Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:12
Wszystko zależy od doładowania:)
TomiNeo ale to już nie są seryjne świece:)
Wszystko zależy od doładowania:)
TomiNeo ale to już nie są seryjne świece:)
są tylko z elektrodą platynową.
są tylko z elektrodą platynową.
Ja u siebie mam zwykle tzn takie jak zaleca producent :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
ok dzięki. Doładowanie 0.6 u mnie w d16
Najmniejsze koło pasowe jakie trzymalem i mierzyłem było z d15b jdm mniejsze niż z b7 z6 b2 a świece mam zalecane przez producenta i sklepane na 0,75 doładowanie 0,63 bara
Najmniejsze koło pasowe jakie trzymalem i mierzyłem było z d15b jdm mniejsze niż z b7 z6 b2 a świece mam zalecane przez producenta i sklepane na 0,75 doładowanie 0,63 bara
a największe jakie do d serii??
najwieksze jest z y7 ;) ja u siebie tez jezdzilem na seryjnych swiecach nawet nie byly sklepywane a doladowanie ponad 0.8b
CaliforniaKid
07-01-14, 20:40
Panowie, wertuje i wertuje ten temat, jest dosyć chaotyczny ale już rozjaśnił mi wiele. Mam natomiast jedno pytanie bo ciągle nie widzę jednoznacznej odpowiedzi co i jak. Jakie graty do kompresora już doskonale wiem, jakie doładowania itp również. Ale chciałbym jeśli ktoś ma cierpliwość żeby mi czarno na białym napisał o co dokładnie kaman z Blow Offem, DV.
Jest jakaś różnica, że tak powiem 'odczuwalna' pomijając dźwięk między Blow Offem za kompresorem upuszczającym w atmosferę a DV upuszczającym w obiegu zamkniętym powietrze przed kompresor? I drugie pytanie, widziałem na YT projekty, w których były i BO i DV jednocześnie, po co oba?
I trzecie pytanie, gdzieś tutaj w którymś poście przeczytałem, że jeśli ma się zrobiony dolot jak TomiNeo czyli na wyłączonym kompresorze zawór reagujący na nadciśnienie otwiera 'zwykły' dolot omijający kompresor trzeba mieć dwie mapy paliwowe?
DV obciaza kompresor bo nadmiar powietrza idzie w uklad a BOV wydala na zewnatrz. Najlepsza opcja to bypass i bov wtedy nadmiar upuszczany jest przy puszczeniu gazu i nie syczy caly czas jak przy samym DV.
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Panowie, wertuje i wertuje ten temat, jest dosyć chaotyczny ale już rozjaśnił mi wiele. Mam natomiast jedno pytanie bo ciągle nie widzę jednoznacznej odpowiedzi co i jak. Jakie graty do kompresora już doskonale wiem, jakie doładowania itp również. Ale chciałbym jeśli ktoś ma cierpliwość żeby mi czarno na białym napisał o co dokładnie kaman z Blow Offem, DV.
Jest jakaś różnica, że tak powiem 'odczuwalna' pomijając dźwięk między Blow Offem za kompresorem upuszczającym w atmosferę a DV upuszczającym w obiegu zamkniętym powietrze przed kompresor? I drugie pytanie, widziałem na YT projekty, w których były i BO i DV jednocześnie, po co oba?
Załóżmy układ z przepustnicą za kompresorem.
Diverter Valve zamyka się, gdy pojawia się podciśnienie. Dodajesz gazu, przepustnica zaczyna się otwierać. Rośnie zapotrzebowanie silnika na powietrze. Pojawia się podciśnienie - DV zaczyna się zamykać. Wtedy kompresor powoduje wzrost ciśnienia (doładowanie). Przy odpuszczaniu gazu zapotrzebowanie silnika na powietrze maleje. Przepustnica zamyka się i pojawia się podciśnienie. Otwarcie się zaworu DV powoduje wyrównanie ciśnienia przed i za kompresorem.
Blow Off Valve natomiast otwiera się przy nadciśnieniu. Kiedy ciśnienie wzrasta ponad określoną wartość BOV otwiera się i wypuszcza nadmiar powietrza na zewnątrz układu utrzymując wewnątrz określoną wartość ciśnienia. Przy dodawaniu gazu ciśnienie nie przekracza wartości, przy której zawór się otwiera, kompresor pompuje układ, silnik ssie. Przy odpuszczeniu gazu przepustnica się zamyka, kompresor nadal pompuje, powstaje nadciśnienie przekraczające ciśnienie, przy którym otwiera się BOV. BOV otwiera się i z sykiem wypuszcza powietrze.
Ponieważ, inaczej niż w układach z turbo, kompresor pompuje cały czas, BOV jest cały czas lekko otwarty, przez co syczy non stop od momentu włączenia silnika. Układ BOV + DV ma eliminować ten efekt (na biegu jałowym DV będzie otwarty, przez co ciśnienie nie będzie wzrastać ponad wartość progową BOV i ten nie będzie się otwierał).
Jest jeszcze coś takiego jak By-Pass Valve, czyli przepustnica sterowana podciśnieniem. Zasada działania taka jak DV, ale zazwyczaj dużo większa średnica, przez co szybsze wyrównywanie ciśnienia.
Rożnica między dźwiękiem BOV i DV jest taka, że przy DV teoretycznie nie będzie słychać syku przy odpuszczaniu gazu, bo powietrze trafia z powrotem do układu, a nie na zewnątrz jak w przypadku BOV.
I trzecie pytanie, gdzieś tutaj w którymś poście przeczytałem, że jeśli ma się zrobiony dolot jak TomiNeo czyli na wyłączonym kompresorze zawór reagujący na nadciśnienie otwiera 'zwykły' dolot omijający kompresor trzeba mieć dwie mapy paliwowe?
Map nie trzeba mieć dwóch (było już pisane wielokrotnie). Komputer dawkuje paliwo w zależności od ilości powietrza: mniej powietrza - mniej paliwa. Przy wyłączonym kompresorze po prostu będzie mniej powietrza i dawkowanie paliwa w odpowiadającym temu zakresie mapy.
Jeśli plotę, proszę o poprawienie ;)
CaliforniaKid
08-01-14, 19:46
Ropsiu wieeeeelkie dzięki za bardzo przejrzyste rozjaśnienie całego temu. Ten post można by podkleić bo jest wiele istotnych informacji dla zielonych jak ja.
Czyli tak summa summarum faktycznie przy zastosowaniu 'dwóch' dolotów można jeździć praktycznie seryjną jednostką korzystając ze sprzęgła w M62.
Szukałem takich zaworów reagujących na nad i podciśnienie, które miałyby fi podobne do rur stosowanych przy dolotach i albo ciężko o takie ustrojstwo albo ja źle szukam;/
EDIT: Znalazłem ciekawe i stosunkowo niedrogie. Jakby tak tą klapkę powlec sylikonem / gumą to by było chyba całkiem szczelne przy nadciśnieniu rzędu 0.4 bara produkowanym przez kompresur Klyk (http://nagaz24.pl/klapy-antystrzalowe,c,410,p,pl.html)
Blow Off Valve natomiast otwiera się przy nadciśnieniu. Kiedy ciśnienie wzrasta ponad określoną wartość BOV otwiera się i wypuszcza nadmiar powietrza na zewnątrz układu utrzymując wewnątrz określoną wartość ciśnienia. Przy dodawaniu gazu ciśnienie nie przekracza wartości, przy której zawór się otwiera, kompresor pompuje układ, silnik ssie. Przy odpuszczeniu gazu przepustnica się zamyka, kompresor nadal pompuje, powstaje nadciśnienie przekraczające ciśnienie, przy którym otwiera się BOV. BOV otwiera się i z sykiem wypuszcza powietrze.
Ponieważ, inaczej niż w układach z turbo, kompresor pompuje cały czas, BOV jest cały czas lekko otwarty, przez co syczy non stop od momentu włączenia silnika. Układ BOV + DV ma eliminować ten efekt (na biegu jałowym DV będzie otwarty, przez co ciśnienie nie będzie wzrastać ponad wartość progową BOV i ten nie będzie się otwierał).
Jeśli plotę, proszę o poprawienie ;)
no własnie kolego pleciesz i to bardzo.
blow off otwiera sie wtedy kiedy jest podciśnienie w silniku, które otwiera zawór BOV żeby nadciśnienie z turbiny mogło uciec, gdyż natrafia na zamkniętą przepustnice silnika.
po to w BOV jest ten magiczny malutki króciec, żeby moc doprowadzić wężyk który "pokazuje" mu ze jest podciśnienie i ma się otworzyć aby upuścić to co napompowała turbina. BOV syczy tylko raz, bo turbina w momencie upuszczenia nie pompuje dalej, co wiąże się z tym ze nie ma tyle spalin żeby pompować dalej (zamknięta przepustnica, silnik nie dostaje ładunku mieszanki wiec jej nie ;spala=turbo nie napędzone=turbo nie pompuje;)
a w kompresorach jest dosyć podobnie z ta tylko różnicą, ze jak wspomniałeś kompresor pompuje cały czas. ale nadal BOV otwiera podciśnienie silnika z zamkniętą przepustnicą, z tym tylko ze zawór upuszcza cały czas powietrze jak jedziemy na zamkniętej przepustnicy, bo kompresor cały czas pompuje - jest to zależne od obrotów silnika, w końcu kompresor jest napędzany paskiem, wiec ;obr=pompowanie;. co podczas jazdy na biegu, bez gazu kończy się własnie otwartym blow offem. rozwiązaniem są własnie jakieś tam bypassy, 2 przepustnice, albo układ z przepustnica przed kompresorem (tak jak np w zestawach JRSC), lub najzwyczajniej olanie tego, i jeżdżenie na normalnym BOV, to juz jak kto lubi.
dla doświadczenia podłącz sobie BOV obojętnie w jakim silniku, czy z kompresorem czy turbo, i nie podłączaj wężyka, i patrz na zegar boosta czy upuści nadciśnienie ot tak sobie. w końcu wg teorii powinien się otwierać powyżej danej wartości. oczywiście ze w pewnym momencie się to otworzy, ale musiałbyś pompować dość niebotyczne wartości doładowań, żeby sprężyna BOV nie wytrzymała doładowań.
to tak z grubsza, bo pewnie zaraz pojawi się tu jakiś mózg i guru i mnie też poprawi :)
EDIT: Znalazłem ciekawe i stosunkowo niedrogie. Jakby tak tą klapkę powlec sylikonem / gumą to by było chyba całkiem szczelne przy nadciśnieniu rzędu 0.4 bara produkowanym przez kompresur Klyk (http://nagaz24.pl/klapy-antystrzalowe,c,410,p,pl.html)
dokładnie taki zawór mam u siebie.
CaliforniaKid
09-01-14, 20:54
dokładnie taki zawór mam u siebie.
