Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wady w civicach 5d 2006 - lista i sposoby usuniecia



Strony : 1 2 3 4 5 [6]

jacob
26-04-11, 20:08
Na jaką skalę? Poprzednio mialem Focusa i bylo to samo. Ale ktos moze skonstruowal hermetyczne reflektory wypelnione gazem pozbawionym wilgoci? W innym przypadku zawsze pojawi sie zaparowanie, jeśli nagle schlodzimy pojemnik wypelniony powietrzem (reflektor w tym przypadku) i nie ma to nic wspolnego ze szczelnoscia.
Ja nie mam zadnego problemu z reflektorami, ani w deszcz czy w zimie nie ma sladu jakiegokolwiek zaporowania, mam wersje bez xenonu

Pik
26-04-11, 20:25
Bo w zimie nie zaparowuja czy w deszcz... Za to jak w miare cieple auto schlodzisz szybko zimna woda, to para moze sie wytracic od srodka. Przy okazji pobytu na myjni sprawdz, ze twoje reflektory wcale nie sa wyjatkowe! :cool:

jacob
26-04-11, 22:47
Za kazdym razem auto myje osobiscie i sprawdzam takie rzeczy, moze tak jak mowisz mam wyjatkowe reflektory :D

Pik
26-04-11, 22:58
Ok, jasne, prawa fizyki sie nie imają twojej bryki haha. A grawitacja choć działa??? :p

Daniel_I
27-04-11, 08:19
Na jaką skalę?

Na taką skalę jak w moim Civicu - jesli woda płynie po wewnętrznej strone klosza reflektora (nawet po wyschnięciu widać ślady po zaciekach), a w zimie w czasie jazdy potrafi sobie w środku zamarznąć, to zwyczajnie coś jest nie tak. W sumie na upartego możnaby powiedzieć, że jakość reflektorów jest adekwatna do jakości wykonaia całego auta, ale nie wiem, czy to jest dobre usprawieliwienie...

szubek
27-04-11, 12:29
Na taką skalę jak w moim Civicu - jesli woda płynie po wewnętrznej strone klosza reflektora (nawet po wyschnięciu widać ślady po zaciekach), a w zimie w czasie jazdy potrafi sobie w środku zamarznąć, to zwyczajnie coś jest nie tak. W sumie na upartego możnaby powiedzieć, że jakość reflektorów jest adekwatna do jakości wykonaia całego auta, ale nie wiem, czy to jest dobre usprawieliwienie...
Sprawdź otwory wentylacyjne w kloszach może są zawalone brudem, chyba każdy reflektor ma odpowietrzenie, paruje wtedy kiedy właśnie te otwory są zawalone, garażujesz auto ?

Daniel_I
27-04-11, 13:45
Sprawdź otwory wentylacyjne w kloszach może są zawalone brudem, chyba każdy reflektor ma odpowietrzenie, paruje wtedy kiedy właśnie te otwory są zawalone

Raczej nie miały się kiedy zabrudzić, ale może... Gdzie te otwory można zlokalizować? Dostęp do reflektorów od strony komory silnika jest mocno utrudniony:

http://img822.imageshack.us/img822/7274/dsc6850.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/7789/dsc6840w.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/9492/dsc6843c.jpg

więc nie wiem, czy przypadkiem nie trzeba czegoś zdemontować najpierw. :confused:


garażujesz auto ?

Czasem tak, ale czasem nocuje też na dworze - mniej więcej pół na pół.

arturwgm
03-05-11, 22:41
Mam problem z civiciem z 2008 roku ponieważ na postoju i w jeżdzie przy skręcaniu kierownicą slychać dziwne stukanie , miał ktoś coś takiego lub powie co to może być ?

Paluch_tcw
04-05-11, 00:00
jak stukanie to przekładnia a jak trzeszczenie to poduszki MC persona z łożyskami

jacob
05-05-11, 09:38
Witam, ostatnio jadac noca zauwazylem, ze nie da sie precyzyjnie wyregulowac wysokosc swiatel. Jadac w 4 osoby i bagaz, auta z naprzeciwka mrugaly mi dlugimi. Jak opuscilem swiatla z 0 na 1, to lampy tak sie obnizyly ze swiecily tylko pare metrow przed autem. Problem dotyczy wersji 5d

arturwgm
05-05-11, 23:20
Trudno określić słuchać takie jakby chrobotanie przy każdym ruchu kierownicy i tak jakby obcieranie gumy.

Paluch_tcw
06-05-11, 11:36
to poduszki Mc Persona wraz z łożyskami (górne mocowanie przednich amortyzatorów), same poduszki to koszt w ASO około 83 zł/sztuka ale nie wiem ile kosztują razem z łożyskami

arturwgm
07-05-11, 23:16
Dobra dzięki wielkie kolego Szerokości ! :)

MISIEK666
22-11-11, 13:25
Witam wszystkich.
Mam problem z zaworem recyrkulacji spalin EGR, ostatnio zaczął dość głośno cykać, zajechałem na serwis "podobno" go wymienili, bo nie widziałem na własne oczy, ale zaraz po wyjechaniu słyszałem to samo cykanie. Kierownik tego serwisu uznał że taka praca jest spowodowana użytkowaniem auta, ale dlaczego przez 2,5 roku była cisza?? Czy ktoś miał podobny problem??

TeeS1975
22-11-11, 13:29
wreszcie ktoś kto potrafi szukać :)
nie spotkałem się z takim problemem, pytanie czy wymienili na nowy czy wsadzili używkę, może tak samo zmęczoną jak Twoja, zajrzyj pod maskę nowy element poznasz.

MISIEK666
22-11-11, 13:59
Szkopuł w tym że nie dam rady rozpoznać czy ta część jest nowa i czy w ogóle została wykręcana, przed chwilą umówiłem się na kolejne sprawdzenie w serwisie. Dodam że komputer w aucie nie wykazuje żadnego błędu. Może to kolejna partia wadliwych części tak jak to było w przypadku czujnika poziomu oleju (dwa razy wymieniany).Przy okazji spytam tych co jeżdżą do MultiAuto w Białymstoku, jakie wrażenia? Bo ja mam dość negatywne.

snk
23-11-11, 10:36
- wolno się nagrzewa po 15 minutach nadal zimno ( wyłączę silnik i włączę od razu jest ciepło z nawiewów)
- wachlowania temperatury silnika od 40% do 90% podziałki w korku nie wiem co z tym może być na luzie po 20 minutach nic się nie dzieje.

mariusz05
23-11-11, 14:19
są duże szanse że termostat ew.coś z pompą wody

szelpietrek
23-11-11, 15:36
Witam
Co do czujnika poziomu oleju, potwierdzam. U mnie również był wymieniany dwukrotnie ponieważ ten nowy był do d...y.

Żocho_BP
30-11-11, 18:38
MultiAuto w Białymstoku - też nie polecam. I wielu znajomych co mają hondy też już tam nie jeździ.

yoshi
15-12-11, 22:05
Czujnik ABS w jednym kole lub dwóch, przerabiałem dziś ten temat. Niestety :)

kvas
20-12-11, 18:54
Helou. Pytanko trochę z innej bajki. Radio doprowadza mnie do szału bo strasznie "gubi" stacje w trakcie słuchania. Macie podobne problemy czy tylko ja mam taki *****isty egzemplarz? Poza tym ruga rzecz. Na wyświetlaczu od radia i klimy co jakiś czas pojawia się taki powidok wszystkich funkcji, który później znika. Tzn to co ma być wyświetlane jest czytelne, ale wszystkie inne elementy są widoczne jakby tak 10%. O co kaman?

Ordi
21-12-11, 08:42
KVAS, sprawa jest prosta - mieszkasz pewnie w takiej dziurze, że twoje radio nie jest w stanie złapać tam żadnej stacji oprócz radia Maryja (bo ono to wszędzie odbiera) :p
A tak serio to sprawdź może połączenie anteny z radiem...? Może coś tam nie łączy...?
Co do wyświetlacza - czy to pokazywanie innych ikonek jest jak auto długo stoi na mrozie (np przez noc)? Jeśli tak to to chyba w miarę normalne...

TeeS1975
21-12-11, 21:23
I sprawdź antenę na tylnej szybie może ścieżka ucierpiała z jakiegoś powodu

kvas
22-12-11, 14:04
Co do tej dziury to masz racje Ordi :D:D:D Mam zafoliowaną tylnią szybę - może to ma wpływ? A te ghosty na wyświetlaczu często się pokazują, auto garażowane heh.

Lynx07
22-12-11, 16:17
Też miałem ten problem z wyświetlaczem w swoim (byłym już) samochodzie. Auto także w ciepłym garażu każdej nocy. Z tego co zaobserwowałem to problem pojawiał się przy zwiększającej się gwałtownie wilgotności lub zmianie temperatury, jednak nie jest to regułą.

kvas
22-12-11, 18:08
O masz racje Lynx07 to ma cos związek z wilgotnością, ale co z tym patentem zrobić?

Lynx07
22-12-11, 18:58
Jak to zobaczyłem po raz pierwszy, to pomyślałem że pewnie zaraz wyświetlacz padnie. Jednak u mnie po krótkim czasie wszystko wracało do normy i nie pojawiało się to zbyt często, myślę że to nic poważnego, chyba że utrzymuje się to u Ciebie cały czas.

TeeS1975
22-12-11, 23:42
Mam zafoliowaną tylnią szybę - może to ma wpływ?
nie ma ja też folię a nie mam takich problemów, no chyba że to folia aluminiowa :)

julka
01-01-12, 21:29
Witam
Może pomożecie rozwiązać mi mój problem. Gdy chcę otworzyć mojego civic z pilota (centralny zamek i alarm) otwierają mi się drzwi, natomiast nie otwiera się tylna klapa i nie rozbraja się alarm, tzn. drzwi otworzę ale alarm wyje, odjechać nim również nie mogę i ta tylna klapa nie otwiera się (otworzyłem klapę mechanicznie od środka).
Może ktoś z Was miał taki problem, myślałem, że to może słaby akumulator ale po naładowaniu jest to samo.
Gdy zamykam samochód i otwieram go z pilota kilkakrotnie za którymś razem załapuje ale ostatnio walczyłem z nim ok. pół godziny i raz takie zamykanie i otwieranie działa raz nie).
Zastanawiam się czy padła centralka od alarmu czy może stało się coś z elektryką samochodu.
Będę wdzięczny z podpowiedź.
Pozdrawiam

mariusz_k25
02-01-12, 12:26
Hej, skoro ta tylnia klapa wogóle nie reaguje to tam może być ukryty problem. Choć autka są stosunkowo młode to możesz mieć zwarcie na przewodach w miejscu gdzie przewody wychodzą z tylniej klapy.
Może ktoś kiedyś coś tam grzebał i w efekcie źle poskładanej wiązki gdzieś się przetarły,albo z racji mokrej zimy może gdzieś zawilgły przewody i robią zwarcie.
Ja bym tam szukał .

