PDA

Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how



Strony : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

Karoles
24-06-14, 15:41
akurat tutaj chcialem sie nie wypowiedziec na temat emg, ale w tej chwili to i tak wszystko jedno.

no to podziel sie z nami tymi doswiadczeniami :D
heh kiedy ten kompresor w koncu bedzie ja sie pytam kiedy :D

KukiTcz
24-06-14, 16:51
Jaki map sensor zamiast fabrycznego zalozyc, z czego?

Sent from my Windows Phone using Tapatalk

gdzieś ktoś chyba kiedyś miał zainstalowany z grupy VAG'a , ale nie znam szczegółów

ropsiu
24-06-14, 19:46
no to podziel sie z nami tymi doswiadczeniami :D
heh kiedy ten kompresor w koncu bedzie ja sie pytam kiedy :D

bedzie, to bedzie - na ch.j drazysz temat? ;P i w ogole to kto mowi?? :D

stawczyk2
27-06-14, 19:27
Hej. Jakby ktoś miał zestaw kompletny z eatonem e45 lub ewentualnie m62 do d16z6 proszę o wiadomość. Dzieki.

KukiTcz
28-06-14, 11:30
hej. Jakby ktoś miał zestaw kompletny z eatonem e45 lub ewentualnie m62 do d16z6 proszę o wiadomość. Dzieki.

pw ;)

PIMPEK_EJ2
01-07-14, 22:46
Wkładał ktoś jakiś kompresor do D14z2/a4? Jakie doładowanie? Niestety moje d16z9 padło i czeka na remont na przyszły sezon, a pod maske wleciało całkiem zdrowe d14z2 i zastanawiam się czy jest sens zmieniać teraz map sensora i stroić to?

KukiTcz
02-07-14, 09:30
jeśli chcesz dmuchać w d14 to zawsze jest sens stroić :) doładowanie pewnie będzie ciut większe na tym samym setupie co w d16 z racji tego ze d14 ma mniejsze zapotrzebowanie na powietrze. Ale nie spotkałem się żeby ktoś w d14 montował kompresor

cor7ez
02-07-14, 10:01
Jest jedno d14 na kompresorze, niestety nie pamietam kto to taki

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

PIMPEK_EJ2
02-07-14, 23:48
jeśli chcesz dmuchać w d14 to zawsze jest sens stroić doładowanie pewnie będzie ciut większe na tym samym setupie co w d16 z racji tego ze d14 ma mniejsze zapotrzebowanie na powietrze. Ale nie spotkałem się żeby ktoś w d14 montował kompresor

Doładowanie przy 4tysiach w okolicach 0,9..

To chyba troche za dużo jak na d14:/ Na razie silnik podmieniony i nie wystrojony, depnięte raz w podłoge z ciekawości. Jeździ na p28 z mapą od vtec-a


COR7EZ

pamiętasz jakie doładowanie było?

To D14 wydaje się całkiem zdrowe, prze 500km nic z bagnetu nie ubyło, ponoć chmurki też nie puszcza:) No i czyściutko pod pokrywą:D

cor7ez
03-07-14, 06:25
Udalo mi sie nawet znalezc ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?t=74077

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

vipek
03-07-14, 06:36
Eeee to D14 nigdy żadnych liczb nie pokazało. Silent to sprzedał dość szybko i nie pochwalił się co ten kompresor potrafi.

hondziarz
05-07-14, 21:43
pytanie z innej bajki . Otoz zakupilem zegarek temp oleju wyskalowany do 150 stopni . Przy normalnej jezdzi mma 105-110 przy ostrej jezdzi 120 -125 olej valvoline 10w40 . Pytanie brzmi czy inwestowac w dodatkowa chlodnice oleju? czy to normlane temp . wiem ze zaraz ktos napisze ze jest cos takiego jak SZUKAJ ale szukalem i sa bardzo rozne opinie . auto to b18 z kompresorem m62

grafix
05-07-14, 21:58
Chłodnica zadzialała by kojąco dla silnika i Ciebie :)

KukiTcz
05-07-14, 22:11
silnik ma temperaturę około 85/90 stopni i najlepiej jak wszystkie jego płyny będą miały podobną temp. czyli także olej.
Możesz zainwestować w chłodnie oleju ale nie jakaś specjalnie mega wielką. Ja w b16 z m62 miałem identyczna temp jak Ty i nie miałem chłodnicy oleju. Podczas upalania temp. wskakiwała tymczasowo nawet na 120 stop. Lałem 10w/60 i rozmawiając z ludźmi z Valvoline ten olej przy tej temp. nie tracił swoich właściwości(klasa VR1 wytrzymuje wyższe temp według techników z Valvoline Polska) niechcący podczas powrotu z urlopu jechałem niewielki odcinek ponad 200km/h i wtedy nieświadomie dobiłem olej do 14X stopni... na szczęście nic się nie stało :)
ostatecznie, jeśli masz kilkaset zł to lepiej założyć ta chłodnicę jak jej nie mieć :)

marduk89
08-07-14, 21:24
Ma ktoś może dokładne zdjęcie mocowania kompresora? Po wywaleniu klimy miejsca niby sporo a kompresor wchodzi na milimetry koło podłużnicy. Mam kolektor 4-2-1 i teraz pytanie czy lepiej go ciąć czy odsunąć kompresor od bloku? Jak by ktoś mial jakieś foto, żeby sie wspomóc byl bym wdzięczny.

KukiTcz
09-07-14, 08:56
nie ma "uniwersalnych" łap że się tak wyrażę, każdy robi "po swojemu" by mu się zmieściło ;)
u mnie wyglądało to mniej więcej tak
1 - http://www.picshot.pl/pfiles/107902/Zdjcie006.jpg
2 - http://www.picshot.pl/pfiles/129819/DSC01970.jpg

marduk89
09-07-14, 12:49
Racja, co kompresor to innaczej zamontowany:p U Ciebie jeszcze innaczej. A powiedz, czemu nie zamontowałeś go wlotem centralnie do góry tylko tak pod skosem?

KukiTcz
09-07-14, 13:13
taką już kupiłem łapę, później ją tylko przerobiłem by lepiej siedziała... i nie musiałem ciąć kolektora wydechowego

bartuning
10-07-14, 22:44
ja np. mam łape zrobioną z arkusza blachy 5 i takie małe tulejki są wspawane żeby kompresor nie wisiał na piórach i wszystko siedzi przy samym silniku, tylko trzeba było kompresor trochę opuścić na dół bo dolot do kompresora wadził o wydech 4-2-1. Wszystko ładnie wygląda i działa też ok, ale w doświadczenia dałbym troche grubszą blache bo ta jakby drży przy ok 2 tyś.

Olix
18-07-14, 20:51
Panowie mam parę pytań odnośnie kompresora ;d

1. Blok d15b2/b7 + minime z grubszą uszczelką np od 1.3 wytrzyma doładowanie 0,4?
2. Do 180km trzeba wymieniać wtryski czy te 240 dadzą radę?
3. I u kogo polecacie strojenie?

bartuning
18-07-14, 22:23
szczerze to sie nie znam ale wielu ludzi nie zaleca dmuchać d15, szczególnie jak już "troche" w nie włożyłeś $$. A 180KM mają niektóre dmuchnięte d16k ale przypuszczam że ich stan też zostawia wiele do życzenia. Ja też miałem taki dylemat, tyle że ja miałem serie d15b2, dlatego po podliczeniu wszystkiego doszedłem do wniosku że lepszy wynik da d16 z kompresorem. Ale to tylko moje zdanie i mi by było szkoda "pewnego" silnika na testy "czy da rade".

mayday-82
19-07-14, 12:47
U mnie gdyby nie panewka w d15z6 na hamownii silnik hulal by pewnie do dzisiaj. 240cc przy 180hp zapewne pracuja juz w granicach maximum swojej wydajnosci a lepiej zeby byl zapas. Kup 330cc z probe lub 370cc z nissana sr20det

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

vipek
19-07-14, 15:05
D15B2/B7 to zupełnie co innego niż D15Z6/Z8.
Te pierwsze korby mają raczej cieniutkie, drugie takie same jak nie grubsze niż D16Z6 i pochodne.

http://images64.fotosik.pl/1041/ac52a35caa259cb3med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

PIMPEK_EJ2
19-07-14, 23:25
Panowie mam parę pytań odnośnie kompresora ;d

1. Blok d15b2/b7 + minime z grubszą uszczelką np od 1.3 wytrzyma doładowanie 0,4?
2. Do 180km trzeba wymieniać wtryski czy te 240 dadzą radę?
3. I u kogo polecacie strojenie?

Ad.1 W łodzi jeździ d15b2 na mpfi z m45 ale bez minime
ad.2 wtryski konicznie wymień, najlepiej na jakieś z subaru 425ccm
ad.3 Ja polecam jogala, sam stroiłem u niego i jestem zadowolony.

Po remoncie silnika i zwiększeniu doładowania też sie wybiore do niego

Bashoo
23-07-14, 20:40
D15B7 blok, glowica D15B, pelen remont na wszystkich uszczelkach,uszczelniaczach OEM, tloki vitara, korby grubsze od Z6 - czyli Z1, eaton M62 na przepustnicy, hybryda ssaka z B16A, koło pasowe Y7 - spokojnie ogarnia doladowanie 0,9b, wykres w nastepnym tygodniu po st rojeniu dodatkowym na hamowni

zabas
24-07-14, 19:02
o chetnie bym zobaczył ile wyszło na tych 0,9 bara :D

a panowie jak obliczyć z kółek doładowanie ? bo mam customowe pasowe i chciałbym wiedzieć ile na nim wyjdzie a ile na serii :)

Olix
26-07-14, 13:43
Ja bym chętnie się dowiedział ile pojeździ to na tych 0,9 bara ;d
A co do tego d15z6 to właśnie ma lepsze korby od d16z6 :d Teraz rozkminiam czy nie lepiej by było do d15z6 założyć głowicę od z6 np. i grubszą uszczelkę żeby odprężyć troszkę. 0.6 bara czy przy takim doładowaniu trzeba pompę paliwa wymienić na 255? Wtryski dajmy na to 440 będą

Timo-hg
26-07-14, 17:01
Pompa paliwa z b16 ogarnia granicę 220-240 hp - raczej więcej nie osiągniesz.
Wiem a autopsji.

mayday-82
27-07-14, 21:01
Pompa paliwa z b16 ogarnia granicę 220-240 hp - raczej więcej nie osiągniesz.
Wiem a autopsji.

W d15z6 220-240hp marzenie ściętej głowy jak będzie 190-215 to będzie dobrze a tak wogóle z m62 uzyskać 0,9bara będzie ciężko takie jest moje zdanie chyba, że ogarniesz customowe koło pasowe i na kompresorze...

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

KukiTcz
29-07-14, 09:43
Panowie mam parę pytań odnośnie kompresora ;d

1. Blok d15b2/b7 + minime z grubszą uszczelką np od 1.3 wytrzyma doładowanie 0,4?
2. Do 180km trzeba wymieniać wtryski czy te 240 dadzą radę?
3. I u kogo polecacie strojenie?

1. - wytrzyma(jeśli motor nie jest na wykończeniu).. kolega dmuchał ponad 0,8 bara na customowym kole w d15 a w d16 to i nawet bara ;)
2. - wyyyyyyymmmmiiiieeeeeńńńńń
3. - ile zdań tyle opinii




a panowie jak obliczyć z kółek doładowanie ? bo mam customowe pasowe i chciałbym wiedzieć ile na nim wyjdzie a ile na serii :)

nie przesadź z pasowym bo uzyskasz taki efekt że do vteca będziesz miał duże doładowanie a po vtecu spadnie Ci na łeb/szyje i mocowo wyjdzie kicha ;) ile ma średnicy pasowe ?



