Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90

mx4ever
06-03-13, 18:51
Centralny oem i wlaasnie oto chodzi ze niewidzialem tam zadnego silownika dlatego sie zastanawiam jak to dziala:(

luchuma
06-03-13, 18:51
Rozruszniki w d-serii są wymienne.

dzieki ! :D


Centralny oem i wlaasnie oto chodzi ze niewidzialem tam zadnego silownika dlatego sie zastanawiam jak to dziala:(

idz po kabelkach wychodzacych z kostki

mx4ever
06-03-13, 19:45
Jutro powalcze z tym centralem ale czy cos tam mozna wyczyscic przesmarowac?! Czy tam w samym zamku jest cos ala silownik?! Bo przeciez cos musi byc otpowiedzialne za otwieranie i zamykanie:(

UNK
06-03-13, 20:28
Panowi dziś rozmontowałem konsole nawiewu w celu wymiany tych głównych dwóch żarówek,ku mojemu zdziwieniu te żarówki sa 14v..jeśli wsadze 2 diody smd 12v w ich miejsce popalą się?

kiler113
06-03-13, 22:58
jaki gwint musi miec podstawka pod filtr oleju do EK3?? i srednica adaptera do weza chlodnicy :)

podbijam

MichalS394
07-03-13, 12:40
Panowie, warto do D16Y7 zainwestować w ssaka od d16z2? dużo rzeźby z podłączeniem wszystkiego jest?

Podpowie ktoś? bo niebawem auto leci na złom, a mogę to wyrwać kompletne z przepustnicą i wtryskami za śmieszne pieniądze

Gr4b3Q
07-03-13, 14:10
Podpowie ktoś? bo niebawem auto leci na złom, a mogę to wyrwać kompletne z przepustnicą i wtryskami za śmieszne pieniądze

Warto, rzeźby prawie wogóle nie ma.

Maly166
08-03-13, 09:46
Panowie mam takie pytanko czy po montazu stozka bedzie wiecej palila hanka? nie chodzi mi o butowani zeby posluchac dzwieku stozka tylko o normalna jazde:)

kruczekvu
08-03-13, 11:34
Panowie mam takie pytanko czy po montazu stozka bedzie wiecej palila hanka?
Nie
Ale jak źle dobierzesz stożek to może się pogorszyć praca silnika

Civic91
08-03-13, 11:40
Czy średnica otworu puszki filtra powietrza jest taka sama w d16z6 d16y8 d15b2 d15b7 i d13b2 ?

Maly166
08-03-13, 12:25
Nie
Ale jak źle dobierzesz stożek to może się pogorszyć praca silnika

dzieki za odpowiedz wiesz co zdaje mi sie ze jest dobrany ok bo napewno nie stracila na mocy a nawet bym powiedzial ze teraz troche lepiej sie zbiera:)

Michał102
08-03-13, 12:28
a nawet bym powiedzial ze teraz troche lepiej sie zbiera

Efekt placebo - drze głośniej mordę i wydaje Ci się, że zbiera się lepiej:)
W rzeczywistości osiągi mogły się nawet pogorszyć ;-)

Jeśli nie doprowadziłeś pod stożek zimnego powietrza i go nie odgrodziłeś, to osiągi na bank spadną - szczególnie jak będzie cieplej.

elvis2424
08-03-13, 13:17
Hejka. Na dniach będę ogarniał swap hamulców na tył i przód i znalazłem takie przewody w oplocie, bo moje już w słabym stanie http://autoracing.pl/p/162/9338/przewody-hamulcowe-w-stalowym-oplocie-goodridge-honda-civic-ek-ej-6-8-9-em-civic-tarcze-1996-2000-honda-przewody-hamulcowe-uklad-hamulcowy.html zastanawiam się brać czy nie? Dobra cena?

mx4ever
08-03-13, 15:05
siemanko, zaczynam rozglądać się za nowym sercem dla hani, poszła uszczelka pod głowica jakiś czas temu i przegina już bardzo z chlaniem oliwy, chce wstawić zdrowy taki sam czyli d15z6 i teraz pytanko nr 1 czy podejdzie tez d15z8 z MB P&P ?! i pytanko nr 2 czy duża była by rzeźba żeby wstawić D16z6 i co by trzeba było wymienić, wiem na pewno ze kompa, słupek d16, aparat zapłonowy, pewnie ssak z przepustnica, i niewiem co jeszcze, najbardziej mnie zastanawia czy wiązkę będzie trzeba ruszać?!! Moze coś podpowiecie w tym temacie...

Bencao
08-03-13, 17:35
Killer moj autogauge na temp wody mial w nazwie 30;)

kiler113
08-03-13, 17:42
Killer moj autogauge na temp wody mial w nazwie 30;)


oooo jeden dobry czlowiek ktory napisal :D dzieki :D

nerwus22
08-03-13, 23:01
mam pytanie jak wymienie zwezke pod przepustnica w d14a3 nastepnym krokiem jest reset kompa. i tu rodzi sie pytanie wystarczy tylko wyjac bezpiecznik czy trzeba robic cos jeszcze? bo slyszalem ze niby po resecie trzeba pare kilometrow jechac spokojna jazda a pozniej troche pokrecic na wysokich obrotach.
prosze o odpowiedz

endriu21
08-03-13, 23:08
Teorii na ten temat jest wiele. Wyjmij bezpiecznik odczekaj chwile (aż zegarek się zresetuje), wkładasz bezpiecznik, później odpalasz na zimnym silniku i czekasz aż załączy się wiatrak chłodnicy i wył. Koniec. Druga opcja to po włożeniu bezpiecznika po prostu jeździć.

nerwus22
08-03-13, 23:34
dzieki endriu :]

FaziRBK
09-03-13, 00:20
Odłącz dodatnią klemę na akumulatorze, poczekaj powyżej minuty i podłącz ponownie.
Po tej operacji komputer "będzie się uczył", jeździj normalniej i czasem po przyśpieszaj mocniej. Przy podjeżdżaniu do świateł i wrzucaniu sprzęgła obroty mogą spadać prawie do zera a silnikiem będzie rzucało jakby miał wypaść, ale tym się nie przejmuj. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów obroty się ustabilizują.

Maskunt
09-03-13, 00:28
Można nie jeździć na tym, tylko tak jak napisał endriu21, poczekać 15 minut nie dotykając pedałów. Komputer zapisze ustawienia, a nie będzie niewygodnego i niezbyt zdrowego dla silnika spadku obrotów.

tofiks
09-03-13, 13:24
czy jeśli odepnę z tyłu za zegarami kontrolkę od SRS to w dalszym ciągu będzie mi działać poduszka powietrzna ?? bo mam tylko w kierownicy poduszkę bo tą od pasażera ktoś mi wyciągnął przed kupnem samochodu, a kontrolka mi cały czas świeci na czerwono, civic 6 rok 99

kiler113
09-03-13, 13:47
jaka jest standardowo srednica wydechu w EK3??

Michał102
09-03-13, 13:49
45mm. na rurach środkowego i 40mm. na końcowym.
Są to średnice po zewnętrznej.

tofiks
09-03-13, 14:07
którędy idą kable do głośników na tył ?? bo od radia mam kable na tył niby pociągnięte, a nie mogę ich znaleźć, z tyłu w bagażniku nie ma, chyba że gdzieś bokami są przeprowadzone ?? i gdzie w ogóle te głośniki się wstawia :D ? na deskę z tyłu czy gdzieś indziej ?? xD

luchuma
09-03-13, 14:26
poszukaj przy kanapie kostek

Maly166
09-03-13, 14:26
Efekt placebo - drze głośniej mordę i wydaje Ci się, że zbiera się lepiej:)
W rzeczywistości osiągi mogły się nawet pogorszyć ;-)

Jeśli nie doprowadziłeś pod stożek zimnego powietrza i go nie odgrodziłeś, to osiągi na bank spadną - szczególnie jak będzie cieplej.
doprowadzilem zimne i jest odgrodzony:) a wiec napewni nie spadly osiagi a czy sa na plus, to na hamownie trzeba jechac i sprawdzic

Starstruck
09-03-13, 14:34
45mm. na rurach środkowego i 40mm. na końcowym.
Są to średnice po zewnętrznej.

Coś duzo, u mnie było 38 mm po zew, czyli 1,5". 45 mm to 1,8", czyli jak w VTi.

login
09-03-13, 14:44
którędy idą kable do głośników na tył ?? bo od radia mam kable na tył niby pociągnięte, a nie mogę ich znaleźć, z tyłu w bagażniku nie ma, chyba że gdzieś bokami są przeprowadzone ?? i gdzie w ogóle te głośniki się wstawia :D ? na deskę z tyłu czy gdzieś indziej ?? xD

W VI HB?
Jeśli tak, to po obu stronach tylnej półki masz osłony a pod nimi miejsca na głośniki 6" x 9".
Pewnie tam też znajdziesz kable, których szukasz.

kiler113
09-03-13, 16:35
Coś duzo, u mnie było 38 mm po zew, czyli 1,5". 45 mm to 1,8", czyli jak w VTi.

danke! :)

tofiks
09-03-13, 17:10
W VI HB?
Jeśli tak, to po obu stronach tylnej półki masz osłony a pod nimi miejsca na głośniki 6" x 9".
Pewnie tam też znajdziesz kable, których szukasz.

no znalazłem i są tam kostki z tymi kablami, które nie pasują do żadnego głośnika, chyba odetnę tą kostkę i kablami połączę głośniki :) bo te kostki są do bani :)

kazik1993
09-03-13, 21:15
Mam 2 problemy , co może być nie tak jak kupiłem dokładkę do przedniego zderzaka i nie chce się spasować ? ( jak założę ładnie na jednej stronie to nie ma siły żeby na drugiej ją założyć) a normalnie kupiłem od użytkownika który na niej normalnie jeździł . drugi problem mam z parującym halogenem , z jednym jest wszystko ok podczas mycia samochodu a drugi paruję jak głupi , dzisiaj otworzyłem ten jeden i osuszyłem go i zasilikonowałem , dzisiaj wjechałem w kałużę i na drugi dzień pojawiła się znów para ... : (

luchuma
09-03-13, 21:35
a kupiles dokladke do swojej wersji zderzaka ?

klosz nieszczelny

Michał102
09-03-13, 22:07
Coś duzo, u mnie było 38 mm po zew, czyli 1,5". 45 mm to 1,8", czyli jak w VTi.

