Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
9
Mowisz o mniejszym kołku na kompresorze ? ? A jak sie sprawa ma ze sprzeglem i panewkami robiles ? ?
masz ten wynik poparty wykresem? d16z6 z m45 0,3B i 190 koni ?
może słabo dmucha z racji wydajności, może obroty zabijają kompresor, do tego gorszy stan rotorów i o masz..... ja uważam że m45 są za małe do wysokoobrotowych silników hondy...ale to tylko moje prywatne zdanie
Mowisz o mniejszym kołku na kompresorze ? ? A jak sie sprawa ma ze sprzeglem i panewkami robiles ? ?
Sprzeglo mam exedy -bylo juz wczesniej. Na dana chwile na takim setupie zrobilem 6 tys i nic z panewkami sie nie stalo.
Tak,mniejsze kolko na kompresorze.
https://www.facebook.com/ProTurboRacing/photos/a.417559631635115.97542.417537034970708/837903362934071/?type=1&theater oto wykres 0,3 b 187 km. A jezeli powiedzmy przejde teraz na 0,5-0,6 b to trzeba to jeszcze raz przestroic racja ?
Temperatura na minusie, więc dużo koni jest właśnie z tego. Nie mniej jednak bardzo optymistyczny wykres jak na 0,3b.
Naturalnie zmieniając, a ściślej zwiększając doładowanie należy jeszcze raz wystroić.
Falujace obraty - jest tak od poczatku kiedy mam kompresor ale ostatnio mnie to denerwuje i postanowilem to ogarnac. Przed wyczyszczenie zaworu fitv i krokowego silniczka obroty robily co chcialy. Po czyszczeniu na zimnym trzyma pieknie obrotya gdy sie rozgrzeje to roznie- czasami trzyma perfekcyjnje a czasami buja sie miedzy 1400-1800. Zauwazylem ze dzieje sie to tak : zrzucam na luz, powoli z 1800 schodzi do jakichs 1200 trzyma tak 8-10 sek i po tym faluje jakies 3-4razy i znow trzyma 8-10 sek. I tak w wiekszosci przypadkow. Jakis pomysl? Uszczelki na zaworze ok, on sam tez reaguje - zamyka sie i otwiera. Przepustnica przeczyszczona tak z grubsza. Swieczki i kable raczej ok. Co dalej?
Elo przepraszam jeśli było ale ma pytanko czy oem wtryski z d16z6 dadzą rade ogarnąć eatona na tym 0.5 - 0.6 czy lepiej pred strjeniem szukać innych.
najlepiej od wrx 440 ccm a czy ten kolor wystarczy do określenia czy to te ? Jakie jeszcze podejdą bez większej rzeźby ?
Na początek jakie wskaźniki wystarczą boost a reszte stopniowo dokupić ?
kolego poczytaj tu jest wszystko napisane, tu albo w temacie o turbo graty coś takiego, większość jak nie wszyscy wtryski wymieniają. wtryski różowe? coś z kolorem było trzeba poszukać. do eatona boost raczej Ci nie jest potrzebny, egt i temp oleju
PIMPEK_EJ2
01-02-15, 21:20
Elo przepraszam jeśli było ale ma pytanko czy oem wtryski z d16z6 dadzą rade ogarnąć eatona na tym 0.5 - 0.6 czy lepiej pred strjeniem szukać innych.
najlepiej od wrx 440 ccm a czy ten kolor wystarczy do określenia czy to te ? Jakie jeszcze podejdą bez większej rzeźby ?
Na początek jakie wskaźniki wystarczą boost a reszte stopniowo dokupić ?
Nie wtryski z d16z6 są *****iaszcze i dają rade do 1000 kuniuff i 2 bar boosta
Zadaj sobie odrobine trudu i użyj szukajki, to nie boli!
Odpowiadając na Twoje pytanie odpuść wtryski z nissana i kup albo z subaru albo z evo;)
Nie wtryski z d16z6 są *****iaszcze i dają rade do 1000 kuniuff i 2 bar boosta
Zadaj sobie odrobine trudu i użyj szukajki, to nie boli!
Odpowiadając na Twoje pytanie odpuść wtryski z nissana i kup albo z subaru albo z evo;)
ok rozumiem ... temat cały przeczytałem ale nie wszystko było jasne lub nie zapamiętałem .
Teraz wiem czyli wtryski muszą wlecieć :) pytanie czy np te z wrx takie niebieskawe czy zielonkaw (zalezy jak kto widzi) to każde są 440 ccm czy nie ? Zależy z którego roku wrx ?
jakie wskaźniki polecacie lub nie ? może ktoś sprzedaje jakieś elementy tej układanki ??
Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o obrócenie aby kręcił się w lewo to musimy
1- obrócić front z el sprzęgłem
2- obrócić rotory - czyli w ich osi góra dół
Czy jeśli pominiemy obrócenie rotorów i zastosujemy tylko punkt pierszy to eaton będzie kręcił się nadal w przeciwnym kierunku ? Zależało by mi na tym aby sprzęgło było zamienione miejscami a eaton kręcił się nadal w prawo.
PIMPEK_EJ2
01-02-15, 22:30
Co do wtrysków z subaraka zapytaj użytkowników, ja mam z evo. Zegary mam AG boost + temp oliwy i co do boostu pokazywał to samo co mapsensor na strojeniu, czytaj wskazówka była mniej więcej tam gdzie map pokazywał. Co do zegaru od temperatury oleju to nie miałem z niczym porównania natomiast sam montaż tego zegara uświadomił mnie jak wolno nagrzewa się oliwa w silniku..
Co do el. sprzęgła u mnie lubiło gubić obroty podczas spokojnej jazdy, na bucie było okej i trzymało doładowanie.
Dobrze jest mieć jeszcze zegar od EGT, w razie potrzeby kontrola aby tloki nie poplynely :D Dla tych których trochę fantazja poniesie i potrzyma trochę kompresor powiedzmy na 3 biegu przy dość wysokich obrotach :D
zegary jakich byś nie kupił będą działały i funkcjonowały , różnica jest w dokładności odczytu ale +/- pogląd na wszystko będzie
najlepiej kup od temp oleju, egt , bost .. a później możesz dokupić temp wody, ciśnienia oleju i tak dalej
co do przerobienia kompresora to nie taka prosta sprawa, przerabia kilka osób w PL ale nikt nie zdradzi Ci patentu z którego mają na chleb ;)
a co do wtrysków to z ewo niebieskie są 440 jak dobrze kojarzę . Poszukaj w necie , nawet w googolach jak wpiszesz to Ci wyskoczy ;) możesz założyć z probe turbo, nissana evo i tak dalej
moze to pomoze;)
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-11750.html
PIMPEK_EJ2
06-02-15, 19:37
Pytanie z innej beczki:
Co zamiast stożka który znacząco podnosi hałas kompresora?
Stożek k&n z metalowym topem
Pytanie z innej beczki:
Co zamiast stożka który znacząco podnosi hałas kompresora?
Stożek k&n z metalowym topem
Żaden prosty kawał rury z filtrem nie wyciszy kompresora, najcichsza będzie pewnie gąbka (najgrubszy materiał filtrujący), ale i tak będzie wyraźne wycie. Jedyne co Cię ratuje to kompletny dolot z rezonatorami, i to najlepiej, żeby był to układ z samochodu, z którego wyjęto kompresor. Mercedesy bez fabrycznych dolotów też są w cholerę głośne.
Żaden prosty kawał rury z filtrem nie wyciszy kompresora, najcichsza będzie pewnie gąbka (najgrubszy materiał filtrujący), ale i tak będzie wyraźne wycie. Jedyne co Cię ratuje to kompletny dolot z rezonatorami, i to najlepiej, żeby był to układ z samochodu, z którego wyjęto kompresor. Mercedesy bez fabrycznych dolotów też są w cholerę głośne.
nic dodać nic ująć !
tak jak zostało napisane, musiałbyś włożyć seryjny dolot z mercedesa ...
nic dodać nic ująć !
tak jak zostało napisane, musiałbyś włożyć seryjny dolot z mercedesa ...
Albo zrobic taki uklad jak jest u mnie :)
jaka polecacie srednice rur dolotu w srodku do kompresora m62 silink h22 ? buduje takie cudo i niewiem jakie rury rozne opinie sa ... , i co myslicie o bloffie HKS ??
Dzieki za info
PIMPEK_EJ2
08-02-15, 22:39
Albo zrobic taki uklad jak jest u mnie
Możesz rozwinąć? Tu albo pw?
jaka polecacie srednice rur dolotu w srodku do kompresora m62 silink h22 ? buduje takie cudo i niewiem jakie rury rozne opinie sa ... , i co myslicie o bloffie HKS ??
Dzieki za info
średnica jak średnica .. mniej więcej wszyscy stosują to samo czyli od 2 do 2,5 cal chyba
co do bova to każdy jaki nie kupisz będzie dobry , chodzi tylko o to jaki wydaje dźwięk i jak jest głośny ;)
Możesz rozwinąć? Tu albo pw?
Ropsiu ma 5 przepustnic 3 bajpasy 8 złączek itp :P nie do ogarnięcia hehehe
nie no tak serio to niech sam rozpisze
Czy ktoś z forumowiczów regeneruje M62 ?
średnica jak średnica .. mniej więcej wszyscy stosują to samo czyli od 2 do 2,5 cal chyba
co do bova to każdy jaki nie kupisz będzie dobry , chodzi tylko o to jaki wydaje dźwięk i jak jest głośny ;)
Ropsiu ma 5 przepustnic 3 bajpasy 8 złączek itp [emoji14] nie do ogarnięcia hehehe
nie no tak serio to niech sam rozpisze
Co nieco jest w moim wątku ;) Z grubsza mam dołożoną przepustnicę przed kompresorem, sprzężoną z fabryczną za pomocą linki i odpowiednio przerobionego kółka na tej fabrycznej (linka gazu ciągnie kółko, a kółko ciągnie drugą linkę). W miatach i dodge stosuje się taki układ. Do tego jest bypass i bov (wiec w sumie są tylko 3 przepustnice [emoji14] ). M62 jest projektowany do pracy w układzie z przepustnicą przed kompresorem. Do tego kompresor kręci się w "dobrą" stronę. A przez to, że w spoczynku dodatkowa przepustnica zamyka dolot, bov upuszcza nadmiar ciśnienia a bypass wyrownuje cisnienie przed i za kompresorem nie słychać go niemal w ogóle (poza miauczeniem przy deptaniu gazu).
