Zobacz pełną wersję : Kompresor-know how
Strony :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
Jest to możliwe ale bardzo dużo rzeźby i musisz wszystko upchać dosłownie na styk... Chłodnicę od klimy też by się przydało dać jakąś mniejsza i bardziej do przodu wysuniętą lub np przed normalną chłodnicę przenieść
a jak z napędem? :) zamiast wspomagania ? :)
czy kompresor z jrsc z b serii da rade zadaptować do z6?
i czy ktoś mogł by cos napisać e o water/meth injection??
Jest inny kolektor dolotowy.
i czy ktoś mogł by cos napisać e o water/meth injection??
Tu masz troche o water co do methanolu to działanie podobne tylko skladnik inny, w necie jest opisów od groma.
http://samplerwrc.republika.pl/water.htm
nie no spoko wiem mniej więcej jak to działa a myślałem o jakś konkretach
juz powiedzmy w oparciu o jRSC
Wiem ze b seria JRSC ma miejsce pod wtryski w/m a jak to zamontwać w d?
smarkanie przed wirnikami to podobno słaby pomysł
czy jest probem z wystrojeniem tego?
i jakie to daje wymierne korzyści miało by to złużyc zamiast ic
czyli ile mozna wiecej dmuchnąc
ma ktoś gdzieś jakieś schematy budowy elektrosprzęgła.
kurcze przestało działać i się zastanawiam co mogło się zepsuć... ma ktoś jakieś pomysły ? Na Bank to elektrosprzęgło..
kuba_guzik110
23-06-11, 13:51
moze poprostu okladziny się w nim wytarły, budowa jak samo nazwa wskazuje jest podobna do sprzegła :)
no to chyba nie rozbierałeś sprzęgła w kompresorze.
wczoraj rozebrałem i okazało się że wyrwało tulejkę metalową ( mosiężną ) którą wkłada się na wałek z wieloklinem i dokręca śrubką, ta natomiast jest zatopiona w plastikowej nakładce do której przynitowane jest część metalowa która przyciąga elektromagnes ( w taki sposób załącza się elektrosprzęgło.
Wiem na pewno że się nie opłaci tego regenerować, chyba prościej będzie dotoczyć mniejsze kółko.. przy okazji mogę zrobić sobie drogę do jeszcze większego doładowania.
Cały dzień szukałem jakiej wielkości robić koło ale nic nie znalazłem.. i tak na oko będzie 60-65mm
O ile znajdę kogoś kto mi to ogarnie za niezbyt wielki pieniądz..
możesz dorobić samą "pokrywkę" z wieloklinem i zespawać na stałe z kołem pasowym. Mam chyba takie małe kółko do eatona jak cuś.
kuba_guzik110
26-06-11, 14:37
konrad jak masz takie kółko (około 65mm) to czy mógł bym je pożyczyć na testy, ponieważ ja mam coś okolo 50mm i one jest mega za małe i na tym się nie da jeździć na pasku 4pk
Jaki prąd można dać na elektromagnes żeby dobrze działał , gdzie się wpiąć w instalacje czy może bezpośrednio pod Aku ?
Jak wepniesz bezpośrednio do Aku to rozładuje Ci na postoju akumulator. Podłączasz gdzieś gdzie pojawia się +12V po przekręceniu zapłonu np do puszki z bezpiecznikami w aucie jakimś grubszym przewodem. Miernik w dłoń i do dzieła ;)
A przekaźnika żadnego nie trzeba żeby to podłączyć???
Pod Aku dam ale na przekaźniku, jak dostanie przekaźnik prąd ze stacyjki to załączy obwód kompresora i po sprawie. Jak wepne się w bezpieczniki to można przeciążyć obwód który jest zabezpieczony powiedzmy 7,5A i będzie się palił bezpiecznik a jak się da większy to można spalic odbiornik (w ekstr. sytuacji) który jest na tym obwodzie.
Zastanawia mnie jaki pobór prądu ma elektrosprzęgło podczas pracy, przydatne w przypadku chęci zabezpieczenia jego obwodu ;)
Miernik w dłoń i do dzieła
Przekaźnik nie potrzebny. Miałem elektrosprzęgło tak jak zresztą inni podłączone do skrzynki bezpieczników i działało ok :P
aha a powiedz mi jak sprawa wygląda gdybym na przykład chciał zrobić włączanie elektrosprzegla z przycisku do włączania klimatyzacji to wtedy chyba będę potrzebował przekaźnik???
Wtedy tak bo ten przycisk nie wytrzyma takiego natężenia.
i nawiew zawsze włączony na jedynke bo inaczej zasilania niema ;)
przekaźnik się przyda jeżeli chcesz pod przycisk klimy czy każdy inny z niskim amperarzem, bo tak jak Sebas pisze nie wytrzyma tego prądu.
Miałem elektrosprzęgło tak jak zresztą inni podłączone do skrzynki bezpieczników i działało ok :P
Działać musiało, ale jak ktoś chce zrobić włącznik w kabinie to można troche się pobawić i pokombinować, no chyba że ktoś dmucha "więcej" i elektrosprzęgło mu jest zbędne lub poprostu nie widzi sensu w rozłączaniu go ;)
mam kilka pytan . chcialem wsadzic w moja z6 kompresorek tylko silnik seria i chcial bym dmuchac go tylko w tedy jak chce soe pobawic a tak to jezdzic w serii,,, i tu moje pytanie potrzeba dwie mapy ? jak to rozwiazac technicznie? a moze jest ktos kto ogarnia taki temat w okolicy krakowa do kogo mozna podbic zamontowac ?
nie wiem jak w Krakowie, ale ja np. mam przełącznik, którym wybieram mapę doładowaną lub mapę na ssaka ( strojeniehond.pl )
moze znajdzie sie ktos z krk na forum co ogarnia temat...
2 mapy się przydadzą jak rozpinasz dolot pod stożek bez doładowania. Jak masz cały czas dolot z kompresora i używasz wyłacznika to jedna mapa w zupełności wystarcza
nie wiem jak w Krakowie, ale ja np. mam przełącznik, którym wybieram mapę doładowaną lub mapę na ssaka ( strojeniehond.pl )
a wtryski seria czy większe?
np wkładamy większe wtryski mapa zrobiona pod doładowanie i te wtryski , po wyłączeniu kompresora pstryczkiem wszystko bangla i można cisnąć na tej mapie bez doładowania ?
Pod Aku dam ale na przekaźniku, jak dostanie przekaźnik prąd ze stacyjki to załączy obwód kompresora i po sprawie. Jak wepne się w bezpieczniki to można przeciążyć obwód który jest zabezpieczony powiedzmy 7,5A i będzie się palił bezpiecznik a jak się da większy to można spalic odbiornik (w ekstr. sytuacji) który jest na tym obwodzie.
Zastanawia mnie jaki pobór prądu ma elektrosprzęgło podczas pracy, przydatne w przypadku chęci zabezpieczenia jego obwodu ;)
zrób osobną instalkę do sprzęgła i po kłopocie:
+ IGN (czarno-żółty)> bezpiecznik 15A > przekaźnik styk "30" > przekaźnik styk "87" > plus sprzęgła
przekaźnik styk "85" połącz z przekaźnik styk "30" i podając masę z dowolnego wyłącznika na przekaźnik styk "86" włączasz sprzęgło
mam kilka pytan . chcialem wsadzic w moja z6 kompresorek tylko silnik seria i chcial bym dmuchac go tylko w tedy jak chce soe pobawic a tak to jezdzic w serii,,, i tu moje pytanie potrzeba dwie mapy ? jak to rozwiazac technicznie? a moze jest ktos kto ogarnia taki temat w okolicy krakowa do kogo mozna podbic zamontowac ?