A to ciekawe, bo dopiero co zdejmowałem kompletny wydech z mojej EJ9... był to seryjny układ z D14A4. Średnice miał dokładnie takie jak podałem wcześniej. Wiem, że to nie EK3, ale logicznie myśląc wydech nie będzie tam węższy niż w 1.4.

Założyłem sobie teraz seryjny układ z EK4 B16A2 i ma on średnicę 51mm. na rurach środkowego i 45mm. na końcowym.

kazik1993
09-03-13, 22:25
a kupiles dokladke do swojej wersji zderzaka ?

klosz nieszczelny

Dokładka jeździła na przedlifcie hb a ja mam coupe , więc chyba nie ma różnicy. Co do Klosza to już opadają mi ręce bo obkleiłem go silikonem do misek olejowych więc powinno wszystko ładnie trzymać , chyba że mnie ktoś poprawi i może to nie nadaję się do szkła?

luchuma
09-03-13, 22:41
oplarka i powinno sie spasowac.

a halogen zdjac, rozkleic, wyczyscic, wysuszuc, skleic

buczacza
09-03-13, 22:48
Szybkie pytanko, którędy przeciągnąć kabel z aku do wzmacniacza w 3d hb?

DjMariush
10-03-13, 02:51
Ja mam pociagniete gdzies pod aku. Jutro moge obczaic dokladnie w ktora dziurke w grodzi go wetknalem i dam znac. A pozniej juz wzdluz instalacji przy progu. Sygnalowe najlepiej srodkiem (najmniej zaklocen)

buczacza
10-03-13, 07:50
Byłbym wdzięczny jeśli dasz radę zdjęcie na pw wrzucić bo ja się nie mogę doszukać.

luchuma
10-03-13, 08:15
pod akumulatorem idzie wiazka do silnika i tam kolo niej przecisniesz. wyjmij akumualtor, podstawke i poszukaj

buczacza
10-03-13, 12:02
A kabel pod kleme wcisnąć i zakręcić, czy dorobić jakąś wsówke?

kruczekvu
10-03-13, 13:09
Nic nie wciskaj tylko dobra złączka i przykręcić

Radoslav
10-03-13, 21:26
Mam pytanie do kolegów. Interesuje mnie ile może kosztować używane kompletne zawieszenie gwintowane (najlepiej H&R) do Civic'a VI gen. AeroDeck 1.8 Vti?

kazik2_h9w3
10-03-13, 21:29
Dokładnie tyle ile zapłacisz
A tak na poważnie to poszukaj takiego, daj ogłoszenie i sam zobaczysz ile

Mathius4
10-03-13, 23:02
Dwa pytania :

1.Czy swap tylnych hamulców (wahacz wzdłużny tył, tarcze 242) podejdzie z Civica V Sedan EH9 do Civica VI EJ9 3D ? Wiadomo, że wahacze poprzeczne dolne są inne w V i VI gen, a wzdłużne ?

2. Czy z tego samego Civica czyli Vgen Sedan EH9 podejdzie stabilizator tył i przód do Civica VI EJ9 ?

donald1992
11-03-13, 14:34
Podejdą progi dolne z ej9 hb do sedana?

kazik2_h9w3
11-03-13, 14:47
Czy z tego samego Civica czyli Vgen Sedan EH9 podejdzie stabilizator tył i przód do Civica VI EJ9 ?
Przód nie podejdzie bez wymiany sanek a tylni po zmianie łączników podejdzie ale mocowania do budy trzeba będzie dorobić



1.Czy swap tylnych hamulców (wahacz wzdłużny tył, tarcze 242) podejdzie z Civica V Sedan EH9 do Civica VI EJ9 3D ? Wiadomo, że wahacze poprzeczne dolne są inne w V i VI gen, a wzdłużne ?
Proponuję poszukać i poczytać ale wzdłużne podejdą poprzeczne zostawiasz swoje no i linki są inne i mają inne długości

kazik1993
11-03-13, 15:39
Może mi ktoś powiedzieć czym można zastąpić opalarkę ? dodaję że palnik też nie wchodzi w grę

luchuma
11-03-13, 16:19
drugą opalarką?

Mathius4
11-03-13, 19:24
Przód nie podejdzie bez wymiany sanek a tylni po zmianie łączników podejdzie ale mocowania do budy trzeba będzie dorobić


Proponuję poszukać i poczytać ale wzdłużne podejdą poprzeczne zostawiasz swoje no i linki są inne i mają inne długości

Dzięki, mam całego Sedana Vgen na części, także przeszczepię tylko tarcze tył.

Michał102
11-03-13, 19:34
czym można zastąpić opalarkę ?Jak nie potrzeba dużej mocy grzewczej, to można żonie zajumać suszarkę:cool:

Dissnej
11-03-13, 19:53
Tuleje Febest - warto? Szczerze mówiąc nie spotkałem się wcześniej z tą firmą a w Haparts polecają je jako dobre zamienniki.

Maskunt
11-03-13, 19:54
Jak Haparts poleca, to brać możesz w ciemno. Serio.

Dissnej
11-03-13, 20:23
Też im ufam ale chciałem usłyszeć opinie użytkowników:)

RazoR91
11-03-13, 20:51
Febest czyli Febi ? Może nie Honda ale znajomy bardzo mi polecał, a miał Vectre B :)

kazik1993
11-03-13, 21:21
Jak nie potrzeba dużej mocy grzewczej, to można żonie zajumać suszarkę:cool:

Dam rade suszarką rozgrzać dokładkę żeby się ładnie spasowała ?

KamilWWL
11-03-13, 21:52
Dam rade suszarką rozgrzać dokładkę żeby się ładnie spasowała ?

Jak będzie w miarę dobra o sporej mocy to spokojnie. Ja za pomocą suszarki rozklejałem lampy, a nie było to jakaś super firma, to z dokładką spokojnie sobie poradzi.

civicD14A4
11-03-13, 22:19
Witam:) mam takie pytanie od ostatniej wymiany oleju przejechałem nie całe 500km było przy maksie na bagnecie... teraz jest troszkę poniżej dawałem troszkę do pieca jej ostatnio... Czy to normalne czy czas na regeneracje silnika?? Jakoś nie dawno znikło trochę tego oleju w sobote jeszcze było przy maksie,, teraz jest troszkę poniżej ale przez weekend naprawdę był but na drodze :))

Rodzynki
11-03-13, 22:37
Bardzo mało Ci bierze. To norma, tym bardziej przy butowaniu.

MichalS394
11-03-13, 22:40
powoli zbliża się czas wymiany uszczelniaczy zaworowych :) sprawdź jeszcze dla świętego spokoju ciśnienie na tłokach, to będzie większa pewność, co do stanu silnika, a co do tego, że bierze to standard

Brylant1
12-03-13, 00:04
Najpierw sprawdzilbym czy niema nigdzie wyciekow.

Wiśniovy
12-03-13, 11:26
Panowie, jak ma sprawa oem'owych chlapaczy na tylny zderzak z dokładką. Podejdą??

Maskunt
12-03-13, 15:22
W ej9 nie podchodzą, trzeba by było ciąć dokładkę.

Radoslav
12-03-13, 18:37
Dokładnie tyle ile zapłacisz
A tak na poważnie to poszukaj takiego, daj ogłoszenie i sam zobaczysz ile

To bardziej ma być w druga stronę ;) bo mam taki zestaw na sprzedaż.

sacrosaint
13-03-13, 11:05
mam pytanie o nabę do civica ej9, wg mnie powinny pasować:
1) naba momo do civica ej/ek i jakiegoś tam accorda - trzeba wyjmować te taśmy srs i szukać miejsca na wpięcie opornika, problemy z klaksonem
2) naba momo do ep3 - 60 zł droższa, ale jest do samochodów z poduchą - wieloklin w VI i VII genie jest chyba taki sam, przez co rozumiem że taśma zostanie, opornik wpinam we wtyczkę, klakson ma masę - tylko czy na pewno to tak zadziała??

ktoś wie coś na ten temat?

muzg
13-03-13, 19:36
Zastanawiam się nad zakupem amorów koni i mam takie pytanie.

Na zdjęciu są amory koni sport do Vgen
http://i46.tinypic.com/34t92f9.jpg

Co to są za widełki na, które wskazałem strzałkami?
Z tego co widziałem do VI w tych amorach tego niema.
Ogólnie co bym musiał wymienić i czy idzie to kupić, żeby je podpasować do VIgen?

