PDA

Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how



Strony : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

mayday-82
21-11-12, 07:37
Jak z tym M65 jest, bo pytalem i nikt nie odpowiedzial. Czemu nikt do hond nie wklada?

Podejrzewam, że jest droższy niż m62 a dmuchnie w podobnych granicach. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi


Uparty jesteś ;) Zacznijmy od tego kto w ogóle do kompresora kuciznę wkłada? I tak jak mówiłem, do seryjnych tłoków założenie kutych korb to zalatuje jakimś drutem według mnie i chyba nie tylko według mnie. Więc sens pakowania do kompresora korb od B20 jest bardzo dobrym rozwiązaniem - są relatywnie tanie, i wtedy spada ryzyko fuckupu.

Ja jestem zdania, że jeśli panewka przytrze i to i korba ,z b20 nie pomoże i kopyto wystawi bokiem :) widzisz mój m62 dmuchał 0,8bara na seryjnych gratach a myślę że przy zmianie koła pasowego doszło by do 0,9 a to już nie jest takie małe doładowanie.

nyndz
21-11-12, 13:29
Wlasnie z tego co widze to jest odwrotnie, M65 kosztuje tyle samo albo mniej:confused:

Yotomeczek86
21-11-12, 13:36
Jak dla mnie Eaton M65 to jest to samo doładowanie co M62 tylko pochodzi z innego samochodu ;] Widać to po obudowie bo się po prostu różni.

mayday-82
21-11-12, 14:47
Jak dla mnie Eaton M65 to jest to samo doładowanie co M62 tylko pochodzi z innego samochodu ;] Widać to po obudowie bo się po prostu różni.

Dobrze prawi :) przed chwilą widziałem zdjęcia m65 to połączenie m45 i m62 w większej obudowie

Benq
21-11-12, 22:48
Mam male pytanko czy kolo pasowe z dserii (obd2) podbije boost czy trzeba szukac odpowiedniego z w5 czy tez y7?

Mario
22-11-12, 01:18
się składa że mam największe od D'e pod kompresor na zbyciu :)

nyndz
22-11-12, 06:23
Dobrze prawi :) przed chwilą widziałem zdjęcia m65 to połączenie m45 i m62 w większej obudowie

Dzieki za odpowiedz:)

Zastanawiam sie np czy nie byloby wiecej roboty z zalozeniem tego m65 jako ze np pod m62 juz gotowe lapy sa do kupienia itd. Pros and cons generalnie;)

TomeK ek4
22-11-12, 06:40
a moze zamiast m62
to m90?

mayday-82
22-11-12, 08:02
Dzieki za odpowiedz:)

Zastanawiam sie np czy nie byloby wiecej roboty z zalozeniem tego m65 jako ze np pod m62 juz gotowe lapy sa do kupienia itd. Pros and cons generalnie;)

M45 i M62 to szlak już przetarty ja bym się nie bawił w wynalazki kładł M62 i cieszył się doładowaniem na granicy 0.6-0.8 bara :)

nyndz
22-11-12, 15:36
a moze zamiast m62
to m90?

To juz jest wielkie bydle z przeznaczeniem do V6 i V8...



M45 i M62 to szlak już przetarty ja bym się nie bawił w wynalazki kładł M62 i cieszył się doładowaniem na granicy 0.6-0.8 bara :)

Niby to wiem ale ostatnio szukam i nie moge znalezc w rozsadnych pieniadzach a u nas ani u niemca. Niby kupowac bede dopiero na wiosne ale jakby sie okazja trafila...

Dealer
22-11-12, 15:42
bo jest mniej spotykany, z tego co wiem kilka osób zakładało te kompresory:)

TomeK ek4
22-11-12, 16:08
czyli mowisz ze m90 do b18 nie podpasi i za duzo kombinowania ?

Yotomeczek86
22-11-12, 16:14
Problemem może być kolektor wydechowy, trzeba by jakiś dorabiać aby to wszystko pasowało. Nie jest to nie możliwe ale zapewne trudne i niesie ze są dodatkowe koszty wykonania takiego kolektora.

TomeK ek4
22-11-12, 16:24
czyli taniej i lepiej pakowac m62 i dmuchnac na 0.6 bara i miec ok 230KM
niz kombinowac z m90 i miec wieksza moc a okaze sie ze sensu to nie ma i sie rozleci
ogolnie m90 ciezko pewnie dostac

mayday-82
22-11-12, 16:42
za m62 musisz 1000-1200zł liczyć w sumie ja innego bym nie kładł, poszukaj na forach mercedesa, mini coopera itp można nieraz wychaczyć naprawdę po dobrej cenie

TomeK ek4
22-11-12, 16:53
wiem
tak licze na kompletny zestaw ok 2500-3000zl
a powiedzcie mi jaki intercooler najlepiej zamontowac do civica 6gen hb by idealnie pasowal ??
bo chyba te z mastera czy iveco za duze sa

mayday-82
22-11-12, 18:26
wiem
tak licze na kompletny zestaw ok 2500-3000zl


hehe czasem te kompletne zestawy wychodzą drożej niż robione od nowa wiem sam po sobie bo kupiłem taki zestaw za 2500zł a okazało się, że musiałem go przerobić (przy okazji odwrócilem kompresor) i zrobić wszystko od nowa:/ więc lepiej na spokojnie usiąść, zadzwonić do kogoś kto się tym zajmuje przemyśleć-przeliczyć koszta itp. itd.

tommmmm
22-11-12, 20:58
a powiedzcie mi jaki intercooler najlepiej zamontowac do civica 6gen hb by idealnie pasowal ??


Właśnie też mnie to ciekawi oraz to jakie będzie doładowanie na M45 na kole pasowym z D16Y7?

mayday-82
22-11-12, 22:14
Właśnie też mnie to ciekawi oraz to jakie będzie doładowanie na M45 na kole pasowym z D16Y7?

nielicz na cuda 0,4-0,6 to max

tommmmm
22-11-12, 23:16
nielicz na cuda 0,4-0,6 to max

Nie licze :p Z czego mogą wynikać takie różnice w doładowaniu(różnica 0,2 bara)?

Mario
23-11-12, 00:17
Z czego mogą wynikać takie różnice w doładowaniu(różnica 0,2 bara)?

z montażu , z instalacji , z dokładności wykonania flansz, z zastosowanych podzespołów.
Na instalacje i jej wydajność czy to kompressor czy turbo składa się wiele podzespołów/czynników, podobnie w N/A jak masz porting głowicy, kolektorów; całość spasowana, to osiągniesz większą moc i moment względem serii z tym samym CR.

mayday-82
23-11-12, 13:10
M45 jest mniej wydajny dlatego stosowano go w silnikach o mniejszej pojemności w których zapotrzebowanie na zimne powietrze wystarczał ażeby osiągnąć daną moc

tommmmm
23-11-12, 17:31
Dzięki Mario.Przy moim D15 myślę, że M45 w zupełności by wystarczył.Jaką najlepiej zastosować średnicę rur dolotowych?

DjHammer
23-11-12, 17:50
z montażu , z instalacji , z dokładności wykonania flansz, z zastosowanych podzespołów.
Na instalacje i jej wydajność czy to kompressor czy turbo składa się wiele podzespołów/czynników, podobnie w N/A jak masz porting głowicy, kolektorów; całość spasowana, to osiągniesz większą moc i moment względem serii z tym samym CR.

tylko i wylacznie ze szczelnosci i kola pasowego jakie sie ma. Do tego wałki nic pozatym jak wszystko jest szczelne to dobrze dmucha

mayday-82
23-11-12, 18:00
Dzięki Mario.Przy moim D15 myślę, że M45 w zupełności by wystarczył.Jaką najlepiej zastosować średnicę rur dolotowych?


nie jestem pewien ale u mnie jest chyba 2,5" wiem, że nie ma to aż tak wielkiego znaczenia jak przy turbo

leo
23-11-12, 18:53
Witam wbije sie troszke w temat, dzisaj ogladałem aledrogo i na trafiłem na kompresor z vw 1.4tsi spokojnie idzie go wyrwac ponizej 1000 zł wiec moze sie okazac ciekawa alternatywa.
A moje pytanie to czy ktos kombinował co z takim kompresoremhttp://moto.allegro.pl/kompresor-1-4-tsi-grupy-volkswagen-nowy-i2793050313.html

Mario
24-11-12, 15:17
tylko i wylacznie ze szczelnosci i kola pasowego jakie sie ma. Do tego wałki nic pozatym jak wszystko jest szczelne to dobrze dmucha

w przypadku szczelności układu i kompresora to rzeczywiście różnice na wykresie będą nie wielkie, w przypadku Turbo odpowiednim dobór podzespołów i "poprawna instalacja" da KM i Nm, wychodzę z założenia że jak coś robić to raz a porządnie a nie lepić z kawałków na raty a na koniec i tak wychodzi niezła rzeźba :/

TomiNeo
24-11-12, 16:17
Witam wbije sie troszke w temat, dzisaj ogladałem aledrogo i na trafiłem na kompresor z vw 1.4tsi spokojnie idzie go wyrwac ponizej 1000 zł wiec moze sie okazac ciekawa alternatywa.
A moje pytanie to czy ktos kombinował co z takim kompresoremhttp://moto.allegro.pl/kompresor-1-4-tsi-grupy-volkswagen-nowy-i2793050313.html

Załóż i sprawdź czy da radę, do tej pory nikt takiego nie zakładał.

Silent
24-11-12, 16:35
..

MallyJDM
02-12-12, 19:06
Miał ktoś styczność już z tym kompresorem z VW 1.4??
Też mnie ciekawi on, bo można za fajne pieniądze go wyrwać, a podobny do eaton'ów jest.