Było o tym nie raz... MAPA JEST JEDNA! Nie potrzebujesz 2 map.
zrób osobną instalkę do sprzęgła i po kłopocie:
+ IGN (czarno-żółty)> bezpiecznik 15A > przekaźnik styk "30" > przekaźnik styk "87" > plus sprzęgła
przekaźnik styk "85" połącz z przekaźnik styk "30" i podając masę z dowolnego wyłącznika na przekaźnik styk "86" włączasz sprzęgło
Dzięki !
tomekpoznan
02-07-11, 14:47
Ktoś wie od jakiego konkretnie silnika jest mniejsze koło pasowe niż od z6 i w4. Miałem jakieś od d13 ale było to samo co w z6. A może ma ktoś coś na sprzedaż
szczepan358
02-07-11, 19:26
mniejsze ?
Ktoś wie od jakiego konkretnie silnika jest mniejsze koło pasowe niż od z6 i w4. Miałem jakieś od d13 ale było to samo co w z6. A może ma ktoś coś na sprzedaż
d15b2 ma mniejsze niż z6 , b7 pewnie też , jutro napisze ile ma z b7 bo leży w garażu
tomekpoznan
03-07-11, 08:11
Ok będę wdzięczny.
Tak mniejsze go kompresor na kółku od W4 dmucha na pewno 0,8bara i chce więcej a ile to nie wiemy, a na od Z6 dmucha ponad 0,65 przy gazie wciśniętym maks w połowie.
im mniejsze koło pasowe tym mniej dmucha, chyba chodzi ci o większe koło pasowe :p
Raczej jednak mniejsze skoro dmucha ponad 0.8. Może większe na kompresor no chyba, że zależy tobie na sprzęgiełku.
tomekpoznan
03-07-11, 14:34
No sprzęgło chce na razie zostawić. Chce mniejsze koło pasowe bo za dużo dmucha. W ogóle to zagadka dla mnie skąd takie duże doładowanie.
sory, źle zrozumiałem .. trochę to mnie zmyliło : "W4 dmucha na pewno 0,8bara i chce więcej a ile to nie wiemy"
myślałem że chcesz jeszcze więcej dmuchać :P
na kółku od W4 dmucha na pewno 0,8bara
masz coś na potwierdzenie tego ?? wydaje Mi się że największe koła miały w OBD2 Y7 i Y8 a W4 w takim razie powinno mieć takie samo lub troszkę Mniejsze.....
a na od Z6 dmucha ponad 0,65
nie ponad bo max 0,65 jeżeli mówimy o seryjnym M62 kręcącym się w lewo ;)
tomekpoznan
04-07-11, 08:25
Zgadza się. W4 ma największe koło z seryjnych i takie samo jak Y7 i Y8. Żadnego potwierdzenia nie mam, wyszło na strojeniu w warszawie. Jedynie jest wykres z hamowni w moim temacie przy otwarciu przepustnicy w okolicach 30% i wyszło coś pod 180 koników. Obecnie jest koło od Z6 i boost cut ustawiony na o,65 i nadal przeładowuje. A kompresor kręci się inaczej niż wszystkie bo w prawo i jest można powiedzieć, że nowy
Jakiej średnicy wydech zrobić do Dserii z kompressorem która ma generować te 200KM ?? 57mm czy 60mm ( śr. zewn ) ??
tomekpoznan
04-07-11, 15:24
ja u siebie mam 60mm i wydaje mi się, że to optymalna wielkość
kuba_guzik110
05-07-11, 18:16
ja mam 2 cale i nie jest źle, jak chcesz tylko 200km i nic wiecej to nie ma co przedobrac, bo w niczym ci to nie pomoże a tylko poniesiesz większe koszta
ja mam 2 cale
w środku czy na zewnątrz ?
kuba_guzik110
06-07-11, 07:38
w środku oczywiście :)
jak kto jest, seryjne kółko na SC i koło D16z6 na wale, rury w układzie dolotowym 2,25" a kompresor podczas strojenia pompował 0,42bara..
Czemu tak mało ? innym wychodzi 0,5bara..
- Nieszczelność w układzie ?
- Zbyt duże rury w układzie dolotowym ?
- Padnięty kompresor ?
- Rotory są w kiepskim stanie itp ?
Jakieś podpowiedzi ?
Nieszczelność w układzie zapewne
sporo osób ma z tym problem jak patrze po projektach
gdzie szukać :( eh... jest trochę tego do przejrzenia..
zależy jak skonstruowany dolot, szukaj wszędzie gdzie są złączki, silikony, opaski poźniej flansze przy SC ostatecznie spawy dolotu..... Jak sam robiłeś to szybko znajdziesz nieszczelność jak płaciłeś to troche szukania jest ;)
START
Mamy B16A2 z JRSC w budzie EG8 - seria kolektor i układ wydechowy.
Jedziemy od kolektora, jaki ?
układ wydechowy - jaki rozmiar? 2,25 - 2,36 cala?
Jaki tłumik środkowy, jaki końcowy.
Ogólnie ma być raczej cicho, ale troszkę mocy by się przydało, więc mniemam, że przelot.
Ogólnie, żeby dziecko na tylnym siedzeniu nie obudziło się przy wyprzedzaniu.
FINISH
jak ma być w miare cicho na przelotowym 2.25 to chyba tylko twin loop ci zostaje na końcu
w środek awg przelotowy zamiast kata i ew drugi srodkowy przelot jak bedziesz sam spawał wydech z rurek . Kolektor jak nie masz worka pieniądzów to ebayowy chinol
421
Jak duży powinien być worek pieniędzy, żeby ominiąć chińsk wyrób?
Sam nie pospawam.. bo raz, że nie umiem a dwa, że chce to z kwasówki.
Czyli odpowiedni powinien być 2,25 cala na B16 z JRSC? Ktos mi pisał, że najlepiej będzie 2,36 cala.
500pln więcej
a tak poza tym to chyba nie ten temat .....
zresztą we właściwym też widzę wkleiłeś to samo
na start:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?48385-tuning-wydechu-na-powa%BFnie
nie no oczywiście miałem na myśli że oddasz do kogoś a nie kupisz gotowy cały środkowy
moim zdaniem chinol w zupełności wystarczy , szkoda kasy na markowe wyroby
różnicy na pewno nie odczujesz ew na hamowni może coś by wyszło, ładować kilkaset zł w 2-3 konie to bezsens
Mario - jeden temat jest o układach wydechowych, których dotyczy moje pytanie, a ten jest o kompresorach - a może ktoś ma gotowy układ - więc może się pochwalić i napisać z czego dokładnie się składa. Jaka średnica, jakie części - sprawdzone - ogólnie chodzi mi o gotowe komponenty - a nie eksperymentowanie ;)
Oczywiście mile widziane PW - żeby nie zaśmiecać wątku.
przy chińczyku jest gorzej z trwałością...
A nie lepiej dać 2.5 skoro 2.25 jest zalecane do nie doładowanej b-serii a są tacy co polecają nawet 2.5.
Będzie 2.5'' z kwasówki na dwóch tłumikach Mtech.
