Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie, szybka odpowiedź vol.2
http://haparts.pl/search?st_search%5...h%5Bdetail%5D=
Który z tych będzie pasował ? Albo poproszę o linka
byle jaki do benzyn filtr oleju jest taki sam do kazdego civica od chyba 88roku do dzis tylko s2000 ma inny
Ustawianie świateł. Instrukcja każe jechać do ASO... Gdzie są śruby do regulacji? Można temat samemu ogarnąć bez rozbierania przodu auta?
tu masz punkty gdzie ustawiasz światła
lampa lewa
http://i57.tinypic.com/mc4x9i.jpg
lampa prawa
http://i58.tinypic.com/2s63se9.jpg
przepraszam za rozmiar fotek ,ale to na szybko,w prawej lampie jest łatwy dostęp do krzyżaka,w lewej lampie po wyjęciu zbiornika wyrównaczego jest dostęp bardzo dobry
tu masz punkty gdzie ustawiasz światła
Dziękuję za ilustracje. Na pewno pomogą. Małej dłoni nie mam niestety, ale może długi wkrętak da radę :)
Szwagier pyta - co ile kilometrow wymienia sie pasek w 1.8?
Ewidentnie brakuje mi tej osłony. Pocieszyłeś mnie, że brakuje mi tylko jednego elementu porównując z Twoim zdjęciem.
Ewidentnie brakuje mi tej osłony. Pocieszyłeś mnie, że brakuje mi tylko jednego elementu porównując z Twoim zdjęciem.
dla ścisłości - zdjęcie pożyczone z sieci, zaznaczyłem tylko element.
Szwagier pyta - co ile kilometrow wymienia sie pasek w 1.8?
Osprzętu - jak napinacz wychodzi poza zakres pracy/ jak pasek wygląda na zużyty.
Pasek rozrządu - nie istnieje , 1.8 jest na łańcuchu rozrządu który jedynie przy ustawianiu zaworów sprawdza się czy wygląda ok - jakoś nie słyszałem aby ktokolwiek go wymieniał.
Szwagier pyta - co ile kilometrow wymienia sie pasek w 1.8?
Jeżeli chodzi o pasek rozrządu to w silniku R18A2 w ogóle się nie wymienia, tam jest łańcuch.
a jak jest w 2,2 z paskiem\lancuchem?
Panowie, potrzebuje waszej porady. W niedlugim czasie bede musial zmienic tablice w swoim FN2, gdyz byly wlasciciel zalozyl sobie "ala" brytyjskie i srednio mozna legalnie na nich jezdzic. Po za tym jakos nie przemawia do mnie koncepcja jezdzenia autem "british wanna be". Dlatego tez chce zmienic blachy na legalne, irlandzkie i tu licze na wasze zdanie, gdyz jesli chodzi o wielkosc i rozmiar tablic mam wolna reke :)
Moga byc normalne europejskie, moga byc jdm albo przod taki, a tyl taki lub odwrotnie. Kombinacja dowolna. W calym swoim, zyciu na "zywo" widzialem wszystkie "ufo" tylko z tablicami europejskimi i nie mam porownania jak na zywo wygladaja JDM na tej budzie. Moze ktos z Was widzial by napisac kilka slow?
Dwa przykladowe zdjecia mojego auta:
http://zapodaj.net/908a3fca61957.jpg.html
http://zapodaj.net/ed3e8fab7728a.jpg.html
Znalazlem na szybko fotki FN2 (z bodykitem mugena) z japonskimi blachami. IMO tyl wyglada fajnie, ale z przodu jakos lepiej mi sie widzi bardziej europejski format.
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-1.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-2.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-3.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-4.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-5.jpg
Znalazlem na szybko fotki FN2 (z bodykitem mugena) z japonskimi blachami. IMO tyl wyglada fajnie, ale z przodu jakos lepiej mi sie widzi bardziej europejski format.
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-1.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-2.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-3.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-4.jpg
http://i588.photobucket.com/albums/ss330/22reg/Forum%20stuff/Civic_Type_R_Mugen-5.jpg
z przodu jak wąs adolfa trochę ta tablica wygląda.
a jak jest w 2,2 z paskiem\lancuchem?
Łańcuch generalnie niezniszczalny ale czasami lubi się naciągnąć więc trzeba słuchać co się dzieje.
Pasek jest Panowie! Napędza alternator i klimę.
czyli pasek alternatora wypada zmienic kiedys
Dzieki filipfm!! Chyba wrzuce na tyl JDM bo wyglada fajnie :)
Panowie, wiadomo, ze nie chodzilo mi o rozrzad bo jest tam lancuch tylko o pasek alternatora, klimy itd. Przy jakim przebiegu sie go zmienia?
Dzieki filipfm!! Chyba wrzuce na tyl JDM bo wyglada fajnie :)
Panowie, wiadomo, ze nie chodzilo mi o rozrzad bo jest tam lancuch tylko o pasek alternatora, klimy itd. Przy jakim przebiegu sie go zmienia?
sprawdz poprzednia strone, nie jest to okreslone przebiegiem
czyli pasek alternatora wypada zmienic kiedys
Kiedyś wypada :)
Jak masz rocznik 2006 to wypadało by już :D
Poszukaj sobie tematu na temat paska w 2.2 są tam opisane patenty jak poradzić sobie z napinaczem.
Bo w 2.2 zrobienie tego samodzielnie bez przygotowania jest skazane na porażkę - napinacz jest bardzo silny i bez dobrego klucza nie dasz rady.
witam. przeguby zew. dają o sobie znać, zbliża się czas wymiany, tylko jest jeden problem, mianowicie, mam wersje USA, sedan 1.8 2007 r. (LX) na jednym z portali aukcyjnych znalazłem przeguby zew. do wersji EU, pytanie czy w wersji USA są takie same? czy ktoś z forumowiczów posiadających wersje USA wymieniał ten element? i drugie pytanie, od jakiegoś czasu słyszę głośne stukniecie jak przyśpieszam (okolice prawego przedniego koła), kiedy przyhamuje i znowu przyśpieszam tak samo, ale, gdy przyśpieszam łagodnie to tego nie ma, podobnie jak hamuje silnikiem, nie używając hamulców...jadę na szarpaki dziś, ale może ktoś to miał i podzieli się wiedzą....
butler.gdansk
11-05-15, 10:30
Ja miałem takie objawy jak mi tylne tylne tuleje w wahaczu się rozsypały.
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i nie wiedziałem w jakim dziale umieścić ten post ( nie do wszystkich mam dostęp). Mam problem ze znalezieniem tylnej, prawej osłony na tarcze hamulcową do HC 8 diesel 2,2 - 2006r. Proszę o pomoc w jeje znalezieniu (nowa, używana) oraz o odpowiedz na pytania czy istnieją jakieś zamienniki, co może spowodować dłuższy brak tej części, lepiej kupić nową czy oszczędzić na używanej?
Z góry dziękuję za pomoc:cool:
Witam
Potrzebuję osłonę przegubu wewnętrznego/strona skrzyni - civic si FA5. Przypadkowo uszkodziliśmy gumę podczas pracy przy zawieszeniu...trzeba wymienić.
Pytanie czy będzie pasować od accorda z silnikiem 2.0/2.4 / ep3 / fn2 ? Po zdjęciach wydaje się to samo. Gdzie to mogę dostać?
Maciej
Panowie, nie wiem co sie cholerka narobilo.
Odlaczylem dzisiaj akumulator bo zakladalem odciecie paliwa. Po zlozeniu wszystkiego do kupy wyswietlacz mam w MILACH!! Oczywiscie przycisk przelaczania km/mile nie reaguje. Nie wiem co jest grane...
Dodam, ze resetowalem trase A i B przyciskiem reset na kierownicy.
HELP!
Spróbuj zmienić jednostki w menu wyświetlacza.
Sprawa okazala sie byc banalnie prosta. Wystarczylo przytrzymac przycisk km/mile zamiast go poprostu klikac :)
Klocki hamulcowe mają styk zużycia czy tylko blaszkę hałasującą jak klocki mają się już ku końcowi?
marcin001984
12-05-15, 11:44
Poznasz po dźwięku że klocki są już do wymiany
Klocki hamulcowe mają styk zużycia czy tylko blaszkę hałasującą jak klocki mają się już ku końcowi?
blaszka
Nie działa mi sterowanie wysokości świateł mijania oraz długich prawego reflektora.
Czy jest zabezpieczenie w skrzynce bezpieczników?
Znalazłem 3 przewody od silniczka w lampie i okazało się że na jednym-czerwonym przrzewodzie nie ma napięcia podłączyłem bezpośrednio z akomulatora no i silniczek działa.
Dałem zasilanie z postojówek ale to chyba zły pomysł bo na mijania jest regulacja a na drogowych-długich nie ma regulacji wysokości świateł.
Zasilanie wydaje mi się że powinno być z bezpiecznika nr.1 a co dalej gdzie szukać przerwy w zasilaniu.
Pozdr.Mirek
Poznasz po dźwięku że klocki są już do wymiany
No właśnie juz trochę słychać. Dodatkowo przy odpalaniu pojawia się symbol ręcznego wiec myślałem ze może klocki mają styki ale to pewnie przez niski poziom płynu.
marcin001984
12-05-15, 18:29
VIII gen nie sygnalizuje że klocki są do wymiany, jeśli się zapaliła lampka to poziom płynu jest za niski. Zdejmij koło i sprawdź klocki ile jeszcze mają "mięsa"
Nie działa mi sterowanie wysokości świateł...
Mam podobny problem... Dzisiaj podczas wymiany żarówek zauważyłem, że po prawej nie działa mi elektryczna regulacja reflektora, w dodatku ząbki od manualnej regulacji wkrętakiem są "wyskrobane". Jako że końcówka na kluczyk M5 jest pod pompą ABSu praktycznie nie ma do niej dojścia. Czy ktoś już musiał radzić sobie z takim "zonkiem"? Czy można dokupić i wymienić samą regulację czy muszę szukać kompletnego reflektora? Światło mijania świeci mi zdecydowanie za blisko i muszę to jakoś ogarnąć...
No właśnie juz trochę słychać. Dodatkowo przy odpalaniu pojawia się symbol ręcznego wiec myślałem ze może klocki mają styki ale to pewnie przez niski poziom płynu.
To też świadczy o zużyciu klocków hamulcowych. Im mniej klocka tym tłok bardziej się wysuwa z zacisku a tym samym więcej płynu w zaciskach mniej w zbiorniczku, oczywiście przy optymalnym poziomie płynu hamulcowego.
Jaki zestaw klocków warto kupić?
Jaki zestaw klocków warto kupić?
To zależy czego oczekujesz od układu hamulcowego czyli od Twojego sposobu jazdy. Przyjmując, że pod tarczę 280mm (nie zapoznałeś nas z typem samochodu, który użytkujesz) jeżeli dynamicznie to polecam coś od Hawka np. HP jeżeli spokojnie to OEM ewentualnie ATE lub Ferodo Premier.
Raczej spokojnie, szaleć nie ma gdzie więc wezmę ferodo. Dzięki za odpowiedź.
Wyskoczył mi błąd PGM-FI. Co to jest?
Dzieki
Na civinfo piszą że to coś związanego z kiepskiej jakości paliwem
http://http://www.civinfo.com/forum/bugs-faults-irritations/91636-pgm-fi-error-help-please.html (http://www.civinfo.com/forum/bugs-faults-irritations/91636-pgm-fi-error-help-please.html)
Pisalem wczesniej o tablicy - jaka pasuje do "UFO". Dzis zalozylem w rozmiarze JDM i bardzo mi sie podoba :) Wiadomo, rzecz gustu. Wrzucam przykladowe zdjecie do podgladu:
https://scontent-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11109677_886406054740722_934373393511823104_n.jpg? oh=f8d610080ac64342baed0c815b51a865&oe=560DBC60
RobertPanama
13-05-15, 19:14
Posiadam civica 8 generacji jest to wersja kanadyjska 2 drzwiowa , przy nierownosciach drogi slychac takie gluche bum bum z przodu. Wymienialem amortyzatory z przodu na nowe Kayaba , myslalem ze moze to ale stuki caly czas sa slyszalne. Mial moze ktos podobne stuki i wie jak to usunac ?? Z gory dziekuje , dodam ze auto ma 120 tys przebiegu ja je kupilem jak mialo 75 tys.
laczniki stabilizatora ? u mnie w ep1 bylo tak z tylu, ze przy nierownosciach bylo gluche puk puk, po wymianie ustalo. Teraz pojawilo sie znowu z przodu i mam nadzieje, ze to to, bo wychodzi w sumie najtaniej ;)
palecbeckham
13-05-15, 21:48
też ostatnio wymieniłem łączniki z przodu :) (wizyta w Carro Szczecin) :)
cisza i spokój :)
palecbeckham
13-05-15, 22:13
Hej,
doradzi ktoś dobre (ciche, skuteczne) wycieraczki do UFO 5D? Cena może być nawet do 130zł.