TeeS1975
02-01-12, 14:25
Napisz przynajmniej jakie masz auto

julka
02-01-12, 18:41
Mam hondę civic VIII gen czyli tzw. ufo z 2006r.

freak502
02-01-12, 19:24
U mnie kiedyś wystąpił taki problem -zimową porą umyłem auto mimo, iż dokładnie zostało wytarte klapa się nie otwierała-taki sam objaw jak u Ciebie. Nikt nie potrafił znaleźć usterki ... pewnego dnia -samo się naprawiło i usterka nigdy więcej się nie pojawiła. - ktoś kiedyś sugerował, ze winna jest centralka centralnego zamka ta w drzwiach kierowcy.

julka
02-01-12, 22:49
Rozmawiałem dziś z serwisantem alarmu, który mam w hondzie. Zasugerował, że to prawdopodobnie centralka alarmu, zaproponował jej przesłanie w celu naprawienia. Jednak pewnie lepiej będzie jak najpierw podjadę gdzieś do elektryka, ponieważ zastanawia mnie to, że działanie alarmu uzależnione jest od tego czy klapa się otwiera czy nie - sam już nie wiem. Fajnie byłoby żeby chciało się to naprawić samo.

Wind 323
05-01-12, 22:02
Civic VIII sedan, zajeżdżam ci ja na stacje aby napoić bestię wciskam wajchę od klapki i dupa nie otwiera się podważam wciskam i nic :((( . Godz 23.30 w baku ca 2-3 l wachy 200 km do domu rano na 7 do roboty - masakra. Zjechałem na bok odchyliłem wykładzinę w bagażniku gość ze stacji gmerał przy lince a ja wciskałem wajchę za 20 razem klapka odskoczyła i zatankowałem na full :)) napsikałem wd gdzie się dało ale klapka się nie dała otworzyć ponownie bez grzebania pociągania od strony bagążnika . Dziś stwierdziłem pewną prawidłowość klapka się otwiera ale tylko po uprzednim pociągnięciu w górę czyli otwarciu bagażnika potem prawilnie do dołu wajchę i bak się otwiera. Czyli wyjście awaryjne jest ale ja lubię mieć wszystko tak jak powinno być. I tu moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek ewentualnie wie co się tam obluzowało czy linka się skróciła- przesuneła i co z tym zrobić. Pozdrawiam wszystkich w nowym roku.

tommygunsnk
05-01-12, 22:22
kolego wystarczy użyć szukajki temat z klapka wlewu paliwa jest znany (wprawdzie to 5 d ale w sedanie jest to samo) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7542-Wady-w-civicach-5d-2006-lista-i-sposoby-usuniecia&highlight=klapka+wlewu+paliwa.

Z tego co wiem do wymiany cała klapka ale jak po gwarancji to proponuje dać sobie spokój za droga impreza.
Też mam problem z tą klapką ale mam też rozwiązanie;p kartę rabatową ze stacji wkladasz w szczelinę miedzy klapką wlewu paliwa a karoserią ciągniesz wajche i odskakuje od pierwszego nie trzeba gmerać pod wykladziną w bagażniku:). pozdr.

Zarandiel
05-01-12, 22:23
Jeden z użytkowników opisywał problem z klapką na swojej stronie z opisami modyfikacji. http://www.trafo.za.pl/honda/ - dział Drobne naprawy - > wlew paliwa. Sam też mam z tym problem ale po prostu blokuje w pozycji odciagniętej ta wajche od odtwierania wlewu za pomocą zapalniczki/pudełka zapałek i otwieram klapkę normalnie.

Wind 323
05-01-12, 22:54
kolego wystarczy użyć szukajki temat z klapka wlewu paliwa jest znany (wprawdzie to 5 d ale w sedanie jest to samo) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7542-Wady-w-civicach-5d-2006-lista-i-sposoby-usuniecia&highlight=klapka+wlewu+paliwa.

Z tego co wiem do wymiany cała klapka ale jak po gwarancji to proponuje dać sobie spokój za droga impreza.
Też mam problem z tą klapką ale mam też rozwiązanie;p kartę rabatową ze stacji wkladasz w szczelinę miedzy klapką wlewu paliwa a karoserią ciągniesz wajche i odskakuje od pierwszego nie trzeba gmerać pod wykladziną w bagażniku:). pozdr.

Kolego szukałem ale na tym forum coś znaleźć ..... Ale dzięki za odpowiedź

A tak naprawdę to w linkach nie ma nic adekwatnego do mojej sytuacji i nawet wersji nadwozia . Najprościej to użyj szukajki, o tym już było.. a le tak naprawdę to nikt nie wie o co chodzi i gdzie leży pies. Mam drugie auto Mondeo MK3 i tam to jest forum dowiesz się wszystkiego. A tutaj nędza od wielu tematów.....

TENCIO
06-01-12, 12:38
czy ktos w was mial problem z ogrzewaniem? objaw jest taki, ze ustawiajac temp ogrzewania np w przedziale 21-24'C i dajac nawiew na nogi i twarz to temeratura wdmuchiwanego powietrza raz jest chlodna, raz ciepla( taka jaka ma byc). natomiast jak damy na 28 i HI to dmucha tylko gorace . to objawy wystepujace w civicu 1.8 2010 rok mojego dziadka. sprawdzalem u siebie w accordzie 2004 2.2 i-ctdi i w identycznych ustawieniach dmucha caly czas ta sama temperatura.

TRAFO
06-01-12, 13:37
Jeden z użytkowników opisywał problem z klapką na swojej stronie z opisami modyfikacji. http://www.trafo.za.pl/honda/ - dział Drobne naprawy - > wlew paliwa. Sam też mam z tym problem ale po prostu blokuje w pozycji odciagniętej ta wajche od odtwierania wlewu za pomocą zapalniczki/pudełka zapałek i otwieram klapkę normalnie.

Zanim założyłem gumę, wkładałem miedzy klapkę a karoserię kawałek pozaginanego papieru, tak żeby trochę ją odciągał i to wystarczało.
Ale nerw mnie brał że nie działa jak powinno i stąd ta guma.


http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

TeeS1975
06-01-12, 14:08
czy ktos w was mial problem z ogrzewaniem? objaw jest taki, ze ustawiajac temp ogrzewania np w przedziale 21-24'C i dajac nawiew na nogi i twarz to temeratura wdmuchiwanego powietrza raz jest chlodna, raz ciepla( taka jaka ma byc). natomiast jak damy na 28 i HI to dmucha tylko gorace . to objawy wystepujace w civicu 1.8 2010 rok mojego dziadka. sprawdzalem u siebie w accordzie 2004 2.2 i-ctdi i w identycznych ustawieniach dmucha caly czas ta sama temperatura.

Najpierw się nagrzewa jak przesadzi z nagrzaniem to troszkę chłodzi potem znowu grzeje stąd te chłodniejsze podmuchy

BEKACZU
08-01-12, 19:44
Witam. W zeszłym roku podczas wakacyjnego wyjazdu na Chorwację miałem małe przygody z klimatyzacją, wystąpiły one sporadycznie dlatego też sprawa umknęła mojej baczniejszej uwadze, dopóki znów nie zaczęły dziać się cuda.
Sprawa wyglądała następująco:
Stojąc nocą przed bramkami poboru opłat autostradowych pasażer siedzący z tyłu zauważył że z nawiewu wydobywa się coś w jakby biały dym, jednak ja nic takiego nie zauważyłem, nie było też nic czuć (na zewnątrz było 14 stopni, w samochodzie klima nastawiona na 18) zbagatelizowałem sprawę, pomimo iż w późniejszym czasie zauważył to pasażer siedzący z przodu. Klima w zależności od ostawień grzała i chłodziła więc nie panikowałem. Bez problemów dojechałem na miejsce, tam w ponad 35 stopniowym upale z klimatyzacją nie miałem problemu przez całe dwa tygodnie pobytu. W dniu powrotu do Polski był niesamowity upał. Podczas jazdy autostradą z prędkością 140 km/h czujnik temperatury zewnętrznej pokazywał 38 stopni. Klimatyzacja nastawiona na 16 stopni, chodziła na maxa i miała ciężko schłodzić powietrze nawet do 20 stopni, bo przestawiwszy później temperaturę na 20 stopni, nadal klimatyzacja działała wiejąc maksymalnie. W pewnym momencie przestało wiać z nawiewów, było słychać że nadmuch chodzi, ale tak jakby wiało w jakiejś zamkniętej przestrzeni, tak jakby pod deską rozdzielczą. Momentalnie w kabinie zrobił się niesamowity upal... zjechałem na najbliższą stację zatankować i sprawdzić czy coś nie wydarzyło się pod maską. Czekając w kolejce do tankowania, cały czas z załączonym silnikiem i na rzekomo załączonej klimie, która dmuchała niewiadomo gdzie, coś jakby się odetkało i znów zaczęło wiać zimne powietrze. Po pewnym czasie przyszedł czas na zmianę kierowcy, a ja osiadłem na miejscu pasażera i po jakimś czasie zauważyłem to co widzieli pasażerowie gdy jechaliśmy na wakacje. Mianowicie z nawiewów przez ok 30 sekund wydobywał się biały bezwonny dymek tak jakby para wodna... byłem w szoku, wytłumaczyłem sobie, że to na pewno kanały wentylacyjne były gorące, teraz się schłodziły stad taka reakcja, ale aby tego było mało to w późniejszym czasie kilkakrotnie gdzieś spod schowka poleciało kilka kropel wody (schowek mam klimatyzowany i był wówczas chłodzony - sprawdzałem wewnątrz było sucho). Po powrocie do Polski w naszych "letnich" warunkach wyżej wymienione sytuacje więcej się nie powtórzyły. Pomimo tego że w maju 2011 miałem odgrzybianą i nabijaną klimę, po powrocie z wakacji pojechałem to sprawdzić, jednak nic nie stwierdzono. Układ szczelny, ilość czynnika taka jak należy, brak błędów w elektryce. Problem zniknął aż do teraz.
Zwykle jeżdżę sam, wiec z wentylacją w samochodzie nie mam problemu. Ostatnio jednak przyszło mi jechać większą ekipą i po kilku momentach szyby w samochodzie pokryła mgła - po prostu zaparowały pomimo załączonej klimatyzacji (uprzedzając pytania filtr kabinowy mam świeżo wymieniony, szyby od środka czyste, a samochód nie jest mokry w środku i nie był zalany), załączyłem wiec nadmuch przedniej szyby, szybko odparowało, jednak kiedy tylko go wyłączyłem i normalnie działała klima znów zaparowało, wiec cały czas musiałem jechać z nawiewem przedniej szyby. Żeby tego było mało kilka dni później sytuacja się powtórzyła, jednak pierw nadmuch przedniej szyby nie działał z pełną mocą, a w drodze powrotnej nie dało się go załączyć. Teraz niby znów wszystko wróciło do normy... ale jednak coś chyba jest nie tak z tą klimą.
Czy ktoś może mi pomóc, miał ktoś podobny przypadek??
Z góry dziękuje za to że chciało się Wam czytać mój obszerny post, oraz za wszelką pomoc.
Pozdrawiam :)

