Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
B16A2 .. im większe kółko tym więcej mocy, tak?
Czy może im mniejsze kółko tym więcej mocy?
Na kompresorze im mniejsze tym więcej,
na silniku im większe tym więcej.
Czyli wychodzi na to, że zrobienie większego koła na alternator da większy przyrost mocy.
Czyli wychodzi na to, że zrobienie większego koła na alternator da większy przyrost mocy.
Tak, tego koła tylko sąsiedniej bierzni od klimy.
JRSC napedzany jest chyba z kola alternatora
JRSC napedzany jest chyba z kola alternatora
tak, na alternatorze jest kolo na 2 paski
a z którego kola napędzać w D kompresor M62 na seryjnym jego kółku i bez kucia silnika tak zeby bylo bezpiecznie i optymalnie??
kuba_guzik110
29-03-12, 00:24
koła od klimy
Seryjnie w zestawie JRSC do B16A2 jest koło 4,2cala
Było w temacie pytanie ale nie padła odpowiedź: czy po montażu kompresora trzeba stroić? Czy pasowało by? Auto było wcześniej strojone w N/A.
Jeśli ma działać tak jak powinno to tak
Oczywiscie ze trzeba stroic jezeli nie chcesz zaj*bac silnika w pare dni.
Sent from my GT-I5510 using Tapatalk
zaczynając od tego ze od razu po wejscie w nadciśnienie przywita Cię na dzień dobry check, no chyba że będziesz jezdził bez doładowania to nie musisz stroić :D
panowie co potrzeba do silnika B18C4? na kompresorze eaton m62
poczytaj wczescniej to bedziesz wszystko wiedział.
ile wcześniej ? bo widze jakieś 77 stron :)
Kazik_h9w3
08-04-12, 21:57
do b18 lepsze turbo
Nie jest tak żle :p
Ps. SimonVT jak coś chcesz się dowiedzieć to wal na PW bo w mojej H jest to co Cię interesuje ;)
tylko że problem w tym że na turbo potrzeba więcej $
potrzeba ze 4-5 kola ale za to dol nie jest tak wysilony bo turbo wstaje wyzej i silnik wiecej wytrzyma, a na gorze sa podobne efekty turbo i kompresora przy ladowaniu max 0,6 bara wiecj bym nie dawał
pozatym dzwiek komoresora jest *****isty przez tydzien dwa pozniej jak jexdzisz po miescie to cie szlak trafia
Kazik_h9w3
09-04-12, 08:31
pozatym dzwiek komoresora jest *****isty przez tydzien dwa pozniej jak jexdzisz po miescie to cie szlak trafia
Dźwięk podoba mi się do tej pory a m62 siedzi u mnie już grubo ponad 2 lata :p , ale możliwe że gdyby kompressor był na sztywno tzn bez sprzęgła to może jego praca mogłaby lekko irytować .
U mnie koszt w 4k się zmieścił, B16A2 z kompresorem kręcącym się w lewo i drugim dolotem do jazdy NA wypluło 225KM i 244NM w B18 musi być lepiej.
Wychodzi na to ze eaton najbardziej oplaca sie w d16 najwiekszy przyrost wzgledem serii
U mnie koszt w 4k się zmieścił, B16A2 z kompresorem kręcącym się w lewo i drugim dolotem do jazdy NA wypluło 225KM i 244NM w B18 musi być lepiej.
Jakie doładowanie?
przed vteckiem przekracza wskazania maksymalne seryjnego map sensora czyli 0,75 a dalej nie wiem bo nie mam za bardzo jak spojrzeć jak nakręcę filmik to będę wiedział.
Dla czego ludzie jarają się możliwością wyłączania M62 za pomocą przycisku? Chodzi tylko o brak męczącego w trasie miałczenia?
i syczenia na parkingu pod marketem ;)
Kazik_h9w3
10-04-12, 14:08
Dla czego ludzie jarają się możliwością wyłączania M62 za pomocą przycisku? Chodzi tylko o brak męczącego w trasie miałczenia?
Nie , jeżeli chodzi o mnie to przede wszystkim możliwość wyłączenia M62 to taki "manualny" system Econo :) nie jedziesz na doładowaniu - spalasz mniej paliwa i tyle a że non stop nie słychać odkurzacza pod maską to inna sprawa jednym się podaba a drugim nie
No tak ale rozmawiałem z ludźmi którzy mają M62 z możliwością wyłączenia i po wyłączeniu właśnie nie jest econo bo tak dłuuuuugi dolot stawia taki opór że pali tyle samo a może i nawet więcej a poza tym muli strasznie. Więc pytam po co się jarać wyłączaniem kompresora? Tylko o brak miałku chodzi chyba? Napiszcie to może bo ludzie myślą że jak się wyłączy to jest spalanie i osiągi jak bez kompresora a tak nie jest...
No tak ale rozmawiałem z ludźmi którzy mają M62 z możliwością wyłączenia i po wyłączeniu właśnie nie jest econo bo tak dłuuuuugi dolot stawia taki opór że pali tyle samo a może i nawet więcej a poza tym muli strasznie. Więc pytam po co się jarać wyłączaniem kompresora? Tylko o brak miałku chodzi chyba? Napiszcie to może bo ludzie myślą że jak się wyłączy to jest spalanie i osiągi jak bez kompresora a tak nie jest...
Ale u mnie są dwa doloty, przy wyłączonym na krótkim dolocie nie stwierdziłem pogorszenia osiągów.
Wyłączenie dla ekonomi to jedno a drugie to moja małżonka która autem wozi dzieci do przedszkola i dla niej kompresor jest za głośny.
Strojenie auta + hamownia + droga średnie spalanie 8,8l/100km.
ale jak jedzie na doładowaniu to jakaś cześć powietrza nie ucieka przez stożek na tym dolocie zamiast iść w silnik ?
tam mam zawór, przepuszcza powietrze jeśli jest zasysane i zamyka się przy powstaniu ciśnienia.
Nice. Co to za zawor , masz jakies zdjecia?
Kazik_h9w3
11-04-12, 09:09
po wyłączeniu właśnie nie jest econo bo tak dłuuuuugi dolot stawia taki opór
Bardziej chodzi tu o opory przepływu powietrza bo ono musi się przecisnąć po drodze zanim trafi do cylindrów przez rotory kompressora a tam jest bardzo ciasno jak on nie pracuje
pali tyle samo a może i nawet więcej
U mnie spalanie w mieście pół na pół ( but i spokojna jazda ) mieszczę się w 11/100 więc pali porównywalnie jak jeździłem jeszcze bez m62
a poza tym muli strasznie.
Tu masz rację jak byłem shamować po montażu kompressora hankę i gość który zajmował się pomiarem zapomniał go włączyć to pomiar mu wyszedł 125km :(
tam mam zawór, przepuszcza powietrze jeśli jest zasysane i zamyka się przy powstaniu ciśnienia.
Dokładnie jak kolega reaktor napisał pokaż nam foty jak to wygląda i co to za zawór to może znów można się będzie delektować dźwiękiem V-teca :)
czytałem właśnie że montuje się elektrozawór ale jeszcze na oczy nie widziałem.....
poka poka :)
A czy nie jest tak że chcąc wyłączyć kompresor i mieć osiągi, spalanie i dźwięk jak w serii to pasuje ściągnąć pasek, rozłączyć dolot i przełączyć na inną mapę? Dużo zachodu więc po co jarać się możliwością wyłączenia kompresora? Dużo ludzi myśli że jak wyłączy to ma serię i spalanie mniejsze a to tak nie działa. Dobrze że o tym piszemy bo dużo osób to uświadomi.
A czy nie jest tak że chcąc wyłączyć kompresor i mieć osiągi, spalanie i dźwięk jak w serii to pasuje ściągnąć pasek, rozłączyć dolot i przełączyć na inną mapę? Dużo zachodu więc po co jarać się możliwością wyłączenia kompresora? Dużo ludzi myśli że jak wyłączy to ma serię i spalanie mniejsze a to tak nie działa. Dobrze że o tym piszemy bo dużo osób to uświadomi.
po pierwsze powtarzasz się:
Napiszcie to może bo ludzie myślą że jak się wyłączy to jest spalanie i osiągi jak bez kompresora a tak nie jest...
po co jarać się możliwością wyłączenia kompresora? Dużo ludzi myśli że jak wyłączy to ma serię i spalanie mniejsze a to tak nie działa. Dobrze że o tym piszemy bo dużo osób to uświadomi.
po drugie nie czytasz ze zrozumieniem:
tam mam zawór, przepuszcza powietrze jeśli jest zasysane i zamyka się przy powstaniu ciśnienia.
po trzecie negujesz coś o czym nie masz za bardzo pojęcia:
wyłączyć kompresor i mieć osiągi, spalanie i dźwięk jak w serii to pasuje ściągnąć pasek, rozłączyć dolot i przełączyć na inną mapę?
mapa jest sterowana za pomocą odczyty z map sensora, kompressor włączony masz nadciśnienie w układzie i wartości paliwo/zapłon pod doładowanie, wyłączysz kompressor w układzie masz podciśnienie oraz inne wartości wartości mapy - w skrócie.
tam mam zawór, przepuszcza powietrze jeśli jest zasysane i zamyka się przy powstaniu ciśnienia.
