Zobacz pełną wersję : pytania i odpowiedzi - VI gen EJ/EK
Maniek19855
30-10-12, 15:08
Maskunt a Ty masz bandaz????Po jakim upaleniu?? Bo coś wiem,że trzeba go wypalić czy jak to jest? Bo pierwszy raz będe miał coś takiego i nie wiem :/
Starstruck
30-10-12, 15:08
Jak zakładasz żeliwny z D16 to nie bawiłbym się bandaże, wystarczy sama OEM osłonka.
Maniek19855
30-10-12, 15:27
A co żeliwny nie nagrzewa sie tak jak te z ebaya????I teraz nie wiem czy owijać czy nie? wypowie sie ktoś jeszcze???
żeliwny ma osłonę przez co mniej się nagrzewa (inaczej mniej oddaje ciepła do komory) niż te ebayowe dlatego lepiej owinąć bandażem - lekko spryskać wodą i wypalić - wtedy będzie ładnie przylegał do kolektora
Pany!! czy kolektor z d16z6, podejdzie bez żadnego rozwiercania do mojego d14a3???? i czy muszę go owinąc bandażem?? Bo podobno on jest żeliwny?? i teraz nie wiem,bo jutro przyjedzie paczka do mnie i tak myślę czy kupować ten bandaż??Jak tak to jaki w miarę dobry jest??
http://allegro.pl/tasma-termiczna-kolektor-wydech-1200-10m-wawa-i2724552937.html
w miarę??
Podejdze P&P na 100%.
Daj sobie spokój z tym bandarzem, a jak masz za dużo pieniędzy to wyślę Ci na PW mój numer konta i przelewaj tam wszytkie nadwyżki bez ograniczeń.
:D
Ja mam D16Z6 bez żadnej osłony i jest O.K.
Maskunt a Ty masz bandaz????Po jakim upaleniu?? Bo coś wiem,że trzeba go wypalić czy jak to jest? Bo pierwszy raz będe miał coś takiego i nie wiem :/
Mam bandaż, na ebayowym 4-2-1. No na przykład po nocnej jeździe, czyli kilkugodzinnej i kilkudziesięcio-kilometrowej ostrej jeździe normalnie podnoszę maskę i łapię za kolektor dłonią. Jest ciepły, ale nie gorący. Na samym początku trochę śmierdzi, ale wystarczy kilkanaście km zrobić i jest ok.
Maniek19855
30-10-12, 16:08
i teraz dylemat mam :] chyba jednak na wiosne dopiero założę.......jak będe wstawiał stożka
Pamiętaj, że do porządnego owinięcia kolektora najlepiej go zdjąć. Można to zrobić na silniku, ale zdecydowanie trudniej i mniej dokładnie wyjdzie.
mam pytanie również związane z kolektorem wydechowym. Chyba większośc użytkownikow forum montuje do D16Z6 kolektory 4-2-1 - ebay/ebayowy etc.....no włąśnie - ebay z tego co ja wiem to serwis aukcyjny, domyślam się że chodzi o 4-2-1 z tegoż właśnie serwisu. A jakaś firma konkretna? na ebayu jest wuchte kolektorów 4-2-1, naprowadzi mnie ktoś? nosze się z zamiarem zakupu takowego właśnie do mojego D16Z6
Panowie skad wziac dobrej jakosci repereaturke tylnego blotnika do EJ9? Na allegro pelno, opinie rozne, w polcarze nie maja w tej chwili... Anyone? W intercarsie ponoc w katalogu podczepiona jest do V gena zamiast VI.
pracowałem w IC, wchodząc na sklep internetowy długo było coś pomieszane z generacjami Civica, EG EH jako VI a EJ EK jako VII przez co też miałem problemy z kupowaniem części do swojego 6gena ale jakiś czas temu to naprawili, a szczerze powiedziawszy nie polecam reperaturek z IC, cienkie jak kartka papieru. Poszukaj na allegro w swojej okolicy i jedź obejrzyj osobiście
A jakaś firma konkretna?
Raczej poprostu chińska rdzewiejąca nierdzewka.
:p
na ebayu jest wuchte kolektorów 4-2-1, naprowadzi mnie ktoś? nosze się z zamiarem zakupu takowego właśnie do mojego D16Z6
A z polskiego serwisu aukcyjnego nie możesz kupić? Na ch.. Ci ten eBay?
:confused:
Jest dokładnie to samo.
dzięki login, myślałem że jak "ebay'owy" to chodzi o jakiś konkretny kolektor z serwisu ebay ;)
Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie chciałem zamontować fotele z Civic 7 gen Sport do mojej EJ9, a czy wiecie czy można gdzieś kupić materiał jakim są obite w/w fotele? chciałbym obić tym kanape aby wyglądało jak komplet
Dla przypomnienia fotele z civica sporta - chodzi o takie obicie
http://i44.photobucket.com/albums/f4/RetroBoyG/PICT6776-1.jpg
dzięki login, myślałem że jak "ebay'owy" to chodzi o jakiś konkretny kolektor z serwisu ebay ;)
Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie chciałem zamontować fotele z Civic 7 gen Sport do mojej EJ9, a czy wiecie czy można gdzieś kupić materiał jakim są obite w/w fotele? chciałbym obić tym kanape aby wyglądało jak komplet
Dla przypomnienia fotele z civica sporta - chodzi o takie obicie
http://i44.photobucket.com/albums/f4/RetroBoyG/PICT6776-1.jpg
Nie sądzę, żebyś gdziekolwiek dostał jakikolwiek materiał obiciowy foteli do [H] cienty z beli.
To nie Mercedes.
:p
Pojedź do tapicera, to Ci dobierze, licz się tylko z wydatkiem sporo większym niż takie fotele.
Maniek19855
31-10-12, 20:23
Chłopaki a czy osłona od kolektora 4-1,podejdzie do 4-2-1????? bo taki będe zakładał.....i czemu te uszczelki takie drogie :( 25zl masakra
michalekbmw
31-10-12, 20:27
[QUOTE=Maniek19855;1787665]Chłopaki a czy osłona od kolektora 4-1,podejdzie do 4-2-1????? bo taki będe zakładał.....i czemu te uszczelki takie drogie :( 25zl masakra[/QUOTE
na co ci ta oslona ?? kup bandaz ladniej wyglada i lepiej chroni cieplo...
Maniek19855
31-10-12, 20:30
mam bandaż ale tak jakoś nieprecyzyjnie założony,a czy na ten bandaż co teraz mam o ile można to nazwac bandażem to mogę nawinąc jeszcze jeden????Osłona zawsze coś tam ciepło wstrzymuje,w sumie nie wiem chłopaki gadają żebym nie owijał tedo od d16z6 bo takowy mam ;/
Chłopaki a czy osłona od kolektora 4-1,podejdzie do 4-2-1?????
I don't thing so.
Chyba w innym miejscu są otwory na śruby.
Bez osłony nic się złego nie dzieje.
bo taki będe zakładał.....i czemu te uszczelki takie drogie :( 25zl masakra
Nie musisz kupować nowych, jak te co masz są O.K.
Na chiński nie podejdzie osłona na 100%. Możesz sobie owijać iloma warstwami chcesz i czym chcesz, o ile będzie odporne na temperaturę. Niektórzy cięli koce gaśnicze na paski. Ja załatwiłem 15m grafitowego bandaża i jeszcze kilka metrów zostało, a owijałem na ok 0,5cm zakładkę. Jak kupisz grafitowy to nie mocz go przed założeniem, to bardzo ważne, bo uwalisz się po łokcie. Po nałożeniu fragmentu zmocz lekko spryskiwaczem i naciągnij możliwie mocno, wtedy będzie ładnie przylegał.
Ostatnio mam czasami mały problemo. Mianowicie chyba wariuje immo, bo zdarza się, że przekręcam kluczyk i zero reakcji. Muszę wyciągnąć całkiem kluczyk ze stacyjki, odczekać kilka sekund i wtedy zaskakuje. Zdarza się to na zimnym silniku. Co z tym fantem zrobić?
@up
Ale miga Ci zielona lampka? Czy nic nie miga? Mi od zakupu (rok) często immo nie załapuje muszę kilka razy próbować. Wydaje mi się, że to od wilgotności zależy. Jednak odpalić zawsze odpali. ;)
Słuchajcie czy tuleje w tylnym zawieszeniu a właściwie ich zrypanie (mówię głównie o d. cukierkach) może powodować, że auto przy wjechaniu w dziurę tylnym kołem traci na chwilę stabilność, a przy wyższych prędkościach nawet na gładkiej nawierzchni czuć, że tyłem nieco "telepie" czy też nie wiem coś tak jakby koło nie toczyło się do końca równo?
Bo wiem, że mam na bank 1 d.cukierek do wymiany i ostatnio zacząłem czuć taki brak pewności tak przy już 90-100km w prowadzeniu.
Miga właśnie zielona kontrolka z kluczykiem.
Witam z ranka,
Czy dwie ostatnie sekcje tłumika będą pasowały do EK3 1.5 od innych wersji silnikowych, np. od 1.4 lub 1.6?
Pozdrawiam.