julka
10-01-12, 17:33
Witam
Pisałem wcześniej już o problemie z alarmem z otwieraniem tylnej klapy w mojej hondzie VIII. Myślałem, że coś stało się właśnie z alarmem. Jednak po głębszym przyjrzeniu się usterce doszedłem do wniosku, że problem tkwi w centralnym zamku. Okazało się, że gdy otwieram drzwi kluczykiem, nie załączając alarmu raz centralny załącza się i zamyka wszystkie drzwi i klapę bagażnika a raz zamyka tylko drzwi kierowcy. Podobnie jest z otwieraniem - raz otwiera wszystkie drzwi i klapę a raz tylko drzwi a klapy nie. Już po odgłosie podczas przekręcania kluczyka słychać czy otworzy wszystko czy nie.
Doradźcie co mogło się popsuć. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Artur S.
10-01-12, 21:03
Witam!
Obstawiam jednak zbyt małą ilość czynnika. W moim poprzednim szczawiu (6 gen) po włączeniu AC - najpierw parowanie z nawiewów, a potem coraz słabsze działanie klimy był objawem jego stopniowego ubywania. O ile dobrze pamiętam to przejeździłem tak kilka (albo nawet kilkanaście) tygodni zanim klima nie padła zupełnie. Przez ten czas były okresy że działała zupełnie bezproblemowo, a czasami zaczynała od "parowania" z nawiewów. Za ubywanie czynnika odpowiadały mikropęknięcia na jednej z metalowych - czy z czego tam to jest (aluminium?) - rurek układu klimatyzacji.
Proponuję jeszcze raz podjechać do dobrego speca i sprawdzić ilość czynnika i szczelność układu.
Pzdr - Artur S.

danonek
15-01-12, 01:20
Witam,
po rozłożeniu siedzeń nie trzyma ich blokada w podłodze co mam zrobić???

TeeS1975
17-01-12, 20:59
Napisz jakie masz nadwozie i jaką wersję wyposażenia bo z tymi siedzeniami z tyłu to różnie jest

danonek
18-01-12, 17:08
civicVIII chatchback 5d 1.8 sport.
Wydaje mi się że wcześniej aby podnieść dół siedzeń najpierw musiałem złożyć górę a dopiero całość podnieść teraz wystarczy lekko pociągnąć dolne siedzisko i się podnosi, nie wiem czy to tak ma byc?

reekinek
18-01-12, 17:36
Z tego co zrozumiałem to wszystko jest ok dolna cześć kanapy podnosisz bez składania oparcia.

danonek
18-01-12, 18:29
Chyba nie do końca, bo żeby podnieść siedzenie całkiem tzn żeby było złożone i nie spadało najpierw musisz górną część siedzenia złożyć do dolnej a następnie całość podnieść do góry.

KamilBTM
18-01-12, 20:35
Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy. Ostatnio jednak pojawił się problem. Nie jeździłem autem około tygodnia, może dłużej. Samochód stał cały czas w garażu, dzisiaj wchodzę chcę otworzyć centralnym i nic, żadnego sygnału. Otworzyłem wkładając klucz do zamka, potem wkładam do stacyjki, przekręcam i... nic, ciemno. Światło nie świeci, tak jakby nie było w ogóle kluczyka w stacyjce, z zapasowym to samo. Myślę sobie "może akumulator?", no to podpinam prostownik i jak Honda nie zaczęła wyć, kierunki się również świeciły. Co to może być? Immobiliser raczej nie, prawda? Pomoże ktoś?

tynciu88
18-01-12, 20:38
Żeby nie spadało to wystarczy siedzisko do góry do końca i zablokowac dźwignią. Tyle w temacie. Nigdy nawet nie próbowałem robic, że najpierw oparcie a potem siedzisko.

tynciu88
18-01-12, 20:40
jak nie możesz otworzyc drzwi to spróbuj najpierw dotknąc klamkę bagażnika a następnie naciśnij przycisk na pilocie.

KamilBTM
18-01-12, 20:58
Dzięki za odpowiedź.
Drzwi otworzyłem już wcześniej, ale nie centralnie tylko wkładając kluczyk do zamka w drzwiach. Chodzi o to, że tak jakby samochód "zdechł". Nic elektrycznie nie działa jak włożę kluczyk do stacyjki, nawet światło się nie pali. Jednak sprawdziłem Twój sposób i nadal nic.

wacha1
18-01-12, 21:00
Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy. Ostatnio jednak pojawił się problem. Nie jeździłem autem około tygodnia, może dłużej. Samochód stał cały czas w garażu, dzisiaj wchodzę chcę otworzyć centralnym i nic, żadnego sygnału. Otworzyłem wkładając klucz do zamka, potem wkładam do stacyjki, przekręcam i... nic, ciemno. Światło nie świeci, tak jakby nie było w ogóle kluczyka w stacyjce, z zapasowym to samo. Myślę sobie "może akumulator?", no to podpinam prostownik i jak Honda nie zaczęła wyć, kierunki się również świeciły. Co to może być? Immobiliser raczej nie, prawda? Pomoże ktoś?


Odłącz akumulator od auta i porządnie go naładuj, potem podłącz go i będziesz miał po sprawie. Po mojemu najzwyczajniej padł Ci akumulator.

TeeS1975
19-01-12, 01:46
padł akumulator, i nie rozbroił się alarm, po podłączeniu klem, zapewne przy otwartych drzwiach zaczął wyć :)

TeeS1975
19-01-12, 01:49
w 3D nie m dźwigni do blokowania tylnego siedziska, taka angielsko-japońska niedoróbka

Tymek
19-01-12, 08:47
Witam,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy. Ostatnio jednak pojawił się problem. Nie jeździłem autem około tygodnia, może dłużej. Samochód stał cały czas w garażu, dzisiaj wchodzę chcę otworzyć centralnym i nic, żadnego sygnału. Otworzyłem wkładając klucz do zamka, potem wkładam do stacyjki, przekręcam i... nic, ciemno. Światło nie świeci, tak jakby nie było w ogóle kluczyka w stacyjce, z zapasowym to samo. Myślę sobie "może akumulator?", no to podpinam prostownik i jak Honda nie zaczęła wyć, kierunki się również świeciły. Co to może być? Immobiliser raczej nie, prawda? Pomoże ktoś?

Wacha1 dobrze Ci radzi, najpierw doładuj AKU. Moim zdaniem masz gdzieś w aucie wysoki pobór prądu który rozładowuje akumulator na postoju, albo akumulator jest juz tak słaby że nie ma potrzymania prądu. Skoro od niedawna jesteś szcześliwym posiadaczem Hani, zapytaj poprzedniego właściciela czy juz wymieniał AKU, albo zobacz czy masz tam fabryczne AKU, który rok tej Hondy?

h16v
19-01-12, 11:02
Samochód stał cały czas w garażu, dzisiaj wchodzę chcę otworzyć centralnym
Sprawdź czy przełącznik świateł jest w pozycji OFF. Na AUTO rozładowuje akumulator dokumentnie.

KamilBTM
20-01-12, 00:49
Dzięki wszystkim za odpowiedzi;)
Mieliście rację, padł akumulator. Zdziwiło mnie to trochę, przez ten cały alarm w sumie. Wystarczyło szybko kliknąć kilka razy przycisk na kluczyku. Najłatwiejsze rozwiązania jak widać najlepsze:)
Aha auto rocznik 2007.
Pobędę trochę na tym forum pewnie bo w aucie się zakochałem:D

Solos
31-01-12, 11:20
Witam,

Zuważyłem, że jak samochód stoi na mrozie, to przy przejeżdżaniu przez śpiących policjantów skrzypi mi z przodu zawieszenie. Jak wróciłem do domu i samochód postał 2 godziny w garażu gdzie temp. jest ok. +12 stopni, zrobiłem rundkę po garażu gdzie mam też śpiących policjantów i żadnego skrzypienia nie było. Samochód to Honda Civic 4D kupiony ok. 3 miesiące temu (przebieg ok. 1800km). Zanim zdecyduję się pojechać do ASO chciałem Was zapytać czy to może być normalne, że przy ujemnych temperaturach (ok. -9 stopni) skrzypi zawieszenie z przodu, a przy dodatnich jest wszystko w porządku? Nie chcę jechać niepotrzebnie do ASO a z drugiej strony nie chcę dać się w razie czego zbyć jak mi powiedzą, że to normalne przy takich temperaturach w tych Hondach, więc wolę najpierw zapytać na forum

Pozdrawiam,
Solos

Paluch_tcw
01-02-12, 23:06
Nie tylko w Hondach ale w większości aut to normalne, nie ma się czym przejmować, zmarznięte gumy i elementy zawieszenia.

Roman89
05-02-12, 11:23
Witam Wszystkich Forumowiczów !!!!!!!

Jestem tu nowy jak widać :P

2tyg temu nabyłem swoje Ufo :)

Mam problem z włącznikiem tempomatu. Przycisk odskakuję , nie zostaję w środkowej pozycji a odskakuje . Może ktoś z Was już naprawiał i się orientuję co mogło się stać..


