Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Z innej beczki, może było, ale uwierzcie, że nie będę 775 stron przeszukiwał, a w wyszukiwarce nieznalazłem.
A więc, EJ9 polifcie- niedziała podświetlenie regulacji nawiewów, ogólnie cały ten panel. Jak się tam dostać, co wymienić?
Cala konsole musisz sciagnac,poradnik jest na forum.2x żarówka W5W do wymiany.;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?936-Demontaz-konsoli-w-civicu-6gen
Starstruck
26-03-13, 13:02
Nie trzeba ściągać konsoli. Należy wyjąć radio, kieszeń metalową (żeby było łatwiej sięgnąć), zdemontować tunel środkowy i plastik/obudowę pod deską (kilka śrubek, szybki demontaż). Najlepiej położyć się po prawej stronie, powypinać wszystko i wysunąć ten panel i dostęp do żarówek jest stosunkowo łatwy. Ja tak robiłem w EJ6.
kazik2_h9w3
26-03-13, 13:07
Panowie sprezyny z EJ9 podejda to civica EJ2(coupe)?
Sprężyny między 5 i 6 generacją są zamienne tylko nie wiem jak to jest z 5D
Starstruck
26-03-13, 13:16
Z V gen są tylko krótsze, tzn. mają mniej zwojów.
Witam, oriętuje się ktoś może ile kosztuje w ASO zaprogramowanie kluczyka z immo ?? bo nigdzie mi nie chcą dorobić kluczyka bo mam jakieś trudny zmienny kod, niby dorobiłem sobie kluczyk tyle że bez immo, tzn: otwiera drzwi itp, ale już wiadomo nie odpali bo nie ma immo. Tak więc do tego dorobionego kluczyka chciałbym sobie tylko immo dorobić, oriętuje sie ktoś ile to może kosztować w ASO ??
Ok 120 z tego co słyszałem.
a to można tak sobie przynieść swój kluczyk ?? dorobiony gdzieś u zwykłego dorabiacza kluczy ?? bo za te dorobienie zapłaciłem 25 zł, bo niby dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że całkowity koszt to ok 500 zł, z czym że za samo dorobienie kluczyka ok 360 zł, a za zaprogramowanie około 140 zł, to kluczyk niby już mam
I chyba musisz mieć czerwony kluczyk serwisowy zeby ci dorobili.
nie wiem czy to jest konieczne, nic nie wspominali co do czerwonego kluczyka, nawet podjechałem tam do nich bo mam 2 km drogi :) i pokazałem im mój kluczyk, lekko zmasakrowany :) mówili że trzeba dorobić u kogoś kto dorabia no i potem zaprogramować go :) przynajmniej jak dobrze zrozumiałem :)
Mój kumpel dorabiał kluczyk z immo i zabulil 120zl.
ile metrow rury potrzeba na wydech w EK3 zakladajac że srodkowy ma byc?? :)
podbijam :)
Mój kumpel dorabiał kluczyk z immo i zabulil 120zl.
ale w ASO dorabiał czy gdzieś indziej ?? bo mi u normalnego dorabiacza kluczy nie chcą zrobić bo mam jakieś dobre zabezpieczenie ze zmiennym kodem
Może ktoś stwierdzić czy mój tłumik jest w miarę OEM i czy opłaca mi się go już drugi raz spawać ? bo dzisiaj zrobiła mi się ponownie w nim dziura : (
[IMG]http://img5.imageshack.us/img5/8546/wydech.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/5/wydech.jpg/)
Jeśli jest OEM, to od spodu puchy powinno być oznaczenie. Ja bym się nie bawił w spawanie skoro drugi raz coś pękło, bo to poprawianie w końcu Cię więcej będzie kosztować niż nowy tłumik.
W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?
ale w ASO dorabiał czy gdzieś indziej ?? bo mi u normalnego dorabiacza kluczy nie chcą zrobić bo mam jakieś dobre zabezpieczenie ze zmiennym kodem
Dorabial u normalnego ''dorabiacza'' :P
Przedlifty miaja inny rodzaj immo od poliftow. ja tez jak poszedłem jiedys do tzw "normalnego" dorabiacza kluczykow to powiedział ze mój (przedlifta mam) się da ale sa takie które sa nowszej generacji i je bardzo trudno skopiować...
W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?
Zostaje CHYBA 10 litrów. Przy rezerwie tankuj jak najszybciej, żeby nie zaciągnęło syfu ze zbiornika.
a u mnie rezerwa zapala sie przy 5 litrach pozostalych w baku i nie przejechalem nigdy wiecej jak 20km aby uniknac wlasnie zassysania syfu
Starstruck
26-03-13, 20:03
a u mnie rezerwa zapala sie przy 5 litrach pozostalych w baku i nie przejechalem nigdy wiecej jak 20km aby uniknac wlasnie zassysania syfu
Także uważam, że więcej jak 20 km, przy palącej się rezerwie, to jest MAX (dla bezpieczeństwa). Od popalania to ok. +15
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba :)
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna :) niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego
W EJ9 D14A3 ograniczonej 75KM od czasu zapalenia rezerwy ile dam rady km przejechać ?
Ja na 75 robilem 80 km i stacja. Nigdy nie zgasl ani nie przerywal
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba :)
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna :) niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego
No to najpierw śmigaj tutaj:
-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
A później wymieniaj kolektor wydechowy na 4-2-1 z D16.
No to najpierw śmigaj tutaj:
-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13-Przywitaj-się-na-forum-Civic-Klub-Polska!
:p
A później wymieniaj kolektor wydechowy na 4-2-1 z D16.
Dziekuuuje:)
Witam wszystkich, jestem tu od niedawna wiec prosze nie krzyczec jesli napisalem nie tu gdzie trzeba
Mam ej9 1.4i i chce z niego cos wyciagnac i szukam rzeczy ktore mozna by wyciagnac/pozmieniac zeby zwieszkyc trosze moc. Znalazlem i wymienilem juz zwezke pod przepustnica, i podobno maja wtedy 90koni i rzeczywiscie roznica jest znaczna niewiecie czy jest jeszcze cos poukrywanego
Przeczytaj sobie ten temat dokładnie. Rozjaśni Ci się umysł. http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3
To jest jak biblia.;)
Witam wszystkich ;)
od niedawna mam nowy nabytek EJ9 d14a3 niestety mam problem ze swiecaca sie kontrolka SRS, swieci od czssu do czasu. Czy to jest blad poduszek czy uszkodzona jakas wiazka w kierownicy?
Dzięki, podjadę dzisiaj do tłumikarza, żeby mi obadał wydech bo na tym mrozie nie chcę się kłaść pod autem :)
Mam dokladnie ten sam problem, Zmieniłem śruby i mi pomoglo na kilka dni. Teraz znowu puka przy ruszeniu do tylu i do przodu. I to napewno problem tkwi w tym polączeniu, bo wjechalem na kanal i odciagnalem w dół to rury i dzwiek byl identyczny. Pytanie co z tym zrobic?
wejsc pod auto,szarpac tym wydechem i sluchac gdzie puka.
Tlumikarz zrobi tak sami i wezmie kase za to :)
To już robiłem. I nie pomogło.
Czy da się zamontować szyberdach elektryczny do civica VI gen Hatchback ??
Wydaje się mi że tak ale się upewnie.
EK3.
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?
Godzine temu walnołem w sarne (biedna pod opieką niebieskich tam leży i się męczy) i musze teraz kawałek przodu reanimować :|
zamienniki dają radę (np Depo) czy szukać używek?
Wydaje się mi że tak ale się upewnie.
EK3.
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?
tak
ziober111`
28-03-13, 07:49
wejsc pod auto,szarpac tym wydechem i sluchac gdzie puka.