M62 jest projektowany do pracy w układzie z przepustnicą przed kompresorem
to ciekawe bo mercedes z którego masz m62 ma przepustnice za kompresorem :P
to ciekawe bo mercedes z którego masz m62 ma przepustnice za kompresorem :P
Proszę Cię... Na necie jest tego pełno. Pierwszy lepszy link z opisem kompresora śrubowego (z pompą Rootsa jest tak samo):
http://www.whyhighend.com/types-of-superchargers.html
a co do tego ma opis działania kompresora z lat 70 :P gdzie w wiekszosci nawet nie wspominają o stosowaniu intercoolera , w tej chwili chyba nie znajdziesz fabrycznej instalacji kompresora bez intercoolera
ja pisze ci jak jest montowany , rzadko który silnik o małej pojemności ma przepustnice przed kompresorem , minicooper , mercedesy clk z którego masz kompresor , itp wszystkie te auta maja przepustnice za kompresorem nie inaczej ;]
natomiast posiadaja odpowiednie puszki i rezonatory dlatego kompresora nie słychac
To ma do tego, ze jest to kompresor okreslonego typu i zasada dzialania od tych 45 lat sie nie zmienila - zwieksza cisnienie dzisiaj na tej samej zasadzie co kiedys. Poza tym u mnie ten sposob montarzu podobno mial wplyw na to, jak cicho jest przy samochodzie. I nie bez powodu takie rozwiazanie stosuja w mx5, ktore ewidentnie nie sa z lat 70'.
mx5 nigdy nie zostało fabrycznie wyposażone w kompresor , wiec kazde te rozwiązania to inwencja twórcza właściciela , kompresory od tych z 70 zmieniły sie i to diametralnie , nie bede wdawał sie w szczegóły ale przede wszystkim osiągnięto dożo większa sprawność , nowsze kompresory osiągają większe doładowania przez co musiały diametralnie zmienić sposób montażu
wracajac do głównego wątku , napisałes ze m62 zaprojektowany został do pracy za przepustnicą co niezbyt jest aktualne , aktualnie wiecej fabrycznych aut jak nie wszystkie maja m24 , m45 i m62 z przepustnicą za kompresorem natomiast przed kompresorem niema absolutnie zadnej przepustnicy
mx5 nigdy nie zostało fabrycznie wyposażone w kompresor , wiec kazde te rozwiązania to inwencja twórcza właściciela , kompresory od tych z 70 zmieniły sie i to diametralnie , nie bede wdawał sie w szczegóły ale przede wszystkim osiągnięto dożo większa sprawność , nowsze kompresory osiągają większe doładowania przez co musiały diametralnie zmienić sposób montażu
Kłócisz się, a nie chcesz podawać szczegółów? Jak to? :P Eaton jest pompą Rootsa. Taka ma dwa rotory, które mają po dwa skrzydła. Żeby zwiększyć wydajność, zminimalizować hałas, grzanie się tych kopresorów i efekt falowania ciśnienia sprężonego powietrza, Eaton dodał do każdego rotoru trzecie skrzydło i skręcił je w osi o 60 stopni tak, że aktualnie są spiralne. Pewnie zmienili też masę innych rzeczy, ale nie udało mi się znaleźć co konkretnie.
wracajac do głównego wątku , napisałes ze m62 zaprojektowany został do pracy za przepustnicą co niezbyt jest aktualne , aktualnie wiecej fabrycznych aut jak nie wszystkie maja m24 , m45 i m62 z przepustnicą za kompresorem natomiast przed kompresorem niema absolutnie zadnej przepustnicy
W całej hamerykanckiej literaturze przeczytasz, że kompresory wyporowe od zarania dziejów były montowane za przepustnicą. Inna sprawa, że przez to konieczne było przemieszczanie przepustnicy z fabrycznego miejsca montażu i było to kłopotliwe. Poza tym montaż przed przepustnicą powodował napiendalanie kompresora sprężonym powietrzem w zamkniętą przepustnicę. To, co odbiło się od motylka przepustnicy wracało do kompresora, przez który powietrze może przepływać tylko w jedną stronę. To znowu wpływało na podniesienie temperatury, zwiększenie zużycia kompresora i paska napędzającego. Żeby ułatwić sobie życie zaczęto stosować bypassy. Ułatwić, to znaczy zostać z fabrycznie zamontowana przepustnicą. To, że teraz wymyślono jak zamontować kompresor łatwiej i przyjemniej nie nieszcząc przy okazji żadnego podzespołu, nie znaczy, że zawsze tak było.
wszystko to jest prawda , jednak mocno nieaktualną i nie na czasie , trzymajmy sie faktów i piszmy o tym co i jak sie stosuje w dobie obecnych rozwiązań
twoim tokiem myślenia można by sie odnieść do rozwiązań diesla z czasów lokomotyw , bo przecież diesel zaprojektowany został najpierw do lokomotywy ;]
podtrzymuje to co napisałem wczesniej , kompresor nigdy nie zostal zaprojektowany do konkretnego typu pracy ( za przepustnica czy przed ) bo to zalezy od specyfikacji silnika i osprzetu jako całosci , a obecnie takie rozwiazanie jest bardzo zadko stosowane przy małych jednostkach o przynajmniej 90% aut do pojemnosci 2,5l jakie znam ma przepustnice za kompresorem
i w zasadzie niema tu juz co do dodania , szczegółów to ja juz przez pare lat sie obpisałem a nic z tego dla mnie osobiscie nie wynika ;]
http://newnation.sg/wp-content/uploads/eat-popcorn-3D.gif
hie hie hie :D
wszystko to jest prawda
[...]
i w zasadzie niema tu juz co do dodania
Całe szczęście doszliśmy do jednakowych wniosków [emoji14]
Takie pytanko
W zeszłym sezonie kompresor poprzez bova wypluł olej który zalał mi część komory silnika no i ogólnie przestał działać/ładować ale było go słychać
Podczas przerwy zimowej cały został rozebrany, wyczyszczony, łożyska przesmarowane no i zalany nowym olejem.
Dziś udało mi się wszystko spiąć do kupy i nadeszła chwila odpalenia. ok wszystko chodzi, kompresor wyje jak głupi, blow off syczy powietrzem na wolnych obrotach. Jako że mam u siebie launch control to max obroty wkręcałem 4tyś obrotów. Fajnie działało ale przyszła chwila kiedy wyjechałem na ulice. Poszła przygazówka do odciny (7200obr) spaliło kapcia i po tym wszystko przestało działać. Tzn kompresor było słychać ale już bardzo cicho i ledwo co pompował. Bow też przestał puszczać powietrze
Czy wina może leżeć po stronie paska, który przez zbyt słabe napięcie przy zwiększeniu obrotów momentalnie się spalił a potem miał tylko siłe na lekkie napędzanie wirników kompresora?
Kiedyś już miałem problemy z paskiem ale wtedy bardzo wyraźnie było słychać jego ślizganie się. Teraz takich dźwięków nie zaobserwowałem
Szklana kula milczy... Jaki problem spojrzeć na pasek i ocenić czy kompresor nadal poprawnie się kręci?
PIMPEK_EJ2
17-02-15, 20:46
Szklana kula milczy... Jaki problem spojrzeć na pasek i ocenić czy kompresor nadal poprawnie się kręci?
Hehehe
Nie ma opcji żeby "spaliło" pasek od przegazówki. Żadna obejma się nie zsuneła?
Panowie, piszę bo mi mój JRSC nie daje spokoju.
Od remontu mineło kilka ładnych lat, le przebieg ma ok10tyś.
I teraz tak:
Zdjąłem obudowę kół zębatych.
Gdy kręce kołem zębatym moment przekazywany jest na rotory i ładnie się kręcą. Jednak gdy łapie za koła zębate to mają minimalny luz, ale taki, że słyszę jak rotory lekko pukają o siebie. Czy one moga tak lekko pukać o siebie? To raczej jest stykowy, niż powierzchniowy kontakt.
Gdy rozpędzam koło czynne zębate wiertarką to rotory kręcą jak szalone, kartki przykładane do wylotu odfruwają, nic się nie zacina. Tylko to lekkie pukanie mnie martwi.
Wg mnie jest to ok, wszystko składał jeszcze markos wiec lipy nie odwalił.
Tylko to pukanie... :) bo szczerze jeżeli wyrobione są łożyska to trochę obawiam się ponownego składania tego do kupy, gdyż nie jest to łatwe, i pewnie nie trudno coś przekosić.
Zatem po raz ostatni podsumowując.
Czy rotory mogą się lekko tyknąć się o siebie gdy to wymuszę ruszając kołami zębatymi. Pytam ludzi, którzy mieli M62 w rękach :)
Aha. gdy wkładam kartkę papieru to rotory ładnie ją połykają i zwracają po obwodzie, ale juz kręcenie nimi wtedy jest trudne (wg mnie to dobrze)
jak w każdym mechanizmie musi występować luz,
uderzenia słyszysz kręcąc w obie strony kołem czy tylko w jedną?
Mam akurat m62 na stole w warsztacie więc to sprawdzę.
Więc w tym który mam na stole żadne luzy nie są wyczuwalne ale mam zalany olejem i to olej może kompensować luzy kół zębatych.
U kolegi tez wystepowalo takie pukanie w m62. Wczoraj wymienilem mu jedno lozysko na tym walku na ktorym jest kolo pasowe, lozysko igielkowe te od strony wlotu i teraz wszystko ciasno siedzi i nic nie puka. Z tego co sprawdzilem miedzy rotorami jest 0.2mm szczelina, pewnie zeby nie tarly o siebie jak puchna.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
ja własnie zamówiłem dwa nowe łożyska igielkowe. Łozyska na rotorach są ok.
Pytanie, je się wyjmuje wciskając do środka?
Gdzie zamawiasz Podlez takoe części? Wszystko da sie wymienić w m62 prócz rotorow?
Tak, wszystko jest wymienne.
Łożyska od alternatora z poloneza pasuja ;-) są troszke niższe, wszystko w motoryzacyjnym do znalezienia
koledzy warto zainwestowac dodatkowo w apexi vafc vtec do kompresora ?mozna wytragac za 300zl wiec nie az taki duzy wydatek tylko pytanie czy warto?pzdr
Po co skoro i tak musisz stroić?
a ja dziś pojechałem odebrac łożyska igiełkowe. Wszystko pieknie ładnie ale są otwarte :D
Niestety Pani nie jest mi wstanie powiedzieć jaki numer mają łożyska ze ścianką.
Tak więc NTN HMK1720C o numerze katalokowym 180912 to nie to. Ktoś wie jakie to dokładnie oznaczenie?
Na szczęście do rolek napianaczy, gdzie łożyska się posypały, dostałem od ręki :)
Po co skoro i tak musisz stroić?
ok ,dzieki,czyli niewarto w daily carze ;)
W niczym nie warto, to urządzenie jest bezwartościowe. Nic nie ma do tego codzienne użytkowanie ani doładowanie czy też jego brak.
hehe, własnie dostałem oferte na łożysko igiełkowe z PREMA:
FC 65477.1 SZT.2 PROD.INA
CENA 177,00 ZŁ/NETTO SZT.
DOSTAWA OK. 5 DNI OD ZAM.
Dziękuję postoję :)
ciekawe czy ten zestaw do mnie podejdzie:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-eaton-m62-supercharger-kompresor-i5144040250.html
Wg mnie tak, głównie mam na mysli te łożyska
Witam od pewnego czasu mam problem. Po wlączeniu kompresora chodzi normalnie przy delikatnym dodawaniu gazu na luzie i na biegach tez, ale np jak przy predkosci ok 50km/h na 2 biegu sie go odpali i da sie polowe gazu lub wiecej to zaczyna przerywac i przeskakiwac i po jakiejs chwili lub puszczeniu gazu juz idzie normalnie. Wie ktoś co może być tego przyczyną?
Świece przewody kopułka palec cewka moduł zapłonowy
Dzieki będe szukał co sie tam dzieje
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lozysko-igielkowe-ina-bch-06604-i3959827290.html
po numerze dojdziesz też do zamienników
PIMPEK_EJ2
12-03-15, 07:33
Filip stroiłeś to auto po montażu kompresora? Bo z tego co napisałeś wnioskuje ze nie wiec pewnie brakuje mu paliwa
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lozysko-igielkowe-ina-bch-06604-i3959827290.html
po numerze dojdziesz też do zamienników
ale co to ma być? Zamienniki łozysk igiełkowych??
Jest wystrojone i wlasnie tu tkwi sęk bo zaczęło sie tak dziac bez przyczyny.
U mnie tak działo się na zimnym jak był źle wystrojony afr, po kilku sekundach jak dostał temp i potrafił znieść nadmiar paliwa to zaczynał jechać normalnie.