W d15z6 220-240hp marzenie ściętej głowy jak będzie 190-215 to będzie dobrze a tak wogóle z m62 uzyskać 0,9bara będzie ciężko takie jest moje zdanie chyba, że ogarniesz customowe koło pasowe i na kompresorze...

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Timo-hg chyba chodziło że na pompie paliwa z b16 więcej nie wyciągnie.. aczkolwiek ponad 200/220 na seryjnej to już wyczyn. Zawsze lepiej zmienić niż ma się okazać na strojeniu że trzeba jechać do domu bo pompa lub wtryski nie ogarniają ;)
Tak jak piszesz mayday-82, by uzyskać z m62 takie doładowanie to nie lada wyczyn, bawienie się w malowanie rotorów ( zabieg 1-2 w roku ) , ustawianie szczeliny, kompresor w FANTASTYCZNYM stanie ! oczywiście dobrze przerobiony, no i kombinowanie z pasowym. Wyniki takie łatwiej uzyskać w silnikach d serii ponieważ b ma za duże zapotrzebowanie, aczkolwiek Altair dmuchał na jebitnym pasowym ponad bara.. tylko tam też przesadził i przy odcince doładowanie wynosiło zaledwie chyba 0.4/0.5 b co zaowocowało słabym wynikiem na rolkach.
U mnie wszystko było wyliczone przez Przema72 tak by doładowanie było na tym samym poziomie co owocowało wzrostem mocy do samego końca. Można było kombinować z pasowym itp ale po co? skoro wyszedł najlepszy wynik b16 z m62 , także coś w tym musi być by nie przesadzić z pasowym=obrotami eatona.

uffffffff ale wypociny :D

Timo-hg
29-07-14, 17:56
czkolwiek ponad 200/220 na seryjnej to już wyczyn.

U mnie ogarnia seryjna, ale w pudle leży już nowa, dużo bardziej wydajna.
Furiours kiedys pisał, że seryjna pompa b16 ogarnie chyba nawet do 250hp.

KukiTcz
29-07-14, 21:17
mooooooooooże nowa tak.. ale wątpię by już eksploatowana pompa tyle wydoiła.. no ale ja stroicielem nie jestem więc moje zdanie nie jest aż tak wiarygodne ;) czy jakoś takoś :D

mayday-82
29-07-14, 22:14
Ja b wolal nie ryzykowac wiem sam po sobie tzn stopione tloki i pokrzywiony blok dlatefo kupilem dv200 i jest spokoj

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

cor7ez
30-07-14, 05:32
Wiem ze troszke odbiegne od tematu ale czy warto wkladac pompe z b serii do dlubnietej d serii i wiekszych wtryskach?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Michał102
30-07-14, 09:19
Sprawna pompa z D może okazać się dużo wydajniejsza niż podjechana z B.
Jak masz dobrą, to nie ruszaj - nie ma sensu zmieniać.

Ja mam pompę z D14 i jeszcze ma zapas, bo strojenie przeszła bez najmniejszego problemu.

KukiTcz
30-07-14, 09:29
jak już masz kupić używkę za 50 zł to lepiej odłożyć więcej i dozbierać na walbro bądź dv200

mayday-82
30-07-14, 16:58
jak już masz kupić używkę za 50 zł to lepiej odłożyć więcej i dozbierać na walbro bądź dv200

Madre slowa :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Etman
01-08-14, 10:48
Panowie, będę dmuchać eatonem m62 na większym kółku swoje d15z1 (celuje w jakies 170hp). Wiele głów mówi bym wymieniał swoje obecne seryjne wtryski (190cc o ile się nie mylę) na 240cc, z kolei spotykam się też z opiniami że 240cc na moc +/- 170 hp mogą być za małe? Jako iż ssak w d15z1 ma średnicę słomki z modżajto chcę również wymienić ssaka na d16z6. Jak już ssaka to i listwę paliwową wtryski i przepustnicę. Jakieś rady? I najważniejsze jak z tymi wtryskami ?

grafix
01-08-14, 11:46
Tu masz coś więcej napisane niż tylko "... będzie dobrze " :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?189853-wieksze-wtrysk-do-d-serii&p=2165657&viewfull=1#post2165657

kamil39
01-08-14, 12:25
Panowie, będę dmuchać eatonem m62 na większym kółku swoje d15z1 (celuje w jakies 170hp). Wiele głów mówi bym wymieniał swoje obecne seryjne wtryski (190cc o ile się nie mylę) na 240cc, z kolei spotykam się też z opiniami że 240cc na moc +/- 170 hp mogą być za małe? Jako iż ssak w d15z1 ma średnicę słomki z modżajto chcę również wymienić ssaka na d16z6. Jak już ssaka to i listwę paliwową wtryski i przepustnicę. Jakieś rady? I najważniejsze jak z tymi wtryskami ?d15Z3 (blizniaczy silnik) ma wtryski 240 ponoc, 190 maja d14 i d15z6, zaciekawil mnie ten temat, jak chcesz to wszystko wytroic? Zeby dzialal vtec e?Bo ten komp co jest przy tych silnikach to padaczka, w ktorej nie da sie grzebac.

Etman
01-08-14, 14:05
dzx @grafix, już wiem na czym stoję.
@kamil39 powiem szczerze że z d15z3 sie nie spotkałem jeszcze, a z d15z6 nie jedno krotnie w 6genach. Co do działania econo sam jestem ciekaw jak to będzie, osoba z którą rozmawiałem o strojeniu powiedziała że da radę i podejmie się tego tak więc zaufam jej :)Obecnie auto jest na etapie składania wszystkiego do kupy i próby odpalenia, nastepnie polecą wszelkie uszczelki do wymiany, planowanie itd, i dopiero po tym auto pojedzie na strojenie. Taki jest plan, jak będzie w praktyce? mam nadzieję że wszystko uda się bez większych komplikacji :)

tommmmm
11-08-14, 17:29
Panowie na jakich sprzęgłach śmigacie przy okolicach 0,5bara?Potrzebuje kupić i zastanawiam się nad Exedy Stage 1 bo mój docisk XTD Stage 2 po ok 8tys km powiedział papa.
http://images69.fotosik.pl/73/7697aa855597fe88med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images68.fotosik.pl/74/4f2df4bdf90f054emed.jpg (http://www.fotosik.pl)

MatiCivic
11-08-14, 17:54
Witam, zamierzam kupić blowa HKSa SSQV 4 i czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć w jaki sposób przerobić go pod kompressor?

mayday-82
12-08-14, 02:21
Panowie na jakich sprzęgłach śmigacie przy okolicach 0,5bara?Potrzebuje kupić i zastanawiam się nad Exedy Stage 1 bo mój docisk XTD Stage 2 po ok 8tys km powiedział papa.
http://images69.fotosik.pl/73/7697aa855597fe88med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images68.fotosik.pl/74/4f2df4bdf90f054emed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Ja jezdze u siebie na seryjnym sprzegle Exedy i podwojn docisku zrobionym przez Przeme72 przy doladowaniu 0,6bara i zero uslizgu :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

KukiTcz
12-08-14, 09:04
Witam, zamierzam kupić blowa HKSa SSQV 4 i czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć w jaki sposób przerobić go pod kompressor?

ja swój będę sprzedawał. PW


Co do sprzęgła to ja u siebie latałem na f1 Racing stage 2

ropsiu
12-08-14, 17:05
U mnie przy 0,6 sprzęgło nie przerabiana seria się nie ślizga :) A exedy stage 1, to trzeba mieć dobre źródło, bo fama niesie, że w Polsce potrafią zwykłe exedy w opakowaniu stage 1 sprzedawać.

tommmmm
12-08-14, 18:25
Ja jezdze u siebie na seryjnym sprzegle Exedy i podwojn docisku zrobionym przez Przeme72 przy doladowaniu 0,6bara i zero uslizgu :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Pedał nie chodzi za ciężko?Ile takie wzmocnienie docisku kosztuje?Może być PW

U mnie przy 0,6 sprzęgło nie przerabiana seria się nie ślizga :) A exedy stage 1, to trzeba mieć dobre źródło, bo fama niesie, że w Polsce potrafią zwykłe exedy w opakowaniu stage 1 sprzedawać.
Jakiej firmy masz sprzęgło?Exedy?No o tych przekrętach z stage 1 to nie słyszałem :/

ropsiu
12-08-14, 19:57
O ile wiem, to mam fabryczne. Nie wiem, co tam montowali w solkach z d16z6?

PIMPEK_EJ2
14-08-14, 06:48
Moje NKK dawało rade przy 0,55b

Sent from my Windows Phone using Tapatalk

Struggler
14-08-14, 12:39
Witam,Panowie macie jakies patenty na montaz eatona w aucie gdzie dolot jest z innej strony niz rozrzad?
Jest ktos na forum z kim moglbym sie skonsultowac najlepiej telefonicznie?Mam egzotycznego pacjenta;)

mayday-82
14-08-14, 14:01
Witam,Panowie macie jakies patenty na montaz eatona w aucie gdzie dolot jest z innej strony niz rozrzad?
Jest ktos na forum z kim moglbym sie skonsultowac najlepiej telefonicznie?Mam egzotycznego pacjenta;)

Ja u siebie mam poprowadzony dolot zimnego powietrza z lewego nadkola poprzez plastikowa spirorure ;)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Struggler
14-08-14, 14:50
bylbym wdzieczny za namiar kogos kto montowal kompresory w szczegolnosci eatony m45 i m62;)

mayday-82
15-08-14, 02:18
bylbym wdzieczny za namiar kogos kto montowal kompresory w szczegolnosci eatony m45 i m62;)

Przema72
Ralfi

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

KukiTcz
15-08-14, 10:16
Witam,Panowie macie jakies patenty na montaz eatona w aucie gdzie dolot jest z innej strony niz rozrzad?


no a w Hondzie jak masz ? siedząc za kierownica rozrząd masz po lewej a wyjście z kolektora ssącego po prawej.. chyba że nie o to "pojęcie" Ci chodzi.
Jakie auto ?

Struggler
15-08-14, 10:43
Mitsubishi Galant 2,5 v6 - zastanawiam się czy jest to wykonalne i czy ktoś by się tego podjął. Szukałem konkretnych info ale chyba tylko jedna osoba robiła taki projekt i cisza, każdy inny swapuje 6a13tt.A dostać dobrego dawcę zamiast skarbonki graniczy z cudem dlatego szukam alternatywy.

marduk89
15-08-14, 11:50
Imo montaż m45 czy m62 w tym silniku nie jest dobrym rozwiązaniem, motor ma duże zapotrzebowanie na powietrze bedzie max z 0,3 bara dmuchac a koszta jednak spore.

Struggler
15-08-14, 11:56
Liczyłem na bezpieczne 0,4-0,5bara ze względu że auto bedzie na codzien po bułki,dlatego też chciałbym skonsultować się z kimś doświadczonym;)

KukiTcz
15-08-14, 21:27
marduk89 dobrze prawi, m45 to chyba w ogóle by nic nie nadmuchał ;) , m62 pewnie nadmucha tyle co w mercedesie więc pewnie okolice 0,4 bara byłby do ogarnięcia ale tu ma znaczenie koło pasowe i obroty silnika. W tak dużych silnikach to i 0,8 byłoby bezpieczne ;) chociaż inna strona jeśli silnik jest wyeksploatowany to każdy boost może go zabić..
Przema72 lubi wyzwania ale musisz załatwić sobie inne auto na co dzień :cool:

dlaczego nie turbo ? - łatwiej wygodniej

naDiel
16-08-14, 00:53
Eaton M90 (Jaguar XJR jesli sie nie myle) albo M112 (Land Rover produkowany od 2005 do dzis v8 z superchargerem) do tego galanta...

ropsiu
16-08-14, 01:20
Przema72 lubi wyzwania ale musisz załatwić sobie inne auto na co dzień :cool:

na rok minimum ;D ale warto ;)

mayday-82
16-08-14, 06:55
na rok minimum ;D ale warto ;)

Lubię to :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Struggler
16-08-14, 18:02
dlaczego nie turbo ? - łatwiej wygodniej
fajna sprawa ,ale koszty sporo większe a do tego kompresor i jednostajny boost wydaje mi się zdrowszym rozwiązaniem niż suszarka. A okolice 0,5 w zupełności mi starczą(tak mi się wydaje;D) , nie chcę przy każdej dłuższej trasie mieć lawety w pogotowiu :D Nie zapominajmy że auto ma służyć do użytku codziennego.


