Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
doładowanie będzie zależne od pasowego jakie założysz i stanu kompresora, w B seriach ZALECAM zablokowanie elektsorzpęgła bo z czasem zacznie ci się ślizgać w górnej partii obrotów .
W b18c4 250 winno byc, zazwyczaj wychodzi właśnie 250-270 HP.
Pytanie czy wtryski 370 Ci wystarcza... chyba będą na styk coś myślę, aczkolwiek masz pompę paliwa i zawsze można podbić Ciśnienie . Sprzęgło też zostanie zabite pewnie przez moment obrotowy.
Kamil_Taki
24-02-16, 11:50
Wszystko wyjdzie w praniu w miarę postępów dam znać jak to wszystko wyjdzie. Silnik kupilem juz z takim sprzęgłem szkoda mi bylo go ściągać skończy się to nic mam zapasowe exedy. Z tym pasowym temat się powtarzał kilka razy w temacie i tyle się tego naczytalem ze jednym na seryjnym B18C4 pompowało 0.5 bara a innym przy takim samym zestawieniu biło 0.3 bara wiec w końcu co mam zmieniać na to od B20? (Chyba, jak źle to mnie popraw) czy zostawić to koło pasowe?
Wtryski nie mniejsze niż 440, reszta wydaje się mieć sens.
b20 jest największym kołem i na nim wychodzi najwyższe doładowanie
sprzęgło i tak i tak będziesz musiał wymieniać więc zrobiłbym to od razu za jedną robota. Ono Ci się nie skończy tylko będzie się ślizgać ;) a tak zawsze możesz jeszcze je sprzedać jako używkę za jakiś grosz
Kamil_Taki
24-02-16, 17:12
Dobra okej to będzie trzeba szukać nowych wtrysków sądzę że te wtryski będą idealne do D serii z kompresorem wiec będę mial na zbyciu i to chyba aż 7 szt. Dobra sprzęgło, wtyczki ale nadal nie wiem ile kompresor wydmucha na seryjnym kole jeśli uzyskam 0.5 bara w zupełności mnie to zadowoli. Wiec mniej więcej ile seria pasowe uzyskam mówiąc ze uszczelnienie będzie okej jak i silnik oraz kompresor.
@EDIT.
Co do sprzęgła na razie zostawię plan mam taki aby sprawdzić jak s9b będzie pracować z kompresorem jedno jest pewne przy serii ta skrzynia to porażka ale przy dodatkowym 70km jak to będzie chodzić hym... jeśli nadal będę zawiedziony skrzynia zostanie rozebrana i poleci hybryda s9b + y21 i wtedy od razu sprzęgło exedy stage 2.
wiem kto ma wtryski 560 (więc będziesz miał z zapasem) wyczyszczane itp
od ręki 400 zł do zabrania ;)
a kompresor ile nadmucha dowiesz sie dopiero jak go założysz ...
Witam! Mam pytanko co do mierzenia szczeliny między rotorami. Jak to dokładnie zmierzyć i w których miejscach. Z tego co przeczytałem to szczelina powinna być 0.2 mm.
Pytam ponieważ wysłałem go do obrócenia z całym teflonem na rotorach, a po obróceniu przyszedł mi z obdartymi rotorami od strony koła napędowego. Wygląda to tak jakby sam teflon obdarło, a rotor jest nieruszony. Jeszcze jakieś kawałki tego teflonu znalazłem w środku kompresora. Jest jakiś patent jak to naprawić?? Bo wydaje mi się, że jak tak zostanie to cały teflon z rotorów oderwie się. Czy to będzie miało duży wpływ na pompowanie kompresora?
Na każdym z rotorów teraz brakuje około 1 do 2 cm teflonu od strony napędu.
Wcisnij szczelinomierz miedzy rotory i sprawdz jaki wchodzi. Ja przerabialem 4 eatony m62, pierwszy poszedl w kibel ostatecznie ale na nim sie nauczylem ze nie jest to takie proste. Ja w m62 mialem szczeline 0.2mm ze strony ciagnacej i pchajacej lopatki rotora w kazdym z nich. Stosowalem zasade ze za nim rozebralem to najpierw wszystko mierzylem i oznaczalem. Kiedys przema mi napisal ze brak teflonu na rotorach to okolo 0,05 bara mniej, ja tego nie potwierdzilem.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Rotory najłatwiej składa się na kartki papieru wciśnięte między łopaty i była już o tym mowa wcześniej. Nawet oznaczone przy kołach zębatych nie zawsze chcą złożyć się dobrze. Nie mam jakiegoś mega doświadczenia, ale wystarczy złożyć jeden kompresor, żeby wyłapać co łatwe, a co trudne. To jest z tych trudniejszych czynności.
Zapraszam do tematu CRV Supercharged
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?253864-CRV-SUPERCHARGED-%28RD1-128KM-98r%29
Proszę o podpowiedź czy stock uciągnie Eatona M62(chodzi mi o sprzęgło żebym mógł odłączyć kompresor gdy jeżdże na LPG)
po remoncie silnik ma 134KM i 158Nm, chodzi mi o poprawę dołu i troche lepsze przyspieszanie (tak co by nie musieć redukować na 3 a wyprzedać na 4), generalnie jak jadę w trasie to robie slalom przy wyprzedzaniu i kucy mi troche brakuje do bezpiecznego wyprzedzania.
200KM i 200-220Nm by było spoko.
Budżet 3-4tys. przewidywałem ale to jest temat który poczeka do zimy więc nawet 6tysi może być (nie chce uturbiać bo to daily car którym jeździ też żonka więc dlatego rozłączany eaton m62).
Wcześniej miałem VI gen civica MB4, tą CRVką jeździ sie praktycznie tak samo, plus jeszcze po plaży daje radę i jest przestronniejsza... brakuje mi jednak MOCY I MOMENTU,
Dlaczego CRV LPG + kompresor (bo chce mocy na życzenie, a robie sporo kilometrów... instalacja LPG zwraca mi sie po pół roku czyli sporo kasy wyjeżdżam) potrzebuje napędu 4x4 do dojazdu do pasieki więc CRV I gen. jest dla mnie idealna TYLKO TA MOC :/
Ratujcie mnie :D
ogólnie gdybyś poszukał na forum to znalazł byś odpowiedzi na swoje pytanie ;)
- czy seryjne sprzęgło da rade z momentem z m62... możesz mieć problem
- jak celujesz w 200 hp to od razu zalecam odwrócić kompresor ( zanim zapytasz poczytaj bo temat co pięć stron omawiany )
plan na przyszłą zimę a Ty już drążysz temat :D ? wielu takich było... masz kaes? działają, bo ją wydasz... !
kase na ten projekt to ja bede miał po sezonie letnim, teraz wydaje to co mam na remonty pomieszczeń pszczelarskich przed sezonem letnim. Jak widzisz pytam o niektóre rzeczy teraz bo np. będę wymieniał sprzęgło, bo np. chce wyrwać w dobrej cenie jakieś graty które będę potrzebował. przejrzałem już ponad 50 stron postów ale civic to nie crv'ka.
Panowie, macie jakieś foto jak wygląda kompresor w D lub B-serii z zastosowaną OEM puszką dolotu?
przejrzałem już ponad 50 stron postów ale civic to nie crv'ka.
co Ty nie powiesz... zależy tylko od tego ile masz miejsca miedzy blokiem a pasem przednim. Dolot i tak każdy spawa indywidualnie, łapę kompresora , jedni przerabiają kol. wydechowy inni nie więc nikt Ci dokładnie nie napisze jak masz to zrobić. Możemy pomoc Ci w skompletowaniu "odpowiednich" gratów doradzając lub przeciwnie... ale reszta to indywidualne podejście.
Bardziej chodzi mi o taką wiedzę merytoryczną typu czy mój typ silnika jest w miare mocny na takie przeróbki, tutaj przerabiacie 1.4-1.6 mój ma 2litry więc trochę różnica jest między 1.4 a 2.0 robi sie 200km. Czy ktoś u was na tym forum w tym temacie poruszał wątek CRV ? bardziej mnie interesuje taka wiedza merytoryczna a nie poradnik DIY. bo i tak crvki w necie są uturbione lub kompresowane ale jacksonem. a mnie jedynie interesuje zwiększenie mocy poprzez kompresor który działa na żądanie (pstryczek w kokpicie).
Z tego co już sie dowiedziałem to na 90% będzie to Eaton M62 (ze sprzęgłem),
nie wiem czy wtryski muszę wymienić,
czy wylot i dolot poprzerabiać by przesunąć moment w stronę dołu czy się na razie obejdzie ( i moje np. 200KM i 230 Nm są w zasięgu przy doprężeniu 0.5.-0.6 Bara) powyżej już chyba odprężacie silniki z tego co czytałem
czy komputer musze zmienić czy trzeba tylko go zmapować
czy są tutaj na forum użytkownicy którzy potrafiliby mi ją zmapować
jednym słowem tak wiele pytań tak mało odpowiedzi stricte CRV :P
wiecie nawet moge sobie na priv z kimś poklikac kto to przerabiał tylko proszę o podpowiedź z kim :) koledzy dłużej w tym siedzicie.
jednym słowem tak wiele pytań tak mało odpowiedzi stricte CRV :P
wiecie nawet moge sobie na priv z kimś poklikac kto to przerabiał tylko proszę o podpowiedź z kim koledzy dłużej w tym siedzicie. Odpowiedzi na te pytania tutaj w temacie są.
