiej prezentują się w pionie:D A tak poważnie to dziwne, że wcześniej Ci opadał.

debeo
21-01-12, 14:56
Czyli standardem jest, że nie opada?... Szkoda, wolałem w wersji opadającej. Ciekawe co takiego się stało, że zaczął jednak stać w miejscu?

rafal86
21-01-12, 14:57
nikomu innemu nie opada:)

login
21-01-12, 14:59
Czyli standardem jest, że nie opada?... Szkoda, wolałem w wersji opadającej. Ciekawe co takiego się stało, że zaczął jednak stać w miejscu?

Pierwszy raz widzę/słyszę, żeby tkoś wolał, jak mu opada.
:D

Michał102
21-01-12, 15:00
Sorry Panowie, ale nie mogę powstrzymać się od śmiechu :D
Mi tam tez nie opada :p

Saiti
21-01-12, 15:31
Dobra, zapraszam na redtube.com, rozwiąże to Wasz problem z opadaniem :D

A teraz:

Jakie są wymiary spinek zderzaków i grilla? Takie względne, czy np. http://allegro.pl/kolki-rozporowe-fi-10-opakowanie-10szt-i2066187282.html te będą pasować?

wwljohn
21-01-12, 15:57
No to kaplica
Znaleźć blacharza, który "wystruga" reperaturke o takim profilu (szczególne ten kawałek nad nakładką progową) będzie bardzo trudno.

@wwljohn - szukałem już po rozbitkach. Niestety wszystkie które widziałem były zżarte podobnie do mojej... wszystko jest w miarę piękne do póki się nie zajrzy od środka (za boczek) - jedna wielka korozja

Dziwne..brat znalazł całą tylną ćwiarę w extra stanie. Poczekaj blizej sezonu letniego. Pojawia się więcej ofert i można dorwać zdrową sztukę.

Dissnej
21-01-12, 16:04
Jakie są wymiary spinek zderzaków i grilla? Takie względne, czy np. http://allegro.pl/kolki-rozporowe-fi...066187282.html te będą pasować?
Tutaj znajdziesz wszystkie spinki http://www.spinkisamochodowe.pl/ a te z Allegro też będą pasować.

Saiti
21-01-12, 16:17
Tak, znajdę tam, tylko tam zapłacę za jedną 6 zł, a na allegro za 5 zł dostanę 10 sztuk :D

Budziniak
21-01-12, 16:20
Tak, znajdę tam, tylko tam zapłacę za jedną 6 zł, a na allegro za 5 zł dostanę 10 sztuk
Saiti znajdź w tym katalogi numer który Ci potrzebny i do Inter Carsu śmignij bo oni mają asortyment Romix-u.

Dissnej
21-01-12, 18:06
Saiti znajdź w tym katalogi numer który Ci potrzebny i do Inter Carsu śmignij bo oni mają asortyment Romix-u.
No właśnie o to mniej więcej mi chodziło:) Po tym stwierdziłem, że te z Allegro będą pasować.

Saiti
21-01-12, 18:10
Po tym stwierdziłem, że te z Allegro będą pasować.

I tam chyba kupię, dziękować :)

bartek666
21-01-12, 19:19
mam pytanie , przyszedlem dzis do garażu mojej Hanki po tygodniu nie odpalania (garaż nie ogrzewany itp zwykła blacha) , probuje odpalić , wszystkie kontrolki gasną (normalnie) , po czym przekrecam kluczyk na zapłon a tu ... dzwięk <pi pi pi pi pi> (kontrolki , ktore swieca sie przed odpaleniem swieca na zmiene i nie swieca - nie przygasają itp - bodajze SRS i cos jeszcze..- kolor pomaranczowy). Dodam, że auto ma alarm , ale probowałem zamknać z pilota jeszcze raz i otworzyc - to samo - pi pi pi (jezeli trzymalbym ciagle kluczyk na zaplonie na siłe ciagle by tak bylo slychac...)

co to moze byc? potrzebuje auto w poniedzialek, jest szansa? Moj kumpel doradził, żebym odlaczyl akumulator na 30min w celu restartu kompa, puki co nie probowałem... Co o tym myslicie?

kazik2_h9w3
21-01-12, 19:33
Może po prostu aku jest już słaby spróbuj go podładować i sprawdź czy odpali

bartek666
21-01-12, 19:38
ale nic nie przygasa , wszystko pracuje jak powinno , nie ma zadnych podstaw zeby uwazac ze aku moze byc wyladowany.

dzwiek ktory sie wydobywa podczas przekrecenia kluczyka na zaplon przypomina jakas elektroniczna blokade... nic nie slychac z silnika (zadnej proby rozrusznika itp.) , dodam ze aku tez nie jest jakis stary - poprzedni wlasciciel kupil go za bodajze 300-400zł jakies 2 lata temu

kazik2_h9w3
21-01-12, 19:50
Czasami to co uważamy za niemożliwe jest przyczyną
Miałem tak po wymianie żarówek po pewnym czasie coś się stało i nie świeciły sprawdziłem wszystko bezpieczniki kostki itp. a wykluczyłem żarówki bo były nowe no i okazało się że one były winne i spaliły się dwie naraz

bartek666
21-01-12, 19:55
a jak to mozliwe ze wszsytko działa ? kazda lampka i pierdółka która normalnie ciagnie z aku , a do tego po przekreceniu slyszac taki elektoroniczny pik , pik , pik :P

uwierz mi chcialbym zeby to bylo aku, ale jakie sa jeszcze mozliwosci? bo jesli to aku to znaczy ze kompletnie sie wyladowal tak< dlatego nawet nie slychac proby rozrusznika? a jesli jest kompletnie wyladowany czemu wszystko w srodku dziala?

SorryAleNiChu
21-01-12, 20:19
Człowieku co ci szkodzi sprawdzić miernikiem czy akumulator jest sprawny ew. podładować . Wszystko inne działa ponieważ prąd do rozruchu silnika jest dużo większy niż do zasilenia kilku żarówek.