A czy na wolnych obrotach przy włączonym kompresorze ciśnienie dalej jest w stanie zamykać tą klapkę? Tak z ciekawości pytam.
no własnie kolego pleciesz i to bardzo.
Nie, trochę tylko :o
Poszperałem i znalazłem takie dwa rysunki:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/Throttle_body_openBOV12.jpg/800px-Throttle_body_openBOV12.jpg
Kiedy przepustnica jest otwarta, ciśnienie po obu stronach tłoka w zaworze jest równe. Sprężyna utrzymuje tłok na dole.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/63/Throttle_body_closedBOV7.jpg/800px-Throttle_body_closedBOV7.jpg
Kiedy przepustnica jest zamknięta, w kolektorze dolotowym powstaje podciśnienie. To, w kombinacji ze sprężonym w sprężarce powietrzem, przesuwa tłok w zaworze w górę, co powoduje upuszczenie powietrza albo do sprężarki (wtedy mamy zawór recyrkulacji) albo do atmosfery (wtedy mamy BOV).
Także nadciśnienie też trochę pcha, ale fakt - sterowanie jest podciśnieniem. Tego nie wiedziałem.
blow off otwiera sie wtedy kiedy jest podciśnienie w silniku, które otwiera zawór BOV żeby nadciśnienie z turbiny mogło uciec, gdyż natrafia na zamkniętą przepustnice silnika.
po to w BOV jest ten magiczny malutki króciec, żeby moc doprowadzić wężyk który "pokazuje" mu ze jest podciśnienie i ma się otworzyć aby upuścić to co napompowała turbina. BOV syczy tylko raz, bo turbina w momencie upuszczenia nie pompuje dalej, co wiąże się z tym ze nie ma tyle spalin żeby pompować dalej (zamknięta przepustnica, silnik nie dostaje ładunku mieszanki wiec jej nie ;spala=turbo nie napędzone=turbo nie pompuje;)
a w kompresorach jest dosyć podobnie z ta tylko różnicą, ze jak wspomniałeś kompresor pompuje cały czas. ale nadal BOV otwiera podciśnienie silnika z zamkniętą przepustnicą, z tym tylko ze zawór upuszcza cały czas powietrze jak jedziemy na zamkniętej przepustnicy, bo kompresor cały czas pompuje - jest to zależne od obrotów silnika, w końcu kompresor jest napędzany paskiem, wiec ;obr=pompowanie;. co podczas jazdy na biegu, bez gazu kończy się własnie otwartym blow offem. rozwiązaniem są własnie jakieś tam bypassy, 2 przepustnice, albo układ z przepustnica przed kompresorem (tak jak np w zestawach JRSC), lub najzwyczajniej olanie tego, i jeżdżenie na normalnym BOV, to juz jak kto lubi.
dla doświadczenia podłącz sobie BOV obojętnie w jakim silniku, czy z kompresorem czy turbo, i nie podłączaj wężyka, i patrz na zegar boosta czy upuści nadciśnienie ot tak sobie. w końcu wg teorii powinien się otwierać powyżej danej wartości. oczywiście ze w pewnym momencie się to otworzy, ale musiałbyś pompować dość niebotyczne wartości doładowań, żeby sprężyna BOV nie wytrzymała doładowań.
to tak z grubsza, bo pewnie zaraz pojawi się tu jakiś mózg i guru i mnie też poprawi :)
Możesz napisać trochę więcej o tych dwóch przepustnicach?
tak tylko slyszalem, nie wiem na czym dokladnie polega system 2 przepustnic. takze nie pomogę :)
Robisz sobie bypass z przepustnica dzialajaca na podcisnienie np z vw golfa diesla pomiedzy blow offem a kompresorem :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Robisz sobie bypass z przepustnica dzialajaca na podcisnienie np z vw golfa diesla pomiedzy blow offem a kompresorem :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Bypass swoją drogą, a dwie przepustnice swoją. Chodzi o układ Double Throttle Body gdzie masz przepustnicę przed kompresorem i przed kolektorem ssącym drugą. Pracują równolegle. Ma to eliminować laga przy odpuszczaniu w układzie z przepustnicą przed kompresorem spowodowanego tym, że silnik musi rozładować naładowany powietrzem układ dolotowy (nie ma próżni w kolektorze ssącym BOV się nie otworzy). Myślałem, że ktoś wie coś więcej na temat tego rozwiązania. Jakiś czas temu wrzucałem filmiki z zestrajania ze sobą przepustnic. Po zestrojeniu prawie nie słychać kompresora na biegu jałowym:
DTB przed "zestrojeniem" (http://www.youtube.com/watch?v=LrgZoYjsjao)
DTB po "zestrojeniu" (http://www.youtube.com/watch?v=ddr-pdrAav8)
U mnie na bypassie kompresor chodzi identycznie na wolnych i przy wkręcaniu na rpm jak na drugim filmiku :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
A czy na wolnych obrotach przy włączonym kompresorze ciśnienie dalej jest w stanie zamykać tą klapkę? Tak z ciekawości pytam.
Tak, nie ma z tym problemu.
B16A2, do jakiej wartości +- trzeba odpręzyć silnik pod M62 ? (o ile trzeba) Na chwile obecna mam ciśnienie sprezania 13,5-13,6 Bara
Czy po prostu myle pojęcia :confused:
Ja nie odprężałem i chyba nikt nie odprężał pod m62.
Patrząc więc na moją kompresje troszkę ona spadła względem serii. Bezpiecznie będzie wymienić pierścienie na tłokach pod softa ~0.6bara ? Wtedy ciśnienie pewnie skoczy do 15 lub więcej.
Brambus może nie być tak jak piszesz z tymi pierścieniami. Jak będzie coś z głowicą to też kompresja ucieka.
teraz moje pytanie :D : Koledzy czy może tak być że wtryski które mam pod M62 (440cc) będą za duże do jazdy w NA???
Mam teraz od Volva (bosch-zielone).
CaliforniaKid
11-01-14, 22:33
Brambus może nie być tak jak piszesz z tymi pierścieniami. Jak będzie coś z głowicą to też kompresja ucieka.
teraz moje pytanie :D : Koledzy czy może tak być że wtryski które mam pod M62 (440cc) będą za duże do jazdy w NA???
Mam teraz od Volva (bosch-zielone).
Nie mówię tutaj w 100% rzetelnie aczkolwiek raczej nie ma przeciwwskazań, chyba, że pompa paliwa.
teraz moje pytanie :D : Koledzy czy może tak być że wtryski które mam pod M62 (440cc) będą za duże do jazdy w NA???
Mam teraz od Volva (bosch-zielone).
Wielkość wtryskiwaczy nie ma znaczenia, będą przy N/A krócej wtryskiwać paliwo w cyklu.
Ale jak chcesz to mam Ori z B16A2 w pełni sprawne :)
Ja nie odprężałem i chyba nikt nie odprężał pod m62.
dokładnie ja mam b16a które niby ma ciut inaczej parametry i nie odprężałem, ba.. nawet nie otwierałem/remontowałem silnika i wyszło grubo :D
a co do wtrysków to gdy sprzedałem kompresor, jeździłem jeszcze 2 miesiące na wtryskach 440 z mapą od kompresora i nic się nie działo, możesz na nich śmigać.
CaliforniaKid
13-01-14, 20:06
Takie proste pytanie do ludzi, którzy mięli okazję latać różnymi setupami w hondzie. Co robi lepszy przeciąg d16z6 + M62 czy porobione b18c4? Obie jednostki powiedzmy ~190KM
Biorac pod uwage ze kompresor ciagnie z samego dolu to stawial bym na setup z M62
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Zależy jak porobione B18, serie taki kompresor zje.
Jak dawałem rade przy 186 KM z Z6 z M45 z koło 200 konnym ITR-em , ze 170 konnym civic-iem 4g i 240 konna prelka 4g
CaliforniaKid
13-01-14, 20:53
Chyba na ulicznego *******alacza w miarę rozsądnych pieniądzach to zdrowe d16z6 + eaton m62 to najlepsze wyjście. Dzięki za odpowiedzi.
Może się jeszcze ktoś wypowie jakie miał wrażenia?
przecież w b16a2 są te same wtryski co w d16z6 =>240cc
Kazik_h9w3
14-01-14, 18:15
Panowie a jak jest z dostepnoscia sprzegla do m62 macie moze namiary jak to jest u nas z zakupem i ewentualnie z cena bo tak zacząłem sie rozglądać za nowym bo moje juz sie chyba konczy i jak na razie lipa
CaliforniaKid
14-01-14, 18:47
Panowie a jak jest z dostepnoscia sprzegla do m62 macie moze namiary jak to jest u nas z zakupem i ewentualnie z cena bo tak zacząłem sie rozglądać za nowym bo moje juz sie chyba konczy i jak na razie lipa
Kilka dni temu na alledrogo widziałem ze trzy sztuki za ~350-400zł
Panowie a jak jest z dostepnoscia sprzegla do m62 macie moze namiary jak to jest u nas z zakupem i ewentualnie z cena bo tak zacząłem sie rozglądać za nowym bo moje juz sie chyba konczy i jak na razie lipa
http://allegro.pl/sprzeglo-kompresor-mercedes-m62-eaton-rolka-i3836810600.html
A jeśli chodzi Ci regeneracje na nowych częściach to nie mam pojęcia :/
ktoś próbował ogarnąć kompresor wraz z klimą ? Nie mówię o JRSC
Kazik_h9w3
14-01-14, 22:03
Kilka dni temu na alledrogo widziałem ze trzy sztuki za ~350-400zł
No wlasnie na allegro sa używki ktore nie wiadomo ile wytrzymaja a mnie interesuje cena np nowych okladzin
ktoś próbował ogarnąć kompresor wraz z klimą ? Nie mówię o JRSC
już padało to pytanie wiele razy i w sumie .. póki co nikt się nie chwalił taką budową...
No wlasnie na allegro sa używki ktore nie wiadomo ile wytrzymaja a mnie interesuje cena np nowych okladzin
Cena nowego sprzęgła z UK to 400funtów ale możesz zrobić taka opcje która jest odwracalna :
Wiercisz 3 otwory jak jak tutaj
http://img.photobucket.com/albums/v224/dave24v/Photo2258.jpg
otwory te zostały nagwintowane , na tej samej wysokości robisz otwory na docisku:
http://img.photobucket.com/albums/v224/dave24v/Photo2260.jpg
gwint na centymetrową śrubkę m4 i masz pełną blokade przeniesienia boostu która już nigdy się nie uślizgnie :D
CaliforniaKid
15-01-14, 16:44
No wlasnie na allegro sa używki ktore nie wiadomo ile wytrzymaja a mnie interesuje cena np nowych okladzin
Tobie chodzi stricte o okładziny tak? Może by skontaktować się z ludźmi, którzy nabijają okładziny na sprzęgła. Może być cos wymodzili i zregenerowali.
Ja sprzęgło sam zregenerowałem,
rozbierz je daj do przetoczenia obie trące powierzchnie i wypełnij te wszystkie rowki jakimś klejem (ja użyłem kleju do płyt pancernych).