W tak dużych silnikach to i 0,8 byłoby bezpieczne chociaż inna strona jeśli silnik jest wyeksploatowany to każdy boost może go zabić..
Silnik jest w dobrym stanie,kompresja ok,oleju nie bierze,moc i nm trzyma ponad serię,no moze popychacze zaczynają klepać powoli na zimnym;/ Dlatego też nie chcę swapować,poza tym jeśli go ubiję to za niewielkie pieniądze kupię drugi, jest ich pod dostatkiem.

Narazie jestem na etapie robienia customowego wydechu następnie bedę szedł albo w stronę kompresora albo soft T. Zastanawiam się nad ulokowaniem kompresora, i czy jest w ogóle opcja na niego bez ostrej rzeżby.

Postaram się skontaktować z Przema72. Jest może ktoś kumaty z okolic Dolnegośląska lub śląska?

KukiTcz
16-08-14, 18:20
fajna sprawa ,ale koszty sporo większe a do tego kompresor i jednostajny boost wydaje mi się zdrowszym rozwiązaniem niż suszarka. A okolice 0,5 w zupełności mi starczą(tak mi się wydaje;D) , nie chcę przy każdej dłuższej trasie mieć lawety w pogotowiu :D Nie zapominajmy że auto ma służyć do użytku codziennego.

koszty kompresora a soft turbo sa podobne, tym bardziej że na montaż eatona będzie rzeźba ;) kompresor nie daje jednostajnego doładowanie, od dolnych obrotów rośnie do pewnej granicy , turbo ma to samo tylko ze wstaje później.

Struggler
16-08-14, 18:29
właśnie od tej rzeźby wiele zależy;)

mayday-82
16-08-14, 18:33
Tak jak kuki mowi koszta podobne. Supercharger jest malo rozwojowy wiem sam po sobie i obciaza strasznie korby z dolnych obrotow do tego dochodzi rzezba z montazem poza tym reszta to same + :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Timo-hg
17-08-14, 15:06
Tak jak kuki mowi koszta podobne. Supercharger jest malo rozwojowy wiem sam po sobie i obciaza strasznie korby z dolnych obrotow do tego dochodzi rzezba z montazem poza tym reszta to same + :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Tutaj właśnie potrzebna jest jeszcze głowa do jazdy z kompresorem, żeby nie katować z niskich obrotów na wysokich biegach, bo może być spory kłopocik.. albo kłopot doładowania rozwiąże się sam, bo nir będzie e co dmuchać ;)

marduk89
18-08-14, 18:00
Panowie czy możliwe jest żeby m62 był tak styrany życiem, żeby w d16y8 na fabrycznych kołach dmuchał tylko ok 0.3 bar? Pytam ponieważ dzwoniłem dziś do mechanika, który składa to do kupy i powiedział mi właśnie, że ładuje tylko ok 0.3 bar. Rotory nie miały wyczuwalnego luzu, teflon na nich też był w spoko stanie dlatego mnie to zastanawia dlaczego tak mało dmucha. Ewentualnie co sprawdzic? Naciąg paska, szczelność dolotu wiadome.

vipek
18-08-14, 19:21
Pany, czy komuś udało się tak zamontować m45/62 co by tak to strasznie nie miałczało ?

zabas
18-08-14, 19:57
Pany, czy komuś udało się tak zamontować m45/62 co by tak to strasznie nie miałczało ?

oddalić jak najdalej dolot i obrócić bebechy kompresora podobno :)

M62 na seryjnych kółkach w d16z6 ile dmucha ? ewentualnie jak ograniczyć boost'a ? MBC ?

KukiTcz
18-08-14, 21:42
Panowie czy możliwe jest żeby m62 był tak styrany życiem, żeby w d16y8 na fabrycznych kołach dmuchał tylko ok 0.3 bar? Pytam ponieważ dzwoniłem dziś do mechanika, który składa to do kupy i powiedział mi właśnie, że ładuje tylko ok 0.3 bar. Rotory nie miały wyczuwalnego luzu, teflon na nich też był w spoko stanie dlatego mnie to zastanawia dlaczego tak mało dmucha. Ewentualnie co sprawdzic? Naciąg paska, szczelność dolotu wiadome.

pytanie czy nie ma przedmuchów na silikonach/łączeniach, wielkość koła pasowego, stan kompresora, czy IC jest cały itp bo coś mało dmucha tym bardziej że y8 to największe koło w d serii i powinno być spokojnie koło 0,6 i więcej



Pany, czy komuś udało się tak zamontować m45/62 co by tak to strasznie nie miałczało ?

dodatkowa przepustnica też swoje robi o której tu się pisze non stop ;)

marduk89
19-08-14, 22:51
Jeszcze takie 2 pytania: Przy jakich obrotach macie już pełnego boosta te 0.6bar powiedzmy? Chodzi mi o d16 na seryjnych kołach. I drugie pytanie jak ustawić odcine, w n/a teraz mam na 8tys, zostawić tak czy to za dużo? Oczywiście mowa o niezakutym d16y8.

mayday-82
20-08-14, 02:21
Jeszcze takie 2 pytania: Przy jakich obrotach macie już pełnego boosta te 0.6bar powiedzmy? Chodzi mi o d16 na seryjnych kołach. I drugie pytanie jak ustawić odcine, w n/a teraz mam na 8tys, zostawić tak czy to za dużo? Oczywiście mowa o niezakutym d16y8.

Najwiekszy Nm osiaga sie juz w granicach 3000-4000 rpm/min. Doladowanie trzyma caly czas i spada blizej odcinki ktora ja u siebie w d16z6 mam na 7800 :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

marduk89
20-08-14, 16:07
Ok ale czy pełne doładowanie(powiedzmy te 0.6 bar) jest już przy tych 3tys obr? Chodzi mi o wskazanie na zegarze doładowania wpiętego w kolektor ssący, przy jakich obrotach pokaże już te 0.6bara?

mayday-82
20-08-14, 17:54
Ok ale czy pełne doładowanie(powiedzmy te 0.6 bar) jest już przy tych 3tys obr? Chodzi mi o wskazanie na zegarze doładowania wpiętego w kolektor ssący, przy jakich obrotach pokaże już te 0.6bara?

Doladowanie rosnie razem z obrotami silnika teraz juz nie pamietam jak jest u mnie ale 0,6 jest chyba juz od wlasnie tych 3000-4000rpm

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

KukiTcz
20-08-14, 19:15
Ok ale czy pełne doładowanie(powiedzmy te 0.6 bar) jest już przy tych 3tys obr? Chodzi mi o wskazanie na zegarze doładowania wpiętego w kolektor ssący, przy jakich obrotach pokaże już te 0.6bara?

u każdego będzie inaczej, z racji koła, stanu kompresora dolotu bla bla bla :P na pewno przed vtec'kiem już jest pełne doładowanie i później albo trzyma je do końca albo przy odcince spada.
Z czym masz problem ? stroiłeś w ogóle swoje auto ?

marduk89
20-08-14, 21:21
Auto jeszcze nie strojone. Gadałem z mechanikiem, który mi to ogarnia i po montażu kompresora, wyspawaniu całego dolotu, na postoju na niewystrojonym aucie, jak depną w gaz dmuchało max 0,35bar. Tak jak mówię wcisnął gaz na postoju i odcinało na 5,5 tys obr bo mam procedure startu ale z tego co mówicie i tak przy tych obrotach powinien być max boost. Mało coś no nie :/

kamil1988
20-08-14, 22:21
sprawdź doładowanie pod obciążeniem w trakcie jazdy, nie na luzie.

mayday-82
20-08-14, 22:21
Auto jeszcze nie strojone. Gadałem z mechanikiem, który mi to ogarnia i po montażu kompresora, wyspawaniu całego dolotu, na postoju na niewystrojonym aucie, jak depną w gaz dmuchało max 0,35bar. Tak jak mówię wcisnął gaz na postoju i odcinało na 5,5 tys obr bo mam procedure startu ale z tego co mówicie i tak przy tych obrotach powinien być max boost. Mało coś no nie :/

Gratuluje pomyslu tylko czekac az tloki sie potopia :P

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Timo-hg
20-08-14, 22:55
Ty serio to piszesz marduk?
Chcesz dmuchać w silnik 0,6 b na postoju i nie wystrojonym aucie? Gdzie ecu, wtryski i pierdylion rzeczy nie wie jak pracować?

Bashoo
21-08-14, 06:19
Gratuluje pomyslu tylko czekac az tloki sie potopia :P

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Tak to jest.... Pięćset tematów na forum dot. wskazówek, montażu i eksploatacji auta po wstawieniu turbo/kompresora a i tak zawsze pokorci żeby przycisnąć na nie wystrojonym aucie :D Tylko czekac az zrobi bum :p

grafix
21-08-14, 09:03
Potem takie auto po przejsciach przyjedzie do tunera i cos tfu tfu odpukać sie wyspie. Zqczyna sie szukanie winnych w okolicy ale nie u siebie :)

marduk89
21-08-14, 14:58
Spokojnie panowie:) Z racji tego, że mam kontakt jedynie telefoniczny dopytałem się dziś dokładnie. Na niewystrojonym kompie mechanik sprawdzał szczelność układu ale dolot był odkręcony od przepustnicy tak wiec żadne nadciśnienie w silnik nie dmuchało:) Fakt ja wprowadziłem w błąd poprzednim postem, przepraszam :). Nie zmienia to jednak faktu, że kompresor słabo dmucha i szukamy przyczyny. Auto jest wstępnie wystrojone i dalej pokazuje ok 0.35 bara, podobno przy skręceniu śruby regulacyjnej zaworu upustowego dobija do 0,4 więc jeszcze mają to sprawdzić. Imo dalej coś słabo. Czy odpryski na powłoce teflonowej rotorów mogły by mieć aż taki wpływ?

artek0903
21-08-14, 15:42
ale przecież nie sprawdzisz jakie jest ciśnienie doładowania jak dolot do przepustnicy nie jest podpięty, kompresor dmucha w atmosferę bez żadnego oporu, po prostu się kręci i tyle. Dopiero jak będzie do silnika podpięty, będzie coś można powiedzieć o doładowaniu

Timo-hg
21-08-14, 15:50
ale przecież nie sprawdzisz jakie jest ciśnienie doładowania jak dolot do przepustnicy nie jest podpięty, kompresor dmucha w atmosferę bez żadnego oporu, po prostu się kręci i tyle. Dopiero jak będzie do silnika podpięty, będzie coś można powiedzieć o doładowaniu
Mam identyczny tok myślenia.

marduk89
21-08-14, 15:51
Zgadza się w ten sposób sprawdzali zaraz po zawieszeniu sprężarki i wyspawaniu dolotu czy jest szczelny. Teraz jest już podpięty do przepustnicy, są wtryski, jest mapa auto podobno jeździ jednak dalej ładuje za mało. Wskaźnik jest sprawdzony, pokazuje poprawne wartości.