TomiNeo
02-12-12, 20:08
to jest eaton

leo
05-12-12, 23:19
Ten kompresor z vw 1.4tsi to nie eaton

Silent
05-12-12, 23:39
Ten z vw 1,4 to nie jest eaton. Ja mam z nim styczność za każdym razem jak wsiadam do swojej hondy. Przy kółku od wspomagania czyli z tego co pamiętam 11cm dmucha 0,4bara i nie przeszkadza mu to że kręci się w drugą stronę. W środku jest przekładnia dzięki której dokręca się do ok 14tyś obrotów. U mnie pracuję on po sporej rzeźbie na elektrosprzęgle i w dowolnym momencie mogę włączyć go lub wyłączyć przełączając mapę w ecumasterze

TomiNeo
06-12-12, 12:58
człowiek całezycie się uczy, byłem przekonany że to eaton:o

mroziak1
06-12-12, 13:33
jaki przyrost mocy uzyskałeś na tym kompresorze??

Silent
06-12-12, 16:43
na 0,2bara wyszło 120km i 148Nm teraz dmucha mi 0,35-0,4 jeszcze nie zmierzone tylko ustawiona mapa pod ARF bo śnieg spadł i nie ma warunków żeby przycisnąć

leo
09-12-12, 13:41
to zakaładamy teraz kompresory z vw xD teraz musze ino kase odłozyc :D

Pawel 10
25-12-12, 11:42
Powie mi ktoś ile max dmuchne eatonem m62 na serynym kole od b18c4 ? czy warto zamienić na te od B20 ?

Kazik_h9w3
26-12-12, 00:52
Powie mi ktoś ile max dmuchne eatonem m62 na serynym kole od b18c4 ? czy warto zamienić na te od B20 ?
Pisałem Ci już ile dmuchniesz wcześniej a czy warto wsadzić pasowe od b20? - warto ma większą średnice więc m62 więcej dmuchnie , daje fotę dla zainteresowanych jaka jest różnica między serią b18 a b20
http://images50.fotosik.pl/1797/812b9cb76e883660med.jpg (http://www.fotosik.pl)

StacekEG
26-12-12, 14:50
Panowie mam kilka pytan bo przygladam sie tematowi dłuższy czas . Z tego co zrozumiałem do eatona m45 nie mozna włożyć elektrosprzegła ? Mowicie ze trzeba na wał założyć kółko od kompresora a/c wiec w czym problem , przecież same kółko ma w sobie sprzęgło ? Kolejne pytanie czy m62 zmiesci sie z seryjnym kolektorem 4-2-1 w d serii czy trzeba szukać kolektora typu narrow ? Może nie koniecznie związane z sc ale do ilu jest w stanie dopompować m62 ? Gdzies czytałem ze mniej wiecej do 1,6 bara (to dużo w porównaniu z Turbo ) ? Do ilu można nazwać softem doładowanie ? 0,4 bara ? I wdzięczny bym był gdyby ktoś zazucił mi temat Przemy72 z crx.info bo szukałem ale znalazłem tylko to http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=30768&start=60&sid=66b6b04491fdd45e1da8841471241dca

bartuning
27-12-12, 07:28
Witam, rozglądam sie za wtryskami od subaru, bo podobno pasują p&p, tylko wyczytałem gdzieś że są inne w wrx przed 2002roku i inne po 2002r. A znowu na innym forum że kolor mówi jaki wtrysk ile ma ccm. Może mi ktoś podpowiedzieć???

mastach
28-12-12, 19:27
Witam, rozglądam sie za wtryskami od subaru, bo podobno pasują p&p, tylko wyczytałem gdzieś że są inne w wrx przed 2002roku i inne po 2002r. A znowu na innym forum że kolor mówi jaki wtrysk ile ma ccm. Może mi ktoś podpowiedzieć???

ja mam z Eclipse 4g63t i pasują p&p

wwljohn
03-01-13, 13:09
Witam, rozglądam sie za wtryskami od subaru, bo podobno pasują p&p, tylko wyczytałem gdzieś że są inne w wrx przed 2002roku i inne po 2002r. A znowu na innym forum że kolor mówi jaki wtrysk ile ma ccm. Może mi ktoś podpowiedzieć???

NIe pamiętam który rocznik ale kolor pistacjowy to 420.

futrzak313
03-01-13, 15:45
Siema Pany :) Sory za wcinkę ale możecie mi powiedzieć jakiej średnicy robić cały wydech?? Kompresor wpadnie dopiero w 2014 ale około lata tego roku chce zrobić cały wydech i tak myślę już o tym żeby później nie robić na nowo :) Z góry dzięki.

sivy
03-01-13, 16:59
2,25

futrzak313
03-01-13, 19:51
Dzięki sivy :)

Bartek!
04-01-13, 15:48
Przesledzilem czesc tematu, ale 105 stron to troche duzo :) Z tego co piszecie dolozenie kompresora do D/B serii to nie jest jakis wielki problem, a jak wyglada sprawa z dolozeniem kompresora (eatona m62) do K20Z4? W jakie czesci trzeba sie dokladnie zaopatrzyc zeby zaczac taka zabawe?

TurboTech
04-01-13, 16:19
będzie ci potrzebne:
intercooler
kompresor
złączki sylikonowe
blow off lub dv żeby ciszej było
mocowanie kompresora
wskaźniki
pasek
napinacz ale to pewnie przy mocowaniu
coś czym będziesz stroił
trochę rur z kwasówki
no i chyba wtryski ale nie jestem tego pewnien zalezy czy twoje wytrzymają

Bartek!
04-01-13, 17:11
Dzieki za odp. A jest jakas firma np w Warszawie ktora przerabiala juz montowanie eatona m62 do K serii (ale nie gotowego kitu ktory mozna sobie zamowic za grubo ponad 10tys zl)?

Ssgarage.pl ogarnia takie rzeczy? :)

TurboTech
04-01-13, 17:28
nie wiem jak w wawie, ale ogarnięty mechanik zrobi ci to. Potrzeba spawarki konkretnej blachy śrub itp.

nyndz
04-01-13, 17:38
Najwiekszym problemem bedzie moim zdaniem brak miejsca - w porownaniu do V i VI genow ilosc miejsca wolnego pod maska w FN2 jest znikoma - jesli nikt tego wczesniej nie probowal to bedzie przecieranie szlakow i troche droga przez meke ale znajac zycie warto:)

TurboTech
04-01-13, 17:44
a ja bym spróbował to zrobić, chciałbym przetrzeć te szlaki.

Bartek!
04-01-13, 18:36
Wiekszosc gotowych kitow jest na podstawie eatona m62 III lub IV generacji.

Niech mnie ktos oswieci, ale chyba eatona m62 trzeba wrzucic w miejsce kolektora ssacego (pewnie wymaga albo przerobki albo dokupienia jakiegos gotowego). Gdzie w tym wypadku jest przepustnica, skoro nigdzie nie widac kolektora ssacego? :)


http://www.youtube.com/watch?v=dY6xWcDFaBA

TomiNeo
04-01-13, 18:56
W K-serii M90 są zakładane.

Bartek!
04-01-13, 19:01
W K-serii M90 są zakładane.

W opisie filmiku jest m62

TurboTech
05-01-13, 00:27
a przypadkiem to nie jest gotoqy kit kompresora JRSC ? Bo jrsc jest zakładany jak zwykły kolektor ssący.

Bartek!
05-01-13, 00:51
a przypadkiem to nie jest gotoqy kit kompresora JRSC ? Bo jrsc jest zakładany jak zwykły kolektor ssący.
Calkiem mozliwe, bo JRSC chyba korzysta z eatona m62 III generacji.

Nie znalazlem nigdzie w internecie jakis zdjec/opisu z zalozonym eatonem do K20Z4 bez gotowego kitu...

EDIT
http://www.civinfo.com/forum/type-r/30318-civic-type-r-fn2-supercharging-guide.html tutaj troche jest opisane i kazdy ma gotowy kit :/ chyba nikt jeszcze nie zakladal kompresora bez gotowego kitu do K20Z4

TurboTech
05-01-13, 01:04
może i tak. Ja narazie chcę rozwiązać problem kompresora i klimatyzacji w coupe VI gen. Żeby go schować pod kolektorem ssącym.

BIE5
05-01-13, 17:24
panowie mam pytanie...czytałem i za bardzo nic w tym temacie nie widziałem... co sądzicie o eatonie do zdrowego d15b7?, myślałem wstępnie ogarnąć to na seryjnym silniku. co sądzicie o takim setupie ?

TurboTech
05-01-13, 17:36
czemu taki motor? ja bym zrobił mini-me i dopiero później pchał eaton'a

lozek
05-01-13, 18:07
Zgadzam się - do b7 troche bez sensu bo korby za wiele nie wytrymają. 180km to w sumie taka granica bezpieczeństwa.

piroman
05-01-13, 18:18
Zgadzam się - do b7 troche bez sensu bo korby za wiele nie wytrymają
tym bardziej jak zrobi mini-me...

BIE5
05-01-13, 20:51
tym bardziej jak zrobi mini-me...

czyli robiąc mini-me korby mogą prędzej odmówić posłuszeństwa niż w przypadku zwyklego b7??
generalnie jak już nie pchałbym się w to tylko wolal zrobić swap na z6, a co do b7 na powidzmy 0,3b ile mozna wyrwac?;d

mayday-82
05-01-13, 21:10
powiem ci ze swojego doświadczenia jak panewka nie przytrze to korba kopyta nie wystawi także warto zainwestować w panewki acl race myśle , że na 03 możesz celować w granicy 130-140hp

Michał102
05-01-13, 21:24
Wywalić tyle hajsu na kompresor by mieć "nędzne" 130-140 KM?
Dajcie spokój.

BIE5
05-01-13, 21:30
dzieki za info, a sa jakies mozliwosci zeby wydusic z b7 wieksza moc? czy to malo oplacalne i lepiej ogarnac do tego choćby d16z6 ...


Wywalić tyle hajsu na kompresor by mieć "nędzne" 130-140 KM?
Dajcie spokój.

spoko narazie jestem w fazie zbierania informacji i nie ma tu mowy o wywalaniu hajsu w błoto...