Dzięki

civic FD
05-02-12, 22:20
Witam wszystkich w ostatnim czasie mam dziwne objawy z autem <civic sedan 2007, 120 000 tkm manual> ktore z czasem zaczynają się nasilac. Problem wygląda tak ze czasem kiedy auto delikatnie się toczy np dojezdzajac do ronda wbijam bieg na skręconych kołach <tylko w prawo> i zaczynam ruszac przy puszczeniu sprzegla do polowy zaczyna mi trzepac całym samochodem a w momęcie odbijania kierownicą na wprost słychać chrobotanie ktore niesie się od prawego przedniego kola i kiedy auto zaczyna jechac odglos ustępuje. Nie zdaza się to zawsze ale ostatnio coraz częściej, dodam ze mam uszkodzone osłony amortyzatorow i delikatnie wyrobioną poduszkę pod skrzynią, chociaz wątpie zeby to miało cos wspolnego, podejzewam tez przegub, prosze o pomoc pozdrawiam.

Ordi
08-02-12, 12:52
wymień poduszkę skoro i tak jest do wymiany. Jak nie ustanie to obstawiam że to przegub...

sboy5
13-02-12, 18:18
Witam,

Posiadam Honda Civic 2011 , 5D 1.8 Executive, prsebieg 4 000 km. Zauwazylem w dniu dzisiejszym (choc wydawalo mi sie, ze juz wczesniej "cos" w komorze silnika slyszalem) dziwny halas dochodzacy spod maski. Silnik wlaczony, na jalowym biegu, wysiadam z samochodu i slysze brzeczenie/ bzyczenie spod klapy silnika - dosyc metaliczne. Raz pojawia sie, raz znika, trwa moze sekunde i po chwili cisza ; chwila tej ciszy i znow zabrzeczy (klima ustawiona na OFF , tak wiec to nie sprezarka klimy - raczej ). Wsiadam spowrotem do samochodu - w srodku nic nie slychac - wychodzi na to, ze auto zbyt dobrze wyciszone ;P.
Parkuje w garazu, po zatrzymaniu znow nasluc**** - tym razem z wnetrza pojazdu z opuszczona szyba boczna w drzwiach. Znow bzyczenie sie pojawia , i do tego - gdy przygazuje na jalowych obrotach, to po puszczeniu pedalu gazu spadaja obroty co oczywiste i te bzyczenie sie pojawia. Za kazdym razem po przygazowaniu i i spadku obrotow . Bzyczenie ma charaktre bardzo urywany - nie spada poziom jego halasu - jesli juz sie pojawi, tylko momentalnie niknie. Jezdze ladnych pare lat samochodami, to moja 2ga Honda Civic i takiego kwasu w w zasadzie nowym aucie nie doswiadczylem. Czy ktos sie z tym juz spotkal ? (czy to alternator, lancuch rozrzadu czy inny element ? )

aha, po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu efekt "pobzykiwania" zanikl. wtf ?

Dzieki z gory za pomoc

ps. a jeszcze dzis na poczatku dnia przeciskajac sie po Wawie w korkach sobie sam tlumaczylem, ze w koncu mam bezawaryjne auto :P i zadne korki mi nie straszne. No i mam ..eh

mariusz_k25
14-02-12, 10:02
Może masz kilka usterek w jednym czasie?
"civic FD" Ordi dobrze radzi. To że trzepie to wina poduszki pod skrzynią a to że "chrobota" to przegłub.
Takie moje zdanie.
Przy okazji podzielę się z wami info na temat podobnego przypadku u mnie. Mianowicie gdy ruszałem przy skręconych kołach słychać było "chrobotanie"- diagnoza przegłub. Tylko problem polegał na tym że raz "chrobotało" gdy skręcałem w lewo a innym razem gdy skręcałem w prawo raz głośniej, raz ciszej. Nasłuchiwałem sam,ale nie potrafiłem rozkminić która strona. Poprosiłem o pomoc kumpla i on mówi 100% lewy przy kole. Cóż skoro był pewien no to ciach, kupiłem, wymieniłem i co się okazało. "Chrobotanie" ustało ale tylko gdy skręcałem w lewo, dopiero gdy również wymieniłem przegłub z prawej strony wszystko ucichło. Także czasem usterek w jednym czasie może być więcej.

Krzysztof Sowa
16-02-12, 15:03
Witam posiadam honde civic 2006 2.2cdti ,od pewnego czasu mam problem z dziwnym dzwiekiem przypominajacym mocny bas wydobywajacym sie z okolicy filtra powietrza ,w salonie powiedzieli mi ze jest to turbina ktora sie poprostu zuzyla i trzeba ja wymienic .Dodam ze mieszkam w Angli i jest to model z kierownica po prawej stronie koszt nowej turbiny to 995 F a koszt regeneraci to 775 . W Maju jade do polski na tydzien i nie wiem czy da rade to zrobic taniej i gdzie

freak502
16-02-12, 17:15
Witam posiadam honde civic 2006 2.2cdti ,od pewnego czasu mam problem z dziwnym dzwiekiem przypominajacym mocny bas wydobywajacym sie z okolicy filtra powietrza ,w salonie powiedzieli mi ze jest to turbina ktora sie poprostu zuzyla i trzeba ja wymienic .Dodam ze mieszkam w Angli i jest to model z kierownica po prawej stronie koszt nowej turbiny to 995 F a koszt regeneraci to 775 . W Maju jade do polski na tydzien i nie wiem czy da rade to zrobic taniej i gdzie

A ten dźwięk jest wtedy kiedy puszczasz gaz na biegu jałowym ? Jeśli tak załóż oryginalny filtr powietrza.

StiG0
01-03-12, 00:44
Kurde jeszcze 2 godziny temu działało sterowanie szybą pasażera od strony kierowcy teraz tylko pasażer może sobie opuszczać szybę, a szofer nie może. Bezpieczniki?? wiązka kabli? przy drzwiach? Jechać z tym do ASO?

TRAFO
01-03-12, 08:39
Kurde jeszcze 2 godziny temu działało sterowanie szybą pasażera od strony kierowcy teraz tylko pasażer może sobie opuszczać szybę, a szofer nie może. Bezpieczniki?? wiązka kabli? przy drzwiach? Jechać z tym do ASO?

Jedna z typowych usterek... Elektryka w zasadzie jest OK, problem zazwyczaj jest ze sterownikiem szyb.
Masz 3 opcje:
- odpiąć akumulator, chwilę odczekać i zapiąć z powrotem
- zrobić kasowanie pamięci sterownika szyb
- jechać do ASO gdzie zrobią to co wyżej albo poprawią usterkę komputerem

I czwarta najdłuższa opcja: poczekać - czasem samo przechodzi - taki urok tego auta :)



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

djrabbit
04-03-12, 09:19
Witam ,mam problem od jakiegos czasu , boczna szyba od strony kierowcy nie chce mi sie zamykac automatycznie .Musze ja trzymac do konca aby sie zamkneła .Miał ktoś podobny problem , co najlepiej z tym zrobic .Dodam ze po stronie pasażera wszystko jest ok.

TRAFO
04-03-12, 15:50
Jak wyżej...



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

Chieftan
08-03-12, 14:39
Hej,

mam pytanie odnośnie hamulców. Podczas hamowania pedał mi "pływa", tak jakby był nie odpowietrzony. Po puszczeniu hamulca podczas hamowania i ponownym wciśnięciu ładnie bierze, ale powiedzmy sobie szczerze nie zawsze jest czas na odpuszczenie hamulcai ponowne jego wciśnięcie. Hamulce były odpowietrzane na milion różnych sposobów u różnych mechaników i nadal mam problem. Ktoś spotkał się z czymś takim i rozwiązał problem ?

Pozdrawiam

TRAFO
08-03-12, 17:43
Nie miałem takiego problemu, ale proponuję sprawdzić czy nie zmniejsza się stan płynu w zbiorniczku - wyciek i wymienić płyn na nowy - jak jest zawilgocony to po nagrzaniu będzie się robić para wodna. Kiedy go ostatnio zmieniałeś? Nie pamiętam jak w hondzie, ale powinno się go wymieniać co 2-3 max 4 lata



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

Chieftan
08-03-12, 18:28
Płyn wymieniany w tym roku. W zbiorniczku ta sama ilość. Nie ubywa go, ani nie przybywa ;)

prz3mo
08-03-12, 23:53
Ja dziś zauważyłem takie coś, że jak włączę w aucie np. wycieraczki, czy otwieram szybę... to słychać w okolicach deski rozdzielczej takie dość głośne "cyknięcie", jakby jakiegoś przekaźnika.
W przypadku wycieraczek jest to irytujące, bo gdy mam np. włączony tryb automatyczny to każde uruchomienie ramion wycieraczek powoduje takie właśnie "cyk".... Co za diabeł? Jeszcze wczoraj było "cicho".
Kurcze, zaczynają mnie drażnić takie niby niewielkie, ale irytujące drobiazgi... Co to może być?

StiG0
09-03-12, 00:52
No klemy odpięte resecik i szyby chodzą dobra rada dla reszty:)

TRAFO
09-03-12, 08:02
Ja dziś zauważyłem takie coś, że jak włączę w aucie np. wycieraczki, czy otwieram szybę... to słychać w okolicach deski rozdzielczej takie dość głośne "cyknięcie", jakby jakiegoś przekaźnika.
W przypadku wycieraczek jest to irytujące, bo gdy mam np. włączony tryb automatyczny to każde uruchomienie ramion wycieraczek powoduje takie właśnie "cyk".... Co za diabeł? Jeszcze wczoraj było "cicho".
Kurcze, zaczynają mnie drażnić takie niby niewielkie, ale irytujące drobiazgi... Co to może być?

Syndrom dnia poprzedniego :)
Mnie na drugi dzień też każde nawet najmniejsze skrzypnięcie drażni :)
A tak na poważnie to u mnie jest tak samo, taka uroda tej hondzi...



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

tomag
09-03-12, 18:17
Ja dziś zauważyłem takie coś, że jak włączę w aucie np. wycieraczki, czy otwieram szybę... to słychać w okolicach deski rozdzielczej takie dość głośne "cyknięcie", jakby jakiegoś przekaźnika.

Ja mam tak samo przy wycieraczkach - cyka jak złączanie "dużego" stycznika...
Czy da cię coś z tym zrobić ?