Jak już pisałem wyżej chętnie byśmy obejrzeli na zdjęciu jak to masz rozwiązane u siebie.
zdjęcie ma w swoim temacie tam jakieś, ale nie wiem jaki ma ten zawór zasotosowny
To inaczej: co zmienia wyłączenie kompresora przyciskiem? Stawiam tezę że lepiej mieć kompresor załączony na stałe. Lepiej = to samo spalanie a lepsze osiągi pomijając fakt miałczenia.
Powtórzę się po raz trzeci: rozmawiałem z paroma ludźmi którzy chcą montować kompresor i jarają się że kompresor mogą wyłączyć i "mieć serię". To dla nich takie magiczne, "pstryczek elektryczek". Prawie każdy tak myśli a w tym 79-cio stronicowym temacie chyba nikt nie pisał że to i tak ch*ja daje. Pasowało by to napisać z pogrubieniem gdzieś.
po drugie nie czytasz ze zrozumieniem:
Zamieszczone przez TomiNeo
tam mam zawór, przepuszcza powietrze jeśli jest zasysane i zamyka się przy powstaniu ciśnienia.
Bez sensu to cytujesz. Co mnie ten typ i jego rzeźby obchodzą. Ja mówię o normalnych instalacjach.
po trzecie negujesz coś o czym nie masz za bardzo pojęcia:
Zamieszczone przez radar333
wyłączyć kompresor i mieć osiągi, spalanie i dźwięk jak w serii to pasuje ściągnąć pasek, rozłączyć dolot i przełączyć na inną mapę?
mapa jest sterowana za pomocą odczyty z map sensora, kompressor włączony masz nadciśnienie w układzie i wartości paliwo/zapłon pod doładowanie, wyłączysz kompressor w układzie masz podciśnienie oraz inne wartości wartości mapy - w skrócie.
Tak, uczę się dopiero wiedzy o kompresorach a że padło w tym temacie stwierdzenie że MUSZĘ stroić pod kompresor, kminię to że jak odłączam go to aby mieć serię (to samo spalanie, osiągi) to muszę przełączyć na mapę do jazdy N/A. To chyba jest logiczne myślenie?
tej radar, MARIO napisał tak wystarczająco jasno, że jak nie rozumiesz, to po prostu się nie udzielaj tak długo, aż nie zrozumiesz tego co ci napisali koledzy.
Kto odpowie na pytanie: co pozytywnego oprócz braku dźwięku miałczenia daje wyłącznie kompresora "pstryczkiem"?
Dla czego pod kompresor MUSZĘ stroić (pisać inna mapę) a po wyłączeniu kompresora i rozpięciu dolotu ta sama mapa będzie działać tak samo w N/A skoro była napisana pod doładowanie?
bo jest jedna mapa która gdy masz n/a działa na jakiś tam wartościach ,a gdy wykryje doładowania działa na innych wartościach jakie tam stroiciel ustawił , ale to ciągle ta sama jedna mapa , tak w prostych słowach
Dzięki za wyjaśnienie. A czy w takim razie ta mapa jedna jedyna, napisana pod kompresor nie zadziała negatywnie jakbym chciał jeździć na odpiętym dolocie, zdjętym pasku itd? Czy na hamowni wypluje mi tyle samo w N/A jak przed montażem kompresora i pisaniem TEJ mapy? A co w sprawie pierwszego pytania?
w sumie chyba tylko to ,że jak wyłączysz to jak zrobisz kick-down to nie wsciśnie Cie w fotel i nie będzie spalał 20 litrów
Ok, wiem że na pewno zamuli i będzie jechać gorzej niż w N/A a czy palić będzie jak w N/A czy więcej?
panowie a ja mam pytanie trochę z innej beczki. Jak ludzie wstawiają wtryski 240ccm od H22 to listwę paliwową też wstawiają od h22 czy listwa zostaje seryjna
Jak ludzie wstawiają wtryski 240ccm od H22 to listwę paliwową też wstawiają od h22 czy listwa zostaje seryjna
od kiedy H22 ma wtryski 240cc?? wstawiasz wieksze wtryski np 310cc listwe zostawiasz seryjną,
mozna tez np. zostawić wtryski 240cc i podnieść ciśnienie na listwie innym regulatorem...
Mam założony zwykły zawór (nie elektrozawór), który to ma zastosowanie jako zabezpieczenie anty wybuchowe w starszych instalacjach lpg przykładowa aukcje z takim zaworem:
http://moto.allegro.pl/klapka-lpg-antywybuchowa-i2247233610.html
http://allegro.pl/klapa-nakladana-anty-strzalowa-wybuchowa-i2269934687.html
zawór ten mam założony zaraz za filtrem powietrza pod maską, dołożyłem dodatkowe uszczelnienie do tego i spełnia swoje zadanie.
Jak zmieniasz wtryski i tak musisz stroić i mapa auta niedoładowanego na nowych wtryskach jest nie seryjna.
Listwa zawsze zostaje seryjna, jedynie w niektórych przypadkach trzeba dołożyć resistor box.
Spalanie u mnie jak wyłączę SC jest bardzo małe, ale Ja jeżdżę dość oszczędnie tzn zawsze hamuję silnikiem i dojeżdżam na biegu.
Jeśli chodzi o mapę to seryjna można powiedzieć że jest napisana od podciśnienia do 0 bara, bo seryjny silnik nie ma doładowania ale map sensor fabryczny mierzy doładowanie ale tylko do 0,75 bara. Jeśli przerobisz kompa i dołożysz dodatkową kość to możesz "dopisać" (wystroić) dodatkowe wartyści wtrysku dla doładowania. Reasumując strojenie to rozszerzenie mapy o dodatkowe wartości ciśnienia i przypisanie im czasu otwarcia wtryskiwaczy.
Ok dzięki za info, a czy wtryski od h22 będą ok do doładowania ok 0.5b przy serii tzn po remoncie ale żeby nie była mocno wysilona?
0.5 to jest soft i silnik nie będzie mocno wysilony, nie wiem jakie są w H22 musisz szukać info o ich parametrach czyli czy są wysoko czy niskoomowe i jaką mają przepstowość paliwa.
Najlepiej poszukaj projektów (takich z twoim silnikiem) już zrobionych na forum i pisz PW do właścicieli na pewno każdy odpowie na pytania.
wiem że sebas miał takie u siebie. Więc mogą byc ok
Czy w D16 muszę zmieniać wtryski pod kompresor M45?
M45 za duzo nie wysmarka , nie ma sensu w to inwestowac moim zdaniem bo efekt mizerny
M45 daję na większym pasowym jakieś 0.45bara i idzie to wystroić na seryjnych wtryskach, tylko trzeba zwiększyć ciśnienie w układzie paliwowym
daje rade 0.6b ,ale na VTEC-u już spada niestety
Panowie potrzebuje konkretów odnośnie kompresora w d16z6. Co wybrać itp. Ma być sofcik czyli od 0.5b do max 0.6b
Zaczynamy:
Ic'ek (Macter Iveco itp)
Wtryski- jakie od ATR'a z resistor box czy h22 z resistor box a może ten cały resistor box jest nie potrzebny
Blow off- przerobiony pod kompresor Replika HKS SSQV 2
Rury do dolotu jakiej średnicy? 60mm?
Kompresor M62
Przerobiony i wystrojony ECU
Łapa kompresora z naciągiem
Stożek jaki?
Filterek na odmę
Ogólnie sprawa wygląda tak że sam chcę to założyć tylko zawieźć auto na strojenie i cieszyć się z jazdy.
radek_czb czyli robisz tak jak ja:
rury dolotowe mam fi 57,
za IC nowy dałem 300zł i pasuje idealnie w dziurę między zderzak i pas przedni,
dowiedz się jakie wtryski Ci wystarczą, mam na zbyciu 240cc może akurat się uda bo do nich resistor boxa nie potrzeba
Przema przerabia kompa przy strojeniu,
zawór blow off polecają inne ale u mnie ten działa dobrze,
M62 Przema przerabia tzn zamienia rotory i kręci się wtedy w dobrą stronę, może sam dasz radę ogarnąć,
łapa to żadna filozofia, w moim przypadku wystarczyły 2 kawałki kształtownika 20x60 i 1m szpilki M8 bodajże.
filterek i stożek patrz na alledrogo, ale szukaj największego jaki uda Ci się zmieścić.
W razie pytań pisz PW.
A w jaki sposób przerobiłeś blow off'a ? Co do wtrysków wolałbym większe może takie 280ccm z tego co czytałem to d16z6 mają 240ccm. Może być na pw. Ktoś mi jeszcze powie ile wtryski mają od H22 lub ATR'a
daje rade 0.6b ,ale na VTEC-u już spada niestety
ale to chyba na mniejszym kółku na kompresorze?
na kółku z Y8 a na kompresorze kółko seryjne ,ale podobno są dwie wielkości kółek na m45
A w jaki sposób przerobiłeś blow off'a ?
Mi przerabiał Przema przed strojeniem 10min mu to zajęło.
zawór ten mam założony zaraz za filtrem powietrza pod maską, dołożyłem dodatkowe uszczelnienie do tego i spełnia swoje zadanie.
Czyli ten antywybuch znajduje się przy filtrze stożkowym i w razie pojawienia się ciśnienia w układzie po włączeniu kompresora zamyka się? Proste i genialne :)
a co na wolnych obrotach? jak przepustnica jest zamknięta?
nie udusi sie ?:D
Otwiera się nawet jak ustami dmuchniesz.