Do tej pory nie uświadczyłem uślizgu na elektrosprzęgle.
Pytanie.
jaka skrzynia w B16A2 z M62 spełni swoją funkcję najlepiej? Pewnie ktoś z Was ma jakieś doznania, lub gdzies coś podslyszał. y21 czy może s9b ze szperą. Zastanawiam się czy nie sprzedać swojej y21 na poczet zakupu s9b, lub zakup s9b, zostawić swoją y21 z której przeszczepie biegi, zostawiając przy tym dłuższą piątke z s9b/ls'a (bo mam do kupienia skrzynie z taką piątką), i bawić się w poźniejszym czasie w zakup FD mfactory 4.923 (tylko czy to nie będzie już za krótkie na kompresor :confused: )
Mam grubą rozkminę. Jakie skrzynie stosowaliście u siebie, jakie macie spostrzeżenia/rady?
rosiniak99
15-01-14, 22:29
Pod duże moce raczej nie skraca się skrzyni bo nie nadążysz lewarkiem machać ;) Biegi w Y21 są najlepiej dobrane (zaraz po S80 :p ) i jedyne co jej brakuje to szpera. Jeśli chcesz wstawiać 5 z LS-a to zostaw 4 z S9B a najlepiej to przelóż choinkę (1-4) do S9B z Y21 i lataj jak gość ;)
Żeby nie było, że teoretyzuje - ale miałem kilka do czynienia z 5 z LS-a i był to mój najgorszy zabieg - za to najlepszym był szperunek ;]
nad tym włąsnie myślałem, swoją y21 mimo wszystko sobie zostawic, zakupić s9b i wsadzić do Niej 1-4 z y21. Wyjdzie to najdrożej, ale da pożądany wynik zapewne. Jedno mnie tylko zastanawia jeszcze w Twojej wypowiedzi, dlaczego zabieg z 5tką od LS-a był dla Ciebie najgorszym zabiegiem? Byłem pewien że to mega dobry zabieg, dużo poprawający/ułatwiający w trasie na zawody, lub inne wypady.
Zostaw póki co sobie skrzynie z y21 chyba że znajdziesz z b16a z LSD , ja miałem serie i nie narzekałem. Rozważałem wstawienie skrzyni s9b ze względu na szpere, ale z racji długich biegów, do których potrzebny jest zapas mocy zrezygnowałem(niby u mnie było jej najwięcej z m62 w b16) . Mogłoby się okazać że auto przez ten zabieg wolniej się napędza...
Dokładnie, widzę że mamy podobne teorie. Początkowo myślałem nad zmianą mojej y21 która zgrzyta i zastanawiałem się czy jest sens ją robić czy lepiej zmienic na s9b ze szpera, ale zacząłem uświadamiać sobie że kompresor nie daje aż takiego doładowania żeby ta skrzynia z długimi biegami spełniła swoją funkcję. Dlatego też wspomniałem o opcji zostawienia swojej y21 jako dawce biegów dla s9b. Powinno to chyba zdać w tym momencie regulamin. Pozostaje tylko kwestia czy 5tke zostawić z s9b, czy szukać z LS-a :confused:
Znacie koszt przerobienia kompresora żeby kręcił się w stronę "poprawną"?
A w D-serii przy 3 i 4 z CRXa FD 4.4 nie będzie za krótkie? Lepiej 4.25? Przerabiał ktoś te klimaty? :)
Ja mam Y21, wrzuciłem do niej 1 bieg z s9b ze szperą i 5 z LS'a i FD 4.4 i uważam, że ta piątka jest rewelacyjna. Na 1/4 i tak nie dociągasz do 5 biegu a to co potrafi w trasie jest dla mnie *****iste. Niskie spalanie i jest ciszej. Fakt, że nie ma uderzenia jak kiedyś na 5 biegu i tak się nie wkręca - ale jak chce szybko wyprzedzić zrzucam oczko w dół i kompresor dopompuje.
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/ynusu6uv.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/evy2uzy7.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/e6y3y2u3.jpg
Znacie koszt przerobienia kompresora żeby kręcił się w stronę "poprawną"?
Przema72 bierze chyba 500zł, musiałbyś sam go o to zapytać
A w D-serii przy 3 i 4 z CRXa FD 4.4 nie będzie za krótkie? Lepiej 4.25? Przerabiał ktoś te klimaty? :)
kolega ma 3 i 4 z rexa w d15 z m62 i ma właśnie chyba 4,25 i jest zadowolony, nie wiem czy 4,4 nie będzie za krótka... musiałby ktoś kto już na tym jeździł się wypowiedzieć
Timo-hg chyba najrozsądniej to zrobiłeś ;) wiadomo że nikt z silnikami 1.5 / 1.6 nie będzie chciał ścigać się po 300km/h więc taki 5ty bieg w trasie to bajka ;) a jak wyprzedzać to redukcja but i odcięcie :D
A w D-serii przy 3 i 4 z CRXa FD 4.4 nie będzie za krótkie? Lepiej 4.25? Przerabiał ktoś te klimaty? :)
fd4.4 3.4 rex http://www.youtube.com/watch?v=yksiXOvgnMg
do softa spokojnie i 4,4 można wkładać - nie jest za krotko
U mnie w c4 jrsc hybryda y21 i s9b sprawuje sie bez zarzutu. W temacie 5 z ls'a to jest jeszcze opcja 5 z itr'a, która jest pomiędzy vti a ls.
Kazik_h9w3
17-01-14, 22:40
Ja sprzęgło sam zregenerowałem,
rozbierz je daj do przetoczenia obie trące powierzchnie i wypełnij te wszystkie rowki jakimś klejem (ja użyłem kleju do płyt pancernych).
Do tej pory nie uświadczyłem uślizgu na elektrosprzęgle.
Twój sposób wydaje mi się najlepszy więc jak coś to chyba z niego skorzystam bo chcę cały czas korzystać z on/off :) , ale dzięki wszystkim za pomoc
Witam
Przymierzam się powoli do zalożenia m62 do b18c4. Czytając ten wątek dużo już odpowiedzi dostałem na nurtujące mnie pytania. Niestety są jeszcze takie na które potrzebuje odpowiedzi i mam nadzieje że pomożecie. Na początek:
Jakiej grubości i średnicy użyć rury do zbudowania układu?
Jeśli chodzi o łape mocującą kompresor, czy można ją gdzieś kupić? Ewentualnie jakieś wskazówki jak ją zrobić. Czy potrzebna jest dodatkowa rolka napinająca?
Jak duży intercooler? Czy taki wystarczy http://allegro.pl/intercooler-550x140x65mm-nowy-rdzen-od-fmic-pl-i3822544132.html ?
Rura 2-2,25", napinacz z rolka bedziesz musial zamontowac ja np mam z jakiegos forda i przykrecony jest on do lapy ktora mozesz zrobic sam z plaskownika i katownika lub zlecic komus azeby ci ja wykonal bo nie ma gotowcow :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
orurowanie tak jak kolega już napisał .
intercooler wystarczy :)
łapy nowej nie kupisz, chyba że ktoś sprzedaje swój projekt to wtedy możesz się załapać, a dwa każdy łapę robi po swojemu. Są takie projekty w Polsce że nie potrzeba dodatkowej rolki napinającej bo kompresor sam w sobie na śrubach jest napinaczem :) (jest u nas na forum taka osoba tylko zapomniałem ksywki ;) ) także wszystko to inwencja twórcza osoby która robi łapę i tego jak chce ją zaczepić itp
Nie mam napinacza i jest ok.
Mam pytanie odnośnie replik bov. Prawda to, że Greddy RS/RZ lubią popuszczać powietrze na jałowym powodując nieszczelność? HKS mają tak samo?
Patrząc na konstrukcję w greddy nadciśnienie walczy ze sprężyną dociskającą tłok zapewniający szczelność, natomist w HKS ciśnienie tłok dociska.
Greddy RZ/FV
http://www.maperformance.com/rehost/BOV_FV_web_b.jpg
HKS
http://gtrspectuning.com/images/hks_ssqv_gtr_3.jpg
Który z nich jest bardziej niezawodny? Prawie zdecydowałem się na RZ style, ale jak poczytałem to zastanawiam się nad HKS, który mi się nie podoba. Są jeszcze TAIL, ale do doładowania 0,6 bara chyba za duże.
Ja mam u siebie Greddy Style i nie mam takiego problemu o jakim piszesz także polecam :D
a ja mam hks style i do póki nie miałem dodatkowej przepustnicy to na jałowym uciekało przez niego powietrze bo kompresor ładował ale po wciśnięciu gazu podciśnienie go zamyka, ze szczelnością nie było problemu ;)
a ja mam hks style i do póki nie miałem dodatkowej przepustnicy to na jałowym uciekało przez niego powietrze bo kompresor ładował ale po wciśnięciu gazu podciśnienie go zamyka, ze szczelnością nie było problemu ;)
Bypass Przemy zdaje egzamin :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
PIMPEK_EJ2
23-01-14, 20:56
Ja sprzęgło sam zregenerowałem,
rozbierz je daj do przetoczenia obie trące powierzchnie i wypełnij te wszystkie rowki jakimś klejem (ja użyłem kleju do płyt pancernych).
Do tej pory nie uświadczyłem uślizgu na elektrosprzęgle.
Tomi a jak to wygląda? Bo ja jeszcze swojego nie założyłem...
taka mnie naszła niedawno myśl, czy nie dało by się zamiast Eatona, wstawić kompresora z VAGowskich silników tsi? Próbował ktoś takiego zabiegu?
Silent miał kompresor z 1.4tsi w swoim D14, ale chyba nie dokończył tego i nie wystroil
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Tomi a jak to wygląda? Bo ja jeszcze swojego nie założyłem...
Ze dwie strony wcześniej masz zdjęcia rozebranego elektosprzęgła, te rowki tylko trzeba wypełnić dobrym klejem np do szyb żeby zwiększyć powierzchnię cierną (najlepiej najpierw przetoczyć) i jest git,
taka mnie naszła niedawno myśl, czy nie dało by się zamiast Eatona, wstawić kompresora z VAGowskich silników tsi? Próbował ktoś takiego zabiegu?
trochę małe są to kompresory.
PIMPEK_EJ2
26-01-14, 21:47
Tomi to widziałem:P O uślizg mi chodziło:) W sensie po zegarach czy jak?
Tomi to widziałem:P O uślizg mi chodziło:) W sensie po zegarach czy jak?
odkręcasz zewnętrzną część elektrosprzęgła, to ta śrubka na środku:
http://img.photobucket.com/albums/v224/dave24v/Photo2260.jpg
po zdjęciu docisku ukaże Ci sie ten widok:
http://img.photobucket.com/albums/v224/dave24v/Photo2258.jpg
z obu stron będzie tak samo wyglądać (w sensie bardzo podobnie).
