Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
kuba_guzik110
08-08-10, 19:42
hehe skutki moga być różne, wszystko zalezy od szczęscia w nieszczęściu. Jak ja miałem fuck upa to wywalilo mi 2 dziury w bloki korba z tlokiem do wywalenia wał tez glowica nawet byla uszczkodzona pogięty zawór, więc silnik od dołu do góry był rozwalony na 1 cylindrze i teraz służy jako wystawka :)
Jeśli masz takie same korby jak w d16z6 to gadaj z seba od delsola tak jak ci wczesniej mowilem albo zakuwaj silnik, jak chcesz po taniości zgłaszaj się do mnie mam zestaw za 1000zł
Mam pytanie odnośnie wtryskiwaczy. Bede montował zestaw jrsc i potrzebuje wtryski 440. Jakie auta ,miały seryjnie takowe wtryski?
nie umiem odpowiedziec na twoje pytanie, ale jesli nie uda ci sie nic takiego znalezc w rozsadnym stanie i zeby pasowalo do listwy, to za tydzien bede mial komplet nowych wysokoomowych lucasow :)
Pany a czy montujac np m62 potrzebuje inne wtryski i przerabianie kompa?tzn jest to konieczne to tak jak np z kolkiem wiekszym,moze byc ale nie musi,,innymi slowy co bym potrzebowal zeby bylo zrobione na tip top w najlepszym set-upie..:confused:
Mam pytanie odnośnie wtryskiwaczy. Bede montował zestaw jrsc i potrzebuje wtryski 440. Jakie auta ,miały seryjnie takowe wtryski?
Część tematu o wtryskach z password jdm- autor Pati
Wielkość -- Moc na kołach
310cc -- 200~220whp
370cc -- 220~280whp
440cc -- 280~330whp
550cc -- 330whp~380whp
660cc -- 380whp~425whp
720cc -- 425whp~475whp
880cc -- 475whp~525whp
980cc -- 525whp~600whp
Subaru Impreza WRX (tylko typu top feed):
-420cc (niebieskie)
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Nissan Skyline (R32, R33, R34- GTR RB26DETT):
-440cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Toyota Supra Turbo (1986+, 7mgte):
-440cc
-Saturated
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mitshubishi Eclipse, Talon, Laser (turbo, 4g63):
-450cc (niebieskie)
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki (choć nie są konieczne)
-------------------------------------------------------------------------
Mazda RX7 (1986-88 wolnossąca):
-460cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
Pany a czy montujac np m62 potrzebuje inne wtryski i przerabianie kompa?
a jak inaczej to sobie wyobrazasz? marne fmu?
Do ilu trzeba odprężyć silnik żeby dało się wystroić D16Z6 + Eaton M62 na PB95? I jak wtedy z mocą? Będzie mniej niż na seryjnych tłokach w D16Z6?
do 0.7 bara czyli mniej więcej tyle ile na seryjnych korbach można ryzykować , nie trzeba odprężać silnika dla bp95
przema72: a stroiłeś już komuś na PB95 z pozytywnym skutkiem?
tak sobie na 0.72 bara jeżdżę d16z5 , na bp 95 , defacto na st sprężania 9,5:1 , wiec ciut wiekszym niz w z6 , sebas jeździ na bp98 przy 0.8 barach
ogólnie z doświadczenia d16 vtec na 95 bez odprężania max 0.8 bara przy afr 11,5-12 , kolosalny wpływ ma tutaj temperatura w dolocie ,
jednak w całkowicie seryjnym z6 nie radze przekraczać 0.6 bara , wypadało by zrobić remoncik i założyć arp do stopek korb żeby dobić do 0.7 bara w miarę bezpiecznie
Eaton M62 na seryjnych kółkach doładuje 0.6 bara maksymalnie czy więcej? Ja bym chciał max 0.5 bara na seryjnych korbach. Remont się zbliża więc to dobra okazja żeby zawczasu wzmocnić trochę silnik.
szczepan358
24-08-10, 21:45
wymieniał ktos łozyska tylne rotorów? gdzie to mozna nabyc? u mnie w miescie rozkładaja rece w sklepie z lozyskami,
cos słabo szukałeś jesli chodzi oczywiście o łożyska tylne rotorów w m62 to
Lozysko BCH 06604 http://www.stozek.pl/sklep.php?kod=06604+&srwew=&srzew=&szerokosc=&f=szukaj
zamienniki
CARGO -> 140120
DELCO -> 9436831
IKA -> 882000
INA -> BCH06604
LUCAS -> 54160827
LUCAS -> UMB113
RCP -> 41002
szczepan358
25-08-10, 16:00
dokladnie chodzi o tylne łozyska w m62, takie jak na foto
http://img693.imageshack.us/img693/9767/inanowy.jpg
noo z taką litania jak pojde to musza cos miec,
jakim olejem zalac tryby?
pany a jakby wygladal taki setup na d-serie co by juz w miare spokojnie chulal typu jakie wtryski,kolo,cooler,
Wczoraj wywaliłem stożek, który był bardzo blisko kolektora, i umieściłem go w miejscu jak na fotkach.Doładowanie maksymalne wzrosło z 0.55 do 0.65 bara.Także jak widać z M45 też się da sporo wyciągnąć.Także kto ma niech spróbuje i sprawdzi czy coś dao.
http://i36.tinypic.com/28jl6aq.jpg
http://i38.tinypic.com/33k3gxd.jpg
no ciasno, a jak fajnie bedzie wode ciagnac podczas deszczu ;)
hehe i tu jest właśnie najlepszy patent z tą rozciągalną rurką , bo wystarczy ją złożyć z powrotem i stożek jest tam gdzie był wcześniej.
Przy montażu eatona zalecacie wymianę pompy n wlbro 255l.
Która z pomp walbro będzie lepiej pasowała do 5d 95-00? GSS341 czy GSS342?
Wiem, że da się zamontować obie ale, z którą jest mniej żeźby.
Jeszcze jedno pytanko. Czy przy b18c4 wkładając eatona m62 nie wartało by zmienić również wałków na jakieś dedykowane do doładowanych silników? Co proponowalibyście w tym temacie?
Nikt nic nie wie w temacie tej pompy?
hello..
pytanie czy przy montażu kompresora na rzecz IC trzeba wyrzucać klimę? czy ICek wejdzie bez jej wywalania?
klime wywala sie na rzecz kompresora ktory jest montowany w miejscu sprezarki klimatyzacji, IC sie zmiesci
daniel_2007
20-09-10, 16:42
Byłem w minionym tygodniu stroić auto u cytuje guru kompresora ;) czyli Przemy. Jak najbardziej polecam ziom profi ogarnia temat strojenia jak i innych szczegółów.
klime wywala sie na rzecz kompresora ktory jest montowany w miejscu sprezarki klimatyzacji, IC sie zmiesci
a nie da się tego jakoś upchnąć zeby tego luksusu sobie nie odmawiać?:P
a nie da się tego jakoś upchnąć zeby tego luksusu sobie nie odmawiać?:P
Dżekson Rejsing panie kolego ;)
albo pozbyc sie wspomagania choc nie widzialem jeszcze czegos takiego
kto wie czy kiedyś nie doczekacie się ed9 z klimą , wspomaganiem i kompresorem :p
albo zalozyc kompresor z tylu silnika pod kolektorem dolotowym czy gdzies tam :)
a tam alternator nie siedzi ? :)
czy do kompresora m45 da sie jakos dołożyć sprzęgło bez większej rzeźby? Bo to jednak bardzo przydatna funkcja by była tak jak w m62.
To pytanie z innej beczki ile będzie pompować M45 na seryjnych kółkach od d15b7 ?
Jakie będzie bezpieczne doładowanie oraz jaką moc mogę osiągnąć po doładowaniu mini me gdzie teraz CR wynosi 10.1 ?
daniel_2007
24-09-10, 12:05
na seryjnych kołach doładowanie wyjdzie między 0,45-0,5 i to jest bezpieczne doładowanie ale nikt gwarancji ci nie da
...Bartuś...
28-09-10, 22:43
Panowie czy ktoś po montażu M45 w D15/D16 był na hamowni lub mierzył osiągi auta ??Ponieważ chciał bym porównać wyniki
D15B2 + osprzęt D15B7 + koło pasowe D16Z6
171KM i 228Nm 0,5 - 0,65 bar
http://img442.imageshack.us/img442/6996/wykresht.jpg
gregor_d16z6
02-10-10, 00:32
Po zainstalowaniu m62 w b16/b18 bez kucia jakiej mocy mozna sie spodziewac ??
M62 B16A2 z większym kołem pasowym od CRV 0,45-0,5 bara i około 215KM i 210Nm. Na seryjnym pasowym ledwo 0,3 bara :eek: W seryjnym D16Z6 bez zmiany kół pasowych wychodzą podobne wyniki :p
MaTeUsZ_V212
04-10-10, 08:30
To bardzo mizerne wyniki, jednym słowem nie opłacalny interes w B-serii. Turbo przy takim doładowaniu da większy przyrost.
