PDA

Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie, szybka odpowiedź vol.2



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

szczepar
08-04-15, 22:04
ArdianFK2 :
[Edytka] Filtry są do 1.8 - proszę nie mylić z wypowiedzią dalszą adresowaną do drugiego forumowicza :)

To nie są OEM , to są zamienniki firmy KNECHT.
Wydaje mi się że nic lepszego tam nie znajdziesz w IC (oczywiście w cenach normalnych, a nie coś uber pro tuning :) )



Zmieniał ktoś samemu sprzęgło? Bez większych problemów da się zmienić, bez tych jakichś narzędzi specjalnych??

W 2.2 zapomnij :)
Potrzebne narzędzie specjalne.
I dużo roboty.

Ja po wyjęciu i włożeniu w 1.8 skrzyni na myśl o sprzęgle w 2.2 bardzo poważnie się zastanawiam czy damy radę z Burim zrobić to u niego.
Z potrzebnych narzędzi na pewno potrzeba :
Ściągacz do sworznia wachacza.
Wynalazek do ściskania docisku.

ArdianFK2
08-04-15, 22:20
szczepar - dzięki za pomoc :)
a OEM lepsze ? moze bym kupił w ASO ?

lolpik
08-04-15, 22:21
Jeśli chodzi o ściągacz do sworznia wahacza to ja psikałem takim szprajem zamrażającym to się ładnie "skurczał" sworzeń i złaziło właziło bez problemu.

A ten wynalazek do docisku to jakiś skomplikowany? Da się coś dorobić chyba, co nie?


szczepar - dzięki za pomoc :)
a OEM lepsze ? moze bym kupił w ASO ?

ASO pewnie ładuje blue printy jak tarcze hamulcowe:D

artax
08-04-15, 22:31
szczepar - dzięki za pomoc :)
a OEM lepsze ? moze bym kupił w ASO ?
kabinowy kup tanszy zamiennik(ważne aby był z weglem aktywnym)Olejowy teraz kupilem w ASO (DO 2,2 )zaplacilem 49 zlotych.Powietrza takze kupuj OEM .Nie będzie problemow z rezonowaniem.Dodatkowo oryginał jest nasączany czego nie ma w zamiennikach.
pzdr

szczepar
08-04-15, 22:35
Dorobić się da.
Widziałem prowizorki na forum BMW gdzie radzili sobie z tym problemem spawając odpowiedni przyrząd.
Jak kiedyś w końcu zdecyduję się na zabawę w 2.2 to pewnie pójdę w tym kierunku co na forum BMW (niestety nie pamiętam linku).
Jedynie mogę podpowiedzieć że na forum BMW trafiłem wyszukując po obrazach w google. :) Ale jakiej frazy użyłem to niepamiętam.

Tu masz wygląd PRO narzędzia - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=125531

Na pewno sznurkiem i drutem tego nie zrobisz - potrzeba dostarczyć 200kg nacisku, przy jednoczesnym centrowaniu sprzęgła.
Jak do tego chcesz cofnąć mechanizm docisku , to musisz mieć obie ręce wolne.

artax:
Filtry były do 1.8

A sprzęgło do 2.2 :)

Dwa posty się scaliły do dwóch różnych odpowiedzi :)

lolpik
08-04-15, 22:39
to jest od E46? będzie to samo urządzonko? Będę zmieniał z kumplem, a w zeszłym roku kumplowi poszedł docisk i go zmieniali to pewnie coś takiego stosowali.

szczepar
08-04-15, 22:46
Nie znam się na BMW :D
Ale jak szukałem przyrządu to w sprzedaży są uniwersalne nie widziałem dedykowanego do Hondy.

Pod warunkiem że zmieniali w Sadzomiocie :), bo w benzynie nie trzeba takiego wynalazku stosować (chyba ze z jakiś super powodów dali tam docisk z samoregulatorem)

lolpik
08-04-15, 22:52
Ano sadzomiot :D Jak uniwersalne to też gitarka:)

Dzięki za pomoc:)

MałyLuk
09-04-15, 08:39
chłopaki chce kupić filt kabinowy powietrza i oleju - najlepiej w intercarsie bo tam mam spore zniżki od znajomego

pod mi ktoś nazwy oryginałów lub bardzo dobrych zamienników ?

oleje MOTULA w intercarsie mają oryginalne ? sprawdzałem i wedłg strony motula to są ich dystrybutorem u nas

olej będzie X-MAX 8100 0W40 :)

ja wymieniałem na filtry japanparts i jest ok ale tego chyba nie dostaniesz w IC
Ps. zdziwko mnie spotkało jak zobaczyłem ze filtr oleju który kupiłem był dużo większy niż ten założony (poprzedni właściciel) dotychczas - był to filtron. Wszystko oczywiście zauważyłem jak już spuściłem olej i odkręciłem filtr... Pomyślałem no to ładnie... ale okazało się że wszystko pasuje, filtr inaczej się nakręcał

irecki26
09-04-15, 08:59
ja wymieniałem na filtry japanparts i jest ok ale tego chyba nie dostaniesz w IC
Ps. zdziwko mnie spotkało jak zobaczyłem ze filtr oleju który kupiłem był dużo większy niż ten założony (poprzedni właściciel) dotychczas - był to filtron. Wszystko oczywiście zauważyłem jak już spuściłem olej i odkręciłem filtr... Pomyślałem no to ładnie... ale okazało się że wszystko pasuje, filtr inaczej się nakręcał

Podobnie masz z filtrem oleju Knecht. Pasują oba OC196 i OC 617, a też różnią się wielkością. Stosowałem oba róznicy przy użytkowaniu nie zauważyłem Ja osobiście jeśli nie stosuję filtrów OEM to kupuje knech lub mann> Do filtrona jakoś nie mam przekonania

MałyLuk
09-04-15, 12:41
no tak, ale chwilowe ciśnienie było ... he

artax
09-04-15, 20:10
artax:
Filtry były do 1.8

powietrza i kabinowy idzie chyba ten sam co do 2,2 ?Czyz nie tak...?:p
pzdr

szczepar
09-04-15, 21:04
Powietrza do silnika jest niby taki sam ale inny :)
Do 1.8 możesz brać dobry zamiennik.
Do 2.2 tylko OEM bo jeszcze nikt nie znalazł zamiennika który by nie wydawał odgłosów. :)

A kabinowy jest taki sam w UFO 1.8 i 2.2 , sedany mają inne.

jockow
10-04-15, 12:31
Powietrza do silnika jest niby taki sam ale inny :)
Do 1.8 możesz brać dobry zamiennik.
Do 2.2 tylko OEM bo jeszcze nikt nie znalazł zamiennika który by nie wydawał odgłosów. :)

A kabinowy jest taki sam w UFO 1.8 i 2.2 , sedany mają inne.
Sedan ma taki sam filtr kabinowy jak w Accordzie.

CMC
10-04-15, 14:19
kabinowy kup tanszy zamiennik(ważne aby był z weglem aktywnym)Olejowy teraz kupilem w ASO (DO 2,2 )zaplacilem 49 zlotych.Powietrza takze kupuj OEM .Nie będzie problemow z rezonowaniem.Dodatkowo oryginał jest nasączany czego nie ma w zamiennikach.
pzdr

Ja znalazłem prawdopodobnie dostawcę Hondy, bo filtr taki sam jak w oryginale nasączany kupiłem firmy Blueprint, zresztą jak miałem wcześniej Mazdę też też tylko ta firma miała filtr identyczny jak oryginalny.

kasiora96
10-04-15, 15:42
Filtr powietrza do 2,2 zakładam boscha moim zdaniem silnik pracuje na nim najciszej ze wszystkich jakie zakładałem a miałem chyba wszystkie jakie są dostępne na naszym rynku ale jak kupowałem hanke miała założony filtr z czerwonym wkładem i i to dopiero był cichy silnik ale nie ma oznaczeń co to za firma , może ktoś będzie wiedział tu na forum .

greku1410
10-04-15, 16:29
jest mozliwe ze po wymianie filtra powietrza z lewej strony auta (czyli tam gdzie foltr) dochodzi dzwiek podobny do lozyska na wyczerpaniu? W dodatku dzwiek ten nie wzrasta przy szybkiej jezdzie co wykluczaloby lozysko, a wymienialem filtr ale i opony dlatego nie jestem pewny czy to filtr czy zle wywazone opony czy cokolwiek innego

Paluch_tcw
10-04-15, 17:06
jest mozliwe ze po wymianie filtra powietrza z lewej strony auta (czyli tam gdzie foltr) dochodzi dzwiek podobny do lozyska na wyczerpaniu? W dodatku dzwiek ten nie wzrasta przy szybkiej jezdzie co wykluczaloby lozysko, a wymienialem filtr ale i opony dlatego nie jestem pewny czy to filtr czy zle wywazone opony czy cokolwiek innego

Z tego co pamiętam to w 2.2 był taki problem, że niektóre zamienniki wpadały w rezonans i uszczelka filtra wydawała takie dźwięki.

marcin001984
10-04-15, 20:16
Kupiłem dzisiaj świece Denso Iridium Tough VK20, a na pudełku jest numer 5604. Ale nie mam 100% pewności czy kupiłem odpowiednie. Podejdą do mojego silnika?

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/14119-denso-vk20.html

Winni
10-04-15, 20:46
A czemu nie masz pewności? Na oficjalnej stronie Denso jak wpiszesz Ufo 1.8 wychodzą właśnie VK20, sam na nich jeżdżę :)

marcin001984
10-04-15, 20:54
Bo na pudełku pod VK20 jest numer 5604, a nigdzie nie mogę znaleźć tego numeru na stronie denso do R18A2. Ani też innych numerów/symboli z tej strony nie ma na opakowaniu.

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-39.txt&name=&FF=150

Winni
10-04-15, 21:46
Właśnie sprawdziłem w piwnicy, na opakowaniu moich świec też pisze Stock No. 5604 :)

marcin001984
10-04-15, 21:54
no to mnie uspokoiłeś kolego :)

TRAFO
10-04-15, 22:13
A moje to 5641 i tez pasują :)

http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/nowe/m_opakowanie_2.jpg

marcin001984
10-04-15, 22:26
No właśnie już byłem na Twojej stronie w sprawie świec i zdziwił mnie ten numer 5641, ale zorientowałem się że Ty masz VK20G :)

rutkose
10-04-15, 23:43
Ktoredy najlatwiej dostac sie do wiazki w kabinie, gdzie idzie kabel do pompy paliwa? Ma on zolty kolor, dobrze pamietam?

Winni
11-04-15, 00:27
Kiedys na stronie Denso byly wlasnie VK20G podane do naszego 1.8, teraz juz nie.
Roznia sie tylko materialem tej uszczelki metalowej, VK20G ma ta uszczelke z nierdzewki jak dobrze pamietam.

marcin001984
11-04-15, 10:29
A jakich zmian w pracy silnika się mogę spodziewać po tych super hiper dobrych i drogich świecach? :)

Winni
11-04-15, 10:30
Spokojnie dogonisz Type Ra :p

Ginax
11-04-15, 10:54
Witam, mam honde civic VIII gen.,
1. Kluczyk jest z 2 przyciskami. Chcialem przerobic go na taka obudowe flip. W oryginalnym kluczu transponder jest przylutowany do plytki. zy jesli odlutuje transponder i bedzie luzno to bedzie dzialal tak jak na plycie ?

2. Czy jesli uzyje transponder z kluczyka zapasowego i doloze go jako drugi do tej obudowy a oryginalny zostawie na plycie, to bedzie wszystko dzialac ? (beda 2 transpondery) bo nie chce zniszczyc oryginalnego gdyby cos nie poszlo tak jak mam byc.

http://i.imgur.com/0o91RA1.jpg
http://i.imgur.com/iQqton7.jpg
http://i.imgur.com/07C25ID.jpg

Prosze o szybka odpowiedz ...