Panowie taka rozkmina,wyczytalem,ze zamiast pchac sie w koszta na wieksze wtryski mozna zastosowac regulator cisnienia np z c4/c6...chyba ITR ma wtryski jak d15 d16 czyli 240cc i lataja na okolo 230-240 koniach...przyjmuje ,ze moc bedzie na okolo 200 kucy...jakie macie zdanie..
Chciałbym się tylko zorientować czy moje przemyslenia maja sens. W przyszłości marzy mi się Eaton. Celowalbym w 200-220km jakoś. Mam silnik d16y3 i nie wiem czy do moich celów najpierw lepiej zrobić minime z czapka d16y8/z6 ( czy byłaby znaczaca różnica która czapkę bym wybrał?) czy kompletny swap na jedna z tych jednostek?
PIMPEK_EJ2
15-03-15, 21:47
Sunnboy ja bym kupił większe. Regulator ciśnienia paliwa z itr + wydajniejsza pompa pomogłyby na pewno:) Gorzej jak pojedziesz na strojenie i się okaże że nie da wystroić bo małe wtryski. Lepiej żeby wtryski nie chodziły na 100%
możesz kupić regulowany i dowolne ciśnienie sobie ustawić ale pompa paliwa musi dać radę utrzymać to ciśnienie w całym zakresie pracy silnika, no i pytanie na ile masz sprawne wtryskiwacze (czy wytrzymają pracę z większym ciśnieniem).
przykładowy regulator:
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-nowy-i5036969602.html
A możecie coś polecić poza WALBRO jako wydajniejsza pompę paliwa, bo nie wiem czy ta seryjna z B16 wydali?
np. deatschwerks dw200 albo coś z bosch-a np. 040
bo nie wiem czy ta seryjna z B16 wydali?Wydalić to może paliwo z baku w stronę silnika, a jeśli chodziło o jej wydajność, to po 457 latach od dnia produkcji może już nie być wystarczająca. Wymień i miej spokój przy strojeniu.
wymieniaj pompe paliwa bez zastanowienia, bardzo częsty powód by wracać na strojenie ponownie...
pomp na rynku jest wiele w różnych cenach więc na pewno coś wybierzesz .
dw200 podobno dobry kompromis ceny i jakości - i chodzi ciszej jak walbro
Piotrek_crx
19-04-15, 20:36
hehe, własnie dostałem oferte na łożysko igiełkowe z PREMA:
FC 65477.1 SZT.2 PROD.INA
CENA 177,00 ZŁ/NETTO SZT.
DOSTAWA OK. 5 DNI OD ZAM.
Dziękuję postoję
ciekawe czy ten zestaw do mnie podejdzie:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-e...144040250.html
Wg mnie tak, głównie mam na mysli te łożyska
Witam,
nie wiem po co wymieniać łożyska igiełkowe w obudowie głównej skoro one się nie niszczą (chyba że nie osiowo ktoś włoży rotory i pojawią się zbicia na wałeczkach łożyska i na czopach wałka rotora). Przy ponownym montażu wystarczy dołożyć troszkę smaru grafitowego i jest cisza i spokój z tymi łożyskami. To samo tyczy się uszczelniaczy w pokrywce, jeśli wargi nie uszkodzone to nie ma potrzeby tego wymieniać. No i z tego co widać w opisie ogłoszenia to mi nie pasuje klej do łożysk :D łożyska kulowe w pokrywce są wciskane na hard-stopu na sucho a nie na jakiś tam klej. Łożyska igiełkowe w obudowie głównej są wciskane na określoną pozycję (pod nimi powinna być poduszka powietrzna) oraz wiąże się to z odpowiednią pozycją łożyska względem wałka rotora żeby uszczelka w łożysku dobrze zatrzymywała smar grafitowy, oraz żeby się nie zniszczyło łożysko i wałek wskutek nieodpowiedniej współpracy (duże siły odśrodkowe). Moja skromna rada, wymieniamy łożyska kulowe (po wyciśnięciu rotorów łożysko nadaje się do kibla) a resztę zostawiamy o ile nie ma zwiększonego zużycia.
Pozdro
Panowie, czy pompa paliwa z MB6 i EK4 jest taka sama ? Obie pasują do MB2, czy trzeba rzeźbić ?
sprawdzałem w katalogu i pompa paliwa z ek4 jak i z mb6 jest taka sama - kieruje się że mają takie samo oznaczenia katalogowe...
W jakim katalogu sprawdzałeś?? bo według EPC nie są takie same:
ek4: http://www.partsbase.org/parts/honda-17040s04g40/
mb6: http://www.partsbase.org/parts/honda-17040st3e41/
tylko tu masz numer katalogowy całej pompy(wężyki obejmy i mocowanie) a ja sprawdzałem sam wkład...
sugerowałem się miedzy innymi tym:
mb6 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/7818/1402000000/
ek4 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/5200/1402000000/
w oby przypadkach MD76416
Siema mam problem z eatonem m62. Wczoraj trooche polatałem i w pewnym momencie po wyłączeniu po prostu go brakło. Zero reakcji na właczanie, nic nie słychac z niego ,cisnienia tez nie pokazuje czyli tak jak by go wogole nie bylo. Miał ktoś podobną sytuacje? Jakis powod takiego zachowania/rozwiązanie? Pozdro.
tylko tu masz numer katalogowy całej pompy(wężyki obejmy i mocowanie) a ja sprawdzałem sam wkład...
sugerowałem się miedzy innymi tym:
mb6 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/7818/1402000000/
ek4 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/5200/1402000000/
w oby przypadkach MD76416
akurat katalogami intercarsu to bym się wogóle nie sugerował. Jak będę miał kiedyś pompkę z mb6 to spisze Ci numery samego "wkładu". Według mnie pompy z mb6 są wydajniejsze, bo miałem już takie przypadki, ze w b18 czasami czasy wtrysków przy odcince dochodziły nawet pod 16 ms, a po wsadzeniu pompki z b18 do tego samego auta czasy nie przekraczały 14ms...
jogal , wiem że z b18c6 już jest inna ale fakt mogę się mylić bo żadnej nie trzymałem w rękach ...;)
Filip, może elektro sprzęgło Ci się skończyło ? sprawdź napięcie paska, może prąd nie dociera do kompresora (coś się stało z przewodami) , a może nieszczelności...
akurat katalogami intercarsu to bym się wogóle nie sugerował. Jak będę miał kiedyś pompkę z mb6 to spisze Ci numery samego "wkładu". Według mnie pompy z mb6 są wydajniejsze, bo miałem już takie przypadki, ze w b18 czasami czasy wtrysków przy odcince dochodziły nawet pod 16 ms, a po wsadzeniu pompki z b18 do tego samego auta czasy nie przekraczały 14ms...
potrzebuje samą pompę (wkład) z MB6 do swapa w miejsce po d-serii czy coś jeszcze ?
No wlasnie jutro będe miał możliwosc w domu zajrzec to sprawdze bo tez mysle ze to kable bo nawet lampka przycisku nie swieci wiec pewnie kable jak mowisz KukiTcz. Dzięki za rade :)
powoli zbieram graty i szykuje sie do montazu eatona m62. Przewertowalem caly ten watek i mam kilka pytan. Ma ktos jakis wzor mniej wiecej jak zrobic lape pod niego? Bedzie montowany w ek4. Tak samo nie wiem jak zakupic orurowanie do niego. Podobno srednica nie ma wiekszego znaczenia? Ma ktos jakis schemat co i ile czego potrzeba mniej wiecej?albo jakies zdjecia pogladowe co, gdzie i jak ma isc? Kolejne pytanie jezeli chodzi o regulator cisnienia paliwa. Cos trzeba kombinowac? Wtryski bede zmienial na te od probe 2.2 turbo (GT). Kolejne pytanie dotyczy BOVa. Nadal taka tajemnica co i gdzie trzeba nawiercic aby go przerobic? Kolejne pytanie co do doladowania. Czytalem sprzeczne info. Jak to jest z tym seryjnym kolem pasowym, ile na nim mozna "zapompowac"? Gdzies czytalem, ze w bserii to jakies 0.3 bara, a zmieniajac na kolo od b20 (crv) dopiero osiagamy kolo 0.5 bara? Jeszcze jezeli chodzi o przelozenie rotorow aby krecily sie w "dobra" strone. Ciezki to zabieg? Slyszalem, ze niby nic sie z kompresorem sie nie dzieje, tylko glosniej wyje, ale jak to jest w praktyce? jeszcze pytanie o ic. Popularny jest ic od iveco daily 2.8. Dostepnosc srednia, ceny rowniez, motowal ktos cos innego? nie mowie o chinczykach po 400zl. Ic od renault master chyba sie nie zmiesci, plus rdzen duzo cienszy, wiec chyba nie bedzie sie nadawal zbytnio? Jakies pomysly?
Ma ktos jakis wzor mniej wiecej jak zrobic lape pod niego? Bedzie montowany w ek4. Tak samo nie wiem jak zakupic orurowanie do niego. Podobno srednica nie ma wiekszego znaczenia? Ma ktos jakis schemat co i ile czego potrzeba mniej wiecej?albo jakies zdjecia pogladowe co, gdzie i jak ma isc?
wzoru łapy nie znajdziesz bo nie ma dwóch takich samych, każdą spawa się indywidualnie, ba ludzie płacą za to srogą kasę jeśli zlecają komuś i nie zawsze chcą się tym dzielić. To samo z orurowaniem, jedni prowadzą je jak najbardziej w linie prostej inni troszkę inaczej więc to sprawa indywidualna. Średnica to zazwyczaj od 2 do 2,5 cala.
Kolejne pytanie jezeli chodzi o regulator cisnienia paliwa. Cos trzeba kombinowac? Wtryski bede zmienial na te od probe 2.2 turbo (GT).
regulator możesz zakładać ale nie musisz. Wtryski z probe nie wiem czy w b16 nie będą za małe na przyszłość(nie pamiętam ich pojemności)
Kolejne pytanie dotyczy BOVa. Nadal taka tajemnica co i gdzie trzeba nawiercic aby go przerobic?
raczej tak
Kolejne pytanie co do doladowania. Czytalem sprzeczne info. Jak to jest z tym seryjnym kolem pasowym, ile na nim mozna "zapompowac"? Gdzies czytalem, ze w bserii to jakies 0.3 bara, a zmieniajac na kolo od b20 (crv) dopiero osiagamy kolo 0.5 bara? Jeszcze jezeli chodzi o przelozenie rotorow aby krecily sie w "dobra" strone. Ciezki to zabieg? Slyszalem, ze niby nic sie z kompresorem sie nie dzieje, tylko glosniej wyje, ale jak to jest w praktyce?
seryjne koła w b serii dają około 0,3 doładowania czyli b.mało odczuwalny efekt. Od razu kapuj koło z b20. Będzie od 0.45 do 0.6 B.
Jeżeli kompresor jest przerobiony, lepiej trzyma doładowanie po vtecu i przy odcince w porównaniu do seryjnego. Przerobienie kompresora.. dla jednych to nic wielkiego dla innych bardziej skomplikowany zabieg - ja uważam że lepiej zostawić to ogarniętym osobą. Znałem wiele osób które robiły to na swoją rękę i nie wychodziło ;)
jeszcze pytanie o ic. Popularny jest ic od iveco daily 2.8. Dostepnosc srednia, ceny rowniez, motowal ktos cos innego? nie mowie o chinczykach po 400zl. Ic od renault master chyba sie nie zmiesci, plus rdzen duzo cienszy, wiec chyba nie bedzie sie nadawal zbytnio? Jakies pomysly?
odpuść sobie IC z masterów iveco itp! zdecydowanie lepszy chińczyk ! i cena używanych to okolice 200 zł
i na koniec dodam że.....