Co warto wybrać?
Dzięki
Bosch Aerotwin (Model A392S jak dobrze pamiętam) są ciche, długo trzymają i nie robią smug :)
doradzi ktoś dobre (ciche, skuteczne) wycieraczki do UFO 5D? Cena może być nawet do 130zł.
Co warto wybrać?
Gumki w ASO - cena za dwie ok. 80 zł (montaż gratis) :D
Gumki w ASO - cena za dwie ok. 80 zł (montaż gratis) :D
pod warunkiem ,ze ma OEM ramiona wycieraczek.W tych faktycznie wystarczy wymienić gumki.
polecam pióra Oximo/Aero dedykowane do Civica - cena ~50 zł /kmpl wykonanie i jakość dobra - w użytkowaniu od jesieni i wciąż w dobrym stanie .
z tym gratisem to róznie bywa. Ja kupowałem w AutoWest i było gratis, kumpel pare dni temu był w Aries Honda i za wymianę gumek wycieraczek, które u nich kupił krzykneli mu 30zł :) Ogólenie nie polecam ASO na bielanach gburowata obsługa, podejście jakby im nie zależało na kliencie.. Gumki piór wycieraczek sami zmieniliśmy przy piwe - nic trudnego
Ja wycieraczki kupuje na http://www.coxmotorparts.co.uk/2006-2011-civic-wiper-blades-c-15_163_601.html
10 funtów za oryginalną wycieraczkę - zamawiam po 3 komplety i mam spokój na jakiś czas ;)
Cześć,
po zimie pojawiły mi się rdzawe wykwity na aluminiowych listwach ozdobnych (Type S) zamontowanych na progach. Miał ktoś styczność z czymś takim? Listwy są zabezpieczone folią, bez zrywania tego raczej się nie obędzie. Co polecacie do czyszczenia, żeby jednocześnie nie zniszczyć samych listew / tego wytrawionego napisu Type S?
RobertPanama
14-05-15, 18:17
...
Dzieki za rade.
Cześć,
po zimie pojawiły mi się rdzawe wykwity na aluminiowych listwach ozdobnych (Type S) zamontowanych na progach. Miał ktoś styczność z czymś takim? Listwy są zabezpieczone folią, bez zrywania tego raczej się nie obędzie. Co polecacie do czyszczenia, żeby jednocześnie nie zniszczyć samych listew / tego wytrawionego napisu Type S?
To jest właśnie wina folii, ta folia powinna być ściągnięta przez ASO przed wydaniem auta do klienta :) Nie służy ona do długotrwałego zabezpieczenia listwy.
Ściągnąć folie, pastą polerską pare razy machnąć i masz spokój ;)
marcin001984
14-05-15, 19:44
Miałem ten sam problem z folią na listwach i je zerwałem. Potem umyłem klej zmywaczem coś a'la benzyna ekstrakcyjna
u mnie te listwy przez poprzedniego wlasciciela zapuszczone tak ze jiz nic nie da sie zrobic poza wymiana chyba ze znak ktos cos bardzo zracego i nie niszczacego powierzchni czyszczonej? nie probowalem toluenem bo sie balem czy nie zostana plamy albo odbarwienia wieksze od tych ktore mam
marcin001984
14-05-15, 20:34
Spróbuj benzyną ekstrakcyjną, a jak nie pójdzie to pastą polerską na szmatce
Chcę do fn2 kupić głośniki hertz dsk165. Problem w tym, że na allegro sprzedają z dystansami ale nie do 8genów. Gdzie kupowaliście albo komplety głośniki-dystanse albo same dystanse?
to pastą polerską na szmatce
Pół godziny pastą i będą jak nowe :)
Spróbuj benzyną ekstrakcyjną, a jak nie pójdzie to pastą polerską na szmatce
benzyna nie dziala.
a ta pasta polerska to lekkoscierna typu tempo?
Chcę do fn2 kupić głośniki hertz dsk165. Problem w tym, że na allegro sprzedają z dystansami ale nie do 8genów. Gdzie kupowaliście albo komplety głośniki-dystanse albo same dystanse?
Dystans możesz wziąć standardowy (zwykły) okrągły, byle nie plastikowy, oczywiście poprawnie go zainstaluj.
Te dsk pod seryjnym radiem będą trochę umęczone. Sama wymiana głośników nie warta świeczki. Poczytaj temat o audio.
Co do listew na progach, mam to samo. Gdzieś się zadarła, woda podcieka, rdzewieje. Folia brzydko się rwie, zostawia ślady. Też muszę się w końcu do tego zabrać :mad:
Problem w tym, że na allegro sprzedają z dystansami ale nie do 8genów. Gdzie kupowaliście albo komplety głośniki-dystanse albo same dystanse?
Te dystanse w linku poniżej pasują do civica VIIgen,VIIIgen i do accorda VIIgen,wiem bo je montowałem w tych autach :) http://www.powe.com.pl/product_info.php/cPath/36/products_id/327
Te dystanse w linku poniżej pasują do civica VIIgen,VIIIgen i do accorda VIIgen,wiem bo je montowałem w tych autach :) http://www.powe.com.pl/product_info.php/cPath/36/products_id/327
Ooooo wielkie dzieki :) też montowalem w 7gen ale nie byłem pewny czy do ufo pasuje. Teraz wiem :)
marcin001984
15-05-15, 19:50
benzyna nie dziala.
a ta pasta polerska to lekkoscierna typu tempo?
Pasta grubościerna np. 3M.
http://kolorysta.pl/pl/p/Pasta-polerska-Fast-Cut-XL-51052-3M-1kg/416
Lukash1985
15-05-15, 21:09
Witam.
Podczas jazdy w nocy zauważyłem że lampa prawa przód podczas najeżdżania na nierówności drga. Początkowo myślałem że to wina żarówki jednak gdy zabrałem się za jej wymianę zauważyłem iż cały klosz świateł mijania rusza się, także nie reaguje na próbę ustawienia wysokości. Wygląda to jakby wypiął się z zaczepów, pękł. Moje pytanie: czy da się to naprawić czy też konieczna jest wymiana całej lampy?
Dzięki za pomoc
Wszystko zależy od tego, jak duże są uszkodzenia. Nie sądzę, aby lampa się wypięła. Jeśli już, to może coś się działo z tej strony auta i nie zostało prawidłowo naprawione. Najpierw zlokalizuj, co jest przyczyną, bo tak z fusów, to nikt Ci nie pomoże.
KONDZIO6969
16-05-15, 12:31
Witam Serdecznie
Proszę o pomoc...w mojej Hondzie Civic 1.8 140km 5d 2006r mam mały wyciek spod pokrywy głowicy...wydobywa sie olej tak ze az od dołu mam mokry silnik...Czy to jakis większy problem??? czy wystarczy samemu wymienic uszczelke i po problemie
Kup uszczelkę, zdemontuj pokrywę zaworów, w miejscach gdzie uszczelka się "zagina" posmaruj silikonem wysokotemperaturowym, zamontuj, skręć i po temacie :)
Witam Serdecznie , mam mało płynu w chłodnicy czy mogę dolać żółtego (nakrętka) febi ?
KONDZIO6969
16-05-15, 16:20
Kup uszczelkę, zdemontuj pokrywę zaworów, w miejscach gdzie uszczelka się "zagina" posmaruj silikonem wysokotemperaturowym, zamontuj, skręć i po temacie :)
Jaki koszt takiej uszczelki?? i gdzie kupic najlepiej?? Seria silnika R18A2
Jaki koszt takiej uszczelki?? i gdzie kupic najlepiej?? Seria silnika R18A2
Intercars, aso, jarusnet.pl. Powodzenia :)
KONDZIO6969
16-05-15, 16:53
Dziekuje za info:)) juz znalazłem:))
Wie ktoś może jak zdemontować podszybie lub posiada jakieś zdjęcia z demontażu? Chce pozbyć się syfu który trzeszczy..
Rzuć okiem tutaj http://www.civinfo.com/forum/how/11854-how-fix-windscreen-cowl-creaks.html
Poleci ktoś jakiegoś spawacza aluminium w Warszawie? Mam do zespawania aluminiowy hamulec nożny z motocykla.
KONDZIO6969
17-05-15, 00:20
Ta chyba bedzie dobra??
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/moje-konto/koszyk
Witam,
Dwa szybkie pytania:
1. Czy po wymianie amortyzatorów z przodu z OEM na OEM konieczna jest korekta zbieżności? Z tego co patrzyłem wszystko jest tam na sztywno w OEMie i nic przestawić się chyba nie da wymieniając tylko amorki?
2. Cieknie mi pompka spryskiwaczy przedniej szyby, muszę wymienić. Gdzie i co kupić, ASO OEM czy są jakieś zamienniki? Na jakie koszty się nastawiać?
Auto: FN1 1.8 Type S 2007r.
Po amorach w każdym aucie jechałem na zbieżność. Nic sie nie powinno zmienić a różnie bywa.
Moje pytanie jest inne, można wyjąć stepery od wycieraczki u kierowcy. Kupiłem dywaniki na rzepę i nie są potrzebne.
Można. Ja co prawda ich nie mam, ale w ASO, jak chciałem je kupić i spytałem, jak to się montuje, to dostałem odp., że nacinają wygładzinę i po prostu je tam wkładają. Skoro tak robią, to demontaż jest równie prosty.
Paluch_tcw
17-05-15, 18:31
2. Cieknie mi pompka spryskiwaczy przedniej szyby, muszę wymienić. Gdzie i co kupić, ASO OEM czy są jakieś zamienniki? Na jakie koszty się nastawiać?
Mam sprawną OEM pompkę po przebiegu około 40 kkm.
Stopery zdjęte, płaski śrubokręt i 10 sekund. Jest nawet na nich strzałka od której strony jest zaczep.
Jak wiadomo w tych civicach lubią skrzypieć/trzeszczeć plastiki :) Wiele osób pisało że stuka również tylna kanapa, chce owinąć taśmą izolacyjną zaczep który jest w kształcie "U" i z tym nie będzie mniejszego problemu ale jak też owinąć mocowanie które jest pod spodem kanapy (na podłodze) bo ono też stuka gdy delikatnie szarpnę, jak się je odpina? :)
Chodzi mi o mocowanie w podłodze i te rurki, niżej zdjęcie tylko to jest do 5-drzwiowych ja mam Type S :)
http://www.autocentrum.pl/gallery/honda_civic_2009/tylna-kanapa-zlozona-widok-z-boku.jpg
witam. czy przeguby zewnętrzne w sedanie USA z 2007r. (automat) będą takie same jak w wersji EU? zmieniał ktoś już?
Jak wiadomo w tych civicach lubią skrzypieć/trzeszczeć plastiki :) Wiele osób pisało że stuka również tylna kanapa, chce owinąć taśmą izolacyjną zaczep który jest w kształcie "U" i z tym nie będzie mniejszego problemu ale jak też owinąć mocowanie które jest pod spodem kanapy (na podłodze) bo ono też stuka gdy delikatnie szarpnę, jak się je odpina? :)
Chodzi mi o mocowanie w podłodze i te rurki, niżej zdjęcie tylko to jest do 5-drzwiowych ja mam Type S :)
http://www.autocentrum.pl/gallery/honda_civic_2009/tylna-kanapa-zlozona-widok-z-boku.jpg
Na kanapie ostatnio u mnie siedziały dwie osoby i tak samo jest w momencie gdy jest pusta.
Mi się wydaje że u mnie tylna półka podskakuje na nierównościach.
Ma ktoś paten na to?
To raczej pukają plastiki na tylnej klapie. Nawet nowe spinki nic nie pomagają, należy podkleić wszystkie tak aby w miejscu styku nie uderzał plastik o metal. U mnie odkąd tak zrobiłem jest cisza i spokuj od hałasu z tylej części samochodu.