TRAFO
11-04-15, 11:09
Widziałem gdzieś już że ktoś montował takiego flipa i miał transponder odlutowany z płytki, ale przylutowany do niej na przewodach.
Nigdy tego nie przerabiałem, ale rzuć może sobie okiem na płytkę i zobacz czy z miejsca lutowania odchodzą jakieś ścieżki. Jak nie, to można spróbować zostawić go bez połączenia - przez analogie do mojego matiza, gdzie w pilocie też jest transponder i nie ma baterii a wszystko chodzi.
Jak ścieżki jednak są, to pewnie bez przewodów się nie obejdzie.

Ginax
11-04-15, 11:28
Moze ma ktos linka jak to zrobic ? Trafo aty teraz matizem jezdzisz ?

TRAFO
11-04-15, 11:42
Tutaj jest opis:
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Flip_key
A matiz to moje drugie auto i zaraz za hondą, to najlepsze auto na świecie :)
Wjedzie w każdą dziurę na parkingu, pali mało, części tanie, nikt go nie chce ukraść, a jak się rozbije albo padnie to nie szkoda go w rowie zostawić :)
Szczerze polecam :)

Ginax
11-04-15, 11:54
dzieki super opis !!

bedyn81
11-04-15, 12:48
Witam wszystkich
potrzebuje pomocy w sprawie wymiany wiatraka dmuchawy w moim civic 2.2 ex 5d
dmuchawa strasznie buczy i halasuje,mam juz nowa ale tu pytanie jak ja wymienic?poniewaz jest ona umiejscewiona w konsoli centralnej gdzies za radiem a nie pod schowkiem.od dolu nie ma miejsca,jest za duza,moze trzeba rozebrac jakos deske rozdzielcza?nie mam pojecia
prosze o pomoc lub jakis link jesli ten post juz wystepowal

kasiora96
11-04-15, 12:49
Który z bezpieczników odpowiada za tylne światła cofania (diesel) z góry dziękuje.

lukaszwasil
11-04-15, 13:51
Witam.
Mam taki problem ze czasem jak na postoju użyję spryskiwaczy to zapala mi sie na wyswietlaczu kontrolka silnika. Po sprawdzeniu bledow dct metoda na folie aluminiowa błędów nie ma czyli dct no sie wyświetla. Kontrolka gaśnie dopiero po odpieci minusowej klemy na jakies 2 minuty. Jak używam spryskiwaczy podczas jazdy bledu nie ma.

kobert
11-04-15, 14:02
Tutaj jest opis:
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Flip_key
A matiz to moje drugie auto i zaraz za hondą, to najlepsze auto na świecie :)
Wjedzie w każdą dziurę na parkingu, pali mało, części tanie, nikt go nie chce ukraść, a jak się rozbije albo padnie to nie szkoda go w rowie zostawić :)
Szczerze polecam :)

ja do tego mam seicento i dodal bym jeszcze-po dolach mozna sie spieszyc bez ograniczen leb urywa wszystko wali ale zawsze zdąże:) pies mi skacze po drzwiach,nawet mu juz uwagi nie zwracam,a w *****... Warszawie miejsce znajde do parkowania na kazdej ulicy,potrzebuje tylko luke gdzie mozna postawic rower:) dowodu rej nie nosze w kieszeni bo lezy w srodku:) a jak tuleja mi sie wybila na wachaczu to musialem kupic w inter cars za 8zl i wymienic:) wszystko mozna nim przewiezc,nie szkodzi ze lezy na tapicerce :)

lolpik
11-04-15, 19:35
Nie mogę przekręcić kluczyka. Albo kluczyk wyrobiony albo stacyjka w środku, pewnie jedno i drugie. Wymieniał ktoś wkładkę w stacyjce? Albo jakiś inny sposób ekonomiczny na moją przypadłość?

marcin001984
11-04-15, 21:25
Witam wszystkich
potrzebuje pomocy w sprawie wymiany wiatraka dmuchawy w moim civic 2.2 ex 5d
dmuchawa strasznie buczy i halasuje,mam juz nowa ale tu pytanie jak ja wymienic?poniewaz jest ona umiejscewiona w konsoli centralnej gdzies za radiem a nie pod schowkiem.od dolu nie ma miejsca,jest za duza,moze trzeba rozebrac jakos deske rozdzielcza?nie mam pojecia
prosze o pomoc lub jakis link jesli ten post juz wystepowal

http://www.trafo.za.pl/honda/

Ginax
11-04-15, 22:41
Odnosnie kluczyka flip, niestety proba sie nie udala mimo dokladnego opisu ... transponder sie ulama przy wylutowywaniu :-(, wiec nie polecam zamiany kluczyka standard na flip.

kasiora96
12-04-15, 10:18
Ponawiam pytanie-który z bezpieczników odpowiada za tylne światła cofania (diesel) z góry dziękuje.

lolpik
12-04-15, 12:34
Ponawiam pytanie-który z bezpieczników odpowiada za tylne światła cofania (diesel) z góry dziękuje.

Chyba taki pod deską rozdzielczą.

nr10 7,5 A Wyłącznik światła cofania, moduł zestawu wskaźników (obrotomierz), moduł zestawu wskaźników (szybkościomierz)



Miał ktoś jakiś problem że nie mógł przekręcić kluczyka? Czy tylko mnie to spotkało?

EDIT:
Auto odpalam wkładka jest dobra, ale stacyjka się nie przekręca. Myślicie ze dorobienie nowego klucza z tego mojego jedynego podniszczonego załatwi problem?:/

Rrajk
12-04-15, 15:23
Ja ze stacyjką ostatnio mam troszkę inny problem, otóż mam problemy z wsunięciem kluczyka do stacyjki. Musze wsuwać go pod odpowiednim kątem naciskając szpicem (węższą ścianką klucza) ku dołowi bo inaczej się blokuje w połowie wsuwania. I też nie wiem co z tym zrobić.
U Ciebie może to ma coś wspólnego z mechanizmem blokującym kierownice. Spróbuj nią poobracać w momencie jak chcesz przekręcić kluczyk w stacyjce. Innych pomysłów nie mam.

lolpik
12-04-15, 15:38
Ja ze stacyjką ostatnio mam troszkę inny problem, otóż mam problemy z wsunięciem kluczyka do stacyjki. Musze wsuwać go pod odpowiednim kątem naciskając szpicem (węższą ścianką klucza) ku dołowi bo inaczej się blokuje w połowie wsuwania. I też nie wiem co z tym zrobić.
U Ciebie może to ma coś wspólnego z mechanizmem blokującym kierownice. Spróbuj nią poobracać w momencie jak chcesz przekręcić kluczyk w stacyjce. Innych pomysłów nie mam.

Nie chcę Cię straszyć ale możesz mieć to samo co ja. Bo tak się to zaczęło jakiś miesiąc temu. Az tu nagle bęc i nie przekręci..

Nadal czasem wejdzie i przekręci sie, raz na ogromnie duża ilość prób. Ewidentnie jest coś w stacyjce bądź klucz, ale zamki w drzwiach otwiera bez problemu;/
Muszę poszukać kogoś kto regeneruje stacyjki w Rzeszowie. Bo Ci od dorabiania kluczy to strasznie coś drogo się za to cenią:/

maxv
12-04-15, 21:22
witam
czy do konsoli przed liftem pasuje poliftowa ramka ta nie błyszcząca ? Trzeba coś przerabiać czy wystarczy podmienić ?

piter7766
12-04-15, 21:26
Pasuje,pasuje,nic nie trzeba przerabiać,aby była od takiej samej wersji (chodzi o ksenon-brak regulatora wysokości świateł, wyłącznik czujników parkowania),he,he trzeba było pytać na PW :)

seba1108
12-04-15, 22:03
Tak jak w temacie, jakie są luzy zaworowe w k20z3 ?? Takie same jak w z4 czy a2 ??
I przy okazji zapytam czy w k20z3 jest takie samo sprzęgło jak w k20z4 ??
Z góry dziękuję za odpowiedz i sorry jak był temat, ale nowy jestem i liczę na wyrozumiałość :)

Szymon_Mr
13-04-15, 14:17
http://i.imgur.com/dH8Zred.jpg

Szybkie pytanie, które nakrętki są odpowiednie do oryginalnych felg aluminiowych?? Kupiłem auto z kołami przykręconymi trzema rodzajami nakrętek jak na zdjęciu...

butler.gdansk
13-04-15, 14:57
Jeśli są to oryginalne felgi to powierzchnia styku z felgą powinna być sferyczna.

http://ofmindsandmotorcycles.com/wp-content/uploads/2013/11/Ball-seat-lugs.jpg

Szymon_Mr
13-04-15, 15:14
Jeśli są to oryginalne felgi to powierzchnia styku z felgą powinna być sferyczna.


Te dwa rodzaje chromowanych są sferyczny powinny być te dłuższe czy krótsze??

butler.gdansk
13-04-15, 15:34
A jakie Ci się podobają... ;)

Echuu
13-04-15, 17:12
Dłuższe są do alufelg, a krótsze do stalówek

Kto na terenie śląska ogarnie mi w przyzwoitych kosztach wymianę tulei tylnej belki na poli?

butler.gdansk
13-04-15, 17:14
Skoro ktoś przykręcił krótkimi alufelgę to też takimi można, o ile klucz do odkręcenia się zmieści we wnęce.

filipfm
13-04-15, 17:20
Ktos moglby pomoc w temacie, o ktorym pisalem tu? (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?116593-Jaki-akumulator&p=2510449&viewfull=1#post2510449)

Pare osób ma ELMa wiec powinno byc w miare latwe do rozpracowania. Szukalem w serwisowce ale nie znalazlem takiego info, ani w sekcji o alternatorze, ani o akumulatorze :(

shinoda
13-04-15, 17:30
chetnie bym Ci pomogl Filip - ale moj elm ostatni sie zjepsul... lacznosc po BT jest. lacznosci z adapterem nie ma (taki komunikat w torque). mozliwe ze wlozenie go do gniazda obd2 na odpalonym silniku go zalatwilo, ale slyszalem juz opinie, ze to nie powinno niczego zepsuc bo ktos tak robil i mu dziala... :D

filipfm
13-04-15, 17:41
Ostatnio czytalem dyskusje, ze te elmy padaja jak muchy, no ale kosztuja 5$ z wysylka z Chin wiec nie oczekujmy cudow :) Wydaje mi sie, ze napiecie u nas nie jest wysokie, i stad m.in. problemy z automatami DRL, bo w instalacji panuje momentami nizsze napiecie niz przewiduje to kalibracja tych sterownikow. Ale w przypadku jakby padl aku, to nie uznaja gwarancji.

agrttc
13-04-15, 17:45
Sprawdzę jak wrócę do domu (koło 20) jak mi też elm nie padł :) dawno się nim nie bawiłem to nie wiem ;)

Echuu
13-04-15, 18:36
Skoro ktoś przykręcił krótkimi alufelgę to też takimi można, o ile klucz do odkręcenia się zmieści we wnęce.

tylko parasola się w znanym miejscu otworzyć nie da

tak jak pisałem, małe są fabrycznie do stalówek a duże do alufelg

Szymon_Mr
13-04-15, 20:09
Dziękuję za pomoc z nakrętkami, zamówiłem komplet dużych :)

agrttc
13-04-15, 20:11
Ktos moglby pomoc w temacie, o ktorym pisalem tu? (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?116593-Jaki-akumulator&p=2510449&viewfull=1#post2510449)

Pare osób ma ELMa wiec powinno byc w miare latwe do rozpracowania. Szukalem w serwisowce ale nie znalazlem takiego info, ani w sekcji o alternatorze, ani o akumulatorze :(

u mnie też pokazuje 13.3v

kasiora96
13-04-15, 20:14
Czy ktoś mi powie który bezpiecznik odpowiada za światła cofania ?

agrttc
13-04-15, 20:23
przecież już Ci ktoś odpowiedział, post nr 3040...

osqbany
14-04-15, 22:11
Panowie szybka piłka, sama gałka zmiany biegów z IX pasuje do VIII?

shinoda
14-04-15, 22:14
pasuje

pinkol
15-04-15, 17:53
panowie czy 18" 8j et 48 wejdzie do fn1 z eibachem i bedzie ok?
opona 215/40

filipfm
15-04-15, 17:57
panowie czy 18" 8j et 48 wejdzie do fn1 z eibachem i bedzie ok?
opona 215/40

Sama felga 20mm bardziej na zewnatrz niz OEM czyli chyba na granicy, ale opone masz w zlym rozmiarze, wiec bedzie bardziej naciagnieta i nizsza niz OEM wiec to powinno pomoc

pinkol
15-04-15, 18:13
No narazie jeszcze nie mam ale bede skladal powoli
no opona powinna byc 225 tak?

filipfm
15-04-15, 18:26
No narazie jeszcze nie mam ale bede skladal powoli
no opona powinna byc 225 tak?