Zużycie elekrosprzęgła polega na starciu powierzchni ciernych przez co nie stykają się całą powierzchnią, na tej fotce nawet widać gdzie jest wytarty materiał.
po przetoczeniu będą się stykać odpowiednio ale dla pewności warto wypełnić rowki jakimś materiałem np. klejem do szyb aby powierzchnia cierna była jeszcze większa.
zdjęcia: mayday-82, mam nadzieję że się nie pogniewa.
Dlaczego mialbym sie gniewac spoko loko luz i spontan :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
trochę małe są to kompresory.
Tzn? Malo pompuja?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Tzn? Malo pompuja?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
tak bo nie są przewidziane do pompowania w całym zakresie obrotów, TSI mają jeszcze turbo, w dole obrotów pompuje kompresor a później wstaje turbo.
Wszystko jasne. Dzieki za naswietlenie tematu
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Witam mam pytanko odnośnie eaton m62 w b18c4. Jeśli chodzi o wspomaganie hamulca tzn jest ono sterowane podciśnieniem z kolektora, które po założeniu kompresora się zmieni. Czy hamulec straci na jakości ? Czy trzeba zakładać coś dodatkowego ?
Ale co się ma zmienic, masz podciśnienie masz wspomaganie hamulca, nie ma podciśnienia nie ma wspomagania, tak jak normalnie w wolnossaku, chyba nie będziesz hamował z gazem w podłodze...
Tzn? Malo pompuja?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
te kompresory są w pojemnością chyba od 1.2 do 2.0 więc może okazać się że pompują tyle co m62, na dodatek wspomagane są turbinami od iluś obrotów bądź kompletnie odłączane, nie do końca wiem ...
Czy ktoś już myślał nad samodzielnym pospawaniem kolektora ala JacksonRacing ?
Czy ktoś już myślał nad samodzielnym pospawaniem kolektora ala JacksonRacing ?
Sam jestem ciekaw czy cos takiego bedzie spelniac swoja funkcje. Powietrze jest mechanicznie wtlaczane wiec chyba chodzi tylko o flansze polaczona z kompresorem no i samo podlaczenie zasilania go
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Długo przyglądałem się tym kolektorom, najtrudniejsze było by chyba poprowadzenie odpowiednio pasków. Nie długo będę miał możliwość spróbować coś takiego pospawać.
Może miał by ktoś uwagi do takiego projektu ?
Panowie przy zmianie wtrysków w d16y8 na wtryski z s2000 trzeba resistor boxa? i pytanie 2 Chce sie upewnić: Zmieniając kompa w d16y8 na p28 potrzebuje tylko przejsciówke obd2->obd1 ?
Wtryski z s2k są wysokoomowe, nie potrzebujesz resistorboxa.
Przy y8 potrzebny komputer OBD1 i przejściówka, nic więcej.
Orientuje się ktoś ile pompuje taki kompresorek od 1,4 TFSI ?
PIMPEK_EJ2
10-02-14, 21:51
a ile Ohm mają wtryski z 240 z d-serii?
Pacjent b18c4 JRSC. Piszczy mi łożysko napinacza alternator-
kompresor. Z tego co widzę raczej nie da się go wyjąć z rolki. I
tutaj pytanie czy ma ktoś namiary na rolkę z jakiegoś auta która
podejdzie w miejsce oryginalnej?
te łożyska wyciąga się z rolki, to chyba 2x 6200rs jeśli dobrze pamiętam
Pany wiem ze zapewne taki temat już się tu pojawił ale daleko tego szukać a ten temat ma już kilka stron: mianowicie mam D16Z6 + m62 z elektro i jest odwrócony.
na porządku nawet mi się to podobało ale czy nie da się zastosować czegoś aby powietrze które jest ładowane przez kompresor na jałowym i ucieka przez HKSa nie wkurzało mnie takim głośnym wiskiem
Grzesław CRX
20-02-14, 16:40
wydaje mi się że nie da się tego obejść skoro masz odwrócony kompresor nie powinno to być głośne na nieodwróconym to dopiero wszystko wyje :D ewentualnie zmienić blow off'a na innego ja miałem Blitz'a i było na nieodwróconym całkiem cicho
te łożyska wyciąga się z rolki, to chyba 2x 6200rs jeśli dobrze pamiętam
Ja mam takie jak te 2 dolne na fotce w linku. Z tego co znalazłem łożysko ma 30mm a otwór w rolce 28mm także cieżko byłoby je wyjąć. Na łożysku jest 6200V.
http://www.supercharger.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=33938
Pany wiem ze zapewne taki temat już się tu pojawił ale daleko tego szukać a ten temat ma już kilka stron: mianowicie mam D16Z6 + m62 z elektro i jest odwrócony.
na porządku nawet mi się to podobało ale czy nie da się zastosować czegoś aby powietrze które jest ładowane przez kompresor na jałowym i ucieka przez HKSa nie wkurzało mnie takim głośnym wiskiem
Robisz miedzy IC a blov offem by pass z przepustnica na podcisnienie np. z VW golfa diesla :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Robisz miedzy IC a blov offem by pass z przepustnica na podcisnienie np. z VW golfa diesla :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
możesz napisać może podesłać foto jak to miało by wyglądać tak aby nie tracić doładowania na otwartej przepustnicy
Poszukam fotek na kompie i jak co to zapodam ale przepustnica wyglada mniej wiecej tak :
http://img.tapatalk.com/d/14/02/24/be9yje4u.jpg
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Dużo osób pytało o by pass więc wstawiam foty jak to mniej więcej wygląda:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9a7f69c9547a.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9a7f69c9547a.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bd5f7cc373cf.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bd5f7cc373cf.jpg.html)
Na ale drogo od disli są już od 10 zł xD http://allegro.pl/przepustnica-audi-a6-c5-2-5-tdi-i4017818885.html
Czy taki sam bypass bez dv czy bov'a wystarcza czy mi np za dużego laga i potrzebuje bov'a ?
Jeśli się nie mylę to taki bypass jest zastosowany w jrsc tyle że mniejszej średnicy.
Rozumiem, że stosując taka przepustnice nie trzeba bedzie przerabiać bova pod kompresor??
Hej, wie ktoś gdzie dostać zestaw naprawczy/serwisowy do JRSC?
Co wchodzi w jego skład?
W moim od nowości, a był nowy coś "świerszczy" pod maską - kompresor pompuje jak powinien, chodzi cichutko, słychać go dopiero na pełnym ogniu - no ale na biegu jałowy postoju daje się ułyszeć jakby świergotanie.
Może któraś rolka napinająca..
No nie wiem, ale tak tego nie zostawię bo mnie irytuje.
Mile widziany jakiś link jesli ktoś ma pod ręką, cena.
mayday-82 miałeś już okazję odpalać auto z tym bypass z przepustnicą ? Auto cichnie na luzie ? :) Zależy mi na jak najcichszej pracy kompresora i aby nie był zbytnio uciążliwy podczas spokojnej jazdy :)
Po przeczytaniu całego wątku chciałbym uporządkować temat dotyczący przystosowania kompresora do silnika Hondy kręcącej się w lewo:
* Pierwszy sposób to zamiana strony ssącej (wlotowej) ze stroną wylotową. Jednym słowem, tam gdzie oryginalnie jest wlot powietrza w kompresorze prowadzimy i łączymy go z kolektorem ssącym, a z wylotu robimy stronę ssącą czyli zakładamy jakiś stożek na kawałku rury, by łapać zimne powietrze. Sposób ten może wiązać się z niewielkim spadkiem wydajności kompresora.
* Drugi sposób (w razie czego proszę o sprostowanie) rozkręcenie obudowy kompresora i zamiana miejscami rotorów.
* Trzeci sposób (prosiłbym tu o rozwinięcie, bo sam jestem ciekaw) to napędzanie kompresora paskiem dwustronnym podpartego na dwóch napinaczach.
Tu nie wiele wiem, ale jak rozumiem to wystarczy założyć kompresor bez jego przeróbki, normalnie zrobić z wlotu wlot, z wylotu wylot i założyć na to pasek dwustronny ? Czy ten pasek musi w jakiś sposób przebiegać przez te koło kompresora i napinacze ?
Pozdrawiam
Ello jezdze autem prawie od roku, na biegu jalowym kompresora prawie wcale nie slychac i przy wkrecaniu na obroty tak uciazliwie nie "mialczy" szczerze mowiac bardziej dokucza mi tlumik bo jest przelotowy wiadomo dlaczego... Z tego co pamietam przema72 jak odwracal u mnie kompresor to dawal cos do podtoczenia tokarzowi ale nie wiem co - taka sytuacja :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Mateusz_Civic
28-03-14, 22:14
Male pytanie :
http://allegro.pl/przepustnica-audi-a6-c5-2-5-tdi-i4017818885.html kupujac ta przepustnice , nalezy zrobic "rozwidlenie " w zasilaniu eatona na koncu zamontowac ta przepustnice , pociagnac podcisnienie i to tyle?
Rozwidlenie ma być pomiędzy kompresorem a kolektorem ssącym, jedno idzie do kolektora jedno do przepustnicy.
Mateusz_Civic
28-03-14, 22:46
Rozwidlenie ma być pomiędzy kompresorem a kolektorem ssącym, jedno idzie do kolektora jedno do przepustnicy.
i na jalowym podcisnienie bedzie ja otwierac , przy ladowaniu bedzie automatycznie sie zamykac ? moj blov nie daje rady puszcza jak wsciekly na wolnych :)
hej. Panowie założyłem właśnie taką przepustnice jak ma mayday-82 i teraz pytanie jest takie: Czy podciśnienie od tej przepustnicy nie powinno być podłączone przed przepustnicą tą oryginalną (teraz mam podłączoną razem z blow off-em))?? Bo u mnie jest tak że jak odpale auto to przepustnica sie otwiera ale jak dodaje gazu to z chwilą otwierania przepustnicy sie przymyka ale jak silnik już wejdzie na obroty to już jest otwarta. Jest to bardzo szybkie przymknięcie i otwarcie. Ale coś jest nie tak z tym bo na pełnym gazie nie słychać takiego ryku silnika jak to przy stożku. Dziś jeszcze przypne tą dodatkową przepustnice na stałe otwartą i zobacze jak auto będzie chodziło.
Ryku vteca juz nie uslyszysz na doladowaniu :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Ryku vteca juz nie uslyszysz na doladowaniu :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Największy ból doładowania ;)
Chodzi mi tu o jazde bez kompresora. Dziś odpiąłem ten zaworek co steruje klapką w przepustnicy i otworzyłem na stałe i słychać elegancko Vteca. Dla upewnienia sie zrobiłem tak że podpiąłem podciśnienie pod ten zaworek ale trzymałem go w ręce jak jechałem żeby patrzeć co sie z nim dzieje podczas jazdy i tak: Jak sie jedzie spokojnie lub auto stoi to zaworek jest wciągnięty, jak sie troche więcej uchyli przepustnice to jest tak jakby pół otwarty, a jak przepustnica otwarta na max ( np. przy procedurze) to zawór zamyka tą dodatkową przepustnice, Tak jakby nie było podciśnienia. Mowie tutaj tylko o jeździe bez kompresora. i dlatego pytam czy nie lepiej przed przepustnice to podłączyć, bo teraz to strasznie mizerny efekt z tym bypasem.