Saawrel@ O których dokładnie miejscach mowa? :)
najbardziej z tego co pamietam to byly te porzeczne mniejsze cześci obudowy klapy w górnej jej części. najlepiej popukaj w plastiki. Tam gdzie będzie on sie obijał o blache należy podkleić gruba taśmą tak aby sztywno siedziąły.
Saawrel Dzięki za podpowiedź :)
Panowie - nieco z innej beczki. Malował ktoś w kolor nadwozia klapkę wlewu paliwa? Bo zastanawiam się nad takim manewrem. Ten srebrny wygląda ohydnie :/ Klamki też swoją drogą.
Saawrel Dzięki za podpowiedź :)
Panowie - nieco z innej beczki. Malował ktoś w kolor nadwozia klapkę wlewu paliwa? Bo zastanawiam się nad takim manewrem. Ten srebrny wygląda ohydnie :/ Klamki też swoją drogą.
Pierwsze slysze by ktos chcial zamalowac jedne z ladniejszych elementow tego auta :O
Pierwsze slysze by ktos chcial zamalowac jedne z ladniejszych elementow tego auta :O
Hehehehe klapka wygląda jak tania tuningowa wlepa rejsingowego wlewu co się to kupuje na stacjach benzynowych i się mówi na to "tuning" ;)
Jak dla mnie jest średnia - gdyby to było prawdziwe aluminium, stal...cokolwiek to jeszcze do przełknięcia.
To malował ktoś? :)
można malować , oklejać folią itd - fantazja nie ma granic - wg własnych upodobań :cool:
najprościej okleić folią 3M - gdy zmienisz zdanie ,odklejasz ...
można malować , oklejać folią itd - fantazja nie ma granic - wg własnych upodobań :cool:
najprościej okleić folią 3M - gdy zmienisz zdanie ,odklejasz ...
Co do folii to się zgadzam :) Ale lakierowanie w kolor to chyba najlepsza opcja. I tak dach muszę malować z powodu uszczelki przedniej szyby więc klapka wlewu będzie jako dodatek.
Spróbuj benzyną ekstrakcyjną, a jak nie pójdzie to pastą polerską na szmatce
W moim przypadku benzyna też nic nie dawała, za to jakieś 45 min roboty na kolanach z pastą polerską i listwy jak nowe. Dzięki!
Cześć.
Dałem autko (Civic Sedan 2009 1.8) do regulacji luzów zaworowych myśląc że zawsze może być lepiej gdyż stuknęło 90.000.
Niestety po wyjeździe z ASO silnik wibruje. Drgania przenoszą się na wszystko czego człowiek dotyka w samochodzie (kierownica, siedzenie, podłokietniki prawy i lewy a drzwi telepią że hej).
Oczywiście wibracji nie ma cały czas tylko na postoju przy 800 obrotów. Jak doda się gazu czy podczas jazdy wibracji nie ma. Ale jak stanę na światłach to znów wszystko drga.
W ASO twierdzą że wszystko jest OK.
Wam też drga autko na postoju?
Tutaj próbka z monetą:
https://www.youtube.com/watch?v=AOGrXe1v6TI
Mam podobnie,nie spr.z moneta, ale wibracje odczuwalne. Podobno ok 100tys tak sie pojawia i mozliwe,ze wymiana wszystkich poduszek by pomogła. Kolega Jockow walczył chyba z tą przypadłością. Nie wiem czy skutecznie... Ja temat odpuściłem choć nie ukrywam jest wkurzający :) Właśnie pykneło mi 100tys
Proponuje poszukać OEM w używce.
A co jest nie tak z zamiennikiem TYC? Słabiej świeci czy może po zamontowaniu są jakieś szpary pomiędzy lampą a błotnikiem/zderzakiem/maską?
Chodzi o jakość plastiku, z którego jest wykonana lampa.
Cześć.
Dałem autko (Civic Sedan 2009 1.8) do regulacji luzów zaworowych myśląc że zawsze może być lepiej gdyż stuknęło 90.000.
Niestety po wyjeździe z ASO silnik wibruje. Drgania przenoszą się na wszystko czego człowiek dotyka w samochodzie (kierownica, siedzenie, podłokietniki prawy i lewy a drzwi telepią że hej).
Oczywiście wibracji nie ma cały czas tylko na postoju przy 800 obrotów. Jak doda się gazu czy podczas jazdy wibracji nie ma. Ale jak stanę na światłach to znów wszystko drga.
W ASO twierdzą że wszystko jest OK.
Wam też drga autko na postoju?
Tutaj próbka z monetą:
https://www.youtube.com/watch?v=AOGrXe1v6TI
Mam podobnie,nie spr.z moneta, ale wibracje odczuwalne. Podobno ok 100tys tak sie pojawia i mozliwe,ze wymiana wszystkich poduszek by pomogła. Kolega Jockow walczył chyba z tą przypadłością. Nie wiem czy skutecznie... Ja temat odpuściłem choć nie ukrywam jest wkurzający Właśnie pykneło mi 100tys
Tylko że ja miałem wszystko OK dopóki luzy na zaworach nie były regulowane. Po tej nieszczęsnej regulacji wszystko wibruje.
Co się stało? Zła regulacja?
Tylko że ja miałem wszystko OK dopóki luzy na zaworach nie były regulowane. Po tej nieszczęsnej regulacji wszystko wibruje.
Co się stało? Zła regulacja?
ja mam dokładnie tak samo,przed było idealnie,teraz mam takie wibracje,regulacje robił sprawdzony mechanik,więc zakładam ,że regulacja była zrobiona ok,ale wibracje są,być może chodzi właśnie o to co pisze irek,czas na zmiany poduszek pod silnikiem
Panowie, jak najprosciej zdemontowac halogeny w ufo? Chce je zabrac do domu w celu ladnego obklejenia folia.
ja mam dokładnie tak samo,przed było idealnie,teraz mam takie wibracje,regulacje robił sprawdzony mechanik,więc zakładam ,że regulacja była zrobiona ok,ale wibracje są,być może chodzi właśnie o to co pisze irek,czas na zmiany poduszek pod silnikiem
Poduszki nagle się zużyły? Dopóki mechanik nie wsadził rąk w silnik wszystko było cacy.
Napisał że regulacja była robiona, nie ma słowa o tym że było to tuż przed powstaniem drgań ;)
U mnie mam tak samo, drgania pojawiły się z czasem, też stawiam na poduszki.
A czy te drgania macie cały czas? Bo u mnie raz nie drga w ogóle , raz lekkie drgania czuć a czasami mocno drga :/ także nie mam regularnych drgań.
Edit : przebieg 129k
U mnie dragnia nasilają sie jak załącza się kompresor klimy i wentylator silnika, zauważyłem też że na włączonych xenonach trochę bardziej telepie.
A czy te drgania macie cały czas? Bo u mnie raz nie drga w ogóle , raz lekkie drgania czuć a czasami mocno drga :/ także nie mam regularnych drgań.
Edit : przebieg 129k
Tez tak mam i dlatego nie wiem czy obstawiać poduszki w związku z tym... U mnie bardziej telepie jak się rozgrzeje,moze temu, że obroty są troszkę niższe po osiągnięciu temp roboczej.
Panowie, jak najprościej zdemontować halogeny w ufo? Chce je zabrać do domu w celu ładnego obklejenia folia.
Pod zderzakiem masz otwory przez które wsadzasz klucz 12 mm nasadowy, potrzebujesz dwóch przedłużek. Śruba jest na wysokości górnej krawędzi halogenu, przy ich szpiczastych końcach.
Teraz moje pytanko:
Jak ściągnąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego (także celem ładnego oklejenia). Doszedłem do etapu że odkręciłem dwie śrubki z pod spodu dźwigni ale przycisk spustowy blokuje wyjęcie osłony. Czy on jest odkręcany czy na jakieś zaczepy i jak go wyjąć?
Dzięki.
A czy te drgania macie cały czas? Bo u mnie raz nie drga w ogóle , raz lekkie drgania czuć a czasami mocno drga :/ także nie mam regularnych drgań.
U mnie telepie bardziej na niskich obrotach między 700 a 1000 obrotów jak silnik się rozgrzeje. Jak włączę klimę to mniej wibruje. W czasie jazdy tego nie mam, tylko na niskich obrotach.
Panowie - lekarstwo na wszelkie wibracje - przegońcie porządnie samochód na autostradzie.
Ostatnio troche się spieszyłem i przez jakieś 50km jechałem z prędkością 180-200km/h (*oczywiście niemiecka autostrada). Następnego dnia rano jak odpaliłem silnik to myślałem ze pomyliłem samochody - zero wibracji, silnik pracował cicho i aksamitnie... miałem wrażenie, że samochód nawet lepiej zbiera się z niskich obrotów. Ostrzejsze przejechanie co jakiś czas naprawdę daje fajne efekty.
Saawrel Dzięki za podpowiedź :)
Panowie - nieco z innej beczki. Malował ktoś w kolor nadwozia klapkę wlewu paliwa? Bo zastanawiam się nad takim manewrem. Ten srebrny wygląda ohydnie :/ Klamki też swoją drogą.
kiedys myslalem zeby ja chromem w spray-u ciachnąć :) pewnie fajnie by wyszla
Kolega ma civic'a 2008 rok w wersji sedan.
Jest problem z tylnym zaciskiem hamulcowym (zapiekł się).
Czy istnieją zestawy naprawcze ? czy od innego modelu hondy pasuje taki zacisk ?
Chodzi o jakość plastiku, z którego jest wykonana lampa.
Ahhh, to nie problem, u mnie wyglądają koszmarnie, przebieg 150kkm, ale to pewnie zależy od tego gdzie się jeździ.
Kolega ma civic'a 2008 rok w wersji sedan.
Jest problem z tylnym zaciskiem hamulcowym (zapiekł się).
Czy istnieją zestawy naprawcze ? czy od innego modelu hondy pasuje taki zacisk ?
widziałem tylny zacisk od jazza i wg mnie wygląda identycznie jak w civicu,ale trzeba by to potwierdzić,ogólnie np civic kilka gen wstecz ,ma taki sam hamulec tylny ,więc pewnie będzie taniej niż nowa gen
Ktoś z was wymieniał albo miał wymienianą tulejkę ślizgową mocującą sprężynę w mechanizmie pedału sprzęgła? Mechanik mi mówił, że moja ledwo żyje i faktycznie przy naciśnięciu pedała, widać jak sprężynka niemal wyciąga tą tulejkę. W końcu może sprężyna kompletnie wyskoczyć :/
http://s26.postimg.org/7xuw8w42d/DSC00657.jpg (http://postimg.org/image/7xuw8w42d/)
spokojnie, nawet jak plastikowa tulejka wypadnie to sprezyna zostanie :p
RaF_1228-PL
22-05-15, 02:14
Witam..mam problem z drugim biegiem..czasami ciezko wchodzi (musze puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz aby zaskoczyl) dzieje sie tak niezaleznie od tego czy silnik zimny czy rozgrzany..auto ma nastukane 60 tys km..czy ktoś wie co może być przyczyną ? i ewentualnie jakie koszty naprawy?dzięki z góry.
Ile litrów ma bagażnik w ufo? Duża różnica niz w sedanie?
Ile litrów ma bagażnik w ufo? Duża różnica niz w sedanie?
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/viii/hatchback-5d/
Ciezko w google wpisac ?
Witam..mam problem z drugim biegiem..czasami ciezko wchodzi (musze puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz aby zaskoczyl) dzieje sie tak niezaleznie od tego czy silnik zimny czy rozgrzany..auto ma nastukane 60 tys km..czy ktoś wie co może być przyczyną ? i ewentualnie jakie koszty naprawy?dzięki z góry.
Wskazuje na zużycie synchronizatora. Ale żeby przy takim przebiegu...
A reszta biegów wchodzi bez oporów, za pierwszym razem?
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/viii/hatchback-5d/
Ciezko w google wpisac ?
Nie chodzi mi tylko o cyferki katalogowe ale o opinie u użytkowników....
RaF_1228-PL
22-05-15, 16:38
Reszta biegów bez żadnego problemu...a z tą dwójka to czasami jak powalczę to nawet nie wygram próbując na siłę. ..jedyny sposób to rozsprzeglic i spróbować od nowa...
Nie chodzi mi tylko o cyferki katalogowe ale o opinie u użytkowników....
4 Osoby na Urlop z czego 3 Kobiety , każda z odpowiednią ilością bagaży na urlop 2 Tygodniowy.
Na upartego w UFO da się przewieść Szafę z IKEI model - MORVIK ;P (ale zmiana biegów wtedy jest lekko karkołomna).