Tak, 225/45R17 albo 225/40R18

maxv
15-04-15, 18:56
Jak można zdemontować linkę gumową od wlewu paliwa . Stara mi się przetarła i chce wymienić korek razem z nową linką ale nie wiem jak odpiąć ją od klapki ;(

pinkol
15-04-15, 19:00
ok dzieki

rutkose
15-04-15, 21:56
Jak sciagnac progi w kabinie? Poprostu mocno je pociagnac i wyskocza z klipsow?

robotyk
15-04-15, 23:14
Witam,
Czy to normalne że przy odpalonym silniku na luzie na postoju wskaźnik zużycia paliwa mi podskoczył o jakieś 0.2 litra przez kilka minut ? Licznik wyzerowany i po wyzerowaniu przejechane jakies 5 km.

Echuu
16-04-15, 00:53
orientuje się ktoś może, kto na terenie śląska ogarnie mi w przyzwoitych kosztach wymianę tulei tylnej belki na poli?

pytanie zadaję tutaj bo afaik tuleje są niewymienne bo w aso chcieli mi wcisnąć całą belkę :D

filipfm
16-04-15, 07:15
Witam,
Czy to normalne że przy odpalonym silniku na luzie na postoju wskaźnik zużycia paliwa mi podskoczył o jakieś 0.2 litra przez kilka minut ? Licznik wyzerowany i po wyzerowaniu przejechane jakies 5 km.

Na postoju auto zuzywa paliwo a nie przybywa kilometrazu, wiec jest to jak najbardziej prawidlowe, a im mniejszy stan licznika od tankowania tym te skoki sa bardziej zauwazalne

MałyLuk
16-04-15, 08:44
generalnie widzę ze na biegu jałowym obroty powinny oscylować około 750. czy normalnym jest ze są gdzieś ok 800-900, a po wyłączeniu świateł spadają do 700?

TRAFO
16-04-15, 09:18
Jak sciagnac progi w kabinie? Poprostu mocno je pociagnac i wyskocza z klipsow?

Tak, ciągniesz z czuciem do góry i to wszystko:

http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/demontaze/slupek_srodkowy/m_listwa_prog_tyl.jpg

Wyżej widać tył, ale z przodu jest tak samo.

mib
16-04-15, 11:22
generalnie widzę ze na biegu jałowym obroty powinny oscylować około 750. czy normalnym jest ze są gdzieś ok 800-900, a po wyłączeniu świateł spadają do 700?

Jest to romalne. Zapalone światła = wiekszy podbór prądu= wieksze obroty silnika

MałyLuk
16-04-15, 13:06
Jest to romalne. Zapalone światła = wiekszy podbór prądu= wieksze obroty silnika

w sumie bardziej chodzi mi o te 800-900 czy to norma? czy nie za dużo?

rutkose
16-04-15, 13:38
Dzieki TRAFO!!

money
16-04-15, 20:06
Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć, czy bez wyciągania skrzyni biegów jest jakaś możliwość na uzyskanie jej numerów?

Wojtas52
17-04-15, 00:07
Witajcie . Zostalem posiadaczem civic ex vtec 2007 i na poczatku zauwazyelm ze plta cd bardzo sie grzeje i po okolo 20 minutach przestaje grac lub przeskakuje, czy ktos juz mial taki problem, jak go rozwiazac?? Jestem tu niwy wiec szukalem yematu lecz nic konkretnego nie znalzlem

RafalGo
17-04-15, 00:24
Witam

Posiadam Honde Civic 4D 1.8 2007, od pewnego czasu mam taki problem że jak obroty schodzą nisko podczas np. ruszania to czuje wyraźne drgania na pedałach.
Wiem że typowym problemem są niskie obroty w tym modelu ale to nie ten problem, nie dotyczy to wibracji samochodu na niskich obrotach czy też z załączoną klimatyzacją.
Problem nasila się gdy silnik jest rozgrzany. Czasem pojawia się gdy dojade do świateł wówczas silnik obniża obroty w trakcie zatrzymania (tuż przed samym zatrzymaniem) i ten problem
się też pojawia. Drganie jest tylko wyczuwalne w przypadku położenia stopy na pedałach i trwa około pół sekundy ale jest doraźne. Stan ten mogę odtworzyć np. ruszając na ręcznym z niewielkim naciskiem
na pedał gazu. Wstępnie w warsztacie samochodowym nic nie znaleziono pomimo że mechanik też się samochodem przejechał. Sam pedał sprzęgła jest troche skrzypiący ale sądze że to nie tego wina bo drganie jest jak by przenoszone przez metal - metal.

Co może być przyczyną ?

shinoda
17-04-15, 08:24
ja bym sprobowal przedmuchac sprezonym powietrzem wnetrze napedu, chociaz czuje, ze to akurat nie jest kwestia zabrudzenia - ale raczej nie zaszkodzi. ja moj co jakis czas przedmuc**** jak przestaje czytac plyty (ale one sie nie grzeja).

djrabbit
17-04-15, 08:27
Mam pytanie planuje wymienić olej . Ile trzeba kupic aby wymienic cały olej . 4 l wystarczy ?

jockow
17-04-15, 08:45
Wystarczy.

shinoda
17-04-15, 09:09
o ile to nie jest diesel :D bo nigdzie u kolegi nie widze info jaki to silnik - ale zapewne benzyna jak u wiekszosci :-)

filipfm
17-04-15, 09:13
o ile to nie jest diesel :D bo nigdzie u kolegi nie widze info jaki to silnik - ale zapewne benzyna jak u wiekszosci :-)

Zeby wymienic caly tez nie starczy ;) napelnienie suche jest ztcp 4,5 litra :cool: ale faktycznie serwisowe to ponizej 4.

MałyLuk
17-04-15, 10:22
Mam pytanie planuje wymienić olej . Ile trzeba kupic aby wymienic cały olej . 4 l wystarczy ?

ale i tak pewnie będziesz potrzebował na dolewkę bo większość zawsze zgłasza jakiś tam ubytek podczas użytkowania. dlatego myślę że bańka 5l jest optymalna, poniżej 4 na wymianę i reszta dolewka

filipfm
17-04-15, 10:31
Najlepiej kupic pakiet 4+1 o ile akurat dany olej wystepuje w takim konfekcjonowaniu. Wtedy to na dolewki jest w sensownym opakowaniu.

Echuu
17-04-15, 11:02
stuka mi coś z tyłu podczas przejeżdżania przez 'wymuszacze wstrzemięźliwości', jakiś czas temu miałem zakwalifikowane tuleje belki do wymiany ale zakładam że to pewnie raczej nie jest ich wina, tak więc pierwsze pytanie, czy 300,- za wymianę tulei to dobra cena? niestety nie za bardzo ogarniam temat cenników warsztatowych, wiem że sam tego nie zrobię bo nie mam jak; i drugie, wiem że ciężko będzie na odległość ale czy jest możliwe że to stukanie jest winą top-mountów? (nie wiem jak to jest po poliszu więc miło by było jak by ktoś zarzucił nazwą :D)

szczepar
17-04-15, 12:19
stuka mi coś z tyłu podczas przejeżdżania przez 'wymuszacze wstrzemięźliwości', jakiś czas temu miałem zakwalifikowane tuleje belki do wymiany ale zakładam że to pewnie raczej nie jest ich wina, tak więc pierwsze pytanie, czy 300,- za wymianę tulei to dobra cena? niestety nie za bardzo ogarniam temat cenników warsztatowych, wiem że sam tego nie zrobię bo nie mam jak; i drugie, wiem że ciężko będzie na odległość ale czy jest możliwe że to stukanie jest winą top-mountów? (nie wiem jak to jest po poliszu więc miło by było jak by ktoś zarzucił nazwą :D)

Sprawdź osłonę wydechu (koncowego tłumika) - jest z cienkiej aluminiowej blachy - u mnie w końcowym stadium stukania (tez nie mogłem namierzyc co mi stuka) opadła na belkę :D

Poradziłeś sobie z napinaczem i kompresorem ?

vnv_nation
17-04-15, 12:42
Stan ten mogę odtworzyć np. ruszając na ręcznym z niewielkim naciskiem
na pedał gazu.


Serio? :)
A znasz auto, ktorym bedziesz probowal ruszac na recznym i nie bedzie sie trzepalo? :)
To nie diesel zeby ruszac bez gazu, a nawet dieslem sie tak ruszac nie powinno bo szkoda dwumasy.

Echuu
17-04-15, 12:55
Poradziłeś sobie z napinaczem i kompresorem ?

tak, okazało się, że do wymiany jest napinacz :D

RafalGo
17-04-15, 13:18
Serio? :)
A znasz auto, ktorym bedziesz probowal ruszac na recznym i nie bedzie sie trzepalo? :)
To nie diesel zeby ruszac bez gazu, a nawet dieslem sie tak ruszac nie powinno bo szkoda dwumasy.

Wiem co masz na myśli ale samochód mam od nowości, nie chodzi o że "zatelepie silnikiem" bo to normalne. Jednak ja mam tak że to zatelepanie przenosi się wyraźnie na pedały i daje taki odgłos metaliczny. Kazałem sprawdzić poduszki pod silnikiem ale podobno są ok, a ja wrażenie mam takie jak by w tym momencie w ogóle ich nie było lub coś się tam o siebie obijało, tylko co to nie mogę tego ustalić i proszę o podpowiedzi gdzie szukać. Miałem podejrzenie że to od układu wydechowego ale mechanik mówi że wszystko jest tam dobre.

greku1410
17-04-15, 15:27
Mam pytanie, czy takie coś https://www.typerkits.com/honda/civic-fn-3dr-06/body-styling-154/fn2-m-style-rear-under-spoiler.html bedzie działało z oryginalnymi progami czy trzeba caly zestaw kupic?

butler.gdansk
17-04-15, 15:59
Będzie działało o ile ma być to montowane w wersję 3-drzwiową. Dla 5D jest trochę rzeźby.

Tommi01
17-04-15, 19:40
Mam pytanie, czy takie coś https://www.typerkits.com/honda/civi...r-spoiler.html bedzie działało z oryginalnymi progami czy trzeba caly zestaw kupic?

szkoda to kupowac ... mocowane na tasmie dwustronnej...

marcin001984
17-04-15, 21:36
W sensie że się oderwie? Jak ktoś chce to zawsze można na klej do szyb, ale to już raczej na stałe.

shinoda
18-04-15, 00:35
na podforum type-R byla dosc spora dyskusja o zaworze PCV. okazalo sie ze sporo uzytkownikow fn2 ma problemu z tym ustrojstwem i dokonala wymiany.
temat: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?234816-Zaw%F3r-PCV

zastanawiam sie, czy w iCTDI 2.2 tez on wystepuje? jesli tak, to moze czas i u nas popatrzec czy pewne szumy pod maska nie pochodza z jego nieprawidlowej pracy...

rutkose
18-04-15, 11:29
Czy wie ktos ile amperow posiada pompa paliwa w fn2?

TRAFO
18-04-15, 12:06
Czy wie ktos ile amperow posiada pompa paliwa w fn2?