Michał102
21-01-12, 20:24
Niektóre samochody (większość nowych) nie zakręci rozrusznikiem nawet raz jeśli aku będzie słaby. Jak jest w Hondzie tego nie wiem, bo akumulator mi jeszcze nie padł :D

Natomiast jeśli akumulator okaże się dobry, to możliwe, że padł Ci immobiliser.

rafal743
21-01-12, 20:50
Spróbuj odłączyć alarm, ale z tego co pamiętam odcina on pompe paliwa i zapłon.

PixeL
21-01-12, 21:00
a jak to mozliwe ze wszsytko działa ? kazda lampka i pierdółka która normalnie ciagnie z aku , a do tego po przekreceniu slyszac taki elektoroniczny pik , pik , pik :P

uwierz mi chcialbym zeby to bylo aku, ale jakie sa jeszcze mozliwosci? bo jesli to aku to znaczy ze kompletnie sie wyladowal tak< dlatego nawet nie slychac proby rozrusznika? a jesli jest kompletnie wyladowany czemu wszystko w srodku dziala?

na bank masz rozladowany akumulator

Rikoo
21-01-12, 21:06
akumulator na 10000000000000000000%

endriu21
21-01-12, 21:48
również sadze ze to aku mam właśnie ten sam problem, wszystko działa auto nie odpala aku ma 1.5 roku - yuasa, już poszedł na gwarancje bo to nie pierwszy raz ;/

Pawel_JBL
21-01-12, 21:57
Kup Panasonic ;)

RazoR91
21-01-12, 22:53
Wczesniej ktoś napisał : DO zapłonu jest potrzebne wiecej prądu niz do zapalenia kilku zarówek. Zresztą co Ci szkodzi sprawdzić aku ? Zobacz ile masz tam wody w środku, jak cos to dolej i ładuj ;)

bartek666
21-01-12, 23:32
dzieki , jutro sprawdze napewno i dam znac

Dominik22
22-01-12, 14:52
Panowie, bo pytałem juz wcześniej o to ale nikt nie odpowiedział, więc jeszcze raz:) Obroty cały czas mi sie utrzymują przy 1 tyś rpm po rozgrzaniu i nie chcą zejść niżej, gdzie zawsze miałem w równej połowie między 0 a 1 tyś. Co się mogło podziać ?:)

Problem rozwiązany wczoraj wieczorem;) Rozwiązanie okazało się bardzo proste. Dziekuję za pomoc i proszę nie pytać, co było przyczyną haaha

SorryAleNiChu
22-01-12, 15:00
Dziekuję za pomoc i proszę nie pytać, co było przyczyną haaha

Spoko, a co było ?

bartek666
22-01-12, 16:08
ile oleju potrzebuje do wymiany w b16a2? jaka jest pojemnosc michy?

+ mam wyciek w rejonie zaworu vtec (a raczej po nim) , olej jest brozowawo-czarny , jaka uszczelka moze byc problemem? macie kogos kto tu je sprzedaje?

jaki olej najlepszy do b serii b16a2? ziomeczek sprzedaje Olej Motul 6100 10W40 półsyntetyk ... ? ja slyszalem ze lepiej pelny syntetyk, auto u poprzedniego wlasciciela jezdzilo na Mobil 1w50 , nastepna wymiana miala byc przy 135tys. , jest 131tys. i kiepsko z olejem (soon minimum)

wwljohn
22-01-12, 17:13
ile oleju potrzebuje do wymiany w b16a2? jaka jest pojemnosc michy?

+ mam wyciek w rejonie zaworu vtec (a raczej po nim) , olej jest brozowawo-czarny , jaka uszczelka moze byc problemem? macie kogos kto tu je sprzedaje?

jaki olej najlepszy do b serii b16a2? ziomeczek sprzedaje Olej Motul 6100 10W40 półsyntetyk ... ? ja slyszalem ze lepiej pelny syntetyk, auto u poprzedniego wlasciciela jezdzilo na Mobil 1w50 , nastepna wymiana miala byc przy 135tys. , jest 131tys. i kiepsko z olejem (soon minimum)

Oleju 3,5l spokojnie wystarczy. Ja śmigam na Motulu 8100 x-cess 5w40.

skolopendra
22-01-12, 17:19
jaki olej najlepszy do b serii b16a2? ziomeczek sprzedaje Olej Motul 6100 10W40 półsyntetyk ... ? ja slyszalem ze lepiej pelny syntetyk, auto u poprzedniego wlasciciela jezdzilo na Mobil 1w50 , nastepna wymiana miala byc przy 135tys. , jest 131tys. i kiepsko z olejem (soon minimum)

taki:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!

szukaj to nie boli :cool:

bartek666
22-01-12, 19:47
a odnosnie wycieku?

wwljohn
22-01-12, 20:03
Wymyj dokładnie okolice wycieku i sprawdź. Jeśli cieknie to wbijasz np. na http://www.hondapartsdeals.com/honda_parts.php szukasz Part Number-u uszczelki i zamawiasz na jdmshop.pl albo haparts.pl . Ew jedziesz do ASO jak masz pod nosem. Kupujesz i wymieniasz :] Nie jest kosmicznie droga.

grzeskowiak
22-01-12, 21:53
Mam pytanie odnośnie temperatury. Wskaźnik wygląda jak jest silnik zimny tak http://tinypic.com/view.php?pic=14n35ts&s=5 , a więc wskazówka jest sporo poza skalą. Natomiast po przejechaniu dziś 40km zrobiłem zdjęcie i wskazówka nawet nie doszła do połowy http://tinypic.com/view.php?pic=20tf638&s=5. Czy przejadę 40km, czy 200km to jeszcze nigdy wskazówka nie wyszła wyżej niż połowa skali. Czy to jest normalne, czy mam coś uszkodzone?

krzyzak88
22-01-12, 21:56
Normalne... było pare stron wcześniej że normą jest jeśli wskazówka utrzymuje sie na 1/3 skali

Budziniak
22-01-12, 21:58
Czy to jest normalne, w każdej sprawdej 6 generacji wskazówka powinna zatrzymać się na poziomie tej fali czyli u Ciebie jest OK

inferno
22-01-12, 22:03
w każdej sprawdej 6 generacji wskazówka powinna zatrzymać się na poziomie tej fali
u mnie zatrzymuje się idealnie w połowie. mam niesprawne auto? IMHO powinna zatrzymywać się właśnie w połowie. W większości aut tak jest, że opytmalna temperatura wyskalowana jest właśnie na środku. Przytoczone zdjęcie robione jest od dołu czyli występuje błąd paralaksy.

grzeskowiak
22-01-12, 22:07
Dzięki chłopaki.

giancardi
23-01-12, 02:27
u mnie zatrzymuje się idealnie w połowie. mam niesprawne auto? IMHO powinna zatrzymywać się właśnie w połowie. W większości aut tak jest, że opytmalna temperatura wyskalowana jest właśnie na środku. Przytoczone zdjęcie robione jest od dołu czyli występuje błąd paralaksy.