Przewertowalem caly ten watek i mam kilka pytan.
......gdybyś przeczytał cały ten wątek nie byłoby tych pytań :D
masz racje, zostalo mi jakies 20 stron poczatkowych tego tematu :P z tym doladowaniem to wlasnie po drodze sie spotkalem, zdziwiony jestem, takze kolo zamawiam ;> a co do coolera, dlaczego mowisz nie takiemu ickowi z iveco? wielkosc jak chinczyk. wys podobna rdzen tez grubawy... a wtryski z probe z tego co pamietam maja 310 a z hondy (d i b seria to samo?) 240.
to że icek jest w miarę wymiarowy nie świadczy o tym że przepływ powietrza jest dobry ... i on wcale nie jest taki wielki .... ja osobiście NIE POLECAM...
Wystarczy przejrzeć auta z odpowiedniego działu i wszystko będziesz wiedział.
przegladam, jak na razie nie spotkalem sie z projektem opisanym krok po kroku, wiekszosc ma zdjecia przed i po tylko albo juz nieaktualne, wygasniete. Dalej bede szukal, ale jak ktos znajdzie taki projekcik fajnie opisany to prosze o podrzucenie ;)
to że icek jest w miarę wymiarowy nie świadczy o tym że przepływ powietrza jest dobry ... i on wcale nie jest taki wielki .... ja osobiście NIE POLECAM...
dzieki za podpowiedzi! :)
Witam, mam takie pytanko ponieważ mam wtryski od wrx i mają wylądować w miejsce starych d16z6 to jak z tymi gumkami. Te od z6 nie pasują do wrx i odwrotnie. Jak to składacie ??
Inna sprawa wczoraj robiłem test szczelności i ile będzie dmuchać kompresor, po rozmowie ze stroicielami podpowiedzieli że mam np n 3 biegu dodać gaz i chwilowo powinno wejść na doładowanie na wskaźniku. Ogólnie tak się działo ale po chwili auto przerywało hmm domyślam się że komp świrował i odcinał paliwo ?
PIMPEK_EJ2
20-05-15, 22:16
Tak dokładnie map sensor dawał info o nadciśnieniu w kolektorze i ecu nie wiedziało co robić. On raczej nie odcinał paliwa tylko miał w chust za dużo powietrza.
Wdepnij na chwilkę gaz przy 3000 obr i zobaczysz co zegar pokaże. Tylko zrób to góra raz i nie męcz tego silnika
Witam, mam takie pytanko ponieważ mam wtryski od wrx i mają wylądować w miejsce starych d16z6 to jak z tymi gumkami. Te od z6 nie pasują do wrx i odwrotnie. Jak to składacie ??
Inna sprawa wczoraj robiłem test szczelności i ile będzie dmuchać kompresor, po rozmowie ze stroicielami podpowiedzieli że mam np n 3 biegu dodać gaz i chwilowo powinno wejść na doładowanie na wskaźniku. Ogólnie tak się działo ale po chwili auto przerywało hmm domyślam się że komp świrował i odcinał paliwo ?
jezeli chodzi o wtryski, to bawilem sie i rzeczywiscie, ciezko wchodza. Z tego co czytalem ludzie smaruja gumki i jakos to idzie. Sam jak testowalem to po prostu zamienilem gumki z seryjnych wtryskow i jakos lepiej to szlo. Nie wiem czy roznica jest miedzy bseria a d ja ofc sprawdzalem w b. Podobno wtryski te same wiec ;) przerywal, bo rozumiem, ze kompa masz seryjnego? Map sensor jak "widzi" doladowanie to od razu czeka wywala i koniec zabawy.
MallyD16z9
02-06-15, 12:46
Pytanie o blow off'a i drugą przepustnice.
Pyt.
1. Jak to najlepiej podpiąć żeby blow off psyknął, a potem żeby przepustnica upuszczała ciśnienie.
2. Czy druga przepustnica może być między blow off a przepustnicą na kol. ssącym?
pytanie jak przerobic HKS pod kompresor ? nie puszcza wogole...
toomekk_ej2
15-06-15, 19:47
pacjent
crx silnik d16z5 + eaton m45 .
eaton nie przerabiany . koło pasowe seria z5 , kółko kompresora ponoć najwieksze z możliwych .
jutro odbieram auto ale juz wiem ze wystepuje problem ze zbyt malym doladowniem . tzn na takim zestawieniu pompuje 0.2 bara po czym przy 6.200 obr/min doładowanie spada do 0 ...
ktoś wie co może byc przyczyna ?
sam eaton mial rotory w stanie dobry+ , pracował ładnie . wtryski 310cc , blow off przerobiny hks style , orurowanie na stozek 2.25 cala , stozek zamontowany poza komorą , intercooler FMIC , zlaczki i opaski FMIC , wydech przelotowy 2.25 cala ,strojone na obd1 - tak w skrócie na jakim zestawieniu to jezdzi ...
w temacie kompresora jestem zielony :o przygotowywałem wszystko sam sugerując się projektami innych ...
pomoże ktos ? może ktoś mial podobny przypadek ?
zdjęcie eatona . myślę ze widac jakie kółko jest na nim zamontowane :
http://images69.fotosik.pl/48/72df5a385e046718.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72df5a385e046718.html)
PIMPEK_EJ2
15-06-15, 23:52
Na pewno masz wszystko szczelne?Bov nie puszcza cały czas?
jaką średnicę ma koło pasowe na silniku?
MallyD16z9
16-06-15, 22:20
Pytanie o blow off'a i drugą przepustnice.
Czy druga przepustnica może być między blow off a przepustnicą na kolektorze ssącym aby upuszczała na między gazie i na jałowym?
Czy druga przepustnica musi być jakoś specjalnie połączona z podciśnieniem aby działała poprawnie, przepustnica jest już przerobiona na drugą stronę.
pacjent
crx silnik d16z5 + eaton m45 .
eaton nie przerabiany . koło pasowe seria z5 , kółko kompresora ponoć najwieksze z możliwych .
jutro odbieram auto ale juz wiem ze wystepuje problem ze zbyt malym doladowniem . tzn na takim zestawieniu pompuje 0.2 bara po czym przy 6.200 obr/min doładowanie spada do 0 ...
ktoś wie co może byc przyczyna ?
sam eaton mial rotory w stanie dobry+ , pracował ładnie . wtryski 310cc , blow off przerobiny hks style , orurowanie na stozek 2.25 cala , stozek zamontowany poza komorą , intercooler FMIC , zlaczki i opaski FMIC , wydech przelotowy 2.25 cala ,strojone na obd1 - tak w skrócie na jakim zestawieniu to jezdzi ...
w temacie kompresora jestem zielony :o przygotowywałem wszystko sam sugerując się projektami innych ...
pomoże ktos ? może ktoś mial podobny przypadek ?
zdjęcie eatona . myślę ze widac jakie kółko jest na nim zamontowane :
http://images69.fotosik.pl/48/72df5a385e046718.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72df5a385e046718.html)
Kółko na kompresorze im większe tym mniejsze doładowanie. Może tutaj jest problem.
Kółko na kompresorze im większe tym mniejsze doładowanie. Może tutaj jest problem.
po zdjęciu widać że kółko seryjne, albo ma za małe koło na silniku albo gdzieś jest nieszczelność.
toomekk_ej2
17-06-15, 23:37
teraz mialem kolko z z5 - jaka srednica nie wiem :) w tym moze tkwic problem ?
PIMPEK_EJ2
17-06-15, 23:57
Postaraj się zmierzyć średnice tego koła od napędu sprężarki. Może coś nam to podpowie? Sprawdzałeś czy szczelne? 0.2 to prawie brak doładowania:/
Czy druga przepustnica musi być jakoś specjalnie połączona z podciśnieniem aby działała poprawnie, przepustnica jest już przerobiona na drugą stronę.
Musi być podłączona do podciśnienia i tyle.
toomekk_ej2
22-06-15, 19:23
ktos chetny na kit m45 ?
U mnie w D16Z6 jest to samo tzn doładowanie 0,25 B na eaton m45 i kółku na silniku najwiekszym z możliwych czyli z B serii. To jest juz moj drugi eaton m45 myslalem ze pierwszy był zajechany czy co że tak mało doładowywał a tu okazuje się że to musi być wina przełożen kół pasowych :/ Na poprzednim eatonie zmienilem koło pasowe na kompresorze na mniejsze i mialem wtedy 0,4 B aczkolwiek nie pochodziło to dlugo na trasie przy 180 km/h kompresor się zatarł (wstyd sie przyznac ale mysle ze wina to dolewka z mojej strony oleju przekladniowego na ten stary bedacy w srodku olej :/) Po tym wydarzeniu zmienilem kompresor i doladowanie tez jest 0,25b . Mam pytanie bo slychac dziwny dzwiek jak sie kompresor wkreca wlasnie jakby gdzies była nieszczelnosc ale sprawdzalem wszystko po dwa razy i to niemozliwe zeby wystepowala. Czy jak kompresor jest zajechany tzn lozyska w srodku to nie świszcze tak dziwnie ? ?
A jak wstawiłeś koło pasowe z b-serii do d?
Sorry, pomylilem sie koło pasowe z D16Y8. Znalazlem nieszczelnosc w dolocie i mam 0,3 b ale nadal to jest cienko skoro z wyliczen wynika ze przynajmniej 0,5 powinno być. Ktos ma jakis pomysł ?
na tej nieszczelności masz 0,3 czy po uszczelnieniu układu ?
A przypadkiem największe kolo pasowe nie jest z D16Y7 ?
PIMPEK_EJ2
30-06-15, 20:12
Ogólnie chyba największe są z 6gena z czujnikiem na wale. Porównywałem y7 i d14z2 i to samo było
a czy przypadkiem nie różnią się srednicą wewnętrzną bądź wieloklinem osadzenia wału ?
Pustynniak
06-07-15, 15:43
elo,
pytanko czy ktoś się orientuje kto w Kr-k lub małopolsce ogarnia temat montażu kompresora od a... do z... w b serii ??
z góry dziex
Przema72 = www.super-charger.pl może nie małopolskie ale blisko :)
0,3 B mam doladowanie już po uszczelnieniu układu dolotowego bo miałem nieszczelnosc na spawie . Bede sprawdzał jeszcze IC czy nie ma zadnej nieszczelnosci. Ale jezeli okaze sie szczelny to co to jest kres możliwosci rozumiem eatona m45 bez bawienia sie w zmiane koła na nim. Czy IC z iveco moze być jakis gorszy od tych z FMIC i "przytykac" układ?
zamawiam flansze do eatona m62. Z jaka "dziura" i jaka rurka prosic? Mowil mi zwykle, ze robi na 57mm, sadzilem, ze im wieksza tym lepsza (76mm)?