Jak dla mnie jak pytasz o wszystko( nawet drobne szczegoly) to lepiej byłoby gdybys może Pogadał z Przema72 (http://www.super-charger.pl/Kontakt.html) i porpostu zapytał ile to będzie kosztować na gotowo...
Tutaj speców od CRV raczej nie będzie, ale podejrzewam, że musialbyś wiązkami przejsc na OBD1, pozbyc się klimy jesli ją masz.
mechanika, orurowanie będzie podobne jak w civicu i jakbyś sam chciał to zrobić to ogranicza Cię tylko Twoja wizja jak zrobisz łapę, orurowanie itd.
CRV w niczym specjalnie się nie będzie różnić jeśli chodzi o montaż m62. Robisz wszystko to samo co my w swoich 1,4 i 1,6 silnikach, to samo podejście te same zabiegi.
M62 to to samo co JR z małymi różnicami obudowy.
TAK wtryski wymień bo seria może Ci nie starczyć.
Komputer musi Ci stroiciel przerobić - tak są na forum tacy użytkownicy
Ile koni Ci wypluje nie wiadomo bo nie wiadomo w jakim stanie dorwiesz kompresor, jak zareaguje Twój silnik na boosta itp.. tak jak kamil39 pisze, wszystko tutaj jest napisane, w tych 200 stronach.
Co potrzebujesz, co może wytrzymać a co lepiej zmienić itp...
Dzieki za info. a więc przejże do konca temat i napisze wtedy do przemy. :) pozdro, jak prace będą w toku to zaczne robić foto itp.
Jeszcze tylko pytanko. ile dla mojego b20b3 po remoncie bez kucia dołu wytrzyma doprężenie ?
Czy mój silnik jest odporniejszy/mocniejszy przy doprężeniu ?
używając kalkulatora
http://www.zealautowerks.com/bseries.html
wyliczyłem że z 8.5:1 wskoczy do 15:1 przy doładowaniu 0.8 bara
troche dużo... chyba że coś źle licze. silnik seria po remoncie (planowanie głowicy) LPG mi zawór wysmarkał :P
w sumie to duże doprężenie jest dla mnie niepożądane, bo potrzebuje lepszy moment obr. mieć niż moc
pytanie co dać pod silnik po remoncie żeby go odpręzyć by mnie zadowalała krzywa momentu niż mocy. i czy seryjny kolektor wydechowy i reszte wydechu MUSIAŁBYM zmieniać
Jeszcze jedno pytanko. czy potrzebuje przepustnice z FITV (nie wiem po polsku co to jest), do poprawnej jazdy w zimie z SC ? (na 174 stronie ktoś miał właśnie taki problem) moja CR-V FITV chyba nie, po kupnie jak ją czyściłem to bym zauważył, była taka sama co w moim poprzednim civicu mb4
A czemu odwracac rotory w eatonie jak ktos napisał poprzednio skoro byla juz dyskusja o tym i wyszło na to ze te odwracanie nic nie daje
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Mateusz_Civic
22-03-16, 23:00
doładowanie będzie zależne od pasowego jakie założysz i stanu kompresora, w B seriach ZALECAM zablokowanie elektsorzpęgła bo z czasem zacznie ci się ślizgać w górnej partii obrotów .
W b18c4 250 winno byc, zazwyczaj wychodzi właśnie 250-270 HP.
Pytanie czy wtryski 370 Ci wystarcza... chyba będą na styk coś myślę, aczkolwiek masz pompę paliwa i zawsze można podbić Ciśnienie . Sprzęgło też zostanie zabite pewnie przez moment obrotowy.
chcialbym zobaczyc wykres b18c4 z 250km -270km na 0,5 bara :D
chcialbym zobaczyc wykres b18c4 z 250km -270km na 0,5 bara :D
napinacz zrobiony :) http://static.pokazywarka.pl/i/6442911/711558/20160319-112016-1.jpg
jaki polecacie pasek ?
Najlepiej taki pasujący długością...
Mateusz_Civic
23-03-16, 12:54
Najlepiej taki pasujący długością...
Raczej za długi lub za krótki nie może być. Chodziło mi bardziej o markę
Jakikolwiek. Pasek to pasek. Jak będzie się ślizgał, to wina będzie leżeć po stronie budowy napinacza, a nie samego paska.
No własnie, nie ma czegos takiego jak wadliwe paski,
Paski na dzień dzisiejszy producentem jest gates,conti,
dayco, bosch, pakuja glownie Contiego.
Każdy z tych firm jest dobrym paskiem.
Widze, ze masz przerobione kolo pasowe na 6pk, pytanie w jaki sposob? Dotoczone aluminium i naprasowane? wspomagania nie bedzie?
chcialbym zobaczyc wykres b18c4 z 250km -270km na 0,5 bara :D
napinacz zrobiony :) http://static.pokazywarka.pl/i/6442911/711558/20160319-112016-1.jpg
jaki polecacie pasek ?
napinacz zrobiony
na jakiej zasadzie działa ten napinacz skoro on "na focie" jest na sztywno przykrecony?
A gdzie jest miejsce na pasek od alternatora bo nie widze:p?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Kamil_Taki
24-03-16, 18:11
Ale rzeźba, weź to psiknij jakim spreyem bo wygląd tego przeraża. A gdzie miejsce na alternator to kolega tylko przymierza bo tak samo gdzie na wspomaganie? Chyba że bez wspomagania. Tak samo ten napinacz na sztywno będzie działał tak jak by go nie było a tylko zaszkodzi.
Mateusz_Civic
29-03-16, 12:45
Spokojnie to foto z przymiarki już poszło do malowania proszkowego.Alternator w h seri jest napędzany paskiem pierwszym drugi od wspomagania którego nie ma.Pasowe kupiłem gotowe jedynie koło od alternatora przerobione na 6pk pasowe na wytoczone z aluminium kółko skręcane na śruby do seryjnego kasowego.
Jak sprawdzić ile eaton pompuje? Wszystko mam połączone oprócz kol ssącego z kompresorem. Nie chce dmuchać w kolektor bez strojenia.
Nie sprawdzisz tego inaczej niż na obciążonym silniku.
Nic się nie stanie jak złożę wszystko i dam w palnik, żeby sprawdzić ile dmucha na seryjnym kole pasowym ?
I drugie pytanko mogę jeździć z większymi wtryskami i pompą bez strojenia?
Kamil_Taki
13-05-16, 02:22
Jak masz bez strojenia dawać w palnik aby sprawdzić ile dmucha to szukaj lepiej nowy słupek, komputer ma całkiem inne dane bez strojenia, silnik może się rozsypać. A co do wtrysków i pompą możesz, lecz spokojnie silnik będzie miał zbyt bogatą dawkę paliwa poprzez co będzie wariować a to nie dobrze dla silnika. To nie jest wymiana wydechu, kolektora ssącego lub dolotu ze możesz jeździć bez strojenia każda Twoja mocniejsza ingerencja w silnik przy standardowych ustawienia komputera może się źle skończyć gdyż komputer sam nie zmieni swoich wartości.
michal1687
13-05-16, 14:53
H200
może podpowiem Tobie na moim przykładzie
bo przechodziłem przez to samo heh
z nowa pompa możesz śmiało jeżdzić
ale większe wtryski załóż dopiero na strojeniu
jak zrobisz to teraz to silnik będzie przelany i narobisz sobie tylko problemów
a tak wgl poskładaj wszystko tak jak powinno być tylko nie podłączaj blow offa od razu - jego też założysz na strojeniu
jego wejście w dolocie chwilowo zaślep jakąś siateczką żeby śmieci Ci nie nawlatywało
brak blowa uchroni silnik przed dmuchnięciem
i wtedy możesz śmiało udać się na strojenie
myślę że to jest najrozsądniejsze wyjście
Zacznijmy od tego, że nie da "w palnik", bo zacznie go przelewać i po prostu nie będzie to chciało jechać. U mnie przestawało jechać od 4tyś OBR (tyle, że miałem elektrosprzęgło i mogłem sobie wyłączyć) . Zalecam założenie BOV'a dopiero na strojeniu, aczkolwiek nie powinno się nic stać przy spokojnej jeździe.
lukasz_9525
24-05-16, 00:11
Siemka, chciałem założyć eatona do d16z6 ale obróciła sie w nim panewka. Szukałem do niego wał, ale zeby coś dostać sensownego to graniczy z cudem ;/ Dostałem w dobrym stanie slupek d16y3. Wiadomo czapka bedzie z z6, teraz mam pytanie jakiej firmy panewki do tego załozyć? i jakie tłoki do tego, bo w y3 sa pm6 które sa wyższe od tych z z6 p28. Czy pm6 nie dopręża za bardzo silnika? A moze poszukać jakieś inne seryjne tłoki z grubszą korbą??
Kamilaladeen
12-06-16, 14:22
Panowie zakładam do D16z6 eatona m62 i chce zamontować filtr w zderzaku i czy mogę doprowadzić go rura harmonijka czy muszę rurę z prosta gładzią zastosować ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mówisz o rurce plastykowej a nie ten ameliniowej co się drze? jeśli plastyk to spoko moze byc
Kamilaladeen
22-06-16, 06:41
Witam panowie . Motor d16z6 eaton m62 kupiłem zestawik gotowy i u gościa dmuchało 0.7 a u mnie 0.5 . Na strojeniu pokazało ze ciągnie do konca 0.5 . Co moze byc przyczyna ze doładowanie jest niższe ? Podobno kolo pąsowe od d16y7 trzeba założyć . Ma ktoś średnice takiego koła ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kamil_Taki
22-06-16, 08:52
Tak jak piszesz sprawę rozwiąże zmiana koła pasowego na d16y7 które jest wieksze, po zmianie na mniejsze koło na kompresorze również dostaniesz 0.1+ mocy ale jeśli to soft to już strach przy 0.8.