U mnie też w połowie mniej więcej.. Może ciut więcej. Czego to może być przyczyna? Miałem mało oleju w chłodnicy ostatnio (poniżej trochę min) czy to mogło mieć znaczenie?

yarOo_krk
23-01-12, 08:17
U mnie też równo w połowie. Tak jak u kolegi grzeskowiak wskazówka zatrzymywała mi się gdy jeździłem z walniętym termostatem :)
grzeskowiak przejedz okolo 10km (dla pewności żeby auto sie nagrzalo) i potem przy małym obciążeniu silnika (nie przekraczając 2.5tys obrotów) włacz ciepły nawiew na max i zobacz czy wskazówka nie zaczyna spadać w dół ...

SorryAleNiChu
23-01-12, 15:27
To zależy jaki i czy masz sprawny termostat. Powinien się całkiem otworzyć przy 90 stopniach. U mnie w 6 gen jest trochę nad drugą falą. (zależy jak usiądę)

Seweryn
23-01-12, 15:39
Witam ponownie i szybkie pytanko tradycyjnie.
Czy (oryginalne) radio w EK3 po wyciągnięciu kluczyka powinno być nadal podświetlone? U mnie przyciski pozostają podświetlone po wyciągnięciu kluczyka - czy to normalne?

Rajan
23-01-12, 15:50
Witam ponownie i szybkie pytanko tradycyjnie.
Czy (oryginalne) radio w EK3 po wyciągnięciu kluczyka powinno być nadal podświetlone? U mnie przyciski pozostają podświetlone po wyciągnięciu kluczyka - czy to normalne?
Nie jest to normalne. Po wyjęciu kluczyka wszystko powinno zgasnąć. Najprawdopodobniej ktoś podpioł radio na stałe z akumulatorem.

login
23-01-12, 15:56
Czy (oryginalne) radio w EK3 po wyciągnięciu kluczyka powinno być nadal podświetlone? U mnie przyciski pozostają podświetlone po wyciągnięciu kluczyka - czy to normalne?

Czyli co?
Wyjmujesz kluczyk, wysiadasz, zamykasz samochód, a przyciski dalej są podświetlone, czyli radio jest nadal zasilene?
:confused:

skolopendra
23-01-12, 16:00
czy to normalne?

nie

Budziniak
23-01-12, 16:06
u mnie zatrzymuje się idealnie w połowie. mam niesprawne auto? sam musisz to stwierdzić. u mnie te fale są idealnie na srodku więc nie wiem o co Ci chodzi :rolleyes:

Seweryn
23-01-12, 16:10
Nie jest to normalne. Po wyjęciu kluczyka wszystko powinno zgasnąć. Najprawdopodobniej ktoś podpioł radio na stałe z akumulatorem.
Nie zauważyłem żadnej ingerencji w instalację elektryczną w tym autku. Wszystko wydaje się być fabryczne, wtyczki od radia również.
Od czego najlepiej zacząć poszukiwania tego zasilania?

Budziniak
23-01-12, 16:12
Od czego najlepiej zacząć poszukiwania tego zasilania? od wyjęcia radia i przepięcia odpowiednich kabelków aby radio działało w pierwszej pozycji stacyjki

skolopendra
23-01-12, 16:13
zacząć poszukiwania tego zasilania?
od znalezienia dokąd idzie przewód zasilający

Seweryn
23-01-12, 16:31
od wyjęcia radia i przepięcia odpowiednich kabelków aby radio działało w pierwszej pozycji stacyjki
Tak właśnie radio działa. Podświetlenie przycisków tylko zostaje, ale radia nie da się włączyć bez przekręcenia stacyjki.


od znalezienia dokąd idzie przewód zasilający
A czy można gdzieś znaleźć schemat zasilania radia / wtyczek (który przewód jest zasilający, jakigo koloru)? W moim radiu są chyba 2 wtyczki fabryczne. Prawdopodobnie jedna jest do sterowania zmieniarką CD.

skolopendra
23-01-12, 16:34
woltomierzem pójdzie prędzej niż ze schematem

poza tym piny w radiach są znormalizowane

Wito
23-01-12, 16:36
Witam.

Muszę podmienić słupek u siebie niestety. Aktualnie mam D14a4 i znalazłem ciekawą ofertę na D14a2. I jestem ciekaw czy wszystko pasuje P&P czy jest jakaś rzeźba ? Bo z tego co się orientuje te a2 miały od przodu wlew oleju a z tyłu pokrywy były kable zapłonowe.

Z góry dzięki.

pozdro

login
23-01-12, 16:55
Witam.

Muszę podmienić słupek u siebie niestety. Aktualnie mam D14a4 i znalazłem ciekawą ofertę na D14a2. I jestem ciekaw czy wszystko pasuje P&P czy jest jakaś rzeźba ? Bo z tego co się orientuje te a2 miały od przodu wlew oleju a z tyłu pokrywy były kable zapłonowe.

Z góry dzięki.

pozdro

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIKÓW-HONDA-CIVIC-1988-2000

Wito
23-01-12, 18:31
Dziękuję za podrzucenie linku, już go widziałem wcześniej i tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie :)

Paputek
23-01-12, 21:01
panowie czu odpiecie swiatla stopu w lotce w ej9 moze spowodowac brak stopu w lampach ???