Bashoo
21-08-14, 16:42
Dziwna sytuacja z tym sprawdzaniem boostu bez podłączenia go do ssaka ;d
A w jaki sposób masz podłączony boost sensor w sensie.w.którym miejscu? No i kto stroil mapę? Bo wiem z autopsji ze tuner tez sprawdza u siebie ile dokładnie dmucha

marduk89
21-08-14, 17:28
Nie sprawdzali boostu bez podłączenia do ssaka! Tym sposobem sprawdzali tylko wstępnie czy gdzieś luft nie spitala jak jeszcze mapy nie było. Ja jeszcze auta nie widzialem więc Ci nie powiem gdzie jest wpięty dokładnie zegar doładowania ale myślę, że jest wpięty tam gdzie ma być. Kolesie którzy mi to montują zajmują sie głównie VAGami, kompresora nigdy w hondzie nie montowali ale myślę, że i to ogarną. Oczywiście tuner sprawdzał jakie jest doładowanie i to nie jest tak, że ktoś coś źle podpiął, zmierzył itp. Poprostu mało dmucha i szukamy przyczyny.

KukiTcz
21-08-14, 20:30
wiesz co, oddaj to komuś ogarniętemu kto już robił kompresory i potrafi stroić bo nie da się tego czytać...
sprawdzali ciśnienie na jałowym/postoju bez "zamkniętego" dolotu ? - ŻAL .. dziwi mnie że w ogóle nadmuchało 0,35B
robili to na seryjnej mapie? oddadzą Ci kasę w razie uszkodzenia motoru ?
Tak jak ktoś tu napisał, poczytaj najpierw forum/tematy , nabierz ogłady, nie chcę Cię atakować ale piszesz kompletnie bez sensu więc i z naszej strony nie wiadomo co Ci poradzić. Może tak.... Złóż wszystko jak powinno być , odłącz bowa, pojedź na strojenie, a potem jeśli będzie coś nie tak to pytaj :) Bo każdy szanujący się stroiciel Ci to wszystko ogarnie i doradzi :)

Bashoo
21-08-14, 21:06
Zgadzam sie z Toba w 100% Łukaszu..., ;)
Nie lepiej oddac komus kto ogarnia hondy a nie VAGi? Bo jak cos robic to chyba pozadnie a nie po lebkach :D

marduk89
21-08-14, 21:30
Przeczytaj pierwsze zdanie z mojego poprzedniego postu, tak to z wykrzyknikiem na końcu. W sumie piszę to już 3 raz, że nie sprawdzali żadnego ciśnienia na niepodłączonym dolocie. Nie dmuchali w przepustnice bez strojenia! Zadałem proste pytanie a wy doszukujecie się głupoty mechanika. Wolał bym to dać do kogoś kto założył już x kompresorów ale w okolicy takiej osoby nie ma. Ten temat zamknijmy może bo do niczego nie prowadzi. Dalej nie wiem czy stan powłoki rotorów ma aż tak duży wpływ na to ile kompresor nadmucha?

Timo-hg
21-08-14, 22:51
A to koło kompresora napewno jest seryjne?
JRSC czyli M62 na seryjnym kółku też nie przekraczał u mnie 0,4 bara - dopiero po dotoczeniu z większego oryginalnego, kółka od Podleza dmucha 0,62bara.
Bo było i takie koło i takie koło - oba np oryginalne w JRSC i oba były chyba w zestawie jak się kupowało nowy kompresor.
Jest 100 % pewności, że nikt nie zamienił, nie grzebał? :)

mario85
22-08-14, 00:11
Jesli by chciał ktoś wtryski pod kompresor to mam 350ccm na sprzedaż bo jednak nie ogarnę już w tym roku całej instalacji. Kontakt przez PW żeby tu nie śmiecić więcej :)

KukiTcz
22-08-14, 11:50
Przeczytaj pierwsze zdanie z mojego poprzedniego postu, tak to z wykrzyknikiem na końcu.
czytałem to i kilka innych Twoich postów.


Zadałem proste pytanie a wy doszukujecie się głupoty mechanika.
Zadałeś ich kilka i dostałeś na nie odpowiedzi , ciężko jest komuś pomóc nie widząc tego. W dodatku pisałeś o kilku rzeczach które nie tylko dla mnie były niezrozumiałe


Wolał bym to dać do kogoś kto założył już x kompresorów ale w okolicy takiej osoby nie ma.
Ja też nie mam nikogo w okolicy, auto zawiozłem 450 km od siebie i pewnie nie tylko ja ... samo nie przyjdzie jak to mawiają ;)
Jeśli jesteś z Krosna(Twoje dane) to masz blisko do Krakowa, a tam są ludzie od budowy kompresorów, czy nawet do Przemy72.


Ten temat zamknijmy może bo do niczego nie prowadzi.
nie Tobie o tym decydować, chyba że miałeś na myśli "Twój wątek"

Pytałeś o rotory, tak mają znaczenie...a co masz duże zaniki teflonu ? porysowane ? kompresor jest przerobiony? może elektrosprzeghło się ślizga ? może dolot jest nieszczelny ? może pasek się ślizga/za słabo napięty ? zmierz średnice koła pasowego.. wiele jest opcji i jak już pisałem jak się nie widzi to można sobie gdybać ;)
OGÓLNIE, tak to jest, ktoś wpada na forum , pisze/pyta , ludzie mu doradzają co ma zrobić, a później zaczyna się atak bo piszą nie tak jakby ktoś sobie tego życzył.

ps. Timo tylko że Ty masz B serie a kolega D ;) ja u siebie w B od razu montowałem pasowe z b20 żeby było już "jakieś" doładowanie :D

Seba27
22-08-14, 13:18
marduk89 - napisz ze PW bo jak widze te wypociny twoje to naprawde zastanawiam sie jak ci pomoc i coz ty kurna chcesz wiedziec...

Bez cisnienia - probuje zwykle sluzyc sensowna rada a nie smiecac w temacie wiec bez obrazy prosze

Timo-hg
22-08-14, 20:06
ps. Timo tylko że Ty masz B serie a kolega D ja u siebie w B od razu montowałem pasowe z b20 żeby było już "jakieś" doładowanie

Co nie zmienia faktu, że kupiłem nowe jrsc które było w zestawie z kołem na niecałe 0,4 b a potem dorobiłem od podleza ma 0,6.
Oba oryginał JR.
Dlatego tak sobie kalkuluję, że może koło na kompresorze nie jest takie jak powinno być i ładuje mniej.
Ja na pierwszy rzut oka nie odróżniłem, więc i nie każdy musi ;)

KukiTcz
22-08-14, 22:21
nie no pewnie , co do koła masz rację ... :)

Etman
23-08-14, 14:48
Panowie, z powodu m62 moja seryjna chłodnica jak wiadomo ląduje na śmietniku i pojawia się pytanie co wsadzić zamiast niej. Grubsza od vti poradzi sobie ? Sporo osób poleca mega grube chinole. Może podejdzie jakaś ciekawa chłodnia z innego autka np ? Dodam tylko że na kompresorze i seryjnej chłodnicy auto grzało się w moment :D

KukiTcz
23-08-14, 23:05
u mnie sytuacja wymagała zmiany chłodnicy i wolałem zamiast chinola za 300 zł +/- kupić chłodnie dobrej firmy a mianowicie padło na Valeo o dziwo 28 mm grubość i kosztowała mniej jak chinol ;) - chyba jeszcze jedną mogę taką załatwić jakby coś.

ropsiu
23-08-14, 23:45
też mam valeo. chinol, którego miałwm (udawał grubą z vti) nie dawał rady

KukiTcz
25-08-14, 10:03
też mam valeo
wiem bo ode mnie :D mamy te same :D

PIMPEK_EJ2
25-08-14, 22:18
Ja mam nissens-a 26mm i sie woda nie grzeje, co innego olej choć ten bez doładowania też się grzał:/

jimmy1661
27-08-14, 09:49
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem tu nowy i odrazu posiadam duzy problem z ktorym prosze o pomoc.
Mam mozliwosckupna takiego projectu ale niewiem czy cos wart.

Honda Civic V
D15B2 + minimi z d16z2 [znane rowniez jako d16a6]*
Nie ma VTECa
Zostal przeprowadzony remont silnika , rozrzadu , cala gora od Z2
Do tego dolozony KOMPRESSOR EATON M45

Autko jest nie wystrojone bo gosciu niechce dokladac przed zamiana.
Podobno dmucha 0,2 bara , zegary w srodku Boost, EGT i Cisnienie Oleju.

Seryjnie d15 ma 90KM , Z2 110KM , wyczytalem ze takie polaczenia daja nawet 130/40KM.

Teraz TAK :
-Jakie sa mozliwosci modyfikacji D15 ?
-Czy mozna dolozyc VTEC i czy cos to zmieni?
-Czy jest ktos z okolicy Warszawy ktory ogarnia strojenia d15 z kompressorem?
-No i najwazniejsze , ile mozna ugrac takim polaczeniem ?


Prosze o pomoc.

Pozdrawiam czytajacych Konrad

KukiTcz
27-08-14, 20:22
nie siedzę mocno w d seriach ale postaram się chociaż trochę odpowiedzieć na zadane pytania, aczkolwiek pewnie gdybyś użył opcji szukaj na forum to byś znalazł odpowiedzi ;)
auto nie wystrojone i na seryjnej mapie kompresor pompuje 0,2 bara tak ? układ dolotowy jest już spięty na amen? pasek napięty? bo coś małe doładowanie aczkolwiek może przed strojeniem właśnie tak miało być - bezpiecznie(jeśli układ jest otwarty i np nie ma bova to by tłumaczyło takie doładowanie)

Co do czytania ile jaki silnik może wygenerować mocy to nie masz się co posiłkować bo nie ma 2 takich samych silników , każdy będzie reagował inaczej więc lepiej nie napalaj się z góry na wyniki.

- Modyfikacje d15 są zależne od zasobności portfela ... można jeździć serią , dłubnąć na 150 koni lub też 300 i więcej
- Można dołożyć vteca zmieniając głowicę ale z racji założonego kompresora ten zabieg nie jest czymś bardzo potrzebnym - według mojej opinii, chyba że masz zamiar mocno rozwinąć projekt to głowica z vitkiem by się przydała ;)
- Pytanie odnośnie stroicieli/mechaników/tjunerow z Warszawy co poradzą sobie z kompresorem jest co najmniej dziwne...;) przecież tam jest tego najwięcej :D
- Ile można ugrać z połączenia m45 z d15 ? myślę że 160/170 koni to chyba w tym wypadku byłoby naprawdę dużo. Lepiej wsadzać m62 ;)

PIMPEK_EJ2
27-08-14, 20:51
Podobno dmucha 0,2 bara , zegary w srodku Boost, EGT i Cisnienie Oleju.

Dopytaj się co i jak bo zakładać to żeby dmuchało 0,2 bara to troche bez sensu! i dowiedz się czy jeździł na tym "doładowaniu" bez strojenia.

Można dmuchnąć 0,5b albo ciutke więcej i będzie to jechało. Głowice chyba zostawiłbym zwykłą, przynajmniej boost-a bedzie trzymało do odcinki

podlez
05-09-14, 09:54
bawienie się w malowanie rotorów ( zabieg 1-2 w roku ) , ustawianie szczeliny,
Możesz jasniej?
Jakie malowanie rotorów? Jakie ustawianie szczeliny?

Seba27
05-09-14, 09:57
Dopytaj się co i jak bo zakładać to żeby dmuchało 0,2 bara to troche bez sensu! i dowiedz się czy jeździł na tym "doładowaniu" bez strojenia.

Można dmuchnąć 0,5b albo ciutke więcej i będzie to jechało. Głowice chyba zostawiłbym zwykłą, przynajmniej boost-a bedzie trzymało do odcinki

0,2 bar wyglada na testowe doladowanie.
Czyli na mape wgrana na pale przez stroiciela tylko by sprawdzic dzialanie boostu i dojechac na strojenie

KukiTcz
05-09-14, 11:22
Możesz jasniej?
Jakie malowanie rotorów? Jakie ustawianie szczeliny?