Może pytanie bez sensu , ale co tam. Czy da się coś wykombinować (np. dorobić koło pasowe) żeby zostawić klimę a jednocześnie zamontować kompresor ?(auta używam na co dzień a turbo mi nie odpowiada specjalnie)
to nie kwestia koła tylko braku miejsca. KOmpresor wchodzi w miejsce kompresora od klimy/
Pozostaje JRSC
i kosmiczny koszt.
i dzieki temu nie wszyscy to maja ;)
W sumie to lepiej M62 zamontować bo idzie większe doładowanie wyciągnąć , a zapłacić 6 tysi (używka) za 0.5 bara to trochę nie teges. Wole swap :D
nie wiem skad zes wycignął te 6 tysi
Sprawa wygląda następująco. Mam b18c4 z JRSC bez chlodzenia dmuchające 0.6 bara z malym haczkiem. Mój problem dotyczy dolotu. W tym momencie mam zamontowane CAI natomiast na jesień/ zimę chciałbym zamontować shorta z osłoną. Czy w takim przypadku wymaga to ponownego strojenia?
Sprawa wygląda następująco. Mam b18c4 z JRSC bez chlodzenia dmuchające 0.6 bara z malym haczkiem. Mój problem dotyczy dolotu. W tym momencie mam zamontowane CAI natomiast na jesień/ zimę chciałbym zamontować shorta z osłoną. Czy w takim przypadku wymaga to ponownego strojenia?
ale mam rozumieć nadal z kompresorem tak? Jak tak to nie musisz stroić.
Oczywiście kompresor zostaje ale poprostu dolot bedzie mial inne parametry i wolę się upewnić.
Oczywiście kompresor zostaje ale poprostu dolot bedzie mial inne parametry i wolę się upewnić.
na spokojnie możesz tak jeździć, nie ma żadnego problemu.
Rozumiem, że na spokojnie czyli nic sie nie stanie, a nie że powoli. :-P
Rozumiem, że na spokojnie czyli nic sie nie stanie, a nie że powoli. :-P
zgadza się. to tak samo jak w seryjnym silniku zmienić cai na short ram. Mapy paliwowe mają jakąs tam tolerancję itd.
NIC SIĘ NIE STANIE oprócz tego, że może stracisz parę koników czy nm ze waględu na cieplejsze powietrze i takie tam mało istotne pierdoły.
Dzięki.
Poprostu przy seryjnym silniku to nawet bym sie nie zastanawiał ale z tego co słyszałem przy doładowaniu ma to dużo większy wpływ na silnik a temperatura w dolocie przy jrsc jest naprawdę spora.
Planuje właśnie zakup wtrysków firmy Injector Dynamics do mojego projektu z kompresorem. Na polskich hondowskich forach nie znalazłem nic na temat tych wtrysków, natomiast na zagranicznych są one bardzo zachwalane; czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z tymi wtryskami?
Jeszcze jedno pytanie - jakie kostki mają standardowe wtryski przy B18c4, obd1 czy obd2? (chcę odrazu dokupić do tych wtrysków przejściówki, żeby nie ciąć wiązki)
D14Z6 + kompresor tak góra 0,5 bara. Pociągnie to na seryjnych gratach czy będą z czymś problemy na oko powinno wyjść +- 140 kuniuf
dobra, mam pytanie, nie przegladałem całego tematu, ale czy jest gdzieś opisane oprócz kosztów jak np. wykonac mocowanie pod kompresory itd. chodzi mi o info i foty bardziej przydatne do tego żeby zrobić to samemu. dziękuję :)
nie mam pewności ale chyba ciężko z tym będzie bo co civic to kompresor inaczej zamontowany.....
pod które podciśnienie wpiąć blow offa przy kompresorze? myślałem o tym które idzie do regulatora ciśnienia paliwa ale znalazłem coś takiego:
Najważniejszą rzeczą, o jakiej trzeba pamiętać, to odpowiednie podłączenie sterowania zaworu. Każdym zaworem upustowym steruje podciśnienie, które pobierane jest tylko i wyłącznie z kolektora ssącego. Jeśli nie posiadamy wolnego wyjścia w kolektorze, które moglibyśmy zaadoptować na potrzeby sterowania BOV’em, to należy podłączyć się za pomocą trójnika, w dowolny przewód, który jest podpięty do kolektora ssącego. W przypadku użycia trójnika, należy zwrócić uwagę, aby przewód, w który będziemy wpinać trójnik, nie był przewodem od sterowania regulatorem ciśnienia paliwa. W tym przypadku działanie BOV’a będzie opóźnione i nieefektywne, a dodatkowo może wpłynąć na działanie regulatora, czego skutki mogą być bardzo kosztowne.
HondaParts
17-10-11, 19:04
3/4 Turbo Hond ma właśnie sterowanie Bov'a z przewodu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa :p I jakoś nikt nie narzeka :D
tak sobie od pewnego momentu kminię jak to ugryźć i czy to ma sens.. seryjny JRSC jest cichy i nie syczy żaden BOV i jest ogólnie cichszy nie męczy w trasie jak Eaton.
tyle że w JRSC przepustnica jest przed kompresorem a w Eatomie jest już za więc jest już ciśnienie..
JRSC ma tzw baypass za kompresorem i wraca przed komresor, obieg zamkniety. Lecz to wszystko jest za przepustnicą.
A gdyby przepustnicę dać przed Eatona ? i zrobić ten baypass i powrót dać przed kompresor. Czy to w ogóle ma jakiś sens z punktu technicznego?
Chciałbym trochę wyciszyć ten cały układ, męczy mnie ciągły syk BOV'a w trasie jest męcząco.. a przecież nie będę non stop zasuwał na pełnej k***.
A nie możesz odłączać po prostu kompresora przy stałych prędkościach sprzęgłem elektromagnetycznym ?
można podać ciśnienie z BOV lub DV przed kompressor i będzie ciszej a najlepiej pstryczek elektryczek założyć i problem z głowy no chyba że jeździsz na ponad 0,6b na dorabianym kółku ;)
Jak wyglada sprawa z wlozeniem kompresora do d15z6 ? czy ktos taki zabieg juz wykonywal,i jak to sie ma z przyrostem mocy? Wszystko na seryjnych gratach,silnik w bdb stanie,i czy wydech do tego 2 lub 2,25 jest wystarczajacy?
ja u siebie ładuje 0,6 bara na kole pasowym od D16y7/8.
W sumie moje elektorsprzęgło można powiedzieć że jest zrobione na stałe, chociaż da radę go używać.
Właśnie tak myślę jak to ugryźć bo chcę to wyciszyć do jazdy codzinnej autem jest naprawdę męczące BOV daje nieźle po uszach..
A jak się ogląda filmiki z JRSC to jest cichutko i słychać tylko sam kompresor kiedy wchodzi booost.
Gdzieś czytałem o audi chyba 80 z eatonem i gość coś tam pokminił i zrobił przepustnice przed kompresorem. Pisał, żę jest o niebo lepiej ale co i jak musiałbyś sobie poszukać u wujka google.
HondaParts
18-10-11, 16:54
Z montażem przepustnicy(Oczywiście musi być bez zaworu Fivt) przed Eaton'em nie ma najmniejszego problemu jedynie trzeba dłuższą linkę ogarnąć(pewnie podeszła by z anglika).Tylko czy ktoś z was pomyślał o tym że Eaton pracuje cały czas!!Więc po zamknięciu przepustnicy będzie pracował bez powietrza co chyba nie wpływa na cały układ dobrze.Choć z drugiej strony przy JRSC to działa i nie ma najmniejszego problemu z użytkowaniem.
pit
A ile ta 'zabawa' Cie wyniosla, i jak z przyrostem mocy? i jak to sie ma z eco vteciem?