Kamilaladeen
23-06-16, 07:58
Ma ktoś moze średnice tego koła pasowego y7 ?Zastanawiam sie czy nie dać tokazowi kolka zeby zrobił minimalnie mniejsze z lżejszego materiału . Tu mam rotory odwrócone a z ciekawości ile pompuje m62 bez odwróconych. ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Różnie, w h22 na pełnej serii (koło pasowe i elektrosprzęgło) dmuchało 0.3/0.4 :rolleyes:
michal1687
23-06-16, 17:04
u mnie w d16z6 (seria), eaton m62 również seria tzn nie odwrócony i w peaku ładuje 0,75
Te Peaki tak pokazują, że aż szkoda gadać. Kupiłem Ceremenowy Opening, praktycznie najdroższy peak na allegro i raz pokazywał 0.9@, raz 0.1@ ;) także no ja nie wiem :D Dziwna sprawa generalnie.
Kamilaladeen
24-06-16, 11:13
Czyli jest możliwość ze bez odwrócenia będzie dmuchało 0.6 a nawet 0.7 ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak, w zależności od wielkości koła pasowego/kompresora . :)
Przyznam się od razu, nie przeczytałem JEZCZE całego tematu, jestem w trakcie, ale potrzebuje odpowiedzi takiej na już.
Udało się komuś rozkminić opcję Eatona i zostawienia klimy inaczej niż JRSC? Jest to wykonalne?
Może jest ktoś na forum kto przerabiał koło pasowe silnika na większe? Potrzebuję do motorowni h-serii. Albo może ktoś ma takowe na sell.
Zna ktoś firmę która toczy koła pasowe ? Mam mocno zużyte, pasek się ślizga. Trzeba by je trochę "liznąć"
;2725876']Zna ktoś firmę która toczy koła pasowe ? Mam mocno zużyte, pasek się ślizga. Trzeba by je trochę "liznąć"
Nie lepiej kupić inne? Jak poszukasz to trafi Ci sie za 50zł :)
Nie lepiej kupić inne? Jak poszukasz to trafi Ci sie za 50zł :)
Problem dotyczy koła sprężarki, dość ciężko kupić 15 letnią nie zużytą (mam już 3)
Nie ma w Częstochowie żadnych tokarzy?
Nie ma w Częstochowie żadnych tokarzy?
są, tylko żaden nie wie jakie kąty powinny być. Koła są wytarte i paski się ślizgają
I jak Panowie idą prace nad projektami z kompresorem?
Jakie odczucia?
U mnie to jechało tak w H22 przy 0.3@ :)
https://www.youtube.com/watch?v=DQrQPyCcMDg
https://www.youtube.com/watch?v=DQrQPyCcMDg
Oczywiście na felgach 4x9j - zwykłych śmieciach do jazdy na co dzień i w pełni seryjnym silniku :)
Witam Wszystkich :)
przeczytałem prawie cały wątek.
mam problem, mianowicie wsadziłem do d16z6 kompresor eaton m65
co z podciśnieniami? cały osprzęt jest sterowany podciśnieniem a już po wsadzeniu kompresora mamy układ Ciśnieniowy.
help
może tak jeździć czy nie ?
podciśnienie będzie działać
Układ ciśnieniowy nie ma tu nic z podciśnieniem. Podłączasz zegar BOOST'a w rurę gdzie płynie powietrze i nic ze sobą nie koliduje .
witam, u mnie w d16z6 plus kompresor niby z po testowych aut wizualnie naprawdę w bardzo dobrym stanie (rotory też) Na seryjnym kółku ładował na strojeniu niecałe 0.47 i po vtecu spadało 0.43 czy jakoś tak. Po zmianie na kółko od d16y7 możliwe że jest minimalnie większe doładowanie bo na wskazniku Defi pokazuje max 0.5. Co może być przyczyną dość niskiego doładowania jak na M62 ?
O którym kółku mówisz?
np, nieszczelność w układzie....?
michal1687
01-09-16, 06:31
dużo zależy też od samej konstrukcji dolotu
jak również umiejscowieniem stożka od eatona - najlepiej gdzieś go schować, żeby ciepłego powietrza z silnika nie łapał
Sprawdzałeś może olej? Wytarcie rotorów/teflonu? Nie ma zawirowań w komorze kompresora? Ścianki są nieruszone? Zmień kółko na kompresorze na mniejsze.
O którym kółku mówisz?
np, nieszczelność w układzie....?
dokładnie o kółku na wale, kompresor jest na oem elektro sprzęgle.
dużo zależy też od samej konstrukcji dolotu
jak również umiejscowieniem stożka od eatona - najlepiej gdzieś go schować, żeby ciepłego powietrza z silnika nie łapał
dolot w miare standard, stożek na kolanku nad kompresorem praktycznie łapie powietrze z atrapy przedniej. Początkowo był stary i mały stożek po zmianie na największy KW jest dużo lepiej ale nadal to nie jest 0.6 chyba że zle pokazuje wskaźnik defi.
Sprawdzałeś może olej? Wytarcie rotorów/teflonu? Nie ma zawirowań w komorze kompresora? Ścianki są nieruszone? Zmień kółko na kompresorze na mniejsze.
olej był teraz fakt nie patrzyłem ostatnio ale problem jest od początku. wytarcia rotorów raczej nie ma albo minimalne. Zawirowania w komorze kompresora a jak to sprawdzić ? Ścianki nie ruszane od kupienia i wcześniej raczej też nie były. Wiem że mogę zmienić kółko na kompresorze na mniejsze ale teraz teoretycznie powinien dmuchać 0.6
Nieszczelność dolotu np.
nieszczelność może minimalna jest na spawie wielkości dziurki po szpilce ale to chyb by nie dawało takich strat ?
Dziwne bo według wzoru ze forum mercedesa po obliczeniach powinien dmuchać około 1 bar na tych kołkach. Przynajmniej w mercedesach zmieniają kółko na wale z 185 mm na 220 mm
Chyba że elektro sprzęgło nie pozwala więcej jak 0.5 ? hmm
wg mnie każda najmniejsza nieszczelność będzie mieć wpływ na doładowanie + W mercedesie chyba by się kręcił w drugą stronę... możliwe, że i to wpływa na doładowanie, ale ja się nie znam.
Sprawdź docisk opasek na kolankach, odpal auto i sprawdź czy gdzieś w orurowaniu nie ucieka powietrze, na flanszach też.
Teoretycznie powinien dmuchać 0.6, ale nie jest to zapewnione 0.6-każdy silnik ma inne obciążenie . Kółko nie jest drogie do kompresora, a satysfakcję będziesz miał.
Mi w H22 na seryjnym kole z elektro-sprzęgłem kompresor dmuchał 0.3@ ... A też stan był BDB, wszystko jest zależne od pojemności silnika, szczelności oraz kółka.
Na bank nieszczelnośc masz gdzieś przerabiałem to samo u siebie, sprawdz flansze, opaski, intercooler na właczonym silniku, a nawet spawy jeżeli dolot był samoróbka
@
I jak? Znalazłeś nieszczelność, bądź przyczynę?
I jak? Znalazłeś nieszczelność, bądź przyczynę?
znalazłem jakieś miko nieszczelności i je poprawiłem, ale nie wydaje mi się aby przez to uciekało 0.1 bara ?
jeśli to nie pomoże to pozostanie mi jeszcze zblokowanie elektrosprzęgła kompresora choć niby do 0.6 powinno lekko dawać radę jak jest w dobrym stanie.
Jak to nie pomoże to widocznie ten kompresor ma taką a nie inna wydajność a silnik zapotrzebowanie. Tylko ciekawi mnie to że prawie by nie było różnicy między wielkościami kółek na wale między Y7 a Z6 gdzie każdy zauważa skok doładowania o 0.1 mniej więcej. Po tych wszystkich operacjach będę musiał myśleć nad mniejszym kółkiem do kompresora obliczone aby dmuchał 0.6 + albo jeszcze obrócenie kompresora tak żeby kręcił się w odpowiednią stronę hmm
michal1687
20-09-16, 16:48
a masz dobrze napięty pasek od eatona?
Każda nieszczelność ma wpływ na układ doładowania :p
a masz dobrze napięty pasek od eatona?
Tak mam dobrze napięty tzn nie slychać aby się slizgał ;) wiem że każda nieszczelność ma wpływ ale skoro już ich nie wyczuwam i po usunięciu starych bez zmian większych jest to już sam nie wiem co może być przyczyną :/
czy wiecie moze czy gdzieś w Pl regenerują rotory z M62?? lub całe kompresory z sprawdzeniem szczelności?
I czy moze ktos ma wiedze czy rotory z M62 są identyczne jak w JRSC? Wg mnie tak bo to to samo, ale moze sa jakies niuanse.
Słyszałem, że ktoś coś takiego robi w Brzezinach, ale kto to nie wiem.
Potrzebna porada (wątek niemal cały przeczytałem, prawie od a do z).
Mam H22A + eaton m62
Doładowanie 0,5 bara i 0,35 na vtecu
299,7 KM na hamowni.
Wydajnieszje wtryski, dwie mapy paliwa.
Padł kompresor (stanął). Przyczyną jest problem z odprowadzaniem ogromu powietrza przy zdjęciu buta z gazu. Zawór BOV okazał się niewystarczająy.