Tlumikarz zrobi tak sami i wezmie kase za to :)
sprawdź czy to czasem nie któryś z wieszaków od końcowego nie obija o belkę zderzaka. Ja tak miałem. Najlepiej na zapalonym silniku bo wtedy tłumik się jeszcze trochę cofa.
sprawdź czy to czasem nie któryś z wieszaków od końcowego nie obija o belkę zderzaka. Ja tak miałem. Najlepiej na zapalonym silniku bo wtedy tłumik się jeszcze trochę cofa.
Na to nie wpadłem a mam taki sam problem jak kolega :)
pawel83waski
28-03-13, 14:19
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.
Może prócz tej bulwy ze szpachli na boku auta zaraz za drzwiami kierowcy ;D
witam.
wie ktoś może gdzie moglbym kupic tylne lampy clear red white do sedana? wszedzie szukam i nic jedynie sa ale do hb. prosze o odpowiedzi
Lampy przedliftowe między 6gen 2D 3D 4D są wymienne?
Zdecydowanie tak
chcialbym zmienic tylne lampy tak jak wczesniej pisalem, bo nie podobaja mi sie pomaranczowe kierunki :) macie moze jakas inna opcje zamiast wymiana calych lamp?
Folia, ale efekty bywają różne.
pawel83waski
28-03-13, 18:25
Może prócz tej bulwy ze szpachli na boku auta zaraz za drzwiami kierowcy ;D
To widzialem... trudno tego nie zauwazyc :-) I gosc mowil o tym. Zastanawiam czy reszta jest ok tak jak mnie zapewnial.
Ktos widzial na zywo?
czy zeby wyjac kolektor wydechowy trzeba wyciagac chlodnice od klimy???
czy zeby wyjac kolektor wydechowy trzeba wyciagac chlodnice od klimy???
Nie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
czy tylna reperaturka z vi gena 3d pasuje do coupe?
Zastanawiam czy reszta jest ok tak jak mnie zapewnial.
Ktos widzial na zywo?
Z własnego doświadczenia powiem, że nie ma nic gorszego niż auto użytkowane przez kobietę (z całym szacunkiem do płci pięknej;)).
Ciekawe czy poduszka pasażera wyjęta.
kedys było cos o tym ze do QP potrzebujesz kawalek reperaturki z HB i 4D do nie robia do QP prawie wcale.
Niech ktoś potwierdzi.
Wybieram sie po tego cifa : http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-is-90-km-1999-C28022147.html
Zna ktos? Moze ktos mieszka blisko i moglby oblukac?
Ja niestety mam 500km, wlasciciel mowi ze jest gites ale szkoda bylo by jechac taki kawal na marne.
Od jakiegoś czasu to ogłoszenie jest, sam jak szukałem auta to nie raz je widziałem
Dajcie spokój... przecież nawet po fotach widać, że to ulep jak 150.
Dajcie spokój... przecież nawet po fotach widać, że to ulep jak 150.
No to napisz co widzisz i co jest ulepem bo od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać o co chodzi w tym wszystkim
Czytając niektórych to nie rozumiem czego oczekują od auta które ma na karku 10 lat i więcej
Jeśli nic nie pasuje to do salonu trzeba iść i tam będzie igła
Sory za wywód ale ręce opadają i to żółtko tragicznie nie wygląda
Starstruck
29-03-13, 10:42
Panowie, jak sprawdzić przełożenie główne skrzyni? Ew. jaka jest szansa, że QP z 99 roku (ale przedlift), będzie miało fd 4,25 (wg tabelki od tego rocznika bywały takie)?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?94884-jak-rozpozna%E6-prze%B3o%BFenia-skrzyni-bieg%F3w-do-D-serii
Jest taka szansa. D16Y7 99-00 występowało przełożenie 4,25 ale nie ma napisane w jakim nadwoziu.
Starstruck
29-03-13, 11:51
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?94884-jak-rozpozna%E6-prze%B3o%BFenia-skrzyni-bieg%F3w-do-D-serii
Jest taka szansa. D16Y7 99-00 występowało przełożenie 4,25 ale nie ma napisane w jakim nadwoziu.
Tego tematu szukałem, dzięki ;)
No to napisz co widzisz i co jest ulepem bo od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać o co chodzi w tym wszystkim
Czytając niektórych to nie rozumiem czego oczekują od auta które ma na karku 10 lat i więcej
Jeśli nic nie pasuje to do salonu trzeba iść i tam będzie igła
Sory za wywód ale ręce opadają i to żółtko tragicznie nie wygląda
Co jak co, ale po Tobie bym się takiego komentarza nie spodziewał. Popatrz sobie na łuki błotników... widać na nich mnóstwo niechlujnie obrobionej szpachli. Na całkowitego rodzyna zasługuje pięknie "spasowany" tylni lewy błotnik. Jeśli już po fotkach widać takie kwiatki, to co będzie przy oględzinach na żywo? Tobie chyba tego tłumaczyć nie muszę, prawda?
I ja nie mówię, że kilkunasto letnie auto nie ma prawa być powtórnie malowane, bo jak najbardziej takie prawo ma, ale jak widzę taką fuszerkę i opis stanu jako "bardzo dobry", to nóż mi się w kieszeni otwiera. Potem jakiś małotat się na to napali, bo jest *****i*ta fela, czarna macha, gleba, mega lampy - "ale będzie lans na mieście", a następnie powstanie na forum temat z płaczem, że władował się w krzywego zgnitka, którego żadne spawanie już nie uratuje.
witam . czy zawieszenie od anglika 5D 95 r. przednie to to samo co w ej6 ??
Gwint do gałki zmiany biegów w civicach to M12 1.25, M8 1.25, czy M10 1.5?
sacrosaint
29-03-13, 17:58
Zwykły m10
kruszyna9227
29-03-13, 18:40
jaki gwint maja nakretki do kol do ej9??
michalllll92
29-03-13, 21:31
jaki gwint maja nakretki do kol do ej9??
M12x1,5
zrobiłem usdm na tyle, usunąłem odbłyśnik i teraz jak się dobrze przyglądam w nocy to lampa świeci minimalnie słabiej tez tak macie ? trzeba się przyjrzeć żeby to zobaczyć ale różnica jest. Moze trzeba było zostawić polówkę tego odbłyśnika ?
Pany, mam opcje foteli z eg9 ale wg mnie sa troszke za wysokie. Czy zmiana szyn cos da? Podpasuja w ogole szyny z czegos innego?
Wysłane z mojego Neo V za pomocą Tapatalk 2
Mam pytanie. W ej9 jak nie ma klimy to jest wstawiona w ścianie grodziowej zaślepka czy nie ma zrobionego otworu ? Dodatkowo czy podczas wyrzucaniu parownika z pod deski muszę to zrobić razem z plastikową obudową i wstawić inną od samochodu który nie mial klimatyzacji czy moge zostawić moją obudowę ?
kooondzikkk
30-03-13, 12:10
Panowie chce zmienić zegary w EK. Czy w momencie zmiany zegarów wskazówka poziomu paliwa sama się kalibruje czy musi być tyle samo co było na starym?
Tak wyglądała sytuacja Ori EK4 zegary zmieniłem na zegary z S2000 AP1 i chce powrócić do seryjnych.
czy przednie zawieszenie tj wachacze itp pasuje od Civic MA 5D angielka pasuje do Civica ej6 ??
Mam pytanie. W ej9 jak nie ma klimy to jest wstawiona w ścianie grodziowej zaślepka czy nie ma zrobionego otworu ? Dodatkowo czy podczas wyrzucaniu parownika z pod deski muszę to zrobić razem z plastikową obudową i wstawić inną od samochodu który nie mial klimatyzacji czy moge zostawić moją obudowę ?
Jak nie ma klimy to jest wstawiona zaślepka gumowa w otworze na grodzi
Możesz zostawić swoją obudowę, ale pasowałoby zaślepić otwór pozostały po wyjściu połączeń do parownika, oraz spływu wody
Czesć ;D mam pytanko jesli nie mam kata tylko rure , i środkowy z końcowym seria i np wrzuce srodkowy przelot to czy zmieni sie dzwiek tłumika ? czy musialbym zmienic koncowy ?