Michał102
05-01-13, 21:33
Swapuj na D16. Zdrowy motor na dolocie, wydechu i strojeniu z miejsca wypluje Ci 140KM. Braknie szmocy, to potem będziesz myślał o kompresorze (ja już powoli myśle:p).

mayday-82
05-01-13, 21:37
Wywalić tyle hajsu na kompresor by mieć "nędzne" 130-140 KM?
Dajcie spokój.

mowa o doładowaniu 0,3bara, można docelowo dmuchać 0,7-0,8bara etonem m62 wiadomo wtedy 180hp powinno wypluć :D moje d15z6 przekroczyło granice 200hp niestety panewka przytarła i zonk :D

BIE5
05-01-13, 21:39
ostatnio zacząłem się nad tym mocno zastanawiać i w sumie chyba lepiej będzie ogarnąć kompletne z6 bo koszt zbliżony jak mini-me, ale problemem może być znaleźć zdrowe d16


moje d15z6 przekroczyło granice 200hp niestety panewka przytarła i zonk :D

wlasnie tego sie najbardziej obawiam :D

mayday-82
05-01-13, 21:42
ostatnio zacząłem się nad tym mocno zastanawiać i w sumie chyba lepiej będzie ogarnąć kompletne z6 bo koszt zbliżony jak mini-me, ale problemem może być znaleźć zdrowe d16

znaleść zdrowe z6 dobry żart odrazu odkładaj kase na kapitalny remont tego d16


ostatnio zacząłem się nad tym mocno zastanawiać i w sumie chyba lepiej będzie ogarnąć kompletne z6 bo koszt zbliżony jak mini-me, ale problemem może być znaleźć zdrowe d16



wlasnie tego sie najbardziej obawiam :D


wymieniasz panewki i dmuchasz aż miło ja tego nie zrobiłem jak miałem okazje dlatego taki efekt a nie inny

Michał102
05-01-13, 21:45
A tak z ciekawości jeszcze potpytam - dużo wzrośnie spalanie w D16Y8 na kompresorze? Oczywiście chodzi mi tylko o zużycie paliwa jeżdżąc ekonomicznie, głównie w trasie... jak się butuje, to wiadomo, że czymś tą moc karmić trzeba:p

Ostatnio w wątku jednego forumowicza, który ma turbo w B-serii wyczytałem, że spalanie mu nie wzrosło, a wręcz spadło. Ciekaw jestem, czy z kompresorem da się uzyskać podobne wyniki:)

BIE5
05-01-13, 21:48
wlasnie w tym rzecz,wiem ze to graniczy z cudem ale moze cos sie trafi... na pewno latwiej znalezc dobra d niz b-serie...

mayday-82
05-01-13, 21:51
A tak z ciekawości jeszcze potpytam - dużo wzrośnie spalanie w D16Y8 na kompresorze? Oczywiście chodzi mi tylko o zużycie paliwa jeżdżąc ekonomicznie, głównie w trasie... jak się butuje, to wiadomo, że czymś tą moc karmić trzeba:p

Ostatnio w wątku jednego forumowicza, który ma turbo w B-serii wyczytałem, że spalanie mu nie wzrosło, a wręcz spadło. Ciekaw jestem, czy z kompresorem da się uzyskać podobne wyniki:)

na kumpla przykładzie b16a2 + supercharger 243hp ciągnął na lince moje auto 300km i spalanie na trasie bez doładowania wyszło mu 7l pb biorąć pod uwagę że jego hanka w sedanie Vgej musiała poradzić siebie i mojego VIgeja też w sedanie to *****isty wynik, auto tankowane do pełna pod sam korek i po przejechaniu 100km znowu tankowane do pełna pod sam korek

BIE5
05-01-13, 22:04
znaleść zdrowe z6 dobry żart odrazu odkładaj kase na kapitalny remont tego d16




wymieniasz panewki i dmuchasz aż miło ja tego nie zrobiłem jak miałem okazje dlatego taki efekt a nie inny

dlatego plan byl zostac wstepnie przy swoim b7 i chyba tego bede sie trzymal poki co...
no tak... ale ori b7 + panwki acl i oczywiscie strojenie na poczatek powinno wystarczyc? czy jeszcze dobrze zainwstowac w cos jeszcze?

Olix
05-01-13, 22:18
chcesz do b7 kompresor wstawiać ?

BIE5
05-01-13, 22:20
na razie chce ogarnac jakies info.. widziałem juz cos takiego wiec pytam:p

Olix
05-01-13, 22:27
jakiś remont był robiony silnika ? w jakim obecnie stanie jest , kopci czy coś ?
wydech by się przydało zrobić minimum 2" , panewki ACL Race, pierścienie NPR , uszczelka pod glowica z d13 żeby trochę odprężyć silnik ;)

BIE5
05-01-13, 22:35
silnik w bdb stanie, wydech juz ogarniety... a masz jakies info jak to daje rade na b7?

Olix
05-01-13, 22:48
na b7 dużo nie dmuchniesz około 0.4-0.5 bara max co ci da jakieś 140 km a jak chcesz więcej mocy to jest problem z kupieniem kutych tłoków i korbowodów , które są ciężko dostępne do d15 ;p
chyba że robisz to dla dźwięku to wtedy możesz wstawiać ^^ z czasem odczujesz że masz za mało kucy i wtedy pójdą $$ lepiej powoli poskładać d16 i wtedy myśleć o kompresorku ;)

BIE5
05-01-13, 23:07
mayday ma u siebie w d15 200 km. wiec mysle,ze idac w jego slady, podobnie modzone d15, powoli z czasem mini-me na z6 uzyska podobne wyniki...:) a plny wydane na swap d16 mozna zainwestowac wczesniej w graty do kompresora i sprawdzic jakie beda co do tego ustrojstwa odczucia z jazdy xD

Pawel 10
05-01-13, 23:16
Pytanie ten dv (http://allegro.pl/zawor-dv-audi-seat-vw-1-8t-06a-145-710-p-i2921915911.html)+ ten bov (http://allegro.pl/blow-off-hks-sqv-4-ssqv-iv-style-zawor-upustowy-i2896082253.html) podejda pod eatona ? :)

mayday-82
06-01-13, 11:27
mayday ma u siebie w d15 200 km. wiec mysle,ze idac w jego slady, podobnie modzone d15, powoli z czasem mini-me na z6 uzyska podobne wyniki...:) a plny wydane na swap d16 mozna zainwestowac wczesniej w graty do kompresora i sprawdzic jakie beda co do tego ustrojstwa odczucia z jazdy xD

poprawka mayday-82 miał d15 hehe tak jak pisałem wcześniej panewka klękła korba powiedziała dzień dobry i zarazem dowidzenia także szykuje się nowy projekt d16z6 :D graty już są zakupione wszystko czeka na montaż :D

Do kompresora podejdzie każdy zawór lecz z tym że zawór DV (z angielskiego Dump Valve) jest obiegiem zamkniętym, który za bardzo obciąża kompresor, osobiście polecam BOV charakteryzuje się tym, że jest obiegiem otwartym. Upuszczane nadciśnienie zza sprężarki, ale przed przepustnicą, uchodzi bezpośrednio do atmosfery, co na zewnątrz objawia się soczystym sykiem powietrza. HKS Style nie polecam dzwięk jest jakby się czajnikiem jeżdziło mi podpasował GREDDY Style np ten http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-off-bov-greddy-rs-style-nowy-i2927444933.html

Pawel 10
06-01-13, 12:12
Ale bez dv kompresor będzie głośno wył prawda ? wolałbym aby było ciszej dlatego chce dać dv i bova co do tego GREDDY style nie trzeba go przerabiać jakas pod kompresor ? :)

mayday-82
06-01-13, 12:26
głośno to było jak miałem przez chwilę DV bo cały nadmiar powietrza upuszczany był przez stożek także pomyśl sobie jak to syczało na wolnych nie mówiąc juz o tym jak się kręciło pod odcinke i puszczało gaz a co do BOV to nie trzeba nic przerabiać wystarczy kupić flansze i dospawać ja do orurowania i przykręcić do niej BOVa

BIE5
06-01-13, 14:19
panewka klękła korba powiedziała dzień dobry i zarazem dowidzenia

no ale fuck up z panewkami byl na zwyklych? ogarniajac od razu acl race mysle ze do tego nie dojdzie

mayday-82
06-01-13, 16:45
no ale fuck up z panewkami byl na zwyklych? ogarniajac od razu acl race mysle ze do tego nie dojdzie

do fuck upu doszło na seryjnych panewkach, które miały już nalatane 250k km

BIE5
06-01-13, 16:54
w takim razie kompres do b7 po malym przygotowaniiu silnika na sofcie to nie jest az taki zly pomysl jak myslalem :)

Bartek!
06-01-13, 21:04
w takim razie kompres do b7 po malym przygotowaniiu silnika na sofcie to nie jest az taki zly pomysl jak myslalem :)

Tylko warto pomyslec czy oplacalny, skoro juz wczesniej pisali, ze nie jest to najwytrzymalszy silnik. Moze lepiej dozbierac troche $$$ i zrobic projekt na innym silniku, bo inwestowanie w kucizne do d15 chyba troche mija sie z celem- chociaz co kto lubi :)

Olix
06-01-13, 23:05
panewki panewkami :P korby i tłoki ciekawe ile wytrzymają :rolleyes:
jak do 140 kucy dojdzie to trochę pojeździ ale jak już chce się więcej to kucizna

BIE5
06-01-13, 23:16
wiadomo,ze dalej bez kucia sie nie obędzie... ale na razie myslalem ogarnac temat ''najtanszym'' kosztem na ile $ pozwoli :D

Olix
07-01-13, 15:52
no to powodzenia :p

mayday-82
07-01-13, 18:35
panewki panewkami :P korby i tłoki ciekawe ile wytrzymają :rolleyes:
jak do 140 kucy dojdzie to trochę pojeździ ale jak już chce się więcej to kucizna

jest dużo projektów d serii, które na serii łamią granice 200-300hp

BIE5
07-01-13, 18:55
jest dużo projektów d serii, które na serii łamią granice 200-300hp
tak,ale raczej na pewno nie sa to d15

mayday-82
07-01-13, 19:12
poczytaj o projekcie N/A użytkownia o nicku Szatan

BIE5
07-01-13, 19:20
tam jest mowa o d15b,który chyba jest dużo lepszy pod mody jak z6 ...w sumie złe sformułowałem posta bo bardziej miałem na myśli d15b7 i z6... ale mniejsza o to... a taki 1.5 jdm sam bym chętnie przygarnął :)

Olix
07-01-13, 20:38
d15b ma można powiedzieć że takie same tłoki jak z6 więc są o wiele wytrzymalsze od tych z b7
możecie dmuchać sobie ile chcecie 200 kucy kwestia ile to pojeździ ;)

BIE5
07-01-13, 21:06
właśnie w tym rzecz :D N/A i 200 km w takim silniku do dupozozu to chyba przesada :)

tommmmm
07-01-13, 22:56
Mam jeszcze pytania odnośnie M45 w D15Z6. Sprzęgło seria da radę czy będzie jednak potrzebny jakiś stage?Obecnie mam wtryski z D16Z6. Rozumiem, że będą one za mało wydajne więc jakie najlepiej zastosować?Seryjne z B18C4 dadzą radę czy jednak coś innego?

