Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie, szybka odpowiedź vol.2
Nie trzeba nic włączać żeby uruchomić jeżeli wyłączysz silnik na ac/off to po ponownym zapaleniu tez bedzie włączony nawiew na ac/off bez konieczności włączania go.
ja przed każdym wyłączeniem silnika wyłączam każdorazowo nawiew.
mareckiabc
23-10-14, 16:09
Jeśli wyłączasz zawsze nawiew to po zapaleniu auta musisz go włączyć, w tym aucie wygląda to tak, że chcąc włączyć nawiew zawsze włącza się klima i trzeba dać ac/off zeby był sam nawiew bez klimy. Nie zrozumiałe to dla mnie czemu tak to rozwiązali.
Jakie ma byc osadzenie felgi stalowej w civic viii 3d? W kompendium na forum pisze ze ET50 a na oponeo 55 i na allegro tez raczej do hondy sprzedaja 55, proszę o pomoc
w mnie w 2,2 jest 0,72 czynnika.Musisz mieć żołtą nalepkę po podniesieniu maski.U mnie ta nalepka jest powyżej otworu ,w ktory wklada sie pręt trzymający maskę .
pzdr
Mi również strasznie paruje przednia szyba :/ Jutro sprawdzę filtr kabinowy, ale raczej jest ok, bo niedawno wymieniłem.
Ps. Zakladacie już zimówki?
Chyba pomalu trzeba,bo zapowiadają mrozy :(
Platlapalk
witam czy posiada ktos bagaznik dachowy do ufo na sprzedaz lub gdzie mozna kupic taki bagaznik chetnie odkupie uzywany lub nowy
Grzesiek_P
24-10-14, 14:55
Poda mi ktos dokladne dane felgi stalowej i opony zimowki? Taka jaka powinna byc w seryjnym aucie. Civic type-s 2007
Poda mi ktos dokladne dane felgi stalowej i opony zimowki? Taka jaka powinna byc w seryjnym aucie. Civic type-s 2007
felga stalowa 6,5x 16 cali et55 otwór centrujący 64mm , rozstaw 5x114,3
opona 205/55 R16
a czy nie jest tak ze klima rowniez dogrzewa? I z tad samoczynne zalaczenie po wcisnieci auto nawet jak na dworzu chlodno? Mi w serwisie klimy gosc powiedzial ze lepiej jej nie wylaczac,niech sobie chodzi skoro tak wymyslili. Na paliwie sie nie zaoszczedzi tyle co na naprawie sprezark,a ona sie musi tam przesmarowac
Grzesiek_P
24-10-14, 19:05
felga stalowa 6,5x 16 cali et55 otwór centrujący 64mm , rozstaw 5x114,3
opona 205/55 R16
Dzieki. Co do tych nawiewow to dzsiaj dopiero po przeczytaniu forum poznalem dzialanie nawiewu ;) zawsze jezdzilem z odpalona klima.
nie klima chlodzi:)Automatyczna utrzymuje zadaną temperaturę.W zimie jest podawane cieple powietrze z nagrzewnicy.Jazda z klimą caly czas nie do konca ma sens.Przy odparowaniu szyb to owszem.Ja mam ustawione na 21 *C auto ac/OFF .W zimie raz w tygodniu włączam bo musi popracować.
p.s.Nie wiem jak w UFO ale w mojej Fiescie mk7 sprężarka nie włączała sie ponizej 5 *.Był uruchamiany obwod z osuszaczem.Ciekawe jak jest w Civicu?
no ja wiem ze nagrzewnica grzeje :) ale czy niewspomamaga tego klima dodatkowo. Cos tak mi sie gdzies obilo o uszy ze klimatyzacja dziala w dwie strony,ale to chyba o domowa klime chodzilo
no ja wiem ze nagrzewnica grzeje :) ale czy niewspomamaga tego klima dodatkowo. Cos tak mi sie gdzies obilo o uszy ze klimatyzacja dziala w dwie strony,ale to chyba o domowa klime chodzilo
domowe klimatyzacje moga mieć pompę ciepła, w aucie masz nagrzewnicę.
Mam pytanko gdzie najlepiej zamówić gałkę SKUNK2, w Polsce??
witam czy posiada ktos bagaznik dachowy do ufo na sprzedaz lub gdzie mozna kupic taki bagaznik chetnie odkupie uzywany lub nowy
Kupuj Thule. Najlepiej używkę na alledrogo lub OLX. Ja za dwie stówki kupiłem w świetnym stanie właśnie na OLX. Pasuje idealnie, nic nie wycinasz jak w oemowym.
Mam pytanko gdzie najlepiej zamówić gałkę SKUNK2, w Polsce??
Kolega Jarusnet tu na forum
Dziękuje za odpowiedź :) a mam jeszcze pytanie o taki tow hook
http://www.ebay.com/itm/SILVER-FRONT-ALUMINUM-RACING-TOW-HOOK-FOR-HONDA-CIVIC-TYPE-R-FN2-2-0-/151339760857?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item233c8d7cd9#shpCntId
I short shifter :)
Mam pytanko gdzie najlepiej zamówić gałkę SKUNK2, w Polsce??
Ja swoją kupiłem u chavesa
I short shifter :)
To u Butlera :)
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Bardzo dziękuję za pomoc wiadomości rozegrane. Jeszcze tylko ten tow hook został nie mogę go znaleźć :/
domowe klimatyzacje moga mieć pompę ciepła, w aucie masz nagrzewnicę.
pompa ciepla to inny temat. Mi chodzilo o grzanie klimatyzaji poprzez odwrocenie obiegu,no ale to nie w autach :) w stacjonarnych klimatyzacjach domowych bywa taka mozliwosc. Honda zrobila zalaczanie klimy z automatu widocznie ze wzgledu na osuszanie powietrza,no i na zywotnosc klimy zeby nie zapominac czasem ja zalaczyc. Zdaje sie ze zdrowo jest przynajmniej co 2tyg zeby z 5minut pochodzila
Witam wszystkich od zawsze kiedy zakupiłem samochód t.j. 3 lata będzie już zastanawia mnie jedna rzecz otóż podczas zapalania samochodu zaznaczę że dzieje się to gdy temp. jest poniżej 3 stopni podczas zapalenia samochodu włącza się na dosłownie chwię 2 s. ikonka (wykrzyknik) i zza chwilę znika -> układ hamulcowy, wszystkie płyny zalane do max oraz klocki jeszcze w miarę dobre czy coś możecie pomóc? czy po prostu zostawić problem ?
Witam wszystkich od zawsze kiedy zakupiłem samochód t.j. 3 lata będzie już zastanawia mnie jedna rzecz otóż podczas zapalania samochodu zaznaczę że dzieje się to gdy temp. jest poniżej 3 stopni podczas zapalenia samochodu włącza się na dosłownie chwię 2 s. ikonka (wykrzyknik) i zza chwilę znika -> układ hamulcowy, wszystkie płyny zalane do max oraz klocki jeszcze w miarę dobre czy coś możecie pomóc? czy po prostu zostawić problem ? wykrzyknik ze śnieżynką :cool: ostrzega o niskiej temperaturze otoczenia :) tak ma być :D
wykrzyknik ze śnieżynką :cool: ostrzega o niskiej temperaturze otoczenia :) tak ma być :D
dziękuję !!!!!!!!!!!!
Witam wszystkich od zawsze kiedy zakupiłem samochód t.j. 3 lata będzie już zastanawia mnie jedna rzecz otóż podczas zapalania samochodu zaznaczę że dzieje się to gdy temp. jest poniżej 3 stopni podczas zapalenia samochodu włącza się na dosłownie chwię 2 s. ikonka (wykrzyknik) i zza chwilę znika -> układ hamulcowy, wszystkie płyny zalane do max oraz klocki jeszcze w miarę dobre czy coś możecie pomóc? czy po prostu zostawić problem ?
Jeżeli jest to taka ikonka (http://pl.123rf.com/photo_21114859_zg%C5%82aszanie-problem%C3%B3w-z-uk%C5%82adem-hamulcowym.-ikona-mieszkanie..html) to masz problem z układem hamulcowym, może coś z ABS.
Grzesiek_P
26-10-14, 09:33
dziękuję !!!!!!!!!!!!
A dokladniej sniezynka na drodze. Takie ostrzezenie przed temp w ktorej moze byc juz slisko.
wykrzyknik ze śnieżynką :cool: ostrzega o niskiej temperaturze otoczenia :) tak ma być :D
O niskiej temperaturze zewnętrznej informuje pojawienie się takiego symbolu (http://regiomoto.pl/portal/porady/eksploatacja/zdjecie-obserwuj-kontrolki-w-samochodzie-unikniesz-klopotow-10).
A dokladniej sniezynka na drodze. Takie ostrzezenie przed temp w ktorej moze byc juz slisko.
Nie wiem czy można przestawiać ten próg, ale u mnie jak spada temperatura do 3 stopni na plusie podczas jazdy to właśnie się wyświetla ta śnieżynka.
Nie wiem czy można przestawiać ten próg, ale u mnie jak spada temperatura do 3 stopni na plusie podczas jazdy to właśnie się wyświetla ta śnieżynka.
Z tego co pamiętam, można korygować wskaźnik temperatury zewnętrznej +- 3*C, poprzez wyświetlacz wielofunkcyjny.
witam
Czy poliftowy Type-S ma seryjnie składane lusterka? Czy moze to jest dostępne tylko w wersji TypeS +
Mam specyfikację z salonu i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne są w wersji 1.8 i-VTEC Type-S Plus
Koledzy w moim ufo po odpaleniu na zimnym silniku motor trzyma obroty ok 1,5k i powoli schodzi do normalnych. Czy to normalne? Gdzieś tu czytałem, że niby normalne - ssanie itd, ale czy w moim przypadku na pewno też tak jest?
https://www.youtube.com/watch?v=XIQWpsVSZJ4
Ja mam tak samo, więc chyba jest wszystko w porządku.
Ile dolewacie oleju między wymianami o ile w ogóle wam coś bierze ?
U mnie jak auto teraz postoi na dworze i rano dopalam to obrotu wskakują na 2 tys, spadają na ok 1,3 i znowu 2 tys potem juz normalnie. Co moze być przyczyna takiego zafalowania? Jak stoi w garazu jest ok.
U mnie jak auto teraz postoi na dworze i rano dopalam to obrotu wskakują na 2 tys, spadają na ok 1,3 i znowu 2 tys potem juz normalnie. Co moze być przyczyna takiego zafalowania? Jak stoi w garazu jest ok.
Mam bardzo podobnie z tym że nie ma różnicy czy auto stoi na dworze czy w garażu. Filmik w poprzednim poście był nakręcony właśnie w garażu.
Mam bardzo podobnie z tym że nie ma różnicy czy auto stoi na dworze czy w garażu. Filmik w poprzednim poście był nakręcony właśnie w garażu.
u Ciebie jest normalnie, u mnie jest tak że 1,5 tys wchodza raptownie na 2-2,5 tys spadaja na 1,5 i znowu w górę, a potem już ok.
elminsterr
28-10-14, 12:05
Pytanko czy jak swoją hondę ściągałem z Niemiec to w sprawie przeglądów wystarczy abym się trzymał tego zestawienia:
Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska (L13A/R18A)
z serwisówki, która jest do pobrania z forum? Czy to jest dokładnie to samo co jest w polskiej instrukcji użytkownika?
Pytanko czy Hania pije wam coś oleju jeśli tak to ile dolewacie między wymianami ?
Pytanko czy Hania pije wam coś oleju jeśli tak to ile dolewacie między wymianami ?
Moje doświadczenia są następujące:
- autko kupiłem wrzesień 2013,
- przebieg był 134 tys.
- Type S 1,8, 2007,
- leję 0W20 Amsoli,
- kupuję galon i kwaterkę czyli w sumie 4,73 l.,
- wchodzi 4,3 reszta na dolewki,
- po 13 miesiącach i 12 tys. km zmiana oleju,
- w ciągu roku wlałem to co zostało,
- w dniu wymiany na bagnecie była połowa stanu.
Styl jazdy dynamiczny.
Tyle wiem.
1.8 Exec 2007 - obecnie 108 tys km , olej Valvoline 5W30 , styl jazdy normalny , czasem docisnę przy wyprzedzaniu lub na szybkim starcie, wymiana co 15 tyś km , bez dolewek czyli zużycie jakby żadne
1.8 Komfort 2006 - 130kkm
Olej Millers 5W30 EE Longlife Eco - zużycie 1 L/5kkm
Jazda na LPG , obroty od 2.5k w górę.