Econo już raczej niema bo nie słyszałem żeby ori kompa od EK3 moża było stroić a P28 chyba tego nie ogarnie ;) ... chociaż mogę się mylić.
Ciekaw jestem jak JRSC pracuje bez powietrza czy tam niema jakiegoś bypassa który wyrównuje ciśnienie tak jak FITV...
w jrsc jest zaworek podciśnieniowy który otwiera obejście powietrza omijając rotory
A jak wyglada sprawa zalozenia calego zestawu kompresora i co sie dzieje gdy nie pojedziemy wystric autko?:)Bedzie przyrost mocy mimo wszystko?co sie bedzie dzialo itp.?
w JRSC jest zaworek ( baypass) który upuszcza sprężone powietrze i wpuszcza je przed kompresor - za przepustnicę .. Czyli to co nie pobierze silnik trafia z powrotem przed kompresor..
Czyli w JRSC nie ma przy przepustnicy zaworu FITV . Czyli jak tam jest rozwiązane automatyczne ssanie..
Jak oglądam wszystkie SC które są montowane jako dodatkowy KIT wszędzie przepustnica jest PRZED kompresorem i wszystkie mają właśnie ten Baypass który warunkuje obieg powietrza.. Zapewne to dzięki nim są ciche i słychać tylko wycie podczas wchodzenie na booost a nie non stop drący się kompresor.
Ja nie wiem jak jest w ECO, montując kompresor już nie będzie tak czy siak ECO. Ja mam Najlepszą D serię do modzenia D16Z6.
i ile konia wysmarkał na tym 0.6 bara?
czy nie miezyłes
nie mierzyłem. Nie zależy mi na liczbach..
znalazłem ciekawy artykuł o umiejscowieniu przepustnicy.
Niestety w języku ANG
http://www.jagweb.com/aj6eng/supercharging_article.php
Panowie a czy przewód podciśnienia idący do regulatora ciśnienia paliwa to dobre miejsce na wpięcie wskaźnika doładowania?
powyżej jakich obrotów sprzęgło w m62 się ślizga? Wg producenta ten kompresor do 18k się kręci, czyli chyba prędzej pasek 4pk zacznie się ślizgać.
a liczy ktoś obroty M62 przy jakich się ślizga ;) czy może wyznacznikiem jest doładowanie i opór stawiany przez samą instalacje kompressora.
Wiele osób w swoich projektach kręcą Eatona w prawo bez przeróbki mechanicznej i nie doświadczają ślizgającego się elektrosprzęgła a Ci co kręca w lewo narzekają że w okolicach 0,6b się zaczyna ślizgać, wiele zależy też od stanu samego elektrosprzęgła, w necie można poczytac o projektach BMW na Vanosie i regeneracjach sprzęgła od Eaton'a. Co do paska to jak naciąg jest odpowiednio zrobiony z napinaczami a instalacja jest "poprawna" to nie sądzę żeby pasek się mógł ślizgnąć.
ile powinien dmuchać m45 na seryjnym kole pasowym od d15b2? bo mi wskaźnik pokazuje 0.1 bara i nie wiem gdzie szukać przyczyny
zamyka i ładnie syczy przy odpuszczaniu gazu
to gdzieś musisz mieć nieszczelność albo wpiąłeś w złe miejsce zegar od boosta..
szukałem nieszczelności ale nie mogłem znaleźć :( zegar od boosta wpięty pod przewód podciśnienia idący do regulatora ciśnienia paliwa
wydaje mi się, że właśnie wskaźnik coś kłamie bo jedzie jakby było więcej niż 0.1 bara
a jakieś wartości wskazuje jak nie jedziesz no doładowaniu nawet jak stoisz.. pokazuje coś poniżej 0.
pracując na luzie bez wciśniętego gazu pokazuje jakieś -0.8bara
wtryski wymieniane , nie puszcza gdzieś gumka ?
wtryskiwacze nie były ruszane, siedzi seria
sprawdz jak Ci pokazuje wskaznik na wylaczonym silniku, u mnie byl zle wyskalowany i pokazywal ok -0,1, wskazowka nie byla na 0, najlepiej jest sprawdzic jakie masz doladowanie ze wskazan map sensora
szczepan358
25-10-11, 13:08
typowy objaw nieszczelności układu, sprawdź dobrze opaski
wtryski wymieniane , nie puszcza gdzieś gumka ?
co to ma do rzeczy ?
Zamieszczone przez rivers40
wtryski wymieniane , nie puszcza gdzieś gumka ?
co to ma do rzeczy ?
to ma do rzeczy że jak gumka puszcza to, tez jest nieszczelność układu, Proste.
Jaką najlepiej zastosować pompę wody do schłodzenia rdzeni w JRSC? Interesował by mnie raczej dokładne modele pomp, może modele samochodów z których można podłapać ową pompę.
szczepan358
26-10-11, 19:29
to ma do rzeczy że jak gumka puszcza to, tez jest nieszczelność układu, Proste.
dziura wielkosci 10 gr zbijała mi 0,1 bara wiec nawet brak gumki nie zabił by mu doładowania rzedu 0,4 bara
Jaką najlepiej zastosować pompę wody do schłodzenia rdzeni w JRSC? Interesował by mnie raczej dokładne modele pomp, może modele samochodów z których można podłapać ową pompę.
mialem kilka modeli Bosha, wszystkie ladnie dawaly rade:))
mialem kilka modeli Bosha, wszystkie ladnie dawaly rade)
a o wydajności coś powiesz? Konkretne modele? Któryś radził sobie najlepiej?
wez jakąkolwiek nowke i bedziesz zadowolony.
dziura wielkosci 10 gr zbijała mi 0,1 bara wiec nawet brak gumki nie zabił by mu doładowania rzedu 0,4 bara
huahauha to jakieś nietypowe dziesięcio-groszówki masz, brak śrubki w krokowym fi5mm z 0,8b robiła 0,4-0,45b......<peace>
szczepan358
28-10-11, 19:53
pisze z autopsji a nie z domysłów a troche nawalczyłem z regulowaniem doładowania i taki otworek nie wiele zmieniał,byc moze wpływ ma tu srednica koła pasowego mowa jest o d seri ja testowalem na b seri z crv,
Yotomeczek86
28-10-11, 21:07
Ktoś jest w stanie ogarnąć łapę do Eatona M62 do D16Z6? Znacie kogoś?
Yotomeczek86
28-10-11, 21:09
Wątpię że na odległość zrobią mi taką łapę ;)
Zapytałeś czy ktoś jest w stanie ogarnąć - to kogoś znalazłem, ale nie określiłeś odległości ;))
Pozdrawiam ;)
nie ma problemu z taką łapą ;)
Zakładał ktoś większe koło do napędzania Eatona M62 w B-serii tzn takie aby dobić do maksymalnych obr kompresora podanych przez producenta?
Jeśli kółko na kompresorze ma 93mm to aby uzyskać 18000obr koło napędzające musiało by mieć niecałe 200mm średnicy, u nikogo nie zauważyłem takiego a w serii takie nie występują tym bardziej na pasek 6pk.