Michał102
07-01-13, 23:01
Wtryski z B18C4 mają taką samą wydajność jak te z D16Z6.

tommmmm
07-01-13, 23:12
Hmm myślałem, że te z D16Z6 mają 210cc a te z B18C4 240cc ale widocznie się myliłem ;)

Kazik_h9w3
08-01-13, 09:43
Ale bez dv kompresor będzie głośno wył prawda ? wolałbym aby było ciszej dlatego chce dać dv i bova
Dokładnie będzie głośno ale wynika to z tego że całe powietrze przy hamowaniu silnikiem będzie uchodziło bovem ( jeżeli nie ma dv) co jest źródłem całego hałasu więc z własnego doświadczenia polecam założyć od razu dwa zawory żeby po jakimś czasie nie bawić się przy tym ponownie

mayday-82
08-01-13, 12:26
Dokładnie będzie głośno ale wynika to z tego że całe powietrze przy hamowaniu silnikiem będzie uchodziło bovem ( jeżeli nie ma dv) co jest źródłem całego hałasu więc z własnego doświadczenia polecam założyć od razu dwa zawory żeby po jakimś czasie nie bawić się przy tym ponownie

Jest inna opcja, założyć drugą przepustnice np od diesla :)

Pawel 10
08-01-13, 17:15
Decyzja zapadła że będzie Bov ( psss musi byc :) ) i dv

dzidziaz_
11-01-13, 08:32
Możecie mi powiedzieć jak to będzie zamontowane bov i dv?U mnie na bovie jest bardzo glosno i mam zamiar przerobic go na dv zeby bylo ciszej

zakit
13-01-13, 19:26
d15b ma można powiedzieć że takie same tłoki jak z6 więc są o wiele wytrzymalsze od tych z b7
możecie dmuchać sobie ile chcecie 200 kucy kwestia ile to pojeździ ;)


no chyba nie - d15b ma zupelnie inne tloki niz z6, i sa duzo slabsze.
korby ma takie same jak z6.

Kazik_h9w3
13-01-13, 22:43
Możecie mi powiedzieć jak to będzie zamontowane bov i dv?U mnie na bovie jest bardzo glosno i mam zamiar przerobic go na dv zeby bylo ciszej

Po prostu wylot bova musisz pociągnąć przed kompressor i tyle :)

danield
28-01-13, 02:03
Mam pytanie czy idzie upchnąć m45 bez przeróbki kolektora ? (zwykly ebay 4-2-1) Wiem, że gabarytowo większy jest od m62. Ma ktoś ewentualnie foto m45 w d seri,chodzi mi o jakieś poglądowe łapy, bo wszystko co znalazłem to m62

bors
28-01-13, 09:21
luknij w mój temat to coś tam może znajdziesz, Ja mam m45 na ebayowym kolektorze (znaczy wcześniej miałem )

mroziak1
28-01-13, 12:21
a jakie wtryski będą p&p do D serii ??
i jeszcze jedno czy pompa paliwowa z którejś hondy będzie dawała radę ogarnąć do ~240 koni?? czy muszę szukać jakiejś innej??

Olix
28-01-13, 12:42
wtryski najlepiej jakieś 440 z subaru imprezy wrx ;)
pompa paliwa powinna dać radę

mroziak1
28-01-13, 12:54
no tak tylko która?? szukać z preludy czy itr??

Olix
28-01-13, 14:16
jak już coś to z preludy h22

StreetPerforman
28-01-13, 15:49
tak jak przedmówcy mówią polecam wtryski od H22

Mały wol
01-02-13, 20:09
panowie takie pytanie czy mieliście okazje widzieć jak jedzie b18c4 z skrzynią od b16a2 plus odelżone koło zamachowe i do tego kompresor m62 ?? pytanie z tego względu gdyż chce do swej b18 wstawić skrzynie od b16a2 i odelżone kolo zamochowe a w przyszłości kompresor m62

Grzegunio
01-02-13, 20:32
panowie takie pytanie czy mieliście okazje widzieć jak jedzie b18c4 z skrzynią od b16a2 plus odelżone koło zamachowe i do tego kompresor m62 ?? pytanie z tego względu gdyż chce do swej b18 wstawić skrzynie od b16a2 i odelżone kolo zamochowe a w przyszłości kompresor m62

a widziałem, nawet jechałem :o

Mały wol
01-02-13, 21:57
no grzegunio wiem że masz eatona m62 a czy masz taki myk z skrzynią to niewiem :) możesz się podzielić jakimiś odczuciami i radami ??

Grzegunio
01-02-13, 22:07
co do koła zamachowego to ciężko coś powiedzieć bo miałem je już przed eatonem, na pewno w niczym nie przeszkadza, natomiast 1,2,3 z Y21 na pewno poprawiły przyśpieszenie na SemiSlick.

Także podsumowując, lekki zamach TAK, 1,2,3 y21 też na TAK, <--- opinia dotyczny 0,5 bara, przy 0,7 czy 0,8 może być inaczej.

Mały wol
02-02-13, 01:10
aha dobra dzieki wielkie a twój dmucha z tego co rozumie 0,5bara??

a wtryski od czego masz?? i czy byś mógł podesłać foto na pw jak wygląda łapa kompresora u ciebie??

vipek
02-02-13, 16:28
Panowie, macie wiedzę o innych D14 z kompresorem niz nasz forumowy kolega silent?

Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2

KwiatekSM
06-04-13, 21:32
Mam Eaton M62. Został rozebrany i o to co zobaczyłem


http://img716.imageshack.us/img716/2139/dsc0005jbo.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/5329/dsc0006gm.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/3025/dsc0007fu.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/1226/dsc0019oz.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/3025/dsc0007fu.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/5344/dsc0015sj.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/322/dsc0016rsc.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/6867/dsc0017wj.jpg


Czy jest sens jeszcze to wkładać ?

KwiatekSM
07-04-13, 10:36
Pomoże ktoś ?

mayday-82
07-04-13, 11:43
napisz do przemy na gg 8363212 www.supercharger.pl on udzieli Ci informacji jak znajdzie chwilę czasu ;D

KwiatekSM
04-05-13, 08:56
Jak wygląda sprawa z przerobieniem eatona m62 aby kręcił się w lewo ?
Głównie mi chodzi co dokładnie trzeba pozmieniać. Chcę to zrobić sam.

Olix
04-05-13, 14:13
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=41513.0

rivers40
04-05-13, 21:21
dołożenie rolek i paska dwustronnego tak , ale reszta chyba nie ....z obracaniem samej górnej obudowy , tu poczytaj http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,44851.20.html

KwiatekSM
04-05-13, 22:22
tylko że to nie jest m62 :)

czy w ogóle konieczne jest obrócenie rotorów ?

kwiatu
04-05-13, 22:46
tylko że to nie jest m62 :)

czy w ogóle konieczne jest obrócenie rotorów ?

pomyśl jak projektowany był ten kompresor, a potem zastanów się czy jest konieczne czy nie. Nie musisz ale powinienneś. Tak samo jak z uszczelka pod głowicą, nie musisz ale powinienneś, kupujesz auto to wymieniasz rozrząd mimo ze nie musisz...

KwiatekSM
05-05-13, 12:47
A czy ktoś z was montował kompresor ? To co piszecie jest oparte o wiedze praktyczną czy teoretyczną z forum ?
Interesują mnie porady od osób które ogarnęły w swoim aucie kompressor. Jeśli ktoś kto nigdy nie miał styczności praktycznej z kompresorami niech się po prostu nie wypowiada bo takie porady można sobie w tyłek wsadzić :)

Vincent
05-05-13, 13:12
A czy ktoś z was montował kompresor ? To co piszecie jest oparte o wiedze praktyczną czy teoretyczną z forum ?
Interesują mnie porady od osób które ogarnęły w swoim aucie kompressor. Jeśli ktoś kto nigdy nie miał styczności praktycznej z kompresorami niech się po prostu nie wypowiada bo takie porady można sobie w tyłek wsadzić :)

Poprzeglądaj tematy w dziale nasze auta. Kompresorów jest tu juz sporo.

TomiNeo
05-05-13, 14:02
KwiatekSM
Załóż i sprawdź jaki będzie boost, u mnie wygląda to podobnie a 0.8 dmucha, montowałem sam i kręci się w lewo,

civic6vti
11-05-13, 19:03
warto zakuć b16a2 przed zamontowaniem m62? bo nie wiem czy robić tylko regeneracje ogólną czy szukać gratów..

Yotomeczek86
12-05-13, 13:57
warto zakuć b16a2 przed zamontowaniem m62? bo nie wiem czy robić tylko regeneracje ogólną czy szukać gratów..

Jeśli ma być soft to chyba nie ma sensu. Nowe śruby stopek korbowodów kup, nowe głowicy, panewki i oczywiście konieczną resztę ;)

KwiatekSM
12-05-13, 17:25
Czy przy zmianie zawóru DV na BOV trzeba motor podstroić ?