Dzisiaj lukne jak jest ona u mnie podpięta i dam Ci znać.
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Ok, byłbym wdzięczny. Bo szczerze ta przepustnica nie jest ni potrzebna do ryku ani mocy tylko mam strasznie duże spalanie przez długi dolot, Bo silnik ma dodatkowy opór przez kompresor
To może warto by mieć dwie mapy, przełączane przekaźnikiem podpiętym pod elektro sprzęgło kompresora.
u mnie ta przepustnica była podłączona pod blow-off'a
Podczas wciśnięcia gazu do oporu była zamknięta, na wolnych obrotach otwarta ... ale... podczas jazdy np. przyśpieszania(z gazem do połowy) została domykana i jak jechałem stałą prędkością np 100km/h i obroty były w okolicach 2,5tys to przepustnica ( było słychać) jest otwarta/uchylona. Nie obciążała tak blowoff'a i silnika który w danej chwili nie potrzebował pełnego doładowania.
Wnioskując skoro jest podciśnienie 0+(podczas doładowania) to się zamyka, tak więc w n/a skoro podciśnienie jest -0 to pewnie przepustnica będzie otwarta/lub niedomknięta. Tak mi się wydaje
Musze spróbować jak to będzie działało jak sie wepnę przed oryginalną przepustnice, ale to w sobote. Narazie dzięki za pomoc, jak coś to napisze wynik.
Mam u siebie identycznie jak pisze Kuki wkoncu to ten sam magik nam robil :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
koledzy a jak u was spalanie przy jeżdzie n/a?? U mnie bez dodatkowej przepustnicy d16 pali ok 12l/100km.
spalanie z kompresorem ON - OFF to niewielka różnica bo pasek i tak cały czas obciąża silnik. Co innego gdybyś wyłączał kompresor i ściągał pasek, różnica była by większa. U mnie wychodziło może litr różnicy aczkolwiek nie wiem bo jakoś specjalnie nie mierzyłem , raczej tak na oko. A ostatni rok jeździłem z zablokowanym elektrosprzegłem więc nie wiem ;)
inna strona medalu mój przelicznik to - 50 zł to ponad 30 minut ognia :D hehe
Pasek obciąża silnik ? Zastanów się co piszesz. Jak nie masz dwóch rożnych dolotów to się nie dziw że pali cci tyle samo .
U mnie wychodzi 1l różnicy, z dwoma dolotami i bez drugiej przepustnicy. Ale spalania 12l/100km jeszcze nie miałem.
odkąd zrobiło się ciepło spalanie spadło mi poniżej 8l przy jeździe N/A.
No kurde mi właśnie tyle wychodzi jak policzyłem, czyli 12. ok dzięki, będę jeszcze kombinował z tą przepustnicą, Może jakieś elektryczne sterowanie??
PIMPEK_EJ2
10-04-14, 22:26
A ile Wam pali przy ostrzejszej jeździe?? Moje jeszcze N/A chla 12-14 jeżdząc po łodzi
znajomy w B16A1 + M62 za 50zł robi max 40km po mieście :D
hej. Panowie założyłem właśnie taką przepustnice jak ma mayday-82 i teraz pytanie jest takie: Czy podciśnienie od tej przepustnicy nie powinno być podłączone przed przepustnicą tą oryginalną (teraz mam podłączoną razem z blow off-em))?? Bo u mnie jest tak że jak odpale auto to przepustnica sie otwiera ale jak dodaje gazu to z chwilą otwierania przepustnicy sie przymyka ale jak silnik już wejdzie na obroty to już jest otwarta. Jest to bardzo szybkie przymknięcie i otwarcie. Ale coś jest nie tak z tym bo na pełnym gazie nie słychać takiego ryku silnika jak to przy stożku. Dziś jeszcze przypne tą dodatkową przepustnice na stałe otwartą i zobacze jak auto będzie chodziło.
Wszystko chodzi jak należy. Przecież jak masz auto na biegu jałowym to przy zamkniętej przepustnicy wytwarza się podciśnienie w kolektorze ok 0,65-0.75bar a co za tym powoduje otwarcie tej dodatkowej przepustnicy (zasysa ten zaworek).
Podczas jazdy im bardziej otwierasz przepustnice w aucie tym podciśnienie w kolektorze spada co powoduje zamykanie tej dodatkowej przepustnicy. W WOT ciśnienie w kolektorze wyrównuje się do ciśnienia atmosferycznego a dodatkowo przepustnica się szczelnie zamyka bo nie ma co już zassać tego zaworka.
Przecież to proste jak drut :)
Moim d16 wokol komina za 50zl robie 100km jazdy mieszanej przy doladowaniu 0,6bara :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
PIMPEK_EJ2
13-04-14, 22:31
znajomy w B16A1 + M62 za 50zł robi max 40km po mieście
Dzięki:)
Moim d16 wokol komina za 50zl robie 100km jazdy mieszanej przy doladowaniu 0,6bara
Za 50 zł pb czy lpg?? Bo za 50 zł w pb to już dawno nie zrobiłem 100 w n/a :/
Pb wiem, że może to wam wydawać się absurdalne ale taka jest prawda :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Pb wiem, że może to wam wydawać się absurdalne ale taka jest prawda :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Ja potrafię zejść do poziomu 6l na 100km na trasie. Takie spalanie wyszło mi dzięki zastosowaniu 5 z Lsa. Teraz myślę, ze moze delikatnie wzrosnąć poprzez wrzucenie jeszcze fd 4.4 .. ale taki spalanie jest u mnie realne i .. ciężkie do uwierzenia ;)
mi z kompresorem d16 spalało litr więcej jak bez przy normalnej jeździe, bez nadmiernego pałowania czyli miasto (korki) 10-11l, trasa 7-8l (Pb). A jak ktoś ciśnie non stop jak wariat to spali wszystko, co się wleje ;)
Kazik_h9w3
14-04-14, 12:48
Ja u siebie spalanie pb jak i teraz na lpg w cyklu mieszanym mam na poziomie 11 litrów z tym ze teraz spokojnie jeżdżę na gazie a paluje na benie ktorej idzie w zaleznosci od nastroju ;-), wszystko to tyczy sie oczywiscie b18c4 z m62
Ktoś z forumowiczów ma sprawdzone i wykonuje mocowania kompresora do bloku ? :)
Pasek obciąża silnik ? Zastanów się co piszesz.
Proste że tak...przez takie pisanie tworzą się później jakieś farmazony i mity.
prosty test, napędź kompresor paskiem z koła pasowego i niech powietrze nie dociera w silnik(wychodzi w atmosferę/nieszczelny dolot)... jak myślisz silnik będzie obciążony tak samo jakby paska nie było ? odpowiem Ci, będzie obciążony bardziej !
latem strzelił mi silikon na dolocie i kompresor był napędzany paskiem a nie było doładowania ... spalanie od razu mi wzrosło z racji obciążenia silnika a braku doładowania(kompresor bez elektrosprzęgła-zablokowany)... po sprzedaży kompresora było czuć że auto z ta samą mapą jest jakby elastyczniejsze niż z napędem kompresora przy "dziurawym dolocie".
Inna sprawa że doładowanie z kompresora np 1 bara będzie zawsze "słabsze" niż doładowanie 1 bara z turbiny, która nie ma zasilania z paska/koła pasowego co skutkuje spadkiem minimalnej mocy.
Zapytaj się kolegi Sawczen'a dlaczego zrezygnował ze wspomagania na pasek na rzecz elektrycznej wspomy z toyoty, pewnie z racji obciążeń silnika.
Dlaczego w mniejszych silnikach po włączeniu klimatyzacji czuć spadek mocy ? bo pasek obciąża silnik... i tak dalej :)
nie chce się z nikim kłócić i wywoływać spin ale wiem kiedy mam rację... chyba że chodziło Ci o coś zupełnie innego z racji tych dolotów i może się nie zrozumieliśmy ;)
zastanów się jeszcze raz jak pasek może obciążać silnik w przypadku, który był rozważany a nie tym o którym Ty piszesz - powtórzę: "kompresor rozłączony na elektrosprzęgle" czyli silnik musi napędzić samo kółko kompresora na łożysku, bez rotorów....
Chodziło o pasek napędzający elektrosprzęgło a nie cały kompresor.
Ale jak już się czepiamy :
Inna sprawa że doładowanie z kompresora np 1 bara będzie zawsze "słabsze" niż doładowanie 1 bara z turbiny, która nie ma zasilania z paska/koła pasowego co skutkuje spadkiem minimalnej mocy.
A turbina to perpetum mobile ? Ona też obniża moc silnika przez tłumienie zjawisk falowych i dynamicznych, które przy kompresorze jako tako jeszcze występują.
ale turbina jest napędzana spalinami i z tego samego doładowania daje więcej mocy jak kompresor, to już nie moja teoria tylko mądrzejszych ode mnie tiunerów :)
ja pisałem dużo wcześniej o pasku jako pasku u mnie gdzie elektrosprzęgło było zablokowane, więc się nie dogadaliśmy to raz a dwa że inne kompresory nie mają elektrosprzęgła ;)... więc źle się zrozumieliśmy a pablo__89 od razu bez sensu naskoczyłeś że pasek nie powoduje strat...
jeśli mowa o m62 i rozłączonym elektrosprzęgle to wiadomo że opór jest znikomy i nie przenosi się to na straty czy większe spalanie PB ;)
wszystko ?
to teraz wyjaśnij w jaki sposób odłączasz kompresor, że nadal obciąża silnik, bo twoja wypowiedź brzmiała jakoś tak:
spalanie z kompresorem ON - OFF to niewielka różnica bo pasek i tak cały czas obciąża silnik.
jeździłem z eatonem m62 i turbo td04hl 16T, zdecydowanei nikomu nie polecam EATONa do Bserii, w użytkowaniu codziennym, w sprintach na prostej ani na wariowaniu po zakrętach, nawet do lansu lepsze turbo. :) Spalanie z turbo w trybie miejskim też mniejsze. :) Pozdro
źle opisałem faktycznie... za dużo chyba myśli a za mało przekazu na "papierze".. mój błąd do którego umiem się przyznać, pisałem o czym innym i myślałem o czym innym, a przy natłoku w pracy taki bajzel wychodzi że nie wszyscy się rozumieją i piszą nie koniecznie na właściwie poruszony temat :D .
ale to nie zmienia faktu że pasek powoduje obciążenie na silniku ogólnie rzecz ujmując :D heheh już się tak nie spinać :D
zdecydowanei nikomu nie polecam EATONa do Bserii....
dlatego u mnie buduje się coś specjalnego :p
PIMPEK_EJ2
15-04-14, 22:31
Może ktoś podpowie jaki olej do eatona należy wlać??
jeździłem z eatonem m62 i turbo td04hl 16T, zdecydowanei nikomu nie polecam EATONa do Bserii, w :) Pozdro
bo?