Panowie chce zmienić zegary w EK. Czy w momencie zmiany zegarów wskazówka poziomu paliwa sama się kalibruje czy musi być tyle samo co było na starym?
O poziomie paliwa informuje Cię "czujnik" w baku, a nie w zegarach, więc ilość benzyny w baku nie ma żadnego znaczenia przy zmianie zegarów.
czy przednie zawieszenie tj wachacze itp pasuje od Civic MA 5D angielka pasuje do Civica ej6 ??
Żartowniś z Ciebie.
:D
jak można trochę obniżyć zawieszenie do EJ9 rok 99 ? w miarę tani i dobry sposób, chodzi mi o około 4 cm, bo mam serię i ciut za wysoko mi się wydaje :)
Jak ma być tanio, to krótsze sprężyny, jak ma być dobrze, to krótsze sprężyny i amortyzatory do takich sprężyn przystosowane albo gwint.
Podczas jazdy z nieobciążonym tyłem słychać stuki na nierównościach. Jak wsiądzie ktoś na tył albo wrzucę do bagażnika parę kilo to jest cisza. Wyruchane tuleje przy dolnych mocowaniach amorów mogą dawać taki efekt?
Czy wskaźnik od temperatury wody można bezpiecznie przestawić? Przesunąć delikatnie wskazówkę? Będzie potem działał poprawnie?
Wkurza mnie mój wskaźnik, bo na zimnym silniku wskazówka jest dużo poniżej "C" a jak się rozgrzeje to wskazówka nie dochodzi do środka skali tylko jest kilka mm poniżej. Na początku myślałem, że termostat się wysrał - w zeszłym miesiącu wymieniłem na nowy OEM, ale się nie polepszyło. Nie ma szans, żeby doszło do połowy skali i się zastanawiam, czy wskazówka się delikatnie nie przesunęła w dół...
miałem dwa civici i w każdym wskazówka była delikatnie poniżej połowy, nigdzie niejest napisane że musi pokazywać idealnie środek.
Ciekawi mnie tylko czy w takiej sytuacji można bezpiecznie przestawić tak, żeby na rozgrzanym wskazywało połowę skali?
Czesć ;D mam pytanko jesli nie mam kata tylko rure , i środkowy z końcowym seria i np wrzuce srodkowy przelot to czy zmieni sie dzwiek tłumika ? czy musialbym zmienic koncowy ?
Ciekawi mnie tylko czy w takiej sytuacji można bezpiecznie przestawić tak, żeby na rozgrzanym wskazywało połowę skali?
ale po co skoro fabryczie jest tak ustawione że jest ciut poniżej połowy...wszystko jest ok, nic nie jest popsute to bym nie ruszał
donald1992
30-03-13, 20:11
koledzy nie mam jednego swiatla drogowego..Lewe jest ale prawego nie ma..Wiecie co moze byc?
spalona zarowka? przepalona kostka?
donald1992
30-03-13, 20:18
zarowka nie..Sprawdzalem jedna.A kostka?Mogla sie spalic czy co?
kruszyna9227
30-03-13, 20:19
delete
zarowka nie..Sprawdzalem jedna.A kostka?Mogla sie spalic czy co?
zamieniales zarowki lewa prawa czy tylko patrzyles?
moze cos nie styka we wtyku, na mijania trzeba cala dobe jezdzic
donald1992
30-03-13, 20:26
Mijania dziala i w lewej i w prawej.Po wlaczeniu na drogowe swieci tylko lewa.Sprawdzalem jedna zarowka i pozycja byla i tu i tu ale drogowe tylko na lewej lampie.
Nie ma sygnalu na prawej lampie po wlaczeniu dlugich..
Moze jakis przekaznik czy cos?
Czym może być spowodowane szarpanie przy około 2400 orb/min ? Podczas ciągłego przyśpieszania tego nie ma, tylko gdy przyśpieszam z tych obrotów a i to też nie zawsze. Przy innych obrotach tego nie zauważyłem. Dzieje się tak i na 95 i na lpg.
Mijania dziala i w lewej i w prawej.Po wlaczeniu na drogowe swieci tylko lewa.Sprawdzalem jedna zarowka i pozycja byla i tu i tu ale drogowe tylko na lewej lampie.
Nie ma sygnalu na prawej lampie po wlaczeniu dlugich..
Moze jakis przekaznik czy cos?
moze bezpiecznik
Otwót centrujący w kole w hani to 56,1 ?
dokładnie ;) 56,1
mam pytanie do kogoś kto zawias serie i mógłby zmierzyć wysokość od ziemi do rantu nadkoli przód/tył i na jakich oponach
z góry byłbym wdzięczny
Czym może być spowodowane szarpanie przy około 2400 orb/min ? Podczas ciągłego przyśpieszania tego nie ma, tylko gdy przyśpieszam z tych obrotów a i to też nie zawsze. Przy innych obrotach tego nie zauważyłem. Dzieje się tak i na 95 i na lpg.
Miałem podobnie ale przy 2 tyś obr/min. Regulacja wolnych śrubką przy korkowcu nie pomogła, potem wyczyściłem całą przepustnice i też nie pomogło. Dopiero ponowna regulacja wolnych po wyczyszczeniu przyniosła dobre rezultaty i prawie przestało szarpać. Powiedzmy że w 90% załatwiło to sprawę.
Tylko że od pewnego czasu walczyłem też z opadającymi obrotami po wysprzęgleniu. I tego też do końca nie wyeliminowałem. Jest lepiej ale teraz wykręcanie śrubki podnosi tylko obroty na ssaniu, a opadanie obrotów na rozgrzanym silniku nadal w pewnym stopniu występuje. Wie ktoś może co jest grane? Krokowiec do wymiany?
miałem dwa civici i w każdym wskazówka była delikatnie poniżej połowy, nigdzie niejest napisane że musi pokazywać idealnie środek.
To dziwne, u mnie jest zawsze delikatnie powyżej połowy.
_______
Jak jest coś nie tak z przegubami albo półosiami to zawsze są jakieś stuki itp czy nie koniecznie ?
czasami moze buda trzasc ;] ale to od wewnetrznych
To dziwne, u mnie jest zawsze delikatnie powyżej połowy.
_______
Jak jest coś nie tak z przegubami albo półosiami to zawsze są jakieś stuki itp czy nie koniecznie ?
jak CI się ukręci półoś to tracisz napęd w 1 kole po prostu. nie sposób tego nie odczuć :D Przeguby to zazwyczaj terkotanie przy skrętach.
Ale połoś mozna ukręcić tylko przy gwałtownym ruszaniu itp ? Bo chyba raczej podczas jazdy na trasie nie ma jak sie ukręcić ?
sacrosaint
31-03-13, 10:04
I jeszcze na mokrym asfalcie można - mi podczas przyspieszania zgubił trakcję, podskoczył na nierówności poprzecznej i półoś na pół :mad:
Z całym szacunkiem, ale pierdoły kolego lukasSNC opowiadasz/piszesz.
Od kiedy to jest oddzielny bezpiecznik od świateł mijania i świateł drogowych i oddzielny dla każdego z reflektorów?
Równie dobrze mogłeś napisać, że to przez mniejsze ciśnienie powietrza w prawym kole.
Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe
Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe
Masz rację, "zwracam honor".
Sorry lucasSNC
Pytanie czysto z ciekawości: czy przy pomyleniu wtyczek i podłączeniu na odwrót Map sensora i TPSa jest możliwe, że nie wywala checka i nie ma znaczących objawów?
Wydawaloby sie,ze to są dwa całkiem różne czujniki,ale trzebaby sprawdzić charakterystykę bo może pracują w podobnym zakresie napięć i checka nie wywala. Jednak nie wydaje mi się,zeby silnik mógł pracować normalnie...