Seweryn
23-01-12, 21:13
Czyli co?
Wyjmujesz kluczyk, wysiadasz, zamykasz samochód, a przyciski dalej są podświetlone, czyli radio jest nadal zasilene?
:confused:
Tak, z wyjątkiem "zamykam samochód" - samochodu nie zamykam na noc (chodzi o zamknięcie zamkiem/pilotem), chyba, że parkuję z dala od domu na dłużej. Ale zamknięcie na zamek chyba nie zmieni sytuacji?
Przemyślałem sytuację jeszcze raz i myślę, że przyczyna może tkwi w samym odbiorniku. Przecież zasilanie radia jest podłączone na stałe - zasilane jest podtrzymanie pamięci. Możliwe jakieś zwarcie wewnętrzne? Radia nie da się włączyc, ma tylko podświetlone guziki ;).

lopi83
23-01-12, 21:13
czu odpiecie swiatla stopu w lotce w ej9 moze spowodowac brak stopu w lampach ???
jak zwarcia nie zrobisz to nie

Paputek
23-01-12, 21:17
no bo mam wszystkie swiatla zarowki dobre a nie mam stopu jak moze byc przyczyna bezpieczniki na oko patrzylem byly wszystkie ok

Raffaelloo
23-01-12, 21:29
otwór centrujący w EJ9 to 56,1 ???

lopi83
23-01-12, 21:34
na oko
???


otwór centrujący w EJ9 to 56,1 ???
tak

Paputek
23-01-12, 21:36
no patrzac oczami nie byly przepalone :)

login
23-01-12, 22:07
otwór centrujący w EJ9 to 56,1 ???

Tak, dokładnie 56,09 mm.
Chyba było już o tym kilka stron wcześniej.

Mathaeus
24-01-12, 16:12
Mam pytanko może ktoś wie czy różnią sie te świece DENSO

Świeca zapłonowa Denso K20PR-U11 -D14A2, D14A3, D14A4, D14A7, D14A8, D16Z9
Świeca zapłonowa Denso KJ16CR-L11 -D14Z2, D14Z3, D14Z4, D14Z8,


Oba podejdą do d14z2 bo wymiarowo są takie same różnica w cenie 2 zł

Budziniak
24-01-12, 16:20
istniej coś takiego jak ciepłota świec i skoro dana świeca jest przypisana do Twojego silnika to kup te która są do niego przypisane. Nie patrz na wymiary bo ta sama świeca może pasować jeszcze do 30 innych aut

Wito
24-01-12, 21:23
Witam.

Jestem zmuszony podmienić słupek u siebie. Aktualnie mam d14a4 i będę podmieniał na d14a3. Wszystko pasuje P&P, bez rzeźby ? Bo z tego co się orientuje to różnią się tylko uszczelką pod przepustnicą ?

Z góry dzięki .

Pozdro

RazoR91
24-01-12, 21:54
Wito dostałes odp na poprzedniej stronie...
dla jasności
http://img131.imageshack.us/img131/3861/beztytuulg3.jpg

widzisz różnice miedzy A3 a A4 ?

Wydaje mi się za może róznić sie wiązką, wtyczk, ale jak zmienisz słupek A3 to i tak będzie to działać na osprzęcie z A4...
Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi...

Bencao
24-01-12, 22:42
Wszystko pasuje P&P, bez rzeźby ? Bo z tego co się orientuje to różnią się tylko uszczelką pod przepustnicą ?

dokladnie tak. a z tej tabelki powyzej wynika tyle ze [komentarz usuniety przez ACTA]

RazoR91
24-01-12, 22:45
Z tej tabelki wynika ze to są te same silniki ;)

Bencao
24-01-12, 22:50
tak jak i D16B1.. zadne inne dwa silniki nie sa tak wymienne jak d14a3 i a4, bo sie roznia TYLKO zwezka.

Wito
24-01-12, 23:03
Ok, dzięki wielkie Panowie za pomoc ; )

No to szykuje się Swap :D

Pozdro

grzeskowiak
24-01-12, 23:36
Wracając do temperatury w mojej Hondzie. Zrobiłem jak radził yarOo_krk w poście 1149. Wskazówka nie opadła na dół, pozostała w swoim położeniu czyli gdzieś 1/3 skali, jak to niektórzy mówią leżała na pierwszej fali. Czyli chyba jednak wszystko dobrze mam? Termostat raczej sprawny, tak?
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy grill pochodzący z sedana z 98r. (duże H) będzie pasował do Qp z 98r. (małe H w srebrnej ramce)?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Seweryn
24-01-12, 23:49
Przemyślałem sytuację jeszcze raz i myślę, że przyczyna może tkwi w samym odbiorniku. Przecież zasilanie radia jest podłączone na stałe - zasilane jest podtrzymanie pamięci. Możliwe jakieś zwarcie wewnętrzne? Radia nie da się włączyc, ma tylko podświetlone guziki ;).
Założyłem właśnie na próbę inne radio, które było w aucie wcześniej (też Pioneer) i po podpięciu wtyczek nic się nie świeci, więc chyba jednak wina radia :confused:.

KiM
25-01-12, 09:27
Jakie opony wcisnąć na felgi 15' do EJ9 sedana 98r, tak żeby można było w miarę jeździć(auto na niedzielę głownie i tylko for fun)? moc w granicach 260-280KM. 195/50 nie za wąskie? czy może 205?itd

19Ryba10
25-01-12, 09:34
jak dla mnie 195 za wąskie , ja przy mocy 90KM mam takie , a przy prawie 300KM to troche mielic bedzie nie uwazasz : )))

wwljohn
25-01-12, 12:06
Jakie opony wcisnąć na felgi 15' do EJ9 sedana 98r, tak żeby można było w miarę jeździć(auto na niedzielę głownie i tylko for fun)? moc w granicach 260-280KM. 195/50 nie za wąskie? czy może 205?itd

KiM wariacie..możesz sprawdzić jak będzie cieplej u mnie. Mam 2 komplety kół. Jedne 205/40/16 na BF Goodrichach gForce T/A KDW 2 a drugi komplet na Toyo t1r 195/50/15 . Porównasz sobie. Jak będę robił przekładkę na wiosnę zapraszam ;) , z tym że sam widziałeś jak 195 chodzi przy ok 180KM :o . Dopiero jak je dobrze rozgrzejesz i jest naprawdę sucho dają radę