Gonzo91
13-03-13, 19:50
Mam do wymiany drzwi lewe przednie. I moje pytanie czy bebechy z tych drzwi będzie dało się wsadzić do drzwi lewych przednich, ale z wersji angielskiej?

tofiks
13-03-13, 21:30
Witam, mam pytanko, czy ta gałka zmiany biegów podejdzie mi do civica VI rok 99 ??
http://moto.allegro.pl/galka-zmiany-biegow-skorzana-president-czarna-i3035024806.html
http://moto.allegro.pl/galka-dzwigni-zmiany-biegow-president-czarna-skora-i3023002512.html

I drugie pytanko, czym się różnią żarówki H4: TUNGSRAM H4 12V 60/55W MEGALIGHT ULTRA 90% i TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120% ?? I które lepiej wziąść ??

kubaszow
13-03-13, 21:41
Mam do wymiany drzwi lewe przednie. I moje pytanie czy bebechy z tych drzwi będzie dało się wsadzić do drzwi lewych przednich, ale z wersji angielskiej?
Tak otwory techniczne sa takie same.


czy ta gałka zmiany biegów podejdzie mi do civica VI rok 99 ??
powinna podejsc z zestawie masz rozne gwinty.

elvis2424
13-03-13, 22:17
I drugie pytanko, czym się różnią żarówki H4: TUNGSRAM H4 12V 60/55W MEGALIGHT ULTRA 90% i TUNGSRAM H4 60/55W Megalight Ultra +120% ?? I które lepiej wziąść ??

OMG! To już są tungsramy +120? Ja piernicze niedługo to będzie ze 300% normy:rolleyes: A co do Twojego pytania to powinny te żarówki świecić lepiej od standardowych. Ja mam +90 i dają radę. Świecą lepiej niż najzwyklejsze zwykłe, ale też trochę krócej żyją.

Bencao
14-03-13, 13:48
muzg to sa widelki standardowe do osadzania amortyzatorow do wahacza. jak bys wyjmowal swoj seryjny amor to wyjmujesz go tak ze te widelki przekladasz na koni i montujesz, jedna sruba do odkrecenia w twoim zakupie mniej.

a ja mam pytanie bo juz 2 raz mialem taka w ciagu miesiaca awarie ze mi lewa dluzsza polos wyskoczyla ze skrzyni.. to co u mnie moze pomoc zdiagnozowac ze w ej9 mam d16y2 i na zime zalozylem dluzsze sprezyny na seryjny amor wiec samochod stoi wyzej niz seria. ktos ma pomysl o co kaman?

UNK
14-03-13, 14:35
Panowie jakiej firmy są OEM amortyzatory w EJ9?

muzg
14-03-13, 15:06
http://allegro.pl/show_item.php?item=3097660380
Zdziwiła mnie ta cena, w takim razie zadzwoniłem, żeby się co nieco dowiedzieć.
Gościu nie wie jaki mają przebieg bo sam je kupił, ale on ma VIgena i uważa, że nie pasują do tego modelu.
Byłem przekonany, że żółte amory Koni maja regulację siły tłumienia i wysokość na frezach, jednak gościu twierdzi, że niema tej regulacji.
Co do wysokości to powiedział, że niema gwintu, a jak spytałem o frezy to nie bardzo wiedział o co chodzi.

Teraz sam nie wiem czy są jakieś inne żółte niż sporty i czemu jego zdaniem nie pasują do VI jak podobno są takie same.

Bencao
14-03-13, 15:58
dobry hajs, moze ma angielke czy cos?

tomekjzg
14-03-13, 16:55
6 gen ma z tyłu dłuższe widełki tutaj są krótsze czyli pasują do angielki i 5 gen.
Co do półosi to wszystkie poduszki silnika masz ok? ew. może silnik ze skrzynią jest za bardzo przesunięty do boku??

Radoslav
14-03-13, 17:13
Skoro jesteśmy przy temacie zawiasu to mam takowy H&R ( http://allegro.pl/zawieszenie-gwint-hr-honda-civic-rarytas-i3098055974.html ). Tak jak napisane był razem z samochodem i poza opisem na wlepce, że do Hondy Civic (i prawdopodobnie był w AeroDecku) wiele więcej nie wiem. Znacie może ten model i do jakiej jeszcze Hanki może pasować?

muzg
14-03-13, 18:26
6 gen ma z tyłu dłuższe widełki tutaj są krótsze czyli pasują do angielki i 5 gen.
Czyli jak będę szukał Koni Sport to te od wersji do Vgen nie podejdą?
Z tego co widziałem to nyndz sprzedaje swoje Koni z VIgena, które jest modelowo do V.

tofiks
14-03-13, 18:31
Witam, mam takie pytanko czy da się jakoś dostać do lewego przedniego kierunkowskazu bez rozkręcania całej lampy ?? bo mi padła żarówka i zastanawiam się jak to wymienić bez jakiegoś nadmiernego kombinowania :) bo mi nie świeci i szybciej mi miga kierunkowskaz lewy

Gr4b3Q
14-03-13, 18:36
Witam, mam pytanie do Was Panowie, muszę wymienić sworznie górne i mam do wyboru następujących producentów (555 niestety niedostępny - sprzedawca ma 1 sztukę i nie ma jak ani skąd sprowadzić drugiej)
- CTR
- OYODO
- DELPHI
- RTS
- NIPPARTS
- TRW

Które wybrać? Słyszałem że CTR są w miarę OK, prawda to ?

waldivip
14-03-13, 18:53
pytanie mam czy zderzak,lampy od civica polifta 6gena, beda pasowac do przedlifta 6g ferio.

Maskunt
14-03-13, 18:58
pytanie mam czy zderzak,lampy od civica polifta 6gena, beda pasowac do przedlifta 6g ferio.

Nie

elviss09
14-03-13, 19:06
Witam, mam pytanie do Was Panowie, muszę wymienić sworznie górne i mam do wyboru następujących producentów (555 niestety niedostępny - sprzedawca ma 1 sztukę i nie ma jak ani skąd sprowadzić drugiej)
- CTR
- OYODO
- DELPHI
- RTS
- NIPPARTS
- TRW

Które wybrać? Słyszałem że CTR są w miarę OK, prawda to ?

bierz trw bedziesz zadowolony robia bardzo dobre elementy zawieszenia

waldivip
14-03-13, 20:20
a od hondy civic sport coupe 6g przed lift podejdzie do ferio 6g?? przedlift

luchuma
14-03-13, 20:23
tak

UNK
14-03-13, 21:05
Sprezyny z EJ9 podejda do EJ2?

donald1992
14-03-13, 21:39
mial ktos z was problem z niechowającymi sie pasami bezpieczeństwa?Trzeba to przezmarować czy co?

UNK
14-03-13, 21:48
Mam to samo,też mnie to już denerwuje

mafia35
14-03-13, 22:13
Sprawdzony patent na pasy: spryskać silikonem do uszczelek w sprayu. Działają jak nowe

Klepnięte Xperią T

Brylant1
15-03-13, 00:42
Sam pas spryskac czy mechanizm bo mam ten sam problem?

kazik2_h9w3
15-03-13, 06:17
Sprezyny z EJ9 podejda do EJ2?
Jeśli chodzi Ci o 5 i 6 gen.to sprężyny są zamienna ale nie wiem jak z 5d

perry
15-03-13, 14:35
Hej, ma ktoś może listę potrzebnych spinek lub wymiary do przymocowania list progowych ? I jakie amorki polecacie na tył jakieś dobre zamienniki cena=jakoś. Z góry dzięki.

Rudy_
15-03-13, 14:49
mam ten sam problem z pasami ale sie troche obawiam w ingerowanie w pasy :/

luchuma
15-03-13, 14:51
co do pasow to polecam wyczysci bardzo dobrze wieszak przy slupku a same pasy wyczyscic woda z mydlem

tofiks
16-03-13, 14:24
Witam, czy do podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej można wstawić niebieską żarówkę ?? czy jest to legalne ?? i nie będę miał jakiś problemów przez to ??

Rudy_
16-03-13, 14:29
Witam, czy do podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej można wstawić niebieską żarówkę ?? czy jest to legalne ?? i nie będę miał jakiś problemów przez to ??
raczej nie, z tego co wiem to za niebieskie światła się strasznie czepiają

yarOo_krk
16-03-13, 18:09
Witam, czy do podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej można wstawić niebieską żarówkę ?? czy jest to legalne ?? i nie będę miał jakiś problemów przez to ??
Teoretycznie można ale na własną odpowiedzialność ;P
Jest to (przynajmniej w Polsce) nielegalne ;)

Damq1
16-03-13, 18:18
Zna ktoś numer katalogowy uszczelki pod przepustnicą z d14z2? Ta która odmuli mi z1. Jaki może być jej koszt w aso?

login
16-03-13, 18:49
Zna ktoś numer katalogowy uszczelki pod przepustnicą z d14z2? Ta która odmuli mi z1. Jaki może być jej koszt w aso?

16456-P2A-003

Nie powinna kosztować więcej niż 15-20,- zł.

Bead
16-03-13, 19:46
Wiece od czego może się zapalać kontrolka aku, gdy wrzuce na luz, bądź wcisnę sprzęgło?

Silent
16-03-13, 20:06
a jakie masz obroty przy tym jak zapala się kontrolka od ładowania?