Karroll
12-05-13, 18:20
nie trzeba

crx
20-05-13, 16:08
witam mam crx-a 91rok silnik d16z5 chciał bym tam włozyc kompressor chciał bym wiedziec jaki i czy trzeba kuc czy sam wkladac? czy dac komus? jak komus to komu??

Michalll_1991
20-05-13, 17:06
Godzinka szukania i bedziesz wiedzial wiecej niz pytasz, nie lepiej poczytac i cos sie dowiedziec?

crx
20-05-13, 23:15
no lepiej lepiej

a kogo mam sluchac bo sam nie wiem jeden tak drugi tak mozecie mi to wytlumaczyc jak to jest??

Michalll_1991
21-05-13, 10:25
Ja bym to zrobił tak :
1. zaleznie na jakim oleju to jezdzi, bierze go czy nie, remont lub nie
2. mimo wszystko panewki bym wymienil, wiem ze sa rozne zdania
3. wsadzal i ganiał bez kucia, w razie czego te silniki sa smiesznie tanie, a dmuchac chyba nie bedziesz wiec jak te ~0,6-0,7

crx
21-05-13, 11:27
no nie myslalem o.4 i na tym kole magnetycznym olej mam vavoline10w60 166tys najechane mysle ze wytrzyma bez kucia nie??

Michalll_1991
21-05-13, 11:29
widze moda na 10w60, jak nie pali litra oleju na 1000km to wsadzaj tak

crx
21-05-13, 11:39
i oleju bierze jak kazda powyzej 4tys obrotow do nic nie bierze remontu nie robilem . duzo daje odciążone koło zamachowe?? i słyszalem ze z walkow org mozna zrobic ostre prawda??

ale przy jakiej jezdzie ten litr spokojnej mieszanej czy ogien caly czas/??

Michalll_1991
21-05-13, 12:13
"bez oszczedzania" powiedzmy.
ztcw wałki przerabia GMS
ja mam lekki zamach, wsadzilem razem z hybryda. Robote razem robią, 200zl odelzenie u otoczaka... nie zaobserwowalem wad jak zmniejszony vmax, 220 jedzie z solidnym obciazeniem ;)

PIMPEK_EJ2
23-05-13, 01:03
Crx co to znaczy jak każda? Honda dopuszcza max litr na 1000km:)

Co do lekkiego koła to ja nie jestem zadowolony. Mam stoczone na 4.1kg Na 1 i 2 biegu niby lepiej niby szybciej się wkręca ale potem kupa jest....Jeżeli chodzi o przyspieszenie na lekkim kole bardzo czuć każdy dodatkowy kilogram... :)


@Michał jaką masz hybrydę jaki zamach skoro Twoje leci 220:)??Moja kończy lekko powyżej 190 na tej skrzyni i zamachu

crx
23-05-13, 09:37
ja mam skrzynie l3 jak z nią bedzie??

a i kompressor odpuszczam sobie.... jak najłatwiej zrobic 150km/..??\

http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-honda-crx-1-6i-16v-124km-i3211561946.html

co to jest działa czy tojakies gowno

http://allegro.pl/chip-tuning-box-cyfrowy-30km-honda-crx-1-6i-124km-i3270499223.html

Olix
23-05-13, 14:05
nie kupuj tego szmelca :D co masz w tym d16z5 zrobione ? dolot , wydech , obd1 , podniesiona kompresja ?

crx
23-05-13, 14:40
orginal

odcinka tylko przy8.5

co poradzisz??

Michalll_1991
23-05-13, 20:21
@Michał jaką masz hybrydę jaki zamach skoro Twoje leci 220??Moja kończy lekko powyżej 190 na tej skrzyni i zamachu
1,2 civic, 3,4 crx, 5-0,75 fd 4,437 zamach 4,25 kg chyba, nie pamietam :) . Wiem ze to niemadre ale mialem wtedy 4 osoby ze mna + bagaznik pałny i myknąłem 215-220km/h :P

blazernh
26-05-13, 11:16
//// Edit.
Doczytałem :)

camson
31-05-13, 01:33
Zadbana seria D14A8 + m62? Da się to jakoś rozsądnie zrobić? Mam m62 pod ręką i zastanawiam się czy nie wsadzić. Czy seria to wytrzyma? (do 0.5 bara?) Oczywiście bez klimy. Nie interesują mnie nie wiadomo jakie moce.

vipek
31-05-13, 11:15
Jak będzie dobrze wystrojone to nie widzę przeszkód. Silent ma kompresor w D14

Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

mayday-82
31-05-13, 18:57
Zadbana seria D14A8 + m62? Da się to jakoś rozsądnie zrobić? Mam m62 pod ręką i zastanawiam się czy nie wsadzić. Czy seria to wytrzyma? (do 0.5 bara?) Oczywiście bez klimy. Nie interesują mnie nie wiadomo jakie moce.

wszystko da rade ogarnąć, zapewnie będziesz musiał większe wtryski wstawić bo seria nie ogarnie...

Olix
03-06-13, 01:50
tak jak kolega napisał wtryski masz zapewne 190 do 0.5 bara myślę że 240 powinny dać radę ;)

MallyJDM
05-06-13, 00:11
Jakiej wielkości dolot w d16z9 przy kompresorze m45 średnica rury wewnątrz a nie na zewnątrz.
Są różnej grubości ścianki.

Seba27
08-06-13, 15:22
No wiec witam w tej czesci forum - jeszcze mnie tu nie bylo :)
Narazie zajmuje sie remontem DelSlowa i mam juz wyremontowane d16z6 - teraz nadszedl czas na kompletowanie gratow do montazu Eatona :)
Pomimo przewertowania tego forum wciaz mam jakies mnie pytania. O ile zauwazylem ze m62 lepiej zalozyc odrazu niz bawic sie z wiekszym gabarytowo i slabszym m45.
Wiec wiem ze M62. To juz dobry start. ICka z czegos sobie dopasuje wiec nie ma co pytac o bzdete.

1 -Kwestia kompa - mam serie P28. Czy cos musze do niego dokupic czy ktos kto bedzie stroic auto bedzie mial wszystko?
2 -Kwestia wtryskow/paliwa - czy wtryski H22A dadza rade? ew. od jakiego auta / silnika musze kupic wtryski? - / pompa paliwa o jakiej wydajnosci?
3 -Kwestia smarowania - czy seryjna pompa olejowa wydoli? Musze sie bac o zatarcie?

Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi. Koncze docierke jak narazie a 22go planuje zobaczyc co po remoncie Solka pokaze na rolkach.
I kwestia ile wycisne na M62 bez zakucia? - U Sebasa to jak dla mnie zbyt wiele komplikacji (pieniedzy) ;) zeby uzyskac moce wyzsze od 220-230KM.
Chcialbym oscylowac w okolicach 200 / ponad 200KM.
A wiec czy starczy mi pradow czy zewnetrzna cewka zaplonowa bedzie potrzebna?
Jakies inne rzeczy ktore chwilowo mi umknely a beda wymagac przemyslenia o ktorych zapomnialem?

Michał102
08-06-13, 15:37
Bez zakuwania ja bym się bał to kręcić wyżej jak 180-190KM.
Doładowanie na 0.6 powinno wypluć coś właśnie w okolicach tej granicy. Z tego co wyczytałem, to takie doładowanie uznaje się jeszcze za bezpieczne jak na w pełni seryjny silnik.

mayday-82
08-06-13, 16:09
1. p28 wystarczy + podstawka
2. będa mało lały poszukaj od probe 310cc ewenualnie ja mam u siebie od nissana s14 turbo 370cc plus resistor box wtyczki po małej przeróbce podchodzą p&p / pompa paliwa u mnie seryjna d15z6 nie dała rady i wypaliło tłok więc kupiłem taką http://allegro.pl/pompa-paliwa-deatschwerks-dw200-honda-civic-92-00-i3302572908.html u sivego dostaniesz w lepszych pieniążkach :D
3. da rade :D
4. da rade :D

U mnie dmuchało w granicach 0,7-0,8bara na spokojnie bez zakucia pokaże ci 200-210hp

rivers40
08-06-13, 17:13
1. p28 wystarczy + podstawka
2. będa mało lały poszukaj od probe 310cc ewenualnie ja mam u siebie od nissana s14 turbo 370cc plus resistor box wtyczki po małej przeróbce podchodzą p&p / pompa paliwa u mnie seryjna d15z6 nie dała rady i wypaliło tłok więc kupiłem taką http://allegro.pl/pompa-paliwa-deatschwerks-dw200-honda-civic-92-00-i3302572908.html u sivego dostaniesz w lepszych pieniążkach :D
3. da rade :D
4. da rade :D
U mnie dmuchało w granicach 0,7-0,8bara na spokojnie bez zakucia pokaże ci 200-210hp

w s14 są zupełnie inne wtryski side feed, potrzebne są z s13 1.8 turbo TOP FEEDY 370cc
pompa paliwa z h-seri lub b-seri starczy , a jak chcesz celować w większe moce to brać wtryski od razu 440cc wrx lub z evo 560cc, probe gt turbo ma 330cc i do nich nie trzeba resistor boxa, ja jeżdżę od 3 lat na eatonie boost 0,63 nigdy nie tykałem silnika moc 200km i 230nm i żyje