Rotory są fabrycznie pokryte grafitem/teflonem, jeśli warstwa schodzi robi się mniej szczelny... to nie moja teoria tylko osoby która pracuje w moim mieście w EATON'ie ;) można pomalować je proszkowo i chyba już ktoś tak robił .
A szczelinę między rotorami się ustawia jeśli kompresor przerabiasz lub rozkręcasz ;) złe ustawienie może powodować nachodzenie się rotorów, ścieranie , hałas itp

podlez
05-09-14, 11:44
własnie mam rozebrany kompresor od JRSC, ale dół to chyba bliżniak M62. Na krawędziach rotorów są rysy, oraz na wewnętrzej cześci obudowy.
Własnie nie wiem jak ustawic rotory, to się da? Ogólnie jak kręce kółkiem zewnetrzym które uruchamia koła zębate to kręci sie z szumem i sporadycznie mi się przytnie, tzn stawia opór ale się kręci. Szukam speca, który mi powie czy łożyska mam wymieniać itp.
Jak rotory wyjmę z obudowy i zostają tylko w tej sciance z łożyskami to moge nimi delikatnie ruszać, ale na tyle, że krawędź jednego rotoru może dotykać wgłębienia drugiero rotoru. Nie wie czy taki luz jest dopuszczalny czy nie. Na pozostałej częsci rotorów poza krawędziami ta powłoka jest ładna, gładka, bez rys.
Znacie jakiegoś fachowca co mi moze to ogarnąć??? Ja nie widziałem, żadnych innych rotorów, poza moimi i nie potrafię się odneść co do stanu mojego.

KukiTcz
05-09-14, 12:00
własnie mam rozebrany kompresor od JRSC, ale dół to chyba bliżniak M62. Na krawędziach rotorów są rysy, oraz na wewnętrzej cześci obudowy.
Własnie nie wiem jak ustawic rotory, to się da? Ogólnie jak kręce kółkiem zewnetrzym które uruchamia koła zębate to kręci sie z szumem i sporadycznie mi się przytnie, tzn stawia opór ale się kręci. Szukam speca, który mi powie czy łożyska mam wymieniać itp.
Jak rotory wyjmę z obudowy i zostają tylko w tej sciance z łożyskami to moge nimi delikatnie ruszać, ale na tyle, że krawędź jednego rotoru może dotykać wgłębienia drugiero rotoru. Nie wie czy taki luz jest dopuszczalny czy nie. Na pozostałej częsci rotorów poza krawędziami ta powłoka jest ładna, gładka, bez rys.
Znacie jakiegoś fachowca co mi moze to ogarnąć??? Ja nie widziałem, żadnych innych rotorów, poza moimi i nie potrafię się odneść co do stanu mojego.

PW

Timo-hg
06-09-14, 08:12
Ja tez z chęcią bym się dowiedział coś więcej ;)
U mnie jrsc wydaje dźwięk przypominający coś ala swierszcz pod maską. Nie mam pojęcia czy to któraś z rolek napinajacych czy coś innego. Mam tak już odkąd pamietam. Pasek wymieniany. Problem ten sam. Doładowanie równe. Nie potrzebuje naciągnąć paska nigdy a jednak ten dziwny dźwięk spędza mi sen z powiek. Coś nagram ;))

tommmmm
09-09-14, 18:01
Zna ktoś oznaczenia lub wymiary łożysk w M45?

sebaj_p
01-10-14, 20:20
Timo tez walczyłem ostatnio z takim ćwierkaniem/ popiskiwaniem. Powymieniałem napinacze, w jednym rozpadło się łożysko, ale problem nie minął. Winowajcą okazal sie pasek conti który miał moze 3 miesiace. Zobacz czy jak polejesz wodą z jakiejś strzykawki na paski klinowe problem nie ustąpi.

Timo-hg
01-10-14, 21:28
Kurde tez mam conti. Emg mówił mi ze moze to byc pasek, piszczal dziad od nowości. Kiedyś zerwalem. Zalozyli w serwisie nowy i tez kupili Conti. Teraz jest jakas jakaś pewność. Co zalozyles?

kamil39
01-10-14, 21:48
Piszczenie paska to nie jest jego wina, cos nie tak z elementami prowadzacymi/napinajacymi lub nie ta co powinna byc dlugosc (krotki troche) i napinacz za mocno go napina.

sebaj_p
02-10-14, 16:45
To ciekawe bo stary pasek nie piszczal przez dwa lata a nowy zaczął po 3 miesiacach. Teraz założyłem Bando i nie piszczy. Co do naciagu to testowałem mocniej/ słabiej a i tak piszczal.

PIMPEK_EJ2
05-10-14, 20:07
Ja śmigam na conti i nic mi nie ćwierkało.

Sheiva
05-10-14, 20:10
Już kiedyś gdzieś czytałem, że Conti miewa w sobie jakieś świecące drobinki i to za ich sprawą wywodzą się piski. Zmiana marki pomagała.

PIMPEK_EJ2
05-10-14, 20:31
Conti miewa w sobie jakieś świecące drobinki

To fakt, ma świecące drobinki czegoś

KukiTcz
22-10-14, 20:03
jakby co to mam na sprzedaż swój zawór blow off replika HKS ssqv balck edition przerobiony pod kompresor
szczegóły na PW

kamil39
23-10-14, 08:25
Już kiedyś gdzieś czytałem, że Conti miewa w sobie jakieś świecące drobinki i to za ich sprawą wywodzą się piski. Zmiana marki pomagała.CIekawe na co zmieniles ten pasek- pewnie tez na contiego tylko pod inna nazwa :D conti, gates i dayco produkuja tylko paski, i nawet miedzy tymi firmami jest mozliwosc ze kupisz gates pasek, a w rzeczywistosci to jest np. conti, nie ma co ukrywac ze nasze np kola pasowe maja po 2o lat ++ i rówki nie sa juz czesto w najlepszej kondycji,
paski dayco sa takie wlochate, te wloski tez piszcza? nie, to jest specjalna budowa zeby pasek byl mocniejszy,

KukiTcz
23-10-14, 10:40
conti, gates i dayco produkuja tylko paski
nie zgodzę się, contitech jest marką continentala a jak wiemy oni nie produkcja tylko pasków ;) Gates również ma bogatszy asortyment, a dayco...robi np rozrządy
każda z tych firm pewnie na swój skład na gumę , mieszankę tego wszystkiego i produkcję...

kamil39
23-10-14, 12:17
nie zgodzę się, contitech jest marką continentala a jak wiemy oni nie produkcja tylko pasków Gates również ma bogatszy asortyment, a dayco...robi np rozrządy
każda z tych firm pewnie na swój skład na gumę , mieszankę tego wszystkiego i produkcję...Zle sie wyrazilem, z producentów oferujacych paski to jedynie conti, gates i dayco to producenci prawdziwy(robione u nich w fabrykach), reszta jak np. bosch kupuje u nich paski i sprzedaje jako swoj produkt.

PIMPEK_EJ2
23-10-14, 22:32
Może któreś kółko jest krzywe, może łożysko na rolce? Nie zawsze to wina paska choć czasem mają w sobie jakąs wade. Zawsze możesz reklamować;)

serek12345
24-10-14, 10:50
Witam, pytanie czy zakładał ktoś eaton M62 do civic ek4? Trzeba coś żezbić czy wszystko pasuje? Ma ktoś może zdjęcia z prac montażowych?

sebaj_p
24-10-14, 11:18
U mnie piszczał pasek kompresor-alternator (jrsc). Także koła nie mają po 20 lat. Na alternator również jest inne kółko bo Jackson w zestawie ma podwójne.

Timo-hg
24-10-14, 13:39
Ja konpresor mam nowy, przebieg moze 5tys km. Kółko dorabiabe na alternator na cnc ale brane ze wzoru. Wywazane takze odrzucam kola. Wymienie pasek izobacze sam.

KukiTcz
24-10-14, 13:58
Witam, pytanie czy zakładał ktoś eaton M62 do civic ek4? Trzeba coś żezbić czy wszystko pasuje? Ma ktoś może zdjęcia z prac montażowych?

nie ma dwóch takich samych rozwiązań więc w necie możesz poszperać jak ludzie mają to rozwiązane w 4 , 5 i 6 genach i zasugerować się jak to u siebie rozwiązać .

serek12345
27-10-14, 15:08
Podłączając eaton m62 pod wiązkę od klimatyzacji, żeby załączyć kompresor z przycisku do klimy potrzebuję jakiegoś przekaźnika? Jak tak, to proszę o podanie jakiego. honda civic 6gen ek4.

artek0903
27-10-14, 15:15
z tego, co kojarzę to kompresor klimy nie załączy się, jeżeli w układzie nie będzie ciśnienia, musiał byś czujnik oszukać/wywalić. Dobrze było by tez pozbyć się czujnika temperatury. No i nawiej nie może być na "0" bo nie będzie napięcia na sprzęgło :) generalnie trochę trzeba by przerobić wiązkę

serek12345
27-10-14, 16:54
To że nawiew nie może być na 0 to się zgadza. Myślałem że wystarczy się wpiąć w wiązkę dwoma kablami od kompresora i ewentualnie dołożyć jakiś przekaźnik.

artek0903
27-10-14, 19:24
zadnego przekaznika nie trzeba, podajesz napiecie na elektrosprzeglo i powinno dzialac, musisz tylko obejsc wszystkie elementy w ori wiazce, ktore przerywaja obwod

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Karoles
27-10-14, 19:42
nic nie trzeba dokladac najlepiej sie podpiac pod wtyczke od wiatraka bo jak dasz pod sprezarke to bedzie podbijac obroty jak to jest przy wlaczonej klimie
czujnik cisnienia w ukladzie najlepiej zmostkowac jak i czujnik temp pod schowikem na dmuchawie-nagrzewnicy

ropsiu
27-10-14, 21:14
o! karoles! :)

ropsiU

bartuning
27-10-14, 22:02
Witam. Koledzy mam problem z świecami w moim d16 k. Otóż strasznie padają mi świece po kilku pałowaniach na kompresorze. mam teraz bkr7e11.Dzieje sie tak tylko po jeździe na kompresorze, gdy silnik odtygnie wszystko wraca do normy. Chciałbym założyć denso ik 24 ale boje sie że znowu padną a nie są tanie w porównaniu do ngk.

piroman
27-10-14, 22:28
na czym polega to padanie świec?
stroił to ktoś w ogóle po założeniu kompresora?

bartuning
28-10-14, 10:27
samochód był strojony. Wszystko jest ok ale jak zrobię parę sprintów to wtedy przerywa, gaśnie, szarpie. Ale jak ostygnie silnik to wszystko wraca do normy

przema72
28-10-14, 11:25
jedno jest pewne , ze nie jest to problem ze świecami , to za mała moc aby siódemki nie wytrzymywały , ik 24 to raczej przy próbach przebicia 400KM ;]

zrób regulację luzów zaworowych na początku

bartuning
29-10-14, 07:50
ok zrobię i spróbuje czy dalej tak jest jak coś to się odezwe.

PIMPEK_EJ2
29-10-14, 21:44
samochód był strojony. Wszystko jest ok ale jak zrobię parę sprintów to wtedy przerywa, gaśnie, szarpie. Ale jak ostygnie silnik to wszystko wraca do normy

U mnie na takim setup-ie nic się nie działo nawet po kilku kreskach. Moim zdaniem to nie świece. Jakie masz zegary, do czego?

bartuning
30-10-14, 12:37
zegary mam jakieś chińskie z grupowego i raczej bym na nie nie patrzył. A to prawda że podczas strojenia ustawia się inny afr do doładowania a inny przy wolnossącym? I mam jeszcze zapłon cofnięty dla bezpieczeństwa żeby nie było sutkowego

pablo__89
02-11-14, 20:48
Panowie z której wersji mastera ic pasuje najlepiej do Vg, bo okazuje się że jest kilka wersji, różnią się rozstawem króćców.

grafix
02-11-14, 22:40
Podczas strojenia afr i zapłon ustawia sie odpowiednio do tego co pokazuje map sensor, tps obroty, egt itd...