Tłumiki jeśli chodzi o pojemnośc są takie same. Musisz dobierać nadwoziami, środek z tego co się orientuje pasuje przemiennie między HB a Sedan (ale musisz zobaczyć jak gdzie katalizator się znajduje),
a końcowy tylko HB - HB także tak musisz szukać.
Ostatnio mam czasami mały problemo. Mianowicie chyba wariuje immo, bo zdarza się, że przekręcam kluczyk i zero reakcji. Muszę wyciągnąć całkiem kluczyk ze stacyjki, odczekać kilka sekund i wtedy zaskakuje. Zdarza się to na zimnym silniku. Co z tym fantem zrobić?
nie wiem jaki masz klucz do samochodu , ale u mnie jest kłódka po której naciśnięciu właśnie nie da się odpalic ponieważ jest klucz zablokowany , (czasami mi się to samo w kieszeni naciska) no i mam też drugi przycisk żeby to odblokowac
Maniek19855
01-11-12, 11:04
tez mam taki sam problem co moonraker ciekawe co to może być ;/
Słuchajcie czy tuleje w tylnym zawieszeniu a właściwie ich zrypanie (mówię głównie o d. cukierkach) może powodować, że auto przy wjechaniu w dziurę tylnym kołem traci na chwilę stabilność, a przy wyższych prędkościach nawet na gładkiej nawierzchni czuć, że tyłem nieco "telepie" czy też nie wiem coś tak jakby koło nie toczyło się do końca równo?
klasyczny objaw padniętego cukierka, im większy luz tym bardziej tyłem buja nawet na prostej a na zakrętach czuje się jak by po lodzie jechały tylne koła tak to ucieka ;)
kluczyk mam zwykły z immo, bez zdalnego otwierania/zamykania, taki: http://foto.favore.pl/2011/2/25/20/289429_1298663540652_n.jpg
Starstruck
01-11-12, 12:41
Też tak mam raz na ruski rok. Trzeba się z tym pogodzić i tyle.
a tak przy okazji tego: jak kupiłem auto to dostałem 3 kluczyki - jeden czarny używany, jeden czarny zapasowy jak nowy i jeden czerwony. na tym czarnym używanym jeżdzę na codzień, ten czerwony to wiem, że serwisowy i można nim zresetować immo albo coś w tym rodzaju, w kazdym razie nigdy go do stacyjki nie wkladalem. Ale jest jeszcze ten jeden czarny nieuzywany kluczyk ktorym co prawda drzwi otworzyc mozna ale odpalic juz się nie da. Objaw taki jak wtedy kiedy nie chce odpalic na tym normalnym, tylko ze caly czas. Mozliwe ze jest uszkodzony? Da się coś z nim zrobić, żeby można było z niego odpalić?
Starstruck
01-11-12, 13:02
Czerwonego wkładać nie można, bo po resecie immo tylko serwisowo da się odpalić (chyba że jakiś majster się znajdzie, który ogarnia).
Drugi czarny powinien działać prawidłowo. Przynajmniej u mnie tak jest.
Camellia Racing
01-11-12, 13:37
Najwidoczniej nie jest wprowadzony do pamięci immo, trzeba by było zakodować :)
klasyczny objaw padniętego cukierka, im większy luz tym bardziej tyłem buja nawet na prostej a na zakrętach czuje się jak by po lodzie jechały tylne koła tak to ucieka
Dzięki, tak właśnie czuje jakby się mnie coraz mniej słuchał. :P
Co do migania tego zielonego kluczyka to mi się wydaje, że nie warto w tym grzebać. Próbować parę razy aż zaskoczy.
Camellia Racing
01-11-12, 17:00
Dać dla elektronika na sprawdzenie i przelutowanie wadliwego opornika, przekaźnika czy innego złoczyńcy :)
pany pytanie co potrzebuje na centralny otwierany na pilota i czy w okolicach grodziska mazowieckiego jest jakiś szpenio który sprawnie to ogarnie, alarm nie musi mieć hiper zabezpieczeń ważne jest tylko zamykanie i otwieranie samochodu
pany pytanie co potrzebuje na centralny otwierany na pilota i czy w okolicach grodziska mazowieckiego jest jakiś szpenio który sprawnie to ogarnie, alarm nie musi mieć hiper zabezpieczeń ważne jest tylko zamykanie i otwieranie samochodu
Jak chcesz, to dam Ci namiary na gościa co ogarnia alarmy, ale w Piastowie.
A póki co, to szczerze odradzam: http://autofolie.com.pl/autoalarmy.htm
centralny sam ogarniesz, żaden ze mnie mechanik a sam założyłem u siebie.
Wydaje mi się ze skuteczniejszy od alarmu bedzie magiczny przycisk ukryty gdzies w kabinie. Albo alarm + przycisk ;)
login daj namiar, rafał86 ja chce tylko z pilota otwierać i zamykać jak ktoś będzie chciał ukraść to żadne magiczne guziki nie pomogą, ew. zniszczą samochód a sam nie mam czasu wole pojechać do kogoś kto to robi a w tym czasie zając się zaległościami
centralny sam ogarniesz, żaden ze mnie mechanik a sam założyłem u siebie.
Wydaje mi się ze skuteczniejszy od alarmu bedzie magiczny przycisk ukryty gdzies w kabinie. Albo alarm + przycisk ;)
alarm ma na celu wystraszyc zlodzieja z pojazdu, unieruchomienie pojazdu to inna sprawa :D
login daj namiar, rafał86 ja chce tylko z pilota otwierać i zamykać jak ktoś będzie chciał ukraść to żadne magiczne guziki nie pomogą, ew. zniszczą samochód a sam nie mam czasu wole pojechać do kogoś kto to robi a w tym czasie zając się zaległościami
Poszło PW
dzięki login, a co składa się na taki centralny ? siłowniki master i slave plus ?
Panowie co powiecie na temat filtrow oleju bo juz olej chce wymieniać i albo mam od ręki filtr Japan Line większy niż OEM albo oem z tym ze musze czekac kilka dni zanim zamowie i mi przyjdzie , a zależy mi na czasie nie ukrywając :)
EDIT: Albo jakieś inne filtry, ale pewnie wyjdzie tak ze zamowie oem :)
Panowie co powiecie na temat filtrow oleju bo juz olej chce wymieniać i albo mam od ręki filtr Japan Line większy niż OEM albo oem z tym ze musze czekac kilka dni zanim zamowie i mi przyjdzie , a zależy mi na czasie nie ukrywając :)
Szczerze powiem/napiszę nie wiem co to jest Japan Line.
Ja używam Mann'a, identycznych wymiarów zewnętrznych jak OEM'owy i nigdy nie było z nim żadnych problemów.
Też polecam Mann'a. W ostatnim czasie założyłem już 3 (docieranie motorowni) i każda sztuka była wykonana bardzo dobrze. Filtry te bardzo dobrze się trzymają (dość ciężko je odkręcić), no i kontrolka oleju gaśnie dokładnie w momencie jak silnik odpali:)
Filtr oleju OEM, Mann, Knecht te trzy najlepsze firmy. Mam tego ostatniego dałem z 17zł bardzo dobrze wykonany dobrze się trzyma i również tak jak kolega Michał102 pisze, kontrolka gaśnie w momencie odpalania. Także te 3 marki z czego chyba Mann jest najdroższy no ale na pewno też bardzo dobry. Na tym filtrze nie ma co oszczędzać, tak jak z paliwowym bo to zabezpieczenie najcenniejszej rzeczy w civicu. ;)
Maniek19855
02-11-12, 12:06
Panowie,czy przy wymianie kolektora wydechowego z mojego d14a3 4-1,a mam kolektor od d16z6 4-2-1 będę musiał uszczelki kupić??? czy te stare będą dobre?? bo nie wiem czy kupować,a i tak nie wiem gdzie je kupić :/
Panowie,czy przy wymianie kolektora wydechowego z mojego d14a3 4-1,a mam kolektor od d16z6 4-2-1 będę musiał uszczelki kupić??? czy te stare będą dobre?? bo nie wiem czy kupować,a i tak nie wiem gdzie je kupić :/
Nieprzytomny jesteś, czy jak?
:confused:
Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem moją odpowiedź na Twoje zapytanie: 31-10-12, 22:12 #5519.
Maniek19855
02-11-12, 14:12
A ja wiem czy tam będzie cos z tej uszczelki jak odkręce?? może będzie zapieczona i co?? nie robiłem tego jeszcze i nie wiem wole sie zapytać tych co robili....
to chyba nikt nie wie tego w jakim stanie będzie Twoja uszczelka, kup dla pewności, dużo nie kosztuje
A ja wiem czy tam będzie cos z tej uszczelki jak odkręce?? może będzie zapieczona i co?? nie robiłem tego jeszcze i nie wiem wole sie zapytać tych co robili....
to chyba nikt nie wie tego w jakim stanie będzie Twoja uszczelka, kup dla pewności, dużo nie kosztuje
Jedna osoba może wiedzieć:
http://wrozbita-maciej.pl/
:p
P.S.
To nie uszczelka od słoika, że może być zapieczona.
Jak nie jest wypalona i nie ma teraz dziury, to jak nie uszkodzisz odkręcając kolektor, to będzie dobra.