Ciężka sprawa, chyba że ktoś wymieniał i miał napisane na pudełku albo obudowie.
Zasilanie pompy przynajmniej w FK2 idzie przez bezpiecznik 15A, ale oprócz niej idzie przez niego jeszcze kilka innych układów.
Chyba najprościej było by wpiąć się amperomierzem w jej obwód i zwyczajnie zmierzyć.

ArdianFK2
18-04-15, 15:50
panowie - po 10 tyś km i roku czasu na bagnecie ubyło oleju o połowę - tak kartka jest czy tam siatka to była cała w oleju, a po tym roku zeszło do połowy

to znaczy, że bierze dużo oleju czy mało ? ile to jest w ml ?

dzięki i pozdrawiam

Paluch_tcw
18-04-15, 18:24
panowie - po 10 tyś km i roku czasu na bagnecie ubyło oleju o połowę - tak kartka jest czy tam siatka to była cała w oleju, a po tym roku zeszło do połowy

to znaczy, że bierze dużo oleju czy mało ? ile to jest w ml ?

dzięki i pozdrawiam

W normie. Mi akurat nie bierze nic, ale niektórym bierze więcej niż Tobie więc nie ma czym się przejmować.

piter7766
18-04-15, 18:50
na podforum type-R byla dosc spora dyskusja o zaworze PCV. okazalo sie ze sporo uzytkownikow fn2 ma problemu z tym ustrojstwem i dokonala wymiany.
temat: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?234816-Zaw%F3r-PCV

zastanawiam sie, czy w iCTDI 2.2 tez on wystepuje? jesli tak, to moze czas i u nas popatrzec czy pewne szumy pod maska nie pochodza z jego nieprawidlowej pracy...

Nie wiem jak w N22 ,za to w R18 jest zawór PCV i co najlepsze przy 72000km przebiegu też mi nawalił i hałasuje, ale przy wymianie oleju zajmę się dziadem :p

Yak
18-04-15, 20:08
1.8 benzyna, nie ma regóły czy trzeci bieg czwarty czy piąty... Hania zbiera się ale czasami w okolicach 2,5k obrotów na moment obroty nie rosną albo nawet na chwilę spadają przy ciągłym dodawaniu gazu... Co może być tego przyczyną - krokowy do czyszczenia ?

Pozdrawiam

szczepar
18-04-15, 21:24
Nie wiem jak w N22 ,za to w R18 jest zawór PCV i co najlepsze przy 72000km przebiegu też mi nawalił i hałasuje, ale przy wymianie oleju zajmę się dziadem :p

Właśnie znalazłem to ustrojstwo w serwisówce i :
"Na obrotach biegu jałowego upewnić się, że słychać odgłos klikania dochodzący z zaworu PCV po delikatnym zaciśnięciu (A) palcami lub szczypcami przewodu między zaworem PCV a kolektorem ssącym.
Jeśli nie dochodzi odgłos klikania sprawdzić, czy przelotka zaworu PCV nie jest pęknięta lub uszkodzona. Jeśli przelotka jest nieuszkodzona, wymienić zawór PCV i sprawdzić ponownie."

To wynikało by że u ciebie jest sprawny ?

piter7766
18-04-15, 21:51
U mnie jest tak że słychać szumy/szmery i na średnich obrotach jak i na wolnych. Jak silnik jest rozgrzany- słychać szmery,po jeździe pochodzi sobie chwilę na wolnych obrotach i szmery ustają,jak dodam lekko gazu to znów rzęzi i po chwili przestaje. W czasie jak rzęzi ,zaciskam przewód od PCV do ssaka, to zaworek cyknie i cisza,po puszczeniu przewodu albo rzęzi dalej i po chwili ustaje,albo już nie rzęzi. Według mnie na wolnych i średnich obrotach zaworek powinien być zamknięty ,a dopiero na wyższych jak wzrasta ciśnienie pod tłokami to powinien się otwierać i wspomagać odmę . Natomiast z tego co napisałeś z serwisówki, to niby u mnie jest OK :mad: Nie wiem na jakiej zasadzie on się otwiera: czy podciśnienie ze ssaka go otwiera,czy nadciśnienie ze skrzyni korbowej. Ale co by nie było tak rzęzić nie powinien . :p

szczepar
18-04-15, 22:14
Skończy się na tym , że wszyscy dla świętego spokoju zamówią zawory i wymienią :)
Bo sprawdzanie na podstawie tak subiektywnych cech jak czy słychać klikanie czy nie słychać klikania , i czy poziom dzwięku jest czy nie jest poprawny to trochę mało wiarygodna metoda.

Gdybym rano znalazł o tym informacje , to pewnie już bym stał nad samochodem i słuchał, ale że dziś wymieniałem , pasek osprzętu, olej , płyn hamulcowy - to zwyczajnie już się napatrzyłem i nasłuchałem samochodu i mi się nie chce zejśc aby sprawdzić czy klika czy nie :)

wg. serwisówki ma cykać, a tobie cyka 1 raz - a to nie jest to samo. :)
Czyli wynika że jest zły.

piter7766
18-04-15, 22:23
Wymontuje go i przemyję,może jest zawalony ,,mazią'' wodno-olejową i się kuleczka klei i nie pracuje jak powinna,w końcu tam jest tylko kulka i sprężynka,więc warto spróbować :)


wg. serwisówki ma cykać, a tobie cyka 1 raz - a to nie jest to samo.

No a ile razy ma cykać,jak mu zacisnę wężyk to odcinam podciśnienie od ssaka i wtedy cyknie ,jak puszczę wężyk to albo znowu cyknie otwierając się,albo już zostaje zamknięty,dopiero ponowne trącenie gazem go otwiera :confused:

szczepar
18-04-15, 22:37
Jestem tak samo jak ty zdezorientowany całym tym zaworem.
I czy autorowi serwisówki chodziło o cyknięcie, czy cykanie i ile tego cykania ma być.
Szczególnie że jeśli ten zawór miałby się otwierać przy wyższych obrotach - to czemu sprawdzamy go na wolnych obrotach.

Jak nie zmienili nic w Civicu Gen IX to za 2 Tygodnie jadę do znajomych co mają dopiero co odebraną z salonu Hondę - to zobaczę czy u nich cyka, czy nie cyka po ściśnięciu rurki (o ile pozwolą mi dotknąć się do silnika :D ).

rutkose
18-04-15, 22:58
Ciężka sprawa, chyba że ktoś wymieniał i miał napisane na pudełku albo obudowie.
Zasilanie pompy przynajmniej w FK2 idzie przez bezpiecznik 15A, ale oprócz niej idzie przez niego jeszcze kilka innych układów.
Chyba najprościej było by wpiąć się amperomierzem w jej obwód i zwyczajnie zmierzyć.

Gdyby znac moc pompy paliwa, mozna byloby obliczyc ampery ze wzoru -> napiecie/moc=ampery

robotyk
19-04-15, 11:36
Czy po 45 tys kilometrów jest sens wymieniać świece i filtr paliwa ? Auto jest z 2007 roku więc 8 lat i przez ostatni rok trochę stało.... Objawow żadnych brak poza chyba trochę za wysokim zużyciem paliwa...

szczepar
19-04-15, 12:31
Wymontuje go i przemyję,może jest zawalony ,,mazią'' wodno-olejową i się kuleczka klei i nie pracuje jak powinna,w końcu tam jest tylko kulka i sprężynka,więc warto spróbować :)

No a ile razy ma cykać,jak mu zacisnę wężyk to odcinam podciśnienie od ssaka i wtedy cyknie ,jak puszczę wężyk to albo znowu cyknie otwierając się,albo już zostaje zamknięty,dopiero ponowne trącenie gazem go otwiera :confused:

Sprawdzałem dziś zawór.
Jak ścisnę wężyk to jest głośne jedno cyknięcie , i po chwili ciągłe cichsze cykanie.

TRAFO
19-04-15, 13:04
Gdyby znac moc pompy paliwa, mozna byloby obliczyc ampery ze wzoru -> napiecie/moc=ampery

P=U*I => I=P/U, gdzie U to ok. 14V

Echuu
19-04-15, 16:16
orientuje się ktoś może z jakiego plastiku zrobione są nakładki na koła i spód atrapy z mocowaniami do lamp?

kusiu
19-04-15, 16:46
Panowie listwy nadkoli przednie, nie wiem jak się fachowo to nazywa - one są na spinkach i wciska je się? Bo oba mi trochę odchodzą a nie chce odginać bardziej i nie wiem jak są mocowane.. Zdjęcie niżej o co mi chodzi, foto pierwsze lepsze by tylko zobrazować:

http://images35.fotosik.pl/1844/6f64fc0b44b01d11.jpg

TRAFO
19-04-15, 16:59
One są na zatrzaski/spinki i na wkręty.
Zobacz sobie TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/listwy_boczne.htm), tam jest kilka zdjęć.

kusiu
19-04-15, 21:26
One są na zatrzaski/spinki i na wkręty.
Zobacz sobie TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demontaze/listwy_boczne.htm), tam jest kilka zdjęć.

Gdzie mogę dostać te spinki i jakie to są, bo nie wiem czy jest sens kupowania listwy skoro może tylko spinki poszły..

TRAFO
19-04-15, 22:20
Mnie brakowało tylko tych małych kwadratowych, ale nie kupowałem takich samych, tylko inne o podobnych wymiarach, widać je na stronce. A kupowałem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym pod blokiem.

ArdianFK2
19-04-15, 22:41
W normie. Mi akurat nie bierze nic, ale niektórym bierze więcej niż Tobie więc nie ma czym się przejmować.

w normie ? a bardziej precyzyjnie to ile trzeba wtedy dolać żeby znów była mora cała kratka - ile wziął tego oleju ?

andkas
19-04-15, 23:08
w normie ? a bardziej precyzyjnie to ile trzeba wtedy dolać żeby znów była mora cała kratka - ile wziął tego oleju ?

Między min. a max. to 1l więc jak masz w połowie to ubyło 0,5l.

qbeu
20-04-15, 10:18
Chcę zamówić komplet poliuretanów do FN1, upewniam się że to taki zestaw : Tuleje belki tylnej - 2szt, Tuleje stabilizatora przedniego fi 23 mm- 2szt, Tuleje wahacza przedniego -tylne - 2szt czy coś pominąłem ? Przy okazji jaką twardość proponujecie ?

kristiano7
20-04-15, 10:57
Ale żyjemy w cudownym kraju. Wczorajszej nocy zostały mi skradzione , wręcz wyrwane ze zderzaka spryskiwacze reflektorów i zaślepka na hak przod. Moje pytanie czy mozna jakos zasklepić spryskiwacz bez niego w srodku?

Boban
20-04-15, 11:23
Witam.
Muszę wymienić olej w skrzyni biegów w UFO z I-shift. Proszę kolegów o pomoc jaki olej mam kupić.