Jak ktoś ma bez gazu i wywali dojazdówkę to w komorę zmieszczą mu sie 2 dodatkowe walizki.
Gdzieś już było opisywane , że ładowność UFOolca jest największa w jego klasie , i często jest w stanie zawstydzić inne samochody o większych gabarytach :)
marcin001984
22-05-15, 20:07
Po złożeniu tylnych siedzeń bez większego problemu wejdzie duży rower górski - sprawdzone
4 Osoby na Urlop z czego 3 Kobiety , każda z odpowiednią ilością bagaży na urlop 2 Tygodniowy.
Na upartego w UFO da się przewieść Szafę z IKEI model - MORVIK ;P (ale zmiana biegów wtedy jest lekko karkołomna).
Jak ktoś ma bez gazu i wywali dojazdówkę to w komorę zmieszczą mu sie 2 dodatkowe walizki.
Gdzieś już było opisywane , że ładowność UFOolca jest największa w jego klasie , i często jest w stanie zawstydzić inne samochody o większych gabarytach :)
O taką odp. mi chodziło-dzieki :)
RobertPanama
22-05-15, 21:14
Mam pytanir. Moze ktos mi pomoze. Posiadam Civica 8 gen 2007 wersja amerykanska. Znajomy mechanik mi wymienil ostatnio amortyzatory z przodu marki Kayaba z tym ze stare sprezyny wlozyl do nowych. I teraz mam jakies dziwne odglosy jak skrecam na wolnych predkosciach albo na nierownosciach. Takie gluche jakby uderzenia , albo jakby przeskakiwalo cos. po prawej tez cos halasuje na nierownosciach . Czy jest mozliwe ze gosciu cos zamieszal przy wymianie i zle poskrecal ??
Po złożeniu tylnych siedzeń bez większego problemu wejdzie duży rower górski - sprawdzone
do seicento tez mi goral wchodzil :-)
a konkretnie w temacie - no bagaznik w HB jest naprawde konkretny po zlozeniu siedzen :) ale nie wiozlem nic naprawde wielkiego, zeby moc sie tym pochwalic :S
Mam pytanir. Moze ktos mi pomoze. Posiadam Civica 8 gen 2007 wersja amerykanska. Znajomy mechanik mi wymienil ostatnio amortyzatory z przodu marki Kayaba z tym ze stare sprezyny wlozyl do nowych. I teraz mam jakies dziwne odglosy jak skrecam na wolnych predkosciach albo na nierownosciach. Takie gluche jakby uderzenia , albo jakby przeskakiwalo cos. po prawej tez cos halasuje na nierownosciach . Czy jest mozliwe ze gosciu cos zamieszal przy wymianie i zle poskrecal ??
Łożyska amortyzatora spr.
Cześć !!
Chłopaki jest sprawa... w Waszych R18a2 też tak jest że czasem czuć jak vtec się załączy i czuć bardzo delikatnie szarpnie a czasem nie?
nie kręcę jej często do odcięcia ale czasem czyje szarpnięcie czasem nie i nie wiem czego tak sie dzieje ...
Miał ktoś taki problem? jak go rozwiązać?
Dodam tylko że filtr powietrza mam nowy..
Ile litrów ma bagażnik w ufo? Duża różnica niz w sedanie?
Ja jestem bardzo zadowolony z pakowności ufo. Rower MTB z kołami 29" wejdzie z wypiętym przednim kołem i złożonymi siedzeniami bez najmniejszego problemu. Z 26" nie będzie pewnie nawet potrzeby zdejmowania koła. A da się też zapakować w sam bagażnik nawet bez zdejmowania półki:
http://i.imgur.com/HmKHyhq.jpg
Ten rower nie jest mały. (http://oi60.tinypic.com/149m34z.jpg)
Ja osobiście właśnie ogarniam temat bagażnika na dach, ale to ze względu, że coraz częściej mam potrzebę śmignąć gdzieś z rowerem, a zdecydowanie wygodniej jest wrzucić go na dach.
Cześć !!
Chłopaki jest sprawa... w Waszych R18a2 też tak jest że czasem czuć jak vtec się załączy i czuć bardzo delikatnie szarpnie a czasem nie?
nie kręcę jej często do odcięcia ale czasem czyje szarpnięcie czasem nie i nie wiem czego tak sie dzieje ...
Miał ktoś taki problem? jak go rozwiązać?
Dodam tylko że filtr powietrza mam nowy..
To szarpanie nie ma nic wspólnego z i-VTEC-kiem. Musisz szukac gdzie indziej :(
A co do I-VTECa, to włącza się bardzo rzadko (w mieście) i jego włączenie i wyłączenie jest praktycznie niewyczuwalne.
Włącza się tylko wtedy kiedy auto jedzie równo na praktycznie stałych obrotach. Wystarczy docisnąć gaz albo ściągnąć nogę z pedału i już się wyłącza.
Wg. mnie i-VTEC w silniku R18A2 to chwyt marketingowy, żeby spełnić jakieś tam normy, albo pochwalić się niższym zużyciem paliwa na trasie...
To szarpanie nie ma nic wspólnego z i-VTEC-kiem. Musisz szukac gdzie indziej :(
A co do I-VTECa, to włącza się bardzo rzadko (w mieście) i jego włączenie i wyłączenie jest praktycznie niewyczuwalne.
Włącza się tylko wtedy kiedy auto jedzie równo na praktycznie stałych obrotach. Wystarczy docisnąć gaz albo ściągnąć nogę z pedału i już się wyłącza.
Wg. mnie i-VTEC w silniku R18A2 to chwyt marketingowy, żeby spełnić jakieś tam normy, albo pochwalić się niższym zużyciem paliwa na trasie...
Trafo@ Wiele osób piszę (ja zresztą również tak mam) Silnik 1.8 2008.r Obroty w granicach 2100 i przyśpieszam pomału dochodzi do 2500 lekko szarpnie (jak bym załączył klimę) i po sekundzie jest ok, wiesz może co to jest? :)
Rozmawiałem też tutaj z osobami na forum które mają nowe sztuki z salonu i jak auto tylko wyjechało mają to samo :)
Wątek jest też tutaj 15 stron i opisuję dokładnie to samo :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9723-Szarpanie-przy-przyspieszaniu-w-okolicach-2000-obr-min&highlight=szarpni%EAcie
To szarpanie nie ma nic wspólnego z i-VTEC-kiem. Musisz szukac gdzie indziej :(
A co do I-VTECa, to włącza się bardzo rzadko (w mieście) i jego włączenie i wyłączenie jest praktycznie niewyczuwalne.
Włącza się tylko wtedy kiedy auto jedzie równo na praktycznie stałych obrotach. Wystarczy docisnąć gaz albo ściągnąć nogę z pedału i już się wyłącza.
Wg. mnie i-VTEC w silniku R18A2 to chwyt marketingowy, żeby spełnić jakieś tam normy, albo pochwalić się niższym zużyciem paliwa na trasie...
No tak ale tu go ewidentnie słychać. Jest wyraźne przejście, no chyba że to nie vtec ...
https://www.youtube.com/watch?v=MHsptFB2Vs4
W 1.8 iVTEC działa inaczej niż VTEC.
Pierwsza rzecz w tym modelu ma on za zadanie zmniejszyć moc silnika, a nie zwiększyć.
I jego włączenie powoduje przejście na ekonomiczne krzywki - przy jeździe z stabilnym obciążeniem :P
Po drugie nie jest on zależny od obrotów a od obciążenia silnika.
Jedyne co jest zależne od obrotów to dolot o zmiennej długości.
I to słychać (jeśli już coś słyszymy) przy starcie od 0.
A dzieje się to z prostej przyczyny - jałowe obroty są na normalnych krzywkach, startując gwałtownie cały czas pozostaje na nich silnik, i jedynie co może zmienić głos silnika to zmienny dolot.
Natomiast jak jedziemy z stałą prędkością na wysokim biegu, to fakt pierwsze wciśniecie gazu może być ociężałe z powodu przestawiania się z krzywek ekonomicznych (włączony iVTEC) na normalne.
palecbeckham
24-05-15, 16:27
Ostatnio demontowałem maskownicę podszybia, po ponownym złożeniu pozostaje "milimetr" luzu.
Maskownica nie przylega idealnie do szyby, podczas mycia auta, opadów deszczu, woda dostaje się między tą lukę. Nie spływa bezpośrednio po maskownicy (uszczelce).
Nie mogę tego docisnąć, ponieważ ciągle odstaje.
Czy miał ktoś podobnie?
Ostatnio demontowałem maskownicę podszybia, po ponownym złożeniu pozostaje "milimetr" luzu.
Maskownica nie przylega idealnie do szyby, podczas mycia auta, opadów deszczu, woda dostaje się między tą lukę. Nie spływa bezpośrednio po maskownicy (uszczelce).
Nie mogę tego docisnąć, ponieważ ciągle odstaje.
Czy miał ktoś podobnie?
pewnie klipsy masz wygiete, rozbierz wyprostuj i zamontuj tak jak ma byc;)
Szukam białego civica w dieslu 2.2 5 drzwiowego spotkał ktoś z was z takim bo w necie nie ma nic jedynie 3 drzwiowy. ????
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda-civic-2-2-ctdi-3p-type-s-super-stereo-firenze-fi/208250779.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&noec=1
Jedyne co jest zależne od obrotów to dolot o zmiennej długości.
I to słychać (jeśli już coś słyszymy) przy starcie od 0.
:confused: Pierwsze słyszę o czymś takim... Jak to działa?
WRRRRÓĆ !!
Już znalazłem :)
http://m.autokult.pl/dolot-57ca8853864dd86cc66441690d,0,750,0,0.jpg
Tutaj masz super artykul o dzialaniu naszego 1.8 ;
http://asia.vtec.net/Engines/R18A/index.html
Na dole pod naglowkiem "Variable Length Intake Manifold" jest dokladnie wytlumaczone jak to dziala :)
Włącza się tylko wtedy kiedy auto jedzie równo na praktycznie stałych obrotach. Wystarczy docisnąć gaz albo ściągnąć nogę z pedału i już się wyłącza.
Wg. mnie i-VTEC w silniku R18A2 to chwyt marketingowy, żeby spełnić jakieś tam normy, albo pochwalić się niższym zużyciem paliwa na trasie...
A jak się to ma do jazdy na tempomacie? Bo wtedy są chyba równe obroty.
Myślałem że tempomat zużywa więcej paliwa ale jeśli iVtec jest stale wtedy włączony to być może jest inaczej.
Na tempomacie jeszcze nie sprawdzałem bo nie miałem okazji.
Wskaźnik mam zamontowany od niedawna i coś więcej będę mógł powiedzieć jak dłużej pojeżdżę.
Teoretycznie do 3500 obr. silnik powinien pracować w trybie ekonomicznym.
Ile wchodzi oleju do silnika 1.8?
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich, jestem nowy na forum :)
Użytkuję ufo od kilku miesięcy jako drugi właściciel. Pierwszy był narodowości niemieckiej i w takim też języku mam do niej dokumenty. Trochę się już ich naczytałem z translatorem (nigdy nie miałem kontaktu z tym językiem), ale nadal nie mogę się doszukać dwóch ważnych dla mnie informacji. W certyfikacie zgodności samochodu (übereinstimmungsbescheinigung) widnieje napis Typ: FK1, Variante: 1, Version 2. Czy na podstawie tego można wywnioskować, że samochód jest w wersji wyposażenia comfort?
Drugie pytanie o autoalarm. Również nie mogę znaleźć jakiegoś zapisu na jego temat w papierach, a pewnie ubezpieczyciel będzie ich wymagał przy ewentualnej kradzieży. W związku z tym czy wersja comfort ma w standardzie autoalarm? Próbowałem go uruchomić, ale niestety nie chciał, tylko nie wiem czy nie działa czy zwyczajnie go tam nie ma.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za prawdopodobnie niski poziom pytań :)
Comfort nie ma autoalarmu w standardzie (przynajmniej wersja Polska) , miał mozliwość dołożenia.
Natomiast nie przejmowałbym się ubezpieczalnią jeśli wartość twojego samochodu jest poniżej 50k PLN.
Nie wiem jak w innych ubezpieczalniach ale w Avivie dla samochodu o wartości do 50k wystarczy fabryczny IMO jako zabezpieczenie.