6 pk nie ma w serii w zadnym rozmiarze, wszystkie sa 4pk. Ja mam u siebie kolo z b20, czyli najwieksze seryjne. Nie pamietam jaka ma srednice, ale jak liczylem to przy odcince 9000 osiaga maksymalne obroty.
kuba_guzik110
30-10-11, 11:47
z tego co pamietam w d seriach (civiku 4g) wychodzily kółka które miały 5pk na klime/kompresor a 3pk na alternator. Ale w b-seri się nie orientuje. Teraz jestem na etapie kombinowania jak zrobić 6pk w kole na wał. i chyba bedzie trzeba niestety wytoczyć koło od podstaw i zrobić to tak, że na wspomaganie dac o 1pk mniej tak samo na alternator przez co zwiększy mi się miejsce na srodkowym kole na którym kręci się pasek od SC
Konrad84, kuba_guzik110 wiem że w serii nie ma paska 6pk, chodzi mi tylko o średnicę koła tj 200mm, w przyszłym tygodniu najprawdopodobniej dostanę dorobione koło na wzór mojego ori ale ze średnicą ok 200mm i na pasek 6pk :p. Jaką średnicę ma koło z b20?
kuba_guzik110
30-10-11, 14:25
jak chcesz pomieścić 6pk miedzy koleczkiem od napedu wspomy i alternatora ?
jak chcesz pomieścić 6pk miedzy koleczkiem od napedu wspomy i alternatora ?
się zrobi i założy, będą zdjęcia to zobaczysz ale pokrótce jest trochę miejsca między silnikiem a kołem ori więc koło będzie mniej odsadzone (na szerokość 1pk)
wtedy będziesz musiał przesunąć pompę wspomagania bo będzie żarło pasek ..
i alternator też, mam taką świadomość.
szczepan358
31-10-11, 20:19
ze średnicą ok 200mm
jak masz dolna łape to Ci nie wejdzie tam,
jeździłem z 3PK na alternatorze i miałem wrażenie ze przy wysokich obrotach sie ślizgał pasek pomimo dobrego naciągu, moje obawy potwierdzał fakt szybkiego zużycia paska
poszlo PW do Ciebie w sprawie koła
tak doszło ale wszystko zweryfikuję dopiero w środę.
kuba_guzik110
01-11-11, 13:01
prosze o podzielenie się tym pw moze razem coś wykombinujemy, ponieważ ja też chce wycisnąć z tego kompresora jak najwięcej oraz porobić tak kółka żeby paski się nie slizgaly
przy dobrym ustawieniu kółek, 4 pk wytrzymuje i się nie ślizga. Kręcąc dłużej w maksymalnych obrotach, kompresor bardzo mocno się nagrzewa. Więc nie do końca tędy droga. Oczywiście przy jednorazowej pałce nie ma to znaczenia, ale po kilku minutach robi się naprawdę słabo.
kuba_guzik110
01-11-11, 19:56
wiadomo nie był on stworzony do takich obrotów. Ale jednak szerszy pasek niż 4pk przydał by się przy większych doładowaniach. ja postaram się na razie opasać jak najbardziej seryjne kółko na kompresorze i wtedy zobaczymy czy się dalej slizga, Jeśli tak to bedzie trzeba zainwestować w kólko na 5 czy 6pk.
Czy ktoś się orientuje tak na 100% jaki max bezpieczny boost można wyciągnać z tego kompresora, oraz jakie max bezpieczne obroty są przewidziane dla tego kompresora, bo już się troche pogubiłem.
doładowanie jakie wyjdzie zależy od silnika. Maks kręcenie do 18000 obr/min.
kuba_guzik110
01-11-11, 23:02
no wiesz o jaki mi silnik chodzi :) d16
co do obrotów, to kurde gdzieś na stronie producenta czy jakiś forach z de czy usa widziałem chyba że bezpiecznie można go zakręcić do 21 czy 24k
szczepan358
02-11-11, 01:52
kuba_guzik110 PW dotyczyło kola do b seri (srednica 170mm) ktore mam na sprzedanie wiec tobie sie nie przyda
kuba_guzik110
02-11-11, 08:14
ale rozwiązanie jakie zastosowałeś w tym kole można przenieść na koło do d seri
Dziś mierzyłem u siebie i bez przerabiania łapy wejdzie max 180mm, łapa jest żeliwna wiec przerobienie jej przekracza moje możliwości, ewentualnie odsunięcie całej łapy od bloku silnika ale wtedy mocowanie na podłużnicy trzeba by przerobić.
doładowanie jakie wyjdzie zależy od silnika. Maks kręcenie do 18000 obr/min.
Zgadza się, 18k to max obroty podane przez producenta. Elektosprzęgło w kompresorze można przerobić bo fabryczne działa na zasadzie dociśnięcia metalowej tarczy która jest gładka.
szczepan358
02-11-11, 17:11
ale rozwiązanie jakie zastosowałeś w tym kole można przenieść na koło do d seri
było o tym na forum juz, mam dokładnie takie jak tutaj tylko do Bseri>>> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?82644-Kompresor-D15B7-nowy-projekt&p=1139868&viewfull=1#post1139868
Mam już koło, 5pk zmieściło się na przerobionym ori, maksymalna średnica 180mm zostało 2-3mm do mocowania silnika:
http://img85.imageshack.us/img85/6324/p1040693e.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/85/p1040693e.jpg/)
teraz trzeba przerobić elektrosprzęgło i flansze do kompresora.
szczepan358
03-11-11, 22:13
u mnie srednica to 17 z groszem i szczelina pomiedzy kołem a mocowaniem jest jeszcze mniejsza, ciekam jestem z czego to wynika
U Ciebie siedzi B18 i to może być to?
lipsztykos
10-11-11, 16:03
siema. wiecie może jaki ma rozmiar standard kółko na kompresorze m62 w jrsc??
siema. wiecie może jaki ma rozmiar standard kółko na kompresorze m62 w jrsc??
Eaton m62 z mercedesa 93mm.
kuba_guzik110
10-11-11, 23:09
jrsc chyba ma inny rozmiar
lipsztykos
11-11-11, 08:47
prawdopodobnie 3.8", ale to tylko wyszperane gdzieś w necie ;]
masz 3 mozliwoci kupujac: 3,8 4, 4,2 cala:)
Zalezy do jakiego silnika jrsc to byly inne kolka, ale standardowe mozliwosci to tak jak dealer napisal. Ja teraz jezdze na custom 3,95 :)
lipsztykos
15-11-11, 08:59
no właśnie też muszę zrobić custom kółko, tylko nie wiem jak wycelować średnicą tak w 10 psi:)
Ja tez nie wiem.. bo nie wiadomo jakie masz teraz kolko, jakie jest aktualne doladowanie?
lipsztykos
15-11-11, 19:13
kółko prawdopodobnie jest 3.8" z tego co udało mi sie mniej więcej zmierzyć na aucie.. a doładowanie 0,55 bar..
Jak bedziesz sprzedawał swoje to daj znać :)
A jakie masz pasowe? Od tego co masz zmniejszym byl średnice kolka na jrsc o 0,3 cala to bedziesz mial jakies 2psi więcej
' MADMAN '
16-11-11, 12:44
Panowie mam małe pytanko :) kolega miał CRX'a B18C4 soft turbo ~260KM na 0,6bara... z czasem zaczęło brakować mocy więc motor został zakuty zatulejowany w celu osiągnięcia mocy rzędu 400KM... aktualnie auto jest docierane, turbo kit od softa został sprzedany docelowo ma być sprężarka garrett gt30 ale właściciel jednak coraz bardziej zastanawia się nad kompresorem i stąd moje pytanie czy eaton m62 wygeneruje takie doładowanie aby wstrzelić się w podobną moc? jaki dotychczas najlepszy wynik udało się osiągnąć na m62 w B-serii?czy eaton m90 jest w jakiś sposób wydajniejszy od m62? czy w ogóle w PL jest jakiś projekt B+m90? w grę na pewno nie wchodzą kompresory wirnikowe typu rotrex itp...