Tutaj glownie chodzi o troszke inna charakterystyke, troche nizsza cene i - co wg mnie jest najwieksza zaleta kompresora - sprzeglo (tak, wiem ze turbo ma wg).
kuba_guzik110
04-10-10, 18:07
aj tam od razu małe przyrosty mocy, grunt to sobie obliczyć jakie koła pasowe i te od kompresora zastosować :)
z tego co wiem prezes mial kiedys m45 w d16z6 i był na hamowni więc do niego pisz żeby podesłał wykres
Zestaw Jrsc plus koło pasowe od crv doładowanie około 0,5-0,6 do dopreżniego silnika (b18c4+tłoki P73) CR=10.8
Czy silnik da rade???
a jak dlugo chcesz aby dawał rade?
Długo, ale juz wiem że długo nie pociągnie.
Zostanę przy seryjnym dole.
Generalnie 0.6 bara daje radę na seryjnym dole. Natomiast doprężanie + kompresor jest trochę wbrew zasadzie właściwego działania silnika więc nie może długo działać. Jak się chce mało ładować to nie ma co ruszać, a jak dużo to się zakuwa i odpręża.
A co do kółek i sprzęgła w Eatonie, jeżdżą auta z dorobionym mniejszym bez sprzęgła? W JRSC sprzęgła nie ma i ani to nie szkodzi ani więcej nie pali. Jednak jest zasadnicza różnica:
JRSC (oprócz tego że ma bypass wewn.) jest za przepustnicą, więc przy zamkniętej chodzi bez naporu powietrza. Eaton jest przed i cały czas jest pełen dostęp powietrza.
A co do kółek i sprzęgła w Eatonie, jeżdżą auta z dorobionym mniejszym bez sprzęgła?
Jeżdżą. Np moje :P Tylko sprzęgło trzeba wywalić ;) I tak powyżej 0,6 bara w Z6 się ślizga i więcej nie dmuchnie.
Chce wsadzic kompresor do mini me. d15b7 z gora od z6. jaki kompresor i ile mozna dmuchnac??
Chcialem zrobic hybryde i oddac zamach do stoczenia ale slyszalem ze to nie idzie w parze jak chce wsadzac kompresor. Prawda to??
Jednak jest zasadnicza różnica:
JRSC (oprócz tego że ma bypass wewn.) jest za przepustnicą, więc przy zamkniętej chodzi bez naporu powietrza. Eaton jest przed i cały czas jest pełen dostęp powietrza.
Bo JRSC jes w ogóle lepszy niż te homemade instalacje eatonów :p
no naprawdę jest lepszy, chyba tylko w tym że prawie p&p i trochę ciszej chodzi :P ale nie ma intercoolera który naprawdę dużo daje :) nawet jak się zrobi chłodzenie wodne to i tak nie jest tak efektywne. Do tego wychodzi 2-3razy drożej od home made, a mocy mniej
"uderzyłem w stół" hehe widziałem ze odrazu mi sie za to oberwie:D ale ja i tak jestem bardziej za jrsc, to moja opinia :)
no naprawdę jest lepszy, chyba tylko w tym że prawie p&p i trochę ciszej chodzi :P ale nie ma intercoolera który naprawdę dużo daje :) nawet jak się zrobi chłodzenie wodne to i tak nie jest tak efektywne. Do tego wychodzi 2-3razy drożej od home made, a mocy mniej
mocy mniej? chyba wiecej, bo w przypadku jrsc doladowanie jest praktycznie liniowe i nie spada tak jak w przypadku konstrukcji homemade
a jeździłeś kiedyś jednym i drugim? samo to że gorące powietrze wtłacza prosto do silnika nic Ci nie mówi?
szczerze mówiąc chciałem się pobawić w kompresor, ale jak to czytam to ile ludziów tyle opini....chciałem to zrobić tak, żeby klima została, ale ceny JRSC są zabójcze, pomijając fakt, że nie mogę znaleźć nawet. Chyba moje Z6 + 0.5 bara zostanie odrzucone :P
Pytanie czemu pod kompresor potrzebny komp p28 a nie moze byc p06?? p28 ma chyba tylko jeszcze sterowanie v-tec tak??
moze byc P05, P06 czy P30, P72 kwestia czy auto z vteciem czy bez
nie no np bedzie d15b7 z kompem po6?
Panowie może mi ktoś powiedzieć jak rozwiązuje się sytuacje podciśnienia które jest niezbędne do prawidłowego działania serwa....???:confused:
jak zamykasz przepustnice to pojawia sie podcisnienie wiec nie ma tu zadnego problemu
a jak sie ma porownanie np. 0.5 bara z kompresora vs 0.5 bara soft T w b18c4 ? w ktorym setupie silnik jest 'bardziej' narazony na awarie?
w tym który będzie mniej staranie wykonany oraz gorszy stan wyjściowy silnika i jeszcze kierownik nie ogarnięty...
takie odp. mnie nie interesuja
według mnie kompresor będzie mnie awaryjny, doładowanie rośnie liniowo, pozatym lepiej się jeździ, jak mocnym NA.
Panowie m62 w d15 da radę ustawić tak. na 0.4 bara ? i czy wytrzyma to na seryjnych częściach motura ? I jeszcze jak wam wzrosło spalanie na pb95?
Czemu przy konstrukcji homemade doładowanie spada przy wyższych obrotach??
...Bartuś...
23-11-10, 00:09
Jest to dziwne bo występuje tylko w B-Seri i chyba wynika z mniejszego zapotrzebowania na powietrze na VTEC'u.Bo jeśli dobrze zrozumiałem to co Mi kiedyś ktoś powiedział...Nie wiem czy to się odnosi również do JRSC.Ale kompresor nie dmucha stałego zadanego ciśnienie.Tylko dostosowuje je do zapotrzebowania silnika.Tak jak był opis doładowania w d16z6 Sebastiana w którym peak był 0.6 ale w przy różnych obrotach miał rożne doładowania.Nie koniecznie najwyższe przy wysokich obrotach
Jest to dziwne bo występuje tylko w B-Seri i chyba wynika z mniejszego zapotrzebowania na powietrze na VTEC'u.Bo jeśli dobrze zrozumiałem to co Mi kiedyś ktoś powiedział...Nie wiem czy to się odnosi również do JRSC.Ale kompresor nie dmucha stałego zadanego ciśnienie.Tylko dostosowuje je do zapotrzebowania silnika.Tak jak był opis doładowania w d16z6 Sebastiana w którym peak był 0.6 ale w przy różnych obrotach miał rożne doładowania.Nie koniecznie najwyższe przy wysokich obrotach
Zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze na wyższych obrotach! A szczególnie na VTEC'u. Kompresor nie wyrabia z ilością pompowanego powietrza i prowadzi to do spadku ciśnienia bo silnik go więcej pobiera. JRSC sa dedykowane do modelu, odpowiednio policzone przełożenia, konstrukcje rotorow itd i co za tym idze wydajnosc układu tak aby ciśnienie było odpowiednie. A z samoróbkami to róznie bywa. Zakłada sie takie koło pasowe bo ktos takie tez założył i jezdzi ......
raczej nie chodzi o policzenie przełożeń lecz umiejscowienie. W JRSC z tego co wiem też nie znacznie spada doładowanie w b serii. Tak czy inaczej lepiej jak ładuje 0,4 w szczycie niż nic :)
Ja bym umiejscowienie nie brał pod uwage. Ma to wpływ znaczący na "reakcje na gaz" , nim bliżej jest kompresor silnika tym szybciej wytworzone ciśnienie doładowania dociera do komory, nim dalej to objetość rur, IC towrzy taki bufor cisnienia i napewno reakcja jest ospała bo kompresorek musi dopompowac "pustą przestrzeń". Moze zle napisalem odnośnie przeliczania przełożen ale bardziej chodzi mi o wydajnosc kompresorow wzgledem obrotów. W JRSC zapewne kształ rotorow i konstrukcja sprawia ze posiada duza wydajnosc przy wyzszych rpm, a w seri M kompresorow pewnie konstrukcja ich powoduje powstanie strat przy wyzszych obrotach (nie sa do tego skonstruowane bo dmuchają normalne silniki) w doładowaniu dlatego przebieg doładowania jest "dziwny" i potrafi spasc przy wyższych obrotach.