Biorac pod uwage jak badziewny jest standardowy alarm to chyba lepiej zeby go nie bylo.
A przy tym jak kradna UFO dolozenie dobrze zalozonego zabezpieczenia niefabrycznego jest podstawa
Jak masz lusterka regulowane elektrycznie ale składane już ręcznie to comfort :)
Plus po stacyjce w komorze silnika w sedanie gdzie znaleźć można? Do świateł dziennych wykorzystać go chciałbym...
Plus po stacyjce w komorze silnika w sedanie gdzie znaleźć można? Do świateł dziennych wykorzystać go chciałbym...
ja brałem ze srodka bezpiecznik chyba 37 - fabrycznie do świateł dziennych jest pozostawiony.
Chciałbym uniknąć przebijania się do kabiny... a jeśli już bym się przebił, to standardowo podłączę się do radia ;) Do bezpieczników w kabinie dostęp jest nieco ciężkawy... Ciasno...
Chciałbym uniknąć przebijania się do kabiny... a jeśli już bym się przebił, to standardowo podłączę się do radia ;) Do bezpieczników w kabinie dostęp jest nieco ciężkawy... Ciasno...
Z dostępem nie miałem problemu,przewód dolutowałem do bezpiecznika i go po prostu włożyłem w gniazdo 37, które jest wolne, a przygotowane pod DRL. Pod radio jak podłączysz to święcą juz się w I pozycji kluczyka, a pod tym bezpiecznikiem masz prąd dopiero w II połozeniu. Po co mają Ci sie świecić jak słuchasz radia np.na postoju??? Z przebiciem sie do kabiny nie jest łatwo ale też nie jest to niewykonalne:).Ja puściłem przewód przez dławik mieszczący sie w przednim słupku.
A jak się to ma do jazdy na tempomacie? Bo wtedy są chyba równe obroty.
Myślałem że tempomat zużywa więcej paliwa ale jeśli iVtec jest stale wtedy włączony to być może jest inaczej.
Na tempomacie utrzymywana jest stała prędkość, obroty niekoniecznie są cały czas równe, np. podjazd pod górkę - obroty rosną, prędkość stała.
i-Vtec na tempomacie wyłącza się, jeśli trafi się taka większa górka, bo wzrasta obciążenie silnika. W związku z tym tempomat rzeczywiście zużyje ciut więcej paliwa, niż eko-kierowca, który będzie utrzymywał stały nacisk na pedał gazu (stałe obroty) - wtedy np. podjazd pod górkę - obroty stałe, prędkość spada, ale i-Vtec się nie wyłącza (za to u kierowcy za Tobą jadącego na tempomacie włącza się nerw :)
Jeszcze jedna zależność, jaką zauważyłem u siebie: jak wiadomo i-Vtec wyłącza się powyżej 3500 obr., co u mnie odpowiada prędkości 135 km/h na płaskim terenie. Jednak powyżej prędkości 129 km/h na płaskim (nie zwróciłem uwagi, jaka to wartość obrotów) nie da się go już włączyć.
Można włączyć i-Vteca (delikatnie traktując pedał gazu) przy prędkości poniżej 129 km/h a następnie delikatnie przyspieszyć, tak aby się nie wyłączył i jechać na i-Vtecu z prędkością max. 135 km/h. Nie da się jednak przy prędkości np. 130 czy 132 km/h doprowadzić do jego załączenia. Skutkuje to tym, że jeżeli przy włączonym i-Vtecu na prędkości np. 132 km/h zapnę tempomat, to będę sobie jechał "oszczędnie" tylko do pierwszego wzniesienia na trasie. Na wzniesieniu obroty wzrosną, żeby utrzymać prędkość, i-Vtec się wyłączy, i już niestety się nie włączy. I w dalszą trasę jedziemy już "normalnie", choć wydaje nam się, że lecimy na i-Vtec'u bo utrzymujemy stałe obciążobroty poniżej 3500.
Żeby włączyć ponownie i-Vteca muszę zejść do prędkości 129 km/h lub niższej. Dlatego, jeśli mi się nie spieszy i chcę lecieć oszczędnie na autostradzie to zapinam tempomat na prędkości max. 129 km/h.
Ja puściłem przewód przez dławik mieszczący sie w przednim słupku.
Jeśli myślimy o tym samym dławiku (dostęp z zewnątrz po zdjęciu nadkola) to radzę dobrze zasilikonować po puszczeniu przewodów. Ja mam tamtędy puszczone przewody od przednich czujników parkowania i po nich ściekała mi woda do wnętrza kabiny podczas deszczu. Na szczęście w porę to zauważyłem, bo wykładzina by mi nasiąkała.
Jeśli chodzi o wpięcie się w bezpiecznik, to można dolutować, jeśli ktoś nie ma lutownicy to można podłożyć przewód pod bezpiecznik (najpierw przewód a następnie docisnąć bezpiecznikiem), a najlepiej kupić takie rozgałęźniki do wpinania się w skrzynkę bezpieczników.
Pewnie o tym samym dławiku myślimy. Nie silikonowałem i sucho -moze temu,ze to tylko jeden przewód, a przy czujnikach musiałem mocniej naciąć bo przeciągnąć trzeba4 przewody + wtyczki
Podczas spokojnej[100-120km/godz.] jazdy [LPG] wyświetliła mi się kontrolka silnika check engine,na drugi dzień zgasła.
Dzisiaj sprawdziłem kompem i usterka istnieje ale kontrolka się nie wyświetla.
kod błędu PO172-układ napędowy system too Rich[Bank 1] nie mogę tego błędu skasować.
Może ktoś miał podobną sytuację-co zrobić?
Jeszcze jedna zależność, jaką zauważyłem u siebie: jak wiadomo i-Vtec wyłącza się powyżej 3500 obr., co u mnie odpowiada prędkości 135 km/h na płaskim terenie. Jednak powyżej prędkości 129 km/h na płaskim (nie zwróciłem uwagi, jaka to wartość obrotów) nie da się go już włączyć.
Można włączyć i-Vteca (delikatnie traktując pedał gazu) przy prędkości poniżej 129 km/h a następnie delikatnie przyspieszyć, tak aby się nie wyłączył i jechać na i-Vtecu z prędkością max. 135 km/h. Nie da się jednak przy prędkości np. 130 czy 132 km/h doprowadzić do jego załączenia. Skutkuje to tym, że jeżeli przy włączonym i-Vtecu na prędkości np. 132 km/h zapnę tempomat, to będę sobie jechał "oszczędnie" tylko do pierwszego wzniesienia na trasie. Na wzniesieniu obroty wzrosną, żeby utrzymać prędkość, i-Vtec się wyłączy, i już niestety się nie włączy. I w dalszą trasę jedziemy już "normalnie", choć wydaje nam się, że lecimy na i-Vtec'u bo utrzymujemy stałe obciążobroty poniżej 3500.
Żeby włączyć ponownie i-Vteca muszę zejść do prędkości 129 km/h lub niższej. Dlatego, jeśli mi się nie spieszy i chcę lecieć oszczędnie na autostradzie to zapinam tempomat na prędkości max. 129 km/h.
nigdy nawet nie pomyślałem o czymś takim :p dla oszczędności założyłbym gaz,autko śmiga i nie wnikam na trasie nad tym co jest "normalne" a co nie,tempomat jeśli są warunki drogowe mam zawsze włączony i nie wnikam jak sobie radzi
Podczas spokojnej[100-120km/godz.] jazdy [LPG] wyświetliła mi się kontrolka silnika check engine,na drugi dzień zgasła.
Dzisiaj sprawdziłem kompem i usterka istnieje ale kontrolka się nie wyświetla.
kod błędu PO172-układ napędowy system too Rich[Bank 1] nie mogę tego błędu skasować.
Może ktoś miał podobną sytuację-co zrobić?
Jechać do gazmena i go o*******ić żeby wystroił instalację jak należy bo wali błędami :)
Garaż 3x5 do civic VIII Type S będzie wystarczający? :)
Garaż 3x5 do civic VIII Type S będzie wystarczający?
jasne ze bedzie ja mam taki i smialo na pelnych otwartych drzwiach wysiadasz z jednej i z drugiej strony
Garaż 3x5 do civic VIII Type S będzie wystarczający?
jasne ze bedzie ja mam taki i smialo na pelnych otwartych drzwiach wysiadasz z jednej i z drugiej strony
Chyba Kolega troszeczkę przesadził z tymi drzwiami. Napiszę wierszem ;
Przy trzech metrach garażu szerokości,
pełnego otwarcia obu drzwi,
nie ma możliwości ;) :p
może 5 metrów szerokości to tak ;)
Kupiłem niedawno upragnione UFO, niestety bez gniazda usb w schowku.
Dokupiłem więc moduł usb na alegro połączyłem go pin do pina z oryginalnym radiem i oryginalnym kabelkiem usb - niestety pendrive zamruga chwilke 3-4sek niedając żadnego sygnału do radia.
Czy trzeba moduł jakoś aktywować w centralnym kompie , możne jakieś inne sugestie.
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi
Jak przedlift, to nie ma obsługi USB.
Jesli masz przedlifta i już dołozyłeś moduł usb oraz okablowanie to jeszcze została ci wymiana radia na poliftowe i wtedy moduł ruszy
Nie wiem co jest grane i co sie stalo, ale drugi raz przylapalem swoje FN2, ze szarpie na zimnym. Pierwszy raz, okolo dwa tygodnie temu poszarpalo na 3 biegu, dzisiaj na 2. Efekt jest taki sam, gdy uczacy sie kierowcy na "L" zle zepna sprzeglo i ich co chwile rwie do przodu.
Czyzby powodem byla wymiana oleju w skrzyni? Zalana Motul Gear 300 75W90. Wczesniej nic takiego sie nie dzialo.
Autko mam z 2010r czyli teoretycznie po lifcie ale wersja COMFORT
Proszę mi jeszcze powiedzieć czy przyciska na radiu z napisem MP3 jest u Was "sztywny?"
RaF_1228-PL
01-06-15, 06:53
U mnie sztywny a mam type s gt+ czyli praktycznie wszYstko. ..do tego mam w schowku pod radiem wyjście na iPoda wygląda na fachową robotę wiec myślę że w serwisie to poprzedniemu właścicielowi robili..i tak właśnie słucham muzyki..no chyba ze na szybkości jakąś płytkę z domu zabiorę.
Jeszcze jedno pytania
Jest dużo tych radiów na alegro da się jakoś to rozpoznać czy po liftowe?
iPoda masz wpiętego pod usb czy aux?
Wydałem już trochę kasy na to i nie wiem jak się to skończy
RaF_1228-PL
01-06-15, 07:44
Wiesz co...w radiu od tyłu jest podłączone i tak jak mówiłem w schowku pod radiem jest wyjscie ..ja nigdy tego nie rozbieralem także nie wiem...a usb nie mam..
Dziękuję
Czyli korzystasz z aux
witam. pytanie do użytkowników sedanów z automatyczną skrzynią biegów z usa, czy u was teżjest luz na mechanizmie różnicowym? w sensie czy jak podniesiecie lewarkiem przednie koło i na biegu poruszacie przód /tył to obraca się? mam sytuację także, że przy przyśpieszaniu i hamowaniu słyszę głośny stuk, nawet czuć to po podłodze, zwłaszcza po stronie pasażera, myślałem że to poduszka dolna, ale niby mechanik to wykluczył (nie jestem do końca przekonany), stwierdził że to przez ten luz na mech. różnicowym (łożyska)...co ciekawe po nocy jak rano jadę do pracy, takiego czegoś nie ma, auto musi trochę pojeździć, rozgrzać się żeby to stukanie było słychać. mam wątpliwości czy to od tego akurat, to jest automat nie każdy musi sie znać...może tak ma być....
Witam
Type S 2008.
Zauważyłem na aluminiowych progach z logo type S białawy nalot, okazało się, iż aluminiowa (chyba) listwa progu pokryta jest lakierem czy naklejoną bezbarwną taśmą, która odkleiła się (czy odspoił się lakier) wzdłuż drzwi i stąd ten nalot.
Nie wiem też jak zdemontować progi.
Miał ktoś taki problem?
A to jest zaraz po puszczeniu sprzęgła czy w czasie jazdy na biegu? Co jakby jednorazowo rwało samochód do przodu po puszczeniu sprzęgła?
Jak tak, to może sprzęgło nie łapie łagodnie tylko coś go klinuje i potem jak odpuści to gwałtownie łączy napęd?