ArdianFK2
20-04-15, 15:59
Między min. a max. to 1l więc jak masz w połowie to ubyło 0,5l.


możliwe, że bierze olej przez 'pałowanie' czy inny powód ? teraz był Castrol Edge 5W40 odjaże

mam nadzieje, że na 8100 X-MAX 0W40 będzie lepiej

lucasrsi
20-04-15, 16:56
Witam
Ojcu w Civicu sedan 1.8 2008r uległ awarii system otwierania wlewu paliwa. wstępnie zidentyfikowali uszkodzenie linki (potwierdzenie w środę) - podobno tą część można zamówić tylko w Hondzie (ok 500zł !!) - czytałem że problem jest dość popularny, w związku z tym może wiecie gdzie da się taką część zakupić?
Serdecznie dziękuję

filipfm
20-04-15, 17:36
Jakbys mial wybebeszona linke do pewnie jakies old-schoolowe sklepy motoryzacyjne byc cos poradzily albo warsztaty, gdzie mozna dorobic linki na wymiar

zyga502
20-04-15, 17:55
Witam
Ojcu w Civicu sedan 1.8 2008r uległ awarii system otwierania wlewu paliwa. wstępnie zidentyfikowali uszkodzenie linki (potwierdzenie w środę) - podobno tą część można zamówić tylko w Hondzie (ok 500zł !!) - czytałem że problem jest dość popularny, w związku z tym może wiecie gdzie da się taką część zakupić?
Serdecznie dziękuję
Szczerze to pierwszy raz się spotykam z tą awarią w sedanie,ale cóż kiedyś musi być pierwszy raz,jak napisał filip i masz troche smykałki to szukaj używki ,zamiennika,500zł to troche dużo

andkas
20-04-15, 21:11
możliwe, że bierze olej przez 'pałowanie' czy inny powód ? teraz był Castrol Edge 5W40 odjaże

mam nadzieje, że na 8100 X-MAX 0W40 będzie lepiej

W FN1 od początku jeżdżę na Castrolu TWS 10W/60, wymieniam co 10tyś., auto ma przejechane 80tyś. i nie wziął nigdy ani kropli a silnik ma u mnie co robić z drugiej strony z tego co czytałem to jest to jeden z lepszych olei silnikowych Castrola także przejście z Edge 5W40 na Motul na pewno wyjdzie Twojemu silnikowi tylko na dobre.

marcin316
21-04-15, 11:53
Czy do sedana dostępne są zaślepki halogenów? Chciałbym wywalić halogeny (i tak nie są podłączone a dodatkowo jeden jest pęknięty) i w ich miejsce wstawić światła do jazdy dziennej.

jockow
21-04-15, 12:09
Czy do sedana dostępne są zaślepki halogenów? Chciałbym wywalić halogeny (i tak nie są podłączone a dodatkowo jeden jest pęknięty) i w ich miejsce wstawić światła do jazdy dziennej.
Są tylko po co Ci je wywalić,wstawisz jakieś diody?Moim zdaniem lepiej jest podłączyć modem który zrobi dzienne z świateł drogowych (tak mają sedany na rynek USA, Canada) jeśli pękł Ci jeden halogen to jest jeden zestaw oryginał na allegro za 419 zł cały komplet z wiązką (wyprzedaje to Honda Autowest) wtedy masz jak w oryginale a nie jakąś rzeźbę.

Wind 323
21-04-15, 13:16
Miałem kiedyś podobnie i kolega mechanik otworzył mi bak od strony bagażnika po odchyleniu wykładzin. Coś tam popsikał i na miesiąc starczyło. Ale usterka się powtórzyła wtedy po awaryjnym otworzeniu od strony bagażnika podpiłowałem delikatnie ten czarny ruchomy rygielek do którego przyczepiona jest linka blokujący klapkę wlewu paliwa i od dwóch lat jest spokój. Linke każdą można dorobić są firmy auto linka itp. Jedna jest np w Otwocku. 500 zł to 5 razy za dużo ale najlepiej zawieźć im linke na wzór i dorobią prawie na poczekaniu.
Odpowiedź na post Lucasrsi

zyga502
21-04-15, 15:57
Są tylko po co Ci je wywalić,wstawisz jakieś diody?

nie jestem pewny ,ale nie ma zaślepek halogenów do sedana,te ,które są i klient zamawia halogeny są wycinane i są to zwykłe jednorazówki,natomiast w drugą strone to jak się dowiadywałem ,gdy chciałem zrobić drl philipsa to nie było takiej części zamiennej
spojrzałem na szybko na all...i jednak są ,może to kwestia rocznika sedana,jak ja szukałem to nie było zaślepek

marcin316
21-04-15, 17:45
No właśnie i mi na alledrogo nie udało się znaleźć odpowiednich zaślepek. Jeśli mowa o tych: http://allegro.pl/honda-civic-sedan-2010-zaslepka-halogenu-w-zderzak-i5075683441.html to są do nowszej Hondy i nie mam pewności czy będą pasować. Patrząc na inne aukcje można sądzić, że po 2008 roku coś się w halogenach zmieniło...

Moje autko oryginalnie halogenów nie miało. Pojawiły się one po wymianie zderzaka. Mam też do kompletu przełączniki te przy kierownicy ale podejrzewam, że wiązkę musiałbym uzupełnić. W miejsce halogenów dał bym diodowe bądź żarówkowe (21W) światła dzienne z homologacją.

Camaro
22-04-15, 15:02
Gdzie w Warszawie za rozsądne pieniądze można odgrzybyć/ozonować klimę i zrobić jej przegląd? Wszystko działa, tylko po zimie przydałby się mojej Hani taki profilaktyczny serwis.

irecki26
22-04-15, 16:59
na grouponie :). Rok temu wymiana czynnika, ozonowanie, przegląd ogólny auta w Motoricusie zapłaciłem 100zł.

Camaro
23-04-15, 00:51
Tylko teraz nie ma motoricusa, a jak spojrzałem co ludzie piszą o innych firmach, które oferują taką usługę na gruponie, to się za głowę wziąłem...

kobert
23-04-15, 01:18
Witam
Ojcu w Civicu sedan 1.8 2008r uległ awarii system otwierania wlewu paliwa. wstępnie zidentyfikowali uszkodzenie linki (potwierdzenie w środę) - podobno tą część można zamówić tylko w Hondzie (ok 500zł !!) - czytałem że problem jest dość popularny, w związku z tym może wiecie gdzie da się taką część zakupić?
Serdecznie dziękuję

niewiem skad jestes,ale u nas w lomiankach jest zaklad ktory dorabia linki jakie chcesz, kiedys przez lata, jak robilem w warsztacie, jezdzilem do nich z linkami. To byl prezny bogaty zaklad,a potem juz wszystkie linki szly z chin i z jakichs 10 pracownikow zostal jeden (szef) ale nadal robi ( z dwa lata temu tam bylem ostatnio to robil) rozne nie typy czy tak jak w tym przypadku ze droga oryginalna i to za grosze to robil

maxv
23-04-15, 06:21
Zawsze dorabiałem do motorów i samochodu co prawda nie honda i nie było problemu tylko musiałem dać orginalną . Zadzwonić nie zaszkodzi



http://www.autolinka.com.pl/linki-do-autobusow-maszyn-kombajnow-traktorow-hamulca-elektrycznego-gazu-sprzegla-samochodowe-motocyklowe-kontakt.html

irecki26
23-04-15, 07:49
Tylko teraz nie ma motoricusa, a jak spojrzałem co ludzie piszą o innych firmach, które oferują taką usługę na gruponie, to się za głowę wziąłem...
Wymiana czynnika, odgrzybianie/ozonowanie to żadna trudna operacja. Nie wiem ci można zrobić nie tak ,trzaba tylko mieć na nich oko zeby zrobili dokładnie...

nico190
23-04-15, 16:08
witam,
chcialbym Was zapytac czy jesli w modelu nie bylo grzania siedzen mozna je jakos zainstalowac? mam opcje na zmiane foteli na grzana skore ale nie mam instalacji.mozna to wogole zrobic?

Camaro
23-04-15, 16:48
I gotowe. Nie będę robił reklamy, ale temat załatwiłem :)

filipfm
23-04-15, 17:45
witam,
chcialbym Was zapytac czy jesli w modelu nie bylo grzania siedzen mozna je jakos zainstalowac? mam opcje na zmiane foteli na grzana skore ale nie mam instalacji.mozna to wogole zrobic?

Wszystko mozna zrobic, jak masz wszystkie przewody, kostki, przelaczniki itp to bedzie latwiejsze, chociaz bedzie bebeszenie polowy auta.

PS. Nie musisz zakladac nowego wątku dla każdego pytania :)

nico190
23-04-15, 18:30
no wlasnie chodzi o to ze wszystko moge miec do dyspozycji na przekladke.tylko potrzebuje porady od kogos kto to ewentualnie robil badz wie jak zrobic. bebeszenia sie nie boje lubie podlubac przy aucie w wolnych chwilach a jesli jest mozliwosc dodania lepszego standardu to szkoda nie skorzystac;)

mirek58
23-04-15, 18:50
Czy wyłącznik VSA off powinien być podświetlany?

zyga502
23-04-15, 18:59
Czy wyłącznik VSA off powinien być podświetlany?

w sedanie jest podświetlany

TRAFO
23-04-15, 18:59
Tak, jest podświetlany takim czymś:

http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/zarowki/demontaz/licznik/male/m_VSA_zarowka_2.jpg

zyga502
23-04-15, 19:03
no wlasnie chodzi o to ze wszystko moge miec do dyspozycji na przekladke.tylko potrzebuje porady od kogos kto to ewentualnie robil badz wie jak zrobic. bebeszenia sie nie boje lubie podlubac przy aucie w wolnych chwilach a jesli jest mozliwosc dodania lepszego standardu to szkoda nie skorzystac

zapytaj użytkownika "jackow",robił to w sedanie

nico190
23-04-15, 19:13
dzieki zapytam

a to jackow czy jockow bo tego pierwszego nie moge cos znalesc?

zyga502
23-04-15, 19:31
dzieki zapytam

a to jackow czy jockow bo tego pierwszego nie moge cos znalesc?

sorki "jockow"

uniu1
23-04-15, 20:17
witam,
chcialbym Was zapytac czy jesli w modelu nie bylo grzania siedzen mozna je jakos zainstalowac? mam opcje na zmiane foteli na grzana skore ale nie mam instalacji.mozna to wogole zrobic?

Jest to mozliwe. Ja sobie zainstalowałem grzanie

marcin001984
23-04-15, 20:58
jakby ktoś też chciał sobie grzanie instalować to mam na zbyciu tunel środkowy z włącznikami, kostkami i zapalniczką.

mirek58
23-04-15, 21:05
Tak, jest podświetlany takim czymś:

http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/zarowki/demontaz/licznik/male/m_VSA_zarowka_2.jpg

Dzięki za info

lolpik
25-04-15, 10:21
Czy wam też się odkleja tapicerka na kokpicie?

Echuu
25-04-15, 10:30
ma ktoś może jakąś opinię na temat tego http://allegro.pl/civic-2006-2012-ufo-listwy-boczne-naroza-zderzakow-i5265273965.html kompletu odbojów do ufo?

uniu1
25-04-15, 11:26
Czy wam też się odkleja tapicerka na kokpicie?

Który masz rok?
Zapodaj fotke deski

lolpik
25-04-15, 17:25
2007
http://zapodaj.net/15c08333859f8.jpg.html
http://zapodaj.net/9a902fd38d7ce.jpg.html
http://zapodaj.net/f8075f070f79c.jpg.html

uniu1
25-04-15, 18:24
Ta powłoka na pewno nie jest oryginalna- w ogóle inna struktura
Brak znaczka airbag i przetłoczenia pod nim
dla potwierdzenia
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a6e6220eab0fa4d7

Ege
25-04-15, 19:50
Wie ktoś może czy jest szansa na zmianę koloru podświetlenia zegarów w Civie?
W jakikolwiek sposób?
Podmiana obroto- i prędkościomierza od Type-r jest możliwa?

Ktoś coś wie w temacie?

bednario
25-04-15, 20:33
Czy wam też się odkleja tapicerka na kokpicie?

Po zdjęciach które zamiesciłeś to wynika, że masz czymś obklejoną deskę. Oryginalnie jest zwykły plastik i wygląda bardziej "matowo", z inną strukturą.
Znasz historię samochodu? Może ktos obkleił po wystrzale poduszki - polecam sprawdzić. Z drugiej strony, jesli jest poduszka, to warto się upewnić czy wybuchnie przez tę okleinę.

Mam nadzieję, że to tylko taki osobliwy "tuning"

filipfm
25-04-15, 21:44
Ta deska ewidentnie nie wyglada OEM.

marcin001984
25-04-15, 22:30
Najprawdopodobniej auto miało wypadkową przeszłość i wystrzeliły poduszki. Deska niewystrzelona kosztuje conajmniiej 2000 - 2500zł, więc taniej jest dać do oklejenia starą deskę i dlatego wygląda to tak jak wygląda. Jestem niemal pewien, że tak właśnie było.

prz3mo
26-04-15, 11:13
ma ktoś może jakąś opinię na temat tego http://allegro.pl/civic-2006-2012-ufo-listwy-boczne-naroza-zderzakow-i5265273965.html kompletu odbojów do ufo?