Seba27
08-06-13, 17:39
po to robilem remont - flaki seryjne / kuycie nie dla mnie / nie ten budzet - te okolice 200KM mi wystarcza w zupelnosci w wazacym niewiele ponad tone samochodziku :)

rivers40 - moc to max 210-220KM - pozniej klopot z pradami itd - wiec czy 370cc z Silvia s13 stykna do tych mocy? - wieksze moce to jakie? bez kucia?
Poza eatonem co tam jeszcze dlubales w tym swoim d15b ze wyplulo 200KM i 230Nm? - brzmi baaaardzo zachecajaco, niezly przyrost ;))

mayday-82 - 0,7-0,8 bara bez kucia bezpiecznie..? :>

Mialem wczesniej to d16z6 na przelocie 2cale + 4-2-1 + Parowa + strojenie i jak Bseria zaspala na starcie to miala ciezko z dogonieniem wiec nie moge sie doczekac efektu finalnego - ktory z tego co licze wyjdzie tyle co remont... okolice 3ch tysi trzeba szykowac - i blache ogarniac bo kola odjada a blotniki przy Vtecu sie otworza jak w DeLorean :D

mayday-82
08-06-13, 19:34
w s14 są zupełnie inne wtryski side feed, potrzebne są z s13 1.8 turbo TOP FEEDY 370cc
pompa paliwa z h-seri lub b-seri starczy , a jak chcesz celować w większe moce to brać wtryski od razu 440cc wrx lub z evo 560cc, probe gt turbo ma 330cc i do nich nie trzeba resistor boxa, ja jeżdżę od 3 lat na eatonie boost 0,63 nigdy nie tykałem silnika moc 200km i 230nm i żyje

dobrze prawisz z nissana s13 :D

a co celowania więcej mocy z eatona na d16 to tak wiesz chyba 200-225hp to max no chyba że się myle ale kumpel w b16a2 miał 243hp i był to jeden z pierszwych najszybszych projektów Polsce bez zakucia budowany u przemy72



mayday-82 - 0,7-0,8 bara bez kucia bezpiecznie..? :>



wypowiedz wyżej uzytkownika rivers40 cyt. ...ja jeżdżę od 3 lat na eatonie boost 0,63 nigdy nie tykałem silnika moc 200km i 230nm i żyje...

gdzie d15 ma o wiele cieńsze korby niż d16 także jak masz obawy zawsze możesz zmiejszyć doładowanie ale juz tyle HP nie wyciągniesz jak to się mówi no boost no fun :D

Michał102
08-06-13, 20:35
A to ja jeszcze tak z ciekawości dopytam - wydech o średnicy 51mm. po zewnętrznej ma jakąkolwiek rację bytu w D16Y8 z kompresorem? Dałoby się na tym jeździć i uzyskać moc powiedzmy w okolicach 180KM?

mayday-82
08-06-13, 22:40
mało :D

Seba27
09-06-13, 01:05
aaaaa i wlasnie Michale - dzieki za przypomnienie.
Jaka srednica wydechu? mam 2cale i nie chce by auto nie swiecilo pod spodem na czerwono...
Na eatona 2,25 czy 2,5? - chcialbym w sumie 2,5 i na to sie szykuje...

rivers40
09-06-13, 01:11
dobrze prawisz z nissana s13 :D

a co celowania więcej mocy z eatona na d16 to tak wiesz chyba 200-225hp to max no chyba że się myle ale kumpel w b16a2 miał 243hp i był to jeden z pierszwych najszybszych projektów Polsce bez zakucia budowany u przemy72



wypowiedz wyżej uzytkownika rivers40 cyt. ...ja jeżdżę od 3 lat na eatonie boost 0,63 nigdy nie tykałem silnika moc 200km i 230nm i żyje...

gdzie d15 ma o wiele cieńsze korby niż d16 także jak masz obawy zawsze możesz zmiejszyć doładowanie ale juz tyle HP nie wyciągniesz jak to się mówi no boost no fun :D
grubość korby jest taka jak w z6 , tyle że dłuższa
Seba27 2,5''

mayday-82
09-06-13, 10:38
grubość korby jest taka jak w z6 , tyle że dłuższa


i zarazem mniej wytrzymalsza wiem coś o tym :D

Seba27
09-06-13, 12:57
Czyli jak kompresor bedzie dobrze dmuchac, pompa i wtryski beda powiedzmy z s13 i walbro 255 to spokojnie da sie to wystroic na ponad 200KM.

TomiNeo
09-06-13, 17:56
Czyli jak kompresor bedzie dobrze dmuchac, pompa i wtryski beda powiedzmy z s13 i walbro 255 to spokojnie da sie to wystroic na ponad 200KM.

Nikt Ci tego nie zagwarantuje, ale możesz poszukać na forum projektu podobnego do swojego i będziesz miał jakiś pogląd.

mayday-82
09-06-13, 18:08
Czyli jak kompresor bedzie dobrze dmuchac, pompa i wtryski beda powiedzmy z s13 i walbro 255 to spokojnie da sie to wystroic na ponad 200KM.


teoretycznie i praktycznie tak ale nikt Ci nie da gwarancji jak długo bezawaryjnie pojeżdzi :D

Seba27
09-06-13, 20:04
to jak ludzie maja po 220-230 bez kuca to zyje...?
czytalem o paru projektach - i raczej nikt nie precyzuje tej "bezpiecznej" granicy kucowej i momentowej dla d16z6
pewnie duzo tez zalezy od uzytkowania - chyba nawet najwiecej...

mayday-82
09-06-13, 20:53
to jak ludzie maja po 220-230 bez kuca to zyje...?
czytalem o paru projektach - i raczej nikt nie precyzuje tej "bezpiecznej" granicy kucowej i momentowej dla d16z6
pewnie duzo tez zalezy od uzytkowania - chyba nawet najwiecej...

nikt Ci nie powie jakiej granicy nie należy przekraczać bo sie nie dowiesz dopóki jej nie przekroczysz :D ja u siebie dmucham 0,7-0,8 bara przy dobrej pogodzie ale biorąć na chłopski rozum seria ma 125hp reszte sobie sam dopowiedz...

Seba27
10-06-13, 09:22
wiec wlasnie - parametry rivers40 w zupelnosci powinny wystarczyc - okolice 200KM wydaja sie bezpieczne i stabilne skoro bezawaryjnie zrobil tyle km - a ja auta raczej potrzebuje na codzien - do pracy - City Driver

sebaj_p
18-06-13, 13:47
Czy przy b18c4 z kompresorem (jrsc) zawory ustawić według manuala czy wprowadzić jakąś korektę. I druga sprawa jaką ustawić przerwę na świecy ( ngk- 7).

TomiNeo
18-06-13, 19:19
Zawory mam ustawione na serie, szczelinę na świecy przy strojeniu przema zmniejszył mi do 0,8 bo zdmuchiwało iskrę. Teraz włożyłem platynowe świece i ustawiłem 0,95 i jest OK.

hold
18-06-13, 23:08
Witam mam pytanie czy ktoś już założył elektrosprzęgło do eatona m45 ? oraz jaki jest mocowane koło pasowe, wieloklin i jakąś śrubą zabezpieczane czy na wcisk siedzi ? I ma ktoś jakieś porady na co zwrócić uwagę przy zakupie eatona bo z tego co widziałem na fotkach to najważniejsze to ułożyskowanie, przekładnia,oraz żeby rotory były gładkie.

Swietywwl
19-06-13, 09:30
W m45 pasowe siedzi na wcisk.

TomiNeo
19-06-13, 17:11
Nie widziałem elektrosprzęgła w M45.

hold
19-06-13, 18:57
No właśnie wiem że w M45 nie ma sprzęgła i ciekawi mnie to czy już ktoś założył do niego sprzegło. A i macie jakieś porady na co zwrócić uwagę przy kupnie eatona żeby nie kupić badziewia do remontu.

mroziak1
19-06-13, 19:10
sprawdź stan rotorów czy nie jest uszkodzony teflon(to chyba teflon nie wiem dokładnie) a łożyska to można tanim kosztem samemu wymienić chociaż jak już sprawdzać to można od razu sprawdzić też łożyska czy nie szumią

swoją drogą mam pytanie do tych co już założyli już kompresory:
- jakiej średnicy macie dolot do kompresora 2,25 czy 2,5

sebaj_p
26-06-13, 17:56
Czy przy silniku z kompresorem idzie coś ugrać regulowanymi kółkami. Jrsc, b18c4, wałki seria.

TomiNeo
26-06-13, 22:14
Czy przy silniku z kompresorem idzie coś ugrać regulowanymi kółkami. Jrsc, b18c4, wałki seria.

Zawsze, ale dużo nie ugrasz.

ropsiu
03-07-13, 12:57
A jak się sprawa ma na Bypasie ? zrobiłem sobie taki z przepustnicy samochodowej i zaworu podciśnienia .. D16Z6 + Eaton M62.
Podciśnienie wpięte na króciec na górze przepustnicy idzie do zaworka z (opla astry).
Na wolnych obrotach druga przepustnica ( bypass) jest otwarta ), kiedy dodaję gazu podciśnienie zasysa tłoczek w zaworze i zamyka przepustnicę..i pojawia się doładowanie.
Niestety jest jeden szkopuł, muszę intensywnie otwierać przepustnica aby bypass całkowicie się zamknął a mimo to na 1,2-gim biegu słuchać jak uchodzi gdzieś powietrze.. ( jak by przez przepustnicę..

To rozwiązanie ma sporą zaletę.. Nie obciąża tak kompresora na wolnych obrotach przez co się nie nagrzewa jak w przypadku stosowania BOVa, gdzie aby upuścić powietrze musi być ciśnienie.. tutaj ma znacznie lżej. Drugą zaletą jest cisza podczas jazdy ze stałą prędkością.. ciśnienie uchodzi przez częściowo uchylony bypass.

Czy w związku z tym, nie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie zaworu dv?

Jak się robi obwód omijający kompresor, kiedy jest wyłączony? Chodzi mi o miniecie rotorów kompresora przy wyłączonym elektrosprzęgle. Da się to zrobić "z automatu"?

kalikart
03-07-13, 20:11
W swoim aucie mam m45 i dv z properfektu i wyjęcie dv podpiętę przed kompresor. Mimo to kompresor nadal wyje. Więc nie wiem co jest lepszym rozwiązanie. Na początku jak każdy byłem zafascynowany pracą, lecz teraz to minęło i szukam rozwiązania aby tak nie wył.

ropsiu
03-07-13, 21:36
W swoim aucie mam m45 i dv z properfektu i wyjęcie dv podpiętę przed kompresor. Mimo to kompresor nadal wyje. Więc nie wiem co jest lepszym rozwiązanie. Na początku jak każdy byłem zafascynowany pracą, lecz teraz to minęło i szukam rozwiązania aby tak nie wył.

Istnieje obiegowa opinia, że jak eaton kręci się w lewo, to jest głośniej, niż kiedy kręci się w prawo (przyrost mocy jest też kilka procent mniejszy, bo mniejsza jest wydajność kompresora). I żeby było ciszej, przepustnica musi być przed kompresorem.