Czy moduł który kupiłeś na 100% jest od ufo? Takie moduły były też w accordach i innych hondach a tylko od ufo bedzie współpracował z civicem. Ile przewodów jest w białej kostce którą wpina sie di modułu usb?
TRAFOdzialo sie tak po zmianie biegu na wyzszy, ale jesli dobrze pamietam to nie od razu tylko po jakis 2-3 sekundach. Nie wiem co moze byc nie tak. Jezdze zawsze ze stopa polozona lekko na sprzegle, no ale raczej az tak bieg jalowy sprzegla krotki nie jest, juz sam nie wiem.
a wlasnie... piszecie o sprzegle to sobie przypomnialem...
od jakiegos czasu zastanawia mnie jedna przypadlosc (nie wiem czy tak bylo zawsze, czy po wymianie sprzegla, czy pozniej... nie umiem ocenic) - jak poloze noge na sprzegle to nie czuje wibracji. jak wcisne sprzeglo mocno (np. 50%) - to tez nie czuje wibracji.... natomiast jak wcisne bardzo delikatnie... tak z 2cm (powiedzmy ze okolo 10% zakresu) - to czuje wibracje... i tak sie zastanawiam.. czy to sa po prostu wibracje z komory silnika, czy to cos z dwumasa sie zaczyna ... - ktos z UFOwiczow ma podobnie?
pozdro!
Wiesz 100% pewności to nigdy niema, podłączenie ma 14 pinów zrobiłem taki kabelek z pinów od komputera bo znaleźć taki kabel mi się nie udało,
za ekranowałem przewody z sygnałem połączyłem pin do pina ,
gorzej jak ma być jakiś przeplot w instalacji bo dysponuje schematem tylko blokowym
W tej chwili szukam radia, żeby sprawdzić na innym egzemplarzu.
Dzwoniłem kilka razy do serwisu , ale jeżeli chodzi o symbolikę oznaczeń radia przed i po lifcie to nie wiele się dowiedziałem
Pozdrawiam
W serwisie podając symbol modułu elektryk powiedział że oznaczenia są dobre do ufo
witam,
gdzie najszybciej jestem w stanie kupic pakiet dokładek GP ? przeszukalem cale forum i jest duzo przydatnych linkow i tematow np. na co zwrocic uwage przy montazu itd ale czy jest jakas strona ktora w PL ma takie cos na sprzedaz
raczej nikt na stanie nowek nie ma. wiec albo ASO albo Haparts.pl .
co do sciagania z zagranicy to sie nie wypowiem, bo tak niczego nie kupowalem.
rozumiem, ze allegro odpada - tam to akurat faktycznie loteria czesto - ale ja tak akurat kompletowalem... z tym ze trwalo to pare miesiecy, a Tobie rozumiem, ze zalezy jednak na czasie :-)
Najszybciej raczej w Anglii w coxmotorparts, są już w kolorze:
http://www.coxmotorparts.co.uk/2007-2011-type-r-body-styling-kits-c-17_183_814.html
Wysyłają też za granicę :)
palecbeckham
02-06-15, 11:58
na haparts.pl, cytuję :)
"Możemy Panu zaproponować nowe oryginalne elementy Pakietu GT już polakierowane w kolor nadwozia za 5999,20PLN/komplet" - wersja do UFO 5D
Niemało... i wersja GP do ufo 5d jest inna niż GP do ufo 3d... czy się mylę?
tak, oczywiscie wersja do 3D i 5D to 2 rozne wersje:
1. zwroc uwage ze listwy okalajace auto w 3D i 5D sa rozne - maja rozne ksztalty i elementy dokladek zderzakow zupelnie inaczej sie spasowuja z tymi listwami.
2. sam ksztalt dokladek GP dla 3D i 5D jest inny.
3. generalnie jak ktos ma 3D to zaklada wersje od 3D - nie slyszalem, zeby ktos zalozyl gp pack 5D do 3D - bylby to ewenement na skale europejska :D
4. jak masz 5D to masz 3 wyjscia:
a. kupujesz gp pack do 5D (4 elementy?, bo listwy progowe tez sa inne) i wymianiasz dokladki zderzakow i listyw progowe po prostu
b. kupujesz gp pack do 3D (2 elementy) i komplet listew do 3D i wymieniasz calosc (patrz u mnie, u butlera, u alixa)
c. kupujesz gp pack do 3D dokonujesz rzezby tak, zeby spasowac dokladki zderzakow z listwami nadkoli... - mozesz kupic 4 listwy nadkoli i dokonac rzezby polegajacej na polaczeniu oryginalnych listew od 5D z tymi od 3D - zeby zachowac spasowanie (czyli z 2 list robisz 1)
mam nadzieje, ze niczego nie pominalem :D
tak w ogole myslalem ze to ta sama osoba kontynuuje watek... a macie podobne nicki na "A": arux12345 i agrttc :D dobrze, ze sie w pore skapnalem :D
Spoko ;)
ja już mam skompletowany pakiet ale od type r, jeszcze tylko pomalować ;)
tak swoją drogą to Twój post powinien być przypięty ;)
mowisz, ze pierwsza madra rzecz, ktora napisalem na forum? :D
moznaby to troche rozbudowac jeszcze i wrzucic gdzies do tematu o pakietach GP z fotkami etc. :)
szukam chetnego :D
albo wiem - trzeba namowic TRAFO na zalozenie pakietu GP od 3D - wtedy bedzie pelna fotorelacja z opisem wszystkiego :D (taka fotorelacja byla juz na civinfo swego czasu, wliczajac uzupelnianie listw progowych wloknem szklanym, zeby zaslonic dziure, ktora powstaje w przypadku uzycia listw 3D do autka 5D :) - oto i link: http://www.civinfo.com/forum/modification-projects/36033-my-vivid-se-1-8-progress-thread-8.html (mam go w ulubionych do dzis :P) - a tak swoja droga agrttc - wiedziales o tej szparze? :P
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo mi się już powoli kończą...
Auto sciąga/"nurkuje" podczas mocnego hamowania w prawą stronę.
Co zostało sprawdzone :
- Hamulce cacy, sprawdzone na rolce, hamują równo
- żadne przeguby etc. nie wybite
- na nowo zrobiona geometria
Amortyzatory też sprawdzone i są okey ( 71/83 przód, 79/79 tył, nie ciekną), ale niby wyniki takiego badania na trząsarce można sobie w buty wsadzić.
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Może to jednak amory i auto z jednej strony nurkuje, tam gdzie jest zmęczony amor?
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo mi się już powoli kończą...
Auto sciąga/"nurkuje" podczas mocnego hamowania w prawą stronę.
Co zostało sprawdzone :
- Hamulce cacy, sprawdzone na rolce, hamują równo
- żadne przeguby etc. nie wybite
- na nowo zrobiona geometria
Amortyzatory też sprawdzone i są okey ( 71/83 przód, 79/79 tył, nie ciekną), ale niby wyniki takiego badania na trząsarce można sobie w buty wsadzić.
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Może to jednak amory i auto z jednej strony nurkuje, tam gdzie jest zmęczony amor?
Wiem, że to tzw "dupszot" ale ciśnienie w oponach masz prawidłowe? Co do samych opon to z bieżnikiem wszystko ok?
dzieki za informacje, nie zalezy mi na czasie tylko bardziej w jednym miejscu
mam zwykle dokladki w 5d i myslalem nad przód Type-r/s progi GP i tył GP ale chyba tylko poszukiwania na alegro i skupywanie po detalu wchodzi w gre bo cena 6tys jak wyzej to jednak łłłłłlooooj o wiele za duzo porownujac do tego ze na alegro przedni od type-r znalazlem za 150zl :)
dzieki za info przyda sie przy kompletacji
aaaa i jeszcze jedno pytanie, lotka mugena w pl dostepna czy jebaj?
kopia dostepna ori ciezko bedzie
nie dziw sie ze type r/s za 150 bo tego jest pelno, GP jest malo i duzy popyt wiec cena od razu wyzsza
A ktos moze podpowiedziec gdzie taka kopie mozna dostac?
Pozostaje mi kompletowac i szukac albo ewentualnie odkupic jesli ktos by chcial sprzedac.
opcja progow od type-r/s i tylko sam tylny od GP jest mozliwa do zamontowania przy zakupie nakladek na nadkola od ... wlasnie od jakiej wersji ranty?
civicstart
02-06-15, 18:32
Cześć,
Problem dotyczy nalotu, tłustawego na przedniej szybie od środka, skąd to się może brać ? To samo pytanie zadałem w ubiegłym roku, ale rozmydliło się w wątku i zakończyło pytaniem o symbol filtra węglowego, więc to samo pytanie wrzucę tym razem w nowy wątek. Jeśli to skucha, to proszę o wybaczenie...
od type r/s 3d :) A kopie mugena robi tu na forum kolega Dealer
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?237786-Red-TypeS-N22A2
tu masz jego temat i prace :)
Wiem, że to tzw "dupszot" ale ciśnienie w oponach masz prawidłowe? Co do samych opon to z bieżnikiem wszystko ok?
Oczywiście sprawdzone, ciśnienie okey, opony też... Na FB ktoś miał ten sam problem jak u mnie i była to maglownica, dlatego ściągał w prawo przy hamowaniu...
Spróbuję jescze wymienić łączniki stabilizatora z przodu, wyczytałem że to może być też to nawet jak nie czuć żadnego luzu...
Oczywiście sprawdzone, ciśnienie okey, opony też... Na FB ktoś miał ten sam problem jak u mnie i była to maglownica, dlatego ściągał w prawo przy hamowaniu...
Spróbuję jescze wymienić łączniki stabilizatora z przodu, wyczytałem że to może być też to nawet jak nie czuć żadnego luzu...
A podczas jazdy na wprost, na równej drodze, gdy puścisz kierownicę to auto jedzie prosto? Nigdzie nie ściąga?
Byłeś robić geometrię zawieszenia tj zbieżność i kąty nachylenia?
Warto też pod uwage wziasc pompe ABS która przecież jest wbudowana w układ hamulcowy. Np. zawór pompy jest przybrudzony i nieprzechodzi odpowiednia ilosc płynu
Wiesz 100% pewności to nigdy niema, podłączenie ma 14 pinów zrobiłem taki kabelek z pinów od komputera bo znaleźć taki kabel mi się nie udało,
za ekranowałem przewody z sygnałem połączyłem pin do pina ,
gorzej jak ma być jakiś przeplot w instalacji bo dysponuje schematem tylko blokowym
W tej chwili szukam radia, żeby sprawdzić na innym egzemplarzu.
Dzwoniłem kilka razy do serwisu , ale jeżeli chodzi o symbolikę oznaczeń radia przed i po lifcie to nie wiele się dowiedziałem
Pozdrawiam
W serwisie podając symbol modułu elektryk powiedział że oznaczenia są dobre do ufo
Zobacz czy masz 11 kabelków wpiętych do modułu (oczywiście oprócz kabelka usb)
A podczas jazdy na wprost, na równej drodze, gdy puścisz kierownicę to auto jedzie prosto? Nigdzie nie ściąga?
Byłeś robić geometrię zawieszenia tj zbieżność i kąty nachylenia?
Zbieżność i kąty świeżutko zrobione, wszystko jest git.
Podczas jazdy mam wrażenie że też ściąga lekko w prawo, ale to w Ufo niby normalne, wiele ma ten problem.
Warto też pod uwage wziasc pompe ABS która przecież jest wbudowana w układ hamulcowy. Np. zawór pompy jest przybrudzony i nieprzechodzi odpowiednia ilosc płynu
Hmm, ale jak by tak było to na rolce pokazało by że któraś strona mocniej hamuje racja? A siła hamowania jest kurcze wszędzie git...
W weekend przmienię jescze koła przód na tył, pozatym zamówiłem nowe łączniki stabilizatora na próbę czy coś to da :)
Na FB pisałem z użytkownikiem UFO który miał ten sam problem, dopiero wymiana maglownicy usunęła usterkę... Mam nadzieję ze to nie magiel :D
Jak wogóle sprawdzić czy maglownica jest okey?
Sprawdź czy nie masz luzów na prawym przednim kole.
Dokładnie czy po podniesieniu koła do góry czy nie ma luzów na piaście (wyczuwalnych) tylko nie chwytaj z przodu i z tyłu opony a góra i dół opony i delikatnie wcisnąć/pociągnąc od/do samochodu.