Odcinka lub blisko zdarza się średnio co jakies 100km podczas dynamicznego przyspieszania ;P
Będzie zmiana na Motul Specific CNG/LPG 5W40
1.8 Komfort 2006 - 130kkm
Olej Millers 5W30 EE Longlife Eco - zużycie 1 L/5kkm
Jazda na LPG , obroty od 2.5k w górę.
Odcinka lub blisko zdarza się średnio co jakies 100km podczas dynamicznego przyspieszania ;P
Będzie zmiana na Motul Specific CNG/LPG 5W40
Mam podobne spalanie oleju, ale się tym nie przejmuję.
Pytanko czy Hania pije wam coś oleju jeśli tak to ile dolewacie między wymianami ?
U mnie zwykle nie widziałem jakiejś większej zmiany poziomu oleju między wymianami.Raz troszkę dolałem bo wydawało mi się że trochę poziom spadł.Może to było w związku z tym iż zmieniłem z 5W40 na 5W30.Bo wcześniej nie dolewałem.Ale ostatnio poziom był bez zmian.Jest też sygnalizacja zbyt niskiego poziomu więc się nie przejmuję.Ogólnie silnik oleju prawie nic nie bierze.:)
mi kiedys olej zszedl do min i zapalila sie kontrolka,potem byla wymiana,jezdzilem jezdzilem, w koncu po ilus tysiacach zajrzalem i poziom zszedl ponizej min.a nic tego nie zasygnalizowalo,bylo to w trasie. Czy konieczna jest jakas operacja dodatkowa po wymianie oleju zeby sygnalizowal ewentualny spadek ponizej poziomu. Zluzycie u mnie w 1.4 to litr moze litr z hakiem od wymiany do wymiany czyli co 15tys. Amsoil 0w20. Przebieg 120tys.
Wymiany co 10tys km , brak widocznego spadku oleju więc jak bierze to niewiele :)
kobert trochę dużo łyka, musisz często sprawdzać bo do i-DSI wchodzi ogólnie koło 4L jak dobrze pamiętam więc ubytek powyżej litra to już sporo.
Witam. Ode mnie pytanie z innej beczki. Przy przedni nadkolu wypadła mi spinka łącząca dwa plastiki zabezpieczające przed błotem. Próbowałem jakiś ze sklepów internetowych, ale wypadają przy lekkim ruchu plastikiem. Nie chciałbym się fatygować do ASO po taką spinkę bo krzykną pewnie za sztukę ze 30zł. Ma ktoś jakiś pomysł, żeby to ogarnąć?
Witam. Ode mnie pytanie z innej beczki. Przy przedni nadkolu wypadła mi spinka łącząca dwa plastiki zabezpieczające przed błotem. Próbowałem jakiś ze sklepów internetowych, ale wypadają przy lekkim ruchu plastikiem. Nie chciałbym się fatygować do ASO po taką spinkę bo krzykną pewnie za sztukę ze 30zł. Ma ktoś jakiś pomysł, żeby to ogarnąć?
no jedz do sklepu z czesciami na intercars i popros o jedna spinke i po klopocie;)
Moje doświadczenia są następujące:
- autko kupiłem wrzesień 2013,
- przebieg był 134 tys.
- Type S 1,8, 2007,
- leję 0W20 Amsoli,
- kupuję galon i kwaterkę czyli w sumie 4,73 l.,
- wchodzi 4,3 reszta na dolewki,
- po 13 miesiącach i 12 tys. km zmiana oleju,
- w ciągu roku wlałem to co zostało,
- w dniu wymiany na bagnecie była połowa stanu.
Styl jazdy dynamiczny.
Tyle wiem.
coś dziwnie bo do 1.8 wchodzi 3,8 litra przy wymianie oleju bez rozbierania silnika...
A ja mam pytanie z innej beczki, czy da radę ustawić światła żeby zapalaly sie po otwatciu auta pilotem?
Tak, kup i zamontuj to http://www.civinfo.com/forum/civinfo-traders/125266-coming-home-lights-drl-module.html
czy w moim civicu 2006 5D 2.2 ictdi jest z tyłu stabilizator? na schematach zawieszenia tylnego nie widze ale w intercars są dostępne np łączniki stabilizatora. ??
Cetna Type S
30-10-14, 09:38
Pytanie: Jak to jest z tymi żarówkami kierunków przednich lamp? Niby W21W, ale gdzie bym nie patrzył, wszędzie tylko opisane jako 21W...
już nie ważne pytanie o stabilizator, dowiedziałem się ze tylko w 5D (logiczne belka skretna)nie było w 3D juz tak
Wymiany co 10tys km , brak widocznego spadku oleju więc jak bierze to niewiele :)
kobert trochę dużo łyka, musisz często sprawdzać bo do i-DSI wchodzi ogólnie koło 4L jak dobrze pamiętam więc ubytek powyżej litra to już sporo.
no chyba podobne ilosci wchodza jak i do 1.8 niektorzy opisuja na 5tys litr to i tak ja az tyle nie dolewam,no ale oczywiscie teraz sprawdzam czesciej. A tak wogole to obejrzyjcie jutro ukryta prawde o 17 na tvn ,zagram epizodzik takiego bezdomnego lumpa lobuza :)
Czy jest możliwość aby wyświetlana nazwa na wyświetlaczu radia się przesuwała słuchając MP3 z płyty? Przyciskiem DISP mogę zmieniać co ma wyświetlać ale większość nazw utworów jest długa a wyświetla tylko 10 znaków i się nie przesuwa.Radio bez navi.
Wysłane z mojego GT-I9100
Przytrzymaj przycisk DISP, to nazwa się przesunie. Niestety tylko raz, przesuwanie nie zostaje na stałe.
no chyba podobne ilosci wchodza jak i do 1.8 niektorzy opisuja na 5tys litr to i tak ja az tyle nie dolewam,no ale oczywiscie teraz sprawdzam czesciej.
Niemalże identycznie wchodzi jak do 1.8. Chodziło mi o sam fakt że jak ubytek jest na poziomie powyżej litra na 10tys w silniku który sam w sobie ma mało oleju jest powodem do częstej kontroli.
Pytanie: Jak to jest z tymi żarówkami kierunków przednich lamp? Niby W21W, ale gdzie bym nie patrzył, wszędzie tylko opisane jako 21W...
PY21W asymetryczny bolec.
Mozna kupić nową zwrotnice i piaste na lewy przód? Nie moge nigdzie poza allegro tego znaleźć
Witam wszystkich potrzebuje konkretnej odpowiedzi mianowicie chodzi o silnik l13a1 od jazza czy podejdzie bez problemu do civica VIII gen o oznaczeniu l13a7?
czy sa jakieś znaczne rożnice ponieważ padł mi silnik w civicu a na miejscu mam możliwość kupienia od jazza l13a1... chodzi o goły słupek i czy osprzęt spasuje od a7 do a1
Pozdrawiam
Mozna kupić nową zwrotnice i piaste na lewy przód? Nie moge nigdzie poza allegro tego znaleźć
Niestety ale nie znalazłem nigdzie zwrotnicy i piasty przedniej ,,nowej''. Z tego co pisałeś w innym wątku ,to masz problem z wibracjami ; według mnie zwrotnica nie ma nic wspólnego z wibracjami. Skrzywienie zwrotnicy skutkuje tylko i wyłącznie zmianą geometrii prowadzenia koła . Przyczyną w Twoim wypadku jest krzywa piasta,lub co mniej realne uszkodzenie łożyska (duuuży luz na kole,ale to z daleka widać i czuć). Piastę łatwo jest sprawdzić- zdemontuj zacisk hamulcowy z jarzmem i tarczę hamulcową,oczyść przylgnię piasty z korozji aż do uzyskania metalicznego połysku.Jak nie masz ,to pożycz :) z jakiegoś warsztatu czujnik zegarowy ze statywem magnetycznym (koszt nowego na allegro niewiele ponad 100zł) i zmierz bicie piasty na zewnętrznej średnicy . Wychył wskazówki czujnika nie powinien przekraczać 0,03mm. Tu masz obrazek (liniał krawędziowy z tego obrazka możesz sobie darować)
http://www.badyl.pl/instrukcja/rys3.jpg
Dodam przy okazji ,że dopuszczalna odchyłka na tarczy hamulcowej -mierzone 10mm od krawędzi tarczy to 0,05mm (nie wolno stosować żadnych smarów itp. między piastą a tarczą !!!)
Piastę nową dostaniesz pewnie w ASO lub sklepach handlujących częściami OEM. A jak chcesz taniej to pozostaje kupno całej zwrotnicy używanej (nikt zapewne nie sprzeda samej piasty) Dla pewności możesz w niej od razu wymienić łożysko na nowe (dostępny zestaw w każdym sklepie). I to tyle na ten temat .
wrzuce jeszcze raz co by było wszystko jasne;):
Wujek google zawsze dopomoże:p, masz tu piastę nowa, pachnąca, posto z fabryki: http://www.iparts.pl/auto-czesci/piasta-kola,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,2-2-ctdi-140km,45-5498-19242-100578.html
A tu masz prosto z Hondył: http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17SMG60 1&block_02=B__2200&block_03=16567
Pozdrawiam
Saawarel, kolega lolpik pisze o osi przedniej,a ten link z iParts.pl dotyczy piasty tylnej
Na przód dostępne jest jedynie łożysko w naszych internetowych sklepach
Ops :o ( a to niepodejdzie:p)
To sorki za śmiecenie w temacie, jakoś tak nie zwóciłem uwagi na ten szczegół) , w takim razie tylko ASO lub szrot
Niestety ale nie znalazłem nigdzie zwrotnicy i piasty przedniej ,,nowej''. Z tego co pisałeś w innym wątku ,to masz problem z wibracjami ; według mnie zwrotnica nie ma nic wspólnego z wibracjami. Skrzywienie zwrotnicy skutkuje tylko i wyłącznie zmianą geometrii prowadzenia koła . Przyczyną w Twoim wypadku jest krzywa piasta,lub co mniej realne uszkodzenie łożyska (duuuży luz na kole,ale to z daleka widać i czuć). Piastę łatwo jest sprawdzić- zdemontuj zacisk hamulcowy z jarzmem i tarczę hamulcową,oczyść przylgnię piasty z korozji aż do uzyskania metalicznego połysku.Jak nie masz ,to pożycz :) z jakiegoś warsztatu czujnik zegarowy ze statywem magnetycznym (koszt nowego na allegro niewiele ponad 100zł) i zmierz bicie piasty na zewnętrznej średnicy . Wychył wskazówki czujnika nie powinien przekraczać 0,03mm. Tu masz obrazek (liniał krawędziowy z tego obrazka możesz sobie darować)
http://www.badyl.pl/instrukcja/rys3.jpg
Dodam przy okazji ,że dopuszczalna odchyłka na tarczy hamulcowej -mierzone 10mm od krawędzi tarczy to 0,05mm (nie wolno stosować żadnych smarów itp. między piastą a tarczą !!!)
Piastę nową dostaniesz pewnie w ASO lub sklepach handlujących częściami OEM. A jak chcesz taniej to pozostaje kupno całej zwrotnicy używanej (nikt zapewne nie sprzeda samej piasty) Dla pewności możesz w niej od razu wymienić łożysko na nowe (dostępny zestaw w każdym sklepie). I to tyle na ten temat .
Chodzi o to ze ja już to zrobiłem, z tym ze bez czujnika zegarowego, bo bicie jest takie ze to gołym okiem widać:/
Wibracje są mega ale podczas hamowania, i może delikatnie podczas jazdy ale to przy prędkościach dużo powyżej 100. Naturalnie bicie od piasty widać tez na całym kole jak się kręci i mówili mi na wulkanizacjach ze mam krzywe koła i felgi..
A własnie co do geometrii. Bo cały czas ściąga mi w prawą stronę. A podczas ustawiania geometrii nie doszli do skutku i mówili ze według tego co widza powinno ściągać w lewą;/ Ale nic nie mogą zrobić bo wiecej niemogą czegoś tam już przekręcić. I to własnie po tej lewej stronie. Może coś jest z tą zwrotnicą tez?
I tak skoro nie ma nowych, to używki pewnie sprzedają całe piasta zwrotnica i łożysko, tak?
PS. szkoda bo niedawno wymieniałem łożysko. Czy da się je ściągnąć bez uszkodzenia?