Tak czy inaczej lepiej jak ładuje 0,4 w szczycie niż nic
Dokładnie:)
a przypadkiem w zestawie jrsc nie siedzi m62 ?
kurde Konrad nie wiem:p mam nadzieje ze nie bo moja teorie szlag trafi:mad:
no właśnie miałem w ręku kompresor z zestawu Jacksona oraz kompresor m62 z mercedesa i oprócz dłuższego ramienia do rolki napędzającej, różnic nie zauważyłem.
to są takie same kompresory. Im mcniej się kręci tym więcej dmucha więc moja teoria jest taka że chyba macie jakieś nieszczczelności, albo na wysokich obrotacha pasek się ślizga.
jeszcze taka sprawa ze ten zestaw home made kreci sie w odwrotna strone niz przewidzial producent co chyba tez moze miec wplyw na cisnienie jakie pompuje
Pytanie z innej Beczki: Jak i czym można wyczyścić M62 wewnątrz rotorów i same rotory z pyłu i brudu ?? Miałem źle zabezpieczony dolot i wylot i nawlatywało tam troche badziewia i zanim go z powrotem założe chce wyczyścić żeby rotory nie dostały w tyłek...
kuba_guzik110
15-12-10, 11:07
odkrecasz tylny dekiel i wyciagasz rotory proste jak konstrukcja cepa :)
wow
Jakim "środkiem" i jakim narzędziem można wyczyścić podzespoły kompresora zeby nie uszkodzić powierzchni teflonowej.
wystarczy miękka szmatka i benzyna ekstrakcyjna
Mam pytanie do bardziej ogarniajacych temat.Ile metrow rury i ile kolanek pod ic zalozmy z mastera bym potrzebowal.Jesli chodzi o rury to fi60?
zależy w jakim aucie (nie podałeś żadnych informacji) i jak sobie wymyślisz żeby Twój dolot wyglądał - weź miarkę i po prostu zmierz i kup z 20cm zapasu ;)
a srednica nie ma nic do LAGu ?Tzn delikatnej zamuly ? :D Zmierz wylot z mastera:D
po co mam mierzyć? ma 57mm wlot i wylot ;) i jakiego ma mieć laga jak kompresor cały czas nabija ciśnienie w dolocie?
a jakby dolot był pojemności kontenera to taki kompresorek ciagle by nabijał cisnienie?
Furious Ci odpisal dlaczego :D srednica tez mam znaczenie :)
No bez przesady... Ja u siebie miałem najpierw dolot z rur 57mm a potem z 60mm i nie zauważyłem żadnej różnicy. To samo w autach których Przema72 montował kompresory z dolotem na rurkach 50mm. O takie różnice mi chodziło a nie np między 30 a 80mm ;)
Czyli jak rozumiem twierdzisz ze orurowanie czy to 50mm czy 60mm to nie ma zadnego znaczenia tak?
cifek wawa
26-12-10, 14:30
ma znaczenie. w 50ke nie wejdzie jablko a w 60ke juz tak ;)
W ktorych rocznikach wrx'a i w jakiej wersji silnikowej byly te niebieskie wtryski 420cc ?z gory dzieki
Twierdze że ja nie zauważyłem różnicy między rurkami 50-60mm przy doładowaniach około 0,5-0,6bara jakie normalnie uzyskuje się z kompresorów bez kucia silnika i zmiany kół pasowych. Ja tam bardziej polecam 60mm bo łatwiej zgrać całość ze złączkami silikonowymi i ładniej wygląda. Kwestię techniczne teraz pomijam ;)
Co do wtrysków to mam takie z WRX'a ale nie pamiętam rocznika. Muszą być błękitne i top feed i to będą te ;)
Pytanie o D-serie: Jakie średnicy (z jakiego modelu silnika) musi byc koło pasowe żeby M62 dmuchał 0,45b ?? i czy sprzęgło Exedy Daikin 212mm kompletne z małym przebiegiem wytrzyma jakis czas, składam inną jednostkę która docelowo ma latać na wyższym doładowaniu, ale poki co chce założyć wszystko do D15 na sezon letni żeby hanka nie stała "rok" w garażu.
kuba_guzik110
07-01-11, 20:13
no to policz sobie, wes książke do pkm (podstawy konstrukcji maszyn) np kurmaza czy mazanka i tam jest wszystko ładnie pokazane jakich wzorów użyć i jak to po kolei policzyć. Ja strzelam że musisz wytoczyć większe kólko o conajmniej 10-15mm żeby uzyskać doładowanie w tych granicach
Czy przeczytaleś uważnie mój post ?? ... chyba nie,
na największym kole pasowym występującym w dserii uzyskuje się ok 0,6b więc skoro chce uzyskać mniejsze doładowanie to po co mam wytaczać większe kółko jak można koło pasowe na silniku założyc mniejsze ...
Jakie średnicy (z jakiego modelu silnika) musi byc koło pasowe
kuba_guzik110
09-01-11, 19:48
chodzilo mi o wytoczenie wiekszego kolka na kompresor wtedy bedziesz mial mniejsze doladowanie. Co do dobrania kolka pasowego na wal z innego silnika nie ma takiej opcji
załatw sobie kolo pasowe z d15/d14/d13 - 92-95rok , na nim będziesz miał mniej więcej 0.4bara tylko przed zakupem upewnij się czy ma mniejsza średnice , no i jeśli masz d-serie obd2 to musisz lekko podtoczyć sama podstawę pasowego(przy samym wale) bo plastik osłaniający rozrząd będzie się tarł
Co do dobrania kolka pasowego na wal z innego silnika nie ma takiej opcji
Mam koła pasowe od D16Z6 i D16Y7 i jest spora różnica w wielkości koła napędzającego klime, więc jak niema takiej opcji....
Odbiegając od dyskusji, Ma ktoś doświadczenie na jakim kole pasowym na silniku w m62 uzyskam ok 0,45b ?
yyy chyba ci napisałem wyżej :cool:
kuba_guzik110
10-01-11, 08:28
widzialem kolko od d14 i d16 i nie bylo roznicy w srednicy :confused:
daniel_2007
10-01-11, 09:47
koło pasowe d15 ma mniejszą średnice niż d16 gołym okiem trudno to ocenić ale zegar doładowania nie kłamie sam się o tym przekonałem
yyy chyba ci napisałem wyżej :cool:
no rzeczywiście, 2 min wcześniej, Dzięki za info, wkońcu coś konkretnego na moje pytanie ;)
Czy eaton m45 nadmucha do 200Km w d16z6 ? W grę wchodzi zmiana koła pasowego.
Przepis ? Kółko Y8 wystarczy i seryjne na eatonie ?
to zależy jaka masz wersje kompresora m45 bo są w sumie 3 rodzaje , musiałbym widzieć foto
Taki model http://img98.imageshack.us/img98/2847/m45w.jpg
Jeszcze jedno czy opłaca się pakować do skrzyni L3 od crxa, krótsze przełożenie ? Plan 200KM z kompresora. I teraz czy przełożenie 4.43 czy 4.25 bardziej pomoże czy może będzie przeszkadzać w w przyspieszaniu i ogólnej dynamice auta.
nie na tym modelu kolo pasowe z y8 nie wystarczy , trzeba albo mniejsze na kompresor albo jeszcze większe pasowe
oczywiście jeśli to zdjęcie dokładnie twojego kompresora bo te modele są w dwóch odmianach hehe
co do przełożeń to wydaje mi się ze lepiej było by założyć krótkie fd i krótkie 3-4 bieg , bo na niskich biegach strasznie mieli wiec najlepiej wydłużyć 1-2 bieg i skrócić 3-4 , ale oczywiście przy 200 koniach na 2 biegu juz nie mieli zbytnio ale na 1 jest ciezko z trakcja
Seria z crxa jak wiesz bo sam taką masz ma 3.88 i najkrótszy 3-4bieg w d-serii.
Honda Crx:
I 3.250
II 1.944
III 1.346
IV 1.033
V 0.878
FD 3.888
Czyli dokładając FD 4.43 albo 4.25 będzie okej ?
Czyli dokładając FD 4.43 albo 4.25 będzie okej ?
Nie, nie będzie przy takim FD jak zapniesz 2a to będziesz palił łacha a nie jechał, 2gi bieg napewno poniżej 1.909 przy FD 4.43 a max 1.909 przy FD 4.25
Myśle że taki Gearset był by optymalny:
I 3.250
II 1.782
III 1.346
IV 1.033
V 0.878
FD 4.437
Po wbiciu 2ki nie powinien wypaść z vitka a pomiędzy 2 a 3 nie będzie idealnie płynnie ale po wbiciu 3ki będzie się ostro dokręcał z dobrą trakcją, 2ka powinna się kończyć ok 95km/h, 3ka - 127km/h, 4ka - 165 km/h, 5ka - 195 km/h (zależnie od odcinki)
Zależy ile chce pompować z kompresora. Jezeli oczekuje ponad 200 koni (czyli rownież ponad 200/220 momentu) to chyba bym nie szedł w główne 4,437 a predzej w 4.250
o czym wy piszecie ? zależy od opony.
o czym wy piszecie ? zależy od opony.
na tą chwile to raczej jest rozkminka na temat przełożeń, wiadomo że dobra opona to podstawa przy takim momencie od dołu i mocy ponad 2xx w tak lekkiej budzie, ale nie każdy chciał by zakładać od razu R1R na 215 do latania na codzień, wszystko zależy do czego ma auto służyć.
Ma być na razie 200KM z kompresora, na przód pewnie pójdzie R1r 195. Pytanie było dlatego czy 4.43 czy tam 4.25 bardziej pomoże czy zaszkodzi.
4.25 będzie lepsze, żeby nie mieliło jak głupie co chwile.
Zostaw takie FD jak masz i będzie najlepsze :P Zakładając 4,25 lub 4,4 skrócisz skrzynie i będzie jeszcze ciężej o trakcje. Ja u siebie mam 4,25 i zmieniam na takie z CRX'a + krótsze 3 i 4 bo na 1 i 2 teraz nie mam trakcji nawet na R1R :P
Oki dzięki :) Wszystko wiem :)
na tą chwile to raczej jest rozkminka na temat przełożeń, wiadomo że dobra opona to podstawa przy takim momencie od dołu i mocy ponad 2xx w tak lekkiej budzie, ale nie każdy chciał by zakładać od razu R1R na 215 do latania na codzień, wszystko zależy do czego ma auto służyć.
dobra potenza tez ogarnie, a w oponie typu r888 czy r1r to i 195 starczy do takiego setupu ...