Jest gdzieś na forum temat o listwach do 5d. Ponoć nie ma sensu, bo przez kształt drzwi w naszych Civicach, te listwy nie są najdalej wysuniętym elementem i nie chronią przed uderzeniami na parkingu. Takie były opinie.

greku1410
26-04-15, 13:47
jaka jest wielkosc otworu centrujacego w civicu hb?

Saawrel
26-04-15, 13:50
jaka jest wielkosc otworu centrujacego w civicu hb?

64,2

Tommi01
26-04-15, 16:21
panowie szybkie pytanie .
czy obudowa przedniej lampy xenon vs zwykla jest taka sama?
mam zbity klosz reszta jest ok i mysle czy by tylko nowej lampy nie kupic i pytanie czy da sie poprzekladac z xenona do zwyklej wszystko czy beda mocnowania itd

moze ktos to przerabial

artax
26-04-15, 18:33
Jest gdzieś na forum temat o listwach do 5d. Ponoć nie ma sensu, bo przez kształt drzwi w naszych Civicach, te listwy nie są najdalej wysuniętym elementem i nie chronią przed uderzeniami na parkingu. Takie były opinie.
mam ten zestaw na aucie i jak najbardziej się sprawdza.Listwy na drzwiach, bez problemu radzą sobie (biorą na siebie)drzwi zośliwego kierowcy parkującego obok:)W tych momentach cieszę się ,ze mam garaż.Jednoczesnie zal mi aut objanych na osiedlowych parkingach:(
pzdr
p.s.Nie wiem jaka jakość tych z aukcji.U mnie poprzedni własciiel auta zamawiał UFO z oryginalnymi listwami.

mrcn
26-04-15, 19:47
panowie szybkie pytanie .
czy obudowa przedniej lampy xenon vs zwykla jest taka sama?
mam zbity klosz reszta jest ok i mysle czy by tylko nowej lampy nie kupic i pytanie czy da sie poprzekladac z xenona do zwyklej wszystko czy beda mocnowania itd

moze ktos to przerabial

W zwykłej nie masz osłonki żarnika - a tego nie przełożysz.

Tommi01
26-04-15, 19:54
W zwykłej nie masz osłonki żarnika - a tego nie przełożysz.

ok juz kupilem cala lampe :)

misiek118
27-04-15, 10:38
Używa ktoś może świateł PHILIPS Daylight 9 (chodzi mi konkretnie o takie jak tutaj http://swiatla-dzienne.pl/ na dole strony, te po 339PLN)? Czytałem że całkiem dobre światła, kąt świecenia i światło zadowalajace no i maja homologację, ale gdyby ktoś z forum mógł się wypowiedzieć czy warto takie coś kupować byłbym wdzięczny.

marcin001984
27-04-15, 12:35
Jak dla mnie to wiocha te płaskie dokładane światła. Jak może się to podobać? I jaki sens dać za to 340zł + montaż. Razem z montażem u elektryka wyniesie przynajmniej 500zł. Zanim u siebie przepalę żarówki H7 za 500zł to minie przynajmniej 5 lat. Ale to tylko moje zdanie

agrttc
27-04-15, 16:51
Tak dla jasności, bicie na kierownicy podczas hamowania jest spowodowane krzywymi tarczami hamulcowymi, tylko i wyłącznie? Czy może być inna przyczyna?

RadekB
27-04-15, 17:28
Tak dla jasności, bicie na kierownicy podczas hamowania jest spowodowane krzywymi tarczami hamulcowymi, tylko i wyłącznie? Czy może być inna przyczyna?

Mogą być źle założone nowe tarcze, ale przeważnie to zbyt cienkie stare i dlatego łatwo się wypaczają.

Yanos
28-04-15, 08:53
Kupował ktoś może jakieś rolety na tylne szyby do sedana ? Czy są może jakieś dedykowane czy zostaje tylko dopasowywanie uniwersalnych ? Pilnie potrzebuję bo moja mała się buntuje w foteliku :)

zyga502
28-04-15, 09:07
Kupował ktoś może jakieś rolety na tylne szyby do sedana ? Czy są może jakieś dedykowane czy zostaje tylko dopasowywanie uniwersalnych ? Pilnie potrzebuję bo moja mała się buntuje w foteliku

ja mam zestaw na tył i drzwi tylne,nie rolety ,ale wstawiane siatki ,kupowałem w ASO,niestety koszt to ok 500zł ,co do zamienników to widziałem gdzieś,na necie ,że robią zamienniki ,ale czy konkretnie do sedana to nie wiem

kvas
28-04-15, 18:35
Lepiej zainwestować w dobrą folię na szybę.


Wysłane z kalkulatora

zyga502
28-04-15, 22:07
Lepiej zainwestować w dobrą folię na szybę.


ja swoje siatki zdejme np: na zime ,a folię niestety nie,nie sądze,żeby dziecko miało fajny obraz za szybą z folią

butler.gdansk
28-04-15, 22:25
Ja założyłem ostatnio folię na tył i moja familia jest wniebowzięta... Nikt nawet nie mruknął że za ciemno, a założyłem najmocniejszą jaka była.

borys003
28-04-15, 22:32
Witam
Jestem po aktualizacji na Bora Komorowsiego w Krakowie ( sedan ). Dziś wydawało się mi, że raz przygasło ponownie, a może tylko przydusiłem na zbyt wysoikm biegu. Bedę śledził, ale na pewno jest o niebo lepiej, więc polecam. Hasło "forum" zmieia kwotę z 200 na 150 zł :)
1)W serwisie wykryli błąd U0122, pomoże ktoś rozszyfrować co to oznacza? Sama diagnoza to podobno koszt 180 zł.
2) Mam końcówkę klocków, dodatkowo coś prawdopodobnie wtopiło się w jeden ( wyrażna rysa na jednej tarczy, a tydzień wcześniej jej nie było ) i co jakis czas popiskuje ( czasem co hamowanie, a czasem pół dnia spokoju ). Martwi jedynie, że czasem to popiskiwanie jest przy lekko skręcoych kolach w lewo. Czy to aby na pewno tarcza czy szukać dalej?

kvas
28-04-15, 22:45
ja swoje siatki zdejme np: na zime ,a folię niestety nie,nie sądze,żeby dziecko miało fajny obraz za szybą z folią

Zdziwisz się jak właśnie fajnie ma dziecko za folią. Słońce tak nie daje czadu i nie razi dzieciaka. Tylko trzeba dobrą folię założyć a nie po taniości.

greku1410
29-04-15, 09:18
Zdziwisz się jak właśnie fajnie ma dziecko za folią. Słońce tak nie daje czadu i nie razi dzieciaka. Tylko trzeba dobrą folię założyć a nie po taniości.

potwierdzam, tez mam folie i z wewnatrz nie ma wielkiej roznicy w postrzeganiu swiata, jedynie noca mniej widac

irecki26
29-04-15, 09:34
Panowie,
aktualizacja zrobiona, przepustnica wyczyszczona , nauka jałowego robiona, zawory ustawione,świece wymienione. Chodzi o to,ze na wolnych obrotach auto wchodzi w lekką wibrację, Obroty są równe, ale czuć ja na kierownicy, lewarku, ogólnie we wnętrzu. Co moze byc przyczyną,a moze ten typ tak ma?

Hayabusa
29-04-15, 09:41
Panowie,
aktualizacja zrobiona, przepustnica wyczyszczona , nauka jałowego robiona, zawory ustawione,świece wymienione. Chodzi o to,ze na wolnych obrotach auto wchodzi w lekką wibrację, Obroty są równe, ale czuć ja na kierownicy, lewarku, ogólnie we wnętrzu. Co moze byc przyczyną,a moze ten typ tak ma?
Wyrobione poduszki silnika ?

irecki26
29-04-15, 10:00
Wyrobione poduszki silnika ?

Bede musiał sprawdzić,w sumie dopiero 100 tys na zegarze... od czegoś trzeba zacząć :)

borys003
29-04-15, 15:12
Panowie,
aktualizacja zrobiona, przepustnica wyczyszczona , nauka jałowego robiona, zawory ustawione,świece wymienione. Chodzi o to,ze na wolnych obrotach auto wchodzi w lekką wibrację, Obroty są równe, ale czuć ja na kierownicy, lewarku, ogólnie we wnętrzu. Co moze byc przyczyną,a moze ten typ tak ma?

Mam podobnie, tylko u mnie 170 tys km. Czasem idealnie, a czasem drżenie, że nawet po fotelu czuje.

irecki26
29-04-15, 16:12
Mam podobnie, tylko u mnie 170 tys km. Czasem idealnie, a czasem drżenie, że nawet po fotelu czuje.

Nie wytrzymałem i pojechałem na Pszczyńską. Podobno tak sie zaczyna po 100tys przebiegu ew wymiana wszystkich poduszek mogła by pomóc ale nie na pewno :)
Jeżdżę dalej w takim razie i nic nie robię.

rutkose
29-04-15, 16:21
Myjac samochod skapnalem sie, ze w moim 2007 zaczynaja wychodzic bable rudej na ramionach wycieraczek!! :O Ma ktos z Was podobny problem?

Mysle, by je zdemontowac, wyszlifowac ruda i pomalowac lecz nie wiem czy demontaz to skomplikowany proces?

irecki26
29-04-15, 16:29
Myjac samochod skapnalem sie, ze w moim 2007 zaczynaja wychodzic bable rudej na ramionach wycieraczek!! :O Ma ktos z Was podobny problem?

Mysle, by je zdemontowac, wyszlifowac ruda i pomalowac lecz nie wiem czy demontaz to skomplikowany proces?

Zdejmujesz kapsel i odkręcasz śrubę , potem ściągasz ramię i po robocie.

szybkowar
29-04-15, 22:43
Myjac samochod skapnalem sie, ze w moim 2007 zaczynaja wychodzic bable rudej na ramionach wycieraczek!! :O Ma ktos z Was podobny problem?

Mysle, by je zdemontowac, wyszlifowac ruda i pomalowac lecz nie wiem czy demontaz to skomplikowany proces?

U mnie też bąble na prawym ramieniu. W sumie już tak z dwa lata jeżdżę, jak zacznie farba odpadać to trzeba będzie coś z tym zrobić...

shinoda
29-04-15, 23:33
tez mam skorodowana jedna wycieraczke pod lakierem - poki nie odpadnie i nie ubije zadnego przechodnia, to nie ma tematu dla mnie :]

Ingtar
30-04-15, 12:18
Panowie,

Przebieg 282 kkm (od 240 kkm na gazie)
Olej + filtr oleju + filtry gazowy + ustawienie zaworów zrobione 5 kkm temu
Ostatnio wymiana filtra + wymiana świec (200 km temu)
Katalizatory wymieniony 60 kkm temu (ponoć oryginalny - wymiana w ASO)

Wczoraj podczas jazdy nagle wyskakuje mi jednocześnie ikonka silnika (check engine) + kontrolka od kontroli trakcji
Zjeżdżam na pobocze restart silnika - kontrolka trakcji już się nie świeci, check engine ciągle na pulpicie
Odpalam dzisiaj rano samochód, check engine pojawił się od razu po włączeniu kluczyka natomiast po włączeniu silnika znikł całkowicie (nie ma też ikonki wykrzyknika na wyświetlaczu prędkości)

Wcześniej (przed wymianą świec i filtra powietrza) miałem niepokojące objawy - przed zapłonem musiałem kręcić 3-4 sekundy zanim silnik zaskoczył zaskoczył, pomyślałem że to świece - co prawda miały tylko 60 kkm ale większość na gazie, więc wymieniłem, po wymianie czas kręcenia nadal nie uległ zmianie (samochód na wyższych obrotach działa wyraźniej bardziej płynnie). Drugim objawem były wibracje na niskim obrotach (zarówno na gazie jak i benzynie), jak zaczyna silnik wibrować widać także zmiany na obrotach (skacze pomiędzy 600-800 obrotów/min.).