Bead
16-03-13, 20:11
Nie zwróciłem na to uwagi. Ale mogę nawet polecieć do odcinki i wciskając sprzęgło kontrolka aku zaczyna się zapalać. Puszczę sprzęgło to gaśnie. Jak stoję na światłach na luzie też się zapala. Zmieniłem kopułke i palucha ale bez zmian. Czekam na kable, może one są winne.

kazik2_h9w3
16-03-13, 20:13
A może zobacz miernikiem jakie masz ładowanie

WoziK-TM
16-03-13, 20:14
mialem podobny problem kiedys w eg3 winny byl kabel masowy od aku i od silnika
przy aku byl zasniedzialy a ten od silnika ledwo sie juz trzymal wymienilem oba i bylo ok

Bead
16-03-13, 20:17
Zapomniałbym napisać. Ostatnio padł mi aku. Naładowałem prostownikiem i wszystko było ok. Wieczorem zaczęła mi się ta kontrolka świecić. Następnego dnia aku znowu rozładowane. Znowu naładowałem i było OK ale po dłuższym jeżdżeniu kontrolka się zaczęła palić.

kazik2_h9w3
16-03-13, 20:18
Czyli alternator kiszka

Rodzynki
16-03-13, 20:19
Zakładał ktoś przednie sprężyny na tył? Mam drugi komplet przednich, a wkurza mnie że tył siedzi trochę niżej niż przód. Czy są jakieś przeciw wskazania? Jedyną różnicą będzie twardszy tył?

kazik2_h9w3
16-03-13, 21:03
Czasem przy zakładaniu sprężyn fachowcy się mylą i zamieniają sprężymy wtedy właśnie tył jest wyżej
Nie mówię jednak że to poprawne ale wiem że się da

Rodzynki
16-03-13, 21:45
Dzięki. Skoro się da to spróbuje, najwyżej z powrotem zmienię.

kubaszow
16-03-13, 21:54
Skoro się da to spróbuje
Powiem ci ze bedziesz mial tyl bardzo wysoko, z tego wzgledu ze sprezyna jest sporo twardsza a tyl jest bardzo lekki w porownaniu do przodu z silnikiem.
Wiec mozesz sobie oszczedzic niepotrzebnej roboty.

Rodzynki
16-03-13, 22:22
Jeszcze to przemyśle. Chociaż zmienić z jednej strony na próbę to aż tak dużo roboty nie ma. :) Ale jeżeli tył nic nie siądzie po opuszczeniu lewarka to faktycznie będzie tragedia.

posejdon
16-03-13, 22:32
Zna ktoś numer katalogowy uszczelki pod przepustnicą z d14z2? Ta która odmuli mi z1. Jaki może być jej koszt w aso?
Nie pamiętam numeru ale jak zadzwonisz i powiesz im co chcesz to będą wiedzieli. Ja płaciłem chyba ze 22 zł ale widziałem kiedyś na allegro za ok. 17. Ciekawe bo dzwoniłem do kilku aso i mówili, że mają ale sprzedać nie chcieli bo niby tylko na serwis mają. W końcu znalazłem na Ordona.

muzg
17-03-13, 12:55
Amory Koni Street z ej2 coupe podejdą pod VIgen 3d hb?

kazik1993
17-03-13, 14:46
Można dobrać tak kolor do spreju żeby pomalować dokładkę i progi na czarny połysk żeby nie było widać różnicy z blachą ? : ) i czy w ogóle można to zrobić żeby to miało ręce i nogi

kruczekvu
17-03-13, 19:09
Można dobrać tak kolor do spreju żeby pomalować dokładkę i progi na czarny połysk żeby nie było widać różnicy z blachą ? : ) i czy w ogóle można to zrobić żeby to miało ręce i nogi
Można ale ogólnie lepiej pomalować normalnie lakierem niż sprayem

ogieniblask
17-03-13, 20:29
Ja w ogóle pozbyłem się tej uszczelki zwężającej w d14z1 i nie zakładałem żadnej. powierzchnie metalowe są tam idealnie płaskie i u mnie zagrało bez żadnej uszczelki. do momentu swapa przejeździłem bez żadnego kłopotu 2 lata. paru kolegów zrobiło podobnie i też wszytko grało. jeśli coś będzie nie tak to zaczną falować obroty to założysz tą uszczelkę. póki co spróbuj bez.

Matheo12
17-03-13, 20:47
Witam

Jaki najlepiej kupić dolot i filtr stożkowy do EJ9 D14A3? Czytałem, że tanie tylko pogarszają osiągi, stąd pytanie czy za 200 - 300zł idzie kupić coś konkretnego? Poza tym, gdzie szukać takich części? Na allegro czy ebay mało co jest. Obecnie mam silnik "zamulony" jeszcze 75KM, więc pierw lepiej odmulić go kupując uszczelkę z D14A4 czy kupić dolot&filtr?

Auto mam zaledwie 2 tygodnie, głównie mnie interesują solidne i dobre części, tak żebym za miesiąc nie musiał znów wymieniać.

ogieniblask
17-03-13, 21:31
Witam

Jaki najlepiej kupić dolot i filtr stożkowy do EJ9 D14A3? Czytałem, że tanie tylko pogarszają osiągi, stąd pytanie czy za 200 - 300zł idzie kupić coś konkretnego? Poza tym, gdzie szukać takich części? Na allegro czy ebay mało co jest. Obecnie mam silnik "zamulony" jeszcze 75KM, więc pierw lepiej odmulić go kupując uszczelkę z D14A4 czy kupić dolot&filtr?

Auto mam zaledwie 2 tygodnie, głównie mnie interesują solidne i dobre części, tak żebym za miesiąc nie musiał znów wymieniać.


nie ma sensu ruszać dolotu jeśli nie zajmiesz się tą uszczelką. tak jak napisałem wyżej, nie musisz kupować nowej, na początku spróbuj ją po prostu wyjąć i skręcić bez żadnej uszczelki. jeśli coś będzie nie tak to od razu to zauważysz bo obroty będą falować. manual krok po kroku jest tu chyba forum
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?5622-Usuni%EAcie-zw%EA%BFki-pod-przepustnic%B1-z-D14A3

najlepsze osiągi uzyskasz prawdopodobnie dzięki CAI (czyli długi dolot i stożek schowany w zderzaku, np. http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-honda-civic-crx-1999-00-cai-i3067128481.html ). na lato jak znalazł ale trzeba uważać na kałuże. można też po prostu kupić sportową wkładkę np. KN w OEMową puszczkę dolotu. kombinacji jest mnóstwo, ale nie ma co się szału spodziewać.

Kriss91
17-03-13, 21:35
Matheo, przy kolektorze ssącym, który obecnie posiadasz, mija się to z jakimkolwiek sensem. Wstaw ssaka od choćby D15B7 i dopiero baw się w dolot.
A jeśli interesują Cię konkretne części, wstawiaj swapa B serii :)

UNK
17-03-13, 21:37
Panowie jeśli tłumik końcowy daje mi drgania na auto i wszystko buczy strasznie idzie coś z tym zrobić?
Dodam,że jeśli uniose lekko tłumik do góry drgania ustają.

KamilWWL
17-03-13, 21:39
więc pierw lepiej odmulić go kupując uszczelkę z D14A4 czy kupić dolot&filtr?

Uszczelka od A4 ;)
Parówa Simoty jest dobrym rozwiązaniem. Koszt około 300zł do tego doprowadzenie zimnego powietrza i jakiś przyrost kilku KM będzie, ale nie spodziewaj się szału :D

ogieniblask
17-03-13, 21:42
Uszczelka od A4 ;)
Parówa Simoty jest dobrym rozwiązaniem. Koszt około 300zł do tego doprowadzenie zimnego powietrza i jakiś przyrost kilku KM będzie, ale nie spodziewaj się szału :D

tylko że do parówy przy pionowej przepustnicy trzeba by jeszcze jakieś kolanko kołować. jeśli chodzi o d14 to moim zdaniem nic nie ruszaj, a jak chcesz poprawy osiągów to zbierz ok. 2 tys zł na D16Z6 albo D16Y8. przekładka nie jakaś strasznie droga i na pewno znacznie lepiej ulokowane pieniądze będą. dołóż sobie te gratisowe 15KM przez usunięcie zwężki i ciesz się tym co masz :) bo jak na auto miejskie z silnikiem tej pojemności to i tak fajnie jeździ.

Matheo12
17-03-13, 21:55
Parówa Simoty jest dobrym rozwiązaniem

Z tego co wiem to parówa w EJ9 D14A3 mija się z celem...


tylko że do parówy przy pionowej przepustnicy trzeba by jeszcze jakieś kolanko kołować. jeśli chodzi o d14 to moim zdaniem nic nie ruszaj, a jak chcesz poprawy osiągów to zbierz ok. 2 tys zł na D16Z6 albo D16Y8. przekładka nie jakaś strasznie droga i na pewno znacznie lepiej ulokowane pieniądze będą. dołóż sobie te gratisowe 15KM przez usunięcie zwężki i ciesz się tym co masz :) bo jak na auto miejskie z silnikiem tej pojemności to i tak fajnie jeździ.

Wymiana silnika odpada, chcę po prostu odpicować to co mam :)

ogieniblask
17-03-13, 22:01
Z tego co wiem to parówa w EJ9 D14A3 mija się z celem...

w zasadzie to wszystkie koszty w tym silniku będą raczej nieadekwatne do przyrostu osiągów.

możesz wydać na ten dolot 300zł, potem wydech ok. 1000 zł z kolektorem i nie będzie to jakaś super wielka różnica. ja trochę kasy utopiłem w tym silniku i potem tego żałowałem. zbieraj sobie pieniądze lepiej na właśnie jakieś D16, bo SWAP B serii też nie ma za bardzo sensu, bo lepiej kupić gotowe EK4, które już w serii ma odpowiednie zawieszenie, hamulce, przekładnia kierownicza też jest chyba ciut krótsza itd a koszty związane ze SWAPem tych wszystkich części pozwoliły by Ci na zakup dwóch EK4 ;)

EDIT

to skoro chcesz odpicować to co masz to załóż sobie może hamulce na przód z polifta (czyli 262mm) - podobno jest duża różnica, stablilizator na przód chociażby 22mm, jakieś obniżające sprężyny (nie więcej niż -35mm żeby nie trzeć po ziemi, używki eibachy chodzą po ok. 350zł). wszystkie te rzeczy pozytywnie wpłyną na prowadzenie i może bezpieczeństwo.

a CAI da bardzo fajny dźwięk. także nawet to za 300 zł będzie dobre. potem może po prostu przy okazji wymiany filtra kup jakiś porządniejszy (sam stożek oczywiście).