Doczytałem trochę o dv i bypass z mini one. Na forach mx5 rozwiązanie z dv uważa się za gorsze od takiego z bypassem, bo ciśnienie przed i za kompresorem wyrównuje się dłużej niż w układzie z bypassem.

Zawory dv mają swoje ciśnienie, przy którym są całkowicie zamknięte oraz ciśnienie przy którym znowu przestają być szczelne chroniąc układ przed przeładowaniem. Np. całkowicie zamyka się przy 0.6 bar a margines bezpieczeństwa ma 0,2 bar, co znaczy, że kiedy ciśnienie wzrośnie powyżej 0,8 bar dv znowu zacznie przepuszczać, działając jak zawór bezpieczeństwa (co w szczególnych przypadkach potrafi zatłuc turbinę).

Bypassy (By Pass Valve) natomiast działają na podciśnienie. Czyli, kiedy silnik chce ssać więcej niż dostaje z kompresora, bypass się otwiera, co powoduje wyrównanie ciśnienia za i przed kompresorem (tu jest odpowiedź na moje pytanie o układ omijający wyłączony kompresor :P ). Tylko co dalej, kiedy układ się napompuje i odpuszczamy gaz? Kompresor jeszcze pompuje bezwładnością silnika, a silnik nie bierze już całego tego powietrza. Nie ogarniam :/

działanie bypass valve (http://www.youtube.com/watch?v=wqGTfeRE0cY)

Pytanie jeszcze o bezwładność układu i miejsce podłączenia BPV. Wydaje mi się, że w układzie, gdzie kompresor jest przed intercoolerem, BPV powinien być z jednej strony po IC a przed przepustnicą, a z drugiej przed kompresorem. Co kiedy przepustnica jest przed kompresorem?

ropsiu
04-07-13, 12:03
Kilka niusów ;)

Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj (http://www.fastforwardsuperchargers.com/Install/Hotside-Install-94-97-PC-Pro-CARB.pdf)). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

DTB przed "zestrojeniem" (http://www.youtube.com/watch?v=ddr-pdrAav8)
DTB po "zestrojeniu" (http://www.youtube.com/watch?v=LrgZoYjsjao)

Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto :cool: Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu ;)

bartuning
17-07-13, 23:24
Witam. Wie ktoś dokładnie jak przerobić bov hks pod kompresor??? Trzeba zmienić sprężynę, czy gdzieś wywiercic dziurkę??? Z góry dzięki za odpowiedź.

Denek
04-09-13, 01:54
Witam

Czy ktoś mógłby mnie wesprzeć zdjęciami bądź jakimś schematem prawidłowego podłączenia podciśnień w Civic V D15 + Eaton M45? Kolektor ssący z D16Z6.

TomiNeo
05-09-13, 18:41
Witam

Czy ktoś mógłby mnie wesprzeć zdjęciami bądź jakimś schematem prawidłowego podłączenia podciśnień w Civic V D15 + Eaton M45? Kolektor ssący z D16Z6.

Do zaworu upustowego jakiego byś nie miał potrzebujesz tylko podłączyć jeden wężyk z podciśnieniem a wpinasz sie z nim obojętnie do którego podciśnienia w kolektorze ssącym.

mayday-82
08-09-13, 13:04
Do zaworu upustowego jakiego byś nie miał potrzebujesz tylko podłączyć jeden wężyk z podciśnieniem a wpinasz sie z nim obojętnie do którego podciśnienia w kolektorze ssącym.

dokładnie tak jak napisał TomiNeo :D

zakit
08-09-13, 16:31
Kilka niusów ;)

Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj (http://www.fastforwardsuperchargers.com/Install/Hotside-Install-94-97-PC-Pro-CARB.pdf)). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

DTB przed "zestrojeniem" (http://www.youtube.com/watch?v=ddr-pdrAav8)
DTB po "zestrojeniu" (http://www.youtube.com/watch?v=LrgZoYjsjao)

Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto :cool: Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu ;)

z jednym sie tylko nie zgodzę...tzn zgodzę się ale cos takiego jak lag w kompresorze prawie nie występuje. bo silnik krecac sie na danych obrotach pompuje caly czas - tylko zawór jest otwarty, wiec lag jest zdecydowanie mniejszy niż przy układzie turbo.

pytanie czy mechanik podejmie sie woogle zrobienia czegos takiego jak 2 przepustnice..

mayday-82
08-09-13, 21:08
pytanie czy mechanik podejmie sie woogle zrobienia czegos takiego jak 2 przepustnice..

to żaden problem mam coś takie u siebie :D


Kilka niusów ;)

Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj (http://www.fastforwardsuperchargers.com/Install/Hotside-Install-94-97-PC-Pro-CARB.pdf)). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

DTB przed "zestrojeniem" (http://www.youtube.com/watch?v=ddr-pdrAav8)
DTB po "zestrojeniu" (http://www.youtube.com/watch?v=LrgZoYjsjao)

Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto :cool: Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu ;)


nie rozumiem po co ci druga przepustnica na linkie jak można zastosować pomiędzy intercollerem a blow offem taka co będzie otwierała się na podciśnienie :D

u mnie na biegu jałowym kompresora prawie wcale nie słychać "troszkę wyje" jak go wysoko kręce :D

mayday-82
11-09-13, 19:04
może i odgrzewam kotleta ale nie mogę znaleść w jakim silniku d serii wystepowało największe koło pasowe??? Szukam owego celem zwiększenia doładowania przy komprersorze m62

Sheiva
11-09-13, 19:50
D16Y7 i 8

mayday-82
11-09-13, 22:15
oka dzienx za info teraz pytanie moje takie jak np. chciałbym dorobić większe koło pasowe to trzeba je póżniej wyważyć???

Sheiva
11-09-13, 23:58
Za pewne jest to zależne w dużej mierze od tego, na jakim sprzęcie wykonawczym i z jaką dokładnością obróbki będzie to zrobione. Ewentualne wyważenie nigdy nie zaszkodzi.

koza_151
15-09-13, 01:58
Witam wszystkich. pewnie padło już takie pytanie ale 120 stron tego postu do za dużo do szukania:) mam seryjny d15b2 i czy po przeróbce na mpif kompresor moge założyć tylko do 0.5bara?

Michalll_1991
15-09-13, 03:06
mozesz, poczytaj troche i sie przywitaj w odp. temacie

koza_151
15-09-13, 10:41
ten temat jest o kompresorze, czytałem od początku tylko było pisane o innym silniku

mayday-82
15-09-13, 19:31
Witam wszystkich. pewnie padło już takie pytanie ale 120 stron tego postu do za dużo do szukania:) mam seryjny d15b2 i czy po przeróbce na mpif kompresor moge założyć tylko do 0.5bara?


tak

koza_151
15-09-13, 21:18
a jeśli będzie mi za malo to można zakuć ten silnik czy nie ma do niego części?

mayday-82
15-09-13, 22:53
jak będzie ci mało to zmienisz koło pasowe na większe i w zależności jaki będziesz miał kompresor to dmuchnie 0,2-0,3 bara więcej i to jest prawie że max co np z m62 wyciągniesz mianowicie moc będzie oscylowała do 200hp w najlepszym przypadku ale wątpie że tyle Ci się uda ugrać hehe

koza_151
15-09-13, 23:08
tak ale czy seryjny takie ciśnienie wytrzyma:P m62 jak dasz małe kolo to dmucha max do 1 bara

Sheiva
16-09-13, 13:48
i pozbywasz się elektrosprzęgła tym sposobem
poza tym powyżej 0,6b ów sprzęgło przy wysokich obrotach często nie wyrabia i zaczyna się ślizgać, tym samym nie podnosząc doładowania

mayday-82
16-09-13, 14:12
dlatego dobrą opcja chociaż nie dla każdego jest pozbycie się elektrosprzęgła :D

TomiNeo
16-09-13, 17:23
Sprzęgło wyrobi tylko trzeba je zregenerować, u mnie się nie ślizga a kręcę kompresor do 17k obr./min.
Zamiast rezygnować ze sprzęgła lepiej dać większe koło pasowe na silnik ja mam o średnicy 180mm.

koza_151
16-09-13, 22:03
a jest możliwość wsadzenia zamiast turbiny silnika b16a2? i na to turbine? czy nie będzie pasować do tego modelu

Timo-hg
16-09-13, 22:11
Zeswapować b16 oczywiście się da, uturbić też.. ale chyba nie wiesz czego chcesz.. o rozrzut masz niesamowity od d15b2 z kompresorem po b16a2 z turbo.. orientowales sie w ogole w kosztach? cos czytales? czy tylko bujasz w obłokach?

koza_151
16-09-13, 22:35
czytałem dużo i nie mowie o swapie tylko o całym silniku:) koszty to kilkanascie tys jak nie wiecej jestem tego swiadomy:)

i przepraszam nie miałem na myśli turbiny tylko cały czas kompresor:P źle napisałem wybaczcie

a po za tym co to jest to JRSC?

Sheiva
16-09-13, 22:44
Kompletny dedykowany kit kompresora, który nie jest montowany jako dodatkowy element, a wpada w miejsce seryjnego kolektora ssącego (zamiast niego).

TomiNeo
17-09-13, 20:04
czytałem dużo i nie mowie o swapie tylko o całym silniku:)

ale swap b serii to jest cały silnik+skrzynia+jedna poduszka i jeszcze parę pierdół, inaczej się nie da.