Co to może być?

Pik
30-04-15, 13:46
Z takimi objawami to sugeruję udać się do ASO zamiast szukać pomocy na forum. Jak podłączą komputer i zobaczą błędy, to może będą wstanie powiedzieć coś więcej niż wróżenie z fusów.

artax
30-04-15, 17:18
Z takimi objawami to sugeruję udać się do ASO zamiast szukać pomocy na forum. Jak podłączą komputer i zobaczą błędy, to może będą wstanie powiedzieć coś więcej niż wróżenie z fusów.
no moze nie do ASO a do kogoś z komputerem ,co ogarnia temat.Pewnie połowa kasiory zostanie w kieszeni:)

irecki26
30-04-15, 19:53
Panowie, jak wyjąć ten plastik z wlewu paliwa? Odkręciłem śrubkę ale coś nadal trzyma. Nie chcę nic połamać, a robię wlaśnie konserwację i chciałbym tam też zabezpieczyć póki nie ma rudej....

greku1410
30-04-15, 22:51
Panowie,

Przebieg 282 kkm (od 240 kkm na gazie)
Olej + filtr oleju + filtry gazowy + ustawienie zaworów zrobione 5 kkm temu
Ostatnio wymiana filtra + wymiana świec (200 km temu)
Katalizatory wymieniony 60 kkm temu (ponoć oryginalny - wymiana w ASO)

Wczoraj podczas jazdy nagle wyskakuje mi jednocześnie ikonka silnika (check engine) + kontrolka od kontroli trakcji
Zjeżdżam na pobocze restart silnika - kontrolka trakcji już się nie świeci, check engine ciągle na pulpicie
Odpalam dzisiaj rano samochód, check engine pojawił się od razu po włączeniu kluczyka natomiast po włączeniu silnika znikł całkowicie (nie ma też ikonki wykrzyknika na wyświetlaczu prędkości)

Wcześniej (przed wymianą świec i filtra powietrza) miałem niepokojące objawy - przed zapłonem musiałem kręcić 3-4 sekundy zanim silnik zaskoczył zaskoczył, pomyślałem że to świece - co prawda miały tylko 60 kkm ale większość na gazie, więc wymieniłem, po wymianie czas kręcenia nadal nie uległ zmianie (samochód na wyższych obrotach działa wyraźniej bardziej płynnie). Drugim objawem były wibracje na niskim obrotach (zarówno na gazie jak i benzynie), jak zaczyna silnik wibrować widać także zmiany na obrotach (skacze pomiędzy 600-800 obrotów/min.).

Co to może być?

dlatego po 2och japoncach z gazem na japonskiego diesla. też mialem ta przygode z lancerem ale 160kkm mniej mial (40k na gazie) i niestety wiazalo sie to z wymiana wielu czesci co nie pomoglo i i tak musialem go sprzedac bo nie widzialem szans na naprawe

marcin001984
01-05-15, 11:43
Takie pytanko... zamontowałem dolot zimnego powietrza. Od dolotu do odmy idzie gumowy wężyk. Wiele osób zamiast niego montuje taki mały filterek na odmę. Czemu ma to służyć i jaki ma to sens? Poniżej foto poglądowe.

http://images68.fotosik.pl/847/d914ca4b87cfc135.jpg

piter7766
01-05-15, 19:09
Takie pytanko... zamontowałem dolot zimnego powietrza. Od dolotu do odmy idzie gumowy wężyk. Wiele osób zamiast niego montuje taki mały filterek na odmę. Czemu ma to służyć i jaki ma to sens?

Filterek montuje się na odmie pokrywy głowicy,a w dolocie zaślepia się króciec . Służyć ma to temu, iż z odmy silnika idzie ciepłe powietrze do dolotu- a po to się montuje CAI -żeby obniżyć temperaturę powietrza dolotowego,a po drugie to ,,teoretycznie'' mniej się przepustnica brudzi gdy nie ma podłączonej odmy (opary oleju w silnikach o słabej kondycji). Filterek natomiast ma zabezpieczać przed zassaniem zanieczyszczeń do silnika (odma nie tylko wydala powietrze ze skrzyni korbowej ,ale też w pewnych warunkach zasysa powietrze )
No i to mniej więcej tyle na ten temat, a i jeszcze jedno , odma tworzy obieg zamknięty, gdy go otworzymy montując ten filterek ,będzie troszkę śmierdziało spod maski i w pewnych warunkach może być czuć w kabinie, ale czego nie robi się dla tiuuuuuuningu :p ;)

artax
01-05-15, 19:36
bardziej chodzi o to ,ze idą tam opary oleju.Zbiorniczek ma to zbierać .Zapobiega to dostawaniu się oleju do dolotu.
pzdr
p.s.Nie ma to nic wspolnego z kondycją silnika.Jest to znany "problem silnikow koncernu PSA .Oczywiście do momentu jak nie zacznie być takiego przedmuchu ,ktory bedzie rzucał olejem:D

Winni
01-05-15, 20:38
Co do dolotu Injen...

Nie jest to dużym minusem, że jest z metalu?

Jak po upalaniu otworzę maskę to wszystko co metalowe jest dosyć gorące, taka rura dolotu pewnie też sie nagrzewa przez co nagrzewa się również powietrze przez nią płynące...

Mógł byś Marcin po kawałku szybszej jazdy dotknąć rury czy jest gorąca? Ciekawi mnie to :)

rutkose
01-05-15, 21:33
Dlatego tez dobrym i dosc popularnym pomyslem jest owijanie metalowego dolotu bandazem. Niestety -1 do look'a

marcin001984
01-05-15, 21:40
Na razie nigdzie się autem nie wybieram, ale sprawdzę i na pewno dam znać :) Czyli jednym słowem warto kupić ten filterek na odmę? Jeżeli pluje olejem z odmy to będzie trzeba go czyścić dość często

piter7766
01-05-15, 21:41
Jeżeli pluje olejem z odmy to będzie trzeba go czyścić dość często
Na pewno Ci nie pluje :)



Czyli jednym słowem warto kupić ten filterek na odmę?

Ja bym go olał :)

marcin001984
01-05-15, 21:48
jest jeszcze oil catch tank, który się montuje na odmę właśnie po to żeby olej wyłapywał;

https://www.google.pl/search?q=oil+catch+tank&biw=1280&bih=709&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=YdhDVbm2GYKusAGUrYHgDg&ved=0CAYQ_AUoAQ

kobert
01-05-15, 22:14
edit. Nie wytrzymałem i pojechałem na Pszczyńską. Podobno tak sie zaczyna po 100tys przebiegu ew wymiana wszystkich poduszek mogła by pomóc ale nie na pewno
Jeżdżę dalej w takim razie i nic nie robię.
..................nie sadze zeby pomogla. Jesli zadna poduszka nie jest zerwana no nie powinna powodowac drgan, wrecz gdybys byl po wymianie poduszki i byl by taki obiaw to znaczylo by ze jest ona ze zbyt twardej gumy. W innym aucie wymienilem kiedys poduche pod skrzynia i zaczelo wszystko drzec, trzeba bylo kombinowac podkladki z gumy itd i troche pomoglo ale to byla jakas podroba i i dlatego taka twarda guma, z czasem przestalo drzec jak gume wytrzachalo ale to po ilus tam tysiacach dopiero. Drgania raczej powoduje z jakiegos powodu nie rowna praca albo np jesli silnik czy chocby rura wydechowa dotyka gdzies do budy. Stara poduszka raczej bedzie miala zbyt miekka gume niz twarda

irecki26
02-05-15, 13:06
edit. Nie wytrzymałem i pojechałem na Pszczyńską. Podobno tak sie zaczyna po 100tys przebiegu ew wymiana wszystkich poduszek mogła by pomóc ale nie na pewno
Jeżdżę dalej w takim razie i nic nie robię.
..................nie sadze zeby pomogla. Jesli zadna poduszka nie jest zerwana no nie powinna powodowac drgan, wrecz gdybys byl po wymianie poduszki i byl by taki obiaw to znaczylo by ze jest ona ze zbyt twardej gumy. W innym aucie wymienilem kiedys poduche pod skrzynia i zaczelo wszystko drzec, trzeba bylo kombinowac podkladki z gumy itd i troche pomoglo ale to byla jakas podroba i i dlatego taka twarda guma, z czasem przestalo drzec jak gume wytrzachalo ale to po ilus tam tysiacach dopiero. Drgania raczej powoduje z jakiegos powodu nie rowna praca albo np jesli silnik czy chocby rura wydechowa dotyka gdzies do budy. Stara poduszka raczej bedzie miala zbyt miekka gume niz twarda

z wiekiem guma twardnieje więc coś moze w tym być. Też mam objaw drgań,trochę to denerwuje ale na chwile obecna olewam :) 3 dni męczyłem sie z konserwacja podwozia i dość mam siedzenia przy aucie :)

kobert
03-05-15, 03:20
wiele razy mialem stara poduszke w rekach i raczej robi sie taka miekka delikatna,takie wrazenie plastelinowatej. Guma jak lezy to i stwardnieje ale pod silnikiem to ja wybuja tak przez lata ze nie ma kiedy stwardniec:)

murinek777
03-05-15, 17:48
Witam posiada może ktoś pełen schemat bezpieczników do civica 5d ufo 2006 2.2 ? Do tego może orientuje się ktoś czy da rade pobrać pirata programu hondy bo koszt zakupu to 800 zł a potrzeba mi do rozkodowania kluczyka może dam rade.

szczepar
03-05-15, 22:47
Witam posiada może ktoś pełen schemat bezpieczników do civica 5d ufo 2006 2.2 ? Do tego może orientuje się ktoś czy da rade pobrać pirata programu hondy bo koszt zakupu to 800 zł a potrzeba mi do rozkodowania kluczyka może dam rade.

Sam program nic ci nie da. HDS do Hondy to Program + Box :)

russso
04-05-15, 11:07
Witam!
Bardzo proszę pomoc w diagnozie. Od pewnego czasu występują mi przy wolnej jeździe i dochamowywaniu (np. parkingu) słychać głuche pukanie z przodu po lewej stronie a przy normalnej jeżdzie tego nie słysze. Czy może to być wina wahacza? Ponieważ na przeglądzie powiedziano mi ze są lekkie luzy i należy pomyśleć o wymianie i w niedługim czasie zaczęły występować te pukania.

qbeu
04-05-15, 12:11
Cześć, podczas zakładania rozpórki ( Zgodnie z instrukcją Kalego http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?228095-Rozp%F3rki-do-Civic-VIII-gen&p=2427348&viewfull=1#post2427348 ) za bardzo wykrzywiłem metalowe podszybie i jak to bywa łatwiej było odgiąć niż wyprostować. Efekt jest taki, że po założeniu plastikowej osłonki, poszła w dół i zrobiła się dziura na 1-2 cm. Pomijając wygląd, najbardziej obawiam się, że podczas deszczu woda naleje się do silnika. Jest szansa to jakoś wyprostować czy muszę zamówić nowe podszybie ? :eek: http://i57.tinypic.com/e6axaf.jpg

Grzesiek_P
04-05-15, 12:17
Pewnie sie wyrobilo i stuka. Zrob to sobie.

Pik
04-05-15, 13:11
Woda się nie naleje do silnika, od tego jest właśnie ta niemalowana blacha pod spodem... Ale estetyka cierpi. Sugeruję abyś odpowiednio dogiął tę blachę, a zakładając plastik sprawdził czy wszedł właściwie w zatrzaski.

maniek01-76
04-05-15, 21:38
Witam wszystkich. W ktorym miejscu w hondzie civic 2006r jest zamontowany fabryczny alarm i czy moge go jakos odlaczyc poniewaz caly czas wyje mi syrena bezwzgledu na to czy jest uzbrojony czy nie?

qbeu
05-05-15, 09:32
Woda się nie naleje do silnika, od tego jest właśnie ta niemalowana blacha pod spodem... Ale estetyka cierpi. Sugeruję abyś odpowiednio dogiął tę blachę, a zakładając plastik sprawdził czy wszedł właściwie w zatrzaski.
Tak, ale ta blacha jest przypięta zaczepami do plastikowej osłony i widoczna na zdjęciu szczelina idzie prosto do silnika ...