Pany, w b18 z eatonem na doladowaniu puchnie mi pedal gazu, twardnieje i nie da sie delikatnie dozowac gazem, dziala cos na zasadzie 0-1 , przy wylaczonym eatonie pedal chodzi normalnie. Gdzie szukac przyczyny, czy ktos mial podobne objawy ? Mam zawor dv i upuszczane powietrze trafia w dolot przed kompresor. 2 sprawa, czasami przy zmianie biegow w momencie jak mam wcisniety pedal sprzegla to kompresor dalej pompuje i obroty czasami rosna, cos jakby kompresor sie zacinal, czasami jak puszcze gaz przy ok. 4-5tys obr to obroty nie spadaja tylko auto dalej jedzie. Pomysly?
zamawiam flansze do eatona m62. Z jaka "dziura" i jaka rurka prosic? Mowil mi zwykle, ze robi na 57mm, sadzilem, ze im wieksza tym lepsza (76mm)?
za duża nie może być i za mała tez nie .. robią średnio od 2 do 2.5 cala ;)
Pany, w b18 z eatonem na doladowaniu puchnie mi pedal gazu, twardnieje i nie da sie delikatnie dozowac gazem, dziala cos na zasadzie 0-1 , przy wylaczonym eatonie pedal chodzi normalnie. Gdzie szukac przyczyny, czy ktos mial podobne objawy ? Mam zawor dv i upuszczane powietrze trafia w dolot przed kompresor. 2 sprawa, czasami przy zmianie biegow w momencie jak mam wcisniety pedal sprzegla to kompresor dalej pompuje i obroty czasami rosna, cos jakby kompresor sie zacinal, czasami jak puszcze gaz przy ok. 4-5tys obr to obroty nie spadaja tylko auto dalej jedzie. Pomysly?
może wina leży po stronie linki gazu... zacina się w pancerzu czy coś...
Linka raczej sie nie zacina, na wylaczonym kompresorze wszystko bangla, jak wlacze i dmucha to pojawia sie problem.
Pany, w b18 z eatonem na doladowaniu puchnie mi pedal gazu, twardnieje i nie da sie delikatnie dozowac gazem, dziala cos na zasadzie 0-1 , przy wylaczonym eatonie pedal chodzi normalnie. Gdzie szukac przyczyny, czy ktos mial podobne objawy ? Mam zawor dv i upuszczane powietrze trafia w dolot przed kompresor. 2 sprawa, czasami przy zmianie biegow w momencie jak mam wcisniety pedal sprzegla to kompresor dalej pompuje i obroty czasami rosna, cos jakby kompresor sie zacinal, czasami jak puszcze gaz przy ok. 4-5tys obr to obroty nie spadaja tylko auto dalej jedzie. Pomysly?
Może po prostu dv nie wyrabia ?
A jak to sprawdzic ? dolozyc 2 zawor dv i zobaczyc jak bedzie ? Chociaz wydaje mi sie, ze zawor jest ok, jadac z wcisnietym pedalem zawor jest zamkniety wiec pompuje powietrze do ssaka. nawet odejmujac noge z gazu ale wciaz bedac na doladowaniu czyli z zamknietym zaworem i dodaje gaz to czuc opor i duzo ciezej chodzi pedal.
Ja mialem podobnie, przepustnica mi sie nie otwierala (zacinala) i roslo doladowanie w dolocie / rosly obroty. Dalem lzejsza sprezyne w DV i odrazu zaczelo wszystko dzialac jak powinno. Tak wiec zmnien sprezyne w DV na lzejsza i powinno pomoc :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
A mozesz mi wytlumaczyc jak to ma dzialac przy lzejszej sprezynie, bo niebardzo rozumiem. Zawor ma sie otwierac jak jestem na doladowaniu czy jak ?
Czy chodzi Ci o lzejsza sprezyne na przepustnicy tam gdzie jest linka gazu ?
a ja bym chyba sprawdził wężyk podciśnienia.. skoro po odjęciu gazu doładowanie nie maleje tzn, że dv się nie otwiera i kompresor cały czas pompuje.. jeżeli z wężykiem (i jego podłączeniem) jest wszystko ok, to tak jak napisał pablo, trzeba podmienić dv
U mnie byla taka sytuacja przy dodatkowej przepustnicy. Zbyt twarda sprezyna w DV (bo obecnie mam dodatkowa przepustnice i dv) powodowala ze po pdpuszczeniu gazu bylo tak duze cisnienie w dolocie ze i dv i dodatkowa przepustnica mi sie zacinaly. Twoza sie tam pewnie jakies podcisnienia/nadcisnienia, ja u sienie dalem miekciejsza sprezyne w DV i mi to pomoglo ( dv po odpuszczeniu gazu szybciej sie otwieral bo nie dociskala w nim tloczka juz tak mocno sprezyna i cale nadcisnienie uchodzilo). Najprosciej podciac zwoje w sprezynie w DV. Mi taki zabieg pomogl.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Hmm ciekawe rozwiazanie z tym podcinaniem zwojow, na poczatek ile uciac ? A to zacinanie sie kompresora jest stosunkowo rzadko, w sumie to nie paluje auta codziennie, czasami jak jade powiedzmy 100km/h na 5 biegu albo na 4 i przyspieszam obroty rosna do 4-5tys i wtedy puszcze gaz a obroty stoja w miejscu auto dalej jedzie, wcisne sprzeglo puszcze i wraca do normy. DV ciezko sie rozbiera, zeby dostac sie do sprezyny ?
A i jeszcze 1, jest jakas roznica w srednicy zaworow dv? , moge zalozyc jaki chce czy np. do mniejszego doladowania musze miec mniejszy zawor, a przy wiekszym doladowaniu wiekszy ? Jest jakas roznica ?
Moj DV byl rozbieralny i mialem 3 sprezynu do wyboru o roznej twardosci. Jak masz taki standardowy, plastikowy, czarny to moze byc ciezko go rozebrac. Co do podciecia sprezyny to jest to najprostrze rozwiazanie ale moze tez spowodowac ze zawor zacznie krzywo chodzic dlatego wazne jest zeby dolna i gorna czesc sprezyny przylegala plasko do tloczka/czapki DV. Moze najlepiej najpierw podmien dv jak masz taka mozliwosc na innego zanim zaczniesz swojego rozbierac.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
A moglbys zapodac link jaki Ty zawor miales ? bym sobie zobaczyl, ja mam metalowy jakis , chinol zwykly.
Ja mam takiego chinola:
http://sidmotorsport.pl/pl/s/1099-zawor-dv-34mm-subaru-mitsubishi.html
A masz tylko DV czy jeszcze BlowOffa?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Rzeklbym, ze moj wyglada tak samo. Bova nie mam, zastanawialem sie czy nie dolozyc bova i zobaczyc jak bedzie ale nie chce miec tego gwizdania.
No ja u siebie to psst tez wywalilem bo mi sie znudzilo ;) To jak masz taki sam to z gory sa srubeczki. Jak utniesz jeden zwoj to nie zaszkodzi a pewnie rozwiaze Twoj problem. Tylko po ucieciu rozciagnij sprezyne i miejsce ktore utniesz wyrownaj zeby plasko przylegalo do tloczka.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Zobacze jeszcze co i jak jak bede przy aucie, najwyzej zdemontuje i bede jedzic z wylaczonym kompresorem. Puki co zapytalem na fmic.pl czy maja na sprzedaz same sprezynki.
bede miec w tygodniu sprezynke, podmienie i dam znac czy jest poprawa
Panowie, jest jakiś patent na regulowanie doładowania ?. Oczywiście pomijając pasowe i rolkę na eatonie.
Coś podobnego jak przy turbo.
Pany wymienilem sprezynke dzisiaj na troche bardziej miekka i co i dupa. Doladowanie spadlo mi o 0,2b, ktos wie dlaczego ? Jutro zmienie na ta stara i mam nadzieje, ze doladowanie wroci. Pedal dalej twardnieje na podcisnieniu. Ta miekksza sprezynka jest co prawda ciut krotsza moze o 2-4mm ale po skreceniu domykala zawor w calosci, wiec nie czaje czemu doladowanie spadlo... ?
A jakiej srednicy masz wlot/wylot w tym DV 25mm? Czy tak jak Ci podalem w linku moj ma 34mm. Jest tez opcja ze masz za maly przeplyw w tym DV bo jak masz 25mm a zobaczysz sobie w niego to tloczek podnosi sie tylko do polowy otworu czyli przeplyw jest jeszcze mniejszy a kompresor nonstop laduje dlatego ludzie pakuja oprocz DV jeszcze blowoffa albo dodatkowa przepustnice. Jak masz mozliwosc do podlacz blow offa, one zazwyczaj maja wieksza przepustowosc niz DV. Moim zdaniem problem lezy wlasnie ze zbyt wolnego upustu cisnienia w dolocie. Tak jak pisalem ja mialem identyczny problem ale ja mam jeszcze dodatkowa przepustnice i wlasnie jak w DV dalem lzejsza sprezyne to problem znikl. A czemu doladowanie spadlo, hmm.. moze zle zawor skreciles (dmuchnij ustami i sprawdz czy trzyma).
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Dzieki za pw, (ja podobnie wlasnie rozkminiam) ale to akurat teraz mniej wazne bo zrobil sie 2 problem a kuzwa w ta niedziele jade na 1/4 do stargardu a tu takie cyrki sie dzieja. Do rzeczy.
Normalnie mam 0,6 bara, dzisiaj wciskajac gaz w podloge doladowanie pokazuje 0,4 b i czuc, ze auto jedzie slabiej. Teraz:
1. Jadac z wylaczonym kompresorem z doladowaniem ponizej 0 bara majac ciagle wcisniety pedal gazu, wlaczam kompresor to wskakuje doladowanie 0,6b i auto jedzie jak powinno, czasami jak puszcze gaz i znowu wcisne to doladowanie spada do 0,4b - co jest kuzwa grane ?
2. Jadac odrazu z wlaczonym kompresorem na podcisnieniu, wciskam gaz, wskakuje max 0,4b i nic wiecej, puszczam dodaje i tak w kolko i caly czas 0,4 b, (dzisiaj tak sie dzialo)
3. Pozniej znowu jakby zaskoczylo i auto przez jakis czas jechalo normalnie na 0,6b
4. czasami jadac z wlaczonym kompresorem na podcisnieniu, kompresor czasami przestaje na ulamek sek dzialac, tak jakby sie przycinal. czasem wyda jakis dziwny dzwiek.
W sobote posprawdzam czy gdzies nie ma nieszczelnosci, ale gdyby byla to by nie ladowal 0,6b tylko caly czas mniejsze, tak mysle. Pasek przy tych obrotach sie nie slizga, dopiero na vtecu i na schodzeniu z obrotow.
Czy mozliwe, ze tloczek w dv sie nie domyka jak jade na doladowaniu i stad 0,4b ?? Rozbieralem DV i to proste jak budowa cepa, 2 czesci polaczone sprezynka, wiec co tam ma sie zacinac.
Pany ratujcie, co zrobic, co przejzec itd (jestem troche zielony w tym temacie) a w niedziele chce wkoncu ruszyc na 1/4.
pozdro
Elektrosprzęgło kompresora przypadkiem się nie ślizga?
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
A tego nie wiem, to jakos slychac ? poza kompresorem nic dziwnego nie slychac.
Tak mysle, ze moze zle zawor skrecilem po wymianie sprezynki, ale kurde tam jest 6 srubek ktore sie dokreca to chyba nic trudnego.
Sprawdz zawor bo tylko jego ruszales (nasmaruj moze lekko tloczek, chinole lubia robic rozne psikusy). No i jak zmienia sie dzwiek kompresora to moze faktycznie elektro sprzeglo. Nie pamietam dokladnie ale eaton ustawia jakas konkretna szczeline miedzy tarcza elektrosprzegla kolem, reguluje sie ja podkladkami pod tarcza elektrosprzegla (odkrecasz ta srubeczke i pod nia sa podkladki od strony tarczy), moze masz za duza szczeline i tarcza nie dociska sie do konca i popuszcza? Ale najpierw sprawdz zawor, wroc do starej sprezyny.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
stara sprezyne juz zalozylem wczoraj, tam tylko odrobina smaru byla. Skrecilem srubki i wlasnie takie cyrki byly z nizszym doladowaniem. Pod koniec jazdy takjaby sprezyna juz sie w nim ukladala i bylo lepiej bo trzymal doladowanie. Ale chce uniknac sytuacji gdzie znowu zacznie doladowanie spadac. Dzisiaj troche popaluje auto i zobacze, jak bedzie trzymac doladowanie to nic nie bede ruszac, a jak nie bedzie trzymac to rozbiore i skrece jeszcze raz.