Maniek19855
02-11-12, 16:06
login,widzę ze korzystasz z usług Pana Macieja hehe ja dziękuje :P w sumie to nie będe chyba kupował skoro mówisz że to nie uszczelka od słoika :]
login,widzę ze korzystasz z usług Pana Macieja hehe ja dziękuje :P
Ja nie korzystam, ale wiem, że niektórym pomaga w podjęciu trudych decyzji.
:p
w sumie to nie będe chyba kupował skoro mówisz że to nie uszczelka od słoika :]
I nie można było tak od razu?
Kupić zawsze zdążysz.
:D
Jedna osoba może wiedzieć:
http://wrozbita-maciej.pl/
Zaczynasz już powoli jechać sucharem przez duże "S". Zmień repertuar tych (ś)ciętych ripost.
------------------------------------------------------------------------------------
W temacie:
Zdarza wam się, że gdy występują niższe temperatury(tak od -4 i mniej) to po przekręceniu włącznika światła mijania zapalają sie z opóźnieniem??(postojówki zapalają się od razu).
Zdarza wam się, że gdy występują niższe temperatury(tak od -4 i mniej) to po przekręceniu włącznika światła mijania zapalają sie z opóźnieniem??(postojówki zapalają się od razu).
Nie zauważyłem niczego takiego, może styki zaśniedziały?
Muszę posprawdzać bo z lekka to irytujące jest:).
Zaczynasz już powoli jechać sucharem przez duże "S". Zmień repertuar tych (ś)ciętych ripost.
------------------------------------------------------------------------------------
Poluzuj tam, gdzie Cię ciśnie i świat w około znów stanie się piękny.
:D
W temacie:
Zdarza wam się, że gdy występują niższe temperatury(tak od -4 i mniej) to po przekręceniu włącznika światła mijania zapalają sie z opóźnieniem??(postojówki zapalają się od razu).
U mnie również nic takiego nie występuje.
SIEMANKO potrzebna mala wskazowka bo niezabardzo wiem co zrobic... tak w skocie, wymienialem ostatnio kompletne sprzeglo exedy, do tego doszla skrzynia s20 z b2 i lekki zamach od otoczaka aha i przeszedłem z 200mm na 212mm , pierwszy błąd padł z najzwyklejszego pospiechu i niezostal odtluszczony zamach ani docisk:( drugi blad zostal zrobiony z najzwyklejszej ciekawosci a mianowicie jak to wszystko sie teraz odpycha:) i odrazu hania byla troche pocisnieta, dopiero pozniej sie dowiedzialem ze tarcza sie musi jakis tam czas dotrzec, na poczatku strasznie sprzeglo sie slizgalo najbardziej na 2, tak jakgby rozlanczalo calkowicie napęd na chwile zaraz lapalo znowu, i bylo coraz gorzej potem sie polepszylo ale dalej mam wrazenie ze niejest idealnie. Druga sprawa z tym sprzeglem to przy normalnej zmianie biegow tak w granicach 3000 po wcisnieciu sprzegla podskakuja obroty naweto 500?! oco chodzi wina slizgajacego sprzegla czy moze lekkiego zamachu?! 3 sprawa to padła uszczelka pod głowiąca, a zewzglegu na spozywanie dosyc sporych ilosci oleju postanowilem wymienic tez uszczelniacze zaworow i pierscionki, i teraz pytanko jakie firmy polecacie na uszczelke uszczelniacze i pierscionki oczywiscie zeby ceny byly przyzwoite, licze ze ktos pomoze szczegolnie z tym sprzeglem
Witam czy sprzęgło od 1.4 90km z liftback 5D pasuje do sedana 1.4 90km i innych?
skolopendra
03-11-12, 12:46
wina slizgajacego sprzegla
tak
tez uszczelniacze zaworow i pierscionki, i teraz pytanko jakie firmy polecacie
tylko ASO!
i nie szukaj tu oszczędności :cool:
Hej.
Koledzy mam pytanie odnośnie czyszczenia krokowca. Wiem że ten temat był wałkowany niejednokrotnie, ale wygląda na to że każdy silnik jest inny :)
Ja mam d15z6 i nigdzie nie mogłem tego silniczka krokowego znaleźć.
Ktoś pomoże?
Link do zdjęcia mojego silnika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2223759b0681b1f2.html
Powinien być od strony grodzi na kolektorze ssącym.
Powinien być od strony grodzi na kolektorze ssącym.
No tak tylko że tam nic nie ma co by go przypominało. Czy to możliwe żeby ten model go nie miał?
Zdjęcie od strony pasażera: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4bbf38c9885d4e61.html
Nie widzisz go bo jest od spodu, pod przepustnica.
Dzięki Kubaszow. Jutro to sprawdzę, ale wygląda na to że wymontowanie go nie będzie tak prostą sprawą jak mi się wydawało :(
cześć biorę się dziś do instalowania centralnego na pilota, pytanie skąd najlepiej wziąć plus minus i czy wystarczy masę przykręcić do drzwi
Dzięki Kubaszow. Jutro to sprawdzę, ale wygląda na to że wymontowanie go nie będzie tak prostą sprawą jak mi się wydawało :(
Jeśli nie ma na kolektorze to musi być na przepustnicy jak pisze Kubaszow.
Ok jesli to wina slizgajacego sie spzegla to moze kolega napisze co zrobic ze slizgajacym sie nowym sprzeglem?!?!
Dzięki Kubaszow. Jutro to sprawdzę, ale wygląda na to że wymontowanie go nie będzie tak prostą sprawą jak mi się wydawało :(
Widać go pod tym wężykiem z czerwonym paskiem zaraz po lewej stronie widocznej śruby przykręcającej przepustnicę do ssącego. Krokowy trzyma się na dwóch śrubach i dwóch wężykach (z wężykami jest największy problem, możesz próbować odkręcić całą podstawkę, do której są mocowane, ale śruby zwykle są zapieczone). Klucz płaski 12 i kombinerki wystarczą.
Witam,
rozkręciłem licznik, miałem co innego w planach ale nie istotne, dotknąłem wskazówkę temperatury oleju przez przypadek, ta momentalnie opadła, co dalej ? zaskoczy, czy nie ? jaki zabieg mogę zrobić ? z góry dziękuje za konkrety.
Jest duze prawdopodobienstwo ze juz sie nie podniesie.
Idz do auta podlacz tylko wtyczki, odpal i sprawdz.
a co można teraz z tym zrobić ?
a co można teraz z tym zrobić ?
Ciężko będzie to naprawić o ile wogóle da się zrobić cokolwiek.
Prawdopodobnie pozostanie Ci albo jazda z uszkodzonym, albo zakup i wymiana licznika.
Niestety
to co nie ma wyjścia ? nigdy nikt nie dotknął wskazówki ? np przy malowaniu ? przecież jak ktoś malował wskazówki to też malując ten lakier jakoś dotyka tej wskazówki
to co nie ma wyjścia ? nigdy nikt nie dotknął wskazówki ? np przy malowaniu ? przecież jak ktoś malował wskazówki to też malując ten lakier jakoś dotyka tej wskazówki
Może tu coś znajdziesz:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?11294-Wskazówki-zegarów&highlight=malowanie+wskaz%F3wek
Albo ktoś Ci coś poradzi konkertnego.
Kolego, podłączyłeś chociaż te zegary do auta? Pójdź i sprawdź. Jeśli szarpnąłeś wskazówką to jest szansa, że mogło się zepsuć. Jeśli jednak tylko dotknąłeś to nie powinno się nic złego stać.
Swoją drogą, zdaje się, że ruszyłeś wskazówkę temp. cieczy a nie oleju
faktycznie popieprzyło mi się temp. cieczy fakt, musnąłem no nic jutro sprawdzę czy zaskoczy. Dzięki i sory za OT.
Jaka jest średnica filterka odmy podpasuje pod d14a4?
U mnie światła kierunkowskazów jak i cofania działają dopiero po uruchomieniu silnika. Czy nie powinny działać na samym zapłonie?
Witam mam pytanko czy kol zamachowe z d14a3 jest takie same jak w d15z6?
No te światła też mnie intrygują... Zwłaszcza że stopy działają nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce... Przynajmniej u mnie:)
U mnie światła kierunkowskazów jak i cofania działają dopiero po uruchomieniu silnika. Czy nie powinny działać na samym zapłonie?
powinny
Seryjnie w D15Z6 siedzi zamach 200mm ale z d14 niepomoge
skolopendra
04-11-12, 12:15
eryjnie w D15Z6 siedzi zamach 200mm ale z d14 niepomoge
również 200mm
Podczar konserwacji podwozia, wykryłem wyciek oleju. Zbiera sie na śrubce od miski, źródło gdzieś na górze ale nie widać skąd dokładnie. Raczej nie z pod pokrywy zaworów. Czyli spod głowicy? Planowanie?
https://lh4.googleusercontent.com/-FLd5Tn9Vv_8/UJaMLjtv9bI/AAAAAAAAFeU/gBxvnZgZw7w/s1144/IMG_20121026_202024.jpg
Pozdrawiam!
prędzej z uszczelniacza wału albo najprędzej poci się uszczelka miski ;)
Planowanie?
Bez paniki:) najpierw zlokalizuj wyciek i bedzie wszystko wiadomo.