Oczywiście przełożenia dobiera się głównie w oparciu o potrzeby użytkownika (oprócz OEM jest też aftermarket), ale klepanie o braku trakcji bez uwzględnienia gumy jest bez sensu.
ja wiem co piszę bo z kompresorem chyba przejeździłem najwięcej z tutaj wypowiadających się, w różnych warunkach i na różnych oponach ;)
a ja mam takie pytanie, może ktoś zagłębiał się w temat założenia kompresora m45 czy m62 nie jrsc w d16 jak ma klimę, standardowe miejsce montażu kompresora odpada bo jest sprężarka od klimy. Kiedyś widziałem foto jak ktoś raczej w USA zamontował kompresor po lewej stronie silnika nad skrzynią a napęd z paska przeprowadził na drugą stronę za pomocą jakby wałka hmm
znalazłem coś takiego - kolektor ssący pod m62 ciekawa rzecz ale kto i za ile takie coś by zrobił, choć brak intercoolera miał by wpływ napewno na temp http://www.theoldone.com/components/blower/endyn_custom_blower_systems.htm
w tym temacie jest taki patent ale to nie eaton a vortech:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?23604-B18C4-EG3-by-Popo&highlight=kompresor
hmm a może właśnie coś takiego widziałem. Zasda napędu ta sama tylko ciekawe czy właśnie jakiś kompresor łatwo dostępny na Polskim rynku by się w tym miejscu zmieścił w civic..
kuba_guzik110
15-01-11, 16:26
hehe taki kompresor jest ciężej dostać niż JRSC sam kiedys takiego szukałem i nie mogłem znaleźć
Panowie teraz pytanie o dobór odpowiedniego kolektora wydechowego.
Czy wystarczy zwykły ebay 4-2-1 ? Czy warto inwestować w np DC 4-2-1? Czy w ogóle się tym nie przejmować i zostawić ori żeliwnego z Z6
Ja mam normalnego chinczyka (za nim puszkę "cat convertera" i 2,25" do konca)
Kanały zdecydowanie szersze jak w tym z Z6 wiec na zwiekszoną kompresorem moc jak znalazł. DC nie ma większego sensu jak liczysz $$, oprócz lansu.
Tyle że znaleźć chińczyka który jest prosto pospawany to cud :D
w tym temacie jest taki patent ale to nie eaton a vortech:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?23604-B18C4-EG3-by-Popo&highlight=kompresor
tylko po co jak onb i tak nie ma kilmatyzacji
hehe taki kompresor jest ciężej dostać niż JRSC sam kiedys takiego szukałem i nie mogłem znaleźć
no właśnie a tu jednak chodzi o dostępność i co za tym idzie ceną takiego kompresora bo gdy ma to dużo kosztować i ma być problem z dostaniem to lepiej iść w trone turbo bo klima może zostać...
kuba_guzik110
16-01-11, 15:22
te klima tak działają w tych naszych 5g że olać je. Sam miałem klime przez rok i wolałem otworzyć okienko albo szyber niż klime włączać :)
co do kolektora wydechowego ja mam obxa 4-1 i przy montarzu m62 trzeba go przespawać bo kompresor o niego chaczy :( nie wiem jak sprawa wygląda z 4-2-1. Ja bym na twoim miejscu brał chinola albo jak cię stać spawaj od zera :)
te klima tak działają w tych naszych 5g że olać je. Sam miałem klime przez rok i wolałem otworzyć okienko albo szyber niż klime włączać :)
Widocznie miałeś nie sprawną , ale faktycznie jest to czesta przypadłość, tak jak branie oleju
trzeba o nią dbać żeby dobrze chłodziła
u mnie przy 32 stopniach upału klima daje powietrze 6-7 stopni więc nie da sie wytrzymac więce niż pare minut jak nastawisz nawiew na siebie :D
kuba_guzik110
16-01-11, 16:18
No akurat ja miałem wyjątkowo sprawną jak porównywałem ją z innymi posiadaczami klimy w swoich hb czy coupe :)
U mnie ej1 byłą ściągana z USA a tam działająca klima to podstawa, ale mniejsza o to dla mnie chłodziła za słabo i poszłą w piz*u na rzecz kompresora :D
No akurat ja miałem wyjątkowo sprawną jak porównywałem ją z innymi posiadaczami klimy w swoich hb czy coupe
w V gen byl jeszcze inny problem. w EJ2 mialem klime sprawna ale nie bylo filtra pylkowego ani kieszeni na niego. Efekt był taki, że po 10 latach parownik był w 3/4 zabity piachem i brudem na amen, ledwie brzegiem szło cokolwiek powietrza, więc nie miaała prawa ani klima ani nawet nawiew byc wydajne.
no tak jak mówie trzeba bardzo dbać
wtedy to ma jakiś sens i daje przyjemnośc
w innym wypadku tez bym pewnie wywalił bo tylko dodatkowa waga
tez nie mam filtra pyłkowego
, najlepiej kupić zadbaną, bo inaczej to trzeba pół instalacji wymienć żeby dojść co jest słabym ogniwem
bo ja przez 4 lata nic nie robiłem przy niej i hulała
nawet nabijac nie trzeba było
parownik jedno , osuszacz też jak juz ma swoje lata może zatykać układ
oraz sama chłodnica nie powinna byc skatowana od kamieni
tomekpoznan
17-01-11, 12:44
A czy taka skrzynia będzie ok do d16 z M62
1 - 3,25
2 - 1,90
3 - 1,35
4 - 1,03
5 - 0,75
FD - 4,40
Taką już mam a w marcu montuję kompresor i wolał bym już za dużo nie kombinować ze skrzynią
Tomek zamontuj na tę skrzynkę co masz. Jak nie będzie dobrej trakcji to ktoś się skusi na taką na pewno.
Szczególnie że jest hydro.
tomekpoznan
17-01-11, 12:59
A jeszcze jedno pytanie. Spotkałem się już z kilkoma opiniami, że Blow off-a pod kompresor trzeba przerobić. Ale żadnych szczegółów nie znam. Jedni piszą, że ktoś przerabiał im ale nie wiedzą dokładnie co i jak a inni, że nie powiedzą. Ktoś coś wie dokładniej w tym temacie?
I jeszcze temat montażu EGT przy kompresorze. Gdzie dać czujnik od EGT w przypadku kolektora 4-2-1. Przy łączeniu kolektora z 2 w 1 to już nie ma sensu bo za daleko od głowicy. Jedni montują zaraz przy samej głowicy przy wyjściu z 1 bądź 4 cylindra. Czy taki montaż ma sens bo odczyt będzie tylko z jednego cylindra z co z pozostałymi?
Tak trzeba przerobić bo kompresor na jałowych też pompuje. Przema przerabia wiem o ssqv że nawierca dziurkę, lecz nie wiem o jakiej średnicy. Jest temat o tym na crx info, dosyć świeży, jeszcze żadnej konkretnej informacji nie ma ;/ .
Co do egt, najlepiej było by dac 4xEGT, wtedy można badać różnice w temp na poszczególnym cylindrze, czy np wtrysk się nie popsuł, lub że na 3 jest dobre AFR a na jednym za sucho i EGT rośnie. Niestety pozostaje nam zadowolić się ogólnym odczytem EGT np właśnie z 1cyla, zawsze to jakiś pogląd na temperaturę panująca w silniku.
kuba_guzik110
17-01-11, 16:12
mozesz zamontować 4xEGT (4 parametry wyświetlają się na jednym wskaźniku) ostatnio koleżka podsyłał mi taki wskaźnik używany chyba w samolotach :P cena coś okolo 900zł jesli dobrze pamietam :)
...Bartuś...
17-01-11, 20:25
http://www.skleplotniczy.pl/sklep/product_info.php?cPath=16_18_63&products_id=38
O tym mowa.Ciekawa sprawa
A jak montować jeden czujnik EGT to albo na 1 cylindrze albo na łączeniu 4-2.
kuba_guzik110
17-01-11, 21:25
zgadza sie chodzilo o ten zegarek
tomekpoznan
17-01-11, 22:17
Na chwilę obecną będzie mi musiał wystarczyć tylko jeden zegar i czujnik EGT. A z tym blow off-em coś ktoś wie dokładniej??
Ciężki temat z tym BOV, ciekawe czy ktoś coś zdradzi :rolleyes:
Kompresor jest bardziej w strone N/A wiec czy przy CR 11 jest zagrozeniem dmuchac 0.4bara Eatonem ? :confused:
Ja egt mam zamontowane na 3 cylindrze, ale w seryjnym żeliwnym przy głowicy na 1 i 4 jest miejsce na śrubkę od osłony kolektora i nie było tam miejsca na termoparę, dlatego dałem na 3 , ale teraz przy 4-2-1 ebay dam na 4. Jeśli chodzi o blow off, co za problem zamontować go tak żeby upuszczał z powrotem na stronę ssącą. Takie rozwiązanie będę montował na wiosnę u kolegi
Kompresor jest bardziej w strone N/A wiec czy przy CR 11 jest zagrozeniem dmuchac 0.4bara Eatonem ? :confused:
jak kompresor może być w stronę NA ? doładowanie to doładowanie bez znaczenia czy turbo czy kompresor
przy CR 11:1 spokojnie możesz dmuchać 0,4 bara.
jak kompresor może być w stronę NA ? doładowanie to doładowanie bez znaczenia czy turbo czy kompresor
tak mi sie napisalo:p Bo "moc " pobiera z silnika:p nvm
przy CR 11:1 spokojnie możesz dmuchać 0,4 bara.