Może ktoś podpowie jaki olej do eatona należy wlać??
Nie jestem pewien ale obilo mi sie o uszy ze mozna zalac ATF'em.. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi
PIMPEK_EJ2
16-04-14, 22:25
ATF-em?? Tego nie słyszałem
mogę się mylić , aczkolwiek ATF jest przekładniowym olejem do skrzyń biegów więc być może spełnia te parametry cierne i temp.
Aczkolwiek po rozmowie ze znajomym, który mnie poprawił twierdząc że MTF będzie lepszy, ma chyba rację bo ATF leje się głównie w automatach/wspomaganiach a MTF w manualach.. być może parametry oleju są inne i lepiej się spisuje, a może można zalać jednym i drugim ;)
PIMPEK_EJ2
17-04-14, 23:00
Zaleje jakimś przekładniowym 75w90
10w40 do motocykla 4T.. chociaż 10w40 od benzyniaka lałem i też było ok
Kazik_h9w3
19-04-14, 11:08
chociaż 10w40 od benzyniaka lałem
u mnie też jest takim zalany
http://allegro.pl/przepustnica-powietrza-audi-a4-b6-2-5-tdi-i4145326039.html
taka przepustnica może być jako dodadtkowa do Eatona? i w którym miejscu ja zamontować ?
Może tylko trzeba przerobić mocowanie tej "gruszki" sterującej, bo zamiast zamykać przy doładowaniu będzie otwierać sie.
http://allegro.pl/przepustnica-powietrza-audi-a4-b6-2-5-tdi-i4145326039.html
taka przepustnica może być jako dodadtkowa do Eatona? i w którym miejscu ja zamontować ?
Miedzy IC a bovem :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Z czego zastosowaliście IC ?
Iveco Daily 2.8 ? :)
PIMPEK_EJ2
25-04-14, 07:05
Ja mam akurat z fmic:)
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
Z czego zastosowaliście IC ?
Iveco Daily 2.8 ? :)
też takie ludzie montują ale bardziej pospolity jest zwykły chinol lub fmic
Mateusz_Civic
29-04-14, 20:26
Może tylko trzeba przerobić mocowanie tej "gruszki" sterującej, bo zamiast zamykać przy doładoweaniu będzie otwierać sie. a jak przerobic ta gruszke
:)??
trzeba dorobić mocowanie z drugiej strony niż jest w oryginale, gruszka działa tak samo, tylko jest z przeciwnej strony przez co działa "odwrotnie"
Mateusz_Civic
30-04-14, 22:38
trzeba dorobić mocowanie z drugiej strony niż jest w oryginale, gruszka działa tak samo, tylko jest z przeciwnej strony przez co działa "odwrotnie"
a mozesz podeslac foto jak to rozwiazales?
Ja mam troche inna przepustnice ale zasada ta sama, na filmiku od 22giej sek. widac drucik, ktory wychodzi z gruszki i jest zamocowany po drugiej stronie dzwigienki od przepustnicy. Jak sie przypatrzysz to zobaczysz oryginalny otworek gdzie byl wpiety ten drucik. Chodzi o to, ze jak dodajesz gazu przepustnica musi sie zamykac a oryginalnie masz tak ze sie otwiera.
A tu masz filmik mojej przepustnicy:
http://youtu.be/xMyO3LaD3lM
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Mateusz_Civic
01-05-14, 09:27
Ja mam troche inna przepustnice ale zasada ta sama, na filmiku od 22giej sek. widac drucik, ktory wychodzi z gruszki i jest zamocowany po drugiej stronie dzwigienki od przepustnicy. Jak sie przypatrzysz to zobaczysz oryginalny otworek gdzie byl wpiety ten drucik. Chodzi o to, ze jak dodajesz gazu przepustnica musi sie zamykac a oryginalnie masz tak ze sie otwiera.
A tu masz filmik mojej przepustnicy:
http://youtu.be/xMyO3LaD3lM
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
jestes wielki :) Dzieki
bociekpl a kojarzysz może jakiej średnicy jest ta przepustnica ?
Właśnie zastanawiam się nad wyborem zaworu, 0 takiej przepustnicy też myślałem chociaż chodzi mi po głowie jeszcze zastosowanie WG i do tego sterowanie elektroniczne MBC ( zaworek np N75 trójdrożny).
Projekt Lotus Seven i do tego sterowanie DET3.
Wsadziłem na chwilę zawór DV pro perfekt ( śr 20mm), ale przy silniku Sierra DOHC koło jest większe i na wolnych upuszcza sporo więcej powietrza przez co jest głośniej.
Moja przepustnica ma 60mm ale mysle ze okolo 45mm tez smialo styknie. Co do DV to jest jeszcze z evo 34mm :P
Ja mam taki:
http://estd.pl/pl/uszczelniajace/357-zawor-18-t-27-tt-saab.html
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Pytanko szybkie , czy po montażu kompresora EATON M62 (strojenie za 2 tyg) moge go wlaczac i (tak wiem na wolnych obrotach moge gazowac ) ale interesuje mnie wlaczenie i np delikatny podjazd na wlaczonym kompresorze czy odrazu po puszczeniu sprzegla przywita mnie check ? Wiadomo nie chodzi mi o palowanie bez strojenia tylko o delikatne podjazdy na niskich obrotach bez gazu ?
Jak to wyglada tzn poprostu jazda bez strojenia
Dzieki z gory za info
check wywali błąd jak pojawi się doładowanie w dolocie. Jak masz możliwość wyłączania kompresora na elektrosprzęgle to nie kombinuj i nie włączaj go (chyba, ze chcesz robić remont silnika) a najlepiej to odstaw samochód do garażu na te 2 tygodnie...
Ale powiedzmy na biegu jałowym do tych 3 tys obrotow mozna tak ?
Nie mowie ze tak bede robil tylko spotkalem sie z taka akcja i chce sie dowiedziec czy nie ma (tc wyzej napisalem) skutkow ubocznych ;)
Ale powiedzmy na biegu jałowym do tych 3 tys obrotow mozna tak ?
Nie mowie ze tak bede robil tylko spotkalem sie z taka akcja i chce sie dowiedziec czy nie ma (tc wyzej napisalem) skutkow ubocznych ;)
jeżdżenie bez strojenia zawsze ma skutki uboczne - po to się stroi.
Będziesz śmigał np. na ubogiej to Ci gniazda zaworowe wypali, albo będziesz miał stukowe spalanie i się korba skrzywi - ciężko generalizować, to zależy od sytuacji.
Jakbyś miał turbosprężarkę to mógłbyś spokojnie jeździć na podciśnieniu ale w przypadku kompresora to nie przejdzie i lepiej nie ryzykuj
a dlaczego uważasz, że z kompresorem nie da się jeździć na podciśnieniu? kwestia tego jak operuje się przepustnicą
No tak w sumie masz rację, zbytnio zgeneralizowałem sprawę, ważne tylko by nie wchodzić w nadciśnienie.
jezdzilem Z9+m45 bez strojenia 3 tygodnie do pracy bo czekalem na strojenie i nic sie nie stalo, ale ciezko sie tak jezdzi (na podcisnieniu)- kto ma eatona ten wie o czym mówie.
dokładnie jak kaczor662 mówi. Mi z m62 wywalało błąd już przy 2tyś obr.
Panowie, buduje wlasnie taki projekt koledze z forum - pamietam ze byl tu temat o wtryskach do Dserii.
Wiem ze s2000, s14 i jakies z WRXa 440tki pasuja. Nie chce sie bawic w zadne resistor boxy itp bo potem na strojeniu moga byc cyry a chce tego uniknac. Moglby ktos mi podrzucic linka do tamtego tematu ew. podwpowiedziec z jakich dokladnie wozow silnikow innych niz te ktore wymienilem moge zapakowac wtryski? Minimum 440. Moga byc wiesze - jakies EVO pamietam mialo 550 - na poczet dalszej rzezby i 550tki moga byc - napewno sie przydadza z czasem :)
Yotomeczek86
13-05-14, 12:38
Do wtrysków z Evo trzeba mieć resistor box. Nie panikuj i wkładaj z nim, niema żadnych problemów i cyrków.
też mam 550 z Evo i dołożony resistor box, kupuj i nic się nie bój na strojeniu wszystko ustawią.
Może ktoś się orientuje czy elektrosprzęgło będzie działać bez problemu, gdy kompresor nie zostanie przerobiony a z wlotu kompresora zostanie zrobiony wylot a z wylotu wlot ? :)
a czemu mialby byc problem skoro wiekszosc jezdzi na nie odwroconych? ;)
Wole się Seba zawsze dopytać :)
Witam. Ja ostatnio skonczyłem Projekcik D16Z6 + Eaton M62 na elektrosprzegle. I zaczołem testowac. Wspomne ze wszystko stroje na LPG STAG 4 PLUS .
I napotkałem problem a mianowicie jak rószam i wzucam najpierw 1 a potem 2 krecac do 7 tysi to przy 1 widac Vitka jak sie załacza (mam light co sygnalizuje to) ale przy 2 gdy troche zejdzie z obrotów i ponownie dochodzi do wartosci Vitka wywala CHECK po odczytaniu to : MAP SENSOR . I moje pytanie brzmi czy ta ewentualnosc co sie zdaza CHECK trzema bedzie stroic w mapie w ECU (wspomne ze mam przygotowany z podstawka :) ) czy sie myle panowie?? poradzu mi ktos co moge zrobic ?? pozdRo
Witam. Ja ostatnio skonczyłem Projekcik D16Z6 + Eaton M62 na elektrosprzegle. I zaczołem testowac. Wspomne ze wszystko stroje na LPG STAG 4 PLUS .
I napotkałem problem a mianowicie jak rószam i wzucam najpierw 1 a potem 2 krecac do 7 tysi to przy 1 widac Vitka jak sie załacza (mam light co sygnalizuje to) ale przy 2 gdy troche zejdzie z obrotów i ponownie dochodzi do wartosci Vitka wywala CHECK po odczytaniu to : MAP SENSOR . I moje pytanie brzmi czy ta ewentualnosc co sie zdaza CHECK trzema bedzie stroic w mapie w ECU (wspomne ze mam przygotowany z podstawka :) ) czy sie myle panowie?? poradzu mi ktos co moge zrobic ?? pozdRo
W pierwszej kolejności polecam książkę do nauki ortografii dla dzieci.
Jak poprawisz post to może ktoś Ci odpisze w kwestii merytorycznej :)
... trzema bedzie stroic w mapie w ECU (wspomne ze mam przygotowany z podstawka :) ) ...
znaczy się rozumiem że nie jest jeszcze wystrojone :confused: no to normalny objaw map sensor wywala błąd przy nadciśnieniu.