PS:Dzięki za pomoc
PS. szkoda bo niedawno wymieniałem łożysko. Czy da się je ściągnąć bez uszkodzenia?
PS:Dzięki za pomoc
Tak, trzeba je wycisnąć prasą.
Dodam przy okazji ,że dopuszczalna odchyłka na tarczy hamulcowej -mierzone 10mm od krawędzi tarczy to 0,05mm (nie wolno stosować żadnych smarów itp. między piastą a tarczą !!!)
dlaczego? ja ostatnio zmienialem heble i odkrecilem tarcze i nie moglem scignac tak sie przytopila do piasty... teraz nawalilem smaru miedzianego
Tak, trzeba je wycisnąć prasą.
Skoro mówisz że się da i łożysko będzie sprawne to muszę spróbować, bo znalazłem na allegro nowe piasty jakiejś japońskiej firmy NTY. Więc całość mogła by się zamknąć w trochę ponad 100zł.
Tylko czy na pewno wyjdzie w całości? Kiedyś jak wyciskałem to się rozpadło łożysko i jedna część została na piaście i był problem to z ciągnąć..
Tylko jeszcze pytanie: Czy skoro jest bicie na piaście to czy na pewno ona jest krzywa czy może zwrotnica? A może jakimś cudem ta końcówka półosi, chodź to chyba nie ma znaczenia?
Paluch_tcw
02-11-14, 13:33
dlaczego? ja ostatnio zmienialem heble i odkrecilem tarcze i nie moglem scignac tak sie przytopila do piasty... teraz nawalilem smaru miedzianego
DLatego, że nie nałożysz idealnie równej warstwy na całej piaście i później po dociśnięciu tarczy mogą powstawać bicia, bo jednak smar jakąś grubość po ściśnięciu ma. Piaste należy jak najdokładniej oczyścić z rdzy i założyć tarczę bez żadnego smaru.
DLatego, że nie nałożysz idealnie równej warstwy na całej piaście i później po dociśnięciu tarczy mogą powstawać bicia, bo jednak smar jakąś grubość po ściśnięciu ma. Piaste należy jak najdokładniej oczyścić z rdzy i założyć tarczę bez żadnego smaru.
Dokładnie :) a na dodatek jak by Ci się tarcza skrzywiła i chciał byś ją reklamować ,to z miejsca reklamacja będzie odrzucona jak znajdą odrobinę smaru ,farby itp. na powierzchni przylegania tarczy do piasty.
Skoro mówisz że się da i łożysko będzie sprawne to muszę spróbować, bo znalazłem na allegro nowe piasty jakiejś japońskiej firmy NTY. Więc całość mogła by się zamknąć w trochę ponad 100zł.
Tylko czy na pewno wyjdzie w całości? Kiedyś jak wyciskałem to się rozpadło łożysko i jedna część została na piaście i był problem to z ciągnąć..
Nie ma takiej możliwości ze względu na konstrukcję zespołu piasta-łożysko-zwrotnica, żeby przy demontażu elementy toczne nie przenosiły żadnych obciążeń ,a to dyskwalifikuje łożysko z eksploatacji nawet jak by miało jeden kilometr przebiegu.
Tylko jeszcze pytanie: Czy skoro jest bicie na piaście to czy na pewno ona jest krzywa czy może zwrotnica? A może jakimś cudem ta końcówka półosi, chodź to chyba nie ma znaczenia?
Tylko piasta odpowiada za bicie !!!
A własnie co do geometrii. Bo cały czas ściąga mi w prawą stronę. A podczas ustawiania geometrii nie doszli do skutku i mówili ze według tego co widza powinno ściągać w lewą;/ Ale nic nie mogą zrobić bo wiecej niemogą czegoś tam już przekręcić. I to własnie po tej lewej stronie. Może coś jest z tą zwrotnicą tez?
Skoro tak jest to zwrotnica,a dokładnie ramię mocowania końcówki kierowniczej jest odkształcone ,skorą są problemy tylko ze zbieżnością. Bo jak masz rozregulowany też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i/lub pochylenie koła to winę ponosi w 99% odkształcony wahacz.
Nie piszę więcej bo mi się nie chce ,dwadzieścia lat teorii i praktyki z mechaniki i konstrukcji maszyn nie wyłożę w kilku zdaniach :p
Tylko czy na pewno wyjdzie w całości? Kiedyś jak wyciskałem to się rozpadło łożysko i jedna część została na piaście i był problem to z ciągnąć..
U mnie wyszło to bez jakiegokolwiek problemu. W FN1 robiłem update hamulców z FN2 i aby założyć osłony tarcz hamulcowych z R-ki trzeba zdjąć piastę, auto miało jakieś 5 tyś. km teraz ma prawie 80 tyś. i wszystko jest ok.
panowie takie pytanie:
tydzien temu chcialem odpalic ufo i zakrecilo i zdechlo... podladowalem i odpalilem jade i naciskam zeby opuscila sie szyba pasazera i nic , w drzwiach pasazera dziala, mysle pewnie aku odepne i bedzie dzialalo. dzis przed odpaleniem odpialem aku , podpialem odpalilem i dalej szyba nie dziala z drzwi kierowcy.
cos sie zepsulo czy trzeba zaprogramowac?
Szybkie pytanko: ile waży seryjna felga 16?
panowie takie pytanie:
tydzien temu chcialem odpalic ufo i zakrecilo i zdechlo... podladowalem i odpalilem jade i naciskam zeby opuscila sie szyba pasazera i nic , w drzwiach pasazera dziala, mysle pewnie aku odepne i bedzie dzialalo. dzis przed odpaleniem odpialem aku , podpialem odpalilem i dalej szyba nie dziala z drzwi kierowcy.
cos sie zepsulo czy trzeba zaprogramowac?
Trzeba zresetowac sterownik od szyb, tak sie zdarza jak aku jest słaby :)
opuszczasz albo podnosisz (nie pamiętam) szybe na maksa i ciągle trzymasz przycisk jeszcze z 5 sekund i powinno działac.
Nie ma takiej możliwości ze względu na konstrukcję zespołu piasta-łożysko-zwrotnica, żeby przy demontażu elementy toczne nie przenosiły żadnych obciążeń ,a to dyskwalifikuje łożysko z eksploatacji nawet jak by miało jeden kilometr przebiegu.
U mnie wyszło to bez jakiegokolwiek problemu. W FN1 robiłem update hamulców z FN2 i aby założyć osłony tarcz hamulcowych z R-ki trzeba zdjąć piastę, auto miało jakieś 5 tyś. km teraz ma prawie 80 tyś. i wszystko jest ok.
Hmm no to teraz nie wiem Czy kupić nową piaste i probowac z tym łożyskiem starym, czy kupic używana zwrotnice z cała resztą i zamontować.
Skoro tak jest to zwrotnica,a dokładnie ramię mocowania końcówki kierowniczej jest odkształcone ,skorą są problemy tylko ze zbieżnością. Bo jak masz rozregulowany też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i/lub pochylenie koła to winę ponosi w 99% odkształcony wahacz.
Ale skoro mogę mieć tez cos ze zwrotnicą to jest bardziej skory do kupna używki tej zwrotnicy.
Może ktoś coś powiedzieć na temat tego wydruku z geometrii? Czy to wskazuje na zwrotnicę? Nie dało się żekomo lepiej ustawić tej zbieżności. W którą stronę powinno ściągać auto według was? Wiem ze tył jest rozdupczony..
www.speedyshare.com/yfgnZ/download/Zdjecie1629.jpg
Nie piszę więcej bo mi się nie chce ,dwadzieścia lat teorii i praktyki z mechaniki i konstrukcji maszyn nie wyłożę w kilku zdaniach :p
hehe no to ja prawie 5 ale teorii..:/
kto wie jak wyregulowac/dokręcić maglownicę w VIII gen 2.2 diesel? w serwisie powiedzieli ze lekki luz mozna dokrecic/wyregulować??? to wie jak to zorbic?
Trzeba zresetowac sterownik od szyb, tak sie zdarza jak aku jest słaby
opuszczasz albo podnosisz (nie pamiętam) szybe na maksa i ciągle trzymasz przycisk jeszcze z 5 sekund i powinno działac.
dla potomnych
naciska sie rowonoczesnie guzik u kierowcy i pasazera w dol i w gore i wszystko dziala :cool:
Szukam spojlera na klapę do mojej Hani 5D, najlepiej dobrej jakości zamiennik z możliwością mocowania na śruby (nakrętki wtopione w spojler), proszę gdzie prócz allegro mogę dostać takie cudo :)
Grzesiek_P
04-11-14, 14:17
Nie ma dobrej jakosci zamiennikow, sa tylko niewiadomej jakosci kopie z laminatu a mocowan na sruby to tam miec nie bedziesz. Szukaj uzywek mozna cos trafic ja za 300zl mam orginal.
butler.gdansk
04-11-14, 14:22
Kopie Mugena z laminatu mają mocowania na śruby.
Grzesiek_P
04-11-14, 15:09
Ktorej cena pewnie zabija a bez pakietu type s nie ma co montowac zeby nie wygladalo smiesznie.
butler.gdansk
04-11-14, 15:27
Marcin montował u siebie ostatnio... Nie ma żadnego pakietu (tzn zwykły Type-S z szarymi listwami) i mimo to fajnie wygląda
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?216997-FN1-R18A2-by-marcin001984&p=2392528&viewfull=1#post2392528
http://images70.fotosik.pl/304/d2a9a85c6b71ce55.jpg
http://images68.fotosik.pl/304/cc1d086284a5a2e4.jpg
butler.gdansk a możesz podesłać link do tych kopi mugenowskich?
dzięki :)
Marcin montował u siebie ostatnio... Nie ma żadnego pakietu (tzn zwykły Type-S z szarymi listwami) i mimo to fajnie wygląda
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?216997-FN1-R18A2-by-marcin001984&p=2392528&viewfull=1#post2392528
http://images70.fotosik.pl/304/d2a9a85c6b71ce55.jpg
http://images68.fotosik.pl/304/cc1d086284a5a2e4.jpg
To jest TypeS wiec "pakiet TypeS" sila rzeczy tez jest ;-)
w 5D ta lotka w OEM bodykicie bedzie wygladala jak kit ;)
butler.gdansk
04-11-14, 16:44
butler.gdansk a możesz podesłać link do tych kopi mugenowskich?
dzięki
Kupowałem na e-bay od tego gościa http://www.ebay.pl/sch/borutbkr/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=
Zapytaj go o dostępność bo wszystkiego co ma nie wystawia.
To jest TypeS wiec "pakiet TypeS" sila rzeczy tez jest ;-)
w 5D ta lotka w OEM bodykicie bedzie wygladala jak kit
Chodziło mi o szare listwy... ;)
marcin001984
04-11-14, 17:42
Użytkownik Dealer ma repliki spojlerów, dokładek seeker GP itp.
http://www.civicklub.pl/forum/member.php?564-Dealer
Grzesiek_P
04-11-14, 18:54
Wlasnie "zwykly types" to jednak nie 5d seria. Zawsze swoj unikalny pakiet posiada. Sam z tego co pamietam ostro rzezbiles zeby to wygladalo. Tak czy inaczej replika zawsze bedzie tylko replika. Pozatym laminat vs abs ;)
marcin001984
04-11-14, 21:14
Ja tam jestem ze swojego zadowolony, mimo że musiałem włożyć w niego dużo pracy. Ale jak wolisz to zawsze możesz kupić oryginał :p
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-MUGEN-Honda-Civic-FN-Rear-Wing-UNPAINTED-IN-STOCK-/200963287799?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eca586af7
...albo ładną replikę
http://www.typerkits.com/honda/civic-fn-3dr-06/body-styling.html
Hejka. Prawdopodobnie mam przednie przeguby do wymiany (terkocze/stuka przy skręcaniu). Ktoś z Was wymieniał? Gdzie najlepiej kupić i jakie? Alledrogo?
hej, mam pytanie - od wczoraj (przejechalem jakies 40-50km) zauwazylem, ze podczas ruszania na 1 i 2 biegu mam lekkie szarpanie w zakresie 1000-2000 obrotow. na wyzszych biegach tego nie czuje (moze na 3 czasem, ale moze dzialac autosugestia). Na rozgrzanym silniku problem jakby ustapil albo byl na tyle niezauwazlny ze moj kolega go nawet nie wyczul. Dodatkowo do tego w tym czasie 2x zdarzylo mi sie, ze na swiatlach auto zaczelo sie trzasc (sprecyzuje : stalem po prostu na czerwonym swietle dluzej jak 20-30sekund). Nie bujalo chyba jakos bardzo mocno, ale bylo to wyraznie wyczuwalne na calym aucie. Nie przetestowalem niestety, co sie stanie jak dodam obrotow - ale podczas ruszania auto nie chcialo jechac, musialem dac sporo wiecej gazu.
czy to dwumas? obajawy pojawily sie nagle...
dodatkowe info - jakies 500-600km temu mialem wymieniane sprzeglo (komplet od LUK), dwumasa pozostala ta, ktora byla i mechanik nie zauwazyl na niej jakiegos znacznego zuzycia.
moze ktos mial podobne objawy. mam do zrobienia trase 400km w sobote i zastanawiam sie czy nie stane gdzies po drodze...
model - VIIIgen HB 2.2 ictdi.
edit. po wymieniae sprzegla po jakichs 100-150km bylem na dokreceniu/sprawdzeniu śrub.