Zaraz dam zdjęcia
Zawór zamknięty kompresor pracuje, ciśnienie dociska klapkę:
http://img842.imageshack.us/img842/2540/p1040931dn.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/p1040931dn.jpg/)
Zawór otwarty częściowo silnik zgaszony, dmuchnąłem lekko:
http://img259.imageshack.us/img259/7564/p1040932s.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/p1040932s.jpg/)
Tu widać w którym miejscu znajduje się zawór:
http://img26.imageshack.us/img26/1592/p1040933a.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/p1040933a.jpg/)
Nie puszcza nic pod ciśnieniem bo tam chyba uszczelek nie ma?
było gołe alu ale przed założeniem położyłem cieniutką warstwę silikonu i teraz blaszka super dolega, nie jest idealnie szczelna bo powietrze ledwo idzie wyczuć na zawiasie.
Obawiałem się też że elektrosprzęgło będzie puszczać pod obciążeniem więc obie strony przetoczyłem a fabryczne rowki które tam są również wypełniłem klejem.
Otwiera się nawet jak ustami dmuchniesz.
Zaraz dam zdjęcia
Proste i skuteczne i takie pomysły się chwali, brawo!
Obawiałem się też że elektrosprzęgło będzie puszczać pod obciążeniem więc obie strony przetoczyłem a fabryczne rowki które tam są również wypełniłem klejem.
Czyli kółko zostawiłeś ori tylko przetoczyłeś "płaszczyzny przylegania" elektrosprzęgła i zrobiłeś na stałe za pomocą kleju, dobrze zrozumiałem ?
czy ma ktoś aerodeck'a vti z kompresorem? pytam z ciekawości bo sam mam zamiar nabyć civic aerodeck vti i dołozyć do niego kompresor ;) co o tym myślicie? takie nie pozorne rodzinne szybkie kombi ktore złoi nie jedno auto na światłach i 1/4m
czy ma ktoś aerodeck'a vti z kompresorem? pytam z ciekawości bo sam mam zamiar nabyć civic aerodeck vti i dołozyć do niego kompresor ;) co o tym myślicie? takie nie pozorne rodzinne szybkie kombi ktore złoi nie jedno auto na światłach i 1/4m
Szukamy, szukamy!
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?99479-MC2-JRSC-Gawron78
dziękuję bardzo :) i przepraszam za lenistwo ;d
Czyli kółko zostawiłeś ori tylko przetoczyłeś "płaszczyzny przylegania" elektrosprzęgła i zrobiłeś na stałe za pomocą kleju, dobrze zrozumiałem ?
Nie przykleiłem, elektrosprzęgło nie ma gładkiej powierzchni tu masz zdjęcie:
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=298&start=120
Te rowki które się tam znajdują wypełniłem klejem, zwiększając w ten sposób powierzchnię cierną.
Te rowki które się tam znajdują wypełniłem klejem, zwiększając w ten sposób powierzchnię cierną.
teraz już rozumiem, kiedyś czytałem o regeneracji elektrosprzęgła ale chyba nikt nie zaklejał tych rowków.
teraz już rozumiem, kiedyś czytałem o regeneracji elektrosprzęgła ale chyba nikt nie zaklejał tych rowków.
Przed wypełnieniem też zregenerowałem tzn przetoczyłem aby obie powierzchnie byłe gładkie i dopiero potem się za rowki wziąłem.
a ja mam pytanko czy w kompresorze to ma znaczenie duze tak jak w turbo jak sie da jakeis tloki odprezajace?
a ja mam pytanko czy w kompresorze to ma znaczenie duze tak jak w turbo jak sie da jakeis tloki odprezajace?
I to doładowanie i to doładowanie przecież... Co za różnica czy turbo czy kompresor, odprężyć i tak by wypadało dla bezpieczeństwa/dla możliwosci większego dmuchnięcia
jeśli chcesz dużo dmuchać to musisz odprężać, u mnie doładowanie nie jest duże, chwilowo jest to 0,8 bara więc póki co odprężanie sobie darowałem.
jeśli chcesz dużo dmuchać to musisz odprężać, u mnie doładowanie nie jest duże, chwilowo jest to 0,8 bara więc póki co odprężanie sobie darowałem.
Ja bym sobie nie darował przy 0,8b w B16 gdzie CR jest jeszcze wieksze niż w D serii ;)
Oby jak najdłużej Ci to jeździło, ale pamiętaj, że może Cie to zaboleć
no dobra ale eaton m62 pewnie tyle nie dmuchnie, no bo co zrobic w nim zeby jak najwiecej dmuchal, oprocz tego zeby sie kre3cil normalnie a nie w "złą"strone i malego pasowego?
To ile dmuchnie zależy od pasowego :)
UMOWNA granica to 0,5/0,6b ale trzeba pamiętać, że i na 0,8b silnik może dluuugo i bezawarynie jeździc oraz przy 0,3b może klęknąć ;)
Eaton M62 na seryjnym kole z elektrosprzęgłem i największym kole na silniku jakie wejdzie bez przerabiania łapy silnika czyli fi 180mm w B16A2 daje 0,8 przed załączeniem Vitka później dużo mniej.
Ja tam juz 2 lata latam w TimeAttack na JRSC 0,5bar w B18C6 które seryjnie jest mocno doprężone, odpowienie strojenie, chłodzenie, monitoring... i wszystko ładnie, pięknie :)
co myslicie o kompresorze z TSI ?? Na alledrogo taniej stoją, niż eatony. Ile może dmuchnąć. ??
w TSI współpracuje z turbiną i w sumie to on dmucha tylko z dołu. Nie wiem do ilu te kompresory można kręcić ale przypuszczam że nie mają takiej wydajności jak eatony.
opis:
Przy niskich obrotach o dodatkową moc dba mechanicznie napędzany paskiem kompresor, posiadający wewnętrzne przełożenie podłączone z podwójnym synchronizacyjnym kołem zębatym. W momencie wzrastania obrotów silnika załącza się dodatkowo turbosprężarka. Dzięki niej można wcześnie odciążyć kompresor poprzez otwarcie zaworu omijającego. W ten sposób ograniczany jest niekorzystny wpływ mechanicznych systemów doładowania na wartości spalania paliwa.
Maksymalne ciśnienie doładowania w twinchargerze wynosi około 2,5 bara przy 1.500 obrotach na minutę. Za osiągnięcie tych wartości turbosprężarka i kompresor odpowiedzialne są mniej więcej w tym samym stopniu. Silnik wyposażony jedynie w turbosprężarkę osiągnąłby zaledwie około 1,3 bara.
Kompresor pracuje zwykle tylko do 2.400 obrotów na minutę. Podczas ruszania z miejsca wytwarza on doładowanie 1,8 bara, dzięki czemu od 1.250 obrotów na minutę kierowca dysponuje momentem obrotowym w wysokości 200 NM (utrzymywanym do 6.000 obrotów na minutę). W zakresie średnich i wysokich obrotów odpowiedni poziom doładowania wytwarzany jest przez turbosprężarkę. Począwszy od 3.500 obrotów na minutę stopień sprawności turbosprężarki wzrasta na tyle, iż można całkowicie odłączyć kompresor. Oba układy działają więc jednocześnie jedynie w sytuacji, gdy kierowca chce wykorzystać pełne możliwości samochodu w zakresie średnich obrotów.
Yotomeczek86
04-05-12, 15:53
co myslicie o kompresorze z TSI ?? Na alledrogo taniej stoją, niż eatony. Ile może dmuchnąć. ??
Eatona można w tej samej cenie wyrwać. Nie dawno był nawet na giełdzie M62 za 1k zł
Wie ktoś gdzie można dostać łożyska do M45? Lub wie jakie mają oznaczenia, wymiary?
mam komplet do m62 na sprzedaz, ale nie wiem czy to te same
Dobra to pytanie z innej beczki, jakim patentem zdjąć koła zębate z rotorów? Ściągacz dwuramienny nie dawał rady :(
Szukam i czytam... tak jak kupić eatona to nie większy problem, mało tego jest ale zawsze znajdzie sie sprzedawca... tak gorzej z JRSC.... gdzie to kupić?!
Ja kupiłem .. było na ofercie dziale giełda .. sam chciałem później sprzedać, bo chciałem sprzedać całe auto, mam JRSC nówkę, po przebiegu obecnie może 1000 - 1500km - ale jak sprzedawałem.. to nikt nie chciał ;)
Teraz już nie oddam .. ;)
Aha, czyli po prostu czekac:)
Z montażem eatona, to jak ktoś wymyśli.. a jak z JRSC? Chcę go do DOHC A9... Modele? Jak to wygląda, bo bardzo mało wiedzy jest o tym.
Ja się spotkałem tylko z JRSC do B16A2 i B18C4 .. czy istnieje coś do A9?
Nie wiem, ale wątpię.. jest grono, które naprawdę się zna.. to pomoże ;)
Eatona też pare chłopaków montuje profi.. i nikt nie narzeka, więc może nie warto się zrażać.. i mieć coś tańszego, wydajniejszego i tylko głośniejszego .. jedyne co musisz poświęcić.. to chyba klimę ;)
Szukać na ebayu i jak najbardziej występują wersję do d-serii. W zestawie jest eaton m45 natomiast w b jest m62.
Do D serii jest także m62 obudowany kitem JRSC, ale nie wiem czy on pasuje do A9, rozstaw szpilek jest od SOHC d16.
A to kolektory są inne SOHC/DOHC?!
Wprawdzie ręki bym nie dał sobie uciąć, ale myślałem ze są takie same.... To ew. bym kupił JRSC do SOHC a potem przespawanie kolektora... By pasował. A jeżeli czekało by mnie spawanie kolektora, to mógłbym kupić JRSC do Bserii...