Oby :D a ma to jakis sens przy duzej kompresji ?
Do doladowania najczesciej sie odpreza.
tak mi sie napisalo Bo "moc " pobiera z silnika nvm
turbo tez pobiera moc z silnika ;]
Oby a ma to jakis sens przy duzej kompresji ?
Do doladowania najczesciej sie odpreza.
bardziej to zależny od paliwa jakie chcemy stosować , jak ktoś leje np C16 to zazwyczaj pod mocne turbo jeszcze silnik się dodatkowo dopręża
sporo zależy tez od charakterystyki silnika , b-seria przy cr 10.5 niema problemów z 0.7 bara gdzie przy tym cr w d16 mógłby być problem przy 0.7bara
Dobra a jak to upchnąc do ed7, co zrobić z kolektorem ?
kuba_guzik110
18-01-11, 16:47
wywalić najlepiej :)
t
sporo zależy tez od charakterystyki silnika , b-seria przy cr 10.5 niema problemów z 0.7 bara gdzie przy tym cr w d16 mógłby być problem przy 0.7bara
D14+Y7 ogolnie w kondycji wzorowej CR11 walek 272 128KM wysralo nie jest jakos mega wysilone wytrzyma 0.4 jak to ladnie ktos mi ogarnie :cool:
na 240cc raczej.
Szkoda mi zmieniac silnik bo jest w bdb stanie a mocy juz malo :mad:
tomekpoznan
20-01-11, 08:19
A jak się ma pompa paliwo do kompresora. U mnie siedzi silnik d16w4 a pompa jeszcze z d14a4. Da radę ta pompa czy ją lepiej wymienić i jak tak to na jaką?
i wtryski i pompa ogarną.
tomekpoznan
20-01-11, 10:40
Seryjne wtryski to 100% nie ogarną ale nie jestem pewien co do pompy paliwa
czemu piszesz że 100% jak nie wiesz ? 240 cc do 200 koni ogarniają a myślisz że z d14 na 0,4 bara będzie miał powyżej 200 koni ?
seryjna pompa z d14 u mnie ogarniała 220 km teraz dojdzie kilkadziesiąt i tez nie planuje jej zmieniać.
tomekpoznan
20-01-11, 10:59
Jeśli chodzi o d14 to u mnie już go nie ma. Jest d16w4 i tylko pompa pozostała z d14. Patrząc np na projekt Carolosa który miał wtryski 370cc i mówił, że pracowały prawie na 100% i zalecał większe. Sebas w swojej solce też zmieniał wtryski ma 440cc. Rozmawiałem z Mackiem vel Ryś ze strojenia.pl i potwierdził, że nie ma co zostawiać seryjnych bo na pewno nie dadzą rady. Więc coś wiem na ten temat
kornel861 pytał czy wydolą wtryski 240 cc przy d14 z kompresorem na 0,4 bara i w takim setupie mimo wałków i innych gratów te wtryski wystarczą i tego właśnie dotyczyła odpowiedż. Ty piszesz o innych mocach...
tomekpoznan
20-01-11, 12:02
No to się nie dogadaliśmy
Ponawiam pytanie czy pompa z d14 wystarczy do d16 z kompresorem. Przewidywana moc coś około >200
pompa z d14 u mnie ogarniała 220 km teraz dojdzie kilkadziesiąt i tez nie planuje jej zmieniać..
wtryski 240 cc przy d14 z kompresorem na 0,4 bara i w takim setupie mimo wałków i innych gratów.
ja mam chec na okolice 180Km/200Nm a i na pompie VTI C4:cool:
Plan dmuchac 0.4 jest ale, z tego co obserwoje inne projekty jest to " zmienna" i czasami "loteria"
Seryjne wtryski w d14 lub d15 ogarną 0,5 bara ale w d16 to max jakieś 0,4... lepiej wymienić :) ja miałem z preludy 2,2 i przy 210koniach były na styk. Teraz mam 440cc z wrxa :)
To ja może skupie troche wiedzy z praktyki, a nie z błędnie powielanych plotek, bo kolega kolegi powiedział.
Pompy paliwa:
D-seria ma wydajność 79LPH, starcza do 220KM
B-seria ma wydajność 135LPH, starcza do 280KM
Wtryski:
seryjne 240cc starczą do 220KM, ale to zależy też od regulatora ciśnienia paliwa
(uwaga - byly tez wtryski 190cc np. w D16Y7 - nie wiem gdzie jeszcze)
Regulatory ciśnienia paliwa:
D-seria - było kilka typów, dobrze wymienić jak ktoś ma seryjne wtryski i powyżej 160KM
B16 - przy seryjnych wtryskach 240cc do 200KM starczy
B18 - przy seryjnych wtryskach 240cc do 220KM ogarnie
Furious a wiesz może jaka pompa paliwa powinna siedzieć w H22? Ja do siebie taką kupiłem i się okazało że jest identyczna jak moja w D16.
trzeba jeszcze dodać ze bardzo ważny jest spadek napięcia przy pompie , dlatego tez u jednego pompa d-seri styka do 240 koni a u innego kuleje przy 200 , spadek napięcia z 14v na 13v oznacza spadek wydajności o około 7% a może się okazać ze po tylu latach spadek napięcia przekracza nawet 2v
no i jeszcze jest pompa h22a - 190lph
Czy ktos moze podać ile ogolny koszt montazu kompresora m62 do b16 wyjdzie z cenami takimi jak wy ogarniacie bo wiadomo jedno taniej mozna zalatwic albo drozej..
5000zł powinno wystarczyć na części montaż i strojenie nie licząc wydechu
wydech mam 2,25 przelot na 2 tlumikach..wiec raczej starczy..
myslalem ze zmieszcze sie w 4tys;/
zalezy ile roboty sam zrobisz, jak zlecasz wszystko komus to w 4 tys bedzie ciezko
tomekpoznan
23-01-11, 17:22
I wszystko zależy jakie klamoty kupisz np czy ori olej do kompresora czy nie, ile wskaźników i jakie. Jak co to wal na pw to przedstawię ci koszty jakie ja poniosłem
Wskazniki mam temp oleju i cisnienie wiec dokupil bym tylko bosta..
Hmm praktycznie zrobie wszystko ojciec slusarz tokarz kolega mechanik wiec nie bedzie problemu z tym..
ile w stanie jest wytrzymac bezpiecznie..remont byl robiony na oem czesciach..wiec silnik jest w eleganckim stanie..
Kazik_h9w3
23-01-11, 23:24
5000zł powinno wystarczyć na części montaż i strojenie nie licząc wydechu
Też tak myślę 5 tyś to szykuj lekko ja też myslałem ze zmieszcze się w jakiś tam kosztach i oczywiscie sie nie zmiesciłem ;)
da się zrobić dużo taniej - wszystko zależy za ile wyrwie części i ile sam zrobi tak jak wyżej ;)
No właśnie bo można kupić kompresor za 1,5k a można wyrwać za 500zł. Tak samo z zegarkami ktoś może chce greddy za 500zł sztuka zamiast AG za 100zł, i na same zegarki wyda 2k :P.
...Bartuś...
24-01-11, 08:53
Czy ktos moze podać ile ogolny koszt montazu kompresora m62 do b16 wyjdzie z cenami takimi jak wy ogarniacie bo wiadomo jedno taniej mozna zalatwic albo drozej..
Ziom może się troszkę wtrącę...Ale nie lepiej jakies soft turbo zrobić....Kasa taka sama.A przyrosty powinny być większe.No i nie musisz kombinować żeby cały czas było 0.5bar'a.A jak pewnie wyczytałeś w temacie w B16/B18 na Vtec'u doładowanie spada do 0.3bara trzeba zmieniać koła pasowe i jakieś inne cuda robić
hehe każdy niech zakłada co chce , gdyby kompresor niemial pewnych zalet w stosunku do turbo to nie był by już dawno produkowany
co do doładowania w b16 to czy przykręcenia pasowego z crv jest jakimś problemem ? jakie tu cuda widzisz w tym zabiegu
jaki olej można lać do eatona? Przekładniowy da radę ? Czy tylko oryginalny GM ?
Tłoki i korby D16Z6 włożone do D16Y7 odprężą czy doprężą silnik (wg mnie w oparciu o kalkulator Zeala powinny odprężyć) ??
Szukam dobrego rozwiązania do mojego Y7 żeby można było bezpiecznie dmuchnąć :)
daniel_2007
05-02-11, 23:37
szybkie pytanie jak zdjąć koło pasowe z kompresora m-45 ?
To ja może skupie troche wiedzy z praktyki, a nie z błędnie powielanych plotek, bo kolega kolegi powiedział.