Wysłane z mojego LG-E610 za pomocą Tapatalk 2
donald1992
31-03-13, 18:45
Od zawsze...
Bezpiecznik nr. 4 Światło drogowe prawe
nr. 5. Światło drogowe lewe
nr .21 Światło mijania prawe
nr. 22 Światło mijania lewe
Wiem ze pod maska jest bezpiecznik od przednich swiatel 30A.W golfie mialem podzial na strony ale tutaj myslalem ze jest podzial przód/tył
Pod kierownica se te bezpieczniki od lewych/prawych dlugich?
Panowie jeśli felga ma otwór centrujący 70,1/4 wystarczy kupic pierscienie 56,1 ?
jak sie rozstaw srub zgadza
to pierscienie z 70,1/4 na 56,1 potrzebujesz
Takie ? http://moto.allegro.pl/honda-hyundai-lancia-mazda-sab-i3075100815.html
Witam mam problem z Hondą d14a3 Otóż ciepła zimna nie raz przy mniejszych obrotach dusi się . dzisiaj np ( jadąc 80/90-na 4 .(pedał cały wduszony podłogę) a on nie jedzie jak by się dusił..natomiast przy mniejszej prędkości szarpanie, a po chwili nagle dostaje strzała i jest spowrotem moc..Wymieniłem sonde lecz bez zmian to samo. Jakieś propozycje ? Może być to silniczek krokowy ? Bo już czytam i sam nie wiem .. Pomocy.. :(
Witam mam problem z Hondą d14a3 Otóż ciepła zimna nie raz przy mniejszych obrotach dusi się . dzisiaj np ( jadąc 80/90-na 4 .(pedał cały wduszony podłogę) a on nie jedzie jak by się dusił..natomiast przy mniejszej prędkości szarpanie, a po chwili nagle dostaje strzała i jest spowrotem moc..Wymieniłem sonde lecz bez zmian to samo. Jakieś propozycje ? Może być to silniczek krokowy ? Bo już czytam i sam nie wiem .. Pomocy..
Elementy układu zapłonowego do przejrzenia.
Silniczek krokowy odpada ???.
Silniczek krokowy odpada ???.
krokowy odpowiada tylko za obroty jałowe.
Układ zapłonowy sprawdzony jest ok. Nie mam pojęcia co może być....
kazik2_h9w3
31-03-13, 21:30
Elementy układu zapłonowego do przejrzenia.
Apropo kiedy były wymieniane przewody WN??
Układ zapłonowy sprawdzony jest ok. Nie mam pojęcia co może być....
Co sprawdzałeś i jak sprawdzałeś?
Nie wymieniałem ich, samochód mam z 4 miesiące sprawdzony.. Jest opcja by była to cewka ?... Bo znalazłem temat dość podobny i trochę dla mnie to dzwine.
Kable, świece, kopułka, palec, moduł, cewka... opcji masz kilka.
Czy uszczelki pokrywy zaworów są takie same w d seriach ?
Ściślej mówiąc, jeżeli mam silnik d16y8 i pokrywe z d16z6 to kupowac uszczelke pod d16z6 czy d16y8 ?
Jesteś pewien ?
Haparts napisal mi, że uszczelki d16y8 jest inna niż d16z6. Nie wiem czy chodziło o kształt czy może o numer.
Czy uszczelki pokrywy zaworów są takie same w d seriach ?
Ściślej mówiąc, jeżeli mam silnik d16y8 i pokrywe z d16z6 to kupowac uszczelke pod d16z6 czy d16y8 ?
kup do d14a3
albo w sumie do d14a4, zawsze pare koni wiecej :D
Nie wymieniałem ich, samochód mam z 4 miesiące sprawdzony.. Jest opcja by była to cewka ?... Bo znalazłem temat dość podobny i trochę dla mnie to dzwine.
Cewka, ew..pytanie gdzie tankujesz? Kolega miał taki problem. Zmienił stację benzynową i po problemie. Zaznaczam, że tankował na orlenie, widocznie lewym :]. Zacznij od tego. Potem podmień aparat zapłonowy i wszystko się wyjaśni :) .
Skoro delke pasują zamiennie, to uszczelka musi być taka sama. Ogólnie wszystkie D-serie SOHC z gniazdami świec od strony chłodnicy powinny pasować.
Ja mam silnik D16Y8, a dekiel wraz z uszczelką jest z D16Y2... Z6 to to samo co Y2.
Też o tym myślałem bo aktualnie tankuje w "Moya" Spróbuję pare dni tylko w orlenie... I zacznę coś działać.... Ale ta jazda nie raz doprowadza do szału . jak jedzie ok aa moment ,że wgl na gaz nie reaguje i musze redukować by miał większe obroty i po około(10 sek) przestanie i moge jechać dalej ...
Może pompkę szlag trafił? Jak jest z odpalaniem?
Zalej gdzie indzie i zobacz, ale ja bym tu obstawiał układ zapłonowy bądź zasilania paliwem.
filtr paliwa?
swiece kiedy wymieniane?
a wracajac na serio do dekla to jak masz dekiel Z6 to wez uszczelke Z6
No odpala na pyk w -15 czy tam ile.. nie musze go nawet kręcić jak zimny przez moment 2 k obrotów niecałe i zaraz spada powolutku do 1 k i około 800..700 jak się rozgrzeje. A jak się dusi to zazwyczaj niskie obroty 1.2k 2.i pół .. po wyżej 3 tego nie ma ..
kazik2_h9w3
31-03-13, 23:17
Co więcej D15Z6 czy Z8 także
Nawiasem mówiąc one wszystkie są takie same (tzn z gniazdami świec z przodu) nawet do D14 da radę założyć taką z D16Z6
Mówię o pokrywach
To jest tak ,że odpala wszystko ok ładnie schodzi z obrotów i tak dalej.. a pod czas jazdy po 5 min około zacznie szarpać dusić się.. zazwyczaj sa to niskie obroty 2 tys.3 .. dziś jak pisałem pare postów wczesniej jechałem te 80/90 -2.5 k obrotów około gaz a on nie jedzie.. dopiero po 2 redukcjach gdzie wskoczyły większe obroty 4k gdzieś i po paru sekundach jak by (przebudził się ) i dostał strzała gdzie jechał normalnie ... Kopółke sprawdzałem jest jak nowa.. tankowałem w Moya . Przejdę teraz do Orlen . Świece nic nie wymieniałem jedynie SONDE. bo myślałem ,że to to ... Ale nic objawy te same. A nie wymieniałęm jeszcze nic dopiero co nie dawno samochód kupiłem rozrząd teraz będe wymieniać za parę dni.
Odpal jeszcze auto po ciemku i popsikaj przewody WN atomizerem... może masz gdzieś przebicie. Jak jest, to będziesz widział przeskoki iskry. Świece też warto wymienić... koszt śmieszny.
Odpal jeszcze auto po ciemku i popsikaj przewody WN atomizerem... może masz gdzieś przebicie. Jak jest, to będziesz widział przeskoki iskry. Świece też warto wymienić... koszt śmieszny.
Dobrze prawi :) . Zalej normalną wahe...sprawdź przewody(ale wątpię, że to one), świece też wymień tak czy owak :) . Skoro piszesz ze niedawno kupiony, robisz rozrząd to pewnie od handlarza :) . Wiem, że kolega miał problem ale po rozgrzaniu auto nagle słabło i gasło. Postało chwile i znó jechało...słabło i gasło - winowajcą był cewka.
albo zobacz termostat, u mnie takie rzeczy sie dzialy jak wlasnie padl termostat, bylo to w zime wiec po ogrzewaniu w srodku doszedlem w czym wina
Ja mialem identyczne objawy jak mi uszczelka pod ssacym padla.
Szybkie pytanie, jak wygląda sprawa SWAP-u silnika W EK3? Chodzi o wymianę seryjnego D15Z6 na D16W4, można zostawić oryginalne wiązki z EK3, czy trzeba coś przerabiać? Dodatkowo jeśli chodzi o kompa to miałby być P28 i przejściówka z OBD2 na OBD1. Jakie problemy mogą pojawić podczas takiej operacji?