Co jest w komplecie? Co bym jeszcze potrzebował? Pomijając strojenie oczywiście.
To będę szukał na ebaju.. tylko pod hasłem jrsc czy jakieś lepsze hasła?
Najlepiej, żeby JRSC miał wspawane rdzenie.
Jakieś zegary też by się przydały do monitorowania pracy silnika.
Na ogólnie jest masa roboty.. większe info poniżej.
Polecam firmę www.dohcvtec.pl - powołaj się na mnie.
JRSC, zegarki, pasek, kółka te same(?) i już chyba..
Dzięki za info o firmie, aczkolwiek wszelkie modyfikacje wykonuje gdzie indziej :)
Koło pasowe seryjnie jest pod alternator i wspome... a kompresor musi byc w kółka klimy tak? Czy moze być z kółka wspomy?
Czy moze być z kółka wspomy? moze byc
na którejś stronie chyba było tak:
kółko kompresora mniejsze - więcej mocy
kólko pasywne większe - więcej mocy
Dobrze brzedze?
Można by na 1 stronie zrobic taki spis rzeczy potrzebnych do danej instalacji (eaton & jrsc) i przykładowe moce. I nie było by takich różnych pytań, jaką to moc bede miał jak założę m62 do B16 albo i moje pytania - co jeszcze potrzebuje...
Czy jest na forum ktoś kto dorobi mi mniejsze kółko na m45?
No i jak zdjąć kółko z tego kompresora? Czy jest tam jakaś śruba zabezpieczająca? Czy ten gwint który jest wewnątrz jest na ściągacz?
Panowie :) mam takie pytanko ;)
Czy da rade wstawic turbo do b18c4 za ok 4 tyś zł? widzialem na forum maja do sprzedania za ok 4 tyś zł. Da rade?
kółko można dorobić u tokarza. Jak nie znajdziesz nikogo u siebie to mozesz mi dać swoje obecne kółko to coś pomyślilmy.
JRSC robi zestawy do D serii sohc. Do dohc nie pasuje kolektor dolotowy, trzeba by odciąć flanszę i przespawać. JRSC ma dużo gorszą wydajność od kompresora zewnętrznego. Bez wspawanych rdzeni do chłodzenia wodnego to już w ogóle porażka...
Na jakiej podstawie twierdzisz ze JRSC ma gorszą wydajność? W JRSC jest problem z chłodzeniem, ale żeby miał gorszą wydajność???
wiesz o co chodzi to po co klepiesz takie bezsensowne posty
ten sam kompresor w jrsc nawet z rdzeniami uzyska mniejsza moc niz zwykły eaton z air to air
wiec de facto chodzi o wydajnosc
Twój bezsensowny post nic nie wyjaśnił, gdyż nie uzasadniłeś to żadnym argumentem.
W każdym wykresie mocy silnika z zewnetrznym kompresorem widać ze doładowanie spada, w JRSC jest ono stabilne praktycznie do końca, więc który ma wiekszą wydajność? Dlaczego mają mieć różną wydajność skoro to te same produkty?
W JRSC nawet z rdzeniami wodnymi w życiu nie będzie takiego chłodzenia jakie robi IC pod zderzakiem. W dodatku sam kompresor dużo mocniej się nagrzewa i spada jego wydajność. W kompresorze zewnętrznym naciskasz gaz i od razu jedziesz, w JRSC jednak jakieś tam ułamki sekundy trwają zanim zassie to powietrze. Tak czy siak z doświadczenia wiem że JRSC działa dużo gorzej i nie ma się po co spierać na ten temat.
chłodzenia
nie którzy zakładają właśnie po to JRSC.. żeby mieć chłodzenie z klimy i to dla mnie przeważyło ;)
OK, JRSC ma.. szkoda, że nie idzie tego znaleźć..
Jak już, to tak jak było pisane, do DOHC muszę przespawać flanszę kolektora... czyli mogę szukać jakiegokolwiek JRSC czy coś mnie ogranicza? Oczywiście z chłodzeniem wodnym... tylko jak je rozpoznać?
Będzie miał wystające dwie takie "rurki"
http://i124.photobucket.com/albums/p29/isuzurover/Provent/Sept-08-laminova005.jpg
Nie sposób się pomylić.
No. tutaj
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMK9K6m8iiL4zEdARCeOthKgTNdzpOc gJoi4L5vUf4NsJYgxG0C9Sdj9NRNg
Po kiego grzyba ci to chłodzenie tymi rdzeniami i tak masz małe szanse ze znajdziesz jrsc z rdzeniami, a jeszcze mniejsze ze cały kit a jeszcze mniejsze ze go kupisz :p spokojnie można na jrsc bez chłodzenia podejść w okolice 200 KM w d serii jak Ci to mało daj sobie spokój od razu i idź w Turbo w twoim przypadku, albo ogólnie przemyśl czy co kolwiek warto jeszcze robić przy tym d16a9. A i jeszcze, gadanie ze jrsc jest gorsze czy mniej "wydajne" itp. od tych domowych instalacji, jest po prostu głupie i juz nie da się tego czytać. Jrsc ma spełniać to, co założyli jego konstruktorzy i to właśnie robi, jeśli ktoś chce dużo więcej to sięga po inne sposoby. W jrsc od rotorów kompresora do cylindra jest dużo krótsza droga niż w tych zewnętrznych „domowych”eatonach i to właśnie on ma bardzo dobra reakcje na otwarcie przepustnicy i zapewnia optymalny wsp. napełniania do końca i to nie tylko jedna przewaga jrsc, ale też nie piszę ze te drugie są złe
Klimę można też spokojnie założyć z zewnętrznym kompresorem. Dla chcącego nic trudnego. JRSC nie zrobi psst. A zewnętrzny kompresor w tej chwili już np u mnie jest tak dopracowany że nie wiele głośniej chodzi od jrsc a mogę go jeszcze wyciszyć ;)
Jedyna przewagą jest to ,ze jest klima.Porównaj sobie wykresy momentu od dołu na JRSC i na zewnętrznych zanim się wypowiesz. a może poprostu się przejedż.
OK, to wyjaśniła się sprawa chłodzenia JRSC.
Kompresor będzie 1 z 2 opcji doładowania silnika i chce nim z aktualnych 150 do 200 dojść.
:p spokojnie można na jrsc bez chłodzenia podejść w okolice 200 KM w d serii ,
Chyba w zimie przy -30 ...
Klimę można też spokojnie założyć z zewnętrznym kompresorem. Dla chcącego nic trudnego. JRSC nie zrobi psst. A zewnętrzny kompresor w tej chwili już np u mnie jest tak dopracowany że nie wiele głośniej chodzi od jrsc a mogę go jeszcze wyciszyć
Założę, że uda Ci się zrobić ciszej niż mojego .. nie słychać go wcale, w EMG otwierano maskę, by sprawdzić czy nie spadł pasek, dopiero przy pełnym ogniu oddzywa się znaczniej.
Każdy robi to co lubi, a gadanie, że nie da się go kupić jest jeszcze głupsze.
Ja kupiłem u Nas na forum. Nówkę.
Eaton kręcący się w lewo ma fajny i mocny dół, ale za to w b serii nie ma góry na vtecu, w JRSC natomiast dół jest słaby, ale za to góra jest dobra i to do samego końca, przez co mocy z jrsc jest więcej, ale za to momentu mniej, no i temperatura powietrza jest w okolicach 90s podczas upalania bez chłodzenia... Z tego co jeszcze zauważyłem to w JRSC kompresora prawie nie słychać i nie chodzi jak odkurzacz i nie robi pssssyt. Jeśli miałbym b serię i miał wybierać między jrsc a kompresorem to zdecydowanie brałbym JRSC.
I takie tam jeszcze porównanie wykresów na kompresorach:
Home Made:
http://img826.imageshack.us/img826/430/wykresb16a2sc.jpg
JRSC:
http://jimijoe.pl/honda/b18jrsc.jpg
porównaj sobie z kompresorem który ja montowałem w b16 , tylko 13koni mniej ale niezapominajmy ze to b16 za to przy 3tys rpm gdzie w irsc jest marne 150nm tutaj jest juz powyzej 200nm:o , gdyby nie kolektor wydechowy z c4 bylo by pewnie jeszcze wiecej KM
http://img85.imageshack.us/img85/5292/dsc0318r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/85/dsc0318r.jpg/)
Z tego co jeszcze zauważyłem to w JRSC kompresora prawie nie słychać i nie chodzi jak odkurzacz i nie robi pssssyt.
to jest mega ważne, bo nie męczy na autostradzie, każdy robi to co lubi, każdy chwali to co ma ;)
Ogólnie.. luźno, ważne, że Hanki nasze się zbroją;)
Tylko przema tam masz chyba nie 0.6 bara jak w jrsc z b18c4 i nie masz 90 stopni powietrze tylko koło 30 :P. I co z tego że masz dużo niuta do vteca, jak podczas upalania korzystasz z zakresu 6000-8000 a tam moment leci na łeb, a w jrsc cały czas pnie się w góre. Tak jak mówię, mnie osobiście bardziej do gustu przypada jrsc.
Chętnie też zobaczyłbym taki pojedynek EATON vs JRSC w tym samym silniku i na tym samym doładowaniu i wtedy by się okazało czy lepiej jest mieć niutona do vteca czy od vteca...
niutona do vteca czy od vteca...
chyba od .. skoro każdy następny bieg wbijany jest sporo powyżej VTECA.. no ale ja się tam i tak opieram na własnym doświadczeniu, małym.
jak podczas upalania korzystasz z zakresu 6000-8000 a tam moment leci na łeb, a w jrsc cały czas pnie się w góre.