Raczej nie z pod pokrywy zaworów. Czyli spod głowicy? Planowanie?
No panie, gdzie pokrywa zaworów a miska olejowa, a nawet głowica.
Zbiera sie na śrubce od miski, źródło gdzieś na górze ale nie widać skąd dokładnie sprawdź czujnik ciśnienia oleju? mi z pod niego delikatnie się sączył olej.
Camellia Racing
05-11-12, 08:52
Witam,
rozkręciłem licznik, miałem co innego w planach ale nie istotne, dotknąłem wskazówkę temperatury oleju przez przypadek, ta momentalnie opadła, co dalej ? zaskoczy, czy nie ? jaki zabieg mogę zrobić ? z góry dziękuje za konkrety.
EJ9 nie ma wskaźnika temperatury oleju w liczniku. Nigdy nie miała.
EJ9 nie ma wskaźnika temperatury oleju w liczniku. Nigdy nie miała.
Pewnie o ciśnienie chodziło...
Siemanko ;)
Moje D15Z6 po ponad 5 tys. km wzięło ok 1,3 litra oleju (castrol magnatec 10w40)
Co wymienić, żeby uszczelnić i gdzie się zaopatzyć ?
Nigdzie nie cieknie, tylko przepala.
Jaki tłumik końcowy byście polecili ? (może być ciut głośniejszy niż OEM)
Zdrówka ;)
primo nie kupuj castrola tylko valvo maxlife 10w40 - olej olejowi nie rowny
jak Ci wcina tyle oleju a nie ma wycieku to pewnie pierscionki polecialy - upewnij sie jeszcze czy to nie UPG
jesli nie upg to czeka Cie pelny remont :P
a tlumik proex?
uszczelka pod glowica - masz dostep do google i szukajki forumowej ;] wszystko znajdziesz
dzięki ;) w tygodniu na warsztat ;P
Witam
Czy Honda liftback 5D 96r jest po lifcie?
Czy Honda liftback 5D 96r jest po lifcie?
Nie, liftback oznacza rodzaj nadwozia, lift był w 97
i nie ten dział, bo 5d to MA/MB/MC:p
Pewnie o ciśnienie chodziło...
Wskaźnika ciśnienia też nie ma i nigdy nie było.
cześć biorę się dziś do instalowania centralnego na pilota, pytanie skąd najlepiej wziąć plus minus i czy wystarczy masę przykręcić do drzwi
Tak masę przykręć gdziekolwiek do blachy, a plus na Twoim miejscu bym pociągnął bezpośrednio z aku. Jak montowałem u siebie to na próbę podłączyłem pod +12 z radia, ale poszedł bezpiecznik, więc nie polecam kombinować.
Siemanko ;)
Moje D15Z6 po ponad 5 tys. km wzięło ok 1,3 litra oleju (castrol magnatec 10w40)
Co wymienić, żeby uszczelnić i gdzie się zaopatzyć ?
Nigdzie nie cieknie, tylko przepala.
Jaki tłumik końcowy byście polecili ? (może być ciut głośniejszy niż OEM)
Zdrówka ;)
to mało, mój pali jakieś 1l na 1 tyś. A mam valvoline. Czytałem instrukcję i pisze że silnik może spalić do 1l na 1tyś (strona 18 sam naprawiam) więc ja jestem na granicy a u Ciebie jeszcze lajtowo! ;P
1 litr z kawałkiem na 5 tys. km to żadna tragedia :) Castrol należy do olejów które lubią "uciekać" z silnika i jest raczej mało polecany. Zalanie dobrego(motul np.) powinno ograniczyć jego pobór.
Camellia Racing
05-11-12, 18:35
Niekoniecznie ograniczy. X-Cess 5W40 wcięło prawie od kropki do kropki na 250 km właściwie ciągle na V-tec'u gdzie przy 6100 s+ zjadło mi litr ale na 9000 km.
Mam problem z rolka napinacza paska klimatyzacji. Pech chciał że się odkręciło w czasie jazdy. Pytanie czy coś jeszcze powinno być prócz tego co na zdjęciu i nakrętki https://docs.google.com/open?id=0B0_or4zPjc7Xcm9md2R4QkF3UGM zdaje mi się ze chyba jeszcze jeden dzyndzel powinien być ale to tylko moje widzimisię.
Dzięki, dobrze wiedzieć ;) Czytałem dzisiaj rano, właśnie 18tą stronę to trochę się uspokoiłem ;P
Do pełnej wymiany jeszcze trochę, ale naleję tym razem valvoline.
Takie pytanko jeszcze czysto techniczne, potrzebuje wskaźniki temperatury oleju i ciśnienia oleju i waham się pomiędzy firmą DEPO a AUTOGAUGE cenowo podobnie ale chcialbym zapytac was o jakies opinie i doświadczenia ktore przemawiaja na ktorąś korzyść :)
Do podświetlenia zegarów użyć standardowych T5 12V, jakich na alledrogo jest pełno ?
Pozdro ;)
Jaki kolektor wydechowy podejdzie mi do D14A4?
Jaki kolektor wydechowy podejdzie mi do D14A4?
Wszystkie do D-serii.
Jaki kolektor wydechowy podejdzie mi do D14A4?
Wszystkie do D-serii.
A jaki byłby najrozsądniejszy, z jakiego silnika od D'serii?
k r y s t i a n
05-11-12, 23:00
albo W4:)
albo od b16 po przespawaniu flanszy ;)
no to chyba został jeszcze e-bay'owy 4-2-1
:D
i każdy inny customowy ;) wie ktoś coś o tych rolkach napinacza klimy? bo o wydechach to już chyba styknie
Tak masę przykręć gdziekolwiek do blachy, a plus na Twoim miejscu bym pociągnął bezpośrednio z aku. Jak montowałem u siebie to na próbę podłączyłem pod +12 z radia, ale poszedł bezpiecznik, więc nie polecam kombinować.
plus wziąłem ze stacyjki :) chodzi o ten szary jasny przylutowany :) i działa i samochód odpala etc. więc chyba nie winno być problemów
Jak wymieniałem kolektor ssący to miałem płyn chłodniczy zlany do miski i tak stał 2 dni na dworze (zimno było).
Zlałem go z powrotem.
Jeżdżę już tydzień i nie było problemu aż do dziś, kiedy stałem w korku, nagle zauważyłem, że temp jest na czerwonym polu, od razu puściłem nawiew ciepłym na maxa, jak się temp spadła, to po minucie znowu zaczęła rosnąc, także kulałem się już w korku z włączonym ogrzewaniem.
Nigdy nie miałem, tego problemu w tym samochodzie... możliwe, że mogłem źle odpowietrzyć układ i tak się dzieje?
albo : źle odpowietrzony, termostat spusty działa tylko mały obieg, zepsuty wentylator
Czy tłumik końcowy do EK3 1.4 a 1.5 V-tec e czymś od siebie się różni, czy można śmiało podmieniać ?
Czy wiecie może jakie wymiary ma wydech w EK3 ( jakiś poglądowy obrazek czy coś) potrzbeuje gdyż chce u siebie wymienić a po prostu nie wiem jakie mam podać wymiary ( aby ktoś zrobił) od kolektora po końcowy ( brak kata oczywiście ) dzięki wielkie :)
zatykał ktoś zawór egr w d15z6 ? dało to jakiś efekt ?
Pozdro ;)
Wiecie może czy podpasuje mi koło zamachowe od D16V1 do D14Z2 i co bym potrzebował poza sprzęgłem do przekładki koła. Zmieniam tylko dlatego ceny sprzęgła są bardziej przystępne pod 212mm
podpasuje, do tego docisk i tarcza nowe, łożysko oporowe z tego co pamiętam to takie same
nie mogę wyjąć wtyczki od pozycyjnego z reflektora od strony pasażera. w instrukcji pisze jak wół, żeby przekręcić o 90 stopni w lewo i wyjąć. kręce więc i kręce w kółko i h*j. możliwe jest, żeby tam się te plastiki w reflektorze wyrobiły? dajcie jakiś pomysł.
nie mogę wyjąć wtyczki od pozycyjnego z reflektora od strony pasażera. w instrukcji pisze jak wół, żeby przekręcić o 90 stopni w lewo i wyjąć. kręce więc i kręce w kółko i h*j. możliwe jest, żeby tam się te plastiki w reflektorze wyrobiły? dajcie jakiś pomysł.
pewnie widoczność w trakcie przekręcania masz ograniczoną? może warto poluzować śruby reflektora i zobaczyć na własne oczy co tam boli, reflektor bez zdejmowania zderzaka da się zdemontować, chociaż trochę z tym gimnastyki. Może i się wyrobiły plastiki chociaż ile razy byś musiał wyjmować przekręcać i z powrotem by się wyrobiło, a może coś się przetopiło.
btw.
jaki klej do sklejenia reflektorów ?? i jaka pasta do polerowania szkła reflektora ?, po zabiegu szlifowania papierem na wodę.
reflektor bez zdejmowania zderzaka da się zdemontować
Nie prawda, chyba, że w przedlifcie się da, bo w polifcie na pewno nie.