No dobra, dzisiaj jadac do pracy, zawor w 90% przypadkach dzialal dobrze, mozliwe, ze sprezyna sie w nim uklada czy jak ?
Tylko pare razy doladowanie bylo 0,4b a tak to bylo normalnie. Teraz nie iwem czy rozbierac go, smarowac smarem czy tak zostawic.
To 15min roboty. Wykrec DV i sprawdz palcem od dolu czy tloczek lekko chodzi czy sie nie przycina i jak co rozkrec, nasmaruj tulejke tam gdzie tloczek chodzi, popraw sprezyne (obroc do gory nogami), skrec i sprawdz palcem czy cos sie zmienilo na lepsze.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
No wlasnie paluchem jak wciskalem ten tloczek od dolu to niezle sily trzeba wlozyc zeby go ruszyc, na 2 sprezynach sprawdzalem. czasami tak lekko chrobotal to moze gdzies tam o co przychacza, dzisiaj jak wroce to obsmaruje go smarem i skrece i sprawdze paluchem czy nie stawia jakis wiekszych oporow no i oczywiscie upalanko zeby zobaczyc.
Dobra, wracajac z roboty troszke upalalem to trzymal doladowanie i bylo wszystko ok, takze odpukac narazie dziala. Jeszcze jutro poupalam i sprawdze. Ale kurde prawie caly czas mi rozlaczalo kompresor, dojechalem do domu otwieram maske i kabelek masowy co idzie od kompresora przykrecony do srubki przy lapie silnika luzna lata, no to pomachalem nim na wlaczonym kompresorze i raz dziala raz nie dziala, wiec to chyba mam nadzieje to, dzisiaj albo jutro podlutuje glutem i mam nadzieje, ze bedzie dzialac.
Panowie czy ktoś się orientuje albo może sprawdzić czy dostałbym od czegoś pasek wieloklinowy 4Pk 510 ? W ostateczności 3PK 510
Zamawiasz taki w sklepie. Nie musi byc konkretny model auta.
No właśnie jest problem aby cos dopasować ... Ale byłem sprawdzać jeszcze raz i walnąłem byka. Za pomocą dratwy zmierzyłem odległość dzieląca oba koła i wychodzi 40cm po naciągnięciu obu końców sznurka i przyłożeniu do miary. I teraz jakąś długość powinien mieć pasek 4pk800 ? Czy pozostaje prób i błędów przymierzając parę paskó o różnych długościach ?
Zmierz sznurkiem potem zmierz długość sznurka i masz odpowiedź.
Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalk 4
Tak jak kolega pisze wyzej. Wez sznurek i poprowadz do tak jak ma isc pasek. Dlugosc sznurka to dlugosc paska. Zawsze jest delikatna tolerancja bo pasek trzeba naciagac.
Pany gdybym chcial zmienic na wiekszy dv 34mm to trojnik z jaka srednica potrzebuje, 34mm ? czy wsadze zawor w 32mm ? Wydaje mi sie, ze na 32mm wsadze zawor ale wole zapytac.
Witam... czy ktoś używał może trójnika, rozdzielacza w miejsce czujnika ciśnienia oleju w bloku do podłączenia czujnika temp oleju ??
Bo kupiłem podkładkę pod filtr ale tą do chłodnicy i chwilowo nie chciałem robić układu chłodzenia oleju tylko zrobić obieg zamknięty ale niestety nie miesci się przy bloku i zrezygnowałem z tego a licznik juz jest więc wypadało by go podłączyć ;)
Ja mam tak podłączone smarowanie turbiny. taki trójnik kupisz w miejscu gdzie robią przewody wysokociśnieniowe. Gwint 1/8 BSP, gdyby mieli tylko NPT to też podejdzie ale pewnie będzie trzeba wkręcić na taśmę teflonową.
Az takiej dokładnej informacji się nie spodziewałem co do gwintu :) wielkie dzięki na aledrogo koles sprzedaje cos takiego za 30 ale nie wiem czy właśnie gwint podpasuje, moze w jednej z firm będą to mieli . Bo ten gwint co podałeś jest zamiast czujnika i aby czujnik wkręcić ...
podpowie ktos jak przerobic HKs pod kompresor ?
Jeszcze takie pytanko czy instalacje elektryczną od klimy wystarczy tylko podpiąć pod elektrosprzęgło kompresora i będzie to działać jak powinno ? Czy jakieś przeróbki bo przy klimie wentylator musi chodzić ale jak go nie będzie ?
Blow off HKS nie wiem jak działa ale ja mam w jednym aucie typ greddy na spręzynkach i nic nie musisz przerabiać...
Pany slizga mi sie pasek na eatonie, jak jade ani na doladowaniu ani na podcisnieniu, tylko jak wskazowka zegara jest na 0, to wtedy kompresor zaczyna sie jakby dlawic i pasek strasznie sie slizga, dlaczego tak sie dzieje ?
PIMPEK_EJ2
09-08-15, 21:10
Masz elektrosprzęgło? Pewnie ono nie ma wystarczającej siły. Przynajmniej u mnie tak było
A jakies wskazowki jak to sprawdzic ? Zalozmy, ze to elektrosprzeglo, to lepiej szukac uzywanego czy to gdzies zregenerowac jesli sie da ?
Przy pelnym bucie chodzi normalnie, wlasnie zastanawia mnie czemu jak doladowanie jest na 0 to wtedy pasek sie mocno slizga.
A jak doladowanie jest na 0 to zawor jest otwarty/zamkniety/w polowie otwarty ? skoro na podcisnieniu jest otwarty/ na doladowaniu zamkniety to jak sie zachowuje w pozycji jak jest na zegarze doladowania 0 ? moze zawor jest zamkniety a silnik nie potrzebuje tyle powietrza i te powietrze nie ma gdzie ujsc i kompresor sie dusi.
Tak na logike, jak w kolektorze jest cisnienie 0 to taki jest nacisk na tloczek + sila sprezyny, czyli chce sie zamknac ale nie moze bo wypycha go nadmiar powietrza w dolocie ktore generuje kompresor. Czyli kompresor ma ciezko bo musi tak napompowac w dolot zeby podniesc tloczek :P
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
No dobra ale dzieje mi sie to przy zaworze 32mm, jak zaloze stary 25mm to nie ma tego problemu, w ogole auto inaczej jezdzi na obydwu zaworach, inna reakcja na gaz itd... czemu tak sie dzieje ?
dobra problem juz rozwiazalem, wszyzstko gra , pozostal slizgajacy sie pasek na wysokich obrotach :D
przeczytalem caly watek i jest on lekko chaotyczny:/.zbieram info bo bede zakladal kompresor i pewnie nie raz bede potrzebowal pomocy.
Pany ma ktoś układ z wykorzystaniem seryjnej puszki dolotowej zamiast stożka ? Powinno to troszkę wyciszyć kompresor. Zastanawiam sie nad kompresorkiem na przyszły sezon ale nie zniosę tego miałczenia :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gadałem już o tym z Jogalem i nie jest to problem. W sobote powałkujemy temat dokładniej ziom :)
Ogólnie da się to wszystko ogarnąć tak, że kompresora nie słychać prawie wcale.
vipek, jesteś z Kielc więc masz do Przemy72 blisko , on montuje(nie tylko on) dodatkowe przepustnice które wyciszają układ.... u Ropsia zrobił tak że w ogolę na jałowym nie słuchać że tam jest kompresor
Vipek jest z hanysowa (Kato), a nie Kielc :P
Witam, chcę założyć kompresor do V gena H22A2, lecz słyszałem różne opinie na temat kompresorów.. Słyszałem, że m45 może sobie nie dać rady (chcę dmuchać tylko sofcik 0,5bara), także słyszałem, że m62 jest bardziej wydajniejszy, lecz jest droższy...
Proszę o Wasze wypowiedzi na ten temat. Pozdrówki.
jak chcesz wsadzać m45 to tak samo jakbyś podłączył pompkę elektryczną do pompowania kół :D w h22 minimum to m62 i nawet bym się dalej nie zastanawiał...
Witam Panowie.... niestety dopadło mnie ślizgające się sprzęgło przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Wszystko było ok jakiś czas ale się stało :( oem exedy .... teraz szukam rozwiązania jakie wsadzić by już się to nie powtórzyło ale też nie kosztowało worka pieniędzy...
XTD fajna opcja cenowa ale loteria z tego co słyszałem ....
wzmacnianie tego sprzęgła też różne opinie...
Auto na codzień więc jakiś spiek 0-1 odpada
macie jakieś propozycje ?
kupisz XTD czy też f1 Racing stage X, te przed spiekiem i normalnie wytrzyma :) jaką to ma przenieść moc ?
kupisz XTD czy też f1 Racing stage X, te przed spiekiem i normalnie wytrzyma :) jaką to ma przenieść moc ?
Rozmawiałem z dystrybutorem i polecił tego spieka do mojego zestawu.
różnica w cenie 50 zł więc żadna w sumie ale chce aby nie było z tym problemu i lepiej niech ma zapas niż na styk.
Wiem że podają takie informacje
Stage 1: tarcza organiczna, zestaw dedykowany do około 200KM
Stage 2: tarcza organiczna, zestaw dedykowany do około 250KM
Stage 3: tarcza 6 łopatkowa, zestaw dedykowany do około 300KM
ale na ile to jest prawdą ?
Może ktoś ma takie sprzęgło i się wypowie?
Moc hmm na razie dmucha koło 0.5 bara więć w granicy 200 KM ale delikatnie pewnie będzie więcej dmuchać.
Eaton M62, ile dmucha na seryjnym kole?
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/56/48/30/34/5648303429
Zależy od koła pasowego, kierunku obracania i samego stanu kompresora.
krzysiek50
11-09-15, 21:28
Rozmawiałem z dystrybutorem i polecił tego spieka do mojego zestawu.
różnica w cenie 50 zł więc żadna w sumie ale chce aby nie było z tym problemu i lepiej niech ma zapas niż na styk.
Wiem że podają takie informacje
Stage 1: tarcza organiczna, zestaw dedykowany do około 200KM
Stage 2: tarcza organiczna, zestaw dedykowany do około 250KM
Stage 3: tarcza 6 łopatkowa, zestaw dedykowany do około 300KM
ale na ile to jest prawdą ?
Może ktoś ma takie sprzęgło i się wypowie?
Moc hmm na razie dmucha koło 0.5 bara więć w granicy 200 KM ale delikatnie pewnie będzie więcej dmuchać.
mam u siebie wlasnie 6lopatkowe xtd i powiem ci, ze lekko szarpie, ale idzie sie w to "wjezdzic" i nie ma problemu ;) na ta chwile starcza mi przy 0,7b, ale bede je przerabial na 3lopatkowe i wzmacnial docisk, bo jakos nie widzi mi sie, zeby wytrzymalo moment przy 1,2b
Czy w ed9 m62 można upchnąć z kolektorem 4-2-1 i szeroką chłodnicą czy trzeba wstawić wąską chłodnicę lub przerabiać kolektor? przerabiał ktoś temat ?