TeeS1975
09-03-12, 18:24
To właśnie cyka przekaźnik i TTTM

prz3mo
09-03-12, 19:17
To właśnie cyka przekaźnik i TTTM

No OK, ale skoro wcześniej nic "cykało" to znaczy, że coś się "spsuło"... Da się to jakoś w miarę bezboleśnie naprawić? Choć skoro to cyka gdzieś w desce rozdz. to pewnie trzeba by pół auta rozebrać :(

TRAFO
09-03-12, 20:48
No OK, ale skoro wcześniej nic "cykało" to znaczy, że coś się "spsuło"... Da się to jakoś w miarę bezboleśnie naprawić? Choć skoro to cyka gdzieś w desce rozdz. to pewnie trzeba by pół auta rozebrać :(

Większość przekaźników i pewnie ten jest za bezpiecznikami. To wszystko jest zabudowane plastikami i dlatego może nieść gdzieś z pod deski. Żeby się do nich dostać trzeba faktycznie rozbebeszyć większość plastików po stronie kierowcy.
Wszystko masz w serwisówce.



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

ulla
20-03-12, 08:35
Jestem użytkownikiem Hondy Civikc UFO 1,4 rok 2008 od miesiąca i mam problem .Autko moje zachowuje sie dziwnie na moje oko.Na wolnych obrotach jest wszystko o k ale gdy dodaje gazu w czasie jazdy jest głośne czuje to mocne wrrrrrr .Jeśdziłam golfem 4 i teraz jestem przerażona .Poza tym właczają sie co chwila wentylatory czasami nawet chwile po uruchomieniu silnika .Samochód wolno sie nagrzewa.Przez nawiewy bardzo długo nie leci ciepłe powietrze przez nawiewy górne bo chyba przez dolny na nogi troche tak nawet po przejechaniu 25 km jest chłodno i temperatura silnika nie podchodzi do połowy wskaźnika zegara temperatury.I jeszcze przy właczeniu sie wentylatora minimalnie podnosza sie obroty i chyba sa takie skoki ,ze minimalnie zmieniają sie same obroty silnika.Jak myslicie czy to może być termostat?czy coś poważniejszego ,samochód ma 41tys przebieg No i to wrrrrrr czy to jest normalne i jest w kazdej Hondzie?Wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.A moze ktoś udzieli mi istruktażu jazdy tym samochodem .Pozdrawiam.

ulla
20-03-12, 10:03
hej ,napiszcie coś.Może to głupie co ja napisałam chciałabym wiedzieć .:)

Co do instruktażu mam na myśli jak zmieniać biegi.Jest to 6-biegowa skrzynia i wydaje mi sie ,ze musze zmieniać bardzo szybko biegi a po za tym zawsze mi sygnalizuje dziwiek jak mam 55km na liczniku czy to oznacza ,ze mam zmienić bieg?

CRX1
20-03-12, 10:56
Ciężko tak powiedzieć co jest przyczyną -wrrrrr,może być kilka przyczyn.Podnieś maskę silnika i ktoś niech zwiększy obroty a ty posłuchaj z której strony silnika dochodzi ten dziwny odgłos.Masz coś też z ukladem chłodzenia ,bo honda szybko osiąga odpowiednią temp.-sprawdż na zimnym silniku poziom płynu w chłodnicy.

lolek82
20-03-12, 10:57
Hondy robią wrrr...

Jakie wentylatory? Nawiewu kabiny?

Co do prędkości 55 km/h to masz najprawdopodobniej ustawiony alarm prędkości - znajdziesz w instrukcji jak wyłączyć/zmienić.

TRAFO
20-03-12, 11:28
Proponuję podjechać na jakiś parking, gdzie już ktoś stoi takim autem.
Opowiedz i pokaż mu o co chodzi.
Niech wsiądzie do auta i poogląda.
Myślę że nie masz żadnych problemów.
Ja jak przesiadłem się z 12-letniego opla astry to też nieźle przeżywałem :)



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

ulla
20-03-12, 18:32
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM napisze jak sie coś wyjaśni.

TeeS1975
20-03-12, 20:15
Poza tym właczają sie co chwila wentylatory czasami nawet chwile po uruchomieniu silnika
a może to sprężarka klimatyzacji wyłącz klimę przycisk AC i zobacz :)

Echuu
21-03-12, 22:37
auto odpala, słychać rozrusznik ale ma bardzo niskie obroty, telepie całą karoserią i po 2-3 sekundach gaśnie - benzyna jest, nie świeci się check a po podpięciu do kompa nie sczytuje żadnych aktywnych błędów a w historii jest PT250A

ręce już rozkładam, dolałem benzyny poruszałem wtyczkami pod maską i skończyło się na tym że właśnie mi się w przedpokoju ładuje akumlator :|

wojtek1963
22-03-12, 07:19
U mnie było podobnie. Lawetą zabrano do ASO i okazało się, że jest woda w paliwie. Czyszczenie całego układu 1000 zł.

Echuu
22-03-12, 07:54
no, teraz jak wystygł to już w ogóle nie odpala, tylko kręci - błędów jak nie było tak nie ma :/

coś czuję, że będę musiał zadryndać do aso dzisiaj

wojtek1963
22-03-12, 16:23
U mnie było tak samo. Dojechałem na trzech cylindrach do garażu i później jak ostygł już nie zapalił. Napisz jak będziesz wiedział co się stało.

4gotten
10-04-12, 11:37
Dwie sprawy. Pierwsza to taka, że czasem po otwarciu szyby np. pobierając bilet parkingowy nie moge zamknąć okna. Szyba dojeżdża do pewnego momentu, nawet nie do końca i wraca. Druga sprawa tyczy się problemów z radiem. Ostatnie w czasie podróży miałem następujący z nim problem. Nagle zaczęło się samo włączać i wyłączać. Jednocześnie z głosników było słychać coś jakby głośne pyknięcie, trzask. Po kilkunastu minutach objawy przeszły same, ale obawiam się, że moga wrócić w najmniej spodziewanym momencie. Nigdy wczesniej nie miałem problemów z elektryka. Jeśli ktoś doświadczył podobnych problemów byłbym wdzięczny za wskazówki co może ewentulanie być przyczyną problemów z radiem i szybą.

bison
10-04-12, 11:48
Podobny problem z szyba mial moj znajomy. W prawdzie w innym aucie ale usterka sprowadzila sie do wymiany jakiegos przekaznika czy cos. Ogolnie niedroga sprawa i mysle ze tu jest podobnie. A co do radia to ciezko powiedziec. Byc moze masz ogolnie gdzies jakies male zwarcie i te rzeczy sa ze soba powiazane. W najgorszym razie wymiana radia za 200-300zl.

mariusz_k25
11-04-12, 10:51
Pierwsza to taka, że czasem po otwarciu szyby np. pobierając bilet parkingowy nie moge zamknąć okna. Szyba dojeżdża do pewnego momentu, nawet nie do końca i wraca.

Sprawdź czy uszczelka nie zawinęła się w szynie prowadzącej szybę, mogła się zawinąć nawet w części niewidocznej, jak odsuniesz całkiem szybę to zerknij na szynę to będziesz widział. Szyba a raczej czujnik przeciążeniowy czy cus takiego wykrywa zbyt duży opór w momencie zamykania szyby i aby nie spalić silnika rozłącza proces i otwiera ją. Spróbuj też lekko przesmarować uszczelki aby zmniejszyć opór. Możesz też spróbować pomóc szybie przy cyklu zamykania, podciągając ją do góry.

4gotten
11-04-12, 15:06
Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj sprawdzę.

VanDerAshen
16-04-12, 07:08
Problem jak w temacie. Konkretnie chodzi o fotel kierowcy. Podgrzewanie włącza się na Lo. Przycisk oczywiście wyłączony. Nie świeci dioda na przycisku. Problem występuje przy deszczowej pogodzie i odpuszcza ~ tygodniu jeżdżenia po suchym. Wygląda jakby zamakał przekaźnik. Obawiam się, że w ASO jak zwykle niczego nie wykryją bo akurat będzie sucho. Swoją drogą usterka absurdalna. Gdzie fizycznie są instalowane przekaźniki od ogrzewania foteli ? Jest możliwość, że dostaje się tam wilgoć ?

uniu1
16-04-12, 21:51
Wszystkie przekaźniki od grzania masz po fotelemi. Jest ich po 2 sztuki na fotel. Jeden odpowiada za słabe grzanie a drugi za mocne. Na twoim miejscu zacząłbym od przycisków bo to one dają sygnał przekaźnikom do włączenia grzania

pozdro

VanDerAshen
17-04-12, 05:54
Wszystkie przekaźniki od grzania masz po fotelemi. Jest ich po 2 sztuki na fotel. Jeden odpowiada za słabe grzanie a drugi za mocne. Na twoim miejscu zacząłbym od przycisków bo to one dają sygnał przekaźnikom do włączenia grzania
pozdro

Sprawę będzie musiało rozwiązać ASO bo auto jeszcze gwarancyjne. Co do przycisków: czy to nie tak, że gdyby wyłączini faktycznie załączały obwód to świeciłaby dioda ?
Nienawidzę usterek które występują "czasami". Nie sposób namówić serwis do naprawy ba zawsze w serwisie jest ok.

prz3mo
29-04-12, 21:13
Szybkie pytanie - da się coś zrobić z dźwiękiem otwieranych klamek drzwi przednich w 5d? Odgłos jaki towarzyszy naciśnięciu klamki przypomina otwarcie stodoły, obory itp. ;) W sensie trzeszczy, skrzypi czy coś takiego... :)

TeeS1975
30-04-12, 00:00
Spróbuj nasmarować np smarem silikonowym w spreju.

mariusz_k25
23-05-12, 21:13
Witam,
dzisiaj byłem w Honda Cichoński w Kielcach po łożyska i miły Pan sprzedawca zapytał mnie czy nie chcę sobie wymienić dźwigni recznego i sprężynki przy klapce wlewu paliwa, bo ciągle trwa akcja serwisowa i można to wymienić za darmo.Zapytałem grzecznie czy nie przeszkadza fakt że auto kupiłem w Niemczech i nie do końca jest sprawne? On na to że to nie ma znaczenia, że wymienią to co do nich należy a resztą nie będą się interesować. Jestem umówiony na wymianę na czerwiec:) ktoś może już to wymieniał????