Nie prawda, chyba, że w przedlifcie się da, bo w polifcie na pewno nie.
nie da sie
no ludzie przecież odkręciłem, nie była dokręcona na max ale miedzy żeberkami czarnymi się dostałem, ale mniejsza o to.
up-date a nie sory zapomniałem o tej bocznej
Panowie, pilna sprawa - gdzie dostać uszczelniacz aparatu zapłonowego D15B7. Chodzi mi o ten uszczelniacz, który ponoć znajduje się w aparacie zapłonowym i który jak puści, to wszystko w środku (palec, kopułka itd.) jest ubabranie w oleju. Jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem jak dokładnie to wygląda, ale w Haparts tego nie mają i w ASO też kupić tego nie można. Pomoże ktoś co zrobić z tym fantem? Miał ktoś z Was taki problem?
Pozdro.
no to jak nie ma tego w ASO to wymiana :P
no chyba ze sylikonem w jakis sposob
Kurde... nie uśmiecha mi się wymiana aparatu zapłonowego, bo to jest już trzeci z kolei, który w końcu dopasowałem do swojego silnika i trochę kasy już w te aparaty utopiłem:(
Może ktoś jeszcze poratuje radą co z tym zrobić.
Camellia Racing
07-11-12, 18:49
Spokojnie dostaniesz ten O-ring choćby u forumowych handlarzy :)
Może to nie miejsce i temat, nie wiem... Mam pytanie, ile będzie kosztowało zrobienie nadkoli w ej9? Pojawiły się pecherzyki które czuć pod palcami, z jednej strony 5cm z drugiej 4 cm. Dodatkowo na dole nadkoli progi też zaczynają mieć pecherzyki. Będą konieczne reperaturki? I jaki koszt z lakierowaniem? Niech wypowie się ktoś kto już naprawiał blachy u siebie...
podbijam pytanie buczacza
... ja wiem jedynie że nie tanio z tego co tu wyczytałem ;).
btw. reparaturki na dłużej starczą niż zapobiegawcze robienie.
Maniek19855
07-11-12, 20:05
A ja mam pytanko,jak zmienię kolektor ssący z mojego d14a3 na d16z6 to ile kucyków przybędzie???? Jakiś dolot coś jeszcze +4-2-1 teraz będe zakładał 4-2-1 ale na wiosne mam plany ssący wymienić....
Co do koni to szału nie będzie... Myślę że optymistyczna wersja to ok 8-10... Ale moment Ci ładnie się zmieni i to z niego będziesz czerpał przyjemność:)
Jeszcze co do tego uszczelniacza aparatu zapłonowego - wybebeszyłem aparat i dosłownie się wystraszyłem. W środku pływało mnóstwo oleju, a ten uszczelniacz w zasadzie już nie istnieje. Zrobiłem fote jak on wygląda: http://i46.tinypic.com/rw4c92.jpg
Niestety wygląda na to, że jest to integralna część obudowy i samego uszczelniacza chyba nigdzie się nie dostanie, a o cenę obudowy w ASO wolę nawet nie pytać. Chyba będzie trzeba szukać kolejnego aparatu :(
a ten uszczelniacz to nie to samo co tu http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5481-wymiana-pierscienia-uszczelniajacego-aparat-zaplonowy-honda-civic-lsi.html
Myślę że optymistyczna wersja to ok 8-10... bez wydechu za wiele sie nie zmieni. ssacy + 4-2-1 = lepszy dol i gora o te 10Nm a srodek gorszy o 10Nm
Maniek19855
08-11-12, 11:20
a długo to zajmuje roboty taka wymiana ssącego z d14a3 na d16z6??? i jest może ktoś kto bi to ogarnął???? Z okolic Poznania?
skolopendra
08-11-12, 16:13
a długo to zajmuje roboty taka wymiana ssącego z d14a3 na d16z6??
trochę zabawy jest,zwłaszcza na pierwszy raz
chce zamontowac dodatkowy zaworek zwrotny przy baku na gumowym wężu . Podejrzewam cofanie paliwa. Jaka srednica wewnętrzna jest tych wężyków? 6? 8? 10? 12mm?
zna ktoś numer części tej blaszki trzymającej OEM podłokietnik ? Nie mam u siebie tego i podłokietnik tylko na 2 śrubach z przodu się trzyma :P
Co do simeringu uszczelniającego aparat zapłonowy - da się go kupić, cena to 70zł. Spadłem z krzesła jak się dowiedziałem ile to gówienko kosztuje. Udałem się więc do pobliskiego sklepu z uszczelniaczami i dobrałem taki, który ma wymiary najbliższe oryginałowi. Oryginał to 12,1/23/6mm. Ja kupiłem 12/24/7mm., założyłem go na równy pręt, włożyłem do wiertarki i za pomocą klocka i papieru 80 na sucho zeszlifowałem równiutko do wymiaru zewnętrznego 23mm. Uszczelniacz pasuje idealnie, byłem się już żwawiej przejechać i w aparacie nie ma ani kropli oleju:)
Jak komuś przecieka aparat, to polecam taki zabieg. Koszt simeringu to 4zł + góra 15 minut roboty z dopasowaniem, więc chyba warto:)
Czy sonda lambda od D14A4 będzie pasować do kolektora wydechowego D16Z6?
Czy sonda lambda od D14A4 będzie pasować do kolektora wydechowego D16Z6?
będzie
Maniek19855
08-11-12, 19:55
Mam problem,otóż po wycięciu kata i wspawaniu rurki tak jak jadę autem i czuję troszkę tak jakby spaliny :/ i jeszcze zobaczyłem ze jak gazuje np na postoju to z tyłu mi normalne woda z tłumika leci.... chyba z powrotem kata założę bo w sumie nie miałem zapchanego i zbytnio różnicy nie poczułem po jego wywaleniu,tylko czy jak będe teraz zakładał 4-2-1 to czy nie lepiej by było bez kata?? czy kat nie będzie zakłócał 4-2-1 w jakis sposób????
I jeszcze jedno pytanie. Czy listwa wtryskowa od D14A4 będzie pasować do kolektora ssącego D16Z6. Chodzi mi o ilość mocowań, na ile śrub jest D14A4. Bo listwa wtryskowa od D16Z6 jest mocowana z 3 śruby, a od D14A4? Żebym nie musiał za bardzo nic kombinować. I czy na pewno będę musiał rozwiercać kanały dolotowe w D14A4 jakbym chciał zamontować ssaka od Z6?
Mam problem,otóż po wycięciu kata i wspawaniu rurki tak jak jadę autem i czuję troszkę tak jakby spaliny :/ i jeszcze zobaczyłem ze jak gazuje np na postoju to z tyłu mi normalne woda z tłumika leci.... chyba z powrotem kata założę bo w sumie nie miałem zapchanego i zbytnio różnicy nie poczułem po jego wywaleniu,tylko czy jak będe teraz zakładał 4-2-1 to czy nie lepiej by było bez kata?? czy kat nie będzie zakłócał 4-2-1 w jakis sposób????
Ja mam 4-2-1 z D16Z6 i katalizator i wszystko działa, tak jak powinno.
Starstruck
08-11-12, 20:58
Woda leci, bo się zwyczajnie gromadzi w układzie z powodu chociażby wilgoci w powietrzu. Wyciąłeś kata, to bardziej czuć spaliny i tyle.
Na pewno daje więcej wycięcie kata i kolektor 4-1 niż kol. 4-2-1 z katem.
chce zamontowac dodatkowy zaworek zwrotny przy baku na gumowym wężu . Podejrzewam cofanie paliwa. Jaka srednica wewnętrzna jest tych wężyków? 6? 8? 10? 12mm?
panawiam moja prosbe. Jest mi to very important.
Witam! Mam pytanie związane z przepustnicą. Posiadam w swoim EJ9 D16Z6 (+dolot cai 4-2-1 ebay przelot 2,25") i chcę zamontować przepustnicę z H22/B18C4, czy po takim zabiegu spalanie wzrośnie? Mocno?
Pytam ponieważ nie chce mieć w 1.6 spalania jak w 2.2 litra ;)
Czy wymieniając przepustnicę trzeba oddawać auto na strojenie?
By to miało ręce i nogi konieczne będzie strojenie.
Oki a jak sie ma sprawa spalania ? Wzrosnie? O 0,5 - 1 L czy raczej spodziewac sie duzo wyzszego spalania np. o ok 3 l/100
Bez strojenia i kolektora rozwierconego pod przepustnicę to nie ma za bardzo sensu. Spalanie za dużo nie wzrośnie, osiągi tak samo.
Maniek19855
09-11-12, 16:37
Pany jak to wygląda z parówą simota nie trzeba jej odgradzać od komory silnika??Bo z tego co widze to nikt nie ma odgrodzonej od ciepłego.....
... jak to nie ma? Cała masa projektów na forum ma stożek na parówie odgrodzony. To w zasadzie obowiązek - bez doprowadzenia zimnego powietrza i odgrodzenia parówa zupełnie nie ma sensu, co więcej, przyniesie to same straty.
Pany jak to wygląda z parówą simota nie trzeba jej odgradzać od komory silnika??Bo z tego co widze to nikt nie ma odgrodzonej od ciepłego.....