Ezrael
05-05-15, 09:43
Witam serdecznie,

Chcialem wyjac pedal sprzegla, zeby wymienic podkladki pod sprezyne bo pedal troche "przeskakuje". Jak wyjac zawleczke, ktora laczy pompe z pedalem. Tam jest 0 dostepu, palcami wyczuje ale nie idzie tam glowy wsadzic. W serwisowce pisze zeby wyjac zawleczke przed odkreceniem srub, Jak odkrece sruby to nie pojdzie latwiej z ta zawleczka?

pinkol
05-05-15, 15:47
hej... felga 18" x 8J et32 siadzie w fn1 z -25mm sprezynami? felgi sa z oponami 235/40 wiem ze nie wlasciwy rozmiar, jak by opona powodowala ze nie wejdzie to zmiana na 225?

butler.gdansk
05-05-15, 16:30
Za małe ET, będzie sporo wystawać. Chyba że byś wąską oponę założył i naciąg zrobił by opona się chowała, ale to by musiało chyba być mniej jak 205.
Na zero z nadkolem dla Felgi 18" 8J to ET40.

pinkol
05-05-15, 16:43
aha dzieki szkooda.
jakiego zakresu et szukac np 38-42?

butler.gdansk
05-05-15, 17:32
18" 8J przy oponie 225/40/18 to optymalnie ET40. Mniejsze ET dało by radę przy zrobieniu negatywu, ewentualnie dać węższe opony by naciąg zrobić.
Przy feldze 18" 8,5J to już ET45 jest na zero, choć przy poszerzaniu felgi kształt ułożenia konkretnych modeli opon może sprawić dużą różnicę. Niektórzy mają 8,5J ET40 i też jeszcze ok.
To wszystko generalnie jeśli chodzi o przód. Na tyle można dać mniejsze ET - myślę że o 5-8mm

qbeu
05-05-15, 17:44
Ja mam 8J ET33 i z przodu jest jak dla mnie idealnie, z tyłu musiałem założyć dystanse po 10mm żeby ładnie wypełnić nadkole

butler.gdansk
05-05-15, 18:00
Jesteś pewien że masz ET33 i 8J? Ja mam ET33 przy 7,5J i bez śrub mimośrodowych (negatywu) wyrywa spinki z nadkoli...

Tommi01
05-05-15, 18:41
Jesteś pewien że masz ET33 i 8J? Ja mam ET33 przy 7,5J i bez śrub mimośrodowych (negatywu) wyrywa spinki z nadkoli...

ja mam 17x8et38 + 235/45 negatyw az -2 przod itak dobija , tyl zostawia slady na oponie

marcin001984
05-05-15, 20:44
Mam felgi "18" 8,5 J ET48 i na szybciej pokonywanych łukach opona delikatnie trze o nadkole od wewnętrznej strony.

butler.gdansk
05-05-15, 21:56
O patrz, mi nie tarły (te same felgi dla niezorientowanych). Jak będzie dokuczać to pewnie i Ty też sobie lekki negatyw będziesz ustawiać.

qbeu
05-05-15, 22:02
Tak, podeśle jutro zdjęcia :) Zdarza się, że tył obciera na wybojach gdy jest mocno załadowany, trzeba po prostu bardziej uważać na dziury - coś za coś :)

butler.gdansk
05-05-15, 22:06
Tył ok, może da radę bo jest bardziej schowany w nadkolu. Ale przód to na 100% nie jest tak jak pisałeś skoro nic nie obciera.

qbeu
06-05-15, 09:35
Przód wystaje, ale nie obciera :) Mam eibachy i rozpórkę, może dlatego jest na tyle sztywno. Tył obciera dopiero jak załaduję samochód.

r34t9r
06-05-15, 13:51
Witam serdecznie,

Czy ktoś kto ma 8th gena z silnikiem 2.2, może mi doradzić jak wymienić prawą żarówkę świateł mijania (H7)?
W 1.4 pod maską jest inne rozmieszczenie i dużo więcej miejsca - problemu nie ma.
W 2.2 nie idzie wyjąć nawet tego dekielka od reflektora, bo przeszkadzają rurki od zbiornika płynu chłodniczego + jakieś inne (chyba od klimy).
Jak tam się dostać? Czy jest dojście od strony nadkola tak jak do kierunkowskazu?

uniu1
06-05-15, 15:37
Ja własnie wymieniałem h7 3 dni temu. Zdemontuj wyjmowalna część zbiorniczka na płyn do szyb. Potem wyjmij wężyk od aluminiowego korka płynu chłodzącego. Dzieki temu bedzie mozna zdjac cały zbiorniczek wyrównawczy z zaczepów i go odchylić w strone silnika. Teraz bedziesz miał elegancki dostęp do obudowy żarówki H7. Wszystko to da się zrobić bez kluczy, narzędzi.

r34t9r
06-05-15, 19:25
Uniu, dzięki za poradę.
Rozumiem, że mam atakowac od góry, a nie od nadkola?
Ta część demontowalna zbiorniczka, to ta górna wlewka która wychodzi bokiem i nad zbiornik płynu chłodniczego?

shrek565
06-05-15, 20:12
Wymiana rozrusznika w dieslu to dużo roboty??? Ile krzyknie mechanik za to?

uniu1
06-05-15, 22:29
Tak, od góry

Winni
07-05-15, 00:20
Witam,

Dosyć pilna sprawa :

Samochód podczas hamowania znowu hamuje z prawej strony mocniej / z lewej słabiej. Miałem ten problem kiedyś, częściowo zniknął po wymianie gumki tłoczka bo się niby podwinęła. Miałem jednak wrażenie, że czasami problem częściowo powracał, mechanik do końca nie mógł rozwiązać problemu.

Teraz mam zaciski Type-R, przez około 1000km nie było problemów, dobrze hamowały ( albo mi się tak wydawało). Wszystko dobrze zamontowane, odpowietrzane dwukrotnie.

Ostatnio przy ostrzejszych hamowaniach auto nurkowało mi znowu w prawą stronę, trzeba kontrować żeby zostać na swoim pasie.

Co to może być?

Objaw na nowych zaciskach + tarczach + klockach + przewodach w oplocie ten sam jak kiedyś...

Może to nie wina tych komponentów tylko czegoś innego, pompa hamulcowa może albo bolce prowadzące zacisk?

Za tydzień dłuższa trasa + koniec miesiąca zlot CKPL a tu takie klocki...

Baaaardzo bym był wdzięczny za pomoc żebym mógł znowu bezpiecznie jeździć :)

vitia
07-05-15, 21:47
panowie jakiej barwy są zarniki w civic VIII 4300 5000 czy 6000k ?

filipfm
07-05-15, 22:05
panowie jakiej barwy są zarniki w civic VIII 4300 5000 czy 6000k ?

4300

vitia
08-05-15, 06:09
Dzieki hilipfm

nrado
08-05-15, 08:29
Lampa TYC na przód to dobry zamiennik?

Hayabusa
08-05-15, 10:26
Proponuje poszukać OEM w używce.

marcin001984
09-05-15, 21:36
Czy ktoś posiada wiedzę jakiej firmy są OEM wahacze, końcówki drążków kierowniczych czy łączników stabilizatorów? Pytam w wiadomym celu... w ASO płaci się dwukrotnie więcej za każdą część, a do Inter Cars'u nie daleko

Lysek_81
09-05-15, 21:47
Witam.

Mam pytanie jak w temacie. Żona podchodząc dziś do samochodu spostrzegła, że coś wisi jej pod autem. Poszedłem do garażu i wszedłem pod auto i zastanawiam się czy nie zgubiła osłony lub osłon podwozia. Orientuje się ktoś czy czegoś mi nie brakuje ?. Po ilości dziur w plastiku wnioskuję, że tak, ale wolę się upewnić. (mam nadzieję, że zdjęcie będzie wystarczające i link jest ok)


http://images66.fotosik.pl/873/5390edadee75d156med.jpg

http://images67.fotosik.pl/874/2f04f455efdfb86amed.jpg

http://images69.fotosik.pl/873/a4ecef890e7a6e08med.jpg

http://images68.fotosik.pl/873/49c5acdca6cf892amed.jpg

dziękuję i pozdrawiam

marcin001984
09-05-15, 22:19
Ewidentnie osłona wisi po prawej stronie na zdjęciu. Musi brakować klipów lub śrub

Lysek_81
09-05-15, 22:35
A plastiku jakiegoś nie powinno tam być ? Z jednej strony widzę część układu wydechowego, a z drugiej nie. (jest zabudowany plastikami).

marcin316
10-05-15, 08:18
Dwa szybkie pytania:

Czy w sedanie przednie reflektory są obsadzone żarówkami HB4/HB3 czy jak gdzieś widziałem na Forum siedzi H7?

Ustawianie świateł. Instrukcja każe jechać do ASO... Gdzie są śruby do regulacji? Można temat samemu ogarnąć bez rozbierania przodu auta?

zyga502
10-05-15, 12:41
Dwa szybkie pytania:

Czy w sedanie przednie reflektory są obsadzone żarówkami HB4/HB3 czy jak gdzieś widziałem na Forum siedzi H7?

Ustawianie świateł. Instrukcja każe jechać do ASO... Gdzie są śruby do regulacji? Można temat samemu ogarnąć bez rozbierania przodu auta?

w sedanie są żarówki hb4,ustawić światła możesz sobie sam ,są 2 możliwości ,albo śrubokrętem krzyżakiem ,albo kluczem imbusem,rozbierać przodu też nie trzeba ,ale jakbyś miał małą dłoń jak japońce to by pomogło;)nie wiem jak Ci opisać ,gdzie są te miejsca do regulacji,najprościej to z tyłu lampy,zejde później do garażu to zrobie fotke

rutkose
10-05-15, 13:54
Panowie, potrzebuje waszej porady. W niedlugim czasie bede musial zmienic tablice w swoim FN2, gdyz byly wlasciciel zalozyl sobie "ala" brytyjskie i srednio mozna legalnie na nich jezdzic. Po za tym jakos nie przemawia do mnie koncepcja jezdzenia autem "british wanna be". Dlatego tez chce zmienic blachy na legalne, irlandzkie i tu licze na wasze zdanie, gdyz jesli chodzi o wielkosc i rozmiar tablic mam wolna reke :)

Moga byc normalne europejskie, moga byc jdm albo przod taki, a tyl taki lub odwrotnie. Kombinacja dowolna. W calym swoim, zyciu na "zywo" widzialem wszystkie "ufo" tylko z tablicami europejskimi i nie mam porownania jak na zywo wygladaja JDM na tej budzie. Moze ktos z Was widzial by napisac kilka slow?

Dwa przykladowe zdjecia mojego auta:

http://zapodaj.net/908a3fca61957.jpg.html

http://zapodaj.net/ed3e8fab7728a.jpg.html

sanvean
10-05-15, 15:12
Panowie czy te filtry będą dobre do mojej hani ?
Kabinowy: MANN-FILTER CU2454
Powietrza: MANN-FILTER C2240
Oleju: MANN-FILTER W610/6

rutkose
10-05-15, 15:13
Tak, choc oleju wez OEM Honda

elmo141
10-05-15, 15:41
A plastiku jakiegoś nie powinno tam być ? Z jednej strony widzę część układu wydechowego, a z drugiej nie. (jest zabudowany plastikami).
Spojrz na to foto i zaznaczony element. Chyba brakuje tej osłony/blachy.

http://pokazywarka.pl/ufo_podwozie/#zdjecie15166391
http://pokazywarka.pl/ufo_podwozie/

sanvean
10-05-15, 15:58
http://haparts.pl/search?st_search%5Bsearch%5D=filtr&st_search%5Band_search%5D=1&st_search%5Bdetail%5D=
Który z tych będzie pasował ? Albo poproszę o linka