Bardzo to ciężkie, aby wycisnąć 400 KM na kompresorze. Podpieram to jedynie prawami fizyki, a nie doświadczeniem, więc niech najwyżej ktoś mnie poprawi. Nie ma takich kółek, które pozwolą wydmuchać tak duże moce. W dodatku kompresor również ma swoją jakąś określoną przepustowość. A kolejna rzecz, nie możemy zakładać coraz większych kółek, bo w końcu silnik będzie potrzebował większej mocy na napędzenie kompresora, niż ten kompresor będzie w stanie jej wygenerować.
400 KM to prędzej na M112 i zdłubanej b serii.
do 400km to chyba taki i też nie wiem czy da rade ;) ale m62 ani m90 nie da :P
http://allegro.pl/kompressor-kompresor-mercedes-c32-c-32-amg-3-2-v6-i1895198565.html
pewnie tylko vortech ale to prawie jak turbo
do takiej mocy to raczej innej konstrukcji kompresor..
np takie http://www.lysholm.us/
mam d16z6 w EJ9 i kompresor m62, napinacz ori z klimatyzacji, wszystko fajnie, ale szybko sie naciaga pasek, no i zaczyna sie slizgac przy wyzszych obrotach, oczywiscie tez od czasu do czasu zapiszczy, mysle zeby zrobic jakis dociskowy napinacz z gładka rolką, (a nie tak jak teraz kółko z rowkami ktory naciąga pasek w góre), wtedy i wiecej powierzchni kolka kompresora byla by pokryta paskiem, co by zapobiegalo slizganiu sie, tak mysle, jak uwas macie to rozwiazane w D seri?
kuba_guzik110
29-11-11, 20:31
mam teraz zrobione to tak jak u ciebie, ale też o tym samym myśle :)
ma ktos inne rozwiazanie?
ja mam pasek gates i gdy był nowy to z dwa razy musiałem go naciągnąć bo się rozciągnął , nic się nie ślizga nic nie piszczy już..
a nie da sie zadaptowac takiego paska jak przy rozrzadzie
wtedy nic sie nei bedzie ślizgac:D
duża rzeźba by musiała być i dorabianie koła pasowego przy silniku i kółka na kompressor.
Silikona (HUMP'a) 60mm da się naciągnąć na przepustnice w D ??
wiem ze nowy pasek sie naciaga, ale pozniej juz nie, kupie poprostu krotszy pasek i zobacze.
kuba_guzik110
08-12-11, 10:51
krótszy pasek nie zdaje tu egzaminu bo regulacja jest tu spora. co do paska od rozrządu też o tym myslałem, ale tak jak powiedziane strasznie duża rzeźba i potem wyważać trzeba wszystko
Silikona (HUMP'a) 60mm da się naciągnąć na przepustnice w D ??
Tak.
czytam i czytam ten temat i dochodze do wniosku ze sie nic niedowiedzialem o tym tytulowym know how. Czy moglby ktos wykonac konkret opis moze foto? Jak wyglada sprawa z BOV roznymi modelami? Mniej wiecej jaka jest sprawdzona lapa do D pod M62? Na co zwrocic uwage? Zeby takiej lamie jak ja cos nie wybuchlo,strzelilo,pizlo. Mysle ze znalazloby sie wiecej takich osob jak ja gdzie w regionie zamieszkania nie ma nikogo kto mialby pojecie o tym itd. Z gory dziekuje za konkrety, moga byc na PW
mysle tylko w czym jest problem z lapa? wystarczy odrobina pomyslunku i mozna ja zrobic samemu, tak samo jak napinacz.
co do bov to nie mam pojecia.
reszte tak czy siak robisz na wymiar i pasujesz ze soba elementy.
wlasnie glownie tutaj rozchodzi sie o tego BOVa bo lapa itd to pikus, a i z ktorego kola najlepiej go napedzac? Mam kolo pasowe z miejscem na wspomaganie i klime
o ile mi wiadomo robisz wire tucka, wywalas wspome?
generalnie to mozesz sobie wybrac ktore miejsce na pasek, jako ze i tak robisz lape sam, natomiast ja osobiscie robiac taki projekt pokusilbym sie o sprobowanie zrobienia kompresora na jednym pasku np z alternatorem, tak na probe, mozna by bylo wtedy sprobowac ominac dodatkowy napinacz.
jesli chodzi o bova, nie wiem jak jest z chinolami, ale dobry markowy bov powinien dac rade bez problemu, ale mysle ze z takim pytaniem to chyba najszybciej do ludzi ktory juz jezdza na podobnych setupach.
tak wywalaw wspomaganie, widzisz i tu jest problem bo nikt nie chce udzielic info bo albo ktos im to skladal albo nie odp. :]
wiem jak podpiac BOVa przy instalacji turbo a z tego co slyszalem przy kompresorze to cos tam sie inaczej podpina, HELP!
podpinasz tak samo, do podciśnienia. Sposobów jest kilka, ja mam u siebie jeden chiński blow off i jeden zawór dv properfectu. Łapę i flansze możesz zamówić.
ja mam takiego blowa:
http://moto.allegro.pl/blow-off-hks-ssqv-2-style-mega-promocja-199zl-i1998807478.html
przerobionego pod kompresor tylko jak on jest przerobiony to już nie wiem bo robił mi to PRZEMA72 może napisz PW do niego to Ci odpowie jak sprawa wygląda....a łapę i flansze ogarniałem sam z kumplem i nie jest to żadna filozofia trzeba trochę pomyśleć i miejsca poszukać bo ciasno się robi zależy jak IC będziesz chciał założyć ja mam od mastera wiec trochę duży jest...wszystko jest do zrobienia z odrobina chęci i sprzętu jako takiego..
ważne jest aby koło kompresora było w osi koła pasowego
jak chcesz BOva ci Przerobię :) żadna filozofia ale wątpie aby ktoś za freeko zdradził ci metodę zarobku :D taka prawda..
a co to jest ten zawór DV?? i czy trzeba go montować??
Rozumiem że to jest forma zarobku ale liczyłem na forumową pomoc w tym temacie...
Pisałem PW do przema ale nie uzyskałem żadnej pomocy w tej jak i w kwestji ogarnięcia zakupu kompresora przez spec oko, aby się nie wejbać na minę... :]
Też mam replikę HKS SSQV2...
ja mam nie przerobionego blow offa i nie przerobionego dv. Dv to też blow off tyle że z flanszą do mocowania rury, którą kierujesz w tym wypadku przed kompresor i robisz obieg zamknięty.
czyli montuje bov normalnie a dv tak samo tylko tyle ze wylot z niego kieruje w rure ssaca za filtrem powietrza przed kompresorem tak? A co to daje? I czy mozna bez tego dv? Od czego podebrac taki zawor?
możesz wziąć bov od tdiaja. Takie rozwiązanie zmniejsza obciążenie silnika, oprócz sprawności, obniża temperaturę oleju w znaczącym stopniu.
a podlaczenie tego? Tak jak pisalem wyzej?
możesz wziąć bov od tdiaja
a czym się różni BOV od tidiaj względem zwykłego chińczyka, że ma:
zmniejsza obciążenie silnika, oprócz sprawności, obniża temperaturę oleju w znaczącym stopniu.
tyle dobrych "funkcji".....
a moge zastosowac 2xhks z tym ze jednego przerabiam tak aby wylocie byl kruciec na waz do czesci ssacej kompresora?
jak chcesz mam DV za 40zł z Audi TT,
Co daje taki zawór.. przede wszystkim obieg zamknięty sprawa że pozbywasz się syczącego powietrza bo zawór jest otwarty nawet na wolnych obrotach.