Pewnie, że nie trzeba tak samo jak nie trzeba zmieniać opon na zimowe itp.:p Ale tak jak kolega pisze wyżej.... to same straty:)
Maniek19855
09-11-12, 17:05
To jak wygląda odgrodzona parówa??? Prześlicie jakiś link bo nie mogę znaleźć :/ a Powiedzcie mi bo mam zamiar kupić parówę tylko do d14a4 jak mam pionową przepustnicę to jak to podłączyć???
Maniek19855
09-11-12, 17:14
No właśnie nie wiem :/ tak mi sie wydaje,ale jak założe kolanko to parówa nie cofnie sie automatycznie do tyłu?? Bo bym wolał,żeby była przy lampie w narożniku....
Już widze jak to wygląda na pionowe przepustnic :/ trochę kaszna bo jak to potem odgrodzić??
http://hondateam.phorum.pl/viewtopic.php?p=32771
Chyba żebym takie coś wyczarował jak ten koleś,zimne by leciało w sumie...jeszcze jak owinę 4-2-1 taśmą to takiem temp w silniku już aż nie będzie co gadacie??
http://imageshack.us/photo/my-images/710/p1010535t.jpg/
Wg mnie lepiej na początek zamiast modzenia dolotu parówami i innymi wynalazkami przejść na ssaka poziomego, potem zająć się doprowadzeniem zimnego a na końcu modzić parówę.
Daruj sobie tą parówę. Załóż ssaka od Z6, dolot też Z6 bez rezonatora, do tego jakaś wkładka (np K&N), zrób dziurę w podłużnicy i doprowadź do tego spiro rurą powietrze ze zderzaka. Będziesz miał znacznie lepszy dolot niż ta parówa ;-)
Starstruck
09-11-12, 17:45
Ssak D15B7 do D14 wystarczy w 100%. Dodatkowo jest tańszy. Kolega wyżej dobrze mówi, tak będzie najefektywniej.
Maniek19855
09-11-12, 17:49
Chyba macie rację :]
Chba ze w zime,bo ja teraz zdjalem i przy zimnym ogolnie powitrzu mam wrazenie ze lepiej jest
Mam mała usterkę przedniej lampy. Otóż słychać silniczek jednak elektryczna regulacja nie działa. Druga lampa działa bez problemu. Co może być przyczyną?
Jakiej firmy polecacie filtr paliwa?
Mam mała usterkę przedniej lampy. Otóż słychać silniczek jednak elektryczna regulacja nie działa. Druga lampa działa bez problemu. Co może być przyczyną?
Skoro słychać, że silniczek działa jak piszesz, to podejrzewam że problem tkwi w jego łączeniu z odbłyśnikiem reflektora.
Możliwe, że ułamała się końcówka silniczka tkwiąca w reflektorze, albo po prostu "wyskoczyła" jakimś cudem z odbłyśnika. Bez wyjęcia reflektora i demontarzu silniczka ciężko będzie stwierdzić raczej.
Jakiej firmy polecacie filtr paliwa?
Ja od zawsze używam Mann'a, model: WK 68/1 x, ale Ty w EK3 pewnie masz inny.
Jeszcze odnosnie przepustnicy z H22 do D16Z6, skoro nie daje przyrostow mocy to po co ludzie ja montuja? I czy polecacie zamiast przepustnicy cos co bedzie bardziej oplacalne i podobne cenowo?
Przypomne ze mam D16Z6 z simota big tube + CAI, ebay 4-2-1 i koncowy przelot 2,25" by DJHammer
sacrosaint
10-11-12, 11:43
Sama przepustnica nic nie da, będziesz i tak miał zwężkę w postaci kolektora... Powinieneś go rozwiercić..
Efekty daje dopiero przepustnica + rozwiercony pod jej średnicę kolektor ssący + strojenie.
Sama przepustnica nie da nic.
Noo wiadomo ssak bedzie rozwiercony i wszystko wystrojone :) moze jeszcze jakies mody ale to juz zalezy tylko i wylacznie od $, oki to dziekuje wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam :)
Panowie jakie teraz przeguby sie kupuje cena/jakosc?
Panowie jakie teraz przeguby sie kupuje cena/jakosc?
Jakie się kupuje, to Ci nie powiem/napiszę, ale tam gdzie serwisuję [H] twierdzą, że Pascal to syf.
Jest jakaś kostka z prawej strony klapy bagażnika (w takim gumowym oplocie) żeby bez problemu można było zdjąć klapę?
Jest jakaś kostka z prawej strony klapy bagażnika (w takim gumowym oplocie) żeby bez problemu można było zdjąć klapę?
Kostka? Chcesz zdemontować klapę? To musisz zdjąć pokrycie klapy i plastik przy jej górnej krawędzi, poodłączać kable od wycieraczki, centralnego i ogrzewania szyby. Potem odkręcasz 4 śrubki i klapa wolna.
Kostka? Chcesz zdemontować klapę? To musisz zdjąć pokrycie klapy i plastik przy jej górnej krawędzi, poodłączać kable od wycieraczki, centralnego i ogrzewania szyby. Potem odkręcasz 4 śrubki i klapa wolna.
Czyli całą wiązkę kabli muszę wyjąć z pokrywy bagażnika po prawej stronie?
Tak. Tylko przywiąż do nich najpierw jakiś sznurek albo drut bo możesz mieć kłopot, żeby je z powrotem wepchnąć.
Maniek19855
10-11-12, 21:27
Pany mam sprawę,zdecydowałem że do mojej d14a3 będe zakładał stożka,i teraz mam prośbę by ktoś mi wysłał linki które kolanko mam kupić do pionowej przepustnicy i potem rurę by to połączyć i dolecieć tą rurą pod samą prawie lampę i jaki stożek by to na końcu złączyć??? bo nie robiłem tego jeszcze i jestem zielonyyyyy,do stożka będę miał zimne podłączone ze zderzaka i potem stożka odgrodzę...tylko nie wiem jakie te rury,kolanko,średnicę i stożek bo na to wszedł.....dzięki :]
Jeśli któryś z Was mógłby coś podpowiedzieć... w moim ej6 mam ostatnio problem ze wskaźnikiem ilości paliwa, tzn. po odpaleniu auta przez jakiś czas pokazuje rzeczywisty stan zużycia, natomiast po 20-30 minutach ciągłej jazdy, wskazówka podnosi się i permanentnie wskazuje pełny bak. Gdzie szukać przyczyn?
donald1992
11-11-12, 12:45
tez tak mi sie zdarzylo kiedys.Koledze tez to sie zdarza wiec mozliwe ze czasami tak swiruja te wskazniki
Mnie się to zdarza jak zostawie auto(silnik zgaszony) z włączonymi światłami pozycyjnymi lub mijania. Po ponownym uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy wskazówka wraca do właściwego poziomu.
od jakiego innego silnika z civica podejdzie miska olejowa do d16y7? I czy ewentualnie spawanie miski olejowej ma sens? I jakie uszczelki miski dają radę?
Mnie się to zdarza jak zostawie auto(silnik zgaszony) z włączonymi światłami pozycyjnymi lub mijania. Po ponownym uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy wskazówka wraca do właściwego poziomu.
Mam dokładnie to samo. Już się zaczynałem zastanawiać, czy to przypadkiem nie jest przez źle zrobioną wiązkę pod swapa, ale wychodzi na to, że to norma. Chociaż nie przypominam sobie by zdarzyło mi się coś takiego mając D14.
Już się zaczynałem zastanawiać, czy to przypadkiem nie jest przez źle zrobioną wiązkę pod swapa
To napewno nie bo ja to miałem nawet wcześniej jeszcze jak było Y7 i totalnie seryjna i nieruszana elektryka. Teraz nawet nie sprawdzałem czy to występuje....ale podrażniłeś moją ciekawość:)
od jakiego innego silnika z civica podejdzie miska olejowa do d16y7?
Od każdej jednej d16-stki w której bagnet od sprawdzania oleju wchodzi z boku silnika tak jak w y7.....od d15z6 i d14-stek chyba też by micha podeszła ale głowy sobie nie dam za to uciąć:)
Starstruck
11-11-12, 14:18
Od D15Z6 nie podejdzie ,bo tam jest amelinowa micha, trochę inna (nawet uszczelkę ma inną).
d14 powinna podejsc spokojnie
Od D15Z6 nie podejdzie ,bo tam jest amelinowa micha,
Tego nie pomalujesz:p.....Sorry nie mogłem się powstrzymać:)
Skoro tak to z d14 może być podobnie, szukaj więc michy od d16-stki z bocznym bagnetem. Chyba najbezpieczniejsza opcja.
d14 do d16y7 powinna podejsc bo jest ta sama uszczelka miski :P
siema czy wie ktos czy kluczyk w 6g ej8 jest rozbieralnyjesli tak to jak to zrobic?gdzie znajduje sie immo?pozdro
d14 do d16y7 powinna podejsc bo jest ta sama uszczelka miski :P
Nie z każdej D14 będzie pasować.
Z D14a3/4 chyba podejdzie, ale w D14Z1/2 występowały już 2 rodzaje uszczelek miski, a wiec i 2 rodzaje misek.
siema czy wie ktos czy kluczyk w 6g ej8 jest rozbieralnyjesli tak to jak to zrobic?gdzie znajduje sie immo?pozdro
nie jest. immo jest zatopione w plastyku kluczyka, a odbiornik to kostka w kompie
Nie z każdej D14 będzie pasować.