Nawet jeśli słabnie to i tak jest go sporo więcej niż w JRSC :D
jak podczas upalania korzystasz z zakresu 6000-8000
mówimy o kreskach, sprawnościówce czy time attack, i tu jest pies pogrzebany. Nie ma się co spinać, każdy używa swojego auta do czegoś innego, na wolnej sprawnościówce bardziej się będzie liczył niutek od dołu żeby nie strzelać ze sprzęgła, na szybkim time attack'u będzie ważniejsza góra...... takie podstawowe rzeczy o których chyba wszyscy wiedzą a Wy się spinacie jak w przedszkolu "Moje lepsze" nie "Moje najlepsze", zasada jest jedna, ma zadowalać właściciela i działać bez awaryjnie !
Czym się różni kółko kompresora M45 od M65?
Czym się różni kółko kompresora M45 od M65?
Wizualnie czy pytasz o dzialanie elektrosprzegla?
dobre ;] m45 nie posiada elektrosprzegla a wyimaginowany model m65 nie istnieje
a wyimaginowany model m65 nie istnieje
nawet nie zwrocilem na uwage ze 65 nie 62 :p
a w ogóle to kumpel Google albo:
http://supercharger.pl/?view=kompresor
Czym się różni kółko kompresora M45 od M65?
Czytamy z zrozumieniem.... o kółko sie rozchodzi a nie o kompresor! Średnica zapewne i czy można je zamienić.
A pomylić może się każdy i pewnie koledze chodziło o M62 :)
Czy koło pasowe z Y2 jest takie samo jak to w Y7 czy Y8?
Chodzi mi o zwiększenie doładowania w Z6. Obecnie na seryjnym kole dmucha mi 0,4b - celuję w 0,6b.
Mam pytanie czy seryjnie sprzęgło z z6 wytrzyma 0.5-0.6bara?
Zależy jak będziesz jeździł i w jakim jest stanie ale generalnie tak
A jak z rozmiarem wydechu pod kompresor? Dla takiej Z6 z 0.6bara 60mm (jakieś 2.36'') po zewnętrznej nie będzie za dużo?
Będzie ok chociaż 2. 0 tez wystarczy
Panowie mam problem mój słupek trochę dymi i chciałbym zrobić remont i podbić trochę komprecję, ale z czasem myślę o kompresorze (soft). Chodzi mi po głowie takie zestawienie:
*Soft
*Tłoki D16a6
*Pierścienie NPR
*Uszczelka głowicy d16y8
*Obróbka głowicy
*Ssak z b16 z flanszą od d16
Kompresor nie będzie zakładany od razu po remoncie.
Yotomeczek86
06-07-12, 11:47
Panowie mam problem mój słupek trochę dymi i chciałbym zrobić remont i podbić trochę komprecję, ale z czasem myślę o kompresorze (soft). Chodzi mi po głowie takie zestawienie:
*Soft
*Tłoki D16a6
*Pierścienie NPR
*Uszczelka głowicy d16y8
*Obróbka głowicy
*Ssak z b16 z flanszą od d16
Kompresor nie będzie zakładany od razu po remoncie.
O remontach masz tyle tematów że szkoda pisać kolejny... Poszukaj, JEST WSZYSTKO opisane. Tu jest temat o kompresorze a nie o remoncie twojego silnika.
mi chodzi o to że chce zrobić remont a później do tych podzespołów wrzucić kompresor i pytanie brzmi: Czy zestawienie kompresora z takimi podzespolami może być?
Czy zestawienie kompresora z takimi podzespolami może być? tak, moze byc
Jak chcesz softa to zostaw seryjny motor i nic nie kombinuj, będzie najlepiej :P
Yotomeczek86
06-07-12, 23:12
Doprężenie i dmuchnięcie to nie za dobry pomysł. Chyba że korby od B20 wsadzisz to jest szansa że się to nie wysra. Przy dmuchaniu nie zalecane jest doprężanie a w nie których przypadkach nawet odprężenie.
chodzi o to że są raczej do wymiany pierścionki a wymieniając pierścionki moge kupić od razu tłoki i nie wiem czy kupic do d16z6 seryjne czy od d16a6. Seba powiedz mi kto osadzał ci tłoki na korby B20 i co jest do tego potrzebne?
nie do końca nie zalecane. Można wyliczyć jakie ciśnienie doładowania dobrać do danego stopnia sprężania. Przykładowo w b serii przy cr 11:5 mogłem ładować do 0,7 bara.
yhy. ma ktoś może pod ręką link do takiego kalkulatora?
D-Series:
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
B-Series:
http://www.zealautowerks.com/bseries.html
Konwerter PSI <-> BAR:
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
Siema
Przeczytałem wszystkie posty od 1-90 i nadal nie wiem jak podłączyć elektrosprzęgło? Podpinamy pod nie dwa kable + i - następnie ciągniemy je do kabiny do włacznika/wyłącznika a następnie bezpośrednio pod akumulator czy jak to jest? Drugie pytanie jest ktoś z woj. Kuj-pom kto by mi pomógł ogarnąć podłączenie kpl kitu kompresora do d15z6?
Tak właśnie + tak podłączasz. Możesz sobie dać jeszcze bezpiecznik dodatkowo.
A - możesz sobie bezpośrednio albo gdzieś w bude.
Tak właśnie + tak podłączasz. Możesz sobie dać jeszcze bezpiecznik dodatkowo.
A - możesz sobie bezpośrednio albo gdzieś w bude.
Wszystko jasne, krótko i na temat :)
Podziękował
mam takie zapytanie czy taki zawór upustowy http://img444.imageshack.us/img444/3439/dsc00268o.jpg DV Bosch będzie robił typowe psstt???
ja mam z kolei inne pytanie. cały czas mocnozastanawiam się nad kompresorem chodzi mi o jakiś sofcik max 0.5bar i pytanie brzmi czy warto ładować się w m62 czy m45 wystarczy? jeździć to będzie w d16z6. do tego wydech 2" czy 2,25"
m62 ma ta przewagę że sobie go wyłączysz jak ci będzie wył i cie wkurzał. Chociażby.
charakterystyczne Pssssst będzie myślę robił każdy BOV atmosferyczny
charakterystyczne Pssssst będzie myślę robił każdy BOV atmosferyczny
możesz to troche inaczej wytłumaczyć bo wiesz ja prosty chłopak jestem...
Taki co upuszcza ciśnienie w powietrze a nie w układ zamknięty.
bov to bov, zawsze upuszcza cisnienie w powietrze, a w uklad zamkniety puszcza DV.
czyli tego psyt nie bedzie tak?? a co jest ogołnie lepsze dla układu typowy BOV czy DV???
pod z6 slyszalem ze2.25 cala wydech. Sam planuje klasc eatona m62 po zimie. OCZYWISCIE jak m62 TO ROBIC 2 doloty. by przy wylaczeniu kompresora auto jechalo normalnie a nie tracilo mocy
yhy a ma ktoś może zdjęcia. Jak wyglądają tak polączone 2 doloty może to nie głupia myśł.
bylo juz wklejane poszukaj
jeśli ktoś ma czas siedzieć na forum to ma i czas na szukanie ja takiego czasu nie mam wiec poprosiłem.
Z doświadczenia powiem, że jakiejś mega ogromnej różnicy nie ma. Fakt nie ma takiej reakcji na gaz i troche jest zamulony ale spokojnie można jeździć bez 2 dolotu.
Sam myślałem o takim rozwiązaniu jak ma tomi_neo chyba ale zrezygnowałem. Ni ema co komplikować i robić dodatkowej plątaniny rur.
Jak się toczysz to po co Ci moc? A jak chcesz depnąć to po to masz kompresor :)
panowie mam trzy sprawy:
1. czy do montażu kompresora w miejsce spręzarki klimatyzacji musieliście odkręcic łapę silnika???
2 zamontowałem kompresor auto ładnie odpaliło kompresor chodzi ale po wciśnięciu pedału gazu auto jakby się dławiło dodam że jak uchylam powoli nie gwałtownie przepustnice auto ładnie się wkręca na obroty i znowu gwałtowny ruch przepustnicą i auto się dławi co może być przyczyną??? Mój setup to :
-d15z6 z klawiatura i wałkiem z d16z6
-przepustnica z b18c4
-wtryski 240CC z b18c4
-OBD1 p28
-4-2-1 przelot 2,25"
3, Koleś od którego kupiłem kit kompresora dołączył do zestawu wtryski z nissana 200sx o oznaczeniu A46-00 które nie mają wogóle gumek i za żadne skarby nie pasują orginalne wtyczki do tych wtrysków może ktoś mi podpowie jak ten problem z montażem tego rozwiązać bo wygląda jakby auto dostawało za mało paliwa i dlatego sie dławi ale mogę się mylić więc proszę o wasze sugestie.