Starstruck
01-04-13, 14:02
Trzeba przerabiać kabinową, silnikową łatwiej wymienić na tę z W4 + przejściówka na OBD1 pod kompa P28. Jeśli wie co się robi, to nie ma rzadnych problemów.
przerabiać? przecież oba te silniki to OBD2
Muzyk-Grzes
01-04-13, 14:38
Ale to inne kolektory (wtyczki) i silnikowa jest do przerobienia.
D16w4 to dość dziwny silnik - cześć wtyczek na obd2 a cześć na obd1 ;] Taka jakaś angielska fantazja :P
Starstruck
01-04-13, 15:26
D14 to też OBD2 :). I myślisz, że VTECowa D16 zabangla jak trzeba na nieprzerabianej wiąze :)?
Czym różni się buda EJ9 Anglik od EJ9 Europejczyk? Podejrzewam, że jakieś różnice mogą być w grodzi ale na tym kończy się moja wiedza na ten temat. Mógłby ktoś wymienić różnice?
Antene masz po drugiej stronie, poza tym cały okład kierowniczy itd, dalej to serwo. Wiec sciana grodziowa jest inna
Lampy i całe wnetrze ale to logiczne juz raczej :D
Dzięki ale pytałem tylko o budę. O antenie nie pomyślałem. Wpadłem na abstrakcyjny pomysł wycięcia grodzi z mojego auta i wstawienia jej do Anglika. W wyniku tego miałbym drugą (lepszą) budę z tym samym numerem. Ciekawe czy dałoby się coś takiego wyrzeźbić?
mega nie opłacalne , jakby to bylo wszystko takie proste to juz dawno by to ktos ogarniał . Poza tym to takie typowo polskie "rzeźbienie" pana janka z warsztatu :)
Dzięki ale pytałem tylko o budę. O antenie nie pomyślałem. Wpadłem na abstrakcyjny pomysł wycięcia grodzi z mojego auta i wstawienia jej do Anglika. W wyniku tego miałbym drugą (lepszą) budę z tym samym numerem. Ciekawe czy dałoby się coś takiego wyrzeźbić?
da rade, ale oplacalnie jak buda jest w mega stanie a Twoja sie rozpada;] i robisz to sam
przekladasz grodzie, deske rozdzielcza, pedaly, lampy, zbiorniki i przewody, maglownice
ale jak juz rozbierzesz przod to warto wymienic, gumy, drazki, swoznie i inne eksploatacyjne rzeczy na nowe
Szczerze mówiąc to spodziewałem się, że wybijecie mi to z głowy. Nie mam warunków/narzędzi/umiejętności, żeby to zrobić. Pytanie było czysto abstrakcyjne. Chodziło mi tylko o to czy jest taka techniczne możliwość. W komorze silnika wszystko jest w lustrzanym odbiciu? Piszesz o zbiornikach - są inne?
Panowie sprawa wygląda tak... Ciekło mi z półosi(prawa strona) na wejściu do skrzyni.. Rozebrałem , okazało się ze ten zimmering jest "zjechany", jakby źle założony..Wymieniłem na nowy, na 100% założyłem go dobrze i po jakimś czasie znowu zaczął ciec coraz bardziej i bardziej. Rozebrałem i się okazuje że znowu ten zimer się zjechał jakby o niego tarło od wewnątrz... Co może być przyczyną, wytarta jakoś półoś czy coś ze skrzynią?:? Z góry dzięki
Szczerze mówiąc to spodziewałem się, że wybijecie mi to z głowy. Nie mam warunków/narzędzi/umiejętności, żeby to zrobić. Pytanie było czysto abstrakcyjne. Chodziło mi tylko o to czy jest taka techniczne możliwość. W komorze silnika wszystko jest w lustrzanym odbiciu? Piszesz o zbiornikach - są inne?
Techniczna mozliwość jest zawsze, pytanie jakim kosztem ;)
http://i.ebayimg.com/t/1996-HONDA-CIVIC-COUPE-1-6I-LS-/00/s/NTYzWDc1MA==/z/qKcAAMXQAx9RVzl3/$T2eC16ZHJIQE9qUHuET(BRVzl3N+6!~~60_3.JPG
Tu masz foto anglika i widac wszystkie różnice
Dokładnie na środku mam dziurę w wydechu , mogę spokojnie wejść na kanał i bez stresu sobie to pospawać ? czy istnieje możliwość wylecenia w powietrze : D
Tłumik który Ci się wysypał lepiej od razu wymień na nowy. Spawanie nie ma sensu - pojeździsz trochę i wysypie się znowu - szkoda roboty:)
Dokładnie na środku mam dziurę w wydechu , mogę spokojnie wejść na kanał i bez stresu sobie to pospawać ? czy istnieje możliwość wylecenia w powietrze : D
Nie lej benzyny do wydechu, to dasz radę.
Tłumik który Ci się wysypał lepiej od razu wymień na nowy. Spawanie nie ma sensu - pojeździsz trochę i wysypie się znowu - szkoda roboty
Dokładnie, ja pospawałem poł roku temu i juz jest do wymiany:D
powie mi ktos jak sciagnac je**ny prog w EK3??? bo probowalem i nie wiem jak to jest zamocowane
odkręcasz dwie albo 3 śrubki od spodu oraz te przy nadkolu, wyjmujesz kolki, przesuwasz w stronę przedniego kola, i najlepiej pchnąć tylko za koniec przy tylnym kole
Starstruck
02-04-13, 19:21
odkręcasz dwie albo 3 śrubki od spodu oraz te przy nadkolu, wyjmujesz kolki, przesuwasz w stronę przedniego kola, i najlepiej pchnąć tylko za koniec przy tylnym kole
Dokładnie. Po wykręceniu śrub uderzasz delikatnie w próg z tyłu i ładnie się wysuwa :).
Starstruck
02-04-13, 19:32
Tylko go przytrzymaj, żeby nie upadł i się nie porysował :).
Ja jeszcze podpowiem, byś przy montażu nie próbował go wsuwać. Wyciągnij spinki z progów, osadź je w nakładkach i całość załóż na auto ;-)
Wyciągnij spinki z progów, osadź je w nakładkach i całość załóż na auto ;-)
dobry patenciak:D
Panowie powiedzcie mi czy to wina słabego aku,że:
Podczas gdy obroty są na 800 i auto stoi na biegu jałowym i włącze np światła to obroty lekko spadają i wracają na swoje miejsce,
jak radio dam głośniej to przygasa,
diody podczas właczania swiatel lekko migaja i potem juz normalnie sa.
naladuj aku i zobacz czy dalej to samo
czy kable zaplonowe od seryjnego d14 z EJ9 beda pasowac do D15Z6??
Witam,
Mam szybkie pytanie dotyczące wyposażenia. Mam nadzieję, że dobrze trafiłem :D
Mam okazję kupić Hondę Civic z '98, 1.4i S. Wg. VINu robiony w Japonii, wersja EJ9. I tu pojawia się moje pytanie: W wyposażeniu są elektryczne lusterka/szyby, wspomaganie, centralny zamek ... ale nie ma airbag. Czy to jest możliwe? Były takie wersje czy powinienem podejrzewać, że auto jest powypadkowe i ewentualnie ma wymienioną kierownice? Szukałem jakiegoś spisu wersji wyposażenia ale znajduje takowe tylko dla nowych modeli Civic.
takze witamy na forum, bardzo mile powitanie :D
takze witamy na forum, bardzo mile powitanie :D
Na konkretne powitania przyjdzie czas jak już kupię Hondę :D
aha, widze kultura na najwyzszym poziomie
ravnos87 Podaj mi numer nadwozia (VIN) tego samochodu, wtedy ustalę, czy z fabryki wyjechał z poduszkami.
ma wymienioną kierownice?