Bencao
25-01-12, 12:23
wkladaj Profile, semi slicki dopuszczone do ruchu, tylko wtedy w deszcz na miasto nie wyjezdzaj - ale takie chyba jest zalozenie?

lozek
25-01-12, 13:50
ja bym wziął 205 np R1R i byłoby zacnie

Seweryn
25-01-12, 21:30
W weekend zakupiłem koła do mojej Halinki (zdjęcie poniżej). Opony są jednak do wymiany, bo 3 z tego zestawu są nie do użytku a dwie dobre mają za niski profil - 195/50 R15.
Czy do tych felg wejdą opony 185/60 R15? Standardowo powinny byc 195/55 R15, ale rozważam też opcję węższych opon. Jeśli ktoś z Was praktykował to z góry dzięki za opinie.

http://farm8.staticflickr.com/7014/6732305221_60acafdb11_z.jpg

eM_Zet
25-01-12, 21:33
Orientuje się ktoś ile kosztuje uszczelka pokrywy zaworów do b18c4? Chodzi mi o elringa- razem w zestawie jest chyba z uszczelkami gniazd świec.
Jutro jadę zakupić i nie chcę przepłacić ;)

kazik2_h9w3
25-01-12, 21:44
Czy do tych felg wejdą opony 185/60 R15?
Nie wiem czy pomogę ale ja mam u siebie zimę o rozmiarze 185 55 15 (odpowiednik 195 50 15) więc te na 60 także pewnie podejdą

Seweryn
25-01-12, 21:52
Dzięki. Czy te opony masz na takich samych felgach lub na felgach o takiej samej szerokości?

kazik2_h9w3
25-01-12, 21:55
Niestety nie ,mam jakieś aluski tak na zimę wrzucone ale danych tych felg niestety nie pamiętam tzn ET i szerokości

grzeskowiak
25-01-12, 22:13
Wracając do temperatury w mojej Hondzie. Zrobiłem jak radził yarOo_krk w poście 1149. Wskazówka nie opadła na dół, pozostała w swoim położeniu czyli gdzieś 1/3 skali, jak to niektórzy mówią leżała na pierwszej fali. Czyli chyba jednak wszystko dobrze mam? Termostat raczej sprawny, tak?
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy grill pochodzący z sedana z 98r. (duże H) będzie pasował do Qp z 98r. (małe H w srebrnej ramce)?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Ponawiam pytanie, bo zginęło w tłumie.

kazik2_h9w3
25-01-12, 22:20
Wydaje mi się że tak
Tak samo jak maski pasują zamiennie tak jak grile ale jak się mylę to proszę mnie poprawić

Starstruck
25-01-12, 22:21
Grille będą pasowały.

Seviler
25-01-12, 23:13
Witam, jestem posiadaczem Hondy Civic VI GEN, 95r, hatchback 3d, 90km.
I mam pewne pytanie.

1. Ile kosztowałby kompletny tłumik do tego modelu?

chodzi o wahacze, ostatnio wymieniłem całe przednie zawieszenie oprócz wahaczy gdyż nie moglem ich dostać pytałem w rożnych hurtowniach w okolicy i nie posiadali ich.

2. moje pytanie brzmi ile kosztował by kompletny zestaw wahaczy i może macie jakieś konkretne sklepy,hurtownie z tymi częściami.

KiM
25-01-12, 23:17
dzięki za info, muszę oblukać jakie teraz dokładnie mam, z tego co pamiętam to 205 i niestety czasem obcierają mi na dołkach, może profil wysoki i dlatego, to co wiem, to na pewno nie trzymają i trzeba szukać czegoś przyszłościowego, może te semi slicki, ale to wszystko zależy od funduszy :)

EDIT:

wie ktoś gdzie można zdobyć lampy tylne biało czerwone?
takie jak te:
http://www.histomobile.com/histomob/internet/44/111401.jpg

czy to tylko w wersji USDM? i trzeba by dupke przerabiac?

Starstruck
25-01-12, 23:19
Tłumiki masz np. tutaj: http://allegro.pl/tlumiki-tlumik-honda-civic-1-3-1-5-sklep-i2022252919.html Co do wahaczy to szczerze nie wiem.

mmaarriiuuss
25-01-12, 23:22
Witam! miał ktoś taki wynalazek? Warte swojej ceny? http://moto.allegro.pl/basowy-tlumik-ala-mugen-wm-silencer-np-civic-i2054440778.html

login
25-01-12, 23:28
1. Ile kosztowałby kompletny tłumik do tego modelu?

Jeśli chodzi Ci o tłumik końcowy, to mój Ulter kosztował 500,- zł razem z kosztami transportu.
Ale znajdziesz napewno taniej, na przykład tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator


2. moje pytanie brzmi ile kosztował by kompletny zestaw wahaczy i może macie jakieś konkretne sklepy,hurtownie z tymi częściami.

Jeśli do Ciebie pasuje taki sam jak do polif'owych VI HB, to ja w marcu 2011 roku płaciłem 170,- zł za 1 szt., Yamato (J84010YMT + J84011YMT).

inferno
25-01-12, 23:31
Witam! miał ktoś taki wynalazek? Warte swojej ceny? http://moto.allegro.pl/basowy-tlumik...054440778.html
niejedna osoba miała. drze się niesamowicie i ponoć kiepsko znosi zimę. Czy warte swojej ceny? Hymm 120zł za tłumik? Rewelacji się nie spodziewaj

login
25-01-12, 23:33
Witam! miał ktoś taki wynalazek? Warte swojej ceny? http://moto.allegro.pl/basowy-tlumik-ala-mugen-wm-silencer-np-civic-i2054440778.html

Stwierdzenie: "Jaki pieniądz taki dźwięk" pasuje tutaj w 100%.
:D

Saiti
25-01-12, 23:44
To ten tłumik jest ewidentnie za drogi mimo wszystko xD

markkato
26-01-12, 00:55
Wygląda jak kawałek rury pomalowany w kolorze chrom i nic więcej.