Ten Type S to czysty wiocha tuning - podstawowy błąd stylistyczny - przerost formy nad treścią - zwyczajnie za duży, przytłaczający auto, śmieszny spojler....nie w nim nic fajnego :( Akcesoryjny, delikatny spojler do Type S, a to coś to niebo a ziemia.....udawanie potwora przy silniku 1.8 dodatkowo dodaje pikanterii tej śmieszności.....
coś jest w tym co piszesz - ja dlatego odpuściłem i ma zwykły pakiet
uważam, ze samo dobre koło + zawieszenie i hamulce w tym aucie wystarczy
dodatkowo dobry lakier lampy i zadbany stan
te dokładki etc sprawiają, że auto wygląda jak ufo i staje się śmieszne :)
można sobie porównać np do S3 tam czego takiego nie ma i uważam, że auto powinno być niepozorne + dobr koło tym bardziej przy 1.8 :D
pozdrawiam
coś jest w tym co piszesz
Nie pisz takich rzeczy, bo dostaniesz ostrzeżenie - na tym forum nie wolno krytykować braku smaku :p
Mam pytanko czy gdzieś w polskich sklepach internetowych dostanę taki przedni tow hook?
http://www.amazon.com/Silver-Fittings-Aluminum-Racing-HONDA/dp/B00ITJMR9Q/ref=sr_1_117?s=automotive&ie=UTF8&qid=1415347573&sr=1-117&keywords=honda+civic
Ale marcin001984 na każdym kroku podkreśla że to jest Type S 1.8 a po prostu robi furkę w stylu jakim mu się podoba:) Myślę że jak skończy to każdy powie ze konkrety Type S, który będzie się wyróżniał na drodze spośród zwykłych Civiców...
http://images66.fotosik.pl/343/fbafb52d8106f869med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jak ma się wyróżniać parapetem przerośniętym na zadzie to OK :o
Mi osobiście spojler w ogóle się nie podoba i budzi skojarzenia z wieś tjuningiem, ale co kto lubi - o gustach się nie dyskutuje. ;-)
Z czystej ciekawości - duża jest różnica twardości zawieszenia w zwykłym VIII genie w stosunku do Type-R?
Z czystej ciekawości - duża jest różnica twardości zawieszenia w zwykłym VIII genie w stosunku do Type-R?
Bardzo duża ja w swojej 5D mam w salonie zakładane zawieszenie od TypeR jest sztywne :D kolega ma zwykłe 5D i jest niesamowita różnica, nie spodziewałem się że może być aż taka :)
Bardzo duża ja w swojej 5D mam w salonie zakładane zawieszenie od TypeR jest sztywne :D kolega ma zwykłe 5D i jest niesamowita różnica, nie spodziewałem się że może być aż taka :)
a jak ten zawias z type-r wybiera nierówności polskich dróg? sprężyny + amorki są inne? czy tylko same sprężyny? jaka różnica w zakrętach?
Na zimowkach 205/55/16 super, na letnich 225/35/19 slabiutko ale to przez przerosniete felgi :D sprężyny na pewno są inne nie wiem ale amorki raczej też, nie wiem bo już kupiłem w takim zestawieniu :)
Panowie mam pytanko wpadło mi w ręce trochę folii 3m do oklejania wnętrza i chciałem obklei te panele z przyciskami od otwierania szyb, ale za chiny nie wiem jak je zdemontować, a odpowiedniego wątku nie mogę znaleźć, a na stronie Trafo też tego nie ma opisanego. Czy można to zrobić bez demontażu całego boczku? Proszę o pomoc :)
Grzesiek_P
09-11-14, 00:26
Raczej nie. Jesli ma byc porzadnie nie obejdzie sie bez demontazu.
na stronie Trafo też tego nie ma opisanego.
na trafo jest to opisane ładnie ściąganie boczku, a jeśli chodzi o wyciągnięcie samego panelu to odkręcasz parę śrubek od boczku ładnie wychodzi. Nic trudnego tam nie ma.
jak będziesz już chciał boczek ściągnąć, to zaopatrz się najpierw w spinki do tapicerek bo łatwo strzelają przy demontażu.
Mam szybkie 3 pytania, a w zasadzie 2 pytania i prośbę:)
Auto Civic FD7
1. Montował ktoś owiewki z allegro?
http://allegro.pl/owiewki-przod-honda-civic-sedan-4d-2006-i4734141177.html
Dają radę?
2. przeczytałem cały temat o "strzelającym" bądź skrzypiącym sprzęgle ( ogłos przy jego wciskaniu )
NIe znalazłem natomiast wyjaśnienia czy ma to wpływ na działanie auta od strony mechanicznej? Może się coś zepsuć, wymieniać? Czy to tylko kwestia odgłosów?
3. Myślałem nad zmianą koloru felg. Mam zdjęcie, mam kolor i brak talentu do programów graficznych. Znajdzie się dobra dusza, która pomoże?
Dzięki bardzo za odpowiedz :) myślałem że da radę prościej ale ok teraz długi weekend to po kombinuje :)
Grzesiek_P
09-11-14, 10:34
Borys kazdemu skrzymi pedal sprzegla, ten typ tak ma winna jest podobno sprezyna.
Borys kazdemu skrzymi pedal sprzegla, ten typ tak ma winna jest podobno sprezyna.
To wszystko wiem, chodzi mi tylko o to czy obniża to np jakoś sprawność sprzęgła czy jest tylko tylko skrzypienie i nic wiecej:)
Grzesiek_P
09-11-14, 10:38
Raczej tylko skrzypienie/cykanie pedalu nic wiecej.
mi tez skrzypi od roku,tyle co mam auto. Nie pamietam zeby ktos pisal ze cos od tego sie zepsulo. Skrzypienie mozna zlikwidowac przez nasmarowanie mechanizmu odpowiednim smarem. Mi przy pomocy kolegi szczepara sie to udalo,jednak na jakis czas,trzeba by operacje poprawic tylko tak sie zbieram do tego dlugo ale,szczepar napewno sie w tej sprawie w koncu odezwe zebys pomogl:) kwestia ciezkiego dostepu zrodla skrzypu i bardzo pomocna jest przy tym konsola z pedalem luzem
Zatem pytanie nr 2 wyjaśnione. Pozostało 1 oraz 3 :)
Borys kazdemu skrzymi pedal sprzegla, ten typ tak ma winna jest podobno sprezyna.
mi nie skrzypi, a nigdy nie smarowałem ani nic tam przy tym nie grzebałem:)
Grzesiek_P
11-11-14, 13:05
Ci sie chwalisz ? Nie mow hop moze jeszcze doznasz tych cudownych dzwiekow xd
Pojawiła się serwisówka do wer. 3D; FN1, FN2 i FN3:
http://img.oto-hui.com/images/2013/05/29/otohui2012960.jpg
Coś o tym jest np TUTAJ (http://www.autorepairmanuals.ws/f151/honda-esm-civic-3d-fn1-fn2-fn3-2007-a-11138/).
Ma ktoś do niej dostęp? Proszę o linka albo kontakt np. na PRV.
PS.
Znalazłem przez civinfo.com (http://www.civinfo.com/forum/general-discussion/117738-civic-8g-service-workshop-manual.html) linka do fn2workshop.com (http://www.fn2workshop.com/)
Ale nic mi się nie otwiera (próbowałem oczywiście w IE8) :(
Edytka - menu sie rozwija ale artykuły się nie ładują.
Czyli nie działa.
grypsownik
11-11-14, 17:42
A w 2.2 tez jest nakrętka od bloku silnika żeby spuścił płyn. Ma ktoś zdjęcia ja ją tego nie mogłem z znaleźć w 2.2
może ktoś pomoże
Edytka - menu sie rozwija ale artykuły się nie ładują.
Czyli nie działa.
Dokładnie to chciałem powiedzieć :)
widzlem juz to chwile temu ale tez mi nie dzialo , a teraz patrze a tam psize "Only work with Internet Explorer."
i dziala LOL
https://lh4.googleusercontent.com/t_N6ABeqMTGJDKszZWMuPVgYczaDgPZbkgvB_K4oqhw=w958-h766-no
A artykuły ci się ładują? Bo wyżej bylo pisane że Menu sie włącza w Explorer ale nie ładują się artykuły.
A artykuły ci się ładują? Bo wyżej bylo pisane że Menu sie włącza w Explorer ale nie ładują się artykuły.
tak wszystko . juz obadalem jak reczny podregulowac :)
Mnie też teraz poszło, ale po wybraniu tematu trzeba było kliknąć na ten szary obrazek z lupą "Szukaj".
Mnie też teraz poszło, ale po wybraniu tematu trzeba było kliknąć na ten szary obrazek z lupą "Szukaj".
wlasnie wklejam jak:)
https://lh3.googleusercontent.com/QzdEMRZGphXzlvKARJTSdzfha4Cj6fxI68xnN_ZgUkA=w958-h766-no
A w 2.2 tez jest nakrętka od bloku silnika żeby spuścił płyn. Ma ktoś zdjęcia ja ją tego nie mogłem z znaleźć w 2.2
może ktoś pomoże
Korzystając z nowego odkrycia Trafo :
http://www.fn2workshop.com/workshop/pl/html/ESMManualMain.html?url=000000000001469.html&key=000000000001469&anc=
grypsownik
11-11-14, 20:35
Korzystając z nowego odkrycia Trafo :
http://www.fn2workshop.com/workshop/pl/html/ESMManualMain.html?url=000000000001469.html&key=000000000001469&anc=
No właśnie nie wiem gdzie jest to z bloku silnika nie mogę tego znalezc
ja mam Hondę 2007 140 koni i jaki to FNK 1 2 CZY 3
Jak dla mnie to wygląda na podporę wałka biegnącego od skrzyni biegów. (rysunek)
Czyli w tych okolicach trzeba szukać śruby. (pomiędzy skrzynią a podporą wałka od strony pasażera).
Nie mam niestety 2.2 aby wiecej pomóc.
Pamiętam tylko że w przypadku 1.8 poszukiwania były na podstawie rysunku, a jako punkty odniesienia brałem otwory i śruby na przedstawionym (dla 1.8) rysunku.
To ma znaczenie w przypadku napraw blacharskich , czy np wyciągania jakiś maskownic.
Ale w przypadku napraw na samym silniku to opisy są identyczne.
Znam tu jednego forumowicza co posiłkuje się skutecznie tym forum z naprawami dla CR-V bo tam forum ubogie w wiedzę jest :)
Korzystając z nowego odkrycia Trafo :
http://www.fn2workshop.com/workshop/pl/html/ESMManualMain.html?url=000000000001469.html&key=000000000001469&anc=
Ten link co podałeś to z obrazkami nawet w FF się otwiera :)
Może takie linkowanie to jest właśnie sposób na ominięcie IE.
Obawiam się tylko wysypu "niechce mi się poszukać to się zapytam" :P
Witam, dziś zauważyłem że nawiew autka nie chce się rozgrzać.Temperatura silnika rośnie ale temp. nawiewu jest lekko ciepła.Ogólnie temp. silnika jest wyższa około 75% wcześniej była na poziomie 55% a po wyłączeniu nawiewu i Klimy rośnie jeszcze bardziej.Jak klime dam na LO to tem silnika spada na normalny poziom. Co robić?