Pompy paliwa:
D-seria ma wydajność 79LPH, starcza do 220KM
B-seria ma wydajność 135LPH, starcza do 280KM
Wtryski:
seryjne 240cc starczą do 220KM, ale to zależy też od regulatora ciśnienia paliwa
(uwaga - byly tez wtryski 190cc np. w D16Y7 - nie wiem gdzie jeszcze)
Regulatory ciśnienia paliwa:
D-seria - było kilka typów, dobrze wymienić jak ktoś ma seryjne wtryski i powyżej 160KM
B16 - przy seryjnych wtryskach 240cc do 200KM starczy
B18 - przy seryjnych wtryskach 240cc do 220KM ogarnie
na jaki najlepiej wymienić regulator? na regulowany?, narazie spodkałem sie z regulatorami które trzymaja 2,8-3,3kg w obd1 i 2,7-3,2 w obd2 bede montował jrsc do z6 ale ze wzgledu na możliwość tylko adaptacji listwy montowanej na dwa punkty czyli obd2 zastosuje listwe z d14z2 z regulatorem, ale wtryskami od z6 i pytanie regulator az tak popsuje mi tu afr powyżej 160 KM?
Regulator niczego nie psuje w tym kontekscie, daje jakies tam konkretne cisnienie z ktorymi pracuja wtryski. Jakie ciesnienie ustawisz tak tez bedzie wystrojone auto przez Twojego tunera, w sensie jesli fizycznie bedzie to mozliwe to nie ma przeszkod aby ustawic zadany AFR.
Wykrec regulator z tej listwy d14z2 i wkrec regulator z B16 czy B18
źle sie wyraziłem ze psuje, bo wiadomo jak sie da to sie ustawi afr na takim ciśnieniu, jakie trzyma seryjny regulator chyba ze wtryski sie kończą, a jak sie nie skończą to reg od b16 dał bym po to żeby zmniejszyć troszkę czas wtrysku i lepiej rozpylić
Jest jakaś możliwość bezpiecznego zmniejszenia doładowania na zime, nie zmieniając kół pasowych ?? ;)
Upuścić część doładowania w powietrze lub spowrotem
Upuścić część doładowania w powietrze lub spowrotem
wow
tego nie wiedziałem.
to wystarczy popuścic opaske na silikonie i problem z głowy ;)
szczepan358
18-02-11, 16:48
to wystarczy popuścic opaske na silikonie i problem z głowy
to przy piwerwszym odpuszczeniu gazu wypluje ci w tym miejscu, zaworek zamontuj sobie upustowy
daniel_2007
19-02-11, 10:34
ja mam zawór zamontowany jak go otworzyłem fakt moc mniejsza ale nie słychać też kompresora w pewnym momencie zatrzymałem się bo myślałem że pasek pękł :D
Panowie B18C4 + kompresor m42 lub m62 da się coś takiego wykrzesać ??? i jaka szacowana moc ??
B18C4 + Eaton M62
Spokojnie zobaczysz 2xx ;)
umie ktoś dokładniej napisać jak upuścić "trochę" ciśnienia z powrotem, bo widzę że niektórzy "wiedzą że gdzieś w południe bije dzwoń ale nie wiedzą w którym kościele" :cool:
MBC się przyda ?
a do tego b18c4 + m62 trzeba kuć ??? i jak z żywotnością silnika
a do tego b18c4 + m62 trzeba kuć ??? i jak z żywotnością silnika
Na forum jest dużo, żeby nie powiedzieć bardzo dużo takich projektów, poświęć choć trochę czasu na szukanie a dowiesz się chyba wszystkiego....
ps. umie ktoś dokładniej napisać jak upuścić "trochę" ciśnienia z powrotem ? np przez zawór recyrkulacji.
MBC się przyda ?
szczepan358
21-02-11, 19:41
nadmiar cisnienia upusc w atmosfere lub w dolot powietrza do kompresora, zwykły zaworek da rade regulowac
przegląda ten temat ktoś bardziej kumaty ?
szczepan358
22-02-11, 00:52
a do tego b18c4 + m62 trzeba kuć ??? i jak z żywotnością silnika
upalalm od wrzesnia na 0,4-0,5 bara na seryjnych bebechach i kondycja bez zmian (nie kopci, olej nie ubywa,) jak dobrze wystrojone to krzywdy mu nie zrobisz
Co do upuszczania ciśnienia to można dokonać to zwykłym regulowanym blowoff'em.
Wystarczy ustawić tak śrubkę regulacyjną, aby ciśnienie np. 0,3bara unosiło zawór blowoff, a (blow off spełniający zadanie upuszczania nadmiernego ciśnienia, nie może mieć podłączonej rurki z podciśnieniem / ciśnieniem gdyż blowoff w momencie doładowania będzie miał to samo ciśnienie po obu stronach membrany i się nie otworzy mimo dokonania regulacji śrubką)
Co do B18C4 to znajomy miał coś takiego na kompresorze 280KM śmigał puki nie rozbił, zakuty nie był i działał bez problemu.
Oczywiście wszystko zestrojone jak należy.
Co do upuszczania ciśnienia to można dokonać to zwykłym regulowanym blowoff'em.
Wystarczy ustawić tak śrubkę regulacyjną, aby ciśnienie np. 0,3bara unosiło zawór blowoff, a (blow off spełniający zadanie upuszczania nadmiernego ciśnienia, nie może mieć podłączonej rurki z podciśnieniem / ciśnieniem gdyż blowoff w momencie doładowania będzie miał to samo ciśnienie po obu stronach membrany i się nie otworzy mimo dokonania regulacji śrubką)
Jeżeli będe miał w układzie dolotowym Blow Off'a bez podłączonego podciśnienia/ciśnienia to będzie upuszczał po przekroczeniu doładowania, które uniesie tłoczek wyregulowany śrubką, czyli tak na dobrą sprawe podciśnienie musi byc podłączone tylko po to aby uzyskać ciśnienie doładowania większe niz pozwala na to regulacja (śrubka ze sprężynką) blow off'a. Jeżeli się myle to proszę mnie poprawcie :)
Jeżeli będe miał w układzie dolotowym Blow Off'a bez podłączonego podciśnienia/ciśnienia to będzie upuszczał po przekroczeniu doładowania, które uniesie tłoczek wyregulowany śrubką, czyli tak na dobrą sprawe podciśnienie musi byc podłączone tylko po to aby uzyskać ciśnienie doładowania większe niz pozwala na to regulacja (śrubka ze sprężynką) blow off'a. Jeżeli się myle to proszę mnie poprawcie :)
Podłączone podciśnienie / ciśnienie spełnia dwie role:
- tak jak napisałeś wspomaga sprężynkę w blowoff'ie przy doładowaniu
- w momencie występowania dużego podciśnienia upuszcza to, co natłoczy kompresor / turbina w trakcie hamowania silnikiem, zmiany biegu itp. jest to bardzo istotne gdyż nie hamujemy kompresora / turbo.
w układzie pracy z kompresorem ma to jeszcze większe znaczenie, bo kompresor napędzany jest mechanicznie i tłoczy cały czas nawet jak nie ma spalin...
Czyli potrzebne są dwa blowoff'y, jeden w konfiguracji normalnej z wężykiem a drugi, jako zawór upustowy ciśnienia powyżej np. 0,3 bara (rozwiązanie ma jeden minus, tracimy ciśnienie natłoczone przez kompresor tym samym zmniejszamy sprawność całego układu)
Czyli potrzebne są dwa blowoff'y, jeden w konfiguracji normalnej z wężykiem a drugi, jako zawór upustowy ciśnienia powyżej np. 0,3 bara (rozwiązanie ma jeden minus, tracimy ciśnienie natłoczone przez kompresor tym samym zmniejszamy sprawność całego układu)
Rozumiem że np zawór DV z podłączonym podciśnieniem może działać jak blow off a drugi blow off atmosferyczny będzie działał jako zawór upustowy ciśnienia powyżej np. 0,3b, co w przypadku lata i podłączenia podciśnienia do obu zaworów będzie powodowało pełne doładowanie układu i zwiększenie jego sprawności.
Tak się jeszcze zastanawiam czy jest możliwość regulacji np podawanego podciśnienia do zaworu DV (bo on sam regulacji żadnej niema) tak żeby Blow off działał normalnie z podciśnieniem podłączonym a DV działał tak jak bym ustawił jego podciśnienie np poprzez MBC ? - czyli tłoczył by spowrotem wszystko co było by ponad te 0,3b ( w zależności od ustawionego podciśnienia ) w dolot do kompresora. Zastosowanie takiego podłączenia ( o ile jest możliwe) skutkowało by dwoma plusami - jeden to taki że zimą zmniejszamy doładowanie i jeżdzimy bez obaw overboost'u, drugi że na codzień można było by jeżdzić na mniejszym doładowaniu a w razie "potrzeby" z kabiny podkęcić MBC (o ile jest to wykonalne) i korzystać z pełenego doładowania.