Brylant1
18-03-13, 01:15
Panowie jeśli tłumik końcowy daje mi drgania na auto i wszystko buczy strasznie idzie coś z tym zrobić?
Dodam,że jeśli uniose lekko tłumik do góry drgania ustają.

Tlumik koncowy skrecony ze srodkowym na sruby ze sprezynkami?

UNK
18-03-13, 07:31
Tlumik koncowy skrecony ze srodkowym na sruby ze sprezynkami?

Tak dokładnie

vipek
18-03-13, 09:01
Czy ktoś wie jaki numer ma oryginalna zaślepka radia w EJ9 ?

ogieniblask
18-03-13, 10:22
Czy ktoś wie jaki numer ma oryginalna zaślepka radia w EJ9 ?

powinno być gdzieś tu w katalogu
http://old.japancars.ru/cat/honda/

masz przykładowe VINy
JHMEK43600S100849 - EK4 1997r.
JHMEK4360YS200748 - EK4 2000r.
SHHMB6730WU003373 - mb61997r.
JHMEJ9330YS209404 - ej9 2000R.

vipek
18-03-13, 10:59
Dzięki !

luchuma
18-03-13, 13:49
od jakiegos czasu meczy mnie jedno pytanie

czy fabryczne kompy d16y8 mialy jakis limit predkosci?

przy okolo 5500 rpm na 5 biegu ze skrzyni d14a4 predkosc okolo 200km/h (licznikowo z EK4) mam wrazenie ze odciecie sie wlacza

Matheo12
18-03-13, 14:45
Dziś właśnie wyjeździłem swój pierwszy pełny bak i wyszło mi że spala 9l/100km przy dość ekonomicznej jeździe, no może parę razy depłem. Nie za dużo coś jak na na ten typ silnik i w dodatku zablokowany na 75KM ?

luchuma
18-03-13, 14:51
sprawdz zaciski hamulcowe i tloczki, moze sie zastaly przez zime

kruczekvu
18-03-13, 14:57
Nie za dużo coś jak na na ten typ silnik i w dodatku zablokowany na 75KM ?
Zależy jakie odcinki jeździłeś ?
Jeśli w większości miasto to norma

bednar_ek35
18-03-13, 15:40
przy okolo 5500 rpm na 5 biegu ze skrzyni d14a4 predkosc okolo 200km/h (licznikowo z EK4) mam wrazenie ze odciecie sie wlacza
Miałem tak podobnie w swoim były EK3,5500rpm na piątce przy ok.195 i ni huhu więcej nie mogłem wydusić.

Matheo12
18-03-13, 16:33
Zależy jakie odcinki jeździłeś ?
Jeśli w większości miasto to norma

Właśnie nie, głównie drogi między wiochami i po wiochach, trochę też krajowych dróg. Ze względu na stan szybko też nie jeździłem 80-100km/h, no może na krajowych trochę więcej. Stąd mnie dziwi tak duże spalanie 9/100km


sprawdz zaciski hamulcowe i tloczki, moze sie zastaly przez zime

Układ hamulcowy planuje wymienić, nie do końca mi się podoba, dla porównania jeżdżę też Golfem V plusem 1.9 TDI i tam jak lekko pedał się dotknie to od razu czuć opór. W hondzie natomiast po lekkim naciśnięciu nic się nie dzieje, dopiero jak mocniej się "depnie" pedał to hamuje.

kruczekvu
18-03-13, 16:46
głównie drogi między wiochami i po wiochach,
Czyli gaz,sprzęgło,hamulec i tak dość często ?

Matheo12
18-03-13, 16:58
Czyli gaz,sprzęgło,hamulec i tak dość często ?

Między wiochami różnie bywa od kilku do nawet kilkunastu km odległości, góra 1, 2 skrzyżowania we wiochach. Podsumowując jazdę moją, można zaliczyć do jazdy bardziej płynnej a co do pytania czy często gaz, hamulec, sprzęgło - nie. Przeważnie jazda stała na jednym biegu poza wiochami, wjazd do terenu zabudowanego - redukcja i tak w kółko. Tak można określić w większości moją jazdę na pierwszym pełnym baku.

vipek
18-03-13, 19:09
Panowie jeśli dobrze kombinuje to wszystkie aktualnie sprzedawane wskaźniki Auto Gauge są wskaźnikami elektronicznymi. Seria VDO Look nie posiada za to silnika krokowego jaki jest w seriach SMOKE. Co realnie daje ten silnik krokowy ?

Piortek_690
18-03-13, 21:00
koledzy czy dokładka na tył z ej6 bedzie pasować do ej9 przedlift?

luchuma
18-03-13, 21:02
jesli ej6 tez przedlift

WoziK-TM
18-03-13, 21:27
z coupe dokladka do hb to chyba raczej nie podejdzie ale moge sie mylic

Brylant1
18-03-13, 21:34
Tylna napewno nie.

luchuma
18-03-13, 22:07
racja zapomnialem ze jeszcze HB

tylna sedan - coupe

do hb inna

yarOo_krk
19-03-13, 08:48
Panowie wczoraj byłem na przeglądzie - wszystko w jest najlepszym porządku ale jedna z poduszek silnika zaczyna delikatnie pękać (ta od strony skrzyni biegów) dlatego chciałbym ją w niedalekiej przyszłości wymienić.
(zwłaszcza, że przy rozruchu i przy ruszaniu z miejsca występuje "głuche puknięcie")
http://i49.tinypic.com/35005km.png
Jakiej firmy poduchę polecacie? Ładować się w zamiennik czy raczej wyłożyć kasę na OEM?
Druga sprawa - czy sam wymienię tą poduchę (nigdy tego nie robiłem w żadnym samochodzie) czy raczej muszę oddać hanne do mechanika?

luchuma
19-03-13, 08:52
dasz rade ;]

gdzies nawet fotostory na forum widzialem do tego :)

yarOo_krk
19-03-13, 09:54
dasz rade ;]

gdzies nawet fotostory na forum widzialem do tego :)
Znalazłem coś takiego: http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_poduszek
W 6g jest analogicznie do 5g?
Teraz jakiej firmy kupić poduchę żeby się szybko nie wysrała? ;>

luchuma
19-03-13, 10:51
Wal do haparts ewentualnie poliuretan

marekcrx
19-03-13, 12:02
kup używkę za grosze 30-40zl z dobra gumą i sam wymień, możesz też do swojej wpuścić trochę kleju do szyb taki czarny i też będzie git , kolega to całkiem usunął robiąc clean i nie ma różnicy w drganiach więc jak wolisz;)

markotny
19-03-13, 13:32
Mam nadzieję że nie zerwią ci się przeciwnakrętki które są przyspawane do podłużnicy w jej wnętrzu. Inaczej czeka cię wycinanie "okienek" i dorabianie nowych nakrętek. Mnie to niestety spotkało ale zajął się tym zdolny człowiek i nie ma śladu po tej operacji:)

bednar_ek35
19-03-13, 13:56
(zwłaszcza, że przy rozruchu i przy ruszaniu z miejsca występuje "głuche puknięcie")
Radze sprawdzić jeszcz poduche tylną,tą przykręcaną do sanek pod kolektorem ssącym,ona też wydaje właśnie takie dzwięki przy ruszaniu i odpalaniu.

hasa
19-03-13, 15:08
mam pytanie jaka jest średnica wyjścia kolektora wydechowego od d16y8 i czy mozna go spasować z wydechem od d 15z6? bo nie wiem czy mają różne średnice czy poprostu mam jakiś zły pierścień uszczelniający bo nie moge cos tego dobrze spasować.

wwljohn
19-03-13, 16:37
Mam nadzieję że nie zerwią ci się przeciwnakrętki które są przyspawane do podłużnicy w jej wnętrzu. Inaczej czeka cię wycinanie "okienek" i dorabianie nowych nakrętek. Mnie to niestety spotkało ale zajął się tym zdolny człowiek i nie ma śladu po tej operacji

Mi się zerwały i niczego nie ciąłem. Spawarka elektrodowa, wprawna ręka i dasz radę je przyłapać przez otwory z przodu podłużnicy ;)

markotny
19-03-13, 16:46
Mi się zerwały i niczego nie ciąłem.

Oczywiście że można bez cięcia ale wolałem by to zostało ogarnięte jak należy a bez rozcięcia nie dało rady. Porządnie tzn. stare nakrętki do śmieci, wszystko na około oczyszczone, przyspawane nowe nakręki, na koniec wszystko zabezpieczone i zakonserwowane. "okienka" zamknięte, zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane.:). Ale co kto lubi:)

wwljohn
19-03-13, 16:53
Oczywiście że można bez cięcia ale wolałem by to zostało ogarnięte jak należy a bez rozcięcia nie dało rady. Porządnie tzn. stare nakrętki do śmieci, wszystko na około oczyszczone, przyspawane nowe nakręki, na koniec wszystko zabezpieczone i zakonserwowane. "okienka" zamknięte, zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane.. Ale co kto lubi

Lepiej mówisz spawając większą powierzchnię wypalić zabezpieczenia wnęki?:) Nic już im nie pomoże czyszczenie i cudowanie. Ja tak zrobiłem i spokój. Nic nie wychodzi, nic się nie zrywa, a już kilka razy była odkręcana :) ..lecz jak kto lubi :)

KamilWWL
19-03-13, 19:11
Znalazłem coś takiego: http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_poduszek
W 6g jest analogicznie do 5g?