Mi diagności 2 razy zbieżność sprawdzali, wszystko było ok, a jak przy hamowaniu potrafiło budą zatrząść to aż w d.. bolało.
I na końcu okazało się że winne było prawe przednie łożysko.
Dzięki szczepar, sprawdzę :) Sprawdzę w weekend też amory, bo oprócz ściągania auto wydaje sie z prawej strony nurkować, jak by było tam miększe.
Dzięki szczepar, sprawdzę :) Sprawdzę w weekend też amory, bo oprócz ściągania auto wydaje sie z prawej strony nurkować, jak by było tam miększe.
Tylko pamietaj diagnostycznie sprawdzenie amorów pozostawia wiele do życzenia , jak bedzie olej a nie bedzie gazu w amorze to tego nie wykryje u diagnosty.
(za to wtedy samochód jest delikanie niżej jak na zdrowych amortyzatorach)
Musiałbyś wyciągać kolumny i rozbierać aby zobaczyć czy amortyzator odbije sam do góry - a to już sporo roboty jak masz rozpórkę w samochodzie - kłania się zdejmowanie podszybia , ect :D
Po prostu kupię profilaktycznie gwint i tyle, już odechciewa mi się pier*olenia :D
Mówiąc o niżej siedzącym aucie:
w porównaniu do innych UFO na Eibachach - 25mm siedzi z przodu niżej, może to też jak mówisz właśnie symptomy padniętych amorów :)
Mi po wymianie amortyzatorów (ten samo model amortyzatora został włożony ) przestał ocierać samochód o "leżącego policjanta".
Wcześniej jak stare amortyzatory miały gaz - nie miałem problemów z tym spowalniaczem nic się nie ocierało. Z czasem zaczeło ocierać.
Myślałem że to zużycie opon obniżyło o parę mm samochód. Jak bym podejrzewał amory o to to bym zmierzył prześwit przed założeniem nowych i po ich założeniu. (dlatego nie powiem ci o ile samochód mi się uniósł)
Natomiast wymiana starych bez gazu , na nowe spowodowała że już nie słyszę szurania o spowalniacz.
Cetna Type S
03-06-15, 09:05
Panowie, naczytałem się sporo w temacie "cykania" ale coś mi nie gra. Przy dodawaniu gazu coś cyka, po odpuszczeniu przestaje. Wyczytałem że może to być kolektor, ale po 1 nie wyczuwam spalin, po 2 mam 2008 r a w nich raczej już nie zdarzały się te przypadki... Jakieś pomysły? Rolka napinacza paska osprzętu? Poza tym cykaniem nie wyczuwam najmniejszych zmian.
Panowie natknąłem się na problem był wiele razy na forum alem stwierdziłem że mnie nie dotyczy, chyba się myliłem otóż czasem nie jest to zawsze na 10 przejazdów może 2-3 razy słyszę dość głośny stuk z tyłu jest to jedno puknięcie przypominające jakbym w bagażniku wiózł dość duży kamień i "puknął" Przeważnie pojawią się przy cofaniu, miał ktoś podobnie? Wiem że muszę szukać bo kilka osób tak miało i pisało o tym ;) Na szybko może da ktoś znać :)
Mam do wymiany prawy sworzeń zwrotnicy ( tak na przeglądzie powiedział diagnosta) i mam pytanie czy on jest wymienialny, (silnik 2.2 i-CTDi)
Panowie natknąłem się na problem był wiele razy na forum alem stwierdziłem że mnie nie dotyczy, chyba się myliłem otóż czasem nie jest to zawsze na 10 przejazdów może 2-3 razy słyszę dość głośny stuk z tyłu jest to jedno puknięcie przypominające jakbym w bagażniku wiózł dość duży kamień i "puknął" Przeważnie pojawią się przy cofaniu, miał ktoś podobnie? Wiem że muszę szukać bo kilka osób tak miało i pisało o tym ;) Na szybko może da ktoś znać :)
Może podnośnik albo trójkąt z boku bagażnika?;d
Orientacyjna cena wymiany sprzegła w 2.2? Chodzi o samą robociznę
Może podnośnik albo trójkąt z boku bagażnika?;d
Orientacyjna cena wymiany sprzegła w 2.2? Chodzi o samą robociznę
hehe nie to nie to, nie mam nic w bagażniku i po bokach :)
Orientacyjna cena wymiany sprzegła w 2.2? Chodzi o samą robociznę
W Hondzie 900pln w zwykłym zakładzie ok 400pln ceny w Krk
Aktualnie mam 2 małe problemy z Civem jeden to niemiłosierny pisk z głośników pojawiający się często na chwilę po uruchomieniu ale też nie ma reguły większej. Piszczy głośno jak jest volume na pozycji 1 potem już się nie zwiększa a gdy vol jest na 0 to słychać delikatny pisk z każdego głośnika, rozebrałem kokpit i wyjąłem radio wychodzi na to że radio jest przyczyną, teraz kwestia czy można to jakoś naprawić czy też wymienić radio?
Macie sugestie? Experta od radii samochodowych?
Druga przypadłość to ERROR 2 po diagnostyce zegarów, aczkolwiek mam obrotomierz z Type R i podejrzewam że nie wszystkie opcje mam po prostu podłączone (brak środkowego siedzenia i ECONO)
Przepinaliście może u siebie zegary i znacie anomalie? No i w sumie czy brak ECONO z prawej strony prędkościomierza może być również związany z przełożeniem obrotomierza? (bo mi się wydaje że tak)
Podratujcie nowicjusza wiedzą ;)
Aktualnie mam 2 małe problemy z Civem jeden to niemiłosierny pisk z głośników pojawiający się często na chwilę po uruchomieniu ale też nie ma reguły większej. Piszczy głośno jak jest volume na pozycji 1 potem już się nie zwiększa a gdy vol jest na 0 to słychać delikatny pisk z każdego głośnika, rozebrałem kokpit i wyjąłem radio wychodzi na to że radio jest przyczyną, teraz kwestia czy można to jakoś naprawić czy też wymienić radio?
Macie sugestie? Experta od radii samochodowych?
Druga przypadłość to ERROR 2 po diagnostyce zegarów, aczkolwiek mam obrotomierz z Type R i podejrzewam że nie wszystkie opcje mam po prostu podłączone (brak środkowego siedzenia i ECONO)
Przepinaliście może u siebie zegary i znacie anomalie? No i w sumie czy brak ECONO z prawej strony prędkościomierza może być również związany z przełożeniem obrotomierza? (bo mi się wydaje że tak)
Podratujcie nowicjusza wiedzą ;)
z radiem to bedzie jaesli jest muzyka i piszczy to mozna przelutowac taka szeroka tasme w radiu - powinno pomoc, jesli nie slychac muzyki to moze byc przepalony wzmacniacz w radiu i wtedy to chyba najlepszym rozwiazaniem jest wymiana radia. Jest 3cia opcja tez, jesli pisk dobiega tylko z przednich lub tylnych albo lewy/prawy to wtedy moze byc jakies zwarcie na kablach i zdiagnozowanie gdzie lezy problem moze byc najtrudniejsze
Jest muzyka, a pisk jest we wszystkich głośnikach taki sam. Wiec może pierwsza opcja, tylko przelutowanie będzie do ogarnięcia przezemnie? Mam kolbe i dam nią rade?
Z tydzień temu zmieniałem głośniki w drzwiach na Audio System. Radio seria. Wychodzę z pracy z ostatnio i po odpaleniu autka włączam radio i cisza... Radio "gra" bo widać stacje radiowe, CD na ekranie ale zero dźwięku :/ Żaden głośnik tchu nie daje. Jakby było zwarcie w instalacji w drzwiach to raczej jeden głośnik by nie grał a nie wszystkie na raz :/
Ja tu potrzebuje pomocy!
A Ty Kuba na pewno dobrze polaryzacje podpiales? Może wtyczka z radia wylatala.
Jest muzyka, a pisk jest we wszystkich głośnikach taki sam. Wiec może pierwsza opcja, tylko przelutowanie będzie do ogarnięcia przezemnie? Mam kolbe i dam nią rade?
po prostu sprawdz czy nie ma zimnych lutow, mysle ze to powinno pomoc, ale nie gwarantuje. robota prosta nie da sie tego zepsuc tylko ścieżek nie polacz przez przypadek bo zwarcie bedzie ;)
Panowie potrzebuje szybkiej porady. Dociskałem łokciem podłokietnik ( ten w tunelu ) i urwałem zaczep:/
Mam sedana, ale na allegro tylko 2 kompletne tunele znalazlem po 200 zł, trochę dużo jak za kawałek plastiku.
Czy od HB będzie pasować? W salonie idzie kupić?Foty poniżej
http://borys003.w.interia.pl/uchwyt/20150605_170549%20(Large).jpg
http://borys003.w.interia.pl/uchwyt/20150605_182037%20(Large).jpg
http://borys003.w.interia.pl/uchwyt/20150605_182049%20(Large).jpg
http://borys003.w.interia.pl/uchwyt/20150605_182055%20(Large).jpg
Ja znowu z tym usb.
dziś przyszło radio moduł usb i wiązka kabli - wszystko oryginał wymontowane z rozbitka,
i się załamałem bo objawy ciągle te same , czyli nośnik pamięci zamruga kilka sekund a radio nic nie reaguje
potrzebuję serwice manual do ufo 2010 może ma ktoś namiary
może pomoże http://www.fn2workshop.com/
ponoć działa tylko w explorerze
nośnik pamięci zamruga kilka sekund a radio nic nie reaguje
Tak teraz mnie naszło.... W 2009 kiedy wprowadzono czytnik usb, mogli nie znać formatu pamięci ntfs. Może (albo raczej morze) trzeba przeformatować pendrive na fat32.
Pewnie z innymi pendrivami próbowałeś już.
Tak teraz mnie naszło.... W 2009 kiedy wprowadzono czytnik usb, mogli nie znać formatu pamięci ntfs. Może (albo raczej morze) trzeba przeformatować pendrive na fat32.
Pewnie z innymi pendrivami próbowałeś już.
i sprawdź 4 G pojemność może za duży wkładasz
Pamięci wkładałem różne --niestety nie mam w pobliżu nikogo z ufo które by miało usb,
w "starej"mojej MB2 Hani mam Alpine- to tam wszystkie bez wyjątku czyta (mam ich 6 szt)na jednym tylko w sumie próbowałem formatować na inne "fat-fat32".Może spróbuję jeszcze inny.
U WAS jak włożysz pamięć do gniazda to od razu radio coś wyświetla czy dopiero po naciśnięciu AUX?
Prawdopodobnie skończy się to w ASO Rzeszów -wie ktoś czy jest tam "dobry elektryk'?
Pozdrawiam
agrttc- Dziękuje -widziałem ten manual ale tam nie ma schematów z usb
Mam wersje z xenonami ale chciałem sobie dorobić wyłącznik, który wychodził w wersjach po liftingu, czy ktoś z forum ma taki przycisk w standardzie i mógłby podesłać schemat elektroniczny, wyjście pinów itp?
Ewentualnie może ktoś zna temat i mnie naprowadzi? Do podłączenia mam przycisk zespolony z wyłącznikiem VSA.
Z tyłu słychać lekkie tarcie i felga jest gorąca, 2 sekundy przytrzymam i parzy. Klocek trze o tarcze czy może coś innego. Auto stało przez 4 dni w garażu, ale na luzie...
Proszę o pomoc.
po prostu sprawdz czy nie ma zimnych lutow, mysle ze to powinno pomoc, ale nie gwarantuje. robota prosta nie da sie tego zepsuc tylko ścieżek nie polacz przez przypadek bo zwarcie bedzie ;)
Teraz piszczy cały czas.... Nie da się wytrzymać...
po przelutowaniu?
pisz na priv to moze cos pomoge ogarnac ale nie bedziemy tu zasmiecac forum
Aktualnie nie mam radia :] musiałem wypiąć bezpiecznik bo cały czas piszczy, a że nie da się go całkiem wyłączyć to zostało tylko takie wyjście ;)
Z tyłu słychać lekkie tarcie i felga jest gorąca, 2 sekundy przytrzymam i parzy. Klocek trze o tarcze czy może coś innego. Auto stało przez 4 dni w garażu, ale na luzie...
Proszę o pomoc.