Poduszka nie jest tylko w kierownicy ale tez w desce rozdzielczej, wiec i ona ewentualnie musiała by być wymieniona, prościej chyba dokupić airbag. Po za tym nie ma chyba jakiegoś schematu wyposażenia, bo ludzie rożne rzeczy opcjonalnie dokładają do różnych wersji wyposażenia. Ciężko powiedzieć czy były takie wersje.
ravnos87 Podaj mi numer nadwozia (VIN) tego samochodu, wtedy ustalę, czy z fabryki wyjechał z poduszkami.
JHMEJ9340WS051379
Dzieki wielkie za pomoc
Niebieski przedlift bez poduch.
No proszę :D Serdeczne dzięki Dzida.
W takim razie jutro dzwonie, żeby się umówić na konkretne oględziny.
Pozdrawiam.
Zwróć uwagę na to, czy ma elektrycznie regulowaną wysokość przednich lamp - wyjeżdżając z fabryki miał, a tak często najłatwiej dowieśc, że było coś gmerane z przodu ;)
ma ktoś pomysł jak przywrócić dmuchawie pierwszy i drugi bieg? Cif 6 ej9. Pozdrawiam :)
Wpisz sobie w wyszukiwarke forumowa rezystor dmuchawy.
Mam pytanie, czy te maty wygłuszające w bagażniku mogą wchłonąć wodę ? Bo lało mi sie do bagażnika przez te odpowietrzniki i miałem w sumie prawie calą zimę tam mokro. Moze rdzewieć pod tymi wygłuszeniami ?
Miałem podobną sytuacje z odpowietrznikami....Lecz maty u mnie nie chłonęły wody, lepiej poczekać "wiosny" dobrze wysuszyć autko i uporać się z odpowietrznikami, ewentualnie jeszcze może cieć przez lampy. :( Co do rdzy nic u siebie nie zauważyłem, a też dłuży czas miałem mokro.
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?
ziober111`
03-04-13, 16:26
Wie ktoś jak sprawdzić czy do wymiany są same końcówki drążka kierowniczego czy cały drążek wraz z końcówkami? Dodam że jak złapie za koncówkę i nią pokręcę prawo->lewo to luźno chodzi i bije od strony swożnia o zwrotnicę. Na nierównościach też prawdopodobnie to mi stuka.
Starstruck
03-04-13, 16:35
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?
Chyba głównie o to chodzi :). Chyba że opona 50 jest tańsza. Ja mam 195/50R15 w poprzedniej miałem 195/55R15 i na obecnej oponie wygląda lepiej.
Ja mam krótkie i pewnie pytanie z prostą odpowiedzią, ale nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego większość z Was ma opony 195/50R15 a u mnie na słupku oraz w instrukcji obsługi jest 195/55R15? Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta?
większość ma na słupku
185/60R14
175/70R13
więc zmiennik R15 to 195/50R15
z drugiej strony profil 55 jest droższy
Starstruck
03-04-13, 16:40
Ja też mam "zalecane" na słupku 195/55R15 (i w książce chyba też tak było), ale jak wspomniałem, śmigam na 50
W instrukcji mam napisane, że jeśli 'Kettentyp' jest RUD 15473 to opony powinny być 185/60R14 lub 175/65R14 a jeśli RUD 15404 to właśnie 195/55R15. Ketten wg tłumacza to łańcuch, ale nie wiem o jaki łańcuch chodzi. W każdym razie wychodzi na to, że jest to coś co odróżnia EJ9 od EK4.
EK4 fabrycznie ma 195/55R15, ale takie opony są droższe niż 195/50R15, a różnica w średnicy niewielka. Niższy profil oznacza też nieco lepsze prowadzenie.
Panowie jak nałoże na piaste felge z pierścieniem centrującym 56,6 będzie się coś działo?
Bo chyba nie chodzi o to, żeby opona była mniej baloniasta? pewnie tez, ale ceny tez są niższe
Jakie wymiary mają pierścienie tłokowe w d14z1?
1,0 x 1,2 x 2,8 ?
1,2mm
1,5mm
2,8mmm
Wiedza 100% pewna, z ksiąg Haparts.
poz. nie wiem jakie pierścienie chcesz kupić, ale pamiętaj, że oryginalne pierścienie TP i RIKen muszą mieć hologramowe naklejki producentów i fabrycznie zaklejone opakowania jak na zdjęciach poniżej. Jeżeli jest inaczej to są podróbkami. oto fotki oryginalnych pierścieni RIKen i TP:
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnerikwhaparts2.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts1.jpg
http://haparts.com.pl/fora/oryginalnetpwhaparts2.jpg
Piszę, tylko dlatego, że ponad 90% pierścieni tych firm w obiegu w Polsce to pierścienie podrabiane, przez co dużo remontów się nie udaje, przez co potem posty na forum, że niby dlaczego po remoncie silnik bierze wiecej oleju niż przed remontem...
Dzięki Dzida. Pytałem bardziej z ciekawości, bo jeszcze nie planuje remontu. Mam inny silnik na podmiankę, jak przełożę to wtedy ew. rozważę opcje remontu starego słupka. Ale dobrze wiedzieć jak to ma wyglądać. A pierścienie NPR jak wypadają jakościowo w porównaniu do powyższych?
Starstruck
03-04-13, 22:13
Panowie mam pytanko w kwestii cent (chodzi o sugestie). Ile mogę sobie "krzyknąć" za:
- wałek D16Y7;
- kółko do ww. wałka;
- blok Y7 (z tłokami, wałem, itp);
- głowicę bez wałka;
- OEM amory (oczywiście używane, sprawne)
Czy lepiej nie bawić się i blok i głowicę oddać na złom za te 50 zł?
A pierścienie NPR jak wypadają jakościowo w porównaniu do powyższych?
Na pewno nie są lepsze.
RIKen - pierwszy montaż do Hondy.
TP - pierwszy montaż do Hondy.
NPR - zwykły zamiennik. Być może dobry, ale to nie ta firma brała udział w realizacji projektów silników spalinowych w firmie Honda...
Ja przy remoncie wkładałem pierścienie TP. Doradzono mi je właśnie jako ten tzw. OEM czyli "firmówki" kładzione w silniki Hondy na pierwszy montaż.
Bardzo dużo osób wkłada TP, problem w tym, że większość podrabiane.
Ja mam TP, ale nie od Haparts'ów... nie wiem gdzie dokładnie kupował je mechanik, ale pewnie są to jednak podróby.
Póki co zrobiłem na nich lekko ponad 5tys. km. Po złożeniu silnika i docieraniu na mineralnym nie ubyło oleju... po dotarciu i przejściu na full syntetyk i dość częstym dawaniu w palnik dalej poziom oliwy taki jak przy wymianie.
Czyli w najbliższym czasie powinienem się spodziewać, że te pierścienie się rozpadną?
Na pewno nie są lepsze.
RIKen - pierwszy montaż do Hondy.
TP - pierwszy montaż do Hondy.
NPR - zwykły zamiennik. Być może dobry, ale to nie ta firma brała udział w realizacji projektów silników spalinowych w firmie Honda...
Dzięki.
Panowie jakiej firmy przednie poduszki silnika polecacie?
Potrzebuje wymienić w najbliższym czasie 081255 i najprawdopodobniej od razu 081254 z poniższego rysunku:
http://img577.imageshack.us/img577/316/poducha.png (http://imageshack.us/photo/my-images/577/poducha.png/)
Panowie jakiej firmy przednie poduszki silnika polecacie?
Potrzebuje wymienić w najbliższym czasie 081255 i najprawdopodobniej od razu 081254 z poniższego rysunku:
http://img577.imageshack.us/img577/316/poducha.png (http://imageshack.us/photo/my-images/577/poducha.png/)
za duzego wyboru poza oem to nie ma ale jak cos bierz yamato sam uzywam i sa bardziej twardsze od noka bo ten nok to jakis taki "rozlazły":)
bialutki2001
04-04-13, 19:00
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aed63b67ec229d06.html
To jest przed lift czy po lift? Tak głupie pytanie, że aż bałem się je zadać...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aed63b67ec229d06.html
To jest przed lift czy po lift? Tak głupie pytanie, że aż bałem się je zadać...
przedlift
Gdzieś Ty był prze te 3 lata?