co do łapy to nie trzeba odkręcać ,po wsadzeniu kompresora stroiłeś auto ? czy seryjna mapa ? jeżeli nie to masz odpowiedz... zaś co do wtrysków to proszę http://www.nissantech.pl/index.php?showtopic=8554 te które opisujesz wyglądają mnie na SIDE FEED a potrzebujesz TOP FEED
co do łapy to nie trzeba odkręcać ,po wsadzeniu kompresora stroiłeś auto ? czy seryjna mapa ? jeżeli nie to masz odpowiedz... zaś co do wtrysków to proszę http://www.nissantech.pl/index.php?showtopic=8554 te które opisujesz wyglądają mnie na SIDE FEED a potrzebujesz TOP FEED
kurde to mam troche zagadkę bo ja musiałem odkręcic inaczej nie zamontowałbym kompresora a teraz troche silnikiem buja nie wiem jak to rozwiązać :
http://img502.imageshack.us/img502/7163/sdc10302n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/502/sdc10302n.jpg/)
http://img26.imageshack.us/img26/5736/sdc10304u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/sdc10304u.jpg/)
http://img545.imageshack.us/img545/723/sdc10305t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/545/sdc10305t.jpg/)
http://img571.imageshack.us/img571/6175/sdc10306z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/sdc10306z.jpg/)
auta jeszcze nie stroiłem bo dopiero wczoraj pierwszy raz je odpaliłem po zamontowaniu superchargera ale myślałem że będzie chodzić normalnie a strojenie tylko w celu uzywskania najlepszych efektów wryyy
:/ a co do wtrysków to ja mam całkiem inne niż te co ty podałeś mi w linku chociaż oznaczenie jest to samo A46-00 tutaj masz foty :
http://img577.imageshack.us/img577/8835/sdc10298.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/sdc10298.jpg/)
http://img577.imageshack.us/img577/7561/sdc10293x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/sdc10293x.jpg/)
http://img36.imageshack.us/img36/6475/sdc10292m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/sdc10292m.jpg/)
1- seryjna mapa jest napisana od podciśnienia do 0 tak najprościej rozumując strojenie polega na dopisaniu od 0 do maksymalnego ciśnienia jakie uzyskasz np 0,5. W tej chwili po wystąpieniu nadciśnienia komp nie wie jaką dawkę paliwa podać.
2- wszystkie wtryski w hondach są 240cc
3- przerób/ zrób nowe mocowanie kompresora i zamiast przykręcać zamiast łapy silnika przykręć w miejsce kompresora kimy do łapy silnika.
4- objaw zamulenia występuje właśnie przy nadciśnieniu, jak szybko naciskasz gaz do wpuszczasz nadciśnienie i silnik głupieje bo podaje maksymalną zaprogramowaną dawkę paliwa a nadciśnienie powoduje że powietrza jest więcej niż zakłada seryjna mapa i mieszanka już nie jest stechiometryczna jak naciskasz powoli to do pewnego momentu nadciśnienie nie występuje bo przepustnica zatrzymuje część powietrza i silnik działa do pewnego momentu dobrze.
Tu masz trochę opisane czym to grozi: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza
2- wszystkie wtryski w hondach są 240cc
Chyba Ty ;) Stwierdzenie totalnie niesprecyzowane. Gdybyś dodał jeszcze jakiś przedział roczników, to jakiś sens by to miało. W tym wypadku należy tylko to zdementować i dodać, że są jeszcze 190, 290 i 360cc, a i może jeszcze inne.
Wtryski z tego co widzę powinny wejść na wcisk w oryginalne gumki. Tylko będą głębiej i musisz wyjąć podkładki plastikowe spod listwy. A jeśli nie to załatw z nissana i wsadź w ori i powinno pasować.
Wtyczki możesz przelutować z nissana albo przerobić tutaj żeby pasowały OEMowe. Kwestia spiłowania wypustek plastikowych.
No i wtedy to już mus strojenie, z resztą i tak mus.
Nie masz co się martwić bujaniem z resztą chyba nie buja się jakoś kosmicznie. Ja mam silnik na 3 łapach tylko i nie ma tragedii :)
Chyba Ty ;) Stwierdzenie totalnie niesprecyzowane. Gdybyś dodał jeszcze jakiś przedział roczników, to jakiś sens by to miało. W tym wypadku należy tylko to zdementować i dodać, że są jeszcze 190, 290 i 360cc, a i może jeszcze inne.
jeszcze 310cc
Wtryski z tego co widzę powinny wejść na wcisk w oryginalne gumki. Tylko będą głębiej i musisz wyjąć podkładki plastikowe spod listwy. A jeśli nie to załatw z nissana i wsadź w ori i powinno pasować.
Wtyczki możesz przelutować z nissana albo przerobić tutaj żeby pasowały OEMowe. Kwestia spiłowania wypustek plastikowych.
No i wtedy to już mus strojenie, z resztą i tak mus.
Nie masz co się martwić bujaniem z resztą chyba nie buja się jakoś kosmicznie. Ja mam silnik na 3 łapach tylko i nie ma tragedii :)
cały zestaw i tak musze jeszcze raz wyjąć bo zauważyłem, że jak sie silnik buja to uderza elektrosprzęgłem w miejsce pod podłużnicą gdzie montowany jest uchwyt do holowania, którego i tak juz nie ma bo musiałem go odkręcić zeby sie kompresor zmieścil. Będę musiał to jakoś logicznie rozwiązać ale też nie chciałbym nic ciąć moze "czujnik" załatwi sprawę...
cały zestaw i tak musze jeszcze raz wyjąć bo zauważyłem, że jak sie silnik buja to uderza elektrosprzęgłem w miejsce pod podłużnicą gdzie montowany jest uchwyt do holowania, którego i tak juz nie ma bo musiałem go odkręcić zeby sie kompresor zmieścil. Będę musiał to jakoś logicznie rozwiązać ale też nie chciałbym nic ciąć moze "czujnik" załatwi sprawę...
wtryski masz 370cc z nissana 200sx 1.8 turbo , mam takie same wsadzone , pasują w stare gumki kolektora ssącego , na wcisk, ale wchodzą w ssaka , widziałem jak ludzie nawet zbierają u tokarza trochę z tych wtrysków , nie potrzebnie.... można gumki nieco olejem nasmarować i przy dokręcaniu listwy paliwowej wchodzą , do tych wtrysków będziesz potrzebować resistor box bo mają niską impedancje, ja akurat łapę eatona mam mocowana na łapę silnika , każdy robi jak tam chcę... masz fasolkę zrobiona na łapach by móc przesunąć to wszystko w stronę kolektora wydechowego ? wtedy nie będzie ci nic szorować o podłużnicę , jeszcze co do tych wtrysków to widzę że już wycięty jest w gniezdzie kawałek plastiku ,więc powinny pasować , jak nie to jeszcze trochę nożykiem wyskub
http://i46.tinypic.com/2diodpd.jpg
siema ma ktos moze zdjecia podwójnego dolotu przy kompresorze m62 ??
chodzi mi o to że te wtryski jak przyszły do mnie nie mają tych gumek które powinny być w miejscu zaznaczonym strzałką http://img18.imageshack.us/img18/634/wtrysk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/wtrysk.jpg/)
od strony wejścia w kolektor ssący i teraz pytanie moje takie czy te moje gumki z wtrysków od b18c4 240CC podejdą czy będe musiał coś kombinować???
już mi sie odechciewa kombinowania z tymi wtryskami a powiedzcie 240cc dadzą rade???
w jakich modelach hondy te resistory występowały??? czy o taki resistor box chodzi czy to nie podejdzie???
http://img835.imageshack.us/img835/3044/2570272218.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/2570272218.jpg/)
chodzi mi o to że te wtryski jak przyszły do mnie nie mają tych gumek które powinny być w miejscu zaznaczonym strzałką
od strony wejścia w kolektor ssący i teraz pytanie moje takie czy te moje gumki z wtrysków od b18c4 240CC podejdą czy będe musiał coś kombinować???
Powinny podejść
już mi sie odechciewa kombinowania z tymi wtryskami a powiedzcie 240cc dadzą rade???
do 5k
w jakich modelach hondy te resistory występowały??? czy o taki resistor box chodzi czy to nie podejdzie???
CHyba taki. Były w crx i concerto na pewno. Więcej się nie orientuję.
tak taki resistor box , ja tych gumek też nie miałem , pisałem że te wtryski wejdą w seryjne gumki które masz w kolektorze ssącym... nieco ciężko ale wchodzą , wsadz wtryski w listwę paliwową najpierw , nasmaruj te gumki i wkręcaj stopniowo listwę i wejdą te wtryski :)
accordy i preludy tez mialy resistor boxy
panowie a do softa max 0.5b seryjne wtryski wytrzymają czy trzeba szukać od H22.
tak taki resistor box , ja tych gumek też nie miałem , pisałem że te wtryski wejdą w seryjne gumki które masz w kolektorze ssącym... nieco ciężko ale wchodzą , wsadz wtryski w listwę paliwową najpierw , nasmaruj te gumki i wkręcaj stopniowo listwę i wejdą te wtryski :)
dziękuje bardzo takiej odpowiedzi potrzebowałem jeszcze tylko zostaje podłączenie tego resistor boxa wryyy
panowie a do softa max 0.5b seryjne wtryski wytrzymają czy trzeba szukać od H22.
Ja mam w peaku 0,65 i starczały do 5k. Niuton mówi, że min 370cc. Osobiście mam z WRX.