Co najlepiej zrobić przy takim ładowaniu i takim silniku (i takiej mocy)?
BOV ale większy?
DV na bypassie?
Dodatkowa przepustnica?
I czy moze ktos ma wiedze czy rotory z M62 są identyczne jak w JRSC?Kaman... Przecież Jackson Racing do B = Eaton M62 + kolektor/duperele.
A ja mam takie pytanie czysto teoretyczne..(daleko jeszcze do montażu), czy w b16a2 montując eatona m45 wystarczy mu potencjału żeby złamać 200km? Jeżeli tak to ile musiał by ładować +/- i czy da rade to zrobić nie otwierając silnika?
M45 jest za mały do tego silnika.
Kaman... Przecież Jackson Racing do B = Eaton M62 + kolektor/duperele.
ok. Czyli jak kupie M62 to roty wrzucam P&P??
A Markos, moze wiesz, co mogło być ptzycyzną gwizdania JRSC na podcisnieniu?? Jak dodałem gazu to od razu cichło to gwiżdzenie/piszczenie.
dodam, ze miałem na 100% gdzieś jakąś nieszczelność bo obeoty jałowe miałem ok 2000/min, a na zimnym prawie 3000 :)
No jak dziura była, to świszczało... Rotory są takie same, montaż tak samo upierdliwy.
Potrzebna porada (wątek niemal cały przeczytałem, prawie od a do z).
Mam H22A + eaton m62
Doładowanie 0,5 bara i 0,35 na vtecu
299,7 KM na hamowni.
Wydajnieszje wtryski, dwie mapy paliwa.
Padł kompresor (stanął). Przyczyną jest problem z odprowadzaniem ogromu powietrza przy zdjęciu buta z gazu. Zawór BOV okazał się niewystarczająy.
Co najlepiej zrobić przy takim ładowaniu i takim silniku (i takiej mocy)?
BOV ale większy?
DV na bypassie?
Dodatkowa przepustnica?
musisz zamontować dodatkową przepustnicę, która odciąży zawór upustowy
A ja mam takie pytanie czysto teoretyczne..(daleko jeszcze do montażu), czy w b16a2 montując eatona m45 wystarczy mu potencjału żeby złamać 200km? Jeżeli tak to ile musiał by ładować +/- i czy da rade to zrobić nie otwierając silnika?
m45 nie nadaje się do silników b serii... po prostu nie będzie wydajny...
Pytanie:
D13b7/z6 + m45 ile cisnienia ma pchac zeby korb nie wysralo i czy konieczny jest IC?
Ewentualnie zamiast m45 kompresor od 1.4vw starczy? Np. Taki http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6204707960
tak, taki kompresor starczy a ile możesz dmuchać?
niestety to nie jest poradnik kuchenny i na to nie ma reguły więc nikt Ci nie powie co i jak
Kamil_Taki
11-10-16, 11:35
Nie chciałem zakładać tematu więc napisze tutaj. OEM sprzęgło w B18C4 z kompresorem M62 rozlecialo się po roku użytkowania. Jakie sprzęgło możecie polecić z czystym sumieniem aby po chwili się nie zepsuło ani ślizgało?
takie które ma zapas mocy do twojego setupa... nawet ebayowe no name powinny dać radę ;)
Powie mi ktoś jaki to jest model kompresora o nr A 271 090 20 80 wydawało mi się,że to m45 ale gdy go zobaczyłem to trochę się rózni od tych co znalazłem w sieci.wygląda jak ten z aukcji http://allegro.pl/mercedes-w-203-1-8-kompresor-a2710902080-i5897776059.html
to m45
były chyba dwa rodzaje m45
http://images10.fotosik.pl/4000/b791a1bf72b840a5med.jpg
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20mniejsze%20ko%c5%82o.jpg
Próbował ktoś upchnąć ten pierwszy?jest dość spory..
oba wchodza tylko trzeba sie przylozyc
Macie jakies foto jak to wygląda? Dodam,że chodzi mi o montaż przy kolektorze 4-2-1
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
jeśli jest za ciasno na niego to zamontuj kompresor a kolektor wyspawaj nowy ;)
to m45
były chyba dwa rodzaje m45
http://images10.fotosik.pl/4000/b791a1bf72b840a5med.jpg
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20mniejsze%20ko%c5%82o.jpg
Na olx jest wystawiony taki sam (wizualnie) jak ten pierwszy i jest podpisany jako M65.
http://obrazki.elektroda.pl/2184085900_1446565511.jpg
Czyli rozumiem ze to m65?jest sens montować go w d16z6?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
https://www.youtube.com/watch?v=4QN2_iAE7Wk
z tego co słyszałem M65 jest wydajniejszy od M45. Osobiście używałem m62 i dawał radę - no i jest mniejszy, da radę obejść przeróbkę wydechu :)
Ciekawe rozwiązanie z montażem,tylko co wtedy z wspomaganiem?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
17-10-16, 17:27
zawsze można kompresor ,niżej w miejsce klimy :)
albo i bez wspomagania :)
Wiem,klima już wymontowana.. mam już ten kompresor w rękach,cały czas byłem przekonany,że to m45.. jest ciasno ale myślę,że sobie z tym poradzę. Miło by było jak by ktoś się pochwalił jak sobie poradził z montażem przy tych gabarytach
jak się popieści to się zmieści ;)
u mnie siadł IHI z c32 AMG ;)
https://s18.postimg.org/hzl122h7d/p1090185v.jpg
Z m62 jest dość ciasno.. Nie wiem jak z resztą, widzę, że niektórzy upychają, ale na pewno nie będzie łatwo wszystkio ogarnąć :P
Kamil_Taki
19-10-16, 15:50
Przerabiasz kolektor wydechowy i cała filozofia zamontować Eatona M62.
Pierwsza fotka jak i to co na niej jest, należy/należało do mnie (kompresora już nie mam). To jest m45.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
michal1687
19-10-16, 17:11
Przerabiasz kolektor wydechowy i cała filozofia zamontować Eatona M62.
Żeby zamontować M62 nic nie trzeba przerabiać
u siebie nic takiego nie robiłem
jedynie co trzeba zrobić to dobrze wyspawać łapę aby zawiesić eatona na bloku silnika
i finito :)
Może jakieś foto poglądowe,dorobionej łapy?
Ja też bez przerabiania wydechu miałem zrobione, ale trzeba było wyciąć kawałek pasa przedniego, bo flansza się nie mieściła. Ale to było w H-serii więc w D czy B jest więcej miejsca i prawdopodobnie obędzie się bez wycinania .
michal1687
20-10-16, 12:05
Może jakieś foto poglądowe,dorobionej łapy?
Fotkę gdzieś mam
Usiądę w pracy to jej poszukam :)
Będę wdzięczny. Potrzebuje inspiracji ☺
michal1687
20-10-16, 14:19
znalazłem tylko 1 fotkę
gdzieś mi uciekła fotka na której jest reszta łapy
https://s12.postimg.org/a33jzwey5/20150813_161347_1.jpg
myślę że ta łapę można łatwiej wykonac bez takiego kombinowania jak u mnie heh :)
Można, chociażby z kątowników na miejsce łapy klimy :)
znalazłem tylko 1 fotkę
gdzieś mi uciekła fotka na której jest reszta łapy
https://s12.postimg.org/a33jzwey5/20150813_161347_1.jpg
myślę że ta łapę można łatwiej wykonac bez takiego kombinowania jak u mnie heh :)
u siebie w temacie na stronie 5 masz zdjęcia jak to weszło. Kolego partosz możesz sobie zerknąć - nie widziałem ładniej ogarnietego dolotu jak u Micha !
LINK -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?164902-EJ9-D16Z6-Eaton-M62-michal/page5
Faktycznie wygląda to bardzo imponująco. Z tego co widzę m62 wygląda tak jakby był zaprojektowany pod civica ☺wracając do mojego wcześniejszego pytania,czy ktoś montował tego dużego skurczysyna?chciałbym zobaczyć sposób montażu.
Mateusz_Civic
26-10-16, 21:53
czy przerabial ktos seryjne kolko ze sprzeglem z eatona m62 na mniejsze zeby wiecej dmuchac ?
Sa dostepne na allegro mniejsze ale bez elrktrosprzegla
Mateusz_Civic
27-10-16, 07:53
Tyle to wiem ale wolę ze sprzeglem ,mam pasowe dorobione i większe nie wejdzie w 0.65 to już mało :)
to że zwiększysz boost nie znaczy że efektywność pójdzie za tym... m62 ma swoje granice i powyżej jakiegoś boosta zacznie tylko "mielić powietrze"
możesz troszkę stoczyć seryjne pasowe od eatona
0.65 to już mało
Zmień kompresor.
Mateusz_Civic
01-11-16, 07:58
zmienil bym ale m45 upchac pod h serie i jeszcze w solke bedzie bardzo ciezko ...
M45 jest przecież mniej wydajny niz m65.
zmienil bym ale m45 upchac pod h serie i jeszcze w solke bedzie bardzo ciezko ...
to w ogóle ma sens ?
Mateusz_Civic
04-11-16, 20:49
Gdzies czytalem ze m45 jest bardziej wydajny niz z clk . Sprobuje przetrzec slady i cos pokomibowac z orginalnym kolkiem , dam znac jakie beda efekty :)
Nie jest. Zawsze możesz próbować go włożyć gdziekolwiek, tylko, że to nie ma większego sensu.