Patrzyłeś w ten tutorial w ogóle, bo w nim jest robione na 6 genie :D

rafal86
19-03-13, 19:25
Znalazłem coś takiego: http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_poduszek
W 6g jest analogicznie do 5g?
Teraz jakiej firmy kupić poduchę żeby się szybko nie wysrała? ;>

wymieniałem poduszki od skrzyni i silnika z miesiąc temu, brałem z hparts.Co do wymiany to też miałem obawy ale jakoś poszło, zajeło mi to z 3 godziny robiąc to po ra pierwszy

Saiti
20-03-13, 13:35
Jaki gwint jest na śrubach kół w Del Solu? Potrzebuję nakrętki zabezpieczające kupić.

sparco
20-03-13, 18:54
chyba jak w każdej hondzie 12x1.5

hakate
20-03-13, 21:30
Panowie mam problem ze stacyjką. Wkładam kluczyk odpalam auto jadę i odziwo mogę wyjąć kluczyk ze stacyjki (kluczyk jest luźny) i jechać dalej. Ktoś mi coś powiedział ze prawdopodobnie stacyjka jest przekręcona czy coś w tym stylu... Mam ktoś jakiś pomysł bądź radę odnośnie naprawy? Czy czeka wymiana stacyjki?

Labed2007
20-03-13, 21:53
Panowie mam problem ze stacyjką. Wkładam kluczyk odpalam auto jadę i odziwo mogę wyjąć kluczyk ze stacyjki (kluczyk jest luźny) i jechać dalej. Ktoś mi coś powiedział ze prawdopodobnie stacyjka jest przekręcona czy coś w tym stylu... Mam ktoś jakiś pomysł bądź radę odnośnie naprawy? Czy czeka wymiana stacyjki?

Masz po prostu wyrobiony kluczyk(wytarty). Taki sam problem mieli moi znajomi w civicu, oraz w innych autach(seicento i yaris). We wszystkich przypadkach pomogła wymiana kluczyka na nowy. Teoria o "przekręconej" stacyjce to brednie.

sebo_
20-03-13, 21:56
Przy wymianie uszczelki przepustnicy w d14a3 na ta z d14a4 trzeba spuszczac plyn chlodniczy..?

hakate
20-03-13, 21:58
Hmm minus taki że mam tylko ten czarny na którym jeżdżę i czerwony tzw. matka jak się nie mylę. :P dorabianie kluczyka wiąże się z wymianą komputera i stacyjki?

Labed2007
20-03-13, 22:22
trzeba będzie jedynie zaprogramować immo w nowym kluczyku :)

hakate
20-03-13, 22:24
I zapewne to trzeba uczynić w ASO, co się wiąże z kosztami wysokiego rzędu?

MichalS394
20-03-13, 22:44
Z jaką siłą dociągać koło zamachowe i korbowody w D-seri?

Gr4b3Q
20-03-13, 22:57
Ostatnio pojawił mi się problem - mianowicie podczas przyśpieszania na każdym z biegów w okolicach 4k obr pojawia się dźwięk przypominający dźwięk starego łożyska z dużym luzem pracującego na sucho - takie metaliczne chrobotanie (?). Dzieje się tak tylko pod obciążeniem (przyśpieszanie - jak odpuszczam gazu dźwięk ustępuje) i dochodzi, tak mi się wydaje, z okolic prawej strony samochodu (tu gdzie skrzynia etc.). Co to może być? Łożysko na wałku głównym? Oporowe? Czy możliwe żeby przeguby wydawały takie dźwięki ?

UNK
20-03-13, 23:09
Panowie jakie łożyska do piast na przód polecacie? I cale piasty na tyl? W miare przystepnej cenie

Brylant1
21-03-13, 00:45
Panowie jakie łożyska do piast na przód polecacie? I cale piasty na tyl? W miare przystepnej cenie
Kanaco w przystępnej cenie,

ziem
21-03-13, 10:00
W weekend przymierzam się do wymiany tłumika środkowego w ej9 d14a3. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek? A może jest to proste jak sr...e :) w vectrze śruby montażowe trzeba było kupować nowe bo stare były bez gwintu po wykreceniu. Jak jest w cifie? Co oprócz tłumika pierścieni i wieszaków muszę kupić?
Pozdrawiam;)

FaziRBK
21-03-13, 10:53
Wieszak masz razem z tłumikiem środkowym, sprawdź ewentualnie stan gum trzymających tłumiki. Często na łączeniach tłumika środkowego z końcowym i katalizatorem śruby są mocno zapieczone. Po za tym nie powinno być żadnych problemów, ewentualnie jeżeli ktoś wcześniej coś kombinował spawał itd. to możesz mieć problemy.

ziem
21-03-13, 12:53
Pisząc wieszak miałem na myśli właśnie tą gumę ;) Co do śrub to się spodziewam że tam sielanki nie będzie :p jak zwykle przy układzie wydechowym. Tylko czy te śruby nadają się do ponownego użytku (oczywiście jak się nie urwą ;) )?

Brylant1
21-03-13, 13:02
Lepiej bylo by je wymienic.

Starstruck
21-03-13, 13:21
Pisząc wieszak miałem na myśli właśnie tą gumę ;) Co do śrub to się spodziewam że tam sielanki nie będzie :p jak zwykle przy układzie wydechowym. Tylko czy te śruby nadają się do ponownego użytku (oczywiście jak się nie urwą ;) )?

Śruba w jakimś Leroy Merlin czy Castoramie kosztuje ok. 10 gr. Więc myślę, że całość wyjdzie jakieś 1,50 zł z podkładkami itp :).

ziem
21-03-13, 13:36
A one są wkrecane w te uszy czy skręcane nakrętkami?

bednar_ek35
21-03-13, 14:20
Skręcane nakrętkami.

kazik1993
21-03-13, 14:47
nie było pytania : )

kruszyna9227
21-03-13, 16:10
Co myslicie o nakretkach plywajacych?? Chodzi o przejscie z 4x98. Chyba to nie jest jakies super bezpieczne i nie wiem czy nie odpuscic, jak myslicie?

tofiks
21-03-13, 17:27
Witam, czy można wstawić niebieskie lub białe światła postojowe z przodu ?? Nie będzie potem jakiś problemów z prawem :D ?

rafal86
21-03-13, 17:45
do niebieskich sie przyczepią zapewne, z białymi nie wiem

luchuma
21-03-13, 17:46
biale sa OK
niebieskie nielegalne ;]

Labed2007
21-03-13, 18:43
I zapewne to trzeba uczynić w ASO, co się wiąże z kosztami wysokiego rzędu?

Niekoniecznie, na pewno znajdziesz zakład który zaprogramuje ci nowy kluczyk.
Ewentualnie pozostaje dezaktywacja immo i dorobienie kluczyka w "zwykłym" punkcie.

kruszyna9227
21-03-13, 19:33
Ponawiam


Co myslicie o nakretkach plywajacych?? Chodzi o przejscie z 4x98. Chyba to nie jest jakies super bezpieczne i nie wiem czy nie odpuscic, jak myslicie?

Matheo12
21-03-13, 19:35
Przy wymianie uszczelki przepustnicy w d14a3 na ta z d14a4 trzeba spuszczac plyn chlodniczy..?

Nie :)

luchuma
21-03-13, 19:37
jak beda dobrej jakosci to mozesz probowac ;]

kruszyna9227
21-03-13, 19:48
A nie odpadna kola przy wyzszyyych predkosciach??;// Mial ktos stycznosc??

ziem
22-03-13, 06:22
Ma ktoś wiedzę jakie rozmiary i długości są tych śrub łączących tłumiki?

rooter666
22-03-13, 11:03
Ma ktoś wiedzę jakie rozmiary i długości są tych śrub łączących tłumiki?

http://moto.allegro.pl/nowa-sruba-wydechu-tlumika-honda-civic-i3048389550.html

posejdon
22-03-13, 12:09
Przy wymianie uszczelki przepustnicy w d14a3 na ta z d14a4 trzeba spuszczac plyn chlodniczy..?
Jak będziesz odłączał krokowca to może Ci trochę pociec ale spuszczać nie trzeba.

ziem
22-03-13, 13:47
dziękuję wszystkim za pomoc :)

Bead
22-03-13, 15:23
Od jakiegoś czasu mam problemy z (chyba) alternatorem. Jak auto jest na obrotach to ładuje normalnie, jednak gdy wcisnę sprzęgło lub wrzucę na luz to kontrolka zaczyna się palić. Sprawdziłem miernikiem i jest normalne ładowanie na alternatorze. Slizgający się pasek odpada. Co to może być ?

hakate
22-03-13, 16:57
Panowie czy spinki z tej aukcji będą pasowały do przymocowania materiałowej podłogi bagażnika w civicku EK3 3D97 rocznik. Chodzi o spinki łączące materiał z tylną kanapą.

http://allegro.pl/spinki-samochodowe-honda-civic-tapicerka-a175047-i3118594442.html

Gr4b3Q
22-03-13, 17:39
Ostatnio pojawił mi się problem - mianowicie podczas przyśpieszania na każdym z biegów w okolicach 4k obr pojawia się dźwięk przypominający dźwięk starego łożyska z dużym luzem pracującego na sucho - takie metaliczne chrobotanie (?). Dzieje się tak tylko pod obciążeniem (przyśpieszanie - jak odpuszczam gazu dźwięk ustępuje) i dochodzi, tak mi się wydaje, z okolic prawej strony samochodu (tu gdzie skrzynia etc.). Co to może być? Łożysko na wałku głównym? Oporowe? Czy możliwe żeby przeguby wydawały takie dźwięki ?

Ponawiam pytanie.