Można dorwać w śmiesznej cenie z CA18det [np po 70zl za komplet] i do tego resistor box albo sobie samemu zrobić[gdzieś na forum jest opisane dokładnie jak i co użyć]
Chyba Ty ;) Stwierdzenie totalnie niesprecyzowane. Gdybyś dodał jeszcze jakiś przedział roczników, to jakiś sens by to miało. W tym wypadku należy tylko to zdementować i dodać, że są jeszcze 190, 290 i 360cc, a i może jeszcze inne.
więc w Vgen civicu występowały 240ccm, w b16a2 są te same, w d16/d15 są też 240 ale może nie we wszystkich są tego samego typu, d14 miały 190ccm ale w Vgenie nie występowały.
siema ma ktos moze zdjecia podwójnego dolotu przy kompresorze m62 ??
dawałem chyba w tym topicu a jeśli nie znajdziesz to są w moim temacie z podpisu.
dziękuje bardzo takiej odpowiedzi potrzebowałem jeszcze tylko zostaje podłączenie tego resistor boxa wryyy
mała pomoc do podłączenia http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?80913-Rezystor-BOX
Thx man ale dla mnie to i tak czarna magia. Po cichu licze, że kolega Daniel 2007 pomoże mi to ogarnąć
panowie gdzie w ssącym sie podlącza przewód doładowania idący do zegara???
Dajesz trójnik na przewodzie np. idącym z ssącego do regulatora ciśnienia paliwa i podpinasz.
Ponieważ to mój pierwszy post na forum witam wszystkich miłośników Hondy:)
A teraz pytanie czy w Krakowie ktoś może polecić warsztat/firmę tuningową/osobę prywatną (która robi to bo lubi:) ), gdzie można by skonsultować i zamontować kompresor (oczywiście pozostałe potrzebne przy takiej zmianie akcesoria też:) )? Wątki na temat w/w zmian przeczytałem i jedyną słuszną decyzją w moim przypadku jest pozostawić to fachowcom:) dlatego pytam :)
pozdrawiam
1.5 srednio pod kompresor sie nadaje
1.5 srednio pod kompresor sie nadaje
nie narzekam ;)
ile dmucha ? i z jakim wynikiem?
wynik nie mam pojęcia jaki ale jakoś jedzie ;) nie ma tu w okolicy gdzie tego profesjonalnie sprawdzić
podczas strojenia z niutonem wyskoczyło coś kolo 0,6. Teraz spieprzyłem napinacz i spada boost.
Nie wiem czy się nadaje czy nie, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie :) poza tym przy rozmowie z kimś w temacie obeznanym może coś innego się pojawi.
Także prośbę dalej ponawiam.
wynik nie mam pojęcia jaki ale jakoś jedzie ;) nie ma tu w okolicy gdzie tego profesjonalnie sprawdzić
podczas strojenia z niutonem wyskoczyło coś kolo 0,6. Teraz spieprzyłem napinacz i spada boost.
tylko ty masz troche inne d15 niz wszyscy.
Nie wiem czy się nadaje czy nie, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie :) poza tym przy rozmowie z kimś w temacie obeznanym może coś innego się pojawi.
Także prośbę dalej ponawiam.
Uzytkownik PRZEMA72 jest jak pamietam z Wloszczowej ? Malopolska , jakos 100 km od Krakowa
tutaj jego strona http://supercharger.pl/
Mysle ze zabawa w kompresor jest na tyle powazna kwestia ze mozna 100 km przejechac aby miec pewnosc wykonanej roboty
Osobiscie u niego nie bylem, ale gdybym mial uturbiac / zakladac softa to tam wlasnie bym pojechal
EDIT: Kurde jaka reklama wyszla jak to czytam :D
Sam składałem swój zestaw a u Przemy byłem tylko na strojeniu ale na GG trochę mi podpowiedział i parę rzeczy objaśnił. Polecam, ale kontakt to tylko przez GG.
Dobra reklama nie jest zła :) i takiej odpowiedzi czekałem. Pięknie dziękuję iljash & TomiNeo.
A przejechać 100km to nie problem Hondzina dużo nie pali :P a na poważnie to nie ma innej opcji jak pogadać osobiście i coś ustalić.
Pozdrawiam
Panowie czy ma ktoś jakiś dobry sposób na wyciągnięcie łożysk igiełkowych z obudowy?
stawiasz obudowe na klocek np drewniany , bierzesz nasadkę , młotek i wybijasz , w 3 eatonach tak poszło bezproblemowo
Chyba nie mówimy o tych samych łożyskach :)
Chodzi mi o łożyska które trzymają rotory w głębi obudowy.
Chyba nie mówimy o tych samych łożyskach :)
Chodzi mi o łożyska które trzymają rotory w głębi obudowy.
a czy one są igiełkowe ?
Tak, a są jakieś inne igiełkowe? Chodzi o M45/M62.
dolne są igiełkowe ,te pod zębatki wydawało mnie się że są kulkowe , ale mogę się mylić :)
Witam takie szybkie pytanie ile ccm powinny mieć wtryski do b18c4 +m62 z H22A 310 to będzie chyba mało ?
Myśle nie przekroczyć 0.5 tak zeby z 40, 50 koni przybyło bo plan jest taki żeby nie dlubać w silniku dopuki się samo coś nie wysra i budować już b20 vtec pod wieksze doładowanie
wsadz od WRX zielone i bedzie zapas ;)
a ile taka przyjemność ? pasuje p&p ?
pasują P&P prawie bo trzeba gniazdka pod wtyczki przerobić ale do tego potrzeba tylko pilniczka ;) poszukaj na allegro - zielone czy takie niebieskawe ( daltonista ) :P takie o:
http://www.importimageracing.com/media/catalog/product/cache/1/image/700x700/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/w/dw-wrx-tf.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af181/Tanner_Crezee/IMAG0582.jpg
Dzięki za pomoc jak coś będę jeszcze zasięgał tu porady :)
Jak najprościej monitorować czy pompa napędzająca obieg wodny w rdzeniach laminova chodzi cały czas?
to ja tak trochę z innej beczki;) Turbo to dla mnie melodia dla ucha a kompresor wyje i nie da się tym jeździć! Czy jest możliwość wyciszenia/wygłuszenia tego? Ktoś coś z tym robił?
wsadz od WRX zielone i bedzie zapas ;)
Ile cc mają te wtryskiem od wrx? 440?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
to ja tak trochę z innej beczki;) Turbo to dla mnie melodia dla ucha a kompresor wyje i nie da się tym jeździć! Czy jest możliwość wyciszenia/wygłuszenia tego? Ktoś coś z tym robił?
Nagram Ci jak chodzi moje Jrsc na 0,6 bara.. nie ma mowy o żadnym miauczeniu czy uciążliwym hałasie.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Yotomeczek86
27-10-12, 14:24
No ale kit JRSC a Eaton M62 to trochę jednak inne rozwiązania. Kiedyś na tym lub innym forum ktoś pisał że rzeźbił z puszką rezonansową od merca.. Ale ile w tym prawdy i faktów to nie jestem w stanie powiedzieć.
w jrsc to myslisz ze jaki kompresor jest?
w d seri m45 w b m62
pozatym jest jrsc jest blizej kabiny tym bardziej powinien halasowac
Yotomeczek86
27-10-12, 18:38
No ale nie powiesz mi że że JRSC jest tak samo montowane jak M62 z merca.. i głownie też dlatego M62 jest głośniejszy. A dokładnie chodzi mi o dolot powietrza do kompresora
dajcie przepustnice przed eatonem i zapodajcie by pass i tyle...
Yotomeczek86
28-10-12, 17:02
To może byś napisał jaką przepustnice itp.. Może to być np dla mnie przydatna wiedza i zapewne nie tylko dla mnie ;)
Uzytkownik PRZEMA72 jest jak pamietam z Wloszczowej ? Malopolska , jakos 100 km od Krakowa
tutaj jego strona http://supercharger.pl/
Mysle ze zabawa w kompresor jest na tyle powazna kwestia ze mozna 100 km przejechac aby miec pewnosc wykonanej roboty
Osobiscie u niego nie bylem, ale gdybym mial uturbiac / zakladac softa to tam wlasnie bym pojechal
EDIT: Kurde jaka reklama wyszla jak to czytam :D
Małopolska??? a ja byłem ostatnio u niego to myslałem że Świętokrzyskie hehe
Polecam chłopak zna się na rzeczy :D
Jest parę możliwości do wykorzystania, min 2 blow off'y po to żeby zmniejszyć ciśnienie w układzie na zamkniętej przepustnicy, dodatkowa przepustnica, w przypadku podciśnienia (np. wyłączony kompressor) można jechać jak w N/A bez oporów zasysanego powietrza stawiających przez nie ruchome "wirniki" kompressora. Dodatkowy zawór recyrkulacyjny (DV) wprowadzający nadmiar nadciśnienia przed kompressor... wszystkie te metody pozwalają "odelżyć" pracę kompressora i wyciszyć go, jest tego pełno w necie jak i na tym forum, wystarczy chcieć i poszukać.
A ja mam pytanko ile można dmuchać na Eatonie 62 na kole pasowym od B18c4?
Kazik_h9w3
07-11-12, 23:59
A ja mam pytanko ile można dmuchać na Eatonie 62 na kole pasowym od B18c4?
U mnie na kręcącym się do "tyłu" dochodzi do 0,5 przed vitkiem a za już tylko około 0,32 bara
A od czego dać koło pasowe żeby dmuchać 0.6 ?
A od czego dać koło pasowe żeby dmuchać 0.6 ?
b20 , ale wątpię że tyle dmuchnie
w prawo na B20 dmuchnie...
Myśle żeby dać kompresor krecący sie w lewo i celować w 0,55- 0,6
Takie pytanie mi sie nasunelo - czemu nikt nie montuje eatona m65? wiem ze do fn2 i tak dalej sie nie miesci, ale w V i VI gen miejsca jest sporo. Jakie sa przeciwwskazania?