Wysłane z mojego GT-I9100
Witam, dziś zauważyłem że nawiew autka nie chce się rozgrzać.Temperatura silnika rośnie ale temp. nawiewu jest lekko ciepła.Ogólnie temp. silnika jest wyższa około 75% wcześniej była na poziomie 55% a po wyłączeniu nawiewu i Klimy rośnie jeszcze bardziej.Jak klime dam na LO to tem silnika spada na normalny poziom. Co robić?
Wysłane z mojego GT-I9100
Sprawdzić czy włączenie klimatyzacji na LO powoduje włączenie OBU czy jednego Wentylatora.
Sprawdzić poziom płyny w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym.
Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku najłatwiej robi się : wyciagamy ten śmieszny wężyk , wycieramy go , wkładamy i wyciągamy i patrzymy czy poziom płynu to tak na oko minimum 5 cm. (dokładnej wysokości nie pamietam)
Sprawdzenie poprawne , to zdjąć osłone pod silnikiem , wejść na kanała i poświecić latarką na zbiornik - jak dla mnie procedura bezsensu :D
Wymienić termik w chłodnicy.
Włączenie Klimy na LO powoduje załączenie Klimatyzatora - a konsekwencją tego jest włączenie wentylatorów chłodnicy.
Jak dla mnie masz problem z czujnikiem załączającym wentylatory.
Zakładam ze problem dotyczy przegrzewania się silnika a nie problemów z brakiem ciepłego powietrza.
Chyba znalazłem przyczynę. Zbiornik wyrównawczy był pusty. Dolałem płynu i jak będę wracał z pracy to się przekonam. Łatwiej było mi odkręcić korek na chłodnicy i tam płyn był widoczny dopiero po chwili namysłu przypomiałem sobie o zbiorniku wyrównawczym. Jak odpowietrzyć taki układ?
Wysłane z mojego GT-I9100
Nie chce wprowadzać w błąd, ale on chyba samoistnie się odpowietrza po paru cyklach grzanie/studzenie silnika zasysając płyn z zbiornika wyrównawczego.
Nie przypominam sobie żadnej procedury odpowietrzania przy wymianie płynu, poza dolaniem płynu do chłodnicy na max i sprawdzeniem po nagrzaniu i wystudzeniu.
Nie chce wprowadzać w błąd, ale on chyba samoistnie się odpowietrza po paru cyklach grzanie/studzenie silnika zasysając płyn z zbiornika wyrównawczego.
Nie przypominam sobie żadnej procedury odpowietrzania przy wymianie płynu, poza dolaniem płynu do chłodnicy na max i sprawdzeniem po nagrzaniu i wystudzeniu.
Też tak mi się wydawało ale wolałem się upewnić.
Dzięki
Wysłane z mojego GT-I9100
a jak dolales plynu to ogrzewanie dziala juz poprawnie? Musiales miec spory ubytek jak juz slabo grzal. Pilnuj tego plynu bo pewnie jest przyczyna dlaczego ci ubylo a ostatnio ciagle slysze ze uszczelka pod glowica poszla sie ... oczywiscie od przegrzania. Wzial bym ze soba chocby banke z woda jak gdzies jedziesz :)
a jak dolales plynu to ogrzewanie dziala juz poprawnie? Musiales miec spory ubytek jak juz slabo grzal. Pilnuj tego plynu bo pewnie jest przyczyna dlaczego ci ubylo a ostatnio ciagle slysze ze uszczelka pod glowica poszla sie ... oczywiscie od przegrzania. Wzial bym ze soba chocby banke z woda jak gdzies jedziesz :)
Tak mi się wydaje,po ustawieniu na High dmucha ciepłym powietrzem ale bez przesady.Nie mam porównania bo auto kupiłem tego lata. Dolałem łącznie 2l.Silnik pracuje prawidłowo a temp. w normie 50% +/-10%.Przez kilka dni będę kontrolował poziom i się upewnię czy gdzieś nie leci.
Dzięki za rady :)
Czy ktoś wie co się stało z tematem "chcę kupić civica VIII generacji [...]"
Posiada ktoś matę do bagażnika? Potrzebuję kupić i znalazłem coś takiego:
http://www.autowarto.pl/dywaniki-do-baga/z-tworzywa-sztucznego/filter/p_db_tw_ml-aristar_standard.html?limit=all lub http://allegro.pl/mata-wklad-bagaznika-honda-civic-vi-vii-viii-ix-i4773691228.html#tabsAnchor
Ma ktoś coś podobnego i może się wypowiedzieć?
Posiada ktoś matę do bagażnika? Potrzebuję kupić i znalazłem coś takiego:
http://www.autowarto.pl/dywaniki-do-...html?limit=all lub http://allegro.pl/mata-wklad-bagazni...tml#tabsAnchor
Ma ktoś coś podobnego i może się wypowiedzieć?
wg mnie podstawa w użytkowaniu auta,ja kupowałem na młodzieńczej chyba 6 w w-wie,22-6790865,auto ma 7 lat mata jest juz druga,bo wylało mi się paliwo,mata umyta a bagażnik uratowany
Posiada ktoś matę do bagażnika? Potrzebuję kupić i znalazłem coś takiego:
http://www.autowarto.pl/dywaniki-do-baga/z-tworzywa-sztucznego/filter/p_db_tw_ml-aristar_standard.html?limit=all lub http://allegro.pl/mata-wklad-bagaznika-honda-civic-vi-vii-viii-ix-i4773691228.html#tabsAnchor
Ma ktoś coś podobnego i może się wypowiedzieć?
Mam taką Rezaw Plast.
http://gjkstyling.pl/4668-thickbox/mata-bagaznika.jpg
Juz pare razy uratowala sytuacje, np kupiony plyn do spryskiwaczy, ktory nie byl dokrecony. Bez maty bylby potop.
Moze byc wada, jezeli uzywasz schowka pod podloga. Ja mam jeszcze na stale pasy do mocowania bagazu pozapinane do hakow wiec podniesienie podlogi to juz wieksza operacja ;) ale ja osobiscie nie uzywam schowka do wozenia bagazu, bo jezdzi tam dojazdowka, wzmacniacz i subwoofer :)
W schowku mam butle lpg. więc bardzo sporadycznie będę tam zaglądać. Chodzi o to, że będę równał podłogę więc mata się przyda do zakrycia elementów wyrównujących.. Znalazłem coś takiego http://www.rezaw-plast.pl/index.php/action_towar/mode_show/ID_2146/dywanik-z-mata-trunk-mat-with-non-slip-honda-civic-hb-2006-
Ale dzięki za info popatrzę jeszcze. Może i na młodzieńczą się w sobotę wybiorę bo akurat po drodze będę miał.
W schowku mam butle lpg. więc bardzo sporadycznie będę tam zaglądać. Chodzi o to, że będę równał podłogę więc mata się przyda do zakrycia elementów wyrównujących.. Znalazłem coś takiego http://www.rezaw-plast.pl/index.php/action_towar/mode_show/ID_2146/dywanik-z-mata-trunk-mat-with-non-slip-honda-civic-hb-2006-
Ale dzięki za info popatrzę jeszcze. Może i na młodzieńczą się w sobotę wybiorę bo akurat po drodze będę miał.
Moj ojciec ma u siebie w Mitsu taka mate z tym "non slip". Moja sie wydaje solidniejsza, ale to moja subiektywna opinia :)
Solidniejsza raczej na pewno bo cała z gumy jest, ta non slip ma tworzywo w środku. Ciekaw jestem jak te tworzywo by pomogło w razie gdyby coś się wylało. Napisałeś że dodatkowo używasz pasy do mocowania. Dlatego bo tak latają materiały po tym dywaniku czy po prostu przewozisz takie materiały, które powinny stabilnie stać?
W sumie znalazłem taniej i doczytałem że jest nieprzemakalna http://www.omega24.pl//index.php?p979,mata-do-bagaznika-z-antyposlizgiem-do-honda-civic-hatchback-3-drzwi-5-drzwi-od-2006-gratis-m00517 także biorę i najwyżej zdam relację jak już dojedzie ;)
Solidniejsza raczej na pewno bo cała z gumy jest, ta non slip ma tworzywo w środku. Ciekaw jestem jak te tworzywo by pomogło w razie gdyby coś się wylało. Napisałeś że dodatkowo używasz pasy do mocowania. Dlatego bo tak latają materiały po tym dywaniku czy po prostu przewozisz takie materiały, które powinny stabilnie stać?
W sumie znalazłem taniej i doczytałem że jest nieprzemakalna http://www.omega24.pl//index.php?p979,mata-do-bagaznika-z-antyposlizgiem-do-honda-civic-hatchback-3-drzwi-5-drzwi-od-2006-gratis-m00517 także biorę i najwyżej zdam relację jak już dojedzie ;)
Uzywam pasow bo nie lubie jak mi cos lata w bagazniku, niezaleznie od tego, czy to zakupy, walizka czy baniaczek z plynem do spryskiwaczy :) a nie ma sie co oszukiwac, ze na macie beda na swoim miejscu jak przyklejone :D chociaz to zalezy od jazdy. Jak nie mialem swojego auta i jezdzilem autem ojca, to zawsze po skonczonej jezdzie musialem zajrzec do bagaznika bo byl sajgon :D a jak ojciec jezdzil to wszystko sobie stalo na swoim miejscu :D
Jak dobrać zawór egr do silnika 1,8?
Na alle drogo jest ich kilka w różnych cenach - i tu pytanie czy nr musi się zgadzać co do cyfry?
Jeśli mam Siemens EE01 2067F to identycznego mam szukać czy może być inny nr po EE01?
Ma ktoś może na zbyciu sprawny taki zawór?
Solidniejsza raczej na pewno bo cała z gumy jest, ta non slip ma tworzywo w środku. Ciekaw jestem jak te tworzywo by pomogło w razie gdyby coś się wylało. Napisałeś że dodatkowo używasz pasy do mocowania. Dlatego bo tak latają materiały po tym dywaniku czy po prostu przewozisz takie materiały, które powinny stabilnie stać?
W sumie znalazłem taniej i doczytałem że jest nieprzemakalna http://www.omega24.pl//index.php?p97...-gratis-m00517 także biorę i najwyżej zdam relację jak już dojedzie
mam taką samą i na środku jest pokryta materiałem ,który jest antypoślizgowy,oczywiście do pewnego momentu,fizyki nie oszukasz;) poza tym sprawdza się super,wysoki rant,który doba o bezpieczeństwo i czystość bagażnika
Mi dokładniej chodzi o ukrycie wyrównania podłogi. Ale jak przy okazji skorzysta się na czystości w bagażniku to czemu nie ;) Wiadomo że jak na rondzie będę jechał w lewo dosyć szybko to fizyka zrobi swoje, ale na mniejsze zakręty powinno się nadać.
bartek1706
13-11-14, 11:42
Czy taki grill jak w aucie ogłoszenia był fabrycznie czy coś kombinowane?
http://olx.pl/oferta/honda-civic-type-s-1-8-benzyna-3d-sport-CID5-ID7mUu7.html#6fbafb9761
civicstart
13-11-14, 11:49
Auto jest przedliftowe, a grill to przekładka z poliftowego TypeS. Dość częsta modyfikacja optyczna w UFO. Ja np. mam przedlifta z grillem od zwykłego polifta, bo mi się dziurawe akwarium bardziej podoba.
Nie jestem pewien, bo może coś się zmieniło, ale TypeS'07 za 23 kpln wywoławczo, to piekielnie CCC :confused:
pzdr
Czy taki grill jak w aucie ogłoszenia był fabrycznie czy coś kombinowane?
http://olx.pl/oferta/honda-civic-type-s-1-8-benzyna-3d-sport-CID5-ID7mUu7.html#6fbafb9761
Fabrycznie w przedliftowym TypeSie seryjnie było akwarium. Ale to jedna z podstawowych modyfikacji w ufo :) i naprawde sporo egzemplarzy ma zmienione na siatke
bartek1706
13-11-14, 11:56
Ok, dzieki. Ja wiem ze cena mówi szrot, ale kumpel sie uparł....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Posiada ktoś matę do bagażnika? Potrzebuję kupić i znalazłem coś takiego:
http://www.autowarto.pl/dywaniki-do-baga/z-tworzywa-sztucznego/filter/p_db_tw_ml-aristar_standard.html?limit=all lub http://allegro.pl/mata-wklad-bagaznika-honda-civic-vi-vii-viii-ix-i4773691228.html#tabsAnchor
Ma ktoś coś podobnego i może się wypowiedzieć?
tez mam taka,bardzo fajna sprawa,jak sie nakruszy to wyciagam,kopa z kolanka i czysto a kufer jak ja wyjme to wyglada doslownie jak by z fabryki wyjechal. Tyle ze mi ten prostokat ze srodka sie odkleil
Ja mam w każdym samochodzie w domu maty firmy Rezerw plast jakość i dopasowanie rewelacyjne, a wygląda tak: http://allegro.pl/gumowy-dywanik-bagaznika-honda-civic-ufo-2006-wzw-i4782983924.html
Cześć.