Rodzynki
22-03-13, 21:54
Trudno zgadywać co to jest. Mi się wydaje że łożysko by szumiało, a nie metalicznie chrobotało.

kruszyna9227
22-03-13, 22:39
To jak panowie z tymi nakretkami plywaacymi?? Zda to egzamin?? Nie odpadna kola:p Chodzi o montaz felg 4x98

endriu21
22-03-13, 23:32
a 4x98 wejdzie w ogóle na szpilki 4x100?

kazik2_h9w3
23-03-13, 07:24
Cytat Zamieszczone przez Gr4b3Q Zobacz posta
Ostatnio pojawił mi się problem - mianowicie podczas przyśpieszania na każdym z biegów w okolicach 4k obr pojawia się dźwięk przypominający dźwięk starego łożyska z dużym luzem pracującego na sucho - takie metaliczne chrobotanie (?). Dzieje się tak tylko pod obciążeniem (przyśpieszanie - jak odpuszczam gazu dźwięk ustępuje) i dochodzi, tak mi się wydaje, z okolic prawej strony samochodu (tu gdzie skrzynia etc.). Co to może być? Łożysko na wałku głównym? Oporowe? Czy możliwe żeby przeguby wydawały takie dźwięki ?
Ponawiam pytanie.
Może coś w wydechu wpada w rezonans

Bead
23-03-13, 12:04
Od jakiegoś czasu mam problemy z (chyba) alternatorem. Jak auto jest na obrotach to ładuje normalnie, jednak gdy wcisnę sprzęgło lub wrzucę na luz to kontrolka zaczyna się palić. Sprawdziłem miernikiem i jest normalne ładowanie na alternatorze. Slizgający się pasek odpada. Co to może być ?

Ponawiam

aras12
23-03-13, 12:49
witam
Musze wymienic stacyjke w EJ9 z 95r D14A3 i ma pytanie czy to auto IMMO? Bo jesli ma to musze chyba wymienic razem z kompem?

luchuma
23-03-13, 12:52
jak sie swieci zielony kluczyk w zegarach to jest immo
tylko nie pamietam czy bylo w kompie czy w osobnym module

tofiks
23-03-13, 13:24
Witam, oriętuje sie ktoś może ile kosztuje dorobienie kluczyka z immo do EJ9 rok 99 ?? :) bo mam lekkie pęknięcie na kluczyku i niby nic się nie dzieje bo normalnie działa ale dla pewności chciałbym sobie dorobić

KamilWWL
23-03-13, 15:29
Witam, oriętuje sie ktoś może ile kosztuje dorobienie kluczyka z immo do EJ9 rok 99 ?? :) bo mam lekkie pęknięcie na kluczyku i niby nic się nie dzieje bo normalnie działa ale dla pewności chciałbym sobie dorobić

Kolega dorabiał jakiś czas temu i zapłacił około 60zł. Ze starego kluczyka przekładają Ci "pluskwę" od immo do nowego dorobionego ;)

kruszyna9227
23-03-13, 16:41
a 4x98 wejdzie w ogóle na szpilki 4x100?


Kolega od ktorego bralbym felgi twierdzi ze sprawdzal i pasuja, zrobimy test czy wejda na civica w poniedzialek:) Tylko jak z tymi nakretkami:confused: Czytalem, ze np sporo fordow jezdzi z plywajacymi i ludziom kola nie odpadaja, a np taki RS to zbyt wolno nie jezdzi;) Okaze sie w poniedzialek, jesli wejda to sprobuje z plywajacymi.

Ale wyslucham chetni opinii innych uzytkownikow, moze ktos mial stycznosc.

Pzdr

kiler113
23-03-13, 20:45
ile metrow rury potrzeba na wydech w EK3 zakladajac że srodkowy ma byc?? :)

redcode
23-03-13, 20:49
a 4x98 wejdzie w ogóle na szpilki 4x100?

jak masz ubezpieczenie to możesz jeździć.

UNK
23-03-13, 21:28
Panowie czym mozna ogarnąć zarysowanie dosyć duże na karoseri? Czarne autko.
W mieszalni farb jeśli kupie dokładnie taką farbę jak kolor auta to jakiś podkład pod to trzeba będzie ?

kiler113
23-03-13, 21:43
Panowie czym mozna ogarnąć zarysowanie dosyć duże na karoseri? Czarne autko.
W mieszalni farb jeśli kupie dokładnie taką farbę jak kolor auta to jakiś podkład pod to trzeba będzie ?

tak tego nie ogarniesz, dobra polerka ewentualnie malowanie calego elementu

KamilWWL
23-03-13, 21:45
Panowie czym mozna ogarnąć zarysowanie dosyć duże na karoseri? Czarne autko.

Zależy jak głębokie jest zarysowanie. Jak spore to tylko lakierowanie bo inaczej będzie kupa ;(

UNK
23-03-13, 21:55
Tzn do białego koloru jest przerysowane

KamilWWL
23-03-13, 21:57
Tzn do białego koloru jest przerysowane

Tak jak myślałem, że do podkładu. Tylko lakierowanie zostaje, aby cieszyło oko ;)

UNK
23-03-13, 22:01
Dokładnie to wygląda to tak : http://iv.pl/images/23626689566736023055.jpg (http://iv.pl/)

KamilWWL
23-03-13, 22:05
Ktoś Ci obtarł czy sam kuku zrobiłeś? Być może uda się spolerować ;)

UNK
23-03-13, 22:07
niestety z własnej winy,jedyne wolne miejsce na parkingu było koło olbrzymiej dziury,żeby nie urwać zderzaka chciałem ją ominąć i ****ełem w auto obok..

Brylant1
23-03-13, 22:46
Tylko lakierowanie niestety.

skilo_one
23-03-13, 23:14
Spróbuj drobnym papierem wodnym na początek spolerować, ale tez mi się wydaje, że docelowo nie uratujesz się przed malowaniem.

Kosa
23-03-13, 23:29
Czy Honda Civic VI gen. hatchback ma rozstaw śrub w kołach 4x100 ?

michalllll92
23-03-13, 23:30
Czy Honda Civic VI gen. hatchback ma rozstaw śrub w kołach 4x100 ?

Tak

Kosa
23-03-13, 23:40
A przekierowałby mnie ktoś na stronę gdzie dowiem się jak poradzić sobie z demontażem głośników w drzwiach ;>

luchuma
23-03-13, 23:43
zdjac atrape/kratke
odkrecic glosnik
odlaczyc kabelki???

Kosa
23-03-13, 23:47
Tzn może opisze problem, niezależnie od tego czy radio pracuje na aux czy na cd , muzyka czasem gra a czasem się strasznie przycina, oczywiście nie chodzi mi o jazdę po dołach i rysy na płycie cd.

Feniks333
24-03-13, 00:07
niestety z własnej winy,jedyne wolne miejsce na parkingu było koło olbrzymiej dziury,żeby nie urwać zderzaka chciałem ją ominąć i ****ełem w auto obok..


Tylko lakiernik, miałem praktycznie idealnie takie samo zarysowanie, tyle że nie z mojej winy. Ale nie powiem Ci ile lakiernik za to wziął, bo nie Ja płaciłem.

UNK
24-03-13, 00:21
250zł? za cały element jest chybaa

Brylant1
24-03-13, 10:57
Zalezy gdzie i u kogo. 250 za element mocno optimistyczne chyba ze u Mariana w szopce.

luchuma
24-03-13, 11:00
dokladnie
obecnie ceny sie plasuja w przedziale 300-500zl za element ;]

makak
24-03-13, 11:05
Witam!
Szybkie pytanie co do ej9. Czy felgi 7.5Jx17H2ET40. przy seryjnym zawiasie nie będą obcierać?
Znalazłem notatke na forum ale 17 maksymalnie 7' a te maja 7,5. ktoś na takich jezdził?
Opony 205/40 R17

djdolar
24-03-13, 14:05
Witam . dorwałem za grosze kolektor ssący od d14a2 . Mam u siebie d16y7 , jest sens zmieniać(konie - niuty i dźwięk :D) ? Naczytałem sie juz chyba z milion tematów na ten temat ale chodziło bardziej o kolektory y8, z6 , b7 itp . jedni piszą ze sa prawei identyczne inni ze nie. sam pomierzyłem i przepustnica z d14 jest taka sama jezeli chodzi o średnice jak w y7, y8 . Nie chce zakładać następnego tematu na ten temat dlatego piszę tu. pozdro

Gr4b3Q
24-03-13, 14:19
Wszystko zależy od tego jaką średnicę kanałów ma ten kolektor. Jeśli taką samą albo i większą to mozesz spokojnie zakładać. Dół się trochę polepszy - jak jeszcze wywalisz seryjny układ dolotowy to i dźwięk będzie ciekawy ;)

djdolar
24-03-13, 14:29
Niby taka sama jak w y2, y3 a ze to to samo to z6=y2 ( wyczytane , nie z praktyki) . Dolocik skompletowany , jest power rura z nierdzewki i stożek k&n + doprowadzę coś zimmnego :) wiec mówisz jest sens ?

kubaszow
24-03-13, 15:45
Czy ktos wie co moze powodowac drzenie pedalu gazu podczas przyspieszania od ok 3000 obr.???

kail87
24-03-13, 16:05
Witam, mam pytanko odnosnie tylnich plastikow, ciezko sie je demontuje? jest szansa ze cos wylamie?:P musze sie dostac do blady od srodka... chyba ze ktos ma jakiegos manuala (http://poradnik.telewizor.eu/schematy.php) (Szukalem nie moge znalesc odnosnie rozkrecania tylu) gdzie sa zaczepy, gdzie mocniej szarpnac itp :P