Można by spróbować takiego rozwiązania nie jestem do końca przekonany o liniowości MBC, na pewno upuszczenie części ciśnienia podawanego na membranę DV spowoduje jego wcześniejsze otworzenie. Na początek sprawdziłbym, przy jakim ciśnieniu otworzy się nieregulowany DV, jeżeli niepodłączony nie otworzy się przy zamierzonym ciśnieniu to możemy odpuścić sobie dalsze testy i zainwestować w dwa regulowane blowoff...
Tak naprawdę to oba blowoff mogą działać jak DV, czyli wszystko, co będą upuszczać trafi spowrotem przed kompresor, w obu sprężynki ustawiłbym tak samo, czyli np. 0,3 (zawsze bezpiecznie jakby wężyki po spadały) do jednego na stałe podłączył ciśnienie a do drugiego przez zawór z trzema króćcami taki jak jest np. w audi TDI do sterowania turbo (w jednym położeniu ciśnienie trafia bezpośrednio do zaworu a w drugim odłącza zawór pozostawiając membranę wolną jakby wężyk był zdjęty. Daje to możliwość przełączania boosta 0,3 lub pełny (tyle ile kompresor natłoczy).
No właśnie z dwoma blow off'ami było by najłatwiej wysterować tylko że mam jednego do którego niema możliwości podłączenia recyrkulacji przed kompresor (chyba że gumówką go podciąć i założyć jakiegoś węża - rzeżba ) a druga sprawa że mam juz DV od S13 i muszę opierać się na tych gratach, spróbuje na ile DV się otworzy bez podłączonego podciśnienia, może akurat na okolice 0,3b by się otwierał i kłopot z głowy, jeżeli nie to będe musiał sprawdzić czy da się "podać nie pełne" podciśnienie na membrane tak żeby jeden otwierał się szybciej od drugiego.
Dzięki za podjęcie i pomoc w temacie.
nie utrzyma tak małego ciśnienia , będzie utrzymywał około 0.5 bara
odrazu możesz szukać czegoś innego
a czemu chcesz mieć doładowanie tylko 0,3 bara? toż to tyle co nic :)
Czy 2 " wydech jest wystarczajacy do 180KM/200Nm ?
Srednica kwasowki miedzy IC/Ssak 55mm ?
i czy to prawda 2.25 przesunie max.moment z 5.200 RPM na np 7000RPM ?:confused:
Jest szansa by to jakos skorygowac?
/Sohc non Vtec D14Y+C na 0.5 strojone ulicznie na 240CC.
Jeżeli masz kompresor to 2" (w środku) wystarczające, jeżeli turbo to możesz rozdławiać. Rozdławianie wydechu w układzie kompresor (wolno ssak) zawsze przesuwa moment w górę i zwiększa spalanie.
Jak EGT jest w normie to nie ruszaj.
A do jakich wartości egt jest w normie?
Teoretycznie lepiej nie przekraczać 900stC, chociaz w mocnych turbo bardzo latwo sie przekracza ta granice i jezdzi dalej.
Dotyczy to jazdy ciaglej czy chwilowego skoku na 900st?
Wszystko zależy jaki motor i jakie graty...
B seria na oryginalnych bebechach.
A jak się sprawa ma na Bypasie ? zrobiłem sobie taki z przepustnicy samochodowej i zaworu podciśnienia .. D16Z6 + Eaton M62.
Podciśnienie wpięte na króciec na górze przepustnicy idzie do zaworka z (opla astry).
Na wolnych obrotach druga przepustnica ( bypass) jest otwarta ), kiedy dodaję gazu podciśnienie zasysa tłoczek w zaworze i zamyka przepustnicę..i pojawia się doładowanie.
Niestety jest jeden szkopuł, muszę intensywnie otwierać przepustnica aby bypass całkowicie się zamknął a mimo to na 1,2-gim biegu słuchać jak uchodzi gdzieś powietrze.. ( jak by przez przepustnicę..
To rozwiązanie ma sporą zaletę.. Nie obciąża tak kompresora na wolnych obrotach przez co się nie nagrzewa jak w przypadku stosowania BOVa, gdzie aby upuścić powietrze musi być ciśnienie.. tutaj ma znacznie lżej. Drugą zaletą jest cisza podczas jazdy ze stałą prędkością.. ciśnienie uchodzi przez częściowo uchylony bypass.
Pytanie:
Ile wytrzyma, jakie doładowanie blok mini me B7 z górą od Z6?? Kompresor m62.
Jakie mogą być skutki??:)
Zapewne będzie lepiej kupić dół od Z6
Yotomeczek86
21-03-11, 08:31
Jak przesadzisz to korba bokiem może wyskoczyć ;) Na sofcie około 0.5-0.6 bara powinien wytrzymać. Ale jest to zależne przede wszystkim od stanu silnika. Przed zakładaniem kompresora najlepiej zrobić remoncik (panewki,pierścienie,uszczelniacze zaworowe)
a na Z6 ile dmuchnie?? z glowica cos sie stanie bo to jej mi najbardziej bedzie szkoda bo troche rzeczy z nia zrobilem przed zalozeniem... to chyba lepszym rozwiazeniem bedzie kupic jakis blok Z6 i tam zrobic panewki i pierscienie:)
Jak ile dmuchnie? Ile dasz rade!? Dawaj na maxa! 1,5bar! Z głowicą coś sie stanie albo nie, coś strzeli albo nie strzeli..
Od zawsze sie mówi ze soft to 0,5bar, po co te kolejne pytania?
Siema.Mam kilka pytan. Ma ktos moze jakis sprawdzony napinacz do paska lub z jakiego samochodu najlepiej podchodzi?lepszy naciag bedzie z gory czy z dolu,badz moze zastosowac 2?
Furius po co te riposty? zadalem tylko pytanie nie jestem obeznany w temacie... Chodzi mi o to ile sie dmucha na Z6
Furius po co te riposty? zadalem tylko pytanie nie jestem obeznany w temacie... Chodzi mi o to ile sie dmucha na Z6
Z tego co wiem na seryjnym kole na wale i na kompresorze 0,5b. Zmieniajac kolo na kompresorze na male mozesz uzyskac doladowanie rzedu 0,8b .:)
i tu chyba wrzuca się kolo pasowe z np z b7 bo jest mniejsze niż w Z6
im wieksze na wale a mniejsze na kompresorze tym wieksze doladowanie:)Zmiana pasowego na mniejsze odpada w takim przypadku
a no spoko dobrze wiedziec takie rzeczy:) a korby wieksze i mocniejsze slyszalem ze podobno sie daje z B20Z1 prawda to??
a korby wieksze i mocniejsze slyszalem ze podobno sie daje z B20Z1 prawda to??
Prawda, ale jest z tym trochę roboty.
tzn co trzeba robic?? oddac to i to do jakiejs obrobki??
tzn co trzeba robic?? oddac to i to do jakiejs obrobki??
sworznie od tłoków w B20 są różne z D16 więc trzeba "to spasować"
z jakiego silnika w D jest największe koło na wał napędzające kompresor klimy ? Na jakim uzyskamy maks doładowanie w zestawieniu z seryjnym pasowym na Eaton'ie ?
tomekpoznan
23-03-11, 20:04
A jak z Blow Off-em. Coś ktoś wie ja go trzeba przerobić, żeby działał prawidłowo z kompresorem. Wiem, że to wielka tajemnica ale może coś ktoś zdradzi
Seryjne Z6 + M62 z seryjnymi pasowymi dmucha 0,6 bara = około 210 koni (mój pierwszy setup). U mnie silnik do remontu wytrzymał bez problemu rok i ponad 10000km upalania i nic się nie stało :P
Największe seryjne pasowe na silnik jest od silników z OBD2 = D16Y8, D16Y7, D16W4 ale i tak przy większych obrotach dających więcej niż 0,6 bara zaczyna ślizgać się sprzęgło kompresora i dalej jest max 0,6 :)
Żeby spasować korby B20Z1 z tłokami D16Z6 tak jak mam u siebie jest trochę roboty:
- skracanie sworzni z korb B20Z1
- rozwiercanie pod nie tłoków
- szlifowanie główek korb bo są za grube i nie wchodzą w wał i w tłoki
szczepan358
03-04-11, 13:31
probował ktos zjechac oryginalne koło od m62 ze sprzegłem? ile mozna zebrac i ile wiecej moze dmuchnac dzieki temu?
Nie da rady, jak rozbierzesz to zobaczysz... jest za mało materiału :P Trzeba zrobić nowe customowe koło bez sprzęgła ;)
A jak z Blow Off-em. Coś ktoś wie ja go trzeba przerobić, żeby działał prawidłowo z kompresorem. Wiem, że to wielka tajemnica ale może coś ktoś zdradzi
a po co blow-off? nie lepiej DV?
szczepan358
04-04-11, 16:13
Nie da rady, jak rozbierzesz to zobaczysz... jest za mało materiału :P Trzeba zrobić nowe customowe koło bez sprzęgła ;)
no faktycznie nie ma za bardzo z czego zerznąć, mozna by zebrac 2-3 mm co da na srednicy 4 do 6 mm ale czy taka watrosc cokolwiek zmieni ?