Mam pytanie może już było ale nie mogę znaleźć a dokładnie o polibusze na wahaczach z przodu w ufo 2006 2.2cdti 5d.
ostatnio na diagnostyce powiedzieli mi że mam już popękane i pasowało by wymienić wie ktoś gdzie mogę dostać cały komplet na przód
proszę o rady a dobrze by było jeśli ma ktoś linki do sklepów
z góry dzięki.
Kupiłem niedawno sedana VIII 1.8. Silnik R18A2. Zauważyłem że ciepły silnik delikatnie sobie "klika". Odgłosy klikania dochodzą spod pokrywy silnika. Czy to normalne czy trzeba coś podregulować?
Najlepiej to słychać od 1:02 na dołączonym filmiku.
Dzięki :)
https://www.youtube.com/watch?v=BRSPGko6uaE&list=UUQ49dlw88-OnXDrUo9IwIxA&feature=player_detailpage#t=58
https://www.youtube.com/watch?v=BRSPGko6uaE&list=UUQ49dlw88-OnXDrUo9IwIxA&feature=player_detailpage#t=58
Chodzi ci o odgłos pracy silnika, coś trochę w stylu maszyny do szycia?
Po części jest to normalne w tym silniku, ale polecam ustawić zawory. Koszt około 150-200zł, po ustawieniu silnik od razu ciszej chodzi i lepiej się zbiera.
Ile masz przejechane?
Dzięki za odpowiedź.
Tak. Coś jak maszyna do szycia :)
Mówisz o cenie w ASO ? Mam przejechane 85000.
Według serwisówki robi się przy 100.000, ale u mnie też robiłem wczesniej bo jak słychać to po co czekać i męczyć silnik luzami zaworowymi :)
Pozazym w serwisówce "poza EU" jest zalecane ustawianie co 40.000km.
Nie orientuje sie dokładnie ile w ASO to kosztuje, w okolicy Krakowa znam parę speców od Hond ktorzy by to ogarneli ale nie wiem skąd jesteś ;)
Ważne zeby wymieniona została uszczelka a nie zamontowana stara, najlepiej oryginalną Hondowską, w ASO powinni to porządnie zrobić ;)
Koszt coś koło 80zł za uszczelkę, reszta robocizna, myślę ze w 200zł powinno się zmieścić.
Dzięki za przydatne informacje :)
Skoro już tak sobie gadamy to mam jeszcze jedno pytanie :)
Zauważyłem że nie włącza mi się wentylator na chłodnicy. Z klimy się włącza a ten drugi nie. Podobno ma się włączać dopiero przy 94 stopni C. Na wyświetlaczu temp. jest OK nic się nie przegrzewa. Może w cieplejsze dni latem się włączy? Elektryki jeszcze nie sprawdzałem ale bezpieczniki są OK.
W ogóle jak mniej więcej odczytać skalę temperatury silnika? W połowie ile to będzie stopni ?
Dzięki :)
Szczerze mówiąc nie zwracałem na to nigdy uwagi, wiem że u mnie co chwilę włącza sie wentylator ale to raczej od klimy.
Myślę ze w takie temperatury jak teraz będzie się sporadycznie albo wcale włączał :)
Co do temperatury to nie wiem ile dokładnie, może ktoś ma zegar z temperaturą to będzie mógł dokładniej powiedzieć.
Póki nie jest na maxa jest okey :p
Z tym załączaniem wentylatora w zależności od temperatury to jest różnie.
Dziś robiłem naukę biegu jałowego i wg HDSa wentylator włączał się w okolicach 100-102 stopnie, ale serwisówka podaje, że naukę rozpoczyna się przy 90 stopniach albo włączeniu wentylatora.
Czujnik temperatury to nie jest ustrojstwo które w każdym samochodzie będzie działać dokładnie w tym samym momencie. Na pewno choćby że względów produkcyjnych musi mieć jakiś zakres tolerancji.
Panowie. Podbijam pytanie o dobór EGRa. Czy każdy od 1.8 będzie pasował ?
Kupiłem niedawno sedana VIII 1.8. Silnik R18A2. Zauważyłem że ciepły silnik delikatnie sobie "klika". Odgłosy klikania dochodzą spod pokrywy silnika. Czy to normalne czy trzeba coś podregulować?
Najlepiej to słychać od 1:02 na dołączonym filmiku.
Dzięki
ktoś sie napracował przy czyszczenia silnika przed sprzedażą:p
A skąd wiesz, może nowy właściciel po zakupie sobie odpicował? :p
marcin001984
15-11-14, 14:59
Dzięki za przydatne informacje :)
Skoro już tak sobie gadamy to mam jeszcze jedno pytanie :)
Zauważyłem że nie włącza mi się wentylator na chłodnicy. Z klimy się włącza a ten drugi nie. Podobno ma się włączać dopiero przy 94 stopni C. Na wyświetlaczu temp. jest OK nic się nie przegrzewa. Może w cieplejsze dni latem się włączy? Elektryki jeszcze nie sprawdzałem ale bezpieczniki są OK.
W ogóle jak mniej więcej odczytać skalę temperatury silnika? W połowie ile to będzie stopni ?
Dzięki :)
Zostaw auto z włączonym silnikiem na ok 10 minut, powinien się wentylator włączyć. U mnie podczas pracy na luzie po kilku minutach się włączył.
Zostaw auto z włączonym silnikiem na ok 10 minut, powinien się wentylator włączyć. U mnie podczas pracy na luzie po kilku minutach się włączył.
Miałeś włączoną klimę? U mnie się nie włączył. Temperatura utrzymuje się mniej więcej na 1/3 skali. Zrobię jeszcze jeden test przy zamkniętej masce może bardziej się zagrzeje :)
marcin001984
15-11-14, 16:31
bez włączonej klimy, a sprawdziłem to w zeszłym tygodniu i było jakieś 12 stopni C.
A skąd wiesz, może nowy właściciel po zakupie sobie odpicował?
a skąd wiesz ,że "może" :confused: tak wygląda Twój silnik???
Czy ktoś miał podobny problem lub wie gdzie szukać przyczyny tego dziwnego szumienia, hałasu. Mechaniki rozkładają ręce.
https://www.youtube.com/watch?v=5KI3r8_fTLI
a skąd wiesz ,że "może" :confused: tak wygląda Twój silnik???
Tak sie tylko zaczepnie zapytałem, bo nie wiesz na 100% że to sprzedawca tak wyczyscił :p
Mój silnik jest też wypielęgnowany jak całe auto, n.p. wszystkie plastiki sa potraktowane Surf City Garage Black Max żeby sie mniej brudziły, pozatym ściemnia ładnie plastiki bez świecenia się jak psu jajca :)
Mój silnik jest też wypielęgnowany jak całe auto, n.p. wszystkie plastiki sa potraktowane Surf City Garage Black Max żeby sie mniej brudziły, pozatym ściemnia ładnie plastiki bez świecenia się jak psu jajca
mój też sie nie świeci jak psu jajca,bo ...zaglądam do niego jak wlewam płyn do spryskiwaczy i nie zwracam uwagi
Silnik i resztę bebechów odpicował sprzedawca :)
Zrobiłem kolejny test wentylatorów i stwierdzam że ten na chłodnicy włącza się dopiero gdy na postoju przytrzymam silnik przez jakąś chwilę przy 4 tys. obrotów. Na całkowitym luzie włącza się jedynie razem z tym od klimy. Bez klimy się nie włączy.
Ten typ chyba tak ma :)
Pozdrawiam
Przy odpalaniu zapala mi się żółta kontrolka hamulca ręcznego na komputerze pokładowym, po odpaleniu znika. Płyn hamulcowy wymieniany miesiąc temu, co jeszcze sprawdzić… silnik R18a2, FK2.
Ktoś wie gdzie i jakie spinki do nadkoli mogę kupić? Muszę zdemontować nadkole bo chcę wymienić żarówkę w kierunkowskazie i już wiem że obecne spinki tego nie przeżyją.
Ktoś wie gdzie i jakie spinki do nadkoli mogę kupić? Muszę zdemontować nadkole bo chcę wymienić żarówkę w kierunkowskazie i już wiem że obecne spinki tego nie przeżyją.
http://www.spinkisamochodowe.pl/#
Typ B19239
Silnik i resztę bebechów odpicował sprzedawca
Zrobiłem kolejny test wentylatorów i stwierdzam że ten na chłodnicy włącza się dopiero gdy na postoju przytrzymam silnik przez jakąś chwilę przy 4 tys. obrotów. Na całkowitym luzie włącza się jedynie razem z tym od klimy. Bez klimy się nie włączy.
Ten typ chyba tak ma
Pozdrawiam
tak jest normalnie,nie martw sie tym,ciesz się autem :D
Czy warto inwestować w przeguby Japan Line? Wiem że najlepiej podobno w NKN lub HDK ale nie moge ich dorwać. Haparts mają za to Japan Line w dobrej cenie...
Ktoś wie gdzie i jakie spinki do nadkoli mogę kupić? Muszę zdemontować nadkole bo chcę wymienić żarówkę w kierunkowskazie i już wiem że obecne spinki tego nie przeżyją.
Nie wiem czy ktoś praktykował, ale ja wpadłem na pomysł użycia rozszywacza do małych zszywek. Genialnie pasuje do spinek:) Srubokrętem podważałem po parę minut, a rozszywacz za pierwszym razem i bez trudu. Od teraz jest na wyposażeniu auta:)
Hej, od czego może być trzeszczenie (a może raczej takie skrzypienie) w tylnym zawieszeniu? Słychać gdy ktoś wsiada lub podczas wolnej jazdy po nierównościach. Byłem w stacji diagnostycznej to niczego nie wypatrzyli, amortyzator w dobrym stanie.
Nie wiem czy ktoś praktykował, ale ja wpadłem na pomysł użycia rozszywacza do małych zszywek. Genialnie pasuje do spinek:) Srubokrętem podważałem po parę minut, a rozszywacz za pierwszym razem i bez trudu. Od teraz jest na wyposażeniu auta:)
Mówisz o popularnych "zębach teściowej" ?
Pelasek:
Też mi zaczeło trzeszczeć - ale jeszcze nie miałem czasu na szukanie czemu.
Jak byś znalazł powód to podziel się;)
Jakbyś coś również wiedział szczepar to również będę wdzięczny za informacje :)
Krótkie pytanie, czy jak jedziecie w trasie to im dłużej jedziecie musicie podwyższać temperaturę wewnątrz aby było w miarę ciepło? Żeby jaśniej: Normalnie jak po mieście jeżdżę ustawię 22 i po chwili grzeje mocno że zmniejszyć trzeba. Na trasie, żeby w miarę komfortowo było to 25-26 muszę ustawić. Ustawię na 22 to chłodne powietrze wieje i po chwili już się zimniej zdecydowanie robi. Klima wyłączona.
pyt nr 2: na zakrętach też odczuwacie, że leci zimniejsze powietrze z nawiewów?
tez jak dluzej pojezdze,nie zaleznie czy trasa czy miasto,to na 22 robi sie za chlodno. Zdaje sie ze odpowiedzialny za to jest czujnik temp wewnatrz,ukryty zdaje sie gdzies tam pod deska u kierowcy i jak sie dluzej pojezdzi to wokol czujnika nagrzewaja sie plastiki i widzi on cieplejsza temp niz w samej kabinie,ale zimniejsze na zakretach... Nie wpadl bym na to zeby na zakretach zwracac na to uwage :)
na zakrętach miałem tak w poprzednim aucie mazdzie 323f. Tam zawsze jak na rondzie jechałem to momentalnie zimnem wiałem a po chwili na prostej znowu ciepełko.
Nie wiem czy ktoś praktykował, ale ja wpadłem na pomysł użycia rozszywacza do małych zszywek. Genialnie pasuje do spinek:) Srubokrętem podważałem po parę minut, a rozszywacz za pierwszym razem i bez trudu. Od teraz jest na wyposażeniu auta:)
Mówisz o czymś takim http://p.alejka.pl/i2/p_new/48/34/rozszywacz-biurowy_0_b.jpg ? Jeśli tak to spróbuję! Bo śrubokrętem nie jest łatwo.