Kriss91
24-03-13, 17:11
Odnosnie ssaka :) Swap ssaka z y7 na d14a2. Pytanie brzmi: czy do silniczka krokowego maja isc 2 przewody z ciecza (jeden spod kolektora, drugi z cienszego krocca na kolektorze)?

odie
24-03-13, 19:14
Witam, mam pytanko odnosnie tylnich plastikow, ciezko sie je demontuje? jest szansa ze cos wylamie?:P musze sie dostac do blady od srodka... chyba ze ktos ma jakiegos manuala(Szukalem nie moge znalesc odnosnie rozkrecania tylu) gdzie sa zaczepy, gdzie mocniej szarpnac itp :P

Kup ściągacz do spinek tapicerki (coś takiego: http://swiatnarzedzi.pl/userdata/gfx/842119e9a3cbf42330d6c0e56f326342.jpg) i działaj. Demontaż jest łatwy i raczej nie niesie ryzyka uszkodzenia plastyków. Licz się jednak z tym, że część spinek będziesz musiał wymienić - dostaniesz za grosze na Allegro albo w sklepie z częściami. Chyba że masz zadatki na chirurga. ;-)

yarOo_krk
24-03-13, 20:11
Panowie czy PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY znajdujący się pomiędzy kolektorem wydechowym a tłumikiem środkowym mógł się na tyle wyrobić/uszkodzić/zardzewieć, że powoduje delikatne metaliczne stuki przy ruszaniu samochodem z miejsca? Dźwięk dobiega właśnie z okolic łącznia wydechów (ze sprężynami), które mam delikatne mówiąc skorodowane.

(najpierw myślałem, że stuki tkwią w poduszkach silnika, ale to dopada bo są jeszcze w dobrym stanie)

Maskunt
24-03-13, 20:14
Co potrzeba żeby założyć stabilizator z ITR w V i VI genie? Chodzi mi o to konkretnie jakie elementy z jakich modeli. Jest jakaś różnica między tym co potrzeba dla Vg, a co dla VIg?

djdolar
24-03-13, 22:13
Odnosnie ssaka :) Swap ssaka z y7 na d14a2. Pytanie brzmi: czy do silniczka krokowego maja isc 2 przewody z ciecza (jeden spod kolektora, drugi z cienszego krocca na kolektorze)?

Nie założysz krokowca z d14a2 do d16y7 . Zobacz sam nawet wtyczka nie pasuje, montujesz po prostu przepustnice z d16y7 na ktorej juz jest krokowiec .

luchuma
24-03-13, 22:19
Co potrzeba żeby założyć stabilizator z ITR w V i VI genie? Chodzi mi o to konkretnie jakie elementy z jakich modeli. Jest jakaś różnica między tym co potrzeba dla Vg, a co dla VIg?

ASR sie roznia

stab i uszy staba sa takie same :D

i jeszcze łączniki staba ale nie wiem czy rozne dla 5 i 6g

zapytaj w topicu o grubosci stabow

kubaszow
24-03-13, 22:24
mógł się na tyle wyrobić/uszkodzić/zardzewieć, że powoduje delikatne metaliczne stuki
Raczej nie, gdyby tam jakas sruba sie rozsypala od rdzy to raczej pojawil by sie przedmuch i by buczalo.
Sprawdzil bym czy czasami patyki wybieraka nie pukaja o wydech, ewentualnie moze jakas guma trzymajaca wydech pekla i wydech sie buja przy ruszaniu i stuka o bude?

luchuma
24-03-13, 22:28
ja bym stawial na oslone wydechu nad ktoryms tlumikiem
albo oslone kata

cor7ez
25-03-13, 06:44
ASR sie roznia

stab i uszy staba sa takie same :D

i jeszcze łączniki staba ale nie wiem czy rozne dla 5 i 6g

zapytaj w topicu o grubosci stabow

Lacznkiki staba tez sie roznia

Wysłane z mojego Neo V za pomocą Tapatalk 2

Kriss91
25-03-13, 07:18
Nie założysz krokowca z d14a2 do d16y7 . Zobacz sam nawet wtyczka nie pasuje, montujesz po prostu przepustnice z d16y7 na ktorej juz jest krokowiec .
:D Chodzi mi naturalnie o silniczek z mojego starego ssaka y7. Zapomniałem po prostu posprawdzać połączenie wężyków i nie pamiętam czy do starego krokowca szły dwa przewody cieczy tak jak pisałem.

yarOo_krk
25-03-13, 08:49
Raczej nie, gdyby tam jakas sruba sie rozsypala od rdzy to raczej pojawil by sie przedmuch i by buczalo.
Sprawdzil bym czy czasami patyki wybieraka nie pukaja o wydech, ewentualnie moze jakas guma trzymajaca wydech pekla i wydech sie buja przy ruszaniu i stuka o bude?

ja bym stawial na oslone wydechu nad ktoryms tlumikiem
albo oslone kata

Dzięki, podjadę dzisiaj do tłumikarza, żeby mi obadał wydech bo na tym mrozie nie chcę się kłaść pod autem :)

Dzior
25-03-13, 11:31
Które cukierki pasują do EJ9?

http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&page=2&manufacturer_id=10&product_id=672
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&page=2&manufacturer_id=10&product_id=361

z tego co czytałem to właściwy nr oem to "52385-SR3-003". Z opisu obie tuleje pasują ale numery sie nie zgadzają tj. 52385-S21-003, 52385-SR3-000

elvis2424
25-03-13, 11:34
Panowie pomóżcie :D
Jako że zabrałem się za zbieranie gratów przy okazji budowy hybrydowej skrzyni biegów mam kilka pytań.
Koło zamachowe już zakupione i odelżone. Potrzebuję sprzęgła komplet pod 212mm. Czy takie coś podpasuje? http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&path=5_37_54_83&product_id=21
Do tego przydałoby się wymienić osłony przegubów, tylko na jakie wymiary do d14a? W haparts nie mają, bo dużo błedów w katalogach i za dużo zwrotów mieli.

Michał102
25-03-13, 12:06
Sprzęgło jest dobre. sam takie dopiero założyłem i spisuje się świetnie:)

elvis2424
25-03-13, 12:26
Dzięki za info. Wolałem się upewnić. A z tymi osłonami przegubów może ktoś pomoże?

Szczery
25-03-13, 16:54
pewnie musial będziesz zmierzyć srednice przegubu i polosi i znając te dane oraz dane swojej budy zamawiac manszete/oslone do CIVICa.

A teraz ja.
Które gumki w przednim zawiasie trzeba wymienić by zniwelować konieczność delikatnego kontrowania kierownica przy dodawaniu odejmowaniu gazu (szczegujnie na niskich biegach) oraz hamowaniu. Domyslam się ze ktores się już powoli koncza i stad ten "luz" z zawieszeniu. Wszystkie sworznie, laczniki staba, gumy staba, koncowki kierownicze oraz gumy w wachaczu pzrednim gornym nowe (najstarsze z nich maja max 2lata).

http://img509.imageshack.us/img509/5673/wahaczgh6.jpg
jakies foto w sieci znalazłem wachacza.
w którym miejscu na dolnym wachaczu się one znajduja?
Auto CIVIC 6gen EK3 sedan 95r.

A przy okazji. Jakie lozysko (rozmiar i producent) na przod do ek3 z abs. Prawe zaczyna dawac powoli o sobie znac. jak już będę gumki wymienial to i lozysko wymienie :)

kamiloss19
25-03-13, 17:27
6 gen sedan - od jakiś 2 tyg. dochodzą dziwne odgłosy przy skręcie, częściej słychać to przy skręcie w prawo, znaczy głośniej, niż przy skręcie w lewo, znaczy w lewo to dosyć rzadko to słychać, albo wcale, nie jest to dzwięk obcierania.
na drodze ogólnie samochód zachowuje sie bardzo dobrze nie odczuwa sie jakiś dziwnych zachowań. lub skrętów. albo jakiś drgań. od grudnia mam wsadzony 1,5 vtec swapa. było 1,4. przy wymianie silnika. robione było też praktycznie całe przednie zawieszenie. był zrobione : maglownica, tuleje, sworznie wahacza, i coś tam jeszcze. wiec z zawieszeniem powinno być wszytko ok, znajomy powiedział że to mogą być przeguby, a jakie jest wasze zdanie??

Szczery
25-03-13, 17:38
Ten dziwny dźwięk to skrzypienie (naj częściej sworznie) czy buczenie takie jakby. Ale buczenie nie niskie tony tylko srednie i wysokie (lozysko piasty przod). Przebuby "strzelają" jeśli się im już nie chce wspolpracowac z nami a najczestrza przyczyna ich końca sa pekniete gumowe oslony i w efekcie brak smaru.

luchuma
25-03-13, 17:38
stukotanie?
przeguby zewnetrzne?

Kriss91
25-03-13, 21:04
Ok, ogarnięte. Połączone tak jak się domyślałem i "chyba" działa :P Przeglądałem kilka poradników odnośnie wymian ssaków i wszędzie było o jakichś zaślepieniach podciśnień itp. Tyczmasem, w ssaku od D14A2 (bliźniaczy do Z6), nie trzeba nic zaślepiać :) Mniejsza jest jedynie średnica króćca prowadzącego do zaworu EVAP (choć da się to prosto rozwiązać). W razie pytań odnośnie wymiany ssaka służę pomocą :)

Dario022
25-03-13, 21:08
panowie jak to jest z heblem z mb do ej9? czy jak mam felge 15x7 z et45 to nie bedzie ona z tylu za bardzo wystawac? opona 195 na niej nie bedzie przycierac?

UNK
26-03-13, 12:01
Panowie sprezyny z EJ9 podejda to civica EJ2(coupe)?