KukiTcz
03-11-14, 10:31
Panowie z której wersji mastera ic pasuje najlepiej do Vg, bo okazuje się że jest kilka wersji, różnią się rozstawem króćców.
ile zamierzasz ładować ?

pablo__89
03-11-14, 10:43
0,5 bar'a, chodzi mi o wpasowanie jego króćców między chłodnice a podłużnice wiem że są wersje z rozstawiem króćców 815 i 880 ten 815 chyba by był spoko tylko przy których wersjach mastera to siedziało ?

KukiTcz
03-11-14, 14:42
nie lepiej kupić IC jakiegoś chinola ?
patrząc w katalogu to intercoolery wychodzą następująco :
http://zapodaj.net/images/0c16db98aa79c.jpg ( http://zapodaj.net/0c16db98aa79c.jpg.html )

chyba że w jakiś naprawdę ewenementach były inne.

pablo__89
06-11-14, 11:18
IC od mastera było przynajmniej trzy długości, możliwe że w zależności od pojemności.

KukiTcz
06-11-14, 13:18
faktycznie wersja mastera 2,8dci ma inny rozstaw
http://s16.postimg.org/rv0v5lp4l/icek.jpg

pablo__89
06-11-14, 13:47
Moja wersja ma długość rdzenia 680mm a rozstaw środków króćców 780mm. Numer na naklejce "867658f"

bartuning
06-11-14, 18:24
Panowie, zrobiłem regulacje i dalej nic nawet przy spokojnej jeździe gaśnie, czasem kichnie delikatnie i słychać jak wypadają zapłony.

firmasons
15-11-14, 22:48
Witam, Panowie czy łapa od kompresora klimatyzacji pozwoli mi na zamontowanie eatona m 45 w D16z6 , jestem świadom że może być potrzebne przespawanie kolektora a nawet konieczne ale czy łapa kompresora klimy jest pomocna ? ? No i jaką przepustnice najlepiej kupić do upuszczania powietrza na jałowym

grafix
15-11-14, 22:59
Bartuning ... pokaż .bin mapy

Karroll
16-11-14, 16:06
Witam, Panowie czy łapa od kompresora klimatyzacji pozwoli mi na zamontowanie eatona m 45 w D16z6 , jestem świadom że może być potrzebne przespawanie kolektora a nawet konieczne ale czy łapa kompresora klimy jest pomocna ? ? No i jaką przepustnice najlepiej kupić do upuszczania powietrza na jałowym
Jest pomocna, bo ma napinacz paska

firmasons
17-11-14, 14:57
Mam napinacz, myslalem ze te otwory podejda pod kompresor że przesuwa sie tylko kolektor i na tej łapie da rade kompresor zamontowac

kaszo
18-11-14, 13:35
Panowie pytanko, jest sobie eaton m62. Ma nowe lozyska ale ponoc jest "lekko porysowany rotor" czy to wplywa jakos na prace lub na jego wydajnosc?

sunnboy
19-11-14, 13:31
koledzy tak po krotce w jakich cenach wacha sie teraz montaz kompresora z wystrojeniem ?

KukiTcz
19-11-14, 15:28
Mam napinacz, myslalem ze te otwory podejda pod kompresor że przesuwa sie tylko kolektor i na tej łapie da rade kompresor zamontowac

do łapy od klimy możesz przymocować łapę od kompresora jeśli to dobrze obliczysz ;)




Panowie pytanko, jest sobie eaton m62. Ma nowe lozyska ale ponoc jest "lekko porysowany rotor" czy to wplywa jakos na prace lub na jego wydajnosc?

zależy co masz na myśli pisząc lekko porysowany rotor... jeśli na samych brzegach to nie będzie miało to wielkiego wpływy na jego pracę, jeśli mówisz o całych rotorach to już gorzej...




koledzy tak po krotce w jakich cenach wacha sie teraz montaz kompresora z wystrojeniem ?

każdy będzie liczył inaczej , strojenie od 400 do 800 zł , zależy gdzie i u kogo... z montażem tak samo, zależy kto , ile przy tym pracy będzie i tak dalej. Chyba się nie da tak sztywno napisać ceny, a nawet jeśli to i tak po montażu okaże się inna ;)

firmasons
20-11-14, 14:41
Myslalem żeby to zrobić tak dać łape od kompresora klimatyzacji i do niej przymocować płyte metalową taka dosyć grubą i na tej płycie zrobić otwory i do niej przymocować kompresor na sztywno dobry pomysł ??

sunnboy
22-11-14, 14:26
jaka jest roznic pomiedzy "odwroconym"kompresorem a "orginalnym"? doczytale ,ze tylko ciszej chodzi podobno "odwocony" a cos w innycj bardziej waznych kwestiach bo koszt to okolo 500 za "odwrocenie"

ropsiu
25-11-14, 10:09
Pacjent d16z6 dmuchniety 0,5bara eatonem m62 na oryginalnym kole pasowym 206KM 225Nm. Jak zmieni sie doladowanie i osiagi po zmianie kola pasowego na wersje z d16y7?

ropsiU

KukiTcz
25-11-14, 10:28
jaka jest roznic pomiedzy "odwroconym"kompresorem a "orginalnym"? doczytale ,ze tylko ciszej chodzi podobno "odwocony" a cos w innycj bardziej waznych kwestiach bo koszt to okolo 500 za "odwrocenie"

ciszej niby jest ale najważniejsze że jest bardziej wydajny



Pacjent d16z6 dmuchniety 0,5bara eatonem m62 na oryginalnym kole pasowym 206KM 225Nm. Jak zmieni sie doladowanie i osiagi po zmianie kola pasowego na wersje z d16y7?

ropsiU

Ropsiu.. no to proste że doładowanie powinno wzrosnąć ale o ile i jak wyjdzie tego chyba nikt Ci ne jest w stanie powiedzieć ;) na pewno będziesz zadowolony ! :cool:

ropsiu
25-11-14, 10:56
ciszej niby jest ale najważniejsze że jest bardziej wydajny

true true
ale ile razy bym o tym nie myslal tyle razy lepszym rozwiazaniem wydaje mi sie pasek dwustronny niz modyfikacja bebechow eatona, zwlaszcza za taka kase


ropsiU

przema72
25-11-14, 11:38
wydaje :P , proste rozwiazania zawsze sa najlepsze , przerabiając kompresor mamy krótki tani pasek i jeden napinacz

pasek dwustronny jest droższy do tego dochodzą koszty 2 rolek prowadzących i napinacza , dużo więcej kombinacji aby to potem ustawić , zawsze zajmuje to tez trochę więcej miejsca , trochę trudniej jest opasać odpowiednio kolko kompresora

ropsiu
25-11-14, 12:12
trudniej czy nie - robisz to raz i w razie wymiany kumpresona nie musisz nic kombinowac. ja tu zyje w strachu ze mi sie eaton sypne i 70KM pojdzie sie patatajac na 3 miechy, bo nowy trzeba bedzie przerobic w okolicach wloszczowej ;P

ropsiU

KukiTcz
25-11-14, 15:22
ja jeszcze nie słyszałem żeby się komuś rozsypał sam z siebie kompresor.
Mój Przemek przerobił, przejrzał i śmigał jak poeba*y ;) więc chyba te ciemne deszczowe wieczory źle na Ciebie wpływają :P za dużo myślisz :D
i ja mając wybór przerobić kompresor czy mieć go odwróconego na pasku wybrał bym przerobić eatona.

ropsiu
25-11-14, 15:56
bede sie martwil, kiedy (o ile) sie rozsypie ;) ma dni kiedy dziwnie brzmi przy odpuszczaniu gazu w okolicach 3-2k obr.

ropsiU

dymek91
25-11-14, 16:14
Szybkie pytanie. D16z6 eaton m45 wystrojony, 0,6 bara , moge sciagnac pasek na zime? Jazda z taka moca po sniegu mija sie z celem wiec pytam?

KukiTcz
25-11-14, 17:01
Szybkie pytanie. D16z6 eaton m45 wystrojony, 0,6 bara , moge sciagnac pasek na zime? Jazda z taka moca po sniegu mija sie z celem wiec pytam?
można

dymek91
25-11-14, 19:17
można

No ok. A co z inna mapa ( wytrojona na kompresor?)

artek0903
25-11-14, 19:40
Nie masz "innej mapy", masz mape "podcisnieniowa" rozszerzona o doladowanie. Ja osobiscie bym paska nie sciagal, lepiej niech sie kompresor kreci niz pare miesiecy stoi w miejscu w trudnych warunkach atmosferycznych. Przeciez jak masz doladowanie wcale nie znaczy, ze masz caly czas z niego korzystac, wystarczy umiejetnie operowac przepustnica;)

ropsiu
25-11-14, 19:41
przeciez masz w tej mapie od kompresora te wartosci cisnienia powietrza ktore beda bez niego, wiec dawka paliwa bedzie znana

ropsiU

dymek91
26-11-14, 08:50
Dzieki za info. Pomysle jeszcze nad tym paskiem.

sunnboy
26-11-14, 09:22
jak to bylo?kolko z Y7 i Y8 wieksze od Z6?

ropsiu
26-11-14, 09:28
tak

ropsiU

sunnboy
26-11-14, 10:58
reasumujac wiedze dotychczas zaciagnieta do zalozenia kompresora na tip-top potrzeba:

-kompresor m62a z elektrosprzeglem-najlepiej "odwrocony",
-kolko od Y7,Y8
-orurowanie
-intercooler,zlaczki itp
-zegary-temp.oleju i cis.oleju,doladowanie
-blow off
-wieksze wtryski-top feed np nissan s13

Opcjonalnie:
-regulator cis.paliwa
-chlodnica oleju

..obowiazkowo STROJENIE....

cos pominalem?...

artek0903
26-11-14, 11:19
łapa pod kompresor, najlepiej z napinaczem :)

ropsiu
26-11-14, 11:22
dv

ropsiU

sunnboy
26-11-14, 11:45
dv

ropsiU

...no kwestia blow czy dv to do wyboru blow chyba "zdrowszy" z tego co wyczytalem

pytanko
-jakie wtryski podejda p&p do hondy bez przerobek wiekszych i resistora
-jaki wymiar collera pod 6 gena-700x140x65mm z wyjsciem 75mm-nada sie?

pablo__89
26-11-14, 21:29
Panowie jaki inny icek do vg bez cięcia zderzaka? Bo od mastera króćce mają za mały rozstaw i nie chcą przejść obok chłodnic.
Może taki od punto http://allegro.pl/chlodnica-intercooler-grande-punto-1-3-poznan-i4772945001.html
Tylko czy nie będzie za mały ?

sunnboy
26-11-14, 22:04
Panowie jaki inny icek do vg bez cięcia zderzaka? Bo od mastera króćce mają za mały rozstaw i nie chcą przejść obok chłodnic.
Może taki od punto http://allegro.pl/chlodnica-intercooler-grande-punto-1-3-poznan-i4772945001.html
Tylko czy nie będzie za mały ?