Ściągał ktoś koło pasowe z m45?
Tak, setki użytkowników samochodów, w których taki kompresor montowany był fabrycznie, a im zachciało się zmienić kółko na mniejsze. Zazwyczaj je po prostu ściągają, lub rozcinają.
Wystarczy użyć ściągacza czy czy jest on jakoś inaczej przytwierdzony?
Rozumiem, że masz bana na wszystkie wyszukiwarki internetowe, a także tłumacza Google, spieszę więc z odpowiedzią, zrobiłem wyszukiwanie za Ciebie: tak, wystarczy użyć ściągacza. Jakie to niesie ze sobą trudności zorientujesz się w trakcie przymierzania narzędzia.
Nie mam bana na wyszukiwarki.. chodzi o to,ze śledzę ten temat i widzę,że jest tu sporo osób które naprawdę mają o tym pojęcie i od takich osób chciałbym usłyszeć cenne dla mnie informacje ☺wstępnie przymierzylem ściągacz,mam wrażenie ze kółko ulegnie zniszczeniu podczas ściągania.
Zna ktos wymiar wewnętrznego otworu seryjnego koła m45?
A co, chcesz wytoczyć kółko zanim zdemontujesz to stare? Powodzenia. Albo inaczej - zobacz jak zrobione są aftermarketowe koła pasowe do tego kompresora.
http://www.w203.pl/kompresor-m271-vt439.html
Jest ktoś w Lublinie kto ogarnie strojenie pod kompresor?
Czy konkretnie pod kompresor to nie wiem, ale Amorr tym się zajmuje, poza tym Hold chyba coś ogarnia, obaj z lubelskiego forum hondy.
Jest sens montować ic z astry 1.7? Wlot i wylot mają zaledwie 30mm wewnątrz
prawie żaden IC z seryjnego samochodu nie zda egzaminu latem !
Zastanawiam się ile można na maxa ugrać z M62 w d16z6. Planuje zakuć ten silnik i na razie dmuchać z kompresora max, jeśli nie wystarczy to pchać wydajniejszy kompresor lub przejść na Turbo. Szukałem w necie to jedynie w tym silniku widziałem 0.8 a np w mercedesach niby max dmuchają 0,9+ a tam jest 2.0 2.3 L silnik hmm
Pojemność silnika raczej nie gra roli, kompresor jest zasilany mechanicznie z koła pasowego i to ile będzie dmuchać zależy od przełożenia między kołem pasowym silnika a kołem pasowym kompresora. Jeśli chodzi o D serie to największe koło miało bodajże d16y7 a na kompresor musisz robić customowe kółko tylko wtedy tracisz elektrosprzęgło.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Ja dmuchalem 0.9 w upaly, 1 bar w chlodniejsze dni. Mialem zrobione kolo pasowe customowe (175mm stednicy) i max stoczone ori pasowe kompresora (chyba max 5mm ze srednicy) i to wszystko chodzilo na elektrosprzegle (mialem w bardzo dobrej kondycji). Civica stroil Rys i na hamowni wyplulo 235KM i 275Nm. Teraz wsadzilem turbo, dmuchnalem 1.2 bara i mam 310KM i 375Nm i cisze [emoji14]
Tak jezdzil na eatonie:
https://youtu.be/o55o19S0Gyw
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Jak by ktos chcial to mam gdzies jeszcze dwa kola pasowe 175mm jedno na 3paski a drugie na 2 bez wspomy ale za to 6pk czyli zero uslizgi ;) kolo laduje okolo 0.85 na przerobionym eatonie pod honde.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@per/documents/content/ct_128484.gif
Dokladnie 0.85b w z6 to max bo eaton zaczyna grzac powietrze. Na filmiku po prawej stronie temp w dolocie.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Nie tylko ciśnienie buduje moc i moment. Jest jeszcze coś takiego jak masy powietrza.
Temat kompletnie tutaj nie poruszany.
Kolejną sprawą jest BSFC i spadek wydajności kompresora itd. itd...
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@per/documents/content/ct_128483.gif
Panowie,jakiego blow off'a polecacie?
Nie tylko ciśnienie buduje moc i moment. Jest jeszcze coś takiego jak masy powietrza.
Temat kompletnie tutaj nie poruszany.
Kolejną sprawą jest BSFC i spadek wydajności kompresora itd. itd...
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@per/documents/content/ct_128483.gif
WWWW KOOOOOOOOOOOOŃCUUUU !!!!
powtarzam to już od dawna.... kompresor będzie bardziej wydajny i efektywny jak będzie pompował 0,65-0,7 bara niż chwalenie się że mój eaton dmucha 0,9bara na kole z y8....
weźmy jeszcze pod uwagę że latem przy +25 stopniach temp. zew. wydajność kompresora spada....
Panowie,jakiego blow off'a polecacie?Żadnego. Polecamy bypass.
Jakiś prosty przykład jak to wygląda?
Panowie pokażecie na fotkach jak rozwiązaliście temat napinania paska kompresora aby się nie uślizgiwał ?
Fotki zamontowanych napinaczy lub inny sposób jego napięcia
serio? nie wiesz jak zrobić napinacz paska?
Wiele jest projektów z różnorakim zamontowaniem kompresora do silnika i tak zapewne jest pare wersji montowania napinaczy i dlatego to mnie ciekawi i chciałbym podejrzeć jakie pomysły mieliście
sam sobie odpowiedziałeś.... jest parę wersji, każdy indywidualnie do tego podchodzi, w google na pewno znajdziesz tego od groma...
Witam ma ktos jakis pomysł na regeneracje teflonu na rotorach?
I jak złozyc rotory zeby nie obcierały sie o siebie ?
Pytam bo wysłałem kompresor do przerobienia i dostałem z obdartym teflonem i za ciasno złozonymi rotorami w jednym miejscu sie przycina jak nim krece:mad:
rotory możesz pomalować proszkowo (najtańszy sposób) lub anodować .... po sezonie tak i tak będziesz miał starte rotory ponieważ one puchną to raz, a dwa minimalna szczelina miedzy nimi tworzy "uszczelkę" i spręża powietrze... czyli w jakimś stopniu się o siebie ocierają/dotykają/stykają jak zwał ... = wycierają... normalna rzecz..
chyba ze ktoś miał dziurawy filtr powietrza i wciągał piasek, wycierający CAŁE rotory, a to już nie jest normalne :D - a widziałem i takie coś :D
Rotory ocierają się o siebie jak:
a) są źle złożone
b) ułożyskowanie siadło
Tak normalnie tego nie robią, a już z pewnością nie na tyle, żeby się w całości zetrzeć. Ani po sezonie, ani po pięciu, ani nawet po dziesięciu. Gdzieśtam lekko mogą się przytrzeć, jeśli są obrane na większej powierzchni, to patrz punkt a i/lub b.
Najprościej złożyć je na kartki papieru wciśnięte między rotory.
Proszkowo absolutnie nie malować, bo powłoka jest zbyt gruba. Anodować - można, ale kompresor może minimalnie stracić na wydajności, bo powiększy się szczelina między rotorami.
Ja osobiście nie ruszałem rotorów bo wycierały mi się na samych krańcach, ale sporo osób malowało proszkowo. I jeśli kompresor wykorzystujesz bardziej niż jego przeznaczenie, np. m62 i dmuchanie pod bara to chcąc nie chcąc, teflon z rotorów Ci zejdzie przy krawędzi,(nie mówimy tu o całym rotorze) chyba że dostanie się tam piasek lub ma luzy itp to spowoduje większe uszkodzenia.
Złożyć też można na grubość ścianki puszki po coli/piwie.
Ile tych kartek włożyć miedzy rotyry przy składaniu?
Obtarte mam własnie z jednej strony przy kole pasowym
Zlazł sam teflon a pod spodem widać nic nie obtarty metal i jak to teraz zatrzymać żeby nie oblazł cały teflon?
I tak zejdzie i tak, wiem z autopsji mając od nowości JRSC, robiąc znikome przebiegi, odpadł kawałeczkami.
wiesko1261
28-01-17, 07:11
Rotory ocierają się o siebie jak:
a) są źle złożone
b) ułożyskowanie siadło
Tak normalnie tego nie robią, a już z pewnością nie na tyle, żeby się w całości zetrzeć. Ani po sezonie, ani po pięciu, ani nawet po dziesięciu. Gdzieśtam lekko mogą się przytrzeć, jeśli są obrane na większej powierzchni, to patrz punkt a i/lub b.
Najprościej złożyć je na kartki papieru wciśnięte między rotory.
Proszkowo absolutnie nie malować, bo powłoka jest zbyt gruba. Anodować - można, ale kompresor może minimalnie stracić na wydajności, bo powiększy się szczelina między rotorami.
też obstawiam złe zgranie -ustawienie rotorów , wbrew pozorom bardzo kłopotliwe je ustawić :P
jeszcze zależy w jakich kondycji są kółka zębate :)
No jak będą luzy na kołach zębatych to normalne że będą sie rotory zle składały podczas pracy i też będzie tarło
Tylko ze ja przed obróceniem wysłałem z lux rotorami a po obróceniu dostałem z obtartymi wiec obstawiam ze zle to złożone było:(
Teraz sam sobie złoże tylko chciałbym wiedzieć ile tych kartek wsadzić między rotory przy składaniu żeby było ok
Luz miedzy rotorami jest od strony ssacej większy nisz od strony pchającej powietrze:mad:
wiesko1261
29-01-17, 08:04
No jak będą luzy na kołach zębatych to normalne że będą sie rotory zle składały podczas pracy i też będzie tarło
Tylko ze ja przed obróceniem wysłałem z lux rotorami a po obróceniu dostałem z obtartymi wiec obstawiam ze zle to złożone było:(
Teraz sam sobie złoże tylko chciałbym wiedzieć ile tych kartek wsadzić między rotory przy składaniu żeby było ok
Luz miedzy rotorami jest od strony ssacej większy nisz od strony pchającej powietrze:mad:
najlepiej równo , by nie tarło kręcąc w obie strony :p bo będzie tłukło przy odpuszczeniu gazu :)
Luz miedzy rotorami jest od strony ssacej większy nisz od strony pchającej powietrzeSprawdź łożyska.