PIMPEK_EJ2
16-05-14, 20:18
Może ktoś się orientuje czy elektrosprzęgło będzie działać bez problemu, gdy kompresor nie zostanie przerobiony a z wlotu kompresora zostanie zrobiony wylot a z wylotu wlot ?
Ja mam nieprzerobiony, mam elektrosprzęgło i na razie nie zauważyłem żeby coś było nie tak. Ładnie trzyma 0,54 bara do vtec-a i 0,48 na vtec-u:)
Aha. Dzieki wielkie TomiNeo :) Mój komp to p28 i ma juz podstawke z druga mapa w nim od jakiegos czasu. Wiec trzeba bedzie tylko podrzucic nowa mape z korekta?? map sensora z nadcisnieniem ?? czy dobrze rozumiem :)
A powiedz mi ogarniasz ten temat by to zaprogramowac?? TomiNeo :) dasz rade ?? lub jakies namiary na kogoś :) Pozdro
Mateusz_Civic
18-05-14, 11:15
bay pass gotowy :)
http://static.pokazywarka.pl/i/2947448/862267/cam01941-1.jpg
PIMPEK_EJ2
18-05-14, 22:38
Wiec trzeba bedzie tylko podrzucic nowa mape z korekta?? map sensora z nadcisnieniem ?? czy dobrze rozumiem
No tak w skrócie można podrzucić. Nowa mapa będzie rozszerzona właśnie o nadciśnienie.
ALe lepiej zrób to normalnie i jedź auto wystroić!! Mi stroił jogal i jestem zadowolony:D
Wiecie kto miał mniejsze pasowe na M62?Były kiedyś na forum ale nie moge znaleźć:/
Kazik_h9w3
18-05-14, 22:43
Już Ci mało ? :p
PIMPEK_EJ2
18-05-14, 23:44
No mogłby dmuchać koło 0,7 :D Seba apetyt rośnie w miare jedzienia!! Na razie musze wymienić uszczelkę pod głowicą:/ Bo nie trzyma...
Dzięki :) Juz ogarnołem sprawe :)
No tak w skrócie można podrzucić. Nowa mapa będzie rozszerzona właśnie o nadciśnienie.
ALe lepiej zrób to normalnie i jedź auto wystroić!! Mi stroił jogal i jestem zadowolony:D
Wiecie kto miał mniejsze pasowe na M62?Były kiedyś na forum ale nie moge znaleźć:/
Wiecie kto miał mniejsze pasowe na M62?Były kiedyś na forum ale nie moge znaleźć:/
Ja kupilem kolo z zaby d16y8 - buduje dokladnie ten setup teraz z tym ze na d16z6
To kolko jest NAJWAZNIEJSZE ;)
PIMPEK_EJ2
19-05-14, 16:44
Wiesz jakiej średnicy jest to koło??
Witam panowie :)
Seryjne kółko w d16z6- dmucha mi 0,5bara takie informacje znalazłem :)
A znalazłem w sieci ze w D16Y7 - dmucha 0.6-0.65 bara
Jak z tym jest
Wiesz jakiej średnicy jest to koło??
Generalnie masz dostac od VIgen-a 1.6 - rolka na kompresor klimy jest po prostu wieksza - mniej wiecej taka jak do napedzania alternatora w z6. Srednicy ci jednak nie zmierze dzis.
koło z y7 jest największe z d-serii (chyba się nie mylę) stąd większe doładowanie
Mój znajomy ma w d-serii założone pasowe customowe ( foto http://s10.postimg.org/zc6e3m39l/DSC_0974.jpg ) chyba ponad 180mm i zmniejszone na m62. W d16 dmucha mu około 0,8X b ale projektu niestety nie ma opisanego
też dorabiałem koło 181mm, większe nie zmieści się bo dolna łapa silnika przeszkadza.
Ja miałem założone 195 ale niestety musiałem zmniejszyć ponieważ podczas jazdy tarło o drążek reakcyjny w c4g teraz mam jak kukii pisał wyżej 182mm.
PIMPEK_EJ2
22-05-14, 23:14
Czyli to koło na 181mm dorabialiście? Jakie koszty no i gdzie? Może być na pw
Nikt nie pamięta kto sprzedawał/ toczył mniejsze koła na eatona?
Musisz do jakiejś firmy z tokarkami uderzyć, mnie to po znajomości przerabiali i nic nie płaciłem.
Zagadaj do Wrobla on montowal mi mniejsze kolko na kompresor, toczyl ich wiecej, moze jakies ma jeszcze.
PIMPEK_EJ2
27-05-14, 22:53
Dzięki dymek:) Ty masz u siebie m45 czy m62? Wielokliny są takie same w obu?
M45, na duzym kolku kompresora dmuchal 0,3 zmienilem kolko na mniejsze bylo 0,5 zmienilem pasowe na wieksze z d14 i jestbjakies 0,6. Wlasnie jade sie stroic;)
A co do wieloklinow to nie umiem odpowiedz na to pytanie. Nie wiem.;p
PIMPEK_EJ2
28-05-14, 22:07
Do jogala? Powodzenia;)
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
Do jogala? Powodzenia;)
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
A cos z jogalem nie tak? Ludzie sobie go chwala
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Jestem ciekaw wiedzy i doświadczenia chłopaków którzy tym się zajmują i czy oprócz strojenia mieli coś więcej wspólnego z mechaniką. Co nie którzy owiani prawie legendą są, przynajmniej na tym forum xD
Jestem ciekaw wiedzy i doświadczenia chłopaków którzy tym się zajmują i czy oprucz strojenia mieli coś więcej wspulnego z mechaniką. Co nie kturzy owiani prawie legendą są, przynajmniej na tym forum xD
http://grafixautozine.pl/ - Legenda malopolski i gosc z potworna wiedza we lbie - wystarczy zamienic pare slow telefonicznie i jest sie pewnym ze rozmawia sie z czlowiekiem ktory niejedna Honde widzial :)
Co jak co ale grafikowi bym auta nie oddał :)
Jakies konkrety czy tak po prostu?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Co jak co ale grafikowi bym auta nie oddał :)
Najwieksi kozacy z malopolski robia u Grafixa auta - podejscie do robionych przez niego samochodow ma jak do swojego wlasnego - wszystko w pelni profesjonalne wlacznie z dojazdem do klienta domu - wiec nie wiem czego sie czepic - moze czasem telefonu nie odbiera... - wielkie mi halo...
Podaj konkrety wlasnie bo "ja bym" to wiesz...
Osoba która zmienia parametry sterowania silnikiem musi wiedzieć co robi i jaki ma to wpływ na prace silnika. Musi się znać przede wszystkim na mechanice silników spalinowych a nie być domorosłym specjalistom od strojenia hond będąc np. fryzjerem. Taka jest by najmniej moja opinia nikomu jej nie narzucam.
Osoba która zmienia parametry sterowania silnikiem musi wiedzieć co robi i jaki ma to wpływ na prace silnika. Musi się znać przede wszystkim na mechanice silników spalinowych a nie być domorosłym specjalistom od strojenia hond będąc np. fryzjerem. Tak jest by najmniej moja opinia nikomu jej nie narzucam.
Grafix jest fryzjerem??????????
Dobrze - zdanie podzielam 10000% - wiec pytam czy samemu Grafixowi masz cos do zarzucenia bo wiedza jaka dysponuje jest dosc imponujaca.
Grafix jest fryzjerem??????????
Nie wiem, tak strzeliłem, nie znam chłopaka i nic do niego nie mam :)
podłącze się - wiedza grafixa - rafała jest naprawdę wielka - podziękowania dla niego przy modyfikacjach mojej hondy + strojeniach - sądzę ze niewiele jest w polsce osób które potrafią tak sprawnie ogarnąć turbo w b16a2 - wiedza + sprzet którym dysponuje stawia go w czołówce.
rafał na pewno nie jest fryzjerem
co do mechaniki w jego wykonaniu to poczytaj jakiego miał civic v, a obecnie jak ma wystrojona integre
nie podważaj autorytetu osoby z która nie miałeś do czynienia
pozdrawiam z małopolski gero
Nie podważam, tylko uczulam, bo nie wszyscy są fachowcami.
Pozdrawiam
szlag... karakow... a ja swoje do wloszczowej wywiozlem...
wiedza grafixa - rafała jest naprawdę wielka
x2
nie podważaj autorytetu osoby z która nie miałeś do czynienia
x2
wiedza + sprzet którym dysponuje stawia go w czołówce.
x2
pablo__89 - generalnie wiemy o co ci chodzilo - ale zaatakowales czlowieka na ktorym wielu tu juz polegalo i nie znam nikogo kto by powiedzial zle slowo.
Wiem ze nie masz do niego nic ale stworzyles zamieszanie przez zwykle zle nazwanie rzeczy :)
Ja jak kazdy ktory mial z Rafalem stycznosc polecam
pablo skocz do Ekwador Manieczki - Poznań (jeśli jeszcze istnieje) i wypij duże piwo za zdrowie grafixa
pablo skocz do Ekwador Manieczki - Poznań (jeśli jeszcze istnieje) i wypij duże piwo za zdrowie grafixa
Ja sie tak chwile zastanawialem skad pablo wyskoczyl z hejtem ale znalazlem juz odpowiedz ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?214047-Wgrywanie-kopiowanie-map-odcinka-kontrola-startu-itp
pablo skocz do Ekwador Manieczki - Poznań (jeśli jeszcze istnieje) i wypij duże piwo za zdrowie grafixa
Istnieje, straszne rzeczy się tam swojego czasu działy.
Ja sie tak chwile zastanawialem skad pablo wyskoczyl z hejtem ale znalazlem juz odpowiedz
Co ma jedno do drugiego ? przecież nie ma tam strojenia :)
Ja sie tak chwile zastanawialem skad pablo wyskoczyl z hejtem ale znalazlem juz odpowiedz ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?214047-Wgrywanie-kopiowanie-map-odcinka-kontrola-startu-itp
wszystko jasne :)
Jestem ciekaw wiedzy i doświadczenia chłopaków którzy tym się zajmują i czy oprucz strojenia mieli coś więcej wspulnego z mechaniką. Co nie kturzy owiani prawie legendą są, przynajmniej na tym forum xD
Swoją drogą kolega podważa wiedzę i doświadczenie innych, a sam ma braki tej wiedzy na poziomie szkoły podstawowej. Popraw ortografię bo komuś oczy wybijesz !
;2300934]Swoją drogą kolega podważa wiedzę i doświadczenie innych, a sam ma braki tej wiedzy na poziomie szkoły podstawowej. Popraw ortografię bo komuś oczy wybijesz !
Haha, Skończyły się argument widzę, tylko nie wiem do czego xD Napisałem że jestem ciekaw wiedzy i doświadczenia a nie że wątpię w ich wiedzę i doświadczenie. Jak już czytasz to czytaj ze zrozumieniem.