- (http://www.sklepledowy.pl)----------------

PixeL
26-01-12, 09:31
Orientuje się ktoś ile kosztuje uszczelka pokrywy zaworów do b18c4? Chodzi mi o elringa- razem w zestawie jest chyba z uszczelkami gniazd świec.
Jutro jadę zakupić i nie chcę przepłacić ;)

sama uszczelka el575580 56-
w zestawie z oringami 685610 94-
ceny detaliczne oczywiscie ,takze jest szansa ze znajdziesz taniej


dzięki za info, muszę oblukać jakie teraz dokładnie mam, z tego co pamiętam to 205 i niestety czasem obcierają mi na dołkach, może profil wysoki i dlatego, to co wiem, to na pewno nie trzymają i trzeba szukać czegoś przyszłościowego, może te semi slicki, ale to wszystko zależy od funduszy :)

EDIT:

wie ktoś gdzie można zdobyć lampy tylne biało czerwone?
takie jak te:
http://www.histomobile.com/histomob/internet/44/111401.jpg

czy to tylko w wersji USDM? i trzeba by dupke przerabiac?

link nie dziala
ale bialo-czerwone lampy do sedana dostaniesz bez problemu,i nie trzeba nic przerabiac ,
udez do Chavesa z grupy-wroclaw,chyba bedzie Ci mogl pomoc

KiM
26-01-12, 10:42
http://allegro.pl/wyprzedaz-honda-civic-sedan-99-00-eurotype-i2023919154.html
o takie lampiony mi chodziło, są 100x ładniejsze od tych zwykłych z pomarańczem, ale mało ich.
dzięki

TomK
26-01-12, 11:11
mmaarriiuuss bierz tłumik proexa od Saitiego. WM sport ma naprawdę fajny dźwięk ale tylko i wyłącznie na seryjnym wydechu!!!! jak wywalisz kata, czy zmienisz kolektor zacznie drzeć japę jak nie wiem co :D

Ja kupiłem do siebie a'la apexi - po zimie wyglądał nie za dobrze - na szczęście pasta polerska i wrócił do połysku. Laska ma WM sporta i ten akurat wizualnie po 2 latach wygląda naprawdę bardzo ładnie - i na reszcie seryjnego wydechu ładnie brzmi. U mnie na przelocie nawet wkładka nie pomagała

PrzemoWWL
26-01-12, 14:40
Ma ktoś dobry patent na wyłamanie odbłyśnika z lewej tylnej lampy w HB ?
Bo męczę się i poza wypaleniem jednej dziury, jak był tak jest ten cały odbłyśnik.

Starstruck
26-01-12, 14:45
Szczypcami go połamać i wyciągać po trochu, ew. rozkleić lampę (choć mi by się nie chciało :p). Trzecia opcja, ale najdroższa, to kupić lampę od anglika, one w prawej mają przeciwmgłowe.

PrzemoWWL
26-01-12, 15:02
Właśnie w tym sęk że przewalam garaż i te szczypce i nożyce które znajduje nie są na tyle odpowiednie aby co kolwiek nimi wyłamać. Sądziłem że ten plastik będzie bardziej kruchy, a śrubokrętem go męczę to tylko się wygina.
Rozklejać i kupić nową lampę też mi się nie uśmiecha.

inferno
26-01-12, 15:14
Znajdź jakieś w miarę wąskie szczypce i lecisz z tematem na chamca :) śrubokręt nic nie da, ten plastik twardy jak piorun jest. Mnie to zajęło ok 40 minut

Dominik22
26-01-12, 15:28
Dziś przypatrzyłem się na zawieche w tyle i mam spękane strasznie gumy dużych cukierków, tzn najbardziej ten po prawej stronie (od pasażera) wszystko widać na wylot prze gumę i auto się huśta na boki na tej gumie. Czeka mnie wymiana na dniach ? czy można z tym jeździć do wiosny ? Zwykły mechanik sobie z tym poradzić, czy to trzeba je jakoś wyciskać ? Trzeba później zrobić zbieżność ? Gdzie kupić takie cukierki ? Zależy mi na oryginałach, wolę już dopłacić więcej zł i mieć spokój. Widziałem kiedyś chyba na stronie Haparts coś za ponad 100 zł sztukę, ale jakoś teraz nie widzę..

djwafel
26-01-12, 15:33
Dziś przypatrzyłem się na zawieche w tyle i mam spękane strasznie gumy dużych cukierków, tzn najbardziej ten po prawej stronie (od pasażera) wszystko widać na wylot prze gumę i auto się huśta na boki na tej gumie. Czeka mnie wymiana na dniach ? czy można z tym jeździć do wiosny ? Zwykły mechanik sobie z tym poradzić, czy to trzeba je jakoś wyciskać ? Trzeba później zrobić zbieżność ? Gdzie kupić takie cukierki ? Zależy mi na oryginałach, wolę już dopłacić więcej zł i mieć spokój. Widziałem kiedyś chyba na stronie Haparts coś za ponad 100 zł sztukę, ale jakoś teraz nie widzę..

Witaj zwykł mechanik spokojnie sobie z tym poradzi. Lepiej teraz wymienić jak masz dziury na wylot. Oryginalne części możesz kupić również w ASO ale trzeba liczyć się z kosztami. Tutaj na forum ktoś wrzucić relację z wymiany cukierków i trochę sobie skomplikował pracę wystarczy wyciąć gumę i wybić tą tulejkę na zewnątrz. Wtedy nie trzeba ustawiać zbieżności.

PixeL
26-01-12, 16:35
Dziś przypatrzyłem się na zawieche w tyle i mam spękane strasznie gumy dużych cukierków, tzn najbardziej ten po prawej stronie (od pasażera) wszystko widać na wylot prze gumę i auto się huśta na boki na tej gumie. Czeka mnie wymiana na dniach ? czy można z tym jeździć do wiosny ? Zwykły mechanik sobie z tym poradzić, czy to trzeba je jakoś wyciskać ? Trzeba później zrobić zbieżność ? Gdzie kupić takie cukierki ? Zależy mi na oryginałach, wolę już dopłacić więcej zł i mieć spokój. Widziałem kiedyś chyba na stronie Haparts coś za ponad 100 zł sztukę, ale jakoś teraz nie widzę..

kazdy mechanik to ogarnie ,wazne tylko zeby cukierki byly wprasowane w odpowiednia strone(na org. sa strzalki)
oem kupisz w kazdym aso okolo 120-za szt ,zbieznosci nie trzeba po wymianie robic

Ven
26-01-12, 18:56
http://allegro.pl/wyprzedaz-honda-civic-sedan-99-00-eurotype-i2023919154.html
o takie lampiony mi chodziło, są 100x ładniejsze od tych zwykłych z pomarańczem, ale mało ich.
dzięki

Klapa Sedana 4D 6Gen niczym się nie różni z tego co kojarze przed i po lifcie? Będą te lampiony pasować do przed lifta 96-98?