Kartek ile wejdzie na wcisk, trzeba je wkręcić w rotory.
Witam
Chcialbym dowiedzieć się jakie czesci byly by mi potrzebny pod kompresor silnik D16Z2 zrobilem kolektor plus caly przelot, a tak to seria. Jesli chodzi o cene to nie bede oszczedzal, nie chce b ani h serii mam d i chce w nia wpakowac. Czekam na podpowiedzi i wyrozumialosc, chce poprostu siegnac waszej opini.
zaraz pod moim postem, tak trochę z prawej strony masz takie niebieskie cyferki i napis "Pierwszy", kliknij na niego i czytaj po kolei strona po stronie to poznasz odpowiedzi na swoje pytania które zadałeś i na kolejne 50 pytań które zadałbyś w przyszłości ;)
miłego czytania ;)
Panowie warto pakowac m45 do d16y8 zeby wyciagnac 200+? Czy lepiej odlozyc i wladowac m62. Boje sie ze m45 moze pracowac na wysokim doladowaniu co laczy sie z wieksza mozliwoscia ze cos pier***nie.
Panowie czy za 4 kafle da sie ogarnac wszystko w b serii? Jak wygladaja ceny tych gratow teraz ?gdzie mozna ewentualnie kupic uzywke jrsc do b serii i za ile? Za 4500 chyba kiedyś widziałem?
Panowie warto pakowac m45 do d16y8 zeby wyciagnac 200+? Czy lepiej odlozyc i wladowac m62. Boje sie ze m45 moze pracowac na wysokim doladowaniu co laczy sie z wieksza mozliwoscia ze cos pier***nie.
m62 bez gadania !
Panowie czy za 4 kafle da sie ogarnac wszystko w b serii? Jak wygladaja ceny tych gratow teraz ?gdzie mozna ewentualnie kupic uzywke jrsc do b serii i za ile? Za 4500 chyba kiedyś widziałem?
zależy jaki kit kupisz, m62 możesz kupić i się zmieścić w takiej kwocie, z JRSC nie koniecznie... wystarczy pogrzebać trochę po necie
Kamil_Taki
10-02-17, 12:41
Panowie warto pakowac m45 do d16y8 zeby wyciagnac 200+? Czy lepiej odlozyc i wladowac m62. Boje sie ze m45 moze pracowac na wysokim doladowaniu co laczy sie z wieksza mozliwoscia ze cos pier***nie.
Czy to będzie m45 lub m62 szansa że coś szlag trafi jest taka sama nie ma takiego czegoś jak bezpieczne doładowanie szybciej lub później coś pyknie nie tak :/ Jak to mówią szanujesz to i masz jeden będzie jeździł 5 lat drugi miesiąc. Więc jak już wybierać to M62 zdecydowanie.
Panowie takie szybkie pytanie,gdzie podłączyć zegar boost?przed przepustnica czy za ?
tak na chłopski rozum gdzie podepniesz zegar który pokazuje ciśnienie w kolektorze?
Tutaj jest lepsze miejsce na temat wtrysków więc powielę z innego tematu.
Zmieniajcie sikacze nie tylko na wydajniejsze ale i na nowsze rocznikowo.
http://i.imgur.com/FxTejPh.jpg
http://i.imgur.com/0aRFeB6.jpg
http://i.imgur.com/xbNFJ5N.jpg
MallyD16z9
14-03-17, 14:33
Pytanko w sprawie kółka.
M62 mam bez kółka, a M45 mam z kółkiem
Czy te kółka pasują do siebie jest ten sam frez??
Da się zrobić coś z blow off żeby nie gwizdał jak czajnik na wolnych obrotach?
partosz, Tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak jest z ciśnieniem w układzie dolotowym gdy silnik ciągle kręci kompresorem :P
Ew. zawsze możesz wrzucić inny typ zaworu ;d
Kupiłem okazyjnie M45 i zastanawiam się czy nie wrzucić tego do EG mojej dziewczyny.
Z tym, że D15Z3 to dość posrany silnik...
Panowie kilka pytań:
Wszystko tyczy się silnika d16w4 obd1.
1. Z którego konkretnie modelu mercedesa brać eatona m62?
2. Czy w samym kompresorze trzeba coś przekładać, rzeźbić ? Czy tylko zostaje kwestia dorobienia łapy, napinacza + spawanie flansz ?
3. Jaka powinna być średnica orurowania?
4. Jaki opcjonalnie wybrać IC?
5. Wtryski z d16y2 i pompa paliwa z d14 dadzą rade w zakresie "bezpiecznej mocy/doładowania" Wartości 0,5b?, 0,6b? 180/200km?
6. Blow off?
7. Niestety nie znam cr silnika jest to raczej zdrowa seria d16w4 ~90 tys mil. znawcy może z tego coś wywróżą :P Czy przy tym doładowaniu trzeba będzie odprężać, czy jazda na 95 będzie możliwa?
8. O czym zapomniałem wspomnieć?
cdn.
Ps. Wiem że jest +200 stron o tym ale nie znalazłem odpowiednich konkretów dla mnie.
Panowie kilka pytań:
Wszystko tyczy się silnika d16w4 obd1.
1. Z którego konkretnie modelu mercedesa brać eatona m62?
2. Czy w samym kompresorze trzeba coś przekładać, rzeźbić ? Czy tylko zostaje kwestia dorobienia łapy, napinacza + spawanie flansz ?
3. Jaka powinna być średnica orurowania?
4. Jaki opcjonalnie wybrać IC?
5. Wtryski z d16y2 i pompa paliwa z d14 dadzą rade w zakresie "bezpiecznej mocy/doładowania" Wartości 0,5b?, 0,6b? 180/200km?
6. Blow off?
7. Niestety nie znam cr silnika jest to raczej zdrowa seria d16w4 ~90 tys mil. znawcy może z tego coś wywróżą :P Czy przy tym doładowaniu trzeba będzie odprężać, czy jazda na 95 będzie możliwa?
8. O czym zapomniałem wspomnieć?
cdn.
Ps. Wiem że jest +200 stron o tym ale nie znalazłem odpowiednich konkretów dla mnie.
nie żartuj głupio że nie znalazłeś odpowiedzi na te pytania, to są podstawowe rzeczy jakie mogą być. jeśli na to nie potrafisz znaleźć odpowiedzi to daruj sobie jakiekolwiek dłubanie przy silniku. zwłaszcza że dodam tylko tyle że połowa twoich pytań jest tak banalna że nie wiem czy twój post nie jest po prostu żartem ;)
trochę żenadą jest że nawet nie znalazłeś informacji że w4 to bliźniak y8 na którego temat jest dosłownie wszystko na forum
nie żartuj głupio że nie znalazłeś odpowiedzi na te pytania, to są podstawowe rzeczy jakie mogą być. jeśli na to nie potrafisz znaleźć odpowiedzi to daruj sobie jakiekolwiek dłubanie przy silniku. zwłaszcza że dodam tylko tyle że połowa twoich pytań jest tak banalna że nie wiem czy twój post nie jest po prostu żartem ;)
trochę żenadą jest że nawet nie znalazłeś informacji że w4 to bliźniak y8 na którego temat jest dosłownie wszystko na forum
Żartem to jest twój post bo nic nie wnosi...
Zapytałem bo chcę konkrety pod dany punkt... a nie może nie a może da rade... itd. Darować to możesz sobie pisanie głupich postów.
gwarantuje ci ze na forum jest odpowiedź na każde twoje pytanie, a jeśli któreś okazało by się na tyle banalne że nikt wcześniej nie zadał go to odpowiedź znajdziesz tu:
www.google.pl
tu znajdziesz choćby takie informacje jak to gdzie montowali m62, co to jest blow off, bo jak widać z pytań to tego też nie wiesz, czy choćby to jaką wydajność ma pompa paliwa i wtryski, itd.
jeśli chodzi o poprzedni post to wnosi jedną ważną rzecz której nie chciało ci się albo nie jesteś w stanie ogarnąć, a mówię o tym:
żenadą jest że nawet nie znalazłeś informacji że w4 to bliźniak y8
gwarantuje ci ze na forum jest odpowiedź na każde twoje pytanie, a jeśli któreś okazało by się na tyle banalne że nikt wcześniej nie zadał go to odpowiedź znajdziesz tu:
www.google.pl
tu znajdziesz choćby takie informacje jak to gdzie montowali m62, co to jest blow off, bo jak widać z pytań to tego też nie wiesz, czy choćby to jaką wydajność ma pompa paliwa i wtryski, itd.
jeśli chodzi o poprzedni post to wnosi jedną ważną rzecz której nie chciało ci się albo nie jesteś w stanie ogarnąć, a mówię o tym:
Człowieku nie jestem cichociemny.... pisząc blow off miałem na myśli jaki konkretnie model forumowi koledzy doradzają.