Jeżeli ogarniasz zasadę działania seryjnego kompresora ewentualnie kit np JRSC jak się dokładnie przyjrzysz i trochę posiedzisz zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.
Możesz dać i 5 zaworów, tylko pytanie po co.. Zawór BOV otwierany jest od wybranego ciśnienia w układzie po to jest regulacja i MBC.
A DV otwiera się niezależnie jakie masz ciśnienie w układzie.. a raczej warunkuje to jakie jest za przepustnicą.. czy jest to podciśnienie czy nadciśnienie.
whoytas możesz tak zrobić tylko że to nie da porządanego efektu ponieważ szybciej otworzy się ten przerobiony, a z nie przerobionego nie będzie oczekiwanego dźwięku.
Kompresory ogólnie nie pracują na zaworach BOV tylko na baypasach ( czyli DV). Mówię oczywiście o seryjnych fabrycznych kitach.. nawet JRSC ma coś takiego..
rozumiem ze DV podpinamy identycznie jak bova?? czyli do pociśnienia??
Ja dałem dwa bo jedna dziura w układzie nie wystarczała na warunki torowe, kompresor stawiał duży opór na wysokich obrotach przy małych otwarciach przepustnicy, przez co rosła temperatura. Po założeniu drugiego jest przepaść. Ponadto kompresor wyciszył się także na wolnych obrotach.
tomekpoznan
20-12-11, 21:56
A ja mam bov z properfektu dwu-tłoczkowy i nic w nim nie trzeba przerabiać i żadne tajne informacje nie są potrzebne. Mogę polecić
http://allegro.pl/zawor-upustowy-dv-properfekt-bov-turbo-vw-audi-i1991997910.html <- ?
Kazik_h9w3
21-12-11, 13:53
jak chcesz mam DV za 40zł z Audi TT,
Jakby nie chciał to ja bym łyknął :)
ps. masz zawaloną skrzynkę pw
Sorry za OT
A ja mam bov z properfektu dwu-tłoczkowy i nic w nim nie trzeba przerabiać i żadne tajne informacje nie są potrzebne. Mogę polecić
przede wszystkim to nie jest zawór BOV tylko jak pisze DV i dlatego nie trzeba żadnej magicznej operacji robić w nim.
Jednak jak ktoś woli mieć jakieś syczenie trzeszczenie to kupuje BOV i musi przerobić.. albo tzw hybrydę..
na czym polega hybryda takiego zaworu??
użyj google.. kurcze widzę że co niektórzy o tematach lecą tylko na ostatnią stronę i klepią bezmyślnie posty.. jak przeczytasz nawet po łebkach temat to na pewno znajdziesz bo się przewinęło już jak i kilka innych twoich pytań..
Bez urazy.. ale najpierw czytamy potem piszemy.
wiesz co ok spoko poszukam, tylko nie zadawałbym pytan bez powodu bo w temaci naprawde nie ma żadnych konkretów same pierdy odnośnie tego ile koni komu wyszło itd. ostatnich kilka postów rozjaśniło mi kilka spraw... ale dzięki za dotychczasową pomoc
kuba_guzik110
22-12-11, 19:38
ja mam properfekta i ciesze sie ze zamienilem go za hksa :)
druga sprawa syczy on nie milosiernie
tomekpoznan
22-12-11, 21:27
Ja mam bov dokładnie z tej strony i nic nie trzeba przerabiać.
http://properfekt.pl/
http://www.eatoninside.com/showthread.php?t=2064
bardzo ciekawy temat, jest coś na temat zmiany rotacji, jeśli było to przepraszam ;)
Tak się zastanawiam, jak to jest że np. m62 ma wydajność ok 1.8 bara a po włożeniu do hondziawki dmucha 1/3 tego??
niby skąd wziąłeś te 1.8 bara ?
Gdzieś kiedyś tak wyczytałem. To tak właściwie ile on jest w stanie dmuchnąć??
http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f160/116925d1239313865-next-generation-supercharging-means-275whp-m62-map.gif
O ile dobrze rozumiem przy 12tyś obrotów kompresora, tłoczy on ok 725m^3 powietrza na godzinę, czyli przyjmując że 12tyś obr. osiągniemy przy 3tyś obr silnika kompresor wytwarza ciśnienie powiedzmy 1.5bara, lecz gdy obroty silnika będą na poziomie 7tyś a kompresor nadal będzie pracować z prędkością 12tyś obr. doładowanie spadnie do 0.5 bara, z powodu zwiększonego zapotrzebowania na powietrze. Dobrze rozumuje??
ratio 1.5 , przy ciśnieniu atmosferynym to 0.5 bara doładowania a nie 1.5
to 1.5 bara było czysto hipotetycznie i nie odnosiło się do powyższego wykresu.
Witam :P
Odesłano mnie tutaj ;/ heh
Jestem posiadaczem EG8 D15B2
I moje pytanko Brzmi :
Czy Moj 1.5 na jedno-punkcie obsłuży 0.2 Bara ???
Z Eatona M62.
???
Z gory dzieki za Szybką odpowiedz :P
szybka odpowiedź, po co dmuchać 0.2 bara?
Na M62 będziesz miał więcej niż 0,2 bara
Na M62 będziesz miał więcej niż 0,2 bara
Ale przeciez moge mu ograniczyc na Bov-ie prawda??
szybka odpowiedź, po co dmuchać 0.2 bara?
Ale obsluzy ??? czy nie ?? a dla jasnosci :P pozniej planuje MPFI i mozna podniesc do 0.4 Bara ;P
Wiec pytam czy jednopunkt obsluzy 0.2 ?
szybka odpowiedź, po co dmuchać 0.2 bara?
a JEDNOPUNKT obsłuzy wiecej ????
bez sensu... zmień na wielopunkt i dmuchaj 0,6
bez sensu... zmień na wielopunkt i dmuchaj 0,6
Bez kucia da rade ???
I prosze o odp na moje pytanie no ... czy na Jednopunkcie 0.2 pojedzie ?!?!?
ale po hoooj
człowieku czy ty nie rozumiesz ze to nic nie da
0.4 bara to tez zadne doładowanie szczegolnie w 1.5
kup sobie to
http://www.ebay.com/itm/Electric-TURBO-TURBOCHARGER-SUPERCHARGER-KIT-/230715765447?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b7bb32c7#ht_1094wt_1396
a reszte kasy wyslij na wielka orkiestre bedzie wiekszy pozytek
samo wystrojenie kosztuje prawie tys zł nie mówiąc o innych rzeczach
razem z kompresorem i resztą gratów pewnie koło 3 tys
samo wystrojenie kosztuje prawie tys zł nie mówiąc o innych rzeczach
razem z kompresorem i resztą gratów pewnie koło 3 tys
Tylko tak szzczerze mowiac Kpl MPFI I KPL M62 bym mial za okolo 2000-2500 zł wiec nie duzo ;P
No ok to wtedy w pierwszej kolejnosci wielopunkt ;] a wtedy doladowanie ;] i 0.5 dmuchnoc ?? czy za duzo ??
doładowania nie reguluje się BOVem.