Jeżeli nic z tyłu nie było wymieniane, np. klocki (trzpień z wewnętrznego klocka siedzi na swoim miejscu w tłoczku), regulowane np. linka hamulca ręcznego (za mocno), to mógł się zatrzeć tłoczek w którymś z zacisków (tam gdzie felga jest gorąca). Dzieje się tak przeważnie jak nie wymienisz płynu przynajmniej co dwa lata. Auto trzeba podnieść, koło zdjąć, zacisk również i wtedy ocenić.
Czy radio z Anglika fk2 pasuje do europejki!?!
Niestety nic nie pasuje- wszystko na lewo
Ja takie coś naprawiam lutownicą i kawałkami miedzianych drutów o średnicy 05 do 1 mm robię klamerki pasujące do obu złamanych części potem je lutownicą wpalam,wtapiam następnie biorę plastik o takim samym oznaczeniu np "ABS" tnę cienki ok 2-4 mm pasek podpalam koniec i kapiącym plastikiem ładnie się zalewa
Tylko chodzi mi o sam odbiornik radiowy nie o konsole, jak rozbieralem to są piny i myślę że nie opłaciło by się robić innej elektroniki, ale mogę się mylic
Potrzebuje konektor do zespolonego przycisku (VSA, wyłącznik spryskiwaczy lamp) macie źródło konektorow do Hondy 8 gen? Mam na liście jeszcze kilka... :)
mam całą wiązkę przewodów z rozbitka-jakby co
Witam,
Jaką średnicę mają tuleje stabilizatora przedniego w UFO 1.8 Type-S?
Chcę kupić poliuretany z Olkusza, ale mają 3 wersje ( 22/23/24mm) i nie wiem którą wziąść... Type - R i 2.2 Diesel ma według nich 24mm.
Był bym wdzięczny za pomoc bo chciałbym jak najszybciej zamówić :)
Pozdrawiam
Adrian
sopylano83
08-06-15, 17:17
Witam.Ile ma mikronow oryginalny lakier 8gen
honda civic 07r sedan?
U mnie 70 do 90 wszędzie oprócz maski i przedniego zderzaka ;)
U mnie 70 do 90 wszędzie oprócz maski i przedniego zderzaka ;)
czyli ile masz na masce:confused:
Jeżeli nic z tyłu nie było wymieniane, np. klocki (trzpień z wewnętrznego klocka siedzi na swoim miejscu w tłoczku), regulowane np. linka hamulca ręcznego (za mocno), to mógł się zatrzeć tłoczek w którymś z zacisków (tam gdzie felga jest gorąca). Dzieje się tak przeważnie jak nie wymienisz płynu przynajmniej co dwa lata. Auto trzeba podnieść, koło zdjąć, zacisk również i wtedy ocenić. Dzięki , okazało się że to jednak zacisk.
Dzięki , okazało się że to jednak zacisk.
Pamiętaj, że w przypadku zatarcia tłoczka, podczas regeneracji zacisku, oprócz zestawu naprawczego tłok wymienić na nowy w innym przypadku za niedługi okres czasu będziesz miał powtórkę z rozrywki.
oprócz zestawu naprawczego tłok wymienić na nowy w innym przypadku za niedługi okres czasu będziesz miał powtórkę z rozrywki.
Kwestia czy tłoczek ma wżery spowodowanych korozją na powierzchni kontaktu z uszczelnieniami. Jeśli nie ma, nie ma konieczności wymiany. W przypadku gdy są wżery, płyn może przez nie wyciekać i robi się wtedy niewesoło.
Kwestia czy tłoczek ma wżery spowodowanych korozją na powierzchni kontaktu z uszczelnieniami. Jeśli nie ma, nie ma konieczności wymiany. W przypadku gdy są wżery, płyn może przez nie wyciekać i robi się wtedy niewesoło.
Tutaj nie chodzi wcale o wżery i nieszczelności tylko o to, że przyczyną zatarcia tłoczka jest woda w układzie hamulcowym, która w kontakcie z tłoczkiem powoduje rdzawy nalot, który to z kolei jest powodem jego zatarcia. Nie pomaga zdjęcie nalotu bo po jakimś czasie ponownie powróci. Jedynym wyjściem jest wymiana tłoczyska na nowy.
sopylano83
08-06-15, 22:01
To masz ok mam do kupienia civica i ma 160 mikronow ?
Tutaj nie chodzi wcale o wżery i nieszczelności tylko o to, że przyczyną zatarcia tłoczka jest woda w układzie hamulcowym, która w kontakcie z tłoczkiem powoduje rdzawy nalot, który to z kolei jest powodem jego zatarcia. Nie pomaga zdjęcie nalotu bo po jakimś czasie ponownie powróci. Jedynym wyjściem jest wymiana tłoczyska na nowy.
O tym mowa. Przyznam, że mam takie doświadczenia, że tłoczek czyściłem, montowałem i do dziś pracuje od dwóch lat (w ep2). Zaraz po zabiegu czyszczenia tłoczka była zmiana płynu hamulcowego. Kolega kupił samochód ode mnie i dalej mu to pracuje.
Teraz pytanie z innej "beki" - jak blokować tylne siedzisko kanapy w pozycji gdy siedzisko odchylimy do pionu? :) Szukałem ale nie ma tam żadnego mechanizmu żeby to zablokować. Jakoś manual też milczy w tym temacie.
Teraz pytanie z innej "beki" - jak blokować tylne siedzisko kanapy w pozycji gdy siedzisko odchylimy do pionu? Szukałem ale nie ma tam żadnego mechanizmu żeby to zablokować. Jakoś manual też milczy w tym temacie.
w 5D trzeba zlozyc do konca te "nozke-podporke" - wtedy sie siedzisko blokuje podniesione do pionu. nie wiem jak jest w 3D i czy to w ogole tam dziala... no ale skoro sie siedzisko unosi, to pewnie musi sie blokowac :D
Maska nieco mniej niż 200 ale wiem że była malowana bez szpachli.
Witam
Podczas wymiany żarówki oswietlenia bagażnika zrobiłem zwarcie i spalił mi się bezpiecznik oświetlenia wnętrza.
Jednocześnie od tego momentu za każdym przekręceniem kluczyka, po włączaniu zaplonu pojawia się sygnal dżwiękowy podobny do tego co sygnalizuje niezapięcie pasów tylko znacznie głośniejszy !
Mimo,że spalony bezpiecznik wymieniłem i oświetlenie wnętrza wróciło to sygnał dżwiękowy pozostał :confused:
Czy ktoś miał coś takiego u siebie i czy się z tym uporał ?
Czy to zapisało się w pamięci komputera i należy usunąć błąd tam zapisany ?
Znajomy mechanik mówił, że po pewnym czasie dżwięk zniknie sam, ale jakoś nie znika, mimo ok 10 razy włączania i wyłączania zapłonu i przejechania kilkunastu km nadal dżwięk-pisk się pojawia, może już nie za kazdym razem, ale się pojawia :confused:
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Teraz pytanie z innej "beki" - jak blokować tylne siedzisko kanapy w pozycji gdy siedzisko odchylimy do pionu? Szukałem ale nie ma tam żadnego mechanizmu żeby to zablokować. Jakoś manual też milczy w tym temacie.
w 5D trzeba zlozyc do konca te "nozke-podporke" - wtedy sie siedzisko blokuje podniesione do pionu. nie wiem jak jest w 3D i czy to w ogole tam dziala... no ale skoro sie siedzisko unosi, to pewnie musi sie blokowac
Szlag...u mnie wypina się z zaczepu tą nogę, da się ją złożyć ale to nie sprawia że siedzisko się blokuje w pionie. Hmmm przyjrzę się temu jeszcze raz ew. zrobię jakieś fotki.
Szlag...u mnie wypina się z zaczepu tą nogę, da się ją złożyć ale to nie sprawia że siedzisko się blokuje w pionie. Hmmm przyjrzę się temu jeszcze raz ew. zrobię jakieś fotki.
https://www.youtube.com/watch?v=kngRWXcOMjw
mnie sie wydawalo ze w fn2 cos tam z ta kanapa nie jest tak samo funkcjonalne jak w 5D... ale ze nie mam fn2 to ta wiedza mi uleciala... zreszta moze to nie byla prawda :D - ktos z fn2 moze sie wypowie i rozwieje watpliwosci..
edit. widze ze ten film dotyczy civ 2014. ale idea jest taka sama u mnie w 2006 ;]
Tutaj nie chodzi wcale o wżery i nieszczelności tylko o to, że przyczyną zatarcia tłoczka jest woda w układzie hamulcowym, która w kontakcie z tłoczkiem powoduje rdzawy nalot, który to z kolei jest powodem jego zatarcia. Nie pomaga zdjęcie nalotu bo po jakimś czasie ponownie powróci. Jedynym wyjściem jest wymiana tłoczyska na nowy.
Rdza nie jest czymś magicznym i nieuleczalnym jak trąd w średniowieczu.
Nie ma potrzeby wywalania elementu tylko dla tego że ma rdzawy nalot, kwestia umiejętności w oczyszczeniu i ocenie stanu.
Natomiast najważniejsze to usunięcie problemów które powodują zatarcie.
- woda w płynie
- uszkodzona uszczelka
- brak specjalnej pasty w gumowej osłonie chroniącego wysunięty tłoczek
Przy czym o paście w naszej serwisówce nie ma żadnej wzmianki :), natomiast była powszechnie stosowana jako lekarstwo na zacierające się notorycznie zaciski w Skodach.
mnie sie wydawalo ze w fn2 cos tam z ta kanapa nie jest tak samo funkcjonalne jak w 5D... ale ze nie mam fn2 to ta wiedza mi uleciala... zreszta moze to nie byla prawda - ktos z fn2 moze sie wypowie i rozwieje watpliwosci.
W FN1 i FN2 nie da się zablokować siedziska w pionie ,modele ufo 3-drzwiowe nie mają ,,magic seat'' - dolny pałąk mają zablokowany metalowym haczykiem na sprężynce żeby nie podnosić siedzeń,nie ma też zaślepek plastikowych od spodu siedziska, no i blokady działającej po podniesieniu siedzenia i złożeniu pałąka ,jak ma to miejsce w modelach 5-drzwiowych. Dziękuję i pozdrawiam :p
W FN1 i FN2 nie da się zablokować siedziska w pionie ,modele ufo 3-drzwiowe nie mają ,,magic seat'' - dolny pałąk mają zablokowany metalowym haczykiem na sprężynce żeby nie podnosić siedzeń,nie ma też zaślepek plastikowych od spodu siedziska, no i blokady działającej po podniesieniu siedzenia i złożeniu pałąka ,jak ma to miejsce w modelach 5-drzwiowych. Dziękuję i pozdrawiam :p
Makao i po makale ;) Dzięki za wyjaśnienie :)
Teoretycznie da rady złożyć do góry jak się haczyk odczepi, trzeba tylko wtedy jakimś chałupniczym sposobem ( pasy etc.) przypiąć siedzisko w pionie :p
Ciekawe co to mialo na celu? Magic seats to fajny bajer. W jakims artykule o nowym CTRze tez znalazlem, ze mimo 5d nie ma magic seats.
Zaryzykowałem i zamówiłem radio od angola i po przekręceniu samego radia wszystko pasuje jak ulał :) tak więc jak macie problem z radiem to już wiecie że pasuje ;)
Wydałem niecałe 100pln zamiast 300;)
Bardzo cenna wiadomość:D
Czyli wszystko Ci spasowało CD również
A może masz źródło z Angli radio po liftowe.Dzięki
Witam forumowiczow mam takie pytanie gdzie moge odlaczyc licznik w mojej hani by ta mi nie pokazala trasy ktora zrobilem pytam dlatego ze w niemczech jest takie glupie ubezpieczenie ze jak przejade wiecej niz 10 tys km rocznie place gruby szmal,a znalazlem prace ok 50 km dziennie zrobic musze i chcialbym kilka razy jechac bez predkosciomierza da rade to ogarnac ?
Witam forumowiczow mam takie pytanie gdzie moge odlaczyc licznik w mojej hani by ta mi nie pokazala trasy ktora zrobilem pytam dlatego ze w niemczech jest takie glupie ubezpieczenie ze jak przejade wiecej niz 10 tys km rocznie place gruby szmal,a znalazlem prace ok 50 km dziennie zrobic musze i chcialbym kilka razy jechac bez predkosciomierza da rade to ogarnac ?
Raczej nie , bo prędkość jest mierzona z czujników ABS/ESP
Do niczego nie namawiam, ale informuję że w Polsce korekta wskazań licznika nie jest przestępstwem :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.