Wszystkie d serie sohc vtec są bliźniacze różnią się detalami...
Jeżeli zaglądają tu jacyś znawcy kompresorów, doładowań to mam pytanko, sprzedawca wysłał mi zdjęcia rotorów m62 widać, że są porysowane.. Pytanie brzmi jaki jest "margines" rys? i na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie m62 żeby nie kupić szmelcu... Chcę kupić taki żeby pojeździł a nie nadawał się od razu do regeneracji.
Jeszcze zapytam: regenerację eatona można wykonać w garażu czy to bardziej skomplikowany proces? Fot:
https://images81.fotosik.pl/528/a899953742c67989med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a899953742c67989)
https://images84.fotosik.pl/527/74a529144ee1bea2med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/74a529144ee1bea2)
https://images82.fotosik.pl/527/814b3811ca7a30bcmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/814b3811ca7a30bc)
https://images84.fotosik.pl/527/aa71eb43c7bc6753med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/aa71eb43c7bc6753)
cichociemny to ty na pewno nie jesteś, cichociemni byli bohaterami :)
ty jesteś albo ciemny albo leniwy - wybierz sobie sam z tych dwóch ;)
co do regeneracji to tu jest mała instrukcja:
http://lmgtfy.com/?q=regeneracja+eaton+m62
do tego zmiana kierunku obrotów bo kręci się w inną stronę niż powinien itd.
skoro jednak wiesz co to blow off to podeśle ci kolejnego linka:
http://lmgtfy.com/?q=jaki+blow+off
resztę sobie znajdź sam
a i nie, d serie nie są bliźniacze, bliźniacze są tylko co niektóre modele :)
Na co ci to konto na forum jak wszystko możesz na googlach znaleźć... znajdź w tym przekaz bo nawet nie chce mi się tobie tłumaczyć..
Kolega HakerPl1 ma racje, te pytania, co tu zadałeś przewijają się od pierwszej strony....
tak w skrocie, kompresor nalezy odwrócic, aby coś więcej dmuchal, m62 siedzi w clk z motorem 2,3 najczesciej, wtryski do zmiany, pompa paliwa do zmiany, ic jaki Ci pasuje pod zderzak, orurowanie koło 2,5-3 cali, ludzie przy małym doladowaniu nie ruszaja w ogole slupka - te informacje są chyba o ile dobrze pamietam pare pierwszych stron tego tematu. Gdy mi chodziły chore pomysły o kompresorze to jednak przeczytałem pierwsze 100 stron tego tematu, gdzie takich pytań podobnych jak Twoje są co 5 post i dlatego ten temat zamiast czystej wiedzy 2-3 stron ma 218. Kolejne 100 stron mi sie odechciało czytać przez taki spam, a napewno ktoś coś wartosciowego pomiedzy dodał...
jak dla mnie te rysy ną bardzo delikatne i nie trzeba tego ruszać.
Druga sprawa to nie wiem czy rotory się regeneruje, czy wymienia na nowe
jak dla mnie te rysy ną bardzo delikatne i nie trzeba tego ruszać.
Druga sprawa to nie wiem czy rotory się regeneruje, czy wymienia na nowe
Zastanawiam się ciągle czy brać czy to raczej lipa bo oprócz Ciebie nikt nic nie "dopowiedział" a jeżeli chodzi o stan kompresorów to jestem ciemny...
Byl tu gdzies temat o regenerowaniu rotorow, ktos proponowal malowanie proszkowe zamiast teflonu ale bylo podejzenie ze moze byc to za gruba warstwa i zetrze sie niedlugo po uruchomieniu, na druga opcje ktos proponowal anodowanie wkladow
Byl tu gdzies temat o regenerowaniu rotorow, ktos proponowal malowanie proszkowe zamiast teflonu ale bylo podejzenie ze moze byc to za gruba warstwa i zetrze sie niedlugo po uruchomieniu, na druga opcje ktos proponowal anodowanie wkladow
Dlatego pytanie jest czy ten kompresor nadaje się do założenia czy nie, nie chcę bawić się w regenerację..
Po samych fotkach, to raczej ciężko coś dokładnie podpowiedzieć. To samo jest z rysami na lakierze - ktoś podsyła foto i się pyta, czy polerka pomoże, czy zostaje malowanie. Na zdjęciu tak samo wygląda położony na lakierze włos, jak również rysa do samej bazy :)
Ogólnie kupić sprawne turbo czy kompresor, to raczej ciężki temat.
Po samych fotkach, to raczej ciężko coś dokładnie podpowiedzieć. To samo jest z rysami na lakierze - ktoś podsyła foto i się pyta, czy polerka pomoże, czy zostaje malowanie. Na zdjęciu tak samo wygląda położony na lakierze włos, jak również rysa do samej bazy :)
Ogólnie kupić sprawne turbo czy kompresor, to raczej ciężki temat.
Pytanie czy wgl. mogą być jakieś rysy na rotorach czy nie.
Takimi małymi ryskami w ogóle bym się nie przejmował, ale nie widać krawędzi rotorów. Gdyby miał wywalone łożyska, to raczej byłoby mocniej podrapany.
PS.
Raczej nie oznacza, że powyższym postem daję na coś gwarancję. Jak dostaniesz go do ręki to będziesz wiedział więcej, a najwięcej dowiesz się i tak dopiero po montażu.
Niestety nie potrafię odczytać tych map. Co do sprawności i wydajności kompresora to właśnie się zastanawiam jak to wyliczyć aby było to dobrze sprawnie i mocy max z M62 w d16z6. Tylko teraz ze znalezionych wzorów za nic nie wychodzi mi doładowanie liczone wielkościami kółek wał i kompresor. A pytanie czy stopień sprężania wpłynie znacząco na wynik ? Będą kute korby i tłoki też kute więc jakieś około 9 będzie a z6 ma chyba 10. Koło pasowe mam od y7 a na kompresorze serie i dmuchało max 0.5.
A po zakuciu myślałem aby stoczyć lub zmienić kółko kompresora do jak najmniejszego tylko nie chce się bawić z tym kilka razy a najlepiej raz i koniec :) bo nawet nie sprawdzę przed strojeniem ile dmucha na tym czy na innym kółku :/
Slabe cr jak na kompresor. Ja u siebie jak kute graty pakowal em to dobralem cr 9,8:1. Dzięki temu i w n/a dobrze idzie. Szlif glowicy pewnie tez lekko podbił cr.
Niestety nie potrafię odczytać tych map. Co do sprawności i wydajności kompresora to właśnie się zastanawiam jak to wyliczyć aby było to dobrze sprawnie i mocy max z M62 w d16z6. Tylko teraz ze znalezionych wzorów za nic nie wychodzi mi doładowanie liczone wielkościami kółek wał i kompresor. A pytanie czy stopień sprężania wpłynie znacząco na wynik ? Będą kute korby i tłoki też kute więc jakieś około 9 będzie a z6 ma chyba 10. Koło pasowe mam od y7 a na kompresorze serie i dmuchało max 0.5.
A po zakuciu myślałem aby stoczyć lub zmienić kółko kompresora do jak najmniejszego tylko nie chce się bawić z tym kilka razy a najlepiej raz i koniec :) bo nawet nie sprawdzę przed strojeniem ile dmucha na tym czy na innym kółku :/
Masz zawalona skrzynke nie mam jak Ci odpisac na pw
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Siema, zastanawiam się nad układem wydechowym przy d16z6 plus kompresor czy ma duże znaczenie ? mam teraz przelot 2" ale myślę aby robić cały nowy np 2.25 albo 2.5.
Tylko nie wiem czy ma to duży wpływ na strojenie. Będę dmuchał max czyli 0.8 - 0.9 zależy ile dmuchnie kompresor, słupek zakuty. Też myślę czy pchać jakiś środkoy z tych tanich czy bez i tylko np końcoy oem look albo obx lub apexi ale on będzie papę darł bo takiego mam ale pewnie wyplutego już..
montował ktoś kompresor typu Rotrex ? :)
W bialej balladzie z k seria siedzi taki kompresor
W bialej balladzie z k seria siedzi taki kompresor
Dasz linka? :)
Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy jest jakiś patent, najlepsza metoda na zrobienie układu typu double throttle (podwójna przepustnica) przy silniku z kompresorem?
Mając kompresor na elektrosprzęgle i jadąc na wyłączonym, rotory stawiają na tyle duży opór, ergo światło w dolocie jest tak małe przez kompresor, ze silnik jest znacząco zduszony.
Gdyby tak więc zrobić osobny dolot, który dostarczałby powietrze przy stojących rotorach?
Tylko czy napewno musi to byc osobny dolot z osobną, sterowaną zapewne jakoś elektronicznie przesputnicą?
Słyszałem coś o montowaniu zaworów zabezpieczających od wystrzelenia LPG na układ dolotowy za kompresorem (oczywiście z wtedy z osobnym foltrem powietrza). Czyli w teorii ma się to otworzyć przy podcisnieniu i dostarczyć powietrze.
Gdzieś, ktoś mówił o zaworach wydechowych typu exup znanych albo z motocykli albo z wydechów samochodów typu amg czy rs, które utrzymują odowpiednie ciśnienie w wydechu.
Jakieś pomysły/rozwiązania?
Witam, montował ktoś JRSC w D16V1? Civic VII EP2, 2004 rok.
Wpisywałem w wyszukiwarkę "D16V1" ale nic nie znalazłem... Jest w ogóle taki kompresor JRSC do modelu j.w.?