PrzemoWWL
26-01-12, 19:13
Ma ktoś dobry patent na wyłamanie odbłyśnika z lewej tylnej lampy w HB ?
Bo męczę się i poza wypaleniem jednej dziury, jak był tak jest ten cały odbłyśnik.

Problem został rozwiązany, tak jak radził kolega Inferno. Na początku za delikatnie do lampy podchodziłem, ale na chama szczypcami poszło :)

Kolejne pytanie z serii ''Jestem zielony z elektryki/elktorniki'' :
Mam teraz pełen USDM, światło przeciwmgłowe chcę przenieść w Fog Lighta w zderzak, a zrobić 4 razy pozycja, 4 razy stop. Dodam że mam w dolnej części lampy żarówkę dwuwłóknową i żeby zrobić wspomniany stop w dolnej części wystarczy przeciągnąć kabelek z górnej części lampy ? Pytanie może banalne, ale elektryk ze mnie ja z koziej d..py trąba :)

Starstruck
26-01-12, 19:15
Klapa Sedana 4D 6Gen niczym się nie różni z tego co kojarze przed i po lifcie? Będą te lampiony pasować do przed lifta 96-98?

Będą. W europejskiej wersji przedlift i polift sedan różnią się z tyłu tylko zderzakiem. W USDM są większe i zauważalne różnice :).

djwafel
26-01-12, 19:18
Problem został rozwiązany, tak jak radził kolega Inferno. Na początku za delikatnie do lampy podchodziłem, ale na chama szczypcami poszło

Kolejne pytanie z serii ''Jestem zielony z elektryki/elktorniki'' :
Mam teraz pełen USDM, światło przeciwmgłowe chcę przenieść w Fog Lighta w zderzak, a zrobić 4 razy pozycja, 4 razy stop. Dodam że mam w dolnej części lampy żarówkę dwuwłóknową i żeby zrobić wspomniany stop w dolnej części wystarczy przeciągnąć kabelek z górnej części lampy ? Pytanie może banalne, ale elektryk ze mnie ja z koziej d..py trąba

Tak jak podepniesz przewody z góry czyli tam gdzie masz pozycję i stop na dole również będziesz je miał :)

Starstruck
26-01-12, 19:55
PANOWIE: jaką farbę kupić do pomalowania nakrętek OEMowych do felg? Kolor ma być czarny. Byle czego nie chcę, bo farba ma nie zejść, jak będę je dokręcał. Mam dwa komplety: na lato i zimę, ale oba wymagają renowacji i te letnie chcę ładnie maznąć :). Podajcie firmę czy coś. Ew. inny sposób na trwały lakier na nakrętkach. Jakieś utwardzacze czy co?

Dissnej
26-01-12, 20:23
Obawiam się Starstruck, że żadna farba nie spełni dobrze swojej roli. Nawet tym nakrętkom, które już kupujesz pomalowane fabrycznie klucz zrobi kuku.

PrzemoWWL
26-01-12, 20:33
Może wiertarka filc i jakaś pasta tempo albo polerska, wypolerować i najwyżej trysnąć lakierem bezbarwnym taką nakrętke ? Sam muszę coś z tym zrobić jeśli nie zmienię na jakieś jebajowe.

Starstruck
26-01-12, 20:33
No trudno, pokombinuję ile się da :). Dzięki za odpowiedzi.

Mlody8355
26-01-12, 20:34
PANOWIE: jaką farbę kupić do pomalowania nakrętek OEMowych do felg? Kolor ma być czarny. Byle czego nie chcę, bo farba ma nie zejść, jak będę je dokręcał. Mam dwa komplety: na lato i zimę, ale oba wymagają renowacji i te letnie chcę ładnie maznąć :). Podajcie firmę czy coś. Ew. inny sposób na trwały lakier na nakrętkach. Jakieś utwardzacze czy co?
A o tym zeby dac do anodowania czy patrz inaczej do czernienia nakretki a nie dawac farbe?? jest fajny i trwały efekt

PrzemoWWL
26-01-12, 20:54
Jeżeli przy elektryce szyb prawa szyba zdecydowanie wolniej podnosi się od lewej co należy poczynić ?

Starstruck
26-01-12, 20:55
Gdzie i mniej więcej za ile mogę coś takiego zrobić? Anodowanie to to, co robi się z washersami czy hood spacersami?

Hubert Multana
26-01-12, 20:55
Jakie w przybliżeniu wymiary (szerokość, wysokość) ma tablica zegarów w ek3?

Starstruck
26-01-12, 20:57
Jeżeli przy elektryce szyb prawa szyba zdecydowanie wolniej podnosi się od lewej co należy poczynić ?

Zdjąć boczek i przesmarować prowadnice olejem sylikonowym.

Mlody8355
26-01-12, 21:01
Gdzie i mniej więcej za ile mogę coś takiego zrobić? Anodowanie to to, co robi się z washersami czy hood spacersami?
np. 02-850 Warszawa, Trombity 46
mazowieckie
Tel.: 603705292
nie wiem ile to kosztuje w wawie ale mysle zwe to bedzie przedzial do 50 zl max a zrobisz to w każdym zakładzie galwanizacyjnym

Starstruck
26-01-12, 21:08
np. 02-850 Warszawa, Trombity 46
mazowieckie
Tel.: 603705292
nie wiem ile to kosztuje w wawie ale mysle zwe to bedzie przedzial do 50 zl max a zrobisz to w każdym zakładzie galwanizacyjnym

Yeah, dzięki na namiary :D. Będę do nich dzwonił. Piwko Ci wiszę :).