Za to 2500 to ja bym wsadzil d16 a pozniej ew kompresor a nie na odwrot
Dmuchanie w d15 to slaby pomysl utopisz kase a efekty beda mizerne
No ok To powiedzmy ze chcialbym wlozyc 1.6 SOHC Vtec. sam silnik to koszta 2500 prawda ??
a gdzie komputer, wiazka elektryczna i wiele wiele innych ?
Taki Swap zamknie sie w 3000-3500zł tak ?
Bo szczerze mowiac d15b2 za slaby :P
kuba_guzik110
09-01-12, 16:21
radził bym się pierwszo pointeresować w tym temacie niż pisać każde zdanie ze znakiem zapytania :)
Za 2500 dostaniesz caly swap ze wszystkim , skrzynia biegieow wiazka itd + koszt przekladki
Jak jestes ogarniety to za taka sama cene w uk mozesz wyrwac calego angola z b18c4 bedziesz mial od razu na swap zawieche z duzymi hamulcami i czesci na sprzedaz
Ale to juz wymaga troche zachodu
Ale chyba lepsza opcja to teraz d16 a pozniej eaton
Biorę 4 takie angliki kosztujące 2500
rozumiem ze to ma byc ironia
ze swojej strony moge ci tylko powiedzieć ze szukałem dla siebie i za 600-800 funtów znajdziesz zadbanane normalne auto nie przeznaczone na złom a rozbite sa tańsze
fakt osatnio funt poszybował do góry ale i tak jest tanio
to tylko u nas za rozbitego trzeba zapłacić 6 tys
albo 5 k za sam swap
ok :] A ktory z tych dwoch motorów jest mocniejszy pod dmuchanie D16Z6 czy B16B??i
za 600 to raczej ciężko, poza tym zapomniałeś dodać koszta dojazdu, które odgrywają tu kluczową rolę.
Witam wszystkich kolegów:) Miałem jakiś czas temu pomysł żeby sprzedać swoją hondę ale stwierdziłem ze nie wezmę za nią 1/3 tego co wsadziłem więc stwierdziłem ze zostawię ją sobie i wrzucę do niej kompresor eaton m62. Mam silnik D16Z6 i chciałbym się dowiedzieć kto może ogarnąć graty do takiej modernizacji, kompresor, rurowanie, przewody i doradztwo jak to zrobić żeby dobrze latało i zależy mi żeby było elektor sprzęgło żeby można było go wyłączać jak będę pokonywał większe odcinki. Chętnie wysłucham każdej opinia a najlepiej jak by odezwał się ktoś z okolić Mińska Mazowieckiego albo Warszawy wtedy miałbym możliwość osobistego podjechania i porozmawiania.
Na gotowo z gratami i bez ogarnia Przema72, wiedza w tym zakresie też ogromna. Jeśli przejrzysz cały ten temat to już bardzo dużo będziesz wiedział. Jak co to PW możesz też do mnie pisać, w miarę możliwości i swojej wiedzy pomogę.
na allegro są dwie sztuki za 1400zł każda i wydaje mi się ze jest to trochę spora cena ale jeśli ma być dobre to jestem w stanie tyle dać tylko pytanie co dokładnie jest do tego potrzebne i ile koni wyciągnę ze zdrowego d16z6 z kolektorem 4-2-1 i przelotem 2.25 cala lekkim kołem zamachowym 4,2?
Polecam jednak przeczytać temat a nie pytać w ciemno...
Potrzeba:
*Kompresor
*łapa kompresora
*pasek
*koło pasowe z jednym wolnym żeby napędzić sprężarkę
*złączki silikonowe
*rurki podciśnienia
*rury
*FMIC
*BOV/DV lub oba
*fajnie by by było zegary boost, cis. i temp. oleju
*strojenie
*większe wtryski w zależności od doładowania
i wszystko o czym zapomniałem
Pomijam takie rzeczy jak mocowanie IC, ew dolutowanie kabelków i przycisk pod ewentualne elektrosprzęgło, stożek, itp
Na forum crx jest solka sebasa chyba najbardziej znane d16 z eatonem.
U niego przy doładowaniu 0.8 bara wyszło 216-236KM w zależności od hamowni.
U niego przy doładowaniu 0.8 bara wyszło 216-236KM w zależności od hamowni.
Taki rozrzut między hamowaniami? Pytam, bo naprawdę jestem zdziwiony.
bo jedna jest do pokazywanie ile jest mocy naprawde , a druga pokazuje tyle ile potrzeba by właściciel był zadowolony z wyniku , co u niektórych widać jak wrzucają swoje "magiczne wykresy" :)
Jedna to była normalna hamownia a druga ta przenośna na zlocie a one zawsze zawyżają. Wyniki wtedy na 0,8 były słabe bo zapłon nie dawał rady. Teraz już jeździ prawie na 0,9 ale nie mam jeszcze aktualnego wykresu ;) Myślę że te 230 jest spokojnie.
Jakią ciepłotę świec NGK zastosować do b18c4 jrsc z chlodzeniem? Seryjnie mb6 ma '6'. Odstęp elektrod seryjny 1.1 czy jakiś mniejszy?
Jeśli silnik pracuje całkowicie normalnie świece nie przegrzewają sie to możesz w ogole nie zmieniać lub dać 1 stopień
"zimniejszą" czyli NGK "7"
maniekdoniu
21-03-12, 21:19
szybkie pytanko czy ten kompresor mozna wlaczac i wylaczac kiedy sie chce? czy poprostu sam sie zalacza
szybkie pytanko czy ten kompresor mozna wlaczac i wylaczac kiedy sie chce? czy poprostu sam sie zalacza
masz pstryczek elektryczek i włączasz/wyłaczasz kiedy chcesz
jeżeli masz sprzęgło w kompresorze to pstrykasz
mozna ewentualnie zrobić, żeby komp załaczał kompresor od obrotów lub temperatury ect czyli na wolnych, albo przy niedogrzanym silniku wyłączał
Ale dosłownie w kazdym momencie czyli np w trakcie jazdy?
Czy musze np . wysprzeglic czy cos jesli mam uruchamiane na guzik
najlepiej ustawić żeby załączał się razem z VTEC, byłoby zabawnie. :rolleyes:
Bez sensu, na vtecu jest duzo mocy to na dole jej brakuje
Chociaz fakt przydał by sie taki program demonstracyjny dla nie nieobeznanych z honda by poczuli moc vteca:)
to była ironia :o dla podpowiedzi nawet była odpowiednia emotoikona :cool:
Elektrosprzęgło można włączać/wyłączać w dowolnym momencie, załączenie na wyższych obrotach daje lepsze wrażenie niż załączenie vteca (jak to przema ujął "3 razy lepsze"). No i "programowanie" elektrosprzęgła jest możliwe z poziomu ecu w zależności od np. obrotów czy temperatury.
Yotomeczek86
23-03-12, 22:19
Tylko pytanie czy od takiego "strzału" nie ucierpią korby, panewki... wał ?
Jaką średnice w mm ma kółko w JRSC = seryjne, ładujące 0,4 bara?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.