Saawrel
23-05-12, 21:46
Ja miałem te wymiany. Rzeczywiście ręczny działa o wiele lepiej. z klapaka nie miałem nigdy problemów ale i tam wymienili.

TRAFO
24-05-12, 08:26
Witam,
dzisiaj byłem w Honda Cichoński w Kielcach po łożyska i miły Pan sprzedawca zapytał mnie czy nie chcę sobie wymienić dźwigni recznego i sprężynki przy klapce wlewu paliwa, bo ciągle trwa akcja serwisowa i można to wymienić za darmo.Zapytałem grzecznie czy nie przeszkadza fakt że auto kupiłem w Niemczech i nie do końca jest sprawne? On na to że to nie ma znaczenia, że wymienią to co do nich należy a resztą nie będą się interesować. Jestem umówiony na wymianę na czerwiec:) ktoś może już to wymieniał????

Ta akcja serwisowa to jakaś promocja? dotyczy tylko aut w okresie gwarancyjnym czy wszyscy mogą podjechać?



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

TeeS1975
24-05-12, 08:32
Raczej wszyscy, ale tyczy się to z tego co pamiętam aut przedliftowych.

Wind 323
24-05-12, 09:26
Czy to dotyczy tylko wersji 5 d czy także sedana???

mariusz_k25
24-05-12, 11:04
Wymiana dotyczy chyba tak jak pisze "tees1975". Ja mam bzyka z2006r. więc pogwarancyjny a Sprzedawca sam o akcji dowiedział się dopiero po wbiciu numeru VIN. Powiedział mi że akcja ma miejsce ze względu wadliwych części a okres trwania nie jest objęty żadną datą. Może się skączyć jutro albo za dwa lata. Jak będe wymieniał to dopytam(jak nie zapomnę:)) czy sedany też się kwalifikują.

Ordi
24-05-12, 12:55
a o co chodzi z ręcznym? Bo mój nie ma co ukrywać ale działa kichowato... :-/ Po zmianie jest lepiej...?

Echuu
24-05-12, 15:09
a o co chodzi z ręcznym? Bo mój nie ma co ukrywać ale działa kichowato... :-/ Po zmianie jest lepiej...?

ja zmieniałem na własną rękę i teraz wajcha chodzi dużo lżej


w sumie to zastanawiam się czy nie zamienić jej znów na tą połamaną i nie zapisać się na tą akcję serwisową

Lucas.FK2
24-05-12, 17:19
w sumie to zastanawiam się czy nie zamienić jej znów na tą połamaną i nie zapisać się na tą akcję serwisową
Cfaniak :p

Saawrel
24-05-12, 17:44
[QUOTE=Ordi;1661098]a o co chodzi z ręcznym? Bo mój nie ma co ukrywać ale działa kichowato... :-/Wystarczy podjechać do nich i spytać czy samochód podleg jakims akcją naprawczym, podać VIN a oni sami wszystko zrobią za dar ;):D:D

Ordi
24-05-12, 18:24
niby proste, ale do najbliższego salonu Hondy mam teraz 100km w jedną stronę więc nie bardzo mam czas i chęci jechać tylko po to aby się przejechać...

Saawrel
24-05-12, 23:23
zawsze możesz zadzwonić do nich, jak serwis jest spoko tak jak mój, to Ci powiedzą wszystko przez telefon czy podlega czy nie i się ewentualnie umówisz na naprawę od razu:)

Echuu
25-05-12, 21:04
zadzwoniłem i pan mi powiedział że 'moje auto nie podlega żadnej akcji serwisowej' - zadzwonię jeszcze gdzie indziej aby się upewnić

Alix
27-05-12, 00:29
Hmm no nie wiem ja w moim poliftowym (więc niby po poprawkach ręcznego) nie mam na co narzekać. Wręcz przeciwnie, w żadnym aucie którym dotychczas jeździłem ręczny nie był tak sprawny (może poza hydrauliką w driftowozie :rolleyes: ). Tylne koła dają się zblokować kiedy się chce, mniam. Chyba nawet tego nadużywam skoro musiałem wymieniać tylne tarcze i klocki już po 35 tys. :(

Także warto przycisnąć ASO żeby doprowadziło te kichowate rękawy do porządku, ech.

MączeK
13-06-12, 14:00
Panowie przeczytalem sobie caly watek i tak sobie mysle teraz CIVIC VIII czy ACCORD VII?

siemaR
13-06-12, 14:11
Panowie przeczytalem sobie caly watek i tak sobie mysle teraz CIVIC VIII czy ACCORD VII?
Niewiele Twoje pytanie ma wspólnego z tym tematem, gdzieś był podobny. Jak już jest OT to miałem podobny dylemat - i zależy jak i gdzie użytkujesz auto i czego oczekujesz - głownie miasto, sporadycznie trasa bierz civic-a, więcej trasa, mniej miasto bierz Accorda.

Ordi
13-06-12, 15:20
Ja bym patrzył inaczej - masz rodzinę to bierz accorda - ma większy bagażnik. Nie masz rodziny to weź civica :)

MączeK
13-06-12, 16:21
Ja nie muszę na to patrzeć bardziej chodzi mi o jakość wykonania i ogólny komfort bo potrzebuje dupowozu.

siemaR
13-06-12, 16:54
Ja nie muszę na to patrzeć bardziej chodzi mi o jakość wykonania i ogólny komfort bo potrzebuje dupowozu.
Accord pod względem wykonania i komfortu będzie lepszy - jeśli to jest głównym kryterium wyboru to bierz accorda. W zasadzie to kwestia indywidualnych potrzeb i oczekiwań - civic i accord to dwa różne samochody - zależy do czego głównie ma służyć.
Wracając do tematu, większość została już wcześniej wymieniona, mnie denerwuje mega delikatny lakier i mało odporne na zarysowania plastiki, komputer przekłamujący średnie spalanie ok 0.5 - 0.6 L

prz3mo
14-06-12, 22:34
Ja bym patrzył inaczej - masz rodzinę to bierz accorda - ma większy bagażnik. Nie masz rodziny to weź civica :)

I tu ciekawostka - Civic 5d ma większy bagażnik niż Accord (model 2003) :) Ostatnio sprawdzałem litraż, Civic ma większy.

Ordi
14-06-12, 23:56
aaa to sorry! W takim razie bierz civica :p

Btw.
A propos bagażnika:
Civic na serio ma mega duży bagażnik (jak na swoją klasę) a jego plusem jest dodatkowa powierzchnia pod 'podłogą' (miejsce koła zapasowego).
Ostatnio jechałem z żonką i dzieckiem na długi weekend - wsadziliśmy we wnękę po kole wózek + jakieś graty i do bagażnika resztę gratów (a nie było tego mało!!!). Wszystko zmieściło się elegancko do bagażnika! Za to jak kumpel jechał swoim Audi A4 kombi też z żoną i dzieckiem to mówił, że ledwo się zapakowali do samochodu - a mieli mniej wiecej tyle rzeczy co my :rolleyes:
Poza tym też jak jechałem 2 lata temu na wakacje na Chorwacje (4 "dorosłe" :p osoby w aucie) to pomimo tego, ze wzieliśmy nawet z sobą żarcie to wszystko zmieściło się do bagażnika! A jak wiadomo dziewczyny (2szt takowych) mało rzeczy nie biorą :p

Adam79
14-06-12, 23:59
Bierz Accorda przynajmniej 100% Japonia.

Lucas.FK2
16-06-12, 13:18
Ordi- jak dla Ciebie diesel w sam raz. Przynajmniej się nie męczyles jazdą z obciązeniem

Echuu
17-06-12, 01:20
Ordi- jak dla Ciebie diesel w sam raz. Przynajmniej się nie męczyles jazdą z obciązeniem

w 1.8 nie spotkałem się jeszcze z czymś takim jak jazda z obciążeniem

kucyk
31-08-12, 11:50
Nie moge znalezc tego tematu, ale ktos kiedys pisal o problemach z uruchomieniem auta, tzn po uruchomieniu nie wchodzilo na obroty, gaslo, albo mimo tego, ze aku krecil to auto w ogole nie odpalalo albo odpalalo po 5 sekundach krecenia.
Napisalem, ze u mnie po wymianie akumulatora ten problem minal. To bylo jakies 2 tygodnie po wymianie. Teraz od tego momentu uplynal juz chyba rok i nie mialem ani razu takiej akcji, a wczesniej zdarzaly sie notorycznie. Wiec jak masz problem z rozruchem, a jezdzisz na oryginalnym aku to wymien go jak najszybciej :)

Artur S.
31-08-12, 21:24
Wiec jak masz problem z rozruchem, a jezdzisz na oryginalnym aku to wymien go jak najszybciej :)
....tym bardziej że honda robi teraz jakąś akcję trwającą od 1.09 do 31.10 polegającą na darmowym sprawdzeniu stanu technicznego auta (wiadomo o co chodzi, ale doesn't matter) i dodatkowo w tymże terminie są rabaty do 30% m.in. na aku.
Dla formalności: nie jestem związany w jakikolwiek sposób z firmą HP, po prostu dostałem od nich maila z powyższą informacją :) Swoją drogą - może przydałby się osobny wątek o promocjach w hondzie...?
Pzdr - Artur S.

RafalGo
04-09-12, 23:23
Witam
Czy ktos juz znalazl jakies solidne rozwiazanie na drrzenie silnika na niskich obrotach kiedy mamy zalaczona klime ?
Mechanik twierdzi ze nie mozna se tak podniesc obrotow bo to komputer steruje, aso chyb kiedys robilo reset komputera ale zaraz wracalo. Jedyne co wydaje sie dzialac to trzymanie oleju silnikowego na maksymalnym dopuszczalnym poziomie, jednak wtedy jakos go po 2 miesiacach szybko ubywa i znow trzeba by dolewac. Obroty mam kolo 600 co jest bardzo niskie, tak na 700 juz tego efektu z klima nie ma.

TeeS1975
08-09-12, 09:40
obrotu powinny być coś koło 750 rpm

RafalGo
08-09-12, 22:32
obrotu powinny być coś koło 750 rpm
No wlasnie, tylko jak je podniesc, jakies rady ?

tomag
14-09-12, 11:35
Czy miał ktoś problem z piskami, które słychać podczas pokonywania nierówności.
Piski słychać gdzieś w okolicy łączenia przedniej szyby z deską lub z deski.
Może ktoś wie jak pozbyć się tych pisków ??