Genuinek
17-09-13, 21:39
Mam Pytanie , Czy seryjny słupek b18c4 wytrzyma lekkie doładowanie kompresora ?

mayday-82
17-09-13, 21:47
Mam Pytanie , Czy seryjny słupek b18c4 wytrzyma lekkie doładowanie kompresora ?

tak

Genuinek
17-09-13, 22:03
Jakie moge zyskać tym przyrosty , względem kosztów :) oczywiście swap już mam przez rok i nic się nie dzieje ,jedynie puści dymka na odcince ..myśle ,że uszczelniacze , ,choć moge się mylić 10w40 ma w sobie tez mineralny i może od tego ;)

sebaj_p
18-09-13, 10:32
Przejrzyj projekty na forum bo przyrosty zależą od różnych czynników. Chociażby czy to turbo, kompresor.

koza_151
18-09-13, 21:54
a jaki koszt swapa na b

Timo-hg
18-09-13, 21:56
Swap 5tys + robota

CaliforniaKid
26-09-13, 17:22
Prosiłbym o oświecenie mnie w kwestii M62. Zgłębiam i wertuje forum na temat kompresorów i trapi mnie jedna sprawa, którą nie do końca rozumiem. Zakładając kompresor, zmieniając wtryski powiedzmy na te od H22A trzeba wystroić mapę i jak rozumiem dawki paliwa są zwiększane. I teraz po odłączeniu kompresora podczas pracy silnika i jazdy nie jest on przelewany?

http://www.youtube.com/watch?v=kjyOBkXcmuE

http://www.youtube.com/watch?v=f5vnuzYCe8s 45 sekunda.

TomiNeo
26-09-13, 21:36
Na dawkę paliwa ma wpływ map sensor czyli ilość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.
Jeśli jest dobrze wystrojony to nie będzie przelewać,

CaliforniaKid
26-09-13, 22:01
A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, wyłączając kompresor jeżdżę powiedzmy seryjnym D16Z6 palącym mniej więcej 'zwykłe' ilości paliwa przewidziane dla tego motoru?

Timo-hg
26-09-13, 22:36
Z tym, że będzie on słabszy niż seryjne d16z6 ze względu na dłuższy dolot, z tego co się domyślam.

Bead
26-09-13, 22:40
Hej, mam aktualnie d16y8 z głowicą z6. Będzie robiony generalny remont silnika na gratach oem ( i prawdopodobnie szlif na nadwymiar). Chce pompować około 0.8b. Muszę jakoś odpręzyć silnik ? Ew. kupić kute korby? Czy na serii nie powinno się wysrać. Nie chciałbym wtopić kasę na remoncie.

Michalll_1991
27-09-13, 10:51
walnie albo nie walnie, nikt Ci nie wezmie odpowiedzialności.

0,6 powiedzmy na serii wytrzymuje, mozesz wsadzic korby z b20- taka alternatuywa dla kucizny pod wlasnie takie doladowania jak chcesz, nawet zapasu troche zostanie. Do tego tłoki z Vitary i mozna dmuchac 1bara :)


edit: shit nieogarnąłem ze to temat kompresora, a nie turbo jak pisałem :rolleyes:

Bead
27-09-13, 14:45
To jak panowie, Same kute korby dadzą radę zeby to bezawaryjnie chodziło ? Czy może jakieś grubsze seryjne korby z innego silnika. Wszystko oczywiscie wystrojone bedzie.

TomiNeo
27-09-13, 17:03
A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, wyłączając kompresor jeżdżę powiedzmy seryjnym D16Z6 palącym mniej więcej 'zwykłe' ilości paliwa przewidziane dla tego motoru?
Tak, u mnie tak właśnie jest, na kompresorze pali 1 litr więcej na 100 km.


Z tym, że będzie on słabszy niż seryjne d16z6 ze względu na dłuższy dolot, z tego co się domyślam.
Zawsze można zastosować dwa doloty tak jak jest to rozwiązane u mnie.

CaliforniaKid
27-09-13, 17:29
Zawsze można zastosować dwa doloty tak jak jest to rozwiązane u mnie.

Mógłbyś nieco opisać na czym to polega? Z zdjęć w Twoim temacie niewiele wywnioskowałem. Co przełącza dolot między stożkami w przypadku włączenia i wyłączenia kompresora? Zwykły 'zawór' reagujący na nadciśnienie w układzie dolotowym i blokujący stożek dla N/A?

TomiNeo
27-09-13, 17:59
tak, coś w ten deseń: http://allegro.pl/klapka-przeciwwybuchowa-antywybuchowa-fi-70mm-i3541720304.html

ropsiu
09-10-13, 20:51
Do kogo odstawić auto, żeby kompresor wsadził, graty zamontował, podłączył, mapy wgrał i wystroił? I w dodatku, żeby zrobił to dobrze i porządnie?

TomiNeo
10-10-13, 18:40
Najwięcej aut z kompresorem robi Przema72 z Włoszczowej.

AltairV
15-10-13, 20:17
czy ktoś oprócz Przemy regeneruje i odwraca kompresory?

mayday-82
17-10-13, 16:43
czy ktoś oprócz Przemy regeneruje i odwraca kompresory?


co masz na myśli regeneruje??? wymiana łożysk czy nakładanie teflonu na rotory???

AltairV
18-10-13, 14:31
wymiana łożysk, odwrócenie żeby krecil sie po bożemu, akurat ja mam inny pomysl niz teflon

mayday-82
18-10-13, 15:21
pochwał się jaki masz plan zamiast teflonu może być na pw :D

kuba_guzik110
20-10-13, 22:09
pomalowanie ich odpowiednia farba

mayday-82
24-10-13, 13:58
pomalowanie ich odpowiednia farba

możesz jakieś dokładniejsze namiary dać na pw co i jak???

kuster
27-10-13, 22:13
Macie namiar na kogoś z forum kto ma dzialajaca klime i założony kompresor -> EATON?
NIE JRSC, ROTREX, VORTECH!

Jedras
03-11-13, 21:50
Mnie też by właśnie interesowało takie info, wydaje mi się albo widziałem na forum właśnie kogoś z komprechą i klimą :)

seremaq
08-11-13, 06:37
Kiedyś chciałem zamontować Eatona w EK4 i właśnie zależało mi na pozostawieniu klimatyzacji. Rozmawiałem o tym ze specjalistą od kompresorów...przema72 chciał się podjąć realizacji tego projektu. Mówił, że łatwo nie będzie, ale da radę to zrobić.

Karoles
10-11-13, 08:46
jak dla mnie ja sobie tego nie wyobrazam no chyba ze jrsc
przeciez tam juz nie ma na nic miejsca no chyba ze jakos z tylu silnika ale czy da rade to ogarnac to nie wiem, chcialbym to zobaczyc

Yotomeczek86
10-11-13, 23:02
Robisz wałek przenoszący napęd i kompresor relokujesz... inaczej tego nie wyobrażam sobie

seremaq
11-11-13, 12:21
Robisz wałek przenoszący napęd i kompresor relokujesz... inaczej tego nie wyobrażam sobie

Przema72 tak właśnie chciał to wykonać.

pilcu19
17-11-13, 21:25
Jakie wtryski najlepiej podejdą do D16Z6 + Eaton M62 celując w 190-200 KM.
Z czego mają one być?

lozek
17-11-13, 21:33
Jakie wtryski najlepiej podejdą do D16Z6 + Eaton M62 celując w 190-200 KM.
Z czego mają one być?

w Z6 są 240stki tak jak i w C4 wiec powinno wystarczyć.

mayday-82
17-11-13, 23:30
w Z6 są 240stki tak jak i w C4 wiec powinno wystarczyć.

Ze swojego doswiaczenia wiem ze 240cc to za malo ja u siebie mam 390cc

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

tommmmm
22-11-13, 08:45
Chcę założyć mniejsze kółko do D15Z6 (obecnie mam z Y7) i w związku tym kupiłem koło z D15B7 ale dolna obudowa rozrządu przeszkadza w założeniu tego koła.W związku z tym mam pytanie jakie silniki w VI genie miały mniejsze koło pasowe (chodzi o napęd klimy) niż D16Y7?

mayday-82
22-11-13, 11:10
A po co chcesz jeszcze mniejsze koło żeby zmniejszyć czy podnieść doładowanie??? Jak zwiekszyć to musisz mieć większe koło np. takie jak masz z Y7 lub Y8 są chyba największe w d serii no chyba że wytoczysz sobie jakieś Customowe :D jak mniejsze to załóż z d15z6.

tommmmm
22-11-13, 16:06
Chcę zmniejszyć doładowanie bo dmucha mi 0.6-0.65 bara a chciałbym zejść niżej.Mówisz, że te D15Z6 jest na pewno mniejsze niż z D16Y7?

Sheiva
22-11-13, 17:38
Jakiekolwiek z mniejszej pojemności od 1.6 i roczników 96-00 będzie odpowiednie dla Ciebie, bo pasujące i mniejsze.
Który masz kompresor ?

mayday-82
22-11-13, 18:19
Chcę zmniejszyć doładowanie bo dmucha mi 0.6-0.65 bara a chciałbym zejść niżej.Mówisz, że te D15Z6 jest na pewno mniejsze niż z D16Y7?

Ja mam u siebie koło d16z6 i Eaton M62 dmucha mi 0,5bara co planuje zmienić na 0,8-0,9 bara jak się uda :D

tommmmm
22-11-13, 22:59
Jakiekolwiek z mniejszej pojemności od 1.6 i roczników 96-00 będzie odpowiednie dla Ciebie, bo pasujące i mniejsze.
Który masz kompresor ?
Skoro mówisz, że z mniejszej pojemności będzie oki to kupię te z D15Z6 bo już są 2 osoby , które tak twierdzą ;). Kompresor mam M45 :D.Myślałem, że aż tyle nie dmuchnie a tu proszę :p

Ja mam u siebie koło d16z6 i Eaton M62 dmucha mi 0,5bara co planuje zmienić na 0,8-0,9 bara jak się uda :D
No to powiem Ci, że w ładne doładowanie celujesz ;)

bartuning
25-11-13, 21:33
Koledzy czy pod kompresor też trzeba zimniejsze świece zakładać???
Bo przecież m62 jak sie wyłączy to jest zwykły NA.

PIMPEK_EJ2
25-11-13, 22:26
Ale jak będzie włączony to już N/A nie będzie:) Trzeba.

TomiNeo
25-11-13, 23:02
Ale jak będzie włączony to już N/A nie będzie:) Trzeba.

Ja dałem o seryjnych parametrach tylko platynowe i szczelinę do 0,95 zmniejszyłem.