Haha, Skończyły się argument widzę, tylko nie wiem do czego xD Napisałem że jestem ciekaw wiedzy i doświadczenia a nie że wątpię w ich wiedzę i doświadczenie. Jak już czytasz to czytaj ze zrozumieniem.
Jak już piszesz to pisz zgodnie z zasadami ortografii albo wróć do szkoły.
Tak jest !! Coś jeszcze proszę pana ?
Tak jest !! Coś jeszcze proszę pana ?
odpuść temat, nie rób z siebie pajaca
;2300964]odpuść temat, nie rób z siebie pajaca
A kolega czytał regułami? pkt.6 Kultura. Nikogo nie obrażam, więc mnie też nie obrażaj.
A kolega czytał regułami? pkt.6 Kultura. Nikogo nie obrażam, więc mnie też nie obrażaj.
Sam sobie ubliżasz sposobem i stylem wypowiedzi. Odpuść temat, wstydu sobie oszczędź...
PIMPEK_EJ2
29-05-14, 23:07
A cos z jogalem nie tak? Ludzie sobie go chwala
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Jak najbardziej okej! Sam u niego stroiłem i jestem zadowolony:) Ma pojęcie chłopak zawsze coś podpowie i doradzi. Nie pogania i nie robi na szybko
pablo_89 ja stroiłem u jogala, chłopak ma dobry łeb do tego. Jedź pytaj itp. wszystko tłumaczy od a do z nie mówi że tak bo tak albo że tak musi być tylko tłumaczy!
A tak btw to ma całkiem mocne 1.3:D
Jak najbardziej okej! Sam u niego stroiłem i jestem zadowolony:) Ma pojęcie chłopak zawsze coś podpowie i doradzi. Nie pogania i nie robi na szybko
pablo_89 ja stroiłem u jogala, chłopak ma dobry łeb do tego. Jedź pytaj itp. wszystko tłumaczy od a do z nie mówi że tak bo tak albo że tak musi być tylko tłumaczy!
A tak btw to ma całkiem mocne 1.3:D
Ja zas stycznosci nie mialem ale auta po nim znam, opinie nie tylko z forum tez znam a dwoma autami strojonymi przez niego jezdzilem - Nie mam absolutnie zadnych zastrzezen do elektroniki
dmucham eatonem 0,6 bara w serie chcem troche podniesc doladowanie na 0,7 bara czy musze stroic od nowa czy moge tak jezdzic potrzebuje dokladnie na jeden wyscig te doladowanie , jak to jest
Podnosisz cisnienie - powinienes stroic.
Ilosc powietrza zwiekszy sie w stosunku do dawki paliwa wiec moim zdaniem strojenie powinno byc robione. Nawet jak potem zmniejszysz cisnienie to komputer nie wywali Ci bledu, bo nie wie 'jak ma sie zachowac', poniewaz mapa juz bedzie i wtedy jak bedziesz chcial to znowu mozesz podniesc cisnienie do tej samej wartosci.
Wedlug tego co piszesz polecalbym dac nawet 0.8 bara i mapowac. Potem mniej latania zeby znowu zmieniac mapy bo znowu o 0.1 bara wiecej chcemy dmuchac :)
Ale - nie jestem specem i nie dam sie zabic ze to co napisalem powzej jest poprawne.
W teorii kazda ingerencja w seryjne auta ma odbicie na zachowaniu sie jego i po odpowiednim przestrojeniu dopiero zobaczymy benefity danego ulepszenia lub 'ulepa' jesli kto cos spieprzy ;)
Według mnie nie ma sensu stroić dla zmiany o 0.1 bara na jeden wyścig. Komp nie powinien ześwirować. Szkoda kasy.
na seryjnym map sensorze do 0,75 można działać,
a czy stroić wszystko zależy od tego jak stroiciel przy ostatnim strojeniu mapę zrobił, skontaktuj się z nim i zapytaj.
Co jak co ale grafikowi bym auta nie oddał :)
koledze wyszedł chyba niefortunny żart nazywająć grafixa grafikiem, czyli osoba co maluje itp. i zasiał tym niepotrzebny zamęt.
Tak pablo_89??
PIMPEK_EJ2
02-06-14, 23:39
Ma ktoś jakiś patent na wyciszenie upuszczanego powietrza?
BOV + DV, albo jakies cos co przedluzy droge powietrza z BOV do atmosfery...
To tyle ile wyczytalem z roznych tematow na ten temat na necie...
Panowie pytanie - za jakis czas planuje sobie wsadzic kompresor do autka, a ze mieszkam na wyspie deszczu nie wiem jak to bedzie ze strojeniem.
Czy jesli podalbym kod silnika i opisal dokladnie WSZYSTKIE modyfikacje na silniku to czy ktos bylby mi w stanie przeslac odpowiednie mapy (za oplata oczywiscie) cobym mogl sam je sobie na ECU wgrac?
Pytam jak najbardziej serio bo ciekaw jestem czy to by mialo w ogole sens, czy za wczasu zakuc silnik tak 'w razie wu' przy strojeniu.
Panowie pytanie - za jakis czas planuje sobie wsadzic kompresor do autka, a ze mieszkam na wyspie deszczu nie wiem jak to bedzie ze strojeniem.
Czy jesli podalbym kod silnika i opisal dokladnie WSZYSTKIE modyfikacje na silniku to czy ktos bylby mi w stanie przeslac odpowiednie mapy (za oplata oczywiscie) cobym mogl sam je sobie na ECU wgrac?
Pytam jak najbardziej serio bo ciekaw jestem czy to by mialo w ogole sens, czy za wczasu zakuc silnik tak 'w razie wu' przy strojeniu.
Ja znam pare samochodow strojonych wylacznie na "autostradzie" - kazde z nich jest juz po swapie ;) najbardziej widowiskowe byly stopione tloki w doprezonym z6 - ale przez prawie 3tkm szedl jak szatan...
Ja znam pare samochodow strojonych wylacznie na "autostradzie" - kazde z nich jest juz po swapie ;) najbardziej widowiskowe byly stopione tloki w doprezonym z6 - ale przez prawie 3tkm szedl jak szatan...
Innymi slowy kuc i jechac na strojenie tu niz wgrac mapy i ryzykować. Dzieki! Wlasnie takiej odpowiedzi szukalem :)
nawet jeśli podasz swój setup to mapa na pałe będzie mapą na pałę i ten zabieg nie będzie miał wiele wspólnego z prawdziwym strojeniem. Po prostu nie ma dwóch jednakowych silników ! :)
Pimpek a masz dodatkową przepustnice ? bo u mnie ona wycisza BOV'a
Łukasz, wypowiedz sie wiecej na temat swojego setupu z dodatkowa przepustnica, tez chce wyciszyc kompressor...
Może ktoś życzliwy ma rysunek flansz do M62 żeby mi wycieli? :)
Może ktoś życzliwy ma rysunek flansz do M62 żeby mi wycieli? :)
A co za problem zrobic to samemu smarujesz powierzchnie smarem i odbijasz na kartce a jesli chodzi p otwory to juz tylko twoja inwencja jakiej maja byc srednicy itp itd
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
PIMPEK_EJ2
10-06-14, 22:15
Dymek kilka stron wcześniej jest to opisane i są foty:)
Pytanie z innej beczki czemu jak jade spokojnie na lekkim doładowaniu 0,2-0,3 to między 3000 a 4000 obrotów ginie czasem doładowanie? Pasek napięty mocno. Na pełnym bucie ładnie trzyma 0,5bara, tylko czemu przy spokojnej jeździe spada czasem poniżej 0?
Co jak co ale grafikowi bym auta nie oddał :)
Starszemu grafikowi jeśli już, ale nie fryzjerowi no błagam :)
I nie musisz oddawać bo nikt Cie do tego nie zmusza.
Możesz sobie samemu ustawić mapę, masz w końcu działające RTP. Tak w ogóle szacun że chciało Ci się to garnać.
A Jogal spoko gość.
Jak ktoś ma daleko do Krk to do niego kieruje kierowników hond.
Kazik_h9w3
11-06-14, 10:59
Pimpek tak to juz jest jak jedziesz spokojnie to zawor sie otwiera bo cisnienie spada w kolektorze jedyne co mozesz z robic u siebie to dokrecic sprezyne od blow offa zeby dluzej trzymala jak takowa regulacje posiadasz ;-)
PIMPEK_EJ2
11-06-14, 17:32
To raczej nie bov bo slychac zmianę obrotów kompresora, wiec chyba elektrosprzęgło:/ tylko czemu jest okej przy pelnym bucie?
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
Kazik_h9w3
11-06-14, 18:22
To odłącz od bov-a rurkę od podciśnienia i wtedy zrób rundkę
szlag... karakow... a ja swoje do wloszczowej wywiozlem...
a wrocilo juz ??
Wszystko spoko, ale ten czas oczekiwania u przema skutecznie mnie odstrasza żeby jemu to zlecić :rolleyes:
ale ze jak to ile to juz tam stoi i czemu tak dlugo ?
przeciez to mirek zawsze dlugo trzyma auta ? ktos robi mu konkurencje ?
pozwole sobie sie nie wypowiedziec
mirek zawsze dlugo trzyma auta
Mirek to błyskawica w tej konfrontacji :cool:
tylko roboty sie dwa lata podejmowal :P
pozwole sobie sie nie wypowiedziec
skądś znam to hehe :D
PIMPEK_EJ2
16-06-14, 23:47
To odłącz od bov-a rurkę od podciśnienia i wtedy zrób rundkę
Na razie nie ma na czym....
Panowie jaka większa pompa paliwa podejdzie do jajka? podejdzie p&p z pralki h22a? ma ktoś taką wiedze? wiem że z bserii i z h ale niewiem czy trzeba coś rzeźbić,
Kazik_h9w3
18-06-14, 14:35
Ja zakladalem z b serii i jedyne co musisz zrobic to zalozyc od starej pompki to sitko bo roznia sie ksztaltem i jak zostawisz to z b to np przy nizszym poziomie paliwa auto zaparkowane na malym wzniesieniu nie bedzie chcialo odpalic :-/
Cytat Zamieszczone przez ropsiu Zobacz posta
pozwole sobie sie nie wypowiedziec
skądś znam to hehe
ja także coś na ten temat wiem, auto miałem odebrać w marcu a mamy prawie koniec czerwca... 9 miechów ogólnie już stoi...
pompa z b i h podejdzie, ale jak pisze kolega , najlepiej zmienić smoga żeby nie okazywało się że masz 1/4 zbiornika paliwa zalane, a pompa nie zassie wachy
akurat tutaj chcialem sie nie wypowiedziec na temat emg, ale w tej chwili to i tak wszystko jedno.
Jakby ktoś szukal eatona i całej reszty do kompresora to posiadam taki zestaw ;)
PIMPEK_EJ2
24-06-14, 11:40
Jaki map sensor zamiast fabrycznego zalozyc, z czego?
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.