Ktoś może się brał za kompresienie D14 i może się pochwalić wynikami tak przy 0.6 bar dla porównania ? ;)
Kiedyś ktoś tam się brał, ale wyników nigdy nikt nie pokazał. Ogólnie nie ma to sensu bo korby cieniutkie. Ewentualnie założyć do D14 można ale odrazu szykuj kasę na swap na D15/D16 co by wszystkie klocki pasowały.
Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja już założył i wystroił i tak się pytam z ciekawości dla porównania ;) Różnica jest ale też jakoś dupy też nie urywa
Może i korby cieniutkie ale D14 ma chyba najniższy CR ze wszystkich pozostałych modeli bo 9.0 z tego co piszą w serii
I co z tego? Jakie to ma znaczenie?
Ja już założył i wystroił i tak się pytam z ciekawości dla porównania ;) Różnica jest ale też jakoś dupy też nie urywa
Może i korby cieniutkie ale D14 ma chyba najniższy CR ze wszystkich pozostałych modeli bo 9.0 z tego co piszą w serii
Pamietam, że ktoś zakładał kompresor z grupy VAG chyba od 1.4TSI. Był filmik jak to chodzi i nawet jakiś onboard, ale jechało to słabo. Później temat umarł bo auto sie sprzedało
znalazłem filmik z tego auta
https://youtu.be/yJVpzsC1HKo
I co z tego? Jakie to ma znaczenie?
Nie oznacza że przy niskim CR korba nie wyjdzie nam bokiem, ale chociaż stanowi mniejszą szanse na spalanie stukowe (choć to też jest uwarunkowane od wielu czynników)
Pamietam, że ktoś zakładał kompresor z grupy VAG chyba od 1.4TSI. Był filmik jak to chodzi i nawet jakiś onboard, ale jechało to słabo. Później temat umarł bo auto sie sprzedało
znalazłem filmik z tego auta
https://youtu.be/yJVpzsC1HKo
No słabo. Choć tam tylko było dmuchane 0.3bar.. Na dniach nagram swoje jak to wygląda
mam d15b7 Cr11:1 czyli doładowanie już mi odpada bez zmiany tłoków tak?
mam d15b7 Cr11:1 czyli doładowanie już mi odpada bez zmiany tłoków tak?
nie musisz zmieniać tłoków żeby odprężyć silnik, są różne sposoby na to, np grubsza uszczelka pod głowicę etc, a co do cr zależy jakie doładowanie chcesz, jeśli ma to być powiedzmy do 0.5b to myślę że nie musisz nic robić z motorem, ja bym złożył wszystko i wtedy zmierzył cr, jeśli będzie za wysoko to dopiero odprężał, chyba że chcesz powyżej 0.5 to już kombinuj, jak mówiłem sposobów sporo jest
Witam szukam śpeca od Eatona kogoś ko złoży mi poprawnie obrócony kompresor poprzednia firma która go obróciła za ciasno złożyła i obtarło teflon z rotorów
Albo jakieś namiary na jakąś firmę co regeneruje Eatony
Grzesiek_Devil_
15-07-17, 20:28
Przema72 moze ?
Panowie jaka średnica orurowania pod m62 d16 ? +/-200km? Jest jakiś standard czy różnie bywa? Pasek napędzający eatona z czego dobraliście? Ile mogę się spodziewać boosta na kole w4? Jakie wtryski wybrać aby ogarnęły 200km +/- i żeby były najlepiej p&p pod kolektor d serii. Pompa walbro 255 wystarczy? Blow off jaki? Dużo pytań naraz i zaraz zostanę pewnie skarcony :P Jeżeli o czymś zapomniałem to bijcie! :D
Witam szukam śpeca od Eatona kogoś ko złoży mi poprawnie obrócony kompresor poprzednia firma która go obróciła za ciasno złożyła i obtarło teflon z rotorów
Albo jakieś namiary na jakąś firmę co regeneruje Eatony
musi być ciasno złożony bo inaczej nie będzie poprawnie działał. Po odwróceniu działania kompresora i wysilaniu go, wycieranie rotorów na końcach nie jest niczym nadzwyczajnym.
Panowie jaka średnica orurowania pod m62 d16 ? +/-200km? Jest jakiś standard czy różnie bywa? Pasek napędzający eatona z czego dobraliście? Ile mogę się spodziewać boosta na kole w4? Jakie wtryski wybrać aby ogarnęły 200km +/- i żeby były najlepiej p&p pod kolektor d serii. Pompa walbro 255 wystarczy? Blow off jaki? Dużo pytań naraz i zaraz zostanę pewnie skarcony :P Jeżeli o czymś zapomniałem to bijcie! :D
orurowanie 2-2,25 cala optymalnie
pasek dobierasz po długości a nie z czego będzie pasował
wtryski najlepiej +/- 440 żeby mieć spokój
pompa walbro 255 będzie z meeeeeeega nadmiarem wystarczy przeliczyć ile pompuje seryjna a walbro ;)
a tak naprawdę to wystarczy poczytać trochę ten temat i byś wszystko wiedział ;)
musi być ciasno złożony bo inaczej nie będzie poprawnie działał. Po odwróceniu działania kompresora i wysilaniu go, wycieranie rotorów na końcach nie jest niczym nadzwyczajnym.
orurowanie 2-2,25 cala optymalnie
pasek dobierasz po długości a nie z czego będzie pasował
wtryski najlepiej +/- 440 żeby mieć spokój
pompa walbro 255 będzie z meeeeeeega nadmiarem wystarczy przeliczyć ile pompuje seryjna a walbro ;)
a tak naprawdę to wystarczy poczytać trochę ten temat i byś wszystko wiedział ;)
Lubie mieć podane na tacy ;P większość wiem ale słucham porad innych dzięki Łukasz :)
Pytanko na jakie doładowanie można liczyć przy kole w4 (154mm) i seria eaton m62 nie przerabiany? Interesuje mnie moc +/-200 koni. Trzeba zmieniać koła na większe i mniejsze? I pytanie czy konieczna jest dodatkowa przepustnica? czy wystarczy sam blow off? Nie zależy mi na wyciszaniu układu ale też nie chcę w jakiś sposób uszkodzić kompresora >?
I pytanie czy konieczna jest dodatkowa przepustnica? czy wystarczy sam blow off?
dodatkowa przepustnica jest do jazdy NA gdzie kompresor jest wylaczony a silnik zasysałby powietrze przez nieruchome rotory- bylby troche zmulony, majac drugi dolot z dodatkowa przepustnica jezdzi NA normalnie. kwestie szczelnosci tego pomijam, u siebie mialem m45 i zawór "Greddy RS" i wyjalem jedna sprezyne z niego i dzialalo, ale szlo ***a w łeb dostac od gwizdu, szyczenia i wycia. gdybym drugi raz zakladal kompresor (a napewno tego nie zrobie) dałbym zawór DV, brak spektakularnego psssyt rekompensuje cisza na polgazach.
Auto może wyć na co dzień nie jeżdżę... czyli układ zamknięty z blow ofF wystarczy? Na wyłączonym odkurzaczu tez będzie można jechać mulem i nic złego się nie stanie? Bez dodatkowej przepustnicy
Jak przerobisz blow offa jak trzeba to bedzie jezdzic i nic mu nie bedzie, ja tak przejezdzilem prawie rok, az stwierdzilem ze wole jezdzic daily niz sluchac lokomotywy, i tak pozbylem sie eatona ;)
zadnych dodatkowych przepustnic, zadnych blow offow, zaloz DV i czesc.
Ktoś jest w stanie stwierdzić czy to są owe popularne wtryski 440cc z wrx ? Fot:
https://images82.fotosik.pl/732/2ba09557f13527cbmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2ba09557f13527cb)
https://images82.fotosik.pl/732/650a27203729f695med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/650a27203729f695)
MallyD16z9
05-08-17, 22:48
Czy ktoś może podać wymiary kół pasowych od d serii w miejscu gdzie napędzany jest kompresor?
chodzi o z6 z9 y7 y8 :)
i na jakie kółka w kompresorze przerabiacie...
M62 do R20A3 będzie git?
Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
Wydajnosci mu raczej nie braknie skoro w h22 robi 300km (Posnaniak z PTP chyba cos grzebal zeby wiecej dmuchal- poszperaj na ptp). Nie lepiej turbo?
Lepiej, ale turbo to jednak sporo więcej hajsu :(
Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy ja wiem... "Systemem gospodarczym" wychodzi podobnie, systemem zleconym ani tu ani tu nie bedzie tanio :P
Jest ktos na forum kto spawa orurowanie pod kompresor flansze itp?albo ma.ktoś do sprzedania
Czy ktoś stosował uszczelkę wycinaną z korka pomiędzy flanszą na której jest stożek i rura a wejściem kompresora (duże wejście - kompresor nie przerabiany) i zauważył różnicę że kompresor się wyciszył i tak nie rezonował?
Na chwile obecną flansze i wejście kompresora mam zaklejone silikonem reinz, chciałem dołożyć do tego jeszcze uszczelkę z korka 2mm ale ten sylikon dziadyga tak trzyma że żadną siłą nie chce puścić (podgrzewaniem, podważaniem) i się zastanawiam czy jest sens się męczyć by dać tą uszczelkę, czy ona coś realnie by dała
Cześć wszystki. Civic b18c4 myślę nad kompresorem m62. Tylko mój silnik ma tłoki z b16a2. Pozatym nic więcej nie dlubane. Chcialbym dmuchać max 0,5 bara. Moge spokojnie pakować kompresor czy muszą byc ori tłoki?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.