Z D14a3/4 chyba podejdzie, ale w D14Z1/2 występowały już 2 rodzaje uszczelek miski, a wiec i 2 rodzaje misek.
no wlasnie mialem na mysli d14a3/4 ;] ale dzieki za sprostowanie
czyli reasumując do d16y7 na 100% podejdzie miska olejowa z silników o oznaczeniach: ?
licze na szybka odp bo jestem w trakcie montazu przedniego zawieszenia i chce wymienic przegłub od str kierowcy(długa pół oska) nie chce wyciagac całej oski bo sa jakies ku**** opaski przy skrzyni ktorych nie da sie sciagnac... mozna to jakoś zrobić inaczej? Ogólnie chcem wyciagnac stary przegłub ale ta blokada na to nie pozwala w srodku, poprzedni z prawej strony wyciagnolem cały bo nie bylo problemu i rozłupałem tak jak orzecha:) i dalem nowy zestaw i teraz mam problem z tym drugim poradzicie cos?
czyli reasumując do d16y7 na 100% podejdzie miska olejowa z silników o oznaczeniach: ?
D13B7
D14A3, D14A4, D14A7, D14A8
D14Z1, D14Z2 (UWAGA!!! występowały 2 rodzaje uszczelek)
D14Z5, D14Z6
D15Z3, D15Z6, D15Z8 (UWAGA!!! występowały 2 rodzaje uszczelek)
D15Y3
D16Y2, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8
D16B2, D16B6, D16B7
D16W2, D16W3, D16W4
D16Y
D17A5
D17Z2, D17Z3
kruszyna9227
11-11-12, 17:05
licze na szybka odp bo jestem w trakcie montazu przedniego zawieszenia i chce wymienic przegłub od str kierowcy(długa pół oska) nie chce wyciagac całej oski bo sa jakies ku**** opaski przy skrzyni ktorych nie da sie sciagnac... mozna to jakoś zrobić inaczej? Ogólnie chcem wyciagnac stary przegłub ale ta blokada na to nie pozwala w srodku, poprzedni z prawej strony wyciagnolem cały bo nie bylo problemu i rozłupałem tak jak orzecha:) i dalem nowy zestaw i teraz mam problem z tym drugim poradzicie cos?
Mlotkiem go spukaj, zejdzie .
Co może być nie tak z ogrzewaniem? Otóż dość długo się nagrzewa. Od domu do pewnego punktu w innych autach już czuć lekki podmuch cieplego powietrza. W mojej Hani nadal zimno. Jak jadę spokojnie to nawet 15km nie wystarczy, żeby zmniejszyć ogrzewanie z max na inną temp. Jednak jak przelecę kawałek na wysokich obrotach to już robi się fajnie ciepło i muszę zmniejszać temp ogrzewania. Choć nie zawsze tak jest. Co może być przyczyną tego problemu?
bednar_ek35
11-11-12, 17:48
Co może być przyczyną tego problemu?
Radze wymienić termostat.
Raider$ najlepiej jak wycągniesz całą półoś,żeby wyszedł Ci przegub wewnętrzny ze skrzyni musisz włożyć coś płaskiego pomiędzy przegub a skrzynie i podważyć,powinien wyjść bez większego problemu.
mlotkiem sie zpukac nie chcial podiolem taktyke wyzszosci człowieka i go rozłupałem jak orzech wlasnie zakladam nowy:) sprawa zalatwiona
Maniek19855
11-11-12, 20:08
Pany mam sprawę,zdecydowałem że do mojej d14a3 będe zakładał stożka,i teraz mam prośbę by ktoś mi wysłał linki które kolanko mam kupić do pionowej przepustnicy i potem rurę by to połączyć i dolecieć tą rurą pod samą prawie lampę i jaki stożek by to na końcu złączyć??? bo nie robiłem tego jeszcze i jestem zielonyyyyy,do stożka będę miał zimne podłączone ze zderzaka i potem stożka odgrodzę...tylko nie wiem jakie te rury,kolanko,średnicę i stożek bo na to wszedł....Bo jutro chce zamówić i nie wiem co z czym połączyć :/
które kolanko mam kupić do pionowej przepustnicy ???
zewnętrzna średnica przepustnicy = wewnętrzna średnica kolanka
Inaczej to ja tego raczej nie widzę.
Maniek19855
11-11-12, 21:08
Już wszytko wiem,to by pasowało do mojej tylko nie wiem co to za firma do stożka,ale stożka nie muszę kupować także zawsze mogę kupić innej firmy
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-civic-96-2001-1-4-dolot-stozek-i2747265352.html
Jest sens na te rury i kolano wydac 180zł czy może gdzieś taniej dostane??
Już wszytko wiem,to by pasowało do mojej tylko nie wiem co to za firma do stożka,ale stożka nie muszę kupować także zawsze mogę kupić innej firmy
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-civic-96-2001-1-4-dolot-stozek-i2747265352.html
Jest sens na te rury i kolano wydac 180zł czy może gdzieś taniej dostane??
Jeśli masz zamiar potem grzebać przy poziomym ssaku to nie ma sensu wydawać zbyt wielkich pieniędzy na rury które potem będziesz musiał przerobić/sprzedać/wyrzucić.
Kup kolanko 90 stopni,
np. to:
http://allegro.pl/kolanko-dolotu-powietrza-90-stopni-77-5-mm-blue-i2764670651.html
do tego porządny stożek (bo jego będziesz potem używał)
np. K&N http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek-cai-kn-kn-hks-simota-i2772229047.html
i do tego kibelrurę 75mm z castoramy za ~10-15 zł.
Po pierwsze to jaki jest sens wkładania stożka przy tak beznadziejnym ssaku. Najpierw wymień ssący bo ten to porażka a potem to i tak lepiej wywalić rezonator i jakąś OEM puchę z wkładką założyć niż stożki, srożki i inne parówy. Po drugie ten stożek z linku to nie K&N więc ja bym go jednak nie polecał.
Maniek19855
12-11-12, 10:16
Ludzie montują na pionowej i jakos latają,na drugi rok ssaka wymienie a tak to chociaz chciałem stożka dać,odgrodzić go i zimne pociągnąć zawsze już inaczej by było...tylko nie wiem co tu wziąć czy ten zestwa czy kolanko i kibel rure?? Tylko kolanko to nie ma średnicy czasami 67,a nie 77????
A jak bym zapodał tą kibel rure to co wtedy z odmą????
Możesz założyć filterek na odmę lub wyrzeźbić krociec w rurze.
Maniek19855
12-11-12, 14:09
Jak bym kupil to kolanka 67/77 i dalej leciał rurą 77 pod lampę to ile tak tej rury bym musiał miec??? A co właśnie z tą odmą?? Musi być podłączona?? Bo jak patrząc to taniej wyjdzie niż ten zestaw co dałem wyżej,i do tego zamiast tego filtra to k&N bym kupił
jak zdjąc kierunkowskaz (nad kołem) w civicu 6 genie
jak zdjąc kierunkowskaz (nad kołem) w civicu 6 genie
z prawej strony kierunkowskazu masz takie jakby wyciecie,musisz włożyc tam mały cienki srubokret i wcisnac(tam jest taka sprezynujaca blaszka)jak ja docisniesz to normalnie podwaz i wyjdzie.
sacrosaint
12-11-12, 14:53
jak zdjąc kierunkowskaz (nad kołem) w civicu 6 genie
Albo otwórz szeroko drzwi i wtedy go wypchnij od środka
Jak bym kupil to kolanka 67/77 i dalej leciał rurą 77 pod lampę to ile tak tej rury bym musiał miec??? A co właśnie z tą odmą?? Musi być podłączona?? Bo jak patrząc to taniej wyjdzie niż ten zestaw co dałem wyżej,i do tego zamiast tego filtra to k&N bym kupił
Zastanawiam się cały czas dlaczego tak bardzo uparłeś się na tego typu rozwiązanie w swoim silniku. Nie lepiej po prostu wyrzucić rezonator, założyć wkładkę (chociażby SIMOTĘ lub K&N) podprowadzić zimne spiro rurą i będzie to działało lepiej niż te Twoje kibel rury z kolankami?
D13B7
D14A3, D14A4, D14A7, D14A8
D14Z1, D14Z2 (UWAGA!!! występowały 2 rodzaje uszczelek)
D14Z5, D14Z6
D15Z3, D15Z6, D15Z8 (UWAGA!!! występowały 2 rodzaje uszczelek)
D15Y3
D16Y2, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8
D16B2, D16B6, D16B7
D16W2, D16W3, D16W4
D16Y
D17A5
D17Z2, D17Z3
dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-) czyli z V gen np d15b2/b7 nie będą pasować?
Zastanawiam się cały czas dlaczego tak bardzo uparłeś się na tego typu rozwiązanie w swoim silniku. Nie lepiej po prostu wyrzucić rezonator, założyć wkładkę (chociażby SIMOTĘ lub K&N) podprowadzić zimne spiro rurą i będzie to działało lepiej niż te Twoje kibel rury z kolankami?