:p
bialutki2001
04-04-13, 19:08
Ja ciągle siedzę na forum ale się nie udzielam ;) dzięki za odpowiedz :)
Ostatnio zrodzil mi sie w glowie taki pomysl. Bede spawal zderzak bo po zimowej przygodzie, wiec i tak czeka mnie malowanie. Mianowicie chcialbym pozbyc sie czarnych listew ze zderzaka. Tylko nie wiem czy zaszpachlowanie wglebien nie bedzie fuszerką i wszystko nie odpadnie po miesiacu... ktos robil cos takiego?
Co może być powodem tego, że po zmianie zegarów... auto nie chciało odpalić? Za drugim i trzecim razem odpaliło normalnie a potem znowu to samo:/
za duzego wyboru poza oem to nie ma ale jak cos bierz yamato sam uzywam i sa bardziej twardsze od noka bo ten nok to jakis taki "rozlazły":)
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?
info@haparts.pl :)
A zna ktoś orientacyjny koszt OEM poduszek silnika?
Szukalem kiedys bocznej gornej to pamietam ze w ASO mi sie nogi ugieły!
Moim zdaniem poduchy boczne mozna kupuic zamienniki dlugo wytrzymuja, nawet jesli sie rozwali to wymiana trwa chwile:)
Ja mam juz 4rok jakis zamiennik i nie widac po niej zeby sie konczyla.
Po przygodzie z sarną zbieram graty na reanimacje przodu. Wygląda na to, że pas też by wypadało zmienić bo się cofnoł o te 2-3cm ale maska sie normalnie otwiera/zamyka. Jest do wzięcia pas od QP z anglii. Będzie on pasował do mojego sedana EK3?
Po przygodzie z sarną zbieram graty na reanimacje przodu. Wygląda na to, że pas też by wypadało zmienić bo się cofnoł o te 2-3cm ale maska sie normalnie otwiera/zamyka. Jest do wzięcia pas od QP z anglii. Będzie on pasował do mojego sedana EK3?
tak.
info@haparts.pl :)
Pisałem jakiś czas temu w tej sprawie do hapartsów ale odpowiedzi nie dostałem :)
Szukalem kiedys bocznej gornej to pamietam ze w ASO mi sie nogi ugieły!
Moim zdaniem poduchy boczne mozna kupuic zamienniki dlugo wytrzymuja, nawet jesli sie rozwali to wymiana trwa chwile:)
Ja mam juz 4rok jakis zamiennik i nie widac po niej zeby sie konczyla.
Dzięki, najprawdopodobniej zakupie YAMOTO :)
Siemka
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić. i Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?
Ja za regulacje zaworow zaplacilem 50zl rok temu. Ale nie w zakładzie tylko u forumowego kolegi ze zlotymi raczkami któremu ufam bardziej niż mechanikom nawet z renomowanych zakladow.
tak.
Dzieki :)
Siemka
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić. i Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?
Jedyne co można/trzeba wymienić to uszczelka pokrywy zaworów, której koszt to ok 50zł w oryginale. Można ewentualnie uszczelnić silikonem, jak jest w dobrym stanie. Nie dałbym więcej za regulację niż 50zł.
Najlepiej kupić szczelinomierz za 15zł i zrobić to samemu z manualem w dłoni.
Co może być powodem tego, że po zmianie zegarów... auto nie chciało odpalić? Za drugim i trzecim razem odpaliło normalnie a potem znowu to samo:/
Pany poradźcie coś:)
Orientujecie się jaki jest koszt regulacji luzów zaworowych w Civic VI Sedan 98 r. Chciał bym znać orientacyjną cenę żeby nie przepłacić.
Rok temu - 70,- zł w EJ9
Czy trzeba jakąś uszczelkę wymieniać?
Ewentualnie uszczelkę pokrywy zaworów, jeśli jest zmęczona.
można/trzeba
Nic nie trzeba (chyba, że jest lump).
W D14 regulowałem zawory i uszczelki nie wymieniałem.
W D16 odkręcałem już z 8 razy (częste sprawdzanie luzów po remoncie, malowanie itp.) pokrywę zaworów i składałem zawsze na tą samą uszczelkę - kompletnie nic nie przecieka.
Trzeba tylko dobrze odtłuścić płaszczyznę głowicy, rowek w pokrywie oraz samą uszczelkę. Można też dać niewielką ilość silikonu na kanty uszczelki w okolicy wałka - zresztą nawet manual tak nakazuje przy zmianie uszczelki na nową.
Rok temu - 70,- zł w EJ9
- 10zł. szczelinomierz
- manual w łapie
- klucz oczkowy 10
- śrubokręt
- ze 2 piwa
:)
http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja-luzow-zaworowych-co-to-jest-czy-mozna-zrobic-to-samemu-poradnik
Taki poradnik wystarczy ??
O i znalazłem w manualu do 3d,4d 1996 opisane wszystko elegancko
ziober111`
04-04-13, 23:38
Wie ktoś jak sprawdzić czy do wymiany są same końcówki drążka kierowniczego czy cały drążek wraz z końcówkami? Dodam że jak złapie za koncówkę i nią pokręcę prawo->lewo to luźno chodzi i bije od strony swożnia o zwrotnicę. Na nierównościach też prawdopodobnie to mi stuka.
Ponawiam pytanie. Wie ktoś jak sprawdzić czy wymieniać same końcówki drążków czy całe drążki wraz z końcówkami?? Można to samemu zdiagnozować?
- 10zł. szczelinomierz
- manual w łapie
- klucz oczkowy 10
- śrubokręt
- ze 2 piwa
:)
Wcale nie twierdziłem, że nie można taniej niż tyle, ile zapłaciłem. Bo wychodzi na to że można.
Było pytanie: Ile kosztowało? A nie: Jak to zrobić najtaniej?
Jak pożyczysz od kogoś szczelinomierz, to będzie jeszcze 10,- zł taniej.
:p
10zł to i tak zawyżona cena, bo ja płaciłem 4 czy 5 zeta... nie pamiętam już dokładnie:p
Jednak zrobienie tego samemu ma jeden bardzo duży plus - mamy pewność dobrze zrobionej roboty:)
Mechanicy się do tego zbytnio nie przykładają i często robią to na zbyt ciepłym silniku - byle ino szybciej ;-)
10zł to i tak zawyżona cena, bo ja płaciłem 4 czy 5 zeta... nie pamiętam już dokładnie:p
Jednak zrobienie tego samemu ma jeden bardzo duży plus - mamy pewność dobrze zrobionej roboty:)
Mechanicy się do tego zbytnio nie przykładają i często robią to na zbyt ciepłym silniku - byle ino szybciej ;-)
Bez sensu się spierać, bo każdy robi tak, jak mu pasuje.
Pomimo, że nie robiłem tego samodzielnie, to mam 100% pewności, że były regulowane na zimnym silniku.
A wszystko to kwestia zaufania do osoby, która serwisuje samochód. A ja takie zaufanie mam.
Pany poradźcie coś:)
Dissnej - to chyba zbieg okoliczności. Nie sądzę, żeby wymiana zegarów miała jakikolwiek wpływ na rozruch :/
No też mi się to wydaje dziwne ale wszystko do tej pory było OK a zaraz po wymianie nie mogłem odpalić:) Się zobaczy co będzie dalej.