Mlody8355
26-01-12, 21:10
To zapraszam do poznania zimnego bowara nigdy nie odmowie:P

Starstruck
26-01-12, 21:16
Jak będę w okolicach, to nie zapomnę :D.

debeo
26-01-12, 22:21
Jakie są wymiary uszczelek/podkładek korków spustu oleju z silniki i skrzyni oraz wlewu do skrzyni?

PixeL
26-01-12, 23:54
Może wiertarka filc i jakaś pasta tempo albo polerska, wypolerować i najwyżej trysnąć lakierem bezbarwnym taką nakrętke ? Sam muszę coś z tym zrobić jeśli nie zmienię na jakieś jebajowe.

tylko ze zaden lakier nie bedzie sie trzymal wypolerowanej powierzchni

rafal86
27-01-12, 12:13
Panowie zamarzł mi zamek i nie moge sie dostać do auta, próbowałem juz sklepowych odmrażaczy, wstrzykiwałem denaturat, podgrzewałem kluczyk zapalniczką i wrzątkiem i wchodzi do końca już ale nie chce sie przekręcić w prawo ( w lewo sie przekręca ). Juz zaczynam myśleć ze zamek jest popsuty...

yarOo_krk
27-01-12, 13:11
Panowie zamarzł mi zamek i nie moge sie dostać do auta, próbowałem juz sklepowych odmrażaczy, wstrzykiwałem denaturat, podgrzewałem kluczyk zapalniczką i wrzątkiem i wchodzi do końca już ale nie chce sie przekręcić w prawo ( w lewo sie przekręca ). Juz zaczynam myśleć ze zamek jest popsuty...
Wejdz przez bagażnik :) Odpal auto i zagrzej tak żeby zamek puścił ;)
Potem najlepiej w garażu ściągnij boczki z drzwi i psiknij porządnie chociażby WD-40 lub innym specyfikiem mechanizm zamka i wszystkie cięgna :) Potem wszystko złóż do kupy i powinno smigać ..

Miałem podobny problem jak Ty ;) Zrobiłem to co napisałem wyżej i nie mam problemów z mrozem :)

Bencao
27-01-12, 13:15
albo sprawdz czy na pewno swoj woz otwierasz:) tez sie zdarza

Budziniak
27-01-12, 13:20
Panowie zamarzł mi zamek i nie moge sie dostać do auta, próbowałem juz sklepowych odmrażaczy, wstrzykiwałem denaturat, podgrzewałem kluczyk zapalniczką i wrzątkiem i wchodzi do końca już ale nie chce sie przekręcić w prawo ( w lewo sie przekręca ). Juz zaczynam myśleć ze zamek jest popsuty... mi tez rok temu po myjni zamarł no i jedyne co dawało radę to polanie gorącą wodą drzwi i szyby :)

yarOo_krk
27-01-12, 13:30
mi tez rok temu po myjni zamarł no i jedyne co dawało radę to polanie gorącą wodą drzwi i szyby :)
Ale nie wrzątkiem bo szkoda lakieru ;)

kjmuszek
27-01-12, 13:35
mi tez rok temu po myjni zamarł no i jedyne co dawało radę to polanie gorącą wodą drzwi i szyby
Z szybą też trzeba uważać :p
Swoją drogą mi już 2 dzień z rzędu zamarzł zamek i tak myśle czy jest jakiś skuteczny sposób na wyeliminowanie tego ? Smar w zamek jak bym napchał to coś da ?

rafal86
27-01-12, 13:42
ja co roku wstrzykiwałem do zamka płyn hamulcowy, niewielką ilosc i nigdy mi nie zamarzało po tym. Przez tą "zimę" w tym roku jakoś mi to wyleciało z głowy i sie bedę męczył teraz. Spróbuje przez bagażnik sie dostać i rozgrzać auto

Budziniak
27-01-12, 13:52
Płyn hamulcowy ?! przesadziłeś i dlatego masz problem.

Ale nie wrzątkiem bo szkoda lakieru wrzątkie nie no ale ciepła woda z kranu wystarczy

kjmuszek
27-01-12, 13:56
Ale jak zapobiec zamarzaniu zamka ?

yarOo_krk
27-01-12, 14:11
Ale jak zapobiec zamarzaniu zamka ?
Wysmaruj silikonem w sprayu do uszczelek. Wcześniej można użyć WD40, które absorbuje wodę ..

Żaden specyfik nie daje pewności że zamek nie zamarznie przy tak niskich temperaturach jakie mamy teraz ..

kjmuszek
27-01-12, 14:25
No właśnie w zeszłym roku nie miałem najmniejszego problemu z otwarciem , a teraz nie ma opcji żeby otworzyć :/

Budziniak
27-01-12, 14:30
a masz fabryczny centralny ?

RazoR91
27-01-12, 14:41
Po szybie lać ?:D mama mojego znajomego polała wodą z czajnika na zamarzniętą szybę przednią. Efekt: szyba do wymiany bo strzeliła :p

Jak nie chesz bagaznikiem, spróbuj lewymi dzwiami, może zamek działa :D

yarOo_krk
27-01-12, 14:42
A może po prostu siłownik zamka poszedł się j***?

Budziniak
27-01-12, 15:23
Po szybie lać ? a po co po szybie skoro nie szybę chcesz otworzyć. Lałem po tej uszczelce przy szybie i mróz odpuścił i powtarzam po raz kolejny qrwa że nie wrzątkiem tylko ciepła z kranu. widzisz różnice ?


A może po prostu siłownik zamka poszedł się j***? no mi właśnie to zamarzło a dokładnie wilgoć która tam się zebrała.

RazoR91
27-01-12, 15:29
Budziniak, wiem, moj post bardziej przestrzegal co może się dziac jak sie leje za gorącą wodę ;)

Michał102
27-01-12, 15:44
U mnie dzisiaj było to samo. Pomógł foliowy woreczek napełniony ciepłą wodą... trzymałem go przy zamku dobre 10 minut i puściło:p

lopi83
27-01-12, 16:23
opalarka mozna sprobowac