BTW spinka w ASO 11zł/szt w sklepie za rogiem 1,9zł :rolleyes:
Krótkie pytanie, czy jak jedziecie w trasie to im dłużej jedziecie musicie podwyższać temperaturę wewnątrz aby było w miarę ciepło? Żeby jaśniej: Normalnie jak po mieście jeżdżę ustawię 22 i po chwili grzeje mocno że zmniejszyć trzeba. Na trasie, żeby w miarę komfortowo było to 25-26 muszę ustawić. Ustawię na 22 to chłodne powietrze wieje i po chwili już się zimniej zdecydowanie robi. Klima wyłączona.
tez jak dluzej pojezdze,nie zaleznie czy trasa czy miasto,to na 22 robi sie za chlodno. Zdaje sie ze odpowiedzialny za to jest czujnik temp wewnatrz,ukryty zdaje sie gdzies tam pod deska u kierowcy i jak sie dluzej pojezdzi to wokol czujnika nagrzewaja sie plastiki i widzi on cieplejsza temp niz w samej kabinie,ale zimniejsze na zakretach...
Też mam bardzo podobnie. A ostatnio ogólnie przy długiej trasie to czy zrobię na 17 C czy nawet na 28 to powietrze jest letnie nie za ciepłe a zmiana temperatury za dużo nic nie daję! Dopiero zrobienie na maksimum co nie wyświetla cyferek tylko litery HO chyba to powietrze nawala strasznie gorące ale długo w tej tem nie da się wytrzymać i zmniejszam na 28 a powietrze zaledwie letnie może z 18 C. Ale prawda jest iż plastiki i deska jest gorąca to możliwe że tam jest gdzieś czujnik i wykrywa wyższą temp. Ktoś może wie gdzie znajduje się ten czujnik?
Hmm to pewnie tu jest ten problem. Jeżeli ten czujnik tak jest umiejscowiony to nie dziwię się że temperatura tak szwankuje. Ostatnio po dwóch godzinach jazdy jak płytę CD wyciągnąłem z radia to była tak mocno gorąca że poparzyć się szło.
Planuje wymienic amortyzatory przod w civicu VIII 1.8benz 2006
Zastanawiam sie przy tym czy warto zmienic przy tym sprezyny. Samochod kupilem z 90tys przebiegu, teraz ma 160, jezdze nim 3 lata. Nie znam sie, polecacie zmiane sprezyn czy olac teamt? Niebardzo mam gdzie sprawdzic je, jestem za granica.
Czujik temp wewnętrznej jest przy liczniku to taki palstik oddzielający kolumne kierowniczą od licznika i w nim z prawej są takie otwory - tam jest czunik
A to już wiem
Thx Uniu 1
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fd3b48475114.jpg (http://naforum.zapodaj.net/fd3b48475114.jpg.html)
To miejsce nie kojarzę, żeby się jakoś specjalnie nagrzewało. Sprawdzę dzisiaj jak będę wracał autem. Chociaż 20 minut jazdy tylko, więc może się nie "nagrzać"
Grzesiek_P
18-11-14, 15:23
Planuje wymienic amortyzatory przod w civicu VIII 1.8benz 2006
Zastanawiam sie przy tym czy warto zmienic przy tym sprezyny. Samochod kupilem z 90tys przebiegu, teraz ma 160, jezdze nim 3 lata. Nie znam sie, polecacie zmiane sprezyn czy olac teamt? Niebardzo mam gdzie sprawdzic je, jestem za granica.
Ja bym wymienil na inne nie bedzie tak dobijac na dziurach jak seria.
butler.gdansk
18-11-14, 15:47
Wymienić nie trzeba, one raczej nie są i długo nie będą u Ciebie powodem do zmartwień ;)
Ale rozważ Eibach Pro-Kit (http://www.eibach.pl/eibach-honda-civic-viii-hatchback-(fn,-fk)-e10-40-011-01-22-pi-1646.html) które obniżając auto o około 25mm jednocześnie polepszają komfort podróżowania.
na zakrętach miałem tak w poprzednim aucie mazdzie 323f. Tam zawsze jak na rondzie jechałem to momentalnie zimnem wiałem a po chwili na prostej znowu ciepełko.
ja też to zauważyłem u siebie w sedanie
Czy w każdej hondzie 8 generacji jest wejscie AUX???
picturepro
18-11-14, 19:09
Nie, ale można zamontować :)
picturepro
18-11-14, 19:11
np. takie coś: http://allegro.pl/zmieniarka-usb-sd-aux-honda-civic-accord-xcarlink-i4778315472.html
są też trochę droższe z bluetooth
Mam pewien problem.
Otóż jakiś czas temu zauważyłem chrobotanie podczas skręcania (w lewo i prawo) to chrobotanie jest o tyle dziwne ze nie jest to typowy metaliczny dźwięk coś jakby bardzo twarde tworzywo ale mogę się mylić. Dodam ze dużo głośniejsze na zewnątrz niż wewnątrz samochodu. Najgorzej jest z samego rana kiedy otoczenie i samochód jest zimny, natomiast po kilkunastu km kiedy samochód porządnie się zagrzeje a na zewnątrz jest powyżej 10 stopni to chrobotanie zanika albo jest ledwo słyszalne. Natomiast kiedy temp. Spada poniżej 10 stopni po nagrzaniu się samochodu jest po prostu ciszej ale dalej słyszalnie. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?
Czy to jest kompatybilne z kierownicą wielofunkcyjną?
picturepro
18-11-14, 19:18
Czy to jest kompatybilne z kierownicą wielofunkcyjną?
oczywiście, podłączenie jest proste, wpinasz jeden przewód z wtyczką tylko, że do radia od tyłu musisz się dostać.
np. takie coś: http://allegro.pl/zmieniarka-usb-sd-aux-honda-civic-accord-xcarlink-i4778315472.html
są też trochę droższe z bluetooth
akurat w tym linku co podałeś jest dopisek pod obrazkami niekompatybilne z civic ufo, chociaż obrazek radia z ufo jest;) to tak na marginesie :)
Od jakiegoś czasu zauważyłem takie coś, że coś tak specyficznie ale głośno metalicznie "pyka" z okolic przodu auta po prawej stronie (pasażera). Dzieje się to gdy autem się ruszy, lub gdy hamuje. Więc nie związane jest z hamulcami, raczej z przesuwaniem dynamicznym do przodu lub do tyłu. Widzę, że to się nasila i "pyka" coraz częściej. Co to może być? Ciężko wyczuć czy dźwięk pochodzi gdzieś z okolic zawieszenia, czy gdzieś wyżej...
Sprawdź czy koła masz dobrze dokręcone. U mnie pykało niemiłosiernie (w innym aucie) i wyszło ze na jednej śrubie się koło trzymało
picturepro
18-11-14, 23:25
Ja gdy dziś rano gdy odpaliłem auto to zarówno na biegu jałowym jak i przy ruszaniu (biegi 1 i 2) słychać*taki dziwny dźwięk, jęczenie/piszczenie, gdy wcisnę sprzęgło to ustaje, gdy puszczam i ruszam, czy gdy jest na jałowym to powraca i jęczy. Przy wyższych biegach nie słychać. Co to może być? Auto ma 58 tyś. Jutro rano nagram dźwięk to posłuchacie, może ktoś mi coś poradzi.
Nagrany dźwięk z kabiny: https://dl.dropboxusercontent.com/u/432700/Evernote%2020141119%2007-38-38.wav
Sprawdź czy koła masz dobrze dokręcone. U mnie pykało niemiłosiernie (w innym aucie) i wyszło ze na jednej śrubie się koło trzymało
Są dokrecone Ok, poza tym w międzyczasie kilka były zmieniane na zimowe. A to dzieje się już dość długo, na letnich też.
Mówisz o popularnych "zębach teściowej" ?
Mówisz o czymś takim http://p.alejka.pl/i2/p_new/48/34/rozszywacz-biurowy_0_b.jpg ? Jeśli tak to spróbuję! Bo śrubokrętem nie jest łatwo.
BTW spinka w ASO 11zł/szt w sklepie za rogiem 1,9zł :rolleyes:
Sorki za zwłoke. Tak to, to " urządzenie " mam w aucie, zastępuje śrubokręt przy spinkach:) Idealnie dopasowane:)
Dajcie znać jak u was się spisało:)
PS. Pierwsza wymiana żarówki ze srubokrętem to 40 min. Druga, gdzie byłem mądrzejszy i miałem rozszywacza to 10 min:P
godles1991
20-11-14, 18:28
Panowie, mam takie pytanko, czy do tego schowka w bagażniku w podłodze, zmieści się pełnowymiarowe koło? 16cali? 205/55/16 czy nie warto ciągnąć kola z piwnicy do auta
Panowie, mam takie pytanko, czy do tego schowka w bagażniku w podłodze, zmieści się pełnowymiarowe koło? 16cali? 205/55/16 czy nie warto ciągnąć kola z piwnicy do auta
A koło zapasowe ci nie wystarczy?Po co ci jeszcze jedno.:D
godles1991
20-11-14, 18:45
Właśnie w tym problem ze u mnie koła zapasowego jest brak! :-P bo to auto z Francji i tam dodają kompresor zamiast koła zapasowego :-P
Właśnie w tym problem ze u mnie koła zapasowego jest brak! :-P bo to auto z Francji i tam dodają kompresor zamiast koła zapasowego :-P
A nie lepiej zmierzyć wysokość schowka ? w końcu szerokość opony znasz :D
godles1991
20-11-14, 19:40
Ale może któryś z was ma tam włożone:-D temu pytam :-D tak wiem leń jestem :-D
17 sie nie mieści i to bardzo, a 16 wcale nie jest wiele mniejsza więc raczej tez nie wiejdzie, jak chcesz coś mieć to dojazdówkę sobie załatw.
Ja jeździsz tylk po Polsce to nawet bez niej nie ma tragedi bo wszedze sie dogadasz, jak jedziesz zagranice to min dojazdówke bym zabrał ze sobą. Ja na podróze do UK kupiłem sobie stalwą felgę, żebym nigdzie nie musiał szukać pomocy w razie czegoś.
godles1991
20-11-14, 22:02
Czyli może być problem z 16w takim razie... No szkoda ale sprawdzę na wszelki wypadek
Hej chłopaki/dziewczyny :) może mi ktoś powiedzieć jak to jest z światłami mijania w Civic'u VIII ,zauważyłem .... nie wiem dlaczego dopiero teraz ale większość o ile nie wszystkie Civic'i 8 w moim city gdy mają włączone światła mijania nie świecą im się światła pozycyjne a u mnie gdy mam włączone światła mijania świeca się tag że pozycyjne.Rozmawiałem jakiś czas temu z butler.gdansk dopasowywaliśmy kolor led pozycyjnych do mijania (Xenon) wiec on ma podobnie.A jak jest u was czy wraz z światłami mijania świeca się Wam pozycyjne ?
butler.gdansk
21-11-14, 12:41
Światła postojowe zapalasz na pierwszej pozycji na manetce.
Po włączeniu świateł mijania zawsze się palą postojówki.
Wyjątkiem jest sytuacja jak ktoś sobie wkłada moduły dziennych świateł odniżające moc zwykłych żarówek lub coś innego kombinuje ze światłami.
Jak zamknę dolnym pokrętłem nawiew z prawego nawiewnika to dalej z niego leci powietrze jak jest ustawiony nadmuch na środek kabiny. Czy też tak macie?
Światła postojowe zapalasz na pierwszej pozycji na manetce.
Po włączeniu świateł mijania zawsze się palą postojówki.
Wyjątkiem jest sytuacja jak ktoś sobie wkłada moduły dziennych świateł odniżające moc zwykłych żarówek lub coś innego kombinuje ze światłami.
tak jest w naszym przypadku ,ale jak już pisałem wcześniej widziałem civic'i z włączonymi światłami mijania ale bez postojówek ,to jest łatwo zauważalne bo postojówki są w przegrodzie dla świateł długich,chyba że trafiałem akurat na civic'i z spalonymi postojówkami hehhehe
tak jest w naszym przypadku ,ale jak już pisałem wcześniej widziałem civic'i z włączonymi światłami mijania ale bez postojówek ,to jest łatwo zauważalne bo postojówki są w przegrodzie dla świateł długich,chyba że trafiałem akurat na civic'i z spalonymi postojówkami hehhehe
No chyba tak , bo palić się muszą zawsze (wyjątkiem jest jak pisał butler- DRL). Wieć albo miały przepalone albo już były na tyle wypalone że prawie nie świeciły.