PIMPEK_EJ2
16-09-15, 20:46
Eaton M62, ile dmucha na seryjnym kole?
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/56/48/30/34/5648303429
W jakim silniku? w byłym d16z9 na średnim kole pasowym na wale dmuchało 0,55 do vtec-a i 0,48 na vtec-u natomiast w d14z2 na dużym pasowym dmuchnęło pod 0,9, na szczęście boost cut był na 0,7bara więc silnik cały
Ktoś podpowie w którym miejscu trzeba nawiercić BOV'a Hks by go przerobić pod kompresor ?
Ktoś podpowie w którym miejscu trzeba nawiercić BOV'a Hks by go przerobić pod kompresor ?
nikt nie zdradzi Ci tej "tajemnicy". Dluzszy czas probowalem sie dowiedziec i bezskutecznie.
pytanie za 100pkt. siedzi u mnie juz eaton m62. przy wiekszych przeciazeniach slizga sie pasek. zostawiony napinacz od klimy, bez wzgledu na napiecie paska i tak czuc uslizgiwanie. Wymiana paska na innej firmy pomoze? Czy tylko dodatkowy napinacz? Jak tak to jaki, gdzie i jak zamontowac? Pasek conti mam.
Hey. mam pytanie.... jaka masz średnice koła pasowego ze Ci dmucha 0,7.......???? ja sobie kupiłem drugie i miało dmuchać 0,7 bara ale podczas strojenia wyszło ze dmucha 0,7bara juz przy 3tys obrotów..... musze pilnie dorobic lub kupic inne ale nie mam pomysły gdzie i jak??? Help.....
PIMPEK_EJ2
25-09-15, 13:31
pytanie za 100pkt. siedzi u mnie juz eaton m62. przy wiekszych przeciazeniach slizga sie pasek. zostawiony napinacz od klimy, bez wzgledu na napiecie paska i tak czuc uslizgiwanie. Wymiana paska na innej firmy pomoze? Czy tylko dodatkowy napinacz? Jak tak to jaki, gdzie i jak zamontowac? Pasek conti mam.
Na pewno Ci sie pasek ślizga? Masz elektrosprzęgło? Jeżeli masz to pewnie ono przepuszcza
prosze Was napiszcie kto ma m762 doładowane na 0,7bara i jakiej średnicy ma koło pasowe....... pilny temat bo jestem przed strojeniem a z kołem które kupiłem lipa wyszła bo kreci ponad 0,8 bara..... pozdro
prosze Was napiszcie kto ma m762 doładowane na 0,7bara i jakiej średnicy ma koło pasowe....... pilny temat bo jestem przed strojeniem a z kołem które kupiłem lipa wyszła bo kreci ponad 0,8 bara..... pozdro
Jaki silnik? u mnie jest 0,7 bara w b16a2 przy kole 181mm i seryjnym na kompresorze.
Na pewno Ci sie pasek ślizga? Masz elektrosprzęgło? Jeżeli masz to pewnie ono przepuszcza
prawie pewien jestem, ze to pasek. Po naciagnieciu bylo lepiej, ale z czasem sie pogorszylo. no i ten dzwiek, typowo slizgajacy sie pasek. I to nie jest tak, ze slizga sie w pelnym zakresie obrotow, tylko oczywiscie przy najwiekszym obciazeniu... A dla sprawdzenia da je sie jakos manualnie zblokowac? Widzialem gdzies, ze rozwiercaja i sruby wkrecaja, ale to nie jest wyjscie, bo na pewno taki patent niszczy je...
PIMPEK_EJ2
26-09-15, 19:44
Piszczy pasek czy słychać że obroty kompresora maleją? na pełnym bucie czy przy lekkim przyspieszaniu na booscie?
ja mam d16z6...... dziwna sprawa jest u mnie bo po założeniu nowego koła na na wskazniku boost jest ze 0,7 bara ale jak pojechałem stroić to wyszło że 0,7bara to on miał juz przy 3tys obrotów. o co chodzi.....????
ja mam d16z6...... dziwna sprawa jest u mnie bo po założeniu nowego koła na na wskazniku boost jest ze 0,7 bara ale jak pojechałem stroić to wyszło że 0,7bara to on miał juz przy 3tys obrotów. o co chodzi.....????
gajger nie zawsze dobrze pokazuje, dwa temperatura na zewnątrz, trzy że może masz od 3 tys do odciny 0,7B.
Da sie zregenerowac elektrosprzeglo ? Jesli tak to orientuje sie ktos jakie koszty tego ? Mam wrazenie, ze na 2 biegu sprzeglo nie trzyma.
mowa o obrotach powyżej vteca?
Tak sobie czytam czytam nowe stronki i co niektórzy w ogóle nie czytają tego co inni piszą, mało tego nie zagłębiają się nawet w tematykę prawidłowej instalacji kompresora.
Ludzie, poszukajcie w internecie schematów jak powinien wyglądać układ dolotowy z kompresorem.
Sporo to co niektóry rozjaśni, a temat przerabiania BOV'a stanie się dla niektórych banałem. Ja dzięki szukaniu po schematach instalacji ( w orginalnych konstrukcjach) znalazłem odpowiedź jak przerobić tego HKS'a po czym stwierdziłem że to jest najbardziej uujowe rozwiązanie jakie może być.
Do kompresora zawór DV obieg zamknięty i nic więcej !!
Siema, mam D14Z2 + Eatona M45, dmucha ok. 0,3b, wiec roznica miedzy N/A jest prawie niezauważalna. Z czego moge założyć koło pasowe, żeby zwiekszyc doładowanie? Koła pasowe z Civica 5g będą pasować?
michal1687
08-10-15, 12:55
z tego co mi wiadomo najlepszym/ dobrym kołem jest koło z d16y7
mowa o obrotach powyżej vteca?
Raczej od samego dolu, jadac na 2 biegu przy okolo 3tys obr, wciskam pedal w podloge i mam wrazenie ze cos sie slizga, obroty rosna a auto czasami nie przyspiesza tak od 3,5k do 5k powiedzmy, lekko popuszcze gaz i chwyta i przyspiesza. Na vtecu jest raczej ok.
hmmm to dziwnie bo w b seriach zazwyczaj ślizga się od vitka w górę bo obroty zabijają sprzęgło w eatonie - dlatego ja i wielu innych użytkowników miało lub ma zablokowane.
Może moment obrotowy masz najwyższy przy 3 tysiącach i się ślizga.... albo może pasek źle napięty...?
no wlasnie pasek ostatnio byl solidnie napinany wiec raczej odpada, moment max mam przy 6k wiec to tez odpada. Zostaje kwestia albo elektrosprzegla albo sprzegla exedy ale czy slizgajace sie sprzeglo nie powinno lekko smierdziec ? strzaly z 5k przenosi normalnie.
jak obroty (silnika) rosną a auto nie przyspiesza to nie sprzęgł kompresora a sprzęgło układu napędowego, śmierdzieć może ale nie musi, zależy jak mocno przysmażysz ;) choć dziwne bo z reguły ślizgające sprzęgło najpierw objawia się na wysokich biegach. zrób test na piątce, powiedzmy 3tys obrotów i pedał w podłogę
strzaly z 5k przenosi normalnie.
haha a ja mając m62 bym nie ruszył z miejsca z 5 tysięcy :D startowałem na zawodach z 3000/3500 :D
No moze z 5k przesadzilem, ale procedure mam jakos na 4k z malym hakiem. Wiadomo na pelnym gazie to sie stoi w miejscu. Zobacze z tym 5tym biegiem, ale jadac na trasie na 5-ce i przy dodawaniu gazu nie zauwazylem aby cos sie slizgalo, raczej wystepuje to na 1-2 biegu. Najczesciej przyspieszam sobie na 2jce i wlasnie tak od 3 tys czuje, ze cos jest nie tak. Obroty rosna rosna, w momencie jak mam 5k na obrotomierzu popuszczam gaz tak do 3/4 i wtedy czuje, ze cos chwyta i dopiero jedzie. no ciezko to wytlumaczyc. 2 sprawa mam exedy st 1 do rzekomo 250Nm, u siebie mam 262Nm. Ale sprzeglo stosunkowo swierze wiec tez nie powinno sie uslizgiwac.
KukiTcz a tak z ciekawosci ile masz u siebie km/nm i jakie czasy kreci na 1/4 moze byc na pw.
może trakcji brak po prostu :p
No kurde ale to bym slyszal pisk opon, musze bardziej chyba okno otworzyc i wystawic leb i posluchac.
No czasami nie słychać pisku tylko jest wrażenie że auto jakoś bokiem jedzie xD
skaarj , masz pełną skrzynkę
pisku opon nie słychać zawsze, zalezy jaki asfalt ;) a może zawór Ci się przycina i nie domyka do końca ....
moja moc teraz nie jest krzesana z eatona m62 tylko z IHI ;)
Przeoralem caly Twoj temat i co nieco wiem :D IHI supercharger ****a masakrataor 360Nm!Ciekawe czy taka locha weszlaby do ed9. W ogole ile kosztuje taki IHI z tego c32 ? powiem Ci, ze sam bym sobie takiego dziada wpakowal do b18. Blok masz bez tulejowania, daje rade ?
Co do domykania sie zaworu to raczej nie, mam 3 rozne sprezynki, wczoraj podmienilem sprezyne na twardsza i jest tak samo. Skrzynke juz oproznilem ale nic nie dostalem.
Czy ktoś mierzył ile koło kompresora pobiera prądu [A] i byłby skłonny mi napisać ? :)
Czy zużyte łożyska w kompresorze mogą objawiać się w postaci stukania kompresora w pewnych zakresach obrotowych (chodzi o wpadanie w rezonans) gdy kompresor nie jest włączony ?
Siema może odkopuje temat a mozę to juz było poruszane o co chce zapytać no ale cóż nie znalazłęm nigdzie ;p a mianowicie jak jest kompresor eaton m62 i jest wyłączony to jak z dopływem powietrza do silnika ? z tego filtra przy kompresorze , dalej do kompresora wyłączonego , przez rury do silnika czy jakieś osobne nw jakby kolanko gdzieś z boku , przyznam szczerze że mało się znam na mechanice ale akurat to mnie ciekawi przepraszam jęzeli zadałęm głupie pytanie ;) pozdrawiam ;)
Albo leci przez eatona albo robisz podwójny dolot. Było poruszane w wątku nawet chyba fotki byly.
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję bardzo ;)
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Pytanie z dziedziny wydechu ale ogólnie tyczy się to kompresora.
Panowie nie będzie jakiś "kwiatków" przy spawaniu jeżeli przedstawiona flansza na zdjęciu będzie wchodzić DO plecionki ? :)
http://images68.fotosik.pl/1255/82d3a83ca829591emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/82d3a83ca829591e)
I taką konfigurację złapie MIG czy już by musiał próbować to łapać TIGiem ??
Czemu mial by MIG nie zlapac? Chyba ze to z nierdzewki i nie chcesz walic stalowych spawow to TIGiem albo kupic drut z nierdzewki do polautomatu i argon/argomix tylko spaw bedzie nie taki ladny jak TIGiem.
Cy komuś udało się ustawić bova tak by na wolnych upuszczał powietrze z kompresora gdy jest włączony, a na wyłączonym kompresorze by silnik nie zaciągał powietrza przez nie domknięty bov?
czy d15b7 seryjny blok po minime na z6 wytrzyma na kompresorze m45 0.5 bara ? Przeczytałem 50 stron tego wątku i więcej już mi się nie chce .. żadnych konkretnych odpowiedzi co do bloku d15b7 ..