Paluch_tcw
14-09-12, 12:05
Może to być plastikowe podszybie - demontaż czyszczenie (ewentualne podklejenie cienką gąbką lub filcem) i montaż.

tomag
14-09-12, 15:52
Może to być plastikowe podszybie - demontaż czyszczenie
czy trzeba wycinać szybę, żeby się do tego dostać ?

freak502
14-09-12, 17:38
czy trzeba wycinać szybę, żeby się do tego dostać ?

Nie trzeba. Jest tylko kilka spinek do wyjęcia- ramiona wycieraczek też zostają na swoim miejscu.

goliathus
30-10-12, 10:27
Witam.
Wczoraj z rana podczas wyjazdu do pracy podczas uruchomienia silnika zapaliła się kontrolka od ABS a na tym głównym wyświetlaczu wyświetliło się - "Check system". Coś chyba jeszcze pisało, ale nie zdążyłem sprawdzić, bo po 1-1,5 sec zniknęło.
Mam się martwić i szykować kolejne pieniądze na coś?

Ordi
30-10-12, 10:50
Pewnie wyskoczył ci błąd ABS i kontroli trakcji VSA... Czasem coś się 'przywiesi' i taki błąd lubi wyskoczyć raz na ruski rok :) Narazie bym to olał. Jak zacznie ciągle wywalać ten błąd to wtedy bym się martwił. Temat był chyba gdzieś na forum poruszany - kilka osób miało podobną sytuację. czasem wyświetliło się to raz a potem już nigdy więcej... Olej narazie :)

goliathus
30-10-12, 11:01
Ok, dzięki za odpowiedź :) Swoją drogą odnośnie Twojego postu przypomniało mi się:
Blondynka dzwoni do warsztatu samochodowego:
- Coś mi spod auta kapie, takie ciemne, gęste...
Mechanik:
- To olej.
Blondynka:
- OK. Olewam...

W takim razie i ja póki co olewam :)

tommygunsnk
30-10-12, 17:37
Witam.
Wczoraj z rana podczas wyjazdu do pracy podczas uruchomienia silnika zapaliła się kontrolka od ABS a na tym głównym wyświetlaczu wyświetliło się - "Check system". Coś chyba jeszcze pisało, ale nie zdążyłem sprawdzić, bo po 1-1,5 sec zniknęło.
Mam się martwić i szykować kolejne pieniądze na coś?

Ja mialem to samo rok temu występowało jak była temperatura niższa tj od 0 st. w dół :) Po wymianie akumulatora problemu brak.

goliathus
31-10-12, 11:39
Dzisiaj było to samo. Akumulator i świece wymieniałem około 2-3 msc temu...

uniu1
31-10-12, 21:58
Podczas odpalania auta kiedy kręci rozrusznik napięcie na akumulatorze spada do zbyt niskiego poziomu i dlatego komp pokładowy wywala inforamcje Check System - dosłownie w chwili pracy rozrusznika. Rozwiązaniem problemu jest podładowanie aku lub wymiana na taki który ma większy prąd rozruchowy.

Najlepiej podczas odpalania niech druga osoba sprawdzi miernikiem do ilu voltów spadnie napięcie aku

TeeS1975
01-11-12, 19:28
goliathus a jaki masz silnik ? jeżeli to diesel to raczej jest tak jak pisze Uniu

goliathus
05-11-12, 08:21
@uniu1
Jak sprawdzę miernikiem to dam znać co i jak.
@tees1975
Silnik 1.8

Wczoraj przy 3-4 stopniach, też stało się dokładnie to samo. Niby nie przeszkadza, ale sama świadomość tego, że występuje mnie trochę irytuje. Chyba, że może to prowadzić do jakichś większych niespodzianek?

bibi
05-11-12, 09:40
@uniu1
Jak sprawdzę miernikiem to dam znać co i jak.
@tees1975
Silnik 1.8

Wczoraj przy 3-4 stopniach, też stało się dokładnie to samo. Niby nie przeszkadza, ale sama świadomość tego, że występuje mnie trochę irytuje. Chyba, że może to prowadzić do jakichś większych niespodzianek?

Nie chciało mi się cofać dalej jak 2 strony wątku ale mam pytanie czy sprawdzałeś rozrusznik. Być może to przyczyna zużytych szczotek. Rozrusznik uwala aku.

goliathus
05-11-12, 12:36
Rozrusznika nie sprawdzałem. W sumie nawet nie wiem jak, tak więc jak mogę to sprawdzić? Czy muszę podjechać do mechanika?

bibi
05-11-12, 16:04
Rozrusznika nie sprawdzałem. W sumie nawet nie wiem jak, tak więc jak mogę to sprawdzić? Czy muszę podjechać do mechanika?

Do mechaniora. Czeka cię prawdopodobnie wymiana szczotek i problem ustąpi.

goliathus
06-11-12, 07:18
Ok podjadę na tygodniu i to załatwię. Może to nie ma związku, ale czemu się świeci kontrolka ABSu podczas tego checka? Dzisiaj było to samo (6 stopni C) i świeciło się dobre 3-4sec.

Edit
Dzwoniłem w sprawie wymiany szczotek, 200zł + części. Zanim to będe robił, chciałbym się upewnić, że to na pewno szczotki. Istnieje jakiś sposób?

Druga sprawa, w Hondzie za podpięcie 120zł o ile na tym się skończy, chyba że będe zamawiał jakieś części, a znając ich to na pewno będę. Pytanie, czy takie podpięcie zawsze pokazuje na 100% co dolega?

zabagz
27-03-13, 14:51
Witam, czy stuki w przednim zawieszeniu a raczej z okolic przekładni kierowniczej to normalne w tych modelach. Jest to dość słyszalne przy powolnej jeździe na kostce brukowej lub niewielkich nierównościach. Auto ma przejechane 24tys. ASO wymieniło już przekładnię kierowniczą, przez tydzień było trochę lepiej teraz znów się nasiliło.

TENCIO
01-04-13, 16:12
juz kiedys pisalem, ale wracam do tematu, bo moze ktos ma ten sam problem? civic 1.8 2011 rok, ...wariuje ogrzewanie, a mianowicie ustawione na np 25'c pracuje, pracuj i....nagle zaczyna wiac zimnym. dwa rozne aso twierdza ze z autem jest wszystko ok, bo po podpieciu do kompa nie wyskakuja zadne bledy! nadmienie, ze zlosliwosc jest taka, ze na jazdach testowych z mechanikiem w srodku, problem sie nie ujawnil ani razu

Ordi
01-04-13, 16:56
a jak ma się temperatura zewnętrzna na wyświetlaczu? Wadą były padające czujniki temp. zewnętrznej i wtedy np. zamiast -5'C pokazuje 30'C na dworze. Sprawdź następnym razem jak zacznie z nawiewu wiać chłodem czy to nie ten problem.
Inna sprawa znana też na civinfo - coś jest z tym ogrzewaniem lekko nie tak bo po ustawieniu jakiejś temp. (głównie 23'C) po około 45min zaczyna wiać chłodniejszym powietrzem. Po prostu ten typ tak ma

Teozord
30-04-13, 11:01
Witam

Od dość krótkiego czasu jestem posiadaczem Hondy Civic VIII 5d 1.8 (140) z 2007 w wersji Sport.
Po pewnym czasie użytkowania, w miarę przyzwyczajania się do auta nie dają mi spokoju dwa problemy.

1. Problem związany chyba ze sprzęgłem.
Mianowicie po rozgrzaniu się auta, podczas wrzucania 1 lub 2 biegu ( w tym redukcja z 3), w momencie puszczania sprzęgła, na koniec jego puszczania samochód wchodzi w wibracje. Jak auto jest mało rozgrzane to mam wrażenie, że to tylko takie nic nieznaczące drgania, natomiast po rozgrzaniu potrafiło nieźle nim zatelepać. Takie wrażenie jakby się jechało po jakiejś tarce, a droga równa. Występuje to tylko w końcowej fazie puszczania sprzęgła.

2. Problem dotyczy stukania ( w stylu odgłosów obijającego się wiszącego kabla przy bujaniu auta).
Stukanie pojawia się w okolicach środek -prawa strona przedniego zawieszenia auta i to nawet na bardzo małych płynnych nierównościach. To takie pukanie , jakby coś gdzieś co chwilę się jednorazowo odbijało. Być może coś z amortyzatorem, ale miesiąc temu na stacji diagnostycznej przednie miały 80%. A może to jakaś poduszka, czy skrzyni czy silnika...

Nie wiem nie znam się, ale troszkę mnie to przeraża, bo nie chciałbym się znowu wbijać w mega koszty zaraz po kupieniu auta ,a nie znam się na tyle aby samemu dojść do sedna sprawy i rozwiązać problem.

Proszę, być może Ktoś miał podobny problem i jest w stanie coś zasugerować.
Umówiony jestem w ASO akurat na przegląd przy 100 tys., być może znajdą przyczynę ale boję się tam jak mi zaczną wynajdywać problemy to pewnie pójdę z torbami.

Pozdrawiam.
Piotr

Camaro
30-04-13, 11:32
Co do stuków, to szukanie nie boli - jest kilka wątków na ten temat. Dobrze też byłoby się przywitać najpierw :p
Z ciekawości - auto z PL czy zagraniczne? Sprawdzałeś je w ASO?

Teozord
30-04-13, 11:41
Hej no szukam i szukam i wiem, że nie boli ! Ale te opisywane problemy jakoś nie pasują do mojej sytuacji.

Co do stukania to znalazłem jeden wątek, ale został on bardziej wyśmiany niż rozwiązany. Moje stuki przypominają trochę jakby obijanie się wiszącego kabla, gdy samochodem buja na płynnych nie równościach, dochodzi to jakby z dołu środkowej-prawej części przedniego zawieszenia.

Auto kupiłem od 1 właściciela z Polski. Sprawdzałem tylko na stacji diagnostycznej, na wydruku mam że amorki przód 80 i 81% więc w sumie nówki. Z tyłu po 63 65. Hamulce dobre. Co do kupna długo szukałem auta niemalowanego. Takie właśnie kupiłem - ASO odpuściłem bo od ręki by mi nie sprawdzili w Warszawie.