To jeszcze jedno pyt. przy okazji. Na starych zegarach wskazówkę od temp. po rozgrzaniu miałem minimalnie nad falką a na "nowych" jest idealnie poziomo. Jak jest u Was bo zgłupiałem?:)
u mnie leciutko nad...
u mnie tyż ;)
a u mnie lekko pod
ile można wałkować ten temat? choć w sumie to dobry znak że właściciele nastoletnich samochodów najczęstszy problem mają z tym czy wskazówka powinna być 1mm wyżej czy niżej od połowy skali ;)
...albo 170 stron dyskusji o wyższości motula nad castrolem...
albo który gwint lepszy...
;)
ja mam poziom wskazówki idealnie na tej fali ale myślę ze to tez zależy od ustawienia fotela wzrostu itd bo przecież jak np przybliżysz głowę do licznika to wskazówka wydaje się ze jest niżej ;)
Nie od dzis wiadomo ze wskazniki w hondach nie sa zbyt dokladne. Jesli nagrzewa sie szybko i podczas jazdy temp nie rosnie i nie maleje to nie masz czym sie przejmowac.
No też mi się to wydaje dziwne ale wszystko do tej pory było OK a zaraz po wymianie nie mogłem odpalić:) Się zobaczy co będzie dalej.
To jeszcze jedno pyt. przy okazji. Na starych zegarach wskazówkę od temp. po rozgrzaniu miałem minimalnie nad falką a na "nowych" jest idealnie poziomo. Jak jest u Was bo zgłupiałem?:)
U mnie po wymianie zegarów też jest trochę niżej, ale temperatura cieczy jest prawidłowa - 79-82 stopni.
No właśnie tu nie chodzi o to czy jest 1mm wyżej czy niżej tylko o to, że na jednych zegarach była wyżej a na drugich jest niżej:) Ale widocznie może to zależeć od konkretnych zegarów. Wskazówka w czasie jazdy ani nie drgnie więc jak pisze Brylant mam to gdzieś:p
Jeszcze apropos zegarów. Żarówki odpowiedzialne za podświetlenie wskazówek to te dwie nad zegarami patrząc od przodu tak?
Jak się mają stołki z EK4 do tego szajsu z EJ9 przed liftem? Warto kupić takie fotele?
Te moje już tak mnie wkur... że mam ochotę porąbać je siekierą:mad:
Nie dość ,że latają po aucie jak żyd po pustym sklepie, to nic a nic nie trzymają na boki i są strasznie niewygodne:(
Jak się mają stołki z EK4 do tego szajsu z EJ9 przed liftem? Warto kupić takie fotele?
Te moje już tak mnie wkur... że mam ochotę porąbać je siekierą:mad:
Nie dość ,że latają po aucie jak żyd po pustym sklepie, to nic a nic nie trzymają na boki i są strasznie niewygodne:(
Miałem okazję posiedzieć kiedyś.
:p
Sprawiały wrażenie twardszych od tych z EJ9, ale pewnie to też kwestia stopnia zużycia.
Trzymanie boczne oparcia i siedziska zdecydownie lepsze i fotel wydaje się bardziej "mięsisty".
Czy każde ej9 po lifice ma hamulce 262 z przodu? bez różnicy czy to D14Z1/Z2? Czy polifty mają też przedni stabilizator?
Każdy polfit ma staba z przodu i 262 tarcze.
Stołki z EK4.. hmm wygodniejsze, ładniejsze i lepiej trzymają.
Szkoda że z polifta tak ciężko wyrwać, ale te przedliftowe o niebo lepsze od oem.
Stołki z EK4.. hmm wygodniejsze, ładniejsze i lepiej trzymają.
Szkoda że z polifta tak ciężko wyrwać, ale te przedliftowe o niebo lepsze od oem.
Przedlift'owe ładniejsze, bo z polift'a to koszmar ten niebieski, jak dla mnie.
Ale to rzecz gustu.
Też wam pęka lekko buda z tyłu za tymi listwami dachowymi ?
To nie buda pęka tylko masa uszczelniająca. Trzeba to czym prędzej zerwać i położyć nową, bo jak tam się dostanie woda to moment będą dziury w blasze.
Gdzie dokładnie to pęka?
Jak już napisałem to możecie mi powiedzieć od jakich jeszcze aut pasują mgłowe spryskiwacze? Niestety w mojej mieścinie nie ma salonu Citroena.
Na dachu. Ja właśnie zauważyłem jakiś czas temu.
Na dachu? O_o... to grubo. Na samym dachu nic nie powinno pękać. Ja myślałem, że chodzi Ci już o wykrój tylnej klapy - tam w okolicach zawiasów.
Najlepiej zrób fotki i poka o co chodzi:)
No o to mi chodzi, przeciez to dach jest w sumie :P Moj kolega miał dwie ej9 przed i polifcie i właśnie to samo było... Ale w mojej poprzedniej czarnej mi nie pekało więc nie we wszystkich tak sie dzieje.
radze tez przyjrzeć się tej masie miedzy zawiasami tylnej klapy, lubi wyglądać na cała, a pod nią pełno rdzy, i dolne krawędzie drzwi tez pod masę lubi wpływać woda.
Ostatnio zrodzil mi sie w glowie taki pomysl. Bede spawal zderzak bo po zimowej przygodzie, wiec i tak czeka mnie malowanie. Mianowicie chcialbym pozbyc sie czarnych listew ze zderzaka. Tylko nie wiem czy zaszpachlowanie wglebien nie bedzie fuszerką i wszystko nie odpadnie po miesiacu... ktos robil cos takiego?
Replay;)
Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2
C-pillar z 5 gena pasuje do 6 gen.?
Reczej nie, chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...
Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2
chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...
Potwierdzam, taki wejdzie ;) Sprawdzone
Jak zdjąc te listy dachowe w ej9 ? wysuwają się one jakoś ?
Każdy polfit ma staba z przodu i 262 tarcze.
Ja mam przedlifta z 98r. i też mam staba i 262 tarcze
Reczej nie, chyba ze jest gwintowany na koncach i mozesz go regulowac, i ma ruchome mocowania...
Konkretnie chodzi mi o ten:
http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/158/32/Rozporka-C-Pillar-HONDA-CIVIC-1992-95.html
Replay;)
Wysyłane z mojego NexusHD2 za pomocą Tapatalk 2
Będzie kicha raczej. Za gruba warstwa tej szpachli. Lepiej najpierw wypełnij wgłębienia kawałkami plastiku i dopiero potem szpachluj.
Małe pytanko: dokąd idzie ten przewód masowy przykręcony do obudowy termostatu? Znaczy gdzie on się kończy?
Witam, mam pytanko bo ostatnio podnosiłem przednie koła i jak chciałem je zakręcić to strasznie ciężko szły jakby je coś hamowało/blokowało, czy to tak ma być ?? tylnie kręcą się normalnie
Powinny sie krecic normalnie
a to co by to mogło być z tymi przednimi że się tak ciężko kręcą ?? ma ktoś jakieś pomysły ?? :D z góry dzięki :)
pewnie klocki stoją się zapiekły, rozebrać przeczyścić spr gumki i tłoczek itd
Jak zdjąc te listy dachowe w ej9 ? wysuwają się one jakoś ?
podważ na środku do góry np śrubokrętem, następnie pociągnij ręką do góry, ewentualnie w stronę środka dachu, powinny się wysunąć z bolcy na krańcach
kruszyna9227
07-04-13, 18:25
Pewnie zaciski Ci trzymaja, mozliwe, ze tloczek sie zapiekl.
dodam że klocki hamulcowe były wymieniane jakiś miesiąc temu, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie :) ale dzięki za odpowiedź, skoczę do znajomego mechanika to może coś poradzi :)
Używając szmatki i jakiegoś środka czyszczącego (ewentualnie papier ścierny) damy rade umyć ładnie komorę silnika?
Ps. nie mam karchera : (
Używając szmatki i jakiegoś środka czyszczącego (ewentualnie papier ścierny) damy rade umyć ładnie komorę silnika?
Ps. nie mam karchera : (
K2 Akra, pędzel + wąż z wodą i jest malina ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.