Masz 20 letni slupek,
nie wiadomo czy jutro nie strzeli korba ze starosci :D a Ty pytasz czy silnik wytrzyma dmuchanie ... tego nikt chyba nie wie, kilka d15 jezdzi z takim doladowaniem, a ile wybuchlo to nie wiadomo.
kilka d15 jezdzi z takim doladowaniem, a ile wybuchlo to nie wiadomo.
rozumiem może pomysle o mniejszym doladowaniu chodzi mi glownie o to ze to i tak bd niedlugo swapowane a mam okazje na zestaw pod kompresor
Mateusz_Civic
11-11-15, 20:51
jak zwiekszyc doladowanie w silnik h seri ? kolo pasowe mam dorabiane wieksze juz nie wejdzie ... wazne zeby zostalo el. sprzeglo w kompresorze . Moze ktos zakladal mniejsze kolo ze sprzeglem ? pasuje od czegos?
Na co zrocic uwage przy kupnie uzywanego eatona? Jakies luzy czy cos?
Mateusz_Civic mozesz stoczyc orginalne kolo z eatona ale nieduzo Ci to pewnie da. Ja mialem u siebie stoczone w d16z6 dalo to cos pomiedzy 0.05-0.1 bara
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Mateusz_Civic
14-11-15, 23:26
Mateusz_Civic mozesz stoczyc orginalne kolo z eatona ale nieduzo Ci to pewnie da. Ja mialem u siebie stoczone w d16z6 dalo to cos pomiedzy 0.05-0.1 bara
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
tak tez myslalem , gra nie warta swieczki .... hm... spróbuje dopasowac jakies kolo z el. sprzeglem od sprezarki klimy z jakiegos auta :) zobaczymy co wyjdzie ;)
Mam pytanie jak wyciszyć m62 w d16z6? Przy wyższych obrotach zaglusza go silnik i wydech ale na halowym i na niskich obrotach jest strasznie głośno. Podobno da się to jakoś wyciszyć dolotem tylko jak i w jakim stopniu? Kilkanascie stron wcześniej było coś na ten temat ze da się to zrobić ale nikt nic konkretnego nie napisal.
Eaton odwrócony pod Hondę?
Teoretycznie z tego co wyczytałem to wszystkie się kręcą na odwrót niż np w mercedesie ale gdzieś w internetach znalazłem temat i pisali ze kierunek kręcenia się kompresora nie ma wpływu na jego dźwięk nie wiem ile w tym prawdy i jak ewentualnie to wyciszyć w moim syfiku.
PIMPEK_EJ2
05-12-15, 20:48
Możesz zastosować drugą przepustnice przed blow offem, podciśnieniową np z dci np:
https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9a7f69c9547a.jpg&imgrefurl=http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-72045-p-6.html&h=375&w=500&tbnid=qAlYrsZubkNZiM:&docid=oBB2esvw4-f_fM&ei=cT9jVsfZFavjywPHvorgBw&tbm=isch&ved=0ahUKEwiH1r22vsXJAhWr8XIKHUefAnwQMwghKAYwBg
tak jak pisze PIMPEK_EJ2, dodatkowa przepustnica, odwrócony eaton też powoduje spadek kilku decybeli , orurowanie , dolot wylot ... ale najlepiej - najtaniej dodatkowa przepustnica, bo to nie tyle też co eaton wyje a upuszczane powietrze na jałowym z bowa ...
Kamilaladeen
01-01-16, 21:47
Panowie składam d16z6 i mam eatona m62 . Jakie wtryski dać aby to ogarniało ? Wiem ze poprzedni właściciel jeździł na ok 0.7b . Pytanie numer dwa sprzęgło mam aisin 200 z lekkim zamachem i czy to będzie dawało radę ? Auto na codzień będzie jeździło bez kompresora tylko na jakiejś wypady będzie używany kompresor
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A moze ktos z was sie orientuje gdzie regeneruja takie kompresory chodzi mi o m45 bo teraz jak spadly tak temperatury odpalilem z rana i mysle ze padly lozyska bo zaczał dziwnie klekotac. Rozebralem go i w sumie to potrzebna jest tylko prasa do wyprasowania lozysk pozatym to nic skomplikowanego. Slyszlaem ze mozna dobrac lozyska SKF normalnie po wymiarach nie trzeba brac zestawu do regeneracji wychodzi sporo taniej no i mamy pewnosc ze dalismy dobre wytrzymale lozysko ? Ktos cos moze regenerowal juz i ma jakies doswiadczenie
sam sobie odpowiedziałeś ;)
No tak ale może ktoś ma doświadczenie może coś poradzić i czy uważać na cos itp bo wiem np że uszczelniacze zamienniki są słabe i puszczana oleje
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Jak bedziesz wkladal spowrotem rotory to musisz ustawic miedzy nimi identyczna szczeline (cos okolo 0.2mm ale musisz zmiezyc) jak zrobisz inna to jak podczas pracy rotory spuchna to zaczna trzec o siebie. Radze oddac komus kto ma doswiadczenie, no chyba ze wymieniasz tylko igielkowe to mozna to samemu zrobic.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Można złożyć na wciśnięte między rotory kilka kartek papieru, a i tak nie zawsze udaje się za pierwszym razem. Faktycznie wymaga to precyzji.
Dokladnie tak jak markos pisze. Pozatym warto tez sprawdzic szczeline od spodu rotorow od strony lozysk igieljowych bo tam tez moze sie okazac ze jest za mala szczelina po skreceniu i zaczna sie przycierac.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wymieniam wszystkie. A jak ustawić tą szczelinę bo tam nie ma żadnych znaków, szczelinomierzem ??? No i mam problem z dostaniem łożysk igiełkowych 17x27x22 . Są OEM z USA ale bardzo drogie
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
jaki jest koszt obrocenia kompresora ? ew. ile kosztuje robota tego i kto to ogarnia ?
ja natomiast chciałem zapytać ile mniej więcej jest wart kompletny kit eatona m62 do hondy,ma ktoś może na sprzedaż?
Nie ma czegoś takiego jak kit Eaton M62 do Hondy. Każdy to drutuje po swojemu, a jedyny dedykowany zestaw z tym kompresorem produkował kiedyś Jackson Racing.
wiem o tym doskonale ,po prostu chodzi mi o to mniej więcej za ile można kupić kit zrobiony przez kogoś z eatonem m62 tj wtryski o rurowanie ic blow of łapa kompresora z rolką i napinaczem,kiedyś miałem możliwość kupna m62 z wyżej wymienionymi gratami za bodajże 2 tyś a było to jakiś czas temu dlatego pytam czy się coś zmieniło,a odnośnie tego jackson racing markos jaka jest jego cena?wiem że jest trudno dostępny jeśli chodzi o używkę a nowy chyba kosztował około 10 tyś?
wujek google Ci wszystko powie, ale zestawy kosztują od 2300 do ponad 3000 zł. Zależy co wchodzi w skład takiego zestawu ;)
michal1687
04-02-16, 14:26
Ostatnio widziałem na olx taki zestaw pod B serie
za 2400
brakowałem w nim jak dobrze pamiętam tylko wtrysków
ja swój zestaw składałem od podstaw więc po części miałem pewność że wszystko było dobre/ sprawne
nie brałem gotowca bo z nimi bywa różnie
Gotowce to często straszny badziew, którego ktoś się chce jak najszybciej pozbyć. Oczywiście czasem trafi się coś godnego, ale to raczej rzadkość. Lepiej samemu na spokojnie poskładać to na pewnych częściach. Wyjdzie drożej, ale wiemy co mamy :)
Jeden taki gotowy "kit" miałem okazje oglądać na żywo, to wyglądało to tak, jakby mi koleś wysypał na ziemię taczkę złomu, a chciał za to 3k pln.
Pany wtryski 310ccm wystarczą do M62 0.6 Bara w B18C4 ?
takie na pograniczu, kup 440 albo 560 i po sprawie
No problem w tym ze 310 już mam ostały się po innym silniku :) A jeszcze takie pytanie zwiększe cr w silniku i obniże doładowanie na 0.3 nie rozpipcy nic ? Ogolnie koncepcja kompresora jest w formie dopałki sporadycznie załączanej
michal1687
05-02-16, 15:57
wtryski to kupować lepiej z zapasem tak jak kolega wyżej napisał
310 mogą nie wystarczyć
rozumiem że kompresor ma być dla fanu że coś tam brzęczy pod maską?
ja bym zadał sobie pytanie czy jest sens to wszystko robić dla doładowania 0,3
albo doprężyć albo ładować eatona
ile zniesie Twój silnik?
nikt Ci tego wprost nie powie - to zależy od kondycji Twojej jednostki
zwiększe cr w silniku i obniże doładowanie na 0.3 nie rozpipcy nic ?Musisz sprawdzić sam.
Remont teraz będzie. Mój znajomy ma Corolle t sport z kompresorem dmucha 0.3 na cr 11.5:1 fabrycznie i trzeba przyznać ze goni ładnie. Fakt silnik ma grube korby ale myślę ze Hondowskie też nie są lipne
witam chciałem zapytać,może ktoś z was wie jakie to wtryski ?pytam ponieważ znalazłem je w garażu ,dostałem je razem z gratami z poprzedniego samochodu
http://images77.fotosik.pl/318/6f03229a723090dcm.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/6f03229a723090dc)
nie ma na nich jakichkolwiek oznaczeń ?
nie jestem pewien ale to chyba seryjne wtryski
Zapewne seryjne 240
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Czy ma ktoś dostęp do wtryskiwaczy z s2000 i mógłby je zmierzyć na wysokość?
Mogą być dobrą opcją do B, D...
360 cc/min @ 42-43 psi
saturated - wysokoohmowe
wtyczki z obd2 podobno siadają
Napisz do przema72.
ma ktos numer do przema72 ? pisalem juz kilka pw ale zero odezwu...
http://www.super-charger.pl/Kontakt.html
Kamil_Taki
24-02-16, 02:17
Przeczytałem cały temat od początku do końca i powiem wam że 200 stron czytając w wolnych chwilach zajął mi trzy dni, dowiedziałem się wiele istotnych rzeczy a przeczytałem jeszcze więcej głupot, niektórzy piszą co wpadnie im na język takie wątki powinny być od razu kasowane ale do rzeczy bo mam kilka pytań.
Rydwan zasilany B18C4 o specyfikacji:
- skrzynia s9b (na zbyciu y21 w każdej chwili czeka pod hybryde)
- nowe sprzęgło OEM (pod łóżkiem exedy stage 2, wymiana dopiero jak OEM się skończy)
- lekkie koło Finadza 3.4kg (wiem, wiem na wyższych prędkościach kicha lecz robie pod jazdę miejską gdzie szybkie wkrecanie do 160 km/h mnie w zupełności zadowoli).
- ssący Pro series Skunk2 dedykowany do silników B18C4 (można powiedzieć że ssący replika od ITR'a)
- kompresor M62 + sprzęgło (komplet łap, orurowanie + IC Fimic, bov Greedy, stożek CAI)
- wtryski CA18DET 370cc od Nissan Skyline R33 (posiadam wtyczki, gumeczki + Resistor Box).
- wydech po przelocie 2,5'.
- pompa paliwa Warblo.
Pytanie do was czy juz wszystko skomplikowane czy coś mi jeszcze brakuje? (Wiem wydechowy ale to pytanie pozniej) aby nie było zaskoczenia. I najważniejsze na takim zestawie zeskrobie 250 koni przy doładowaniu 0.5 bara? Wynik oczywiście po strojeniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.