Obawiam się że jak to zrobisz to też może wpłynąć na działanie elektrosprzęgła - jak za słabo będzie kleiło to będzie ślizgać (i tak się ślizga powyżej 0,6 bara w d16)
szczepan358
12-04-11, 14:58
srednica sprzegła pozostaje cały czas oryginalna, wybierasz tylko miejsce na pasek a nie całe koło, no chyba ze chodzo Ci osłabienie siły elektromagnetycznej ktora zaciska sprzegło
dokładnie - zresztą i tak nie wiele to da, tak samo jak zmiana pasowego przy silniku bo tak jak pisałem powyżej pewnych obrotów to sprzęgło po prostu się ślizga - lepiej od razu zblokować na stałe z mniejszym kółkiem
zamierzam zamontowć u siebie eatona m62 do mojego d16z6
ale najpierw musze zrobioć remont bo olej znika szybciej niż benzyna:D
beda zamawiał części z ebaya
oczywiscie zakucie silnika odpada ale chciałem zapytac co warto by było zamontować
chciał bym dmuchnąc 0.6 bara tak jak tu pisał kolega pod 210koni
czy zwykłe panewki starczą ? czy raczej ACL?
czytałem gdziesz pod drodze że warto zamontowac jakieś wzmocnione śruby stopki czy jakoś tak?
coś jeszcze?
reaktor, gdyby czekał mnie remont, założyłbym ACL ale Duraglide. Powinno wystarczyć. A co Ty do remontu chcesz zamawiać z ebay-a? Pierścienie, panewki, uszczelniacze zaw., uszczelkę, wszystko dostaniesz w PL. I tak na oko, w 1tyś za części byś się pewnie zmieścił :)
Ja dmucham ~0,62b tylko, że turbem i tak jeżdżę już ponad 25tyś km. Wcześniej miałem m45 :) Te d16 to znoszą wszystko :cool:
kuba_guzik110
13-04-11, 11:19
zamiast przerabiac hksa czy innego bova kup sobie bova 2 tloczkowego z properfektu, albo jak chcesz zeby bylo cicho to montuj dv
reaktor, gdyby czekał mnie remont, założyłbym ACL ale Duraglide. Powinno wystarczyć. A co Ty do remontu chcesz zamawiać z ebay-a? Pierścienie, panewki, uszczelniacze zaw., uszczelkę, wszystko dostaniesz w PL. I tak na oko, w 1tyś za części byś się pewnie zmieścił :)
Ja dmucham ~0,62b tylko, że turbem i tak jeżdżę już ponad 25tyś km. Wcześniej miałem m45 :) Te d16 to znoszą wszystko :cool:
Myślałem o ACL race tylko
te panewki rzadko dostępne w standardowym wymiarze zazwyczaj są na 1 albo na 2 nad wymiar, nie wiem z czego to wynika
do Subaraka bez problemu dostępne
tych durglide nigdzie nie widzę ale są słabsze od Race wiec chyba nie ma sensu , pewnie niewiele tańsze
Na jebaju za te same czesci zapłace 500zł
więc po co przepłacać i pewnie dojdą szybciej :D
matka pracuje w hollyłudzie wiec mi to wszystko jedno czy zamawiam z Dąbrowy czy kaliforni
+nie płace za paczke:D
Prowadnice zaworowe też wymienia?
gdzieś czytałem że to często szwankuje
ale nikt sie tym nie chwali przy okazji remontu
Na jakie paliwo to jest strojone na 95 czy na 98 ?
Myślałem o ACL race tylko
te panewki rzadko dostępne w standardowym wymiarze zazwyczaj są na 1 albo na 2 nad wymiar, nie wiem z czego to wynika
do Subaraka bez problemu dostępne
tych durglide nigdzie nie widzę ale są słabsze od Race wiec chyba nie ma sensu , pewnie niewiele tańsze
Na jebaju za te same czesci zapłace 500zł
więc po co przepłacać i pewnie dojdą szybciej :D
matka pracuje w hollyłudzie wiec mi to wszystko jedno czy zamawiam z Dąbrowy czy kaliforni
+nie płace za paczke:D
Prowadnice zaworowe też wymienia?
gdzieś czytałem że to często szwankuje
ale nikt sie tym nie chwali przy okazji remontu
Na jakie paliwo to jest strojone na 95 czy na 98 ?
ACL duraglide głowne wystarczą w zupełności a prawie połowe tańsze od Race'ów, na korby trzeba ACL Race dać i wypadało by nowe śrubki stopek ARP np.. Na CKPL jest kilku sprzedających którzy mają na miejscu dostępne od ręki ACL nominalne.
Prowadnice zaworowe się wymienia jak maja luz za duży na zaworze, ale to wyjdzie w praniu jak już oddasz głowice do remontu.
Na jakie paliwo to zalezy na czym bedziesz jeżdził czy wyższy oktan tym mniejsze ryzyko spalania detonacyjnego/stukowego przy doładowanej jednostce no chyba że z holiłudu sobie wtrysk wody zaciągniesz i zamontujesz to możesz dmuchać ile chcesz i się nie przejmować.
nie to jasne stroi sie pod to na czym bedzie jeżdzone a nawet troche lepsze
tylko chodziło mi na jakim paliwie tutaj kloledzy zazwyczaj jeżdzą 95 czy 98
i czy nie było kłopotów
wtrysk wody troche bez sensu jak silnik nie zakuty i tak nie moge dmuchnac wiecej niz te 0.6
co do ceny tych panewek to w polsce komplet durglide(główne)+race korbowodowe wychodzi 260-300zł
tyle samo cały komlet race na ebay ale piszesz ze głwone i tak nie beda w takim stopniu męczone
wiec na jedno wychodzi
Sruby stopek maja 8mm tak jak w b16?
a jak ze srubami głowicy powinny być arp czy moze byc cos tańszego bo strasznie drogie ?
kuba_guzik110
14-04-11, 21:38
jak za drogo to nie zakladaj turbo, jest to zły znak jak chcesz oszczedzac pare zlotych na panewkach czy srubach
czemu zakładacie wymiane panewek ? Jeżeli wogóle chcesz ruszac fabryczne panewki to muisz rozłozyc dół i ocenic stan obecnych. Te jak piszecie "zwykłe", OEM panewki sa duzo lepszym rozwiazaniem od gównianych acl. Pierwszy i drugi nadwymiar ? Wiesz ile jest wymiarów OEM panewek ? Jakie sa tolerancje pasowan, a jakie wymiary maja wypasy acl ?
stuk puk, co sie stao?
luz nie chce oszczędzać to koledzy sugerują ze można kupić słabsze i tańsze panewki bo wystarczą pod softa
więc analogicznie tylko pytam czy warto zakładać szpilki ARP pod soft turbo
czy coś słabszego/tańszego wystarczy
czemu zakładacie wymiane panewek ? Jeżeli wogóle chcesz ruszac fabryczne panewki to muisz rozłozyc dół i ocenic stan obecnych. Te jak piszecie "zwykłe", OEM panewki sa duzo lepszym rozwiazaniem od gównianych acl. Pierwszy i drugi nadwymiar ? Wiesz ile jest wymiarów OEM panewek ? Jakie sa tolerancje pasowan, a jakie wymiary maja wypasy acl ?
stuk puk, co sie stao?
Nie wiem ale chetnie sie dowiem nie robiłem wcześniej remontu wiec nie było to do nieczego potrzebne
i napisz niby czemu gówniane
równie dobrze ja moge napisać
ze oem to najgorsze gónwno bo u mnie obróciła po 700km od zakupu auta
Wiesz ile jest wymiarów OEM panewek
jeden?
stuk puk, co sie stao?
łazienka jest zamknięta
nie robiłeś remontu, czyli panewka obróciła ci się w nowym silniku ? :D
Dla b serii:
Main Bearing thickness by color
Blue 2.013-2.010 mm 0.0793”- 0.0791”
Black 2.010-2.007 mm 0.0791”- 0.0790”
Brown 2.007-2.004 mm 0.0790”- 0.0789”
Green 2.004-2.001 mm 0.0789”- 0.0788”
Yellow 2.001-1.998 mm 0.0788”- 0.0787”
Pink 1.998-1.995 mm 0.0787”- 0.0785”
Red 1.995-1.992 mm 0.0785”- 0.0783”
Rod bearing thickness by color
Blue 1.510-1.507 mm 0.0594”- 0.0593”
Black 1.507-1.504 mm 0.0593”- 0.0592”
Brown 1.504-1.501 mm 0.0592”- 0.0591”
Green 1.501-1.498 mm 0.0591”- 0.0590”
Yellow 1.498-1.495 mm 0.0590”- 0.0589”
Pink 1.495-1.492 mm 0.0589”- 0.0587”
Red 1.492-1.489 mm 0.0587”- 0.0586”
zmieniłem silnik
bo podobno hondów sie nie szlifuje
miał nalatane 130tys
aa i jak juz sie odezwałęs to napisz mi co to za zegary co je masz usiebie na słupku
Czy do zestawu D16 + kompresor lepsza byłaby długa skrzynia np. od D16Y7?
Czy jest możliwe by mieć kompresor (Eatona) i klimę jednocześnie? Czy dużo jest z tym rzeźby?
Jest to możliwe ale bardzo dużo rzeźby i musisz wszystko upchać dosłownie na styk... Chłodnicę od klimy też by się przydało dać jakąś mniejsza i bardziej do przodu wysuniętą lub np przed normalną chłodnicę przenieść
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.