140KM
30-04-13, 13:00
Co do stukania to znalazłem jeden wątek, ale został on bardziej wyśmiany niż rozwiązany. Moje stuki przypominają trochę jakby obijanie się wiszącego kabla, gdy samochodem buja na płynnych nie równościach, dochodzi to jakby z dołu środkowej-prawej części przedniego zawieszenia.

tropem może być guma stabilizatora

wkrótce wybieram się na wymianę tych gum w moim cifie - u mnie jest podobny odgłos głuchego pukania nawet na małych nierównościach - sprawdź czy odgłos dobiega w jeździe na skręconych kołach - jeśli nie puka w zakręcie to może to być guma stabilizatora - ale bez sprawdzenia od spodu się nie obejdzie

potraktuj to tylko jako podpowiedź a nie zapewnienie

Teozord
30-04-13, 13:10
Dzięki za podpowiedź.
Stuka także przy jeździe na wprost.

140KM
30-04-13, 13:12
stuka jak jedziesz prosto - wiadomo ( u mnie też :)

sprawdź czy stuka w zakręcie ( raczej nie powinno ) jeśli to TA guma

za tydzień jestem umówiony na wymianę gum stabilizatora - mam nadzieję ,że pozbędę się tym "puków"

mt1986
11-05-13, 16:10
Witam serdecznie,

dzisiaj w południe pojawił się problem z Hondą. Podszedłem do auta i jak zwykle chciałem ją otworzyć pilotem. Niestety centralny zamek nie zadziałał i nie otworzył drzwi. Na pilocie zapaliła się czerwona dioda. Pomyślałem, że to problem z baterią, więc ją wymieniłem na nową. Niestety wymiana baterii nie pomogła i w dalszym ciągu nie mogę dostać się do środka auta.

Nie chcę próbować dostać się do auta przez przekręcenie kluczyka w drzwiach, bo włączy się alarm, a nie mam kluczyka od niego, żeby go wyłączyć. Nie mam też kluczyka zapasowego.

Jak w tej sytuacji dostać się do środka auta? Czy ewentualnie istnieje jakiś sposób na wyłączenie alarmu, nie posiadając kluczyka od niego?

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Jeśli założyłem temat w niewłaściwym dziale to proszę moderatorów o jego przeniesienie w odpowiednie miejsce.

arturek79
11-05-13, 18:47
Spróbuj nacisnąć klamkę w tylnej klapie a potem otworzyć pilotem w kluczyku, a poza tym otwierając auto z kluczyka rozbrajasz automatycznie alarm.

TRAFO
11-05-13, 19:24
Jeżeli masz seryjny alarm to możesz otworzyć drzwi kluczykiem i alarm się nie włączy. Tak jest u mnie 1.8 5D Sport z 2006. Auto odpalisz bez problemu.
Jeżeli masz dokładany alarm (jak w wer. Comfort) to zadzwoń do serwisu i zapytaj gdzie jest ukryty przycisk do włączania trybu serwisowego, albo jeżeli ten przycisk nie jest ukryty, to jaki jest kod do wklikania tym przyciskiem.

lancet67
12-05-13, 10:15
Miałem to samo. Z pilota nie otwierały się drzwi kierowcy, pozostałe się otwierały i alarm wył. Moi mechanicy ustalili, że zacina się siłownik drzwi kierowcy, a alarm ma tylko tutaj czujnik otwartych drzwi. Po przesmarowaniu mechanizmu wszystko gra.
Jak by się dalej zacinał to: otwieram drzwi pilotem lub kluczykiem, otwieram drzwi pasażera i od środka otwieram drzwi kierowcy (dzyndzlem w drzwiach) i alarm przestaje wyć.

F1le
12-05-13, 10:58
Spróbuj nacisnąć klamkę w tylnej klapie a potem otworzyć pilotem w kluczyku, a poza tym otwierając auto z kluczyka rozbrajasz automatycznie alarm.

W moim aucie skończyło to się prawie sprawą w sądzie i wymianą auta na nowe, bo serwis nie potrafił sobie dać z tym rady. W końcu im się udało - musieli wymienić cały układ immobilizera łącznie z kluczykami.

Sposób jest taki, że trzymając klamkę bagażnika tylnej klapy naciskamy w tym samym czasie guzik otwarcia drzwi na pilocie - o ile to jest właśnie przyczyna.

prz3mo
12-05-13, 11:05
Sposób jest taki, że trzymając klamkę bagażnika tylnej klapy naciskamy w tym samym czasie guzik otwarcia drzwi na pilocie - o ile to jest właśnie przyczyna.

Nie trzeba jednocześnie. Najpierw można wcisnąć klamkę w klapie, puścić, a następnie guzik otwierania w pilocie. Też się otworzy.

filipfm
12-05-13, 19:35
Jak kupowałem UFO to goscie w serwisie po zrobieniu przeglądu przedsprzedażowego wspominali, że jakbym się zdecydował na kupno i zdarzyła się sytuacja, że nie mogę otworzyć z pliota, to jest sposób z klapą bagażnika chociaż nie pamiętam już dokładnie procedury :)
Tak myślę, że skoro o tym wspominali, to nie jest to przypadek sporadyczny

mt1986
17-05-13, 20:52
Dzięki za wszystkie rady!

Przyczyna okazała się jednak bardzo przyziemna - padł akumulator. Oryginał po niecałych 7 latach.To był FB Hi Dash 46B24L(S)-MF.

W tej sytuacji muszę kupić nowy. Stąd moje pytanie: jaki akumulator kupić? Ile Ah i napięcia ładowania akumulatora przez alternator? Polecacie może jakiś konkretny model akumulatora?

Z góry dzięki za pomoc!

mt1986
20-05-13, 22:07
Nowy akumulator kupiony, jednak problemów z Hondą ciąg dalszy :/

Prąd jest, ale auto nie chce odpalić. Po włożeniu kluczyka (jedynego) do stacyjki i przekręceniu na ZAPŁON (II) zaczyna migać kontrolka immobilaisera (zielony kluczyk). W instrukcji obsługi jest napisane, żeby spróbować kilka razy włożyć i wyłożyć kluczyk, żeby załapał, jednak w moim przypadku nic to nie działa.

Domyślam się, że kluczyk się rozkodował. Ale co mogło być tego przyczyną? Całkowity brak prądu przez niecałe 2 tygodnie?

Co muszę teraz zrobić? Udać się do ASO, żeby mi go zaprogramowali? Ile taka usługa mniej-więcej kosztuje w ASO? I co najważniejsze dla mnie - czy do ASO muszę udać się z autem czy można zaprogramować kluczyk bez jego "udziału"? Jeśli z autem to pozostaje mi chyba tylko laweta :/

Z góry dzięki za wszelkie rady i pomoc!

hondapg
20-05-13, 22:29
Chyba jednak bedziesz musial jechac do ASO aby ci kluczyk zaprogramowali. Czasami to nie wina samego klucza ale komputera. W przypadku samochodow koncernu PSA bylo rozladowanie sie baterii w kompie, co powodowalo gubienie kodow- rozwiazaniem tego problemu byla wymiana na nowa (naprawa okolo 20 zl.)

wydma8
21-05-13, 20:30
Macie problemy w swoich 8 gen z cykajacymi przednimi szybami??

Dobi
22-05-13, 09:32
U mnie przednie szyby bez problemów. Jak już to podszybie sobie od czasu do czasu skrzypi.

wydma8
22-05-13, 09:58
U mnie przy otwartej szybie od strony kierowcy, szyba na nierównościach cyka, coś tak jakby w środku uderza o szybę...:)

prz3mo
22-05-13, 12:05
U mnie z kolei od jakiegoś czasu słychać "świerszcze" gdzieś w okolicach tych uchwytów do trzymania, nad szybami przednimi... Dziwne...

ga_cex
22-05-13, 13:28
A mi piszczy jak szybę opuszczam, pewnie syfu naszło, od czego zacząć rozkręcanie ? moze było już w jakimś temacie ?

140KM
22-05-13, 14:14
od czego zacząć rozkręcanie

... od butelki browara :)

ga_cex
22-05-13, 15:13
... od butelki browara :)

To bankowo :D - a skrzyneczka w pogotowiu.:cool:

TRAFO
22-05-13, 18:20
U mnie z kolei od jakiegoś czasu słychać "świerszcze" gdzieś w okolicach tych uchwytów do trzymania, nad szybami przednimi... Dziwne...

U mnie też tak było, jak miałem kabel do anteny CB puszczony przez przednie drzwi. Odkąd antenę wyciągam z bagażnika świerszcze padły :)

prz3mo
23-05-13, 10:34
U mnie też tak było, jak miałem kabel do anteny CB puszczony przez przednie drzwi. Odkąd antenę wyciągam z bagażnika świerszcze padły :)

Nie mam tam puszczonych kabli od CB, bo nie mam CB :)

TRAFO
23-05-13, 15:29
To zostają niedolegające uszczelki albo przedmuchy przez drzwi. Robiłeś coś kiedyś przy drzwiach? nie masz w którychś rozdartej folii?

prz3mo
23-05-13, 21:57
To zostają niedolegające uszczelki albo przedmuchy przez drzwi. Robiłeś coś kiedyś przy drzwiach? nie masz w którychś rozdartej folii?

To bardziej słychać przy dachu, tam centralnie koło tych rączek, aniżeli od drzwi....

Teozord
24-05-13, 11:56
Stuków już brak, do wymiany był łącznik stabilizatora. Jeżeli chodzi o sprzęgło, to sytuacja nie jest rozwiązana. Co prawda już dawno nie było tego typu drgań. Pojawiają się sporadycznie po bardziej energicznej jeździe. Ogólnie odczuwam jakiś spadek mocy na 1 czy 2 biegu ale moze to kwestia przyzwyczajenia...

łosiek
25-01-17, 12:01
mam problem z włączeniem świateł postojowych na odpalonym silniku, mianowicie po przekręceniu manetki przygasa całe oświetlenie i z okolic kompa dochodzi dźwięk "bzykania". Na zgaszonym silniku jest ok, nic się nie dzieje. Dodam tylko, że w ostatnim czasie przy elektryce/elektronice nie robiłem nic co mogłoby wpłynąć na tą usterkę. Jedyne co to wyciągnąłem radio, ale sprawdzałem czy żaden przewód nie robi zwarcia.
Podpowiedziano mi, że może to być przekaźnik świateł, jakieś porady? Może ktoś się spotkał z takim problemem
Auto: Honda Civic 2007r