Niestety do niektórych nie docierają racjonalne rozwiązania. Wolą podrutować kibel rury, założyć stożka i jak zacznie to drzeć mordę, to od razu myślą, że jest 20 koni więcej. W rzeczywistości jednak auto jest bardziej zamulone, ale darcie mordy z dolotu na tyle to zagłuszy, że efekt zamuły zdaje się być zupełnie odwrotny;)
@Maniek - tak jak już Ci wcześniej pisałem - nie cuduj i nie inwestuj w tego badziewnego ssaka z D14. Zakładaj poziomego ssaka, oryginalny dolot bez rezonatora + wkładka K&N, a do tego zimne ze zderzaka podciągnięte spiro rurą. Na tym zestawie poczujesz różnicę.
Nie masz teraz na to czasu/pieniędzy, to uzbieraj sobie wszystko powolutku i na wiosnę sobie to poskładasz.
Babranie się z dolotem do pionowego ssaka nie ma zupełnie sensu - szkoda na to pieniędzy (nawet jeśli są to małe kwoty) i czasu.
A ja z pytaniem... Czy jest różnica w tylnych amorkach.. mianowicie prawy/lewy czy są identyczne? ej9 d14a3
Jaką najlepsza pozycje ( :rolleyes: )....
proponujecie do konserwowania nadkoli ? :p Nie chcę się męczyć jak głupi nie wiedząc jak skoro mogę sie zapytać doswiadczonych :)
Na pieska:p
Głupie pytanie, głupia odp.
k r y s t i a n
12-11-12, 19:32
mam pytanie posiadam swap hamulcy tył miało byc 240 mm ale dzis zmierzyłem i mam 237 z civica IV musze zmienic tarcze i tu pytanie czy podejdzie tarcza 239mm?
a zacisk jaki?
jak chcesz wieksza tarcze to musisz zacisk zeby pasowal
k r y s t i a n
12-11-12, 19:49
A jest opcja taka zeby na ten zacisk pasowało 239mm?
Maniek19855
12-11-12, 20:14
Oj chłopaki ale sie czepiacie :p ogólnie mam stożek który leży i chcialbym go założyć,ale nie wiem ile tej rury i jaką kupić a tu nikt nie doradzi tylko ble ble ble :] ja ten stożek założe i zimne podciągne i odgrodzę to nie będzie tak źle... zawsze inny dźwiek silnika niż wkładka K&N
sacrosaint
12-11-12, 22:58
Jeśli koniecznie musisz, to załóż ten stożek na seryjną rurę, bo jak zmienisz długość układu to będzie tylko gorzej.
Marcin_civic
12-11-12, 23:19
Pany,Pany mam pytanie co mam zrobic? :P bo nie wiem,dzisiaj wy*****a mi sonda lamdba z kolektora.. ;/ kupic nową sonde i co dalej?
Pany,Pany mam pytanie co mam zrobic? :P bo nie wiem,dzisiaj wy*****a mi sonda lamdba z kolektora.. ;/ kupic nową sonde i co dalej?
Co znaczy "wy*****a" ? Wypadła czy się "wysrała" ?
Jak się tylko zepsuła to kupić nową, zamontować i po problemie.
Marcin_civic
12-11-12, 23:29
wypadła,i mysle zeby teraz kupic nową tylko jak zamontowac? to jest wkręcane czy spawane
poka foto bo nie uwierze :P
generalnie jest wkrecana, ale nie powinna sie sama wykrecic, no chyba ze kolektor pekl...
Marcin_civic
12-11-12, 23:42
jutro zrobie foto, no ja tez byłem lekko w szoku ale ona sie nie wykręciła tylko wyjebala.. :P jak mam mówic szczerze a kolektor jest caly
czy wymiana miski olejowej w d16y7 jest skomplikowana? trzeba ruszać coś od kolektora czy wystarczy odkręcić miskę i po sprawie?
Nie jest skomplikowana, ale może być nieco uciążliwa (w zależności od wersji silnika). Z doświadczenia z D15B2 mogę powiedzieć tyle, że trzeba zrzucić kolektor wydechowy, osłonę koła zamachowego i poodkręcać wszystkie śrubki oraz nakrętki miski. Tyle z demontażu. Musisz jednak sprawdzić jak jest w Y7, bo , bardzo możliwe, że kolektor wydechowy idzie nieco inaczej, przez co jest więcej miejsca i nie trzeba byłoby go odkręcać by wyjąć miskę.
Maniek19855
13-11-12, 13:41
Jak dam tą kibel rurę na dolot, to na odmę dam filterek a co z czujnikiem temp powietrza??? w d14a3??gdzie go podpiąć??
Wywiercasz albo wycinasz dziurę w kibelrurze o średnicy czujnika i po prostu go wpinasz. Czujnik można wyjąc z seryjnej puszki. Jest dwuczęściowy i obie części da się wyjąć.
Maniek19855
13-11-12, 14:33
I nie będzie tam jakiś nieszczelności jak zrobię tą dziurę i wsadzę ten czujnik???? na odmę ten filterek średnica 9mm staczy?? Cały czas sie zastanawiam,czy nie stracę dużo na dole przez ten stożek....jak mu zimne podciągne??
Podobno filterek na odmę ma mieć wejście 12mm.
Maniek19855
13-11-12, 14:52
No właśnie i nie wiem jaki zamówić ;/
Starstruck
13-11-12, 14:57
12 mm
I nie będzie tam jakiś nieszczelności jak zrobię tą dziurę i wsadzę ten czujnik????
Nie pamiętam już dokładnie konstrukcji czujnika (czy była tam jakaś uszczelka), ale zawsze można włożyć go na sylikon.
Cały czas sie zastanawiam,czy nie stracę dużo na dole przez ten stożek....jak mu zimne podciągne??
Zimne powietrze na pewno nie zaszkodzi (w skrócie im zimniej tym lepiej, oczywiście bez skrajności). Jedyne czego jednak bym się spodziewał po takich przeróbkach to dźwięk stożka. Wszelka poprawa osiągów będzie mocno subiektywna.
Maseratidawid
13-11-12, 16:53
moze ktos ma na stanie zderzak do przedlifta w kolorze ciemna wisnia przedni i za ile mozna kupic ?? albo jak skleic go i czym bo mialem ostatnio mala stluczke w slupek i mam nad tablica rejestracyjna pekniety :)
jaki najlepszy tlumik do D14A4 ?? bo rozwalilem ostatnio przez progi zwalniajace na bemowie na osiedlu tlumik srodkowy i tak mysle zeby caly z kolektorem wymienic na cos lepszego:)
moze ktos ma na stanie zderzak do przedlifta w kolorze ciemna wisnia przedni i za ile mozna kupic ?? albo jak skleic go i czym bo mialem ostatnio mala stluczke w slupek i mam nad tablica rejestracyjna pekniety :)
http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?18-Kupię
jaki najlepszy tlumik do D14A4 ?? bo rozwalilem ostatnio przez progi zwalniajace na bemowie na osiedlu tlumik srodkowy i tak mysle zeby caly z kolektorem wymienic na cos lepszego:)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator
No właśnie i nie wiem jaki zamówić ;/
Z tego co na allegro jest to Simota wydaje się być jedynym słusznym rozwiązaniem.
Maniek19855
13-11-12, 18:58
To jakie w sumie to kolanko zamówić?? Bo na allegro nie widzę takiego 67/77 a teraz powiedzcie mi bo rury pcv nie ma 77 tylko 75 czy te 2mm będzie robiło różnice jakąś jak ścisne opaską??? Wyślicie mi linka z tym kolankiem jak ktoś wie gdzie szukać
Wyślicie mi linka z tym kolankiem jak ktoś wie gdzie szukać
Oby ta cała sytuacja nie skończyła się tym, że nie kupisz tego, co Ci jest potrzebne, tylko to, co Ci będzie chciał ktoś sprzedać.
:p
Matko Boska Częstochowska ile można o tym stożku nawijać(?) Nie żebym się czepiał ale to jest temat do krótkich pytań i odp. a nie do porad nt. dolotu, które ciągną się już kilka stron. Polecam popytać tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd&highlight=wkladki
<peace>
Nie żebym się czepiał ale to jest temat do krótkich pytań i odp. a nie do porad nt. dolotu, które ciągną się już kilka stron.
Dissnej daj spokój. Dolot rzecz ważna.
:D
Potrzebuje porady odnośnie spręzyn Eibacha. Oznaczenie EW 4015, bedzie taki zestaw pasował do 3D? BO niestety nie udalo mi się zweryfokować czy jest to komplet do MA,MB itd, czy EJ,EK?
Potrzebuje porady odnośnie spręzyn Eibacha. Oznaczenie EW 4015, bedzie taki zestaw pasował do 3D? BO niestety nie udalo mi się zweryfokować czy jest to komplet do MA,MB itd, czy EJ,EK?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?86-Sprezymy-Eibach
mam taki problem w d16y7, że na biegu jałowym słychać jakiś taki delikatny dźwięk, który znika jeżeli wcisnę sprzęgło w podłogę. O co może chodzić?
O łożyska w skrzyni biegów.
i co powinno być teraz moim kolejnym krokiem? Jak temu zaradzić?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.