550x140x65mm, całkowity: 700x140x65mm, ten chyba podejdzie

ropsiu
27-11-14, 12:03
...no kwestia blow czy dv to do wyboru blow chyba "zdrowszy" z tego co wyczytalem


bov zdrowszy dla kompresora? kto tak napisal? poczytaj jeszcze raz :) poczytaj tez o tym gdzie sie montuje przepustnice i pod jaka konfiguracje ukladu dolotowego jest produkowany eaton. zobacz jak montuja eatony w miatach, dodge. podejrzewam ze bedziesz robil uklad jak (wszyscy ?) na forum montuja, tj. na wolnych kompresor bedzie pompowal w zamknieta przepustnice. bow bedzie wtedy syczal jak opetany, co w polaczenu z jekiem kompresora i szumem ssania powietrza da calkiem wymierny wzrot halasu generowanego przez twoje auto.

ropsiU

firmasons
28-11-14, 20:35
Wiec własnie zeby uniknać tego pompowania w zamkniętą przepustnice i upuszczania powietrza bovem powinno się dać jeszcze jedną przepustnice zaraz za IC która będzie się otwierać po puszczeniu gazu i upuszczać nadmiar powietrza a przy dodawaniu gazu powinna się zamknać dobrze rozumiem ?

ropsiu
28-11-14, 22:26
Wiec własnie zeby uniknać tego pompowania w zamkniętą przepustnice i upuszczania powietrza bovem powinno się dać jeszcze jedną przepustnice zaraz za IC która będzie się otwierać po puszczeniu gazu i upuszczać nadmiar powietrza a przy dodawaniu gazu powinna się zamknać dobrze rozumiem ?

piszesz o dv. aczkolwiek zamiast dv rzeczywiscie mozna wstawic przepustnice z akuatorem zamykajacym ja przy dodawaniu gazu. rozladowanie nadmiaru cisnienia jest wtedy znacznie szybsze: przepustnica ma wiekszy przeplyw niz dv. jest wtedy ciszej niz przy bov i kompresor jest mniej obciazany.

ropsiU

pablo__89
28-11-14, 22:37
Albo dać tylko DV i też będzie cicho.

Bashoo
01-12-14, 08:07
Ja mam przepustnice miedzy IC a Bovem, na jalowych otwiera się i jest cichutko. Kompesor nie meczy się.
Kolega miał DV i było tez glosno ponieważ wyjście DV ma mala srednice i slychac glosne syczenie.

sunnboy
01-12-14, 08:14
Ja mam przepustnice miedzy IC a Bovem, na jalowych otwiera się i jest cichutko. Kompesor nie meczy się.
Kolega miał DV i było tez glosno ponieważ wyjście DV ma mala srednice i slychac glosne syczenie.
to jakas "specjalna" przepustnica jest czy jakas oem?

Bashoo
01-12-14, 08:18
Renault Laguna 1,9 dci. Należy przerobić tylko mocowanie gruszki aby była zamknieta jak nie jest podlaczona, seryjna jest otwarta

sunnboy
01-12-14, 08:48
Renault Laguna 1,9 dci. Należy przerobić tylko mocowanie gruszki aby była zamknieta jak nie jest podlaczona, seryjna jest otwarta
sie nada?
http://allegro.pl/renault-laguna-ii-1-9-dci-120km-przepustnica-i4771782428.html

Bashoo
01-12-14, 08:59
Taką mam właśnie

pablo__89
01-12-14, 11:51
Bo DV powinien być podłączony jak DV a nie jak BOV

sunnboy
01-12-14, 21:40
dzieki Pany ,powoli sie sprzet sklada dzieki Wam ;) ,, z innej beczki co sadzicie o strojeniu "na drodze" a nie hamowni?tam gdzi bede skladal kolega(ogarniety) tak wlasnie stoji...

KukiTcz
02-12-14, 08:52
auta stroi się głównie na drodze .. hamownia jest "opcją"

sunnboy
02-12-14, 09:04
auta stroi się głównie na drodze .. hamownia jest "opcją"
no i dziekuje bardzo ;) czyli wszystko idzie w dobrym kierunku

dymek91
03-12-14, 10:00
Mam maly problem otoz od kilku dniu civic zaczal strzelac z wydechu( cos tak jakby wypadajacy zaplon?) Tylko sytuacja jest zabawna bo dzieje sie to tylko na wysokich obrotach... najpierw strzelil raz na jakis czas a teraz podczas szybkigo przyspieszania wypada caly czas... auto po montazu kompresora m45 i strojeniu u jogala juz jakies dobre por roku. Wczesniej nic sie nie dzialo. Myslicie ze to kable albo swieczki? Kable juz troche maja ale sa to visiony - grube i porzadne a swieczki tez nie maja jakos bardzo duzo nalatane. No chyba ze przy kompresorze trzeba to czesciej wymieniac?

KukiTcz
03-12-14, 18:52
Mialem podobnie. Zmienilem swiece i przerwe z 0.9 na 0.7 sklepalem i bylo git ;-)

PIMPEK_EJ2
03-12-14, 22:32
Dymek sprawdz wtryski czy nie leją, akurat co vision-ów mam odmienne zdanie, gruba to jest izolacja a nie przewód. Sprawdź czy nie ma przebicia na przewodach

dymek91
03-12-14, 23:44
Sprawdzalem visiony z jogalem i stwierdził ze serio kest pod wrazeniem grubosci kabla... no coz zmienie świeczki na poczatek. Btw jak sprawdzic wtryski? Wtryski wyciagniete z jakuegos nissana jezeli dobrze pamietam...

sunnboy
04-12-14, 10:30
wtryski od RS 2000 podejda do hondy?

Bashoo
04-12-14, 18:50
Rs 2000 ? Mowimy o Fordzie Eskorcie ? :DD

10sekund w szukajce:

http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-11750.html

PIMPEK_EJ2
06-12-14, 08:46
jakuegos nissana

Ja też miałem 370cc z nissana. Ogólnie wyrzuciłem je
bo nie trzymały pb nawet na postoju

Michał102
06-12-14, 11:34
Ktoś z Was posiada kompresor dmuchający w okolice 0,5-0,6b w d16 + do tego hybrydowa skrzynia z FD 4.4 + 3 i 4 z CRX?
Jest sens jazdy doładowanym autem na takiej skrzyni, czy raczej nie?

KukiTcz
06-12-14, 17:48
kolega miał w 4 genie taki setup i dmuchało mu nawet 0,7B i nie narzekał

ropsiu
06-12-14, 21:25
Ktoś z Was posiada kompresor dmuchający w okolice 0,5-0,6b w d16 + do tego hybrydowa skrzynia z FD 4.4 + 3 i 4 z CRX?
Jest sens jazdy doładowanym autem na takiej skrzyni, czy raczej nie?

Jakby mi kapcie kleiły, to bym Ci nagrał filmik jak to jedzie ;)

Michał102
07-12-14, 01:12
Czyli mniemam, że jest dobrze i mając chęć założenia kompresora nie trzeba na dzień dobry zmieniać skrzyni na dłuższą :)

KukiTcz
07-12-14, 18:05
pewnie że nie, ja śmiem twierdzić że długie skrzynie sprawdzają się dopiero od 300+ gdzie masz dużego bosta i auto jest się w stanie naprawdę szybko napędzić

Michał102
08-12-14, 01:14
No ja bym się skłaniał raczej ku malutkiemu sofcikowi, powiedzmy 0,4-0,5b max.
Nie zależy mi na pierdylionie koni, tylko na dołożeniu trochę niuta coby ten małolitrażowy silniczek pobudzić.

Swoją drogą - 2" wydech (od kolektora do środkowego 55mm., od środkowego do końca 51mm. po zew.) by sobie z takim doładowaniem poradził, czy będzie już mocno dusił i trzeba od razu zmieniać na coś większego?

pablo__89
08-12-14, 18:00
Panowie jak uszczelka odprężająca była by dobra dla d16w4 ? Starą oryginalną wydmuchało przy zaledwie 0,3 bara docelowo miało by być 0,5bara.
Macie coś sprawdzonego oprócz oem czy cometic ?

Timo-hg
08-12-14, 20:18
Ja bym złożył na oemie, ale skręcił to śrubami arp.

pablo__89
08-12-14, 21:05
Zastanawiałem się nad uszczeląka ELRING'a od d13b2 ma grubość 1,26mm

palomir
08-12-14, 21:59
Ja u siebie dałem uszczelkę oem od d13 i nowe śruby oem. Dmucham 0.5.

Osobiście nie mam dobrego zdania o uszczelkach erlinga. Wydmuchało na minime a co dopiero na doładowaniu.

pablo__89
08-12-14, 22:42
Jakiej grubości jest ta oem do d13 ?

PIMPEK_EJ2
08-12-14, 22:51
Osobiście nie mam dobrego zdania o uszczelkach erlinga. Wydmuchało na minime a co dopiero na doładowaniu.

Planowałeś głowice i blok albo samą głowice?

palomir
09-12-14, 09:07
Planowanie głowicy ale bez płaszczyzny bloku, bo na samochodzie tego dobrze nie zrobisz. Jedynie co to dobrze oczyszczona płaszczyzna bloku (zabielenie).
Erlinga wydmuchało, później ten sam manewr z głowicą i blokiem tylko tym razem uszczelka oem z Y8 i juz bez przykrych niespodzianek.

Nie wymieniam uszczelek na co dzień, żeby powiedzieć, że erling jest zły ale w moim przypadku z erlingiem nie wyszło. To tylko moje doświadczenie.

Grubość uszczelki z d13 oem nie znam.

sunnboy
09-12-14, 14:03
Panowie jestem na etapie kupna kompresora i nadazyla sie okazja kupna m62 bez elektrosprzegla wprawdzie ale z mniejszym kolkiem w kasie 700zila...pytanie warto?i czy wtedy mozna zrezygnowac z montazu wiekszego pasowego np z y7?

KukiTcz
09-12-14, 14:12
od d13 masz najgrubsza uszczelkę i taki właśnie zakładają , i tak jak piszesz mają one 1,26mm grubości.
Michał102 taki wydech pewnie i styknie ale ja bym chyba założył 2,25 cala wewnątrz bo w tej chwili masz coś okolice 2 cali.
sunnboy kasa jak kasa, dobra lub nie zalezy od stanu kompresora ;) a c odo pasowych kół to już wszystko od tego co chcesz uzyskać ;)

PIMPEK_EJ2
09-12-14, 22:34
Mi elringa też wydmuchało i to w d15b7 bez doładowania, po takich samych zabiegach jak u Ciebie

bartuning
10-12-14, 20:23
panowie jaki jest przyrost doładowania na kole z y8 w stosunku do seri z6 przy m62???