RA_PERFORMANCE
19-11-12, 13:08
panowie czy m45 wystarczy do d16z6 żeby dmuchnął ok 200 km?
Blizej 180-190 z tego co tu sie w temacie przewijalo. m45 daje mniejsze doladowanie niz m62 - na ktorym 190-210 jest do zrobienia.
RA_PERFORMANCE
19-11-12, 13:43
acha. Wiem że dopręzenie silnika i jego doladowanie się mija z celem ale zakupiłem słupek w którym są tłoki p29 uszczelka pod głowicą d16y8 oraz panewki co w takiej sytuacji jakbym chciał go dmuchnąć?
wrzucasz dane w kalkulator i sprawdzasz ile można dmuchnąć, zależy od CR wyjściowego, chociaż przy doprężonym silniku trudniej jest o brak stukowego przy jakimś tam doładowaniu, w jednym i drugim silniku(doprężony i nie) da się osiągnąć taką samą moc ale w przypadku pierwszego jest to bardziej ryzykowne.
panowie czy m45 wystarczy do d16z6 żeby dmuchnął ok 200 km?
wątpliwa sprawa
acha. Wiem że dopręzenie silnika i jego doladowanie się mija z celem ale zakupiłem słupek w którym są tłoki p29 uszczelka pod głowicą d16y8 oraz panewki co w takiej sytuacji jakbym chciał go dmuchnąć?
dopreża się na N/A na doładowaniu powinien być silnik odprężony wrzuć uszczelke metalowa od d13b2 jest najgrubsza ze wszystkich troche to pomoże i zmiejszy CR
nie koniecznie musi byc odpręzony. Moze bedzie dopręzony i dmuchniety. Jak kolega napisał jest to ryzykowne ale da sie uzyskac wieksza moc niz na odpręzonym. Na odpręzonym moment leci w góre.
Yotomeczek86
19-11-12, 18:32
Ale w takim przypadku łatwiej jest o fuck'upa. Musiałbyś przynajmniej na korby od B20 zmieniać.. Ewentualnie dorzuć Comp Camsa i ciesz się N/A ;)
Ale w takim przypadku łatwiej jest o fuck'upa. Musiałbyś przynajmniej na korby od B20 zmieniać.. Ewentualnie dorzuć Comp Camsa i ciesz się N/A ;)
z korbami od b20 jest dużo zabawy bo nie podejdą pod tłok od d16 za podobną kase kupi kucizne
RA_PERFORMANCE
19-11-12, 23:19
czytałem jeden temat o solce i koleś miał tam właśnie korby z B20. Tylko tyle że już motor taki kupilem i nie wiem co z nim robić a zależy mi na psssss pssss :]
z korbami od b20 jest dużo zabawy bo nie podejdą pod tłok od d16 za podobną kase kupi kucizne
daj link na taką kucizne to biorę w ciemno :D
Tylko tyle że już motor taki kupilem i nie wiem co z nim robić a zależy mi na psssss pssss :]
nie lubię się powtarzać, sprawdź jakie CR masz, chyba że już to wiesz, wklep wszystko do http://www.zealautowerks.com/dseries.html i sprawdź jak wygląda OEM setup przy powiedzmy 9psi a jak wygląda twój przy 6,5psi, wszystko zależy od wyjściowego CR.
RA_PERFORMANCE
20-11-12, 00:01
wychodzi mi 12.05:1. Mój setup:
tłoki p29
uszczelka pod głowićą d16y8
głowica d16z6
wał d16z6
blok d16z6
Yotomeczek86
20-11-12, 00:11
daj link na taką kucizne to biorę w ciemno
Taaa... Chyba kolega dobrze nie przeliczył jakie są docelowe koszty kucizny. Bo same tłoki + korby to lekko 3 tysie. A wymiana na korby z B20 myślę że spokojnie zamknie się w okolicach 1200zł...
A wymiana na korby z B20 myślę że spokojnie zamknie się w okolicach 1200zł...
proszę Cie, 1200pln to chyba te korby ze złota ;)
korby B20 można za 300pln wyhaczyć , idziesz do tokarza dorabia 4 tuleki z brązu plus osadzenie sworzni i tłoków to max 250pln i masz koszt 550pln za zestaw mocnych OEM korb i wytrzymałych tłoków które znoszą spokojnie EGT na poziomie +-900*C gdzie przy dobrym wystrojeniu niema opcji przekroczyć +- 850*C w peak'u, za wielką wodą na takich zestawach hamburgery ładują pod 1bar i kreski pokazują po 270-280KM i 330Nm.
wychodzi mi 12.05:1. Mój setup:
tłoki p29
uszczelka pod głowićą d16y8
głowica d16z6
wał d16z6
blok d16z6
12:1 w z6
haha zapomnij o doladowaniu
chyba ze na etanolu
Yotomeczek86
20-11-12, 02:02
proszę Cie, 1200pln to chyba te korby ze złota ;)
korby B20 można za 300pln wyhaczyć , idziesz do tokarza dorabia 4 tuleki z brązu plus osadzenie sworzni i tłoków to max 250pln i masz koszt 550pln za zestaw mocnych OEM korb i wytrzymałych tłoków które znoszą spokojnie EGT na poziomie +-900*C gdzie przy dobrym wystrojeniu niema opcji przekroczyć +- 850*C w peak'u, za wielką wodą na takich zestawach hamburgery ładują pod 1bar i kreski pokazują po 270-280KM i 330Nm.
Ja już liczyłem do tego nowe UPG + Planowanie głowicy i robociznę
korby B20 można za 300pln wyhaczyć , idziesz do tokarza dorabia 4 tuleki z brązu plus osadzenie sworzni i tłoków to max 250pln i masz koszt 550pln za zestaw mocnych OEM korb
do tego kazdą korbe trzeba z dwóch stron splanować i zfazowac , bo czopy w d16 są wezsze niz w b20
i z planowanych 550 robi sie 800
RA_PERFORMANCE
20-11-12, 09:01
panowie to co w takiej sytuacji? lepiej iść w N/A czy coś robić z tym silnikiem. Może uszczelkę wyższą do głowicy zastosować? według kalkulatora żebym zastosował uszczelkę z D15B7 - D16A6 to Cr miałbym na poziomie 11.7, a tak w ogóle to ile powinno być najwięcej CR żeby myśleć o doładowaniu?
i z planowanych 550 robi sie 800
koszty planowane a realne często się nie pokrywają ;) ale to się tyczy każdej zmiany, czy to będzie kucizna czy korby B20 zawsze po drodze "coś się urodzi".
W dziale sprzedam były korby za 230 a na password'zie bodajże nawet po 190 - pod warunkiem że w dobry stanie, więc dla chcącego nic trudnego i można na prawdę złożyć dobry zestaw za nie dużą kasę na OEM gratach.
za nie dużą kasę
to sobie mozna na LPG po miescie jezdzic
RA_PERFORMANCE
20-11-12, 10:14
panowie to co doradzicie?
daj link na taką kucizne to biorę w ciemno :D
.
Skasowałem tą wiadomość chyba od użytkownika saren81 już teraz nie pamiętam dokładnie oferował mi kute korby eagle za 1100zł także można wyrwać za dobrą kasę
Yotomeczek86
20-11-12, 15:29
Ja pierdziele, dolicz UPG, montaż do tego.. planowanie głowicy... i tak będzie drożej. Nie dasz sobie wytłumaczyć że kucizna będzie droższa i koniec :) Poza tym zakładanie kutych korb do zwykłych tłoków to bezsens.
panowie to co w takiej sytuacji? lepiej iść w N/A czy coś robić z tym silnikiem. Może uszczelkę wyższą do głowicy zastosować? według kalkulatora żebym zastosował uszczelkę z D15B7 - D16A6 to Cr miałbym na poziomie 11.7, a tak w ogóle to ile powinno być najwięcej CR żeby myśleć o doładowaniu?
dolanczam sie do pytania
"ile powinno być najwięcej CR żeby myśleć o doładowaniu"
Ja pierdziele, dolicz UPG, montaż do tego.. planowanie głowicy... i tak będzie drożej. Nie dasz sobie wytłumaczyć że kucizna będzie droższa i koniec :) Poza tym zakładanie kutych korb do zwykłych tłoków to bezsens.
ja nie twierdze, że bedzie taniej tylko, że koszty będą podobne bo tu i tu trzeba UPG wymienić plus obróbka głowicy itp a czy to ma sens niech każdy sam sobie na to pytanie odpowie...
Yotomeczek86
20-11-12, 20:29
Uparty jesteś ;) Zacznijmy od tego kto w ogóle do kompresora kuciznę wkłada? I tak jak mówiłem, do seryjnych tłoków założenie kutych korb to zalatuje jakimś drutem według mnie i chyba nie tylko według mnie. Więc sens pakowania do kompresora korb od B20 jest bardzo dobrym rozwiązaniem - są relatywnie tanie, i wtedy spada ryzyko fuckupu.
dobra już nie rozkminiajmy czy dobre czy złe, każdy ma swój rozum i swoją wole, chce to założy nie chce to nie :)
już widziałem projekty gdzie ktoś założył Vitara'e na oem korbe zrobił CR 7.5:1 po to żeby dmuchnąć 0,6b bo więcej już strach że korba się podda :rolleyes:
Jak z tym M65 jest, bo pytalem i nikt nie odpowiedzial. Czemu nikt do hond nie wklada?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.