Robił ktoś zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w ASO Nova Motor - Honda Bydgoszcz?
Maja teraz ofertę 300zł + koszty środka. Po rozmowie telefonicznej zaproponowali 400zł za całość. Gwarancje dają 3 lata na tą usługę. Warto się w to pakować?
Zależy jak to będzie zrobione. Często po prostu psikają baranka na całość i tyle, dużo to nie daje bo pod barankiem dalej kwitnie. Zeby to zrobić porządnie to trzeba trochę pracy w to włożyć, był tutaj taki temat o konserwacji podwozia ufo co i jak.
Była już rozmowa na temat konserwacji. Dobrej klasy środki to wydatek ok. 500zł - w tym i podwozie i profile + robota.
Dając 400zł za całość nie bardzo można liczyć na coś wyjątkowego, ale na pewno lepsze coś niż nic.
ja placilem 800zl z 2 miechy temu za vw tourana
goscie sciagali nadkola, plastiki, zderzaki, bak robili hmmm 4 dni, pytalem czy moga mi fotki porobic z prac ale gosciu powiedzial ze moge codzienie podjechac i sam obadac ;)
Bo tak to powinno być robione, moje też odebrałem po 4 dniach. Skoro auto stoi 3-4 dni na kanale czy podnośniku i zabiera zarobek za inne drobne naprawy to musi kosztować.
Realna cena przy dobrych środkach i rozbieraniu auta + wszystkie "procesy technologiczne" czyli mycie, suszenie, czyszczenie rdzy, malowanie i nakładanie konserwacji to 1000-1200zł, a 800zł to okazja.
Hej, mam civica z 2007r,na wyposażeniu jest czujnik deszczu ale nie działa chyba tak jak powinien, wycieraczki ustawione na auto a bez deszczu tez działają, miał ktoś taką sytuację?może to norma? :-) z góry dzięki za odp
Grzesiek_P
22-11-14, 21:39
Za to odpowiada pozycja prawej "wajchy". Pozycja pierwsza od gory- wycieraczka na czujnik wylaczona. Jeden nizej wycieraczka na czujnik a ponizej bieg wolny i szybszy. Na drazku znajduje ze dodatkowa regulacja zdaje sie szybkosci wyciwraczki na czujniku. Sprawdz w jakiej masz pozycji bo ten czujnik jest bardzo czuly.
Hej, mam civica z 2007r,na wyposażeniu jest czujnik deszczu ale nie działa chyba tak jak powinien, wycieraczki ustawione na auto a bez deszczu tez działają, miał ktoś taką sytuację?może to norma? :-) z góry dzięki za odp
Pisałem Ci już, dźwignia wycieraczek, pozycja pierwsza w dół (INT)-załączone działanie automatyczne (czujnik deszczu). Funkcja ta jest dostępna gdy prędkość przekroczy 10km/h. W tej pozycji wycieraczki bez deszczu nie działają, chyba, że oblejesz szybę wodą w miejscu czujnika.
Mam pytanie, temat był już gdzieś poruszany ale znaleźć nie moge, mianowicie jaka zarowka jest w podsufitce? Myśle o zamienniku led, najlepiej panel ale nie wiem czy wejdzie tam.
Jak w światłach postojowych z przodu i podświetleniu tablicy - W5W :)
Sam u siebie wymieniłem na Ledy Osram, narzeczona narzeka ze teraz świeci tak jasno jak na stadionie ;)
godles1991
23-11-14, 05:18
@UP
inna jest tylko w podświetleniu u pasażerów tam jest tuba 30mm dokladnie 33 o ile dobrze pamiętam...
A teraz ja takie pytanko które mnie nurtuje, czy wasze hondy też jakoś tak głośniej pracują teraz zimą? i czy to normalne że auto gdy jest już nagrzane stoi na biegu jałowym, utrzymuje 900obr/min, po czym spada i utrzymuje 700? :/ a jak sie przegazuje to obroty znowu się normują ...bo nie wiem co to może być w takim razie:/
I jeszcze pytanko odnośnie skrzyni biegów, czy zdarza wam się czasem że 2jka zgrzytnie (nie wskoczy) :/ mi od zakupu zdarzylo się to już 3x i raz 2jka po prostu wyskoczyła do biegu jałowego...:/ co może być tego przyczyną?
A teraz ja takie pytanko które mnie nurtuje, czy wasze hondy też jakoś tak głośniej pracują teraz zimą? i czy to normalne że auto gdy jest już nagrzane stoi na biegu jałowym, utrzymuje 900obr/min, po czym spada i utrzymuje 700? :/ a jak sie przegazuje to obroty znowu się normują ...bo nie wiem co to może być w takim razie:/
I jeszcze pytanko odnośnie skrzyni biegów, czy zdarza wam się czasem że 2jka zgrzytnie (nie wskoczy) :/ mi od zakupu zdarzylo się to już 3x i raz 2jka po prostu wyskoczyła do biegu jałowego...:/ co może być tego przyczyną?
Głośniejsza praca silnika w zimie to normalna sprawa. O skrzyni był gdzieś temat, w przedliftowych wersjach dużo osób skarżyło się na problem z dwójką że ciężko się zapina i wyskakuje.
@UP
inna jest tylko w podświetleniu u pasażerów tam jest tuba 30mm dokladnie 33 o ile dobrze pamiętam...
A teraz ja takie pytanko które mnie nurtuje, czy wasze hondy też jakoś tak głośniej pracują teraz zimą? i czy to normalne że auto gdy jest już nagrzane stoi na biegu jałowym, utrzymuje 900obr/min, po czym spada i utrzymuje 700? :/ a jak sie przegazuje to obroty znowu się normują ...bo nie wiem co to może być w takim razie:/
I jeszcze pytanko odnośnie skrzyni biegów, czy zdarza wam się czasem że 2jka zgrzytnie (nie wskoczy) :/ mi od zakupu zdarzylo się to już 3x i raz 2jka po prostu wyskoczyła do biegu jałowego...:/ co może być tego przyczyną?
Racja, w 5 drzwiowym jeszcze z tyłu jest podświetlenie, mam 3 drzwiowe więc u mnie nie ma ;)
Ze skrzynią też czasami tak mam, na innych forach też dużo ludzi ma ten problem, nie znam żadnego rozwiązania.
Obroty też mi czasami lekko skaczą, n.p. jak stojąc na luzie podgazuje do 2-3 tys. obrotów i puszcze gaz to spadaja powiedzmy do 1000, podskakują do 1.100-1200 na moment i dopiero wtedy spadają na 700 obrotów. Co do obrotów można spróbować wgrać nową aktualizacje ECU.
tez mam 900obr. i u mnie czasem jest zawachanie obrotow ale wydaje mi sie ze to sie dzieje jak zalacza sie wentylator klimy. mi powiedziano ze nowszej aktualizacji niema,ty masz z pewnoscia ta sama co ja
godles1991
23-11-14, 11:59
Dzięki za tak szybkie odp, niestety u mnie dzieje się z obrotami tak bez włączanej klimatyzacji
Jest jakiś sposób żeby dostać się do rurki odprowadzającej wodę z klimy od środka? Bo mi auto zalewa :-/ a nie mam dostępu do kanału ani podnośnika :-(
godles1991
23-11-14, 15:31
Panowie, jeszcze takie jedno ciągłe nurtujące mnie pytanie, co to tak "klekocze" taki dziwny dźwięk i zastanawia mnie co to jest ...
http://youtu.be/6vc5h__7e0Q
chodzi ci o ten metaliczny rytmiczny stukot ktory najlepiej slychac od 18sek filmu?
Pisałem Ci już, dźwignia wycieraczek, pozycja pierwsza w dół (INT)-załączone działanie automatyczne (czujnik deszczu). Funkcja ta jest dostępna gdy prędkość przekroczy 10km/h. W tej pozycji wycieraczki bez deszczu nie działają, chyba, że oblejesz szybę wodą w miejscu czujnika.
A ja pisałam, że dźwignia jest na auto, pokrętło na auto i bez wody, deszczu, kropelek rosy czy jakiekolwiek innej cieczy załączają się od razu nawet jeśli prędkość jest 2km/h i chodzą w równych odstępach czasu niezależnie od natężenia opadów. dzięki za odpowiedzi, ale instrukcję czytałam zanim napisałam na forum żeby kretyna z siebie nie zrobić. Widać chyba tylko ASO zostaje...Pzdr
Cetna Type S
24-11-14, 11:18
Czy przyciski na radiu mają naklejki? Można to normalnie zakupić w ASO? Bo mi troszkę popękały dwa i strasznie mnie to drażni ;)
godles1991
24-11-14, 15:06
chodzi ci o ten metaliczny rytmiczny stukot ktory najlepiej slychac od 18sek filmu?
Tak dokładnie o to mi chodzi...
A ja pisałam, że dźwignia jest na auto, pokrętło na auto i bez wody, deszczu, kropelek rosy czy jakiekolwiek innej cieczy załączają się od razu nawet jeśli prędkość jest 2km/h i chodzą w równych odstępach czasu niezależnie od natężenia opadów. dzięki za odpowiedzi, ale instrukcję czytałam zanim napisałam na forum żeby kretyna z siebie nie zrobić. Widać chyba tylko ASO zostaje...Pzdr
W FN1 nie mam czujnika deszczu i wycieraczki faktycznie "chodzą" niezależnie od pogody, pierścień służy do regulacji częstotliwości ich pracy.
czy kolor czarny w polifcie i przedlifcie to ten sam odcień?
Jeśli nie to czy ktoś zna kody lakierw w czerni dla polifta i przedlifta?
czy kolor czarny w polifcie i przedlifcie to ten sam odcień?
Jeśli nie to czy ktoś zna kody lakierw w czerni dla polifta i przedlifta?
Do liftu B92P Nighthawk Black Pearl, po lifcie NH731P Crystal Black Pearl
civicstart
25-11-14, 13:31
Pytania o wachacz prawy przedni, czy trzeba kupować cały, czy można kupić sam sworzeń ? Ktoś wymieniał, jakieś doświadczenia, ceny ?
pzdr
[EDIT] Przepraszam za zamieszanie, już się "doktoryzuję w odpowiednim wątku ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?72069-Stukot-zawieszenia/page10&highlight=wachacz
godles1991 -niestety nie odpowiem ci ale mamy dokladnie to samo dzwonienie. Sam jestem ciekaw co to moze byc,kiedys sie tym przejmowalem ale narobilem tysiecy km i nic sie nie dzieje,jak widac mamy to oboje czyli typowa usterka w 1.4 i moim zdaniem nie grozna. Myslalem kiedys o luznym lancuchu,no ale wyraznie i u ciebie i u mnie slychac ze to stukot po przeciwnej stronie silnika,jesli to wogule dzwoni w silniku a nie poza nim. U ciebie to slychac stale? Bo u mnie czasami
godles1991
25-11-14, 16:30
wszystko zalezy od tego czy autem jezdze ostrzej, czy delikatnie, jesli delikatnie to wszystko jest normalnie, i również nie zawsze to występuje... ja podejrzewam może przepustnicę, bo ewidentnie słychać to z tego miejsca... ale nie chce tego rozbierać przed zimą... może ktoś w silniku 1.8 ma podobnie ..?
raczej nie maja,nigdy nie wyczytalem,a niewiem czy jest jakies miejsce na tym forum 8gen gdzie bym nie byl :)
Hej, da się ustawić jakoś radio żeby nie gubiło stacji? Próbowałem ustawić dla przykładu Zetke z wykorzystaniem strzałek (<--, -->) zapisałem na wybranym numerze, ale co chwila gubi sygnał, trzeszczy itp. W starym aucie nie miałem taki problemów szczególnie z stacjami jak Zetka czy RMF które są dostępne wszędzie.
Hej, da się ustawić jakoś radio żeby nie gubiło stacji? Próbowałem ustawić dla przykładu Zetke z wykorzystaniem strzałek (<--, -->) zapisałem na wybranym numerze, ale co chwila gubi sygnał, trzeszczy itp. W starym aucie nie miałem taki problemów szczególnie z stacjami jak Zetka czy RMF które są dostępne wszędzie.
a funkcję AF masz aktywną?Kolejna sprawa to czy masz antenę ok?
pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.