KukiTcz
10-12-14, 21:00
wszystko zależy od stanu kompresora, wystrojenia, setup'a silnika itp.
jedni na kole z z6 mieli 0,4 inni 0,6 , na kole y8 jedni mieli 0,5 a inni nawet pod 0,8 i więcej.. więc ciężko chyba cokolwiek powiedzieć.
Posiadacze z6 się pewnie bardziej wypowiedzą :D

PIMPEK_EJ2
10-12-14, 22:28
ja miałem na kole z d16z9 0,55 bara do vtec-a niestety nie udało się tego sprawdzić na kole z d14z2. Natomiast w d14z2 na tym dużym kole odcinało paliwo a zegar pokazywał przedział 0,8-0,9b

bartuning
11-12-14, 06:59
mi na kole z6 bez vtec-a daje 0.77 ale z włączonym vtec 0.55

Bashoo
14-12-14, 11:56
Koło y7 - mierzone podczas strojenia z map sensora - do odcinki trzyma 0,89b

sunnboy
15-12-14, 11:55
cos do poczytania
http://www.civic4g.pl/faq/turbo.html

Michał102
22-12-14, 18:25
Panowie, ktoś z Was posiada kompresor z wykorzystaniem OEM puchy dolotowej?
Podobno w znacznym stopniu wycisza to prace kompresora.

bartuning
22-12-14, 22:37
ale gdzie ta pucha??? bo w gre wchodzi tylko przed kompresorem i z tego co ja sie orientuje może to spowodować spadek doładowania, bo kompresor ma ciężko ssać powietrze i w sumie długi dolot będzie miał.

ropsiu
23-12-14, 00:12
ale gdzie ta pucha??? bo w gre wchodzi tylko przed kompresorem i z tego co ja sie orientuje może to spowodować spadek doładowania, bo kompresor ma ciężko ssać powietrze i w sumie długi dolot będzie miał.

dluzszym dolotem przeniesie charakteeystyke momentu w kierunku nizszych obrotow - co w tym zlego? a z tymi oporami ssania, to bym nie przesadzal. macie gdzies to pomierzone?

a ciszej na pewno bedzie, bo nie bedzie tak slychac odglosow ssania jak przy stozku.

ropsiU

bartuning
23-12-14, 10:31
wykrssów nie mam ale przy strojeniu zmienialiśmy długości dolotów i doładowanie też sie zmieniało wtedy. a jak głos kompresora przeszkadza to można DV założyć albo przepustnice dodatkową, tak jak ja miałem. i wtedy jest naprawde cisza

Michał102
23-12-14, 14:07
Przyznam Wam, że w temacie doładowania jestem zielony.
Za jakiś czas będę chciał założyć kompresor, ale priorytetem będzie jak najcichsza jego praca. Raz jak byłem u Jogala, to stroiło się u niego jajko z kompresorem. Tak to cholerstwo hałasowało, że stojąc przed samochodem musieliśmy niemal do siebie krzyczeć. Mocno się wtedy to tego zniechęciłem.
Po krótkiej przejażdżce miałem łeb 6/9... po prostu masakra :/

ropsiu
23-12-14, 14:45
Przyznam Wam, że w temacie doładowania jestem zielony.
Za jakiś czas będę chciał założyć kompresor, ale priorytetem będzie jak najcichsza jego praca. Raz jak byłem u Jogala, to stroiło się u niego jajko z kompresorem. Tak to cholerstwo hałasowało, że stojąc przed samochodem musieliśmy niemal do siebie krzyczeć. Mocno się wtedy to tego zniechęciłem.
Po krótkiej przejażdżce miałem łeb 6/9... po prostu masakra :/

u mnie jest b. cicho :) przy wlaczonym silniku w zyciu bys nie powiedzial, ze pod maska jest kompresor. miauczy tylko przy palowaniu.

ropsiU

Michał102
23-12-14, 14:58
Ropsiu, a mógłbyś kiedy przy okazji nagrać telefonem filmik podczas normalnej jazdy?

ropsiu
23-12-14, 15:22
Ropsiu, a mógłbyś kiedy przy okazji nagrać telefonem filmik podczas normalnej jazdy?

dam znac ;)

ropsiU

sunnboy
23-12-14, 15:48
ja juz mam na stanie DV i przepustnice dodatkowa zakupiona wlasnie w tym temacie ;)

imo -warto wsadzic odrazu grubsza uszczelke pod glowice np ta od d13 bodaj i skrecic szpilkami odrazu czy narazie nie otwierac ?

firmasons
23-12-14, 20:14
Panowie moj del slow D16Z6 + m45 czeka na strojenie po montazu u atom1 (hondacrx.info) gosciu zrobil kawal solidnej roboty, teraz pytanie bo doladowanie na wiekszym kole z Y7 raczej bedzie w okolicach 0,4 mocy moze jakies 200 KM przynajmniej tak było w D16Z5 na tym kompresorze i kółko, pytanie co zrobic jak bede chcial przejsc na wieksze doladowanie powiedzmy około 0,7 zmeniajac kółko na kompresorze. Nie zmieniałem teraz panewek ani sprzegła no to bym zrobil to w pierwszej kolejnosci ale co dalej ? Uszczelka pod glowica, jaka od czego ? ? No i jakie sprzegło XTD ?

Zeby było cicho daje sie przepustnice i nie ma tego szszszszszszszsz :P co psuje caly efekt kompresora

Michał102
23-12-14, 20:38
Jaką dokładnie stosuje się tą przepustnicę i w którym miejscu?
No i w jaki sposób jest ona sterowana?

sunnboy
23-12-14, 23:08
Jaką dokładnie stosuje się tą przepustnicę i w którym miejscu?
No i w jaki sposób jest ona sterowana?
strona 169 ;)

bartuning
23-12-14, 23:10
przepustnica z renault megane 1.9 dci czy jakoś tak. sterowana jest podciśnieniami w silniku, zasada działania jak blow off, przypuszczam że można go nawet nią zastąpić po tym jak widziłem jak u mnie śmigała. wkładasz ją między kompresor a kolektor ssący. ja miałem pod maską przy blow off-ie ,jest jedno "ale". trzeba przerobić sterowanie tej przepustnicy, żeby przy podciśnieniu sie otwierała bo oryginalnie sie zamyka, nic trudnego, po prostu dajesz ta "gruszke" z drugiej strony

Mateusz_Civic
26-12-14, 23:35
przepustnica od audi a6 2.5tdi tez sie nada mam takowa:)

dymek91
29-12-14, 16:08
Zrobilo sie zimno i moje d16z6 z eatonem 45 zaczelo wariowac z obrotami. Trzyma jakies 2 tys. Czesem spadnie do 1800 a czasem ma 3 tys. Wytrojone u Jogala jakos latem. Jakis pomysl dlaczego sie tak dzieje? Szybki reset nie pomogl. Dodam ze Jogal ustawial obroty ~1200 obrotow ze wzgledu na cisnienie oleju ( mialo byc tymczasowo)

pablo__89
29-12-14, 18:18
FITV Sprawdzony ?

Timo-hg
29-12-14, 18:51
Mialem tak samo. Okazalo ze ze przepustnica w ogole nie posiadala fitv. Podmieniona na taka co ma i zima bie straszna bo ssanie jest ok.

bartuning
29-12-14, 19:25
panowie czy koło pasowe z b seri podejdzie do d seri??? bo gdzieś czytałem ale nie moge znaleźć. Lub ewentualnie czy gdybym sobie zamówił u tokarza większe koło na wał to trzeba go wyważać???

dymek91
29-12-14, 20:15
FITV Sprawdzony ?

Dobry plan, nie pomyslalem;) zerne, dziekuje.

KukiTcz
29-12-14, 20:43
panowie czy koło pasowe z b seri podejdzie do d seri??? bo gdzieś czytałem ale nie moge znaleźć. Lub ewentualnie czy gdybym sobie zamówił u tokarza większe koło na wał to trzeba go wyważać???

koło z B chyba nie podejdzie do D , a każdy tokarz po dorobieniu koła pasowego i tak będzie je wyważał...

dymek91
29-12-14, 20:52
Panowie poradzcie jak wyciszyc blow offa? Albo sam kompresor? Czytalem troche i wnioski sa takie: mozna przerobic blow offa wiercac mu jakas dziurke dodatkowa upuszczajaca powietrze, zabudowac stozek, odsunac stozek od kompresora albo zrobic uklad zamkniety tzn upuszczane powietrze z blow offa doprowadzic ponownie do ukladu przed kompresor? . Tyle teori, a jak to sie ma w praktyce?

bartuning
29-12-14, 22:28
w blow offie nic nie wierć bo ucieknie doładowanie. dużo też zależy jaki bov bo jak ma małą średnice "upustu"" to sie bedzie darł, przynajmniej ja tak miałem,teraz mam z większą "dziurą" i jest ciszej


no nie wiem czy tak do końca każdy wyważa, przypuszczam że "garażowe" majstry raczej nie

KukiTcz
30-12-14, 09:41
czasem w blow offach wierci się dziurkę na membranie.. jak najmniejszą...ale to zależny od modelu itp.. w innych przerabia się sprężynę i tak dalej ...
a co do wyciszenia kompresora to najlepszą opcją jest dodatkowa przepustnica między ic a zaworem upustowym

Sheiva
30-12-14, 13:45
panowie czy koło pasowe z b seri podejdzie do d seri??? bo gdzieś czytałem ale nie moge znaleźć. Lub ewentualnie czy gdybym sobie zamówił u tokarza większe koło na wał to trzeba go wyważać???

koło z B chyba nie podejdzie do D , a każdy tokarz po dorobieniu koła pasowego i tak będzie je wyważał...

Z B na pewno nie podejdzie - ma większy otwór na wał. A z wyważaniem, jak wyżej, a przynajmniej koniecznie powinien to wykonać! Musi zostać wyważone.

mayday-82
30-12-14, 13:53
Panowie moj del slow D16Z6 + m45 czeka na strojenie po montazu u atom1 (hondacrx.info) gosciu zrobil kawal solidnej roboty, teraz pytanie bo doladowanie na wiekszym kole z Y7 raczej bedzie w okolicach 0,4 mocy moze jakies 200 KM przynajmniej tak było w D16Z5 na tym kompresorze

To ja u siebie przy 0,6 bara mam gdzieś 230hp hehe. Na 0,4 panie kochany to ty się ciesz jak będziesz miał ze 170hp :D

dymek91
30-12-14, 15:07
To ja u siebie przy 0,6 bara mam gdzieś 230hp hehe. Na 0,4 panie kochany to ty się ciesz jak będziesz miał ze 170hp :D
W d16z6 przy 0.6 mam kolo 200 kucy

firmasons
30-12-14, 23:20
Przy 0,3 mozliwe ze 0,35 bo wskazniki mam ciulowate jest 189 hors pałerów w D16Z6 bede zmieniał koło na kompresorze na mniejsze kiedys tam jak zmienie sprzegło poki co jest jak jest nie narzekam....nie wiem czemu ten m45 tak slabowato pompuje na Y7 kole, chyba to wina dobitych rotorów bo układ jest szczelny a doladowanie marnawe...Mayday TY masz 0,6 w m45 ?
U mnie na przepustnicy jest cichutko nawet tak że nie slychac bova tylko przepustnica sie otwiera i zamyka bov dzieki temu nie ma za duzo pracy i jest taki wlasnie efekt, co kto lubi. Gdyby nie basowy tlumik koncowy byloby na prawde cicho jak na serii z lekkim fajnym dzwiekiem jak dla mnie kompresora. Moze ktos cos na temat tych tlumikow TWIN LOOP od TURBOWORKSA moze dobrego powiedziec, ciche to ? Jaki dać tłumik kocowy żeby było jcicho nie basowo? ?

mayday-82
31-12-14, 09:18
W d16z6 przy 0.6 mam kolo 200 kucy

Dokładnie o to mi chodziło a z tymi 230hp to taki sarkazm :D

dymek91
31-12-14, 12:13
Przy 0,3 mozliwe ze 0,35 bo wskazniki mam ciulowate jest 189 hors pałerów w D16Z6 bede zmieniał koło na kompresorze na mniejsze kiedys tam jak zmienie sprzegło poki co jest jak jest nie narzekam....nie wiem czemu ten m45 tak slabowato pompuje na Y7 kole, chyba to wina dobitych rotorów bo układ jest szczelny a doladowanie marnawe...Mayday TY masz 0,6 w m45 ?
U mnie na przepustnicy jest cichutko nawet tak że nie slychac bova tylko przepustnica sie otwiera i zamyka bov dzieki temu nie ma za duzo pracy i jest taki wlasnie efekt, co kto lubi. Gdyby nie basowy tlumik koncowy byloby na prawde cicho jak na serii z lekkim fajnym dzwiekiem jak dla mnie kompresora. Moze ktos cos na temat tych tlumikow TWIN LOOP od TURBOWORKSA moze dobrego powiedziec, ciche to ? Jaki dać tłumik kocowy żeby było jcicho nie basowo? ?

Jestem na etapie zmiany tlumika. Wybralem mtech oem look przelotowy. Wyglada jak ori jest z kwsasowki i jest cicho;)
Btw. Moze eaton w lipnym stanie? U mnie naori kolku bylo tez jakos 0.3 po zmianie kolka na mniejsze jest 0,6 - kolko toczone.